760

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 760 :: دوشنبه 19 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

يک برنامه عالي و به درد بخور براي شما

سلام!
اگر شما هم اهل دانلود فیلم باشید (همون فيلم هايي که در بخش دانلود فيلم و انيميشن مي ذاريم) حتما یکی از مشکلاتی که دارید این است که قبل از اتمام فیلم نمیدانید که کیفیت فیلم یا زبان آن چگونه است .
اگر شما از روی سرورهای FTP دانلود کنید و فایل به شکل avi باشد. مشکلی نیست به کمک برنامه VLC player می توانید فیلم را پخش کنید و از کیفیت و نحوه زبان و یا دوبله آن مطلع شوید.
اما اگر شما فیلمی را که بصورت قسمت قسمت است و با ساختار rar می باشد را دانلود کنید تا اینکه تمام فیلم و همه قسمتهای آن دانلود نشود شما نمیتوانید فیلم را از حالت فشرده خارج کنید و آن را مشاهده کنید.
این مشکل بخصوص برای کاربرانی که از رپیدشر فیلم دانلود میکنند بسیار پیش می آید. بسیاری از عاشقان فیلم هستند که بعد از ساعتها دانلود با یک فیلم دوبله روسی برخورد میکنند.
اما راه حل ساده است!
برنامه RAR Movie Player مشکل شما را حل کرده است. به کمک این نرم افزار قبل از اتمام تمام پارتهای یک فیلم با دانلود همان پارت اول و مشاهده آن توسط این نرم افزار مطمئن شوید که :
1- فیلم درست است ( hoax نیست)
2- کیفیت آن مورد قبول است
3- زبان آن مورد دلخواه شماست

لينک دانلود (حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

موخره: راستي يادم رفت بگم که من امروز (سه شنبه) به يه مسافرت يک روزه تمام وقت مي رم، لذا فردا (چهارشنبه) روزانه منتشر نخواهد شد.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (759) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • باز کردن و بستن یک آی فون
  • عکس هایی از عجایب ۷ گانه‌ی جدید دنیا
  • معرفي و دانلود فيلم : تبهکاران
  • دانلود انيميشن : BERNARD
  • آلبوم زیبای افشين به نام ستاره
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای محسن یگانه و صابر به نام گله ی کرکسها
  • Antenna Web Design Studio v2.7.0.132 نرم افزاری برای طراحی وبسایت بصورت حرفه ای
  • Gravity Defied
  • هيچ کس حق حرف زدن نداره!
  • چه خبر از آی‌فون؟
  • وصیتنامه داریوش شاه
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • سربازان چكمه‌پوش
  • مرکز خرید شوهر 
  • سكس آمريكا را ويران مي كند
  • شيرين‌ترين خاطرات رئيس‌جمهور از دور اول سفرهاي استاني
  • ده توصیه مهم برای پوست
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

جستجوگر کتاب الکترونیک
glubble ، افزونه‌ای برای وب‌گردی ایمن کودکان
باز کردن و بستن یک آی فون
متن کامل تفسیر نور
شیوه ای نوین از تفسیر قرآن
عکس هایی از عجایب ۷ گانه‌ی جدید دنیا

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شناسايي و دستگيري اعضاي 5 شبكه جاسوسي
 

مدير كل اطلاعات استان كرمانشاه گفت: با هوشياري مردم و كوشش سربازان گمنام امام زمان (عج)، 5 شبكه جاسوسي شامل 20 نفر، شناسايي و متلاشي شد كه كار رسيدگي به پرونده آنها در دست پيگيري است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات استان كرمانشاه، كريمي به تشريح عملكرد اين اداره كل پرداخت و افزود: اعضاي اين باندها از عناصر داخلي و خارجي بودند كه توسط سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن، تطميع و توجيه شده و براي اهداف اقتصادي، نظامي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي در داخل كشور آموزش داده شده بودند.
وي با بيان اين مطلب كه در مقطع فعلي بنا به مصلحت‌هاي اطلاعاتي و امنيتي از معرفي افراد دستگير شده به مردم معذور است، گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره در راستاي تحقق اهداف و آرمان‌هاي بلند نظام اسلامي، همچون كوه ثابت و استوار ايستاده و همچون صاعقه بر سر معاندين، جاسوس‌ها و دست پروردگان استكبار جهاني فرود مي‌آيند.
مدير كل اطلاعات استان با اشاره به كشف و انهدام بزرگ‌ترين شبكه قاچاق كالاي غرب كشور در استان كرمانشاه تصريح كرد: قاچاق كالا معضلي اقتصادي است كه علاوه بر لطمه‌هاي فراوان مالي به كشور، باعث ايجاد اختلال در اقتصاد مملكت در ساير حوزه‌هاي سياسي، اجتماعي، امنيتي، فرهنگي و ... نيز خواهد شد، بنابراين با توجه به تأكيد مسئولين ارشد نظام اسلامي، مصمم به برخورد اصولي با اين پديده شوم هستيم.
كريمي، يكي از مهم‌ترين وظايف وزارت اطلاعات را مبارزه با مفاسد اقتصادي برشمرد و افزود: بر همين اساس، اقدامات اطلاعاتي در مورد يكي از شبكه‌هاي مهم داخلي قاچاق در دستور كار اين اداره كل قرار گرفت و نهايتاً در سال 85 مورد هدف قرار گرفتند كه ارزش كالاهاي قاچاق مكشوفه بر اساس اعترافات و اسناد موجود، بالغ بر 166 ميليارد تومان است و حداقل جريمه مترتب بر آن، بيش از 332 ميليارد تومان برآورد شده است كه در اين زمينه تاكنون حدود 35 نفر شناسايي و اعضاي اصلي آن با يك اقدام هماهنگ و منسجم در استان‌هاي تهران، كرمانشاه، كردستان دستگير شده‌اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به دستگيري 18 باند قاچاق سلاح و مهمات و كشف و ضبط بالغ بر 600 قبضه انواع سلاح و مواد منفجره توسط نيروهاي اين اداره اشاره كرد و گفت: قاچاق سلاح و مهمات از جمله اقداماتي است كه طي چند سال اخير براي برهم زدن آسايش مردم و امنيت كشور از سوي دشمنان ما صورت مي‌گيرد.
مدير كل اطلاعات استان كرمانشاه، پشتيباني و حمايت جدي دشمنان از قاچاقچيان، سود سرشار حاصل از قاچاق سلاح، شرايط جغرافيايي و مشكلات موجود در مرزهاي غربي را از عمده عوامل و علل قاچاق سلاح و مهمات برشمرد و خاطرنشان كرد: مردم بايد بدانند كه سلاح غيرمجاز نه تنها امنيت نمي‌آورد، بلكه داشتن آن خود موجب ناامني است و راه مقابله با آن نيز مرهون مساعدت و همياري بيش از پيش مردم با دستگاه‌ها و نهادهاي ذيربط مانند نيروي انتظامي، اداره كل اطلاعات و بسيج است.
وي فعاليت اداره كل اطلاعات را در زمينه كاهش ورود سلاح به استان تاثيرگذار دانست.
مديركل اطلاعات استان كرمانشاه درباره هويت عوامل بمب‌گذار ارديبهشت 85 در كرمانشاه اظهار داشت: گروهك تروريستي پژاك با هدايت دشمنان قسم خورده نظام و با اهداف ايجاد رعب و وحشت و بر هم زدن امنيت عمومي مردم اقدام به بمبگذ‌اري در 18 ارديبهشت 85 در محل سازمان بازرگاني و فرمانداري كردند، ولي غافل از آن كه مردم آگاه ما هوشيارتر از آن هستند كه دشمنان تصور آن را دارند و اعترافات اعضاي دستگير شده، پژاك در يك عمليات متحورانه توسط سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) خود گوياي اين عمل ددمنشانه آنها بوده و اميد دشمنان قسم خورده نظام يعني آمريكا و اسرائيل را به يأس بدل كرد.
كريمي گفت: 3 نفر از اعضاي پژاك در اين خصوص دستگير و بيش از 10 كيلوگرم مواد منفجره از آنها كشف شده كه پرونده آنها در حال طي مراحل قضايي است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تبهکاران
Truands


کارگردان: فردريک شوندورفر. فيلمنامه: يان بريون، فردريک شوندورفر. موسيقي: برونو کولا. مدير فيلمبرداري: ژان پي ير سوار. تدوين: ايرنه بلکو. بازيگران: برونو ماژيمل[فرانک]، فيليپ کاوبره[کلود کورتي]، بئاتريس دال[بتاتريس]، اليويه مارشال[ژان گي]، مهدي نبو[هشام]، تومر سيسلي[لاربي]، لودويک شوندورفر[ريکي]، دومينيک مارويوين[لائوره]. 107 دقيقه. محصول 2007 فرانسه. نام ديگر: Crime Insiders.
پاريس، سال 2005. کلود کورتي يکي از بزرگ ترين تبهکاران فرانسه است که با وجود پا گذاشتنش به پنجاه سالگي توانسته قدرت خود را با ايجاد رعب و وحشت در ميان زير دستانش حفظ کند. کورتي در هر کاري از قاچاق مواد مخدر تا انسان، سرقت و فحشا دست دارد. او مي داند که تنها قانون معتبر در دنياي تبهکاران پول است، همچنين مي داند تنها چيزي که بالاتر از پول ارزش دارد اعتماد و اطمينان است، عنصري کمياب در ميان مافيايي ها!
کورتي به مدد بي رحمي خود توانسته موقعيتي با ثبات براي خود فراهم کند. او به تنها کسي که اعتماد دارد، آدم کشي مستقل به نام فرانک است. کسي که در حکم دست راست او عمل مي کند. هشام و لاربي نيز در دنياي تبهکاران بساط کوچکي براي خود دارند. کورتي آنان را دوست ندارد، ولي از آنها در مواقع لزوم استفاده مي کند. اين دو نيز تبهکاراني حرفه اي، سازمان يافته و خشن و بي رحم هستند. همه چيز روبراه است تا اين که يک روز به خاطر کاري کثيف، سر و کارشان به پليس مي افتد. کورتي دستگير مي شود و بايد چند ماهي را در زندان سپري کند. او در طي اين مدت از فرانک مي خواهد تا مراقب همه چيز باشد. اما به زودي ضرباتي بزرگ به امپراطوري او وارد مي شود. به نظر مي رسد که اين چند ماه براي فرو پاشي تشکيلات مافيايي او کافي باشد. کورتي از زندان بيرون مي آيد. نزديکان وي به هشام و لاربي مظنون هستند، اما کورتي اين سوءظن را نمي پذيرد، فرانک نيز همين طور. تا اين که...

چرا بايد ديد؟
فردريک شوندورفر فرزند پي ير شوندورفر- کارگردان مشهور فرانسوي-از سال 2000 [پس از سال ها دستيار کارگرداني] با ساختن صحنه هاي جرم شروع به کارگرداني کرده است. صحنه هاي جرم در همين سال نامزد سزار بهترين فيلم اول شد، اما شوندورفر بر خلاف پدرش نشان داد که فيلم هاي مهيج و پليسي را بيشتر از درام ها و مستند هاي افشا گرانه دوست دارد. مامورين مخفي در سال 2004[با شرکت ونسان کسل و مونيکا بلوچي] نشان داد که به ريزه کاري هاي اين ژانرها آشناست. ولي سومين فيلمش تبهکاران بر خلاف دو اثر قبلي از ريتم کند تري برخوردار است.
در فيلم تبهکاران هيچ شخصيت قابل همذات پنداري يافت نمي شود. همه افرادي خشن هستند که ابراز خشونت[از چشم در آوردن بگيريد تا تجاوز با چوب بيس بال] و آدم کشي را تنها راه زنده ماندن در دنياي زيرزميني مي دانند. صحنه هاي پر از خونريزي فراوان است و حتي همخوابگي نيز رنگي از خشونت با خود دارد. زن ها در اين دنيا هيچ ارزش و موقعيتي ندارند. فقط وسيله کسب لذت مردها و تجارت هستند و بس! گره داستان نيز اعتماد و خيانت است که در انتها با پيچي باور کردني و مانند بسياري از محصولات سال هاي اخير، يکي از چهره هاي دور از شبهه فيلم را به عنوان گرداننده همه اين ماجراها معرفي مي کند که خوشبختانه پليس نيست!
آن چه که شوندورفر روي آن تکيه به جايي کرده، حضور آدم هايي مانند هشام و لاربي يعني مهاجران مسلمان و اغلب آفريقايي تبار در اين دنياي خلافکاران است. چهره هاي تازه اي که خشونت قومي و مذهبي شان را به اين سوغات آورده اند. کاري که سه سال قبل با امپراطوري گرگ ها آغاز شد. فيلمي که در آن دنياي تبهکاران پاريس را تحت نفوذ و کنترل ترک ها ترسيم مي کرد.
براي ترغيب شما جهت تماشاي اين فيلم به دنبال دلايلي بودم، که يافتن شان چندان راحت نبود. خشونت فراوان براي بعضي ها شايد جالب باشد، اما باور کنيد خشونت به کار رفته در اين فيلم هيچ هدفي ندارد.تقريباً هيچ اتفاق غافلگير کننده و نويي در فيلم نمي افتند. همه چيز بيش از اندازه آشناست و کارگردان براي آشنايي زدايي نيرويي به خرج نمي دهد. به همين خاطر برقراري ارتباط با فيلم اندکي سخت است. تنها چيزي که مي تواند در تماشاي فيلم موثر باشد، بازي هاست. بنوآ ماژيمل و بئاتريس دال اسامي آشنايي هستند و فيليپ کوبره در نقش کورتي نيز بسيار توانا ظاهر مي شود.
سينماي فرانسه در زمينه توليد فيلم هايي با مرکزيت خلافکاران بسيار مستعد و خوش سابقه است. اميدوارم ژان پي ير ملويل را فراموش نکرده باشيد! اين گونه محصولات سينماي فرانسه بخت نمايش بيشتري در کشورهاي ديگر پيدا مي کنند، اما متاسفانه تبهکاران نمونه خوبي از اين گونه محصولات نيست و اي کاش بود!
ژانر: جنايي.


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/37145894/T1458r0256u3214n.Def.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/37150139/T1458r0256u3214n.Def.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/37155377/T1458r0256u3214n.Def.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/37158605/T1458r0256u3214n.Def.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/37163625/T1458r0256u3214n.Def.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/37867935/T1458r0256u3214n.Def.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/37869585/T1458r0256u3214n.Def.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/37872684/T1458r0256u3214n.Def.part8.rar  

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ستاره
باصداي افشين

آلبوم زیبای افشين به نام ستاره
 

Atish

Setareh

Dokhtar Sarzamin

Madar

Tablo

Shahre Ashenai

To Mitoni

instrumental

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای محسن یگانه و صابر
به نام گله ی کرکسها

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Antenna Web Design Studio v2.7.0.132
نرم افزاری برای طراحی وبسایت بصورت حرفه ای
 

 

طراحی وب سایت امروزه یکی از کارهایی می باشد که در زمینه مشاغل کامپیوتری به عنوان یک کار پردرآمد محسوب می شود ، اما کسب درآمد خوب در هرکاری مستلزم حرفه ای بودن در آن زمینه می باشد. طراحی سایت به صورت حرفه ای کاریست که برای فراگیری آن باید مدت زمان زیادی را صرف نمود تا به تکنیک ها و روش های مربوط به آن آشنا شد. طراحان حرفه ای وب سایت با کد نویسی به زبان های مختلف برنامه نویسی وب و استفاده از ویرایشگرهای حرفه ای برای این کار اقدام به طراحی و ساخت صفحات وب می نمایند. طراحی صفحات وب همان گونه که به عنوان یک شغل محسوب می شود برای بسیاری از کاربران نیز می تواند به عنوان سرگرمی ای مورد علاقه باشد. امروزه افراد زیادی را می توان یافت که اقدام به طراحی وب سایت ها به صورت شخصی می نمایند و در واقع اقدام به راه اندازی یک وب سایت شخصی با مضامین مختلف می کنند. این گونه طراحی ها معمولا از درجات کیفی بسیار پایینی نسب به وب سایت هایی می باشند که به صورت حرفه ای طراحی شده اند و این به دلیل اطلاعات و دانش کم در زمینه برنامه نویسی وب می باشد. امروزه نرم افزارهای زیادی برای تمامی سطوح از کاربران تولید شده است که به کمک آن ها می توان بدون نیاز به زبان های برنامه نویسی و دانش زیاد در این زمینه اقدام به ساخت وب سایت هایی نمود که دارای کیفیت بالایی در ضمینه طراحی باشند.

در این مطلب شما را با نرم افزاری آشنا خواهیم ساخت که به وسیله آن طراحی وب سایت به صورت چند مرحله مجزا و با آسانی انجام می شود.

Antenna Web Design Studio نرم افزاری می باشد که کاربر به کمک آن می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به ساخت صفحات وب حرفه ای به هرماه آلبوم های عکس دیجیتالی و زیبا نمود. با کمک این نرم افزار کاربر هیچ نیازی به دانش برنامه نویسی و زبان های مربوطه مانند HTML و یا PHP نداشته و به کمک امکانات و ابزار این نرم افزار و همچنین استفاده از قالب های زیبا و آماده اقدام به طراحی صفحات وب در سطح حرفه ای نماید.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- دارای ویرایشگر با ابزار پیشرفته و استفاده آسان به صورت کاملا گرافیکی

- قابلیت قرار دادن اجزا مختلف همانند عکس ، نوشته ، کلید ها ، فرم ها و ... در صفحات با چند کلیک

- توانایی ساخت آلبوم های عکس بر روی صفحات

- قابلیت قرار دادن فایل های صوتی و تصویری

- توانایی ذخیره سازی پروژه در حال اجرا به صورت یک فایل و ادامه طراحی در زمان دلخواه

- قابلیت قرار دادن کدهای HTML صفحات

- قابلیت انتشار صفحات وب بر روی اینترنت به کمک ابزار انتشار نرم افزار

 و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد، کرک برنامه داخل فايل zip قرار داده شده)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Gravity Defied

بازی Gravity Defied یک بازی موتور سواری دو بعدی برای موبایلهای دارای جاوا ورژن 2 هست
به نظر من این بازی با تمام سادگی و حجم کمی که داره یه بازی سخت و نفس گیربرای گوشیهای موبایل هست
توی این بازی شما ابتدا باید با یک موتور 100 cc بازی رو شروع کنید و مراحل حالت آسون رو(خیلی هم آسسون نیست) تا آخرش برید تا موتور 175 cc آزاد بشه و مراحل متوسط هم آزاد بشه بعد از تمام کردن مراحل متوسط موتور 220 cc آزاد میشه و مراحل سخت هم آزاد میشه و بعد از تموم کردن اون یک موتو 320 cc آزاد میشه که دیگه هر کاری بخواین با اون میتونید انجام بدید به نظر من این بازی رو از دست ندید

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


می خواه و گل افشان کن از دهر چه می​جویی

می خواه وگل افشان کن ازدهر چه می​جویی
مسند به گلستان بر تا شاهد و ساقی را
شمشاد خرامان کن و آهنگ گلستان کن
تا غنچه خندانت دولت به که خواهد داد
امروز که بازارت پرجوش خریدار است
چون شمع نکورویی در رهگذر باد است
آن طره که هر جعدش صد نافه چین ارزد
هر مرغ به دستانی در گلشن شاه آمد

 

این گفت سحرگه گل بلبل تو چه می​گویی
لب گیری ورخ بوسی می نوشی و گل بویی
تا سرو بیاموزد از قد تو دلجویی
ای شاخ گل رعنا از بهر که می​رویی
دریاب و بنه گنجی از مایه نیکویی
طرف هنری بربند از شمع نکورویی
خوش بودی اگربودی بوییش ز خوش خویی
بلبل به نواسازی حافظ به غزل گویی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

19 تير
زمانی را برای استراحت خود اختصاص بده. از خلوت خودت لذت ببر. به خودت برس.
دورین ویرچو

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند:
اَوشَكُ دَعوَهُ و اَسرَعُ اِجابَه دُعاءَ المَرءِ لِاَخیهِ بِظَهرِ الغَیبِ
دعای انسان پشت سر برادر دینی اش ، نزدیكترین و سریعترین دعا به اجابت است .
(كافی ، ج 2 ، ص 507)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شخصی پس از سالها به دیدن دوست قدیمی خود که در روستائی دور افتاده ساکن بود رفت ، نزدیک غروب آفتاب خسته و کوفته و پای پیاده به روستای مورد نظر رسیده و سراغ از دوست خود گرفت ، پس از ساعتی جستجو به خانه دوست خود رسید و با استقبال گرم دوست خود روبرو شد ، کمی استراحت نموده و به پرسیدن از احوال و اخبار یکدیگر پرداخته تا موقع شام شد ، در سر سفره شام بود که میهمان متوجه حضور سه زن بر سر سفره گردید ، دوست صاحبخانه که متوجه نگاه کنجکاو میهمان خود شد ، به معرفی همسران خود پرداخت و گفت اگر ازکمک همسرانم نبود ، هیچگاه من در امور کشاورزی و دامداری توفیقی نداشتم ..... .!
پس از صرف شام میهمان که متوجه کوچک بودن خانه دوستش که تنها یک اتاق و پستوی کوچکی داشت شده بود ، بلند شد و از دوستش آدرس میهمانخانه ای را پرسید تا شب را در آنجا سر کند ، میزبان در حالی که میخندید او را متوجه ساخت که آنها در یک روستای کوچک و دور افتاده زندگی میکنند نه یک شهر ، و بهمین علت میمانخانه ای در آن نزدیکی نیست و چون متوجه مشکل دوستش شده بود ، به او توضیح داد که نگران نباشد و برای یک شب در پستوی خانه که فقط یخچالی قرار داشت به استراحت بپردازد .
از قضا برابر برنامه ای که میزبان با همسرانش داشت ، آنشب نوبت زن بزرگ بود تا به وظیفه پذیرائی ازشوهر بپردازد ، دقایقی نگذشته بود که خانم سقلمه ای به شوهر زد و او را که به خیال خوش فرار از نوبت به خواب رفته بود ، از جا پراند . شوهر گفت :
- چه شده است ؟ پشتم سوراخ شد ، تازه خواب رفته بودم ،زن بزرگ گفت :
- لازم باشه سوراخت هم می کنم ، فکر کردی به همین سادگی میخوابی و من هم بیخیالت میشم ؟ امشب دیگه نمی تونی به بهانه های واهی من رو محروم کنی ، حق من رو باید بجا بیاری !!
- زن خجالت بکش ، میهمان داریم و اگه بیدار باشه خیلی ضایع میشیم
- مگه خلاف میکنیم ؟ یا کار حرام ؟ تو نگران نباش ، دوستت خسته بود و تا حالا هفت پادشاه رو هم خواب دیده ، برای اینکه خیالت راحت باشه ، من رفتم در یخچال رو باز کردم تا مثلا آب بخورم و نور افتاد رو صورتش ، دیدم که خواب عمیقی هم رفته است . . . . . . . . . . .
به این ترتیب تا مرد آمد خواب رود ، زن دوم که شیطنتش گل کرده و وقت رو مناسب دیده بود ، از آب گل آلود ماهی گرفت در یخچال و نور و . . . .
زن کوچک که دید اگر کاری نکند ، تا مدتها باید نگاه پیروزمندانه دو تا هوو را تحمل کند ، او هم در یخچال را باز کرد و آب خورد و نور . . . . .
صبح سر سفره صبحانه دو دوست خسته و خمار خواب ،مشغول خوردن چای و نان محلی بودند که میزبان برای اطمینان از دوستش پرسید :
- خوب با خستگی راه که داشتی ، تونستی شب رو خوب بخوابی ؟
- آره خوابیدم ، ولی تا صبح خواب یه لیوان آب را می دیدم چون خیلی تشنه ام بود . میزبان با تعجب گفت : مرد حسابی یخچال که پهلویت بود .
میهمان گفت : آره یخچال پهلوم بود ، ولی من دیدم هر کسی که در یخچال رو باز کرد و آب خورد ، بعدش یه جورائی حساب پس داد من فکر کردم ، شاید این رسم خانه شما ست که هر کس از یخچال آب بخورد ، تو او را . .

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

مشكلات ناشي از تاتو كردن چيست؟

3 - انتقال هپاتيت B
هپاتيت B بزرگترين خطر را ايجاد مي كند و اين ويروس از طريق استفاده از سوزن مشترك تاتو منتقل مي شود.

4 - انتقال ايدز
تاتو كردن همچنين به انتشار ويروس ايدز كمك مي كند. خطر افرادي راكه از نوك خودكارهاي خالي خودنويس براي تاتو كردن استفاده مي نمايند بيشتر تهديد مي كند. دريافت ويروس HIV از طريق تاتو كردن زياد معمول و رايج نيست، اگر تاتوكارها از اصول كنترل صحيح عفونت تبعيت نكنند اين امكان هميشه و بالقوه وجود دارد.  

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

مدار جنگ در ایلیاد عشق زن است ؛ پاریس شاهزاۀ تروا به یونان می رود و هلن ؛ منلاس را فری بمی دهد و با خود به تروا می برد ؛ جنگ ده سالۀ تروا به خاطر این زن در میگیرد , آگاممنون دختری راکه آشیل اسیر کرده است را از وی می گیرد و رقابت و مشاجرۀ سختی بر اثر آن آغاز می گردد؛
اما در شاهنامه غالبا محرک جنگ حس افتخار ؛ عشق به آزادی ویا حس انتقام است ؛ کین ایرج و خون سیاوش ایرانیان را به جنگ تورانیان می کشاند ؛ عشق افتخار و حس نامجویی رستم و اسفندیار را در مقابل یکدیگر قرار می دهد

آنچه اسفندیار را بدین نبرد هولناک بی سرانجام می کشاند حس نامجویی و آوازه طلبی است ؛ آنچه رستم را وا می داردکه درین کار به جان بکوشد بیم از بد نامی و رسوایی است ؛ همچنین تقدیر هولناکی که در داستان تراژیک رستم و سهرا ب است حکمفرماست از حس افتخار و انتقام مایه میگیرد

از این رو ؛ در شاهنامه قدرت و عظمت پهلوانان بارزتر و شکننده تر است ؛ پهلوانان شاهنامه هر کدام به نیروی خود می کوشند دل و بازوی آنان تکیه گاه و حصارشان است .

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 188 هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلاً خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحاً لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ 189 فَلَمَّا آتَاهُمَا صَالِحاً جَعَلاَ لَهُ شُرَكَاء فِيمَا آتَاهُمَا فَتَعَالَى اللّهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ 190 أَيُشْرِكُونَ مَا لاَ يَخْلُقُ شَيْئاً وَهُمْ يُخْلَقُونَ 191 وَلاَ يَسْتَطِيعُونَ لَهُمْ نَصْرًا وَلاَ أَنفُسَهُمْ يَنصُرُونَ 192 وَإِن تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدَى لاَ يَتَّبِعُوكُمْ سَوَاء عَلَيْكُمْ أَدَعَوْتُمُوهُمْ أَمْ أَنتُمْ صَامِتُونَ 193 إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 194 أَلَهُمْ أَرْجُلٌ يَمْشُونَ بِهَا أَمْ لَهُمْ أَيْدٍ يَبْطِشُونَ بِهَا أَمْ لَهُمْ أَعْيُنٌ يُبْصِرُونَ بِهَا أَمْ لَهُمْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا قُلِ ادْعُواْ شُرَكَاءكُمْ ثُمَّ كِيدُونِ فَلاَ تُنظِرُونِ 195

 

ترجمه فارسي مکارم

بگو: «من مالك سود و زيان خويش نيستم، مگر آنچه را خدا بخواهد; (و از غيب و اسرار نهان نيز خبر ندارم، مگر آنچه خداوند اراده كند;) و اگر از غيب باخبر بودم، سود فراوانى براى خود فراهم مى‏كردم، و هيچ بدى (و زيانى) به من نمى‏رسيد; من فقط بيم‏دهنده و بشارت‏دهنده‏ام براى گروهى كه ايمان مى‏آورند! (و آماده پذيرش حقند) «188» او خدايى است كه (همه) شما را از يك فرد آفريد; و همسرش را نيز از جنس او قرار داد، تا در كنار او بياسايد سپس هنگامى كه با او آميزش كرد، حملى سبك برداشت، كه با وجود آن، به كارهاى خود ادامه مى‏داد; و چون سنگين شد، هر دو از خداوند و پروردگار خود خواستند س‏خ‏للّهاگر فرزند صالحى به ما دهى، از شاكران خواهيم بود!» «189» اما هنگامى كه خداوند فرزند صالحى به آنها داد، (موجودات ديگر را در اين موهبت مؤثر دانستند; و) براى خدا، در اين نعمت كه به آنها بخشيده بود، همتايانى قائل شدند; خداوند برتر است از آنچه همتاى او قرار مى‏دهند! «190» آيا موجوداتى را همتاى او قرارمى‏دهند كه چيزى را نمى‏آفرينند، و خودشان مخلوقند «191» و نمى‏توانند آنان را يارى كنند، و نه خودشان را يارى مى‏دهند «192» و هرگاه آنها را به سوى هدايت دعوت كنيد، از شما پيروى نمى‏كنند; و براى شما يكسان است چه آنها را دعوت كنيد و چه خاموش باشيد؟! «193» آنهايى را كه غير از خدا مى‏خوانيد (و پرستش مى‏كنيد)، بندگانى همچون خود شما هستند; آنها را بخوانيد، و اگر راست مى‏گوييد بايد به شما پاسخ دهند (و تقاضايتان را برآورند)! «194» آيا (آنها حداقل همانند خود شما) پاهايى دارند كه با آن راه بروند؟! يا دستهايى دارند كه با آن چيزى را بگيرند (و كارى انجام دهند)؟! يا چشمانى دارند كه با آن ببينند؟! يا گوشهايى دارند كه با آن بشنوند؟! (نه، هرگز، هيچ‏كدام،) بگو: «(اكنون كه چنين است،) بتهاى خويش را كه شريك خدا قرار داده‏ايد (بر ضد من) بخوانيد، و براى من نقشه بكشيد، و لحظه‏اى مهلت ندهيد، (تا بدانيد كارى از آنها ساخته نيست)! «195»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shadow_1352@yahoo.com

چارلی چاپلین:
اگه یه روز شاد بودی آروم بخند تا غم بیدار نشه و اگر یه روز غمگین شدی آروم گریه کن تا شادی نا امید نشه.
یاعلی - رزا

 

 

navid.foroughi@gmail.com

راه و رسم عشق

آنكـــــــــه ســر در كوى او نگذاشته، آزاده نيست
آنكـــــه جـــــــان نفكنـده در درگاه او، دلداده نيست
نيستى را بــــــرگزين اى دوست، اندر راه عشق
رنگ هستى هـــــــــر كه بر رُخ دارد، آدم‏زاده نيست
راه و رسم عشق، بيرون از حساب ما و تو است
آنكـه هشيار است و بيدار است، مست باده نيست
ســــــــر نهــــادن بر در او پا به سر بنهادن است
هـــر كـه خود را هست داند، پا به سر بنهاده نيست
ســــالها بـــــــايــــد كـــه راه عشق را پيدا كنى
ايـــــن ره رنـــــــدان ميخانه است، راه ساده نيست
خــرقه درويش، همچون تاج شاهنشاهى است
تـــــاجـــــــــدار و خرقه دار، از رنگ و بو افتاده نيست
تــــا اسير رنگ و بويى، بــــــــــوى دلبر نشنوى
هــــــــــــــر كه اين اغلال در جانش بود، آماده نيست

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

حتما داستان زلزله ي قم رو همه شنيدين و حس كردينش ..
منم گذاشتم بعدش كه ماجرا تموم شد يه كم در موردش حرف بزنم .
وقتي كه حس كردمش همدان بودم . از طرف شرق بود . گفتم يا خدا . تهران لرزيد . با هزار بدبختي با دوستان و خانواده تماس گرفتم . همه سالم بودن .
1- اين جور چيزا خيلي خوبه . من عاشق زلزله ام . وقتي زلزله مي شه تو دل همه يه هول و هراسي مي افته . ضربان قلب مي ره بالا . ..
اونوقته كه مي فهمي تو انسان مغرور و متكبر هيچي نيستي . عددي نيستي . تو كه ادعات گوش فلك رو كر كرده بود حالا در به در دنبال يه جون پناهي .. اين چيزا خيلي خوبه .. مثل يه تلنگر مي مونه . اين يه چيز ساده اس . خدا داره بهت مي گه آي انسان چشم سفيد چقدر تكبر ، چقدر غرور ..
2- اين جور چيزا خيلي خوبه . وقتي يه همچين چيزي پيش مي ياد تازه مي فهميم كه چقدر مديريت مزخرفي داريم . فكرش رو بكن كانون زلزله وسط تهران بود . يا نه خداي نكرده جنوب تهران بود .. ديگه خر بيار و باقالي بار كن . خداييش چقدر از ساختمونهاي ما استاندارد زلزله رو رعايت كردن ؟‌يه مقدار كم كه اگه حرفي ازشون نزنيم سنگين تريم . اين جور چيزا هميشه سوء مديريت ها رو نشون مي ده و پته ي خيلي ها رو روي آب مي ريزه .
3- اين جور چيزا خيلي خوبه . وقتي يه همچين چيزي پيش مي ياد گذشته هم مي ياد جلوي چشم .
در باره ي بم حرف نزنم بهتره .
4- اين جور چيزا خيلي خوبه . وقتي چنين مواردي پيش مي ياد يه سري ارتباطهاي كمرنگ و گسسته دوباره فعال مي شن . فقط براي من سواله كه چرا وقتي چنين چيزي پيش مي ياد بايد ارتباطها دوباره فعال بشن . تف به ارتباطهاي پوشالي ما .
5- اين جور چيزا خيلي خوبه . وقتي چنين چيزي پيش مي ياد آينده و مسائل آينده هم روي دايره ريخته مي شن .. يه چيزايي از بعضي جاها شنيدم براي جلوگيري از تشويش عمومي از گفتنشون معذورم .
6- اين جور چيزا خيلي خوبه . يه تلنگر براي من و توئه كه آي بشر دوپا .. ممكنه همين الان زلزله بشه و فرتي افقي بشي .. زود حساباتو صاف كن كه اون دنيا يقه ات رو نگيرن . 

 

 

sadegh10212@yahoo.com

اعتکاف

سه روزی روزه گیریم و چه خوش احوال داریم
از سحر می میخوریم و شور تا افطار داریم
ما که نا قابل بُدیم و یار آمد در مقابل
میزبان یار است و ما با خا ک پایش کار داریم
رندان از اندک فرصت ها برای نزدیکی بیشتر به یار محبوب بیشترین استفاده را میبرند ایام البیض یا همان کوته سه روزی که در جمع های چند ده و چند صد نفری با خدا در خانه خودش خلوت می کنیم از آن فرصت های طلایی است.
خودمونیش میشه این خیلی وقت ها آدم ها برای رهایی از خستگی ناشی از کار وزندگی مادی به یه مسافرت
نیاز دارن . گاهاً خستگی یه سال رو تو یه سفر به باد فراموشی می دن و خودشونو واسه یه سال دیگه شارژ می کنن. اعتکاف هم بهترین فرصته تا دل زنگ زده رو جلا و رنگ خدایی بدیم. خلاصه سه روز می ریم خونه خدا حالِشُ ببریم.
کی و کجا وعده دیدار ما ؛ 13 الی 15 رجب (6 الی 8 مرداد) همزمان با سالروز ولادت سرسلسله ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام.

مشخصات اماکن پذیرای معتکفین در ایام البیض ، 13 الی 15 رجب ( 6 الی 8 مرداد)

• مسجد نظام معافی، خیابان آیت الله کاشانی بالاتر از سازمان برنامه ، 44095906
• مسجد جامع المهدی ، 44715577
• مسجد علی ابن موسی الرضا، 30 متری جی ، 66696845
• مسجد المهدی ، بریانک ، 55728770
• مسجد جامع جمهوری ، 66493260
• مسجد ولیعصر، شهرک راه آهن ، 44704861
• مسجد النبی، ستارخان، 66505005
• مسجد امام علی ، شهران ، 44306666
• شهر قدس، 88091834
• مسجد امام حسین ، میدان امام حسین، ( این مسجد به صورت مستقل عمل کرده از 25 تیر ثبت نام را شروع می کند، خواهران وبرادران، هر نفر 10000 تومان و یک قطعه عکس)،77505158
برای اطلاع از سایر مساجد می توان با امور مساجد به این شماره تماس گرفت: 66497027

 

 

sara_dideban@yahoo.com

mikham be shoma va azaye goruh ye ahang ro moarefi konam.
in ahang az khanandeye jadid yahya kashani (yaha) hast.
yaha ham shaere va ham khanande.
az jomle sherhaye oon shere hamin ahang va ahannge namadariye mohsen chavoshi hastesh.
omidvaram az shenidanesh sedaye yahaye aziz lezat bebarid.

http://rapidshare.com/files/41781603/Yaha.mp3

 

 

masaeb1380@yahoo.com

هيچ کس حق حرف زدن نداره!

آقای رفسنجانی طی سخنانی با دفاع از عملکرد دوران سازندگی؟!،به مخالفان توصیه کرد که حق زیر سوال بردن گذشته را ندارند.وی همچنین یاد آور شد در دوران سازندگی و بازسازی کشور؟! تجربه پزافتخاری فراهم کرده ایم و زیربناها را برای ساختن روبنای نظام آماده کرده ایم.۱
این سخنان در حالی مطرح می شود که پس از روی کار آمدن احمدی نژاد،پشت پرده بسیاری از کارهایی که در دوران سازندگی و اصلاحات انجام می شد،رونمایی شد.در آن ۱۶ سال کسی جرات آن را نداشت که مطلبی بر خلاف تصمیمات دولت بیان یا منتشر کند و به محض بیان و یا انتشار آن مطلب یا روزنامه وی بسته می شد یا انواع و اقسام تهمت ها به وی روا داشته می شد.امری که امروزه مخالفان دولت از روی خیالات خود به دولت وارد می کنند.
در این جا چون بحث از آقای رفسنجانی به میان آمده است از دوران اصلاحات؟! فاصله گرفته و به رنج هایی که مردم در دوران سازندگی؟! متحمل شده اند،می پردازیم.سخنان آقای رفسنجانی مبنی بر این که کسی حق ندارد گذشته را زیر سوال ببرد،دو جنبه دارد.یکی گذشته پر افتخار انقلاب و جنگ تحمیلی تا پیش از دوران سازندگی ؟!، و دیگری دوران سازندگی و اصلاحات است.در مورد جنبه اول که هیچ نمی توان گفت چون رشادت ها و مردانگی های آن دوران را به هیچ وجه نمی توان زیر سوال برد.کاری که آقای هاشمی با انتشار نامه امام خمینی،دست به آن زده است.اما درباره دوران سازندگی مطالب بسیاری است که شاید بیشترین آن ها ناگفته باقی مانده باشد.
در دوران سازندگی؟! عملا زیر ساخت های اقتصادی کشور رو به ویرانی نهاد.تورم بسیار بالا،بیش از حد دولتی شدن اقتصاد ایران(یکی از اشکالاتی که آقای رفسنجانی به دولت کنونی می گیرد)،فساد بالا در دستگاه های دولتی،اختناق موجود در جامعه(امری که با روح انقلاب در تضاد است) تنها نمونه هایی از این موارد بود.ناخرسندی هایی که از این مشکلات اقتصادی گریبان گیر مردم شده بود،می رفت تا زندگانی نظام جمهوری اسلامی را به خطر بیندازد.
در آن دوران نه تنها روزنامه و یا منتقدی وجود نداشت که سیاست های نادرست دولت را گوشزد نماید،بلکه روزنامه ها و صداوسیما همگی در یک اقدام هماهنگ به تجلیل از سیاست ها و دولت سردار سازندگی می پرداختند.این تعریف ها در حالی صورت می گرفت که وضع جامعه ایران بسیار اسفناک شده بود.از شمال غربی تا جنوب شرقی ترین بخش ایران در مشکلات دست و پا می زد.امروزه می توان بخشی از آن دستاوردها را در برخی نواحی ایران مشاهده کرد.به این دلیل گفتم برخی چون دولت احمدی نژاد با برنامه های درست خود بخش بسیار زیادی از آن همه ویرانی را دوباره ساخته است ولی بخشی دیگر نیازمند صرف زمان و هزینه های گوناگون است زیرا ۱۶ سال ویرانی را نمی توان در یکی دو سال دوباره ساخت.
سخن آخرم به آقای رفسنجانی است.همیشه روزنامه های مخالف دولت که علاقه بسیار زیادی به آقای رفسنجانی دارند،دولت را متهم می کنند که حرف درست؟! را نمی پذیرد و به اشتباهات خود(درباره همان سود بانکی و ...)اعتراف نمی کند!!.همچنین مخالفین دولت بر این نکته پای می فشرند که دولت مخالفان خود را سر کوب می کند؟!.ولی بنده می خواهم در این جا بگویم که آقای رفسنجانی! اگر ریگی به کفشتان نیست پس چرا از بازرسی اقدامات گذشته خود هراس دارید؟و همچنین به ایشان می گویم که آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

چه خبر از آی‌فون؟

از روز جمعه تا به امروز اخبار مربوط به گوشی آی‌فون ، محصول جدید شرکت اپل ، بخش زیادی از اخبار سایت‌های فناوری و وبلاگ‌های آی‌تی را به خود اختصاص داده است. در این پست مهمترین این اخبار را منعکس می‌کنم:

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

آی‌فون هک می‌شود
هکرها و پژوهشگران امنیتی به طور جداگانه تلاش گسترده‌ای را برای پیدا کردن نقاط ضعف امنیتی آی‌فون آغاز کرده‌اند.

خریداران آی‌فون در حال حاضر مجبور هستند به طور انحصاری گوشی را از طریق شرکت ارتباطی AT&T فعال کنند و بدون این فعال‌سازی نمی‌توانند از هیچ از قابلیت‌های گوشی ، چه ارتباط تلفنی و چه ویژگی‌های چندرسانه‌ای آن استفاده کنند. بنابراین منطقی است که در صدر اهداف هکرها ، کرک کردن آی‌فون قرار گیرد ، کرکی که به یاری آن بتوان گوشی را بدون نیاز به فعال‌سازی از طریق شرکت AT&T فعال کرد.

اگر این کرک با موفقیت انجام پذیرد ، خریداران آی‌فون می‌توانند از این گوشی در هر جایی از جمله اروپا و با استفاده از خدمات هر شرکت ارتباطی استفاده کنند.

یکی از هکرهای معروفی که روی کرک کردن آی‌فون کار می‌کند ، جان لچ جوهانسن نام دارد ، وی در آخرین پستی که در وبلاگش با عنوان جالب «روز استقلال آی‌فون» iPhone Independence Day نوشته است ، کرکی ارائه کرده است که به یاری آن می‌شود قابلیت iPod و WiFi آی‌فون را فعال کرد اما این کرک در حال حاضر نمی‌تواند قابلیت ارتباطی گوشی را هم فعال کند.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

جان لچ جوهانسن ، متولد سال 1983 در نروژ است. به وی لقب دی‌وی‌دی جان داده‌اند ، چرا که در سال 2002 وی نرم‌افزاری به نام DeCSS نوشت که می‌توانست دی‌وی‌دی را رمز‌گشایی کند. این کار وی باعث شد تحت تعقیب قانونی قرار گیرد. در نهایت بعد از کشمکش‌های قانونی بسیار ، وکلای وی توانستند حکم برائت وی را بگیرند.
ظاهرا این سابقه ، باعث عبرت‌آموزی وی نشده است و وی همچنان می‌کوشد کارهای مشابهی انجام دهد. ما به چنین افراد شجاعی نیاز داریم!

در عین حال ، انتشار زودهنگام چنین کرک‌هایی می تواند برای دوست‌داران گوشی‌های موبایل در ایران هم خبر خوبی باشد ، چرا که آنها را امیدوار می‌کند در آینده بتوانند از آی‌فون در ایران استفاده کنند.

نقص امنیتی در مرورگر اینترنتی آی‌فون
پژوهشگران شرکت امنیتی Errata توانسته‌اند ، نقصی در مروگر سفری Safari که مروگر اینترنتی آی‌فون است پیدا کنند که با استفاده از آن هکرها می‌توانند در گوشی رخنه کنند و اختیار آن را به دست بگیرند.

«رابرت گراهام» - مدیر اجرایی اپل- در این زمینه در وبلاگش چنین نظری داده است:
«ما فکر می‌کنیم که آی‌فون به طور ذاتی امنیت بیشتری نسبت به گوشی‌های هوشمند رقیب که که تحت ویندوز یا سیمبین Symbian هستند ، دارد.»

آی‌فون درهم می‌شکند!
دو آدم نسبتا بی‌کار و بی‌غم ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده‌اند که دیدنش را به افرادی که ناراحتی قلبی دارند توصیه نمی‌کنم ، آنها در این ویدئو یک آی‌فون را به یاری چکش و میخ ، به طرز فجیعی باز می‌کنند و مورد بررسی قرار می‌دهند:

قیمت تمام‌شده آی‌فون برای اپل ، واقعا چقدر بوده است؟
بر اساس مقاله‌ای که businessweek در سایت خود منتشر کرده است و توسط سایت‌های زیادی مورد استناد قرار گرفته است ، تخمین زده می‌شود که هزینه قطعات مدل 8 گیگابایتی آی‌فون که 600 دلار به فروش می‌رسد ، 220 دلار باشد و این هزینه در مورد آی‌فون 4 گیگاباتی 500 دلاری ، 200 دلار باشد.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

صفحه لمسی آی‌فون گرانقیمت‌ترین قطعه آن است ، صفحه لمسی آی‌فون را یک شرکت آلمانی به نام Balda می‌سازد. هر صفحه لمسی برای اپل ، 60 دلار تمام می‌شود.

جالب است که بدانید که شرکت سامسونگ هم دو قطعه مهم و اساسی ای‌فون را برای اپل می‌سازد : ریزپردازنده و همچنین حافظه فلش. بنابراین در هیاهوی فروش پرسود آی‌فون ، شرکت سامسونگ هم بی‌سر و صدا یک برنده محسوب می‌شود.

در عین حال تراشه ریزپردازنده‌ای که شرکت سامسونگ تولید می‌کند ، بر اساس هسته طراحی شده توسط شرکت بریتانیایی ARMHY است. بنابراین این شرکت هم یک برنده دست دوم به حساب می‌آید.

به طریق مشابه ، باید شرکت‌هایی که تولید نیمه‌رساناها ، قطعات باطری و حس‌گرهای موقعیت آی‌فون را برعهده دارند ، به عنوان برندگان ناشناس جانبی به حساب آورد.

تا به حال آی‌فون چقدر فروش داشته است؟
در ابتدای هفته تخمین زده می‌شد که 400 تا 500 هزار دستگاه آی‌فون به فروش برسد اما عملا میزان فروش آی‌فون از این حد تجاوز کرده است و تخمین زده می‌شود تا آخر وقت تجاری یکشنبه 700 هزار آی‌فون به فروش برسد.

به این ترتیب اپل تنها در عرض سه روز ، سود خالصی به میزان 200 تا 266 میلیون دلار داشته است.

باطری آی‌فون
دشواری تعویض باطری آی‌فون یکی از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود ، مانند آی‌پاد این کار باید به وسیله خود اپل انجام شود و هزینه ای حدودا 85 دلاری دارد. مقامات اپل می‌گویند که باطری لیتیومی آی‌فون بدون افت عملکرد می‌تواند 300 تا 400 بار شارژ شود.

آی‌فون و پزشکی
پزشکان غربی مثل همیشه سعی می‌کنند به روز باشند ، مثلا این وبلاگ‌نویس پزشک ، سعی کرده است نسخه سازگار با آی‌فون از وب‌سایتش ایجاد کند که پزشکان به یاری آن بتوانند به راحتی اطلاعات پزشکی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

Echocardiogram on an Apple iPhone

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

panahi_mp@yahoo.com

رابطه بین مافیای قدرت و ثروث با بهائیت چیست؟ (قسمت دوم)

حتما مطلب قبلی را در مورد بهایی با نفوذ در ایران یعنی حسین ثابت و رابطه عجیب او با حزب کارگزاران و رژیم اسرائیل خوانده اید... در راستای مطلب قبلی ادامه ماجرا را نیز بخوانید ...
تقریبا سال 82 جناب آقای پرسفسور سمیعی دکتر برجسته ایرانی مقیم آلمان در سفر خود به ایران تصمیم به تاسیس یک بیمارستان (بیمارستان کیش) با هزینه شخصی خودش بصورت عام المنفعه نمود که در این زمان حسین ثابت به کمک قدرت مافیایی خود در سیستم مدیریت سازمان منطقه آزاد آنقدر مشکل بر سر راه جناب پرفسور سمیعی ایجاد نمود تا ایشان از این کار منصرف شود و بلافاصله خود حسین ثابت امتیاز یک بیمارستان خصوصی را در کیش گرفت و مدیریت این پروژه را نیز به دختر آقای هاشمی رفسنجانی داد و اکنون هر دو آنها در این پروژه شریک هستند.
جالب است بدانید حسین ثابت یکی از میهمانان دائمی سفارت خانه های آلمان – انگلیس و اسپانیا در ایران است و البته برای تمامی مراسمات و ... توسط رژیم اسرائیل به این کشور دعوت میشود (که همه را هم شرکت میکند)
قبلا هم گفته بودم که آقای ثابت در پیشنهادی به استانداری مشهد قصد داشت اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) را به فاصله یک کیلومتر خریداری نموده و پروژه عظیم توریستی در آنجا اجرا نماید.
در اقدام دیگری نیز حسین ثابت مدیر عامل شرکت اسب ایرانیان شده که وظیفه برگزاری مسابقات اسب دوانی کشور را بر عهده گرفته و جوایز این مسابقات را تامین می کند
در مطلب بعدی از یک نکته جالب در مورد تور دوچرخه سواری جزیره کیش هم خواهم نوشت

 

 

delneveshtehaye_man@yahoo.com

عکست تو قاب فنجون
 

پاهام خسته شده بود , خوابم مي اومد . کم کم داشت يک ساعت مي شد که تو راهرو , پشت در اتاق پذيرايي منتظر بودم تا منیر خانوم رفع زحمت کنه
منیر خانوم ... آره , این منیر خانوم همسایه چند پهلو اونور تر همسایه ماست ... اصلا نمی دونم از کجا اومده . اما دوست مامان و خیلی چیز ها هم می دونه , تازه خیلی هم قهوه دوست داره
هيکلش از بابام هم بزرگتره , موهاي طلايي بلند , لبهاي قرمز کلفت , چشمهاي سياه , يه خال درشت رو گونه , با اون سينه هاي گنده که ميون گردنبندهاي کلفت طلاش تکون مي خوره و دستهايي که تا تکونش مي ده صداي جيرينگ جيرينگ النگوهاش مي آد , وقتی بغلت می کنه , ماچت می کنه و به خودش فشارت می ده . انگار روت درخت چنار انداختن , هیچ صدایی رو نمی شنوی , تا دو روز بوی سیگار می دی و صورتت هم قرمز مایل به سیاه می شه . اما من دوستش دارم . آخه منير خانوم خيلي چيزها مي دونه , تازه خیلی هم قهوه دوست داره
همیشه می دیدم که کلی چیز برای مامان از تو فنجون قهوش تعریف می کنه , یکبار ازش خواستم که برای من هم تعریف کنه . اما ... چه غلطی کردم ... شبیه 'گیدورا' خندید و باز ماچ و ... بهتره یاد آوری خاطرات بد نکنم
ِ
اما اون روز ... انقدر منتظر شدم تا حرفش تموم شد و رفت , مامان هم تا دم درهمراهیش کرد و این همون موقعیتی بود که من می خواستم . یهو از مخفیگام پرتاپ شدم سر میز و فنجون قهوه ... برداشتم و با چشمهای گرد شدم توش رو نگاه کردم
ِ
باورت نمی شه ... میون اون همه خط و پستی و بلندی و ماتیک و ته سیگار ... برای اولین بار ... صورت قشنگت رو دیدم
به همین خوشگلی امروزت بودی ... به همین اندازه مهربون که فکر می کردم ... آخه تو قصه منی و من تو رو به اندازه همه روزهایی که انتظارت رو کشیدم دوست دارم
روزی که دوباره عکست رو تو اون قاب بزرگ خیابون , کنار گلهای قشنگ پارک دیدم ... نمی دونی چقدر به قصه خودم و خودت افتخار می کردم
حتی روزی که فهمیدم مامان شدی و پسر کوچولوت رو از من هم بیشتر دوست داری ... باز هم فقط به قصه خودم و خودت فکر می کردم
حتی امروز که زیریه تخته سنگ , دیگه نگام نمی کنی و دلم برات اندازه اولین محل آشناییمون شده هم به همون اندازه دوستت دارم و می دونم که روزی دوباره ... منیر خانوم میاد و بقیه قصه من و تو رو تعریف می کنه
آخه تو قصه منی و هر بار که قهوه می خورم و صورت ماهت رو تو فنجون می بینم , بیشتر از گذشته دوستت دارم
ِ
ِ
. حتما منیر خانوم دوباره میاد ... پس قرارمون یادت نره ... همون جای همیشگی

 

 

less10mah@gmail.com

خبر یواشکی در لابلای کامنت ها

سایت بازتاب در انتهای گزارشی در رابطه با بنزین و کارت سوخت اقدام به درج نظر یکی از خوانندگان نموده که در آن با استفاده از آمار و ارقام و بصورت غیر مستقیم ، مساله قاچاق بنزین در مقیاس کلان مورد اشاره قرار گرفته است.
متن نظر این خواننده را عینا در ذیل می خوانید:

آنچه در آمارها آمده اين است كه حدود 8 ميليون كارت سوخت صادر شده است.
- با توجه به فرمايشات آقاي باهنر و مصرف متوسط روزانه 5/5 ليتر، كل نياز كشور روزانه حدود 44 ميليون ليتر( 8 ميليون كارت × 5/5 ليتر ) مي‌شود وبا توجه به ظرفيت توليد پالايشگاه‌هاي ايران ظاهراً اگر بنزين همچنان به روال گذشته عرضه شود نيازي به واردات بنزين نيست.
- در آمارها آمده است كه روزانه حدود 70 ميليون ليتر بنزين دركشور مصرف مي‌شود. از 44 ميليون ليتر تا 70 ميليون ليتر ميتـوان گفت 26 ميليون ليتر اختلاف وجود دارد.
- – اگر متوسط مصرف روزانه هر خوردو 5/5 ليتر است طبعاً بايد 26 ميليون ليتر روزانه قاچاق شود. براي قاچاق اين همه سوخت ( با توجه به ظرفيت تانكرهاي سوخت رسان كه بطور متوسط 30 هزار ليتر مي‌باشند ) حدود 860 تانكر سوخت رسان روزانه از مرزهاي كشور بايد خارج شوند. آيا مرزهاي كشور اينقدر بي‌در وپيكر هستند؟
- آيا با اين ظرف‌ها و بشكه‌هايي كه در تلويزيون نشان مي‌دهند و مرزنشينان با آن وسايل درحال قاچاق سوخت هستند اين‌همه بنزين مي‌توان از مرز خارج كرد ( با توجه به اينكه جايگاه‌هاي سوختگيري در شهرهاي مرزي بصورت كنترل شده سوخت دراختيار ساكنان آن شهرها قرار مي‌دهند )
- مگر روزانه چند تانكر سوخت رسان براي جايگاه‌هاي سوخت در شهرهاي مرزي ارسال مي‌شود كه علاوه بر تامين نياز اين شهرها به آن مقدار نيز از مرز قاچاق شود؟
- آيا غير از اين است كه اصلاً بنزين وارد كشور نمي‌شود و كشتي‌هاي حامل سوخت در جاي ديگري اين بنزين‌ها را تخليه مي‌نمايند؟

 

 

mamani_1385@yahoo.com

مردی در مسابقه ی اطلاعات عمومی شرکت کرده است و سعی در بردن
جایزه یک میلیون دلاری را دارد .
سوالات را بخوانید
۱ـ جنگ صد ساله چند سال طول کشید؟
الف) ۱۱۶ سال
ب ) ۹۹ سال
ج ) ۱۰۰ سال
د ) ۱۵۰ سال
او نمیتواند به این سوال جواب دهد
۲ـ کلاه های پاناما در چه کشوری تولید میشود؟
الف) برزیل
ب) شیلی
ج) پاناما
د)اکوادور
حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک میکند
۳ـ روس ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟
الف) ژانویه
ب) سپتامبر
ج) اکتبر
د) نوامبر
این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت میکند
۴ـ اسم شاه جرج سوم چه بود؟
الف) ادر
ب) آلبرت
ج) جرج
د) مانوئل
خوب بقیه حضار باید به دادش برسند
۵ـ نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده؟
الف) قناری
ب) کانگارو
ج) توله سگ
د) موش
در اینجاست که شرکت کننده ی بخت برگشته از ادامه ی مسابقه انصراف میده
اگر خیلی خودتان را گرفته اید که همه ی جوابها را میدانید و به این بنده ی خدا هم کلی
خندیدید بهتره اول جوابها را بخوانید
جوابها
۱ـ جنگ صد ساله در واقع ۱۱۶ سال طول کشید (۱۳۳۷ـ۱۴۵۳)
۲ـ کلاه پاناما در اکوادور تولید میشه
۳ـ انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته میشه
۴ـ اسم شاه جرج .آلبرت بوده که بعد از به سلطنت رسیدن به جرج تغیر یافت
۵ـ توله سگ .اسم لاتین آن
insularia canaria یعنی جزایر توله سگ

 

 

parham_20032005@yahoo.com

وصیتنامه داریوش شاه

اینک که من از این دنیا می روم 25 کشور جزو امپراتوری ایران است و در تمام این کشورها پول ایران رواج دارد و ایرانیان در آن کشورها دارای احترام هستند و مردم کشورها نیز درایران دارای احترام می باشند.

جانشین من خشایارشا باید مثل من در حفظ این کشورها بکوشد راه نگهداری این کشور ها این است که در امور داخلی آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنها را محترم بشمارد.

اکنون که من از این دنیا می روم تو 12 کرور در یک زر در خزانه سلطنتی داری و این زریکی از ارکان قدرت تو می باشد زیرا قدرت پادشاه فقط به شمشیر نیست بلکه به ثروت نیز هست. البته به خاطر داشته باش که تو باید به این ذخیره بیفزايی نه اینکه از آن بکاهی من نمی گویم که در مواقع ضروری از آن برداشت نکن زیرا قاعده این زر در خزانه آن است که در هنگام ضرورت از آن برداشت شود اما در اولین فرصت آنچه برداشتی به خزانه برگردان مادرت آتوسا بر من حق دارد پس پیوسته وسایل رضایت خاطرش را فراهم کن.

ده سال است که من مشغول ساخت انبارهای غله در نقاط مختلف کشور هستم و من روش ساختن این انبارها را که با سنگ ساخته می شود و به شکل استوانه است در مصر آموختم چون انبارها پیوسته تخلیه میشود حشرات در آن بوجود نمی آیند و غله در این چند سال می ماند بدون اینکه فاسد شود و تو باید بعد از من به ساختن انبارهای غله ادامه دهی تا اینکه همواره آذوقه دو یا سه سال کشور در انبارها موجود باشد هر ساله بعد از اینکه غله جدید بدست آمد از غله موجود در انبارها برای تامین کسر خواربار استفاده کن و غله جدید را بعد از اینکه بوجاری شد به انبار منتقل نما و به این ترتیب تو هرگز برای آذوقه در این مملکت دغدغه نخواهی داشت ولو دو یا سه سال پیاپی خشکسالی شود.

هرگز دوستان و ندیمان خود را به کارهای مملکتی نگمار برای آنها همان مزیت دوست بودن با تو کافی است چون اگر دوستان و ندیمان خود را به کارهای مملکتی بگماری و آن به مردم ظلم کنند و استفاده نامشروع نمایند نخواهی توانست آنها را به مجازات برسانی چون با تو دوست هستند و تو ناچاری که رعایت دوستی بنمایی.

کانالی که من میخواستم بین شط نیل و دریای سرخ بوجود بیاورم هنوز به اتمام نرسیده و تمام کردن این کانال از نظر بازرگانی و جنگی خیلی اهمیت دارد و تو باید کانال را به اتمام برسانی و عوارض عبور کشتی ها از آن کانال نباید آنقدر سنگین باشد که ناخدایان کشتی ها ترجیح بدهند که از آن عبور نکنند.

کنون من سپاهی به طرف مصر فرستادم تا اینکه در این قلمرو ایران نظم و امنیت برقرار کند ولی فرصت نکردم سپاهی به یونان بفرستم و تو باید این کار را انجام بدهی. با یک ارتش نیرومند به یونان حمله کن و به یونانیان بفهمان که پادشاه ایران قادر است مرتکبین فجایع را تنبیه کند.

توصیه دیگر من به تو این است که هرگز دروغگو و متملق را به خود راه نده چون هر دوی آنها آفت سلطنت هستند و بدون ترحم دروغگو را از خود دور نما.

هرگز عمال دیوان را بر مردم مسلط نکن و برای اینکه عمال دیوان به مردم مسلط نشوند برای مالیات قانونی وضع کردم که تماس عمال دیوان را با مردم خیلی کم کرده است و اگر این قانون را حفظ کنی عمال حکومت با مردم زیاد تماس نخواهند داشت.

افسران و سربازان ارتش را راضی نگهدار و با آنها بدرفتاری نکن اگر با آنها بد رفتاری کنی آنها نخواهند توانست معامله متقابل کنند اما در میدان جنگ تلافی خواهند کرد ولو به قیمت کشته شدنشان باشد و تلافی آنها این طور خواهد بود که دست روی دست می گذارند و تسلیم می شوند تا اینکه وسیله شکست خوردن تو را فراهم نمایند.

امرآموزش را که من شروع کرده ام ادامه بده و بگذار اتباع تو بتوانند بخوانند و بنویسند تا اینکه فهم و عقل آنها بیشتر شود و هر قدر که فهم و عقل آنها زیادتر شود تو با اطمینان بیشتری می توانی سلطنت کنی.

همواره حامی کیش یزدان پرستی باش اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته به خاطر داشته باش که هرکس باید آزاد باشد که از هر کیش که میل دارد پیروی کند.

بعد از اینکه من زندگی را بدرود گفتم بدن من را بشوی و آنگاه کفنی را که خود فراهم کرده ام بر من بپیچان و در تابوت سنگی قرار بده و در قبر بگذار. اما قبرم را مسدود نکن تا هر زمان که می توانی وارد قبر من بشوی و تابوت سنگی مرا ببینی و بفهمی من که پدر تو و پادشاهی مقتدر بودم و بر 25 کشور سلطنت می کردم مرده ام.

مردم و تو نیز مثل من خواهی مرد زیرا سرنوشت آدمی این است که بمیرد خواه پادشاه 25 کشور باشد یا یک خارکن و هیچ کس در این جهان باقی نمی ماند.اگر هر زمان که فرصتی بدست می آوری وارد قبر من بشوی و تابوت را ببینی غرور و خودخواهی بر تو غلبه خواهد کرد و وقتی مرگ خود را نزدیک دیدی بگو که قبر مرا مسدود نمایند و وصیت کن که پسرت قبر تو را باز بگذارد تا اینکه بتواند تابوت حاوی جسد تو را ببیند.

زنهار هرگز هم مدعی و هم قاضی مشو اگر از کسی ادعایی داری موافقت کن یک قاضی بیطرف آن ادعا را مورد رسیدگی قرار بدهد و رای صادر بنماید.زیرا کسی که مدعی است اگر قاضی هم باشد ظلم خواهد کرد.

هرگز از آباد کردن دست بر ندار زیرا اگر دست از آباد کردن برداری کشور تو رو به ویرانی خواهد گذاشت زیرا قاعده این است که وقتی کشور آباد نمی شود به طرف ویرانی میرود.

در آباد کردن حفر قنات و احداث جاده و شهر سازی را در درجه اول اهمیت قرار بده.

عفو و سخاوت را فراموش نکن و بدان که بعد از عدالت برجسته ترین صفت پادشاهان عفو است و سخاوت. ولی عفو فقط موقعی باید بکار بیفتد که کسی نسبت به تو خطایی کرده اگر به دیگری خطایی کرده باشد و تو خطا را عفو کنی ظلم کرده ای زیرا حق دیگری را پایمال نموده ای.

پیش از این نمی گویم و این اظهارات را با حضور کسانی که غیر از تو در این جا حاضر هستند کردم تا اینکه بدانند قبل از مرگ من این توصیه ها را کرده ام و اینک بروید و مرا تنها بگذارید زیرا احساس میکنم مرگم نزدیک شده است.

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

فساد پهلوی
(قسمت پنجم)

شاید شما هم این عقیده رو داشته باشید که نزدیکان آدم، ما رو بهتر از خودمون می شناسن. امروز می خوام نظر مادرزن شاه رو در مورد محمدرضا بگم:
"محمدرضا چون در غرب تحصیل کرده و پرورش یافته بود، خلق و خوی غربی داشت. در آن موقع غربی ها به ملل شرق به دیده ی تحقیر نگاه می کردند. متاسفانه محمدرضا هم که از کودکی در غرب رشد و نمو پیدا کرده بود و مربیان او غربیها بودند، این اخلاق را از آنان به ارث برده بود و مردم را کوچک،حقیر،زبون و ذلیل می انگاشت و جان کلام اینکه افراد مقابل خود را فاقد شخصیت می خواست. اگر کسی در برابر او خودی نشان می داد در جا کنار گذاشته می شد."
"محمدرضا دوست داشت همه نوکر و کارگزار او باشند. دخترم تعریف می گرد در جلسه ایی که شاه حضور داشت یکی از وزرا می گوید:" به نظر من بهتر است فلان کار را بکنیم" محمدرضا فوری آن وزیر را از جلسه بیرون می کند! محمدرضا حاضر نبود نظریات دیگران را بشنود، بلکه آن وزیر باید می گفت:" اگر اعلی حضرت نظرشان این باشد" و بعد نظرش را به آن اضافه می کرد."
"در این ده سال آخر سلطنت به حرف هیچ خیرخواه و مصلحی گوش نمی داد و همه را احمق و کودن و ابله و نادان و بی اطلاع و عقب افتاده می نامید."
"محمدرضا هرکس را که نمی پسندید توده ای یا دیوانه می نامید و هیچ ندای مخالفتی را تحمل نمی کرد. بسیاری از رهبران جهان را تحقیر می کرد و دیوانه و نادان و ابله می خواند. در "باد"کردن محمدرضا و تخریب ذهن و روان لو رهبران خارجی هم سهم عمده ای داشتند. یادم می آید صدر اعظم آلمان آقای " هاموت اشمیت " به تهران آمده بود و یک شب به اتفاق محمدرضا، فرح و من و تعدادی مهمان دیگر شام خورد.(شام خصوصی) هلموت اشمیت در پاسخ به محمدرضا که ایران را چطور دیدید گفت:« باور نکردنی است که این همه پیشرفت و ترقی حتی در اروپا هم وجود ندارد.» بعد هم شروع می کرد به تعریف و تمجید از عقل و درایت و رهبری(نداشته ی) محمدرضا! من و سایر حضار در سکوت به هم نگاه می کردیم. همهما متوجه بودیم که هلموت اشمیت غلوّ می کند. اما متاسفانه محمدرضا غرق در شادی و شعف از این تعریفها شده و خنده پهنای چهره ی او را پوشانده بود. ژیسکار دستن(رئیس جمهور فرانسه)هم در موقع مسافرت خود به تهران زیاد از حد تعریف محمدرضا را می کرد. هر کودک خردسال می دانست این سخنان برای این زده می شود که از محمدرضا امتیازات چرب و نرم گرفته شود اما متاسفانه محمدرضا این حرفها را باور می کرد! " نیکسون " آمده بود ایران و می گفت هدف او از مسافرت به تهران نلاقات با شاهنشاه و اخذ رهنمودهای اعلی حضرت است! محمدرضا هم شروع به دستورالعمل دادن به این افراد می کرد! دخترم از این زودباوری محمدرضا حرص می خورد و رنج می برد، اما چه کسی جرأت داشت مضرّات این ساده لوحی را به محمدرضا گوشزد کند! به اعتقاد من محمدرضا به درد این جامعه بویژه به درد کارهای سیاسی نمی خورد"
"اعتماد بیش از اندازه ی محمدرضا به اطرافیان پر سالوس و ریاکارش بیشترین لطمات را به سلطنت ایران وارد کرد و در نهایت منجر به سقوط رژیم شاهنشاهی دیرپای ایران شد."
البته این گناه نیست که یک رهبر به اطرافیانش اعتماد کند. بلکه گناه بزرگ آن است که یک رهبر مشتی افراد فاسد و ظالم و جنایتکار و دزد را دور و بر خود جمع کند و عنان مملکت و سرنوشت مملکت را به دست آنها بسپارد. شاید فکر کنید که من دارم زیادی در مورد اطرافیان محمدرضا بد قضاوت می کنم اما تو مطالب بعدی بیشتر سعی می کنم که اطرافیان خبیث اون رو به شما بیشتر بشناسونم.

ادامه دارد ....

  

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 تير / 10 جولاي / 25 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
19 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سپاه 40 هزار نفري ناپديد شده ايران!

در تابستان سال 525 پيش از ميلاد و به نوشته هرودت و ساير مورخان باستان نگار، ژوئيه اين سال (چنين ماهي در دو هزار 531 سال پيش)، يك سپاه چهل هزار نفري ايران كه از سوي كامبيز دوم (كمبوجيا، پسر و جانشين كوروش بزرگ) مامور شناخت و تصرف مناطق جنوبي ليبي شده بود در غرب صحراي مصر و در واحه سيوا گرفتار توفان شن شد و در زير شن مدفون گرديد كه فصلي از تاريخ قرون قديم تحت عنوان «سپاه گمشده پارسي ها» را تشكيل مي دهد. در سالهاي اخير باستان شناسان موفق به يافتن آثاري از اين سپاه شده اند و تلاش در اين زمينه ادامه دارد. باستانشناسان بر اين باورند كه با يافتن محل مدفون شدن سپاه گمشده ايران و به دست آوردن سپر، نيزه، شمشير، جنجر، كمان، زره، كلاه خود، نيم تنه چرمي و كورسلت (زيرپوش ـ كورست مردانه) و ...، خواهند توانست وسيعا بر تجهيزات و پيشرفت صنايع نظامي ايران باستان دست يابند. به علاوه، از طريق آزمايش «دي. ان.ا.» بدانند كه آيا ارتش ايران آن زمان از سرباز خارجي (مرسنر) استفاده مي كرده و يا اين كه همه نظاميان از اقوام ايراني بودند.
    كامبيز پس از تصرف مصر و به اسارت درآوردن و سپس بخشودن فرعون وقت (پسامتيك سوم)، در شهر تبس بود كه تصميم به فرستادن يك سپاه تماما سوار از طريق جنوب به ليبي گرفت. به نوشته هرودت و ساير مورخان، اين سپاه ظرف هفت روز خود را به خرگاه (واحه «الخارجه» كه اينك به صورت شهري 60 هزار نفري در آمده است) رسانيد و از آنجا در مسير يك راه كارواني بسيار قديمي به سوي سيوا كه آخرين نقطه صحراي غربي مصر بود به راه افتاد و 325 كيلومتر راه را در 30 روز طي كرد زيرا حركت در صحراي داغ و توفاني كاري دشوار بود. اشتباه كامبيز (كامبوزيا) اين بود كه اين سپاه را در اواخر بهار روانه كرده بود و سپاه (طبق محاسبات تقويمي) اواخر دهه اول ژوئيه (چنين روزهايي) به سيوا رسيده بود. به نوشته باستان نگاران، سپاه ايران در بامداد (به احتمال بسيار زياد) دهم ژوئيه، هنگامي سرگرم صرف صبحانه بود كه با توفان عظيم شن رو به رو شد و در زير شن ها ناپديد گشت و گم شد. توفانهاي شن در طول زمان، در آن ناحيه ايجاد تپه هاي متعدد كرده اند. گم شدن اين سپاه و نيز دسيسه هاي پسامتيك كه مورد عفو كامبيز دوم قرار گرفته بود وي را افسرده ساخت كه به نوشته يكي ـ دو مورخ، از فرط خشم «گاو مقدس مصريان (آپيس)» را خنجر زد. اسناد به دست آمده خلاف اين نوشته را ثابت مي كند كه كامبيز گاو آپيس را كشته باشد. داريوش بزرگ (جانشين كامبيز) در جريان سفر خود به مصر جهت افتتاح آبراه درياي سرخ به رود نيل، به خرگاه (الخارجه) رفت تا شخصا براي يافتن اجساد افراد سپاه گمشده كوشش كند و اين اجساد را به وطن بازگرداند تا در غربت باقي نمانند كه موفق نشد ولي معبدي را كه در الخارجه ساخته و علائم دولتي و مذهبي ايران و ضميمه شدن مصر را نشان مي دهد، دست نخورده و كامل تا به امروز برجاي مانده كه هر سال دهها هزار گردشگر از آن ديدن مي كنند.

 

در دو «دهم ژوئيه»:
صلح هادريان با ايران و مرگ او

هادريان و ديواري كه در نيمه اول قرن دوم ميلادي براي جلوگيري از حمله اسكاتلندي ها ، از «هاوستد» تا  « نورتمبرلند » در خاك انگلستان ساخت

هادريان و ديواري كه در نيمه اول قرن دوم ميلادي براي جلوگيري از حمله اسكاتلندي ها ، از «هاوستد» تا «نورتمبرلند» در خاك انگلستان ساخت

هادريان (پابليوس آدريانوس) امپراتور روم پس از 21 سال حكومت دهم ژوئيه سال 138 ميلادي درگذشت كه جسد او، سال بعد به شهر رم انتقال يافت و دفن شد. هادريان پانزده سال پيش از آن (سال 123 ميلادي) پا به شرق مديترانه گذارده بود كه خسرو، شاه اشكاني ايران با سپاهي گران به جنگ او شتافت. دو ارتش در كنار رود فرات شمالي (تركيه امروز) به هم رسيدند ولي هادريان به خسرو پيام فرستاد كه براي جنگيدن نيامده است بلكه مي خواهد كه اختلاف نظرهاي دو امپراتوري از راه مذاكره و با امضاي قرار داد حل شود. خسرو پيشنهاد او را پذيرفت و مذاكرات مستقيم طرفين به امضاي قرارداد صلح و دوستي مورخ دهم ژوئيه 123 ميلادي انجاميد. هادريان پس از آسوده ساختن خيال خود از شرق، متوجه حل مسائل روم در اروپا شد. وي براي جلوگيري از حمله و هجوم اسكاتلندي ها به انگلستان (يك سرزمين تابعه روم)، يك ديوار عرضي طولاني در بريتانيا كشيد كه بعضي قسمتهاي آن باقي مانده و به ديوار هادريان معروف است. بريتانيا از زمان سزار (نيمه دوم سده يكم پيش از ميلاد) غربي ترين بخش امپراتوري روم بود.

 

قضاوت تاريخ درباره هرمز دوم شاه ساساني ايران

دهم ژوئيه سال 302 ميلادي «نرسي» شاه وقت ايران از سلسله ساساني پس از اين كه شنيد يك واحد از ارتش ايران مورد شبيخون رومي ها قرار گرفته و متحمل تلفات شده از فرط اندوه بيمار شد و همان روز بعد از ده سال پادشاهي به سود پسرش هرمز كناره گيري كرد، اما هرمز تا روزي كه پدر زنده بود عنوان شاه بر خود ننهاد. نرسي قبلا ارتش روم به فرماندهي گالريوس را در سوريه امروز شكست و فراري داده بود و چون پيش بيني حمله مجدد را تا سالها نمي كرد، نيمي از ارتش را روانه شمالشرقي كشور كرده بود كه گالريوس به سپاه ايران مستقر در منطقه فرات شمالي شبيخون زده و تلفات وارد ساخته بود. اختلاف ايران و روم در زمان نرسي بر سر ارمنستان بود.
     دو ماه بعد همان بيماري ناشي از افسردگي شديد، سرانجام نرسي را از پاي درآورد و هرمز به نام «هرمز دوم» تاج بر سر گذارد.
     هرمز دوم كه هفت سال و چهار ماه سلطنت كرد، نخستين شاه ايران است كه اجازه داد تصوير همسر او - دختر پادشاه كوشان - بر سكه ضرب شود.
     هرمز دوم كه «تاريخ» او را به عنوان «عادل» مورد قضاوت قرار مي دهد، دادگاههاي كيفري ايران را دو مرحله اي كرد و دستور داد كه احكام اعدام بدون تصويب او اجرا نشوند.

 

 درگذشت سيد حسين بهجتي گنابادي شاعر و اديب ايراني

19 تير 1320 - سيد حسين بهجتي گنابادي شاعر و اديب ايراني بر اثر ابتلا به بيماري سل در زادگاهش گناباد در گذشت . پدر او حاج سيد محمد تقي مهدوي از دانشمندان روحاني جو يمند گناباد بشمار مي رفت . سيد حسين در يازده سالگي براي تحصيل عازم مشهد شد . سپس عازم نجف گرديد و در پايان تحصيلات و انجام سفر حج به تهران مراجعت نمود . ديوان اشعار بهجتي شامل چهار هزار بيت شعر است ، وي همچنين رساله اي بنام “ نيروهاي روان “ نوشته است .

 

 آغاز عمليات قدس 3

19 تير 1364 - عمليات قدس 3 با رمز عملياتي يا امام جعفر صادق (ع) در جنوب دهلران اغاز شد . اين عمليات را سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با هدف ضربه زدن به دشمن بعثي در منطقه عملياتي در ساعت 22:30 نوزدهم تير ماه اغاز كردند و با موفقيت كامل انرا به پايان رساندند . در عمليات قدس 3 ضمن به هلاكت رسيدن شماري از افراد بعثي ، بيش از يكهزار تن از انان زخمي و هفتاد تن اسير شدند .

Mobin_s2004@yahoo.com
10 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در دنياي داستان نويسي

سالگرد درگذشت خالق داستان Sherlock Holmes

آرتور کونان دويل Arthur Conan Doyle داستان نگار انگليسي و خالق داستان معروف " شرلاک هلمز " هفتم ژوئيه 1930 در ساسکس انگلستان در 71 سالگي درگذشت. وي در عين حال يک Spiritist بود. دويل موفق به دريافت لقب " سرSir" شده بود. دويل مي گفت که با ارواح تماس دارد. او که 60 کتاب تاليف کرده است از بيماري قلبي درگذشت.

در قلمرو رسانه‌ها

تاسيس تاس، ولي شكست ژورناليسم شوروي، چرا؟

دولت شوروي دهم ژوئيه سال 1925خبرگزاري تاس را تاسيس كرد. هدف از تاسيس تاس خنثي كردن گزارشهاي دستچين شده و تبليغي خبرگزاري هاي غرب و رسانيدن اخبار فعاليتها و پيشرفتهاي شوروي و كمونيست هاي جهان به همه كشورها بود كه خبرگزاري هاي غرب متهم شده بودند كه آنها را از قلم مي اندازند.
     «تاريخ» نشان داد كه تاس به دليل كمبود روزنامه نگار ماهر در شوروي، و نبودن انگيزه و استعداد و حس مسئوليت در كاركنان تحريري آن موفق به رسيدن به هدفهايش نشد و حتي نتوانست در کشورهاي نامتعهد براي اخبار خود به حد کافي مشتري به دست آورد و رسانه هاي اين ممالک را مشترک خود کند. علت آن، انشاي خاص اخبار تاس بود و دوباره نويسي آنها براي رسانه هاي مشترک، وقت گير و پر هزينه بود.
     يكي از علل فروپاشي شوروي و عقب نشيني سوسياليسم آن را، ضعف رسانه هاي آن كشور نوشته اند كه در جنگ سرد دو بلوك نتوانستند از نظام شوروي دفاع كنند و با شكست آنان اين نظام فروپاشيد. پس از فروپاشي شوروي هم رسانه هاي روسيه هنوز دچار بي هدفي هستند و پيشرفت چشمگير نداشته اند. زيرا كه نيروي انساني است كه رسانه ها را بارور مي كند، نه سرمايه و تجهيزات و تلاش دولت.

ساير ملل

زادروز «كالون» رفورميست پروتستان

کالون

«ژان كالون Calvin» رفورميست پروتستان دهم ژوئيه سال 1509 در فرانسه به دنيا آمد و 55 سال عمر كرد. وي همانند «لوتر» -- يكي ديگر از بانيان پروتستانيسم تاكيد بر سادگي تشريفات مذهبي داشت، به علاوه خواهان رعايت دستورهاي مذهبي در كسب و كار بود و كاپيتاليسم را به شرط وارد نشدن به استثمار مي پذيرفت. لوتر و کالون، هر دو، با تشريفاتي كه پاپ ها در طول زمان برقرار كرده بودند مخالف بودند و آنها را زائد مي دانستند و ازدواج كردن كشيشها را امري خلاف دين نمي دانستند. لوتر آلماني بود.

 

چهارمين طلاق هنري هشتم

هر سال چند بار عكس هنري هشتم پادشاه قرن 16 انگلستان، و هر دفعه به مناسبت سالگرد يكي از ازدواجهاي شش گانه اش و يا گردن زدن و سر به نيست كردن برخي از آنان به جاي طلاق گفتن، و عكس همسرانش كه در بالا ديده مي شود در رسانه ها انتشار مي يابد، و نهم ژوئيه دوباره اين عكس چاپ شده بود كه مصادف با سالگرد طلاق چهارمين همسر هنري هشتم « آن كليوز » بود كه 9 ژوئيه سال1540 مطلقه شده بود. اين بار هنري متوسل به وارد آوردن اتهام عدم وفاداري كه مجازاتش گردن زده شدن بود نشده بود زيرا كليساي انگلستان را از دستگاه پاپ جدا ساخته و خود رئيس آن شده بود و نام « كليساي انگلستان » به آن داده بود و ديگر كسي نبود كه او را به خاطر طلاق و ازدواج مجدد كه در مذهب كاتوليك منع شده است تكفير كند.

 

جان خود را بر سر استقلال ميهن از دست داد

ويليام اورانژ

ويليام اورانژ

دهم ژوئيه 1584 ويليام اورانژ (ويليام آرام) كه با تلاش فراوان استقلال وطنش هلند را تامين كرده بود و آن را از زير سلطه طولاني اسپانيا خارج ساخته و حاضر نشده بود با فيليپ دوم پادشاه اسپانيا كه توانمند ترين مرد روي كره زمين بود سازش كند با اصابت گلوله كشته شد. نقشه اين قتل را فيليپ دوم طرح كرده بود كه به دست «بالاتازار گرارد» انجام گرفت. هنوز جاي يكي از گلوله در ديوار ساختمان ديده مي شود و مردم به تماشاي آن مي روند.
    

 

سالگرد مرگ پدر ليتوگرافي ( گراور )

داگر

دهم ژوئيه سالروز در گذشت لوئي ژاك داگرLouis Jacques M. Daguerre پدر ليتوگرافي (گراور) و چاپ بادوام عكس است كه به «داگرو تايپ» معروف شده است . وي كه بسال 1851 فوت شد دومين پيشتاز فن عكاسي در فرانسه و جهان است.
     داگر موفق شده بود در سال 1839 بر بشقاب مسي كه پوششي از ملح نقره داشت با تابانيدن نور، عكس چاپ كند و از اين طريقه چاپ عكس كه دوام دارد و به مرور زمان محو نمي شود بعدا در گراور سازي (ليتو گرافي) استفاده شده است.

 

«بريا» بر كنار و بازداشت شد

بريا

بريا

«بريا Beria» مرد مقتدر شوروي و سالها رئيس پليس مخفي (چكا) اين كشور دهم ژوئيه 1953 بركنار و بازداشت شد. اتهام او و شش تن ديگر «توطئه» اعلام شده بود كه در دسامبر همين سال پس از محاكمه مخفيانه اعدام شدند. دستگيري بريا چهار ماه پس از درگذشت ناگهاني استالين صورت گرفت.

 

ترکيه مدعي تازه در عراق؛ کرکوک متعلق به ترکمانان است

دولت تركيه به حمايت از تركمانان كركوك پا به ميان گذارد و بر ابعاد مسئله عراق افزود. اين دولت 9 ژوئيه 2004 مدعي شد كه كردها حق ندارند منطقه نفتخيز کرکوک را كه پس از سلجوقيان محل سكونت تركمانان بوده يك منطقه كرد نشين بخوانند و براي سکونت کردن، روانه آنجا شوند و عرب ها برانند.
     تركيه (عثماني) تا زمان نادرشاه افشار هم همين فشار را به ايران وارد مي آورد كه سليمانيه يك منطقه تركمان نشين است و نبايد در قلمرو ايران قرار داشته باشد و بالاخره بر سر آن با نادر شاه به توافق رسيد كه سليمانيه در قلمرو عثماني و ايروان از آن ايران باشد و دو طرف، ديگر ادعايي بر اين دو منطقه نداشته باشند.
     كردهاي عراق پس از سقوط صدام حسين اعلام كردند كه اكثريت ساكنان كركوك تا نيمه قرن پيش «كرد» بودند كه حكام عراق آنان را از آنجا تاراندند و چند درصدي بيش باقي نماندند و كردها بايد به اين شهر بازگردند. ولي، تركيه نظر ديگري دارد و مي گويد كه كردهاي عراقي با تصاحب كركوك مي خواهند به پول نفت دست يابند، ثروتمند شوند و به كردهاي تركيه كمك كنند تا بارديگر پرچم استقلال طلبي برگيرند كه تركيه چنين اجازه اي را نخواهد داد. اين ادعاي ترکيه دولت آمريكا را كه با كردها ميانه خوبي داشته و دهها سال از وجود آنان براي اجراي مقاصد خود در منطقه استفاده كرده در امپاس قرار داده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 جولای

  • 1897:   نيروهاي فرانسه قسمتي از سودان را اشغال كردند.

  • 1940:   با حمله دهها هواپيماي آلماني به خاك انگلستان « نبرد بريتانيا » آغاز شد كه سرفصلي است با همين عنوان در تاريخ .

  • 1964:   موئيس چومبهMoise Tshombe كه در طول چهار سال عامل توطئه خارجيان بر ضد تماميت كنگو بود، نخست وزير اين كشور شد !.

  • 1962:   تلستار نخستين ماهواره مخابراتي به فضا پرتاب شدو از اين پس امواج تلويزيوني كه منحصر به پوشش منطقه محدودي بود همانند راديو هاي موج كوتاه به سراسر جهان رسيدند و برنامه هاي تلويزيوني نيز جهاني شدند.

  • 1973:   جزاير باهاما مستعمره انگلستان به صورت يك كشور استقلال يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت «نورُ الدّين عليّ بن عَبدُ‌العالي» معروف به محقق ميسي عاملي

    25 جمادي الثاني 938 - «نورُ الدّين عليّ بن عَبدُ‌العالي» معروف به محقق ميسي عاملي ازبزرگان علماي اماميه بدرود حيات گفت. به نوشته حُرّعاملي محقق ميسي درشماربزرگترين و معروفترين علماي جَبَل عامل بود. وي ازاستادان شهيد ثاني محسوب مي شد و اثري با عنوان «شرح جعفريه و رسايلي درباره عقود، ايقاع، عبادات و فروع دين» نوشت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    36

    اهواز

    32
    47

    تبريز

    18
    30

    شيراز

    24
    40

    مشهد

    20
    35

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    18
    37

    اصفهان

    22
    37

    يزد

    26
    40

    کرمانشاه

    20
    40

    اراک

    22
    34

    رشت

    22
    26

    دبی

    31
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1270 تومان
    932 تومان
    1875 تومان
    756 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    76000 تومان
    42000 تومان
    149500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 19.43

    اذان صبح فردا : 3.12

    طلوع آفتاب فردا : 4.56

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    7 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 7 جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 154
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    گاوصندوق به شکل ساعت دیواری 


    همه میدانند که قرار دادن اشیا قیمتی درون یک گاوصندوق که به شکل یک گاو صندوق معمولی باشد بد ترین کار ممکن است. سارقین به راحتی به سراغ گاوصندوق شما می آیند و زندگی شما را بر باد میدهند. بنابراین رویکرد کنونی متخصص های امنیت ساختن گاوصندوق هایی است که خود دارای شکلی غیر معمول باشند تا از یافتن آنها توسط سارقین جلوگیری شود. این ساعت دیواری هم در واقع یک گاوصندوق است که به شکل ساعت دیواری ساخته شده است. هر چند که واقعا یک ساعت هم هست. تجربه کارشناسان نشان داده که سارقین معمولا هنگام دزدی از منازل به ساعت های دیواری توجه ای ندارند و معمولا توجه خود را به اشیا قیمتی تر منزل معطوف میکنند. بنابر این با نگه داری اشیا خود در این گاوصندوق میتوانید به راحتی منزل را ترک کنید. البته اگر بد شانس باشید ممکن است که فرد سارق این مطلب نارنجی را خوانده باشد و ساعت دیواری شما را چک کند.
    اطلاعات بیشتر


    LCD ضد آب Lizel با قابلیت کار کردن
    تا یک متر زیر آب


     شرکت iizel تاکنون محصولات متنوع و جالبی را در شاخه مانیتور های LCD به بازار عرضه کرده است. که هرکدام قابلیت های جالبی را به کاربر میدهد. این نمایشگر ها در سایز هایی از 26 تا 55 اینچ تولید میشوند. محصول جدید این شرکت به طور کامل ضد آب ساخته شده و این امکان را دارد که تا یک متر زیر آب بدون مشکل کار کند. قیمت یک LCD در سایز 26 اینچ از این نوع 2300 دلار است. اما سوالی که در ذهن شکل میگیرید این است که چرا ما به مانیتور های ضد آب نیاز داشته باشیم؟ شاید برای نصب در محیط های خارج از منزل...
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    سربازان چكمه‌پوش
     


    نویسنده: ساسان ناطق
    تعداد صفحات: 108
    قيمت: 1000 تومان
    شابک: 3-013-506-964
    قطع: رقعي
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، ‌خاطرات بهمن نوظهور اسير آزاد شده ايراني است كه توسط ساسان ناطق پس از يك ماه گفت و گوي شفاهي كه حاصل ان شانزده نوار كاست شده بود. تهيه و تدوين شده است بهمن نوظهور با سن و سال كمش همراه با سايرين كه مي‌رفتند تا با سپر سينه‌هايشان، عبور دشمن را به سمت ايران اسلامي سد كنند راهي جبهه‌هاي جنگ شد. دشمني كه آمده بود تا خاك ايران را پايمال سهم اسبان آهني‌شان كنند و هورا سر بدهند كه پيروزند اما با وجود مردان بزرگ و كوچك چون بهمن نوظهور. نه تنها به آرزويشان نرسيدند كه تا عمق چند متري كشورشان عقب نشستند. بهمن در عمليات والفجر هشت، ‌بعد از جنگ و گريزهاي زياد در شبه جزيره فاو مجروح شد و به اسارت نيروهاي عراقي درآمد. وي در آن روزگاران چهارده سال بيشتر نداشت، اما چهار سال و شش ماه اسارت در اردوگاههاي مخوف عراق را تحمل كرد. او امروز كارمند در ادارة راه ترابري اردبيل است تا اثبات كند پس از جنگ اكنون نوبت بازسازي است ولو اينكه در رديف جانبازان چهل درصدي ديده مي‌شود. وي در اين خاطرات از روزهاي شيرين جنگ در جبهه‌هاي نبرد مي‌گويد كه چگونه وحدت كلمه توانسته بود آنان را برادروار در كنار هم جمع نموده و باعث سرفرازي اسلام و ايران گردند. سربازاني كه در كمال آرامش به سمت آخرين فتح قله‌هاي پيروزي پيش مي‌رفتند و با كمال طمأنينه سر به بالشت خاك مي‌سپردند و به جانان مي‌پيوستند. آرامش در سكوت، نيايش در دل شب،‌پيش به سمت كربلا و مبارزه با دشمن اهريمن، شبها و روزهاي اسارت، پايمردي و رشادت در زندانهاي مخوف عراق خاطرات است كه وي با خوشرويي و متانت آن را روايت مي‌كند. رهايي از اسارت و پاگذاشتن به خاك پاك وطن پايان خاطرات زيباي بهمن است كه آن را با اطمينان خاطر روايت مي‌كند و مي‌گويد: «اگر قرار است كشته بشيم بهتره ايستاده بميريم نه خوابيده.»

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    مرکز خرید شوهر 

    در یکی از کشورها یک مرکز خرید شوهر وجود داشت که ۵ طبقه بود و دخترها به آنجا می رفتن و شوهری برای خود می گرفتن.
    شرایط این مرکز خرید این بود هر کس فقط می توانست یک بار از این مرکز خرید کند و به هر طبقه که می رفت دیگه نمی توانست به طبقه قبل برگردد.
    روزی دو دختر به این مرکز خرید رفتن در طبقه اول نوشته بود این مردان شغل خوب و بچه های دوست داشتنی دارند دختری که تابلو را خوانده بود گفت از بی کاری بهتره ولی می خوام ببینم که بالاتری ها چی دارند؟
    در طبقه دوم نوشته بود این مردان شغل خوب با حقوق زیاد و بچه های دوست داشتنی و چهره زیبا دارند. دختر گفت هوم م م طبقه بالاتر چه جوریه؟
    طبقه سوم نوشته بود این مردان شغل خوب با درآمد زیاد، بچه های دوست داشتنی و چهره ای زیبا و درکار خانه هم کمک می کنند. دختر گفت وای ی ی چه قدر وسوسه انگیز ولی بریم بالا تر ببینیم چه خبره؟
    طبقه چهارم نوشته بود این مردان شغل خوب با درآمد زیاد، بچه های دوست داشتنی، چهرهای زیبا، در کار خانه به همسر خود کمک می کنند و هدفی عالی در زندگی دارند. دختر: وای چه قرد خوب پس چه چیزی ممکنه در طبقه اخر باشه؟ پس رفتن به طبقه پنجم.
    طبقه پنجم: این طبقه فقط برای این است که ثابت کند زنان راضی شدنی نیستند. از اینکه به مرکز ما آمدید متشکریم روز خوبی را برای شما آرزو می کنیم.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    5 شيوه ذهني جهت بهبود تناسب اندام

    من او را بــرای اولین بار در یک گروه طراحی شبکه ملاقات کـــردم. لیدا 40 ساله بود و خیلی کارها برای انـــجام دادن داشت. او باهوش، خوش برخورد، و با اعتماد به نفس بود و در کارش -که وکالت بود- زن موفقی به شمار می رفـت. او از چیزهای بسیار زیادی در زندگی خود لذت می برد که افرادیکه تصور می کنند "بد شانس" هستند به ندرت می توانند از آن چیزها لذت ببرند؛ اما با وجود همه این صحبت ها یک مقوله وجود داشت که او را اذیت می کرد: شــمای کلی بدن و تناسب اندام.
    استخوان بندی او از بدو تولد درشت بود و خودش هم هیچ تقصیری نداشت. او تمام مدت در تلاش بود تا رژیم غذایی خود را نگه داشته و وزن خود را ثابت نگه دارد. او خیلی بی پرده به همه همکارانش که در شبکه کار می کردند و تعداد آن به بیش از 30 نفر می رسید، از آرزوی خود برای پوشیدن یک لباس شب جذاب برای شوهرش تعریف کرده بود.
    من به شخصه یک مربی تناسب اندام حرفه ای هستیم و در طی سال های متعدد افراد بسیار زیادی را راهنمایی کرده ام. آنها به راحتی توانسته بودند تا تناسب اندام خود را حفظ کنند و حالا نوبت به آن رسیده بود که لیدا را نیز راهنمایی کنم.
    البته این بار کار قدری سخت تر شده بود. من از رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین شروع کردم اما پس از چند ماه با مخالفت لیدا مواجه شدم و او تصمیم گرفت تا رژیم غذایی مخصوص به خودش را ادامه دهد. البته این کار او اصلاً برای من غیر منتظره نبود، زمانیکه صحبت از کاهش وزن و تناسب اندام به میان می آید خانم ها آنقدر عجول میشوند که هیچ چیز نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.
    همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردم من به افراد زیادی کمک کرده بودم تا بتوانند به تناسب اندام دلخواه خود دست پیدا کرده و آنرا حفظ کنند. البته این قضیه یک روی دیگر هم دارد که نباید نسبت به آن بی توجه بود، افراد بسیار زیادی هم بودند که شاید توانسته بودند وزن خود را تا حدودی پایین بیاورند، اما هیچ گاه نتوانسته بودند وزن ایده آل خود را برای مدت زمانی طولانی حفظ کنند. برای سال ها به این مطلب فکر میکردم و به دنبال یافتن راهی برای جلوگیری از وقوع آن بودم. فردی که این همه وقت، و انرژی می گذاشت و تلاش می کرد آخر سر هم به نتیجه معکوس می رسید و از پا در می آمد؛ واقعاً ناراحت کننده بود.
    نهایتاً به این نتیجه رسیدم که همه چیز در ذهن افراد است. لیدا اینگونه بود چرا که در ذهن خود به شیوه خاصی به تناسب اندام و استفاده از مواد غذایی مختلف فکر میکرد. شاید در حرفه خود زن موفقی بود، اما در مورد تناسب اندام دقیقاً در نقطه مخالف قرار داشت.
    اگر فرد بخواهد یک سری تفکرات بنیادین را در ذهن خود تغییر دهد، باید این کار را در کمال آرامش و به سادگی انجام دهد. در این قسمت 5 راهکار را به شما معرفی میکنیم تا با استفاده از آن به راحتی بتوانید ذهن خود را با برنامه تناسب اندام تطبیق داده و وزن دلخواه خود را بدست آورید:

    1- در این زمینه برای خود هدف تعیین نکنید. زمانیکه یک هدف برای خود تعیین میکنید نوعی انتظار به وجود می آید که بر گرفته از آرزوهای شخصی تان است. شاید آن هدف را دوست داشته باشید اما قلباً ایمان نداشته باشید که توانایی رسیدن به آن را دارید. کارهای بسیار کوچکی وجود دارند که برای رسیدن به اهداف بزرگتر باید ابتدا از آنها شروع کنید. به علاوه نرسیدن به یک هدف معین احساس ناامیدی و شکست را در فرد بوجود می آورد. به جای تعیین اهداف دست نیافتنی به کارهایی که توانایی انجام آنرا دارید فکر کنید.

    2- تصمیم بگیرید که به سمت تناسب اندام و سلامتی پیش بروید.
    می توانید از نرمش های ساده استفاده کنید. حتماً لازم نیست از تمرین های حرفه ای و طاقت فرسا بهره بگیرید. فعالیتی را انتخاب کنید که از انجام دادن آن لذت می برید. از غذاهایی استفاده کنید که به خوردن آنها علاقه دارید نه غذاهایی که شما را دیوانه میکنند. برخی از رژیم های غذایی واقعاً کشنده هستند، بهتر است آنها را رها کنید و به انواع منطقی تر رجوع کنید.

    3- عادت هایی که جواب مثبت در بر ندارند را ترک کنید – این عادات شامل تفکرات منفی نیز می شوند.
    اگر تصمیم می گیرید چیزی را تغییر دهید، باید ابتدا طرز تفکر خود را نسبت به آن تغییر دهید. نحوه فکردن در مورد خودتان را یک بار دیگر ارزیابی کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید. اگر تصور میکنید که فردی هستید که نمی تواند رژیم غذایی خود را حفظ کند، نحوه نگرش خود را عوض کنید. این کار را با رعایت نکته 4 می توانید انجام دهید؛

    4- از خود یک سری سؤال بپرسید
    اگر رسیدن به تناسب اندام چیزی است که می خواهید، باید همواره آنرا در ذهن خود نگه داشته و در مورد آن از خود سوال بپرسید. با راه پیدا کردن به درون خود و برقراری ارتباط با ضمیر ناخوداگاه، هیچ حد و مرزی باقی نخواهد ماند. اگر بتوانید به طور روزانه این کار را انجام دهید، می توانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. با این کار چیزهای جدیدی را کشف می کنید که برای به عینیت رساندن هر یک از آنها باید به نکته 5 دقت کنید؛

    5- عمل کنید!
    هر چیزی را که با توجه به درون خود کشف می کیند، می توانید با انجام اعمال مقتضی به حقیقت تبدیل کنید و به آن عینیت ببخشید. با انجام کارهای کوچک که در طی یک فرایند همیشگی تکرار می شوند، می توانید به تفکرات خود جامه عمل پوشانده و تغییرات شگرفی را مشاهده کنید.
    می توانید کاری کنید که امسال بهترین سال زندگیتان باشد پس وقت را غنیمت بشمارید و از همین حالا شروع کنید. اگر الان احساس خوبی داشته باشید، اتفاقات خوب بدون اینکه لازم باشد برای آنها تلاش زیادی کنید به سوی شما روانه می شوند. فقط کافی است بدانید که همه چیز از ذهن شما شروع می شود.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    گزارش مستند شبکه خبری «C.B.S» از بازار هنگفت پورنوگرافي و فيلم‌هاي مستهجن در آمريكا

    سكس آمريكا را ويران مي كند


    شبكه خبري «C.B.S» در تازه‌ترين قسمت برنامه مشهور «60 دقيقه» خود، بازار هنگفت پورنوگرافي و فيلم‌هاي مستهجن در آمريكا را مورد كالبدشكافي قرار داده است.
    در اين گزارش، ارزش فروش فيلم‌هاي مستهجن در آمريكا، سالانه بالغ بر ده ميليارد دلار برآورد شده و از اينكه اين مبلغ چندين برابر هزينه‌اي است كه آمريكايي‌ها صرف فعاليت‌هاي ورزشي مي‌كنند، اظهار نگراني شده است.
    در حالي كه تلاش‌هاي خبرنگاران «C.B.S» براي رديابي مافياي پورنوگرافي در آمريكا ناكام مانده است، اين شبكه از شركت‌هاي مشهوري چون «جنرال موتورز»، «ماريوت تيم وارنر»، «VCA» و «VIVID» به عنوان چهره‌هاي اصلي پشت پرده مافياي پورنوگرافي نام مي‌برد.
    «C.B.S» در اين گزارش، از فروش سالانه 800 ميليون نسخه از محصولات پورنوگرافي توسط شبكه گسترده‌اي در بازار آمريكا خبر مي‌دهد كه مهم‌ترين معيار آن، به دست آوردن سود هنگفت است كه از وارد شدن به حيطه «ننگ اجتماعي» به دست مي‌آيد.
    وجود سايت‌هاي غيراخلاقي با تصاوير مستهجن در اينترنت نيز موضوعي است كه در اين گزارش، مورد توجه قرار گرفته و از 180 ميليون پيوند اينترنتي خلاف اخلاق خبر داده شده است.
    فروش محصولات مستهجن، يكي از قديمي‌ترين تجارت‌هاي دنياست و هيچ‌گاه رو به كاهش نرفته است.
    يكي از بزرگ‌ترين تغييرات فرهنگي آمريكا طي 25 سال اخير، مقبوليت گسترده پورنوگرافي در اين كشور بوده است. محصولاتي كه زماني تنها در پس‌كوچه‌هاي دورافتاده شهرهاي بزرگ،‌ قابل دسترسي بود، هم‌اكنون به وسيله بزرگ‌ترين شركت‌هاي آمريكايي به صورت مستقيم به خانه‌ها و اتاق هتل‌ها تحويل داده مي‌شود.
    برآورد مي‌شود كه آمريكايي‌ها، سالانه 10 ميليارد دلار را صرف خريد اين محصولات مي‌كنند كه چندين برابر هزينه آنها براي حضور در مكان‌هاي ورزشي حرفه‌اي، خريد موسيقي و يا رفتن به سينماست.
    تقاضا آنقدر زياد است كه برخي از شركت‌هاي بزرگ آمريكايي مانند «جنرال موتورز»، «ماريوت» و «تيم وارنر»، هم‌اكنون ميليون‌ها نسخه را به فروش مي‌رسانند.
    بهترين مكان براي مشاهده اين صنعت، «لاس وگاس» است كه بيش از 200 شركت توليدكننده اين محصولات زير يك سقف گرد آمده و آخرين توليدات خود را در اختيار عموم قرار مي‌دهند.
    به گفته پل فيش بين، مؤسس و مدير «اخبار فيلم‌هاي بزرگسالان»، مشتريان آنها، توليدكنندگان اين محصولات، توزيع‌كنندگان، اسپانسرها، صاحبان مغازه‌ها، خريدكنندگان تلويزيوني و مشتريان خارجي هستند.
    او مي‌گويد، در تمام آمريكا، 800 ميليون مورد اجاره فيلم‌هاي ويديويي و سي‌دي‌هاي مستهجن وجود دارد. من فكر نمي‌كنم كه تنها 800 نفر باشند كه هر كدام ميليون‌ها مورد محصول را كرايه ‌دهند. به گفته فيش بين، اين محصولات با رضايت كامل بزرگسالان در خانه‌هاي شخصي آنان توليد مي‌شود، هرچند استوديوهاي ويژه‌اي نيز براي اين كار وجود دارد.
    بيل ليون، يكي از فعالان سابق صنعت جنگ‌افزار مي‌گويد: «در كاليفرنيا بيش از 12 هزار نفر، مشتري اين محصولات هستند و در اين ايالت ما تنها بيش از 36 ميليون دلار ماليات در اين زمينه مي‌پردازيم، بنابراين صنعت پول زايي است».
    ليون، مدير يك اتحاديه به اصطلاح آزادي بيان بود كه درواقع يك سازمان تجاري كه نماينده نزديك 900 شركت فعال در زمينه پورنوگرافي است، شركت Comcast در سال 2002 نزديك 50 ميليون دلار از توليد اين‌گونه برنامه‌ها به دست آورده است. همه شركت‌هاي معروف از Time Warner تا Cable vision به مشتركان خود اين‌گونه محصولات را ارايه مي‌دهند، درست مانند شبكه‌هاي Echo star و Direct TV كه توسط شركت تكنولوژي هيوز از زيرمجموعه‌هاي شركت جنرال‌موتورز اداره مي‌شود.
    دنيس مك آلپاين، مي‌گويد، آنها هيچ‌گاه رقم واقعي سود خود را نمي‌گويند، اما من حدس مي‌زنم شركتي مانند Direct TV، احتمالا 200 ميليون و شايد هم تا 500 ميليون از اين صنعت درآمد داشته باشد. در اين ميان مي‌توان به زنجيره هتل‌ها هم اشاره كرد: هيلتون، ماريوت، هايات، شرايتون و هاليدي و اينكه همگي در قبال پخش خصوصي اين فيلم‌ها براي اتاق‌هاي مشتريان از طريق سيستم تلويزيوني هتل، از آنها پول دريافت مي‌كنند و نزديك 50 درصد اين فيلم‌ها، توسط خود همان مشتريان خريداري مي‌شود.
    وي مي‌گويد: «به نظر من شركت‌ها به اين علت وارد كار مي‌شوند كه اين صنعت هيچ محدوديت درآمدي ندارد. يك واقعيت نيز در اين زمينه وجود دارد كه هميشه يك نوع ننگ اجتماعي، هنوز هم در اين كار موجود است. شما مي‌توانيد براي اين كارها سود و منفعت كلاني به دست آوريد، چراكه ميزان سود آن بسيار بالاست، بنابراين يك احساس امنيت اقتصادي در آن وجود دارد».
    يكي ديگر از مراكز توليد و پخش اين موارد، چاتس وورس از حومه‌هاي ساكت شمال لوس‌آنجلس است كه در آنجا هم شركت‌هاي زيادي مانند VIVID وجود دارند. اين شركت درست مانند شركت‌هاي معروفي همچون پارامونت و يونيورسال در هاليوود است. بيل آشر، مدير اين شركت مي‌گويد، عموما توليد اين‌گونه فيلم‌ها، خرج و هزينه زيادي ندارد. وي مي‌گويد، طي 5 سال گذشته، اين شركت هر ساله رشدي 2 رقمي در ميزان توليدات خود داشته و به گفته خود وي، سال گذشته 1 ميليارد دلار از محصولات آنان به فروش رفته است.
    وي مي‌گويد: وقتي ما قسمتي از محصولاتمان را به شبكه‌هاي ماهواره‌اي مي‌فروشيم، آنها همه آمار را تحليل مي‌كنند و بنا بر آمار آنها، ما پرسودترين شركت براي آنها بوده‌ايم.
    برنامه «60 دقيقه» اميدوار بود كه دست‌كم بتواند، يك شركت بزرگ را بيابد كه در مورد اين‌گونه فعاليت‌هاي خود صحبت كند، اما هيچ‌كس اين كار را نكرد و تنها عده كمي از آنها گفتند كه اساسا شركت‌هاي آنها محصولات زيادي را توليد مي‌كنند و انتخاب آنها ديگر با مشتري است.
    آشر در پايان مي‌گويد: من به شركت‌ها توصيه مي‌كنم كه اگر گزارشگران براي پرسش در مورد توليد فيلم‌هاي بالاي 18 سال به شركت آنها رفتند، اصلا در را باز نكنند. نمايش اين تفريحات بزرگسالان، آنقدر پرسود و درآمدزاست كه كم‌كم به جزيي از فرهنگ تبديل شده و به راحتي قابل دسترس، به سادگي قابل حصول و احتمال طرد قانوني آن هم ناممكن است.
    اما اين روند كي و چگونه آغاز شد؟ 25 سال پيش با يك دستگاه خانگي ويديو.
    درواقع پورنوگرافي نحوه فروش 25 سال اخير بازار را تغيير داده و معمولا مشتريان آن نيز مردان جوان هستند. با جستجوي اين موارد در اينترنت، مي‌توان به راحتي به نزديك 180 ميليون پيوند دست يافت. به نظر كارشناسان، اين امر تأثير زيادي بر ارزش‌هاي جامعه آمريكا و توانايي دولت در قانونمندي پورنوگرافي دارد.
    به گفته لين، كامپيوترها هم‌اكنون به خانه آمريكايي‌ها نيز نفوذ كرده‌اند. آخرين آمار در اين زمينه، اين بود كه حدود 70 تا 80 ميليون آمريكايي داراي كامپيوتر هستند. در كمتر از 10 سال نيز ما از حدود 1000نفر بالاي 18 سال به 80 ميليون نسخه فيلم‌هاي بالاي 18 سال رسيده‌ايم. يعني ما در بين مردم خود پتانسيل عظيمي براي خصوصي نگاه كردن به اين مسائل داريم.
    اما آيا ايالات متحده نمي‌تواند هيچ‌گونه محدوديت‌ قانوني يا تعقيب قانوني را در اين زمينه اعمال كند؟
    پورنو هم‌اكنون آنقدر قابل‌دسترس است كه كم‌كم به زيرمجموعه فرهنگ آمريكا تبديل مي‌شود و حتي خود را در برنامه‌هاي مد و موسيقي تلويزيون نيز نشان مي‌دهد.
     لوك فورد 37 ساله، ستون‌نويس سايت‌هاي اينترنتي در اين‌باره مي‌گويد: اين مسأله كم‌كم در بين جوانان عادي و پذيرفته مي‌شود، خصوصا در رده سني 18 تا 25 سال. افرادي كه وارد اين حرفه مي‌شوند، مي‌دانند كه راحت‌ترين راه براي به دست آوردن 1000 دلار در دو ساعت، همين است.
    با تحقيق در اين رابطه معلوم شد كه اصلا در اين زمينه كمبود نيروي انساني وجود ندارد و به همين دليل است كه 500 شركت بدون وقفه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.
    فورد مي‌گويد: بسياري از دختراني كه وارد اين صنعت مي‌شوند، تنها با يك تجربه اين كار را ترك مي‌كنند، اين تجربه آنقدر براي آنان دردناك، وحشت‌آور و شرم‌آور است كه ديگر اين كار را نمي‌كنند.
    گروه‌هاي مخالف اين مسائل در آمريكا مي‌گويند، صدها نفر از هزاران مردي كه به اين كار روي مي‌آورند، دچار اختلالات رفتاري اجتماعي مي‌شوند و اين عوامل باعث طلاق و از هم‌گسيختگي خانواده‌ها مي‌شود.
    ماري بس بوچانان، دادستان بخش غربي پنسيلوانيا مي‌گويد: « اينكه اين مسائل، قابل دسترسي است و مردم آن را تحمل مي‌كنند، به اين معني نيست كه آن را قبول هم دارند».
    بيشتر حقوقدانان مي‌گويند، در حال تلاش براي اعمال محدوديت‌هايي قانوني در اين زمينه هستند. بوچانان مي‌گويد: «اين مسأله روز به روز بدتر و بدتر مي‌شود و به همين دليل، نياز به اجراي قانون در اين زمينه احساس مي‌شود. ما بايد به توليدكنندگان، نشان دهيم كه محدوديت‌ها و مرزهايي وجود دارد، محدوديت‌هايي در مورد فروش و پخش محصولاتشان در كشور».

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    شيرين‌ترين خاطرات رئيس‌جمهور
    از دور اول سفرهاي استاني


    در خراسان شمالي به علت برنامه فشرده دچار ضعف بدني شده بود اما همان شب به مالزي سفر كرد، 8 ساعت در اجلاس سران كنفرانس اسلامي، سپس 8 ساعت تا تهران در هواپيما و سرانجام در شب بعد نيز به عروسي دختر خود رفت.
    به گزارش خبرنگار فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران پيش از ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران شركت كننده در سفرهاي استاني هيئت دولت حضور يافت و سه ساعت به گفتگو و بيان خاطرات و اثرات مهم اين اقدام پرداخت.

    * احمدي نژاد يكي از موارد قابل توجه در اين سفرها را اين موضوع دانست كه مردم با وجود مشكلاتي كه ممكن است در منطقه آنها وجود داشته باشد بازهم برحق هسته‌اي خود پافشاري مي كنند. وي يادآور شد: در يكي از سفرهاي استاني گروهي كه براي انجام مقدمات كارها به شهرستاني سفر كرده بود، تعريف مي كرد كه ما 4 روز فقط نان و پنير خورديم و وقتي علت آن را جويا شدم، فقر اين منطقه را براي من توضيح دادند اما مردم به محض مشاهده من، شروع كردند در حمايت از دستيابي كشور به فناوري هسته‌اي شعار دادند كه اشك در چشمان من حلقه زد.
    * رئيس جمهور ساخت شعارهاي مختلف در حمايت از انرژي هسته‌اي را يكي از نكات جالب سفرها دانست كه نشان دهنده ذوق و استعداد مردم مناطق مختلف ايران است؛ شعارهايي چون "انرژي هسته‌اي به جان ما بسته‌اي"!
    * شعار معروف "كي خسته است؟" كه در همه شهرها از سوي احمدي نژاد بيان مي شود نيز مورد اشاره وي قرار گرفت كه رئيس جمهور اظهار داشت: اين سؤال براي يادآوري به خودم نيز هست.
    * احمدي نژاد تاكيد كرد: با آنكه در سفرهاي استاني با مردم در ارتباط بودم اما آنگونه كه مي خواستم به دلم نچسبيد و در دور دوم سفرهاي استاني آن را جبران خواهيم كرد.
    * وي با استناد به يك مثال، از رابطه عاطفي خود و ديگر مسئولان با مردم سخن گفت و يادآور شد: در يكي از سفرها، پيرزني حدوداً 90 ساله به يكي از اطرافيان من گفته بود كه به احمدي نژاد بگو كه "ننه صنم" سلام رساند. آن فرد گفته بود مگر شما را مي شناسد و پيرزن جواب داده بود شما فقط سلام من را برسان. من ننه صنم را نمي‌شناختم اما وقتي سلام او را رساندند انگار كه يك آشناي ديرينه آن را گفته بود.
    * در پاسارگاد يك دختر بچه به من خير مقدم گفت. او مرتب اشك مي ريخت و دست مرا مي‌بوسيد و رها نمي‌كرد. حتي دوستانش را از بالاي سن به من معرفي مي كرد و دست تكان مي داد. بعد به من گفتند كه او فرزند جانبازي است كه ماه گذشته به شهادت رسيده است.
    * در اراك ساعت 5/1 بامداد موقع خروج از شهر به سمت تهران، مردم جمع شده بودند و من فكر كردم كه نامه يا درخواستي دارند اما گفتند كه فقط به خاطر بدرقه، ساعتها منتظر ايستاده اند و حتي فرزندان يك مادر حدوداً 90 ساله، او را براي يك خداحافظي چند ثانيه‌اي به محل تردد ما آورده بودند كه اشك در چشمان من حلقه زد.
    * حركت در ميان جمعيت انبوه شهر فسا كه مسير حدود 200 متري، 35 دقيقه طول كشيد و يا گل ريزان دختر بچه ها در بندر انزلي ديگر خاطرات شيرين رئيس جمهور از توجه به مسئولان نظام بود.
    * رئيس جمهور در خراسان شمالي به علت برنامه فشرده و مداوم دچار ضعف بدني و سرگيجه شده بود اما همان شب با پروازي 8 ساعته به مالزي سفر كرد ، 8 ساعت در اجلاس فوق العاده سران كنفرانس اسلامي به مناسبت حمله به لبنان شركت كرد، سپس 8 ساعت تا تهران در هواپيما بود و بالاخره در همان شب نيز به عروسي دختر خود رفت. رئيس جمهور پس از ذكر اين خاطره از زبان يكي از مستندسازان با خنده گفت: البته به عروسي رسيديم!
    * در سفر به كردستان، دختر قطع نخاع شده تا نيمه هاي شب زير باران منتظر رئيس جمهور بود. احمدي نژاد چتر خود را بالاي سر او گرفت و از مشكلش پرسيد. خانه مي خواستند. اكنون آنها در خانه سه خوابه اهدايي احمدي نژاد زندگي مي كنند. رئيس جمهور بعد از اين خاطره، خنده‌ي با معنايي كرد.
    * دختري 6 نامه به رئيس جمهور نوشته بود و البته هيچ كدام آدرس نداشت ! احمدي نژاد توضيح داد كه به خاطر آورده بود در كدام منطقه اين نامه را دريافت كرده و با تلاش استاندار خراسان رضوي، اين دختر پيدا شده و هزينه تحصيلش پرداخت شد.
    * در پاوه، دختري از برخورد با وي ناراحت شده و حدود 15 دقيقه گريه كرده بود. بعد نامه‌اي را به رئيس جمهور داد. احمدي نژاد گفت كه آن نامه حاوي متني زيبا و اديبانه در وصف احساس مردم آن منطقه از كشور و انقلاب بود. رئيس جمهور گفت كه با اين اوصاف خستگي معنا ندارد.
    * احمدي نژاد از تلاشهاي خبرنگاران در سفرهاي استاني ياد كرد و وقتي از اشتباه گرفتن آنها با كارگران خدماتي شنيد، خنديد.
    * رئيس جمهور در پايان گفت كه اسم ها و چهره‌هاي بسياري در ذهنش است كه از همه آنها به نيكي ياد مي كند؛ مردم نيز خدمتگزاران را فراموش نمي كنند.

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    ده توصیه مهم برای پوست


    همه ما بطریهای رنگارنگ محصولات بهداشتی و آرایشی اتظار معجزه داریم و تبلیغات متعدد نیز ما را به سوی این باور سوق میدهند که با استفاده از این محصولات، پوستی صاف و محکم، بدون جوش و به نرمی حریر داشته باشیم.
    اما این وسواس برای بینقص بودن به حدی نامعقول رسیده است. چین و چروکها بالاخره می آیند و به چهره شخصیت و عمق میدهند. تغییرات دیگر هم به دنبال آن از راه میرسند، طرح صورت مشخصتر شده و استخوانها در طول زمان زاویه دارتر میشوند. چهره زخمی میشود، کک و مک در می آورد و خلاصه از گذشت زمان تاثیر میگیرد.
    آیا این آثار فاجعه هستند؟ یا تنها نقشی از زندگی به شمار میروند؟ محصولات خاصی برای پوشاندن تمام اینها وجود دارند، اما پا به سن گذاشتن روندی طبیعی و زیباست برای همه رخ میدهد و ما با پذیرفتن آن به چشم همه زیباتر خواهیم بود.
    تعداد بسیاری از محصولات ماجرا را بیش از حد پیچیده کرده اند و علاوه بر گران بودن، وقت گیر هم هستند. شما میتوانید از روشهایی بسیار ساده تر و به همان اندازه موثر استفاده کنید. از افراط بپرهیزید، اگر پوستی خشک دارید آنرا بیش از حد مرطوب نکنید و اگر پوستتان چرب است، تمام چربی آن را نگیرید. در اینجا به ده توصیه برای داشتن پوستی سالم و زیبا اشاره میکنیم:

    ۱. پوست را در برابر خورشید محافظت کنید. از کرمهای ضد آفتاب استفاده کرده و از تابش مستقیم آفتاب در ساعات ۱۰ تا ۲ بپرهیزید.

    ۲. سیگار نکشید. پوست اندامی بزرگ است و به مقدار زیادی خون نیاز دارد. سیگار به شدت به این جریان خون آسیب میرساند. به همین دلیل پوست افراد سیگاری کدر و خاکستری است. زیرا خونی که باید اکسیژن را به پوست برساند سرشار از سموم و مواد اکسید کننده است.

    ۳. استراحت و تغذیه کافی و صحیح داشته باشید.

    ۴. تا حد امکان در شرایط تنش زا-چه احساسی و چه محیطی- قرار نگیرید. ممکن است مشکل به نظر برسد اما کافی است صفحه حوادث روزنامه را مطالعه نکنید!

    ۵. دو مرتبه در روز صورت خود را بشویید و سپس از یک محصول مناسب استفاده کنید. عده ای به تصور تمیزی چهره، صبح صورت خود را نمیشویند و این بسیار عجیب است. پوست صورت در طول شب پر از گرد و غبار رختخواب و سلولهای مرده میشود. حتما صبح صورت خود را با آب و صابون بشویید.

    ۶. گاهی بخشهایی از پوست فراموش میشوند. آرنج، پاشنه پا، گردن و سینه نیز به کرم مرطوب کننده نیاز دارند. اگر در تابستان صندل میپوشید، روی پا را هم کرم ضد آفتاب بزنید.

    ۷. تا حد امکان از دستکاری پوست صورت خودداری کنید و دستهای خود را بیشتر بشویید. گاهی نمیتوان از خراشاندن، فشردن و کندن دانه های پوست خودداری کرد. اما هرچه بیشتر به پوست خود آسیب برسانید، آثار باقی مانده روی صورت بیشتر و عمیق تر میشوند.

    ۸. لوازم آرایش خود را تمیز نگهدارید. اسفنجها و برسهای پودر و سایه چشم را در داخل قوطی دربسته و تمیز نگهدارید. درب لوازم آراش را محکم ببندید و هر از گاهی لوازم کهنه را دور ریخته و برسها را بشویید. عمر مفید لوازم آرایش بین ۶ تا ۱۲ ماه است. از خریدن لوازم بسیار گران خودداری کنید تا در زمان مشخص بتوانید با دل راحت آن را دور بیاندازید.

    ۹. اعتدال را رعایت کنید. دلیل نمیشود که چون محصولی خوب است ان را بیش از حد مصرف کنید. برای مثال، مرطوب کننده ها از جمله محصولات بسیار پرطرفدار هستند و معمولا بیش از حد مصرف میشوند. ما تحت تاثیر تبلیغات تصور میکنیم که هر سانتی متر از پوست بدنمان باید با یک نوع کرم پوشانده شود. یک محصول دیگر که مورد استفاده افراطی قرار میگیرد مواد لایه بردار هستند که استفاده بیش از حد آنها میتوان پوست را به شدت تحریک پذیر و آسیب دیده کند.

    ۱۰. مراقب فروشندگان محصولات آرایشی باشید. اگر بخواهید به نصایح تبلیغاتی آنها توجه کنید باید روزی دو ساعت و نیم جلوی آینه باشید و ۸۰ لایه مختلف روی پوست خود قرار دهید. تعداد و تنوع محصولات بهداشتی و آرایشی خود را مختصر و مفید نگهدارید و هنگام به کار بردن یک محصول جدید، عجله نکنید، ابتدا آنرا روی پوست بازو یا مچ امتحان کنید. هر محصول آرایشی حاوی ۲۰ تا ۴۰ ماده مختلف است و شما با بکار بردن یک محصول جدید، بدن خود را در معرض ۲۰ تا ۴۰ ماده جدید که ممکن است آلرژی زا باشند قرار میدهید.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     

    pk_usa2004

     

    18

    4

    1356

    Sina

    javad_nice2003

    hamedan

    18

    4

    1362

    آلا حیدری

    ala_heidari

     

    20

    4

    1353

    Jig

    ar.mahyad

    jigar.mahyad

    tehran

    20

    4

    1354

    پریسا میری

     parisamiri_61

    تهران

    20

    4

    1361

    siavash kh

    blue_love_1991

    Esfahan

    20

    4

    1364

    حمیده م

    baabahar

     

    21

    4

    1367

    farzaneh sarraf

    nsevgi20

    تهران

    22

    4

    1357

    مسیح ربانی

    mhri512

    تهران

    22

    4

    1366



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان