740

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 740 :: چهارشنبه 9 خرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

مسابقات فوتسال بين گروهها!

سلام
اول از همه سالروز شهادت حضرت فاطمه را تسليت مي گم.
از قرار معلوم قرار هست يکسري مسابقات فوتسال بين گروههاي اينترنتي برگزار بشه (اوايل تيرماه در تهران). مي خواستم بدونم آيا از بين شما دوستان، هفت نفري پيدا ميشه که به نمايندگي از گروه در اين مسابقات شرکت کنه. البته تيمي در حد قهرماني نه زنگ تفري براي ديگر تيم ها!
دوستان بين خودشون رايزني بکنند و اگر تونستند هفت نفر در حد رونالدو و يا رونالدينهو را جمع و جور کنند، خبرم کنند لطفا!
mobin_s2004@yahoo.com
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (739) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • گزارش شبکه دو فرانسه درباره ارغوان رضائي
  • غمگین ترین ترانه های جهان
  • معرفي و دانلود فيلم : مرد عنکبوتي ٣
  • دانلود انيميشن : A Scanner Darkly
  • طریقه نشستن، هنگام تمرین گیتار
  • معرفي نسخه جديد نرم افزار Sound Forge يکي از برترين نرم افزار هاي ويرايش موزيک در دنيا ! Sony Sound Forge v9.0
  • Van Skate & Slam
  • وب‌گردی بدون ردپا با فایرفاکس
  • یاد پهلویش نمازم را شکست....
  • بدنبال کسی باش000
  • پرسشي براي آيندگان!
  • Hack چیست؟
  • جديدترين شماره از هفته نامه علمي New Scientist   
  • دما سنج بلوتوث برای چک کردن دما از راه دور
  • جستجوي مرد يده آل: تصوري خيالي يا حقيقي؟
  • برگي از مظلوميت حضرت زهرا (عليها السلام)
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

گزارش شبکه دو فرانسه درباره ارغوان رضائي
غمگین ترین ترانه های جهان
ويژه نامه شهادت حضرت زهرا (س) - تبيان 85

ويژه نامه شهادت حضرت زهرا (س) - تبيان 86


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي مفسدي كه به اندازه كسري بودجه دولت وام گرفته بود!

ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با ارائه گزارشي پرده از پرونده يكي از دانه درشتها برداشته كه بالغ بر 2 هزار ميليارد تومان (اندكي كمتر از كسري بودجه دولت در سال 84) به سيستم بانكي بدهكار است.
به گزارش رجانيوز ح . ب كه از مفسدين بزرگ اقتصادي است، پس از صدور حكم ضبط كالا و جريمه حدود 13 ميليارد ريال، تلاش وسيعي را آغاز كرده تا با جابجايي برچسب‌ها و كارتن‌هاي كالاها از ضبط كالاهاي قاچاق خود جلوگيري نمايد.
ستاد مبارزه با قاچاق كالا در بخش ديگري از گزارش خود آورده است: نامبرده با ادعاي احداث كارخانه توليد خودروي لوكس به اندازه بنز، بي‌.ام.و در گرمسار و نصب سوله و اشتغالزايي براي 1500 نفر اقدام به اخذ 60 ميليارد تومان وام مي‌نمايد و سپس مكان فوق را تبديل به انبار اجناس قاچاق مي‌نمايد كه در زمان دومين دستگيري وي به حكم بازپرس گرمسار و نيابت اعطايي به دادسراي تهران، عليرغم مقاومت 5/2 ساعته و جلوگيري از اجراي حكم، وي در ساعت 11 شب دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل گرديد.
در ادامه گزارش ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به نامه رئيس دفتر هماهنگي و نظارت هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري به وزير محترم اقتصاد و دارايي در خصوص نامبرده اشاره شده و آمده است:
نامبرده طبق مستندات موجود رقمي بالغ بر 20 هزار ميليارد ريال اعم از ريالي و ارزي به نظام بانكي كشور بدهكار است. عمده دريافتي‌هاي نامبرده بازگشايي بي ضابطه LC از سوي بانك‌هاي عامل و بر اساس زد و بند با برخي از پرسنل بوده است.
در اين ميان تخلف برخي از آنان محرز مي‌باشد و طبق پرونده‌هاي تخلفاتي طي يكسال اخير و در دوره مديريت جديد وزارتخانه از سوي بانك اخراج شده‌اند .
در بخش ديگري از اين نامه آمده است:تاكنون نامبرده يك ميليارد و يكصد و پانزده ميليون دلار تسهيلات ارزي از بانك‌ها دريافت كرده و 100 ميليون دلار نيز از صندوق ذخيره ارزي دريافت كرده كه تعهدات پرداخت آن بانك‌هاي داخلي است و عمدتا بصورت يوزانس بوده است.
تمامي بررسي‌ها نيز نشان مي‌دهد كه نامبرده به هيچ يك از تعهدات خود در قبال بانك‌ها عمل نكرده است. ايجاد سپرده به نام خود و اعضاي خانواده و سوء استفاده از اعتبارات سپرده جهت كسب اعتبار شركت زنجيره‌اي غير فعال از ديگر شگردهاي اخذ تسهيلات كلان توسط نامبرده بوده است. از سوي ديگر تمام فعاليت‌هاي نامبرده در زمينه قاچاق كالا، پولشويي و ايجاد دفاتر بازرگاني در كشور امارات بوده كه متاسفانه با نفوذ در گمركات خرمشهر، سلفچگان، چابهار، سيرجان و جنوب تهران و زد بند بابرخي مسئولين گمركي، مرتكب تخلفات گسترده در زمينه واردات كالا شده است.
در ادامه اين نامه اشاره شده است هم اكنون چند محموله بزرگ از كالاهاي قاچاق شده توسط نامبرده و عوامل مربوطه توسط وزارت اطلاعات كشف و ضبط شده است و نامبرده تحت تعقيب قضايي است.
بر اساس اين گزارش كل بدهي معوق بانكها 10 هزار ميليارد تومان است .

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

مرد عنکبوتي ٣
Spider-Man 3

کارگردان: سام رايمي. فيلمنامه: سام رايمي، ايوان رايمي، آلوين سارجنت بر اساس کتاب مصور مارول[استن لي، استيو ديتکو]. موسيقي: کريستوفر يانگ. مدير فيلمبرداري: بيل پاپ. تدوين: باب موراوسکي. طراح صحنه: جي. مايکل ريوا، نيل اسپايسک. بازيگران: توبي مگواير[پيتر پارکر/اسپايدرمن]، کريستين دانست[مري جين واتسون]، جيمز فرانکو[هري آزبورن/گابلين جديد]، تامس هيدن چرچ[فلينت مارکو/سندمن]، تافر گريس[ادي بروک/ونوم]، برايس دالاس هاوارد[گوون استيسي]، رزمري هريس[مري پارکر]، جيمز کرامول[سروان استيسي]. ١٤٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا. نام ديگر: ٣.
پيتر پارکر موفق شده تا بالاخره تعادلي ميان مسئوليت هاي اسپايدرمن و عشق مري جين واتسون برقرار کند. اما اسپايدرمن بودن کار آساني نيست و در کنار مخاطرات روزمره اي که وي را تهديد مي کند، خطري بزرگ کم کم در حال نزديک شدن است. فلينت مارکو از زندان مي گريزد و هنگام فرار ناخواسته تحت تابش اشعه هاي قوي قرار مي گيرد. اين واقعه باعث تبديل وي به سندمن شده و راه را براي تبهکاري هاي بزرگ تر توسط او هموار مي کند. وقتي پيتر متوجه رابطه ميان فلينت مارکو و قتل عمو بن مي شود، به سراغ او مي رود. اما شيئي ناشناخته و سياه رنگ که منشاء فضايي دارد به لباس وي چسبيده و خيلي زود رفتار پارکر را دچار تغييري فاحش مي کند. شخصيت تازه پارکر موجودي شرور است که اطمينان به خود موجود در پيتر پارکر را به غرور تبديل کرده و باعث آزرده شدن اطرافيان وي مي شود. آشنايي پارکر با گوون استيسي موجب حسادت مري جين شده و سبب کشيده شدن وي به سمت هري آزبورن مي شود. مترادف با همين حوادث عکاس تازه کاري به نام ادي بروک نيز به عنوان رقيب شغلي تازه وارد روزنامه ديلي باگل مي شود، کسي که براي رسيدن به موفقيت از هيچ کاري روي گردان نيست. حادثه اي سبب مي شود که پيتر پارکر از چنگ شيئي سياهرنگ چسبناک خود را رها کند، اما توده سياه رنگ به روي ادي بروک ريخته و او را تبديل به موجودي شرير به نام ونوم مي کند. ونوم و سندمن خيلي زود همديگر را يافته و تصميم به اتحاد براي حمله به اسپايدرمن و نابودي او مي شوند. مري جين نيز که سريعاً دريافته درباره رفتن به سوي هري اشتباه کرده بوده، به طرف پيتر بازمي گردد. اما گرفتار ونوم و سندمن مي شود. به نظر مي رسد که قدرت اسپايدرمن براي مقابله با اين دو موجود شرور کافي نيست، ولي ناگهان کمک غير منتظره اي از راه مي رسد...

چرا بايد ديد؟
مرد عنکبوتي- چه دوستش داشته باشيم و چه نداشته باشيم- يکي از نشانه هاي فرهنگي و هنر عامه پسند روزگار ماست. ماجراهاي اين موجود استثنايي از لحظه خلقت آن در سال ١٩٦٢ تا امروز براي نوجوان ها هيجان بخش و براي توليدکنندگان آثار فرهنگي عوام پسند ديگر رسانه ها منبعي پايان ناپذير براي خلق فيلم و سريال هاي پر طرفدار يوده است. تا اين لحظه ده سريال تلويزيوني انيميشن و سه فيلم بلند سينمايي بر اساس شخصيت اين ابر قهرمان ساخته شده و به نظر مي رسد به اين زودي ها نسخه چهارمي در کار نخواهد بود. پس سخن درباره آخرين برگردان سينمايي ماجراهاي اين شخصيت و کامل کننده سه گانه پيتر پارکر/اسپايدرمن را آغاز مي کنيم.
اولين قسمت اسپايدرمن در سال ٢٠٠٢ و دومين قسمت آن در سال ٢٠٠٤ توسط سام رايمي ساخته شد. قسمت سوم که تا اين لحظه يکي از پرفروش ترين فيلم هاي امسال شده نيز توسط همين کارگردان ساخته شده که سابقه قابل توجهي در کارگرداني داستان هاي فانتزي و ترسناک دارد. سام رايمي متولد ١٩٥٩ ميشيگان از سال ١٩٧٧ با فيلم اين جنايت است شروع به فيلمسازي کرد و با چهارمين فيلمش The Evil Dead در ١٩٨١ به شهرت رسيد. دهه هشتاد براي کساني مانند او که علاقه به توليد فيلم هاي پر از خون و خشونت داشتند زمينه مناسبي براي کار فراهم کرد. کيفيت کار رايمي و توجه به عناصر فانتزي سبب شد تا فيلم هاي او از ديگر اثار توليد شده در اين دهه و دهه بعدي متمايز شود. موج جنايت، Evil Dead II، Darkman و ارتش تاريکي همگي خيلي زود به فيلم هاي محبوب و پر فروش بدل شدند. همين امر باعث شد تا رايمي براي ساخت پروژه هاي بلندپروازانه تر به بودجه هاي بيشتر و بهتري دست يابد و اسپايدرمن ٣ با بودجه اي معادل ٢٥٨ ميليون دلار[پر هزينه ترين فيلم تاريخ سينماي آمريکا تا اين لحظه] اوج اين روند است. البته رايمي تجربه هاي متفاوت ديگري چون يک نقشه ساده را نيز در کارنامه خود دارد، که گويا براي نشان دادن قدرت کارگرداني اش به منتقدان ساخته و از سوي ديگر فيلم هاي ضعيفي چون چابکدست و مرده، به عشق بازي و موهبت که در کارنامه او وصله هاي ناجوري به شمار مي روند. او در هزاره جديد تصميم گرفته تا به حيطه فانتزي بيشتر پناه ببرد و حاصل آن سه گانه پر خرج نوجوان پسند اسپايدرمن است که بار ديگر نام او را به عنوان يکي از خالقان پولساز خرده فرهنگ عامه پسند هاليوودي بر سر زبان ها انداخته است. سه گانه اسپايدرمن در حکم قصه هاي پريان روزگار ماست که مي شود با مقاديري نوشابه و ذرت بو داده صرف کرد. کهن الگويي دارد از عشق دو پسر به يک دختر و فداکاري و نبرد با دشمنان جامعه که ميليون ها بار روايت شده و به نظر مي رسد که نبايد مشتري چنداني داشته باشد، که متاسفانه اين طور نيست. جذابيت اين قالب -حتي با وجود سست بودن عناصر سازنده اش- آن قدر زياد هست که رايمي را وادار کرده از همان قسمت اول اين سه گانه گره به گره قالي پر نقش و نگاري از کشش هاي دراماتيک خلق کند و شخصيت هاي نه چندان پيچيده اثرش را ابعادي ديگر ببخشد. جدال هري آزبورن و پيتر پارکر از قسمت اغاز شده و تا آخرين بخش قصه ادامه مي يابد. مري جين واتسون نيز يکي از شخصيت هايي است که سهمي اساسي در هر سه قسمت ايفا مي کند و حتي شخصيت هاي شرور و کوچک نيز در امتداد هر سه قصه گاه ظاهر شده و گاه غايب مي شوند. سه گانه اسپايدرمن در زمانه اي که به نظر ميرسد جدال دولت ها و اردوگاه هاي چپ و راست به پايان رسيده، و مي تواند نياز سينما به شر آفرين ها را بر طرف کرد. شر آفرين هايي منفرد که گاه مانند سندمن مي تواند وجوهي انساني نيز داشته باشد. همان گونه که هري نيز در پايان از قدرت به ارث رسيده از پدر شرور خود در قالب گابليني جديد به کمک اسپايدرمن مي آيد. اسپايدرمن ٣ تمامي خواسته هاي تماشاگر عام داير بر هيجان، رومانس و اکشن را به خوبي پاسخ خواهد داد و اين کار را در کنار فيلمنامه و کارگرداني دقيق و جلوه هاي ويژه بسيار گران قيمت خود انجام خواهد داد، حتي اگر منتقدان آمريکايي را وادار به آه و افسوس نسبت به قدرت بيشتر قسمت هاي پيشين خود کند. کساني که فراموش مي کند اين سه بخش هاي يک قصه واحد هستند!
براي کساني که خواستار ساعتي تفريح و فراغت از دنياي پر رنج روزمره هستند، اسپايدرمن دو ساعت و نيم ضيافت بصري ناب است و براي منتقدان گوشت تلخ يک آب نبات تصويري ديگر! انتخاب کنيد، ترجيح مي دهيد در کدام طرف ايستاده باشيد؟
ژانر: اکشن، ماجرايي، علمي تخيلي، مهيج.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part01.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part02.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part03.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part04.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part05.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part06.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part07.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part08.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part09.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part10.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part11.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part12.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part13.rar 
Spiderman.3.TS.XViD-mVs.part14.rar

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

A Scanner Darkly

 

MPAA:Rated R for drug and sexual content, language and a brief violent image.
Runtime:100 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Sound Mix:SDDS / Dolby Digital / DTS
Certification:New Zealand:R13 / Ireland:16 / Finland:K-15 / Singapore:M18 (cut) / Argentina:16 / UK:15 / Australia:M / USA:R (certificate #42344) / Italy:T
Filming Locations:Austin, Texas, USA more
Company:Warner Independent Pictures

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، و به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي):
http://rapidshare.com/files/28113257/A.Scanner.Darkly.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/28119593/A.Scanner.Darkly.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/28125573/A.Scanner.Darkly.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/28130702/A.Scanner.Darkly.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/28135932/A.Scanner.Darkly.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/28140380/A.Scanner.Darkly.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/28144354/A.Scanner.Darkly.part7.rar 

   لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

طریقه نشستن، هنگام تمرین گیتار

براستی یکی از مهمترین نکات، قبل از نواختن حتی یک نت بر روی گیتار،طریقه نشستن به هنگام نواختن آن میباشد !
مشکل از اونجائی شروع میشه که ساعات تمرین شما افزایش پیدا کرده و بدنتان ساعتها در یک حالت فیکس قرار می گیرد.
اگر این حالت فیکس صحیح نباشد، بدون اینکه متوجه شوید در حال صدمه زدن به بدنتان هستید و در دراز مدت بدون شک نتیجه منفی آن را در ناحیه کمرتان احساس خواهید کرد.
یکی از نکات مهم ارتفاع صندلی شما میباشد که میبایست نسبت به قدتان آن را جوری اختیار کنید که اگر به هنگام نشستن، از نیم رخ خود را در آینه نگاه کنید، زانویتان در مقابل باسن تان قرار گیرد یا به عبارتی دیگر رانتان موازی با سطح زمین باشد.سپس با گذاشتن یک بالش به راحتی باسن خود افزوده و حدالمقدور باسن خود را در جلوی صندلی قرار بدهید و هم زمان از لم دادن، شل نشستن، قوز کردن و خم شدن بر روی گیتار برای دیدن دستانتان جداً خودداری کنید.
حال، سعی کنید که تمام عضلات بدنتان را از سر تا نوک پا چک کرده و با حضور ذهن حس کنید که تمامی آنها ریلکس و آرام هستند.
یکی از روشهای های نشستن، پوزیسیون کلاسیک میباشد. در این روش، زیر پای چپ خود یک زیرپائی گذاشته و گیتار را روی ران پای چپتان قرار میدهید، بصورتی که جعبه هارمونی بین دو رانتان قرار گرفته و دسته گیتار با سطح زمین کما بیش زاویه چهل و پنج درجه بسازد. این روش، بسیار روش مناسبیست ولی معمولاً در فلامنکو از آن استفاده نمیشود.
برای فلامنکو، روشی دقیقاً مانند روش کلاسیک وجود دارد، فقط با یک تفاوت، بدین طریق که، زیر پای چپ خود یک زیرپائی گذاشته ولی، پائین جعبه هارمونی گیتار را روی ران پای راستتان قرار میدهید، بصورتی که دسته گیتار با سطح زمین کما بیش زاویه چهل و پنج درجه بسازد. مسلماً بیدرنگ این سؤال پیش می آید که چرا از زیر پائی برای پای چپ استفاده میشود در حالیکه گیتار بر روی پای راست قرار دارد؟
جواب این است که اولاً در این حالت استقرار بدنتان بر روی صندلی به حد چشمگیری افزایش پیدا کرده، دوماً در این پوزیسیون عضلاتی که در پائین ستون فقراتتان قرار دارد و آن را محافظت میکند، ریلکس شده و به شما این اجازه را میدهد که ساعتها بدون آسیب رساندن به کمرتان به تمرین بپردازید. به عنوان مثال میتوان از سابیکاس استفاده کننده این پوزیسیون نام برد.
روش جدید دیگر در فلامنکو، روش ابداع شده توسط پاکو دِ لوسیا میباشد که امروزه همه آن را شناخته و از آن استفاده میکنند. در این پوزیسیون پس از نشستن صحیح بر روی صندلی، گیتاریست مچ پای راست خود را کمی بالاتر از زانوی پای چپ خود قرار داده و سپس گودیه پائین گیتار را روی ران پای راستش میگذارد.
پاکو دِ لوسیا، بزرگترین گیتاریست فلامنکو در قرن حاضر میباشد و طبیعتاً تمامی گیتاریستها [منجمله خود من] ، تحت تاثیر وی بوده و به درست یا غلط، دوست دارند که از او تقلید کنند .
شناخت ما در رابطه با گیتاریست های معروف در دنیا اکثراً سطحی میباشد، چرا که آشنائی ما با ایشان قالباً بر اساس موزیک، کنسرتها، فیلم و ویدئوهائیست که از آنان دیده ایم و آن چیزیکه در دسترس گوش و چشم ماست، قطره ایست از یک اقیانوس بیکران!
آن کنسرتی که شما می بینید و قلبتان را به شدت تکان میدهد، نتیجه سالها تلاش و ممارست بی وقفه است.
آن یک ساعت کنسرت، بی مبالغه حاصل هزاران هزار ساعت تمرین، تکرار، یاد گیری ، غم و شادی روزمره در زندگیست .
به همین دلیل آنچیزی را که مثلاً در کنسرتهای پاکو می بینید، مقصد (قطره) است نه راه (اقیانوس) !
متاسفانه پاکو مثل کره ماه بوده و پشت آن بر روی ما مخفی است. اینکه وی باینصورت گیتار میزند، به ما این تصور را میدهد که او همیشه و در همه حال و در همه جا اینگونه است و چون ما عاشقش شده ایم، بدون توجه از او تقلید کرده، مدام در این پوزیسیون گیتار نواخته و به سلامتی خود آسیب میرسانیم. این فرم، فشار زیاد و قابل توجهی به کمرتان آورده و در دراز مدت کمر درد انتظارتان را میکشد.
لازم به تذکر است که پاکو بسیار باهوش بوده و بی دلیل این فرم را ابداع نکرده است،چرا که این پوزیسیون راحتترین حالت برای کنسرت دادن میباشد، ولی او هیچگاه در منزل از آن استفاده نمیکند، با این وجود وی به علت کثرت کنسرتهایش از کمر درد در امان نبوده واز ابداع خود، خود نیز در رنج و اخیراً فرم نشستنش را تغییر داده است. پس میبایست از مسخ بودن به یک شخص معروف جداً حذر کرد و از تحلیل و بررسی مجدد نهراسید!!!
شما نیز دقت کرده و از تمرین در این فرم [پاکو دِ لوسیائی] در منزل واقعاً بپرهیزید.(ولی در کنسرت این فرم واقعاً بهترین است به شرط اینکه در انتهای هر قطعه پای راستتان را زمین گذاشته تا شروع قطعه بعد بتواند کمی استراحت کند، همزمان کمرتان نیز از فشاری که بر رویش میباشد آزاد گشته و ریلکس میشود).
به هنگام تمرین ، در صورت تمایل برای قرار دادن گیتار بر روی پای راست خود، بصورت صحیح روی صندلی نشسته، این بار زیر پائی را زیر پای راستتان گذاشته و سپس گودی گیتار را روی پای راستتان قرار دهید.
ازاین لحظه به بعد و در صورت صحیح بودن پوزیسیونتان یاد گیری و نواختن گیتار آغاز ميشود.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

معرفي نسخه جديد نرم افزار Sound Forge يکي از برترين نرم افزار هاي ويرايش موزيک در دنيا !
 Sony Sound Forge v9.0

 

Sony Sound Forge که پیشتر با نام  Sonic Foundry Sound Forge در بازارهای جهانی عرضه می شد، نام یکی از قدرتمندترین و مطرح ترین نرم افزارهای ویرایش و میکس صوتی در دنیای نرم افزار های حرفه ای و نیمه حرفه ای رایانه است . Sound Forge از سال 1991 از سوی کمپانی Sonic Foundry وارد بازار شد و پس از موفقیت های چشمگیر و مورد استفاده قرار گرفتن به عنوان نرم افزار اول میکس و ادیت و صوتی در بیش از 500 کمپانی کوچک و بزرگ دنیا و تبدیل شدن به یکی از قطب های برتر نرم افزارهای میکس و ویرایش صوتی، امتیازش در سال 2003 توسط بخش نرم افزار کمپانی بزرگ SONY با قیمت حدود 18 میلیون دلار خریداری شد !

تا چندی پیش قدرتمندترین نسخه نرم افزار Sound Forge ویرایش 8 آن بوده کهخ امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می داد و تعا چند سال به فروش بالای خود در بازار نرم افزار بدون عرضه نسخه جدیدی ادامه می داد.

در فصل دوم سال 2007 کمپانی سونی نسخه جدیدی را از این نرم افزار بسیار قدرتمند و پرطرفدار را تحت عنوان Sony Sound Forge 9.0 عرضه کرد که خبر خوشایندی برای علاقمندان به ویرایش و میکس صوتی و نرم افزار های چندرسانه ایست .

برخی از تفاوت های عمده میان دو نسخه ی 8.0 و 9.0 از نرم افزار سونی به شرح زیر است .

- ویرایش، پردازش حرفه ای و ضبط چند کاناله یا Multichannel صوت و فایلهای صوتی .

- بهره گیری از ویژگی Drag&Drop برای ویرایش میان Channel های صوتی.

- افکتهای جدید و متنوع صوتی منحصر نسخه 9 نرم افزار .

- بهره گیری از ابزار Channel Converter .

- ظاهر زیباتر و تغییر یافته محیط نرم افزار .

- پشتیبانی کامل از صدای خروچی دالبی 5.1 Dolby® Digital AC-3 .

- شامل پلاگین قدرتمند Includes Noise Reduction 2.0 برای کاستن هوشمندانه نویز ها و صداهای اضافی .

- شامل بسته های ارزشمند پلاگین شرکت iZotope™

- سرعت فوق العاده و کیفیت بالاتر فایل های حاصله .

-  پشتیبانی خوب از فایل های ویدیویی و فرمتهای AVI, WMV, and MPEG-1 and MPEG-2 (both PAL and NTSC) .

- قابلیت Batch Conversion برای تبدیل همزمان تعداد بسیاری فرمت .

و ...

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

براي دريافت كرك نسخه 9.0 نرم افزار اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Van Skate & Slam

یکی دیگه از بازیهای ورزشی که شما باید یک اسکیت باز رو داخل شهر هدایت کنید و با حرکاتی که انجام میدید روی موانع امتیاز کسب کنید تا به مرحله بعد برید
بازی قشنگیه

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


بشنو این نکته که خود را ز غم آزاده کنی

بشنو این نکته که خود را ز غم آزاده کنی
آخرالامر گل کوزه گران خواهی شد
گر از آن آدمیانی که بهشتت هوس است
تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
اجرها باشدت ای خسرو شیرین دهنان
خاطرت کی رقم فیض پذیرد هیهات
کار خود گر به کرم بازگذاری حافظ
ای صبا بندگی خواجه جلال الدین کن

 

خون خوری گر طلب روزی ننهاده کنی
حالیا فکر سبو کن که پر از باده کنی
عیش با آدمی ای چند پری زاده کنی
مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی
گر نگاهی سوی فرهاد دل افتاده کنی
مگر از نقش پراگنده ورق ساده کنی
ای بسا عیش که با بخت خداداده کنی
که جهان پرسمن و سوسن آزاده کنی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

9 خرداد
تو صرفا موجودی مادی نیستی. قبل از اینکه به قالب جسمانی در آیی، تو وجود داشتی. بعد از اینکه جسم خودت را ترک کنی، باز هم وجود داری.
برایان ویس

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمودند:
أبَوا هِذِهِ الاْمَّةِ مُحَمَّدٌ وَ عَلىٌّ، يُقْيمانِ أَودَّهُمْ، وَ يُنْقِذانِ مِنَ الْعَذابِ الدّائِمِ إنْ أطاعُوهُما، وَ يُبيحانِهِمُ النَّعيمَ الدّائم إنْ واقَفُوهُما.
حضرت محمّد (صلى الله عليه وآله) و علىّ (عليه السلام)، والِدَين اين امّت هستند، چنانچه از آن دو پيروى كنند آن ها را از انحرافات دنيوى و عذاب هميشگى آخرت نجات مى دهند; و از نعمت هاى متنوّع و وافر بهشتى بهره مندشان مى سازند.
(بحارالأنوار: ج 23، ص 259، ح 8)

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

پوشاندن رگه هاي سفيد طبيعي در موها:
از يك تون تيره تر از رنگ طبيعي استفاده نماييد و مدت زمان رنگ كردن را هم افزايش دهيد.

يك زمينه سبز بر موي سفيد يا زرد كمرنگ:
اضافه كردن مقدار كمي رنگ قرمز يا طلايي رنگ سبز را از بين خواهد برد.


نارنجي آتشين در موهايي كه از قبل روشن شده اند:
هنگاميكه رنگ موي شما به اندازه كافي تيره نباشد اين رنگ در موهايتان ايجاد مي شود. رنگ شما بايد از درجه رنگ موي شما تيره تر و يا هم رنگ موي شما باشد.
 

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

رستم، که سیاوش را به فرزندی پرورده بود، سودابه را به کين او کشت، به توران تاخت و همه جا را ويران کرد.

فرنگیس را دید دیده پرآب
زبان پر ز نفرین افراسیاب

اما چون هوس بازی های کيکاوس پايان نداشت، فرکيانی از او جدا شد و افراسياب قدرت يافت که دوباره به ايران بتازد و بيداد و ويرانی کند.
پس از مرگ سياوش، فرنگيس همسر او که باردار بود، پسری زاد.
به دستور افراسياب بچه را به شبانان سپردند تا از نژاد خود با خبر نشود.
اين پسر کيخسرو نام گرفت.

ترا پنج ماهست ز آبستن
ازین نامور گر بود رستنی
درخت تو گر نر به بار آورد
یکی نامور شهریار آورد

سرافراز کیخسروش نام کن
به غم خوردن او دل آرام کن

کسی کز نژاد سیاوش بود
خردمند و بیدار و خامش بود
قسمت بیست و یکم
سال ها بعد، کيخسرو به دستور کيکاوس به کين پدر برخاست و افراسياب برادرش، گرسيوز، را که محرک قتل سياوش بود را کشت.
کيخسرو پس از کيکاوس پادشاه ايران شد و به اوضاع نابسامانی که در دوران حکومت خود کامۀ کيکاوس پديدار شده بود پايان داد. اما چندی نگذشت که پادشاهی را به يکی از افراد خانواده خاندانش، لهراسب، واگذاشت و خود با چند تن از دلاوران ايران با او همراه شدند.
کيخسرو بديشان هشدار داد که آمدن به دنبال وی خطرناک است و آنان او را نخواهند ديد. پهلوانان، جز يکی دو تن، بازنگشتند و پس از غايب شدن سياوش همگی در طوفان برف تلف شدند.
کيخسرو که او را صورت افسانه ای کورش بزرگ می پندارند،
در ادب فارسی مظهر انسان کامل و پير به حقيقت پيوسته ای است که جهان معنا و حقايق روحانی را بر حکومت ظاهری و قدرت دنيايی ترجيح داده و از همين رو در شمار هفت تن جاويدانی است که بنابر سنت زرتشتيان روز رستاخيز به ياری سوشيانت، موعود آخر زمان، برمی خيزد و اهريمن و پليدی او را از پهنه زمين پاک می کند.
چنين مشهور است که غار شاه زند، در سی و پنج کيلومتری جنوب غربی اراک، محلی بود که کيخسرو در آنجا عزلت گزيده است. اين غار اعجاب انگيز دخمه ای بزرگ است که بر فراز قله ای به ارتفاع ۲۸۹۰ متر از سطح دريا واقع شده و زرتشتيان هرساله از سراسر جهان برای زيارت به آنجا می روند.
در پای کوه چشمه ای پرآب از زمين می جوشد که زائران از آب آن می نوشند و به عنوان داروی شفا بخش به همراه خود می برند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
قَالَ ادْخُلُواْ فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّن الْجِنِّ وَالإِنسِ فِي النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّى إِذَا ادَّارَكُواْ فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لأُولاَهُمْ رَبَّنَا هَـؤُلاء أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَـكِن لاَّ تَعْلَمُونَ 38 وَقَالَتْ أُولاَهُمْ لأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ 39 إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُواْ عَنْهَا لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاء وَلاَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ 40 لَهُم مِّن جَهَنَّمَ مِهَادٌ وَمِن فَوْقِهِمْ غَوَاشٍ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ 41 وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لاَ نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا أُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 42 وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الأَنْهَارُ وَقَالُواْ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَـذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلا أَنْ هَدَانَا اللّهُ لَقَدْ جَاءتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ وَنُودُواْ أَن تِلْكُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 43

 

ترجمه فارسي مکارم

(خداوند به آنها) مى‏گويد: «در صف گروه‏هاى مشابه خود از جن و انس در آتش وارد شويد!» هر زمان كه گروهى وارد مى‏شوند، گروه ديگر را لعن مى‏كنند; تا همگى با ذلت در آن قرار گيرند (در اين هنگام) گروه پيروان درباره پيشوايان خود مى‏گويند: «خداوندا! اينها بودند كه ما را گمراه ساختند; پس كيفر آنها را از آتش دو برابر كن! (كيفرى براى گمراهيشان، و كيفرى بخاطر گمراه ساختن ما)» مى‏فرمايد: «براى هر كدام (از شما) عذاب مضاعف است; ولى نمى‏دانيد! (چرا كه پيروان اگر گرد پيشوايان گمراه را نگرفته بودند، قدرتى بر اغواى مردم نداشتند)» «38» و پيشوايان آنها به پيروان خود مى‏گويند: «شما امتيازى بر ما نداشتيد; پس بچشيد عذاب (الهى) را در برابر آنچه انجام مى‏داديد! «39» كسانى كه آيات ما را تكذيب كردند، و در برابر آن تكبر ورزيدند، (هرگز) درهاى آسمان به رويشان گشوده نمى‏شود; و (هيچ گاه) داخل بهشت نخواهند شد مگر اينكه شتر از سوراخ سوزن بگذرد! اين گونه، گنهكاران را جزا مى‏دهيم! «40» براى آنها بسترى از (آتش) دوزخ، و روى آنها پوششهايى (از آن) است; و اينچنين ظالمان را جزا ميدهيم! «41» و كسانى كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند -البته هيچ كس را جز به اندازه تواناييش تكليف نمى‏كنيم- آنها اهل بهشتند; و جاودانه در آن خواهند ماند «42» و آنچه در دلها از كينه و حسد دارند، برمى‏كنيم (تا در صفا و صميميت با هم زندگى كنند); و از زير (قصرها و درختان) آنها، نهرها جريان دارد; مى‏گويند: «ستايش مخصوص خداوندى است كه ما را به اين (همه نعمتها) رهنمون شد; و اگر خدا ما را هدايت نكرده بود، ما (به اينها) راه نمى‏يافتيم! مسلما فرستادگان پروردگار ما حق را آوردند!» و (در اين هنگام) به آنان ندا داده مى‏شود كه: «اين بهشت را در برابر اعمالى كه انجام مى‏داديد، به ارث برديد!» «43»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

eshge.mahdi@gmail.com

ناله‌اي آيد حزين از کلبه ويرانه‌اي
شمع خاموشي ميان و هر طرف پروانه‌اي
سر به ديوار و فرو ريزد سرشک از ديدگان
بوتراب از مرگ و هجر گوهر يکدانه‌اي
 

 

براي دانلود فايلهاي صوتي هر يک از مراسمات زير
روي عنوان آن کليک کنيد
 

روز اول دهه اول فاطمیه ۱۴۲۷ هجری قمری (ظهر)
روز دوم دهه اول فاطمیه (س) 1427 هجری قمری (ظهر)
روز سوم دهه اول فاطمیه (س) 1427 هجری قمری (ظهر)
مراسم ویژه دعای ندبه، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) (صبح)
روز چهارم دهه اول فاطمیه (س) ۱۴۲۷ هجری قمری (ظهر)
روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)-فاطمیه اول (ظهر)
روز اول فاطمیه (س) دوم 1427 هجری قمری (ظهر)
روز دوم فاطمیه (س) دوم 1427 هجری قمری (ظهر)
روزسوم فاطمیه (س) دوم۱۴۲۷ هجری قمری (ظهر)
روزچهارم فاطمیه (س) دوم 1427 هجری قمری (ظهر)
روز پنجم فاطمیه (س) دوم 1427 هجری قمری (ظهر)
روز ششم فاطمیه (س) دوم 1427 هجری قمری (ظهر)

 

 

helia_k48@yahoo.com

NO OVERPOWERING

Many relationships fail because one party tries to overpower another, or demands too much. People in love tend to think that love will conquer all and their spouses will change the bad habits after marriage. Actually, this is not the case. There is a Chinese saying which carries the meaning that "It is easier to reshape a mountain or a river than a person's character."

It is not easy to change. Thus, having high expectation on changing the spouse character will cause dis
-----------------------------------
http://olinda.blogfa.com

 

 

dr_h_rad@yahoo.com

ايميلي ديگر در مورد هپاتيت

ba salam,ehteram v khaste nabashid be shoma v dostane
aziz.
1- dar takmil sokhanan dr pourjavid, baid arz konam k
motasefaneh hanoz k hanoz ast dar rabeta ba enteghal
Hb az rah bozagh v ashke chashm dargiri v bahs vojod
darad v in na baraye tarsandan mardom k baraye bala
bordan agahi anhast.pas tosie mishavd k az bosidan lab
b lab v tamas ba tarashohat bimar mobtala v khordan ab
dar livan fard v estefadeh az ghashogh v chngal bimar
parhiz shavad.
2- dar iran hanoz ham enteghal jensi mohemtarin rah
serayat ast. v in amar motasefane bedalil khodsansori
bimaran hamchenan ghrbani migirad.
3- lotfan ravesh install kardan narmafzar call record
mobile ra bram befrestid. be ghole agha mobin baghi baghaietan

 

 

alirezamajidi@gmail.com

وب‌گردی بدون ردپا با فایرفاکس

مدتی بود اکستنشنی را معرفی نکرده بودم ، اکستنشنی که در این مطلب به شما معرفی خواهم کرد ، Stealther نام دارد که همان طور که از نامش برمی‌آید ، وب‌گردی بدون ردپای شما را تضمین می‌کند.
نخست به اینجا بروید و اکستنشن را نصب کنید. بعد از نصب اکستنشن هر وقت خواستید اثری از وب‌گردی شما در مرورگر نماند ، در منو و tools روی Stealther کلیک کنید ، به طور موقت موارد زیر متوقف می‌شود:

- حافظه مرورگر
- کوکی‌ها
- مسیر فایل‌های دانلود شده در حافظه مرورگر
- کش
- اطلاعات ذخیره شده در فرم‌ها
- ارسال ارجاعات بالای صفحه

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

shakhsinevis@gmail.com

یاد پهلویش نمازم را شکست....





یاد پهلویش نمازم را شکست... 

 سلام
چه زود عاشورای فاطمی رسید...
هنوزم داریم تو روزمرگی خودمون دست و پا میزنیم...
خدا میدونه از حرفای تکراری و جذابی که شنیدم و گفتم، خیلی خسته ام:
"شهدا شرمنده ایم" ، "بعد از شهدا ما چه کرده ایم؟" و  "آقا جان،کی میای؟"....
یعنی همه کارامون رو کردیم و حالا نوبت رسیده به ادای دین شهدا؟ نه به خدا....
چقدر تو حیطه وظایف فردی به وظیفه خودمون عمل کردیم؟چقدر به وظایف اجتماعی عمل کردیم؟
آیا واقعا رومون میشه حضرت صاحب(عج) بیان تو سطح شهر و ما هم همراهیشون کنیم؟
اگه بپرسن:"فلانی،تو بودی و وضعیت اینجوری شد؟"، خداییش چی داریم بگیم؟خدا به داد برسه...

{...بنا به دلایلی حذف شد...}
....................................................................................
امام باقر(ع) به جابر فرمودند: جابر! به خدا سوگند، فاطمه(س) با شفاعت‏خود در آن روز شيعيان و دوستانش را از ميان اهل محشر جدا مى‏سازد. چنانكه كبوتر دانه خوب را از دانه بد جدا مى‏كند. هنگامى‏كه شيعيان فاطمه همراه وى به در بهشت مى‏رسند، خداوند در دلشان مى‏افكند كه به پشت‏سر بنگرند. وقتى چنين كنند، ندا مى‏رسد: دوستان من! اكنون كه شفاعت فاطمه را در حق شما پذيرفتم، نگران چه هستيد؟ آنان عرضه مى‏دارند: پروردگارا! ما نيز دوست داريم در چنين روزى مقام و منزلت ما براى ديگران آشكار شود. ندا مى‏رسد: دوستانم! بر گرديد و بنگريد و هر كه به خاطر دوستى فاطمه شما را دوست داشت و نيز هر كه به خاطر محبت فاطمه به شما غذا، لباس يا آب داده و يا غيبتى را از شما دور گردانيده همراه خود وارد بهشت كنيد.
یعنی میشه برای ما مادری کنن؟....

عاشق تو بدان امروز، عشق تو محک خورده
 هرکس که علی گفته بسیارکتک خورده

 

.

naghmeh_love_85@yahoo.com

بدنبال کسی باش000

Find a guy who calls you beautiful instead of hot
به دنبال کسي باش که تو را به خاطر زيبايي هاي
وجودت زيبا خطاب کند نه به خاطر جذابيتهاي ظاهريت
****************
Who calls you back when you hang up on him
کسي که دوباره با تو تماس بگيرد حتي وقتي تلفنهايش
را قطع مي کني
*****************
Who will stay awake just to watch your sleep
کسي که بيدار خواهد ماند تا سيماي تو را در
هنگام خواب نظاره کند
*************
Wait for the guy who kisses your forehead
در انتظار کسي باش که مايل باشد پيشاني تو
را ببوسد[حمايتگر تو باشد]
*****************
Who wants to show you off to world when
You are in your sweats
کسي که مايل باشد حتي در زماني که درساده ترين لباس
هستي تورا به دنيا نشان دهد
*****************
Who holds your hand in front of his friends
کسي که دست تو را در مقابل دوستانش در دست بگيرد
*****************
Wait for the one who is constantly reminding
You how much
He cares about you
And how lucky he is to have you
در انتظار کسي باش که بي وقفه
به ياد توبياورد که تا
چه اندازه برايش مهم هستي
و نگران توست و
چه قدر خوشبخت است که تو را در کنارش دارد
******************
Wait for the one who turns to his
Friends and
Says that's her
در انتظار کسي باش که زماني که تو را مي بيند به
دوستانش بگويد اون خودشه
[همان کسي که مي خواستم]

 

 

donya_lotfabadi@yahoo.com

If God had provided us with n easy life to live without any difficulties,
Then we become strong,and could not fly.
اگر خداوند مقرر مي كردبدون هيچ مشكلي زندگي كنيم،
فلج مي شديم ،به اندازه ي كافي قوي نمي شديم و هرگز نمي توانستيم پرواز كنيم.

I asked for strength,and He provided me
with enough difficulties
To become strong.
I asked for knowledge and He provided me
من نيرو خواستم و خداوند مشكلاتي سر راهم قرار داد، تا قوي شوم.
من دانش خواستم و خداوند مسايلي براي حل كردن به من داد.

I asked for prosperity and promotion,
and He provided me with ability
to think and hands to work.
I asked for bravery ,nd He provided
Me with abstacles to overcome.
من سعادت و ترقي خواستم و خداوند به من
قدرت تفكر و زور بازو داد تا كار كنم.
من شهامت خواستم و خداوند موانعي سر راهم قرار داد،
تا آنها را از ميان بردارم.

I asked for motivation,and He showed me eople who needed help.
I asked for love and He provided me with opportunity
To give love to others.
من انگيزه خواستم و خداوند كساني را به من نشان داد كه نيازمند كمك بودند.
من محبت خواستم و خداوند به من فرصت داد تا به ديگران محبت كنم.

I did not get what I wanted…..
But
I was provided with what I needed.
«من به آنچه خواستم نرسيدم...
اما آنچه به آن نياز داشتم ،به من داده شد.»

Donot worry,fight
With difficulties and be sure
That you can prevail over them.
نترس با مشكلات مبارزه كن
و بدان كه مي تواني بر آنها غلبه كني

 

 

mis_gir3pich@yahoo.com

اصلا چه سلامي چه عليكي
من نمي دونم كه كي به اين آقاي mr_gir3pich اينقدر اعتماد به نفس داده ؟؟؟؟؟؟؟؟
فكر نكن كه خيلي باهوشي عزيزم . منو باش كه فكر مي كردم مي تونيم دوتا زوج خوشبخت ناز نازي با روح لطيف و كلي صفا و صميميت ( زياد هول نكن ) از نظركاري باشيم . يادت نرفته كه قبل از ناپديد شدن بروبچ به اصطلاح فعال بوي ترشيدگي جنابعالي گروه را برداشته بود و ميترا خانم مرحوم واست دنبال همسر مي گشت . اما حالا من شدم ترشيده ؟؟؟؟؟؟
اما لازمه واسه خشگل عسلايي كه هنوز گيج ميزنن بگم كه من در حال حاضر ساكن شهر بسيار زيباي اصفهان هستم . اما بايد عرض كنم كه منم به دلايلي مثل همين آقا ايمان اينجا موقتا ساكن هستم . اصلاٌ هم نمي خوام پز دانشگاه صنعتي اصفهان را به دانشگاه هاي آزاد و دانشجوهاش بدم .
بعداٌها كه دست به قلمم خوب شد بيشتر توضيح ميدم و ....... . اينبار هم حالگيري اين آقاي محترم را ناديده ميگيرم . ( فينگيلي قلقلي با دم شير بازي نكن . از من گفتن D: )
به والدین خود اجازه اظهار نظر دهید :
یکی از بزرگترین مشکلاتی که در زندگی عاطفی وجود دارد این است که هر کس میخواهد به تنهایی روی پای خودش بایستد و حضور دیگران را نادیده می گیرد. ما آنچنان سخت به یکدیگر می چسبیم و به دیگری اجازه انجام امور دلخواهش را نمیدهیم که جایی برای رشد عشق و علاقه باقی نمی ماند. ما نبايد این کار را انجام دهیم.
اگر کسی می خواهد به زندگی شما وارد شود به او اجازه انجام این کار را بدهید. حتی می توانید به او خوش آمد هم بگویید. اصلا مهم نیست که او چه تیپ آدمی است. از چیزهایی که با خود به همراه دارد نهایت استفاده را ببرید، حتی اگر این رابطه برای مدت زمان کوتاهی ادامه داشته باشد.
زمانی که نوبت به آن رسید که فردی پایش را از زندگی شما بیرون کشد به او اجازه انجام این کار را بدهید. طوری او را رها نکنید که همیشه یک تجربه تلخ عدم پذیرش، یا از دست دادن در زندگی اش باقی بماند. به خاطر داشته باشید که زندگی شخصی او به شما هیچ ارتباطی ندارد. فقط قبول کنید که وقت آن رسیده که پایش را از زندگی شما بیرون کشد.
با خودتان نیز یک چنین کاری را انجام دهید. اجازه دهید که آزادانه در عرصه زندگی گام بردارید. و بی جهت خود را در دام زنجیر های بی پایه و اساس گرفتار نکنید. هر چقدر که خود و سایرین را آزادتر بگذارید خیلی راحت تر می توانید عاشق شوید.
چمدان هایتان را روی زمین بگذارید :
برخی از افراد تصور می کنند که تا زمانیکه تمام نیازهایشان بر آورده نشده باشد نمیتوانند عاشق شوند. و جالب تر این است که همین افراد زمانی که به تمام نیازها و خواست هایشان می رسند متوجه می شوند که آنقدر ها هم که فکر می کردند نتوانستند به خوشبختی و سعادت دست پیدا کرده و خوشحال باشند. به همین دلیل درخواستهای مکرر تنها به عنوان مانعی بر سر راه عاشقی هستند.
"باید" های شما در یک رابطه به چه چیزهایی ختم می شود؟ اگر نمی دانید بهتر است یک تکه کاغذ بردارید و لیستی از آنها تهیه کنید و نگاه دقیقی به تک تک آنها بیندازید. می توانید آنها را به چمدانی تشبیه کنید که باعث می شود تمام فرصت ها و انسان های خوبی را که در پیش روی شما قرار می گیرند تنها به دلیل بار اضافی که بر دوش می کشید نبینید. این چمدان همچنین باعث می شود که شما احساس ترس و انعطاف ناپذیری هم بکنید. شما بايد تمام خواست ها و نیازهای کهنه خود را به دور اندازید تا بتوانید آزادانه زندگی کنید.
اجازه دهید که تنها یکی از توقعات شما برای چند روز هم که شده از ذهنتان بیرون رود. ببینید که بدون وجود آنها چه احساسی به شما دست می دهد. (البته به خاطر داشته باشید که هر زمان که اراده کنید می توانید مجددا" آنها را به ذهن خود راه دهید) بعد یکروز دیگر هم این کار را انجام دهید. زمانیکه این کار را چندین بار انجام دادید، به این نتیجه می رسید که چیزهایی را که تصور می کردید واقعا برای زندگی شما حیاتی هستند در حال فراموش شدن می باشند. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید خیلی خوشحال تر و سبک تر زندگی خواهید کرد. همچنین چنین طرز فکری، اجازه می دهد تا بسیاری افراد جدید، فرصت های و امکانات نوین پا به عرصه زندگی شما بگذارند. شما تنها با گذاشتن چمدان های خود بر روی زمین به آنها اجازه می دهید تا به زندگیتان قدم بگذارند.
خسته نباشين .خداحافظ تا فردا كه ببينم كي ديگه بهم گير ميده و مي خواد سر از كارم در بياره
Miss پراحساس

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

پرسشي براي آيندگان!

ما شيعيان اماميه، دو حادثه‏ي تاريخي- مذهبي داريم كه هميشه و همه ساله ذكر و ياد آن دو را تجديد مي‏كنيم و البته بايسته نيز چنين است كه با منتهاي توان خود در زنده نگاه‏داشتن آن دو حادثه كوشا باشيم. اين دو حادثه، يكي واقعه‏ي عاشورا و شهادت امام حسين (عليه ‏السلام) و ديگري ايام شهادت جانگداز حضرت صديقه‏ي كبري‏(سلام‏ الله‏ عليها) است.
شايد در ذهن كساني كه آشنايي كافي با معارف و اعتقادات شيعه ندارند، اين توهم پيش بيايد كه تجديد خاطره‏ي حوادث غم‏انگيز گذشته‏ي تاريخ چه ضرورت و فايده‏اي دارد؟ چه بسا كه سبب توليد تفرقه و اختلاف و تشتت در ميان امت اسلامي گردد.
در پاسخ به اين توهم مي‏گوييم: اگر آن حوادث و وقايع گذشته فقط جنبه‏ي تاريخي داشته باشند، البته تجديد خاطره‏ي آن‏ها نه ضرورتي دارد و نه فايده‏ي مهمي به دنبال خواهد داشت. اما اگر آن وقايع با عقايد مذهبي ارتباط داشته باشند چه؟ اگر مردمي بر اساس آن حوادث و وقايع، اعتقاداتي به دست آورده باشند، تكليف چيست؟ آن هم اعتقاداتي كه براي آنان جنبه‏ي اساسي داشته و در زندگي دنيوي و نيز كسب سعادت اخروي آنان اثر مستقيم دارد. از همين‏روست كه تحقيق و تتبع در تاريخ دو گروهي كه در پانزده قرن قبل در رأس امت اسلامي قرار گرفتند و مكاتب "امامت" و "خلافت" را ايجاد كرده و خود را مرجع ديني امت معرفي كرده‏اند، به حكم عقل براي انسان حق‏طلب و دين‏خواه ضروري و لازم مي‏شود و در زمره‏ي واجبات عقلي قرار مي‏گيرد. قرآن كريم نيز در اين باره مي‏فرمايد:
«... پس آيا آن كس كه هدايت به سوي حق مي‏كند شايسته‏ و سزاوار پيروي كردن است، يا او كه خويش نيز نيازمند هدايت است ( تا راهنمايي نشود، راه نمي‏يابد)؟ پس شما را چه شده است؟! چگونه داوري مي‏كنيد؟»(1)
از سوي ديگر بررسي فرمايشات و توصيه‏هاي به جا مانده از شخص رسول اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم)، نشان‏ مي‏دهد كه رعايت حقوق اهل‏بيت پيامبر در ميان مجموعه‏ي سخنان ايشان جايگاه والايي دارد و در نتيجه مي‏توان گفت كه مهرورزي به اهل بيت(عليهم السلام) به عنوان بارزترين مصداق رعايت حقوق ايشان، از اهميت بي‏نظيري برخوردار است. توصيه‏هاي اكيد رسول خدا(صلي الله عليه و آله و سلم) به رعايت حقوق اهل بيت(عليهم السلام) از يك سو و احاديث متواتري كه حاكي از منزلت والاي مهرورزي به اهل بيت(عليهم السلام) است از سويي ديگر، سبب شده است تا محبت و مودت به آن بزرگواران مورد توجه ويژه‏‏ي پيروان راستين اسلام قرار گيرد. پيامبر اكرم (صلي ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله ‏و سلم) در آخرين توصيه‏هاي خود ادامه‏ي روش و مشي خود درباره‏ي اهل بيت(عليهم السلام) را به ديگران توصيه كردند.(2) ايشان در جايي ديگر بهترين فرد امت را پس از خود، بهترين‏شان براي اهل بيت(عليهم السلام) عنوان كردند (3) و در حديث معروف ثقلين، عترت و قرآن را دو شي گرانبهاء، همسنگ و جدايي‏ناپذير قلمداد كردند و نسبت به رعايت توامان هر دو توصيه‏ي اكيد فرمودند.(4)
اما در اين ميان نيز فاطمه زهرا(عليها السلام) جايگاه ويژه اي دارد. اين حديث به طور متواتر از طريق شيعه و اهل سنت نقل شده است كه پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله و سلم) درباره‏ي حضرت زهرا(عليها السلام) فرمودند: « فاطمه بزرگ و بانوي زنان جهانيان است.»(5) و يا آنكه درباره‏ي قرب به حق تعالي و تقرب در پيشگاه حضرت باري فرمودند:« يا فاطمه، به راستي كه خداي تعالي به خاطر خشم تو خشم مي‏كند و براي رضا و خشنودي تو خشنود و راضي مي‏گردد.»(6) و شدت علاقه‏ي آن حضرت به ايشان در حدي بود كه بارها مي‏فرمودند: « فاطمه، پاره‏ي تن من است»(7) و در برخي از منابع جمله‏ي ذيل نيز افزوده شده است كه فرمودند: « و او همان جان و دل من است كه در سينه‏ام قرار دارد و نيز نور چشم و ميوه‏ي دل من است.»(8) همچنين رسول اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) به طور ويژه‏اي نسبت به رعايت و احترام به شخص حضرت زهرا(عليها السلام) سفارش فرموده‏ بودند و اين موضوع را از طريق رفتار(9)، گفتار و القابي(10) كه به ايشان اختصاص داده بودند، براي همگان به نمايش گذاشتند.
از همين روست كه علما و مورخين همگي بر اين مطلب اتفاق نظر دارند كه يكي از مصاديق بارز مهرورزي به اهل بيت(عليهم السلام)، مهرورزي به حضرت فاطمه (سلام‏الله‏عليها) است و اين نه سخن شيعه كه مفسران بزرگ اهل سنت نيز در ذيل آيه‏ي 23 سوره‏ي شوري(11) به آن اشاره مي‏كنند و ايشان را مصداق لفظ "آل" مي‏دانند. (12)
حال ممكن است در بعضي از اذهان اين سئوال مطرح شود كه آيا به راستي حضرت فاطمه سلام‏الله‏عليها، پس از رحلت رسول خدا(صلي الله عليه و آله و سلم)، از طرف دستگاه حاكم مورد ايذاء و ستم قرار گرفته است؟ جواب اين سئوال در رجوع به كتب معتبر تاريخي كه از مورخان شيعه و سني به جاي مانده و در آن اتفاقات پس از رحلت پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) بيان شده است، قابل دستيابي است. مطالعه‏ي اين كتب روشن مي‏كند آن حضرت در تمام مدت عمر كوتاه خود پس از رسول الله‏ (صلي‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله‏ و سلم) ، پيوسته از ظلم و ستم‏هاي متصديان امر حكومت گله‏مند و آزرده خاطر بوده‏اند تا آنجا كه فرموده‏اند: «آن‏چنان مصائب گوناگون بر من فروريخت كه اگر بر روزهاي روشن ريخت مي‏شد، به شب‏هاي تار بدل مي‏گرديدند.»(13) و يا در پاسخ ام ‏سلمه كه جوياي حال ايشان شده بود، به صراحت فقدان پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم) و ظلم به وصي‏ ايشان را مايه‏ي ناراحتي خود اعلام كردند و نفاق در دين و انتقام‏جويي نسبت به افتخارات حضرت علي (عليه‏السلام) را عامل اين حوادث برشمردند.(14) همچنين نگاهي كوتاه و گذرا به خطابه‏ي آتشين و پر سوز و گداز آن حضرت در مسجد و در مجمع عمومي مهاجرين و انصار، نشان مي‏دهد كه ايشان رئيس حكومت را چگونه به صحنه‏ي محاكمه مي‏كشند و انحراف و نادرستي رفتار آنان را به همگان نشان مي‏دهند.
و سرانجام پس از آنكه ظالمان را بر اريكه‏ي قدرت و مردمان را بي اعتنا نسبت به انحراف در مسير دين مي‏بينند، به نشانه‏ي اعتراض و براي ابلاغ آزردگي خويش به تاريخ، به حضرت علي (عليه‏السلام) وصيت مي‏كنند كه تمام مراسم كفن، نماز، تشيع و دفن را مخفيانه به انجام برسانند و محل دفن‏شان را نيز از عموم پنهان سازند(15) تا تاريخ خود در اين‏باره قضاوت كند كه چرا رغم تمام توصيه‏ها و سفارشات، فرجام كار تنها يادگار پيامبر اسلام چنين شد؟(16)


13 جمادي الاول ، سالروز شهادت مظلومانه اسوه تمام عیار مکارم و قـله رفیع فضائل ، دخت رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم)، حضرت فاطمه زهرا (سلام ‏الله ‏عليها)، بر تمام دوستداران خاندان نبوت تسليت باد.

به همين مناسبت از شما را دعوت به شنیدن فایلی صوتی می کند. به این منظور می توانید اينجا را کلیک کنید.

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

توضیحی کوتاه ؛ دوستانی با من مکاتبه کرده بودند که چرا مانند قبل ، هر شماره مطلب نمی نویسم . عرض کنم تصمیم گرفتم چند روز یکبار بنویسم تا مطالب دیگر دوستان بعلت روتین بودن مطالبم ( بعلت کمبود جا ) به تعویق نیافتد و در ضمن حسن دیگرش هم این است که می توانم جر زنی کنم و مطالبم را طولانی تر بنویسم . به هر حال از ابراز لطف دوستان ممنونم .
نزدیک به دو هزار و ششصد سال پیش ، داریوش کبیر وصیت نامه ای نوشت که گوشه ای از آن را نقل می کنم . " ... اینک که من از دنیا می روم ، بیست و پنج کشور جزو امپراطوری ایران است . در تمام این کشورها پول ایران رواج دارد و ایرانیان در آن کشورها دارای احترام هستند . مردم آن کشورها در ایران محترم شمرده می شوند . جانشین من خشایارشا باید همانند من در حفظ این کشور بکوشد و راه نگه داری این سرزمین ها این است که در امور داخلی آنها مداخله نکند و مذهب و شعایر آنها را محترم بشمارد . امر آموزش را ادامه بده و اجازه بده تا اتباع تو بخوانند و بنویسند . همواره حامی کیش یزدان پرستی باش اما هیچ قومی را مجبور نکن که پیرو کیش تو باشد و پیوسته به خاطر داشته باش هر کس باید آزاد باشد از هر کیشی که میل دارد پیروی کند و ... " . از طرفی ماده نوزده اعلامیه حقوق بشر می گوید : " من حق دارم عقیده ای داشته باشم ، این عقیده را بیان کنم ، آنرا گرامی بدارم و انتشار دهم ، با آن زندگی کنم و با همین عقیده به هر کجا که دلم خواست ، رفت و آمد کنم . " با نگاهی سطحی و ظاهری به امروز ایران می توان دریافت که نه فرهنگ دو هزار سال پیش در ایران رعایت می شود و نه قوانین مربوط به حقوق بشر در قرن اخیر . بطور فرض هر ایرانی از صبح تا شام از انواع و اقسام رسانه ها ، فقط از زبان دولتمردان ( دوره اش هم فرقی ندارد ، از انقلاب تا کنون همینطور بوده است ) فحش به کشورهای دیگر را می شنود و محو شدن این کشور و آن کشور . گویا ما داروغه جهانیم و وظیفه مان برقراری صلح و عدل انقلابی ! در دنیا است . نه تنها در زمان کنونی ما اقتدار دو هزار سال پیش مان را نداریم ( بیست و پنج کشوری که جزو ایران بودند ) بلکه از بدترین و عقب افتاده ترین کشورهای جهان هم پس مانده تر هستیم . واضح است دوباره رگ های دوستان ایرانی باد می کند ولی وجدانتان را قاضی بکنید و ببینید ما در کجای این دنیا ایستاده ایم ؟ کدامین ایرانی را سراغ دارید که بتواند نظری مخالف عقیده اش را بپذیرد ؟ کدامین فرهنگ یا هنرمان قابلیت صادر شدن به دنیا را دارد ؟ ورزش مان در کجای دنیا واقع شده است ؟ آیا اقتصادمان رو به رشد است ؟ امنیت های اجتماعی مان در کدامین سطح است ؟ جایگاه و وضعیت نخبگان و اساتید و یا هر کسی که به نوعی سرش به تنش می ارزد ، در کجای این کشور است ؟ و غیره . ما همواره آمریکا را متهم به دخالت در امور داخلی کشورها می کنیم ولی خودمان پیشرو این عمل هستیم . دخالت های مستقیم در لبنان و فلسطین و عراق و ... حکایت همان دم خروس و قسم حضرت عباس است . یعنی همیشه مرگ خوب است ولی برای همسایه . از طرفی با ماجراجویی های دو سالانه دولت کنونی که پای انواع و اقسام نیروهای نظامی را تا دروازه کشورمان کشانده و طرد شدن کشورمان از کلیه امور بین المللی آیا مانند همان اقتداری است که هزاران سال پیش داشته ایم ؟ چرا راه دور برویم تا قبل از انقلاب کدامین کشور جرات چپ نگاه کردن به ایران را داشت ؟ جایگاه ایرانی ها تا قبل از انقلاب کجا بود ؟ بحث اینکه شاه خوب بوده است یا بد ، را کاری ندارم و هدفم جایگاه و هویت ایرانی است که قبلا داشته و امروزه داریم . زمانی که جشن های دو هزار و پانصد ساله برگزار می شد و هر سال تمامی دنیا شاهد و ناظر اقتدار ایران تا امروز ( منظورم زمان پهلوی است ) بود ، کسی جرات ساخت فیلم محملی مانند سیصد یا اسکندر و یا دزدیدن اساطیر ایران و ناموران ایران یا نام بردن خلیج همیشه فارس را بنام خلیج عربی و یا برخورد کشورهای دیگر با ایرانی های خارج از کشور را نداشت . اما امروزه به جز فحش دادن به کشورهای دور و نزدیک ، راه دیگری برای بیان عقاید و اقتدار نداریم . جشن های دوهزار و پانصد ساله ای که امروزه آنرا ولخرجی می نامیم ( در حالیکه نسبت به باج هایی که به روسیه و اکراین و لبنان و سوریه و فلک زده های دیگر می دهیم ، هیچ است !!! ) حسن هایی داشت که نمونه کوچکش این بود که تمام ایرانی ها در هر سنی با تاریخ شان از نزدیک آشنا می شدند و جایگاه ایران و ایرانی را می دانستند . چیزی که امروزه در کتابهای درسی و کلاس های درس شده است آشنایی با فلان شاعر اهل پیشاور پاکستان یا خاله کوکب و تصمیم کبری و صغری . یعنی همواره به کودکان از کودکی آموزش می دهیم که مانند گداها زندگی کنند و نهایت قله زندگی اش بشود حقوق بخور و نمیری که بتواند فقط مایحتاج روزانه اش را مرتفع کند . یعنی هر کس در این مملکت یک خانه صد متری و یک پراید داشت و ماهی پانصد هزار تومان حقوق ، باید خدا را شاکر باشد و بخودش ببالد که برتر است ! زمانی هر ایرانی افتخارش را در نام سعدی ، مولانا ، خیام ، صادق هدایت ، تخت جمشید ، پاسارگاد ، بیستون ، صبا ، بنان و غیره می دانست و امروزه در سفرهایی که به ترکیه و مالزی داشته و یا در طبقات بالاتر ، داشتن دفتر یا دستکی در دوبی و ارمنستان . نمی دانم چرا چنین افولی در همه موارد در این سی ساله داشته ایم ولی دوست دارم با دوستان به بحث بنشینیم و فارغ از جناح و حزبی که دوست داریمش ، بدنبال راه حل باشیم . چرا باید موسیقی ایران صداهایی ماند الهه ، دلکش ، مهستی ، بنان ، شجریان ، قوامی و موسیقی دان هایش صبا ، خالدی ، لشکری ، پایور و غیره بودند ، جایشان را در عرض کمتر از بیست سال به بنیامین و آریان و حمید اصغری و هیچکس و دی جی فلان و مریم حیدر زاده بدهند ؟ ابدا تصور نکنید که من می گویم اینها نباید باشند ، بلکه می گویم هر دو خوب هستند ولی به شرطی اینکه تعادل باشد . نه اینکه موسیقی امروز ایران در بهترین حالتش بشود موسیقی عصار ! یا سینمایی که دهه چهل ، فیلم های گاو ، شازده احتجاب ، گوزن ها ، قیصر ، تنگسیر ، سوته دلان و .... داشته چرا باید در چهل سال بعدش عروس خوش قدم و قلقلک بشود سینمای امروزش و خوراک مخاطبش ؟ در همه حوزه ها هم همین طور است . نه فقط در بحث فرهنگ و یا هنر ، بلکه در زمینه فقه یا فلسفه و یا الهیات هم توجه کنید ، همین اتفاق افتاده است . مرحومان علامه جعفری ، علامه دوانی و علامه تستری یا دکتر شریعتی و دیگر بزرگان فقه ، فلسفه یا الهیات ، امروزه شده اند مزه پراکنی های قرایتی یا الهی قمشه ای و یا رحیم پور ازغدی . نمی دانم با این سرعتی که امروز ایران در پالایش و بهتر بگویم در تخریب فرهنگ و هنر و اصولش گرفته است ، تا کی می تواند ادمه دهد ولی راهش نیست . چرا باید در مملکتی که سی سال قبل مشروب فروشی داشته و شهر نو ، نه اراذلی بوده باشد و نه متلکی ولی بعد از سی سال فرهنگ طوری شود که هر دختر یا زنی با هر سن و سال نه از توقف اتومبیل جلوی پایش در امان باشد و نه از زبان گزنده انسانهای پوچی که متلک می اندازند ؟ بحث زیاد است و حوصله کم ولی دوست دارم دیگر دوستان هم همکاری کنند و این بحث را به مقصدی برسانیم و تفکری بکنیم تا جایگاه حقیقی خودمان را نخواهیم با محو اسراییل و باج سبیل به روسیه و گدا گشنه هایی که مملکتشان را از صدور روسپی می گردانند و اتم و رادیوم و کیک زرد صادر کنیم ، بلکه با فرهنگ و هنر اصیل ایرانی به دنیا معرفی کنیم . بیایید به فکر چاره باشیم تا این هویت بیش از این از بین نرود . اگر خواهان داشتن جایگاه حقیقی مان هستیم باید دست به دست هم بدهیم و از همین امروز شروع کنیم که فردا دیر است . همین .

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

Hack چیست؟
 

واژه‌ی HACK به معنی نفوذ به سیستم‌های كامپیوتری و دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ می‌باشد. به شخصی كه این كار را انجام می‌دهد HACKER گفته می‌شود. شاید در فیلم‌های سینمایی دیده باشید كه نفوذ به یك سیستم كاری جذاب و همراه با عباراتی مانند Well Come. نشان داده می‌شود اما در واقع عملیات HACK چنین نیست.
نفوذ به یك سیستم كامپیوتری شامل عملیاتی طولانی و خسته‌كننده است و البته تجربه بالایی نیاز دارد. بسیاری از كاربران رایانه فردی را كه از برنامه‌های از پیش نوشته شده برای نفوذ به یك سیستم استفاده می‌كندHACKER می‌نامند، اما واقعاً این طور نیست. واژه HACKER به شخصی اطلاق می‌شود كه خودش برنامه‌ای را می‌نویسد و از آن برای این كار استفاده می‌كند كه این كار به تجربه‌ی بالایی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی احتیاج دارد. این‌گونه برنامه‌ها به زبان «C» نوشته می‌شوند.
یك HACKER باید به سیستم عامل‌های مختلفی تسلط داشته باشد كه مهمترین آنها Vms , NT , Unix و Vmx و… می‌باشند. در این جا توضیح مختصری در مورد این سیستم‌ها و طرز شناسایی آنها ارایه می‌شود:
۱) Unix:‌
شاید بسیاری از اوقات هنگام اتصال به یك BBS یا Mail Servic عبارت: ²Log in² را كه از شما عبارت خاصی را می‌خواهد دیده باشید. در این صورت می‌توان حدس زد كه سیستم فوق Unix است. Unix به هنگام دریافت ID و كلمه‌ی عبور اشتباه، توضیحی در مورد اشتباه بودن یكی از این دو به طور جداگانه نمی‌دهد و اطلاعات غلط را به صورت كلی رد می‌كند.(DENY) . كه این خود از مزایای امنیتی Unix می‌باشد. البته در Unix تعدادی ID و كلمه‌ی عبور به صورت از پیش تعیین شده (Default) وجود دارد كه می‌توان با استفاده از آنها وارد سیستم شد. البته معمولاً مسوول سیستم (SYS.OP) جهت بالا بردن امنیت، آنها را غیر فعال می‌كند. تعدادی از آنها عبارتند از:
ID: Sys test , Guest , Decent كه كلمه‌های عبور آنها به ترتیب عبارتند از: Systest , Decent و Guest. در Unix فایل‌ها و اطلاعات كاربران معمولاً در فایلی به نام PassWD.TXT در آدرس
C:\ CAT\ETC\PassWD.TXT نگهداری می‌شود كه معمولاً مسوول سیستم به دلایل امنیتی محل و نام این فایل را تغییر می‌دهد.
۲) ‌NT :
در مورد این سیستم در مقاله‌ی «كلمه عبور در ویندوز» در شماره‌ی ۱۷ مجله توضیح داده شده است.
۳) سیستم‌های VMS و VMX:
حتماً هنگام‌ اتصال به یك BBS عبارت ²User name ² را مشاهده كرده‌اید. در این صورت سیستم Server به احتمال زیاد یكی از دو سیستم فوق می‌باشد. نفوذ به این سیستم‌ها كار دشواری است چرا كه این سیستم با ورود هر ID غلط، كاربر اصلی حساب و SYS OP را آگاه می‌كند و این موضوع را در یك فایل Log گزارش می‌دهد. این سیستم‌ها را می‌توان به گونه‌ای تنظیم كرد كه پس از ورود تعداد مشخصی I D یا كلمه‌ی عبور غلط ارتباط را قطع كرده و حتی از ورود به آن حساب برای چند دقیقه و یا تا روز بعد جلوگیری می‌كند. معمولاً نفوذ به یك سیستم شامل سه مرحله می‌باشد:‌
▪ امتحان كردن IDها و كلمات عبورِ از پیش تعیین شده‌ی سیستم (Default).
▪ استفاده از روش Brute –Force یعنی امتحان نمودن تمام حالت‌های ممكن برای یك كلمه‌ی عبور n رقمی كه توسط برنامه‌های خاصی مانند Unsecute انجام می‌شود. البته این روش در مورد سیستم‌های VMS و VMX كاربردی ندارد.
▪ روش Dictionary Attac یعنی استفاده از یك فایل متنی حاوی IDها و كلمات عبور بسیار كه توسط برنامه‌های خاصی برای ورود به سیستم امتحان می‌شوند.
لازم به یادآوری است كه بیشتر ISPها و Net workها از سیستم‌های Unix و NT استفاده می‌كنند.
پس از نفوذ به یك سیستم یا به اصطلاح Shell باید به دنبال فایل حاوی كلمات عبور گشت كه این مرحله نیز بسیار طولانی و خسته‌كننده‌ است. در بسیاری موارد دسترسی به این فایل تنها زمانی ممكن است كه شما به عنوان Sys Op وارد سیستم شده باشید. یعنی باید كلمه‌ی عبور مربوطه را داشته باشید. Sys Opها معمولاً از دو كلمه‌ی عبور استفاده می‌كنند كه یكی از آنها كوتاه و ساده است (برای دسترسی سریع) و دیگری پیچیده (برای امنیت بیشتر).
بسیار خوب! پس از به دست آوردن فایل‌ حاوی كلمات عبور باید آن را به كامپیوتر شخصی خود انتقال دهیم. مرحله‌ی بعد خواندن اطلاعات این فایل است. (البته این كارِ راحتی نیست! چرا كه فایل‌ها به دلایل امنیتی به صورت خاصی كد گزاری می‌شوند كه در اصطلاح به آن Encrypted یا Cryptic می‌گویند. گاهی كار از این هم مشكلتر می‌شود یعنی فایل كدبندی‌شده را رمزگذاری نیز می‌كنند و به آن فایل Shadowed می‌گویند. برنامه‌های مختلفی جهت خواندن این فایل‌ها (به اصطلاح Crack كردن آنها) وجود دارد كه یكی از معروفترین آنها John the ripper می‌باشد. این گونه برنامه‌ها معمولاً دو قسمت دارند.
۱) قسمت اول شامل عملیاتی به نام Unshadow یعنی برداشتن كدهای رمز از فایل كدبندی شده می‌باشد.
۲) قسمت دوم شامل عملیات استخراج IDها و كلمات عبور از فایل كدبندی شده (Decrypt) می‌باشد.

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

مصحف فاطميه

فاطميون ذکر زهرا سر دهيد / اتصال اشک با کوثر دهيد

ضمن سلام و عرض تسليت بمناسبت ايام سوگواري صديقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها)، باطلاع شما عاشقان و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت مي رسانم، به اميد خدا،  قصد دارم  در ايام فاطميه (از 9 خرداد تا 28 خرداد) هر روز در اين قسمت مطالبي در مورد آن بانوي بزرگوار قرار دهم، لطفا تا انتها همراه باشيد.

-----------------------------

فاطمه‌ی زهرا (س) قله‌ی بشریت

امروز به‌ نام‌ اسلام‌ سخن‌ می‌گوییم‌ و رسالت‌ اسلام‌ را رسالت‌ برتر می‌دانیم‌ ـ به‌ وجود خانمهایی‌ مثل‌ شما افتخار می‌كنیم‌ و این‌ از آن‌ جاست‌ كه‌ هر تبلیغ‌ و ادعایی‌، هرگاه‌ به‌ مرحله‌ی‌ عمل‌ و تحقق‌ نزدیك‌ شد، ارزش‌ واقعی‌ خود را خواهد یافت‌. ما در مورد مسئله‌ی‌ زن‌ از یك‌ سو و مسئله‌ی‌ دانش‌ و تخصص‌ از سوی‌ دیگر و مسئله‌ی‌ خدمت‌ به‌ افراد بشر هم‌ از جانب‌ دیگر، به‌ نام‌ اسلام‌ ادعاهایی‌ داریم‌. ادعاهای‌ ما، در چارچوب‌ اسلام‌ است‌.
ما معتقدیم‌ زنان‌ در هر جامعه‌ی‌ سالم‌ بشری‌ قادرند و می‌باید فرصت‌ پیدا كنند كه‌ در حد سهم‌ خود، تلاش‌ و مسابقه‌ی‌ خویش‌ را در پیشرفتهای‌ علمی‌ و اجتماعی‌ و سازندگی‌ و اداره‌ی‌ این‌ جهان‌ به‌ عهده‌ بگیرند. از این‌ جهت‌، میان‌ زن‌ و مرد هیچ‌ تفاوتی‌ نیست‌. هدف‌ از آفرینش‌ هر فرد انسان‌، عبارت‌ از همان‌ هدف‌ آفرینش‌ بشریت‌ است؛ یعنی‌ رسیدن‌ به‌ كمال‌ بشری‌ و بهره‌ بردن‌ از بیشترین‌ فضایلی‌ كه‌ یك‌ انسان‌ می‌تواند به‌ آن‌ فضایل‌ آراسته‌ بشود. فرقی‌ هم‌ بین‌ زن‌ و مرد نیست‌. نشانه‌اش‌ در درجه‌ی‌ اول‌، فاطمه‌ی ‌زهرا(سلام‌الله‌علیها) و در درجه‌ی‌ بعد، دیگر زنان‌ بزرگ‌ تاریخ‌ است‌.
فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) در قله‌ی‌ بشریت‌ قرار دارد و كسی‌ از او بالاتر نیست‌ و می‌بینیم‌ كه‌ آن‌ بزرگوار به‌عنوان‌ یك‌ بانوی‌ مسلمان‌، این‌ فرصت‌ و قدرت‌ را یافت‌ كه‌ خودش‌ را به‌ این‌ اوج‌ برساند. پس‌، فرقی‌ بین‌ زن‌ و مرد نیست‌ و بخصوص‌ شاید از همین‌ جهت‌ هم‌ است‌ كه‌ خدای‌ متعال‌ در قرآن‌ كریم‌، آن‌ وقتی‌ كه‌ راجع‌ به‌ نمونه‌ی‌ انسانهای‌ خوب‌ و نمونه‌ی‌ انسانهای‌ بد مثال‌ می‌زند، مثال‌ را در هر دو مورد از زن‌ انتخاب‌ می‌كند. یك‌ مورد زن‌ فرعون‌ و در مورد دیگر، همسر نوح‌ و لوط را مثال‌ می‌زند: "و ضرب ‌الله‌ مثلاً للذین‌ امنوا امرات‌ فرعون‌". در مقابل‌ هم‌ در مورد انسان‌ بد و نگونسار و كج‌رفتار و انسانی‌ كه‌ در جهت‌ غلط حركت‌ می‌كند، به‌ زن‌ نوح‌ و لوط مثال‌ می‌زند.

فرازی از بیانات مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي
در دیدار با گروهی‌از زنان ‌پزشك ‌سراسر كشور 26/10/1368

-----------------------------------

حديث فاطمي:

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء ( سلام الله عليها) :
نَحْنُ وَسيلَتُهُ فى خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ خاصَّتُهُ وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَيْبِهِ، وَ نَحْنُ وَرَثَةُ أنْبيائِهِ.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمود: ما أهل بيت پيامبر، وسيله ارتباط خداوند با خلق او هستيم، ما برگزيدگان پاك و مقدّس پروردگار مى باشيم، ما حجّت و راهنما خواهيم بود; و ما وارثان پيامبران الهى هستيم.

شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد: ج 16، ص 211.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 خرداد / 30 مي / 13 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
9 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نبرد سرنوشت ساز تيسفون، شكست روميان و كشته شدن امپراتور روم

شاپور دوم

شاپور دوم

بيست و نهم ماه مه سال 363 ميلادي (هشتم ارديبهشت) در كنار دجله، در محلي كه اينك شهر بغداد است و نه چندان دور از شهر تيسفونCtesiphon (مدائن) پايتخت امپراتوري ايران شاهد نبرد سخت 60 هزار لژيونر رومي با 65 تا 80 هزار سرباز ايراني به فرماندهي سپهبد «مرناMerena» بود. فرماندهي روميان را ژوليان (فلاويوس كلوديوس ژوليانوسFlavius Claudius Julianus) امپراتور روم شخصا برعهده داشت.
     مارسه ليوس Marcellinus مورخ يوناني (متولد 330 و متوفا در 391 ميلادي) كه به عنوان يك افسر ارتش روم ناظر صحنه هاي جنگ بود شرح نبرد، علل و نتايج آن را برنگاشته است. به نوشته وي، پس از درگذشت كنستانتين دوم در سوم نوامبر 361 در Tarsusترسوس كه در قسطنطنيه دفن شد ژوليان جانشين او وارث مساعي او براي پيشگيري از ادامه تصرف قلمرو روميان در مشرق زمين توسط شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه وقت ايران از دودمان ساساني شده بود. وي پنجم مارس سال 363 ميلادي از فرصت دور بودن شاپور از پايتخت استفاده كرد و با 90 هزار لژيونر عازم ايران شد. شاپور دوم براي سركوب كردن باقيمانده طوايف «هون» به آن سوي ورارود (آسياي ميانه) رفته بود. شاپور قبلا دوبار دست به حمله نظامي به قلمرو كنستانتين دوم زده و دست روميان را از مناطق متعدد در آسياي غربي كوتاه كرده بود.
     ژوليان در رسانيدن خود به پشت ديوارهاي پايتخت ايران به قدري شتاب كرد كه منتظر پيوستن 30 هزار تن از نظاميانش نشد كه آنان را قبلا روانه ارمنستان ساخته بود. شاپور دوم پس از آگاه شدن از لشكركشي ژوليان، با عجله عزم بازگشت به پايتخت كرد و تا رسيدن خود با واحدهاي اصلي ارتش، سپاه سپهبد «مرنا» را مامور متوقف ساختن ژوليان كرده بود. سپهبد مرنا در نبرد بيست و نهم ماه مه موفق به متوفق ساختن ژوليان شد كه قصد او تصرف پايتخت ايران زمين بود. افسران ژوليان كه متوجه نزديك شدن شاپور دوم با سواره نظام زره پوش و به نوشته مارسه ليوس، داراي زره و سلاحهايي به شكل «كاتافراكتCataphract (يوناني) و كليباناريClibanarii(رومي) و واحدهاي فيل سوار زوبين انداز شده بودند از ژوليان خواستند كه تا رسيدن 30 هزار سرباز كمكي به «سامرا» عقب نشيني كند كه پذيرفت، ولي شاپور و «مرنا» از تعقيب او دست برنداشتند و 26 ژوئن (27 روز بعد) در حاشيه سامرا نيروهاي رومي را پيش از اين كه به صورت هلال آرايش يابند به محاصره درآوردند.

ژوليان

ژوليان

در جريان جنگ، يك سرباز ايراني زوبين (نيزه كوتاه ـ سر نيزه كه از دور به سوي دشمن پرتاب مي شد) به سوي ژوليان پرتاب كرد كه بر پهلوي او نشست و چند ساعت بعد درگذشت. در پي در گذشت ژوليان، ژنرالهاي رومي ژوويان را به سمت امپراتور موقت انتخاب كردند كه وي چون توان و استعداد جنگيدن در نيروهاي رومي نديد با شاپور صلح كرد و از پنج منطقه بزرگ در شرق مديترانه و هرگونه ادعاي روم در ارمنستان صرف نظر كرد و متعهد شد كه شخصا به مناطق پنجگانه مراجعه كند و به دست خود پرچم ايران در آنجا برافرازد كه چنين كرد و اين عمل در تاريخ امپراتوري روم يك تحقير خوانده شده است. شاپور دوم كه 70 سال بر ايران حكومت كرد و شهر نيشابور را در خراسان ساخت به روش شاپور اول، دستور داد كه مجسمه هايي بسازند كه كشتگان رومي را در زير پاي سواره نظام ايران نشان دهد تا اين پيروزي هرگز فراموش نشود و به سان شاپور اول، اسيران رومي را هم براي كار كشاورزي به خوزستان فرستاد.
    

سوار نظام ايران در عصر شاپور دوم که برپايه توضيحات مورخان، توسط کامپيوتر ساخته شده است

سوار نظام ايران در عصر شاپور دوم که برپايه توضيحات مورخان، توسط کامپيوتر ساخته شده است

 

بپاخيزي «ديو دستيان» در آذربايجان براي تامين تماميت و حاکميت ايران

در زماني كه در هر گوشه ايران، يك ايراني بپاخاسته و جان بر كف نهاده بود تا تماميت و حاكميت ميهن گرامي و باعظمت مان را تامين كند، اواخر ماه مه سال 879 ميلادي «ابوالساج ديودست» آذربايجان را از حاكميت خليفه عباسي وقت (المعتمد) خارج ساخت و احياء استقلال ايران را از اينجا آغاز كرد و اين تلاش همزمان با مساعي صفاريان در جنوب شرقي و جنوب، سامانيان در خراسان بزرگتر و ديگران در مازندران، گيلان و قزوين بود. تلاش ميهندوستانه «ديو دستيان» بيش از نيم قرن طول كشيد و در تضعيف عباسيان موثر واقع شد. محمد افشين پسر ابوالساج مناطق ديگري از جمله ارمنستان را آزاد كرد و ابوالقاسم ديودستي برادر او با تاسيس سپاه فدائيان ايران (طبق نوشته برخي مورخان «سپاه فداكاران») موفق به آزاد كردن ابهر، زنجان، قزوين و ري شد و فرمانداران خليفه عباسي و ماموران جمع آوري ماليات وابسته به او را از اين مناطق بيرون راند و .... مورخان فرنگ (اروپاي غربي)، سال آزادي «ري» به دست ابوالقاسم ديو دستي را 902 ميلادي ذكر كرده اند.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

09/03/58
آغاز درگيري مسلحانه در خرمشهر با شليك پياپي سرنشينان يك پيكان سواري در ساعت 4 صبح ؛ سنگربندي عناصر سازمان سياسي خلق عرب در خيابان‌ها ؛ حمله به ساختمان شهرباني ؛ اعلام وضعيت فوق‌العاده ؛ حمله به پاسگاه‌هاي مرزي ، نيروي دريايي و اداره بند ؛ ايجاد آتش‌سوزي‌هاي متعدد ، تصرف مراكز مختلف و بازپس‌گيري آنها ؛ منع عبور و مرور از ساعت 10 شب و برقراري آرامش نسبي ؛ آمار مجروحين و كشته‌شدگان .

جوسازي ، تهديد و مظلوم‌نمايي سازمان سياسي خلق عرب و شيخ شبير خاقاني در مورد درگيري‌هاي خرمشهر ؛ مصاحبه شيخ شبير با خبرنگاران داخلي و خارجي و متهم كردن دولت به كشتار اعراب و تهديد به وخيم‌تر شدن اوضاع در صورت عدم تفاهم دولت ؛ انتشار اعلاميه شيخ شبير و متهم كردن استاندار خوزستان به كارشكني در جهت برقراري صلح بين طرفين منازعه ؛ بزرگنمايي اظهارات و اعلاميه‌هاي شيخ شبير در رسانه‌هاي خارجي .
بروز اغتشاش و درگيري در آبادان و اهواز همزمان با وقوع درگيري در خرمشهر ؛ تظاهرات موافقين و مخالفين گروه‌هاي درگير در اهواز و بروز درگيري بين آنها ؛ تقويت پاسداران انقلاب در اهواز و استقرار عده‌اي از آنها در اطراف راديو و تلويزيون ؛ بروز درگيري در آبادان بين عناصر خلق عرب با پاسداران انقلاب اسلامي ؛ تظاهرات مخالفين در ايستگاه 8 و 10 و آتش زدن تأسيسات و خودروهاي دولتي و كشته و مجروح شدن چند نفر .

بازتاب حوادث امروز خوزستان در گزارش گروه كمونيستي “ سازمان رزمندگان آزادي طبقه كارگر “ و تحليل وقايع مطابق مشي و منافع خود .
گزارش مفصل نشريه كار با عنوان “ چگونگي وقايع خرمشهر “ در حمايت از عملكرد جريان‌هاي قومي و سياسي .

تحركات نظامي نيروهاي عراقي در نزديكي مرز همزمان با اوج‌گيري درگيري در خوزستان ، از جمله : تقويت پاسگاه‌هاي مرزي ، پرواز هلي‌كوپترهاي عراق بر فراز پاسگاه‌هاي ايران ؛ اطلاعيه دولت موقت درباره كمك به مهاجمين از آن سوي مرز و اظهارات استاندار خوزستان در خصوص نقش راديوهاي عراق و كويت در تحريك و تشويق درگيري در خوزستان .
درگيري مسلحانه در روستاي نظرخاني از توابع گنبد كاووس و كشته و مجروح شدن 5 نفر ؛ حضور حجت الاسلام نورمفيدي نماينده امام خميني و نماينده وزارت كشور براي بررسي واقعه و دستور بازداشت چند تن از اعضاي كميته خان‌ببين ؛ اطلاعيه كانون فرهنگي ـ سياسي خلق تركمن و اعلام عزاي عمومي در منطقه .

پايان نخستين دوره آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پادگان سعد آباد ؛ گزارش روزنامه جمهوري اسلامي از مراسم پاياني و تشريح نوع آموزش اين دوره
بيانات مبسوط امام خميني در ديدار جماعتي از مردم درباره مسئوليت روحانيت و دست اندركاران حكومت اسلامي به دليل ارتباط طرفين حكومت با حيثيت اسلام و همچنين ضرورت نظارت عمومي بر اين مسئله . امام : اگر من يك پايم را كنار گذاشتم ، كج گذاشتم ، ملت موظف است كه بگويند پايت را كج گذاشتي خودت را حفظ كن .

گزارش سفارت آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور با عنوان “ قانون اساسي جديد ايران” و بررسي نقطه‌نظرهاي دكتر مفتح از اعضاي شوراي انقلاب و حاج سيد جوادي وزير كشور درباره عدم تشكيل مجلس مؤسسان و برپايي مجلس كوچكي به نام مجلس خبرگان .
09/03/66
توافق عراق و تركيه پيرامون عبور دومين خط لوله نفتي عراق از تركيه
بررسي جنگ ايران و عراق توسط اعضاي دائمي شوراي امنيت با حضور دكوئيار

اعزام سه مين جمع كن توسط شوروي به خليج فارس به دعوت آمريكا
09/03/67
ورود رزمناو آمريكايي وينسنس به خليج. (هواپيماي مسافربري ايرباس توسط اين رزمناو مندم شد.)
كنفرانس فرماندهان 8 ناو جنگي امريكا در بحرين پيرامون نحوه مقابله با حملات ايران.

Mobin_s2004@yahoo.com
30 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

اديان و روحانيون

اعدام به روش کليساي کاتوليک: آتش زدن محکوم!

Gerome de Prague

سي ام مه 1416 يك دادگاه مذهبي «جروم پراگGerome de Prague» انديشمند 51 ساله را كه از سوي كليساي كاتوليك تكفير شده بود مرتد شناخت و به مرگ محكوم كرد كه همان روز در ملاء عام به يك تير چوبي بسته و آتش زده شد. وي كه يك چك (بوهمي) بود به سرزمين هاي مختلف از جمله خاور ميانه مسافرت و در انگلستان، فرانسه و آلمان تحصيل كرده بود. جروم از هواداران آزادي بيان و از منتقدان روشهاي كليساي كاتوليك از جمله فروش عفو مجازات گناهكاران از سوي كشيش ها بود. وي در دادگاه مذهبي اتهام ارتداد را رد كرد و گفت كه تنها گفته است: آنان كه نظري مغاير نظرات كليسا دارند حق دارند آن را بيان دارند و اين، به معناي حمايت از اين افكار نيست، و تنها دفاع از آزادي بيان و انديشه و بحث و جدل است. ولي استدلال او كه مرتد نيست مورد قبول واقع نشد و به مرگ محكوم شد.
     جروم سالها از انديشه «يان هاس John Huss (هوس)» مبني بر لزوم اصلاحات در وضعيت و طرز كار كليساي كاتوليك حمايت كرده بود و هنگام اعدام يان هاس دست به تظاهرات و اعتراض زده بود. يان هاس ششم ژوئيه سال 1415 به حكم شوراي كليساي كاتوليك در آلمان آتش زده شده بود. با اعدام اين دو تن اين صدا خاموش نشد و قرن بعد به پيدايش پروتستانيسم انجاميد.جان فاكس در كتابي كه در اين زمينه منتشر ساخته يان هاس و جروم دو پراگ را شهيد خوانده است. وي در همين كتاب جزئيات اعدام از طريق آتش زدن به حكم شوراي كليساي كاتوليك را شرح داده است. فاكس پشت جلد كتاب خود را با تصويري از چگونگي آتش زدن جروم دو پراگ مزين كرده است كه كليشه اين تصوير در زير آمده است.
    طرز اعدام محكومان كليسا در آن زمان از اين قرار بود كه محكوم را در يك ميدان عمومي و يا محوطه مقابل كليسا به تيري قطور مي بستند و در اطرافش چوب و هيزم قرار مي دادند و آتش مي زدند. اگر ماموران اعدام (جلادان) انصاف داشتند چوبها را دور از محكوم قرار مي دادند تا قبل از سوختن با آتش، از استنشاق دود فوت شود و زجر سوختن را تحمل نكند و چنانچه كينه شخصي از محكوم داشتند چوبها را در قطعات كوچك و با شاخه درخت نزديك به او قرار مي دادند تا بدنش بسوزد و به تدريج و با زجر جان بدهد.
    مجازات افراد مرتد و جادوگران از طريق آتش زدن كه از سال 1184 ميلادي متداول شده بود توسط انقلاب فرانسه محكوم و متروك شد. اين نوع مجازات قبلا از سوي رومي ها در مورد پيروان مسيحيت اعمال مي شد كه كليساي كاتوليك 8 ـ 9 سده بعد آن را در مورد تكفير شدگان و افراد مرتد دوباره متداول ساخت.

تصوير چگونکي آتش زدن جروم دو پراگ

تصوير چگونکي آتش زدن جروم دو پراگ

 

روزي که اسقف کليسا دستور داد " ژاندارک " را آتش بزنند!

مجسمه ژاندارک در فرانسه

يك اسقف فرانسوي متحد انگلستان سي ام ماه مه سال 1431 ژاندارك، دختر ارلئان، كه فرانسويان مايوس و افسرده را به پيروزي رسانيد به جرم جادوگري آتش زد. وي سوم ژانويه همين سال از سوي انگليسي ها براي مجازات شدن به اين اسقف (كشيش بزرگ)سپرده شده بود كه به دستور اين كشيش، محاكمه كليسايي شد و به جرم جادوگري و پوشيدن لباس مردانه محكوم به اعدام گرديد و در يك بازار باز و بدون سقف در برابرچشم مردم آتش زده شد. ژاندارك هنگام آتش زده شدن 19 ساله بود.
    ژاندارک دوران خردسالي را در محيطي گذرانيده بود كه ارتش فرانسه از انگليسي ها شكست خورده بود و تمامي شمال رود «لوار» از جمله پاريس به تصرف انگليسي ها در آمده بود. در اين جنگ پاره اي از فرانسويان هم به انگليسي ها كمك مي كردند.
    هنگامي كه نيروهاي دشمن از روستاي محل اقامت او كه دختر يك كشاورز بود گذشتند و خرابي فراوان به بار آوردند و سپس دست به محاصره بندر ارلئان در همان نزديكي زدند، ژاندارک به خشم آمد و به مدافعان نا اميد ارلئان پيوست. لباس سربازي بر تن و سربازان را تشويق به ضد حمله كرد و موفق شدند. وي سپس با درجه سرواني به هدايت سربازان فرانسوي ادامه داد و دشمن را از بسياري از نقاط وطن بيرون راند.

خانه محل تولد ژاندارک که به همان گونه نگهداري مي شود و يک بناي ملي - تاريخي فرانسه است

خانه محل تولد ژاندارک که به همان گونه نگهداري مي شود و يک بناي ملي - تاريخي فرانسه است

در اثناي اين پيروزي ها، فرانسويان متحد انگلستان او را گرفتند و به انگليسي ها فروختند و انگليسي ها وي را به يك اسقف فرانسوي هوادار خود تحويل دادند و گفتند كه او جادو گر است كه صدايش اين چنين هيجان و دلاوري در سربازان فرانسه به وجود مي آورد كه بدون ترس دست حمله به نيرويي به مراتب بزرگتر از خود مي زنند. انگليسي ها نخواستند، خود ژاندارك را بكشند و براي هميشه دشمني فرانسويان را بخرند.
    تحت فشار افكار عمومي، سران كليساي كاتوليك فرانسه 25 سال پس از مرگ ژاندارك، از وي اعاده حيثيت كردند كه بعدا عنوان قهرماني فرانسه را نيز به دست آورد و پاپ در سال 1920 (489 سال پس از آتش زده شدن!) او را تقديس كرد.
    از قرن 15 به بعد ضمن اشاره به اعدام دلخراش ژاندارك، اندرز داده مي شود كه نبايد اشتباه يك و يا چند هموطن باعث شود كه ديگران از ميهندوستي رويگردان شوند.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 30 مي

  • 1265:   دانته شاعر، نويسنده و انديشمند فلورانسي به دنيا آمد.

  • 1727:   پتر بزرگ تزار روسيه شد، قلمرو آن را گسترش داد و اين كشور را به صورت يك امپراتوري درآورد كه تا 1991( از جمله 7 دهه به نام اتحاد جماهير شوروي) دوام داشت.

  • 1814:   اعضاي اتحاديه اي كه ناپلئون را شكست داده و به جزيره الب تبعيد كرده بودند با امضاي يك اعلاميه مشترك مرزهاي فرانسه را محدود به خطوط سال 1792 كردند و همين امر باعث برانگيخته شدن خشم فرانسويان شد كه راه را بر بازگشت ناپلئون باز كرد.

  • 1871:   مقاومت كمون پاريس پايان يافت و تمامي شهر در كنترل دولت قرار گرفت.

  • 1903:  

    الکساندر

    الکساندر

    الكساندر ابرونويچ پادشاه صربستان كه ازدواج او با يك بيوه با مخالفت افكار عمومي رو به رو شده بود با همسرش در كاخ سلطنتي ترور شد. وي در عين حال آزادي ها و حقوق مندرج در قانون اساسي را ناديده گرفته و راه استبداد و خودکامگي در پيش گرفته بود.
        

  • 1913:   نخستين جنگ بالكان در قرن 20 با شكست عثماني پايان يافت و طبق قرارداد لندن، آلباني استقلال خود را به دست آورد.

  • 1941:   نيروهاي نظامي آلمان جزيره «كرت» در مديترانه را تصرف كردند.

  • 1942:   شهر كلن آلمان توسط 1000 بمب افكن انگليسي به مدت 90 دقيقه بمباران شد. در اين حمله نزديك به نيمي از هواپيماهاي انگليسي سرنگون شدند و به شهر نيز آسيب فراوان وارد آمد.

  • 1967:   در پي كشف نفت درجنوب شرقي فدراسيون نيجريه، به تشويق كمپاني هاي نفتي بين المللي يك سرهنگ محلي، اين منطقه را به نام «بيافرا» از فدراسيون نيجريه جدا ساخت كه اين عمل يك جنگ خونين داخلي را به دنبال داشت.

  • 1982:   اسپانيا عضو شانزدهم ناتو ( سازمان دفاعي اتلانتيک شمالي) شد.

  • 1998:   زلزله شمال افغانستان بيش از 5 هزار تن را بي جان ساخت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    شهادت حضرت فاطمه(س)دخت گرامي حضرت محمد(ص) بنا بر روايتي مشهور

    13 جمادي الاول 1350 -  بنا بر روايتي مشهور حضرت فاطمه(س)دخت گرامي حضرت محمد(ص)وهمسر مولاي متقيان علي (ع)به ملكوت اعلي پيوستند .در اواخر عمر كوتاه حضرت فاطمه(س)جامعه به سبب ظلم و ستم خلفا بسيار آشفته بود و آن بانوي بزرگوار رنجيده و آزرده خاطر بودند؛از اين رو وصيت كردند كه پس از فوت ؛ايشان را شبانه به آغوش خاك بسپارندمزارشان از ديد دشمنان پنهان بماند.حضرت علي هم طبق وصيت فاطمه زهرا(س)به اتفاق امام حسن (ع) وامام حسين (ع) همچنين با حضور عقيل ؛عمار؛سلمان؛ مقداد وابوذر بر پيكر پاك حضرت فاطمه(س)نماز گزاردند و سپس آن وجود مطهر را به خاك سپردند. شايان توجه است كه به لحاظ اختلاف در تعيين تاريخ شهادت حصرت فاطمه(س)؛ ايامي كه ميان مشهورترين اقوال مشترك بنام ايام فاطميه مقرر شده است و امروز اولين روز ايام فاطميه است .اين ايام را به عموم مسلمانان تسليت مي گوئيم.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    23
    31

    اهواز

    30
    43

    تبريز

    17
    29

    شيراز

    18
    28

    مشهد

    17
    30

    بندرعباس

    28
    38

    کرمان

    16
    30

    اصفهان

    16
    27

    يزد

    20
    30

    کرمانشاه

    17
    31

    اراک

    17
    28

    رشت

    18
    28

    دبی

    30
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1257 تومان
    931 تومان
    1845 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    75600 تومان
    40200 تومان
    150000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.02

    اذان مغرب : 19.34

    اذان صبح فردا : 3.08

    طلوع آفتاب فردا : 4.51

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     
    دانلود مجلات و کتب خارجي

    New Scientist
    19 مي


     

    جديدترين شماره از هفته نامه علمي
    New Scientist   

    تاریخ انتشار: 19 مي 2007
    تعداد صفحات مجله: 47
    حجم فایل: 4 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    دستگاه منگه شوک وارد کن 


    اگر میخواهید که مطمئن شوید که دیگر کسی در محل کار ماشین منگه شما را قرض نمیگیرد میتوانید این دستگاه منگه را روی میز کار خود بگذارید. با اینکه رنگ قرمز دستگاه کاملا تهدید کننده به نظر میرسد. اما افراد باز هم سعی میکنند که از آن استفاده کنند. تنها نکته ای که راجع به این دستگاه وجود دارد این است که این یک دستگاه منگه واقعی نیست. و برای این ساخته شده تا هنگام استفاده یک شوک الکتریکی به استفاده کننده وارد کند. در ضمن اگر در جایی با این دستگاه روبرو شدید حواستان باشد که سرتان کلاه نرود.   


    دما سنج بلوتوث برای چک کردن دما از راه دور

    این دما سنج که ملاحظه میکنید قادر است که دمای بدن بیمار را اندازه گیری کرده و نتیجه را به صورت بیسیم و با بلوتوث به هر دستگاه PDA که سیستم عامل ویندوز موبایل 2003 یا بالاتر را داشته باشد ارسال کند. انتخاب خوبی است برای پزشکانی که میخواهند راحت تر کار کنند.

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    راز رشيد
     


    نویسنده: محمدرضا سنگری
    تعداد صفحات: 187
    شابک: 1 ـ 062 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه شعرهاي عاشورايي است كه آن را دكتر رضا سنگري در 187 صفحه و سه مطلع در قالبهاي، غزل، قصيده، مثنوي و رباعي گرد آورده است. مطلع اول كتاب برگزيده شعرهاي عاشورايي است كه با شعر بلند علي معلم «تاوان اين خون تا قيامت ماند بر ما» آغاز شده و شعر «نيمي از خورشيد» سعيد بيابانكي به پايان مي‌رسد.
    مطلع دوم كتاب، برگزيدة شعرهاي عاشورايي كودك و نوجوان است كه با شعر ظهر روز دهم، دكتر قيصر امين‌پور، (روز عاشوراست/ كربلا غوغاست/ كربلا آن روز غوغا بود/ عشق تنها بود/ و ... باغي از گل رست/ روز عاشوراست/ باغ گل، لب تشنه و تنهاست/ عشق، اما همچنان با ماست/ آغاز مي‌شود و با شعر عزاي نخلها از مجيد ملامحمدي پايان مي‌يابد (نگاه غنچه‌ها در حسرت آب/ تمام نخلهاي سبز بي‌تاب/ و يك كودك ميان خيمه بي‌حال/ به روي دست مادر رفته در خواب و ...)
    مطلع سوم كتاب به برگزيدة شعرهاي عاشورايي شاعران جوان، ويژه اولين و دومين همايش ادبي ـ‌ هنري عاشورا، اختصاص دارد كه با غزل نيزه‌زار فاجعه از مرتضي اردستاني (يك آسمان پشت نگاهت شعله‌ور بود/ وقتي كه ماه هاشمي بي‌دست و سر بود/ در نيزه‌زار فاجعه، در ظهر تاريك/ بر روي دشت نيزه‌ها خورشيد سر بود/ آغاز و با غزل شاه شهيدان از نيره السادات هاشمي پايان مي‌يابد. (در حيرت كوير به باران رسيده‌ام/ شادم كه اين چنين به بهاران رسيده‌ام/ امشب در اين كشاكش زيباي ابر و باد/ خيس غزل به نقطة طوفان رسيده‌ام/)
    در بخش مثنويهاي كتاب،‌ مثنوي «افسوس بسيط واژه محدود است»، از اسماعيل اميني را مي‌خوانيم: آتش بزن اي شراره در جانم/ اي شعلة بي‌امان بسوزانم/ طوفان بلا ! درنگ كن امشب/ در كاسة ما شرنگ كن امشب/ و مثنويهايي از نجمه زارع، حميد محسن‌پور، حسن هدايتي، عباس احمدي و ... بخش آخر كتاب به سپيدسرايي و رباعيات اختصاص دارد كه شعرهاي سپيدي از مريم سقلاني، مريم خاكبازان، آزاده سقلاني و ... آمده‌اند؛ شعر سپيدي از مريم سقلاني چنين است: خدا بود و خون خدا/ و اسبي رها در باد/ و گوي قتلگاه/ و شعله‌هاي به خاكستر نشستة شقاوت و ...
    در بخش رباعيات، چند رباعي از نغمه مستشار نظامي و علي حاجتيان فومني آمده است كه زيبا به وصف عاشورايي حسيني نشسته‌اند: مي‌آمد و آب هم به پايش افتاد/ در حنجر خشك ني، ندايش افتاد/ آمد و علقمه عطشناك لبش/ مي‌رفت و در آب، دستهايش افتاد/ رباعي از نغمه مستشار نظامي و رباعي از علي حاجتيان فومني پايان بخش كتاب است: وقتي كه همه به سنگ عادت كردند/ در پيلة عافيت اقامت كردند/ از صحنة كربلا ملائك با سوز/ هفتاد و دو آيه را تلاوت كردند.

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    جستجوي مرد يده آل:
    تصوري خيالي يا حقيقي؟

    آیا مرد ایده آل وجود دارد؟ آیا می توان پیدایش کرد؟
    پیدا کردن مرد ایده آل زندگی یکی از حیاتی ترین مسائل در زندگی بعضی از خانم هاست. آنها همواره امیدوار به یافتن او هستند. به عنوان مژده ای به این خانم ها باید بگویم که نگران نباشید، مرد ایده آل وجود دارد و شما می توانید پیدایش کنید. البته همه ی ما در زندگی هدف ها، جاه طلبی ها و آرزوهای کوچک و بزرگ داریم. همین هدفهاست که ما را مشغول نگاه می دارد. این سال ها عبارات مرد ایده آل و زن ایده آل بسیار استفاده می شوند. همه ی ما برای این مرد ایده آلمان لیستی از خصوصیات تهیه می کنیم.
    بیشتر ما بدی های خودمان را نادیده می گیریم و انتظار داریم که مرد ایده آل از راه برسد و دستمان را بگیرد. با خود فکر می کنیم که لیستی که ما تهیه کرده ایم خیلی کوچک و ناچیز است. در طول سالیان سال، مردم در این زمینه ها خبره تر شده اند. می دانند که چطور ارضا شوند، درآمد خوب و خانه ای زیبا دارند و تحصیلات عالیه هم کرده اند. و اینجاست که تصمیم می گیرند کسی را پیدا کنند که از هر لحاظ با آنها جور باشد و حمایت و یاریشان کند. و مشکلات آغاز می شود.
    نکته ی مهم اینجاست که آن مرد ایده آل شما هم برای خود یکی از این لیست ها دارد و برای زن ایده آل خود خصوصیاتی را تعیین کرده است. او زنی می خواهد جوان، تحصیل کرده، زیبا و خوش اندام. ناراحت می شوید. و می بینید که این مرد ایده آل چه انسان معمولی بوده است. به لیستتان با دقت نگاه کنید و خصوصیات مرد ایده آلتان را دوباره مرور کنید. آیا فکر می کنید چنین شخصی را می توان پیدا کرد؟ اگر از لیستتان راضی هستید، پس مشکل کجاست؟
    حالا می خواهید خودتان بیرون بروید و مرد ایده آلتان را پیدا کنید یا در خانه می مانید تا او سراغ شما بیاید؟ اکثر زنان می گویند آنها منتظر می مانند تا مرد ایده آل خودش سراغشان برود. کلمه ی "منتظر ماندن" کمی توجهم را جلب می کند. منتظر ماندن به این معنی است که مردها به طور اتفاقی به سراغتان می آیند، شما آنها را یکی یکی مطابق با لیستتان بررسی می کنید. و آنهایی را که با لیست هماهنگ نبودند را دور می اندازید. بله، اما دوستان من همیشه بیاد داشته باشید که مرد ایده آل شما هم دنبای زن ایده آل خودش می گردد. شما چقدر برای این مسئله تلاش کرده اید؟ چقدر سعی کرده اید که زن ایده آل او باشید ؟ یا اینکه گفته اید شما را باید همینطور که هستید بپذیرد و تغییری نمی کنید؟
    سوالی که این روزها مردها مکرراً از هم می پرسند این است که "این دخترهای خوب کجا رفته اند؟" به این کلمات خوب فکر کنید. ببینید مردها واقعاً دنبال چه هستند. آنها می پرسند که آن دخترهایی که از این لیست ها در دست ندارند کجا رفته اند. اکثر مردها دنبال کسی هستند که دوستش داشته باشند، احساس ویژه ای نسبت به او داشته باشند و همه چیز را با او شریک شوند. مشکل اینجاست که نمی توانند چنین شخصی را پیدا کنند چون زیر فشار این لیست ها قدرت عمل خود را از دست داده اند. به آنها گفته می شود که باید خود را با این لیستها تطبیق بدهند، آنها تلاششان را می کنند و بعد خودشان هم دیگر دنبال زن ایده آلشان می روند.
    شما به عنوان یک زن ایده آل نگاهی به لیستتان بیندازید و ببینید که چقدر انعطاف به خرج داده اید. بعد نگاهی به مرد ایده آلتان بیندازید و ببینید که چقدر به دست آوردنی است. بعد نگاهی به خصوصیات و توانایی های خودتان بیندازید و ببینید چقدر با خصوصیات زن ایده آل سازگاری دارید. بعد از خانه بیرون بروید و دنبال مرد ایده آلتان بگردید.
    در خانه منتظر آمدن مرد ایده آل نباشید، چون ممکن است یکدفعه ببینید که مرد ایده آلتان با زن دیگری ازدواج کرده در حالی که می توانست مال شما باشد. و در آخر بدانید که سازش اساسی ترین نکته در زندگی است. همانطور که از مرد ایده آلتان یکسری خصوصیات را انتظار دارید، سعی کنید خود را هم با خصوصیات زن ایده آل او هماهنگ کنید.

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    قهرمان کوچولو

    سن اش زياد نبود . صورتش كك و مكی بود و قدش در حدود دو متر . موهای زردی داشت كه هميشه باعث مورد تمسخر قرار گرفتن ديگران می شد . مادرش برای نگه داری و تامين مخارجش معمولا شب ها را كار می كرد . گاها می شنيد كه به او حرامزاده می گفتند ولی او معنی اين جمله را نمی دانست . می دانست كه مادرش عطر ندارد ولی هميشه بوی عطر می دهد ! يك بار كه از مادرش پرسيده بود حرامزاده يعنی چی ؟ مادرش گريه كرده بود و او می دانست كه نبايد به كسی اين جمله را بگويد ، چون مادرها با شنيدن اين جمله گريه می كنند و او دوست نداشت كه هيچ مادری گريه كند . او عاشق مادرش بود . مادرش صبح ها برايش نان و كره درست می كرد و شكر رويش می پاچيد و او می خورد . او عاشق لقمه هايی بود كه مادر در دهانش می گذاشت . عصر ها مادر برايش كتاب می خواند و او خود را جای سوپر من و بت من می پنداشت و می دانست كه روزی سوپر من می شود . زمستان رسيده بود . می دانست مادرش شب ها از سرما در بيرون خانه می لرزد . دوست داشت كاری بكند ولی نمی دانست چه كاری . معنی فكر كردن را نمی دانست و گر نه حتما برای مادرش كاری می كرد . يك شب كه مادرش نبود ، پليس به خانه آنها آمد و او را با خود برد . خارج از شهر ، زير يك پل ، جسدی بود كه او بايد شناسايی می كرد . وقتی ملحفه را از روی جسد كنار زدند ، مادرش را عريان ديد كه سياه شده بود . پليس از او پرسيد كه جنازه را می شناسد و او فقط گفته بود : مادر . كنار جسد چوبی ديده می شد كه مادر را با او زده بودند . شنيد كه پليس ها می گويند : اين هم يك مورد ديگه . احتمالا يارو پول نداشته و درگير شدند و او نمی دانست درگير يعنی چی ... . پليس او را با ماشين به جايی برد كه همه بچه بودند . ديگر خبری از نان و شكر نبود و او خيلی دوست داشت بداند نوانخانه يعنی چی ؟ چهره عريان مادر هميشه جلوی نظرش بود . دوست داشت لباسی گرم برای مادرش تهيه كند . در زمستان سال بعد ، يك روز كه پرستاريی برای سركشی به اتاقش آمده بود او را آويزان از طنابی ديد بود كه كيسه هايی را هم در دست داشته بود . پرستارها گفتند : يك خودكشی موفق ديگر . وقتی او را پايين آوردند و كيسه هايی كه در دستانش بود باز كردند ، ده ها لباس را ديدند كه او برای مادرش جمع كرده بود و هيچ پرستاری تا به امروز نفهميد كه او خود را كشته بود تا برای مادرش كيسه لباسهای گرم ببرد تا مبادا مادر عريانش سرما بخورد . او عاقبت توانسته بود كاری براي مادرش بكند . همين .
     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    برگي از مظلوميت
    حضرت زهرا
    (عليها السلام)


    ايام فاطميه و سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله عليها) يادآور بزرگترين جنايت تاريخ در حق آل الله است؛‌ظلم و ستمي كه شيون افلاكيان را در آورده و ناله ملائك را در پي داشته. فاجعه اي كه دل صاحب الزمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) را هماره در اندوه دارد و اشك مباركش را در جريان. ياد آوري مظلوميت حضرت زهرا ( عليها السلام) موجب تقويت ولايت دوستداران اهل بيت( عليهم السلام) است.

    حضرت فاطمه ( عليها السلام) در روزهاى آخر زندگى
    فاطمه (عليها السلام) در روزهاى آخر زندگى، «اسماء بنت عميس‏» را فراخواند و فرمود: دوست ندارم بر پيكر زن پارچه‏اى بيفكنند و اندام وى زير آن نمايان باشد.
    اسماء پاسخ داد: من چيزى به شما نشان خواهم داد كه درحبشه ديدم سپس چند شاخه‏تر خواست، آنها را خم كرد و پارچه‏اى بر روى آن كشيد و تابوت گونه ساخت. فاطمه ( عليها السلام) فرمود: چه چيز خوبى است كه در آن پيكر زن و مرد قابل تشخيص نيست. اى اسماء! هنگامى كه جان دادم تو مرا غسل بده و نگذار كسى نزد جنازه من بيابد . اين اولين تابوتى بود كه در اسلام ساخته شد و هنگامى كه فاطمه ( عليها السلام) آن را ديد تبسمى كرد كه تنها تبسم او بعد از وفات پدرش رسول خدا (صلى الله عليه و آله) بود. (1)
    بيمارى فاطمه ( عليها السلام) روز بروز سخت‏تر مى‏شد، فرزندان زهرا (سلام الله عليها) بخاطر مادرشان بشدت نگران بودند و دل پاك على ( عليه السلام) از اندوه فاطمه (سلام الله عليها) در خون نشسته بود.
    روز وفات، زهرا ( عليها السلام) وصاياى خود را به على (عليه اسلام) بيان فرمود و ايشان به شدت گريست.
    فاطمه ( عليها السلام) ضمن سفارش فرزندانش به على ( عليه السلام) فرمود: يا على! مرا شبانه و آن هنگام كه چشمها در خواب است غسل بده، كفن كن و به خاك بسپار. دوست ندارم كسانى كه حقم را غصب كردند به تشييع جنازه من حاضر شوند و يا بر من نماز بخوانند. (2)
    هنگامى كه وفات فاطمه (سلام الله عليها) نزديك شد، به «سلمى‏» (3) فرمود تا مقدارى آب آورد. زهرا (سلام الله عليها) غسل كرد و بخوبى بدن خود را شستشو داد، لباسهاى پاكيزه خود را خواست و آنها را پوشيد; سپس از سلمى خواست تا رختخوابش را وسط حجره بگستراند آنگاه رو به قبله دراز كشيد; دستها را زير صورت نهاد و گفت من هم اكنون قبض روح خواهم شد. خود را پاكيزه كرده‏ام كسى مرا برهنه نكند. (4)
    پس از وفات فاطمه ( عليها السلام) حسن وحسين ( عليهما السلام) وارد خانه شدند و سراغ مادرشان را گرفتند، گفتند اكنون هنگام استراحت مادر ما نيست اسماء (5) به آنان گفت عزيزانم مادرتان از دنيا رفت.
    حسن و حسين (ع) روى جنازه مادر افتادند و آن را مى‏بوسيدند و گريه مى‏كردند. حسن (ع) مى‏گفت: مادرجان با من سخن بگو. حسين (ع) مى‏گفت: مادر جان من حسين توام، قبل از آنكه بخاطر غم فراقت روح از بدنم جدا شود با من سخن بگو.
    يتيمان زهرا (سلام الله عليها) به جانب مسجد شتافتند تا پدرشان را از مرگ غم انگيز مادر با خبر كنند. وقتى خبر وفات زهرا (سلام الله عليها) به على (ع) رسيد از شدت غم و اندوه بيتاب شد و فرمود اى دختر پيامبر (ص) تو تسلى بخش من بودى بعد از تو از كه تسليت‏بجويم. (6)
    صداى شيون يتيمان زهرا (سلام الله عليها) آواى جانسوز عزا بود كه بگوش مردم مدينه رسيد. عده‏اى ازخواص بنى هاشم به درون خانه رفتند، مردم مدينه نيز بيرون خانه اجتماع كردند و در حالى كه بشدت مى‏گريستند منتظر بودند جنازه زهرا (سلام الله عليها) را از خانه بيرون آورند تا در تشييع جنازه شركت كنند ناگاه ابوذر از خانه خارج شد و گفت: پراكنده شويد چون تشييع جنازه به تاخير افتاد. (7)
    شبانگاه على (عليه السلام) پيكر پاك فاطمه (سلام الله عليها) را غسل داد. (8) در هنگام غسل وى اسماء نيز با على (ع) همكار داشت. (9)
    تنى چند از پاك مردان و رازداران اهل بيت؛ چون سلمان فارسى، مقداد، ابوذر، عمار و حذيفه، عبدالله بن مسعود (10) ، عباس و عقيل همراه حسن و حسين و على (عليهم السلام) بر پيكر دختر پيغمبرنماز گزاردند. (11) شبانه فاطمه (سلام الله عليها) رادفن كردند، على (عليه السلام) او را بخاك سپرد (12) و اجازه نداد تا ابوبكر بر جنازه او حاضر شود (13) على (عليه السلام) جايگاه زهرا (سلام الله عليها) را با زمين يكسان ساخت تا مزارش شناخته نشود. (14) و به روايتى صورت چند قبر بنا كرد تا مزار واقعى مخفى بماند. (15)

    سخنان حضرت على (عليه السلام) بر مزار حضرت زهرا(سلام الله عليها)
    كلينى عالم و محدث معروف شيعى - متوفاى 328 ه.ق - مى‏نويسد:
    پس از وفات فاطمه (سلام الله عليها)، على (عليه السلام) او را پنهان به خاك سپرد و جاى قبرش را ناپديد كرد، سپس برخاست روبه مزار رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) كرد و گفت:
    سلام بر تو يا رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) ! از من و از دخترت كه به ديدار تو آمده و اكنون در كنارت زير خاك خفته‏است، خداوند چنين خواسته كه او زودتر از ديگران به تو ملحق شود.
    اى پيامبر خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) ! شكيبائى‏ام از فراق محبوبه‏ات به پايان رسيده، و خويشتن داري ام بخاطر جدايى سرور زنان عالم از دست رفته است. اما چه چاره جز آنكه طبق سنت تو بر مصائب صبر كنم، آنچنان كه در مصيبت جدائي ات صبر نمودم. من سرّ تو را در آرامگاهت نهادم و تو بر روى سينه من جاى دادى «همه از خدائيم و به سوى خدا باز خواهيم گشت‏» همانا امانت‏ به صاحبش رسيد و گروگان دريافت گشت و زهرا (سلام الله عليها) از دستم گرفته شد. اى رسول خدا (ص) پس از او آسمان و زمين در منظر نگاهم زشت مى‏نمايد. اندوهم جاودانه شد و شبم در بيخوابى مى‏گذرد و غمم پيوسته در دل است تا خدا مرا در جوار تو ساكن گرداند.
    غصه‏اى دارم كه از شدتش دل به خون نشسته و اندوهى دارم بهت آور، چه زود جمع ما را به پريشانى كشانيد و ميان ما جدائى افكند تنها بسوى خداوند شكايت مى‏برم به همين زودى دخترت از همدست شدن امتت بر ربودن حقش به تو خبر خواهد داد، همه سرگذشت را از او بپرس و گزارش را از او بخواه، چه بسا درد دلهائى كه چون آتش در سينه‏اش مى‏جوشيد و در دنيا راهى براى گفتن و شرح دادن آن نيافت او هم اكنون مى‏گويد و خداوند هم داورى مى‏كند و او بهترين داوران است. سلام بر شما سلام وداع كننده كه نه خشمگين است و نه دلتنگ اگر مى‏روم بخاطر دلتنگي ام نيست و اگر بمانم بخاطر بدگماني ام به خدا از آنچه به صابران وعده داده نباشد.
    آه، آه صبر آرام بخش و زيباست و اگر بيم چيرگى ستمكاران نبود براى هميشه چون معتكفان دراينجا مى‏ماندم و چون فرزند مرده شيون سرمى‏دادم و سيل آسا مى‏گريستم. خدا گواه است كه دخترت پنهان بخاك سپرده مى‏شود در حالى كه حقش غصب شد و از ارثش محروم گشت. با اينكه هنوز روزى چند از وفاتت نگذشته بود و بر خاطره‏ها از يادت غبار كهنگى ننشسته بود.
    اى رسول خدا! دل را به ياد تو آرام ميدارم درود خدا بر تو و سلام و رضوان خدا بر فاطه (سلام الله عليها) باد» . (16)
    على (عليه السالم) از فراق فاطمه ( عليها السلام) به شدت اندوهگين بود، رنج و اندوه على (ع) در سخنان از دل برآمده‏اى كه دركنار مزار زهرا (سلام الله عليها) گفته است هويدا است. گاه نيز سوز دل خود را در مرثيه‏هايى كه مى‏سرود و يا زمزمه ‏مى‏كرد نشان مى‏داد. در ديوانى كه منسوب به اميرالمومنين (ع) است شعرى با نوزده بيت آمده كه على (ع) آنرا بر مزار فاطمه زهرا ( عليها السلام) سروده است. (17)
    اما ابوالعباس مبرد - متوفاى 285 ه - دو بيت از آن شعرها را با اندكى تفاوت ذكر كرد. و گويد على (ع) به اين اشعار تمثل جست.
    لكل اجتماع من خليلين فرقه *** و كل الذى دون الممات قليل
    و ان افتقادى واحدا بعد واحد *** ‌دليل على ان لايدوم خليل (18)
    جمع هر دو دوستى را عاقبت فراق و پريشانى است و هر چيز جز مرگ ناچيز است و اينكه من دوستى را پس از دوست ديگر از دست مى‏دهم نشان آن است كه هيچ دوستى جاويد نمى‏ماند.

    در جستجوى مزار فاطمه ( عليها السلام)
    «و لاى الامور تدفن سرا بضعة المصطفى و يعفى ثراها»
    پاره تن مصطفى چرا پنهان بخاك سپرده شد و مزارش پنهان ماند؟
    بدون هيچ ترديدى پس از دفن شبانه و مخفيانه زهرا (ع) مزارش نيز پنهان داشته شد. اما چرا بايستى درشهر پيامبر (ص) مزار تنها دخترش كه به فاصله كوتاهى از او به ديدار خدا شتافت مخفى بماند؟ چرا نبايد آنگونه كه شايسته مقام اوست انبوه مردم در عزاى او و تشييع جنازه‏اش شركت كنند و بر او نماز بگزارند و دفنش نمايند؟ آيا اينها بخاطر اجراى وصيت زهرا (ع) نبود؟ از اين رو آن روزها كسى بدرستى جايگاه مزار فاطمه (ع) را نمى‏دانست و اگر كسى از على (ع) سراغ مزار فاطمه (ع) را مى‏گرفت‏به احتمال قوى پاسخش به سكوت برگزار مى‏شد.
    سكوتى كه در آن هزاران نكته اعتراض آميز نهفته بود زيرا على (ع) سعى و اصرار فراوان در پنهان داشتن مزار زهرا (ع) داشت‏بدين خاطر جايگاه مزار فاطه را با زمين يكسان كرد آنگاه صورت هفت قبر (19) و يا چهل قبر در بقيع ترتيب داد و هنگامى كه مردم به بقيع رفتند صورت چهل قبر را ديدند از اين روشناخت مزار فاطمه (ع) بر آنان مشكل افتاد. (20)
    طبرى در دلائل الامامه مى‏نويسد آن روز صبح مى‏خواستد زنها را ببرند كه قبرها رانبش كنند و جنازه زهرا (ع) را از قبر بيرون آوردند و بر آن نماز بخوانند اما با تهديد على (ع) منصرف شدند. (21)
    با اين وجود در مورد مزار فاطمه زهرا (ع) چهار قول وجود دارد:
    1- برخى مزار فاطمه (ع) را در بقيع مى‏دانند از جمله اربلى در كشف الغمه و سيد مرتضى در عيون المعجزات (22) اهل سنت نيز عموما بر اين باورند آنان مزارى را كه دركنار مزار چهار امام (ع) وجود دارد مزار فاطمه دختر رسول خدا (ص) مى‏دانند. (23)
    2- برخى چون ابن سعد و ابن جوزى گويند فاطمه (سلام الله عليها) رادر خانه عقيل دفن نموده‏اند. (24)
    3- برخى مزار فاطمه (سلام الله عليها) را در روضه پيامبر (ص) مى‏دانند.
    4- عده‏اى گويند فاطمه (ع) را در خانه‏اش دفن نمودند كه قرائن، روايات و اقوال زيادى اين قول را تاييد مى‏كند كه عبارتنداز:
    1- هيچ دليلى نداشت كه على (ع) فاطمه زهرا (ع) را در جوار پيامبر (ص) به خاك نسپارد زيرا خانه فاطمه (ع) دركنار خانه رسول خدا (ص) بود و بنابراين خانه فاطمه فضيلت‏بيشترى نسبت‏به بقيع داشت آنگونه كه حتى بعدها ابوبكر و عمر هم هنگام مرگشان وصيت كردند در جوار پيامبر ( صلى الله عليه و آله) دفن شوند. امام حسن مجتبى (ع) هم هنگام شهادت وصيت نمود كنار جدش بخاك سپرده شود كه متاسفانه اهل بيت (ع) هنگام اجراى وصيت‏با مخالفت‏برخى روبرو شدند. (25)
    و از اين رو حضرت را در كنار جده‏اش «فاطمه بنت اسد» بخاك سپردند. (26)
    در اينجا روشن مى‏شود: اول آنكه اهل بيت تاكيد داشتند تا در كنار پيامبر (ص) به خاك سپرده شوند و دوم امام حسن ( عليه السلام) كنار مزار فاطمه بنت اسد دفن گرديد بنابراين مزارى كه در بقيع در كنار مزار چهار امام ( عليهم السلام) قرار دارد مزار فاطمه بنت اسد است نه مزار فاطمه زهراء (ع) !
    2- هر چند دفن فاطمه (ع) شبانه صورت گرفت اما با توجه با بافت‏شهرى مدينه در آن زمان انتقال فاطمه (ع) از خانه‏اش به بقيع و عبور ازكوچه‏هاى تنگ و از جلوى خانه‏هاى كوچكى كه به سبك روستاها غالبا حياطى هم نداشتند چندان آسان نمى‏نمايد زيرا كافى است تنها در اين مسير چشمى بيدار باشد و يا بيدار شود و همه نقشه‏ها بر باد رود.
    3- سخن على (ع) بر مزار فاطمه (ع) كه پس از دفن او برخاست و رو به قبر پيامبر (ص) كرد و فرمود «السلام عليك يا رسول الله عنى و عن ابنتك النازلة فى جوارك‏» (27) يعنى: سلام بر تو اى رسول خدا (ص) ازمن و از دخترت كه در جوار تو فرود آمده.
    و طبق نقل كلينى: «السلام عليك عنى و عن ابنتك و زائرك و البائنة فى الثرى ببقعتك‏» (28) يعنى: اى رسول خدا (ص) ! از من و دخترت كه به ديدار تو آمده و در كنارت كه زير خاك آرميده درورد باد.
    از هر دو عبارت كافى و نهج البلاغه چنين استفاده مى‏شود كه على (ع) پس ازدفن فاطمه (ع) رو به قبر پيامبر (ص) كرد. بنابراين معلوم مى‏شود قبر شريف نبوى (ص) در پيش روى او بود، و اگر على (ع) در بقيع بود بايستى رو به سوى قبر حضرت مى‏كرد نه رو به قبر شريف پيامبر. ديگر اينكه به تصريح ذكر شده كه فاطمه (ع) در جوار پيامبر (ص) و در كنار او به خاك سپرده شده است.
    4- شيخ صدوق ابن بابويه عالم بزرگ شيعه - متوفاى 389 ه - گويد: برايم ثابت‏شده كه فاطه (ع) رادر خانه‏اش دفن نمودند، پس از آنكه مسجد را توسعه دادند قبر فاطمه (ع) در مسجد واقع شد. من ساليكه به سفر حج رفتم در مدينه رو به سوى خانه فاطمه (ع) كه از اسطوانه روبروى باب جبرئيل تا پشت‏حظيره مرقد نبوى است نمودم و در آنجا زيارت فاطمه را به جا آوردم. (29)
    گروهى ديگر از علماء نظير علامه حلى و علامه مجلسى معتقدند كه فاطمه (ع) را درخانه‏اش دفن نمودند. (30)
    5- شيخ طوسى - متوفاى 460 ق - گويد صحيح آن است كه فاطمه (ع) در خانه‏اش يا روضه پيامبر (ص) دفن گرديد، زيرا ديث‏شريف پيامبر (ص) اين مطلب را تاييد مى‏كند كه فرمود: «ما بين قبرى و منبرى روضة من رياض الجنه‏» بين قبر و منبرم باغى از گلشن‏هاى بهشت است. (31)
    در صورتى كه مكان روضه را وسيعتر بدانيم قول شيخ طوسى نيز قابل قبول است و گرنه خانه فاطمه (ع) ما بين قبر ومنبر پيامبر (ص) نبوده است‏بلكه پايين قبر پيامبر (ص) قرار داشته است.
    6- درسال 886 ق بدنبال آتش سوزى درمسجد نبوى در مدينه سمهودى تاريخ نگار و مدينه شناس معروف كه ازعلويان مصرى ساكن مدينه بود ماموريت نظارت بر تعميرات را به عهده گرفت از اين رو به مقصوره قدم نهاد تا به كار خويش پردازد در هنگام تعمير قبرى در زير كف اطاق حضرت فاطمه ( عليها السلام) پيدا شد كه بايد قبر فاطمه (ع) دختر پيامبر (ص) باشد. (32)
    7- وجود مزار شريف فاطمه (ع) درحجره‏اش معروف و مشهور بوده زيرا به عهد سمهودى خدام حرم شريف نبوى (ص) مردم را هنگام زيارت مردم را راهنماى مى‏كردند تا جلو حجره فاطمه (ع) قدرى از كنار ضريح پيامبر (ص) فاصله گيردند مبادا پا بر مزار فاطمه (ع) نهند. زيرا مى‏دانستد كه بنا بر يكى از اقوال آنجا مزار فاطمه (ع) است. (33)
    8- مردى از امام جعفر صادق (ع) مكان مزار فاطمه (ع) را سؤال نمود حضرت فرمود: «در خانه‏اش دفن شد» . (34)
    9- به موجب روايتى كه معتبرترين كتب شيعه نظير اصول كافى، عيون اخبار الرضا، مناقب و ديگر كتابها آن را نقل كرده‏اند: مردى از حضرت رضا (ع) مكان قبر فاطمه (ع) را پرسيد حضرت فرمود فاطمه (ع) را در خانه‏اش دفن نمودند بعد از آنكه بنى اميه مسجد را توسعه دادند قبر فاطمه (ع) در مسجد واقع شد. (35)
    10- مردى بنام ابراهيم بن محمد همدانى نامه‏اى به امام على النقى نوشت و از حضرت محل دفن فاطمه (ع) را سؤال كرد. امام در پاسخ وى نوشت او را كنار جدم رسول خدا (ص) بخاك سپردند. (36)
    بنابراين با توجه به دلائلى كه ذكر شد جاى ترديد باقى نمى‏ماند كه فاطمه زهرا ( عليها السلام) در خانه‏اش دفن گرديد بخصوص كه ائمه عليهم السلام نيز اين موضوع را با صراحت‏بيان فرموده‏اند و به يقين فرزندان بهتر جاى قبر مادرشان را مى‏دانند و اهل خانه از درون خانه بهتر خبر دارند اگر فاطمه (سلام الله عليها) دستور ساختن نعش رابه اسماء مى‏دهد نه براى اين است كه جسد او را مى‏خواستند جابجا كنند بلكه بدين جهت است كه چند تنى كه بر او نماز مى‏گزارند پيكرش را نبيند و اگر على (ع) صورت قبرهاى در بقيع بنا مى‏كند بدان خاطر است تا مزارهاى واقعى در آن مقطع خاص زمانى مخفى بماند واگر با كسانى كه قصد شكافتن آن قبرهاى غير واقعى را دارند به مقابله جدى برمى‏خيزد بدان خاطر است كه اگر آن شبه قبرها شكافته شود بر آنان ترديدى نخواهد ماند كه فاطمه در خانه‏اش به خاك سپرده شده و هر چند على (ع) مزار فاطمه را با زمين يكسان قرار داده بود اما كنجاويها راز نهفته را آشكار مى‏كرد. بعد از گذشت آن دوران خاص ديگر پنهان داشتن مزار دليل خاص نداشت و از اين رو فرزندان فاطمه (ع) يعنى حضرت امام جعفر صادق امام رضا و امام على النقى (كه درود خدا بر آنان باد) با صراحت فرمودند كه مزار فاطمه (عليها لاسلام) درخانه‏اش مى‏باشد و در كنار پيامبر ( صلى الله عليه و آله) بخاك سپرده شده است. اكنون تنها پاسخ به اين سوال باقى است كه مكان حجره فاطمه زهراء ( عليها السلام) در مسجد نبوى كجاست؟
    در پاسخ به اين سوال مورخ كبير اهل سنت‏شيخ محمود بن محمد النجار در كتابش الدرة الثمينه فى اخبار المدينه چنين مى‏نويسد: قبر فاطمه رضى الله عنها در خانه اوست كه عمر بن عبد العزيز آن را ضميمه مسجد كرد خانه او امروز داخل مقصوره و پشت‏حجره پيامبر (ص) است و در آن محرابى قرار دارد. همچنين قبر پيامبر (ص) وسائر حجرات همسرانش در مسجد قرار دارد. (37)

    تاريخ وفات
    در تاريخ وفات حضرت زهرا (ع) نيز اختلاف است عده‏اى از علماء شيعه و سنى وفات فامه زهرا (ع) را 75 روز (38) و عده اى 95 روز بعد از وفات پيامبر (ص) مى‏دانند. (39)
    يكى از مواردى كه موجب اختلاف شده اين است كه در خط كوفى تقطه گذارى وجود نداشته است. واز اين رو خمس و سبعون (75 روز) و خمس و تسعون (95 روز) هر دو يكسان نوشته مى‏شده كه در خواندن و قرائت آن اشتباه پيش آمده است.
    با توجه به اينكه وفات پيامبر (ص) در روز دوشنبه 28 صفر سال يازدهم هجرى قمرى مطابق 7 خرداد سال 11 ه.ش اتفاق افتاد بنابر گفته اول (75 روز) تاريخ وفات فاطمه (ع) 13 جمادى الاولى سال يازدهم ه.ق مطابق هفدهم مردادماه سال 11 هجرى شمسى و بنابر گفته دوم (95 روز) تاريخ 3 جمادى الاخر سال 11 ه.ق مطابق با ششم شهريور سال 11 هجرى شمى مى‏باشد البته گفته‏هاى ديگر در تاريخ وفات حضرت زهرا هست اما فاصله 75 روز يا 95 روز با نظر اهل بيت (ع) هماهنگ است از اين رو ما را با ديگر گفته‏ها كارى نيست. با توجه به قرائنى چند آنچه صحيح‏تر مى‏نمايد 95 روزاست. (40) .


    -------------------------------------------------------------
    1. طبقات ج 8 ص 18- سنن بيهقى ج 4 ص 34- ذخائر العقبى ص 53- بحار الانوار ج 43 ص 189.
    2. بحار الانوار ج 43 ص 192.
    3. سلمى همسر ابى رافع كنيز پيامبر (ص) بود كه حضرت وى را آزاد فرموده بود بعدها افتخار خدمتگزارى به فاطمه را يافات و به خاطر تشابه اسميش به اسماء برخى تاريخ نگاران اين جريان را به اسماء نسبت داده‏اند ر.ك. به پاورقى ج 43 ص 181 بحار الانوار.
    4. مسند الامام احمد بن حنبل ج 6 ص 163- حلية الاولياء ج 2 ص 43- ذخائر العقبى ص 43- اسدالغابه ج 5 ص 590- امالى مفيد ص 172.
    5.شايد هم خود سلمى!.
    6. بحار الاوار ج 43 ص 186.
    7. بحار الاوار ج 43 ص 192.
    8. طبقات ابن سعد ج 8 ص 18.
    9. كشف الغمه بحار الانوار ج 3 ص 185 و 189 و 184.
    10. تفسير فرات بن ابراهيم ص 215- رجال كشى ص 4- اختصاص ص 5.
    11. بحار الانوار ج 43 ص 183.
    12. طبقات ج 8 ص 18.
    13. انساب الاشراف.
    14. بحار الانوار ج 43 ص 193.
    15. دلائل الامامه ص 46.
    16. اصول كافى ج 1 ص 458- كشف الغمه - دلائل الامامه ص 47 امالى مفيد ص 165- درنهج البلاغه بطور خلاصه‏تر ياد شده خطبه 194 نهج البلاغه فيض ص 651 شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد ج 10 ص 265.
    17. بحار الانوار ج 43 ص 216.
    18. كامل ابوالعباس مبرد ج 4 ص 30.
    19. بحار الانوار ج 43 ص 182.
    20. دلائل الامامه ص 46.
    21. دلائل الامامه ص 46.
    22. كشف الغمه عيون المعجزات ص 47.
    23. نگاه كنيد به تصاوير شماره 7و8.
    24. طبقات ج 8 ص 20 تذكرة الخواص.
    25. مقاتل الطالبين ص 48 و 49- كشف الغمه ج 1 ص 586- تاريخ يعقوبى ج 2 ص - 255 شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد ج 16. ص 14.
    26. كشف الغمه ج 1 ص 586 مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 44 ارشاد مفيد ص 192- فتوح ابن اعثم ج 4، ص 208.
    27. نهج البلاغه فيض ص 652- خطبه 195.
    28. اصول كافى ج 1 ص 458.
    29. من لا يحضره الفقيه ج 2 ص 341.
    30. بحار الانوار ج 43 ص 188- منتقى علامه حلى - مراة العقول ج 1 ص 39.
    31. بحار الانوار ج 43 ص 185.
    32. مكه مكرمه مدينه منوره ص 160.
    33. وفاء الوفاء ج 2 ص 469 و ص 906.
    34. قرب الاسناد ص 161- بحار الانوار ج 10 ص 192.
    35. دفنت فى بيتها فلما زادت بنو امية فى المسجد صارت فى المسجد» . اصول كافى ج 1ص 461 عيون اخبار الرضا ج 1 ص 311 مناقب ابن شهر آشوب ج 3 139 مراة العقول ج 5 ص 349- معانى الاخبار ص 268.
    36. رياحين الشريعه ج 2 ص 93.
    37. الدرة الثمينه فى اخبار المدينه ص 359 و 360 نگاه كنيد به تصوير شماره 9.
    38. اصول كافى ج 1 ص 458 الامامه و السياسه ج 1 س 20 دلائل الامامه ص 45 كشف الغمه.
    39. روايتى از امام باقر (ع) .
    40. ر.ك به مصباح المتهجد ص 732 مصباح كفعمى ص 511 اقبال سيد بن طاوس ص 623- دلائل الامامة ص 45 بحار الانوار ج 43 ص 170 و 180- منتخب التواريخ ص 102 منتهى الامال ص 99.
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    افشین شفیعی

    afshin1850  

      اهواز

    5

    3

    1352

    mahnaz soltanpour

    mahnaz_s21

     

    5

    3

    1365

      سيد سعيد شهرستاني

    negareayatesabz

     

    6

    3

    1355

     

     mkzn62

    کرج

    6

    3

    1362

    داريوش دانشور

    dariushdaneshvar

    ماهشهر

    9

    3

    1329

    Farzin

    tncpm76

     

    9

    3

    1355

    neda

    neda950

     

    10

    3

    1369

     

    n_mohajer2003

     

    11

    3

    1356

     

    پيوندتان مبارک!

    خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    زنده دل معصومه

    m_zendehdel2002

    تهران

    8

    3

    1383

    زینب رضایی

    zahra_sky2

    مشهد

    10

    3

    1385

     

    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان