606

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 606 :: شنبه 18 آذر 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

حيف نان!

سلام عرض شد!

  1. ديروز هشتمين روز از بازيهاي آسيائي دوحه2006 بود.
  2. در پايان هشتمين روز تيم ورزشي ايران در بين 32 تيم شرکت کننده در رتبه 18 قرار دارد!
  3. در طول اين هشت روز فقط يک مدال طلا کسب کرده ايم. که اين هم به لطف رضازاده بوده.
  4. در سايه تلاشهاي عزيزان، در اين بازيها تا به اينجاي کار، چه در مسابقات تکنفره، دو نفره، چند نفره و تيمي شکست هاي مفتضحانه اي خورده ايم.
  5. به گواه آمار و ارقام در برخي رشته هاي ورزشي بودجه اختصاصي و سرمايه گذاري که در ايران صورت گرفته بيشتر از کشورهاي ثروتمند عربي حوزه خليج فارس بوده، اما در ميدان مسابقه از اين کشورهايي که بعضا به اندازه يک استان ما هم نيستند شکست خورده ايم!
  6. در منطقه خاورميانه، بعد از ترکيه ايران پرجمعيت ترين کشور منطقه هست. ترکيه که در اين مسابقات شرکت ندارد و با اينحساب ايران پرجمعيت ترين کشور منطه هست که در اين مسابقات حضور دارد و حال ايران با اين همه استعداد، بعد از کشورهاي کويت، قطر، عربستان، سوريه و ... قرار دارد!
  7. براي شرکت در اين مسابقات و کلا مسابقاتي که در خارج کشور برگزار مي شود بعضا هزينه هاي ميلياردي انجام مي شود، و در کنار هر تيم ورزشي تعداد کثيري همراه وجود دارد.
  8. به نظر شما پرداختن به ورزش قهرماني و بزرگنمائي ورزشکاران پفکي و صرف هزينه هاي ميلياري به اين امر در شرايطي که کشور با مشکلات عديده اي مانند اشتغال، مسکن و ... مواجه مي باشد، عقلاني هست؟ وقتي جوانان بسياري در اين مملکت بخاطر نداشتن شغل مناسب، مسکن و ... جرات ازدواج ندارند، و باعث ميشه صدها و بلکه هزاران فساد در جامعه بوجود بياد آيا انصاف هست که اين همه هزينه صرف گردد تا فلان ورزشکار [....] براي تفريح و خوشگذراني هر روز به اين کشور و اون کشور برود و آخر سر هم اين «حيف نان»ها با اين نتايج واقعا درخسان! به کشور عزيزشان برمي گردند!
  9. البته اين مسابقات هفت روز ديگر هم ادامه خواهد يافت و ممکنه از اين هم هم در جدول پائين تر رويم! (براي مشاهده جدول توزيع مدالهاي اين مسابقات اينجا را کليک کنيد)

باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (605) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • به اين مي گن يه گربه بي مصرف!
  • معرفي و دانلود فيلم: چقدر خوشگلي!
  • باغ مظفر - قسمت چهارم
  • دانلود آلبوم:  Bir Bakmissin
  • موسیقی آنونس فیلم میم مثل مادر
  • GhostSurf Platinum 2006 بسته امنيتي قدرتمند براي مخفي نگاه داشتن هويت و تامين امنيت اينترنتي
  • بهترين برنامه عكسبرداري كاملا فارسي
  • تصاوير يک خودکشي
  • مجلس انقلابی ، پیرو خط جاسبی!
  • گوشی‌های موبایل خطر سرطان را افزایش نمی‌دهند
  • اعتراض
  • مارادونا رو ول کنید غضنفر رو بگیرید!
  • تعبیر خواب
  • مروری بر انواع سی‌پی‌یو
  • من «عناب» هستم !
  • نامه اسرار آميز
  • درسهايي براي زندگي
  • مجله فرهنگي
  • عادل، عادل است
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سرویس جستجوی کتاب مایکروسافت
به اين مي گن يه گربه بي مصرف!
زيارت امام رضا (علیه السلام) از راه دور

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

انصراف جبهه پيروان خط امام و رهبري از ارائه ليست مستقل در انتخابات شوراي تهران

محمدرضا باهنر با اعلام خبر انصراف جبهه پيروان خط امام و رهبري از ارائه ليست مستقل براي انتخابات شوراي شهر تهران گفت كه جبهه نهايتاً تصميم گرفت از دو ليست ارائه شده در جبهه اصولگرايان به طور عام حمايت كند.
محمدرضا باهنر عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس درخصوص انصراف اين جبهه از ارائه ليست مستقل در انتخابات شوراي شهر تهران اظهار كرد: تلاش هاي زيادي كرديم تا جبهه اصولگرايان به يك ليست واحد برسد، ولي متأسفانه موفق به اين كار نشديم. باهنر دليل عدم ارائه ليست مستقل را وجود دو ليست از سوي اصولگرايان دانست و افزود: بر اين اساس به اين جمع بندي رسيديم تا با عدم ارائه ليست جداگانه از تعدد ليست‌ها جلوگيري كنيم. دبيركل جامعه اسلامي مهندسين تصريح كرد: توصيه مي‌كنيم كه مردم به دلخواه خود از بين اين دو ليست كانديداهاي خود را انتخاب كنند. عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري تأكيد كرد: نگراني ما اين بود كه ليست جبهه منجر به يك ليست سوم شود و مقداري فضا را مبهم‌تر كند؛ بنابراين از ارائه ليست مستقل صرف نظر كرديم. باهنر در پايان اظهار داشت: جبهه پيروان خط امام و رهبري از دو ليست مطرح اصولگرايان به طور عام حمايت مي‌كند. اين در حالي است كه ديروز سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري اسامي ليست جبهه متبوع خود را معرفي كرد كه به طور مساوي بين دو فهرست ائتلاف اصولگرايان و ائتلاف رايحه خوش خدمت تقسيم شده بود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

چقدر خوشگلي!
Comme t'y es belle

کارگردان: ليزا آلساندريان. فيلمنامه: ليزا آلساندريان، ميشل للوش، هروه ميمران. موسيقي: الکساندر لير، سيلويا اورل، نيکلاس ويل. مدير فيلمبرداري: نايجل ويلوبي. تدوين: فيليپ گرلا، ناتالي اوبر. طراح صحنه: ژان-باپتيست پوآره. بازيگران: ميشله لاروک[ايزا]، آئوره اتيکا[لئا]، والري بنگويي[آليس]، تيه ري نويس[ميشل]، ژرالدين ناکاشه[نينا]. محصول ٢٠٠٦ آنگلستان، لوکزامبورگ، فرانسه، بلژيک.
لئا، ايزا، آليس و نينا چهار دوست صميمي هستند که اغلب اوقات خود را با يکديگر مي گذرانند. آنها همراه با زيبايي هاي زندگي، مصائب و مشکلات شان را نيز با هم قسمت مي کنند. اين چهار زن که با هم تفاوت هاي ظاهري و باطني زيادي دارند، به دنبال يک هدف مشترک هستند: زندگي زيبا و توام با خوشبختي...

چرا بايد ديد؟
ليزا آلساندريان متولد ١٩٦٥ دختر ماري لافوره خواننده خوش صداي فرانسوي است که گاه با نام ليزا آزئوله وس شناخته مي شود چقدر خوشگلي دومين تجربه او در مقام کارگرداني پس از فيلم زن ها[١٩٩٥] است. او که بيشتر به عنوان نويسنده شهرت دارد و قبلاً با نوشتن فيلمنامه ١٥ اوت نگاهي موشکافانه به دنياي مردها انداخته بود، اين بار دوربين را به سوي همجنس هاي خود نشانه گرفته است. آلساندريان که در مصاحبه اي هر چهار زن را تصوير کننده گوشه اي از زواياي شخصيت خود معرفي کرده، دست به کنکاشي مفرح در دنيايي ناشناخته-براي مردها البته- زده که نه فقط براي تماشاگر مذکر که براي خانم هاي نيز تماشاي آن خالي از تفريح نيست! آلساندريان براي فيلم قبلي خود از جشنواره هاي معتبر اروپايي جوايز متعددي دريافت کرده است.
ژانر: کمدي.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت چهارم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

 سرور ۱     سرور ۲      سرور ۳

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ترکی

 Bir Bakmissin
Yalin

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای شمارش معکوس کاری از شهاب و آرمین با دو کیفیت

01 - Kucucugum [24Kps] [128Kps]

02 - Bir Bakmissin [24Kps] [128Kps]

03 - Keske [24Kps] [128Kps]

04 - Ben Bilmem [24Kps] [128Kps]

05 - Ask Ne Demek [24Kps] [128Kps]

06 - Istanbul Benden Buyuk [24Kps] [128Kps]

07 - Eyvahlar Olsun [24Kps] [128Kps]

08 - Yagmu [24Kps] [128Kps]

09 - Seviyorum [24Kps] [128Kps]

10 - Uzulme [24Kps] [128Kps]

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

موسیقی آنونس فیلم میم مثل مادر

 لینک صفحه دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

GhostSurf Platinum 2006 بسته امنيتي قدرتمند براي مخفي نگاه داشتن هويت و تامين امنيت اينترنتي
 

با گشت و گذار در دنیای وب، شما در معرض انواع خطرات و آلودگی ها قراردارید که از آن جمله می توان به خطرات ناشی از حملات هکر ها، آلودگی های ناشی تبلیغات مزاحم و فراوان و همچنین جاسوس ها و نرم افزار های مخرب رایج و شایع اشاره کرد که معزل بیش از 90% سیستم های آلوده ی امروزیست . بسیاری از فعالیت هایی که شما در محیط اینترنت انجام می دهد به نحوی تحت نظارت ارگانی بالاتر است، خواه این ارگان می توان کارفرمایان شما در محیط یک شبکه باشند، خواه ISP های سرویس دهنده اینترنت و خواه دولت از طرفی در محیط اینترنت هر شخص متصل هویت منحصر به فرد خود را داراست که این امر و داشتن آدرس خاص موجب پیدا شدن و آشکاری وی می شود تا در صورت نیاز به آسانی مورد توجه افراد دیگر قرار گیرد. همگی این دلایل کافیست تا اهمیت امنیت اینترنتی و حفظ و مخفی کردن اطلاعات و هویت شخصی سیستم را بهتر بدانیم .

بسیاری از افراد برای حل این مشکل ضد ویروس ها و دیوار های آتش را پیشنهاد می کنند ولی این نرم افزار ها به طور کل قابلیت کاملی در این رابطه ندارند .

GhostSurf Platinum مجموعه ای قدرتمند از کمپانی Tenebril و شامل نرم افزارهای مفیدی برای محافظت از هویت اینترنتی و تامین امنیت اینترنتیست . این نرم افزار با ناشناس کردن شما در محیط اینترنت و متوقف کردن بسیاری از حملات و جاسوس ها و نرم افزار های مخرب اینترنتی تا حد بالایی امنیت اینترنتی شما را تامین کردن و مانع آلودگی و در معرض خطر بودن آن می شود. در ادامه با قابلیت های قدرتمند و برتر این نرم افزار بیشتر آشنا می شویم :

Advanced Anonymous Surfing Tools - مجهز به ابزارهایی مناسب برای مخفی کردن هویت شما و اتصال شما در محیط اینترنت و کدگذاری آن به صورتی که شما در محیط وب کاملا ناشناس باشید و گشت و گذار کنید .

Unparalleled Tracks Cleaning and File Deletion - پاکسازی تمامی فعالیت هایی که شما در محیط نت انجام داده اید تا بدین صورت هیچ کس متوجه اعمالی که توسط شما با کامپیوتر صورت گرفته نشود.

The Industry's Fastest, Most Powerful and Comprehensive Spyware Protection - مجهز به یکی از برترین نرم افزار های قدرتمند شناخت و مبارزه با ویروس و نرم افزارهای مخرب با نام Spy Catcher که سیستم شما را در برابر انواع نرم افزارهای مخرب و مزاحم ایمن می سازد.   

Prevents Identity Theft - محافظت از اطلاعات شخصی و اطلاعات محرمانه سیستم شما در قبال سرقت های اینترنتی.

Encrypts Confidential Files and Documents - محافظت از پسوردها و رمزهای عبور و اطلاعات محرمانه سیستم با قرار دادن آنها در مکانی امن و محافظت شده و دور از دسترسی افراد.

Eliminates Online Ads - نابودی انواع گوناگون تبلیغات مزاحم و ناخواسته اینترنتی .

و ....

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

 لینک دانلود
از سريال زير براي رجيستر كردن برنامه استفاده كنيد:
STTREM01

 


 

دنیای موبایل

Camera FX Pro v2.60
بهترين برنامه عكسبرداري كاملا فارسي

اين برنامه به خاطر Effect هاي فراوان و حيرت انگيز كار عكسبرداري و ويرايش عكس را تا حد كار كردن با يك كامپيوتر افزايش داده . حتي كساني كه از كامپيوتر سر در نمي اورند با اين برنامه به يك حرفه اي تبديل مي شوند. خصوصا اينكه در اين نسخه كه كاملترين و در ضمن اخرين ورژن هم هست زبان فارسي هم قرار دارد. كافي است در قسمت انتخاب زبان به دنبال گزينه farsi باشيد.
توضيح: برنامه كاملا كرك شده است و نياز به Register ندارد. اگر پرسيد هر چي خواستيد بزنيد. اگر باز هم جواب نداد Restart كنيد بعدش هم چند بار برنامه را باز و بسته كنيد. خودكار فول ورژن مي شه.

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
سخن درست بگویم نمی​توانم دید
چو غنچه با لب خندان به یاد مجلس شاه
به دور لاله دماغ مرا علاج کنید
ز روی دوست مرا چون گل مراد شکفت
گدای میکده​ام لیک وقت مستی بین
مرا که نیست ره و رسم لقمه پرهیزی
به تخت گل بنشانم بتی چو سلطانی
ز باده خوردن پنهان ملول شد حافظ

 

بهار توبه شکن می​رسد چه چاره کنم
که می خورند حریفان و من نظاره کنم
پیاله گیرم و از شوق جامه پاره کنم
گر از میانه بزم طرب کناره کنم
حواله سر دشمن به سنگ خاره کنم
که ناز بر فلک و حکم بر ستاره کنم
چرا ملامت رند شرابخواره کنم
ز سنبل و سمنش ساز طوق و یاره کنم
به بانگ بربط و نی رازش آشکاره کنم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

18 آذر
بخشی از وظیفه والدین این است که به فرزندان احساس مفید بودن را بیاموزند.

وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

راه رسيدن به مو فقيت پر از مشكلات است كه بايد با به كار گيري همه توان خويش در جهت رفع آنها برآييد و بدانيد كه هيچ كاري بي رنج و مشقت به سرانجام نرسيده و نخواهد رسيد.

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
امام صادق (ع)

 

 

mitramrz@yahoo.com

نکات ريز خانه داري

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

برنج
برنج خام را باید در گونی خودش و در جای تاریک و خشک قرار دهیم و داخل آن مقداری نمک و سیر حبه بریزیم.
در صورتی که روی برنج پخته شده اضافه ، آب روغن ندهیم یک هفته در یخچال می ماند.
اگر برنج شته بزند آن را در سایه پهن می کنیم تا شته ها از بین بروند . اگر در آفتاب پهن کنیم ، برنج خرد می شود
برای قد بلند تر شدن برنج حتما" چند ساعت قبل از پختن آن را در آب و نمک خیس می کنیم .
اگر برنج ته گرفت و کمی بوی دود به خود گرفت ، چند حلقه پیاز همراه نان (لواش یا تافتون) روی سطح برنج قرار می دهیم و چند تکه ذغال داخل نعلبکی روی برنج می گذاریم و در قابلمه را می بندیم.
برای گرفتن شوری برنج ، چند تکه نان و ییاز روی آن قرار می دهیم.
برای سفید کردن برنج و جلوگیری از له شدن آن ، بعد از 10 دقیقه جوشیدن (میزان جوش بستگی به نوع برنج دارد) ، یک قاشق چایخوری زاج یا نیم استکان آبلیمو یا سرکه به آن اضافه می کنیم . می توانیم یک پیمانه ماست را دوغ کرده و در حال جوشیدن به برنج اضافه کنیم.
اگر برنج زنده بود ، می توانیم آب و روغن مخلوط شده و گرم روی آن بریزیم .

معطر کردن برنج
برای خوش عطر کردن سبزی پلو ، هنگام دم کردن آن لابه لای برنج کمی دارچین بریزید . باقالی پلو را هم می توانید به همین طریق دم کنید تا خوش عطر و خوش طعم شود .

جلوگیری از کپک زدن رب گوجه
برای نگهداری رب گوجه فرنگی ، کمی روغن جامد را آب کرده و بصورت یک لایه نازک روی سطح رب بریزید و بگذارید سرد شود و خود را بگیرد . این روش حتی برای نگهداری رب گوجه فرنگی درون یخچال در فصل گرما نیز مفید است ، زیرا رب گوجه خیلی زود ترش می شود و کپک می زند .

 

 

فردوسي
baran432002@yahoo.no

پهلوانان حماسه و چند تنى از پادشاهان، هيچيك بيگانه از آرمان نيستند و تنها به گذران‏روزانه خرسند نمى‏مانند. سرگذشت حماسى پرسه در راه شناخته و ايمن جلگه‏اى هموارنيست، كوهسار است و پرتگاه و افت و خيز پياپى و بلند پروازى شاهين شكارى.

بدون انگيزه وآرمانى خلل‏ناپذير نمى‏توان راهى اين راه شكست و پيروزى شد. حتى بيدادگرانى چون ضحاك‏و افراسياب و گشتاسپ انگيزه (آز) و آرمانى (قدرت) چنان نيرومند دارند كه سرشت وسرنوشت آنها را مى‏سازد. آدم بى‏آرمان نه «يكى مرد جنگى» در ميدان گيرو دار، بلكه سياهى‏لشكر است كه به كارى نمى‏آيد.

در بينش اساطيرى و حماسى ما، آزادى خواست آدمى و سرنوشتى كه زمان بر وى مقدرمى‏دارد - جبر و اختيار - مانند مرگ و زندگى و اهريمن و اهورا، جفت جدايى ناپذيرند. اين‏دريافت ديرين را در شاهنامه نيز مى‏بينيم. اين كتاب اثرى عقيدتى يا فلسفى نيست تا گرفتار«حل» اين مشكل باشد كه جهان آدمى جاى جبر است يا اختيار. در شاهنامه پرواز آرمان آزادگان‏و گردش خودكام سپهر، هر دو با هم و درهمند، و پهلوانان "بكوشند با گردش آسمان/ اگر در ميانه‏سر آرد زمان

 

 

مشکان
info@moshkan.com

شنبه: ادبي

نوشته اند که میخروشد عشق
و دیوانه وار میزند به عالم دل
سیاه ها سپید میشود آری
در انتظار تو
جوانه می زنند گلهای مریم خانه
شروع شور عشق است و عاشقانه های ناب
بگیر لحظه ها را که میروند به خواب
طلوع کن برای لحظه ای و ببین
که هر چه هست و نیست از نگاه شماست
دوباره در سکوت مبهم یک نگاه بی پروا
شروع شده دلواپسی های عاشقی تنها
 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

سَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ كَمْ آتَيْنَاهُم مِّنْ آيَةٍ بَيِّنَةٍ وَمَن يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللّهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُ فَإِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ 211 زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ اتَّقَواْ فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَاللّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ 212 كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْ لِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللّهُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 213 أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ 214 يَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلْ مَا أَنفَقْتُم مِّنْ خَيْرٍ فَلِلْوَالِدَيْنِ وَالأَقْرَبِينَ وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا تَفْعَلُواْ مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ 215

 

ترجمه فارسي مکارم

از بنى اسرائيل بپرس: «چه اندازه نشانه‏هاى روشن به آنها داديم؟» (ولى آنان، نعمتها و امكانات مادى و معنوى را كه خداوند در اختيارشان گذاشته بود، در راه غلط به كار گرفتند) و كسى كه نعمت خدا را، پس از آن كه به سراغش آمد، تبديل كند (و در مسير خلاف به كار گيرد، گرفتار عذاب شديد الهى خواهد شد) كه خداوند شديد العقاب است «211» زندگى دنيا براى كافران زينت داده شده است، از اين‏رو افراد باايمان را (كه گاهى دستشان تهى است)، مسخره مى‏كنند; در حالى كه پرهيزگاران در قيامت، بالاتر از آنان هستند; (چراكه ارزشهاى حقيقى در آنجا آشكار مى‏گردد، و صورت عينى به خود مى‏گيرد;) و خداوند، هر كس را بخواهد بدون حساب روزى مى‏دهد «212» مردم (در آغاز) يك دسته بودند; (و تضادى در ميان آنها وجود نداشت بتدريج جوامع و طبقات پديد آمد و اختلافات و تضادهايى در ميان آنها پيدا شد، در اين حال) خداوند، پيامبران را برانگيخت; تا مردم را بشارت و بيم دهند و كتاب آسمانى، كه به سوى حق دعوت مى‏كرد، با آنها نازل نمود; تا در ميان مردم، در آنچه اختلاف داشتند، داورى كند (افراد باايمان، در آن اختلاف نكردند;) تنها (گروهى از) كسانى كه كتاب را دريافت داشته بودند، و نشانه‏هاى روشن به آنها رسيده بود، به خاطر انحراف از حق و ستمگرى، در آن اختلاف كردند خداوند ، آنهايى را كه ايمان آورده بودند، به حقيقت آنچه مورد اختلاف بود، به فرمان خودش، رهبرى نمود (اما افراد بى‏ايمان، همچنان در گمراهى و اختلاف، باقى ماندند) و خدا، هر كس را بخواهد، به راه راست هدايت مى‏كند «213» آيا گمان كرديد داخل بهشت مى‏شويد، بى‏آنكه حوادثى همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان كه گرفتاريها و ناراحتيها به آنها رسيد، و آن چنان ناراحت شدند كه پيامبر و افرادى كه ايمان آورده بودند گفتند: «پس يارى خدا كى خواهد آمد؟!» (در اين هنگام، تقاضاى يارى از او كردند، و به آنها گفته شد:) آگاه باشيد، يارى خدا نزديك است! «214» از تو سؤال مى‏كنند چه چيز انفاق كنند؟ بگو: «هر خير و نيكى (و سرمايه سودمند مادى و معنوى) كه انفاق مى‏كنيد، بايد براى پدر و مادر و نزديكان و يتيمان و مستمندان و درماندگان در راه باشد» و هر كار خيرى كه انجام دهيد، خداوند از آن آگاه است( لازم نيست تظاهر كنيد، او مى‏داند) «215»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

bita_0012002@yahoo.com

پي آواز حقيقت گرديم
تا نور هست به دور حوض پر ز لاله و شبنم گرديم

و بگذاريم كه رود نوايي سر دهد از تخ دل
و پرستو باز آيد و گويد كه بهار مي آيد

با همه عشق ، با همه نور
با همه سيب و انار و جادو

 

 

hiwa20062002@yahoo.com

ای کاش تنها یکنفر هم در این دنیا مرا یاری کند
ای کاش می توانستم با کسی درد دل کنم
تا بگویم که .
من دیگر خسته تر از آنم که زندگی کنم
تا بداند غم شبها یم را....
تا بفهمد درد تن خسته و بیمارم را.........
قانون دنیا تنهایی من است..............
و تنهایی من قانون عشق است....
و عشق ارمغان دلدادگیست........
و این سرنوشت سادگیست...........

هيوا از كوردستان عراق

 

 

fozulfozul@yahoo.com

آنانکه محیط فضل و آداب شدند
در جمع کمال شمع اصحاب شدند
ره زین شب تاریک نبردند برون
گفتند فسانه ای و در خواب شدند

http://www.baztab.com/news/54506.php

 

 

rs010436@yahoo.com

سلام یک شوخی در زمان انتخابات تقدیم میکنم اگر بدردتان خورد استفاده کنید

پیرزنی صبح اول وقت از خانه اش درکوچه ای بن بست بیرون می اید روی دیوار صدها عکس (تبلیغ انتخابات ) میبیند توی سرخودش میزند میگوید خدا مرگم بده اینهمه ادم دیشب مرده اند

سعید

 

 
nahid_5920002000@yahoo.com

تصاوير يک خودکشي

http://img.photoamp.com/i/thumbs/4QLIte.jpg
http://img.photoamp.com/i/thumbs/cgqNEN410.jpg
http://img.photoamp.com/i/thumbs/IX0Eedn4Ti.jpg
http://img.photoamp.com/i/thumbs/JQQgtKlr7.jpg
http://img.photoamp.com/i/thumbs/oUEmF5yqt9.jpg
http://img.photoamp.com/i/thumbs/JQffXZ6H.jpg
http://img.photoamp.com/i/thumbs/pLjCRdlmm.jpg

 

 

negar_334@yahoo.com

من درس عاشقي و تو مكتب تو خوندم واي از گذشتگي كه بي تو به سر رسوندم هزگز كسي برايم لطفي نداشته جز درد تنها تو بودي انكهدرداي منو دعوا كرد

تقديم به تنها ترين تنها وكسي كه عاشق بودم و نفهميد بهارمن

 

 

bidari57@yahoo.com

مجلس انقلابی ، پیرو خط جاسبی!

مجلس انقلابی تشکر ، تشکر!
مجلس انقلابی... مجلس اصولگرا... چی فکر می کردیم ، چی شد. ۲۲۱ تن از نمایندگان مجلس هفتم در نامه ای به رهبر انقلاب ضمن تقدیر از زحمات و مجاهدت (!) ملک عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد ، خواستار تقدیر رهبر فرزانه انقلاب از نامبرده شدند! امضا گردان این نامه شیخ قدرت علیخانی بوده (همان که قسم جلاله خورد اگر هاشمی رئیس جمهور نشود از سمت نمایندگی مجلس کنار می رود و نرفت) که از سران فراکسیون اقلیت است اما بسیاری از نمایندگان به اصطلاح اصولگرای مجلس نیز سینه چاک و سرآسیمه در امضای نامه موصوف از یکدیگر سبقت گرفته اند.
از شما چه پنهان تا امروز از اینکه احمدی نژاد هر از چندی در سخنرانی های خود ، گوشه و کنایه های تلخی به مجلس می زد دل خوشی داشتم. شنیده بودم که او در برخی محافل خصوصی هم گفته که خیلی از نمایندگان مجلس فقط نان اصولگرایی را می خورند. احساس می کردم این موضع احمدی نژاد نسبت به مجلس خیلی تنگ نظرانه است. اما امروز با خواندن نامه حمایت ۲۲۱ نماینده مجلس از «ملک عبدالله» به این نتیجه رسیدم که حاج محمود ، پربیراه نگفته و نمی گوید.
البته قبلا" از دوستی شنیده بود که حدود ۱۷۰ نماینده مجلس هفتم طی همین دو سال و اندی ، یا به عضویت هیات علمی دانشگاه آزاد درآمده اند یا بدون کنکور در دوره های تحصیلات تکمیلی(فوق لیسانس و دکترا) این دانشگاه پذیرفته شده اند. بعضی ها هم که از قبل نان خور جاسبی بوده اند. اصلا" وقتی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، دکتر عباسپور -یعنی عضو هیات امنا دانشگاه آزاد و برادر خانم شخص ملک عبدالله جاسبی- باشد باید حدیث مفصل از این مجمل بخوانیم!
وقتی هفته قبل دکتر زاکانی نماینده تهران در نطق قبل از دستور خود برخی دروغ های جاسبی را درباره دانشگاه آزاد افشا کرد و توسط اکثریت نمایندگان - اقلیت و اکثریت- هو شد ، برای من مسجل بود که مجلس یک اقدام انقلابی(!) در حمایت از ملک عبدالله خواهد داشت اما فکر نمی کردم آش این قدر شور باشد ... خدایا این انتخابات مجلس هشتم کی فرا می رسد؟!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

گوشی‌های موبایل خطر سرطان را افزایش نمی‌دهند

تا به حال تحقیقات مختلفی در مورد سرطان‌زا بودن گوشی‌های موبایل انجام شده است ، بیشتر آنها کاملا ضد و نقیض بوده‌اند ، گاه به کلی سرطان‌زا بودن گوشی‌های موبایل رد شده و گاه توصیه شده تا انجا که ممکن است ، کمتر از این گوشی‌ها استفاده شود و از ابزارهایی استفاده شود که مقدار رادیاسیون گوشی‌ها را به حداقل برسانند.
واقعیت این است که بیشتر این تناقضات ناشی از این است که مدت زیادی از فراگیر شدن این ابزار ارتباطی نگذشته و پژوهش‌های آینده‌نگر هم برای رد یا تأیید مسائل ، احتیاج به زمان دارند.
در یکی از آخرین پژوهش‌های آینده‌نگر ، بار دیگر سرطان‌زا بودن این موبایل‌ها رد شده است:
در پژوهشی که در دانمارک به انجام رسیده است ، نشان داده شده است که استفاده از موبایل در میان جمعیتی که به مدت 21 سال از این گوشی‌ها استفاده می‌کردند ، افزایشی در شیوع سرطان به وجود نیاورده است.
در این پژوهش 420 هزار دانمارکی که نخستین گوشی موبایل‌شان را بین سال‌های 1982 و 1995 گرفتند ، مورد بررسی قرار گرفتند ، بعضی از افراد در جمعیت مورد مطالعه به مدت 21 سال از گوشی موبایل استفاده می‌کردند ولی به طور متوسط در جمعیت مورد مطالعه ، موبایل به مدت 8.5 سال مورد استفاده قرار گرفته بود. پژوهشگران بروز سرطان را در این افراد تا سال 2002 مورد مطالعه قرار دادند. در طی این مدت 14,249 مورد سرطان‌های مختلف در میان این افراد رخ داد. این میزان بروز سرطان اندکی کمتر از میزان مورد انتظار بروز سرطان در میان جمعیت عمومی دانمارک است. اطلاعات جمع‌آوری شده نشان‌دهنده هیچگونه افزایشی در سرطان‌های مغز ، لوسمی و تومورهای غدد بزاقی و چشم در استفاده‌کنندگان موبایل نبودند.
با این وجود از آنجا که فن‌آوری گوشی‌های موبایل ، پدیده تازه‌ای است و بعضی سرطان‌ها محتاج دوره‌ای طولانی برای بروز هستند ، هنوز عاقلانه است که تا جایی که ممکن است ، خود را در معرض پرتوبینی کمتری قرار دهیم.
منبع : Schuz, J. Journal of the National Cancer Institute, Dec. 6, 2006; Vol. 98: pp. 1707-1713. News release, Journal of the National Cancer Institute

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

saeid.aslani@yahoo.com

اعتراض

بسمه تعالی

دردل یک نیروی حق التدریس آموزش و پرورش

اینجانب دبیری هستم که در آزمون ورودی سال 1382 به عنوان نیروی حق التدریس در مقطع هنرستان پذیرفته شدم . در حال حاضر که چهارمین سال کاردرآموزش وپرورش رامی گذرانم،
مبلغی ناچیز(هر ساعت 1500 تومان) به عنوان حق التدریسی، آن هم با تاخیر زمانی زیادی دریافت مینماییم وازمزایای بیمه بهره مند نمی باشیم.
این در حالی است که مسئولین محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مکررا" تاکید بر تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش مینمایند،مضافا" اینکه نظام آموزش و پرورش در مقطع فنی – حرفه ای وکارودانش با کمبود جدی نیروی متخصص روبرو می باشد.ولی هیچ اقدامی
در این مورد به عمل نیامده است .
شایان ذکر است که در کلیه سازمانها ، نهادها ، ادارات دولتی استخدام افراد با مدرک دانشگاهی بالا از اولویت برخوردارمی باشند ،لیکن در آموزش و پرورش تفاوتی بین نیروهای دیپلم ،لیسانس و
فوق لیسانس حق التدریسی وجود ندارد و متاسفانه هیچ اولویتی برای مدارک عالی افراد قائل نمی شوند.اگر آموزش و پرورش اعتقاد بر این دارد که باید سطح کیفی و علمی در این ارگان بالا رود ،
پس چرا ما نیروهای حق التدریس را با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با سابقه کار چند ساله ،
که حتی آزمون،گزینش،مصاحبه ودوره های ضمن خدمت را گذرانده ایم، استخدام نمیکند؟
تکلیف نیروهای حق التدریس که بعضا " سالها بلاتکلیف مانده و به امید رسمی شدن شانس استخدام در سایر ارگانهای دولتی رااز دست داده اند، چه خواهد شده.آیا دیگر وقت آن نیست که تکلیف حق التدریسها از تیترهای روزنامه ها خارج شود و به اقدامات جدی مسئولین ختم گردد.

یک نیروی حق التدریس تهران
دارای مدرک کارشناسی ارشد

 

 

vl_mahdavi@yahoo.com

مارادونا رو ول کنید غضنفر رو بگیرید!

لوگوی این سایت نماد واقعی آن می باشد! یه بار تیم فوتبال استان ا..یل با تیم آرژانتین مسابقه فوتبال میذاره مربی تیم ا..یل چند بازیکن را مامور میکنه که فقط مارادونا رو مهار کنن ولی توی مسابقه، اونقدر غضنفر به تیم خودی گل می زنه که مربی داد میزنه میگه : "مارادونا رو ول کنین غضنفر رو بگیرید."

داستان این سایت بازتاب عزیز هم داره همینطور میشه. دیروز توی اخبارش زده بود که احمدی نژاد نشسته رقاصه های عربی رو تماشا کرده و کلی هم حال کرده و به همین خاطر شیعیان خلیج فارس هم کلی از احمدی نژاد بدشون اومده! (اینجا)

  در حالیکه اصل خبر اینطور بوده که رییس‌جمهور بعد از پایان رژه کاروانهای ورزشی از مراسم خارج شده بود(اینجا).  من نمیدونم این سایت منظورش از این شایعه چی بوده ولی یک نکته ذهن مرا مشغول کرده آن هم این است که بلافاصله بعد از این مراسم (زمان انتشار این شایعه) خبرنگار بازتاب از کجا فهمیده که شیعیان خلیج فارس بخاطر این عمل احمدی نژاد بشدت از او متنفر شده اند مگر این شیعیان رسانه‌ای مستقل دارند و یا اصلا هیچ رسانه‌ای در این کشورها نظرات آنها را منعکس می کند ویا در بین 10کشور خلیج فارس چگونه چنین اجماعی بین همه‌ی شیعیان آنها اتفاق افتاده آنهم بلافاصله بعد از مراسم افتتاحیه و این خبرنگار هم ازآن مطلع شده؟! مگر همه آنها نشسته اند و تا پایان مراسم رقص آواز افتتاحیه مسابقات ورزشی.... را دیده اند؟  

جالبتر اینکه این سایت با کمال پررویی با اصرار بر ادعای خود فیلم افتتاحیه  (رقص و آواز) را منتشر کرده (اینجا) که هیچ‌جای آن نشانی از تماشای این مراسم توسط رییس جمهور نداره (بجز یک صحنه از رژه ورزشکاران کشورها و نه رقص و آواز)!!! (+) و سوال آخر اینکه بازتاب می خواهد با این شایعه چه چیزی را ثابت کند؟

البته بازتاب در طرح شایعه در لابلای اخبارش ید طولایی دارد. فقط توی سه ماه تابستان امسال شاید بیش از 10 بار خبر از تعویض افراد کابینه  احمدی نژاد داد  که البته 3-2 تغییر بدون سروصدایی هم که در کابینه اتفاق افتاد هیچکدام پیشگوییهای بازتاب نبود بلکه این سایت فقط تمایلات گروهی خودشان را در قالب شایعه رواج می‌دهد تا به‌نوعی به دولت اعمال فشار کند یا با جوسازی ایجاد تنش کند..

   سايت خبري مذكور پيش از اين نيز در يك استدلال عجيب تشييع پرشكوه پيكر آيت‌الله تبريزي را "هشدار مردم به دولت" خوانده بود! اين در حالي بود كه همين سايت به خاطر سكوت مقطعي آيت‌الله تبريزي در جريان جنگ 33 روزه لبنان مطلب وهن آميزي را عليه اين مرجع تقليد و نيز آيت‌الله وحيد خراساني منتشر كرده بود.

  جالبترین قسمت این سایت انتخاب تیترهای کذایی است: مثلا خبری زده بود درمورد اثرگذارترین سرمقاله نویسان جهان از نظر فایننشال‌تایمز و با گذاشتن عکس شریعتمداری(کیهان) تیتر زده بود "سرمقاله نویس فاشیست محافظه‌کار! " در حالیکه حتی نویسنده فایننشال تایمز هم این لقب را به سرمقاله‌نویس استرالیایی داده بود و نه آقای شریعتمداری! که البته فردایش تیتر را عوض کرد.

   یا در بحبوحه حوادث نا امنیهای امسال سیستان که سرنخهای آنها با محرکها انگلیسی پیدا شد، تیتر زده بود "مسوولین کشور ناتوان در حفظ امنیت.. " (اینجا) یعنی دقیقا همان تیتری که بانیان این حوادث دوست داشتند مطرح شود!.... این درحالی است که رهبر معظم انقلاب برخي رسانه‌ها را به خاطر "بدگويي، لجن پراكني و بد دهني و بي انصافي" در قبال رئيس جمهور و دولت مورد ملامت قرار داده بوده و فرمودند : "این اشکالات اگر درست هم بود مطرح کردنش جایز نیست چه برسد حالا که دروغ هم هست."

 

 

shadow_1352@yahoo.com

آره با يه شکلات شروع شد...
من يه شکلات گذاشتم تو دستش. اونم يه شکلات گذاشت تو دستم
من بچه بودم اونم بچه بود سرمو بالا کردم سرشو بالا کرد.
ديد که منو ميشناسه خنديدم گفت دوستيم؟ گفتم دوست دوست
گفت تا کجا؟ گفتم دوستي که تا نداره
گفت: تا مرگ خنديدم و گفتم: من که گفتم تا نداره
گفت: باشه, تا پس از مرگ گفتم : نه نه تا نداره
گفت: خب باشه تا وقتي که همه دوباره زنده بشن بازم با هم با هم دوست هستيم تا بهشت, تا جهنم ـ
خنديدم و گفتم : قبوله تو براش تا هر جا که دلت ميخواد يه تا بذار - اصلا يه تا بکش از اين سر دنيا
تا اون سر دنيا.
امــا من اصلا تا نمي زارم نگام کرد نگاش کردم مي دونستم اون ميخواد که دوستي ما حتما يه تا داشته باشه.
اون دوستي بدون تا رو نمي فهميد.
گفت : بيا واسه دوستيمون يه نشونه بذاريم
گفتم : باشه. تو بذار
گفت: شکلات.
هر بار که همديگه رو ميبينيم يه شکلات مال تو يکي هم مال من. باشه؟
گفتم: باشه قبوله هر بار که همديگه رو ميديديم يه شکلات ميذاشتم تو دستش اونم يکي مي ذاشت تو دستم .
باز همديگه رو نگاه ميکرديم يعني اينکه دوستيم. دوست دوست.
من تندي شکلاتمو باز مي کردم و مي ذاشتم تو دهنم
مي گفت:شکمو.تو دوست خيلي شکمويي هستي واسه من.
بعدش هم شکلاتشو نميخورد. مي ذاشتشون تو يه صندوق کوچولوي خيلي قشنگ.
مي گفتم: بخورش مي گفت: تموم ميشه دلم نمي خواد تموم شه.
صندوقش پر از شکلات شده بود.هيچ کدومشو نمي خورد ولي من همشو خورده بودم
گفتم:اگه يه روز شکلاتاتو مورچه ها بخورن چي؟ گفت:مواظبشون هستم ميگفت مي خوام نگرشون دارم تا وقتي که دوستيم
من بهش مي گفتم: نه نه تا نداره ,دوستي که تا نداره. يه سال,دو سال,پنج سال,ده سال و بيست سال گذشت اون بزرگ شده بود منم همينطور
من همه شکلاتامو خورده بودم. اون همشو نگه داشته بود
امشب اومده که خداحافظي کنه مي خواد بره .بره اون دور دورا ــ
ميگه: مي رم امــا زود برمي گردم.
ميدونم که ميره و بر نمي گرده.
يادش رفت شکلاتو به من بده ــ من يادم نرفت ــ يه شکلات گذاشتم کف دستش
گفتم: اين براي خودته. يکي هم گذاشتم کف اون دستش و گفتم: اين هم آخرين شکلات براي صندوق کوچکت يادش رفته بود که صندوقي هم داره هر دو تا شو خورد
خنديدم ميدونستم که دوستي من تا نداره و دوستي اون تا داره.
مثل هميشه خوب شد همه شکلاتامو خوردم
اما اون هيچ کدومشو نخورد حالا با يه صندوق پر از شکلات نخورده چي مي کنه؟

 

 

shokrollahi@ppars.com

از اون روزشنبه برفي شدم اي كيو سان. مدام در حال فكر كردن هستم تا كشف كنم اين در امد زهرماري نفت ما كه هر روز هم به گفته خودشون يكي از فازهاش افتتاح مي شه كجا مي ره كه من بينوا مسير 20 دقيقا اي رو سه ساعت و20 دقيقه طي مي كنم ؟ داشتم محاسبه مي كردم چند تا بشكه از اين نفتا روبفروشن مي تونيم مترومون رو راه بندازيم ؟ راههامون رو درست كنيم ؟مردم عين گوسفند سوار اين اتوبوس ها نشن؟يعني دولتمون نداره تعدادشو بيشتر كنه؟ همسر دوستم به خاطر نداشتن بيمه وپول بيمارستان كليش رو از دست نده.....همسايمون با اون پيري وسن بالاش سر كار نره ....؟ چرا وضعيتمون اينجوريه ؟ ؟ چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا و چون جواب همه اون سوالا دست من نبود و يكي ديگه بايد جوابشو مي داد كه مي دونستم هم طبق معمول جوابي نيست !!!!!! آخرش مغزم هنگ كردوديروز تصميم گرفتم دوباره كادوپيچش كنم ويه روبان هم دورش ببندم واز خير فكروتجزيه وتحليل مسائل بگذرم فوقش اينكه مي گن طرف هيچي بارش نيست...... دوباره روزنامه خوني رو بزارم كنار.. مسائل سياسي اصلا به من نبودن عدالت اجتماعي به من چه كولاك فقر به من چه هركي هر كاروغلطي كرد به خودش مربوطه منوسننم؟مديريتهاي ناصحيحمون منو سننم بحثي رو كه چند روز پيش توي اتاقم با يكي از همكارام در رابطه با كمك ايران به حزب الله لبنان ودر مقابل ويرانه موندن بم خودمون كه هنوز ادماش توي چادر زندگي مي كنن و وخلاصه تازه داشتم چراهاي خودم رو فراموش مي كردم كه ..........كه توي اخر وقت كاري شركت تصميم گرفتم ايميل هام رو باز كنم كه عجب كار اشتباهي كردم .......اول از همه هم اومدم سراغ مطلب احسان خان و اون ياداشتهاي همين جوريش!! .......!!!كه دوباره داغ دلم تازه شد حالا اين اخر وقتي با همه خستگيهام كادوي مغزم وروبانهاش دوباره باز شده !دوباره سوالام عين فنر از مغزم پريدن بيرون ! دوباره دستام رفت زير چونم!ومن دوباره شدم اي كي يو سان ! دوباره دارم دنبال جواب مي گردم !!اي خدا يكي به من بگه دوباره اين همه سوال جواب نگرفته رو من چه جوري بر گردونم توي مخ بيچارم و دوباره كادوش كنم! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

viski_601@yahoo.com

تعبیر خواب

دايناسور
دايناسورها هميشه‌ جالب‌، گاهي‌ دوست‌داشتني‌ و بيشتر اوقات‌ خطرناك‌ هستند و بيشتر درتخيلات‌ و تصورات‌ ما زندگي‌ مي‌كنند. بنابراين‌ تمام‌جزييات‌ خوابتان‌ را به‌ دقت‌ بررسي‌ نماييد تا بتوانيداين‌ ويژگي‌ها را به‌ برخي‌ از جنبه‌هاي‌ زندگي‌تان‌ ربطدهيد. خواه‌ به‌ دايناسور معني‌ مثبت‌ دهيد و خواه‌منفي‌، مي‌تواند نشان‌ دهنده‌ وجود مسأله‌اي‌درگذشته‌ شما باشد و يا نمايانگر آن‌ جنبه‌ ازشخصيت‌ شماست‌ كه‌ تمام‌ مدت‌ سعي‌ داشتيد آن‌را عوض‌ كنيد. همچنين‌ نشان‌ دهنده‌ مسايلي‌ديرينه‌ و قديمي‌ هستند كه‌ به‌ طرز صحيح‌ و مناسبي‌شناسايي‌ نشده‌اند و لازم‌ است‌ دنبال‌ آنها را بگيريدتا قدرت‌ لازم‌ را بر تحت‌ تأثير درآوردن‌ زندگي‌تان‌در حال‌ حاضر كسب‌ نماييد

پازل‌ (جورچين‌)
پازل‌ يا جورچين‌ در خواب‌ نشان‌ دهنده‌ يك‌ چالش‌ فكري‌ و ذهني‌ يا مشكلي‌ در زندگي‌ بيداري‌ است‌كه‌ بايستي‌ به‌ رفع‌ آن‌ بپردازيد. اگر در خواب‌تان‌، تكه‌هايي‌ از پازل‌ گم‌ شده‌ باشند، يعني‌ براي‌ اتخاذ يك‌تصميم‌ خوب‌ و مناسب‌ همه‌ امور مسلم‌ و واقعيات‌ را در دست‌ نداريد
بالا بر (آسانسور)
بالا رفتن‌ يا پايين‌ آمدن‌ در بالابر مي‌تواندعلامت‌ گذر از يك‌ مرحله‌ هوشياري‌ و خودآگاهي‌به‌ مرحله‌اي‌ ديگر باشد. احتمالا پيام‌هاي‌ ضميرناخودآگاهتان‌ دست‌ يافتني‌، قابل‌ فهم‌ وتأثيرپذير هستند. عده‌اي‌ معتقدند كه‌ بالابر درخواب‌ نشانه‌ زندگي‌ يكنواخت‌ و ماشين‌ وار است‌.در شكل‌ واقع‌ بينانه‌تر، بالابر مي‌تواند صرفانمايانگر فراز و نشيب‌هاي‌ زندگي‌ باشد. اگر درخواب‌، در حال‌ بالا رفتن‌ در يك‌ بالابر بوديد، درنتيجه‌ درحال‌ حاضر به‌ شرايط فعلي‌ زندگي‌ تان‌خوش‌ بين‌ هستيد و احساس‌ مي‌كنيد كه‌ درجهتي‌ مناسب‌ در حال‌ پيشروي‌ هستيد. اگر درخواب‌، در حال‌ پايين‌ آمدن‌ در يك‌ بالابر بوديد،در نتيجه‌ در حال‌ حاضر با ديدي‌ منفي‌ درزندگي‌تان‌ پيش‌ مي‌رويد و احساس‌ درماندگي‌ واستيصال‌ مي‌كنيد

بسته‌ بندي‌ (جمع‌ آوري‌)
اين‌ خواب‌ نيز، مثل‌ تمام‌ خواب‌ها، مي‌تواندمعاني‌ و تعابير متعدد و گوناگوني‌ داشته‌ باشد. اگردر خواب‌ در حال‌ جمع‌ آوري‌ وسايل‌ خودتان‌ (به‌منظور اسباب‌ كشي‌ يا هر دليل‌ ديگر) بوديد، به‌احتمال‌ زياد نگران‌ تغيير و تحولات‌ مهم‌ وبنياديني‌ هستيد كه‌ در زندگي‌ روزمره‌تان‌ رخ‌مي‌دهند. در غير اين‌ صورت‌، ضميرناخودآگاهتان‌ در حال‌ سازمان‌ دهي‌ و رها كردن‌«بار و بنه‌« عاطفي‌ احساسي‌ است‌. برخي‌ ازمعبران‌ معتقدند كه‌ مشاهده‌ اين‌ گونه‌ خوابها،صرفا، به‌ منزله‌ اشاره‌اي‌ از ضمير ناخودآگاهتان‌بدين‌ مضمون‌ است‌، شما درگير فعاليت‌هاي‌ زيادو متعددي‌ هستيد كه‌ احتمالا لازم‌ است‌ برخي‌ ازآنها را جمع‌ آوري‌ كرده‌ و رهايشان‌ نماييد

www.viskionline.8m.com

 

 

nima59@gmail.comm

مروری بر انواع سی‌پی‌یو

بد ندیدم تا مطلبی در مورد انواع CPUهای موجود در بازار کامپیوتر را اینجا بگذارم، احتمالاً بدرد خیلی‌ها خواهد خورد؛ بخصوص کسانی که می‌خواهند کامپیوتر بخرند ولی بخاطر تعدد مدلها سردرگم مانده‌اند. (اعداد آبی قیمت تقریبی برحسب تومان در تاریخ 12 آذرماه 1385 می‌باشند)

ابتدا CPUهای Desktop اینتل:

الف: Celeron D:
این رده ادامه نسل قدیمی سلرون‌‌های Intel است با این تفاوت که حافظه کش L2 آنها از 128 به 256 و 512 افزایش یافته، بعضی از مدلها همچنان از سوکت 478 استفاده میکنند ولی سوکت اکثر مدلها 775 است. FSB در این مدل 553 مگاهرتز می‌باشد. بیشتر مدلهایی که از سوکت 775 استفاده کرده‌اند 64 بیتی می‌باشند. شماره این سی‌پی‌یو‌ها از 315 شروع و تا 360 ادامه دارد. لیست کامل این مجموعه را در اینجا ببینید.

LGA 775 (All 64b)
360 (512k L2 cache, 3.46 GHz, 533 MHz FSB, 65nm)
356 (512k L2 cache, 3.33 GHz, 533 MHz FSB, 65nm)
355 (256k L2 cache, 3.33 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
352 (512k L2 cache, 3.20 GHz, 533 MHz FSB, 65nm)
351 (256k L2 cache, 3.20 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)  70000
347 (512k L2 cache, 3.06 GHz, 533 MHz FSB, 65nm)
346 (256k L2 cache, 3.06 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
341 (256k L2 cache, 2.93 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
336 (256k L2 cache, 2.80 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)  68000 
331 (256k L2 cache, 2.66 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)  62000 
326 (256k L2 cache, 2.53 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)  60000

mPGA 478
350 (256k L2 cache, 3.20 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
345 (256k L2 cache, 3.06 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
340 (256k L2 cache, 2.93 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
335 (256k L2 cache, 2.80 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
330 (256k L2 cache, 2.66 GHz, 533 MHz FSB, 90nm)
315 (256k L2 cache, 2.26 GHz, 533 MHz FSB, 90nm) 49000

ب: Pentium 4
این رده از لحاظ کارایی بعد از بعد از سلرون‌ها قرار میگیرند، حافظه کش بیشتر، FSB بالاتر و پشتیبانی از تکنولوژی HT اینتل از خصوصیات کلی این رده می‌باشد. این رده از سی‌پی‌یو‌های اینتل تنوع زیادی دارند و که می‌توان آنها را به سه دسته 5x و 6x و Extreme Editionها تقسیم کرد؛ البته توجه داشته باشید برای بعضی مدلها شماره خاصی در نظر گرفته نشده.


 حافظه کش در سری اول 512 و 1 مگ است، به غیر از 3 مدل قدیمی 505 و 506 و 524 که FSBشان 533 است FSB بقیه 800 مگاهرتز می‌باشد. سرعت کلاک از 2.6 شروع و تا 3.8 ادامه دارد. از مدل 550 به بالا حافظه DDR2 ساپورت می‌شود. در سری 6x از تکنولوژی Enhanced Intel SpeedStep استفاده شده، همچنین حافظه کش L2 به 2 مگ افزایش یافته است. مدلهایی که از سوکت 775 استفاده کرده‌اند 64 بیتی می‌باشند. در Extreme Editionها از حافظه کش L3 با حجم 2 مگ استفاده شده است که با احتساب L2 با حجم 512، حافظه کش به بیش از 2.5 مگ رسیده است. لیست کامل این قسمت را اینجا ببینید.

670 (2M L2 cache, 3.80 GHz, 800 MHz FSB, 90nm)
661 (2M L2 cache, 3.60 GHz, 800 MHz FSB, 65nm)
660 (2M L2 cache, 3.60 GHz, 800 MHz FSB, 90nm) 165000
651 (2M L2 cache, 3.40 GHz, 800 MHz FSB, 65nm)
650 (2M L2 cache, 3.40 GHz, 800 MHz FSB, 90nm) 160000
641 (2M L2 cache, 3.20 GHz, 800 MHz FSB, 65nm)
640 (2M L2 cache, 3.20 GHz, 800 MHz FSB, 90nm)
631 (2M L2 cache, 3.00 GHz, 800 MHz FSB, 65nm)
630 (2M L2 cache, 3.00 GHz, 800 MHz FSB, 90nm)
571 (1M L2 cache, 3.80 GHz, 800 MHz FSB, 90nm)
561 (1M L2 cache, 3.60 GHz, 800 MHz FSB, 90nm)
551 (1M L2 cache, 3.40 GHz, 800 MHz FSB, 90nm)
541 (1M L2 cache, 3.20 GHz, 800 MHz FSB, 65nm) 96000
531 (1M L2 cache, 3.00 GHz, 800 MHz FSB, 65nm) 82000
524 (1M L2 cache, 3.06 GHz, 533 MHz FSB, 65nm) 79000
521 (1M L2 cache, 2.80 GHz, 800 MHz FSB, 90nm)
511 (1M L2 cache, 2.80 GHz, 533 MHz FSB, 90nm) 78000

ج: Pentium D
سری پردازنده‌های دو هسته‌ای اینتل از همین‌جا آغاز می‌شود؛ دو هسته در یک سی‌پی‌یو باعث افزایش کارایی (و نه افزایش سرعت) هنگام انجام همزمان چند عمل توسط کامپیوتر می‌گردد. در این نوع پردازنده‌ها 2 حافظه L2 بصورت موازی هم قرار داده شده‌اند. حافظه کش L2 در سری 8x یک مگا بایت و در سری 9x دو مگا بایت می‌باشد که با احتساب هر دو L2 ظرفیت آن به 2 مگ و 4 مگ می‌رسد. FSB به غیر از مدل 805 که 533 مگاهرتز می‌باشد معادل 800 مگاهرتز است. تمامی مدلها 64 بیتی بوده و از DDR2 پشتیبانی می‌کنند. مانند قسمت قبل این بعضی از مدلهای این رده (840،955،965) شامل Extreme Edition میباشد که ویژگی اصلی آن ساپورت تکنولوژی HT اینتل است؛ همچنین سرعت باس نیز به 1066 افزایش یافته است. لیست کامل را اینجا ببینید.

960 (2×2M L2 cache 3.60 GHz 800 MHz FSB 65nm)
950 (2×2M L2 cache 3.40 GHz 800 MHz FSB 65nm)
945 (2×2M L2 cache 3.40 GHz 800 MHz FSB 65nm) 170000
940 (2×2M L2 cache 3.20 GHz 800 MHz FSB 65nm)
930 (2×2M L2 cache 3.00 GHz 800 MHz FSB 65nm) 154000
920 (2×2M L2 cache 2.80 GHz 800 MHz FSB 65nm)
925 (2×2M L2 cache 3.00 GHz 800 MHz FSB 65nm)
915 (2×2M L2 cache 2.80 GHz 800 MHz FSB 65nm)
840 (2×1M L2 cache 3.20 GHz 800 MHz FSB 90nm)
830 (2×1M L2 cache 3.00 GHz 800 MHz FSB 90nm)
820 (2×1M L2 cache 2.80 GHz 800 MHz FSB 90nm) 110000
805 (2×1M L2 cache 2.66 GHz 533 MHz FSB 90nm) 95000 

د: Core 2 Duo و Core 2 Extreme
این سری نیز شامل پردازنده‌هایی چند هسته‌ای‌ می‌باشد. در این نوع پردازنده‌ها از یک حافظه کش L2 (بر خلاف قسمت قبل) بصورت اشتراکی استفاده شده که این امکان را به هسته‌ها می‌دهد تا از اطلاعات یکدیگر استفاده کنند. حافظه کش L2 در این مدل از 2 مگ تا 8 مگ متغیر است. سرعت باس نیز معادل 1066 مگاهرتز است. عدد 2 در نام این پردازنده‌ها به معنی نسل دوم و Duo برای 2 هسته و Extreme برای چند هسته (مثل Quad-Coreهای چهار هسته‌ای) بکار رفته است. لیست کامل را اینجا ببینید.

E6700 (4M L2 cache 2.66 GHz 1066 MHz FSB 65nm) 530000
E6600 (4M L2 cache 2.40 GHz 1066 MHz FSB 65nm) 335000
E6400 (2M L2 cache 2.13 GHz 1066 MHz FSB 65nm) 235000
E6300 (2M L2 cache 1.86 GHz 1066 MHz FSB 65nm) 190000
X6800 (4M L2 cache 2.93 GHz 1066 MHz FSB 65nm)
Qx6700(8M L2 cache 2.66 GHz 1066 MHz FSB 65nm)

 

 
 
اگر قصد خرید پردازنده اینتل را دارید، حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید:
- سراغ سوکت 478 نروید، مدتها است که تکنولوژی آن قدیمی شده.
- حتماً CPU را از مدلهای 64 بیتی انتخاب کنید.
- سرعت باس (FSB) بالاتر از 533 را در نظر بگیرید.
- پشتیبانی از نوع حافظه DDR2 را جزء اولویت‌های خودتان قرار دهید.
- تکنولوژی HT اینتل را زیاد جدی نگیرید!

(راجع به AMD هم خواهم گفت)

 

 

salman_yavar@yahoo.com

چرا از محبوبيت احمدي نژاد برآشفته اند؟ 

سجاد فياض

محبوبيت و كاريزماي روزافزون رئيس جمهوري اسلامي ايران در عرصه داخلي و خارجي امري نيست كه قابل انكار باشد. شايد خط كشي داخلي و خارجي فوق به دليل برخي خاستگاههاي مشترك اين محبوبيت، تقسيم بندي مناسب و جامعي نباشد اما به جهت بررسي و تيپ شناسي متضررين از اين واقعيت، اينگونه طبقه بندي ضروري مي نمايد.
مواضع فعال احمدي نژاد در عرصه سياست خارجي، مسائل مرتبط با جهان اسلام و مواضع ضد صهيونيستي شخصيتي ممتاز و ويژه در ميان جهان اسلام به وي بخشيده است. استقبال پرشور مسلمانان كشورهاي مختلف اسلامي كه رئيس جمهوري در آن حضور يافته است، نشانه اي از عمق اين كاريزماست.
در برابر اين مواضع اسلام گرايانه و آن رويكرد و استقبال گسترده توده مسلمانان دو گروه ايستاده اند:
الف- گروهي كه حيات خود را وابسته به تخدير افكار مسلمانان ديده و از طلايه داري روشنگرانه جمهوري اسلامي به عنوان كشوري شيعه در هراسند. اين نوع نگاه هراسان هم در بين برخي سران كشورهاي عرب و عمال درباري و هم در ميان پشتيبانان غربي آنان يافت مي شود.
در حقيقت عدالتخواهي و آرمانگرايي موجود در كلام احمدي نژاد، به مثابه جاذبي قوي عمل كرده و زمينه را براي طرح مباحث عميق نظري و معرفي اسلام ناب محمدي (ص) فراهم مي سازد و اين همان علامت هشداريست كه دو گروه ياد شده از آن برحذرند.
اگر تا دو سال پيش، عنان سخنگويي جمهوري اسلامي در كف جماعتي كه نهايت هنرشان ترجمه متون ليبرالي به زبان وطني بود –ترجمه اي كه به علت دست چندم بودن آن نه براي غرب و نه براي مسلمانان و نه حتي در داخل كشور جاذبه اي برنمي انگيخت- امروز بار ديگر به دليل غلبه گفتمان انقلابي اسلام، وجد و اشتياق زايدالوصفي در ميان مسلمانان و حتي پيروان ساير اديان براي شنيدن اين مباني گفتماني بوجود آمده است. رسانه ها هر چقدر هم كه وابسته بوده و سعي در پوشاندن حقايق داشته باشند، نخواهند توانست از كنار مقتضيات و مطالبات جوامع خود با بي تفاوتي مطلق عبور كنند از همين روست كه همه روزه تصوير و سخنان احمدي نژاد بر صفحه نخست و داخلي مطبوعات و رسانه هاي جمعي دنيا جاي مي گيرد.
بيداري مسلمانان، تقويت حس اعتماد به نفس و ايجاد جبهه ضد صهيونيستي، آنچنان گران است كه حكومتها و دولتهايي با منافع معرض درصدد ميرايي اين موج برآيند. طرح مسائل تفرقه انگيزي چون هلال شيعي با انگيزه رودرروي قرار دادن اقليت شيعه در برابر اكثريت سني و معرفي ايران شيعه به عنوان تحميلگري كه در پي تحميل درونيات خود به ساير ملتهاست، ترفند كهنه بكار گرفته شده در اين بازي است.
حضور فعال جمهوري اسلامي در مجامع سران كشورهاي اسلامي، حمايت همسان از حزب الله لبنان (شيعه) و حماس فلسطين (سني) در مقابل دشمن مشترك صهيونيستي و گرفتار نيآمدن در قطب بنديهاي تصنعي تا حدود زيادي اين ترفند را خنثي ساخته است.
حضور احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه بازيهاي آسيايي دوحه قطر، علاوه بر پاسخ به دعوت رسمي امير اين كشور و بررسي راههاي گسترش روابط، گامي در گسست همين قطب بنديهاي تصنعي بود. اختلافات مرزي ديرينه قطر و عربستان موجب شد كه سران حجاز در اين مراسم حضور نيابند و در مقابل از بدو ورود احمدي نژاد به دوحه، تمامي نگاهها معطوف وي باشد. حتي در تيراژ تهيه شده براي بازيهاي آسيايي نيز بزرگنمايي ايران كه نمايانگر قدرتي منطقه اي است، به عنوان يك التفات رسانه اي، قابل توجه است.
منتقدان حضور احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه بازيهاي آسيايي در خارج از مرزهاي ايران از وهابيت مرتجع گرفته تا رژيم صهيونيستي و برخي دولتهاي غربي ، به دليل همان هراس پيش گفته در پي كمرنگ نماياندن اين حضور بودند.
اما طرفه آنكه در داخل نيز عده اي ضرباهنگي هماهنگ با همان جريان نواختند و با انتشار خبر و تصاوير جعلي، محبوبيت احمدي نژاد را نشانه رفتند.
ريشه يابي چرايي اين رفتار سراسيمه، ضد اخلاقي و لجن پراكنانه عليه رئيس جمهور البته قدري با انگيزه هاي خارج نشينان متفاوت است.
پايگاه مردمي احمدي نژاد در ميان طبقه متوسط و متوسط به پايين جامعه ايراني است يعني همان طيفي كه در پيروزي انقلاب اسلامي و ايستادگي در برابر بحرانهاي پس از آن، در خط مقدم بوده و قوام و بقاي انقلاب، همانند حدوث آن مرهون فداكاريهاي اين طبقه بوده است. متعلقين به اين طبقه اجتماعي را اغلب دينداراني تشكيل مي دهند كه «دينمداري» براي آنان در اولويت بوده و همواره با اين ميزان و محك، مسئولان را سنجيده اند.
نشانه روي مركز ثقل اين ميزان با انتشار خبر كذب حضور احمدي نژاد در هنگام رقص زنان در مراسم افتتاحيه بازيهاي آسيايي و پافشاري بر آن، دقيقاً با هدف تضعيف پايگاه مردمي رئيس جمهور صورت گرفته است.
تفكري كه در انتخابات سال گذشته متحمل شكستي غييرمنتظره شد، در تحليل عوامل شكست با تكيه بر آدرسهاي غلط به خطا رفته و با اين پيش فرض كه حوزه رأي ساز اين جريان با احمدي نژاد و حاميان وي هم پوشاني دارد، براي تقطيع اين هم پوشاني، به تحريك كاذب حساسيت هاي حاميان مردمي رئيس جمهور روي آورده است. حامياني كه «دين» و «دينمداري» را بر هر امر ثانويه ديگري ترجيح خواهند داد.
برخورد ماكياولي اين سايت اينترنتي به دليل برخي وابستگي هايي كه گويا به يك نظامي سابق دارد و ذينفع بودن وي در برخي تحولات سياسي كشور تأمل برانگيزتر نيز خواهد بود.
به هر روي اگر اين تهمت زني و لجن پراكني را بر مبناي سود و زيان صرف سياسي براي متوليان سابقا نظامي اين سايت محاسبه كنيم، قطعا هزينه ها و ضررهاي اين عمل غير حرفه اي رسانه اي بيش از سود آن خواهد بود و سبب انزواي بيشتر پدر معنوي گردانندگان اين سايت اينترنتي در ميان طيف مذهبي خواهد شد. زيرا در حالي كه رهبر انقلاب در تمام سخنراني هايشان از تدين و مردمي بودن رئيس جمهور به عنوان ويژگي منحصر به فرد دكتر احمدي نژاد ياد مي كنند و محبوبيت رئس جمهور را كه پس از مشروطه بي سابقه و بي نظير بوده ناشي از پيروي از هژموني كلام حضرت امام خميني مي دانند، اين گونه تهمت زني ها، تنها رسواگر و منزوي كننده عاملان آن خواهد بود.
بهتر است مدعيان خط3 به جاي اقدامات مذموم غير اخلاقي به بررسي مجدد عقايدشان درباره رابطه امت و امامت بپردازند تا مفهوم تاييد گلايه هاي رئيس جمهور درباره لجن پراكني برخي مطبوعات از سوي رهبر حكيم انقلاب بيشتر و بهتر برايشان تفهيم شود.
بي شك حتي يك هدف مقدس توجيه كننده وسيله آن نيست، چه رسد به هدف غيرمقدسي كه از عقده هاي رقابتي نشأت گيرد، و ابزار و وسيله آن تهمت پراكني عليه امين رهبري و منتخب مردم باشد.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

18 آذر / 9 دسامبر / 17 ذی القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
18 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
هارون الرشيد يك دولتمرد ايراني را وزير خود كرد و...

هارون الرشيد

هارون الرشيد خليفه توانمند عباسي نهم دسامبر سال 794 ميلادي يحيي برمكي را كه يك ايراني و در علم مديريت و تدبيركشور داري و شهرت امانتداري سرآمد ديگران بود به وزارت خود برگزيد تا به تمشيت امپراتوري او بپردازد . هارون كه مردي هوشمند بود پي برده بود كه بقاء امپراتوري پهناور او بستگي به وجود يك وزير لايق و باكفايت دارد كه بر مسائل اداري و مالي نظارت دقيق داشته باشد و كسي را بهتر از يحيي نيافته بود .
     هشت سال بعد هارون بر خاندان برمكيان كه قدرت و شهرتي به دست آورده بودند خشمگين شد . در اين باره داستان سرايي بسيار شده است و مسئله از يك نقض عهد خانوادگي كه ميان جعفر برمكي شوهر خواهر هارون و شخص خليفه پديد آمده بود آغاز شده بود و در سال 802 ميلادي هارون جعفر را اعدام كرد و يحيي را به زندان افكند . وي به اين كار هم قانع نشد و چندماه بعد دستور قتل عام برمكيان را صادر كرد ؛ جز يحيي كه در زندان بود و او نيز درسال 805 ميلادي از گرسنگي در زندان در گذشت ، بقيه کشته شدند.
    مطالعه نوشته مورخان در باره اوضاع دوران طولاني خلافت عباسيان از جمله تاريخ طبري نه صدها بل هزارها نمونه از اين دست اعدامها و كشتارها را نشان مي دهد كه براي سران عرب( وقت ) امري عادي بود. «خليفه » يک روز يك نفر با اعزاز تمام در كنار خود مي نشانيد و حتي داماد خويش مي كرد و دو روز بعد دستور مي داد اورا با خشن ترين روش بكشند و ....

 

پيدايش مجاهدان مشروطيت و بدلي هاي آنان

تاريخ ، نهم دسامبر سال 1907 ميلادي مطابق با 18 آذر 1286 (سال تقسيم ايران به دو منطقه نفود انگلستان و روسيه ) را آغاز پيدايش گروهي به نام « مجاهدين مشروطيت ايران » ذكر كرده است . اوايل همين ماه محمدعلي شاه قاجار مشروطيت نوپا را تعطيل كرده بود. در پي اين اقدام محمدعلي شاه كه مورد حمايت روسيه بود ، بسياري از سران مشروطه و مشروطه خواهان و حاميان آن به حرمين قم و شهر ري و سفارتخانه هاي عثماني و انگلستان پناه برده بودند و در شهرهاي مختلف نيز مشروطه خواهان بپاخاسته بودند كه نهم دسامبر بعضي از شهرهاي كشور را از دست عوامل محمدعلي شاه خارج ساختند .
    پس از تصرف تهران به دست نيروها و داوطلبان مسلحي كه از اصفهان ، رشت و تنكابن آمده بودند و بركناري محمد عليشاه و احياء مشروطيت ، مجاهدين مشروطه كه هر روز بسياري فرصت طلب هم به آنان مي پيوستند پايان نيافت و به تدريج كه مجاهدين بدلي اكثريت يافتند دردسر سازي انان اوضاع كشور تحت الشعاع قرار داد ، زيرا كه در تهران و چند شهر ديگر هركار كه مي خواستند مي كردند از قتل و غارت تا.... مورخان اروپا به نقل از خارجيان مقيم ايران نوشته اند كه بسياري از اين مجاهدين مشروطيت حتي معناي مشروطيت را نمي دانستند و تنها از اين عنوان سوء استفائه مي كردند تا اين كه سر انجام پس از قتل بعضي مقامات مهم حتي يكي از پدران مشروطيت ، دولت وارد عمل شد و آنان راخلع سلاح و قلع و قمع كرد.
    يكي ــ دو تن از مورخان اروپايي با تفسير كارهاي مجاهدان بدلي و تطبيق اين كارها با قضاوت جان ملكم انگليسي در باره ايرانيان نوشته اند كه ظاهرا ايرانيان نسبت به زمان ديدارهاي جان ملكم از ايران تغيير نيافته اند . قضاوت جان ملكم مربوط به ايرانيان اوايل كار قاجاريه ــ صد سال و اندي پيش پيدايش مجاهدين مشروطيت ــ بود كه در كتاب تاريخي كه نوشته است آمده است.    

 

زد و خوردهاي مرزي عراق و ايران در سال1965 و ريشه آنها

نهم دسامبر سال 1965 ( آذر 1344 ) در تهران اعلام شد كه دو روز پيش از اين دهها عراقي مسلح يك پاسگاه مرزي ايران را زير آتش قرار داده و اين حمله كه در آن از اسلحه سنگين هم استفاده شده تلفاتي به بار آورده است . دولت وقت ايران به دليل ورود فيصل السعود پادشاه وقت كشور سعودي به ايران كوشيد چند روز سكوت كند و سپس شديدا به دولت عراق اعتراض كرد كه 21 دسامبر دوپاسگاه مرزي ديگر ايران مورد حمله هوايي عراق قرار گرفت و آسيب ديد و يك روز بعد توپخانه عراق چند روستاي ايران را از داخل خاك عراق به گلوله بست و 24 دسامبر روستاهاي مرزي ديگري در خاك ايران مورد حمله هوايي عراقي ها قراگرفت .
     بيست و هفتم دسامبر وزير امور خارجه وقت در باره حملات عراق به نواحي مرزي ايران به سنا توضيح داد و اين مسائل را زاييده قرارداد سال 1937 ( 1316 ) دانست كه دولت انگلستان آن را به ايران تحميل كرده بود . مرزهاي عراق با ايران را انگلستان ترسيم كرده و مانند مرزهاي ساير كشورهايي كه در كنترل انگلستان بودند در همه جا استخوان لاي زخم قرار داده تا مسائل ادامه داشته باشد و منابع كشورها قرباني اختلافات شود و پيشرفت نكنند.
    يك روز پس ازتوضيحات وزير خارجه وقت در سنا ، دولت اعلام كرد كه اگر عراق باز هم از مذاكره براي حل مسئله شط العرب امتناع كند ، ايران براي احقاق حقوق خود به راههاي ديگر متوسل خواهد شد و متعاقب آن به واحدهاي ارتش يكم ( غرب كشور ) و نيروي دريايي آماده باش داده شد و سربازان جاي ماموران انتظامي را در پاسگاههاي مرزي گرفتند . عراق نيز متقابلا به تقويت نيروهاي مرزي خود دست زد و در بغداد بر ضد ايران تظاهرات صورت گرفت و....

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

18/09/59
سه عمليات محدود خودي در سوسنگرد و عمليات نفوذي ايذايي دشمن در شوش .

عمليات هوايي خودي پنجوين .

خبرگزاري رويتر : نيروهاي عراق به جز يك راه پنج كيلومتري در جنوب آبادان كه بين اروند و بهمنشير قرار دارد ، همه راههاي آبادان را قطع كرده اند و منتظر دستور تكميل محاصره يا تصرف شهر هستند .

خبرگزاري آسوشيتدپرس : عراق در سال 1978 علاوه بر افزودن 332 فروند جنگنده ساخت شوروي به نيروي هوايي خود بهاي 60 فرود ميراژ را به فرانسه پرداخته است كه 4 فروند آن اين ماه و بقيه ظرف 6 ماه آتي تحويل خواهد شد .

گزارش استانداري خوزستان از انبوه مجروحين عراق در بيمارستانهاي كويت و تجمع جنگزدگان عراقي در كربلا و نجف .
تشكر فهد وليعهد عربستان از عراق براي پاسخ مثبت به تلاشهاي سازمان كنفرانس اسلامي و درخواست اتخاذ موضع مثبت از ايران .

سازمان مجاهدين خلق و انتقاد از " سوءاستفادههاي فرصتطلبانه و انحصارطلبانه از جنگ " .

18/09/65
خروج كارشناسان شوروي از اصفهان بعد از حملات عراق به اين شهر كه از عمده‌ترين پروژه‌هاي شوروي بوده است.

استفاده ايران از موشكهاي دورپرواز "اسكادبي" ساخت شوروي در حملات خود به عراق طي چند ماه گذشته.

 

 برگزاري انتخابات نخستين دوره مجلس خبرگان

[18 آذر 1361] - انتخابات نخستين دوره مجلس خبرگان برگزارشد. اين مجلس نهادي است كه طبق اصول پنجم، صدوهفتم و هشتم قانون اساسي هواره وجودش درحكومت اسلامي الزامي است. براساس اصول يادشده، انتخابات مجلس خبرگان برعهده وزارت كشوراست و با نظارت دقيق شوراي نگهبان انجام مي گيرد. برهمين اساس اولين دوره مجلس خبرگان طي همه پرسي و با شركت گسترده مردم دراين روز برگزار شد و نخستين دوره اين مجلس با شركت 69تن از نمايندگان خبره مردم سراسركشور گشايش يافت.

 

آغاز انتفاضه

9 دسامبر 1987
علل پيدايش انتفاضه
عوامل پيدايش قيام مردم فلسطين را در ابعاد زير مى توان بررسى كرد.
1 ـ شكست مبارزات پيشين فلسطينى ها
2 ـ فشار مضاعف صهيونيست ها بر فلسطينيان
3 ـ روند سازش اعراب با اسرائيل
4 ـ انقلاب اسلامى ايران
گروه هاى شركت كننده در انتفاضه
1 ـ حركة المقاومة الاسلاميه (حماس )
2 ـ جهاد اسلامى فلسطين
3 ـ حزب تحرير اسلامى
4 ـ جهاد اسلامى بيت المقدس
5 ـ رهبرى متحد قيام

دستاوردهاى انتفاضه
دستاوردهاى انتفاضه را به شرح ذيل مى توان بيان كرد.
1 ـ مهمترين دستاورد انتفاضه ، انتقال مبارزه از قالب تشكيلات و سازمان هاى فلسطينى در اردن، سوريه ، لبنان و مصر به مناطق اشغالى است .
2 ـ قـطـع نـفـوذ رهـبـران و رژيـم هـاى عـرب در مـبـارزات فـلسـطـيـنـى هـا تـاقـبل از انتفاضه به واسطه نيازهاى مادى و معنوى به حمايت رژيم ها و رهبران جهان عرب ، آنان مجبور بودند كه در بسيارى موارد تسليم خواسته هاى آنان باشند.
3 ـ مخدوش كردن چهره مظلوم نمايى اسرائيل در غرب است .
4 ـ ايجاد شكاف در ميان صفوف اسرائيلى ها.
5 ـ انـتفاضه احساس فلسطينى بودن را احيا كرد و اين تفكر در سطح بين المللى پديد آمد كه بـايـسـتـى يـك راه حـل اصـولى بـراى فـلسـطـيـنى ها به وجود آيد و اين مساءله به مرور زمان حل نمى شود.

اهداف انتفاضه
شهيد فتحى شقاقى از رهبران شهيد جهاد اسلامى فلسطين معتقد است :
((انـتـفـاضـه بـراى شـروع انـقـلاب اسـت . انـقـلابـى كـه اسرائيل را در هم كوبيده و نابود مى كند.)) وى مى گويد:
((انـتـفـاضـه انـقـلابـى اسـت كـه تـمـام مـردم فـلسـطـيـن و مـسـلمـانـان دنـيـا در آن داخل هستند.))
شـايـد بـتـوان هـدف سـيـاسـى انـتـفـاضـه را پـايـان بـخـشـيـدن بـه حـاكـمـيـت اسـرائيـل در سـرزمين هاى اشغالى در كرانه رود اردن و نوار غزه و تمام سرزمين فلسطين دانست تاكتيك انتفاضه عبارت است از غير قابل سكونت و حكومت كردن مناطق اشغالى براى اسرائيلى هااز طـريـق اعـتـصـابـات ، تـظـاهـرات و عـدم فـرمـانـبـردارى از مـقـامـات اسـرائيـلى و هدف كلى واسـتـراتـژيـك آن هـا آزادى كليه سرزمين هاى اشغالى و ايجاد دولت فلسطينى در اين سرزمين هااست .

 

 معرفى عراق به عنوان متجاوز از سوى سازمان ملل

وزارت خـارجـه عـراق بـه صـورت رسـمـى در 26 / 6 / 1359 طـى يـادداشـتـى قرارداد 1975الجـزايـر را لغـو و صـدام در بـرابـر دوربـيـن تـلويزيون قرارداد را پاره و در 31 شهريور1359 حمله سراسرى را به ايران آغاز كرد.
در آخـريـن سـاعـات روز 31 شـهـريـور 1359 بـرابـر بـا 22 سـپـتـامـبـر 1980، دبـيـركـل سـازمـان ملل ضمن مذاكره با نمايندگان دو دولت پيشنهاد كرد كه مساعى جميله خود را براى كمك به حل مسالمت آميز به كار بندد اما با پاسخى رو به رو نشد.
روز بـعـد دبـيـر كل براساس ماده 99 منشور ملل ، از شوراى امنيت خواست كه با توجه به خطر متحمل افزايش مخاصمه ، فوراً تشكيل جلسه دهد، همان روز نشست شوراى امنيت برگزار و اوّلين موضع گيرى شورا، طى بيانيه اى اعلام شد.
در 3 مـهـر 1359، دبـيـر كـل بـه شـوراى امـنـيـت اطلاع داد كه جنگ ميان ايران و عراق ادامه دارد وپـيـشـنـهاد كرد شوراى امنيت مساءله را با فوريت رسيدگى كند، اين جلسه در روزهاى 26 و 28سـپـتـامـبـر تـشـكـيـل و اولين قطعنامه را به اتفاق آرا در جلسه شماره 2248 شورا مورخ 6 مهر1359 تصويب كرد.
پـس از صـدور قـطـعـنـامـه 479 عـراق آن را پـذيـرفـت و اعـلام مـوافـقـت كـرد امـا ايـران بـه دليل حضور نيروهاى عراق در خاك خود از پذيرش آن خوددارى كرد پس از آن قطعنامه هاى 514،522، 540، 582، 588 و سـرانـجـام 598 بـه تصويب رسيدند. پس از اعلام رسمى پذيرش قـطـعـنـامـه 598 از سـوى ايـران دبـير كل گزارشى به شماره 20093 / اس به شوراى امنيت تسليم كرد كه منجر به صدور قطعنامه شماره 619 گرديد.
ايـن قـطـعـنـامـه كـه در جـلسـه شماره 2824 شورا در تاريخ 19 اوت 1988 برابر 18 مرداد1367 به اتفاق آرا به تصويب رسيد، مبناى تاءسيس و اعزام گروه ناظر نظامى ايران ، عراق، ملل متحد (unimog) گرديد.
سـرانـجـام يـازده سـال پـس از آغـاز جـنـگ 8 سـاله تـحـمـيـلى عـراق عـليـه ايـران و سـه سـال پـس از صـدور قـطـعـنـامـه 598 و با تلاش هاى پى گير سياسى مسئولان نظام جمهورى اسـلامـى ، حـقـّانـيـت ايـران در دفـاع به اثبات جامعه جهانى رسيد و خاوير پرز دكوئيار دبيركـل سـازمـان مـلل مـتـحـد در 18 آذر 1370 طى يك گزارش رسمى به شوراى امنيت اعلام كرد كه عـراق در 31 شـهـريـور 1359 بـه ايـران حـمـله كـرده اسـت ، و دبـيـركل گزارش كاملى در 9 بند متجاوز بودن عراق را به شوراى امنيت اعلام كرد.

 

 رحلت آيت الله العظمي سيد محمد رضا گلپايگاني

[18 آذر 1372] - «حضرت آيت الله العظمي حاج سيد محمد رضا گلپايگاني» عالم وارسته، فقيه عاليقدر و مرجع بزرگ جهان تشيع دارفاني را وداع گفت. مرحوم آيت الله گلپايگاني نزد آيت الله حائري تحصيل مي كرد و بعد از تأسيس حوزه علميه قم دراين مكان علمي- ديني تدريس سطوح را آغاز كرد. اين عالم جليل القدر بعد از رحلت آيت الله العظمي بروجردي مسؤليت اداره بخش اعظم حوزه علميه قم را عهده دار شدند و اين مسئوليت را دروضعيتي حساس كه خطري بزرگ روحانيون و حوزه علميه را تهديد مي كرد پذيرا شدند. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز، آيت الله گلپايگاني همواره با حضرت امام خميني(ره) همراه بود و درحوادث و وقايع مختلف با بيانات و سخنان شيوا درصحنه هاي سياسي و اجتماعي شركت مي جست. آيت الله گلپايگاني همچنين درمقابل حوادث تلخي كه دشمنان اسلام درهرگوشه ايجاد مي كردند با ارسال پيامهاي مؤثر به افشاي توطئه هاي اين خائنان اقدام مي كردند. ازخدمات ارزنده آيت الله گلپايگاني به تأسيس مدارس متعدد، احداث ساختمان قرائتخانه براي طلاب حوزه علميه و تأسيس بيمارستاني مجهز براي علما و روحانيون مي توان اشاره كرد. ازآثار علمي آيت الله گلپايگاني حاشيه بر «عروة الوثقي، مناسك حج و توضيح المسائل» را مي توان برشمرد.

 

 برگزاري هشتمين کنفرانس سران کشورهاي اسلامي در تهران

[18 آذر 1377] - برگزاري هشتمين کنفرانس سران کشورهاي اسلامي در تهران

Mobin_s2004@yahoo.com
9 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
بپاخيزي اسپارتاكوس ؛ دومين بپاخيزي گسترده بر ضد ظلم و ستم پس از قيام کاوه آهنگر

بپاخيزي اسپارتاكوس از نهم دسامبر سال 73 پيش از ميلاد آغاز شد. وي از مردم تراس ، منطقه اي در شمال درياي اژه و از نژاد يونانيان بود . اسپارتاكوس در ارتش روم يك سرباز كمكي ( احتياط ) بود .« آپيان » نويسنده پيش از ميلاد كه داستان اسپارتاكوس را نوشته روشن نساخته كه به چه دليل اورا به دسته گلادياتور ها كه معمولا از ميان سربازان خارجي اسير ارتش روم انتخاب مي شدند اضافه كرده بودند. وي در سال 74 پيش از ميلاد به گلادياتورها اضافه شده بود.
    كار گلادياتور ها اين بود كه دو به دو در برابر سران روم كه در جايگاه ويژه تماشاگران مي نشستند و به منظور تفريح و سرگرم كردن آنان درميدان گودي با اسلحه به جان هم بيفتندو يكي از دو حريف و يا هر دو آنان كشته شوند تا تماشاگران لدت ببرند !.
    اسپارتاكوس كه اين عمل را غير انساني مي دانست گلادياتور ها را برضد حكومت روم متحد كرد و درجريان يك نمايش « كشتار » دست به شورش زدند و بندها را گسستند و در كوه وزوويوس كه يك آتشفشان خاموش بود پنهان شدند و از آنجا دست به تحريك ساير بردگان زدند و هنگامي كه عده آنان به هفتصد تن رسيد از كوه فرود آمدند و بازور دست به آزاد كردن بردگان ديگر زدند كه غنائم جنگها بودند . در آن زمان بردگان مولد ثروت بودند و براي اربابانشان كار توليدي رايگان از جمله كشاورزي مي كردند . قرار بود كه بردگان آزاد شده توسط گروه اسپارتاكوس جنگ كنان از طريق كوههاي آلپ به زادگاههاي خود باز گردند و بقيه عمر را آزاد زندگي كنند .
    با اين فكر خودرا به دامنه هاي آلپ رسانيدند و ضمن راه دو لشكر رومي را كه سد راه آنان شده بودند شكست و فراري دادند. در گذرگاههاي آلپ چون عده آنان نزديك به هفتاد هزار تن بود ، فرانسويان و اقوام محلي نگران و وحشت زده شدند و گذر گاههارا بستند . اسپارتاكوس كه مي خواست برده هاي آزاد شده زنده به كشورهاي خود باز گردند تصميم به خروج از روم با گشتي گرفت و به جنوب ايتاليا باز گشت و در سر راه خود نيروهاي رومي را كه مانع حركت آنان بودند شكست داد كه اين وضعيت بر دولت روم كه نتوانسته بود در طول دو سال قيام بردگان را سركوب كند گران آمد و كراسوس( ماركوس ليسينيوس كراسوس ) يكي از سه عضو شورايعالي حاكم بر امپراتوري روم داوطلب جنگ با بردگان شد. وي در سناي روم براي قانع كردن سناتورهاي به تامين هزينه يك لشكركشي بزرگ گفت كه اسپارتاكوس سه هزار سرباز اسير رومي را سر بريده است كه بعدا معلوم شد دروغ گفته و اين سربازان تنها خلع سلاح شده بودند و بعدا به رم باز گشتند.
     وي سپس با شش لشكر ( لژيون ) از راه زمين ( شمال ) و نيز يك لشكر با كشتي و راه دريا از جنوب قرارگاه اسپارتا كوس را كه پيام داده بود اگر اجازه خروج ار ايتاليا به او و ساير بردگان همراه وي داده شود سر جنگ نخواهد داشت محاصره كردند و در جنگي كه در سال 71 پيش از ميلاد ميان طرفين روي داد اسپارتاكوش كشته شد و قيام بردگان شكست خورد كه كراسوس براي ترسانيدن ساير بردگان كه فكر قيام از مغزشان نگذرد شش هزار تن از همدستان اسپارتاكوس را كه اسير شده بودند در جاده اي كه به شهر رم ختم مي شد به صليب زد كه همانجا از تشنگي و گرسنگي و درد ناشي از آويزان بودن به تدريج مردند كه چنين صحنه اي در طول تاريخ مشابه نداشته است .
قيام اسپارتاكوس دومين قيام از اين دست در دنياي باستان بود . نخستين قيام را كاوه ( كاوك )ايراني معروف به كاوه آهنگر بر ضد شاه ظالم آن زمان ايران رهبري كرده بود.

كراسوس در سال 53 پيش از ميلاد به ايران حمله كرد كه در منطقه حران (كارهه) در نقطه مرزي امروز تركيه و سوريه (شمالغربي عراق) وكنار رود فرات درجنگ باارتش ايران به فرماندهي سپهبد سورنا كشته شد و سربازان او و همچنين پسرش نيز نابود شدند كه اين بزرگترين شكست رومي ها از ايرانيان بود.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 9 دسامبر

  • 967:   (346 خورشيدي) ابو سعيد ابو الخير صوفي شاعر و صاحب رباعيات در مهنه (خاوران خراسان) نزديك سرخس به دنيا آمد.

  • 1927:   ( 1306 خورشيدي ) برخي از روحانيون آن زمان به تصميم دولت وقت ايران مبني بر برقراري نظام وظيفه عمومي اعتراض كردند.

  • 1954:   (1332 خورشيدي) ريچارد نيكسون معاون وقت رئيس جمهوري آمريكا براي ديدار با شاه وارد تهران شد.

  • 1963:   (1342خورشيدي) احمد نفيسي شهردار اسبق تهران بازداشت شد . در نيم قرن گذشته بسياري از شهرداران تهران تحت تعقيب قضايي قرار گرفته اند !.

  • 1964:   ( 1343 خورشيدي) كار تقسيم وزارت فرهنگ ( معارف قديم ) آغاز شد كه بعدا به صورت سه وزارتخانه جداگانه آموزش و پرورش ، فرهنگ و هنر ، علوم وآموزش عالي و موسساتي چون اوقاف در آمد.

  • 1967:   نيكلاي چائوشسكو رئيس جمهوري روماني شد كه آخرين رهبر حكومت كمونيستي اين كشور بشمار مي رود كه پس از فروپاشي دولتهاي كمونيستي اروپاي شرقي اعدام شد.

  • 1978:   گلدا ماير نخست وزير پيشين اسرائيل در 80 سالگي درگذشت. وي که داراي افکار سوسياليستي بود پيش از نخست وزيري ، وزير امور خارجه و قبل از آن وزير کار اسرائيل بود. گلدا ماير در 1898 در شهر " کي اف " به دنيا آمده بود و در 8 سالگي با خانواده اش به امريکا مهاجرت و مدتي در شهر ميلواکي آمريکا معلم مدرسه بود . او در سال 1921 با شوهرش به فلسطين منتقل و در تل اويو اقامت کرده بود. جنگ اکتبر 1973 اعراب و اسرائيل در زمان نخست وزيري او روي داد.

  • 1980:   جان لنون انگليسي( يکي از بيتلها ) از خوانندگان موسيقي راک در نيويورک به قتل رسيد.
        

  • 1987:   ريگان و گورباچف پيمان تخريب موشکهاي اتمي برد متوسط را امضاء کردند.

  • 1988:   دو روز پس از زمين لرزه شديد ارمنستان اعلام شد كه اين زلزله نزديک به 250 هزار كشته برجاي گذارده است . اين حادثه بر مسائل شوروي در آستانه فرو پاشي اش افزود.

  • 1992:   چند واحد نظامي آمريکا وارد کشور سومالي شدند و شبکه هاي تلويزيوني آن کشور رويداد ورود آنان را مستقيما پخش کردند.

  • 2000:   دادگاه عالي فلوريداي امريکا براي حل اختلاف نامزد هاي انتخاباتي امريکا - بوش و گور - راي داد که 45 هزار راي مورد اختلاف دوباره با دست شمارش شود که ديوان عالي کشور آمريکا بعدا اين اقدام را متوقف ساخت و بوش را برنده انتخابات اعلام کرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 ذی القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تبعيد امام موسي کاظم (ع) از مدينه به عراق به دستور هارون الرشيد

    [17 ذي القعده 179] - تبعيد امام موسي کاظم (ع) از مدينه به عراق به دستور هارون الرشيد

     

    درگذشت ميرزا اشرف جهان قزويني شاعر نامدار ايران

    [17 ذي القعده 968] - ميرزا اشرف جهان قزويني شاعر نامدار ايران در قريه كوهپايه قزوين ديده از جهان فروبست و در آرامگاه شازده حسين به خاك سپرده شد ميرزا اشرف جهان از همان آغاز جواني ذوق و استعداد خود را در شاعري با سرودن اشعار نغز و شيوا نشان داد. وي كه از شاعران عهد شاه طهماسب صفوي بود سلسله نسبش به امام حسين )ع( مي رسد. پدرش ميرزا نور الهدي معروف به قاضي جهان مدتي وزير اعظم دربار شاه طهماسب اول بود اشرف جهان مانند پدرش مدت 15 سال وكالت املاك او را به عهده داشت اما در اواخر عمر از كار بر كنار شد .اين شاعر ايراني عللاوه بر شعر در زمينه هاي خط ،فصاحت و بلاغت مشهور عصر خود بود . از وي ديوان شعر بصورت خطي باقيست.

     

     شهادت حاج ملا محمد تقي برغاني قزويني معروف به شهيد ثالث

    [17 ذي القعده 1263] - حاج ملا محمد تقي برغاني قزويني معروف به شهيد ثالث از علماي بزرگ قرن سيزدهم هجري قمري به شهادت رسيد. اين دانشمند شيعه مذهب در برغان متولد شد و در قزوين و قم و اصفهان ادبيات عرب و دروس حوزه را فراگرفت. و بعد از عزيمت به عتبات از شيخ جعفر كاشف الغطاء علوم ديني را آموخت. او بسيار زاهد و با تقوا بود و بيشتر اوقاتش را به ترويج احكام دين اختصاص مي داد. عيون الاصول در اصول فقه ، مجالس المتقين در مواعظ، منهج الاجتهاد در شرح شرايع الاسلام از تأليفات او است . در مورد نحوه شهادت وي صاحب ريحان الادب آورده است كه در اوايل ظهور فتنه بابيه و سال اول قدرت رسيدن ناصر الدين شاه سبب تدافعات ديني و مجاهدتهاي اين عالم اسلامي كه ازعادات فطري ايشان بود تصميم به قتل وي گرفتند . ماجرا از اين قرار بود كه شبي به حسب عادت معمول به مسجد رفت و مشغول فريضه نماز شد هنگامي كه به مسجد رفت چند نفر از باي ها به وي هجوم آوردندو هشت نقطه از گردنش را به نيزه مجروح كردند و متواري شدند و حاج ملامحمد تقي برغاني پس از انتقال به منزلش بعد از دو روز به رحمت ايزدي پيوست و در جوار شاهزاده حسين قزوين به خاك سپرده شد.

     

     درگذشت آيت الله شيخ عبدالکريم حائري يزدي

    [17 ذي القعده 1355] - درگذشت آيت الله شيخ عبدالکريم حائري يزدي

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    اشعارى براى نامه نگارى

    مكتوب جانفزاى تو آمد بسوى من
    بوسيدم و بر اين دل بريان نهادمش
    از خوف آنكه آتش شوقم بسوزدش
    فى الحال بر دو ديده گريان نهادمش
    وز بيم آنكه اشك سر شكم بشويدش
    از ديده بر گرفتم و بر جان نهادمش

    از حافظ
    حسب حالى ننوشتيم و شد ايامى چند
    قاصدى كو كه فرستم بتو پيغامى چند
    ما بدان مقصد عالى نتوانيم رسيد
    هم مگر لطف شما پيش نهد گامى چند

    اشعارى از محتشم
    صحيفه اى كه در آن شرح هجر يار نويسم
    زگريه شسته شود گر هزار بار نويسم
    گهى بنامه زما ياد مى توان كردن
    بدين نمط دل ما شاد مى توان كردن
    صد نامه نوشتيم و جوابى نرسيده
    اين هم كه جوابى ننويسند جوابى است
    ترك جان اى يار جانى مشكل است
    بى تو يكدم زندگانى مشكل است
    بيش از اين نبود روا شرح كلام
    سوختم از اشتياقت و السلام (81)
    (( حبيب ليس يعدله حبيب
    و ما لسواه عن قلبى نصيب
    حبيب غاب عن عينى و جسمى
    و عن قلبى حبيبى لا يغيب

    از مقصود
    گر با غم عشق سازگار آيد دل
    بر مركب آرزو سوار آيد دل
    گر دل نبود كجا وطن سازد عشق
    ور عشق نباشد به چكار آيد دل

    از شوكتى
    دردا كه فراق ناتوان ساخت مرا
    در بستر ناتوانى انداخت مرا
    از ضعف چنان شدم كه بر بالينم
    صد بار اجل آمد و نشناخت مرا

    از خواجه زاده هندى
    بر رخ نشسته گرد غريبى بسى مرا
    مشكل بود دگر بشناسد كسى مرا

    از عزيزى
    غريب مردم و از من نكرد ياد كسى
    بى كسى و غريبى من مباد ياد كسى
    خوشم بدرد غريبى و بى كسى مردن
    كه نه غمين شود از مردنم نه شاد كسى
    نه دين و نه دنيا و نه اميد بهشت
    چون كافر مفلسيم و چون قحبه زشت

    از ذوقى
    نه هواى باغ سازد نه كنار كشت ما را
    تو بهر كجا كه باشى بود آن بهشت ما را
    نه طراوتى نه برگى نه ثمر نه سايه دارم
    همه حيرم كه دهقان بچه كار كشت ما را(82)

    از مفلح
    بهشت آنجاست كازارى نباشد
    كسى را با كسى كارى نباشد
    اگر دستم رسد بر چرخ گردون
    همى پرسم كه اين چند است و آن چون
    يكى دارد هزاران گونه نعمت
    يكى را نان جو آلوده در خون
     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    بتا هیستین (BETAHISTIN)
    نام تجاری :
      Betaserc

    گروه دارویی : گروه هسیتامینی
    گروه درمانی : ضد سرگیجه
    شکل دارویی : قرص
    موارد مصرف : حملات سرگیجه (بیماری منییر)
    میزان مصرف :16 میلی گرم 2 بار در روز
    موارد منع مصرف : حساسیت ، بیماری فئوکروموسیتوما
    عوارض جانبی مهم : سردرد، ضایعات جلدی ، تهوع ، استفراغ
    شرایط نگه داری : در دمای 15تا30 نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- در آسم و زخم معده با احتیاط مصرف شود.
    2- بهتر است دارو با غذا و یک لیوان آب مصرف شود .
     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    من «عناب» هستم !

    اسم من عناب است ، با فتح و ضم عين هر دو خوانده مى شوم . به من اون ناف - سنجد گرگان - آون نافدار - طبرخون - سيلانه - شيلانه - سيب كوهى - شيلانك نيز مى گويند. من در اكثر نقاط ايران مخصوصا سواحل درياى مازندران - خراسان - بلوچستان - بندرعباس و كرمان به عمل مى آيم . خاصيت غذايى من كم است ، ولى در عوض حرارت را فرو مى نشانم . خنك هستم . فشار خون را كم - سينه گلو و شكم را نرم مى كنم . خون را صاف كرده و خون پاك مى سازم ، من كمى نفاخ و دير هضم هستم و اگر مرا در گلاب خيسانده ميل نمايند هضم من آسانتر مى گردد. زياده روى در خوردن من سبب نفخ و بزرگ شدن شكم بوده و شهوت را كم و غرايز جنسى را ضعيف مى سازم ، خوردن ساييده من با هسته جهت زخم معده و ورم روده مفيد است . من از دوستان كبد و مثانه و كليه بوده آنها را زهكشى مى كنم . جوشانده ى من با عرق كاسنى يا سكنجبين براى امراض وبا و حصبه و مطبقه مفيد بوده و از فشار صفرا و خون مى كاهد، و فشار خون را كم مى كند. مقدار خوراك ميوه من تا پنجاه عدد است .
    نوشدن پنج روز متوالى ، هر روز نيم ليتر آب جوشانده ى برگ من جهت دفع خارش بدن نافع است ، پاشيدن برگ خشك كوبيده من جهت درمان زخم هاى خورده اى - آكله و زخم هاى بد خيم مفيد است . خواه اين زخم ها در دهان باشد خواه در عضوى ديگر، و چون پوست درخت مرا ساييده به تنهايى يا مساوى وزن آن سفيداب مخلوط كرده و در داخل زخم هاى چركى پر كنند آنها را درمان كرده ، به فوريت التيام مى دهم ، خوردن خاك اره چوب من جهت درمان دل پيچه ، خارش و جرب مفيد است ، صمغ درخت من به تنهايى و يا با ادويه مناسب جهت امراض چشمى و با سركه جهت جوشهاى جلدى سودمند است ، جويدن برگ تازه ى من باعث بى حسى شدن ذائقه است و به اين جهت مى توان از آن قبل از خوردن داروهاى بد طعم استفاده نمود. ميوه من تب را پايين مى آورد.
    كمپوت و مرباى كم شيرينى من بسيار خوش خوراك و مفيد است و كبد را اصلاح مى كند. و فشار خون را پايين مى آورد و بهمين جهت گفته اند:
    اگر نشاندن خون از خواص عناب است
    چرا هواى لبت خون من بجوش آرد

     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    نامه اسرار آميز

    محبت شدیدی که سابقا ابراز می کردم
    دروغ وبی اساس بود و در حقیقت نفرت به تو
    روز به روز زیادتر می شود و هرچه بیشتر ترا می شناسم
    پستی و وقاحت تو بیشتر در نظرم آشکار می گردد.
    در قلب خود احساس می کنم که ناچار باید
    از تو دور باشم و هیچگاه فکر نکرده بودم که
    شریک زندگی تو باشم زیرا ملاقاتهایی که اخیرا با تو کردم
    طبیعت و زمانه روح پلیدت را آشکار ساخت و
    بسیاری از اخلاق و صفات تو را به من شناساند و می دانم که
    خشونت طبع و تند خوئی ترا بدبخت خواهد کرد.
    اگر عروسی ما سر بگیرد مسلما همه عمر خود را با تو
    به پریشانی و بد بختی خواهم گذراند و بدون تو عمر خود را
    در نهایت شادکامی طی خواهم کرد در نظر داشته باش که روح من
    هیچگاه به تو رام نخواهد شد و نفرت و کینه ام پیوسته
    متوجه تو است این نکته را باید در نظر داشته باشی و بدانی که
    از تو می خواهم آنچه را که گفته ام شوخی و مسخره نکنی و بدانی که
    این نامه را از صمیم قلب می نویسم و چقدر تاسف می خورم اگر
    باز هم در صدد دوستی با من باشی با نهایت نفرت از تو می خواهم
    که از پاسخ دادن به این نامه خودداری کنی زیرا نامه های تو سراسر
    مهمل و دروغ است و نمی توان گفت که دارای
    لطف و حرارت می باشد بطور قطع بدان که همیشه
    دشمن تو هستم و از تو به شدت متفنر هستم و نمی توانم فکر کنم که
    دوست صمیمی و وفادار تو هستم!

    دوست خوبم
    اگر می خواهی بدانی که راز این نامه چه بوده است نامه را یک بار دیگر یک خط در میان بخوان


     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    درسهايي براي زندگي

    1- اعتماد سازي سالها بطول مي انجامد، اما ممكن است در عرض چند ثانيه از ميان برود.

    2- در اين دنيا اهميت ندارد كه چه چيزهايي داريد، بلكه اين مهم است كه چه كسي را در زندگي خود داريد.

    3- هنگامي كه خود را با ديگران مقايسه ميكنيد در واقع ارزش وجودي خود را زير سوال ميبريد. ما همگي افرادي بي همتا و منحصر بفرد ميباشيم.

    4- شما ميتوانيد كاري را در يك لحظه انجام دهيد كه تا پايان عمر موجب پشيماني و اندوه شما گردد.

    5- براي رسيدن به شخص آرماني و ايده آل خودتان به روندي مادام العمر نياز است.

    6- با بهره گيري از فرصتهاست كه ما شجاعت را مي آموزيم.

    7- يا بايد رفتار و نگرش خود را كنترل كنيد و يا آنكه تحت فرمان رفتار خود در خواهيد آمد.

    8- ما نسبت به كرده خود مسئول ميباشيم، صرفنظر از اينكه چگونه آن را توجيه كنيم.

    9- هر چقدر هم كه آغاز يك رابطه پر حرارت و عاشقانه باشد، علاقه و احساسات آتشين فرو خواهد نشست و بهتر است چيز ديگري جاي آن را بگيرد.

    10- قهرمانان افرادي هستند كه عملي را كه ميبايست انجام پذيرد را انجام مي دهند، صرفنظر از پيامدهاي آن.

    11- پول ابزاري نامناسب براي امتياز دهي ميباشد.

    12- ميزان كمال و پختگي به نوع تجارب و ميزان درس گيري شما از آن تجارب بستگي دارد و نه به ميزان سن شما.

    13- اين با خارج گشتن از محدوده آسايش است كه ما رشد ميكنيم.

    14- هر مقدار هم كه دوست شما خوب باشد، بر خي اوقات احساسات شما را جريحه دار خواهد كرد، و شما بايد وي را مورد بخشش قرار دهيد.

    15- اين تنها كافي نيست كه ديگران را مورد بخشش قرار دهيد، برخي اوقات شما خودتان را هم بايد ببخشيد.

    16- هر اندازه هم كه قلب شما شكسته شده باشد، جهان براي اندوه شما از حركت نخواهد ايستاد.

    17- پيشينه و شرايط شما قطعا در آنچه كه هستيد تاثير گذار بوده اند، اما شما در شكل گيري شخصيت آينده خود مسئول ميباشيد.

    18- دو فرد ممكن است به يك چيز واحد و كاملا يكسان نگاه كنند و چيزهايي كاملا متفاوت ببينند.

    19- كيفيت ارتباط برقرار كردن شما تعيين كننده كيفيت زندگي شما خواهد بود.

    20- شما قادر هستيد به هر چه كه ميخواهيد برسيد، بشرط آنكه ايمان داشته باشيد كه استحقاق آن را داريد و وقت، انرژي و ذهن خود را وقف آن كنيد.

    21- شما مي بايد اهداف خود را بر اساس خواسته هاي خود تعيين كنيد، و نه خواسته هاي ديگران.

    22- زندگي در گذشته و آينده از زندگي امروز شما ميكاهد.

    23- اگر تناسب اندام خود را حفظ نكنيد در دراز مدت تاوان آن را خواهيد پرداخت.

    24- در هر كجا از عرصه زندگي كه شما براي آن انرژي صرف نميكنيد، زيان خواهد ديد.

    25- شما قادر نميباشيد ديگران را وادار كنيد تا شما را دوست داشته باشند، تنها كاري كه ميتوانيد انجام دهيد آنست كه فردي دوست داشتني گرديد.

    26- اگر شما از انتظارات و نيازهاي خود به ديگران چيزي نگوييد، تنها چيزهايي را كه آنها حدس ميزنند شما به آن نياز داريد را در اختيارتان قرار خواهند داد. و اين ممكن است با خواسته هاي شما بسيار متفاوت باشد.
     

     

     

     

     

     

     

     

    مجله فرهنگي

    ebgh_80@yahoo.com
    مجله فرهنگی، روزهای زوج منتشر می شود

    شماره دوازدهم
     

    آشنایی با شخصیت ها
    ( جبران خلیل جبران و عقده اودیپ – نویسنده ، وفیق عزیزی )
     
    حمید صدر - " نقش مادر در زندگی جبران خلیل جبران "

    عشق‌ او به‌ مادرش‌ با مرگ‌ او نمرد، بلكه‌ هميشه‌ به‌ زناني‌ بر مي‌خورد كه‌ شباهت‌هايي‌ با مادرش‌ داشتند . اين‌ زنان‌ از دو خواهرش‌‏ ، سلطانه‌ و مريانا گرفته ‌، تا باربارا يونگ‌ ، همگي‌ يار و ياورش‌ بودند . خواهرانش‌ و مادرش‌ از نظر مالي‌ فداكاري‌ مي‌كردند و كوشش‌ داشتند جبران‌ با لباس‌ مناسبي‌ ، از آن‌ گونه‌ كه‌ براي‌ ماري‌ هاسكل‌ شرح‌ داده‌ است‌، در انظار ظاهر شود .

    جبران‌ با اين‌ كه‌ از نظر جسماني‌ مرد شده‌ بود و همه‌ صفات‌ مردي‌ را به‌خود گرفته‌ بود ، ولي‌ نتوانسته‌ بود از عقده‌ اوديپي‌ رها شود ، و زن‌ ديگري‌ ، غير از مادرش‌ را دوست‌ داشته‌ باشد . همين‌ عقده‌ بود كه‌ او را بر آن‌ داشت‌ معشوقه‌هايش‌ را از ميان‌ زنان‌ مسن‌تر از خود انتخاب‌ كند ؛ حلا الضاهر، دو سال‌ از او بزرگتر بود ، سلطانه‌ ثابت‌ 15 سال ، ميشلين‌ چند ماه ، ماري‌ هاسكل‌  ده‌ سال ، ماري‌ خوري‌ 9 سال ، ماري‌ قهوجي‌ چهار سال‌ ، مي‌ زياده‌ سه‌ سال از او بزرگتر بودند .

    جبران‌ به‌ طور ناخودآگاه‌ عشق‌ به‌ محبوب‌ را با عشق‌ به‌ مادر در آميخت ‌و با آنان‌ به‌ گونه‌ مادر خود سخن‌ مي‌گفت‌ ، زيرا در اين‌ گونه‌ موارد ، عشق ‌فروخورده‌ كار خود را مي‌كرد .

    در بخش‌ بزرگي‌ از نامه‌هايش‌ به‌ ماري ‌هاسكل‌ ، او را چنين‌ خطاب‌ مي‌كرد : « مادر عزيز،قلب‌ من‌ ، با مژه‌هايم‌ بر دستانت‌ بوسه‌ مي‌زنم‌ » و « دستان‌ الهي‌ تو زندگي‌ بهتري‌ ارزاني‌‌ام‌ داشتند » .

    ماري‌ هاسكل‌ براي‌ او تجسم‌ زنده‌ مادرش‌ بود ، و اين‌ وادارش‌ كرد به ‌طور غير ارادي‌ به‌ كودكي‌ خود نقب بزند . عشقش به‌ سلما‌ كرامي‌ را چنين‌ توصيف‌ مي‌كند « بهار سپري‌ شد و تابستان‌ آمد ، و محبت‌ من‌ به ‌سلما تدريجا از اشتياق‌ جواني‌ در صبح‌ زندگي‌ به‌ زني‌ زيباروي‌ ، به ‌پرستشي‌ خاموش‌ تبديل‌ مي‌شود كه‌ كودكي‌ يتيم‌ نسبت‌ به‌ مادر خود، اين‌ساكن‌ ابديت‌، احساس‌ مي‌كند » .  

    و براي‌ ماري‌ خوري‌ مي‌نويسد « من‌ چون‌ كودكي‌ كه‌ به‌ مادرش‌ آويزان‌ شود ، به‌ دامن‌ تو آويختم » . ‌

    به‌ اين‌ ترتيب‌ ، به‌ هر زني‌ كه‌ عشق‌ مي‌ورزيد ، عقده‌ اوديپ‌ نيز جلوه‌ خودش‌ را نشان‌ مي‌داد . در نوشته‌ها و گفته‌هايش‌ اشتياق‌ شديدي‌ نسبت‌ به ‌مهر مادر وجود داشت . در 24 مارس‌ 1911 به‌ ماري‌ هاسكل‌ مي‌نويسد « پدرم‌ مي‌خواست‌ وكيل‌ شوم‌ ، ولي‌ مادرم‌ برعكس‌ مهربان‌ بود و به‌ دل‌ من‌ نزديك‌ بود و عيبهايم‌ را مي‌گفت‌ و هميشه‌ تشويقم‌ مي‌كرد » . در 21 اوت‌ 1918 نيز مي‌نويسد « مادرم‌ در بدترين‌ لحظات‌ وجود خود براي‌ من‌ كم‌ تر از خواهر و در بهترين‌ لحظات‌ كمتر از آقا نبود . حتي‌ در سه‌ سالگي‌ به‌ من‌ فهمانده‌ بود كه‌ رابطه‌ ما مثل‌ رابطه‌ دو آدم‌ است‌ . رابطه‌ عشق‌ متقابل‌ ، اين‌ كه‌ ما دو موجود هستيم‌ كه‌ دست‌ زندگي‌ و شرف‌ آنها را به‌ يكديگر پيوند داده‌ است ،

    مادرم‌ عجيب ‌ترين‌ موجودي‌ بود كه‌ من‌ در زندگي‌ام‌ شناختم‌ . اكنون‌ مي‌توانم‌ سيمايش‌ را مجسم‌ كنم‌ ، زني‌ در نهايت‌ رقت‌ طبع‌ ، كه‌ زيباتر هم‌شده‌ است » .
     
    بیوگرافی  
    ( آشنایی با کریستیان دیف – شاعر مرگ گرای فرانسه )
     
    . حمید صدر - كريستيان ديف  متولد 1921 می باشد و فارغ التحصيل رشته حقوق در پاريس

    كريستيان ديف به حق شاعري يگانه و كشف ناشدني ست . آثار ديف نوعي مكاشفه است كه در هربار خواندن راه جديدي را مي گشايد و باز خود را در پرده‌ی تازه‌يي از راز و رمز مي‌پيچد. وي با مجموعه يي از شعرها و شعر پاره‌ها به بيان حديث بي پناهي اين جهان مي‌پردازد. اين ناخرسندي از زندگي به صورت افسردگي ، پارانوا ، قبل از آن كه نوشتن را بطور جدي در او آغاز كند، در سال 1960 به خود كشي مبدل شد . در زمان حيات هرگز درعرصه ادبيات فرانسه آن طور كه بايد و شايد ، چهره نشد و بعد از مرگش به مدت 20 سال آثار و افكار و دست نوشته‌هايش ناشناخته باقي ماند . سرانجام در دسامبر 1980 مجموعه آثارش در قالب يك كتاب منتشر شد . كريستيان ديف در اواخر زندگي در انزوايي خود خواسته بسر مي‌برد. اين انزوا

    هرچه بوده ، شايد از پيامد اتفاق‌هاي بيروني نشات گرفته ، و اضطراب از خاطرات
    و تجارب آسيب زاي مختلف ، تصاويري از رخدادهاي مهم دوران زندگاني اش همچون

    وقوع جنگ جهاني دوم و خاطرات تلخ آن دوران در اكثر اشعار بر جا مانده از او ، آدمي را به وجود يك جهان ناشناس و واقعي آگاه مي كند. جهاني كه در آن براي هر انسان ، همزاد راستين ، بكر و به دور از گناه وجود دارد .

    * برگرفته از كتاب " شاعران ومرگ " چاپ آلمان 2005 - نويسنده و محقق ، يوهان بيلهرز
     
     
    شعر
    ( شعری از خانم دیدار ابراهیمی از اعضای محترم روزانه )
     
    اندكي گلايه كنم
    بر ما نبود تا ميان تولد و تابوت
    تنها يكي را برگزينيم
    بر مانبود تا ميان دشنه و سيلي
    تنها يكي را برگزينيم
    بر ما نبود تا ميان خويش و ترانه
    تنها يكي را برگزينيم
    بر ما نبود تا ميان فرجام و سر آغاز
    تنها يكي را برگزينيم
    بر ما نبود تا ميان زورق و دريا
    تنها يكي را برگزينيم
    بر ما نبود تا ميان خويش و خواب همسايه
    تنها يكي را برگزينيم
    اصلا نمي دانم
    گويا مسير ستاره با ما نبود
    پدرم مي گفت
    پيشاني ات بلند است
    اما آينده نمي داند
    س ع ص
     
    شعر خارجی
    ( کریستیان دیف – ترجمه رامین رحیمی )
     
    حمید صدر- آه مارگريتا !
    در صبحگاهي روشن
    به سویت مي آيم
    اكنون مرا با تو، آخرت ديگري ست .
    در جهاني ديگر همديگر را باز خواهيم يافت ؛
    آنجا كه هرگز گداي زندگي نيستم ؛
    ابدیتی ناب ) )
    و تو نيز يك عشق جاودانه .
    نه از دل سنگي ات نشاني خواهد بود
    و نه دلمردگي ام .  
    مارگريتا ! به سوي تو مي آيم
    بد ل تو، در اين دنيا ي ناشناس روحم را مي آزارد
    آن زمان كه بميرم به استقبالم خواهي آمد؟
    با دسته گلي معطر ، و آغوشي واقعي ؟
     
    موسیقی
    ( باراد – گروه موسیقی باراد )
     
    موسسه هرمس در شناسنامه این آلبوم نوشته است :

    موسیقی راک فرزند جوامع صنعتی و مدرن است و حضور این پدیده در ایران نیز قابل انکار نیست . همیشه علاقه داشتیم تا نوعی از موسیقی راک که صرفا یک محصول وارداتی نباشد و زاییده جامعه جوان کشور خودمان باشد را بشنویم . گروه باراد با استفاده از عناصر ملودیک و مضامین بومی کشور خودمان دست به چنین تجربه ای زد که برای ما قابل احترام بود . تجربه ای که قدم های اول خود را طی می کند .

     
    معرفی کتاب
    ( جنبش زنان " فمینیسم " – نویسنده آندره میشل )
     

    دیدار ابراهیمی - این کتاب بیان می کند که دستاوردهای زنان غرب هدیه ای از جانب مردان نبوده است و زن غربی برای به دست آوردن حقوق انسانی و اجتماعی خود رنج های بسیاری را متحمل شده است و شاید بتوان گفت این کتاب رنج نامه ی زن غربی است و خانم آندره میشل جامعه شناس و محقق بزرگ فرانسوی همواره متاسف بوده که نتوانسته شرح مبارزات زنان در شورهای جنوب را بنویسد . همچنان که توسعه غرب این ساده اندیشی را در ذهن ما به وجود آورده که یک شبه می توان ره صد ساله پیمود پیشرفت زنان در بدست آوردن حقوق انسانی و اجتماعی در کشورهای غربی نباید این توهم را ایجاد کند که به آسانی می توان نابرابری های انسانی و اجتماعی را در اندک زمانی بدل به برابری ها کرد زنان باید بدانند که کلید از بین بردن همه ی نابرابری ها در دستان ظریف ولی پر قدرت آنهاست . این کتاب به بررسی جامعه شناختی وضعیت زنان از دوران دیرینه سنگی تا قرن حاضر می پردازد . این کتاب توسط دکتر هما زنجانی زاده ترجمه شده است و انتشارات نیکا آنرا منتشر کرده است .

     
    معرفی سایت
     
    سایت پایگاه خبری هنر ایران                  www.iranartnews.com
             سایت آرشیو هنرمندان معاصر ایران           www.persiadesingn.com
                    سایت هنری – پارکینگ گالری    www.parkinggallery.com
     
    درس نویسندگی
    ( 4 قانون طلایی برای نوشتن کتاب پر فروش )
     
    قانون چهارم ؛ اگر می خواهید خطوط قرمز را وارد داستانتان بکنید ، همیشه مراقب باشید .
     
    نقل قول های سینمایی
    (مورای ابراهیم – بازیگر هالیوود)
     
    تا ابد در هالیوود همان نقشی را به تو پیشنهاد می کنند که برایش اسکار گرفته ای . هر بار هم که اعتراض بکنی ، فیلمنامه را عوض نمی کنند ، بلکه دستمزدت را بیشتر می کنند .
     
    یک جمله
    ( آلبر کامو )
     
    انسان خیال می کند با مرگ خود ، زنش را تنبیه می کند در حالیکه آزادیش را به او برمی گرداند ، پس چنین چیزی را ندیدن بهتر . برگرفته از کتاب سقوط
     
    ***
    نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و آثار خود را با من در میان و ارسال بفرمایید .
    با احترام ، احسان بهرام غفاری

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    ثبت نام کنندگان در ليگ، تا بحال در 10 جدول
     18 نفري قرار داده شده اند

    براي مشاهده جدولها اينجا را کليک کنيد


    براي مشاهده جدول مربوط به کدهاي شناسايي اينجا را کليک کنيد

    *****

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    عادل، عادل است

    عادل فردوسي پور در بهترين موقعيت از فوتبال کشور ما، هم برنامه اش جذاب است حال حساب کنيد فوتبال ما موقعيت خوبي داشته باشد.
    عادل ويژگي هاي خاص خود را دارد، عاشق گزارشگري است، فوق ليسانس مهندسي صنايع از دانشگاه صنعتي
    شريف است، زبان انگليسي اش آن قدر خوب است، که سال هاست در دانشگاه تدريس مي کند، به عنوان يک استاد جوان...
    عادل فردوسي پور چنان بر فوتبال احاطه دارد که شايد تصورش را نکنيد، دوستان نزديکش به او مي گويند که وي فوتبال را مي خورد، گوشه اي از زندگي شخصي و خلق و خوهاي او را در ذيل مي آوريم، بخوانيد:

    * در سال 53 به دنيا آمده است.
    *فرزند بزرگ خانواده است، يک خواهر و يک بردار دارد، برادرش هم دانشجوي دانشگاه صنعتي شريف است.
    *پدر و مادرش هر دو تحصيلکرده هستند.
    *عادل با اينکه تهران به دنيا آمده است، اما اصليت پدري اش کرماني است.
    *بچه خيابان گيشا تهران بود، در زمان نوجواني، با بچه محل هايش فوتبال بازي مي کرد.
    *سپس به شهرک غرب تهران به همراه خانواده نقل مکان کردند، پس از ازدواج در همان محل ساکن شد.
    *در سال هاي 75 تا77 در روزنامه ابرار ورزشي قلم مي زد، اما پس از اين که کارش در تلويزيون زياد شد، از فضاي مطبوعات ورزشي خارج شد.
    *در کارش بسيار جدي است، تا سر از يک مطلب در نياورد، ول کن آن نيست.
    * برنامه 90 را از گزارش فوتبال بيشتر دوست دارد.
    * مي گويد از کارم لذت مي برم، مطمئن هستم اگر در اون رشته اي که درس مي واندم شاغل مي شدم، هيچ گاه اين لذت نصيبم نمي شد.
    * هيچ کاري لذت گزارشگري را ندارد.
    من هيچ گاه تاجر خوبي نبودم، حال و حوصله درس خواندن را هم ندارم، تا همين فوق ليسانس بس است.
    * حال و حوصله درس خواندن در زمان تحصيل را نداشتم، معدلم حدود 10 بود، اما پس از فوق ليسانس ديگر براي درس خواندن انگيزه اي نداشتم.
    * اگر در زمان گزارش، مشکلي به ذهنتان خطور کند، همه چيز از دست مي رود، اگر حواست پرت بشود، بازي ول مي شود و ديگر نمي توانيد جمعش کنيد.
    * گوينده و گزارشگر، معمولا نمي تواند عادلانه حرف بزند، شايد بيننده بتواند در مورد بازي قضاوت ناعادلانه اي بکند، اماما محدوديم. کار ما شبيه داوري است،
    *در بازي هاي تيم ملي خيلي دوست دارم به جاي تماشاگر باشم و مثل تماشاگران بالا و پايين بپرم.
    گزارش در ورزشگاه نسبت به استوديو بيشتر مي چسبد.
    *اگر فوتبال از دنيا حذف شود، بخش عمده اي از زندگي من هم حذف مي شود.
    * اشتباه جزوي از کار ماست. گزارشگري که در هر نود دقيقه بازي چند هزار کلمه به کار مي برد بايد اشتباه داشته باشد، پس بايد اشتباهش را بپذيرد.
    * چند سال است که ازدواج کردم، فوتبال نقشي در شکل گرفتن زندگي ام ندارد، در واقع اصلا ربطي به فوتبال نداشت.
    * من کار خود را مي کنم، فوتبال خيل برايم جدي و مهم است. هر اتفاقي که بيفتد من بايد فوتبال را ببينم، همه هم مي دانند، وقتي من فوتبال مي بينم نبايد کاري به کارم داشته باشند.
    * اصلا براي من مهم نيست آبي باشم يا قرمز، واقعا مهم نيست.
    * گزارشگر اگر يک ذره هم به تيمي گرايش داشته باشد در کارش تاثير مي گذارد و غير قابل انکار است.
    * حال و حوصله فيلم و سينما را ندارم، من جشنواره تا جشنواره فيلم مي بينم.
    *تجربه به من آموخته که از حس فاصله بگيرم.
    * در ورزشگاه انقلاب فوتبال بازي مي کنم، با دوست هاي قديمي، هم کلاسي هاي دبيرستان ، بچه هاي دانشگاه صنعتي شريف و ديگر دوستان.
    * در هنگام گزارش بازي هاي تيم ملي، استرس زيادي دارم، مسئوليت در آن لحظه بسيار سنگين است. گرچه بايد بي طرف باشم، اما آن احساس که در مورد کشور خودمان داريم، مانع اصلي کارمان است

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان