629

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 629 :: چهارشنبه 13 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

یه بخش جدید

سلام!
یه بخش جدید داریم، بدون هیچ توضیح اضافی، توضیحات مربوط به این بخش جدید را از زبان مسئول این بخش بخونید:

با سلام و تبريک سال نو ميلادي
از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد قرار دهيم.
بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
افرادي که مايلند در این طرح شرکت کنند, ايميل و مشخصات و تاريخ تولد خود را به آدرس faranegah@gmail.com ايميل نمايند. همچنين در صورت صلاحديد يک عکس از دوران کودکي خود نيز ايميل نمايند تا همراه با پيام تبريک, عکس ايشان در روزانه قرار داده شود.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره دیروز «روزانه» (628) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • آلبوم بی نظیر عکس های صدام
  • معرفي و دانلود فيلم: اردوگاه دورافتاده
  • باغ مظفر - قسمت بیست و چهارم
  • دانلود آلبوم: Mutlu Olmak Istiyorum
  • آهنگ زیبای خيال روي تو
  • X-Men 2
  • اختاپوس قدرت
  • عروسک رفت
  • آقاي مشایی! خودت را به دولت اسلامي نچسبان
  • من اینحا بس دلم تنگ است
  • من ويتامين «هاش» هستم !
  • دانشجو در ملل مختلف!
  • راه های جالب برای حدس زدن جنسیت فرزندتان
  • و ...
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سال 2006 به روایت تصاویر برگزیده لوموند
آلبوم بی نظیر عکس های صدام
100 سخنرانی برتر در تاریخ آمریکا با امکان دانلود

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

16 هزار و 273 نفر سال 2006 در عراق كشته شدند

مقامات عراقی گزارش دادند 16 هزار و 273 نفر شامل غیرنظامیان، سربازان و پلیس در حوادث خشونت‌بار سال 2006 كشته شدند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمار ارائه شده از سوی وزارتخانه‌های بهداشت، دفاع و كشور عراق نشان می‌دهد از این تعداد 14 هزار و 298 نفر غیرنظامی، هزار و 348 پلیس و 627 سرباز در سال گذشته در این كشور كشته شده‌اند. سازمان ملل نیز پیش از این اعلام كرده است روزانه 100 نفر در حوادث خشونت‌بار عراق كشته می‌شوند. این در حالی است كه صدام، دیكتاتور سابق عراق كه بسیاری وجود وی را موجب ناآرامی‌ها در این كشور می‌دانستند روز شنبه اعدام شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

اردوگاه دورافتاده
Camping sauvage

نويسنده و کارگردان: کريستف علي، نيکلاس بونلائوري. موسيقي: نيکلاس بيبي، اليويا بوئيسو، دان لوي، فيليپ نيل. مدير فيلمبرداري: ژروم بيربرون. تدوين: لوران روآن. طراح صحنه: موريل شينال. بازيگران: دنيس لوان[بلز]، ايزيل له بسکو[کاميل]، پاسکال بونگار[ادي]، يان تره کوه[فرد]، امانوئل برکو[فلوانس]. ٧٩ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ فرانسه.
کاميل ١٧ ساله در تعطيلات تابستان در اردوگاه کنار درياچه، مثل هر زمان در خود فرو رفته خود را در ميان خانواده و دوست پسرش افسرده و کسل مي يابد. کاميل با استاد قايق راني جديدش بلز که مردي ٤٠ ساله است براي اولين بار روبرو مي شود. بلز نيز مانند کاميل به زندگي بي علاقه است. اين وضعيت آن دو را به يکديگر نزديک و از ديگر انسان ها دور مي کند. اين رابطه بزودي اطرافيان آنها را از کوره به در مي برد. اما اين رابطه براي آن دو به مثابه رهايي شان از زنجيرهاي وابستگي لحظه به لحظه جان دارت مي شود. و مدتي کوتاه نم يگذرد که کاميل و بلز خود را اسير عشقي خطرناک مي يابند.

چرا بايد ديد؟
اردو گاهي در دل طبيعت وحشي دومين فيلم زوج جوان علي/بونلائوري است که با اولين فيلم خود Le Rat دز سال ٢٠٠١ توانستند توجه منتقدان و تماشاگران اروپا را به خود جلب کنند. Le Rat يک فيلم تسناک بود که پخش بين المللي نيز يافت، اما اين زوج موفق لازم بود تا چهار پنج سالي براي ساختن فيلم دوم خود صبر کنند. آنها که اولين تجربه خود سينمايي خود نوشته، کارگرداني و فيلمبرداري کره بودند[حتي علي نقش کوتاهي نيز در آن بازي کرده بود] امسال با دومين کار خود در بخش پانوراماي جشنواره برلين حضور پيدا کردند. بر اساس ادعاي آنها فيلم بر اساس ماجرايي واقعي ساخته شده که در بحبوحه ساخت چنين فيلم هايي اين موضوع نمي تواند به خودي خود مزيت براي آن به شمار رود. آن چه اهميت دارد داستان دو انسان سرگشته است که با ناخشنودي به زندگي ادامه مي دهد. چنين داستان هايي با تم ايجاد رابطه بين اين دو انسان ناساز در سينماي فرانسه چيز تازه اي نيست. پس بايد علي/بونلائوري بايد نقطه تمايزي براي اثر خود بيافرينند تا تماشاگر آشنا با اين گونه فيلم ها را به سينما بکشانند. آنها تم ستيز با قراردادهاي اجتماعي را برگزيده اند و کوشيده اند تا به عشق دو شخصيت اصلي خود ابعادي فراسوي معيارهاي فيلم هاي عاشقانه اروپايي ببخشند. و موفق هم شده اند. فيلم تا اين لحظه در جشنواره ها و نمايش گسترده اش با استقبال خوبي روبرو شده و تاکيد مي کنم که از تماشاي آن پشيمان نخواهيد شد. نقش اصلي فيلم را بازيگر عشاق پون نوف دنيس لاوان بازي مي کند که بازي اش در نقش عاشقي نام تعارف در آن فيلم فراموش نشدني است و دليل اصلي انتخابش براي حضور در اين اردوگاه دورافتاده!
ژانر: درام.

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت بیست و چهارم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱      سرور ۲       سرور ۳

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ترکی

Mutlu Olmak Istiyorum
باصدای Mirkelam

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای خيال روي تو
با صدای جمال الدين منبري

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

SmartFTP Client 2.0 Build 1001.0

SmartFTP Client برنامه ای است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فایلهای خود را روی اینترنت انتقال دهید. شما به وسیله ی این برنامه به راحتی می توانید به سایت خود متصل شوید و با سرعت بالا فایلهای خود را آپلود و یا پاک کنید.

 لینک دانلود نرم افزار | لینک دانلود کرک
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.


 

دنیای موبایل

X-Men 2

بازی زیبای X-Men 2 برای گوشیهای نوکیا سری N-Gage

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


بگذار تا ز شارع میخانه بگذریم

بگذار تا ز شارع میخانه بگذریم
روز نخست چون دم رندی زدیم و عشق
جایی که تخت و مسند جم می​رود به باد
تا بو که دست در کمر او توان زدن
واعظ مکن نصیحت شوریدگان که ما
چون صوفیان به حالت و رقصند مقتدا
از جرعه تو خاک زمین در و لعل یافت
حافظ چو ره به کنگره کاخ وصل نیست

 

کز بهر جرعه​ای همه محتاج این دریم
شرط آن بود که جز ره آن شیوه نسپریم
گر غم خوریم خوش نبود به که می​خوریم
در خون دل نشسته چو یاقوت احمریم
با خاک کوی دوست به فردوس ننگریم
ما نیز هم به شعبده دستی برآوریم
بیچاره ما که پیش تو از خاک کمتریم
با خاک آستانه این در به سر بریم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

13 دی
برای آنکه همیشه برنده باشی باید همیشه درباره راههای پیروزی فکر کنی.

وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

كاميابي و موفقيت امروز، نتيجه تلاش و كوشش ديروز است

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

كسی كه به تو گمان نیكی برد، گمانش را (عملاً) تصدیق كن.
امام علی (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

گردوی سالم
اگر می خواهید مغز گردو را درسته از داخل پوست چوبی خارج کنید ، آن را شب قبل درون آب نمک خیس کنید . سپس به آرامی پوست گردو را شکسته و مغز را به صورت درسته و کامل در بیاورید.

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

اگر به درد ناخن مبتلا شده ايد، يک پياز سفيد را در خاکستر داغ آتش بگذاريد تا خوب پخته شود، سپس آنرا از وسط دو نيم کنيد و انگشت خود را وسط آن بگذاريد. اگر هر روز ، روزي 2 بار اين عمل را تکرار کنيد به زودي ناخن درد شما برطرف مي شود. به علت اين که سوژا يا لوبياي ژاپني، حاوي ويتامين A مي باشد، خوردن آب اين ميوه براي ناخن بسيار مفيد است.
جوشانده يک مشت برگ باقلا، در 500 گرم آب، جهت درمان در نوک انگشت و ناخن به صورت قرار دادن انگشت در جوشانده گرم آن به مدت 2 ساعت اثر شفابخش دارد. ضماد گرد فلفل سياه با زفت، براي رفع برص ناخن مفيد است.
براي تورم چرکي ريشه ناخن، چنانچه شيره تره را در آرد ، مخلوط نموده و به صورت خميري درآوريد و يا شيره را با قسمت نرم درون نان، مالش داده و بر روي ناحيه متورم قرار دهيد، باعث رسيدن و گشوده شدن کانون چرک دمل مي شود.
هر گاه ناخن، خشک و پوسيده شود و پوسته هايي از آن جدا شود به خصوص از بيخ آن، روزي چند بار مغز قلم گاو، يا پيه مرغ يا موم را که در روغن کنجد ذوب کرده ايد را بر روي آن بماليد.
براي رفع درد ناخن، برگ گل سرخ، با برگ سرو را کوبيده با سرکه، خمير کرده، ضماد به دست آمده را بر روي ناخن ها بماليد. اگر رنگ ناخن زرد شده باشد ، تخم تره تيزک را کوبيده با سرکه خمير کرده بر روي ناخن بگذاريد.
براي رفع لک هاي سفيد روي ناخن ، زفت را گرم کرده و بر روي آن بگذاريد يا زرنيخ و سرکه را خمير نموده و بر روي ناخن بماليد و يا شنبليله و تخم کتان کوبيده را با سرکه به صورت خمير درآورده و روي ناخن بگذاريد. اگر اين کار را موقع شب که مي خوابيد ، انجام دهيد و ببنديد و صبح بشوييد، بهتر است.
http://lover-than-love.mihanblog.com

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

24. اختاپوس قدرت

در اواخر قرن 19 ميلادي همزمان با سستي و پراكندگي ملتهاي اسلامي و بويژه گروههاي عربي، نهضتي در ميان يهوديان اروپا شكل گرفت كه هدف آن تشكيل دولت يهودي در كشور فلسطين بود .اين نهضت بعدها صهيونيسم نام گرفت[1] و هدف از اين نهضت رهايي از تبعيضها و مظالم اروپائيان بود كه از قرن 11 بر يهوديان تحميل شده و موجب كشتار يهوديان و ترك دين يهود شده بود.
نوشته حاضر بررسي نسبتاً فشرده و كوتاهي است از تسلط صهيونيسم بر وسائل اعلام و اخبار جهاني و نفوذ آنان در سازمانهاي جهاني وبين المللي و پارلمانهاي دولتي و سلطه آنان بر اكثر سياستمداران در نقاط مختلف جهان به منظور شناسائي توانائيها و وسائل و ابزار دشمن و در نهايت به منظور خنثي سازي اين آثار زشت و خطرناك توسطانسانهاي مسؤل و متعهد و مؤمن و مجاهد مي باشد.
بر ما لازم است كه مطبوعات عالمي تحت نفوذ ما بااست دشمنان ما راهي به سوي مطبوعات جهاني نداشته باشند ‹‹ پروتكل 12 يهود›› در حاليكه تسلط بر طلا قدرت اول ما از طريق سلطه بر جهان مي باشد، دومين وسيله ما بايد تسلط بر مطبوعات جهاني باشد.« راشون خاخام يهودي»

§ نفوذ صهيونيسم درمؤسسات دولتي و در حكومتها

· حضور بريتانيا
ا ليفر كرومل از يك خانواده يهودي انگليسي بود. وي نماينده پارلمان و قاضي برجسته اي بود بر ضد( چارلزالو) قيام كرد و بجاي او در نهايت، ديكتاتوري به حكومت در بريتانيا پرداخت. و حكومتش تا سال 1658 ميلادي طول كشيد.( آنتون روچيلد) ثروتمند مشهور( ارنست كامل) و( گلدشميت) ( هر سه يهودي) از افراد صاحب نفوذ تشكيلات مالي نظامي( ادوارد هفتم) در سال 1901 ميلادي بوده اند. ( حائيم وايزمن) اولين رئيس صهيونيسم در خلال سالهاي 1916- 1919 م رئيس مخابرات و اطلاعات شد و نيز لازمنيروي دريائي انگلستان بود. ( چرچيل) نخست وزير وقت انگلستان خود يكي از حاميان صهيونيسم بود و در سال 1951 م ( شارويل) را كه( يهودي) بود وزير نيروي اتمي كرد و صدها مورد ديگر كه دراين مختصر نمي گنجد.

· حضور صهيونيسم در پارلمان تركيه عثماني
از جمله كساني كه از پرورش يافتگان پولهاي صهيونيستها بودند ( احمد جمال آتاتورك) پان تركيسم بود كه ضرر او به جهان اسلام به كسي پوشيده نيست. رئيس تحريريه « چون ترك» ( بسار افندي)، نماينده ازمير در پارلمان عثماني« نسيم مازلياخ» ناظر وزارت پست و تلگراف( اوستاف آفندي) و نخست وزير تركيه عثماني در سال 1913 و ( سعيد حليم پاشا) و دهها عامل يهودي و غير يهودي وابسته به صهيونيسم از عوامل نفوذي در دولت تركيه بودند.

· نفوذ صهيونيسم در يونان و واتيكان
از آنجا كه روم و واتيكان مركز عقيدتي مسيحيت مي باشد، معذلك سران صهيونيسم اهميت ايتاليا را هرگز از نظر دور نداشته اند. اولين ملاقات يهوديان بعد از جنگ با( پاپ بند يك) در سال 1917 م نشان دهنده تغيير شرايط جهاني و آراء اروپائيان به نفع يهود مي باشد بعد از گذشت 77 سال نفوذ صهيونيسم درتشكيلات واتيكان بيشتر گسترده تر شده است. صهيونيستها هم اكنون در ترجمه هاي عهدين[2] دست اندر كار مي باشند در مرداد سال 1373 سفير پاپ د تل آويو مستقر شد. هم اكنون در كانال 2 تلويزيون ايتاليا بطور مستمر زبان عبري تدريس مي شود بسياري از كشيشان و كاردينالها به مبلغان يهود تبديل شده اند

· نفوذ يهود در فرانسه
نفوذ يهود و حضور صهيونيسم در فرانسه در حقيقت عبارتست از حضور قسمتي از ملت يهود در فرانسه اين كشور 000/700 يهودي را در دامان خود پرورش داده است. نفوذ اين يهوديان بعد از انقلاب كبير فرانسه به نحو چشمگيري افزايش يافته.تنها در نيمه اول قرن 20 شخصيتهاي فرانسوي ذيل يهودي بوده اند.
1. اليون بلوم، نخست وزير فرانسه 2- فنسان اوريول، رئيس جمهور فرانسه3- ژنرال بيليو، وزير دفاع فرانسه4- ادميرال لومي كان، رئيس پيمان آتلانتيك NATO( ناتو)5- و- بو- مژارتز، رياست بانك فرانسه 6- مندليس فراكس، رياست جمهوري و دهها شخصيت سياسي ديگر بيش از 40 مجله صهيونيستي و جمعيتهايي براي ارسال كمك نقدي به اسرائيل در فرانسه با آزادي كامل تلاش مي كنند.

· نفوذ يهود در ايالات متحده آمريكا
در حوالي سال 1945 م تعداد يهوديان 000/000/5 نفر گرديد كه هر چند از ملتهاي جداگانه با زبانهاي مختلف بودند اما احساس يهوديت آنها را جمع نمود و يك اقليت نيرومند را د رداخل آمريكا به راه انداخت. به علت حجم زياد بحث در اين مورد فقط گوشه اي از آمار تكان دهنده نفوذ جمعيت 000/000/10 نفري يهود در آمريكا را خدمت شما عرضه مي داريم.
 · در آمريكا بيش از 300 سازمان كوچك و بزرگ صهيونيستي و بيش از 200 فدراسيون و انجمن محلاتي كه به كوچكترين مسائل صهيونيستها رسيدگي مي كنند وجود دارد. كه همگي بعنوان عامل فشار هستند رشوه هائي كه سالانه در اختيار نمايندگان كنگره آمريكا قرار مي گيرد سالانه بالغ بر 000/000/50 دلار مي گردد.

· نفوذ صهيونيسم در روسيه تزاري و شوروي
يهوديان در روسيه تزاري نتوانستند به مقاصد شوم خود نائل شوند و تنها زماني اميدوار شدند كه انقلاب كارگري روسيه شروع به اوج گرفتن نمود. يهوديان با دستهاي مرموز خارجي و داخلي در بين انقلابيون نفوذ كرده و بر ضد حكومت تزاري وارد عمل شدند.
و نتيجه اين عمل اين شد كه دراولين جلسه شوراي كمونيستي كه 547 نفر عضو داشت بيش از 400 نفر آن يهودي بودند بعد از آن بسياري از يهوديان در هيأت حاكمه شوروي حضور پيدا كردند. از جمله:1-ايليانوف يهودي تبار2- ژورف استالين داراي همسر و بستگان يهودي بود3- تروتسكي يهودي تبار[3] 4- كامينف يهودي5- سوكولنكوف يهودي… از مجموع 595 نفر كارمند دوائر مختلف 553 نفر آن يهودي بودند.

· نفوذ صهيونيسم در جنوب آفريقا
در اوائل قرن نوزدهم و نيمه اول يهوديان در جنوب آفريقا بيشترين تحركات اقتصادي را داشتند و در اداره معادن الماس و طلا از سال 1880 به بعد نفوذ كامل يافتند و 49% كالاهاي تجاري و 17% كالاهاي صنعتي را بدست گرفتند در حالي كه اقليت كمي بشمار مي رفتند.

· سلطه و نفوذ صهيونيسم در آمريكاي لاتين
آمار زير نشان دهنده حداقل يهوديان در كشورهاي آمريكاي لاتين است.
آرژانتين 000/475 نفر، برزيل000/180 نفر، اروگوئه 000/52 نفر، مكزيك 000/40 نفر، شيلي 000/35 نفر، كوبا 2000 نفر.

· نفوذ د رآرژانتين
يهوديان آرژانتين آنچنان بر اوضاع مسلط هستند كه در واقع انديشه تأسيس يك يهودي در آن سامان مي باشند. مثلاً رئيس بانك مركزي، مدير كل ماليات بر درآمد، مدير بانك توسعه، وزير اقتصاد ( خوسيه جولبار) يهودي مي باشند.

· نفوذ در برزيل
در برزيل 92% وسايل خبري و انتشاراتي متعلق به صهيونيستها مي باشد. و دو ايستگاه راديوئي مخصوص صهيونيستهاي يهودي است. بسياري از پاركها و هتلها و كلوپهاي ورزشي در دست يهوديان است.
رئيس مجلس برزيل اوزخالد و به اين يهودي و حاكم ولايت( ريود ژانتيرو) يهودي و رئيس پليس آن يهودي است.

· نفوذ در پرو
تعليمات نظامي( پرو) تحت نظارت متخصصين و مستشاران نظامي اسرائيل انجام مي شود و سلاحهاي ارتش ساخت اسرائيل هستند.

· نفوذ در اروگوئه
يهوديان اروگوئه فعاليت گسترده اي در امور فرهنگي داشته مدارس و اماكن آموزشي فراواني در اختيار دارند.

· مكزيك
مستشاران كشاورزي اسرائيلي بر وضعيت كشاورزي مكزيك نظارت دارند.

· كلمبيا
اسرائيل در سركوب حكومتهاي مردمي خدمات گرانبهائي را به حكومت كلمبيا ارائه كرده است.

· شيلي
سلطه يهود در شيلي با ديگر كشورها فرق مي كند چرا كه در شيلي با روي كار آمدن دكتر( آلنده) و حزب او افشاگريهاي فراواني پيرامون اهداف خبيثه صهيونيستها در شيلي و ساير كشورها به عمل آمد.
در تمام كشورهاي فوق يهود داراي سازمانهاي سرّي و قدرتمندي است كه كوچكترين تحرك ضد صهيونيستي و يهودي را تحت نظر دارند.

· نفوذ صهيونيسم بر مطبوعات جهان
روزنامه تايمز اخيراً صهيونيستي تمام عيار شده است. مجله سان با تيراژ 7/3 ميليون نسخه در دست ( روبرت مرودخ) است. و مجله نيوز آدي در هر هفته 000/000/4 نسخه تيراژ دارد نيز مال وي است.
آمار مطبوعاتي سال 1981 نشان مي دهد كه 15 جريده و مجله صهيونيستي انگليسي داراي 33 ميليون تيراژ مي باشد. يعني فقط در انگليس براي هر 2 نفر يك روزنامه صهيونيسم در جرايد آلمان هم نفوذ دارد. مؤسسه اشپينگر كه 30% بازار كل آلمان را شامل مي شود. و نشريه بيل زايتگونگ با 5/5 ميليون نسخه و تعداد 7 روزنامه كثيرالانتشار آلمان همه توسط شركتهاي صهيونيستي انتشار مي يابند. در آمريكا روزانه 1759 روزنامه منتشر مي شود كه هر روز شنبه به دست مخاطبان مي رسد يهوديان بر نيمي از اين وسائط و جرائد سلطه كامل دارند و بر نيمي ديگر اعمال نفوذ مي كنند. عدد 000/000/43 فقط تيراژ يك شماره از روزنامه ها و هفته نامه هاست كه در دست يهوديان مي باشند و معروف هستند.
مجله مشهور اكسپرس و روزنامه هخاي( بوفيكارو) نيز در فرانسه تحت سيطره صهيونيسم قرار دارند. و باز صهيونيسم با سلطه جهنمي خود بر مطبوعات كشورهاي اسپانيا، پرتغال، ايتاليا، واتيكان، سوئد، نروژ و هلند زنگ خطري را براي انسانهاي بيدار به صدا در مي آورد.
در فيليپين مسلمانان دستخوش جنگهايي صليبي مي باشند در هند هندوها دست اندر كار تخريب اماكن اسلامي هستند همه اينها بخاطر تبليغات خبري يهود در آن كشورها بوقوع مي پيوندد.
در اوگاندا، ماداگاسكار، كنيا، برمه، اريتره، قبرس، كشمير، چاد، زنگبار، نيجريه، و سنگال عوامل صهيونيسم خبري بسياري از روزنامه ها را تحت سلطه خود دارند، شبكه هاي تلويزيوني A.B.C و C.B.S و N.B.C همه تحت نفوذ صهيونيست مي باشند. شبكه تلويزيوني M.B.C عربستان آلت دست صهيونيسم مي باشد. در بخش هنر مشهورترين كمدينها يهودي مي باشد.وودي الن,جوب هوپ,جري لوئيس,جك لمون وچارلي چاپلين .

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

بهرام گور در بخش تاریخی شاهنامه نیز از درخشان ترین چهره هاست. او در این کتاب از تاریخ تا جهان اساطیر در رفت و آمد است. برخی از داستان هایی که در شاهنامه در باره ی وی آمده است از کهن ترین آبشخورهای استوره ای ایرانی نوشیده است. مانند داستان لنبک آبکش و دختران دهقان و هفت پیکر که همه از فرهنگ زنخدایی شکوهمند گذشته ایران آمده است.
بهرام گور در تاریخ شاهنشاهی ایران نیز چهره ای کم مانند است. در شاهنامه تا مقام نیمه انسان و نیمه خدا به پیش می رود. کارهایش همه کارستان و در کار داد و خرد و آبادی و آزادی است.
شاید از همین روست که موبدان و دشمنان آزادگی، پدر آزاده اش را اردشیر بزه کار و خودش را بهرام گبر به معنی کافر و بی خدا خوانده اند.
در زمان بهرام است که نوازندگان و رامشگران در کوچه و بازار برای مردم شادی می آفرینند و برای نخستین بار در زمان ساسانیان به مردم عادی اجازه آموختن و رفتن به مدرسه داده می شود. شهرسازی و پیشه ها رونق می گیرد. امنیت و آرامش گسترش می یابد. دوران وی بنا بر اسناد موجود از بهترین دوران های پیشرفت ایران است. حکومت او را می توان با حکومت عالی آشوکا در هند سنجید.
گور نه آنچنان که گفته اند به معنای گورخر است، زیرا وی به شکار گورخر علاقه داشته است؛ بهرام و رام ، فرزندان سیمرغند که از عشقبازی آنان هر سپیده دم جهان از نو آفریده می شود . بهرام گور همان فرزند سیمرغ است که آیین کهن ا یران را نمایندگی می کند. هنوز زرتشتیان یزد گبر را گور بر وزن( ظلم و جور) می خوانند.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

چهارشنبه: ادبی

زیر بارون توی سرما
مثل اون پری رویا
توی دریای خیالش
غرق خاطرات یارش
دلش انگار که خزون بود
اون چشاش کاسه خون بود
روی تیکه های قلبش
لحظه هاش بی حس و جون بود
چه پریشون تو خیابون
راه میرفت به زیر بارون
خسته از یه حس کهنه
تو سکوت هرچی غصه
مث دیروز و پریروز
گم می شد تو باغ قصه
مونده بین یه دوراهی
تو سراب چشم براهی
مونده با پاهای خسته
منتظر برات نشسته 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة آل عمران آيات: 200 محل نزول: مدین

ِيَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُّحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِن سُوَءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَهَا وَبَيْنَهُ أَمَدًا بَعِيدًا وَيُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَاللّهُ رَؤُوفُ بِالْعِبَادِ 30 قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 31 قُلْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْكَافِرِينَ 32 إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ 33 ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 34 إِذْ قَالَتِ امْرَأَةُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ 35 فَلَمَّا وَضَعَتْهَا قَالَتْ رَبِّ إِنِّي وَضَعْتُهَا أُنثَى وَاللّهُ أَعْلَمُ بِمَا وَضَعَتْ وَلَيْسَ الذَّكَرُ كَالأُنثَى وَإِنِّي سَمَّيْتُهَا مَرْيَمَ وِإِنِّي أُعِيذُهَا بِكَ وَذُرِّيَّتَهَا مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ 36 فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقاً قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هَـذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ 37

 

ترجمه فارسي مکارم

روزى كه هر كس، آنچه را از كار نيك انجام داده، حاضر مى‏بيند; و آرزو مى‏كند ميان او، و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله زمانى زيادى باشد خداوند شما را از (نافرمانى) خودش، برحذر مى‏دارد; و (در عين حال،) خدا نسبت به همه بندگان، مهربان است» «30» بگو: «اگر خدا را دوست مى‏داريد، از من پيروى كنيد! تا خدا (نيز) شما را دوست بدارد; و گناهانتان را ببخشد; و خدا آمرزنده مهربان است» «31» بگو: «از خدا و فرستاده (او)، اطاعت كنيد! و اگر سرپيچى كنيد، خداوند كافران را دوست نمى‏دارد» «32» خداوند، آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برترى داد «33» آنها فرزندان و (دودمانى) بودند كه (از نظر پاكى و تقوا و فضيلت،) بعضى از بعض ديگر گرفته شده بودند; و خداوند، شنوا و داناست (و از كوششهاى آنها در مسير رسالت خود، آگاه مى‏باشد) «34» (به ياد آوريد) هنگامى را كه همسر «عمران‏» گفت: «خداوندا! آنچه را در رحم دارم، براى تو نذر كردم، كه «محرر» (و آزاد، براى خدمت خانه تو) باشد از من بپذير، كه تو شنوا و دانايى! «35» ولى هنگامى كه او را به دنيا آورد، (و او را دختر يافت،) گفت: «خداوندا! من او را دختر آوردم -ولى خدا از آنچه او به دنيا آورده بود، آگاهتر بود- و پسر، همانند دختر نيست (دختر نمى‏تواند وظيفه خدمتگزارى معبد را همانند پسر انجام دهد) من او را مريم نام گذاردم; و او و فرزندانش را از (وسوسه‏هاى) شيطان رانده شده، در پناه تو قرار مى‏دهم» «36» خداوند، او ( مريم) را به طرز نيكويى پذيرفت; و به طرز شايسته‏اى، (نهال وجود) او را رويانيد (و پرورش داد); و كفالت او را به «زكريا» سپرد هر زمان زكريا وارد محراب او مى‏شد، غذاى مخصوصى در آن جا مى‏ديد از او پرسيد: «اى مريم! اين را از كجا آورده‏اى؟!» گفت:«اين از سوى خداست خداوند به هر كس بخواهد، بى حساب روزى مى‏دهد» «37» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sun1971_h@yahoo.com

عروسک رفت

عروسک را نابود کردند تا راز عروسک گردان سر به مهر بماند
بت نگویید شکستیم که بتگر باقی است

انتشار فيلم كامل اعدام صدام+ فيلم

 

 

behnosh_2005@yahoo.com

هدیه
من از نهایت شب حرف میزنم
من از نهایت تاریکی
و از نهایت شب حرف میزنم
اگر به خانه من آمدی برای من ای مهربان چراغ بیار
و یک دریچه که از آن
به ازدحام کوچه ی خوشبخت بنگرم

فروغ فرخزاد

 

 

setayesh_new@yahoo.com

Why do I call "YOU" friend

Because you are always there for me.
Because you actually hear what I say.
Because you bring out the best in me.
Because you accept me for who I am.
Because you are not afraid to tell it like it is.
Because you make me smile.
Because you are down to the earth.
Because we have so much fun together.
Because you make me feel loved.

I hope you call "ME" friend

 

 

tonijun2000@yahoo.com

آقاي رحيم مشائي و.. ( خواب ديدي خير باشه)

خدايا بعضي از اين طرفدارهاي چشم و گوش بسته دولت محترم اصلا نمي تونن مودبانه صحبت كنند!. باز هم حرفهاي ركيك براي كوبيدن.آخه مگه همين شما نبودين كه تمام و كمال به تيم دولت نهم به خاطر جوونيشون اعتماد داشتين. همينه ديگه ما انتظار بيشتر نه از اين آقا ونه از بقيه و حتي از رئيسشون نداريم.چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است. اين آقا فقط يه خورده بيشتر از بقيه تابلو بوده.مگه حرفاي رئيسشون كم تابلوست.مگه وزراي ديگه كم سوتي ميدن؟ نه! همشون از اين سوتي ها دارند.فقط مابايد بشنويم بگيم بيچاره ما كه اين جاهلها نماينده مملكتمون هستند.
نمونه اي بگم؟وزير محترم بهداشت در اولين بازديد بعد از وزارتش از سازمان بهزيستي و يكي از آسايشگاههاي معلولين در طي يك سخنراني در محل گفت"از اين به بعد براي اينكه عقب مونده ذهني نداشته باشيم بايد عالمان ديني از روي كتاب شبهاي خوش يمن رو براي درست كردن بچه به مردم معرفي كنند" . اينم از وزير با دانش و كمال بهداشت.قضاوت با خودتون.
بگذريم !شايد بهترين راه براي انتقاد كردن اين باشه كه يه كم فكر كنيم و انتقادات رو قبل از اينكه اجازش توسط روساي قوممون صادر بشه انجام بديم تا شايد تاثير گذار باشه نه اينكه يكدفعه همه با هم هوچي بشيم و...
نكته آخر دعاي افزايش تحمل براي دوستاني است كه تحمل ديدن هموطنان با عقيده غير خودشون رو ندارند.آمين...
علي جون

 

 
ali_alipour2010@yahoo.com

خودمونی

سلام و دو صد سلام ، درود و دو صد درود.
- بحث های سیاسی در گروه روز به روز کش دارتر می شود. مدتی سکوت کردیم تا این کش پاره شود . پاره که نشد هیچ ، بیش تر کش آمد. عجب مرغوب است این کش!
- در میان نظریات سیاسی دوستان ، با طنزی رو به رو شدیم که به طور تخصصی به طریقه ی بیمه کردن و پروتز نمودن ما تحت و به طور کلی ، اعمال دیگری که روی این عضو شریف انجام می پذیرد، می پرداخت.
کاش جای این همه استفاده از لفظ ما تحت از مترادفات دیگری چون صندوق عقب نیز استفاده می شد تا داستان جذاب تر شود. شرمنده ی همگی.
- سروش عبداللهی یا همان sun خودمان، مدتی است که روشنفکر شده اند.نمونه ی این روشنفکری هم تایپیدن مطلب تکراری"یک فنجان گل گاو زبان با آقازاده" است که یک ماه پیش در مبین چاپ شده بود. ولی خودمانیم دوست عزیز، با این لحن جدیدتان ، نه تنها نشانی از روشنفکری ندارید بلکه بیشتر آبروی اصول گرایان رامی برید. پس بی خیال شوید که شما از برای این کار آفریده نشده اید.
- موجودی به نام دانشجو پس از مدتها، بالاخره سکوت را شکستند و کما فی السابق، فضل افشانی نمودند. مضمون نیمی از صحبت های ایشان این بود که من آدم حسابی هستم، من خوش تیپ هستم ، من مترجم هستم ، مسلمان واقعی من هستم ، من انسان فهمیده ای هستم ،بقیه چی هستن که من نیستم، اصلا بقیه هیچی نیستن و هر چه هست من هستم واز این جور هستم ها. عزیز دل ،اولا :خدا را شاکریم که حس خود برتر بینی در بین اعضای گروه اپیدمی شده است . ثانیا :غلط املایی زیاد داری برادر ، بیشتر دقت کن. ثالثا :اصلا خودت فهمیدی چه گفتی؟
- یکی از دوستان که سلمان یاور می خوانندش ،مدتیست که نوشته های وبلاگ ده نمکی را در مبین کپی می کنند. از ایشان می خواهیم سری هم به وبلاگ چی توز بزنند. اجرشان با سید الشهدا.
- اگر می خواهید سیمای احسان بهرام غفاری را به نظاره بنشینید ، نیم نگاهی به وبلاگش بیندازید .در گوشه ی سمت راست ،تصویری از ایشان نقش بسته است. وروجک، به گونه ای عکس گرفته که دماغ عقاب گونه اش مشخص نباشد.
- و در آخر بر موضوعی که گیر سه پیچ چند روز پیش بیان کرد ، صحه می گذاریم. در آینده ای نزدیک شاهد انفجار بمبی هنری در مبین (منظورم روزانه ست) خواهید بود. لو نمی دهیم تا جذابیتش حفظ شود.
بدرود – علی علی پور

 

 

s_th_2006@yahoo.com

برداشت آزاد 

آقای خاتمی گفت به جای اینکه دولت به فکر شهریه دانشگاه آزاد باشد، بهتر است به فکر پایین آوردن شهریه پیام نور باشد !
برداشت:
1- شهریه دانشگاه آزاد پایین است .
2- خاتمی در ایران زندگی نمی کند .
3- مردم و دانشجویان دانشگاه آزاد هیچی نگویند و ساکت شوند.
4- مردم و دانشجویانی که پول ندارند ،دانشگاه آزاد نیایند !

روی دفترچه ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد :" ......... همه باید به آقای هاشمی کمک کنند تا .........."
برداشت :
1- آقای احمدی نژاد کمک نمی کند ! تازه سنگ هم می اندازد!
2- مردم و دانشجویان کمک نمی کنند و پول نمی دهند !
3 - آقای خاتمی با این جمله بالا خیلی کمک کردند !
4- نمایندگان مجلس با امضای طوماری در حمایت از آقای جاسبی یک کمک بزرگ کردند !

 

 

mohammad.pegah@gmail.com

ويدئو كنفرانس پذيرش تحصيلي و مهاجرت به كانادا
براي علاقه مندان به تحصيل در كانادا

در مركز همايشهاي مجموعه فرهنگي هنري تهران روز پنج شنبه ساعت 18 الي 20 ويدئو كنفرانس پذيرش تحصيلي ومهاجرت به كانادا برگزار مي شود.
سخنران اين برنامه خانم مريم جمشيدي(عضو انجمن مشاورين كانادا )درباره عناوين زير صحبت خواهند كرد:اخذ پذيرش از دانشگا ههاي كانادايي ،اخذ ويزا جهت مسافرتهاي تحقيقاتي و تجاري به كانادا ،آشنايي با قوانين مهاجرتي ايران و كانادا ،خدمات لازم به هنگام ورود به كانادا ،شامل مسكن و ملزومات اوليه زندگي ،آشنايي با مسائل اقتصادي و تجاري كانادا ،نحوه همكاري موسسات و شركتهاي ايراني و كانادايي .
علاقه مندان براي رزرو با شماره هاي 7-77641125 تماس حاصل نمايند و يا به نشاني : خيابان شريعتي ،روبروي بهار شيراز،مجموعه فرهنگي هنري تهران (سينما ايران ) ،مركز همايشها مراجعه كنند.
ويا به وبلاگ : www.tehranteleconference.persianblog.com  مراجعه نمايند .

 

.

ashoora63_ht@yahoo.com

آقاي مشایی!
خودت را به دولت اسلامي نچسبان


اسفنديار رحيم مشايي؛ رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري؛ معاون رئيس جمهور؛ رئيس سابق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران.
او همان كسي است كه چند وقت پيش ديداري را بدون هماهنگي با "جك استراو" در انگليس ترتيب داد و حرفهاي بوداري زد كه البته بعدا تكذيب كردند ولي ظاهرا حقيقت داشت
او همان كسي است كه به گفته رسانه ها وقتي يك خبرنگار خارجي براي مصاحبه به دفترش رفت و با هم تنها شدند، به خانم خبرنگار گفت كه مي تواند روسريش را بردارد، چون در ايران آزادي است !
قبلا هم تمايلات انحرافي او در سازمان فرهنگي هنري شهرداري شهره بود. الان هم که سر و صداي حضور او در مراسمي در آمده كه در مقابل او زنان رقصيده اند.
چرا این مشایی مشکوک را که عنصری مثل "طه هاشمی" معلوم الحال را به عنوان معاون خود در میراث فرهنگی نگاه داشته، از دولت بیرون نمي كنند؟
من يك خبرنگارم و با علم به تقوا، عدالت و پايبندي احمدي نژاد به آرمانها همواره از او حمايت مي كنم اما هشدار مي دهم كه رئيس جمهور ما بايد دور و اطراف خود را از افرادي مثل مشايي پاك كند. مشايي و چند نفر ديگر كه پست هايي را در دولت نهم در دست دارند، در حال از بين بردن اعتباري هستند كه احمدي نژاد نزد مردم با عبوري سخت از حلقه هاي آتشين مافياي قدرت و ثروت به دست آورده است.
حضرت آقاي مشايي نيز بداند؛
ما مي دانيم او رابطه بسيار خوبي با بعضي افراد در دستگاه قضايي دارد و به همين دليل به راحتي از هر كسي كه به او انتقاد كند، شكايت مي كند.
ما مي دانيم كه او قصد دارد، خود را در پشت دولت و شخص رئيس جمهور پنهان كند تا ضرب ضربات سنگين انتقاد عليه او را دولت بگيرد. ولي قطعا حساب دولت از امثال شماها جداست و مردم نيز اين را به خوبي مي دانند كه احمدي نژاد فردي نيست كه اين وصله هاي ناپاك به او بچسبد.
مشايي بايد تكليف خود را روشن كند. او نمي تواند با ادعاي عدالت و اسلام خود را پشت سر دولت پنهان كند و از آن سو دست به اقداماتي بزند كه با هيچ معيار ديني و اخلاقي سنخيتي ندارد.
آفتاب پشت ابر نمي ماند. توطئه گران تصور نكنند كه با اين دستمايه ها مي توانند از محبوبيت احمدي نژاد بكاهند و يا دولت اسلامي ما را بر زمين بزنند چون ما به احمدي نژاد اعتقاد راسخ داريم و در راهي كه در پيش گرفته است تنهايش نمي گذاريم ...
ولي آقاي دكتر احمدي نژاد !
ما در مقابل همه تحقيرها و فشارهاي سهمگيني كه فقط به خاطر حمايت از شما و راه اسلام ناب بر ما وارد شده، تا كنون ايستاده ايم و انتظار داريم در مقابل انحراف اطرافيانتان نيز همانند آن روزهاي سخت انتخابات كه آماج حملات مثلث زر و زور و تزوير قرار گرفته بودي، بايستي... يا علي مدد
 

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

از آنجاییکه بنده چند صباحی است جدی و در باب سیاست قلم می زنم ، لذا تصمیم گرفتم متنی به طنز ( از دید خودم کاملا تلخ ) برایتان بنگارم . کیفور شوید .
در باب دزدیدن فرهنگ پارسی توسط اعراب !!!
اول ) دکترغلامعلی حداد عادل : ... من جمله قیاسی است فی مابین صحبت های نماینده محترم ... و نماینده محترمه سرکار الیه ... که از باب تفعلی بر دوستی و موافقت با اصل برائت ... .
دوم ) دکتر مرتضی حیدری : با سلام به شما مستحضرین محترم . بحث امشب گفتگوی خبری در مورد حوادث اخیر جهان می باشد . عملیات انتحاری ... وقوع تدریجی ... بدین منظور از آقای دکتر ... دعوت کردیم که ما را پذیرا باشند و ...
سوم ) رییس جمهوران از انقلاب تا الان : کما فی السابق ، ضدیت با تجمل نشینی و فخر ورزی بر دولت خدمتگذار واجب است و استعانت می طلبیم از حضرت رب برای ...
چهارم ) برنامه ادبی شبکه چهار : بدین لحاظ اسطوره ادب و عروض و بدیع شعر پارسی را اثیرالدین اخسیکتی ...
پنجم ) عادل فردوسی پور : نقش بازیکن حریف بر بازیکن خودی در برخورد لفظی با داور معلوم شد و باشگاه جریمه و ... اخراج شد ...
ششم ) سیمای محترم : دعوت می کنیم از مفاخری که فخر سما و یم هستند ، قدوم بر چشمان ما نهند و جمیع مستحضرین را محفوظ بدارند و ...
هفتم ) سهیل محمودی : دعوت می کنم از استاد فرهیخته ، استاد ادب پارسی ، یکی از گزیده گان کوثر و نجم و اختری از سمای ادب ، منت بر حقیر نهاده و ...
هشتم ) رحیم پوز ازغدی : من حیث المجموع ، حب علی بر مسلم واجب شد و این حب از کوثر است و سما و از جانب حق تعالی ، لذا ...
نهم ) احمد شاملو : بر سخنای ، سیختر اندر شد ، سلاخ و ...
دهم ) دکتر فلانی : فلذا خواهشمندم از سروران و مهتران و سخنوران و ادب گزیدگان که قیاسی بر این بحث داشته باشند که سنخیت بحث به تتمذ کشیده نشود ...
یازدهم ) بازم بگم ؟
نتیجه گیری جدی ) خب وقتی در مملکتی همه اصحاب ادب و فرهنگش برای نشان دادن ادب پارسی ، از هر ده جمله ، بیست جمله عربی استفاده می کنند ، بیچاره عرب ها چه گناهی دارند که از رمل و اسطرلاب و خلیج مان مفت دفاع می کنند ؟ واقعا که ، جای تشکرتونه ؟
تتمه حرفم و موخره ) باری ، بدین منظور عذر خواهی می کنم که مسدع اوقات اخوانم و خواهرانم شدم ، باقی بقایتان ، حظ کنید از وقوعتان در دنیا و آخرت ، این مقاله به قلم حقیر سما و باب النویسندگان ، ادیب الادبا ، رجل الرجال ، اثیر الاثرا ، شمس سما ، قمر السما ، ثریا فی السما ، سیران و طیران الخلیج و العربیه ، الجزیره و المنار ، حضرت شیخ احسان بهرام غفاری تلمذ و برای شما من الله توفیق و اجمیعا بالخیر و العافیت . سنه فلان ، رمضان ذیحجه . الکبی رایت خاصه من کروه الاینترنتی فی الایران – مبین دات کام . برتغال در شتا لازم الاجرا فی اکل . همین .

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گیر3پیچ

سلام بر بروبچ باحال گروه ..
حالتون چطور بيد ..
ما هم خوب بيديم . .
اگه دقت كرده باشين آيدي بنده عوض شده .. من همون قبليم فقط خواستيم براي زمستون آيدي رو عوض كنيم . مشكلي هست ؟
پس .. ممكنه از اون آيدي قبليم براتون ميل بزنم يا ممكنه با اين آيدي جديده ..
براي اين هم اين آيدي رو گرفتم چون بعضي ها فكر مي كردن من بيست سالمه .. ( به خاطر اون بيست كنار آيدي ) در حالي كه اون خلاصه ي ترانه ي تو خودت نمره ي بيستي .. تو مثل هيچكسي نيستي بود ... اين يكي فكر كنم كلاسش بيشتر باشه ..
حالا .. بي خيال ..
امروز مي خوام يه چشمه ي ديگه رو نشونتون بدم .. مي دونم كه همتون معترفيد كه از من باحالتر كسي نيست ..( تيريپ نوشابه باز كردن براي خود يا به عبارت اينترنتي اش براي خود پي ام فرستادن ) از هر انگشت من يه شونصد تا هنر مي باره ( نقل به مضمون ايميل يكي از دوستان ) و من آخرشم ( برگرفته از ايميل يكي ديگه از دوستان ) و من خيلي باحالم ( خودم به اين نتيجه رسيدم) خب .. بسه ديگه .. خودم از اين همه خود تحويل گيري مثبت بالا آوردم ..
در همين راستا امروز مي خوام دو تا موضوع بي ربط رو چنان به هم ربط بدم كه فر بخورين ..
موضوع يك :
ميلاد حضرت مسيح ( ع ) رو به تازگي پشت سر گذاشتيم و ايام كريسمس هستش .. ( هنوز تموم نشده ؟ ) يكي از چيزاي باحال كريسمس بابانوئل چاق و دل گنده با اون سورتمه ي چوبي رديفش ( شنيدم جديدا براي حفاظت از محيط زيست داده گاز سوزش كردن ) و اون گوزناي گوگوري مگوريشه .. معمولا شب سال جديد مي گن مي ياد و تو جوراب بوگندوي ملت كادو مي ذاره و مي ره.. خب ... اين موضوع رو همينجا نيگه دارين تا موضوع دوم رو بگم ..
موضوع دو :
چون اكثر خواننده هاي روزانه جوان به بالا هستن حتما مزه ي عشق رو چشيدن .. از افيون هم بدتره .. وقتي هم كه جنسش اصل باشه كه ديگه هيچي .. يارو رو مي شاژه ريديف ... بشوژه پدر اعتياد .. و ژغال خوب ..
وقتي يكي عاشق مي شه اولويت كارها يهويي براش زمين تا آسمون فرق مي كنه .. ممكنه درس خوندن براش تا ديروز پشيزي ارزش نداشته ولي به خاطر طرفش يهويي علامه مي شه و چنان تخته گاز مي ره كه .. ( بابا يكي اونو بگيره ) و ممكنه كاري تا ديروز يكي از مهمترين مسائل زندگيش بوده يهويي جز بي ارزشترين كارا بشه ..

نتيجه . مي دونم چهار چنگولي منتظرين ببينين چطور اين دو تا موضوع بي ربط رو بهم ربط مي دم .. من دست كم نگير .. آي منو دست كم نگير .. اين عكس زير رو ببينين كه چطور با استادي تمام من اين دو تا مطلب رو از توش درآوردم ..

 

 

iranpolitic@yahoo.com

سلام
به سلامتی روز به روز مردم بیشتر با برکات دولت محترم آشنا می شوند و قدر زمانی را که اسطوره ای مانند خاتمی ریاست جمهوری ایران را بر عهده داشت می فهمند.روزگاری که ایران از دیدگاه جهانی و بین المللی کشوری فرهیخته ،عقلگرا و گفتگو گرا بود و همه به ایران و مردمانش احترام می گذاشتند.با اینکه نفت قیمت بسیار کمی داشت باز هم تورم به میزان فعلی نبود .یاد خاتمی گرامی باد که دلش برای آیندگان این مملکت میتپید.صندوقی ایجاد کرد تا برای آینده ایران تدارک دیده شود اما چه می دانست که این صندوق در آینده به عنوان پول تو جیبی آقای احمدی نژاد برای کسب محبوبیت در میان مردم خواهد بود.امروز نیز با عمل زیبای آقای مشايي کم کم کار دولت در تمام زمینه ها در حال تکمیل شدن می باشد.
اسفنديار رحيم مشايي، مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در مصاحبه با روزنامه تركيه‌اي «صباح»، استفاده از حجاب در ايران به وسيله زنان را آزاد دانسته بود و در مصاحبه با خانم «اليف وكورپا» خبرنگار اين روزنامه، هنگامي كه وي در دفتر مشاور رئيس‌جمهور از وي پرسيد، «مي‌توانم روسري خود را بردارم»، گفت: «بلي، اينجا، ايران آزاد است». وي افزود: «در ايران استفاده از حجاب بدون اجبار است و هيچ فشاري از طرف حكومت در استفاده از حجاب اعمال نمي‌شود، اين يك انتخاب كاملاً شخصي است، اگر شما در ايران از روسري و حجاب استفاده نكنيد، هيچ مقام دولتي به شما تذكر نخواهد داد، البته اين بر خلاف عرف ماست ولي تاكيد مي‌كنم كه نمي‌توانند بگويند كه حجاب اجباري است».

خبرنگار از وي مي‌پرسد: «ايراني‌هايي كه به قصد تفريح به تركيه مي‌آيند، يعني توريست‌هاي ايراني در تركيه مشروبات الكلي استفاده مي‌كنند و حجابي هم ندارند و خانم‌ها با مايو به آب مي‌روند، اين شما را ناراحت نمي‌كنند؟» و بعد پاسخ مشايي را به اين شرح مي‌نويسد: «جواب قاطع ايشان با خنده زياد «نه» بود و اين‌كه اين مسائل شخصي‌شان است و اگر دوست دارند مي‌توانند هم مشروبات الكلي استفاده كنند و هم بي‌حجاب باشند و هم با مايو بگردند!»

شايان ذكر است اين مصاحبه در دفتر اسفنديار رحيم مشايي، مشاور رئيس‌جمهور در تهران انجام شده است.

وي همچنين در همايشي از پايان عرصه اسلامگرايي سخن راند و گفت: دوره اسلامگرايي هم به پايان رسيده است. يك انقلاب كرديم در سال 57 كه انقلاب اسلامي را صادر كنيم. نيست؟ اما من اينجا عرض مي‌كنم، دوره اسلامگرايي هم به پايان رسيده است؛ معنايش اين نيست كه اسلامگرايي وجود ندارد يا رو به نضج نيست، نه! دوره‌اش تمام شده وگرنه الان دوره اسب‌سواري تمام شده، ولي خوب اسب هم هست و سواري‌اش هم هست. دارد دوره ماشين‌سواري هم تمام مي‌شود، ولي ماشين هم هست، سوارش هم هست. اشتباه برداشت نشود! معنايش اين است كه روند توسعه در دنيا دارد به اين سمت مي‌رود، «ان الدين عند الله الاسلام»؛ در اين هيچ ترديدي نيست، اما روند تحولات اين نيست كه بشريت مسلمان شود تا به حقانيت برسد. اين دوره رو به پايان است. تمام نشده، رو به پايان است. بشر سرعتش بالا رفته، فهمش تيز شده و به يك حقايقي مي‌رسد كه آن را لازم نيست ديگر از دوره پوسته اسلام طي كند.

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

من اینحا بس دلم تنگ است

با سلام
* دارم سعی میکنم یه آرشیور از مطالب غیر اخلاقی و ضد دینی روزنامه های تعطیل شده تهیه کنم البته بعد از پایان ترمام و اگه تونستم به امید خدا تا یکی دو ماه دیگه آماده میشه از کسانی که میتونن کمک کنن خواهش میکنم دریغ نکن ، این کارو با این هدف انجام میدم که مدام دوستای اصلاح طلب چوب تعطیل شدن این روزنامه ها رو به سر مسئولان نزنن ، البته تائید میکنم که بعضی اشتباهات رخ میده مثلا هفته نامه یالثارات یه عکس از آقای خاتمی زده بود که ایشون زبونشونو در آورده بودن و حالت مسخره ای به وجود اومده بود اما برخوردی صورت نگرفت و شکایتی هم نشد و من هم به تند روی بعضی روزنامه های اصولگرا به شدت معترض هستم .
* در مورد نقد این روزا زیاد صحبت میشه البته که خودتون شاهد نوع کلمات استفاده شده در نوشته ها هستید و میتونید قضاوت کنید اما باز هم دوست دارم یه آرشیو از کلمات استفاده شده در نقد های دوستان ( هر دو گروه سیاسی و حتی خودم ) در بیارم گر چه خیلی وقت میبره و ارزشی هم نداره اما یه چیزائی رو ثابت میکنه باز هم اگه کسی دوست داره کمک کنه ممنون میشم در مورد اصول گرا ها اگه یه اصلاح طلب قبول زحمت کنه خیلی عالیه چون دیگه بهونه ای نمیمونه
* باز هم در مورد نقد بعضیا !!! گفته بودن " گویی واژۀ انتقاد در فرهنگ پوچ این عزیزان معنا و مفهومی ندارد " بله اگه انصاف داشته باشیم بعضی از ما اصولگرا ها زیاد نقد پذیر نیستیم اما هنوز نقد برای خیلی از ما جا نیافتاده و باید تعاریفمونو اصلاح کنیم تا در مورد چیزی که نمیدونیم صحبت نکنیم و اگه خواستیم صحبت کنیم اسمشو نقد نذاریم چون فقط خواستیم نظرمونو در مورد یه موضوع که ممکنه در موردش علم نداشته باشیم بیان کرده باشیم . دوست عزیز من میدونم که انرزی هسته ای برای مصارف زیادی کاربرد داره از جمله کشاورزی و پزشکی و .... اگه منظورتون از استفاده عمومی همین بود باید بگم که کمی صبر کنید ما تازه به دانش هسته ای دست پیدا کردیم و مثل تمام علوم دیگه تا به مرحله استفاده صنعتی یا تولید انبوه برسه زمان زیادی میبره و اگه منظورتون چیز دیگه ایه واسم خیلی جالب شد که بدونم چطور میشه از این علم استفاده عمومی دیگه ای کرد منتظر جواب هستم . از این که دلیل ممانعت آمریکا در مورد استفاده ایران از این علم رو دلیل بالا دونستید خیلی تعجب کردم شما واقعا همین طور فکر میکنید که ما برای این که پوز این آمریکائیا رو بزنیم داریم رو هم کیک زرد انبار میکنیم راستی دانشمندای ما و احمدی نژاد این قدر بچن ، دوست من یه ذره خجالت بکش یا از توهین آشکارت نسبت به اینا یا نسبت به ساده اندیشیت که میشه دو روزه به تولید برق از انرژی هسته ای رسید دوست عزیز ما هنوز رآکتور هسته ای نداریم فقط تونستیم به غنی سازی اورانیوم برسیم چطور انتظار داری از اورانیوم غنی شده استفاده کنیم مثلا بزاریمش رو ماهیتابه و باهاش برق ایجاد کنیم ؟. امیدوارم این تفکر ناشی از کم کاریت باشه نه از روی تعمد ، الله اعلم .خواهشن جواب منو در این مورد بده تا حد اقل از سطح اطلاعات عمومیت مطلع بشم . اصلا قصد توهین نداشتم اگه انصاف داشته باشی و کمی فکر کنی ( البته ممکنه جوابت نظرمو عوض کنه ) متوجه میشی که فقط خواستی گیر بدی حالا چطور و به چه بهونه ای مهم نیست ! این بار اول نیست که گاف میدی اون هم از نوع ناجور !
* همتون میدونید تو دنیای نامردی زندگی میکنیم و اگه نخوریم میخورنمون پس مجبوریم تا میتونیم واسه خودمون جا پا باز کنیم یه وقت مجبور میشیم موجودیت یه فرقه رو منکر بشیم یه وقت از یکی حمایت کنیم یه وقت یه کار دیگه ، اما دوستان عزیزی که میگن ما باید اعتماد جهانیان رو به خودمون جلب کنیم دوستان عزیز این چند سال که صبر کردیم بس نبود نکنه تا ابد الدهر کشور های جهان به ما اعتماد نکردن تکلیف ما همچنان صبره ؟
دوستان من ، نمیگم که مسلمون نیستید که من خودم تو مسلمونی خودم موندم اما اگه لطف کنید نسبت خودتونو با بعضی احادیث و دستورات اسلام مشخص کنید نه برای من که برای خودتون تا در پیش گاهش کم نیارید دوست عزیز " اشدا علی الکفار " رو واسه همین روزا برامون گفته بودن ، البته بعضیا !!! به طور علنی با اسلام مشکل داشتن ( که اسلام مال 1400 سال پیشه ) خوب من برای این دسته صحبتی ندارم چون زبونمون یکی نیست حرف هم دیگه رو نمیفهمیم
*دوست عزیز گفتی اصولگرا ها بعضا خاتمی را .... نامیدند من هم یک اصواگرا هستم (البته از نوع اصلاح طلب آن ) اما هرگز از این عبارات برای منتخب ملت استفاده نکردم چون عقیده دارم که استفاده از کلمات رکیک مخصوص آدمائی که کم میارن و با توهین کمبود خودشونو جبرن میکنن البه گاها به دوستان اصلاح طلب گرون متلکی پرونده و یا شوخی نا به جائی کرده ام ( با عرض معذرت ) که دلیل آن کم آوردن در مقابل پر روئی بعضی دوستان است که واقعا حرمت قلم رو عایت نمیکنن و از امروز این کار رو هم حتالمقدور ترک میکنم . ( من سعی در رعایت انصاف دارم و از شما هم همین انتظار رو دارم ) اما آیا این که یه اصواگرا به جناب خاتمی توهین کنه دلیل بر تکرار اشتباه وی توسط شما میشه و شما باید از عبارت خیکی استفاده کنید ؟ و اگه اعتقاد دارید که اینکار توهین نیست و عین واقعیته ! این جاست که اساسی کم میارم !! ..... ( خودتون با یه عبارت مناسب پرش کنید )!!!
*دوست عزیز مقایسه ای کرده بودی بین زمانی که جناب خاتمی رئیس جمهور بود و الان در مورد ایرانیان مقیم خارج از کشور ، آیا واقعا مهمه که اونا چه تفکری در مورد ما دارن و عملکرد ضعیف یه نفر موجب نمیشه که همه رو با اون مقایسه کنیم همچنان که ما آمریکائی ها رو مثل بوش ریا کار و جنگ طلب نمیدونیم.البته ایرانی هم همیشه نسبت به ایرانی بودنش افتخار میکنه و نکته دیگه این بحث قدیمیه که آیا مقبولیت ، مشروعیت میاره و یا خیر ؟ نظر من اینه که مقبولیت مشروعیت نمیاره ! مثلا خیلیا ممکنه همبستر شدن بازیگر فلان فیلم هالیوودی رو با یه نفر دیگه ( البته جالب تر از اون این که اینکارو در عین کارگردانی همسرش انجام میده ) بپسندن اما آیا این کار مشروعیت داره ؟ مگر این که نظرتون این باشه که مشروعیت نسبیه که شما رو به عدل خودش واگذار میکنم .
* دوست عزیز تحریم ایران در مورد مسائل هسته ای و موشکی و مهلت شورای امنیت به ایران شما را حسابی ترسانده بود ( حق هم داری قبلا هم از نوع تفکر دنیوی شما گفته بودم ) و جالبتر آن که سازمان ملل را نماینده تمام کشور های جهان دانسته اید اگر قطعنامه حمایت 167 کشورغیر متعهد ها ( کشور هائی که عضو NPT نیستند ) را فراموش کنیم دیگر هر سیاسی کار آماتوری میداند که سازمان ملل قطعنامه ای به ضرر 5 کشور دارای حق وتو صادر نمیکند و اکثر قطعنامه های آن در جهت منافع همان کشور هاست و بقیه باید حقشونو بذارن در کوزه آبشو بخورن یا این که اینقدر قلدری کنن که بتونن حق وتو بگیرن . همین اواخر بود که اسرائیل رسما اعلام کرد که بمب اتم داره و واکنش سازمان ملل هم که دیگه لازم به ذکر نیست که حداکثر یه ابراز تاسفه .البته متاسفانه بعضیها !!! و خیلی های دیگه از همین سازمان حساب میبرن اما ما باید به خاطر یه عده ظالم از حقمون بگذریم ؟
از اعتماد سازی گفتی و برای بار دوم میگم این چند سال که آقای خاتمی زحمت اعتماد سازی رو به تنهائی به دوش کشیدن بس نبود (با حالت تشکر بخونید منطق من بهم میگه کار خاتمی البته تا یه جاهائیش لازم بود اما دیگه داشت زیادی کش پیدا میکرد ) دیگه وقتش شده بود که یکی پیدا شه بگه بابا شما ها دارید نامردی میکنید و ما اینو میفهمیم و البته مثل بقیه کشور ها ساکت نمیشینیم و البته مثل کره شمالی گندشو هم در نمیاریم ( البته ممکنه بعدا به این نتیجه برسیم که کار درست رو کره شمالی انجام داد ( عدم توجه به خطرات احتمالی و آزمایش علنی بمب اتمی ، البته ما مثل اونا دنبال بمب نیستیم یا حد اقل اینقدر پر رو نیستیم که علنا جار بزنیم ما بمب داریم )
این جا دیگه قضیه دنیا و آخرت ، تفکر دنیوی و اخروی و درجه تعالی هر فرد مشخص میشه ، شوخی نیست با دو نوع تفکر مختلف میشه دو نوع مسیر کاملا نا همگون رو طی کرد اولی کوتاه اومدن ( یا به قول بعضیا !!! نشان دادن حسن نیت ما به جهانیان ) و بالا گرفتن سر در مقابل دنیا پرستان و دیگری ایستادگی یک همچون مائی هر چند ضعیف باشیم که نیستیم ( جنگ لبنان فراموش نشه ) در مقابل یک غول بیابانی و نتیجه آن بالا گرفتن سر خودمان در مقابل عزت و شرفمان هر چند که لازمه اون جنگ و یا گرسنگی باشه .
شما زن نیستی و این مثالو شاید خوب درک نکنی اما یه زن رو در نظر بگیر که در شرایطی قرار گرفته که باید از بین پاکدامنیش و زندگیش یکیو انتخاب کنه خوب حالا انتخاب با شماست ( البته احتمالا شما با زرنگیت بخوای هر دو رو با هم داشته باشی که شاید اون جا بشه اما این جا نمیشه ) اما در مورد انتخاب مسئله هسته ای شرمنده ، ملت سه تیر انتخابشونو کردن و دیگه گریه زاری فایده نداره حد اکثر میتونید دوره بعدی یکی مثل پادشاهای عربستان و قس علی هذا رو انتخاب کنی تا بره پاچه خواری امریکا و زندگی ما بشه مثل اونا ( آخ اگه بشه چی میشه ؟ میشه با پولامون هر روز کلی تخم مرغ بخریم ) شما اگه خیلی نگرانی میتونی مثل بقیه وطن فروشانی که در زمان جنگ به بهانه درس ( اونائی که واقعا رفتن درس خوندن و برگشتن رو نمیگم ) رفتن بری اون ور آب و اصلا هم نگران نمیشیم که یه نخبه از کشور فرار کرده یه همچین نخبه ای بود و نبودش برای کشور یکیه چون وجود خودش براش مهمتره نسبت به عزت کشورش ؟ بله دوست عزیز شما هم میتونی بری و اوف نشی .
شوخی نیست شما خیلی وقته یکی از اون دو گزینه رو انتخاب کردی و من اون یکی رو و بقیه هم باید هر چه زودتر تکلیقشونو با خودشون مشخص کنن به زودی زود جنگی بزرگ ( نه لزوما فیزیکی ) در راه خواهد بود شاید در رکاب دلربای عالم هستی که خیلی منتظرش موندم و خواهم موند .

 

 

mini_mahdavi@yahoo.com

تجميع انتخابات يا دستكاري قانون اساسي؟!

قسمت دوم و پایانی

فصل ششم قانون اساسی راجع به قوه مقننه است.
مبحث دوم این فصل راجع به اختیارات و صلاحیت مجلس شورای اسلامی صحبت کرده است.
در اصل هفتادویکم تصریح شده که: مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی می تواند قانون وضع کند.
در اصل هفتادودوم به این نکته اشاره روشن تری کرده و در حقیقت اصل هفتادم را توضیح داده است به این بیان که : مجلس شورای اسلامی نمی تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیبی که در اصل نودو ششم آمده بر عهده شورای نگهبان است.
و جالبه بدونین طبق اصل هفتادوسوم قانون اساسی شرح و تفسیر قوانین عادی(نه قانون اساسی) در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است.
و اما در اصل شصت و سوم دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی چهار سال ذکر شده است. و به این تصریح شده که انتخابات هر دوره باید پیش از پایان دوره قبل برگزار شود به طوری که کشور در هیچ زمانی بدون مجلس نباشد.
سئوالي كه در اين بخش به ذهن خطور مي كند اين است كه : در صورت بروز مشكلاتي در اجراي قانون اساسي يا نياز به تغيير در آن تکلیف چیست؟
تدوين كنندگان قانون اساسي براي چنين مواقعي راهكاري از جنس ديگر انديشيده اند تا در هر دوره چهار ساله بنا به مصلحت هاي گروهي يا سليقه هاي مختلف اكثريت حاكم بر مجلس ويا مسائل مختلف موثر در امر قانون گزاری اين قانون دچار سوء عاقبت و كج سليقگي نمايندگان و ايجاد ناراحتی و سردرگمی عامه مردم نشود، کار تغییر قانون اساسی را مشكل تر و برای بازنگری در قانون اساسی راهکار دیگری در اصل یکصدوهفتادوهفتم پیش گرفته اند:
مطابق این اصل بازنگری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در موارد ضروری به ترتیب زیر انجام می گیرد:
مقام رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام طی حکمی خطاب به رئیس جمهور موارد اصلاح یا تتمیم قانون اساسی را به شورای بازنگری قانون اساسی با ترکیب زیر پیشنهاد می نماید:
1- اعضای شورای نگهبان.
2- روسای قوای سه گانه.
3- اعضای ثابت مجمع تشخیص مصلحت نظام.
4- پنج نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری.
5- ده نفر به انتخاب مقام رهبری.
6- سه نفر از هیات وزیران.
7- سه نفر از قوه قضائیه.
8- ده نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.
9- سه نفر از دانشگاهیان.
شیوه کار و کیفیت انتخاب و شرایط آن را قانون معین می کند. مصوبات شورا پس از تایید و امضای مقام رهبری باید از طریق مراجعه به آرای عمومی به تصویب اکثریت مطلق شرکت کنندگان در همه پرسی برسد.
رعایت ذیل اصل پنجاه و نهم در مورد همه پرسی "بازنگری در قانون اساسی" لازم نیست.
محتوای اصول مربوط به اسلامی بودن نظام و ابتنای کلیه قوانین و مقررات بر اساس موازین اسلامی و پایه های ایمانی و اهداف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بودن حکومت و ولایت امر و امامت امت و نیز اداره امور کشور با اتکاء به آرای عمومی و دین و مذهب رسمی ایران تغییر ناپذیر است.
حال نتیجه ای كه عايد اين نگرش مي شود، اين است كه هزینه چنین کاری با این روش اگر از برگزاری دو دوره انتخابات بیشتر نشود مطمئنا کمتر نمی شود و مسائل و مشکلات حاشیه ای نيز بر این تغییرات بار می شود. ضمن اينكه اساس اين گونه تغييرات و حركت هاي فرا قانوني نمايندگان ناخوشايند است.
اميدوارم با همراهي اساتيد محترم حقوق و انديشمندان محترم جامعه نسبت به اينگونه اشتباهات موضع گيري صورت گيرد تا قانون اساسي مملكت به اين سادگي دچار آسيب نشود.
انشاءا...

 

 

sun_shine7206@yahoo.com

كانادائي كيست؟

قسمت دوم و پایانی
دکتر سعيد رهنم

حتي براي آن دسته از مهاجران رنگين پوستي كه در كانادا به موفقيت رسيده اند، سقف شيشه اي وجود دارد (يعني در ظاهرامكان بالا رفتن دارند اما در واقع تبعيض مانع پيشرفت شان مي شود). اين بويژه شامل آن دسته از تازه وارديني مي شود كه چنين محدوديت هائي را به سادگي نمي پذيرند و خط و مرزي را كه قاعدتا نبايد از آن پا فراتر نهند، به رسميت نمي شناسند. من اين را به وضوح در ميان بسياري از جوامع مهاجر، بويژه در ميان هموطنان ايراني ـ كانادائي مشاهده مي كنم. جامعه اي جديد، كه عمدتا پس از انقلاب 1979و استقرار جمهوري اسلامي به كانادا مهاجرت كرده اند، و نظير ديگر مهاجران سخت به كوشش و تلاش و استفاده از امكانات كانادا مشغول اند. آن ها در فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي مختلف، در صنايع، شركت هاي تجاري، خرده فروشي ها، وسائل ارتباط جمعي، هنرها، علوم، دانشگاه ها، وكالت، پزشكي، خدمات اجتماعي و دولت به جامعه كانادا در حال خدمت اند. اما بسياري از آن ها علي رغم موفقيت در فعاليت هاي شان و توان فوق العاده شان در منطبق كردن خود به شرايط جديد، محدوديت هائي را كه به خاطر ويژگي هاي قومي و ملي شان به آن ها تحميل مي شود احساس مي كنند. تراژدي يازده سپتامبر، و عكس العمل هاي كليشه اي به تمامي مردماني كه از كشورهاي اكثرا مسلمان منشا مي گيرند، اعم از آن كه مذهبي و يا سكولار و غير مذهبي باشند، وضعيت مهاجراني را كه از اين كشورها مي آيند به مراتب بدتر ساخته است. افراد سكولاري كه از اين كشورها مي آيند در وضع بدتري هستند و سردرگمي بيشتري دارند و در واقع از خودبيگانگي دوگانه اي دارند. ما نه تنها با همان تبعيض هايي كه هم وطنان مذهبي مان با آن ها مواجه اند روبرو هستيم، بلكه فرهنگ غالب كانادا سعي مي كند كه ما را در قالبي قرار دهد كه ما در آن نمي گنجيم: از ما انتظار مي رود و حتي به ما فشار مي آورند تا ارزش ها و رفتارهائي را بپذيريم و نمايندگي كنيم كه حتي در كشور خود از آن ها بيگانه بوديم، تا چه رسد به كانادا.
بي ترديد شرايط رو به بهبود است، هرچند به كندي، و نسل جديدي كه در كانادا بار مي آيد، فرصت هاي بهتري خواهد داشت و سقف هاي شيشه اي ترك خواهند برداشت. با گذشت زمان، و بويژه براي نسل جوان، نمادها و نشانه هاي تفاوت هاي قومي به تدريج رنگ مي بازند. لهجه هاي مختلف، الگوهاي رفتاري مختلف، حتي سليقه هاي مختلف در زير الگوهاي "كانادائي" غوطه ور مي شوند. اما آشكارترين نشانه ي تفاوت قومي و نژادي، يعني قيافه و رنگ پوست باقي مي ماند، و مادام كه نژادپرستي ادامه داشته باشد و موانع برابري قومي از سر راه برداشته نشده باشد، كانادائي هاي غير سفيد كماكان در موقعيت نابرابر قرار خواهند داشت.
سياست مالتي كالچراليسم ضمن آن كه فرصت هائي را براي گروه هاي قومي و فرهنگي مختلف به وجود مي آورد تا پاره اي سنت هاي خود را پاس دارند، با نژادپرستي مقابله نمي كند. مسئله اينجاست كه اگر به شيوه اي افراطي بر سياست چند فرهنگي تاكيد شود، اين به سياست به هم پيوستگي جامعه كانادا صدمه خواهد زد و به تفكيك بيشتر آن مي انجامد. در هر نظام اجتماعي، هر اندازه كه سيستم هاي فرعي اش (از جمله اقليت هاي قومي، فرهنگي و مذهبي آن) در درون خود هم پيوسته تر باشند، كل آن جامعه هم بستگي كمتري خواهد داشت، و بلعكس. بي ترديد در هر يك از اين دو حالت جنبه هاي مثبت و منفي وجود دارد و بايد تركيب بهينه اي از هر دو به دست آيد. تا كنون سياست چند فرهنگي تنها به جشن هاي فرهنگي اقليت هاي مختلف و ارج شناسي لباس هاي محلي، غذاها و موسيقي آن ها محدود بوده است. اما همچنان كه نژادپرستي ادامه مي يابد و اقليت هاي قومي و مذهبي در حاشيه مي مانند، تمايلي در اين اقليت ها شكل مي گيرد تا جامعه هاي خود را از درون تقويت كنند (به اصطلاح چند فرهنگي در گتو)، و در مواردي رهبران مذهبي و محافظه كار اين اقليت ها از فرصت استفاده كرده و سعي مي كنند كه سنت هاي در حال مرگ را جان تازه بخشند، و با سوء استفاده از مفرهائي كه در سياست هاي دولتي مي يابند، نظرات خود را به كل آن اقليت تحميل نمايند. نمونه بارز اين امر به نحوه استفاده رهبران اقليت هاي مذهبي از قانون ميانجيگري ١٩٩١ دولت انتاريو باز مي گردد. به دنبال تصميم اقليت يهودي نسبت به به كارگيري رسمي هالاخا (قوانين يهودي) براي ميانجيگري، رهبران محافظه كار پاره اي گروه هاي مسلمان تصميم گرفتند كه شريعت را براي ميانجيگري رسمي مورد استفاده قرار دهند. طنز تلخ تحمل مذاهب مختلف و اجازه مداخله آنها در نظام قضائي سكولار كانادا، در اين است كه حقوق پاره اي شهروندان كانادائي، بويژه زنان را به خطر مي اندازد، و نوعي شهروندي درجه دوم را به رسميت مي شناسد.
يك كانادائي فردي صلح طلب و صلح دوست نيز هست. علي رغم سر آغازي بي رحمانه ــ فصل تاريك آن چه كه بنيان گذاران كانادا بر سر اقوام بومي اين سرزمين آوردند ــ و علي رغم آن كه كانادا به چند جنگ امپرياليستي كشانده شد، كانادائي ها در كل طرفدار صلح اند، ضد جنگ اند، و از خشونت نفرت دارند. در واقع از نظر جهان خارج مهم ترين نقش بين المللي شناخته شده ي كانادا شركت در نهادهاي حفظ صلح در مناطق ناپايدار جهان است. اما زماني كه در اوايل دهه ١٩٩٠ كانادا در اولين جنگ خليج فارس شركت كرد، وجهه صلح طلبي اش خدشه دار شد، اما زماني كه نپذيرفت كه در دومين حمله به عراق شركت كند، اعتبار قديمي خود را به عنوان يك نيروي حافظ صلح و مدافع حقوق بشر به دست آورد.
از نظر هويتي كانادائي ها معمولا ترجيح مي دهند كه خود را از امريكائيان متمايز شمارند، و قاطعانه مايلند كه مستقل از همسايه جنوبي خود باقي بمانند. با آن كه هر دو جامعه شباهت هاي فراواني دارند، بحث هاي مربوط به مسئله هويت در كانادا معمولا حول اين است كه كانادا نسبت به امريكا چه نيست. ضمن آنكه هر دو اقتصاد هاي بازار بسيار پيشرفته، با تفاوت هاي طبقاتي فاحش و نابرابري هاي درآمدي رو به گسترش دارند، كانادا به نسبت امريكا جامعه اي برابرتر، انساني تر، متحمل تر، صلح طلب تر، و سكولارتر است. اما با گسترش نفوذ نئو ليبراليسم، و قدرت رو به افزايش نوـ محافظه كاران در دو سوي مرز، و تداوم سلطه امريكا بر اقتصاد، جامعه، فرهنگ، و وسائل ارتباط جمعي كانادا ــ كه خود ميراث سياست هاي نوـ محافظه كاران كانادائي است ــ تفاوت هاي بين دو كشور كانادا و امريكا در حال كم شدن است.
در دنياي جهاني شده امروز هويت هاي سنتي ملي همه جا دستخوش تغييرند، اما چنين به نظر مي رسد كه اين واقعيت در مورد كانادا كه به طور مداوم از نقاط مختلف جهان مهاجر مي پذيرد، مصداق بيشتري داشته باشد. اين مهاجران جديد، كه خلاف گذشته كه بيشتر اروپائي بودند، عمدتا از شرق و جنوب آسيا، خاور ميانه، افريقا، و امريكاي مركزي و جنوبي به كانادا مي آيند، و تركيب قومي كشور را تغيير و تحول مي بخشند. كانادائي هاي محافظه كار و دست راستي مدام به اين تغيير جمعيتي توجه مي دهند و به نظام هاي ارزشي متفاوتي كه اين مهاجران با خود به همراه مي آورند، اشاره دارند. ترديدي نيست كه اين مهاجران ديدگاه هاي متفاوت خود را دارند و رهبران سنتي شان سعي مي كنند تا شيوه هاي سنتي خود را حفظ نموده و تجديد حيات بخشند. اما شانس چنداني ندارند و نهايتا در مقابل ارزش هاي كانادائي رنگ مي بازند. به عبارت ديگر در بوته كم حرارت و آرام پز كانادا به تدريج ذوب مي شوند. كافي است طرز تلقي و ديدگاه هاي نسل دوم كانادائي، و يا مهاجران بسيار جواني را كه در كانادا بزرگ شده اند، با طرز تلقي ها و ديدگاه هاي والدين شان مقايسه كنيم.
بزرگترين خطري كه ارزش هاي كانادائي (ميانه روي، تواضع، تحمل، و صلح طلبي) را تهديد مي كند، رشد فزاينده ارزش هاي نوـ محافظه كارانه و بنيادگرائي مذهبي همسايه جنوبي و معادل هاي كانادائي آنها است، و نه ارزش هاي متنوع جمعيت مهاجر. طنز تلخ در اين است كه اكثريت مهاجران، كانادا را به خاطر ارزش هاي شناخته شده و ديرينه اش انتخاب كرده و اما خود را با "ارزش هاي" جديد بي تحملي و بي عدالتي كه از سوي نوـ محافظه كاران كانادائي دامن زده مي شود، مواجه مي بينند. وظيفه مشكلي كه در پيش روي كانادائي هاي قديمي و جديد قرار دارد، اين است كه از پيشروي نيروهاي دست راستي جديد كه سعي دارند به شيوه اي واپس گرايانه معني "يك كانادائي چيست" را تغيير دهند، جلوگيري كنند.

تورنتو، اوت ٢٠٠٤
* دکتر سعيد رهنما استاد علوم سياسي دانشگاه يورک در تورنتو است. 

 

 

Aliakbar_313@yahoo.com

با کاروان حسيني
چه بسيار نشانه هاى الهى كه ابن زياد از آنها سر برتافت !

ابـن اعثم كوفى گويد: سپس مرد شامى نزد عبيداللّه آمد، در حالى كه وحشت زده بود! ابن زياد گفت : چه كردى ؟ آيا او را كشتى ؟
گفت : بله ! اما منظره اى ديدم كه بسيار ترسيدم !
ابن زياد گفت : چه ديدى ؟
گـفـت : هـنـگام كشتن وى ، در خويش مردى را ديدم سياه و زشت چهره كه انگشتانش (لبانش ) مى گزيد. از ديدن او چنان ترسى به من دست داد كه هرگز سابقه نداشت .
ابـن زيـاد تـبـسـمـى كـرد و گـفـت : ((شـايـد تـرسـيـده اى ! چـون تـا بـه حال از اين كارها نكرده اى ))
قتل هانى بن عروه (رض )
سـپـس عـبـيـداللّه بـن زيـاد فـرمـان داد هـانـى بـن عـروه را بـيـاورنـد و بـه مـسـلم بـن عـقيل ملحق كنند. محمد بن اشعث گفت : خداوند كار امير را درست گرداند؛ شما از منزلت او در ميان قبيله اش آگاهى . آنان مى دانند كه من و اسماء بن خارج او را نزد تو آورديم . اى امير تـو را بـه خـدا سـوگـنـد او را بـه مـن بـبـخش ، كه من از دشمنى خاندانش بيم دارم . آنان سروران كوفه اند و شمارشان از همه بيشتر است .
ابن زياد او را از اين خواهش باز داشت و فرمان داد هانى را با شانه هاى بسته به بازار چوبداران ببرند.
هانى كه فهميد كشته مى شود، مى گفت : اى مذحج ! اى قبيله ام !
سـپـس دسـتـش را از بـند بيرون آورد و گفت : آيا چيزى نيست كه به وسيله آن از خود دفاع كنم ؟!
اما او را دوباره بستند و بندها را محكم كردند و گفتند: گردنت را بكش !
گفت : نه به خدا، من كسى نيستم كه شما را بر ضد خود يارى دهم .
يـكـى از غـلامان عبيداللّه زياد به نام رشيد با شمشير به (گردن ) او زد كه كارگر نيفتاد.
هانى گفت : بازگشت به سوى خداوند است . خدايا به سوى رحمت و رضوان تو، خداوندا ايـن روز را كـفـّاره گـنـاهـانـم قرار ده ! زيرا كه من نسبت به پسر دختر پيامبر تو تعصب ورزيـدم )) سـپـس رشيد پيش رفت و ضربت ديگرى زد و او را كشت ـ خدايش رحمت كند ـ))
كشاندن شهيدان در كوچه و بازار
آنگاه جلادان ابن زياد اقدام به كشاندن آن دو پيكر مطهر در كوچه و بازار كردند.
طـبـرى نـقـل كـرده اسـت كـه عـبـداللّه بـن سـليـم و مـذرى بـن مـشـمـل ، هـر دو از بـنـى اسـد، از زبـان مـردى از قـبـيـله بـنـى اسـد كـه خـبـر قتل مسلم را آورده بود، به امام حسين (ع ) گزارش دادند كه او پيش از بيرون آمدن از كوفه ديده است كه مسلم بن عقيل و هانى بن عروه را كشته اند و پايشان را گرفته و در كوچه و بازار مى كشيدند.))
وارونه دار زدن دو شهيد
((سـپـس عـبيداله زياد فرمان داد كه مسلم بن عقيل و هانى بن عروه ـ رحمهما اللّه ـ را وارونه بـه دار كـشـيـدنـد. او در صـدد بـرآمـد، سـرهـاى آن دو را نـزد يـزيـد بـن مـعـاويـه بفرستد.))
((پس از به دار كشيده شدن مسلم بن عقيل و هانى بن عروه ، عبداللّه بن زبير اسدى درباره شان چنين سرود:
اذا كنت لا تدرين ما الموت فانظرى
الى هانئ بالسوق و ابن عقيل
الى بطل قد هشّم السيف وجهه
و آخر يهوى من طمار قتيل
تَرى جَسَداً قد غير الموت لونه
و نضحُ دم سال كل مسيل
فتى كان اءحيى من فتاة حيبة
و اءقطع من ذى شفر من صقيل
و اءشجع من ليث بخضّان مُصحرٍ
و اءجرَاءَ مِن ضارِ بِغبة غيل
اصابهما امر الامير فاءصبحا
اءحاديثَ مَن يَسرى بكلّ سبيل
اءيركبُ اءسماء الهماليج آمناً
و قد طلبته مذحجٌ بذخول
تطوف حواليه مُرادٌ و كلّهم
على رقبة من سائل و مسول
فان انتم لم تثاءروا لا خيكم
فكونوا بغايا اءُرضيت بقليل
اگـر نـمـى دانـى مـرگ چـيـسـت بـه هـانـى در بـازار و بـر ابـن عقيل بنگر
بـه قـهـرمـانى كه شمشير صورتش را خرد كرد، آن ديگر هم كشته شده و از بالا انداخته شده
پيكرى را مى بينى كه مرگ رنگش را دگرگون كرده است و خونى را كه در هر سيلگاهى جارى شده است
جـوانـى را مـى بـيـنـى كه از زن جوان شرمگين با حياتر و از شمشير دو سر جلا داده شده برنده تر بود
شجاع تر از شيرى در صحرا و جسورتر از درنده در بيشه شيران
فرمان امير آن دو را گرفتار كرد، چنانكه داستان همه شيروان گشتند
آيـا اسماء آسوده خاطر بر اسب مى نشيند، در صورتى كه طايفه مذحج از او خون هانى را مى خواهند؟
قـبـيله مراد در اطراف او گردش مى كنند، و همگى چشم به راه اويند كه پرسش مى كنند يا پرسيده مى شوند
شـمـا اگـر انتقام خون برادر خويش را نگيريد، پس زنان زناكارى باشيد كه به اندكى راضى گشته اند.

 

فقط 17 روز تا محرم حسين (ع) باقي مانده

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 دی / 3 ژانويه / 13 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
13 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اخراج هنديان ازقندهار

شاه عباس دوم سوم ژانويه سال 1649 هنديان را از قندهار بيرون راند. اين نخستين اخراج نظاميان هندي از قندهار در دوران شاه عباس دوم بود كه شخصا اقدام كرد . دومين اخراج هنديان از قندهار در دسامبر 1650 صورت گرفت . در سالهاي 1652 و 1653 نيز ارتش ايران دو بار ديگر به تجاوز هنديان به آن شهر پايان داد. در بيرون راندن دوم ، سوم و چهارم هنديان از شهر قندهار تنها از واحدهاي نظامي مستقر در پادگانهاي هرات و كرمان و نيروهاي ضربتي مستقر در ارگ بم استفاده شد، زيرا هنديان آن چنان توانمند نبودند كه لازم باشد سپاه مرکزي مستقر در اصفهان فرستاده شود . پس از لشكركشي سال 1649 كه شاه عباس دوم سپاه اصفهان را با خود برده بود ، دو واحد توپخانه از اين سپاه من باب احتياط در هرات و ارگ بم باقي مانده بودند. پادگان هرات محل استقرار سپاه خراسان بود.

 

 ارسال نامه آیت الله خمینی به گورباچف

[13 دي 1367] - نامه تاريخى آیت الله خمینی در شرايطى خطاب به رهبرى شوروى (سابق ) نگاشته شد كه تحليل گران سياسى نظرطلبى و آغاز تحولات دنياى كمونيسم بوده ولى قادر به اظهار نظر و يـا اتـخـاذ مـوضـعـى روشـن نـسـبـت بـه رخـدادهـاى در حـال انـجـام در بـلوك شـرق نـبـودنـد. آیت الله خمینی، با بينشى برخواسته از مكتب وحى و فراتر از وقـاقـع سـيـاسـى بـه تـرسـيـم ايـن رويـداد پـرداخـت .

پيام آیت الله خمینی به گورباچف
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى گورباچف صدر هيئت رئيسه اتحاد جماهير سوسياليستى شوروى
با اميد خوشبختى و سعادت براى شما و ملت شوروى
از آنـجـا كـه پـس از روى كـار آمـدن شـمـا چـنـيـن احـسـاس مـى شـود كـه جـنـاب عـالى در تـحـليـل حـوادث سـيـاسـى جـهـان ، خـصـوصـا در رابـطـه بـا مـسـائل شـوروى در دور جـديـدى از بازنگرى و تحول و برخورد قرار گرفته ايد و جسارت و گـسـتاخى شما در برخورد با واقعيات جهان چه منشاء تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فـعـلى حـاكـم بـر جـهان گردد، لازم ديدم نكاتى را يادآور شوم ، هر چند ممكن است حيطه تفكر و تـصـمـيـمـات جـديـد شـمـا تـنـهـا روشـى بـراى حـل مـعـضـلات حـزبـى و در كـنـاز آن حـل پـاره اى از مـشـكلات مردمتان باشد، ولى به همين اندازه هم شهامت تجديد نظر در مورد مكتبى كـه سـاليـان سـال فـرزنـدان انـقـلابـى جـهـان را در حـصـارهـاى آهـنـيـن زنـدانـى نـمـوده بـود، قابل ستايش است و اگر به فراتر از اين مقدار فكر مى كنيد، اولين مساءله اى كه مطمئنا باعث مـوفـقـيـت شـمـا خـواهد شد، اين است كه در سياست اسلاف خود داير بر خدازدايى و دين زدايى از جـامعه ، كه تحقيقا بزرگترين و بالاترين ضربه را بر پيكر مردم كشور شوروى وارد كرده اسـت ، تـجديد نظر نماييد و بدانيد كه برخورد واقعى با قضاياى جهان جز از اين طريق ميسر نيست .
البـتـه مـمـكـن اسـت از شـيـوه هـاى نـاصـحـيح و عملكرد غلط قدرتمندان پيشين كمونيسم در زمينه اقـتـصـاد، بـاغ سبز دنياى غرب رخ بنمايد، ولى حقيقت جاى ديگرى است . شما اگر بخواهيد در ايـن مـقـطـع تـنـها گره هاى كور اقتصادى سوسياليسم و كمونيسم را با پناه بردن به كانون سـرمـايـه دارى غـرب حـل كـنيد، نه تنها دردى از جامعه خويش را دوا نكرده ايد كه ديگران بايد بـيـايـنـد و اشـتـبـاهـات شما را جبران كنند، چرا كه امروز اگر ماركسيسم در روشهاى اقتصادى و اجـتـمـاعـى بـه بـن بـسـت رسـيـده اسـت ، دنـيـاى غـرب هـم در هـمـيـن مسايل ـ البته به شكل ديگر ـ و نيز در مسايل ديگر گرفتار حادثه است .
جناب آقاى گورباچف !
بـايـد بـه حـقـيـقـت رو آورد، مـشـكـل اصـلى كـشـور شـمـا مـالكـيـت و اقـتـصـاد و آزادى نـيـسـت .
مـشـكـل شـمـا عـدم اعـتـقـاد واقـعـى بـه خـداسـت ، هـمـان مـشـكـلى كـه غـرب را هـم بـه ابتذال و بن بست كشيده و يا خواهد كشيد، مشكل اصلى شما مبارزه طولانى و بيهوده با خدا و مبداء هستى و آفرينش است .
جناب آقاى گورباچف !
بـراى همه روشن است كه از اين پس كمونيسم را بايد در موزه هاى تاريخ سياسى جهان جستجو كـرد، چـرا كـه ماركسيسم جوابگوى هيچ نيازى از نيازهاى واقعى انسان نيست ، چرا كه مكتبى است مـادى و بـا مـاديـات نمى توان بشريت را از بحران عدم اعتقاد به معنويت كه اساسى ترين درد جامعه بشرى در غرب و شرق است ، به در آورد .
حضرت آقاى گورباچف !
مـمـكـن اسـت شـمـا اثـبـاتـبا در بعضى جهات به ماركسيسم پشت نكرده باشند و از اين پس هم در مـصـاحـبـه هـا، اعتقاد كامل خودتان را به آن ابراز كنيد، ولى خود مى دانيد كه ثبوتا اين گونه نـيـسـت . رهـبر چين اولين ضربه را به كمونيسم زد و شما دومين و على الظاهر آخرين ضربه را بـر پـيكر آن نواختيد. امروز ديگر چيزى به نام كمونيسم در جهان نداريم . ولى از شما جدا مى خواهم كه در شكستن ديوارهاى خيالات ماركسيسم ، گرفتار زندان غرب و شيطان بزرگ نشويد.
امـيـدوارم افـتـخـار واقـعـى ايـن مـطـلب را پـيـدا كـنـيـد كـه آخـريـن لايـه هـاى پـوسـيـده هـفـتـاد سـال كـژى جـهان كمونيسم را از چهره تاريخ و كشور خود بزداييد. امروز ديگر دولتهاى همسو بـا شـمـا كـه دلشان براى وطن و مردمشان مى طپد، هرگز حاضر نخواهند شد بيش از اين منابع زيـرزمـيـنـى و رو زمـيـنـى كـشـورشـان را بـراى اثـبـات مـوفـقـيـت كـمونيسم ـ كه صداى شكستن استخوانهايش هم به گوش فرزندانشان رسيده است ـ مصرف كنند.
آقاى گورباچف !
وقـتـى از گـلدسـتـه هـاى مـسـاجـد بـعـضـى از جـمـهـورى هـاى شـمـا پـس از هـفـتـاد سال بانگ الله اكبر و شهادت به رسالت حضرت ختمى مرتبت ـ صلى الله عليه و آله و سلم ـ به گوش رسيد، تمامى طرفداران اسلام ناب محمدى (ص ) را از شوق به گريه انداخت . لذا لازم دانـسـتم اين موضوع را به شما گوشزد كنم كه بار ديگر به دو جهان بينى مادى و الهى بـيـنـديـشـيـد. مـاديون معيار شناخت در جهان بينى خويش را ((حس )) دانسته و چيزى را كه محسوس نـبـاشد، از قلمرو علم بيرون مى دانند و هستى را همتاى ماده دانسته و چيزى راكه ماده ندارد،موجود نـمـى دانـنـد.قـهراً جهان غيب مانند وجود خداود تعالى و وحى و نبوت و قيامت رايكسره افسانه مى دانـنـد.در حـالى كـه مـعـيـار شـنـاخـت در جـهـان بـيـنـى الهـى اعـم از ((حـس و عـقـل )) مـى باشد و چيزى كه معقول باشد، داخل در قلمرو علم مى باشد،گرچه محسوس باشد و هـمـانـطـور كـه مـوجـود مـادى بـه ((مـجـرد)) اسـتـنـاد دارد،شـنـاخـت حـسـى نـيـز بـه شـنـاخـت عقل متكى است .
قرآن مجيد اساس تفكر مادى را نقد مى كند و به آنان كه بر اين پندارند كه خدا نيست و گرنه ديده مى شد،((لن نؤ من لك حتى نرى اللّه جهره ))،مى فرمايد:((لاتدركه الالبصار و هو يدرك الالبـصـار و هو اللطيف الخبير)).از قرآن عزيز و كريم و استدلالات آن در موارد وحى و نبوت و قـيـامـت بـگـذريـم كـه از نـظـر شـمـا اول بـحـث اسـت . اصـولاً ميل نداشتم شما را در پيچ وتاب مسائل فلاسفه ،بخصوص فلاسفه اسلامى بيندازم .فقط به يـكـى دو مثال ساده و فطرى و وجدانى كه سياسيون هم مى توانند از آن بهره اى ببرند،بسنده مى كنم :اين از بديهيات است كه ماده و جسم هرچه باشد،از خود بى خبر است . يك مجسمه سنگى يـا مـجسمه مادى انسان ،هر طرف آن از طرف ديگرش محجوب است ، در صورتى كه به عيان مى بـيـنـيـم كـه انـسـان و حـيـوان از هـمـه اطـراف خـود آگـاه است ، مى داند كجاست ،در محيطش چه مى گـذرد،درجـهـان چـه غـوغايى است .پس در حيوان و انسان چيز ديگرى است كه فوق ماده است و از عـالم مـاده جـداست و با مردن ماده نمى ميرد و باقى است . انسان در فطرت خود هر كمالى را به طـور مـطلق مى خواهد و شما خوب مى دانيد كه انسان مى خواهد قدرت مطلق جهان باشد و به هيچ قـدرتـى كـه ناقص ‍ است ،دل نبسته است . اگر عالم را در اختيار داشته بشد و گفته شود جهان ديـگـرى هـم هست ،فطرتاً مايل است آن جهان را هم در اختيار داشته باشد. انسان هر اندازه دانشمند بـاشـد و گـفـتـه شـود عـلوم ديـگـرى هـم هـسـت ،فـطـرتـاً مـايـل اسـت آن عـلوم را هـم بـيـامـوزد. پـس قـدرت مـطـلق و عـلم مـطـلق بـايـد بـاشـد تـا آدمـى دل به آن ببندد،آن خداوند متعال است كه همه به آن متوجهيم ،گرچه خود ندانيم .انسان مى خواهد بـه ((حـق مـطـلق ))بـرسـد تـا فـانـى در خدا شود.اصولاً اشتياق به زندگى ابدى در نهاد هر انسانى نشانه وجود جهان جاويد و مصون از مرگ است .
اگر جناب عالى ميل داشته باشيد در اين زمينه ها تحقيق كنيد،مى توانيد دستور دهيد كه صاحبان ايـن گـونـه عـلوم ،عـلاوه بر كتب فلسفه غرب ،در اين زمينه به نوشته هاى فارابى و بوعلى سـينا- رحمة اللّه عليهما- در حكمت مشاء مراجعه كنند تا روشن شود كه قانون عليت و معلوليت كه هرگونه شناختى بر آن استوار است ، معقول است نه محسوس ، و ادراك معانى كلى و نيز قوانين كـلى كـه هـرگـونـه اسـتـدلال بـر آن تـكـيـه دارد،مـعـقـول است نه محسوس . و نيز به كتابهاى سـهـروردى - رحـمة اللّه عليه - در حكمت اشراق مراجعه نموده و براى جناب عالى شرح كنند كه جسم و هر موجود مادى ديگر به نور صرف كه منزه از حس مى باشد،نيازمند است و ادراك شهودى ذات انـسـان از حـقيقت خويش ، مبرا از پديده حسى است . و از اساتيد بزرگ بخواهيد تا به حكمت مـتـعـاليـه صـدرالمـتـاءلهـيـن - رضوان اللّه تعالى عليه و حشره اللّه مع النبيين و الصالحين - مـراجـعه نمايند تا معلوم گردد كه حقيقت علم همانا وجودى است مجرد از ماده و هرگونه انديشه از مـاده مـنـزه اسـت و بـه احـكـام مـاده مـحـكوم نخواهد شد. ديگر شما را خسته نمى كنم و از كتب عرفا وبـخصوص محيى الدين بن عربى نام نمى برم كه اگر خواستيد از مباحث اين بزرگ مرد مطلع گـرديـد،تـنـى چـنـد از خـبـرگـان تـيـزهـوش خـود را كـه در ايـن گـونـه مـسـائل قـوي دسـت دارنـد،راهـى قـم گـردانـيـد تـا پـس از چـنـد سـالى بـا تـوكل به خدا از عمق لطيف باريكتر ز موى منازل معرفت آگاه گردند كه بدون اين سفر،آگاهى از آن امكان ندارد.
جناب آقاى گورباچف !
اكـنـون بـعد از ذكر اين مسايل و مقدمات از شما مى خواهم درباره اسلام به صورت جدى تحقيق و تـفـحـص ‍ كـنيد و اين نه به خاطر نياز اسلام و مسلمين به شما،كه به جهت ارزشهاى والا و جهان شـمـول اسـلام اسـت كـه مى تواند وسيله راحتى و نجات همه ملتها باشدو گره مشكلات اساسى بـشـريـت را بـازگـو نـمـايـد.نـگـرش ‍ جـدى بـه اسلام ممكن است شما را براى هميشه از مساءله افـغـانستان و مسائلى از اين قبيل در جهان نجات دهد. ما مسلمانان جهان را مانند مسلمانان كشور خود دانسته و هميشه خود را در سرنوشت آنان شريك مى دانيم .
بـا آزادى نـسـبـى مـراسـم مـذهـبـى در بـعضى از جمهوري هاى شوروى ، نشان داديد كه ديگر اين گـونـه فـكـر نـمـى كـنـيـد كـه مـذهـب مـخـدر جـامـعـه اسـت .راسـتـى مـذهـبـى كـه ايـران را در مـقـابـل ابـرقـدرتـهـا چـون كـوه استوار كرده است ،مخدر جامعه است ؟! آيا مذهبى كه طالب اجراى عدالت در جهان و خواهان آزادى انسان از قيود مادى و معنوى است ،مخدر جامعه است ؟! آرى مذهبى كه وسيله شود تا سرمايه هاى مادى و معنوى كشورهاى اسلامى و غيراسلامى در اختيار ابرقدرتها و قدرتها قرار گيرد و بر سر مردم فرياد كشد كه دين از سياست جدا است ،مخدرجامعه است .ولى اين مذهب واقعى نيست ،بلكه مذهبى است كه مردم ما آن را مذهب آمريكايى مى نامند.
در خـاتـمـه صـريـحـاً اعـلام مـى كـنـم كـه جـمـهـورى اسـلامـى ايـران بـه عـنـوان بزرگترين و قـدرتـمـندترين پايگاه جهان اسلام به راحتى مى تواند خلاء اعتقادى نظام شما را پر نمايد و در هـر صـورت كـشـور مـا هـمـچـون گـذشـتـه بـه حـسـن هـمـجـوارى و روابـط متقابل معتقد است و آن را محترم مى شمارد.
والسلام على من اتبع الهدى
روح اللّه الموسوى الخمينى

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

13/10/59
اخبار جبهه ها ، اجراي آتش توپخانه روي آبادان و اهواز.

سرنگوني يك فروند هليكوپتر عراقي در گيلان غرب .

نكوهش سياسي كاران و مدعيان دروغين علاقهمندي به مصالح ملت ، محكوم كردن شعار وحدت عربي سران كشورهاي عرب براي تضعيف انقلاب و جمهوري اسلامي و تاكيد بر وحدت اسلامي ، در خطبه هاي امام جمعه تهران .

دفاع رئيس ديوان عالي كشور ( دكتر بهشتي ) از مواضع دولت رجايي در زمينه هاي اقتصادي و سياست خارجي و انتقاد شديداز مخالفان دولت مكتبي و انقلابي موجود.

مصاحبه مفصل فرمانده سپاه خوزستان با خبرگزاري پارس و انتقاد شديد از مسئولين جنگ ، با بيان حوادث واقع شده در ايام محاصره اخير سوسنگرد و نيز مقدمات شروع جنگ .

مواضع سوريه نسبت به ايران در مصاحبه سفير اين كشور با پيام انقلاب ونيز تفسير روزنامه تشرين : انتقاد شديد و محكوم كردن آمريكا و صدام و ستايش از مقاومت پيروزمندانه انقلاب و جمهوري اسلامي ايران در برابر بزرگترين امپرياليست جهان .

تعيين مهلت حل و فصل مسألة گروگانها همراه با آخرين پيشنهادهاي آمريكا . تدابير آمريكا براي تحت پوشش اطلاعاتي قرار دادن كل منطقه خيلج فارس از طريق واگذاري بيشتر آواكس به عربستان و آموزش خدمه آن.

كمكهاي كويت به عراق و در عين حال ابراز نگراني از سلطه طلبيهاي رژيم اين كشور .

همكاري نظامي مراكش و فرانسه با عراق براي ايجاد كردن برتري در نيروي هوايي اين كشور .

گزارشي از اقدامات گروههاي كمونيستي و مجاهدين خلق در آبادان و طرح شدن لزوم تعيين تكليف قطعي آنان بخصوص در آبادان .

13/10/66
خبرگزاري فرانسه: هدف سفر فرانك كارلوچي وزير جنگ آمريكا به كشورهاي عرب حوزه خليج فارس تقويت قدرت نظامي و تامين تسليحاتي آنهاست.

 

 

 تولد «استاد جلال الدين هُمايي» متخلّص به سَنا

[13 دي 1278] - «استاد جلال الدين هُمايي» متخلّص به سَنا ازشاعران و عالمان ايراني درشيراز ديده به جهان گشود. وي علاوه برفراگيري علوم مقدماتي نزد پدرش، فنون شعري را ازميرزا محمد سُها عموي خويش آموخت. استاد همايي كه تحصيلات جديد را دردبيرستان قدسيه اصفهان به پايان رساند. مدت20سال درمدرسه نيماوَرد اين شهرطلبه‎اي حجره نشين بود و به تعليم و تعلم اشتغال داشت. او علوم منقول و معقول و ادبيات عرب را نزد فضلاي عصرخود آموخت و درفلسفه، عرفان و علوم رياضي تبحّربسياريافت و ازمدرسان اين علوم شد.

 

 برگزاري نخستين گردهمايي جنبشهاي آزاديبخش جهان درتهران

[13 دي 1358] - نخستين گردهمايي جنبشهاي آزاديبخش جهان درتهران برگزارشد. اين گردهمايي به همت و ابتكاردانشجويان پيرو خط امام برگزارشد و نمايندگان نهضت آزاديبخش جهان درآن حضوريافتند. هدفهاي اصل اين گردهمايي شناساندن عميق و گسترده انقلاب اسلامي به جهانيان، معرفي نهضتهاي آزاديبخش جهان و فراهم آوردن زمينه‎هاي مساعد براي وحدت بيشتراينگونه نهضتها دربرابرظلم امپرياليسم جهاني بود. اين گردهمايي يك هفته بطول انجاميد.

Mobin_s2004@yahoo.com
3 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ژاندارك براي مجازات به اسقف تحويل داده شد

ژاندارك ، دختر ارلئان ، كه فرانسويان مايوس و افسرده را به پيروزي رسانيد سوم ژانويه سال 1431 براي مجازات شدن به يك اسقف ( كشيش بزرگ )سپرده شد كه به دستور اين كشيش كه او هم فرانسوي بود به جرم جادوگري و پوشيدن لباس مردانه محكوم به اعدام شد و د ر يك بازار باز ( بدون سقف ) در برابرچشم مردم آتش زده شد. ژاندارك هنگام آتش زده شدن 19 ساله بود.
    ژاندارك دوران خردسالي را در محيطي گذرانيده بود كه ارتش فرانسه از انگليسي ها شكست خورده بود وتمامي شمال رود « لوار » از جمله پاريس به تصرف انگليسي ها در آمده بود . در اين جنگ پاره اي از فرانسويان هم به انگليسي ها كمك مي كردند.
    هنگامي كه نيروهاي دشمن از روستاي محل اقامت او كه دختر يك كشاورز بود گذشتند و خرابي فراوان به بار آوردند و سپس دست به محاصره بندر ارلئان در همان نزديكي زدند به خشم آمد و به مدافعان نا اميد ارلئان پيوست . لباس سربازي بر تن و سربازان را تشويق به ضد حمله كرد و موفق شدند و سپس با درجه سرواني به هدايت سربازان فرانسوي ادامه داد و دشمن را از بسياري از نقاط بيرون راند .
    در اثناي اين پيروزي ها ، فرانسويان متحد انگلستان او را گرفتند و به انگليسي ها فروختند و انگليسي ها وي را به يك اسقف فرانسوي هوادار خود تحويل دادند و گفتند كه او جادو گر است كه صدايش اين چنين هيجان و دلاوري در سربازان فرانسه به وجود مي آورد كه بدون ترس دست حمله به نيرويي به مراتب بزرگتر از خود مي زنند. انگليسي ها نخواستند ، خود ژاندارك را بكشند و براي هميشه دشمني فرانسويان را بخرند.
    در سال 1456 اسقف هاي فرانسه ، 25 سال پس از مرگ ژاندارك ، از وي اعاده حيثيت كردند كه بعدا عنوان قهرماني فرانسه را به دست آورد و پاپ در سال 1920 اورا تقديس كرد.
    از قرن 15 به بعد ضمن اشاره به اعدام دلخراش ژاندارك اندرز داده مي شود كه نبايد اشتباه يك و يا چند نفر باعث شود كه ديگران از ميهندوستي رويگردان شوند.

 

فقر در افغانستان سال 2003

روزنامه هاي آمريكا اول ژانويه2003 با چاپ اين عكس نوشته اند كه فقر در افغانستان بيداد مي كند ، ولي علت آن را ننوشته اند . اگر اين روزنامه ها تاريخ دويست سال اخير افغانستان را مرور كنند خواهند ديد كه سياست هاي انگلستان در قبال آن سرزمين و رقابت با روسيه ، افغانها را گرفتار اين مشكلات كرده است كه هنوز هم معلوم نيست كه چه زماني پايان يابند.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 3 ژانويه

  • 106:   سيسرو فيلسوف ، خطيب ، نويسنده و سياستمدار روم باستان سوم ژانويه سال 106 پيش از ميلاد به دنيا آمد.

  • 303:   حكمران رومي انگلستان به مردم يک شهر اين کشور که امروز ليچفيلد خوانده مي شود اخطار كرد كه انجيل ها را تحويل دهند و ياتخريب كنند و چون به اين اخطار توجه نشد همه مردم از كوچك وبزرگ را سربريد.

  • 1501:   عليشير نوايي شاعر آسياي ميانه درگذشت.

  • 1833:   انگلستان جزاير فالكلند در اقيانوس اطلس جنوبي را كه آرژانتين از آن خود مي داند تصرف كرد.

  • 1852:   نخستين چينيان وارد هاوايي شدند.

  • 1921:   ميان ايران و افغانستان مناسبات سياسي بر قرار شد.

  • 1934:   دولت عراق براي حل اختلافات مرزي خود با ايران به جامعه ملل شكايت برد.

  • 1961:   دولت آمريكا مناسبات خود را با كوبا كه دراين كشور نظام سوسياليستي اعلام كرده بود قطع كرد.

  • 1980:   طلا هر اونس به 634 دلار رسيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «علي بن احمد ابوالقاسم اَنطاكي» ملقّب به مجتبي رياضيدان قرن چهارم هجري قمري

    [13 ذي الحجه 376] - «علي بن احمد ابوالقاسم اَنطاكي» ملقّب به مجتبي رياضيدان قرن چهارم هجري قمري درگذشت. انطاكي در علوم حساب و هندسه بر همعصرانش برتري داشت و كتابهاي بسياري در رياضي نوشت كه تفسير اقليدس؛ كِتابُ المَوازينِ العَدَديّة؛ و كتابُ في المُكَعَّبات از آن جمله اند.

     

     درگذشت شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتاب شناس شيعه در نجف اشرف

    [13 ذي الحجه 1389] - شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتاب شناس شيعه در نجف اشرف درگذشت. ايشان در سالهاي متمادي علاوه بر بهره گيري از دانش مدرسان حوزه نجف براي تدوين بزرگترين دابرة المعارف كتابشناسي شيعي يعني اَلذَّريقةُ اِلي تَصانيفِ الشّيعه به تحقيق و تفحص پرداخت و به منظور چاپ اين كتاب چاپخانه اي نيز داير كرد. اما دولت پادشاهي عراق بارها مانع فعاليت اين چاپخانه شد. گفتني است كه آقا بزرگ تهراني براي تدوين و تكميل اين اثر عظيم، از بسياري از كتابخانه هاي معتبر ايران، عراق، سوريه، فلسطين و مصر بازديد كرد و به بررسي كتابهاي آنها پرداخت. طَبَقاتُ اَعلامِ الشّيعه از ديگر آثار اين فقيه بزرگوار است.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    رحم به سگ باعث نجاتش شد

    روايت شده كه در ميان بنى اسرائيل مردى بود بد عمل كه از فسق و فجور هيچ دست بر نمى داشت ، همينكه بنى اسرائيل جسد مرد را به چاه انداختند خداوند تبارك و تعالى به پيغمبر آن جماعت امر فرمود كه او را از چاه در آورده و غسل دهد و به احترام دفن كند، پيغمبر اطاعت نموده بعد از انجام فرمان به خداوند عرض كرد: خدايا به چه عملى ، اين احترام را براى او قائل شدى ، خطاب آمد روزى اين شخص سگ كورى را ديد كه زبانش از عطش بيرون آمده بر او رحم كرد و عمامه خود را از سر برداشته با آب چاهى خيس كرده آن سگ را سيراب نمود، من از وى عفو كردم

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من ويتامين «هاش» هستم !

    من در زرده ى تخم مرغ پيدا مى شوم و عمل من در برابر سفيده ى تخم مرغ متوقف مى شود. فقدان من موجب پيدايش لكه هاى قرمز رنگ در روى پوست مى شود و گاهى رنگ اين لكه ها خاكسترى مى گردد. در اثر گرسنگى ممتد اين ويتامين ضايعات پوستى بصورت فلسهاى خشك ايجاد مى گردد و باعث پيدا شدن زخم در روى زبان مى شود و اين ويتامين علاوه بر زردى تخم مرغ ، در مخمر آبجو، در پوست برنج ، و در جگر، قلوه و مغز، پيدا مى شود. احتياج انسان به اين ويتامين روزانه يك دهم ميلى گرم است .
     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    دانشجو در ملل مختلف!

    ژاپن: به شدت مطالعه مي‌کند و براي تفريح روبات مي‌سازد!

    مصر: درس مي‌خواند و هر از گاهي بر عليه حسني‌مبارک، در و پنجره دانشگاهش را مي‌شکند!

    هند: پس از چند سال درس خواندن، عاشق دختر خوشگلي مي‌شود و همزمان برادر دوقولويش که سالها گم شده بود را پيدا مي‌کند. سپس ماجراهاي عاشقانه و اکشن پيش مي‌آيد و سرانجام آن دو با هم عروسي مي‌کنند و همه چيز به خوبي و خوشي تمام مي‌شود!

    عراق: مدام به تيرها و خمپاره‌هاي تروريست‌ها جاخالي مي‌دهد و در صورت زنده ماندن درس مي‌خواند!

    چين: درس مي‌خواند و در اوقات فراغت مشابه يک مارک معروف خارجي را مي‌سازد و با يک دهم قيمت جنس اصلي مي‌فروشد!

    گينه بي‌صاحاب!: او منتظر است تا اولين دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبيله‌اي درس بخواند!

    کوبا: او چه دلش بخواهد يا نخواهد يک کمونيست است و بايد باسواد باشد و همينطور بايد براي طول عمر فيدل کاسترو و جزجگر گرفتن جميع روساي جمهوري آمريکا، دعا کند!

    پاکستان: او بشدت درس مي‌خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضويت القاعده يا گروه طالبان در بيايد!

    اوگاندا: درس مي‌خواند و در اوقات بيکاري بين کلاس، چند نفر از قبيله توتسي را مي‌کشد!

    انگليس: نسل دانشجوي انگليسي در حال انقراض است و احتمالا تا پايان دوره کواترناري! منقرض مي‌شود ولي آخرين بازماندگان اين موجودات هم درس مي‌خوانند!

    ايران: عاشق تخم‌مرغ است! سرکلاس دروس عمومي، ‌چرت مي‌زند و سر کلاس دروس اختصاصي، جزوه مي‌نويسد! سياسي نيست ولي سياسي‌ها را دوست دارد. معمولا ليگ تمام کشورهاي بالا را دنبال مي‌کند! عاشق عبارت «خسته نباشيد» است، البته نيم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذاي دانشگاه را مي‌خورد و هر روز به غذاي دانشگاه بد و بيراه مي‌گويد! او سه سوته عاشق مي‌شود! اگر با اولي ازدواج کرد که کرد، والا سيکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار مي‌شود! جزء قشر فرهيخته جامعه محسوب مي‌شود ولي هنوز دليل اين موضوع مشخص نشده، که چرا صاحبخانه‌ها جان به عزرائيل مي‌دهند ولي خانه به دانشجوي پسر نمي‌دهند! او چت مي‌کند! خيابان متر مي‌کند و در يک کلام عشق و حال مي‌کند! نسل دانشجوي ايراني درسخوان، در خطر انقراض است!
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    دختر یا پسر؟
    راه های جالب برای حدس زدن جنسیت فرزندتان

    چه چیز جالب تر و مفرح تر از حدس زدن جنسیت نوزادی است که هنوز به دنیا نیامده؟ همه دوست دارند دستی در این کار داشته باشند. پس تعجب نکنید اگر یک وقت کسی را که نمی شناخته اید در سوپر مارکت جلو بیاید و بخواهد جنسیت فرزندتان را حدس بزند. برای سالیان سال، افراد برحسب متدهایی که در طول زمان به طور تجربی کسب کرده بودند، جنسیت نوزادان را در شکم مادر پیش بینی می کردند. هرچند که این داستان ها تا حد زیادی از واقعیت دور بوده اند، اما برای سرگرمی جالب است.

    پسر است اگر:
    اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع نداشته اید.
    ضربان قلب نوزاد کمتر از 140 در دقیقه است.
    در قسمت شکم چاق می شوید.
    شکمتان مثل یک توپ بسکتبال می شود.
    نوک سینه هایتان به طور قابل ملاحظه ای تیره تر می شود.
    به غذاهای ترش و شور علاقه مند می شوید.
    به پروتئین—گوشت و پنیر—علاقه مند می شوید.
    پاهایتان سردتر از دوران قبل از حاملگی خواهد شد.
    موی روی پاهایتان سریعتر رشد می کند.
    دستهایتان خیلی خشک می شود.
    پدر بچه هم همراه با شما شروع به چاق شدن می کند.
    حاملگی برایتان بسیار خوشایند است.
    رنگ ادرارتان زرد روشن خواهد شد.
    بینی تان بزرگ تر خواهد شد.
    حلقه ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، دایره دایره می چرخد.
    سردرد خواهید داشت.
    سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد زوج به دست می آید.

    دختر است اگر:
    اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع خواهید داشت.
    ضربان قلب نوزاد حداقل 140 در دقیقه است.
    در قسمت های ران و باسن چاق می شوید.
    سینه ی سمت چپتان بزرگتر از سمت راستی می شود.
    موهایتان هایلایت قرمز می گیرد.
    شکمتان شکل هندوانه می شود.
    به غذاهای شیرین علاقه مند می شوید.
    به میوه جات علاقه مند می شوید.
    به آب پرتقال علاقه مند می شوید.
    در دوران حاملگی نسبت به واقع عادی حال خوبی ندارید.
    در دوران حاملگی بداخلاق و ترشرو می شوید.
    صورتتان بیش از همیشه جوش می زند.
    ته مانده ی نان را نمی خورید.
    سینه هایتان طراوت خاصی می گیرد.
    رنگ ادرارتان زرد تیره می شود.
    اگر حلقه ی ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، به اطراف خواهد چرخید.
    سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد فرد به دست می آید.
     

     

     

     

     

     

     

     

    مجله فرهنگي

    ebgh_80@yahoo.com
    مجله فرهنگی، روزهای زوج منتشر می شود

    شماره شانزدهم


     
    داستان
    ( نویسنده پشت صندلی لهستانی – نویسنده ا ب غ )
     

    ساعت از سه هم گذشته . روی یک صندلی لهستانی ولو شده ام و روبرویم چند شیشه ودکای روسی خالی شده ، تصاویری را که از آنورشان پیداست را کج و مج می کنند . تمام بدنم کرخت شده ، یک نوع بی حسی لذت بخش ، بدون فکر ، بدون احساس و بدون وزن . اینکه هرچه فکر می کنم ، نمی توانم فکر کنم ، لذت مستی را چندین برابر می کند . پلکهایم سنگین شده و احساس می کنم دهانم بی حس است . درست مثل بیرون آمدن از مطب دندانپزشکی است ، وقتی که دیگر دردی نداری و صدای مته دندانپزشک اذیتت نمی کند . حال خوبی است . شناوری و روحت از جسمت پیروی نمی کند . دهانت گس است و احساس تشنگی می کنی ولی این احساس اذیتت نمی کند . اصلا در مستی هیچ چیز انسان را اذیت نمی کند . با روحت رو راست می شوی . دروغگویی و ماسکت پنهان می شود و خودت می مانی و احساسات نابت . گذشته مانند یک فیلم سینمایی جلوی چشمت رژه می رود . احساس می کنی باید تنها باشی و کسی نباشد . بی وزنی هم حال و هوای خودش را دارد . مدام ذهنت دور یک مساله می چرخد و بدون اینکه از آن مساله نتیجه بگیری ، احساس نارضایتی نمی کنی . دوست دارم به خانه بروم ، نه ! باید به خانه بروم . احساس می کنم که احتیاج دارم پتویم را روی سرم بکشم و بدون خاموش کردن چراغی که نور زرد بد رنگ از خودش تولید می کند بخوابم . صدای نفس هایم را در سکوت بشنوم و برایم لالایی شود . وقتی اولین پیک را می خوری ، احساس می کنی گرما در وجودت ، در رگ و در خونت جاری می شود . گرمای مطلق . مگر نه اینست که در کلیسا گفته اند ، خدا روشنی است ، پس هر نوری ، گرما دارد . وقتی می می خوری ، خدا می شوی ، احساس می کنی که خالصانه به او می پیوندی و جزیی از وجود لایتناهی اش می شوی . سرم گیج می رود ولی تهوع ندارم . از این حالت مستی خوشم می آید ، یک نوع سرخوشی کاذب . بی فکری مطلق و احساسات پاک . مطمینا هیچ مردی را نمی توان یافت که مست کند و لب به اعترافات عشقی اش نگشاید . زنان را نمی دانم . کاش او این جا بود تا تمام دلم را با نگاهی که از باده خمار است ، می گشودم . چشمانم سنگین شده ، همه جا را تار می بینم و این هم ، لذت الکل را در وجودم دو برابر می کند . احساس می کنم دارم سبک می شوم ، سبک تر ، سبک تر و ... .

    ***

    سه ساعت بعدتر ، جسد طلبه جوانی را که بر اثر هیجان ناشی از نویسندگی در دم سکته کرده بود را از تنها کلیسای شهر به بیرون بردند و تا به امروز همگان در آن دهکده بر این باورند که جسد مرد را هنگام حمل ، بی وزن یافته اند . همین .

     
     
    بیوگرافی  
    ( آشنایی با رابعه شاعر قرن چهارم )
     
    رابعه دختر کعب قزداری نخستین شاعره زبان فارسی است که در قرن چهارم می زیسته است . از احوال و آثار او اطلاع چندانی در دسترس نیست ، همین قدر می دانیم که به فارسی و عربی شعر می سروده است و اشعار او در میان صوفیان رواج کاملی داشته است .
     
     
    شعر کلاسیک
    ( عشق – رابعه )
     
    عشق او باز اندر آوردم به بند
    کوشش بسیار نامد سودمند
    عشق دریایی کرانه ناپدید
    کی توان کردن شنا ، ای هوشمند ؟
    عشق را خواهی که تا پایان بری
    بس که بپسندید باید ناپسند
    زشت باید دید و انگارید خوب
    زهر باید خورد و انگارید قند
    تو سنی کردم ، ندانستم همی
    کز کشیدن تنگ تر گردد کمند
     
     
     
    شعر نو
    ( شعری از خانم دیدار ابراهیمی از اعضای محترم روزانه )
     
    پس تو آرزوهایت را
    کجای این کوچه جا گذاشته ای
    که حالا کاشی این همه خانه ... شکسته و
    دریچه ی این همه دیوار بسته و
    دیوار این همه دل خسته ... خراب
    پاییز همین است که هست
    اول ذره ذره باد می آید
    بعد بار و برگ بی رویا که به باد
    بعد از بلوار حضرت زهرا که بگذری
    گهواره ای این سوی خواب و آینه ای آن سوی آب
    پاییز همین است که هست
    یک روز می آیی که دیگر ماه
    گلاب نشین الحمد و آینه است
    یک روز می روی که آینه ...الحمد خشت
    حالا بخواب راحت بخواب
    ما هم خسته و خاموش از فهم فاتحه
    به خانه هامان بر می گردیم
    برمی گردیم و باز
    نوبت سکوت و صف نان و همخوابگی است
    همین چیزهای آشنای اطراف زندگی ست
    زندگی؟
    مرده هامان اینجا و زنده هامان جایی دور
    چاره ای نیست
    باید یک طوری دوباره به صحرا زد
    علاقه ورزید
    عاشقی کرد و
    بعد هم از چرت و پرت پاییز خسته گذشت
    س ع ص
     
    شعر خارجی
    ( شعری از لنگستون هیوز – مترجم احمد شاملو )
     
    دنياي روياي من
     
    من در روياي خود دنيائي را مي بينم كه در آن هيچ انساني
    انسان ديگر را خوار نمي شمارد
    زمين از عشق و دوستي سرشار است
    و صلح و آرامش گذرگاه هايش را مي آرايد
    من در روياي خود دنيايي را مي بينم كه در آن
    همگان راه گرامي آزادي را مي شناسند
    حسد جان را نمي گزد
    و طمع روزگار را بر ما سياه نمي كند
    من در روياي خود دنيايي را مي بينم كه در آن
    سياه يا سفيد
    از هر نژادي كه هستي
    از نعمت هاي گسترده زمين سهم مي برد
    هر انساني آزاد است
    شوربختي از شرم سر به زير مي افكند
    و شادي همچون مرواريدي گران قيمت
    نيازهاي تمامي بشريت را برمي آورد
    چنين است دنياي روياي من
     
     
     
    معرفی کتاب
    ( چشم های سبز سبز – نویسنده زهر واعظیان )
     

    دیدار ابراهیمی - چشم های سبز سبز و داستانهای دیگر مجموعه ده داستان کوتاه است از زهره واعظیان که از نویسندگاه ایرانی مقیم آمریکاست . داستانهای این نویسنده دور از وطن طعم تلخ غربت و ویژگی خاص آثار ادبی پدید آمده در مهاجرت را دارد . تلفن و مکالمات تلفنی معمولا در این داستانها نقش مهمی دارند بسیاری از خبرهای مربوط به وطن و خانواده و اهل فامیل و دوستان و آشنایان از راه تلفن به اطلاع شخصیت داستان که در غربت زندگی می کند می رسد و به همین دلیل در هر مجموعه داستانی که در خارج از کشور نوشته شده دست کم کلاف یک داستان با مکالمه تلفنی آغاز می شود گفت و گویی که خبر مرگ می دهد . داستانهای واعظیان ساده و روانند و علاوه بر ارتباط از راه دور با وطنی که ترک گفته شده ویژگی های این ارتباط و نقش پررنگ خاطرات در چنین مواقعی نگاه یک زن ایرانی مقیم آمریکا را نیز به روابط حاکم بر جامعه میزبان به تصویر می کشد و به این ترتیب روایت تازه ای از این فضا می سازد . این کتاب توسط انتشارات نیلوفر و با قیمت 1200 تومان قابل تهیه می باشد .  

     
     
    نقل قول های سینمایی
    ( زازا گابور " بازیگر " )
     
    من هرگز از مردی آنقدر متنفر نشده ام که جواهراتش را پس بدهم .
     
    یک جمله
    ( جو برت )
     
    کسیکه خلاقیت دارد ولی آموزش نمی بیند ، بال دارد اما پا ندارد.
     
     
     
    ***
    نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و آثار خود را با من در میان و ارسال بفرمایید .
    با احترام ، احسان بهرام غفاری
    ebgh_80@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    نتايج هفته سوم،
    برنامه هفته چهارم

    سلام.
    جدول های رده بندی هفتۀ سوم لیگ آماده شدن که می تونین اونها رو در انتهای این بخش مشاهده کنین.
    نتایجی که برای این هفته رقم خورد زیاد قابل پیش بینی نبود. برای همین تعداد اندکی از اعضا تونستن که امتیاز خوبی بگیرن.
    برنامۀ هفتۀ چهارم رو هم که حتماً می دونین. برای هفتۀ چهارم لیگ مبین، دو تا بازی از لیگ انگلیس رو انتخاب کردیم، و سه تا بازی هم از لیگ ایران. بازی های لیگ ایران یکشنبه ( 10 دی/31 دسامبر ) و بازی های لیگ انگلیس دوشنبه ( به گفتۀ سایت گل ) و یا احتمالاً سه شنبه ( به گفتۀ سایت یوفا ) برگزار می شن. بنابراین شما عزیزان تا ساعت 12 ظهر یکشنبه 10 دی ماه فرصت دارین تا پیش بینی های خودتونو به آدرس لیگ ارسال کنین.
    این هم از بازی های هفتۀ چهارم :


    ( تیم هایی که نامشان در سمت راست نوشته شده است میزبان هستند )

    سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان
    پیکان تهران - مس کرمان
    سایپا - استقلال تهران
    لیورپول - بولتون
    نیوکاسل - منچستر یونایتد

    این رو هم بگم که از هفتۀ آینده افرادی که تا حالا پیش بینی ارسال نکردن از لیگ حذف می شن. بنابراین ممکنه که یه تغییراتی توی جدول ها بوجود بیاد و افراد به جدول های دیگه ای منتقل بشن. ( اینو گفتم که بعداً اگه مثلاً از جدول 2 رفتین به جدول 1 نگین چطور شد!)
    ضمناً اگه هرگونه نظر، انتقاد، و یا پیشنهادی داشتین می تونین به آدرس خصوصی من میل بزنین.
    موفق باشین

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته سوم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان