611

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 611 :: پنجشنبه 23 آذر 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

منطق عشق

منطق عشق , منطق دليل و برهان نيست .
منطق صغری و کبری نيست .
منطق علت و معلول نيست .
منطق عاشق و معشوق است .
منطق اميد و آرزو .
منطقی که فقط عشاق به آن استناد ميکنند و عقلا به مضحکه بر مجلس عقل .
و من بر همان منطق تو را ميپرستم و ميستايم .

از «دل نوشته هاي شخصي»

 

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (610) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • زمان مرگ خود را پیش بینی کنید
  • آخرين اخبار از فهرست هاي انتخاباتي
  • معرفي و دانلود فيلم: عشق و سيگار
  • باغ مظفر - قسمت هفتم
  • دانلود آلبوم فاصله باصدای بیژن آریا
  • خلق آزمون های تمام الکترونیک با 8 نوع مختلف از سوالات با Tanida Quiz Builder 1.1
  • يابنده پسورد مموري كارت
  • آزادی اندیشه با لنگه کفش نمیشه!
  • نکته ای در مورد نارسایی امور شهرداری عراق
  • مردم در انتظار احزاب نمي مانند
  • یادداشت های همین جوری 
  • من «فسفر» هستم !
  • طنز انتخاباتی
  • اعتماد بنفس خود را افزايش دهيد
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

Cool Ads
زمان مرگ خود را پیش بینی کنید
با پاسخ صادقانه به پرسشهای مطرح شده، زمان تقریبی مرگ خود را تخمین بزنید
آخه گربه هم خوردن داره؟!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

آخرين اخبار از فهرست هاي انتخاباتي
 

در حالي كه فقط يك روز به انتخابات شوراها باقي مانده، آخرين خبرها حاكي از آن است كه اصولگرايان با 33 نامزد و اصلاح طلبان با 38 نامزد در انتخابات شوراي شهر تهران شركت مي كنند.
هر چند كه پيش از اين اعلام شده بود جبهه پيروان خط امام و رهبري در انتخابات شوراي شهر تهران فهرست مستقلي ارايه نمي كند ولي روز دوشنبه «سيدكمال سجادي» سخنگوي اين جبهه در گفت وگو با ايرنا، فهرست نهايي اين جبهه را منتشر كرد. به گفته سجادي، «اين فهرست كه بعد از رايزني و مشورت فشرده دبيران كل 14 تشكل عضو اين جبهه نهايي شده، تركيبي است كه مي شود نام آن را فهرست «5+5+5» نام نهاد.» جبهه پيروان خط امام و رهبري پنج نفر از فهرست ائتلاف سراسري رايحه خوش خدمت را در فهرست نهايي خود جاي داده است كه شامل اين افراد مي شود: «حسن زياري»، «خسرو دانشجو»، «عباس مسجدي»، «مهنوش معتمدي آذر» و «خسرو شكيب.» اين جبهه پنج نفر را نيز به ائتلاف اصولگرايان اختصاص داده و اين نامها را در فهرست خود گنجانده است: «عباس شيباني»، «مهدي چمران»، «معصومه آباد»، «مرتضي طلايي» و «عبدالمقيم ناصحي.» جبهه پيروان خط امام و رهبري همچنين پنج نفر را از طرف خود و به صورت مستقل معرفي كرده است: «ابوالقاسم رئوفيان»، «سيدعباس سجادي»، «احمد طاهري»، «محمد مهدي مظاهري» و «حسن تيزمغز.» «مهرداد بذرپاش» رئيس ستاد ائتلاف سراسري رايحه خوش خدمت (ستاد حاميان دولت در انتخابات شوراها) چند روز پيش در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرده بود كه از هر پيشنهادي براي رسيدن اصولگرايان به فهرست واحد، استقبال مي كند. «پروين احمدي نژاد» و «مهرداد بذرپاش»، «خسرو دانشجو»، «مسعود زريبافان»، «اميررضا آشتياني واعظي»، «نسرين سلطانخواه»، «حسن زياري»، «عباس مسجدي»، «سيدحميد سجادي»، «سيدرستم سيدآقاخان»، «مهنوش معتمدي آذر» «حمزه شكيب»، «محمود عباس زاده»، «مجتبي اعلايي» و «مسيح مشهدي تفرشي» نامزدهاي نهايي ائتلاف رايحه خوش خدمت هستند. «مهدي چمران» رئيس شوراي شهر تهران و رئيس ائتلاف اصولگرايان ايران اسلامي نيز كه آمادگي خود را براي هر اقدامي جهت رسيدن اصولگرايان به فهرست واحد اعلام كرده است، هفته گذشته فهرست مربوط به اين ائتلاف را اعلام كرد. فهرست ائتلاف اصولگرايان به اين شرح است: «عباس شيباني»، «مهدي چمران»، «رسول خادم»، «حسن بيادي»، «حبيب كاشاني»، «محمود خسروي وفا»، «منظر خير حبيب اللهي»، «اميرعلي اميري»، «بهمن اديب زاده»، «ناصحي»، «محسن سويزي»، «محسن وفامهر»، «معصومه آباد»، «مرتضي طلايي» و «حمزه شكيب». اصولگرايان اعلام كرده اند كه از رسيدن به فهرست واحد در دقيقه 90 نيز نا اميد نيستند. در مقابل فهرست سه گانه اصولگرايان براي انتخابات شوراي شهر تهران كه در مجموع شامل 33 نامزد مي شود، اصلاح طلبان نيز با سه فهرست ولي با 38 نامزد وارد ميدان شده اند. مجمع اسلامي بانوان كه يكي از تشكلهاي اصلي طيف اصلاح طلبان است، شنبه گذشته فهرست متفاوت خود با فهرست ائتلاف اصلاح طلبان را اعلام كرد. در اين فهرست هشت نفر از اعضاي فهرست اصلاح طلبان حذف شده اند. اين در حالي بود كه مرتضي حاجي سخنگوي ائتلاف اصلاح طلبان هفته گذشته فهرست ائتلافش را اعلام كرد. در كنار اين دو فهرست اصلاح طلبان، اوايل اين هفته فهرست «حزب آزادي» يكي از تشكلهاي اصلي عضو جنبش مردمي اصلاحات نيز براي انتخابات شوراي شهر تهران اعلام شد. در فهرست مذكور هيچ يك از اعضاي فهرست ائتلاف اصلاح طلبان حضور ندارند. فهرست حزب آزادي شباهت زيادي با فهرست جنبش مظلومان شهر دارد كه با محوريت ابراهيم اصغرزاده شكل گرفته است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

عشق و سيگار
Romance & Cigarettes

نويسنده و کارگردان: جان تورتورو. مدير فيلمبرداري: تام اشترن. تدوين: ري هابلي. طراح صحنه: دانا زاکووسکا. بازيگران: جيمز گاندولفيني[نيک مردر]، سوزان ساراندون[کيتي]، کيت وينسلت[تولا]، استيو بوسمي[آنجلو]، بابي کاناواله[فرايبورگ]، مندي مور[بابي]، مري لوئيز پارکر[کنستانس]. ١١٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ آمريکا. نامزد شير طلايي جشنواره ونيز.
نيک کارگر فلزکار پروژه هاي پل سازي براي فراز از زندگي يکنواخت و خسته کننده خانوادگي رابطه عاشقانه اي با تولاي زيبا و فتان پيدا مي کند. اين اتفاق سبب مي شود تا همسرش کيتي رابطه اش را با او قطع و از صحبت کردن با وي خودداري کند. نيک که متوجه اشتباه خود شده، دست به هر کاري مي زند تا دوباره با همسر و سه دخترش رابطه برقرار نمايد. او براي ايجاد ارتباط راه تازه اي يافته: استفاده از آوازها...

چرا بايد ديد؟
جان تورتورو را به عنوان بازيگري با استعداد مي شناسيم که جوايزي در خور[مانند جايزه کن در ١٩٩١ براي بارتون فينک] دريافت کرده و بخت آن را داشته تا چند فيلم را نيز کارگرداني کند. کارنامه فيلمسازي وي با وجود ناکامي و موفقيت نسبي بسياري از بازيگر/کارگردان ها شروعي درخشان داشته داشته، دريافت دوربين طلايي براي فيلم مک در ١٩٩٢ توقع همه را از وي بالا برد. تورتورو کوشيد تا در فيلم بعدي خود به اين انتظارات پاسخ دهد، اما نتوانست. ولي اينک عشق و سيگار به عنوان سومين فيلم بلند او توانسته جوابي قابل به دوستداران وي عرضه کند.
عشق و سيگار يک فيلم موزيکال وحشيانه درباره عشق و زندگي خانوادگي است که سرقفلي آن بازيگر توانايي چون جيمز گاندولفيني [بازيگر اصلي سوپرانوها] است. بازيگر ايتاليايي تباري مانند خود کارگردان، که توانسته در اين اپراي طبقه کارگر نيويورک نقشي بسيار زيبا و قدرتمندانه از خود به نمايش بگذارد. عشق و سيگار به عنوان محصول دستان کسي که با برادران کوئن بسيار کار کرده در مقايسه با فيلم اندي گارسيا[ديگر بازيگر-کارگرداني که فيلمش همزمان با عشق و سيگار اکران شد] فيلمي به مراتب هوشمندانه تر و ماندگارتر است. تورتورو که خود در خانواده اي کارگري به دنيا آمده، مي گويد که روايت داستان هايي درباره اين طبقه را بسيار دوست دارد و مي خواهد روياهاي آن ها را روي پرده منعکس کند. البته براي کساني که به معضلات روحي طبقه کارگر علاقه اي ندارند، توصيه مي کنيم براي ديدن کريستوفر واکن و جيمز گاندولفيني که مثل بلبل در اين فيلم آواز مي خوانند و چهچهه مي زنند، فرصت را از دست ندهند. چون چنين شانسي را به اين زودي ها به کف نخواهند آورد!
ژانر: کمدي، موزيکال، عاشقانه.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت هفتم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱     سرور ۲

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

فاصله
باصدای بیژن آریا

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای بی تو
باصدای حامد ملک لو

 لینک دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

خلق آزمون های تمام الکترونیک با 8 نوع مختلف از سوالات با Tanida Quiz Builder 1.1

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و گسترش رایانه در تمامی امور و فعالیت های روزمره، بسیاری از فعالیت ها از روند عادی خود به سوی روند مدرن و الکترونیک می رود که بسیار سریعتر و آسان تر و منظم تر نسبت به روال سنتی پیشین است. امر آموزش و تحصیل نیز از اصلی ترین بخش هاییست که به سرعت در حال گرایش به سمت دنیای الکترونیک و رایانه است چرا که سرعت عمل و گنجینه نامحدود اطلاعات دنیای الکترونیک می تواند تکیه گاهی محکم برای این گرایش باشد. امروزه در سرتاسر دنیا امر آموزش الکترونیک، آموزش و دانشگاه مجازی، آزمون های اینترنتی و بسیاری از نام های اشنای اینچنینی امری طبیعی و ناگزیر گشته که همگان به آن روی آورده اند.

شرکت نرم افزاری Tanida، محصولی قدرتمند و بسیار مفید تحت عنوان Quiz Builder داراست که در گسترش امر آموزش الکترونیک نرم افزاری بسیار مفید است. این محصول همانطور که از نامش بر می آید قادر به ساخت آزمون های تمام الکترونیک و خودکار در محیط زیبا و به صورتی کاملا آسان و بدون نیاز به داشتن کوچکترین دانشی در رابطه با زبانهای مشکل برنامه نویسیت . نرم افزار متشکل از 3 بخش کلی ساخت، ویرایش و انتشار است که از همان مرحله ابتدایی ساخت تا مرحله انتهایی انتشار بر روی صفحات وب یا آزمون های اجرایی مرحله به مرحله همراه شما در محیط ساده و آشنای خود است . قابلیت ساخت 8 نوع آزمون الکترونیک گوناگون و استخراج آنها به فرمتهای فلش، اجرایی EXE و حتی فرمت DOC نرم افزار Word مایکروسافت از ویژگی های خوب این محصول است .

در ادامه با ویژگی های برتر و قابلیت های کلی این نرم افزار مفید بیشتر آشنا می شویم .

افزودن سوالات و پاسخ ها

ساخت سوال های امتحانی با این نرم افزار بسیار ساده و سریع می باشد و شما می توانید به اسانی تنها با تایپ سوال و فشردن کلید Enter و سپس تایپ جواب و ادامه همین روال به اسانی آزمونی الکترونیک و کامل بسازید .

انواع مختلف سوالاتی می توانید توسط این نرم افزار طراحی و بسازید :

- سوالات چند گزینه ای به طرق مختلف مانند درست و غلط،

- سوالات چند گزینه ای و انتخاب یک جواب صحیح،

- سوالات چهار گزینه ای و انتخاب چند جواب صحیح،

- سوالات چند گزینه ای و انتخاب کلمه یا کلماتی از میان لیست کلمات

- استفاده از قابلیت Drag&Drop برای اتصال جواب مروبطه به گزینه ی مربوطه

- استفاده از قابلیت Drag&Drop برای انتخاب جواب درست

- جواب کوتاه یا پرکردن جای خالی

ویرایش سوالات و ساختار آنها

ویژگی جالب این نرم افزار در محدود نکردن شما به ساختار سنتی آزمون ها در محیطی تکراریست بلکه شما قادرید محیط آزمون را آنگونه که مایلید طراحی و ویرایش نمایید. همچنین از لحاظ بارم بندی و دیگر ویرایش های مورد نیاز دستی کاملا باز دارید.

- قابلیت بارم بندی و تقسیم نمرات برای هر بخش به طوری که خود مایلید.

- قابلیت تنظیم سوالات به صورت Random تا دانش آموزان نتوانند جواب سوالات را با یکدیگر رد و بدل نمایند.

- قابلیت قرار دادن تصویر در محیط سوالات

- قابلیت ایجاد ارتباط مستقیم با دانش آموز از راه دور

ویرایش کلی آزمون

- قابلیت رمز گذاری برای آزمون ها تا با داشتن نام کاربری و رمز عبور شخصی هر کس قادر به شرکت باشد.

- طراحی و قرار دادن صفحهه ای تحت عنوان مقدمه

سیستم گزارش و تصحیح سوالات سریع

ویرایش های ظاهری قدرتمند

تغییر در لایه ها، بهره بری از فونتهای متنوع و زیبا، سبک های متنوع، افکت های گوناگون و ساخت صفحه نهایی زیبا همراه با نمایش نمره از ویژگی های خوب این بخش از نرم افزار است .

قابلیت استخراج و انتشار به طرق رایج و متنوع

قابلیت انتشار به فرمت زیبای SWF فلش برای به کار گیری در صفحات وب و ایجاد آزمونی الکترونیک و اینترنتی

قابلیت انتشار به صورت فرمت اجرایی EXE تا با یک کلیک بر روی آن آزمون آغاز به کار گردد.

قابلیت انتشار به صورت فرمت رایج و مطحر DOC نرم افزار Word .

و...

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده .....

Quiz Builder را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 1.1 را با حجم 5.3 مگابایت

تصاویری از محیط نرم افزار ( 18 تصویر )

نمونه  آزمون های ساخته شده

English Explanations
برای دریافت کرک اینجا را کلیک کنید


 

دنیای موبایل

يابنده پسورد مموري كارت

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.
 

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


حالیا مصلحت وقت در آن می​بینم

حالیا مصلحت وقت در آن می​بینم
جام می گیرم و از اهل ریا دور شوم
جز صراحی و کتابم نبود یار و ندیم
سر به آزادگی از خلق برآرم چون سرو
بس که در خرقه آلوده زدم لاف صلاح
سینه تنگ من و بار غم او هیهات
من اگر رند خراباتم و گر زاهد شهر
بنده آصف عهدم دلم از راه مبر
بر دلم گرد ستم​هاست خدایا مپسند

 

که کشم رخت به میخانه وخوش بنشینم
یعنی از اهل جهان پاکدلی بگزینم
تا حریفان دغا را به جهان کم بینم
گر دهد دست که دامن ز جهان درچینم
شرمسار از رخ ساقی و می رنگینم
مرد این بار گران نیست دل مسکینم
این متاعم که همی​بینی و کمتر زینم
که اگر دم زنم از چرخ بخواهد کینم
که مکدر شود آیینه مهرآیینم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

23 آذر
پول، سلامتی، عشق، شادمانی و تمام معجزه هایی که می خواهی رخ دهند، نتیجه زندگی هدفمندانه توست.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

با استعداد متوسط اما پشتكاري بيش از حد، به هر چه بخواهيد ، مي رسيد. پشتكار هميشه جايگزين استعداد شده است
اگر در كارها جديت به خرج ندهيم، بي استعداد ترين افراد مصمم و با اراده نيز از ما پيشي خواهند گرفت. 

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

جلوگیری از فساد میوه ها
لابد برای شما هم پیش آمده که وقتی میوه ها را در قسمت جا میوه ای پایین یخچال قرار می دهید بعد از چند روز کم کم شروع به کپک زدن کرده و خراب می شوند . علت آن هم آبی است که به تدریج در جا میوه ای جمع می شود و نیز رطوبت دائمی یخچال . چنانچه یک قطعه اسفنج را در جا میوه ای قرار دهید رطوبت و آبها را جذب کرده و مانع کپک زدگی می شود .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

سلامت انسان در ناخن ها پيداست

مي توان با دقت در ناخن هاي اشخاص به بيماري هاي آنان پي برد. بسياري از مردم ساليانه پول زيادي براي زيبا ساختن ناخن هاي خود هزينه مي كنند حال آن كه غافل هستند با اين كارها تنها بيماري هاي خود را پنهان مي كنند.
ناخن انسان به راحتي مي تواند نشان دهد آيا شخص مبتلا به بيماري پوستي يا در آستانه ابتلاء به اين بيماري است يا بيماري خوني دارد.
اگر در ناخن هاي خود تغييراتي ديديد در سريع ترين وقت ممكن به پزشك مراجعه كنيد چرا كه ناخن ها آيينه تمام نماي اعضاي بدن هستند

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

5. تورات

تورات واژه عبري است و به معناي قانون است. زيرا در كتاب تورات احكام و قوانين زيادي وجود دارد. نام ديگر تورات شريعت است. متخصصين براي تورات چهار منبع اصلي قائلند1. منبع الوهي 2. منبع يهودي 3. منبع كاهني 4. منبع سفر تثنيه كه منبع ويژه اي است. يكي از قديمترين نقدهاي تورات را دانشمند يهودي ( هلندي با روخ بند يك) اسپينوزا نوشته. او د ركتاب( رساله اي در الهيات) پس از بررسي علمي اسفار پنج گانه تورات اثبات مي كند كه نويسنده آن نمي تواند ( حضرت) موسي باشد. و تورات به دست كسي نوشته شده كه ساليان بسياري با موسي ميزيسته

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

اسفندیار، پشوتن را به گواه میگیرد که به فرمان پادشاه عمل می نماید { پشوتن ، سمبل خرد در اسطوره های ایرانی است} و فرمان شاه را یاد آور میشود

وگر سربپیچم ز فرمان شاه
بدان گیتی آتش بود جایگاه

و سپس رستم را به خان خود دعوت مینماید ؛رستم پس از یک هفته که در نخجیرگاه بود ، برای تعویض جامۀ خویش راهی شد

به یک هفته نخجیر کردم همی
به جای بره گور خوردم همی

همزمان که رستم سواربر رخش میشد وجودش از این داستان غامضی که بوجود آمده بود پر از اندیشه شد
و زمانی که خانوادۀ خودش را در ایوان میبیند از برخورد خودش و اسفندیار سخن میگوید که حشمت فریدون را در او میبیند

تو گفتی که شاه فریدون گرد
بزرگی دانایی او را سپرد

و همچنان به اسفندیار می اندیشد ؛به آن نامدار بلند

چو رستم برفت از لب هیرمند
پراندیشه شد نامدار بلند
از سویی دیگر پشوتن که همان اسطورۀ خرد نزد ایرانیان است
به اسفندیار میگوید ، این پهلوان بزرگ و تک سوار عالم ،فرزند زال ، امکان ندارد دستش را به بند و اسارت تو دهد
سوار جهان پور دستان سام
به بازی سراندر نیارد به دام

 

 

مشکان
info@moshkan.com

پنجشنبه: داستانک

قاعده بازی

آره داشت بازی می کرد.
ماشين هنوز به زير پل نرسيده بود که بازی را تمام کرد.
دستگيره به عقب کشيده شد و مرد بر روی جاده به بازی خاتمه داد.
بازی تمام شد.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

وَإِذَا طَلَّقْتُمُ النَّسَاء فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ سَرِّحُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ وَلاَ تُمْسِكُوهُنَّ ضِرَارًا لَّتَعْتَدُواْ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ وَلاَ تَتَّخِذُوَاْ آيَاتِ اللّهِ هُزُوًا وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَمَا أَنزَلَ عَلَيْكُمْ مِّنَ الْكِتَابِ وَالْحِكْمَةِ يَعِظُكُم بِهِ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 231 وَإِذَا طَلَّقْتُمُ النِّسَاء فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَلاَ تَعْضُلُوهُنَّ أَن يَنكِحْنَ أَزْوَاجَهُنَّ إِذَا تَرَاضَوْاْ بَيْنَهُم بِالْمَعْرُوفِ ذَلِكَ يُوعَظُ بِهِ مَن كَانَ مِنكُمْ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكُمْ أَزْكَى لَكُمْ وَأَطْهَرُ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ 232 وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلاَدَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ لِمَنْ أَرَادَ أَن يُتِمَّ الرَّضَاعَةَ وَعلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لاَ تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلاَّ وُسْعَهَا لاَ تُضَآرَّ وَالِدَةٌ بِوَلَدِهَا وَلاَ مَوْلُودٌ لَّهُ بِوَلَدِهِ وَعَلَى الْوَارِثِ مِثْلُ ذَلِكَ فَإِنْ أَرَادَا فِصَالاً عَن تَرَاضٍ مِّنْهُمَا وَتَشَاوُرٍ فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِمَا وَإِنْ أَرَدتُّمْ أَن تَسْتَرْضِعُواْ أَوْلاَدَكُمْ فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِذَا سَلَّمْتُم مَّآ آتَيْتُم بِالْمَعْرُوفِ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 233  

 

ترجمه فارسي مکارم

و هنگامى كه زنان را طلاق داديد، و به آخرين روزهاى «عده‏» رسيدند، يا به طرز صحيحى آنها را نگاه داريد (و آشتى كنيد)، و يا به طرز پسنديده‏اى آنها را رها سازيد! و هيچ‏گاه به خاطر زيان رساندن و تعدى كردن، آنها را نگاه نداريد! و كسى كه چنين كند، به خويشتن ستم كرده است (و با اين اعمال، و سوء استفاده از قوانين الهى،) آيات خدا را به استهزا نگيريد! و به ياد بياوريد نعمت خدا را بر خود، و كتاب آسمانى و علم و دانشى كه بر شما نازل كرده، و شما را با آن، پند مى‏دهد! و از خدا بپرهيزيد! و بدانيد خداوند از هر چيزى آگاه است (و از نيات كسانى كه از قوانين او، سوء استفاده مى‏كنند، با خبر است)! «231» و هنگامى كه زنان را طلاق داديد و عده خود را به پايان رساندند، مانع آنها نشويد كه با همسران (سابق) خويش، ازدواج كنند! اگر در ميان آنان، به طرز پسنديده‏اى تراضى برقرار گردد اين دستورى است كه تنها افرادى از شما، كه ايمان به خدا و روز قيامت دارند، از آن، پند مى‏گيرند (و به آن، عمل مى‏كنند) اين (دستور)، براى رشد (خانواده‏هاى)شما مؤثرتر، و براى شستن آلودگيها مفيدتر است; و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانيد «232» مادران، فرزندان خود را دو سال تمام، شير مى‏دهند (اين) براى كسى است كه بخواهد دوران شيرخوارگى را تكميل كند و بر آن كس كه فرزند براى او متولد شده ( پدر)، لازم است خوراك و پوشاك مادر را به طور شايسته (در مدت شير دادن بپردازد; حتى اگر طلاق گرفته باشد) هيچ كس موظف به بيش از مقدار توانايى خود نيست! نه مادر (به خاطر اختلاف با پدر) حق ضرر زدن به كودك را دارد، و نه پدر و بر وارث او نيز لازم است اين كار را انجام دهد ( هزينه مادر را در دوران شيرخوارگى تامين نمايد) و اگر آن دو، با رضايت يكديگر و مشورت، بخواهند كودك را (زودتر) از شير بازگيرند، گناهى بر آنها نيست و اگر (با عدم توانايى، يا عدم موافقت مادر) خواستيد دايه‏اى براى فرزندان خود بگيريد، گناهى بر شما نيست; به شرط اينكه حق گذشته مادر را به طور شايسته بپردازيد و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و بدانيد خدا، به آنچه انجام مى‏دهيد، بيناست! «233»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

didar_bkh@yahoo.com

دیروز که فریاد زدی دوستت دارم ؛ گفتم : بلندتر؛ نمی شنوم امروز که در گوشی گفتی دیگه دوستت ندارم ؛ گفتم : آرام بگو بقیه می شنوند

 

 

ssh_mrf_teh@yahoo.com

شيعه يعني يك بغل ياس سفيد
مادرم را در ميان كوچه ديد

شيعه يعني سيلي زهر جفا
كاش ميآمد علي در كوچه ها


شيعه يعني يك قلم شورو نوا
قصه اي آغاز شد در كوچه ها

شيعه يعني داستان يك بلا
قصه اي تكرار شد در كربلا

شيعه يعني آفتاب عالمين
تا قيامت پا ركابم يا حسين

يا علي

 

 

hiwa20062002@yahoo.com

امشب به منزلگاه من مهمان نخواهد شد کسي
در اين شب تاروغمين يارم نخواهد شد کسي
من مانده ام با شور تو در اين سراي بي کسي
شايد تو آيي يار من شايدبه فريادم رسي
امشب سراغي از دل زارم نمي گيرد کسي
يادي نمانده از رخم در خاطر و ياد کسي

هيوا از كوردستان عراق

 

 

shahrechods@yahoo.com

پيشنهاد

man khodam dar fanland hastam.shoma agar be donbale tahsil hastid dar in keshvar ba dashtane zabane engelisi (avalan niaz be yadgirie zabane fanlandi nadarid.-2-darin keshvar mohasel ja bikar az mazajaye (hoghoghe bikari-pardakhte keraye khane hazinehaye pezeshki )bi niaz hastid , chon dolate fanland hameye kasani ke be dayayele shakhsi bikar hastand shamele hoghoghe bikari va yek vahed apartemane va albateh dar surate bimari tamame hazinehaye pezeshki- pardakht mishavad .zemnan agar dar kelashaye zabane fanlandi sherkat konid - ruzaneh mablaghi be shoma taallogh migirad. moteassefaneh dar iran ettelaate kami dar morede fanland mibashad ,ke hameye anha nadorost ast dar suratr tamayol ettelaate bishtari dar ekhtiaretan khaham gozasht. az hameye dostane khobam dar gorohe mobin tashakkor mikonam.

 

 
hussein_rfa@yahoo.com

يادداشت احمدي نژاد در وبلاگش
درباره مراسم دانشگاه امير كبير

 احمدي نژاد در وبلاگ شخصي‌اش تحت عنوان «آزادي» نوشت:

در نشست دانشگاه اميركبير، وقتي جمعي كوچك در ميان اكثريتي مطلق در حضور رييس جمهور ، با آزادي كامل ، به رييس جمهور منتخب مردم توهين كردند و نمي ترسيدند ، احساس مسرت بخشي به من دست داد. ناخودآگاه به ياد شرايط دوران دانشجويي خود و 16 آذرهاي پيش از انقلاب افتادم كه چگونه در سالهاي سياه 54 تا 56 ، امكان تنفس سياسي و نقد حكومت سكولار مورد حمايت غرب در اين كشور نبود. هزينه اهانت به مقامات حكومت ، مرگ يا زندان و شكنجه بود و اينك شرايط بگونه اي است كه اقليتي محدود ، نظم جلسه اكثريت را با اهانت و حتي آتش زدن ، برهم مي زند اما اكثريت يعني دانشجويان واساتيد انقلابي، با تسامح و كرامت، تحمل مي كنند و دست به مقابله به مثل نمي زنند.
به عنوان دانشجوي سال 54 كه تجربه مكرر جنگ و گريز با پليس خشن شاه را از سر گذرانده و به ياد داشتم كه هزينه يك انتقاد كوچك به حاكميت ، چه سنگين بوده است ، ديروز وقتي شاهد چنين جلوه اي از آزادي بودم نه تنها بعنوان محمود احمدي نژاد، كمترين كدورت يا ناراحتي اي در قلب خويش نسبت به كسي احساس نكردم بلكه به عنوان خادم ملت و رئيس جمهور و مسئول مديريت سياسي كشور، به اين انقلاب عظيم آزاديبخش، باهمه وجود باليدم و خدا را شكر كردم.
اين افتخار ما را بس كه همه جا دولتها عليه مخالفانشان، اعمال ديكتاتوري مي كنند و در اين كشور، يك جمع چند نفره با خيال راحت، عليه دولت برخاسته از آراي قاطع ملت و عليه اكثريت، توامان اعمال ديكتاتوري مي كنند وتلاش مي كنند به جاي سخن گفتن و شنيدن در فضايي آرام و منطقي كه در شان دانشگاه و دانشگاهيان است، جلسه را متشنج كنند و در عين حال هيچ واهمه و نگراني اي ندارند.
اين آزادي، دستاورد خون برادران و خواهران شهيد ماست. آبرو و همه هستي ما فداي اين آزادي باد.

منبع:
http://www.ahmadinejad.ir

 

 

meet_with_dreamgirl@yahoo.com

هنگامي كه اندوه من به دنيا آمد از او پرستاري كردم و با مهر و ملاطفت نگاهش داشتم . اندوه من مانند همه چيزهاي زنده بالا گرفت و نيروند و زيبا شد و سرشار از شادي هاي شگرف .
من اندوهم به يكديگر مهر مي ورزيديم و جهان گرداگردمان را دوست مي داشتيم زيرا كه اندوه دل مهرباني داشت و دل من هم از اندوه مهربان شده بود .
هرگاه من و اندوهم با هم سخن مي گفتيم روزهايمان پرواز مي كردند و شبهايمان آكنده از رويا بودند زيرا كه اندوه زبان گويايي داشت و زبان من هم از اندوه گويا شده بود .
هرگاه من اندوهم با هم آواز مي خوانديم همسايه ها كنار پنجره هايشان مي نشستند و گوش مي دادند زيرا كه آوازهاي ما مانند دريا ژرف بود و آهنگا هايمان پر از يادهاي شگفت .
هرگاه من و اندوهم با هم راه مي رفتيم ، مردمان ما را با چشمهاي مهربان مي نگريستند و با كلمات بسيار شيرين با هم نجوا مي كردند
بودند كساني كه از ديدين ما غبطه مي خوردند زيرا كه اندوه چيز گرانمايه اي بود و من از داشتن او سرفراز بودم . ولي اندوه من مرد . چنان كه همه چيزهاي زنده مي ميرند و من تنها مانده ام كه با خود سخن بگويم و با خود بينديشم .
اكنون هرگاه سخن مي گويم سخنانم به گوش سنگين مي آيند .
هرگاه آواز مي خوانم همسايه ها براي شنيدن نمي آيند .
هرگاه در كوچه راه مي روم كسي به من نگاه نمي كند .
فقط در خواب صداهايي مي شنوم كه با دلسوزي مي گويند :
ببينيد ... اين خفته همان كسي است كه اندهش مرده است .
جبران خليل

 

 

salamn_yavar@yahoo.com

لات هم لاتهای قدیم!

آزادی اندیشه با لنگه کفش نمیشه!
 

 

نمی دانم چقدر از وقایع دانشگاه امیر کبیر خبر دارید..اما آنچه که به اسم اعتراض به رئیس جمهور در این دانشگاه روی داد زنگ خطر آغاز دورانی است که هیچ یک از ما از ان دوران خاطره خوشی نداریم...
چندی پیش وقتی مصا حبه اقای حجاریان را خواندم که می گفت هنوز هم به استراتژی -فشار از پایین و چانه زنی از بالا- معتقد است منتظر چنین حوادثی و حتی بد تر از این بودم..
ظاهرا بازی دوباره شروع شد و لیگ برتر سیاست دارد به جای حساسش نزدیک می شود به قول میردامادی دوران ماه عسل دولت تمام می شود و لابد باید دوباره به جان هم بیافتیم و سلطان و ژنرالهای سیاست باهم چانه زنی کنند و تاریخ مصرف دانشجوهای پر شور هم که گذشت به آنها می گویند بروید کار تئوریک کنید..
اما چرخ گردون عجب حکایت ها دارد..
کسانی مدعی گفتمان بوده اند اهل کوفتمان شده اند..
کسانی که دم از مدنیت می زدند با لنگه کفش جلسه بر هم می زنند..
روزنامه ها وسایتهای ضد خشونت توجیه گر خشونت شده اند..
وصد البته بزرگان قوم نیز اهل فشار و فشار پروری..
خدا کند این بار نسل جدید یک بازخوانی از گذشته ای نه چندان دور داشته باشد..
خدا کند حنجره اش را برای کسانی پاره کند که فردا در میدان خطر تنهایشان نگذارد..
خدا کند یاد بگیرند که حتی می شود در جلسه ای اعتراض کرد اما عکس اتش نزد و لنگه کفش در نیاورد..
یاد جلسه سخنرانی اقای خاتمی در دانشگاه تهران افتادم که چگونه سمپاتها یک منتقد را که در نوبت خود سوال شفاهی پرسید هو می کردند...
لات هم لاتهای قدیم!
باز هم دم وبلاگ نویسها گرم که علی رغم خط و خطوط متفاوت به هم لینک می دهندو مودبانه کامنت می گذارند و سانسور نمی کنند..
ای کاش سیاستمداران و دانشجویان هوادار انها از وبلاگ نویسها یاد بگیرند که چگونه می شود هم دیگر را تحمل کرد

منبع: وبلاگ ده نمکی

 

.

mr_gir20@yahoo.com

گير 3پيچ

دوستان گرامي سلام عليكم ..
اميدوارم كه حال همه خوب و دماغ همه چاق باشه ..
( بر طبق آخرين اخبار دريافتي از ماهواره هاي جاسوسيمون خبردار شديم كه يكي از اعضا گروه به سختي سرما خورده و از بس آنتي بيوتيك قوي به بدن زدن به شدت بي حال شده و نمي تونه حتي يك ساعت هم بشينه .. بسه يا باقيش هم بگم ... لذا از تمامي ميوه فروشان و همكاران گراميشان تقاضامنديم كه هر چه سريعتر انواع ليمو شيرين و ترش و تلخ و شور و تند و .. را به همراه انواع بوخور و وسابل استفاده ي آن شامل وافور مدل 2005 ( قابلمه هم قبوله ) را به آدرس دهكده ي مبين ؟؟؟؟؟؟؟ - ارسال نمايند پيشاپيش از زحمات شما كمال تشكر را دارم .. )

خب .. دو هفت پيش بود خسته و كوفته از سركار داشتيم برمي گشتيم خونه سوار مترو شديم .... و مانند تمامي مترو سواران ديگه مشغول چرت مترويي شديم . ( آخ اين قدر حال مي ده ... مخصوصا اينكه مقصدت ته خط باشه و مجبور نباشي كه نگران رد شدن ايستگاه مورد نظر باشي و با خيال راحت به چرتت برسي )
وقتي يه ايستگاهي نيگه داشت دو تا جوون يهويي پريدن تو واگن و شروع كردن به پخش يه روزنامه .. مفتي .. آخ حال داد مفتي بود . خب .. چون نمي خوام تبليغ باشه براش اسمش رو نمي گم . اما تيتر يك زده بود براي رايگان شدن دانشگاه آزاد بايد جاسبي بره .
يه قسمتي از متنش رو براتون مي ذارم ..البته به زبون خودم و نه دقيقا واو به واو كه اونجا نوشته بود . .
مي گه در مورد دانشگاه آزاد و شهريه هاش حرف و حديث خيلي هست .. اما چرا آقاي جاسبي به حرف هيچكس گوش نمي ده ؟
بعد نوشته ايشون به كدوم حزب و گروه و دسته و شخصي وصلن كه بي پروا از اين همه انتقاد كار خودشو مي كنه و به هيچكس حتي رئيس جمهور هم پاسخگو نيست . .بعدش مي گه اين فشار شهريه اونقدر وحشتناك شده كه براي بسياري از دانشجو ها و خانواده هاشون شده يه كابوس كه باعث افسردگي هاي نهان و آشكار شده .. بعدش مي گه دانشجو ها اكثرا به مسائل تئوري مي پردازن و كار عملي سيخي چنده .. بعدش يه جايي مي گه دانشگاه آزاد با اين شهريه كه مي گيره مي تونه حتي براي فارغ التحصيلاش اشتغال زايي هم بكنه ... البته اين كار رو نكرده هيچ تازه همش هم هي مي ناله كه آي بودجه مون كمه و از پول نفت هم به ما بدين و اين چيزا ..
بعدش نويسنده كه اتفاقا پرفسور هم هست نوشته كه اگه بخواين مي تونم كه اين دانشگاه رو با ترمي 100 تومن اداره كنم اونم با كيفيت جهاني ..

خب .. ديگه باقيشو نمي نويسم چون خيلي ميشه ...
با بيشتر حرفاش موافقم .. اين مطالب خودش يه پا گير دادنه ... گفتم بگم براي شما تا هم داغتون تازه بشه ... ( مرض دارم ديگه )
هم حال كنين ... ( خالي كردن جيب مردم مگه حال داره ؟ )

قربون خودم و دانشجوها تا بعد ..

 

 

sun1971_h@yahoo.com

كينه‌هاي سوم تير سر باز مي‌كند!

احمدي نژادسخن‌راني احمدي‌نژاد در دانش‌گاه اميركبير را كه مي‌ديدم يادِ آخرين سخن‌راني خاتمي در ميان دانش‌جويان افتادم (در دانشگاه تهران بود به نظرم). آن‌جا هم عده‌اي مي‌خواستند سخن‌راني را به هم بزنند و خاتمي آن‌جا بود كه گفت: مي‌دهم از دانش‌گاه بيرونتان كنند! در حالي كه نه عكس خاتمي را آتش زده بودند و نه به او فحش داده بودند. او "خاتمي" بود كه تكيه كلامش آزادي بيان بود و "زنده باد مخالف من". و اين احمدي‌نژاد بود كه مي‌گويند خفقان را حاكم كرده است.
راستي پارسال هم آقاي هاشمي يك سخنراني در قم داشتند (15 خرداد). آن‌جا حتي سخنراني‌اش را هم نخواستند به هم بزنند. مي خواستند فقط چند تا سؤال بپرسند. اما ... بگذريم.
آقاي خاتمي در سال‌هاي پاياني مسؤوليت خود در توجيه ناكامي‌هاي دولت اصلاحات، بهانه‌ي هر 9 روز يك بحران را پيش كشيد و اصلاح‌طلبانِ آن موقع، گروه فشار را عامل اين بحران‌ها مي‌دانستند. با اين حال از پشتيباني مسؤولان مطرح و بلندپايه‌ي نظام برخوردار بودند. دولت احمدي‌نژاد هنوز محاسبه نكرده كه هر چند روز يك بحران برايش درست مي‌كنند. اما روزي نيست كه روزنامه‌هاي مثلا اصلاح‌طلب خبري يا تحليلي يا تيتري از احمدي‌نژاد چاپ نكنند كه از آن بوي تمسخر و طعنه و تخريب به مشام نرسد و سايت‌هايي مشخص ساعت به ساعت با تهمت و ناسزا به دولت و رئيس جمهور آپديت نشوند.
و بحران‌سازان دولتِ خاتمي اگر گروه فشار بودند، بحران‌هاي پيش پاي دولت احمدي‌نژاد را كله‌گنده‌هاي سياسي و سرانِ اسم‌ و رسم‌دار نظام درست مي‌كنند. كله‌گنده‌هايي كه اين "كوتوله‌ي سياسي"* موي دماغ‌شان شده و آرامش‌شان را بر هم زده.
احمدي‌نژاد دارد تاوان ورود به منطقه‌ي ممنوعه‌ي قدرت را مي‌پردازد. تاوان سنگيني هم خواهد پرداخت. اين تازه اول كار است.
آزادي بيان!!!!!!!!!!!!!!!!!عده‌اي عادت كرده بودند كه رئيس‌جمهورشان فقط از آزادي و دموكراسي و گفت‌گوي تمدن‌ها حرف بزند. روشنفكران دانشگاهي سال‌ها بود كه مردم را دنباله‌رو خود مي‌دانستند. اين‌طور خيال مي‌كردند كه مردم به هر راهي كه آنها نشان دهند خواهند رفت. براي همين وقتي صحبت از عدالت و مفاسد اقتصادي مي‌شود از كوره درمي‌روند. براي همين از استقبال‌هاي پرشور مردم از رئيس‌جمهوري كه به زبان عوام صحبت مي‌كند به خشم مي‌آيند.
احمدي‌نژاد تا امروز بهانه‌ي "نمي‌گذارند كار كنيم" را – بر خلاف سلفش – نياورده است. اما خيلي‌ها هنوز كينه‌ي سوم تير را به دل دارند. خيلي‌ها نمي‌خواهند احمدي‌نژاد موفق شود. حتي اگر به ضرر مردم باشد.
------------------------------------------------------------------
پي‌نوشت:
به شخصه انتقادهاي فراواني در مورد سياست‌هاي دانشگاهي احمدي‌نژاد دارم. اما با اين كارها به شدت مخالفم. هم‌چنان كه در زمان خاتمي هم مخالف بودم.
 
* عبارتي كه آقاي هاشمي در ايام انتخابات به كار بُرد.
منبع : خلوت انس 
مطالب مرتبط:

 

 

raven_pourian@yahoo.com

نکته ای در مورد نارسایی امور شهرداری عراق

به هیچ وجه قصد پاسخ گویی به نوشتار شما رو ندارم دوست عزیز سال آخر مهندسی صنایع محمد علی پوردارااما خواستم در مورد قسمتی از نوشتارتون تذکری رو بهتون بدم
دوست گرامی که بجای گفتن علت پرداخت پول های هنگفت بدون بازگشت به کشورها از طرف ایران ؛به مسایل و مشکلات شهرداری و نارسایی های اجتماعی اونجا ها پرداختید و انتظار دارید که خواننده نوشته های شما تحت تاثیر قرار گیرند؟
خوبه که پذیرفتین که در خود ایران هم گاهی یک سری کمبود هایی بچشم میخوره...اما از شما که قشر مهندس و درس خوانده آینده نزدیک کشور رو تشکیل خواهید داد بسیار بعید بنظر میرسه که این مبالغ صدو بیست میلیون و یا دویست و پنجاه میلیون پس از اون رو به این ترتیب تعریف کنید که باعث ته کشیدن پول کشور نمیشه و انگار هیچی نیست
در یکی از کشورهای نه چندان نزدیک ایران شخص عراقی از خاطرات دایی عزیزش و رشادت هاش در جنگ ایران و عراق تعریف میکرد؛ که چگونه با تفنگ دورزن بچه های کم سن و سال ما رو یکی یکی از بالای خاکریز به پایین میانداخت...
و یابرخورد نکردید با فلسطینی ها ویا لبنانی هایی که با شنیدن نام ایران فحش بزبون میارند....
شاید هنوز کمک های انساندوستانه ایران به کزوو و سارایوو رو یادتون مونده باشه... جهت اطلاع شما بگم که هیچ کدوم اونها دل خوشی از ایرانی و ایرانی جماعت ندارند...
البته اینها دلیل کمک نکردن نیست... اما بد نیست بجای پرداخت میلیون دلارهای ناقابل به گروه های معلوم الحال جهت جمع آوری زباله های اطراف امامزاده هاشون... کمی به یاد این بیافتید که ، ایران که خودش داره به ورطه نابودی میره این کمک ها تهی کردن مردمه و پروروندن مار در آستین... مردم نجیب و مهربون و پاکدل وطنمون.. که البته شما هم جزوشون هستید...
آیا تا بحال به استان های محروم ایران سری زده ای؟؟؟ آیا تا بحال به بم سفر کرده ای؟؟؟
آیا بوی تعفن جنازه ها رواون زمان اونجا استشمام کردی؟؟ کدام بو شدید تربود؟؟بوی تن عزیز هموطنمون در زیر آوار یا آشغال های یک مشت بی فرهنگ تازی که تا دیروز تفریحشون کشتن من و تو بود؟؟؟
آیا هیچ تاکنون نگاه کردی مردم پیرامونت برای یک لقمه نون شب؛ چه جور در هم میلولند و همدیگر رو میخورند؟؟
چرا برای زیارت به امامزاده های حاشیه شهر تهران و یا بیرون از تهران نمیری تا ببینی که چه کسانی چه چیزهایی اونجا طلب میکنند؟؟ اونم در عین بوی تعفن
هیچ فکر کردی که ایران چرا کمک میلیونی میکنه؟؟ به کی کمک میکنه؟ و هدف سیاسی که دنبال میکنه در پشت این جریان چیه؟؟
هیچ فکر کردی که اگه تمام مردم ایران مانندشما فکر میکردند الان وضع کشوری بنام ایران چه جوری بود؟؟؟
ودر آخر فکر میکنی با وجود چنین طرز تفکری میشه اصلا انتظار فکر کردن به رنگ سبز فردا رو هم داشت؟؟
ایرانی باش؛ قبل از هر چیز برای ایرانی باش دوست گرامی

 

 

hafez_asadi_tehran@yahoo.com

مردم در انتظار احزاب نمي مانند

بيش از سه ماه است اكثر مطبوعات و رسانه هاي داخل ايران دلمشغول يك مسئله اند: بالاخره (در انتخابات شوراها) كدام احزاب با يكديگر ائتلاف خواهند كرد و نام چه كساني در ليست كدام احزاب قرار مي گيرد. اين مضمون مشترك و بلكه مهم ترين مضمون تقريبا تمامي آن چيزي است كه از محافل تحليلي و خبري ايران درباره انتخابات شوراها بيرون آمده است. خود انتخابات در حاشيه است، لزوم مشاركت حداكثري مردم در آن، تاثير ميزان مشاركت مردم در انتخابات و نتيجه آن -هر دو- بر سياست خارجي و امنيت ملي ايران، مشكلات «شهر» يعني همان جايي كه شوراها بايد به اداره امور آن بپردازند و... همه اين بحث ها حاشيه اي و فرعي است. مهم اين است كه چه كساني از هم بريده و چه كساني به هم پيوسته اند. چرا اين موضوع اينقدر مهم است يا درست تر بگويم اين همه به آن اهميت داده مي شود؟ آيا تحت تاثير اين فضا درباره نقش احزاب، جايگاه آنها و ميزان تاثيرشان در انتخاب مردم غلو نشده و آيا احزاب به راستي اين قدر مهمند كه جدي گرفته شده اند؟
 اين يادداشت تلاش مي كند استدلال كند كليت اين فضا و ميزان سروصدايي كه احزاب (راجع به خودشان) در حال توليد آن هستند، بيش از آن كه از واقعيتي حكايت كند مبتني بر خيالبافي هاي احزاب و گروه هاي ايراني درباره خودشان است. اجازه بدهيد با يك سؤال ساده و مشخص جلو برويم: احزاب در ايران چقدر رأي دارند؟ برخي تحولات در حدود يك دهه گذشته و خصوصا در دوران 8ساله زمامداري دوم خردادي ها، احزاب سياسي ايران را (اصلاح طلب و اصولگرا) درباره وزن و جايگاهشان در ميان مردم و بويژه درباره ميزان تاثيرشان در تصميم گيري سياسي آنها گرفتار سوءتفاهم هايي بزرگ كرده و آنها را به كام اشتباهاتي مهيب درافكنده است. آنچه نزديكترين ديدگاه به حقيقت است، اين است كه بگوييم احزاب و گروه هاي سياسي -ولو خودشان خيلي خودشان را قبول داشته باشند- در ايران رأي ندارند. استدلال به نفع چنين حكمي چندان دشوار نيست. مي توان به سبك فيزيكدان هاي نظري يك آزمايش ذهني ترتيب داد. انتخاباتي را تصور كنيد كه در آن مردم مجبورند فقط به اسامي احزاب (بدون اطلاع از كانديداهاي آنها) رأي بدهند. يعني آنچه به مردم عرضه مي شود فقط نام احزاب و گروه هاست و از مردم خواسته مي شود بدون پرسش از اينكه برنامه اين احزاب چيست يا در صورت پيروزي چه كساني را بر مسند امور خواهند نشاند، صرفا بر مبناي شناختي كه از سابقه و ديدگاه هاي آنها دارند، يكي از آنها را برگزينند. مي توان حدس زد استقبال مردم از چنين انتخاباتي بسيار اندك خواهد بود و بسياري از آنها با خنده از كنار اين نمايش خوشمزه خواهند گذشت. واضح است كه آن شرايط فرضي چرا به چنين فرجامي مي انجامد. مردم در ايران احزاب را نمي شناسند و علاقه چنداني هم به شناخت آنها و پي گيري آنچه مي كنند و مي گويند، ندارند. در واقع نزد ايراني جماعت نوعي بدگماني تاريخي نسبت به احزاب وجود دارد؛ حزب به عنوان تجمعي از افراد شكم سير كه سخت تشنه قدرتند و مردم را هم دم انتخابات به عنوان نردبان مي خواهند تا پا بر شانه هاي آنها بگذارند و از پله هاي قدرت بالا بروند و بعد از آن ديگر هيچ تا انتخابات ديگر. مردم در ايران خصوصا در يك دهه اخير همواره به «چهره»ها رأي داده اند، به برنامه هاي آنها و فضايي كه پيرامونشان شكل گرفته است نه به «احزاب». در دوم خرداد 76 آن كه رأي آورد شخص سيدمحمد خاتمي بود درحالي كه اين رأي، امر را بر دوم خردادي هاي تندرو -آنها كه مدتي بعد در قالب حزب مشاركت و سازمان مجاهدين تازه جان گرفته سازمان يافتند- مشتبه كرد و گمان بردند كه مردم در دوم خرداد به مشاركت و مجاهدين رأي داده اند. رأي به خاتمي رأي به اين دو حزب نبود و رأي اين حزب ها را هم هرگز نبايد كاملا به پاي خاتمي نوشت. بسته به اينكه، آن كه در معرض انتخاب مردم قرار مي گيرد چه كسي باشد، مشاركت يا خاتمي، افراد مختلفي با انگيزه هاي مختلف به پاي صندوق ها مي آيند و رأي مي دهند و هيچ سبد كاملا مشتركي وجود ندارد كه دربرگيرنده تمامي آراء اين دو باشد. نكته مهم تر اين است كه اگر في المثل نامي از خاتمي در ميان نبود و از مردم صرفاً خواسته مي شد به موجوديتي به نام حزب مشاركت راي بدهند، بي ترديد بسياري از آنها كه خاتمي اگر شخصا كانديدا بود حتما به او رأي مي دادند، نسبتي ميان خود و حزب مشاركت و طبعا الزامي براي رأي دادن به آن احساس نمي كردند. شبيه همين تحليل را مي توان كم و بيش درباره برخي احزاب حاضر در جبهه اصولگرايي هم ارائه كرد و نتايج همان است كه گفته شد، به گونه اي كه در يك تحليل نهايي مي توان ادعا كرد در ايران بارها به خاطر بعضي «چهره»ها به بعضي «احزاب» رأي داده شده اما عكس آن كمتر اتفاق افتاده است، اكنون در و ديوار شهر پر است از پلاكاردها و بيل بردهايي كه چند جمله اي شعار بر روي آن نوشته اند و بعد امضاي يك حزب يا گروه يا جمعيت با حروفي بزرگ و نامتعارف پاي آنها نهاده شده است. مردم كوچه و خيابان اين گروه ها را نمي شناسند و جالب است كه شور و شوقي هم از خود براي شناخت آنها نشان نمي دهند. آسان ترين شيوه براي بسياري از آنها اين است كه في المثل بگويي اينها طرفداران احمدي نژادند آنها طرفداران خاتمي و از اين قبيل. اگر ديدگاهي كه اين نوشته تا اين جا پيش نهاده درست باشد، منطقي است كه فكر كنيم ائتلاف يا عدم ائتلاف چند حزب با يكديگر چندان رأيي از «چهره»ها جابجا نمي كند و مردم از جزئيات اين ائتلاف بي خبر و نسبت به معناي سياسي آنها عموماً بي توجهند. تا آنجا كه به مردم عادي و زندگي روزمره شان مربوط مي شود هيچ اهميتي ندارد كه فلاني ها بالاخره به ائتلاف رسيدند يا نه، حداكثر اين است كه روزنامه خوان هاشان- تازه اگر حوصله كنند و خبرهاي اين همه زد و خورد و قهر و آشتي را بخوانند- دستي بر پشت دست ديگر مي كوبند و زير لب چيزي زمزمه مي كنند كه اين اهل سياست فرق ميان ادعا و عملشان چرا چنين عميق و بزرگ است، اما حتي همين ها به هنگام رأي دادن نه به آنچه رهاورد لابي ها و زد و بندهاست بلكه بر مبناي اصول خود و با محوريت يك «گفتمان»كه يك «چهره» نماينده آن است رأي خواهند داد. احزاب سياسي ايران بايد اين توهم را از صفحه ذهن هاي خود بزدايند كه مردم حيران و منتظر ايستاده اند تا ببينند بالاخره دعواهاي آنها به كجا ختم مي شود. احزاب مي توانند تا شب انتخابات با هم دعوا كنند اما مردم عموماً مدت ها قبل تصميم خود را گرفته اند كه سرمايه رأي خود را در سبد چه كساني بگذارند و به همين دليل صبورانه اهل سياست را به حال خود وامي نهند تا در دنياي مجازي خود سير كنند و خوش باشند.

 

 

metemadi1351@yahoo.com

یادداشت های همین جوری 

اول ) اهانت به رییس جمهور در دانشگاه امیر کبیر . وقتی این خبر را شنیدم از خنده روده بر شدم ، نه به دلیل مخالفتم با آقای احمدی نژاد ، از اینکه دوستان در نزدیک انتخابات برای نشان دادن علی وار زیستن خودشان سناریویی را طراحی کرده اند که هر انسان چهار سال به بالای این مملکت متوجه تصنعی بودن آن می شود . یکی از دلایل نمایشی بودن این حرکت ، به نظرم اینست که اگر واقعا آنهایی که اختلال ایجاد کرده بودند ، غیر خودی بودند ، صد در صد عقل شان بعنوان یک دانشجو می رسید که حداقل یک چیزی جلوی صورتشان بگیرند تا شناخته نشوند و سر از اوین در نیاورند و یا در مملکتی که اگر شما حرفی در مورد گرانی بزنید ، سه سوت بعد کارتان با انواع و اقسام نیروهای بسیجی و اطلاعاتی و سپاهی و ارتشی ، انتظامی ، شورای شهر و مجلس و ... می افتد ، هم چین کاری بعید به نظر می رسد که عده ای از دانشجوها خیلی راحت و مانند آب خوردن از این اداها در بیاورند و انتقاد سیاسی آنهم به این نحو انجام دهند و یا آقای احمدی نژادی که برای هولوکاست صد سال پیش تمام رگ های گردنشان بالا می زند و یا از سخن دختری خبرنگار تمام صورتش مرتعش می شود ، بعید به نظر می رسد در اینگونه موارد لبخند بزنند و آن انگشت های نازنین را که دایما مانند کسانی که امر می کنند به مقابل نشانه می رود را غلاف کنند و یا ... بابا سال دو هزار و خورده ای که آدم نمایش روحوضی اجرا نمی کنه !
دوم ) آقای علیپور عزیز پرسیده اند ، غاز چه گونه می بازد ؟ دوست عزیز شما می توانید سوال خود را در یکطرف کاغذ با خطی خوانا بنویسید و برای آقای ساعی ارسال کنید که ایشان شما را راهنمایی کنند . ولی خارج از شوخی برادر من در مثال که مناقشه نیست . گیر دادی ها !!!
سوم ) آقای محمد علی پور دارای عزیز . اولا نمی دانم شما چه اصراری دارید که مطالب من را به خودتان نسبت دهید ؟ من هر دوست عزیزی که می گویم ، شما چرا فکر می کنید من با شما هستم ؟ و اصلا چرا همش این توهم را دارید که هرکس گفت دانشجو ، شما احساس کنید که با شما هستند ؟ بگذریم . در مورد سریالی که با نام مبارک بنده شروع کرده اید چند مطلب به ذهنم رسید که خدمتتان عرض می کنم . اول از همه اینکه دوست عزیز من ابدا از نظرات مخالف شما ناراحت نمی شوم و اگر جوابی دریافت نمی کنید ، علتش این نیست که بنده کم آورده ام و یا غیر ، بلکه من واقعا نمی دانم شما چه می گویید ! احساس من اینست که شما آنقدر عصبی هستید که موقع نوشتن در مورد مطالب من ، نمی دانید از کجایش شروع کنید و یا چه بنویسید و یا کلا الان به من این احساس دست داده که شما فقط مطالبی را که با آیدی من ، خودتان و آقای علیپور است را فقط می خوانید . چون همه نوشته ها را با هم قاطی می کنید و گاها پاسخ های علیپور را به من ، گیر سه پیچ را به میترا ، من را به مبین و ... می دهید . لطفا کمی برای نوشتن صبر و حوصله به خرج دهید ، اشکالی ندارد من در یکی دو شماره اینور یا آنورتر نقد شوم . و اصلا هم لازم به زبان دیگری نیست ، فقط یک بار لطف کنید دو قسمت از سریالتان را مجددا بخوانید و اگر خودتان چیزی فهمیدید برای من هم ترجمه کنید تا من جوابیه ام را برای شما ارسال کنم . موفق باشید .
سوم ) آقای علی اصغر 55 مطلبی را نوشته بودند که به نظر من در کمال ادب و متانت و سواد ، اظهار نظرهای خودشان را در مورد اتفاق دانشگاه امیر کبیر نوشته بودند . از همین جا به دوستانی که زیادی هول می شوند ( الان دانشجوی عزیز قلم و خودکارش را می آورد ! ) پیشنهاد می کنم کمی مانند ایشان مطلب بنویسند که در عین احترام به همگان ، دیدگاه های خودشان را هم مطرح کرده اند و برای هیچ موافق و مخالفی هم سوتفاهم پیش نمی آورد .
چهارم ) دوست عزیز مستر ابوذر ، مطلبی را نوشته بودند که به یک نکته ای لازم است اشاره کنم . دوست عزیز شما رزومه تحصیلی و سوادی انسانی را نوشته اید و گفته اید که چه ربطی به رایانه دارد ؟ خب دوست عزیز اگر کمی دقت کنید ، دکترای ترافیک هم ربطی به پولتیک و سیاست ندارد ! یا برادر شهید بودن ، دلیل بر مدیر لایقی بودن نیست ( حضرت چمران در شورای شهر ) ، و یا خواهر رییس جمهور بودن هم دلیل بر کاندیدا شدن نیست از آنطرف هم می گویم که اطلاح طلبان هم ربطی به سیاست ندارند . اصلا کدام آدمی که در این مملکت است ، ربطی به کارش دارد ؟ نه خاتمی ، نه احمدی نژاد ، نه حجاریان ، نه عبدی ، نه سروش ، نه زنگنه ، نه وزرای محترمه این دوره یا دوره قبل ، نه الهام ، نه همسر الهام ، اصلا کی به کیه ؟ کجا توی دستگاه های دولتی پول می دن ، می ریم همونجا دیگه . بابا اینقدر سخت نگیر .
پنجم ) قابل توجه دانشجوی عزیز ( آقای پوردارا ) شما که امر می فرمایید که ما مسلمان نیستیم ، شما که به نماز و ایمان حقیر شک دارید ، شما که اصلا دوست دارید با تیشه به ریشه بنده بزنید ، دوست گرامی ، اخوی ، هم وطن ، همایش هولوکاست هم به نظر شما خرجی ندارد ؟ اصلا بحث آلمان و لهستان در جنگ جهانی دوم چرا انقدر باید برای رییس جمهور کنونی مهم باشد که از روز اول پایش را کرده در یک کفش که باید از حقوق لهستان ( جالب اینجاست که لهستان به ایران ویزا نمی دهد در کلیه موارد اعم از توریستی ، دانشجویی ، ... ) در مقابل هیتلر دفاع کند ؟ آیا این هزینه های تبلیغاتی و چرت را نمی توان به یک درد این مملکت زد ؟ اخوی ، این همایش همین قدر مسخره است که دولت آلمان ، همایشی به نام حمله اعراب به ایران راه بیاندازد و خرج کند !
ششم ) آی دوستی که سکه می دهی ( یادتان است در چند شماره پیش دوستی سکه می داد تا از مملکت خارج شود و یا به کسی که او را در مملکت نگه دارد ؟ ) یافتم . من یک نظر می دهم که مطمینم شما در این مملکت می مانی ، به شرطیکه سکه را بدهی . چهار تا ستون پایین تر از خودت ، دوستی نوشته که چگونه می شود از بیابان ماهی دویست میلیون درو کرد ! حالا یالله سکه را بده که در هیچ جای جهان با فروختن سنگ بیابان و ماسه ، ماهی دویست هزار یورو نمی دهند . عشق کردی ؟ راستی دوستی که چند هکتار زمین داری و می خواهی چند هکتار زمین دیگر بخری ، ماهی سیصد میلیون هم کاسبی ، خدایی بچه طرفای کرمان نیستی !؟ ( افتاد ؟ )
هفتم ) پیشنهاد می کنم زد و بندی با قطر بکنیم و این دو هزار تا مدال نقره را بدهیم و جاش پانصد تا طلا بگیریم . برای این امر هم لاریجانی را معرفی می کنم ، چون کیسکه آب نبات می دهد ، طلا جواهر می گیرد ، بلد است نقره بدهد ، طلا بگیرد !
هشتم ) منتظر یک مطلب فرهنگی از آن نوع باشید . همین .

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

امید عزیز سلام
از این که با بی منطقی خود شما را مجبور به واکنش کردم شرمنده شدم و همچنین خوشحال چون قبلا از همه دوستان خواسته بودم در رفع اشتباهات احتمالی به من کمک کنند و همچنین اگر احساس میکنید که من به جای جمع حرفی زده ام و بقیه را به چوب بی دینی رانده ام باز هم عذر میخواهم البته در این مورد حرف هائی دارم و با وجود این که از من درخواست نظر نداشتید من نظر خودم را در باب نوشته های شما خواهم نوشت
احساس من این است که کم کم حرفهایم تکراری میشود چون به دفعات از دوستان خواسته ام که اصول بحث دو طرفه را رعایت کنند و هر بار با نقض این مسئله توسط یکی از دوستان مجبور میشوم همه مطالب را دوباره تکرار کنم .
دوست عزیز وقتی من شروع به فرستادن یک متن یا یک جوابیه میکنم سعی میکنم روی تک تک کلماتی که استفاده میکنم فکر کنم تا مبادا برداشت غلطی از سخنان من داشته باشید و آن را بر علیه من استفاده کند اما متاسفانه از طرف دوم با من همکاری نمیشود و به راحتی این اصل را نادیده گرفته و حرفهای مرا تفسیر به رای میکنند برای این که شک خودم بر طرف شود به آن ایمیل کذائی رجوع کردم و دو بار خواندم و در نهایت به این جمله رسیدم که من هنوز در مسلمانی کسی که ...شک دارم . اگر به کلمات مورد استفاده من توجه کنید ، من : اعلام این که این مسئله نظر شخص من است و حکم مرجعیت نیست لازم به نظر نمیرسید و کلمه هنوز با توجه به سواد اندکی که دارم این معنی را میدهد که این نظر قابل برگشت است و امکان دارد من اشتباه کنم و در نهایت جالبترین بخش سخن گهر بار من در کلمه شک دارم پدیدار میشود ( البته این قسمت را سانسور نکرده اید ) توجه میکنید با این که نظر خودم است و اختیارش را دارم اما باز هم قانع نشده و شک دارم اما با این تفاصیل اگر باز هم احساس میکنید احساس مرجعیت من گل کرده نه تفسیر به رای شما من رسما از تمام خوانندگان روزانه و مستضعفین جهان که به آنها حق استفاده از بیت المال را نداده ام عذر میخواهم . حالا که توجه میکنم میبینم که کار خودم را به نحو احسن انجام دادم و پس از خرده گیری به من به ارزش فکر قبل از هر حرف پی میبرم گر چه با عادات غلطی که بعضی از دوستان در زمینه مباحثه و امثالهم دارند این کار من بیشتر به وقت تلف کردن میماند که روی تک تک کلماتم فکر کنم که سو تفاهمی رخ ندهد.
نکته دیگر تفکیک بین شوخی و جدی میباشد که بارها تذکر داده ام اگر توجه کنید بیشتر شوخی های من در ایمیل هایم در پرانتز درج میشود تا کار خواننده مطالب من راحت باشد چون در زمانه ای هستیم که به قول مادرم تشخیص شوخی و جدی جوانان بسیار کار مشکلیست . من هنوز نتوانسته ام بین شوخی و جدی جوابیه شما در بخش مرجعیت و تحمیل عقیده خودم بر دیگران تفکیک قائل شوم و با توجه به تاکید چند باره من بر ممکن الخطا بودن انسان و درخواست راهنمائی سخنان شما را حمل بر یک شوخی نابه جا و البته بی مزه میدانم که ناشی از خوشبینی ذاتی من در مود انسان میباشد .
امید عزیز از اجازه دولت برای دخل و تصرف در بیت المال گفتی مرا ببخش اما کلی به تو و به عقیده جالبت خندیدم باز هم مرا ببخش که احساس میکنم این گفته تو میتواند در زمره برترین لطیفه های سال جاری قرار گیرد، فرض محال که محال نیست این یک اصل مباحثه ایست فرض کنیم این کار صورت گیرد و دولت برای استفاده از بیت المال مجبور به کسب اجازه از ملت شود در این صورت هرزچندگاهی باید یک رای گیری در سطح جامعه صورت گیرد که ایهالناس میخواهیم کمک کنم آیا اجازه دارم و معلوم نیست که چه مقدار از آن کمک صرف هزینه رای گیری میشد ، اتلاف توان دولت برای انجام امور جاری و شمارش آرا به کنار !!!. دوست گرامی پس فلسفه انتخابات چیست ؟ ( کاری به تقلب یا نقش حکومت در رای آوردن افراد ندارم فرض ما در حالت نرمال است ) مگر نه این که ملت با رای به شخص خاصی به دولت اجازه دخل و تصرف در اموالشان را میدهند ؟ دوست عزیز اگر بیشتر توجه کنید به گاف عظیمی که داده اید پی خواهید برد.و این از مضرات عجله در تایپ عقایدمان است که با کمی فکر میتوان از آن پیشگیری کرد .( همان موضوعی که شما با موضوع چشمهای بسته دهان باز به آن اشاره کردید و من ابتدا فکر کردم که در مورد آقا احسان این تیتر را زده اید و کلی ذوق مرگ شدم که بالاخره بکی ما رو تحویل گرفت اما بعدا به خیال خام خود خندیدم ) در ضمن سوال من این است که هنوز فکر میکنید حرف من فرسنگ ها با عقل و منطق بشریت فاصله دارد دوست گرامی پیاده شوید با هم برویم احساس میکنم من نه ، شما به جای بشریت تصمیم گرفتید ، که منطق من دور از منطق بشریت است مگر نه این که این حرف را با مقایسه منطق من با منطق خود زده اید پس منطق خود را با منطق بشریت برابر دانسته اید یا این که از تمام منطقیون بشریت کسب تکلیف کرده اید ؟ .
دوست عزیز شما را به خواندن دوباره ایمیل ارسالی خود دعوت میکنم گر چه این کار را من بعد از اتمام ایمیلم و بعد از خوابیدن عصبانیتم میکنم تا مبادا بی جهت به کسی تهمت بزنم و بنا به عصبانیت منوجه نشوم ، چند جمله شما را بازگو میکنم : ایشان طی یک اقدام انتحاری ( نه بابا ، این تیکش از خودم بود) و با رعایت اصول کامل دیکتاتوری * دعوی مرجعیت راه انداختند و با ادعای اجتهاد مطلق * دوست عزیز خجالت هم چیز خوبیست اگر غفلت بگذارد .
دوست عزیز دولت ایران را به فرد همسر داری تشبیه کرده اید (البته شما این موضوع رو مستقیما بیان نکرده اید اما فلسفه مثال نزدیک شدن به شرایط واقعی است ) که از رودخانه کنار خانه آب مینوشد و غیره دوست عزیز واقعا این طور است ؟ از لحاظ آماری ملت اغلب جوامع در سه دسته خلاصه میشوند طبقه مرفه ، طبقه متوسط و طبقه فقیر که باز هم بیشتر فراوانی جامعه آماری در طبقه متوسط جای میگیرند پس اگر بخواهیم یک جامعه را مثال بزنیم بیشتر با طبقه متوسط جامعه آنها را میسنجیم ؟ آیا به راستی متوسط جامعه ما شبیه آن چه که شما ترسیم کرده این میباشد ؟ ان شاالله پس از گذراندن درس آمار متوجه خواهید شد .
راستی به شما هم سفر به عراق را توصیه میکنم تا متوسط سطح زندگی آ«ان را با ما بسنجید البته بعد از گذراندن درس آمار مهندسی .
میدانم که واقعا پر حرفی کردم پس پیدا کردن بقیه گاف هائی که داده اید را به خودتان میسپارم در نهایت هم به دلیل خواهشی که داشتید بر علیه شما حکم جهاد صادر نمیکنم اما از خدا میخواهم که همه ما زودتر بزرگ شویم ( ظرفیت وجود را البته عمر ، که ارزشی ندارد ) بی صبرانه منتظر راهنمائی های ارزشمندتان (البته به شرط تفکر ) هستم .

 

 

sheytonak_pk@yahoo.com

سلام امروز اصلا وقت میل دادن نداشتم اما باید یه چیزی روبگم.
در جواب panahi_asl@yahoo. Com باید بگم که بعله آقای دکـــــــــــــــــــــــــتر (شاید فردا پروفسور هم بشه) احمدی نژاد اصلا ناراحت نشدند و بسیار هم ساده وارد دانشگاه شدند. شاید همون سید سوسول (رییس جمهور پیشین) مثل ایشون تحمل توهین نداشتند اما مثل ایشون از زن برای حفاظت از خودش استفاده نمی کرد و مثل دیروز 45 تا زن چادری رو با خودش نمیآورد که زیر چادر هاشون اسلحه داشته باشند و همه را جمع کنند و بگن که بشینید زمین و از جاتون تکون نخورید و اگه یکیشون میخواست از جاش بلند بشه بره بیرون نمیتونست. باز خدا رو شکر که هنوز پسر ها اینقدر ذلیل نشدند که با این چیز ها کم بیارند و بذارند که حقشون اینجوری لگد مال بشه (البته دم دختر ها هم گرم که خداییش حال کردم مخصوصا دوربین صدا و سیما رو. ای ول به همتون) یا اینکه همون رییس جمهور قبلی واسه اینکه بیاد دانشکاه حرف بزنه دانشگاه رو سرباز خونه نمی کرد! اگه دیروز تو خیابون کسی؛ کسی رو میکشت پلیسی وجود نداشت آخه همه برای حفاظت از جون رییس جمهور محبوب تو دانشکاه جمع شده بودند ( البته این اغراق بود کسی نیاد بگه سر کوچه ما ماشین پلیس رد میشد پس پلیس تو خیابون هم بوده) و مواظب بودن که کسی به نوه پیامبر توهین نکنه! (آخه کسی که تو سازمان ملل دور سرش رو هاله نور گرفته شاید نوه پیامبر باشه) راستی خواهشن نگید که اونجا بودید و چیزی ندیدید و چه میدونم از این توجیه ها که من خودم اونجا بودم و همه این چیزهارو به چشم خودم دیدم! شما هم چشمتون رو از رییس جمهور محبوبتون یه لحظه بر میداشتید تا ببینید!
راستی به دکتر بگید که من میخوام تخم مرغ بخورم اما نمی تونم آخه شده دونه ای 100 تومان! بیاد این پول نفت رو از ما پس بگیره که نمیخوایم! ما نه پول نفت و میخوایم نه تخم مرغ 100 تومانی رو! نه پول نفت و میخوایم نه نون تافتون 20 تومانی رو .... نه پول نفت و میخوایم نه انرژی هسته ای رو .....نه پول نفت و میخوایم نه اتوبوس های پولی رو .... نه پول نفت و میخوایم نه این بدبختی هارو..... آقای/ خانم پناهی من هیچ وقت کسی رو به خاطر نظراتش سرزنش نکردم و نمی کنم (چون نظر هر کس برای خودش محترمه) اما دیگه شورش رو در آوردید....بسه دیگه
سرتون رو از زیر برف بیارید بیرون ببینید که ما به کجا داریم میریم! ببینید پارسال این موقع مملکت چه جوری بود ( نمیگم عالی بود ) حالا چه جوریه... ببینید پارسال این فشار های خارجی چه جوری بوده حالا چی شده.... البته الان میگید که خیلی هم خوبه شاید شما پسر شهید و برادر شهید و برادر شوهر خواهر زاده شهید و یا شایدم که بسیجی فعال و جان بر کف هستید و در راه ما فداکاری میکنید و یا شاید هم جزو نیروی بسیار فداکار و فعال سپاه هستید و .... باشید که مملکت به کامتونه اما من هیچ کدوم نیستم. پس اینجوری به کام شما کشور و احمدی نژاد و ... همه خوبن و اگه کسی مثل من بخواد بگه نیست میشه ضد دین و پیامبر و کافر و منافق و .... اما عیب نداره ببینیم که کجا میرسیم.... شما که خوب دم از خدا و پیغمبر و اسلام و معاد و دنیا ابدی و میزنی پس فکر جواب گویی به من و امثال من باش... مثال امثال من رو هم میتونی تو مبین 2 روز پیش ببینی که مبین آدرس یه خونواده را داده بود که دارن چه جوری زندگی میکنند .... آره آقای پناهی کشور داره پیش رفت میکنه اما سمت پیشرفتش به جلو نیست به عقبه....! نمی دونم چرا همه کشور ها دارن پس رفت میکنند و ما پیشرفت! دیروز تلویزیون اعلام کرد که وزیر نیرو اعلام کرده تو تابستان سال آینده خاموشی برق نداریم واقعا باید دست مریزاد گفت... تو قرن 21 و زمانی که سرعت پیشرفت همه رو جو گیر کرده ما تازه خاموشی نداریم ( که البته مثل خیلی چیزها بازم غلط از آب در میاد – مثال ساده اش واکسن ایدز و عدم قطع آب تو تابستون و سیستم بسیار پیشرفته موبایل و .... هست -)
امیدوارم که خیلی زود نتیجه این مدیریت بسیار بالا و جوان مردی رییس جمهور محبوب رو ببینیم !
راستی رای در 24 آذر فراموش نشه .... نه که دولت راه تعالی کشور رو پیش گرفته باید بهش کمک کرد...
البته کمک که هیچ اصلا ما در مقابل همه مسئولیم ما اون دنیا باید جواب گوی همه باشیم . مثلا بریم رای بدیم و بگیم که دولت محترم تشکر تشکر! راستی پس از اینکه دولت در اقدامی بسیار محترم علمک های شیطان (برای کسانی که نمیدونن " دیش ماهواره " ) رو جمع کرد من دوباره مجبور شدم که یه دونه علمک شیطان رو بخرم آخه تلویزیون محترم از 7 تا کانالش 6 تاش در مورد رای گیری و اینکه بیایید رای بدهید صحبت میکنه و اون یه دونه کانالشم داره پیام بازرگانی نشون میده.... شما هم برید کاندید های محترم رو انتخاب کنید تا ببینیم بعدش چی میشه...
واقعا بد روزگاریه تو چشم آدم نیگا میکنند و ...................................!
محمد-ص (24ساله – دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد واحد قزوین)

 

 

barbod_teh@hotmail.com

مناظره تلويزيوني در ايتاليا
به نام خداوندی که که قوي تر از ناوهاي جنگی آمريكاست

قسمت چهارم و پاياني


مناظره دوم با تلویزیون ایتالیا

در 20 مهرماه 1359 دومين مناظره پخش مستقيم كانال دوم ايتاليا در برنامه آتلانتا تحت عنوان « جنگ خليج» با حضور حسن اينجانب و نيز خبرنگاراني از آمريكا و عراق و ايتاليا برگزار شد . در اين برنامه خبرنگاري به نام فرانكو فرّاري از خبر شبكه دو كه به ازگي از عراق باز گشته بود حضور داشت. اين خبرنگار كه ابتدا رشته كلام به او سپرده شده بود به شدت به نفع عراق و عليه ايران صحبت كرده بود و از نظام عراق دفاع كرده و ايران را ديكتاتوري و مقصر و خطر براي جهان نشان مي داد و از ملاقاتي كه در مسير تركيه با چند ضد انقلاب داشت به عنوان ديدگاه مردم ايران ياد مي كرد. سپس رشته كلام به اينجانب كه در اين مصاحبه به عنوان خبرنگار خبرگزاري پارس شركت كرده بودم داده شد. من در آن زمان رايزن مطبوعاتي سفارت جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا بودم و نمايندگان عراق و آمريكا هم ديپلمات بودند. ليكن آنها هم به عنوان خبرنگار شركت كرده بودند.
این مناظره 30 دقیقه به طول انجامید. ذيلا قسمت اول اظهارات اينجانب درج می گردد:

به نامه خداوند بخشنده مهربان
به نام خداوند قوي تر از مجموع دو ابر قدرت

ما كشوري هستيم كه براي سال هاي طولاني ديكتاتوري شاه كه مورد حمايت كامل امپرياليسم آمريكا قرار داشت بر ما تحميل شده بود و نه تنها مورد حمايت آمريكا بلكه مورد حمايت شوروي و ساير قدرت ها هم بود.
موفق شديم آن را سرنگون كرده و خود را از آن آزاد نمائيم.
بعد - در دو سال - در اين دو سال ما تا كنون شاهد پنج شش انتخابات عمومي بوديم.
ملت با حداكثر آراء براي قانون اساسي - جمهوري اسلامي - براي رياست جمهوري بني صدر – راي دادند. يعني مردم ايران در انتخابات شركت كردند و مديران خود را انتخاب كردند. مخالفين هم وجود دارند. مخالفيني كه آقاي فرراي (خبرنگار ايتاليايي حاضر در استوديو) با آن ها ملاقات داشته است.
تعجب نمي كنيم. نمي توانند به نام ملت ايران صحبت كنند. ديگر ملت ايران با برخورداري از حق راي مي توانند خود با راي خود مديران كشور را انتخاب كنند. همانطور كه مخالفين از اين حق برخوردارند.
بله ما يك خطرهستيم! خطر براي اينكه مي خواهيم مستقل باشيم. خطر براي چه كسي؟! براي كسي كه مي خواهد سلطه پيدا كند. براي براي سلاطيني مثل شاه. براي سلطانك هاي خليج فارس. براي ديكتاتورهايي مثل عراق. يك خطر براي اتحاد جماهير شوروي و يك خطر براي آمريكا. براي اينكه اينها عادت كرده اند كه جهان را بين خود تقسيم كنند. به اينكه كشور ها را تحت سلطه خود ببينند.
ما خارج شديم . از سلطه ابرقدرت ها خارج شديم و مي خواهيم مستقل باشيم و اين يك خطر است! نمي شود مستقل بود! يا بايد در طرف اتحاد جماهير شوروي بود و يا بايد در طرف آمريكا بود!
اين تجاوز عراق بر عليه ما كه همه مي دانند كه براي در هم كوبيدن ما با اولين ضربه بود. نتوانستند درست به اين دليل كه حمايت مردمي از نظام اسلامي ايران وجود دارد.
معتقدم كه در اين برنامه مي بايست خبرنگاري از شوروي هم شركت مي كرد براي اينكه اولين جنگي است كه تا كنون محقق شده است كه در حمايت از متجاوز هم شوروي و هم هم آمريكا قرار گرفته اند.
ما مي بينيم كه ما مورد حمله قرار مي گيريم با ميگ ها و تانك هاي شوروي و مي بينيم كه همه كشورهاي مرتجعين مثل عربستان سعودي – كويت – عمان – اردن كه همه پادشاه هستند (به هر حال ايتاليا يك كشور دموكراتيك است و قاطعانه محكوم مي كنند نظام سلطنتي را) اين كشورها حمايت مي كنند عراق را.
و ما آماده ايم براي دفاع از خود و هرگز تسليم نخواهيم شد زيرا كه ارزش ها و اصول دموكراسي – اصول اسلامي 0 اصول آزادي را نمي توانيم زير پا بگذاريم و نمي توانيم آنها را بفروشيم.
مايلم يك مطلبي را اضافه كنم. اينكه اگر ما وابسته مي شديم. خودمان را م چسبانديم به اتحاد جماهير شوروي و يا به آمريكا – هيچ يك از اين مسائل را نداشتيم.
همه اين مسائل ناشي از انكه مي خواهيم مستقل باشيم. از استقلال خود خوشحال هستيم و همه عواقب آن را تحمل مي كنيم.

پايان

محمد حسن قديری ابيانه
دکترای علوم دفاعی استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک - دکترای معماری با گرایش شهرسازی - معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 آذر / 14 دسامبر / 22 ذی القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
23 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصويب قرار داد سال 1921 تهران و مسکو

14دسامبر سال 1921 ( 23 آذر 1300 خورشيدي) پارلمان ايران قرارداد ايران و روسيه شوروي معروف به قرار داد سال 1921 را به تصويب رسانيد كه به موجب آن درصورت ورود نيروهاي بيگانه به ايران و در معرض تهديد قرار گرفتن قلمرو دولت مسكو از اين رهگذر، آن دولت خواهد توانست نيرو به ايران بفرستد.
     طبق اين قرار داد، روسيه بار ديگر ابطال دعاوي دولت و اتباع آن كشور و مطالبات از ايران و امتيازات مكتسبه را مورد تاكيد قرار داد. اين قرارداد به صورت يكطرفه، از سوي دولت موقت مهدي بازرگان لغو شد. اصحاب نظر لغو يكجانبه همين قرارداد را باعث اعزام كماندو از جانب آمريكا به صحراي طبس (در آوريل 1980) دانسته اند.

 

پيمان ضد انگليسي ايران با ژاپن

دولت وقت ايران كه با المان ميانه خوبي داشت و مي كوشيد كه تا مي توانست خود را از زير نفود انگلستان خارج سازد در 14 دسامبر 1939 با امپراتوري ژاپن دوست آلمان و دشمن انگلستان پيمان دوستي امضاء كرد. امضاي اين پيمان، باعث انتقاد شديد مطبوعات لندن شد و از همان زمان خط و شان كشيدن نسبت به دولت وقت تهران آغاز گرديد.

 

استقرار مجدد واحدهاي ارتش در سراسر آذربايجان و مجازات تجزيه طلبان

ابراهيم حكيمي (حكيم الملك)

14 دسامبر سال 1946 (23 آذر 1325 خورشيدي ) ، دو روز پس از فرو پاشي دستگاهي كه به اراده و حمايت استالين در آذربايجان به وجود آمده بود واحدهاي ارتش در سراسر اين سرزمين هميشه ايراني مستقر شدند. اين واحدها دو روز پيش وارد تبريز شده بودند. يك روز پيش از ورود واحد هاي ارتش به تبريز ، پيشه وري و جمعي از همدستانش به خاك شوروي فرار كرده بودند . بقيه اطرافيان پيشه وري بازداشت گرديده بودند.
    دولت شوروي كه متعهد شده بود در پايان جنگ جهاني دوم نيروهاي خود را بدون چون وچرا از ايران خارج سازد با وجود اين كه به رعايت تماميت ارضي و حاكميت ملي ايران متعهد شده بود حاضر به تخليه خاك وطن ما نبود . زماني دولت وقت ايران به رياست ابراهيم حكيمي به سوء نيت استالين پي برد كه پيشه وري در آذرماه سال 1324 دست به اقداماتي زد و قاضي محمد هم در كردستان اقدام مشابهي انجام داد و فرمانده نيروهاي شوروي مستقر در ايران ، در شريف آباد قزوين مانع ادامه حركت واحدهاي اعزامي ارتش براي تقويت پادگانهاي آدربايجان شد.
    دولت حكيمي به دولت مسكو اعتراض كرد و جاي خود را به قوام السلطنه داد . انگلستان براي اين كه استالين بهانه نداشته باشد واحدهاي نطامي خود را از ايران خارج ساخت و دولت آمريكا استالين را تهديد كرد كه اگر نيروهايش را بيرون نبرد آن دولت هم به ايران سرباز خواهد فرستاد.
اين تهديدها موثر واقع نشد . قوام به مسكو رفت و با استالين مذاكره كرد و چون اقدامي صورت نگرفت ، دولت ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متوسل شد كه شورا ترجيح داد؛ نخست مسئله در مذاكرات دو كشور حل شود .
     قوام (طبق برخي منابع ،به توصيه پنهاني انگلستان و با هدف اغفال استالين ) وعده ها يي به شوروي داد و قرار شد كه چند ماه بعد قرار داد نفت شمال به مجلس داده شود و سرانجام استالين از پياده كردن طرحهايي كه در اروپاي شرقي انجام داده بود ، در آن زمان در ايران خودداري كرد و واحدهاي ارتش در آذر ماه به سمت زنجان به حركت در آمدند و بدون برخورد با مانع قابل ملاحظه اي به تبريز وارد شدند .
    قاضي محمد كه دستگير شده بود اعدام و شماري هم كه برضد وطن به تجزيه طلبان پيوسته بودند مجازات شدند.
    سران وقت كرملين از دهه 1930 كه بر منطقه قفقاز اشغالي از ايران در جنگهاي نيمه اول قرن 19 ايران و روسيه نام جمهوري شوروي آذربايجان گذاشتند چنين سوء نيتي را داشتند. اينك بايد مقايسه كرد و ديد كه آيا مردم جمهوري آذربايجان وضعيت بهتري دارند و راضي هستند ؟ .

 

جمعيت ايران در سال 1976 (1355 خورشيدي )

روزنامه هاي تهران23 آذر1355 (14 دسامير 1976 ) گزارش كرده بودند كه جمعيت ايران 34 ميليون و نفوس تهران و حومه اش سه ميليون و هفتصد هزار تن است. 1355 سال سرشماري هر ده سال يك بار ايران بود . جمعيت ايران 27 سال پس از آن زمان تقريبا دو برابر و نفوس تهران سه برابر شده است.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

23/09/59
جبهه جنوب : تحركات موضعي ـ تبادل آتش ( گلوله باران اهواز ) ـ اقدامات مهندسي در اطراف سوسنگرد و بستان .

نشانههايي از امكان استفاده دشمن از سلاحهاي شيميائي .

اعتراض رئيسجمهور ( بنيصدر ) به طرح مسائلي در جلسه غير علني مجلس شوراي اسلامي و پرخاشكردن به نمايندگان كه عليه ارتش ، جبهه جنگ رواني گشوده اند .

23/09/65
حمله هوايي عراق به شهر تهران

حمله موشكي تيپ موشكي نيروي دريايي سپاه به تاسيسات نظامي مخابراتي و اسكله "البكر" و به آتش كشيدن آن.
انهدام مقر فرماندهي حزب دمكرات در نوسود .
 

 

 درگذشت استاد شاه ميرزا مرادي هنرمند ارزنده و صاحب نام ايراني

[23 آذر 1376] - استاد شاه ميرزا مرادي هنرمند ارزنده و صاحب نام و ازاستادان موسيقي محلي ايران درگذشت. او درسال1304هجري شمسي درروستاي باباخاني دورود ازتوابع استان لرستان بدنيا آمد. از10سالگي به موسيقي گرايش يافت و ازهمان زمان ابتدا با انداختن تنبك آغازكرد و سپس در15سالگي سُرنا نوازي را شروع كرد و ازآن پس سُرنا ساز اصلي او شد. شاه ميرزا مرادي برظرايف و دقايق موسيقي لري به خوبي تسلط داشت و درسُرنا نوازي به شيوه اي گسترده از بداهه نوازي بهره مي گرفت. استاد شاه ميرزاي مرادي علاوه بر جشنواره هاي داخلي موسيقي درايران دربسياري ازجشنواره هاي بين المللي موسيقي شركت جست و در هريك افزون بر كسب جوايز متعدد نشانهاي افتخار هم دريافت كرد. او درسال 1372هجري شمسي در جشنواره سازهاي سازهاي دو زبانه كه هرسه سال يكبار دراروپا برگزار مي شود شركت كرد و هيئت داوران از ميان 150نفر شركت كننده برجسته دنيا، استاد شاه ميرزا مرادي را به عنوان بهترين نوازنده سازهاي بادي دنيا برگزيدند.

Mobin_s2004@yahoo.com
14 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو دانش

زادروز مولر، شرق شناسي که کتابهاي هند باستان را از زبان سانسکريت ترجمه کرد

ماكس مولر

ماكس مولر

ششم دسامبر زادروز «ماكس ميولر (فردريخ ماكس مولر) شرق شناس شهير آلماني است كه بسال 1823 به دنيا آمد و 77 سال عمر كرد. مولر درباره زبان سانسكريت، هندوئيسم و مهاجرت آريايي ها (آرين ها) تحقيق فراوان كرد و ريشه و خويشاوندي زبانهاي آريائي (از جمله آلماني ، فارسي و انگليسي) را به دست داده است. وي كتابهاي مذهبي هند باستان را به آلماني و انگليسي ترجمه كرده است. مولر عمدتا در آكسفورد انگلستان، نتيجه تحقيقات خود را مي نوشت زيرا كه در اين كشور دسترسي او به اسناد هند باستان كه توسط مقامات استعماري به لندن انتقال يافته بود آسانتر بود.
     نتيجه تحقيقات مولر نشان مي دهد كه آريايي ها مردمي شكيل، نجيب، صحيح العمل، خوشرفتار و با سلوك، آرام و موقر، منظم و مرتب، سخت كوش و با استعداد، داراي طبيعتي خوب، علاقه مند به امور نظامي، متمدن و قانونمند، وفادار به فاميل و مردگان خود، عاشق اسب و شكار (ورزش)، و قدرشناس بوده اند.
    

ساير ملل

برگزاري نوروز و مهرگان در دربار خلفاي عباسي

منصور دومين خليفه عباسيان با اين كه ابومسلم خراساني و بسياري از ايرانيان وطندوست از جمله استاذ سيس سيستاني را كشته و لشكر به سركوبي ابن مقفع فرستاده بود نيمه دسامبر سال 770 ميلادي اعلام داشت كه از آن پس در دربار او در بغداد (كه خود اين شهر را ساخته بود) نوروز و مهرگان به همان گونه كه شاهان ساساني برپا مي داشتند برگزار خواهد شد.
    عباسيان از همان اوايل کار، به بهره گيري از ايرانيان در مديريت و مشاوره دست زدند که اين اقدام در زمان هارون الرشيد و پسرش مامون به اوج خود رسيد و درحقيقت، اين ايرانيان بودند که امپراتوري وسيع عباسيان را اداره مي کردند.

 

آبل تاسمان هلندي به جزاير اقيانوس آرام جنوبي رسيد

چهاردهم دسامبر سال 1642 ميلادي « آبل تانسمان » دريانورد هلندي كه در كمپاني هند هلند كار مي كرد و ماموريت يافته بود راه دريايي به اروپا از جنوب اقيانوس آرام و از طريق اقيانوس اطلس را بيابد به جزايري از نيوزيلند رسيد . وي قبلا جزيره بزرگي را كه به نام او تاسمانيا اسم گذاري شده و بعدا دولت انگلستان ان را تصرف و ضميمه استراليا كرد رسيده بود . در آن زمان و تا قرن 19 تملك !! اين جزاير دور دست توسط اروپاييان كاري عادي بود. انگلستان بعدا استراليا ( به مفهوم قاره جنوبي ) را به محل نگهداري زندانيان خطرناك و جانيان بالفطره خود تبديل كرده بود . نخستين دسته هاي مهاجران انگليسي دست به كشتاري عجيب از بوميان استراليا و جزاير مجاور آن زدند و اينك مردم ديگر را به سرزميني كه به اين صورت تصاحب كرده اند راه نمي دهند!!!.

 

نخستين ميثاق جهاني مبارزه با فساد اداري

هانس كورل مشاور ارشد حقوقي سازمان ملل هنگام تشريح اصول ميثاق ضد فساد اداري

جهان براي نخستين بار داراي «پيمان مشترك مبارزه با فساد اداري» شد. اصول اين ميثاق در نشست سه روزه «مريدا» در كشور مكزيك تشريح و بررسي شد و آمريكا و مكزيك پيش از ساير دولتها آن را امضاء كردند.
     طبق اين ميثاق، دولتهاي مختلف مكلف مي شوند كه ضمن كمك به تحقيقات و رسيدگي هاي مربوط به اختلاس ، رشوه ، كلاهبرداري هاي دولتي ، سرقت اموال عمومي ، انتقال غير قانوني ارز ، سوء استفاده از مقام به منظور كسب مال ، سوء مديريت مالي و ساير جرايم مشابه؛ اين پولها را به كشور مربوط باز گردانند و مرتكب را جهت محاكمه و مجازات دستگير كنند. بانك بين المللي در يافتن حسابهاي مجرمين دولتي كمك خواهد كرد.
     در جلسات تشريح اين پيمان كه 11 دسامبر 2003 پايان يافت اعلام شد كه مفسدين اداري هرسال معادل پنج درصد كل درآمد جهان دزدي و سوء استفاده مالي مي كنند و نبايد هيچ نقطه اي از جهان براي آنها امن باشد.
     در اين نشست كه نمايندگان 125 كشور در آن شركت كرده بودند همچنين آماري مطرح شد كه نشان داد فساد اداري در كشورهاي غير صنعتي و عقب مانده و نيز كشورهايي كه در معرض تغييرات وسيع قرار گرفته اند بيشتر از ساير كشورها صورت مي گيرد و مرتكبين عمدتا پولهاي به دست آمده از فساد را به بانكهاي ممالك ديگر منتقل و يا دراينجا سرمايه گذاري مي كنند و در صورت احساس خطر هم از وطن خود فرار مي كنند و ....
    

نماينده دولت يمن به جلسه نمايندگان 125 كشور براي بررسي اصول ميثاق مهم ضد فساد اداري مي رود

نماينده دولت يمن به جلسه نمايندگان 125 كشور براي بررسي اصول ميثاق مهم ضد فساد اداري مي رود
 

 

حيدر علي اف معاون نخست وزير شوروي سابق در بيمارستاني در آمريكا درگذشت

حيدر( علي رضا ) علي اف ژنرال پيشين پليس امنيت شوروي ( كا گ ب ) ، عضو سابق دفتر سياسي حزب كمونيست و معاون اول نخست وزير اسبق آن اتحاديه و رئيس جمهوري سابق آذربايجان 12 دسامبر 2003 در بيمارستان « كلينيك كليولند» آمريكا در 80 سالگي در گذشت. وي از ماه اوت در آمريكا بستري بود . علي اف دهم ماه مه 1923 در نخجوان به دنيا آمده بود.
     وي از جواني وارد حزب كمونيست شده بود و سالها دبير اول حزب كمونيست آذربايجان بود. با اين همه مقام دولتي و نشان دادن وفاداري به كمونيسم ، در 1991 از عضويت اين حزب كناره گيري كرد.
    از كارهاي او در طول رياست برجمهوري آذربايجان ، انعقاد قرارداد نفت با يك كنسرسيوم خارجي است كه شركت نفت انگلستان در آن نقش اساسي دارد. علي اف پيش از عزيمت به آمريكا جهت معالجه ، پسرش الهام را كفيل رياست جمهوري كرده بود كه بعدا در انتخابات در اين مقام تثبيت شد. به اين انتخاب و انتخابات قبلي جمهوري آذربايجان وسيعا اعتراض شده است.

 علي اف و پسرش الهام كه جانشين او شده است

علي اف و پسرش الهام كه جانشين او شده است

 

ترياك افغانستان و خطرات آن

طبق برآورد دفتر سازمان ملل براي كنترل جهاني مواد مخدر و جنايات، محصول ترياك افغانستان كه در سال 2001 ( آخرين سال حكومت طالبان ) به 185 تن متريك ( هزار كيلو گرمي ) كاهش يافته بود در سال 2003 ( سال ميلادي گذشته ) به 3 هزار و ششصد تن رسيده بود كه در سال 2004 به مراتب بيش از آن خواهد بود.
     بر پايه اين آمار، افغانستان تامين كننده سه چهارم ترياك جهان است. هروئين از مشتقات ترياك است كه در سراسر جهان توزيع مي شود. به موجب محاسبه ديگر، درآمد افغانهاي درگير در كشت و فروش ترياك در سال 2003 معادل دو ميليارد و سيصد ميليون دلار بود كه معادل نيمي از كل درآمد همه افغانها را تشكيل مي دهد و به اين سبب است كه كشاورز افغاني ترجيح مي دهد كه به كشت ترياك ادامه و آن را افزايش دهد . بهاي اين ماده مخدر و مشتقات آن تا به دست مصرف كننده برسد 20 تا 50 برابر مي شود.
     «سيمور هرش» در صفحه 154 كتاب تازه خود درباره خطرات حاشيه اي ترياك نوشته است كه افزايش توليد ترياك افغانستان باعث توسعه قدرت جنگ سالاران داخلي و نيز قاچاقچيان مسلح مواد مخدر در آن كشور مي شود كه مانع بزرگي براي برقراري نظم و حكومت قانون خواهند بود. اين آمريكايي تعجب كرده است كه چرا دولت آمريكا مبارزه با ترياك را در افغانستان در صدر برنامه هاي خود قرار نداده است. به نوشته اين مولف، وفور ترياك در افغانستان براي اتباع آمريكا از جمله نظاميان نيز خطرناك است و بيم آلودگي و اعتياد برخي از آنان مي رود.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 14 دسامبر

  • 644:   عثمان ابن عفان خليفه مسلمين شد.

  • 1799:   جورج واشنگتن نخستين رئيس جمهوري آمريكا در 67 سالگي در گذشت .

  • 1860:   جورج ابردين نخست وزير پيشين انگلستان كه به دليل رقابت با روسيه جنگهاي كريمه را بر ضد اين دولت به راه انداخته بود در 76 سالگي در گذشت.

  • 1927:   انگلستان به عراق استقلال داد.عراق قبلا وابسته به عثماني و پيش از عثماني در دست ايران بود. انگلستان در جريان جنگ جهاني اول و عمدتا به خاطر نفت به عراق نيرو فرستاده بود. كشور عراق كه قبلا به اين صورت وجود نداشت دست ساخت انگلستان است.

  • 1939:   جامعه ملل روسيه را به دليل حمله نظامي به فنلاند از عضويت خود بركنار كرد . اين امر نشان مي دهد كه آن جامعه نيرومند تراز سازمال ملل فعلي بود.

  • 1981:   اسرائيل ارتفاعات جولان را كه در جريان جنگ 1967 از سوريه تصرف كرده بود به خاك خود ضميمه كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    22 ذی القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    نظامى گنجوى گويد

    حديث كودكى و خود پرستى
    رها كن چون خيالى بود و مستى
    چو عمر از سى گذشت و يا كه از بيست
    نمى شايد دگر چون غافلان زيست
    نشاط عمر باشد تا چهل سال
    چهل رفته فرو ريزد پر و بال
    پس از پنجه نباشد تن درستى
    بصر كندى پذيرد پاى سستى
    چو شصت آمد نشست آمد پديدار
    چو هفتاد آمد آلت افتد از كار
    بهشتاد و نود چون در رسيدى
    بسا سختى كه از گيتى كشيدى
    وز آنجا گر بصد منزل رسانى
    بود مرگى بصورت زندگانى
    اگر صد سال مانى ور يكى روز
    بباريد رفت از اين كاخ دل افروز
    سگ صياد كاهو گير گردد
    بگيرد آهويش چون پير گردد
    چو در موى سياه آمد سفيدى
    پديد آمد نشان نااميدى
    زپنبه شد بنا گوشت كفن پوش
    هنوز اين پنبه بيرون نارى از گوش
    پس آن بهتر كه خود را شاد دارى
    در آن شادى خدا را ياد دارى (84
     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    نفازولین (NAPHAZOLINE)
    نام تجاری :
    Albalon

    گروه دارویی : آنتی هیستامین
    گروه درمانی : ضد احتقان و حساسیت (چشمی)
    شکل دارویی : قطره چشمی
    موارد مصرف : پر خونی چشم ، ترشحات بینی ، خارش و قرمزی چشم
    میزان مصرف :یک قطره هر 8 ساعت
    موارد منع مصرف : حساسیت شدید دارویی ، افزایش فشار داخل کره چشم
    عوارض جانبی مهم : سوزش چشم ، حساسیت موضعی
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- در قرمزی و خارش چشم استفاده می شود.
    2- در حساسیت های شدید چشمی مصرف می شود .
    3- مصرف بیش از اندازه این دارو مضر است.

     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من «فسفر» هستم !

    من يك شبه فلز از عناصر ضرورى بدن انسان هستم و با اينكه بيشتر از ساير فلزات معدنى در بدن پخش شده ام و جز مكمل نسوج و استخوانها هستم ، معذلك تاكنون غذاشناسان نتوانسته اند علايم كمبود و گرسنگى مرا در بدن انسان كشف كنند ولى همينقدر مى دانند كه وجود من براى نسوج و استخوانها و مغز و اعصاب انسان لازم و ضرورى است . ولى كمبود من توليد چه امراضى مى نمايد تاكنون كشف نشده است . حتى در جنوب ايران و سواحل خليج فارس و امارات خليج كه خاك از نظر من فقير است ، گرسنگى فسفرى شناخته نشده و كسى نمى داند تظاهرات اين نوع گرسنگى نامرئى چيست ؟ در آزمايشگاه اگر يك قطعه استخوان را گرفته فسفر آنرا بگيريم غضروفى مى شود ولى نخوردن من اين ضايعه را نشان نمى دهد تنها اثرى كه از كمبود من تاكنون شناخته شده است كمى جمعيت است و بخوبى همه مى دانند كه هر جا فسفر زياد است جمعيت زيادتر مى شود و در جاهايى كه خاك آنها فاقد من مى باشند احشام نيز پرورش پيدا نمى كنند - آبهايى كه مقدار من در آنها كم است ماهى زيادى ندارند و اگر دارند آن گونه كه در آبهاى پر از فسفر است پرورش يافته نيستند. ماهى قزل آلا كه در آب جاجرود پرورش پيدا مى كنند به مراتب زيادتر و درشت تر از برادرانشان كه از آب رودخانه كرج استفاده مى كنند هستند و اين به علت فراوانى فسفر در رودخانه جاجرود است در مناطق استوايى كه احشام دچار گرسنگى فسفرى هستند همگى ضعيف بوده ، رشد آنها متوقف شده و بد شكلى اسكلت وارند. كمبود من در حيوانات علفخوار سبب مى شود كه آنها خوى درندگى پيدا كرده و استخوان حيوانات مرده را بجوند. در مكه بزها به خوردن كاغذ و جويدن استخوان علاقه مند مى باشند. آنها استخوان مى خورند تا كمبود و گرسنگى نامرئى خود را جبران كنند. من در بادام - مغز هسته - پسته - گندم - جوانه گندم - انگور مخصوصا غوره - سير - يونجه - گل لادن - جو - نخود تازه - ذرت - لوبياى تازه - عدس - كلم - اسفناج - مارچوبه - پياز - كاهو - هويج - سيب - برنج - كرفس - سيب زمينى - گل كلم - تره فرنگى - گوجه و آلو - توت فرنگى - تمشك - گوجه فرنگى - كاسنى - خيار - بلوط - قارچ - كنگر - آرتيشو - گردو - فندق پيدا مى شوم.
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    طنز انتخاباتی

    در تبلیغات یکی از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر این جملات را دیدم :
    حل مشکل ازدواج
    ریشه کن کردن اعتیاد
    ساختن باغ وحش
    ارزان کردن مسکن...
    دستمایه ابیات زیر را مدیون ایشان هستم....و به او رای خواهم داد!

    گربه شورا راه یابد پای من
    هرچه ویرانی است عمران می کنم

    می روم هر شب به میدان های شهر
    هر چه ساعت بود میزان می کنم

    مشکلات شهرتان را رتق و فتق
    پشت میز و پشت فرمان می کنم

    کوچه های تنگ را هر شب فراخ
    هرچه بن بست است دالان می کنم

    چاله های شهر را چاه عمیق
    هرچه دالان را خیابان می کنم

    هرکه شورا شد فقط این کرد و رفت
    من اگر شورا شوم آن می کنم

    مردها را اهل تجدید فراش
    لطف ها در حق نسوان می کنم

    تا کش آید پوز اعضای اوپک
    نفت را فالفور ارزان می کنم

    مرده ها را می کنم ساماندهی
    شهرتان را باغ رضوان می کنم

    شاعران شهر را در خانه ام
    هفته ای یک بار مهمان می کنم

    کارگردان های با احساس را
    می برم مهمان مامان می کنم

    تا که پررو نق شود گردشگری
    اصفهان را ارمنستان می کنم

    شهردار از شهرضا می آورم
    الغرض این می کنم آن می کنم

    می شوم هر شب سوار بلدوزر
    هر چه ناصافی است ویران می کنم

    شهر تا راحت شود از چشم هیز
    دیدنی ها را فراوان می کنم

    می نویسم طنز بر دیوار و در
    شهرتان را من نمکدان می کنم

    تا که کار خلق فورا حل شود
    کارمندان را دو چندان می کنم

    هی تراکم می فروش را به را
    یاری انبوه سازان می کنم

    شهرداری را همه رایانه ای
    کارها را سهل و اسان می کنم

    گر رقیبانم به من فرصت دهند
    چاره ی کمبود سیمان می کنم

    می کنم هی کارهای خوب خوب
    دشمنانم را پشیمان می کنم

    هفته ای یک شب کلیسا می روم
    ارمنی ها را مسلمان می کنم

    می فروشم کل اسراییل را
    پول آن را خرج لبنان می کنم

    یک سخنرانی به نفع مسلمین
    در بلندی های جولان می کنم

    مثل اقشار ضعیف اجتماع
    نوش جان سویای سبحان می کنم

    هم صدایی هم دلی هم زیستی
    با سرای سا لمندان می کنم ...

    باباجون خسته شدم ..قافیه ها ته کشید ....به من رای بدین دیگه ...

    دم همتون گرم....!
     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    اعتماد بنفس خود را افزايش دهيد

    در طول دوران كاريم بـا افـرادي كه در زنـدگـي روزمـره خـود سطح استرس بالايي داشتند، در ميانشان با يك خصيصه مشترك و بـسيـار عـمـومـي مـواجـه شدم - اعتماد بنفس پايين. همچنين دريافتم كه اعتماد بنفس مي تواند موجب پـديـد آمـدن سطح بالايي از استرس، بي خوابي، اظطراب و بسياري از علايم بيمار گونه گردد.
    بدترين مورد اين حالت در كسي كه عزت نفس پايين دارد تجربه كردن احساساتي ازقبيل بي ارزشي و بي لياقـتـي و عدم تعلق ميباشد كه متاسفانه ميتواند مـنـجر به افكـار خودكشي گردند.
    سركوب اعتماد بنفس
    در تحقيقي كه چندين سال گذشته در سراسر آمريكاي شمالي، شـامل كانادا و مكزيك انجام گرفت پژوهشگران دريافتند كه نرخ خود كشي ارتباط بسيار زيادي با شرايط فقر و تنگدستي، ترك خانواده (اغلب در كودكان زير 16 سال) و طـرد شـدن تـوسـط اطـرافـيـان دارد.
    در خصـوص عزت نفس پايين، كودكان آسيب پذيرتر از ديگر افراد مي باشند. آنها مدام از جانب همرده ها و هم سن و سالهاي خود و تـوقـعات غيـر واقـعـي و نـامـعـقـول از جانب خانواده و دوستانشان تحت فشار قرار دارند. اين امر مي تواند به مشكلات رواني عمده منجر گردد كه در آن كودكان احساس خواهند كرد كه زندگيشان ارزشي ندارد.

    بزرگسالان نيز از آن رنج ميبرند
    ميخواهد باورتان شود يا نه، امروزه بزرگسالان نيز چنين علايمي را تجربه مي كنـنـد. ما همواره با مسائلي چون پول، عشق،خانواده، كار و غيره درحال دست و پنجه نرم كردن مي باشيم. از آنجايي كه اكثر جوامع مردسالار اهميت زيـادي بـراي موفقيت مردان قائل مي باشند، براي يك مرد تحمل فشارها سخت و دشوار مي باشد.
    همه آن مربـوط مي گردد به تئوري: بـقـاي بـرازنـدگـان. مـردان تـوليد كننده و زنان مصرف كننده مي باشند. حتي با جنبش آزادي خواهانه زنان و فمينيسم، عـلت اصـلي از خود گذشتگي مردان كماكان بطور حتم مرتبط با اين حـقـيـقت مي باشـد كـه زنـان از مـردان انتظار دارند دنيا را روي شانه هايشان بدوش بكشند.
    احتمال دارد زنان با اين گفته هم عقيده و موافق نبـاشـنـد ولـي آن واقـعيـت دارد. آخرين باري كه نامزد يا هــمسرتان و يا فرد ديگري كه براي يك امر مهم حقيقتا به شما وابسته بوده و آن كـار ( مثـلا پرداخت قبض تلفن ماه پيش ) را بشما واگذار كرده چه زماني بوده است؟ اين تقاضا ها معمولا با پول در ارتـبـاط است. اگرچه اكثر اوقات براي اين است كه شما يك "مرد واقعي" جلوه نماييد.

    آيا شما يك مرد واقعي ميباشيد؟
    چگونه مي توانيد تـعـيين كنيد يك مرد واقعي چگونه مردي بايد باشد؟ راحت ترين كار آن است كه از نامزد، همسر، خواهر و يا مادر خود سـوال كنـيـد. امـا مـن بـه شما اطمينان مي دهـم كه بـا دهها پاسخ متفاوت بمباران خواهيد شد. چرا؟ به اين خاطر كه هر زني عقيده متفاوتي از آنگونه كه مرد رويـاهـايـش بايد باشد دارد. هرچند كه بطور كلي شما در خواهيد يافت كه مردها مي بـايد تعدادي خـصيصه مشترك را براي آنكه يك مرد واقعي محسوب گردند دارا باشند.
    استقلال مالي داشته باشيد: يك ثروتمند بد جنس.
    سلامت جسماني داشته باشيد: تا بتوانيد فرزنداني قدرتمند همچون خودتان بوجود آوريد.
    با هوش باشيد: بدانيد چگونه وسايل گوناگوني رابايد تعمير كنيد
    مورد اعتماد و قابل اتكاء باشيد:همواره بمنظور براوردن نيازهاي وي در دسترس باشيد
    شخصيت مستحكم و با ثبات داشته باشيد:به او نشان دهيد كه قادر هستيد روي پاهاي خودتان بايستيد.
    معمولا هنگاميـكـه شـما اينگونه احساس كنيد كه فاقد حتي يكي از ويژگي هاي مذكور مي باشيد، اعتماد بنفس شما شروع به تنزل مي كند چرا كه احساس خواهيد كرد كه گويي از حداقل شرايط لازم و ضروري نيز برخوردار نيستيد.
     
     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستان عزيز سلام ..
    اميدوارم كه حال همه خوب باشه .. و هفته ي خوبي رو پشت سر گذاشته باشين ..
    يه قسمت ديگه از مسيج ها رو تقديم مي كنم :
    311- هرگز نگو خداحافظ كه از تنهايي بيزارم .. از پيش من مرو كه من تنها تو را دارم .. (4060-0917)
    312- اگه يه روز توپت افتاد تو حياط همسايه و توپتو پاره كرد ناراحت نشو ... چون دوستي داري كه حاضره دلش رو بندازه زير پات تا باهاش بازي كني (2676-0935)
    313-
    +
    -
    +
    -
    +
    -
    +
    حالا بشين جمع و منها كن ببين چندمين باره كه مي ري سر كار (4732-0912)از طرف ندا خانوم آشپزباشي گروه
    314- عشق ايستادن زير باران و خيس شدن با همه نيست .. عشق آن است كه يكي براي ديگري چتري شود و او هيچوقت نداند كه چرا خيس نشد (1189-0915)
    315- كاش مي دانستم زندگي با همه وسعت خويش محفل ساكت غم خوردن نيست .... حاصل تن به قضا دادن و پژمردن نيست .. زندگي كوشش و جاري شدن است ... (5619-0932)
    316- برق مي ره .. خنگ اولي با يه قابلمه مي ره در خونه ي خنگ دومي مي گه برق دارين ؟ خنگ دومي مي گه همين كارا مي كني كه بهت مي گن خنگ .. بايد يه ظرف پلاستيكي مي آوردي كه برق نگيرتت.. (4745-0912)
    317- مي دوني فرق باتري با مرد چيه ؟ باتري حداقل يه قطب مثبت داره ولي مرد هيچ چيز مثبتي نداره (4745-0912)
    318- هيچكس نمي تونه به دلش ياد بده كه نشكنه .. ولي من حداقل مي تونم بهش ياد بدم وقتي كه شكست با لبه هاي تيزش دست اوني رو كه شكسته نبره (4745-0912)
    319- محبتت مثل سكه ي افتاده توي قلبمه .. كه اگه بخواي درش بياري بايد بشكنيش (0276-0913)
    320- به پايان فكر نكن .. انديشيدن به پايان هر چيز شيريني حضورش را تلخ مي كند .. بگذار پايان تو را غافلگير كند درست مانند آغاز .... (0276-0913)

    خب دوستان اين قسمت هم تموم شد ..
    تا فردا ..
    اميد ( شماره براي ارسال مسيج : 09125698059)
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    اعلام نتایج هفته اول و برنامه هفته دوم لیگ

    با عرض سلام خدمت همۀ دوستان عزیز. امتیازات تمام افرادی که برای هفتۀ اول لیگ مبین پیش بینی ارسال کرده بودن محاسبه شده. شما می تونین امتیازات خودتون و هم جدولی هاتون رو از لینکی که در آخر مطلب گذاشته شده مشاهده کنین.
    اگر هر کدوم از شما نسبت به امتیازی که براتون نوشته شده اعتراضی دارین می تونین به آدرس خصوصی من ایمیل بزنین و منو در جریان بذارین تا نسبت به حل مشکل شما اقدام کنم.
    یه مطلب دیگه هم هست. اونم اینکه اگه افرادی که توی هفتۀ اول لیگ شرکت نکردن، توی هفتۀ دوم هم شرکت نکنن از لیگ کنار گذاشته می شن ( قبلاً هم گفته بودم).
    این رو هم بگم که بر طبق آیین نامۀ لیگ، اگر فردی در یک هفته از مسابقات شرکت نکنه یک امتیاز منفی می گیره. ولی چون این هفته هفتۀ اول لیگ بود از دادن امتیاز منفی به افرادی که پیش بینی ارسال نکردن صرف نظر کردم. ولی از هفته های بعدی اگه فردی در مسابقات شرکت نکنه، با ازای هر هفته غیبت یه امتیاز منفی بهش تعلق می گیره. پس سعی کنین که بصورت مستمر توی لیگ شرکت کنین.
    در مورد مسابقات جام حذفی هم باید بگم که از دیروز تا حالا میل های زیادی به دستم رسیده و اعضای گروه پیشنهاد های خوبی رو برای این مسابقات مطرح کردن. من همچنان منتظر پیشنهادات شما هستم. مطمئناً پیشنهادات شما می تونه به بهتر شدن کیفیت جام حذفی کمک کنه. پس پیشنهادات خودتونو به آدرس خصوصی من ارسال کنید.
    آدرس خصوصی :
    milad_graydays@yahoo.com
    ===========

    و اما برنامۀ هفتۀ دوم !!!
    برای هفتۀ دوم بازی های زیر رو براتون انتخاب کردیم. دو بازی از لالیگا و سه بازی از سری A. البته به این دلیل که برنامۀ هفتۀ 13 لیگ ایران در زمان اعلام برنامۀ لیگ مبین نامشخص بود، از این لیگ مسابقه ای رو در نظر نگرفتیم. تموم بازی های این هفته یکشنبه 26 آذر برگزار می شن. مهلت ارسال پیش بینی ها هم تا ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 26 آذر هستش. پیش بینی های خودتونو می تونین به آدرس رسمی لیگ ارسال کنین :
    football@mobin-group.com
    ولی چند نکته!!! توی هفتۀ اول عده ای از اعضا با کدهای شناسایی خودشون مشکل داشتن. به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم که از این هفته کدهای شناسایی رو حذف کنیم. برای همین هم شما می تونین هر جوری که دلتون خواست پیش بینی خودتون رو ارسال کنین. نتایج رو هم هرجوری که خواستین و با هر زبانی که خواستین بنویسین. فقط سعی کنید که خوانا و قابل فهم باشه. در ضمن هر شخص فقط می تونه با همون آیدی که ثبت نام کرده پیش بینی ارسال کنه. یعنی افراد نمی تونن که با استفاده از یه آیدی برای یه آیدی دیگه پیش بینی بفرستن. لطفاً تو این موضوع دقت کنین.
    بیشتر از این دیگه منتظرتون نمی ذارم. فقط افرادی که هنوز ثبت نام نکردن، می تونن آدرس ایمیل خودشونو برای من ارسال کنن تا نسبت به پذیرش عضویتشون اقدام بشه.
    خب دیگه... این شما و این هم برنامۀ هفتۀ دوم :
    =============

    رئال بتیس - بارسلونا
    اسپانیول - رئال مادرید
    اینتر میلان - مسینا
    آ اس رم - پالرمو
    سیه نا - آتالانتا

    =============
    موفق باشین

    میلاد – مسئول لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال
    .....................
    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج هفته اول ليگ اينجا را کليک کنيد

    *****

    ثبت نام کنندگان در ليگ، تا بحال در 12 جدول
     18 نفري قرار داده شده اند

    براي مشاهده همه جدولها اينجا را کليک کنيد

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان