744

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 744 :: دوشنبه 14 خرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار كوچك ساخت كتاب براي موبايل
با فرمت jar.

با عرض سلام!
ديروز به يه برنامه جالبي برخوردم بنام mjBook
با اين نرم افزار ميشه متون با فرمت txt رو به jar (قابل مشاهده در گوشي هاي جاوا) تبديل كرد. سايت مدعي است از 8 زبان ساپورت ميكنه! ضمنا گوشي هايي رو كه ساپورت مي كنه هم ليست كرده. كتاب هاي انگليسي را مي تونيد به راحتي به اينوصرت تبديل کنيد. اما انگار كلمات فارسي رو جدا از هم نشون ميده که امیدوارم تو ورژنهای بعدیش عربی (فارسی) رو درست نشون بده.

براي مشاهده راهنماي کامل استفاده از اين نرم افزار اينجا را کليک کنيد 
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (743) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • نرم افزار كوچك ساخت كتاب براي موبايل با فرمت jar.
  • بازی جالب حبابها
  • مجسمه های یخی در آلاسکا
  • آن خوبتر ....
  • معرفي و دانلود فيلم : بار
  • دانلود انيميشن : Naruto the Movie 3
  • چاووشی: از سیاوش قمیشی فاصله گرفته ام
  • Ashampoo® Burning Studio 7.0 ابزاري حرفه اي براي رايت انواع CD/DVD و ديسک هاي Blue-Ray !
  • دنياي موبايل: Chessmaster
  • محصول جدید مایکروسافت : Surface Computer
  • حضرت روح الله ابرمرد توحيد
  • بهترینهای سال 2007
  • داغی که پول بر دلهامان گذارده
  • فيلمي ديدني از بهترين گلهاي زيدان
  • جديدترين شماره از ماهنامه Fitness Management
  • اتومبیل BMW همسفر هواپیمای بوئینگ 787 برای میلیاردر روسی
  • غذاهاي ارگانيك
  • ابعاد علمی شخصیت حضرت امام خمینی(ره)
  • Hack چیست؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

بازی جالب حبابها
تصاویر بسیار زیبا از اصفهان 
مجسمه های یخی در آلاسکا
امام خمینی از ولادت تا رحلت به روایت تصویر

وداع امت با امام به روایت تصویر

نماهنگ ويژه رحلت امام خميني

ويژه نامه الکترونيکي در سوگ آفتاب (صبح)

آن خوبتر .... (ويژه نامه رحلت امام - تبيان)


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سوخت‌گيري از جمعه تنها با كارت هوشمند سوخت امكان پذير است

از ساعت 24 روز جمعه مورخ 18/3/86 بنزين در همه جايگاه‌هاي سوختگيري سراسر كشور صرفاً با كارت هوشمند سوخت دارندگان خودرو و موتورسيلكت عرضه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، به موجب تصميم هيئت نمايندگان ويژه تبصره 13 قانون بودجه از ساعت 24 روز جمعه مورخ 18/3/86، بنزين در همه جايگاه‌هاي سوختگيري سراسر كشور صرفاً با كارت هوشمند سوخت دارندگان خودرو و موتورسيلكت عرضه مي‌شود.
بنابراين گزارش، لازم است آن دسته از دارندگان خودرو كه تاكنون كارت هوشمند سوخت خود را دريافت نكرده‌اند، به پايگاه اينترنتي www.epolice.ir، دفاتر پليس + 10 و يا به مراكز پستي سراسر كشور مراجعه و نسبت به پيگيري و دريافت كارت هوشمند سوخت خود اقدام نمايند.
ضمناً دارندگان موتور سيكلت نيز جهت دريافت كارت هوشمند سوخت به مراكز نيروي انتظامي مراجعه نمايند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بار
Barda
 


 

نويسنده و کارگردان: سردار آکار. موسيقي: سليم دميردلن. مدير فيلمبرداري: محمت آکسين. تدوين: عزيز گونهان ايمام اوغلو. طراح صحنه: ياووز فاضلي اوغلو. بازيگران: نژات ايشلر[سليم]، دوغو آللپان[نايل]، مليس بيرکان[نيل]، بوراک آلتاي[ت گ گ]، ملتم پارلاک[آينور]، نرگيس ئوزتورک[سوگي]، ساليح بادمچي[جنک]، سردار اورچين[٤٥]. ٩٢ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ ترکيه.
نايل، نيل، ت گ گ، آينور، آليش، سوگي، پلين و جنک جواناني بين ١٨ تا ٢٥ ساله و دوست يکديگرند. آنها زندگي روزمره توام با آرامش و سرخوشانه اي را مي گذرانند. اما هر کدام گرفتاري هاي مخصوص به خود را داشته و سعي در حل آن دارند. بزرگ ترين ياور آنها در اين راه اميدي است که هر جواني به زندگي و آينده دارد. هر کدام روياهايي درباره ازدواج، فراغت از تحصيل و زندگي راحت و مرفه در سر دارند، اما ملاقات معمولي عصرانه آنها در بار هميشگي توسط پنج غريبه به خشونتي بي دليل آلوده مي شود. پنج غريبه به رهبري سليم، دست و پاي آنها را بسته و بعد از مضروب کردن شان به دخترها تجاوز مي کنند. رفتار خشونت آميز آنها در طول شب ادامه يافته و منجر به کشته شدن يکي از جوان ها مي شود. اين پنج غريبه سني ميان ٢٠ تا ٤٥ سال دارند و به نظر مي رسد در حال گرفتن انتقام همه نامرادي هاي خود از اين جوانان ناشناس هستند. اما اين ابراز خشونت براي هر دو طرف پيامدهايي تلخ دارد که مسير زندگي شان را کاملاً تغيير مي دهد...

چرا بايد ديد؟
سردار آکار متولد ١٩٦٤ آنکارا است. ابتدا از دانشکده اقتصاد و علوم تجاري در ١٩٨٥ و سپس در ١٩٩٤ از دانشگاه سينان معمار در رشته سينما و تلويزيون فارغ التحصيل شده است. از ١٩٩٠ با دستيار کارگرداني کار عملي خود را آغاز و در ١٩٩١ اولين فيلم کوتاه خود را ساخته است. دستيار کارگردان هاي مشهور ترک بوده و از ١٩٩٤ تا ١٩٩٧ سريال هاي متعددي را کارگرداني کرده است. اولين فيلم بلندش در قايق نام داشت که در سال ١٩٩٩ در بخش دو هفته کارگردان هاي جشنواره کن به نمايش در آمد و مورد توجه زيادي قرار گرفت. در قايق دو جايزه از جشنواره آنکارا و دو جايزه از جشنواره آنتاليا دريافت کرد. سينماي ترکيه با اين فيلم صاحب کارگرداني مولف شد که توجه فراواني به پديده خشونت در زندگي مدرن داشت و شخصيت هاي او يادآور فيلم هاي ميشائيل هانتکه بود. دومين فيلمش پاس کاري در محوطه اي کوچک/آفسايد[٢٠٠٠] توانست جايزه بهترين فيلم سال و بهترين کارگرداني از جشنواره استانبول و جوايز بهترين فيلم، کارگرداني و فيلمنامه را از مراسم انجمن منتقدان سينماي ترکيه دريافت کند. اما معروف[٢٠٠١] با وجود جسارت در طرح و اجرا نتوانست توفيق هاي پيشين را تکرار کند و آکار پنج سال بعدي را به کارگرداني سريال هاي محبوب گذراند. در سال ٢٠٠٦ با ساخت دره گرگ ها-عراق شخصيت هاي يکي از مشهورترين و پر طرفدارين سريال هاي چند سال گذشته تلويزيون ترکيه را به روي پرده سينما برد و يکي از پر فروش ترين فيلم هاي تاريخ سينماي اين کشور را کارگرداني کرد. همين اتفاق سعد باعث شد تا اعتماد به نفس از دست رفته، باز آيد و آخرين فيلمش در باررجعتي باشد به در قايق و شخصيت هاي آشناي آثار وي...[ هفته آينده مصاحبه مفصلي با اين کارگردان خواهيم داشت]
خشونت يکي از نشانه هاي عصر ماست و خواه ناخواه –حتي بدون دليل-وارد زندگي همه ما مي شود. اين خشونت مي تواند زخم هاي درمان نشدني بر روح و جسم ما وارد کند. مي توانيم ما نيز خود از ابراز کنندگان همين خشونت کور باشيم. در بار فيلمي نيست که فقط به پوسته ظاهري اين رفتارها- جرم و جنايت، جزا و عدالت- بپردازد. در بار با مفهوم خشونت سر و کار دارد و آکار بر خلاف بسياري از فيلمسازان ترک استانبول را شهر زيبايي ها و تفريح نمي بيند. استانبول براي او شهر جرم و جنايت ها، شهر خشونت هاي خياباني و روابط مافيايي است. اما نگاه توام با طنز سياه آکار به اين حوادث و نقطه خاص جغرافيايي در کنار زبان ديداري/شنيداري اش او را به ميراث خواران تارانتينو نيز شبيه مي سازد. اما خوشبختانه، هرگز به حيطه فانتزي نيفتاده و جديت خود و نگاه روانشناسانه و آسيب شناسانه اش نسبت به اجتماع پيرامون را از کف نمي دهد. همين امر دليل تمايز آکار و کارهاي اوست که باعث مي شود در سينماي جديد ترکيه صاحب جايگاهي خاص شده و کارگرداني مولف شناخته شود.
حرف اصلي آکار در بار گرفتن انتقام طبقاتي توسط فرو افتادگان جامعه به شکلي خشونت آميز از کساني است که خواسته و ناخواسته به طبقه فرا دست تعلق دارند. کساني که در کنار هم در شهري يکسان زندگي مي کنند، اما نسبت به يکديگر نفرت دارند و حسادت و تحقير سکه رايج بازارشان است. گروه هاي اجتماعي متفاوتي که مستعد ابراز خشونت به هم هستند. در بار به حادثه اي مشابه که چندي قبل در ترکيه رخ داد، ارجاع مي دهد و نظرهاي متفاوت افراد درگير در اين واقعه را به نمايش مي گذارد. سکانس ابتدايي فيلم مي تواند هر بيننده نا آشنا با فيلم هاي آکار را فريب دهد. او خود را با گروهي جوان که انگاري همين حالا از لاي زرورق سريال هاي تلويزيوني خارج شده اند و بزرگ ترين غم شان يافتن پول براي سقط جنين يکي از دخترهاست، روبرو مي بيند. اما ورود گروه خشن به بار به رهبري سليم[با بازي خوب نژات ايشلر] خيلي زود شوک هايي سهمگين به او وارد خواهد کرد. بسياري از بازيگران فيلم تازه کار و نا آشنا هستند، اما نقش هايي که به خوبي نوشته شده را به شکلي قانع کننده اجرا مي کنند. آکار نيز آگاهانه از عنصر اغراق دوري کرده و فضايي هولناک در بار خلق مي کند. يکي از ايده هاي تکان دهنده وي استفاده سليم از سالن سر پوشيده فوتبال چسبيده به بار است. نتيجه بازي پيشنهادي او هر چه باشد، خونين خواهد بود. بنابر اين تعليق و دلهره اي که خلق مي شود، اصلاً کاذب نيست و راه را براي بررسي شخصيت ها باز مي کند. آکار براي کاهش از فشار رواني اين صحنه ها سکانس هاي بعد از دستگيري گروه مهاجمان و محاکمه آنان را به شکل موازي به نمايش مي گذارد. ترفندي که مفهوم عدالت در نزد برخي مجريان آن به نمايش مي گذارد. آنها نيز همچون مجريان عدالت در فيلمي کوتاه درباره کشتن قتل قانوني را براي برقراري داد تجويز مي کنند. نگاه انتقادي آکار به سيستم قضايي ترکيه به مثابه نماينده همان سيستمي که امثال سليم ها را خلق کرده، خالي از جسارت نيست. آن هم در زمانه و کشوري که نويسنده برنده نوبل آن مي تواند به خاطر انتقاد از دولت مورد محاکمه قرار گيرد يا همچون عدنان مندرس نخست وزير سال هاي نه چندان دور، به چوبه دار سپرده شود!
ژانر: درام.


لينکهاي دانلود  (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/26579678/Barda.DVDRip_2006_TBT.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/26581042/Barda.DVDRip_2006_TBT.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/26582605/Barda.DVDRip_2006_TBT.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/26584092/Barda.DVDRip_2006_TBT.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/26585621/Barda.DVDRip_2006_TBT.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/26587222/Barda.DVDRip_2006_TBT.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/26588691/Barda.DVDRip_2006_TBT.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/26588872/Barda.DVDRip_2006_TBT.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Naruto the Movie 3:
 Animal Riot of Crescent Moon Island

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال):
http://rapidshare.com/files/33687890/RiotNM3Animal.part1.rar
http://rapidshare.com/files/33687932/RiotNM3Animal.part2.rar
http://rapidshare.com/files/33687879/RiotNM3Animal.part3.rar
http://rapidshare.com/files/33687907/RiotNM3Animal.part4.rar
http://rapidshare.com/files/33711305/RiotNM3Animal.part5.rar
http://rapidshare.com/files/33711265/RiotNM3Animal.part6.rar
http://rapidshare.com/files/33711376/RiotNM3Animal.part7.rar
http://rapidshare.com/files/33704961/RiotNM3Animal.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

چاووشی: از سیاوش قمیشی فاصله گرفته ام
 

چی شد خواننده و آهنگساز شدی و چند سال است که کار می کنی؟
این کار را بیشتر از هر کاری دوست داشتم. پنج سال است که حرفه ای کار می کنم اما شروع آهنگسازی و کارهای موسیقی ام به 12 سال پیش برمی گردد. با یک کیبورد آهنگسازی می کردم و می خواندم.

تا کنون چند آهنگ و آلبوم را کار کردی؟
تاکنون چهار آلبوم به بازار آمده است. آهنگ های کامل شده و خوب همان حدود 50 تایی است که شنیده اید.

برای شخص دیگری هم تا به حال آهنگسازی کردی؟
نه خیلی دوست ندارم. ترجیح می دهم که برای خودم آهنگ بسازم. البته تا به حال خیلی هم با هنرمندای دیگر موسیقی ارتباط نداشتم که بخواهم برایشان کار بسازم و یا به من سفارش بدهند. از هنرمندان موسیقی فقط با فیروز ویسانلو، ایمان حجت و محمد رضا آهاری دوستی نزدیک دارم.

الان چهار آلبوم بدون مجوز از شما به بازار آمده و به هر حال مردم تو را به عنوان یک خواننده می شناسند. چرا در این مدت در کشورهای دیگر کنسرت نگذاشتی؟
چون می خواهم در ایران کار کنم و به همین خاطر هم صبر می کنم تا اول شرایطی پیش بیاید که در ایران اجرا داشته باشم. فعلا تصمیمی برای اجرا در خارج از ایران ندارم.

پس آلبوم های قبلی ات چطور بدون مجوز بیرون آمد؟
دوستان لطف کردند.

یعنی هر چهار تا بدون اطلاع تو بیرون آمد و هیچ نقشی نداشتی؟
بله همین طور است. اگر غیر از این بود مطمئن باشید آلبوم ها را با این عکس های بد و طرح جلد ها بیرون نمی دادم. هر عکسی که از این طرف و آن طرف پیدا کردند گذاشتند روی اینترنت.

آلبوم بعدی کی بیرون می آید؟
این یکی را دیگر خیلی مراقبت کردم تا دست کسی نیاید و پخش نشود. شرکت "آوای باربد" در تلاش است تا مجوز این کار را بگیرد. که اگر موفق بشود مشکل من هم برای خواندن حل می شود و مجوز می گیرم.

پس باید منتظر بشویم؟
بله تا زمانی که ارشاد به کارم مجوز بدهد.

و اگر مجوز نداد؟
آنقدر تلاش می کنم تا بالاخره موفق بشوم. این حق من است و من بالاخره مجوز می گیرم و به طور رسمی در ایران کار می کنم.

نازنین از گلاسکو پرسیده است چرا همیشه در صدایت غم و سوز احساس می شود؟
من عاشق هستم، از عشق می خوانم و عشق هم همیشه با غم و سوز و گداز همراه است.

اما لحظات شاد و خوش هم دارد؟
بله اما به طور کلی با یک غم همراه است. فکر نمی کنم بتوانم شاد بخوانم. احساس می کنم صدایم طوری است که باید به همین سبک آواز بخوانم. صدایم برای شاد خواندن نمی خورد.

تا به حال امتحان کردی؟
نه. چون علاقه ای به این کار نداشتم. مطمئن هستم که این سبک بهترین سبک است.

قبلا با محسن یگانه هم همکاری داشتی. چرا این همکاری قطع شد؟
اصلا با هم همکاری نداشتیم. او یک آلبوم جدا داشت و من هم یک آلبوم جدا داشتم. اول آلبوم من آمد بیرون و بعد در آلبوم او یک کار را با هم همخوانی کردیم. "نشکن دلمو" نه مال من است نه مال یگانه، اصل آهنگ آن متعلق به یک خواننده خارجی بود که ما از آن استفاده کردیم. شعر از یگانه بود و تنظیم از من. بعد از آن هم هر کسی به سراغ کار خودش رفت. الان هم دیگر از او خبر ندارم.

سیما از کانادا پرسیده است کدام آهنگت را بیشتر از بقیه دوست داری؟
آهنگهای "صبوری" و "من کم تحملم".

از خواننده های دیگر کار چه کسی را دوست داری؟
کارهای محسن نامجو . خیلی خوب می خواند. آلبوم ترنج او را خیلی دوست دارم.

با او آشنایی داری؟
بله چون ناشری که قرار است آلبوم هایمان را در بیاورد یکی است. آنجا همدیگر را دیدیم. او هم به بعضی از کارهای من علاقه داشت و آنها را گوش می داد.

خیلی ها از فیلم سنتوری و سرنوشت آن پرسیدند. بالاخره با صدای تو منتشر می شود یا کس دیگر؟
هنوز معلوم نیست. اما داریوش مهر جویی تا این لحظه حاضر به تغییر خواننده نشده است. ولی فکر می کنم که مشکل آن هم حل شود و با صدای من بیرون بیاید.

خودت قبول داری که سعی کردی صدایت را به سیاوش قمیشی نزدیک کنی و مانند او بخوانی؟
در ابتدای کار و آلبوم اولم شاید چنین چیزی وجود داشت اما در کارهای بعدی ام کاملا از او فاصله گرفتم. خودش هم در یکی از مصاحبه هایی که داشته است این موضوع را گفته و به آن اشاره کرده است. در سه آلبوم بعدی ام چاووشی یک هویت مستقل داشته و سبک خاص خودش را دنبال کرده است. خودتان هم اگر این دو صدا و کارهای فعلی ام را کنار صدای او بگذارید متوجه می شوید. صدای او مخملی تر از من است و من سعی می کنم خشن بخوانم .

متین از دبی پرسیده آیا به این نکته پی برده ای که در پس صدایت یک حس انتقام وجود دارد؟
راستی؟ فکر نمی کنم. انتقام از کی؟ معشوقه؟ نمی دانم شاید. فکر کنم بیشتر همان تعمد من در خشن خواندن باعث شده است که این حس را داشته باشند.

خیلی از طرفداران شما پرسیده اند چرا سایتت را تازه نمی کنی؟
من اصلا سایت ندارم. این سایت ها را همان هایی که آلبوم ها را روی اینترنت می گذاشتند ساختند و حالا که من خیلی مراقب کار هستم دیگر چیزی برای روی سایت گذاشتن ندارند. سایت خودم در حال ساخت است و هر وقت روی اینتر نت رفت اعلام می کنم. بعضی از اطلاعات این سایت ها هم غلط است مثلا من متولد هشتم مرداد هستم اما تاریخ های مختلفی در آن هست.

-------------------------------

محسن چاووشی تا به حال بیش از صد آهنگ ساخته است که بیشتر آنها را در قالب آلبوم های مختلف روی اینترنت قرار داده است. معروف ترین آلبوم های او "نشکن دلمو" و "متاسفم" است.

محسن چاووشی خواننده فیلم "سنتوری" به کارگردانی داریوش مهرجویی است. جایگزین کردن خواننده دیگری به جای محسن چاووشی، یکی از مواردی است که برای دادن اجازه پخش به این فیلم تعیین شده است.

چاووشی 8 مرداد ماه 1358 درخرمشهر به دنیا آمده است. علاقه و استعداد او باعث شد با یک کامپیوتر خانگی و یک کیبورد آهنگ هایی بسازد که مورد توجه جوان ها قرار بگیرد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Ashampoo® Burning Studio 7.0 ابزاري حرفه اي براي رايت انواع CD/DVD و ديسک هاي Blue-Ray !

 

Ashampoo® Burning Studio 7 یکی از نرم افزارهای کاربردی قدرتمند و پرطرفدار شرکت نرم افزاری Ashampoo است که برای رایت ساده و آسان انواع و اقسام سی دی و دی وی دی تهیه و عرضه شده است .

به تازگی هفتمین نسخه از این ابزار حرفه ای رایت CD/DVD عرضه شده که از تغییرات و بهبود های عمده ای در قیاس با نسخه های پیشین برخوردار گشته است . قابلیت رایت دیسکهای Blue-Ray، سی دی و دی وی دی های ویدیویی، دیسک های Bootable و سازگاری کامل با ویندوز ویستا از جمله ویژگی های نسخه جدید این نرم افزار است .

قابلیت های کلی نرم افزار رایتر Ashampoo® Burning Studio 7 :

- رایت فایلها و فولدرهای گوناگون بر روی دیسک ها CD/DVD/Blue-Ray .

- ساخت Video CD و Super Video CD از فایلهای ویدیویی .

- کپی سی دی های صوتی به فرمتهای MP3 و WMA .

- خلق CD/DVD/Blue-Ray های صوتی Audio و MP3، WMA .

- ساخت و رایت ایمیج های دیسک های CD/DVD و Blue-Ray .

- رایت و پاک کردن دیسک های ReWriteable !

- سازگار با بیش از 1700 نوع مدل سخت افزارهای رایتر سی دی، دی وی دی و Blue-Ray .

- خلق CD/DVD های Bootable .

- سازگاری کامل با ویندوز ویستا .

و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل 22 مگابايت مي باشد، کرک برنامه در داخل فايل zip قرار داده شده است)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Chessmaster

با اینکه این بازی قدیمه و مال سال 2004 هست اما همچنان برترین و بی نقص ترین شطرنج هست و توی خود سایت gameloft هم به عنوان بهترین بازی شطرنج معرفی شده

لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تو مگر بر لب آبی به هوس بنشینی

ساقیا سایه ابر است و بهار و لب جوی
بوی یک رنگی از این نقش نمی​آید خیز
سفله طبع است جهان بر کرمش تکیه مکن
دو نصیحت کنمت بشنو و صد گنج ببر
شکر آن را که دگربار رسیدی به بهار
روی جانان طلبی آینه را قابل ساز
گوش بگشای که بلبل به فغان می​گوید
گفتی از حافظ ما بوی ریا می​آید

 

من نگویم چه کن ار اهل دلی خود تو بگوی
دلق آلوده صوفی به می ناب بشوی
ای جهان دیده ثبات قدم از سفله مجوی
از در عیش درآ و به ره عیب مپوی
بیخ نیکی بنشان و ره تحقیق بجوی
ور نه هرگز گل و نسرین ندمد ز آهن و روی
خواجه تقصیر مفرما گل توفیق ببوی
آفرین بر نفست باد که خوش بردی بوی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

14 خرداد
برای پیدا کردن خوشحالی واقعی، به درون خود بنگر، اتکا به منابع بیرونی امری مشکل است.
کیث هرل

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زين العابدين(عليه السلام)  فرمودند:
 إيّاكَ والابتِهاجَ بالذنبِ، فإنَّ الابتِهاجَ بِهِ أعظَمُ مِن رُكوبِهِ .
: از شادمانى به گناه بپرهيز ; زيرا شاد شدن از گناه بدتر از ارتكاب آن است.
(البحار : 78 / 159 / 10)

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

ليزر اين امكان را به پزشك ‌مي‌دهد كه بدون اينكه هيچ آسيبي به پوست بيني شما وارد شود، ناهنجاري عروقي زير پوست را از بين ببرد. در حالي كه در هر روش درماني ديگري ابتدا بايد پوست روي بيني برش داده شود تا ناهنجاري برداشته شود و سپس پوست روي آن بخيه شود. قبول كنيد كه ليزر در اين مورد روش واقعا فوق‌العاده‌اي است! هنگام استفاده درماني از ليزر همواره يك هدف وجود دارد. مثلا در مثال بالا، هدف مورد نظر، هموگلوبين‌ها هستند. هموگلوبين نوعي پروتئين است كه در ساختمان گلبول‌هاي قرمز خون شركت دارد. ليزر با وارد كردن انرژي فراوان در هموگلوبين‌ها باعث تخريب آنها و در نهايت ناپديدشدن مويرگ مورد نظر مي‌شود. در موارد ديگر، سلول هدف مي‌تواند هر چيز ديگري باشد. مثلا مي‌تواند ملانين باشد. ملانين، رنگدانه‌اي است كه رنگ پوست شما را مشخص مي‌كند و اگر در جايي لكه‌اي وجود داشته باشد، ليزر مي‌تواند با تخريب ملانين، رنگ آن منطقه را به حالت طبيعي برگرداند. اينها تنها مثال‌هايي از كاربرد ليزر در درمان مشكلات پوستي هستند. از بين بردن چين و چروك‌هاي پوست صورت، از بين بردن دائمي موهاي زائد بدن، درمان كردن آثار به جاي مانده از آكنه، از بين بردن آثار تاتو، درمان بيماري‌هاي مشكل پوستي نظير پسوريازيس و ده‌ها مورد ديگر، از مواردي هستند كه امروزه ليزر براي درمان آنها به كمك متخصصان پوست آمده است.البته ليزر كاربردهاي فراواني در همه شاخه‌‌هاي پزشكي دارد كه شايد معروف‌ترين آن، همان عمل ليزيك باشد كه براي درمان نزديك‌بيني چشم مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما كاربردهاي آن در پوست، واقعا وسوسه‌انگيز است! 

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

مايۀ اتحاد: يادگار گذشته ؛
حاصل اينکه تاريخ باستانی کليۀ اقوام و ملل افسانه مانند است.
هر قومی برای اينکه ميان افراد و دسته های مختلف او اتفاق و اتحاد وهمدری و تعاون موجود باشد، جهت جامعه و وجوه مشترک لازم دارد؛ و بهترين جهت جامعه در ميان اقوام و ملل، اشتراک در يادگارهای گذشته است، اگر چه آن يادگارها حقيقت و واقعيت نداشته باشد.
بدان جهت که شرط اصلی آنست که مردم بحقيقت آنها معتقد باشند، و ايرانيان همواره معتقد بوده اند که پادشاهان عظيم الشان، مانند جمشيد و فريدون و کيقباد و کيخسرو داشته اند و مردان نامی مانند کاوه و قارن و گيو و گودرز و رستم و اسفنديار ميان ايشان بوده که جان و مال و عرض و ناموس اجدادشان را در مقابل دشمنان مشترک مانند ضحاک و افراسياب وغيره محافظت نموده اند.
به عبارت دیگر ؛
هر جماعتی که کاوه و رستم و گيو و بيژن و ايرج و منوچهر و کيخسرو و کيقباد و امثال آنان را از خود ميدانستند، ايرانی محسوب بودند و اين سمت وجهت جامعه، رشتۀ اتصال و مايۀ اتحاد قوميت و مليت ایرانیان بوده است

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
أُبَلِّغُكُمْ رِسَالاتِ رَبِّي وَأَنَاْ لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِينٌ 68 أَوَعَجِبْتُمْ أَن جَاءكُمْ ذِكْرٌ مِّن رَّبِّكُمْ عَلَى رَجُلٍ مِّنكُمْ لِيُنذِرَكُمْ وَاذكُرُواْ إِذْ جَعَلَكُمْ خُلَفَاء مِن بَعْدِ قَوْمِ نُوحٍ وَزَادَكُمْ فِي الْخَلْقِ بَسْطَةً فَاذْكُرُواْ آلاء اللّهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ 69 قَالُواْ أَجِئْتَنَا لِنَعْبُدَ اللّهَ وَحْدَهُ وَنَذَرَ مَا كَانَ يَعْبُدُ آبَاؤُنَا فَأْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ 70 قَالَ قَدْ وَقَعَ عَلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ رِجْسٌ وَغَضَبٌ أَتُجَادِلُونَنِي فِي أَسْمَاء سَمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَآبَآؤكُم مَّا نَزَّلَ اللّهُ بِهَا مِن سُلْطَانٍ فَانتَظِرُواْ إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ 71 فَأَنجَيْنَاهُ وَالَّذِينَ مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِّنَّا وَقَطَعْنَا دَابِرَ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا وَمَا كَانُواْ مُؤْمِنِينَ 72 وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَـهٍ غَيْرُهُ قَدْ جَاءتْكُم بَيِّنَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ هَـذِهِ نَاقَةُ اللّهِ لَكُمْ آيَةً فَذَرُوهَا تَأْكُلْ فِي أَرْضِ اللّهِ وَلاَ تَمَسُّوهَا بِسُوَءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 73

 

ترجمه فارسي مکارم

رسالتهاى پروردگارم را به شما ابلاغ مى‏كنم; و من خيرخواه امينى براى شما هستم «68» آيا تعجب كرده‏ايد كه دستور آگاه كننده پروردگارتان به وسيله مردى از ميان شما به شما برسد تا (از مجازات الهى) بيمتان دهد؟! و به ياد آوريد هنگامى كه شما را جانشينان قوم نوح قرار داد; و شما را از جهت خلقت (جسمانى) گسترش (و قدرت) داد; پس نعمتهاى خدا را به ياد آوريد، شايد رستگار شويد!» «69» گفتند: «آيا به سراغ ما آمده‏اى كه تنها خداى يگانه را بپرستيم، و آنچه را پدران ما مى‏پرستند، رها كنيم؟! پس اگر راست مى‏گوئى آنچه را (از بلا و عذاب الهى) به ما وعده مى‏دهى، بياور»! «70» گفت: «پليدى و غضب پروردگارتان، شما را فرا گرفته است! آيا با من در مورد نامهايى مجادله مى‏كنيد كه شما و پدرانتان بعنوان معبود و خدا، بر بتها) گذارده‏ايد، در حالى كه خداوند هيچ دليلى درباره آن نازل نكرده است؟! پس شما منتظر باشيد، من هم با شما انتظار مى‏كشم! (شما انتظار شكست من، و من انتظار عذاب الهى براى شما!)» «71» سرانجام، او و كسانى را كه با او بودند، برحمت خود نجات بخشيديم; و ريشه كسانى كه آيات ما را تكذيب كردند و ايمان نياوردند، قطع كرديم! «72» و به سوى (قوم) ثمود، برادرشان صالح را (فرستاديم); گفت: «اى قوم من! (تنها) خدا را بپرستيد، كه جز او، معبودى براى شما نيست! دليل روشنى از طرف پروردگارتان براى شما آمده: اين «ناقه‏» الهى براى شما معجزه‏اى است; او را به حال خود واگذاريد كه در زمين خدا (از علفهاى بيابان) بخورد! و آن را آزار نرسانيد، كه عذاب دردناكى شما را خواهد گرفت! «73»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

donya_lotfabadi@yahoo.com

اگر روزي دشمن پيدا كردي، بدان در رسيدن به هدفت موفق بودي! اگر روزي تهديدت كردند، بدان در برابرت ناتوانند! اگر روزي خيانت ديدي، بدان قيمتت بالاست! اگر روزي تركت كردند، بدان با تو بودن لياقت مي خواهد

 

 

setayesh_new@yahoo.com

کافی است به سایت اینترنتی http://www.xeeber.com بروید. پس از ورود به صفحه کافی است به جای عبارت Yahoo ID ، آیدی شخص مورد نظر را تایپ کنید و روی دکمه ذره بین کلیک کنید یا Enter بزنید.
پس از چند ثانیه سیستم برای شما مشخص میکند که آیا فرد مورد نظر آنلاین است یا آفلاین. لازم به ذکر است این وب سایت و سیستم اعجاب انگیز آن توسط تیم امنیتی آشیانه راه اندازی شده و یک وب سایت کاملا ایرانی است! جالب است که یاهو در تلاش برای درک این موضوع است که این سایت چگونه ID ها را مشخص می نماید

 

 

bidari57@yahoo.com

به یاد خلاصه خوبی ها امام روح الله(ره)

مــــا را رهـــــا كنيد در اين رنج بى‏حساب
بــــــــــا قلب پاره پاره و با سينه‏اى كباب

عمرى گذشت در غم هجران روى دوست
مـــــــــرغم درون آتش، و ماهى برون آب

حــــالى، نشد نصيبم از اين رنج و زندگى
پيـــرى رسيد غرق بطالت، پس از شباب

از درس و بحث مدرسه ام حــاصلى نشد
كـــى مى‏توان رسيد به دريا از اين سراب

هــــرچه فراگرفتم و هــــــرچه ورق زدم
چيـــــــزى نبود غير حجابى پس از حجاب

هــــان اى عزيز، فصل جوانى بهوش باش
در پيـــــــرى، از تو هيچ نيايد به غير خواب

اين جـــــاهلان كه دعوى ارشاد مى كنند
در خرقه شان به غير "منم" تحفه‏اى مياب

ما عيب و نقص خويش و كمال و جمال غير
پنهـــــان نموده‏ايم، چو پيرى پس خضاب

دم در نــــــى‏آر و دفتــــــــر بيهوده پاره كن
تا كــــــى كلام بيهده گفتــــــــــار ناصواب
 

 

 

alirezamajidi@gmail.com

محصول جدید مایکروسافت : Surface Computer

چند ساعت پیش استیو بالمر ، مدیر اجرایی مایکروسافت ، خبر از محصول جدید مایکروسافت به نام Surface Computer داد. به گفته بالمر این نوع کامپیوتر ، موانع سنتی بین انسان و فناوری را فرومی‌ریزد.

 

یک کامپیوتر لمسی می‌تواند اشیای فیزیکی مثل یک قلم‌مو و یا دوربین را روی سطح خود تشخیص دهد ، به لمس حساس است و از این طریق می‌توان به راحتی با عکس‌ها ، موسیقی و نقشه کار کرد. به این ترتیب دسکتاپ معمولی کامپیوترها به یک صفحه پویا و تعاملی تبدیل می‌شود که به لمس ، حرکت و اشارات جواب خواهد داد و نیازی به کیبورد و موس نخواهد داشت.

 

محصول جدید مایکروسافت برای اماکن عمومی‌ای مثل رستوران‌ها و هتل‌ها و محل گردهمایی‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

در روزهای قبل شایعاتی در مورد این محصول به گوش می‌رسید و تصور می‌شد این محصول به منظور رقابت با گوشی iPhone اپل ساخته می‌شود ، ولی کامپیوتر لمسی مایکروسافت با صفحه 30 اینچی‌اش به هیچ عنوان به چیزی که نخست حدس می‌شد ، شباهت ندارد.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

bakhshi2020@yahoo.com

حضرت روح الله ابرمرد توحيد

انقلاب اسلامي كه به رهبري حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه اتفاق افتاد،به واقع دكترين جديدي بود كه در نظام حكومتي جهان وارد شد و نظريه ولايت فقيه ايشان كه برگرفته از حكومت علوي مبتني بر ولايت "الله"جل جلاله- بود امروز مرزهاي اعتقادي كشورهاي اسلامي جهان را تحت تاثير خود قرار داده است.
مردي الهي با ديدگاه علمي و عملي "توحيدي"،كه همه چيز را مطلقا در تحت قدرت خداوند عزوجل مي ديد.امام(ره) به معني واقعي كلمه، توحيد افعالي داشت و در شرايطي كه همه اسباب و امكانات مادي در اختيار اهل باطل و رژيم شيطاني پهلوي قرار داشت وشاه از پشتيباني قدرتهاي بزرگي چون امريكا برخوردار بود،تنها با تكيه بر قدرت الهي و توكل مطلق به ذات اقدس حضرت حق انقلاب كرد وزماني كه در مورد احساس ايشان سوال شد فرمودند كه احساس خاصي ندارند!. واين يعني خالص بودن از هرگونه حب به رياست و دنيا و ماديات.
قسمتي از بيانات ايشان در مورد دولت و حكومت الهي در ذيل،قطره ايست ازاين اقيانوس ژرف توحيدي ايشان:

"خاصيت يك حكومت محرومين و مستضعفين و حكومت مردمي اين است كه مجلس اش مي فهمد مستضعفين و محرومين يعني چه، هم حكومت و وزرا مي فهمند كه يعني چه، هم رئيس جمهور و رئيس مجلس اش مي دانند كه اين محروميت يعني چه. براي اين كه خودشان لمس كرده اند، خودشان لمس محروميت راكرده اند ... و لذا خاصيتي كه حكومت محرومين دارد چند چيز است: يكي اين كه چون احساس كرده اند محروميت را به فكر محرومين مي توانند باشند ... به خلاف آن قشري كه سابق متكفل اين امور بود،نمي توانستند بفهمند ... يكي از خاصيت هاي بزرگ اش اين است كه اين ها ديگر از قدرت ها نمي ترسند. خاصيت اعيانيت و اشرافيت به اصطلاح و رفاه اين است كه چون هميشه خوف اين مطلب كه مبادا از اين مقام پايين بيايم و مبادا يك لطمه اي به اشرافيت من بخورد، اين خوف، اسباب اين مي شد كه نسبت به زيردست ها ظالم و نسبت به بالا دست ها توسري خور باشد ... خاصيت حكومت رفاه طلبان است كه در مقابل سفارتخانه هاي خارجي ذليل بودند و در مقابل رعيت خودشان و قشر محرومين با كمال قلدري رفتار مي كردند ... حكومت محرومان اين خاصيت را دارد كه امروز اگر رئيس جمهور امريكا بيايد اين جا بخواهد به يك نفر از كارمندهاي دولت ما يك درشتي بكند يك سيلي می خورد ..."1

1. صحيفه نور، ج 18،ص 52و53

"سلام خدا بر او روزي كه متولد شد،روزي كه رحلت كرد، وروزي كه برانگيخته خواهد شد"

 

.

meherdad_kazemi@yahoo.com

بهترینهای سال 2007

طبق معمول هر سال مجله معتبر پي سي ورلد ليستي از ۱۰۰ محصول برتر سال رو تهيه کرده . در اين مطلب نگاهي کوتاه به برترين محصولات انتخاب شده مي ندازيم : ۱۳۱۹۳۵-top۱۰۰_badge.jpg

بهترين محصول امسال محصولي است از گوگل يعني Google Apps Premier Edition . طبق گفته گوگل در وبلاگش هم اکنون بيش از ۱۰۰ هزار ارگان کوچک و بزرگ از اين سرويس استفاده مي کنند و ديگر نيازي ندارند که برنامه ها رو روي کامپيوترهاشون نصب کنند و يا اونها رو ارتقا بدند .

در رتبه دوم Intel Core ۲ Duo قرار داره که واقعا محصول قدرتمندي هست .نکته جالب اينجاست که امسال برخلاف سال هاي گذشته در ليست خبري از AMD نيست .
Nintendo Wii نيز در اين ليست سوم شده و مي شه گفت واقعا يکي از برترين محصولات هست و از فروشش که هم اکنون پرفروش ترين کنسول بازي هست مي شه حدس زد که آينده خوبي در انتظارشه .

از ديگر موارد جالب مي شه به گزينه هاي زير اشاره کرد :


Apple Mac OS X ۱۰.۴ “Tiger” سيستم عامل اپل در رتبه نهم .
Apple TV ، محصول جديد اپل در رتبه يازدهم .
Pandora.com . سايت موسيقي آنلاين که در حال حاضر فقط در دسترس کاربران آمريکايي هست در رتبه ۱۷ام .
Microsoft Xbox ۳۶۰ Elite - کنسول بازي ماکروسافت در رتبه ۱۸ام ، خبري از پلي استيشن ۳ ؟ نه نيست !
Apple iPod هشتاد گيگابايتي در رتبه ۲۶ام .
Yahoo Mail Beta در رتبه ۲۷ام بالاتر از جيميل رتبه ۳۱ ام .
مجموعه برنامه هاي آنلاين Zoho در رتبه ۳۰ام .
Google YouTube در رتبه ۳۴ام ؟!
Mozilla Firefox ۲ در رتبه ۳۵ام ( در سال ۲۰۰۵ بهترين محصول فايرفاکس بود ) .
Google Picasa در رتبه ۳۶ام ( در اينجا منظور برنامه پيکاسا هست نه بخش آنلاينش ) .
Yahoo Flickr در رتبه ۴۴ ام .
Apple iPod Nano هشت گيگابايتي رتبه ۴۵ام .
Google Maps for Mobile رتبه ۵۳ .
Kaspersky Anti-Virus رتبه ۵۵ ( خبري از نورتن و مک آفي نيست ، از پي سي ورلد انجامش بعيد بود ! ) .
Microsoft Office ۲۰۰۷ رتبه ۵۶ ( راستي خبري از ويستا نيست ! ) .
Digg.com و رتبه ۵۸ .
Apple iTunes در رتبه ۶۱ ( امسال چه کرده اپل ) .
Adobe CS۳ در رتبه ۷۳ .
Meebo عزيز هم در رتبه ۷۴ .
Netvibes در رتبه ۸۰ ام . اين يعني به نظر ژي سي ورلد اين سايت برترين صفحه شخصي رو ارائه مي کنه .
در رتبه ۸۲ ام باز هم محصولي از اپل : ‌ Apple MacBook Pro
يه آنتي ويروس ديگه يعني : Avira AntiVir Personal Edition Classic در رتبه ۸۳ام .
در آخر هم Microsoft Windows Media Player ۱۱ در رتبه ۹۱ .

شما مي تونيد جهت مشاهده ليست کامل به اين آدرس مراجعه کنيد .

 

 

davood_moj110@yahoo.com

معما

آلبرت اینشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی طرح کرد . به گفته وی 98 درصد از مردم جهان نمی توانند این معما را حل کنند.
در خیابنی 5 خانه در 5 رنگ متفاوت وجود دارد.
در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند
این 5 نفر صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند ، سیگار متفاوت می کسند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند .

سوال : کدامیک از آنها در خانه ماهی نگه می دارد؟

کبوتر در خانه قرمز زندگی می کند.
مرد سوئدی یک سگ دارد
مرد دانمارکی چای می نوشد.
خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد
صاحب خانه سبز قهوه می نوشد
شخصی که سیگار Pull Mall می کشد پرنده پرورش می دهد
صاحب خانه زرد سیگار dunhill می کشد
مردی که در خانه وسطی زندگی می کند شیر می نوشد
مرد نروژی در اولین خانه زندگی می کند
مردی که سیگار blends می کشد در کنار مردی که گربه نگهداری می کند ، زندگی می کند
مردی که اسب نگهداری می کند کنار مردی که سیگار dunhill می کشد، زندگی می کند
مردی که سیگار blue master می کشد آبجو می نوشد
مرد آلمانی سیگار prince می کشد
مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.

  

 

vl_mahdavi@yahoo.com

ای امام! ما راه اسلام ناب محمدی و تو را به قیمت ناچیز فروختیم

امسال نیز سال‌گرد امام فرا رسید و کمی متفاوت از گذشته. مانند کسی که از خواب بیدار که نه، پریده باشد هستم. گویی درمسافرت خواب بوده‌ای و هم‌سفرانت رفته‌اند و حالا تو مانده‌ای که چه کنی؟!
وقتی که در صحیفه‌ی نور درباره‌ی اسراییل جستجو می‌کردم دیدم که سخنان احمدی‌نژاد در نفی موجودیت اسراییل در مقابل نظرات امام حتی ارزنی در مقابل کوه نیست. وقتی که در صحیفه‌ی نور درباره مبارزه با کفر جهانی جستجو می‌کردم دیدم آنچه امروز هستیم با آنچه خمینی برایمان ترسیم کرده است، هزاران دره فاصله هست.
وقتی این جمله‌ی خمینی را دیدم که می‌گفت:

امروز خداوند ما را مسوول كرده است، نباید غفلت نمود. امروز با جمود و سكون و سكوت باید مبارزه كرد و شور و حال حركت انقلاب را پابرجا داشت. من باز می‌گویم همه مسوولان نظام و مردم ایران باید بدانند كه غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی تان - به خیال خام خودشان - بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید كه اگر آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی‌گذارند. صحیفه نور ج 21 صفحه 109
مگر بیش از این است كه ما ظاهرا از جهانخواران شكست می‌خوریم و نابود می‌شویم مگر بیش از این است كه ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌كنند مگر بیش از این است كه با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایكوب می‌كنند مگر بیش از این است كه فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌های دار می‌روند مگر بیش از این است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته می‌شوند بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین كند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل كنیم.
صحیفه نور ج 21 صفحه 109

دریافتم که واقعا با این طراز از درک و همت بسیار اختلاف داریم.
بپذیریم که بعد از امام تفکر او را تحمل نکردیم و صدای او را که از گلوی سید علی به گوش می‌رسید نپذیرفتیم. از یک گوش شنیدیم و از گوش دیگر به در کردیم. ما راه مبارزه با غرب و شرق را کنار گذاشتیم و اسلام را در حد استفاده ابزاری از آن تنزل دادیم و دل‌مان خوش شد که نام‌مان جمهوری اسلامی است!
ما راه رفاه طلبی را انتخاب کردیم و چنین وانمود کردیم که دوران عوض شده است! ما با سرعت سرمایه‌های عظیم معنوی و عزت اسلامی خود را - که امام برای ما به ارمغان آورد- در راه رفاه مادی خود فدا کردیم و فراموش کردیم که امام گفت:

ضرورتی نیست كه در چنین شرایطی ما به دنبال ایجاد روابط و مناسبات گسترده باشیم، چرا كه دشمنان ممكن است تصور كنند كه ما به وجود آنان چنان وابسته و علاقه مند شدیم كه از كنار اهانت به معتقدات و مقدسات دینی خود ساكت و آرام می‌گذریم. آنان كه هنوز بر این باورند و تحلیل می‌كنند كه باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر نماییم و ما خامی كرده‌ایم و اشتباهات گذشته را نباید تكرار كنیم و معتقدند كه شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتا انزوای كشور شده است و اگر ما واقع گرایانه عمل كنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می‌كنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می‌گذارند. صحیفه نور ج 21 صفحه 99

حقیر فکر می‌کنم ما هر چه چوب می‌خوریم چه در سیاست خارجی چه در سازندگی داخلی همه به خاطر دوری از تفکرات امام است. امام از بیان هیچ نکته‌ای در سیاست داخلی و خارجی و سازندگی و همه‌ی مسایل مبتلا به یک تمدن بزرگ اسلامی که داعیه اداره‌ی جهان را دارد فرو گذار نکرده است. صحیفه‌ی نور گنجینه‌ای است که با تکیه بر آن می‌توان تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری و تاسیس نمود.
اما آنچه که ما را از آن ارتفاع بلند به این سطح پست نزول داد، این بود که ما اهل مبارزه نبودیم. راه وجود دارد، تابلوهای راهنما وجود دارد، ره‌بر وجود دارد، همه چیز هست الا همت حرکت. این همت حرکت سال‌ها توسط مسئولین خسته از جنگ از جامعه و مردم گرفته شد. مردم همه آماده‌اند و بارها این آمادگی خود را در شکل‌های گوناگون نشان داده‌اند. این مسئولین هستند که همواره نقش ترمز را داشته‌اند. کسانی که در مراکز حساس تصمیم‌گیری و کارشناسی و سیاسی و اقتصادی کشور نفوذ کرده‌اند خود اهل مبارزه نیستند و در مقابل هرگونه مبارزه طلبی و فداکاری و رویارویی اسلام و کفر مقاومت می‌کنند.
اکنون که دولت احمدی‌نژاد تلاش می‌کند که اندکی از حرف‌های امام را، آن هم به گونه‌ای ضعیف به عرصه‌ی عمل وارد کند، مخالفت‌ها و چوب لای چرخ گذاشتن‌ها شدت یافته است.
اما برای ما همین بس که رهبری الهی کشور در دست سیدعلی است. او نخواهد گذاشت که راه گم شود، اگر چه نتواند مغزهای فرتوت و پوسیده را بیدار کند، اگر چه سیاست‌بازان و مدعیان، او را اطاعت نکنند اما چراغ حقیقت را روشن نگه می‌دارد.
برای ما همین بس که دولت نهم را دولتی نامیدند که به راه آرمان‌های اصیل انقلاب بازگشته است. تنها راه عزت و سربلندی و سعادت دنیا و آخرت ما در ادامه‌ی راه امام خمینی (ره) است.

 

 

www.maybodi_974@yahoo.com

داغی که پول بر دلهامان گذارده
 

از همان روزی که عروس خانم سر سفره عقد "قبلت" را گفت در به در به دنبال خانه بودند، دست آخر هم خانه ای در شهر ری اجاره کردند؛ حقوق شاه داماد که مهندس ناظر کارخانه ای بود، دویست و پنجاه هزار تومان و عروس خانم هم بابت خبرنگاری اش ماهانه دویست هزار تومان از روزنامه می گرفت.
اوایل عروسی هر دو بعد از ساعت 2 بعد از ظهر در خانه بودند و اتفاقا خیلی هم خوشبخت بودند تا آن که پسری کاکل زری جمع 2 نفره آنها را 3 نفره ساخت. بعد از آن که مدت مرخصی زن خانه تمام شد، تصمیم گرفته شد، بچه صبح ها به مادرزن سپرده شود و بعد از ظهرها به آغوش پدر و مادرش بازگردد؛ بعد از 3-4 سال، بچه را به مهد کودک سپردند و ظهر هنگام مادر بچه بعد از فراغت از کار بچه را از مهد کودک به خانه می آورد، سخت بود ولی هرچه بود آن زن و شوهر بعد از ظهر در کنار فرزندشان احساس خوشبختی می کردند، اما با گذشت زمان، طمع و حرص آن زوج به دنیا افزون می گردید. آینده پسرشان و چشم و هم چشمی های مرسوم هم مزید بر علت شد تا غریزه "پول دوستی" آن دو بیشتر و بیشتر شود.
تا دیروز روی زمین سفره را پهن می کردند اما امروز با دیدن سریالی تصمیم گرفتند روی میز غذا بخورند.
تا دیروز تلویزیون رنگی 19 اینچ روی میز تحریری ساده ای قرار داشت اما امروز بعد از بازگشت از مهمانی پسرخاله ی مرد خانه، آنها تصمیم گرفتند تلویزیون 29 اینچ بانضمام دکوری مجهز و پر و پیمان را جایگزین سازند.
تا دیروز با یک رنوی دست دوم به این سمت و آن سو می رفتند اما با دیدن اطلاعیه ی فروش فوق العاده سمند در روزنامه ای، تصمیم گرفتند رنو را به زباله دان بسپرند.
تا دیروز مستاجر بودن در خانه 36 متری زیاد برای آنها سخت نبود اما سرکوفتهای پدر و مادر عروس باعث شد آن خانه تبدیل به کابوسی دهشتناک شود و زن و شوهر تصمیم بگیرند خانه ای بزرگتر فراهم کنند.
تا دیروز ...
اما حالا برای عملی کردن این تصمیمات، یک مشکل بیشتر خود را نشان میداد؛ پول!
برای حل این مشکل زوج قصه ما تصمیم گرفتند سخت کار کنند؛ به همین خاطر هر دوی آن ها به اضافه کاری پرداختند، حالا آنها 6 صبح از خانه بیرون می زند و 9 شب به خانه باز می گشتند. مرد خانه نرسیده به خانه روی رختخواب سرازیر می شد و زن خانه هم به محض رسیدن به خانه ناهار فردای فرزندشان را مهیا می ساخت و بعد، از فرط خستگی روی کاغذهایش که گزارشی مربوط به روزنامه پس فردا بود خوابش می برد.
اما بشنوید از فرزند آن دو ...
حالا او دوران راهنمایی را سپری می کرد، بعد از مدرسه به خانه می آمد و یکراست به سراغ کامپیوتر می رفت و قسمت عمده ای از وقتش را صرف بازیهای کامپیوتری می کرد و بعد از 3-4 ساعت رو به سوی کوچه می آورد؛ رفقای هم محله ای او زیاد بچه های سر به راهی نبودند، البته دوستان مدرسه پسرک هم دست کمی از رفقای محله اش نداشتند.
پدر و مادر بی توجه به فرزندشان فقط ردپای پول را بو می کردند و پسرشان هم راه خود را می رفت؛ تا پایان دوران راهنمایی، پسرک خیلی از حرفها و حرکات نامربوط را یادگرفته بود در حالیکه هنوز حتی درست نمی دانست نماز چیست و یا اینکه چند رکعت است! دوران دبیرستان او هم در حال گذر بود و وی از نظر درسی بسیار ضعیف بود و حالا کارهای جدیدی هم یاد گرفته بود، علاوه بر ورژن جدید فحشها و هتاکی ها ، حالا او دوست دختر هم پیدا کرده بود و دیگر سیگار کشیدن برایش قبحی نداشت، او هنوز هم نماز خواندن را بلد نبود و گویا زیاد هم اهمیتی نداشت. پسرک نتوانست در هیچ دانشگاهی قبول شود و عازم سربازی شد؛ پس از بازگشت از سربازی شیرین کاری های جدیدتری هم یادگرفته بود اما هنوز نماز را ...
حالا بعد از آن همه تلاش طاقتفرسای زن و شوهر، همه وسایلی را که آرزو داشتند فراهم کردند؛ خانه 200 متری، دو ماشین آخرین مدل، سینمای خانگی، یخچال ساید بای ساید، مبلمان فاخر، فرشهای نفیس و ... اما بعد از این همه سعی و تلاش کار زن و شوهر آن شده بود که فرزندشان را ترک اعتیاد دهند و یا اینکه با سپردن وثیقه او را از زندان ازاد کنند و ... تا ان که با هر مرارتی بود، پسرک زن گرفت در حالیکه هنوز هم با نماز خواندن غریبه بود و پس از چندی
او بچه دار شد، دختری به غایت زیبا
اما دخترک ...

 

 

naghmeh_love_85@yahoo.com

آيا مي دانستيد ....

آيا ميدانستيد که: در انگلستان باستان روابط جنسي بدون اجازه پادشاه قدغن بوده است. کساني که تصميم به بچه دار شدن داشتند بايد درخواست رسمي خود را به دولت پادشاهي عرضه ميداشتند و به آنها لوحي داده ميشده که هنگام برقراري روابط جنسي بر در خانه خود آويزان کنند که بر روي آن اين جمله حک شده بوده است:
Fornication Under Consent of the K ing ( F.U.C.K)
زنا ! بر حسب اجازه از پادشاه
.........................................
آيا ميدانستيد که: در مجسمه هايي که براي يادبود سربازها ميسازند:
اگر 2 پاي اسب بالا باشد آن سرباز در ميدان جنگ کشته شده.
اگر 1 پاي اسب بالا باشد سرباز بر اثر جراحات ناشي از جنگ مرده.
اگر 4 پاي اسب روي زمين باشد آن سرباز به مرگ طبيعي مرده
.........................................
آيا ميدانستيد که: مهاجرين انگليسي در استراليا با حيوان عجيبي روبرو شدند که بسيار بالا و دور مي پريده. هنگاميکه از بوميان در مورد اين حيوان با حرکات بدن پرسيده اند آنها در جواب گفته اند:
Kan Ghu Ru
که در زبان انگليسي به Kangaroo تبديل شده است.
در حقيقت منظور بوميان اين بوده که "ما منظور شما را نمي فهميم".
.........................................
آيا ميدانستيد که: هر کدام از شاه هاي ورقهاي بازي نشانگر شاهي در واقعيت است؟
♦ خشت: ژوليوس سزار ♠ پيک: شاه ديويد
♣ خاج: اسکندر کبير ♥ دل: شارلماني

.........................................
آيا ميدانستيد که: در زمان جنگهاي باستاني هنگامي که سپاهيان بدون تلفات از جنگ بر ميگشته اند پلاکاردي حمل ميکردند که روي آن نوشته بود:
(تعداد تلفات 0)
ریشه از این اصطلاح استOK
.........................................
آيا ميدانستيد که: ماهيچه هاي قلب انسان قادرند خون را به ارتفاع 10 متر به هوا پرتاب کنند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: فيلها تنها موجوداتي هستند که نميتوانند بپرند؟
..........................................
آيا ميدانستيد که: قويترين ماهيچه بدن، ماهيچه زبان است؟
...........................................
آيا ميدانستيد که: خوکها بعد از 30 دقيقه به ارگاسم مي رسند؟
...........................................
آيا ميدانستيد که: طبق آمار افراد از عنکبوت بيش از مرگ مي ترسند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: خرسهاي قطبي چپ دست هستند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: سوسمارها نميتوانند زبانشان را بيرون بياورند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: مراکز چشايي پروانه روي پاهايش قرار دارد؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: سوسکها تا 9 روز پس از، از دست دادن سرشان قادر به زنده ماندن هستند و تنها به اين دليل مي ميرند که نميتوانند چيزي بخورند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: انسان و دلفين تنها موجوداتي هستند که براي لذت بردن رابطه جنسي برقرار ميکنند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: امکان ندارد بتوانيد با چشم باز عطسه کنيد؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: ستاره هاي دريايي مغز ندارند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: امکان ندارد بتوانيد آرنج خود را ليس بزنيد؟
..........................................
آيا ميدانستيد که: پشه ها دندان دارند؟
.........................................
آيا ميدانستيد که: 80% افرادي که اين مطلب را ميخوانند سعي مي کنند آرنجشان را ليس بزنند؟

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

68 ستاره از كهكشان نوراني حضرت روح الله

قسمت اول


پس از آغاز سال ۸۶ تا چشم به هم گذاشتيم، خرداد رسيد. خرداد ماه بيش از هر چيز براي فرزندان معنوي حضرت روح الله يادآور عروج ملكوتي روح خدا در سال ۶۸ است.
پس از تامل زياد، كه در اين هجدهمين سالگرد درباره حضرت روح الله در اين مجله چه بنگارم، به اين نتيجه رسيدم كه به عدد سال عروج روح الله، ۶۸ جمله انقلابي از آن امام را در اينجا گرد آورم؛ شايد موثر افتد.
اينها را 68 ستاره از كهكشان نوراني حضرت روح الله ناميده ام:

۱- با چشماني باز به دشمنان خيره شويد و آنان را آرام نگذاريد كه اگر آرامشان گذاريد، لحظه اي آرامتان نمي گذارند.

2- مسلمانان جهان با همراهى نظام جمهورى اسلامى ايران عزم خود را جزم كنند تا دندانهاى آمريكا را در دهانش خرد كنند و نظاره گر شكوفايى گل آزادى و توحيد و امامت جهان نبى اكرم باشند

3- دنيا اگر خودش را آماده بحران نفت و به هم خوردن همه معادلات اقتصادى و تجارى و صنعتى كرده است، ما هم آماده‌ايم و كمربندها را محكم بسته‌ايم و همه چيز براى عمليات آماده است

4- ناامنى در خليج فارس فقط به ضرر ايران تمام نمى شود، بلكه قويترين قدرتها و ابرقدرتها هم اگر مثل امريكا تمامى امكانات هوايى و دريايى و جاسوسى - خبرى خود و هم پيمانان خود در منطقه را بسيج كنند، كه حتى يك كشتى را بدون خطر، اسكورت و حفاظت نمايند، از اين خطر و ضرر مصون نخواهند ماند و در اين گرداب ناامنى غرق مى شوند.

5- راه مبارزه با اسلام آمريكايي از پيچيدگي خاصي برخوردار است كه تمامي زواياي آن بايد براي مسلمانان پا برهنه روشن گردد كه متاسفانه هنوز براي بسياري از ملت هاي اسلامي مرزبين اسلام آمريكايي و اسلام ناب محمدي و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدس نماهاي متحجر و اسلام سرمايه داران خدانشناس و مرفهين بي درد كاملا مشخص نشده است و روشن ساختن اين حقيقت كه ممكن نيست در يك مكتب و در يك آيين، دو تفكر متضاد و رودررو وجود داشته باشد، از واجبات سياسي بسيار مهمي است.

6- ما در پي نابودي همه نظام هاي مبتني بر سرمايه داري و صهيونيسم هستيم

7- جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمي شناسد . ما بايد در جنگ اعتقاديمان بسيج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازيم

8- اي مستضعفان جهان ، به پاخيزيد و همپيمان شويد و ستمگران را از صحنه برانيد كه زمين از خداست و وارث ان مستضعفانند

9- ما با تمام وجود از گسترش باج خواهي كارگزاران آمريكايي، حتي اگر با مبارزه قهرآميز هم شده باشد، جلوگيري ميكنيم

10- نبايد براي رضايت چند ليبرال خودفروخته، در اظهارنظرها و ابراز عقيده ها به گونه اي غلط عمل كنيم كه حزب الله عزيز احساس كند جمهوري اسلامي دارد از مواضع اصوليش عدول مي كند

11- انقلاب به هيچ گروهي بدهكاري ندارد. ما هنوز هم چوب اعتماد فراوان خود را به گروه ها و ليبرال ها ميخوريم

12- تنها آن هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي، اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان و اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ محروميت ها باشد

13- مذهب تشیع، مذهب خون و شمشیر ما نباید تصور این را بکنیم که این ابر قدرتها از ما دست برداشته اند.

14- ملتى که مى خواهد زنده باشد و مى خواهد مستقل باشد و نوکر نباشد، وابسته نباشد و مى خواهد آزاد باشد و تحت سلطه نباشد، این ملت باید مهیا باشد براى همه چیز. اگر راحتطلبى را مى خواهد ملت، از زمان محمدرضا بهتر از همه این بود که ظهر بیایند نماز بخوانند با امام جماعتشان و امام جماعت برود سراغ کارش و شما بروید سراغ کسبتان.راحتطلبى این را اقتضا مى کرد، حالا هم باز همان رژیم بود و همان بساط بود و شما هم نانتان را مى خوردید و آبتان را مى خوردید و شمیرانتان را هم مى رفتید و کارهاى عادیتان را انجام مى دادید، لکن تکلیف هم این است؟ در مقابل خدا هم مى شود انسان عذر بى خودى بتراشد؟

15- ملتى که بچه چند ساله اش با موتور سیکلت مى زند به تانک و زیر تانک مى رود، این به کشته شدن یک نفر یا دو نفر یا صد نفر یا هزار نفر کنار مى نشیند؟! اینها باید به عدد افراد این ملت، به عدد افراد جوان و رزمنده این ملت بمب تهیه کنند، و الا یک بمبى دزدکى زیر یک منزل گذاشتن و یک نفر، چند نفر ابرار را، چند نفر اشخاص متعهد به اسلام را، فداکار را از بین بردن، که ملت را از بین نمى برد.

16- آنهایى که اسلام را خلاصه مى کنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازى بخوانند و یک روزه اى بگیرند و در گرفتارى این ملت، در گرفتارى این جامعه دخالت نکنند، به حسب روایت رسول اکرم، اینها مسلم نیستند، کسى که اهتمام به امور مسلمین ندارد، در صحنه خودشان نیستند، آنهایى که در صحنه هستند آنها راانتقاد مى کنند

17- حج بى روح و بى تحرک و قيام، حج بى برائت، حج بى وحدت، و حجى که از آن هدم کفر و شرک بر نيايد، حج نيست.

18- از نظر استکبار، مسئولين کشورهاى اسلامى بايد به فرنگ بروند، آنها را به حج چه کار! دستنشاندگان امريکا آتش زدن پرچم امريکا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروى و امريکا و اسرائيل را به حساب دشمنى با خدا و قرآن و پيامبر گذاشته اند،

19- ما با اعلام برائت از مشرکين تصميم بر آزادى انرژى متراکم جهان اسلام داشته و داريم. و به يارى خداوند بزرگ و با دست فرزندان قرآن روزى اين کار صورت خواهد گرفت و انشاءاللّه روزى همه مسلمانان و دردمندان عليه ظالمين جهان فرياد زنند و اثبات کنند که ابرقدرتها و نوکران و جيره خوارانشان از منفورترين موجودات جهان هستند.

20- ما اين واقعيت و حقيقت را در سياست خارجى و بينالملل اسلامى مان بارها اعلام نموده ايم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستيم.حال اگر نوکران امريکا نام اين سياست را توسعه طلبى و تفکر تشکيل امپراتورى بزرگ مى گذارند، از آن باکى نداريم و استقبال مى کنيم.

21- ما درصدد خشکانيدن ريشه هاى فاسد صهيونيزم، سرمايه دارى و کمونيزم در جهان هستيم. ما تصميم گرفته ايم، به لطف و عنايت خداوند بزرگ، نظامهايى را که بر اين سه پايه استوار گرديده اند نابود کنيم، و نظام اسلام رسول اللّه- صلى اللّه عليه و آله و سلم - را در جهان استکبار ترويج نماييم و دير يا زود ملتهاى دربند شاهد آن خواهند بود

22- مسلمانان جهان و محرومين سراسر گيتى از اين برزخ بى انتهايى که انقلاب اسلامى ما براى همه جهانخواران آفريده است احساس غرور و آزادى کنند، و آواى آزادى و آزادگى را در حيات و سرنوشت خويش سر دهند و بر زخمهاى خود مرهم گذارند، که دوران بنبست و نا اميدى و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است، و گلستان ملتها رخ نموده است.

23- مسلمانان تمامى کشورهاى جهان، از آنجا که شما در سلطه بيگانگان گرفتار مرگ تدريجى شده ايد، بايد بر وحشت از مرگ غلبه کنيد، و از وجود جوانان پرشور و شهادتطلبى که حاضرند خطوط جبهه کفر را بشکنند استفاده نماييد.

24- به فکر نگه داشتن وضع موجود نباشيد، بلکه به فکر فرار از اسارت و رهايى از بردگى و يورش به دشمنان اسلام باشيد، که عزت و حيات در سايه مبارزه است و اولين گام در مبارزه اراده است و پس از آن، تصميم بر اينکه سيادت کفر و شرک جهانى، خصوصا امريکا را بر خود حرام کنيد.

25- ما مظلومين هميشه تاريخ، محرومان و پابرهنگانيم. ما غير از خدا کسى را نداريم و اگر هزار بار قطعه قطعه شويم، دست از مبارزه با ظالم بر نمى داريم.

26- راستى اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدى با جهانخواران حل نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اکنون اگر امريکا يک کشور اسلامى را به بهانه حفظ منافع خويش با خاک يکسان کند، چه کسى جلوى او را خواهد گرفت؟ پس راهى جز مبارزه نمانده است، و بايد چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصا امريکا را شکست، و الزاما يکى از دو راه را انتخاب نمود: يا شهادت يا پيروزى.كه در مکتب ما هر دوى آنها پيروزى است.

27- امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه ها و مرفهين بى درد شروع شده است و من دست و بازوى همه عزيزانى که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمين را نموده اند مى بوسم، و سلام و درودهاى خالصانه خود را به همه غنچه هاى آزادى و کمال نثار مى کنم مبارزه با رفاه طلبى سازگار نيست، و آنها که تصور مى کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفين و محرومان جهان با سرمايه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بيگانه اند و آنهايى هم که تصور مى کنند سرمايه داران و مرفهان بى درد با نصيحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پيوسته و يا به آنان کمک مى کنند آب در هاون مى کوبند

28- بحث مبارزه و رفاه و سرمايه ، بحث قيام و راحتطلبى ، بحث دنياخواهى و آخرتجويى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند و تنها آنهايى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند

29- آن روزى كه -ان شاء الله تعالى - مصلح كل ظهور نمايد، گمان نكنيد كه يك‏معجزه شود، و يكروزه عالم اصلاح شود; بلكه با كوششها و فداكاريها، ستمكاران ‏سركوب و منزوى مى‏شوند

30- فقرا و متدينين بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند

31- مسئولين نظام ايران انقلابى بايد بدانند که عده اى از خدا بيخبر براى از بين بردن انقلاب هر کس را که بخواهد براى فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپيمايد فورا او را کمونيست و التقاطى مى خوانند. از اين اتهامات نبايد ترسيد. بايد خدا را در نظر داشت، و تمام هم و تلاش خود را در جهت رضايت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هيچ تهمتى نترسيد.

32- ما براى احقاق حقوق فقرا در جوامع بشرى تا آخرين قطره خون دفاع خواهيم کرد.

33- امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدى است و مسلمانان در يک تشکيلات بزرگ اسلامى رونق و زرق و برق کاخهاى سفيد و سرخ را از بين خواهند برد.

34- امروز خمينى آغوش و سينه خويش را براى تيرهاى بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهاى دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، براى درک شهادت روزشمارى مى کند.

ادامه دارد ...

 

 

aliakbar_313@yahoo.com


 

 

 

فاطمه‌ی زهرا(س) نمونه و اسوه‌ی زن

آنهایی‌ كه‌ در طول‌ تاریخ‌ ـ چه‌ در جاهلیت‌ قدیم‌ و چه‌ در جاهلیت‌ قرن‌ بیستم‌ ـ سعی‌ كرده‌اند كه‌ زن‌ را تحقیر و كوچك‌ كنند و او را دلبسته‌ به‌ همین‌ زخارف‌ و زینتهای‌ ظاهری‌ معرفی‌ نمایند و پایبند مد و لباس‌ و آرایش‌ و طلا و زیور آلات‌ كنند و وسیله‌ و دست‌ مایه‌ای‌ برای‌ خوشگذرانی‌های‌ زندگی‌ وانمود نمایند و عملا در این‌ راه‌ قدم‌ بردارند، منطق‌ آنها منطقی‌ است‌ كه‌ مثل‌ برف‌ و یخ‌، در مقابل‌ گرمای‌ خورشید مقام‌ معنوی‌ فاطمه‌ی‌زهرا(علیهاالسلام‌) ذوب‌ می‌شود و از بین‌ می‌رود.
اسلام‌، فاطمه‌ ـ آن‌ عنصر برجسته‌ و ممتاز ملكوتی‌ ـ را به‌ عنوان‌ نمونه‌ و اسوه‌ی‌ زن‌ معرفی‌ می‌كند. آن‌، زندگی‌ ظاهری‌ و جهاد و مبارزه‌ و دانش‌ و سخنوری‌ و فداكاری‌ و شوهرداری‌ و مادری‌ و همسری‌ و مهاجرت‌ و حضور در همه‌ی‌ میدانهای‌ سیاسی‌ و نظامی‌ و انقلابی‌ و برجستگی‌ همه‌ جانبه‌ی‌ او كه‌ مردهای‌ بزرگ‌ را در مقابلش‌ به‌ خضوع‌ وادار می‌كرد، این‌ هم‌ مقام‌ معنوی‌ و ركوع‌ و سجود و محراب‌ عبادت‌ و دعا و صحیفه‌ و تضرع‌ و ذات‌ ملكوتی‌ و درخشندگی‌ عنصر معنوی‌ و همپایه‌ و هموزن‌ و همسنگ‌ امیرالمؤمنین‌ و پیامبر بودن‌ اوست‌. زن‌، این‌ است‌. الگوی‌ زنی‌ كه‌ اسلام‌ می‌خواهد بسازد، این‌ است‌.
همه‌ی‌ ما، بخصوص‌ زنهای‌ این‌ جامعه‌، باید حق‌گزار و قدردان‌ رسالت‌ و پیام‌ آن‌ رهبر و پیشوای‌ فقید عظیم‌الشأنی‌ ـ یعنی‌ امام‌ بزرگوار(ره‌) ـ باشیم‌ كه‌ با قیام‌ و حركت‌ خود و با مطرح‌ كردن‌ ارزشها و عظمتهای‌ اسلامی‌ و درخشندگیهای‌ شخصیتهای‌ صدر اسلام‌ ـ از جمله‌ فاطمه‌ی‌زهرا(علیهاالسلام‌) ـ ما و بیش‌ از همه‌ زنهای‌ ما را زنده‌ كرد.
زن‌، در جامعه‌ی‌ خود باخته‌ی‌ نظام‌ پلید پادشاهی‌، حقیقتا و از همه‌ی‌ جوانب‌ مظلوم‌ بود. اگر زن‌ می‌خواست‌ وارد مقوله‌ی‌ علم‌ بشود، باید قید دین‌ و تقوا و عفاف‌ را می‌زد. مگر یك‌ خانم‌ مسلمان‌، در دانشگاهها و محیطهای‌ آموزشی‌ و مراكز علمی‌ و فرهنگی‌ می‌توانست‌ به‌ آسانی‌ حجاب‌ و متانت‌ و وقار خود را حفظ كند؟ مگر ممكن‌ بود؟ مگر می‌شد یك‌ زن‌ مسلمان‌، در خیابانهای‌ تهران‌ و بعضی‌ از شهرهای‌ دیگر، با متانت‌ و وقار اسلامی‌ یا حتی‌ با حجاب‌ نیمه‌ كاره‌، راحت‌ راه‌ برود و از گزند زبان‌ و حركت‌ هرزگان‌ و دلباختگان‌ به‌ فساد و فحشای‌ سوغات‌ غرب‌، مصون‌ بماند؟ كاری‌ كرده‌ بودند كه‌ در این‌ مملكت‌، كسب‌ علم‌ برای‌ زنها غالبا ممكن‌ نمی‌شد. موارد استثنایی‌ را كاری‌ ندارم‌. به‌ طور غالب‌، رفتن‌ زنان‌ به‌ وادی‌ علم‌ میسر نمی‌شد; مگر با برداشتن‌ حجاب‌ و منصرف‌ شدن‌ از تقوا و وقار اسلامی‌!
در میدان‌ سیاست‌ و در زمینه‌ی‌ فعالیتهای‌ اجتماعی‌ هم‌ همین‌ طور بود. اگر زنی‌ می‌خواست‌ منصبی‌ از مناصب‌ اجتماعی‌ و سیاسی‌ را در ایران‌ دوران‌ پادشاهی‌ دارا باشد، باید قید حجاب‌ و عفاف‌ و وقار و متانت‌ زن‌ اسلامی‌ را می‌زد. البته‌، بسته‌ به‌ این‌ بود كه‌ خود این‌ زن‌، جوهر و استعدادش‌ چگونه‌ باشد. اگر خیلی‌ سست‌ عنصر بود، باید تا آن‌ اعماق‌ می‌لغزید. اگر خوددار و خویشتندار بود، تا حدودی‌ خود را حفظ می‌كرد; اما دایما با فشارهای‌ روزافزون‌ از سوی‌ محیط اجتماعی‌ روبه‌رو بود. جامعه‌ی‌ ما، این‌ گونه‌ بود.
اسلام‌ و انقلاب‌ و امام‌ آمد و در این‌ كشور، زن‌ را در مركز فعالیتهای‌ سیاسی‌ قرار دادند و پرچم‌ انقلاب‌ را به‌ دست‌ زنان‌ سپرد; در حالی‌ كه‌ زن‌ در همان‌ حال‌ توانست‌ حجاب‌ و وقار و متانت‌ اسلامی‌ و عفاف‌ و دین‌ و تقوای‌ خود را حفظ كند. كسی‌ حقی‌ از این‌ بزرگتر بر گردن‌ زن‌ ایرانی‌ و مسلمان‌ ندارد.
خواهران‌ من‌! دنیای‌ غرب‌، زن‌ را به‌ ابتذال‌ كشاند. تا شصت‌،هفتاد سال‌ قبل‌ از این‌، در تمام‌ اروپا و كشورهای‌ غربی‌، زن‌ فقط در سیطره‌ی‌ مرد ـ یا مرد خود و یا یك‌ مرد دیگر مثل‌ صاحب‌ كارخانه‌ و مزرعه‌ ـ می‌توانست‌ باشد و هیچ‌ حقی‌ از حقوق‌ اصلی‌ یك‌ انسان‌ در یك‌ جامعه‌ی‌ متمدن‌ را نداشت‌. حق‌ رأی‌ و حق‌ مالكیت‌ و حق‌ معامله‌ نداشت‌. بعد آمدند زن‌ را به‌ میدان‌ كار و زندگی‌ و فعالیت‌ اجتماعی‌ كشاندند; اما در همان‌ حال‌، تمام‌ وسایل‌ را برای‌ لغزش‌ زن‌ فراهم‌ كردند و او را در متن‌ جامعه‌، رها و بی‌پناه‌ گذاشتند.
سرمایه‌داران‌ بزرگ‌، سیاستمداران‌ خبیث‌ و پلید و گردانندگان‌ دستگاههای‌ مخفی‌، فكر كردند كه‌ می‌توانند برای‌ كارهای‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌، از این‌ وضعیت‌ بهتر استفاده‌ كنند و زن‌ را به‌ ابتذال‌ بكشانند. بله‌، در آن‌جاها، علم‌ و سیاست‌ هم‌ هست‌ و زنها در میدان‌ علم‌ و سیاست‌ هم‌ جلو می‌روند; اما به‌ چه‌ قیمتی‌؟ همین‌ حالا هم‌ توده‌ وعامه‌ی‌ زنها ـ نه‌ چهار نفر خانم‌ دكتر یا متخصص‌ یا نویسنده‌ و برجستگان‌ و زبدگان‌ ـ در كشورهای‌ اروپایی‌ و امریكایی‌ كه‌ از تمدن‌ غربی‌ حظ زیادی‌ دارند، در وضعیت‌ سخت‌ و بی‌رحمانه‌ای‌ زندگی‌ می‌كنند و ستم‌ همسران‌ وستم‌ كاری‌ كه‌ بر آنان‌ تحمیل‌ می‌شود و كارهای‌ سخت‌ و سنگینی‌ كه‌ بر دوش‌ آنان‌ می‌گذارند، تحمل‌ می‌كنند. با این‌ كار، وانمود می‌كنند كه‌ زن‌ را وارد میدان‌ اجتماع‌ كرده‌اند; در حالی‌ كه‌ فرصت‌ اندیشیدن‌ و فكر كردن‌ و تصمیم‌ گرفتن‌ هم‌ برای‌ آنان‌ وجود ندارد.
به‌ بركت‌ انقلاب‌، زن‌ ایرانی‌ در راه‌ بسیار خوبی‌ افتاد. امروز، زن‌ ایرانی‌ می‌تواند در میدان‌ علم‌ وارد بشود و مدارج‌ علمی‌ را طی‌ كند؛ در حالی‌ كه‌ دین‌ و عفاف‌ و تقوا و وقار و متانت‌ و شخصیت‌ و حرمت‌ زن‌ مسلمان‌ را هم‌ حفظ كرده‌ باشد....
زنهای‌ مؤمن‌ در جامعه‌ی‌ ما سعی‌ كنند قدر زن‌ ایرانی‌ مسلمان‌ را بدانند. ارزش‌ زن‌ اسلامی‌ و مسلمان‌ را بدانید....

فرازی از بیانات مقام عضماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي
در دیدار با جمع ‌كثیری ‌از زنان ‌‌26/10/1368

-----------------------------------

حديث فاطمي:

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء ( سلام الله عليها) :
مَنْ أصْعَدَ إلىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) مي فرمايند:
هركس عبادات و كارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترين مصلحت ها و بركات خود را براى او تقدير مى نمايد.

تنبيه الخواطر معروف به مجموعة ورّام: ص 108 و 437، بحار: ج 67، ص 249، ح 25.


 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

14 خرداد / 4 ژوئن / 18 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
14 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
کشته شدن قارن يكي از ژنرالهاي ارتش ايران

در ژوئن سال 652 ميلادي، ده سال پس از جنگ نهاوند، قارن يكي از ژنرالهاي ارتش ايران در آن جنگ، در مقاومت ديگري از پاي در آمد. قارن براي ادامه مقاومت، از نهاوند به هرات رفته بود و سپاهي از مردم هرات، فراه و كهستان براي جنگ با اعراب فراهم ساخته بود و چون در پيشاپيش اين سپاه حركت مي كرد در نخستين تماس دو نيرو هدف يك تير قرار گرفت و كشته شد و سپاه بدون سردار او به ارگ هرات عقب نشيني كرد.  در اين جنگ، فرماندهي نيروهاي عرب را «ابن خازم» برعهده داشت.

 

 سـالروز ارتـحـال بنيانگذار جمهورى اسلامى آيت الله خميني

بسم اللّه الرحمن الرحيم
انا لله وانا اليه راجعون
روح بلند پيشواى مسلمانان ورهبر آزادگان حضرت امام خمينى (ره )بـه مـلكوت اعلى پيوست ودل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج كشيده صالحش از تپش افتاد. اما دل هاى دردمندى كه سر ريز از عشق به خمينى است تا ابد خواهد تپيد و خورشيد رهبرى امام تابناك تراز گـذشـتـه بـر عالم وآدم خواهد تابيد خدايا اگر اينك بنده عاشق تـوبـه جـوار رحـمـت مـتـعـاليـت مـاءوا گـرفـتـه اسـت وتـوفان عشق دل دريـايـى اش در كـرانـه قربت به اطمينان سكون رسيده است اماتـوخـود مـيـدانـى كـه ايـن مـصـيـبـت عـظـمـى تـوفـان غـم ارتـحـال پـيـامـبـر عـظـيـم الشـاءن اسـلام را دردل هـا بـر پـا كرده است ومصيبتى اين چنين با عظمت را تنها لطف تومى تواند تسلى بخش باشد.
در پـى ارتـحـال امـام خـمـيـنى (ره ) اين بزرگ ترين رهبر قرن نه تنها مردم ايران بلكه مسلمانان سراسر جهان در سوگ نشسته وبه عزادارى پرداختند.
سـرانـجام در يك همايش تاريخى وبى نظير كه از صبح 16 خردادبـعـد از اقـامـه نـمـاز بـه امـامـت مـرحـوم حـضـرت آيـت الله العظمى گـلپـايـگـانـى (ره ) مـلت مسلمان وعزادار ايران با غم واندوه وصف نـاشـدنـى به دنبال پيكر مراد خويش تا بهشت زهرا حركت كردند وبعد از ساعت ها تاءخير كه به علت ازدحام بيش از حد مردم به وجودآمـده بـود سـرانجام در ساعت 30/16 بعد از ظهر پيكر پاك و مطهرحـضـرت امـام (ره ) بـه خـاك سپرده شد ومقبره ايشان در كنار تربت پـاك شـهـدا مـيـعـادگـاهـى بـراى تـجمع عاشقان و دوستداران ولايت وشيفتگان انقلاب اسلامى شد.

 

انتخاب آيت الله خامنه اى به مقام ولايت فقيه و رهبرى انقلاب

14 خرداد 1368 - انتخاب آيت الله خامنه اى به مقام ولايت فقيه ورهبرى انقلاب

اصل پنجم قانون اساسى:
در زمـان غـيـبـت حـضـرت ولى عـصـر(عج ) در جمهورى اسلامى ايران ولايـت امـر وامامت امت برعهده فقيه عادل وبا تقوى ، آگاه به زمان ،شجاع ، مدير، مدبّر است كه طبق اصل 107 عهده دار آن مى باشد.
اصل يكصد ونهم
شرايط وصفات رهبر
1 ـ صلاحيت علمى لازم براى افتاء در ابواب مختلفه
2 ـ عدالت وتقوى لازم براى رهبرى امت اسلام
3 ـ بـيـنـش صـحـيـح سـيـاسى واجتماعى ، تدبير، شجاعت ، مديريت وقدرت كافى براى رهبرى . در صورت تعدد واجدين شرايط فوق، شخصى كه داراى بينش فقهى وسياسى قوى تر باشد مقدّم است.
اصل يكصد ودهم
وظايف واختيارات رهبرى
1 ـ تـعـيـيـن سـيـاسـت هـاى كـلى نـظام جمهورى اسلامى ايران پس ازمشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام
2 ـ نظارت بر حُسن اجراى سياست هاى كلى نظام
3 ـ فرمان همه پرسى
4 ـ فرماندهى كل نيروهاى مسلح
5 ـ اعلان جنگ وصلح وبسيج نيروها
6 ـ نصب وعزل وقبول استعفاى
الف ـ فقهاى شوراى نگهبان
ب ـ عالى ترين مقام قوه قضاييه
ج ـ رييس سازمان صدا وسيماى جمهورى اسلامى ايران
د ـ رييس ستاد مشترك
ه‍ ـ فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
وـ فرماندهان عالى نيروهاى نظامى انتظامى
7 ـ حل اختلاف وتنظيم روابط قواى سه گانه
8 ـ حـل مـعـضـلات نـظـام كـه از طـريـق عـادى قابل حل نيست ، از طريق مجمع تشخيص مصلحت نظام
9 ـ امـضـاء حـكـم ريـاسـت جـمـهـورى پـس از انـتـخاب مردم ، صلاحيت داوطـلبـان ريـاسـت جـمـهورى از جهت دارا بودن شرايطى كه در اين قـانـون مـى آيـد بايد قبل از انتخابات به تاءييد شوراى نگهبان ودر دوره اوّل به تاءييد رهبر برسد.
10 ـ عـزل ريـيـس جـمـهور با در نظر گرفتن مصالح كشور پس ازحـكم ديوان عالى كشور به تخلف وى از وظايف قانونى ، يا راءى مـجـلس شـوراى اسـلامـى بـه عـدم كـفـايـت وى بـراسـاس اصل هشتاد ونهم .
11 ـ عـفـو يـا تـخـفـيف مجازات محكومين در حدود موازين اسلامى پس ازپيشنهاد رييس قوه قضاييه .
12 ـ رهـبـر مى تواند بعضى از وظايف واختيارات خود را به شخص ديگرى تفويض كند.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

14/03/58
بيانيه سازمان چريك‌هاي فدايي خلق و حمله به دولت موقت به علت پيش گرفتن روش محافظه‌كارانه در به رسميت شناختن حقوق خلق‌ها .

تحليل رسانه‌هاي خارجي از وقايع خوزستان : راديو لندن به نقل از ديلي تلگراف : عرب زبانان ايران علاقه‌اي به خودمختاري ندارند بلكه خواهان سهم بيشتري از پول نفت هستند . راديو امان : حوادث اخير خوزستان با تشويق برخي طرف‌هاي خارجي كه در خفا سعي دارند روابط ايران را با كشورهاي عربي تيره سازند ، صورت گرفته است .
ادامه تحركات عراق در اروندرود از جمله گشت‌زني قايق‌هاي عراقي در آب‌هاي منطقه و توزيع سلاح بين عرب‌هاي ايران .

تجاوز چهار هواپيماي عراقي و بمباران چند روستا در منطقه سردشت ، 6 كشته و 4 مجروح و دو ميليون تومان خسارت در پي داشت . وزير كشور : از طرف دولت ايران به دولت عراق اعتراض شد .
تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در 24 شهر كشور و اعلام عدم رسميت كليه مراكزي كه به اسم سپاه پاسداران و بدون حكم ستاد مركزي فعاليت مي‌كنند .

اطلاعيه دادستاني ارتش و اعلام ممنوعيت شركت پرسنل ارتش در هرگونه ميتينگ يا راهپيمايي در داخل يا خارج پادگان ؛ نامه فرمانده دژبان مركز به رياست ستاد ارتش درباره تظاهرات 9 خرداد نظاميان در خيابان‌هاي تهران .
عدم پذيرش والتر كاتلر به عنوان سفير جديد آمريكا در ايران ( سفير قبلي آمريكا در زئير ) به خاطر نقش وي در دخالت آمريكا در زئير ؛ آمريكا تقاضاي ايران مبني بر معرفي سفير ديگري به جاي كاتلر را رد كرد .

اظهارات وزير نفت عربستان در مخالفت با تحريم نفتي غرب و تأكيد وي بر عدم كاهش توليد نفت عربستان .
راديو مسكو طي تفسيري با تقبيح ترورهاي انجام شده عليه سرلشكر قره‌ني ، آيت الله مطهري و آقاي رفسنجاني گفت : عناصر ضد انقلاب سعي دارند مسير ضد امپرياليستي انقلاب ايران را منحرف سازند .

14/03/61
انصراف غيرمتعهدها از برگزاري اجلاس در عراق
مقدمات حمله اسرائيل به جنوب لبنان

14/03/64
كميسيون سياسي پارلماني اروپا شب گذشته (13/03/64 كاربرد سلاحهاي شيميايي از سوي عراق در جنگ عليه ايران را محكوم كرد.
14/03/66
طرح عربستان براي خاتمه جنگ
پذيرش صلح از سوي صدام براي پايان بخشيدن به جنگ ايران و عراق

14/03/67
اجلاي وزراي خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (اين اجلاس قرار بود در اين روز برگزار شود ولي احتمالاً به جهت اجلاس اضطراري سران عرب برگزار نشده است.)

Mobin_s2004@yahoo.com
4 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

 کشف نخستين اسكلت كامل يك دايناسور

4 ژوئن 1893 - نخستين اسكلت كامل يك دانياسور كشف گرديد .براساس اطلاعات بدست آمده از مطالعه بر روي اين اسكلت مي توان نتيجه گرفت كه اين حيوانات عظيم الجثه در دوران مزوزوئيك مي زيسته اند بعضي از انواع اين حيوان، گياهخوار و برخي ديگر گوشتخوار بوده اند . بنا بر تحقيقات به عمل آمده، دانياسورها حيواناتي تخم گذار بودند و هم اكنون هزاران سال است كه نسل اين حيوانات منقرض گرديده است .

Mobin_s2004@yahoo.com
18 جمادي الاول هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

 درگذشت « احمد بن محمّد» معروف به« ابن عبدربه» شاعر و نويسنده عرب

18 جمادي الاول 328 - « احمد بن محمّد» معروف به« ابن عبدربه» شاعر و نويسنده عرب در گذشت . اثر مشهور اين نويسنده نامي«عقدالفريد» نام دارد كه درباره تاريخ ، طب ، شعر، عروض و لغت نگاشته شده است . از ابن عبدربه ين اشعار بسيار نغز و شيوايي باقيست كه درآنها روح شرقي خود آشكارا ساخته است .

 

 درگذشت حاج ملا علي ميرزا خليلي از فقيهان و عالمان بزرگ قرن 3هجري

18 جمادي الاول 1226 - حاج ملا علي ميرزا خليلي از فقيهان و عالمان بزرگ قرن 3هجري بدرود حيات گفت . وي پس از طي دوره مقدماتي علوم متداول عصر خود نزد علمايي چون ملا كريم كرماني ، شريف العلماء و ملا اسماعيل بروجردي به كسب علوم فقه ، اصول ، حكمت الهي و رياضي اهتمام ورزيد ، و عاقبت خود فقيهي كامل و رياضيدان برجسته شد . حاج ملا علي از آن پس تدريس و تأليف را پيشه خود ساخت و در كنار آن مطالعات خود را هم وسعت بخشيد . از كتابهاي مهم اين عالم گرامي مي‏توان خزاين الاحكام را ذكر كرد .

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

21
32

اهواز

30
43

تبريز

15
25

شيراز

18
35

مشهد

19
31

بندرعباس

28
38

کرمان

17
33

اصفهان

16
33

يزد

22
37

کرمانشاه

13
31

اراک

15
31

رشت

20
27

دبی

30
38


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1256 تومان
932 تومان
1845 تومان
760 تومان
250 تومان
255 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

170000 تومان
77000 تومان
40500 تومان
151500 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 12.02

اذان مغرب : 19.27

اذان صبح فردا : 3.05

طلوع آفتاب فردا : 4.49

 

 

 

 

 

 Ãهديه روزانه

فيلمي ديدني از بهترين گلهاي زيدان
 
 

فيلمي که امروز در قسمت هديه روزانه قرار داده ام مجموعه اي از بهترين گلهاي زين الدين زيدان يکي از بهترين بازيکنان تاريخ فوتبال مي باشد که مي تونيد از طريق لينک زير دانلود کنيد (حجم فايل حدود 70 مگابايت).

لينک دانلود
لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دانلود مجلات و کتب خارجي

Fitness Management
ماه ژوئن


 

جديدترين شماره از ماهنامه
Fitness Management
 

تاریخ انتشار: ژوئن 2007
تعداد صفحات مجله: 72
حجم فایل: 4 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه


اتومبیل BMW همسفر هواپیمای
 بوئینگ 787 برای میلیاردر روسی


هواپیمای Boeing 787 یک مدل تجملی مخصوص افراد فوق ثروتمند شناخته میشود. با تخت خواب ها - نیمکت ها و دیگر امکانات پیشرفته برای کسانی که میخواهند به همه جای دنیا سفر کنند. اما این هواپیما از این هم میتوانید اختصاصی تر بشود. شرکت بوئینگ در حال ساخت یک هواپیمای سفارشی از این مدل است که دارای محفظه ای برای قرار دادن یک اتومبیل BMW هم باشد. این هواپیما که برای یک میلیاردر روسی که حدود 35 سال سن دارد سفارش داده شده. این مدل با طراحی ویژه دارای بار - میز و صندلی های مختلف - تخت خواب و اتاق های ملاقات است. در طراحی داخلی این هواپیما اتومبیل نیز در قسمت پائین قابل دیدن است ( در عکس بالا ملاحظه میکنید ) و میلیاردر روسی میتواند بعد از پیاده شدن از هواپیما به جای تاکسی گرفتن با BMW شخصی خود ادامه ی مسیر را طی کند.


سامسونگ DRAM 4 گیگا بایتی ساخت

با لاخره شرکت سامسونگ توانست سریعترین حافظه DRAM 4 گیگا بایتی (DDR2 DIMM) خود را به بازار عرضه کند. این محصول بر پایه تکنولوژی WSP (Wafer-Level-Processed Stacked Package ) ساخته شده است. به گفته کمپانی سامسونگ عملیات پروسس دیتا در این تراشه بسیار امن تر و ذخیره انرژی در آن قابل توجه تر خواهد بود. امکاناتی نظیر داشتن تعداد زیادی ماژول ورودی و پردازش دیتا با سرعت بالا و تلفات زمانی کمتر از ویژگی های این محصول حساب می شود.

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


از نخلستان تا خيابان
 


نویسنده: علیرضا قزوه
تعداد صفحات: 88
شابک: 4 ـ 214 ـ 506 ـ 964
نوبت چاپ: اول: 1385
شمارگان: 2200


معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه‌اي از غزلها، دوبيتي‌ها، رباعيها، مثنويها و نو سروده‌هاي شاعر و نويسندة انقلاب اسلامي عليرضا قزوه است كه در 88 صفحه گرد آمده‌اند. شاعر كتاب برخاسته از دامن مقاومت و هنر پايداري است. آنچه در نخستين نگاه به كتاب حاضر جلب توجه مي‌كند. شعرهاي اعتراضي و تقديمي است كه بخشي از روح مقاومت و پايداري در عرصه هنر و ادبيات فارسي است. قزوه، برجسته‌ترين شاعر زندة شعر پايداري است؛ مقاومتي كه در ذهن پويا و خلاق شاعر در برابر جهاني ناشناخته و مبهم شكل مي‌گيرد و تنها تلنگر و بهانه‌اي كافي است تا بر سطرهاي كاغذ جاري شود. دفتر حاضر از اين چنين تلنگر و بهانه‌اي شكل گرفته است. وقتي بهانه‌اي سخت دسته‌دسته رفتن گلها وي را مي‌آزارد؛ فرياد بر مي‌كشد كه:

دسته گلها دسته‌دسته مي‌رود از يادها
گريه كن اي، آسمان، در مرگ طوفان‌زارها
سخت گمناميد اما اي شقايق سيرتان
كيسه مي‌دوزند با نام شما، شيادها

تا به اين جا كه: «مثل دريا ناله سر كن در شب طوفان و موج
هيچ چيز از ما نمي‌ماند مگر فريادها»

اين فريادها از شاعر آتش اعتراضي ساخته است كه وقتي افروخته مي‌شود، ديگر كسي يا چيزي نمي‌تواند در برابر مقاومت و پايداري افروخته بايستد. حتي اگر آن كس خود خالق اثر شاعر باشد چرا كه در زمان سرودن شعر، شاعر چاده‌اي جز برداشتن قلم و نوشتن ندارد.

كسي آتش به جونم مي‌زنه باز
كسي زخم زبونم مي‌زنه باز
خدا دونه غمي از دشمنم نيست
عزيزم مهربونم مي‌زنه باز

شعرهاي از نخلستان تا خيابان برخاسته از نخلستانهاي جنوب است كه اكنون به درازاي تاريخ در خيابانهاي شهر گسترده‌اند. شعرهايي كه از حنجرة اعتراضي مرد ظلمت ستيز برخاسته و از اعماق وجود تاريخ اين سرزمين، مقاومت، پايداري و راز ماندگاري را فرياد مي‌كشد. اين شعرها آميزه‌اي از درد، عشق، فرياد آزادي، آزادي‌خواهي است كه هر انسان آزاده را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

گفتم چيزي بخوان، گفت: شرمنده‌ام،
يك سال است چيزي نگفته‌ام
گفتم: براي عاطفه‌اي كه در ماه مرده است
رحم‌الله من يقرءالفاتحه مع الصلوه

دفتر حاضر، براي علاقمندان به شعرهاي عليرضا قزوه كه در قالبهاي گوناگون سروده شده‌اند بسي سودمند خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 Ãزندگي روزانه

کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


غذاهاي ارگانيك

غـذاهـاي ارگـانـيك به غذاهايي اطلاق مي گـردد كـه بـدون اســتفاده از آفـت كش ها و علف كش هـاي مصـنـوعــي و ارگانيسمهاي اصلاح شده ژنتيك توليد شده باشند.

معيار سبزيجات، ميوه ها و حبوبات ارگانيك:
1- خـاك ايمن: حداقل از 3 سال قبل از برداشت محصول، زمـين زراعــي نبايستي با آب فاضلاب آبياري شده باشد. خاك نيز بايد عاري ازاملاح سرب و كلرايد پتاسيم باشد.
2- عدم اصلاح سازي:هيچگونه مواد افزودني (مثل شيرين كننده ها و رنگ دهنده هاي مصنوعي)، پرتو دهي با پرتوهاي يونيزه كننده و اصلاح ژنتيك نبايستي در روند توليد محصول بكار رفته باشد.
3- ذخيره سازي و انبار مجزا: محصولات ارگانيك بايد از محصولات غير ارگانيك تفكيك شده و بطور جداگانه نگه داري شوند.
4- عدم استفاده از مواد شيميايي مصنوعي: عدم استفاده از تركيبات شيميايي مصنوعي نظير كودهاي شيميايي، آفت كشها، حشره كشها و علف كشها. (از 3 سال قبل از برداشت محصول)

معيار گوشت، شير، تخم مرغ و ديگر فرآورده هاي حيواني ارگانيك:
1- حيوانات ميبايستي حداكثر از روز دوم تولد به روش ارگانيك پرورش يافته باشند.
2- خوراك ارگانيك: تغذيه دام و طيور بايد 100 درصد از خوراك ارگانيك بوده باشد.
3- هيچگونه آنتي بيوتيك و هورمون نبايد استفاده شود.
4- حيوانات چرنده بايستي از مرتع مناسب برخوردار باشند. هر حيوان بايد از سرپناه، آب سالم، رژيم غذايي متعادل، هواي تازه، نور مستقيم آفتاب و فضاي كافي براي حركت برخوردار باشد.
5- ذخيره سازي و انبار مجزا: فرآورده هاي ارگانيك بايستي از محصولات غير ارگانيك تفكيك شده و جداگانه نگه داري شوند.
نكته:در كشاورزي سنتي از كودهاي مصنوعي و در كشاورزي ارگانيك از كودهاي طبيعي مانند كمپوست استفاده ميگردد.
نكته:در كشاورزي سنتي از آفت كشهاي مصنوعي و در كشاورزي ارگانيك از حشرات و پرندگان نافع، محدود كردن جفتگيري آفات، كندن علفهاي هرز و در صورت نياز از حشره كشهاي مجاز كشاورزي ارگانيك نظير اسيد بوريك براي كنترل و ريشه كن كردن آفات استفاده ميشود.

مضرات كشاورزي و محصولات تهيه شده به روش سنتي:
1- در كشاورزي سنتي و متعارف از بيش از 300 تركيب شيميايي خطرناك و مصنوعي نظير آفت كشها، علف كشها و كودهاي شيمايي بمنظور كنترل آفات و حشرات و حاصلخيز سازي خاك استفاده ميگردد كه بقاياي اين مواد پس از ورود به بدن ميتواند موجب مشكلات عديده اي گردد منجمله: بروزنقصهاي مادرزادي، تولد نوزاد با وزن كم، اختلال در سيكل ماهانه زنان، سقط جنين، بلوغ زودرس و يا دير رس، يائسگي پيش رس، تغيير در رفتار جنسي، كاهش تعداد اسپرم مردان، كاهش باروري و يا ناباروري، تغيير در سرعت متابوليسم، اختلال در سيستم غدد داخلي، ضعف عضلاني، كاهش حافظه، آسيب به سيستم عصبي و مغز، كاهش كارايي سيستم ايمني بدن و سرطانزايي. يافته ها حاكي از آنست كه 60 درصد سموم دفع آفات، 90 درصد قارچ كشها و 30 درصد حشره كشها سرطانزا ميباشند.
2- استفاده از كودهاي شيمايي و آفت كشها سبب آلودگي آب، خاك و هوا ميگردند.
3- استفاده بي رويه از كودهاي شيميايي و آفت كشها موجب ميشود تا آفتها نسبت به سموم مقاوم گرديده و آفتهاي جديدي نيز ظاهر گردند.
4- پرتو دهي محصولات يعني آنكه محصولات را در معرض ميزان كنترل شده پرتوهاي يونيزه كننده قرار ميدهند تا اينكه باكتريهايي نظير E.COLI و سالمونلا نابود گرديده و درواقع محصولا را به اين طريق ضد عفوني ميكنند. كنترل حشرات و انگلها، افزايش ماندگاري و جلوگيري از جوانه زدن از ديگر علل پرتودهي محصولات غذايي ميباشد. اما اين پرتودهي موجب: 1-از دست رفتن ميزان اندكي از مواد مغذي محصولات ميشود. 2-هنگامي كه مواد غذايي پرتودهي ميشوند مواد شيميايي سرطان زايي بنام CYCLOBUTANONES تشكيل ميگردد.
5- مهندسي ژنتيك و يا اصلاح ژنتيك محصولات به جداسازي، دستكاري و انتقال ژنها اطلاق ميگردد. در اين روش ژنهاي با خاصيت مطلوب از يك گونه جدا گرديده و به گونه هدف انتقال داده ميشود. بهبود كيفيت، افزايش توليد، ايجاد يك صفت مطلوب و مقاوم ساختن محصولات در برابر آفتها و تنشهاي محيطي از كاربردهاي مهندسي ژنتيك ميباشد. مضرات محصولات اصلاح شده ژنتيكي شامل بروز نقصهاي مادرزادي، كاهش طول عمر، افزايش حساسيت زايي مواد غذايي (بعلت تغيير در زنجيره پروتئينها)، فقر مواد مغذي، مقاومت آنتي بيوتيكي (احتمال دارد ژنهاي مقاوم در برابر آنتي بيوتيك ها به باكتريهاي بيماريزا در بدن منتقل گردد و يك بيماري جديد و مقاوم در برابر آنتي بيوتيكها ايجاد شود).
6- استفاده هورمونها در دام و طيور رشد آنها را تسريع كرده و فربه شدن آنها را سرعت ميبخشد. اما از ارزش غذايي آنها ميكاهد. آنتي بيوتيكها هم كه براي جلوگيري از بيمار شدن دام و طيور مورد استفاده قرار ميگرند ميتواند در انسان مقاومت آنتي بيوتيكي ايجاد كند.
نكته: از ميان مواد غذايي كه به روش سنتي عرضه ميگردند سيب، هلو، گلابي، سيب زميني، زردآلو، اسفناج، توت فرنگي، شليل،انگور، كرفس، تمشك و گيلاس بيشترين و كيوي، انبه، پياز، موز، بروكلي، گل كلم،آ ناناس، ذرت؛ نخود فرنگي، آوكادو، هندوانه، آلو و بادنجان كمترين آلودگي را به باقيمانده آفت كشها دارند.

فوايد زراعت ارگانيك:
1- در كشاورزي ارگانيك آب توسط مواد شيميايي آلاينده مانند كودهاي مصنوعي، آلوده نميگردد.
2- در كشاورزي ارگانيك تعادل اكوسيستم و حاصلخيزي خاك حفظ ميگردد. فرسايش خاك نيز تا 50 درصد كاهش مي يابد.
3- تنوع زيستي در زمينهاي زراعي ارگانيك 57 درصد بيشتر است. (به علت عدم استفاده از سموم آفت كش و علف كش)
4- كشاورزان در معرض سموم و آلاينده هاي كمتري قرار ميگيرند.

فوايد مصرف مواد غذايي ارگانيك:
1- ارزش غذايي بالاتري دارند. ميزان ويتامين C ، كلسيم، منيزيوم، آهن و فسفر در مواد غذايي ارگانيك بيشتر است.
2- مواد غذايي ارگانيك حاوي آنتي اكسيدان بيشتري ميباشند. در مواد غذايي ارگانيك آنتي اكسيدان PHENOLIC بيشتر يافت ميگردد (50 درصد بيشتر از محصولات غير ارگانيك). چراكه آفت كشهاي مصنوعي توليد اين مواد را در گياهان كاهش داده اما كودهاي حيواني و آلي بكار رفته در كشاورزي ارگانيك توليدآنها را افزايش ميدهد.
3- كمتر سمي هستند. محصولات ارگانيك سالم تر بوده و به بقاياي آفت كشهاي آلي كمتر آلوده ميباشند. همچنين اين محصولات فاقد افزدنيهاي غذايي بوده و طبعا سالمتر ميباشند.
4- خوشمزه و خوش طعم تر هستند. يكي از دلايل آن اين است كه محصولات ارگانيك پس از برداشت در مدت زمان كمتري بدست مصرف كننده رسيده و تازه تر ميباشند. و همچنين در محصولات تهيه شده به روش سنتي، با فرآوريها و دستكاريهايي كه بروي آنها صورت ميگيرد تنها به ظاهر، رنگ، بالا بردن ماندگاري، افزايش توليد و مقاوم كردن آنها در برابر صدمات ناشي از حمل و انبار داري توجه ميشود و نه كيفيت و ارزش تغذيه اي آن.
5- توليد كنندگان محصولات ارگانيك از استانداردها و دستورالعمل هاي بسيار سخت گيرانه اي تبعيت ميكنند كه احتمال آلوده شدن اينگونه محصولات به هر گونه مواد شيمايي و سمي منتفي ميباشد.

معايب محصولات ارگانيك:
1- گرانقيمت هستند.
2- توليد و عرضه آنها بسيار محدود است .

 

 

 

 

 

Ãداستانک روزانه

ebgh_80@yahoo.com 


قطار

جنگ همه جا را فرا گرفته بود و فقط کافی بود کمی دیرتر برسم ، آنوقت مجبور می شدم چند روزی را منتظر قطار بعدی بمانم و این در این شهر که هر روز بیشتر از روز قبل مورد حمله توپخانه دشمن قرار می گرفت ، یعنی به نوعی خودکشی کردن . به هزار زور و زحمت این بلیط را از یک یهودی احمق خریده بودم و شاید به سی برابر قیمت واقعی اش .
از پله های قطار که بالا رفتم ، مامور ایستگاه در را پشتم قفل کرد . دو سه واگنی را به دنبال جا گشتم ولی تمام کوپه ها پر بود . بالاخره توانستم در کوپه ای ، جایی برای خودم اختیار کنم . چمدانم را زیر صندلی ام گذاشتم و از پنجره شکسته قطار به بیرون زل زدم . خانه هایی که خراب شده بود ، کودکانی که دنبال سگ های ولگرد می دویدند و سنگ بهشان پرتاب می کردند ، شاید می خواستند انتقام دشمن را از سگ ها بگیرند . زنانی که در زیر آوار به دنبال چیزی بدرد بخور می گشتند و مردانی که در خرابه ای از خانه شان نشسته بودند و پیپ می کشیدند و قمار می کردند ، شاید فکر می کردند با قمار می توانند دوباره مانند قبل خانه و مغازه ای برای خود جور کنند .
- شما مقصدتون کجاست ؟
به طرف صدا برگشتم . دخترک نوجوانی که پوست سفیدی داشت و بهش نمی خورد بیشتر از پانزده یا شانزده سالش باشد ، ازم پرسیده بود .
- فرایبورگ
- در فرایبورگ هم جنگ هست ؟
جوابش را نمی دانستم ، مکثی کردم .
- نمی دانم ... شاید باشد . اصلا الان کجا جنگ نیست ؟
- من حاضرم در قبال بیست مارک ، یک شب پیش شما در فرایبورگ بمانم .
خشکم زد . به سنش نمی خورد که فاحشه باشد . نه صورتش گواهی به این کار می داد و نه هیکل اش که مانند گلی تازه رسیده بود .
- تو چقدر سن داری ؟
- فرقی می کنه ؟
- ....
- حاضرید یک شب با من باشید یا نه ؟
- نه
گریه اش گرفت و صورتش را در دستانش پنهان کرد . رفتم کنارش نشستم و سرش را در آغوشم گرفتم .
- پدر و مادرت کجا هستند ؟
- نمی دونم
- تو مسیرت کجاست ؟
- هر جا که کسی بیست مارک برای یک شب با من بودن بدهد
- تا به حال کسی هم این پولو داده ؟
- یکبار یک سرباز می خواست این پولو بده ولی دوستاش نزاشتن
توی چشمانم خیره شد و گفت : تو باید پول دار باشی ... این پولو به من بده .. ببین چه پوست خوبی دارم و قسمتی از دامنش را بالا زد و من متوجه پوست صاف و سفیدش شدم .
- گفتم که نه . تازه من زن و بچه دارم . تو هم سنت اصلا مناسب این کار نیست . در ضمن این پول به چه دردت می خوره ؟ پول کمی نیست .
- من این پولو می خوام . دویتم می گه اگه شش صد مارک داشته باشی می تونی با کشتی از آلمان بری به یک کشور دیگه واسه همینم من این پولو می خوام
- یک کشور دیگه ؟
- حساب کردم اگر سی بار ... نه نه .. سی شب بتونم بیست مارک بگیرم ، می تونم به یک کشور دیگه برم و اونجا یک خونه اجاره کنم . بعد کار می کنم و شوهر می کنم . بچه دار می شم . حاضرم هر کاری برای رفتن از این کشور انجام بدم . من از جنگ متنفرم .
- به هر حال من بیست مارک ندارم و اگر هم داشتم هیچوقت با دختری به سن و سال تو یک شب نمی خوابیدم .
دختر دیگر به حرفهایم گوش نداد و از پنجره زل زد بیرون .
حرکت و صدای یکنواخت قطار پلک هایم را سنگین کرد و به خواب رفتم . مدتی که گذشت با صدای ترمز قطار از خواب پریدم . مردم سریع به انتهای قطار می دویدند . من هم بیرون رفتم و به دنبالشان دویدم و در انتهای قطار ، همان دختر کابین من ، تفنگ به دست ایستاده بود و کمی آنطرف تر درجه داری نظامی کشته شده بود . مردم تفنگ را از دست دختر بیرون کشیدند و سربازان دست و پای او را بستند . هنگامیکه داشتند دختر را به کابین سربازان می بردند تا ایستگاه بعد تحویلش دهند ، دختر روبرویم ایستاد .
- می خواست تجاوز کنه به من ، منم نذاشتم ...
و من خشک زده به دور شدنش نگاه کردم . ای کاش جنگ نبود و من می توانستم بیست مارک بهش قرض بدهم .
نوه ام پرسید : پدربزرگ ، یک داستان دیگه هم می گی ؟
- من توی زندگی ام یک داستان واقعی رو بلدم که گفتم ...
مارتا نوه دیگرم در حالیکه از در بیرون می رفت با صدای بلند گفت : پدربزرگ امشب شام منتظر من نباش ، قراره با پل توی جنگل چادر بزنیم . فردا می بینمت و در را بست . صدای سوت قطار توی گوشم پیچید . همین .
 

 

 

 

 

Ãستون آزاد

ابعاد علمی شخصیت
حضرت امام خمینی(ره)

پژوهشگر: استاد علی دوانی

مرحوم میرزای قمی فقیه نامی سده سیزدهم هجری متوفای سال 1231 ه ق ، در جلد دوم « قوانین الاصول» آن جا كه از شرایط اجتهاد بحث می‌كند ، می‌نویسد : « مجتهد باید این علوم را دارا باشد : علم لغت ، علم صرف ، علم نحو ، علم كلام ، علم منطق ، علم اصول ، علم تفسیر ، علم هیئت ، قسمتی از مسائل علم طب ، همچنین پاره‌ای از مسائل هندسه و حساب ( ریاضی) .(1)
بنابراین مجتهد می‌باید دوازده علم را به قدر كافی بداند ، و از علوم دیگر هم بی اطلاع نباشد ، بلكه پاره‌ای از آنها را فراگیرد.
به عبارت دیگر در بعضی از علوم باید تخصص داشته باشد ، و بعضی را به اندازه لازم بداند و چندان در فقه و اصول كار كند تا بتوان گفت دارای ملكه اجتهاد است .
شخصی كه می‌باید تكلیف بندگان خدا را با استفاده از دانشهای وسیع خود تعیین كند و به آنها بگوید وظیفه تو از جانب خداوند این است ، یك عالم معمولی و متوسط نیست ، بلكه باید در سطح عالی از علوم اسلامی و دانشهای دینی باشد .
امام خمینی گذشته از ذوق سرشار و قریحه سیال ذاتی خود ، تمامی علوم را كه میرزای قمی در مجتهد شرط دانسته است ، به نحو مستوفی دارا بود ، بعلاوه فلسفه و عرفان اسلامی كه در آنها استاد مسلم بود.
امام ، علوم مقدماتی را به خوبی آموخته ، و سطوح متوسط و عالی دروس حوزه‌های علمیه را چنان كه باید در نزد استادان فن ، فراگرفته بود . در نزد استاد خط نیز تلمذ داشته است ، ب طوری كه خط خوش ایشان هم مانند دیگر جهات كمالی آن مرجع بزرگ زبانزد خاص و عام بود .
امام از نوجوانی شعر می‌گفت ، و با این كه تظاهر به آن نمی‌كرد ، مع‌الوصف باید او را استاد فن غزل دانست ، به طوری كه شعرهای عارفانه و غزلیات پرشور او را با آن عمق و زیبایی در كمتر شاعر غزلسرا و عارف شعر گوی سراغ داریم .
بنابراین صریحا باید گفت آنچه خوبان داشته و دارند ، امام خمینی تنها داشت . هر كدام از ‌آن علوم و فنون كه اشاره نمودیم و هنر خط و شعر امام را حتی باید جداگانه مورد بحث قرار داد و با تمام جزئیات آن تشریح كرد تا روشن شود كه این ادعا نیست ، بلكه یك واقعیت است .
در سابق اهل علم حوزه‌های علمیه ، بسیاری در تمام آن رشته‌ها كار می‌كردند ، یعنی سعی داشتند مشق خط كنند ، و شعر بگویند ، و صرف و نحو و معانی و بیان و ریاضی و منطق و فلسفه و كلام و حدیث و تفسیر و رجال و درایه و فقه و اصول را برای نیل به مقام عالی اجتهاد فراگیرند . دراین باره علمای بزرگ و مجتهدین و مراجع عظام كم نداشته‌ایم .
اما ، اما باید گفت امام خمینی نمونه اعلای آنها بوده است . امام نه تنها فقیه و مجتهد و مرجع تقلید بود ، بلك شاعر و عارف و فیلسوف و ریاضی دان و نویسنده چیره دست و استاد هنر در خط و ربط هم بود .
بزرگان ، در حوزه‌های علمیه برای این كه قادر باشند حكم خدا را از مجموع ادله و براهین استخراج نموده و تكلیف شرعی مردم را روشن سازند ، سعی داشتند آن علوم و فنون را به اندازه لازم و كافی دارا باشند ، و چنین نیز بودند . ما در زمان خود بعضی از بزرگان را چنین هم می‌دیدیم ، و به اصطلاح ، جامع همه كمالات بودند ، و امام خمینی مصداق كامل آنها بود .
آنها حتی بعضی از علوم دیگر را هم گاهی تا حد مهارت می‌دیدند ، مانند طب و جبر و مقابله و حساب و هندسه و هیئت و نجوم ، تا در مواقع لازم از آنها برای شناخت و بیان حكم خدا بهره گیرند ، و چیزی را فروگذار نكرده باشند .
آیت‌الله احمدی یزدی از شاگردان امام فقید در اظهارات مفصل خود از جمله می‌گویند :
« كسی كه می‌خواهد اسلام را شناخته و ابعاد گوناگون آن را در جهات مختلف اجتماعی ، سیاسی و انسان شناسی تعقیب كند ، باید علومی را كه در این رابطه مطرح شده یا احیانا با آن تماس دارد بررسی نموده و به آنها توجه داشته باشد . »
حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به دلیل آن كه نظرات بسیاری در این رابطه داشتند ، و در حقیقت می‌توان گفت یك فقیه كامل و اسلام شناس عالی مقام بودند ، تمام علوم مربوط به اسلام را یا در حد تخصص در آن علوم و یا به نحو گذرا مورد بررسی قرار داده بودند .
این كه می‌گویم در حد تخصص یا گذرا ، به این دلیل است كه كسب اطلاعات گذرا در برخی علوم مرتبط با اسلام شناسی كافی است ، و نیازی به تخصص آن چنانی ندارد ، اما بعضی از علوم هست كه بعلاوه اطلاع در زمینه آنها باید تخصص كامل هم داشته باشد .
مثلا ریاضیات علمی است كه ابعاد مختلف و اقسام گوناگونش از حساب و هندس و هیئت و موسیقی و جهات دیگر گرفته تا لگاریتم و جبر تا حدودی با اسلام شناسی مرتبط می‌شود ، و اتفاقا حضرت امام رضوان الله علیه علیرغم این كه عده زیادی به این بخش توجه كمتری دارند ، آثاری در زمینه ریاضی دارند .
در مسائل فقهی نظیر قبله ، مسائل ماه ، ماه شناسی ( تشخیص اول ماه در ماه مبارك رمضان و شوال و ....) افق شناسی و وقت شناسی كه به مباحث ریاضی و بخصوص هیئت مربوط می‌شود ، اطلاع وسیع داشتند .
در هیئت اصطلاحی راجع به ستاره شناسی وجود دارد كه احیانا ستاره را علامت قبله شناسی قرار می‌دادند .
در هیئت اصطلاحی راجع به ستاره شناسی وجود دارد كه احیانا ستاره را علامت قبله شناسی قرار می دادند .
مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی اعلی الله مقامه علامتی را به عنوان قبله شناسی ذكر كرده‌اند . حضرت امام (ره) از مرحوم آیت‌الله رفیعی قزوینی كه استاد هیئت و معقول بود ، و در فقه نیز استاد بوده‌اند ، و عالم جامعی به شمار می‌آمده‌اند ، در بعضی جهات استفاده‌هایی كرده بودند . با دستخط خودشان خطاب به مرحوم رفیعی قزوینی می‌نویسند : « الی حضره الاستاد العلامه الرفیعی .... » و بعد می‌فرمایند وجهی را كه مرحوم آقای بروجردی در این جا مورد فتوتی قرار داده‌اند ، و این را به عنوان یكی از علائم قبله شناسی منظور فرموده‌اند ، وجهش چیست ؟ مرحوم آیت‌الله رفیعی پاسخ می‌دهند كه به این صورت است و علتش چیست .
برخی از علوم هم كه به طور مستقیم با اسلام شناسی مرتبط نیست ، اما غیر مستقیم در بعضی جهات ربط پیدا می‌كند ، علمای بزرگ هم تحصیل می‌كردند و احیانا تدریس می‌فرمودند ، و در بعضی موارد رساله و كتبی را تدوین می‌نمودند .
در همین رابطه حضرت امام هم توجه كافی داشتند ، و از ایشان دستخط‌هایی موجود است ، مخصوصا بعضی قسمتها را با دایره‌هایی ترسیم كرده‌اند . این یك سری علوم است كه می‌بینیم و به هیئت و بلكه برخی اقسام ریاضیات كه در این رابطه مطرح بوده ، ایشان عنایت تمام و كافی داشتند ، اما برخی از علوم هست كه ارتباط مستقیمی با اسلام شناسی دارد . مانند قرآن شناسی ، تفسیر قرآن ، حدیث شناسی ، رجال و درایه و اصول .
یك سری علوم هستند كه با اسلام شناسی ارتباط مستقیم دارند ، بلكه به یك تعبیر اسلام عین این علوم است ، یعنی اسلام با این علوم عینیت دارد .
این دسته از علوم احتیاج به بررسی كامل‌تری حتی در حد تخصص دارند . این‌ها زوایایی است كه در وجود حضرت امام (ره) دیده می‌شود كه به نظر من خیلی‌ها به آن توجه نكرده‌اند .
مثلا كتاب « اربعین حدیث » ایشان در درجه اول كتاب حدیث شناسی است ، اما زوایای مختلفی دارد ، و ابعاد فقهی و عرفانی و حدیثی در آن نهفته است .
ایشان بحثی مربوط به تفسیر سوره حمد مطرح فرمودند . من در آن درسها و بحثهای تفسیر در محضرشان بودم . در همان چند درس بیش از سیصد مسئله فقهی ، عرفانی ، فلسفی ، بلكه مسائل سیاسی و جهات دیگری را هم در آن مثالها بیان كردند ، و آنها خیلی عالی است . مثلا در باب ارتباط عالم به حق متعال مطالب را خیلی زیبا عنوان فرمودند . چون این مسئله یك مسئله بسیار مهمی است و خیلی‌ها متوجه نیستند .
در همین بحثهای قرآنی سوره حمد كه اخیرا بیان فرمودند ، یا دركتب « اسرار الصلوه » ،‌ « معراج السالكین» یا در « آداب الصلاه » یا در همین « اربعین حدیث » بعنوان تفسیر برخی از آیات قرآنی بیان فرمودند ، اینها مقدماتی مهم در علوم قرآنی است ، و من مقداری از این كار را انجام داده‌ام كه تا حدودی ادای حق ایشان كرده باشم .
اگر دیده باشید در كتاب تفسیر صافی به نظرم 12 مقدمه راجع به ورود به قرآن ذكر كرده ، و من حدود 30 الی 40 مقدمه از سخنان حضرت امام (ره) را برای قرآن شناسی استخراج كردم كه انشاءالله در موقع مناسبی آنها را در معرض عموم قرار خواهم داد كه اساسا قرآن شناختن شرایطش چیست ؟ و موضوعاتش چه می‌باشد . (2) نوشته‌های ایشان هم جنبه فلسفی برهانی داشت ، و هم جنبه اخلاقی ، عرفانی ، سلوكی و هم واجد كلیاتی در معارف و علوم اسلامی ، مانند مسائل علم فقه یا مسائل اجتماعی و سیاسی اسلام و غیره بود . بنابراین ، این سری مكتوبات جزء منابع اصیل معارف الهی به شمار می‌رود ، و در ردیف متون محكم و متقن در فلسفه و عرفان به حساب می‌آید ، و نباید محققین رشته‌های علوم اسلامی از آنها غافل باشند . آیت‌الله فاضل لنكرانی در این باره می‌گویند :« امام بزرگوار در مقام علمی ، یك فرد جامع به تمام معنی بود . فقیه كامل و اصولی متبحر ، فیلسوف بی نظیر ، عارف به تمام معنی كلمه ، و متخصص علم اخلاق و تربیت‌های علمی و اخلاقی ، و همین طور جهات مختلف دیگر ، حتی در شعر هم دارای سهم بسیار چشمگیری بودند .«
برای آگاهی بیشتر از ابعاد علوم و فنونی كه امام خمینی (ره) داشته ‌اند ، یا در آنها استاد بوده‌اند ، و این كه آنها را از كدام استاد فرا گرفته‌اند ، باید به بخش‌های « استادان امام خمینی‌» و «تألیفات» ایشان مراجعه كرد .
به طور خلاصه و با یك تعبیر كوتاه ، امام خمینی فیلسوف و عارف و شاعر و نویسنده و خوش خط و ریاضی دان و متكلم و منطقی و محدث و رجالی و فقیه اصولی و مؤلف و مصنف پرتوان و نویسنده زبردست در فارسی و عربی بودند ، و بیشتر این علوم و فنون را فراتر از مرز روال علمای حوزه معمول می‌داشتند .

 

 

 

 

 

Ãستون آزاد

Hack چیست؟


واژه‌ی HACK به معنی نفوذ به سیستم‌های كامپیوتری و دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ می‌باشد. به شخصی كه این كار را انجام می‌دهد HACKER گفته می‌شود. شاید در فیلم‌های سینمایی دیده باشید كه نفوذ به یك سیستم كاری جذاب و همراه با عباراتی مانند Well Come. نشان داده می‌شود اما در واقع عملیات HACK چنین نیست.
نفوذ به یك سیستم كامپیوتری شامل عملیاتی طولانی و خسته‌كننده است و البته تجربه بالایی نیاز دارد. بسیاری از كاربران رایانه فردی را كه از برنامه‌های از پیش نوشته شده برای نفوذ به یك سیستم استفاده می‌كندHACKER می‌نامند، اما واقعاً این طور نیست. واژه HACKER به شخصی اطلاق می‌شود كه خودش برنامه‌ای را می‌نویسد و از آن برای این كار استفاده می‌كند كه این كار به تجربه‌ی بالایی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی احتیاج دارد. این‌گونه برنامه‌ها به زبان «C» نوشته می‌شوند.
یك HACKER باید به سیستم عامل‌های مختلفی تسلط داشته باشد كه مهمترین آنها Vms , NT , Unix و Vmx و… می‌باشند. در این جا توضیح مختصری در مورد این سیستم‌ها و طرز شناسایی آنها ارایه می‌شود:
۱) Unix:‌
شاید بسیاری از اوقات هنگام اتصال به یك BBS یا Mail Servic عبارت: ²Log in² را كه از شما عبارت خاصی را می‌خواهد دیده باشید. در این صورت می‌توان حدس زد كه سیستم فوق Unix است. Unix به هنگام دریافت ID و كلمه‌ی عبور اشتباه، توضیحی در مورد اشتباه بودن یكی از این دو به طور جداگانه نمی‌دهد و اطلاعات غلط را به صورت كلی رد می‌كند.(DENY) . كه این خود از مزایای امنیتی Unix می‌باشد. البته در Unix تعدادی ID و كلمه‌ی عبور به صورت از پیش تعیین شده (Default) وجود دارد كه می‌توان با استفاده از آنها وارد سیستم شد. البته معمولاً مسوول سیستم (SYS.OP) جهت بالا بردن امنیت، آنها را غیر فعال می‌كند. تعدادی از آنها عبارتند از:
ID: Sys test , Guest , Decent كه كلمه‌های عبور آنها به ترتیب عبارتند از: Systest , Decent و Guest. در Unix فایل‌ها و اطلاعات كاربران معمولاً در فایلی به نام PassWD.TXT در آدرس
C:\ CAT\ETC\PassWD.TXT نگهداری می‌شود كه معمولاً مسوول سیستم به دلایل امنیتی محل و نام این فایل را تغییر می‌دهد.
۲) ‌NT :
در مورد این سیستم در مقاله‌ی «كلمه عبور در ویندوز» در شماره‌ی ۱۷ مجله توضیح داده شده است.
۳) سیستم‌های VMS و VMX:
حتماً هنگام‌ اتصال به یك BBS عبارت ²User name ² را مشاهده كرده‌اید. در این صورت سیستم Server به احتمال زیاد یكی از دو سیستم فوق می‌باشد. نفوذ به این سیستم‌ها كار دشواری است چرا كه این سیستم با ورود هر ID غلط، كاربر اصلی حساب و SYS OP را آگاه می‌كند و این موضوع را در یك فایل Log گزارش می‌دهد. این سیستم‌ها را می‌توان به گونه‌ای تنظیم كرد كه پس از ورود تعداد مشخصی I D یا كلمه‌ی عبور غلط ارتباط را قطع كرده و حتی از ورود به آن حساب برای چند دقیقه و یا تا روز بعد جلوگیری می‌كند. معمولاً نفوذ به یك سیستم شامل سه مرحله می‌باشد:‌
▪ امتحان كردن IDها و كلمات عبورِ از پیش تعیین شده‌ی سیستم (Default).
▪ استفاده از روش Brute –Force یعنی امتحان نمودن تمام حالت‌های ممكن برای یك كلمه‌ی عبور n رقمی كه توسط برنامه‌های خاصی مانند Unsecute انجام می‌شود. البته این روش در مورد سیستم‌های VMS و VMX كاربردی ندارد.
▪ روش Dictionary Attac یعنی استفاده از یك فایل متنی حاوی IDها و كلمات عبور بسیار كه توسط برنامه‌های خاصی برای ورود به سیستم امتحان می‌شوند.
لازم به یادآوری است كه بیشتر ISPها و Net workها از سیستم‌های Unix و NT استفاده می‌كنند.
پس از نفوذ به یك سیستم یا به اصطلاح Shell باید به دنبال فایل حاوی كلمات عبور گشت كه این مرحله نیز بسیار طولانی و خسته‌كننده‌ است. در بسیاری موارد دسترسی به این فایل تنها زمانی ممكن است كه شما به عنوان Sys Op وارد سیستم شده باشید. یعنی باید كلمه‌ی عبور مربوطه را داشته باشید. Sys Opها معمولاً از دو كلمه‌ی عبور استفاده می‌كنند كه یكی از آنها كوتاه و ساده است (برای دسترسی سریع) و دیگری پیچیده (برای امنیت بیشتر).
بسیار خوب! پس از به دست آوردن فایل‌ حاوی كلمات عبور باید آن را به كامپیوتر شخصی خود انتقال دهیم. مرحله‌ی بعد خواندن اطلاعات این فایل است. (البته این كارِ راحتی نیست! چرا كه فایل‌ها به دلایل امنیتی به صورت خاصی كد گزاری می‌شوند كه در اصطلاح به آن Encrypted یا Cryptic می‌گویند. گاهی كار از این هم مشكلتر می‌شود یعنی فایل كدبندی‌شده را رمزگذاری نیز می‌كنند و به آن فایل Shadowed می‌گویند. برنامه‌های مختلفی جهت خواندن این فایل‌ها (به اصطلاح Crack كردن آنها) وجود دارد كه یكی از معروفترین آنها John the ripper می‌باشد. این گونه برنامه‌ها معمولاً دو قسمت دارند.
۱) قسمت اول شامل عملیاتی به نام Unshadow یعنی برداشتن كدهای رمز از فایل كدبندی شده می‌باشد.
۲) قسمت دوم شامل عملیات استخراج IDها و كلمات عبور از فایل كدبندی شده (Decrypt) می‌باشد.

 

 

 

 

 

Ãتبريک روزانه

faranegah@gmail.com 

روز تولدتان مبارک!

نام و نام خانوادگي

ايميل

محل سکونت

روز

ماه

سال

زهرا قشقايي

z_matin2005

 

12

3

1355

Sara

shytoonak_21

tehran

12

3

1362

samira hatamipour

samira2ooo

 

12

3

 

دریا

daryaj_2006

 

13

3

1356

فریبا

yalda_asemani63

یزد

13

3

1363

خ س

kh_s444

اميديه

14

3

1361

mohammad reza nazari

mornazari143

tehran

14

3

1364

زهرا مرادي

saranaz3000@yahoo.com

شيراز

15

3

1357

علیرضا راهنمائی

rahnamaei

تهران

15

3

1359

zary d

khafan_j

shiraz

15

3

 

نفيسه رسولي

ghoroob_t

تهران

16

3

1358

alireza ahmadi

ali_ahmadi_nadoshan

 

17

3

1355

seid hossein musavian

hovalmahbob2004

 

17

3

1364

Seyyed Ali Ghaemi

seyyedali_ghaemi

 

18

3

1357

 

پيوندتان مبارک!

نام و نام خانوادگي

ايميل

محل سکونت

روز

ماه

سال

محمد حسين بناء بازي

mh_banabazi

كرج

12

3

1373

ريحانه گلابچيان

reyhaneh_golabchian

كرج

12

3

1373

hadi barati

barati1

 

17

3

1371

Mehri Shariati

davoodi_mohsen

 

18

3

1358

 

با سلام
يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
 

نام :

نام خانوادگی :

جنسیت :

محل سکونت :

هجری شمسی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

میلادی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

وضعیت تاهل :

ID yahoo :

Email :

نوع فعالیت :

عکس دوران کودکی :

 

سالروز ازدواج

روز :

ماه :

سال :

لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
با تشکر

 

 

 

 

 

 

 

 گروه اینترنتی مشکان