Text Link Ads

 

 

 

722

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 722 :: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ماجراي ژنو


سلام!
امروز مي خوام به موضوعي بپردازم که شايد کمي قديمي به نظر برسه اما چون تا حالا در روزانه بهش پرداخته نشده و موضوع مهمي هم هست لذا با چند روز تاخير امروز مي خوام در موردش بنويسم.
اوايل ارديبهشت ماه در اون روزهايي که روزانه چند روزي منتشر نمي شد، خبري منتشر شد مبني بر اينکه: تيم اعزامي ايران به مسابقات ابتکارات و اختراعات ژنو با کسب 20 مدال طلا ! 12 مدال نقره ! يک مدال برنز و 4 جايزه ويژه‌ پرافتخارترين تيم جهان معرفي شد! در اين نمايشگاه تيم دانشگاه آزاد قزوين با كسب 6 نشان طلا، يك نقره و 3 جايزه ويژه به عنوان برترين تيم جهان شناخته شد!
با همه احترامي که به شرکت کنندگان در اين نمايشگاه قائل هستم اما بايد عرض کنم اين افراد يا واقعا مطلع و آگاه نيستند و يا خودشان را به کوچه علي چپ زده اند. بدتر از اين بايد بگم براي اون شرکتي متاسف هستم که بخاطر چند ميليون تومان پول، ملت را خر فرض کرده و هر طوري که دلشون مي خواد سواري مي گيرند، مخصوصا از بعضي مسئولين! (از همه عزيزان بخاطر اينکه چنين لفظي را بکار بردم پوزش مي طلبم، اما خداييش اصطلاح بهتري پيدا نکردم!)
ابتداي اين ماجرا برميگرده به سال 83، که من خودم در جشنواره جوان خوارزمي شرکت کرده بودم و در مرحله کشوري حضور داشتم، در اون سال يک شرکت تجاري با چند نفر از جوانان شر کت کننده در جشنواره جوان خوارزمي صحبت کرد و 5 نفري که دلشون اومده بود هر کدوم 5 ميليون تومان به اين شرکت تجاري بدهند، به ژنو رفتند و در اين نمايشگاه تجاري شرکت کردند. اينکه گفته ميشه «مسابقات ابتکارات و اختراعات» يک دروغ محض است. معمولا در نمايشگاههاي علمي حداقل يک دانشگاه معتبر از برگزار کنندگان و يا جزو حمايت کنندگان نمايشگاه قرار دارد، اما در اين نمايشگاه تجاري ژنو شما نمي تونيد نام يک دانشگاه حتي نيمه معتبر را پيدا کنيد! در هر صورت در اون سال اين 5 نفر رفتند و هر کدوم با چند مدال برگشتند. جالب اينکه طرحي که در جشنواره خوارزمي حتي نتونسته بود به مرحله کشوري راه پيدا کنه،  و رتبه استاني را کسب کرده بود، در مسابقات ژنو مدال طلا گرفت! و بعدا هم به دروغ برترين اختراع جهان در اون سال نام گرفت!
البته در اون زمان سايت  معتبر «بازتاب» گزارشات مفصلي از  دروغ بودن اين عناوين و آبکي بودن چنين نمايشگاهايي نوشته که در  آرشيو اين سايت موجود است.
سال بعد از آن در اثر موج سواري رسانه اي و حضور دو آقازاده در راس اين شرکت که شرايط حضور در نمايشگاه ژنو را فراهم مي آوردند، متاسفانه  تعداد بيشتري در اين نمايشگاه تجاري شرکت کردند و هر ساله به تعداد اين شرکت کنندگان افزوده ميشه تا اينکه امسال تيم ايراني توانسته 59 مدال که همشون يا طلاو يا نقره هستند بدست بياره! انگار ديگه توي اين دنيا مخترع و مبتکر به جز ايرانيهايي که در اين مسابقات شرکت کرده اند وجود نداره!
البته در اين ميان نبايد ساده لوح بودن و جهل برخي از مسئولين بعضا رده بالا را هم ناديده گرفت که اگر اين مسئولين واقعا سواد علمي و آگاهي و بينش درست و حسابي داشتند، هيچ وقت چند شياد سودجو به اين راحتي سرشان شيره نمي ماليدند!
بدتر از همه اينکه شنيدم امسال مسئولين احمق چند دانشگاه از پول بيت المال براي هر نفر حدود پنج، شش ميليون به اين شرکت داده اند تا دانشجويانشان را در اين نمايشگاه شرکت دهد!
گفتني ها در اين مورد بسيار هست و مجال کم. لذا لينک اخبار و گزارشات مربوط به اين موضوع را از سايت بازتاب  استخراج کرده ام که در زير قرار مي دهم.

کلام آخر اينکه:

  1. مشکل ما اينه که معمولا هر چيزي که مي شنويم را زود باور مي کنيم! اگر بهتون و بهمون برنخوره بايد بگم نسبتا ساده لوده و خوش باور هستيم!
  2. براي اون مسئولاني متاسف هستم که سعي دارند کم کاريها و عمکلرد ضعيف خود را با اينجور آمارهاي دروغين ماستماليزاسون کنند.
  3. دلم براي نخبگان واقعي که در اين مملکت تلف مي شوند خيلي مي سوزه!

 

دانلود مجلات و کتب خارجي


SIGNAL Magazine 
ماه مي

جديدترين شماره از ماهنامه
 SIGNAL Magazine

تاریخ انتشار: مي 2007
تعداد صفحات مجله: 126
حجم فایل: 9 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (721) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ماجراي ژنو
  • جديدترين شماره از ماهنامه:  SIGNAL Magazine
  • مرکز تقويم موسسه ژئوفيزيک
  • آموزش ده نوع گره
  •  اقدام انقلابي احمدي نژاد درباره بيمه
  • معرفي و دانلود فيلم : کنکور
  • The Invincible Iron Man
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای Alico به نام Kalbimin Resimleri
  • آهنگ زيباي به يادت باصداي محمد اصفهاني
  • Advanced Uninstaller Pro 8.1 يکي از برترين نرم افزارهاي حذف کننده ابزارهاي کاربردي نصب شده بر روي سيستم !
  • Tornado Mania
  • چگونه عطر و ادکلن خود را انتخاب کنید
  • سیبی از درخت وسوسه
  • تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير
  • هر چی پول داری خرج کن
  • فاجعه بزرگ برای تهران!
  • آخوند انگلیسی شاخ و دم ندارد!
  • پاسخی برای همهء ادعاها! پس چرا لال مانده ايد؟‌
  • وبلاگستان نظامیان جهان
  • رقص گرگ‌ها
  • بلوتوث موزی
  • ماجرای هدیه خون یک یهودی به یک عرب
  • نكاتي در مورد مشاوره هاي زناشويي
  • ۲۰ترفند از Media Player
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

مرکز تقويم موسسه ژئوفيزيک
تقويم رسمي كشور براي سال 1386، اوقات شرعي تهران درسال 1386 و ...
آموزش ده نوع گره
در اینجا ده نوع گره خیلی مفید با عکس و نیز به صورت شماتیک آموزش داده شده است
خانم ها بخوانند : کفش های پاشنه بلند
شماتیکی از محل هایی از پا و بدن که در اثر این کفش ها اسیب می بینند. بعنوان مثال با تغییر حالت طبیعی زانو فشار وارد شده به داخل زانو منتقل میشه که باعث ارتروز میشه مطالعات نشون داده که در این حالت فشار تا 26 درصد افزایش پیدا میکند

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 اقدام انقلابي احمدي نژاد درباره بيمه

رئيس جمهور به وزير اقتصاد دستور داد هر چه سريع تر اعضاي هيئت مديره و مديرعامل بيمه ايران را عزل كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد در نامه اي به دانش جعفري با اشاره به سپري شدن حدود دو سال از زمان ارائه گزارش ديوان محاسبات درباره تخلفات گسترده مالي، واگذاري نمايندگي ها به اقوام و منصوبان، تباني در پرداخت هاي غير قانوني و عدم وصول مطالبات دولت، بي تفاوتي وزارت اقتصاد و عدم پيگيري اين گزارش را تعجب برانگيز خواند و دستور داد: بايد به فوريت كليه اعضاي هيئت مديره و مديرعامل از سمت خود بركنار و افراد صالح، امين و دلسوز جايگزين شوند.
رئيس جمهور همچنين خواستار بازپس گيري حقوق مردم و اصلاح ساختار بيمه ايران شد و از دانش جعفري خواست نتيجه اقدامات را به شخص وي و مردم گزارش دهد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کنکور

Sınav

Photo of Sublime,

کارگردان: عمر فاروک سوراک. فیلمنامه: ائیت گورآلپ. موسیقی: اوزان چولاک اوغلو. مدیر فیلمبرداری: ولی کوزولو. تدوین: چاغری تورکان. طراح صحنه: ایپک سوراک. بازیگران: گوون کیراچ[رافت ٦٩]، آیدا آکسل[گولر]، بتول آلگانتای[هانده]، زافر آلگوز[کمیسر متین]، یاغمور آتاجان[سینان]، اوکان بای اولگن[لونت لمی]، نژات بیره جیک[عدنان]، توبا بویوک اوستون[زینب]، کادیر چوپدمیر[راحمی گنیش]، ولکان دمیراوک[اولوچ]، آلتان ارککلی[سدات]، ایسماعیل حاجی اوغلو[مرت]، حمیرا[استاد فاطمه]، رویا ئونال[گامزه]، جانر ئوزیورتلو[کاآن]، علی سورمه لی[سلجوک]، کاآن یلماز[توران]، ژان کلو وندام[چارلز]. ١٢٠ دقیقه. محصول ٢٠٠٦ ترکیه.
مرت، سینان، گامزه، کاآن و اولوچ پنج دوست دبیرستانی از خانواده هایی متعلق به طبقات اجتماعی مختلف دغدغه مشترکی دارند: موفقیت در کنکور و راه یافتن به دانشگاه. هر کدام از این دانش آموزان دلایل متفاوتی برای به دست آوردن پیروزی در کنکور دارد، اما هدف مشترک شان باعث می شود تا خیلی زود به دنبال یافتن راه هایی برای عبور از این سد محکم جستجو کنند. امتحانات پیش دانشگاهی با کشف رابطه جنسی میان رافت مدیر دبیرستان و یکی از دبیران زن و استفاده از این موضوع برای دستیابی به نمره قبولی با موفقیت به پایان می رسد. اما مشکل اصلی دست یافتن به سوال های کنکور است که به شدت تحت مراقبت قرار دارد. بعد از حضور یکی از دانش آموزان سابق دبیرستان به نام لونت لمی- که در گذشته به دلیل تقلب های مبتکرانه اش معروف بوده و اینک از ثروتمندان خیّر به شمار می رود- این پنج نفر به فکر استفاده از تجربه های او برای سرقت سوالات کنکور می افتند. اما لونت آنها را از این کار منع کرده و خطرات آن را گوشزد می کند. ولی پنج دوست چاره ای جز سرق سوال ها نمی بینند و از ناچار دست به دامن یک انگلیسی به نام چارلز عضو سرویس مخفی ملکه انگلستان می شوند که مدیون اولوچ است. چارلز می پذیرد و به ترکیه می رود. اما بعد از سرقت موفقیت آمیز سوال ها نتایج غافلگیر کننده ای در انتظار پنج یار دبیرستانی است....

چرا باید دید؟
بله، تعجب نکنید. خود ژان کلود وندام است که در فیلمی ترکی ظاهر شده و قرار هم نیست اولین بازیگر بین المللی باشد که در محصولی از سینمای ترکیه بازی کرده است. همین چند سال قبل بود که دیوید همینگز[بازیگر فیلم آگراندیسمان] به همراه پسرش در فیلم رمانتیک سینان چتین بازی کرد یا سال گذشته چارلز وینکلر فیلم شبکه ٢.٠ را در استانبول و با حضو ر انبوهی از بازیگران ترک فیلمبرداری کرد. سینمای ترکیه سال هاست در پی دستیابی به بازارهای جهانی است و یکی از روش های تضمینی موفقیت را استفاده از بازیگران بین المللی و تولیدات مشترک می داند. کنکور آخرین حلقه این زنجیر است که توسط یکی از کارگردان های تازه کار اما مشهور ترکیه ساخته شده است.
عمر فاروک سوراک فیلمبردار و کلیپ ساز برجسته ای است که در اولین تجربه فیلمسازی اش توانست با همکاری یلماز اردوغان پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ترکیه را به نام ویزون تله در سال ٢٠٠١ بسازد. سه سال بعد با گورا، دومین فیلم خود که این بار به تنهایی آن را کارگردانی کرد، توانست رکورد فروش ویزون تله را بشکند. گورا هجویه ترکی فیلم های علمی تخیلی هالیوودی بود که در خارج از ترکیه نیز نمایشی موفق داشت. اما کنکور صد در صد کارکردی داخلی خواهد داشت. دلیل آن انتقاد اجتماعی آشکار فیلم نسبت به سیستم آموزش ترکیه و نقش سرنوشت ساز کنکور در زندگی جوان هاست. به همین خاطر کنکور فیلمی دوپاره به نظر می رسد. چون نیمه اول آن تا قبل از ظهور وندام با نمایش تلاش های پنج جوان حالتی کمیک و سرخوشانه دارد که در نیمه دوم تکرار نمی شود. حتی پایان غم انگیز فیلم که جنیه اخلاق گرایانه اثر را تشدید کرده و آن را آزار دهنده می نمایاند.
کنکور پر از بازیگران مشهور سینمای ترکیه است که اغلب نقش هایی کوتاه را بازی کرده اند. برخی از این اسامی –مانند حمیرا، همسر سابق عمر کاوور و آوازخوان برجسته-نشانه های یک دوره به شمار می روند یا همچون اوکان بای اولگن چهره روز و خبرسازی هستند. کنکور که با تبلیغات فراوان و در زنجیره عظیمی از سینماها در ترکیه اکران شد. ظاهراً قصه فیلم توجه وندام را نیز جلب کرده بود، چون بر خلاف تصور پذیرفت تا بدون پیش پرداخت سر صحنه حاضر شود[ البته کل قسمت های مربوط به وی در سه روز فیلمبرداری شد].
کنکور برای سینمای عامه پسند ترکیه حکم تایتانیک را دارد که از دادن پیام اخلاقی خود نیز چشم پوشی نمی کند: متقلب به جایی نمی رسد!
ولی- اگر دوست داشته باشید- برای دریافت این پیام حتماً باید فیلم را ببیند. قول می دهم این قرص تلخ را با لایه های شیرین خنده و فراموشی که در اطراف آن تعبیه شده، خیلی راحت قورت بدهید!
ژانر: کمدی، درام.


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/24666706/GG.Possessed.Sinav.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/24666895/GG.Possessed.Sinav.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/24666941/GG.Possessed.Sinav.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/24669429/GG.Possessed.Sinav.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/24668588/GG.Possessed.Sinav.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/24668584/GG.Possessed.Sinav.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/24668462/GG.Possessed.Sinav.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/24667362/GG.Possessed.Sinav.part8.rar 

رمز فايل: GG


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

The Invincible Iron Man

کارتون زيباي مرد آهني شکست ناپذير محصول سال 2007

MPAA:Rated PG-13 for action violence and some sensuality.
Runtime:83 min / 83 min (approx)
Country:USA
Language:English / English
Color:Color / Color (NTSC Color)
Aspect Ratio:1.78 : 1 more
Sound Mix:Dolby Digital / Dolby (Dolby 5.1)
Certification:USA:PG-13 (DVD) / USA:PG-13 / Singapore:PG
Company:Marvel Studios

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/27965253/Ironman.part1.rar
http://rapidshare.com/files/27946364/Ironman.part2.rar
http://rapidshare.com/files/27947814/Ironman.part3.rar
http://rapidshare.com/files/27949361/Ironman.part4.rar
http://rapidshare.com/files/27950779/Ironman.part5.rar
http://rapidshare.com/files/27952243/Ironman.part6.rar
http://rapidshare.com/files/27944546/Ironman.part7.rar

  لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ترکي

Kalbimin Resimleri
باصداي Alico

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای Alico به نام Kalbimin Resimleri

128 MP3 :

Ozur Diliyorum

Ben Sevdim Mi Vazgecmem

Sabahlar Olmasin

Mektup

24 Saat

Anliyorum

Yalnizim

Askim Gucune Ynanmiyorum

Yanarim

Masum Olan Sensin


64 wma :

Ozur Diliyorum

Ben Sevdim Mi Vazgecmem

Sabahlar Olmasin

Mektup

24 Saat

Anliyorum

Yalnizim

Askim Gucune Ynanmiyorum

Yanarim

Masum Olan Sensin

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي به يادت
باصداي محمد اصفهاني

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Advanced Uninstaller Pro 8.1
يکي از برترين نرم افزارهاي حذف کننده ابزارهاي کاربردي نصب شده بر روي سيستم !

 

یکی از نرم افزارهای رایج پاکسازی سیستم، ابزارهای حذف کننده برنامه کاربردی نصب شده بر روی سیستم یا Uninstaller ها هستند که در سیستم عامل ویندوز نیز به عنوان یک ابزار کمکی و بسیار مفید در تمامی نسخه های ویندوز در میان ابزارهای بخش کنترلی سیستم عامل یا Control Panel به عنوان بخش Add/Remove Programs وجود داشته اند . ولی مطمئنا این ابزار کمکی ویندوز مانند بسیاری ابزارهای دیگر نمی توان بهترین این حرفه باشد و ابزارهای تخصصی دیگری نیز برای این امر توسط شرکت های مختلف کوچک و بزرگ نرم افزاری ساخته شده اند که با در برگیری بعد وسیعتری از نرم افزارهای کاربردی نصب شده و جزئیات مرتبط با آنها و دادن امکانات مختلف کار کاربر را در امر پاکسازی بسیار ساده تر و بهتر پیش می برد .

یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند و قدیمی این امر نرم افزاری از شرکت Innovative Solutions با نام Advanced Uninstaller PRO است که تا کنون 8 نسخه کامل و ده ها نسخه فرعی از این نرم افزار منتشر شده و همواره یکی از برترین ها و کاربر پسندترین نرم افزار از دیدگاه همگان به خصوص منتقدان نرم افزاری بوده است .

از جمله قابلیت های مطرح نرم افزار پاکسازی تمامی رد پاها و عناصر مرتبط با هر نرم افزار نصب شده است چرا که بسیاری از نرم افزار های این چنینی و حتی نرم افزار Uninstaller ویندوز در بسیاری از اوقات پس از پاکسازی فایلها و پوشه های بسیاری را از نرم افزار در سیستم باقی می گذارد، باقی ماندن کلید های رجیستری مرتبط با نرم افزار در رجیستری ویندوز نیز از مشکلات رایج نرم افزارهای مشابه است که Advanced Uninstaller PRO این نقیصه ها را به طور کامل رفع می نماید .

دیگر توانایی های نرم افزار Advanced Uninstaller PRO 8.1 :

- حذف آسان نرم افزار های کاربردی حتی با یک Drag&Drop ساده آیکون و Shortcut نرم افزار به محیط این برنامه .

- مجهز به Startup Manager قدرتمند درونی که علاوه بر دادن اطلاعات کامل در مورد تمامی فایل های موجود در بخش شروع خودکار سیستم، قابلیت ویرایش آنها را نیز برایتان فراهم می کند .

- قابلیت پاکسازی رد پاهای به جا مانده از کارکردن در محیط ویندوز و اینترنت !

- قابلیت پاکسازی رجیستری سیستم توسط ابزار Registry Cleaner مفید داخلی نرم افزار که با چند کلیک ساده امکان از بین بردن تمامی کلید های زاید و مزاحم این بخش حیاتی سیستم عامل را برایتان مهیا می کند .

- سازگاری کامل با نسخه های مختلف ویندوز XP و ویندوز ویستا مایکروسافت !

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 16 مگابايت مي باشد. كرك برنامه در لینک دانلود گنجانده شده است)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد




 

دنیای موبایل

Tornado Mania

عجب ایده های جالبی پیدا میشن!!!!!!!!!!!!
تا حالا فکر کردید که اگر جای گردباد بودید چیکار میکردید؟
کجاها رو خراب میکردید؟
این بازی که براتون گذاشتم دقیقا شما باید یک گردباد رو هدایت کنید تا اون چیزهای که توی شهر میگه مثل خونه ها و درختها رو خراب کنید
کنترل کردنش واقعا در نوع خودش جالبه و به همین راحتیها هم نیست چون شما توی بازی دشمن هم دارید که میخوان شمارو متوقف کنن تا بیشتر خرابی به بار نیارید

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


سلام الله ما کر اللیالی

سلام الله ما کر اللیالی
علی وادی الاراک و من علیها
دعاگوی غریبان جهانم
به هر منزل که رو آرد خدا را
منال ای دل که در زنجیر زلفش
ز خطت صد جمال دیگر افزود
تو می​باید که باشی ورنه سهل است
بر آن نقاش قدرت آفرین باد
فحبک راحتی فی کل حین
سویدای دل من تا قیامت
کجا یابم وصال چون تو شاهی
خدا داند که حافظ را غرض چیست

 

و جاوبت المثانی و المثالی
و دار باللوی فوق الرمال
و ادعو بالتواتر و التوالی
نگه دارش به لطف لایزالی
همه جمعیت است آشفته حالی
که عمرت باد صد سال جلالی
زیان مایه جاهی و مالی
که گرد مه کشد خط هلالی
و ذکرک مونسی فی کل حال
مباد از شوق و سودای تو خالی
من بدنام رند لاابالی
و علم الله حسبی من سوالی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

19 ارديبهشت
با دقت متوجه رفاه و رشد دیگران باش. قدرتشان را احساس کن.
لیون نکسن

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ.
عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است.
(تحف العقول، ص448)  

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

پدر دختر از خواستگار پرسید : (( شما خیال می کنید با ماهی ده هزار تومان بتوانید با دخترم زندگی کنید ؟))
جوان جواب داد : (( بله همین مبلغ که شما لطف می فرمایید برای مخارج ما کافی است .))

مردی با زنــی قصد ازدواج کــرد . نام او را پرسید ؟ زن گفت : نام من (( حمـا ر )) است !! مرد گفــت : این نام را عــوض کـــــن ، حمـــار به معنـــی خـــر اســت !!
زن اسم خـــود را عــوض کــرد ه و گذاشـــت (( قــا طر )) !!
مرد گفـــت : نام تـــو از اول بهتـــر شـــده ، ولـــی هنــــوز از طـــو یــلــه خــا رج نشــــد ه ای !!!!

-(( دختری برای تو پیدا کرده ام که نمی دانی چقدر خوب است ! هم قشنگ است هم املاک زیادی دارد .))
-((ممکن است صورتش را ببینم ؟ ))
-(( بله بیا این عکس اوست ))
-(( احمق صورت خودش را نمی خواهم . صورت املاکش را می خواهم .))

حــا کمـــی د ستـــور داد مجـــر مــی را کــه بـه حضــورش آورده بــو د ند ، هزار تا قاذوق ( میخ چوبی ) اعمــا ل کننــد ، وقتـــی مامورین یقــه ی او را گــر فتنـــد و برای اجرای حکم آورد ند ، گفــت : جناب حاکــم عــر ضــی دارم ، حاکــم گفــت : بگــو !
مجــرم گفـت : قربـان یـا شمــاره بلــد نیستــی ، یــا تــا بـــه حــال قا ذوق نخـورده ای!

ادامه دارد ...

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

چگونه عطر و ادکلن خود را انتخاب کنید

بسیاری از ما صبح ها قبل ازرفتن به محل کار، یا عصرها قبل از شرکت در یک میهمانی و قرار ملاقات از یک ادوکلن یا عطر استفاده می کنیم. شما چه فاکتوری را برای انتخاب و خرید عطر یا ادوکلن در نظر می گیرید؟ آیا از روش تست بویایی در مغازه استفاده می کنید؟
اگر شما عطر یا ادوکلن دلخواه تان را با روش استشمام در مغازه، از بین تعداد بسیار زیاد محصولات معطر انتخاب کردید، شاید تعجب کنید اگر بدانید که ادوکلن ها و عطرها در حقیقت سه رایحه متمایز دارند.
اولین رایحه بوی تندی می باشد که تازگی و گیرایی زیادی داشته و به محض استعمال عطر از آن متصاعد می شود. در واقع این رایحه اولین احساس شما از آن عطر یا ادوکلن را به دنبال دارد.
پس از چند لحظه وقتی بوی اولیه كم شد، بوی اصلی حاصل می شود. شما ممکنست این بو را به واسطه استعمال عطر متوجه نشوید، اما در عرض ۱۰ دقیقه تا یک ساعت بعد از استعمال، از تندی اولیه بوی عطر کاسته شده و بوی اصلی بر جای می ماند.
خرید ادوکلن نشاط آور است، اما با وجود فراوانی محصولات موجود، ممکن است تجربه طاقت فرسایی به شمار آید.
مدتی طولانی پس از استعمال عطر یا ادوكلن، بویی برجای می ماند که به آن "base note" می گویند. این بو، سومین رایحه عطر یا ادوكلن است كه تند و پایدار بوده و معمولاً بیشتر و عمیق تر از رایحه اولیه می باشد.
بنابراین وقتی در آینده برای خرید عطر و ادوکلن می روید، ابتدا عطر مورد دلخواهتان را انتخاب کرده و بعد آن را روی تکه ای ورق یا کارت اسپری کنید، سپس کارت را با خود به خانه بیاورید. وقتی بوی اولیه عطر كم شد، شما بوی ملایم تری را که مربوط به رایحه اصلی عطر یا ادوکلن است استشمام خواهید کرد. همین امر به شما کمک می کند تا خرید هوشمندانه ای انجام دهید.
خرید ادوکلن نشاط آور است، اما با وجود فراوانی محصولات موجود، ممکن است تجربه طاقت فرسایی به شمار آید. خرید اولین و بهترین بویی که شما را تحت تاثیر قرارمی دهد ایده بدی نیست، اگر بخواهید فقط خودتان آن را استشمام کنید، اما در نهایت دیگران هم آن بو را استشمام خواهند کرد. بنابراین خریدن عطر یا ادوکلنی که بر پایه رایحه اصلی آن باشد به شما کمک می کند تا بفهمید سایر افراد چه احساسی از این بو دارند.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

کاووس؛ شاه آرزوهاست.
وی نماد فزون طلبی و رویاهای دور پرواز انسانی است.
او آمیزۀ رویا و قدرت است.
دو خوی آشتی ناپذیر: عاشقان رویا می بینند
و کین جویان قدرت می طلبند.

آرزوها و رویاهایی که می تواند انسانی را به سوی خودکامگی و قدرت طلبی بکشاند و تباهش سازد. کی یعنی شاه و کاوس یعنی آرزو. وی سه آرزوی بزرگ دارد:

او آرزوی گرفتن جهان دارد و به مازندران می تازد. سرزمینی که کسی را یارای پیروزی بر آن نیست.

او آرزوی پرواز به آسمان ها دارد و نخستین انسانی است که به آسمان می تازد و پرواز می کند.

او آرزوی سودابه دارد. شیفته و شوریدۀ سودابه است.

کاووس نماد شورش و طغیان آدمی است که از مرز بلند پروازی تا بیش خواهی و خودکامگی میتازد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنعام آيات: 165 محل نزول: مکه

ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ مِّنَ الضَّأْنِ اثْنَيْنِ وَمِنَ الْمَعْزِ اثْنَيْنِ قُلْ آلذَّكَرَيْنِ حَرَّمَ أَمِ الأُنثَيَيْنِ أَمَّا اشْتَمَلَتْ عَلَيْهِ أَرْحَامُ الأُنثَيَيْنِ نَبِّؤُونِي بِعِلْمٍ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 143 وَمِنَ الإِبْلِ اثْنَيْنِ وَمِنَ الْبَقَرِ اثْنَيْنِ قُلْ آلذَّكَرَيْنِ حَرَّمَ أَمِ الأُنثَيَيْنِ أَمَّا اشْتَمَلَتْ عَلَيْهِ أَرْحَامُ الأُنثَيَيْنِ أَمْ كُنتُمْ شُهَدَاء إِذْ وَصَّاكُمُ اللّهُ بِهَـذَا فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللّهِ كَذِبًا لِيُضِلَّ النَّاسَ بِغَيْرِ عِلْمٍ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 144 قُل لاَّ أَجِدُ فِي مَا أُوْحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّمًا عَلَى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلاَّ أَن يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَمًا مَّسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 145 وَعَلَى الَّذِينَ هَادُواْ حَرَّمْنَا كُلَّ ذِي ظُفُرٍ وَمِنَ الْبَقَرِ وَالْغَنَمِ حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ شُحُومَهُمَا إِلاَّ مَا حَمَلَتْ ظُهُورُهُمَا أَوِ الْحَوَايَا أَوْ مَا اخْتَلَطَ بِعَظْمٍ ذَلِكَ جَزَيْنَاهُم بِبَغْيِهِمْ وِإِنَّا لَصَادِقُونَ 146

 

ترجمه فارسي مکارم

هشت جفت از چهارپايان (براى شما) آفريد; از ميش دو جفت، و از بز دو جفت; بگو: «آيا خداوند نرهاى آنها را حرام كرده، يا ماده‏ها را؟ يا آنچه شكم ماده‏ها در برگرفته؟ اگر راست مى‏گوييد (و بر تحريم اينها دليلى داريد)، به من خبر دهيد!» «143» و از شتر يك جفت، و از گاو هم يك جفت (براى شما آفريد); بگو: «كداميك از اينها را خدا حرام كرده است؟ نرها يا ماده‏ها را؟ يا آنچه را شكم ماده‏ها دربرگرفته؟ يا هنگامى كه خدا شما را به اين موضوع توصيه كرد، شما گواه (بر اين تحريم) بوديد؟! پس چه كسى ستمكارتر است از آن كس كه بر خدا دروغ مى‏بندد ، تا مردم را از روى جهل گمراه سازد؟! خداوند هيچ گاه ستمگران را هدايت نمى‏كند» «144» بگو: «در آنچه بر من وحى شده، هيچ غذاى حرامى نمى‏يابم; بجز اينكه مردار باشد، يا خونى كه (از بدن حيوان) بيرون ريخته، يا گوشت خوك -كه اينها همه پليدند- يا حيوانى كه به گناه، هنگام سر بريدن، نام غير خدا ( نام بتها) بر آن برده شده است» اما كسى كه مضطر (به خوردن اين محرمات) شود، بى آنكه خواهان لذت باشد و يا زياده روى كند (گناهى بر او نيست); زيرا پروردگارت، آمرزنده مهربان است «145» و بر يهوديان، هر حيوان ناخن‏دار ( حيواناتى كه سم يكپارچه دارند) را حرام كرديم; و از گاو و گوسفند، پيه و چربيشان را بر آنان تحريم نموديم; مگر چربيهايى كه بر پشت آنها قرار دارد، و يا در دو طرف پهلوها، و يا آنها كه با استخوان آميخته است; اين را بخاطر ستمى كه مى‏كردند به آنها كيفر داديم; و ما راست مى‏گوييم «146»  

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shadow_1352@yahoo.com

خدايا من اگر بد کنم، تو را بنده هاي خوب فراوان است...!
اما اگرتو مدارا نکني مرا خداي ديگر کجاست؟؟
یاعلی - رزا

 

 

masoud4422000@yahoo.co.uk

با سلام خدمت شما و تمامی خوانندگان این روزنامه
مدتی است که یک مسئله ذهن منو سخت به خودش مشغول کرده و اون هم سهمیه بندی بنزین و کارت هوشمند می باشد
من خودم از طرفداران آزاد سازی نرخ بنزین هستم و از این که بعلت ارزونی بیش از حدبنزین مصرفش بیش از حد شده ناراحتم. اما مسئولینی که بدنبال این کار هستند و طرح کارت هوشمند رو اجرائی کردند آیا به مشکلات اون و راه حل های ساده ای که وجود داره فکر کردند.از جعل این کارت ها که بگذریم اگر کسی کارت خود رو گم کند و یا اگر دستگاه های کارت خوان در حین کار خراب شوند ما مردم هستیم که با هزار و یک مشکل گرفتار می شویم.اما راه حل ساده اون چنین است فرض کنیم قرار است بنزین کارتی بشود لیتری 100 تومان و بنزین آزاد هم 400 تومان و قرار باشد به هر خودرو در ماه 90 لیتر بنزین بدهند.با فرضیات فوق آیا بهتر نبود دولت مبلغ 27000 تومان مابه تفاوت را نقدا به حساب بانکی صاحب ماشین ریخته و همه مردم در پمپ هاب بنزین بصورت آزاد و لیتری 400 تومان سوخت گیری می کردند.با این کار اولا هزینه سرسام آور طرح کارت هوشمند و حاشیه های آن لازم نبود دوما مسائل بازار سیاه و خرید و فروش بنزین و فساد های مالی احتمالی بوجود نمی آمد و مردم نیز با خیال آسوده و با یک نرخ سوخت مورد نیاز را تهیه می کردند و چون قیمت آن گران بود قاچاق بنزین نیز پیش نمی آمد.تنها هزینه مردم افتتاح یک حساب بانکی به نام صاحب ماشین بود
اصلا نمی دانم محل این بحث اینجا هست یا نه اگر صلاح دانستید منتشر کنید.با تشکر مسعود

 

 

nadja_mirghasemi@yahoo.se

از دلنوشته ها

Ba name dost va salami dobare!
Sorodye zir ro taghdim mikonam be shomayi ke tadavom
bakhshidane rahe adamiyat ro sarlohye zendegi darid...

"Bazande"
vaghti ke range sabz
dar cheshmhaye man
Birang mishavad.

Vaghti ke name "mard"
bar lohye zaman
"namard" mishavad

vaghti ke asheqhi
dar qhalbe kochakam
por dard mishavad

Vaghti safire "sobh"
dar ebtedaye rah
"shabgard" mishavad

bonyade "adami"
mikhoshgad az atash
bar bad miravad

bichare "adami"
ba name zendegi
"bazande" mishavad

97/08/26 kalmar - Sweeden
Sarboland bashid Nadia

 

 

mamani_1385@yahoo.com

سیبی از درخت وسوسه

نامت چه بود؟ آدم
فرزندِ ؟ من را نیست نه مادری و نه پدری بنویس اول یتیم عالم خلقت
محل تولد؟ بهشت پاک
اینک محل سکونت؟ زمین خاک
آن چیست بر گُرده نهادی؟امانت است.
قدت؟ روزی چنان بلند که همسایه خدا ، اینک به قدر سایه بختم بروی خاک
اعضای خانواده؟ حوای خوب و پاک، قابیل وحشتناک،هابیل زیر خاک
روز تولدت؟در جمعه ای ،به گمانم روز عشق
رنگت؟ اینک فقط سیاه ز شرم چنان گناه
وزنت؟نه آنچنان سبک که پَرم در هوای دوست نه آنچنان سنگین که نشینم به این زمین
جنست؟ نیمی مرا زخاک نیمی دگر خدا
شغلت؟ در کار کشت امید بروی خاک
شاکی تو؟ خدا
نام وکیل؟ آن هم فقط خدا
جرمت؟ یک سیب از درخت وسوسه
تنها همین؟ همین و بس
حکمت؟ تبعید در زمین
همدمت در گناه ؟ حوای آشنا
ترسیده ای؟ کمی
زچه؟ که شوم من اسیر خاک
آیا کسی به ملاقاتت آمده است؟ بلی
چه کس؟ گاهی فقط خدا
داری گلایه ای؟ دیگر گِله نه ولی...
ولی که چه؟حکمی چنین آن هم به یک گناه؟!!!!
دلتنگ گشته ای؟ زیاد
برای که؟ تنها فقط خدا
آورده ای سند؟ بلی
چه؟دو قطره اشک
داری تو ضامنی؟ بلی
چه کس؟ تنها کس خدا
در آخرین دفاع؟ می خوانمش چنان که اجابت کند دعا

 

 
mehdi_tahami@yahoo.com

تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير

تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست
براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!
اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند، اكنون كشورهايي توسعهيافته و ثروتمند هستند.
تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.
ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه 80 درصد آن كوههايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري ميباشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر ميكند.
مثال بعدي سويس است.
كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نميآيد اما بهترين شكلاتهاي جهان را توليد و صادر ميكند. در سرزمين كوچك و سرد سويس كه تنها در چهار ماه سال ميتوان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد ميشود.
سويس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شدهاست (بانكهاي سويس).
افراد تحصيلکردهاي كه از كشورهاي ثروتمند با همتايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص ميكنند كه سطح هوش و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.
نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند. زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي ميگيرند، در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد تبديل ميشوند.

پس تفاوت در چيست؟
تفاوت در رفتارهاي است كه در طول سالها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته و ثروتمند را تحليل ميكنيم، متوجه ميشويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي ميكنند:
1. اخلاق به عنوان اصل پايه
2. وحدت
3. مسئوليت پذيري
4. احترام به قانون و مقررات
5. احترام به حقوق شهروندان ديگر
6. عشق به كار
7. تحمل سختيها به منظور سرمايهگذاري روي آينده
8. ميل به ارائه كارهاي برتر و فوقالعاده
9. نظمپذيري
اما در كشورهاي فقير تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي ميكنند.
ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بودهاست.
ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شدهاست.
ما براي آموختن و رعايت اصول فوق كه (توسط كشورهاي پيشرفته شناسايي شده است) فاقد اهتمام لازم هستيم.
اگر شما اين نامه را براي ديگران نفرستيد:
اتفاقي براي شما نميافتد،
گربه شما نميميرد،
از محل كارتان اخراج نميشويد،
هفت سال بدبختي بر سرتان آوار نميشود
و مريض هم نخواهيد شد.
اما اگر ميهن خود را دوست داريد،
اين پيغام را به گردش بياندازيد تا شايد تعداد بيشتري از هموطنانمان مانند شما آن را بفهمند، تغيير كرده و عمل كنند

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

هر چی پول داری خرج کن

جاتون خالی بود، البته شايدم نبود. يه چند روزي خدمت دوستان حاشيه خليج بودم. البته بهتر بگم ملخ خور سابق. چون الان غذاهاي زير ۱۰۰ دلار تناول نميفرمايند.
سساعت ۶ صبح سه شنبه از از راهروي خرطوم شكلي وارد هواپيما شدم. همه جور چهره اي با هر تيپ و قيافه اي ديده ميشد.
ححاج آقايي كه موي سفيدشو زير رنگ مو قايم كرده بود و يك كتو شلوار شيك پوشيده بود و يقه پيرهنو تا ته بسته بود (بهش ميخورد از دوستان عزيز بازاري باشن)و حاج خانوم كنارش كه حدودا دوسالي از حضرت حوا كمتر سن داشت و نوك دماغ و يه ذره از چشش پيدا بود بيشتر از همه نظرم و جلب كرد.
صصدايي از بالا سر اومد: مسافران عزيز دقايقي است از مرز هوايي جمهوري اسلامي ايران عبور كرديم و هم اكنون در آسمان امارات متحده عربي در حال پرواز هستيم.
ااين صدا تقريبا چرت همه رو پاره كرد و منم مث همه. رفتم يه آبي به سر و صورتم بزنم. وقتي از دستشويي بيرون اومدم خيال برم داشت كه هنوز خوابم. تقريبا ديگه كسي نبود كه چادر يا روسري روي سرش باشه. فقط همون حاج آقا و حاج خانوم مذكور توي حالت قبلي بودن.) حاج خانومه همينطور زير لب يه چيزايي زمزمه ميكرد كه فكر ميكنم داشت برا سلامتي حاج آقاشون دعا ميكرد.
ببالاخره بعد از يك ساعت و چهل دقيقه فرودگاه بين المللي دبي هواپيمايي رو كه ما رو مث جارو برقي قورت داد و ما تو دلش بوديم در آغوش گرفت. وقتي پياده شديم دماي هوا ۴۰ درجه بود و واقعا با اون كت و شلوار كوفتي مث اينكه وارد سونا خشك شده بودم. اما ترمينال درست مث حوضچه آب يخ بعد از سونا خستگيمو در اورد. بعد از چشم نگاري و انجام امور رواديد وارد دنيايي به نام دبي شدم.
چچه مملكتيه اين دبي. هر كي با هر ن‍ژادي ، قوميتي و مليتي فكر ميكنه تو كشور خودش راه ميره. البته اينا حرفاي محمد همكارم و همراهم بود و البته زياد به دلم نشست.
ككشوري درست كردن كه جز هتل و برج و فروشگاه هيچ چيز ديگه اي نداشت. همه چيز فراهم بود كه شما تا قرون آخر پولت رو اونجا بزاري و با جيب خالي برگردي مملكتت.
ببالاخره كاري كه بايد انجام ميداديم، انجام شد و دوباره ۹ شب جمعه راهي فرودگاه شديم و در اونجا چنتا از خواهرايي كه از طرح ضربتي مبارزه با بد حجابي ناجا به دبي پناه اورده بودن رويت شدن. بندگان خدا به يه چيزي شبيه تيشرت به همراه يه شلوارك بسنده و از انواع تستر هاي آرايشي موجود در شاپ ها رو خودشون امتحان كرده بودن.
اتوبوس مارو به هواپيما رسوند.
ههواي بد و لرزش و سكندري زدن هواپيما همه خاطره هاي خوب سفرو به باد داد. وقتي رسيديم ايران همون خانوماي فراري از دست ناجا داشتن جوراب و دستكشو روسري سرشون ميكردن و مث يك شهروند با ايمان و مسلمان و ... وارد فرودگاه امام خميني شدن.
رراستي تا يادم نرفته همون حاج آقا و حاج خانوم اول سفر هم با ما برگشتن و وقتي بارشونو از روي اون نوار دوار جمع كردن يه كوه از ساك شد كه برا حمل و نقلش ۳-۴ تا باربر گرفتن.(خدا قبول كنه حاج آقا
اينم علت اينكه يه چند وقتي سر و كلم پيدا نبود

به احمدک هم سری بزنید

 

.

bidari57@yahoo.com

فاجعه بزرگ برای تهران!

فاجعه ای بزرگ در راه است!
خبر آمد که شورای سوم شهر تهران در نشست امروز صبح خود ۴ نفر را به عنوان گزینه های اصلی برای شهرداری تهران در نظر گرفته و بعد از ظهر امروز از میان آنان یک نفر را به عنوان گزینه نهایی شهرداری تهران برخواهد گزید. قطعا" اعضای شورای شهر از منظر قانونی محق هستند هر فردی را کاندیدای شهرداری نموده یا بدین منصب انتخاب کنند اما...اما...وجود نام «حسن بیادی» به عنوان یکی از کاندیداهای مطرح شهرداری مو بر بدنم سیخ کرد.
به نظرم شهردار شدن بیادی فاجعه ای بزرگ هم برای تهران هم برای ایران هم برای نظام و هم برای جریان اصولگراست.به جرات می گویم (به استناد مواضع و مصاحبه های متعدد این بشر) حسن بیادی معروف به «حاج حسن مسئله گو» یکی از بی سوادترین و در عین حال دو دوزه بازترین افرادی است که به دلیل قحط الرجال عالم سیاست به این عرصه راه یافته است.
همه دوستان از مواضع سیاسی من مطلع هستند ، اما به صراحت می گویم نه تنها قالیباف بلکه حضور یک دوم خردادی معتدل را بسیار بهتر از تکیه زدن آرسن لوپن بی سوادی چون حسن بیادی بر اریکه شهرداری تهران می دانم. بیادی طی یکی دو سال اخیر با سوء استفاده از اختلافات موجود بین طیف های مختلف اصولگرا و احمدی نژاد و قالیباف و دو دوزه بازی در میانه این معرکه اختلافی ، توانست مجددا" به شورای شهر تهران وارد شود و اکنون سودای شهرداری این کلان شهر را در سر می پروراند و متاسفانه برخی اعضای شورای شهر نیز بدون توجه به فاجعه ای که شهردار شدن بیادی به بار خواهد آورد در مرحله نیمه نهایی به او رای داده اند.
اگر دوستان همفکرم گمان می برند با شهردار شدن بیادی شر مزاحمی چون قالیباف کم می شود ، سخت در اشتباهند چون تبعات شهردار شدن بیادی به مراتب از حضور قالیباف در این پست فاجعه آمیز تر است. شاید بعضی دوستان مطلع باشند که بیادی طی ۴ سال گذشته تا چه اندازه با فشار بر شهرداران مختلف مناطق تهران عناصر بی سواد و ناکارآمدی چون خود را بر سیستم تحمیل کرده است و چقدر از امکانات بیت المال برای مقاصد خود بهره برده است. نکته خطرناک اینجاست که حاج حسن مسئله گو هیچ سابقه اجرایی و مدیریتی ندارد که بواسطه آن بتواند کلان شهری چون تهران را اداره کند (بر خلاف احمدی نژاد که ۴ سال سابقه استانداری داشت و قالیباف که مدت ها فرمانده نیروی انتظامی بود).
خدا کند که اعضای شورای شهر تهران اندکی با تامل و تفکر بیشتر پیش بروند و با تصمیم صحیح ، زمینه ساز ایجاد این فاجعه بزرگ نشون.

 

 

abuzar_ghafari110@yahoo.com

آخوند انگلیسی شاخ و دم ندارد!
 

۱- حتماْ فکر می کنید که باید شاخ و دم داشته باشد. آخوند انگلیسی را میگویم اسلام آمریکایی در مقاطعی از من و تو هم تند تر است اخوی و یا اخوتی. یادت می آید جمله آوینی را. خدا بیامرزدش. مقاتله آخر ما به مثابه سپاه عدالت نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیرپاتر است. سالها باید فکر کنی که کنه جمله آقا مرتضی رو بفهمی اخوی و یا اخوتی. منم هنوز نفهمیدم اگر فهمیده بودم که مثل ابوذر توی ربذه بودم و نه اینجا.

۲- موسویان را که می شناسید. بله همان عضو تیم مذاکره کننده را می گویم. سیروس ناصری را که خیلی وقت پیش قوه مقتدر قضائیه به جرم گرفتن رشو از انگلیسی ها محاکمه کرد و به سواحل دورافتاده مارسی و قناری و کالیفرنیا تبعید کرد. یادت می آید که احمدی نژاد در جلسه خبرگان گفت که توافق نامه هسته ای از گلستان چای هم ننگین تر است! چقدر ابله بودیم که آن موقع داشتیم بحث می کردیم و می خندیدیم که آره رییس مملکت گلستان را با ترکمن چای اشتباه گرفته و کرکر می خندیدیم.

۳- بازهم می گویم که آخوند انگلیسی که شاخ و دم ندارد. مگه همین {...} خودمان نمی تواند مصداق بارزش باشد. مگر چیزی کم دارد. راننده اش صبح به صبح می رود و ماء الشعیرش را از فلان کارخانه می گیرد که مبادا حاج آقا ماءالشعیر یک روز مانده بخورد.پلو ماهی حاج آقا هم از رستورانی در خیابان آپادانا می آید و... شبها هم توی اون خونه نقلی اش (که ۴ سال پیش که خواستیم ازش عکس بگیریم ۱۰ نفر ریختند و نگذاشتند) لم می دهد و به ریش و مقنعه من و تو می خندد اخوی و اخوتی. آن موقع که می گفتند ارزش خونه اش ۶ میلیارد تومان است. حالا به اینها ویلای ۲ هزار متری لواسان را هم اضافه کنید و هزار چیز دیگر که فقط ما همین را ازش می دانیم!

۴- آقای هاشمی بله هاشمی رفسنجانی را می گویم هنوز هم خسته نشده است. یک بار که در اوج رسیدگی به پرونده اختلاس شهردار با حمایت از کرباسچی و قرار دادن یک مفسد اقتصادی در تیم همراه خود در سفر به عربستان و یا تبدیل کردن تریبون نماز جمعه به جلسه دفاعیه دادگاه و سوءاستفاده از این جایگاه به همگان نشان داد که در مقاتله آخر زمان در کدام سپاه حضور دارد؟ این بار هم حتی اقدام موسویان را محکوم هم نکرد و همچنان امید به تبرئه ایشان و لابی های سیاسی دارد و می گوید همه چیز بعدا مشخص می شود.

۵- شما نمی دانید چرا آدم سالم اطراف آقای هاشمی نمی ماندو یا نیست. نه نه از فائزه و مهدی و یاسر و اینها بگذریم که هر کدام یا زن دارند و یا شوهر که باید به آنها مراجعه کنیم و نه حاج آقا. به همین موسویان و روحانی و کرباسچی و سیروس ناصری و غرضی و .... قانع باشیم چرا هر آنکه با ایشان دمخور باشد یا جاسوس می شود و یا مثل طبرزدی چپ می کند و خلاصه عاقبت به خیر نمی شود. علت چیست؟

۶- می خواستم مطلب را تمام کنم که سایت خبری آفتاب وابسته به حسن روحانی از قول جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که موسویان با قرار وثیقه آزاد شد و نگذاشت لحظه ای نسبت به قوه قضائیه مثبت و با اعتماد فکر کنیم.

السلام علی من التبع الهدی

 

 

helia_k48@yahoo.com

لغات و اصطلاحات انگلیسی (14) و آخر

سلام دوستان :
سری آخر لغات و اصطلاحات انگلیسی رو حضورتون تقدیم می کنم .

incidence بروز
prevalence شیوع

steal دزدی-فولاد
still هنوز-با وجود این-ساکن
still birth جنین مرده

obstruction انسداد
obstipation یبوست سرکش
constipation یبوست

that is=to say=namely یعنی

sew دوختن
saw اره-گذشتهء see

put on پوشیدن
have on به تن داشتن

chill احساس لرز
shiver لرز در اثر بیماری
rigor لرز

lining آستری
coverپوشش خاجی

borrow قرض گرفتن
lend قرض دادن

by فرعی-بوسیلهء-تا-کنار
bye=good bye
buy-bought
by-product محصول فرعی
by-pass راه فرعی

drill کباب پختن روی آتش
fry پختن توی روغن

province استان
process زائده

life-lives زندگیها
leaf-leaves برگها
leave-leaves ترک کردن

snort=snak خرو پف کردن
snare به دام انداختن

sweet fennel مرزه
sweet basil ریحان

egg plant بادمجان
zucchiny کدو

pea نخود
slipper pea لپه
tentil عدس

mustard خردل
gingre زنجبیل
turmeric زردچوبه
spiceادویه

پوست پرتقالorange peel
walnut shell پوست گردو
fur coat پوست خز
water melon rind پوست هندوانه
peel on orange پوست کندن پرتقال
skin an animal پوست کندن حیوانات

walnut گردو
hazelnut فندق
pistachio پسته
almond بادام
raisin کشمش
pea nut بادام زمینی
dry nut آجیل

that is all همه اش همین
not at all قابل شما رو ندارد.

علاقمندان عزیز سری کامل مطالب ارسالیم به روزانه رو در قالب یک وبلاگ قرار دادم تا بتونید یه مروری به کل مطالب
داشته باشید امید بر اینکه براتون مفید و قابل استفاده باشه . http://olinda.blogfa.com
خوش باشید و پایدار ................ هلیا تا برنامهء بعدی (بزودی از شبکه ء دو !!!)

 

 

aboozar.mr@gmail.com

پاسخی برای همهء ادعاها! پس چرا لال مانده ايد؟‌

سکوت مرگ بار جریانات مدعی حقوق حیوانی برای انسانها تا حقوق انسانی برای حیوانها ، در خصوص بی هرمتی به یک دانشجوی نمونه محجبه و بی حرمت کردن او ، تا مغز استخوانشان را به درد آورده است.  

چه توجیهی برای این عمل وجود دارد ؟  

هیچ . هیچ  ِ هیچ ! ِ 

فقط یک نوع کار می توانند بکنند . 

این کار ، ابهام آفرینی و طرح پرسشهایی بغایت سفیهانه و خنده آور ، برای خالی نبودن عریضه و به انحراف کشیدن موضوع است. والا اینجوری ادامه داند که آبرویی برایشان باقی نمی گذارد ! 

 

بخش اول : ابهام آفرینی در اصل موضوع .  

جور اول : انکار کل ماجرا.  

البته این خیلی ناکارآمد است. طرف از دانشگاه اخراج شده و تجمعی هزار نفره در محکومیتش شکل گرفته .در حال حاضر به دستگاه قضایی هم معرفی شده است.  

جور دوم : ابهام در شکل . آقا اینطوریها هم نبوده ، اون طوری ها هم نبوده .  

پس معلوم نیست کدام طور بوده ؟ اینجا به تو توضیحی نمی دهند.  

جور سوم : ما که ندیدیم . ما که نمی دونیم . ما که خبر نداریم .  

خبر نداری ؟  اگه داشتی که وضعت بهتر از حالات بود که ! نداشته باش ! حالا چون تو نمی دونی ما باید چیکار کنیم ؟ ممکنه تو تا آخر عمرت بخوای نادون باقی بمونی. می خواهی بدونی؟ ما که نوشتیم. ما که گفتیم . قبول نداری – چه وقت قبول داشتید که این بار دومش باشه ! – برو خودت بپرس. خودت تحقیق کن . حال نداری بپرسی ؟ خب برو بمیر ! پس چرا اظهار فضل می کنی ؟  

 

بخش دوم : طرح موضوعات موازی و برابری طلبی ! مثلا چه جوری ؟ خودت ببین :  

جور اول : ببینم ؛ ناموس ما (؟!؟!) رو تو خیابون بهش گیر میدن اشکالی نداشت ، به یه دختر یه چیزی حالا گفتن (!!!!!!!؟!؟!؟! ) اشکال داره ؟ اگر کار ایشون اشکال داشته کار نیروی انتطامی هم اشکال داره ؟  

طراح این ادعا ، مغزش باید از تو لپ لپ بیرون اومده باشه. یا اینکه فکر می کنه مغز دیگران از اون تو اومده بیرون ! یکی نیست بهش بگه بابا ! عمو وو ! بیدار شو ! تب کردی بیا برات درجه بذارم پاشویه ات کنم ! نیروی انتظامی داره اعمال قانون می کنه . چیزی رو پیگیری می کنه که هم وظیفه اش است هم همه مردم هم صدایشان در آمده. در اینترنت هم همهء الوده ها را عصبانی کرده . این یعنی چی که تو این رو با کار این لمپن بی شخصیت مقایسه می کنی ؟ اولاً اون دختر در حال انجام وظیفه اش ( حفظ حجاب ، آنهم در بهترین وضعیت ) بوده . دوماً آقای استاد جلوی اجرای وظیفه او را می گیرد ( حجاب او را ناقص می کند ) سوماً به او توهین می کند و چهارماً دست به عمل مجرمانه می زند. میگم مشکل مغزی داره بگید نه !  

 

جور دوم : چطور موقعی که رئیس جمهورتون یک خانم رو بغل کرد و بوسید ، صداتون در نیومد ، خوبه زرین کلک هم پیرمرده ها ! حالا چی شده سروصداتون در اومده ؟  

نظرتون در مورد نویسنده این تیپ مطلب چیه ؟ ماجرای این بنده خدا مثل ماجرای آن بنده خدا است که می گفت "خسن و خسین هر دو دختران معاویه بودند" در حالیکه اولا خسن و خسین نبود و حسن و حسین بود و دختر نبودند وپسر بودند و فرزندان معاویه نبودند وفرزندان علی ! یعنی کلمه کلمه اش اشکال داشت. آقا می گوید بغل کردن ! ماجرای بوسیدن دست معلم از روی دستکش را چون نمی تونسته بالا پایین کند ، اصلا عوض کرده ! حالا انگار ماجرا برای توهین بوده نه برای تکریم ! بعد هم انگار از روی اجبار بوده و نه از روی احترام ، بعد هم انگار نه انگار که پیرزن معلم کلاس اول ابتدایی ایشان بوده ! یحتمل جنس مغزی که اجازه مقایسه و تشبیه این بود بحث را بدهد نزدیک به جنس مغز سازنده و سرایندهء جور اول است.  

 

جور ناجور سوم ! : همیشه بدحجابها تحقیر شده اند ، یکبار هم بگذار با حجابها تحقیر شوند. این یک نوع اعتراض بوده به تحمیل حجاب به مردم !  

هی هی ! تو یکی دیگه خیلی از مرحله پرتی ! این کسی که به خانم هاجر سلیمی حمله کرده زن نبوده ها ! مرد بوده ! چه جوری طرح مبارزه با بدحجابی بهش ایجاد فشار کرده ؟ آیا چون دیگه نمی تونسته دید بزنه ؟ چه ربطی داره ؟ ضمناً شما نکنه آنارشیستی ؟ یحتمل با این حساب فردا آقایون دزد هم می تونن بیان دهن جنابعالی را با دیوار یکی کنند. چون پلیس آنها را مجبور به عدم دزدی می کند و این هم نوعی واکنش به آن است . اینهمه دزدها تحقیر(؟!) می شوند یکبار هم غیر دزدها ! نه ؟ چه فرقی می کند ؟ پلیس که مامور شرع نیست. مامور قانون است. پلیس بین مردم بر اساس قانون حکم می کند. اگه با اجرای قانون مشکل داشتید چرا با شعارهای مدنیت اومدید تبلیغات کردید ؟چرا بدروغ گفتید برای حاکمیت قانون تلاش می کنید ؟ انگار بین ارتکاب حرام بی حجابی که حد شرعی دارد ، با انجام واجبی رعایت حجاب هیچ تفاوتی نیست و ارزش هر دو برابر است !  

 

جور داغون چهارم ! : آقای زرین کلک ، استاد مبرز در فلان و بهمان است. هفت خط ترین ، ببخشید منظورم خوش خط ترین طراح کشور است. آقای زرین کلک فلان است. آقای زرین کلک بهمان است.  

خب. جناب. خط خطی که هیچی . من هم در تخصص خودم در کل وزارتخانه ام نفر نخبه ای هستم . پس در کشور نخبه هستم . بفرما با زبان خوش برو کل حساب بانکی و موجودی ات را خالی کن به حسابم ! دلیل ؟ دلیل نمیخواد دیگه. تو داری میگی هرکی تو کاری نمره اش خوب بود حق داره دهان بقیه مردم را با دیوار یکی کنه واعتراض هم ممنوع ! د همینه دیگه ! والا ، اینکه حالا کسی تو نقاشی رتبه اش اوله ، بهش اجازه می ده ناموس مردم را هتک کنه ؟ آخه تو اصلا مخ داری ؟  

 

جور ناجور آخر : اینهمه دخترای مردم رو کتک می زنن می کشن می خورن گاز می گیرن هیچی نمی گین اونوقت حالا صداتون در اومده ؟  

حالا بجز اینکه سر اصل قسمت اول حرف جناب این حضرات بحث بنیانی هست، اتفاقا ، ما هم از همین کارهای شما تعجب می کنیم . اگه برای شما این جور چیزها بده ، چرا در مورد همچی چیزی تو دانشگاه ساکت موندین لال مونی گرفتین ؟ ضمناً اگه راست میگین چرا اعتراف نمی کنین که اگه حتی یک همچی موردی باشه قابل رسیدگیه و کسی نیست که از متخلف شکایت نکنه و اتفاقا ما هم قبول داریم چون امثال اونها اتفاقا با شماها هکماهنگ هستند تا بهانه لازم برای مظلوم نمایی و زیر سئوال بردن کل ماجرا رو دستش شما بدن. اما چرا حتی یک مورد مثل آدم رو نمی کنین ؟ البته تکلیف کارهایی مثل تجمع غیرقانونی و اقدام به براندازی جدا است. اونجا باید یه گوللله براساس قانون خالی کرد تو سرکوله کسی که دست به اقدام مسلحانه علیه حاکمیت بزنه . همه جای دنیا هم همینه تعارف معارف هم هیج جای دنیا نیست. کار درستی هم هست. اما اگه غیر اینه و مثلا در تذکر به حجاب همچی چیزی شده ، چرا خب نمونه رو دقیق رو نمی کنین ؟ شما که بلدین عکس بگیرین از مامور ناجا و هویتش رو هم می گین که دارین و حتی محل زندگی شون رو هم بلدید و حتی کد پرسنلی همه شون رو هم دارین خب چرا لال شدین ؟ چرا رو نمی کنین ؟ اما با همه این حرفها ، اگه حتی چنین چیزی هم وجود داشته باشه ، باید بیمار روانی باشید که چنین چیزی را مستمسک چنین موضوعی بکنید. مگه ما به خودمون اجازه می دیم بخاطر این موضوع بریم مثلا زرین کلک رو دهنش رو با دیوار یکی کنیم ؟ اعتراض ما اعتراض در حوزه اطلاع رسانی و خبر وفشار اجتماعی و درخواست برای مجازات قانونی است.

 

 

alirezamajidi@gmail.com

وبلاگستان نظامیان جهان

تصور کنید تعدادی از سربازانی که از جنگ‌های مهم جهان مثل جنگ‌های داخلی آمریکا ، جنگ جهانی دوم ، جنگ ویتنام و جنگ ایران و عراق جان سالم به در برده بودند ، روز بعد از عملیات و جنگ ، درباره خاطرات و تجربه‌هایشان می‌نوشتند و مردم سراسر جهان می‌توانستند این مطالب را بلافاصله و قبل از هرگونه ویرایشی بخوانند.
ولی امروزه به یاری اینترنت و وبلاگ‌ها ، دیگر نیازی به تصور و خیال نیست.

تعداد وبلاگ‌های سربازان آمریکایی در کشورهای عراق و افغانستان به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. سال 2004 تنها 50 وبلاگ نظامی وجود داشت ، این عدد در سال 2005 به 200 رسید و امروزه تعداد وبلاگ‌های نظامیان آمرکایی از هزار ، گذشته است.

این وبلاگ‌ها پر از مطالب واقعی ، ویرایش‌نشده و حاوی تجربیات و خاطرات دست اول هستند ، به علاوه گاهی می‌شود وبلاگ‌هایی پیدا کرد که آخرین پست آنها ، آخرین نوشته‌های صاحباشان بوده است.
مارتینز 20 ساله که در 20 مارس 2005 بر اثر شلیک گلوله یک تک‌تیرانداز کشته شد ، در آخرین پستش چنین نوشته بود:
"من زنده‌ام ، راه می‌روم و برای برگشتن به خانه از این جهنم ، روزشماری می‌کنم."

به این وبلاگ‌ها به طور اختصاری milblog گفته می‌شود که خلاصه‌ای است از military weblog.

بسیاری از مطالبی که در این دست وبلاگ‌ها می‌توان پیدا کرد ، روزنوشت‌هایی در مورد حوادث و کارهای روزانه سربازان است ولی گاهی مطالبی هم پیدا می‌شوند که چهره زشت و مخرب جنگ و همچنین هرج و مرج ناشی از آن را نشان می دهند:

"کالبی بازل" نویسنده وبلاگ My War ، در یکی از پست‌های وبلاگش به تاریخ 5 آگوست سال 2004 یک روز قبلی از جنگی در موصل ،می‌نویسد:

"دو مرد را در گوشه‌ای دیدم که آر پی جی دستشان بود ، ماتم برد ، سعی کردم خونسردیم را به دست بیاورم ، به آنها شلیک کردم ، بعد از آن دیگر ندیدم کسی از آنجا تکان بخورد."

بازل هم اکنون در بروکلین است. وبلاگ وی به سرعت محبوب و پربازدیدکننده شده بود ولی مدتی بعد فرماندهان نظامی از وی خواستند قبل از ارسال هر پست ، نوشته‌هایش را به آنها نشان دهد. آنها می‌ترسیدند مطالب این وبلاگ افشاکننده تاکتیک‌های نظامی باشد. بازل مجبور شد ، بسیاری از پست‌هایش را حذف کند.

ولی این محدودیت به هیچ عنوان جلوی بازل را نگرفت ، از هنگامی که وی از در ماه دسامبر به آمریکا برگشته ، دو مقاله در یکی از مجلات نوشته است ، همچنین وی به زودی یک کتاب در مورد خاطراتش منتشر خواهد کرد.

هیچ کس دقیقا نمی‌دتند چند نظامی آمریکایی در عراق و افغانستان وبلاگ می‌نویسند ، در حال حاضر 148 هزار نظامی در عراق و بیش از شانزده هزار سرباز آمریکایی در عراق هستند.مسئله دیگر این است که دسترسی به همه وبلاگ‌های نظامی برای همگان میسر نیست ، بسیاری از وبلاگ‌نویسان نظامی ترجیح می‌دهند ، دسترسی به مطالب وبلاگشان را محدود به دوستان و اعضای خانوده‌شان کنند.

بسیاری از وبلاگ‌نویس‌های نظامی از لپ‌تاپ خودشان برای نوشتن و به‌روز کردن وبلاگ‌هایشان استفاده می‌کنند. آنها می‌توانند از کافی‌نتهایی بزرگی که در افغانستان و عراق ایجاد شده است برای دسترسی به اینترنت استفاده کنند.

اندکس وبلاگ‌های نظامی
سایت‌هایی هستند که به معرفی وبلاگ‌های نظامی می‍‌پردازند ، یکی از بهترین این سایت‌ها ، سایت milblogging به آدرس http://www.milblogging.com است. نزدیک به 1500 وبلاگ نظامی در این سایت مرتب شده‌اند. با رفتن به این سایت می‌توانید آخرین اخبار وبلاگستان نظامی را مطالعه کنید.
در اینجا می توانید لیست 100 وبلاگ نظامی محبوب را ببینید.

وبلاگ‌نویسان نظامی و محدودیت‌ها
ارتش آمریکا چندی پیش در 19 آوریل تعدادی از قوانین امنیتی خود را تغییر داد ، بر اساس یکی از بندهای قوانین جدید ، همه سربازان قبل از انتشار مطالب باید با مقام بالادستی خود در مورد محتوای مطالبشان مشورت کنند و نظر آنها را جویا شوند. این موضوع باید در مورد همه فعالیت‌های اینترنتی مثل ارسال میل ، وبلاگ‌نویسی و نوشتن در فوروم‌ها رعایت شود.

منبع  (با تلخیص و اضافات)

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

salman_yavar@yahoo.com

رقص گرگ‌ها

این روزها از برخی مسئولان بلندپایه دولتی زمزمه‌هایی شنیده ‏می‌شود كه اگر جدی باشد از تصمیم دولت برای دست زدن به یك ‏اقدام خطرناك حكایت می‌كند. اقدام ناپسندی كه می‌تواند به عزت و ‏اقتدار جمهوری اسلامی‌ایران و جایگاه برجسته‌ای كه مردم طی ‏‏28 سال گذشته با خون دادن و خون دل خوردن برای نظام ‏اسلامی‌فراهم آورده‌اند، آسیب جدی برساند و در همان حال ‏نهضت‌های رهایی بخش در جهان اسلام را با ناامیدی روبرو كند. ‏زمزمه مذاكره با آمریكا!‏
روز یكشنبه 16 اردیبهشت ماه- 6 می‌2007- آقای منوچهر متكی ‏وزیر امور خارجه كشورمان طی مصاحبه‌ای با مجله آمریكایی ‏تایم كه در حاشیه اجلاس شرم الشیخ صورت پذیرفته بود گفت ‏‏«ایران دارای عزم سیاسی برای مذاكره با آمریكاست» وی در ‏ادامه تاكید كرد «در جمهوری اسلامی‌ایران اراده سیاسی برای ‏بررسی مسائل دو طرف وجود دارد اما باید از طرف دیگر نیز ‏علامتی دریافت كنیم»!
اظهارات متكی بلافاصله در سطح گسترده ای بازتاب یافت و ‏خبرگزاری‌های آمریكایی و اروپایی اظهارات وی را در صدر ‏اخبار خود جای دادند و محافل سیاسی به اظهارنظر درباره این ‏تصمیم ایران كه برای آنان غیرمنتظره بود پرداختند. پیش از این، ‏آقای بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ‏مجلس شورای اسلامی‌نیز به خبرنگاران گفته بود «ایران خود را ‏برای مذاكره با آمریكا در اجلاس شرم الشیخ آماده كرده بود ولی ‏شرایط فراهم نشد!»
درباره تصمیمی‌كه احتمالا دولت درپی آن است گفتنی‌هایی هست؛
‏1- زمزمه مذاكره با آمریكا یك سال قبل- اسفند 84 و فروردین ‏‏85- نیز شنیده شده بود ولی بنا به دلایلی- كه در یادداشت‌های ‏روز كیهان 27 اسفند 84 و 19 فروردین 85 به آن اشاره داشتیم- ‏قبل از آن كه به اقدام عملی تبدیل شود خاموش شد و عبرت انگیز ‏آن كه خاموشی این زمزمه درپی برخورد تحقیرآمیز آمریكا ‏صورت پذیرفت. در آن هنگام، چند ساعت بعد از اعلام آمادگی ‏ایران برای مذاكره، شبكه سراسری ‏PBS‏ آمریكا در تفسیری به ‏كنایه از تسلیم ایران بعد از 27 سال مقاومت سخن گفت و «آدام ‏ارلی» سخنگوی وزارت خارجه آمریكا كه به همین منظور در ‏جمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به یك خبرنگار كه ‏پرسیده بود «این درخواست ابتدا از سوی آمریكا مطرح شده ‏است» گفت «دولت ایران یك دولت تروریست است و در ‏ناآرامی‌های عراق دست دارد بنابراین پیشنهاد سفیر آمریكا در ‏عراق برای مذاكره با ایران از نوع احضار سفیر یك كشور و ‏هشدار به وی بوده است»!!
‏2- آقایان در توضیح تلاش خود برای مذاكره با آمریكا- كه افرادی ‏از دولت اصلاحات نیز 8 سال درپی آن می‌دویدند- اظهار ‏می‌دارند؛ مگر جمهوری اسلامی‌ایران با برخی دیگر از كشورها ‏كه به دشمنی و كینه توزی علیه ایران شهره هستند رابطه ندارد؟ ‏بنابراین ضمن مذاكره و برقراری رابطه با آمریكا، می‌توانیم ‏مواضع سیاسی خودمان را داشته باشیم همانگونه كه با انگلیس، ‏آلمان، فرانسه و برخی دیگر از كشورها رابطه داریم.
در پاسخ به این استدلال كه ظاهری فریبنده و منطقی نیز دارد باید ‏گفت؛ همانگونه كه رهبر معظم انقلاب با نگاه حكیمانه و تیزبین ‏خود فرموده بودند، آمریكایی‌ها از ایران مذاكره را فقط برای ‏‏«مذاكره» می‌خواهند نه برای حل و فصل عادلانه مسائل فیمابین، ‏چرا كه؛ مقاومت جمهوری اسلامی‌ایران در برابر زورگویی‌ها، ‏سلطه جویی‌ها و باج خواهی‌های آمریكا طی 28 سال گذشته، ‏ایران را به پرچمدار مبارزه با نظام سلطه جهانی و الگوی موفق ‏برای نهضت‌های استقلال طلب و آزادیخواه اسلامی‌تبدیل كرده ‏است و این نهضت‌ها، ایران اسلامی‌را عقبه استراتژیك خود و ‏نمونه‌ای موفق و پیشتاز می‌دانند و با الگو گرفتن از آن به حركت ‏رهایی بخش خود ادامه داده و می‌دهند. انتفاضه فلسطین، حزب الله ‏لبنان، خروش مردم مسلمان در تركیه، الجزایر، اندونزی، مالزی ‏و... كه امروزه عرصه را بر آمریكا و متحدانش تنگ كرده است ‏‏- جنگ 33روزه لبنان فقط نمونه ای از آن است- همگی در ‏مقاومت 28 ساله ایران اسلامی‌ریشه دارند. مقصود آمریكا از ‏مذاكره با ایران، ابلاغ این پیام به حركت‌های اسلامی‌است كه ‏ایران نیز بعد از 28 سال مقاومت چاره ای جز روی آوردن به ‏آمریكا - بخوانید تسلیم در برابر آمریكا- نداشت.
آیا مسئولان محترمی‌كه امروزه درپی مذاكره با آمریكا هستند و ‏علاوه بر آمریكا و متحدانش، آب ذوق زدگی را از لب و لوچه ‏برخی گروه‌های داخلی سرازیر كرده اند، نمی‌دانند متاع گرانبهای ‏عزت و اقتدار اسلامی‌را در مقابل چه بهای اندكی می‌فروشند؟!
‏3- دولت محترم نهم كه این روزها از آمادگی خود برای مذاكره با ‏آمریكا سخن می‌گوید به یقین می‌داند كه ایران اسلامی‌طی 28 سال ‏گذشته با این مذاكره مخالفت می‌ورزید و تلاش برخی از جریانات ‏برای مذاكره با آمریكا، مخالفت صریح- و البته حكیمانه- حضرت ‏امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را درپی داشت بنابراین دولت ‏محترم باید به این سؤال پاسخ بدهد آیا در ماهیت آمریكا و عملكرد ‏آن تغییری حاصل شده است كه آقایان سنگ مذاكره را به سینه ‏می‌زنند؟ اگر تغییری پدید نیامده است، تلاش دولت برای مذاكره ‏با آمریكا چه توجیهی دارد؟ و اگر ماهیت آمریكا تغییر كرده است ‏كه باید شواهد و قرائنی حاكی از این تغییر ماهیت در دست باشد. ‏اكنون بفرمایند چه تغییر محسوسی در ماهیت آمریكا احساس ‏می‌كنند؟ آیا آمریكا از كینه توزی علیه ایران اسلامی‌و جهان اسلام ‏دست كشیده است؟ آیا ماهیت استكباری، غارتگری و قتل عام ‏مسلمانان را كنار گذاشته است؟ آیا هنوز هم از ضرورت ‏براندازی جمهوری اسلامی‌سخن نمی‌گوید؟! آیا با صراحت از ‏انقلاب اسلامی‌به عنوان بزرگترین دشمن خود كه باید از سر راه ‏برداشته شود یاد نمی‌كند؟!... اگر ماهیت آمریكا و مناسبات ‏خصمانه آن با ایران تغییر نكرده است- كه نكرده است- با چه ‏انگیزه و براساس كدام محاسبه درپی مذاكره هستید؟!
‏4- آمریكا بارها به صراحت اعلام كرده است كه برای خروج از ‏باتلاق عراق به امكانات ایران نیاز دارد و مقامات آمریكایی پنهان ‏نمی‌كنند كه هیچ بازیگر دیگری این امكانات را در اختیار ندارد.
مسئولان محترم دولت و مخصوصاً سیاستگذاران وزارت امور ‏خارجه كشورمان می‌توانند به گزارش گروه تحقیق «بیكر- ‏همیلتون»، گزارش اواخر سال 2006 موسسه «آمریكن ‏اینترپرایز» و هشدار «كمیته خطر» مراجعه كنند كه در تمامی‌آنها ‏ضمن تاكید بر خطرناك بودن ایران اسلامی‌برای آمریكا و ‏ضرورت مقابله با آن آمده است كه «خروج آمریكا از بن بست ‏عراق تنها با استفاده از اهرم‌هایی كه ایران در اختیار دارد امكان ‏پذیر است». گفتنی است كه «رابرت گیتس» وزیر دفاع كنونی ‏آمریكا از اعضای اصلی گروه تحقیق «بیكر- همیلتون» بود و بعد ‏از تهیه آن گزارش به توصیه گروه یاد شده و موافقت جرج بوش، ‏برای عملیاتی كردن مفاد آن جایگزین رامسفلد وزیر دفاع پیشین ‏آمریكا شد.
‏5- ممكن است گفته شود كه می‌توانیم از موقعیت ضعیف آمریكا ‏در شرایط كنونی به عنوان یك فرصت استفاده كنیم و در قبال كمك ‏به آمریكا برای خروج از بن بستی كه امروزه در خاورمیانه با آن ‏روبروست، امتیازات چشمگیری به دست آوریم .
باید گفت ‏اولاً؛ چه ضرورتی دارد دشمن غدار و خونریز ملت‌های مسلمان ‏و مردم محروم و پابرهنه جهان را از بن بست نجات بدهیم؟! ثانیاً؛ ‏آمریكایی‌ها در حالی كه هنوز هیچ گامی‌برای مذاكره برداشته ‏نشده است پیش شرط‌هایی نظیر قطع كمك‌های ایران به گروه‌های ‏تروریستی - بخوانید انتفاضه فلسطین، حزب الله لبنان و...- ‏پیوستن به طرح صلح خاورمیانه- بخوانید به رسمیت شناختن ‏اسرائیل- دست كشیدن از فعالیت هسته ای و... پیش كشیده اند و ‏همچنان از ایران اسلامی‌به عنوان یك نظام تروریست و بی اعتناء ‏به حقوق بشر! و... یاد می‌كنند.
‏6- یكی از مسئولان گفته است از آنجا كه امروزه در موضع ‏قدرت قرار داریم آماده مذاكره با آمریكا هستیم كه باید گفت ‏مقصود اصلی آمریكا از مذاكره همانگونه كه در بند 2 این نوشته ‏آمده است، القای این توهم به جهانیان و مخصوصاً نهضت‌های ‏اسلامی‌است كه ایران نیز بعد از 28 سال مقاومت چاره ای جز ‏روی آوردن به آمریكا نداشته است. بنابراین با شرایطی كه شرح ‏آن رفت، به محض آن كه پای میز مذاكره بنشینیم یك امتیاز ‏بزرگ- و شاید بزرگترین امتیاز- را به آمریكا داده ایم و ضربه ‏هولناكی بر عزت و اقتدار ایران اسلامی‌و حركت جهانی اسلام ‏وارد كرده ایم. برای آمریكا موضوع مذاكره موضوعیت ندارد، ‏بلكه مذاكره را فقط برای مذاكره و ضربه زدن به الگوی انقلاب ‏اسلامی‌می‌خواهد.
این نكته نیز گفتنی است كه آمریكا طی چند سال گذشته بارها ‏درپی مذاكره - با همان هدف مورد اشاره - بوده است و ‏مخصوصاً در اجلاس شرم الشیخ بیش از ده بار برای مذاكره ‏واسطه فرستاده بود. و كوتاه سخن آن كه با شیطان دست ندهید و گرگ‌ها را ببینید كه ‏هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده چه ذوق زده می‌رقصند.

نوشته: حسين شريعتمداري

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 ارديبهشت / 9 مي / 21 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
19 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
درسي از تاريخ ايران براي همه اعصار و همه ملل

در ماه مه سال 570 ميلادي ژنرال «وهرز ديلمي» فرمانده نيروهاي اعزامي ايران به يمن، پس از ايراد نطقي براي افرادش، دستور داد كه كشتي هاي نيرو بر را آتش بزنند و غرق كنند تا سربازان خيال عقب نشيني و بازگشت را به ذهن خود نياورند. اين نيرو به درخواست سران قبايل يمن، به دستور شاه وقت دولت ساساني ايران، «خسرو انوشيروان» از طريق خليج فارس به يمن فرستاده شده بود تا ارتش اشغالگر حبشه را از آنجا براند. سپهبد «وهرز» پس از پياده شدن در يمن متوجه شد كه شمار نيروي حبشي اشغالگر (ابرهه) بيش از سه برابر سربازان اوست. وي پس از كسب اطلاع از شمار نيروي حبشي ها خطاب به سربازان خود گفت: ما به اينجا آمده ايم تا متجاوز را بشكنيم و برانيم. ما براي شكست خوردن، به اسارت درآمدن، شكنجه و تحقير شدن و به صورت برده در بازار به فروش رفتن نيامده ايم. براي يك سرباز، مردن در ميدان نبرد به مراتب بهتر از اسارت و تحقير و عمري بردگي است. نياكان ما اين را مي دانستند كه تسليم شدن سرباز ايراني را منع اكيد كرده اند. براي احترام به اين قانون مقدس نياكان، من دستور مي دهم كه همين امروز كشتي هايي را كه با آنها آمده ايم آتش بزنند تا در برابرمان تنها دو راه داشته باشيم: پيروزي و يا مرگ. ما از حمايت مردم يمن برخوردار هستيم كه امتيازي است بزرگ. ما با تاكتيك تازه اي وارد جنگ مي شويم كه آن را طرح كرده ام و اين تاكتيك با آن چه كه شما تجربه كرده ايد تفاوت دارد. از فيلهاي جنگي نظاميان حبشي نهراسيد؛ فيل از شتر مي ترسد و ما با دوانيدن گله شتر به سوي فيلها، آنها را فراري مي دهيم و سپس پياده حبشه را ازجاي بر مي كنيم و به دريا مي ريزيم.
     در جنگ يمن نيروهاي اعزامي ايران پيروز شدند ، سپاه ابرهه با كشته شدن پسر او ، مسروق ، فراري شد و يمن تا زمان گسترش اسلام در جزيرة العرب تحت الحمايه ايران بود.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

مصاحبه عبدالرحمن قاسملو دبيركل حزب دمكرات كردستان پس از ديدار با امام خميني و آيت الله شريعتمداري و اعلام مجدد خواسته‌هاي حزب و درخواست از امام خميني جهت ارسال هيئتي به منطقه براي رفع كدورت بين كرد و ترك و نيز تشريح حوادث نقده از ديدگاه و منافع خاص حزب دمكرات

اطلاعيه شيخ عزالدين حسيني در تكذيب شايعه سربريده شدن جمعي از اكراد توسط نيروهاي ارتش در جريان درگيري‌هاي نقده و تأييد حمله تانك‌ها به اطراف شهر .

تشكيل كميسيون هفتگي بررسي اوضاع كردستان با شركت وزيران خارجه و كار ، رئي ستاد ارتش و فرمانده ژاندارمري و تصميم‌گيري براي تأمين امنيت منطقه از طريق استقرار ارتش و تقويت ژاندارمري .

مصاحبه مطبوعاتي اعضاي شوراي شهر سنندج و اظهار خواسته‌هايي در خصوص تحت كنترل درآمدن نيروهاي انتظامي توسط شوراي شهر و تصفيه آنها ؛ گزارش روزنامه اطلاعات از نشست اعضاي شورا با فرماندهان ژاندارمري كل كشور ، ناحيه كردستان و هنگ سنندج درباره تأمين جاده‌ها ، شهرها و عدم دخالت و استخدام افراد قياده موقت ( بارزاني ) .

مصاحبه كيانوري دبير كل حزب توده با خبرنگار رويتر و اعلام مواضع حزب دربارة گسترش آنتي‌كمونيزم بين هواداران اسلام در ايران ، بحران كردستان ، وضع هواداران حزب در نيروهاي مسلح ، پيش‌نويس قانون اساسي ، خطر جنگ داخلي و موقعيت نيروهاي چپ در ايران ؛ پيشنهاد “ تشكيل جبهه متحد خلق عليه امپرياليسم ” شامل جريان‌هايي چون حزب جمهوري اسلامي تا فدائيان و مجاهدين خلق .

خطر فزاينده نفوذ گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي در نيروهاي نظامي و تلاش مقامات مسئول در جلوگيري از اين مسئله ، از جمله : بخشنامه وزير دفاع در ممنوعيت شركت پرسنل نظامي در احزاب و دسته‌جات سياسي و اظهارات سخنگوي دولت مبني بر اينكه در هيچ جاي دنيا شركت نظاميان در احزاب سابقه ندارد .
گزارش خبرگزاري فرانسه از انتشار مصاحبه اريك رولو مفسر روزنامه لوموند با امام خميني در شماره امروز اين روزنامه درباره اوضاع سياسي و اقتصادي ايران و انعكاس آن در راديو مسكو با تلقي خاص روس‌ها .

تلگرام سفير آمريكا در تهران به وزارت خارجه آمريكا و سفارت‌خانه‌هاي آمريكا در كشورهاي مختلف جهان درباره ماهيت ، مواضع و عملكرد حاكميت جديد ايران ؛ موضع مثبت در قبال دولت ، تشريح سياست خارجي دولت موقت و تأكيد بر اينكه رئوس سياست خارجي ايران عملاً در اختيار امام خميني است ، از جمله : كوشش فراوان امام براي اتحاد اسلامي و دشمني عميق با اسرائيل ، بدگماني و بدبيني در مورد آمريكا و شوروي .
گزارش سفارت آمريكا در تهران به آژانس بين‌المللي ارتباطات آمريكا در واشنگتن درباره تشديد جو ضد‌آمريكايي در ايران و زمينه‌ها و راه‌حل‌هاي آن .

حمله شديد جرج بوش كانديداي رياست جمهوري آمريكا به دولت آمريكا به علت نرمش در قبال بحران ايران ، تلاش دولتمردان آمريكا براي به دست‌گيري ابتكار عمل در سياست‌هاي منطقه‌اي و جهاني براي جبران شكست در ايران . هارولد براون وزير دفاع : آمريكا براي دفاع از منافع خود در خاورميانه به نيروي نظامي متوسل مي‌شود . سايروس ونس وزير خارجه : پس از شش سال و نيم مذاكره درباره محدود كردن سلاح‌هاي استراتژيك ، آمريكا با شوروي به توافق رسيد .
امضاي قرارداد 5/1 ميليارد دلاري عراق با فرانسه براي خريد 100 فروند جنگنده ميراژ و ساير جنگ افزارهاي مدرن در آينده نزديك ؛ تلاش‌هاي ديپلماتيك عراق براي نزديكي به كشورهاي عرب منطقه .

گزارش يكي از مأموران سفارت آمريكا در تهران به وزارت امورخارجه آن كشور درباره ملاقات مأمور سفارت به محمد دسكي نماينده حزب دمكرات كردستان عراق و تبادل اطلاعات در خصوص آخرين وضعيت كردستان عراق ، روابط عراق و ايران ، موقعيت طالباني‌ها و بارزاني‌ها و همچنين وضعيت كُردهاي ايران .
 

 

 درگذشت آيت الله محمد صادق سعيدي ازعالمان و مفسران حطّه خراسان

19 ارديبهشت 1375 - آيت الله محمد صادق سعيدي ازعالمان و مفسران حطّه خراسان درگذشت. او صاحب سبك جديدي درتفسيرمعاصرشيعه بود. سبكي مبتني برظرايف ادبي، كلامي، تاريخي، اجتماعي، فقهي و اخلاقي كه با نظمي فوق العاده و با بيان آيات كريمه درذهن مخاطب عينيّت مي يافت.

 

 درگذشت دكترذبيح الله صفا مورخ و انديشمند معاصر

19 ارديبهشت 1378 - دكترذبيح الله صفا مورخ و انديشمند معاصربدرود حيات گفت. دكترصفا حيات فكري خود را باهمكاري درمجله ادبي مهرآغازكرد؛ سپس ازآن كاركناره گرفت و خود مجله ادبي سخن را دايركرد. بعد ازمدتي روزنامه شباهنگ را منتشركرد و سپس به تدريس دردانشگاه هامبورگ و بعدهم دانشگاه تهران پرداخت. ازدكترصفا آثارارزشمندي چون تاريخ ادبيات ايران، تاريخ علوم عقلي درتمدن اسلامي و تاريخ تحول نظم و نثرپارسي باقي است.

Mobin_s2004@yahoo.com
9 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

روزي كه شيلر درگذشت

شيلر

فردريك شيلر مورخ، فيلسوف، نويسنده، نمايشنامه نگار و شاعر شهير آلمان و مردي كه از زيبايي ها و نكويي ها سخن گفته است نهم ماه مه سال 1805در 46 سالگي درگذشت. شيلر تاريخ جنگهاي سي ساله (اروپا) را كه پر از پند و اندرز است در نوامبر 1793 منتشر كرد، كتابي كه گفته شده است كمك بسيار به اتحاد فعلي اروپاييان كرده است. كتاب «ماري استوارت» و داستان «مرد (درگذشت) و ناتمام ماند» نيز براي بشر امروز، از بي مقام و صاحب قدرت و از فقير تا دارا پند آموزند. وي بدون اشاره مستقيم به كارهايي كه به نام انقلاب فرانسه صورت گرفته بود، در يك رساله عدالت را از اراده اكثريت جدا كرد و تاكيد كرد كه صداي اكثريت دليل اثبات عدالت نيست، خواست اكثريت نمي تواند حقي را پايمال كند. قانون موضوعه بايد توسط يك هيات بي طرف (بدون داشتن حب و بغض) بررسي مجدد شود تا حق اقليت، حتي اگر اقليت، يك فرد باشد از دست نرود، عدالت يعني رعايت و حفظ حقوق افراد.

در قلمرو دانش

ساخت قرص تنظيم خانواده (ضد آبستني) و نگاهي به تاريخچه آن

پروفسور ماركر كه 14 سال پيش در 93 سالگي درگذشت

پروفسور ماركر كه 14 سال پيش در 93 سالگي درگذشت

نهم ماه مه سال 1960 (روزي چون امروز) آژانس آمريكايي دارو و غذا (اف.دي. ا) بر مصرف قرص تازه ساز تنظيم خانواده (ضد آبستني) مشروط بر اين كه تنها مصرف كلينيكي داشته باشد صحه گذارد و مسئله بزرگي حل شد. اين آژانس كه با مخالفت برخي گروههاي مسيحي رو به رو شده بود، در نخستين مرحله اجازه فروش اين دارو را در داروخانه ها نداد كه بعدا جماعتي به دادگاه متوسل شدند و حكم توزيع آن در داروخانه ها را از دادگاه گرفتند و «اف.دي.ا.» كه بي صبرانه در انتظار چنين حكمي بود فروش آن را با نسخه دكتر آزاد كرد كه از سال 1964 وارد داروخانه ها شد. با وجود اين، برخي دولتها احتياط بيشتري به خرج دادند. مثلا در فرانسه، اين دارو از سال 1967 وارد باز شد.
    در تاريخ پيشرفت هاي پزشكي، پروفسور «راسل ماركر» استاد رشته بيوشيمي دانشگاه دولتي پنسيلوانيا را كاشف عامل بازداري از حامله شدن ذكر كرده اند. پرفسور ماركر از دهه 1940 در جريان مطالعه روي هورمون هاي گياهي، در درخت كاكتوس به هورموني برخورد كرد كه مي توانست روي هورمون هاي ديگر تاثير بگذارد و وضعيت آنها را تنظيم كند. وي در سفري به مكزيك، اين هورمون را به مقدار بيشتري در «يام (نوعي سيب زميني دوكي شكل)» به دست آورد و سپس در كارخانه «سينتكس» در همان كشور به توليد «پروجستين» از «يام» موفق شد و جريان را به مطبوعات و نيز چند پژوهشگر پزشكي و زيست شناس اطلاع داد. بعدا دكتر «چان» يكي از اين پژوهشگران، در آزمايشگاه خود با دادن «پروجستين» به يك خرگوش ماده، موقتا (براي مدتي، و تا زماني كه تاثير هورمون باقي بود) مانع عبور تخمك از لوله هاي مربوط و در نتيجه حامله شدن آن جانور شد.
    «كاترين مك كورميك» زيست شناس و وارث يك ثروت از جمله مالكيت بنياد «ورسستر» و از مبارزان حمايت از خانواده پس از اطلاع از كار دكتر چان، پول و وسائل خود را در راه تكميل آن بكار انداخت. طولي نكشيد كه پژوهشگران با افزودن استروژن به هورمون ساخت پرفسور ماركر، تجربه دكتر چان را تكميل كردند و قرص ضد آبستني را ساختند كه توسط دكتر «ادريس رايس ري» در پورتوريكو روي انسان تجربه شد و نتيجه مطلوب داد. جريان اين كشف سپس به آژانس آمريكايي دارو و غذا (اف.دي.ا.) گزارش شد و در گزارش توضيح داده شد كه هر قرص با مصرف آن براي يك شبانه روز از باروري زن در طول دوره 21 روز در هر ماه جلوگيري مي كند.
     پس از به بازار آمدن اين قرص (كنتراسپتيو)، كار پژوهش پايان نيافت و بعدا داروهايي هايي ساخته شده است كه با مصرف يك بار آن، براي مدتي معين توليد مثل در زن متوقف مي شود. بعد از آن قرص هايي به بازار آمده كه اگر چند ساعت بعد هم مصرف شوند، همان تاثير را خواهند داشت و تلاش براي تكميل چنين دارويي براي مردها ادامه دارد.
    طبق گزارش منابع رسمي، داروي ضد بارداري از لحاظ مصرف درجهان سالهاست كه ركورد شكن بوده است و در برخي از كشورها در هر روز تا يك چهارم بانوان آن را مصرف مي كنند زيرا كه در دنياي امروز كه كره زمين دو برابر منابع خود نفوس دارد پرورش فرزند اضافي دشوار و بسيار گران تمام مي شود.

ساير ملل

روز پيروزي

ژوكف فاتح برلن

ده روز پس از خودكشي هيتلر و برافراشته شدن پرچم شوروي برفراز ساختمان پارلمان آلمان و يك هفته پس از تصرف كامل شهر برلين و حومه اش به دست ارتش سرخ، نهم ماه مه سال 1945 ژنرال «هانس جرگن ستامپ» از سوي مارشال كيتل رئيس ستاد ارتش آلمان قرارداد امضاء شده تسليم رايش سوم (آلمان نازي) را به ژوكوف، مارشال شوروي و فاتح برلين تسليم كرد. در آن زمان ارتش هاي آمريكا، انگلستان و فرانسه هنوز تا برلين چند صد كيلومتر فاصله داشتند. با تسليم شدن ستاد ارتش آلمان به شوروي، دولت شوروي نهم ماه مه را «روز پيروزي» اعلام داشت كه هنوز همين روز را برگزار مي كند. ژوكوف ارتش هيتلر را از دروازه مسكو عقب زده بود و تا برلين دنبال كرده بود.
    

Mobin_s2004@yahoo.com
21 ربيع الثاني هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

درگذشت حاج ملا محمد باقر واعظ تهراني از علماي برجسته تهران

21 ربيع الثاني 1313 - حاج ملا محمد باقر واعظ تهراني از علماي برجسته تهران در گذشت و در حرم حضرت امام رضا (ع) در كنار مقبره شيخ بهايي به خاك سپرده شد. وي در صفر سال 1255 هجري بد‏نيا آمدو عمر خود را صرف آموختن علوم مختلف نمود. از تأليفات متعدد واعظ تهراني مي توان كتب المرات الجنيه، و جنة النعيم را نام برد. كتاب اخير در باب احوال شاه عبدالعظيم(ع) نوشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

مکه


 

تهران

19
29

اصفهان

12
28

تبريز

12
28

مشهد

9
21

زاهدان

15
30

کيش

26
35

پاريس


 

لندن


 

نيويورک


 

توکيو


 

دوبی


 


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1265 تومان
930 تومان
9564.11 واحد
61.70 دلار
15470 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
بورس:
نفت:
طلا:

152800 تومان

يک بهار آزادی:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 12.01

اذان مغرب : 19.17

اذان صبح فردا : 3.29

طلوع آفتاب فردا : 5.05

 

 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه


بلوتوث موزی

این عکس که ملاحظه میکنید یک بلوتوث موبایل است که درون یک موز جاسازی شده. جالب اینجاست شما هم میتوانید برای خودتان یک بلوتوث موزی درست کنید.به گفته سازنده در عمل با مقداری وقت و صبر میتوانید هدست - پورت USB و میکروفن را در موز جاسازی کنید. اگر علاقمند هستید که با روش ساخت Bluetooth Banana آشنا شوید میتوانید مراحل ساخت آن را در این لینک ببینید.


**********
 

GD06 GPS با دوربین

درحالی که هزاران دستگاه همه کاره ساخته شده که یکی از کارهایی که انجام میدهند نشان دادن موقعیت جغرافیایی از طریق سیستم GPS است اغلب آنها یک کمبود دارند: دوربین !
Hatchback GD06 یک دستگاه GPS است و همانطور که در عکس بالا میبینید یک LCD از نوع لمسی ، هدفون و قابلیت پخش mp3 - ماشین حساب - سیستم ناوبری اتومبیل و یک دوربین عکاسی دارد. ضمن اینکه قابلیت پخش عکس های گرفته شده را به شما میدهد. عکس های دوربین امکان ذخیره شدن به صورت موقعیت جغرافیایی را دارند. بنابراین میتوانید از این به بعد علاوه بر روز و ساعت عکس برداری ، موقعیت جغرافیای و مکان گرفتن تصویر را هم در فایل عکس خود داشته باشید. GD06 یک درگاه برای اتصال حافظه از نوع SD دارد که بتوان ظرفیت حافظه آن را افزایش داد. هنوز راجع به زمان عرضه این گجت چیزی منتشر نشده اما میتوان حدس زد که به زودی روی قفسه فروشگاه ها خواهد بود
 

 

 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


ققنوس
 

نویسنده: جهانگیر نصری اشرفی .
تعداد صفحات: 188
قيمت: 2000 تومان
شابک: 0ـ 726 ـ 471 ـ 964
نوبت چاپ: دوم: 1385
شمارگان: 2200


معرفی کتاب: كتاب حاضر، بخش اندك از مجموعة گردآوريها و تحقيقاتي است كه پيرامون تعزية نواحي ايران (پيش‌خوانيها، نوحه‌ها،‌ گوشه‌ها،‌ مرثيه‌ها) به انجام رسيده است. مجموعه حاضر، علي‌رغم ثبت تعداد قابل ملاحظه‌اي از الحان و نغمات تعزيه‌اي نواحي ايران، در برابر مجموعة موسيقي آوازي موجود در تعزيه بسيار اندك است. بنابراين، گردآوري پيش رو را بايد بخش ناچيزي از الحان تعزيه قلمداد نمود كه پاره‌اي از موارد موضوعي موسيقي تعزيه را در بر مي‌گيرد. با اين همه محتواي اين مجموعه سرشار از زيباييهاي الحان معنوي و تعزيه‌خواني نواحي ايران است كه هر خواننده را مجذوب و هر پژوهشگر را به تأمل وا مي‌دارد. اثر حاضر، ماحصل تحقيقاتي است كه طي سالهاي 1372 تا 1377 از شبيه‌خوانيهاي هفده منطقة كشور ضبط، ثبت و طبقه‌بندي شده است. توجه اصلي اين اثر معطوف به نغماتي است كه از قدمت و قوام لازم برخوردارند و يا به نوعي تحت تأثير موسيقي بومي قرار گرفته و يا عيناً از اين دسته موسيقي برداشت شده‌اند. بر همين اساس نمونه‌هاي واحد يا متنوعي از پيش‌خوانيها (پيش آوازها) مقامها، ريزمقامها، و همچنين گوشه‌هايي از موسيقي سنتي در تعزيه كه به نوعي از موسيقي به اصطلاح (مقامي)، نواحي و محلي ايران متأثرند انتخاب شده‌اند. اين نوشته‌ها و گردآوريها و آثار تحقيقاتي و پژوهشي در زمينه انواع موسيقي ايران نه تنها به عنوان اسناد درجه يك از منابع فرهنگي و تاريخي قابل ارزيابي هستند، بلكه مي‌توانند الگوي بسياري از بازسازيها و توليدات آثار و پديده‌هاي صوتي جديد قرار گيرند كه از اين نظر مجموعه حاضر، قابل تأمل و منحصر به فرد است. مجموعة حاضر، اگرچه بيشتر با هدف ايجاد منبع صوتي از موسيقي مذهبي ايران به وجود آمده است ولي در عين حال حاكي از روند و چگونگي وام دهي و وام‌گيري و نيز آميزش انواع موسيقيهاي موجود در ايران است. بر اين مبنا بخش قابل ملاحظه‌اي از تصانيف و نيز گوشه‌هاي نسبتاً قديمي خاص موسيقي مذهبي و غير مذهبي مربوط به دوران مشروطه در اين مجموعه قابل رديابي است. علاوه بر اين برخي الحان گردآوري شده در اين مجموعه حاكي از تأثير انواع موسيقي جديد در تعزيه نواحي است. خواندن كتاب حاضر، براي علاقمندان به موسيقي نواحي ايران و تعزيه‌خواني خالي از لطف نيست.
 

 

 

 

 

 

 

 Ãطنز روزانه


ماجرای هدیه خون یک یهودی
به یک عرب

بیمار عربی جهت پیوند قلب در بیمارستان بستری شد . پزشکان تشخیص دادند که بر حسب احتیاط می باید مقداری خون از گروه خونی او ذخیره کنند . اما این مرد عرب دارای گروه خونی نادری بود و در ان منطقه خونی از گروه خونی او یافت نشد. پزشکان درخواستی برای دریافت ان گروه خونی به مناطق و کشور های اطراف فرستادند. تا اینکه شخصی یهودی حاضر به اهدای خون شد.
بعد از انجام عمل جراحی مریض عرب به رسم تشکر برای او کارت تبریکی و یک دستگاه ماشین نو فرستاد. متاسفانه عمل پیوند چندان موفقیت آمیز نبود و پزشکان مجبور به انجام عمل جراحی دیگری بودند. این بار نیز درخواستی برای اهدای خون به فرد یهودی فرستادند. وی نیز با کمال رغبت این کار را انجام داد.بعد از عمل جراحی مرد عرب یک کارت تبریک و یک بسته شکلات به رسم قدردانی برای مرد یهودی فرستاد.مرد یهودی که از دریافت این هدیه پس از دریافت هدیه سخاوتمندانه اول شوکه شده بود با مرد عرب تماس گرفت و دلیل اینکه این بار سخاوتمندانه از او تشکر نکرده را جویا شد.مرد عرب در پاسخ گفت: چون این بار خون یهودی در رگ های من است ، به یاد نمی آوری؟
 

 

 

 

 

 

 

 Ãزندگي روزانه

کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


نكاتي در مورد مشاوره هاي زناشويي

یاخـیـراً مـقـاله ای در يـكـي از روزنــامه ها افراد را از خطرات احتمالی گـرفـتـن کـمـک هـای تخـصـصی در زنــدگی های زنـاشـوییشان هشـدار داد. در ایـن مـقـاله چـندین مثال از مـواردی آورده شـده بـود کــه در آن این متخصصین به جای بهـبـودی بـخـشـیدن بـه زنـدگـــی دو نفر، برعکس صدمات بیـشـتـری نـیـز بـه آن زده انـد. بـه عـقـیده ی من، اکثر این مـتـخـصـصین درمـانـی از درمـــان های موافق و مساعد با ازدواج استفاده نمی کند. حتی گاهی بعضی از آنها طلاق را به عنوان یکی از اصلی ترین راه چاره ها می بینند.
با این وجود، درست نیست زمانی که برای مشاوره پیش این افراد می روید، کودک را همراه خود نبرید. اما متخصصین درمانی هم هستند که واقعاً در زندگی افراد ایجاد تحول می کنند، همه ی این متخصصین مثل هم نیستند.
در اینجا نکات و راهنمایی هایی برایتان بیان می کنیم که در چنین موقعیت هایی از آنها استفاده کنید:

1- اطمینان حاصل کنید که درمانگر شما آموزش های تخصصی را پشت سر گذاشته است و در زمینه درمان زناشویی تجربه داشته باشد. اکثر اوقات درمانگران می گویند که درمان های مربوط به زوجین را انجام می دهند اما این زوجین حتماً زن و شوهر نیستند، یعنی این درمان ها به واقع درمان های زناشویی نیست. ممکن است درمان هایی بین دو شریک یا هر دو نفر درگير را انجام داده باشند، نه زن و شوهر ها. البته درمان های آنها متفاوت است. برای درمان زناشویی مهارت های خاصی را طلب می کند. به همین دلیل، خجالت نکشید و حتماً از درمانگرتان در مورد آموزش ها و تجربه هایش سوال کنید.

2- اطمینان حاصل کنید که درمانگر شما تمایل دارد که مشکلات زناشویی شما را از بین برده یا برای آنها راه حل هایی پیدا کند تا اینکه شما را به سمت طلاق بکشاند. از او بخواهید که آماری از نتایج کار خود را به شما ارائه دهد، تا ببینید چند درصد از افراد به زندگی خود برگشته اند و چند درصد طلاق گرفته اند. البته ممکن است درمانگر شما جواب قانع کننده ای ندهد، اما واکنش و عکس العمل او به این مسئله می تواند همه چیز را برایتان بیان کند. باید مطمئن شوید که هدف اول و آخر درمانگرتان کمک به شما برای حل مشکلاتتان است نه رهایی آنها.

3- باید بتوانید با درمانگرتان احساس راحتی و اعتماد داشته باشید—و اینکه او دردها و احساسات شما را می فهمد. اگر می بینید که درمانگرتان ازشما یا از همسرتان طرفداری خاص می کند، مطمئناً قابل قبول نیست. یک متخصص درمانی خوب باید هر دو جانب را خوب درک کند و به آنها کمک کند تا برای حل مشکلاتشان با هم مشورت کنند. اگر می بینید با نظرات درمانگر خود موافق نیستید، حتماً با او در میان بگذارید. اگر درمانگرتان از این مسئله استقبال کرد، نشانه ی خوبی است اما اگر نظرتان را نادیده گرفت، مسلماً اشکالی وجود دارد.

4- ارزش و عقاید خود درمانگر در مورد ارتباطات زناشویی مطمئناً نقش کلیدی در این مسئله بازی می کند. مطمئناً راه های زیادی برای دوست داشتن و ماندن با همسرتان وجود دارد، پس اگر درمانگرتان اعتقاد دارد که برای این منظور فقط یک راه هست، حتماً سراغ متخصص دیگری بروید.
و اینکه گاهی بعضی افراد تصور می کنند که درمانگرها به قطع می دانند که چه زمانی عمر یک زندگی تمام شده است . باید طرفین از هم جدا شوند، اما اینطور نیست، آنها چنین دانشی ندارند. پس اگر دیدید که درمانگر شما چنین اظهاراتی داشت، باز هم سراغ متخصص دیگری بروید.

5- اطمینان یابید که شما، همسرتان و درمانگرتان برای این مسئله هدف تعیین کنید. در غیر اینصورت هر هفته بدون هیچ تغییری خواهد گذشت و هیچ بهبودی حاصل نخواهد شد. و خط درمانی شما هیچ سمت و سویی نخواهد داشت. و زمانی که هدف تعیین می کنید، همه ی تلاشتان باید معطوف به آن باشد و یک لحظه از آن غافل نشوید. اگر باز هم متوجه هیچ تغییری نشدید و هیچ بهبودی در طی یک یا دو جلسه مشاوره انجام نگرفت، باید حتماً این را با مشاور خود در میان بگذارید.

6- عقیده ی من این است که زوج هایی که زندگیشان دچار بحران شده است از نعمت این که بتوانند به گذشته و روزهای خوش فکر کنند و از آن برای حل مشکلات خود کمک بگیرند محروم هستند. اگر مشاور شما روی گذشته تکیه دارد، از او بخواهید که رویکردی نیز به آینده داشته باشد.

7- مطمئن باشید که برای همه ی مشکلات زناشویی درمانی هست. نگذارید که مشاورتان به شما بقبولاند که تغییر غیر ممکن است. انسانها هیچ گاه قابل پیش بینی نیستند و هر آن ممکن است کاری غیر منتظره به خصوص برای کسانی که دوستشان دارند انجام دهند.

8- بیشتر از هر چیز به غریزه خود اعتماد کنید. اگر مشاور درمانی شما قصد کمک داشته باشد، شما حتماً احساس خواهید کرد و همینطور برعکس این مسئله.

9- در آخر، بهترین راه برای پیدا کردن یک مشاور ازدواج خوب، استفاده از تجربیات دیگران است. اگر یک درمانگری واقعاً خوب باشد، افراد از او راضی خواهند بود و این مسئله دهان به دهان خواهد گشت. در این مورد می توانید از تجربیات افرادی که قبلاً با آن مشاور کار کرده اند استفاده کنید.

با همه ی این مسائل می گویم که خوب است که از یک مشاور درمانی استفاده کنید. همیشه گرفتن توصیه هایی از شخص سوم مفید است. او می تواند شما را در مشکلاتتان راهنمایی کند. اما در انتخاب آن شخص سوم دقت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ãستون آزاد

۲۰ترفند از Media Player


حتما تا به حال نام Windows Media Player را زیاد شنیده اید ، یکی از بهترین و معروفترین نرم افزارهای مایکروسافت برای پخش فرمتهای صوتی و ویدویوئی. اما ممکن است اطلاعات کافی پیرامون نسخه جدید مدیا پلیر یعنی WMP ۱۰ نداشته باشید. در اینجا قصد داریم تا شما را با ۲۰ ترفند مفید این نرم افزار آشنا کنیم.
Windows Media Player يكي از برنامه هاي پخش كننده صوت و تصوير است كه به صورت آماده همراه با سيستم عامل ويندوز در كامپيوتر نصب مي شود. گرچه اين برنامه در تمام ويندوزها وجود دارد ولي شايد كمتر كاربري به صورت كامل با آن آشنا باشد . كاربران معمولا براي شنيدن يا ديدن (سرسري) فايل هاي صوتي و تصويري از اين برنامه استفاده مي كنند و اگر بخواهند به طور جدي يا حرفه اي با يك فايل چندرسانه اي كار كنند ، به سراغ نرم افزارهاي ديگري چون Winamp،JetAudio،RealPlayer و غيره مي روند . البته شايد هم حق با اين كاربران باشد . چرا كه WMP تا قبل از نسخه ۱۰، برنامه زياد خوش دست وپرامكاناتي نبود. ولي با عرضه نسخه ۱۰ اين برنامه ، قضيه فرق كرده است . حالا برنامه خيلي برنامه خيلي زيباتر شده و امكانات زيادي دارد . ولي براي كساني كه به نسخه ۹ عادت كرده اند، با اين نسخه جديد شايد كمي سردرگم شوند. جاي منوها و ابزارها عوض شده و عموما به منوي View رفته اند . حتي Color Chooser هنوز هم وجود دارد و حالا مي توانيد طيف رنگ و ميزان پربودن صفحه را خودتان انتخاب كنيد . به جاي انباشته كردن آن هم آيكون كوچك در صفحه Library ، حالا يك دكمه More Info گذاشته شده كه اطلاعات آلبوم و هنرمند را روشن يا خاموش مي كند . ديگر مجبور نيستيد يك Codec اضافي MP۳ روي سيستم نصب كنيد يابا يك برنامه ديگر آهنگ هاي خود را Pi كنيد . مايكروسافت هنوز هم برفرمت WMA خود اصرار مي ورزد . ولي يك MP۳ Codec هم به نام Fraenhofer در برنامه گذاشته كه مي تواند با هرBit Rate به ريپ كردن آهنگ ها بپردازد.

۱- منوها
اگر بخواهيد درويندوز WMP ، تغييري ايجاد كنيد ، اول بايد منوي مربوطه را بيابيد. با استفاده از دكمه كركره اي كنار دكمه هاي كوچك ـ بزرگ كردن پنجره كليك راست كنيد . اگر دوست داشته باشيد ، مي توانيد منوهاي استاندارد پنجره را فعال كنيد و امكانات بيشتري را ببينيد . براي اين منظور، از منويView ، گزينه Menu Bar Options را انتخاب كنيد . در اين حالت ، اگر گزينه Show Menu Bar را انتخاب كنيد، منوها فعال مي شوند و اگر گزينه Autohide Menu Bar را انتخاب كنيد ، با بردن ماوس به قسمت منوها ، آن قسمت ظاهر و سپس پنهان مي شود .

۲- تغيير به MP۳
براي كنار گذاشتن فايل هاي WMP ، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب كرده و سپس به صفحه Rip Music برويد . در اين حالت ، از قسمت Format گزينه MP۳ را انتخاب كنيد . كيفيت صوت به طور پيش فرض روي ۱۲۸kbps تنظيم شده است . ولي اگر بخواهيد ، با حركت كردن دكمه لغزان مربوطه ، كيفيت را بهتركنيد . درهمين صفحه ، باكليك روي دكمه File Name مشخص كنيد كه كدام اطلاعات در اسم فايل ها برايتان درج شود .

۳- تغيير نام فايل ها
تنظيماتي كه در منوي Tools ، گزينه Option در صفحه Library وجود دارد ، تعيين مي كنند كه برنامه چه تغييراتي را مي تواند روي فايل هاي ريپ شده ايجاد كند . مثلا اگر گزينه Retrieve Additional Information را تيك بزنيد ، اطلاعات ناقص را از طريق اينترنت كامل مي شود .

۴- تغيير ترتيب فايل ها
اگر بخواهيد آهنگ هاي خود را در فولدرهاي مجزا براساس آلبوم يا نام هنرمند دسته بندي كنيد ، بايد گزينه Rearrange Music را علامت بزنيد . درهمين جا مي توانيد با انتخاب گزينه Rename Music Files ، از برنامه بخواهيد با درج اطلاعات جديد آهنگ ها ، اسامي فايل ها را اصلاح كند . اين كارمخصوصا زماني خوب است كه فايل هاي خود را با ابزارهاي مختلف و روش هاي متفاوت نام گذاري ، ريپ كرده باشيد و حالا بخواهيد آن ها را يك دست كنيد .

۵- مقايسه محتوا
قسمت Info Center كه اطلاعات بيشتري درباره آلبوم يا تراك مي دهد ، حالا جزئي از سرويس هاي اينترنتي WMP۱۰ شده است . بنابراين اگر از يك سرويس ، اطلاعات كافي به دست نمي آوريد ، مي توانيد سرويس ديگري را امتحان كنيد . مثلا سايت Napster بيوگرافي كاملي درباره هنرمندان دارد.

۶- راديو كجاست ؟
راديوي اينترنتي حالا به قسمت Media Guide رفته است . از صفحه Guide گزينه Radio را انتخاب كنيد تا فهرستي از ايستگاه هاي راديويي و لينكي را ببينيد كه صفحه Radio Tuner را باز مي كند . اين صفحه تمام ايسنگاه هاي موجود در اينترنت را نشان مي دهد. اگر لينك Radio Tuner را در ستون سمت راست پيدا نكرديد ، پايين برويد و روي لينك InternationWindowaMedia.com كليك كنيد و حالا دوباره صفحه Guide را باز كنيد. اگردوست نداريد تنظيمات بين المللي خود را تغيير دهيد ، مي توانيد ازنشاني Windowsmedia.com /MyRadio.asp مستقيما به صفحه Radio Tuner برويد. بعد از انتخاب ايستگاه مورد نظر، روي دكمه Play كليك كنيد .

۷- آهنگ هاي جواني
با استفاده از فهرست Year Released مي توانيد به آهنگ هاي زمان جواني خود مراجعه كنيد ، يا فقط آهنگ هاي امسال را ليست كنيد. گزينه By Year هم هنگام ساخت Auto Playlist خيلي به دردمي خورد . اصلا مجبور نيستيد تاريخ تمام تراك هايي كه ريپ كرده ايد يا خريده ايد را تايپ كنيد . ويندوز WMP خودش اين كاررا انجام مي دهد.

۸- Playlist آسان
تراك ها را به قسمت Now Playing بيندازيد يا يك پلي ليست خودكار به صورت تصادفي درست كنيد . بعداز اين كه آهنگ هايي را مرتب كرديد كه مي خواهيد نگه داريد، با كليك روي دكمه Now Playing List گزينه Save Playlist As را انتخاب كنيد . با استفاده از منوي فرعي New List در همان منو،مي توانيد بدون اينكه مجبور باشيد به قسمت سمت راست پنجره برويد ، به ساخت پلي ليست بپردازيد.

۹- افزودن سريع
دكمه كوچكي كه در كنار كركره Now Playing List قراردارد ، انتخاب هاي فعلي را به فهرست Now Playing اضافه مي كند . اگر كشيدن و انداختن برايتان سخت است ، مي توانيد از اين راه اقدام كنيد.

۱۰- پلي ليست هاي مجزا
اگر فكر مي كنيد ساختن پلي ليست از طريق ديالوگ باكس راحت تر از كشيدن و انداختن است ، با كليك روي Now Playing List و سپس Edit using Playlist Editor ديالوگ Edit Playlist بلافاصله باز مي شود .

۱۱- تنظيم عكس
Wmp۱۰ عكس ها را هم مي توانيد مرتب كند. اما تا وقتي دستگاه قابل حملي را به كامپيوتر خود وصل نكنيد كه عكس ها را به سيستم منتقل مي كند ، گزينه All Picture در صفحه Library ظاهر نمي شود . علت اين است كه خود برنامه هيچ امكاني براي كاركردن روي عكس ها ندارد. يعني نه مي توانيد نمايش اسلايدي درست كنيد ، نه نمايش بند انگشتي . داشتن كتابخانه عكس فقط به اين درد مي خورد كه انتقال عكس ها به دستگاه قابل حمل آسان تر مي شود. گزينه هاي All Video و All TV از اين جهت در هر سيستمي هستند كه تماشاي ويدئو و برنامه هاي ضبط شده تلويزيوني در كامپيوتر امكان پذير شود.

۱۲- ستون هاي دلخواه
با كليك راست روي فهرست تراك هاي يك آلبوم يا هنرمند در صفحه Library منويي از ستون ها را ظاهر مي كند كه قابل حذف و اضافه هستند . همچنين مي توانيد از كركره Library Option گزينه Choose Columns را انتخاب كنيد كه امكاناتي را براي تعيين زمان پخش شدن پلي ليست مي دهد . بنابراين اگر بخواهيد ، مي توانيد فهرست خود را براساس آهنگ هايي مرتب كنيد كه در تعطيلات آخر هفته گوش مي كنيد .

۱۳- ديواره آتش
اگر مي بينيد برنامه هنگام پخش موسيقي آنلاين هرچندوقت يكبار چند ثانيه مكث مي كند ، بد نيست ببينيد برنامه ديواره آتش شما بسته هاي UDP را متوقف مي كند يا نه . WMP براي Streaming محتوا ، از اين بسته ها استفاده مي كند. اگر چنين باشد ، برنامه مجبور است از پروتكل HTTP استفاده كند . اگر مي خواهيد بفهمد برنامه ازچه پروتكلي استفاده مي كند و آيا اين پروتكل مشكلي ايجاد مي كند يا نه ، درهمان حالي كه آنلاين هستيد ، از منوي View گزينه Statistics را انتخاب كنيد و صفحه Advanced را ببينيد.

۱۴- از هدفون استفاده كنيد
فيش هدفون روي درايو سي دي فقط براي پخش آنالوگ قابل استفاده است و آهنگ هاي ديجيتالي كه ويندوز WMP پخش مي كند ، از طريق اين فيش شنيده نمي شوند . اما اگر بخواهيد همين آنگ هاي ديجيتال را از طريق هدفون بشنويد،كافي است به Media Player بگوييد آهنگ ها را به صورت آنالوگ پخش كند. براي اين منظور ، از منوي Tools ، گزينه Option را انتخاب كنيد و به صفحه Devices برويد. درايو سي دي خود را انتخاب كرده و از صفحه Audio گزينه Playback to Audio را علامت بزنيد.

۱۵- روشن كنيد
امروزه بيشتر كيبوردها دكمه پخش ، مكث، صدا و …دارند. اگر شما چندين صفحه كليدي نداريد، بازهم مي توانيد از طريق صفحه كليد ، Media Player را كنترل كنيد. F۱۰ صدا را زياد ، F۹ صدا كم ، و F۸ صدا را قطع مي كند .CTRL +P شروع به پخش يا مكث مي كند، و CTRL+S پخش را قطع مي كند. با CTRL+F به تراك بعدي برويد و با CTRL+B به تراك به تراك قبلي. كليدهاي ميان برمتعدد ديگري هم وجود دارد كه مي توانيد آن ها را از منوي Help پيدا كنيد .

۱۶- فشرده كردن فايل ها
اگر به خاطركيفيت بهتر، فايل هاي ريپ شده را با فرمت WMA آزاد ذخيره مي كنيد،مي توانيد هنگام انتقال آنها به پخش كننده قابل حمل ، كاري كنيد كه فايل ها كوچك تر شوند. براي اين منظور ، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب كرده و به صفحه Devices برويد. در اين حالت ، دكمهAdvanced را كليك كنيد و گزينه Allow Audio Files to Convert را علامت بزنيد . با اين كار ، Media Player هنگام انتقال فايل ها به دستگاه قابل حمل ، فايل ها را فشرده مي كند .

۱۷- فضاي ديسك
حاصل فشرده كردن فايل ها به صورت نامحسوس اين است كه وقتي دستگاه قابل حمل خود را به سيستم وصل مي كنيد ، لازم نيست خيلي صبر كنيد تا فايل ها تبديل شوند . اگر قصد داريد تعداد زيادي فايل را تبديل كنيد ، ببينيد Media Player فضاي كار براي اين كار داشته باشد . براي اين منظور ، از منوي Tools گزينه Option را انتخاب كنيد . به صفحه Devices برويد ، دكمه Advanced را كليك كنيد ، و سعي كنيد Amount of disk space را اضافه كنيد.

۱۸- آهنگ ها انتخاب كنيد
حتي اگر Player ۴۰ گيگا بايتي داشته باشيد ، باز هم بعيد است بتوانيد تمام آهنگ ها ، فيلم ها و عكس هاي خود را داخل آن جاي دهيد . اگرگزينه سنكرون خودكار را فعال كرده باشيد ، WMP موسيقي را نسبت به عكس و عكس را نسبت به فيلم اولويت مي دهد . بدون وصل كردن دستگاه به سيستم هم مي توانيد آهنگ هايي را تعيين كنيد كه دوست داريد به دستگاهتان منتقل شوند. كافي است هر آهنگي را كه دوست داريد ، به صفحه Sync بيندازيد تا هروقت دستگاه را وصل كرديد ، به طور خودكار از اين صفحه به دستگاه منتقل شوند .

۱۹- حذف برنامه
اگر فكر مي كنيد نسخه ۹را بيشتر از ۱۰دوست داريد ، مي توانيد WMP۱۰ را از سيستم حذف كنيد . البته لازم نيست نسخه قبلي را مجددا نصب كنيد . اگر سرويس پك۲ را نصب كرده باشيد ، بايد ابتدا گزينه Show updates در بالاي ليست را علامت بزنيد . تنها عيب اين كار اين است كه نما توانيد آهنگ هاي حفاظت شده را با نسخه هاي قبلي پخش كنيد . چون WMP۱۰ از DRM متفاوتي استفاده مي كند .

 

 

 

 

 

 

 

 Ãتبريک روزانه

faranegah@gmail.com 

روز تولدتان مبارک!

نام    و نام خانوادگي

ايميل

محل سکونت

روز

ماه

سال

zahra feraghi

z_feraghi@yahoo.com

Tehran

16

2

1360

مجتبي   شه ستا

milad49@yahoo.com

 

19

2

1349

 

پيوندتان مبارک!

نام     و نام خانوادگي

ايميل

محل سکونت

روز

ماه

سال

Linda

mahnaz_mohamadiyekta@yahoo.com  

tabriz

16

2

1385

***************

با سلام
از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
 

نام :

نام خانوادگی :

جنسیت :

محل سکونت :

هجری شمسی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

میلادی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

وضعیت تاهل :

ID yahoo :

Email :

نوع فعالیت :

عکس دوران کودکی :

 

سالروز ازدواج

روز :

ماه :

سال :

لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
با تشکر
 

 

 

 

 

 

 

 گروه اینترنتی مشکان

Text Link Ads