750

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 750 :: چهارشنبه 6 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

آخ جون ..... تابستون!

دوستان سلام!
از آخرين شماره روزانه که روز پنجشنبه 24 خرداد ماه منتشر شد تا امروز حدود 13 روز مي گذره. همانطور که در آخرين شماره روزانه (749) گفته بودم، بخاطر شروع فصل امتحانات دانشگاه انتشار روزانه چند روزي متوقف خواهد شد.
و اما با اتمام امتحانات از امروز چهارشنبه 6 تيرماه، مجددا انتشار مجله الکترونيکي روزانه از سرمي گيرم، البته با انرژي و توان بيشتر!
و اما رويکرد جديدي که در فصل تابستون دنبال خواهم کرد، توجه بيشتر به بازيهاي کامپيوتري هست که در روزهاي آينده بخش ويژه اي مربوط به بازيهاي کامپيوتري هم ايجاد خواهد شد.
و اما براي شروع و در اولين شماره روزانه در فصل تابستان جديدترين نسخه از بازي بسيار زيبا و سرگرم کننده «Chicken Invaders 3» را آماده کرده ام که مي تونيد از طريق لينک زير دانلود کنيد. حجم فايل بسيار کم و در حدود 13 مگابايت است و بر روي اغلب کامپيوترها (حتي قديمي ها) هم قابل نصب و اجراست. در مورد خود بازي هم فقط مي تونم اين را بگم که اگر فقط يکبار بازي کنيد، معتادش مي شيد، همين!
راستي در قسمت «هديه روزانه» شماره امروز، مي تونيد «آموزش انگليسي نصرت در 90 روز» را دانلود کنيد.
خب، تابستون بسيار شاد و مفرحي را براتون آرزو مي کنم، و اميدوارم «روزانه» هم بتواند اوقات فراغت خوبي براي شما عزيزان در تابستان ايجاد کند.

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (749) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دانلود بازي محبوب Chicken Invaders 3»
  • سلام پریسا!
  • طرحهای جالب برای سوراخ سی دی
  • جدول سهميه‌بندي بنزين انواع خودرو و موتور سيكلت
  • معرفي و دانلود فيلم : شکاف امنيتي
  • دانلود انيميشن : Night Warriors - Darkstalkers' Revenge
  • آلبوم جدید اسحق احمدی به نام بی بی بهونه
  • تیتراژ اخراج اخراجی ها
  • مترجم قدرتمند متن Systran Premium Translator 6.0
  • Tennis open 2007
  • رابطه آيت‌الله بهجت(دامت‌برکاته) و شهرام جزايري
  • نامزد بازي خياباني
  • ایران : خداحافظ نانسی کثیف
  • تقديم به ام البنين (عليها السلام)
  • پرونده‌ای برای جی‌میل
  • آموزش زبان نصرت در 90 روز برای دانلود
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • رادیاتور شوفاژ در طرح تار عنکبوتی
  • حمام روح
  • ازدواج و احساسات
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سلام پریسا!
عکسهايي از گردباد در جنوب كشور
طرحهای جالب برای سوراخ سی دی
عکس های بسیار زیبای هوایی

در این سایت می توانید سؤالت خود را بپرسید و به سؤالات دیگران جواب بدهید
فارسی است و تازه راه افتاده


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بنزين سهميه بندي شد

بر اساس اعلام شركت ملي پالايش و پخش بنزين از ساعت 24 ديشب بصورت سهميه بندي توزيع مي شود. اين شركت ميزان سهميه خودروهاي شخصي، عمومي و دولتي را نيز مشخص كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شركت ملي پالايش و پخش به موجب بند «و» و تبصره 13 قانون بودجه سال 1386 و برابر تصميمات مورخ 30/3/86 هيئت نمايندگان ويژه در تبصره 13 قانون مذكور، از ساعت 24 روز سه شنبه مورخ 5/4/86 سهميه‌بندي بنزين براي كليه وسايط نقليه بنزين‌سوز، اعم از خودرو و موتورسيكلت و صرفاً با استفاده از كارت هوشمند سوخت به شرح جدول زير اعمال خواهد شد.
بر اساس اين گزارش در اين جدول منظور از سهميه‌ ماهانه، مقدار بنزيني است كه طي دوره يكماهه به وسيله نقليه متناسب با كاربري مربوطه تعلق مي‌گيرد. منظور از دوره سهميه، مدت زمان امكان استفاده از سهيمه تعيين شده در آن زمان مي‌باشد، به گونه‌اي كه خودروهاي سواري شخصي و موتورسيكلت‌ها مي‌توانند سهميه چهار ماه آينده را بنا به اختيار خود، متناسب با نياز استفاده كنند. ساير خودروها از جمله خودروهاي عمومي قادر خواهند بود سهميه تعيين شده ماهانه را در طول هر ماه برابر نياز استفاده نمايند. توضيح اينكه قرار است دوره سهميه خودروهاي سواري شخصي و موتورسيكلت‌ها در آينده نزديك از چهار به شش ماه افزايش يابد.
اين گزارش مي افزايدمنظور از حداكثر ذخيره، ميزان بنزيني است كه مي‌توان از يك دوره به دوره بعد منتقل نمود و همراه با سهميه دوره جديد مورد استفاده قرار داد. اين امر موجب خواهد شد كه دارندگان خودرو با آزادي عمل بيشتر در مورد چگونگي مصرف سهميه‌بنزني برنامه‌ريزي و برابر نياز واقعي از آن استفاده نمايند.
در ادامه اين گزارش آمده است: دولت با بررسي كارشناسي مصرف دوماهه بنزين از طريق اطلاعات مركز داده‌هاي كارت هوشمند سوخت، با معرفي سايتي به آن دسته از دارندگان وسايط نقليه كه مصارف بيش از سهميه تعيين شده را دارند، فرصت خواهد داد ميزان مصرف خود را اعلام نمايند تا براي تأمين آن برنامه‌ريزي شود.
براي خودروهاي دوگانه‌سوز، شامل خودروهاي با سوخت گاز مايع و يا گاز طبيعي علي‌رغم داشتن سوخت مناسب، براي موارد خاص و اضطراري سهميه‌ بنزين برابر جدول پيش‌بيني گرديده است.
در ادامه اين گزارش تاكيد شده است:مصرف‌كنندگان وسايط بنزين‌سوز غير از حمل و نقل زميني، اعم از صنعتي، خدماتي، كشاورزي و دريايي مي‌توانند جهت اطلاع‌ از نحوه تأمين بنزين مورد نياز و دريافت حواله به مناطق و نواحي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در سراسر كشور مراجعه نمايند.
آن دسته از دارندگان خودرو كه به هر علتي، تاكنون كارت هوشمند سوخت دريافت ننموده‌اند، لازم است براساس اطلاعيه‌‌هاي قبلي براي پيگيري و دريافت كارت به دفاتر پستي سراسر كشور و همچنين دارندگان موتورسيكلت به كلانتريها و مراكز منتخب نيروي انتظامي مراجعه نمايند.
دولت ضمن پايبندي كامل به اجراي قانون تمام تلاش خود را صرف كاهش محدوديتهاي احتمالي براي مردم مي‌نمايد.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: اميد است دارندگان و راندگان وسايط نقليه بنزين سوز با تشريك مساعي در جهت حفظ منابع ملي و صرفه‌جويي خروج ميلياردها دلار ارز از كشور كه مي‌تواند صرف آباداني كشور شود و تأمين فضاي سالم محيط زيسيت و استفاده بيشتر از وسايط حمل و نقل عمومي، خادمين خود در دولت را در اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين با استفاده از سامانه كارت هوشمند سوخت ياري نمايند.
 

جدول سهميه‌بندي بنزين انواع خودرو
و موتور سيكلت

رديف نوع وسيله نقليه نوع سوخت مصرفي سهميه‌ ماهانه (ليتر) دوره سهميه‌ (ماه) حداكثر ذخيره (ليتر) حداكثر بنزين تحويلي در يك مرحله سوخت‌گيري (ليتر) حداكثر تعداد دفعات سوختگيري روزانه
1 سواري شخصي بنزين 100 4 400 60 3
2 سواري شخصي دوگانه‌‌سوز 30 4 120 60 2
3 سواري دولتي بنزين 300 1 300 60 3
4 سواري دولتي دوگانه‌سوز 60 1 300 60 2
5 تاكسي بنزين 800 1 300 60 2
6 تاكسي دوگانه‌سوز 60 1 80 60 2
7 مسافربر شخصي بنزين 600 1 200 60 2
8 مسافربر شخصي دوگانه‌سوز 60 1 80 60 2
9 آژانس بنزين 450 1 150 60 3
10 آژانس دوگانه‌سوز 60 1 80 60 2
11 آموزش رانندگي بنزين 450 1 150 60 2
12 آموزش رانندگي دوگانه‌سوز 60 1 80 60 2
13 آمبولانس بنزين 450 1 150 60 3
14 وانت پيكان و مزدا 1000 بنزين 360 1 120 40 3
15 وانت‌ پيكان و مزدا 1000 بنزين 360 1 120 60 3
16 وانت پيكان و مزدا 1000 دوگانه‌سوز 450 1 150 60 3
17 وانت تويوتا 1600، 2000 و مزدا 2000 بنزين 60 1 80 60 2
18 وانت تويوتا 1600، 2000 و مزدا 2000 دوگانه‌سوز 600 1 200 60 3
19 وانت نيسان، زامياد و سايپا، تراكتور، كاميون، كشنده، كاميونت، اتوبوس، ميني‌بوس، نيمه‌يدك، تريلي، اتوكمپينگ بنزين 60 1 80 60 2
  وانت نيسان، زامياد و سايپا، تراكتور، كاميون، كشنده، كاميونت، اتوبوس، ميني‌بوس، نيمه‌يدك، تريلي، اتوكمپينگ دوگانه‌سوز 600 1 400 60 3
20  سياسي و سرويس بنزين 600 1 400 60 3
21 موتور سيلكت بنزين 30 4 120 10 3

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

شکاف امنيتي
Breach
 


 

کارگردان: بيلي ري. فيلمنامه: آدام ميزر، ويليام راتکو و بيلي ري بر اساس داستاني از ميزر و راتکو. موسيقي: ميکائيل دانا. مدير فيلمبرداري: تاک فوجيموتو. تدوين: جفري فورد. طراح صحنه: ويان تامس. بازيگران: کريس کوپر[رابرت هنسن]، رايان فيليپه[اريک اونيل]، لورا ليني[کيت باروز]، کارولين داورنس[جوليانا اونيل]، گري کول[ريک گريس]، دنيس هايسبرت[دان پلسک]، کاتلين کوئينلن[باني هنسن]، بروس ديويسن[جان اونيل]. ١١٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا. نام ديگر: Hanssen و The 11th Hour.
بيشترين سهم از التهاب در دوران جنگ سرد، نصيب مامورين امنيتي هر دو طرف بلوک شرق و غرب شد. مامورين آمريکايي و روسي بايد غير از جنگيدن با طرف مقابل، مراقب شکاف هاي امنيتي سازمان خويش نيز مي بودند. شکاف امنيتي نامي بود که به جاسوسان نفوذي طرف مقابل داده شده بود. يکي از اين جاسوس ها که بيست و پنج سال تمام به عنوان ماموري صادق در FBI خدمت کرده بود، رابرت هنسن نام داشت. او به مدت دو دهه اطلاعات گران قيمت را به مامورين شوروي فروختهو از اين راه خسارت هاي هنگفت مالي و جاني به دولت آمريکا تحميل کرده بود.اما در آستانه بازنشستگي مورد سوظن واقع و به شدت تحت تعقيب و مراقبت قرار مي گيرد. ماموري جواني به نام اريک اونيل از سوي مافوق هايش انتخاب و به سمت دستيار هنسن منصوب مي شود. وظيفه او کشف مدارکي دال بر خيانت هنسن است تا وي را به هنگام وقوع جرم دستگير کنند. اما اريک خيلي زود تحت تاثير رفتار مومنانه هنسن قرار گرفته و در برابر مافوق هايش از وي دفاع مي کند. کيت باروز مافوق اريک، از خيانت هاي هنسن با او صحبت کرده و او را به ادامه کار تشويق مي کند. اما کار با نزديک شدن هنسن و همسرش به همسر اريک سخت تر از سابق مي شود. بازي موش و گربه ميان اريک و هنسن- يکي جواني حريص و ديگري ماموري با تجربه- آغاز مي شود. بازي که سرانجام به دستگيري هنسن ختم مي شود، اما اريک نيز که زندگي خانوادگي خود را در معرض فروپاشي يافته از سازمان استعفا مي دهد.

چرا بايد ديد؟
سينماي آمريکا در دوران جنگ سرد ژانر جاسوسي براي پيشبرد اهداف سياسي و حتي تبرئه سياست هاي خارجي خود سود فراوان برد، اما حالا زمانه ديگري فرا رسيده است. بزرگ ترين کشور سوسياليستي و مصداق کلمه سوسياليسم واقعاً موجود از ميان رفته، اما هراس ها هنوز از ميان نرفته است. وجود کوبا در حياط خلوت آمريکا و ظهور دشمناني تازه[چيزي که تروريسم بنيادگرايانه نام داده شده] ضرورت ساخت چنين فيلم هايي از ميان نبرده است. اما لحني رئاليستي تر به اين گونه فيلم ها بخشيده که پذيرش شان را محتمل تر و ماجراهاي شخصيت هاي شان را نيز پذيرفتني تر مي کند. عنصري ديگري که خوشبختانه به همراه اين واقعگرايي به ژانر جاسوسي راه يافته، لزوم انتقاد از خود و شيوه هاي پيشين است. شکاف امنيتي محصول اين دوران تازه و فيلمي قابل اعتناست.
بيلي ري فيلمنامه نويس کم و بيش موفقي است که آثاري چون رنگ شب، Suspect Zero و نقشه پرواز را در کارنامه اش دارد. شکاف امنيتي دومين فيلم او در مقام کارگرداني است که پس از چهار سال وقفه[شيشه شکسته ٢٠٠٣] آن را ساخته و به مراتب فيلم پاکيزه اي تري است. فيلم بر اساس ماجرايي واقعي ساخته شده که در سال ٢٠٠١ موجب رسوايي بزرگي شده و قدرت سازمان هاي امنيتي آمريکا را پس از واقعه ١١ سپامبر در حفاظت از خود، اسرار دولتي و مردم به شدت زير سوال برد. شکاف امنيتي به سبک و سياق فيلم هاي مهيج جاسوسي سال هاي اخير نشاني از عمليات محير العقول و پر از سکس و خشونت و اکشن امثال جيمز باند ندارد. بلکه مانند شبان نيکو به دنياي سرد جاسوسان و زندگي هاي نابسامان خانوادگي شان نظر دارد. البته در کنار اين پيرنگ، خط داستاني عمده خود را که همانا جدال دو اردوگاه ايدئولوژيک باشد از نظر دور نگاه نمي دارد. يکي از عمده مزيت هاي شکاف امنيتي بر خلاف شبان نيکو اصالت داستاني آن و کار مدير فيلمبرداري چون فوجيموتو است که سرماي موجود در محيط زندگي و کار اين انسان ها را به بهترين شکلي نشان مي دهد. ستاره اصلي شکاف امنيتي کريس کوپر از بازيگران قدر سينماي امروز آمريکاست که به خوبي زير و بم هاي شخصيت هنسن را منتقل مي کند. مردي به ظاهر مذهبي، به شدت پاي بند کليساي کاتوليک و اهل خانواده که در باطن از فانتزي هاي جنسي و پول خوش اش مي آيد و دست کمک به سوي اردوگاه کمونيسم دراز مي کند. از فيلم قبلي ري و سناريوي هايي که نوشته به علاقه او در کار با مکان هاي بسته و شخصيت هاي محدود پي برديم، شکاف امنيتي يکي ديگر از تجربه هاي وي در يان زمينه است که تا امروز فروشي ٣٢ ميليون دلاري در آمريکاي شمالي داشته که با توجه به روند کند حوادثش رقمي خوب محسوب مي شود. اگر مدت هاست فيلم خوبي با شخصيت ها و روابطي خوب پرداخت شده، نديده ايد شکاف امنيتي اين فرصت را در کنار يکي از بزرگ ترين جنجال هاي آغاز قرن بيست و يکم در اختيار شما مي گذارد. با هر هدفي اين فيلم را ببينيد، ضرر نکرده ايد!
ژانر: درام، مهيج.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/37499815/00BREACH00.part1.rar
http://rapidshare.com/files/37503910/00BREACH00.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/37508111/00BREACH00.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/37512043/00BREACH00.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/37516117/00BREACH00.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/37520064/00BREACH00.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/37524389/00BREACH00.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/37525322/00BREACH00.part8.rar

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Night Warriors - Darkstalkers' Revenge


 

Also Known As:Night warriors: Darkstalkers' Revenge (USA)
Country:Canada / Japan
Language:English / Japanese
Color:Color
Aspect Ratio:1.33 : 1 more
Sound Mix:Dolby Digital
Company:Viz Video


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/36729248/DarkStalkersRevenge1.rar
http://rapidshare.com/files/38698228/DarkStalkersRevenge2.rar
http://rapidshare.com/files/38714331/DarkStalkersRevenge3.rar
http://rapidshare.com/files/38730687/DarkStalkersRevenge4.rar
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بي بي بهونه
با صداي اسحق احمدي


آلبوم جدید اسحق احمدی به نام بی بی بهونه با دو کیفیت

MP3  128

Mahboob

BiBi Bahooneh

Ghoroor O Masti

Azizam

Shadet Begardom

Yavash Yavash

 

WMA  64

Mahboob

BiBi Bahooneh

Ghoroor O Masti

Azizam

Shadet Begardom

Yavash Yavash

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تیتراژ اخراج اخراجی ها
(پشت صحنه فیلم اخراجی ها) سبک R&B

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مترجم قدرتمند متن
 Systran Premium Translator 6.0

 

 

کمپانی نرم افزاری SYSTRAN S.A. که سالهاست در امر ترجمه چه به صورت زنده و آنلاین، چه به صورت ساخت وب سایت های مترجم و خواه عرضه نرم افزار های قوی مترجم زبان دنیا فعالیت دارد، بسته نرم افزاری مترجم قدرتمندی تجت عنوان Systran Premium Translator داراست که به بنا به گفته بسیاری از منتقدان نرم افزاری مطرح دنیا بهترین یا یکی از چند نرم افزار برتر دنیا برای استفاده در رایانه های شخصی است!
این نرم افزار درست از موتور ترجمه روبات مانند قدرتمندی استفاده می کند که در وبسایتهای غول دنیا همچون Google™, Yahoo!®, global corporations, و US Intelligence Community مشاهده می شود.
مطابقت داشتن با تمامی معیار های روز زبانشناسان در امر ترجمه، مطلع بودن نرم افزار از تمامی قواعد ریز و درشت گرامری زبانها و پشتیبانی از اکثر زبان های رایج به کاربر امکان آن را می دهد تا به سادگی متون خود را به زبانهای دیگر دنیا با بالاترین کیفیت برگردان کنند!

قابلیت های کلیدی نرم افزار Systran Premium Translator 6.0 :
- ترجمه آنی و بسیار با کیفیت وب سایتها، ایمیل ها، متون و کتب از سایر زبان های زنده دیگر دنیا و درک آنها به آسانی
- دسترسی آنی به دیکشنری قدرتمند برای یافتن معنی عبارت مورد نظر خود!
- ترجمه متون در هر زمان و بدون هیچ محدودیت در حجم و اندازه!
- دارا بودن امکانات زبانشناسی در بخش مربوطه برای ارائه ترجمه ای با کیفیت و سازگار با الگوهای اصلی زبان
- ترجمه مستقیم فایلهای متنی رایج همچون فرمتهای Word, PDF, Excel, PowerPoint,TXT, RTF, RTF, HTML, TMX و ...
توضیحات بیشتر

شرکت Systran در حال حاضر برای مترجم متن قدرتمند خود امکان ترحمه 52 برگردان زبانی زنده دنیا از زبان های مختلف را می دهد که متاسفانه زبان ارزشمند فارسی را شامل نمی شوند . نسخه ایی که در اینجا برای شما آماده کرده ایم امکان ترجمه جفت زبان های زیر را به یکدیگر فراهم می سازد. (لازم به ذکر است قيمت اين نرم افزار 849 دلار مي باشد)

Chinese = English
Dutch = English
French = English
German = English
Italian = English
Japanese = English
Korean = English
Polish = English
Portuguese = English
Russian = English
Spanish = English
Swedish = English
 

لينکهاي دانلود:
http://rapidshare.com/files/24870238/Systran6P.part01.rar
http://rapidshare.com/files/24868482/Systran6P.part02.rar
http://rapidshare.com/files/24866611/Systran6P.part03.rar
http://rapidshare.com/files/24864671/Systran6P.part04.rar
http://rapidshare.com/files/24862580/Systran6P.part05.rar
http://rapidshare.com/files/24860342/Systran6P.part06.rar
http://rapidshare.com/files/24857986/Systran6P.part07.rar
http://rapidshare.com/files/24855473/Systran6P.part08.rar
http://rapidshare.com/files/24852662/Systran6P.part09.rar

 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Tennis open 2007

زیباترین بازی تنیس که تاکنون برای گوشیهای موبایل ساخته شده این بازی قابلیت double بازی کردن رو هم داره
مراحل زیاد و حالتهای آسون و سخت کلا فکر نکنم از این تنیس قشنگتر چیز دیگه ای هم پیدا کنید

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


به چشم کرده​ام ابروی ماه سیمایی

به چشم کرده​ام ابروی ماه سیمایی
امید هست که منشور عشقبازی من
سرم ز دست بشد چشم از انتظار بسوخت
مکدر است دل آتش به خرقه خواهم زد
به روز واقعه تابوت ما ز سرو کنید
زمام دل به کسی داده​ام من درویش
در آن مقام که خوبان ز غمزه تیغ زنند
مرا که از رخ او ماه در شبستان است
فراق و وصل چه باشد رضای دوست طلب
درر ز شوق برآرند ماهیان به نثار

 

خیال سبزخطی نقش بسته​ام جایی
از آن کمانچه ابرو رسد به طغرایی
در آرزوی سر و چشم مجلس آرایی
بیا ببین که که را می​کند تماشایی
که می​رویم به داغ بلندبالایی
که نیستش به کس از تاج و تخت پروایی
عجب مدار سری اوفتاده در پایی
کجا بود به فروغ ستاره پروایی
که حیف باشد از او غیر او تمنایی
اگر سفینه حافظ رسد به دریایی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

6 تير
بزرگترین راز و رمز پول در آوردن و موفق بودن این است که به آدمهای دیگه کمک کنی پول در بیاورند و موفق باشند.
دیپاک چوپرا

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (عليه السلام) فرمودند:
واللهِ ما عُبِدَ اللهُ بِشيء أفضَلَ مِن أداءِ حَقِّ المُؤمِنِ .
به خدا سوگند كه خداوند به چيزى برتر از گزاردن حق مؤمن، عبادت نشده است.
(الاختصاص : 28)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

واعظی بالای منبر می گفت : اکر کسی بخواهد در راه خدا یک دینار صدقه دهد ، هفتصد شیطان او را وسوسه کرده و ار آن کار خیر بازش می دارند .
شخصی از میان جمع برخاست و گفت : ای شیخ ، هم اکنون من می روم و در راه خدا صدقه می دهم ببینم چگونه شیاطین مرا از این کار خیر باز خواهند داشت . پس به خانه رفت و در انبار را گشود و مقداری گندم آورد تا میان فقرا تقسیم کند .
زنش پیش دوید که : ای مرد ، در این سال نایابی چه می کنی و گندم را کجا می بری که بچه ها گرسنه خواهند ماند . و آنقدر از این حرفها گفت و گفت ، تا مرد را پشیمان ساخت .
پس مرد سر افکنده بسوی مسجد باز گشت . یارانش ماجرا را و چگونگی انفاق و صدقه را از او پرسیدند . گفت : من هفتصد شیطان ندانم ، ولی مادر شیاطین نگذاشت تا من صدقه بدهم .


ثریا : من بعد ازدواجم تا سه ماه هر روز صبح شوهرم را با یک بوسه از خواب بیدار می کردم .
کوکب : بعد چه شد ؟ نه نگو بگذار تا خودم حدس بزنم ، حتما چون به یک بوسه عادت کرده بود مجبور شده و تعداد بوسه ها را افزایش دادی ، آره شیطون
ثریا : نه ، شوهرم یک ساعت شماطه دار خرید !!!!

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

روش كار در جواني با كمك ليزر
در اين روش پزشك يك دسته پرتو ليزر را به منطقه مورد نظر مي تاباند. اين پرتوها لايه خارجي پوست را تخريب مي‌كنندو وقتي با انرژي كمتر به لايه هاي عمقي‌تر پوست مي‌رسند، با ايجاد انرژي گرمايي باعث تحريك سلول‌هاي عمقي پوست و ساخته‌شدن كلاژن جديد مي‌شوند. فيبرهاي كلاژن، پروتئين‌هاي ارتجاعي هستند كه باعث قوام پوست مي‌شوند. پس از بهبود زخم‌هاي ناشي از عمل، پوست جديدي مي‌رويد كه صاف‌تر و شفاف‌تر از قبل است.
روشي كه به آن اشاره شد، ليزر كاهنده نام دارد. خود اين روش نيز انواع مختلف دارد كه پزشك برحسب شرايط بيمار از آن استفاده مي‌كند. اما در دو سال اخير، روش ديگري طرفدار پيدا كرده كه ليزر غيركاهنده‌ نام دارد. در اين روش، امواج ليزر كه ضعيف‌تر از نوع قبل هستند، بدون آسيب‌رساندن به لايه خارجي پوست، از آن عبور مي‌كنند و لايه‌هاي عمقي‌تر را درمان مي‌كنند. درنتيجه مدت زمان بهبودي بسيار كوتاه‌تر است. اما در عوض، انجام روش اخير به ‌چندين جلسه درمان نياز دارد و شايد نتيجه نهايي چند هفته بعد از آخرين جلسه نهايي درمان حاصل شود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 زيرا «تاريخ» ما در دورانى از «آميختگى» مى‏گذرد كه اهريمن‏همچنان در تكاپوست و بدى در تار و پود جهان دويده است. گوهر بينش اساطيرى ايران «دوبنى» است.
در آگاهى ما هستى، نه آميزه‏اى از بد و نيك، بلكه‏چون روز و شب دو پديده جداى بهم بسته بود: نور و ظلمت،
نيك و بد، زيبا و زشت!
و تا روزدور رستاخيز اين دو سرچشمه زاينده هستى را در كشمكشى مدام مى‏دانستيم (يا مى‏دانيم). ازهمين رو ديد ما از دنيا و آخرت در ذات خود اخلاقى است؛ هر چيزى يا خوب است يا بد.
بد و خوب ناگزير باهم ناسازگار و در جدالند. در نتيجه، اين ديد اخلاقى حماسى نيز هست
تاريخ مينو، از آفرينش تا رستاخيز با جنگ ايزدان و ديوان آغاز مى‏شود و به پايان مى‏رسد.
و امادر گيتى نبرد پادشاهان و پهلوانان گردونه اين تاريخ را مى‏گرداند، در جانبى فريدون و سياوش وكيخسرو، رستم و گودرز و گيو جا دارند و در جانبى ضحّاك و افراسياب و گرسيوز.
امّا زمين آئينه تمام نماى آسمان نيست و بازتاب سرگذشت جهان در زندگى ما، پس از گذر ازتجربه بشرى و صافى واقعيت، به حقيقتى - نه آنچنانكه در آرزوى ماست - مى‏انجامد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
قَالُواْ آمَنَّا بِرِبِّ الْعَالَمِينَ 121 رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ 122 قَالَ فِرْعَوْنُ آمَنتُم بِهِ قَبْلَ أَن آذَنَ لَكُمْ إِنَّ هَـذَا لَمَكْرٌ مَّكَرْتُمُوهُ فِي الْمَدِينَةِ لِتُخْرِجُواْ مِنْهَا أَهْلَهَا فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ 123 لأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُم مِّنْ خِلاَفٍ ثُمَّ لأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ 124 قَالُواْ إِنَّا إِلَى رَبِّنَا مُنقَلِبُونَ 125 وَمَا تَنقِمُ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِآيَاتِ رَبِّنَا لَمَّا جَاءتْنَا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ 126 وَقَالَ الْمَلأُ مِن قَوْمِ فِرْعَونَ أَتَذَرُ مُوسَى وَقَوْمَهُ لِيُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ وَيَذَرَكَ وَآلِهَتَكَ قَالَ سَنُقَتِّلُ أَبْنَاءهُمْ وَنَسْتَحْيِـي نِسَاءهُمْ وَإِنَّا فَوْقَهُمْ قَاهِرُونَ 127 قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِينُوا بِاللّهِ وَاصْبِرُواْ إِنَّ الأَرْضَ لِلّهِ يُورِثُهَا مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ 128 قَالُواْ أُوذِينَا مِن قَبْلِ أَن تَأْتِينَا وَمِن بَعْدِ مَا جِئْتَنَا قَالَ عَسَى رَبُّكُمْ أَن يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الأَرْضِ فَيَنظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ 129 وَلَقَدْ أَخَذْنَا آلَ فِرْعَونَ بِالسِّنِينَ وَنَقْصٍ مِّن الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ 130

 

ترجمه فارسي مکارم

و گفتند: «ما به پروردگار جهانيان ايمان آورديم; «121» پروردگار موسى و هارون!» «122» فرعون گفت: «آيا پيش از آنكه به شما اجازه دهم، به او ايمان آورديد؟! حتما اين نيرنگ و توطئه‏اى است كه در اين شهر (و ديار) چيده‏ايد، تا اهلش را از آن بيرون كنيد; ولى بزودى خواهيد دانست! «123» سوگند مى‏خورم كه دستها و پاهاى شما را بطور مخالف ( دست راست با پاى چپ، يا دست چپ با پاى راست) قطع مى‏كنم; سپس همگى را به دار مى‏آويزم! «124» (ساحران) گفتند: «(مهم نيست،) ما به سوى پروردگارمان بازمى‏گرديم! «125» انتقام تو از ما، تنها بخاطر اين است كه ما به آيات پروردگار خويش -هنگامى كه به سراغ ما آمد- ايمان آورديم بار الها! صبر و استقامت بر ما فرو ريز! (و آخرين درجه شكيبائى را به ما مرحمت فرما!) و ما را مسلمان بميران!» «126» و اشراف قوم فرعون (به او) گفتند: «آيا موسى و قومش را رها مى‏كنى كه در زمين فساد كنند، و تو و خدايانت را رها سازد؟!» گفت: «بزودى پسرانشان را مى‏كشيم، و دخترانشان را زنده نگه مى‏داريم (تا به ما خدمت كنند); و ما بر آنها كاملا مسلطيم!» «127» موسى به قوم خود گفت: «از خدا يارى جوييد، و استقامت پيشه كنيد، كه زمين از آن خداست، و آن را به هر كس از بندگانش كه بخواهد، واگذار مى‏كند; و سرانجام (نيك) براى پرهيزكاران است!» «128» گفتند: «پيش از آنكه به سوى ما بيايى آزار ديديم، (هم اكنون) پس از آمدنت نيز آزار مى‏بينيم! (كى اين آزارها سر خواهد آمد؟)» گفت: «اميد است پروردگارتان دشمن شما را هلاك كند، و شما را در زمين جانشين (آنها) سازد، و بنگرد چگونه عمل مى‏كنيد!» «129» و ما نزديكان فرعون (و قوم او) را به خشكسالى و كمبود ميوه‏ها گرفتار كرديم، شايد متذكر گردند! «130»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ashkan_bahal2004@yahoo.com

نه هیچ انسانی دشمن توست ، و نه هیچ انسانی دوست تو ، بلکه هر انسانی معلم توست. ترس تو است که شیر را درنده می کند ، بر شیر بتاز تا ناپدید

 

 

hiwa20062002@yahoo.com

به کسی عشق بورز که لایق عشق باشه نه تشنه ی عشق ~*~*~ چون تشنه ی عشق روزی سیراب میشه

چه خوش روزی بود روز جدایی
اگر با وی نباشد بی وفایی
اگر چه تلخ باشد فرقت یار
در او شیرین بود امید دیدار
خوش است اندوه تنهایی کشیدن
اگر باشد امید باز دیدن
چه باشد گر خورم صدسال تیمار
چو بینم دوست را یک روز دیدار

دوست دارتون
هيوا از كردستان عراق

 

 

ali@alivaram.com

توله سگها

مغازه داری روی شیشه مغازه اش تابلویی به این مضمون نصب کرد: " توله های فروشی ".
چیزی از نصب آن نگذشته بود که پسر کوچولویی وارد مغازه شد و از او خواست تا توله ها را به او نشان دهد.
مغازه دار سوت زد و با صدای سوت او، یک ماده سگ با پنج تا توله فسقلی اش که بیشتر شبیه توپ های پشمی کوچولو بودند، پشت سر هم از لانه بیرون آمدند و در مغازه به راه افتادند. پنجمین توله در آخر صف لنگان لنگان به دنبال سایرین راه می رفت.
پسر کوچولو توله سگ لنگ را نشان داد و گفت: " اون توله هه چشه؟" مغازه دشار توضیح داد که آن توله از همان روز تولد فاقد حفره مفصل ران بوده است و سپس افزود: اون توله زنده خواهد ماند، اما تا آخر عمرش همون جوری خواهد لنگید.
پسر کوچولو گفت: من همونو می خوام
مغازه دار موافقت نکرد، اما پسر کوچولو پاچه شلوارش را بالا زد و پای چپش را که بدجوری پیچ خورده بود و با یک تسمه فلزی محکم بسته شده بود، به مغازه دار نشان داد و گفت: من خودم نمی تونم خوب بدوم ، این توله هم به کسی نیاز داره که وضعیتشو خوب درک کنه!

منبع:برايان کاوانو
www.alivaram.com

 

 

roodposhty@yahoo.com

رابطه آيت‌الله بهجت(دامت‌برکاته) و شهرام جزايري

حجت‌الاسلام غلامي، از اعضاي سابق دفتر حضرت آيت‌الله بهجت(دامت‌برکاته) نقل کرده‌است: «روزي شهرام جزايري، بر اساس ارتباط‌هايي که ايجاد کرده‌بود از فرزند آيت‌الله بهجت(دامت‌برکاته) درخواست ملاقات با آقا را داشت. اما وقتي اين جريان به اطلاع حضرت آيت‌الله بهجت(دامت‌برکاته) رسيد وي مخالفت کرد».
شهرام جزايري با طرح ترفندي، روزي به مقابل مسجد حضرت آيت الله بهجت(دامت‌برکاته) در قم مي روند تا وقتي که حضرت آقا از نماز فارغ مي شوند، از فرصت استفاده‌ کنند و وارد دفتر يا منزل آقا شوند و ملاقاتي انجام دهند. به همين منظور بيرون مسجد منتظر مي‌مانند تا نماز تمام شود و آقا از مسجد بيرون بيايند.
حضرت آيت الله بهجت(دامت‌برکاته) هميشه سرشان پايين است و به کسي نگاه نمي‌کنند. وقتي از مسجد خارج شدند، يکي از دوستان و نزديکان شهرام جزايري به آيت الله بهجت(دامت‌برکاته) نزديک شد و به آقا گفت: حضرت آيت الله؛ آقاي شهرام جزايري از تجار خير تهران(!) هستند و فعاليت‌هاي خيريه فراواني انجام مي‌دهند و براي عرض ارادت و دست‌بوسي خدمت رسيده‌اند، در اين هنگام آقا سر مبارک را بالا‌ گرفتند و به شهرام جزايري نگاهي کردند و فرمودند: «برو و از کارهاي خيري که انجام داده اي توبه کن!».

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

نامزد بازي خياباني

ساعت ۴ بعد از ظهره و از آسمون آتیش میباره. قطره های عرق هم مث دوش از جبینم سرازیر شده. کلافه کلافه بودم. حوصله هم نداشتم و آروم آروم داشتم از فاطمی عبور میکردیم. پارک لاله رو انتخاب کردیم برا میونبر تا زودتر به بلوار کشاورز برسیم.
علی هم داشت مث ضبط صوت در گوشم ورور میکرد. ماشالله از همه چیزم خاطره داره.
به خودمون اومدیم دیدم وسط پارکیم. هرطرف و که نگاه میکردیم دوختر و پسر بو که دوتادوتا فیس تو فیس داشتن با هم حرف میزدن. یه سری هم وسط چمنا ولو بودن. تو بین اونا که ولو شده بودن بعضیها هم سرشونو روی پای اون یکی گذاشته بودن.
علی دوباره شروع کرد به قر قر که :
" بابا این چه وضعیه. پس این بچه های طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی چه غلطی میکنن. چرا یکی نمیاد اینا رو جمع کنه. مگه مملکت صاحاب نداره که اینا دارن وسط خیابون جولوی چش این همه آدم همدیگرو میخورن."
پریدم وسط حرفشش و ترمز دستی زبونشو کشیدم که:
"بابا تند نرو. آخه این بیچاره ها چیکار کنن. برو از هرکدوم سوال کن ببین دردش چیه که وسط خیابونو انتخاب کرده برا نامزد بازی.
حتما هر کدوم از اینا یکی دو سالیه با هم نامزدن. خونه پدر زن که اجازه ندارن با هم دو کلمه حرف بزنن چه برسه به ... . خونه خودشونم حتما چهل تا بچه قد و نیم قد مث سرخر مزاحمن. تلفنی هم که دردی دوا نمیشه. بیچاره نمیتونه پول پیش اجاره یه خونه رو تهیه کنه تا دست دختر مردمو بگیره ببره زیر یه سقف و یه نفس راحت با هم بکشن. همین میشه که یارو تا یه گوشه خودشو طرفو تنها پیدا میکنه عقده های محبتی رو میخواد جبران کنه. اینه که نتیجش میشه این:

http://i8.tinypic.com/674jy42.jpg

 

 

sadmarashi@yahoo.com

در شماره 749 خود عکسی از آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد چاپ کرده بودید در مورد دست دادن با زنها.
اولا در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی هم بسیاری از این موارد اتفاق افتاده ولی کسی نبوده که آنها را بزرگ کند و استفاده تبلیغاتی نماید. ثانیا همانگونه که خود شما فرمودید آقای خاتمی روحانی و روحانی زاده و دارای سوابق بسیار روشن در زمان امام و بعد از آن و قبل از انفلاب می باشند. پس صد در صد کسی که علم روحانیت دارد و مجتهد است میتواند تصمیم بگیرد که در این زمینه چه کند. آقای احمدی نژاد باید مقلد صرف باقی بماند.
در ضمن از شما بعید است که مسائل اینچنینی را در جامعه دامن بزنید. در هر صورت جناب آقای خاتمی 8 سال منتخب این مردم بودند. از این خویشتن کشتن چه سود؟
باور بفرمایید که سر کار هستم و همین الان هم دارم گناه می‌کنم که ازکامپیوتر شرکت جهت کار شخصی استفاده می‌کنم. ولی فقط دو نکته دیگر بگویم:‌
1- بر فرض صدور گناه چقدر شنیده‌ایم که ریختن قبح گناه بسیار بدتر از گناه است.
2- خود من از یکی از سفرا شنیدم که آقای خامنه ای فتوا داده اند جایی که موجب وهن اسلام است دست دادن با خانمهای اهل کتاب اشکال ندارد. (گویا مشکلات زیادی در این زمینه به وجود آمده بود و آقای ولایتی در این زمینه از آقای خامنه‌ای پرسیده بودند.
3- ببخشید که سه تا شد: برخورد خطی چرا می‌کنید. اگر این بد است. نشستن در مجلس رقص آقای مشائی که بدتر است. ادعای ارتباط با امام زمان داشتن که بدتر است. (آن را که خبر شد خبری باز نیامد یا به روایت خود حضرت هر کس گفت که با من رابطه دارد دروغ می‌گوید). و ....

خواهش می‌کنم با یکسری مسائل بی‌ارزش ارزش سایت مبین را خراب نکنید.
قربان شما
سید محمد صادق مرعشی

 

.

helia_k48@yahoo.com

یادداشت های همینجوری (موءنث)

منفی یک -اول توضیحاتی در مورد آیدیم که برای عده ای سوال بر انگیز شده است بدم اسم بنده هلیا نیست -تو.k48-کا اول اسم فامیلم نیست سنم 48 نیست و مطلب دیگه که قبلا هم اشاره کرده ام ر شته ام زبان انگلیسی نیست حالا شما پیدا کنید آب پرتقال فروش را ؟!
صفر-یادداشت های همینجوری بین المللی می شودیعنی آقا احسان می نویسند بنده به انگلیسی ترجمه می کنم میفرستیم به شرکت های گوگل و یاهو برای عرضه به جهان .
یک-بالاخره من باید یه یادداشت های همینجوریه مونث می نوشتم قبلا یه نسخه نوشته بودم مدیر محترم هم تشویق کردند که این سبک نوشتنتون عالیه ولی چون موضوعش قدیمی بود(در بارهء غیبت کبری میترااینا) قرار شد موضوع را عوض کنم منظور اینکه اگه آقا احسان تصمیم به نوشتن اعتراضیه دارند کاربن بذارند 1-مارگارت تاچر ایران ! 2-مبین
دو- موضوعی که قرار بود بصورت اطلاعیه خدمتتون اعلام کنم -دوستانیکه مایل به دریافت کلیپ های ویدئویی خارجی (خنده دار و باحال )کلیپ های تصویری-اسلاید (تصویری با توضیحات انگلیسی)از طریق ایمیلشون می باشند ظرف 3 روز به این آدرس ایمیل بزنند (چون باکسم صفره)تا بعدا براشون بفرستم ..olinda_mk@yahoo.com
اگر کسی علاقه به دریافت یک یا دو مورد داره می تونه قید کنه مثلا: کلیپ ویدئویی و تصویری و دوستانیکه مایل به دریافت سه مورد می باشند هر سه رو قید کنند و کسانیکه مایل به دریافت نیستند بنویسند هیچکدام !
سه-سر صحبتم با خانم پرو اخیرا بی احساس هست -عزیزم شما یه کاری رو شروع کردین عالی ولی کاش بجای mis کلمه ء miss می ذاشتین تو آیدیتون و به قول یکی از دوستان مثل آقا و خانم اسمیت برای گروه کار می کردین یعنی همسو نه مخالف, من تعجب می کنم مگر آقا ایمان غیر از کارهای مثبت وخیر خواهانه شون برای گروه چه کار منفی داشتند که شما با ذهنیت منفی از ایشان کارتونو شروع کردین بنظر من ایشان یه آدم مثبت که حتی بعضی وقتها اندرزهای برادرنه شون رو برای خانم های گروه شاهد بودیم و همیشه دو جانبه عمل کردند ............بهر حال قصدم اینکه ذهنیت منفی و انتقاد و.......روح و ذهن خود شخص رو هم خسته می کنه و برای همینم شما زود از احساس تخلیه شدین و از این به بعد سعی کنید هردو در یک جهت و با دید مثبت به همدیگه برای گروه کار کنین که شیرینی روزانه هم به همیناست والا همه نوع مطالب علمی-سیاسی-مذهبی-اخبار-شعر-داستان -انگلیسی!همه جا میشه پیدا کردو همه شاهدین از وقتیکه مطالب ارسالی اعضا از نظر تنوع و طنز کمتر شده همه گلایه دارین که چرا روزانه بی نمک شده؟
چهار-مخلص و ارادتمند داداش احسان هم هستیم دیگه تکرار نمی شه مگر.................بالفرض اگه شما هم اجازه دادین کو سخن ؟ که بنده بنویسم همین بهتر که من جای خود بنشینم و ..................
این یه نسخه صرفا بخاطر نمک پاشی به روزانه بود.
پنج-همینه

 

 

ahmadghorbani24@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

سلام مبین جان
خسته نباشی و امیدوارم که این ترم رو هم با موفقیت طی کنی.
من فقط یه مطلب کوچولو دارم این دوستمون آقای یادداشت های همین جوری ، فکر کنم تا به ایشون ماهی 500 هزار تومان ماهیانه حقوق ندیم ( منظورم اینه که رایگان از دولت نگیره) با این دولت کنار نمی یاد.
تورو خدا یه کم فقط یه کم در نقدایی که دارید منطقم چاشنیش کنید ، فقط یه کو چولو شما که این همه دقیق مسائل و دنبال می کنید اگر منتقد منصفی بودید از کارای مثبت دولتم می گفتید ( بدیهه که می خواید بگید کدوم کار مثبت) .
مگه همین شما نبودید گیر داده بودید مفاسد اقتصادی و این برنامه ها چرا یه ماه پیش هیچی نگفتید.
مگه سیب زمینی گرون شد بلندگو نگرفتید دستتون.
مگه آهن گرون شد دادو بیداد نکردید..... چرا وقتی ارزون میشن چیزی نمی گید.
جرا وفتی دارو سازامون این همه داروهای ضد سرطان و سینوتیکس و ... می سازن صداتون در نمی یاد.
چرا وقتی شاخص بورس می ترکه و میره بالا هیچی نمی گید. چرا وقتی سوخت قاچاق میشه بلند گو میگیرید که این بنزین اینقدر ارزونه که اینطور میشه بعد همونایی که این مسائلو مطرح می کنن می گن باید بنزین گرون بشه(دوستان عزیزمون در مجلس ) بعد که احمدی میاد یه طرح می ده که مردم کمتر زیر فشار باشن میشه ادم بده.
ای کاش آقای رفسنجانی عزیز(شاهنشاه عصر بعد از انقلاب ) در دوران حکومت خود آدمای کمتری رو شاخ می کرد که الان اوضاع مملکتمون این نباشه که این بیچاره میاد هر جایی رو درست کنه یه عده می شن نزدیکای امام و .... .
بعد یکی بیاد به اینا بفهمونه که بابا به خدا همونایی که داد و بیداد می کنن نمی ذارن مملکت درست شه آخه ، اگه احمدی نیوده بود که الان مملکت ردیف بود می دونی چرا؟؟ چون همه چی میشود خصوصی ( محمد ، محسن ، فاطمه ، فائزه ، برادره گرام ، مرعشی عزیز ، و اهالی محترم کرمان)!!!.
ای کاش و قتی یه اتفاق 20 تومنی میوفته بلند گو میگیرید دستتون و بوق و کرنا واسه اتفاقای عکسش که اتفاق میوفته هم یه کوچولوصداتون در بیاد ( گرچه در میاد ولی انگار 20 تومن مهمتره)
خدایا کمک کن و آگاهیمان را بیشتر.
بدرود

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

بمناسبت 12 جمادي الثاني سالروز وفات مادر حضرت ابوالفضل (ع)
تقديم به ام البنين (عليها السلام)

روزي که علي بن ابيطالب با عقيل مشورت کرد و از آن پير نسب شناس همسري خواست که (ولدتها الفحوله) فرزندانش شير مردان روزگار باشند، هيچ کس حتي عقيل نفهميد که چرا و از چه جهت؟ اما تو را نمي دانم. تا بحال فکر نکرده بودم شايد مي دانستي. پس بگذار بگوئيم نمي دانستي.
تو! فاطمه کلابيه! که به پاکدامني شهره بودي... اما چون تو کم نبودند در آن عصر و او تو را برگزيد. نمي دانم آنروز به او چگونه جواب دادي، اما آنقدر مي دانم که نو عروس خانه حيدر شدي.
و باز مردم دهان ناپاک مدينه سخن آغاز کردند که ديگر حسنين و زينبين روز خوشي نمي بينند! (مگر نه اينست که همين مردم آنها را يتيم کرده بودند با ياري نکردن علي و فاطمه؟؟!) اما آن روز تو با علي شرطي کردي که: مولاي من! ديگر مرا فاطمه مخوانيد که با هر بار بردن نام آن عليا مخدره تن کودکان را لرزان مي بينم! روز اول به خدمت زينب رفتي که طفلي 6 ساله بود و گفتي که به خدمت خانه و شما آمده ام! کدبانوي خانه شمائيد خانمم! و اينگونه زندگي آغاز شد تا آنزمان که خدا به تو و علي فرزندي عطا کرد.
و باز هم شروع کردند که: ديگر تمام شد. فرزند خودش که بيايد ديگر اولاد زهرا از چشم ميافتند اما...
آن روز که برخاستي کودکان و علي بر سر سفره غذا بودند. عباست را آرام در آغوش گرفتي و نزدشان رفتي و ناگهان همه ديدند بجز زمين که بر گرد سر اين کودکان و پدرشان مي چرخد کودک شيرخواره اي و مادرش نيز خود به تنهايي گردشي عظيم آفريده اند که عالميان را انگشت حيرت به دهان گذاشته.
عباس من به فدايتان! آرام آرام ميگفتي و ميگريستي. به فداي تو حسن جان! به فداي تو زينب جان. به فداي تو ام کلثوم و ناگهان ديگر فدايش کردي... به فدايت شود حسين فاطمه. من کنيز اين خانه ام و شمايان اربابان فضل و کمال! کنيززاده را چه به برابري و برادري با شما...
نامت فاطمه بود؛ اما دوست نداشتي فاطمه صدايت کند. نخستين بار که تو را فاطمه خواندند، نشستي و در غم تنهاترين بانوي آسماني، زار گريستي و يادش را در دل زنده نگاه داشتي. خود را با آفتاب عظمت او مقايسه نمودي و گفتي: "مرا فاطمه مخوانيد. فاطمه کوثر رسول است، مادر هستي است. من کنيز اويم، البته اگر اين افتخار نصيبم شود." آري، تو کوثر رسول نبودي؛ اما درس آموخته مکتب او بودي، اما اکنون بقيع، مهماني تازه دارد. رفتي و عاشقانه در جوار مادر علي (ع) و فرزند او امام حسن مجتبي (ع) رخ در خاک دلرباي بقيع کشيدي. غروب غم انگيز تو بانوي فاطمي سرشت را به حق باوران و شيفتگان خاندان رسول اکرم (ص) تسليت مي گوييم.

 

 

m.kaykha@gmail.com

خواهشمندم این مطلب را با دقت تا آخر بخونید بحث مرگ و زندگیه (آب روغنش رو زیاد کردم).

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام خدمت تمام دوستان عزیز این تاپیک رو زدم چون مطلبی رو که به نظرم خیلی مهم می اومد رو لازم دونستم به همه بگم.
همون طوری که می دونید ما تو جکامون همیشه ستاره های جک در اکثر قریب به اتفاق جکها رو از بین اقوام ایرانی انتخاب می کنیم و بخصوص عزیزان ترک بسیار مورد توجه قرار می گیرن.
نمی دونم تا حالا این سوال واستون پیش اومده که چرا واسه ترکها این همه جک درست کردن و می کنن.
و بر اساس تحقیق کوچولویی که انجام دادم متوجه شدم که این هم یکی از سیاست های پیر استعماره برای به جون هم انداختن اقوام ایرانی برای هر چه بیشتر منفعل و منحرف کردن مردم ایران از مسیر پیشرفت و درخشش در صحنه های گوناگون. تصور کن (اگه حتی تصور کردنش نیازی نیست چون عملیش داره انجام میشه) لر در مورد ترک جک بگه ترک در مورد بلوچ و بلوچ در مورد فارس اون موقع دیگه اثری از احساس برادری و هم وطن بودن بین اقوام مختلف نمی مونه و این همون چیزیه که اونا می خوان یعنی شکاف در بین اقوام مختلف.
حالا ما باید چه کار کنیم چیزی که در این زمینه به نظر من رسید اینکه بیایم یه پاتک بهشون بزنیم و از حالا هر چی جک و اس ام اس طنز داریم به جای استفاده از شخصیت های ایرانی و اقوام ایرانی از شخصیت های انگلیسی و امریکایی استفاده کنیم.
برای مثال جک زیر رو اینجوری تغییر دادم:
یه شب تو ده تونی اینا برقا میره تونی یه قابلمه دستش می گیره میره در خونه جرجی اینا میگه برق دارید به ما بدید؟ جرجی می گه همین کارا رو می کنید مردم بهتون می گن اسکل برو یه ظرف پلاستیکی بیار برق نگیردت.
تو این لطیفه بازیگران از دو قوم بزرگ و عزیز لر و ترک بودند که من اینجوری تغیرش دادم و همین طور که میبینید یه حالت مهجوری داره واسمون این به این خاطره که اون قدر واسه خودمون جک درست کردیم که تا اسم ترک یا لر یا بلوچ یا ... توش نباشه جکه بهمون نمی چسبه.
و اگر می بینید امروزه در اکثر جک ها ترک ها مورد حمله قرار می گیرند به این خاطر است که از این قوم بزرگ انسانهای بزرگی برخواستند و از جانب این انسانها استعمار گران ضربات زیادی خوردند و با این ترفند در پی تخریبشان در میان ملت ایران هستند که متاسفانه پیشرفت خوبی داشته اند تا جایی که وقتی کلمه ی ترک برده میشه آدم خندش میگیره تا چه برسه به اینکه یه جک هم همراهش بشه و این یه فاجعست.
در ضمن دوستانی که ترک نیستن تا حالا خودشون رو گذاشتن جای اونا؟
از همتون عاجزانه خواهشمندم بیاید دست به دست هم جلوی این توطئه رو بگیریم و کافی فقط شما اس ام اس و جکی رو که به یکی از اقوام ایرانی توهین می کنه رو پخش نکنی و توش یه تغییر خوش ذوقانه بدی و بعد ازش استفتده کنی. برای مثال اسامی شهر های این کشور ها یا افراد شاخصشون بخصوص اونایی که سر ناسازگاری با ایرانی ها رو دارن می تونن سوژه های خوبی باشن.
و این مطلب رو هم با هر تغییری که صلاح میدونید توی وبلاگها گروه های خبری سایت ها اتاق های گفتگو و فروم ها پخش کنید تا بلکه بتونیم جلوی این تخریب شخصیت ملت ایران رو توسط خومون بگیریم. و اگر کسی تحلیل قشنگتری داره هم خوشحال میشم ببینم.
و در انتها دوست دارم جوکهایی رو که با ذوق خودتون رو این نامردا چپه کردید تو این تاپیک بذارید.(و از موضوع تاپیک هم عذر خواهی می کنم مجبور بودم یه موضوع جذب کننده بزنم) متشکرم.

چو ایران نباشد تن من مباد

 

 

oldscorpion1956@yahoo.com

ایران : خداحافظ نانسی کثیف

امروز میخوایم از خواننده ای صحبت کنیم که شاید مورد علاقه خیلی از شما باشد .
همه ما تا کنون به نانسی به صورت یه خواننده در ظاهر نگاه کرده ایم اما بیایید به باطن وی هم بنگریم .
همون خواننده ای که در ایران طرفداران میلیونی رو مجذوب خودش کرده . پس از انتشار فیلم 300 که ایران و
ایرانی رو در اون فیلم نسلی وحشی خطاب کرده بودند اینک این خواننده زن که از ملیت عرب هست در یک اقدام
توهین آمیز و گستاخانه ایران و ایرانیان عزیز و تمدن ما رو زیر سوال برده در حالی که تاریخ و تمدن ما بهترین
گواه در این زمینه می باشد .
شاید این خانم نانسی فراموش کرده روزگاری را که پدرانشان دختران را زنده به گور می کردند و اگر کتب ایرانی و
دانشمندان ایرانی و در واقع تمدن ایران زمین نبود همچنان آنگونه باقی میماندند .
برای آگاهی بیشتر از این خانم بد نیست سری به سایت ا وبزنید و در صفحه اول سایت پیغامی را مشاهده می کنید
که مطمئنا دل هر ایرانی را به درد خواهد آورد .
اگر کسی از ایران قصد بازدید از سایت این خانم عرب زبان رو داشته باشه متوجه می شه که سایت بر ایرانیان
قفل شده وهنگام ورود این پیام رو دریافت خواهید کرد :

NancyAjram.com
A request from Nancy Ajram ,
You are not allowed to enter nancy ajram official website , becos you are from Dirty country (Iran)
So Go Away and dont try again !

يعني : نانسی عجرم . کام
درخواست نانسی عجرم ,
شما اجازه وارد شدن به سایت شخصی نانسی عجرم را ندارید , به دلیل اینکه شما از کشور کثیف ایران هستید
از سایت گم شويد بيرون و دوباره سعی نکنید !
شما نیز این انسان کثیف را بیشتر بشناسید ! آیا شما به عنوان یک ایرانی این مطلب رو نوعی بی احترامی به
شخصیت با ارزش ایرانی نمی دونید !
پس حقیقت زشت و چهره سیاه و پلید نانسی رو بشناسید و گمان نبرید که نانسی با دیگری فرق دارد !
این همان نانسی است که شما او را مورد لطف خود قرار می دهید ! پس از این پس در ابراز علاقه نسبت به این خواننده
عرب وحشی کمی تردید کنید ! منتظر نظرات شما هستيم اين خبر را به همه اعلام كنيد

 

 

azaltaabad2000@yahoo.com

نظرات خواندني كاربران پربيننده ترين سايت خبري تركيه درباره احمدي نژاد

پربازدیدکننده ترین خبر 31 مي 2007 يكي از  سایت های خبری معروف ترکیه، مربوط به چهار عکس از رئيس جمهوري اسلامي ايران بود.

با وجود اينكه این عكسها جنبه ی خبری نداشته و فقط چند تصوير آرشیوی بوده اند، حدود 90 هزار بازدیدکننده از آن ديدن كرده و از نظر تعداد بازدیدکننده حتي بالاتر از خبرهای مهم دیگر روز تركيه، مانند خبر تصویب تغییر قانون اساسی ترکیه در مجلس قرار گرفت!

از سوي ديگر حجم بالايي از نظرات كاربران (250 نظر) در ذيل اين خبر قرار گرفته و بيش از 80 درصد اين نظرات، رويكرد موافق داشته اند. ترجمه تعدادي از اين نظرات در ادامه آمده است:

توضیح : منظور نویسندگان پیامها از کلمه ی "رهبر"، مفهوم رئیس و حکمران است، نه کلمه ی "رهبر" که در داخل ايران استفاده مي شود.

- کاش رهبران کشور ما هم چنین بودند.
-
در ایران، احمدی نژاد و در فلسطین، هنیه. دنیای اسلام کم کم دارد روسایش را پیدا می کند.
-
احمدی نژاد روستا زاده است، ولی واقعاً مرد جنگ است.
-
مانند پیامبرمان، زندگی ساده و متواضعانه ای دارد.
-
خوش به حال کسانی که در ایران زندگی می کنند. همان طور که رسول الله فرموده: بر شما همان طور حکومت می شود که خود خواسته اید. مردم ایران لایق اویند. به نظر من او رهبر همه ی مسلمانان است.
-
چنین رهبرهایی اند که پادویی دیگر کشورها را نمی کنند.
-
اگر نخست وزیر ما این کار را می کرد، به جرم ارتجاع اعدام می شد!!
-
این تصاویر مرا واقعاً تحت تأثیر قرار داد. ادعا می کنم در دنیای امروز، هیچ رهبری نمی تواند به عنوان تظاهر (ریائاً)، چنین رفتاری داشته باشد.
-
یک مسلمان
- "
دنیا برای دیگران باشد، آخرت برای ماست"
کسانی که درهای عقل را بسته اند، از اینکه او شناخته شود، می ترسند.
-
اینکه عقایدش را قبول دارم یا نه، مسئله ای دیگر است... اما از صمیمیت و تواضعش تقدیر می کنم.
-
من به این آدم افتخار می کنم. فقط در عصر حاضر، دولتمردی مانند او باید بیشتر به ظاهر خود برسد تا بیشتر بتواند بر انسانها تأثیر بگذارد.
-
شعر: ای شاگرد مرحوم امام خمینی! راهت باز باشد ای کسی که بر زمین سخت می خوابی! راهت باز باشد. ای کسی که نان و زیتون می خوری! تو را دوست داریم.
- -
اینکه از میان پادشاهان و حکمرانان، کسی مانند احمدی نژاد پیدا شود، از الطاف خداوند است.
-
احمدی نژاد جنبه های دیگری هم دارد که در این نوشته نیامده. این آدم در این دنیا فقط یک خانه دارد و یک ماشین مدل 1979. طبیعی است که چنین آدمی شجاع باشد.
-
این آدم می تواند موجب وحدت مسلمانها شود.
-
برادرم احمد! خدا یارت!
-
اگر کسی بتواند با آمریکا دربیفتد، تویی.
-
کاش شیعیان علوی کشور ما هم مانند شیعیان جعفری ایران، در دین شان صادق بودند.
-
مگر می شود خدا به چنین انسانی کمک نکند!؟ احمدی نژاد و احمد نجدت سزار، اسمشان به هم شبیه است. اما زندگی شان هیچ شباهتی به هم ندارد.
-
مگر محمد رسول الله که لباس پینه دار می پوشید و غذایش را با فقرا تقسیم می کرد، پیامبر ما و احمدی نژاد نیست؟ "به جای اینکه از همه بترسی، فقط از خدا بترس"
-
در جواب انتقادات نوشته: می گویید که او اهل سنت نیست. در حالی که به خاطر التزامش به سنت، با ورود وقت نماز، کاپشن اش را زیرش انداخته و نماز خوانده. ملتزم به سنت است. خیلی راستگو و صریح است. سیاست نمی کند، بلکه کشورش را اداره می کند. همه ی ایرانیها را به یک چوب نزنید.

- در جواب انتقادات نوشته: دوست من! اگر رهبر تو نمی تواند چنین رفتاری داشته باشد، لازم نیست حسادت کنی! اگر می گویی تظاهر است، به من بگو که چرا رهبر تو نمی تواند چنین تظاهری بکند؟
-
نیازی به گفتن سخن زیاد نیست. یک کلمه: آدم کوتاه قد بزرگ.
-
رئیس جمهور ما حتی وقتی به تشییع جنازه می رود هم نماز نمی خواند! مردم باید از رهبرشان الگو بگیرند؛ نمی دانم ما از چه چیز رئیس جمهورمان می توانیم الگو بگیریم؟ احمدی نژاد یک رهبر است. یک انسان. در برابر غرب، سر خم نمی کند. برای مردمش زندگی می کند و مردمش تا آخر از او حمایت می کنند.

در جواب انتقادات نوشته: کسی گفته بود که ایران در تاریکی قرون وسطی، سیر می کند. بله! ترکیه بدون اجازه ی آمریکا نمی تواند قدم بردارد؛ ایران قرون وسطایی، پروژه ی اتمی اش را تکمیل می کند. سلاح های ترکیه وارداتی است؛ ایران قرون وسطایی موشک هایی می سازد که به تل آویو هم می رسد. خواستم یادآوری کرده باشم.
-
هرکس هرچه می خواهد بگوید. من این آدم را دوست دارم!
-
اگر در دنیا 5-3 آدم مثل او باشد، می توان در مقابل آمریکا قد علم کرد. قبل از سخنرانی اش می گوید خدا مرا آفریده و من بنده ی عاجز او هستم. خدایا! یار و یاورش باش.
-
یک کلمه بگویم: آدم است.
-
حیف که بیش از یکی دو تا رهبر جسور و درستکار مانند او در دنیا وجود ندارد. رهبران ما یک صدم او هم نیستند.
-
در انتخابات پیش رو، رأی ام را به احمدی خواهم داد!
-
مرد که می گویند، این است. حرکت کن که هیچ کس نمی تواند جلوی تو را بگیرد.
-
از زندگی خودم خجالت کشیدم. شبیه بودن به رسول الله این گونه است. خداوند به او استقامت دهد. او را الگوی رهبران سنی ما کند. آمین.
-
روزی خواهد آمد که آن شخص خوابیده (منظورش عکس اول است)، دنیا را اداره خواهد کرد.
-
ملت ایران انقلاب کرد و با خونش از دینش محافظت کرد. این رهبر را هم خدا به عنوان لطف به آنها داد. نشدنی است که تنبلی کنیم و بخوابیم، در عین حال انتظار چنین رهبری را داشته باشیم.
-
حیران این آدم ام! بی ارزشی مادیات را به رخ  تمام دنیا می کشد.
-
دلش بزرگتر از حجم اش است!
- ....

در مقابل اين پيام ها، تعداد معدودي از كاربران هم به نقد احمدي نژاد پرداخته اند.

- اینکه برای رئیس جمهور ایران این قدر پیام نوشته شود، برایم قابل درک نیست. فکر نمی کردم کسی که زن ها را شکنجه می کند، این همه طرفدار داشته باشد!
-
یک تبلیغات چی بزرگ است! باید به او تبریک گفت!
-
بدانید که احمدی نژاد از بوش خطرناک تر است. اگر دست او باشد، در همین لحظه ریشه ی همه ی سنی ها را می کند. ساده نباشید!
-
جناب سردبیر! برای چه از کسی که ملتش را اذیت می کند، خبر می نویسید؟
-
در حالی که ما دنبال آزادی بیشتر هستیم، انگار در کشور، کسانی هستند که دوست دارند مانند ایران، انقلاب اسلامی رخ دهد. مرزها باز است. این دوستان بفرمایند بروند ایران!

 

 

alirezamajidi@gmail.com

پرونده‌ای برای جی‌میل
قسمت اول

داستان ایمیل : صحبت کردن در مورد تاریخچه دقیق ایمیل تا اندازه‌ای دشوار است. در ‏اکتبر سال 1971 یک مهندس به نام ری تاملینسون ‏Ray Tomlinson‏ علامت @ را برای ‏آدرس‌های میل انتخاب کرد و نرم‌افزاری نوشت که به کمک آن توانست نخستین ایمیل را ‏ارسال کند.‏

 

کامپیوترهایی که نخستین ایمیل به وسیله آنها ارسال و دریافت شد ، درست کنار هم ‏قرار داشتند و تنها اتصال بین آنها به وسیله شبکه ‏ARPANET‏ ، پدر وب امروزی برقرار ‏می‌شد.‏ ‏

 

عکس منحصر به فردی از نخستین کامپیوترهای ارسال‌کننده و دریافت‌کننده ‏ایمیل : کامپیوتر جلویی موسوم به ‏BBNA‏ نخستین دریافت‌کننده میل و کامپیوتر عقبی به ‏نام ‏BBNB‏ نخستین کامپیوتر ارسال‌کننده میل بود. ‏

تاریخچه جی‌میل : وقتی در تاریخ اول آوریل سال 2004 برابر با سیزدهم ‏فروردین ماه سال 83 خورشیدی ، روزنامه‌ها و سایت‌های مختلف ، خبر از سرویس ایمیل ‏شرکت گوگل دادند ، بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران با دیده شک و تردید به آن ‏نگاه کردند. عنوان خبر اين بود: گوگل سرويس ايميل جديدی را ارائه می‌كند كه فضايی ‏معادل يک گيگابايت را به رايگان در ‏اختيار كاربر قرار می‌دهد. ‏

 بسیاری آن را چیزی بیشتر از یک دروغ اول آوریل نمی‌دانستند. با توجه به سابقه شرکت ‏گوگل در ساختن دروغ‌های اول آوریل ، شک به این موضوع بیشتر می‌شد. اما خبر ‏واقعیت داشت ، مدیر محصولات گوگل در همان زمان در مصاحبه‌ای که با بی‌بی‌سی ‏انجام داد ، اعلام کرد که محصول جدید گوگل ، کاملا جدی است.‏

شعارهای گوگل درباره سرويس ايميلش نيز جالب بود : «شما 1000 مگابايت فضای ‏رايگان در اختيار داريد، ‏پس نيازی به پاک كردن حتی يك نامه هم نداريد.» و «ما برای شما ‏فضايی به گنجايش 500 هزار صفحه ايميل درنظر ‏گرفته‌ايم.»‏

بیش از همه مدیران سرویس‌های میل یاهو و هات‌میل دچار شگفتگی و نگرانی شدند ، ‏آنها دیگر مجبور بودند برای ادامه بقا ، دست به تحولاتی جدی بزنند. مسلما دیگر ‏سرویس 4 مگابایتی یاهو ، نمی‌توانست کاربران را راضی نگه دارد. یاهو چندی بعد اعلام ‏کرد که سرویس ایمیل خود را 100 مگابایتی خواهد کرد. ‏

در ميان بهت كاربران و شركت‌های رقيب، گوگل ارائه نسخه ‏بتا‏ و آزماشی ‏جی‌میل‏ را ‏آغاز ‏كرد. مرحله آزمایشی جی‌میل از 21 مارس سال 2004 شروع شد ، در این مرحله گوگل ‏هزار کارمند شرکت ، دوستانشان و اعضای خانواده آنها را دعوت کرد تا سرویس ایمیل ‏جدید را تست کنند. از 25 آوریل همان سال ، اعضای فعال سرویس وبلاگ‌نویسی بلاگر ‏هم فرصت آن را یافتند که از جی‌میل استفاده کنند. ‏

در ابتكاری جالب توسط گوگل، به تمام افراد عضو در ‏Gmail‏ دو عدد دعوت‌نامه سفيد تعلق ‏گرفت كه البته بعدها تعداد دعوت‌نامه‌های هر فرد افزایش پیدا کرد ، از اين ‏طريق افراد ‏عضو می‌توانستند دو نفر از دوستان خود را نيز به ثبت‌نام در ‏Gmail‏ دعوت كنند. ارزش اين ‏دعوت ‏نامه‌ها به حدی رسيد كه برخی به خريد و فروش آنها در سايت‌های حراجی مانند ‏‏eBay‏ پرداختند به ‏طوری كه خريد و فروش دعوتنامه‌های جيی‌ميل به تجارت پر سودي ‏تبديل شد. به عنوان مثال در یک مورد ، یک ‏دعوت‌نامه جی‌ميل در سايت ‏eBay‏ به قيمت ‏‏202 دلار فروخته شد.‏

 برخی هم هدیه کردن دعوت‌نامه جی‌میل را مشروط به بازدید منظم از وبلاگشان و ‏گذاشتم کامنت‌ و یا عضویت در انجمن‌های اینترنتی و مشارکت فعال در آن کردند. سایت‌هایی هم برای اشتراک دعوت‌نامه‌های جی‌میل برپا شد ، ‏GmailSwap‏ یکی از ‏مشهورترین این سایت‌ها بود ، بسیاری از کاربران ایرانی از طریق همین سایت عضو ‏جی‌میل شدند.‏

گوگل به تدریج تعداد دعوت‌نامه های اختصاص یافته به هر کاربر را افزایش داد، به طوری ‏که در سال 2005 ، هر کاربر 50 دعوت‌نامه برای ارسال در اختیار داشت ، بعدها به هر کار ‏‏100 دعوت‌نامه داده شد. ‏

جالب است بدانید که دومین ‏gmail.com‏ تا قبل از خریداری شدن به وسیه گوگل ، یک ‏سرویس میل متعلق به سایت کمیک استریپ شخصیت محبوب کارتونی کودکان-گارفیلد- ‏بود. سایت گارفیلد بعد از فروختن این دومین به گوگل ، سرویس میلش را به دومین ‏e-‎garfield.com‏ منتقل کرد. ‏

در 22 ژوئن سال 2005 ، آدرس اینترنتی جی‌میل از ‏http://gmail.google.com/gmail‏ به ‏http://mail.google.com/mail‏ تغییر پیدا کرد. ‏ در 4 آوریل 2006 ، جی‌میل و سرویس تقویم گوگل یکپارچه شدند.‏ در 28 ژانویه 2007 ، سرویس اسناد و صفحات گسترده گوگل با جی‌میل ادغام شد و ‏جی‌میل این امکان را فراهم آورد که مستقیما فایل‌های ورد پیوست شده را بتوان در داخل ‏مرورگر مشاهده کرد. ‏ در 8 فوریه 2007 ، سرانجام امکان ثبت‌نام مستقیم برای عموم بدون دعوت‌نامه فراهم ‏شد.‏

 

‏‌مرد پشت پرده جی‌میل : ‏ مثل بسیاری از محصولات دیگر دنیای فن‌آوری یک تیم مهندسی جی‌میل را به راه ‏انداختند و رفته‌رفته تکمیل کردند. اما کسی که بیش از همه در ایجاد جی‌میل نقش ‏داشته و طراحی کل بدنه جی‌میل را برعهده داشته پل بوشهیت ‏Paul Buchheit‏ بوده ‏است.‏ سال‌ها قبل از اینکه جی‌میل به صورت عمومی در اختبار همه قرار بگیرد ، پروژه جی‌میل ‏به وسیله پل بوشهیت آغاز شده بود. نام رمز جی‌میل در آن زمان «کاریبو» ‏Caribou‏ بود و ‏کارمندان گوگل به صورت یک سرویس‌دهنده میل داخلی در شرکت گوگل از آن استفاده ‏می‌کردند. ‏

 

پل بوشهیت یک برنامه‌نویس کامپیوتر آمریکایی است. او در روچستر نیویورک به دنیا آمد و ‏تحصیلات دانشگاهی‌اش را در کلیولند اوهایو به اتمام رساند. او بیست و سومین کارمند ‏شرکت گوگل محسوب می‌شود. او بسیاری از جنبه‌های وی 2 ، از جمله فن‌آوری آژاکس ‏Ajax‏ را سال‌ها قبل از به تحقق پیوستن آنها پیش‌بینی کرده بود. وی همچنین در ایجاد ‏شکل اولیه سیستم آگهی متنی گوگل ‏Google AdSense‏ مشارکت داشت.
شعار اصلی ‏و مشهور شرکت گوگل با عنوان «بدجنس نباش» ‏Don't Be Evil‏ به وسیله بوشهیت در ‏اجلاسی در سال 2000 ، ابداع شد. ‏

مقایسه سرویس‌های ایمیل مهم

 تخمین زده می‌شود ، جی‌میل ، یاهو میل ، هات میل و سرویس میل ‏AOL‏ روی هم 500 ‏میلیون کاربر در سراسر جهان داشته باشند. اما بیشتر این کاربران هنوز از نسخه‌های ‏قدیمی سرویس‌های میلی استفاده می‌کنند که مجهز به فن‌آوری آژاکس نیست و ‏بنابراین برای هر بار بارگزاری صفحه باید کل صفحه بارگزاری شود. ‏

 

در جدول زیر مقایسه‌ای انجام داده‌ایم بین سرویس‌های ایمیل مهم جهان ‏

 

جی‌میل

یاهو

هات‌میل

تعداد کاربران

51 میلیون نفر

250 میلیون نفر

228 میلیون نفر

فضا

2.8 گیگابایت

بی‌نهایت (به تازگی)

2 گیگابایت

برچسب‌گذاری

بله

نه

نه

یکپارچه‌سازی با سرویس‌های پیام‌رسان فوری

بله

بله

نه

خروجی فید RSS

بله

بله

نه

فوروارد کردن میل‌ها

بله

بله (غیر رایگان)

نه

وروردی POP

بله

بله

نه

خروجی POP

بله

بله (غیر رایگان)

نه [1]

جستجو

A

B+

B+

سرعت

A

B+

B

[1] نسخه Live هات‌میل دربرنامه‌هایoutlook  و Outlook express قابل دسترسی است.

یک داور منصف برتری واضح جیِ‌میل را بر سرویس‌های دیگر ، به سادگی تأیید می‌کند. ‏جیمیل خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر رقیبان متمایز ساخته است ‏،‌ ویژگی‌هایی مانند محیط کاربرپسند ، قابلیت جستجوی قدرتمند ، برچسب‌گذاری ، ‏خروجی ‏POP‏ رایگان ، مرور «مکالمه‌ای» میل‌ها و خصوصیات دیگری که در این مقاله به ‏آنها اشاره خواهد شد.‏

پایان قسمت اول

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 تير / 27 ژوئن / 12 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
6 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه ايرانيان دوباره بر سراسر ايران حاكم شدند

ايالت كرمان 27 ژوئن سال 967 ملادي (ششم تيرماه) به متصرفات فناخسرو ديلمي پيوست. در آن زمان ايالت كرمان كه جنوب آن را خليج فارس و درياي عمان تشكيل مي داد به مراتب وسيعتر از امروز بود. با پيوستن كرمان به قلمرو عضدالدوله، سراسر ايران داراي حكومت هاي ايراني شد كه سامانيان و آل بويه سهم بيشتري داشتند. قلمرو عضدالدوله پس از پيوستن كرمان، شامل سراسر جنوب و مركز ايران بود.
    فناخسرو معروف به عضدالدوله پسر ركن الدوله در اصفهان به دنيا آمده بود. پدر و دو عموي او از ديلمان (شمال ايران) برخاسته بودند كه به همراه «ماكان كاكي» و مرد آويز پرچم استقلال ايران و جدا ساختن آن را از قلمرو خلفاي عباسي برافراشته بودند و موفق به اين كار مهم شدند. بغداد به تصرف علي بويه (عماد الدوله) درآمد و از آن زمان، خلفاي عباسي تحت نفوذ و اقتدار ايرانيان قرار داشتند.
    از زمان ديلميان بود كه مذهب شيعه (اثني عشري) به صورت ستون اصلي ناسيوناليسم ايراني درآمد. به عبارت ديگر، ناسيوناليسم ايراني باعث تقويت مذهب شيعه شد. هدف بوئيان ديلمي اين بود که ايران را کاملا از عربان دور سازند و ايرانيان راضي به جنگ با عربان شوند که عمدتا غير شيعه بودند، زيرا که جنگ مسلمان با مسلمان نهي شده است. بوئيان خود را از فرزندان بهرام گور و ساسانيان مي دانستند كه در زمان ساسانيان نيز آيين زرتشت ستون اصلي ناسيوناليسم ايراني بود كه امپراتوري ايران قرنها به صورت يكي از دو ابرقدرت جهان عمل مي كرد. علي بويه پس از تصرف بغداد خليفه وقت عباسي را وادار کرده بود که روز عاشورا با پاي برهنه در خيابانهاي بغداد راه برود و در ماتم امام حسين ابن علي (ع) سينه بزند.

 

مسأله ماوراء النهر پس از فروپاشي امپراتوري ايران

در چنين روزي در سال 751 ميلادي و يك سال پس از روي كار آمدن عباسيان، چيني هاي مناطق غربي آن سرزمين پهناور كه پس از سقوط سلسله ساساني و از هم پاشيدن امپراتوري ايران بر بخارا، سمرقند و تاشكند مستولي شده بودند در كنار رود تالاس Talas از واحدهاي نظامي مسلمان مركب از ايرانيان و اعراب شكست خوردند و از منطقه ورارود (ماوراء النهر) عقب نشيني كردند. در دوران سلسله هاي از هخامنشي تا ساساني، چيني ها به ندرت جرأت فراتر نهادن پاي از دره رود تاريم را به خود مي دادند و مرزهاي شرقي تاجيكستان امروز كه مردم آن همچنان فرهنگ و تمدن ايراني را حفظ کرده اند توسط پادگانهاي مرزباني ساساني حراست مي شد. پس از عقب نشيني چيني ها، ديري نپاييد كه قرقيزها سرزمين ايغورها را كه اينك در قلمرو چين است تصرف كردند و سالهاي سال بر آن مسلط بودند.

 

متفقين دبيرستانهاي نظام ايران را هم بستند

به خواست متفقين كه ايران را اشغال نظامي كرده بودند و نمي خواستند كه وطن ما بعدا هم يك نيرويي دفاعي چشمگير داشته باشد 27 ژوئن 1942 (ششم تير ماه 1321) دستور داده شد كه دبيرستانهاي نظام كه براي دانشكده افسري ارتش ايران دانشجو آماده مي ساختند منحل شوند. دانش آموزان اين دبيرستانها از آغاز سال تحصيلي بعد به دبيرستان هاي معمولي انتقال يافتند. از طريق دبيرستانهاي نظام جوانان مستعد حرفه هاي سپاهيگري جذب ارتش مي شدند. به علاوه، از طريق اين دبيرستانها يک فرد از سالهاي نوجواني با رفتار و زندگي نظامي آشنا مي شد و به آن خوي مي گرفت.
    خيانت باعث شد که ايران در شهريور 1320 بدون جنگ تسليم متفقين شود. دستهايي! پيش از آن که ارتش ايران فرصت دفاع از وطن را که به خاطر آن ايجاد شده بود به دست آورد آن را مرخص کرده بودند.

 

انگليسي هاي متجاوز خيلي زود آزاد شدند!

آزاد شدن و خروج دو عضو نيروي دريايي و شش تفنگدار انگليسي از ايران در تاريخ 24 ژوئن 2004 تعجب برانگيز بود. گمان نمي رفت اين نظاميان که چهار روز پيش از آن به اتهام تجاوز به آبهاي ايران در اروند رود دستگير شده و به تهران منتقل گرديده بودند به اين آساني و سرعت آزاد شوند زيرا كه جهانيان عكسهاي آنان را با چشم بسته و در حال اعتراف در تلويزيون تهران ديده بودند و خبر آزاد شدنشان با اين سرعت ،باعث تعجب شده بود. اين انگليسي ها که بخشي از نيروهاي اشغالگر انگليسي جنوب عراق بودند با سه قايق گشتي به آبهاي ايران تجاوز کرده بودند و سلاحهاي متعدد از آنان به دست آمده بود. حرکت دادن اين عده پس از دستگيري باچشم بسته، ماجراي گروگانهاي آمريکايي در سال 1979 را در اذهان تداعي مي کرد و گمان نمي رفت در مدتي کوتاه آزاد شوند. معمولا متجاوزان به قلمرو يک کشور را مدتي در بازداشت نگهميدارند تا سرمشقي براي ديگران شود که مسئله را تکرار نکنند و وارد قلمرو يک کشور مستقل نشوند.

 نظاميان انگليسي پس از دستگير شدن به اين صورت حرکت داده مي شدند

نظاميان انگليسي پس از دستگير شدن به اين صورت حرکت داده مي شدند

 

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

06/04/58
ادعاي بي بي سي مبني بر احتمال ادعاي عراق بر حاكميت خوزستان.

خرابكاري عوامل ضد انقلاب در ايستگاه تقويتي برق خرمشهر ـ آبادان و قطع كامل برق خرمشهر .
مصاحبه شيخ عيسي خاقاني با كيهان درباره آخرين اوضاع خوزستان ، اجراي توافقنامه مدني ـ شبير ، عدم تشكيل دادگاه‌هاي انقلاب ، پيش‌نويس قانون اساسي ، تحريكات عراق در منطقه ، نقش گروه‌هاي داخلي در آشوب‌هاي خوزستان ، خلع سلاح عمومي و نظريات مختلف درباره مدني .

ادامه درگيري‌هاي اراضي در كردستان از جمله درگيري مسلحانه در قريه “ آمد ” ( پانزده كيلومتري مهاباد ) و منطقه منگور در پيرانشهر ، بهره‌برداري گروه‌هاي مخالف نظام و صاحب نفوذ در منطقه در جهت اهداف خود .
روزنامه جمهوري اسلامي : اظهارات حجت الاسلام و المسلمين سيد علي خامنه‌اي ( از اعضاي كادر مركزي حزب جمهوري اسلامي ) درباره قانون اساسي ، وقايع خرمشهر و اقدامات مرزي عراق ، اوضاع سيستان و بلوچستان .

گزارش محرمانه وزارت امورخارجه آمريكا به سفارت آن كشور در تهران درباره مواضع متين دفتري ، امير انتظام و علي اميني در قبال انقلاب و جمهوري اسلامي .
رژيم عراق يك گروه 16 نفري از روحانيون و علماي حوزه علميه نجف و همچنين نماينده امام در نجف را از عراق اخراج كرد كه وارد ايران شدند .

06/04/60
سوءقصد به حجت‌الاسلام خامنه‌اي
06/04/61
استقرار نيروهاي سپاه در مناطق "زله زرد" و "كنجا نچم" استان ايلام در پي عقب نشيني نيروهاي عراق از اين مناطق. صدامحسين تدابير احتياطي ويژهاي را به ارتش عراق ابلاغ كرد. تشكيل جلسة مسئولان قرارگاهها و تيپهاي حاضر در عمليات رمضان در حضور فرماندهان قرارگاه كربلا. رحيم صفوي: تكليف را امام روشن كردهاند؛ مسئله اساسي ما جنگ با عراق است. شناسايي و آموزش نيروها را شروع كنيد. خودروهاي نظامي اهدايي عربستان به عراق، از طريق مرز كويت وارد عراق شدند. پناهنده شدن 9 تن از اتباع عراقي به ايران از مرزهاي غربي. عمليات نيروهاي خودي در غرب كشور: پاكسازي مقر حزب كومله در منطقه ديواندره و نتايج آن؛ پاكسازي توابع سلماس و نتايج آن، پاكسازي چند روستا درحوالي بانه و دستگيري شش تن از عوامل گروههاي مسلح. دو تن از اعضاي يك تيم ترور وابسته به سازمان مجاهدين خلق در يك اقدام ناموفق ترور، كشته شدند. انفجار نارنجك و خوردن سيانور سبب مرگ اين دو تن شد. احكام دادگاه انقلاب بوشهر و مشهد دربارة 9 تن از عناصر سازمان مجاهدين خلق. جرائم متهمان: ترور، اقدام مسلحانه، تهية اسلحه و مهمات و ... . دادستان انقلاب اسلامي اراك: صددرصد تشكيلات گروههاي مخالف جمهوري اسلامي در اين شهر متلاشي شدند. در پيام امام خميني به مناسبت اولين سالگرد شهداي هفتم تير آمده است: تأكيد بر سياست آزادي قدس از راه كربلا، محكوم كردن سكوت كشورهاي اسلامي در مقابل تجاوز ارتش صهيونيستي به جنوب لبنان و دعوت از سران اين كشورها جهت اتحاد به منظور مبارزه با اسرائيل. پايان نهمين كنگرة حزب بعث عراق؛ تغييرات ايجاد شده در قانون اساسي و حزب بعث. منابع سياسي تغييرات جديد در قانون اساسي عراق را جهت تطبيق ساختار هرم قدرت عراق با اوضاع جديد اين كشور دانستند. از راديو امريكا، راديو كلن و راديو اسرائيل در اينباره مطالبي پخش شد. تأثيرگذاري جنگ بر وضعيت اقتصادي عراق از ديدگاه نشريه "اطلاعات بينالمللي نفتي". روزنامه انگليسي زبان "مسلم": ايران براي دريافت خسارت جنگي كاملاً بر حق است. حمله به ايران به هيچوجه قابل توجيه نيست. راديو صوت الجماهير، ايران را متجاوز خواند و هدف حمله رمضان را توطئه عليه نهضت عراق و بيثباتي اين كشور اعلام كرد. دلايل حملة اخير ارتش صهيونيستي به لبنان به نقل از روزنامههاي واشنگتن پست و الشرق الاوسط. واشنگتن پست مقابله با ايران را عامل اصلي حمله اسرائيل دانسته است، ولي الشرق الاوسط حمله اسرائيل را تنها اختلافات مرزهاي دو كشور برميشمارد. اجلاس فوقالعادة سران عرب كه جهت اتخاذ يك موضع واحد عليه تجاوز حكومت اشغالگر قدس به لبنان تشكيل يافته بود بدون دست يافتن به نتيجهاي به كار خود پايان داد. عربستان از عوامل اصلي شكست اين اجلاس بود. وزارت خارجه فرانسه و خبرگزاري "تاس" امريكا را به دليل وتوي پيشنهاد فرانسه مبني بر عقبنشيني اسرائيل از جنوب لبنان، محكوم كردند. عضو كميته مركزي سازمان فتح سكوت شوروي در مورد اين وتو را دردآور خواند. نمايندگان 127 كشور جهان در مجمع عمومي سازمان ملل متحد حملة اسرائيل به جنوب لبنان را محكوم كردند. شوراي كليساهاي جهان در آمستردام نيز اين عمل اسرائيل را تقبيح كرد.
06/04/66
توافق امريكا و شوروي روي ضرورت عدم شكست عراق.
06/04/67
مقامات ارشد آمريكا: اگر گزارشهاي مربوط به بازپس گرفته شدن ناحيه جزاير مجنون توسط عراق كاملاً درست باشد اين امر مي‌تواند اثرات مهمي در فيصله دادن نهايي جنگ و همچنين در اوضاع داخلي ايران بجا گذارد.
ريچارد مورفي: امريكا در تلاش بود تا قطعنامه سازمان ملل و طرح تحريم تسليحاتي بخوبي و همزمان پيش بروند.

مهدي جماراني: ايران هرگونه ميانجيگري براي عادي‌سازي روابطش با عربستان سعودي را مي‌پذيرد.

 

 

سوء قصد به جان حضرت آيت الله خامنه اى

روز شـشـم تـيـر ماه 1360 حضرت آيت الله خامنه اى كه پست خطير امام جمعه تهران ونـمـايـنـدگـى حـضـرت امـام (ره ) را در شـوراى عـالى دفـاع بـر عـهـده داشـتـنـد چـون هـفـته هاىقـبـل در مـسـجـد ابـوذر تـهـران واقـع در خـيـابـان قـزويـن در جـمـعخـيـل مـشـتـاقـان حـضـور يـافـتـه تـا بـه شـبـهـات و پـرسـش هـاى مـخـتلف مردم صميمى وبيداردل جـنـوب تـهـران پـاسـخ دهـد، پـس از نـمـاز ظـهـر ايـشـان پـشـت تـريبون قرار گرفتند. طبق معمول دوضبط صوت براى ضبط گفت وشنودها، روى تريبون گذاشته بودند. دقايقى بعد ازپـرسـش وپـاسـخ ، جـوانى حدوداً 25 ساله قد بلند، با كت خاكسترى رنگ از ميان جمعيت كه دورمـعـظـم له حـلقـه زده بـودند گذشت وخود را به تريبون رساند وضبط صوتى را كه در دست داشـت روى آن قـرار داد. دقـايـقـى بعد، صداى مهيبى مسجد را لرزاند و حضرت آقا از سمت راستبدن مورد اصابت تركش ها قرار گرفتند وروى زمين افتادند.
در بيمارستان خبرنگار سؤ ال كرد كه :
احساس جناب عالى نسبت به اين سوء قصد وخطرى كه جان شما را تهديد كرد چيست ؟
حـضـرت آيـت الله خـامـنـه اى ، اين نجواى عاشقانه را با روحى فارغ از جهان مادى كه ترجمان احساسات پاك يك فرزند به پدر، وشاگرد به استاد ومريد خالص به مرادش بود، فرمود:
بشكست اگر دل من به فداى چشم مستت
سر خم مى سلامت شكند اگر سبويى
پـاسـخـى كـه در نـهـايـت سـادگـى در بـرگـيـرنـده يـك مـشـربزلال عرفانى بود. پاسخى آكنده از ايثار تواءم با معرفت ، پاسخى كه روح شهادت طلبى رادر كـالبـد ايـن انـقـلاب دمـيـد وخوف را از موج خيز عشق راند وعشاق حيرت زده به اين روح بلنداقتدا كردند.
پيام امام خمينى (ره ) به مناسبت سوء قصد نافرجام به جان آيت الله العظمى خامنه اى :(1)
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج سيد على خامنه اى دامت افاضاته ،
خـداونـد مـتـعال را شكر كه دشمنان اسلام را از گروه ها واشخاص احمق قرار داده است وخداوند راشـكـر كـه از ابـتـداى انـقـلاب شـكـوهمند اسلامى هر نقشه كه كشيدند وهر توطئه كه چيدند وهرسـخـنـرانـى كـه كـردنـد مـلت فـداركـار را مـنـسـجـم تـر وپـيوندها را مستحكم تر نمود ومصداق((لازال يؤ ميد هذا الدين بالرجل الفاجر)) تحقق پيدا كرد.
ايـنـان هـر جـا سخن گفتند خود را رسواتر كردند وهر چه مقاله نوشتند ملت را بيدارتر نمودندوهـر چـه شـخـصـيـت هـا را تـرور نـمودند، قدرت مقاومت را در صفوق فشرده ملت بالاتر بردند.اكـنـون دشـمـنـان انـقـلاب بـا سـوء قـصـد بـه شـمـا كـه از سـلاله رسـول اكـرم وخـانـدان حـسـيـن بـن عـلى هـستيد و جرمى جز خدمت به اسلام وكشور اسلامى نداريدوسـربـازى فـداكـار در جـبـهـه جـنـگ ومعلمى آموزنده در محراب وخطيبى توانا در جمعه وجماعات و راهـنـمـايـى دلسـوز در صـحنه انقلاب مى باشيد، ميزان تفكر سياسى خود وطرفدارى از خلقومـخـالفـت بـا سـتـمـگـران را به ثبت رساندند. اينان با سوء قصد به شما، عواطى ميليونهاانـسـان متعهد را در سراسر كشور بلكه جهان جريحه دار نمودند. اينان آن قدر از بينش سياسى بـى نـصـيبند كه بى درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه وپيشگاه ملت به اين جنايت دست زدنـد وبه كسى سوء قصد كردند كه آواى دعوت اوبه صلاح وسداد در گوش مسلمين جهان طنين انـداز اسـت . ايـنـان در ايـن عـمـل غـير انسانى به جاى برانگيختن ورعب ، عزم ميليون ها مسلمان رامـصـمـم تـر وصـفـوف آنـان را فـشـرده تـر نـمـودنـد. آيـا بـا ايـناعـمـال وحشيانه وجرايم ناشيانه وقت آن نرسيده است كه جوانان عزيز فريب خورده از دام خيانت آنـان رهـا شـونـد. وپـدران ومـادران ، جـوانـان عـزيـز خـود را فـداى امـيـال جنايتكاران نكنند و آنان را از شركت در جنايات آنان بر حذر دارند؟ آيا نمى دانند كه دست زدن بـه ايـن جـنـايـات جـوانـان آنـان را بـه تـبـاهـى كـشـيـده وجـان آنـان بـه دنـبـال خـودخـواهـى مـشـتـى تـبـهـكـار از دسـت مـى رود؟ مـا در پـيـشـگـاه خـداونـدمـتـعـال وولى بـر حق اوحضرت بقية الله ـ ارواحنا فداه ـ افتخار مى كنيم به سربازانى كه درجبهه وپشت جبهه كه شب ها را در محراب عبادت وروزها را در مجاهدت در راه حق تعالى به سر مى برند. من به شما خامنه اى عزيز تبريك مى گويم كه در جبهه هاى نبرد با لباس ‍ سربازىودر پشت جبهه با لباس روحانى به اين ملت مظلوم خدمت نموده واز خداوند تعالى سلامت شما رابراى ادامه خدمت به اسلام ومسلمين خواستارم .
والسلام عليكم ورحمة الله

Mobin_s2004@yahoo.com
27 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

نخستين مجله بانوان درجهان

27 ژوئن سالروز انتشار نخستين مجله بانوان جهان در سال 1693در لندن است. مدير آن مردي به نام «جان دانتون» بود. اين مجله بعدا يك صفحه هم تحت عنوان «صفحه مسائل» داير کرد كه در آن به پرسش هاي عمومي مربوط به مسائل خانوادگي و زناشويي خوانندگان پاسخ داده مي شد.
    نام اين مجلهLadies’ Mercury بود.
    370 سال پس از انتشار اين مجله، کشور ما داراي يک مجله بانوان شد که ابتدا در مشهد انتشار مي يافت. مجله هاي اختصاصي فعلي بانوان در ايران، کار خود را از دهه 1340 آغاز کرده اند.

 

فرق روزنامه حزبي و حرفه اي

کرکپاتريک

کرکپاتريک

«كليتون كرك پاتريك» سردبير سابق شيكاگو تريبيون و از روزنامه نگاران بنام قرن بيستم آمريکا در ژوئن 2004 در 89 سالگي فوت شد. وي که از سال 1937 وارد حرفه روزنامه نگاري شده بود در سال 1969 به سردبيري شيكاگو تريبيون ارتقاء يافته بود.
     کرک پاتريک بلافاصله پس از به دست گرفتن سردبيري شيکاگو تريبيون روش اين روزنامه را كه دهها سال راستگرا بود تغيير داد و بي طرف كرد؛ زيرا كه طبق اصول روزنامه نگاري حرفه اي، تنها روزنامه هاي حزبي حق دارند «جهتگيري سياسي» داشته باشند، نه روزنامه هاي عمومي (حرفه اي) كه با پول آحاد مردم (تكفروشي و اعلان) به حياتشان ادامه مي دهند. برپايه اصول ژورناليسم حرفه اي كه كرك پاتريك آن را دقيقا در شيكاگوتريبيون به اجرا درآورد، دفاع از وطن و منافع هموطنان از وظايف و تكاليف يک روزنامه عمومي و حرفه اي است، ولي اگر چنين روزنامه اي «جهت سياسي خاصي» را درپيش گيرد و آن را در انتخاب مطالب و در لابلاي گزارش هاي معمولي خود (كه ذاتا بايد مطلق باشند) بكار برد، از كسوت يك رسانه عمومي (قاعدتا بي طرف) خارج مي شود. به نظر كرك پاتريك، يك روزنامه حزبي مي تواند كار روزنامه حرفه اي را هم انجام دهد ولي روزنامه حرفه اي حق ندارد به تلقين سياستها و نظرات يك جناح دست بزند. با اين روش بود، كه تيراژ تريبيون در اندك مدتي سه برابر شد.

ساير ملل

ورود آمريکا به جنگ جهاني اول و خروج از انزوا

نخستين واحد نظامي آمريكا به اروپا در سال 1917 براي شركت در جنگ جهاني اول بر ضد آلمان، 27 ژوئن 1917 وارد فرانسه شد. با ورود اين واحد به فرانسه، در عين حال انزواي طولاني آمريكا نيز پايان يافت و طولي نکشيد که وارد ميدان بازي جهان شد كه پس از ورود به جنگ جهاني دوم به صورت ابر قدرت درآمد و از 1991 پس از خروج داوطلبانه رقيب از صحنه، اينك ميداندار بازي ها در جهان شده است. ورود ايالات متحده در هر دو جنگ بزرگ جهاني قرن بيستم، با محاسبه کامل و از اواسط هر دو جنگ آغاز شده بود.
     عکس، پياده شدن نخستين واحد نظامي آمريکا به فرماندهي ژنرال پرشينگ را از کشتي در فرانسه در 27 ژوئن 1917 (سومين سال جنگ جهاني اول) نشان مي دهد.

 

روزي که منشور ملل امضا شد - سازماني که تا کنون حاصلي براي بشريت نداشته است

27 ژوئن سال 1945، منشور ملل متحد در نشست سانفرانسيسكو به امضاي نمايندگان 50 كشور از جمله ايران رسيد، ولي به سبب وجود نقص هايي در اين منشور از جمله ندادن اختيارات به مجمع عمومي و قرار دادن اختيارات اجرايي در دست شوراي امنيت 15 نفره و به ويژه دولتهاي پنجگانه فاتح جنگ جهاني دوم که حق رد قطعنامه هاي پيشنهادي را دارند؛ اين سازمان همانند جامعه ملل پيش از آن در پيشگيري از جنگ و خونريزي، حفظ صلح جهاني و حراست از حاكميت و تماميت اعضاي خود و رعايت حقوق بشر در کشورهاي عضو موثر واقع نشده و با اين منشور و اين اركان نخواهد شد.
    در طول عمر سازمان ملل تلاش پيگيري هم براي اصلاح منشور آن بعمل نيامده است، زيرا که دولتهاي فاتح جنگ جهاني دوم مايل به آن نيستند و مي خواهند که ملل ديگر همچنان ديکته هايشان را بنويسند. طغيان هاي مردم ـ گروهي و انفرادي ـ نتيجه همين بي اعتنايي سازمان ملل به رعايت حقوق انسان ها در کشورهاي عضو است. دير زماني است که بسيار از انديشمندان، سازمان جهاني فعلي در نيويورک را سازمان دول (نه، سازمان ملل) مي دانند و بسياري از روزنامه نگاران در اخبار مربوط، واژه «متحد» را از عنوان اين سازمان حذف کرده اند و کتابي نيز تحت عنوان «سازمان ملل غير متحد» انتشار يافته است. انديشمندان پيشنهاد کرده اند کشوري که در آن دولتش حقوق بشر را در مورد شهروندان رعايت نکند نبايد عضو سازمان ملل باشد و عضويت آن پس از ثبوت نقض حقوق شهروندي بايد به حالت تعليق درآيد تا مسئله را حل کند. بنابراين اصلاحات منشور ملل مي تواند به انجام اصلاحات در کشورهاي عضو منجر شود.

 

براندازي در گواتمالا به روش 28 مرداد تهران

27 ژوئن 1954 طبق نقشه و با كمك سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) دولت انتخابي گواتمالا برانداخته شد.
    پس از رويداد 28 مرداد تهران (اوت 1953 ميلادي)، براندازي گواتمالا دومين حادثه از اين دست بود.

 

هوس نا بجا کرد و آتيه سياسي اش خراب شد

جري

جري

در پي يك افشا گري خلاف اخلاق حسنه، جك ريان نامزد حزب جمهوريخواه امريكا براي احراز سناتوري ايلي نوي كه احتمال پيروزي او زياد بود 26 ژوئن 2004 انصراف خود را اعلام كرد.
    اين افشاگري بر اين پايه بود كه جك چندي پيش كه با همسرش «جري» به نيويورك رفته بود او را با خود به يك كلوب اصطلاحا «سكس آزاد» برده بود و در آنجا هوس كرده بود كه مقابل چشم ديگران با همسرش نزديكي كند كه «جري» بعدا به همين سبب طلاق گرفته بود.
    

 

برخي ديگر از رويدادهاي 27 ژوئن

  • 1924:   نيروهاي نظامي آمريکا پس از هشت سال به اشغال جمهوري دومينيکن پايان دادند.

  • 1941:   فنلاند بر ضد شوروي وارد جنگ شد.

  • 1960:   سومالي و ماداگاسکار استقلال يافتند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت « اَبوالحسن عليّ بن عَبدُ‌ الصَّمَد شافعي» عالم فقيه و لغت شناس

    12 جمادي الثاني 643 -  «اَبوالحسن عليّ بن عَبدُ‌ الصَّمَد شافعي» عالم فقيه، لغت شناس و مفسّر شهيرقرن7هجري قمري درگذشت. او درسخا قريه اي ازقراي مصر متولد شد ازاين رو به سَخاوي مشهورشد. سخاوي پس ازتحصيل علوم مقدماتي به منظور تكميل محفوظات و يافته هايش به سوريه رفت و دردمشق سكونت كرد. حاصل عمر پربار سخاوي كتابهاي متعددي درتجويد، اصول دين و حديث است كه «جَواهِر، سَفَرُ السَّعاده و شَرحُ المُفَصَل» ازجلمه آنها بشمار مي روند.

     

     ورود اردوي سيد ضياءُ الدّين طباطبايي عامل انگليس به تهران

    12 جمادي الثاني 1339 - اردوي سيد ضياءُ الدّين طباطبايي عامل انگليس وارد تهران شد و بعد از مدتي به سربازان رضاخان ميرپنج پيوست. قواي رضاخان هم ازقزوين به طرف تهران حركت كرده بود. سيد ضيا پس ازكودتا درتهران و شهرستانها حكومت نظامي اعلام كرد. درپي اين حوادث بيشتر علما و افراد صاحب نفوذ توقيف يا تبعيد شدند و مجلس شوراي ملي تعطيل شد. درنخستين روزها، دولت كودتا معاهده مودت ايران و روس را امضا كرد و قرارداد1919ايران و انگليس را لغو كرد و نويد اصلاحات اجتماعي فراواني را به مردم داد. اما چندي بعد كابينه كودتا كه به كابينه سياه مشهوربود سقوط كرد و سيد ضياء به بغداد گريخت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    30

    اهواز

    30
    46

    تبريز

    16
    27

    شيراز

    24
    38

    مشهد

    18
    33

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    21
    36

    اصفهان

    18
    32

    يزد

    24
    36

    کرمانشاه

    16
    37

    اراک

    18
    30

    رشت

    20
    24

    دبی

    33
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1256 تومان
    931 تومان
    1856 تومان
    750 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    166500 تومان
    74900 تومان
    39800 تومان
    148500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.07

    اذان مغرب : 19.45

    اذان صبح فردا : 3.04

    طلوع آفتاب فردا : 4.50

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه


    آموزش زبان نصرت در 90 روز برای دانلود

    حتما تا به حال به اینگونه تبلیغات در بعضی سایت های مختلف فارسی زبان برخورد کردید "آموزش زبان نصرت" ،"آموزش زبان در 90 روز" و.... بله این یک روش نوين است که شیوه آن به شکل تمرین و تکرار است که برای شروع یادگیری زبان انگلیسی خیلی موثر است و بدون اینکه به خود فشاری وارد کنید می توانید زبان محاوره ای را بیاموزید.
    این بسته آموزشی از 4 CD تشکیل شده است که شامل 90 ترک 30 دقیقه ای با فرمت MP3 می باشد که روزی 1 عدد از آنها را باید گوش کنید.
     

    لينکهاي دانلود:
    Amoozesh.Englisi.Dar.90.Rooz._Nosrat_.part1.rar
    Amoozesh.Englisi.Dar.90.Rooz._Nosrat_.part2.rar
    Amoozesh.Englisi.Dar.90.Rooz._Nosrat_.part3.rar
    Amoozesh.Englisi.Dar.90.Rooz._Nosrat_.part4.rar
    Amoozesh.Englisi.Dar.90.Rooz._Nosrat_.part5.rar

     

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    2 جولاي


     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 2 جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 14 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    در حال شنا کردن نیز به موسیقی
    مورد علاقه خود گوش دهید


    در حدود سه سال طول کشید تا اینکه بالاخره Finis ایده ساخت mp3player شناگر را عملی سازد. از نسل mp3player های ضد آب در بازار زیاد دیده می شود اما این بار Finis با محصول جدید خود جور دیگری در بین هم رده های خودش می درخشد. Swimp3 با جداره ای از جنس فیبر فشرده که خاصیت ضد آبی دارد ساخته شده است. سیستم انتقال صوت آن به گونهای طراحی شده است که بتواند صدا را از طریق استخوان گونه شما به گوش میانی شما برساند. Version 2 این محصول تا حدی کوچکتر و ظریفتر از محصول فعلی خواهد بود. در حال حاضر این محصول با حجم حافظه 128 مگا بایت به بازار آمده است. اما سازندگان آن امیدواند که بتوانند این حجم حافظه را به 256 مگا بایت ارتقا بخشند. پس از این نیز میتوانید در حین شنا کردن هم به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.


    رادیاتور شوفاژ در طرح تار عنکبوتی


    چه قدر به معماری و دکوراسیون منازل خودتان اهمیت می دهید؟ آیا همیشه به دنبال اشیا گران قیمت و عتیقه هستید و یا اینکه ترجیح می دهید با وسایل فانتزی و شاید هم عجیب منازل خود را زیبا سازید؟ این عکس متعلق به یک رادیاتور ژو فاژ است که به طرح " تار عنکبوتی " معروف است. سیستم گرمایشی آن به گو نه ای ست که لوله های آب گرم آن در طرحی شبیه به تار عنکبوت بر روی سطح فلزی که رسانایی گرمایی آن نسبتا بالاست تعبیه شده است. خودنان تصمیم بگیرید. آیا به نظرتان زیباست و می تواند جلوه ای دیگر به اتاق پذیرایی شما بدهد؟!!

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    حمام روح
     


    نويسنده: جبران خليل جبران
    مترجم: سيد حسن حسيني
    تعداد صفحات: 155
    قيمت: 1500 تومان
    شابک: 8-212-506-964
    قطع: رقعي
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه‌اي از قصه‌ها، اشعار، حكايات، و كلمات كوتاه و ديگر قطعات ادبي از جبران خليل جبران است كه تمامي از عربي به فارسي توسط سيد حسن حسيني ترجمه شده و در 155 صفحه و هفت عنوان گرد آورده شده است. مترجم براي حسن كار و حسن امانت‌داري در موارد لزوم برخي از نوشته‌ها را با متون انگليسي نيز مقايسه كرده و تطبيق داده است. در صورت لزوم در پايان صفحه درباره آن توضيحي آورده است. حسيني گاهي اسامي برخي از داستانها و اشعار و قطعات را براي كمك رساندن مفهوم و زيبايي بيشتر تغيير داده است. در بخش داستانها، مترجم نمونه داستانها را از دو كتاب معروف جبران خليل جبران «طوفان‌ها» و «پيشتاز» انتخاب كرده است. خودشناسي، نشان افتخار، لبخند خدا، شب عيد، دو آرزو و ... از عنواهاي داستانهاي گزيده‌اند.
    مترجم در بخش شعر به سه شعر منشور كه «ما و شما» حمام روح، اشكي و لبخندي باشند، اكتفا كرده است. چهار روايت كتاب، برگرفته از كتاب «عيسي پسر انسان» انتخاب شده است. اين كتاب كه بلندترين نوشته جبران است، نويسنده از زبان دوست و دشمن خاطرات و برداشتهاي خطاب‌گونه‌اي راجع به حضرت عيسي (ع) نقل مي‌كند. البته روايات اين فصل متعلق به دوستان مسيح (ع) است. حكايات و قطعات كوتاه كتاب برگزيده‌اي است از كتابهاي «مجنون»، «سرگردان» و «پيشتاز» كه به زبان شيرين و ادبي به فارسي برگردانده شده است. مردم ذات‌العماد نمايش‌واره‌اي از جبران خليل جبران است كه بسيار زيبا و با طرح داستاني نگاشته شده و با زبان شفاف و داستاني ترجمه گرديده است. «ماسه و كف» نام مجموعه تأملات، قطعات كوتاه و به اصطلاح كلمات قصار جبران است. اين كلمات قصار كه موضوع بخش بيشترشان، اخلاقي و فلسفي است، قلم‌اندازهاي جبران است كه بدون پيوند در كنار هم آمده‌اند كه در لابه‌لاي آن مي‌توان به عقايد و آراء جبران درمورد موضوعات زيبايي، هنر، شعر، مسيحيت و ... برخورد و آن را زيبا يافت.
    پايان كتاب به نقش شاعران در تربيت و تقويت زبان اختصاص يافته كه كوتاه شدة مقاله‌اي بلند به عنوان «آيندة زبان عربي» از نويسنده است كه حسيني آن را تلخيص و ترجمه نموده است. نويسندة كتاب كه جبران خليل جبران است براي خوانندة ايراني نام آشنايي است كه در سال 1883 در شهر بشري لبنان متولد گرديد و در سال 1931 م در نيويورك درگذشت.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    اتل متل توتوله
    دانشگاهه چجوره
    تابستون وزمستون
    پول ميگيرن فراوون
    يه سال دوتا ترم داره
    توچمناش کرم داره
    چار طبقس عزيزم
    پشت بوم ونديدم
    ثبت نامش عذابه
    دلم برات کبابه
    اصطلاحای تازه
    دانشگاهه ميسازه
    از دست اين زمانه
    سلف جای رستورانه
    وقتی که وقت نداری
    نمره خوب بياری
    می گی با بی قراری:
    حذفی اضطراری
    چاهار سالش ليسانسه
    مدرکش پوست آدامسه
    .... تازه تا سال ديگه
    مدرکتو نمیده
    هاچین و واچین
    اگه راس میگی بیا و ببین
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    ازدواج و احساسات

    امروز چه احساسی دارید؟هیجان زده، خوشحال، سرزنده بشاش، تنها، بی تفاوت، جذاب، بی فکر، آزرده، بی تاب، ناراحت، غمگین، مضطرب، کـنجکـاو، فـضـول و یـا مــصمم؟ هـمانطور که می دانید ما می توانیم تنها در عرض یک روز به چنین احساساتی دست پیدا کنیم!!!!
    فکر کردن به این موضوع نیز ترس آور است، اما این امر هر روزه و همه روزه در زندگی خانوادگی، و شغلی اتفاق می افتد و چنین احساساتی زمانی که شما دارای فرزند نیز بشوید، تشدید خواهند شد. ما باید یاد بگیریم که چگونه می توانیم در مقابل احساسات یکدیگر از خود عکس العمل مناسب نشان دهیم؛ البته باید توجه داشته باشید که انجام این کار چندان ساده نخواهد بود.
    به مجرد اینکه چشمان خود را باز می کنیم و از خواب بلند می شویم در خود احساس تازه ای حس می کنیم. به خصوص اگر شما دل خوشی از صبح زود بلند شدن هم نداشته باشید. کمی بد اخلاق و ترشرو می شوید. حال تصور کنید که همسر شما از خواب بلند شده و جزء افراد سحر خیز هم هست. او احساس سرور و شادمانی دارد. حال با خود تصور کنید: ترشرویی در مقابل سرور و شادی! ما در مقابل چنین احساساتی باید از خود چه برخوردی نشان دهیم- عکس العمل تند یا صرفا پذیرش؟
    چه باور کنید و یا نه، برقراری تعادل در زندگی با احتساب به درک احساسات متغیری که در هر لحظه ممکن است در شخصیت فرد مقابل بروز کنند، امکان پذیر خواهد بود. ما این مقوله را به نام پذیرش احساسی می شناسیم. یک نکته اساسی در این مورد این است که نمی توان نام خوب و یا بد بر روی احساسات گذاشت البته تا زمانیکه احساسی بر خلاف اخلاقیات و از روی خشونت ظاهر نشود (به عنوان مثال کسی را مورد ضرب و شتم قرار دهید) و هیچ کس مسئول به وجود آوردن احساسات شخص دیگر نیست و این خود افراد هستند که آنها را به وجود می آورند. بنابراین دفعه آینده که انگشت خود را به سمت همسر خود نشانه رفتید و به او گفتید که: " تو باعث شدی که من چنین احساسی پیدا کنم" به خاطر بیاورید که خودتان مسبب آن احساس بخصوص در وجود خود هستید. به این دلیل که شما انسان منحصر به فردی هستید و خداوند شما را اینچنین خلق کرده است.
    بیشتر مواقع ما نمی توانیم دقیقا همان احساسی که همسرمان در یک زمان مشخص احساس می کند را درک کنیم. احساسات هر فرد به طور قابل توجهی با دیگری متفاوت است. من خودم به شخصه زمانی که احساس خوشحالی می کنم بر روی لبهایم لبخند می نشیند و ترجیح می دهم قدم بزنم. اما شاید احساس خوشحالی در فرد دیگری به صورت بالا و پایین پریدن ظاهر شود و او از شدت خوشحالی در پوست خود نگنجد. در هر دو مورد احساس خوشحالی وجود دارد اما راههای بروز آنها کاملا متفاوت است.
    معمولا علت بیشتر مشکلاتی که در زندگی های زناشویی بروز می کند، تنها به این دلیل است که طریقه بروز احساسات و سطوح آن در یک فرد با طرف مقابل متفاوت است، و نه زن و نه شوهر هیچ کدام تلاشی برای درک کردن طرف مقابل از خود نشان نمی دهند. آنها یکدیگر را نادیده می گیرند و تصور می کنند که مشکلات به مرور زمان حل خواهند شد؛ اما نه متاسفانه چنین نیست.
    زمانی که همسر من به دلیلی ناراحت است و من به هیچ وجه حتی نمی توانم سطوح اولیه ناراحتی او را درک کنم، او خیلی بیشتر عصبانی و ناراحت می شود چراکه متوجه می شود من قادر به درک احساسات او نیستم. در مثالی مشابه شاید او قادر به هضم عواطف من نباشد: زمانی که من هنگام پیروزی تیم مورد علاقه ام خوشحال می شود و با جیغ و فریاد احساسات خود را تخلیه می کنم او تصور می کند که من دیوانه شده ام که این همه قلیان احساسات از خودم نشان می دهم. او هم به نوبه خود خوشحال خواهد شد اما نه به آن اندازه که من شاد می شوم.
    هر یک از طرفین باید یاد بگیرند که چگونه می توانند احساسات طرف مقابل خود که روز به روز و هفته به هفته تغییر می کنند، را درک کنند. احساسات مشابه عکس العمل های متفاوتی را در افراد مختلف بر می انگیزد. پایه و اساس یک ازدواج موفق بر روی درک متقابل از احساسات یکدیگر و نه بی توجهی نسبت به آنها، بنا می شود. اگر چنین درکی وجود نداشته باشد، به مشکل برمی خوریم. گاهی پیش می آید که حتی خودتان نیز تحلیل درستی از احساسات شخصیتان ندارید، در همین حال از همسر خود انتظار دارید که شما را درک کند. اگر کمی دقیق تر با این مسئله برخورد کنید، متوجه خواهید شد که این انتظار شما از نظر منطقی امر درستی به شمار نمی رود.
    راه غلبه بر مشکلاتی که از این طریق در زندگی مشترک افراد بروز می کند، این است که احساسات یکدیگر را بپذیرید و تلاش کنید تا احساسات خود را برای طرف مقابل شرح داده و به حرف های او نیز گوش دهید.
    به عنوان مثال: یک خانم در مورد مسئله ای متعجب می شود و آقا یک نگاهی که معمولا مردها تحویل زن ها می دهند، را به او پس می دهد. این مطلب در ذهن خانم نفش می بندد و دفعه آینده که آقا چنین احساس مشابهی را در مورد چیز دیگری پیدا کرد، خانم هم همان عکس العمل را به او تحویل می دهد. اما اگر خانم احساس خود را برای او بیشتر توضیح دهد و یک مثال کاملا ملموس بیاورد "مثل احساس خوشایندی که در زمان پذیرفتن سر پرستی یک کودک بی سرپرست به انسان دست می دهد" که تا حد زیادی شادی آور است، آقا هم این فرصت را پیدا می کند که او را بهتر درک کند و از مشکلات بعدی نیز تا حد بسیار زیادی جلوگیری به عمل می آید. این امر راهکار مناسبی برای برقراری ارتباط و اگاهی از احساسات باطنی و عمیق طرف مقابل است.
    به خاطر داشته باشید که بر روی هیچ احساسی نمی توان نام خوب و یا بد گذاشت بجز زمانی که بر اساس آن احساس بخصوص از شما عملی سر بزند و از خود واکنش نشان دهید. شاید نتوانیم احساسات خود را کنترل کنیم اما حداقل می توانیم رفتار و اعمالی که در حول محور احساسات بروز می کنند را کنترل و سپس مهار کنیم.
    صبح که از خواب بلند می شوید نگاهی به هم بیندازید و با خود بگویید که می خواهید احساسات یکدیگر را در ک کنید، سپس دست های یکدیگر را بفشارید و هم را ببوسید و در آغوش بگیرید: احساسات شما با انجام این کار به طور کلی تغییر خواهند کرد و فضای رمانتیکی ایجاد می شود و هر دوی شما می توانید شادی موجود را احساس کنید. روز خوبی داشته باشید و از وجود هم لذت ببرید.
     

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    ضمیر ناخودآگاه 

    فقط یادم می آید که تپانچه را گذاشته بودم روی شقیقه ام و بعد ...
    ***
    خسته شده بودم . از کار ، زندگی ، زن ، سکس ، موسیقی و کلا دنیا با آن آدمهای مزخرفش . سی و چند سال هر روز ساعت شش بیدار شدن و تا هشت شب کار کردن تمام رمقم را گرفته بود . نه استراحتی و نه پس اندازی که بشه باهاش یک هفته توی پاریس ماند و تمام شب را در کافه ای در محله ای بدنام بیدار بنشینی و مراقبه کنی ، فکر کنی ، سیگار برگ بکشی ، گاهی لبی تر کنی و یا روزانمه لوموند را بخوانی . اصلا شاید هم می رفتی توی یکی از آن اتاقهای زیر شیروانی و سکس می کردی . اصلا سکس چیز خوبیه . برای من که سکس با عشق مترادفه . چه فرقی می کنه کی تو بغلته ، فقط مهم اینه که در اون لحظه از همدیگه لذت ببرین . اصلا زنهایی که توی این اتاقها کار می کنند دنیای خاص خودشون رو دارند . یکی وحشی گری دوست داره ، یکی رمانتیک دوست داره ، یکی پاستوریزه است و باید حتما اونجات کاغذ کادو شده باشه و برای من که تنوع طلبم ، همه نوعش حکم زندگی رو داره . کاش آنقدر پس انداز داشتم که می تونستم یک هفته توی پاریس بمونم .
    نمی دونم چرا وقتی از زنهای خیابونی و زیر شیروانی صحبت می کنم ، وجدانم اذیت نمی شه ! من زن دارم با دو تا بچه ولی از همان روز اول توی فکرم خیانت یا بهتر بگم زندگی کردن بالا و پایین می پرید . اصلا اسمشو نباید خیانت گذاشت . از همون شب اول عروسی فهمیدم که بدجوری با هم اختلاف فاز داریم . تازه گرم شده بودیم ، از حرارت سایش لب هایمان داشت همه جایم منبسط می شد ، نبضم سریع می زد ، احساس می کردم باید منفجر بشم ولی تلفن زنگ خورد ، انتظار همه چیز را داشتم الا اینکه زنم بخواهد برود جواب تلفن را بدهد . دستش را سفت گرفته بودم ولی گفت : شاید یکی کار واجبی داشته باشه ... و از اتاق بیرون رفت . لباسهایم را پوشیدم و از در بیرون زدم . در آن موقع شب نمی دانم خدا به من رحم کرد که کسی در خیابان نبود یا به آن کسی که در خیابان نبود ، چون مطمینا فقط به این فکر می کردم که خون یکی را بریزم . سه شب خانه نرفتم و وقتی بعد از سه شب به خانه برگشتم ، زنم بهم سلام کرد . حتی خلا من را هم حس نکرده بود و حتی دلیل رفتن من را هم نفهمیده بود . کاش بهش خیانت می کردم که نکردم . هرگز نکردم . فکرش بارها به سرم زد ولی نکردم . لعنت به من با این وجدان سگم . تصمیم گرفتم گذشته را فراموش کنم و دوباره سکس کردیم . وقتی حالش را پرسیدم بی تفاوت بود . پرسیدم : تو واقعا دوست داری سکس داشته باشیم ؟ گفت : برام فرقی نمی کنه . این بار دو هفته خانه نرفتم . با مشاور صحبت کردم ، پیش روانپزشک رفتم ولی همه شون گفتن بهش زمان بده . هفت سال گذشت و هیچ تغییری صورت نگرفت . دلم نمی آمد سر این مساله از هم طلاق بگیریم ولی من هم یک مرد بودم و نیازهایی داشتم . نه از آن تیپ آدم ها بودم که جایی دیگر خودم را خالی کنم و نه اهل خیانت ، باهاش حرف زدم ، تحریکش کردم ، مهربانی کردم ولی هیچکدوم هیچ تاثیری نداشت . لعنت به این موجود . فقط یک راه برایم باقی مانده بود ، پس ...
    ***
    همه جا تاریک است . احساس سبکی می کنم . هیچ نیازی به نیاز جنسی ندارم ، انگار هیچوقت نداشتم ، انگار میلیون ها بار ارضا شده ام . سبک شده ام . چشمهایم سنگین شده و دوست دارم بخوابم . تا ابد بخوام . دوست ندارم هیچوقت از این خواب بیدار شوم . احساس خوبی دارم . زیر چشمی نگاهی می اندازم ، زنم هم احساس من را دارد ، یارو راست می گفت ، با هیپنوتیزم می شه مرده را هم از قبر در آورد چه برسه به زن من که زنده بود . لبهایش را می بوسم و او هم پاسخ می دهد . اگر چند دقیقه دیرتر رسیده بود ، مجبور می شدم زیر خروار ها خاک بخوابم ولی نگذاشت و رسید ، تپانچه را از دستم گرفت و آدرس یارو را بهم نشان داد . دو جلسه خواب مصنوعی برایم زنم تونست زندگی ما رو نجات بده . لعنت بر هر چی ضمیر ناخودآگاه .همین .
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    امین کلاته

    amin860

    مشهد

    2

    4

    1358

    حسین ترابی زاده

    dalahoo_bnd_445

    بندرعباس

    2

    4

    1359

    سید حجت یزدی نژاد

    sayyad_del_2933

    کرمان

    4

    4

    1365

    احمد حميدي

    puni2008

     

    5

    4

    1361

    kaveh yaghmaei

    am0okaveh

     

    5

    4

    1368

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    6

    4

    1357

    امير  خدامی

    khoddamitools

     

    7

    4

    1352

    Nazila

    nazi_ahmadi100

    tehran

    7

    4

    1359

    رامین ایرانفر

    dash_ramin

    تهران

    7

    4

    1362

    FARANAK

    faranakjalali

     

    7

    4

     

    لیدا خلج

    lidakhaladj

    سعادت آباد

    8

    4

    1357


     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    Seyyed Ali Ghaemi

    seyyedali_ghaemi

     

    2

    4

    1383

    محمد رضا سلیمانی

    paeiz_709@yahoo.com

    خراسان شمالی -بجنورد

    4

    4

    1366

    زالبيك سحر

    sahar_zalbeik

    تهران

    6

    4

    1381

    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان