621

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 621 :: سه شنبه 5 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

تشکر!

سلام به همه شما عزیزان
دو روز پیش (سوم دی) تولدم بود، در این دو روز گذشته تعداد زیادی از دوستان با ارسال ایمیل و کارت پستال، بهم تبریک گفته بودند، با توجه به تعداد زیاد ایمیلها امکان تشکر جداگانه از تک تک دوستان میسر نبود، لذا همینجا از همشون صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم .... شرمندم کردید.
همیشه گفته ام باز هم می گم، برای من مایه افتخار هست که دوستان خوب و عزیزی مثل شما دارم.
راستی برای نمونه، متن یکی از این پیغامهای تبریک را که یکی از عزیزترین کسانم برام فرستاده اند، و برام خیلی با ارزش هست را را در زیر نوشته ام.

باقی بقایتان!

******************

با هفت تا آسمون پر از گلهای یاس و میخک
با صدتا دریا پر از عشق و اشتیاق و پولک
یه قلب عاشق با یه احساس قشنگ و کوچک
فقط می خوام بهت بگم «تولدت مبارک!»
مبین جانم!
با یک دنیا عشق، روز تولدت را که برای من عزیزترین روز دنیاست، تبریک می گویم.

 

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره دیروز «روزانه» (620) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکسهای منتخب سال 2006 از نگاه msnbc
  • معرفي و دانلود فيلم: تقدير
  • دانلود آلبوم: ای که چشمات
  • این هم یک آهنگ دمو از آلبومی که هرگز بیرون نیامد! (ناصر عبداللهی)
  • MindSoft Utilities XP 9.5
  • نقشه جهان
  • جويدن ناخن و علت آن چيست؟
  • هتل كاليفرنيا
  • برای کاغذ پاره هایی به نام قطعنامه شورای امنیت
  • جنگ جهانی سوم
  • اخبار پراکنده
  • اگر مي‌خواهيد جذاب باشيد...
  • بهترین موبایل‌های سال 2006
  • خواب عجيب و صحيح
  • من «منگنز» هستم !
  • روزي كه داماد شدم
  • ورزش در زمستان
  • سخنان مهم رئيس‌جمهور در واکنش به صدور قطعنامه
  • و ...
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کریسمس مبارک به زبانهای مختلف
عکسهای منتخب سال 2006 از نگاه msnbc
بلندقد هستید یا کوتاه‌قد (یک فلش جالب)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

CNN: همه گروه‌هاي سياسي ايران انرژي هسته‌اي را حق خود مي‌دانند

شبكه خبري سي‌ان‌ان در گزارشي درباره مواضع ايران در سالي كه گذشت تصريح كرد: ايران در سال قبل سعي كرده به قدرت برتر در منطقه تبديل شود.
انيش رامان خبرنگار اين شبكه در اين گزارش اظهار داشت: رژيم ايران در طول يكسال گذشته صراحتاً اعلام كرده كه مي‌خواهد به نفوذ آمريكا در منطقه پايان دهد و در عوض تهران را به قدرت برتر در خاورميانه تبديل كند.
سي‌سي‌ان مي‌افزايد: ‌مهم است به خاطر داشته باشيم محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور ايران حدود يكسال و نيم پيش در ماه اوت 2005 به اين سمت انتخاب شد. وي در آن زمان چهره شناخته شده‌اي نبود اما با اختلاف زياد آرا در انتخابات پيروز شد. چهره رئيس‌جمهور ايران در يكسال گذشته در مسائل جهاني مطرح بوده و به آن‌چه مي‌خواسته يعني صدايي براي جهان اسلام و صدايي براي ابراز عصبانيت مسلمانان عليه غرب و آمريكا تبديل شده است. خبرنگار سي‌ان‌ان در ادامه افزود: احمدي‌نژاد از اين عملكرد دفاع مي‌كند و احتمالاً وي در سال آينده نيز از موضع خود كوتاه نخواهد آمد.
اين تحليل گر افزوده است: هيچ شواهدي وجود ندارد كه موضع رئيس جمهور ايران بعد از انتخابات اخير نرم تر شده باشد وي همچنان به اصول گرايي خود ادامه داده و همچنان خود را به عنوان رهبر و هدايت كننده مسلمانان جهان مطرح مي كند. بنظر مي رسد لا اقل تا انتخابات رياست جمهوري 2009 اين كشور چيزي نخواهد توانست مانع از ادامه كار احمدي نژاد شود.
گزارشگر سي‌ان‌ان در بخش ديگري از اين گزارش در مورد اين‌كه ايران چقدر به تكميل كردن چرخه سوخت هسته‌‌اي نزديك است گفت: اظهار نظر در اين‌باره مشكل است. اظهارات مختلف و مبهمي از جانب مقامات ايران مطرح مي شود. رئيس جمهورايران مي‌گويد اين كشور اكنون به يك قدرت هسته‌اي تبديل شده و داراي چرخه كامل سوخت هسته‌اي براي فراهم كردن انرژي هسته‌اي صلح‌آميز است.
سي‌ان‌ان ادامه داده است: تمام اين مسائل باعث ايجاد نگراني‌هايي شده است. اما مهمترين نگراني از اين حقيقت ناشي مي‌شود كه ايران در فعاليت‌هاي خود دقيقاً در چه جايگاه و مرحله‌اي قرار دارد. تخمين‌ها متفاوت است اما ايران صراحتاً اعلام كرده به فعاليت هسته‌اي خود ادامه مي‌دهد و چيزي نمي‌تواند مانع از آن شود.
گزارشگر سي‌ان‌ان افزود: همه گروه‌ها در ايران از مسئله هسته‌اي حمايت مي كنند. البته ممكن است شيوه عمل آن‌ها متفاوت باشد اما نهايتا يك هدف دنبال مي شود و آن اين است كه ايران احساس مي‌كند مي‌تواند از انرژي هسته‌اي غيرنظامي و صلح‌آميز برخوردار شود و كسي نمي‌تواند مانع آن شود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تقدير 
Kader

نويسنده، مدير فيلمبرداري، تدوينگر و کارگردان: زکي دميرکوبوز. موسيقي: ادوارد آرتميف. طراح صحنه: گونش چوبان. بازيگران: ويلدان آتاسور[اوغور]، اوفوک بايراکتار[بکير]، انگين آک يورک[زاگور]، موگه اولوسوي، مصطفي اوزن يلماز. ١٠٣ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ ترکيه، يونان.
بکير عاشق اُغور است. اُغور زاگور را دوست دارد، و زاگور عاشق جنايت...
زاگور از زندان آزاد مي شود. در شبي تابستاني و دلگير بد شانسي سبب بروز جنايتي در محله مي شود. همان شب اُغور ناپديد مي شود. اگر اين جنايت براي مادر زيبا و جوان اُغور که تحت حمايت جواد ثروتمند زندگي مي کرد، يا براي پدر فلج و برادر کوچک وي آغازگر دوراني سخت و تاريک است، اما براي بکير روزنه اميدي باز مي کند. بکير با دختري که خانواده اش براي او يافته اند، ازدواج کرده و زندگي تازه اي را آغاز مي کند. اما سال ها بعد، خبر مي رسد که زاگور در ازمير دو مامور پليس را کشته و دستگير شده؛ و اُغور نيز به استانبول بازگشته است. بکير با شنيدن اين خبر آتش عشق قديم در دلش روشن مي شود و براي يافتن اُغور به راه مي افتد. اين آغاز تعقيبي بي امان در کاباره ها، اتاق هاي هتل هاي درجه سه و دنياي مواد مخدر در پي اُغور است...

چرا بايد ديد؟
عاشق کيست؟ اُغور که کتک مي خورد و از تصميم خود برنمي گردد. رانده مي شود و نمي رود. تحقير مي شود، غرورش مي شکند. از اين زندان به آن زندان، از اين شهر به آن شهر به دنبال زاگور افتان و خيزان مي رود. يا بکير که همچون سگي وفادار، لجباز و مصمم رد اُغور را مي جويد؟
زکي دميرکوبوز متولد ١٩٦٤ اسپارتا، فارغ التحصيل دانشگاه استانبول در رشته ارتباطات از سال ١٩٨٦ با دستياري زکي اوکتن وارد سينما شد. اولين فيلمش بلوک ج در ١٩٩٤ سه جايزه مهم از جشنواره هاي آنکارا و استانبول را دريافت کرد. اما دومين فيلمش معصوميت در ١٩٩٧ بود که نام وي را پر آوازه و يکي از اميدها آينده سينماي مستقل ترکيه نمود. معصوميت در يک نظرخواهي به سال ٢٠٠٣ توانست درميان ده فيلم برتر ٨٩ سال سينماي ترکيه قرار بگيرد و جوايزي از جشنواره هاي بين المللي نيز دريافت کند.
دميرکوبوز کارگردان گزيده کاري است و تا امروز فقط هفت فيلم[در طول ١٣ سال- به غير از فيلم هاي نامبرده شده: سومين صفحه، اعتراف، سرنوشت و اتاق انتظار] ساخته، فيلم هاي او بسيار شخصي است و خودش ترجيح مي دهد تا با بودجه اي اندک و بي سر و صدا به توليد فيلم هاي مستقل خود بپردازد. اما تقدير قرار است نقطه عطفي در کارنامه او باشد. تقدير مقدمه اي بر داستان فيلم معصوميت است و پر هزينه ترين فيلم دميرکوبوز تا امروز...
دميرکوبوز که در فيلم هايش همواره تصوير کننده ضعف ها و اميال آدمي، تنهايي اش و شري است که از درونش برمي خيزد؛ توانسته تماشاگراني براي خود در ترکيه و ديگر کشورها بيابد. او بار ديگر به سراغ شخصيت هاي فيلم معصوميت رفته تا جواني آنها را تصوير کند. هالوک بيلگينر که در معصوميت نقش بکير ميان سال را بازي کرده بود، جاي خود را به اوفک بايراکتار[بازيگر نقش کوتاهي در اتاق انتظار] داده و دريا آلابورا نيز شخصيت اُغوز را به ويلدان آتاسور زيبا[بازيگر فيلم تحسين شده دو دختر جوان و سريال محبوب اگر زن اراده کند...] سپرده است. تقدير تا اين لحظه جايزه بهترين فيلم جشنواره آنتاليا و اوفوک بايراکتار نيز جايزه بهترين هنرپيشه نقش اول را به دست آورده اند. اگر به دنبال فيلمي متفاوت در روزگار ما هستيد، هر طور شده تقدير را ببينيد. در صدد انجام گفتگويي اختصاص با دميرکوبوز هستيم، چون يقين داريم که حرف هايي شنيدني[حتي بيش از آن چه تا امروز در فيلم هايش گفته] براي گفتن دارد.
دميرکوبوز به ما مي گويد که عشق با افتادن يک جفت چشم، به چهره اي فتان آغاز مي شود. عاشق همه چيز را از دست مي دهد، تا معشوق را بيابد. شايد عشق با درد، فقدان همه چيز، اشک و بدي پرورده شود. شايد خانه ها ويران و کودکان يتيم شوند، اما معصوميت هرگز از ميان نمي رود.
ژانر: درام.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت نوزدهم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱      سرور ۲      سزوز ۳

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

ای که چشمات
باصدای حامد وهابی

 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

این هم یک آهنگ دمو از آلبومی که هرگز بیرون نیامد! (ناصر عبداللهی)

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

MindSoft Utilities XP 9.5

Mindsoft Utilities XP نرم افزار بسيار مفيدي در زمينه ي بهينه سازي و بالا بردن كارايي ويندوز و مديريت همه جانبه ي سيستم عامل .ویژه گی ها:MindSoft Defrag ابزاري قدرتمند براي Defrag كردن و تفرق زدايي هارد ديسك كه براي بقاي عمر آن بسيار موثر است .MindSoft Internet Optimizer ابزاري براي بهينه سازي اينترنت و تنظيمات آن و بالابردن سرعت آن .MindSoft FreeRAM ابزاري براي افزايش حافظه اصلي سيستم و خالي كردن فضا هاي زايد و افزايش كارايي سيستم از اين طريق .MindSoft Maintenance ابزاري براي معاينه و رفع مشكلات سطحي سيستم.MindSoft Registry Cleaner پاكسازي رجيستري ويندوز از كليد هاي ناخواسته و زايد كه به بالابردي كارايي سيستم مي انجامد .MindSoft Safe Registry گرفتن نسخه ي پشتيبان از رجيستري ويندوز و بازگرداندن آن به حالت نخست...و بسیاری امکانات دیگر.

 لینک دانلود نرم افزار | لینک دانلود کرک
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.
 


 

دنیای موبایل

نقشه جهان

اين هم نقشه ناهمواري هاي جهان با قدرت زوم بالا كه به درد درس جغرافيا مي خوره.البته حجمش يك كم زياده

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.
 

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


عمریست تا به راه غمت رو نهاده​ایم

عمریست تا به راه غمت رو نهاده​ایم
طاق و رواق مدرسه و قال و قیل علم
هم جان بدان دو نرگس جادو سپرده​ایم
عمری گذشت تا به امید اشارتی
ما ملک عافیت نه به لشکر گرفته​ایم
تا سحر چشم یار چه بازی کند که باز
بی زلف سرکشش سر سودایی از ملال
در گوشه امید چو نظارگان ماه
گفتی که حافظا دل سرگشته​ات کجاست

 

روی و ریای خلق به یک سو نهاده​ایم
در راه جام و ساقی مه رو نهاده​ایم
هم دل بدان دو سنبل هندو نهاده​ایم
چشمی بدان دو گوشه ابرو نهاده​ایم
ما تخت سلطنت نه به بازو نهاده​ایم
بنیاد بر کرشمه جادو نهاده​ایم
همچون بنفشه بر سر زانو نهاده​ایم
چشم طلب بر آن خم ابرو نهاده​ایم
در حلقه​های آن خم گیسو نهاده​ایم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

5 دی
اگر خیال داری در پی سعادت خود باشی و تفاوتی در جهان به وجود آوری، خیلی زود درخواهی یافت که نمی توانی همرنگ جماعت باشی.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

راه زندگي راه گلزارها نيست بلكه راه خارهاست، پس بايد پاهاي قوي داشته باشيم تا به راحتي از اين خارها بگذريم

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ثمره تفریط و كوتاهی پشیمانی است و ثمره دور اندیشی سلامت.
امام علی (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

سیب زمینی های خوشمزه
برای آنکه سیب زمینی های سرخ شده و خوشمزه ای داشته باشید ، توصیه می کنیم که قبل از مرحله پخت هرگز به سیب زمینی نمک نزنید . این کار باعث نرم شدن و شکستن سیب زمینی در حال سرخ شدن می شود . می توانید قطعات سیب زمینی را پس از سرخ شدن داخل یک پاکت کاغذی تمیز ریخته و به آن نمک اضاف کنید ، سپس پاکت را کمی تکان بدهید . با این کار چربی اضافه سیب زمینی جذب کاغذ شده و در عوض سیب زمینی ها نمک را به خود جذب می کنند.
برای آنکه سیب زمینی سرخ شده خوش طعم تر شود ، آن را پس از خرد کردن مدتی داخل ظرف یخ قرار داده و در یخچال بگذارید ( سیب زمینی ها را درون یک ظرف گود پر شده با آب بریزید و روی آن را با یخ پر کنید) . سپس آنها را در آب کش ریخته و اجازه دهید تا آب آنها کاملا" خارج شود . همچنین می توانید سیب زمینی ها را روی یک تکه پارچه تمیز بریزید تا رطوبت آنها گرفته شود و بعد آنها را در روغن داغ سرخ کنید . بدین ترتیب سیب زمینی سرخ شده شفاف و خوش طعم خواهد شد.

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

جويدن ناخن و علت آن چيست؟

جويدن ناخن در خانواده هاي کم جمعيت به علت کم بودن همبازي يا توجه غيرعادي به فرزندان و در خانواده هاي پرجمعيت به دليل محيط شلوغ خانه و کم توجهي به نيازهاي عاطفي کودکان شايعتر است .
جويدن ناخن در کودکان بسيار شايع است و از نظر اجتماعي عادتي خجالت آور، ناپسند و غيرقابل قبول به شمار مي آيد که باعث بي نظمي ، آسيب ناخن و کوتيکول آن ، التهاب و عفونت ناخن ، مشکلات دنداني يا عوارض ديگر مي شود و نگراني کودک و خانواده را فراهم مي کند.
جويدن ناخن معمولا در شرايطي مانند استرس ، اضطراب ، تقليد، وراثت و نامنظمي ناخنها ممکن است ، ايجاد شود برخي از انواع شديد ناخن جويدن در عقب ماندگي هاي ذهني شديد و اسکيزوفرنيک هاي نوع پرانوئيد ديده مي شود گفتني است ، درمان بايد براساس نوع علايم ، علل و سن فرد باشد مراقبت از ناخن و کوتيکول آن شامل مانيکور کردن و خودداري از سرزنش ، تهديد، تنبيه ، راه حلي موثر و منطقي در جلوگيري و درمان است در مواردي که آسيب فيزيکي شديد روي مي دهد، بويژه در عقب ماندگي هاي شديد، بايد از روشهايي مانند رفتار درماني و دارودرماني کمک گرفت همچنين در صورتي که جويدن ناخن ، علامت اختلال روانپزشکي مانند اضطراب و افسردگي باشد، درمان دارويي آن ضرورت دارد.
http://lover-than-love.mihanblog

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

15- روژه گارودي در اسارت سرزمين آزادي

همچنين نه تنها در هيچيك از شبكه هاي تلويزيوني فرانسه به من اجازه صحبت به صورت پخش مستقيم داده نشده بلكه حتي با طرح دروغ هاي مضحك حق پاسخگوئي به اين بهتانها را نيز از من گرفتند.[1]

لاكروا، اومانيته، لوموند، ليبراسيون و ژورنال دوديمانش از جمله روزنامه هايي بودند كه حق پاسخگوئي را از من گرفتند و شروع به چاپ وقيح ترين دروغها درباره كتابم كردند.( ص 14)

براي اينكه مرا در معرض نكوهش خلق قرار دهند، واژه سحر آميز‹‹نفي گرايي››، جايگزين اتهامي شد كه متوجه كساني بود كه قرون وسطي با شيطان مراوده داشتند و از اين رو مستوجب آتش بودند. ( ص 15)

پس از اينكه مرا بعنوان نفي گرا به نام جامعه تحت تعقيب قانوني قرار دادند. با توسل به مراجع قانوني و قانون فوق ا لذكر در صدد ساكت كردن من برآمدند. ( ص 27)

مبارزه من عليه سياست صهيونيستي دولت اسرائيل بخش جدائي ناپذير مبارزه بي امان من عليه يهود ستيزي است.( ص 29)

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در همین زمان است که زرتشت آیینی نو می آورد:
خجسته پی و نام او زردهشت
که آهرمن بدکنش را بکشت
به شاه جهان گفت: پیغمبرم
ترا سوی یزدان همی رهبرم
و این پیامبر در نخستین پیام خویش به شاه می گوید که دین و حکومت باید یکی باشد:
بیاموز آیین و دین بهی
که بی دین همی خوب ناید شهی
و شاه نیز همگان را فتوا می دهد که به غیر از دین من:
به آیین پیشینگان منگرید!
در دیار ارجاسب اما داستان را باور نمی کنند و تسلیم دین و شاه نو نمی شوتد و این همه را به مسخره می کیرند، غافل از ان که چه اژدهایی دارد تنوره می کشد:
یکی پیر پیش آمدش سرسری
به ایران به دعوی پیغمبری
همی گوید از آسمان آمدم
ز نزد خدای جهان آمدم
خداوند را دیدم اندر بهشت
مرین زند و استا همه او نوشت
ارجاسب پس از این نامه ای به گشتاسب می نویسد و او را از فریب آیین تازه واز ریشه کن کردن آیین کهن می ترساند:
شنیدم که راهی گرفتی تباه
مرا روز روشن بکردی سیاه
بیامد یکی پیر مهتر فریب
ترا دل پر از بیم کرد و نهیب
سخن گفت از دوزخ و از بهشت
به دلت اندرون هیچ شادی نهشت
تو او را پذیرفتی و دینش را
بیاراستی راه و آیینش را
بیفکندی آیین شاهان خویش
بزرگان گیتی که بودند پیش

شاه نو اما در فکر قدرت است و آیین نو بهترین سرمایۀ این راه. پس لشکر گرد می آورد تا به نبرد با ارجاسب برخیزد. در این میان وزیر دانشمند و فرزانۀ او، اما سخنانی دارد که باید بارها و بارها خواند و از آن درس گرفت

 

 

مشکان
info@moshkan.com

سه شنبه: کلیپ هفته

هتل كاليفرنيا

برای مشاهده کلیپ اینجا را کلیک کنید

 

 

مصحف
@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

وَمَا أَنفَقْتُم مِّن نَّفَقَةٍ أَوْ نَذَرْتُم مِّن نَّذْرٍ فَإِنَّ اللّهَ يَعْلَمُهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ 270 إِن تُبْدُواْ الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِيَ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاء فَهُوَ خَيْرٌ لُّكُمْ وَيُكَفِّرُ عَنكُم مِّن سَيِّئَاتِكُمْ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 271 لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَـكِنَّ اللّهَ يَهْدِي مَن يَشَاء وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَيْرٍ فَلأنفُسِكُمْ وَمَا تُنفِقُونَ إِلاَّ ابْتِغَاء وَجْهِ اللّهِ وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَيْرٍ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ 272 لِلْفُقَرَاء الَّذِينَ أُحصِرُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ لاَ يَسْتَطِيعُونَ ضَرْبًا فِي الأَرْضِ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاء مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِيمَاهُمْ لاَ يَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ 273 الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلاَنِيَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ 274

 

ترجمه فارسي مکارم

و هر چيز را كه انفاق مى‏كنيد، يا (اموالى را كه) نذر كرده‏ايد (در راه‏خدا انفاق كنيد)، خداوند آنها را مى‏داند و ستمگران ياورى ندارند «270» اگر انفاقها را آشكار كنيد، خوب است! و اگر آنها را مخفى ساخته و به نيازمندان بدهيد، براى شما بهتر است! و قسمتى از گناهان شما را مى‏پوشاند; (و در پرتو بخشش در راه خدا، بخشوده خواهيد شد) و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد، آگاه است «271» هدايت آنها (به‏طور اجبار،) بر تو نيست; (بنابر اين، ترك انفاق به غير مسلمانان، براى اجبار به اسلام، صحيح نيست;) ولى خداوند، هر كه را بخواهد (و شايسته بداند)، هدايت مى‏كند و آنچه را از خوبيها و اموال انفاق مى‏كنيد، براى خودتان است; (ولى) جز براى رضاى خدا، انفاق نكنيد! و آنچه از خوبيها انفاق مى‏كنيد، (پاداش آن) به طور كامل به شما داده مى‏شود; و به شما ستم نخواهد شد «272» (انفاق شما، مخصوصا بايد) براى نيازمندانى باشد كه در راه خدا، در تنگنا قرار گرفته‏اند; (و توجه به آيين خدا، آنها را از وطنهاى خويش آواره ساخته; و شركت در ميدان جهاد، به آنها اجازه نمى‏دهد تا براى تامين هزينه زندگى، دست به كسب و تجارتى بزنند;) نمى‏توانند مسافرتى كنند (و سرمايه‏اى به دست آورند;) و از شدت خويشتن‏دارى، افراد ناآگاه آنها را بى‏نياز مى‏پندارند; اما آنها را از چهره‏هايشان مى‏شناسى; و هرگز با اصرار چيزى از مردم نمى‏خواهند (اين است مشخصات آنها!) و هر چيز خوبى در راه خدا انفاق كنيد، خداوند از آن آگاه است «273» آنها كه اموال خود را، شب و روز، پنهان و آشكار، انفاق مى‏كنند، مزدشان نزد پروردگارشان است; نه ترسى بر آنهاست، و نه غمگين مى‏شوند «274»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

dorna_na2005@yahoo.com

روزی هزار بار بر صفحه دل بنویس : میان بود و نبودش تنها یک حرف فاصله است ! به همین سادگی ! ومن روز و شب جریمه سنگین رفتنت را پرداختم وجز دل که روزی هزار بار خراش افتاد کسی نفهمید که از ب بودنت تا نون نبودنت فاصله تا بی نهایت بود

 

 

metemadi1351@yahoo.com

Do you know the relationship between two eyes..?
They blink together,
they move together
they cry together,
they see things together and
they sleep together BUT THEY NEVER SEE EACH OTHER..
That¢s what friendship is
But when a beautiful girl comes in front, one eye goes blink and the other remains open........ ......... ......... ......... .....
Moral of the story: Girls can break even the best of friendships

 

 

negar_334@yahoo.com

قلب من قلبي كه با تو مي زنه تو سينه داغونش نكن چشمي كه چشم براهته اينگونه گريونش نكن اشكهاي دونه دونمو سيلاب بارونش نكن اين دل عاشق منو بي سرو سامونش نكن تا وقتي قلب عاشقم به خاطر تو ميزنه طلسم تنهايي من با دستهاي تو ميشكنه

بهار من دوست دارم

 

 

alghadr@gmail.com

نفس!

پروردگار متعال مي فرمايد (هركس بايد بنگرد تا براي فردايش چه چيز از پيش فرستاده.) مخاطبي كه مامور نظارت شده، انسان است. به او امر شده تا در اعمالي كه انجام مي دهد و براي آخرت خود پيشاپيش مي فرستد، بنگرد. پروردگار همة انسان ها را ارشاد مي كند كه در خويشتن و وظايف خود يعني؛ عقايد و اعمال بنگرد. اين چيزهايي است كه انسان براي خود مي فرستد: ايمان يا كفر، فضيلت يا رذيلت، اطاعت يا معصيت و به تعبير جامع تر سعادت يا شقاوت.

 

 
shadow_1352@yahoo.com

وقت وصال
روزی در سراسر نیستی
رسیدم به حد تپش
زان پس، زمین با اشتیاق خوردم بس
من با دو گوش خود، عطر وجود را بو کشیدم؛
دست من حیران ماند.
پای خود را شستم، پایم رفت...
با دو دست خود از ابر سیاه زندگی بالا کشیدم:
ماه را من دیدم
و ستاره هایی را که سال ها آزگار درخشیدن بودند

اینک وقت وصال است، وصال او
او کیست؟
او خدای بی همتاست
وقت وصال کی است؟
همین حالا!

 

 

mr_gir20@yahoo.com

گیر3پیچ

دوستاي عزيز سلام ..
اميدوارم كه حال همگي خوب باشه ..
اول از همه از همه ي دوستان عزيز تشكر مي كنم كه با فرستادن پيامهاي محبت آميز خودشون به من لطف داشتن ..
من واقعا حس مي كنم روزانه خونه ي منه و تموم بچه ها هم خواهر و برادرامن ... خواهر برادرايي كه عميقا از ته دلم دوستشون دارم
منم كم كم حالم خوب مي شه .. چي مي شه كرد ... ما فكر مي كنيم كه توي اين دنيا جاودانه ايم و هيچوقت از درگذشت اطرافيانمون عبرت نمي گيريم كه هان اي دل عبرت بين ...
مرگ چيزي نيست جز نوازش دست پادشاه قدرتمند و مهربان بر سر روستايي ساده دل .. و چه كس تواند ارزش شوق آن روستايي را در زير نوازش درك كند ؟

خب .. يكبار ديگه از تمامي دوستان تشكر مي كنم . . همين امروز و فردا بر مي گردم با دستاي پر ..

موفق و مويد باشيد ..

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

برای کاغذ پاره هایی به نام قطعنامه شورای امنیت

سجاده ای داریم به وسعت زمین و قبله ای به عمق هستی و صفوفی به زیبایی اقیانوس و ایمانی راسخ تر از کوه ها و آیاتی به دل انگیزی حقیقت.
ما همواره به امامت نور خورشید نماز می گذاریم
ما که از برای خدا و در راه رضای او می جنگیم، برای خوش آیند هیچ شیطانی حاضر به صلح نیستیم و از میان همه باغ ها بهشت را دوست تر می داریم.
صدای خروش ما، سرود فتح ما، بانگ جهاد ما، شعر حیات ما، غریو خشم ما، آیه نماز ما و اذان زندگی ما همه یکی است ... الله اکبر الله اکبر
ما از میان تمامی انبیا، محمد را و از میان تمامی رهبران، علی را و از میان تمامی مجاهدان، حسین را و از میان تمامی قصه ها، قیام را و از میان تمامی کتاب ها، قرآن را برگزیده ایم
و تا محو ظلم و بت پرستی حتی یکدم از مبارزه دست بر نمی داریم ...

 

.

hussein_rfa@yahoo.com

حضرت روح الله در کریسمس نوفل لوشاتو

خانم مرضيه دباغ (حديده چي) نقل مي کند که خاطره اي را از زماني که حضرت امام در نوفل لوشاتو بودند و ولادت حضرت مسيح نزديک بود نقل مي کنند. وی می گوید :
« امام مي فرمود: اين همسايه ها با اين رفت و آمدهاي زياد و شلوغيها، خيلي اذيت شده اند، بهتر است هديه هايي برايشان بفرستيم، از قول من هم معذرت بخواهيد.
برادرها رفتند و چند جعبه شکلات و شيريني تهيه کردند و آوردند، امام سوال کردند: چي تهيه شده؟ بسته ها را به امام نشان دادند، امام فرمود: خارجيها به گل زياد علاقه دارند، چند شاخه گل هم برايشان بفرستيد.
همان شب عيد کريسمس هدايا را بين همسايه ها تقسيم کردند و فرداي آن روز ديديم که خيابان ها پر از خبرنگار و مردم است، من از يکي از برادران سوال کردم که چه خبر است؟ گفتند: خبرنگارها به خاطر هديه هاي شب گذشته آمده اند تا گزارش تهيه کنند. مصاحبه اي هم انجام شد و امام ارشاداتي در مورد تولد حضرت مسيح (ع) کردند. »
حجة الاسلام محتشمي نيز از کساني بود که اين شيريني ها و هدايا را تقسيم مي کردند؛ وی می گوید :
« يادم هست زنگ يکي از خانه ها را زدم، خانمي در را باز کرد، هديه حضرت امام را به او دادم، چنان هيجان زده شده بود که قطرات اشک از چشمانش فرو ريخت.
اين برخوردها و طرز رفتار امام آنچنان تاثيرگذار بود که يک روز ديديم يکي از اهالي نوفل لوشاتو تقاضاي ملاقات نمايندگان محل با امام را دارد؛ امام هم بي درنگ وقت دادند و روز بعد بود که پانزده نفر از اهالي محل با شاخه هاي گل آمدند.
امام به مترجم فرمودند که احوال آنان را بپرسد و ببيند که آيا نياز يا کار خاصي دارند؟ آنها گفتند: نه، ما فقط از نزديک امام را ببينيم و این شاخه های گل را به عنوان هدیه آورده ایم، امام هم با تبسم شاخه های گل را یکی یکی از دست آنها گرفتند و در میان ظرف و تنگی که در کنارشان بود قرار دادند، و آنها هم خیلی خوشحال شدند و از حضور امام رفتند. »

 

 

baran_sh16@yahoo.com

دختر جواني از مکزيک براي يک مأموريت اداري چند ماهه به آرژانتين منتقل شد پس از دو ماه ، نامه اي از نامزد مکزيکي خود دريافت كرد به اين مضمون : لوراي عزيز ، متأسفانه ديگر نمي توانم به اين رابطه از راه دور ادامه بدهم و بايد بگويم که در اين مدت ده بار به توخيانت کرده ام !!! و مي دانم که نه تو و نه من شايسته اين وضع نيستيم . مرا ببخش و عکسي را که به تو داده بودم برايم پس بفرست .
با عشق روبرت
دختر جوان رنجيـده خاطر از رفتار مرد ، از همه همکاران و دوستانش خواست که عکسي از نامزد ، برادر ، پسرعمو ، پسردايي و . . . خودشان به او قرض بدهند و او همة آن عکس ها را که تعداد زيادي بودند با عکس روبرت ، نامزد بي وفايش ، دريک پاکت گذاشته و همراه با يادداشتي برايش پست كرد ، به اين مضمون : روبرت عزيز ، مرا ببخش ، هرچه فکر کردم قيافة تو را به ياد نياوردم ، لطفاً عکس خودت را از ميان عکسهاي توي پاکت جدا کن و بقيه را به من برگردان .
لورا

 

 

maghi_a@yahoo.com

تنهايي

من غريبم و درغربت تنهايي و وحشت دردناك است ؛ اما تنهايي مرا وادار مي دارد تا هميشه به وطني رازآلود كه آنرا نمي شناسم، بينديشم و روياهايم را به شبح سرزمين دوردست پر مي سازد كه آنرا نديده ام.

 

 

sedaghat_amin@yahoo.com

جنگ جهانی سوم

شبي جورج بوش و توني بلر به بار رفته بودند و سرگرم گفتگو بودند. يک نفر کنارشان نشست و پرسيد که دارند راجع به چه موضوعي حرف مي زنند. جورج بوش گفت:« ما داريم جنگ جهاني سوم را طراحي مي کنيم و قصد داريم پانزده ميليون مسلمان و يک دندانپزشک را بکشيم» مرد پرسيد:« براي چي مي خواهيد يک دندانپزشک را بکشيد؟» جورج بوش روي شانه بلر زد و گفت:« ديدي گفتم هيچکس راجع به کشتن پانزده ميليون مسلمان سوال نخواهد کرد

 

 

sun1971_h@yahoo.com

اخبار پراکنده

در مناظره ای درباره انتخابات گفته شد:
مرتضی حاجی نماینده اتئلاف اصلاح طلبان بعد از ظهر امروز در میزگرد "تحلیل انتخابات 24 آذر" در خبرگزاری مهر اظهار داشت: بر خلاف تصور خیلی ها، شاهد حضور گسترده مردم در این انتخابات بودیم و این دلایل خاص خود را دارد.
وی افزود : شاید مهمترین دلیل حضور گسترده مردم موقعیت سیاسی کشور در جهان و دسته بندی علیه سیاست های هسته ای کشورمان در سطح دنیا باشد به این معنا که مردم نظام را قبول دارند و احساس کردند که باید از فرصت انتخابات استفاده کنند تا به نظام کمک کنند. حاجی تصریح کرد: برنده واقعی انتخابات 24 آذر، نظام جمهوری اسلامی بود .این عضو ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با اشاره به برخی گمانه ها در مورد مرگ اصلاحات، گفت: خیلی ها فکر می کردند که اصلاح طلبان در انزوای مطلق قرار گرفته اند و حتی با خشونت می گفتند اصلاحات مرد، ولی نتیجه انتخابات نشان داد اصلاحات زنده و پرتحرک است.
امیر محبیان(نماینده ائتلاف اصولگرایان) عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت به تعدد لیست های انتخاباتی در میان اصولگرایان اشاره کرد و گفت : این نشان معضلی در میان اصولگرایان است و اگر نتوانند آن را مدیریت کنند به بحران تبدیل خواهد شد.
محبیان تصریح کرد: رهبرانقلاب، اصولگرایی را طوری تعریف کرده است که فراتر از نام یک جناح بود .
وی با اشاره به اینکه نتایج انتخابات شوراها برای دولت پیامی واضح داشت گفت: البته این پیام به آن عمق و گستردگی که بعضی ها ادعا می کنند نیست و رایی که لیست لایحه خوش خدمت آورد، منطبق با میزان محبوبیت احمدی نژاد نبودٔ، مردم برای هر انتخابات پرونده خاصی باز می کنند . این کارشناس سیاسی با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان در شورای شهر گفت: نقطه قوت این طیف داشتن توان اجرایی بالا در میان نمایندگان اطلاح طلب به جز ساعی است،
محمد علی رامین( نماینده ائتلاف حامیان دولت یا رایحه خوش خدمت ) نیز در این میزگرد اظهار داشت: به نظر می رسدچند نوع تخریب علیه هاشمی رفسنجانی در انتخابات گذشته صورت گرفت که یک نوع آن از سوی کسانی بود به نام اصلاح طلب، ناجوانمردانه ترین فحاشی ها و تخریب ها را نسبت به وی اعمال کردند و دومین تخریب هم از سوی کسانی بود که ادعای طرفداری از هاشمی رفسنجانی را داشتند و مشاهده کردیم یک مرتبه کسانی به طرفداری از هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری ظهور کردند که بدترین و رذیلانه ترین شیوه ها را در خصوص وی به کار گرفتند.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه ابزاری قرار دادن برخی از جوانان بخصوص دختران که مردم ما به شدت در مقابل این جریان مقاومت کردند و از سوی دیگر تخریبی که به صورت عام هاشمی رفسنجانی هم شامل آن شد، تخریبی که در دوران 8 ساله اصلاحات علیه دین و روحانیت صورت گرفت، به گونه ای که هاشمی هم مصون از این قضیه نبود.
رامین گفت: دولت احمدی نژاد در مقابل هر نوع تخریب دینی و روحانیتی می ایستد و آنچنان فضایی با وقار و آرام ایجاد شده که مردم هم وقتی مشاهده کردند به هر دلیلی در انتخابات گذشته خود طرفداران هاشمی ، هم به نوعی در تخریب وی سهیم بودند، در این انتخابات به درستی تشخیص دادند که جای هاشمی رفسنجانی در خبرگان است و از طرفی با این انتخاب خود نوعی دلجویی، وفاداری و محبت را به هاشمی رفسنجانی ابراز داشتند.
این فعال سیاسی در پاسخ به این سئوال که آیا ورود تنها دو تن از رایحه خوش خدمت به شورای شهر، به معنای نه گفتن مردم به دولت است، اظهار داشت: ما هیچ ادعایی برای پیروزی نداریم و برای پیروز شدن به هر قیمتی وارد عرصه نشده ایم ، بلکه ما به عنوان حامیان دولت آمده ایم و آنچه که مردم تصمیم می گیرند، برای ما مهم است.
وی ادامه داد: هنگامی که دولت هر نوع انتساب به خودش را در خصوص رایحه خوش خدمت نفی می کند و حتی از به کار گرفتن نام حامیان دولت اسلامی هم پرهیز می دهد، هر چند که مدعی طرفداری از دولت بودند اما دولت اجازه نداد، تمایزی بین این گروه با سایر گروهها باشد.
رامین خاطرنشان کرد: مسئله ای که خیلی روشن است این موضوع است که هیچ چهره سیاسی خاصی در این گروه که منتسب یا مرتبط با دولت باشد در حقیقت وجود نداشت و بذرباش به عنوان مشاوررئیس جمهور و یا زریبافان دبیر دولت تا هنگامی که استعفا نداده بودند، وارد این بحث نتوانستند بشنوند .
وی گفت: زریبافان نیز استعفا نداده بود به دلیل اینکه منع قانونی برای او پیش نیامده بود و تا زمانیکه منع قانونی بوجود نیامده بود، سر کارش حضور داشت و کلیه گروههای اصولگرای دیگر نیز اعلام کردند که بیشتر از هر گروه دیگری حامی دولت هستند.
رامین خاطرنشان کرد: از منظر مردم، لیست رایحه خوش خدمت که از هیچ چهره ای که در میان مردم وجاهت سیاسی، ملی و ورزشی داشته باشد، استفاده نکردیم و حتی فرصتی برای معرفی این لیست هم به مردم برایمان ایجاد نشد.
-----------------------------------------------------------
كالا‌هاي با نام «خليج‌العربي» منهدم مي‌شوند:كميته فني بررسي ممنوعيت صادرات و واردات كالاها با نام جعل‌شده براي خليج فارس در گمرك ايران تشكيل شد.
محمدرضا نادري ـ معاون امور گمركي گمرك ايران ـ در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر افزود: ممنوعيت واردات كالا‌هايي كه با نام خليج عربي وارد گمركات كشور شود و يا برخي پوشاك يا لوازم ديگر كه نقشه خليج فارس بر روي آنها تبليغ شده به جاي نام خليج فارس، خليج العربي حك شده باشد ممنوع است و از ترخيص آنها جلوگيري مي‌شود.
وي تصريح كرد: عمدتا كالا‌هايي كه نام خليج العربي بر روي آن‌ها حك شود با نظر نماينده دادستاني منهدم مي‌شوند و به هيچ وجه حق ورود به كشور را ندارند.
نادري درباره ممنوعيت صادرات با نام خليج عربي نيز توضيح داد: براي اتخاذ اين تصميم مراحل بررسي كارشناسي آن با تشكيل يك كميته فني ويژه در گمرك آغاز شده تا با اتخاذ تصميم كارشناسي شده هم به صادرات كشور لطمه‌اي وارد نشود و هم زير بار فشار سياسي برخي كشور‌ها نباشيم.
---------------------------------------------
تجمع اعتراض‌آميز جنبش عدالتخواه دانشجویی :جنبش عدالتخواه دانشجويي در پي صدور قطعنامه شوراي امنيت، با تاكيد بر اينكه منافع اقتصادي دشمنان ملت ايران بايد به خطر بيفتد، مقابل دفتر شركت نفتي شل انگلستان تجمع اعتراض‌آميز مردمي- دانشجويي برگزار کرد
جنبش عدالتخواه دانشجويي در ادامه بيانيه خود نوشته است:در اين ميان تلاش كشورهاي اروپايي و علي الخصوص انگلستان كه متاسفانه در تهران صاحب دو سفارتخانه كه يكي غصب شده است (مشهور به باغ قلهك) مي‌باشد و اخيرا اظهارات توهين آميز دولتمردانش عليه ايران بالا گرفته است، بدون واكنش به موقع دستگاه ديپلماسي و بدنه فعال حزب اللهي مواجه شده است كه جاي تعجب دارد!
جنبش عدالتخواه دانشجويي در پايان آودره است:جنبش عدالتخواه دانشجويي ضمن حمايت از مواضع اصولي رئيس جمهور و دولتمردان كشور در مساله هسته‌اي اعلام مي‌كند:
الف) نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد سريعا طرح خروج از npt را در صحن علني مجلس تصويب نمايند و از ورود بازرسان آژانس اتمي به ايران جلوگيري نمايند.
ب) منافع اقتصادي دشمنان ملت ايران نبايد در كشور تامين باشد و مردم و دولت بايد مقدمات تنبيه اقتصادي آنان را مهيا كنند.
ج) اين تشكل دانشجويي براي آغاز اين اقدام عملي فردا (دوشنبه) ساعت 15 عصر در مقابل دفتر شركت نفتي شل انگلستان (واقع در ايستگاه مترو ميرداماد، ساختمان روزنامه اطلاعات) تجمع خواهد كرد تا خواستار اخراج آنان از خاك عزيز ايران شود.

 

 

gwmorteza@yahoo.com

اگر مي‌خواهيد جذاب باشيد...

همة ما علاقه‌منديم يادمان در دلهاي اطرافيان باقي باشد و اين تنها با سلاح خُلق خوش حاصل مي‌شود. هنگامي كه به خاطرات پررنگمان با آشنايان مراجعه مي‌كنيم افراد مهربان و خوش اخلاق از ماندگارترين شخصيت‌ها در ذهن و رحمان مي‌باشند. چنين ماندگاري در قلب‌ها آرزوي همه ماست و اين مهم به دست نمي‌آيد مگر آن كه از رموز آن آگاه باشيم‌.
يكي از مهمترين رازهاي رسيدن به آن جذابيت است و قبل از هر چيز بايد بدانيم كه جذابيت چيزي غير از زيبايي است‌. شخص مي‌تواند صورت زيبايي نداشته باشد اما بسيار جذاب باشد و هم چنين مي‌تواند بسيار زيبا باشد اما اصلاً جذابيت نداشته باشد. جذابيت و گيرايي يك ويژگي كاملاً اكتسابي است و به راحتي مي‌توانيم صاحب آن باشيم‌:
1 - ظاهري آراسته داشته باشيد.
تميز و مرتب باشيد، هماهنگي و پاكيزگي شما، ناخودآگاه شما را جذاب مي‌كند. بعضي از افراد براساس تصوري اشتباه براي جذاب شدن به زحمت زيادي مي‌افتند و خود را به شكل‌هاي عجيب و غريبي درست مي‌كنند. مهمترين مسئله اين است كه مرتب و هماهنگ و در عين حال ساده باشيد. نامرتب بودن حتي حرفهاي قشنگ‌، مثبت و تأثيرگذار شما را ضايع مي‌كند. فرزندي كه هميشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهري مرتب مي‌بيند، ظاهر آراسته فردِ ناآشنا او را نمي‌فريبد. چون ممكن است جذب ظاهر آراسته كسي شوند كه تأثير منفي او از اثرات مثبتش به مراتب بيشتر باشد.

2 - بيشتر سكوت كنيد:
غالباً افراد به اشتباه براي اين كه جذاب‌تر شوند، بيشتر شلوغ مي‌كنند و به خطا مي‌روند. سكوت‌، يك تأثير ذهني و رواني بسيار قوي مي‌گذارد. در سكوت‌، فرد پيرامون خود خلاء ايجاد مي‌كند و هر خلايي‌، جذب را سبب مي‌شود. آنها كه بيشتر صحبت مي‌كنند و كمتر مي‌شنوند از جذابيت خود مي‌كاهند، حال آن كه سكوت و گوش دادن بيشتر به واقع شما را عاقل‌تر و قابل اطمينان‌تر معرفي مي‌كند و اين زمينه‌اي مساعد براي صميميت بيشتر است‌. سكوتي سرشار از اعتماد به نفس سرچشمه صميميت است‌.

3 - نرم و ملايم سخن بگوييد:
هنگامي كه نرم و ملايم صحبت مي‌كنيد افراد را جذب خود مي‌كنيد و به راحتي مي‌توانيد بر روي آنها تأثير بگذاريد. آدم‌هاي خشن و داد و بيدادي افراد مناسبي براي اطمينان كردن‌، نيستند.

4 - فرد محترمي باشيد:
بي‌احترامي به خود، به ديگران و بي‌احترامي و بي ادبي در كلام و رفتار همگي از جذابيت شما مي‌كاهد. شما بايد هم در ظاهر آراسته باشيد و هم در باطن وارسته‌. افراد مؤدب و متين و محترم بي ترديد جذابند و اين جذابيت از درون موج مي‌زند.
محترم و مؤدب و باشخصيت باشيد، خواهيد ديد خود به خود جذاب مي‌شويد.

5 - زياد شوخي نكنيد اما بسيار تبسم كنيد:
شوخي فراوان از انرژي ذهني و جذابيت شما مي‌كاهد چرا كه شوخي فراوان به تدريج مرزهاي لازم بين افراد را از بين مي‌برد متبسم باشيد كه تبسم به چهره شما جذابيتي عميق و ژرف مي‌بخشد. در تبسم‌، سنگيني و متانت و جذابيت است‌.

6 - قاطعيت يعني جذابيت‌:
كساني كه شخصيت قاطعي دارند و هدفها و ارزش‌هاي معيني دارند، بي‌استثنأ مي‌توانند افراد جذابي باشند. زيرا شخصيت‌هايي جذاب و تأثيرگذارند كه بسيار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند. به دنبال اهداف مشخصي بودن و به آنها رسيدن اعتماد به نفس زيادي به ارمغان مي‌آورد و جذابيت از وجود چنين شخصي موج مي‌زند.
آسان بود، اين طور نيست‌؟ فكر مي‌كنم شما هم مي‌توانيد يكي از جذاب‌ترين و ماندگارترين‌ها باشيد. معطل نشويد دست به كار شويد!

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

   قسمت دوم ؛ شورای شهر
ا ) پنجشنبه شب ، مادربزرگ بنده ، شب هنگام قلبش می ایستد و انا لله و انا الیه راجعون . به همبن راحتی . در گزارش فوت نوشته می شود ؛ " علت مرگ : ایست قلبی بر اثر آلودگی هوا " . مرگ حق است و کاری هم نمی شود کرد . جالب اینجاست که دکتر اورژانس تهران می فرمایند این سومین مورد از صبح است و یک بچه خردسال و یک زن باردار هم در آی سی یو هستند .
ب ) شش ماهه دوم سال ، همگی در ترافیک عصر هنگام ، هزاران ساعتمان تلف می شود . اعصابمان بهم می ریزد و کنترل عصبی را از دست می دهیم . چه می شود کرد ؟ ماشین نخریم ؟
از خانه بیرون نیایم ؟ کدامین اتوبوس ، تاکسی و وسیله حمل نقل شهری آماده خدمت است ؟
پ ) پیاده رو ها را کنده اند . هوا سرد شده و همینطور ول کردند و رفته اند . چه کسی قرار است نظارت بکند ؟ اصلا کدام ناطری در این هوای سرد حاضر است بالای سر چهار تا عمله بایستد و پیگیر باشد ؟ پس گور بابای شهر فعلا !
ت ) بعضی از خیابان ها را برای آسفالت مجدد کنده اند . هوا سرد است و ... فعلا این یک را هم تا گرم شدن هوا بی خیال .
ث ) انواع و اقسام ریز و درشت تابلوهای تبلیغاتی در بدترین جاهای ممکنه نصب شده . ریخت شهر به کلی دگرگون شده . در یک کوچه سه متری ، یک برج پانزده طبقه ، کوچه را بهم ریخته و جلوی نور گیری خانه های تک طبقه را گرفته . چه کسی نظارت می کند ؟ فعلا پس هوا را می فروشیم و آقازاده بزرگ می کنیم تا بعد !
ج ) از زمان کرباسچی قرار است آشغال ها ساعت نه شب جمع شود . محله ما را که زودتر از سه نصفه شب نمی آیند ، محله شما چطور ؟
چ ) هر کجای این درندشت بخواهید ماشین پارک کنید یکسری کماندو با نام پارکبان آسایشتان را می گیرند و پول طلب می کنند . اگر زیر تابلو ایستادن ممنوع ، ممنوع است ، پس فروش آن مکان برای چیست ؟ راستی دقت کرده اید که پارکبان ها با سوت شما را صدا می کنند ؟
ح ) ساعت دو نصفه شب خوابیده اید که متوجه می شوید ، رختخوابتان بر اثر تکان دارد از پنجره بیرون می افتد . سرتان را از پنجره بیرون می کنید می بینید همسایه محترم بساز بفروشتان دارد تیر آهن خالی می کند . تا صبح به قانون فحش می دهید و صبح با چشمهای پف کرده از خانه بیرون می زنید .
و هزاران مورد دیگر .
عملکرد شورای شهر قرار است نظارت بر این موارد و موارد دیگر باشد . نمیدانم اگر این ناظران شهری اصلاح طلب باشند یا اصول گرا چه فرقی در کیفیت نظارتشان باید باشد ؟ که اگر اینوری ها پیروز شوند ما جشن می گیریم و اگر آنوری ها ، غصه دار می شویم .
نگاهی به افرادش می اندازم . شیبانی و چمران را با ویلچر اینور و آنور می برند و قسطی نفس می کشند . خادم کشتی گیر است و اصلا تو باقالی ها نیست . خواهر رییس جمهور ، هیچ تجربه ای از مدیریت شهری ندارد . ربط وزارت ارشاد به شهر را هم نمی دانم که ببینم مسجد جامعی قرار است چه کاری انجام دهد . ساعی ، تکواندو کار است دبیر کشتی گیر و آن یکی وزیر اموزش و پرورش بوده و ... . فارغ از چپ و راست ، اصلا این ها کی هستند ؟ سابقه اجرایی شان کجاها بوده ؟ رشته تحصیلی شان چه ربطی به مدیریت شهری دارد ؟ تجربه موفق شان در این زمینه کجا بوده ؟ اصلا در کجای دنیا ، مدیریت شهر را به یکسری آدم می دهند که هیچکدام ، هیچ تجربه ای از شهر و شهر داری ندارند ؟
نمی دانم چرا نباید فکر کرد که حضرات فقط برای جناح های سیاسی و ذخیره پولی برای کوری و پیری چنین به آب و آتش می زنند !
اصلا مملکت انگار باید اینگونه بچرخد . هر چقدر طرف از مرحله پرت تر باشد و متضاد با آن نهادی که مدیرش یا وزیرش می شود باشد ، کشور آبرومندانه تر به گند کشیده می شود و خودتان حتما می بینید .
شهرداری شده است یکی از منابع مهم درآمد مملکتی که حتی آسمان ( تراکم ) و کنار جوی آب را می فروشد ( پارکبان ) . شورای نظارت بر کارش هم چه بگویم ؟ واقعا اگر اصول گرا یا دوم خردادی ها برنده شوند و کرسی ها را بگیرند ، آشغال ها ساعت نه شب جمع می شود ؟؟؟ اصلا این شورا چرا باید سیاسی باشد ؟ دوستانی که رای می دهید ، فقط با رای خود ( به هر جناحی ) کمک کرده اید که پول بیت المال صرف شهرتان نشود و یکراست در جیب آقایان قرار بگیرد .
راستی اسم استاندار و فرماندار تهران را یکی به ما بگوید . متشکرم .

 

 

alirezamajidi@gmail.com

بهترین موبایل‌های سال 2006 ، پیشرفت‌های گوشی‌های موبایل در سال 2006

سایت معتبر CNET در مقاله‌ای به بررسی پیشرفت‌های صنعت موبایل پرداخته و بهترین گوشی‌های موبایل سال 2006 را از جهات مختلف انتخاب کرده است:
در طی سال 2006 گوشی‌های موبایل ، مجهز به دوربین‌های بهتری شدند ، رقابت بین گوشی‌ها از لحاظ زیبایی و اصطلاحا مد شدت بیشتری پیدا کرد ، به‌کارگیری فن‌آوری‌های GPS  و
Wi-Fi در موبایل‌ها معمول شد و پیشرفت‌  در شبکه‌های ارتباطی موبایل ، امکان دانلود سریع‌تر محتوا را برای کاربران میسر ساخت.
گوشی‌های نسل سوم سونی اریکسون و نوکیا ، دوربین‌های 3 مگاپیکسلی پیدا کردند. در زمینه کیفیت عکس‌های گرفته شده گوشی‌های K800i و N73 برتری خاصی داشتند ولی ما گوشی نوکیا را به خاطر توانایی آپلود عکس به سایت فیلکر بیشتر دوست داریم.(واقعا که دلشان خوش است ، اینترنت موبایلی و از آن مهم‌تر فلیکرمان کجا بود!)
شرکت ال جی گوشی شکلات
Chocolate را که طراحی مبتکرانه‌ای داشت وارد بازار کرد ، این استراتژی هوشمندانه بازاریابی این شرکت است که گوشی‌ای با طراحی متفاوت تولید کند که به سرعت از سوی رقبا مورد تقلید قرار گیرد.
در زمینه شیکه های ارتباطی موبایل هم پیشرفت‌هایی در سال 2006 به وقوع پیوست ، شرکت‌های
Telstra و Vodafone در این زمینه پیشگام بودند.
در عین حال اخیرا شایعاتی از سوی شرکت اپل به کوش می‌رسد مبنی بر اینکه شرکت قصد دارد وارد بازار موبایل شود و
iPod phone بسازد که ترکیبی از آی‌پاد و موبایل است.

بهترین موبایل سال 2006 از لحاظ دوربین: سونی اریکسون K800i به خاطر ویژگی‌ها و طراحی کاربرپسند

بهترین طراحی مبتکرانه : ال جی شکلات KG800

بهترین گوشی تاشوی سال 2006 : سامسونگ D900
Samsung D900 (Ultra Edition 12.9)

 

امید آینده بازار : Telstra hiptop 2
Telstra hiptop 2

 

بهترین گوشی هوشمند برای کاربران تجاری : BlackBerry 8700
BlackBerry 8700

 

بهترین گوشی از لحاظ مد و طراحی : سونی اریکسون Z610i
Sony Ericsson Z610i

 

باریک‌ترین گوشی : موتورلا SLVR L7
Motorola SLVR L7

 

 

پر زرق و برق‌ترین گوشی سال : موتورلا D&G RAZR V3i
Motorola D&G RAZR V3i

 

بهترین پخش‌کننده MP3 و رقیب عمده آی‌پاد : سونی اریکسون W810i
Sony Ericsson W810i

 

 بهترین بلک‌بری سال : BlackBerry Pearl 8100

BlackBerry Pearl 8100
بلک‌بری‌ها ابزارهای قابل حملی هستند که از سال 99 به وسیله شرکت RIM ساخته شدند و توانایی‌هایی مانند دریافت و ارسال میل و فکس ، مرور صفحات اینترنت و تماس‌های تلفنی دارند.

بهترین گوشی از لحاظ دریافت و ارسال ایمیل : نوکیا E61
Nokia E61

 

مقاوم‌ترین گوشی : نوکیا 5500 اسپرت
Nokia 5500 Sport

 

بهترین گوشی با توانایی جی‌پی‌اس : Mio A701
Mio A701

 

موبایلی که خوانندگان سایت ، بیشترین مشکل را با آن داشتند : نوکیا 6280
Nokia 6280

 

مأیوس‌کننده ترین گوشی سال : نوکیا N91
Nokia N91

 

امید آینده نوکیا : نوکیا N95 با گوشی 5 مگاپیکسلی
Nokia N95

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

5 دی / 26 دسامبر / 5 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
5 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اشتباه استراتژيك و ضعف به تعرض چنگيز خان انجاميد ، اصلي كه كهنه نشده است

 چنگيزخان

چنگيزخان

تاريخنگاران آغاز زمستان سال 596 خورشيدي (اواخر دسامبر 1217 ميلادي ) را پايان كار حكومت قرا ختائيان و غوريان در آسياي ميانه ، و همسايه شدن قلمرو سلطان محمد خوارزمشاه با قلمرو چنگيز خان نوشته اند . خوارزمشاه با از ميان برداشتن قراختائيان كه ميان قلمرو او و قلمرو چنگيز خان حايل بودند مرتكب يك اشتباه سياسي بزرگ شد. چنگيز خان برنامه حمله به غرب متصرفات خود و ورود به دنياي سفيد پوستان را نداشت كه رويدادهاي سال بعد (1218 ميلادي) پاي او را به ايران و نيز سرزميني كه امروز كشور روسيه است باز كرد و عمده ترين اين رويدادها ، قتل فرستادگان بازرگاني چنگيز در شهر مرزي اترار بود كه فرماندار آن مورد حمايت مادر خوارزمشاه قرار داشت . چنگيز در نظر داشت كه با خوارزمشاه روابط دوستانه و با قلمرو او داد و ستد تجاري داشته باشد كه حادثه اترار روي داد.خوارزمشاه چند اشتباه سياسي و استراتژيك ديگر هم مرتكب شده بود كه يكي از انها گرفتن فتواي مغاير شرع بودن خلافت عباسيان از روحانيون و ديگري تحريك حكام محلي بر ضد يكديگر بود به گونه اي از تشكيل يك نيروي بزرگ واحد در برابر مغول جلوگيري شد. تاريخ اين درس را داده است كه پيروزي مغولها و هر فاتح ديگر تا به امروز نتيجه ضعف دفاعي و اقتصادي طرف ديگر و تفرقه و نفاق در آن بوده است. چنگيزيان پس از تصرف شهرهاي نامتحد هنگامي كه در مركز اروپا و همچنين در شام با دو دولت داراي قدرت مركزي رو به شدند شكست خوردند و از ادامه پيشروي دست كشيدند . جنبش غير متعهدها هم در قرن گذشته با همين فلسفه به وجود آمد كه به دلايل متعدد بعدا ضعيف و عليل شد.

 

پيشنهادهاي سال 1331 مردم ايران به اصلاح نظام انتخاباتي

دکتر شايگان

دکتر شايگان

دكتر علي شايگان كه از سوي دكتر مصدق به رياست كميسيون اصلاح نظام انتخاباتي ايران منصوب شده بود و قبلا طي اعلاميه هايي از اصحاب نظر و ساير اتباع كشور خواسته بود كه پيشنهادهاي خود را به آن كميسيون اعلام دارند تا بررسي شوند در اين روز در دي ماه 1331 نظرات واصله را كه به صورت موضوع هاي جداگانه دسته بندي شده بودند اعلام داشت. نظرات واصله چهار پيشنهاد كلي را به دست مي داد از اين قرار:
     1ـ مشاركت بانوان؛ زيرا كه مردم ايران كه قانون اساسي به آن اشاره كرده، تنها مردها نيستند و زنان از آغاز مشروطيت از اين حق به طور غيرقانوني محروم شده اند. 2 ـ انتخابات به صورت شورايي درآيد و نمايندگان مجلس به صورت هرم از جانب شوراهاي منتخبه محلي برگزيده شوند تا بهترهاي جامعه باشند.
     3 ـ اگر شمار نامزدهاي انتخابات بيش از ميزان منطقي و متعارف باشد، اين نامزدها از ميان خود براي هر حوزه حد اكثر پنج نفر « بهتر » را تعيين كنند تا مردم در روز راي دادن تكليف خود را بدانند.
     4 ـ چون شناخت راي دهندگان از نامزدها محدود است، انتخابات دو مرحله باشد و در مرحله اول كساني انتخاب شوند كه ماموريتشان تنها انتخاب نمايندگان مجلس از ميان بهتر ها و از جمله خودشان باشد.
    

 

چند تحول تاريخي راديو تلويزيون در ايران در دي ماه

در 26 دسامبر( ديماه ) درسالهاي مختلف در زمينه تلويزيون سه رويداد در ايران ثبت شده است : در 1335( 1956ميلادي ) دولت وقت به يك فرد حقيقي ( حبيب ثابت ) پروانه تاسيس نخستين فرستنده تلويزيوني را داد ، درسال 1338 ( 1959 ) مستشاران نظامي و آمريكاييان ديگر در ايران داراي فرستنده تلويزيوني از آن خود شدند و در سال 1350(1971) غلامحسين صالحيار روزنامه نگار بنام براي سازمان راديو ـ تلويزيون دولتي ايران يك خبرگزاري به وجود آورد كه بعدا به واحد خبر تغيير نام داد.
    چهار هفته بعد ، از ششم بهمن 1350(ژانويه 1972) راديو ايران به ساختمان خيابان جام جم منتقل و در جوار تلويزيون قرار گرفت . قانون مصوب خرداد سال 1350 راديو ــ تلويزيون ايران را در هم ادغام و اين رسانه ها را در انحصار دولت قرارداد و راديو تلويزيونهاي ديگر منحل و يا به سازمان واحد ضميمه شدند . تورج فرازمند به مديريت اخبار راديو و ايرج گرگين به مديريت اخبار تلويزيون منصوب شدند و مرتضي اخوت معاون فرازمند شد. با اين انتصابات روش تهيه و تنظيم و پخش اخبار هم تغيير كرد.

 

تثبيت بهاي آپارتمان و ملي شدن اراضي تپه هاي شمالي تهران

دولت وقت در اين روز در سال 1347( دسامبر 1968 ) مصوبه تازه اي بر آئين نامه هاي اجرايي قانون تملك آپارتمان اضافه كرد كه طبق آن بهاي هر متر اپارتمان برحسب محل و مصالح ساختماني 300 تا 600 تومان( 6000 ريال ) تثبيت شد و درهمين روز در سال 1346 خورشيدي اراضي و تپه هاي شمال شهر تهران ملي و خريد و فروش و واگذاري آنها ممنوع اعلام شد و طبق قانون ديماه 1354 فروش و واگذاري اراضي دولتي به كارمندان دولت و بازنشستگان هم ممنوع گرديد.

 

سرشماري به سبك اروپا در ايران و جمعيت شهر اصفهان

با انجام نخستين سرشماري به سبك اروپايي در شهرهاي بزرگ ايران ، در اين روز در سال 1319( 26 دسامبر 1940) اعلام شد كه در شهر اصفهان ( بدون حومه آن ) 204 هزار و 600 تن زندگي مي كنند و دومين شهر بزرگ ايران است. جمعيت همدان نيز طبق اين سرشماري 103 هزار و 900 تن بود.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

05/10/58
مخالفت كويت با هرگونه پيشنهاد شوراي امنيت براي محاصره دريايي ايران.

05/10/59
جبهه هاي جنوب : درگيريهاي محدود در فياضيه ، محمّديه و سلمانيه و نيز اجراي آتش خودي روي بستان .

سخنان امام خميني مبني بر اينكه مسألة صدام مسألة عرب نيست مسئله نوكري ابرقدرتهاست .

نظرات امام جمعة تهران دربارة اوجگيري اختلافات داخلي و اقدامات موذيانة گروهها در صحنة سياست .

معامله دو ميليارد دلاري سلاح بين عراق و ايتاليا و تصويب فروش موتورهاي كشتي جنگي آمريكايي به ايتاليا به عنوان بخشي از اين قرارداد .

وزير اطلاعات عربستان ضمن مثبت خواندن موضع عراق و دعوت ايران به قبول بيهودگي جنگ ، اعلام كرد : جنگ ايران و عراق در رأس مسائل مطروحه در كنفرانس آتي وزراي خارجي كشورهاي اسلامي خواهد بود .
 

 

زلزله بم

نگين سبز کوير کرمان و شهر نخلستان هاي آباد در صبحدمي که باردار فاجعه اي به عظمت کشته شدن بيش از 40 هزار نفر بود در 12 ثانيه فرو ريخت و مصيبت و ماتم را تا هميشه مهمان دل مردمانش کرد، بم ديگر نمي خنديد و در دل کوير کرمان با صداي پرندگان شاد و شهد شيرين خرمايش فخر نمي فروخت، در آن روزها به جاي صداي نهرها و آواز پرندگان در گوشه و کنار شهر صداي گريه زناني به گوش مي رسيد که با ديدن آوارها به ياد لحظات با هم بودن براي ديوارهاي فرو ريخته خانه آواز مصيبت مي خواندند.
بامدادي كه يادآور خاطره اي بسيار تلخ در تاريخ كشور ماست، خاطره اي كه سال ها در اذهان مردم ايران باقي خواهد ماند. آن هنگام كه ساكنان «بم» و روستاهاي اطراف آن در خواب بودند، ناگهان زلزله اي به قدرت 5/6درجه ريشتر رخ داد و شهري با 90هزار نفر ساكن زيرورو شد. خرابي اين زلزله تا شعاع بيش از 50 كيلومتر را دربر گرفت و باعث ويراني بسياري از خانه ها، ادارات و مزارع و طرح هاي عمراني، كشاورزي، فرهنگي و ورزشي شد. اين زلزله مهيب، 40 هزار كشته داشت و شهر بم و روستاهاي اطراف آن را به تلي از خاك تبديل كرد.
بامداد روز جمعه پنجم دي ماه سال، ???? (?26 دسامبر 2003 ) تيتر نخستين خبر اين بود:
"زمين لرزه شهرستان بم را تكان داد."
دقايقي بعد مشخص شد كه مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران زمين‌لرزه‌اي با شدت 3/6 ريشتر را ساعت پنج و ? ???دقيقه و ? ???ثانيه آن روز در جنوب شرق ايران ثبت كرده ولي هنوز از تلفات و ميزان خسارات زلزله خبري در دست نبود. اما طي ساعات بعد مشخص شد كه آنچه بر بم گذشته هرگز از اذهان و خاطره‌ها محو نخواهد شد. شهر كهني كه تار و پود آن در پس زلزله‌اي ويرانگر در كمترين زمان ممكن در هم پيچيد و با اهل و بنايش به ويرانه مبدل شد. شهر زيبايي كه با ارگ باصلابتش قرنها در كوير خشك و بي‌آب و علف همچون ستاره‌اي تابناك مي‌درخشيد. بناي باشكوهي كه قرنها نجواگر مردم دردمند اين ديار بود. آنگاه كه خبر شهر ويران شده بم به گوش جهانيان رسيد هيچكس باور نمي‌كرد اينچنين سرنوشتي در انتظار مردم اين ديار بوده است.
در آن جمعه سرد و شنبم‌زده قرعه مرگ به نام بمي‌ها افتاد و مردم داغديده كرماني كه هنوز در ماتم مرگ عزيزانشان رخت عزا برتن داشتند بار ديگر داغدار عزيزاني شدند كه در چند فرسخي شهرشان گرفتار قهر طبيعت شدند. حجم ويرانيها به قدري زياد بود كه گروههاي اعزامي نمي‌دانستند از كدام سو آغاز كنند. از كوچه‌هاي درهم تنيده خشتي، از خيابان معلم، از روستاي بروات يا روستاي خواجه عسكر، جاي جاي شهر بم را فرياد و شيون و مرگ و عزا گرفته بود، زيرا بيش از ? ?? ?درصد اين شهر ويران شده بود.
فرياد استمداد و كمك خواهي زنان و كودكان و سالخورده از همه جا شنيده مي‌شد، آژير آمبولانسهايي كه براي كمك آمده بودند از هر سويي به گوش مي‌رسيد و لحظه‌ايي آرام و قرار نداشت. بيش از يكصد هزار نفر در كمتر از ? ???ثانيه در بامدادي سياه در چنگال مرگ و تباهي گرفتار شدند. مردم در نخستين دقايق آن روز غم‌انگيز با شنيدن خبر تاثرآميز زلزله بم با هر آنچه داشتند به سوي اين منطقه شتافتند تا شايد بتوانند جسمهاي نيمه جاني را كه اسير خراوارها خاك و خاشاك شده بودند نجات دهند.
تمامي راههاي منتهي به شهر ويران شده بم مملو از انسانهاي نوعدوستي بود كه مي‌خواستند در نخستين فرصت ممكن به فرياد مردم بلا كشيده آن ديار برسند. دست‌اندركاران و مسوولان نيز همپاي مردم در ساعات اوليه وقوع اين فاجعه ملي عمليات امداد و نجات را آغاز كردند. در نخستين روز وقوع حادثه بيمارستانها و درمانگاههاي سراسر استان كرمان پذيراي بيش از سه هزار مجروح و مصدوم اين حادثه جانكاه بود.
ارتش جمهوري اسلامي در كنار يگانهاي اعزامي سپاه پاسداران و بسيج با تمام قوا وارد عمل شدند تا ميزان تلفات به حداقل برسد. مديريت بحران با هماهنگي فرمانده ارشد سپاه منطقه، شهرستان بم را به جهت گستردگي به ? ???منطقه تقسيم كرد. به منظور تخليه سريع مصدومان و مجروحان حادثه با هماهنگي جمعيت هلال‌احمر يگانهاي هوايي ارتش و هوانيروز فعاليت خود را با دهها سورتي پرواز آغاز كردند. براي تسريع در عمليات امداد و نجات و تخليه جانباختگان و ايجاد هماهنگي بيشتر در گروههاي عمل‌كننده، در دومين روز حادثه وزير كشور وارد منطقه شد تا بر روند عمليات امدادرساني با هماهنگي استاندار كرمان و فرماندهان نظامي و انتظامي منطقه نظارت مستقيمي بر نحوه كمك رساني به مصدومان داشته باشد.
خوشبختانه، با ايثار تحسين انگيز ملت دلسوز و سازمانهايي (چه داخلي و چه بين المللي) که سريعاً به کمک شنافتند، بسياري از نيازهاي فوري و اوليه بازماندگان اين بلاي بزرگ تأمين شد ولي بازسازي و نوسازي ويرانه هاي بم، با رعايت اصول فني و نيز تأمين نيازهاي مادي و معنوي هموطناني که از اين فاجعه رسته اند، کاري دراز مدت و اساسي است که ادامه کمک رساني گسترده براي اجراي برنامه هاي اصولي را مي طلبد.
در بم، نگاه ها مبهوت است، آيا طلوع سپيده دل انگيز از دل غروب بم دوباره خواهد دميد؟ آيا آسمان بي ستاره بم دوباره پرستاره خواهد شد؟ آيا نخل هاي كدر بم دوباره طراوت خواهد گرفت؟ آيا معدود خفتگان زير آوار كه نجات يافتند، زنده خواهند ماند؟ در بم، نگاه ها مبهوت است، آيا كودكان بي پناه، پناه خواهند گرفت؟ آيا بي خانمانان، سامان خواهند گرفت؟ آيا زندگان بم، زندگي خواهند كرد؟ در بم، در كوير سخت و تنهاي بم، چه زمان زندگي رنگ خواهد گرفت؟ نمي دانم و نمي دانيم. اما مبادا بم، فراموش شود، مبادا حصاري دور بم كشيده شود، مبادا مردگان زلزله فراموش شوند، مبادا بي كسان، بي پناهان و بازماندگان بم فراموش شوند، مبادا بم فراموش شود. در بم، نگاه ها در بم، نگاه ها به بم، چگونه خواهد بود؟
روح تمامي عزيزان از دست رفته اين فاجعه شاد باد.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
26 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

سينما

يك بازيگر فيلم به نام «آرژانتينا»

آرژانتينا در ميانسالي

آرژانتينا در ميانسالي

«آرژانتينا برونتي» بازيگر تئاتر و فيلم سينمايي كه از 3 سالگي تا 96 سالگي هنر نمايي كرد 20 نوامبر 2005 در 98 سالگي در خانه پسرش در شهر «رم» درگذشت. بانو آرژانتينا يك ايتاليايي تبار آرژانتيني بود كه در بوئنوس آيرس به دنيا آمده بود و 50 سال هم در هاليوود كار مي كرد. چون مادرش بازيگر تئاتر بود از سه سالگي به او نقش داده شده بود. وي آخرين فيلم را در 96 سالگي به پايان برد كه «مادر بزرگ» عنوان دارد. آرژانتينا كه در بيش از 90 فيلم بازي كرده بود همچنين در يك فيلم نقش «اويتا پرون» زن افسانه اي آرژانتين را برعهده داشت. «مرخصي در هاوانا» فيلم مشهور ديگر اوست، همچنين «بيمارستان عمومي» و برادران ريكو.

در قلمرو انديشه

برضد فلسفه روماتيك و نگران آينده انسان

ژوليان باندا Julien Benda فيلسوف فرانسوي در كتاب خود «خائن به روشنفكران» كه 26 دسامبر سال 1937 انتشار يافت شديدا از فلسفه رومانتيك انتقاد كرد و نوشت: اصحاب فلسفه رومانتيك حقايق را رها كرده و دنبال خيال رفته اند. اين كار تنها به سياستمداران و دولتمردان ميدان مي دهد كه هر كار كه دلشان بخواهد بكنند و در اين صورت جهان پيچيده اي به وجود خواهد آمد كه راه حلي براي آن پيدا نخواهد شد .
    باندا كه يك انساندوست و از فلاسفه رشناليست بشمار مي رود در 26 اكتبر 1867 به دنيا آمد و هفتم ژوئن 1956 در گذشت. وي در عين حال يك نويسنده ماهر بود. او نسبت به آينده بشريت با اين روشي كه سياستمداران و دولتمردان در پيش گرفته اند و تنها به منافع خود و حفظ قدرت مي انديشند ابراز بدبيني كرده است.

ساير ملل

نظر مائو در باره انقلاب ، دمكراسي و ميهندوستي

26 دسامبر زاد روز مائوتسه تونگ بنياد گذار جمهوري خلق چين و فرضيه پرداز يك سوسياليسم ويژه به نام « مائوئيسم » است كه در سال 1893 در روستاي « شائوشان » ايالت « هونان » چين در يك خانواده كشاورز به دنيا آمد و تا تاسيس حزب كمونيست چين در سال 1921 مدتي آموزگار ، مدير مدرسه و كتابدار بود. مائو از زماني مبارزه خود را آغاز كرد كه مشاهده كرد همان هايي كه در دوران حكومت سلطنتي چين ، به نام اشراف و ارباب بر مردم آقايي مي كردند پس از استقرار نظام جمهوري لباس عوض كرده و به نام ناسيوناليست و شديدتر از سابق به همان آقايي و استثمار ادامه مي دهند.

مائوي جوان در انديشه انقلاب

مائوي جوان در انديشه انقلاب

مائو در كتاب خود درباره انقلاب گفته است : انقلاب ميهماني شام ، نوشتن مقاله ، كشيدن نقاشي و يك تفريح نيست ؛ انقلاب طغيان و توفاني است براي ريشه كن كردن يك نظام و بركنار كردن يك طبقه.
    مائو در كتاب خود ( ص 162 ) در باره دمكراسي گفته است : دمكراسي سياسي از دمكراسي اقتصادي نمي تواند جدا باشد كه بدون دمكراسي اقتصادي و تامين رفاه و برابري مردم از اين لحاظ ، دمكراسي سياسي به پشيزي هم نمي ارزد. در همين صفحه ضمن تاكيد بر آموزش عمومي (همگان ) نوشته است كه تا مردم معاني و مفاهيم را درك نكنند با زندگي دمكراتيك و اهميت آن آشنا نخواهند شد.
    در صفحه 163 كتاب خود مائو نوشته است كه خودگرايي، و ادامه فرهنگ « فقط خودم » باعث شكست هر انقلاب مي شود و دمكراسي بدون درك و مشاركت آگاهانه مردم به بي انضباطي ، مخصوصا در فرهنگ و اخلاقيات منجر مي شود .

عکس ديگري از جواني مائو

عکس ديگري از جواني مائو

مائو در صفحه 175 كتابش در بحث ناسيوناليسم و انترناسيوناليسم تاكيد بر وطندوستي كرده و نوشته است كه هر چيني بايد در درجه اول يك ميهندوست واقعي باشد و از فرهنگ ، رسوم و هر وجب سرزمين پدري خود دفاع كند، زيرا كه تا امپرياليسم و كاپيتاليسم ( زور و استثمار ) وجود دارد خطر تجاوز هم وجود خواهد داشت . چين بايد به قدري نيرومند شود كه نه تنها از خود، بلكه از ساير ملل تحت ستم و در معرض تهديد بتواند دفاع كند.
     يك فصل تمام از كتاب مائو در باره لزوم نظم و انضباط ، و بي طرفي و سرعت عمل سيستم قضايي دادگاههاي خلق است . مائو 27 سال بر چين حكومت كرد و پدر اين پرجمعيترين كشور جهان بشمار مي رود.

برخي ديگر از رويدادهاي 26 دسامبر

  • 1531:   مارتين لوتر بار ديگر اين نظر خود را تكرار كرد كه نه كليسا جاي بخشودن گناهان است و نه كشيش حق اين كار را دارد.

  • 1788:   ايالت مريلند ده مايل مربع از اراضي خود را اهدا كرد تا در آن شهري به عنوان پايتخت دولت مركزي ايالتهاي متحد ساخته شود . اين شهر كه بعدا ظرف دو سال در اين اراضي عمدتا پر از پستي و بلندي و مرطوب ساخته شد به شهر واشنگتن موسوم گرديد كه مقرر شد به هيچ ايالتي وابسته نباشد و به نام كريستف كلمب به منطقه كلمبيا (District of Columbia) يا اختصارا دي سي خوانده شود.

  • 1877:   حزب كارگران سوسياليست شمال آمريكا نخستين كنوانسيون خود را برگزار كرد.

  • 1939:   ( 1318) ايران داراي دادرسي نظامي شد.

  • 2003:   پروفسور« آن تزو يانگ» استاد رياضي دانشگاه كاليفرنيا كه از چين به آمريكا مهاجرت كرده بود در 80 سالگي درگذشت. وي به بيو مكانيك ، علوم كامپيوتر و حركت ماهواره ها از طريق به دست آوردن قواعد نيروهاي وارده به اجسام بر پايه شكل هندسي آنها و نيز كشف فرمولهاي رياضي حركت اجسام كمك بسيار كرده است . فرمولها و قواعد وي به نام خودش وارد كتب رياضيات شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    5 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شکست عباس ميرزا نايِبُ السَّلطنِه فتحعلي شاه قاجار در مكاني بنام اصلاندوز از قواي روسيه

    [5 ذي الحجه 1227] - عباس ميرزا نايِبُ السَّلطنِه فتحعلي شاه قاجار در مكاني بنام اصلاندوز از قواي روسيه شكست خورد. در پي اين شكست، شاه قاجار با قوايي متشكل از چند هزار سرباز عازم آن ناحيه اما دولت روسيه در اين زمان در صدد مصالحه با دولت ايران برآمد، زيرا ناپلئون بنا پارت امپراطور فرانسه به كشورش هجوم آورده بود. در پي اين تصميم عهد نامه خسارت بار و معروف گلستان ميان نمايندگان دولتهاي روسيه و ايران به امضاء رسيد. پس از عقد اين قرارداد دوره اول جنگهاي ايران و روسيه پايان يافت. از جمله علل مهم شكست عباس ميرزا در اصلاندوز همكاري نكردن و نافرماني صاحب منصبان اردوي اوخسّت شاه قاجار بود.

     

    درگذشت آيت الله كمپاني

    [5 ذي الحجه 1361] - آيت الله كمپاني از بزرگترين علماي قرن چهاردهم قمري در نجف بدرود حيات گفت. ايشان در فلسفه، حكمت، عرفان، تاريخ، جغرافيا، شعر و ادبيات دانشي در خور ستايش داشت و اين اندوخته هاي ذهني و قدرت بيان از آيت الله كمپاني شخصيتي برجسته ساخته بود. از آيت الله كمپاني رساله هايي در فلسفه، حكمت، اجتهاد و تقليد باقيست.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    خواب عجيب و صحيح

    در كتاب راحة الروح مرحوم نهاوندى اعلى الله مقامه است : كه مرد عالمى در عالم رؤ يا ديد كه با جماعتى به راهى با كمال شادى و فرح مى روند و در پشت سرشان مرد پيرو دلگير و غمگين روان است ، از وى سبب حزن و غمش را پرسيد مرد جواب داد: كه خويشان و همراهان كه از جلو مى روند كسانى هستند كه در دنيا براى آنها خيرات و صدقه ها و هديه ها فرستادند، و مرا كسى ياد ننموده است ، عالم پرسيد مگر تو كسى را در دنيا ندارى كه براى تو خيرات بفرستد، مرد جواب داد فرزندى دارم كه گازر است و در كنار فلان نهر مشغول به پارچه شوئى است ، عالم از خواب بيدار شده ، هنگام صبح به كنار رود خانه رفت و آن گازر را ديد جامه بر سنگ ميزند و مى گويد: ضيق است ، مرد عالم پرسيد چه مى گوئى ؟ گازر جواب داد كه روزى من اهل و عيالم ضيق است ، مرد عالم گفت : براى پدرت كه مرده است چيزى خيرات بده گازر گفت : از مال دنيا هيچ ندارم ، عالم دوباره تكرار كرد، گازر در خشم آمد و سه كف آب از آن رودخانه به كنار ريخت و گفت : اين هم خيرات پدرم ، ديگر چيزى ندارم ، چون شب شد باز عالم همان ارواح را در خواب ديد، و آن مرد پير را در كمال خوشحالى ملاحظه نمود، احوالش را پرسيد مرد گفت : آن سه كف آب كه فرزندم خيرات من كرد مرا مرفه الحال نموده و مرا از ملال و ناراحتى خلاص كرد، خداوند روزى او را وسيع گرداند، عالم گفت : آب كه چندان محل اعتناء نيست ، بخصوص ‍ آن آبى كه فرزند تو در كنار نهر ريخت و گفت : اين براى خيرات پدرم ، زيرا كه آب را به حيوان يا انسان تشنه اى كه نداد تا ثوابى داشته باشد بلكه همينطور به كنار رودخانه ريخت ، جواب داد كه ماهى كوچكى از رودخانه جدا شده بود و نزديك به هلاكت بود كه با آن سه كف ماهى داخل آب شد خداوند متعال به جهت خوبى پسر من مرا عفو نمود پس ‍ دعاى خير در حق پسرش نمود و برفت چيزى نگذشت كه آن مرد گازر از جمله ثروتمندان شد.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    بتا متازون (BETAMETHAZONE)
    نام تجاری : Celestone

    گروه دارویی : کورتوت
    گروه درمانی : ضد التهاب ، مهار ایمنی
    شکل دارویی : قرص و آمپول
    موارد مصرف : التهاب شدید و مهار سیستم ایمنی ، نارسایی کورتکس آدرنال
    میزان مصرف :روزانه 7 میلی گرم به صورت خوراکی
    موارد منع مصرف : حساسیت شدید ، عفونتهای قارچی
    عوارض جانبی مهم : سردرد، افزایش اشتها، پرمویی صورت ، بی خوابی ،ضعف ، بی قراری
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- این دارو از گروه داروهای استروئیدی است.
    2- مصرف این دارو باید به تدریج و طی یک هفته صورت گیرد .
    3 – نوع خوارکی این دارو را با غذا و یا شیر استفاده کنید.
     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

    *****
     

    اطلاعيه مهم

    با سلام و احترام به محضر همشهریان عزیز تهرانی
    با توجه به لرزش های اخیر در حومه شهر تهران و گزارش فعال شدن یکی از گسلهای جنوبی استان جمعیت هلال احمر با توجه به درخواستهای بیشمار همشهریان اقدام به برگزاری دوره های آموزش امداد ونجات در زلزله نموده است . لذا علاقه مندان می توانند برای شرکت در دوره آموزشی امداد و کمکهای اولیه به فرهنگسراها و برای آموزش دوره زلزله به مسئولین جمعیت منطقه مراجعه نمایند.
    • قابل ذکر است که پیش نیاز دوره زلزله گذراندن دوره 35 ساعته اولیه می باشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من «منگنز» هستم !

    عامل اصلى رنگ سياه مو بوده گرسنگى من رنگ مو را سفيد مى كند و آنرا ترد و شكننده مى نمايد. براى كبد مفيد بوده و براى استخوان و نسوج پوست و كليه ها لازم مى باشم و از غذاهاى اصلى پياز مغز مى باشم - من در مارچوبه - گندم - مغز گردو - جو - هويج - اسفناج - قارچ - دنبلان كوهى - چغندر - كاهو - ذرت - انواع شاهى - زردآلو - كلم - گوجه - آلو - كرفس - خرما - سيب زمينى - انگور - گلابى - زردك - پياز - كاسنى - سبزيهاى صحرايى - گيلاس - سيب و مركبات يافت مى شوم .
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    روزي كه داماد شدم

    والا دفعه‌هاي قبلي اينطوري نبود. از آزمايش و اين حرفها خبري نبود به خدا! ولي اينبار گفتن تا اسم آقا داماد رو صدا کرديم بايد بره آزمايش ادرار و خون و غيره بده!
    روي صندلي نشستم و منتظر موندم براي آزمايش اعتياد. يه آقاي قدبلند و لاغر مردني که انگار‍ تازه از سر منقل پاشده و اومده که آزمايش اعتياد بده، يه گالن آب گرفته بود دستش و قٌـلـٌپ قـٌلـٌپ ميرفت بالا، از اينور به اونور سالن قدم ميزد و زير لب غر ميزد که اي بابا! هرچي آب ميخوريم "نمياد که نمياد"‌!
    بعد از ده دقيقه‌ صدام کردن و من هم رفتم به سوي "دستشويي برادران". آقاي "مسئول نظارت بر امور جيش(!)" اونجا روي چهارپايه نشسته بود. تا من رو ديد لبخندي زد و گفت: " آقاي داماد! مبارک باشه ايشالله!". بوي تند دستشوئي داشت خفه‌ام ميکرد. به زور لبخندي زدم و تشکر کردم. يه ليوان يکبار مصرف (خالي) بهم تعارف کرد تا پر تحويلش بدم! زير چشمي‌ نگاهي کرد و گفت: "شيريني ما هم فراموش نشه!"‌. يه دستم ليوان و ساير مخلفات(!) بود، با اون يکي دستم 500 تومن از جيبم درآوردم و به طرف دادم.
    بعد گفتن صداتون ميکنيم براي آزمايش خون. صدام که کردن، رفتم توي يه اتاق ديگه. خانوم دکتر لبخندي زد و گفت: "به‌به! چه آقا دوماد خوش‌تيپي! مبارک باشه!". سوزن آمپول رو تا اونجا که ميرفت فرو کرد توي رگ من بدبخت و گفت:" البته شيريني ما فراموش نشه‌ها!"‌. يه دستم به پنبه الکل روي بازوم بود، با اون يکي دستم 500 تومن از جيبم درآوردم و به خانوم دکتره دادم.
    از اتاق آزمايش خون که اومدم بيرون همون آقا لاغره رو ديدم که داشت با مسئولين اونجا جر و بحث ميکرد که: "آقا باور بفرمائيد هرچي آب ميخورم نمياد! ميشه من برم فردا بيام براي آزمايش"؟؟
    گفتن کلاس معارفه و آموزش قبل از ازدواج تشکيل ميشه، بايد بريم دو تا کتاب تهيه کنيم و بريم سر کلاس تا آموزش ببينيم! يه خانومه بود که کتابهاي درسي(!) رو توزيع ميکرد، لبخندي زد و گفت: "مبارک باشه آقاي دوماد!"‌. دو تا کتاب آموزشي رو بهم داد و گفت: "البته شيريني ما هم فراموش نشه!". يه دستم به کتابها بود، با دست اون يکي دستم 500 تومن از جيبم درآوردم و به دختره دادم.
    همراه با بقيه آقا دومادها سر کلاس توجيهي که رفتيم، آقاي دکتر با يه فيلم ويدئويي وارد اتاق شد. گفت آقايون دومادها خسته نباشيد! يه سري آموزشهاي قبل از ازدواج هست، البه شماها ماشالله همتون خودتون واردين!، يه جعبه هم اونجا رو اون ميزه، شيريني هاتون فراموش نشه!!" ، فيلم رو گذاشتو و خودش بدو بدو از اتاق خارج شد!
    و اما اين فيلم خودش ماجرائي داشت! اولش که از همون اولين روز خلقت شروع کرد!:
    "..و خداوند زمين را از دو جنس نر و ماده آفريد..."!
    دو تا مرغابي نشون داد که احتمالا نر و ماده بودن و توي ‌برکه داشتن با هم شنا ميکردن. دو تا ميمون نشون داد که توي جنگل از اين شاخه به اون شاخه مي‌پريدن و جيغ جيغ ميکردن! يه روباه نشون داد با دوتا بچه روباه که باباشون احتمالا رفته بود اداره‌(!) يا دنبال شکار يه لقمه نون حلال براي زن و بچه‌اش. دو تا مرغ عشق نشون داد که داشتن نوکهاشون رو به هم ميماليدن و درگوش هم شماره تلفن رد و بدل ميکردن و منکرات انداخته بودشون تو قفس! خلاصه يه 5 دقيقه‌اي رازبقا نشون داد، بعد يهو دوربين يه شات گرفت از ميدون امام حسين و صف اتوبوس خط تهرانپارس و برادران و خواهراني که غيورانه مثل مور و ملخ (همون راز بقاهه!)‌ توي همديگه ميلوليدن! خلاصه ديگه کاملا بهمون ثابت شد که زمين از دو جنس نر و ماده آفريده شده!
    بعد يه آقا دکتر مهربوني رو نشون داد که اومده بود و توصيه‌هاي ايمني ميداد! ميگفت ميخواين زنتون رو ماچ کنين سعي کنين قبلش حموم برين که تنتون بوي عرق نده، دندوناتون رو مسواک بزنين، موهاتون رو قشنگ شونه کنيد. گفت خانومها هم بايد ياد بگيرن که تا شوهرشون مياد خونه آب دستشونه بزارن زمين و برن يه ليوان آب خنک براي شوهرشون بيارن! لباس آراسته بپوشن و با آغوشي باز از همسرشون پذيرايي کنن. يه آقاي روحاني هم نشون داد که اومد و اون هم همين رو گفت. گفت که اگر خانوم خانه "با آغوش باز" باشد اين از هر عبادتي بهتره. بعد باز دوباره آقاي دکتر اومد که بگه مسواک نشه فراموش! بعد گفت: اگه شوهر اومد خونه و ديد زنش حال نداره که برن خونه آقا ناصر اينها، بنده خدا رو زور نکنه که پاشو بريم پاشو بريم. بعد گفت که بايد به همسر خود احترام بگذاريم و براشون گل بخريم و از زحمات و زرشک پلوهائي که براي ما مي‌پزن تشکر کنيم. بعد دوباره آقاي روحاني اومدن و گفتند که: آن روزِي که رفتار شوهر با همسر از روي مهر و محبت نباشد، همانا آنروز بر زن و شوهر حرام است. به همسران خود احترام بگذازيد همانگونه که امام حسين به همسر خويش احترام عميق ميگذاشتند."
    بعد بهمون ياد دادن که چگونه سر صحبت را آغاز کنيم! يک نمايش نشون دادن با يک آهنگ زمينه رومانتيک. يه ميز گرد بود يه دختره اونطرف نشسته بود، يه پسره از اين طرف اومد با يه شاخه گل رز! شاخه گل رو گذاشت روي ميز و اينطرف ميز نشست. بعد هر دوتاشون خنديدن و عشوه اومدن! لبهاشون تکون ميخورد (يعني داشتن با هم حرف ميزدن!)‌ آهنگ رومانتيک هنوز بود! بعد تصوير آروم آروم رفت و دوباره اومد. اينبار ميز هنوز بود، گل هنوز بود، آهنگ رومانتيک هنوز بود، ولي اينور و اونور ميز کسي نبود!!! بعد دوباره آقاي روحاني اومد و گفت: ديدين بهتون گفتم با همسر خود مهربون باشين بد نمي‌بينين؟؟!" خلاصه کلي آموزش ديديم، با چيزهاي ديگه!
    و ما از اون به بعد در کنار همسرمون به خوبي و خوشي زندگي کرديم!
    انشالله خدا نصيب همه کنه که ازدواج کنن! هيچي نداشته باشه، حداقل اين حسن رو داره که ميرين سر اين کلاسها و يه خورده ميخندين!

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    ورزش در زمستان

    زمستان نزدیک است و زمان آن فرا رسیده که خود را در مقابل سوز و سرما بپوشانید. به دلیل سرما بیشتر ورزش ها در فضاهای سرپوشیده انجام می شوند. اما اگر بیش از اندازه هم در مکان های بسته ورزش کنید، نمی توانید از کیفیت مطلوب تمرینات خود بهرمند شوید. کمبود هوای تازه و شور و هیجان فضای بیرون، ذهن شما را کرخ کرده و فایده چندانی را برایتان در بر ندارد.
    اما اصلا ترسی به دل راه ندهید. تنها راه غلبه بر این مشکل و بخشیدن روحی تازه به زندگی این است که میزان ورزش های هوای آزاد را بیشتر کنید. برای آب کردن چربی هیچ چیز بهتر از سرما و وزش باد خنک نمی باشد. قبل از اینکه من ورزش های جالب زمستانی را که باعث حفظ تناسب اندام نیز می شوند، معرفی کنم، نکاتی در مورد لباس پوشیدن ذکر می کنیم تا خودتان را حسابی بپوشانید تا خدای نکرده سرما نخورید.

    طرز لباس پوشیدن
    یکی از نکات مثبت ورزش کردن در هوای سرد این است که سیستم بدن شما، تنها به این دلیل که باید شما را گرم نگه دارد، نیاز دارد تا کالری بیشتری بسوزاند. البته بگويم که من از هیچ یک از شما نمی خواهم که بدون لباس در درجه حرارت 12 C در هوای آزاد به این دلیل که می خواهید کالری بدن خود را بسوزانید، شروع کنید به دویدن. در حقیقت پوشیدن لباس های مناسب و گرم در فصل زمستان پیش نیاز هر یک از ورزش های زمستانی می باشد. سر و پا، دو عضو مهم می باشند که محافظت از آنها ضروری است. یک جفت جوراب کلفت به پا کنید (ترجیحا از نخ های طبیعی درست شده باشد تا باعث تعرق بیش از حد نشود) پوشیدن دو جفت جوراب بر روی هم اصلا کار مناسبی نیست چرا که برآمدگی و فرو رفتگی های زیادی را ایجاد کرده و عرق پا دیرتر جذب شده باعث ایجاد تاول می شود. در غیر اینصورت پای شما بیش از اندازه عرق کرده و عرق آن سرد می شود که این امر باعث سرد شدن بیشتر پا می شود. زمانی که جوراب های مناسب خود را پیدا کردید باید یک جفت کفش مناسب نیز بپوشید. هر کفشی که میپوشید چه ورزشی چه کفش مخصوص اسکی، مطمئن باشید که سایز آن با اندازه پای شما تناسب دارد.
    سر، عضوی است که بیشترین میزان گرمای بدن از آن نقطه خارج می شود به همین دلیل باید آنرا به خوبی بپوشانید. گوش ها هم به سرعت یخ می کنند بنابراین باید از کلاهی استفاده کنید که بیشتر سر شما را بپوشاند. شما همچنین می توانید صورت و چشم های خود را نیز به وسیله پوشش های مخصوص صورت و عینک های آفتابی بپوشانید. اکثر مغازه های ورزش چنین تجهیزاتی را به خصوص برای فصل تابستان در اختیار علاقمندان قرار می دهند.
    خوب، حالا نوبت می رسد به سایر لباس ها نظیر دشستکش، کت و شلوار. دنبال لباس هایی بگردید که گرم بوده و ضد آب و باد باشند و وزن کمی نیز داشته باشند. چنین لباس هایی از شما در مقابل سرما زدگی و ابتلا به بیماری محافظت کرده و ورزش را برایتان لذت بخش تر می کند.

    ورزش های زمستانی آب کننده چربی

    اسکی سراسری
    به نظر من اسکی یکی از ورزش های کاملی است که در جهان وجود دارد. در حین انجام این ورزش شما قسمت های مختلف بدن خود را بدون هیچ گونه نیازی به بلند کردن وزنه های سنگین به حرکت وا می دارید. زمانی که شما با مهارت های اولیه اسکی آشنا شدید، می توانید به نرمی بر روی برف ها سر بخورید و گذشته از مناظر زیبایی که مشاهده می کنید می توانید از انجام این ورزش نیز لذت ببرید. این ورزش هم ذهن شما را تازه می کند و هم بدنتان را. انجام حرکات کششی قبل از شروع این ورزش قابلیت انعطاف پذیری بدن شما را بیشتر کرده و از بروز آسیب دیدگی نیز جلوگیری می کند. نکته ای که همیشه باید در ذهن داشته باشید این است که کفش ها پایتان را اذیت نکنند؛ شما که نمی خواهید زمانی که در ناکجا آباد هستید و دمای هوا نیز چندین درجه زیر صفر است دچار پا درد هم بشوید.

    چند نکته که در مورد اسکی باید در خاطر داشته باشیم این است که:
    كمی وقت گیر است.
    پیدا کردن مکان مناسب بسته به محل زندگی افراد کمی دشوار می باشد.
    هزینه تهیه لوازم مورد نیاز آن قدری بالاست.

    اسکی سرعت
    همانطور که می دانید اسکی سرعت یکی از مشهورترین و جذاب ترین ورزش های زمستانی می باشد. این ورزش یکی از راه های مناسب برای تخلیه استرس و لذت بردن می باشد. اگر آنرا به طور جدی دنبال کنید تمرین مناسبی برای پا و قلب شما به شمار می رود. در هنگام پایین آمدن از سراشیبی ها تمام قوای خود را به کار گیرید تا بتوانید بیشترین نتیجه را ببینید. به دلیل سوز و سرمای شدیدی که در هنگام پایین آمدن به سمت شما می وزد، پوشیدن لباس مناسب مطابق با آنچه پیشنهاد کردیم، ضروری است.
    پیش از شروع هر دور حرکات کششی را انجام دهید. اگر می خواهید در همان دور اول مسابقه دهید باید عضلات آماده ای داشته باشید که بتوانند به خوبی نسبت به موانع مختلف از خود واکنش نشان دهند. زمانی که شما برای دور دوم خود را آماده می کنید، وقفه ایجاد شده بین دو دور باعث می شود که پای شما سرد شود، به همین دلیل باید همچنان حرکات کششی را ادامه دهید. در حالی که اسکی در شب در بسیاری از مناطق در حال رواج پیدا کردن است شما دیگر نمی توانید هیچ بهانه ای برای نرفتن بیاورید، حتی اگر از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر مشغول به کار باشید.

    نکاتی در مورد این ورزش:
    زیاد بودن مسافت برای پیدا کردن مکان مناسب
    ایستادن در صف های طولانی تله، تمرین وزشی شما را کمتر می کند
    هزینه بالای تجهیزات و همینطور بلیط های تله

    دو زمستانی
    دو یکی از ورزش های اولیه و موثر برای سلامت بدن می باشد. مهمترین نکته این است که شما در هر زمان، در هر کجا و بدون نیاز به هرگونه تجهیزاتی می توانید این کار را انجام دهید. فقط کافی است قوانیی را که در مورد لباس پوشیدن در قسمت بالا برایتان ذکر کریم را اجرا کنید و گرم کردن پیش از ورزش را نیز فراموش نکنید. یکی از دلایلی که من بر روی گرم نگه داشتن بدن تاکید می کنم این است که قرار گرفتن در هوای سرد ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.
    باید یک جفت کفش مناسب دو داشته باشید و از زانو بند و مچ بندهای مناسب نیز استفاده کنید تا تعادل و راحتی بیشتری پیدا کنید. ته کفش شما باید میخ های یخ شکن داشته باشد تا بتوانید از برف و یخ به راحتی گذر کنید.

    چند نکته در مورد این ورزش:
    ریسک سر خوردن و آسیب دیدگی در آن زیاد می باشد .
    اگر در شهرهای شلوغ زندگی می کنید، آلودگی هوا در این زمان زیاد می شود.
    به جای اینکه احساس ناراحتی کنید و کل این فصل را به خواب زمستانی فرو روید، یکی از این ورزش ها را انتخاب کنید و از انجام آن لذت ببرید. با این کار در حق بدن خود نیز کار بزرگی انجام داده اید. اگر هیچ یک از این ورزش ها شما را به خود جذب نکرد، می توانید یکی از موارد زیر را امتحان کنید.

    اسنو بورد
    کوهپیمایی
    پاتیناژ
    هاکی روی یخ
    فوتبال در برف (ورزش تیمی)
    ماهیگیری در یخ (بله، البته در زمانی که بخواهید یکی از بازوهایتان را تقویت کنید!)
    زمستان خوبی داشته باشید و بدن خود را متناسب نگه دارید تا زمانی که دوباره بهار فرا رسید، هم احساس خوبی از خودتان داشته باشید و هم در نظر دیگران زیبا به نظر آیید.
     
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

     

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته دوم اینجا را کلیک کنید


    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    سخنان مهم رئيس‌جمهور در واکنش به صدور قطعنامه
    تصويب‌كنندگان قطعنامه عليه ايران به‌زودي پشيمان مي‌شوند

    رئيس‌جمهور ساعاتي پس از صدور قطعنامه شوراي امنيت تصريح كرد: اين كار آنان نه تنها آسيبي به ملت ما نخواهد زد، بلكه آنان به زودي از همين اقدام خودشان هم پشيمان خواهند شد.
    به گزارش خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور صبح دیروز در اولين جشنواره ملي كارآفرينان برتر شاهد و ايثارگر كه در لانه جاسوسي سابق آمريكا در تهران برگزار شد، با اشاره به قطعنامه شب گذشته شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران گفت: ما اگر بخواهيم مستقل، عزيز و سرافراز زندگي كنيم، بايد روي پاي خود بايستيم و به انديشه‌هاي والاي خودمان تكيه كنيم.
    وي افزود: در دنيا مناسبات ناشي از نظام سلطه مانع حركت ملت‌ها به سمت آرمانها و پيشرفت و اقتدار است. امروز در دنيا مناسبات سودجويانه، فرصت‌طلبانه و يك طرفه در همه عرصه‌ها جريان دارد و به خاطر حاكميت انديشه غيرالهي و مادي همه روابط دنيا مختل شده است.
    احمدي‌نژاد با بيان اينكه در عرصه سياسي دنيا، امروز پايه مناسبات بر دروغ، تجاوز و فريب و فرصت‌جويي براي ضربه زدن به ديگران استوار شده است، اظهار داشت: به بعضي از مدعيان گفتم كه شماها روزانه ده‌ها ملاقات ديپلماتيك انجام مي‌دهيد، همان لحظه كه لبخند مي‌زنيد و تعارف مي‌كنيد، در ذهنتان نقشه مي‌كشيد چگونه به طرف مقابل ضربه بزنيد.
    وي ادامه داد: دشمنان نيز در عرصه اقتصادي طراحي مي‌كنند كه يك ملت را از توليد ملي باز دارند تا بتوانند كالاي خودشان را بفروشند و شبكه‌هاي قاچاق خود را تقويت كنند. آنان در عرصه فرهنگي نيز شعار احترام به فرهنگ ملت‌ها مي‌دهند اما صدها هزار ميليارد دلار هزينه مي‌كنند تا موانع فرهنگي ملت‌ها را نابود كرده تا خودشان را تحميل كنند و پول خرج مي‌كنند تا ملت‌ها را تحقير كنند.
    رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما نبايد در ساختن كشور به دنبال كمك ديگران باشيم، گفت: حوادث اين روزها سند محكمي است كه قطعاً كسي براي ساختن ايران به ما كمك نخواهد كرد و مي‌بينيد كه حتي چيزي كه خودمان بدست آورده‌ايم، مي‌خواهند از ما بگيرند.
    رئيس‌جمهور ادامه داد: در جريان هسته‌اي ما ابتدا در تحريم بوديم و دانشمندان خودمان اين فناوري را بدست آوردند اما آنها مي‌گويند كسي بدون اجازه ما حق پيشرفت ندارد، اما ملت ما و ايثارگران ما همانطور كه جبهه اهريمن را در دفاع مقدس شكستند، به رقم شيطنت‌هاي آنان ايران عزيز را خواهند ساخت.
    رئيس‌جمهور با اشاره به قطعنامه شب گذشته شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران گفت: امروز ديگر كاملاً روشن شد كه نظام سلطه نمي‌خواهد پيشرفت يك ملت مستقل را ببيند، اما ديگر ميسر نيست كه آنها بخواهند خودشان را پشت نقاب حقوق بشر و آزادي پنهان كنند؛ چون نقاب‌ها دريده شده و چهره پليد آنان براي ملت‌ها روشن شده است.
    احمدي‌نژاد با بيان اينكه با بهره‌برداري كامل از فناوري هسته‌اي، سرعت پيشرفت ايران چند برابر خواهد شد، اظهار داشت: آنها يك مشت وحشي را با فشار در منطقه ما حاكم كرده‌اند كه با پررويي مي‌گويند ما بمب اتم داريم اما همه در مقابل آنها خفقان مي‌گيرند و خيال مي‌كنند با نشست و برخاست و كاغذپراكني خواهند توانست جلوي حركت ملت ايران بگيرند.
    وي ادامه داد: به آنها مي‌گوييم باز هم اشتباه كرده‌ايد، به شما نصيحت كرده بوديم كه از تاريخ درس بگيريد. آيا تا به حال از قلدري به ملت‌ها نتيجه‌‌ايي گرفته‌ايد؟ بيدار شويد كه دنيا عوض شده است. شما سرتان را داخل برف كرده‌ايد و فكر مي‌كنيد ديگران شما را نمي‌بينند اما ما مي‌دانيم مشكل كار كجاست. شما آمديد تا با قلدري و خشم حق ملت ما را ضايع كنيد، ولي به قله استواري به نام ملت ايران برخورد كرده‌ايد و به همين دليل گيج شده‌ايد و نمي‌دانيد چه كنيد.
    رئيس‌جمهور با بيان اينكه آنها بعد از يك سال تهديد ديدند كه چيزي گيرشان نيامده است، اظهار داشت: آنها گفتند آبرويمان رفته و بايد آن را احيا كنيم و به همين دليل اول سراغ ما آمدند تا اگر مي‌شود با فشار تبليغاتي و سياسي، ايران چند روز، چند هفته يا چند ماه فعاليت‌ هسته‌ايش را تعليق كند. به آنها مي‌گفتيم چرا اين را مي‌گوييد؛ اصلاً شما كه هستيد كه چنين كاري را از ما مي‌خواهيد. مي‌گفتند ما آمريكا و انگليس هستيم ولي به هرحال با ايستادگي ملت ما آنها در نهايت به جايي رسيدند كه از ما مي‌خواستند حداقل به دلايل فني چند روز فعاليت هسته‌ايي ايران را تعليق كنيم
    و حتي اين آخرها تاكيد داشتند كه شما تظاهر به متوقف كردن فعاليت‌هايتان كنيد تا حداقل ما بگوييم حرف ابرقدرت بالاخره به جايي رسيد.
    وي اين خواسته غربي‌ها را شيطنت آميز دانست و اظهار داشت: اين شيطنت آنها بود كه ولو به بهانه فني يا داوطلبانه يا تظاهر، ايران فعاليت‌هايش را تعليق كند و آنها بلافاصله تبليغات كنند كه ايران عقب نشست و آن وقت بگويند كه ديديد ايران دروغگويي مي‌كند؟ اما خدا اين شيطنت را براي ما آشكار كرد.
    احمدي‌نژاد تصريح كرد: آنها وقتي ديدند راهي براي نفوذ به ملت ايران ندارد، گفتند تحريم مي‌كنيم اما مگر آنها بجز كالاهاي مصرفي و اسباب‌بازي، در طول 27سال گذشته چيز ديگري هم به ما داده بودند. آنها از تهديد به تحريم 100 درصد شروع كردند و ديدند كه ما كوتاه نمي‌آييم و بالاخره آنقدر عقب رفتند كه گفتند قطعات موشك‌هاي دوربرد به ايران نمي‌دهيم؛ در حالي كه ما اصلاً از اين جور چيزها نخواسته‌ايم كه آنها به ما بدهند.
    وي ادامه داد: همه ناراحتي آنها اين است كه ما خودمان به اين فناوري دست يافته‌ايم و خودشان هم مي‌دانند كه نمي‌توانند جلوي ملت ما را بگيرند و به همين دليل آمدند و گفتند و نشستند و با هياهو گفتند كه قطعنامه صادر كرديم و ديگر اين جور چيزها را به ايران نمي‌دهيم.
    رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: ملت ايران نه تنها از اين قطعنامه ناراحت نمي‌شود، بلكه خوشحال مي‌شود. شيوه مديريت آنها، كينه‌ورزي و توسعه را براي دنيا پديد آورده و نمي‌گذارند بشريت لذت امنيت را بچشد.
    احمدي‌نژاد با اشاره به حضور مهمانان همايش هولوكاست از آمريكا و كشورهاي اروپايي در ايران و ابراز اميدواري نسبت به اينكه سخنان آنها منتشر شود، گفت: استادي سخنراني مي‌كرد كه ده‌ها جلد كتاب عميق نوشته است اما مي‌گفت در آمريكا و اروپا خفقان است. مي‌گفت ما سه روز در ايران نفس كشيديم و توانستيم حرفمان را بزنيم.
    احمدي‌نژاد با نصيحت به غربي‌ها گفت: نمي‌شود مخفيانه پيام دهيم كه ما مي‌خواهيم با ايران دوست باشيم و از آن طرف چنگ و دندان نشان دهيم. آيا تجربه نكرده‌ايد كه با ملت‌ها با زبان ادب و احترام صحبت كنيد، چرا فكر مي‌كنيد ملت‌ها بايد از شما بترسند؟ مگر شما انسان نيستيد؟ اگر ملتي از قيافه اخموي شما نترسد، آن وقت شروع به جلوه دادن قدرت سياسي و اقتصادي‌شان مي‌كنيد. ما براي شما كه فرصت دوستي با ملت ايران را از دست داديد، شما خودتان مي‌دانيد كه قادر نيستيد كه كوچكترين آسيبي به ملت ايران بزنيد.
    احمدي‌نژاد با اشاره به صدور قطعنامه عليه ايران گفت: اين كار آنان نه تنها آسيبي به ملت ما نخواهد زد، بلكه آنان به زودي از همين اقدام خودشان هم پشيمان خواهند شد.
    وي خطاب به قدرتهاي زورگو افزود: شما حيثيتي براي شوراي امنيت و سازمان ملل نگذاشته‌ايد. اين چه شوراي امنيتي است كه دربست در اختيار رژيم صهيونيستي و آمريكا و انگليس است؛ اين شورا مشروعيتي ندارد.
    احمدي‌نژاد گفت: آنها بايد بدانند ايران فناوري هسته‌اي را دارد و در دهه فجر جشن هسته‌اي ايران برگزار خواهد شد و كار آنان جز بردن آبروي خودشان ثمري نداشت.
    رئيس‌جمهور با اشاره به ادعاي غربي‌ها مبني بر منزوي شدن ايران در صورت پافشاري بر حق خود گفت: آنها درخوابند و نمي‌دانند خودشان منزوي شده‌اند و حتي در بين ملت خودشان هم جايگاهي ندارند.
    وي تصريح كرد: ما خدا را شكر مي‌كنيم كه جنايتكاران عالم با ما خوب نيستند. اگر آنها به ما لبخند مي‌زدند بايد به مسيرمان ترديد مي‌كرديم و قطعاً نخواهد آمد آن روزي كه ملت ايران بر جنايات آنها صحه بگذارد.
    رئيس‌جمهور با تاكيد بر هوشياري ملت ايران اظهار داشت: زورگويان مي‌خواهند عده‌اي را فعال كنند و به بهانه همين يك تكه كاغذ پاره در صفوف متحد ملت ايران اخلال ايجاد كنند و مي‌خواهند ملت ما را بترسانند.
    وي با بيان اينكه شيطان از طريق ترساندن مسلط مي‌شود، تصريح كرد: آنها تصور مي‌كنند كه با حرف زدن عده‌اي، در صفوف ملت ما تفرقه مي‌افتد، اما باز هم اشتباه كرده‌اند؛ چون امروز ملت ايران منسجم‌تر از هميشه است و چه بخواهند چه نخواهند، ايران يك كشور هسته‌اي است و به نفع آنان است كه در كنار ايران هسته‌اي زندگي كنند.
    رئيس‌جمهور تاكيد كرد: امروز روز هوشمندي، وحدت، ايستادگي و كار و تلاش است و مطمئن هستم اين صحنه سياسي و تبليغي زورگويان هم به لطف الهي به نفع ملت ما پايان خواهد يافت.
    محمود احمدي‌نژاد در جمع كارآفرينان تاكيد كرد: ايجاد فضاهاي كاذب يك ريال هم ارزش ندارد؛ چرا كه نهايت كار اهداف و گروه‌ها بايد خدمت به مردم باشد و نبايد با حرف‌هاي بي‌ربط و خلاف واقع براي مردم يأس ايجاد شود.
    محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: در طول تاريخ كساني كه پيرو پرچم عدالت، توحيد و محبت بودند، همواره جامعه طرفدار از سوي زورگويان و سلطه‌جويان تحت فشار و تهديد بودند و اين با نفوذ حاكميت جهاني اسلام ادامه پيدا مي‌كند.
    وي ملت ايران را در جبهه موحدان و داوطلبان دانست و افزود: در ملت ما انسانهاي شايسته‌‌اي قرار دارند كه در هر دوره با هوشمندي مسئوليت دوران خود را مي‌شناسند و با صلابت مي‌ايستند و با عبور دادن ملت ما از گردنه‌هاي بلند هدف‌هاي انقلاب را محقق مي‌كنند.
    احمدي‌نژاد با توجه به اين نكته كه ايران را بايد با شايستگي اين ملت بسازيم، اظهار داشت: دشمنان 150 سال است كه مي‌خواهند به ملت ما القا كنند كه ايران نمي‌تواند چيزي بسازد، اما ديديد كه در اين 27 سال توانستيم.
    وي با اشاره به بازديد خود از نمايشگاه كارآفرينان برتر شاهد و ايثارگر افزود: در همين نمايشگاه شما چيزهايي ساخته بوديد كه در بالاترين سطوح فناوري جهاني است. خدا را شكر مي‌كنم كه اين ايثارگران در همه صحنه‌ها حضور دارند.
    رئيس‌جمهور يكي از رسالت‌هاي مهم را كارآفريني عنوان كرد و گفت: ما بايد نيازهاي خود را تامين كنيم و سپس توليدات خود را صادر كنيم.
    وي نوآوري در عرصه توليد را بسيار مهم ارزيابي كرد و با اشاره به فرصت‌هاي بسيار زياد كشورمان تصريح كرد: وقتي دولت مسئوليت را برعهده گرفت، بيش از سه و نيم ميليون نفر بيكار داشتيم و هر سال يك ميليون نفر به اين تعداد اضافه مي‌شد؛ حال اگر سالي يك ميليون و هفتصد هزار شغل ايجاد كنيم، بعد از 5 سال همه اين افراد بيكار مشغول به كار خواهند شد.
    وي با تاكيد بر اينكه همه دلسوزان كشور بايد دست به دست هم بدهند تا ايران ساخته شود؛ اظهار داشت: فضاهاي كاذب يك ريال هم ارزش ندارد؛ چرا كه نهايت كار اهداف و گروه‌ها بايد خدمت به مردم باشد و نبايد با حرفهاي بي‌ربط و خلاف واقع براي مردم يأس ايجاد شود. وي تاكيد كرد: بايد اميد بسازيم چون همه ما خواهيم رفت اما اسلام، ايران و ملت ما مي‌ماند.
    رئيس‌جمهور در پايان سخنان خود با اشاره به تلاقي زمان اين همايش با روز صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران گفت: اين حسن اتفاق بود كه روزي كه مي‌خواهند آنها با هياهو ما را بترسانند، همايش شما نيز برگزار شد تا آنها بدانند ملت ايران ايستاده و تا اوج قله‌هاي عزت و شرف از پاي نخواهد نشست.
    شركت‌كنندگان در اين همايش پس از سخنان رئيس‌جمهور با سر دادن شعار «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» حمايت خود را از سخنان رئيس‌جمهور اعلام كردند.
    پيش از سخنان رئيس‌جمهور، وي به همراه جهرمي وزير كار و دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران هدايايي را به برگزيدگان جشنواره كارآفرين شاهدو ايثارگر اهدا كرد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان