755

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 755 :: چهارشنبه 13 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

شهر SMS دات کام

سلام به همه شما عزيزان
SMSCity.comSMSCity.com یا شهر SMS سایتی برای ارسال SMS از طریق اینترنت به موبایل در سراسر دنیاست. نحوه کار شهر SMS بدین صورت است که با عضویت در سایت به شما 20 کردیت اعتبار داده می شود که با ارسال هر SMS تعداد 8 کردیت از اعتبار شما کم می شود. ولی نگران کم بودن اعتبارتان نباشید با دعوت هر یک از دوستانتان برای عضویت در سایت به شما 50 کردیت اضافه می شود. و حتی در صورت لزوم می توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی اعتبار زیادی را خریداری کنید.
شهر SMS همچنین امکانات جذابی برای کاربران خود فراهم آورده است که بعضی از آن ها را در زیر شرح می دهم.

ارسال SMS رایگان: در شهر SMS ارسال SMS ما بین ساعات 6 تا 7 بعد از ظهر کاملا رایگان است و از اعتبار شما کم نمی کند.

ارسال SMS گروهی: شهر SMS امکان ارسال SMS به صورت گروهی برای چندین شماره موبایل به ازای 8 کردیت برای هر SMS را فراهم آورده است.

جدول زمانی ارسال SMS: با استفاده از این امکان در شهر SMS می توانید زمان و تاریخ ارسال SMS هایتان را تعیین کنید به طور مثال SMS که الان آنرا نوشته اید روز بعد ساعت 12 برای گیرنده ارسال شود. (قابل توجه SMS بازان مردم آزار)

ارسال SMS ناشناس: شهر SMS می توانید SMS هایتان را به صورت ناشناس و حتی با نام یا شماره موبایل دیگران ارسال کنید البته برای استفاده از این امکان کردیت بیش تری از شما کسر خواهد شد. (باز هم قابل توجه SMS بازان مردم آزار)

شهر SMS امکانات دیگری از قبیل دفترچه تلفن , تاریخچه SMS هایی که فرستاده شده و همچنین ارسال SMS همرا با wallpaper را دارد که بنا به دلخواه می توانید از آن ها استفاده کنید. هم چنین در صورت تمایا می توانید از سایت شهر SMS برای گوشی موبایلتان Ring Tone دانلود کنید.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (754) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • شهر SMS دات کام
  • احیانا فردای من ...
  • تصاویری زیبا از هند
  • مرتضوي دلايل توقيف هم‌ميهن را اعلام كرد
  • معرفي و دانلود فيلم : نوربيت
  • دانلود انيميشن : Shark Bait
  • آلبوم جدید و زیبای بهنام رادان به نام بازیگر
  • آهنگ زيباي سكوت باصداي ايرج بسطامي
  • تبدیل صدای خود به جنس مخالف با  AV Voice Changer Diamond 5.5.24
  • Splinter Cell Double Agent
  • من کور هستم لطفاً کمک کنيد
  • دیروز مصدق، امروز احمدی‌نژاد
  • نسخه‌های اختصاصی یوتیوب برای 9 کشور
  • گلی به گوشه ی جمال ماستی ها!
  • تمام آنچه که می‌خواستید در باره ایدز بدانید
  • جديدترين شماره از هفته نامه Fortune
  • تنگ ماهی USB: با کامپیوتر ماهی خود را بزرگ کنید
  • كلسترول و تري گليسريدها
  • ورود به خط مقدم جنگ رسانه اي
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

احیانا فردای من ...
گوز آنلاين!
نسخه ديگر روز آنلاين؟؟
تصاویری زیبا از هند
حدیث نگار
این سیستم کدی در اختیار مدیران وبلاگ ها و سایت ها قرار می گیرد که با قرار دادن آن کد در وبلاگ یا سایت احادیثی از چهارده معصوم علیهم السلام به صورت رندوم در محل مذکور نمایش داده می شود
نام دارو را وارد نمایید و موارد مصرف آنرا ببینید
کامل ترین سایت اطلاعات دارویی به زبان فارسی - معرفی 116 هزار نام تجاری داروها از کارخانه های معتبر دارویی ایران و جهان

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

‌مرتضوي دلايل توقيف هم‌ميهن را اعلام كرد


سعيد مرتضوي، دادستان عمومي و انقلاب تهران در نامه‌اي به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دلايل توقيف روزنامه هم‌ميهن را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس در اين نامه آمده است: شعبه 1083 دادگاه عمومي جزايي تهران در تاريخ 29/11/85 مبادرت به برگزاري جلسه محاكمه مدير مسئول روزنامه هم ميهن نموده و متعاقب آن طي دادنامه شماره‌ 261 مورخ 20/12/1385 نسبت به محكوميت مدير مسئول آن روزنامه اقدام و راي صادره در تاريخ 16/12/1385 مورد اعتراض وكيل متهم قرار گرفته است در تاريخ 11/4/1386 پرونده به اين دادسرا ارسال كه با ملاحظه صورتجلسه محاكمه علني و مجموع اوراق پرونده موارد ذيل بعنوادن ايراد بين قانوني مشهود است.
1- از آقاي غلامحسين كرباسچي قبل از برگزاري جلسه علني محاكمه هيچگونه تاميني اخذ نشده و قرار تامين كيفري در رابطه با وكيل متهم صادر شده و ايشان آنرا امضاء كرده‌اند كه اساسا صدور قرار تأمين كيفري براي وكيل مدافع بجاي متهم خلاف قانون و موازين آيين دادرسي كيفري است.
2- مطابق اصل 168 قانون اساس جلسه محاكمه مطبوعاتي مي‌بايست در حضور اعضاي محترم هيات منصفه و بصورت علني باشد و مدير مسئول روزنامه مطابق مسئوليتي كه در تبصره 4 و 7 ماده 9 قانون مطبوعات برعهده شخص وي قرار گرفته در حضوراعضاي هيات منصفه محاكمه گردد. در ما نحن فيه اساس مدير مسئول در جلسه محاكمه حاضر نشده و عذر موجهي نيز اعلام نكرده و عليرغم اين موضوع دادگاه به جاي مدير مسئول كه متهم پرونده است وكيل وي را محاكمه و از وي بدون حضور متهم آخرين دفاع نيز اخذ و پس از اعلام نظر هيات محترم منصفه مبادرت به محكوميت متهم به جزاي نقدي نموده است كه مراتب محاكمه و صدور راي بنحوي كه در اعتراضيه اين دادستاني خطاب به دادگاه محترم تجديد نظر استان تهران آمده خلاف موازين آمره قانون آيين دادرسي كيفري اقدام گرديده است لذا محاكمه بنحو مذكور فاقد رسميت قانوني و راي صادره نيز نافذ نيست.
‌علي‌هذا با توجه به اصرار مدير مسئول روزنامه هم‌ميهن پس از رفع توقيف طي دادنامه مخدوش و غير قطعي فوق به ارتكاب جرايم مذكور در ماده 6 قانون مطبوعات بشرح پرونده‌هاي متشكله در دادسراي كاركنان دولت و رسانه‌ها قرار توقيف موقف اين روزنامه تا زمان رسيدگي مجدد به پرونده‌هاي مذكور صادر و اعلام گرديد بنا به مراتب فوق مقرر است از ادامه انتشار اين روزنامه جلوگيري بعمل آيد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

نوربيت
Norbit


 

کارگردان: برايان رابينز. فيلمنامه: ادي مورفي، چارلز کيو. مورفي، جي شرايک، ديويد رون بر اساس داستاني از ادي مورفي و چارلز کيو. مورفي. موسيقي: ديويد نيومن. مدير فيلمبرداري: جي. کلارک متيس. تدوين: ند باستيل. طراح صحنه: کلاي اي. گريفيث. بازيگران: ادي مورفي[نوربيت/رسپيوشا/آقاي وانگ]، تندي نيوتن[کيت تامس]، تري کروز[بيگ جک لاتيمور]، کليفتون پاول[ارل لاتيمور]، مايتي راستا[بلو لاتيمور]، کوبا گويدنگ جونيور[ديون هيوز]. ١٠٣ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
نوربيت کودکي سر راهي است که در يتيم خانه آقاي وانگ بزرگ شده است. محبوب کودکي او کيت تامس به فرزندي پذيرفته شده و آن دو به اجبار از هم جدا شده اند. نوربيت که جواني لاغر اندام و ضعيف بوده، دائماً از سوي بچه هاي بزرگ تر از خود مورد آزار و اذيت قرار گرفته، تا اين که دختري درشت هيکل به نام رسپيوشا دست به حمايت از وي زده و اين زن هم اکنون همسر نوربيت است. نوربيت نزد برادران رسپيوشا که کارهاي ساختماني انجام مي دهند، دفترداري مي کند. نوربيت به دليل رفتار خشن رسپيوشا و برادران وي از ازدواج و زندگي خود راضي نيست. تا اين دست سرنوشت بار ديگر کيت تامس را سر راه وي قرار مي دهد. اما کيت تنها نيست و با جواني به نام ديون هيوز به شهر بازگشته و قصد ازدواج با او را دارد. از طرف ديگر آقاي وانگ نيز در حال بازنشسته کردن خويش است و مي خواهد اداره يتيم خانه را به کيت و نوربيت واگذار کند، اما برادران رسپيوشا و ديون با هم نقشه اي کشيده اند تا ملک يتيم خانه را صاحب شوند. تنها چيزي که شايد بتواند مانع تحق اين اتفاق ناخوشايند شود، عشق نوربيت به کيت است. اما نوربيت بينوا در چنگ برادران قلدر رسپيوشا و خود وي اسير و زنداني شده...

چرا بايد ديد؟
برايان رابينز متولد ١٩٣ مرين پارک بروکلين نام شناخته شده اي براي ايراني ها نيست. اما نوجوان ها شايد فيلم هاي ساده و يک بار مصرف او مانند گودبرگر يا Varsity Blues را به شکل بي ضرر و اصلاح شده از تلويزيون دولتي پخش شد به ياد دارند. رابينز از کارگردان هايي است که مي توان به دليل تجارب شان، کم کم پروژه هاي گران قيمت تري را به آنها محول کرد و يا مثل فيلم فعلي به عنوان شريک خاموش برگزيد. نوربيت بي تعارف فيلمي از ادي مورفي است، نه فققط به خاطر اين که تهيه کننده آن است؛ بلکه به دليل آن که ادامه دهنده همان شوخي هايي است که مورفي در دهه گذشته با سه قسمت پر فروش پروفسور نخاله باب کرد. يعني علاقه مفرط او به بازي در نقش هاي مختلف در يک فيلم و استفاده از بد دهاني خاص سياهان در ترکيب با حاضر جوابي خودش که در نمايش هاي تک نفره صحنه اي نيز پاسخ خوبي از آنها گرفته بود. نوربيت قصه يک سندرلاي مذکر است که با اين عوامل ترکيب شده و بنا به همان سابقه اي که ذکر شذ به فروشي ٩٥ ميليون دلاري هم دست پيدا کرده است. قصه جوان خوش قلب اسير دست زني قلدر که بايد با برادران سنگدل او و نامزد نابکار محبوب روياهايش بجنگد. اما نوربيت در يک کلام يک کمدي ارزان-نه از مادي البته- است که با جلوه هاي ويژه آکنده شده و مي تواند مصداق واقعي اين شعار تبليغاتي آنونس فيلم باشد "آيا تا به حال خطاي بسيار بزرگي مرتکب شده ايد؟"
اين بزرگ ترين اشتباه ادي مورفي ٤٦ ساله- و شايد گران قيمت ترين- است که خواسته بعد از اولين نامزدي اسکارش در سال گذشته به سراغ اين ژانر و جلوه هاي ويژه- آن هم با چنين قصه کليشه اي- برود. هر چند اقبال تجاري فيلم مي تواند مرهمي بر زخم هاي روحي وارد شده از سوي منتقدين و تحمل عذاب گريم هاي سنگين باشد، اما ادي مورفي تاکي مي تواند با چنين فيلم هايي و چنين شخصيت هايي دل مردم را به دست آورده و با خود داشته باشد؟!
نکته تاسف آور ديگر به هدر رفتن بازيگراني چون تندي نيوتن و کوبا گودينگ جونيور است که هر دو در سايه سه نقش اصلي -شما بخوانيد خودپرستي- ادي مورفي قرار گرفته اند و از همه بدتر سقوط کمدي هاي آمريکايي که زماني چاپلين، لورل و هاردي، جري لوئيس و خيلي هاي ديگر سردمدارنش بوده و ميراث شان به دست کودکاني وقيحي چون مورفي افتاده است!
ژانر: کمدي، عاشقانه. 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/34205647/norbitaXXo_byFranc.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/34206231/norbitaXXo_byFranc.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/34206943/norbitaXXo_byFranc.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/34207546/norbitaXXo_byFranc.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/34208132/norbitaXXo_byFranc.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/34208797/norbitaXXo_byFranc.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/34209542/norbitaXXo_byFranc.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/34209827/norbitaXXo_byFranc.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Shark Bait

Also Known As:Pi's Story (South Korea)
The Pearl (USA) (working title)
The Reef (UK)
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:USA:77 min
Country:USA / South Korea
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Certification:Brazil:Livre / Netherlands:6 / Ireland:G / USA:G
Company:Digi Art
 

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/19557058/thug-reef.part5.rar
http://rapidshare.com/files/19557435/thug-reef.part6.rar
http://rapidshare.com/files/19557525/thug-reef.part7.rar
http://rapidshare.com/files/19558158/thug-reef.part1.rar
http://rapidshare.com/files/19558601/thug-reef.part2.rar
http://rapidshare.com/files/19559009/thug-reef.part3.rar
http://rapidshare.com/files/19559540/thug-reef.part4.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بازيگر
باصداي رادان


آلبوم جدید و زیبای بهنام رادان به نام بازیگر، با 2 کیفیت

128 MP3 :

Pashimoon

Dele Gharib

Bikhodi

Zakhme Zaboun

Bazigar

Na to Na man

Liaghat

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي سكوت باصداي ايرج بسطامي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل صدای خود به جنس مخالف با
 AV Voice Changer Diamond 5.5.24

 

 

تا به حال خواسته اید که صدای خود را تغییر دهید؟ ممکن است در بعضی از مواقع این نیاز برای شما به وجود آید که صدای خود را تغییر دهید. ممکن است در هنگام گفتگوی اینترنتی نیاز داشته باشید تا صدای خود را به صدای یک مرد ، زن و یا بچه تشبیه کنید و یا شما به تنهایی قصد صدا گذاری بر روی یک فیلم را دارید و قرار است به جای چندین شخصیت فیلم صحبت کنید. اگر کمی بر روی این موضوع متمرکز شوید خواهید دید که نیاز تغییرات صدا در بسیاری از مواقع مشهود است.
AV Voice Changer با توانایی ها و قابلیت های بالایی که در اختیار شما قرار می دهد این امکان را فراهم می کند تا صدای خود را به شکل های مختلف تغییر دهید. این نرم افزار به صورت حرفه ای برای این منظور طراحی و نوشته شده است تا با بهترین حالت موجود عملیات تغییرات صدا را انجام دهد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار AV Voice Changer Diamond 5.5.24 :
- کاربرد آسان و کاملا گرافیکی با تنظیمات پیش فرض در بهترین حالت
- کیفیت و شفافیت بالای صدای تغییر یافته
- تبدیل صدای شما به صدای مرد ، زن و بچه در حالات مختلف ( شاد ، عصبانی ، ناراحت و ... )
- شبیه سازی صدا به صداهای کامپیوتری
- تغییر همزمان صدا بعد از صحبت کردن شما به صورت OnTime
- قابلیت ضبط صدا های تغییر یافته
- افکت گذاری بر روی صدا در بیش از 100 حالت مختلف
- دارای اکولایزر و بر طرف نمودن صدا های اضافی و noise
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل 10 مگابايت مي باشد، کرک برنامه در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Splinter Cell Double Agent

بازی اسپلینتر سل یکی دیگه از بازیهای پرطرفدار و پرهیجان و زیبای یوبی سافت و گیم لافت هست این ورژن که گزاشتم هم آخرین ورژن این بازی محبوب من هست
اگر تا حالا اینو بازی نکردید فرصت رو از دست ندید و دانلود کنید مطمین باشد پشیمون نمیشید.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


می خواه و گل افشان کن از دهر چه می​جویی

می خواه وگل افشان کن ازدهر چه می​جویی
مسند به گلستان بر تا شاهد و ساقی را
شمشاد خرامان کن و آهنگ گلستان کن
تا غنچه خندانت دولت به که خواهد داد
امروز که بازارت پرجوش خریدار است
چون شمع نکورویی در رهگذر باد است
آن طره که هر جعدش صد نافه چین ارزد
هر مرغ به دستانی در گلشن شاه آمد

 

این گفت سحرگه گل بلبل تو چه می​گویی
لب گیری ورخ بوسی می نوشی و گل بویی
تا سرو بیاموزد از قد تو دلجویی
ای شاخ گل رعنا از بهر که می​رویی
دریاب و بنه گنجی از مایه نیکویی
طرف هنری بربند از شمع نکورویی
خوش بودی اگربودی بوییش ز خوش خویی
بلبل به نواسازی حافظ به غزل گویی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

13 تير
صمیمیت یعنی: احساس ایمنی کردن در افشای حقایق در مورد خودمان، در مواقع بحرانی. اگر جوی ایجاد شود که دو نفر آزادانه حرف دلشان را با هم بزنند، در این صورت مانع پیش رویشان از بین می رود.
مری آن ویلیامسن

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق(عليه السلام) فرمودند:
لا تكرهوا إلى أنفسكم العبادة .
عبادت را به نفس هاى خود تحميل نكنيد.
(الكافي : 2 / 86 / 2)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

یکی از دانشمندان بزرگ در باشگاهی که ویژه خانم ها بود ، حضور داشت . خانمی از او پرسید : آقای پروفسور ، آیا ماشین کشف دروغ حقیقت دارد ؟
خانمی دیگر پرسید : جناب پروفسور ، آیا شما موقع کارش آن را دیده اید ؟
پروفسور : دیده ام یعنی چه . . . ؟ من با یکیش ازدواج کرده ام !!!


مردی به موسسه ای که مسافران را به کره ماه می فرستاد ، مراجعه کرده و گفت : می خواهم که اسم زنم را برای عزیمت به ماه ثبت نام کنم . از او پرسیدند :
خودش هم رضایت دارد یا نه ؟
گفت : چه رضایتی ؟ رئیس خانواده من هستم نه او ، من دلم می خواهد که به بشریت و در راه خدمت به دانش فداکاری کنم.

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

به‌طور كلي درنظر داشته باشيد كه:
- چين و چروك‌هايي كه بر اثر افزايش سن و تماس طولاني با آفتاب ايجاد مي‌شوند (مانند چروك‌هاي اطراف چشم و دهان) پاسخ خوبي به درمان مي‌دهند.
- چين و چرو‌ك‌هاي ناشي از به‌كارگيري مداوم عضلات صورت (مانند خط اخم) به كمك ليزر بهبود مي‌يابند ولي حذف نمي‌شوند و چند سال بعد، به همان دليلي كه قبلا ايجاد شده بودند، سر و كله‌شان پيدا مي‌شود.
- جوشگاه‌هاي خفيف و متوسط ناشي از آكنه ممكن است بهبود يابند ولي ليزر روي جوشگاه‌هاي شديد كمتر تاثير دارد.
فراموش نكنيد كه جوان‌سازي نمي‌تواند چروك‌هاي عميق را درمان كند يا پوست اضافي را حذف كند. در ضمن نتايج آن هم هميشگي نيست، چون بالاخره شما باز هم پير مي‌‌شويد، باز هم اخم مي‌‌كنيد، باز هم مي‌خنديد و بالاخره باز هم چروك مي‌شويد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

راه رستگارى - دين بهى - به نيروى اسفنديار جوان گشوده مى‏شد، نه‏گشتاسپ، و نطفۀ شكستۀ او وقتى بسته شد كه، شيفته پادشاهى، فريب پدر را به جان خريد، وگرنه تا جوان بود كامروا بود و در ميانسالى نيز، كشنده او پيروزى بى‏دوامى داشت، زيرا خودپس از سالى كشته مى‏شد.
و اما در ماجراى رستم و سهراب، پيرمرد پيروز از بيچارگى بسيار آرزومى‏كرد «كه گم باد نامش ز گردنگشان.»
از اينها گذشته، ناكامى جوان‏ها در بيشتر حال‏ها پيروزى ‏واقعيت تلخ زندگى - شرايط سياسى (پادشاهى و قدرت) و محدوديت‏هاى اجتماعى و فردى -است بر آرمان‏هاى والا؛ اما شكست حقيقت نيست، اگر «حقيقت» سرانجام همان پيروزى نيكى‏ باشد بر بدى و داد بر بيداد!
برخورد آرمان و واقعيت در شخصيت‏هاى تاريخى كنش وواكنشى نه ساده، بلكه پيچيده، در هم تنيده و اندام ‏وار دارد و نقش هر يك از آنان در «تاريخ» نيازمند بررسى ويژه‏اى از آن خود است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
وَاكْتُبْ لَنَا فِي هَـذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ إِنَّا هُدْنَـا إِلَيْكَ قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاء وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَـاةَ وَالَّذِينَ هُم بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ 156 الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِيَ أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 157 قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ يُحْيِـي وَيُمِيتُ فَآمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِيِّ الأُمِّيِّ الَّذِي يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَكَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ 158 وَمِن قَوْمِ مُوسَى أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ 159

 

ترجمه فارسي مکارم

و براى ما، در اين دنيا و سراى ديگر، نيكى مقرر فرما; چه اينكه ما به سوى تو بازگشت كرده‏ايم! «(خداوند در برابر اين تقاضا، به موسى) گفت:» مجازاتم را به هر كس بخواهم مى‏رسانم; و رحمتم همه چيز را فراگرفته; و آن را براى آنها كه تقوا پيشه كنند، و زكات را بپردازند، و آنها كه به آيات ما ايمان مى‏آورند، مقرر خواهم داشت! «156» همانها كه از فرستاده (خدا)، پيامبر «امى‏» پيروى مى‏كنند; پيامبرى كه صفاتش را، در تورات و انجيلى كه نزدشان است، مى‏يابند; آنها را به معروف دستور مى‏دهد، و از منكر باز ميدارد; اشيار پاكيزه را براى آنها حلال مى‏شمرد، و ناپاكيها را تحريم مى كند; و بارهاى سنگين، و زنجيرهايى را كه بر آنها بود، (از دوش و گردنشان) بر مى‏دارد، پس كسانى كه به او ايمان آوردند، و حمايت و ياريش كردند، و از نورى كه با او نازل شده پيروى نمودند، آنان رستگارانند «157» بگو: «اى مردم! من فرستاده خدا به سوى همه شما هستم; همان خدايى كه حكومت آسمانها و زمين، از آن اوست; معبودى جز او نيست; زنده مى‏كند و مى‏ميراند; پس ايمان بياوريد به خدا و فرستاده‏اش، آن پيامبر درس نخوانده‏اى كه به خدا و كلماتش ايمان دارد; و از او پيروى كنيد تا هدايت يابيد!» «158» و از قوم موسى، گروهى هستند كه به سوى حق هدايت مى‏كنند; و به حق و عدالت حكم مى‏نمايند «159»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

negar88888888@yahoo.com

سلام پونه جون
خوبي
چه زود منو فراموش كردي .. اشكال نداره ..
شنيدم تازگي ها از انگليس اومدي ايران .. خوشحال مي شم همديگه رو ببينيم مثل قديما .. راستي دانشجويي خوش مي گذره ؟ شنيدم مي خواي ازدواج كني .. مباركه .. تماس بگير كه يه عالمه باهات حرف دارم .
نگار

 

 

mehrban1977@yahoo.de

با درود
قابل توجه کساني که خيال شوم جدائي ايران را دارند اين فيلم از تاجکستان را نگاه کنيد و تا ميتوانيد آن را بازتاب دهيد.
شرم به هر جدائي خواه به خصوص کساني که به آنها در رسيدن به مقصود پليدشان کمک
ميکنند.
مرداويج

http://www.youtube.com/watch?v=Ee3lU5DiIg0&NR=1

 

 

hasanalibeigi@gmail.com

من کور هستم لطفاً کمک کنيد

روزی مرد کوری روی پلههای ساختمانی نشسته و کلاه و تابلويی را در کنار پايش قرار داده بود روی تابلو خوانده ميشد:
من کور هستم لطفاً کمک کنيد.
روزنامهنگار خلاقی از کنار او ميگذشت، نگاهی به او انداخت؛ فقط چند سکه در داخل کلاه بود. او چند سکهء ديگه داخل کلاه انداخت و بدون اينکه از مرد کور اجازه بگيرد تابلوی او را برداشت آن را برگرداند و اعلان ديگری روی آن نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و آنجا را ترک کرد.
عصر آنروز روزنامهنگار به آن محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است. مرد کور از صدای قدمهای او خبرنگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که آن تابلو را نوشته بگويد، که بر روی آن چه نوشته است؟ روزنامه نگار جواب داد: چيز خاص و مهمی نبود، من فقط نوشتهء شما را به شکل ديگری نوشتم و لبخندی زد و به راه خود ادامه داد.
مرد کور هيچوقت ندانست که او چه نوشته است ولی روی تابلوی او خوانده ميشد:
امروز بهار است
ولی من نميتوانم آنرا ببينم!
وقتی کارتان را نميتوانيد پيش ببريد استراتژی خود را تغيير بدهيد، خواهيد ديد بهترينها ممکن خواهد شد. باور داشته باشيد گاهی تغيير بهترين چيز برای زندگی است.
حتی برای کوچکترين اعمالتان از دل، فکر، هوش و روحتان مايه بگذاريد اين رمز موفقيت است...
لبخند بزنيد! اين خيلی بهتر از اخم و خشم و ناله جواب ميدهد!

 

 

mohammad.dalami@yahoo.com

ديگه خيلي ديره

خانم جواني در سالن فرودگاه منتظر نوبت پروازش بود.
از آن جايي كه بايد ساعات بسياري را در انتظار مي ماند، كتابي خريد. البته بسته‌اي كلوچه هم با خود آورده بود.
او روي صندلي دسته‌داري در قسمت ويژه فرودگاه نشست تا در آرامش استراحت و مطالعه كند.
در كنار او بسته‌اي كلوچه بود، مردي نيز نشسته بود كه مجله‌اش را باز كرد و مشغول خواندن شد.
وقتي او اولين كلوچه‌اش را برداشت، مرد نيز يك كلوچه برداشت.
در اين هنگام احساس خشمي به او دست داد، اما هيچ چيز نگفت. فقط با خود فكر كرد: "عجب رويي داره! اگر امروز از روي دنده چپ بلند شده بودم چنان نشانش مي دادم كه ديگه همچين جراتي به خودش نده!"
هر بار كه او كلوچه‌اي بر مي داشت مرد نيز با كلوچه‌اي ديگر از خود پذيرايي مي‌كرد. اين عمل او را عصباني تر مي كرد، اما نمي خواست از خود واكنشي نشان دهد.
وقتي كه فقط يك كلوچه باقي مانده بود، با خود فكر كرد: "حالا اين مردك چه خواهد كرد؟"
سپس، مرد آخرين كلوچه را نصف كرد و نيمه آن را به او داد.
"بله؟! ديگه خيلي رويش را زياد كرده بود."
تحمل او هم به سر آمده بود.
بنابراين، كيف و كتابش را برداشت و به سمت سالن رفت.
وقتي كه در صندلي هواپيما قرار گرفت، در كيفش را باز كرد تا عينكش را بردارد، و در نهايت تعجب ديد كه بسته كلوچه‌اش، دست نخورده، آن جاست.
تازه يادش آمد كه اصلا بسته كلوچه‌اش را از كيفش درنياورده بود.
خيلي از خودش خجالت كشيد!! متوجه شد كه كار زشت در واقع از جانب خود او سر زده است.
مرد بسته كلوچه‌اش را بدون آن كه خشمگين، عصباني يا ديوانه شود با او تقسيم كرده بود، ....
درست موقعي كه او از اين فكر كه مرد از بسته كلوچه او بر مي دارد كاملا آتشي شده بود، و اكنون زماني باقي نبود كه او در مورد رفتار خود توضيحي دهد ... يا عذرخواهي كند!
(نيلوفر مومن خاني)
چهار چيز هرگز قابل جبران نيست:
سنگي كه پرتاب شده باشد.
حرفي كه از دهان خارج شده باشد.
فرصتي كه از دست رفته باشد.
زماني كه سپري شده باشد!

 

 

chehrzad332@yahoo.com

دیروز مصدق، امروز احمدی‌نژاد

چند وقت پیش از روی کنجکاوی شروع کردم به جمع کردن و خواندن مقاله‌های نیویورک‌تایمز درباره‌ی مصدق، ملی شدن نقت، و کودتای ۲۸ مرداد. باورتان نمی‌شود که چه شباهتهای عجیب و غریبی بین زبان و استدلا‌ل‌هایی که همین روزنامه و نئولیبرال‌های مشابه ایرانی‌اش امروز درباره‌ی برنامه‌‌ی اتمی آن استفاده می ‌کنند پیدا کردم با زبان و استدلالی که در زمان مصدق به کار می‌بردند.
خودتان باید این مقاله‌ها را بخوانید تا ببینید همان لحن تحقیرآمیز را که الان درباره‌ی احمدی‌نژاد بکار می‌برند درباره‌ی مصدق هم استفاده می‌کردند.
آن زمان می‌گفتند مصدق شارلاتانی پوپولیست و دیکتاتور و بازیگری احساسات‌زده با عقایدی احمقانه و آخرالزمانی است، امروز هم همین حرفها را درباره‌ی احمدی‌نژاد می‌زنند.
آن موقع می‌گفتند ملی کردن نفت سیاستی احمقانه و تصمیمی از سر تنفر کور از غرب است و ایران باید به مسایل مهمترش فکر کند. الان هم همین حرفها را می‌زنند یا در دهان ابلهان بی‌سوادی مثل شیرین عبادی و گنجی می‌گذارند.
مثلا سرمقاله‌ی تازه بوستون گلوب را که توسط همان ناشر نیویورک‌تایمز در ایالت ماساچوست منتشر می‌شود بخوانید تا بعد مشابه آن را از سال‌های ۱۹۵۰ برایتان بياورم.
حالا به زودی اصل انگلیسی جند تا از این مقاله‌ها را نشانتان می‌دهم تا خودتان با چشم خودتان ببینید تا باور کنید این شباهت چقدر جدی است. البته سعی می‌کنم برای فکاهی‌نویس همه‌فن‌حریفمان آقای پروفسور نبوی هم یک نسخه‌ی ترجمه‌شده به آذری تهیه کنم تا شاید ایشان هم متوجه این شباهت‌ها بشود.

 

 

mamani_1385@yahoo.com

مردی در مسابقه ی اطلاعات عمومی شرکت کرده است و سعی در بردن
جایزه یک میلیون دلاری را دارد .
سوالات را بخوانید
۱ـ جنگ صد ساله چند سال طول کشید؟
الف) ۱۱۶ سال
ب ) ۹۹ سال
ج ) ۱۰۰ سال
د ) ۱۵۰ سال
او نمیتواند به این سوال جواب دهد
۲ـ کلاه های پاناما در چه کشوری تولید میشود؟
الف) برزیل
ب) شیلی
ج) پاناما
د)اکوادور
حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک میکند
۳ـ روس ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟
الف) ژانویه
ب) سپتامبر
ج) اکتبر
د) نوامبر
این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت میکند
۴ـ اسم شاه جرج سوم چه بود؟
الف) ادر
ب) آلبرت
ج) جرج
د) مانوئل
خوب بقیه حضار باید به دادش برسند
۵ـ نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده؟
الف) قناری
ب) کانگارو
ج) توله سگ
د) موش
در اینجاست که شرکت کننده ی بخت برگشته از ادامه ی مسابقه انصراف میده
اگر خیلی خودتان را گرفته اید که همه ی جوابها را میدانید و به این بنده ی خدا هم کلی
خندیدید بهتره اول جوابها را بخوانید
جوابها
۱ـ جنگ صد ساله در واقع ۱۱۶ سال طول کشید (۱۳۳۷ـ۱۴۵۳)
۲ـ کلاه پاناما در اکوادور تولید میشه
۳ـ انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته میشه
۴ـ اسم شاه جرج .آلبرت بوده که بعد از به سلطنت رسیدن به جرج تغیر یافت
۵ـ توله سگ .اسم لاتین آن
insularia canaria یعنی جزایر توله سگ

 

.

alirezamajidi@gmail.com

نسخه‌های اختصاصی یوتیوب برای 9 کشور

امروز یوتیوب نسخه‌های اختصاصی سایت خود را برای 9 کشور راه‌اندازی کرد. این کشورها عبارتند از:

برزیل ، فرانسه ، ایرلند ، ایتالیا ، ژاپن ، هلند ، لهستان ، اسپانیا ، بریتانیا.

هر یک از این سایت‌ها ، کاملا به زبان‌های کشورهای گفته‌شده ، ترجمه شده‌اند. به این ترتیب یوتیوب با این اقدام خود تلاش می‌کند ، با عرضه نسخه‌های محلی سایت خود ، ‌مخاطبان باز هم بیشتری پیدا کند.

 

شاید این خبر ، برای بعضی از کاربران ایرانی اینترنت هم به دلایلی ، خبر خوبی باشد. دست کم حالا بعد از مدتها می‌توانم یوتیوب را با شکل و قیافه خودش ببینم!

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

ah_panaah@yahoo.com

گلی به گوشه ی جمال ماستی ها!
 

دو سه روز پیش اردشیرخان لاریجانی یادداشتی در کرده بودند در خبر گزاری فارس،(که هرچه گشتیم اصلش درسایتشان نبود-ورژن بدلش  را هم میهن منتشر کرده) پیرامون  بحث جنجالی اخیر حقیقت گرایی ومصلحت اندیشی  ولی فقیه که عماد خان افروغ اول بار کبریتش را در همین فارس زد. از اردشیرخان همواره به عنوان یکی از تئوریسین های جریان راست جمهوری اسلامی یاد میشود  ، وی در این یادداشت پنبه ی جناب افروغ  را در خصوص  اتهام مصلحت گرا بودن رهبر معظم انقلاب نسبت حضرت روح الله را که در پی موضوع تفهیم اتهام آمریکا  در عراق ، ازسوی برخی اصولگرایان بی ریشه مطرح شد، به طور فنی ومودبانه زده است.
همچنین  امیر محبیان دیگر چهر ه ی نظریه درکن جناح بازار هم درمصاحبه ای  با فارس به همین موضوع از زاویه ی دیگری پرداخته بود. از سوی دیگردادستان کل کشور هم درمصاحبه ی دیگری با همین خبرگزاری به جایگاه ولایت و نقش رهبر انقلاب در هدایت کشور در بحران های پس از دوران امام پرداخته است.
 اینکه اصولا این روزها  فارسی ها به جنب وجوش افتاده اند تا با مصاحبه ها و یادداشت های این چنینی آب از جوی رفته توسط بی ریشه ها را برگردانند را کاری نداریم. خب رسالت رسانه ای شان است.
اما به قول ظریفی ؛ جماعت راستی علی رغم تمامی دیدگاههای خاصشان نسبت به عدالت محوری ،اقتصاد ، نقش مردم و اینکه همواره خود را مبدا ومعاد همه چیز درانقلاب میدانند ، یک ویژگی خاص دارند ؛ آنهم اینکه دراین 18 سال گذشته هر جا پای ولایت فقیه و جایگاه ولی فقیه به میان آمده است علی رغم تفاوت دیدگاه فقهی ویا شخصی و جناحیشان با ولی فقیه، به رای ونظر جایگاه ولایت که درقانون اساسی وفقه جواهری مشخص شده است احترام گذاشته اند.
یکی از دوستان از قول اسدالله بادامچیان تعریف میکند که وی در جایی، به او گفته بود؛ ما بسیاری ازدیدگاههای اقتصادی آقای خامنه ای را قبول نداریم اما چون ایشان در جایگاه ولایت هستند سینه خیز به دنبال ایشان میرویم.!
این شاید محل تفاوت عمده ی این جماعت، با کوتوله ها ، بی ریشه هاو پیاده نظام هایی باشد که درپی مدیریت ولایی سیدعلی خامنه ای از تابستان 78به این طرف، مجال این را یافتند تا  خود را در قامت ژنرال های اصولگرایی ببینند، چه در عرصه ی نظریه پردازی وچه در عرصه ی سیاست ورزی ، وگرنه خیلی از همین آقایانی را که امروز فزیاد میزنند روح الله کجایی که  مذاکره با شیطان را به تفهیم اتهام تبدیل کردند، را چه کسی  میشناخت.؟!
اصلا اینهاکجای نظام  بودند؟! ویا حتی کجای کنش های سیاسی بودند؟! که امروز  تلویحا از ولایت هم طلب کار شده اند. خب فرق این برادران خود شیفته و جوگیرما با دیگرانی که  خود را خط امامی مینامند ولی به زعم خودشان 70 درصد نظریات خمینی کبیر را قبول دارند چیست؟!
کلام طولانی شد، امیدوارم این بارمنتقدان ما را به جیره خوری جناح راست متهم نکنند !!!

در آخر فقط اینکه ؛

باعلی در بدر بودن شرط نیست
ای برادر نهروان در پیش روست

 

 

helia_k48@yahoo.com

MY MOM IS THE BEST (1)

when you were 1 years old,she fed you and bathed you .
you thanked her by crying all night long.
.
when you were 2 years old,she tought you to walk.
you thanked her by running away when she called

when you were 3 years old ,she made all your meals with love.
you thanked her by tossing your plate on the floor.

when you were 4 years old,she gave you some crayons.
you thanked her by coloring the dining room table.

when you were 5 years old,she dressed you for the holidays.
you thanked her by plopping in to the nearest.

when you were 6 years old,she walked you to school.
you thanked her by screaming,I,M NOT GOING.

when you were 7 years old ,she bought you a baseball.
you thanked her by trowing it through the next -door neighbor,s windows.

when you were 8 years old ,she handed you an icecream .
you thanked her by never even bothering to practice.

when you were 9 years old,she paid for piano lessons .
you thanked her by neer een bothering to practice.

when you were 10 years old ,shr drove you all day from soccer to gymnastic to one birth day party after another.
you thanked her by jumping out of the car and looking back.

when you were 11 years old,she took you and your friends to the movies.
you thanked by asking to siting a diffrent row.

when you were 12 years old,she warned you not to watch certain tv show.
you thanked her by waitting until she left the house.

when you were 13 years old,she suggested a haircut.
you thankedher by telling her she had no taste.

when you were 14 years old,she paid for a month away at summer camp.
you thanked her by forgetting to write a single letter.

when you were 15 years old,she came home from work,looking for a hug.
you thanked her by having your bedroom door locked.

when you were 16 years old,she taught you how to drive her car.
you thanked her by taking it every chance you could.

when you were 17 years old,she was expecting an important call
you thanked her by being on the phone all night.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

انقلاب احمدی نژاد در مصرف انرژی


مركز بررسي امنيت جهاني آمريكا از اجراي طرح سهميه بندي بنزين در ايران با عنوان «انقلاب احمدي نژاد در حوزه انرژي براي شكست تحريم هاي اقتصادي» ياد كرد.
در اين گزارش آمده است: «محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران كاملاً از پاشنه آشيل كشورش آگاه است و براي كاهش وابستگي كشورش به بنزين وارداتي از طريق يك استراتژي در سه محور (كاهش مصرف بنزين، توسعه موثر پالايشگاهي و تامين وارداتي بنزين از كشورهاي دوست و هم پيمان) فعاليت هايي را جهت مقابله با تحريم هاي اقتصادي آمريكا در دست اجرا دارد.»
اين مركز با اشاره به استراتژي احمدي نژاد در مقابله با تحريم ها از آن با عنوان «طرح ايران براي براندازي و واژگون سازي تحريم هاي آمريكا» ياد كرده و آورده است: احمدي نژاد در يكي از مصاحبه هاي اخير خود با شبكه خبر ايران، طرح خود براي استقلال انرژي را توضيح داد. او تاييد كرد كه ايران براي كاهش تاثيرات بنزين با يك برنامه فشرده به دنبال تغيير سوخت خودروها براي حركت با سوخت گاز طبيعي است و براي شروع، كاهش مصرف بنزين را از طريق سهميه بندي كنترل قيمتي و تغيير وضعيت به سمت محصولات غيرنفتي در دستور كار قرار داده است.
مركز بررسي امنيت جهاني آمريكا كه يك مركز مطالعات غيرانتفاعي فعال در حوزه انرژي است، غالباً در مورد موارد ارجاعي از كنگره آمريكا به انجام پژوهش مي پردازد.
مديران و مشاوران اين موسسه از مشاوران ارشد كنگره و دولت ايالات متحده در حوزه هاي مرتبط با انرژي و امنيت جهاني هستند. در سابقه برخي از اين افراد، مشاورت عالي كابينه در بخش هاي وزارت دفاع، انرژي و امور خارجه به چشم مي خورد. افرادي چون جيمز وسلي، رئيس اسبق سازمان اطلاعات آمريكا (سيا)، آن كورين، گال لوفت و... از جمله مديران اين موسسه پژوهشي هستند.
اين مركز با اشاره به طرح هاي وسيع دولت ايران جهت كاهش مصرف بنزين و گاز سوز كردن خودروها تاكيد مي كند، اگر طرح احمدي نژاد براي استقلال انرژي اجرايي شود، ايران مي تواند در طول 5 سال قطعاً در برابر تحريم هاي بين المللي مقاوم شود. در حال حاضر دولت ايران قصد دارد اكثر قريب به اتفاق خودروهايش را تا سال 2015 دوگانه سوز كند.
برهمين اساس، مركز بررسي امنيت جهاني آمريكا پيشنهاد مي كند: چندين گلوگاه در طرح ايراني ها وجود دارد. پياده سازي اين طرح (گازسوز كردن خودروها)، وابستگي بسيار به تامين حداقل 5/1 ميليون مخزن گاز در هر سال دارد. مخازن CNG از مواد فولادي و كامپوزيتي ساخته مي شود و نياز به فرآيند توليد خاص دارد. ايالات متحده مي تواند با هدايت عمليات كارشكني و خرابكارانه در مقابل نقاط بحراني موجود در زيرساخت هاي گاز طبيعي ايران، اين فرآيند را با تاخير مواجه كند.
حملات خرابكارانه عليه كارخانه هاي توليد CNG و كارگاه هاي تبديل، به همراه ايجاد معيارهاي تضمين عليه شركت هاي اروپايي مثل TUV اتريش و AFS مستقر در كلگري كه طرح انرژي ايران را با تامين قطعات و لوازم براي فراهم كردن خدمات ضروري تسهيل مي كنند، مي تواند تاخير قابل توجهي در اجراي برنامه داشته باشد.

 

 

ronicarad@yahoo.com

To make a woman happy.....

a man only needs to be:

1. a friend
2. a companion
3. a lover
4. a brother
5. a father
6. a master
7. a chef
8. an electrician
9. a carpenter
10. a plumber
11. a mechanic
12. a decorator
13. a stylist
14. a sexologist
15. a gynecologist
16. a psychologist
17. a pest exterminator
18. a psychiatrist
19. a healer
20. a good listener
21. an organizer
22. a good father
23. very clean
24. sympathetic
25. athletic
26. warm
27. attentive
28. gallant
29. intelligent
30. funny
31. creative
32. tender
33. strong
34. understanding
35. tolerant
36. prudent
37. ambitious
38. capable
39. courageous
40. determined
41. true
42. dependable
43. passionate

WITHOUT FORGETTING TO:

44. give her compliments regularly
45. love shopping
46. be honest
47. be very rich
48. not stress her out
49. not look at other girls

AND AT THE SAME TIME, YOU MUST ALSO:
. give her lots of attention, but expect little yourself
51. give her lots of time, especially time for herself
52. give her lots of space, never worrying about where she goes

IT IS VERY IMPORTANT:
53. Never to forget:
* birthdays
* anniversaries
* arrangements she makes

HOW TO MAKE A MAN HAPPY:
1. Leave him alone

 

 

m_n_rahbar@yahoo.com

تمام آنچه که می‌خواستید در باره ایدز بدانید
قسمت اول

می‌گویند اولین بیماری که به ایدز آلوده شد، سال 1959 و در کنگو شناسایی شد. نحوه دقیق آلودگی آن بیمار هنوز مورد سوال است. پزشکان امریکایی اعتقاد دارند که پای ایدز از اوایل دهه هفتاد میلادی به امریکا باز شده است. در نیویورک و لوس آنجلس و در حد فاصل سالهای 1979 تا 1981 موارد نادری از بیماری‌های صعب‌العلاج در مردان هم‌جنس‌باز گزارش شد که شک پزشکان را برانگیخت: ذات الریه (پنومسیستیس کارینی) و سرطان (سارکوم کاپوزی) و . . .
نام ایدز (مخفف «سندرم نقص ایمنی اکتسابی») را رسما از سال 1982 روی این بیماری گذاشتند. ویروس عامل این بیماری (HIV)هم در سال 1983 شناسایی و نامگذاری شد. پزشکان تصور می‌کنند که منبع اولیه این بیماری یک شمپانزه است و باز هم حدس می‌زنند شکارچیانی که برای اولین بار، دستشان به خون آن شمپانزه لعنتی آلوده شد، این ویروس را در میان انسانها پخش کردند.
HIV چیست؟
HIVهمان ویروسی است که آدم را به بیماری ایدز دچار می‌کند. این ویروس می‌تواند از بدن یک شخص آلوده به بدن یک شخص سالم وارد شود و او را هم بیمار کند. اما از چه راههایی؟ عمدتا از راه ترشحات جنسی و خون. البته زنان مبتلا هم می‌توانند در دوران حاملگی و زایمان و حتی پس از آن (از طریق شیر دادن به کودک) HIV را به بدن فرزندشان هم منتقل کنند.
ایدز چیست؟
ایدز مخفف این کلمات است: Acquired Immunodeficiency Syndrome یعنی، «سندروم نقص ایمنی اکتسابی». کلمه «اکتسابی» تاکید می‌کند که این بیماری، ژنتیکی نیست بلکه از یک شخص آلوده به دیگری (یا دیگران) سرایت می‌کند. «نقص ایمنی» هم به این معناست که این بیماری باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. «سندروم» هم به معنی مجموعه علایمی است که در قالب یک بیماری خودش را نشان می‌دهد و شاخص آن بیماری به حساب می‌آید. در مورد ایدز، این مجموعه علایم به صورت بروز عفونت‌ها یا بدخیمی‌های خاص و کاهش تعداد سلول‌های دفاعی بدن خودش را نشان می‌دهد. تشخیص ایدز توسط پزشک و با کمک آزمایشات بالینی و آزمایشگاهی صورت می‌گیرد.
HIV چگونه ایدز را به وجود می‌آورد؟
این ویروس به نوع خاصی از سلول‌های خونی (از خانواده سلول‌های T) حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد. سلول‌های T نقشی عمده‌ای در تامین ایمنی بدن به عهده دارند. در حقیقت، تخریب این سلول‌هاست که نشان می‌دهد شخص به احتمال بسیار بسیار قوی به بیماری ایدز مبتلا شده است. اشخاص آلوده به این ویروس، سال‌ها آن را در بدنشان حمل می‌کنند بدون آنکه علایم بیماری ایدز را بروز بدهند، چرا که هنوز سیستم ایمنی بدنشان آنقدرها ضعیف نشده است. میزان تخریب سلول‌های T با تعداد ویروس‌های موجود در خون شخص نسبت مستقیم دارد. یعنی اگر با داروهای خاص ضد ویروس بتوانیم تعداد ویروس‌های HIV موجود در خون را کم کنیم، تضعیف سیستم ایمنی تا مدت زیادی به تعویق می‌افتد.
از ورودHIV تا بروز ایدز چقدر طول می‌کشد؟
تا قبل از سال 1996 پزشکان تصور می‌کردند نیمی از افراد آلوده به ویروس، ظرف 10 سال پس از آلودگی به ایدز مبتلا خواهند شد. اما از سال 1996 به بعد و به دنبال ساخت و عرضه داروهای ضد ویروس قوی و موثر، طول این زمان افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر داروهای ضد ویروس، داروهای دیگری هم هستند که می‌توانند در درمان یا پیشگیری از برخی بیماری‌های همراه ایدز کمک کنند. هر چند که این داروها بر روی خود ایدز اثری ندارند. به خاطر همین پیشرفت‌های دارویی است که آمار مربوط به مبتلایان احتمالی ایدز در سال‌های آینده باید تحت بازنگری و محاسبه مجدد قرار بگیرد. درست مانند سایر بیماری‌ها، تشخیص هر چه سریع‌تر ایدز نیز می‌تواند دست پزشکان را برای مداوای بیماری بازتر کند.
اگر تست HIV مثبت شود. . .
اگر تست HIV شما مثبت گزارش شد، باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوید. باید درمان دارویی را فورا آغاز کنید و نحوه زندگی‌تان را هم اصلاح کنید. مراقبت‌های فوری پزشکی می‌تواند ظهور بیماری را به تاخیر بیندازد و از بروز بعضی از بیماری‌های خطرناک مربوط به ایدز جلوگیری کند. اقدامات زیر هم می‌تواند به حفظ سلامتتان کمک کند:
حتی اگر احساس بیماری نمی‌کنید، حتما با یک متخصص مشاوره کنید. دقت کنید که شخص یا گروه مورد مشاوره‌تان حتما در این زمینه دارای تجربه باشند. در حال حاضر، داروهای بسیاری برای درمان آلودگیHIV وجود دارد. هر چه زودتر این درمان‌ها صورت بگیرد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.
حتما آزمایش مربوط به سل را هم انجام بدهید. ممکن است به سل مبتلا شده باشید و خودتان از وجودش بی‌خبر باشید. اگر سل تشخیص داده نشود، می‌تواند حسابی برایتان دردسرساز شود. در صورتی که با تشخیص به موقع می‌توان آن را با موفقیت درمان کرد.
سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی یا استفاده از مخدرهایی مانند کوکایین ممکن است سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف‌تر کند. برنامه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند این عادات نادرست را کم یا کاملا قطع کنید.
علاوه بر این، کارهای زیادی هست که می‌توانید با انجام آنها تندرست بمانید، مثل ورزش کردن، پیاده روی و . . .موثرترین راه برای عدم انتقال ویروس به دیگران، اجتناب کامل از تماس جنسی است. اگر می‌خواهید کماکان تماس جنسی داشته باشید حتما از کاندوم‌های لاتکس استفاده کنید. چرا که این نوع کاندوم‌ها اگر چه کاملا ایمن نیستند اما بسیار موثرند و تا حد زیادی احتمال انتقال ویروس را به شریک جنسی‌تان کاهش می‌دهند، البته به شرطی که پیوسته و به نحو صحیح مورد استفاده قرار بگیرند. اگر هر یک از طرفین به لاتکس حسایت داشته باشد،‌ می‌شود از کاندوم‌های پلاستیکی (پلی اورِتان) استفاده کرد.
ویروس HIV چگونه منتقل می‌شود؟
هنگامی که خون، منی، ترشحات پیش از منی ، ترشحات فرج یا شیر شخص آلوده وارد بدن شخص سالم می‌شود، ویروس HIV نیز می‌تواند منتقل شود. این ویروس می‌تواند از طریق رگ (مثلا تزریق ماده مخدر)، جدار مقعد، فرج، گردن رحم، سوراخ آلت مردانه، دهان و دیگر غشاهای مخاطی (چشم، داخل بینی) یا بریدگی‌ها و نیز از طریق زخم‌های پوستی وارد بدن شود. پوست سالم و عاری از زخم، سد محکمی در برابر این ویروس و دیگر عوامل عفونی است. راه‌های زیر، شایع‌ترین راه‌هایی است که ویروس HIV می‌تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود:
1) داشتن تماس جنسی (از راه فرج، مقعد یا دهان) با شخص آلوده
2)‌ استفاده از سرنگ و دیگر وسایل تزریق متعلق به شخص آلوده
3) از زن آلوده به فرزندش قبل یا حین زایمان و یا در مدت شیردهی
HIV می‌تواند از طریق خون یا فرآورده‌های خونی آلوده منتقل شود. در اکثر کشورها از اهدا کنندگان خون، آزمایش مربوط به HIV به عمل می‌آید تا از سلامت خون اطمینان حاصل شود.
برخی از پرسنل پزشکی نیز بر اثر فررفتن سرسوزن آلوده به دستشان به این ویروس آلوده شده‌اند. در موارد نادری نیز آلودگی پرسنل پزشکی از طریق تماس خون آلوده با زخم باز و یا پاشیده شدن خون آلوده به داخل چشم یا بینی صورت گرفته است. انتقال ویروس از سوی دندانپزشک آلوده به بیمار دندانپزشکی تا کنون تنها یک مورد گزارش شده است.

ادامه دارد .....

 

 

salman_yavar@yahoo.com

دشمنان هماهنگي قوا

هماهنگي قواي سه گانه در سياست هاي كلان و اداره امور كشور در هر نظام سياسي كاملاً ضروري و بديهي است و از اين رو نظام هاي سياسي و گرايش هاي ملي همواره بدنبال تحقق اين هماهنگي هستند.
هماهنگي قواي سه گانه اگر در مسير خدمت به مردم باشد، سرعت زيادي به حركت ملي مي دهد و نابساماني ها را علاج مي كند از همين رو تداوم روندي كه بر مبناي خدمت ايجاد شده يك ضرورت انكارناپذير است چه اينكه تغيير اين روند و يا بروز ناهمگرايي در ميان قوا مي تواند كشور را با انحطاط مواجه نمايد.
هماهنگي قوا البته مخالفان زيادي هم دارد بطور مشخص دشمناني كه خواستار تغيير نظام سياسي هستند بيش از همه از وجود هماهنگي قوا در جمهوري اسلامي رنج مي برند از اين رو تلاش -كاملاً متناقض و- دو جانبه اي را براي مخدوش كردن آن به كار مي بندند؛ آنان از يك طرف اين هماهنگي را نشانه عدم آزادي و ناديده گرفتن گرايش هاي مختلف سياسي ارزيابي مي كنند تا قيمت همدلي قوا را پايين بياورند و از سوي ديگر با انگشت گذاشتن روي بعضي از مواضع مسئولان و جدا كردن اين مواضع از مواضع ساير مسئولان درصدد القاي عدم هماهنگي هستند!
دشمنان ايران و نظام اسلامي هماهنگي قوا در ايران را يك فرصت مهم و تعيين كننده براي نظام جمهوري اسلامي مي دانند و بطور جدي معتقدند اين هماهنگي هرحركت تهديدكننده خارجي را خنثي مي كند. بعنوان مثال در جريان مذاكرات هسته اي 5-6 ماه اخير ايران و اروپا، بعضي از طرف هاي اروپايي با صراحت دليل صدور قطعنامه هاي 1737 و 1747 شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران را وجود اختلاف در ميان دستگاههاي مسئول در ايران معرفي كردند و نماينده انگليس- با اشاره ضمني به تحليل هايي كه بعضي ها از درون نظام به آنان ارائه كرده بودند- گفت: «با صدور پي در پي قطعنامه ها شكاف ميان مسئولان ايراني فزوني مي گيرد و اين چيزي است كه نه فقط پرونده هسته اي بلكه بسياري از پرونده هاي مرتبط با ايران را به نفع غرب حل مي كند.»
در داخل ايران نيز يك طيف خاص سياسي- با زبانهاي مختلف و از سوي افراد و شخصيت هاي زياد- همگرايي كنوني قوا كه به تعبير دو روز پيش رهبر معظم انقلاب اسلامي «آسان هم به دست نيامده است» را پديده اي منفي معرفي مي كند به گونه اي كه گويا بايد دست به دست هم داد و اين هماهنگي را بهم زد. در اين خصوص ملاحظات زير وجود دارد:
1-كساني كه هماهنگي قوا را ذيل عنوان «يكپارچگي سياسي در كشور» مذمت مي كنند هيچ استدلال روشني براي ادعاي خود ندارند و به جز تكرار چند كلمه كه صحت آنان هرگز مشخص نشده است، حرفي براي گفتن ارائه نداده اند. اين در حالي است كه در نقطه مقابل آن استدلال هاي فراواني وجود دارد كه مهمترين آن نياز مبرم كشور به حركت سريع به سمت جلو است. اين حركت بدون هماهنگي اصولا عملي نمي باشد.
2- احزاب و گروههايي كه هماهنگي قوا را مذمت مي كنند، خود به دنبال تصرف هماهنگ همه قواي نظام جمهوري اسلامي هستند و خواب رياست جمهوري دهم، اكثريت داشتن در مجلس هشتم، به دست گرفتن زمام شوراهاي شهر چهارم، اكثريت يافتن در مجلس خبرگان پنجم و... را مي بينند و براي رسيدن به آن از هيچ تلاشي از تخريب چهره دست اندركاران كنوني كشور تا تهمت زدن به نظام سياسي كشور دريغ نمي ورزند. آنان در اين ميدان با هر نيرويي كه براي او رهيي قايل باشند ائتلاف مي كنند و به هر ناروايي- از جمله ميدان دادن به عناصر صهيونيست، سلطنت طلب و حتي فواحش در روزنامه هاي رنگين خود- تن مي دهند. با اين وجود اين احزاب و اشخاص دست يافتن اصولگراها به پيروزي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان، رياست جمهوري و شوراها- كه از طريق كاملاً شرافتمندانه و با رهي ميليونها شهروند ايراني حاصل شده است- را نادرست دانسته و عواقب آن را وخيم ارزيابي مي كنند!
3-احزاب و گروههايي كه اين روزها هماهنگي قوا را مذمت مي كنند، در دوره اي كه در قدرت بودند خشن ترين شعارها را براي دست يافتن به اين قوا طراحي كرده و به اجرا مي گذاشتند. عناصر سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه اين روزها پيشتاز مذمت هماهنگي قوا هستند در سالهاي 76 تا 81، طراح شعار «فتح سنگر به سنگر» بودند و منظورشان اين بود كه به هر وسيله اي شده بايد نهادهاي نظام را يكي پس از ديگري به تصرف خود درآورد. در ميانه آشوب تير 1378 روزنامه خرداد-وابسته به عبدالله نوري- حتي با اشاره به خيابان جمهوري تهران، در سرمقاله خود نوشت: «بايد كار را تمام كرد».
اين احزاب و گروهها در آن روز پا را از تصرف نهادهاي انتخاباتي-خبرگان، مجلس شوراي اسلامي، رياست جمهوري و شوراها-فراتر گذاشته مدعي بودند نهادهاي اجتماعي-شوراي نگهبان، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي، ارتش و... - بايد از گروهي كه در مجلس اكثريت داشته و رياست جمهوري را به دست گرفته است، تبعيت كنند! اينها امروز هماهنگي قوا- كه توسط توده هاي مردم ايجاد شده است- را براي مصالح كشور خطرناك ارزيابي مي كنند!
4-احزاب و گروههايي كه از هماهنگي ميان مجلس، دولت، قوه قضائيه، شوراها و... مي نالند در واقع ثابت مي كنند كه از يك سو به رهي مردم تمكين ندارند چرا كه به هر حال اين مردم بوده اند كه با نگاه به تجربه قبلي خود، اين هماهنگي قوا را خلق كرده اند، از سوي ديگر نشان دهنده قانون گريزي آنان است چرا كه قانون راه را براي هماهنگي قوا- از طريق آراء مردم- باز كرده و همين قانون يكي از مسئوليت هاي ولي فقيه را هماهنگ كردن قوا دانسته است. بايد ببينيم اين «عدم تمكين» به نتيجه آراء ملت و آموزه قانون اساسي چه معنايي مي دهد آيا آنانكه نتيجه رهي مردم را برنمي تابند بديلي براي رهي مردم يافته اند؟ بلي بعضي از اين آقايان با گراي به خارج و مرتكب شدن اقدامات خلاف شهون مملكت- حتي در شكل جاسوسي و ارائه تحليل ضدملي به خارج- كاري مي كنند كه از اقدامات آنان بوي جايگزين كردن قدرت ها - و حمايت ها-ي خارجي به جاي تكيه بر حمايت هاي داخلي و قدرت ملي به مشام مي رسد.
5-مخالفت بوق هاي رسانه اي در خارج از كشور و طرح هاي تفرقه افكنانه دشمنان شناخته شده ملت ايران- آمريكايي ها، صهيونيست ها و انگليسي ها- و تكرار آن ها توسط دنباله هاي داخلي اين محافل خارجي به خوبي از اهميت هماهنگي قوا و تداوم يكدلي كنوني ميان مسئولان كشور خبر مي دهد. اين هماهنگي در گرانبهايي است كه در همين دوره 2-3 ساله اثر آن در سياست هاي خارجي و داخلي كشور نمودار شده است اين بايد تداوم يابد و پاس داشته شود.
6- تحقق و تداوم هماهنگي قوا بدون محوريت اساسي ميسر نيست اين محوريت به لحاظ مفهوم، هماهنگي قوا حول محور و مدار ولايت فقيه است كه در اصول 5، 7 و 110 قانون اساسي آمده است. در همان حال پرواضح است كه رهبر معظم انقلاب در جزئيات ورود نمي كنند و در بسياري از جزئيات نهادهاي مختلف كشور بي نياز از محور همگرا نمي باشند. قانون اساسي كشور اين نقش را براي رئيس قوه مجريه به رسميت شناخته است و بر همين اساس رهبر معظم انقلاب طي چندماه گذشته در چند نوبت همراهي مجلس با دولت و همگرايي قوه قضائيه با قوه مجريه را يادآور شده اند و صد البته اين هماهنگي قوا به معناي تداخل يك قوه در كار قوه ديگر نيست قواي كشور و نهادهاي مختلف در عين استقلال بهم پيوسته اند و يك مجموعه-بنام نظام اسلامي- را شكل مي دهند.

سعداله زارعي

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 تير / 4 جولاي / 19 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
13 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اصلاحات اداري داريوش بزرگ و قراردادن مصر به عنوان يك ايالت ايران

داريوش بزرگ پدر ناسيوناليسم ايراني

4 ژوئيه سال 489 پيش از ميلاد داريوش بزرگ - شاه شاهان - كه بر تمركز امور و ايراني بودن هر كار تعصب مي ورزيد و پيدايش ناسيوناليسم نيرومند ايراني را به او نسبت مي دهند تصميم گرفت كه قلمرو ايران به 30 ايالت تقسيم شود و هر ايالت را ساتراپي (واژه اي مادي است) ناميد (ايالت هاي فعلي ايران نيز «استان» خوانده مي شوند كه اختصاص به ايالت ايران دارد و نمي توان ايالت كشور ديگر را «استان» ترجمه كرد) و دستور داد كه با تاسيس پستخانه ارتباط مردم اين ايالتها با هم تامين شود و داد وستد با پول انجام شود (سكه هايي كه ضرب كرده بود) . مصر يكي از ساتراپي هاي ايران آن زمان بود كه داريوش توجه خاصي به آن داشت. داريوش همچنين دستور داد که ميان شوش و سارد (نزديك مديترانه) يك شاهراه ارابه رو ساخته شود (اين راه به طول 2700 كيلومتر كشف شده است كه در بسياري از قسمتهايش، نوعي اسفالته بود) و ... . داريوش سه سال بعد درگذشت و در گوري در «نقش رستم» كه از قبل آماده كرده بود دفن شد. هنگام مرگ داريوش، هنوز ساختمان تخت جمشيد كاملا تكميل نشده بود که کار ساختن آن به تصميم او آغاز شده بود.
    به نوشته ي «كارول ميسليويك Karol Mysliwiec» باستان شناس در كتاب تاريك و روشن هاي مصر باستان
    The Twilight of Ancient Egypt، انتشارات دانشگاه كرنل (آمريكا)، صفحات 135 تا 191؛ ايرانيان از سال 525 تا 404 پيش از ميلاد (تقريبا 121 سال) بر مصر حكومت كردند و در تاريخ مصر سلسله بيست و هفتم خوانده مي شوند، ولي روش مديريت و فرهنگ ايراني سه قرن در آن كشور باقي بود. كارول نوشته است:
    «با وجود برچيده شدن حكومت ايرانيان بر مصر در سال 404 پيش از ميلاد، يهوديان مصري تا دهها سال پس از آن هم خود را از اتباع امپراتوري ايران مي دانستند. مصر توسط كامبوزيا (كامبيز) دوم پسر كوروش بزرگ تصرف شده بود. وي شرق ليبي و شمال سودان را هم برخاك مصر اضافه كرده بود و مصر را كه سالها به دو بخش عليا و سفلي تقسيم شده بود و داراي دو حكومت جدا از هم بود به صورت يك كشور واحد درآورده و شهر «ممفيس» را پايتخت مصر واحد قرار داده بود ».
    مولف كتاب كه خود در اكتشافات باستان شناسي مصر نقش داشته و يك باستان شناس معروف است ادعاي مورخان يوناني را كه نوشته اند «كامبيز» گاو مقدس مصريان «آپيس Apis» را گردن زد قويا رد مي كند و مي گويد كه اين دروغ ناشي از دشمني و حسادت يونانيان نسبت به ايران، تنها ابر قدرت آن زمان، بوده است كه مي خواستند ايرانيان را به وحشي گري متهم كنند. اكتشافات اخير ثابت كرده است كه گاو مقدس مصريان پس از مردن آن حيوان در سال ششم فرمانروايي ايرانيان؛ به دستور كامبيز با تشريفات رسمي در داخل تابوت دفن شده و اين تابوت با نوشته هاي روي آن، اينك در دست است.
    از خصوصيات امپراتوري هخامنشي ايران اين بود كه به آئين هاي ملل تحت سلطه خود كاري نداشت. كامبيز (در سنگنبشته هاي ايران تلفظ آن كمبوجيااست) تنها دستور داده بود كه مصريان بايد كفش برپا كنند و به جاي لنگ (به ضم لام) شلوار بلند بپوشند. ايرانيان آن زمان - زن و مرد - شلوار مي پوشيدند و شلوارهاي آنان بي شباهت به شلوارهاي بلوچها و كردهاي امروز نبود. كامبيز طبق سندي كه اينك در موزه واتيكان است دريا سالار مصري Udjahorresnet را به عنوان مشاور ويژه خود برگزيده بود. شاه ايران با اين كه يكتاپرست بود و فقط به «اهورا مزدا» ايمان داشت مصريان را از عبادت خدايان متعدد خود باز نداشت و آيين زرتشت را به آنان تحميل نكرد.
    مولف سپس به ديدار داريوش اول از مصر پرداخته و نوشته است: برخلاف كامبيز، داريوش اجازه نداد كه مصريان او را «فرعون» بخوانند. وي مصر را به صورت يك ساتراپي ايران درآورد ـ همين عنواني كه امروز ايالات ايران به آن ناميده مي شوند: Ostan استان. داريوش بود كه دستور داد تاريخ مصر از آغاز كار تا زمان او جمع آوري و تدوين شود. او دستور داد كه از آن پس دستورهاي دولتي و ضوابط، علاوه بر خط ميخي به خط هيروگليف مصري هم نوشته شوند كه نمونه هاي متعددي از آن، از جمله در آپادانا باقي مانده است. داريوش براي سهولت رفت و آمد ميان ايران و مصر دستور داد كه ميان درياي سرخ و رود نيل آبراهي بسازند كه آثار آن و كتيبه مربوط به اتمام اين آبراه كه صدها سال داير بود و بر اثر توفان شن پر شده است به دست آمده و موجود است. در طول اين كانال تخته سنگهاي تراشيده شده به دست آمده كه در آنها تاريخ اتمام هر قطعه از آبراه حك شده است و اين سنگها در دست است. در يك سنگنبشته آمده است كه روز افتتاح آبراه، قطاري مركب از 26 كشتي از آن عبور كردند و اين نوشته به چهار زبان و دو خط است (ميخي و هيروگليف). از همين دوران اثري به دست آمده كه عبارت است از مخلوطي از علامت ايران (بالهاي باز شده مرغ با سرانسان و كلاه پارسي) و علائم قديم مصر عليا و مصر سفلي كه نشانه وحدت مصر واحد با امپراتوري ايران است. لوح داريوش به مناسبت پايان آبراه «درياي سرخ - نيل» در قرن 20 به دست آمده است. وي در سنگنبشته هايش خود را داريوش پسر ويشتاسپ هخامنش (ويشتاسپ در فارسي امروز به گشتاسپ تبديل شده است) خوانده كه از همان زمان احترام عميق به پدر و بكار رفتن نام او پس از نام فرد در جهان رواج يافته است. معبدي كه داريوش در مصر ساخت، هنوز تقريبا به طور كامل درمنطقه واحه El-Kharga موجود است.
    داريوش كوشش قابل ملاحظه براي ترويج آيين زرتشت در ميان مصريان نكرد و اين امر مويد اين فرضيه است كه ايرانيان آيين زرتشت را ويژه آريائي ها (آرين ها) و شايسته آنان مي دانستند، نه همه نژادها. نام بيشتر فرمانداران ايراني مصر كه به آنجا فرستاده مي شدند همراه با واژه آرين بود. براي مثال: آرياندس Aryandes. در ستوني كه در كاخ آپادانا (شوش) به دست آمده روي شنل لباس مجسمه اي كه سر و گردن آن ناپديد است نيز نوشته هايي به خط ميخي و هيروگليف (مصري) است و اين نشانه ارتباط استوار دو سرزمين است. يكي از فرمانداران ايراني مصر «آرشام» نام داشت.
    مولف در اين فصول به تحريك سياسي مصريان توسط يونانيان و دوبار نافرماني آنان پرداخته كه هر دو شورش با خشونت تمام توسط نيروهاي اعزامي از جنوب ايران (فارس و كرمان) سركوب شده است. مصر پس از سلطه ايران تا نيمه قرن 20 استقلال كامل به دست نياورد. پس از ايرانيان، مقدوني ها سپس رومي ها، آنگاه اعراب مسلمان و سوري ها و پس از آنها هم عثماني و انگلستان بر مصر تسلط داشتند. يك بار هم ناپلئون آنجا را گرفت. ايرانيان اواخر دوران ساسانيان (پادشاهي خسروپرويز) يك بار ديگر مصر را به تصرف خود درآورده بودند.


 

 

اتمام كار ساختن بند امير در فارس

مطابق اسناد متعدد، كار ساختن «بند امير» در چهارم ژوئيه سال ۹۷۹ ميلادى كاملاً به پايان رسيد. عضدالدوله ديلمى از آل بويه اين بند (سد) را بر روى رود «كر» در پارس - نزديك شيراز - ساخته است. عضدالدوله كه مانند ساير بوئيان يك ميهندوست تمام عيار ايرانى بود، در تاريخ به آبادسازى و عمران معروفيت ويژه دارد. وى در سال ۹۸۳ ميلادى درگذشت.

 

قراردادي بر ضد تماميت تاريخي ايران و دنباله آن

بيست سال پيش از امضاى قرارداد تقسيم ايران در سن پترزبورگ كه مورخان متفق القول از آن به عنوان شرم آورترين معاهده قرن ۲۰ ياد كرده اند، انگلستان و روسيه چهارم ژوئيه ۱۸۸۷ در زمينه سرنوشت افغانستان به توافق رسيدند كه اين توافق نيز بر ضد تماميت تاريخى ايران بود. رقابت هاى استعمارى انگلستان و روسيه در قرون ۱۹ و ۲۰ و در پى آن رقابت هاى آمريكا و شوروى در نيمه دوم قرن ۲۰ بر سر حوزه هاي نفوذ و «قدرت جهانى بودن» دشوارى هاى متعدد براى ايران به بار آورده است. سرزمين كليدي افغانستان همچنان به خاطر موقع جغرافيايي خود در رنج و گرفتاري است و دشواري هاي اين سرزمين، با انسجام قدرت تازه اي به نام «اوراسيا» كه از شكل گيري آن چند سال گذشته است بيشتر خواهد شد. مشكلات جاري افغانستان از سوم ژوئيه 1979 آغاز شده است كه جيمي كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا دستورالعمل محرمانه كمك همه جانبه به مخالفان دولت چپگرا و متمايل به مسكو را امضاء كرد و ....

 

روز مبارزه با بيماريهاي قابل انتقال بين انسان و حيوان

[13 تير ] - روز مبارزه با بيماريهاي قابل انتقال بين انسان و حيوان

 

 وقايع ابتدای انقلاب و جنگ هشت ساله در چنين روزي

13/04/58
صدام: (براي اثبات صداقت سياست ايران در قبال فلسطين) حكام ايران بايد سرزمين غصب شده سه جزيره را به صاحبان آن مسترد دارند.

بازگشت آقاي محمود دعايي (سفير ايران در عراق) به عراق.
حمله با خمپاره به فرودگاه اهواز و شكسته شدن شيشههاي برج مراقبت آن .

اظهارات رئيس ستاد ارتش جمهوري اسلامي درباره آمادگي رزمي لشكر 92 اهواز براي مقابله با هرگونه ناامني دروني و بروني و تصادفي بودن حمله هواپيماهاي عراقي و عدم اتخاذ تصميمات مغاير حسن همجواري توسط عراق .
افشاگري مرزبان خرمشهر درباره عوامل دستاندركار حوادث خوزستان از جمله سيل قاچاق اسلحه از عراق به ايران ، اقدامات تبليغاتي عراق در خوزستان ، خالي بودن پاسگاههاي مرزي از نيرو و امكانات ، آموزش نظامي گروهي با عنوان فدائيان عرب در اردوگاههاي نظامي بصره ، تمركز نيروهاي عراق در مرز ايران و بريده شدن سيمهاي خاردار در منطقه كوشك .

مصاحبه صدام حسين معاون رئيس جمهوري عراق با مجليه آلماني اشپيگل و اعلام مواضع بغداد درباره انقلاب اسلامي و روابط ايران و عراق ، تقويت نيروهاي نظامي دو كشور در مرزها . استرداد سه جزيره و موضوع مالكيت بحرين .
درج نامة سرگشادهاي به قلم دكتر هاشم شيرازي خطاب به مهندس مهدي بازرگان در روزنامه اطلاعات عليه انقلاب اسلامي ، دولت موقت و حاكميت اسلامي و دفاع از عاملان ترويج قومگرايي ضد انقلابي و مسببان اصلي حوادث سنندج و نقده .

مواضع سازمان مجاهدين خلق دربارة دستگيري و نحوة محاكمه تقي شهرام و اعلام بياعتمادي سازمان به دستگاههاي سياسي ، قضايي و امنيتي كشور ، هشدار در مورد سوء استفاده از محاكمه تقي شهرام عليه سازمان و عدم دامنزدن به جنگ مذهبي و غير مذهبي و مسائل ايدئولوژيكي .
اعلاميه گروهي از همافران نيروي هوايي جمهوري اسلامي در تعيين ضرب الاجل سه روزه براي : پاكسازي محيط نيروي هوايي ، روشن شدن وضع همافران ، تأييد بخشنامهها توسط شوراي مركزي ستاد نيرو و جلوگيري از اخراج پرسنل .

بيانات امام خميني در جمع پاسداران انقلاب اسلامي آباده و تشريح تفاوتهاي اساسي حكومت اسلامي با حكومتهاي ديگر .
12/04/60
آزادي سه منطقه استراتژيك نوسود.
12/04/61
گزارش سپاه باختران و روزنامه كيهان از مين گذاري منطقه نفتشهر به دست نيروهاي عراق پس از عقبنشيني آنها از اين منطقه و ويرانگري آنها در موسيان و تداوم اشغال بخشهايي از خاك ايران در همين منطقه.
حملات هواپيماها و توپخانههاي ارتش عراق به شهرهاي خرمشهر، آبادان، قصرشيرين، سومار و نفتشهر. اقدامات گروههاي مسلح غيرقانوني، مينگذاري در سومار و حمله به پايگاه بسيج شهرستان آستانه اشرفيه. ورود 35 دستگاه تريلي حامل اسلحه و مهمات از مرز كويت به عراق.

اعلام آمادگي نيروهاي مستقر در غرب و جنوب به امام خميني براي تداوم نبرد با نيروهاي متجاوز عراق.

هشدار آقاي هاشمي رفسنجاني به دولت فرانسه: از حمايت سران سازمان مجاهدين خلق دست برداريد. بي.بي.سي.: ايران دولت فرانسه را شريك جرم سازمان مجاهدين خلق در اين جنايت (ترور آيتالله صدوقي) ميداند.

چهار ديپلمات ايراني در غرب بيروت ربوده شدند. حزب كتائب كه از حمايت حكومت اشغالگر قدس برخوردار است، مسئول اين آدمربايي است.

12/04/66
حمايت شوروي از قطعنامه 598
طرح ممنوعيت صدور اسلحه به ايران از سوي آمريكا

تلاش بين‌المللي براي برقراري آتش‌بس در خليج فارس (به نقل از ريچارد مورفي)

 

درگذشت دكتر محمد معين استاد كم نظير زبان و ادبيات فارسي

13 تير 1350 - دكتر محمد معين استاد كم نظير زبان و ادبيات فارسي پس از سالها تلاش صادقانه در امر فرهنگ و ادب پارسي بدرود حيات گفت. وي نخستين ايراني بود كه موفق به اخذ درجه دكتري در رشته زبان و ادبيات فارسي شد. او در سال 1293 شمسي در رشت و در خانواده اي روحاني به دنيا آمد ؛ و پس از مرگ پدرش تحت سرپرستي پدر بزرگ خود قرار گرفت . ايشان در اوان جواني صرف، نحو وبعضي از علوم را آموخت و پس از اتمام تحصيلاتش در دارالفنون به دانشكده ادبيات و دانشسراي عالي راه يافت و در رشته هاي ادبيات ، فلسفه ؛ و علوم تربيتي فارغ التحصيل شد. آنگاه از طريق مكاتبه با مؤسسات روانشناسي بلژيك ، روانشناسي علمي و رشته هاي خط شناسي ، چهره شناسي و مغز شناسي را آموخت. و در اين هنگام دوره دكتراي خود را نيز به پايان رساند . دكتر معين از سال 1325شمسي سال آغاز طبع و نشرلغنامه دهخدا از سوي علامه دهخدا در اين مؤسسه مشغول به فاليت شد. عمده ترين آثار اين اديب بزرگ بارها از سوي دانشگاه و مجامع علمي و ادبي و معتبر جهان موفق به اخذ جوايز ارزنده گرديد ، ستاره هاي ناهيد ، داستان خرداد و مرداد ، حكمت اشراق و فرهنگ ايران ،آئينه اسكندر ودوره كامل فرهنگ فارسي مي باشند. همنچنين تصحيح و حواشي بر كتابهاي چهار مقاله نظامي ؛ جامع الحكمتين ناصر خسرو ، دانشنامه علايي ابن سينا و ترجمه كتب روانشناسي تربيتي و تاريخ ايران اثر گير شمن از ديگر آثار ارزشمند استاد معين مي باشند . مقبره دكتر معين استاد گرانقدر ايراني در آستانه اشرفيه واقع است .

 

 دولت آمريكا دارايي هاي ايران را در بانكهاي آمريكا توقيف كرد

13 تير 1359 - دولت آمريكا به تلافي شكستهاي پي رد پي سياسي و نظامي در مقابله با جمهوري اسلامي ايران كليه دارايي هاي ايران را در بانكهاي آمريكا توقيف كرد . اين عمل به دستور جيمي كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا انجام شد .

Mobin_s2004@yahoo.com
4 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

قلمرو دانش

خاصيت برگ بيد و تاريخچه آن

عرق برگ درخت بيد(بيد شيرين) همان خاصيت آسپرين را در پيشگيري از سكته مغزي و حمله قلبي و رقيق سازي خون دارد، البته به ميزاني ضعيف تر و يك ضد درد است و بر خلاف آسپرين به معده هم آسيب نمي زند. در مورد تاريخچه كشف خاصيت آن كه 25 قرن سابقه دارد و به زمان كنفوسيوس مي رسد، به درستي معلوم نيست كه كدام ملت ، زودتر آن را مورد استفاده قرار داده اند: ايرانيان و يا چينيان. هردو ملت در آن زمان همسايه بي واسطه بودند و با هم وسيعا مراوده داشتند، ولي نوشته هاي چيني كه به خاصيت درماني برگ بيد و ساير ريشه ها ، برگها و گلهاي گياهان اشاره كرده قدمت بيشتري دارد. تاريخ قديمي ترين اين اسناد مربوط به ژوئيه سال 470 پيش از ميلاد است. با وجود اين؛ سابقه نگاران علوم، ايرانيان را مخترع تقطير و عرقگيري گياهان و گلهااز جمله مينت Mint (نعناع) بشمار آورده اند. يونانيان باستان و مردم مديترانه هم در اين كار سابقه طولاني داشته اند.

ساير ملل

سالروز صدور اعلاميه استقلال ايالات متحده امريكا

چهارم ژوئيه مصادف با سالروز تصويب اعلاميه استقلال مهاجرنشينان انگليسي آمريكاي شمالي (ايالات متحده) در سال 1776 در کنگره نمايندگان اين مهاجر نشينان است كه جزيي از قلمرو انگلستان بشمار مي رفتند، ولي تحقق اين جدايي بدون جنگ صورت نگرفت و اين جنگ كه با كمك فرانسه ــ رقيب اروپايي انگلستان ــ انجام گرفت مدتها طول كشيد. سالروز امضاء شدن اعلاميه استقلال آمريكا به نام يكايك مردم اين سرزمين در سال 1776، دراين كشور روز ملي و تعطيل عمومي است.

متن اعلاميه به همان صورتي كه تنظيم و در فيلادلفيا امضاء شده است. متن اعلاميه به قلم توماس جفرسون است كه شهرت داشت نثري شيوا دارد . در اين اعلاميه تاكيد شده است كه همه انسانها برابر خلق مي شوند و داراي حقوق غير قابل سلب هستند از جمله حق حيات ، حق آزادي ،حق شاد بودن و شادي كردن و.... در اعلاميه حكومت جورج سوم پادشاه وقت انگلستان ظالمانه توصيف شده و به 26 مورد زورگويي دولت انگلستان اشاره رفته است. در اعلاميه آمده است كه جورج سوم شايستگي حكومت بر مردمي آزاد را ندارد و....

متن اعلاميه به همان صورتي كه تنظيم و در فيلادلفيا امضاء شده است. متن اعلاميه به قلم توماس جفرسون است كه شهرت داشت نثري شيوا دارد . در اين اعلاميه تاكيد شده است كه همه انسانها برابر خلق مي شوند و داراي حقوق غير قابل سلب هستند از جمله حق حيات ، حق آزادي ،حق شاد بودن و شادي كردن و.... در اعلاميه حكومت جورج سوم پادشاه وقت انگلستان ظالمانه توصيف شده و به 26 مورد زورگويي دولت انگلستان اشاره رفته است. در اعلاميه آمده است كه جورج سوم شايستگي حكومت بر مردمي آزاد را ندارد و....

 

درگذشت سه رئيس جمهور در يک روز!

چهارم ژوئيه سال 1826 جان ادامز John Adams دومين رئيس جمهوري و توماس جفرسونThomas Jefferson انديشمند معروف و سومين رئيس جمهوري آمريکا در گذشتند. اتفاقا جيمز مونرو James Monroe پنجمين رئيس جمهوري آمريکا هم در همين روز در سال 1831 ميلادي جان سپرد.

 

صدام كه قبلا مورد حمايت غرب بود ، يكشبه به صورت نماد ضد غرب در آمد

اصحاب نظر و مفسران رسانه ها در نخستين ابراز عقيده در باره آغاز رسيدگي قضايي دولت بغداد پيرامون صدام حسين كه در روزنامه هاي سوم ژوئيه ( 2004) انتشار يافته است گفته اند كه دولت موقت عراق با جلو انداختن كار رسيدگي، دست به قمار پيچيده اي زده است كه در همين دو روزه متوجه زيان آن شده است. از اين اظهار نظر ها چنين بر مي آيد كه نخستين جلسه قضايي، صدام را در جهان به صورت يك نماد ضد غرب درآورده و همدردي همگاني را نسبت به او برانگيخته است. برخي شبكه هاي تلويزيوني گفتند ايرانيان كه بيشترين آسيب را از سياست هاي صدام حسين ديده بودند، نه به خاطر خود او؛ بلكه به دليل داشتن احساسات ضد غرب و خاطره بد دوران گذشته خود، نسبت به صدام عواطف ملايم نشان داده و گزارشهاي مربوط به رسيدگي قضايي اول ژوئيه را وسيعا منعكس ساخته و عكسهاي متعدد او در جلسه رسيدگي و با دستبند( پس از خروج از جلسه 27 دقيقه اي ) را در روزنامه هايشان چاپ كرده بودند و جز بكار بردن صفت « ديكتاور سابق » به نقل از خبرگزاري هاي غرب كه منبع اخبار خارجي آنها است حمله ديگري به او نكرده بودند كه اگر جز آمريكا، عامل ديگري او را به دادگاه تحويل داده بود، حملات و انتقاد هاي آنها به مراتب شديدتر بود. مطبوعات تهران از هم اكنون اين موضوع را پيش كشيده اند كه اگر دادرسي صدام واقعي باشد بايد مقامات وقت آمريكا كه مشوق و حامي او در جريان جنگ با ايران بودند به عنوان پاسخگو در دادگاه حاضر شوند و همه جلسات دادگاه علني باشد. رسانه هاي ايران خواسته اند كه ريشه همكاري هاي سابق آمريكا و صدام برملا شود و معلوم گردد كه با موافقت و حمايت چه افرادي در آمريكا، صدام به گلوله و بمب هاي گاز شيميايي دست يافته بود و جهانيان از همكاري آمريكا و صدام در طول جنگ هشت ساله آگاه شوند. در زمان جنگ 8 ساله ، شعار معروف ايرانيان « صدام آمريكايي » بود.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 4 جولای

  • 1636:   شهر پراويدنس در امريکاي شمالي توسط مهاجران انگليسي ساخته شد که بعدا مرکز ايالت رودآيلند قرار گرفت.

  • 1715:   Christian Gellert شاعر و داستان نگار ساکسوني ( آلمان ) متولد شد.

  • 1789:   کنگره ايالات متحده قانون تعرفه کمرگ را به تصويب رساند تا نه تنها درآمد براي دولت نوبنياد تامين کند بلکه کنترل تجارت خارجي را در دست داشته باشد.

  • 1802:   آکادمي نظامي آمريکا ( دانشکده افسري ) در "وست پوينت" ايالت نيويورک آغاز بکار کرد.

  • 1845:   کنگره جمهوري مستقل تکزاس راي به الحاق اين جمهوري به ايالات متحده آمريکا داد و يک ايالت اين کشور شد.

  • 1848:   شاتوبريان Francois Rene de Chateaubriand داستان نگار و سياستمدار فرانسوي در گذشت.

  • 1874:   حزب سوسيال دمکرات آمريکا تاسيس شد.

  • 1894:   مجمع الجزاير هاوائي که قبلا نظام پادشاهي داشت جمهوري شد.اين جزاير بعدا به صورت يک ايالت آمريکا درآمد.

  • 1946:   فيليپين پس از نزديک به نيم قرن، استقلال خود را از آمريکا گرفت. فيليپين که از مستعمرات اسپانيا در آسيا بود در جريان جنگ آمريکا و اسپانيا به تصرف آمريکا درآمده بود.

  • 1950:   دولت آمريكا راديوي اروپاي آزاد را بكار انداخت كه يك ابراز جنگ سرد توصيف شده است.

  • 1966:   ليندن جانسون زير جمهوري وقت آمريکا قانون " آزداي اطلاعات " را که به تصويب کنگره اين کشور رسيده بود امضا کرد و اين قانون که کار روزنامه نگار را آسان ساخته است درست در همين روز از سال بعد (1967 ) به اجرا درآمد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    19 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت « اِبن هُمام اِسكاني » ملقّب به كاتِب ازمحدثان ايراني تبار

    19 جمادي الثاني 336 - « اِبن هُمام اِسكاني » ملقّب به كاتِب ازمحدثان ايراني تبار درشهر بغداد درگذشت. اِسكاني بعد از كسب دانش درمحضرمشايخ عصرخود ازمحدثان پرآوازه قرن4هجري قمري شد. درمنابع، مكرر به امانت داري اسكاني درنقل حديث اشاره شده است. ابن همام درمقام عالم برجسته مسلمان توانست درموقعيتهاي حساس به تبيين مباني اعتقادي- سياسي اماميه بپردازد. ابن همام اين مهم را دربخش عمده اي ازغيبت صغري و درزماني مقارن با ايام نوّاب اربعه امام عصر(عج) به انجام رساند. كتاب «اَلاَنوارُ في تاريخُ الاَئِمه» ازابن همام اِسكاني درباره تاريخ ائمه(ع) است.

     

     پايان نگارش كتاب حاشيه مُطّول توسط « ابوالقاسم سمرقندي»

    19 جمادي الثاني 875 - «ابوالقاسم سمرقندي» نگارش كتاب حاشيه مُطّول را به پايان رساند. سمرقندي اين اثررا بنام اميرعلي شيرنوايي نوشته بود و اكنون يك نسخه خطي ازآن درمدرسه عالي شهيد مطهري نگهداري مي شود. ازديگر آثارسمرقندي «رساله سمرقنديه و شرح رساله وضعيّه و عَضُديّه» را مي توان نام برد.

     

    درگذشت شيخ كاظم تميمي بغدادي معروف به اَزري

    [19 جمادي الثاني 1211] -  شيخ كاظم تميمي بغدادي معروف به اَزري از شاعران مشهورعراق دركاظمين درگذشت. اين شاعر فاضل بيشتراشعارش را درمدح اهل بيت رسول اكرم(ص) سروده است. سروده هاي بسيار مهم و معروف اَزري قصيده اي نسبتاً بلند درمدح حضرت محمّد(ص) است كه وي دربخشي ازآن به غزوه احد اشاره كرده است. «ديوان اشعار و ديواني درمدح حضرت معصومه(ص)» ازديگرآثار ازري است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    22
    36

    اهواز

    31
    45

    تبريز

    18
    30

    شيراز

    23
    40

    مشهد

    20
    36

    بندرعباس

    31
    40

    کرمان

    19
    37

    اصفهان

    21
    38

    يزد

    27
    40

    کرمانشاه

    18
    38

    اراک

    21
    35

    رشت

    22
    27

    دبی

    32
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1269 تومان
    931 تومان
    1874 تومان
    756 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    77000 تومان
    43000 تومان
    150000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.09

    اذان مغرب : 19.45

    اذان صبح فردا : 3.07

    طلوع آفتاب فردا : 4.53

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Fortune
    9 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Fortune

    تاریخ انتشار: جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 142
    حجم فایل: 20 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    ساعت رومیزی برای جاسوسی و فیلمبرداری مخفیانه


    این دوربین فیلمبرداری که به شکل یک ساعت رومیزی است این قابلیت را دارد که به طور مخفی از مکانی که در آن قرار دارد فیلمبرداری کند. نکته جالب در مورد این ساعت فیلمبردار این است که لازم نیست تمام مدت در حال فیلمبرداری باشد و با قابلیت Motion Detect یا همان تشخیص حرکات فقط هنگامی که اتفاقی در حال رخ دادن است و حرکتی در جلوی این ساعت صورت میگیرد شروع به فیلمبرداری با سرعت 30 فریم در ثانیه و با وضوح تصویر 320 در 240 پیکسل میکند. فایل های ذخیره شده از طریق یک کابل USB به کامپیوتر منتقل میشوند. نکته بد در مورد این ساعت جاسوس 180 دلاری این است که با حافظه ی داخلی 64 مگابایتی خود فقط 12 دقیقه فیلمبرداری میکند. اما نگران نباشید میتوانید حافظه های SD تا حجم 4 گیگا بایت به این دوربین مخفی اضافه کنید و ساعت ها کارهای دیگران را ضبط کنید


    تنگ ماهی USB: با کامپیوتر ماهی خود را بزرگ کنید


    فکر میکنم که طراحی جذاب این تنگ ماهی که به شکل لنگر کشتی است به اندازه کافی توجه شما را به خود جلب کرده است. اما اگر میخواهید که ماجرا برایتان جالب تر بشود باید بدانید که این تنگ ماهی از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل میشود و انرژی لازم برای تولید حباب های هوا و همچنین تنظیم دمای آب تنگ را از طریق آن تامین میکند. علاوه بر این این تنگ مجهز به یک دوربین است که تصاویر تنگ را به کامپیوتر منتقل میکند و میتوانید از طریق مانیتور ماهی خود را ببینید. امکان تنظیم دما و میزان حباب هوا هم از طریق نرم افزار این تنگ ماهی وجود دارد. این تنگ جذاب که محصول یک شرکت کره ای است در رنگ ها و طرح های متفاوتی عرضه شده است و با قیمت 52 دلار فروخته میشود. میتوانید عکس های بیشتری را در این صفحه ببینید

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    زخم بی‌بهبود
     


    نویسنده: یوسفعلی میر شکاک .
    تعداد صفحات: 219
    قيمت: 2200 تومان
    شابک: 5-107-506-964
    قطع: رقعي
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر گزيده اشعار يوسف‌علي ميرشكاك شاعر و نويسنده معاصر است كه آن را سيد عبدالجواد موسوي گزينش و تدوين نموده است. كتاب با يك مقدمه در نقد و بررسي جايگاه ادبي ميرشكاك آغاز و با يك گفتگو و گزيدة از چهار مجموعه شعر پايان مي‌يابد. «و اين چند مجموعه شعر ديگر»، شعرهاي چاپ نشده و يا نيامده در چهار كتاب شاعر است كه پايان بخش كتاب حاضر است. موسوي در شكوه شكست، خود را ملزم به گردآوري گزيده از شعرهاي ميرشكاك مي‌داند. زيرا نخست خود را هم نسخ شاعر در رفاقت مي‌داند و دوم بي‌قيدي مفرطي شاعر را كه در قيد و بند چاپ شدن و نشدن شعرش نيست و اينكه كتابهاي چاپ شده شاعر بيشتر به سر هم كردن و سپردن به ناشر مي‌ماند تا وسواس در گزينش و نياوردن اشعار درخشان در كنار اشعار كه چندان قابل ملاحظه نيستند. طبيعتاً روزگار بي‌حوصله ما، دربارة اشعار وي قضاوت ديگرگونه خواهد كرد. اينها باعث شده است كه زخم بي‌بهبود به بهبود نشيند. موسوي شعرهاي شاعر را به كلاسيك، نوكلاسيك و مدرن تقسيم‌بندي مي‌كند كه به شعرهاي كلاسيك وي بيشتر ارادت دارد و آن را بهتر و انسجام يافته‌تر مي‌داند تا شعرهاي ديگر وي را كه شلخته‌اند و از ذهن آشفته و جنون زيباي وي بهره برده‌اند و اين شلختگي باعث عدم انسجام شعرهاي وي شده‌اند.
    موسوي شاعر را متأثر از حماسه‌هاي آتشي مي‌داند اگر چند منكر تأثير شاملو و بيدل در شعرهاي نو و كهن ميرشكاك نيست. در اين مجموعه موسوي از مجموعه قلندران خليج كه در سال 63 به همت نشر بين‌الملل به چاپ رسيده، شعري نياورده است. مجموعه ماه و كتان و چشم اژدها، مجموعه‌هايي است كه موسوي بيشترين گزينش را از آن دو انتخاب كرده است. از مجموعه «نشانهاي آن بي‌نشان» كه در مدح و منقبت مولا علي (ع) است، دو شعر انتخاب شده است. موسوي معتقد است كه ميرشكاك اكنون به ساده‌گويي روي آورده و اين ساده‌گويي و رواني در شعرهاي آخر وي به وضوح به چشم مي‌آيد كه شاعر آن را در مصاحبه‌اش تاييد مي‌كند و اين را، منتقد شكوه شكست مي‌نامد، چيزي كه در آخرين مجموعه‌هاي شاعر معاصر فروغ فرخزاد كشيده است. در خلاقيت منفرد كه مصاحبه است با شاعر، وي از اولين روزهاي شاعري و تأثيرپذيري‌هايش مي‌گويد و اينكه همواره شلخته بوده و اكنون نيز ادامه دارد. وي از فروغ به عنوان شاعر مدرن نام مي‌برد و نيما و شاملو را شاعر مدرن نمي‌داند و شاملو را بيشتر يك نقاش فرماليته مي‌داند تا يك شاعر مدرن. در پايان وي خود را طرفدار جريان دفاع از زنان، كودكان و مادران مي‌داند و مي‌خواهد با شعر، نثر و رفتار به اين جريان كه خود آن فمينيست ديگرگونه مي‌داند دفاع كند. ميرشكاك خود را شاعر مدرن مي‌داند و مدرنيته را نزديك به موعود مي‌داند كه واژه موعود بالاترين بسامد را در شعرهاي وي دارد. بخش آخر كتاب گزيده از شعرهاي ميرشكاك را در خود جاي داده است كه در قالب غزل، مثنوي، رباعي و سپيد آمده‌اند.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    باعرض معذرت از محبوبه ابراهیمی
    به مناسبت بازگشت سید ضیا قاسمی و محبوبه ابراهیمی به میهنشان
     

    نوشتم عشق برایم نشانه بفرستد
    پیام های محبت به خانه بفرستد
    (محبوبه ابراهیمی)



    نوشتم عشق برایم قباله بفرستد
    قباله گر که ندارد، حواله بفرستد

    حواله را ندهد دست هر کس و ناکس
    حواله را بدهد دست ژاله بفرستد

    که عشق چک بکشد، ضامنم شود در بانک
    سه چار میلیون وام جعاله بفرستد

    برای رفع و رجوع کثیف کاری هام
    عنایتی بکند، باز ماله بفرستد

    برای آنکه نیفتم به چاه خودخواهی
    نوشتم عشق سر راه چاله بفرستد

    برای امنیتم یک محافظ گنده
    برای دور سرم نیز هاله بفرستد

    اگرچه امر مهم پاستوریزه بودنش است
    پگاه نفرستد، دوغ کاله بفرستد

    نوشتم عمه کتک می زند، جنون دارد
    بجای عمه مرا نزد خاله بفرستد

    دو ماه بعد فراخوان کنگره ست، لذا
    نوشتم عشق برایم مقاله بفرستد.

    اميد مهدي نژاد

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    كلسترول و تري گليسريدها

    بهـداشـت خواب عبارت است از مجموعه عاداتي كه بشما كمك مي كنند تا خواب راحتي را تجربه كنيد. شما مي تـوانـيد با چند اصـلاح و تـعـديـل در شيـوه زنـدگي خـود بطور چشمگيري كيفيت خـواب خـود را بـهبـود بـخشـيد. اهـمـيت خـواب در انسان بسيار بيـشـتر از آنـست كه شما تصور مي كنــيد. نقش خواب در حفظ سـلامـت جـسم و روان حياتي ميباشد. تقويت سيستم ايمني بدن، ترميـم نـورون هــا و حــفـظ كـارآمـدي سيسـتــم عـصـبـي، سـامانـدهـي يـادگـيري و حافظه، و رشد كودكان و نوجوانان 80 درصد هورمون رشد حين خواب ترشح ميگردد) از نقشهاي عمده خواب ميباشند. بنابراين محروميت از خواب و كمبود خواب اثرات مخرب و نامطلوبي بجاي ميگذارد مانند:

    1- سيستم ايمني بدن شما ضعيف و نا كارآمد ميشود.
    2- ناتواني در تمركز كردن. قدرت تمركز شما با ميزان خواب شما ارتباط مستقيم دارد.
    3- چرت زدن در طي روز.
    4- احساس تحريك پذيري، افسردگي، اضطراب، بد خلقي و خستگي در طي روز.
    5- اشكال در بلند شدن از خواب.
    6-كاهش توان يادگيري و حافظه.كاهش كارايي ذهني.كاهش هوشياري.
    7-افزايش خشونت طلبي.

    چند مطلب جالب درباره خواب:

    1- انسان 3/1 عمر خود را در خواب سپري ميكند.
    2- انسان قادر است سالانه 1825 رويا ببيند.
    3- ميزان خواب در حيوانات مختلف: خفاشها و كوالاها 20 ساعت در روز-گربه ها 12 ساعت-سگها، خرگوشها و اردكها 10 ساعت-گاوها و گوسفندها 4 ساعت-ميمونها و اسبها 3 ساعت و زرافه ها تنها 2 ساعت در شبانه روز ميخوابند.

    اما انسانها به چه ميزان خواب در طي شبانه روز نياز دارند؟ سن عامل تعيين كننده نيازبه خواب در انسان است:

    1- نوزادان تازه متولد شده: 18-16 ساعت (بيشتر در طي روز تا شب)
    2- نوزادان زير يك سال: 16-14 ساعت و حداقل 2 بار چرت در طي روز.
    3- كودكان 3-2 سال: 12-10 ساعت در شب و 2-1 ساعت در روز.
    4-كو دكان 5-4 سال:12- 10 ساعت در شبانه روز.
    5- كودكان 12-7 سال: 10.5 ساعت در شبانه روز.
    6- نوجوانان: 9.5-8 ساعت در شبانه روز.
    7- بزرگسالان: 8.5-7 ساعت در شبانه روز.
    8- سالمندان: 6.5 ساعت در شب و يك ساعت در روز.

    * زنان باردار به خواب بيشتري نياز دارند.

    تكنيكهاي ريلكسيشن و يا تن آرامي (آرام سازي) ميتواند به شما كمك كند تا راحت تر بخواب رويد:

    1- آرام سازي پيشرونده: در اين روش تمام اجزاي بدن را از سمت پايين به سمت سر يكي پس از ديگري شل و ريلكس ميكنيم. از انگشتان پاي خود شروع كنيد. انگشتان پاي خود را احساس كنيد. وزن آنها را حس كنيد. هر گونه تنش و انقباض را از روي انگشتان پاي خود برداريد. آگاهانه آنها را شل و ريلكس كرده و آرام سازيد. به خود تلقين كنيد كه آنقدر انگشتان پاهايتان سنگين هستند كه دارند به سمت پايين و تشك تخت خوابتان فرو ميروند. همين مراحل را به ترتيب براي زانوها، رانها، شكم، قفسه سينه، باسن، دستها، بازوها، كتفها، گردن، سر، دهان و فك، چشمها، صورت و گونه ها تكرار كنيد تا هنگامي كه تمام بدنتان يكپارچه ريلكس و آرام شود. در طول اين آرام سازي تنفس شما بايستي عميق و آرام صورت گيرد. چشمها نيز در اين تكنيك اهميت ويژه اي دارند در چشمان خود گرما را حس كرده و اينگونه به خود القاء كنيد كه پلكهايتان خيلي سنگين شده و شما قادر به گشودن آنها نيستيد. (در اين روش همچنين ميتوانيد ابتدا عضلات هر قسمت از بدن را منقبض كرده و سپس آنها را شل كنيد تا ريلكس شدن آنها را بهتر حس كنيد)

    2- آگاهانه نفس بكشيد: تنفس شما مي بايست شكمي و عميق باشد. به مقاله نحوه تنفس صحيح رجوع كنيد.

    3- كشش انگشتان پا: ابتدا به پشت دراز بكشيد و چشمان خود را ببنديد. انگشتان پاي خود را حس كنيد. اكنون هر 10 انگشت پاي خود را به سمت صورت خود بكشيد و تا 10 به آهستگي بشماريد. سپس انگشتان پاي خود را كاملا ريلكس و شل كنيد و مجددا تا 10 بشماريد.10 بار اين چرخه را تكرار كنيد.

    4- تصوير سازي ذهني (تجسم) هدايت شده: در اين روش چشمان خود را ببنديد و به پشت دراز بكشيد. اكنون خود را در مكاني آرام بخش و دلپذيري تجسم كنيد. اين مكان هر جايي ميتواند باشد مانند ساحل دريا. تجسم كنيد آنجا حضور داريد. پيرامون خود را ببينيد و حس كنيد. به صداهاي آرام بخش محيط اطراف خود گوش دهيد(صداي پرندگان و يا موج دريا)، رايحه گلها را حس كنيد و گرماي آفتاب را روي پوست خود احساس كنيد. برخي نيز تصوير سازي ذهني از موقعيتهاي كسل كننده را ترجيح ميدهند. مانند تجسم همكار، استاد و يا سخنران كسل كننده.

    5- به روي پشت خود دراز بكشيد و چشمان خود را ببنديد. با انگشتان دست بروي زبانه گوش فشار آورده و كانال گوشهاي خود را مسدود كنيد. در اين لحظه شما صداي زير و و خروشاني را خواهيد شنيد كه طبيعي است. 10 دقيقه به اين صدا گوش كنيد و سپس فعالانه ريلكس شويد و بخوابيد.

    چه نكاتي را رعايت كنيم تا راحت تر به خواب رويم:

    1- دماي اتاق خواب از اهميت بالايي برخوردار است. ايده آل ترين درجه حرارت براي خوابيدن 18-16 درجه سانتي گراد و يا 65-60 درجه فارنهايت ميباشد.

    2- كمبود روي ، آهن، كلسيم و مس موجب بي خوابي ميگردد. بنابراين مولتي ويتامين مينرال را فراموش نكنيد.

    3- از ساعت بيولوژيك بدن خود پيروي كنيد. سر ساعت معيني از خواب برخيزيد و يا به رختخواب رويد. خستگي را ناديده نگيريد هرگاه احساس خستگي و خواب آلودگي كرديد بخوابيد. اگر خسته نيستيد و يا خوابتان نمي آيد به رخت خواب نرويد. به اندازه كافي در معرض نور خورشيد قرار گيريد.

    4- محيط خواب خود را بهبود بخشيد:

    * تشك مناسب و راحتي را خريداري كنيد. تشك نبايد خيلي سفت و يا خيلي نرم باشد. بالش نيز بايد راحت باشد.

    * اتاق خواب مي بايست تا آنجا كه ممكن است تاريك باشد. هرگاه نور مزاحمي چشمان شما را اذيت ميكند ميتوانيد از چشم بند استفاده كنيد.

    * سرو صدا يكي از عواملي بازدارنده خواب ميباشد. اگر برخي صداهاي مزاحم را نميتوانيد كنترل كنيد (پارس سگ و يا همسايگان پر سر و صدا) ميتوانيد از گوشيهاي داخل گوشي يا همان پلاك گوش(EAR PLUG) استفاده كنيد.

    * از تختخواب خود تنها براي خواب و رابطه جنسي استفاده كنيد. چراكه ذهن شما تختخواب را با فعاليتها مرتبط ميسازد.

    5- از مصرف الكل 6-4 ساعت پيش از خواب خودداري كنيد. شما بلافاصله پس از مصرف الكل خواب آلوده ميشويد و راحت بخواب ميرويد اما الكل موجب به هم خوردن ريتم خواب نيز ميشود از اينرو شما پس از يكي دو ساعت از خواب خواهيد پريد. صبح روز بعد نيز معمولا خسته و آشفته از خواب برخواهيد خاست.

    6- سيگار نكشيد. نيكوتين يك محرك است و خواب را از سرتان ميپراند.

    7- از مصرف قرصهاي خواب آور خودداري كنيد. مصرف اين قرصها ميباست با تجويز پزشك و محدود باشد. اشكالات اين قرصها شامل: احساس خواب آلودگي در طي روز و اعتياد به آنها است.

    8-در طي روز فعاليت بدني داشته باشيد اما نه پيش از خواب.بهترين زمان براي فعاليت بدني عصر ميباشد.خستگي حاصل از فعاليت بدني به شما كمك ميكند تا آسانتر بخواب رويد.

    9- از مصرف نوشيدنهاي حاوي كافئين 6-4 ساعت پيش از خواب خودداري كنيد. كافئين نيز يك محرك است. مواد غذايي كافئين دار شامل: چاي، قهوه، برخي نوشابه هاي گازدار و شكلات ميباشند.

    10- شير گرم، كره بادام زميني، پنير و ماست، بستني، مرغ، موز، سيب و مواد غذايي حاوي آمينو اسيد تريپتوفان(TRYPTOPHAN) خواب آور ميباشند.

    11- از مصرف غذاهاي سنگين، اسيدي، شيرين و تند (ادويه دار) 6-4 ساعت پيش از خواب خودداري كنيد.

    12- از چرت زدن طي روز خودداري كنيد. اگر خواستيد اينكار را بكنيد نبايد بيش از نيم ساعت بطول انجامد. هيچگاه چرت زدن را جايگزين خواب شبانه نكنيد.

    13-وان آب گرم خواب آور بوده اما دوش آب گرم خواب را از سرتان خواهد پراند.

    14- پيش از خواب مطالعه كنيد اما نه هر كتابي را. كتابهاي مهيج مانند رمان و يا علمي مناسب نيست. مضمون كتاب بايستي مذهبي، معنويات و يا شعر باشد.

    15- از فعاليتهاي محرك ذهني پيش از خواب اجتناب ورزيد. مانند بازيهاي رايانه اي و يا تماشاي برنامه هاي مهيج تلويزيوني.

    16-چنانچه پس از 30-15 دقيقه موفق نشديد بخوابيد از رختخواب خارج شده و به اتاق ديگري برويد و به يك فعاليت غير محرك مانند مطالعه كتاب بپردازيد.

    17-پيش از خواب به يك موسيقي آرامش بخش گوش دهيد.

    18-از نظر رواني هر ميزان كه شما سعي كنيد سريعتر بخواب رويد، مدت بيشتري بيدار خوهيد ماند.

    19-شام را ميبايست حداقل 3-2 ساعت پيش از خواب صرف كنيد. هرگز با شكم پر نخوابيد.

    20-مصرف مايعات را پيش از خواب كاهش دهيد تا مجبور نشويد مكررا از رختخواب برخيزيد و به توالت برويد.

    21- نگراني ها را با خود به رختخواب نبريد. شما ميتوانيد ساعتي را پيش از خواب براي رسيدگي به نگرانيهاي خود اختصاص دهيد تا هنگام خواب ديگر ذهنتان درگير و پريشان نباشد.

    22-هنگام خواب لباس راحت بپوشيد.

    23-اگر صداي تيك تاك ساعت اجازه نميدهد تا بخوابيد بهتر است يك ساعت ديجيتال خريداري كنيد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    داستان یک پارک

    یکروزی مسیو ایکس رفت توی پارک دنبال یک زن خوب برای زندگی . روی یک نیمکت نشست و روزنامه لوموند رو از جیبش در آورد و از توی جیب دیگرش ، بسته ارزن ها را بیرون کشید و برای کفتر ها ریخت و کمی بعد ، دور و برش پر شد از کفتر . یکهو بوی خوشی به مشامش رسید و دید چهار وجب اون طرف تر مادام ایگرک داره سگشو می بره که ادرار کنه . مسیو خیلی حال کرد و بلند شد و دوید تا مادام رو به یک ناهار دعوت کنه ولی از اونجایی که جلو پاشو ندید ، چهار تا کفتر که داشتند ارزن می خوردند رو له کرد . کفترهای دیگه که خیلی ناراحت شده بودند ، مسلسل هاشونو در آوردند و به مسیو ایکس شلیک کردند . مسیو ایکس که بدنش آبکش شده بود به زمین خورد و در دم مرد . کفترها جشن گرفتند و دولت وقت آنزمان ، ژنرال هفت گل ، مجسمه یادبودی آنجا ساخت و از آن سال تا کنون میلیون ها نفر از عشاق تمام دنیا هر ساله دور آن مجسمه جمع می شوند و گیتار می زنند .
    ***
    در روزگاران پیش ، یک مجسمه داخل یک پارک بود که کفترها با غرور خاصی روی سر و بازویش می نشستند و بق بقو می کردند . حتی از اینکه روی سر آن مجسمه ، خرابکاری کنند هم ابایی نداشتند . هر ساله تعداد زیادی از عشاق سراسر جهان دور آن مجسمه جمع می شدند و شعر می خواندند و گیتار می زدند . دو تا چراغ قرمز آنورتر از این پارک ، پارک دیگری وجود داشت که مجسمه زنی با سگش را از برنز ساخته بودند . مجسمه این یکی پارک ، سال ها پول هاشو جمع کرد و به کفترها داد تا او را پر زنان به پیش مجسمه آن پیرزن ببرند . کفترها از این موضوع استقبال کردند و هر کی با ناخنش ، جایی از مجسمه را گرفت و به هوا پریدند . به بالاترین نقطه آسمان که رسیدند ، یک از کفترها که پسر به جا مانده از کفتری بود که روزی مردی در پارک او را له کرده بود ، به دوستانش گفت : حالا وقتشه و تمام کفترها به یکباره ناخن هاشان را از مجسمه کندند و مجسمه سقوط کرد و به زمین خورد و متلاشی و هزاران تکه شد . دولت وقت ، ژنرال هفت گل ، دستور داد از این به بعد در هیچ پارکی ، هیچ مجسمه ای ساخته نشود و عشاق سراسر دنیا تصمیم گرفتند که به جای جمع شدن در پارک ها ، به کنار دریا بروند .
    ***
    امروز اولین روزی است که عشاق سراسر دنیا ، کنار ساحل جمع شده اند تا جشن عشق را بر پا کنند . ابتدا دخترها شروع به خواندن ترانه کردند و سپس پسرها گیتارها را درآوردند و شروع به زدن کردند . کفترهای آن سرزمین که به وجد آمده بودند ، دور این عشاق به پرواز در آمده بودند و این همه احساسات و عشق را ستایش میکردند ولی یکی از کفترها اسهال بدی گرفته بود و همین طور که پراز می کرد ناگهان متوجه شد که خرابکاری کرده . از آنطرف مترها پایین تر از آن کفتر ، پسر عاشقی که داشت برای معشوقه اش گیتار می نواخت احساس کرد که سرش گرم شده . دستی به سرش کشید و متوجه شد که کفتری روی سرش خرابکاری کرده . خشم امانش را برید و مسلسلش را در آورد و به کفتر تیر اندازی کرد . کفترهای دیگر که به غیرتشان برخورده بود ، مسلسل هاشان را در آوردند و به پسر تیر اندازی کردند . پسرها و دخترهای دیگر که این صحنه را دیدند ، همگی مسلسل هاشان را در آوردند و به کفترها تیراندازی کردند . جنگ چهارده روز طول کشید و سرانجام تمام عاشقان روی زمین و کفترها مردند . ژنرال هفت گل که دولت وقت بود ، دستور داد که تمام پارک ها را خراب کنند . هر جا عاشقی دیدند ، زندانی اش کنند . تمام پرنده ها را قتل عام کنند و مجسمه سازها را به گیوتین بسپارند . از آن پس دیگر کسی کفتری در آسمان و عاشقی روی زمین ندید . همین .
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    پرس تي وي در گفت و گو با معاون برون مرزي سازمان صدا و سيما
    ورود به خط مقدم جنگ رسانه اي



     

    بخواهيم يا نه، اين روزها ايران شده است «منطقه داغ خبري». حواسمان باشد يا نه، ايران شده است محل نزاع رسانه ها. امروز اولين شبکه ماهواره اي خبري 24ساعته انگليسي زبان ايران افتتاح مي شود، چند ماه ديگر شبکه خبري پرقدمت بي بي سي برنامه هاي خبري ماهواره اي فارسي اش را شروع مي کند. از چند ماه پيش نيز شبکه الجزيره انگليسي کارش را شروع کرده است. بازي قدرت در منطقه به رسانه ها کشيده شده است و طرف ها در حال يارکشي از افکار عمومي دنيا هستند.
    ***
    ديروز بعدازظهر شبکه خبري پرس تي وي (Press TV) با حضور رئيس جمهور و ديگر مقام ها افتتاح شد؛ شبکه اي 24 ساعته و انگليسي زبان که مديرانش ادعا مي کنند کاملاً حرفه اي و منطبق با استانداردهاي جهاني فعاليت خواهد کرد؛ هر نيم ساعت يک بار خبرها را پخش مي کند، در مهمترين شهرهاي دنيا و خبرسازترين هاشان خبرنگار دارد، برنامه هاي گفت وگوي زنده دارد و آنطور که محمد سرافراز مدير اين شبکه و معاون برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي اعلام مي کند. «استايل خاصي در شبکه وجود دارد. از جهت موسيقي که توليدي خودمان است، از جهت گرافيک شبکه، آرم هاي آن، حتي از جهت پوشش خبرنگاران مسيحي خانم. به هرحال سبک کار پرس تي وي متفاوت خواهد بود.»

    شيوه کار
    در اتاق کار محمد سرافراز، پرده نمايش شفاف و بزرگي نصب شده است و از آن طريق بر پخش آزمايشي پرس تي وي نظارت مي کند. رنگ غالب شبکه آبي است و خانم جواني مشغول خواندن/ اجراي خبرها است. مي گويد؛ «ايشان اهل انگليس هستند.» و ادامه مي دهد؛ «تقريباً هيچ کدام از خبرنگارها و مجريان خبر ايراني نيستند. ما در حال حاضر 26 خبرنگار بين المللي داريم در نيويورک، واشنگتن، پايتخت هاي تعدادي از کشورهاي اروپايي، لبنان، سوريه، فلسطين، روسيه، سودان، ترکيه و... در خود فلسطين سه خبرنگار داريم در غزه و رام الله و قدس.» اما گويا برخلاف تصور، خبرنگارهاي پرس تي وي بومي منطقه اي که پوشش مي دهند نيستند. «اغلب خبرنگارهامان مليت هاي انگليسي دارند يا کشورهايي که زبان اصلي شان انگليسي است. آنها در کشورهايي که از آنجاها خبررساني مي کنند مقيم اند و البته تعدادي هم خبرنگار بومي داريم که به زبان انگليسي مسلط هستند. و تا جايي که مي دانم فقط يک خبرنگار ايراني در کشورهاي ديگر داريم.» محمد سرافراز مي گويد که دفتر تهران شان هم حدوداً سه خبرنگار ايراني دارد و البته تاکيد مي کند که به مجريان هم آموزش داده اند تا اگر لازم شد، کار خبري هم بکنند. استاد مدعو هم از بي بي سي بوده است. از گفته هاي مدير پرس تي وي مي شود اين طور برداشت کرد که شکل ارائه برنامه ها چيزي است که در دنيا جا افتاده است، همان که در بي بي سي و سي ان ان و ديگر شبکه هاي بين المللي اجرا مي شود. «توليد خبر در پرس تي وي دو ستون اصلي دارد؛ يکي خبرهايي که در دفتر تهران، اعضاي تحريريه تهيه مي کنند و دبير خبر که منابع مختلف مکتوب و صوتي و تصويري در اختيارش است، کليپ خبري مي سازد و گزارش خبري ارائه مي دهد. ديگري توليدهاي خبرنگاران شبکه در کشورهاي مختلف دنيا است. خبرنگاراني که اغلب با ما قرارداد ثابت ندارند و تعدادشان همين جور دارد اضافه مي شود.» گويا به لحاظ فني هم شبکه در شرايط خوبي است. «نوار در سيستم ما کلاً حذف شده است. نرم افزاري داريم که مهندسان ايراني طراحي کرده اند منابع تصويري روي هارد يک ابرکامپيوتر ذخيره مي شود و بعد دبير خبر اطلاعات را پردازش و تدوين مي کند و با فشار يک دکمه مي رود به بخش پخش. فشار دادن دکمه ديگري کافي است تا برنامه پخش شود.»

    برنامه ها
    پرس تي وي شبکه اي سياسي است. جز بخش خبرها که هر نيم ساعت اجرا مي شود و محل اصلي پخش هم تهران است. برنامه هاي زنده (تاک شو) آن هم زمينه سياسي دارد.به گفته مدير شبکه، برنامه هاي زنده فعلاً از واشنگتن، نيويورک، لندن، بيروت و دمشق پخش مي شوند و قرار است در مصر و فلسطين هم اين کار راه بيفتد؛ «سه برنامه يک ساعته زنده روزانه داريم. يکي «خاورميانه امروز» و ديگري درباره امريکا است؛ هم درباره سياست داخلي و مسائل داخلي اين کشور و هم درباره سياست خارجي آن. و ديگري برنامه «از چهارگوشه جهان». غير از اينها تعدادي برنامه هفتگي هم پيش بيني شده درباره مسائل فرهنگي، ورزشي، اقتصادي... البته با درصد خيلي کم.»
    بخش ديگري از شبکه اختصاص دارد به پخش فيلم هاي مستند. «گروه هاي مستندساز به حدود 20 کشور دنيا رفته اند و برنامه توليد کرده اند. براي 8 ماه آينده روزي نيم ساعت برنامه مستند داريم که البته بخشي از اين برنامه ها خريد خارجي است.»

    مخاطب
    هدف شبکه «خبررساني با نگاه سوم» اعلام شده است و مخاطبان آن مردم انگليسي زبان. «اولويت اول ما مخاطبان اروپايي و امريکايي هستند به خاطر نيازي که وجود دارد به جور ديگر ديدن مسائل ايران و خاورميانه. هدفمان اين است که ديدگاه متفاوتي نسبت به تحولات منطقه ارائه کنيم در مقايسه با شبکه هاي بين المللي. البته احتمالاً خيلي از خبرها مشترک خواهد بود، اما مهم نگاه ما به خبرها و چرايي و چگونگي آنها است. الان ايران شده است محور تبليغات گسترده در رسانه هاي بين المللي. هر اتفاقي که هرجا مي افتد پاي ايران را يک جوري وسط مي کشند. و درباره کشورمان فضاسازي مي کنند. خيلي ها دوست دارند بدانند خود ايران چه مي گويد.»

    آقاي سرافراز، خود ايران چه مي گويد؟
    اين شبکه قرار نيست سخنگوي دولت شود يا سخنگوي رسمي براي اطلاع رساني دستگاهي خاص. وظيفه حرفه اي بين المللي اش را انجام مي دهد در پخش خبرها. آن هم خبرهاي امريکا، اروپا و هر کشور ديگري. ولي در واقع به اين مساله هم توجه دارد که بايد از پايگاه ايران به مسائل نگاه شود.

    گفتيد قرار نيست پرس تي وي سخنگوي رسمي جايي باشد، اما در ايران جريان هاي مختلفي وجود دارد. نگاه هاي مختلفي به مسائل خارجي وجود دارد. پرس تي وي کدام يک از اين نگاه ها را نمايندگي مي کند؟
    دوست دارم اين جوري مساله را توضيح دهم که ما واقعاً سعي مي کنيم ديدگاه هاي رسمي را منعکس کنيم. بالاخره هم فکر مي کنيم خلئي وجود دارد در مسائل بين المللي که ديدگاه هاي رسمي ايران يا منعکس نمي شود يا خوب منعکس نمي شود. بنابراين قطعاً ما جلسه هاي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران را زنده پخش مي کنيم؛ اگر موضع گيري هاي مهم در سطح وزير امور خارجه، رئيس جمهور و مقام هاي رسمي در صحنه بين المللي باشد، زنده و مستقيم پخش مي کنيم. اين اولويت اول کار ماست در بخش ايران. همان طور که اگر رئيس جمهور امريکا با نخست وزير انگليس درباره مساله مهم بين المللي حرف بزنند، اين شبکه مستقيم پخش مي کند. با اين حال مسائل چالش برانگيز ايران چه در داخل و چه در خارج هم منعکس مي شود. مثلاً وقتي نماينده هاي اکثريت مجلس ششم تحصن کرده بودند و به نوعي قرار بود فعاليت مجلس شوراي اسلامي تعطيل شود، شبکه العالم که مخاطبش عرب زبان بود، مرتب خبرهاي مربوطه را منعکس مي کرد و گزارش مي داد.
    پرس تي وي شبکه اي ماهواره اي است. مي خواهم نظر شما را درباره اينکه در ايران داشتن آنتن ماهواره آزاد نيست، بدانم؛ اينکه افراد ايراني دسترسي ندارند به شبکه هاي خبري جاهاي مختلف دنيا...

    يعني واقعاً فکر مي کنيد اين جوري است؟ الان کسي نمي تواند شبکه هاي ماهواره اي را بگيرد؟
    به هر حال آزاد نيست و اگر کسي بخواهد قانوني عمل کند نمي تواند به شبکه هاي خبري بين المللي دسترسي داشته باشد.
    خب. بحث قوانين کشورها فرق مي کند. البته پرس تي وي در وب سايت به شکل مستقيم دارد پخش مي شود. منتها به هر حال هر کشوري قوانين خاص خودش را دارد. شايد از اين جهت امريکا خيلي سختگيرانه تر از ما دارد عمل مي کند. اجازه اينکه کسي بتواند ديش نصب کند، خيلي به سختي به او داده مي شود. مراحل خيلي پيچيده اي دارد. فقط از طريق شبکه هاي کابلي اجازه مي دهند مخاطبان برنامه هاي تلويزيوني را ببينند. ورود به شبکه هاي کابلي هم خيلي سخت است. چون ما تمام قوانين و مقررات شان را ديده ايم. براي اينکه شبکه اي بتواند خودش را در سيستم کابلي محلي يا منطقه اي قرار دهد، قوانين پيچيده اي وجود دارد.

    يعني شهروندان ايراني نمي توانند شبکه شما را ببينند؟
    اين قسمت مربوط به حوزه کاري ما نيست ولي امکاني که براي صداوسيما وجود دارد اين است که اگر سياست هاي سازمان بر اين قرار بگيرد، از طريق فرستنده هاي زميني مثل بقيه شبکه ها، براي پرس تي وي هم پوشش ايجاد کند. هنوز چنين تصميم گيري اي نشده است. اما به طور معمول دسترسي به اين شبکه براي هتل ها يا مراکز عمومي امکان پذير است.

    رقابت
    ايران اولين کشوري نيست که سعي کرده است نگاه ديگري را به عرصه خبري بين المللي بکشاند. پيش از پرس تي وي شبکه الجزيره چه به زبان عربي و چه به زبان انگليسي تابوشکني کرده. هر چند محمد سرافراز تفاوت زيادي قائل است ميان الجزيره عربي و الجزيره انگليسي؛ «الجزيره انگليسي هم در رديف شبکه هاي غربي است.»

    شما الجزيره را مي گذاريد در گروه سي ان ان و فاکس نيوز؟
    بله. وقتي الجزيره عربي مطرح شد، زماني بود که امريکا به افغانستان حمله کرد. رسانه هاي خبري آن موقع يا شدند طرفدار امريکا براي حمله به افغانستان يا شدند اقليتي طرفدار طالبان و القاعده که خب الجزيره عربي اين نقش را بازي کرد.

    البته نظرهاي جناح ديگر را هم منعکس مي کرد...
    بله. ولي به هر حال تنها رسانه اي بود که پايگاه خبري طالبان و القاعده محسوب مي شد. در جنگ بعدي امريکا عليه عراق هم تقريباً چنين نقشي را بازي کرد. يعني پايگاه عمده نشر ديدگاه هاي مربوط به صدام و حزب بعث عراق محسوب مي شد. ما در آن مقاطع چشم سوم بوديم و نگاه سوم. ما نه روش و ديدگاه امريکا را کامل مي دانستيم و نه روش و ديدگاه رسانه اي الجزيره را. اما الان شرايط فرق مي کند. بعد از شکستي که اسرائيل از لبنان خورد در منطقه آرايش جديد سياسي و به دنبال آن رسانه اي به وجود آمده است که الان اين الجزيره فعلي خصوصاً الجزيره انگليسي نقش سابق را ندارد. و اگر به اين جور تقسيم بندي قائل باشيم در صحنه رسانه اي الجزيره انگليسي عمدتاً از همان زاويه اي مي پردازد به مسائل خاورميانه که مثلاً بي بي سي و سي ان ان مي پردازند.

    به لحاظ اقتصادي چقدر به ماندن بلندمدت فکر کرده ايد؟ در حال حاضر و شايد در آينده اي کوتاه مدت ايران همچنان منطقه داغ خبري باشد، بعد از آن چي؟
    به هر حال ما شبکه هايي که با اين مدل راه مي اندازيم اصلاً به فکر تعطيلي شان نيستيم. به فکر گسترش بيشتر و پيدا کردن مخاطب جديد هستيم و اوضاعي که مي بينيم از صحنه بين المللي روز به روز صحنه بين المللي همراه با بحران هاي مختلف است و کار رسانه اي در اين جور وقت ها تازه گل مي کند. به اصطلاح البته با يک سري کارهاي حاشيه اي مثل جذب آگهي سعي مي کنيم که شبکه را تقويت کنيم، از جهت بودجه اي منتها فکر نمي کنم هيچ شبکه خبري وجود داشته باشد که صرفاً با جذب آگهي بتواند به اصطلاح بچرخد.

    تاريخچه
    پرس تي وي الان روي هشت تا ماهواره است و قرار است تا چند ماه ديگر ماهواره ديگري هم به اين مجموعه اضافه شود. مقدمات راه اندازي اين شبکه از يک سال پيش شروع شده و از ابتداي سال جاري ميلادي هم وب سايت اين شبکه راه اندازي شده است. وب سايت www.presstv.com طراحي ساده اي دارد اما کاربردي و مدرن است. دسترسي به فيد وب سايت و نيز امکان دريافت خبرها با موبايل و ديدن مستقيم برنامه هاي شبکه (البته با اينترنت پرسرعت) از امکانات وب سايت است. هر چند که وب سايت پرس تي وي چندان تعاملي نيست.بنا بر آماري که مدير اين شبکه خبري مي دهد تاکنون چيزي حدود دو ميليون و 800 بازديدکننده داشته است. در روز چيزي حدود 75 هزار مراجعه (هيت) و 35 هزار بازديدکننده تکي، «در مقايسه با وب سايت هاي ديگري که از پايگاه ايران منتشر مي شوند، پرمخاطب ترين وب سايت محسوب مي شود و با فاصله زياد نسبت به بقيه سايت هاي خبري قرار دارد. از جهت مقايسه با بي بي سي هم بايد بگويم آن که پرمخاطب ترين وب سايت خبري دنياست، چيزي حدود 450هزار مراجعه کننده (هيت) در روز دارد.»
    با اين همه هنوز بايد منتظر ماند و ديد شبکه خبري بين المللي ايران که البته مانند بقيه شبکه هاي تلويزيوني اش کاملاً دولتي است، چگونه عمل خواهد کرد و چگونه تاثيرگذار خواهد شد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    علی کیانی

    atevez2000

    بندر

    9

    4

    1362

    شايسته  گل نظر

    sgolnazar

    تهران

    9

    4

    1359

    Kalantar

    shekoofeh493

     

    10

    4

     

    Mahyad

    jigar.mahyad

     

    11

    4

    1354

    الهه گودرزي

    entezar_see

    تهران

    12

    4

    1361

    somayeh dehghani

    sdehghani_2006

     

    12

    4

    1361

    asal goly ALMASY

    asalgoly13

     

    13

    4

    1360

    مریم شفائی

    maryamshafaie

    تهران

    14

    4

    1360

    arash rahnama
     moghaddam

    a_rahnama88

     

    14

    4

    1367

    شهرام خسروان

    shkhosravan

    تهران

    15

    4

    1346

    مريم فرج نژاد

    irmaryam60

     

    15

    4

    1360

    mahnaz mohamadi yekta

    mahnaz_mohamadiyekta

    tabriz

    15

    4

    1364


     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    Katayoun

    kati_shirzadi

    frankfurt

    12

    4

    1380

    mahdi fakour

    sepand_77

    mashhad

    13

    4

    1382

    مهدی طلاوری

    mehpar_tall

    اهواز

    14

    4

    1384

    محبوبه رشیدی

    rashidi_mahboobe

    اراک

    15

    4

    1385


    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان