628

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 628 :: سه شنبه 12 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

بیماریهای اینترنتی، شوخی یا واقعیت؟

سلام!
اين مطلب را ديروز در وبلاگ بخش فارسي BBC ديدم و تصميم گرفتم واسه امروز در اينجا بنويسم تا دوستان بيشتر با بيماري که دارند (يا بهتره بگم اعتيادشان!) آشنا بشوند! (البته خودم هم يکي از اين معتادين باسابقه هستم!)

بعد از ده - پانزده سال مطالعه روانشناسان بر روی عواقب استفاده زياد از اينترنت، مثلا درباره موضوعاتی مثل اعتیاد اینترنتی، حالا هفته نامه نیوساینتیست نتیجه کار پژوهشگران در رشته های مختلف روانشناسی را تحت عنوان "هشت بیماری اینترنتی" منتشر کرده است :
عنوان اولين بيماری جستجوی خود است اين بيماری برخی از مردم و احتمالا، بسياری از جماعت روشنفکر و روزنامه نگار را شامل می شود. ظاهرا مبتلايان به اين بيماری دائم در اینترنت دنبال اسم خودشان می گردند. اینکه چند نفر و از کجا به وبلاگ یا سایتشان لینک داده اند برای آنها بسيار مهم است و مدام کنتور سایتشان را چک می کنند و احتمالا از کمبود یا افزایش بازدیدکنندگان دچار استرس می شوند.
خود افشاگری وبلاگی مساله ديگری است که محققان آن را يک بيماری خوانده اند.
گروهی از مردم رازها و اسراری را که معمولا شخصی و خصوصی قلمداد می شود روی وبلاگ هایشان افشا می کنند که دامنه اش از عکس های خصوصی گرفته تا روابط خصوصی امتداد دارد.
اينترنت گردی از همه جا، گوگل بازی مفرط، اعتياد به ويکی پديا، آشغال جمع کنی اينترنتی، دلبستگی به آلبوم عکس افراد ناشناس و خود بیمار پنداری اینترنتی، نام بقيه بيماری های اينترنتی است که ممکن است نصيب وبگردهای حرفه ای شود.
تصور می کنم که همه ما کسانی را می شناسیم که برخی از این بیماریها
را دارند، بنابراین کار و بار روانشناسان بالینی ظاهرا سکه شده، خود من یکی دو تا از این مرض ها را دارم و در بدر دارم توی اینترنت دنبال روانشناس بالینی ارزون تر می گردم ، شما چطور؟

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره دیروز «روزانه» (627) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ویدئوی 102 گل ملی علی دائی
  • بزودي موشك حمل‌كننده ماهواره‌ ايران پرتاب مي‌شود
  • معرفي و دانلود فيلم: زمانه بي رحم
  • دانلود آلبوم: Meen Ha Y'edar
  • آهنگ زیبای هواي برفي با صدای حامي شريف
  • FFDShow MPEG-4 Video Decoder 2006
  • ALON Audio Recorder
  • آزادي نيست؟
  • لکه ننگ دولت نهم
  • یک یادداشت سینمایی
  • اعدام صدام ، رحمت العالمین بود
  • تجميع انتخابات يا دستكاري قانون اساسي؟!
  • كانادائي كيست؟
  • اين هم نتيجه انفاق
  • من ويتامين «ب 2» هستم !
  • و اين است تفاوت!
  • 10 عادت بدنسازي خطرناك
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

Happy New Year
ویدئوی 102 گل ملی علی دائی
دریافت کلیه کتاب‌های درسی از ابتداپی تا پیش‌دانشگاهی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس خبر داد:
بزودي موشك حمل‌كننده ماهواره‌ ايران پرتاب مي‌شود

 رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: به همت دانشمندان جوان ايراني موشك حمل‌كننده ماهواره‌ ايران آماده شده است و به زودي پرتاب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز خبر حوزه علميه قم، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب در جلسه فضلا و طلاب بروجردي در قم گفت:‌تنها راه حل خروج از وضعيت هسته‌اي ايران، مذاكره است.
وي با بيان اينكه غربي‌ها اصلا فكر نمي‌كردند جمهوري اسلامي بتواند به چرخه توليد سوخت هسته‌اي دست يابد افزود: اكنون در جايگاه مطلوبي قرار داريم و براي رسيدن به شرايط بهتر و رسيدن به جايي كه نتوانند به ما حرف زور بگويند، بايد ناملايمات سياسي، فشارهاي بين‌المللي و اهرم‌هايي مانند قطعنامه شوراي امنيت را بپذيريم و اين راه پر از سنگلاخ را طي كنيم، در غير اينصورت بايد در صف طولاني كشورهاي تابع اراده بوش بايستيم.
وي با اشاره به نرمش جمهوري اسلامي در مذاكرات سال‌هاي اخير خود با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: نتيجه اين ديپلماسي اين بود كه آقاي البرادعي دو بار در گزارش رسمي خود، عدم انحراف ايران از مقررات آژانس را مورد تاييد قرار داد و اين كار در واقع حكم تبرئه جمهوري اسلامي است.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه غربي‌ها خواهان حداقل تعليق ده‌ ساله فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران بودند اظهار داشت: متوسط سني دانشمندان ما در اين عرصه، بين سي تا سي و پنج سال است، آيا مي‌شود يك جوان فعال، پر انرژي و متفكر ده سال دست روي دست بگذارد؟ اين دقيقا به معناي فروپاشي بنيه علمي يك كشور است.
وي تاكيد كرد: قرار نيست در جا بزنيم و هر چه غرب و آمريكا گفتند قبول كنيم، بلكه اگر بخواهيم به اقتدار برسيم بايد هزينه‌هاي آنرا بپردازيم، كما اينكه از ابتداي انقلاب تاكنون در عرصه‌هاي مختلف دفاع مقدس مبارزه با مواد مخدر و ديگر عرصه‌ها ده‌ها هزار شهيد تقديم كرده‌ايم.
بروجردي با بيان اينكه آمريكا و غرب در صورت تعطيل كردن تحقيقات هسته‌اي ايران هم دست بردار نخواهند بود، گفت:‌ آن وقت خواهند گفت، موشك‌هايتان را هم بايد جمع كنيد، يعني جمهوري اسلامي را به كشوري كه توان مقابله و دفاع از خويش را ندارد تبد يل كنند،‌لذا اگر در خاكريز اول مقاومت نداشته باشيم، قصد فتح خاكريزهاي بعدي را هم خواهند كرد.
معاون وزير امور خارجه اسبق دولت وقت راه‌اندازي زنجيره‌ سه هزار تايي سانتريفيوژ را عامل تثبيت توانمندي هسته‌اي كشور ارزيابي و تصريح كرد: غربي‌ها وقتي احساس كنند كه توان هسته‌اي در كشور ما تثبيت شده است، ناگزير به مذاكره خواهند شد، زيرا آنها مي‌دانند اگر بخواهند با فشار يك طرفه با جمهوري اسلامي برخورد كنند، در نهايت ايران از NPT خارج خواهد شد و اين چيزي است كه آنها از آن ابا دارند.
وي افزود: آنها تجربه كره شمالي را دارند كه فشار يك طرفه منجر به ساختن بمب هسته‌اي توسط اين كشور و آزمايش آن شد، لذا از قطعنامه شوراي امنيت تنها به عنوان اهرم فشار در مذاكرات خود بهره‌ مي‌برند، كما اينكه ما هم از مسايلي چون شرايط منقطه، موقعيت ايران و غيره به عنوان اهرم فشار استفاده مي‌كنيم.
علاءالدين بروجردي با اشاره به اينكه دولت بلافاصله پس از قطعنامه شوراي امنيت در بيانيه‌اي بر سرعت راه‌اندازي زنجيره سه هزار تايي سانتريفيوژ تاكيد كرد و گفت: بعد از صدور قطعنامه، دبير كل جديد سازمان ملل متحد، اروپائيان، چين و روسيه در پيام‌هاي جداگانه‌اي براي مذاكره با جمهوري اسلامي پيغام دادند و حتي در بندهاي نهايي قطعنامه هم به مذاكره اشاره كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به جنگ همه جانبه عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و با بيان اينكه باندهاي عظيم مافيايي با سرمايه‌هاي ميلياردي وارد عرصه ورود و توزيع مواد مخدر ميان جوانان ايران شده‌اند گفت: امروزه سومين تجارت جهاني،‌تجارت مواد مخدر است و اگر در مقابله با باندهاي مواد مخدر كوتاهي كنيم، جوانان ما در منجلاب فساد گرفتار خواهند شد.
نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اينكه از زمان حضور آمريكا و انگليس در افغانستان توليد مواد مخدر در اين كشور از چهار هزار تن به شش تا هشت هزار تن تبديل شده است گفت: امنيت خاطر باندهاي مواد مخدر موجب جري شدن آنها در فعاليت خانمان سوزشان مي‌شود.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با انتقاد از اجرا نكردن حكم اعدام متخلفان پرونده‌هاي توزيع مواد مخدر گفت: با باندهاي توزيع مواد مخدر بايد بي‌رحمانه برخورد كرد و اين در حالي است كه در بازديد اخير از برخي زندان‌ها، شاهد سيصد محكوم به اعدام در اين زمينه بوديم كه با گذشت دو سال از صدور احكامشان، هنوز اعدام نشده بودند.
علاء الدين بروجردي افزود:‌ كسي كه خروار خروار مواد مخدر در كشور وارد و توزيع مي‌كند و به جوانان عزيز و خانواده‌هاي آنها رحم نمي كند، بدون ترديد مفسد في‌الارض است.
وي مفاسد اجتماعي ناشي از مواد مخدر مصنوعي و شيميايي را بسيار بيشتر از مواد مخدري چون ترياك دانست و اظهار داشت: متاسفانه اين مواد كه در قالب قرص‌ها عرضه مي‌شود آثار تخريبي فيزيولوژيكي بيشتري دارد، سهل‌الوصول‌تر است و براحتي در يك كارگاه كوچك قابل توليد است.
علاءالدين بروجردي، با بيان اينكه اكثر زندانيان كشور را افراد معتاد تشكيل مي دهند گفت: چون راهي پيش روي اينها در زندان نيست به سرنگ مشترك روي مي‌آورند، لذا زندان‌هاي كشور تبديل به يكي از اماكن مهم گسترش بيماري ايدز شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

زمانه بي رحم
Harsh Times

نويسنده و کارگردان: ديويد آير. موسيقي: گريم ريول. مدير فيلمبرداري: استيو ميسون. تدوين: کنراد باف. طراح صحنه: دورو هربرت. بازيگران: کريستين بيل[جيم لوتر ديويس]، فردي رودريگز[مايک الونزو]، اوا لونگريا[سيلويا]، آرماندو کانتينا[پيرمرد کوچک]، کنت چوئي[فوجيموتو]، تامي ترول[مارتا]، تري کروز[دارل]. ١٢٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
جيم ديويس پس از بازگشت از جنگ خليج نتوانسته زندگي با ثباتي براي خود فراهم کند. خاطرات تلخ روزهايي که در صحراهاي دور دست گذرانده هنوز در قالب کابوس هاي شبانه او را رها نکرده است. او در انتظار پذيرفته شدن در نيروي پليس به دنبال راهي ديگري براي خدمت به ميهن خويش است. او حاضر نيست پشت ميز نشين شده و با کاري يکنواخت و خسته کننده زندگي را به پايان ببرد. جيم با دوست دوران کودکي اش مايک که همچون خودش بيکار است، شروع به گردش در خيابان هاي جنوب لس آنجلس مي کنند. اما خيلي زود مي فهمند شهري که زماني خيابان ها و کوچه هايش تفريحگاه شان بوده تبديل به برهوتي آغشته به هر گونه بلا و بي رحمي شده و آنها در ميانه اين آشفتگي عظيم گير افتاده اند.

چرا بايد ديد؟
ديويد آير فيلمنامه نويس مشهوري است که از سال ٢٠٠٠ با U-٥٧١ ورودي خوش به عالم سينما را تجربه کرده و با فيلم هاي سريع و خشمگين، روز تمرين، آبي تيره و S.W.A.T. در طول فقط پنج سال به هر آن چه يک فيلمنامه نويس باسابقه مي توانسته دست يابد، رسيده است. او اينک براي اولين بار فيلمنامه اي را که نوشته، خود کارگرداني کرده و اين ازمون سختي براي او مي تواند باشد. او بايد ثابت کند که از کارگردان هاي ديگر براي ساخت نوشته خود شخص با لياقت تري است و اين کار چندان راحتي نيست. آير گفته که اين فيلمنامه را بر اساس اولين چيزي که در ٢٠ سالگي نوشته تنظيم کرده و محيط کار خود را شهري برگزيده که از دوران نوجواني با آن و با سويه تاريک اش به خوبي آشناست. لس آنجلسي که او تصوير مي کند ديگر شهر فرشتگان نيست، بلکه مکاني نا امن با خيابان هايي انباشته از خطر است. زمانه بي رحم مانند فيلم هاي پس از دوران جنگ ويتنام به زندگي سربازاني مي پردازد که در بازگشت به کشور خود را از نظر روحي فرسوده و شهر خود را غرق در تباهي مي يابند. آنها در اغلب موارد تبديل به مامورين خودگماشته قانون شده و دست به اجراي خودسرانه عدالت مي زنند. از بودجه فيلم که در طول ٢٦ و به طريقه سوپر ١٦ ميليمتري فيلمبرداري شده، اطلاع دقيقي در دست نيست و در حالي که از شروع نمايش آن بيش از دو هفته نگذشته، نمي توان درباره ميزان موفقيت تجاري آن حرفي زد. اما از جهت هنري محصول قابل اعتنايي براي يک کار اول است. اين اتفاق براي آير که بسياري از فيلمنامه هايش شانس ساخته شدن را نيافته، مي تواند نقطه شروع مجددي باشد تا خود آنها را به فيلم برگرداند. حضور کريستين بيل که خود را به عنوان بازيگر و انتخابي خوب جهت نقش انسان هاي روان نژند شناسانده، همچنين فردي رودريگز که در سريال در عمق شش فوتي خوش درخشيد از نکات مثبت فيلم هستند. زمانه بي رحم يکي از فيلم هاي اين ماه است که نبايد فرصت تماشاي آن را از دست بدهيد. کساني که روز تمرين را ديده و پسنديده اند دلايل محکمي براي تماشاي آن دارند!
ژانر: درام، جنايي.

لینک دانلود
این فیلم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید

سرور يک
http://rapidshare.com/files/5017437/surovye.vremena.CAMRip.part01.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017432/surovye.vremena.CAMRip.part02.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017417/surovye.vremena.CAMRip.part03.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017388/surovye.vremena.CAMRip.part04.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017396/surovye.vremena.CAMRip.part05.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017376/surovye.vremena.CAMRip.part06.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017401/surovye.vremena.CAMRip.part07.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017400/surovye.vremena.CAMRip.part08.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017406/surovye.vremena.CAMRip.part09.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017430/surovye.vremena.CAMRip.part10.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017428/surovye.vremena.CAMRip.part11.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017415/surovye.vremena.CAMRip.part12.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017402/surovye.vremena.CAMRip.part13.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017463/surovye.vremena.CAMRip.part14.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017453/surovye.vremena.CAMRip.part15.rar.html
http://rapidshare.com/files/5017056/surovye.vremena.CAMRip.part16.rar.html

سرور دو
http://www.filefactory.com/file/de3af8/
http://www.filefactory.com/file/2f606f/
http://www.filefactory.com/file/bb2b7f/
http://www.filefactory.com/file/2f0f4f/
http://www.filefactory.com/file/0efb75/
http://www.filefactory.com/file/e14642/
http://www.filefactory.com/file/79ddd1/
http://www.filefactory.com/file/55d250/
http://www.filefactory.com/file/e8e45b/
http://www.filefactory.com/file/62378a/
http://www.filefactory.com/file/8263dc/
http://www.filefactory.com/file/20da4a/
http://www.filefactory.com/file/dca11f/
http://www.filefactory.com/file/21bbc9/

را هنمای دانلود
بعد  از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده  ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که  در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربی

Meen Ha Y'edar
باصدای Loai

آلبوم جدید و بسیار زیبای Loai به نام Meen Ha Y'edar . با ۲ کیفیت متفاوت

 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای هواي برفي
با صدای حامي شريف

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

FFDShow MPEG-4 Video Decoder 2006

CloneDVD Mobile قادر به تبديل فيلم هاي DVD با كيفيت شما به فرمتهاي رايج مورد استفاده در ويديو پلير هاي Sony PSP, Apple iPod Video, iAudio X5, Creative Labs ZEN Vision, etc در زماني بسيار كوتاه می باشد.

 لینک دانلود نرم افزار
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.


 

دنیای موبایل

ALON Audio Recorder

برای گوشیهای سونی اریکسون

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


بگذار تا ز شارع میخانه بگذریم

بگذار تا ز شارع میخانه بگذریم
روز نخست چون دم رندی زدیم و عشق
جایی که تخت و مسند جم می​رود به باد
تا بو که دست در کمر او توان زدن
واعظ مکن نصیحت شوریدگان که ما
چون صوفیان به حالت و رقصند مقتدا
از جرعه تو خاک زمین در و لعل یافت
حافظ چو ره به کنگره کاخ وصل نیست

 

کز بهر جرعه​ای همه محتاج این دریم
شرط آن بود که جز ره آن شیوه نسپریم
گر غم خوریم خوش نبود به که می​خوریم
در خون دل نشسته چو یاقوت احمریم
با خاک کوی دوست به فردوس ننگریم
ما نیز هم به شعبده دستی برآوریم
بیچاره ما که پیش تو از خاک کمتریم
با خاک آستانه این در به سر بریم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

12 دی
باید عاشق کاری باشی که می کنی؛ کارت که تمام شد، آن عشق را بفروش. وقتی بتوانی آن عشق و اشتیاق را بفروشی، اصلا فرقی نمی کند که حاصل کارت چیست.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

كارتان را آغاز كنيد،توانايي انجامش به دنبال مي آيد

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

كسی كه مزه رنج و سختی را نچشیده، نیكی و احسان در نزد او جایگاهی ندارد.
امام موسی کاظم (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

گرفتن چربی سوپ و آبگوشت و خورشت ها
این کار را از دو طریق می توانید انجام دهید :
یک راه این است که چند قطعه یخ را درون سوپ یا خورشت بیندازید . به محض اینکه غذا را هم بزنید ، ذرات چربی به قطعات یخ می چسبند . قبل از ذوب شدن ، قطعات یخ را بیرون بیاورید . نگران نباشید اگر این کار را به سرعت انجام دهید ، هرگز غذایتان سرد نخواهد شد.
راه دیگر استفاده از برگ کاهو است . کافی است یک برگ کاهو در ظرف غذایتان بیندازید . آنگاه ملاحظه می نمایید که چگونه چربی ها به آن می چسبند .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

راه هايي که براي درمان بيماري ناخن و تقويت آن مي توانيم پيشنهاد کنيم از قرار زيرند

دانه هاي بلال به علت داشتن گوگرد، سيليس، آهن، کلسيم و به علت سرشار بودن از ويتامين "B" ، براي ناخن بسيار مفيد مي باشد. بنابراين استفاده از آن چه به صورت خوراکي و چه به صورت ژله مفيد است. براي درست کردن ژله ي دانه هاي بلال ، آنها را از ميوه شان جدا کرده و سپس خوب له مي کنيد و مقدار کمي شير به آن اضافه کرده و مي گذاريد تا حدود 1 ساعت بماند و بعد آنرا با فشار، از صافي رد کرده ، ژله بدست آمده را بر روي ناخن ها مي ماليد. اين ژله از ترکيدن و گوشه کردن ناخن ها نيز جلوگيري کرده و باعث تقويت آنها مي شود.
شنبليله را ريز نموده و خوب آنرا له کنيد. آب اين سبزي باعث مي شود تا ناخن هاي شما کج نشوند.استفاده از مشتقات جو ، براي تقويت ناخنها بسيار مفيد مي باشد. براي اين کار بهتر است جو را خيس کرده و حدود 20 دقيقه در آب بجوشانيد و بعد ناخن را با آن شست و شو دهيد.
خوابانيدن ناخن در آبليمو از شکنندگي ناخن و پوسته پوسته شدن کناره آن جلوگيري مي کند. ماليدن زرده تخم مرغ روي ناخن ها باعث تقويت آنها و جلوگيري از شکسته شدن و بريدگي هاي کنار آن مي شود.

http://lover-than-love.mihanblog.com

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

23. چه كساني رقيب يهوديان هستند؟

ما صهيونيستها در مشاهده امور تجزيه و تحليل آنها محاسبات دقيق مسائل مالي طرح برنامه هاي سياسي و نيز حس همكاري با يكديگر، رقيبي نداريم. تنها ممكن است يسوعي ها[1] در اين زمينه با ما رقابت كنند. البته برنامه هائي طرح كرده ايم كه اين قوم را در چشم توده مردم ناآگاه بي اعتبار سازيم. ضمناً بايد يادآور شويم كه ما به صورت يك سازمان مخفي عمل مي كنيم. بدون حضور دستهاي پنهان ما ملتها نمي توانند حتي بر سر يك مسأله ناچيز خصوصي با هم به توافق برسند.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

قدرتی که می خواهد با مهر و مدارا سخن گوید به دست برادران خویش به خاک و خون کشیده می شود. قدرتمداران ما زبان مهر را در نمی یابند
قدرت در میان ما با مهر و مدارا بیگانه و دشمن است
در همین جاست که دانای طوس گلبانگ عاشقانه و انسانی و جاودانه خویش را در جهان در می افکند. گویی این پیر بر برج و باروی تاریخ به تماشای این سوکنامه یجاری در میان ما نشسته و چون سوکنامه به فرجام خونبار خویش می رسد، بانگ و غلغله در می اندازد که
میازار موری که دانه کش است
که جان دارد و جان شیرین خوش است
یعنی که جان آدمی از هرچه در این جهان است گرانبهاتر و به هیچ تدبیر و فسون و فسانه ای نباید که جان انسانی را آزرد. این پیام و بیانیه ی باشکوه فردوسی است در فرجام این سوگنامه.
برین نامه بر، عمرها بگذرد
بخواند هر آن کس که دارد خرد

 

 

مشکان
info@moshkan.com

دوشنبه: طنز
طالع بيني دانشجويي

متولدين فروردين ماه: دختر يا پسر فرقي نمي كند، شما بايد بدانيد چون در ماه اول سال بدنيا آمده ايد و كنكور ارشد در ماه آخر سال (اسفند) برگزار ميشود، روز امتحان دير از خواب بيدار ميشويد، بعد در ترافيك گير ميكنيد واحتمالاً از كوچه كه رد ميشويد زني با يك سطل آب كف از شما استقبال خواهد كرد (به عبارتي بدرقه) از تمام اين مخاطرات كه بگذريد، جلوي حوزه امتحاني متوجه گم شدن كارت ورود به جلسه تان ميشويد بنابراين توصيه ميشود بيخود دنبال دردسر نرويد و از هرگونه تلاشي براي رسيدن به مقاطع بالاتر دانشگاهي خودداري كنيد!

متولدين ارديبهشت ماه: اول، قدم نورسيده را به مامان و بابا تبريك ميگوييم. تو اگر دختر باشي، اسمت يا نيره است يا حكميه و اگر پسر باشي اسمت يا هوخشتره است يا آريوبرزن (البته گوسفندان اسمهاي ديگري هم دارند)، متولدين اين ماه خيلي بيجنبه اند، آخر لزومي ندارد، به بقالي سر كوچه تان پز بدهي كه بعد از يازده سال فوق قبول شدهاي، خبر قبولي را احتمالاً در مراسم خاكسپاري يكي از بستگان ميشنوي و چنان قهقه هاي ميزني كه گوركن با بيل و صاحب عزا با دسته بيل به دنبالتان خواهند دويد.

متولدين خردادماه: همانطور كه از اسم ماه تولدتان پيداست، دچار درس خواندن افراطي از نوع طالباني ميباشيد (همان خرخوان خودمان) دخترهاي خردادي يك روز قبل از كنكور ارشد برايشان خواستگاري پيدا ميشود (آنهم كچل پلاك ليزري نمره قبرس)، پس بهتر است كه دنبال بختشان بروند و فرصت را به پسرهاي خردادي بدهند (كه براي پنجمين بار امتحان ميدهند).

متولدين تيرماه: يك خبر خوش به شما خواهد رسيد. لطفاً جنبه داشته باشيد، هيچ ربطي به كنكور ارشد ندارد چون هنوز دو سه ماهي تا امتحان باقي مانده، احتمالاً خبر دوقلو زاييدن گاو پدربزرگتان ميباشد يا تصويب طرح افزايش وامهاي دانشجويي. فعلاً بهتر است بيخيال فوق شويد. هروقت گاو پدربزرگتان تخم دوزرده گذاشت، آنوقت در امتحان شركت كنيد. مطمئن باشيد قبول ميشويد.

متولدين مردادماه: داوطلب گرامي ستاره بخت شما در دسترس نميباشد. لطفاً جهت اطلاع بيشتر با دفتر نشريه يه چيزي بهتر، بخش طالعبيني و فالگيري، تماس بگيريد.

متولدين شهريور: اشتباه نكنيم بايد رشته ي هنر باشيد دختر يا پسر خوبم هيچ گنجي بهتر از يك تيپ عجيب و غريب و هيچ عزتي بالاتر از اينكه موهايت را دم اسبي ببندي، وجود ندارد. ناصحم گفت:«كه جز تيپ چه هنر داشت هنر؟» گفتم: اي ناصح عاقل هنري بهتر از اين فوق به چه درد ميخورد؟! مهم تيپه، كه آخرشي.

متولدين مهرماه: متولدين مهرماه، يا پسرند يا دختر (البته يك سري موجودات ديگر را هم شامل ميشود، كه مد نظر ما نيستند)، دخترها بعد از گرفتن ليسانس در كارگاههاي قاليبافي مشغول به كار خواهند شد و پسرها اگر پشتكار داشته باشند، به شاطر خوبي تبديل ميشوند. بنابراين خانمها در رشته فرش و آقايان در رشته بسكتبال در امتحان فوق قبول خواهند شد.

متولدين آبان ماه: تو احتمالاً يا ترانه پانزده سال داري و يا سكينه سانزده سال و يا اصغر يازده سال، پس توصيه ميشود كه هر وقت به سن قانوني رسيديد، برويد سراغ اين جور امتحانها، فعلاً شيرتان را بخوريد.

متولدين آذرماه :ای جونممم..... عجب اختربختي داريد آذريها! پسرهاي متولد آذر، روز امتحان عاشق ميشوند و شكل خانه هاي سياه پاسخنامه بيشباهت به قلب (نيزهاش فراموش نشود) نخواهد بودالبته نیاز به درس خوندن ندارن چون اذریها خیلی با هوشن واما خانمها شما در دانشگاه هوشنگ آباد سفلي در يك رشته نيمه پاره وقت شبانه با مدرك معادل، تحت نظر دانشگاه پيام نور (البته با گواهي ISO هفت و هشت هزار) قبول خواهيد شد. لابد توقع داريد تحويلتان هم بگيرند. (مواظب خودت باش نابغه!)

متولدين دي ماه: دوست عزيز متأسفانه طالعتان خيلي بد است. شما يا شش سال پشت كنكور ميمانيد يا هشت سال. اگر شش سال پشت كنكور مانديد كه حتماً دوسال ديگر هم خواهيد ماند و سال هشتم قبول ميشويد، ولي روز اعلام نتايج دچار عارضه قبلي (منظور همان قلبي است) خواهيد شد و جان به جان آفرين تسليم خواهيد كرد. با توجه به هزينه زياد كفن و دفن خواهشمنديم روي دست پدر و مادر خرج نيندازيد، ماه همين جوري شما را دكتر قبول داريم!!

متولدين بهمن ماه: متولدين اين ماه بايد قبل از اينكه صبح زود از خواب بيدار شوند، توي رختخواب نرمش سنگين انجام داده، بعد 35 دقيقه خميازه بكشند (كمتر از حد اعتياد) و مجدداً بخوابند. اين كار را تا شب قبل از امتحان به مدت شش ماه انجام دهيد تا روز امتحان بدون استرس، به سئوالات پاسخ دهيد. قبولي شما را آن هم با رتبه تك رقمي تضمين ميكنيم.

متولدين اسفند: عزيز دلم، اسفند، بدترين زمان ممكن براي به دنيا آمدن است، ـ آخه، عزيز من،ماه قحطي بود ـ چون امتحان كارشناسي ارشد در اين ماه برگزار ميشود. پسرهاي متولد اسفند، احتمالاً به واسطه ضعف در رياضت پس از چند ترم آب خنك خوردن در پژوهشكدهي ماهاني به همان مدرك ليسانس راضي ميشوند و دختر خانمها اگر كمتر سريالهاي بيمزه تلويزيون را نگاه كنند، قبولي ارشد جلوي پاي آنهاست، اگر نميبينند به چشم پزشك مراجعه كننند.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة آل عمران آيات: 200 محل نزول: مدین

ِأَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوْتُواْ نَصِيبًا مِّنَ الْكِتَابِ يُدْعَوْنَ إِلَى كِتَابِ اللّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ يَتَوَلَّى فَرِيقٌ مِّنْهُمْ وَهُم مُّعْرِضُونَ 23 ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ وَغَرَّهُمْ فِي دِينِهِم مَّا كَانُواْ يَفْتَرُونَ 24 فَكَيْفَ إِذَا جَمَعْنَاهُمْ لِيَوْمٍ لاَّ رَيْبَ فِيهِ وَوُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَّا كَسَبَتْ وَهُمْ لاَ يُظْلَمُونَ 25 قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 26 تُولِجُ اللَّيْلَ فِي الْنَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الَمَيَّتَ مِنَ الْحَيِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ 27 لاَّ يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللّهِ فِي شَيْءٍ إِلاَّ أَن تَتَّقُواْ مِنْهُمْ تُقَاةً وَيُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللّهِ الْمَصِيرُ 28 قُلْ إِن تُخْفُواْ مَا فِي صُدُورِكُمْ أَوْ تُبْدُوهُ يَعْلَمْهُ اللّهُ وَيَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأرْضِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 29

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا نديدى كسانى را كه بهره‏اى از كتاب (آسمانى) داشتند، به سوى كتاب الهى دعوت شدند تا در ميان آنها داورى كند، سپس گروهى از آنان، (با علم و آگاهى،) روى مى‏گردانند، در حالى كه (از قبول حق) اعراض دارند؟ «23» اين عمل آنها، به خاطر آن است كه مى‏گفتند: «آتش (دوزخ)، جز چند روزى به ما نمى‏رسد (و كيفر ما، به خاطر امتيازى كه بر اقوام ديگر داريم، بسيار محدود است)» اين افترا (و دروغى كه به خدا بسته بودند،) آنها را در دينشان مغرور ساخت (و گرفتار انواع گناهان شدند) «24» پس چه گونه خواهند بود هنگامى كه آنها را براى روزى كه شكى در آن نيست ( روز رستاخيز) جمع كنيم، و به هر كس، آنچه (از اعمال براى خود) فراهم كرده ، بطور كامل داده شود؟ و به آنها ستم نخواهد شد (زيرا محصول اعمال خود را مى‏چينند) «25» بگو: «بارالها! مالك حكومتها تويى; به هر كس بخواهى، حكومت مى‏بخشى; و از هر كس بخواهى، حكومت را مى‏گيرى; هر كس را بخواهى، عزت مى‏دهى; و هر كه را بخواهى خوار مى‏كنى تمام خوبيها به دست توست; تو بر هر چيزى قادرى «26» شب را در روز داخل مى‏كنى، و روز را در شب; و زنده را از مرده بيرون مى‏آورى، و مرده را زنده; و به هر كس بخواهى، بدون حساب، روزى مى‏بخشى» «27» افراد باايمان نبايد به جاى مؤمنان، كافران را دوست و سرپرست خود انتخاب كنند; و هر كس چنين كند، هيچ رابطه‏اى با خدا ندارد (و پيوند او بكلى از خدا گسسته مى‏شود); مگر اينكه از آنها بپرهيزيد (و به خاطر هدفهاى مهمترى تقيه كنيد) خداوند شما را از (نافرمانى) خود، برحذر مى‏دارد; و بازگشت (شما) به سوى خداست «28» بگو: «اگر آنچه را در سينه‏هاى شماست، پنهان داريد يا آشكار كنيد، خداوند آن را مى‏داند; و (نيز) از آنچه در آسمانها و زمين است، آگاه مى‏باشد; و خداوند بر هر چيزى تواناست «29»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

fara1167@yahoo.com

دنيا را بد ساخته اند

ان كسي را كه دوست داري تورا دوست ندارد
ان كسي كه تورا دوست دارد تو دوستش نداري
و كسي كه تو دوستش داري واو نيز تورا دوست دارد به رسم و ائين هرگز به يكديگر نخواهند رسيد
و اين رنج است انچيز كه تورا به تكاپو وا مي دارد

 

 

asadollah_nowruzi@yahoo.com

به بهانه تبريك عيد سعيد قربان :
شوخي با حجاج

ما نيز به حج و سعي ايمان داريم
پرواي خدا و خلق وشيطان داريم

اما سرهيچ بينوايي نبريم !
با كشتن نفس عيد قربان داريم

( اسدالله نوروزي )

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

آزادي نيست ؟!!

اين دو كاريكاتور را ببينيد ... خبرگزاري موج احمدي نژاد را اينجوري به تصوير كشيده ... خدا وكيلي باز هم مي توانند بگويند آزادي نيست؟!! خبرگزاري اقتصادي اين مملكت هم به جمع تحقير كنندگان رئيس جمهور پيوسته ...


 

 

goll_665@yahoo.com

با سلام خدمت همه شما بچه های ایران زمین من شایان از تبریز هستم و یکی از پروپاقرص ترین خوانندگان مجله روزانه من زیاد مطلب نمی نویسم ولی دیدم اگه شعرهای ترکی هم در مجله باشه مطالب مجله متنوع تر خواهد بود به هرحال من چندتا از اشعارشهریار رو واسه شما مینویسم اگه خواستید این اشعار ادامه داشته باشه حتما بگید تا باز هم واسه شما شعر ترکی سند کنم امیدوارم خوشتون بیاد قبلا از دست اندر کاران این مجله تشکر میکنم.........شایان صادقی.....

داشلی بولاخ داش قومونان دولماسین باخچالاری سارالماسین سولماسین
دینه بولاخ خیرون اولسون آخارسان اوردان گچن آتلی سوسوز اولماسین
افقلره خمار خمار باخارسان
****************************
ۀوزون گولسون بولاخلارون آغلاسین حیدر بابا گون دالوی داغلاسین
یل گلنده ورگترسین بویانا اوشاخلار بیر دسته گول باغلاسین
بلکه منیم یاتمیش بختیم اویانا
########################
اگه خواستید براتون ترجمه اجمالی فارسیشو هم می نویسم.تا با زبان شیرین ترکی بیشتر آشنا بشید.

 

 
shima_venus2007@yahoo.com

سالهای قبل از انقلاب یادمه... ارزونی. دوستی و صفا و صمیمیت خلاصه بگذریم خام بودیم جو انقلاب ما رو گرفته بود گیر داده بودیم که حتما شهید شیم در این شلوغی ها. پدر بزرگم یک روز منو صدا کرد و گفت : عجله نکن. صبر کن آخرشو ببین.
بعد جنگ شد باز جو جبهه بدجور گرفتمون بی کله می رفتیم جلو... باز پدر بزرگ خردمندم گفت : عجله نکن برای مردن. زنده بمون و آخرشو ببین...
دیدیم.
حالا هم من نصیحت آن خدا بیامرز را برای دوستان عزیزاصول گرا و اصلاح گرا و غیره تکرار میکنم : بخصوص به طرفداران احمدی نژاد و بقیه! تند نروید. بازیچه نشوید.قبل از اینکه
همدیگر رو تکه تکه کنید ( شوخی می کنم البته انقدر هم با هم بد نمی شین که ) صبر کنید آخرشو ببینید. الان برای هر قضاوتی زوده. حالا کی موافقه ؟ خدایی هیشکی دلش به حال ما نمی سوزه که! پس بریم خودمون یک فکری به حال خودمون و شهرمون و کشورمون کنیم. و با اینکار ضد حال اساسی بزنیم به اونایی که ادعای خدمت به ما رو دارند و از عذاب ملت لذت می برن. حاضرین ؟ همه سعی کنیم پیشنهاد بدیم برای بهتر شدن بدون اینکه دولت را در این کار دخالت بدیم که خیلی حال می ده !!!! حالا پیشنهادات را لطفاٌ ارسال کنید ..... همه با هم.

برای همگی شما آرزوی سعادت دارم.
قربانتان. شیما

 

 

info@shahryarnews.com

تاسیس باشگاه وبلاگنویسان تبریز

اولین جلسه باشگاه وبلاگ نویسان تبریز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد
خبرگزاری شهریار : اولین جلسه وبلاگ نویسان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در محل سازمان فرهنگی هنری تشکیل شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز هدف از ایجاد این باشگاه ساماندهی و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت جوانان تبریزی در وب و حوزه وبلاگنویسی می باشد
ناظمی مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز که در نخستین جلسه این باشگاه سخن می گفت درباره اهداف تاسیس این باشگاه گفت : متاسفانه سهم همشهریان تبریزی علی الخصوص جوانان در استفاده از دنیای مجازی نسبت به دیگر شهرها کم رنگ می باشد و استفاده از فضای رایگان وبلاگ با برنامه ریزی مناسب می تواند به پیش برد فرهنگی شهر و توسعه فرهنگی آن کمک نماید .وی در ادامه افزود : از این پس علاقمندان و کسانی که به صورت جدی در حوزه وبلاگ نویسی فعالیت دارند می توانند با شرکت در جلسات ماهانه و هفتگی این باشگاه ضمن تبادل نظر، در توسعه
فرهنگی شهر نیز دخیل باشند . متاسفانه تبریز با پیشینه درخشان فرهنگی، امروزه به شهری تجاری و اقتصادی تبدیل شده است و اساتید فرهنگی شهر آنچنان که باید حاضر به عرضه متاع فرهنگی خود نیستند به طوری که گاها حتی همسایه دیوار به دیوارشان از وجود آنها بی اطلاع است کسانی که توان نوشتن را دارند در شناسایی این گونه افراد و معرفی آنان در وبلاگها و دیگر جاها می توانند نقش اساسی ایفا نمایند و برای طرح داشته های فرهنگی شهر این فضا می تواند گام بزرگی بردارد.
وی اظهار داشت : علاوه بر مقوله استفاده مناسب از این رسانه مجازی سازمان در صدد ایجاد پل مناسب میان مطبوعات مکتوب و وبلاگهاست تا با بهره گیری از اشخاص توانمند در این عرصه شاهد افزایش تولیدات مکتوب در سطح جامعه باشیم . سازمان آماده است در حد مقدورات خود از این حرکت حمایت نماید . گفتنی است در مرحله اول وبلاگ سازمان به آدرس اینترنتی http://safat.mihanblog.com در حال عضو گیری از علاقمندان می باشد .
شایان ذکر است به رغم وجود وبلاگنویسان حرفه ای در شهر تبریز هیچ تشکلی از طرف این افراد تا به حال ایجاد نشده و باشگاه وبلاگنویسان تبریز که به همت عده ای از جوانان وبلاگنویس در تبریز و با کمک سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریزتشکیل شده است، اولین تشکل از این دست در شمالغرب کشور می باشد. وبلاگنویسان واجد شرایط و علاقه مند می توانند به عضویت این باشگاه وبلاگنویسان تبریز در آمده و در جلسات هفتگی باشگاه شرکت نمایند .

 

 

bidari57@yahoo.com

لکه ننگ دولت نهم
 

حالم از اسفندیار رحیم مشایی به هم می خورد. نمی دانم احمدی نژاد از این مردک چه دیده که حاضر به کنار گذاشتن او نیست. طرح ورود زنان به ورزشگاه ها را همین بشر در پاچه احمدی نژاد کرد و مراجع تقلید را در مقابل دولت قرار داد. الان هم که گند حضور او در یک مجلس رقص در ترکیه درآمده ، نمی دانم حضرات دفتر ریاست جمهوری چه مرگشان است که به جای برخورد با لکه ننگ دولت نهم به رسانه ها فشار می آورند تا در این باره چیزی ننویسند.
حضرات گرانقدر! چرا شیپور را از سر گشادش می دمید؟ به جای کل کل کردن با سایت ها و روزنامه ها این مشایی مشکوک را که عنصری مثل طه هاشمی مذبذب را به عنوان معاون خود در میراث فرهنگی نگاه داشته ، از دولت بیرون کنید و خیال خودتان و رسانه ها و همه را راحت نمایید. آخر من بچه حزب اللهی با چه رویی از دولت احمدی نژاد دفاع کنم وقتی نسناسی مثل مشایی در آن می لولد؟ وجدانتان را شکر!
بعضی دوستان می گویند مشایی مدعی ارتباط با امام زمان(عج) است و ارتباطاتی با برخی چهره های مدعی در این حوزه دارد. خدایا! کو آن امامی که شیخ حلبی ها را سکه یک پول روزگار کرد.

پسغام: برادران عزیر برخي ایمیل هایتان به حقیر به خط هیروگلیف!! دریافت می شود. بنده هم متاسفانه با این خط آشنایی ندارم. لطفا" فارسی بنویسید که شکر است!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

یک یادداشت سینمایی
لطفا لینک‌های این يادداشت را حتما دنبال کنید ، ضرر نخواهید کرد!


کمتر از دو ماه به معرفی برندگان اسکار امسال باقی مانده است  و مدتی است که پیش‌بینی‌هایی در مورد برندگان این دوره از اسکار انجام می‌شود. مجله تایم در آخرین روزهای سال 2006 ، 10 فیلم برگزیده سال را انتخاب کرده است.
با خواندن یادداشت های سینمایی مجلات و سایت‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌ام که از میان 3 فیلم مرحوم یا
departed مارتین اسکورسیزی (+ ، +) ، «بابل» از الخاندرو گونزالس اينياريت که با «21 گرم» نام خود را در عالم سینما جاودانه کرده و روایت‌های آمریکایی و ژاپنی ایستووود از نبرد آیو جیما ، دست‌کم یکی برنده جایزه‌های اصلی خواهد شد.
البته از بدشانسی تا به حال هیچکدام از این سه فیلم را ندیده‌ام.

معمولا برندگان جوایز گلدن گلوب بنا بر سنت همیشگی هالیوود بخت زیادی برای بردن اسکار هم دارند ، نامزدهای شصت و چهارمین جوایز گلدن گلوب اعلام شده است.

امسال در اقدامی بسیار جالب ، پوستر بسیار بامعنایی برای اسکار طراحی شده است ، در پس‌زمینه این پوستر جملات قصار و دیالوگ‌های به یادماندنی فیلم‌های مشهور هالیوود به چشم می‌خورد.

دیدن این دیالوگ‌های مشهور من را واداشت که جستجویی برای پیدا کردن این دیالوگ های مشهور انجام دهم و این صفحه را پیدا کنم که در آن 100 دیالوگ مشهور تاریخ سینما انتخاب و رده‌بندی شده است.

با پیدا کردن این دیالوگ‌ها ، جستجویی دیگر برای پیدا کردن سایتی انجام دادم که بشود در آن به این جملات قصار گوش کرد و خاطره زنده کرد. سایت‌های خوبی (+ ، +)  پیدا کردم.پیشنهاد می‌کنم حنما سری به آنها بزنید.

چه لذتی بالاتر از گوش دادن دوباره به پیشنهاد ردنشدنی مارلون براندو ، حاضرجوابی کلارک گیبل در برابر ویوین لی در بر باد رفته و امید به فردای اسکارت اهارا هامیلتون کندی باتلر! ، زمزمه رز باد اورسن ولز در همشهری کین ، ناسزای پاچینو در بوی خوش زن!

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

یه پیشنهاد سیاسی

با سلام
عیدتون هم مبارک .
یه پیشنهاد دارم براتون امیدوارم نظرتون مساعد باشه . از اون جائی که بعضیا !!! اصلا به حرف من توجه نمیکنن و همون یه پا رو دارن و اون یه پا رو هم تو یه کفش کردن که با هر ایمیل سیل انتقادات خودشونو به زبون بیارن که البته ممکنه بعضی از این انتقادات خیلی منطقی و متین باشه اما به جهت شلوغ بازی هیش کس متوجه اصل موضوع نمیشه . پس باید یه کاری کرد تا مسائل به صورت سیستماتیک ؟ باز بشه و دیگه حفی نمونه و بعد از اون دیگه کسی اون مسئله رو مطرح نکنه چون دیگه یه مسئله سوخته شده . خوب البته من منتظر نظر شما نمیمونم چون خیلی طول میکشه و در صورت عدم موافقت ضایع میشم پی فرضمون اینه که شما موافقید و از همین حالا شروع میکنیم یه موضوع من انتخاب میکنم و وقتی تموم شد نوبت رو میدم به بقیه البته برای گرفتن نوبت باید فرم مخصوص رو پر کنید و تو صف وایسید اما اگه حوصله این کارا رو ندارید میتونید پول شیرینی بچه ها رو حساب کنید بدون نوبت در خدمت هستم .
**************
برای شروع یه موضوع رو پیشنهاد میدم که اخیرا زیاد میشنویم و چون آخرش ایسم داره بعضیا ( این بعضیا با اون بعضیا فرق میکنه دیگه خودتون باید از این به بعد فرق اینا رو متوجه بشید ) ممکنه باهاش خیلی حال نمیکنن و بعضیا هم اصلا متوجه نمیشن ، خوب قرارمون این باشه که خیلی قلمبه سلمبه حرف نزنیم و اگه یه عبارت رو اشتباه به کار بردیم زیاد به هم گیر ندیم .
موردی که من میگم پوپولیسم یا عوام گرائیه که بعد از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد خیلی سر زبونا افتاد و عده ای هم بدون این که بدونن این لغت دقیقا چیه به کرات ازش استفاده کردن . من فعلا قصد ندارم در این مورد حرف بزنم و دوست دارم بقیه شروع کنن اما بگم که من یه جورائی موافق این قضیه هستم اما ..... به اماش خوب توجه کنید الکی گر ندید ، اما نه اون پوپولیسم واقعی نه بلکه اون پوپولیسمی که تقریبا در رفتار احمدی نژاد میشه دید خوب دیگه سوژه از این بهتر میخواید تا نقد کنید و بیایم واقعا بررسی کنیم این اتفاقی که الان داره میافته آیا به صلاح جامعه هست و یا نیست
لازم به ذکر نیست که نوشته شما نشانه شخصیت شماست هر چند یه شخصیت مجازی داشته باشید خودتونو که نمیتونید گول بزنید این شما هستید که از این کلمات استفاده میکنید پس لطفا ادب و انصاف ، تاکید و خواهش میکنم انصاف رو رعایت کنید و با این که در مورد سیاست حرف میزنیم اما دنبال بازی های سیاسی و وم خرداد و سوم تیر نباشید فقط میخواهیم ببینیم وضع موجود به صلاح ماست یا بلندگو دستمون بگیریم فریاد بزنیم ؟؟
*************
چند خط متن بی ربط رو هم به عنوان پیام بازرگانی تحمل کنید ممنون میشم از خاطرات یه بابائی برداشتم که از باباش تعریف میکرد تو یه مجله خانوادگی ربطشو هم خودتون پیدا کنید .
انقلاب برای بعضی ها !!! ( جل الخالق ، جخت بلا این کلمه ما رو ول نمیکنه ) مثل یک شوک بزرگ اثر کرد اینها نمیتوانستند باور کنند 4 تا دانشجوی به قول آنها جنوب شهری و مردم عوام نظم استقرار یافته و مورد علاقه آنها را به هم بزنند تا دیده بودن دنیا به کام بالادستی ها چرخیده بود و کسی نمیتوانست تصور کند همین توده هائی که آن ها ضعیف فرضشان میکنند حقوق پایمال شده چند هزار ساله خود را طلب کنند و از آن مهمتر به آن برسند .
***********
خوب دیگه وقتتونو گرفتم عذر میخوام ببینم چه میکنید با نظراتتون ، راستی یه پیشنهاد دارم برای کسانی که احساس میکنن نمیتونن خودشونو راضی کنن که در یه جمع چند هزار نفری مطلب بنویسن ( به سبک گیر سه پیچ بخونید : یکی اون ته داره میگه آدم هیچی نگه بهتر از اینه که چرت و پرت بگه ! البته راست میگه اما اگه اینجا تمرین حرف زدن نکنیم پس کی میتونیم اشکالاتمون رو اصلاح کنیم ؟ ) پیشنهاد من واسه این دوستان اینه که اگه یه مطلبی در مورد خاصی به ذهنشون رسید برای خودشون میل بفرستن و بعد از رسیدن مطلب و تائید دوباره توسط خودشون معطل نکنن و اظهار فضل ! کنن شاید نویسنده خوبی بودید و نمیدونستید راستی اگه به یه جائی رسیدید منو فراموش نکنید . مرسی و همین .

 

 

mohammadzade@hotmail.com

اعدام صدام ، رحمت العالمین بود

حضرت امام خمینی ( ره ) در سال 63 در جمع سران دولت وقت می فرماید : « آتش از باطن و ذات انسان طلوع می کند . اساس جهنم ، انسان است و هر عملی که از او صادر می شود بر شدت و مدت عذاب می افزاید . اگر کافری را سر خود بگذارند که تا آخر عمر فساد کند ، شدت غذاب او بسیار بالاتر است از کسی که جلویش را بگیرند و بکشندش ، برای اینکه اگر زنده بماند زیادتر فساد می کند وقتی زیادتر فساد کرد ، چون عمل ریشه عذاب است ، در آنجا عذابش زیادتر می شود و این جراحی برای اصلاح است ، حتی اصلاح آن کسی که کشته می شود . اگر امروز این سران استکباری بمیرند ، برای خودشان بهتر است که ده سال دیگر بمیرند . پیغمبر رحمت للعالمین است و تمام جنگها و دعوت هایی که او کرده است ، همه اش رحمت است. این که می فرماید: قاتلوهم حتی لا تکون فتنه – بزرگترین رحمت بر بشر است.» ( کوثر – ج 2 ص 749)

صدام اعدام شد . این خبری بود که اکثر رسانه های خبری ديروز بدان پرداختند و هیچ کس برای رفتن او دلش تنگ نشد و هیچ امتی و یا حتی فرقه ای برایش اشگ نریخت . او در بدترین شرایط ممکن انقلاب نو پای اسلامی ایران را که هنوز یک سال اش به اتمام نرسیده بود و با دشواری های فراوان توانسته بود از یوغ استکبار جهانی بیرون بیاید . مورد هجوم بمب افکن های روسی خود قرار داد. لشگر هایش را در مرزهای ایران مستقر ساخت و کاری را که آمریکائیان با هزاران زحمت می توانستند انجام دهند او به آسانی به پیش برد و با 153 کشور جهان ، 8 سال تمام انقلاب اسلامی ایران را زیر توپ و تانک و مسلسل قرار داد و موفق هم نشد . اما او پس از جنگ ایران و عراق به خوبی دریافت که قدرتمندی آمریکا و پیروان پیرامون آن بیشتر به یک طبل تو خالی شباهت دارد تا یک ابرقدرت و این صدام را وسوسه ساخت تا به کویت حمله نماید و استان نوزدهم عراق ! را احیا نماید . که این سناریو نیز رنگ واقعیت به خود نگرفت ، آمریکائیان تاج و تخت اش را با خاک یکسان ساختند و به صدام نشان دادند که گاهی وقتها روباه بودن بیش از حد درکنار یک گرگ درنده خو چیز چندان جالبی نیست و این چنین بود که صدام به اسارت آمریکائیان در آمد و این شاید تقدیر الهی بود که رحمت خویش را شامل حال صدام نمود و از جنایات روز افزون او جلو گیری نمود . هر چند این اواخر آمریکائیان از سر درماندگی تلاش نمودند تا او را بار دیگر علم کنند تا بتوانند خود را از باتلاق عراق بیرون بیاورند و این هم به لطف و تقدیر الهی میسر نشد و این چنیین بود که صدام حسین تکریتی به نفس های آلوده خود در زمین خدا پایان داد .
اکنون نوبت آمریکاست ، چه ، آتش از باطن و ذات آمریکا طلوع می کند ، اساس جهنم ، آمریکاست و هر عملی که از او صادر می شود بر شدت و مدت بوش می افزاید ، اگر بوش را سر خود بگذاریم تا به کشتار خود در عراق ادامه دهد بر ...
« تمامی جنگ های پیامبر رحمت العالمین بوده است ... این که می فرماید « قانلو هم حتی لا تکون فتنه » بزرگترین رحمت بر بشریت است .

 

 

toraj_fal@yahoo.com

سلا م عزيزان
امروز صبح خسته از سفر كوتاه روز جمعه در خواب بودم كه همسرم مرا با دادن خبر ناگوار فوت مرحوم جمال كريمي راد سخنگو قوه قضائيه و وزير دادگستري بيدار كرد ، سپس همانگونه كه دراز در بستر، بيدار ولي چشم بسته بودم گفت راستي صدام رو هم اعدام كردند شايد اگر شما بجاي من بوديد ، از شنيدن خبر دوم چنان شاد ميشديد كه فوت مرحوم كريمي را فراموش كرده و از كسالت خارج ميشديد ، ولي نه ، نميدانم چرا از خبر اعدام صدام خوشحال نشدم مسلماء ناراحت نيز نشدم بلكه نوعي سردر گمي و بلاتكليفي بمن دست داد و اينگونه افكاري داشتم كه چرا صدام كه آنهمه خون بدل مردم عراق و ايران كرد ، پاي چوبه دار اصلا ناراحت نبود ، چرا به اين سادگي مجازات شد ؟ فقط براي يكي از جرمهايش طعم مجازات را چشيد ، براي نامرديهايي كه در حق مردم ايران كرده بود اصلا صحبتي بميان نيامد ، نهايتا گفتم اين مردم عراق هستند كه عيدي خود را گرفته اند و حق دارند چنين خوشحال باشند ، من به يك دليل از زمان اعدام صدام ناراحت بودم ، آنهم همزماني اعدام آن مردك ديكتاتور با تصادف و فوت مرحوم كريمي راد ، چرا كه اگر صدام را چند روز عقبتر يا جلوتر اعدام كرده بودند ، رسانه ها بيشتر به خبر فوت وزير دادگستر يشان ميپرداختند .
اين كه بخواهم از سجاياي اخلاقي مرحوم كريمي راد براتون بگم ، قادر نيستم ، چون چيزي بيشتر از اكثر شما ها از آن مرحوم نمي دانم ، همانقدر بگم كه اگر دولت آقاي احمدي نژاد در پنج نفر ديده و قدر دانسته شود حتما يكي از پنج نفر تا كنون وزير دادگستري بوده ، هر لحظه كه مرحوم كريمي راد را به نظر ميآورم ، صفت مهرباني و سخنگو بودن به معني واقعي ايشان در نظرم جلوه گر ميشود ، از زماني كه مسئوليتش سبكتر بود و گاهي در برنامه خانواده سيما حاضر ميشد تا وزارتش هيچ تغييري در ظاهر و رفتار مرحوم ديده نشد مگر فروتني بيشتر ، خدا رحمتش كند ، زماني كه خبر را شنيدم بي اختيار كنجكاو شدم كه وزير با چه اتومبيلي در سفر بوده اند ؟ يادم آمد در اوايل دولت احمدي نژاد خبر ي را شنيدم كه رئيس جمهور استفاده كليه مديران و دولتي ها را از اتومبيل هاي لوكس ممنوع كرده و گويا پژو 405 را به عنوان حد اكثر مشخص نموده اند ، كه پس از مطالعه فهميدم نوع خودرو وزير مرحوم پژو پارس بوده است كه بي اختيار بياد يكي از برنامه هاي ويژه خبري كانال 2 افتادم كه متاسفانه مجري آن برنامه آقاي حيدري نبودند ( چون آقاي حيدري همچون عادل فردوسي پوركه از اطلاعات فراوان در رشته هاي مختلف ورزشي برخوردار است ، ايشان نيز در خصوص مسائل كلي و جز جامعه اطلاعات دارند و بسادگي نميشود ايشان را كلاه دار كرد ) و ميهمان برنامه يكي از مديران بالاي ايران خودرو كه الان نام ايشان را بخاطر ندارم بودند ، فقط مطمئنم مدير مهمي در قسمت توليد بودند كه موضوع برنامه نيز در خصوص كيفيت توليد خودرو هاي ايراني خصوصا در قسمت ايمني خودرو بويژه ترمز آن مجري محترم سوال ميكرد و مدير فوق نيز پاسخ ميداد ، كه اين برنامه ها نيز به دليل كوشش و سعي فراوان پليس راه و خصوصا هشدار هاي جناب سرهنگ هاشمي ( كه خدا نگهدار چنين انسانهايي باشد ) تهيه و پخش ميشد ، مجري برنامه از خودرو هاي توليدي ايران خودرو نام ميبرد كه كداميك ترمز هاي اي بي اس دارند و كدام ندارند تا به پژو پارس رسيدند كه متاسفانه و در كمال تعجب مدير فوق اعلام داشتند پژو پارس ترمز اي بي اس دارد كه تا اينجاي كار ميشد به نوعي راه فراررا براي مدير فوق تصور كرد ولي مجري مجدد سوال كرد كه آيا هر دو نوع پژو پارس داراي ترمز پيشرفته اي بي اس (كه با اختلاف قيمت فاحش به جهت امكاناتي نظير همين نوع ترمزبفروش ميرسد ) است ؟ كه مدير توليد فوق اظهار داشتند : بلي كلا پژو پارس داراي ترمز اي بي اس است ، من براي ساعتي تلاش كردم تلفن برنامه را بگيرم ولي موفق نشدم و حتي براي لحظاتي فكر كردم واقعا پرشيا ترمز اي بي اس داشته و ما نمي دانستيم ولي خدا را شكر باورم نشد و گرنه حتما تصادفي به خاطر شيرين عقلي نصيبم ميشد ، سپس ياد سيا ساكتي افتادم كه ( الحق دست سازندگان و بانيان اين برنامه ها در نيروي انتظامي درد نكند ) با لحن گريان ميپرسد آخه مگه چقد ر قيمت اين ترمزها ست كه برا ماشين هاي ماها نميگذارند و بايد دايي ما مرحوم بشه ؟ آخه چرا ؟ كاش ميشد داخل انيميشن فوق رفت و به سيا ساكتي گفت سيا جان خيلي ناراحت نباش چون وزير دادگستري هم مثل دايي تو ماشيني رو سوار بود كه ترمز اي بي اس نداشت ، اصلا مسير به سويي داره ميره كه براي توليد بيشتر خودروها ي مختلف كارخانه ها مسابقه گذاشته اند ، بجاي مسابقه كيفيت مسابقه كميت رو دارند هيچ چيزي هم جلو دارشان نيست ، زور هيچ كس و نهاد و وزيري هم به زور اونا نمي رسه ، يك مدت محيط زيست بعد از كلي اخطار دادن به ايران خودرو راجع به پژو آردي ، به نيروي انتظامي اعلام كرد و نيروي انتظامي هم اطلاعيه داد كه پژو آردي پلاك نمي شود كه بعضي ها مثل من كمي به آينده اميدوار شدند ، ولي پس از 7 يا 8 ماه برادر عيالم كه وانت فرسوده اش را داده بود تا پس از ماهها خودرو جديد تحويل بگيرد ، از يكي از نمايندگي هاي ايران خودرو مشهد پژو آردي را پلاك شده تحويل گرفت كه روز قبل آن از تهران حمل شده بود ، و آنقدر در پاركينگ يا انبار خوابيده بود كه تمام سوراخهاي ماشين اعم از كاپوت و موتور را خاك گرفته بود ، جالب اينكه نمايندگي فوق ميگفت باطري ماشين فرسوده شده و بايد بيست هزار تومان بدهي تا باطري را برايت عوض كنيم ، من تا شنيدم كلي سخنراني برا كارمند نمايندگي كردم كه ماشيني كه اين آقا هنوز تحويل نگرفته و مثلا يكسال گارانتي دارد ، چرا بايد برا تعويض باطري پول بدهد ؟ كارمند لبخندي تحويلم داد و گفت اشكال نداره شما پول رو نديد ، ببينم كي پشيمون ميشه شما بايد تا يكسال هر چند روز برا خرابي ماشينت مراجعه كني ما هم ماشين تو رو نشون كرديم ، تا از در وارد شدي سمبل كرده و برت ميگردونيم تا هفته بعد كه بايد دو مرتبه بيائي ، وقتي ايران خودرو ماشين رو در انبار نگه ميداره تا بالاخره از سوراخي كارش درست بشه و باز همون خودرو غير استاندارد را غالب كنه ، از نمايندگي هاش چي انتظاري داريم ؟ فقط از آقاي رئيس جمهور انتظار داريم برا مردم اگر خيلي جوش نميزنه ، جوش وزراي دولتش رو بيشتربزنه ، كي ميتونه يكي ديگه مثل مرحوم كريمي راد پيدا كنه اي كاش ماشين وزير ترمز اي بي اس داشت ..... افسوس

 

 

fal2005.ali@gmail.com

يک ايميل دريافتي

سلام بر همه نويسندگان زحمتكش روزنامه كه با فعاليت خود باعث شده تا گروهي چون من سرگرمي جالب و مفيدي داشته باشيم ، به همه دوستان خواننده مبين نيز عرض سلام دارم چون كار روزانه و ديگر مشغوليات زندگي باعث شده فرصت نشستن پاي اينترنت محدود شود من روزنامه هاي مبين را در فايلي ذخيره نموده و بعد با حوصله و لذت به خواندن ميپردازم هر چند اينگونه خواندن گاهي باعث عقب افتادن از جمع شده و دريافت مطالب بروز نيست ولي چاره اي ندارم ، و با تاخير مطالعه كردن را به نخواندن ترجيح ميدهم شماره 615 را ميخواندم و جوابهاي دوستاني را كه چون طيف هاي موجود جامعه امروز ما ، اصلاح طلب و اصولگرا و كمي تا قسمتي نيز طرفدار كارگزاران به نظر ميرسند ، مطالعه مطالب و جوابهايي كه اين عزيزان به يكديگر ميدهند برايم بسيار جالب است ولي گاهي دوستان در پاسخ به يكديگر اندكي حرمت شكني كرده و لحن دوستانه خويش را به زهر در كلام آلوده ميكنند كه اين گونه نوشتن از جذابيت مطلب ارسالي نويسنده و نهايتا روزنامه ميكاهد ، مطمئن باشيد كه آقايان خاتمي و احمدي نژاد نيازي به اينچنين دفاع كردن ندارند كه در نوشته و جواب به شخصي او را احمق خطاب نمائيم و خود را نيز در رديف دوستداران مثلا آقاي احمدي نژاد بدانيم ، بنده در خواندن مبين توجه خاصي به مطالب ارسالي دوستان دارم چون اخبار را با هر سليقه اي براحتي و با هزينه كمتر ميشود از رسانه هاي داخلي يا ماهوارهاي بيگانه و خودي خواند و شنيد و ديد ، و كمتر به نام نويسندگان توجه ميكنم شايد با اين تصور كه غالب نام ها مستعار است ولي اخيرا و با مشاهده روش متفاوت در نگارش و لحن دوستان ، به نام نويسنده نيز توجه و علاقه مند به ادامه و پيگيري نامه نگاري عزيزان شده ام .
چون به تازگي متوجه روزنامه مبين و خواننده آن شده ام ، گرمي مطالب ارسالي را از قضيه كمك هاي دولت ايران به كشورهاي دوست و همسايه پي گير شده ام كه با وجود بحث فراوان پيرامون آن ، جذابيت خود را از دست داده است و باندازه كافي نظرات متفاوت منعكس شده است ، من كاري به طرفداران روساي محترم جمهور قبل و حال ندارم وفكر ميكنم خودم در طرفداري از اين عزيزان تعصب ندارم ( شايد اشتباه ميكنم ولي دوست دارم اينگونه باشم ) و هر يك را به دليلي نقد كرده و به دليل ديگري آفرين ميگويم ، اما بهتر نيست در خصوص تصميمات مهم و كليدي كه سرنوشت مردم را رقم ميزند و مستقيما با زندگي وحال ( نه آينده ) ملت كار دارد ، كه البته اين شرايط بسيار كم و اندك است ، از مردم به نوعي نظر خواهي شود لطفا در پاسخم نگوئيد كه پس مجلس چكاره است كه جوابتان را ممكن است داشته باشم يا اشاره به شعارها و تبليغات و تظاهرات نشود ، من بهتر ميدانم روي سخنم با سر دبير همين روزنامه مبين باشد ، آيا ميشود بصورت آزمايشي از دوستاني كه مبين مطالعه ميكنند ، سوال نمائيد كه نظرشان در خصوص عملكرد دولت نهم در باره بحث انرژي هسته اي چيست ؟ كه البته بايد با تدبير و درايتي كه در شما حتما هست ، سوال ريز شده و قابل پاسخ دادن باشد چرا كه بيشك كسي نيست كه با داشتن انرژي هسته اي صلح آميز توسط ايران مخالف باشد مگر در نوع مديريت آن و يا بهايي كه بايد براي آن پرداخت گردد . به نظر حقير از ابتداي انقلاب اسلامي ايران تا كنون بحثي مهمتر و حياتي تر از انرژي هسته اي نداشته ايم كه اهميت سوال از مردم راجع به چگونگي هزينه كردن و مديريت آن را داشته باشد چرا كه بطور مثال جنگ تحميلي كه شروعش همانگونه كه در نامش هويدا است به اختيار ما و دولتمردان نبود ، براي دفاع مقدس و پايان جنگ نيز امام خميني قدس سره و مديران مملكتي مديريت بياد ماندني كردند ، در خصوص مسائلي ديگر همچون هولوكاست هر چند سليقه اي است و طرز تفكر شخصي رئيس جمهور محترم آقاي احمدي نژاد است و درست كه هزينه گزاف آنرا مملكت ميپردازد ، ولي بهر حال نميشود انتظار سوال از مردم را داشت كه صلاح ميدانند رئيس جمهورشان در طرفداري از فلسطين تا آنجا پيش رود كه محو اسرائيل از روي نقشه را جزو آمال ايراني دانسته و در خصوص مطالب غلو و دروغهايي كه صهيونيست بر اساس آن پا گرفته است ، در ايران همايش بر گزار نمايد ، ( آنوقت دوستاني كه بعضا از مطالبشان فرهيختگي و شعور بالا كاملا قابل درك است ، اعتراض بر كمك هاي ناچيز دلاري به فلسطين را دارند ) لذا باز هم تكرار نموده كه انتظار پرسش از مردم براي هر تصميمي خنده دار بوده و نا ممكن ولي در خصوص مسئله اي با اين درجه از اهميت آنهم نه در باره اصل آن كه آرزوي هر ايراني و مسلمان مملكتمان است ( حتي كشورهائي به انتظار نشسته اند ايران از روي جوي آتش پرش نموده تا آنان نيز به تاسي و يا تقلب ، نهايتا كمك ايران داراي انرژي هسته اي گردند ) بلكه در خصوص نحوه و هزينه آن سوال شود .
آيا اكنون كه در تحريم كامل نيستيم تمامي قيمتها ركورد زده اند ، گوجه فرنگي ، خيار ، سيب زميني ، پياز ،،،،،،، هر چيزي كه تا چند روز پيش جزؤ حد اقل ها و در دسترس ترين ها بودند قيمتهاي نجومي پيدا كرده اند ( البته براي كارگران و كارمندان محترم كه بخش اعظم جمعيتي را تشكيل ميدهند ، نه براي دهكهاي بالا جامعه كه هيچگاه خودشان خريد نمي كنند و قيمت نمي پرسند ) ميوه كه سوال نفرمائيد ، خودتان حتما شاهد هستيد كه چقدرميوه در سبد خانواده ها پيدا ميشود ، مسكن هم كه نياز به گفتن نيست ، آقايان اگر سكوت اختيار كنند و هر روز پي در پي در خصوص بالا رفتن قيمت مسكن مصاحبه نكنند ، خيلي بهتر است تا روزنامه را باز ميكني وزير مسكن از گراني 60 % مسكن ناليده اند ، چند روز پيش روزنامه اعتماد ملي تيتر صفحه اول زده بود ، بحران مسكن ، اين ها گويي همه شون بساز بفروش و داراي شركتهاي انبوه سازي هستند و قصد بالا بردن قيمتها را دارند ، و گرنه اين هياهو اگر راست هم باشد فقط در تهران است نه در ديگر استانها و شهر ها ، كافيست گوشي را برداريد و چند تا تلفن به چها ر گوشه مملكت بزنيد ، خدا شاهد است متوجه ميشويد در بعضي شهر ها چنان بازار مسكن راكد است كه خانه اي را به قيمت سال پيش اگر بخواهي بفروشي مشتري ندارد .
دوستان لطفا دنبال ايراد واشتباه درنوشته ام نباشيد كه سراسر عيب است ، و بجاي سر زنش كردن مرحمت نموده راهنمايي كنيد اگر شما جور ديگري ميبينيد ، شايد با نگاه شما ديدن كلي از دغدغه ها و نگراني ام را كاهش دهم

 

 

mini_mahdavi@yahoo.com

تجميع انتخابات يا دستكاري قانون اساسي؟!

قسمت اول

در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، طرح تجميع انتخابات مجلس و رياست جمهوري رد شد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از رد كليات طرح تجميع انتخابات دوره هشتم مجلس با دوره دهم رياست جمهوري در جلسه امروز خبر داد و افزود: در اين جلسه همچنين طرح تجميع انتخابات دوره چهارم شوراها و دوره دهم رياست جمهوري رد شد.
وي در توضيح دلايل رد اين طرح توسط كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: با توجه به اين كه دوره نمايندگي مجلس طبق قانون 4 سال است و مردم نمايندگان را براي دوره 4 ساله انتخاب مي‌كنند وكلا نمي‌توانند بدون اذن موكلين خود دوره وكالت خويش را افزايش دهند. وي با بيان اين كه اين طرح مغاير قانون اساسي است اظهار داشت: به لحاظ اخلاقي نيز اين موضوع پسنديده نيست و انعكاس مناسبي در افكار عمومي ندارد. مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: رياست جمهوري انتخاب يك شخص است در حالي كه مجلس انتخاب اشخاص و يك كار دسته‌جمعي است جلالي افزود: همين مسئله‌اي كه در مورد تجميع انتخابات مجلس و رياست جمهوري وجود دارد در بحث تجميع انتخابات شوراها با رياست جمهوري نيز وجود دارد و با عزل، استعفا و فوت رئيس‌جمهور اين سيكل همزماني ممكن است به هم بخورد . 05/10/85 خبرگزاری فارس
لینک به خبر: http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8510050470 
كميسيون امنيت ملي مجلس تصويب كرد: مجلس آينده به خاطر تجميع با انتخابات رياست جمهوري 5 ساله مي شود.
خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به رد طرح تجميع انتخابات مجلس و رياست جمهوري در دوره اخير در كميسيون متبوعش گفت: ما پيشنهاد كرده‌ايم مجلس آينده به خاطر تجميع با انتخابات رياست جمهوري 5 ساله شود.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جمع خبرنگاران درخصوص طرح تجميع انتخابات رياست جمهوري و مجلس كه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رد شده است، گفت: چون در مجلس هفتم رأيي كه از ملت گرفته‌ايم، براي چهار سال بوده و لازمه تجميع اين دو انتخابات تغيير يا تمديد اين زمان است، با آن مخالفت كرديم.
وي افزود: بايد به راي ملت احترام گذاشت.
نماينده بروجرد در مجلس تصريح كرد: كميسيون با اصل تجميع انتخابات به‌عنوان حركت صرفه جويانه موافق است و پيشنهاد و جايگزيني ارائه شده كه در صحن مجلس مطرح خواهد شد كه براساس اين، تجميع براي دور بعدي مجلس خواهد بود و چنانچه شوراي نگهبان آن را تائيد كند، مجلس بعد پنج ساله خواهد شد. 06/10/85 خبرگزاری فارس
لینک به خبر : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8510060293 
به عنوان يك تحصيل كرده در رشته حقوق به اين نوع برداشت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي نسبت به تغيير در موارد مصرحه در قانون اساسي نكاتي را يادآور مي شوم كه دانستن آن مي تواند راه گشاي اين بزرگواران در موارد مطروحه براي اظهار نظر شوراي نگهبان باشد. متاسفانه يا اين بزرگواران از قانون اساسي اطلاع درستي ندارند يا از حدود وظايف خود و نوع نگاه به قانون اساسي و ترمينولوژي و روش هاي تغيير آن
بي خبرند كه در هر دو صورت جاي سئوال و تاسف است. اين نوع نگاه علاوه بر خدشه اي كه به حق ملت وارد مي آورد باب ناميموني را در اين ميان مي گشايد كه مي تواند سرآغاز سوء استفاده از جايگاه قانوني نمايندگي و شوراي نگهبان باشد.
بد نيست مروری به چند اصل قانون اساسی داشته باشيم تا ببینیم این قانون در مورد حدود اختیارات نمایندگان مجلس شوراي اسلامي در امر قانون گزاری و تفسير آن چه گفته است.

ادامه دارد ...

 

 

sun_shine7206@yahoo.com

كانادائي كيست؟

قسمت اول
دکتر سعيد رهنم

طنز تلخ تحمل مذاهب مختلف و اجازه مداخله آنها در نظام قضائي سكولار كانادا، در اين است كه حقوق پاره اي شهروندان كانادائي، بويژه زنان را به خطر مي اندازد، و نوعي شهروندي درجه دوم را به رسميت مي شناسد
بزرگترين خطري كه ارزش هاي كانادائي (ميانه روي، تواضع، تحمل، و صلح طلبي) را تهديد مي كند، رشد فزاينده ارزش هاي نوـ محافظه كارانه و بنيادگرائي مذهبي همسايه جنوبي و معادل هاي كانادائي آنها است، و نه ارزش هاي متنوع جمعيت مهاجر
كانادائي كسي است كه به آساني و بدون تامل نمي تواند بگويد كه يك كانادائي كيست. صرف چنين سئوالي بيانگر چالشي است كه در پاسخگويي به آن نهفته است، و پاسخ ها به ناچار متنوع و متناقض اند. هويت ملي، بويژه براي مملكتي چون كانادا، حالتي ثابت و ايستا نداشته و مدام از طريق بازانديشي و بحث و جدل و بويژه به خاطر تغييرات تركيب جمعيتي، در حال شكل گيري و دگرگوني است. بخشي از كانادائي بودن همين تمايل به شركت آزادانه در چنين بحث هائي است. در واقع كانادائي ها، بيش از هر مليت ديگري، آماده اند كه خود را زير سئوال برند و به همين دليل هويت ملي كانادائي انعطاف پذيرتر و متحول تر از بسياري ديگر مليت هاست. اين يكي از نقاط قدرت و نه ضعف جامعه كانادائي است.
از يك ديدگاه، هر آن كه پاسپورت و شناسنامه كانادائي دارد يك كانادائي است. اما همه پاسپورت داران كانادائي ديدگاه هاي مشابهي ندارند كه آنان را از ديگر مليت ها متمايز سازد. تعميم خصوصيت هاي ملي كار دشواري است، و ما مردان و زنان كانادائي پير و جوان، سرگذشت ها و زمينه هاي فرهنگي گوناگون، آمال، ايدئولوژي ها و سياست هاي متفاوتي داريم، سليقه هامان با هم فرق مي كند، و با موسيقي هاي متفاوتي مي رقصيم. با اين حال اين امكان هست كه پاره اي ويژگي هاي يك كانادائي را توصيف كرد.
يك ويژگي حيرت آور هويت كانادائي در اين است كه ارزش هاي مثبتي چون ميانه روي، تواضع، تحمل و صلح طلبي را در حالتي افراطي به ضد خود بدل مي كند. به طور كلي يك كانادائي فردي ميانه رو است. تمايل به ميانه روي و پرهيز از افراط كم و بيش ويژگي همگاني كانادائي هاست، اما گاه اين تمايل به افراط كشانده مي شود، و به بي عملي مي انجامد. كانادائي از تغيير عمده دوري مي گزيند. كمابيش از وضع موجود راضي است و به همسانگري (كنفورميسم) گرايش دارد و بيشتر تغييرات جزئي و تدريجي را ترجيح مي دهد.
يك كانادائي متواضع است، البته در اين زمينه هم تناقضاتي وجود دارد چرا كه اين تواضع به شكلي انتخابي در مورد مردمان و كشورهاي مختلف اعمال مي شود. اكثر كانادائي ها نسبت به امريكائي ها متواضع اند. اين امر بخشا ناشي از درجاتي از خودكم بيني و اعتبار ندادن كافي به توانائي ها، امكانات بالقوه و دستاوردهاي كانادا و كانادائي ها است. شايد اين امر به خاطر زندگي كردن در جوار همسايه اي چنين قدرتمند و سلطه گر طبيعي به نظر آيد. اما كانادا، علي رغم زمستان هاي سردش، هر آنچه را كه مي تواند شهروندانش را مفتخر و مطمئن به خود سازد در اختيار دارد ــ از نظر وسعت دومين كشور بزرگ جهان است، سرزميني غني از منابع طبيعي و ثروت ها است، يكي از شكوفاترين و پر تحرك ترين اقتصادهاي جهاني را دارد، چند قومي ترين كشور جهان است، و براي ساليان پياپي در راس شاخص توسعه انساني سازمان ملل قرار داشته. از اين رو جاي تعجب است كه علي رغم تمامي اين امكانات و توانائي هاي شگفت آور، كانادائي ها تمايل دارند كه خود را خار شمارند. با آن كه لاف نزدن و خودنمائي و خودستائي نكردن فضيلت است، اما خودناباوري مانع به كارگيري كامل منابع و توانائي هاي ملي مي شود.
اين نوع تواضع كانادائي در مقابل مردمان كشورهاي كمتر قدرتمند از بين مي رود و تا حدي به خويشتن باوري و خودستايي مبدل مي شود. مهاجران تازه وارد، بويژه هنگامي كه آسيب پذير و نيازمند كمك هستند مورد قدرداني قرار ميگيرند. كانادائي خوش رفتار و واقعا مودب هميشه آماده كمك به مهاجر تازه وارد است، اما تا زماني كه اين مهاجر سعي نكند كه خود را برابر با كانادائي ببيند و با او به رقابت پردازد.
يك كانادائي آدم متحمل و شكيبائي است. شكيبائي يك خصيصه كانادائي است با جنبه هاي سازنده و خنثي كننده. زندگي در چند قومي ترين جامعه چند فرهنگي جهان، كانادائي ها را با فرهنگ ها و شيوه هاي رفتاري گوناگون آشنا مي سازد. ضمن آن كه اين موزائيك بزرگ انواع كانادائي ها با پسوندهاي ملي گوناگون و باهويت هاي متنوع تنش ها و بحران هاي مختلف ايجاد مي كند، همزمان امكانات بالقوه فراواني نيز براي كانادا به وجود مي آورد، هر چند كه از اين امكانات به طور كامل استفاده نمي شود. هنگامي كه در خيابان يانگ در مركز شهر تورنتو شانه به شانه با مردمي از همه رنگ و مليت راه مي روي، احساس مي كني كه روي كره جغرافي در حركتي. اما به خيابان بعدي، خيابان Bay كه مي رسي و از آسانسورهاي آسمان خراش ها بالا ميروي رنگ ها و تنوع قومي به تدريج كاهش مي يابد. در هرم اجتماعي كانادا، قاعده هرم بسي رنگارنگ است و به تدريج كه به راس هرم نزديك مي شوي رنگ ها محو مي شوند. تحمل اقليت هاي ملي ـ نژادي و پي گيري سياست رسمي چند فرهنگي (مالتي كالچراليسم) كانادائي ها را از نژادپرستي مصون نداشته است. باآن كه وجود نژادپرستي قاطعانه انكار مي شود، اما به طور پنهان و نهادي شده، و گاه به شكلي آشكار و روزمره اعمال مي شود. ترديدي نيست كه تحمل كردن "ديگران" بهتر از نفي كردن، پرهيز كردن، و ناديده گرفتن آن ها است، اما در پيوند با روابط قومي و نژادي، تحمل كردن تنها گام اول در جهت پذيرش، ارج گذاري، و تجليل تفاوت هاي قومي و فرهنگي است.
اين كه كانادائي ها ميانه رواند، متواضع اند، و شكيبا و متحمل اند، و به اين خصيصه هاي مثبت شان آگاهند، آن ها را از خود راضي نيز مي سازد و سبب مي شود كه تلاش نكنند تا اين مشكلات واقعي را به رسميت شناسند. شايد به همين دليل است كه حتي اين واقعيت را در ميان كانادائي هاي مترقي نيز مشاهده مي كنيم و مي بينيم كه تعهدشان به عدالت اجتماعي با تلاش براي بهبود درك شان از نژادپرستي همراه نيست. صدمه ي عدم ارج گذاري به ديگران تنها به اقليت هاي قومي ختم نمي شود و كل كانادا و كانادائي ها را در بر مي گيرد. در نتيجه سياست هاي مهاجرتي كانادا، و بر خلاف ادعاهاي نهادهاي دست راستي و ناله هاي شان در مورد از دست دادن مغز ها، كانادا از موهبت جذب مغزها از اقصي نقاط جهان بهره مند است، و افراد با تحصيلات عالي و استعدادهاي سرشار را، كه ديگر كشورها براي تربيت و تحصيل شان هزينه پرداخته اند، جلب مي كند. اما استعدادها و تخصص هاي اينان به درستي به رسميت شناخته نمي شود و به كار گرفته نمي شود، و بسياري مهاجران تحصيل كرده ناچار مي شوند يا به كارهاي كم درآمد و با مهارت هاي كم مشغول شوند، يا كانادا را به قصد فرصت هاي شغلي بهتر در كشورهاي ديگر، معمولا در ايالات متحده، ترك كنند، و يا به كشور اصلي خود بازگردند.

ادامه دارد ...

 

 

Aliakbar_313@yahoo.com

با کاروان حسيني
عبيداللّه بن زياد والى جديد كوفه

بـه دنـبـال ارسـال گـزارش هـاى پى در پى امويان و مزدوران و جاسوسانشان از كوفه بـراى يـزيـد، وى مشاور خويش ، سرجون ، بن منصور مسيحى را كه پيش از آن سمت مشاور پـدرش را داشـت فـراخـوانـد. وى از رجـال سـرشـنـاس مـنـافـقـان اهـل كـتاب بود كه در سايه حمايت ديگر اشخاص جريان نفاق كه از نزديكان و مشاوران و نـديـمـان حـكمرانان بودند فعّاليّت مى كرد. آنگاه نظر او را درباره جانشين نعمان بشير بـراى والى گـرى كوفه پرسيد و او به كار گماردن عبيداللّه بن زياد را پـيـشـنـهـاد كـرد و اظـهـار داشت كه اين نظر، نظر معاويه نيز هست . سپس نامه اى را كه مـعاويه پيش از مرگ در اين باره نوشته بود بيرون آورد. يزيد نيز نظر او را پذيرفت و ولايت شهرهاى كوفه و بصره را به عبيداللّه زياد داد.
يـزيـد، مـسـلم بـن عـَمـرو بـاهلى را فراخواند و فرمان جديد خويش ، يعنى سـپـردن ولايـت كـوفـه و بـصـره را بـراى عـبـيـداللّه ارسـال داشـت و در نـامـه اى خـطـاب بـه او نـوشـت : امـا بـعـد، طـرفـدارانـم از اهـل كوفه به من گزارش داده اند كه ابن عقيل در كوفه ، سرگرم جمع آورى نيرو براى ايـجـاد تـفـرقـه ميان مسلمانان است . همين كه نامه ام را خواندى حركت كن و نزد مردم برو و ابن عقيل را مانند مهره بجوى و دستگير كن ، آنگاه او را به زنجير كن يا بكش يا تبعيد كن . والسلام .))
در نـقـل ديـگـرى آمده است كه يزيد خطاب به عبيداللّه زياد نوشت : ((از ميان روزگاران ، روزگـار تـو و از مـيـان شـهـرهـا، شـهـر تـو بـه حـسـيـن مـبـتـلا گـشـتـه اسـت ... مـسلم بن عقيل را مانند مهره اى بجوى . چون بر او دست يافتى از او بيعت بگير و اگر بيعت نكرد او را بكش و بدان ، در اجراى فرمانى كه به تو داده ام هيچ عذرى ندارى ...))
در نـقـل ديـگـرى آمده است : ((... من هيچ كس را جسورتر از تو براى از ميان بردن دشمنانم نـمـى شـنـاسـم ، چون نامه ام را خواندى همان لحظه و ساعت حركت كن . مبادا سستى و كندى كـنـى . بـكـوش و از نـسـل عـلى بـن ابـى طـالب يـك تـن را زنـده مـگـذار! مـسـلم بـن عقيل را بجوى و سرش را نزد من بفرست .))

ناشناسى كه در تاريكى وارد شهر شد!
عبيداللّه زياد به محض دريافت نامه يزيد، كه باهلى برايش آورد، فرمان داد مقدمات سفر بـه كـوفـه را بـراى فـرداى آن روز فـراهـم كنند. او پس از دريافت نامه تـنـهـا يـك روز در بصره ماند و در همان روز هم سليمان بن رزين ، پيك امام حسين (ع ) نزد اشـراف بـصـره و سران اخماس را به قتل رساند؛ و زى خطابه اى مردم بصره را تهديد كرد و از تفرقه و شايعه پراكنى بر حذر داشت و با تهديد از آنان خواست كه دست به چـنـيـن كـارهـايـى نـزنند. آنگاه عبيداللّه زياد، همراه مسلم بن عمرو باهلى و شريك بن اعور حارثى و خدم و حشم و خانواده اش از بصره بيرون آمد. شريك شيعه بود. گويند: ((پانصد تن با وى همراه بودند كه خود را بر زمين مى انداختند. نخستين كسى كه از مـيـان مـردم كـه خـود را بر زمين افكند، شريك بود. وى اميد داشت كه با اين كار عبيداله مـتـوقـف شـود و حـسـيـن (ع ) پـيـش از او بـه كـوفـه بـرسـد. ولى عـبـيـداله معطل هيچ كدامشان نگشت ...))
عبيداله در نزديكى كوفه فرود آمد تا شب هنگام وارد شهر شود؛ و مردم شهر گمان كردند كـه او حـسـيـن (ع ) اسـت . او عـمامه سياه بسته و نقاب زده بود. مردم كه با شنيدن خبر آمدن حسين (ع ) منتظر قدوم ايشان بودند، با ديدن عبيداله پنداشتند كه او حسين (ع ) اسـت . عبيداله بر هر گروهى كه مى گذشت بر او سلام مى كردند و مى گفتند: ((اى فـرزنـد رسـول خـدا(ص ) خـوش آمـدى ، مـقـدمـتـان مـبـارك !)) خوشحال و خوش آمد گويى آنان به امام حسين ، او را ناراحت ساخت .
چون در پناه تاريكى به شهر درآمد، مردم گمان كردند كه او امام (ع ) است . ((زنى گفت : اللّه اكـبـرى ، بـه خداى كعبه كه فرزند رسول خدا(ص ) است ! مردم فرياد برآوردند و گـفـتـند: ما بيش از چهل هزار تن با تو همراهيم ، جمعيّت چنان بر وى ازدحام كردند كه به گمان اين كه او حسين (ع ) است ، دم مركبش را گرفتند...))
((عـبـيداللّه شبانه خود را به قصر رساند؛ و گروهى از مردم نيز همراهش بودند كه شك نـداشـتـنـد كـه او حـسـيـن (ع ) اسـت . نـعمان بن بشير در را بر روى او و نزديكانش بست . بـرخـى هـمـراهـان عـبيداللّه صدا زدند كه در را باز كند. نعمان به آنان نزديك شد و به گـمان اين كه او حسين (ع ) است ، گفت : تو را به خدا سوگند بازگرد. به خدا سوگند من امانتم را به تو نخواهم داد. من به جنگ با تو نيازى ندارم ، اما عبيداللّه سخن نمى گفت تـا ايـن كـه نـزديـك تـر شـد و نـعـمـان نـيز خود را بر آستانه در نزديك تر كرد. آنگاه عبيداللّه گفت : در بگشاى ، خدا كارت را نگشايد، كه شبت به درازا كشيد.
يـكـى از كـوفيان كه به هواى حسين (ع ) به دنبالش آمده بود، با شنيدن صداى عبيداللّه گفت : اى مردم به خداى يگانه سوگند كه او پسر مرجانه است !
نـعـمـان در را گـشود و عبيداللّه وارد شد. سپس در را بر روى مردم بستند؛ و آنان پراكنده گشتند!
در نـقـل مـسـعـودى آمـده اسـت : ((... تا آن كه به قصر رسيد، نعمان بن بشير كه در قصر بـود، در آن پـنـاه گـرفـت . آنـگـاه بـه وى نـزديـك شـد گـفـت : اى فـرزنـد رسول خدا چه كارى دارى ؟ چرا از ميان همه شهرها به شهر من آمدى ؟))
آنـگـاه ابن زياد گفت : ((اى نعيم خوابت به درازا كشيده است . سپس نقاب را از روى دهـانـش كـنـار زد. نـعـمان او را شناخت و در را گشود؛ و مردم فرياد برآوردند: ابن مـرجـانـه ! سـپـس او را سـنـگـبـاران كـردنـد. ولى او از چـنـگـشـان گـريـخـت و داخل قصر شد))
تـوجه به روايات تاريخى مربوط به چگونگى ورود عبيداللّه به كوفه ، ميزان ضعف و سـراسـيـمـگـى نـمـايـنـدگـان وقـت حـكـومـت بـنـى امـيـه در كـوفـه ، را بـه طـور كامل روشن مى كند. نعمان بن بشير به قصر مى چسبد و مى ترسد كه بيرون بيايد و با وارد ناشناسى كه گمان مى كند حسين است به مقابله برخيزد. عبيداللّهِ زياد از بيم آن كه شـنـاخته شود، حتى صدايش را در ميان مردم كوفه بلند نمى كند. پس از آن كه مردم او را مـى شـناسند و سنگباران مى كنند، همه تلاشش اين است كه خود را به درون قصر رساند. مـفهوم اين كارها اين است كه كوفه در آن روز در حالت تحوّن به سر مى برد و آماده طرد نظام اموى بود و در انتظار رهبر شرعى اى كه از مكّه مكرّمه به سويش مى آمد به سر مى برد.

اقدام هاى سركوبگرانه
عـبـيـداللّه پس از ورود به قصر و نفس نفس زدن او از شدت ترس و خستگى و آگاهى بر حقيقت روند حوادث كوفه ، بى درنگ تصميم هاى ستمگرانه و سركوبگرانه اش را اتخاذ كـرد. او در يـك سـخـنرانى تهديدآميز، كوفيان را از تازيانه و شمشير بيم داد و آنان را بـه فـرمـانـبـردارى تـشـويـق كـرد. او مـدّعـى شد كه يزيد به او فرمان داده است تا به سـتـمـديـدگان انصاف دهد، به محرومان عطا بخشد و به كسانى كه گوش شنوا دارند و فـرمـانـبـردارنـد نـيـكـى كـنـد! ابن زياد گفت : ((امّا بعد، اميرالمؤ منين ـ خدا كارش را راست گـرداند ـ مرا به شهر و ديار شما گماشت و فرمان داد تا با ستمديدگان انصاف دهم ، به محرومان ببخشم و به آنهايى كه گوش شنوا دارند و فرمانبردارى مى كنند نيكى كنم ! و بـر فريبكاران و نافرمان ها سخت بگيرم . من در ميان شما پيرو فرمان اويم و پيمان او را در مـيـان شـمـا اجـرا مـى كـنـم . مـن نـسـبـت بـه نيكان و فرمانبرداران شما مانند پدرى مهربانم ! و تازيانه و شمشيرم بر روى كسان نافرمان و پيمان شكن كشيده است . هركس از شما بايد تنها به حفظ جان خويش بينديشد.
آنگاه سخنرانى اش را با يك تصميم سركوبگرانه و ترسناك ادامه داد. ((او بر مهتران و عـامـه مـردم بـسيار سخت گرفت و گفت : نام غريبه ها و كسانى را كه اميرالمؤ منين در پى آنـهـا اسـت و نـام خـوارج و اشـخـاص دو دل را كـه كـارشـان اخـتـلاف و تفرقه است برايم بنويسيد. هر كس نام آنها را بنويسد، آزاد است و هركس هيچ ننويسد، متعهّد است كه در حوزه ريـاسـت او كـسـى بـا مان مخالفت نورزد و هيچ سركشى نسبت به ما سركشى نكند. هر كس چـنـيـن نـكـنـد ذمـّه از او بـرداشـتـه اسـت و مـال او و ريـخـتـن خـون او بـر مـا حلال است . هر مهترى كه در حوزه رياستش كسى پيدا شود كه اميرالمؤ منين در پى او است ، و او بـه مـا گزارش نداده باشد، بر در خانه اش دار زده مى شود و آن مهتر از عطا محروم مى گردد و به جايى در عمان الزاره فرستاده مى شود.))
ايـن تـصـميم ستمگرانه بر روند حوادث كوفه بزرگ ترين تاءثير را گذاشت . زيرا مـهـتـران در آن هـنـگـام واسـطـه مـيـان مـردم و حـكـومـت بـودنـد و مـسـؤ وليـت امـور قـبـايـل بـا آنـهـا بـود. مـقـرّرى ها را ميان آنها تقسيم مى كردند و اقوام به تنظيم دفاتر عـمومى ، كه نام زنان و مردان و كودكان در آن ثبت بود، مى نمودند. هركس به دنيا مى آمد نام او در آن دفتر ثبت مى شد تا برايش حقوق مقرر گردد. هركس مى مرد نامش از آن دفتر حـذف و حـقـوقـش قـطـع مـى گـرديـد. آنـان هـمـچـنـيـن مـسـؤ ول امـور امـنيت و نظم بودند. در هنگام جنگ مردم را بسيج مى كردند و نام كسانى را كه به جـنـگ نمى رفتند به حكومت گزارش مى دادند. چنانچه مهتران در انجام وظايفشان سستى يا كـوتـاهى مى كردند، به شدت كيفر مى ديدند. پس از اين تصميم ، مهتران در دست كشيدن مـردم از انـقـلاب و اشـاعه بيم و ترس در ميان مردم بيشترين نقش را داشتند. پس از آن نيز اينان در بسيج مردم براى جنگ با امام حسين (ع ) نقشى بزرگ ايفا كردند.
 

فقط 19 روز تا محرم حسين (ع) باقي مانده

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 دی / 2 ژانويه / 12 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
12 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالگشت درگذشت «سيبويه»

صفحه اي از يك «كليله و دمنه» كه در سال 1429 از روي اصل آن رونوشت برداري شده و در موزه استانبول نگهداري مي شود

صفحه اي از يك «كليله و دمنه» كه در سال 1429 از روي اصل آن رونوشت برداري شده و در موزه استانبول نگهداري مي شود

طبق نوشته روزنگارهاي بين المللي، «سيبويهSibbuyeh» زبان شناس معروف ايراني در نخستين هفته ژانويه سال 793 ميلادي در شيراز درگذشت. وي در زماني كه هنوز دقيقا به دست نيامده است در شهر بيضاء در استان فارس به دنيا آمده بود. برخي از دائرة المعارف ها سال تولد او را «760» ميلادي نوشته اند كه دقيق نيست زيرا كه سيبويه بيش از 33 سال داشت كه درگذشت. اهميت تاريخي سيبويه از آن جهت است كه نخستين فردي بود كه براي زبان عربي صرف و نحو نوشت و صداها را در اين زبان مشخص ساخت. بنابراين، علامات ضمه، فتحه، كسره و تنوين ها اختراع و كار سيبويه است. وي با اين عمل عنوان «سيبويه نحوي» را به خود اختصاص داد. بدون كاري كه سيبويه كرد و در آن زمان يك شاهكار بود، پيشرفت زبان عربي ميسر نبود و استحكام اين زبان به اين صورت باقي نمي ماند. به اين ترتيب، اين ايرانيان بودند كه براي اعراب دستور زبان (صرف و نحو) نوشتند. سيبويه به معناي كسي است كه بوي ميوه سيب مي دهد. تلفظ عربي آن چيز ديگري است.

 

دو عمل دولت مسکو در قبال ايران که «سوء نيت» در آن آشگار بود و .....

دولت مسكو اول ژانويه 1925 ، درست سه سال پس از اعلام تبديل نام روسيه شوروي به اتحاد جماهير شوروي، مرو و بخارا و ساير مناطق شمال شرقي خراسان بزرگ را كه مهد ادبيات فارسي و تمدن ايراني بودند مستثي كرد و تاجيكها (فارسي زبانان) را به نام منطقه خود مختار بدخشان از مرزهاي ايران دور ساخت تا به انديشه يكپارچه شدن با ايران و افغانستان و احياء «ايران زمين» نيافتند. با همين سياست كه 65 سال بعد ثابت شد كه اشتباه بود، دولت مسكو مناطقي از قفقاز جنوبي ( اران ARAN) را كه قبلا طبق قراردادهاي گلستان و تركمن چاي از ايران جدا ساخته بود «جمهوري آذربايجان» ناميد. اين جمهوريها كه قبلا جز نام بر روي كاغد، اختياري نداشتند پس از تضعيف دولت مسكو اعلام استقلال كردند و همان اشتباه دولت مسكو در دهه 1920، براي دولت فعلي روسيه توليد درد سري بزرگ كرده است زيرا كه برخي از گردانندگان اين جمهوري ها با رقيبان قديمي دولت مسكو وارد سازش شده اند و اگر دولت مسکو سريعا وارد عمل نشود، پيش بيني مي شود كه شوروي سابق در آينده اي نزديك به يك كانون بحران در جهان تبديل شود و اين كانون زودتر از نقاط ديگر، در گرجستان، اوكراين و قرقيزستان خودنمايي آغاز كرده است.
    پس از پيروزي انقلاب سال 1357 خورشيدي، دولت موقت (بازرگان) مواردي از قرارداد 1921 تهران و مسکو را به طور يکجانبه لغو کرد که انتظار بود قرارداد هاي ترکمن چاي و گلستان را هم به همان صورت کان لم يکن اعلام دارد که نکرد!. علت آن لغو و اين سکوت بايد بعدا روشن شود. پس از فروپاشي شوروي در سال 1991 هم اقدامي از سوي تهران در آن زمينه صورت نگرفت، زيرا که يک طرف قرارداد ترکمنچاي ( امپراتوري روسيه و جانشين آن اتحاد جماهير شوروي ) ديگر وجود نداشتند که اعتبار قرارداد باقي باشد.

 

روزي كه اعدام همدستان پيشه وري و قاضي محمد آغاز شد

استالين در دهه 1940

23 افسر سابق كه در طول تجزيه طلبي پيشه وري كه به تصميم و طبق سياست استالين و با حمايت نيروهاي شوروي مستقر در ايران دست به اين كار زده بود دوم ژانويه سال 1947 (12 دي ماه 1325 خورشيدي) اعدام شدند. جرم آنان خيانت به ميهن با اقدام برضد يكپارچگي آن و همكاري با عوامل بيگانه و آلت اجراي سياست يك دولت خارجي شدن بود. دادگاهي كه اين عده و شمار ديگري را محاكمه كرد 25 آذر ماه، چهار روز پس از پايان غائله تشكيل شده بود .
     سختگيري در مورد غير نظامياني كه با تجزيه طلبان همكاري كرده بودند كمتر بود به گونه اي كه از 148 نفري كه در آذر ماه محاكمه شده بودند تنها سه نفرشان اعدام شدند و مجازات بقيه زندان بود كه از ميان آنان هم تنها چهار نفرشان به حبس ابد محكوم شدند . كساني كه ابراز ندامت كرده بودند به مجازات زندان محكوم شده بودند.
     25 دي ماه، اين دادگاه نظامي كه در مهاباد همدستان «قاضي محمد» را محاكمه كرده بود 10 نظامي را كه با وي در اعلام خودمختاري كردستان همكاري كرده بودند اعدام كرد. همين دادگاه چهار روز بعد قاضي محمد و دوتن از همدستان نزديك او را كه اقدام به تجزيه كردستان از پيكر ميهن كرده بودند اعدام كرد. در همين ماه يك همكار پيشه وري كه دستگير شده بود موسوم به ژنرال كبيري اعدام شده بود.
     با مروري گذرا بر تاريخ طولاني ايران خواهيد ديد كه آذربايجان و كردستان حتي پيش از كوروش بزرگ اقدام به ايجاد كشور ايران كرده بودند و هميشه سنگر دفاعي نخست ايران بوده اند. استالين كه در انديشه گسترش شوروي تا مديترانه شرقي و كوتاه كردن دست انگلستان و غرب از خاورميانه نفتخيز بود از لحظه در گذشت لنين به توطئه هاي متعدد براي باز كردن راه خود از طريق مناطق شمال غربي ايران به انتهاي آسياي غربي دست زد كه اولين آن نامگذاري قفقاز جنوبي به جمهوري آذربايجان شوروي بود. وي كه نقشه هاي دور ودراز براي ايران طرح كرده بود تا مي توانست تاجيكها را از مرز ايران دور ساخت و آنان را به نام منطقه خود مختار بدخشان در دامنه هاي پامير منزوي ساخت و ....

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

12/10/59
جبهه هاي جنوب : درگيري محدود در فياضيّه ـ دستگيري هشت نفر از وابستگان گروههاي كمونيستي و ضبط لوازم جنگي و سلاحهاي خانه تيمي مربوط در آبادان .

گسترش نيروهاي عراقي در جبهه فارسيات و جمع آوري 500 مين توسط نيروهاي خودي در اين منطقه .

گزارشي از مناطق كردنشين ايران و عراق : تدارك و تقويت گروههاي ضد انقلاب ايراني توسط عراق و فراريان رژيم گذشته .

مشكلات عراق در برخورد با كردهاي عراقي .

اعتراض به عدم تهاجم خودي و ابراز سوء ظن نسبت به فرماندهي جنگ در خطبه هاي نماز جمعه شيراز و نجف آباد.

گزارش مفصل روزنامه فرانسوي لوموند از : صدمين روز جنگ و قربانيان غير نظامي تجاوز عراق ، توانايي مالي عراق با كمك عربستان براي تحميل جنگ ، گشودن جبهه سوم در كردستان و محدود كردن اقدامات نظامي به بمباران تجمعات نظامي ، پرهيز عراق از پيشروي بيشتر در سرزمينهاي پر جمعيت كه از سوي پاسداران حمايت ميشود ، عدم استقبال مناطق عرب زبان از ارتش صدام ، تاكيد عراق بر خطوط فعلي بعنوان اساس كلي خط مرزي جديد ، تاكيد ايران بر عدم مذاكره تا خروج آخرين سرباز اشغالگرد و در نهايت بازيابي وحدت ملي ايران در مقابل اشغالگر با فرسايشي شدن جنگ .

12/10/60
آغاز عمليات محمد رسول الله( ص). اين عمليات با هدف آزاد سازي ارتفاعات مرزي در منطقه نو سود و هاني گرمله ، تصرف دو شهرک بياره و طويله عراق ، بستن راههاي تردد ضد انقلاب و تامين منطقه عمومي اورا مانات با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پاوه و مريوان و لشکر 28 سنندج به اجرا در آمد . در اين عمليات ، منطقه طويله عراق تصرف شد اما به دليل مشکلاتي رزمندگان اسلام قبل از عمليات به مواضع خود بازگشتند . اين عمليات با رمز لا اله الالله ، محمد رسول الله انجام شد . در عمليات ياد شده چهار دستگاه تانک و پانزده عراده توپ عراق نابود شد و همچنين 2500 نفر از افراد رژيم بعثي کشته و زخمي شدند

12/10/60
واشنگتن پست به نقل از هيات حاكمه آمريكا: شكست رژيم عراق با منافع آمريكا مغاير است.

12/10/66
فاينشال تايمز: شوراي همكاري خليج فارس مايل نيست همه درها را بروي خود ببندد و مي‌خواهد راهي براي آشتي با ايران باز بگذارد.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
2 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
وعده كمك نظامي ايران به «وسپاسيان» و تغيير مسير تاريخ روم

وسپاسيان

در پي خودكشي «نرون» كه اكثريت خود را در سناي روم از دست داده بود و وجود ترديد در شايستگي او در ميان ژنرالهاي اين كشور، سناي روم «گالبا» را به عنوان امپراتور تازه انتخاب كرد، ولي ارتش روم در منطقه «راين» كه آلمان و فرانسه را زير نظر داشت اين انتخاب را نپذيرفت و دوم ژانويه سال 69 ميلادي «اولوس ويته ليوس» رئيس سياسي اين ارتش را به امپرتوري برگزيد و اين انتخاب را به سنا اعلام كرد كه رد شد و ارتش «راين» به نافرماني متهم گرديد. ارتش «راين» كه چنين ديد به سوي ايتاليا به حركت در آمد.
     گارد محافظ امپراتور براي جلوگيري از يك جنگ داخلي، گالبا را كه حاضر به كناره گيري نبود مقتول ساخت و «اوتو» جانشين وي شد.
     «اوتو» ارتش مركزي (يكم) را مامور سركوب ارتش «راين» كرد كه شكست خورد و خودكشي كرد و «ويته ليوس» وارد شهر رم شد و بدون مراجعه به سنا و درخواست راي اعتماد به خود، به نام امپراتور تازه، به حكومت كردن پرداخت. ژنرال وسپاسيان فرماندار متصرفات شرقي روم و فرمانده لژيون هاي رومي مستقر در مصر امپراتوري ويته ليوس را غير قانوني اعلام داشت و سپس از دولت ايران براي برانداختن وي كمك خواست. ايران با تصويب سناي خود ــ مهستان ــ وعده اعزام چهل هزار سوار را به وسپاسيان (در صورتي كه وي نتواند به تنهايي موفق شود) داد. وسپاسيان با اتكاء به اين وعده، با لژيونرهاي خود عازم ايتاليا شد و پس از شكست دادن نيروهاي وفادار به «ويته ليوس» وارد شهر رم شد. سربازان وسپاسيان در همين روز «ويته ليوس» را كه پنهان شده بود يافتند و پس از كشانيدن در خيابانها اعدام كردند و اين شورش پس از نزديك به يك سال پايان يافت و نيازي هم به اعزام نيروهاي ايران پيدا نشد. مورخان تاريخ عهد باستان اظهار نظر كرده اند كه اگر وعده دولت اشكاني ايران نبود، وسپاسيان جرات لشكركشي به ايتاليا را به خود راه نمي داد و مسير تاريخ روم تغيير نمي كرد.

 

لوئي 12 ــ انوشيروان دادگر فرانسه ــ درگذشت

لويي 12

لوئي 12 معروف به پدر ملت ، پادشاه موجه و ... در اين روز درسال 1515 درگذشت و با مرگ او سلطنت دودمان ارلئان هم بر فرانسه پايان يافت .وي كه 27 ژوئن سال 1462 به دنيا آمده بود 27 سال بر فرانسه حكومت كرد . لوئي 12 كه قبلا عنوان دوك دو ارلئان را داشت به علت بدگويي از شاه وقت فرانسه و ظالم خواندن او سه سال از عمر خود را در زندان گذراند و همين حبس به او فرصت داد تا دست به مطالعه تاريخ بزند و شيفته كارهاي خسرو انوشيروان ، شاه ايران از دودمان ساساني شود .
    پس از در گذشت شارل هشتم ، چون فرزند نداشت دوك دو ارلئان را كه روزگاري زنداني وي بود به نام لوئي 12 پادشاه فرانسه كردند و او گام به گام كارهاي انوشيروان دادگر را كه نزديك به ده قرن پيش از او حكومت كرده بود پياده كرد. ازجمله به همان گونه كه شاه ساساني ايران كرده بود بهترين و منصفانه ترين نظام قضايي را براي فرانسه به وجود آورد . سپس همانند خسرو انوشيروان با تنظيم يك ضابطه مالياتي، طبقه كم در آمد را از زير بار ماليات سنگين نجات داد و ترتيبي برقرار كرد كه شخصا به نامه ها و تظلمات مردم رسيدگي كند و دو روز در هفته را براي پذيرفتن عوام الناس تعيين كرده بود . او سلاطين را در طول حكومت خود از افزودن بر اموال و املاكشان برحذر داشته بود و افزايش دارايي يك سلطان در طول حكومت را غير قانوني و مغاير عدل و انصاف اعلام كرده بود و براي پايان يافتن جنگ در اروپا پيشنهاد كرده بود كه اعضاي خانواده هاي سلطنتي اروپا همسران خود را ازميان يكديگر انتخاب كنند . وي عنوان پادشاهي را به « پدر ملت » تبديل كرده بود و حاضر نبود براي خود جانشين تعيين كند و مي گفت كه پادشاه بايد موجه باشد و من به تنهايي از كجا بدانم كه چه كسي موجه است تا او را به وليعهدي انتخاب كنم و به همين سبب با مرگ او دودمان ارلئان هم پايان يافت. آخرين تصميم او حذف گارد محافظ خود بود كه پيش از انجام آن درگذشت .
    در مباحثات و مناظرات ميان هوداران انتخابي بودن و طرفداران موروثي بودن رئيس يك كشور درسه قرن اخير، غالبا در آغاز بحث شرط مي شود كه مثال لوئي 12 مطرح نشود كه او يك پادشاه استثنايي بوده است.

 

روزي كه وزير امورخارجه آمريكا اعلام كرد كه دروازه هاي چين به روي خارجيان باز است!

John M. Hay

دوم ژانويه سال 1900 روزي است كه پس از سركوب شدن جنبش چيني ها برضد مداخله قدرت هاي خارجي در كشورشان معروف به جنبش «مشت زنان (مردم بي اسلحه)»، جان ميلتون هيJohn M. Hay وزير امورخارجه وقت آمريكا اعلام كرد: اينك سرزمين چين براي تجارت و هرگونه فعاليت به روي خارجيان باز است و ....
    در عمليات سركوب «مشت زنان» نيروهاي نظامي آمريكا در كنار نيروهاي ژاپن، انگلستان، آلمان و فرانسه شركت كرده بودند.
    صاحبنظران چيني اظهارات آن روز «جان هي» را يك «كارت بلانش» براي مداخله خارجيان در امور چين تلقي كرده اند كه به باور آنان، همين اعلاميه و نتايج آن باعث شد كه چينيان به خود آيند، نخست در سال 1911 به دست «سون يات سن» به نظام سلطنتي پايان دهند، سپس به پيروزي عقايد مائو كمك كنند و آنگاه وطن خود را در جايگاهي كه بايد باشد قرار دهند.
    «هي» پيش از كسب سمت وزير امور خارجه آمريكا، منشي ويژه آبراهام لينكلن بود و پس از قتل او در تماشاخانه فورد، بيوگرافي ده جلدي وي را نوشت. «هي» در جريان ترور لينكلن (لينكن) در تماشاخانه سرگرم تماشاي صحنه بود. او از سال 1898 تا 1905 وزير امورخارجه آمريكا بود.

 

دو زلزله با شدت زمين لرزه «بم» در دو نقطه ديگر جهان ، اما بدون تلفات - ادامه گزارشها درباره زلزله بم

كره زمين سال 2004 ميلادي را با دو زلزله شديد آغاز كرد، ولي هيچكدام تلفات و زيان وارد نياورد. پيش از ظهر يك زلزله 5 و 9 دهم ريشتري جزيره تايوان را لرزانيد و بعد از ظهر همان روز يك زمين لرزه 6 و 3 دهم ريشتري غرب كشور مكزيك را كه تا مكزيكو سيتي احساس شد. منابع تايوان گفتند كه زياني وارد نشده و دولت مكزيك اعلام كرد كه در ايالت «گوررو» تنها ساختمان چند خانه ترك برداشته است. انتشار اين دو خبر در حالي است كه گزارشهاي زلزله بم با همه علامات سئوال و تعجب مربوط، همچنان در صدر خبرها قراردارد و روزنامه هاي آمريكا در شماره آخرين روز دسامبر 2003 خود داستان غم انگيز كودكان يتيم بم در پرورشگاه كرمان از جمله رفتار «عاطفه رزمي» 6 ساله راكه هنوز در انتظار آمدن پدرش است وسيعا باز تاب داده و نوشته بودند كه در ايران از دير زمان ، كد (ضابطه و مقررات) ساختمانساري جدي گرفته نشده و در اين زمينه جريمه كردن در دست كارمندان اداري است. حال آن كه قاعدتا هرگونه مجازات نقض قانون، ولو اين كه كيفر آن جريمه اي مختصر باشد بر عهده دادگاه بايد باشد و احدي جز قاضي
    (به دليل تفكيك قوا) حق مجازات كردن ندارد و قاضي طبق اصول قضايي، براي تكرار جرم مجازات سنگين درنظر مي گيرد و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 2 ژانويه

  • 17:   « پوبليوس اويديوس ناسو» شاعر رومي در گذشت.

  • 1738:   چارلز كورنوالس (لرد ) به دنيا آمد كه اين نكته از اوست : همين كه آماده شوي شليك كن. درنيمه دوم قرن 20 رهبران احزاب كمونيست هر وقت كه فرصتي مي يافتند اين نكته را به رهبران وقت شوروي ياد آورمي شدند.

  • 1757:   انگليسي ها كلكته هند را تصرف كردند.

  • 1847:   شهر« يربا بوئنا » به سانفرانسيسكو ( كاليفرنيا ) تغيير نام داد.

  • 1896:   بوئرها ( مهاجران هلندي افريقاي جنوبي ) در جنگ«دورن كوپ» نيروهاي انگليسي را شكست دادند. دولتهاي مخالف انگلستان در اروپا از جمله آلمان به بوئرها كمك مي رسانيدند.

  • 1905:   ژاپني ها پس از شكست دادن نيروهاي روسيه «پورت آرتور» را تصرف كردند. ناوگان روسيه در اين بندر خود را به ژاپني ها تسليم کرده بود.

  • 1918:   « سيژبه باكر» كه بر پايه تعاليم مسيح فرضيه نوعي سوسياليسم تحت عنوان « سوسياليسم مسيحي » را طراحي كرده بود درگذشت.

  • 1919:   دورتازه بپاخيزي ايرلندي ها بر ضد اشغال و سلطه انگليسي ها آغاز شد.ايرلنديها به قيام خود موقتا به سبب آغاز جنگ جهاني اول پايان داده بودند.

  • 1942:   نيروهاي امپراتوري ژاپن شهر مانيل در فيليپين را تصرف كردند.

  • 1953:   ( ديماه 1332 ) محكمه تجديد نظر هم متهمان به ربودن و قتل افشار توس رئيس شهرباني در دوران حكومت دكتر مصدق را با وجود اعترافهايي كه كرده بودند تبرئه كرد!!!.

  • 1956:   كمونيستها و سوسياليستها اكثريت را در پارلمان فرانسه به دست آوردند و اول فوريه ( 4 هفته بعد ) گي موله سوسياليست را نخست وزير فرانسه كردند.

  • 1958:   براي كمك به تامين آب مصرفي تهران با ساختن سد لار و لتيان موافقت شد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد « حكيم ابوالمجد مجدود بن آدم سنايي غزنوي »

    [12 ذي الحجه 473] - « حكيم ابوالمجد مجدود بن آدم سنايي غزنوي » شاعر پرآوازه ايراني در غزنين متولد شد. اين استاد مسلم شعر فارسي در جواني به سرودن شعر پرداخت و ابتدا رجال و بزرگان را مدح مي گفت اما يكباره تحولي شگرف در او پديد آمد كه راه خانه كعبه را در پيش گرفت و به حجّ رفت. سنايي در مكه قصيده اي در اشتياق ديدار كعبه و مكه معظمه سرود و پس از بازگشت از مكه مدتي در بلخ و شهر هاي ديگر به سر برد. آنچه از سفرهاي سنايي باقيست اشعار و قصايدي است كه او در خراسان و بلخ سروده؛ و به كارنامه بلخ مشهور است. سنايي بعد از اسكان مجدد در غزنين به اتمام مثنوي مشهورش« حَديقَة الحَقيقة» پرداخت. مجموعه« سِرُ العِباد اِلَي المَعاد» كه بيانگر مهارت وي در سبك خراساني است، مثنوي طَريقُ التَحقيق كه بر وزن حديقه است و سنايي آن را در سال 528 هجري قمري به پايان رسانده؛ «عقل نامه؛ عشق نامه و تَجرِبَةُ العِلم» از ديگر آثار ارزشمند اين شاعر خوش قريحه ايراني است.

     

     درگذشت « اِبنِ مَندِه» محدث، فقيه ومورخ ايراني تبار

    [12 ذي الحجه 511] - «اِبنِ مَندِه» محدث، فقيه ومورخ ايراني تبار درگذشت. او آموختن حديث را از جواني آغاز كرد و در طلب علم به شهر هاي بصره و بغداد سفر كرد. از وي تأليفاتي چون «زندگي نامه طَبَراني؛ اَلاَمالي و تاريخ اصفهان» باقيست.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    اين هم نتيجه انفاق

    در مصابيح القلوب است كه : زنى مشغول تناول غذا بود كه فقيرى آمد و از آن سئوال نمود آن زن جز لقمه اى كه به دهان گذاشته بود چيز ديگرى نداشت فورا لقمه را از دهان در آورد و به آن فقير داد زمانى نگذشت كه حيوانى درنده اى آمد و طفل آن زن را به دهان خود گرفت و برد خداى تعالى فرشته اى را فرستاد كه آن طفل را از دهان حيوان درنده گرفته به آن زن داد و گفت : لقمه اى به لقمه اى كه به فقير دادى اين لقمه عوض آن است .(10

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من ويتامين «ب 2» هستم !

    اسم من ويتامين ب 2 مى باشد به من ويتامين (ژ) و لاكتو كلاوين هم مى گويند من يك ماده ى رنگى هستم كه در اكثر خوراكيها پيدا شده و در برابر هوا و حرارت مقاومت دارم ، اشخاص فقير و بينوا كه از غذاى كافى نمى خورند مخصوصا در سالهاى قحطى به گرسنگى من دچار مى شوند، از علائم مهم و مخصوص و گرسنگى من تركيدن لب و لب شكرى شده است و در گذشته ترك لب را عده اى از پزشكان يك بيمارى مسرى تصور مى كردند و علت آنرا عدم بهداشت صحيح در بين فقرا تصور مى كردند ولى بعدا معلوم شد كه اين بيمارى عاملى جز كمبود من ندارد. فقدان من علاوه بر تركيدن لب باعث تورم زبان بوده و فشار خون را بسوى قرنيه ى چشم زياد ميكند و چشم را قرمز و خون آلود مى كند و چون اكثر گرسنگى من همراه با گرسنگى ويتامين ب 1 مى باشد عوارض مشتركى ايجاد مى كند.
    من در مخمرها مخصوصا مخمر آبجو - در جگر - تخم مرغ - شير - انگور - موز - هويج - مركبات - زردآلو و گوجه فرنگى پيدا مى شوم .
    گرسنگى مشترك ويتامين هاى ب 1 و ب 2
    فقبرا و بينوايان و كسانى كه دچار كم غذايى مى شوند به گرسنگيهاى ويتامينهاى ب 1 و ب 2 مبتلا شده اختلالاتى در سلسله ى اعصاب و دستگاه گوارش آنها پديد آمده و جذب قند در ياخته ها به كندى انجام مى گيرد و شايد يكى از دلائل ابتدا به مرض قند باشد و چون مادرى در هنگام باردارى غذاى كافى و كامل نخورد به گرسنگى ما دچار شده و فرزند او با لب هاى تركيده و چشمان خون آلود و اعصابى ناراحت ، تندخو و سريع القضب بدنيا مى آيد.
    جانيان بالفطره
    نوزادانى كه در رحم مادر به گرسنگى ما دچار مى شوند و با علائم ذكر شده در بالا بدنيا مى آيند، اكثر اشخاصى ناراحت و خشن مى باشند، اين دسته از نوزادان كه شقاوت را از رحم مادر گرفته اند اگر تربيت صحيح نشوند و با تغذيه مناسب گرسنگى مزمن خود را معالجه نكنند ممكن است در اثر عدم كار منظم مغز و سلسله ى اعصاب دچار اشتباه شده و دست به كار جنايت شوند، لذا در قرن گذشته اين گونه نوزادان را جانيان بالفطره مى دانستند ولى بعدا غذاشناسان اين نام ننگين و نامناسب را از روى آنها برداشتند و ثابت نمودند كه اين دسته از كودكان مبتلا به كمبود ويتامين ب 1 و ب 2 بوده و چنانچه گرسنگى آنها برطرف شود ممكن است به اشخاص سالم و صحيح العمل تبديل شوند اينجا است كه مى گوييم اگز غذاى انسان مرتب شود و گرسنگى ها از بين روند دزدى - جنايت و شرارت از بين مى رود و ما ويتامينهاى ب 1 و ب 2 تواما در اكثر ميوه ها و سبزيها مخصوصا در سيب - گلابى - گيلاس - آلو - گوجه - هلو - انگور - خرما - زردآلو - گردو - بادام - فندق - نارگيل - شاه بلوط - پسته و بادام زمينى وجود داريم .
    احتياج انسان روزانه به ويتامين ب 2 يك تا پنج ميلى گرم است .
     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    و اين است تفاوت!

    نقطه قوت پسرا چشماشونه!
    نقطه قوت دخترا چشم و گوش، ابرو، دماغ، دهن و باقي قضايا!

    دخترا فکر ميکنن بهترين راه براي داشتن يه رابطه خوب و مداوم: صداقت و راستگويي است!
    پسرا مطمئن هستن بهترين راه براي داشتن يه رابطه خوب و مداوم: دروغگويي و گرفتن سوتي از طرفه مقابل است!

    دخترا از درس و مدرسه بيزارن!
    پسرها از درس و مدرسه فرارين!

    دخترها زير بار حرف زور ميرن!
    پسرها خودشون حرف زور ميزن!

    اگه يه دختر در يک جمع سوتي بده تا آخر ديگه هيچ حرفي نميزنه!
    پسرها در يک جمع فقط سوتي ميدن!

    يک دختر اگر 24 ساعت با دوست پسرش صحبت نکنه افسرده ميشه!
    يک پسر اگر 24 ساعت با دوست دخترش صحبت نکنه، با اون يکي دوست دخترش صحبت ميکنه!

    يه دختر اگه با دوست پسرش به هم بزنه با هيچ پسري دوست نميشه!
    يه پسر اگر با دوست دخترش به هم بزنه با سه چهار تا ديگه دوست ميشه!

    اگه يه پسر از يه دختر ساعت بپرسه، دختره ميگه: ساعت هفت!
    اگه يه دختر از يه پسر ساعت بپرسه، پسره ميگه: ساعت هفت و دو دقيقه و بيست و چهار ثانيه و اينم شماره تلفن من، سر ساعت 9 منتظر تماستم!

    دختر ترشيده مي‌شه!
    پسر زنگ مي‌زنه!

    اگر يه دختر به يه پسر نگاه کنه، پسره فکر ميکنه که خيلي خوش تيپه!
    اگر يه پسر به يه دختر نگاه کنه، دختره فکر ميکنه که پسره چقدر بي چشم وروئه!

    دخترا دوست دارن تيپشون مثل پسرا باشه!
    پسرا دوست دارن قيافشون مثل دخترا باشه!
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    10 عادت بدنسازي خطرناك

    در طـول چـنـد سـال اخیر، در برنامه های تلویزیونی شاهد قربـانـیـانی بـودیم که به دلیل مکمل های سوزاننده چربی "ادروفین" به این روز افتاده بودند. البته مصرف ادروفین تنها گوشه ای از حوادثی است که دریـن زمینه اتفاق می افتد. رازهـای پـنـهان و عمـیـقی در مـقوله بدن سازی و تناسب انـدام وجـود دارد کـه بـرای سـالهای بسیار دراز در مورد آن حرفی به میان نیامده است.
    بــرای از بین بردن اثر مواد شیمیایی، بدن سازها و افرادی کـه بــه ورزش های تناسب اندام مشغول هستند یکسری ورزش هـا و حـرکـات پیـشـرفـتـه را به کار می گیرند و تصور می کنند که میتوانند با اتکا به آنها به بهترین نتیجه ممکن دسـت پیدا کنند. اما متلاسفانه بسیاری از این روش ها و حـرکات بـه ســـلامت فرد آسیب وارد می سازد و در برخی موارد مرگ را به همراه دارد. وقت آن رسیده که برخی از آن موارد را برایتان روشن کنیم.

    شماره 10: نبود حرکات کششی
    چرا خطرناک است: هیچ شکی وجود ندارد که انجام حرکات کششی قبل و بعد از حرکات اصلی بسیار مهم می باشد و عدم انجام آنها صدمات جبران ناپذیری از قبیل پارگی بافت ماهیچه ای را به دنبال دارد. با توجه به تمام این موارد باز هم بدنسازهایی هستند که نسبت به انجام این حرکات کوتاهی می کنند. فوایدی که می توانید در طول انجام حرکات کششی بدست آورید بی شمار هستند: از آسیب دیدگی جلوگیری میکنند، میزان تحرک شما را افزایش دهند، قابلیت اجرا و وضع اندام شما را بهبود می بخشند، میزان فشار وارده را کاهش می دهند، بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازند.
    در عوض چه کنیم: حرکات کششی را قبل و بعد از تمرینات اصلی به مدت 10 دقیقه انجام دهید. همچنین در حین حرکات خود، زمانی که وزنه های سنگین بلند می کنید، این حرکات پیشنهاد می شود.

    شماره 9 :کم غذا خوردن
    چرا خطرناک است: بسیاری از ورزشکاران تصور می کنند که اگر با شکم خالی به تمرین مشغول شوند چربی بیشتری می سوزانند. توضیح علمی این مطلب آن است که بدن به طور معمول از چربی های باقی مانده به عنوان سوخت استفاده می کند بنابراین غذا نخوردن به منزله نبود سوخت کافی می باشد.
    حقیقت در این جاست که بدن از کربوهیدرات ها به عنوان مهمترین منبع انرژی در طول تمرینات استفاده می کند. بنابراین نه تنها این کار شما را می تواند از اجرای کامل تمرینات عقب بیندازند بلکه تاثیرات جانبی بی شماری از قبیل: کاهش فشار خون، سر گیجه و حتی بی هوشی را نیز به همراه دارد.
    در عوض چه کنیم: در حدود 30 تا 60 دقیقه پیش از شروع تمرینات ورزشی یک وعده غذای سبک و قابل هضم که دارای کربون های مرکب باشد از قبیل: میوه، سبزیجات، نان جو، برنج و یا ماکارونی میل کنید.

    شماره 8 :گرفتن فرم نادرست
    چرا خطرناک است: گرفتن فرم نادرست به عناوین مختلفی به سلامت شما آسیب می رساند. یکی از نمونه های آن سریع انجام دادن حرکت ها می باشد: زمانی که در حال انجام حرکات پرس سینه هستید، اگر حرکت را به سرعت و با بی توجهی انجام دهید، بیشترین آسیب را به زردپی و رباط های خود وارد می آورید چراکه در این حرکت بیشترین فشار بر روی همین دو نقطه ای که ذکر شد می افتد. اشتباه شایع دیگر این است که ورزشکاران در حین بلند کردن وزنه های سنگین معمولا بیشترین فشار را بر روی قسمت پایینی کمر خود وارد می اورند که این امر به نوبه خود می تواند صدمات جبران ناپذیری را به بدن وارد سازد.
    در عوض چه کنید: بهترین راه برای اطمینان از اینکه حرکات را به درستی انجام میدهید این است که از یک مربی تقاضا کنید تا شما را در حین انجام حرکات مشاهده کرده و اگر در نحوه اجرای شما مشکلی دید، گوشزد نماید. اگر شما از نحوه انجام دادن چندین تمرین متفاوت مطمئن نیستید؛ گرفتن یک مربی خصوصی برای چند جلسه ضروری می باشد.

    شماره 7 :تمرین بیش از حد
    چرا خطرناک است: بیشتر ورزشکاران حرفه ای معمولا بدن خود را متحمل ورزش های سخت می کنند و "روزهای استراحت" را هم به کلی فراموش می کنند. این کار موجب کوفتگی عمومی در بدن، کج خلقی، افسردگی، پریشانی، استرس، کاهش اشتها، کم شدن وزن، حالت تهوع و دل آشوبی می شود. با وجود تمام این مشکلات ورزشکاران همچنین از آسیب دیدگی ها دائمی ماهیچه و مفاصل، افزایش خطر آسیب دیدگی، کند شدن عکس العمل ها، عدم وجود هماهنگی، افزایش آسیب پذیری، و بروز بیماری های عفونی و موارد عدیده دیگری نیز رنج خواهند برد.
    در عوض چه کار کنیم: به حرف "بدن" خود گوش دهید. پس از اتمام یکسری ورزش، شما باید در خود احساس انرژی و توان بیشتری کنید. اگر احساس خستگی و کوفتگی به شما دست داد، باید برنامه روتین خود را مجددا از نو ارزیابی کنید. باید بین هر بار ورزش کردن مدت زمان معینی استراحت کنید تا عضلات شما فرصت مناسب برای بازسازی را پیدا کنند. میزان استراحت بین افراد مختلف متفاوت است بنابراین توجه خود را بر روی سیگنال هایی که بدنتان می فرستد، متمرکز کنید.

    شماره 6 :مصرف زیاد پروتیین
    چرا خطرناک است: در فصول استراحت معمولا بدن سازها به ازای هر نیم کیلو وزن بدن خود در حدود 1.25 تا 1.5 گرم پروتیین در هر روز مصرف می کنند. پیش از شروع مسابقات بسیاری از آنها میزان مصرف پروتیین روزانه خود را در حدود 1.75 تا 2 گرم افزایش می دهند. اما غافل از این هستند که مصرف بیش از اندازه پروتیین تاثیرات جانبی بیشماری را به همراه دارد. ابتدا میزان هوموسیستین را در بدن افزایش میدهد (یکی از فراورده های جانبی پروتیین) و به طور مجزا ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را نیز زیاد می کند. علاوه بر این وجود پروتیین بیش از اندازه در بدن موجب وارد شدن آسیب های جبران ناپذیری به کلیه ها شده و ریسک ابتلا به پوکی استخوان را نیز افزایش می دهد.
    در عوض چه کنیم: متخصصین تغذیه بر این باورند که هیچ کس حتی افراد پرورش اندام کار حق ندارند روزانه بیش از 1.7 گرم پروتیین مصرف کنند. به خاطر داشته باشید که این عدد حداکثر میزان مصرف، در مواردی که شما به شدت تمرین می کنید می باشد. اگر تمرینات شما متعادل و آرام هستند میزان مصرف پروتیین شما باید رقمی نزدیک به 0.8 تا 1.0 گرم به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.

    شماره 5 :کم آبی
    چرا خطرناك است؟ بیشتر بدن سازها برای اینکه بتوانند پیش از شروع مسابقات خود را به وزن مورد نظر برسانند از تعرق و از دست دادن آب بدن کمک می گیرند. آنها از تکنیک ها دیوانه کننده ای نظیر دوچرخه در سونا و یا مصرف مواد ادرار آور استفاده میکنند که حتی انواع گیاهی آن نیز بسیار مضر می باشند. حتی بسیاری از پرورش اندام کارها برای از دست دادن آب به بالاترین میزان ممکن و برآمده کردن ماهیچه ها به بیشترین مقدار پیش از اینکه بر روی صحنه حاضر شوند یک لیوان شراب می خورند.
    کم آبی به دلایل بسیار زیادی خطرناک می باشد. اول اینکه باعث انقباض بیش از اندازه عضلات می شود (بسیاری از پرورش اندام کارها که بیش از اندازه آب بدن خود را تخلیه کرد می کنند زمانی که یک فیگور خاص را به خود می گیرند در همان حال باقی مانده اند و توانایی آزاد کردن عضلات را پیدا نکرده به همین دلیل آنها را با برانکارد از صحنه به بیرون می برند.) این کار بر روی اندام های داخلی نیز تاثیرات مخربی می گذارد. اولین عضوی که مورد اسیب قرار می گیرد، کلیه است. در این حالت گنجایش ذهنی شما نیز کاهش پیدا می کند.
    در عوض چه کنیم: پیش از شروع تمرینات خود چیزی در حدود 60 گرم آب بنوشید و هر 15 تا 30 دقیقه در حین تمرینات نیز 3 تا 6 گرم آب بنوشید. زمانی که تمریناتتان تمام شد به ازای هر نیم کیلیویی که از وزن بدنتان کم شده، باید 2 فنجان آب بنوشید.

    شماره 4 :استفاده از محرک های خطرناک
    چرا خطرناک است: ریسک استفاده از ادروفین شامل تپش قلب، حملات قلبی و سکته می باشد که رسانه های گروهی همواره به این موارد اشاره دارند. حتی وزارت بهداشت و داروی آمریکا به تازگی لیست جدیدی از تاثیرات ویرانگر ادروفین تهیه نموده است. به علاوه امروزه در بازارها محرک های بسیاری زیادی وجود دارند. حتی چربی سوزهایی که فاقد ادروفین هستند حاوی ترکیباتی می باشند که مضرات آن دست کمی از ادروفین ندارد. به عنوان مثال یک ترکیب رایج در مکمل های چربی سوز "ماهانگ" می باشد که از گیاهی گرفته می شود که ادروفین مستقیما از آن بدست می آید. بسیاری از دونده ها، پرورش اندام کارها و سایر ورزشکاران از این مکمل ها برای " ارتقای" وضعیت خود استفاده می کنند، بدون اینکه کوچکترین توجهی به تاثیرات جانبی و خطرات آن داشته باشند.
    در عوض چه کنیم: اگر شما مصر هستید که از مکمل ها استفاده کنید باید پیش از هر چیز لیست مواد تشکیل دهنده انرا با دقت بخوانبد تا خبری از ادروفین، افدرا و ماهانگ و نارنج تند در آن نباشد. اگر نسبت به یک ترکیب خاص اطلاع کافی نداشتید باید حتما از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. شما همچنین می توانید به جای استفاده از این نوع مکمل ها پیش از شروع ورزش خود از قرص های کافئین استفاده کنید؛ هر چه باشد آنها خطر کمتری نسبت به نمونه های مشابه خود دارند.

    شماره 3 : بلند کردن وزنه های بسیار سنگین
    چرا خطرناک است: بسیاری از ورزشکاران تلاش می کنند که به تدریج میزان وزنه هایی را که بلند می کنند افزایش دهند. این کار ضد تولیدی می باشد چرا که به شما اجازه نمی دهد تا کنترل تمام و کمال در حرکت داشته باشید و باعث می شود تا شما از گرفتن بهترین نتیجه ناکام بمانید و همچنین این امکان وجود دارد که زردپی و رباط بدن آسیب ببیند.
    در عوض چه کنید: شما باید وزنی را بلند کنید که کنترل کامل به آن داشته و توانایی این را داشته باشید که تا اتمام حرکت وزنه ها را بدون رها کردن در دست خود نگه دارید. اگر شما از کنترل کامل وزنه ناتوان هستید و از آغاز تا پایان حرکت در دست شما در حال تاب خوردن هستند و هیچ گاه نمی توانید به فرم دلخواه دست پیدا کنید، باید میزان وزن انها را کمتر کنید.

    شماره 2 : اضافه کردن آرام بخش به محرک ها
    چرا خطرناک است: با در نظر گرفتن تپش قلب و عصبانیتی که با مصرف محرک ها به افراد دست می دهد بسیاری از ورزشکاران پس از اتمام تمرینات خود برای "آرام شدن" از آرام بخش ها استفاده می کنند. یک نوع رایج از این دارو " کاوا کاوا" نام دارد. این ماده گیاهی می باشد ، مسکن بوده، ماهیچه ها را آرام می کند، ادرار آور است و به عنوان داروی خوبی در مقابل عصبانیت و بی خوابی به شمار می رود. اما متاسفانه به کبد آسیب می رساند و در برخی موارد عملکرد آنرا به طور کلی مختل می کند. چند نمونه مرگ نیز در این زمینه گزارش شده است.
    تعداد دیگری از ورزشکاران برای آرامش پیدا کردن ماریجوانا می کشند. در مدت زمان طولانی بالا بردن ضربان قلب و فشار خون و سپس پایین آوردن یکمرتبه آن بسیار خطرناک است و حتی موجب ایجاد حملات قلبی نیز می شود.
    در عوض چه کنیم: اگر احساس می کنید که برای آرام کردن بدن خود پس از مصرف محرک ها نیاز به آرام بخش دارید باید بگوییم که پیش از هر چیز اصلا نباید از محرک ها استفاده کنید. در هر حال باید از استفاده این دو مورد در کنار هم به شدت پرهیز کنید.

    شماره 1 :مصرف استروئید
    چرا خطرناك است؟تستسترون و استروئید با ایجاد پروتیین به رشد بافت ماهیچه ای کمک می کنند. هورمون استروئید و جایگزین های آن مانند DHEA اندروستنوئید و نوروندسترونوییئد مشکلات بیشماری را برای شما ایجاد می کنند.
    تاثیرات جانبی کم خطر تر آن عبارتند از جوش های صورت، ایجاد نقطه های قرمز و بنفش در سطح بدن، تنفس ناهماهنگ، باد کردن پاها، و زرد شدن پوست. تاثیرات جانبی حاد تر آن شامل سرگیجه، کج خلقی، ریزش مو، لرزش، حالت تهوع، استفراغ، فشار خون بالا، تپش قلب، بیماری های قلبی-عروقی، درد مفاصل، اسیبهای کبدی، و کوتاه ماندن قد در افراد رو به رشد می باشد. البته مواردی از قبیل افت بیضه ها، درد در هنگام دفع ادرار، رشد سینه ها، ناتوانی جنسی و نازایی را نیز نباید از قلم انداخت.
    در عوض چه کار کنید: به جای آن باید عضلات و ماهیچه های خود را به روش طبیعی و تمرین های مناسب، به حالت و شکل دلخواه در بیاورید.

    با بدن خود مهربان باشید
    به هر حال زمانی که به ورزش های بدن سازی و پرورش اندام روی می آورید باید آگاه باشید که اگر نکات لازم را رعایت نکنید آسیب های زیادی می توانید به بدن خود وارد کنید. باید برای خود اهداف واقع بینانه و قابل دسترسی تعیین کنید: لازم نیست کارهای بدن سازهای حرفه ای را تقلید کنید و شروع به بلندکردن وزنه های سنگین نمایید.
    زمانی که نوبت به مکمل ها می رسد به خاطر داشته باشید که موادی وجود دارند که می توانند قابلیت شما را افزایش دهند اما باید مراقب باشید، چراکه برخی ترکیبهای آنها بسیار خطرناک بوده و در برخی موارد مرگ آور می باشند. تمرین کردن با در نظر گرفتن " سلامت بدن"، روش های مناسبی که تعداد زیادی از ورزشکاران در پی آنها هستند را در اختیار شما قرار می دهد. برای رسیدن به نتیجه آنی نباید یک عمر سلامت خود را به خطر بیندازید.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستاي عزيز سلام .
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه ..
    خب .. يه قسمت ديگه از مسيج ها رو تقديمتون مي كنم :

    404- انگشت شستت رو بذار روي بند اول انگشت سبابه ات .. گذاشتي ؟ سركاري نيست . بذار .. بذار ديگه .. دلم برات اين قدر شده (4231-0917)
    405- مامان : پسرم .. مي دونم كه موهاي خواهرت رو كشيدي . شيطون گولت زد آره ؟ پسر : آره .. ولي لگدي كه زدم تو شيكمش ابتكار خودم بود (9355-0932)
    406- بي اس ام اس نموني .. .بلند صلوات بفرست (0823-0912)
    407- ببخشيد دوست داشتم اولين نفري باشم كه بهت تبريگ مي گم : امروز روز جهاني ميراث فرهنگيه . روزت مبارك . اين اس ام اس رو براي سه تا عتيقه ي ديگه هم بفرست (3584-0912)
    408- دو تا تنبل دراز كشيده بودن .. يكيشون داشته خميازه مي كشيده اون يكي مي گه داداش تا دهنت بازه لطفا اون اصغر ما رو هم صدا كن . (5703-0917)
    409- حتي اگر پرواز راه آخري باشد ..ننگ است بعد از تو مرا بال و پري باشد ....مي خواستي در آسمان پنهان شوي اما ...باور نكردي در پي ات چشم تري باشد .. (1180-0912)
    410- هم وقت دلت برام تنگ شد متن زير رو بخون ..
    .
    .
    .
    .
    اي كلك چه زود دلت برام تنگ شد (6094-0915)
    411- حيف كه از تو يكي دارم .. اگه تعداد زيادي ازت داشتم يه گاوداري مي زدم (4043-0911)
    412- اين اس ام اس رو براي پنج نفر بفرست .... جدي مي گم حاجت مي گيري ... منم اول قبول نداشتم .. مشقامو خوب نوشتم .. بابام بهم عيدي داد .. يه توپ قلقلي داد .. (9176-0912)
    413- جناب خنگ زمان انتخابات مي ره توي خيابون مي بينه همه جا پر از عكس و پوستره .. مي گه چقدر آدم مردن (9176-0912)
    414- انواع پي پي كردن بچه . پنج ماهگي تو دستت ... پنج سالگي تو اعصابت .. پونزده سالگي تو هيكلت .. بيست سالگي تو آبروت .. بيست و پنج سالگي تو پولت .. وقتي هم كه مردي تو روحت .. (1316-0912)
    415- تو يه آدم خوب ، ناز ، مهربون ، باهوش ، زرنگ ، باكلاس ، باحال ، عزيز ، تو دل برو ... مثل من ديده بودي ؟ (9176-0912)

    خب دوستان اين قسمت هم تموم شد .. تا پس فردا
    اميد ( شماره براي ارسال مسيج : 09125698059) 
     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    نتايج هفته سوم،
    برنامه هفته چهارم

    سلام.
    جدول های رده بندی هفتۀ سوم لیگ آماده شدن که می تونین اونها رو در انتهای این بخش مشاهده کنین.
    نتایجی که برای این هفته رقم خورد زیاد قابل پیش بینی نبود. برای همین تعداد اندکی از اعضا تونستن که امتیاز خوبی بگیرن.
    برنامۀ هفتۀ چهارم رو هم که حتماً می دونین. برای هفتۀ چهارم لیگ مبین، دو تا بازی از لیگ انگلیس رو انتخاب کردیم، و سه تا بازی هم از لیگ ایران. بازی های لیگ ایران یکشنبه ( 10 دی/31 دسامبر ) و بازی های لیگ انگلیس دوشنبه ( به گفتۀ سایت گل ) و یا احتمالاً سه شنبه ( به گفتۀ سایت یوفا ) برگزار می شن. بنابراین شما عزیزان تا ساعت 12 ظهر یکشنبه 10 دی ماه فرصت دارین تا پیش بینی های خودتونو به آدرس لیگ ارسال کنین.
    این هم از بازی های هفتۀ چهارم :


    ( تیم هایی که نامشان در سمت راست نوشته شده است میزبان هستند )

    سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان
    پیکان تهران - مس کرمان
    سایپا - استقلال تهران
    لیورپول - بولتون
    نیوکاسل - منچستر یونایتد

    این رو هم بگم که از هفتۀ آینده افرادی که تا حالا پیش بینی ارسال نکردن از لیگ حذف می شن. بنابراین ممکنه که یه تغییراتی توی جدول ها بوجود بیاد و افراد به جدول های دیگه ای منتقل بشن. ( اینو گفتم که بعداً اگه مثلاً از جدول 2 رفتین به جدول 1 نگین چطور شد!)
    ضمناً اگه هرگونه نظر، انتقاد، و یا پیشنهادی داشتین می تونین به آدرس خصوصی من میل بزنین.
    موفق باشین

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته سوم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان