649

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 649 :: يکشنبه 8 بهمن 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

سايتهايي براي دانلود مداحي

سلام!
برخي از دوستان انتقاد کرده بودند که چرا بمناسبت محرم، فايلهاي صوتي (مرثيه) براي دانلود گذاشته نمي شود، بدين منظور سايتهاي زير خدمتتان معرفي مي گردد که از طريق اين سايتها مي توانيد مداحي هاي ويژه محرم را دانلود کنيد:

بانک صوتي سايت فطرس

سايت موسسه آويني

بانک صوتي حسينيه سيدالشهدا

سايت ذاکرين

بانک صوتي سايت طوبي

صدا و تصوير مراسم مسجد ارک تهران

مداحي هاي سايت بچه هاي قلم

بانک صوتي مرکز اطلاع رساني آل البيت

 


نماهنگ هاي ويژه محرم

يک | دو | سه | چهار | پنج

براي مشاهده هر يک از نماهنگ ها، روي لينک هاي بالا کليک کنيد

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (648) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس های برتر مجله ونیتی فیر در سال 2006
  • تصاويري از ديدار خاتمي و جان كري (رقيب بوش)
  • معرفي و دانلود فيلم: جوخه هاي ببر
  • نوشتن و ویرایش فایل های word و Excel توسط Ashampoo Office 2006
  • یک منشی تلفنی با قابلیتها و امکانات بسیار زیاد
  • چند توصيه در مورد استفاده از رنگ‌مو 
  • با من سخن بگو
  • بمب‌های گوگلی خنثی می‌شوند؟
  • مرگ سرخ رویاروی مرگ سیاه
  • رتبه صفحه گوگل
  • طرز تهيه خوراک مخالف
  • برنا کوچولو
  • اشک زبان گفتن ناگفتنی ها
  • مربا بده بابا
  • بهلول و ابوحنيفه
  • اندامي به زيبايي يك رقصنده باله پيدا كنيد
  • آشنايي با اتحاديه اروپايي
  • کربلا دانشگاهی برای تمام اعصار
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس های برتر مجله ونیتی فیر در سال 2006
ويژه نامه محرم (تبيان)

ويژه نامه محرم (صداوسيما)

ويژه نامه محرم (انگليسي)

تصاويري از ديدار خاتمي و جان كري (رقيب بوش)

مجله الکترونيکي حسينيه سيدالشهدا - شماره 8 - هشتم محرم


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اقدامات مسلحانه طرفداران دولت،
لبنان را به آشوب كشيد

اقدامات مسلحانه احزاب طرفدار دولت ائتلاف حاكم 14 مارس در لبنان، خيابان‌ها و دانشگاه‌هاي اين كشور را به آشوب كشيد.
پايتخت لبنان در ادامه نا آرامي‌هاي روزهاي گذشته كه به استيلاي ارتش بر مناطق داراي پتانسيل درگيري انجاميده است، هم‌اكنون به شهري نظامي تبديل شده كه با تعطيلي تمامي مراكز آموزشي در اين كشور، نوع آمد و شدها و تحركات در آن كاملاً تحت كنترل قرار دارد.
انتشار تصوير "صيداوي"، عضو رسمي حزب المستقبل توسط شبكه المنار و New TV كه آشكارا در حال تيراندازي به سوي مردم غير نظامي است فشار را بر جريان المستقبل بيشتر كرده و اين درحالي است كه جريان المستقبل ، به رهبري سعد الحريري، در خصوص تيراندازي هواداران خود به سمت ارتش و مردم تنها به ذكر اين نكته كه اين كار، دفاع از خود بوده اكتفا كرده و تك‌تيراندازهاي مستقر در ساختمان‌هاي خود را سوري و فلسطيني خوانده است.
مصاحبه "جفري فيلت‌من" سفير آمريكا در لبنان با شبكه تلوزيوني "الحرة" بازتاب وسيعي در سطح لبنان داشته است. وي در اين مصاحبه تأكيد كرد كه انتقام سال 1983 و كشته‌شدن 400 نيروي آمريكايي در عمليات استشهادي حزب‌الله عليه سفارت آمريكا در بيروت را در اين مقطع از حزب‌الله خواهند گرفت.
اين در حالي است كه سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله و معارضان لبنان بارها حكومت سنيوره و دولت او را دولت سفير آمريكا در لبنان لقب داده‌اند و آن را فاقد وجاهت ملي خوانده‌اند.
"ميشل عون" دبيركل جريان ملي آزاد لبنان نيز شب گذشته در مصاحبه با شبكه المنار، هدف از تحركات مسلحانه جريان المستقبل را كاستن از توان ارتش و قدرت آن دانست و هدف دوم آنها را باز كردن پاي نيروهاي بين‌المللي به عرصه درگيري‌هاي داخلي لبنان بيان كرد. وي هرگونه تحرك بعدي معارضان را با توجه به شرايط پيش‌آمده با بازنگري كامل اعلام كرد و گفت دست به سلاح‌بردن جريان المستقبل بسياري از معادلات را در تحركات بعدي عوض خواهد كرد.
وي خاطرنشان كرد از اين پس، ديگر از حق خويش و ملت لبنان در برابر گردن‌كشي حكومت نخواهد گذشت.
"سمير جعجع"، فرمانده گروه شبه‌نظامي "نيروهاي لبناني" نيز در نشستي مطبوعاتي، تمام تحركات نظامي و حمله به دانشجويان در دانشگاه العربيه را دفاع از خود ناميد و گفت: در لبنان در هر خانه اي سلاح وجود دارد و آنها كه به دانشگاه حمله كردند در اصل، از خود دفاع مي‌كردند.
وي مدعي شد: همه مي‌دانند جريان المستقبل، جرياني كاملاً دموكرات و مدرن است و از اين تهمت‌ها مبراست. جعجع معارضان را به دوري از تمدن و وحشي‌گري متهم كرد.
لبنان از روز گذشته، عرصه جنگ رسانه‌ها به رهبري شبكه‌هاي تلويزيوني المنار و New TV از سوي معارضان و شبكه‌هاي تلويزيوني LBC و المستقبل از سوي حاكميت لبنان است و هر يك در صدد محكوم‌كردن و پخش تصاوير به سود خود و عليه ديگري هستند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جوخه هاي ببر  
Les Brigades du Tigre

کارگردان: ژروم کورنائو. فيلمنامه: زاوير دوريسون، فابيان نوري بر اساس فيلمنامه کلود دساي. موسيقي: اليويه فلوريو. مدير فيلمبرداري: استفان کامي. تدوين:برايان اشميت. طراح صحنه: ژان-لوک رائول. بازيگران: کلويس کورنياک[کميسر والنتن]، دايان کروگر[کنستانس رادتسکي]، ادوار بائر[بازرس پوژول]، اليويه گورمه[بازرس مارسل تراسون]، استفانو آکورسي[آشيل بيانکي]، ژاک گامبلين[ژول بونو]، تيه ري فرمون[پيوتر]، الکساندر مددوف[پرنس رادتسکي]، لئا دراکر[لئا]. ١٢٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ فرانسه. نامزد جايزه کشف سال براي بهترين موسيقي از جشنواره جهاني موسيقي فيلم.
آخرين ماموريت کميسر والنتن و سه همکارش: پوژول ماجراجوي شيک پوش که عاشق روسپي به نام لئا است، ژوويال تراسون نماينده جوخه هاي ببر در مسابقات مشت زني و آشيل بيانکي تازه کار، مهاجري ايتاليايي، تعقيب گروهي آنارشيست به رهبري ژول بونو است. کسي که بعداز يک سرقت مسلحانه از کالسکه پستي لقب دشمن شماره يک جامعه را مي گيرد. شاهزاده روسي کنستانس رادتسکي به همراه همسرش در پاريس است تا اپراي ايوان مخوف را روي صحنه ببرند. اما وقتي شوهر خوش قيافه و نفرت انگيزش تصميم مي گيرد تا قراردادي سه جانبه ميان روسيه، انگلستان و فرانسه امضا کند، کنستانس که ديوانه وار عاشق بونو شده، تصميم به قتل وي مي گيرد. بونو در حمله والنتن و افرادش کشته مي شود، اما مهره اصلي گروه او که قاتلي معتاد به نام پيوتر، که جان به در برده با همکاري کنستانس، يک خبرنگار و بانکداري فاسد و تشنه قدرت در حال عملي کردن بزرگ ترين و پيچيده ترين توطئه قبل از آغاز جنگ اول جهاني و انقلاب روسيه هستند...

چرا بايد ديد؟
اگر شما هم خيلي ها فکر مي کنيد که پاريس در سال در حال و هوايي بود که به حق ان را دوره زيبا[La Belle Epoque] نام داده بودند، جوخه هاي ببر را ببينيد. اما از شوخي گذشته بايد اعتراف کرد که فرانسوي ها براي نجات سينماي خود از ورشکستگي و بي نياز شدن از کمک هاي دولت دست به ساخت محصولات مشترک پر خرج يا اکشن هاي گران قيمت کرده اند که از ميان آنها مي توان به آرسن لوپن در دو سال قبل و جوخه هاي ببر در سال ٢٠٠٦ اشاره کرد.
فيلم ٢٤ ميليون يورويي[حدود ٣٠ ميليون دلار] جوخه هاي ببر بر اساس سريال محبوب و موفق تلويزيوني فرانسوي به همين نام ساخته شده که در ٣٦ قسمت از از ٢١ دسامبر ١٩٧٤ تا ١١ نوامبر ١٩٨٣ از شبکه ORTF و سپس Antenne ٢ پخش شد. شهرت اين مجموعه همپاي تسخيرناپذيران آمريکايي ارزيابي مي شود و سال ها قبل به شکل تکه و پاره از تلويزيون جمهوري اسلامي پخش شد و با اين حال در ميان ايراني ها هم محبوبيت پيدا کرد. يکي از دلايل عمده محبوبيت سريال تم موسيقي کلود بولينگ بود که شهرت قابل توجهي براي تصنيف موسيقي فيلم هاي شاخصي چون بورسالينو، داستان پليس و کارآگاه جسور به دست آورده بود.
جوخه هاي ببر بر اساس ماجراها و اشخاصي کم و بيش واقعي شکل گرفته است که اشاره به آنها خالي از لطف نيست. وقتي سلستين هنيون[١٩١٥-١٨٦٢] مسئول امنيت عمومي فرانسه در اواخر قرن بيستم با حمايت ژرژ کلمانسو وزير کشور و ملقب به "ببر" تصميم به بازسازي نيروي پليس فرانسه و مدرنيزه کردن آن گرفت، نام جوخه هاي ببر را براي اولين گروه پليس هاي مجهز به اتومبيل انتخاب کرد. جوخه هاي ببر اولين کارآگاه هاي پليس جنايي فرانسه و پليس علمي به معناي امروزي محسوب مي شوند. جوخه هاي ببر ١٢ عدد بودند که هر کدام از آنها شامل ١٤ تا ٢٠ بازرس پليس بود و به شکل ٢٤ ساعته انجام وظيفه مي کردند. ماجراهاي کميسر والنتن و سه دستيار او براي اولين بار در سريالي به همين نام به کارگرداني ويکتور ويکاس به فيلم در آمد. حوادث اين سريال مقطع زماني ١٩٠٧ تا ١٩٢٠ را تصوير مي کرد.
ژروم کورنائو براي بسياري از ايراني ها نام آشنايي نيست. او با ساختن ويديو کليپ براي خوانندگاني چون جاني هاليدي، لارا فابيان، ادي ميشل و اوا آنژلي شروع کرد. در ١٩٩٢ با فيلم کوتاه فرصت يک شبه وارد سينما شد. در سال ١٩٩٧ با اولين فيلم حرکت کن! اولين کار بلند خود را کارگرداني کرد و جوخه هاي ببر پس از براي عشق چه کردم، اختلاف ها چهارمين فيلم اوست. او موفق شده تعادلي شگفت انگيز ميان شکار و شکارچي[والنتن و بونو] و هدف هر دو برقرار کرده و احترامي يکسان را نثارشان کند. بازي ژاک گامبلين و کلويس کورنياک هر دو خوب است. اما کساني که ژان کلود بويلون را از سريال به خاطر دارند، نمي توانند با تصويري که او از والنتن به دست مي دهد، به راحتي کنار بيايند. البته گل سر سبد بازيگران فيلم خانم دايان کروگر است که در نقش شاهزاده اي که دل در گرو عشق يک آنارشيست داده، مي درخشد. براي کساني که از اکشن هاي نسل جديد سينماي فرانسه فيلمي مشاهده نکرده اند، جوخه هاي ببر مي تواند يک نمونه خيلي خوب براي فتح باب باشد!
ژانر: اکشن، ماجرايي.

 

 

دانلود سريال ايراني

هزار دستان
قسمت هشتم

 لينک مشاهده فيلم
براي مشاهده آنلاين اين قسمت از سريال هزار دستان، روي لينک بالا کليک کنيد.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com


 

نام موزیک خواننده

پخش

كوچ عاشقان نادر اسماعيل زاده پخش
كوچ عاشقان   پخش
لالايي (عاشورا) فرزاد مرادي پخش
لاله سرخ صحرا   پخش
لاله ها رسول نجفيان پخش
لبهاي فرات مهرداد كاظمي پخش
محرم   پخش
محرم جمشيد نجفي پخش
محرم   پخش
محرم محمد عبدالحسيني پخش
محرم آمد مهرداد كاظمي پخش
مردان اهورايي رضا شيرازي پخش
مسيح عترت محسن حسن زاده پخش
مهد اصغر محسن حسن زاده پخش
مهمان كربلا رسول نجفيان پخش
موج خون حميد غلامعلي و كر پخش
موج خون   پخش
موسيقي عزاداري   پخش
موسيقي عزاداري   پخش
موسيقي عزاداري   پخش
موسيقي ني محزون   پخش
ميدان عطش محمد عبدالحسيني پخش
ميدان عطش   پخش
ناز پرورد اسيران محسن حسن زاده پخش

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نوشتن و ویرایش فایل های word و Excel توسط Ashampoo Office 2006

تمامی کاربران کامپیوتر نیاز به یک برنامه برای نوشتن و ویرایش ، و محاسبات روزانه خود دارند. به عنوان مثال نوشتن یادداشت های روزانه ، گزارش های کاری در روز و ... در این دسته قرار دارند.  نرم افزاری که برای این کار انتخاب می شود باید به گونه ای باشد که بتوان از آن به آسانی بهره برد و نیاز به تنظیمات مکرر نداشته باشد وبه صورت ساده بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار دهد. امروزه وقتی صحبت از این گونه برنامه ها می شود تمامی ذهن ها به سمت برنامه Microsoft Office می رود . امروز قصد معرفی برنامه ای دیگر را داریم که این نرم افزار نیز از طرفداران زیادی برخوردار است.

 

Ashampoo Office 2006 نرم افزاری در این زمینه می باشد که محصول شرکت نرم افزاری می باشد. این شرکت در زمینه ساخت نرم افزار بسیار قدرتمند است و دارای محصولات متنوع نرم افزاری می باشد. توسط این نرم افزار کاربر می تواند سند های متنی مختص به برنامه های word و Excel را ویرایش کند. با وجود این برنامه و نصب آن بر روی سیستم دیگر نیاز به برنامه Microsfot Office نمی باشد زیزا این برنامه توانایی ویرایش و نوشتن فایل های برنامه word و excel را دارد.

 

از مهمترین ویژگی های این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- سرعت بالا ، با این نرم افزار دیگر نیاز نیست همانند برنامه MS Office مدتی را برای بارگذاری و اجرا شدن برنامه های word و Excel منتظر بمانید.

- سازگاری کامل با برنامه MS Office و فایل های برنامه word و Excel

- برنامه ای قابل اطمینان ! به راحتی سند های متنی را تغییر دهید و مانند برنامه های مشابه نگران این نباشید که فایل ها و سند های متنی شما در دیگر سیستم ها دچار مشکل شود.

- و ... .

 

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

  دانلود کنید نسخه  2006 برنامه را با حجم 23 مگابایت
  تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

 

کرک اين برنامه را مي توانيد از اينجا و يا اينجا دانلود کنيد

 


 

دنیای موبایل

یک منشی تلفنی با قابلیتها و امکانات بسیار زیاد

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دانی که چیست دولت دیدار یار دیدن

دانی که چیست دولت دیدار یار دیدن
از جان طمع بریدن آسان بود ولیکن
خواهم شدن به بستان چون غنچه بادل تنگ
گه چون نسیم با گل راز نهفته گفتن
بوسیدن لب یار اول ز دست مگذار
فرصت شمار صحبت کز این دوراهه منزل
گویی برفت حافظ از یاد شاه یحیی

 

در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن
از دوستان جانی مشکل توان بریدن
وان جا به نیک نامی پیراهنی دریدن
گه سر عشقبازی از بلبلان شنیدن
کآخر ملول گردی از دست و لب گزیدن
چون بگذریم دیگر نتوان به هم رسیدن
یا رب به یادش آور درویش پروریدن

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

8 بهمن
زندگی در روشنایی بهتر از زندگی در تاریکی است. روشن نگری یعنی همین.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

با صبر و بردباري، برگ توت تبديل به پيراهني ابريشمي مي شود

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ما عَرَفَ اَللهَ مَنْ عَصاهُ.
خدا را نشناخته آن كه نافرمانی اش كند
امام محمد باقر (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

نگهداری صحیح فلفل قرمز
ادویه ای که از فلفل قرمز تهیه می شود ، نظیر " پاپریکا " و پودر " چیلی " و ... باید در ماههای گرم تابستان در ظروف تیره نگهداری شود و داخل قفسه های یخچال قرار گیرد ، چرا که بر اثر گرما و رطوبت زیاد فاسد می شود .
بهترین راه نگهداری فلفل های تند موسوم به " Hotchillies" آن است که آنها را درون پاکتهای کاغذی قهوه ای رنگ قرار داده و داخل یخچال بگذارید ، چرا که این پاکتها ضمن داشتن منافذ کافی ، جاذب رطوبت نیز می باشند . با این تدبیر فلفل شما کیفیت خود را همچنان حفظ خواهد کرد.

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

چند توصيه در مورد استفاده از رنگ‌مو 

1. رنگ‌مو را روي پوست سر نماليد. اگر رنگ‌مو روي پوست پخش شد، براي تميز كردن آن از پودر بچه استفاده كنيد.
2. از رنگ كردن مو در زمان بارداري خودداري كنيد. تركيبات شيميايي رنگ‌مو آثار نامطلوبي بر جنين مي‌گذارد.
3. از رنگ كردن مداوم مو با درجات مختلف و رنگ‌هاي گوناگون بپرهيزيد.
http://lover-than-love.mihanblog.com

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

و باز،ارجاسب از تباهی روزگار و فریب دین مداران سخن به میان می آورد:
همی گوید از آسمان آمدم
ز نزد خدای جهان آمدم

و به شاه هشدار می دهد که:
از آن پس که ایزد تو را شاه کرد
یکی پیر جادوت گمراه کرد

شاه نیز در پاسخ او جنگ را بر می گزیند.
پس شمشیرها بر مردمان فرود آمد و بت ها سوزانده شد:
بتـــــان از ســــرگاه مـی سوختنـد
بــــجای بــت آتـــش بـرفروختند

سپس اسفندیار تاج جوی و قدرت طلب به پدر گزارش می کند که:
جهـــان ویژه کردم به فر خــدای
به کشــور پراکنده ســـایه همــــای

و بنگریم که قدرتمداران و دینمداران چگونه می خواهند تا دین بگسترند:

کشیدند شمشیر و گفتند اگر
کسی باشد اندر جهان سر به سر
نگیرد از او راه و دین بهی
مر این دین به را نباشد رهی

وتهدید میکنند که اگر دین جدیدرا نپذیرید :
به شمشیر جان از برش بر کنیم
سرش را به دار برین برزنیم

ادامه دارد ...

 

 

مشکان
info@moshkan.com

يکشنبه: ترفند

بدون جستجو...

اگر دوست نداريد كسی فايلی را در كامپيوتر شما جستجو كند , ميتوانيد Search را از منوی Start حذف كنيد.
برای اين كار رجیستری را باز کنید (در Run تایپ کنید regedit) ، به زير كليد زير برويد:
[HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/
Windows/CurrentVresion/Policies/Explorer]
و يك مقدار DWORD به نام NoFind بسازيد و به آن مقدار 1 بدهيد. بدين ترتيب حتی كليد های F3 و Windows+F نيز كار نخواهند كرد.
 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة آل عمران آيات: 200 محل نزول: مدین

لَّقَدْ سَمِعَ اللّهُ قَوْلَ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّ اللّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاء سَنَكْتُبُ مَا قَالُواْ وَقَتْلَهُمُ الأَنبِيَاء بِغَيْرِ حَقٍّ وَنَقُولُ ذُوقُواْ عَذَابَ الْحَرِيقِ 181 ذَلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللّهَ لَيْسَ بِظَلاَّمٍ لِّلْعَبِيدِ 182 الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّ اللّهَ عَهِدَ إِلَيْنَا أَلاَّ نُؤْمِنَ لِرَسُولٍ حَتَّىَ يَأْتِيَنَا بِقُرْبَانٍ تَأْكُلُهُ النَّارُ قُلْ قَدْ جَاءكُمْ رُسُلٌ مِّن قَبْلِي بِالْبَيِّنَاتِ وَبِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 183 فَإِن كَذَّبُوكَ فَقَدْ كُذِّبَ رُسُلٌ مِّن قَبْلِكَ جَآؤُوا بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَالْكِتَابِ الْمُنِيرِ 184 كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَما الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ مَتَاعُ الْغُرُورِ 185 لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ أَذًى كَثِيرًا وَإِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الأُمُورِ 186

 

ترجمه فارسي مکارم

خداوند، سخن آنها را كه گفتند: «خدا فقير است، و ما بى‏نيازيم‏»، شنيد! به زودى آنچه را گفتند، خواهيم نوشت; و (همچنين) كشتن پيامبران را بناحق (مى‏نويسيم); و به آنها مى‏گوييم: «بچشيد عذاب سوزان را (در برابر كارهايتان!)» «181» اين بخاطر چيزى است كه دستهاى شما از پيش فرستاده (و نتيجه كار شماست) و بخاطر آن است كه خداوند، به بندگان (خود)، ستم نمى‏كند «182» (اينها) همان كسانى (هستند) كه گفتند: «خداوند از ما پيمان گرفته كه به هيچ پيامبرى ايمان نياوريم تا (اين معجزه را انجام دهد:) يك قربانى بياورد، كه آتش ( صاعقه آسمانى) آن را بخورد!» بگو: «پيامبرانى پيش از من، براى شما آمدند; و دلايل روشن، و آنچه را گفتيد آوردند; پس چرا آنها را به قتل رسانديد اگر راست مى‏گوييد؟!» «183» پس (اگر اين بهانه‏جويان،) تو را تكذيب كنند، (چيز تازه‏اى نيست;) رسولان پيش از تو (نيز) تكذيب شدند; پيامبرانى كه دلايل آشكار، و نوشته‏هاى متين و محكم، و كتاب روشنى‏بخش آورده بودند «184» هر كسى مرگ را مى‏چشد; و شما پاداش خود را بطور كامل در روز قيامت خواهيد گرفت; آنها كه از آتش (دوزخ) دور شده، و به بهشت وارد شوند نجات يافته و رستگار شده‏اند و زندگى دنيا، چيزى جز سرمايه فريب نيست! «185» به يقين (همه شما) در اموال و جانهاى خود، آزمايش مى‏شويد! و از كسانى كه پيش از شما به آنها كتاب (آسمانى) داده شده ( يهود)، و (همچنين) از مشركان، سخنان آزاردهنده فراوان خواهيد شنيد! و اگر استقامت كنيد و تقوا پيشه سازيد، (شايسته‏تر است; زيرا) اين از كارهاى مهم و قابل اطمينان است «186»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

f_ghorbani666@yahoo.com

با من سخن بگو

امروز صبح وقتی از خواب برخاستی تو را تماشا کردم وامید داشتم که با من حرف خواهی زد فقط در چند کلمه ویا از من به خاطر چیزهای خوبی که دیروز در زندگی تو اتفاق افتاد تشکر خواهی کرد . اما تو سرگرم پوشیدن لباس بودی .
هنگامی که می خواستی از خانه بیرون بروی می دانستم که می توانی چند دقیقه ای توقف کرده و به من سلام کنی اما تو خیلی سرگرم بودی زمانی که پانزده دقیقه بیهوده بر روی صندلی نشسته بودی و پاهایت را تکان می دادی فکر می کردم که می خواهی با من سخن بگویی اما تو به سوی تلفن دویذی وبا یکی از دوستانت تماس گرفتی تا از چیزهای بی اهمیت بگویی من با صبر و شکیبایی در تمام مدت روز تو را نگاه می کردم وتو آن قدر مشغول بودی که هیچ چیز به من نگفتی موقع ناهار متوجه شدی که چند نفر از دوستانت قبل از غذا کمی با من حرف می زنند اما تو چنین کاری نکردی . باز هم زمان باقی است و امیدوارم که تو سرانجام با من حرف بزنی . به خانه رفتی و به نظر می رسید کارهای زیادی برای انجام دادن داری بعد از انجام چند کار تلویزیون را روشن کرده و وقت زیادی را در برابر آن سپری کردی .
من باز هم با شکیبایی منتظر ماندم که بعد از تماشای تلویزیون و خوردن غذا با من حرف بزنی هنگام خوابیدن گمان کردم که خیلی خسته ای بعد از گفتن شب بخیر به خانواده سریعا به سوی رختخواب رفتی و خوابیدی مهم نیست شاید نمی دانستی که من همیشه آن جا با تو هستم .
من بیش از آن که تو بدانی صبر پیشه کردم . من حتی می خواستم به تو بیاموزم که چگونه با دیگران صبور و شکیبا باشی .
من به تو عشق می ورزم وهر روز منتظرم تا با من حرف بزنی .
چقدر مکالمه یک طرفه ویک جانبه سخت است !
بسیار خوب تو یک بار دیگر از خواب برخاستی ومن نیز یک بار دیگر فقط برای عشق به تو منتظر خواهم ماند به این امید که امروز مقداری از وقتت را به من اختصاص دهی روز خوبی داشته باشی .

دوست تو " خدا"

 

 

hafizsamadi_786@yahoo.com

نکته های زیبا

زندگي گل سرخئ است که گلبرگهايش خيالي وخارهايش واقعي است.

بجاي دسته گلي که فردا در قبرم نثار مي کني امروز با شاخه گلي کوچک يادم کن. به جاي سيل اشکي که فردا بر مزارم مي ريزي امروز با تبسمي شادم کن. به جاي متن هاي تسليت که فردا برايم مي نويسي امروز با يک پيغام کوچک خوشحالم کن من امروز به تو نياز دارم نه فردا.

بعضي كلمات همانند سكه بر اثر زيادي استعمال ساييده مي‌شوند و نقش و نگارشان محو مي‌شود، آزادي هم يكي از اين كلمات است.

مثل خردمندان فکر کنید اما با مردم به زبان خودشان حرف بزنید .

اينگونه زندگي کنيم: ساده اما زيبا، مصمم امابي خيال، متواضع اما سربلند، مهربان اما جدي، سبز اما بي ريا، عاشق اما عاقل.

دستم بوي گل مي داد. مرا به جرم گل چيدن گرفتند و محاكمه كردند هيچ كس با خود فكر نكرد كه شايد من گلي كاشته باشم.

عشق مثل آب می ماند می توان در دست قایمش گرفت اما آخر که دست را باز می کنی می بینی نیست. قطره قطره می چکد و بدون اینکه بفهمی می بینی دستت پر از خاطره هاست.

وقتي که گفتي تا اخر دنيا با تو مي مانم او موقع بود که فهميدم چرا مي گویند دنيا دو روز است؟

زنان هوشيارتر از آن هستن که مردانگي خود را به همسران خود نشان بدهند.

عشق یعنی یک نفر دیگر هم آرزوهایت را بداند.

عشق ایستادن زیر باران و مرطوب شدن با هم نیست عشق آن است که یکی برای دیگری چتری شود و او هیچ وقت نداند که چرا مرطوب نشد.

گفتم دوستت دارم نگاهي به من کرد و گفت: چند تا؟ دستانم را بالا کردم و تمام انگشتهاي دستم را نشانش دادم اما او به کف دستانم نگاه مي کرد که خالي بود.

از شمع 3 چيز آموختم: ايستاده بميرم بي صدا بميرم به پاي دوست بميرم.

بهترين ثروتها ترك آرزو است.

زندگي نه آنقدر شيرين و مرگ نه آنقدر تلخ است كه انسان شرافتش را به آن بفروشد.

آن کس که ميگريد يک درد دارد و آن کس که مي خندد هزار و يک دردو

اگر يک روز برایت گفتند 1000 نفر دوستت دارد،بدان اوليش منم. اگر يک روز برایت گفتند 100 نفر دوستت دارد،بدان اوليش منم. اگر يک روز برایت گفتند 10 نفر دوستت داره،بدان اوليش
حفیظ صمدی
 

 

 

zahra_18192@yahoo.com

يکي از نيازهاي اساسي و فطري انسان ها دوست داشتن و دوست داشته شدن است که بايد مثل ساير نيازهاي طبيعي انسان تأمين گردد. البته عشق و دوستي نمي تواند يکطرفه باشد ، بلکه همواره دو طرفه است. کساني دوست داشتني تر هستند که ديگران را دوست دارند. عشق و دوستي يک معامله دو طرفه است. بايد دانست بناي هستي نيز از دوستي و محبت است. عشق و دوستي سرچشمه خوشبختي ها و شادي هاست ، و در درياي بي ساحل لذت ها و نعمت ها.
دوست داشتن نشانه اي از لطف خداست. در اين جهان سعي و تلاش کنيم که همواره دوست بداريم و عشق بورزيم زيرا چه بسيارند مشکلات و معضلاتي که ريشه ي آنها شقاوت و دشمني ست.هزار دوست کم است و يک دشمن زياد . وقتي که خود را دوست داشته باشيد به همان وسعت و اندازه نيز ديگران را دوست خواهيد داشت. و اگر دوست داشته باشيد ديگران نيز شما را دوست خواهند داشت.عشق دست در دست آرامش خاطر گام برمي دارد و هرگز از دست نمي رود. توانايي عشق ورزيدن مادامي که قلب انسان مي تپد با اوست.
جايي که عشق هست ، شکستي وجود ندارد . ناموفق بودن همان شکست نيست. چه بسا شکست ما فرصت بيشتري براي يادگيري و رشد فراهم سازد. (لئوبوسکاليا)
معناي عشق در بخشيدن آن است ، نه در گرفتن آن. (جي دونالد والترز)
دوست داشتن نيز نظير عبادت کردن همچنان که يک عمل است يک نيرو نيز به شمار مي آيد که شفادهنده و خلاق است. (زوناگل)
دوست داشتن بدين معناست که خوشبختي خودمان را در خوشبختي ديگران بدانيم. (لوبرتز)
وقتي که به جز عشق هيچ چيز برايمان باقي نمانده باشد ، براي نخستين بار آگاه مي شويم که فقط عشق کافي ست. (انونيموس)
عشق را در دلت نگهدار ، زندگي بدون عشق همچون باغ بي آفتاب است که گل ها در آن مرده اند. (وايلر)
ما در اين دنيا نمي توانيم کارهاي بزرگ انجام دهيم ، بلکه مي توانيم کارهاي کوچک را با عشق هاي بزرگ انجام دهيم.(مادر ترزا)
راز شادي در مهر ورزيدن است. (جي دونالد والترز)
به انتظار قايق عشق نشستن بي فايده ست مگر اينکه قبلاً خودتان آن را فرستاده باشيد. (لئوبوسکاليا)
هرجا که عشقي نمي يابيد ، عشق بورزيد پس آن را خواهيد يافت . (جان آودکراس)
عفو هر کس به اندازه ي عشق اوست ، بخشنده ها عاشقند . (لاروشرفکود)
در اين جهان نياز به دوست داشتن و ستايش بيش از نياز نان است. (مادر ترزا)
روي دروازه قلبم چنين نوشتم "عبور ممنوع" ولي عشق خنده کنان وارد شد و گفت : من در همه جا داخل مي شوم.(شيب من)
عشق در دريا غرق شدن است و دوست داشتن در دريا شنا کردن. (ناشناس)
خوشا عشق و خوشا ناکامي عشق خوشا رسوايي و بدنامي عشق (سهيلي)
تنها مقصود ما در زندگي ، عشق ورزيدن به يکديگر است . اگر از عهده ي اين مهم بر نمي آييم ، حداقل بکوشيم تا يکديگر را نيازاريم. (دالاي لاما)
زماني انسان يک دوست واقعي دارد که خود نيز دوست واقعي باشد . (امرسون)
بخت اگر يار باشد ، شايد مردي چند صباحي بر جهان فرمان براند ، اما به لطف عشق ، او مي تواند فرمانرواي جاودان باشد. (لائوتسه)
عشق گرانبهاترين خلقت در زمين و آسمان است. (ساپو)
عشق آن نيست که به هم خيره شويم ، عشق آن است که هر دو به يک سو بنگريم. (اگزوپري)
اين عشق است که حيات عاشق را تشکيل مي دهد ، وگرنه معشوق بهانه است. (آلفونس کار)
عشق شاه کليد دروازه هاي شادماني است. (هولمز)
هر روز به امور مورد عشق و علاقه ي خود بپردازيد. (وين داير)
چرخهاي جهان را دو چيز مي چرخانند : گرسنگي و عشق . (شيلر)
عشق تنها مرضي ست که بيمار از آن لذت مي برد. (افلاطون)
هيچ شادي نمي تواند با گرماي حاصل از عشق ورزيدن برابري کند. (راسل مورسيون)
عشق اصل همه چيز، دليل همه چيز و خاتمه ي همه چيز است. (لاکوردر)
خدايا به کساني که دوست مي داري بياموز که عشق از زندگي برتر است و به آنان که دوست تر مي داري بياموز که دوست داشتن از عشق برتر است. (دکتر علي شريعتي)
عشق ، غايت وجود و تنها هدف آن است .(بنجامين ديزرائيلي)

 

 

heydari_farideh@yahoo.com

ba salam va sepasgozari az matalebe zibayat

bebakhshid ke man farsi nemitoonam type konam
jomleye zir jomleye koroshe kabir ast ke dar katibehee be hamrahe vei dafn shodeh bood

ei mard har ke bashio az har koja ke biaee zira midanam ke khahi amad man korosh pesare kambojie am ke in empratoori ra baraye parsi ha bana kardam to be in pare khak ke peikare mara dar bar gerefte rashk mabar.

va ye jomle ham az shekh abolhasane kharghani(arefe moasere khaje abdollahe ansari)
har ke dar in saray dar ayad nanash dahid az eemanash maporsid anke nazde khodavande karim be jan miarzad nazde bolhasan be nan miarzad
khaje abdollahe ansari dar morede abolhasane kharghani migoyad :
abdollah mardi bood biabani miraft be talabe abe zendegani nagah did sheikh abolhasane kharghani,did cheshmeye abe zendegani agar man ganji boodam nahani kelide oo bedaste sheikhe kharghaneest

 

 
gentelman_hd@yahoo.com

سفر زیارتی ،سیاحتی و همیشگی آخرت

نام : انسان
نام خانوادگی: آدمیزاد
نام پدر : آدم
نام مادر : حوا
ساکن : کهکشان راه شیری- منظومه شمسی - زمین
لقب : اشرف مخلوقات
نژاد: خاکی
صادره از : دنیا
مقصد : آخرت
ساعت حرکت پرواز: هر وقت خدا بخواهد
مکان : بهشت اگر نشد جهنم
وسایل مورد نیاز: دو متر پارچه سفید- عمل نیک- انجام واجبات- امر به معروف و نهی از منکر- دعای والدین و مومنین- نماز اول وقت- ولایت ائمه اهار(سلام الله علیهم) اعمال صالح و تقوا
توجه : از آوردن بار اضافه از قبیل : حق الناس ، غیبت ، دروغ و ... جدا خودداری نمایید
خواهشمند است جهت رفاه حال خود خمس وزکات را قبل از پرواز پرداخت نمایید
ضمنا از آوردن ثروت ، مقام ، ماشین ، حتی داخل فرود گاه خودداری نمایید
حتما قبل از حرکت به بستگان خود توضیح دهید تا از آوردن دسته گلهای سنگین ، سنگ قبر گران تجملاتی ونیز مراسمهای پرخرج خودداری کنند
جهت یادگاری اموال خود را قبل پرواز برای فرزندان خود مشخص کنید
برای کسب اطلاعات بیشتر به قرآن و سنت پیامبر (ص ) مراجعه نمایید
در صورتیکه قبل از پرواز به مشکلی بر خوردید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید
الف) سوره بقره آیه 186 - ب) سوره نسا آیه 45- ج) سوره توبه آیه 119 - د) سوره اعراف آیه 55

با تشکر
سرپرست کاروان : جناب حضرت عزرائیل
تهیه و تنظیم : سر نوشت الهی
 

 

 

s_th_2006@yahoo.com

عاشورا، روز مسابقه تمام خوبیهای امام حسین (ع)

شب عاشورا و روز عاشورا از سخت ترین روزهایی است که بر اهل بیت رسول خدا وارد شد. در این شب و روز آتش نفرت دشمنان خدا بر روی عزیزترینهای خدا سایه افکند.
بیش از سی هزار نیروی مجهز به انواع و اقسام وسایل جنگی در مقابل سپاهی که هفتاد نفر بیش نیستند. اما چه تدبیری باعث می شود که جنگ ساعتها به طول بیانجامد. در حالیکه در جنگ و با این همه نیروی دشمن که نشانی از انسانیت در وجود آنها نبود ، چه تاکتیکی وجود داشت که کودکان و زنان و خیمه ها ، تا آخرین ساعت وجود آقا امام حسین (ع) مورد تعرض قرار نگرفت . آیا رحم و مروت دشمن ! یا تدبیر جنگی امام ؟
زمانیکه امام حسین علیه السلام به همراه کاروان عشق وارد صحرای کربلا شد ، در بدو ورود ، منطقه ای را انتخاب می کند که در زیر تپه ای قرار داشت که دسترسی از پشت به خیمه ها را مشکل می ساخت.
امام دستور می دهد که از پراکندگی خیمه ها جلوگیری به عمل آید و خیمه ها به صورت هلال ماه چیده شود و کلیه چادرها به وسیله طنابها به هم متصل شوند و مدخل ورودی به اردوگاه امام حسین یک فضای ده متری باشد. کاروان طبق دستور امام عمل می کنند. در شب عاشورا که دیگر جنگ قطعیت پیدا می کند ، امام دستور می دهند که خندقی دور تا دور خیمه ها کنده شود و در داخل آن هیزم ریخته شود. صبح روز عاشورا امام دستور می دهند که خندق را آتش زنند تا سپاه دشمن نتواند از تمامی سمتها حمله کند. استقرار تمامی نیروها در فضای ده متری جلوی درب اردوگاه و حالت تدافعی گرفتن ، از دیگر تاکتیهای نظامی امام به حساب می آمد.
تمامی کینه ها و نفرتها در قالب شمشیر ، نیزه ، تیر ، سنگ و حتی دشنام بر خاندان پاک حضرت وارد شد.
پس از ساعتی تصمیم می گیرند که تک تک به جنگ بپردازند. یاران هر یک به گونه ای می روند و با شجاعت به شهادت می رسند. از روی عشق و علاقه به امام ، کنیز امام با عریان کردن بدن و با پایی برهنه به جنگ می رود و بدنش را آماج تیغها می سپارد. دیگری از عشق ، شمشیرهای دشمن را با دست و انگشتان مهار می کند. دیگری از روی عشق چشمها و گلویش پاره می شود . دیگری از روی عشق قلبش را پر خون تقدیم می کند و ... و چه کاروانی است کاروان حسین (ع) ! عشق آن روز در مقابل یاران حسین (ع) سر تعظیم فرود می آورد.
اما این روز ، روز مسابقه تمامی خوبیهای امام حسین است. بخشش و مهربانی بر حر و چند نفر از سپاه دشمن که توبه کرده بودند و به سپاه او پیوستند. اما اخلاص در عمل می خواهد از صبر حسین در از دست دادن برادر ، فرزند و یاران پیشی بگیرد اما خضوع و خشوع در جایی دیگر با دلاوری و شجاعت حسین رقابتی دیگر دارند . فرو خوردن خشم و استقامت در جایی دیگر گوی سبقت می گیرند. اقامه نماز و مطیع بودن از پروردگار در جایی دیگر همه را جا می گزارد. از مال و فرزند و جان می گذرد و همه را با عشق تقدیم خداوند خویش می کند. بدن امام آماج شمشیر ها و نیزه های دشمنی و کفر قرار می گیرد. و آنگاه که تیر نفرت و کینه قلب سردار عشق را بوسه می زند تا سردار عشق ، برای ابد به معشوق تبدیل شود و همه عالم عاشق حسین (ع). عاشورا روزی است که عشق دوباره متولد می شود. عشقی که سالها در دل و پوست و وجود مادران و پدرانی قرار می گیرد که نسل به نسل بزرگی او را به دیگران منتقل می کنند. چراغی که آن روز امام حسین در دلهای عاشقان روشن کرد در دلها روشن باقی می ماند تا راه حقیقت از راه گمراهی تشخیص داده شود تا انسانها در هر دوره ای که زندگی می کنند با یزید آن دوران و هوا خواهان و دین ستیزان با دست و زبان و رفتار به مبارزه بر خیزند.
حسین

 

 

alirezamajidi@gmail.com

بمب‌های گوگلی خنثی می‌شوند؟

به تازگی مقامات گوگل گفته‌اند که قصد دارند ، بمب‌های گوگلی را بی‌اثر کنند ، حتما می‌دانید بمب گوگلی چیست ، یک بمب گوگلی وقتی به وجود می‌آید که تعداد زیادی از کاربران ، صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها به یک سایت با کلیدواژه یکسانی لینک بدهند ، به این ترتیب الگوریتم‌های گوگل آن سایت را برای آن کلیدواژه پرارزش و یا دارای "رنک" بالا تشخیص می‌دهند و هر زمان که کاربری آن کلیدواژه را جستجو کند ، آن سایت در صدر نتایج جستجو قرار خواهد گرفت.
مشهورترین مثال بمب گوگلی برای ایرانی‌ها ، وقتی است که Arabian Gulf در گوگل جستجو شود ، در این صورت arabian-gulf. info در صدر نتایج جستجو خواهد ایستاد و جستجو کننده با صفحه جالبی روبرو خواهد شد که در آن به انگلیسی نوشته شده ، چنین مکانی وجود ندارد ، persian gulf را جستجو کنید. این صفحه به وسیله یکی از وبلاگ‌نویس‌های ایرانی یعنی جناب لگو فیش ایجاد شد و بعد از اینکه با همکاری وبلاگ‌نویس‌ها ، لینک‌های زیادی با عنوان Arabian gulf به آن داده شد ، یک بمب گوگلی جالب برای برخورد با شیطنت‌های عرب‌ها به وجود آمد.
اما شاید مشهورترین نمونه بمب گوگلی برای غربی‌ها ، بمبی برای کاخ سفید و جورج بوش باشد ، کافی است Miserable Failure و یا Failure که معنی عیب و نقص و نارسایی را می‌دهد در گوگل جستجو کنید تا به سایت کاخ سفید یعنی whitehouse.gov راهنمایی شوید ، البته به تازگی سایت بی‌بی‌سی در صدر نتیج جستجو در هنگام جستجوی این کلیدواژه قرار می‌گیرد.
مقامات گوگل گفته‌اند که این بمب‌های گوگلی در مقابل دقت و کارایی زیاد الگوریتم‌های جستجو اهمیت زیادی ندارند و به تازگی ادعا کرده اند با ارتقای الگوریتمشان ، بدون اینکه به طور دستی در نتایج جستجو دخالت کنند ، می‌تواند جلوی این بمب‌های گوگلی را بگیرند.
اما گوگل تا به حال چقدر در این کار موفق بوده است؟ مروری بر مشهورترین بمب‌های گوگلی نشان می دهد که ابراز نظر در این مورد دشوار است ، بعضی از بمب‌های گوگلی قبلا خنثی شده‌اند ، برخی به کار خود ادامه می‌دهند و بعضی ظاهرا به وسیله الگوریتم‌های گوگل تشخیص داده شده‌اند و خنثی شده‌اند.
البته بمب گوگلی Arabian gulf همچنان با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد.

دکتر عليرضا مجيدي

 

.

eshge.mahdi@gmail.com

مرگ سرخ رویاروی مرگ سیاه

«بودن»، كار سنگ هاست؛
برخيزيم و، «شدن» را بياموزيم
واهمه و، خيال بافي و، بي دست و پايي
همه، از عوارض زندگي نكردن است
در جايي كه «زندگي» هست، از «مرگ» ـ نيز ـ هراسي نيست.
اگر از «مرگ» مي ترسيم، به خاطر اين است كه «زندگي نمي كنيم»!…
قف دون رايك في الحيات مجاهداً
ان الحيات عقيده و جهاد (1)
در پهنه ي حيات، بر سر بينش و باور خويش، تلاشگرانه، بمان؛ كه زندگي:
به غير از «معاهده اي ريشه دار» و «مجاهده اي ماندگار»
هيچ نيست!
حيثيت خون، شنيدن دارد:
اين، رسم عاشوراست
كه در شيوه ي جانبازي، زيباترين زخم را، بر تن مي كنند؛ و ـ آن گاه ـ به ميدان در مي آيند، و بانگ رساي «دين باوري» را ـ در شكوفاترين شرح ـ به بار مي نشانند:
ان كان دين محمد لم يستقم
الا بقتلي؛
فيا سيوف خذيني! (2)
اگر دين محمد، جز با كشته شدنم، بر پاي نمي ايستد
پس، اي تيغ ها
بياييد، و در برم گيريد!
و اكنون، اين حسين:
ايستاده بر روشناي آفاق استعداد خدايي خاك، با فراخناي آرزوي ديرسال آدميان در نازكاي نگاه، و آرزوي بر آورده شدن آدم در مشت؛
آرزوي دور و دير بشر بر گستره ي جغرافياي هبوط؛ آرزوي يافتن و دريافتن انسان:
دي شيخ، با چراغ، همي گشت گرد شهر
- كز ديو و دد ملولم، انسانم آرزوست
گفتند: يافت مي نشود، گشته ايم ما؛
گفت: آن چه يافت مي نشود، آنم آرزوست! (3)
و اكنون، اين حسين:
با جوشش اعتقاد و اعتماد و سرزندگي و باور، در دل؛
و صلاي ايمان و اسلام و اعتراض و آگاهي، در حنجره؛
و سلاح قيام و هجرت و جهاد و شهادت و سعادت، در دست!
با نشتري بر دمل نگاه هاي كور، و تشري بر سست انديشي ها، و سست نگري‌هاي شيخ كه ملول از ديو و دد ـ در بيرون از خويشتن ـ به دنبال انسان مي‌گشت، و آرزو مي كرد كه انسان را بيابد و، دريابد!
حسين، تنها وارث آدم نيست؛ احياگر آدم ـ نيز ـ هست.
زماني كه در مرگزار سكوت و سلامت و سازش، همه مي مردند؛ و حتي ته مانده ي صداي خويش را نيز مي خوردند، او برخاست. سكوت را شكست. خاك را تكاند. مرغزار مرگ را كاويد. قبرستان عافيت انديشي زبونانه را نبش كرد، و تواتر نشخوارهاي هر روزه ي جانورانه را به تعطيلي كشاند؛ پايه هاي ترديد و تحقير را لرزاند؛ بذرهاي باور را، شكوفاند؛ و در اقليم اقتدار حيات خدايي انسان تمامت زورمداري و قدرت تباري و ديوسالاري خصم را فرو پاشاند.
او، آدم را زنده كرد؛ و صلا در داد، كه:
تو نمرده اي، تو زنده اي. تو نمي ميري؛
تو زنده اي، هميشه و هماره!
تو وجود داري، تو هستي؛
تو اگر نمي خواستي باشي، زندگي را كه نمي آفريدند.
تو اگر نباشي، حيات كه معنا ندارد …
فرهنگ شهادت،
نوآورانه ترين طرحي ست كه در خاك
ـ براي پيشگيري از خفقان خلاقيت و خبرداري ـ مي توان درانداخت.
شهيد در پي جنگ و ستيز نيست؛ در پي روشن شدن بايدها و نبايدهاست:
اريد ان امر بالمعروف، و انهي عن المنكر … (4)
و ما، اگر كه اطلاعات و سخنان روشني براي هستي و حيات عالم و آدم نداشته باشيم،
ديگر چه تفاوت دارد
كه در كجا و چه زماني هستيم و، به سر مي آوريم؟!…
درد آفتاب
تنها از همين سايه هاي بي مايه اي نيست، كه ابرهاي سياه و ناپايدار بر او مي‌افكنند.
سوختن و آتش گرفتن خورشيد
از داغ مسئوليت و تكليف مباركي ست كه در جان دارد؛
و آب شدنش، هم:
به خاطر آفتابي شدن ذهن و زبان و زندگي.
حيثيت شهادت، نمي گذارد كه آبروي مرگ را بريزند؛ و با طراحي مرگ سرخ، پليدي و پلشتي هر گونه مرگ سياه و زبونانه و ذليلانه را ـ براي هماره ي تاريخ ـ از جان و جهان آدميان، پاك مي كند: مرگ سرخ، روياروي مرگ سياه!

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

رتبه صفحه گوگل

رتبه صفحه گوگل (Google Page Rank) چيست؟
اصلا چیز پیچیده ای نیست. در واقع گوگل بر اساس محبوبیت صفحه شما در بین سایر صفحات به صفحه شما امتیازی از صفر تا ده می دهد. اگر شما همین الان یک وبلاگ یا یک وبسایت بسازید و با استفاده از سایت هایی که رتبه صفحه گوگل را به شما نشان می دهند و یا با استفاده از نوار ابزار گوگل پیج رنکش را ببینید این رنک حتما صفر خواهد بود. چرا ؟
چون هیچ سایت ، وبلاگ یا صفحه اینترنتی دیگری به آن لینک نداده است.
اما اگر چند سایت یا وبلاگ دیگر به صفحه شما لینک بدهند رنک شما بالا می رود میزان بالارفتن رنک شما ، رابطه مستقیم با رتبه آنها در گوگل و رتبه شما دارد. یعنی هر چه رتبه آنها بالاتر باشد رنک شما را هم بیشتر افزایش می دهند.
این عکس دقیقا آنچه را که برایتان شرح دادم بطور کامل بیان می کند.
این عدد از یک رابطه بسیار طولانی ریاضی بدست می آید اما جز عوامل بالا تعداد لینک ها هم موثر است. هر چه نسبت لینک های ورودی (یعنی لینکهایی که از سایت های دیگر به شما داده می شود) به لینک های خروجی (یعنی سایت هایی که شما به آنها لینک داده اید) بیشتر باشد، این افزایش رتبه سریعتر است. همچنین تغییرات رتبه در فواصل زمانی انجام می شود و اگر شما امروز با یک وبلاگ دیگر تبادل لینک کرده اید نباید از فردا صبح منتظر باشید تا رنکتان افزایش پیدا کند. در آخر هر چند رتبه شما بیشتر باشد افزایش آن سخت تر است بطوری که ممکن است شما بتوانید در طول دو ماه از رنک صفر به دو بیایید اما تغببر از رنک 2 به 3 شاید چیزی در حدود 7-8 ماه طول بکشد(این دقیقا اتفاقی بود که برای این وبلاگ اتفاق افتاده است!)
اما قصدم از نوشتن این مطلب معرفی یک سایت بود که پیج رنک شما را با بررسی تمامی سرورهای گوگل نشان می دهد. مثلا شما می بینید که رنکتان در سرور استرالیا با رنکتان در سرور اروپا چقدر فرق دارد !!
حالا حسن این کار در چیست ! اگر رنک فعلی شما فرضا 3 باشد و شما در چند تا از سرورها رنک 3 و در چند تای دیگر رنک 4 را ببینید، آنوقت باید منتظر افزایش رنک باشید .قدم نورسیده مبارک !!!!!

- رتبه گوگل خود را بطور زنده ببینید

- در مورد پیج رنک بیشتر بدانید

 

 

salman_yavar@yahoo.com

اولین شب عزاداری سیدالشهدا (ع) ...

اولین شب عزاداری سیدالشهدا(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه برگزار شد ...

شب اول است و اشتیاق ها رنگ انتظار به خود گرفته اند. از ساعت 17 که می گذریم صف های نماز در حسینیه کامل شده و حاضران به سخنان حجت الاسلام فلاح زاده در خصوص بیان احکام گوش فرا دادند.
زمزمه های قرآن که بلند می شود دیگر پیدا کردن جا برای نشستن بسیار سخت است. آقا همزمان با قرائت آخرین آیه های قرآن به همراه سران سه قوه و جمعی دیگر از مسئولان نظام وارد شده و انتظار شیرین دلهای مشتاق را چه چیز ، بهتر از لبخند ایشان ؟
بلافاصله پس از آخرین کلمات وحی و همزمان با این لحظه، جمعیت یک صدا فریاد زدند: "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"، "ای پسر فاطمه تسلیت تسلیت"، ادامه شعارها رنگ حسینی به خود می گیرد و شعار دادند "حسن حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" ، "ابالفضل علمدار خامنه ای نگهدار" و همچنین از دستیابی کشورمان به فناوری هسته ای نیز با سر دادن شعارهایی حمایت کردند.
به رسم همیشه، شب هشتم متعلق به علی اکبر است و بنا به عهدی نانوشته جوانان بیش از گذشته به نظر می رسند. اولین السلام علی الحسین (ع) که در حسینیه امام خمینی (ره) می پیچد، انگار بغض جا مانده از سال گذشته نیز سر باز می کند و دل ها یکی یکی می شکند. موج زیبای حسین که با دست های رو به آسمان همراه می شود خواهی یا نخواهی، رد درد را در چشم ها می بینی که گریه، ساده ترین توصیف ظاهری آن است.

باز در جان جهان یکسره غوغاست حسین (ع)
این چه شوری است که از یاد تو برپاست حسین
گرچه شد جوهر عشق از قلم عاطفه پاک
رقم مهر تو بر صفحه دلهاست حسین

روضه "اشبه الناس به رسول الله"، ذکر امشب سوگواران است؛ همان که به گفته سخنران مراسم امشب، امام رضا (ع) می فرمود توصیف ذبح عظیم در قرآن مربوط به آن حضرت است و اینگونه بیان حافظ را از ذبح اسماعیل و علی اکبر گفت که آورده است : مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ چرا که وعده تو کردی، او به جا آورد
بغض ها برای جوان رعنای حسین (ع)، آنگاه که از شباهت او با پیامبر اعظم (ص) سخن به میان می آید بیشتر نمود پیدا می کند. من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود ...
حاج منصور ارضی در ابتدای روضه خود روایتی منظوم از نبرد یزیدیان و حسینیان گفت که "چشم ما به امر ولایی رهبر است" و جمعیت با صلواتی تکبیر گونه جواب این مصرع را تکمیل کرد.
دست ها بر سینه ها می کوبد و "تازه جوان من علی ... روح و روان من علی" را در جوار سید علی با شور خود صلا می زنند. مداح برای دعا کردن از آقا رخصت می گیرد و آمین ها آنچنان کوبنده است که دل ها را قرص و محکم تر از قبل برای خواستن نیازها از درگاه رب العالمین می سازد.
پایان عزاداری اولین شب. جمعیت برای دیدن آقا هر چه می تواند به جلو نزدیک می شوند و باز هم شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" را تکرار می کنند. رهبر انقلاب نیز ضمن پاسخ دادن به احساسات آنان، به رسم معمول چفیه خود را به یکی از جوانان می بخشند.
شام، مهمان بیت هستند و بسیاری برای تبرک، گوشه ای از غذای خود را همراه می برند آنهم طعامی که بوی نذر و نیاز حسینیان را می دهد. خارج از حسینیه همانطور که از میان مهمانان همیشگی مراسمات حسینیه یعنی جانبازان گذر می کنم ، پدری فرزند کوچکش را نوازش می کند و آرام آرام می گرید، پلاک سفید رنگ دور گردن کودک که اکنون در آغوش پدر به خواب رفته است، بیشتر از روزهای دیگر دیگر جلب توجه می کند؛ علی اکبر ...
فردا، روز عباس است.

» گزارش تصویری

 

 

sun1971_h@yahoo.com

طرز تهيه خوراک مخالف

معمولآ در صدا و سيما و روزنامه ها و مجلات طرز پخت انواع غذاها را آموزش می دهند اما از آنجا که اين نوع غذاها خيلی با سليقه گروههای مخالف يا بهتر است بگوييم معاند احمدی نژاد جور در نمی آيد تصميم گرفتم با توجه به ذائقه اين افراد که مدام هم در حال تغيير و تطبيق با مواردی است که بنا به هر دليلی گران يا کمياب می شود ، دستور غذايی خاص اين گروه را به سايرين هم آموزش دهم.
مواد لازم برای يک نفر : ۱- نيم ليتر نفت خام ۲- دوعدد تخم مرغ ۳- دو عدد گوجه فرنگی متوسط ۴ - قطعات مربوط به تجهيزات موشکی و فناوری هسته ای برای تزئين سفره
طرز تهيه : دو عدد گوجه فرنگی خرد شده را در يک ليوان نفت خام خوب تفت دهيد .بعد دو عدد تخم مرغ پخته شده را در آن رنده کنيد توجه کنيد که تعداد گوجه و تخم مرغ بايد با توجه به قيمت آنها در نوسان باشد يعنی اگر تخم مرغ نسبت به گوجه گرانتر بود سه عدد تخم مرغ استفاده کنيد و يک عدد گوجه و اگر گوجه از تخم مرغ گرانتر بود برعکس .سپس يک ليوان ديگر نفت خام و ادويه و نمک هم به ميزان لازم اضافه کرده و ده دقيقه بجوشانيد بعد ميل کنيد.برای تزئين سفره حتمآ بايد از قطعات مربوط به تجهيزات موشکی و فناوری هسته ای استفاده شود لازم به ذکر است بدون اين تزئينات غذا از گلو پايين نمی رود.
توضيحات :شايد برای بعضی خوانندگان اين غذا عجيب به نظر برسد اما اين غذا دقيقآ مطابق با ذائقه مخالفان دولت است مگر نشنيده ايد فرياد می زنند چرا نفت بر سر سفره مان نيامد و شما هر چقدر دليل بياوريد منظور از نفت بر سر سفره همان پول آن است که در قالب سهام عدالت،بالا بردن حقوق کارمندان و کارگران و عيدی و برگه های خريد مخصوص محرومان ابتدا به قشر آسيب پذير و بعد به طبقه های ديگر تعلق می گيرد قبول نمی کنند و مايلند دولت هر روز يک پوت نفت خام بر سر سفره شان بگذارد .يا مگر نديديد که با گران شدن تخم مرغ همه پيتزا خورها و کباب خورها تخم مرغ خور شدند و با ثابت شدن قيمت تخم مرخ و گران شدن گوجه فرنگی اکنون ديگر گوجه خوار شده اند و حتی از رب گوجه هم که برای تهيه هر کيلو آن ۳ - ۴ کيلو گوجه لازم است اما در حال حاضر از قيمت يک کيلو گوجه فرنگی هم ارزانتر است استفاده نمی کنند و حالا ديگر غذا و ميوه و دسرشان هم شده گوجه و فرياد می زنند که گوجه شده کيلويی ۱۴۰۰ تومان( البته امروز ۹۰۰ تومان بود ) و هيچ کس نمی گويد در همان ميوه فروشی که گوجه کيلويی ۱۴۰۰ تومان است موز هم هست کيلويی ۸۰۰ تومان اما چه می شود کرد که حالا ديگر گوجه شده ميوه و موز هم که ميوه اعيانی بود بد شده .مطلب جالبتر علاقه اين طيف به خوردن تجهيزات موشکی و هسته ای پس از تحريم ايران است.اينان تا قبل قطعنامه مدام شعار می دادند که انرژی و فناوری هسته ای می خواهيم چه کار ؟و حنجره پاره می کردند که دولت هر چه پول بود داد تا شهاب ۳ و غيره بسازد اما به محض تصويب قطعنامه شورای امنيت مبنی بر تحريم تجهيزات موشکی و هسته ای همه شان به يکباره به اين موارد علاقه مند شدند و ای داد و ای بيداد که تحريممان کردند و ديگر ما چه بخوريم و از گرسنگی می ميريم البته من هر چه فکر کردم که اين تجهيزات چه ربطی به گرسنگی و خوراک حضرات دارد متوجه نشدم ظاهرآ اگر تجهيزات موشکی و هسته ای بر سر سفره شان نباشد همان نفت خام و گوجه هم از گلويشان پايين نمی رود .
چند کلمه هم با احسان: احسان خان شما که هميشه گله داشتی که داستانهای منو ملت در وبلاگشان می ذارن و ناجوانمردانه حتی منبع رو هم ذکر نمی کنن و امان از دست اين ملت بی فرهنگ و ما هم از سوز دل شما برايتان زار می زديم که چخوف ما رو دزديدن و هوگوی ما رو ناراحت کردن و گوته ايران زمين رو به نام خودشون مصادره کردن و الانه که جايزه های بين المللی داستان نويسی رو هم بدن به کسی که داستانهای شما رو کپی کرده .اما يه سری نوشته سريالی بررسی تاريخ عاشورا منتشر می کنين و اعلام نمی کنين که منبع از وبلاگ ( مدينه النبی ) است ...بگذريم
اينم اخبار برگزيده امروز : http://www.golha.net/yanni/News/7bahman.htm

 

 

rahati@gmail.com

برنا کوچولو
Warren Buffett

چندی قبل شبکه سن ان بی سی کانادا مصاحبه ایی را با مرد ثروتمند شماره دو جهان ، یعنی آقای وارن بافت انجام دادکه براتون گوشه ایی از دیدگاهای او را درزندگی مینویسم

آقای وارن اولین سهامش را در سن یازده سالگی خرید و همیشه از این پشیمان است که چرا اینقدر دیر شروع کرده است

او یک مزرعه بسیار کوچک را در سن چهارده سالگی با جمع کردن پول هایی که از پخش روزنامه بدست آورده بود، خرید

او هنوز در یک خانه با سه اتاق خواب کوچک در مرکز شهر اماها زندگی میکند ، آقای وارن این خانه را ، پنجاه سال پیش ، درست بعد از ازدواجش خریداری کرد . او همیشه میگوید : هرچیزی که من لازم دارم در این خانه است پس نیازی به تغییر آن نیست .

او صاحب بزرگترین کمپانی ساخت هواپیمایی جت در دنیاست ولی هیچ وقت با جت شخصی سفر نمیکند .

او صاحب شست و سه کمپانی میباشد ولی فقط در سال یک نامه به کمپانی هایش مینویسد که در آن نامه اهداف و استراتژی های آن ها را مشخص میکند .

آقای وارن بافت هیچ وقت موبایل حمل نمیکند و بر روی میزش کامپیوتری وجود ندارد ، همچنین او با ماشین شخصی خود بدون هیچ راننده و محافظی رفت و آمد میکند

آقای بیل گیتس ثروتمند ترین مرد جهان اولین بار پنج سال قبل با او دیدار کرد و به دلیل اینکه مطلب جالبی برایش وجود نداشت در کمتر از یک ساعت به ملاقاتش پایان داد ، اما در بار دوم ، آقای گیتس ده ساعت را با آقای بافت گذراند و خود را یکی از شیفتگان او لقب داد

نظر سینا دیلی : به این میگویند آدم با جنبه و جو گیر نشده ، نه مثل بعضی ها که هنوز خانه اجاره ایی دارند ، اما برای کلاسش میروند و ماکسیما قسطی میخرند، نه؟!

———-

برنا کوچولو از مالزی

امروز اتفاقی به وب لاگ برنا کوچولو از مالزی بر خوردم و همشو در یک نفس خوندم ، برایم جالب انگیز بود نوشته ها و فکر های آقا برنا ی هشت ساله … حتما به وبلاگش سر بزنید وبا کامنت گذاشتن تشویقش کنید … فکر کنم جزو کوچکترین وبلاگ نویس های ایران محسوب میشه

اولین نوشته اش را اینجا براتون میگذارم:——— ——–

خب. همیشه اوله همه چیز با معرفی شروع می شه. پس منم اول خودمو معرفی می کنم

اسم من برناست و الآن هشت سال دارم. تو مالزی زندگی می کنم و به مدرسه انگلیسی زبون می رم تا انگلیسی رو خوب یاد بگیرم تا وقتی که بزرگ شدم تو ایران بتونم با خارجی ها صحبت کنم.

من یه خواهر دارم که شش یا هفت سال از من بزرگ تره. اون به من در بیشتر کارام کمک می کنه. منم خیلی دوسش دارم

تازه مامان و بابام هم خیلی بهم کمک می کنن ، من امسال می رم کلاس سوم

کاری ندارین. خداحافظ

وب لاگ برنا کوچولو را از اینجا ببینید

منبع: سينا ديلي
 

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

اشک زبان گفتن ناگفتنی ها

به هنگام سوگ، افسردگي، نوميدي، درماندگي، آرامش، شعف، غرور و شوق، قطرات اشك از ديدگان انسان ها سرازير مي شوند. اين زبان چه مي گويد؟ اشك ها براي چه فرو مي ريزند؟ چگونه شكل مي گيرند؟ در فرهنگ هاي مختلف و در تمام تاريخ، چگونه تعبير مي شوند؟ چگونه است كه زن و مرد و پير و جوان، هر يك با روش منحصر به فردي گريه مي كنند؟ چرا برخي افراد به راحتي اشك مي ريزند و برخي نمي توانند؟ چه زماني گريستن درمان بخش است و چه موقع آسيب رسان؟ بهترين واكنش در مقابل فردگرايان چيست و مهم تر اين كه اشك ديدگانمان دربارة ماهيت ما چه مي گويد؟
هيچ صاحب روحي نيست كه دربارة مفهوم اشك و آن چه كه آنها دربارة شخصيت ما مي گويد، تفكر نكند. درباره گريستن، هزاران آهنگ ساخته شده است و تقريباً خاطرة فيلمي ارزش جاودانه شدن در ذهن ما را دارد كه سيل اشك را از چشمان ما جاري ساخته باشد. با وجود جذابيت موضوع افراد معدودي مي دانند كه براي چه مي گريند و اشك چشمانشان چه مفهوم و معنايي دارد.
گرچه پديده ريزش اشك از جشمان انسان ها، به هنگام آشوب احساسي، يكي از بزرگ ترين اسرار دنياست، اما بيشتر افراد دقيقاً نمي دانند كه چرا چنين رفتاري از آنها سر مي زند و چرا چنين تاثير عميقي بر ديگران مي گذارد. اين شكل ارتباط عجيب، چه واكنش ويژه اي را به دنبال دارد؟ گريه، يك نظام زباني است كه بسيار خاطره انگيز است و در عين حال، غالباً تعبير نادرستي از آن مي شود. عجيب است كه اكثر افراد به هنگام گريستن در حضور ديگران يا در تنهايي، احساس ناراحتي و شرمندگي مي كنند.

گريستن و تندرستي
تا تحقيقاتي كه در بيوشيمي، عصب شناسي، چشم پزشكي و علوم اجتماعي صورت گرفته، دلايل فراواني به دست آمده كه نشان مي دهد گريستن در هر ميزان، يكي از كاركردهاي مهم بشر است. گريه، علاوه بر اين كه از لحاظ فيزيولوژيكي، باعث نرم شدن چشم و خروج مواد سمي از چشم مي شود، روابط ميان انسان ها را محكم تر مي كند. همان گونه كه سركوب ميل به گريستن، باعث اخلال در آرامش ذهن و روابط دوستانه ميان افراد مي شود، گريستن زياد هم براي تندرستي زيان آور است.

گريستن و صداقت
وقتي لغات را فراموش مي كنيم، بي اختيار اشك از چشمانمان سرازير مي شود و مي گويد: «مي دانم كه از به زبان آوردن شرمنده شده، اما او نياز به كمك دارد».
بدين ترتيب، اشك ديدگان انسان ها، بر پيام آنها مهر تاييد مي گذارد. اشك ها، احساسات دروني افراد را به شيوة موثرتر، با قدرت و صادقانه تر بيان مي كنند؛ حتي وقتي كه سرشك ديدگان انسان ها به جهت مددخواهي از ديگران سرازير است، باز هم ماهيت تجربه اي را كه فرد در لحظة مخصوصي دارد، نشان مي دهد. چه فرد، با شور و هيجان اشك چشمانش سرازير شود و سوزناك باشد و چه به آرامي و به طور تصادفي شروع به گريستن كرده باشد، در هر دو صورت، حس حضور سرشك، محسوس است و انسان را متأثر مي كند. زماني كه از بودن در كنار افراد گريان ناراحت هستيم، باز هم شدت حادثه ما را تحت تأثير قرار مي دهد. برخي افراد با مشاهدة اشك، تصور مي كنند كه آن چه را كلمات از بيان آن قاصر هستند، اشك‌ها با جذابيت خاصي نشان مي دهند و اعتباري را كه اشك ديدگان در برقراري ارتباط با ساير انسان ها به ارمغان مي آورد، در سخن وجود ندارد.
انسان ممكن است در برابر صحبت هاي ديگران يا اعمالي كه از آنها سر مي زند، به شبهه بيفتد؛ اما وقتي اشك سرازير مي شود، به صحبت هايي كه فرد پيش از اين اظهار داشته، قوت و اعتبار بخشيده مي شود.

گريستن و صميميت
تا زماني كه ندانيد افراد با جاري كردن اشك چشمان خود چه چيزي مي خواهند بگويند، هرگز نمي توانيد با آنها احساس صيميمت واقعي كنيد. وقتي دو دوست، دو شريك و يا عاشق و معشوق، احساس كنند كه به راحتي مي توانند افكار و احساسات خود را ابراز كنند، درك متقابل ميان آنها بيشتر مي شود. در بيشتر مواقع، وقتي فردي مي گريد، هم مي خواهد مشكلش حل شود و هم اين كه كسي به او گوش فرا دهد و او را درك كند. ابتدايي ترين سطحي كه با آن مي توان با افراد ارتباط برقرار كرد، جاري ساختن اشك است.

گشودن رمز مفاهيم سرشك ديدگان
زماني كه بتوانيد به رمز مفاهيم اشك هايي كه جاري مي سازيد، پي ببريد، هرگز به مسائل با اهميت زندگي تان توجه نخواهيد كرد. اگر به هنگام ناراحتي و برانگيخته شدن احساساتتان بگرييد، معلوم مي شود كه در اين گونه مواقع، مي توان با احساسات و علاقة قلبي اشنا شد.
عجيب اين كه گريستن يكي از معدود نمايش هاي احساسي است كه تنها راه براي برقراري ارتباط با ديگران نيست؛ بلكه حيطة كار آن وسيع تر است. مهم تر از همه اين كه بعضي مواقع، شما مايليد تا بدون حضور شخص ديگري و در خلوت خودتان گريه كنيد؛ در چنين شرايطي، اشك هايتان نه تنها تجلي نوعي ارتباط هستند، بلكه تراوش حالات دروني احساسات نيز مي باشند زماني كه هنگام عزيمت به جايي، اشك مي ريزيم، اشك ها پيام وابستگي ما را مي رسانند و اين، منجر به صميميت ميان افراد مي شود. وقتي كودكان براي انجام مسافرت طولاني، خانه و اعضاي خانواده خود را ترك مي كنند، ما عشق خودمان را نسبت به آنها و ناراحتي از رفتنشان را تنها با يك كلام يا با دادن هديه، ابراز نمي كنيم؛ بلكه با جاري ساختن اشك، احساساتمان را نشان مي دهيم و نمونة بارز آن، زماني است كه افرادي با هواپيما به مسافرت مي روند و بدرقه كنندگان آنها با تمام وجود و با حركت هاي دست خود، با آنها خداحافظي مي كنند و مسافر و بدرقه كننده، هر دو با هم مي گريند.

اشك و اندوه و فقدان
اشك ناشي از اندوه و از دست دادن عزيز، اشكي است كه بيشتر افراد آن را تجربه مي كنند؛ حتي اگر مدت زمان گريستن آنها بسيار كم باشد. گريستن همراه با ديگران، همانند اين است كه در غذا و نوشيدني ديگري شريك شويم. وقتي فرد ديگري تنها و آسيب پذير است، با گريستن به او مي پيونديم. اين شفافيت گريستن است كه ما را با درد مشترك، با يكديگر نگاه مي دارد و همين زمان است كه اما احساس نزديكي زياد با آنها مي كنيم؛ گويي عضوي از خانوادة آنها هستيم. دومين كاربرد اشك هاي ناشي از اندوه و از دست دادن عزيز اين است كه آهنگ زندگي را كند مي كند و ما را براي مدتي به تأمل وامي دارد. اشك ها به ما اجازه مي دهند تا براي عزيزاني كه از دست داده ايم، احترام قائل شويم و با آنها صحبت كنيم و تا آخر عمر، ياد آنها را زنده نگه داريم.

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

مربا بده بابا

با سلام
* میلاد بابا ، شوخی بکن بابا ، دارد خوشمان میآید بابا . موش بخوردت بابا .... ممنون بابا که تحویلمون میگیری . مطلبمو از اول تا آخر دوباره خوندم خدائیش ضایع بود . اما نمیشه کاریش کرد بهتر از این نمیتونم .
* احسان عزیز : واقعا دارم شرمنده میشم . واقعا دارم به این باور میرسم که زبون منو نمیفهمید . آخه میدونی من تو هندوستان متولد شدم ( شهر میروت ) و تا 8 سالگی اونجا بودم ( سوژه برای بعضیا !!! ) بعدش هم که راهی تهران شدیم و الان هم که یزدم ،( جالب ترین بخش ماجرا مونده که هنوز لو نمیدم چون این یکی دیگه خیلی سوژست ) میبینی داداش دارم اختلال هویت میگیرم هوووووم دارم اختلال حافظه هم میگیرم هوووووم چی میگفتم ؟ خوبه که تایپ کردم وگرنه یادم میرفت چی میگفتم ! هوووووم .... بگذریم داشتم بهت میگفتم که انگار متوجه حرفای من نمیشی ، اصلا قرار نیست برات لینک بزارم تا ببینی ، نه عزیز دل انگیز خودم برات تایپ میکنم . اون قضیه لینکیدن هم برای این بود که در عوض زحمتی که میکشم یه چیزی ازت یاد بگیرم چون متاسفانه امیدی به تاثیر روی شخص شما ندارم و تنها هدف من از این کار قضاوت دیگران و دیگه این که برای بار چندم در باره سفرای استانی مطلب نوشته میشه و شما هنوز یه دونه ناقابل نتیجه میخواهی ، خوب ، فکر کنم بعد از این دیگه روت نشه این خواهش رو بکنی . پس اگه هنوز به جواب علاقه داری یه میل آموزشی بفرست ، ازت چیزی کم نمیشه .
* واقعا دست اصلاخ طلبا درد نکنه ! چرا ؟ مگه هدف شما اصلاح نسل بشر نیست ؟ پس چرا میترا خانم فقط به اصلاح طلبا و فقط یکی از اصول گراها کمک مالی کرده . اون یکی هم که مشکوکه آخه یه مدت اصلاح طلب و روشنفکر شده بود و تعجبی نیست که شما بهش کمک کنی . مگه ما ها به پول نیاز نداریم مگه ما گوجه فرنگی و تخم مرغ نمیخوایم . فکر میکنی واسه ما مائده آسمونی میاد پائین . نه به خدا ما هم تخم مرغ و گوجه میخوریم . پس اگه هنوز چیزی تهش مونده منو هم بی نصیب نذار . فقط به شرطی که مالیاتشو داده باشی چون سالیانه با کمک مالیات میتوان 5755455 مدرسه ساخت و خوردن دو بار ماهی در هفته هم خیلی خوبه چون فسفر داره .
* محمد عزیز شرمنده کردی ! 6 بار آب شدم رفتم تو زمین ! یه نکته رو بگم فکر کنم باهام موافق باشی . اون رازمون به جاش اما اگه من یه اشتباه کردم مثلا به یه نفر توهین کردم به خاطر اون راز لازم نیست سکوت کنی حتما بهم تذکر بده البته از این به بعد خودمونی و در گوشی تا کسی نفهمه ! از بابت اون چند بار گذشته هم ببخشید واقعا دیر شده بود و ایمیل ها فرستاده شده بود . بزرگواری عزیز .
* من هنوز این تجربه فحش دریافت کردن رو تجربه نکردم ( غیر از یه بار که استثنا بوده احتمالا ) دوستان مرتب از فحش دیگران مینالن خدائیش داره حسودیم میشه که کسی بهم فحش نمیده . اگه امکان داره چند تاشو بدون نام بفرستید برای همه بخونیم و بخندیم . آخه کسی که یه نموره منطق نداره حرفشو بزنه باید بهش خندید . البته یه نکته ای هم وجود داره به شرطی که طرف مقابل هم منطق پذیرش جوابو داشته باشه و اگه چند بار جواب دادی اثر نکرد خوب باید به شیوه های دیگه عمل کرد . ( مثلا بی خیال طرف بشیم )
* باز هم میلاد : اینجا کسی سخنگوی کسی نیست تا اگه یه سوال عمومی پرسیده بشه حتما ملزم به جواب دادنش باشیم . پس اگه یه سوالی رو چند بار پرسیدی و کسی جواب نداده خوب دلشون نمیخواسته یا چواب نداشتن یا علمشو نداشتن یا با شما هم عقیده بودن یا اصلا نخوندنش یا .... این دفعه سوال داشتی از خودم بپرس عزیز دل انگیز . اگه بلد بودم جواب میدم در غیر این صورت حتما میگم که نمیدونم . البته اصولا زیاد رو من حساب نکن چون سواد درست حسابی ندارم و از اون جائی که زبون منو متوجه نمیشید از کسی که بیشتر از همه قبولش داری سوال کن فکر کنم بهتر باشه وقتی اسم ببری و بگی منتظر جواب هستم حتما جواب میدن البته اگه یادشون نره مثلا من از شما پرسیدم به غیر از اون حالاتی که برای استفاده عمومی از انرژی هسته ای میشه متصور شد و من نام بردم و توضیح دادم که در حال حاضر امکان این چنین استفاده هائی مقدور نیست ، چه استفاده دیگه ای میشه کرد که شما مدعی عدم استفاده عمومی انرژی هسته ای در ایران شدی و به آمریکا ( پدر خوانده عزیز ملل جهان ) اجازه دادی که گوش ما رو ( که از انرژیمون استفاده سیاسی میکنیم ) بپیچونه . احتمالا یادت رفته یا اصلا نخوندیش پس حالا لطف کن جواب منو بده که چطور میشه بدون این که ما نیروگاه هسته ای داشته باشیم و در ضمن در مرحله غنی سازی اون هم در آزمایشگاه باشیم تازه استفاده عمومی هم بکنیم اگه جواب مناسبی داشته باشی مطمئنم احمدی نژاد و دانشمندان هسته ای استقبال خواهند کرد. امیدوارم پر روئی منو ببخشی و حتما ذکر میکنم اگه متوجه این جمله های من نشدی این دفعه کانالو عوض نکن بلکه من سعی میکنم این دفعه استثنائا به خاطر گل روی شما حرفامو به یه نفر دیگه بزنم و ایشون حرفای منو نقل قول کنن تا دیگه شرمنده شما نشم .
* نکته آخر در مورد پیش تولید سریالمه . تا حالا کتابای زیر رو بررسی کردم . اگه بچه ها دوست دارن مطالعه کنن تا از بحث عقب نمونن . چون هدف مچ گیری نیست از حالا کتابا رو معرفی میکنم تا یه پیش زمینه داشته باشید . باور کنید تنها هدف من اینه که بحثا به سوی منطق پیش بره تا ما برای حرفامون سند و مدرک بیاریم و همینجوری !!! کیلوئی نگیم از قبل ( با کسره ق و فتحه ب ) دولت نهم کشتار ملت در سیستان و بلوچستان و کرمان ( ما از سالها قبل یعنی از اول انقلاب این قاچاقچی ها و اشرار رو داشتیم ) ، بمب گذاری در جنوب ( این موضوع هم مال این اواخر نیست و سابقه دیرینه داره ، خوب منطق ندارن بمب میذارن و بعد ها هم دخالت انگلیس در این بمب گذاری ها توسط خبرگزاری ها اعلام شد ، محاکمه هم شدن . قبلا هم نمونشو زیاد داشتیم ،این بمب گذاری ها اصلا قابل دفاع نیست ، اما نسبت این ها به یه دولت خاص ..... ! خودتون پرش کنید لطفا من شرمندم قول دادم . از الان هم به خودم قول میدم حتی ..... هم نگذارم .) امیدوارم از این به بعد وقتی حرف مینیم متوجه باشیم که چی میگیم و متوجه باشیم که چماق کشی روی زنان و دختران یه فعل بسیار کلیه و دامنش کل جامعه رو میگیره اما نه مادر من نه خواهر من و نه تمام زنان فامیل من چماق نخوردن پس اگه اتهامی وارد میشه جزئی تر و با دلیل و مدرک باشه . البته احتمالا جواب حرف من چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است باشه اما توجه کنید که یه عده مثل من تو ناکجا آباد زندگی میکنن و عده ای هم خارج از کشور هستن پس بهتره که واسه همه واضحات ور توضیح بدید . راستی من هر بار سرچ میکنم sexy + girl + …. واسم مینویسه مشترک گرامی دسترسی به سایت مورد نظر مقدور نمیباشد نگو مال فیلترینگ مخابرات بوده خوب شد متوجه شدم ( شوخی کردم بابا چرا میزنی خوب یه اشتباهاتی هم شده البته )
* شرمنده اساسی که این همه وقتتونو گرفتم .

 

 

 komeil_fa84@yahoo.com

سيب سرخ بهشتي

هشتم محرم 1428


 

با کاروان

سبکشان می‌شمرد باز هم فرمانش بردند، دین و دنیای عمربن‌شعد را خرید و به فرماندهی سپاه برگزیدش، و او پذیرفت. عمربن‌سعد با چهار هزار سوار برای جنگ با امام از کوفه بیرون شد.
ابن‌سعد عرصه را بر حسین علیه‌السّلام تنگ کرد و آب را بر روی او و اصحابش بست، و آنان را گرفتار تشنگی کرد.
امام علیه‌السّلام برخاست و به قائمۀ شمشیرش تکیه داد، با صدای بلند ندا در داد و فرمود:
«شما را به خدا سوگند می‌دهم آیا مرا می‌شناسید؟»
گفتند: آری تو فرزند رسول‌اللّه و سبط اویی.
فرمود: «شما را به خدا آیا می‌دانید که مادرم فاطمه دختر محمّد است؟»
گفتند: آری.
فرمود: «شما را به خدا آیا می‌دانید که پدرم علیّ‌بن‌ابی‌طالب است؟»
گفتند: آری....
فرمود: «شما را به خدا آیا این عمامۀ رسول‌اللّه صلی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلم است که بر سر دارم؟»
گفتند: آری.
فرمود: «شما را به خدا آیا می‌دانید علی علیه‌السّلام اوّل انسان است که اسلام آورد، او که عملش از همه فراگیرتر و حلمش از همه برتر بوده و این که او ولّی هر مؤمن و مؤمنه می‌باشد؟
گفتند: خداوندا آری.
فرمود: «پس چرا رختن خونم را روا می‌دانید با آن که پدرم صلوات‌اللّه علیه در فردای قیامت مدافع حوض است، و مردم را آن‌چنان که شتر را از آب برانند از حوض براند، و لواء الحمد در روز قیامت به دست پدرم باشد»؟!
گفتند: همۀ اینها را می‌دانیم، و تو را رها نکنیم تا مرگ را با تشنگی بچشی.

لهوف

 

حکيم حکمت

... ما و هیچ یك از دینداران نمى‏گوئیم كه بااین اسم (حسین بن علی) هر كسى هر كارى مى‏كند خوب است ؛چه بسا علماى بزرگ ودانشمندان بسیارى از این كارها را ناروا دانسته و به نوبت خود ازآن جلوگیرى كردند. همه مى‏دانیم كه در بیست‏ و چند سال پیش از این عالم عامل بزرگوار مرحوم حاج شیخ عبدالكریم كه از بزرگترین روحانیون شیعه بود در قم شبیه‏خوانى را منع كرد و یكى از مجالس بزرگ را مبدل به روضه خوانى كرد و روحانیین و دانشمندان دیگر هم چیزهایى‏راكه بر خلاف دستور دینى بوده منع كرده و مى‏كنند.

کشف الاسرار  ،  ص141

 

در سايه سار حسيني

عزت هاي عاشورا
... يك نتيجه اين بود كه امام حسين عليه‏السّلام بتواند بر حكومت يزيد پيروز شود و قدرت را از چنگ كسانى كه با زور بر سر مردم مى‏كوبيدند و سرنوشت مردم را تباه مى‏كردند، خارج كند و كار را در مسير صحيح خود بيندازد. اگر اين كار صورت مى‏گرفت، البته باز مسير تاريخ عوض مى‏شد. يك وجه ديگر اين بود كه امام حسين نتواند به هر دليلى اين پيروزى سياسى و نظامى را به دست بياورد؛ آن وقت امام حسين در اين‏جا ديگر نه با زبان، بلكه با خون، با مظلوميت، با زبانى كه تاريخ تا ابد آن را فراموش نخواهد كرد، حرف خود را مثل يك جريان مداوم و غيرقابل انقطاع در تاريخ به جريان مى‏اندازد. و اين كار را امام حسين كرد...
... اين ديگر چيزى است كه هيچ قدرتى نمى‏تواند آن را از امام حسين بگيرد. قدرتِ رفتن به ميدان شهادت؛ دادن جان و دادن عزيزان؛ آن گذشت بزرگى كه از بس عظيم است، هر عظمتى كه دشمن داشته باشد در مقابلش، كوچك و محو مى‏شود و اين خورشيد درخشان، روزبه‏روز در دنياى اسلام به نورافشانىِ بيشترى مى‏پردازد و بشريت را احاطه مى‏كند. ...

 

اينک عاشورا

فداكارى و شهادت سردار كربلا
راوى مى‏گويد: تشنگى بر حسين(ع) سخت فشار مى‏آورد. آن حضرت بالاى شطّ فرات آمد، در حالى كه برادرش عبّاس هم در خدمتش بود. سپاهيان ابن‏سعد به جنبش درآمدند و راه را بر او بستند.
مردى از قبيله بنى‏دارم، تيرى به سوى او افكند كه در كام شريفش جان گرفت. حسين(ع) تير را بيرون آورد و دست خود را زير آن خون گرفت تا لبريز شد و آن را به زمين ريخت و فرمود: «خداوندا به و شكايت مى‏كنم از ستمهايى كه اين مردم با پسر پيغمبرت مى‏نمايند.» پس از آن لشكر بين عبّاس(ع) و حسين(ع) جدايى انداختند و دور عباس حلقه زدند و او را از هر طرف احاطه كردند تا او را شهيد نمودند. حسين(ع) در شهادت او سخت گريست. در همين مقام است كه شاعر مى‏گويد:
«سزاوارترين مردم براى گريستن آن كسى است كه حسين(ع) را از مصيبت خود، به گريه انداخت: برادر حسين و فرزند پدر او يعنى ابوالفضل به خون آغشته. آنكه با حسين(ع) مواسات و همراهى نمود و هيچ چيزى را از همراهى حسين باز نداشت. و در حال تشنگى به آب فرات رسيد، و چون حسين(ع) تشنه بود آب نياشاميد».

لهوف - سید ابن طاووس

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 بهمن / 28 ژانويه / 8 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
8 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
انگليسي ها عمان را برضد تماميت ايران تحريك كردند

سعيد بن احمد از عمان با سوء استفاده از خروج امير كبير از صحنه حكومتي ايران و به تحريك و پشتيباني انگليسي ها در ژانويه 1854 مدعي جزيره قشم و نواحي اطراف آن شد كه كاري از پيش نبرد. وي پسر و وليعهد سلطان وقت عمان بود.

 

ژنرال انگليسي كه به ايران لشكر كشيد براي ما تاريخ نوشت !!!!!

پشت جلد دو كتاب ژنرال سايكس تحت عنوان تاريخ ايران و تاريخ افغانستان

ژنرال انگليسي« پرسي سايكس » كه مامور سركوب كردن آلماني ها ي مقيم ايران و ايرانيان هوادار آلمان شده بود 27 ژانويه سال 1916 ( در آن سال مصادف 7 بهمن 1294 خورشيدي ) با چند واحد سرباز از هند وارد بندر عباس شد و از آنحا به كرمان رفت و مستقر شد . اين ژنرال انگليسي كه بعدا از دولت متبوع خود لقب « سر » گرفت همان است كه تاريخ ايران و تاريخ افغانستان را (بدون اين كه فارسي بداند و روش تحقيق در تاريخ و يا تاريخنگاري بداند) نوشته است!! كه تا قرن 19 اين دو كشور داراي تاريخ مشترك هستند.
     كتاب تاريخ افغانستان تاليف ژنرال سايكس تنها فايده اي را كه دارد اين است كه نشان داده است تا قرن نوزدهم، دو كشور تاريخ مشترك دارند و مي توان به آن استناد كرد و چون تاريخ ( نياكان ) ، فرهنگ و رسوم مشترك است ؛ پس اتباع ايران و افغانستان يك ملت با دو دولت هستند كه ترديد هم در آن وجود ندارد. طبق نظر« ماكس وبر» انديشمند آلماني و سايرين، يك و يا دو عامل از اين سه نمي تواند برهان مليت باشد و هر سه عامل بايد جمع باشند. «زبان» رايج به تنهايي شاخص مليت نيست. در برخي از نقاط جهان، زبان را فاتحان و مهاجمان تحميل كرده اند. براي مثال؛ زبان بسياري از كشورها مثلا غنا و جامائيكا و كوبك كانادا انگليسي است زيرا كه سالها تحت سلطه دولت انگلستان بودند ولي با انگليسي ها مليت واحدي را تشكيل نمي دهند. مي دانيم كه فاتحان فرانسوي قرنها اين زبان را به انگليسي ها تحميل كرده بودند و زبان انگليسي بعدا به نيروي ناسيوناليسم اين سرزمين احياء شد ولي بسياري از واژه هاي آن ريشه فرانسوي را حفظ كرده اند. پيش از انگليسي ها، ناسيوناليسم ايراني زبان فارسي را احياء كرد و ايران را از قلمرو زبان عربي خارج ساخت. همزمان با فتح انگلستان توسط فرانسويان، تركان سلجوقي هم زبان خود را در شمال غربي ايران ترويج دادند كه به صورت زبان خانگي (غير رسمي) باقي مانده است.
    انگلستان كه با روسيه ، ايران را ميان خود قسمت كرده بودند در منطقه نفوذ خود در ايران يك نيروي نطامي تحت عنوان « اس پي آر » تاسيس كرده بود كه افسران انگليسي بر آن فرماندهي داشتند و ژنرال پرسي سايکس مبتکر ايجاد اين نيرو بود.
     در دو سال نخست جنگ جهاني اول، ايرانيان كه از انگليسي ها به سبب مداخلاتشان در اوضاع ايران خشمگين بودند به تشويق آلماني ها و با كمك آنان در چند مورد به كنسولگري هاي انگلستان و سازمانهاي انگليسي حمله برده بودند و عده اي از ايشان را كشته بودند. همين خشم بود كه ايرانيان را بر آن داشت كه پس از بسته شدن كنسولگري هاي انگليسي به دستور دكتر مصدق ، آن همه شادي كنند كه كشور به حالت تعطيل در آمده بود و روزي كه پس از براندازي 28 مرداد قرار شد انگليسي ها باز گردند ، تظاهرات وسيع ضد دولتي آذر ماه 1332 را به وجود آوردند واز آن پس همه ساله به اين مناسبت در آذر ماه دست به اعتراض مي زنند كه اين قصه غم انگيز فراموش نشود.
    

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

08/11/58
انتخاب بني‌صدر به رئيس جمهوري

08/11/59
در طول مذاكرات هيئتهاي نمايندگي كشورهاي مسلمان نشين در طائف در يك جلسه خصوصي سعوديها براي مقابله با انقلاب اسلامي ايران و جلوگيري از نفوذ آثار به توصيه كيسينجر طرحي را پيشنهاد كردند كه اساس آن ايجاد اغتشاشي در نقاطي از ايران است كه بيشتر برادران اهل تسنن سكونت دارند.
حافظ اسد در سخنراني ديروز (8/11/59) در كنفرانس سران كشورهاي اسلامي بشدت به ايالات متحده امريكا و اسرائل، عراق و مصر حمله كرد و خواستار مبارزه عليه پايگاههاي نظامي امريكا شد و همچنين عراق را بخاطر شروع جنگ با ايران مورد سرزنش قرار داد.

 

 پيام آيت الله خميني درباره گفته‎هاي بختيار

[8 بهمن 1357] - آيت الله خميني درباره گفته‎هاي بختيارپيامي فرستادند و اعلام كردند: آنچه كه ذكر شده است كه شاپور بختيار در سمت نخست وزير من مي پذيرم ؛ دروغ است، بلكه تا استعفا نكند او را نمي‎پذيرم چون اورا قانوني نمي‎دانم. آيت الله خميني در بخش پاياني اين پيام افزودند كه من با بختيار تفاهمي نكردهام و آنچه كه سابق گفته است كه گفتگوي بين او ومن بوده دورغ محض است. ملت بايد موضع خود را حفظ كنند و مراقب توطئه ها باشند . ديگر حادثه مهم اين روز تحصن حدود چهل تن از روحانيون تهران براي اعتراض به جلوگيري از بازگشت آيت الله خميني به ايران بود. آنان در مسجد دانشگاه تهران تحصني نامحدود كردند. در ميان اين روحانيون متحصن بزرگاني چون دكتر بهشتي و آيت الله مطهري حضور داشتند؛ و بتدريج شمار روحانيون متحصن بيش از 400 نفر شدند.

 

 درگذشت استاد محمد فراهتي اديب و دانشمند گرانمايه

[8 بهمن 1358] - استاد محمد فراهتي اديب و دانشمند گرانمايه بعد از عمري خدمت به اسلام و تبعيين و ترويج قرآن كريم به رحمت حق پيوست . اين عارف وارسته در سال 1293 شمسي در خانواده اي روحاني به دنيا آمد و تحت توجهات ويژه جد بزرگوارش آيت الله حاج صدر العلماكاشاني پرورش يافت. استاد فراهتي در سالهاي سياه و خفقان و استبداد با ايماني خلع ناپذير و بي هيچ هراسي ارشاد و هدايت مردم نهاد . ايشان بيش از سي سال در مسجد آقا بزرگ كاشان جلسات قرآن تشكيل دادو شاگردان بسياري تربيت كرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
28 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

ساير ملل

شارلماني هارون الرشيد اروپا و فرضيه « ابرقدرت » رقيب

28 ژانويه سال 814 ميلادي شارلماني پادشاه فرانكها و امپراتور كاتوليكها ي اروپا در گذشت . بعضي مورخان اورا هارون الرشيد اروپا لقب داده اند . هر دو همزمان در شرق و غرب حكومت مي كردند. اين مورخان همين موضوع را مورد توجه قرار داده و پس از بررسي هاي ديگر، فرضيه اي به دست داده اند كه جهان براي مدتي طولاني يك ابر قدرت نخواهد داشت و ديري نخواهد نگذشت كه براي اين ابر قدرت رقيب و رقيبان به وجود خواهد امد.
    شارلماني كه يك فرانك آلماني بود پس از تامين وحدت فرانكهاي المان و فرانسه به توسعه متصرفات خود دست زد و از شمال اروپا ، ايتاليا تا قسمتهايي از اسپانيارا فتح كرد و چون يك كاتوليك متعصب بود پاپ اورا امپراتور كاتوليكهاي اروپا ( امپراتوري مقدس ) اعلام داشت . شارلماني در يك مورد ، پس از سركوب كردن ساكسون ها كه هنوز مسيحي نشده بودند به آنان يك روز مهلت داد؛ مسيحي شوند ، يا بميرند . چون درپايان مهلت چهار هزار و پانصد تن از آنان از مسيحي شدن خودداري كرده بودند همه را گردن زد.
    از كارهاي جالب شارلماني برنامه اصلاحات او است از جمله براي باسواد شدن مردم، از كليساها خواست كه در جوار خود مدرسه رايگان داير كنند و در پذيرفتن شاگردان، وضعيت خانوادگي و طبقه اجتماعي انان را در نظر نگيرند. شارلماني جمعا در 53 جنگ شركت كرد.

 

طلاق به سبك هنري هشتم

هنري هشتم

هنري هشتم پادشاه جنجالي انگلستان كه شش بار ازدواج كرد و دو تن از همسرانش را به جاي طلاق با گردن زدن اعدام كرد 28 ژانويه سال 1547 پس از 38 سلطنت در گذشت. تقويت و گسترش نيروي دريايي انگلستان ابتكار هنري هشتم است كه متوجه اوضاع زمان شده بود. وي ذخيره پولي كشورش را صرف ساختن كشتي توپدار كرد.
    همسر اول هنري ، كاترين آراگون بود كه هنري به نديمه او « آن بولين» كه زني باهوش و دانا بود دل بست و استدلال كرد به اين دليل مي خواهد با « آن » ازدواج كند كه فرزند آنان هوشمند خواهد شد و لذا ، اين ازدواج به خاطر وطن است ، نه بوالهوسي.

پاپ كلمنت ششم با طلاق كاترين و ازدواج مجدد هنري موافقت نكرد و هنري كه چنين ديد در سال 1534 در پارلماني انگلستان خود را رئيس كل كليساي اين كشور اعلام داشت و پاپ را از اين سمت در قلمرو انگلستان خلع كرد و نمايندگان بر اين تصميم صحه گذاردند و از همان زمان كليساي انگلستان از دستگاه پاپ جدا شده و داراي سر اسقف از آن خود ( كانتربوري ) گرديده است و طلاق و ازدواج مجدد آزاد گرديد.
     « آن » از هنري داراي دختري شد كه بعدا به نام اليزابت اول پادشاه انگلستان شد ، اما هنري پسر مي خواست و چون خوش نداشت كه ازدواج با آن همه سرو صدا را به طلاق منجر سازد ، به « آن » اتهام خيانت زد و دستور داد كه او را گردن بزنند و پس از او چهار بار ديگر ازدواج كرد كه يك همسر ديگرش را به اتهام مشابهي اعدام كرد . هنري جرات نكرد« آن كليو» همسر ديگرش را كه آلماني بود اعدام كند ، زيرا احتمال حمله نظامي آلمان مي رفت ، لذا او را پس از اندك مدتي طلاق گفت.
    هنري هشتم پس از اعلام خود به عنوان رئيس كليساي انگلستان «توماس مور» نويسنده و انديشمند انگليسي و مولف « يوتوپيا ( مدينه فاضله ) » را به خاطر اين كه حاضر نشده بود رياست او را بر كليسا برسميت بشناسد اعدام كرد. درآن زمان صفويه بر ايران حكومت داشتند كه شاه صفوي هم خود را رئيس مذهب هم مي دانست.
    همان روزي كه هنري هشتم در گذشت ، بزرگان انگلستان تاج پادشاهي اين كشور را بر سر پسر 9 ساله اش ( ادوارد ششم ) گذاشتند و در برابرش به عنوان پادشاه تازه زانو زدند!. رياست يك كودك بر يك كشور ، گرچه مسخره به نظر مي آيد ، اما تاريخ نشان داده است كه در يك كشور پارلماني همچون انگلستان چنين انتصابي به سود حكومت پارلماني تمام شده است ؛ زيرا در طول طفوليت شاه ، پارلمان همه امور را قبضه كرده و به تكامل دمكراسي ادامه داده و بعدا هم كه پادشاه بزرگ شده حاضر به از دست حكومت نشده است.

 

سالروز در گذشت پدر امپراتوري روسيه

پتر اول از دودمان رومانوف ها كه پس از انجام يك رشته اصلاحات در روسيه و اروپايي كردن آن جامعه ، خود را تزار ( امپراتور ) و روسيه را يك امپراتوري اعلام داشته ، شهر سن پترز بورگ را ساخته و پايتخت را به آنجا منتقل كرده بود و براي روسيه نيروي دريايي و ارتش ملي به وجود آورده بود در 28 ژانويه در 52 سالگي درگذشت . وي براي آشنا شدن با مدنيت اروپاي غربي و نيز صنايع كشتي سازي آن ، به صورت يك فرد عادي به آنجا رفته بود و مدتي را همانند يك كارگر ساده در كارگاههاي كشتي سازي غرب كار كرده بود . روسها او را پدر امپراتوري روسيه كه وي آن را به صورت فدراتيو در آورد مي دانند و همان احترامي را كه ايرانيان براي كوروش رعايت مي كنند براي پتر كه او را لقب كبير داده اند مرعي مي دارند. پتر براي توسعه قلمرو روسيه در غرب و شرق دست به جنگ زد و طرح رساندن قلمرو روسيه تا آبهاي اقيانوس هند را براي جانشينانش به ارث گذارد . وي با استفاده از جنگ داخلي ايرانيان (لشكركشي قندهاري ها به اصفهان ) به قلمرو ايران هم لشكرفرستاده بود.پايه گذار توسعه علمي و فني روسيه هم پتر اول بود.

 

تصرف پاريس و تامين وحدت آلمان

بيسمارك

پاريس در 28ژانويه سال 1871 به تصرف ارتش آلمان در آمد و به اين ترتيب سه جنگ اصطلاحا « محدود » بيسمارك به پايان رسيد و آلمان به صورت كشوري واحد در آمد و پادشاه پروس (برلن ) قيصر همه آلمان عنوان گرفت. با تامين و حدت آلمان كه به همت و طبق نقشه بيسمارك عملي شد اين كشور به صورت قدرت اول اروپا ( جهان آن روز ) در آمد كه نتيجه اش ، اندكي بعد آغاز « دوران صلح مسلح » در اروپا و اتحاديه بندي و جنگ جهاني اول بود.

 

انفجار شاتل چالنجر آمريكا و مرگ هفت فضانورد

سرنشينان مقتول چالنجر . كرستا مك آليف بانوي آموزگار ، رديف دوم  نفر دوم از سمت چپ

سرنشينان مقتول چالنجر . كرستا مك آليف بانوي آموزگار ، رديف دوم نفر دوم از سمت چپ

انفجار شاتل فضايي«چالنجر» آمريكا با هفت سر نشين از جمله يك خانم آموگار هنگام بلند شدن از زمين و مرگ همه سرنشينان آن كه مستقيما از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد 28 ژانويه سال 1986در آسمان پايگاه كيپ كاناورال در جنوب فلوريدا روي داد. انفجار چند ثانيه پس از جدا شدن موشك حامل شاتل از سكوي پرتاب و از انحراف موشك از مسير رخ داد.دوربين هاي شبكه هاي تلويزيوني هنوز لحظه پرتاب را دنبال مي كردند كه موشك از مسير تعيين شده اش منحرف شد.

 

«سومالي» كشوري بدون دولت پس از فرار زياد باره

28 ژانويه سال 1991 « زيادباره » رئيس جمهوري سومالي كه گرفتار شورش يك دسته از نظاميان و چند دستگي طوايف سومالي شده بود از اين كشورفرار كرد وآغاز دوران بي دولت شدن سومالي آغاز شد . زياد باره در طول حكومت خود به شوروي نزديك شده بود ، براي شوروي تسهيلات بندري در سومالي برقرار كرده بود و از اين كشور اسلحه فراوان دريافت داشته بود. نظر به موقع استراتژيك سومالي واقع در منطقه شاخ آفريقا ، غرب از اين اقدام او به خشم آمده بود و اورا ديكتاتور سومالي مي خواند . زياد باره پس از فرار، به دفاع از خود پرداخت و گفت حكومت كردن بر سومالي كه هنوز نظام قبيله اي را ترك نگفته جز با روشي كه او در پيش گرفته بود امكان پذير نيست . در اوايل دهه 1990 حوادثي كه بر واحدهاي اعزامي آمريكا به سومالي روي داد تا حدي بر اظهارات زياد باره صحه گذارد. منطقه سومالي قرباني موقع سوق الجيشي خويش است و قدرتهاي اروپايي به همين سبب بر سر آن مرافعه داشتند و آن را به چند قطعه تقسيم كردند.

برخي ديگر از رويدادهاي 28 ژانويه

  • 1099:   1099 : صليبيون دژ« حصن الاكراد» را در سوريه محاصره كردند.

  • 1613:   گاليله نپتون را كشف كرد.

  • 1932:   شانگهاي چين به تصرف ژاپني ها در آمد.

  • 1945:   خبرگزاري ها گزارش دادند كه روز گذشته ( 27 ژانويه ) نيروهاي شوروي در لهستان اردوگاه آشويتس را از چنگ نيروهاي آلمان خارج ساخته و پنج هزار زنداني آن را كه عمدتا يهوديان بودند و از گرسنگي شديد رنج مي بردند آزاد كردند.

  • 1946:   يك روز پس ازآغاز دور جديد نخست وزيري قوام السلطنه ، شوراي امنيت سازمان ملل رسيدگي به شكايت ايران از شوروي را شروع كرد كه ايران خواستار خروج فوري نيروهاي شوروي شده بود.

  • 1962:   دكتر شاپور بختيار و دوتن ديگر از مخالفان دولت وقت در تهران دستگير و زنداني شدند.

  • 1974:   درپي اعتراض به اين كه ماموران سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بر خلاف قانون تاسيس اين سازمان، در داخل آمريكا اقدام كرده است جرالد فورد رئيس جمهوري آمريكا دستور رسيدگي داد. حوزه فعاليت «سيا» كشورهاي خارجي و خارجيان مقيم آمريكا است ، نه اتباع آمريكايي كه تحقيق اطلاعاتي در باره آنان از وظايف اف بي آي است .«سيا» متهم شده بود كه در طول جنگ ويتنام در باره معترضين امريكايي اين جنگ دست به تحقيق زده بود.

  • 1978:   با قتل «چامورو» ناشر روزنامه لاپرنسا در نيكاراگوئه انقلاب اين كشور وارد مرحله شديد خود شد كه نتيجه اش فرار ساموزا بود.اين روزنامه بر ضد ساموزا مي نوشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    8 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     آخرين مذاكره بين مناديان سپاه ايمان، و سردمداران كفر انجام گرفت.

    [8 محرم 61] - آخرين مذاكره بين مناديان سپاه ايمان، و سردمداران كفر انجام گرفت. روز هشتم ماه محرم به دعوت امام حسين(ع) گفتگويي ميان ايشان و اِبنِ سَعْد ترتيب داده شد و ايشان فرمانده كافران را از عاقبت راهي كه در پيش گرفته بود آگاه و برحذر كردند. امام شهيدان در سخنان خويش به ابن سعد فرمودند: «واي بر تو اي ابن سعد، آيا از خدا كه عاقبت به ديدارش خواهي شتافت، نمي‏ترسي؟ آيا با من مي‏جنگي در حاليكه ميداني من كيستم؟ بيا و اين لشكر انبوه را واگذار و با من همراهي كن كه در اينصورت به خدا نزديكتر خواهي بود». اما سخنان امام در آن موجود پليد اثر نكرد و او كه در انديشه كسب قدرت و مقام بود در كفر و جهل خويش باقي ماند.

     

     تولد « ابو سهل كوهي» رياضيدان، و منجم برجسته ايراني

    [8 محرم 329] - «ابو سهل كوهي» رياضيدان، و منجم برجسته ايراني در طبرستان متولد شد. اما بيشتر ايام عمر خود را در مراكز علمي بغداد به مطالعه و تحقيق سپري كرد. كوهي بيش از سي سال به رصد ستارگان و ديگر امور رصدخانه‏اي پرداخت و نتايج تحقيقات جامع او مورد استفاده منجمان و دانشمندان بعد از او قرار گرفت.« صنعت اسطرلاب»؛ و« دواير قماسه» از تأليفات ابوسهل كوهي محسوب مي‏شوند.

     

    در گذشت «ابوبكر احمد بن كامل بن خلف بن شجره » معروف به ابن كامل عالم علوم قرآني، فقيه و قاضي اهل سامرا

    [8 محرم 350] - «ابوبكر احمد بن كامل بن خلف بن شجره » معروف به ابن كامل عالم علوم قرآني، فقيه و قاضي اهل سامرا درگذشت. ام در تاريخ و سرودن شعر تبحر بسيار داشت اما دانش و شهرت اصلي وي در علوم قرآني ذكر شده است. البته ابن كامل در تاريخ عرب جايگاه ويژه‏اي دارد و كتاب التاريخ وي گواه اين مطلب است. گفتني است كه ابن كامل راويِ تاريخ طبري از خود مؤلف است و دوستي ديرينه او با محمد بن جرير طبري در منابع ثبت شده است. مهمترين اثر به جا مانده از ابن كامل كه سالها منصب قضاوت كوفه را داشت« اخبار القـُضاةُ الشُّعَراء» نام دارد.

     

     درگذشت ملا علي زنجاني از علماي بزرگ قرن سيزدهم هجري قمري

    [8 محرم 1290] - ملا علي زنجاني از علماي بزرگ قرن سيزدهم هجري قمري درگذشت. زنجاني فقيهي اصولي و اديبي فرزانه بود. اين عالم وارسته مدتها در قزوين به تدريس و تأليف پرداخت و سپس فعاليتهاي علمي ـ ديني خود را در زنجان ادامه داد. از تأليفات زنجاني تفسير قرآن، جوامع الاصول، و معدنُ الاَسْرار را مي‏توان برشمرد. وي در مقبره سيد ابراهيم زنجان به خاك سپرده شده است.

     

     وفات حاج شيخ عبدُ النّبي نوري ازآيات و مراجع تهران درقرن اخير

    [8 محرم 1344] - حاج شيخ عبدُ النّبي نوري ازآيات و مراجع تهران درقرن اخيردارفاني را وداع گفت. او دانشمندي حكيم، فقيهي برجسته و مجتهدي عالي مقام بود. آيت الله نوري سالها درتهران به تدريس اشتغال داشت و جلسات تدريس ايشان همواره انبوهي ازمشتاقان اسلام و معارف اسلامي را پذيرا مي‏شد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    بهلول و ابوحنيفه

    در كتابها نقل شده كه بهلول روزى به مسجد آمد ديد ابوحنيفه دارد درس مى دهد، و در ميان صحبتهايش گفت : امام صادق (ع ) چيزهائى مى گويد كه من از كلام او تعجب مى كنم .
    1- مى گويد خداوند تبارك و تعالى موجود است ولى نه در دنيا و نه در آخرت ديده نمى شود و آيا مى شود چيزى موجود باشد و ديده نشود اين نيست جز تناقض زيرا كه موجود بودن . ديده نشدن تناقض دارد.
    2- مى گويد شيطان در آتش عذاب مى شود، با اينكه شيطان از آتش ‍ خلق شده ، پس چگونه چيزى عذاب مى شود با همان چيزى كه از آن آفريده شده .
    3- باز امام صادق مى گويد هر كارى كه بندگان خدا انجام مى دهند خودشان آن را انجام مى دهند خدا انجام نمى دهد، با اين كه آيات دلالت دارد كه خدا همه كارها را انجام مى دهد.
    بهلول هنگامى كه اين مطالب را از ابوحنيفه شنيد كلوخى برداشت و به مغز ابوحنيفه زد، در اين هنگام خون به ريش و صورت ابوحنيفه جارى شد ابوحنيفه به سرعت پيش خليفه رفت و از بهلول شكايت كرد، بهلول را حاضر كردند و از او علت اين عمل را جويا شدند، بهلول به خليفه گفت : او مى گويد كه حضرت امام جعفر صادق عليه السلام در سه مسئله اشتباه نموده .
    1- ابوحنيفه خيال مى كند هيچ كارى فاعلى ندارد جز خداى متعال ، بنابر اين زخم سر او كار خدا است و من تقصيرى ندارم .
    2- او مى گويد هر چيزى كه موجود است بايد ديده شود پس اين درد هم اكنون در سر او موجود است با اينكه احدى او را نمى بيند.
    3- او از خاك خلق شده و اين كلوخ هم از خاك است و او خيال مى كند جنس همجنس خود را عذاب نمى كند و هيچ جنسى به جنس خود شكنجه نمى شود پس چرا او از اين كلوخ اظهار درد و سوزش ‍ مى كند.
    خليفه وقتى كلام بهلول را شنيد به شگفت آمد و او را از دست ابوحنيفه آزاد نمود.
     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    اندامي به زيبايي يك رقصنده باله پيدا كنيد

    ماین حرکات ورزشی که الهام گرفته از تمرین های مشابه در باله
    هسـتـنــد، به شما کمک می کـنند تا از نوک انگشتان پا تا فرق
    سـرتـان را بــه تحرک وادارید. ( نیاز به وسیله های جانبی زیادی
    هم نیست)
    تـقریبا هر کسی که به اندام بلند، کشیده و لاغر بالرین ها نگاه
    می اندازد، به آنها حسادت می کند. آنها بدن خود را در وضعیت
    بسیـار زیبـایی قـرار مـی دهـنـد، حـرکات بـا طـــمانینه ای انجام
    می دهند و پاهای بسیار زیبا و خوش فرمی دارند.
    "دنیس آستین" می خواهد حرکاتی که مربوط به رقص باله است را به ما آموزش دهد. این حرکات بیشتر جهت تقویت عضلات نیم تنه پایینی بدن از جمله: جلو و پشت ران، و باسن می باشند. حرکات باید با قدرت و تمرکز بالا انجام شوند. با انجام این تمرینات به راحتی می توانید شکل و فرم پاهای خود، به ویژه ران ها را تغییر داده و از بروز سلولیت جلوگیری کنید. هدف دیگر این تمرینات تقویت داخلی و خارجی ماهیچه های ران و به طور کلی پاهای شما می باشد.
    حرکات ورزشی که مخصوص بالرین ها هستند به شما کمک می کنند تا ماهیچه های نیرومند، و انعطاف پذیرتری پیدا کنید و احساس خواهید کرد که بدن وزین تری دارید؛ البته این احساس هیچ گاه تنها با انجام دادن حرکات ورزشی در باشگاه در شما به وجود نخواهد آمد.
    "الیزابت هافپاپ" مربی باله در شهر نیویورک است و به عنوان یکی از اولین طراحان این نوع حرکات شناخته می شود؛ او معتقد است: شما با حرکات بسیار ساده و ظریف شروع می کنید که این حرکات به نوبه خود تمام عضلات را از یکدیگر جدا می سازند. به این دلیل که فشار زیادی در طول تمرین به بدن وارد نمی شود، مفاصل شما از معرض آسیب در امان خواهند بود. ( باید توجه داشت که او خودش پیش از مربی گری یک رقصنده باله حرفه ای بوده)
    تنها چیزی که نیاز دارید یک عدد صندلی بزرگ و محکم ( یا طاقچه ای که بتوانید دست خود را بر روی آن بگذارید) یک حوله، تشک و یا زمین فرش شده است. پیش از شروع تمرینات خود را گرم کنید. 100 مرتبه در جا بزنید و دست هایتان را تاب دهید. البته باید به این مطلب هم اشاره داشت که انجام این کار سه مرتبه در هفته، مفیدتر خواهد بود. یک موزیک کلاسیک هم بگذارید و آنوقت مانند یک رقصنده، آماده انجام تمرینات خواهید بود.

    خمیدگی ( Plie )
    برای فرم دادن به عضلات ساق و ران
    الف) یکی از دست های خود را بر روی لبه صندلی و یا طاقچه بگذارید، دست دیگر را به طور مستقیم به سمت بالا بیاورید، پاشنه پاها را به هم چسبانده به طوریکه انگشتان پا به سمت خارج باشند. پاشنه پا را به اندازه 4 سانتی متر از روی زمین بلند کنید، به طوریکه بر روی پنجه ها بایستید.
    ب) در این حرکت باید شکم تو، شانه ها به سمت پایین، و کمر راست باشد. زانوها را خم کنید و بدن خود را به اندازه 25 سانتی متر به سمت پایین بیاورید. یک شماره در این حالت بمانید و سپس به وضعیت اولیه بازگردید. در تمام طول تمرین باید بر روی پنجه هایتان ایستاده باشید. این حرکت را برای دو ست 10 تایی تکرار کنید.

    خمیدگی در حالت کاملا باز ( Wide Pile )
    برای استحکام بخشیدن به ماهیچه های ران و ساق پا الف) برای حفظ تعادل با یکی از دست های خود صندلی و یـا طـاقـــچه را نگه دارید، دست دیگر را به طور مستقیم به سمت سقف بلند کنید. پاهای خود را به اندازه 40 سانتی مــتر از یکدیگر باز کنید. طرز قرار گرفتن کف پا درست مانند تمـریـن قبل است. عضلات شکم را منقبض کرده، شانه ها را بـه سـمـت پـایـیـن رها کنید. لگن خود را به سمت پایین هـدایـت کرده و زانو ها را رفته رفته خم کنید. پاشنه پاها را تـا آنـجا که مـی توانـیـد از روی زمـین بلند کنید (مانند آنچه در تصویر نمایش داده شده است)

    ب) همچنان که لگن خود را جمع کرده اید، عضلات باسن خود را منقبض کرده و ران و زانو را به سمت عقب فشار دهید. (این حرکت بسیار ظریف است) یک شماره در این وضعیت باقی بمانید و سپس بدن خود را آزاد کنید. مجددا حرکت را تکرار کنید، در تمام طول تمرین بر روی پنجه پاها بایستید و زانو ها را خم نگه داشته باشید. این حرکت را برای دو ست 20 تایی تکرار کنید.   
     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    آشنايي با اتحاديه اروپايي
     

    اتحاديه اروپایی شامل گروهی از کشورهاست که دولت هایشان با یکدیگر همکاری دارند. این اتحاديه چیزی شبیه به کلوپ یا باشگاه است، که برای عضو شدن در آن باید پیروی از قوانین آن را بپذیرید و در عوض مزایایی نیز برای شما خواهد داشت. هر کشور باید برای عضو شدن پول بپردازد. این امر معمولاً از طریق پرداخت مالیات صورت میگیرد. اتحاديه اروپایی این پول را در راه تغییر و ارتقاء شیوه زندگی مردم و تجارت در اروپا مصرف می کند. کشورها به این دلیل عضو این انجمن می شوند که فکر می کنند تغییراتی که این اتحاديه در کشورها ایجاد میکند، به نفع آنهاست.

    توسعه اتحاديه اروپایی
    در روز شنبه اول ماه مه سال 2004، اتحاديه اروپایی از 15 کشور به 25 کشور عضو ارتقاء یافت.
    این بزرگترین توسعه این اتحاديه از آغاز پیدایش آن به حساب می آید.
    اخبار و داستان های زیادی درمورد اینکه آیا این توسعه به نفع انگلستان بوده یا خیر در این کشور گسترده شد. برخی مردم نگران بودند که شاید کارگران کشورهای جدید برای گرفتن شغل هایی با درآمد بیشتر به انگلستان هجوم بیاورند.

    چگونگی رشد و توسعه اتحاديه اروپایی
    1957: کار خود را با 6 کشور عضو آغاز کرد.
    1973: به 9 کشور توسعه یافت؛ این مصادف با پیوستن انگلستان به این اتحاديه بود.
    1981: یونان هم به این اتحاديه ملحق شد و شمار کشورهای عضو به 10 رسید.
    1986: اسپانیا و پرتقال نیز به این اتحاديه پیوستند و تعداد اعضا به 12 رسید.
    1995: سه کشور دیگر نیز به این اتحاديه ملحق شدند و شمار کشورها به 15 رسید.
    2004: 10 کشور جدید به اتحاديه ملحق شدند. اکثر این کشورها از اروپای شرقی بودند. و در این زمان تعداد کشورهای عضو به 25 رسید. صحبت هایی از پیوستن ترکیه نیز به این اتحاديه به گوش می رسد.
    2007: دو کشور دیگر نیز به اتحاديه اروپایی پیوستند و شمار کشورها به 27 می رسد.

    طریقه عضو شدن
    کشورها باید مسائل خاصی را به اثبات برسانند:
    1. باید نشان دهند که با مردمان خود منصفانه و با عدالت رفتار می کنند، به حقوق بشر احترام می گذارند و به آنها اجازه رای دادن در انتخابات را می دهند.
    2. باید نشان دهند که اقتصادشان به درستی اداره می شود. این به آن معناست که دولت نسبت به میزان پولی که خرج می کند آگاه است و چندان در امور تجاری مردم دخالت نمی کند.
    3. کشورها باید تغییراتی را در قوانین خود ایجاد کنند تا با قوانین اتحاديه اروپایی مغایرت نداشته باشد.

    چرا قوانین در حال تغییرند؟
    اکثریت بر این عقیده اند که حال که اتحاديه اروپایی از 15 عضو به 25 عضو توسعه پیدا کرده است، دیگر نمی تواند تصمیمات را به همان روش های قدیمی اتخاذ کند. این به آن معناست که اتحاديه اروپایی باید یکسری قوانین جدید برای خود داشته باشد یا تصمیمات کمتری بگیرد.

    وظیفه اتحاديه اروپایی چیست؟
    یکی از مهمترین کارهایی که اتحاديه اروپایی انجام می دهد این است که کشورهای اروپایی را به همدیگر نزدیکتر کند. این اتحاديه تجارت و خرید و فروش کشورهای اروپایی را با یکدیگر آسانتر می کند. این امر با تغییر قوانینی که تجارت را کنترل میکند، امکانپذیر می شود. همچنین شر نظارت و کنترل رفت و آمد مردم به طور آزاد در کل این اتحاديه را کم می کند.

    5 هدف اصلی اتحاديه اروپایی
    1. توسعه اقتصادی و اجتماعی: کمک به مردم برای کسب درآمد بیشتر و برخورد عادلانه تر با آنها
    2. گفتگو در مورد مسائل اتحاديه اروپایی در صحنه جهانی: حرف های اروپا بیش از پیش به گوش سایر کشورهای جهان خواهد رسید.
    3. معرفی تابعیت اروپایی: هر فردی از کشورهای عضو شهروند اتحاديه اروپایی به حساب می آید و چهار حق اصلی به او داده می شود.
    4. توسعه اروپا به عنوان سرزمین آزادی، امنیت و عدالت: باعث می شود اروپایی ها در امنیت بیشتری بدون ترس و واهمه از جنگ زندگی کنند.
    5. ایجاد و حفظ قانون مخصوص اتحاديه اروپایی: ایجاد قوانینی که از حقوق مردم در کشورهای عضو دفاع کند.

    حقوق اتحاديه اروپایی برای مردم
    هر فردی از کشورهای عضو شهروند اتحاديه اروپایی به حساب می آید و این حقوق به او داده می شود.
    حق رفت و آمد آزادانه بین کشورهای عضو اتحاديه اروپایی و زندگی در کشور دلخواه.
    حق رای دادن و قرار گرفتن در دولت محلی و انتخابات پارلمان اروپایی در کشور محل اقامت.
    اگر فرد خارج از مرزهای اتحاديه اروپایی مسافرت می کند، و کشور فرد در آن محل سفارت نداشته باشد، می تواند به سفارت هر کشور دیگر عضو اتحاديه اروپایی مراجعه کند.
    ارائه دعوی در هر یک از دادگاه های اروپایی درصورت عادلانه رفتار نکردن اتحاديه اروپایی.
    چگونگی اداره اتحاديه اروپایی

    اتحاديه اروپایی چند قسمت اصلی دارد:
    پارلمان اروپایی: در این قسمت قوانین وضع می شوند و میزان پول مورد نیاز اتحاديه اروپایی تصمیم گیری می شود. همچنین وظیفه کنترل و بازرسی به عدالت رفتار کردن سایر قسمت های اتحاديه اروپایی با این قسمت است. اعضاء پارلمان اروپایی هر پنج سال یکبار انتخاب می شوند. افراد بالای 18 سال در هر کشور عضو این اتحاديه می توانند در رای گیری شرکت کنند.
    شورای اتحاديه اروپایی: در این قسمت تصمیم گیری های مهم اتحاديه اروپایی گرفته می شود. این قسمت تقریباً مثل شورای مدرسه است، اما به جای افراد از هر پایه، افرادی از هر کشور در آن فعالیت می کنند.
    کمیسیون اروپایی: این قسمت کارهای روزمره اتحاديه اروپایی را انجام می دهد. کارهایی مثل کنترل اجرای صحیح قوانین وضع شده توسط پارلمان اروپایی.
    ریاست: هر شش ماه یکبار، هر یک از کشورهای عضو عهده دار ریاست اتحاديه اروپایی می شوند. با 25 کشور عضو، به هر کشور هر 12 سال و نیم یکبار نوبت ریاست می رسد.

    اعضای اتحاديه اروپایی
    اتحاديه اروپایی به طور کلی 25 عضو دارد که در زیر نام این کشورها با سال پیوستن آنها به اتحاديه ذکر گردیده است.
    بلژیک 1957
    فرانسه 1957
    هلند 1957
    آلمان 1957
    ایتالیا 1957
    لوکزامبورگ 1957
    دانمارک 1973
    ایرلند 1973
    انگلستان 1973
    یونان 1981
    پرتقال 1986
    اسپانیا 1986
    اتریش 1995
    فنلاند 1995
    سوئد 1995
    مجارستان 2004
    لهستان 2004
    جمهوری چک 2004
    جمهوری اسلواک 2004
    اسلوونی 2004
    استونی 2004
    لتونی 2004
    لیتوانی 2004
    مالت 2004
    قبرس 2004
    کشورهایی که در حال عضو شدن هستند:
    بلغارستان 2007
    رومانی 2007
    این 25 کشور عضو اتحاديه اروپایی دارای 500 میلیون شهروند هستند.
     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    کربلا دانشگاهی برای تمام اعصار

    عاشورا يك امتحان بزرگ بود كه در زمان و مكان خود، بي نظير بود و حقيقت و جوهرة انسان هاي مختلفي را برملا نمود. عاشورا به نوعي «يوم الفصل» هم بود؛ زيرا حد فاصلي بين دو دسته از آدم ها شد؛ يك عده فرسنگ ها به جلو رفتند و از سكوت تا ملكوت اوج گرفتند و عده اي نيز سير قهقرايي طي نموده و با اين حماسة عظيم، مصداق تعبير قرآن كريم شدند كه مي فرمايد:
    «اولئك كالانعام بل هم اضل».
    عاشورا وقتي لب به سخن مي گشايد و محفل عاشقانة آن تعداد اندك را به تفسير مي نشيند، آنها را متصلان به حقيقت توصيف مي نمايد؛ زيرا مقدمة يافتن حقيقت، واقع بيني و حقيقت جويي است؛ تا واقع جو نباشي، حقيقتي را درنخواهي يافت. اگر امام آنها را با حقايق آشنا كرد، چون زمينة حقيقت جويي و واقع بيني را در آنها يافت.
    «هر گاه انسان هاي واقع بين و حقيقت طلب ـ هر چند اندك باشند ـ به حد نصاب برسند، آن روز مي شود از حقايق سخن گفت».
    بسياري افراد، بهشتيان روي زمينند؛ زيرا نه اهل لغوند و نه گناه. قرآن دربارة ويژگي هاي بهشت مي فرمايد: «لايسمعون فيها لغواً ولا تأثيما». انسان بهشت گونه نيز اهل لغو و گناه نيست و يك بهشت متحرك است؛ او ديگر قيدها را شكسته است.
    حقيقت آدمي در كربلاي براي عده اي اين گونه بود؛ زيرا در آن جا، مسيرهاي سلوك را يك شبه طي كردند و از تن، جان، مال و دنياي فاني گذشتند و دنيا را به سان يك طريق نگريستن، نگاه كردند؛ نه چشم انداز.
    امام علي عليه السلام دربارة اين نوع نگاه به دنيا مي فرمايد: «هر گاه كسي «با دنيا» نگاه كند، بينايش مي كند؛ اما اگر كسي «به دنيا» نگاه كند، كورش مي سازد».

    حسين عليه السلام، معلم تمام انسان ها
    وقتي حقيقت آدمي و آرمان اصيل او ـ كه خليفه اللهي است ـ ظهور مي كند، يك الگوي تمام عيار براي كساني مي شود كه بخواهند مسير آرمان سازي را طي كنند و نقش «كتاب باز» را ايفا مي كند؛ خواه آن انسان مسلمان باشد يا غير مسلمان و اين اعجاب بزرگ را در قضيه كربلا به خوبي شاهد هستيم.
    امام حسين عليه السلام اين درس بزرگ را در قالب يك حماسة عظيم به انسان ها ياد داد. اگر بگوييم كربلا يك دانشگاه بزرگ است، شايد باز در حق كربلا و حماسة حسين عليه السلام، ظلم كرده باشيم؛ بلكه بايد بگوييم كه كربلا، دانشگاهي بزرگ براي همة اعصار بود و واقعيت انسان بودن انسان را در جنبه هاي مختلف ظلم ستيزي، آزادي طلبي و شكستن يوغ هاي غير الهي و زميني آموزش داد. اين حقيقت عظيم انساني به حدي است كه در نگاه مستشرقان، بعد از قرآن و مراسم عظيم حج، پايه و اساس قدرت مسلمانان محسوب مي شود. «وينستون» از مستشرقان غربي مي‌نويسد:
    «مادامي كه مسلمانان قراني داشته باشند كه تلاوت شود (فراموش نگردد) و كعبه‌اي كه مراسم آن با انسجام و همدلي صورت گيرد و حسيني كه ياد شود، هيچ كس قدرت تسلط و سيطره را بر آنان نخواهد داشت».
    فردي مثل مهاتما گاندي در منشور انقلابي خويش، بعد از اين كه با نظرية معروف «مبارزه منفي» خويش، استعمار انگليس را در هندوستان زمين گير كرد و اقتصاد آن گرگ پير را به مخاطره انداخت، اعلام كرد: «اي ملت هند! من هيچ گونه الگو و روشي از هيچ كس در دنيا براي شكست استعمار پير برنگزيدم؛ مگر از حسين شيعه».
    به طور كلي، تاثير قيام امام حسين عليه السلام بر جامعة اسلامي را مي توان از سه بعد مورد بررسي قرار داد:
    1ـ بعد مصونيت؛ تعظيم و تكريم واقعة طف و جانبازي اباعبدالله و ياران وفادارش، مصونيت سياسي، فرهنگي و اجتماعي مسلمانان را تضمين كرد و همتاي تلاوت قرآن و مراسم حج تفسير شده است. (وينستون)؛ البته حديث ثقلين از حضرت محمد صلي الله عليه و آله، در اين خصوص گوياترين است؛ زيرا تمسك به كتاب خدا (قرآن) و توسل به عترت پيامبر كه امام حسين عليه السلام نيز از آن شجرة طيبه است، مصونيت مسلمانان را از هر خطر به همراه دارد و شايد يكي از علل ذليل شدن بعضي ممالك اسلامي در قبال توطئه ها، كينه ها و فتنه ها، عدم رويكرد درست به قرآن و دوري از اهل بيت عليهم السلام و اكتفا به مراسم صوري حج بوده است.
    2ـ بعد موجوديت و احساس حضور؛ ملتي كه پايگاه واقعي خود را طلب كند و در پي كسب جايگاه شايسته و بايسته خويش باشد، تمسك به آرمان اباعبدالله عليه السلام مشعل راه و پرچم مبارزه و اعلام موجوديت اوست (بولس سلامه).
    3ـ بعد مشروعيت؛ گاهي نيز ايده گرفتن از انگيزة ظلم ستيزي و حق طلبي قيام مولا اباعبدالله عليه السلام، عامل مشروعيت بخشي به قيام ها و مبارزات حق طلبانه است؛ زيرا مولا اين راه را به ملل تحت سلطه نشان داد؛ چنان كه آزادي هند از چنگال استعمار انگلستان، مرهون قيام امام حسين عليه السلام دانسته شد (گاندي).

    ظهور حقايق در كربلا
    1ـ حقيقت همراه
    انسان ها به تعبير روان شناسي، به صورت فردي و تك تك يا منحصر به فرد هستند و هر كدام داراي، ويژگي هاي فردي متمايز و گاهي مشترك دارند؛ اما عين هم نيستند.
    از اين رو، بعضي حقيقت ها همراه حقيقت مطلب، همساز مي شوند كه به آنها حقيقت همراه مي گوييم؛
    افرادي كه محض رسيدن ندا، همراه منادي مي شوند، مانند همراهاني كه از مكه تا بزرگ ترين قربان گاه تاريخ، يعني تا كربلاي حسين عليه السلام، همراه امام، مثل يك رود زلال جاري شدند. امام حسين عليه السلام، ياران خود را در شب عاشورا فرا خواند و فرمود:
    اگر در اين سرزمين بمانيد و نرويد، فردا پيش از غروب آفتاب، حتي يك نفر از شما زنده نخواهد ماند. حضرت حتي خبر قطعي شهادت آنان را صريحاً اعلام كرد؛ اما روحية آنها نه تنها ضعيف نشد و به دل خود ترس راه ندادند، بلكه غرق شعف و شادي گشته، گفتند: عجب! فردا روز پايان فراق و آغاز اوج گرفتن و رسيدن به وصل است.
    حبيب بن مظاهر گفت: اي كاش اين پردة شب بدرد و تمام شود؛ زيرا فاصلة ما با معبود، يك شمشير است و اي كاش اين شمشير فرود آيد و ما را به عشق ازل متصل كند! امام به حبيب بن مظاهر فرمود: فردا كشته خواهي شد؛ اگر مايل هستي، برو! او پاسخ داد: بعد از كشته شدن شما، زنده ماندن ما نه قيمت دارد و نه سود و سپس گفت: اي پسر رسول خدا صلي الله عليه و آله! اگر تو را رها كنيم و برويم، بايد روز قيامت، پاسخ هر بر هم زدن پلك چشم خود را در محضر خدا و رسول خدا بدهيم و گويا ديگر عبادت ما عبادت نيست و نماز و روزة ما نماز و روزه نيست و …
    از حقايق همراه مي توان از حضرت زينب عليهاسلام، ام كلثوم، حضرت رباب، امام سجاد عليه السلام، فرزندان زينب، فرزندان اباعبدالله، حضرت اباالفضل و برادرانش، عبدالله، عثمان و جعفر و … نام برد كه سخنان هر كدام از آنها تا ابديت تاريخ و ظهور قائم آل محمد عجل الله حقيقتي است بر گونه اساطير و مشعلي است مستدام تا فراخناي تحليل ها.

    2ـ حقيقت منتظر
    حقيقت ديگري كه در كربلا خود را نشان داد، حقيقت منتظر و مترصد بود؛ افرادي كه در اطراف و اكناف منتظر امام بودند؛ نه بيعت شكناني كه عهد و پيمان خود را در اندك زماني زير پا گذارند. حقايق منتظر، در مسيرهاي مختلف، از مكه تا كربلا به امام پيوستند و به كربلا آمدند.
    اينان آغاز راه را مي شناختند و همراه را ارج مي نهادند و در پي اتصال بودند. نمونة آنها نافع بن هلال است. او از اشراف كوفه، قراي قرآن و راوي حديث بود؛ سرداري بزرگ كه در ركاب حضرت امام علي عليه السلام، در جنگ هاي صفين، جمل و نهروان جانبازي ها كرد. امام عليه السلام شب عاشورا از خيمه بيرون آمد تا صحرا و تپه هاي اطراف را بررسي كند؛ نافع بن هلال هم از خيمه بيرون آمده بود و حضرت را همراهي مي كرد. سيدالشهداء عليه السلام از او سؤال كرد؛ چرا همراه من مي آيي؟ پاسخ داد: اي پسر رسول خدا صلي الله عليه و آله! ديدم شما به طرف سپاه دشمن مي رويد؛ بر جان شما بيمناك شدم؛ از اين رو، آمدم. امام فرمود: اطراف اين صحرا را بررسي مي كردم و تا ببينم فردا دشمن از كجا حمله خواهد كرد.
    سپس امام به او فرمود: در تاريكي شب، از اين مسير (راهي كه ميان دو كوه بود) برو و خودت را نجات بده!
    نافع گفت: خود را بر قدم هاي حضرت افكندم و عرض كردم: اي پسر رسول خدا صلي الله عليه و آله! مادرم در عزايم بگريد؛ اگر چنين كنم و تو را رها نمايم؛ پروردگار جهان بر من منت نهاد كه در جوار شما به شهادت برسم.

    3ـ حقيقت تشنه
    بعضي از افراد حقايقي تشنه اند؛ اما در آغاز داراي هدف روشني نيستند و بايد آگاه شوند و سپس سيراب گردند تا به يقين برسند. گاه يك پيام، يك حركت يا يك تذكر در شرايطي مناسب، آنها را با هدف و آرمان، همسو و همساز مي گرداند. تجلي اين ويژگي در كربلا، در خصوص افرادي چون حر و زهير بن القين روي داد. به زعم تاريخ، زهير حتي با منازل مسير حركت امام حسين عليه السلام، از مكه تا كربلا، فاصله اي از جهت طي طريق و اطراق نداشت؛ اما در آغاز از امام فاصله مي گرفت و از ديدار با وي ابا مي نمود و آن گاه كه مقدمات اتصال او با امام توسط همسرش فراهم شد و امام به سوي او آمد و دقايقي با او صحبت كرد، تحولي عجيب و شگرف در روحية او روي داد؛ مانند دريايي به تلاطم افتاد و از فداكارترين ياران حقيقت طلب در واقعة بزرگ تاريخ، يعني عاشورا شد.

    4ـ حقيقت منتقم
    اين نوع حقيقت، شامل افرادي است كه بنا به عللي از حضور در متن واقعه معذور بودند؛ اما بعد از رويداد عاشورا، به عنوان يك نيروي معارض يا قدرت پنهان ظاهر شدند. بسياري از اين افراد، در زمان واقعه يا بحبوحة انقلاب، امكان حضور نداشتند؛ اما اشتياق حضور را در دل داشتند و بعد از واقعه، مثل آتشفشاني خاموش، دوباره فعال شدند؛ نمونة آن، قيام هاي بعد از سال 61 هجري، مثل قيام مختار ثقفي، زيدبن علي (قيام زيديه)، شهداي فخ و … است.

    5ـ حقيقت پيرو، عاشق و مريد
    اين نوع حقيقت يا واقعيت نهادينة انساني، شامل افرادي است كه سال ها بعد از يك جريان يا واقعة تاريخي زاده مي شوند؛ اما از لابلاي نقل ها و تاريخ، حقيقت را مي‌شناسند و به آن ارادت مي ورزند.
    آنان اين عشق را دروني كرده، همواره با شجاعت از آن ياد مي كنند و به صورت پيرو و عاشق باقي مي مانند.
    عشق آتشين به آن حقيقت ديرين، همة وجوه زندگي، حتي اخلاق و رفتار آنها را همجنس و همسو با آن حقيقت مي كند؛ به طوري كه آنان تشبه و تمثل به آن را جست و جو مي كنند؛ مانند بسياري از مريدان اباعبدالله عليه السلام در زمان ائمة بعد و يا شيعيان معاصر و مخلص امام حسين عليه السلام كه هم در پيروي شاخص هستند و هم در عشق، پايدار و هم مريد جاوداني راه مولا به شمار مي روند.

    6ـ حقيقت كور
    اين حقيقت، شامل آن دسته از افرادي است كه چراغ را مي بينند؛ اما تاريكي را بر مي گزينند؛ راه را مي بينند؛ ولي بي راهه را مي پيمايند و جالب اين كه اين حقيقت و تبلور آن در هيئت انساني، هم در زمان واقعه، هم در اوج رويداد و هم پس از آن و حتي قرن ها بعد از آن، همواره كور و سطحي و نارسا باقي مي ماند. اغلب مردم كوفه و شام، در سال 61 هجري، اين گونه بودند.
    نكته اي كه در خصوص كوفيان قابل ذكر است، اين كه آنان داراي فرهنگ ثابت و ارادة پايداري نبودند و از جهات منفي، يعني عهدشكني و بي وفايي شهره بودند. مردم اين شهر، در مقاطع مختلف، مواضع متفاوتي داشته اند؛ گاهي موضع آنها در دفاع از اهل بيت عليم السلام بوده، با شجاعت بي نظيري، جانب اهل بيت عليهم السلام را تقويت كرده اند؛ چنان چه پايداري آنها باعث شكست ناكثين در جنگ جمل گرديد؛ اما در جنگ صفين و يا در زمان امام حسين عليه السلام، در مقابل معاويه كوتاه آمدند و در قضية كربلا كاملاً عهدشكنانه عمل كردند و جالب اين كه حضور آنان در كنار حقيقت منتقم، مثل مختار، نيز موضع ديگري از آنها را به نمايش مي گذارد.
    حقيقت كور، گاهي به هدف مي زند و گاهي نيز پا بر كف خود مي گذارد و با انگشت خويش، ديدگان خود را از حدقه خارج مي كند. در واقعة كربلا، تابلويي بسيار شيوا و گويا از حقيقت كور معاصران سال 61 هجري به نمايش گذاشته شد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان