600

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 600 :: یکشنبه 12 آذر 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

افتتاح سايت گروه + راديو اينترنتي روزانه
مطالب مهم!

سلام! اون هم چه سلامي! يه سلام گرم و صميمي به همه شما عزيزانم، همراهان هميشگي «روزانه»
شما را نمي دونم، اما من که امروز خيلي شارژم، رو فرم ام! به قول آقا امير، «در حد تيم ملي» !
اولا اينکه امروز سالروز ولادت امام رضا هست و اين روز مصادف شده است با انتشار ششصدمين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه». بله! امروز، ششصدمين شماره از «روزانه» منتشر شده.
احساس خوشحالي و شعف دروني که امروز دارم را اصلا نمي تونم با اين کلمات و زبان قاصرم بيان کنم، فقط مي تونم اين را بگم که از اينکه تونسته ام تا به امروز با انتشار ششصد شماره از اين مجله الکترونيکي، افتخار همراهي با شما هموطنان عزيزم در سراسر دنيا را داشته باشم از صميم قلبم خوشحالم. و خوشحالي ام مضاعف ميشه وقتي مي بينم ششصدمين شماره از روزانه با چنين روز فرخنده و مبارکي متقارن شده.
امروز در ششصدمين روز انتشار روزانه، دو خبر خوب هم براي شما دوستان عزيزم دارم. دو خبر از گسترش گروه اينترنتي مبين و مجله الکترونيکي روزانه. اولا بعد از مدتها تلاش سايت رسمي گروه در آدرس www.mobin-group.com بصورت آزمايشي فعاليت خود را شروع کرد. دوم اينکه راديو اينترنتي «روزانه» از امروز افتتاح ميشه.
در مورد هر يک از اين دو مورد بالا، لازم هست توضيحاتي را عرض کنم:
و اما به عنوان هديه روز افتتاح، بخاطر درخواستهاي مکرر اعضا محترم مبني بر دسترسي به شماره هاي قبلي روزانه، به عنوان اولين پست در سايت، آرشيو حدود 160 شماره پيشين روزانه در سايت قرار گرفته است.
الف) سايت رسمي گروه: از مدتها پيش قول داده بودم که سايت گروه را راه اندازي خواهم کرد و امروز خوشحالم باطلاع برسانم سايت رسمي گروه در آدرس www.mobin-group.com فعاليت خود را بصورت آزمايشي شروع کرد. اولين هدف از اين سايت اينه که دوستان بتوانند به ايميلها و مطالب منتشر شده در گروه آسانتر دسترسي داشته باشند. يعني از اين پس مي تونيد از طريق سايت هم ايميلهاي گروه (خبرنامه و روزانه) را مشاهده کنيد و نيز به آرشيو شماره هاي پيشين دسترسي داشته باشيد. امکانات جانبي زيادي هم براي سايت در نظر داريم که در آينده به مرور معرفي خواهم کرد.
و اما به عنوان هديه روز افتتاح، بخاطر درخواستهاي مکرر اعضا محترم مبني بر دسترسي به شماره هاي قبلي روزانه، به عنوان اولين پست در سايت، آرشيو حدود 160 شماره پيشين روزانه در سايت قرار گرفته است (براي مشاهده اينجا را کليک کنيد).
در اينجا جا داره از دوست بسيار عزيزم، احمد آقا (يا همون ساقور) که زحمت اصلي کارهاي سايت (از نصب و پياده سازي تا طراحي لوگوها و ...) را به عهده داشتند صميمانه تشکر و قدرداني نماي.
آخرين نکته در مورد سايت اينکه، بخشهاي متنوعي را براي سايت در نظر داريم (تالار گفتگو، گالري عکس، چت روم اختصاصي و ...) که براي مديريت اين بخشها حتما به همکاري شما دوستان عزيز نياز خواهيم داشت. در اينباره در آينده بيشتر خواهم گفت.

ب) راديو اينترنتي روزانه: اگر يادتون باشه چند وقت پيش گفته بودم که مي خواهيم با کمک يکي از دوستان «صداوسيماي مبين» را هم افتتاح کنيم! و اما امروز همزمان با انتشار ششصدمين شماره از روزانه، «راديو اينترنتي روزانه» نيز افتتاح ميشه (http://roozaane.podomatic.com). مسئوليت اين بخش را دوست خوبم «گير3پيچ» به عهده خواهند داشت. البته شايد برخي از دوستان بپرسند، «راديو اينترنتي» ديگه چه صيغه اي هست؟؟ در جواب بايد بگم:
پادکست (PADCAST) نوعی سیستم پخش رادیویی است که تولید و دریافت آن توسط اشخاص بر روی اینترنت میسر است به همین جهت ، با وجود ترجمه های متعدد برای این تکنولوژی ، نام رادیو اینترنتی مناسب است.
همانطور که هزاران ایرانی دارای وبلاگ هستند، افراد می توانند پادکست ویژه خود را داشته باشند . فضای مورد نیاز برای اپلود فایل های پادکست به رایگان توسط برخی سایت ها ارایه می شود و کافی است لینکی از فایل پادکست ساخته شده در سايت يا وبلاگ قرار داده شود. البته برخی شبکه های رادیویی به طور آنلاین قابل شنود بر روی اینترنت هستند، این رادیوها با پادکست ها تفاوت ماهوی دارند از جمله اینکه برنامه های رادیوهای اینترنتی ، معمولاً به صورت خطی و زنده اجرا شده و پخش می شود. یعنی همزمان با پخش نسخه اینترنتی آنها ، می توان از طریق فرکانس های رادیویی و با دستگاههای رادیویی معمولی ، به برنامه گوش داد ، رادیوهای اینترنتی علاوه بر این ، پهنای باند بالایی از سرورها را مصرف می کنند و مخاطبان آنلاین دارند ، در حالی که در پادکست ها، برنامه ها به صورت آفلاین عرضه می شوند ، یعنی هر برنامه شنیداری ، پس از ضبط و تدوین مانند یک مطلب خواندنی و یا عکس دیدنی بر روی سایت یا وبلاگ قرار می گیرد و از نظر ماهوی تفاوت ماهوی با دیگر مطالب وب سایت یا وبلاگ ندارد ، تنها تفاوت موجود از نظر فرمت ارایه محتواست. برای شنیدن برنامه پادکست باید برنامه ها دانلود شوند و بر روی دستگاههای پخش کننده صوتی شنیده شوند.
اينها توضيحات مختصري بود که لازم ديدم در مورد پادکست يا همون راديوي اينترنتي بگم. و اما يکسري توضيحات اختصاصي در مورد «راديو اينترنتي روزانه» را مسئول اين بخش، دوست خوبم «گير3پيچ» آماده کرده اند که در انتهاي اين متن نوشته شده است.

در پايان، انتشار ششصدمين شماره از «روزانه» را به تمامي دوستاني عزيزي که از اولين روز انتشار تا به امروز من را در تهيه روزانه ياري دادند و نيز به همه شما خوانندگان روزانه که با انتقادات و پيشنهادات خود مايه دلگرمي من بوديد، صميمانه تبريک مي گم. البته راستش اول مي خواستم از همکارانم که در تهيه روزانه من را ياري مي دهند، از اولين شماره تا به امروز، با ذکر نامشان ازشون تشکر کنم، اما راستش ترسيدم اسمي از دوستان را فراموش کنم و از قلم بيافتد، لذا تصميم گرفتم بصورت يکجا از همشون تشکر کنم، دست همتون رو مي بوسم و بهترين را براتون آرزو مي کنم، اميدوارم هميشه موفق و پيروز و سربلند باشيد.
آرزو مي کنم روزي برسه که با همکاري شما دوستان نازنيم، انتشار شش هزارمين شماره از روزانه را در کنار شما عزيزان جشن بگيريم .... به اميد اون روز.
خب، توجه شما خوبان را به توضيحات «گير3پيچ» در مورد راديوي اينترنتي روزانه، جلب مي کنم.

باقي بقايتان

mobin_s2004@yahoo.com

*****

دوست عزيز سلام ..
من گير سه پيچ هستم ..
اگه به خاطر داشته باشي چند روز پيش مبين خبر داد كه با همكاري يكي از دوستان ( بنده ) مشغول راه اندازي راديو – تلويزيون روزانه هستيم ..
خب .. طرح به بهره برداري رسيد و اكنون روال اجرايي كار شروع شده ..
اما جريان به چه صورته ؟
اون دسته از دوستاني كه تمايل دارن متنشون با صداي خودشون باشه و نوشته شون توي روزانه با لينك صداي خودشون باشه اين مراحل رو طي مي كنن ..
1- براي ضبط صداتون مي تونيد از هر برنامه اي كه خروجي MP3 داشته باشه استفاده كنين من خودم برنامه ي All Sound Recorder رو توصيه مي كنم ..
2- صداتون رو با Bit rate حداكثر 64 كبلوبايت ضبط مي كنين .. خواهشا طول فايل صوتيتون بيشتر از 2 مگابايت نشه ..
3- اون فايل صوتي رو بدون هيچ فشرده سازي يا نمي دونم زيپ كردن ( به صورت كاملا صوتي ) به آدرس roozaane@podomatic.com مي فرستن .. البته همراه اين فايل متني هم كه خوندن برام مي فرستن ..
بعدش من فايل رو توي پادكست ( راديو اينترنتي ) قرار مي دم و مجموعه ي شما رو براي مبين مي فرستم تا توي روزانه قرار بگيره ..
4- چون اين كار طول مي كشه و صف طولاني تشكيل بشه ممكنه چند روزي طول بكشه تا اين مجموعه توي روزانه قرار بگيره ..
5- آدرس راديو روزانه هم http://roozaane.podomatic.com  هست كه مي تونيد هم متن هر فرد رو بخونيد هم صداشو بشنوي هم صداشو دانلود بكنين ..

منتظر ايميلاتون هستم ..
اگه مشكلي داشتين مي تونيد با ايميل radio_roozaane@yahoo.com تماس بگيريد.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (599) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عجايب هفتگانه جهان
  • معرفي و دانلود فيلم: مكس
  • دانلود آلبوم: Habibi Al Awalany با صدای Ramy Sabry
  • تیتراژ باغ مظفر با صدای مهران مدیری 
  • Webroot Spy Sweeper 5.2.3 Build 2132
  • برنامه ای برای قرار دادن کلیپ ویدیویی  به جای زنگ! (برای گوشیهای نوکیا)
  • رمزگشایی از نخستین کامپیوتر آنالوگ جهان
  • آمار مربوط به بیماری ایدز (AIDS) در ایران
  • خودشناسى: شخصيت شناسى با اشكال هندسى
  • عشق يعني ....
  • رهنمودهاى اخلاقى ـ تربيتى امام رضا (ع)
  • من «جو» هستم !
  • اگر 2 گاو داريد ...
  • تقويت و شكل دهي عضلات  توسط حركات سوپرسِت
  • سقراط عشقي و گزانتيپ خاتون  و ژوليت خوشگله!
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عجايب هفتگانه جهان
ویژه نامه میلاد امام رضا علیه السلام (تبیان)

ویژه نامه میلاد امام رضا علیه السلام (صبح)

فتوکاتورهای زیبا از گل آقا

شوخي با سياستمداران
شوخی با رئیس جمهور
شوخي با اسطوره، سلطان و...
مبارزه با فرهنگ بد حجابي
فتوكاتور فوتبالي/ بازي ايران و سوريه
طرح جمع‌آوري ماهواره‌ها
فتوكاتور فوتبالي/ بازي ايران و كره
فتوكاتور سياسي 1
فتوكاتور سياسي2
فتوكاتور فوتبالي، بازي پرسپوليس و استقلال

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اسامي كانديداهاي فهرست موسوم به ائتلاف اصولگرايان اعلام شد

اسامي فهرست موسوم به «ائتلاف بزرگ اصولگرايان» اعلام شد.
يك منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاري فارس افزود: اين ليست بر اساس معيارهايي از قبيل اصولگرايي، تعهد، تخصص و كارآمدي، مقبوليت و متناسب با تخصص هاي مورد نياز شوراي شهر و دارا بودن روحيه كار جمعي تعيين شده است.
اسامي فهرست موسوم به ائتلاف اصولگرايان به شرح ذيل است:
1_ عباس شيباني
2_ مهدي چمران
3_ رسول خادم
4_ مرتضي طلايي
5_ ناصحي
6_ حسن بيادي
7_ محمود خسروي وفا
8_ حبيب كاشاني
9_ حمزه شكيب
10_ منظر خير حبيب الهي
11_ معصومه آباد
12_ اديب زاده
13_ وفا مهر
14_ آقاي سوئيزي
15_ رحيم خاكي
اين مقام آگاه افزود: سخنگوي ائتلاف اصولگرايان روز آينده تركيب گروهها و احزاب اصولگرادر اين ائتلاف، معيارها و نحوه رسيدن به اين ليست را اعلام مي كند.
جمعي از اعضاي شوراي معتمدين اصولگرا از جمله مهدي چمران اين ليست را تدوين كرده‌اند.
ستاد انتخاباتي رايحه خوش خدمت در اين ائتلاف حضور ندارد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

مكس 
Max

كارگردان: سامان مقدم
تهيه كننده: مرتضي شايسته / هدايت فيلم
فيلمنامه: پيمان قاسم خاني (بر اساس طرحي از سامان مقدم)
مدير فيلمبرداري: تورج منصوري
آهنگساز: امير توسلي
طراح گريم: محمد قومي
صدابردار: ايرج شهزادي
بازيگران: رامبد جوان، پگاه آهنگراني، فرهاد آييش، گوهر خيرانديش، محمدرضا شريفي نيا، سيروس ابراهيم زاده، سيدابراهيم بحرالعلومي
تاريخ آغاز فيلمبرداري: 21 خرداد 1382

خلاصه داستان:
اين فيلم موزيكال اجتماعي داستان جواني به نام Max را روايت مي كند.

يادداشت:
« مكس » پس از فيلمهاي سياوش (1376) و پارتي (1379) سومين فيلم بلند سامان مقدم است.

برای مشاهده فیلم اینجا را کلیک کنید
 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربی

Habibi Al Awalany
با صدای Ramy Sabry
 

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای Ramy Sabry به نام Habibi Al Awalany . با ۲ کیفیت متفاوت

mp3 128 :

 Layali

 Sekety Leh

 Faragt El Nas Salya

 Mosh Ana

 Bahebak

 Alf Mashala

 La Ya Albi

 Lama Enta Tsamel Keda

 Hatebsed Youm

 Habiby El Awalany

 

wma 64 :

 Layali

 Sekety Leh

 Faragt El Nas Salya

 Mosh Ana

 Bahebak

 Alf Mashala

 La Ya Albi

 Lama Enta Tsamel Keda

 Hatebsed Youmi

 Habiby El Awalany 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

تیتراژ باغ مظفر با صدای مهران مدیری 

اینم از تیتراژ مجموعه طنز «باغ مظفر»، جدیدترین کار مهران مدیری، که از فردا شب پخش خواهد شد. آهنگ را هم خود مدیری خونده.

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

ضمناً شعر کامل این اثر زیبا را می توانید نیز در زیر بخوانید:

زمن نگارم عزیزم خبر ندارد
به حال زارم حبیبم نظر ندارد
خبر ندارم من از دل خود
دل من از من عزیزم خبر ندارد
دل من از من عزیزم خبر ندارد
كجا رود دل عزيز من ، آخ كه دلبرش نيست
كجا پرد مرغ حبیبم كه پر ندارد
كجا پرد مرغ حبیبم كه پر ندارد
بهار مضطر عزيز من آخ منال ديگر
كه آه و زاری اثر ندارد
همه سياهی عزيزم همه تباهی حبیب من آخ
مگر شب ما عزیزم سحر ندارد عزیز من آخ
مگر شب ما حبیبم سحر ندارد
امان از اين عشق عزيز من آخ فغان از اين عشق
كه غير خون جگر ندارد
ز هر دو سر بر سرش بكوبند
كسی كه تيغ عزيزم دو سر ندارد حبیب من آخ
كسی كه تيغ عزيزم دو سر ندارد

(ملک الشعرای بهار)

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Webroot Spy Sweeper 5.2.3 Build 2132

حتمآ تا حالا براتون اتفاق افتاده که به یکی از برنامه های مخرب مانند تبلیغات؛ کدهای مخرب ؛اسپی ها و یا گیرنده های شماره به صورت خودکار که ناگهان در سیستم شما پدیدار می شوند برخورد کرده اید؟! شما با داشتن Webroot Spy Sweeper برای همیشه می تونین از دسترسی اینگونه فایل های مخرب که بر تعداد و انواع آن ها روز به روز هم افزوده می شود در امان باشید.
البته برنامه های مشابه زیادی برای اینکار الان در بازار هست، اما با توجه به تجربه چند ساله ام در این زمینه، این نرم افزار اگر بهترین نباشد، لااقل جزو 3 نرم افزار برتر در این زمینه هست. خودم که دو ساله از این نرم افزار استفاده می کنم و کاملا راضیم.

 لینک دانلود نرم افزار | لینک دانلود کرک
براي دانلود روي لينک بالا کليک کرده و Save Target As را بزنيد.

 


 

دنیای موبایل

برنامه ای برای قرار دادن کلیپ ویدیویی
به جای زنگ! (برای گوشیهای نوکیا)

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


عمریست تامن درطلب هرروز گامی میزنم

عمریست تامن درطلب هرروز گامی میزنم
بی ماه مهرافروز خود تا بگذرانم روز خود
اورنگ کو گلچهر کو نقش وفا و مهر کو
تا بو که یابم آگهی از سایه سرو سهی
هر چند کان آرام دل دانم نبخشد کام دل
دانم سر آرد غصه را رنگین برآرد قصه را
با آن که از وی غایبم و از می چو حافظ تایبم

 

دست شفاعت هر زمان در نیک نامی می​زنم
دامی به راهی می​نهم مرغی به دامی می​زنم
حالی من اندر عاشقی داو تمامی می​زنم
گلبانگ عشق ازهر طرف برخوش خرامی میزنم
نقش خیالی می​کشم فال دوامی می​زنم
این آه خون افشان که من هرصبح و شامی میزنم
در مجلس روحانیان گه گاه جامی می​زنم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

12 آذر
وقتی می گوید:" حالا نشان تان می دهم"، یعنی پیشاپیش اختیار خود را به دست "آنان" داده ای.

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

هيچگاه از عواقب تصميم گيري براي رسيدن به هدفتان نترسيد، زيرا اگر عواقب احتمالي انتخاب خود براي رسيدن به هدف هراس داشته باشيد، قادر به تصميم گيري نخواهيد بود،فكر كردن به شكست پروژه يا ايده، شما را در اخذ تصميم مردد مي سازد. هر فكري براي اينكه به مرحله عمل درآيد، بايد شروع شود و پيش شرط هر شروعي، تصميم گيري است.

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را كامل نمى ‏كند مگر این كه در او سه خصلت باشد: دین‏ شناسى، تدبر نیكو در زندگى، و شكیبایى در مصیبت‏ها و بلاها.
امام رضا (ع)

 

 

mitramrz@yahoo.com

نکات ريز خانه داري

لکه گیری پارچه سفید
پارچه های سفید و ملحفه ها به سرعت لک می شوند . پاک کردن تمامی این لکه ها کار آسانی نیست . پیش از شستشوی لباس یا ملحفه ی لکه دار با آب و صابون ، روی لکه چند قطره آبلیمو بچکانید ، سپس روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید تا بخار از لابه های تار و پود پارچه عبور کند . چند مرتبه تکرار این کار موجب کمرنگ شدن لکه روی پارچه سفید می شود . پس از محو شدن لکه ، پارچه را به آرامی با آب سرد بشویید.
 

 

 

فردوسي
baran432002@yahoo.no

اسفنديار به اين خيال است که هيچ خطری او را تهديد نميکند. آخر او رويين تن است
دو دستت ببندم برم نزد شاه
بگویم که من زو ندیدم گناه

و همچنین شايستگی و لياقت رستم را ناديده ميگيرد و او رابه طعنه میگوید
نژاد من از تخم گشتاسپست
که گشتاسپ از تخم لهراسپست

رستم اینچنین میگوید

که گوید برو دست رستم ببند
نبندد مرا دست چرخ بلند
که گر چرخ گوید مراکاین نیوش
به گرز گرانش بمالم دو گوش

رستم؛ با عقل و خرد در اندیشۀ آن است که اسفندیار را از این تصمیم خود بر حذر دارد
بدو گفت رستم که ای نامدار
همیشه خرد ؛بادت آموزگار
هران می که با تو خورم نوش گشت
روان خردمند را توش گشت
گر این کینه از مغز بیرون کنی
بزرگی و دانش برافزون کنی
 

 

 

مشکان
info@moshkan.com

یکشنبه: خواندنی های دینی

« قبض و بسط مومن شب و روز است. گاهی مدت آن زیاد است و گاهی کم. هرچه جلوتر می رود شب او کم تر می شود. در ظهور قیامت، شب وجود ندارد. همه اش روز است. حزن و غم و غصه ها تمام می شود ، به یک جایی می رسیم که همه اش بهجت و سرور است.روز است، نور است و حیات.
قیامت شب ندارد. شب مال دنیاست.تاریکی محض.الحمدالله خدا نجاتتان داد، روز شناس شدید.کفار اصلاً روز ندارند. نمی بینید خنده را درس می دهند. خنده را یاد می گیرند تا در اجتماع راه بروند.آنها درس می خوانند تا لبخند بیاموزند. ولی در این جا این جور نیست، بلکه جلو خنده هایشان را می گیرند. می گویند زیاد گریه کنید. چرا این قدر می خندید؟!
شیعیان و دوستان اهل بیت علیهم السلام غیر از عالم به عالم دیگری قائلند. به جای این که کلاس خنده بروند، تمرین گریه هم می کنند تا از این دنیا جان به در برند.
ان شاء الله خدا آن پشت پرده را همین جا نشانمان بدهد که چقدر سرور خوابیده است! چقدر علم و حیات خوابیده است.»
مأخذ: طوبای محبت1، مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَـكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَالْمَلآئِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّينَ وَآتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّآئِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُواْ وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاء والضَّرَّاء وَحِينَ الْبَأْسِ أُولَـئِكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَأُولَـئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ 177 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَى بِالأُنثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ 178 وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَاْ أُولِيْ الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ 179 كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ إِن تَرَكَ خَيْرًا الْوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالأقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ 180 فَمَن بَدَّلَهُ بَعْدَمَا سَمِعَهُ فَإِنَّمَا إِثْمُهُ عَلَى الَّذِينَ يُبَدِّلُونَهُ إِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 181

 

ترجمه فارسي مکارم

نيكى، (تنها) اين نيست كه (به هنگام نماز،) روى خود را به سوى مشرق و (يا) مغرب كنيد; (و تمام گفتگوى شما، در باره قبله و تغيير آن باشد; و همه وقت خود را مصروف آن سازيد;) بلكه نيكى (و نيكوكار) كسى است كه به خدا، و روز رستاخيز ، و فرشتگان، و كتاب (آسمانى)، و پيامبران، ايمان آورده; و مال (خود) را، با همه علاقه‏اى كه به آن دارد، به خويشاوندان و يتيمان و مسكينان و واماندگان در راه و سائلان و بردگان، انفاق مى‏كند; نماز را برپا مى‏دارد و زكات را مى‏پردازد; و (همچنين) كسانى كه به عهد خود -به هنگامى كه عهد بستند-وفا مى‏كنند; و در برابر محروميتها و بيماريها و در ميدان جنگ، استقامت به خرج مى‏دهند; اينها كسانى هستند كه راست مى‏گويند; و (گفتارشان با اعتقادشان هماهنگ است;) و اينها هستند پرهيزكاران! «177» اى افرادى كه ايمان آورده‏ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان، بر شما نوشته شده است: آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر كسى از سوى برادر (دينى) خود، چيزى به او بخشيده شود، (و حكم قصاص او، تبديل به خونبها گردد،) بايد از راه پسنديده پيروى كند (و صاحب خون، حال پرداخت كننده ديه را در نظر بگيرد) و او ( قاتل) نيز، به نيكى ديه را (به ولى مقتول) بپردازد; (و در آن، مسامحه نكند) اين، تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگار شما! و كسى كه بعد از آن، تجاوز كند، عذاب دردناكى خواهد داشت «178» و براى شما در قصاص، حيات و زندگى است، اى صاحبان خرد! شايد شما تقوا پيشه كنيد «179» بر شما نوشته شده: «هنگامى كه يكى از شما را مرگ فرا رسد، اگر چيز خوبى ( مالى) از خود به جاى گذارده، براى پدر و مادر و نزديكان، بطور شايسته وصيت كند! اين حقى است بر پرهيزكاران!» «180» پس كسانى كه بعد از شنيدنش آن را تغيير دهند، گناه آن، تنها بر كسانى است كه آن (وصيت) را تغيير مى‏دهند; خداوند، شنوا و داناست «181»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

chehrzad332@yahoo.com

السلام عليک يا علي بن موسي الرضا

رسوا شود دل من اگر امتحان دهد
بي امتحان مرا به غلامي قبول کن

 

 

baharakbahadori@yahoo.com

Focus not on how old or how young you are. Instead, fill your mind with thoughts of how great life can be at any time.
Think not about how much or how little money you have. Consider the opportunities that are always available for creating true living and lasting value.
Don't spend time dwelling on the differences between you and others. Look instead at how you can make a positive difference in the lives of those around you.

 

 

shadow_1352@yahoo.com

خسته شدم
مي خواهم در آغوش گرمت آرام گيرم.خسته شدم بس كه از سرما لرزيدم... بس كه اين كوره راه ترس آور زندگي را هراسان پيمودم زخم پاهايم به من ميخندد... خسته شدم بس كه تنها دويدم...
اشك گونه هايم را پاك كن و بر پيشانيم بوسه بزن...
مي خواهم با تو گريه كنم
... خسته شدم بس كه... تنها گريه كردم...
مي خواهم دستهايم را به گردنت بياويزم و شانه هايت را ببوسم...خسته شدم بس كه تنها ايستادم

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

مراسم شب میلاد امام رضا علیه السلام

هیئت رایت العباس، حاج محمود کریمی


سال 84
مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

سال 83

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6

مداحي قسمت 7

مداحي قسمت 8

 

 
lazgee@yahoo.com

ناز نكن ناز كه من مي خرم
پيش همه نام تو را مي برم
مهر ز مهر تو برد مهريه
دار و ندارم همه را مي دهم
دوري و نزديكي تو مبهم است
تا به ابد سوي تو من مي دوم
غرق نيازم تو ز من بي نياز
كي ز خودم تا به خودت مي رهم
آه دلم تنگ شد از اين فراق
دانم و داني كه به تو مي رسم
دكتر لزگي

 

 

navid_nazeh@yahoo.com

به كرم سبز بيانديش . بيشتر زندگانيش را روي زمين مي گذراند .
به پرندگان حسد مي ورزد و از سرنوشت و شكل كالبدش خشمگين است .
مي انديشد : من منفورترين موجوداتم ; زشت , كريه , و محكوم به خزيدن روي زمين .
اما يك روز مادر طبيعت از كرم مي خواهد پيله اي بتند .
كرم يكه مي خورد ... پيش از آن هرگز پيله نساخته .
گمان مي كند بايد گور خود را بسازد, و آماده مرگ مي شود .
هر چند از زندگي خود تا آن لحظه ناخوشنود است , به خدا شكوه ميبرد :
خدايا , درست زماني كه به همه چيز عادت كردم , اندك چيزي را هم كه‌دارم از من مي گيري.
خود را نوميدانه در پيله حبس مي كند و منتظر مي ماند .
چند روز بعد در مي يابد كه به پروانه زيبا تبديل شده .
مي تواند به آسمان پرواز كند و بسيار تحسينش كنند .
از معناي زندگي و برنامه هاي خدا شگفت زده است .

 

 

mitramrz@yahoo.com

تشکر

دوستان عزیز و گلم سلام
امیدوارم که حال همگی شما عزیزان خوب باشه
تعداد بسیار زیادی از دوستان عزیزم تو این مدت که من در حسرت دیدن و شنیدن صدای عزیزی که هنوز نشکفته پرپر شد ه بود می سوختم ، من رو تنها نگذاشتند و شرمنده مهر و محبت خودشون کردند و با میل هایی که فرستادند و همدردی هایی که کردند باعث شدند تا کمی تسکین پیدا کنم . از همتون بی نهایت سپاسگزارم . به خودم می بالم که دوستان گلی مثل شما دارم ، دوستانی که حتی تا به حال آی دی هاشون رو ندیده بودم ولی کلامشون کلام همدردی و مهربونی بود و بوی آشنایی دیرینه می داد ، از دل بلند شده بود و بر دل می نشست . دوستان گلم تعداد میل هایی که رسیده خیلی زیاده سعی می کنم حتما" در اولین فرصت به تمام اونها پاسخ بدم و از تک تک شما عزیزانم قدردانی کنم . این لطف و محبت شما رو هیچ وقت فراموش نمی کنم و آرزو می کنم که همیشه در کنار خانواده و عزیزانتون روزها و شبهای قشنگی رو دوره کنید و همیشه بهترینها برای شما و عزیزانتون باشه .
بازهم از لطف و صفای همتون ممنونم ، مخصوصا" مبین عزیزم که مثل همیشه یار و یاور من بودند ، حمیده گل ، میلاد نازنین (واکنش) امید عزیز، مشاورعزیز ،s_th_2006، s_ir62 ، god_is_a_wake و هزاران هزار تشکر از دوستان نازنینم گیر سه پیچ و شیطونک (محمد-ص) که با کلامشون سعی کردند آرامش رو به من برگردونند .

عشق طرح ساده ی لبخند ماست
معنی لبخند ما پیوند ماست
عشق را با دست های مهربان
هر که قسمت می کند مانند ماست
عشق یعنی اینکه ما باور کنیم
یک دل دیگر ارادتمند ماست

ارادتمند همگی
میترا

 

.

alirezamajidi@gmail.com

رمزگشایی از نخستین کامپیوتر آنالوگ جهان

خبری که در مورد نخستین کامپیوتر یا محاسبه‌گر آنالوگ جهان در مجله نیچر منتشر شده است ، بازتاب زیادی در سایت‌های دیگر مثل سایت cnet و روزنامه‌هایی مثل نیویورک تایمز داشته است.

گروهی از دانشمندان یونانی و انگلیسی به رهبری Mike Edmunds ستاره‌شناسی از دانشگاه کاردیف ، مکانیسم کار نخستین کامپیوتر آنالوگ جهان را کشف کردند.

در سال 1901 گروهی از غواصان در ساحل جزیره‌ای به نام Antikythera در 18 مایلی شمال جزیره کرت یونان ، وسیله‌ای عجیب را پیدا کردند.این وسیله هم‌اکنون به همان نام محل کشف‌اش Antikythera  نامیده می‌شود. محققان حدس زدند این وسیله یک ماشین حساب نجومی باشد و از آن برای پیش‌بینی کسوف و خسوف و ماه‌های قمری استفاده می‌شده است. حدس زده می‌شود این وسیله 120 تا 200 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده باشد.

  antikytheraCrop_400x600.jpg

کارکرد داخلی و مکانیسم کار این وسیله به مدت 100 سال شناسایی نشد تا اینکه گروهی از محققان مکانیسم این وسیله را کشف کردند و مدلی هم از روی ان ساختند. آنها برای این کار از روش‌های تصویربرداری پیشرفته اشعه ایکس استفاده کردند و توانستند نمای داخلی این وسیله و چرخ‌دنده‌هایش را ببینند.

اما با کشف رمز از مکانیسم این وسیله ، سؤالات دیگری مطرح شده است ، از جمله اینکه چه چیز جلوی پیشرفت این فن‌آوری و استفاده از آن را در سایر مناطق گرفته است و اینکه چرا این وسیله نتوانسته هیچ تأثیر تاریخی داشته باشد. یک هزار سال طول کشید تا ابزارهای مشابه ساده‌تری به وسیله آدمیان ساخته شود که آثاری از این وسایل در بغداد یافت شده است.

می‌توانید اطلاعاتتان را درباره کامپوترهای آنالوگ با خواندن این صفحه ویکی‌پدیا تکمیل کنید.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

frhweb@yahoo.com

آمار مربوط به بیماری ایدز (AIDS) در ایران

به مناسبت روز جهانی ایدز (10 آذر) یک تعداد آمار در مورد ایران پیدا کردم که گفتم اونا رو بنویسم.
اولین فرد در ایران به عنوان HIV مثبت در سال 1987 شناسائی شد. بر اساس آمار رسمی، از زمان مشاهده اولین مورد تا اول ژانویه 2001 ، افراد مبتلا به HIV/AIDS در ایران 2271 نفر بود که 2167 نفر از آنها مرد و 104( 5% ) نفر زن بودند که حدود 46 درصد از این زنان ازدواج کرده بودند و 70 درصد از این زنان متاهل توسط همسران خود آلوده شده بودند. از این تعداد حدود 64 درصد یعنی 1455 نفر معتاد تزریقی و 309 نفر مبتلا به خود AIDS بودند. در واقع تزریق مواد در بین مردان و رابطه جنسی در زنان مهمترین عوامل انتقال ویروس ایدز می باشد. البته این آمار از آزمایش بین 8,547,996 نفر بدست آمده بود.
اولین زن HIV مثبت در ایران در سال 1989 شناسایی شد و اولین مرگ ناشی از ایدز در بین زنان در ایران در سال 1990 ثبت گشت.
سالانه حدود یک میلیون و دویست هزار نفر در مورد HIV تست می شوند که این آزمایشات شامل معتادین، برخی مبتلایان به بیماریهای مقاربتی و کسانی که زیاد به خارج سفر می کنند، می شود.
کمیته ملی ایدز در سال 1995 تاسیس گشت و پس از آن تمامی خون های اهدائی در سازمان های انتقال خون از جهت داشتن یا نداشتن ویروس ایدز مورد آزمایش قرار می گرفت.

آمار یونیسف در مورد ایران:
تخمین نرخ شیوع ویروس HIV در بین بزرگسالان (بالای 15 سال) تا 2005: 0.2
تخمین تعداد افراد مبتلا به ویروس ایدز تا 2005: 66 هزار
تخمین حداقل تعداد افراد مبتلا به ویروس ایدز تا 2005: 36 هزار
تخمین حداکثر تعداد افراد مبتلا به ویروس ایدز تا 2005: 160 هزار
تخمین تعداد زنان بالای 15 سال مبتلا به ویروس ایدز تا 2005: 11 هزار
البته بسیاری فاکتورها و آمار های دیگر مربوط به ایدز در مورد کشورهای دیگر در دیتابیس یونیسف وجود داشت اما اکثر این موارد به علت عدم شفافیت در مورد ایران بی پاسخ بود. به هر حال پیشنهاد می کنم کل این آمار ها را از اینجا ببینید چرا که موارد جالب دیگری هم دارد.
طبق آماری که CDC (مرکز کنترل بیماریهای ایران) در سال 2004 اعلام کرده است، انتقال ایدز از طریق مصرف تزریق مواد با 62.78 درصد اولین رتبه، و رابطه جنسی با 7.27 درصد دومین رتبه را داراست و 26.12 درصد نیز اختصاص به موارد نامشخص انتقال این ویروس دارد. ]منبع[
البته در مجموع باید گفت که به علت مشکلات علمی، آماری و فرهنگی و عرفی که در ایران وجود دارد، نمی توان با قطعیت به این آمار ها تکیه کرد و آمار های گاه ضد و نقیض بسیاری به خصوص در این موارد به چشم می خورد.

 

 

negar_334@yahoo.com

قول می دم وقتی که نیستی عکستو بغل نگریم
قول می دم روزی هزار بار واسه اشکات نمیرم
قول می دم وقتی که نیستی پای عشقتو نسوزم
قول می دم در انتظارت چشمامو به در ندوزم
ولی من به هیچ کدوم از قول هام عمل نکردم
می دونی که خیلی خستم
می دونی دلم گرفته
می ونی دوریت عذابه
می دونی گریم گرفته
می دونم بر نمی گردی
می دونم رفتی که رفتی
دروغ بود هرچی می گفتی می دونم
همیشه تو مهربونی
واسه این قلبه شکسته
واسه این حس غریبم که فقط دل به تو بسته
بیا برگرد اگه قلبم تو رو از خونه نرونده
دیگه از آخر غصه حتی یه لحظه نمونده

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

بيست حديث منتخب از  امام رضا عليه السلام

1- قال الامام علىّ بن موسى الرّضا (عليه السلام) :
مَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عليه السلام بِشَطِّ الْفُراتِ، كانَ كَمَنْ زارَ اللهَ فَوْقَ عَرْشِهِ.([1])
حضرت امام رضا (عليه السلام) فرمود: هر مؤمنى كه قبر امام حسين عليه السلام را كنار شطّ فرات )در كربلا( زيارت كند همانند كسى است كه خداوند متعال را بر فراز عرش زيارت كرده باشد.

2- كَتَبَ (عليه السلام): أبْلِغْ شيعَتى: إنَّ زِيارَتى تَعْدِلُ عِنْدَاللهِ عَزَّ وَ جَلَّ ألْفَ حَجَّة، فَقُلْتُ لاِبى جَعْفَر (عليه السلام): ألْفُ حَجَّة؟!
قالَ: إى وَاللهُ، وَ ألْفُ ألْفِ حَجَّة، لِمَنْ زارَهُ عارِفاً بِحَقِّهِ.([2])
حضرت به يكى از دوستانش نوشت: به ديگر دوستان و علاقمندان ما بگو: ثواب زيارت ـ قبر ـ من معادل است با يك هزار حجّ.
راوى گويد: به امام جواد (عليه السلام) عرض كردم: هزار حجّ براى ثواب زيارت پدرت مى باشد؟!
فرمود: بلى، هر كه پدرم را با معرفت در حقّش زيارت نمايد، هزار هزار ـ يعنى يك ميليون ـ حجّ ثواب زيارتش مى باشد.

3- قالَ (عليه السلام): أوَّلُ ما يُحاسَبُ الْعَبْدُ عَلَيْهِ، الصَّلاةُ فَإنْ صَحَّتْ لَهُ الصَّلاةُ صَحَّ ماسِواها، وَ إنْ رُدَّتْ رُدَّ ماسِواها.([3])
فرمود: اوّلين عملى كه از انسان مورد محاسبه و بررسى قرار مى گيرد نماز است، چنانچه صحيح و مقبول واقع شود، بقيه اعمال و عبادات نيز قبول مى گردد وگرنه مردود خواهد شد.

4- قالَ (عليه السلام): لِلصَّلاةِ أرْبَعَةُ آلاف باب.([4])
فرمود: نماز داراى چهار هزار در (جزء و شرط) مى باشد.

5- قالَ (عليه السلام): الصَّلاةُ قُرْبانُ كُلِّ تَقىّ.([5])
فرمود: نماز، هر شخص باتقوا و پرهيزكارى را - به خداوند متعال - نزديك كننده است.

6- قالَ (عليه السلام): يُؤْخَذُ الْغُلامُ بِالصَّلاةِ وَ هُوَ ابْنُ سَبْعِ سِنينَ.([6])
فرمود: پسران بايد در سنين هفت سالگى به نماز وادار شوند.

7- قالَ (عليه السلام): فَرَضَ اللهُ عَلَى النِّساءِ فِى الْوُضُوءِ أنْ تَبْدَءَ الْمَرْئَةُ بِباطِنِ ذِراعِها وَ الرَّجُلُ بِظاهِرِ الذِّراعِ.([7])
فرمود: خداوند در وضو بر زنان لازم دانسته است كه از جلوى آرنج دست، آب بريزند و مردان از پشت آرنج. (اين عمل از نظر فتواى مراجع تقليد مستحبّ مى باشد).

8- قالَ (عليه السلام): رَحِمَ اللهُ عَبْداً أحْيى أمْرَنا، قيلَ: كَيْفَ يُحْيى أمْرَكُمْ؟
وَ قالَ (عليه السلام) : يَتَعَلَّمُ عُلُومَنا وَيُعَلِّمُها النّاسَ.([8])
فرمود: رحمت خدا بر كسى باد كه أمر ما را زنده نمايد، سؤال شد: چگونه؟ حضرت پاسخ داد: علوم ما را فرا گيرد و به ديگران بياموزد.

9- قالَ (عليه السلام): لَتَأمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ، وَلَتَنْهُنَّ عَنِ الْمُنْكَرِ، اَوْلَيَسْتَعْمِلَنَّ عَلَيْكُمْ شِرارُكُمْ، فَيَدْعُو خِيارُكُمْ فَلا يُسْتَجابُ لَهُمْ.([9])
فرمود: بايد هر يك از شماها امر به معروف و نهى از منكر نمائيد، وگرنه شرورترين افراد بر شما تسلّط يافته و آنچه كه خوبانِ شما، دعا و نفرين كنند مستجاب نخواهد شد.

10- قالَ (عليه السلام): مَنْ لَمْ يَقْدِرْ عَلى مايُكَفِّرُ بِهِ ذُنُوبَهُ، فَلْيَكْثُرْ مِنْ الصَّلوةِ عَلى مُحَمَّد وَآلِهِ، فَإنَّها تَهْدِمُ الذُّنُوبَ هَدْماً.([10])
فرمود: كسى كه توان جبران گناهانش را ندارد، زياد بر حضرت محمّد و اهل بيتش(عليهم السلام)صلوات و درود فرستد، كه همانا گناهانش ـ اگر حقّ الناس نباشد ـ محو و نابود گردد.

11- قالَ (عليه السلام): الصَّلوةُ عَلى مُحَمَّد وَ آلِهِ تَعْدِلُ عِنْدَاللهِ عَزَّ وَ جَلَّ التَّسْبيحَ وَالتَّهْليلَ وَالتَّكْبيرَ.([11])
فرمود: فرستادن صلوات و تحيّت بر حضرت محمّد و اهل بيت آن حضرت (عليهم السلام) در پيشگاه خداوند متعال، پاداش گفتن «سبحان الله، لا إله إلاّ الله، الله اكبر» را دارد.

12- قالَ (عليه السلام): لَوْخَلَتِ الاْرْض طَرْفَةَ عَيْن مِنْ حُجَّة لَساخَتْ بِأهْلِها.([12])
فرمود: چنانچه زمين لحظه اى خالى از حجّت خداوند باشد، اهل خود را در خود فرو مى برد.

13- قالَ (عليه السلام): عَلَيْكُمْ بِسِلاحِ الاْنْبياءِ، فَقيلَ لَهُ: وَ ما سِلاحُ الاْنْبِياءِ؟ يَا ابْنَ رَسُولِ الله! فَقالَ (عليه السلام): الدُّعاءُ.([13])
فرمود: بر شما باد به كارگيرى سلاح پيامبران، به حضرت گفته شد: سلاح پيغمبران(عليهم السلام)چيست؟
در جواب فرمود: توجّه به خداوند متعال; و دعا كردن و از او كمك خواستن مى باشد.

14- قالَ (عليه السلام): صاحِبُ النِّعْمَةِ يَجِبُ عَلَيْهِ التَّوْسِعَةُ عَلى عَيالِهِ.([14])
فرمود: هر كه به هر مقدارى كه در توانش مى باشد، بايد براى اهل منزل خود انفاق و خرج كند.

15- قالَ (عليه السلام): المَرَضُ لِلْمُؤْمِنِ تَطْهيرٌ وَ رَحْمَةٌ وَلِلْكافِرِ تَعْذيبٌ وَ لَعْنَةٌ، وَ إنَّ الْمَرَضَ لا يَزالُ بِالْمُؤْمِنِ حَتّى لا يَكُونَ عَلَيْهِ ذَنْبٌ.([15])
فرمود: مريضى، براى مؤمن سبب رحمت و آمرزش گناهانش مى باشد و براى كافر عذاب و لعنت خواهد بود.
سپس افزود: مريضى، هميشه همراه مؤمن است تا آن كه از گناهانش چيزى باقى نماند و پس از مرگ آسوده و راحت باشد.

16- قالَ (عليه السلام): إذَا اكْتَهَلَ الرَّجُلُ فَلا يَدَعْ أنْ يَأكُلَ بِاللَّيْلِ شَيْئاً، فَإنَّهُ أهْدَءُ لِنَوْمِهِ، وَ أطْيَبُ لِلنَّكْهَةِ.([16])
فرمود: وقتى كه مرد به مرحله پيرى و كهولت سنّ برسد، حتماً هنگام شب ـ قبل از خوابيدن ـ مقدارى غذا تناول كند كه براى آسودگى خواب مفيد است، همچنين براى هم خوابى و زناشوئى سودمند خواهد بود.

17- قالَ (عليه السلام): إنَّما يُرادُ مِنَ الاْمامِ قِسْطُهُ وَ عَدْلُهُ، إذا قالَ صَدَقَ، وَ إذا حَكَمَ عَدَلَ، وَ إذا وَعَدَ أنْجَزَ.([17])
فرمود: همانا از امام و راهنماى جامعه، مساوات و عدالت خواسته شده است كه در سخنان صادق، در قضاوت ها عادل و نسبت به وعده هايش وفا نمايد.

18- قالَ (عليه السلام): لا يُجْمَعُ الْمالُ إلاّ بِخَمْسِ خِصال: بِبُخْل شَديد، وَ أمَل طَويل، وَ حِرص غالِب، وَ قَطيعَةِ الرَّحِمِ، وَ إيثارِ الدُّنْيا عَلَى الْآخِرَةِ.([18])
فرمود: ثروت، انباشته نمى گردد مگر با يكى از پنج خصلت:
بخيل بودن، آرزوى طول و دراز داشتن، حريص بر دنيا بودن، قطع صله رحم كردن، آخرت را فداى دنيا كردن.

19- قالَ (عليه السلام): لَوْ أنَّ النّاسَ قَصَّرَوا فِى الطَّعامِ، لاَسْتَقامَتْ أبْدانُهُمْ.([19])
فرمود: چنانچه مردم خوراك خويش را كم كنند و پرخورى ننمايند، بدن هاى آن ها دچار امراض مختلف نمى شود.

20- قالَ (عليه السلام): مَنْ خَرَجَ فى حاجَة وَ مَسَحَ وَجْهَهُ بِماءِالْوَرْدِ لَمْ يَرْهَقْ وَجْهُهُ قَتَرٌ وَلا ذِلَّةٌ.([20])
فرمود: هركس هنگام خروج از منزل براى حوايج زندگى خود، صورت خويش را با گلاب خوشبو و معطّر نمايد، دچار ذلّت و خوارى نخواهد شد.

------------------------------------
[1] - مستدرك الوسائل: ج 10، ص 250، ح 38.
[2] - مستدرك الوسائل: ج 10، ص 359، ح 2.
[3] - مستدرك الوسائل: ج 3، ص 25، ح 4.
[4] - تهذيب الأحكام: ج 2، ص 242، ح 957.
[5] - وسائل الشّيعة: ج 4، ص 43، ح 4469.
[6] - وسائل الشّيعة: ج 21، ص 460، ح 27580.
[7] - وسائل الشّيعة: ج 1، ص 467، ح 1238.
[8] - بحارالأنوار: ج 2، ص 30، ح 13.
[9] - الدّرّة الباهرة: ص 38، س 3، بحار: ج 75، ص 354، ح 10.
[10] - جامع الأخبار ص 59، بحارالأنوار: ج 91، ص 47، ح 2.
[11] - أمالى شيخ صدوق ص 68، بحارالأنوار: ج 91، ص 47، ضمن ح 2.
[12] - علل الشّرايع: ص 198، ح 21.
[13] - بصائرالدّرجات: جزء 6، ص 308، باب 8، ح 5.
[14] - وسائل الشّيعة: ج 21، ص 540، ح 27807.
[15] - بحارالأنوار: ج 78، ص 183، ح 35، ثواب الأعمال: ص 175.
[16] - محاسن برقى: ص 422، ح 208.
[17] - الدّرّة الباهرة: ص 37، س 13، بحار: ج 75، ص 354، س 5.
[18] - وسائل الشّيعة: ج 21، ص 561، ح 27873.
[19] - مستدرك الوسائل: ج 2، ص 155، ح 30.
[20] - مصادقة الإخوان شيخ صدوق: ص 52، ح 1.

 

 

shokrollahi@ppars.com

خودشناسى: شخصيت شناسى با اشكال هندسى

شايد شما هم جزو افرادى هستيد كه در دوران تحصيل درس هندسه برايتان هيچ جذابيتى نداشته و احتمالاً از شنيدن نام آن بيزاريد ولى چند لحظه اين موضوع را فراموش كنيد. بعد ساده ترين اشكال هندسى را به خاطر بياوريد؛ مربع، مستطيل، مثلث، دايره و منحنى. سپس خيلى سريع و بدون اينكه زياد به مغزتان فشار بياوريد شكلى را انتخاب كنيد كه بيشتر از همه مى پسنديد. در حقيقت يك تست روانشناسى پيش روى شما قرار دارد كه با توجه به انتخابتان بسرعت نشان مى دهد شما در زندگى چه جور آدمى هستيد و در چه مشاغلى احتمال موفقيتتان بيشتر است!

مستطيل
اصولگرايى مشخصه بارز اين افراد است. آنها نيز نظم و ترتيب را دوست دارند ولى آن را بيشتر از طريق سازماندهى هاى دقيق اجرا مى كنند.
اين امر سبب مى شود كه راه هاى مناسبى را انتخاب و همه قواعد و مقررات را بررسى كنند. اگر وظيفه اى را به اين اشخاص محول كنيد ابتدا آن را به خوبى سازماندهى مى كنند تا اطمينان يابند كه بطور اصولى اجرا خواهد شد.
مثلث
اشخاصى كه شكل مثلث را انتخاب مى كنند هدف گرا هستند. آنها از برنامه ريزى قبل ازانجام كارها لذت مى برند و به طرح موضوعات و برنامه هاى بزرگ و بلند مدت تمايل نشان مى دهند، اما ممكن است جزئيات را فراموش كنند.
اگر كارى را برعهده آنها بگذاريد ابتدا هدفى را براى آن تعيين و سپس با برنامه ريزى كار را آغاز مى كنند.
دايره
چنين افرادى اجتماعى و خوش صحبت هستند، هيچ لحن خشنى ندارند و امور را به وسيله صحبت كردن درباره آنها تحت كنترل خود در مى آورند. ارتباطات اولين اولويت انها در زندگى است.
مطمئن باشيد كه اگر وظيفه اى به آنها محول شود آنقدر درباره آن صحبت مى كنند تا هماهنگى لازم ايجاد شود.
منحنى
خلاقيت در اين قبيل افراد موج مى زند و اغلب اوقات كارهاى جديد و متفاويت را ارائه مى دهند. نظم و ترتيب برايشان كسالت آور است و اگر تكليف را براى آنها در نظر بگيريد ايده هاى خوب و مشخصى را براى آنها ابداع مى كنند.
به طور كلى افرادى كه سه شكل اول يعنى مربع، مستطيل و مثلث را انتخاب مى كنند در جهت مسير ويژه در حركت هستند و كارها را به طور منطقى و اصولى انجام مى دهند ولى ممكن است خلاقيت كمى داشته باشند.
اما گزينش دايره و منحنى نشان دهنده خلاقيت و برون گرايى است. چنين افرادى به موقعيت هاى جديد وساير افراد دسترسى پيدا مى كنند ولى چندان اصولگرا و قابل اعتماد نيستند.
كاربرد تست
اين تست براى ارزيابى افراد نسبت به موقعيت شغلى شان كاربرد دارد و يا به منظور پى بردن به اين نكته كه اشخاص مختلف تا چه حد مى تواند با هم كاركنند. اگر شما بشدت علاقه منديد كه يك كار خاص و اصولى را انجام دهيد يك فرد مربع دوست مى تواند همكار خوبى برايتان باشد.
همچنين اينگونه افراد براى كار در دواير حسابرسى هم كاملاً مناسبند.
اگر كارها نياز به سازماندهى گروهى داشته باشد مثلث دوستان در پيشبرد فعاليت ها موفق خواهند بود

 

 

dejkameh@mapnaturbine.com

عشق يعني ....

      عشق يعني شور و شوق زندگي                        جان سپردن در ره پايندگي

      عشق يعني لحظه هاي پر اميد                      لحظه هاي بيم و تشويش و نويد

      عشق يعني اوج طوفان بلا                                جان و دل بر درد هجران مبتلا

      عشق يعني باغ بي سرو روان                           آتش هجران آن نامهربان

      عشق يعني مستي و افتادگي                        دل پر از غم اي خدا در زندگي

      عشق يعني رنج و محنتهاي من                    ياد يار و خلوت شبهاي من    

      عشق يعني واژه هاي رنگ رنگ                       رنگ خونين همه دلهاي تنگ

      عشق يعني ياد او در جان من                            جان جانان لؤلؤ و مرجان من

      عشق يعني سوختن از هجر يار                    درد بي درمان من تا صد هزار

      عشق يعني عندليب خوش نوا                            كبك زيبا و غزال خوش ادا

      عشق يعني چنگ و طنبور و رباب             سوختن از درد ورنجي بي حساب

      عشق يعني ناله سنتور و ني                    مستي از شهد وصال و جام مي

      عشق يعني خاطر بي تاب من                            عشق يعني ديده پر آب من

      عشق يعني ساز عاشق پيشه ام                 ياد تو هر روز و شب انديشه ام

      عشق يعني برگي از باغ بهشت                 تا چه خواهد باغبان وسر نوشت 

      عشق يعني ناله هاي بينوا                                مرغ بي بال وپري اندر هوا

      عشق يعني وادي و دشت جنون                         راز ليلا و دو چشم پر زخون 

      عشق يعني ناله شبگير من                               كنج زندان غم دلگير من

      عشق يعني طاق ابروي كمان                            آتشي اندر زمين و آسمان

      عشق يعني يار بي پرواي من                            همدم تنهايي و شبهاي من

      عشق يعني ذره ذره اشتياق                              آتشي بر دل ز بيداد فراق

      عشق يعني من اسير دام تو                         كشته آن عشق بي فرجام تو

      عشق يعني شمعي و پروانه اي                         سر نهادن بر در جانانه اي

      عشق يعني بلبلي در باغ گل                      نا له زن با سوز دل در داغ گل

      عشق يعني عاقبت پر سوختن                           چشم اميدي به در بر دوختن

      عشق يعني رستن از كون و مكان                      پر كشيدن تا وراي آسمان

      عشق يعني قلب صادق قلب پاك                    از جفاي دور گردون سينه چاك

     عشق يعني حسرتي در انتظار                            انتظار و اشتياقي بي شمار

     عشق يعني عشق اي جانانه ام                     شمع خاموش و گل و پروانه ام  

     عشق يعني قطره اي از جام دوست               قصه سوداي بي فرجام دوست

     عشق يعني كم محلي هاي يار                            لاله سرخي ميان شوره زار

     عشق يعني ديده پر خون من                              داغ ليلي و دل مجنون من

     عشق يعني حسرت و رنج و فراق              مرگ صدها بيد مجنون توي باغ

     عشق يعني آه آتشناك من                                  جان دردآلوده و غمناك من

     عشق يعني ناوك دلدوز تو                                 غمزه ها و عشوه هر روز تو

     عشق يعني محنت دوري تو                                در دلم غوغاي مهجوري تو

     عشق يعني بال و پر بشكسته اي                  نااميدي پشت درب بسته اي

     عشق يعني عشق اي آرام جان                             در كنار عاشق زارت بمان

 

     عشق يعني چه ؟......................................

    

          عشق يعني بسته هاي اسكناس         ول معطل آدماي آس و پاس!

         

         عشق يعني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

             كم آوردم !       عشق يعني پول اي نيكو سرشت

                                  

                                                            سليماني مقدم

                                                              16/10/84

 

 

amir.armita@yahoo.com

تحلیل شخصیت از روی گروه خونی

گروه خونی O تیپ گرم
حدود 38% مردم جهان دارای گروه خونی +O و 6% دارای گروه خونی _O هستند.
خصوصیات : بی پروا ، بااراده ، مغرور ، بخشنده ،اجتماعی ، با انرژی ،برونگرا،رک و صریح ،واقع گرا،نمایشی،عمومی ، مثبت ، ریسک پذیر ،نافرمان،بی اعتبار ،لجوج و خود محور . به آسانی دوست میشوند و با جریانات همراه شده و به فرصت ها چنگ می زنند . در فعالیتهای سازمان یافته خوب عمل میکنند در بعضی موارد چندان دقیق نیستند و احساسات زیاد و قوی از خود نشان میدهند .ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کنند اما معمولا این مخالفت پایدار نیست. کارگشایانی سنتی ،محرک و کمی لاف زن هستند.احساسات خود را خیلی نشان می دهند اما در برخورد با دیگر گروهای خونی این بیان معتبر است . نوعی ظرافت ذاتی و فطری دارند . شخصیت های اجتماعی و پر زرق وبرق هستند می توانند در حوادث و بحران ها ، سازگاری خوبی داشته باشند .لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها میایند .خجالتی نیستند و رک و صریح احساسات درونیشان را فاش می کنند. جاه طلب اند اما گاهی با جزییات سرگرم میشوند. علاقمند به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند.

گروه خونی A تیپ سرد
حدود 34% از مردم دارای گروه خونی +A و 6% دارای گروه خونی _A هستند .
خصوصیات: متین و آرام ، دقیق ، دلسوز و غمخوار ، فداکار ،مودب ، درستکار ، وفادار ، احساساتی ، درونگرا و کمی دستپاچه. حتی در مواقع آشوب و غضب آرام و خونسرد هستند. نسبت به نظرات عمومی حساس اند. اغلب درونگرا هستند در بر خورد با دیگران خجالتی و کمرو هستند یا حتی مریض به نظر میرسند کمی بد بین هستند . برای روابط ارزش زیادی قائل بوده ونسبت به تغییرات تردید دارند . دوست داران طبیعت و گریزان از جمعیت و شلوغی هستند . به یک مکان شخصی یا پناهگاه امن و مخفی برای خود نیازمندند.عموما دو دل و غیر قاطع اند.برای حضور در کارهای تیمی آماده هستند مخصوصا وقتی دستوری به آنها داده شود . علاقه مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای اینکار نمی کنند.

گروه خونی B فعال
حدود 9% از مردم جهان دارای گروه خونی +B و25% هم دارای گروه خونی _B هستند.
خصوصیات:بشاش و خوشرو ،خوش بین ، فعال ، حساس ،مهربان ،فراموش کار ، آشفته ، در هم و سازمان نیافته ، پر سر و صدا، خودپسند و خود بین ، پر انرژی و جدی در راه رسیدن به هدف . معمولا جزء بهترین افراد تیم میشوند و افراد تکرویی هستند.اغلب کارها را با روشهای خودشان انجام می دهندو خود کفا هستند. شخصیتهای ماجراجو ، دلیر،علاقه مند به داشتن یک راه مشخص و مخصوص ،موجوداتی اجتماعی و علاقه مند به مهمان داری هستند.علاقه به حفظ روابط دارند و خودشان در این راه تلاش می کنند.

گروه خونی AB فارغ از مراقبت و بی نیاز از توجه
حدود 4% از مردم جهان گروه خونی +AB و 1% گروه خونی _AB دارند.
خصوصیات:اجتماعی ، سخت گیر نیستند ، غمخوار و دلسوز ،دیپلماتیک ،اهل گشت و گذار ، خلاق، غیر قابل پیش بینی، هنر مند ، انعطاف پذیر ،ترش رو و درخود ! مخلوطی از تضادها ، خجالتی در مقابل بعضی و بیباک و گستاخ با بعضی دیگر، برونگرا و درونگرا،گاهی غیر قابل پیش بینی هستند و گاهی ظاهرا آرام و خونسرد به نظر می رسند. قدرت خلاقیت زیادی دارند ، توانا در پیدا کردن مشکلات و دور زدن آنها ، علاقه مند به محیط شهری ، به آسانی خسته می شوند. به نظر می رسد که هر کاری که انجام می دهند از روی اجبار است . هرگز کاری را برای قدر دانی انجام نمی دهند. اسرار آمیز به نظر می رسند. در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند . علاقه مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای اینکار نمیکنند.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

رهنمودهاى اخلاقى ـ تربيتى امام رضا (ع)

ملاك محبوبيّت نزد امامان (ع)
هـمـه شـيـعـيـان و پـيـروان مـكتب اهل بيت (ع ) دوست دارند بدانند موقعيّت و منزلت معنوى آنان نزد پيشوايشان حجة بن الحسن (عج ) چگونه است ؟ آيا آن حضرت از ايشان خشنود است يا ناراضى ؟ راه تـشـخـيـص ايـن مـساءله چيست و با چه معيارى مى توانند به اين حقيقت دست يابند؟ در روايات اسـلامـى از جمله سخنان حضرت رضا(ع ) معيار تشخيص اين موضوع بيان شده است . به اين دو نمونه توجه كنيد:
1 ـ يـكـى از يـاران امـام رضا(ع ) به نام (حسن بن جهم ) ضمن سؤ الاتى كه از آن حضرت داشت پرسيد: جانم به فدايت ! بسيار مايلم بدانم موقعيت و منزلتم نزد تو چگونه است ؟
حـضـرت فـرمـود: (اُنـْظُرْ كَيْفَ اَنَا عِنْدَكَ) (به نفست مراجعه كن و) ببين من نزد تو چه موقعيّت و منزلتى دارم ..(68)
2 ـ و نيز او گويد:
به امام رضا(ع ) عرض كردم : مرا از دعا فراموش نكنيد. فرمود: آيا مى پندارى تو را فراموش كنم ؟
مـن در انـديـشـه فـرو رفـتم و با خود گفتم : او براى پيروانش دعا مى كند. من هم جزو شيعيانش هستم . (از اين جهت در پاسخ ) گفتم : نه . شما مرا فراموش ‍ نمى كنيد.
فرمود: از كجا اين را دانستى ؟
گـفـتم : من از شيعيان شما هستم . شما هم كه براى آنها دعا مى كنيد (در نتيجه براى من هم دعا مى كنيد).
حضرت فرمود: آيا جز اين ، چيز ديگرى مى دانى ؟ گفتم : نه . فرمود:
(اِذا اءَرَدْتَ اَنْ تَعْلَمَ مالَكَ عِنْدى ، فَانْظُرْ اِلى مالى عِنْدَكَ)
وقتى خواستى بدانى نزد من چه جايگاه و موقعيّتى دارى ، (بر نفست رجوع كن و) بنگر: من نزد تو چه جايگاه و منزلتى دارم ..(69)
ملاحظه : معيارى كه امام (ع ) در اين دو روايت ارائه داده است يك معيار اساسى و همگانى است و هر كس در هر جا و در هر شرايطى مى تواند خود را بدان محك بزند. ميزان محبوبيّت و مقبوليّت او نزد امام زمانش كه هر هفته دو بار ـ روزهاى دوشنبه و پنج شنبه ـ اعمالش به محضر آن گرامى عرضه مى شود، به ميزان ارج و منزلتى است كه حجة بن الحسن (عج ) نزد او دارد.
اگـر شـيـعـه اى در اين دوران (غيبت كبرى ) به وظايف شرعى خود ـ كه زمينه ساز ظهور حضرت مـهـدى (عـج ) اسـت ـ عـمـل كـنـد و مـنتظر فرج آن حضرت باشد و براى ظهورش دعا كند و رابطه ولايـى خود را با آن گرامى حفظ نمايد، بطور قطع امام عصر(عج ) نيز به ياد او خواهد بود و او را مشمول عنايات و دعاهاى خويش قرار خواهد داد.

چه كسى مؤمن واقعى است ؟
(دلهاث )، خادم امام رضا(ع ) مى گويد: از حضرت رضا(ع ) شنيدم كه فرمود:
(لايَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً حَتّى يَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصالٍ: سُنَّةٌ مِنْ رَبِّه ، وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّه ، وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّه . فَاَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّه فَكِتْمانُ سِرِّه ، قالَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ: (عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى غَيْبِه اَحَداً اِلاّ مَنِ ارْتَضى مِنْ رَسُولٍ)..(70)
وَ اَمَّا السُّنَّةُ مـِنْ نـَبـِيِّه فـَمـُداراةُ النـّاسِ، فـَاِنَّ اللّهَ عـَزَّوَجـَلَّ اَمـَرَ نـَبِيَّهُ بِمُداراةِ النّاسِ فَقالَ: (خُذِالْعَفْوَ وَ اءْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ)..(71)
وَ اَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّه فَالصَّبْرُ فِى الْبَاءْساءِ وَالضَّرّاءِ)..(72)
مؤ من ، مؤ من (واقعى ) نخواهد بود مگر آنكه داراى سه خصلت باشد: سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از (امام و) وليّش داشته باشد.
سـنـّت پـروردگـارش عبارت است از رازدارى . خداوند مى فرمايد: (داناى غيب اوست و هيچ كس را بر غيبش آگاه نمى سازد مگر رسولانى كه آنان را برگزيده است ).
سـنّت پيامبرش مدارا كردن با مردم است . خداوند پيامبرش را به مدارا كردن با مردم دستور داده و فرموده است : (با آنها مدارا كن و عذرشان را بپذير و به نيكيها دعوت نما).
و سنّت وليّش ، صبر و پايدارى به هنگام گرفتاريها و خسارتها است .

نقش امام در نگهبانى از دين
فـضـل بـن شـاذان نـيـشابورى يكى از علل نياز مردم به (اولى الامر) و لزوم پيروى و اطاعت از آنان را از زبان امام رضا(ع ) چنين نقل مى كند:
اگر خداوند براى مسلمانان ، پيشوا و سرپرستى امين و نگهبانى امانتدارِ وديعه الهى مقرّر نمى كـرد، بنياد ملّت از هم فرومى ريخت ، دين از ميان مى رفت ، سنن و احكام الهى دگرگون مى شد، بـدعـتـگـذاران مطالبى بر آن مى افزودند و افراد بى ايمان چيزهايى از آن مى كاستند، و (با ايـن تـحـريـفـات ) ديـن واقـعى را بر مسلمانان مشتبه مى ساختند؛ چه آنكه (بيشتر) مردم (از نظر عقل و فكر) ناقص ، و فاقد كمالند و به كمك (علمى و تربيتى ) نياز دارند.
علاوه بر اين ، مردم ، گرفتار اختلاف هوا و پراكندگى تمايلاتند. بنابراين ، چنانچه خداوند بـراى ديـنـى كـه رسـول اكـرم (ص ) آورده اسـت ، سرپرست و نگهبانى تعيين نكرده بود، مردم فـاسد مى شدند، شرايع و سنن تغيير مى كرد و احكام و ايمان دگرگون مى گشت و در نهايت ، منجر به فساد و تباهى همه مردم مى شد..(73)
مـلاحـظـه : در ايـن بـيـان نـورانـى ، پـيشواى هشتم (ع )، نقش امام در نگهبانى و دفاع از مبانى و فرهنگ سعادت بخش اسلام و مصون داشتن آن از دستبرد بدعتگذاران و تحريفگران منافق و ملحد، بـه عنوان نقش انحصارى تبيين شده است . زيرا انجام اين رسالت بزرگ ، تنها از عهده حاكمان الهى و برگزيدگان حضرت بارى ساخته است و زمامداران بشرى در قلمرو فرمانروايى خود، عهده دار چنين مسؤ وليتى نيستند و اصولاً صلاحيت ايفاى آن را ندارند.
ايـن مـسـؤ وليت خدايى در دوران غيبت كبرى بر دوش فقيهان و عالمان دين شناس و در راءس آنان مـقام ولايت فقيه و ولىّ امر مسلمانان كه امروز در وجود مبارك حضرت آية اللّه العظمى خامنه اى ـ دام ظلّه ـ تجلّى پيدا كرده ، نهاده شده است .

خواستار كداميك هستند؟
احـمـد بن عمر و حسين بن يزيد مى گويند: بر حضرت رضا(ع ) وارد شديم و عرض كرديم : ما در زنـدگـى از گـشـايـش و رفـاه بـرخـوردار بـوديم ؛ ولى اوضاع دگرگون شد (و تهيدست شديم ). اكنون از خدا بخواه وضع سابق را بر ما برگرداند.
امام (ع ) به آنان فرمود:
شما چه مى خواهيد؟ آيا مى خواهيد شاهانه زندگى كنيد؟ آيا مسرور مى شويد اگر مانند (طاهر) و (هرثمه ).(74) باشيد ولى (از نظر اعتقادى و فكرى بر ولايت ما نباشيد و) بر خلاف آنـچـه كـه هـم اكنون هستيد باشيد. گفتند: نه به خدا سوگند، اگر همه دنيا را با طلاها و نقره هايش به ما بدهند كه عقيده مان را رها كنيم ، اين كار را نخواهيم كرد.
فرمود: خداوند مى فرمايد: (اِعْمَلُوا آلَ داوُودَ شُكْراً وَ قَليلٌ مِنْ عِبادِىَ الشَّكُورُ)..(75) اى آل داوود! شكر (اين همه نعمت را) بجا آوريد، ولى تعداد كمى از بندگان من شكر گزارند.
نسبت به خدا حسن ظن داشته باشيد كه هر كس به خدا حسن ظن داشته باشد خداوند نيز مطابق ظنّ او رفتار مى كند.
هـر كـس بـه روزىِ انـدك قـناعت كند خداوند نيز عمل اندك او را مى پذيرد و هر كس به اندكى از حلال خشنود باشد زندگى آسان و سبكبالى را خواهد گذراند، و خانواده اش در آسايش زندگى مـى كـنـنـد، و خـداوند او رابه درد و درمان دنيا بينا خواهد كرد و او را از اين جهان ، سالم بيرون برده و در (دارالسّلام ) جاى خواهد داد..(76)

خطر رياست طلبى
معمرّ بن خلاّد در محضر حضرت رضا(ع ) از مردى ياد كرد و (در نكوهش او) گفت : او مردى رياست طلب است . امام رضا(ع ) فرمود:
(مـا ذِئْبـانِ ضـارِيـانِ فـى غـَنـَمِ قـَوْمٍ قـَدْ تـَفـَرَّقَ رِعـاؤُهـا بـِاءَضـَرَّ فـى ديـنِ الْمـُسـْلِمِ مـِنـَ الرِّئاسَةِ)..(77)
زيان و خسارت حمله دو گرگ درنده به گله گوسفندِ بدون چوپان كمتر از زيان رياست طلبى در دين فرد مسلمان است .
مـلاحـظـه : پيشواى هشتم (ع ) براى نشان دادن اهميّت خطر حبّ رياست ، ضمن تاءييد موضع معمّر بن خلاّ د، با تمثيلى بسيار گويا خطر رياست طلبى در عقيده يك مسلمان را گوشزد كرد.

اهميّت تفكّر
معمر بن خلاّ د مى گويد: از امام رضا(ع ) شنيدم كه فرمود:
(لَيـْسَ الْعـِبـادَةُ كـَثـْرَةُ الصَّلاةِ وَ الصَّوْمِ، اِنَّمـَا الْعـِبـادَةُ التَّفـَكُّرُ فـى اَمـْرِ اللّهـِ عَزَّوَجَلَّ)..(78)
عـبـادت (مـنـحـصـر در) فـزونـى نـمـاز و روزه نـيـسـت ؛ بـلكـه عـبـادت (كامل ) انديشه در امر خداوند بزرگ است .
مـلاحظه : عموم مردم ، ملاك و معيار عمده شان براى قضاوت مقام عبادى كسى ، نماز و روزه اوست ؛ چـرا كـه ايـن دو عـبادت به عنوان سمبل عبادات ، از نمود و برجستگى خاصى برخوردارند. ولى حـضـرت رضـا(ع ) در ايـن بيان گهربار، ملاك مهمّ ديگرى را ارائه داده است ؛ ملاكى كه روح و جـوهـره هـمـه عبادات به شمار مى آيد و تحقق آن در وجود كسى موجب افزايش كيفى و كمّى ساير عـبـادات مى شود. اين ملاك مهمّ عبارت است از (انديشه و تفكّر). تفاوت مهمّ اين عبادت با بسيارى از عبادتهاى ديگر در اين است كه (تفكّر) با دل انسان سرو كار دارد ولى عبادات ديگر معمولاً با اعـضـا و جـوارح انـسـان سـرو كـار دارند؛ ازاين رو، نسبت به آنها جنبه زيربنايى دارد. بر اين اسـاس عـلاوه بـر ايـن كـه خـدو بـه طـور مـسـتـقـل ، عـبـادت ، بـلكـه مـرحـله كـامـل عـبادت است ، موتور محرك ساير عبادات نيز هست و در كميّت و كيفيّت همه آنها نقش دارد. با تـوجـه بـه ايـن دو جـهت مى توان به نقش تعيين كننده و جايگاه برتر (انديشه ) در مقايسه با ساير عبادات حتى (نماز) پى برد.

ترسيم وضعيّت زندگى شيعيان در دولت حضرت مهدى (عج)
مـعـمـر بـن خـلاّ د مـى گـويد: در محضر امام رضا(ع ) از حضرت قائم (عج ) گفتگو شد. حضرت فرمود:
(اَنـْتـُمُ الْيـَوْمَ اَرْخـى بـالاً مـِنـْكـُمْ يـَوْمَئِذٍ. قالُوا: وَ كَيْفَ؟ قالَ: لَوْ خَرَجَ قائِمُنا(ع ) لَمْ يَكُنْ اِلا الْعـَلَقُ وَ الْعـَرَقُ وَ النَّوْمُ عـَلَى السُّرُوجِ وَ مـا لِبـاسُ الْقـائِمِ اِلا الْغـَليـظُ وَ مـا طـَعـامـُهُ اِلا الْجَشِبُ)..(79)
شما امروز بيشتر از دوران ظهور حضرت مهدى (عج ) در راحتى و گشايش هستيد. گفتند: چگونه ؛ فـرمـود: زمـانى كه قائم ما ظهور كرد (براى شيعيان ) جز زحمت و مشقت و خوابيدن بر روى زين اسـبـان (بـه هـنـگام جهاد در راه خدا) نخواهد بود. لباس قائم (عج ) درشت و خشن و غذايش خشك و ساده خواهد بود.
مـلاحـظـه : رهـبـران ديـنـى و پـيـروان آنـان در زمـان حـاكـمـيـّت دولت حـقـّه اسـلامى محروميّتها و مـحـدوديـتـهـايـى دارنـد كـه در دوران بـركنارى از حكومت ندارند. با ظهور حضرت مهدى (عج ) و تـشكيل حكومت عدل جهانى به حاكميت و رهبرى آن بزرگوار، شيعيان و ياران آن حضرت نه تنها از نـظـر زنـدگى شخصى به مال و منالى دست نخواهند يافت بلكه براى تحقق آرمانهاى بلند آخرين حاكم اسلامى ، شب و روز تلاش خواهند كرد؛ چندان كه حتى فرصت كافى براى استراحت و خـوابـيدن نمى يابند و خواب آنان در ميدانهاى جنگ ، بر روى زين اسبها صورت مى گيرد. از نظر زندگى نيز به پيروى از پيشوايشان به لباسى خشن و غذايى ساده بسنده مى كنند.


--------------------------------------
پی نوشتها:
67 - مسند الامام الرضا (ع ) ، ج 1 ، ص 6 .
68 - عيون اخبار الرضا(ع ) ، ج 2 ، ص 54 .
69 - كافى ، ج 2 ، ص 652 .
70 - جنّ ( 72 ) ، آيات 26 و 27 .
71 - اعراف ( 7 ) ، آيه 199 .
72 - كافى ، ج 2 ، ص 243 .
73 - عيون اخبار الرضا (ع ) ، ج 2 ، ص 108 .
74 - طاهر بن حسين معروف به ذواليمينين ، والى خراسان و از استواركنندگان حكومت ماءمون و از فـرمـانـدهـان ارشـد و سـرداران سـپـاه او بـود ، هـرثـمة بن اعين نيز از چهره هاى سرشناس حـكـومـتـى و از سرداران سپاه ماءمون به شمار مى رفت و در جريان درگيرى بين امين و ماءمون ، نقش مهمى در پيروزى ماءمون و تثبيت حكومت او داشت . 75 - سباء ( 24 ) ، آيه 13 .
76 - تحف العقول ، ص 330 .
77 - كافى ، ج 2 ، ص 297 .
78 - كافى ، ج 2 ، ص 55 .
79 - غيبت ، نعمانى ، ص 285 .

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 آذر / 3 دسامبر / 11 ذی القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
12 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اولتيماتوم تند شاپور دوم (ذوالاكتاف) به امپراتوري روم و تعرض نظامي تازه ايران به متصرفات شرقي روم

شاپور دوم

سوم دسامبر سال 359 ميلادي امپراتور روم ، كنستاتينوس دوم اولتيماتوم شديد اللحني به اين شرح از شاپور دوم( ذوالاكتاف ) شاه وقت ايران از دودمان ساسانيان دريافت كرد:
    « پس از تحيت ... ، آگاه باش كه طبق اسناد و مكتوب هاي موجود و نوشته هاي مورخان ، اراضي و سرزمين هاي آن سوي رود خانه استريمون ( Strymon) تا مرز مقدونيه متعلق به ايران بوده است . آن امپراتور بايد آنجا را از نيروهاي مسلح خود تخليه كند تا ماموران ما بتوانند در آن مناطق به جمع كردن ماليات و تمشيت امور بپردازند . اگر فرستاده من ، حامل اين يادداشت ، دست خالي باز گردد ؛ پس از پايان زمستان دستور خواهم داد كه ارتش اين سرزمين ها را با توسل به زور پس بگيرد ... (نامه با الفاظ مودبانه پايان مي يابد) » .
     از آميدا ؛ شاه
    
شاپور دوم اين يادداشت را از « آميدا » فرستاده بود كه چند هفته پيش ازانشاء نامه به تصرف ايران در آمده بود . شاپور در همين سال با شكست دادن نيروهاي رومي سوريه را متصرف شده بود و آماده پيشروي در متصرفات شرقي روم بود.
    امپراتور روم كه در گير دشواري هاي داخلي و نافرماني بعضي از ژنرالهايش بود پاسخ نامه شاپور دوم را موكول به مشورت با سناي روم كرد.
    شاپور دوم منتظر نماند و در بهار سال 360 ميلادي دست به حمله زد و پس از تصرف « بزابده » به پيشروي خود ادامه داد. كنستانتينوس دست به گرد آوري نيرو زد كه بيمار شد و تب شديد وي را از پاي در آورد .
    جانشين او « ژوليان » كه در عين حال فلسفه دان و نويسنده بود براي جنگ با ايران نه تنها نيروهاي رومي را بسيج كرد بلكه به اجير كردن جنگجوي مزدور از قوم فرانك (ساكن شمال فرانسه ، در آن زمان سرزمين گل ) و قوم آلماني ( مردمي كه در مرز فرانسه و آلمان زندگي مي كردند ، مردم راين ــ فرانسويان به همين دليل همه ژرمن ها را آلماني و كشورشان را آلمان مي خوانند ) و قوم ايلري ( ساكن غرب يوگوسلاوي ــ كرواتهاي امروز ) دست زد و دوسال طول كشيد تا براي لشكركشي به شرق آماده شود .
    اعلاميه 17 ژوئن سال 362 ژوليان بر ضد مسيحيان هم يكي از دلايل تاخير حمله او به ايران شده بود. ژوليان در مسير لشكر كشي خود به سوي ايران يك گوساله سفيد هم قرباني معبد « زئوس » كرد تا اورا درجنگ ياري دهد.
     سرانجام اين حمله در 26 ژوئن سال 363 ميلادي با نيرويي كه از حيث شمار و آزمودگي بي نظير بود آغاز شد .شاپور دوم كه از كم و كيف اين نيرو آگاه بود تصميم گرفت به جاي سرحد ، در عمق خاك ايران با آن رو به رو شود . نيرو هاي انبوه ژوليان پس از اين كه به محل مورد نظر شاپور دوم كه فاصله اي زياد از تيسفون نداشت رسيدند خود را در محاصره واحدهاي ارتش ايران يافتند و در جنگي كه روي داد شكست خوردند و يك سوار پارسي ژوليان در حال فرار را با پرتاب زوبين شديدا مجروح كرد كه همان شب درگذشت .
    طبق قانون روم ، هماندم ژنرالهاي رومي « ژويان » را از ميان خود به عنوان امپراتور موقت انتخاب كردند و وي براي نجات بقيه نيروهاي رومي با شاپور دوم وارد مذاكره شد و با دادن همه مناطقي را شاپور خواهان آنها بود موافقت اورا به ترك مخاصمه به دست آورد و واحدهاي شكست خورده رومي را از آسيا بيرون برد.
    پاره اي از مورخان رومي نوشته اند كه شاپور دوم در اين جنگ از فيل جنگي استفاده كرده بود . جنگجويان مزدور فرانك و آلماني در بازگشت به اروپا از ميهندوستي و ايستادگي و انضباط سرباز ايراني داستانها تعريف كردند كه هنوز باقي مانده است .
    طبق اسناد موجود ، ژويان ازهمه دعاوي روميان در غرب قفقاز ، فلسطين ، سوريه و پنج منطقه در آناتولي صرف نظر كرد و 18 پايگاه مرزي را برچيد و پذيرفت كه پيروان آيين زرتشت در قلمرو روم آزادي مذهبي داشته باشند و از بازرگانان ايراني ماليات مضاعف گرفته نشود.

ژوليان

ژوليان

ژوليان پس از بازگشت به روم در جلسه ماه اكتبر سنا حضور يافت تا از عمل خود و امتيازهاي متعدد كه به ايران داده بود دفاع كند كه سناتور ها اورا « هو » كردند و ژوليان نتوانست اين تحقير را تحمل كند و از درخواست راي براي امپراتور شدنش صرف نظر و با گاز زغال خودكشي كرد.
    شاپور دوم كه از پيش از تولد ، شاه ايران شده بود و دوران سلطنتش بيش از عمرش بود قلمرو ايران را از مرزهاي چين تا مديترانه گسترش داد و اعراب را نيز مطيع خود ساخت . در باره خشونت وي نسبت به اعراب شايعات زياد رواج يافته از جمله سوراخ كردن شانه هاي آنان و گذرانيدن ريسمان از كتف هايشان .

 

اعتراض دولت سعودي به ايران درباره بحرين و واكنش ايرانيان

سوم دسامبر سال 1957 ( 12 آذر سال 1336 خورشيدي ) دولت سعودي به ايران اعتراض كرد كه چرا بحرين را رسما و قانونا يك استان ايران اعلام كرده است . حال آن که قبلا بارها اسناد و شواهد تاريخي مربوط به تعلق بحرين به ايران انتشار يافته بود. بحرين استان 14 ايران اعلام شده بود.
    اعتراض دولت سعودي با واكنش مطبوعات و مردم ايران روبه رو شد و مدارس و اماكن متعدد را به « بحرين » تجديد نامگذاري كردند.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

12/09/59
اقدامات مهندسي خودي در هدايت آب كارون به جنوب جاده حميديه ـ اهواز و تحركات ايذايي و محدود در جبهه هاي جنوبي و ميانه .

موضع ايران در قبال خريد سلاح از شوروي .

نامه سپاه پاسداران به قذافي رهبر ليبي و طرح پيشنهادي سفير ليبي در مورد تشكيل جبهه اي متشكل از الجزاير ، سوريه ، ليبي ، ساف و ايران .

توضيحاتي پيرامون طرح ادغام بسيج در سپاه و علل تأخير انتخاب وزراي باقيمانده دولت رجائي .

بازتاب تحويل گروگانها به دولت و تأثير منفي عدم توافق سياسي در حل مسئله گروگانها .

12/09/60
عمليات ضربت ذوالفقار.

عمليات لا اله الا الله محمد رسول الله.

12/09/66
مذاكرات فرانسه به ايران پيرامون آزادي گروگانها و مصالحه كلي .

 

 

لغو لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي

[12 آذر 1341] - لغو لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي به دنبال مبارزات آيت الله خميني

 

رسميت يافتن قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران

قانون اساسى جمهورى اسلامى
در تـاريـخ 28 مـرداد 1358 بـا عـضـويـت 75 نـمـايـنده مجلس بررسى نهايى قانون اساسى افتتاح گرديد.
بـا كـوشـش فـراوان و تـاءكيد حضرت امام مبنى بر اين كه ((قانون اساسى بايد صد در صد براساس اسلام باشد.)) در مدتى بيش از سه ماه و نيم موفق شدند قانون اساسى را در دوازده فصل مشتمل بر يكصد و هفتاد و پنج اصل تنظيم نمايد.
ايـن قـانـون در 24 آبـان 1358، بـه تـصـويب 3/2 نمايندگان مجلس بررسى نهايى قانون اسـاسـى رسـيـد و سـرانـجـام در هـمه پرسى كه طى روزهاى يازدهم و دوازدهم آذر 1358 انجام گـرفـت مـلت مـسـلمـان ايـران بـا 5/99 درصـد راءى موافق خود قانون اساسى را مورد تصويب نهايى قرار دادند.
تعداد راءى موافق 329,680,15
تعداد راءى مخالف 78516
تعداد راءى باطل 1110

Mobin_s2004@yahoo.com
3 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

دنياي ورزش

نخستين زني که عرض درياي مانش را با شنا طي کرد در 98 سالگي در گذشت

گرترود

بانو « گرترود ادرل » كه 16 اوت سال 1926 به عنوان نخستين زن عرض كانال مانش را در 14 ساعت و 31 دقيقه شنا كرد و با شنا از فرانسه به انگلستان رفت اول دسامبر 2003 در 98 سالگي در زادگاه خود ايالت نيو جرسي آمريكا درگذشت.

در قلمرو رسانه‌ها

روزي که "فرانک گانت" امپراتور خبر در گذشت

فرانک گانت

فرانک گانت - يکي از امپراتوران خبر - سوم دسامبر 1957 در 81 سالگي فوت شد. کمپاني رسانه اي او در سال 2003 داراي 95 روزنامه ، 591 مجله ، 22 فرستنده تلويزيوني ، دهها فرستنده راديويي و يک خبرگزاري در سراسر جهان داشت. بزرگترين روزنامه اين گروه " يو اس اي - تودي " است که همزمان در 60 کشور انتشار مي يابد . بيشتر رسانه هاي اين کمپاني در آمريکا ، انگلستان ، و ايتاليا منتشر مي شوند. فرانک گانت در 1906 با خريد نيمي از سهام مجله " گازت نيويورک " ايجاد امپراتوري رسانه اي خود را آغاز کرد. وي قبلا سردبير يک روزنامه بود.

ساير ملل

اعتصاب ديپلماتهاي فرانسه درسراسر جهان!

اعتصاب يك روزه ديپلماتهاي فرانسوي در سراسر جهان كه اول دسامبر 2003 انجام شد كمتر نظير داشته است.وزارت امور خارجه فرانسه با 9 هزار و 409 ديپلمات و كارمند بيش از هر كشور ديگر ، جز آمريكا، حقوق بگير دارد و در صدد تعديل كاركنان از طريق حذف سمتها و پست هاي سازماني برآمده است كه اين اعتصاب به منظور اعتراض به آن بود.
     براي مثال : در روز اعتصاب ، در سفارت فرانسه در واشنگتن تنها سفير ، منشي او و دربان سفارت حضور داشتند. دوسوم حقوق بگيران وزارت امور خارجه فرانسه در سفارتخانه ها و نمايندگيهاي اين كشور در ممالك ديگر مشغول به كار هستند.
    

 

ايدز هر روز 8 هزار تن را مي کشد

اول دسامبر « روز جهاني مبارزه با بيماري ايدز » است . در اين روز در سال 2003 اعلام شد كه اين بيماري اينك ( سال 2003 ) هر روز در سراسر جهان بيش از هشت هزار انسان را مي كشد و از هر سلاح كشتار جمعي مرگبار تر است. هنوز داروي درمان اين بيماري به دست نيامده و يك قرص كه از مخلوط سه داروي قبلي ساخته شده است تنها براي بر سرپا نگهداشتن بيمار تا لحظه مرگ است و هدف از تجويز آن تنها حفظ كيفيت نسبي زندگاني تا واپسين دم است .
    نسبت ابتلاء به اين بيماري ميان سياهپوستان بيشتر است.
     سازمان ملل در همين روز در سال 2004 اعلام کرد که شمار مبتلايان به بيماري ايدز از چهل ميليون تن تجاوز کرده است.

 

زاد روز شهر شيكاگو

« ماركت » كشيش فرانسوي سوم دسامبر سال 1674 سنگ بناي شهر شيكاگو را در كنار درياچه ميشيگان بر زمين نهاد.
    اين كشيش كه مامور بود بوميان ( سرخپوستان ) منطقه اشغالي فرانسه را مسيحي كاتوليك كند چند شهر ديگر هم در امريكا ساخته است . دانشگاه شهر ميلواكي آمريكا به اسم او دانشگاه ماركت نامگذاري شده است . تا دوران ناپلئون، فرانسويان بر يك سوم ايالات متحده امروز حكومت داشتند كه ناپلئون اين قلمرو را به دولت واشنگتن فروخت تاهزينه جنگهاي اروپايي اش را تامين كند . فرانسويان بر خلاف مهاجران انگليسي با سرخپوستان روابط حسنه داشتند. نام بسياري از شهرهاي امريكا همچنان فرانسوي است .

برخي ديگر از رويدادهاي 3 دسامبر

  • 1621:   گاليله ساخت تلسكوپ را تكميل كرد.
        

  • 1694:   دوره پارلمان انگلستان 3 ساله شد.

  • 1910:   لامپ روشنايي نئون ( مهتابي ) ساخته شد.

  • 1914:   سلطان احمدشاه قاجار درمجلس شورا در ميدان بهارستان حاضر شد و بي طرفي ايران در قبال جنگ اروپائيان ( بين الملل اول ) را مورد تاكيد قرار داد.

  • 1930:   چند شهر ايران تغيير نام داد از جمله دزداب به زاهدان ، نصير آباد به زابل و استرآباد به گرگان تغيير نام يافتند.
        

  • 1950:   منطقه سيكيم در هيماليا تحت الحمايه هند شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    11 ذی القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ولادت « ابوالحسن علي بن موسي حضرت امام رضا(ع )» هشتمين پيشواي مسلمانان

    [11 ذي القعده 148] - « ابوالحسن علي بن موسي حضرت امام رضا(ع )» هشتمين پيشواي مسلمانان جهان درمدينه منوّره قدم به عرصه حيات نهادند. مادربافضيلت ايشان زني ايراني بنام نجمه بودند كه به «اُمُّ البَنين» شهرت داشتند. پدربزرگوارشان هم امام موسي كاظم (ع ) هفتمين امام شيعيان جهان بودند. امام رضا (ع) درسن 36سالگي هنگاميكه پدرشان را ازدست دادند امامت مسلمانان را به عهده گرفتند. مأموران خليفه عباسي كه درآن ايام درخراسان حكومت مي‎كرد، امام رضا (ع ) را به اجبارازمدينه به مروخواند و مقام ولايتعهدي را براي آن حضرت درنظرگرفت. اما آن حضرت درطي راه با افشاي ماهيت اين حركت مزدورانه مأمون به تشريح موقعيت خود پرداختند بطوري كه هنگام رسيدن ايشان به خراسان، افكارمردم كاملاً سوي امام متمايل شد. دوران امامت آن بزرگواردوره نشرو گسترش حقايق و معارف اسلامي و قرآني بود.

     

     تولد « محمّدبن سُغمان» معروف به شيخ مفيد

    [11 ذي القعده 338] - « محمّدبن سُغمان» معروف به شيخ مفيد فقيه و متكلم بزرگ شيعي درحومه شهربغداد ديده به جهان گشود. وي درخانواده‎اي اهل علم و ايمان پرورش يافت و دانشهاي ابتدايي را درخانواده و زادگاهش فراگرفت، سپس راهي بغداد شد و دردوعلم كلام و فقه راه بحث و استدلال را پي گرفت و با پيروان هرعقيده به مباحثه و مناظره پرداخت. ازشاخص ترين شاگردان شيخ مفيد به سيّد مرتضي عَلَمُ الهُدي و شيخ طوسي مي‎توان اشاره كرد. ازآثاراين دانشمند مسلمان كه بيش از200جلد است «اَوايلُ المَقالات، اَلاَزكان، اَحكامُ النِّساء و اَلكلام في دَلايلِ القرآن» را مي‎توان نام برد. گفتني است كه دراوخرفروردين ماه سال1372كنگره‎اي به مناسبت هزارمين سال وفات شيخ مفيد درقم برگزارشد كه با پيام مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‎اي گشايش يافت.

     

     آغاز حكومت سلسله آل بويه ازمشهورترين خاندانهاي شيعي ايران

    [11 ذي القعده 1321] - حكومت سلسله آل بويه ازمشهورترين خاندانهاي شيعي ايراني آغازشد. اين خاندان دَيالِمِه و ديلميان هم خوانده شده است. آل بويه ازاخلاف ماهيگيري بنام بويه بودند كه نام وي عنوان اين سلسله شد. بنيانگذاران دولت آل بويه ابتدا درخدمت مَرداويج بن زياربودند اما بعدها شهرهاي بسياري را به تصرف خود درآوردند و به امرخليفه بنام خود سكه ضرب كردند. زمامداران اين سلسله بعدها به علم و فرهنگ اسلامي خدمات ارزنده‎اي كردند. بعضي ازافراد اين خاندان خود ازعلما و شعرا بودند و ازاديبان و فاضلان زمانه تجليل بسياركردند. آنان همچنين وزيران خود را ازانديشمندان برمي‎گزيدند. آل بويه دراقامه و احياي مراسم و شعائرشيعه ازجمله عزاداري سيّد و سالارشهيدان حضرت امام حسين(ع) و جشن عيد غديراهتمام تمام مبذول مي‎داشتند؛ ازاين خاندان آثار زيادي درايران و عراق بجاي مانده كه بيمارستان عَضُدي بغداد و دهها بيمارستان و مدرسه ديگرازآن جمله‎اند.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    لطيفه
    شخص داش منشى در يكى از پياده روهاى تهران حركت مى كرد با عصاى خود به پشت شخصى زد و گفت : آقا اينجا چهار راه مخبرالدوله است ؟ او گفت : نه آقا اينجا ستون فقرات بنده است .

    لطيفه
    شخصى به نزد دوستش رسيد، از او پرسيد مدتى است تو را نمى بينم در جواب گفت : مريضم گفت : ناراحتى شما چيست ؟ دوستش گفت : چند روزى است كه غذايم هضم نمى شود دوستش گفت : آقا كارى ندارد غذاى هضم شده بخوريد.

    لطيفه
    يكى دوست خود را در خيابان ديد كه با بچه اش مى آيد، از او پرسيد كه نام پسرت چيست ؟ گفت : غلام شما، قنفذ تو عمرى و او غلام توست .

    لطيفه
    فردى رفت در مغازه ميوه فروشى ، خواست بگويد: آقا ليموبم داريد زبانش بر عكس چرخيد و گفت : آقا بيمولم داريد؟

    لطيفه
    يكى مشغول سخنرانى بود، خواست شعرى را به آواز بخواند فراموش ‍ نمود چند مرتبه گفت : صاحبدلى به مدرسه آمد، زخانقاه ، هر چه خواند، بقيه اش را يادش نيامد، آخر الامر گفت : چكار داريد آن شعر چيست حاصلش را برايتان مى گويم

    لطيفه
    شخصى زمان شاه در داخل مسجدى مشغول سخنرانى بود، خواست به آية الله خمينى دعا كند، دست پاچه شد و به آية الله بروجردى (ره ) دعا كرد بعد كه ديد خيلى خيط كرده است خواست بگويد صلوات بلند ختم كنيد، بر عكس گفت : بلوات صلند ختم كنيد.

    لطيفه
    مداحى داخل دسته عزادارى بر روى چهار پايه ايستاد بود و شعرى مى خواند ((ديدى كه شجاعت به جهان شد زكه ظاهر)) اين مصرع اول شعر بود هر چه خواند مصرع بعد را يادش نيامد، فقط مى دانست آخرش حبيب بن مظاهر است سرانجام گفت :
    ديدى كه شجاعت بجهان شد زكه ظاهر
    او او او او او او حبيب بن مظاهر

    لطيفه
    يكى از دوستان نقل مى كرد در خانه اى مشغول روضه خوانى بودم مى خواستم اين شعر را بخوانم :
    از آن ترسم كه آتش برفروزد
    ميان خيمه بيمارم بسوزد
    شعر را فراموش كرده بودم و مصرع اول را اشتباهى خواندم لذا هول شدم و گفتم :
    از آن ترسم كه آتش شعله ور شد
    ميان خيمه بيبمارم يور شد

    لطيفه
    با يكى از دوستان تمرين منبر داشتيم ، او يزدى يود، يك مقدارى صبحت نمود و بعد خواست روضه بخواند، روضه ذوالجناح را شروع كرد و با لهجه يزدى گفت : حضرت زينب به ذوالجناح گفت : ذوالجناح راستش بگو حسين را چه كردى ؟

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    تترا سایکلین (TETRACYCLINE)
    نام تجاری :
      Silomat

    گروه دارویی : تترا سایکلین
    گروه درمانی : آنتی بیوتیک ها ، ضد آکنه
    شکل دارویی : پماد
    موارد مصرف : آکنه و عفونتهای ساده پوستی
    میزان مصرف :1یا 2 بار در روز
    موارد منع مصرف : حساسیت
    عوارض جانبی مهم : حساسیت موضعی در پوست
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- معمولا بعد از یک ماه مصرف علائم بهبودی آکنه ظاهر می شود.

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    من «جو» هستم !

    نام فارسى من ((جو)) و عربى من ((شعير)) است . در گذشته كه قيمت من از گندم ارزان تر بود، عده اى ، گندم نماى جو فروش بودند ولى حالا قضيه معكوس شده و گندم را بطور تقلب با دانه هاى من مخلوط مى كنند. خواص غذايى گندم بيشتر از من و خواص درمانى من بيشتر از گندم است . من برخلاف گندم ، خون را ترش نمى كنم و سبوس من ماده ضد كلسيم ندارد. سبوس من از گندم بيشتر و سخت تر است و از اين رو در تغذيه گندم بر من مزيت پيدا كرده است ، معذلك بعضى از يبوست ها با خوردن من برطرف مى شود، ولى نبايد در خوردن من افراط كرد و بايستى سبوس هاى درشت آرد مرا گرفت و الا توليد اسهال مى نمايم . من به علت داشتن انواع ويتامين هاى ((ب )) زياد و همچنين اثر نيكويى كه در پرورش ميكربهاى مولد ويتامين ب در معده و روده ها دارم ، مفيد بوده و از سفيد شدن مو و بالا رفتن چربى خون جلوگيرى مى كنم . دانه هاى من داراى يك عامل زنده به نام مالتاز بوده ، و با كمك آن مى توانم نشاسته ى خود را تبديل به قند جو نمايم . من داراى ده درصد مواد ازته - دو درصد چربى - 70 درصد مواد نشاسته اى و سلولز هستم و نيز داراى فسفر، كلسيم و آهن و ويتامين هاى ((ب )) مى باشم . جوشانده دانه هاى من به علت داشتن مواد صمغى متورم گرديده سينه و امعاء را نرم مى كند، مخصوصا اگر در شير جوشيده شده باشد.
    جوشانده ى بيست در هزار من به علت داشتن مواد صمغى و نرم كننده از قديم براى غرغره در امراض گلو توصيه شده است .

    مالت
    من نوعى سمنو هستم كه از جوى سبز كرده بدست مى آيم و براى تهيه من جو را سبز كرده جوانه آنرا گرفته و جوى آنرا جوشانده عصاره كشى كرده و در خلاء غليظ مى كنند. من داراى 50 درصد قند جو، ده درصد قند معمولى ، 21 درصد دكسترين - 1/3 درصد مواد سفيده اى - 5/5 درصد اسيد فسفريك هستم . عصاره من محلل بوده ، ترشحات غدد مخصوصا شير را زياد مى كند و به علت داشتن ويتامين هاى ((ب 1)) و ((پ ب )) بسيار مفيد مى باشد.
    در جوانه ى من ماده اى وجود دارد كه ميكرب وبا را از بين مى برد و از آن در صنعت داروسازى ماده اى مى گيرند كه ضد بيمارى وبا مى باشد اين ماده ضد عفونى كننده كه ((هوردين )) نام دارد، براى امراض روده اى مخصوصا انواع حصبه و اسهال بسيار سودمند مى باشد. سرمه آن در ورم ملتحمه چشم نيز بكار مى رود. جوانه اى جوهر داراى ماده اى است كه قند خون را پايين مى آورد و ساختمان اثر آن شبيه انسولين است .
    ماءالشعير
    از جوشاندن جو در آب مايعى بدست مى آيد كه آنرا ماءالشعير نامند. اين مايع خنك كننده بوده مسكن فشار خون - صفرا و اخلاط سوخته و تب هاى گرم است . مسكن حرارت باطنى و حرارت جگر و عطش مفرط است ، مولد خون پاك بوده و براى امراضى چون - سل - دق - زخم روده - ذات الجنب و سر درد توصيه و تجويز مى شو. اثر آن در معالجه سرفه هاى خشك بسيار زياد است .

    چاودار
    فارسى من چاودار است ، به من ديوك ديرك - جودار - جودر - جودره - ديله و بارنج هم مى گويند. منشا اوليه من ايران و افغانستان است . من در اراضى خشك گچى كه در آن گندم نامرغوب مى رويد روييده مى شوم و مقاومت بوته ى من در برابر سرما زياد است و بيشتر در نواحى كوهستانى به عمل مى آيم آرد من داراى 60 درصد نشاسته - 5/1 درصد مواد چربى و نيز داراى فسفر - پتاسيم - سيليس - آهن - مس و چندين مواد و تركيب مفيد مى باشم . علاوه بر تغذيه از من به عنوان نرم كننده معده و سينه استفاده مى كنند.
    جوشانده ى 50 تا 80 گرم بلغور من در يك ليتر آب اثر مفيد در يبوست هاى مزمن و دل درد كهنه دارد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    اگر 2 گاو داريد ...

    نحوه دوشيدن شير 2 گاو شما از ديدگاهاي مختلف...

    سوسياليسم: دو گاو داريد. يكي را نگه مي‌داريد. ديگري را به همسايه خود مي‌دهيد.

    كمونيسم: دو گاو داريد. دولت هر دوي آنها را مي‌گيرد تا شما و همسايه‌تان را در شيرش شريك كند.

    فاشيسم: دو گاو داريد. شير را به دولت مي‌دهيد. دولت آن را به شما مي‌فروشد.

    كاپيتاليسم: دو گاو داريد. هر دوي آنها را مي‌دوشيد. شيرها را بر زمين مي‌ريزيد تا قيمتها همچنان بالا بماند.

    نازيسم: دو گاو داريد. دولت به سوي شما تيراندازي مي‌كند و هر دو گاو را مي‌گيرد.

    آنارشيسم: دو گاو داريد. گاوها شما را مي‌كشند و همديگر را مي‌دوشند.

    ساديسم: دوگاو داريد. به هر دوي آنها تيراندازي مي‌كنيد و خودتان را در ميان ظرف شيرها مي‌اندازيد.

    آپارتايد: دو گاو داريد. شير گاو سياه را به گاو سفيد مي‌دهيد ولي گاو سفيد را نمي‌دوشيد.

    دولت مرفه: دو گاو داريد. آنها را مي‌دوشيد و بعد شيرشان را به خودشان مي‌دهيد تا بنوشند.

    بوروكراسي: دو گاو داريد. براي تهيه شناسنامه آنها هفده فرم را در سه نسخه پر مي‌كنيد ولي وقت نداريد شير آنها را بدوشيد.

    سازمان ملل: دو گاو داريد. فرانسه شما را از دوشيدن آنها وتو مي‌كند. آمريكا و انگليس گاوها را از شير دادن به شما وتو مي‌كنند. نيوزلند راي ممتنع مي‌دهد.

    ايده آليسم: دو گاو داريد. ازدواج مي‌كنيد. همسر شما آنها را مي‌دوشد.

    رئاليسم: دو گاو داريد. ازدواج مي‌كنيد. اما هنوز هم خودتان آنها را مي‌دوشيد.

    متحجريسم: دو گاو داريد. زشت است شير گاو ماده را بدوشيد.

    فمينيسم: دو گاو داريد. حق نداريد شير گاو ماده را بدوشيد.

    پلوراليسم: دو گاو نر و ماده داريد. از هر كدام شير بدوشيد فرقي نمي‌كند.

    ليبراليسم: دو گاو داريد. آنها را نمي‌دوشيد چون آزاديشان محدود مي‌شود.

    دموكراسي مطلق: دو گاو داريد. از همسايه‌ها راي مي‌گيريد كه آنها را بدوشيد يا نه.

    سكولاريسم: دو گاو داريد. پس به خدا نيازي نيست.

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    تقويت و شكل دهي عضلات
     توسط حركات سوپرسِت

    یکی از مهمترین دلایلی که بعد از مدتی انجام تمرینات ورزشی دچار یکنواختی میشوید این است که مداوماً حرکات تکراری انجام می دهید. هر زمان که فشار جدیدی روی بدنتان می آورید، ماهیچه هایتان کمی آسیب می بینند. بعد طی زمان استراحتتان پس از انجام تمرینات، قدرت بیشتری می گیرند و برای انجام حرکاتی قدرتی تر آماده هستند.
    اما وقتی شما همان برنامه ی همیشگی را دوباره تکرار می کنید، بدنتان به این فشار عادت می کند و دیگر دليلي برای گرفتن قدرت بیشتر نمی بیند. این زمانی است که دیگر هیچ تغییری در قدرت، سرعت و سایزتان انجام نمی گیرد.
    برای مقابله با این مشکل، باید راه های تازه ای برای فشار آوردن روی بدن و عضلاتتان پیدا کنید. یکی از بهترین این راه ها استفاده از سوپرست ها است.

    سوپرسِت چیست؟
    سوپرسِت تکنیکی عالی برای مقابله با یکنواختی در انجام تمرینات و انگیزه دادن و تشویق شما برای ادامه دادن به ورزش است. معمولاً وقتی خودتان را مجبور می کنید که مدام حرکاتی تکراری را پشت سر هم هر روز انجام دهید، دیگر شور و انگیزه ی اولیه را از دست می دهید. با تغییر برنامه ورزشیتان، دوباره انگیزه قبلی را به دست خواهید آورد.
    همچنین سوپرسِت تکنیکی فوق العاده برای بزرگ کردن سایز ماهیچه هایتان نیز هست چون تولید هورمون های آنابولیک مثل تستوسترون را که باعث بزرگ شدن ماهیچه ها می شود را بالا می برد. به علاوه، مدت زمانی را که در باشگاه هستید را هم کاهش می دهید چون در آنِ واحد روی دو ماهیچه کار می کنید.
    مزیت دیگری که برای آنها که در خانه یا در راه ورزش می کنند این است که نیازی نیست وزنه های سنگین حمل کنند. می توانید با وزنه های سبک تر هم تمرینات را انجام داده و بدنتان را به این وضعیت عادت دهید.
    البته باید بگویم که اگر می خواهید قدرت بدنیتان را زیاد بالا ببرید، سوپرسِت راه زیاد مناسبی هم برای شما نیست. دلیلش کاملاً واضح است. از آنجا که این تمرینی با شدت بالا است، نمی توانید از وزنه های سنگین استفاده کنید در صورتی که سابقاً استفاده می کردید.

    سوپرسِت های ترکیبی
    از آنجا که سوپرسِت ها نسبت به تمرینات معمولی حرکاتی سخت تر و طاقت فرساتر هستند، نباید هر بار که به باشگاه می روید این تمرینات را انجام دهید، چون خیلی زود متوجه خواهید شد که بیش از حد تمرین کرده اید.
    همچنینی هنگام انجام تمرینات سوپرسِت، خوب است که روی دو ماهیچه ی مخالف هم تمرکز کرده و برای سایر قسمت های بدنتان همان تمرینات قبلی را انجام دهید.
    خوب است که روی هر دو ماهیچه ی انتخابی 2 تا 4 هفته کار کنید و بعد روی دو ماهیچه ی دیگر تمرکز کنید. بعد که روی همه ی ماهیچه هایی را که می خواستید با این تکنیک کار کردید، چند هفته استراحت بدهید و برای 2 تا 4 هفته همان تمرینات عادی را انجام دهید. این باعث می شود که ماهیچه ها با استراحت قدرت دوباره ای بگیرند.
    در طی انجام تمرینات، دو تمرین را پشت سر هم بدون وقفه انجام دهید و بعد از اتمام آن 60 تا 90 ثانیه استراحت کنید.

    الگوی تمرین برای بازوها
    با 5 تا 10 دقیقه گرم کردن خود با شدتی ملایم شروع کنید تا خون به ماهیچه هایتان برسد. بعد وزنه ای را که سبک تر از وزنه ی همیشگیتان است برداشته و سوپرسِت های زیر را انجام دهید و بین هر سِت 90 ثانیه استراحت داشته باشید.

    1- کرلینگ عضلات دوسر بازو با کیک بکِ عضلات سه سر بازو
    برای کرلینگ عضلات دوسر، آرنج ها را نزدیک بدن نگه داشته و وزنه را تا شانه ها کِرل کنید. به خاطر داشته باشید که بدن حتماً باید صاف باشد. برای بالا بردن وزنه از نیروی حرکتی استفاده نکنید.
    برای کیک بکِ عضلات سه سر بازو خم شده و پشتتان را صاف نگاه دارید. دست ها را پشتتان دراز کنید، آرنج هایتان نزدیک پهلوهایتان باشد. لحظه ای سر حرکت مکث کنید و بعد به حالت اولیه برگردید.

    2. کرلینگ چکشی و حرکات کششی بالای سر
    کرلینگ چکشی را مثل کرلینگ عضلات دوسر بازو انجام دهید، فقط مچتان را بچرخانید به صورتی که کف دست ها به سمت داخل باشند.
    برای حرکات کششی بالای سر، می توانید از دمبل یا هالتر استفاده کرده، آن را بالای سر ببرید. بعد از اینکه وزنه را در بالای سرتان تثبیت کردید، آرنج ها را خم کرده و وزنه را پشت سرتان تا پشتتان پایین بیاورید. تا آنجا که می توانید پایین ببرید و بعد آن را سر جای اولیه خود در بالای سرتان بیاورید.

    نکات آخر...
    مثل سایر تمرینات، برای انجام تمرینات سوپرسِت نیز باید توجه کنید که حرکات در همه ی اعضاء بدن به درستی انجام گیرند تا نهایت استفاده را از انجام تمرین ببرید. از اینکه باید از وزنه های سبک تر استفاده کنید، اصلاً مایوس نشوید این برای ماهیچه هایتان لازم است.
    سرعت را با آنچه که در توانتان است تنظیم کنید. خود را با افراد دیگر مقایسه نکنید. ممکن است سرعت شما کمتر باشد، اما شاید نتیجه بهتری برای شما داشته باشد .

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستاي گلم سلام ..
    اميدوارم كه هفته ي خوبي رو شروع كرده باشين ..
    همچنين عيدتون هم مبارك ....
    اگه دقت كرده باشين امروز ششصدمين شماره ي مجله ي روزانه منتشر مي شه .. به همين خاطر تصميم گرفتم امروز اين ستون رو يه كمي پر رنگ و لعاب تر كنم ...
    اول يه قمست از مسيج ها رو مي خونيم ..
    241- يارو از جهنم ميره دم در بهشت مي گه يخ دارين ؟ مي گن داريم ولي نمي ديم ..مي گه باشه .. ولي فردا صبح نياين بگين آب جوش بديم ها .. (2536-0911)
    242- از آسون خبر دادن كه يه فرشته گم شده ... يه بوس مي دي گه لوت ندم ؟ (2536-0911)
    243- حكومت نظامي بود . به سربازه مي گن هر كيو بعد از ساعت 12 ديدي بكش .. ساعت ده يكيو مي زنه مي كشه .. مي گن چرا الان آخه .. مي گه بدبخت يه آدرس داشت كه تا ساعت سه هم نمي رسيد (0322-0916)
    244- كاغذتم .. احساستو روم بنويس .. عصبانيتت رو روم خط خطي كن .. اشكت رو باهام پاك كن ... حتي اگه سردت شد بسوزونم ... تا گرم بشي .. فقط دورم ننداز .. (4033-0912) از طرف محمد براي محدثه ..
    245- a b c d e f g h I j k l m n o p q r s t u v w x y z 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 # خدا رو شكر .. همه دكمه هاي گوشيم كار مي كنه (2530-0912)
    246-
    !
    .
    ..
    ..
    ..
    ..
    ..
    ..!؟
    .
    ..
    ..
    !!!؟؟؟
    .
    ..
    ..
    ؟؟!!؟؟
    گذشت اون زمانا كه اين پايين يه چيزي بود .. (8185-0913)
    247- در زندگي سعي كن فراموش كني چيزي رو كه نمي توني بدست بياري .. ولي سعي كن بدست بياري چيزي رو كه نمي توني فراموش كني (9646-0912) نسرين
    248- به يه بابايي مي گن سفر حج چطور بود ؟ مي گه خيابونا تميز.. برج هاي بلند .. ماشين ها آخرين سيستم .. يه جا هم بود خيلي شلوغ بود نرفتم .. (7884-0912) از طرف توماج
    249- آروم بگو : " خدايا من عاشق توام ... و به تو نياز دارم .. هم اينك به قلب من بيا " تا معجزه رو ببيني (3057-0914)
    250- به علت قرار گرفتن ايام هفته در بين دو جمعه از روز شنبه تا پنجشنبه تعطيل اعلام شد .. (3057-0914)

    خب دوستان .. يه سري جك هم براتون مي ذارم لذت ببريد ..

    - سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کنفرانس می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هر کدام یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که ایرانی ها سه نفرشان یک بلیط خریده اند. یکی از آمریکایی ها گفت: چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت می کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم. همه سوار قطار شدند. آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند، اما ایرانی ها سه نفری رفتند توی یک توالت و در را روی خودشان قفل کردند. بعد، مامور کنترل قطار آمد و بلیط ها را کنترل کرد. بعد، در توالت را زد و گفت: بلیط، لطفا! بعد، در توالت باز شد و از لای در یک بلیط آمد بیرون، مامور قطار آن بلیط را نگاه کرد و به راهش ادامه داد. آمریکایی ها که این را دیدند، به این نتیجه رسیدند که چقدر ابتکار هوشمندانه ای بوده است.بعد از کنفرانس آمریکایی ها تصمیم گرفتند در بازگشت همان کار ایرانی ها را انجام دهند تا از این طریق مقداری پول هم برای خودشان پس انداز کنند. وقتی به ایستگاه رسیدند، سه نفر آمریکایی یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که آن سه ایرانی هیچ بلیطی نخریدند. یکی از آمریکایی ها پرسید: چطور می خواهید بدون بلیط سفر کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهم.سه آمریکایی و سه ایرانی سوار قطار شدند، سه آمریکایی رفتند توی یک توالت و سه ایرانی هم رفتند توی توالت بغلی آمریکایی ها و قطار حرکت کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار یکی از ایرانی ها از توالت بیرون آمد و رفت جلوی توالت آمریکایی ها و گفت: بلیط، لطفا
    - يارو به يه دختر ميگه اسمت چيه؟ دختره بهش ميگه "شراره" ولی بچه ها صدام ميکنن شراب. طرف میخواد یعنی کلاس بذاره ميگه اسمه منم علي اصغره بچه ها صدام ميکنن عرق سگی!!!
    - دختر و پسر جواني باهم توي پارک راه مي رفتند.دختر به پسر گفت عزيزم اگر اين درخت کاج مي توانست حرف بزند، درباره ما چه مي گفت؟ پسر: مي گفت من کاج نيستم، بلوطم احمق جان
    - بازرس اومده بود از مدرسه بازديد كنه. يكي از بچه ها رو صدا كرد و گفت: يك سوال مي پرسم تا سطح علمي تو رو بدونم.بگو ببينم كي درِ قلعه ي خيبر رو شكست؟ دانش آموز ميزنه زير گريهو ميگه:آقا به خدا كار ما نيست..بازرس عصباني ميشه و ميره پيش معلم و موضوع رو تعريف ميكنه..معلمه ميگه:من فكر نكنم كار اون باشه آخه اون بچه ي خوبي.بازرس كه كلافه شده بود ميره پيشه مدير و ههمه چي رو تعريف ميكنه.مدير هم ميگه: اشكالي نداره شما بگيد چقدر خرج داره خودم ميدم
    - سوال کنکور در افغانستان : از کجا کفتر می ایه؟ 1 از اون پایین کفتر می ایه 2 از اون بالا کفتر می ایه 3 اصلا کفتر نمی ایه کفتر با زاویه 30 درجه نسبت به افق به صورت مارپیچ می ایه
    - تو گلی مثل گلای قشنگه قالی . تو به ظرافت تار و پود فرشای زیبای ایرانی .......اصلا تو خود فرش پاتریسی .........همون که یه تختش کمه
    خب دوستان .. اميدوارم كه لذت برده باشين..
    سعي مي كنم بازم براتون جك هاي كوتاه و بلند پيدا كنم و توي اين ستون بذارم ..
    تا پس فردا
    اميد ( شماره براي ارسال مسيج : 09125698059)

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    اطلاعيه مهم در مورد هفته اول ليگ

    با عرض سلام خدمت تمامی دوستان.
    برای این هفته سه تا بازی از لیگ قهرمانان اروپا و دو تا بازی از لیگ برتر ایران رو انتخاب کردیم. تمام افرادی که اسمشون توی جدول ها ثبت شده می تونن توی پیش بینی های این هفته شرکت کنن. البته افرادی هم هستن که ثبت نام کردن، ولی تا حالا اسمشون توی جدول ها ثبت نشده. این افراد هم نباید نگران باشن. به محض اینکه تعداد ثبت نام کننده ها به 18 نفر برسه، این افراد هم می تونن توی پیش بینی ها شرکت کنن.
    دوستانی هم که تا حالا ثبت نام نکردن، می تونن از طریق ارسال میل به همین آدرس و نوشتن آدرس ایمیل خودشون در قسمت سابجکت، توی لیگ ثبت نام کنن.
    طریقۀ ارسال پیش بینی ها رو هم که حتماً می دونین. پیش بینی هاتونو با یه ایمیل برای من می فرستین. فقط دقت کنین که توی قسمت سابجکت ایمیلتون فقط و فقط کد شناساییتونو بنویسین. نه بیشتر و نه کمتر. (کد شناسایی برای همۀ اعضای لیگ ارسال شده، ولی اونایی که احیاناً این کد به دستشون نرسیده، می تونن به آدرس خصوصی من اطلاع بدن تا من کد شناساییشونو براشون بفرستم).
    درضمن همون طور که می بینید، تمام جدول ها در آخر همین ستون وجود دارن که می تونین اونا رو دانلود کنین.
    خب...، فکر می کنم که دیگه توضیح دادن کافی باشه. بهتره که برنامه رو اعلام کنم. البته اینو هم بگم که مهلت ارسال پیش بینی ها تا ساعت 18 ( شش بعد از ظهر) روز سه شنبه 14 آذر ( 2006-12-5 ) در نظر گرفته شده. لازم به ذکره که بازی های لیگ قهرمانان سه شنبه و چهارشنبه، و بازی های لیگ ایران جمعه برگزار می شن.
    بیشتر از این دیگه صحبت نمی کنم. این شما و این هم برنامۀ هفتۀ اول لیگ :
    ========

    بارسلونا - وردربرمن
    بایرن مونیخ - اینتر میلان
    پورتو - آرسنال
    پرسپولیس - صبا باتری
    استقلال اهواز - استقلال تهران

    ( مهلت ارسال : شش بعد از ظهر سه شنبه 14 آذر )

    ========
    در پایان باز هم می گم که اگه سوال یا پیشنهادی دارین، فقط بوسیلۀ ایمیل خصوصی من باخبرم کنین. آدرس ها رو یه بار دیگه براتون می نویسم.
    با آرزوی موفقیت شما عزیزان

    میلاد – مسئول لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    ثبت نام کنندگان در ليگ، تا بحال در 10 جدول
     18 نفري قرار داده شده اند.

    براي مشاهده جدولها اينجا را کليک کنيد


    براي مشاهده جدول مربوط به کدهاي شناسايي اينجا را کليک کنيد

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    سقراط عشقي و گزانتيپ خاتون
    و ژوليت خوشگله!

    داستان طنز
    هوشمند ورعي
    h_varaei@yahoo.com

    جونم واستون بگه كه حضرت سقراط در زمان جواني يك غلطي كرد و اون موقع كه دانشجوي رشته فلسفه دانشگاه آپولون بود عاشق ”گزانتيپ“ يكي از دختران همكلاسيش گرديد و هنوز چند ماهي از اين آشنايي ميمون نگذشته بود كه ازدواج مابين سقراط و گزانتيپ به خوشي و ميمنت صورت گرفت اما چشتون روز بد نبينه از شانس ترشيده سقراط، گزانتيپ يكي از اون زنهاي ناتوي هزار چهره بد خلق و نامهربان از آب در آمده و چنان بلايي بر سر سقراط حكيم در آورد كه مرغان آسمان آتن هفت شب و هفت روز به خاطر سياه بختي سقراط جوان اشك ريخته و حلوا پخش مي كردند!
    به هر حال حضرت سقراط حدود پنجاه سالي با گزانتيپ خاتون سر كرده و به اميد اينكه گذشت زمان و بچه دار شدن در روحيه و رفتار سگي وي اثر مثبت بجاي گذارد، دندان بر روي جگر گذاشته و لام تا كام صداي اعتراضش بلند نمي شد. اما هر چه سقراط نجابت به خرج مي داد، گرانتيپ رويش بيشتر شده و هر روز بيش از ديروز حال سقراط را گرفته و به نحوي از انحا شكنجه روحي و روانيش مي داد، متاسفانه يا خوشبختانه هم حضرت استاد سقراط، كاتوليك متعصب تشريف داشته و بدين ترتيب نه مي توانستند تجديد فراش نموده و نه قادر بودند كه عليا مخدره گزانتيپ را طلاق داده و براي هميشه از شر ايشان رها شوند تا اينكه در روزي از روزهاي بهاري كه جناب استاد در سر كلاس درس منطق مشغول تدريس به شاگردان خويش بودند چشمان تيز بينشان به چهره فتان يكي از دانشجويان ترم اولي افتاد و حالا عاشق نشو كي بشو! به قول معروف: عشق پيري گر بجنبد سر به رسوايي زند!! جالب آنكه دختري كه قلب استاد را ربوده و به تسخير در آورده بود كسي نبود جز ژوليت معشوقه رومئو!!!
    سقراط كه بدجوري خاطر خواه ژوليت شده بود به هر كاري كه از يك پيرمرد هفتاد ساله آن هم استاد دانشگاه بعيد بود دست مي زد تا بلكه نظر ژوليت را به خود جلب نموده و بعله ديگه... يك روز كت و شلوار مخمل پسته اي مي پوشيد با جليقه جير، روز ديگر اوركت پلنگي به تن مي كرد با كفشهاي پاشنه قيصري، روز بعد ادوكلن «وان من شو» مي زد و سرش را با روغن نارگيل «چارلي» چرب مي كرد، روز بعدترش هم كت تك قرمز جيگري بر تن كرده و عينك آفتابي «رِيبن» زده و پشت ماشين اپل كورساي زرشكي اش جلوي درب دانشگاه « تيك آف» مي زد، روزهاي ديگه اش هم كه سيگار برگ «كاپيتان بلك» بر لب و كلاه كابويي بر سر بر روي موتور هوندا تك چرخ مي زد و آواز هندي «مرا ببوس» را چهچهه مي زد! ولي تموم اين كارها بجز اينكه مقام و مرتبت اجتماعي جناب سقراط را تنزل داده و ايشان را نزد اهالي آتن سرافكنده و رو سياه بگرداند اثر ديگري نداشت كه نداشت چرا كه ژوليت اصلاً و ابداً نه تنها روي خوش به سقراط نشان نداده بلكه يك بار هم كه جناب سقراط اون رو دعوت به پيتزا در رستوران «ببرهاي گرسنه» واقع در «شهرك شرق» نمود با افاده و ناز و كرشمه گوشه چشمي نازك كرده و خطاب به استاد گفتش كه: ايش، واه واه، خجالت هم خوب چيزيه! مرتيكه كچل با يك زن و سه تا بچه و هفتاد سال سن تازه فيلش ياد هندوستان كرده و افتاده توي خط دختر بازي!! تو كه الان يك پات لب گوره به جاي اين كارها بايد بري دنبال نماز و روزه تا بلكه يك كمي از گناهات بخشيده بشه، نه اينكه بيفتي دنبال دختر مردم كه همسن و سال دختر خودت مي مونه!!! به هر حال اين درست كه سقراط خاطر خواه و عاشق ژوليت شده بود منتهي چون سنشون اصلاً بهم نمي خورد و از طرفي هم سقراط كچل تمام عياري بود و عينهو «يول برينر» و «زينال بندري» سرش را تيغ ژيلت مي انداخت و باز هم از شانس بد سقراط، اون موقع هنوز كاشت مو و هرپيس و كلاه گيس مد نشده بود به همين خاطر ژوليت خوشگله روز بروز نسبت به ابراز عشق سقراط منزجرتر شده و به رومئو علاقمندتر مي گشت! آخر الامرهم سقراط كه از دزديده شدن قلب ژوليت توسط رومئو بد جوري آزرده خاطر نااميد شده بود براي ژوليت پيغام فرستاد كه: اي يار بي وفا! اي شاگرد تنبل درس عشق و عاشقي! اي گل سر سبد استان روم شرقي و غربي! سَنه قوربان اولوم! بابا اي ولله دمت گرم! وُلك، دختر آتني كه اين قدر نامرد نمي شه!!! ما چي چيمون از اون پسره لاغر مردني رومئو كمتر بود كه دلت را به اون دادي و قلوه ات را به ما حواله كردي! آخه اون بچه رپ زير ابرو برداشته ژل به سر گرفته كه ديپلم نظام قديمش را هم به زور پارتي بازي از دست عمو افلاطون گرفت كجاش به ما سره كه تو ما را ول كردي و چسبيده اي به او! تازه اگه اون مدل موهاش تيفوسي و تن تنيه، من مدل موهام كله پوستيه كه هم مدل جديدتريه و هم ابهت و قدر منزلت آدم رو نزد برادران نئونازي بالاتر مي بره! مثلاً من سقراطم و هفت هشت تا مدرك پزشكي و مهندسي فاضلاب و فيزيك اتمي و شيمي محض و رياضيات كاربردي از دانشگاههاي معتبر سرتاسر دنيا اعم از نيوجرسي، سوربن، شيكاگو و همين دانشگاه آزاد خودمون واحد آتن مشرق براي خودم دست و پا كرده ام، پول ندارم كه دارم، شهرت و مقام و موقعيت ندارم كه دارم، خوش تيپ و هاي كلاس و استاد دانشگاه نيستم كه هستم، موبايل و پاترول و ويلاي شمال در نمك آبرود و رامسر ندارم كه دارم، هر سال شيش هفت بار بلاد خارجه از ايران و روم و مغولستان گرفته تا ونزوئلا و شاخ آفريقا و هلند و اسپانيا سفر نمي كنم كه مي كنم، ده پونزده تا برج و آپارتمان دوبلكس و باغ و خونه درندشت با كليه امكانات رفاهي اعم از سونا، جكوزي، استخر و آسانسور توي نياوران و شهرك غرب و فرمانيه ندارم كه دارم، اون موقع تو دختره مانتو كوتاه پوشيده رژلب ماليده به ما مي گي بريم كنار بوي اخ مي ديم و به رومئو علاف و بيكار و دختر باز پشت كنكوري كه حتي هنوز پول تو جيبيش را از مامان و باباش مي گيره و سابقه خلاف و چاقو كشي و حشيش كشي و فرار از خدمت سربازي را هم يدك مي كشه مي گي عزيز دلم؟ واي به حالت ژوليت اگه به عشق خالصانه و بي شيله پيله من پاسخ مثبت دادي كه هيچ و گرنه همين فردا پس فردا علاوه بر اينكه نمره پايان ترمت در درس فلسفه و تاريخ و منطق را صفر ميدهم، مي روم نزد مسئولان حراست دانشگاه و پرونده گودباي پارتي رفتن هاي و بد حجابي ها و آرايش هاي غليظ و اتوزني ها و سوار ماشين پسرهاي غريبه شدن و رابطه نامشروع با رومئو لات آسمان جل بي خانواده داشتن و پاي تلفن هاي عمومي كشيك دادنهايت را افشا مي كنم تا براي هميشه از دانشگاه و ادامه تحصيل اخراجت كرده و بفهمي كه يك من ماست چند من كره مي دهد؟!
    خلاصه سرتان را درد نياورم. پس از اين كه اين پيغام و پسغام سقراط رسيد به دست ژوليت، اون هم نامردي نكرده و يك راست رفت پيش رومئو و ماجرا را از سير تا پياز برايش تعريف كرده و يك كمي هم بالاش گذاشت و شرط ازدواج با رومئو را كنده شدن كلك سقراط بيان نمود! رومئو رگ گردني هم كه تازگي ها فيلم قيصر و اعتراض مسعود كيميايي را توي سينما شهر فرنگ نگاه كرده بود، كفشهايش را عينهو بهروز وثوقي وركشيده و به افتخار عشق وفادارش ژوليت يك پياله سركشيده و چاقوي ضامندارش را برداشت و رفت جلوي دانشگاه ادبيات و علوم انساني آتن وحالا نعره نكش كي بكش! علي ايحال بعد از آبروريزي مذكور و چاقو خوردن سقراط از رومئو و قشقرق وحشتناكي كه زن نانجيب سقراط به پا كرد حضرت استاد اجل به اين نتيجه رسيد كه ديگر نه برايش نزد مردم آبرويي مانده و نه عزت و حيا و شرفي! به قول معروف هر چه محبوبيت و معروفيت كه طي پنجاه سال عبادت و تعليم و تعلم و تدريش و شب زنده داري و زجر كشيدن ها و دود چراغ خوردن ها نزد اهالي آتن بدست آورده بود بر اثر لحظه اي غفلت و گرفتار شدن در دام ابليس عشق نابهنگام و نابهنجار دود شد و رفت هوا !!! به همين خاطر سقراط معظم در يكي از شبهاي سرد زمستاني تصميم گرفت كه براي رهايي از ننگ و رنگ كثيفي كه دامانش را لكه دار نموده بود، خودش رو خودكشي كنه و بدين ترتيب نه تنها براي هميشه از دست آن زن عجوزه هفت خطش راحت شده، بلكه داغ عشق ژوليت را نيز با مرگ خويش به فراموشي ابدي بسپارد! اما از يك طرف هم اون موقعها تنها راه خودكشي و انتحار يا طناب دار بود يا مدل پسر عموهاي «اوشين تاناكورا» هاراگيري با شمشير و نيزه و چاقو! خوب سقراط حكيم هم با خودش حساب كرد كه حالا بايد بگيريم بميريم چرا اين طوري با زجر و درد بميريم، هم بخواهيم به ديدار عزرائيل نايل شده و هم اينكه سلولهاي نحيف و عزيز بدنمون رو با دستهاي خودمون اره اره كنيم، اين كه نشد كار؟ ناسلامتي سقراطي گفتن، حكيمي گفتن، فيلسوفي گفتن!! بنده خدا، سقراط هر چي دنبال يك راه صيف تر و سالمتر و بدون درد و زجر گشت و جستجو كرد هيچ چيزي دستگيرش نشد كه نشد، از بدشانسي سقراط خان اون ايام هم هنوز قرصهاي آرامبخش مثل ديازپام و اگزازپام اختراع نشده بود كه با خوردن چند تا دونه ناقابلش خيلي رمانتيك و احساسي بزنه بند دلش و لباس خواب ابديش رو بپوشه و مثل يك بچه خوب و سر براه بره بخوابه توي رختخوابش و خواب اون دنيا رو ببينه؟! اينه ديگه وقتي مي گن علم چيز خوبيه بازم شماها بگين نه ثروت خوبه؟! علي ايحال سقراط با جمع بندي مسايل فوق و تفكرات و تدبرات خاص فيلسوفي بدين نتيجه رسيد كه اگر هم بخواد از دست زنش، گزانتيپ خاتون خلاصي يافته و هم اينكه آبرو وعزت واقتدارش لكه دار نشده و برو بچه هاي نازي آباد و درخونگاه و قلعه مرغي فلورانس برايش متلك و لغز و ضرب المثل درست نكنند كه: سقراط دستش به ژوليت نمي رسيد مي گفت كه پيف پيف بو پيف پاف « ال جي» مي ده!
    فلذا تصميم گرفت كه با تقليد از فرمول مرگ امير كبير به زندگي خودش خاتمه داده به گونه ايكه، نه سيخ بسوزد نه كباب!!! البته به عنوان تبصره و تذكر خدمتتان عرض نمايم كه عده اي از دوستان گرمابه و قهوه خانه نزد سقراط آمده و متاسفانه يا خوشبختانه او را از نوع مرگ امير كبير نيز ترسانيدند چرا كه اولاً امير كبير يك ناصر الدين شاه نامردي داشت كه حكم قتلش را صادر كند و سقراط اين طور شاه سبيلوي بي چشم و رويي كه حكم قتل دامادشان را به آساني آب خوردن امضاء كند در اختيار نداشت. ثانياً امير كبير رگش را در حمام فين كاشان زدند و سقراط محل اقامتش هتل هايت اتن بود و اگر هم مي خواست كه اين گونه قرباني و فدايي راه عشق قلمداد گردد ناچار بود كه حمام فين كاشان را از روي نقشه جغرافيا پيدا كرده و رخت سفر به انجا ببندد كه آن هم ميسر و ميسور نبود چرا كه هتل هايت آتن كجا و حمام فين كاشان كجا؟ تازه اون روزها كه هنوز هواپيما و قطار و اتوبوس اختراع نشده بود پس بايستي حضرت استاد با خر و الاغ و يابو راه سفر در پيش گرفته كه آن هم از توان آن پيرمرد حكيم زندگي سير شده خارج بود و معلوم نبود كه تا چند سال ديگر بايستي در راه باشد آنهم به شرط آنكه دزدها و سرگردنه گيرها راه را بر او مسدود نكرده و از سرش تاج گل عروس درست نمي كردند؟! از همه مهمتر اينكه مرگ امير كبير كه با بريدن رگهايش به انجام رسيد مرگي خونين و تا حدودي خشونت انگيز و خشن مآبانه به نظر مي رسيد و سقراط هم هيچ دلش نمي خواست كه اين چنين به ناحق نخونش به زمين ريخته و در نهايت از فردا پس فردا اب زنش هم به عنوان تنها يادگار آن مرحوم به قتل رسيده هر روز مصاحبه شده و فيلم و عكس گرفته شود و ايشان توي گور با سوسكها ومورچه ها و موشها نبرد نابرابر داشته باشند و خانم خانمها هم توي بي بي سي وان ابي سي و رويتر و آسوشيتدپرس، قهوه تلخ فرانسوي نوش جان كرده و به ريش سقراط و باباي سقراط بخندد؟! تازه از كجا معلوم ك فردا پس فردا همين خانم سقراط كه شهرتي به هم زده و معروفيتي كسب مي نمود كارش بالا گرفته و كارگردانهاي بيكار سينما كه از زور گرسنگي و بي پولي توي جيبهاشون،‌شپش ها فوتبال دستي بازي مي كنند به او پيشنهاد بازي در سري فيلمهاي دنباله دار «سقراط يك و سقراط دو و سقراط سه و سقراط تا بينهايت» را ندهند!؟ از همه بدتر اصلاً شايد يكي از همون خارجكي هاي بي چشم و رو براي اينكه معروفتر شده و دلارها و يوروهاي بيشتري به جيب زده بيايد و از زن بيوه اش خواستگاري كند درست مثل ماجراي «كندي» رئيس جمهور آمريكا كه تا ترور شد زودتر از همه «اناسيس» لامصب اومد و زنش «ژاكلين» را خواستگاري كرد و بعدش هم كه ديگه خوب مي دونين! ماه عسل خانم كندي و آقاي اناسيس توي جزاير هاوايي داشتند موج سواري مي كردن و به ترانه I LOVE YOU گوش مي دادن و جناب كندي هم كه زير خروارها خاك مشغول حساب پس دادن و بازجويي و سين سوال و جيم جواب نكير و منكر بود و الخ!
    به هر تقدير پس از مشورت هاي بسيار جمع آوري عقايد و نظرات گوناگون و متنوع جناب سقراط تصميم گرفتند كه با رفتن به نزد جادوگري معروف از اهالي شهر آتن به نام «گل اندام باجي»، سمي مهلك اما فوق العاده خوشمزه ومقوي گرفته شده از نيشكر خالص «سواحل خليج خوكهاي كوباي كنوني» به نام «شوكران» قال قضيه را كنده و با اجير كردن چند تن از دوستان و رفقا و شفقا و شايعه و هوچي گري راه انداختن مبني بر اينكه حضرت سقراط به خاطر اين حقيقت لامكذوب كه «آسمان آبي بوده و خون هم سرخ و پرسپوليس زلزله قرمز مي پوشد و استقلال جغجغه آبي»،‌در يكي از صبحهاي دل انگيز برفي سال نمي دونم چند قبل از ميلاد دايناسور و بعد از ميلاد اژدها، با خوردن شوكران به زندگي پر فضيلت و با عظمت خويش خاتمه داده و اين راه عظيم و پر از راز و رمز حقيقت جويي و حقيقت خواهي را به ساير اسلاف و نوابغ و نوادر ديگر سپرده و والسلام نامه تمام !!!
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان