578

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 578 :: شنبه 20 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

چند نکته مهم!

سلامي گرم در اين روزهاي سرد پائيزي به همه شما دوستان با معرفتم
اميدوارم شنبه بسيار خوب و خوشي را شروع کرده باشيد و البته لحظات بسيار بهتري نيز در پيش رو داشته باشيد
امروز باز چند نکته مهم مي خوام بگم:

1- شايد تا حالا متوجه شده باشيد که چند مدتي هست که داره تغييراتي به مرور در روزانه اعمال ميشه. فکر کنم هفته پيش گفتم که از حدود يکماه گذشته با جديت دنبال اين بودم که تغييراتي در «روزانه» اعمال کنم. در اين مدت از دوستان خوبي که افتخار داده اند و در تهيه «روزانه» با من همکاري دارند و نيز برخي از صاحب نظران و کارشناسان اين عرصه (رسانه الکترونيکي) صحبتهاي مفصلي صورت گرفت و در برخي موارد بررسي هاي دقيق کارشناسي انجام شد تا اولا بررسي کنيم که تا کنون چه عملکردي داشته ايم و ثانيا براي آينده چه بايد کرد تا بهتر از اين شويم. بد نيست بدونيد حاصل اين بررسي ها و مشاوره ها، چيزي حدود صد صفحه شده است. تغييرات در «روزانه» هم که بيشتر محتوايي بوده از هفته گذشته آغاز شده و به مرور ادامه دارد.
اين را هم اضافه کنم که با توجه با بازخوردهايي که اين چند روزه از اعضا داشتيم، خوشبختانه  تغييرات جديد مورد توجه اعضا قرار گرفته و نشون مي ده که تا کنون موفق عمل کرده ام، که اين حاصل نشده مگر در سايه تلاش و همفکري خود شما عزيزان.

2- و اما يک تغيير جديد: از امروز يک ستون جديدي خواهيم داشت که مطمئنم هست به يکي از ستونهاي پرطرفدار «روزانه» تبديل خواهد شد. اسم اين ستون جديد «مُد و مسائل زندگي» هست و اين ستون را مي توانيد هر روز در قسمت سمت چپ و بعد از ستون «طنزانه» مطالعه کنيد.
لازم به ذکر هست بخاطر محدوديت فضا، ستون «نقد، مرور و انتخاب» از امروز نوشته نخواهد شد (در آينده اگر از نظر فني امکان اين باشد که حجم روزانه افزايش يابد، اين ستون مجددا راه اندازي خواهد شد.)
ضمنا يواشکي اين را هم بگم که الان در حال برنامه ريزي براي بخش بسيار پرطرفدار و هيجان انگيزي براي «روزانه» هستم که در آينده افشا مي کنم!

3- از اواخر هفته گذشته يکي از دوستان قديمي گروه، آقا حامد عزيز، اقدام به ارسال آيات قرآن براي انتشار در روزانه کرده است که در بخش دوم «مطالب ارسالي اعضا» نوشته مي شد. ظرف روزهاي گذشته ايميلهايي از سوي اعضا دريافت کردم که از نوشتن شدن اين آيان در «روزانه» استقبال کرده بودند و البته انتقادي داشتند مبني بر اينکه بخاطر احترام کتاب الهي، اين آيات بجاي اينکه در انتهاي مجله نوشته شود، به اواسط و يا ابتداي «روزانه» انتقال يايد. به همين دليل از امروز مطالب آقا حامد در بخش اول مطالب ارسالي اعضا نوشته خواهد شد. (آخ که چقدر من انتقاد پذيرم!)

4- از اواسط هفته گذشته ارسال «خبرنامه الکترونيکي مبين» (که خيلي هم طرفدار داره) بعد از حدود دو ماه توقف مجددا از سر گرفته شد. فقط با اين تفاوت که اينبار بجاي اينکه مانند «روزانه» نيمه شب به دست شما برسد، با چند ساعت تاخير، هر روز حدود ساعت 9:30 صبح ارسال خواهد شد.

5- يه مژده هم دارم! سايت رسمي گروه در آدرس http://www.mobin-group.com تا چند روز ديگر بطور آزمايشي راه اندازي خواهد شد. در اين سايت علاوه بر اينکه مي تونيد مستقيما به «مجله الکترونيکي روزانه» و «خبرنامه الکترونيکي مبين» دسترسي داشته باشيد، اتاقهاي گفتگو، وبلاگ براي اعضا و  .... و حتي در آينده اتاقهاي چت اختصاصي گروه ايجاد خواهد شد.

6- امروز شنبه هست و از روزهاي زوج. اگر يادتون باشه از هفته گذشته قرار شده روزهاي زوج «مجله فرهنگي روزانه» منتشر بشه و امروز بايد شماره سوم اش منتشر مي شد. بايد عرض کنم به علت مشکلي که براي مسئول اين بخش (دوست نازنيم آقا احسان غفاري) پيش اومده شماره سوم «مجله فرهنگي روزانه» روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

7- نکته آخر اينکه امروز در قسمت مطالب ارسالي اعضا، دوست عزيزم «گير 3پيچ» يه مطلب مهمي را نوشته، به همين دليل ديروز بهم گفت که در «سخن مبين» امروز يه ندايي بدم که حتما بخونيدش، خب اين هم ندا!

باقي بقايتان

mobin_s2004@yahoo.com
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (577) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • گوشي يعني اين!
  • معرفي فيلم: از عشق بپرس
  • دانلود فيلم : Black dog
  • دانلود آلبوم: تسونامي با صداي مهدي مقدم
  • دو تا آهنگ جدید و فوق العاده زیبا از مجید بختیاری و سعید آسایش
  • مولدي جهت توليد و ويرايش كدهاي جاوا اسكريپت JavaScript Utility
  • هشدار ۱ دقيقه مکالمه
  • اين سه فايل را حتما دانلود کنيد
  • در مورد ترکها!
  • چند خبر از مافیا و گزارش تصویری
  • مدرك منگوله دار
  • اسلام آوردن مجوسى
  • من «يونجه» هستم !
  • حاجی ادیسون در تبریز!
  • چگونه خانه خود را آماده پذيرايي از ميهمانان کنيم
  • در مورد Symbian (سیستم عامل موبایل) چه مي دانيد؟
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکسهايتان را در اينجا رايگان آپلود کنيد
گوشي يعني اين!
يه آگهي مناقصه جالب!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

احمدی‌نژاد کاپشنش را به يک جوان هديه داد!

رئيس جمهور با اشاره به توزيع 480 هزار سكه طي دو سال در گذشته نه چندان دور گفت: اميدوارم اين سكه‌ها به كساني داده شده باشد كه استحقاق آن را داشته باشند.
به گزارش فارس محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در همايش ساليانه كانون‌هاي نخبه كشورمان كه صبح امروز جمعه در سالن مجتمع ورزشي شهيد قيانوري برگزار شد، گفت: يكي از مسئولان نظارتي كشور چند روز قبل به من گفت كه در گذشته نه چندان دور طي دو سال توسط دستگاه‌هاي دولتي 480 هزار سكه بهار آزادي توزيع شده است كه من گفتم انشاءالله كه اين سكه‌ها به دست مستحقين رسيده باشد.
احمدي‌نژاد افزود: من از آقاي الهام خواستم كه به برگزيدگان اين همايش سكه بهار آزادي به عنوان هديه و براي تشويق داده شود و معتقدم كسي بهتر از اين جوانان و نوجوانان براي دريافت چنين هديه‌هايي نيست.
بنا بر اين گزارش در پايان اين مراسم يكي از جوانان از احمدي‌نژاد درخواست كرد كه كاپشن خود را به وي دهد كه رئيس جمهور كشورمان نيز خواسته اين جوان را اجابت كرد و كاپشن خود را به وي اهدا نمود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

 
معرفي فيلم

از عشق بپرس
Ask the Dust

نويسنده و کارگردان: رابرت تاون. موسيقي: رامين جوادي، هيتور پريرا. مدير فيلمبرداري: کاليب دشانل. تدوين: رابرت کي. لمبرت. طراح صحنه: دنيس گسنر. بازيگران: کالين فارل[آرتورو بانديني]، سلما هايک[کاميلا لوپز]، دانلد ساترلند[هلفريک]، آيلين اتکينز[خانم هارگريوز]. ١١٧ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
دهه ١٩٣٠، لس آنجلس. کاميلا زيبا روي مکزيکي مرتباً درباره ازدواج با يک آمريکايي ثروتمند و راه يافتن به طبقات بالاي اجتماع خيال پردازي مي کند. آرتورو بانديني نيز که نويسنده اي ايتاليايي است براي يافتن محبوب آرماني خود، زني بلوند و چشم آبي به لس آنجلس مي آيد و برخورد اين دو نفر تمامي نقشه هاي شان را بر هم مي ريزد. کاميلا که به پيشخدمتي مشغول است، با وجود ايجاد رابطه با آرتورو به اين که او مرد ايده آل و خيالي اش باشد، شک دارد. اما وابستگي روزافزون آرتورو به وي کارها را سخت مي کند.

چرا بايد ديد؟
فيلم درباره گروهي از مهاجران است که اسير روياي آمريکايي شده اند و بر اساس رمان تاريخي جان فانته به همين نام اقتباس شده. نويسنده و کارگردان فيلم که به خاطر فيلمنامه محله چيني ها در دهه ١٩٧٠ شهرتي به سزا کسب کرده و موفق به دريافت جايزه اسکار نيز شده بود در گفتگويي از آشنايي خود با اين رمان در سه دهه قبل سخن گفته و اين که همواره آرزو داشته آن را بسازد. او که از فضاي آن دوران و رفتار انسان هاي آن دوره- به خصوص مرده ها- متاثر شده بود، فيلمنامه را در سال ١٩٩٠ نوشت. پروژه از سوي جاني دپ جالب تشخيص داده شد، اما مدت ها از اين استوديو به آن استوديو در حال رفتن بود. سرانجام ١٦ سال بعد حمايت تام کروز در مقام تهيه کننده کار خودش را کرد و تاون موفق شد چهارمين فيلم خود را با اقتباس از اين رمان عاشقانه که به تبعيض نژادي نيز نگاهي انتقاد آميز دارد، کارگرداني کند. نقش بانديني ابتدا به جاني دپ و وال کيلمر پيشنهاد شده بود، اما فارل ان را نصيب خود کرد. سلما هايک نيز اولين انتخاب براي نقش کاميلا بود، اما ابتدا از پذيرفتن آن- به خاطر کليشه شدن در نقش دختر مکزيکي- امتناع کرد، اما بالاخره نقش به او رسيد. از اسامي جالب در گروه سازنده آن براي ما ايراني ها رامين جوادي است. همکار آهنگساز برجسته هانس زيمر که در سال هاي اخير آثار مشترک و گاه مستقل زيبايي- از جمله موسيقي سريال فرار از زندان و فيلم همه آن کودکان نامرئي- را تصنيف کرده است.
ژانر: درام، عاشقانه.

دانلود فيلم

Black dog (DVDRip)

لینک دانلود فیلم:
http://rapidshare.com/files/2591412/CherniyPes_by_mozgoder.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/2592325/CherniyPes_by_mozgoder.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/2593542/CherniyPes_by_mozgoder.part3.rar.html
http://rapidshare.com/files/2594722/CherniyPes_by_mozgoder.part4.rar.html
http://rapidshare.com/files/2596226/CherniyPes_by_mozgoder.part5.rar.html
http://rapidshare.com/files/2597688/CherniyPes_by_mozgoder.part6.rar.html
http://rapidshare.com/files/2599158/CherniyPes_by_mozgoder.part7.rar.html

  لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

تسونامي
با صداي مهدي مقدم

آلبوم جدید و بسیار زیبای تسونامی با صدای مهدی مقدم به صورت کامل(۱۲ ترک)

 

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

دو تا آهنگ جدید و فوق العاده زیبا از مجید بختیاری و سعید آسایش

 مجید بختیاری ( کلی بی ساز ) | سعید آسایش ( من نمیدونم )
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مولدي جهت توليد و ويرايش كدهاي جاوا اسكريپت JavaScript Utility

www.Myprosoft.netJavaScript Utility Suite برنامه ايست كم حجم كه از تركيب 5 ابزار سودمند تشكيل شده .اين مولد ابزار مفيدي جهت توليد كدهاي جاوا اسكريپت ميباشد وبا قابليت Wizard (راهنماي مرحله به مرحله) براحتي كاربران مبتدي را تا مرحله توليد كد پيش ميبرد.

 5 ابزار كليدي اين نرم افزار عبارتند از:
-Dropdown Menu Maker ايجاد منوهاي كشويي.
-Popup Maker ايجاد صفحات تبليغاتي براي وب سايت.
-MouseOver Button Maker تهيه كليدهاي متحرك براي سايت.
-Slideshow Maker ايجاد اسلايد براي عكس ها.
-JavaScript Editor و مهمتر از همه اديتوري مفيد براي تهيه و ويرايش كدهاي جاوا اسكريپت.
در اين برنامه مخلوطي از كدهاي كاربردي و ساده جاوا اسكريپت گنجانده شده كه با استفاده از آنها ميتوان به تهيه وتوليد سريع كدهايJS پرداخته و در پايان آن ها را در قالب صفحات Html ذخيره كنيد.
- سازگاري كامل با ويندوزهاي Win9x/2000/ME/XP

لينک دانلود نرم افزار 
سريال رايگان اين نرم افزار :
Name: DarkStreet
Company: DarkStreet
Code: 8039815


 

دنیای موبایل

هشدار ۱ دقيقه مکالمه

برنامه ای که به شما کمک می کنه تا هزینه مکالماتون رو کمتر کنید! این برنامه در موقع مکالمات٬ بطور خودکار هر ۱ دقیقه با یک بوق گذشت زمان رو به شما هشدار میده! از امکانات جالب این برنامه اینه که می تونید مدت زمان مکالمه رو برای اون تعیین کنید تا بعد از گذشت زمان تعیین شده بطور خودکار ارتباط قطع بشه!!! (بدرد وقتی می خوره که کسی گوشیتون رو ازتون می گیره و می خواد باهاش صحبت کنه!!!)

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ز دست کوته خود زیر بارم

ز دست کوته خود زیر بارم
مگر زنجیر مویی گیردم دست
ز چشم من بپرس اوضاع گردون
بدین شکرانه می​بوسم لب جام
اگر گفتم دعای می فروشان
من از بازوی خود دارم بسی شکر
سری دارم چو حافظ مست لیکن

 

که از بالابلندان شرمسارم
وگر نه سر به شیدایی برآرم
که شب تا روز اختر می​شمارم
که کرد آگه ز راز روزگارم
چه باشد حق نعمت می​گزارم
که زور مردم آزاری ندارم
به لطف آن سری امیدوارم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

20 آبان
لازم نیست "چیزی" را به دست آوری؛ تو قبلا "همه چیز" را به دست آورده ای.
وین دایر

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

هرکس روح بلندی داشته باشد دنیا را زیر پا خواهد گذاشت.
امام سجاد (ع)

 

 

ستون وي‍ژه
ebi2959@yahoo.com

مذاكره برای استفاده از پلات فرم پژو۳۰۷ در طراحی مدل‌های جدید سمند*
شركت‌های ایران خودرو و پژو فرانسه در حال مذاكره برای استفاده از پلا ت فرم پژو ۳۰۷ برای طراحی مدل‌های جدید سمند هستند. كامجو - مدیر مركز تحقیقات ایران خودرو - در خصوص همكاری مشترك جدید بین ایران خودرو و سایپا در پروژه پلات فرم پژو ۳۰۷ و سیتروئن گفت: این پلات فرم برای طراحی مدل‌های جدید سمند مناسب است و ما هم اكنون در حال مذاكره با شركت پژو سیتروئن هستیم تا در صورت اعطای حق طراحی خودرو بر روی این پلات فرم و دریافت دانش فنی از آن برای طراحی مدل‌های جدید سمند استفاده كنیم.وی ادامه داد: مدل جدید سمند كه كاملا تغییر شكل یافته و از موتور ملی نیز بهره می‌برد، در دهه فجر پرده‌برداری می‌شود.گفتنی است، ایران خودرو و سایپا در دومین همكاری مشترك خود در زمینه پلات‌فرم، پس از پروژه تندر (ال -۹۰) بر روی پلات فرمی از پژو سیتروئن همكاری خواهند كرد.

*توپ‌ فوتبال فینال جام‌ جهانی‌ ۲۰۰۶ به گران ترین قیمت ممكن فروخته شد
توپی كه در بازی فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان میان بازیكنان ایتالیا و فرانسه رد و بدل شد و نهایتا ایتالیا را قهرمان جام جهانی كرد توسط یك شیخ پولدار قطری به مبلغ بسیار هنگفتی خریداری شد. به گزارش گلف نیوز ، یکی‌ از شیوخ‌ ثروتمند قطری‌ این توپ‌ فوتبال‌ مورد استفاده‌ در فینال جام‌ جهانی‌ فوتبال‌ سال‌ ۲۰۰۶ آلمان را به‌ مبلغ ۲ میلیون‌ و ۴۰۰ هزار دلار خرید.

*درپی تکثیرپرسرعت فیلم خصوصی بازیگرسریال نرگس، اشد مجازات‌ برای‌ عاملان‌ تكثیرفیلم‌
در حالی‌ كه‌ روند تكثیر و توزیع‌ فیلم‌ خصوصی‌ بازیگر سریال‌ نرگس‌ همچنان‌ ادامه‌ دارد مسئولان‌ دستگاه‌ قضایی‌ و انتظامی‌ در اظهارنظرهای‌ مختلف‌ بر برخورد قاطع‌ با عوامل‌ تكثیر این‌ فیلم‌ تاكید می‌كنند. تكثیر فیلم‌ خصوصی‌ هنرپیشه‌ نقش‌ فرعی‌ سریال‌ نرگس‌ در حالی‌ تبدیل‌ به‌ جنجالی‌ بزرگ‌ شد كه‌ پیش‌ از این‌ نیز هر از گاهی‌ شاهد چنین‌ مواردی‌ بودیم‌ و در این‌ میان‌ اعمال‌ مجازات‌های‌ مناسب‌ و بازدارنده‌ می‌ تواند یكی‌ از اصلی‌ترین‌ راهكارها برای‌ پیشگیری‌ از تكرار مجدد این‌ معضل‌ باشد حال‌ آنكه‌ مجازات‌ سبك‌ حداكثر یك‌ سال‌ حبس‌ از چنین‌ ویژگی‌ برخوردار نیست.زهراامیرابراهیمی بازیگرنقش زهره درسزیال نرگس فردی راکه دراین فیلم مستهجن شرکت کرده را فردی شبیه خود دانسته وبا طرح شکایت ادعای غرامت نموده است.‌ مسئولین قضایی ازصدورحکم دستگیری مردی که دراین فیلم شرکت داشته خبر میدهند.ولی ازمنابعی دیگرخبرازفرار وی ازکشور به گوش می رسد.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

شنبه: ادبي
سوگند

به حرفی که در گلو شکست
به بغضی که خورده شد
به اشکی که حلقه شد

سوگند
به قلب بی ناه خودم
به دست های ناتوان و دلم
به این روزهای خسته و دلگیر
به شعر های بی در و پیکرم

سوگند
به آسمان امید
به این خدای روزهای بی دریغ
تمام عشق های هزار و یک شب را
به پای چشم های تو خواهم ریخت

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

وَبَشِّرِ الَّذِين آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُواْ مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقاً قَالُواْ هَـذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُواْ بِهِ مُتَشَابِهاً وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 25 إِنَّ اللَّهَ لاَ يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلاً مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُواْ فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُواْ فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَـذَا مَثَلاً يُضِلُّ بِهِ كَثِيراً وَيَهْدِي بِهِ كَثِيراً وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفَاسِقِينَ 26 الَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الأَرْضِ أُولَـئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 27 كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ 28 هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعاً ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 29

 

ترجمه فارسي مکارم

به كسانى كه ايمان آورده، و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، بشارت ده كه باغهايى از بهشت براى آنهاست كه نهرها از زير درختانش جاريست هر زمان كه ميوه‏اى از آن، به آنان داده شود، مى‏گويند: «اين همان است كه قبلا به ما روزى داده شده بود(ولى اينها چقدر از آنها بهتر و عاليتر است)» و ميوه‏هايى كه براى آنها آورده مى‏شود، همه (از نظر خوبى و زيبايى) يكسانند و براى آنان همسرانى پاك و پاكيزه است، و جاودانه در آن خواهند بود «25» خداوند از اين كه (به موجودات ظاهرا كوچكى مانند) پشه، و حتى كمتر از آن، مثال بزند شرم نمى‏كند (در اين ميان) آنان كه ايمان آورده‏اند، مى‏دانند كه آن، حقيقتى است از طرف پروردگارشان; و اما آنها كه راه كفر را پيموده‏اند، (اين موضوع را بهانه كرده) مى‏گويند: «منظور خداوند از اين مثل چه بوده است؟!» (آرى،) خدا جمع زيادى را با آن گمراه، و گروه بسيارى را هدايت مى‏كند; ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى‏سازد! «26» فاسقان كسانى هستند كه پيمان خدا را، پس از محكم ساختن آن، ميشكنند; و پيوندهايى را كه خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده، و در روى زمين فساد ميكنند; اينها زيانكارانند «27» چگونه به خداوند كافر مى‏شويد؟! در حالى كه شما مردگان (و اجسام بى‏روحى) بوديد ، و او شما را زنده كرد; سپس شما را مى‏ميراند; و بار ديگر شما را زنده مى‏كند; سپس به سوى او بازگردانده مى‏شويد(بنابر اين، نه حيات و زندگى شما از شماست، و نه مرگتان; آنچه داريد از خداست) «28» او خدايى است كه همه آنچه را (از نعمتها) در زمين وجود دارد، براى شما آفريد; سپس به آسمان پرداخت; و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود; و او به هر چيز آگاه است «29»

آیات امروز را می توانید در اینجا هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

navid_nazeh@yahoo.com

سعي كن چيزي را كه دوست داري به دست بياوري ،
وگرنه مجبور خواهي شد چيزي را كه بدست آورده اي دوست داشته باشي...

 

 

shadow_1352@yahoo.com

فرشتگان از خدا پرسيدن: خدايا تو که بشر رو آنقدر دوست داري چرا غم را آفريدي ؟ خدا گفت : غم را به خاطر خودم آفريدم
چون اين مخلوقه من تا غمگين نباشه به ياد خالقش نمي افته

 

 

mraghaee@yahoo.com

عادت همه چيـز را ويران مي كند واي بر روزي كه چيزي ـ حتي عشـــــق ـ عــادتـمان شـود ...عاشق كم است و سخن عاشقانه فراوان ديگر سخن گفتن عاشقانه ، دليل عشق نيست و آواز عاشقانه خواندن ‌، دليل عاشق بودن ولي اي دوست ، تو نگاه عاشقانه ات را عاشقانه نگهدار و كلام ساده ي عاشقانه ات را خالصانه بگو و هميشه به ياد داشته باش شبــه عشق در كنار عشق بوده

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

اين سه فايل را حتما دانلود کنيد

سلام
بدون هيچ توضيح اضافي پيشنهاد مي کنم اين سه فايل صوتي زير را حتما دانلود کنيد و گوش بديد. (حجمشون هم کم هست)

 

 
shokrollahi@ppars.com

تصويري كه در بالا مشاهده مي كنيد متعلق به آنتوني پرودو مي باشد . او كه هم اكنون در 78 سالگي در يكي از محله هاي ايالت كاليفرنيا در خانه اي نسبتا بزرگ زندگي مي كند و بازنشسته مجله ي سورند اويك مي باشد ادعا مي كند در دوران جواني در واقع نوعي خون آشام بوده است .
در محاسبه اي كه ماهنامه ي دورتا با وي انجام داد او گفت : از دوران بلوغ به بعد احساس كردم از خون خوشم مي آيد اوايل آب تمشك يا ميوه هاي شبيه به آن را مي گرفتم و با حس اينكه خون است آن را مي خوردم با تشريفات خاصي . مثلا جلوي آينه مي ايستادم در اتاقم كه تاريك بود و تنها شمعي روشن مي كردم كه رنگ محتويات ليوان و چهره ام را نشان دهد و از اين كار لذت مي بردم .
بعدها يعني بين سنين 19 تا 21 سالگي از خون گنجشكها مي خوردم . آنها را شكار مي كردم يا از پرنده فروشي مي خريدم و پس از بريدن گلوي آنها خونشان را مي نوشيدم . كسي خبر نداشت ولي من از اين كار لذت فراوان ميبردم .
بعدها با سوزن انگشتانم را سوراخ مي كردم و خون خودرا مي خوردم كمي بعد با يكي از دوستان صميمي ام كه متوجه حال عجيب من شده بود در ميان گذاشتم و خواستم كمي از خون خود را به من بدهد او اين كار را كرد و مقدار خيلي كمي از خون خودش را در ظرفي بمن داد و گفت بيشتر از آن ديگر غيرمنطقي است و نمي تواند كمكم كند .
ولي از همان سالها تا نزديك 34 سالگي به خوردن خون پرندگان و خودم مي پرداختم و علاقه ام كم نشده بود البته نمي دانم چرا و لي چهره ام تغيير كرده بود . زير چشمانم گود بود و دهان و زبانم سرخ بود كمي عجيب بود . د ر آن سال ازدواج كردم و بخاطر همسرم مجبور شدم ديگر خون نخورم چون مرا مي ديد و شايد جدا ميشد . 3 فرزند هم دارم كه ظاهرا هيچ كدام علاقه اي به خون ندارند . آنها در حال حاضر فرزنداني هم دارند و گاهي نوه هايم را مي بينم .
حالا پس از 44 سال بيشتر شبيه خون آشامان شدم در حاليكه 44 سال است ديگر خون نخورده ام . بعضي كودكان از من فرار مي كنند البته ناراحت نمي شوم زيرا در آن سالها به كسي صدمه نرساندم و بابت پرندگان هم اغلب اوقات پول داده بودم بنابراين حقي بر گردنم نيست .
پس از فاش كردن اين موضوع مدتي پليس تحت نظرم گرفت ولي وقتي با مشكلي مواجه نشد پيگيري را قطع كرد .
او لبخند زد تا ما عكسي از او بگيريم . از اينكه رازش را فاش كرده بود نه خوشحال بود نه ناراحت . مي گفت : اتفاق خاصي نيفتاده است فقط ديدم بد نيست مردم بدانند دراكولا وجود دارد . اما دراكولايي كه در فيلمها هست خيلي نامهربان و سنگدل است .
او تاكنون بخاطر اين حسش به پزشك مراجعه نكرده بود و برايش خيلي هم مهم نبود كه دليل خون آشام بودنش در شروع جواني تا 34 سالگي را بداند .

 

 

mohsinzadehr@kayson-ve.com

در مورد ترکها!

با سلام خدمت مبين و همه دوستان
حتما شما مطلب ارسالي زير را به خاطر داريد‚ جاودانه اثر يك ترك تحصيلكرده تاريخ كه بر عكس اكثريت دوستان ترك ما هنوز واقعيت را قبول نكرده و قصد به مقاومت و حتي مناظره دارند. مناظره اي راحت و مستدل از ديدگاه ايشان البته ايشان كه نفرموده بودند تحصيلاتشان در چه رشته اي بوده گويا هرچه بوده زياد به انشا و ديكته علاقه نداشته اند زيرا نكات زير بدجوري توي ذوق ميزند !!! 
(5 نکته در زير نوشته شده)

نکات:

1- فكر كونند= فكر كنند ( مگر اينكه ايشان هنگام نوشتن متن افكار پليدي داشته اند !!! )
2- مضخرفات = مزخرفات
3- مللتهاي = ملٌتهاي ( ايشان بسيار پارسي اصيل و تحصيلكرده بوده و از علامات عربي خوششان نمي آيد)
4- مطمعن = مطمئن
5- بنده با اين كور سواد و 2 كلاس اكابري كه رفته ام نتوانستم بفهمم معني جمله سطر آخر ايشان چه بوده است.

 

 

sun1971_h@yahoo.com

چند خبر از مافیا و گزارش تصویری

برا اینکه این روزانه زیادی عریض و طویل نشه من مقدار کمی از بعضی اخبار رو می زنم و لینک اصل و کامل خبر رو هم می ذارم و بیشتر خبرای بخور بخور مافیای اقتصادی تو سایتهای مختلف.چون به قول وبلاگ مسعود ده نمکی (کارگردان فیلم  معروف فقر و فحشا ) "از لبنان رفتن واجبتر از زنجیره انسانی دور نیروگاه مهمتر از کاریکاتور فلان اقا در روزنامه مهمتر از موی کاکل دختران گناهتر از استین کوتاه پسران بدتر اینجاست که باید فشار از پایین و چانه زنی از بالا صورت گیرد...حتی اگر متهم به گروه فشار شوید"
 

متأسفانه در سال هاي اخير كوتاهي هاي نابخشودني از قوه ي قضائيه در اين زمينه ها ديده شده است و در ماه هاي اخير نيز تمام هزينه هاي معرفي و مقابله با مفسدين اقتصادي و جلوگيري از دزدي ها و رانت خواري ها به دوش دولت و شخص رئيس جمهور افتاده است. چرا بايد رئيس جمهور كه وظايف مهمتري بر عهده ي اوست، بار ديگران را به دوش بكشد؟

روزنامه جمهوري اسلامي ديروز با انتشار خبري مبني بر استفاده از چهار دستگاه بي.ام.و زرهي و هواپيماي تشريفاتي توسط دولت، مدعي شده است كه علي رغم اخبار منتشر شده اين اتومبيل ها و هواپيما تشريفاتي مورد استفاده قرار مي گيرند.
 روابط عمومي دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت در واكنش به اين ادعا، با انتشار نامه اي اعلام كرد: « با ابراز تاسف از گزارشات بي اساس و اخبار نادرست منتشره در آن رسانه (روزنامه جمهوري اسلامي) اعلام مي نمايد:

آثار تكان دهنده سلاح هاي كشتارجمعي اشغالگران بر نوزادان عراقي / گزارش تصويري

مصرف انبوه اورانيوم توسط ارتش هاي اشغالگر در عراق و افغانستان كه طي بمبارانهاي اوليه و متعاقبا انجام شده طيف وسيعي از كودكان ناقص الخلقه و عجيب الخلقه را در عراق و افغانستان پديد آورده است... اگر چه تقريبا همه مردم عراق و افغانستان در معرض تشعشعات ناشي از استفاده مواد راديو اكتيو در بمب هاي مصرفي ارتش آمريكا قرار دارند لكن اثرات ماندگار اين سلاحهاي كشتارجمعي بر مادران باردار و جنين آنها بيشتر محسوس است و به تناسب سن جنين باعث تغييرات آشكار در شكل گيري اندام هاي مختلف جنين مي شود ( اگر روحیه ندارید به هیچ وجه نگاه نکنید )

 

.

alirezamajidi@gmail.com

سرعت بیشتر ، پیشرفت بیشتر

شماری از کاربران ایرانی در اقدامی جالب ، در سایت "سرعت بیشتر ، پیشرفت بیشتر" ، از مسئولان بخش فن‌آوری اطلاعات ایران ، درخواست کرده‌اند که مقدمات تجدید نظر در دستور اخیر کاهش سرعت اینترنت را فراهم آورند.
لوگوهایی زیبایی هم برای دارندگان سایت‌ها و وبلاگ‌ها در این سایت وجود دارد که وبلاگ‌نویس‌ها می‌توانند ، آنها را در سایت خود قرار دهند.

 maximum-size.png

بد نیست نگاهی به آمار هم بیندازیم و لیست 20 کشور جهان را که بیشترین مشترک ارتباط اینترنتی از نوع DSL دارند ، ببینیم.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

hadi@al-islam.com

مدرك منگوله دار

اولاً؛ في الحال كه امت اسلامي از صدور حكم معدوميت تخم و تركه يزيد در بلاد بين النهرين يعني صدام فاجر پاي مي كوبند و دست مي افشانند لازم مي نمايد به جاي اقامه يك فقره چوبه دار، چند فقره نصب شده و از اسپنسرها و اصدقاي او نيز دعوت به عمل آيد تا بالاتفاق، آن بالا بروند از آن رو كه نقل موثق است سران كفر و جور در حرب تحميلي عليه مملكت محروسه ايران، كرور كرور مساعدت سري و علاني به وي حقنه نمودند و بعض سران يوروپ نيز رخصت دادند قومپاني هايشان انواع و اقسام غازات كيمياوي را به لطايف الحيل به وي ابتياع كنند.
دويماً؛ در ايام مختلفه كه رعاياي مملكت قصد بلاد اتازوني نموده بدان جا سفر مي نمايند مأموران نظميه آن جا، به قاعده كابوي هاي بلاد تغزاس، چنان كه گويي با قطاع الطريق ملاقات نموده اند برخي رعاياي مملكت مان را محبوس و از برخي اثر انگشت اخذ مي نمايند. في الحال مناسب است طرحي كه در پارلمنت مملكت به جريان افتاده كه از رعاياي اتازوني، ثبت اثر انگشت بنمايند مصوب گرديده تا خبري به منزله فصل الخطاب به سمع روساي بلاد كفر برسد كه جواب اهانه، اهانه است. يحتمل، اين امر دخلي به رعاياي آن بلاد نخواهد داشت از آن رو كه قاطبه شان يك حالات بخصوص داشته، از شدت سير در عوالم عجيبه، كك شان نمي گزد بلكه از رنگين شدن انگشتان، خوششان هم بيايد.
سيماً؛ اين كه احدي از قومپاني هاي توليد انبوه مدرك با مارك خارجه در قبال اخذ مقادير انبوهي زر و سيم به برخي نورعين هاي مملكت، مدرك منگوله دار اعطا نمايد جاي عجب نيست. آن چه كه باعث مفتوح ماندن دهان رعاياي عدالت طلب مي شود اين است كه مسببان و واسطه هاي خير! داخلي در محكمه، مبرا شده، بشكن زنان خارج شوند و يحتمل به كارهاي مماثل بپردازند از آن رو كه محكمه عدل، كار آنان را مجاز شمرده است. حال، اين كه با اين اوصاف، چه بلايي بر فرق تحصيلات نيم بند شباب مملكت نازل مي شود و انگيزه ذخيره علم و انكشاف حقيقت در آنان به چه مآلي مي انجامد بحث ديگري است. خدا به خير كند.
رابعاً؛ راپورت رسيد احدي از اكابر هنر سينما و تيارت مملكت را به وسيله هنر تجسيم، به قاعده خودشان، خشك نموده، تمثال تمام قد ايشان را به طوري كه با اصل مو نمي زند در بلاد طهران نمايش داده اند. آدم با ديدن پيكر تراشيده زنده نماي اين آكتور، ميل مضاعف مي نمايد كه آن را بغل نموده با او مصافحه نمايد بسكه عين خودشان است. دست شان درد نكند. به مخيله ضعيف اين ميرزا رسيد چه خوب بود اگر در همين قواره و به همين كيفيه، تمثال اكابر جان فشانده و سفر نموده مملكت از قبيل ميرزامحمدعلي رجاءالدوله صدراعظم دولت دويم كه بواسطه اشقيا از ما ستانده شدند را هم درآورده نمايش مي دادند.

میرزا قلي خان راپورتچي

 

 

mr_gir20@yahoo.com

گير 3پيچ

سلام عليكم ..
حال شما ..

آقا اين بحث ما درباره ي زهرا ابراهيمي داستاني شد براي ماها ..
چون نظر موافق و مخالف زياد برام اومد گفتم كه همشون رو يه جا جواب بدم ..
اول اينكه من نه خانوم ابراهيمي رو مي شناسم و نه سريال نرگس رو ديده بودم و نه فاميلمونه و نه چيز ديگه ..
توي اون حرفام نه مي خواستم بكوبمش و نه طرفداري مي خواستم بكنم .. اگه فكر مي كني اين طوريه برو يه بار ديگه بخونش بعد بيا اينجا ..
اين از بحث طرفداري و اين چيزا كه دوستان گفته بودن ..
اما نكته ي دوم .. توي ايميلا و تموم بحث هاي اينترنتي و اتاق هاي گفتگو و انجمن ها و غيره هيچكس به طور صددرصد نگفته كه اين ياور تو فيلم خود خانوم ابراهيميه يا نيست .
براي مثال يكي از دوستان ايمل زده بود و گفته بود كه من به احتمال 99 درصد مطمئنم كه خودشه .. خيلي جالبه .. حتي اين دوست عزيز كه توي حرفاش كلي منو متهم به خيلي از مسائل كرده بود ( حتي از ناموس منم خرج كرده بود ) مطمئن صددرصد نبوده كه خودشه ..
برادر من .. ( يا آبجي من ) اگه ماجرا اين طوري كه تو فكر مي كني نبوده و اون يارو تو فيلمه خانوم ابراهيمي نبوده با اين تهمت و افتراي عظيم چي مي كني ؟ تو كه از همه چيز خبر نداري .. حرف اصلي من اينه كه پيش داوري و تهمت و افترا ممنوع . حالا چه خانوم ابراهيمي باشه چه x چه y . وظيفه ي من و شما نيست كه تا چيزي مي شه فرتي داستان هفتاد مثنوي براش بسازيم . . اگر هم اين مدركي داري كه اينطوري محكم و با اطمينان حرف مي زني خب رو كن .. فكر كنم خبر دارين كه خود آقاي مرتضوي - دادستان تهران - پيگير اين ماجرا شدن ...

خب .. حالا فرض هم مي گيريم كه اصلا اون يارو خود خانوم ابراهيمي بوده .. آخه عزيز من .. اصلا به من و شما چه كه توي زندگي مردم فضولي مي كنيم .. بازم وظيفه ي من و شما قضاوت و مجازات نيست .. هم هنر قانون داره هم مملكت و مهمتر از همه قانون و مشيت و خواست الهي هم هست .. پس لطفا از اشاعه شايعات و خبرهايي كه با كلمه ي " شنيدم كه .. " خودداري كنيد ..

خب .. قسمت قبل يه حرفي رو پيش مي كشه .. بحثي كه خيلي ها مطرح كرده بودن .. كسي كه الگوه اگه يه گندي زد بايد فورا تو بوق و كرنا بشه و مردم بفهمن كه طرف خلافكار بوده .. !!!!! ؟؟؟؟؟؟
خب .. بذار ببينيم كه كيا الگو مي شن ؟ خب . اشخاص مهم .. اونايي كه چهره هستن .. ديگه كي ؟ آها .. اونايي كه دور و برمون هستن و ما از رفتارشون ( چه خودآگاه و چه ناخودآگاه ) الگو برداري مي كنيم .. و مهمتر از همه خودمون سعي مي كنيم براي بقيه الگو بشيم . .
خب .. آيا همه ي اين الگوها پاك هستن ؟ براي مثال .. خودت كه سعي مي كني الگو باشي ( با من كه نه با خودت راست و حسيني روراست باش ) آيا از اول عمرت تا حالا پاك پاك بودي ؟ خطا نداشتي ؟ آيا همينجور كه - بنا به فرض گناهكار بودن خانوم ابراهيمي - دوست داري اين موضوع رو پخش كني تا اونايي كه با الگو برداشتن از خانوم ابراهيمي ممكنه - و ممكن بود - قدمي به سمت جاده ي اصلي زندگيشون بردارن مايوس بشن و زده بشن منم بيام اون خطاي تو رو تو بوق و كرنار بكنم و به اونايي كه از تو الگو بر مي دارن بگم كه گذشته ات چي بوده ؟ ( به جون گير سه پيچ حاضرم شماره بدم بيام حرفم رو عملي كنم )
خب جونمرد چيزي كه به خودت نمي پسندي به ديگران هم نپسند .

ببين دوست من .. خواهشا اين طور مغرضانه با حرفاي من برخورد نكن .. من نه با شما پدر كشتگي دارم و نه عقده .. فقط اين حرفام رو با دقت روش فكر كن ببين منظور اصلي من چي بوده ..

با احترام .. گير سه پيچ

 

 

mab365@gmail.com

كوچ در كوچ

صداي موسيقي اي كه از سالن پخش ميشد حس عجيب غرور و خودخواهي رو به انسان تلقين ميكرد.حسي كه يه جور ناسيوناليستي بود.از پله هاي سالن به همراه مادرم بالا رفتم و بالاتر از همه نشستم . به سه نفري كه روي سن تو اون تاريكي نشسته بودند تا موقع نمايش بشه نگاهم خيره شده بود. شروع شد، با صداهايي كه تو تاريكي با مفهوم هيزي يك مرد به يك زن بود كه باصداي تيربار و مسلسل و جيغ اون زن نور پرداز سن رو با نور زرد روشن كرد.محيطي پر از توده هاي كاه باسقفي كه طنابهايي به اون اويزون شده بود ويه دكور به عنوان چاه و يكي ديگه مثل يه ديوار خرابه كه روش 6بازيگرنمايشنامه ميشستند(البته نه همراه هم چون جاي دو نفر بيشتر نداشت در مواقع مختلف هر 6 بازيگر روش نشستند) .
در آغاز از اون 7بازيگر 4 تا روي سن بودند دو زن و دو مرد كه در طول نمايش سه مرد ديگه هم به اونها اضافه ميشد.
دكورمكاني مثل يه طويله روبه ذهن ميرسوند و متن نمايشنامه هم اونجا رو به عنوان مرز كردستان معرفي كرده بود .
شخصيتهاي هفت گانه قصه هم كساني بودند كه ميخواستند به طور غير قانوني از مرز كشور خارج شنداما با تور نگهباني آمريكاييها دستگير شده بودند و در مرز بين عراق ايران و تركيه به زندان كه همون طويله بود افتاده بودند.
يكي يكي به بازجويي ميرفتند و به جز يكي از اونها از همه خواسته هايي داشتند.
يه نخبه علمي كه ميخواست از كشور فرار كنه و به دليل نداشتن مدرك سربازي ميخواست به طور غير قانوني از كشور خارج شه براي رد شدن از مرز هيچ مشكلي نداشت.
يه زن كه براي فرار از كابوس همسر كشي تصميم به فرار گرفته بود.يه مرد راهنما ي كرد و يكي ديگه كه از اينكه در بازجويي به اون دزد گفته بودند بسيار ناراحت شده بود و ميگفت من يه كلاهبردارم.يه دختر جوون كه خيلي پرخاشجو و جلف وانمود ميكرد و يه راننده كه با اين جمع هيچ ارتباطي نداشت و براي ديدن راهنماي گروه به تور نگهبانان آمريكايي افتاده بودو يه قهرمان بوكس كه براي اداي نذرش به پابوسي امام حسين ميرفت كه با كمين آمريكاييها تمام دوستان خود رو از دست ميده و فقط خودش ميمونه و عنوان تروريست رو بر روي دوش خودش ميكشه و پشت ميله ميفته.
به جز نخبه علمي جمع از همه يه جورايي يه درخواست براي رد شدن از مرز شده بود و اون كشتن بود.يكي از زنان براي بردن يك بسته از يك محله به محله اي ديگر و برگشتن به جمع حاضر انتخاب شده بود.(بمب گذاري در يك محل)و زن ديگر هم كه جوونتر و ... تر بود تعرض بدي بهش شده بود .
از ديگران هم خواسته شده بود كه اون جوان زاير رو مثل يك جوخه اعدام به شهادت برسونند.
داستان به جز اين كشمكشها به ته مايه عشقي هم ميرسه و جوون نخبه دلباخته اون دختر جوون ميشه.
پس جوون نخبه براي زندگي با معشوقه خودش پشت پا به تموم چيزاي اونور آب ميزنه و كنار يارانش ميمونه .
اين جوون نخبه خيلي هم سوسوله ضمنا.
داستان پيش ميره با شرح 7داستان زندگي از 7 نفر تا اينكه تصميم گرفته ميشه براي آزادي از اين بند يك نقشه كشيده بشه.
راننده اي كه به ديدن اون راهنما اومده بود از بچه هاي رزمنده بود و نقشه فرار رو به صورت چريكي كشيد و خودش شهيد شد
اسير دربند زاير ما هم به دوستان خودش ميپيونده و به لقاالله ميرسه .
كوچ در كوچ داستان نمايشنامه اي بود كه در تالار قشقايي تاتر شهر به اجرا در اومد و امشب آخرين شب اجراش بود و بد نديدم كه گزارش اين ديدار رو براتون بنويسم .
از كمي و كاستيش عذر ميخوام ولي الان كه دارم به چيزي كه ديدم فكر ميكنم به آرمانگرايي بي حد نويسنده ميخندم و اينكه دوباره تمام آمريكاييها بد شدند و ما خوب.
با تمام خوبيها و بديهاش نمايشي با مضمون و ژانر جدي و ته مايه خنده بود .
كاش ميتونستيم با هم باشيم و با هم ميديديم.
روي بروشور نمايشنامه شعري نوشته بود بخونيد.
نقاب برگير
صدف بشكن
در بيفشان
كه سراي ما
گنجينه ايست
مانده از طلايه تاريخ
تا واپسين آن
به ضمانت جانهاي ....
با دانشنامه سياسي من هم همراه باشيد

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خود كشي

يه نگاهي بندازم...واي خدا جون چه بلنده هفت طبقه اي بابا تو هم كه اون پايين ايستادي... خوب شد اومدي...
بهت كه گفته بودم خودم را فقط براي تو خواهم كشت تا بفهمي چقدر دوستت دارم... آهاي نگاه كن من هستم عاشقت شناختي؟ ديگه تموم شد. تمومش مي كنم خودم را مي اندازم پايين
مي خواستم تو اطاق خودم را دار بزنم راستش ترسيدم طناب پاره بشه سقف بريزه بعد بابام مجبورم كنه اين همه راه برم تا محله ديگه گچ بخرم و بيام سقف را گچ بگيرم بعد دستم را بگيره ببره پيش حسن مكانيك دوستش... تو كه
ميدوني من حوصله كار كردن ندارم درس هام ميمونه... تو مكانيكي هم آنقدر صدا هست
كه نميشه صداي آهنگ را از گوشي شنيد يا درس خوند ..در ضمن بابا حتما بهم ناهار و شام نميداد و ميگفت پسر گشنگي نكشيدي تا عاشقي يادت بره....
گوش كن ديگه تحمل ندارم مي خوام خودم را فقط بخاطر تو بندازم پايين
خوبه...خوبه بيخودي گريه نكن به صورتت چنگ ننداز آرايشت پاك مي شه من كه پول ندارم برات روژ گونه و روژ لب بخرم
تو هم كه هر روز وقتي مياي بيرون بايد آرايش كرده باشي .
آهاي دختر خوشگل نيگا كن مي خوام خودم را بندازم از اين بالا پايين بذار وقتي مردم گريه كن به صورتت چنگ بنداز حالا زوده
وقتي موهات را مي كشي و زار ميزني مواظب باش آرايش موهات خراب نشه
خودت گفتي تازه آرايشگاه بودي مگه نه؟؟؟
خوبه...خوبه... نشين رو علف ها روپوشت كثيف مي شه
وقتي خبرنگارها اومدند بگو كه من بخاطر تو خودم را انداختم رو آسفالت خيابون يادت نره وقتي من مردم مي فهمي چقدر عاشقت بودم آخه تو خيلي خوشگل هستي
ديگه گريه نكن حرف گوش كن برو عقب كنج اون ديوار اونور خيابون
نمي خوام له شدن منو ببيني برو...برو...
اي بابا چي دارم مي گم امتحان ها نزديك شده از بس درس خوندم مثل اين كه قاطي كردم
اصلا واسه چي اومدم پشت بوم؟؟؟ آهان بابا
ملحفه هارو شسته داده پهن كنم رو بند
به من چه؟؟
من فقط يه عاشق هستم رخت شور كه نيستم
زورت به مامان نمي رسه به من مي گي
رخت هارو پهن كنم...بايد زودتر برم پايين ناهار حاضره
ناهارم را بخورم بشينم درس رياضي بخونم...آهاي با تو هستم دختر خوشگل محل .. درسم كه تموم شد من سر كوچه
هستم با بچه ها بازم بيا مي خوام ببينمت....باشه؟؟؟؟
توكلي

 

 

viski_601@yahoo.com

جمله سازی

خرچنگ: به يکی مي گن باخرچنگ جمله بساز. مي گه: كره خر چنگ نزن!


سی دی: به یکی مي گن با سي دي جمله بساز. مي گه چسيدي. مي گن: نه، با سي دي صوتي جمله بساز. مي گه: گوزيدي...

توله سگ: به یکی مي گن: با توله سگ جمله بساز. مي گه: طول سگ ضربدرعرض سگ مساوی با مساحت سگ.

مترو، به یکی می گن با مترو یک جمله بساز. می گه: سر این مترو بگیر!

بلاغت: به یکی می گن با بلاغت یه جمله بساز. می گه: اوی فاطی بلا قت کشیدی!

شمشیر: به یکی می گن با شمشیر جمله بساز. می گه: پاشم شیر بخورم.

شاملو: به یکی می گن با شاملو یک جمله بساز. می گه: امشب شام لوبیا داریم.

دو تا حمال: به یکی می گن یه جمله بساز که توش دو تا حمال باشه. می گه: این یخچال
هم مال منه، هم مال داداشم.

کوبیسم: به یکی می گن یک جمله با کوبیسم بساز. می گه: میخو بکوب ایسماعیل.

لواط: به یکی می گن با لواط جمله بساز. می گه: بر محمد و آل او صلوات.

کشور: به یکی می گن با کشور یک جمله بساز. می گه با کش ور رفتم خورد تو چشمم.

بالش: به یکی می گن با بالش یک جمله بساز. می گه: با تفنگ زدم به یه کفتر خورد تو
بالش
. می گن: نه، منظورمون توشک و بالش هست. می گه: با تفنگ زدم به یه کفتر توش
بودم که خورد توبالش یا نه.

به یکی می گن با زنجیر و انجیر یک جمله بساز. می گه: گاهی آدم می خواد زن جیرش بیاد، ان جیرش می آد.

چیپس: به یکی می گن با چیپس یک جمله بساز. می گه چی پسر خوبی!

نخ سوزن: به یکی می گن با نخ سوزن یه جمله بساز. می گه: تیم ایران همه اش خوبه نخصوزن علی دائی.

قباد: به یکی می گن با اسم قباد یه جمله بساز. می گه: بزن بریم بسرعت برق و باد...

اختاپوس: به یکی مي گن با اختاپوس جمله بساز. مي گه: اوخ تا پوستم نسوخته برم تو سايه.

ماتیس: به یکی می گن با اسم ماشین ماتیس جمله بساز. می گه: مات ایس یور نیم؟

45: به يه معتاد مي گن با 45 , 46 , 47 ,48 جمله بساز. مي گه: چلا پنجه مي كشي؟ چلا شيشه مي شكني؟چلاهف نمي زني؟ چلا هشتي ناراحت؟

نجیب: به يکی مي گن با نجيب يه جمله بساز. مي گه: كت من نه استرداره نه جيب.

ماشین: به يكي مي گن با ماشين جمله بساز. مي گه: بياين همسايه ما شين.

داشبورد: به یکی مي گن باداشبورد جمله بساز.مي گه: داييم اومد بچه هاشوورداشبورد.

وطن: به يکی می گن: با وطن جمله بساز. می گه: ديروزرفتم حمام و سر و تنم را شستم.
می گن: منظور «ط» دسته داربود. می گه: اتفاقا منم با تي دسته دار شستم.

بقیه: به یکی مي گن با بقيه جمله بساز. مي گه : ديشب شام خوردم. مي گن: پس بقيه اش كو؟ مي گه: اتفاقا بقیه اش تو يخچاله.

صداقت: به يك نفر مي گن با صداقت جمله بساز. مي گه: داشتم تلفنی حرف مي زدم صدا قت شد.

ترکش: به یکی می گن باترکش جمله بساز. می گه: سیگارروباید ترکش کرد.

پل: به یکی می گن با پل جمله بساز. می گه: چطوری، تپل؟

زیزیگولو: به یکی میگن با زیزیگلو جمله بساز. می گه : خداداد عزیزی گلو درد گرفته

 

 

milad_graydays@yahoo.com

واکنش

موضوعات : 1- حمل مشعل بازي هاي آسيايي 2- فدراسيون فوتبال، قديم يا جديد؟ 3- برداشت نادرست از مسئله ي رودخانه ي هيرمند
سلام. بعد از يک وقفه ي حدوداً دو هفته اي، امروز با سه موضوع جديد در خدمتتان هستم. بدون هيچ مقدمه اي به سراغ اصل مطلب مي روم :
1- حمل مشعل بازي هاي آسيايي :
همان طور که مي دانيد، قرار بود که در تاريخ هجدهم آبان ماه (پنج شنبه)، مراسم سنتي حمل مشعل بازي هاي آسيايي دوحه در ايران به اجرا در آيد. اين کار در تاريخ مقرر به انجام رسيد، وليکن عدم وجود برنامه اي مدون و از پيش تعريف شده براي اجراي اين مراسم بزرگ و معتبر، مشکلاتي را به وجود آورد که باز هم باعث تخريب چهره ي ورزش ايران در ميان جهانيان شد. در ادامه به برخي از ناهماهنگي هاي موجود در اين مراسم اشاره مي کنم. اولين نکته اي که تعجب انسان را برمي انگيخت، تعداد افراد حمل کننده ي مشعل بود. به گفته ي مسئولين، تعداد 125 نفر از ورزشکاران و پيشکسوتان در حمل مشعل سهيم بوده اند. بله، 125 نفر! با اين حساب، تعداد افراد حمل کننده ي مشعل در کشور ما حدوداً دو برابر تعداد حاملين مشعل در کشور چين مي باشد. چيني که تقريباً بيست برابر کشور ما جمعيت دارد و جايگاه جهاني ورزشش نيز از کشور ما بسيار بالاتر است. البته شايد مسئولان ورزش قصد داشتند که از موقعيت بدست آمده حداکثر استفاده را ببرند. ازآنجايي که تعداد مشعل هايي که وارد ايران مي شوند خيلي کم است و تعداد کساني که آرزويشان حمل مشعل است بسيار زياد (متناسب نبودن عرضه و تقاضا)، لازم بود که تمامي ورزشکاران و پيشکسوتان آرزو به دل از اين سفره ي بين المللي بهره مي بردند. البته حالا که اين اتفاق ميمون و خجسته حادث شده است، اميدواريم که ورزشکاران گرامي با خيال راحت تري سر بر بالين بگذارند و قدر مسئولين سازمان تربيت بدني را نيز بيشتر بدانند.
نکته ي ديگري که مي توان بيان کرد، مراسم افتتاحيه ي حمل مشعل است. طبق قوانين مرسوم، ابتدا جمعي از افراد مسئول و غير مسئول کشور به سخنراني پرداختند و پس از آن از اولين ورزشکار براي حمل مشعل بازي هاي آسيايي دعوت به عمل آمد. اين ورزشکار پيشکسوت هم کسي نبود جز آقاي تيمور غياثي ( يا شايد هم قياسي) قهرمان اسبق دو و ميداني ايران و آسيا ( اگر نام اين عزيز را اشتباه نوشته ام عذرخواهي مي کنم. ولي باور کنيد که همين امروز در چندين مجله و روزنامه، به چندين نگارش مختلف از نام ايشان برخورد کردم). بله... آقاي غياثي بر سر صحنه آمدند و مشعل بازي ها را تحويل گرفتند. غافل از اينکه در تحويل مشعل المپيک هاي گوناگون به اولين مشعلدار، آداب و رسوم خاصي وجود دارد. بدين ترتيب که مشعل بايد در بين مقامات حاضر دست به دست شود تا به اولين مشعلدار برسد. به همين دليل، مشعل از مشعلدار پس گرفته شد تا آداب و رسوم تحويل مشعل به اجرا در آيد. حالا از اين نکته مي گذريم که ورزشکاري که مشعل را تحويل داده است، ديگر حق بازپس گيري آن را ندارد. خلاصه... پس از انجام مراسم سنتي، آقاي غياثي عمل حمل مشعل را آغاز کردند. قرار بود که ايشان مشعل بازي هاي آسيايي را به ارتفاعات توچال رسانده و در آنجا به فرد ديگري تحويل دهند، که البته اين مسير چند هزار متري به طرز معجزه آسايي مبدل به يک مسير صد متري شد. در واقع آقاي غياثي حدود صد متر را با مشعل طي کردند و پس از آن براي ادامه ي حرکت سوار تله کابين شدند!!! بعبارت ديگر مي توان تله کابين را بعنوان دومين مشعلدار ايران به حساب آورد.
نکته ي ديگري که قابل تامل است، نحوه ي حمل مشعل توسط آقاي غياثي مي باشد. انصافاً که آقاي غياثي بايد الگوي تمامي ورزشکاران و پيشکسوتان داخلي و خارجي قرار گيرند و نحوه ي حمل مشعل توسط ايشان مي تواند کلاس آموزشي بسيار مفيدي براي مبتديان اين امر باشد! احتمالاً آقاي غياثي حمل مشعل بازي هاي آسيايي را با قدم زدن در پارک فدک اشتباه گرفته بودند. تا جايي که ما ديده و شنيده بوديم، تمامي مشعلداران سابق با دويدن مشعل را به نفر بعدي مي رساندند. فلسفه ي اين دويدن هم تعجيل در آغاز رخدادي معتبر بود. ولي آقاي غياثي با زدن عينک دودي، گرفتن ژست آرنولد گونه، و سبک راهپيمايي لاک پشتي، درس بزرگي به تمامي مشعلداران گذشته دادند. واقعاً که بايد از ايشان به خاطر آموزش نحوه ي صحيح حمل مشعل تشکر و قدرداني کرد.
آخرين نکته اي که به آن اشاره مي کنم، مسئله ي رعايت نظم و هماهنگي در اين رويداد مهم مي باشد. متاسفانه در سراسر مسير حمل مشعل، شلوغي و ازدحام جمعيت مشکلات بسياري را بر سر راه اجراي مراسم قرار مي داد. اين ازدحام خصوصاً در هنگام حمل مشعل توسط افراد صاحب نام و محبوب به اوج خود مي رسيد و باعث مي شد که مشعلدار براي انجام کار خود دچار مشکل شود. بعنوان مثال، وقتي که تله کابين توچال، آقاي غياثي و مشعل بازي ها را تحويل گرفت، اجتماع مردم و خبرنگاران نگذاشت که حتي ذره اي از جاي خود حرکت کند. نيروهاي انتظامي حاضر در محل نيز بي آنکه بخواهند بر شلوغ تر شدن منطقه دامن زدند تا عملاً در حرکت مشعل چند دقيقه تاخير به وجود آيد.
بيش از اين در مورد نواقص برنامه صحبت نمي کنم. چون مي دانم که تکرار مکررات است و از حوصله ي من و شما خارج. حتي در مورد به زمين افتادن مشعل بازي ها در حين انتقال هم سخني نمي گويم. فقط اميدوارم که اينگونه بي برنامگي ها (که نمونه ي ديگرش را در مراسم اهداي کاپ قهرماني استقلال در فصل گذشته شاهد بوديم) حداقل در مراسم بعدي کمتر به چشم بيايند.
2- فدراسيون فوتبال، قديم يا جديد؟ :
اين قسمت را به بررسي مسائل اخير فدراسيون فوتبال اختصاص داده ام. همان طور که تمامي فوتبال دوستان و حتي برخي از افراد متنفر از فوتبال اطلاع دارند، فوتبال کشورمان اخيراً گرفتار مشکلاتي با فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) شده است که عمده ي اين مشکلات از جانب روساي سابق فدراسيون بر پيکر فوتبال تحميل مي شود. پس از کسب نتايج بسيار ضعيف، ولي نه دور از انتظار تيم ملي ايران در جام جهاني 2006 آلمان، رئيس سازمان تربيت بدني، آقاي محمد دادکان، رئيس وقت فدراسيون را از سمت خود برکنار و آقاي کيومرث هاشمي را بعنوان سرپرست موقت فدراسيون معرفي کرد. ولي در اين بين، با کارشکني برخي مسئولين سابق، دامنه ي موضوع به فدراسيون جهاني کشيده شد و اين فدراسيون نيز تغييرات ايجاد شده در فدراسيون فوتبال ايران را خلاف مقررات اعلام کرد. بر طبق اساسنامه ي فيفا، دخالت دولت ها در امور فدراسيون هاي فوتبال امري ممنوع و غير قانوني است. برطبق قوانين مدون فدراسيون جهاني، رئيس فدراسيون هر کشور به دو روش مي تواند از کرسي رياست عزل شود. يا اينکه در انتخابات دوره اي فدراسيون (معمولاً هر پنج سال يک بار) شکست بخورد، و يا اينکه خودش استعفا دهد. که البته در صورت استعفا نيز تنها معاونش حق جايگزيني وي را دارد. بدين ترتيب، دخالت آقاي علي آبادي در برکناري آقاي دادکان از نظر فيفا وجهه ي قانوني ندارد و تنها راهي که براي فرار از محروميت وجود دارد، استعفاي شخص آقاي دادکان است. ايشان هم هر دو پايشان را داخل يک کفش کرده اند و مي گويند فقط در صورتي استعفا مي دهند که معاون سابقشان رئيس فدراسيون فوتبال شود و زمام امور را در دست بگيرد.
حال که اين توضيحات را خوانديد، سخني با آقاي دادکان و طرفداران ايشان دارم. جناب آقاي دادکان، شما سنوات زيادي را عهده دار کرسي رياست فدراسيون بوديد و مي توانستيد خدمات بسياري را براي فوتبال ايران، و براي مردم ايران انجام دهيد. بله... مي توانستيد، ولي نخواستيد. آقاي دادکان! اين شما بوديد که چندين سال به يک مربي بي دانش، بي تجربه، و بي لياقت کروات اعتماد کرديد و حرف مردم و کارشناسان را ناديده گرفتيد. اين شما بوديد که با لجاجت هاي خود باعث شديد تا حق يک تيم مستحق، ولي مظلوم آباداني پايمال شود. اين شما بوديد که پاي فساد مالي را به جامعه ي داوري باز کرديد. اين شما بوديد که جريان دوپينگ چندين فوتباليست سرشناس را از ترس آبروي خود مخفي نگه داشتيد. اين شما بوديد که بساط نارضايتي سالني باز هاي برجسته را از تيم ملي فوتسال فراهم کرديد. اين شما بوديد، نه مسئولين حال حاضر فدراسيون.
و حالا که آبرويتان در ميان مردم آگاه و عاقل ايراني ريخته است، چرا نمي گذاريد که ديگران گند هايي که شما به فوتبال کشور زديد را بزدايند؟ چرا فکر مي کنيد که مردم هنوز هم با شما سر آشتي دارند؟ آقاي دادکان! مردم کشور ما آنقدر از دست شما شاکي هستند که محال است حضور مجدد شما در فدراسيون را تاب بياورند. به قول يکي از روزنامه هاي ورزشي، مردم ما محروميت را به جان مي خرند، ولي نمي گذارند که يک بار ديگر فوتبال کشور به دست انسان هاي خود فروخته و بي تعصبي مثل شما بيافتد. شمايي که از نخستين نتيجه ي نسبتاً ضعيف تيم فدراسيون جديد، به حدي خوشحال مي شويد که براي مردم و مسئولين اس ام اس تبريک مي فرستيد، لياقت خدمت به مردم شريف و با عزت ايران را نداريد. آقاي دادکان، براي يک بار هم که شده به حرف مردم توجه کنيد، چشم هايتان را باز کنيد، و ببينيد که در اين چند سال با فوتبال باشگاهي و ملي کشور چه کرده ايد.
مطمئن باشيد که اگر سازمان تربيت بدني هم با ورود مجدد شما و يا زير دستان و مواجيب بگيرانتان به فدراسيون فوتبال موافقت کنند، مردم ايران نمي گذارند که تاريخ نحس دوران شما دوباره تکرار شود. مطمئن باشيد که ما از محروميت و حضور نيافتن در ميادين بين المللي نمي ترسيم. در زمان شما، فوتبال ما در تمامي ميادين بين المللي حاضر بود، ولي چه گلي به سر مردم زد؟
من فقط براي فدراسيون جهاني فوتبال و شخص سپ بلاتر متاسفم که از انساني مثل شما حمايت مي کند.
3- برداشت نادرست از مسئله ي رودخانه ي هيرمند :
در شماره ي 575 روزانه، مطلبي از آقاي علي علي پور به چاپ رسيده بود. ايشان در لا به لاي صحبت هايشان اشاره اي به بسته شدن آب رودخانه ي هيرمند افغانستان، به روي مزارع ايران داشتند و از اين مسئله شاکي بودند. در جواب اين مسئله بايد بگويم که اولاً حق هر دولتي است که از منابع موجود در کشورش به نفع مردم خود استفاده کند. ثانياً وقوع اين مسئله دليل نمي شود که ما بخواهيم نسبت به افغاني هاي حاضر در ايران موضع بگيريم. آقاي علي پور گفته بودند که دولت ايران نبايد هزينه اي را صرف افراد افغاني کند. بايد بگويم که دولت ايران نه تنها هزينه اي را صرف اتباع افغاني نمي کند، بلکه اتباع افغاني نقش منبع درآمد را براي دولت ايفا مي کنند. مطمئن باشيد که اگر غير از اين بود، تمامي آن ها تاکنون از کشور اخراج شده بودند. از شما سوالي مي پرسم. آيا خود شما حاضريد که با مبلغ ناچيز دريافتي افغان ها، کارهايي که آن ها انجام مي دهند را انجام دهيد؟ بعنوان مثال حاضريد در قبال دريافت مبلغ کمي پول، اسباب و اثاثيه ي يک خانواده را به طبقه ي پنجم يک مجتمع فاقد آسانسور منتقل کنيد؟ حاضريد چاه توالت را خالي کنيد؟ همان طور که مي بينيد انتظارات ما ايراني ها خيلي بالاتر از اين حرف هاست.
در مورد وضع کشاورزان سيستاني و خراساني هم دولت بايد به فکر باشد. نه اينکه بنشينيم و به اميد مساعدت افغان ها باشيم.
ببخشيد که طولاني شد. تا ديدار بعدي، دست حق به همراهتان
ميلاد - تا بينهايت

 

 

sheytonak_pk@yahoo.com

سلام به همه دوستان گـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل (البته بی معرفت)!
چه طورید؟ بی معرفت شدیداا! من نیستم یکی نباید سراغ منو بگیره!؟ شاید من تو قزوین بلایی (از اون بلاهایی که خیلی بده) سرم اومده باشه یا اصلا بدون شیطونک شده باشید! عجبا! اما حالا عیب نداره می بخشمتون! اولا که چند روزی دانشگاه بودم بعدشم که خیلی کار داشتم! اولا که 2 تا پروژه داشتم بعدشم که یه عالمه کار دیگه! (باقیش خصوصیه) بعدشم که وقت نکردم که میل بدم اما حالا میدم و سعی می کنم که هفته ای 2 تا میل بدم! البته اینکه میل کم دادم یه دلیل دیگم داشت اونم اینکه گیر سه پیچ و
احسان و علی برگشتند و اون وظیفه خطیر از گردن من برداشته شد! لوول
راستی پیشا پیش از مشروط شدن قریب الوقوع خود در ترم جاری خبر می دهم و از تمام دوستان بابت این مساله عذر خواهی می کنم و یه خواهش!
اگه کسی سیستم عامل (نه سیستم عامل معمولی بلکه درس سیستم عامل دانشگاه) را بلده آقا جون اون دوست دخترت یه میل بده من یه پروژه دارم توش گیر کردم L دیگه برم! برم ببینم چه گلی می تونم به سرم بگیرم!
خوش باشید!
این میل هم از سری همون میل های قبلیه! مطالب جالبی داره! بخونید و حالشو ببرید!

راه اسرار آميز براي يافتن مرد ايده آل
آیا تا به حال به طریقی که کفش هایتان را در می آورید فکر کرده اید؟ آیا آنها را از پا در آورده و به گوشه ای پرت می کنید؟ آیا به طریقه در آوردن آنها در هر روز توجه می کنید؟ تنها با توجه اندکی به کارهای متفاوتی که انجام می دهید (مثل در آوردن کفش ها) می توانید چیزهای بسیار مهمی را در مورد خودتان یاد بگیرید. و در عوض این کار یک زندگی با شکوه تر و کامل تری را به شما ارزانی می دارد. تمام این موارد به این دلیل است که قلب شما گشوده ميگردد، ذهن شما پالايش ميشود، روح شما حاضر ميگردد و به شما می گوید که به راستی چه کسی هستید. تمام این موارد جزء رازهایی هستند که شما می توانید راه عاشق شدن را از طریق آن بیاموزید.
اگر از تنهایی و یا سر و کله زدن در رابطه های فعلی خود خسته شده اید وقت آن رسیده است که خود حقیقی تان را بهتر بشناسید. باید بدانید که انتظارات شما در یک رابطه چیست و چگونه می توانید با آزاد کردن ذهن خود عشق حقیقیتان را پیدا کنید. می توانید از همین جا شروع کنید. یکی از 6 حرکت زیر را از "هنر عاشق شدن" انتخاب کنيد.
به کسی که در نزدیکیتان است توجه بیشتری کنید
عشق را بازیچه دست خود قرار ندهید
به پدر و مادر اجازه اظهار نظر دهید
چمدان های خود را بر روی زمین بگذارید
هدیه دهید
با خودتان آشتی کنید
به کسی که در نزدیکیتان است توجه بيشتري کنید
خیلی رایج است که بیشتر افراد وقت زیادی را صرف می کنند تا بتوانند "فرد ایده آل" خود را پیدا کنند. از این ور و آن ور چرخیدن باز ایستید و درست با چشمانی باز پیش رویتان را بنگرید.
به شخصی که همین حالا ارتباط نزدیکی با شما در زندگی دارد نگاه کنید. حال این فرد چه یک دوست باشد چه یک همکار یا هر کس دیگر، به کارهایی که برای دور کردن او از خودتان انجام می دهید دقیق تر شوید. انجام چنین کارهایی را متوقف کنید. اجازه دهید که در مسیری که هر دو دوست دارید بیفتید. همه چیز را در رابطه همانطور که هست قبول کنید.
کارهایی را که گفتیم فردا با فرد مورد نظر خود انجام دهید. البته منظور ما این نیست که با هر شخصی که در حال رد شدن از مقابل تان است، طرح ازدواج بریزید. کاری که به شما پیشنهاد کردیم تنها تمرینی است که به خودتان ثابت شود چقدر ساده از بسیاری از افراد تنها با این امید که به فکر پیدا کردن "مرد ایده آل" هستید می گذرید. اما هر چقدر که شما با دیگران درست برخورد کنید به همان اندازه نیز می توانید به شانس خود برای پیدا کردن فرد مورد علاقه تان نزدیک شوید.
عشق را بازیچه خود قرار ندهید
بسیاری از افراد مجرد گله می کنند که هیچ گاه مورد محبت دیگران قرار نمی گیرند. دلیل این امر بسیار ساده است. آنها آنقدر درگیر زندگی روزمره هستند که حتی علاقمندان بالقوه آنها حتی فرصت پیدا نمی کنند که آنها را به درستی بشناسند.
شما در رابطه خود چه مقدار نقش بازی می کنید؟ انتظار دارید تا دیگران در مقابل شما چه کارهایی انچام دهند و چه نقشی بازی کنند؟ شاید به نظرتان شانس با شماست که می توانید طرح خودتان را همانطور که می خواهید دنبال کنید؛ اما سوال اینجاست که: آیا شما عاشق فردی که نقش بازی می کند و یا نقشی که بازی می کند، می شوید؟ اگر به نقش هایی که بازی می کنید اعتباری نیست پس برای مدتی نقش بازی کردن را کنار بگذارید. سعی کنید نقش های دیگری را بازی کنید نقش هایی که تا به حال به غالب آنها فرو نرفته اید. می توانید با فردی ارتباط برقرارا کنید که نقش هایی بازی می کند که شما به آنها علاقه ای ندارید آنگاه متوجه خواهید شد که چه حالی به شما و سایرین دست می دهد.
هدف ما این است که بین شما و نقش هایی که بازی می کنید تمایز قائل شویم. و در نتیجه می توانید به راحتی نقش های ساختگی را به دور بریزید و خیلی راحت خود واقعی تان را آشکار سازید. که این قسمت خود بخشی از موفقيت است. شما همیشه دوست داشتنی و زیبا هستید. و این دو نقش هایی هستند که باید در زندگی خود همیشه به غالب آنها فرو روید.
به والدین خود اجازه اظهار نظر دهید
یکی از بزرگترین مشکلاتی که در زندگی عاطفی وجود دارد این است که هر کس میخواهد به تنهایی روی پای خودش بایستد و حضور دیگران را نادیده می گیرد. ما آنچنان سخت به یکدیگر می چسبیم و به دیگری اجازه انجام امور دلخواهش را نمیدهیم که جایی برای رشد عشق و علاقه باقی نمی ماند. ما نبايد این کار را انجام دهیم.
اگر کسی می خواهد به زندگی شما وارد شود به او اجازه انجام این کار را بدهید. حتی می توانید به او خوش آمد هم بگویید. اصلا مهم نیست که او چه تیپ آدمی است. از چیزهایی که با خود به همراه دارد نهایت استفاده را ببرید، حتی اگر این رابطه برای مدت زمان کوتاهی ادامه داشته باشد.
زمانی که نوبت به آن رسید که فردی پایش را از زندگی شما بیرون کشد به او اجازه انجام این کار را بدهید. طوری او را رها نکنید که همیشه یک تجربه تلخ عدم پذیرش، یا از دست دادن در زندگی اش باقی بماند. به خاطر داشته باشید که زندگی شخصی او به شما هیچ ارتباطی ندارد. فقط قبول کنید که وقت آن رسیده که پایش را از زندگی شما بیرون کشد.
با خودتان نیز یک چنین کاری را انجام دهید. اجازه دهید که آزادانه در عرصه زندگی گام بردارید. و بی جهت خود را در دام زنجیر های بی پایه و اساس گرفتار نکنید. هر چقدر که خود و سایرین را آزادتر بگذارید خیلی راحت تر می توانید عاشق شوید.
چمدان هایتان را روی زمین بگذارید
برخی از افراد تصور می کنند که تا زمانیکه تمام نیازهایشان بر آورده نشده باشد نمیتوانند عاشق شوند. و جالب تر این است که همین افراد زمانی که به تمام نیازها و خواست هایشان می رسند متوجه می شوند که آنقدر ها هم که فکر می کردند نتوانستند به خوشبختی و سعادت دست پیدا کرده و خوشحال باشند. به همین دلیل درخواستهای مکرر تنها به عنوان مانعی بر سر راه عاشقی هستند.
"باید" های شما در یک رابطه به چه چیزهایی ختم می شود؟ اگر نمی دانید بهتر است یک تکه کاغذ بردارید و لیستی از آنها تهیه کنید و نگاه دقیقی به تک تک آنها بیندازید. می توانید آنها را به چمدانی تشبیه کنید که باعث می شود تمام فرصت ها و انسان های خوبی را که در پیش روی شما قرار می گیرند تنها به دلیل بار اضافی که بر دوش می کشید نبینید. این چمدان همچنین باعث می شود که شما احساس ترس و انعطاف ناپذیری هم بکنید. شما بايد تمام خواست ها و نیازهای کهنه خود را به دور اندازید تا بتوانید آزادانه زندگی کنید.
اجازه دهید که تنها یکی از توقعات شما برای چند روز هم که شده از ذهنتان بیرون رود. ببینید که بدون وجود آنها چه احساسی به شما دست می دهد. (البته به خاطر داشته باشید که هر زمان که اراده کنید می توانید مجددا" آنها را به ذهن خود راه دهید) بعد یکروز دیگر هم این کار را انجام دهید. زمانیکه این کار را چندین بار انجام دادید، به این نتیجه می رسید که چیزهایی را که تصور می کردید واقعا برای زندگی شما حیاتی هستند در حال فراموش شدن می باشند. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید خیلی خوشحال تر و سبک تر زندگی خواهید کرد. همچنین چنین طرز فکری، اجازه می دهد تا بسیاری افراد جدید، فرصت های و امکانات نوین پا به عرصه زندگی شما بگذارند. شما تنها با گذاشتن چمدان های خود بر روی زمین به آنها اجازه می دهید تا به زندگیتان قدم بگذارند.
هدیه دهید
بخشیدن و دریافت کردن یکی از موارد ضروری در هر رابطه می باشند. زمانی که ما عاشق می شویم هیچ مشکلی نباید بر سر راه ما پیدا شود. خیلی راحت بخشش می کنیم و هر چه که در مقابل به ما برسد ما را بسیار خوشحال می کند. اگر می خواهید عاشق شوید این موارد را باید با جان و دل بپذیرید و داد و دهش را تمرین کنید.
شما در یک رابطه به طرف مقابل خود چه هدایایی می دهید؟ انتظار دارید در مقابل آنها چه چیزهایی دریافت کنید؟ حالا چند دقیقه بر روی چیزهای دیگری که می توانید به دیگران بدهید فکر کنید. سپس دست به کار شوید و آنها را در اختیار دیگران قرار دهید. این کار را هر روز انجام دهید. هر روز چیز تازه ای به آنها دهید. هدایای شما حتما لازم نیست که یک کادوی رویایی یا گران قیمت و حتی از انواع اجناس مادی باشد فقط کافی است چیزی باشد که از جانب شما دریافت کنند. سپس این کار را برای افراد مختلف انجام دهید. ذن معتقد است که شما باید این کار را به دور از هر گونه سر و صدا و انتظار برای دریافت چیزی در ازای آن انجام دهید.
این کار را در مورد خودتان نیز انجام دهید. چند دقیقه بر روی این موضوع فکر کنید که دوست دارید چه هدایایی به خودتان دهید. هدیه شما می تواند قدم زدن در پارک، خرید یک رژ لب و یا گذراندن وقت با کسی که دوستش می دارید باشد. بهتر است که هر روز به خودتان یک هدیه بدهید.
هرچند این تمرین بسیار ساده می باشد، اما از قدرت خارق العاده ای برخوردار است. انجام این کار به طور روزانه می تواند هر رابطه ای را از این رو به آن رو کند. زمانی که چیزی می بخشید نباید هیچ گونه چشم داشتی به جبران آن از طرف مقابل داشته باشید.( حتی نه یک تشکر خشک و خالی و نه یک لبخند) فقط برای بخشندگی ببخشید بدون داشتن هیچ گونه انتظار و خواهشی. اگر با یک چنین ذهن باز و سخاوتمندی زندگی کنید به طور طبیعی تمام هدایای مورد نظرتان به سمت شما سرازیر می شوند.
با خودتان آشتی کنید
بسیاری از افراد حتی اگر با یکی از دوستانشان هم زندگی کنند باز هم اظهار میدارند که فرد تنهایی هستند. تنها مشکل این افراد این است که با خودشان قهر هستند. زمانی که به شناخت خود دست پیدا کردید و متوجه شدید که چه کسی هستید، غیر ممکن است که از آن به بعد تنها بمانید.
با خودتان آشتی کنید. وقت بگذارید تا خودتان را بهتر بشناسد. تمام اندام ها و اعضای بدنتان را همانطور که هستند بپذیرید. از سرزنش و قضاوت جریاناتی که اتفاق می افتد دست بردارید. آرام باشید و نگاهی به درون خود بیندازید.
با همین تمرین آخر کار خود را شروع کنید. به تنفس خود دقت کنید و ببنید که در داخل بدن شما چه تحولاتی در حال روی دادن است. آنها را با کمال میل بپذیرید و دوباره به تنفس کردن باز گردید. نفس به نفس خود را درک کنید و ببینید که به دور از تمام این هیاهو ها و غوغا ها شما چه فرد کامل و بی عیبی هستید. آیا می توانید این شخصیت را در روابط خود نیز نگه دارید؟ ایا با کسانی ارتباط برقرار می کنید که خود واقعی شما را می شناسند و برایشان قابل تحسین هستید. در زندگی و همچنین در روابط خود تغییرات مثبتی ایجاد کنید. این کار می تواند به سادگی دقت کردن به طرز در آوردن کفش ها از پا باشد.
"زمانی که شما به خود واقعی تان اجحاف پیدا کنید موفقيت برای شما معنا پیدا خواهد کرد. زمانی که خود واقعی تان باشید تمام دنیا عاشق شما می شود.

محمد-ص (24ساله – دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد واحد قزوین)

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 آبان / 11 نوامبر / 19 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
20 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سپاسگزاري سناي روم از دولت ايران

يازدهم نوامبرسال 401 ميلادي سناي روم از اقدام ايران مبني بر دادن آزادي مذهبي به مسيحيان سپاسگزاري كرد که در صورتجلسه مذاکرات آن روز اين مجلس درج شده و باقي مانده است. يزدگرد اول كه در سال 399 ميلادي به سلطنت رسيده بود پس از دريافت درخواست دولت روم مبني بر دادن آزادي انجام آيين هاي ديني به مسيحيان قلمرو ايران، برغم مخالفت موبدان زرتشتي با اين درخواست موافقت كرده بود.
    

 

دكتر شاخت در تهران

دكتر شاخت اقتصاددان و ناسيوناليست مشهور آلماني براي دادن نظر جهت بهبود اوضاع اقتصادي ايران بيستم آبان 1314 (11 نوامبر 1935) وارد تهران شد و بارضا شاه ملاقات كرد كه روزنامه هاي لندن از آن ابراز ناخرسندي كردند.
    «شاخت» در پايان جنگ دوم جهاني به اتهام كمك به ناسيوناليسم افراطي آلمان و تقويت آن و نيز دادن خط به هيتلر دستگير و محاكمه شد، ولي مجازات نشد. بازپرس انگليسي ضمن تحقيق و باز جويي از او ، درباره ديدارش از تهران و احساس رضا شاه نسبت به دولت نازي المان هم از او سئوال كرده بود. از زمان ديدار شاخت از ايران بود كه انگليسي ها يقين حاصل كردند كه رضا شاه در جستجوي مفري است تا نفود آنان را در اوضاع ايران به حد اقل برساند. دکتر شاخت پس از جنگ جهاني دوم هم از ايران ديدن کرد. وي همانند ساير ناسيوناليستهاي آلماني نسبت به ايران ابراز علاقه مي کرد.
    

 

بحرين استان 14 ايران

بيستم آبان سال 1336 خورشيدي(11 نوامبر 1957 ميلادي) شوراي وزيران دولت وقت ايران با آوردن شواهد از تاريخ و اسناد ديگر، بحرين را استان 14 ايران اعلام داشت كه دولت انگلستان به اين اقدام اعتراض كرد. در پي اين اقدام، بسياري از مردم و جمعيتها پيامهاي حمايت از دولت فرستادند و در نقاط مختلف كشور چند مدرسه و خيابان به بحرين تبديل نام داده شدند. اختلاف نظر ايران و انگلستان در اين زمينه تا سال 1346 هم ادامه داشت كه دوسال بعد، شاه در جريان سفر خود به هند در مصاحبه اي به طور غير مترقبه نسبت به دعاوي ايران بر بحرين عقب نشيني نشان داد و... كه در افواه شنيده مي شد كه شاه به خواست آمريكا چنين كرده است.اين عمل شاه اشتباه ديگري را در تاريخ او برجاي گذارده است. بحرين كه دهها سال تحت الحمايه انگلستان بود سالها ست كه محل توقف و رفت و آمد نيروهاي نظامي آمريكا در خليج فارس شده است.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

20/08/59
عمده ترين درگيريهاي جنوب : تقويت نيرو و تلاش دشمن براي پيشروي در سوسنگرد و مقاومت خودي .

درگيري در دالاهو و جلسه ضد انقلاب با نماينده حزب بعث در بوكان .

تحليل رئيس جمهور ( بني صدر ) از عوامل ضعف و قوتهاي سه نيروي هوايي ، دريائي و زميني ارتش با تكيه بر اين مساله كه هر جا نيروهاي مسلح تشكيل شده بعد از انقلاب حضور و دخالتي نداشته اند ، ارتش قوي است و بالعكس .

همچنين انتقاد به آنان كه مي گويند اگر مقاومت مردمي در خرمشهر نبود خرمشهر از اول سقوط كرده بود .

نامه مفصل سپاه خوزستان درباره جنگ و معضلات آن ، با تكيه بر افشاي نقش تضعيف كننده جريانهاي ضدخط امام در جنگ .

تحليل مسئول واحد اطلاعات و عضو شوراي فرماندهي سپاه ( محسن رضايي ) از جنگ : عراق منافع خود را با امريكا هماهنگ كرد و كلاه بزرگي بر سر شوروي رفت.

تظاهرات در قم به حمايت از بني صدر و قطب زاده و طرح تلويحي عدم دخالت روحانيون در مسائل كشور و پرداختن به ارشاد و درخواست تلويحي انحلال حزب جمهوري اسلامي در قطعنامه راهپيمائي .

تلاشهاي صلح دبير كل سازمان ملل ، هند ، كوبا ، سازمان آزادي بخش فلسطين ( غيرمتعهدها ) و حبيب شطي دبيركل كنفرانس اسلامي .

انعكاس سفر طارق عزيز به مسكو و بحث پيرامون روابط عراق و شوروي .

مواضع متضاد ليبي و اردن در قبال ايران و عراق .

گزارش و جمع بندي راديو لندن از اوضاع جبهه هاي قصرشيرين ، مهران ، خرمشهر ، آبادان ، اهواز و دزفول : پيشرفت طرفين مختصر است .

دو تحليل از جنگ و آينده آن : خبرگزاري فرانسه : براي پايان جنگ يا ديپلماسي شرق و غرب بايد دخالت كند و يا ايران امروز از بين برود .

راديو لندن : اگر در چند روز اول جنگ با رژيم آيتالله خميني سقوط ميكرد و يا آبادان و خرمشهر تصرف ميشد ، رئيس جمهور عراق مشكلي نداشت . امّا اخيراً براي توجيه اقدامات خود در رقابت با آيتالله خميني اين جنگ را دفاع از اسلام خوانده است .

فرماندهي كل ارتش عراق شركت زنان عراقي در جنگ را بررسي ميكند .

الوطن چاپ كويت : عراق تصميمات لازم براي پيوستن خرمشهر به خاك عراق را اتخاذ كرده است .

گزارش استانداري خوزستان در مورد نابساماني جنگ زدگان بهبهان .

احتمال فروش اوراق قرضه براي جبران بودجه ناشي از قطع درآمد نفت .

ژاپن به دولت ايران اطلاع داد كه پروژه پتروشيمي امام خميني را از سر نخواهد گرفت مگر آنكه جنگ ايران و عراق قطع شود .


20/08/63
تحركات عادي دشمن در جبهه ها.

حمل تجهيزات نظامي ارسالي از عربستان و كويت به پادگان التاجي.

گزارشاتي از تحويل موشكهاي اس - اس12 شوروي به عراق.

ادامه اعزام نيروهاي عربي به جبهه عراق.

اعتراض كمال خرازي سرپرست ستاد تبليغات جنگ به حمله عراق به مناطق مسكوني.

گزارش تردد و تحركات عناصر ضدانقلاب در غرب كشور.

ادامه اقدامات مربوط به بسيج و ساماندهي نيروهاي داوطلب توسط سپاه و اقدامات جديد در بسيج كاركنان ادارات براساس بخشنامه نخست وزيري.

به تأخير افتادن محاكمه اعضاي كميته مركزي حزب توده تا اطلاع ثانوي.

اظهارات خبرنگار راديو تلويزيون كانادا در جهت تبرئه تلويحي عراق در استفاده از سلاح شيميايي و متهم كردن ايران به خريد سلاح از اسرائيل.

بيانيه سازمان مجاهدين خلق و ادعاي داشتن اطلاعاتي از دستور فرماندهان ايراني به نيروهاي تحت امر جهت آمادگي استفاده از سلاحهاي شيميايي بر ضد عراق.

گزارش خبرگزاري هند كه برخوردهاي از موضع قدرت عراق نسبت به هند را توجيه ميكند.

20/08/65
پس از تصويب كليات طرح مانور عمليات بزرگ آتي در قرارگاه مركزي سپاه، قرارگاه كربلا طي جلسهاي طرح مانور عمليات، منطقه عملياتي، تاكتيك ويژه عمليات، زمانبندي عمليات و طرح فريب دشمن را مورد بحث و بررسي قرار داد.

ميزان آمادگي يگانهاي سپاه براي علميات بزرگ و مشكلات و كمبودهاي آنان در جلسه فرماندهان سپاه بررسي شد.

بررسي وضعيت امكانات، تجهيزات و نيروي انساني مورد نياز براي عمليات بزرگ آتي در قرارگاه مركزي سپاه.

پنج گردان نيروي داوطلب رزمي و تخصصي از استان گيلان راهي جبهه شدند.

آماده باش برجهاي ديده باني دشمن، فعاليت مهندسي و تقويت منطقه هور، پروازهاي شناسايي و تردد در ام الرصاص.

جنگنده هاي عراقي مجتمع پتروشيمي بندر امام خميني، اطراف پايگاه موشكي فاو و جاده ديلم را بمباران كردند و ديوار صوتي را در زنجان شكستند.

يك هواپيماي عراقي در ماهشهر سرنگون شد.

حمله پيشمرگان اتحاديه ميهني به چهار پايگاه دشمن در منطقه نفتي نزديك كركوك.

ادامه فعاليتهاي ضدانقلاب در كردستان، از جمله شليك آرپيجي به طرف پادگان سنندج.

جلال طالباني: از اقدام جمهوري اسلامي براي اتحاد نيروهاي مخالف عراقي استقبال ميكنيم.

با مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق توافق شده تا در مورد رژيم آينده عراق در يك انتخابات آزاد تصميمگيري شود.

ادريس بارزاني و حجت الاسلام حكيم درباره نحوه همكاري و مبارزه با رژيم عراق گفتوگو كردند.

بارزاني: مردم رژيم را نميخواهند، اما لازم است كه يك رهبري قابل اتكا و مورد اطمينان مردم وجود داشته باشد.

كميسيون حسن نيت اسلامي بدون دستيابي به ابتكار خاصي پايان يافت.

اين كميسيون از ايران و عراق خواسته است براي يافتن راه حل عادلانه پايان جنگ، در سطح بالايي در كنفرانس سران اسلامي شركت كنند.

امارات، شوروي را به پشتيباني از تلاش كشورهاي شوراي همكاري براي توقف جنگ دعوت كرد.

صدام در تماسي با شاه حسين، وي را از وضعيت مستحكم ارتش عراق مطمئن ساخت.

ريگان با مشاوران خود سفر مك فارلين، رابطه با ايران و مسئله گروگانها را مورد بررسي قرار داد.

رئيس جمهور، نخست وزير و وزيرخارجه اسرائيل ارسال سلاح به ايران را تكذيب و آن را بي اساس و احمقانه دانستند.

خبرگزاري فرانسه: با صدور انقلاب اسلامي در جنوب لبنان، براي اسرائيل تشيع افراطگرا جاي خطر فلسطيني ها را گرفت.

ادعاي دو روزنامه مياميهرالد و آبزرور درباره نوع و چگونگي ارسال سلاح از آمريكا به ايران.

مدير اجرايي انجمن ملي آمريكاييان عرب: ارسال سلاحهاي آمريكايي به ايران براي آزادي گروگانها، به منافع آمريكا در جهان عرب لطمه زده است.

شركت آمريكايي بل هليكوپتر ادعا كرد كه ايران براي هليكوپترهاي نظامي خود از اين شركت درخواست خريد قطعات يدكي كرده است.

فرانسه نقش عربستان، سوريه، الجزاير و ايران را در آزادي گروگانهاي فرانسوي تأييد كرد.

يك تيم پنج نفره صليب سرخ جهاني براي از سرگيري بازديدهاي خود از اردوگاههاي اسيران عراقي به تهران سفر كرده و در حال مذاكره با مقامات ايراني است.

معاون اول نخست وزير عراق در بغداد با وزير تجارت خارجي انگليس گفتوگو كرد.

20/08/66
شليك موشك به بغداد همزمان با اجلاس اتحاديه عرب .
 

Mobin_s2004@yahoo.com
11 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
لحظه پايان جنگ جهاني اول - تغيير نقشه هاي جغرافيايي و همچنين شرايط

ساعت يازده بامداد روز 11 نوامبر (ماه يازدهم در تقويم ميلادي) سال 1918 با امضاي قرارداد ترك مخاصمه، جنگ جهاني اول كه بيش از پنج ميليون و پانصد هزار نظامي و شش ميليون غير نظامي كشته داشت پايان يافت و آتش تفنگها خاموش شد. ولي همه گيري آنفلوآنزاي متعاقب آن كه سربازان بازگشتي از جبهه ها ويروس آن را باخود به شهرهايشان برده بودند بيش از 20 ميليون انسان را از ميان برد.
    دليل كم بودن تلفات جنگ جهاني اول نسبت به جنگ جهاني دوم، پيشرفته نبودن جنگ افزارها و ضعف قدرت تخريبي آنها بود. جنگ جهاني اول را مورخان «جنگ اروپاييان»، «جنگ بزرگ» و ... عنوان داده اند. اين جنگ نقشه جغرافيايي خاورميانه و اروپاي مركزي و جنوبي را تغيير داد و به عمر دو امپراتوري قديمي اتريش و عثماني پايان بخشيد و امپراتوري روسيه را به صورت كشور شورا ها در آورد.
    انگلستان و فرانسه با اين كه موفق به خلاص كردن خود از دست قدرت در حال طلوع آلمان شده بودند و سرزمين هاي بيشتري را بر قلمروهاي خود اضافه كرده بودند مجبور به تغيير سياست خود شدند، زيرا كه جهان شرايط تازه اي پيدا كرده بود و قدرتمداران در عين حال با يك قدرت ايدئولوژيك (روسيه) هم در صحنه جهان رو به رو شده بودند كه قبلا سابقه نداشت. به علاوه، در آمريكا نيروهايي پا به عرصه گذارده بودند كه نمي خواستند اين كشور به انزواي طولاني خود ادامه دهد. جنگ جهاني اول تجربه قدرت براي آمريكا بود كه وارد صحنه سياسي جهان شود.
    دوقدرت اروپايي بازمانده از جنگ جهاني اول پس از سر برآوردن از زير خرابه هاي آن خود را در اروپا با ايتالياي تازه اي رو به رو مي ديدند كه از شر اتريش خلاص شده بود و سهم خواهي مي كرد و شرايط خاور دور دور با جمهوري شدن چين و قدرت گرفتن ژاپن تغيير يافته بود و در بسياري از نقاط جهان احساسات ناسيوناليستي كه طبيعت ضد سلطه دارد در حال بيدار شدن بود.
    از ميان تلفات نظاميان، سهم آلمان يك ميليون و هفتصد هزار، فرانسه يك ميليون وسيصد هزار و انگلستان 900 هزاربود.
    جنگ جهاني اول كه نتيجه رقابتهاي استعماري قدرتهاي اروپايي بود؛ ملي گرايي افراطي را در اروپا به دنيا آورد كه نتيجه اش جنگ جهاني دوم بود. در قراردادهاي پايان جنگ جهاني اول به ملت المان اجحاف شد و همين اجحاف و تحميلات ديگر باعث ظهور هيتلر و ملي گرايي افراطي الماني ها شد.
    از نتايج جنگ جهاني اول، يكي هم افزايش حضور زنان در ادارات و كارگاهها بود كه پديده تازه اي شد. به سبب اعزام مردها به جبهه هاي جنگ، راه براي ورود زنان به مشاغل مردانه باز شد كه پس از آن به صوت يک امر عادي آمد. عراق، اردن و لبنان از ساخت هاي بعد از جنگ جهاني اول و از نتايج آن بوده اند.
    خونين ترين صحنه هاي جنگ حهاني اول، نبرد «وردن» بود كه ضمن آن يك ميليون تن كشته شدند.

يكي از آخرين صحنه ها جنگ جهاني اول در اروپا ـ اين عكس 23 اكتبر (18 روز پيش از ترك مخاصمه) گرفته شده بود

يكي از آخرين صحنه ها جنگ جهاني اول در اروپا ـ اين عكس 23 اكتبر (18 روز پيش از ترك مخاصمه) گرفته شده بود

برخي ديگر از رويدادهاي 11 نوامبر

  • 1674:   مهاجران انگليسي در ماساچوست آمريكا نخستين قانون تعليمات اجباري رايگان را براي خود وضع كردند. به موجب اين قانون كه پس از ايحاد ايالات متحده در سراسر اين فدراسيون عموميت يافته است 5 تا 16 ساله ها زير پوشش قرار مي گيرند. به ابتكار 41 تن از مهاجران كشتي «مي فلاور»، مهاجران ماساچوست يك قانون اساسي داخلي هم براي خود تدوين كرده بودند كه ميان مهاجران آن منطقه عدالت و برابري تامين مي كرد.

  • 1831:   «نات ترنر» رهبر نخستين قيام بردگان سياهپوست آمريكا بر ضد اربابان سفيد پوست خود اعدام شد.
        
        

  • 1885:   نخستين موتو سيكلت ساخته شد و به معرض تماشا در امد.

  • 1919:   (1298 خورشيدي) : نايب حسين كاشي كه سالها امنيت مناطق مركزي كشور و اطراف يزد را برهم زده بود و 18 تن همدستانش اعدام شدند.
        

  • 1975:   آنگولا مستعمره قديمي پرتغال در غرب آفريقا يازدهم نوامبر 1975در پي يك رشته مبارزات مسلحانه خونين استقلال يافت، ولي از روز بعد دچار يك جنگ داخلي خونين تر گرديد كه تا سال 2001 ادامه داشت. سرزمين نفتخيز آنگولا داراي معادن احجار زينتي است و از نظر کشاورزي مستعدترين سرزمين جهان بشمار مي رود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    19 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «يعقوب ليث صفّاري» بنيانگذارسلسله صفاريان درگذشت.

    [19 شوال 265] - «يعقوب ليث صفّاري» بنيانگذارسلسله صفاريان درگذشت. پدريعقوب حرفه رويگري داشت ازاين رو خود به صفارو اولادش به صفاريان معروف شدند. يعقوب با مردانگيهاي خود مردم را شيفته خوي و خصلت خود ساخت. ازاين رو اهل سيستان او را به اميري برگزيدند. وي پس از تسخيرهرات، كرمان، فارس و كابل نخستين باربعد از ورود اسلام به ايران دولتي يكپارچه و منسجم ايجاد كرد و دست خليفه عباسي و عمال او را ازجنوب، شمال و شرق ايران كوتاه كرد. يعقوب درسال261هجري قمري با سپاهي عظيم عازم بغداد و جنگ با خليفه شد ولي درحوالي قصرشيرين ازقواي خليفه شكست خورد و عقب نشيني كرد. وي درحال تجهيزقواي ديگري بود كه به مرض قولنج گرفتارشد و درجندي شاپوردرگذشت همانجا مدفون شد.

     

     فَضل بن اَحمَد اِسفَرايني» فقيه و خطيب عهد غزنوي درگذشت.

    [19 شوال 406] - فَضل بن اَحمَد اِسفَرايني» فقيه و خطيب عهد غزنوي درگذشت. وي ازعالمان صاحب نام روزگارخود بود كه بيش از300تن ازفُضلا درمجلس درس او حاضرمي‎شدند. اسفرايني درخدمت سردارترك سبكتگين بود و درزمان سلطان محمود غزنوي به سبب سعايت دشمنان ازكارمعزول شد. پس ازآنكه محمود به جانب هندوستان عزيمت كرد، درزمان غيبت سلطان برخي ازدشمنان فضل بن احمد او را درزندان محبوس ساختند و به سختي شكنجه دادند.

     

     « ابوزكريا يحيي بن محمّد» مشهور به« اِبن مَندِه»، محدث، فقيه، واعظ و مورخ ايراني تباربدنيا آمد.

    [19 شوال 434] - «ابوزكريا يحيي بن محمّد» مشهور به« اِبن مَندِه»، محدث، فقيه، واعظ و مورخ ايراني تباربدنيا آمد. وي آخرين فرد ازخاندان ابن منده بود كه پس ازفراگيري حديث به شهرهاي مختلف سفركرد. او نخست به نيشابوررفت و سپس به منظوركسب علوم فقهي عازم همدان، بصره و بغداد شد. ابن حَزَري ضمن اينكه نام ابن مَنده را درشمارمُقريان آورده، او را درقرائت استاد دانسته است. ازآثاراين محدث و مورخ برجسته «زندگينامه طَبراني، اَلاَمالي و تاريخ اصبهان» را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    اسلام آوردن مجوسى

    يك مجوسى اسلام آورد، پس هنگامى كه دوستانش به ديدنش آمدند به او گفتند: اسلام را چگونه يافتى ؟ گفت : تعجب كردم از اين جهت كه هر كسى داخل دين اسلام شد سر ذكرش را مى برند و كسى كه از اسلام خارج شد گردنش را مى برند.(46)
    در كتاب بستان الادباء گفته است كه در مدينه زنى بود كه چشمش به هر چه مى افتاد اثر مى كرد و او را از بين مى برد پس بر اشعب كه در حال جان دادن بود وارد شد، در حالى كه او با صداى ضعيف با دخترش حرف مى زد و مى گفت : دخترم ، اگر من مردم براى من گريه و شيون مكن ، چون تو داد و فرياد مى كنى و مى گويى آه پدرم ، و اگر بخواهى بگويى كه براى نماز و روزه و فقه و قرآن گريه مى كنم تو را تكذيب مى كنند و مى فهمند كه دروغ مى گويى ، و به من لعنت مى كنند در اين هنگام يك مرتبه اشعب متوجه شد و زن را ديد و رو از آن برگردان و صورت خود را با آستينش پوشاند و گفت : اى فلانة ، تو را به خدا قسم مى دهم كه از من خوشت نيايد مگر صلوات بر پيامبر بفرستى ! آن زن در جواب گفت : از چه چيز تو خوشم بيايد كه چشم من به تو اثر كند، تو كه در آخرين لحظه زندگى هستى و رمقى بيش از تو نمانده كه بميرى ، اشعب گفت : من خودم مى دانم ، ولى مى ترسم بگوئى چه قدر آسان جان مى دهد، پس ‍ جان كندنم شديد و سخت شود، آن زن در حالى از پيش او رفت كه به او فحش مى داد همه افرادى كه اطراف او بودند مى خنديدند، حتى زنان و فرزندان او و در همين حال او مرد.
     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    کنتراسپتیو ها (CONTRACEPTIVES)
    نام تجاری :
    -------

    *باتوجه به درخواست دوستان

    گروه دارویی : Iهورمون ها
    گروه درمانی : پیشگیری از بارداری
    شکل دارویی : قرص های LD,HD,ED و تری فازیک
    موارد مصرف : پیشگیری از بارداری ،جلوگیری از بارداری پس از مقاربت(فوری) درمان قاعده نشدن(آمنوره)، پرمویی، درد قاعدگی ، خونریزی غیر معمول رحمی
    میزان مصرف : برای پیشگیری از حاملگی به صورت رژیم 21 روزه
    موارد منع مصرف : بیماری عروق مغزی یا کرونر قلبی، سرطان سینه و ضایعات دوبینی چشمی
    عوارض جانبی مهم : تهوع ، سردرد، فشار خون بالا ، درد شکمی ، اسهال یا یبوست، تغییر میل جنسی، بدخیمی رحمی ،ضایعات پوستی .
    شرایط نگه داری : دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- آسم و میگرن امکان دارد با مصرف این دارو تشدید شوند.
    2- یک قرص از روز پنجم قاعدگی شروع می شود و پس از 21 روز مصرف یک عدد روزانه ، دارو به مدت 7 روز قطع شود و در روز هشتم دوره بدون آنکه منتظر قطع خونریزی قاعدگی باشید مصرف شروع میشود.
    3- در هر روز و در ساعت معین دارو را مصرف کنید.
    4- در صورت پیشگیری پس از مقاربت ، دو قرصHD حداکثر 12 ساعت پس از نزدیکی و 2 قرص دیگر را 12 ساعت یعد میل کنید.

    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    من «يونجه» هستم !

    فارسى من اسپست - سپست - سبيس است . در افغانستان به من اسپيشتا گويند و تركى من يونجه است كه آنرا ينجه هم مى نويسند. من در اكثر نقاط جهان كشت شده ، و رشد مى نمايم و انواع و اقسام دارم - تركيب ساقه هاى جوان من قبل از گل كردن و بعد از آن با هم فرق دارد. در گياه جوان من قبل از گل كردن ، مواد سفيده اى سازنده زيادتر و برعكس در ساقه هاى مسن من سلولز و مواد قندى بيشتر است . مقدار ويتامين ((ث )) در من دو برابر جعفرى و چهار برابر ليموترش است و نيز داراى ويتامين ((آ)) بوده و از شب كورى جلوگيرى مى كنم .
    مقدارى ويتامين ((د)) داشته و سرشار از ويتامين ((كا)) مى باشم ، و به همين جهت خوردن من از خونريزى جلوگيرى مى كند. در معالجه نرمى استخوان و رشد اطفال اثرى نيكو دارم . زيرا مقدار زيادى مواد آهكى داشته و به حد كافى ويتامين (ب ) براى جذب كلسيم دارم . پخته من ملين و خام من انفاخ است . شهوت را زياد مى كنم . مداومت در خوردن من ، مخصوصا شربت من چاق كننده بوده و مولد خون پاك است . ضماد كوبيده ى من با عسل نرم كننده ورم مى باشد. ضماد پخته من روزى دو بار جهت معالجه رعشه توصيه شده است . بذر من مقوى تر از ساير اعضا من است . شكم را جمع مى كند. شير را زياد مى نمايد و مولد منى است چاق كننده بوده ، عادت ماهانه ى زنان را باز مى كند. مخصوصا اگر آنرا در حمام يا بعد از آن بخورند. بذر من جهت نرم كردن سينه و سرفه نافع است ، مقدار خوراك بذر من 10 گرم تا بيست گرم مى باشد، و روغن آن كه بذرم در روغن زيتون جوشانده باشند، جهت لقوه و رعشه مفيد است ، و براى اين كار بايد اين روغن را به بدن فالج و رعشه اى بمالند و بگذارند در حمام يا آفتاب بنشينند تا عرق كند.
    براى تهيه ى شربت من سيصد گرم يونجه خشك را در يك بطر آب مى جوشانند تا نصف شود، بعد آنرا صاف كرده با نهصد گرم شكر شربت كرده ، و روزى تا سيصد گرم مى خورند. زياده روى در خوردن خام من حتى براى حيوانات خوب نيست . زيرا در معده توليد تخمير كرده ، و ايجاد ناراحتى مى نمايد.
    ترك اعتياد با يونجه
    روش پزشكان و داروسازان قديم ايران در معالجه ى اعتياد، ساختن داروهايى بود كه معتاد را نسبت به خود اعتياد متنفر و حساس مى كرد و براى اين كار معمولا از تعفن يونجه - افستين و چند گياه ديگر استفاده مى كردند. اخيرا داروسازان سنتى هند يونجه ى تازه را خرد كرده ، دو ماه در الكل خيس مى كنند، و بعد يك استكان آنرا با مقدارى آب موقع خمارى به معتاد مى خورانند، و بعد دستور مى دهند كه از ماده مورد اعتياد خود استفاده كند - محلول الكلى يونجه به علت داشتن ماده صابونى (ساپونين ) شخص را ناراحت كرده ، و نسبت به مورد اعتياد متنفر و بيزار مى شود، و تا مدتى زياد از آن بدش مى آيد. اين روش كه سابقا در ايران براى درمان اعتياد به الكل بود، اكنون براى معالجه معتادان ترياك ، سيگار و حتى هروئين به كار رفته و نتايج عالى داده است.
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    در مورد دروغگوي بزرگ، «رضا کهولي»
    حاجی ادیسون در تبریز!

    یک مخترع ایرانی که در تبریز زندگی می کند و درس می خواند، ضمن زدن مشت محکم به دهان همه مخترعین و مکتشفین جهان، و با ریختن آب پاکی روی دست کلیه تاریخ علم و صنعت و بخصوص هوانوردی، اطلاعات عجیبی را توسط خودش در اینترنت منتشر کرده است که این اطلاعات چون نیازمند توضیح است، موارد زیر بعرض می رسد.

    • بنا به گزارش خبرگزاری انتخاب، رضا کهولی مخترع برگزيده ايران در سال 2005 ميلادي گفت: « اولين وسيله نقليه مسافت كوتاه جهان را به عنوان دومين اختراع خود در زمينه هوافضا بزودي در جشنواره لندن ارايه مي كند.»*
      توضیح اول: رضا جان، مخترع برگزیده سال 2005 میلادی نشده است، بلکه در یک نمایشگاه تجارتي (و نه علمي)، در کنار چهل نفر دیگر، که ده دوازده نفر آنها مالزیایی و کویتی و بوسنیایی و غیره بودند، یکی از جوایز را گرفته است و جایزه اول را هم یک فرانسوی گرفته است.
      توضیح دوم: اولین وسیله نقلیه مسافت کوتاه جهان، به اسم فرقون سالها قبل اختراع شده است.
      توضیح سوم: اولین نقلیه مسافت کوتاه هوا فضای جهان هم به نام هلی کوپتر، دهها سال قبل اختراع شده است.
      توضیح سوم: معلوم نیست این جشنواره لندن چیست و چه اعتباری دارد و اصولا چه اهمیتی دارد؟

    • به گزارش خبرگزاری «انتخاب» به نقل از قدس، رضا كهولي در جمع خبرنگاران افزود: اين اختراع يك وسيله نقليه هوايي است كه در ساخت آن از اصول پروازي بالن، تكنولوژي هواپيما و كشتي موسوم به (A.B.SAIRCRAFT + BALLON + SHIP) استفاده شده است*.

    توضیح چهارم: این اختراع که با فعل «شده است» در مورد آن حرف زده شده، اختراعی است که هنوز نه به بار است و نه به دار، یعنی احتمالا اگر رضا جان امکانات کافی داشته شود، ممکن است در آینده یک اختراعی توسط وی انجام شود که در صورت موفقیت ممکن است این هواپیما در جشنواره لندن، که معلوم نیست وجود دارد یا نه، عرضه شود یا تا دو ماه بعد مثل سایر اکتشافاتی که توسط سایت ها اعلام می شود، معلوم شود کل ماجرا چیزی نیست.

    توضیح پنجم: اصولا برای پرواز سه تکنولوژی بیشتر وجود ندارد، یا هواپیما، یا ایرکرافت و یا بالون، و طبیعی است که هر جوانی که به فکر پرواز می افتد تلاش می کند از یکی از این سه راه استفاده کند. ضمنا تمام نامهایی که در پرانتز نوشته شده است، همان نامهایی است که به فارسی در بیرون پرانتز نوشته شده است. به همین دلیل به بینندگان هشدار داده می شود که اصلا از این اسامی خارجی نترسند، چون موضوع خطرناکی در میان نیست.

    رضا کهولی، اضافه كرد: اين وسيله 20 متر طول و يك هزار كيلومتر سرعت دارد و قادر به حمل حداقل 20 نفر مسافر و حداكثر 200 نفر را دارد، ضمن آن كه وزن آن در حالت خالي 2300 كيلوگرم بوده و قادر به حمل 4220 كيلوگرم است.

    توضیح ششم: معلوم نیست وسیله ای که قرار است اولین وسیله نقلیه مسافت کوتاه جهان باشد، چرا با هزار کیلومتر سرعت می رود؟ و چرا تا این حد ظرفیت آن مشخص و دقیق است، مثلا بین 20 تا 200 مسافر حمل می کند. و ضمنا توانایی حمل 2000 کیلو بار دارد، یعنی مسافران حق ندارند بیش از ده کیلو وزن داشته باشند.

    به گفته كهولي كاربرد هواپيما، ويژه كودپاشي زمينهاي كشاورزي، حمل و نقل يگانها در زمان جنگ و يا حمل و نقل به هنگام بروز سوانح و همچنين سفرهاي تفريحي است.

    توضیح هفتم: شاید یکی از مهم ترین جنبه های این اختراع، همه جانبه بودن آن است. مثلا از این هواپیما برای کودپاشی زمین های کشاورزی می توان استفاده کرد. اما معلوم نیست چرا از هواپیمایی که برای حمل کود، یگانهای جنگی، آسیب دیدگان سوانح و غیره می توان استفاده کرد، چرا برای حمل مسافر نمی توان از آن استفاده کرد؟

    رضا کهولی گفت: وجود بالنها و موتورها در اين وسيله نقليه، احتمال خطر سقوط را به حداقل كاهش مي دهد.

    توضیح هشتم: این اختراع برتر یکی از مشکلات بزرگ هوا- فضا را در جهان از بین برده است. چون در این هواپیما موتور وجود دارد و همین موتور باعث می شود که هواپیما سقوط نکند، و این اولین باری است که در یک هواپیما از موتور استفاده می شود.

    رضا کهولی گفت: وسيله نقليه هوايي اختراع شده وي، فروردين ماه سال آينده در تبريز به پرواز در مي آيد. وی گفت: محاسبات و مطالعات اين اختراع انجام گرفته و مدل پروازي آن تا دو ماه ديگر آماده مي شود.

    توضیح نهم: برای دقت بیشتر در توضیحات رضا جان، مخترع جوان، به این نکات دقت کنید که با توجه به اینکه دقت زیادی در طراحی این هواپیما انجام گرفته است و بیش از شش ماه تحقیق شده است( معمولا این کار را شرکت های هواپیمایی معتبر چون وقت اضافی دارند، در شش سال می کنند.) مدل پروازی هم که در همه موسسات معتبر در دو سال آماده می شود، قرار است در دوماه ساخته شود. کار تولید این هواپیما هم که معمولا در یک کارخانه عظیم در مدت دو سال انجام می شود، در تبریز در دو ماه انجام خواهد شد. ( به نظر شما این همه عجله برای چیست، ما که هنوز وقت داریم؟)

    خاطرنشان مي شود، رضا كهولي در سال 2005 با ارايه طرح جديد در زمينه باروري ابرها شگفتي جهان را برانگيخت و به عنوان برترين مخترع جهان در اين سال انتخاب شد. وي با وجود دريافت پيشنهادهاي تحصيل در برترين دانشگاههاي جهان ترجيح داد كه در دانشگاه تبريز در رشته مكانيك ادامه تحصيل دهد.

    توضیح یازدهم: چنانکه گفته شد، رضا کهولی در سال 2005 به عنوان مخترع برتر جهان انتخاب نشد، بلکه گمان می رود که چون ایشان یکی از چهل و هشت نفری بود که به عنوان افراد برتر در یک نمایشگاه تجاري در اروپا یک جایزه گرفته است، احتمالا ایشان در خانواده گفته است که من مخترع برتر جهان شدم و یکی از اعضای فامیل این خبر را به وب سایت انتخاب داده است.

    توضیح دوازدهم: با توجه به اینکه رضاجان، این مخترع جوان تازه هجده سال دارد و کسی که تازه هجده سال دارد، احتمالا چند ماه قبل وارد دانشگاه شده است، بنا براین دانشگاههای جهان وقت نداشتند که به وی پیشنهاد تحصیل بدهند، اما احتمال دارد که در صورت اختراع این هواپیما تا فروردین سال آینده وی بتواند با همین هواپیما به یکی از دانشگاههای برتر جهان برود و در آن ادامه تحصیل دهد.

    وب سایت انتخاب نوشت: این مخترع در حال حاضر 18 سال سن دارد در طول دوران تحصيلي خود از زمان نوجواني توانسته است نزديك به 16 اختراع ارايه كند.

    توضیح سیزدهم: علت اصلی اظهارات مخترع جوان فعلا به این شرح اعلام می شود. وی هجده سال دارد و هنوز نمی داند که دنیا جای بزرگی است و اگر آدم حرف هایی بزند که بعدا معلوم شود درست نیست، ممکن است خیلی بد بشود.

    توضیح برای آینده: با توجه به اینکه هر دوسه ماهی یک جوان در کشورمان از این ادعاها می کند و لازم است که ما مواظب باشیم که جوانان دیگر احساس تحقیر و بدبختی نکنند، لذا من تا فروردین که هواپیمای مذکور پروازش را آغاز می کند، منتظر می مانم تا بقیه داستان را روایت کنم.

     

     

     

     

     

     

     

     

    مُد و مسائل زندگي

    مردمان

    چگونه خانه خود را آماده پذيرايي از ميهمانان کنيم

    اگر ميـخواهيـد دوستان و آشنايان براي آمدن به منزل شما انگيزه پيدا کنند، بايد تلاش کنيد و خانه خود را به وسايلي مــجهز کنيد که آنها تصور کنند در منزل خودشان هستند و کاملا راحت باشند.
    الــبـتـه مـنظور ما اين نيست که خانه خود را به هتل تبديل کنـيد،بلکه تغييرات کوچکي درآن ايجاد کنيد. با اين تغييرات کوچک مـهـمان شما چه 5 دقيـقـه بـمـاند چـه 5 روز متوجه مهمان نوازي شما خواهد شد.


    در دستشويي
    ــــــــــــــــــــــــ

    حوله هاي تميز
    حتي اگر مهمان ها فقط سالي يک بار به خانه شما مي آيند، داشتن يک دست حوله تميز ضروري است. هيچ کس دوست ندارد با دست هاي خيس از دستشويي بيرون آيد. نکته: شلوار جايگزين مناسبي براي حوله به شمار نمي رود.

    صابون مايع
    شستن دستها نشان دهنده رعايت پاکيزگي است و انجام آن ضروري مي باشد. شستن دست ها در پيشگيري از بيماري هاي نيز موثر است. با مقدار کمي صابون مي توانيد خود و مهمان هايتان را پاکيزه و سلات نگاه داريد.

    مسواک باز نشده جديد
    آيا تا به حال اتفاق افتاده که در زمان مسافرت رفتن مسواک خود را در خانه جا گذاشته باشيد؟ مطمئنا ميهمانها مي توانند بروند از مغازه براي خودشان يک مسواک بخرند، اما اگر شما يک مسواک باز نشده داشته باشيد نشان مي دهد که براي انها ارزش قائل بوده و از قبل به فکرشان بوديد.

    سطل زباله(همراه با کيسه زباله)
    اين يکي بيشتر به درد خودتان مي خورد تا آنها. ميهمان ها زباله توليد مي کنند، اگر نمي خواهيد که همه چيز بر روي زمين ريخته شود، پس بهتر است از سطل زباله استفاده کنيد، اگر نمي خواهيد وقت زيادي را صرف تميز کردن سطل بکنيد، داخل آن يک عدد کيسه زباله قرار دهيد.

    خوشبو کننده هوا
    دستشويي مکاني است پر از بوهاي متعفن. اين حقيقت دارد؛ اما شما نيايد بوها را به مشام ميهمانانتان هم برسانيد ( يا اينکه آنها اين کار را انجام دهند) اسپري هاي خوشبو کننده هوا مي توانند معجزه بيافرينند.

    دستمال کاغذي
    هيچ چيز شرم آور تر از نداشتن دستمال کاغذي نيست. مقدار زيادي از آن را در دستشويي، جايي که کاملا قابل رويت باشد، قرار دهيد.

    سشوار
    اگر کسي در مسافرت بوده و چند روزي براي استراحت به خانه شما آمده، سشوار يکي از نيازهاي اساسي او است. پس اگر کچل هم هستيد يکي از آنها را در دست رس قرار دهيد.

    دارو
    در مورد شکم و سر فکر کنيد. در جعبه دارو ها حتما قرص هاي سردرد، دل درد و قرص ضد اسهال قرار داشته باشد.

    گوش پاک کن
    اگر مهمان ها مسافت زيادي را براي رسيدن به خانه شما طي کرده باشند، قطعا گوش آنها هوا و گرد به خود گرفته. پس وسيله مورد نياز براي تميز کردن را در اختيارشان قرار دهيد.

    کرم مرطوب کننده
    اين ماده استفاده هاي متفاوتي دارد. از چرب کردن لب ها گرفته تا مراقبت از پوست و موارد استفاده اي که قابل ذکر نمي باشند. بنابر اين به مهمانهايتان لطف کنيد و آنرا در معرض ديد قرار دهيد.

    وسيله اي براي ايجاد سر و صدا
    کمي عجيب به نظر مي رسد، اما اجازه دهيد تا توضيح دهيم: شايد در دستشويي صداهايي از ما خارج شود که نخواهيم کسي متوجه آنها شود. وسيله اي مانند راديو را در اختيار مهمان هايتان قرار دهيد تا از اين طريق بتوانند آن نوع صداها را بپوشانند.


    در اتاق مخصوص مهمان
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    يک جعبه دستمال کاغذي
    همه مردم عطسه مي کنند، آب دهان خود را بيرون مي ريزند و حشرات موذي را مي کشند. اما در چنين مواقعي که نمي خواهيد به دنبال دستمال بگردند. پس لطفا آنها را در دسترس قرار دهيد.

    ملافه هاي تميز
    بعد از من تکرار کنيد: شما بايد قبل از اينکه مهمان ها از راه برسند تمام ملافه ها را تعويض کنيد. در غير اينصورت اين کار شما ممکن است به عنوان نوعي بي ادبي تلقي شود.

    حوله هاي تميز
    مثل ملافه در مورد حوله نيز نمي توان بحث کرد. اگر مي خواهيد با اين قضيه برخورد فوق العاده اي داشته باشيد مي توانيد چند دست حوله تميز بيرون بگذاريد تا ميهمانان بتوانند هر روز از يک حوله تميز استفاده کنند.

    تلفن
    بله، بيشتر افراد اين روزها از موبايل استفاده مي کنند، اما اشکالي ندارد که يك گوشي تلفن در اتاق آنها قرار دهيد. زيرا ممکن است سرويس دهي گوشي آنها در محل زندگي شما چندان رضايت بخش عمل نکند.

    ساعت روميزي
    کمتر اتفاق مي افتد که افراد در مسافرت با خود ساعت حمل کنند. اما هميشه روزهايي هست که بايد سر موقع در جايي حاضر شوند ( به ويژه روز آخر) ساعت روميزي زحمت بيدار کردن آنها را از دوش شما بر مي دارد.


    در اتاق نشيمن
    ــــــــــــــــــــــــــ

    چيزي براي خواندن
    بايد جالب، قابل فهم و متدوال باشد. مي توانيد مجله هايي که بي طرف بوده و نسبتا جذاب هستند را بر روي ميز قرار دهيد. به عنوان مثال يک مجله که بتوانند اخبار روزانه را مطالعه کنند و مجله اي ديگر که بتواند آنها را سر گرم کند.

    کتاب رو ميزي
    بيشتر افراد شايد اصلا به اين کتاب توجهي نکنند، اما اگر شما چنين کتابي را بر روي ميز قرار ندهيد ميز خالي به نظر مي رسد. موضوع کتاب مي تواند هر چيزي باشد و بايد پر از عکس باشد. اينطوري مهمانها شما را بهتر مي شناسند. اگر کتاب در مورد سرگرمي مورد علاقه شما باشد که چه بهتر. اين امر باعث مي شود که بتوانيد به راحتي با هم در مورد آن به صحبت بنشينيد.

    پتو
    يک پتو بر روي مبل راحتي بگذاريد. براي يک شب سرد، يک چرت کوتاه و تماشاي فيلم هاي ترسناک مفيد است.

    بالشتک (کوسن)
    قانون من در مورد مبل اول راحتي و بعد ظاهر آن است. مبل راحتي شما بايد هر دوي اين موارد را دارا باشد، و بالشتک به انجام اين کار کمک مي کند. يا اين کار به ميهمانان خود نشان مي دهيد که هم سليقه خوبي داريد و هم به نوعي مبل شما برايشان راحت تر جلوه مي کند.

    موزيک هاي متفاوت
    اين براي مجموعه شخصي شما نيست، تنها براي ايجاد يک حال و هواي ديگر در خانه است. کمي جاز، کلاسيک، موسيقي هاي محلي و آهنگ هاي ملايم به شما در انجام اين کار کمک مي کند.


    در آشپزخانه
    ـــــــــــــــــــــ

    آب يخ
    بيشتر مردم دوست ندارند از شير آب بخورند. شما بايد آب تصفيه شده به آنها بدهيد ( اگر مي خواهيد کلک بزنيد مي توانيد از شير آب پر کنيد و آنرا در يخچال قرار دهيد) يا از آب هاي معدني استفاده کنيد.

    نوشيدني
    زماني که براي شما مهمان مي آيد اولين چيزي که به آنها تعارف مي کنيد، يک ليوان نوشيدني است. اما اگر يک منوي کامل از نوشيدني هاي مختلف را به انها ارائه دهيد مسلما احساس بهتري پيدا مي کنند. لازم نيست همه نوشيدني ها در يخچال شما پيدا شود، اما نوشيدني هاي اساسي را داشته باشيد: آب ميوه ، نوشابه هاي گاز دار (رژيمي و معمولي) شراب.

    ظروف تميز
    هيچ کس دوست ندارد زماني که به منزل شما مي ايد شروع به شستن ظرف ها نمايد و يا منتظر بنشيند تا شما اين کار را انجام دهيد. بشقاب و قاشق چنگال بايد در قفسه هاي مخصوص به خودشان قرار بگيرند نه در سينک ظرفشويي.


    ساير ملزومات
    ـــــــــــــــــــــــ

    جوراب و دمپايي روفرشي
    اين دو مورد مثل شکر و تخم مرغي که براي درست کردن کيک لازم هستند جزء ضروريات به شمار مي روند. کمتر کسي آنها را در اختيار ميهمانانش قرار مي دهد، اما اگر شما اين کار را انجام دهيد تبديل به يک ميزبان افسانه اي مي شويد.

    لباس هاي اضافه
    در اين مورد هر کاري که از دستتان بر مي آيد انجام دهيد. لازم نيست که برويد بيرون و آنها را از نو خريداري کنيد چرا که همه ما لباس هايي داريم که ديگر از آنها استفاده نمي کنيم. پس بهتر است آنها را براي مهماني که چمدان لباس هايش را گم کرده کنار بگذاريد.


    بگذاريد آنها احساس کنند که در خانه خودشان هستند
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    شما هم متوجه شده ايد که تنها برخي از اين موارد واجب و ضروري هستند. خوب، کاملا درست است.
    اما گوش کنيد: مردم براي جزئيات اهميت بسياري قائل هستند، کسي شما را مجبور به انجام چنين کارهايي نمي کند، اما اگر مي خواهيد از خود خاطره خوشي در ذهن آنها به يا دگار بگذاريد، ارزش کمي تلاش اضافه را دارد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    در مورد
    Symbian (سیستم عامل موبایل)
    چه مي دانيد؟
     

    مقدمه:
    در ابتدا تلفن های همراه دارای ساختار پیچیده ای نبودند . سخت افزار محدود نیاز به نرم افزارهای پیچیده نداشت ، تا اینکه شرکتهای تلفن همراه نسل های دوم و سوم گوشی های خود را عرضه کردند . این گوشی ها دارای امکانات سخت افزاری بیشتری بودند و تقریبا به صورت یک کامپیوتر کوچک طراحی شدند . در این زمان بود که این شرکتها به اهمیت نرم افزار در این گوشی های پی برده و رقابت نرم افزاری در کنار رقابت سخت افزاری شروع شد . مایکروسافت یکی از شرکتهایی بود که قبلا روی سیستم عامل کامپیوتر های جیبی خود کار کرده بود و Windows CE را به همین منظور طراحی کرده بود . این ویندوز قابلیت این را داشت که روی موبایل ها نیز نصب شود . بعد از رسمیت یافتن موبایل های نسل جدید شرکت های مطرح در این صنعت که به مشکلات بی شمار Windows CE پی برده بودند و نمی خواستند نرم افزار این صنعت را در انحصار یک شرکت نگه دارند با همکاری هم سیستم عامل جدیدی برای موبایل ها به وجودد آوردند که Symbian نام گرفت . البته رقبای دیگری نیز مثل سیستم عامل Linux در این صنعت وجود دارند که فعلا به صورت عمده استفاده نشده اند . در اصطلاح به موبایل هایی که از این سیستم عامل استفاده می کنند Smart Phone گفته می شود.

    پیدایش و حیات Symbian :
    شرکت نرم افزاری Symbian برای اولین بار در ماه ژوئن سال ۱۹۹۸ به صورت کاملا مخفی و خصوصی برای کار بر روی سیستم عاملی برای کار روی موبایل ها تاسیس شد . مقر اصلی این شرکت در انگلیس تاسیس شد اما هم اکنون دارای حدود ۷۵۰ کارمند در کشورهای انگلیس ، ژاپن ، سوئد و آمریکاست که درکار تحقیق و برنامه نویسی برای گسترش سیستم عامل و نرم افزارهای آن هستند . تا اواخر سال ۲۰۰۳ هیجده موبایل از پنج شرکت معروف سونی ، نوکیا ، فوجیتسو ، موتورولا و زیمنس با این سیستم عامل عرضه شد و علی رغم قیمت بالا مورد استقبال قرار گرفت و حدود ۲۶ موبایل هم در برنامه این شرکتها و چند شرکت دیگر با این سیستم عامل در برنامه ساخت قرار گرفت . هم اینک نیز ۴۸ مورد از این موبایل ها به بازار عرضه شده و یا به زودی عرضه خواهد شد . آمار فروش موبایل های Symbian تا پایان سال ۲۰۰۳ به ۶.۷ میلیون موبایل رسید و در سال ۲۰۰۴ نیز با رشد بی سابقه فروش مواجه شد به طوری که طبق آمار شرکت در سال ۲۰۰۴ فروش این نوع موبایل ها رشد ۲۰۱ درصدی داشته است . به علت فروش بالای موبایل های Symbian هر روزه بر تعداد برنامه نویسان آن افزوده شده و نرم افزارهای فوق العاده ای برای این سیستم عامل طراحی می شود . تا اواخر تابستان سال ۲۰۰۴ تعداد این برنامه ها ۳۲۵۴ مورد گردیده است .

    شرکت های به وجود آورنده :
    ۱۴ شرکت اصلی و چند شرکت فرعی از به وجود آوردندگان این محصول بودند ، بعضی از این شرکتها در زمینه نرم افزار و بعضی از آنها در زمینه سخت افزار به رشد این سیستم عامل و موبایل های آن کمک کرده اند . از اصلی ترین شرکتها می توان به Nokia ، Sony-Eriksson ، LG ، Samsung ، Motorola ، Arima ، BenQ ، Fujitsu ، Lenovo ، Sanyo ، Sendo ، Mitsubishi Electronics و Siemens اشاره کرد .

    تکنولوژی Symbian :
    Symbian شبیه دیگر سیستم عامل های مدرن و امروزی که برای PC ها وجود دارند ، به وجود آمده است . بنابراین دارای امکانات خوبی مثل Multitasking ، MultiThreading و همچنین مدیریت حافظه می باشد . در طراحی اولیه مبنای کار را بر روی این موضوع بنا نهاده اند که این سیستم عامل می بایست روی امکانات سخت افزاری بسیار کم ( مثل ۴ مگابایت رم ) کارایی فوق العاده ای داشته باشد . به همین دلیل این سیستم عامل می تواند روی موبایل های امروزی فوق العاده سریع کار کرده و حداقل مشکل را داشته باشد . مبنای کار این سیستم عامل بر اساس event ها بنا نهاده شده است ( شبیه دیگر سیستم عامل های امروزی مثل ویندوز ) و سی پی یو طوری مورد استفاده قرار می گیرد که کمترین میزان بار روی موبایل قرار گیرد . هم اکنون با اینکه نسخه هشتم Symbian عرضه شده است اما نسخه ۷ این سیستم عامل روی موبایل ها قرار می گیرد و تا به حال نسخه های مختلفی از آن بدون اینکه به صورت کامل استفاده شوند به فراموشی سپرده شده اند . جالبترین مورد برای این سیستم عامل به وجود آمدن اولین کرم و ویروس موبایل روی این سیستم عامل در سال ۲۰۰۴ بود . این کرم که Cabir نام دارد می تواند با استفاده از تکنولوژی Bluetooth خود را به موبایل های دیگر منتقل کند .

    زبانهای برنامه نویسی برای Symbian :
    بدون شک زبان اصلی برنامه نویسی برای Symbian زبان C++ است اما زبانهای مختلفی برای برنامه نویسی در این سیستم عامل به وجود آمده اند . از جمله مهمترین زبانها می توان به OPL ، Python ، Visual Basic ، Perl و Personal Java اشاره کرد . هر یک از این زبانها می توانند امکانات کامل برنامه نویسی در Symbian را فراهم نمایند . رشد زبانهای برنامه نویسی در این سیستم عامل بسیار سریع می باشد . به طوریکه نصف این زبانها همین امسال وارد این سیستم عامل شده اند و بدون شک این رشد با ورود زبانهای دیگر ادامه خواهد یافت . ابزارهای برنامه نویسی مختلفی از جمله ادیتورهای متنوع نیز برای کار با این زبانها به همراه شبیه سازهای موبایل ( برای تست برنامه روی PC قبل از نصب آن روی موبایل ) به بازار عرضه شده است .

    رابط های کاربری :
    هم اکنون دو رابط اصلی کاربری برای Symbian به وجود آمده است . اولین رابط که بیشترین استفاده را در موبایل ها دارد توسط نوکیا نوشته شده است . این رابط دارای نسخه های مختلفی است اما Series ۶۰ نسخه اصلی این رابط است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . رابط کاربری دوم با نام UIQ به وجود آمده است که دارای امکانات بسیار خوبی است و رفته رفته در حال باز کردن جای خود در بین شرکت های تولید کننده موبایل است . هر دوی این رابط ها به صورت کاملا گرافیکی و شبیه به هم طراحی شده اند و کار با آنها بسیار راحت است .

    بازی بر روی Symbian :
    خوشبختانه سیستم عامل Symbian یکی از غنی ترین سیستم عامل ها برای بازی کردن است . به خصوص بعد از تولید N-gage اولین کنسول بازی موبایلی توسط نوکیا که بر اساس Symbian و رابط کاربری Series۶۰ به وجود آمد ، سیل بازیهای مختلف و حرفه ای به سوی این موبایل و در کنار آن این سیستم عامل سرازیر شد . حتی شرکت های مطرح بازی سازی هم اکنون به صورت حرفه ای روی این سیتم عامل و موبایل های دارای این سیستم عامل سرمایه گذاری می کنند .

    كتاب:
    كتاب Professional Symbian Programming(ISBN:۱-۸۶۱۰۰۳-۰۳-x) كتابی است مفید برای آنهایی كه میخواهند با ساختار برنامه نویسی برای موبایل آشنا شوند

    Kernel و User Library :
    Symbian به صورت ۳۲ بیتی طراحی شده است. با طراحی كاملا شی گراء و Multitasking
    هسته symbian به حالت مصون (Privileged) اجرا میشود و به تمام فضای حافظه دسترسی كامل دارد
    در این سیستم عامل :
    - هر فرایند (Unit Of Protection) فضای آدرس مجازی(Virtual Address) خود را دارد
    - واحد حافظه اصلی (Main Memory Unit)مسئول ترجمه آدرسهای مجازی است
    - هر Thread واحد اجرایی(Unit Of Execution) است
    - هر فرایند از یك یا چند Thread تشكیل شده

    كتابخانه EUser فراهم كننده مجموعه ای بزرگ از سرویسها در مد كاربری (User Mode)است.
    از عمومی ترین سرویسهای استفاده شده می توان به موارد زیر اشاره كرد
    - Execution handling
    - Descriptors
    - Memory Management
    - Client/Server framework
    - Multitasking

    فایلها و دایركتوریها:
    در قطعات مبتنی بر سیستم عامل Symbian ، فایلها و برنامه ها در RAM یا ROM ذخیره میشوند
    معمولا درایو Z مربوط به ROM و درایو C مربوط به بخشی از حافظه RAM میباشد
    Exe : برنامه ای كه تنها با یك main entry point E۳۲Main() آغاز میشود.اگر EXE واسط كاربری دارد فقط محدود به پنچره كنسول میشود. زمانیكه EXE اجرا میشود سیستم عامل ، فرآیند جدیدی میسازد و انرا به چند Thread میشكند
    DLL: كتابخانه ای از كد برنامه با چندین entry point می باشد كه توسط برنامه ها به حافظه بار میشود
    دو نوع DLL موجود است :
    - Static Interface و Polymorphic Interface

    Application:
    فایلهای با پسوند app برنامه هایی هستند با واسط كاربری كه ازِDLL Polymorphic Interface استفاده میكنند. شامل منو و دایالوگها با قابلیت چند زبانه گی
    هر Application فرآیند خاص خود را دارد و از آدرس مجازی خاص خود استفاده میكند. ضمنا می تواند Information File با پسوند aif را تولید كند كه شامل icon است.
    نمونه ای از Application ها تقویم و دفترچه تلفن است

    SIS:
    فایلی فشرده شده به مانند ZIP كه با نرم افزارهای خاص خود از حالت فشرده شده خارج میشود.
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان