604

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 604 :: پنجشنبه 16 آذر 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

يار دبستاني من ...

سلام
امروز 16 آذر است. روز من، تو و همه دانشجوهاي ايران زمين. اين روز را به ههمون و همتون تبريک مي گم. خيلي از دوستان حتما مي دونند که چرا امروز را روز «دانشجو» نامگذاري کرده اند. اما ممکنه بعضي از دوستان (مخصوصا دانشجوهاي آينده) دقيقا علت نامگذاري 16 آذر را به عنوان روز دانشجو ندانند. جهت اطلاع اين دسته از دوستان:
16 آذر 1332 دانشجويان دانشگاه تهران به نشانه اعتراض به تجديد روابط سياسي ايران و انگلستان، ديدار ريچارد نيكسون معاون رئيس جمهور وقت آمريكا از ايران، بستن نشريات جز هشتاد نشريه در سراسر كشور ، ايجاد جو اختناق و ارعاب مخالفان و ... كلاسهاي درس را تعطيل، نخست در دانشكده علوم و سپس در دانشكده فني اجتماع كردند كه در اينجا به دستور دولت كودتا به گلوله بسته شدند . در اين تيراندازي سه دانشجو كشته، شماري مجروح و همان روز دهها تن نيز دستگير شدند. سه دانشجوي شهيد مصطفي بزرگ نيا، شريعت رضوي و احمد قندچي بودند. همزمان با دانشگاه تهران در چند دبيرستان پايتخت و منطقه بازار نيز تظاهرات صورت گرفت كه جمعي از دانش آموزان دبيرستان ها از جمله دارالفنون هم دستگير شدند. فرماندار نظامي تهران روز بعد كه دانشگاه تعطيل بود 25 تن از دستگير شدگان را به جزيره خارك تبعيد كرد.


سه دانشجوي شهيد، شريعت رضوي، قندي و بزرگ نيا

از ديروز در اين فکر بودم که براي امروز چي بنويسم و آخر سر ديدم بهترين مطلبي که ميشه نوشت شعر زيباي «يار دبستاني من» هست. درسته تکراري هست اما من هر وقت مي شنوم برام تازگي داره و بقول بچه ها گفتني وقتي به اين آهنگ زيبا گوش مي دم کلي انرژي مثبت مي گيرم. خداييش دانشجو هم دانشجوهاي قديم ...
متن شعر زيباي «يار دبستاني من» را در زير قرار داده ام. لينک دانلود آهنگ را هم در انتهاي شعر گذاشته ام. راستي شايد امروز بخاطر روز دانشجو هم که شده يه سر برم دانشگاه! گفتم چند تا گاو و گوسفند هم آماده کنند که به ميمنت رفتن من به دانشگاه قرباني کنند! خداييش خودم کم کم دارم خجالت مي کشم، دانشجو هم اينقدر بي انضباط!

يار دبستانی من
با من و هم راه منی
چوب الف بر سر ما
بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو
بر تن اين تخت سياه
ترکه بيداد و ستم
مونده هنوز روی تن ما

دشت بيفرهنگی ما
هر ز تمومه الفهاش
خوب اگه خوب
بد اگه بد
مرده دلهای آدمهاش
دست من و تو بايد اين
پرده ها را پاره کنه
کی ميتونه جز من و تو
درد ما را چاره کنه

يار دبستانی من
با من و هم راه منی
چوب الف بر سر ما
بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو
بر تن اين تخت سياه
ترکه بيداد و ستم
مونده هنوز روی تن ما


براي دانلود اين آهنگ اينجا را کليک کنيد

*****

2- ديروز پهلوان حسين رضازاده باز هم مثل هميشه گل کاشت و اولين مدال طلاي تيم ورزشي ايران در بازيهاي آسيايي 2006 قطر را بدست آورد. افتخار افريني هاي غرور انگيز اين شيرمرد ايران زمين را به همه هموطنان خويم تبريک مي گم.

*****

3- امروز سالروز تولد يکي از دوستان خوب گروه «lucertola00» هم هست که از طرف خودم و همه اعضا گروه به ايشان صميمانه تبريک مي گم. البته اين دوسمتون امسال چند تن از عزيزانشان را از دست داده اند که ايشالا بقاي عمر اين دوستمون باشه و اميدوارم سالهاي بعد در نهايت شادي و سلامتي جشن تولد بگيرند. راستي، بچه ها رو نمي دونم اما اگه من را دعوت کني حتما مي آم جشن تولدتون ....

باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (603) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • موسسه بخت گشايي؛ تضميني!
  • معرفي و دانلود فيلم: گارد ساحلي
  • باغ مظفر - قسمت دوم
  • دانلود آلبوم:   Farkli Yorum
  • آهنگ زیبای گيلان تماشا 
  •  مدیریت، ویرایش و تبدیل فرمت بیش از 1309 فرمت رایج مختلف نرم افزاری همه و همه در قالب یک نرم افزار تحت عنوان Konvertor 3.5
  • ديكشنري آكسفورد
  • ابن سينا و ابن مسكويه
  • با هم بخورید دعوا نکنید
  • بوتاکس
  • اشخاص مختلف چطور فیل شکار می کنند؟
  • روز کدام دانشجو؟
  • بی تردید مخ بازتاب باز،تاب برداشته است!
  • اسم من «مشك زمينى» است !
  • من خرم !
  • تقويت حافظه 
  • افشای وقایعی از آزمايشهاى تکان دهنده روى انسانها
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تصوير فوق مربوط ميشه به بنر مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده فني (دانشگاه تهران) - البته مال سال گذشته است!

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

موسسه بخت گشايي؛ تضميني!
لطفا تقاضای خلاف شرع و تفرقه ودل سیاهی نفرمایید!!
ترن واقعا هوایی! (خفن وحشتناک)
دیکشنری آنلاین و رایگان تلفظ واژه های انگلیسی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

تبليغات نامزدهاي انتخابات شوراها و مياندوره اي مجلس امروز اغاز ميشود

ستاد انتخابات كشور اعلام كرد : امروز 16 اذر تبليغات حدود 240 هزار نامزد سومين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و تيره و عشاير كوچ رو همزمان در سراسر كشور اغاز مي شود .
همزمان با اغاز تبليغات انتخاباتي نامزدهاي سومين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي سراسر کشور / 122 نامزد قطعي انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در سه حوزه انتخابيه تهران / بم و اهواز نيز از امروز به مدت يك هفته مي توانند تبليغات انتخاباتي خود را اغاز کنند . نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان و ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي مجازند تا ساعت 9 صبح 23 اذر به تبليغات بپردازند اما تبليغات نامزدهاي انتخابات شوراي اسلامي كشورهم كه از 16 اذر اغاز مي شود و ساعت 24 روز 22 اذر به پايان ميرسد . بر اساس ايين نامه اجرايي و قانون تبليغات سومين دوره انتخابات شوراها و چهارمين انتخابات مجلس خبرگان رهبري / ابعاد هرگونه اثار تبليغاتي اعم از مقوايي / پوستر / پلاكارد به هر شكل نبايد حداكثر از 100 در 70 سانتي متر بيشتر باشد . اثار تبليغاتي نامزدهاي ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در سه حوزه انتخابيه تهران / بم و اهواز هم نبايد از 15 در 20 سانتي متر بيشتر باشد . اين گزارش حاکيست / نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر براي تبليغات فقط مي توانند در هر منطقه شهرداري يک ستاد داشته باشند . نامزدهاي چهارمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري در 24 اذر براي کسب 86 کرسي اين مجلس رقابت خواهند کرد . مردم همچنين در 24 اذر 111 هزار عضو اصلي شوراهاي اسلامي سراسر کشور را انتخاب خواهند کرد . انتهاي پيام/

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

گارد ساحلي
The Guardian

کارگردان: اندرو ديويس. فيلمنامه: ران ال. برينکرهاف. موسيقي: تره ور رابين. مدير فيلمبرداري: استيون سنت جان. تدوين: تامس جي. نوردبرگ، دنيس وريکلر. طراح صحنه: ماهر احمد. بازيگران:کوين کاستنر[بن رندال]، اشتون کاچر[جک فيسکر]، سلا وارد[هلن رندال]، مليسا سيجميلر[اميلي تامس]، کلنسي براون[ويليام هدلي]، اوماري هاردويک[کارل بيلينگز]. ١٣٦ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
جک فيسکر جوان به اميد يافتن جايگاه خود در زندگي وارد خدمت در نيروي گارد ساحلي مي شود. و در زير سايه آموزش ها و تجربيات بن رندال، که سال ها قبل تمامي گروه خود را در يک حادثه از دست داده و هنوز زخم آن را بر روح خود حمل مي کند، به زندگي خود معنا مي بخشد.

چرا بايد ديد؟
اندرو ديويس کارگردان تواناي گونه هاي اکشن، جنايي و تريلر است که در کارنامه اش فيلم هاي جذابي چون فراري[نامزد گلدن گلوب بهترين کارگرداني]، محموله و جنايت کامل را دارد و گارد ساحلي نيز آن گونه که از چکيده داستانش مي توانيد بفهميد يک فيلم وفادار به کليشه هاي ژانر و به شکلي قابل انتظار خوش ساخت است. اشتون کاچر جوان که تا امروز به عنوان جوان اول فيلم هاي کمدي مانند تازه ازدواج کرده مطرح بود، بخت آن را يافته تا در کنار کوين کاستنر کهنه کار نقش دوم يک فيلم پر خرج را بازي کند. گارد ساحلي که از زمره فيلم هاي دريايي مانند توفان کامل محسوب مي شود، تا اوايل ماه اخير توانسته بود بيش از ٥٠ ميليون دلار نصيب سازندگانش کند که با تخمين ميزان هزينه آن هنوز به سودآوري نرسيده است. اما جاي نگراني هم نيست!
شايعات زيادي در اطراف فيلم جريان داشت از جمله اين که گروه سازنده فيلم که به خاطر توفان ها و تلاطم هاي جوي سال گذشته در جنوب آمريکا مجبور شد به شرو پورت لوئيزيانا نقل مکان کند و کمپاني توليد کننده براي خلق صحنه هاي توفان استخر بزرگي را بنا کرد.
از هيچ کاري که براي واقع گرايي صحنه هاي آن منتهي شود دريغ نشده مانند استفاده از مارک گانگلوف[قهرمان شناي المپيک] در نقش يکي از بدل کاران فيلم و استفاده از ٦٠٠٠٠ پوند يخ براي ساختن صحنه اي که در کودياک آلاسکا مي گذرد. همان طور که گفتم براي تفريح و استراحت ذهن درجه يک است!
ژانر: اکشن، درام، ماجرايي.

دانلود فیلم
این فیلم را می تونید از آدرسهای زیر دانلود کنید:
http://rapidshare.de/files/36064150/spasatel.XviD.CAMRip.STAR-VIDEO.part1.rar
http://rapidshare.de/files/36064166/spasatel.XviD.CAMRip.STAR-VIDEO.part2.rar
http://rapidshare.de/files/36064203/spasatel.XviD.CAMRip.STAR-VIDEO.part3.rar
http://rapidshare.de/files/36064201/spasatel.XviD.CAMRip.STAR-VIDEO.part4.rar
http://rapidshare.de/files/36064216/spasatel.XviD.CAMRip.STAR-VIDEO.part5.rar
http://rapidshare.de/files/36064243/spasatel.XviD.CAMRip.STAR-VIDEO.part6.rar
http://rapidshare.de/files/36064159/spasatel.XviD.CAMRip.STAR-VIDEO.part7.rar

راهنمای دانلود
بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت دوم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱     سرور ۲      سرور ۳

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ترکی

 Farkli Yorum
باصدای Cansever

01 - Aldanma Cocuksu [24Kps] [128Kps]

02 - Eller Aldi [24Kps] [128Kps]

03 - Zalim [24Kps] [128Kps]

04 - Sevmek [24Kps] [128Kps]

05 - Terketmek Ne Kadar Kolay [24Kps] [128Kps]

06 - Acilarin Kadini [24Kps] [128Kps]

07 - Canim Dediklerim [24Kps] [128Kps]

08 - Bu Sehirde Yasanmaz [24Kps] [128Kps]

09 - Agla Gozbebegim [24Kps] [128Kps]

10 - Sevgilim [24Kps] [128Kps]

 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای گيلان تماشا
باصدای شاهرخ شيردوست 

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مدیریت، ویرایش و تبدیل فرمت بیش از 1309 فرمت رایج مختلف نرم افزاری همه و همه در قالب یک نرم افزار تحت عنوان Konvertor 3.5

 

Konvertor نام نرم افزاری منحصر به فرد، همه کاره و بسیار جالب از شرکت Logipole برای تبدیل فرمت و مدیریت و ویرایش میان 1309 فرمت رایچ تصویری، صوتی و ویدیویی و متنیست ! بلی در حالت طبیعی تنها برای تبدیل فرمت چنین بعد وسیعی از فرمتها نیاز به چندین و چند نرم افزار متفاوت و متنوع خواهیم داشت، ولی انجام این مهم توسط نرم افزاری نه چندان بزرگ و در عین حال بسیار ساده و آسان مانند Konvertor عملی بس جالب توجه است.

با استفاده از نرم افزار Konvertor شما علاوه بر انجام عملیات تبدیل فرمت وسیع میان انواع فرمتهای رایج تصویری، صوتی، ویدیویی و متنی، قادر به نمایش و مدیریت تمامی این فرمتها و همچنین ویرایش آنها به طور همزمان تا حدودی نیز هستید که این ویژگی های اضافی نیز بر منحصر به فرد بودن و قدرت بسیار این نرم افزار می افزاید.

ویژگی جالب توجه دیگر Konvertor، تبدیل به جزئی از Explorer ویندوز شدن آن است که پس از نصب بلافاصله با راست کلیک بر روی هر یک از 1309 فرمت تحت پشتیبانی این نرم افزار در محیط ویندوز، قادر به نمایش و مشاهده و حتی تبدیل فرمت آن فرمت خواهید بود.

برخی ای ویژگی های برتر نرم افزار همه کاره Konvertor :

- وارد کردن و مدیریت انواع فرمتهای صوتی، تصویری، ویدیویی به اسانی در محیط نرم افزار

ظاهری بسیار ساده و آسان

افکت های و فیلتر های متعدد و قابلیت گذاردن بیش از 160 فیلتر تصویری مانند blur, resize, charcoal, shear, rotate, contrast و ... بر روی تصاویر به اسانی و با یک کلیک.

قابلیت استخراج فریم های تصویری از انواع فرمتهای ویدیویی ASF, MOV, AVI, MPEG, QT و ...

پشتیبانی کامل از metadata ها مانند XMP/IPTC/EXIF/NCC/8BIM و.... ویرایش، نمایش و ذخیره آنها !

- قابلیت های مختلف در خلق آثار

ساخت صفحات HTML همراه با Thumbnail و نمایش کوچک تصاویر.

ساخت آلبوم های HTA و PDF .

ساخت Contact sheet ها Slideshowها و Panorama ها.

ساخت اسلاید شو ها با افکت های تعویض متعدد.

- قابلیت های ویرایش بسیار متنوع برای ویرایش تمامی تصاویر با یک کلیک

انجام بسیاری از قابلیت های ویرایشی رایج تصاویر با یک کلیک ساده، قابلیت های همچون Auto-Trim, Crop, Deskew, Flip, Mirror, Resample, Resize, Rotate
Shear, Add Noise, Anti-Alias, Average, Bending, Border Remove
Brightness, Buttonize, Color Resolution, Colored Gray, Contour
Contrast, Cylindrical, Despeckle, Dilate, Dot Remove, DPI Resolution
Edge Detector, Emboss, Erode, Etch, Gamma Correct, Gaussian Blur
Glow, Gradient, Grayscale, Half-Tone, HistoContrast, Hole Punch Remove
Hue, Impressionist, Intensity Detect, Invert, Invert Text, Laplacian
Line Remove, Line Segment, Max Filter, Median, Min Filter, Mosaic
Motion Blur, Multiply, Oilify, Old Photo, Pixelate, Polar, Posterize, Prewitt
Punch, Radial Wave, Ripple, Saturation, Sharpen, Smooth, Sobel, Solarize
Swirl, Unsharp, Wave و ....

WaterMarking زیبا و دیجیتالی .

- قابلیت های اینترنتی متعدد

ارسال تصاویر، ویدیو ها و اهنگ های خود توسط ایمیل

دانلود تصاویر از صفحات وب

آپلود تصاویر بر روی FTP

نمایش بیش از 30 فرمت فکس

-پلاگین ها

پشتیبانی پلاگین های فوتوشاپ

سازگار با پلاگین های اسکنر ها و دوربین های دیجیتال

و .....

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

Konvertor شاید در قیاس جزئی در زمینه های تبدیل فرمت و یا ویرایش تصاویر و ... نتواند به پای بسیاری از نرم افزار تخصصی این فن برسد، ولی جمع آوری تمامی این قابلیت های متنوع و بسیار مفید با این بعد وسیع پشتیبانی فرمت نرم افزاری منحصر به فرد و بسیار مفید را پدید آورده که متمئنا کاربر از کار با آن لذت خواهد برد.

فرمتهای گرافیکی تحت پشتیبانی

فرمتهای صوتی تحت پشتیبانی

فرمتهای ویدیویی تحت پشتیبانی

فرمتهای آرشیوی تحت پشتیبانی

Konvertor را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 3.54 را با حجم حدود 9.9 مگابایت

English Explanations

برای دریافت کرک نسخه ی 3.54 نرم افزار اینجا را کلیک کنید


 

دنیای موبایل

ديكشنري آكسفورد

برای گوشیهای نوکیا سری 60

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دیده دریا کنم و صبر به صحرا فکنم

دیده دریا کنم و صبر به صحرا فکنم
از دل تنگ گنهکار برآرم آهی
مایه خوشدلی آن جاست که دلدار آن جاست
بگشا بند قبا ای مه خورشیدکلاه
خورده​ام تیر فلک باده بده تا سرمست
جرعه جام بر این تخت روان افشانم
حافظا تکیه بر ایام چو سهو است و خطا

 

و اندر این کار دل خویش به دریا فکنم
کآتش اندر گنه آدم و حوا فکنم
می​کنم جهد که خود را مگر آن جا فکنم
تا چو زلفت سر سودازده در پا فکنم
عقده دربند کمر ترکش جوزا فکنم
غلغل چنگ در این گنبد مینا فکنم
من چرا عشرت امروز به فردا فکنم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

16 آذر
راه حل مشکلات زندگی یا پاسخ سوالات همیشه در خود مشکل مستتر است.

وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

راه حقيقي موفقيت در هر رشته اين است كه شما خود را در آن رشته به مرحله استادي برسانيد

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است.
امام حسن عسگری (ع)

 

 

mitramrz@yahoo.com

نکات ريز خانه داري

لکه های مواد شمعی
گاهی اوقات ، بچه های شیطان با مداد شمعی بر روی دیوارهای سفید تازه رنگ شده یا کاغذ دیواری های نو نقاشی می کشند . برای از بین بردن این خطوط ، ابتدا آن قسمت را با روغن مایع کمی چرب کنید ، سپس با یک تکه پنبه به حالت دورانی روی آن بکشید . در صورتی که رنگ از بین نرفت ، بر روی یک تکه ابر و یا اسفنج ، مقداری جوش شیرین بریزید و مجددا" محل مربوطه را به صورت دورانی پاک نمایید . سپس اسفنج دیگری را در محلولی از آب و مایع ظرفشویی فرو نمایید و آن را فشار دهید تا آب اضافه خارج شود ، سپس به حالت دورانی روی دیوار بکشید ، بعد از آن محل را با یک حوله یا دستمال تمیز خشک کنید .

 

 

فردوسي
baran432002@yahoo.no

جنگ در شاهنامه سرشتى اخلاقى دارد زيرا مانند نبرد كيهانى اهورمزدا و اهريمن، براى‏پيروزى نيكى بر بدى و داد بر بيداد است
نه تنها ايرانيان، بلكه در ميان تورانيان هم، كسانى چون پيران خردمند در آتش جنگ نمی دمند ؛ فقط افراسياب و گرسيوز - و از ايرانيان كاوس - به علت‏هاى معلوم خواهان آشتی نیستند؛

بارى، جنگ‏هاى ايرانيان اساساً دفاعى است؛ مانند نبردهاى اهورامزدا با اهريمن!در آسمان و زمين، پيشدستى در تجاوز، كار اهريمنان است.
اگر انگيزه جنگ اخلاقى باشد، پس مانند هر پديده اخلاقى ديگر داراى اصل‏ها و ارزش‏هايى‏است كه هماوردان آنرا پاس مى‏دارند؛ چون وفادارى به زاد بوم يا جوانمردى در قبال دشمن ودوست! پيشدستى در جنگ، كين‏توزى و بيهوده خون ريختن مانند پيمان
شکستن، بيداد است‏كه در نهايت جز شكست راه به جايى نمى‏برد.

واسفنديار كه مى‏خواهد، براى پادشاهى و دين، رستم را، بى‏گناه، دست بسته نزد گشتاسپ برد ولى از مفاخرات همين دو هماورد مى‏دانيم كه حتّى درهنگامه نبرد نيز از ستايش يكديگر دريغ نمى‏كنند.
مبارزان در جنگ با دشمن جوانمردند. نبرد تن‏به تن گودرز و پيران و سرانجام مرگِ يكى به دست ديگرى نمونه والاى همدردى شريف مردانى‏است كه رهسپار مرگ روياروى، در بلندى كوهى بهم مى‏رسند؛ بايد خواند و ديد. كيخسرو، دربزرگ‏ترين و آخرين جنگ ايران و توران اصلى اخلاقى را به زبان مى‏آورد كه در دوستى ودشمنى، هميشه درست است:

چنين گفت كيخسرو هوشمند
كه هر چيز كان نيست ما را پسند
نياريم كس را همان بد به روى‏
اگر چند باشد جگر كينه‏جوى‏
 

 

 

مشکان
info@moshkan.com

پنجشنبه: داستانک

ابن سينا و ابن مسكويه

ابوعلی بن سينا ، هنوز به سن بيست سال نرسيده بود ، كه علوم زمان خود را فرا گرفت ، و در علوم الهی و طبيعی و رياضی و دينی زمان خود سر آمد عصر شد . روزی به مجلس درس ابوعلی بن مسكويه ، دانشمند معروف آن زمان‏ ، حاضر شد . با كمال غرور گردويی را به جلو ابن مسكويه افكند و گفت : " مساحت سطح اين را تعيين كن " .
ابن مسكويه جزوه‏هايی از يك كتاب ، كه در علم اخلاق و تربيت نوشته بود ) كتاب طهارش الاعراق ) ، به جلو ابن سينا گذاشت و گفت : " تو نخست‏ اخلاق خود را اصلاح كن تا من مساحت سطح گردو را تعيين كنم ، تو به اصلاح‏ اخلاق خود محتاجتری از من به تعيين مساحت سطح اين گردو " .
بوعلی از اين گفتار شرمسار شد ، و اين جمله راهنمای اخلاقی او در همه‏ عمر قرار گرفت (1)

پاورقی :
1ـ تاريخ علوم عقلی در اسلام صفحه . 211

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَاتٌ فَمَن فَرَضَ فِيهِنَّ الْحَجَّ فَلاَ رَفَثَ وَلاَ فُسُوقَ وَلاَ جِدَالَ فِي الْحَجِّ وَمَا تَفْعَلُواْ مِنْ خَيْرٍ يَعْلَمْهُ اللّهُ وَتَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى وَاتَّقُونِ يَا أُوْلِي الأَلْبَابِ 197 لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَن تَبْتَغُواْ فَضْلاً مِّن رَّبِّكُمْ فَإِذَا أَفَضْتُم مِّنْ عَرَفَاتٍ فَاذْكُرُواْ اللّهَ عِندَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ وَاذْكُرُوهُ كَمَا هَدَاكُمْ وَإِن كُنتُم مِّن قَبْلِهِ لَمِنَ الضَّآلِّينَ 198 ثُمَّ أَفِيضُواْ مِنْ حَيْثُ أَفَاضَ النَّاسُ وَاسْتَغْفِرُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 199 فَإِذَا قَضَيْتُم مَّنَاسِكَكُمْ فَاذْكُرُواْ اللّهَ كَذِكْرِكُمْ آبَاءكُمْ أَوْ أَشَدَّ ذِكْرًا فَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ 200 وِمِنْهُم مَّن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 201 أُولَـئِكَ لَهُمْ نَصِيبٌ مِّمَّا كَسَبُواْ وَاللّهُ سَرِيعُ الْحِسَابِ 202

 

ترجمه فارسي مکارم

حج، در ماه‏هاى معينى است! و كسانى كه (با بستن احرام، و شروع به مناسك حج،) حج را بر خود فرض كرده‏اند، (بايد بدانند كه) در حج، آميزش جنسى با زنان، و گناه و جدال نيست! و آنچه از كارهاى نيك انجام دهيد، خدا آن را مى‏داند و زاد و توشه تهيه كنيد، كه بهترين زاد و توشه، پرهيزكارى است! و از من بپرهيزيد اى خردمندان! «197» گناهى بر شما نيست كه از فضل پروردگارتان (و از منافع اقتصادى در ايام حج) طلب كنيد (كه يكى از منافع حج، پى ريزى يك اقتصاد صحيح است) و هنگامى كه از «عرفات‏» كوچ كرديد، خدا را نزد «مشعر الحرام‏» ياد كنيد! او را ياد كنيد همان‏طور كه شما را هدايت نمود و قطعا شما پيش از اين، از گمراهان بوديد «198» سپس از همان‏جا كه مردم كوچ مى‏كنند، (به سوى سرزمين منى) كوچ كنيد! و از خداوند، آمرزش بطلبيد، كه خدا آمرزنده مهربان است! «199» و هنگامى كه مناسك (حج) خود را انجام داديد، خدا را ياد كنيد، همانند يادآورى از پدرانتان (آن‏گونه كه رسم آن زمان بود) بلكه از آن هم بيشتر! (در اين مراسم ، مردم دو گروهند:) بعضى از مردم مى‏گويند: «خداوندا! به ما در دنيا، (×نيكى×) عطا كن!» ولى در آخرت، بهره‏اى ندارند «200» و بعضى مى‏گويند: «پروردگارا! به ما در دنيا (×نيكى×) عطا كن! و در آخرت نيز (×نيكى×) مرحمت فرما! و ما را از عذاب آتش نگاه دار!» «201» آنها از كار (و دعاى) خود، نصيب و بهره‏اى دارند; و خداوند، سريع الحساب است «202»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

amir.armita@yahoo.com

حضرت شیخ ابوالحسن خرقانی ، بر سر در خانقاه خود نوشته بود: هر که در این سرا در آید ، نانش دهید و از ایمانش مپرسید ، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد ، البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.

 

 

ssh_mrf_teh@yahoo.com

به نام خدا

شهيدان شهد خونين را چشيدند
ميان خالق ودلداده ديدند

خداوندا ميان خالق ويار
دل از دستان يارخود كشيدند

مگر اين عاشقان دل چه ديدند
كه در آني زاين دنيا بريدند

شهيدان زنده اند اينك بدانيد
زبعد هر شهي قرآن بخوانيد

شهيدي كه كنون رفته به اسماء
برايش سوره ازقرآن بخوانيد


با تشكر ازشما
ياعلي

 

 

jafar_sarvi@yahoo.com

تبه کردم جوانی را کنم خوش زندگانی را
چه سود از زندگانی چون تبه کردم جوانی را
بس که بد می گذرد زندگی اهل جهان
مردم از عمر چو سالی گذرد عید کنند

 

 

amir_lali@yahoo.com

استفاده تبليغاتي قاليباف
از اتوبوس‌هاي تهران!

شهردار تهران اين بار مي‌خواد از اتوبوس‌ها براي رأي جمع كردن استفاده كنه. مسوول يكي از ستادهاي تبليغاتي قاليباف گفته كه دليل افزايش تعداد اتوبوس‌هاي خصوصي هم همينه. مي گفت اينكه يه دفعه تعداد اتوبوس‌هاي خصوصي توي تهران اضافه شده اينه كه قاليباف تو اين هفته اعلام مي كنه اتوبوس‌ها براي دانش‌آموزان و بعضي اقشار ديگه از اين به بعد مجانيه تا با اين كارش يه كار تبليغاتي انجام داده باشه. البته جاي اتوبوس‌هاي دولتي، اتوبوس‌هاي خصوصي رو اضافه كردن كه شهرداري زياد ضرر نبينه!

 

 
viski_601@yahoo.com

بايد ياد بگيريم كه يكديگر را بفهميم
اختلاف هميشه پيش مي آيد. در حل اختلاف است كه آدم ها متمايز مي شوند با صحبت و درك نيازهاي ديگري و با اشتياق نشان دادن به حل مخالفت ها هر اختلافي مي تواند و بايد آرام بگيرد مردم بايد با هم اين طور باشند ما بايد با هم اين طور باشيم
مردم وقتي كامل اند كه يك دوست واقعي داشته باشند كه آنها را بفهمد كه در رنج ها و اندوه هاي شان سهيم شود و همه عمر كنارشان بماند
دوست كسي است كه همه كارهاي تو برايش مهم باشد
دوست كسي است كه در خوشي ها و ناخوشي ها به او رو كني
دوست كسي است كه همه كرده هاي تو را بفهمد
دوست كسي است كه حقيقت را درباره خودت به تو بگويد
دوست كسي است كه بداند در هر حال چه بر سر تو مي آيد
دوست كسي است كه با تو رقابت نكند
دوست كسي است كه وقتي همه چيزبراي تو خوب است از ته دل خوشحال شود
دوست كسي است كه وقتي اوضاع خوب نيست بكوشد تو را شاد كند
دوست كسي است كه امتداد تو باشد و بدون او كامل نباشي

 

 

h447m@yahoo.com

This poem was nominated poem of 2005. Written by an
African kid, amazing thought:
"When I born, I Black, When I grow up, I Black, When I
go in Sun, I Black, When I scared, I Black, When I
sick, I Black, And when I die, I still black... And
you White fellow, When you born, you pink, When you
grow up, you White, When you go in Sun, you Red, When
you cold, you blue, When you scared, you yellow, When
you sick, you Green, And when you die, you Gray... And
you call me colored???......... "

Hassan Mohammadi

 

 

sadeghjam@yahoo.com

دانشجو

«دانشجو» برای من کلمه مقدسی است. با شنیدن این کلمه به یاد پرشورترین و در عین حال پرشعورترین نسل جامعه می افتم. نسلی که پلی است بین دیروز و امروز. هم تجارب دیروز رو به یدک میکشه و هم با شرایط امروز آشناست. اما متاسفانه این ویژگی مختص همه اقشاری که به این نام خونده میشن، نیست.
در دانشگاهها اگر بگردید در می یابید که اکثر دانشجویان امروز به روزمرگی زندگی می گذرونند و زیاد یا شاید اصلاً به جامعه ای که در اون زندگی می کنن توجهی ندارند. نظر خیلی از اونها درباره اتفاقات استراتژیکی که در کشور می افته مثل نظر مردم عادی هست. و تنها برتری شون شاید این باشه که احیاناً اگر وقت کنند صدای برخی از دوستان فعالشون رو در دانشگاه بشنوند و بدون داشتن هیچگونه تحلیلی به گونه ای دیگر رای دهند.
این گروه، البته جزو اون دسته ای نیستند که باعث میشن تا «دانشجو» برای من کلمه مقدسی قلمداد بشه. دانشجوئی که در ۱۶ آذر پاسداشت میشه باید افکاری متناسب با این روز داشته باشند. حتماً می دونید که در این روز احمد قندچی، آذر شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا در اعتراض به سفر نیکسون به ایران شهید شدند. و حالا انتخاب چنین روزی بنام دانشجو باید همواره گوشزدکننده این مهم باشه که «دانشجو» در کنار جستن دانش، نباید جامعه اش رو از یاد ببره و باید مهمترین ناقد حکومتها و دولتهای جامعه اش باشه تا اونها نتونن کوچکترین سهل انگاری در اونچه که باید و نباید انجام بدن.
و چه زیبا گفت دکتر شریعتی که: «… آنها را در پیش پای نیکسون قربانی کردند! این «سه یار دبستانی» هنوز مدرسه را ترک نگفته اند، این سه تن ماندند تا هر که را می آید بیاموزند، هر که را می رود سفارش کنند. آنها هرگز نمی روند، همیشه خواهند ماند، آنها شهیدند. این «سه قطره خون» بر چهره دانشگاه ما همچنان تازه و گرم است…»

 

.

lucertola00@yahoo.com

مربوط به 16 آذر- تولدت مبارک

امروز تولدم، روزی که باید شاد باشم اما بر خلاف همه من از این روز متنفرم، تمام غم دنیا ت این روز توی دلم می شینه

برای روز میلاد تن من نمی خوام پیرهن شادی بپوشی
به رسم عادت دیرینه حتی برایم جام سر مستی بنوشی
برای روز میلادم اگر تو به فکر هدیه ای ارزنده هستی
من با خود ببر تا اوج خواستن بگو با من که با من زنده هستی
که من بی تو نه آغازم نه پایان تویی آغاز روز بودن من
نذار پایان این احساس شیرین بشه بی تو غم فرسودن من
نمی خام از گلای سرخ و آبی برایم تاج خوشبختی بیاری
به ارزشهای ایثار محیت به پایم اشک خوشحالی بباری
بذار از داغی دستای تنها بگیر هرم گرما بستر من
بذار با تو بسوزه جسم خستم ببینی آتش و خاکستر من
تو ای تنها نیاز زنده موندن بکش دست نوازش بر سر من
به تن کن پیرهنی رنگ محبت اگه خواستی بیایی دیدن من
که من بی تو نه آغازم نه پایان تویی آغاز روز بودن من
نذار پایان این احساس شیرین بشه بی تو غم فرسودن من

به یاد عزیزترین کسانم که امسال در کنارم نیستند.

 

 

sun1971_h@yahoo.com

با هم بخورید دعوا نکنید

هر دور که به انتخابات نزدیک می شویم این وجدان تکلیف شرعی ما هم عود می کند.گاهی گمان می کنم استحاله شد ه ام و دیگر درد مردم فقیر و محروم و حرص خدمت به خلق الله را ندارم..
وگرنه می بایست بین یکی از این طیف های اصول گرای اصلاح طلب و یا نه اطلاح طلب اصول گرا و یا نه رایحه اصولگرا و یا اصلاح طلب بی رایحه و یا.....اسم و رسمی در می کردیم...
البته دشمن خیال بد نکند این همه دعوا در جراید و منابر سر خدمت به مردم است و گرنه این دوستان همه شیفتگان خدمت اند نه تشنه گان قدرت !
همین شیفتگی این همه جماعت ما رو کشته < عین همون بنده خدا که صداقت عیالش او را کشته بود> که دارن همدیگر را تکه پاره میکنند تا از نردبان حزب الله و اصول گرایی و اصلاحات با لا روند تا به پشت بام خدمت به مردم برسند....
یکی نیست به این جماعت بگوید بابا باهم بخورید...ببخشید با هم خدمت کنید دعوا نکنید...
صد رحمت به ادوار سابق که یک جناح چپ داشتیم یک جناح راست الان راست چپکی ..چپ راستکی...راست با رایحه ...چپ بی رایحه ...راست اصول گرای اصلاح طلب و..چپ اعتماد اصلاح نطلب...مردم رو به سرگیجه سیاسی انداخته اند ...بیچاره عنوان حزب الله و اصلاح طلب و اصول گرایی که گوشت قربانی دست حضراتی شده که سر رسیدن به این خدمت این می کنند وای به حال فردا که به خود خدمت برسند
این همه نامزد مدعی از زیر کدام بوته های مبازه بیرون امده خدا عالم است وگرنه در اوج جنگ عدالت خواهی و.ارمانگرایی ما که این ویترین را ندیده بودیم شاید... البته فکر نکنید منظورم غنیمتخواری و مرده خوری سیاسی و اینجور حرفاست
جنگ زد نعره ولی پنجره هارا بستید
به غنائم که رسیدیم به ما پیوستید
<البته شاعر غلط فرموده چون حضرات خود شاعر را هم
جزو غنائم خود می دانند..بی خیال! این نیز بگذرد>

منبع : مسعود ده نمکی

 

 

shadow_1352@yahoo.com

اوشو:
همینجا و اکنون زندگی کن!
زندگی با امید، زندگی در آینده است
چیزی که در واقع زندگی را به تعویق می اندازد.
نه این زندگی نیست، نوعی خودکشی است.
نیازی به هیچ امیدی نیست.
همین جا و اکنون زندگی کن،
زندگی لذت لابزال است،
و در همین جا بر سر و رویت میبارد و
تو نظر یه دیگر سوی داری.

عشق مرز بین ماده و آگاهی است
مرز بین لاهوت و ناسوت.
عشق ریشه در زمین دارد،
از این رو با درد و رنج همراه است.
و وجد و سرور می آفریند
چون شاخسار در آسمان دارد.

شهوت دارای همان انرژی عشق است ،
تفاوت تنها در سمت و سوی آنهاست،
شهوت رو به مادون دارد،
و عشق به ماورا می نگرد.
شهوت همانند ریشه های یک درخت است،
و عشق همچون بالهای یک پرنده
اما انرژی ایندو همسان است.تمامی انرژی آنها یکسان است.
 

 

 

drfbehnia@yahoo.fr

بوتاکس

اخم کردن و جمع کردن پلکها به مدت طولانی باعث ایجاد خطوط و چروکهای پوستی در بین دو ابرو و گوشه‌های چشم میشود. این چروکها در بالای ابروها در ناحیه پیشانی نیز پدیدار میشوند. با تزریق بوتاکس میتوان این خطوط را تا حد زیادی برطرف نمود. این آمپول براحتی در مطب قابل تزریق است اما نقاط تزریق بسیار حساس هستند و نباید این تزریق را بدست افراد بی تجربه داد.
این ماده یک پروتئین خالص شده از ترشحات یک باکتری است که مانع از تاثیر امواج عصبی بر روی عضله شده، بی حرکتی موقت عضلانی ایجاد میکند. تزریق مقادیر بسیار کم این ماده در داخل عضلات صورت مانع از انقباض آنها میشود. به این ترتیب خطوط ناشی از حرکت این عضلات از بین میروند.
بوتاکس از سال 1980 مورد استفاده درمانی قرار گرفته است. در ابتدا برای بیماران مبتلا به تنبلی چشمی و تیکهای عصبی چشمی استفاده میشد. از سال 1987 متخصیصین زیبایی و پوست پی به اثر فوق العاده آن بردند و به منظور کاهش دهنده چروک از آن استفاده کردند.
این ماده را فقط در بالای صورت، در ناحیه پیشانی، بین دو ابرو و گوشه‌های چشمها میتوان تزریق کرد و در بقیه نواحی صورت ممنوعیت مصرف دارد. تزریق این ماده در بقیه نواحی صورت باعث افتادگی پوست میشود و در نتیجه خطوط را واضحتر عمیقتر میکند. با توجه به میزان بسیار ناچیز تزریق در زیر پوست بوسیله یک سوزن باریک، نیازی به استراحت طولانی بعد از تزریق وجود ندارد.
عضله فلج شده دیگر نمیتواند منقبض شود در نتیجه پوست به حالت استراحت در می‌آید و به تدریج خطوط قبلی باز میشوند و چروک جدیدی نیز تشکیل نمیشود. هرچه قدر خطوط قبلی عمق کمتری داشته باشند، رد باقیمانده از آنها کمتر خواهد بود. به این ترتیب ممکن است برای از بین بردن خطوط باقیمانده صورت از روشهای دیگری مانند لیزر، پیلینگ و تزریق مواد پرکننده استفاده شود. عضلات دیگر صورت مانند عضلات بالا برنده ابروها که تحت تاثیر این تزریق قرار نگرفته‌اند بکار خود ادامه میدهند و به این ترتیب مشاهده میکنید که بعد از تزریق ابروها به بالا کشیده خواهند شد. تزریق بوتاکس برای خطوط خنده اطراف دهان نه تنها بی اثر است بلکه ممکن است در حرکتهایی مانند خوردن و حرف زدن که جزو حرکات بسیار مهم بدن هستند اختلال ایجاد کرده و در نهایت باعث نارضایتی بیمار گردد.
مواردی که باید به آنها توجه خاص نمود:
1. پیش از تزریق بوتاکس، پزشک را از مصرف هر گونه دارویی که مصرف میکنید مطلع سازید.
2. تا 5 ساعت پس از تزریق نباید به حالت دراز کش قرار گیرید. در صورت نیاز به استراحت یا خواب باید در وضعیت نیمه نشسته باشید.
3. برای تاثیر بیشتر دارو بر روی عضلات تا 5 ساعت پس از تزریق، عضلات اخم، پیشانی و گوشه چشمها را مرتبا منقبض کنید به عبارت ساده تر مرتبا بخندید، اخم کنید و ابروهای خود را بالا بیاندازید.
4. از مالش دادن نواحی تزریق تا 5 ساعت پرهیز کنید که این کار باعث پخش شدن دارو شده که هم تاثیر آنرا کاهش میدهد و هم ممکن است به نواحی خطرناک نزدیک شود.
5. تا 5 ساعت پس از تزریق از قرار دادن کمپرس گرم در نواحی تزریق خودداری نمایید که تاثیر دارو را کاهش میدهد.
شروع تاثیر دارو بر روی عضلات از 3 تا 7 روز بعد از تزریق میباشد. بیشترین تاثیر تا 3-4 ماه میباشد که به تدریج این اثر افت میکند و عضلات شروع به فعالیت میکنند. بیماران در فواصل مختلف نیاز به تزریق مجدد پیدا میکنند. با تکرار تزریق به موقع دارو عضلات نازک شده و بتدریج تحلیل میروند و به این ترتیب مدت زمان اثر دارو افزایش می‌یابد.
عوارض این دارو کم، موقتی و وابسته به محل تزریق دارو میباشند. سوزش و کبودی محل تزریق از جمله این عوارض هستند که نیازی به انجام اقدام خاصی ندارند و در زمان کوتاهی از بین خواهند رفت. در افرادی که برای اولین بار این تزریق را انجام میدهند ممکن است سردرد ایجاد شود که این نیز موقتی است و با مصرف فقط استامینوفن میتوان آنرا کاهش داد. بخاطر داشته باشید که داروهایی مانند آسپیرین ممکن است کبودی در محل تزریق ایجاد کنند. در موارد بسیار نادر نیز ممکن است افتادگی پلک بروز کند که این نیز موقتی است و نیازی به درمان ندارد.
استفاده از بوتاکس در بعضی افراد تحول زیادی در زندگی ایجاد میکند بخصوص اگر این روش با دیگر روشهای بهسازی پوست انجام گیرد.

Best Regards
Dr. F. Behnia
For more information you can contact through these Tel. Nos.: +98-21-66014445 on Sat. Mon. Wed. at Tehran time 5-8 pm (13:30-16:30 GMT) Or +98-21-88873000 on Sun. Tue. at 1-5 pm (9:30-13:30 GMT)

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

قبل از هر چیز سلام
حالتون خوبه ؟ دماغتون چاقه ؟
همین دیروز پریروز که خدا همچین محلمون گذاشت یه نموره برف واسمون فرستاد پائین ببین این رانندگان تاکسی چه بر سر ملت آوردن . البته من که یزدم این جا هم از این خبرا نیست اما روزنامه ها نوشته بودن بیشتر تاکسیا ، خالی دنبال دربستی بودن و اینو من قبلا بار ها دیدم . حالا تاکسیا کاسب کارن این راننده های شخصی که خالی میرن سر کار چرا زورشون میاد دو نفرو برسونن سر کارشون تا یه عده دو ساعت دیر نرسن سر کار
این آخوند محلمون گر چه یه مقداری گیج میزنه و به حرفاش عمل نمیکنه ولی وقتی میره بالا منبر حرفای جالبی میزنه این دفعه میگفت : ایها الناس ما گفتیم بله دوباره گفت : ایها الناس ما دوباره گفتیم بله آخوند محلمون هم که داشت خوشش میومد اومد دوباره بگه که یکی یه چشم غره رفت اونم حساب کار دستش اومد گفت روزی دست خداست و هیچ کس نمیتونه به زور از خدا روزی بیشتری بگیره و البته اگه تونستی بگیری فرداش بچت مریض شد زیاد به خدا گیر نده . فرضا هم که این کار اشکالی نداره آخه خدا رو خوش میاد تو این سرما ملت منتظر تاکسی شما منتظر مسافر دربستی یه عده هم که خطی سوار میکنن دولا پهنا حساب میکنن
اینجاست که مسافر که ممکنه هر شغلی داشته باشه مثلا کارمند از دیر رسیدن و دادن کرایه بالاتر و خیس شدن و غیره اعصابش خورد شه و کار ارباب رجوع رو را نندازه و دلش خنک شه اون وقت ارباب رجوع هم که کارش راه نیافتاده با اعصاب خورد میره خونه با زنش دعوا میکنه و بعدش هم تو مهمونی که شب دعوتن میگه این دولت مزخرف حتی یه کار ساده رو هم نمیتونه انجام بده و این داستان ادامه دارد
حال کردید چطور از یه روز بارونی به ریشه یابی معضلات اصلی جامعه رسیدم نه جون من حال کردید ما یه درسی داریم به نام اصول مدریت که از همین نتیجه گیریا استفاده میکنن برای ریشه یابی معضلات
البته صحتای انتهائی من بیشتر جنبه شوخی داشت و نمیخوام تمام مشکلات و گردن رانندگان تاکسی بندازم منظورم اینه که اگه هر کسی تو کارش انصاف رو رعایت کنه خیلی از مشکلات کشور حل میشه
همین امروز منتظر یاری سبزتان هستیم

محمد علي پوردارا دانشجوي سال آخر مهندسي صنايع
به فكر رنگ سبز فردا باش
حق نگه دارتون

 

 

metemadi1351@yahoo.com

اشخاص مختلف چطور فیل شکار می کنند؟

ریاضیدان ها
ریاضیدانها به آفریقا می روند ، هر موجودی که فیل نیست کنار می گذارند و سپس یکی از آنها را که باقی مانده است می گیرند .
البته ریاضیدانهای با تجربه ، ابتدا سعی می کنند تا ثابت کنند حداقل یک فیل در آفریقا وجود دارد . آنگاه به آنجا می روند .
استادان ریاضی ، با تجربه ، ابتدا ثابت می کنند حداقل یک فیل در آفریقا وجود دارد و سپس پیدا کردن و شکار آن را به عنوان تمرین برای دانشجو باقی می گذارند

مهندسان نرم افزار کامپیوتر
این دسته شکار فیل را بر
اساس اجرای الگوریتم زیر انجام می دهند :
گام 1) برو به آفریقا
گام 2) از دماغه رود نیل ( جنوبی ترین نقطه آفریقا ) شروع کن
گام 3) به سمت شمال حرکت کن و هر منطقه را از غرب به شرق بپیما .
گام 4) در هر گذر ،
الف – هر حیوانی را که می بینی شکار کن .
ب – آن را با فیل مقایسه کن .
ج – اگر با هم برابر بودند کار تمام است و گرنه برو به گام 3 .
برنامه نویسان با تجربه ، ابتدا یک فیل را در قاهره (شمال آفریقا) قرار می دهند تا مطمئن شوند که الگوریتم فوق خاتمه می یابد .

اقتصاددان ها
اقتصاددان ها فیلی را شکار نمی کنند ، زیرا اعتقاد دارند که با ایجاد بازار آزاد و دادن پول به اندازه کافی به فیلها ، خودشان ، خودشان را شکار می کنند .

سیاستمداران لیبرال
از آنجا که این دسته معتقدند که همه موجودات راست می گویند لذا اولین حیوانی را که می بینند شکار کرده و می گویند که این فیل است ! و نظر هر کسی قابل احترام است لذا اینها درست می گویند .

سیاستمداران دموکرات
ابتدا شکار کردن فیل را به رای گذاشته اگر حائز اکثریت آرا بشود آنگاه به نیرو های مردمی دستور شکار آن را می دهند !

سیاستمداران دیکتاتور
هر چه دیکتاتور بگوید همان است ! پس اولین موجودی که به شما بدهند فیل است
!
سیاستمداران آمریکایی
ابتدا با استفاده از رسانه های گروهی نشان می دهند که فیل ها یا تروریست هستند یا در حال تهیه بمب هسته ایی ! سپس با متحدانشان به آفریقا لشکر کشی می کنند . پس از اشغال کامل قاره سیاه ، اعلام می کنند که هیچ فیلی اینجا نبوده است ! و اینها اشتباهات اطلاعاتی سازمانها سیا و همکارانش بوده است .

برخی دیگر از سیاستمداران
به هیچ وجه فیل را شکار نمی کنند . اما آنها فیل هایی را که شما گرفته اید بین مردمی که به آنها رای داده اند تقسیم می کنند .

روانشناسان
اینها ابتدا شما را هیپنوتیزم کرده و به شما می قبولانند که آنها فیل شکار کرده اند . پس از بیداری نیز به شما می گویند که اگر الان فیل نمی بینید یا شیزوفرنی شده اید یا دچار توهم در ضمیر ناخود آگاه خود !

وکلای حقوق
وکلا فیل شکار نمی کنند . ولی دور گله فیلها می گردند و در مورد اینکه هر کدام از فضولاتی که بر روی زمین ریخته متعلق به کدام فیل است ، بحث می کنند .
البته اگر کسی آنها را استخدام نماید می توانند بر اساس شکل و رنگ یکی از همان فضولات ثابت کنند که کل گله به موکلشان تعلق دارد .

معاونین بخش مهندسی ، تحقیق و توسعه
اینان خیلی سعی می کنند که فیلی را شکار کنند ، اما کارمندانشان به آنها اطمینان می دهند که تمام فیلهای موجود قبلا شکار شده اند .

مامورین کنترل کیفیت
اینها به فیلها کاری ندارند ، بلکه دنبال اشتباهات سایر شکارچیان می گردند.

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

روز کدام دانشجو؟

می گویند و از قدیم نیز می گفتند که 16 آذر روز دانشجو است. پیش تر ها این قدر فکری نبودم که این کارها یعنی چه؟ روزها می آمدند و می رفتند و گاهاً بعضی ها نامی نیز همراه خود داشتند. یکی روز هوای پاک، دیگری روز ملی استاندارد و روز دانشجو نیز برای من از همین جنس بود و نه چیزی بیشتر.هر سال در این روز چند مصاحبه با چند نفر و چند سخنرانی از تلویزیون و همایشی و مراسمی و... همین.
با ورود من به دانشگاه قضایا لااقل برای من تغییر کرد. در خیال من روز دانشجو در دانشگاه بایستی جلوه ای متفاوت می داشت. گمان می کردم که انجمن های اسلامی یادبودی خواهند گرفت برای متقدمین خود. برای آن سه قطره خون که اگر اجباری به زنده ماندن نبود دکتر نیز خود را همانند آن ها در برابر درب دانشگاه تهران به آتش می کشید. گمان می کردم روز دانشجو روز میثاقی برای یک دست کردن جنبش دانشجویی خواهد بود. اما این طور نبود. این از همان ابتدای ورود به دانشگاه مشخص شد. انجمن های اسلامی که پیشتاز جنبش دانشجویی نه تنها در ایران، که در دانشگاههای اروپا و امریکا بودند – همانهایی که با ورود محمد رضا پهلوی به نیویورک مقابل سازمان ملل راه پیمایی کردند و تحصن و دعوا و تخم مرغ و گاز اشک آور و...- دیگر میراث دار به وجود آورندگان خود نبودند. تشخیص این قضیه برای یک ورودی جدید در سال 81 کار مشکلی نبود. انجمن های اسلامی به شکرانه ی وجود حکومت اسلامی از تلاش و تکاپو ایستاده بودند. و کاش می ایستادند، یک دور در جای سریع زدند و با سرعت پشت به همه ی آن چه این نهضت طی سال ها تلاش و مبارزه و زندان رفتن به دست آورده بود تاختن گرفتند. طوری که امروز خواسته ی معدود باقی ماندگان آن تفکر این است که شما لطف کرده پسوند اسلامی را از جمعیت خود حذف کنید. در ذهن من انجمن اسلامی همواره مترادف بوده است با عده ای جوان مسلمان پیشتاز و پیشرو با اعتقادات اسلامی اصیل و عمیق. عده ای مبارز و تلاشگر برای اجرای عدالت، با انگیزه هایی ما فوق. و حالا کجاست آن پیشتازی؟ کجاست پایبندی به آن اصول؟ و شاید این نیز از موهبت های حکومت اسلامی باشد. انجمن اسلامی در زمان حکومت طاغوت بایستی آن قدر پایبند به اصول باشد که برای خاطر ایجاد یک نمازخانه در محیط دانشگاه یا دانشکده ی خود تلاش و دوندگی کند و فحش پذیرا باشد و آن گاه در حکومت اسلامی هنگام اقامه ی نماز در مسجد دانشگاه دفتر انجمن اسلامی دانشگاه باز است و افراد به کارهایی غیر مشغول اند. لابد خیلی مهم است که واحد مطالعات زنان راه انداخته اند و پا بر روی پا انداخته، سیگار می کشند و پسر و دختر از حقوق پایمال شده ی زنان سخن می گویند... در حکومت اسلامی است که انجمن اسلامی تلاش می کند که سال به سال در فعالیت هایش اسمی از اسلام نباشد. انگار این ها از لج کردن با حکومت به لج کردن با اصولی که حکومت بر مبنای آن شکل گرفته است رسیده اند. این می شود که امسال وقتی می بینم در دانشگاه پارچه زده اند و نوشته اند به نام انسان، به نام آزادی، اصلاً تعجب نمی کنم.
کجایی حضرت شهید! جناب آذر شریعت رضوی... قطره ی خون ماندگار در تاریخچه ی جنبش دانشجویی... امروز تابعین شما به آب و آتش می زنند تا برای دیدن گل روی آقا یا خانم نیکسون هم که شده به آکادمی های غرب سفر کنند... بگذریم.
سال ها گذشته است. به خواب هم نمی دیدند. در سال 1332 اصلاً گمان نمی کردند" دانشجويان هوادار جبهه ملّي ايران و احزاب وابسته به آن"، اصلاً گمان نمی کردند" جريان دانشجويان مسلمان" ‏كه در پيرامون انجمن‌هاي اسلامي متشكل شده بودند ، و اصلاٌ گمان نمی کردند "سازمان دانشجويان دانشگاه ‏تهران" كه به‌وسيله حزب توده هدايت مي‌شدند *، اصلاً گمان نمی کردند که این فعالیت هایشان به پیروزی ختم شود.در رویاهایشان می دیدند که روزی بتوانند با همین مبارزات دانشجویی حکومت پهلوی را سرنگون کنند و امروز می بینیم که حکومت پهلوی سرنگون شده است. نه که بخواهم بگویم همه زحمت این مهم را جنبش دانشجویی متحمل شده است... گمان نمی کردند روزی جنبش دانشجویی پیروز شود. اما بیشتر از این، گمان نمی کردند که پس از پیروز شدن جنبش دانشجویی، این جریان کاملاً فشل شود تا جایی که امروز با تعطیل شدن دانشگاهها در 16 آذر به علت آلودگی هوا همه ی آن چه برای روز دانشجو بافته بودند نقش بر آب می شود و این یعنی اعتباری حداکثر یک روزه برای سر و ته کرباس این جنبش دانشجویی...!
می دانم در زمینه ی این مساله سخن ها رفته است و اقوام مختلف، گوناگون نظر داده اند. در یک نگاه کلی نظرات در زمینه ی بی هویت شدن و خاموش شدن جنبش دانشجویی یک طیف را شامل می شود که یک سوی آن مطلق کننده گان وحامیان بی چون و چرا دولت ها در کشور قرار دارند و سوی دیگر نفی کنندگان مطلق سیستم. شاید دو سوی طیف به یک اندازه حرفشان خریدار داشته باشد چون که ریشه ی هر دو حرف از یک طرز تفکر به خصوص نشأت گرفته است. عده ای به راحتی و بی هیچ دردسری این پدید ه را مولود توطئه ی دشمنان می دانند. استدلال کرده و می گویند دانشگاه پایگاه اصلی جوانان مومن بوده است و لذا دشمن این پایگاه را نشانه رفته است. دشمن می خواهد جوان مومن ما تبدیل بشود به جوان هوسران. باور ندارید؟ نمونه اش همین ماهواره و فیلم های مستهجن و... بعد هم برای این که حرف خود را مستدل نشان دهند چند مثال می آورند که یک فیلم بود که فلان طور بود و فلان نکته را هم نشان می داد و بــعــله! بعد تر نیز اگر کمی به روزتر و آشناتر با تکنولوژی باشند و البته داناتر، اضافه می کنند: و نمی دانید این اینترنت چه می کند با جوانان ما. و از چت کردن و دسترسی آسان به عکسها و فیلمهای آن چنانی صحبت می کنند. این طرز استدلال کار صعبی نیست. با پرتاب توپ به سمت حریف می توانیم تمام اشتباهات گذشته و حال را نادیده بگیریم. طرف مقابل طیف هم وضعیتی بهتر از این ندارد. می گویند دانشگاه به یک کانون فعال سیاسی برای مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شده بود – غافل از این که پس چه کسی انقلاب کرد؟ چه کسی برای حفظ این نظام تفنگ دست گرفت و جنگید؟- و لذا برای حکومت منطقه ی امن تلقی نمی شد. دانشجو معتاد باشد، هرزه باشد بهتر از این است که در سیاست دخالت کند. اگر پسر دانشجو دنبال فلان دختر هم کلاسی خود باشد، اگر سر او را به عشق های پوچ بین دختر و پسر در دانشگاه گرم کنیم بهتر از این است که سرش بجنبد و سوال کند که چرا به فلان وعده ی خود عمل نکردید. اگر شب ها به پارتی برود و روزها در دانشگاه ها به درس خواندن مشغول باشد بهتر از این است که در سیاست دخالت کند. یک همکلاسی داریم از دوستان تیم المپیاد ریاضی. یک بار که داشت نظریه اش را راجع به فلسفه ی وجود المپیاد طرح می کرد گفت قبل از انقلاب دانشجویان مستعد درگیر کارهای سیاسی می شدند. المپیادها برای این راه اندازی شده اند که بچه های تیزهوش و مستعد را درگیر کاری بکنند غیر سیاست!
متن دارد زیاده می شود و می دانم که جسارت است. حقیقت این است که قرار نبود تدبیر این هفته به این مطالب بپردازد. می خواستم حلول روز دانشجو را تبریک بگویم. فکری شدم که به کدام دانشجو باید تبریک بگویم؟
جناب آذر شریعت رضوی! شهید بزرگوار! امسال در مراسم ورودی های جدید دانشکده ی برق شریف بچه های سال بالایی یک شوخی با تازه واردها کردند. به دروغ فرمی را پخش کردند و ادعا کردند که فرم درخواست ورود به دانشگاه UCLA است. UCLA را که می شناسید:University of California at Los Angeles جای شما خالی بود. طفلکی ها ورودی های جدید با چه ولعی فرم ها را پر می کردند تا شاید در قرعه کشی ورود به آن مکان مقدس برنده شوند. حقیقتش را بخواهید این حادثه مرا بسیار به یاد شما انداخت. می دانید که اگر این دوستان ما موفق شوند به آن سرزمین بروند کارمند همان آقا و خانم نیکسون ها می شوند.
جناب آذر شریعت رضوی! اگر مکاشفه ای رخ می داد و شما درست صبح 16 آذر 1332 قبل از خروج از خوابگاه خود این روزها را می دیدید باز آن روز از سر در اسکناس پنجاه تومانی عبور می کردید؟ شما باید جواب ما را بدهید، لااقل برای ثبت در تاریخ... جناب شریعت رضوی! شما بازی را برده اید یا آن آقا و خانم نیکسون؟؟؟

* سه ‏جريان عمده سياسي- نظري معترض و تحول‌طلب دانشجويي در ايران پس از شهریور 1320 به تعبیر محقق برجسته عبدالله شهبازی در مصاحبه با ایسنا

 

 

sa_ma1400@yahoo.com

بی تردید مخ بازتاب باز،تاب برداشته است!
واکاوی انگیزه های احتمالی سایت بازتاب از لجن پراکنی خبری علیه احمدی نژاد

سایت بازتاب بار دیگر به رغم افشای کذب بودن اخبار جنجالیش توسط شاهدان عینی در حرکت دیگر ی اقدام به فضاسازی جدیدی علیه احمدی نژاد کرد
این سایت در یک جوابیه بچه گانه که حاوی مطالبی بسیار سخیف و بدور از شأن گردانندگان و دست اندر کاران آن است با متهم کردن منتقدان به گماشتگی رسانه ای احمدی نژآد تلاش کرده که خبر کذب خود را با تحریف بازسازی کند .
سایت بازتاب که از نخستین روزهای تشکیل دولت نهم به صف مافیای بین المللی مخالفت سخت با احمدی نژاد پیوسته است قبلا از حضور احمدی نژاد در برنامه رقص زنان خبر داده بود اما اینبار بجای عذرخواهی به دلیل انتشار اکاذیب موضوع حضور احمدی نژاد هنگام اجرای دکلمه زن مصری را پیش کشیده است.
حتی در ادامه با افتخار به نشر خبر کذب دیگری که از سوی این سایت صورت گرفت اشاره کرده که همان داستان کذائی هاله نور می باشد.
البته این سایت در آخر به یاد مصالح جامعه افتاده و گفته که دیگر قصد دامن زدن به این اخبار را ندارد.که هم می توان از آن معنای غلط کردم را برداشت کرد و هم می توان از آن میزان ظرفیت بازتاب را ارزیابی کرد که تا چه اندازه می تواند در مقابل افشاگری و انتقاد رسانه های حقیقت گو تاب بیاورد.
این سایت در خبر دیگری برای اینکه به گماشتگی مافیای قدرت و ثروت متهم نشود از احمدی نژاد پرسیده که:
بالاخره تكليف مافياي نفتي چه شد؟

واقعا بازتاب چه قصدی می تواند داشته باشد.
برای پاسخ به این سوال واکاوی ماهیت رسانه ای و جریانی این سایت و همچنین بررسی دیگر علل قابل استناد ضروری می نماید:

وابستگی سیاسی و جریانی
بازتاب وابسته به محسن رضائی است که او نیز در شرایط فعلی به جرگه حامیان پشت پرده قالیباف پیوسته است.
تنها لازم است سری به صفحه اول بازتاب بیاندازید و تیتر ها را بررسی کنید.

ماهیت رسانه ای
بازتاب، برخلاف آنچه که خود می نمایاند یک سایت خبری تحلیلی عادی نیست بلکه می توان آن را یک بنگاه خبر پراکنی نامید که امروز در قامت یک خبرگزاری ژورنالیستی کاملا محرمانه در دایر مدار معادلات سیاسی کشور قد علم کرده است

اهداف رسانه ای:
این سایت با اهداف سیاسی و در راستای جریان سازی خبری به نفع اربابان خود راه اندازی شده است و در هر شرایطی به اقتضای زمان اخبار خاصی را علیه جریان های رقیب تولید و انتشار می دهد. به همین دلیل تنها به منافع سیاسی خود می اندیشد و مصالح جامعه برایش اهمیتی ندارد

از نگاه روش و رویکرد های خبری
مهمترین روش بازتاب بهره برداری از عملیات روانی است که دراین خصوص به طور مداوم افکار عمومی جامعه را سنجیده و سعی می کند بر روی این افکار سوار شود
در این خصوص بازتاب سعی کرده دامنه حوزه فعالیت خبری خود را تا حد امکان توسعه داده تا از این رهگذر بتواند در هر موضوعی دست به تولید و تکثیر خبر کند.
یکی از علت های بالا بودن آمار اخبار مربوط به مسائل جنسی دراین سایت نیز به همین دلیل است.

اغراض تاریخی
در این خصوص به گذشته بر می گردیم:یکی از ويژگی های سایت های خبر ساز بالا بودن میزان حس انتقام جوئی است در این باره شاهد مثالی را متذکر می شویم:
این سایت در آغاز دولت احمدی نژاد خبر کذبی را به معاون اجرائی رئیس جمهور نسبت داده بود که منجر به صدور حکم قضائی علیه مسئول آن شد و نامبرده با اصرار سعید لو بازداشت شد.
این اقدام بحق سعید لو که بسیار بر جناب مسئول بازتاب اثر سوق الجیشی و مغزی وارد کرد می تواند از دلایل دیگر اقدامات تخریبی بازتاب علیه احمدی نژاد باشد

دلایل جوی
پس از بارش برف شدید در تهران که سبب شد ماشین های جهادی شهردار به اصطلاح کارآمد تهران در برف ها گیر کنند و نتوانند برف ها پارو کنند و به همین دلیل قالیباف مجبور به عذر خواهی از مردم شد بازتاب سعی کرد با این خبر کذب نگاه اعتراض آمیز مردم نسبت به قالیباف را به سمت احمدی نژاد سوق دهد.

دلایل ورزشی
این اولین بار بود که یک رئیس جمهور از ایران در چنین مراسماتی برای تشویق ورزشکاران شرکت کرده بود و بازتاب نگران بالارفتن محبوبیت احمدی نژاد در میان ورزشکاران و ورزش دوستان بود که از طریق خواست نظر ها را برگرداند.

و بالاخره دلایل روانشناختی
الف- ( فشار روانی به دلیل قرارگرفتن در آستانه انتخابات)
از نگاه دیگر فشار روانی و عصبی وارده بر بازتاب بدلیل قرار گرفتن در آستانه انتخابات شورای شهر تاب برداشتن مخ بازتاب کمی عمیق تر شده است به اندازه ای که در ادامه این پاسخ نامه ادعا کرده مسئولان قطري مضامين فرهنگي و ميراث تاريخي تمدن ايراني و شيعي را سرقت کرده و احمدی نژاد پر صلابتی که در زمانی که امیر قطر در ایران مهمان بود بعد از آنکه از عبارت خلیج عربی استفاده کرده پاسخ کوبنده ای به او داد حال در قطر در مقابل سرقت ادعائی قطری ها سکوت کرده است

ب- سندروم اینترنتی
این سایت به ظاهر به سندروم اینترنتی از نوع بالا رفتن میزان بازدید کننده دچار شده است در این نوع بیماری مسئول سایت یا وبلا گ به شدت نسبت به سایت خود حساس می شود هم به لحاظ آمار بازدید کننده هم به لحاظ انتقادات مخالفین سایت . اگر اشتباه نکنم خبری هشدار دهنده در البرزنیوز در این مورد خواندم ( البته این هشدار ظاهرا خطاب به وبلاگ نویس ها بود که البته احتمال اپیدمی شدن آن در میان سایت هائی مثل بازتاب را رد نکرده بود)

بازتاب حقیقت از بند 4 پاسخنامه:
حقیقت اینست که رويكرد انتشار اخبار خلاف واقع برای تخریب احمدی نژاد متأسفانه در حال تبديل شدن به فرهنگ براي برخي منفعت طلبان و وابستگان رسانه ای آنان است كه نخستین بار با ساختن خبری مضحک و کذب توسط بی بی سی و دیگر رسانه های بیگانه در خصوص حضور احمدی نژاد در واقعه تسخیر لانه جاسوسی به وقوع پیوست
بازتاب و تمام کسانی که به این اکاذیب دامن می زنند به نظر من باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند. چرا کسی به دلیل این لجن پراکنی اعتراض نمی کند.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

16 آذر / 7 دسامبر / 15 ذی القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
16 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه كوروش وصيت كرد گور او در پاسارگاد(پارس )باشد و " زروبابل " را رئيس يهوديان آزاد شده از اسارت کرد
كوروش بزرگ بنياد گذار ايران 530 سال پيش از ميلاد در اينجا كه وصيت كرده بود دفن شد

كوروش بزرگ بنياد گذار ايران هفتم دسامبر سال 539 پيش از ميلاد ضمن ديدار از معبد اصلي شهر بابل و اداي احترام نسبت به آن در همين جا خطاب به همراهانش اعلام داشت كه در هرجاي دنيا كه بميرد بايد جسد او را به پاسارگاد پارس منتقل و در انجا دفن كنند . اين بيان کوروش در تاريخ تحت عنوان " وصيت کوروش " ضبط شده است. کوروش با اين که زرتشتي بود به اديان ديگر که پيروان داشتند و نزد آنان مقدس بودند احترام مي گذارد.
     وي در همين روز « زروبابل » را به رياست بيش از چهل هزار يهودي كه آنان را از اسارت بابلي ها آزاد كرده بود برگماشت تا به اورشليم باز گرداند و به حد كافي سرباز محافظ و پول در اختيار گذارد تا اورشليم و معابد ويران شده يهوديان را بازسازي كنند . بسياري از اين يهوديان از پنجاه سال پيش از آن در اسارت دولت بابل بودند . يهوديان آزاد شده سال 538 پيش از ميلاد به ديار خود رسيدند. كوروش 29 اكتبر سال 539 پيش از ميلاد اعلام داشته بود كه ماموريت او براي آزاد كردن آسياي غربي و الحاق اين مناطق به جامعه مشترك المنافع ايران پايان يافته است و بايد نوروز را در پارس باشد.كوروش پس از تصرف بابل دستور نوسازي بندر صيدا ( لبنان فعلي ) را كه به دست بخت النصر امپراتور بابل ويران شده بود به هزينه ايران صادر كرد.

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

16/09/59
بررسي سپاه سوسنگرد و خوزستان و نتيجه گيري از شواهدي كه احتمال قريبالوقوع حمله عراق به سوسنگرد را مطرح ميسازد .

حملات چريكي و نفوذي خودي در كرخهكور و شمال بهمنشير و آتش دشمن برروي آبادان . عمليات هوايي خودي در استان سليمانيه عراق .

توصيف امام خميني از رزمندگان اسلام ( تاريخ اسلام جز يك برهه از صدر اسلام ، جواناني مثل جوانان ايران ما سراغ ندارد و … ) و دعوت آنها ( اعم از ارتش و سپاه ) و ديگران به وحدت و هشدار به ملت دربارة زيانهاي تلاش براي جداكردن مردم از روحانيت .

اخباري از اوضاع جنگ داخلي رو به بهبود عراق و كمك مالي اين كشور به اردن .

16/09/61
واشنگتن پست: عراق از امريكا مي‌خواهد كه مانع از خريد نفت از سوي كمپانيهاي غربي از ايران شود.

16/09/65
تشديد تشنج در خليج فارس بر اثر ضربات متقابل ايران در برابر حملات عراق

شليك موشك زمين به زمين ايران بسوي پايتخت عراق (بغداد)
حمله به يك سكوي نفتي متعلق به امارات عربي متحده

مورد اصابت قرار گرفتن 10 فروند كشتي در خليج فارس طي ماه گذشته.
عبور اعجاب آور ايرانيان از طول آبراه شط‌العرب براي تصرف جزيره فاو. (تصرف جزيره فاو از سوي ايران) .

 

 

تولد «دكترآذراندامي» پزشك برجسته ايراني

[16 آبان 1305] -  «دكترآذراندامي» پزشك برجسته ايراني متولد شد. بانو اندامي مدتي معلم بود اما بعداز ادامه تحصيل در رشته پزشكي همزمان با فعاليتهاي حرفه اي در انستيتو پاستور رياست بخش وبا و ديفتري اين مركز را به عهده گرفت و ازآن پس تحقيقات ارزشمند پزشكي خود را آغازكرد. درهمين ايام براي طي دوره تحقيقاتي به فرانسه رفت و گواهينامه تخصصي باكتري شناسي را اخذكرد. دكتر آذراندامي پزشك و محقق سخت كوشي بود و درسال1992ميلادي اتحاديه ژئوفيزيك امريكا نام ايشان را براي ناميدن گودالي به قطر 30كيلومتر درسياره زهره انتخاب كرد. بدين ترتيب نام اين بانوي محقق ايراني براي هميشه درتاريخ علم كيهان شناسي ثبت شد.

 

روز دانشجو

از مـهـمـتـريـن حـركت هاى سياسى قبل از انقلاب ، اعتراض دانشجويان در 16 آذر 1332 به ورودمـعـاون رئيـس جـمـهـور آمـريـكـا بـود.
نيكسون معاون رئيس جمهور امريكا در سال 1332، راهي ايران گرديد. در حقيقت او مي آمد تا نتيجه سرمايه گذاري بيست و يك ميليون دلاري را كه سازمان جاسوسي امريكا، سيا، در راه كودتا و سرنگوني دولت مصدق هزينه كرده بود، از نزديك مشاهده كند. ملت در حال افسردگي و از نفاق و تفرقه اي كه استبداد توانسته بود در ميان او ايجاد كند، ناراحت بود.
رهبري نهضت مقاومت، قصد رساندن صداي اعتراض مردم را به گوش جهانيان داشت و تلاش لندن و واشنگتن را كه مي خواست با مشروع جلوه دادن رژيم كودتا، امتيازات مورد نظر خود را در محيط آرام بدست آورد، خنثي كند. اجراي اين برنامه به عهده كميته هماهنگي دانشگاه تهران واگذار شده بود.
تظاهرات دانشجويان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به ورود دنيس رايت، كاردار جديد سفارت انگليس در ايران، از روز 14 آذر 1332، آ‎غاز گرديد. دانشجويان دانشكده هاي حقوق و علوم سياسي، علوم دندان پزشكي، فني، پزشكي، داروسازي در دانشكده هاي خود تظاهرات پرشوري عليه رژيم كودتا برپا كردند. رژيم پهلوي كه به خوبي از خشم ملت و خصوصا دانشجويان نسبت به خود و اربابان امريكا از پيش آگاه بود، با تمام قوا متوجه دانشگاه شد.
روز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه كشيده شد و ماموران انتظامي، در زد و خورد با دانشجويان، شماري را مجروح و گروهي را دستگير و زنداني كردند. صبح روز 16 آذر 1332، گارد تا دندان مسلح رژيم پهلوي براي اولين بار وارد صحن دانشگاه شد تا فرياد مخالفان را در گلو خفه كند.
در يكي از كلاسهاي درس دانشكده فني، چند تن از دانشجويان در اعتراض به حضور ماموران گارد رژيم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره مي گيرند و همين بهانه كافي بود تا وارد كلاس درس شوند و با ايجاد جو رعب و وحشت، محيط را براي بهره برداري و گرفتن زهر چشم دانشجويان آماده سازند. ماموران گارد با حمله به دانشجويان بي پناه سه تن از آنان را به شهادت مي رسانند.
حادثه 16 آذر 1332، بعنوان يك روز (مقاومت تاريخي) در تاريخ دانشگاه تهران ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم كوشش رژيم و ساواك، دانشجويان دانشگاه تهران و ديگر دانشگاههاي سراسر ايران مراسم و تظاهراتي به ياد شهيدان آن روز برپا مي كردند.

شهيد چمران در ر ابطه با حادثه 16 آذر مي گويد:
وقايع آن روز چنان در نظرم مجسم است كه گويي همه را به چشم مي بينم، صداي رگبار مسلسل در گوشم طنين مي اندازد، سكوت موحش بعد از رگبار، بدنم را مي لرزاند، آه بلند و ناله جانگداز مجروحين را در ميان اين سكوت دردناك مي شنوم. دانشكده فني خون آلود را در آن روز و روزهاي بعد به راي العين مي بينم........
نيكسون معاون رئيس جمهور امريكا به ايران مي آيد تا نتيجه بيست و يك ميليون دلار خرج كودتا را ببيند.)
« خصوصيت بالقوه دانشجويان در اين است كه با تحرك گرايش، استنباط و فهم خود فضا را تغيير مي دهند.»
شرط اصلي در تضمين امروز و فرداي دانشجو ميزان برخورداري او از معنويات است. فارغ التحصيل دانشگاه ما بايد نسبت به كشور و ميهن خود وفادار و متعهد باشد. با رافت و عطوفت با انسان ها برخورد كند و تنها در انديشه پر كردن جيب خود نباشد و براي رسيدن به اين هدف، انس با خدا و چشيدن لذات ذكر و دعا و تضرع اجتناب ناپذير است و اين هديه بزرگ را تشكل ها و انجمن هاي اسلامي بايد به دانشجويان تقديم كنند.»
 

 

سقوط هواپيماي سي 130

16 آبان 1384 - سقوط هواپيماي بويينگ سي 130

Mobin_s2004@yahoo.com
7 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شبيخون ژاپني ها به پرل هابر و ورود آمريكا به جنگ

نبرد ناو سنگين آريزونا در شبيخون پرل هابور درحال غرق شدن

بامداد هفتم دسامبر سال 1941 نيروي دريايي امپراتوري ژاپن به پايگاه ناوگان امريكا در اقيانوس آرام ــ پرل هاربور ــ واقع در مجمع الجزاير هاوايي شبيخون زد . هواپيماهاي يك ناو هواپيمابر ژاپني كه در فاصله 374 مايلي(580 كيلومتري ) پايگاه لنگر انداخته بود در دو موج در ساعت 7 و 53 دقيقه و 8 و 55 دقيقه بامداد به اين پايگاه حمله بردند . اين حملات تا ظهر طول كشيد و ضمن آن 2 هزار و 403 تن كشته ، 188 هواپيما منهدم و هشت ناو جنگي غرق شد ويا آسيب ديد. از جمله دو ناو سنگين آريزونا و اكلاهما غرق شدند . اين خبر ظهر آن روز به اطلاع روزولت رئيس جمهوري رسيد و روز بعد از كنگره اجازه دادن اعلان جنگ گرفت و از همان روز آمريكا وارد جنگ جهاني دوم شد كه تا سال 1945 طول كشيد.
    ژاپني ها همزمان به پايگاههاي انگلستان در خاور دور حمله برده بودند. چرچيل از ورود آمريكا به جنگ خرسند شد زيرا كه پس تسليم شدن فرانسه ، در برابر آلمان تنها مانده بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 7 دسامبر

  • 1877:   توماس اديسون گرامافوني را كه ساخته بود و نخستين « جعبه ساز » جهان بود به معرض تماشا گذارد.

  • 1894:   فرديناند دو لس پس سازنده آبراه سوئز در 89 سالگي در گذشت .

  • 1925:   مجلس موسسان ايران براي اصلاح قانون اساسي ( بركناري قاجاريه و برقراري پهلوي ) در تهران كار خود را آغاز كرد . 54 سال بعد در همين ايام، قانون اساسي جمهوري اسلامي به رفراندم گذارده شد و جاي قانون اساسي سابق را گرفت.

  • 1926:   نخستين يخچال گازي ساخته شد.

  • 1945:   اولين اجاق مايكرو ويو ساخته شد.

  • 1948:   مهندس مهدي بازرگان رئيس دانشكده فني دانشگاه تهران شد. رئيس دانشگاه دكتر علي اكبر سياسي و نخست وزير وقت ساعد مراغه بود.

  • 1949:   مقامات دولت معروف به مليون چين به رياست چيانكايشك به تايوان فرار كردند و آنجا را مركز فعاليت خود قرار دادند و مسئله اي را به وجود آوردند كه هنوز ادامه دارد.

  • 1988:   يك زمين لرزه هفت ريشتري دهها هزار تن را در جمهوري ارمنستان كشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    15 ذی القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « اِبن فاخِر» نحوي و لغوي بزرگ

    [15 ذي القعده 500] - « اِبن فاخِر» نحوي و لغوي بزرگ دربغداد درگذشت. او پس ازسالها مطالعه درنحو، لغت و همچنين حديث استادي توانا شد و شاگردان بسياري بدورخود گردآورد. بطوريكه حتي اهل يمن نيزازدانش او بهره بردند. شيوه نگارش ابن فاخر بنا برگفته ابن مكتوم مبتني برنثري مكلّف و آميخته با صنايع لفظي است. ازجمله آثاراين نحوي بزرگ كه خطي زيبا داشت كتابهاي« اَلمُعَلِّم درنحو، نحوُ الصَّرف و شَرحُ الاَلِف وَ اللّام مازني» را مي‎‏توان نام برد.

     

    تولد ابنُ القُف فيلسوف و طبيب برجسته عرب

    [15 ذي القعده 630] -  ابنُ القُف فيلسوف و طبيب برجسته عرب دركَرَك اردن بدنيا آمد. وي تحصيلاتش را با مطالعه فنون اوليه و اساسي علم طب و كتابت تَقدِمَةُ المَعرفَة اثربقراط آغازكرد. پس ازآن آثاررازي دانشمند و كاشف ايراني را مطالعه كرد و درزمينه معالجه امراض و علل و علائم آنها و طبقه بندي بيماريها تحقيقات جامع و گسترده‎اي انجام داد. اِبنُ القُف براي ادامه تحصيل به دمشق رفت و حكمت طب، فلسفه و رياضيات را آموخت. ابنُ القُف ازفعالترين مدرّسان و مؤلفان عصرخود بشمارمي‎رفت. ازآثاراو كتاب اَلعُمدَة را مي‎توان نام برد. اين كتاب مفصّل ترين كتاب قرون وسطي درباب جراحي است. دراين كتاب پيوند حياتي ميان شريانها و وريدها و جريان خون ميان آنها تشريح شده است. جامِعُ الفَرض ديگراثراِبنُ القُف درباره جنين شناسي، دوران رشد كودك، چگونگي رفتاربا نوزاد و پرستاري ازكودك است.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    ايهام

    ايهام عبارتى است كه انسان را به وهم مى اندازد كه اين جمله در ابتداء معناى ظاهرى خود را مى دهد و در حاليكه مقصود از آن معناى ديگر است نه آن معنايى كه ابتداء به ذهن خواننده مى رسد.
    مثل اين آيه (( ((انه تعالى جد ربنا))(77) ))
    اگر به ظاهر لفظ نگاه كنى گمان مى كنى نعوذ بالله خداوند تعالى جد پروردگار ما است و حال آنكه معناى آن چيز ديگر است يعنى همانا شاءن چنين است كه عظمت و منزلت پروردگار ما بلند است .

    ايهام در لطيفه
    (( و قال المحقق الاول فى الشرايع : و ان كان ما تحته و اسعا يستحب له تحريكه . ))
    كه در مورد وضو گرفتن است مى گويد: هنگامى كه انگشتر در دست دارى اگر انگشتر به دست تنگ باشد و آب به ان نرسد لازم است كه انگشتر را در آورى اما اگر انگشتر گشاد باشد فقط مستحب است كه وضوء گيرنده انگشتر را حركت دهد.
    كه در اينصورت انسان خيال مى كند معنى عبارت اين است : كه اگر ما تحتش گشاد باشد حركت دادن و تكان دادن مستحب است.

    باز ايهام ديگرى در شعر عربى
    (( قالت لترب معها جالسة
    اخيتى هذا الذى نراه من
    قالت فتى يشكو الهوى مخخيلا
    قالت لمن قالت لمن قالت لمن ))
    يعنى گفت : به دختر همقطار خود، اين جوان دلباخته كيست ، گفت : دلداده كسى است كه از من مى پرسد و لمن مى گويد كه تو خودت باشى .

    ايهام از حافظ
    سحر گاه رهروى در سر زمينى
    بگفتا اين معما با قرينى
    كه اى صوفى شراب آنگاه شود صاف
    كه در شيشه بماند اربعينى
    اشاره است به بعثت حضرت رسول صلى الله عليه و آله كه در سن چهل سالگى به پيامبرى رسيد
     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «مشك زمينى» است !

    فارسى من مشك زمينى است ، ولى عده اى به من پسته ى زمينى هم گفته اند و به همين جهت نبايد مرا با بادام زمينى اشتباه كرد. در تنكابن مرا اسكتو نامند. تركان به من طبلاق گويند و در كتب قديم از من بنام سعد با ضم سين ياد شده است من يك ساقه زيرزمينى هستم ، بقدر يك زيتون و گاهى كمى بزرگتر كه داراى بوى خوشى مى باشم . يك نوع من در هندوستان و پاكستان به عمل مى آيد و شبيه زنجبيل است كه چون آنرا بر پوست بمالند پس از مدت كمى موهاى آنرا از بين مى برد و اين نوع سمى بوده نبايد استعمال كرد. انواع غير سمى من به اسامى ((سعد طويل ))، ((سعد مستدير)) و ((سعد خوراكى )) است . سعد ماكول را مى كارند و آنرا جهت ازدياد شير به پستانداران مى خورانند. روغن من يك رنگ قشنگ طلايى دارد، من زياد كننده شير و خردكننده سنگهاى داخلى هستم ، عروق را باز مى كنم ، فهم و عقل را زياد مى نمايم ، رنگ رخسار را باز مى كنم ، معده را تقويت و اشتها را زياد مى نمايم ، اعصاب را نيرو داده و شهوت را تحريك مى كنم ، براى معالجه زخم معده مفيد مى باشم . بادشكن هستم ، ضد سم عقرب هستم ، خواه مرا بخورند و خواه در محل نيش آن بمالند، و چون مرا با آب ساييده و روى آتش بگذارند تا نصف شود و بسته شود، سپس برداشته هر روز ناشتا قدرى از آن را ميل نمايند بد بويى دهان را كه در اثر معده باشد برطرف مى كند و سوزش دهانه معده را معالجه مى نمايد. مخلوط من با روغن ((بنه )) درد كمر و مثانه را تسكين مى دهد و براى درد رحم نيز مفيد است ، چه بخورند و چه بصورت حمول مصرف كنند. چكاندن آن در گوش ‍ سنگينى آنرا برطرف مى كند. ماليدن من به دندان جهت تقويت لثه و خوشبويى دهان مفيد است ، پاشيدن گرد من روى زخم آنرا التيام داده ، سبب روييدن گوشت نو مى شود.
    شستشوى صورت با آب جوشانده ى من جهت زيبايى رنگ رخسار و قرمزى گونه مفيد است ، زياده روى در خوردن من فشار خون را بالا مى برد و خون را فاسد مى كند، چون مرا داخل صابون كنند آنرا خوشبو مى نمايم و استفاده از اين صابون باعث نيكويى رنگ رخسار مى شود. نوع سمى من كه در هندوستان مى رويد و در ايران به عمل نمى آيد، پوست را زخم مى كند و موهاى بدن را به سرعت از بين مى برد و خوردن آن باعث جنون است .

     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    من خرم !

    مدتي قبل اين جمله دو حرفي «من خرم» روي ديوار آپارتمان زرشكي ما خودنمايي مي‌كرد. آن هم با رنگ زرد و خطي خرچنگ قورباغه‌اي! من نمي‌دانم كدام خري، دست به اعتراف زده و حقيقت وجودي خود را بر ديوار آپارتمان مكتوب فرموده است.
    ما كه نمي‌دانستيم چي به چي است، زل زديم به آن جمله دو كلمه‌اي كه به آساني خوانده نمي‌شد. خوب كه خيره شديم، به زحمت آن را خوانديم، آن هم با صداي بلند: «من خرم».
    پشت بندش صداي شليك خنده‌هاي بچه‌هاي همسايه‌هاي آپارتمان را شنيديم. نفهميديم آنها به چه مي‌خندند؟ به خريت ما، يا آن كسي كه آن جمله را با رنگ نوشته.
    بعد از ظهرش با تينر و بنزين افتاديم به جان آن جمله دوكلمه‌اي «خردمندانه» تا بلكه پاكش كنيم. حالا مگر پاك مي‌شد؟ خدا را شكر كرديم كه اين خريت با قلم و چكش روي ديوار حك نشده وگرنه انسان‌هاي هزار سال بعد انگشت حيرت به دهان مي‌ماندند كه انسان‌هاي عصر كامپيوتر يك چيزشان مي‌شده!
     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    تقويت حافظه 

    آيا شما هم جزء افراد فراموشكار هستيد؟ آيا مي توانـيـد نام عناصر درس شيمي را بياد آويد؟و يا اينكه تاريخ اولين برخورد با همسرتان را بخاطر مي آوريد؟ مسلما خير. اين بدليل آن است كه حافظه بصورتي انتخابي عمل ميكـنـد. برخي از مسائل را بدليل اهميت بيشتر آسانـتـر از بـقـيـه به ذهن مي سپاريم. اما مغز قابليت بخـاطـر سپـردن هـر موضوعي را داشته و فقط به كمي تمرين و ممارست نياز دارد.در ادامه مقاله با روشهاي بهبود حافظه آشنا خواهيد شد.

    مسئله
    بجاي پرداختن و وارد شدن به مطالب پيچيده روانشناسي در زمينه حافظه كوتاه مدت و بلند مدت، بيايد فقط قرار بگذاريم ديگر مسائلي كه نبايد فراموش مـي كرديـم را از قـلـم نيندازيم.
    براي مثال هر كسي، شايد بجز معلم شيميتان، شما را به خاطر بياد نياوردن فرمول يك ماده خاص خواهد بخشيد. با اين حال ممكن است بخصوص هنگامي كه در تخت خواب خود مچاله شده ايد بدليل بخاطر نياوردن تلفن نامزد خود كلافه و پريشان شويد. در زير مواردي را كه بايد سعي در بذهن سپردن آنها نماييد، آورده شده است:

    اسامي
    شماره هاي تلفن
    قيافه ها
    كارها
    قرارهاي ملاقات
    تاريخهاي تولد
    گفتگوها
    حقايق ( يا اكاذيب )
    بياد نياوردن موارد فوق عمدتا نتيجه مبذول نداشتن توجه كافي مي بـاشد. اگـر بـرايـتان مهم بود هيچگاه فراموش نمي كرديد. ( اين جمله اي است كه مـعمـولا نـامـزدم بـه مـن ميگويد ) دفعه بعد كمي بيشتر سعي و دقت كرده و ببينيد تا چه اندازه بيشتر موفق تـر خواهيد شد. همچنين مخشص كنيد كه كدام حافظه را دارا ميباشيد: بصري يا سمعي. وقت پاسخ اين سؤال معلوم گرديد در موقيتي بهتر براي بهبود حافظه خود قرار خواهـيـد گرفت.

    راه حل
    در اين قسمـت نـكاتـي مهم جهت بهبود مهارتهاي به ذهن سپردن مسائل خاطر نشان شده است.

    فعال باشيد
    اين در مورد هر چيزي بايد اعمال شود، هنگاميكه در حال شنيدن، تفكر و مصالعه كـردن هستيد. سعي كنيد از مطالبي كه فرد ديگري به شما گفته، نكتـه برداري نـمـايـيـد. اگـر بيحال و غير فعال باشيد، مغزتان دچار كندي و تعلل خواهد گرديد و اگر بـراي فـعـال بـودن تلاش كنيد، ذهنتان آنچه كه در حال بين شدن است را ثبت نموده و راحت تر مي توانيد آرا بخاطر بسپاريد.

    تمركز كنيد
    به جزئيات دقت نماييد. در طول روز چيزهاي بسيار زيادي را مي شنويـم اما تنها آنهايي را بياد مي آوريم كه برايمان اهميت داشته اند. مسائل مورد اهمـيت خـود را گـستـرش و بسط دهيد تا بيشتر بتوانيد آنها را به ذهن بسپاريد. يك روش خوب اين است كه همه چيز را حياتي فرض كنيد. وانمود كنـيـد كـه يـك كـارآگـاه جنـايـي هستيد و هر آنچه كه در پيرامون شما در حال اتفاق افتادن است، حائز اهميت مي باشد.

    ايجاد پيوستگي نماييد
    بين آنچه كه ميخواهيد بياد بسپاريد و آنچه كـه قـبلا در ذهن داريد ارتباط به وجود آوريـد. اين ارتباط ميتواند يك رنگ، يك عدد يا يك كلمه هم قافـيـه بـاشـد. براي بـخـاطر داشـتن ليـستـي از چيزهاي مختلف، تصاويري كه هم قافيه با اعداد مي بـاشـنـد را بـراي خــود مجسم نماييد. براي مثال يك با "دك" هم قافيه است پس ميتوانيد در ذهن خود اولـيـن قلم ليست را با دك ضبط مجسم و مربوط كنيد. بهمين ترتيب بـراي عـدد دو كـه با "مـو" (درخت انگور) هم قافيه است انجام دهيد. همچنين ميتوانيد از كلمات مخفف، و تركيب اسامي و يا متصل نمودن اول حروف كلمات ( مانند حروف ابجد ) استفاده كنيد.

    تكرار نماييد
     روش تنبيه معلم مدرستان را بياد داريد؟ هرگاه فردي دچار خطايي مي شـد، مـجبورش ميگرد چندين و چند بار مطلبي را بنويسد. تكرار به ما براي به ذهن سپردن مـوضـوعـات كمك كرده و باعث حك شدن افكار در مغزمان ميگردد. هرگاه فردي را ملاقات مي كـنـيـد، شروع به تكرار اسم او ذهن خود نماييد. وقتي كسي شماره تلفنش را بشمـا ميـدهـد، چندين بار آنرا روي كاغذ نوشته و با صداي بلند تكرار كنيد. اگر مي خـواهـيـد مـطلبي را حفظ كنيد كافي است آنرا چندين بار روي تكه اي كاغذ بنويسيد.

    اسامي را بهم ربط دهيد
    وقتي با كسي كه با او قبلا آشنا شده ايد اما اكنون اسمـش را بياد نمي آوريـد، برخـورد ميكنيد، دچار آشفتگي و كلافگي مي شويـد. مشكل را مـي تـوانـيد با مرتبط نمودن آن اشخاص با كسي كـه بـه آنـهـا شباهت دارد و يا بـا واژه اي كه با يـكـي از خـصـوصـيــات شخصيتي آنها نـزديـك است، حـل نمـاييد. با اسامي آنها بازي كنيد ( رضا خوش تيپ، شيرين عسل ) و يك تصوير خيالي از آنها در ذهن خود مجسم نماييـد. بـراي بيـاد آوردن اسم فردي مي تـوانـيد حروف الفبا را از ابتدا بازگو نموده تا اينكه به حرف ابتداي اسم او برسيد. احتما در اين هنگام كل اسم را بخاطر خواهيد آورد.

    تصويري با مفهوم ايجاد كنيد
    از هرآنچه كه ميخواهيد بخاطر بسپاريد، تصويري خيالي در ذهن ايجاد نماييد. موضوعي را در ذهن خود تصور نماييد تا بتوانيد همه چيز را بـصـورتي واضح مشاهده كنيد. سپس هنگاميكه چيزي را فراموش كرده ايد، اين تصوير را مجسم كنيد تا مـغـز شـمـا اطـلاعـات از دست رفته را بازيابي نمايد.

    رهنمودهاي همه منظوره
    عمل كردن به اين نكات باعث ميشود دهني خلاقتر نسبت به گذشته داشته باشيد.

    از اطلاعات لذت ببريد
    ما هميشه موضوعاتي را در خاطرمان نگاه ميداريم كه به آنها علاقمنـد هستـيـم. اگـر از رياضيات متنفر باشيد، حـفـظ كـردن فـرمـول ها و تـئوريهاي پيچيده برايتان بسيار سخت خواهد بود. اما اگر يك فرضيه رياضي را به صـورت كامـل مطـالـعـه نـمـوده و بـا مـصـائب و سختي هاي فردي كه آن فرضيه را مطرح و عمر خود را براي اثـبـات آن صـرف كـرده آشـنا شويد، به مـوضوع عـلاقمند شده و بـخـاط سپـردن آن بـي دردسر و آسان خواهد گرديد. همـيـن مـطلب در مـورد مـسائـل ديـگر نـيـز صادق است. دليلي وجود دارد كه بياد آوردن شماره تلفن رستوران مورد علاقه تان آسانتر است از شماره تلفن مطب دنـدان پزشـك شما است.

    وقت بگذاريد
    حافظه بصـورت لحظه اي و آني عمل نميـكند. براي حضم و درك اطلاعات بايد وقت كافي صرف نماييد. البته بخاطر سپردن بـعضي چيزها سريعتر از بعضي ديگر انجام ميگيرد، اما هيچگاه خودتان را به دليـل كنـد بودن سرزنش نكنيد. وقتي سعي در حفـظ كردن چيزي داريد، سطح انرژي خود را بالا نگاه داشته و بصورتي مؤثر تمركز نماييد.

    آرامش داشته باشيد
    فشار رواني براي برخي از افراد مفيد است اما اغلب ما وقتيـكه رها از تنشها ميباشيم، بهتر عمل مي كـنـيم. نفسي عميق كشـيده و آرامـش خـود را حفظ كنيد. تمدد اعصاب باعث بالا رفتن سطح آگاهي و قابليت بخاطر سپاري در شما مي گردد.

    گزينشي عمل نماييد
     اين امكان وجود ندارد كه يك فرد همه مسائل پيرامون خود را به ذهن بسپارد. شما بايد انتخاب گر باشيد؛ آنچه را كه مايل به نگهداريش در حافظه هستيد بگزيـده و مـابـقـي را فراموش كنيد. مغز شما همانند يك كشوي فايل ميماند. بنابراين پرونده هاي غيرضروري را دور انداخته و فضا را براي نگهداري چيزهاي مهم تر آزاد بگذاريد.

    به سلامتي خود اهميت دهيد
    مغز بصورتي صميمانه به بدن متصل است. هر روز تمرين كنيد تا فشار خوني متــعادل و ششهايي سلامت داشته باشيد. از رژيم غذايي مناسب استفاده كنيد تا مواد غذايـي و ويتامينهاي مورد نياز بدنتان تامين گردند. خوردن مشروبات الكلي و استعمال دخانيات باعث كاهش خلاقيت ذهن ميشود.

    حافظه برتر
    همگي اين نكات روشهايي براي تمركز و دقت نمودن بيشتر بـمسـائل پيرامون ميباشد. به آنچه كه ميـخواهيد بخاطر بسپاريد اهميت داده و در اين راه سعي و تلاشي حقيقي مبذول داريد.هرچقدر بيشتر مهارتهاي نوظهور خود را پروش داده و فعالتر باشيد، حافظه پوياتر و قوي تري خواهيد يافت.
     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستاي عزيز سلام .
    اميدوارم كه هفته ي خوبي رو پشت سر گذاشته باشين ..
    خب . يه قسمت ديگه از مسيج ها رو مي خونيم ....
    269- يه سيب زميني باباش مي ميره .. بعد از چهل روز مي شه كيوي .. (9176-0912)
    270- دعاي دختر مجرد : الهم ارسل خواستگارني خوشتيپا و رشيدا و مالهو كثيرا .. بيت المستقل و الشمال ويلانا و سيارتهو ماكسيما يا پرشيا يا اقلتا پرايد ... (0608-0916)
    271- به يكي كه عاشق كاراته بوده مي گن بابات چكاره اس ميگه كمربند مشكي قرآن داره .. (0608-0916)
    272- زيان ياجوج ماجوج بلدي ؟ " يراكرس متشون يسراف نزن روز يرايم راشف تدوخ هب يراد يليخ منكيم ساسحا " لطفا از آخر بخون (0608-0916)
    273- عشق فقط عشق لاتي ... شيش ماه زنداني بي ملاقاتي ... عرق و آبجو باهم قاطي .. فكر نكني كه ما لاتيم ... ما فقط خاطرخواتيم .. (0608-0916)
    274- مي دوني بزرگترين نارگيل دنيا با كوچيكترين اون چه فرقي داره ؟ نمي دوني ؟ ..... فكر كن ... فكر كن .. نمي دوني ... خب اشكال نداره .. مي رم از يه ميمون ديگه مي پرسم .. (6094-0915)
    275- ek
    Ok
    Vak
    Vok
    Oak
    Voak
    Avok
    Ovok
    Vokvok
    Uovoukovak
    Kovak kovak
    ديدي بالاخره زبون اردكا رو ياد گرفتي.. فردا زبون كلاغا رو يادت مي دم .. (6094-0915)
    276- دوست خوب داشتن بهتر از تنهاييه ... و تنهايي بهتر از با هركس بودنه .. (5796-0913)
    277- به آقاي خسيس مي گن شيرينتر از عسل چي خوردي ؟ مي گه ترشي مفتي (5796-0913)
    278- خنگه پيرهن مشكي پوشيده بوده .. مي گن چي شده ؟ مي گه بابام فوت كرد .. مي گن چرا پاره پوره پوشيدي؟ مي گه خدابيامرز نمي ذاشت چالش كنيم .. (6094-0915)
    279- تلاش كن كسي رو براي دوستي انتخاب كني كه قلب بزرگي داشته باشه .. تا وقتي كه خواستي خودت رو تو قلبش جا كني نخواي خودت رو كوچيك كني .. (5208-0912)

    خب دوستان .. چندتا مسيج هم از نسرين خانوم مي خونيم ...
    280- قلبم محکوم شد به شکستن،غرورم محکوم شد به خرد شدن،احساسم محکوم شد به بازی گرفتن-چشمانم محکوم شدند به بريدن -اما عشقت محکوم شد که بماند در تکه تکه قلبم و قطره قطريه خونم281- اگه يه روز يکی بهت گفت عاشقته سعی نکن عاشقش شی اگه بهت گفت همه زندگيشی سعی نکن هميه زندگيت شه چون يه روز مياد و ميگه ازت متنفره اون وقت نميتونی ازش متنفر شی.
    282- هميشه غمگين ترين و رنج آورترين لحظه ي زندگی آدم،توسطه کسی ساخته ميشه که شيرين ترين و بيادماندنی ترين لحظه رو براش ساخته ..
    283- خدايا ،
    به من رفيقی بده که با من گريه کند ،
    دوستی که با من بخندد را خودم پيدا خواهم کرد
    284-زندگيه انسان 2 قسمت است : قسمت اول در انتظار قسمت دوم و قسمت دوم در حسرت قسمت اول

    خب دوستان .. اين قسمت هم تموم شد ..
    تا فردا با يه قسمت جديد
    اميد ( شماره براي ارسال مسيج : 09125698059)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    ثبت نام کنندگان در ليگ، تا بحال در 10 جدول
     18 نفري قرار داده شده اند

    براي مشاهده جدولها اينجا را کليک کنيد


    براي مشاهده جدول مربوط به کدهاي شناسايي اينجا را کليک کنيد

    *****

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    افشای وقایعی از آزمايشهاى تکان دهنده روى انسانها

    قسمت اول

    وقایعی جدیدی از آزمایش های تکان دهنده روی انسانها به دستور مستقیم پنتاگون و مراکز تحقيقاتى تحت نظر اين وزارت خانه از سال 1965 تا کنون به نقل از گزارش های افشا شده سیا، افشا شد.
    بخش اول این گزارش در پی می آید:

    خلاصه: از سال 1965 تا کنون روى انسانها بطور پنهان آزمايشهاى دارويى انجام مى گيرد که مستقيما زير نظر سازمان سيا انجام مى گيرد. در حقيقت از آن سال تا کنون سازمان سيا در بخش دارويى _ درمانى مدرن فعاليتهاى خطرناکى انجام داده است.

    _____

    سال 1966: سازمان سيا مجموعه طرحهاى محدود «مک اولترا» Mkultra را در طرح مک سرچ Mksearch براى رشد و ايجاد روشهاى فنى استفاده از مواد بيولوژيکى _ شيميايى _ راديو اکتيويته در عملياتهاى محرمانه و تهيه پادزهرهاى آن را در صورت ايجاد عوارض جانبى بر نيروها و رفتارهاى نامتعادل روحى - روانى افراد به اجرا درآورد. دکتر هنرى بيکر مى نويسد: «سلامتي، آسايش و حيات واقعى يا بالقوه نوع بشر، چه آنهايى که متولد شده اند و چه آنهايى که هنوز متولد نشده اند به امکان انجام آزمايشهاى دارويى انسان بستگى دارد». بيکر در گزارشهايش از آزمايشهاى مخوف روى انسانها طى دوران قبل و بعد از نازيسم اين سخنان را مى نويسد.
    در سال 66 بود که دانشمندان ارتش آمريکا باعث شدند يک لوله آزمايشگاهى حاوى ميکروب خطرناک باسيليوس سابس تيليس Bacillus Subtilis در يکى از پياده روهاى متروى زيرزمينى نيويورک سيتى بشکند و باعث آلودگى بالغ بر يک ميليون شهروند آمريکايى شود. ولى نه تنها فعاليت دانشمندان دارويى پنتاگون خاتمه نيافت بلکه کميسيون حمايت از تحقيقات علمى فعاليت پنتاگون را فعاليت سودمند براى نسل بشر خواند.

    _ سال 1967: در کمپانى داو کيميکال Dow Chemical پروفسور آلبرت کليگمن از دانشگاه پنسيلوانيا روى عامل خطرناک ديوکسين کار مى کرد که جامعه از آن بى اطلاع بود. در اين جريان تحقيقي، 7500 ميکروگرم ديوکسين روى انسان آزمايش شد. اين ميزان 468 برابر ديوکسينى بود که اين کمپانى در برنامه هايش اعلام کرده بود روى 10 زندانى آزمايش مى کند. عوارض آلودگى به ديوکسين ايجاد آکنه هاى شديد پوستى و تورم و التهاب و سوختگى (و پديد آمدن حالتى چون مسموميت يوشنکو رييس جمهور اوکراين) در سطح پوست مى شود. سازمان سيا در همين سال با افزودن مواد شيمبايى به آب آشاميدنى محله اصلى «اف دى اي» در واشنگتن دى سى به مطالعه عوارض افزودن ماده ال اس دى LSD و ديگر مواد به آب آشاميدنى پرداخت.
    به گزارش روزنامه کلينيکال اينوستيگيشن Clinical Investigation در همان سال به زنان باردار «کورتيزول راديو اکتيو دار» تزريق مى شد تا دريابند آيا اين ماده از طريق جفت به جنين منتقل مى شود يا خير.
    آزمايش ديگرى که محققان ارتش آمريکا انجام دادند در واقع مربوط به فعاليت پروفسور کليگمن Kligman مى شد. اين پروفسور به سرمايه ارتش به آزمايش ماده شيميايى روى پوست افراد پرداخت که باعث ايجاد التهاب و زخم در پوست صورت و پشت مى شد. او مى گويد:«اين آزمايشها را انجام مى داد تا دريابد چگونه مى توان از پوست در برابر عوامل شيميايى سمى استفاده کرد و مقاومت پوست را بالا برد».
    پنتاگون هزينه و افراد لازم براى اين آزمايشها را بطور کامل در اختيار اين پروفسور مى گذاشت. سازمان سيا در همان سال با هميارى آزمايشگاه تحقيقاتى تسليحاتى اج وود gewood برنامه گسترده اى را براى توليد دارويى با قدرت نفوذ بر رفتار انسانى به اجرا درآورد. اين برنامه به طرحهاى گسترده آفتن Often (طرح تحقيقاتى روى سم شناسي، انتقال سموم و تاثيرات رفتارى داروهاى تهيه شده با سموم روى حيوانات و انسان) و طرح چيک ويت Chickwit (طرح جمع آورى اطلاعات روى داروهاى در حال گسترش در اروپا و آسيا) منتهى شد. حاصل فعاليت پروفسور کليگمن در بخش زيبايى درمانى دستيابى به کرم سفيد کننده و ضد آکنه «رتينول آ» بود که باعث مولتى ميلياردر شدن او شد.
    در کاليفرنيا محققان پنتاگون روى 64 زندانى ترکيب عصبى عضلانى را آزمايش کردند که باعث اختلالات تنفسى و خفگى شد. زمانى که 5 تن از اين زندانيان در برابر آزمايش مقاومت کردند، کميته رسيدگى به رفتارهاى ويژه زندانيان به محققان پنتاگون رسما اجازه داد با استفاده از زور به ادامه آزمايش بپردازند.

    _ سال 1968: در اين سال «پرنت هود» Parenthood از سن آنتونيو و ساوت سنترال تگزاس South Central Texas و ساوت وست فانديشن فور سرچ اند اجوکيشن Southwest Foundation for Research and Education مطالعات گسترده اى را در زمينه ايجاد نسلهاى داراى رفتارهاى از پيش تعيين شده انجام داد. در اين تحقيقات بود که 70 زن مکزيکى الاصل انتخاب شدند تا با لقاح دهانى نسل جديد و پر خشونت آمريکايى مکزيکى تبار را پديد آورند که البته سال بعد از اين آزمايش، نيمى از اين زنان نتوانستند بار خود را به مقصد برسانند.

    _ سال 1969: در اين سال رييس جمهور وقت، نيکسون به برنامه هاى جنگ بيولوژيکى آمريکا خاتمه داد و آزمايشهايى که در فورت دتريک Fort Detrick روى انسانها انجام مى داد متوقف گرديد، بعد از اين تاريخ، هزاران غير نظامى نظامي، آگاهانه يا ناآگاهانه در آزمايشهاى مربوط به عوامل بيولوژيکى خطرناک شرکت کردند.
    در آن سال نظاميان آمريکايي، آزمايش «دى تى سى 12-69» که يک آزمايش آشکار عوامل عصبى «وى اکس» VX و «سارين» Sarin مى باشد را در اجوود Edgewood واقع در مريلند انجام دادند که حتى پرسنل نظامى آمريکا نيز در معرض آن قرار گرفتند. در جورجيا نيز محققان سيا به آزمايش داروها روى بچه هاى عقب افتاده پرداختند بدون اين که هيچ مجوز رسمى در اختيار داشته باشند.
    در آن سال، دکتر دونالد مک آرتور Donald Mac Arthur رييس تحقيقاتى وزارت دفاع آمريکا از کنگره 10 ميليون دلار بودجه براى توسعه يک عامل بيولوژيکى مصنوعى مقاوم در جريان سيستم دفاعى و مصون سازى درمان بيمارى هاى عفونى خواستار شد. عاملى که جريان دفاعى بدن را تحت کنترل در مى آورد و بسيار خطرناک بود. در آن سال، مخالفت قاضى سام اشتين فيلد Sam Steinfield اولين مورد مخالفت رسمى دادگاهى بود که پاى قوانين نورمبرگى را به دادگاههاى آمريکا گشود.

    _ سال 1970: دکتر مک آرتور فرمان همکارى تحقيقاتى با فورت دتريک را در چارچوب «اچ. آر. 15090» از سيا گرفت. در اين تحقيقات قرار بود به عامل مصنوعى جهت کنترل مصونيت بدنى و امکان تهاجم به سيستم دفاعى بدن و کار روى ميکروپلاسما دست يافته شود. بسيارى از محققان ويروس «اچ آى وي» که عامل ايدز مى باشد را حاصل همين تحقيقات مى دانند.
    به فرمان موسسه ملى سلامت آمريکا در همان سال دانشکده جانز هاپکينز Johns Hopkins به جمع آورى خون 7 هزار جوان دو رگه افريقايى - آمريکايى مبادرت کرد تا روى کروموزوم y در ترکيب XXY و نقش بيولوژيکى آن در جرم و جنايت کار شود.
    پروفسور مسئول اين طرح بدون اجازه دانشگاه به تزريق خونهاى دستکارى شده از نظر ژنتيکى به جوانان دو رگه افريقايى _ آمريکايى پرداخت تا حاصل کار ژنتيکى خود را تجربه کند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان