620

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 620 :: دوشنبه 4 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

چگونه صاحب یک ویندوز ویستای مجانی شویم ؟!

سلام!
اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر از کاربران علاقه مند بدنبال یافتن یک ویندوز ویستای رایگان هستید و نمی خواهید درگیر مشکلات قانونی کردن آن نیز شوید این مطلب برای شما نوشته شده است! تنها کافیست یکی از 5 مورد زیر را انجام دهید تا به خواسته ی خود برسید.

1- شما می توانید در زمان تعطیلات کریسمس (یعنی چند روز دیگر) نسبت به خرید یک کامپیوتر از یکی از شرکتهای Dell و یا HP اقدام کنید که از قبل برای ویندوز XP نیز مجهز شده باشد. این شرکت ها قول داده اند بصورت رایگان پس از مدتی ویندوز شما را به ویستا ارتقاء دهند. تنها مشکل آن است که هزینه ی خرید هر یک از این کامپیوتر ها کمتر از 1 میلیون تومان نخواهد بود.

2- برای شرکت در کنفرانس بین المللی CES سال 2007 ثبت نام کرده و به محل برگزاری آن یعنی "لاس وگاس" تشریف ببرید! کمپانی مایکروسافت ضمن برگزاری این کنفرانس به شرکت کنندگان DVD های ویندوز ویستا را بصورت رایگان تقدیم خواهد کرد. اولویت نیز با شرکتها و موئسساتی است که آنجا دارای غرفه باشند.

3- کاندیدا شوید! شما می توانید نام خود را برای پروژه ی مایکروسافت MVP ثبت کنید و یا از یکی از دوستانتان که قبلآ عضو شده است بخواهید نام شما را نیز ثبت کند. البته از بین افراد کاندیدا نفرات (بیکاری) انتخاب می شوند که در انجمن های تکنولوژی مایکروسافت حداقل برای مدت زمان 2 ماه فعالیت کاملآ مفید داشته باشند. به عنوان یک عضو MVP مایکروسافت به شما نرم افزارهای فراوان و رایگان دیگری را نیز خواهد داد از جمله Microsoft Office 2007 Ultimate.

4- اگر شما جزو افرادی بوده اید که قبلآ ویندوز ویستا نسخه آزمایشی (Beta) را استفاده کرده اید و حداقل "یک مورد خطا" را به مایکروسافت گزارش داده باشید تبریک می گوییم زیرا مایکروسافت برای شما یک نسخه رایگان از ویندوز ویستا نگارش Ultimate را ارسال خواهد کرد. ایمیل خود را چک کنید شاید نحوه ی دریافت ویندوز ویستا برای شما از طرف مایکروسافت ایمیل شده است.

5- در سایت PowerTogether webinars عضو شوید، مایکروسافت یک نسخه ریجستر شده از ویندوز ویستا را مجانی برای شما ارسال می کند.

اگر امکان انجام هیچ یک از موارد بالا را ندارید باز جای نگرانی نیست، با رفتن به [این آدرس] می توانید نرم افزاری را دانلود کنید که محیط ظاهری ویندوز XP و یا 2003 شما را کاملآ شبیه به ویندوز ویستا می سازد. این نرم افزار علاوه بر محیط ظاهری ویندوز شما، نوار ابزار ها، آیکون ها و حتی صفحه بوت سیستم شما را تغییر می دهد.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره دیروز «روزانه» (619) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • اگر کسی هست که هنوز Gmail ندارد، کلیک کند! (مجانی)
  • معرفي و دانلود فيلم: ترانسيلوانيا
  • دانلود آلبوم: Guess باصدای آیدین
  • آهنگ زیبای اعدامی باصدای احسان غیبی
  • Zealot All Video Joiner 3.6
  • Logo Manager
  • در جاده موفقيت‌!
  • چرا جوابیه؟
  • خواب عجيب و صحيح
  • من «منيزیم» هستم !
  • خلقت زن!
  • آرايش پاييز و زمستان
  • سينما به سبک ايراني!
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

شغل آینده شما چیست؟
اگر کسی هست که هنوز Gmail ندارد، کلیک کند! (مجانی)
نامه ای به دوست
پ/ن : نامه را برای کسی که از او دورند می نویسند...

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نکات اصلی قطعنامه 1737 شورای امنیت بر ضد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران

رویترز نکات اصلی قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل متحد را که شنبه 2 دی تصویب شد، منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نکات اصلی قطعنامه 1737 که علیه فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران تصویب شد؛ به این شرح است:
- این قطعنامه به بند 41 فصل 7 منشور سازمان ملل متحد که اجرای آن را الزام آورمی کند، اما اقدام نظامی را مستثنی می کند، استناد می کند.
- همه کشورها باید مواد و فناوری را که می تواند به فعالیتهای مربوط به راکتور آب سنگین یا بازفرآوری و غنی سازی یا به توسعه سیستمهای پرتاب تسلیحات هسته ای ایران کمک کند، ممنوع کنند . این ممنوعیت درزمینه صادرات و واردات اعمال
می شود .
- کشورهای خاص می توانند از قضاوت خود در ممنوعیت آیتمهای دو منظوره در صورتی که به فعالیتهای هسته ای ممنوعه ایران کمک کنند، استفاده کنند، اما باید کاربرد و مکان آنها بازبینی شود و به اطلاع کمیته تحریمهای شورای امنیت برسد .
- تجهیزات برای راکتورهای آب سبک و اورانیوم با درجه غنی شده پایین درعناصر سوخت هسته ای انباشه شده دراین پیش نویس مستثنی شده است (راکتور آب سبک 800 میلیون دلاری که روسیه هم اکنون در حال احداث در بوشهر است، مستثنی شده است ).
- اعمال ممنوعیت سفر و ضبط بودجه و داراییهای مالی متعلق یا تحت کنترل شرکتها و افراد مرتبط با برنامه موشکی یا هسته ای ایران، اما استثناهایی برای این توقیف اموال وجود دارد که شامل معاملاتی است که در قراردادهای پیشین صورت گرفته است .
- این توقیف اموال شامل 10 سازمان و موسسه از جمله سازمان انرژی اتمی ایران و شرکتهای طرف معامله با برنامه های سانتریفوژ، راکتور آب سنگین اراک و سایت آزمایشی غنی سازی اورانیوم نطنز است، اما سازمان صنعت هوافضا که موشک تولید می کند در دقیقه آخر با اصرار روسیه از متن قطعنامه حذف شد، اما شرکتهای تابعه آن همچنان در فهرست قراردارند .
- 12 فرد نامبرده شامل معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در امور تحقیق و توسعه ، مقامهای مرتبط با سایتهای اراک و نطنز و راکتور دانشگاه فناوری دفاعی مالک اشتر است .
- ممنوعیت اجباری سفر در متن قطعنامه حذف شد و هم اکنون (این قطعنامه ) از کشورها می خواهد کمیته تحریمهای شورای امنیت را ازعبورهر فرد یا نماینده گروه هایی که در فهرست ضمیمه قطعنامه ذکر شده، از مرزهای خود مطلع کنند .
- تحریمها در صورتی می توانند لغو شوند که محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص کند که ایران فعالیت اورانیوم خود را معلق و تلاشها برای تولید یک راکتور انرژی هسته ای آب سنگین را متوقف کرده و به مذاکرات بازگشته است . وی ظرف 60 روز پس از تصویب قطعنامه، گزارش خود را ارائه خواهد داد .
- تحریمها در صورتی می تواند لغو شود که ایران به همه دستورات شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی احترام بگذارد، اما اگر ایران این درخواست را اجرا نکند، تدابیر اضافی لحاظ خواهد شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ترانسيلوانيا 
Transylvania

نويسنده و کارگردان: توني گاتليف. موسيقي: توني گاتليف، دلفين مانتوله. مدير فيلمبرداري: سلين بوزون. تدوين: مونيک دارتون. طراح صحنه: بريژيت براسار. بازيگران: آسيا آرجنتو[زينگارينا]، آميرا کاسار[ماري]، بيرول اونل[چانگالو]، الکساندرا بوريارد[لومينيستا]، مارکو کاستولدي[ميلان]. ١٠٣ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ فرانسه. برنده جايزه ژرژ دلرو براي موسيقي و نامزد جايزه بزرگ جشنواره فلاندر.
زينگارينا براي يافتن نوازنده اي به نام ميلان که از وي آبستن شده، به ترانسيلوانيا مي رود. اما وقتي او را مي يابد، متوجه مي شود که ميلان علاقه اي به وي ندارد. در اين سفر فرشته نگهباني به نام ماري و مترجمي به نام لومينيستا او را همراهي مي کنند. اما زينگارينا که دچار سرخوردگي بزرگي شده و قصد دارد از هر چيز که گذشته را به ياد او مي آورد فاصله بگيرد، ماري را نيز رها مي کند. اما رابطه عاشقانه تازه اي در انتظار اوست! اين مرد چانگالو نام دارد، کسي که نه خانه دارد و نه خانواده اي، به چندين زبان با لهجه اي غريب سخن مي گويد و هاله اسرار آميز اطراف وي را فرا گرفته است. چانگالو و زينگارينا در سفري با هم همراه مي شوند و زندگي هر دو مسير تازه اي پيدا مي کند.

چرا بايد ديد؟
ميشل داماني متولد ١٩٤٨ يا آن طور که دوست دارد ناميده شود توني گاتليف را مي توان تنها و مشهورترين فيلمساز کولي امروز دانست. او در الجزاير به دنيا آمده، از ١٩٧٥ شروع به فيلمسازي کرده و تا اين لحظه در تمامي فيلم هايش همواره کوشيده تا فرهنگ و زندگي کولي هاي آوار در سرتاسر اروپا نشان دهد. گاتليف هم اکنون استاد مدرسه فميس است و جوايز معتبري براي فيلم هاي تبعيدي، غريبه ديوانه، سفر بي مخاطره، من آمدم و... دريافت کرده است. او که در کنار نوشتن و کارگرداني فيلم دست اندر کار ساختن موسيقي فيلم نيز هست، جوايزي هم در اين زمينه کسب کرده است. ترانسيلوانيا آخرين فيلم اوست که امسال براي اولين بار در بخش خارج از مسابقه کن به نمايش در آمد. مشخصه ديگر کارهاي او شخصيت هاي تودار و کم حرف، موسيقي غريب و حال و هواي راز آميز و تم جستجو و جاده و عشق است. ساخت فيلم با شايعاتي در باره عشق اونل و آرجنتو همراه بود. بيرل اونل بازيگر نقش چانگالو که با فيلم در برابر ديوار[فاتيح آکين] به شهرت رسيد، بار ديگر در نقش يک عاشق مي درخشد. اونل در فيلم در برابر ديوار به نقش جاهيد نقش مردي را ايفا مي کرد که در راه عشق خود قرباني سيستمي مي شد که در برابرش ايستاده بود، اما اين بار در نقش عاشقي مرموز ظاهر شده که تا نبيد باور نخواهيد کرد که وي چه بازيگر قابلي است. اگر زندگي کولي ها براي تان جذاب است، اگر به سينماي متفاوت گاتليف و اروپا علاقمند هستيد، ترانسيلوانيا بهترين فرصت براي فرو نشاندن عطش شماست!
ژانر: درام. 

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت هجدهم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱      سرور ۲      سرور ۳

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

Guess
باصدای آیدین

آلبوم جدید و بسیار زیبای آیدین به نام Guess با دو کیفیت

 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای اعدامی
باصدای احسان غیبی

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Zealot All Video Joiner 3.6

All Video Joiner نرم افزاری است که ميتونه در چسبوندن چندين قطعه ويدئويي كوتاه و ساختن يه فايل ويدئويي بلند كمكتون كنه.اين نرم افزار از فرمت هاي AVI/DivX, MPEG, WMV/ASF پشتيباني ميكند.

 لینک دانلود نرم افزار | لینک دانلود کرک
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.
 


 

دنیای موبایل

Logo Manager

برنامه ساخت Logo برای ارسال SMS

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.
 

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ما بی غمان مست دل از دست داده​ایم

ما بی غمان مست دل از دست داده​ایم
بر ما بسی کمان ملامت کشیده​اند
ای گل تو دوش داغ صبوحی کشیده​ای
پیر مغان ز توبه ما گر ملول شد
کار از تو می​رود مددی ای دلیل راه
چون لاله می مبین و قدح در میان کار
گفتی که حافظ این همه رنگ و خیال چیست

 

همراز عشق و همنفس جام باده​ایم
تا کار خود ز ابروی جانان گشاده​ایم
ما آن شقایقیم که با داغ زاده​ایم
گو باده صاف کن که به عذر ایستاده​ایم
کانصاف می​دهیم و ز راه اوفتاده​ایم
این داغ بین که بر دل خونین نهاده​ایم
نقش غلط مبین که همان لوح ساده​ایم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

4 دی
باورهای ما درباره خودمان تنها معیار تعیین موفقیت و خوشحالی ما در زندگی است.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

بايد همچون فولاد، محكم باشيم تا هر زمان چكش مصيبت بر ما فرود آمد، نه تنها از بين نرويم ، بلكه با صداي بلند بخنديم

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

به خشم درآوردن و شرمنده ساختن دوست، مقدمه جدایی از اوست.
امام علی (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

سیب زمینی پخته در اسرع وقت
برای پختن سریعتر سیب زمینی های درشت می توانید ابتکار به خرج دهید . یک میخ تمیز را به داخل سیب زمینی فرو ببرید ، . با توجه به رسانا بودن فلزات ، میخ حرارت را به داخل سیب زمینی منتقل می کند . به این ترتیب مغز سیب زمینی خواهد پخت و کار پختن سریعتر انجام خواهد شد .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

لكه‌هاي سفيد روي ناخن علل متفاوتي دارد

ناخن‌هاي شكننده (Brittle nails) يك مشكل شايع به خصوص در ميان خانمهاست كه مهمترين عامل ايجاد كننده آن تماس مكرر با آب، مواد شوينده و مواد شيميايي است كه باعث خشكي و شكنندگي ناخن مي‌شود.
در اين حالت ناخن‌ها لايه لايه و ضخيم مي‌شوند و سطح آنها نامنظم و ناهموار مي‌شود، كه پرهيز از تماس زياد دست با آب، پوشيدن دستكش‌هاي نخي نازك در زير دستكش‌هاي پلاستيكي در هنگام كارهاي روزانه، پرهيز از تماس دستها با مواد شيميايي مثل حلالهاي لاك، كوتاه نگه داشتن ناخن و استفاده مكرر از تركيبات نرم كننده و مرطوب كننده مي‌تواند به بهبود اين حالت كمك كند.
در بررسي بيماران بايد به چند نكته توجه داشت؛ اينكه آيا اين حالت مادرزادي است و يا اكتسابي؟ آيا در اثر عوامل خارجي (مثل ضربه) ايجاد شده است يا عوامل دروني مثل (كمبود آلبومين) و اينكه الگوي سفيدي ناخن به چه شكل است (قسمتي از ناخن، تمام ناخن، نقطه‌اي، خطي، تعدادي از ناخنها و يا تمام ناخنها درگير هستند).
در مجموع تروما، داروها و بيماريهاي سيستميك مي‌توانند باعث ايجاد سفيدي ناخنها شوند و شايد بتوان گفت، كه ضربه‌هايي كه به طور مكرر به صفحه ناخن وارد مي‌شود (مثل كندن صفحه )
http://lover-than-love.mihanblog.com

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

14- عزالدين قسام كيست؟

عوامل صهيونيست گام به گام پيش مي آمدند. زمينهاي بيشتري را صاحب مي شدند و با انتخاب مزدورانه ترين روشها راه را براي ايجاد دولت يهودي را هموار مي ساختند در اين ميان شيخ عزالدين قسام واعظ و مبلغ اسلامي براي اولين بار در سال 1922 پايه هاي يك نبرد مسلحانه را براي درهم كوبيدن نقشه هاي صهيونيستي مستحكم ساخت. وي در سال 1935 نيروهاي خود را به 5 گروه مشخص تقسيم كرد:
1. گروه ارشاد مركب از واعظان و مبلغان و گويندگان
2. گروه مأمور تعليمات نظامي
3. گروه مأمور مهمات
4. گروه مأمور كسب خبر
5. گروه مسؤل روابط خارجي نهضت
سرانجام در 12 نوامبر 1935 قسام مبارز مسلحانه خويش را آغاز كرد. در ابتداي كار و قيام بيش از 100 عضو و 800 هواخواه در اطراف خويش نداشت. روزها و شبها تپه هاي جليله شاهد نبرد نابرابر شيخ و ياران دليرش با نيروهاي دشمن
بود. شبها شيخ قسام در كنار آتش مي نشست و براي آنان از قرآن كريم آياتي مي خواند و به آنها مي گفت كه مسلمانان ذلت و بندگي صهيونيست را نمي پذيرند.سرانجام او در حين حمله به شهر حيفا با اصابت تيري به سينه اش مجروح شد و در آخرين لحظات عمرش جملات زير را بر صفحات تاريخ به جاي گذاشت.
‹‹ نبرد را با صهيونيسم ادامه دهيد. مرگ آسوده افتخاري نيست. همه سعي كنيد كه همچون شهيدان بميريد. همچون شهيدان بميريد

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

گشتاسب پسر لهراسب

سرانجام نیز پدر را وا می دارد تا به گوشه ای پناه برد و قدرت را به او وانهد. و در نخستین سخنرانی خویش بیان می دارد که:

منم گفت: یزدان پرستنده شاه
مرا ایزد پاک داد این کلاه
خیانت ها و قدرت طلبی ها و آشوب هایی را که برپا کرده است با این سخن می پوشاند و حود را نماینده ی خدا می داند.
وی آمده است تا دگراندیشان و مخالفان را از میان بردارد:
بدان داد ما را کلاه بزرگ
که بیرون کنم از رمه ی میش، گرگ
چو آیین شاهان به جای آوریم
بدان را به دین خدای آوریم

با این مقدمه، راه برای یک آیین جدید و یک حکومتی که خود را نماینده خدا می شمارد باز شد.
تا این زمان ایران به صورت یک حکومت آزاد دودمانی و به شکل فدراتیو اداره می شد. سیستان و ایران شهر و کابل و مازندران و دیگر بخش ها هر کدام به دست پهلوانی اداره می شدند. در این سرزمین زنخدایان بسیاری چون آناهیتا و چیستا و رام وجود داشتند. مردمان طبیعت و نماد های آن را نیایش می کردند.
اینک اما گشتاسب بر آن بود تا حکوت ارجاسب و رستم و دیگران را از میان بردارد و حکوتی متمرکز و پرقدرت ایجاد کند.
گشتاسب بر آن بود نا دین و ایینی سراسری و یک پارچه نیز بر مردمان حاکم کند.
از همین رو او خود را شاه و نماینده ی دین نیز می دانست.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

دوشنبه: داستانک

مرغ فداکار

گرمی هوای تابستان شدت كرده بود . آفتاب بر مدينه و باغها و مزارع‏ اطراف مدينه به شدت می‏تابيد ، در اين حال مردی به نام محمد بن منكدر كه‏ خود را از زهاد و عباد و تارك دنيا می‏دانست - تصادفا به نواحی بيرون‏ مدينه آمد ، ناگهان چشمش به مرد فربه و درشت اندامی افتاد كه معلوم بود در اين وقت ، برای سركشی و رسيدگی به مزارع خود بيرون آمده ، و به واسطه‏ فربهی و خستگی به كمك چند نفر كه اطرافش هستند و معلوم است كس و كارهای خود او هستند ، راه می‏رود .
با خود انديشيد : اين مرد كيست كه در اين هوای گرم خود را به دنيا مشغول ساخته است ؟ ! نزديكتر شد ، عجب ! اين مرد محمد بن علی بن الحسين ( امام باقر ( است ؟ اين مرد شريف ، ديگر چرا دنيا را پی‏جويی می‏كند ؟ ! لازم شد نصيحتی بكنم و او را از اين روش باز دارم .
نزديك آمد و سلام داد . امام باقر نفس زنان و عرق ريزان جواب سلام داد .
- " آيا سزاوار است مرد شريفی مثل شما در طلب دنيا بيرون بيايد ، آن‏ هم در چنين وقتی و در چنين گرمايی ، خصوصا با اين اندام فربه كه حتما بايد متحمل رنج فراوان بشويد ؟ ! چه كسی از مرگ خبر دارد ؟ كی می‏داند كه چه وقت می‏ميرد ؟ شايد همين‏ الان مرگ شما رسيد . اگر خدای نخواسته در همچو حالی مرگ شما فرا رسد ، چه وضعی برای شما پديد خواهد آمد ؟ ! شايسته شما نيست كه دنبال دنيا برويد ، و با اين تن فربه در اين روزهای گرم ، اين مقدار متحمل رنج و زحمت بشويد . خير ، خير ، شايسته شما نيست " .
امام باقر دستها را از دوش كسان خود برداشت و به ديوار تكيه كرد و گفت : " اگر مرگ من در همين حال برسد و من بميرم ، در حال عبادت و انجام وظيفه از دنيا رفته‏ام ، زيرا اين كار ، عين طاعت و بندگی خداست . تو خيال كرده‏ای‏ كه عبادت منحصر به ذكر و نماز و دعاست . من زندگی و خرج دارم ، اگر كار نكنم و زحمت نكشم ، بايد دست حاجت به سوی تو و امثال تو دراز كنم . من‏ در طلب رزق می‏روم كه احتياج خود را از كس و ناكس سلب كنم . وقتی بايد از فرارسيدن مرگ ترسان باشم كه در حال معصيت و خلافكاری و تخلف از فرمان الهی باشم ، نه در چنين حالی كه ، در حال اطاعت امر حق هستم ، كه‏ مرا موظف كرده بار دوش ديگران نباشم ، و رزق خود را خودم تحصيل كنم " .
زاهد : " عجب اشتباهی كرده بودم ، من پيش خود خيال كردم كه ديگری را نصيحت كنم . اكنون متوجه شدم كه خودم در اشتباه بوده‏ام ، و روش غلطی را می‏پيموده‏ام و احتياج كاملی به نصيحت داشته‏ام " ( 1 ) .

پاورقی :
1ـ بحار الانوار ، چاپ كمپانی ، جلد 11 ، حالات امام باقر ، صفحه 82

 

 

مصحف
@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

وَمَثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَتَثْبِيتًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ كَمَثَلِ جَنَّةٍ بِرَبْوَةٍ أَصَابَهَا وَابِلٌ فَآتَتْ أُكُلَهَا ضِعْفَيْنِ فَإِن لَّمْ يُصِبْهَا وَابِلٌ فَطَلٌّ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 265 أَيَوَدُّ أَحَدُكُمْ أَن تَكُونَ لَهُ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَأَعْنَابٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ لَهُ فِيهَا مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَأَصَابَهُ الْكِبَرُ وَلَهُ ذُرِّيَّةٌ ضُعَفَاء فَأَصَابَهَا إِعْصَارٌ فِيهِ نَارٌ فَاحْتَرَقَتْ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ 266 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا كَسَبْتُمْ وَمِمَّا أَخْرَجْنَا لَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَلاَ تَيَمَّمُواْ الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنفِقُونَ وَلَسْتُم بِآخِذِيهِ إِلاَّ أَن تُغْمِضُواْ فِيهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ 267 الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاء وَاللّهُ يَعِدُكُم مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَفَضْلاً وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ 268 يُؤتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاء وَمَن يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ 269

 

ترجمه فارسي مکارم

و (كار) كسانى كه اموال خود را براى خشنودى خدا، و تثبيت (ملكات انسانى در) روح خود، انفاق مى‏كنند، همچون باغى است كه در نقطه بلندى باشد، و بارانهاى درشت به آن برسد، (و از هواى آزاد و نور آفتاب، به حد كافى بهره گيرد،) و ميوه خود را دو چندان دهد (كه هميشه شاداب و با طراوت است) و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد، بيناست «265» آيا كسى از شما دوست دارد كه باغى از درختان خرما و انگور داشته باشد كه از زير درختان آن، نهرها بگذرد، و براى او در آن (باغ)، از هر گونه ميوه‏اى وجود داشته باشد، در حالى كه به سن پيرى رسيده و فرزندانى (كوچك و) ضعيف دارد; (در اين هنگام،) گردبادى (كوبنده)، كه در آن آتش (سوزانى) است، به آن برخورد كند و شعله‏ور گردد و بسوزد؟! (همين‏طور است حال كسانى كه انفاقهاى خود را، با ريا و منت و آزار، باطل مى‏كنند) اين چنين خداوند آيات خود را براى شما آشكار مى‏سازد; شايد بينديشيد (و با انديشه، راه حق را بيابيد)! «266» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از قسمتهاى پاكيزه اموالى كه (از طريق تجارت) به دست آورده‏ايد، و از آنچه از زمين براى شما خارج ساخته‏ايم (از منابع و معادن و درختان و گياهان)، انفاق كنيد! و براى انفاق، به سراغ قسمتهاى ناپاك نرويد در حالى كه خود شما، (به هنگام پذيرش اموال،) حاضر نيستيد آنها را بپذيريد; مگر از روى اغماض و كراهت! و بدانيد خداوند، بى‏نياز و شايسته ستايش است «267» شيطان، شما را (به هنگام انفاق،) وعده فقر و تهيدستى مى‏دهد; و به فحشا (و زشتيها) امر مى‏كند; ولى خداوند وعده «آمرزش‏» و «فزونى‏» به شما مى‏دهد; و خداوند، قدرتش وسيع، و (به هر چيز) داناست (به همين دليل، به وعده‏هاى خود، وفا مى‏كند) «268» (خدا) دانش و حكمت را به هر كس بخواهد (و شايسته بداند) مى‏دهد; و به هر كس دانش داده شود، خير فراوانى داده شده است و جز خردمندان، (اين حقايق را درك نمى‏كنند، و) متذكر نمى‏گردند «269»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

maghi_a@yahoo.com

زندگي، عشق، زيبايي

زندگي بدون عشق همچون درختي است بدون شكوفه وميوه، عشق بدون زيبايي همچون گلي است بدون بو وميوه اي بدون دانه، زندگي و عشق و زيبايي سه اصل دريك ذات مستقل و مطلق اند كه نه تغيير پذيرند و نه جدايي پذير.

"تولدت مبارك"

 

 

asadollah_nowruzi@yahoo.com

تبریک میلاد مسیح

با سلام ، به عنوان یک مسلمان پیرو محمد ( ص ) میلاد عیسی (ع ) را به عموم پیروان ایشان در سراسرجهان ــ به ویژه ــ هموطنان عزیز مسیحی فارسی زبان ، صمیمانه شادباش می گویم :

برخیز که وقت شادمانی آمد
بخشنده ی آب زندگانی آمد
عیسای مسیح خاک را روشن کرد
پیغمبر صلح و مهربانی آمد !

( اسدالله نوروزی )

 

 

didar_bkh@yahoo.com

سلام و درود به دوستان
به خاطر فوت اقوام نزدیک دو تن از دوستانمان بسیار غمگین شدم
به این دو عزیز آقای احسان بهرام غفاری وآقای گیر سه پیچ از صمیم قلب تسلیت می گویم
برای شما و دیگر دوستان آرزوی سلامتی میکنم
در ضمن ما منتظر شماره های بعدی مجله فرهنگی هستیم
پایدار باشید

 

 

ahkh20032000@yahoo.com

دوست عزیز، گیر 3پیچ
مصیبت وارده را صمیمانه تسلیت میگویم واز خدا برای تازه درگذشته مغفرت وبرای بازماندگان تحمل دوری مسئلت مینمایم . امیدوارم به زودی شاهد حضور مجدد شما در گروه باشم
امیر حسین

 

 
viski_601@yahoo.com

يكي بود يكي نبود روزي يك پسر بود كه عاشق يك دختر كور شده بود و هميشه به دختره ميگفت دوستت دارم.يه روز دختره به پسره ميگه اگر دوتا چشم داشتم كه ميتونستم تو رو ببينم برا هميشه پيشت ميمونم و بعد مدتي يكي پيدا شد كه به دختر چشم داد و دختر تونست پسر رو ببينه ولي وقتي چشمش به پسره افتاد ديد اونم كوره ولش كرد و رفت و پسر به دختر گفت رفتي خدا به همرات ولي مراقب چشمام باش؟

 

 

afsanehmah@yahoo.com

سنگي كه طاقت ضربه هاي تيشه را نداشته باشد هرگز تنديسي زيبا نميشود !!!
فقط يك بار فرصت داري تا از وجودت تنديسي زيبا بسازي.
پس از زخم تيشه خسته نشو !

 

 

mohammad.pegah@gmail.com

با حضور علاقمندان به علم یوگا برگزار می شود
برگزاری دوره آموزشی دانش رویا و رویا بینی آگاهانه

دوره آموزشی دانش رویا و رویا بینی آگاهانه

در مرکز همایش های مجموعه فرهنگی هنری تهران , دوره آموزشی رویا و رویا بینی آگاهانه روز سه شنبه 5 دی از ساعت 15 الی 20 برگزار می شود .

شایان ذکر است در این کلاس آموزشی عناوین زیرتدریس خواهد شد :

ماهیت رویاها , انواع رویا , رویاها چگونه به وجود می آیند؟ , تمرینات رویا بینی آگاهانه , کنترل رویاها, تجزیه وتحلیل رویاها ,شناخت ودرک زمینه ها و سمبل های رویا

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های7-77641125

تماس حاصل نمایند ویا به نشانی :خ دکتر شریعتی , روبروی بهار شیراز , مجموعه فرهنگی هنری تهران(سینما ایران) مراجعه کنند

و يا به وبلاگ www.tehranhamayesh.persianblog.com مراجعه نماييد .

 

.

bidari57@yahoo.com

درباره سبزوار رضایی و سایت صهیونیستی بازتاب

از امروز سایت بازتاب را یک سایت صهیونیستی می دانم بی هیچ تعارفی. سایتی که وابسته به محسن رضایی فرمانده پیشین و پشیمان سپاه و عنصر مشکوک در سال های اخیر است.
سبزوار رضایی (موسوم به محسن رضایی) بعد ار دوم خرداد بواسطه تحلیل غلطی که از شرایط کشور داشت بر این گمان بود که به زودی نظام جمهوری اسلامی ساقط می شود و او به واسطه نقشی که در جنگ و سپاه داشته محاکمه خواهد شد! این تحلیل غلط موجب شد تا وی علاوه بر استعفا از سپاه ، به تدریج فاصله خود را با نیروهای اصولگرا بیشتر کرده و تلاش نماید تا از طریق برخی واسطه ها خود را به جریان دوم خرداد نزدیک نماید . او حتی برای ارسال برخی سیگنال های خاص به آمریکا و ضدانقلاب ، با تنظیم یک سناریو پسرش احمد رضایی (که به گفته بسیاری از آشنایانش فردی بسیار فاسد است) را به دوبی و از آنجا به آمریکا فرستاد. احمد رضایی در آمریکا مورد سوء استفاده سیاسی سازمان سیا و برخی دیگر از مراکز اطلاعاتی آمریکا ارتباطاتی قرار گرفت اما از آنجا که فردی بسیار خوشگذران و کودن بود نتوانست مقبولیتی در آنجا پیدا کند. به همین دلیل احمد رضایی از همان راهی که رفته بود دوباره به ایران برگشت اما این بار بدون سرو صدا.
اما طی چند سال اخیر که با پایمردی جریان اصولگرا ، طیف رادیکال اصلاح طلب که قصد استحاله و فروپاشی نظام را داشت منزوی شدند ، سبزوار رضایی که خیالش از تثبیت نظام راحت شده ، مجددا" لباس اصولگرایی بر تن نموده و به قصد تفرقه افکنی بین اصولگرایان و سهم خواهی وارد میدان شده است. رضایی در انتخابات مجلس هفتم به منظور سهم خواهی گروهی تحت عنوان خدمتگزاران مستقل راه انداخت تا بتواند اصولگرایان را دچار تفرقه کند اما در این انتخابات شکست سختی متحمل گردید.
در انتخابات ریاست جمهوری نیز رضایی خود پا به میدان گذاشت اما از آنجا که وی فاقد کمترین محبوبیت مردمی است از آغاز پیدا بود که این حضور صرفا" برای سهم خواهی است. نهایتا" نیز همان گونه که پیش بینی می شد رضایی پس از ایجاد شکاف در بین اصولگرایان -هم از طریق مواضع منافقانه خود و هم از طریق مواضع تفرقه افکنانه زائده رسانه ای ایش یعنی سایت «بازتاب» - در شب انتخابات ریاست جمهوری از رقابت ها کناره گیری کرد. قطعا" اگر او در عرصه باقی می ماند آرای او از آرای باطله هم کمتر می شد.
در جریان مرحله دوم انتخابات ، محسن رضایی و سایت بازتاب تمام تلاش خود را برای پیروزی هاشمی رفسنجانی به کار گرفتند اما رای ۱۸ میلیونی احمدی نژاد رویاهای آنان را باطل ساخت. با این وجود سبزوار رضایی از رو کم نیاورد و هنگام تعیین کابینه نهم ، از طریق تهدید و تطمیع تلاش کرد تا وزارت نفت را از آن خود سازد. (محسن رضایی در زمان خاتمی عاجزانه از او خواسته بود مسئولیت یک استان را به او بسپارند تا خودش را نشان دهد اما خاتمی این کار را نکرد) اما معلوم بود که با توجه به دودوزه بازی های محسن رضایی احمدی نژاد (و هر رئیس جمهور دیگری که بود) وزارت نفت را به رضایی نمی سپرد. بدنبال این ناکامی رضایی ، زائده رسانه ای او یعنی سایت بازتاب شروع به لجن پراکنی منافقانه علیه دولت احمدی نژاد کرد. سایت منافق بازتاب در حمله علیه دولت احمدی نژاد تا بدانجا پیش رفته که در هفته های اخیر علاوه بر دروغ پراکنی علیه احمدی نژاد ، رسما" به وکیل مدافع صهیونیست ها در قضیه هولوکاست تبدیل شده و از اینکه احمدی نژاد موضوع هولوکاست را به عنوان پاشنه آشیل صهیونیسم جهانی مورد هدف قرار داده ، برافروخته شده است.
من مطمئنم سایتی که گردانندگان آن معروف به باج گیری هستند (خبر دروغ علیه افراد منتشر می کنند بعد برای حذف آن رسما" پول می خواهند) هیچ ابایی از اینکه با دریافت پول از صهیونیست ها (با واسطه یا بی واسطه) به حمایت از هولوکاست بپردازند ، ندارند. کمااینکه «فواد صادقی» مسئول سابق و عنصر پشت پرده این سایت قبلا" با دریافت مبالغ کلانی از محسن هاشمی پسر هاشمی رفسنجانی ، رویکرد این سایت را با گرایش خاندان هاشمی تنظیم می کرد. قطعا" کسانی که به دریافت پول حرام عادت کرده اند برایشان تفاوت نمی کند که این پول از محسن هاشمی باشد یا از واسطه های صهیونیست ها.

 

 

sun1971_h@yahoo.com

چرا جوابیه؟

سلام به خوانندگان مجله الکترونیکی روزانه یا به قول مبین جذابترین ، بی نظیر ترین ، توپ ترین ، عالی ترین ، بی نظیر ترین ، ترین ترین و بازم ترین مجله الکترونیکی در تمام کهکشان راه شیری و ماستی و باقی لبنیات . مطلبی در خصوص بحث هایی که با منتقدین می کنم می خواستم یاد آور شوم به مبین و سایر اعضا .این که بعضی انتقاد می کنند یا موضوعی می آورند و من وارد بحث می شوم به هیچ وجه قصد مجادله شخصی ندارم چون به هر حال احسان ،میلاد ، شیطونک ، من یا محمد یا سلمان یا ... در مورد مسائل سیاسی راهمان را انتخاب کرده ایم و برای من شخصآ همه این سوالاتی و شبهاتی که برخی مطرح می کنند چندین سال است که حل شده البته انکار نمی کنم من هم تا سالها با این شبهات درگیر بودم مسئله کمک به لبنان و خیلی مسائل دیگر مسئله ای نیست که مربوط به احمدی نژاد یا خاتمی باشد از قبل زمان رفسنجانی هم بوده و دلیلش برای من روشن شده و برای میلاد و احسان و همفکران ایشان هم با دلایل من همفکر من نمی شوند در مورد سایر مسائل دولت نهم هم به همین ترتیب اما اگر بحث می کنم یا جوابیه می دهم برای کسانی است که هنوز مردد در انتخاب راهند که هر دو دلیل را بشنوند و انتخاب کنند وگرنه قصد دعوای شخصی با این دوستان را هم ندارم .اما اگر این بحث ها برای اعضا خسته کننده می شود من هم سعی می کنم دیگر جوابیه ننویسم باور کنید این طوری من هم راحت ترم چون رد یک موضوع ازموضع یک منتقد خیلی راحت است شما به راحتی می توانید بگویید ماست سیاه است و کسی که می خواهد جواب دهد باید اول رنگ را تعریف کند بعد نمونه های رنگ سفید را نشان دهد بعد ثابت کند که ماست سفید است تازه با این همه دلایل و معرفی رنگ سفید شخص منتقد به راحتی می تواند بگوید اگه ماست سفید است پس چرا تو تاریکی سیاه است این یک مسئله ساده و روشن بود حالا ببینید برای یک مسئله سیاسی و اجتماعی دلیل آوردن و اثبات یک مسئله چقدر سخت می شود. خلاصه اینکه برای من هم جوابیه ندادن خیلی راحت تر است. از دوستان موافق یا مخالف دولت و فرهنگ و دین هم خواهش می کنم نظرات خود را به عنوان یک نظر و سلیقه بدون توهین مطرح کنند اینکه فلان کس از احمدی نژاد بدش می آید پس حتمآ جیره خوار صهیونیست هاست یا فلان کس از احمدی نژاد خوشش می آید پس حتمآ جیره خوار دولت است درست نیست مطمئن باشید این دوستان از هر طیفی اگر جیره خوار بودند که در روزانه قلم نمی زدند خودشان یه روزنامه عریض و طویل راه می انداختند تا جیره بیشتری به آنها تعلق گیرد ماها هر کدام سلیقه سیاسی ، اجتماعی و دینی مان این گونه رقم خورده و طبیعی است بر سلیقه مان هم پا فشاری می کنیم و هیچ ربطی به جیره خواری هیچ گروهی ندارد ....ایام به کام ... یا حق .

 

 

sabanp@gmail.com

آدمی بد کار به هنگام مرگ فرشته ای را دید که نزدیک در دروازه های جهنم ایستاده بود.
فرشته ای به او گفت: یک کار خوب در زندگیت انجام داده ای و همان به تو کمک خواهد کرد. خوب فکر کن چی بوده! مرد به یاد آورد که یک بار هنگامی که در جنگل مشغول رفتن بود عنکبوتی را سر راهش دید و برای آنکه آن را زیر پا له نکند مسیرش را تغییر داد. فرشته لبخند زد و تار عنکبوتی از آسمان پایین آمد و با خود مرد را به بهشت برد. عده ای از جهنمی ها نیز از فرصت استفاده کرده تا از تار بالا بیایند. اما مرد آنها را به پایین هل داد مبادا که تار پاره شود. در این لحظه تار پاره شد و مرد دوباره به جهنم سقوط کرد.
فرشته گفت: افسوس! تنها به فکر خود بودن همان یک کار خوبی را که باعث نجات تو بود ضایع کرد.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

معضل رهبري در جريان اصولگرا

در انتخاباتي كه گذشت اكثريت مردم به كساني راي دادند كه آنها را اصولگرا مي‏دانستند بدون اينكه اطلاع دقيقي از اختلافات دروني جبهه اصولگرايي داشته باشند. در نگاه من علت پيروزي ليست ائتلاف اصولگرايان نه ادعاي آنها در مورد ائتلاف و نه حمايت از قاليباف نبود، بلكه وجود چهره‏هايي چون چمران و شيباني و خادم كه نزد مردم شناخته شده بودند دليل اين پيروزي است. اكنون كه ليست حاميان دولت شكست خورده است ساده است كه مسئوليت شكست را بر شكست‏خورده بار كنيم و با برندگان در نيش زدن به بازندگان همراه شويم اما اين كار تنها مي‏تواند از اعضاي حزب باد سر بزند كه نمي‏توانند از وسوسه همراهي با طرف برنده خلاص شوند. مي‏توانيم ادعا كنيم آقاي چمران در هر ليستي قرار مي‏گرفت آن ليست قاطعانه در انتخابات پيروز مي‏شد. البته چمران بزودي نتيجه انتخاب خود را در قالب حملات شديد و ساختاري احزاب به دولت خواهد ديد. همچنين انتظار مي‏رود در شوراي شهر تهران حاميان قاليباف با اصلاح‏طلبان در حمايت از سياست‏هاي شهردار در تفاهم كامل عمل كنند. در اين صورت بعيد نيست شاهد هماهنگي بيشتر اين دو جريان در انتخابات آتي مجلس در مخالفت با رييس جمهور نيز باشيم. اما چرا ائتلاف رايحه خوش خدمت وارد رقابت انتخاباتي شد؟
از فرداي پيروزي احمدي‏نژاد در انتخابات رياست جمهوري، دو گروه به مخالفت با وي برخاستند. گروهي بدلايل شخصي و احساس ناديده گرفته شدن توسط احمدي نژاد و گروهي بدليل اختلاف نظرهاي بنيادي با وي. گروه اول براي جبران احساس تحقير خود گروه دوم را وارد صحنه كرد. البته خوب است اين گروه انديشه كنند كه با وجود ايجاد دودستگي (يا بهتر بگوييم اضمحلال) در جريان اصولگرا و مخالفت با رييس جمهور، نهايتا جايگاه جديدي بدست نياوردند و هنوز عضو شورا هستند، چيزي كه در معيت رييس جمهور هم چه بسا بهتر قابل دسترسي بود. اين دو جريان در مواضع سياسي و اجتماعي خود رهبري احمدي نژاد بر جناح اصولگرا را رد مي‏كنند در حالي كه خودشان هم در حد و اندازه رهبري اين جريان نيستند. بنابراين در حال حاضر جريان اصولگرا دچار تشتت نيروها و فقدان رهبري شده است. لزوم رهبري رييس جمهور يك مساله كاملا طبيعي است چرا كه در زماني كه يك جناح سه مصدر انتخاباتي شورا، مجلس و رياست جمهوري را در دست دارد بهترين گزينه براي رهبري اين جناح شخص رييس جمهور با پشتوانه آراء ميليوني مردم است. با اين حال نخبگان اصولگرا از پذيرش رهبري سياسي (نه فكري) احمدي نژاد استنكاف مي‏كنند. هر حركت جمعي نيازمند وجود رهبري است.البته در اين مساله نياز هست كه بدنه جمع داراي تقواي سياسي لازم باشند تا بر نفس خود غالب شده و تبعيت از حركت رهبر را پذيرا باشند، مخصوصا وقتي كه قانوني براي نافذ كردن خودبخودي اراده رهبر بر جمع وجود نداشته باشد.
با اينكه احمدي نژاد مظهر تفكر اصولگرايي بود بدليل كمبود تقواي سياسي در ميان نخبگان اين جريان، آنها نه تنها وي را تنها گذاشتند بلكه به جبهه دشمن پيوستند. زماني كه احمدي نژاد آماده مي‏شد وزراي مورد نظر خود را به مجلس معرفي كند عماد افروغ مي‏گفت «صداي پاي ديكتاتوري مي‏آيد». آيا اين نوع سخن گفتن تنها ناشي از اختلاف نظر در تفسير اصولگرايي است؟ آيا ما مي‏توانيم دل خود را به اين خوش كنيم كه اين افراد نام خود را اصولگرا مي‏گذارند؟ آنها وقتي رهبري جناح اصولگرا را مي‏كوبند در واقع زير پاي عمود اين خيمه را خالي مي‏كنند و اگر ستون خيمه نباشد چهار ميخ كناري هم به كاري نخواهد آمد. البته اختلاف نظر در چارچوب اصولگرايي امري پذيرفته شده است. اما تمسخر، تخريب ، ديکتاتور خواندن و مواضع نمايشي بر عليه رييس جمهور معنايي جز تضعيف موقعيت مظهر اصولگرايي نخواهد داشت. ستاد حاميان دولت وارد انتخابات شد تا مساله عدم پذيرش رهبري احمدي نژاد را با راي مردم حل کند که در اين راه شکست خورد. اما ما از عملکرد خود در انتخابات شوراها به هيچ وجه پشيمان نيستيم. بيهوده بود که از ما بخواهند به ليستي راي بدهيم که مدير مسئول بازتاب در آن عضويت دارد. ما به حمايت از رييس جمهور ادامه مي دهيم حتي اگر تمام نخبگان و حتي مردم به او پشت کنند و تنهايش بگذارند.

 

 

pesari_az_babol_2000@yahoo.com

شاگردي از استادش پرسيد: عشق چست؟استاد در جواب گفت:به گندم زار برو و پر خوشه ترين شاخه را بياوراما در هنگام عبور از گندم زار، به ياد داشته باش كه نمي تواني به عقب برگردي تا خوشه اي بچيني شاگرد به گندم زار رفت و پس از مدتي طولاني برگشت.استاد پرسيد:چه آوردي؟ و شاگرد با حسرت جواب داد:هيچ! هر چه جلو ميرفتم، خوشه هاي پر پشت تر ميديدم و به اميد پيدا كردن پرپشت ترين، تا انتهاي گندم زار رفتم .استاد گفت: عشق يعني همين شاگرد پرسيد: پس ازدواج چيست؟استاد به سخن آمد كه:به جنگل برو و بلندترين درخت را بياور اما به ياد داشته باش كه باز هم نمي تواني به عقب برگردي شاگرد رفت و پس از مدت كوتاهي با درختي برگشت. استاد پرسيد كه شاگرد را چه شد و او در جواب گفت:به جنگل رفتم و اولين درخت بلندي را كه ديدم، انتخاب كردم. ترسيدم كه اگر جلو بروم، باز هم دست خالي برگردم .استاد باز گفت:ازدواج هم يعني همين.

 

 

behnosh_2005@yahoo.com

پاسخ

بر روی ما نگاه خدا خنده میزند
هر چند ره به ساحل لطفش نبرده ایم
زیرا چو زاهدان سیه کار خرقه پوش
پنهان ز دیدگان خدا می نخورده ایم
پیشانی ار ز داغ گناهی سیه شود
بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا
نام خدا نبردن از آن به که زیر لب
بهر فریب خلق بگویی خدا خدا
ما را چه غم که شیخ شبی در میان جمع
بر رویمان ببست به شادی در بهشت
او میگشاید ... او که به لطف و صفای خویش
گویی که خاک طینت ما را ز غم سرشت
طوفان طعنه خنده ما زلب نشست
کوهیم و در میانه دریا نشسته ایم
چون سینه جای گوهر یکتای راستیست
زین رو به موج حادثه تنها نشسته ایم
ماییم ... ما که طعنه زاهد شنیده ایم
ماییم ... ما که جامه تقوا دریده ایم
زیرا درون جامه به جز پیکر فریب
زین راهیان راه حقیقت ندیده ایم
آن آتشی که در دل ما شعله میکشد
گر در میان دامن شیخ اوفتاده بود
دیگر به ما که سوخته ایم از شرار عشق
نام گناهکاره رسوا نداده بود
بگذار تا به طعنه بگویند مردمان
در گوش هم حکایت عشق مدام ‚ ما
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است در جریده عالم دوام ما

فروغ فرخزاد

 

 

gwmorteza@yahoo.com

در جاده موفقيت‌!

 مادام كوري‌، سلامتي‌اش را از دست داد اما به اهدافش رسيد و خدمت بسيار بزرگي به بشريت كرد. اديسون هرگز از آزمايشها و تحقيقاتش نااميد و خسته نشد و هر روز اميدوارتر از قبل به كارش ادامه مي‌داد. در زندگي سر تا سر پرفراز و نشيب همة انسانهاي موفق ويژگي‌هاي مشتركي يافت مي‌شود.
ممكن است كه بسياري از ما اين روحيات و خصوصيات فردي را نداشته باشيم اما دانشمندان ثابت كرده‌اند كه درخشش و موفقيت افراد در زمينه‌هاي مختلف تنها به 20% استعداد آنها و 80% تلاش و پشتكارشان بستگي دارد. هر كدام از ما ويژگي روحي و اخلاقي را مي‌توانيم در خودمان خلق كنيم و يا از بين ببريم‌. ما نيز مي‌توانيم از برترين‌ها باشيم اما بايد بدانيم كه همة موفق‌ها چگونه عمل كرده‌اند:
1 - بسيار صادق و درست كردار هستند:
همة كساني كه موفقيت را لمس كرده‌اند. همواره اصل درستكاري و صداقت را سرلوحة كارهايشان قرار داده‌اند. ممكن است بسياري با فريب و نيرنگ به ظاهر پيروز باشند، اما به راستي اين درستكاران هستند كه تا انتهاي خط، گوي سبقت را از ديگران مي‌ربايند.
2 - محتاط هستند:
به خاطر همين ويژگي است كه مي‌توانند از همة موانع به راحتي عبور كنند و همه چيز را پشت سر بگذارند. آنها هرگز بي‌گدار به آب نمي‌زنند.
3 - سخت كوش و پرتلاش هستند:
براي اين افراد زحمتكش پول بادآورده مفهومي ندارد. آنها لازمه رسيدن به موفقيت را سخت‌كوشي مي‌دانند و براي رسيدن به موفقيت از هيچ تلاشي فروگذار نمي‌كنند.
4 - تشنه يادگيري هستند:
آنها علاقه بسيار زيادي براي يادگيري در هر زمينه‌اي دارند. انسانهاي موفق‌، خودشان را بالا مي‌كشند و همواره در مسير رشد و بالندگي قدم مي‌گذارند. آنها از تمام جنبه‌هاي زندگي و به خصوص از اشتباهاتشان درس عبرت مي‌آموزند و از اين كار ابايي ندارند.
5 - مهربان و صميمي هستند:
تا به حال دقت كرده‌ايد كه انسانهاي موفق چقدر مردم دار و اجتماعي و مهربان هستند. همين ويژگي‌هاي اخلاقي آنهاست كه محبوبيت‌شان را بيشتر مي‌كند و به آنها اين توانايي را مي‌دهد كه سايرين را نيز در راه رسيدن به موفقيت ياري كنند.
6 - وفاي به عهد مي‌كنند:
قول دادن و به آن عمل كردن‌، اصلي است كه ميليون‌ها انسان را در مسير صحيح قرار داده و آنان را جزء افراد موفق مي‌شمارد.
7 - در مواجه با مشكلات‌، به دنبال راه حل هستند:
به عقيده آنها مشكلات فرصتي است طلايي و گرانبها براي انجام دادن غير ممكن‌ها. آنها به هيچ وجه از مشكلات نمي‌ترسند و شكايتي هم ندارند. انسانهاي موفق‌، همواره در جست و جوي يافتن راه حل هستند.
تنها كافيست كه از همين حالا اين شاخص‌ها را در خودتان تقويت كنيد. سپس متوجه مي‌شويد كه شما نيز وارد جاده موفقيت شده‌ايد. همواره تصوير نهايي هدف و آرزويتان را بزرگ و پررنگ براي خودتان ترسيم كنيد. يك مهندس ساختمان‌، هر روز كه بر سر ساختمان در حال ساخت‌، حاضر مي‌شود با در دست داشتن يك نقشه‌، تصوير نهايي را براي خودش تكميل مي‌كند. شما نيز چنين عمل كنيد، نقشه به دست پيش رويد و از اراده و قدرت بيكران الهي غافل نباشيد.

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

بحث های انتخاباتی و کرکری خواندن برای اصلاح طلبان از طرف دوستان اصول گرای گروه گرم است . دوستان اصول گرا بهم تبریک می گویند برای این پیروزی عظیم !!! و دستان هم را می فشارند و با مطبوعاتی که یکپارچه شده است تریبون دولت و بزرگنمایی کارهایی که انجام نشده و پزی خالی است و طبل تو خالی ، جای سخنان دوستان دوم خردادی بسیار خالی حس می شود و البته این از کم آوردن نیست ، بلکه ذات دوم خردادی بودن یعنی تفکر ، سپس سخن گفتن و البته بر این احساسات تند دوستان اصلا نباید وقعی گذاشت و تاملی کرد . چون مانند کارهای بیهوده و دهان قشر ساده لوح پر کن !!! دولت می باشد .
بگذریم . دوستان اصول گرای عزیز ، پس از اتمام زمان رای گیری در روز جمعه و شمارش آرا ، از بس آرا غیر منتظره می نمود ( احتمالا یا می دانید و یا نمی دانید که آرا کلا به نفع اصلاح طلبان بود ) بازرسان انتخاباتی از حوزه ها بیرون فرستاده شدند ، در اکثر حوزه ها ، صندوق ها برای مدت چند ساعت غیب شد و گم شد و پس از یکسری ژانگولر بازی ، بالاخره این صندوق ها پیدا شد و نتیجه شگفت انگیز تر شد . مثلا خانم احمدی نژاد که سی و پنجم بودند ، یهو شدند جزو ده نفر اول ! رای های آقای مسجد جامعی یکهو مردود اعلام شد و از بس این حرکت ضایع بود که تصمیم گرفته شد که حداقل چهار تا از رای ها را برای ایشان بگدارند تا ... .
دوستان اصول گرای گروه که دولت قبل و تمامی آدم هایی که به دولت قبل رای داده اند را متهم به جیره خواری ، دزدی ، حماقت و هزاران نسبت دیگر می کنید ، یادتان باشد از سی میلیون آدم که می توانستند رای بدهند ، بیست و دو میلیون به خاتمی رای دادند ولی از چهل و خورده ای میلیون ، هفده میلیون به آقای احمدی نژاد رای دادند و مطمینا حرف و حدیث ها را هم که احتمالا نمی خواهید از من بشنوید و می گذریم . ( فقط سرخ شدن چهره هاشمی و رگ های بیرون زده کروبی را به یاد آورید ) .
دوستان اصول گرا ، چه زود فراموش کردید که یکی از بالاترین دست آوردهای دوم خرداد این بود که گفته شد در این مملکت جوانها هم وجود دارند و اگر شما به راحتی آب خوردن دولت خاتمی را می چلانید ، مطمینا از برکات خاتمی است که شما می توانید به این راحتی ابراز تنفر بفرمایید . اگر یادتان باشد قبل از دوران ایشان پای دخترها در گونی سوسک و بر پشت اکثر پسرهای این مملکت البته نه به جرم زنا و قتل و دزدی و غیره بلکه به جرم پوشیدن آستین کوتاه یا گوش دادن نوار ، خط هایی از شلاق های همین وزرای خودمان نقش بسته بود و بیداد می کرد که هنر نزد ایرانیان است و بس ( مخصوصا از نوع خطاطی ) .
دوستان اصول گرای گروه ، بارها در همین ستون از شما پرسیده ام که یک شیر مردی پیدا شود و جای دفاع از سفرهای بیهوده دسته جمعی هیات دولت و خود دولت فخیمه ، حداقل یک مورد نتیجه اعلام بفرماید که ما هم بدانیم این سفرها نتیجه هم داشته که هوز شما دوستان این زحمت را نکشیدید و نفرماییدید ! می دانم آنقدر این سفرها پر بار بوده که شما نمی توانید از بین نتایج حاصله یکی را انتخاب کنید ولی حداقل یک مورد را به بنده حقیر عنایت بفرمایید تا من از گمراهی و بی ایمانی خارج شوم .
دوستان اصول گرای گروه ، فرق دولت چشم و چراغی تان با دولت چشم و چراغی بنده در این است که وقتی آقای سوسول گرا هر حرفی می زد در دنیا مانند توپ صدا می کرد و اروپاییان خود را هلاک می کردند که یک نوعی خود را به آن حرف ربط دهند و پز بدهند ولی دولت شما هر وقت نامه ای به اینور و آنور می نویسد ، فقط شادی و فرح انگیزی برای مردم آن کشور به ارمغان می آورد و حکم مجله ای طنز برای ملت ها پیدا کرده . نمونه اش دلسوزی برای مردم آمریکا که به گفته تمامی جهانیان ( من را متهم نکنید ، حرف من نیست ) بالاترین حقوق برای مردمش در نظر گرفته شده و بالاترین میزان احترام به انسانها و شان انسانی در آن کشوریافت می شود و جالب تر اینکه از هر فرقه ای در آن کشور باشد می تواند به راحتی ابراز احساسات و بیان عقاید کند و برادران اطلاعاتی آمریکا و بسیج نیویورک هم بهشان کاری ندارد و مطمینا مانند ما نیستند که دم از برادری ادیان بزنند و میزان دیه یک فرد اقلیت به اندازه یک پاکت شیر میهن باشد .
دوستان اصول گرا ، دولت فخیمه شما وقتی سخن می گوید برایش عده ای چوپان ، رهگذر ، مردم عادی و ... سوت می کشند و دولت فخیمه ما هر وقت حرف می زد ، اندیشمندان و طبقه تحصیلکرده دنیا برایش هورا می کشیدند و به احترام سخنانش می ایستادند . هر دو رییس جمهور ما در نیویورک صحبت کردند . سوسول گرای ما از گفتگوی تمدن ها گفت و حضار در آن مجلس همگی به احترام سخنانش ایستادند و یکربع تمام برایش کف زدند ( بی سابقه ترین کار در تاریخ سیاسی آن مکان ) ولی وقتی نور چشمی شما حرف زد ، نمایندگان دولت های بزرگ یا در راهرو ها ایستادند و یا آنهایی هم که ماندند آنقدر فشار عصبی از اینهمه توهین بهشان وارد شده بود که سالن را ترک کردند و پس از پایان نه تنها تشویقی صورت نگرفت ، بلکه همه خدا را شکر گفتند که سخنرانی طولانی نور چشمی شما تمام شد ( چون ایشان اشتباها دروس حوزوی و قرآنی را برای یک سری گبر قرایت فرمودند ) .
دوستان اصول گرا ، به نظر حقیر حرف زدن بر دو نوع است . یا از روی عقل است که باید بنیاد علمی داشته باشد و یا از روی دل است که پشتوانه روحی باید داشته باشد . مانند فرمول فیزیک برای اولی و شعر برای دومی . ولی متاسفانه نور چشمی شما سومین نوع را هم اختراع نمودند و آنهم حرف زدن از روی نادانی و خیک بود . دولتی که در عمر شریفشان گرمسار ، اردبیل ، تهران را دیده و در این مدت یکسال تازه توانسته است ایران را هم ببیند ، نمی دانم چطور به خودش اجازه می دهد راجع به دنیا به این راحتی ابراز عقیده بکند ؟ اصلا ایشان در کجای دنیا دو روز بوده که از نزدیک با دنیا آشنا شده باشد ؟ از کجا می داند که مردم آمریکا از دولتشان بی زارند که برایشان مثنوی می نویسد ؟ از کجا به ایشان وحی می رسد که ملت ها از اسراییل بدشان می آید و عاشق سید حسن نصر الله هستند ؟ اصلا ایشان برای چه اینهمه نامه می نویسد که نه خودش بلکه مردم کشورش سرافکنده شوند ؟ حتما در فامیل تان یکی را دارید که در یک سویی از این دنیا باشد ، تو رو به هر چه می پرستید ازش بپرسید چه احساسی در این یک ساله داشته ؟ آیا وقتی خاتمی رییس جمهور بود سرش را بالا می گرفت و با افتخار می گفت ایرانیم یا امروز ؟
دوستان اصول گرا ، شما هر انتقادی را با عملیات انتحاری پاسخ می گویید و زیر بولدوزر له می کنید و در بوق می کنید که انتقادتان را فریاد بزنید . شرق فریاد می زد ؟ ابراهیم نبوی ؟ سعید حجاریان ؟ دکتر سروش ؟ عمادالدین باقی ؟ یاس نو ؟ سلام ؟ موسوی ؟ طبرزدی ؟ و دو میلیون اسم و روزنامه دیگر که فقط در جمع چهار تا دانشجو ابراز عقیده میکردند ، آیا ارزش اینهمه حبس و شلاق را داشتند ؟ اصلا کی از این ها بت ساخت ؟ آیا خود شما نبودید که بت شان کردید و بعد با تبر از بنیاد ریشه کن شان کردید ؟ جهانبگلو برایش چه اتفاقی می افتد که یک شبه احساس می کند سی سال بیشتر از عمرش را اشتباه می کرده و جاسوس اجنبی بوده ؟ چهره زرد و رنگ پریده و دستان ملتهبش و تیک های عصبی اش حکایت از خیلی چیزها دارد که در آن یک شب برایش ارمغان آورده بود .
دوستان اصول گرا که رضا شاه را از یزید بدتر می دانید ، در زمان آن ملعون ، نانوایی که نان را یک شاهی گران تر فروخته بود به تنور افکنده شد و طی دوران سلطنت آن ملعون ، نان هیچگاه قیمتش تغییر نیافت . ولی در زمان دولت فخیمه و منجی عالم بشریت شما ، نان هر روز گران تر می شود و دولت فخیمه اعلام می کند که مبارزه می کنیم و احتمالا دو تا نانوایی را هم در یافت آباد بطور نمادین پلمپ می کند و اگر نان بخرید متوجه می شوید که همه جا گران شده و دولت فخیمه شما حتی حرفهایش برای چهار تا نانوا هم پشیزی ارزش ندارد .
اگر بخواهم باز هم بگویم ، مثنوی هفتاد من کاغذ می شود و جا برای مطالب باقی دوستان تنگ . پس فقط می گویم لطفا خودتان را گول نزنید که نه تنها هاله ای از نور ایشان را نگرفته ، بلکه کم کم همان شعله نیم سوزی هم که بودند دارد تبدیل می شود به بی شعلگی . نمونه اش انتخابات اخیر که مست تان کرده . از دوازده میلیون تهرانی ، یک میلیون نفر رای دادند و واقعا جای تبریک دارد اینهمه شور و هیجان برای چنین دولتی که می گوید بیش از هشتاد درصد مردم در انتخابات شرکت کرده اند !!! در تهران که نیم درصد هم نشد ، باقی استان ها را هم نمی دانم . همین .

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

4 دی / 25 دسامبر / 4 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
4 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زاد روز رودكي پدر شعر پارسي و نگاهي گذرا به او و كارهايش

بيشتر مورخان و كرونيكلرها در اين كه رودكي پدر شعر پارسي ( پارسي معاصر) 25 دسامبر سال 860 ميلادي به دنيا آمده است متفق القولند و برخي هم با محاسبات خود، وقوع آن را در همان روز ولي در سال 858 ميلادي نوشته اند. سال درگذشت وي 940 ميلادي است كه چند پژوهشگر ، درست آن را سال 941 ميلادي مي دانند.
    تاجيكها و روسها بيش از ساير پژوهشگران در باره رودكي تحقيق كرده اند . شوروي در سال 1958 تمبر ياد بود اورا چاپ و منتشر ساخت.

دولت وقت ايران سوم دي ماه سال 1337(1958) همزمان با پارسي زبانان شوروي و مردم افغانستان زاد روز رودكي را با شكوه تمام بر گزار كرد ، اما با جزيي اختلاف عنوانش را يكهزار و يكصدمين زاد روز رودكي گذارد و قرار شد در محل ساختمان دبستان دولتي رودكي در خياباني منشعب از خيابان حافظ يك تالار هنر به نام رودكي بسازند كه ساخته شد( پس از انقلاب 1357 نام تالار رودکي به تالار وحدت تغيير داده شده است ). در ايران نيز همان سال تمبر پستي رودكي چاپ و به جريان گذارده شد. رودكي نه تنها شاعر بلكه نوازنده و خواننده هم بود . مجسمه هاي او در ميدانهاي شهرهاي كشورهاي پارسي زبان قرار داده شده است تا از زحمات او قدرداني شده باشد . پيش از رودكي هم شاعران پارسي گو بودند ، ولي رسم بر اين شده است که بگويند: شعر پارسي با رودكي دوباره به دنيا آمده است.
رودكي كه در يك روستاي رودك سمرقند در خراسان بزرگتر به دنيا آمد و نامش ابو عبدالله جعفر ابن محمد بود در دوران سامانيان مي زيست كه در تاريخ ايران پس از اسلام ، بيش از هر دودمان ديگر براي احياء زبان فارسي و فرهنگ و تمدن ايراني كوشيدند و نمونه بارز ميهندوستي ايراني را ارائه دادند .
     از اشعار رودكي كه غزل ، قصيده ، مثنوي و قطعه است و از تو صيفهايي كه كرده است به نظر نمي آيد كه نابيناي مادر زاد بود و به احتمال زياد در مقطعي از عمر كور شده باشد . به گفته خود او ، بدون آموزگار به اين مرتبه از هنر و ادب دست يافته است كه اين اظهار نشان مي دهد از هوش و استعداد فروان برخوردار بوده است.
     از اشعار رودکي كه در بيش از صد دفتر نوشته شده بودند بيش از هزار بيت در دسترس نيست كه ابيات : بوي جوي موليان آيد همي ــ ياد يار مهربان آيد همي ....اي بخارا شاد باش و شاد زي ــ مير(امير ) زي تو ميهمان آيد همي .... از آن جمله اند كه گويند امير ساماني با شنيدن اين ابيات به اقامت طولاني خوددر هرات پايان داد و همان دم روانه بخارا شد .
    اشعار باقي مانده از رودكي تسلط گسترده او را بر زبان و واژگان پارسي ثابت مي كند . وي يكي از 27 شاعر پارسي گوي دوران سامانيان بود ، ولي برتر از همه .
    دانشمندان معاصر رودكي هم وي را ستوده اند از جمله ابوالفضل بلعمي .
    رودكي در باب اندرز هم اشعار متعدد گفته از جمله:
     زمانه پندي آزاده وار داد مرا زمانه را چو نكو بنگري همه پند است
    به روز نيك كسان غم مخور زنهار بسا كسا كه به روز تو آرزومند است
    
    همچنين :
اندر بلاي سخت پديد آيد فضل و بزرگمردي و سالاري
  
    و نيز:
    مهتران جهان همه مردند مرگ را سر فرو همي كردند
    
    زير خاك اندرون شدند آنان كه، همه كوشك ها بر آوردند
    
    از هزاران هزار نعمت و ناز نه به آخر، به جز كفن بردند
    
    گويند كه رودكي در صدد به نظم در آوردن كليله و دمنه هم بود.
    مشاهده اشعار رودكي نشان مي دهد كه پارسي امروز با زبان هزار و صد سال پيش تفاوت زياد ندارد و اين استواري منحصر به فرد زبان پارسي را در ميان زبانهاي ديگر جز عربي بايد مرهون شعراي پارسي گويي چون رودكي ، فردوسي ، حافظ و ... بود و عميقا
    قدر دانشان باشيم.

 

خريد دستگاه ضرب سکه از اروپا

25 دسامبر 1834 دولت وقت ايران يك دستگاه ضرب سكه از اروپا ( بروكسل ) خريداري كرد تا سكه ها داراي شكلي زيباتر و صد درصد يكنواخت باشند تا هنگام داد و ستد نياز به توزين آنها نباشد. اين دستگاه كه تصميم به خريد آن در آخرين سال حيات فتحعلي شاه داده شده بود نخستين ماشين ضرب مسكوك است كه از اروپا براي ايران خريداري شده بود. فتحعلي شاه در همين سال در 68 سالگي در اصفهان فوت و در قم مدفون شد و با اين كه فرزندان متعدد داشت، به توصيه او نوه اش محمد ميرزا پسر عباس ميرزا را بر جايش نشانيدند. عباس ميرزا كه وليعهد بود قبلا فوت شده بود.

 

روزگاري که ايران صادر کننده برنج بود

25 دسامبر 1953 ( 1332 ) چند بازرگان ژاپني براي خريدار 25 هزار تن برنج از ايران وارد تهران شدند. روسها قبلا هفت هزار تن برنج چمپا بر پايه معاملات تهاتري ( كالا با كالا ) از ايران خريداري كرده بودند. در آن زمان ، ايران از صادرات كنندگان برنج بود. در همين روز از همين سال دولت وقت (زاهدي) كه در آستانه از سرگيري فروش نفت بود و پيش بيني مي كرد كه از اين رهگذر هر سال 90 ميليون پاوند انگليسي ( كمتر از يك صدم درآمد امروز ايران از نفت) درآمد ارزي داشته باشد ارزش برابري دلار را كه متوسط نرخ مبادله آن در زمان حكومت دكتر مصدق 75 ريال بود در 90 ريال ( 9 تومان و حدود يك صدم بهاي امروز ) تثبيت كرد تا بتواند هزينه هاي دولتي از جمله حقوق كارمندان را بپردازد و قول داد كه به محض بهبود وضعيت جمع آوري ماليات ها و كفايت خزانه، آن را به هفت تومان كاهش و در اين نرخ تثبيت كند.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

04/10/58
سفر شوراي ويژه دولت به كردستان (داريوش فروهر، صباغيان و ...)

04/10/59
جبهه جنوب : اجراي آتش روي آبادان و اهواز .

جبهه شمالي : سه گزارش كوتاه از عمليات در دزلي و بازي دراز و بمباران پالايشگاه كركوك .

سخنان امام خميني در تمجيد از مردم ايثارگري كه به جز صدر اسلام نمونه اي از تاريخ ندارند و سرزنش جريان هاي طرفدار شرق و غرب كه مشغول شرارت هستند .

سخنراني نخست وزير درباره مشكلات ناشي از جنگ و مذمّت كساني كه در زمان جنگ و مبارزه با امپرياليسم ، عملاً با امپرياليستها همكاري ميكنند و درصدر تشنج آفريني و تضعيف ارگانهاي مملكتي بر مي آيند .

سخنراني صدام حسين در هيات دولت و اعلام مواضع قدرتمندانه در قبال جنگ و آينده آن : انگيزههاي عراق از شروع جنگ ، دلايل نپذيرفتن و لغو قرارداد 1975 ، علل بازگشت نيروهاي عراقي به مرزهاي بين المللي ، جنگ طولاني و تداوم اشغال خاك ايران ، ضرورت باقيماندن اراضي اشغالي جنوب و غرب ايران در نقشه نظامي عراق ، حاكميت بر شط العرب بدون شرط عقبنشيني نيروهاي عراقي و گشودن جبهه جديد در شمال غرب جهت فشار بيشتر ايران براي پذيرش آتش بس .

مواضع اسرائيل در قبال جنگ ايران و عراق از زبان عزروايزمن : با جنگ ايران و عراق ديگر مسئله فلسطين تنها مسئله خاورميانه نيست . ايران نظير برخي كشورهاي ديگر ميتواند به دو ايران شمالي و جنوبي تقسيم شود .

گزارشي از همكاري نظامي فرانسه و عراق .

04/10/65
عمليات كربلاي 4 و آزاد شدن جزيره مهم ام‌الرصاص عراق .

 

 

 شهادت عالم مجاهد آيت الله حاج آقا نورالله نجفي اصفهاني

[4 دي 1306] - عالم مجاهد آيت الله حاج آقا نورالله نجفي اصفهاني با دسيسه رضاخان به قتل رسيد و به صف شهيدان راه خدا پيوست. آيت الله نجفي اصفهاني درنهضت مشروطيت نقش فعالي داشت و دركنار بزرگاني چون آيت الله مدرس رهبري مردم اصفهان را بعهده داشت. مهاجرت آيت الله نجفي اصفهاني ازاصفهان به قم مهمترين حركت زندگي سياسي ايشان بشمارمي‎رود. ايشان وعده‎اي ازعلما براي ابراز مخالفتشان با حكومت رضاخان و همچنين براي تحقيق بخشيدن به قوانين شرع اسلام اقدام به اين مهاجرت كردند. گفتني است كه رضاخان به علت تحت فشاربودن، رئيس دولت و وزيردربارش را براي مذاكره با علما به قم فرستاد و خواسته‎هاي آنان را پذيرفت.

Mobin_s2004@yahoo.com
25 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

دنياي هنر

درگذشت خواننده معروف اپرا

رناتا تبالدي Renata Tebaldi خواننده ايتاليايي اپرا که صداي او را به صداي فرشتگان تشبيه کرده بودند 21 دسامبر 2004 در 82 سالگي در سن مارينو در گذشت.
صدا شناسان متفق القول گفته اند که صداي "رناتا " از لحاظ وسعت بي رقيب بود. وي از 15 سالگي کار خواندن آواز را شروع کرده بود و يکي از محبوبترين خوانندگان اپرا بود. وي جز به ايتاليايي نمي خواند و معتقد بود که زبان فرانسه تو دماغي و زبان آلماني توي حلقي است و با زبان ايتاليايي همه تکنيکهاي اپرا را مي توان بکار بست. مادر رناتا هم اهل موسيقي بود.

اديان و روحانيون

ميلاد مسيح ( کريسمس )

طبق محاسبات « ديونيوس اگزيگوس » تقويم نويس عهد باستان ، امروز 25 دسامبر زاد روز حضرت عيسي (ع ) است كه در ناصره فلسطين چشم به جهان گشود . نخستين كريسمس (جشن ميلاد مسيح ) در سال 337 ميلادي برگزار شد كه از سال352 ميلادي( 15 سال بعد ) به صورت يك مراسم رسمي و هر ساله در آمده است و مهمترين عيد مذهبي مسيحيان است. طبق برخي محاسبات ، مسيح سه سال پيش از مبدا يي كه قرارداده شده است به دنيا آمده بود.

 

ساير ملل

زادروز محمدعلي جناح

محمدعلي جناح كه بنيادگذار پاكستان بشمار مي رود و در بمبئي و انگلستان تحصيل كرد در اين روز در سال 1876 ميلادي در كراچي به دنيا آمد . وي از مبارزان استقلال هند بود و در همه تلاشهاي مربوط شركت داشت ولي بعدا متوجه شد كه اقليت مسلمان هند با روش زندگاني خاص خود حتي دريك فدراسيون مشترك با هندوها هم دشوار خواهد بود كه آرامش و پيشرفت داشته باشد ؛ لذا متمايل به راه حل محمد اقبال و ايجاد يك كشور مستقل از مسلمانان شبه قاره هند شد و به تلاش در اين راه پرداخت كه منجر به تصويب قطعنامه لاهور در مارس 1940 گرديد و در 14 اوت سال 1947 به سمت فرماندار كل پاكستان انتخاب شد و لقب قائد اعظم به دست آورد و 13 ماه بعد در 11 سپتامبر سال 1948 در گذشت . او در جواني با دختر دينشاه از پارسيان هند در بمبئي ازدواج كرده بود. جناح مدتي هم در انگلستان كار وكالت قضايي داشت.

 

سرانجام چائوشسكو و روماني

چائوشسكو در آخرين روز حيات

نيكلاي چائوشسكو كه از سال 1965 زمام امور كشور روماني را به دست گرفته بود 25 دسامبر سال 1989 پس از يك محاكمه كوتاه با همسرش «النا» كه او نيز يك كمونيست بود و در زمان حكومت طولاني نيكولا به وي اندرز مي داد اعدام شد.
     چائو شسكو ظاهرا از اوضاعي كه در اروپاي شرقي به وجود آمده بود درس نگرفته بود و پس از باز گشت از سفر ايران هنگامي كه با يك تظاهرات نه چندان وسيع مقابل دفتر كار خود رو به رو شد به خشونت متوسل گرديد كه اين عمل بر ابعاد مخالفت و تظاهرات افزود و به دستگيري و محاكمه و سقوط دولتش انجاميد.
     چائوشسكو كه تنها رئيس يك دولت كمونيستي اروپاي شرقي بود كه بااعزام سربازان شوروي به افغانستان مخالفت كرده بود در صورت نرمش با تظاهر كننده ممكن بود بتواند مانند ساير همتايان خود از اعدام برهد.

سقوط او درست در روزي اتفاق افتاد كه در آن روز در سال 1948 كمونيستها بر روماني مسلط شده بودند و حكومت آنان 40 سال طول كشيد. روماني در سال 1918 از اتحاد بسارابي، ترانسيلوانيا و چند بخش ديگر به وجود آمده بود و مخلوق نشست ورساي بوده است.
     روماني در جريان جنگ دوم به آلمان پيوست كه بعدا به دست ارتش سرخ كه در تعقيب نيروهاي هيتلر بود افتاد.

 

... و به اين آساني شوروي 69 ساله ازميان رفت

در اين روز در سال 1991 بوريس يلتسين به كاخ كرملين رفت و به گورباچف گفت كه شوروي منحل شده و ديگر سمتي ندارد .گورباچف اجازه يك نطق بسيار كوناه تلويزيوني خواست ، كنار رفت و به همين آساني يك اتحاديه 69 ساله مركب از 15 كشور كه پيش از آن نيز به مدت بيش از يك قرن امپراتوري روسيه را تشكيل مي دادند و يك قدرت بزرگ جهاني بشمار مي رفت از ميان رفت !! كه باور كردني نبوده است.

 

جنايت به خاطر تصاحب بچه!

ويکتوريا

ويکتوريا

روزنامه هاي آمريكا كه ازنيمه دسامبر 2004 وسيعا ماجراي قتل يك زن 23 ساله آمريكايي در ايالت ميسوري به دست يك زن 36 ساله و پس از قتل، خارج ساختن جنين هشت ماهه از بدن او و ربودنش را دنبال كرده اند 23 دسامبر نوشته بودند كه پليس با تعقيب مسيرهايي كه بانو « ليسا مونتگمري » از طريق اينترنت رفته بود و بررسي فهرست تلفن هايي كه كرده بود وي را در شهر ملورن ايالت كانزاس به عنوان قاتل دستگير كرد و از او اعتراف به قتل گرفت و كودك ربوده شده را كه سالم است و « ويكتوريا » نام گذاري شده است به پدرش تحويل داد.

ليسا

ليسا

تعقيب مسير اينترنتي ليسا نشان داده بود كه وي با مقتوله، «بايي جو ستينت» ، در يك نمايش سگهاي زينتي آشنا شده و مكاتبه و مكالمه داشتند و ليسا كه از حامله بودن مقتوله ( بابي جو ) اطلاع داشت، پس از هشت ماهه شدن جنين و اطمينان از زنده ماندن او، با تعيين وقت قبلي به خانه «بابي جو » به بهانه تماشاي سگهاي او رفت، در آنجا وي را خفه كرد و با پاره كردن شكمش جنين را خارج ساخت و با كودك به خانه خويش كه صدها كيلو متر دورتر است بازگشت و به عنوان طفل خود معرفي كرد.

بابي(مقتوله)

بابي(مقتوله)

دليل انتخاب « بابي جو » از ميان آن همه بانوي حامله اين بود كه زني زيبا و باهوش بود و «ليسا» فرزندي زيبا و باهوش مي خواست. ليسا قبلا داراي فرزند بوده است و با داشتن چند فرزند دست به ارتكاب اين جنايت تكان دهنده زده بودند و با اين عمل ثابت كرد كه پيشرفتهاي علمي ـ صنعتي باعث تكامل اخلاقيات انساني نشده است.
    
    

برخي ديگر از رويدادهاي 25 دسامبر

  • 1030:   درسال 409 خورشيدي دربار غزنوي حسنك وزير (ابو علي حس بن محمد ميكال ) را متهم كرد كه اسماعيلي است كه بعدا بازداشت و اعدام شد و جسدش هفت روز بر بالاي دار بود.

  • 820:   لئو (لئون ) پنجم امپراتور بيزانس ( قسطنطنيه ) كه در سال 813 به امپراتوري رسيده بود و در جامعه اين كشور محبوبيت نداشت به تحريك رئيس نگهبانانش در كليسا ترور شد.

  • 1530:   بابر امپراتور گوركاني (مغول ) هند در گذشت.

  • 1760:   جوپتر همون نخستين برده سياهپوست در آمريكا بود كه مجموعه شعر تحت عنوان « تفكرات شبانه » به چاپ رساند و در نيويورك منتشر ساخت.

  • 1927:   ميرزا ابوالقاسم قره گوزلو ( ناصر الملك ) رئيس ايل قاجار و نايب السلطنه سابق سلطان احمدشاه در گذشت.

  • 1927:   محمد نصر معاون وزارت دارايي وقت در دفتر كار خود به دست يك كارمند اين وزارت خانه در پي يك مشاجره لفظي با شليك گلوله كشته شد.

  • 1960:   دولت شوروي در يادداشتي که به دولت وقت تهران تسليم داشت به ايران كه شديدا به غرب نزديك شده بود اطمينان داد كه از سوي مسكو تهديد نمي شود و نبايد مردم را فريب دهد و خود را در دامان غرب بيافکند که سرانجام مطلوب نخواهد داشت.

  • 1973:   عصمت اينونو سرباز و سياستمدار قديمي تركيه و رهبر حزب چپگراي جمهوريخواه خلق در89 سالگي در گذشت . وي سالها نخست وزير و رئيس جمهوري تركيه بود . اينونو از همرزمان آتا ترك در ايجاد جمهوري تركيه بشمار مي رود.

  • 1979:   ورود نيروهاي شوروي به منظور حمايت از دولت كمونيست افغانستان به اين كشور آغاز شد.

  • 1979:   در 1358 يادداشت ايران به دولت پاناما مبني بر استرداد شاه كه در آن كشور اقامت داشت تسليم شد و در اين يادداشت اطمينان داده شده بود كه شاه منصفانه محاكمه خواهد شد.

  • 1979:   سياست تازه پولي و بازرگاني جمهوري اسلامي رسما اعلام و تاكيد شد كه « بهره پول » با توجه به تحريم اكيد آن در اسلام از فرهنگ اقتصادي ايران حذف شده و بازرگاني خارجي در دست دولت خواهد بود تا از اين پس واردات غير ضروري وجود نداشته باشد و كالاي مرغوب ساخت خارج ( نه مانند گذشته بنجل )كه در آن گرانفروشي هم مشاهده نشود وارد خواهد شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « ابواسحاق ابراهيم بن محمدِ اِسفَرايني» ملقّب به«ركن الدين»

    [4 ذي الحجه 418] - « ابواسحاق ابراهيم بن محمدِ اِسفَرايني» ملقّب به«ركن الدين» در گذشت. او در علوم سياسي بويژه فقه عالي برجسته بود. از آثار اسفرايني كتاب «اَلجامع في اصول الدين» را مي توان نام برد.

     

     درگذشت « نَجيبُ الدين محمّد بن حلّي »

    [4 ذي الحجه 645] - « نَجيبُ الدين محمّد بن حلّي » از علماي بزرگ حلّه وفات يافت. محضر درس وي همواره مركز تجمع بزرگاني چون محقّق حلّي بود. حلّي در سال 636 هجري قمري مدرسه اي جنب مقام منسوب به صاحبُ الزّمان (ع) در شهر حِلّه بنا كرد و سالها در اين مركز به تدريس و تربيت دانش پژوهان پرداخت.

     

     تولد «علاءُ الدّين ابوالمظفّر عطا ملك جويني»

    [4 ذي الحجه 681] - «علاءُ الدّين ابوالمظفّر عطا ملك جويني» مورّخ بزرگ و سياستمدار قرن هفتم هجري قمري بدنيا آمد. جويني در نظام اداري و ديواني مغولان به كار گماشته شد و حضورش بسياري از اقدامات خصمانه و غير انساني مغولان را كاهش داد.عطا ملك جويني بيست و چهار سال اداره امور عراق را بعهده داشت و بسياري از ويراني ها را ترميم كرد. اما سرانجام سخن چيني هاي دشمنان موجبات قتل او را فراهم آورد و خان مغول دستور قتل او را صادر كرد. مهمترين اثر عطا ملك جويني تاريخ جهانگشاي جويني نام دارد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    خواب عجيب و صحيح

    در كتاب راحة الروح مرحوم نهاوندى اعلى الله مقامه است : كه مرد عالمى در عالم رؤ يا ديد كه با جماعتى به راهى با كمال شادى و فرح مى روند و در پشت سرشان مرد پيرو دلگير و غمگين روان است ، از وى سبب حزن و غمش را پرسيد مرد جواب داد: كه خويشان و همراهان كه از جلو مى روند كسانى هستند كه در دنيا براى آنها خيرات و صدقه ها و هديه ها فرستادند، و مرا كسى ياد ننموده است ، عالم پرسيد مگر تو كسى را در دنيا ندارى كه براى تو خيرات بفرستد، مرد جواب داد فرزندى دارم كه گازر است و در كنار فلان نهر مشغول به پارچه شوئى است ، عالم از خواب بيدار شده ، هنگام صبح به كنار رود خانه رفت و آن گازر را ديد جامه بر سنگ ميزند و مى گويد: ضيق است ، مرد عالم پرسيد چه مى گوئى ؟ گازر جواب داد كه روزى من اهل و عيالم ضيق است ، مرد عالم گفت : براى پدرت كه مرده است چيزى خيرات بده گازر گفت : از مال دنيا هيچ ندارم ، عالم دوباره تكرار كرد، گازر در خشم آمد و سه كف آب از آن رودخانه به كنار ريخت و گفت : اين هم خيرات پدرم ، ديگر چيزى ندارم ، چون شب شد باز عالم همان ارواح را در خواب ديد، و آن مرد پير را در كمال خوشحالى ملاحظه نمود، احوالش را پرسيد مرد گفت : آن سه كف آب كه فرزندم خيرات من كرد مرا مرفه الحال نموده و مرا از ملال و ناراحتى خلاص كرد، خداوند روزى او را وسيع گرداند، عالم گفت : آب كه چندان محل اعتناء نيست ، بخصوص ‍ آن آبى كه فرزند تو در كنار نهر ريخت و گفت : اين براى خيرات پدرم ، زيرا كه آب را به حيوان يا انسان تشنه اى كه نداد تا ثوابى داشته باشد بلكه همينطور به كنار رودخانه ريخت ، جواب داد كه ماهى كوچكى از رودخانه جدا شده بود و نزديك به هلاكت بود كه با آن سه كف ماهى داخل آب شد خداوند متعال به جهت خوبى پسر من مرا عفو نمود پس ‍ دعاى خير در حق پسرش نمود و برفت چيزى نگذشت كه آن مرد گازر از جمله ثروتمندان شد.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    سیپروهپتادین (CYPROHEPTADINE)
    نام تجاری :
    Periaction

    گروه دارویی : تحریک کننده سمپاتیک
    گروه درمانی : بازکننده مجاری هوایی ریه
    شکل دارویی : قرص ، اسپری ، تزریق
    موارد مصرف : آسم ، بیماری های انسدادی ریه ، پیشگیری از زایمان زود رس
    میزان مصرف :اسپری را هر 6 ساعت ، در آسم مزمن هر 4میلی گرم شربت 6تا8ساعت و 8میلی گرم تزریق
    موارد منع مصرف : زیر 12 سال و بی نظمی ریتم قلبی
    عوارض جانبی مهم : تهوع ، لرزش دست، خشکی دهان، بی خوابی ، افزایش ضربان قلب ، استفراغ
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- لرزش دست یکی از عوارض شایع است .
    2- در صورت عدم اصلاح مشکل تنفسی موارد را به پزشک گزارش کنید.
    3- احتمال سرگیجه و منگی نیز در برخی موارد وجود دارد.
     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

    *****
     

    اطلاعيه مهم

    با سلام و احترام به محضر همشهریان عزیز تهرانی
    با توجه به لرزش های اخیر در حومه شهر تهران و گزارش فعال شدن یکی از گسلهای جنوبی استان جمعیت هلال احمر با توجه به درخواستهای بیشمار همشهریان اقدام به برگزاری دوره های آموزش امداد ونجات در زلزله نموده است . لذا علاقه مندان می توانند برای شرکت در دوره آموزشی امداد و کمکهای اولیه به فرهنگسراها و برای آموزش دوره زلزله به مسئولین جمعیت منطقه مراجعه نمایند.
    • قابل ذکر است که پیش نیاز دوره زلزله گذراندن دوره 35 ساعته اولیه می باشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من «منيزیم» هستم !

    در ساختمان اسكلت بدن شما نقش اساسى دارم وجود من در سبزى و گياهان به منزله آهن در خون انسان است و به همين جهت عده اى مرا خون گياهى مى دانند - غذاى غدد داخلى بدن شما بوده و در ساختمان سلسله ى اعصاب با كمك فسفر نقش اساسى دارم ، محرك اصلى حركات دودى احشاء هستم ، ترمز سرطان بوده و براى درمان مرض قند، سل ، ضعف اعصاب مؤ ثر مى باشم من در چغندر - كاهو - اسفناج - يونجه - گندم - سيب زمينى - هويج - بادام - مغز گردو - فندق - ذرت - جو - خرما - بلوط - لوبياى سبز - برنج - گيلاس - مركبات - گلابى - هلو و زردآلو پيدا مى شوم .
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    خلقت زن!

    در آغاز خلقت، آفريدگار جهان چون به خلقت زن رسيد، ديد مصالح سفت و سخت را در آفرينش مرد به کار برده و ديگر چيزي نمانده است. در کار خود واله گشت و پس از انديشه‌اي چنين کرد: گردي رخسار از ما، تراش تن از پيچک، چسبندگي از پاپيتال، لرزش اندام از گياه، نازکي از ني، شکوفائي از غنچه، سبکي از برگ، ‌پيچ و تاب از خرطوم پيل، چشم از غزال، نيش نگاه از زنبور، شادي از نيزه‌ي نور خورشيد، گريه از ابر، سبک سري از نسيم، بزدلي از خرگوش، غرور از طاووس، نرمي از آغوش طوطي، سختي از خاره، شيريني از انگبين، سنگ دلي از پلنگ، ‌گرمي از آتش، سردي از برف، پرگويي از زاغ، زاري از فاخته، دو رويي از لک‌لک و وفا از مرغابي نر گرفت و به هم سرشت و زن را ساخت و به مردش سپرد.
    پس از هفته‌اي، مرد نزد خدا باز آمد و گفت: «خدايا اين که به من داده‌اي زندگي بر من تباه کرده، پيشه‌اش پرگويي است. دمي مرا به خود وا نمي‌گذارد، آزارم مي‌دهد، مدام نوازش مي‌خواهد، دوست دارد هميشه سرگرمش کنم، بيخود مي‌گريد، تنها کارش بي‌کاري است. آمده‌ام پس‌اش دهم . زندگي با او امکان‌پذير نيست. از من باز ستانش.»
    خداوند فرمود: «باشد» و زن را پس گرفت .
    پس از هفته‌اي ديگر مرد دوباره نزد خدا شد و گفت: «خداوندا... تنهاي تنها شده‌ام. به ياد مي‌آورم چگونه برايم آواز مي‌خواند، مي‌رقصيد، از گوشه‌ي چشم نگاه‌ام مي‌کرد، يه تنم مي‌چسبيد، خنده‌اش گوشم را نوازش مي‌داد، تن‌اش خرم و ديدارش دل نواز بود»
    «او را به من باز پس ده»
    خداوند فرمود: «باشد» و زن را به او پس داد.
    پس از سه روز، بار ديگر مرد نزد خدا شد و گفت: «خدايا! نمي‌دانم چگونه است... اما گويا زحمت او بيش از رحمت اوست.»
    «پس کرم کن و او را باز از من پس گير »
    خداوند فرمود: «دور شو! بس است هر چه گفتي. برو با او بساز»

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    آرايش پاييز و زمستان
    غوغاي درخشندگي: جذاب ترين آرايش سال  

    ما می خواهیم هر نوع آرایشی که برای پاییز و زمستان امسال مد شده است، را در پیش رویتان قرار دهیم. خط چشم و سایه های ملایم طلایی جدیدترین نوع میک آپ می باشند، که درخشندگی خاصی را به چهره شما ارزانی می دارد. در حقیقت رنگ طلایی یکی از رنگ هایی که است که می توان با آن کارهای زیادی انجام داد: با هر رنگ پوستی سازگاری دارد و می توانید هم در طول روز و هم در شب از آن استفاده کنید (البته اگر این کار را زیرکانه انجام دهید) کمی رنگ طلایی درخشندگی مطبوعی را بر روی صورت شما به وجود می آورد و تناسب زیادی با فصول سرد دارد.

    آیا همه افراد می توانند بر روی پوست خود از رنگ طلایی استفاده کنند؟ خانم جولیا ردفورد، مشاور در امور زیبایی پاسخ مثبت به این سوال می دهد. فقط کافی است با شیوه های استفاده از این رنگ آشنا شوید. اگر می خواهید از رنگ طلایی در چشمان خود استفاده کنید، باید کمی برق لب طلایی نیز بر روی لب های خود بمالید. اگر مقدار کمی هم بر روی گونه هایتان مشاهده شود، هیچ کس نمی تواند از آرایش شما ایراد بگیرد. سایه های طلایی و براق به تنهایی و یا با خط چشم های مشکی قیافه شما را جذاب و خواستنی می کنند. توجه کنید که در این حالت لب ها نباید بیش از اندازه پر رنگ شوند. استفاده از یک برق لب ملایم کفایت می کند.

    استفاده از رنگ های طلایی بر روی چشم جلوه خاصی دارد. این چشم های شماست که بیشترین تاثیر را بر روی فرد مقابل می گذارد. جولیا معتقد است هنگامیکه در حال صحبت کردن با کسی هستید آنها به چشم های شما نگاه می کنند. و از این گذشته سایه چشم در طی مدت زمان طولانی از بین نمی رود و لازم نیست هر چند ساعت یکبار آنها را تجدید کنید؟!

    یکی از متد های جدید آرایش پیشنهاد می کند که فقط مقدار کمی از رنگ طلایی استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است آنرا به زردی متمایل نکنید. به دنبال رنگ های طلایی گرم و یا طلایی مخلوط با برنز بروید. چشم شما هر رنگی که داشته باشد، با رنگ های ذکر شده مچ خواهد شد. هیچ گاه کل پلک خود را (از محل رویش مژه ها تا زیر ابرو) طلایی نکنید. در نزدیکی مژه ها از رنگ طلایی پر رنگ تر استفاده کنید و هر چه از مژه ها دور می شوید تن طلایی را ملایم تر کنید. برای اینکه جذاب تر شوید از بعد از پلک تا زیر ابرو را محو کنید. سعی کنید که سایه از رنگ تقریبا طلایی از گوشه داخلی چشم شروع شود و در گوشه خارجی چشم به نقره ای برسد. این کار باعث می شود که رنگ حالت طبیعی تری را به چشمان شما القا کند.

    اگر می خواهید مقدار کمی طلایی به صورت خود نیز اضافه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که پوست شما در شرایط مناسبی به سر می برد، چراکه رنگ طلایی لک ها و جوش های موجود بر روی پوست صورت را برجسته تر می کند. پیش از آنکه بخواهید از پن کک طلایی و یا روشن کننده های طلایی رنگ استفاده کنید، پوست خود را تمیز کنید و بعد مقداری مرطوب کننده بر روی آن استعمال کنید. جولیا معتقد است زمانیکه پوست صورت شما تمیز باشد، درخشندگی بیشتر می شود و آرایش به اصطلاح بهتر بر روی پوست می خوابد.

    و از همه مهمتر این است که اصلا لازم نیست خودتان را مثل مجسمه اسکار طلایی کنید، بلکه می توانید برای هر چه زیباتر شدن بر روی گونه های خود از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. صورتی جزء رنگ های طبیعی به شمار می رود و سبب می شود تا چهره شما طبیعی تر به نظر رسد. هنگامیکه از آرایش طلایی استفاده می کنید، استعمال مقدار کمی صورتی به رنگ آرایش شما روح تازه ای می بخشد و باعث جذاب تر صورتتان می شود. استفاده از خط چشم در این نوع آرایش اختیاری است، اما قرار گرفتن ریمل بر روی مژه ها امری ضروری است! بر روی مژه های خود ریمل مشکی استفاده کنید و برای جذابیت هر چه بیشتر می توانید پس از اینکه ریمل کاملا خشک شد، روی مژه ها مقدار کمی اکلیل براق طلایی بریزید. سپس به وسط پیشانی و زیر برجستگی گونه های خود مقدار کمی پن کک طلایی ملایم بزنید. بقیه قسمت های صورت باید رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. بر روی لب های خود نیز از رژلب بنفش براق و ملایم استفاده کنید آنگاه زیبایی شما یک میلیون دلار می ارزد.
     
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

     

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته دوم اینجا را کلیک کنید


    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    محبوب ترين فيلم هاي معاصر در ميان ايراني ها
    سينما به سبک ايراني!

    مطرح درس:
    آرش خوشخو

    ذائقه سينمادوستان ايراني، سينمادوستان جدي، ذائقه غريبي است. بسياري از فيلم هاي بزرگ سينما کوچک ترين بازتابي در کشور ما پيدا نمي کنند و گاه فيلم هايي با کيفيت پايين تر سوار بر امواج سليقه ايراني، مورد پذيرش عام قرار مي گيرند. در ژاپن براي جنگ ستارگان صف مي کشند و سر و دست مي شکنند و يا براي هري پاتر و ارباب حلقه ها. اما ذائقه سينمادوست ايراني اينگونه نيست. اينجا فيلمي مورد توجه قرار مي گيرد که درام، قصه و شخصيت پردازي را با موتيف ها و عناصر روشنفکرپسندانه تلفيق کند. مهمترين آن در سال هاي دور سينما پاراديزو بود و بهشت بر فراز برلين و پدرخوانده.
    پيش درآمد يک بحث جامعه شناختي مفصل (چه انتطاراتي از چلچراغ داريد!) به شماري از فيلم هاي محبوب سينمادوستان ايراني مي پردازيم.
    چندتايي از آنها از تلويزيون ايران پخش شده است (هفته پيش 21 گرم پخش شد) چندتايي از آنها در کانون هاي فيلم دانشجويي اکران شده اند و چندتايي از آنها نيز در نسخه هاي اصلاح شده بازنويسي انگليسي در مغازه هاي فروش محصولات فرهنگي وجود دارند.

    لئون
    داستان قاتل رمانتيک و دختر سيزده ساله يي که به او پناه آورده، دل از دل سينمادوستان ايراني برد. ارتباط عاطفي ميان آدمکش حرفه يي (با بازي ژان رنو) و دخترک نوجوان (با بازي ناتالي پورتمن که از همان زمان آينده درخشانش (!) مشخص بود) و تلفيق آن با صحنه هاي اکشن و استفاده از سمبل ها و نمادهاي واضح (گلدان سبز و شيرو...) به محبوبيت فيلم بيش از پيش افزود.
    هيچ کس متوجه نشد که صحنه هاي ابتدايي فيلم و داستان معرفي خانواده ماتيلدا (دخترک نوجوان) چقدر خامدستانه برگزار شده است. لئون مانند يک داستان پريان بود که فيلمساز با زرنگي چاشني هاي جوان پسندي نيز به آن اضافه کرده بود که مهمترين آن خود ناتالي پورتمن بود! فيلم در طيف روشنفکر و غيرروشنفکر به يک اندازه گل کرد.

    زيرزمين
    فيلم سمبليک امير کوستوريتسا با مضمون فليني وارش و موسيقي خارق العاده اش، مدت ها برگ برنده همه کلکسيونرهاي فيلم در ايران بود. فيلمساز بوسنيايي تبار با ذائقه درجه يکش در زمينه موسيقي و طبع غريبش در روايت داستان هاي باورنکردني، مورد توجه سينمادوستان ايراني قرار گرفت و اين توجه تا به امروز نيز ادامه يافته است. ديگر کمتر کسي مي داند که کوستوريتسا پيش از زيرزمين، فيلمي بسيار بهتر ساخته است با نام عصر کولي ها.

    سه رنگ: آبي، سفيد، قرمز
    مجموع کردن اين سه فيلم با يکديگر شايد کار درستي نباشد. فيلم اصلي در ميان سينمادوستان ايراني، آبي بود. افسون ژوليت بينوش و موسيقي دلپذير پرايزنر و مضمون روشنفکرانه فيلم (که دستمايه يي اگزيستانسياليستي را انتخاب کرده بود) راه فيلم را براي نفوذ به قلب سينمادوستان ايراني هموار کرده بود. آبي همچنان مورد توجه اهالي سينما در ايران است و ژوليت بينوش به خاطر همين فيلم از شهرت و اعتبار برخوردار شده

    مالنا
    داستان زني زيبا و بدشانس و شوي از دست داده در فضايي پر از سو»ظن ايتالياي جنگ دوم جهاني; از سوي هم وطنان خود طرد مي شود و در انتها با رسيدن همسر گمشده به خوشبختي غيرمنتظره يي مي رسد. فيلم مانند ديگر فيلم مشهور تورناتوره (سينما پاراديزو) از نگاه يک نوجوان روايت مي شود که با نگاه هاي نافذ خود ماجراي مالنا را دنبال مي کند. داستان سرراست فيلم دل از دل منتقدان ايراني ربود و بي توجه به شيوه روايت زمخت فيلمساز- که نمونه آن را در صحنه کتک زدن مالنا توسط زنان شهر مي بينيم يک صدا به تحسين فيلم پرداختند. سهم مونيکا بلوچي در موفقيت مالنا کاملا به اندازه تورناتوره بود.

    فريدا
    داستان نقاش نگونبخت مکزيکي فريدا کارواليو به شکلي باورنکردنيدر ميان دانشجويان و اهالي هنر ايران مورد توجه قرار گرفت. حاشيه صوتي دلپذير فيلم که آکنده از گيتار اسپانيشي بود و ترسيم فضاهاي مورد علاقه بچه هنري ها، کافه ها، شب نشيني ها، گالري ها و... فريدا را به فيلمي محبوب بدل کرد. نقش سلما هايک را نيز فراموش نکنيد

    موديلياني
    فضاي اين يکي کاملا شبيه فريدا است. داستان رقابت ها و ارتباط ها. با چاشني کافه نشيني موسيقي و آواز و هنرپيشه هاي خوش چهره. فيلم روايتي ضعيف و افسانه وار از سال هاي زندگي موديلياني در پاريس است و رقابت پيکاسو با او. که به شکلي ناجوانمردانه ماجرا را به نفع موديلياني مصادره مي کند. بازي فريبنده اندي گارسيا و ترسيم پاريس به شکل جشني بيکران، تماشاگر سهل پسند ايراني را مقهور و مغلوب خود ساخت.

    21 گرم
    تاثير اين يکي آن قدر شديد و وسيع بود که نه فقط سينما دوستان در خلسهآن غوطه خوردند که سينماگران ما نيز تحت تاثير آن، شروع به ساخت فيلم هاي اپيزوديک با کاراکترهاي متعدد کردند. فضاي افسرده حاکم بر فيلم و فلاش بک، فلاش فورواردهاي متعدد آن، همراه با چند بازي افسانه يي از شان پن، نائومي واتس و بنيچيو دل تورو 21 گرم را به فيلمي اثرگذار بر جماعت سينمايي ايران بدل کرد.

    التهاب (مخمصه)
    کنار هم بودن آل پاچينو و رابرت دونيرو دو بازيگري که در ميان ايرانيان از محبوبيتي اسطوره يي برخوردارند و شيوه خاص فيلمسازي مايکل مان که داستاني گانگستري را با افه هاي روشنفکري هاشور مي زند، اين فيلم را به محبوب بسياري از سينمادوستان ايراني بدل کرد. بخصوص صحنه ملاقات آل پاچينو و رابرت دونيرو که دل از دل تمام آرزومندان بازيگري در سينما ربوده بود. التهاب (مخمصه) فيلم بزرگي است اما بي شک ديگر فيلم مايکل مان يعني نفوذي(Insiber) فيلم کامل تري است. اما اين فيلم زيبا تحت الشعاع شهرت التهاب و همچنين علاقه افراطي به گناه ميامي (آخرين فيلم مان) قرار گرفته است.

    مچ پوينت (امتياز نهايي)
    وودي آلن فيلمساز محبوب بسياري از دوستداران جدي سينما است، اما محبوبيت مچ پوينت خارج از اندازه معمول فيلم هاي وودي آلن بود. ملودرام پرآب و تاب فيلم و هنرنمايي برايان کاکس و اسکارلت يوهانسون همراه با فيلمنامه ظريف و دقيق و کارگرداني واکس خورده وودي آلن، مچ پوينت را به فيلمي بدل ساخت که براي دانشجويان ايراني بخصوص رنگ و بويي ديگر داشت. محبوبيت فيلم آنقدر بالا بود که کمتر کسي به پايان سرهم بندي شده فيلم و اتفاقات غيرمنطقي آن توجه کرد.

    Sincity(شهر گناه )
    پشتيباني گسترده مطبوعات سينمايي ايران ازSincity موجب شده تا اين محصول غيرمتعارف و عجيب زوج رودريگر ميلر به شهرتي غير منتظره دست يابSincity .د که با الگو گرفتن از فرم هاي کميک استريپ ساخته شده، موفق شده داستان پيش پاافتاده و گاه سطحي خود را به عنوان نمونه يي از روايت پست مدرن به تماشاگر سينما دوست ايراني بقبولاند.
    فيلم هاي ديگر که مي توانستند در اين فهرست حضور داشته باشند:
    مالهالند درايو (ديويد لينچ)، ممنتو (کريس نولان)، بيل را بکش (تارانتينو)، با او حرف بزن (آلمودوبار) باشگاه مشتزني (فينچر)، گناه ميامي (مايکل مان)، چشمان کاملا بسته (کوبريک)، خانه يي از شن و مه (پرلمان).
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان