764

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 764 :: سه شنبه 26 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

چهار ثانیه جادویی

سلام!
pingdomفقط “چهار ثانیه”! آیا می دانید راز این عدد جادویی چیست ؟ در صورتی که یک صفحه وب در مدت 4 ثانیه بارگذاری نشود ، بسیاری از بازدید کنندگانش را از دست خواهد داد !
عوامل بسیاری در سنگین شدن یک صفحه وب نقش دارند، امروزه استفاده از کدهای جاوا،عکس های باکیفیت، فایل های فلش و … بسیار مرسوم است. اما همین اجزا هستند که باعث زیاد شدن مدت لود شدن صفحات می شود. حتما شما هم تا به حال وبلاگ هایی را دیده اید که در آنها از کدهای مختلف جاوا نظیر لرزیدن صفحه ، آمدن برف و باران و … استفاده شده است . مسئله این است که بازدید کننده ای که وبلاگ شما را از طریق جستجو به دنبال عبارت مورد نظرش پیدا کرده است بیشتر دوست دارد تا زودتر به هدفش برسد تا آمدن برف و باران را در وبلاگتان تماشا کند.
سایت PingDom ابزاری را برای اندازه گیری سرعت بارگذاری صفحات ارائه کرده است که با جدا کردن قسمت های مختلف صفحه ، سرعت هر یک را بطور جداگانه نمایش می دهد.بدین وسیله براحتی می توانید قسمت هایی که باعث سنگین شدن صفحه شده اند را بوضوح ببینید و در صورت تمایل آنها را حذف کنید. همچنین قسمت هایی که بارگذاری نمی شود با رنگ قرمز مشخص می شود .


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (763) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • لیست پرفروش ترین کتاب های حال حاضر دنیا
  • زندانهای منحصر بفرد دنیا
  • ریگی کیست و چه کستی حمایتش می‌کند
  • معرفي و دانلود فيلم : زيستن و مردن
  • دانلود انيميشن : The Early Bird Dood It
  • آلبوم جدید مسعود محمدنبی به نام خزون سبز با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي آسمان عشق باصداي شجريان
  • بازیابی سند های متنی پاک شده توسط Office Documents Rescue Professional v4.5
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Jade Empire: Special Edition
  • Fing it: برنامه ای مخصصوص تایپ سریع
  • Few Definitions
  • روسري خود را بر نمي دارم ...
  • دیپلماسی یعنی تمکین بر ادبیات استکبار
  • پاسخ هاي شما به سؤالات نامزدتان چگونه است؟
  • شايد دلم در لبنان جا مانده باشد، شايد ...
  • کار کردن در گوگل، دختر بازي در مايکروسافت
  • احمدی نژادشجاعانه سازمان مدیریت (هيولاي ايران بربادده) رامتحول کرد...
  • جديدترين شماره از هفته نامه خبري US News & World Report
  • آسياب، بچرخ، بچرخ
  • بهانه‌هاي پسرانه
  • افرادي كه قرار است بزودي پدر و مادر شوند
  • بمب گوگلی را من ساختم
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

لیست پرفروش ترین کتاب های حال حاضر دنیا
گزارش تصويري کامل از اعدام يک زن و دو مرد جنايتکار در ملاعام
زندانهای منحصر بفرد دنیا
گرانترین- عجیبترین-باکلاس ترین-شلوغترین و...
جدول رده بنده کشورها در صنعت فناوری اطلاعات در سال2007
ایران در رتبه 64 صنعت IT جهان
ریگی کیست و چه کستی حمایتش می‌کند
 گزارش ویدیویی درباره عبدالمالک ريگی؛ کار Dan Rather روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی که برای ساخت این مستند به کشورهای مختلفی سفر کرده است

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

كارت رمز كنكور 86 هفته آينده توزيع مي‌شود

معاون سازمان سنجش از توزيع كارت رمز براي ديدن اينترنتي كارنامه كنكور 86 در هفته آينده خبر داد.
ابراهيم خدايي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس با اشاره به اين‌كه داوطلبان كنكور براي ديدن اينترنتي كارنامه خود بايد رمز وردي داشته باشند، گفت: در هفته آينده بر اساس اعلام سازمان سنجش داوطلبان بايد به مراكز توزيع كارت رمز مراجعه كنند تا كارت رمز خود را دريافت كنند.
وي با اشاره به اين‌كه داوطلبان براي انتخاب رشته نيز نيازمند رمز ورودي هستند، افزود: داوطلبان بايد با شناسنامه يا كارت عكس‌دار به مراكز توزيع مراجعه كرده و كارت رمز خود را دريافت كنند.
معاون سازمان سنجش همچنين از اعلام نتايج اوليه كنكور 86 در هفته اول مرداد ‌خبر داد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

زيستن و مردن
Living & Dying



نويسنده و کارگردان: جان کي يس. موسيقي: جان دافيلو، ديويد روزنبلاد، پينار توپراک. مدير فيلمبرداري: سامي اينايه. تدوين: رابرت جي. کاستالدو. طراح صحنه: اريک ويتني. بازيگران: ادوراد فرلانگ[سام]، مايکل مدسن[ليند]، آرنولد واسلو[کارآگاه ريک دولين]، لينگ باي[ناديا]، جوردانا اسپيرو[مري جين]، تامر کاراداغلي[دوکا]، ونيس جل[نيکول]، يلدا رينو[کارآگاه کاترين پوليام]، برندي ليتل[آليس]، دنيز آک کايا[آن نوبل]، ترنت هاگا[مکس]. 90 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نام ديگر: Ölümle Dans.
گروهي سه نفره با به بانکي دستبرد مي زنند. سرقت با موفقيت انجام مي گيرد، اما هنگام خروج از بانک مامورين پليس در انتظار آنان هستند. تيراندازي شروع مي شود و يکي از سارقين به هلاکت مي رسد. دو نفر باقيمانده-سام و ناديا- در کافه اي پناه مي گيرند. به نظر مي رسد که از چنگ مامورين نجات يافته اند، اما دردسر بزرگ تري انتظارشان را مي کشد. دو قاتل که به عنوان مشتري در کافه حضور دارند بعد از پي بردن به ماجراي سرقت، سلاح هاي خود را بيرون آورده و همه مشتريان کافه را به همراه سام و ناديا گروگان مي گيرند. مامورين پليس به سرپرستي کارآگاه دولين کافه را محاصره کرده اند و قصد دارند تا با کمترين خونريزي سارقان را وادر به تسليم کنند. اما ناگهان سر و کله دوکا صاحب بانگ پيدا شده و مي خواهد تا کنترل صحنه را مامورين FBI بر عهده بگيرند. دولين و همکارش کارآگاه پوليام راضي به اين کار نيستند، اما با سر رسيدن مامور ليند مجبور به همکاري با وي مي شوند. در داخل کافه نيز اوضاع کاملا به هم ريخته است. دو قاتل با خشونت يکي از مشتريان کافه را به قتل رسانده و بقيه را ترسانيده اند. سام نگران محبوبش نادياست که تير خورده، اما به زودي درمي يابد بايد براي نجات جان خود و ديگران دو قاتل را از سر راه بردارد...

چرا بايد ديد؟
بعد از تلاش هاي اخير فيلمسازان ترک براي استفاده از بازيگران خارجي و در نتيجه راه يابي به بازارهاي بين المللي طبيعي به نظر مي رسيد که بازيگران ترک نيز مجال حضور در توليدات خارجي بيابند. اما زيستن و مردن نمونه خوبي براي شروع اين روند نيست. يک فيلم سوپر ارزان قيمت با بودجه اي يک ميليون دلاري که به مدد تهيه کننده اي ترک-نسيم حاسون و سه دستيارش[اليف داغ دويرن، سزين حاسون و بولنت حالواچي] زمينه ساز حضور سه بازيگر کم و بيش مشهور سينماي ترکيه در فيلمي آمريکايي شده است. پر رنگ ترين نقش متعلق به يلدا رينو است که از بازيگران مطرح و بين المللي سينماي ترکيه و فرانسه به شمار مي رود. تامر کاراداغلي نيز در فيلم هاي مردم پسند سينمايي و تلويزيوني[همچنين دوبلاژ] جايگاهي خوب براي خود دارد. اما بي تعارف بايد گفت که توانايي هاي هر سه نفر به هرز رفته است.
قصه زيستن و مردن مانند بسياري از فيلم هاي اين گونه با غافلگيري نهايي و پيروزي سارق خوش قلب به پايان مي رسد. اما آن چه که اين پايان تحميلي را باورناپذير مي کند، حضور کارآگاه دولين در کنار سام و نادياست. اتفاقي که مي توانست هرگز نيفتد و لطمه اي هم به فيلم نمي زد. تنها نکته قابل اعتنا در پروسه توليد فيلم حضور چند بازيگر مشهور و شناخته شده چون فرلانگ[پسر بچه فيلم ترميناتور 2]، مدسن و واسلو است که دستمزدشان بايد از کل بودجه فيلم بيشتر باشد. يقين دارم پشت صحنه توليد اين فيلم از حوادث جلوي دوربين جذاب تر است.
اولين بار نام جان کي يس را چند ماه قبل شنيدم که جايزه بزرگ هيئت داوران جشنواره فيلم هاي مستقل نيويورک را براي فيلم Mad Badبرد. کارگرداني نه چندان جوان که پنج سال قبل با ساختن فيلم هاي ويديويي کابوس آمريکايي شروع به کارگرداني کرده و تا امروز چهار فيلم ديگر نيز ساخته که موفق به ديدن هيچ کدام از آنها نشده ام. زيستن و مردن آخريم کار اوست که هنوز در داخل آمريکا اکران نشده و بعيد است که با وجود اکشن هاي گران قيمت و پر هنرپيشه اي مانند جان سخت 4 مجال عرض اندام بيابد. و باور کنيد همان طور که يکي از منتقدان ترک گفته اين فيلم ارزش آن را ندارد که وقت و پول خود را بالاي آن هدر دهيد!
ژانر: اکشن، جنايي، مهيج.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود:
http://rapidshare.com/files/37319115/livindyin_bestdivx.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/37319123/livindyin_bestdivx.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/37319086/livindyin_bestdivx.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/37319112/livindyin_bestdivx.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/37319133/livindyin_bestdivx.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/37319091/livindyin_bestdivx.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/37319108/livindyin_bestdivx.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/37318725/livindyin_bestdivx.part8.rar

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Tex Avery
The Early Bird Dood It

 

لينکهاي دانلود (حجم کل فايل 100 مگابايت مي باشد)
http://rapidshare.com/files/22985231/TA0102.part1.rar
http://rapidshare.com/files/22988693/TA0102.part2.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

نگاه تو
باصداي علي سيف

آلبوم جدید مسعود محمدنبی به نام خزون سبز با دو کیفیت
 

MP3  128

Khodahafez

Baroon

Ey Vatan

Iran

Leili O Majnon

Bachehaye Asemani

Khazoone Sabz

Paghadam

              

WMA  64

Khodahafez

Baroon

Ey Vatan

Iran

Leili O Majnon

Bachehaye Asemani

Khazoone Sabz

Paghadam

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي آسمان عشق باصداي شجريان

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بازیابی سند های متنی پاک شده توسط
 Office Documents Rescue Professional v4.5

شاید برای شما نیز مشکلات ناشی از ، از دست دادن اطلاعات رخ داده باشد. در پی بروز چنین مشکلاتی ممکن است تعداد بسیار زیادی از فایل های خود را از دست بدهید. فایل هایی با فرمت های مختلف و محتوایی که ممکن است برای شما بسیار مهم باشد. بعد از بروز چنین مشکلاتی معمولا می توان از برنامه های بازیابی اطلاعات که در اصطلاح به آن های نرم افزارهای Recovery می گویند استفاده می شود. تعداد این گونه نرم افزارها همانند دیگر نرم افزارهای پرطرفدار زیاد می باشد و بسیاری از شرکت های نرم افزاری که در زمینه ساخت و تولید برنامه های مختلف سیستم فعالیت می کنند معمولا بخشی از نیروی کاری خود را برای ساخت چنین نرم افزارهایی قرار می دهند. ویژگی های هریک از این نرم افزارها متفاوت می باشد و هر یک نیز ویژگی منحصر به فردی را برای خود دارند.

در این مطلب شما را با نرم افزاری برای انجام عمل بازیابی اطلاعات معرفی می کنیم که با دیگر نرم افزارهای هم دسته خود متفاوت می باشد.

 

Office Documents Rescue Professional نام نرم افزاری می باشد که به منظور بازیابی فایل ها و سند های متنی نوشته شده است. به کمک این نرم افزار می توان فایل ها و سند های متنی پاک شده از هارد دیسک ، کارت های حافظه کوچک ( Flash Memry ) و دیگر حافظه های جانبی را بازیابی کرد. به کمک این نرم افزار می توان فایل هایی نظیر DOC, XLS, PPT, RTF, LIT را بازیابی نمود.همچنین این نرم افزار از 16 زبان مختلف پشتیبانی می کند.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- قابلیت بازیابی فایل های پاک شده و رفع مشکلات فایل های ناقص در اجرا

- توانایی خارج نمودن اطلاعات از فایل های غیر قابل بازیابی

- قابلیت بازیابی  فرمت های  DOC, XLS, PPT, RTF, LIT

- توانایی بازگردانی مربوط به سند های متنی Microsoft Office

- پشتیبانی از تمامی فرمت های مشهور سند های متنی :

MS Calendar (.cal)
URL Internet Shortcut File (.url)
JAR (.jar) RAR (.rar)
PkZip, WinZip (.zip)
XML files (.xml, .xsl, .svg, .xms)
MS Outlook (.pst, .oab, .dbx, .wab, .msg)
MS Word (.doc, .dot, .asd)
MS Excel (.xls, .xla, .xlt)
Notepad ASCII Text Document (.txt)
Adobe PDF (.pdf)

- پشتیبانی از زبان های انگلیسی ، عربی ، فرانسوی ، اسپانیایی و ...

و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 3 مگابايت و کرک برنامه در داخل فايل zip گنجانده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Jade Empire: Special Edition

8.2
عالی
 
Gameplay  
  8
Graphics  
  9
Sound  
  8
Value  
  8
Tilt  
  8
     
سطح بازی: راحت
درجه سنی: +17
زمان یادگیری: حدود نیم ساعت

بازی های نقش آفرینی بدون تردید محبوب ترین سبک حال حاضر دنیای بازی می باشد. استودیو های شرقی با سبک خاص نوبتی خود در این مورد به طور کامل با استودیو های غربی تفاوت دارند. استودیوهای غربی متعددی اقدام به ساخت بازی های نقش آفرینی کرده اند که تعداد بسیار کمی از این استودیو ها در این کار موفق بودند. شاید بتوان تنها دو استودیو غربی را نام برد که در برابر هجوم بازی های شرقی مقاومت کرده و سبک غربی خاص خود را پرورش داده اند و توانستند بازی هایی زیبا و قابل تقدیر را ارائه دهند. Blizzard با بازی بسیار معروف دیابلو و Bioware با 4 عنوان بسیار معروف خود یعنی: دروازه بالدرز، شبهای نوروینتر، جنگهای ستارگان برای PC و Jade Empire برای Xbox. البته این استودیو دو بازی نقش آفرینی دیگر را نیز در برنامه خود دارد، اولی Mass Effect برای 360 و دومی بازی Dragon Age برای PC.
بعد از اینکه ماکروسافت کنسول Xbox را به عنوان اولین کنسول خود به بازار عرضه کرد، استودیوی Bioware یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی خود را که تا حدودی حالت اکشن در آن گنجانده شده بود برای این کنسول آماده کرد. اسم این بازی Jade Empire بود و در سال 2005 جوایز زیادی را برای Bioware به ارمغان آورد. برای مثال می توان به بهترین موسیقی سال 2005 اشاره کرد. بسیاری از طرفداران بازی های کامپیوتری نتوانستند این بازی زیبا را تجربه کنند، تا اینکه سرانجام استودیوی Bioware اعلام کرد این بازی در سال 2007 برای کامپیوتر پورت خواهد شد و استودیوی Gray Matter وظیفه پورت این بازی را بر عهده خواهد گرفت. طبق گفته استودیوی Bioware نسخه Xbox با نسخه PC تفاوت هایی دارد که برای مثال می توان به وجود چند دشمن جدید، قابلیت سیو تا 100 عدد (در حالی که در نسخه Xbox تنها قابلیت 5 سیو وجود داشت)، وجود چند تکنیک مبارزه ای جدید، بهبود گرافیک بازی، وجود رزولوشن 1600x1200.
در نسخه Xbox بعد از اتمام بازی یک شخصیت به عنوان جایزه برای شما باز می شود ولی در نسخه PC این شخصیت از اول قابل دسترسی می باشد.
داستان JE در چین باستان رخ می دهد و تیم Bioware تمام سعی خود را برای پایبند بودن به فرهنگ و سنت های قدیمی چین به کار بسته است. برای اینکه زمان و مکان داستان به خوبی القاء شود، برخی از شخصیت های بازی به زبان Tho Fan که زبان چینی مخصوص آن دوران بوده است، حرف می زنند.طبق روال عادی تمام بازی های نقش آفرینی، شروع بازی با انتخاب شخصیت شروع می شود. در این قسمت یکی از نقاط ضعف بازی جلوه پیدا می کند. شخصیت های قابل انتخاب بسیار محدود بوده و این مسئله دست بازی باز را برای انتخاب شخصیت بسته گذاشته است. شما به هیچ عنوان نمی توانید شخصیت مورد نظر خود را Customize کنید و مجبور به انتخاب یکی از شخصیت های از پیش تعیین شده هستید که این مسئله برای طرفداران بازی های نقش آفرینی خوشایند نیست. شخصیت های بازی در 4 رده طبقه بندی می شوند : Fast - Magic – Balanced – Strong . در این طبقه بندی شما به راحتی می توانید به خوبی به ویژگی اصلی شخصیت خود پی ببرید.
گرافیک بازی برای یک بازی سال 2007 خوب است. معمولا بازی های استودیوی Bioware از کیفیت خوبی برخوردار است و تیم سازنده از تمام پتانسیل خود برای به تصویر کشیدن دقیق بازی استفاده می کند. در این بازی بیشتر از رنگ های گرم همچون: قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و ... استفاده شده است چمن ها و علفزارها به خوبی در بازی حرکت می کنند و سعی شده است این حرکت ها به واقعیت نزدیک باشد. یکی از نقاط مثبت بازی، سینماتیک های ( Cinematic ) آن می باشد. از این نظر باید گفت Bioware سنگ تمام گذاشته است و از دیدن سینماتیک های میان بازی لذت می برید. البته تنظیمات گرافیکی بازی خیلی گسترده نیست ولی بازی کم و کاستی از این نظر ندارد. برخی از مراحل بازی خیلی خوب طراحی شده است بازی در مکان های مختلفی رخ می دهد و شما با انواع و اقسام دشمن ها روبرو می شوید. هیولاهایی شبیه وزغ، فیل، اسب و ... جنگل هایی زیبا و تاریک، باتلاق هایی مملو از آب، غارهایی تاریک با نورپردازی خوب را می توان در بازی دید. طراحی شخصیت ها در بازی قابل قبول است و سعی شده است صورت های کشیده مردم چین با موهای بلند به هم بافته و لباس های خاص آسیای شرقی در بازی به خوبی طراحی شود. البته در بازی شما ایراداتی را هم می بینید که می توان به نبود دور نمای خوب در این بازی اشاره کرد. در این بازی پویایی و جذابیت خوبی را نمی توان از دور دست مشاهده کرد. در بازی باگ هایی دیده می شود که تا کنون Bioware اقدام به رفع این باگ ها نکرده است البته این باگها آنقدر نیست که به بازی لطمه بزند ولی رفع این باگ ها هم به نظر لازم می آید.
در مجموع بازی JE در کنار مزایای خود، معایبی نیز داشت. JE بازی خوبی بود ولی می توانست بسیار ماندگار تر باشد و در کنار غول های این سبک جایی برای خود دست و پا کند. این بازی بیشتر از آنکه نقش آفرینی باشد، اکشن بود. المان های اکشن بیشتر ازالمان های نقش آفرینی در این بازی جلوه پیدا کردند. باید منتظر ماند و دید که این بازی می تواند در سال 2007 عنوان در خور توجهی را برای خود و Bioware کسب کند یا نه .
 

سیستم مورد نیاز:
 Minimum System Requirements
Windows XP
* Pentium 4 1.8 GHz or AMD Athlon 1800XP
* 512 MB RAM
* 8 GB free HD space
* 1x or better DVD-ROM drive
* NVIDIA GeForce 6200 or ATI 9500 or better (Shader Model 2.0 required)
* 100% DirectX 9.0 compatible sound card and drivers.
* DirectX 9.0 February 2006 (Included)

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
براي مشاهده ويدئوهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد

لينک دانلود (لينکهاي اصلي دانلود در داخل اين فايل قرار دارند)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Fing it
برنامه ای مخصصوص تایپ سریع

یک برنامه جالب که به شما امکان می دهد تا بدون استفاده از قلم و با استفاده از انگشتان خود به راحتی بتوانید از صفحه کلید لمسی گوشی برای تایپ کردن استفاده کنید.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

26 تير
تفاوت بین طرز تربیت و عادتهای قوی خودت را تشخیص بده. بسیاری از مردم برای سرپوش گذاشتن روی عواطف غیر قابل کنترلشان، درگیر عادتهای رفتاری ناهنجار و یا اعتیاد می شوند.
کریستین نورثروپ

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق(عليه السلام) فرمودند:
کُونُو دُعاةً للنّاسِ بِغَیر اَلسِنَتِکُم لِیَرُوا منکُم الوَرَع و الاِجتهادَ و الصَّلاة و الخیر فَانَّ ذلکَ داعیةٌ
مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند زیرا این امور آنان را به سوی حق فرا می خواند
(جهادالنفس،ح‏195)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مردی نزد یکی از دوستانش رفت و گفت : می خواهم دختر جوانی را عقد کنم تا هم شب ها مونسم باشد ، و هم از جوانی او عمر رفته به من باز گردد .
اما دختر به این شرط حاضر است با من ازدواج کند که زن دیگری نداشته باشم .
می گوید قسم بخورم که زن ندارم . چاره چیست ؟ کمکم کن و گرنه سر پیری
چو مجنون سر به کوه و بیابان گذارم !!
دوست زیرک مرد به او گفت : زنت را به گورستان بفرست تا برای مرده های خود و تو دعا کرده و نذورات بین مردم پخش کند . بعد برو نزد دختر و برایش قسم بخور که جز زنی که در گورستان است ، هیچ زن دیگری نداری .
مرد نیز چنین کرد و دختر به گمان اینکه زن آن مرد مرده ، به عقد وی در آمد .


ملا نصرالدین دو زن داشت . روزی هر دو زن نزد او آمده پرسیدند : کدامیک از ما را بیشتر دوست داری ؟ ملا خیلی سعی داشت هر دوی آنها را راضی نگاه دارد ، اصرار کرد که هر دو را بیش از اندازه دوست دارد ولی آنها راضی نمی شدند و سئوال خود را تکرار می کردند . بالاخره زن کوچکترش پرسید : مثلا اگر ما دو نفر با تو سوار قایق باشیم و قایق برگشته در رودخانه غرق شود برای خلاصی کدامیک از ما اقدام می کنی ؟ ملا هر چه کوشید ، جوابی پیدا نکرد . بالاخره رو به زن قدیمش کرده و گفت :
گمان می کنم شما قدری شنا کردن بلد باشید !!!! 

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

واژه ‏شناسى شادى‏
شادى كلمه فارسى است و معادل آن زبان در عربى، خشنودى و فرح‏به معنى لذتهاى زودگذر است. بيشترين كاربرد آن در لذت‏هاى جسمانى‏است. خواستگاه اين حالت انفعالى را بايد در نيروى شهوانى جست.
كلمه فرح 22 بار در قرآن و به دو صورت مطلق و مقيد به كار رفته است وكه صورت مطلق آن در ارتباط با دنياست و نكوهش شده است، اما صورت‏مقيد آن، معادل كلمه سرور در فارسى و محصول انديشه و تفكر انسان است‏و هيچ صفت ناپسندى را به دنبال ندارد.
در فرهنگ دينى شادى همان سرور است؛ رسيدن به اوصاف پنهانى و قلبى ودست يابى به منفعتى كه مصلحت دين و دنياى شخص را تضمين مى‏كند.
در مجموع واژه‏هاى سرور، شادى، نشاط، فرح و شادمانى، دسته‏اى ازعواطف ارزشمندى هستند كه خداوند به منظور حفظ بقاى انسان در وجوداو به وديعت نهاده است.
معادل عربى واژه تبسم لبخند و ضحك است؛ تجلى بخش هيجانات واحساسات نهفته آدمى به هنگام رويارويى با گفتار و يا رفتارى‏شگفت‏انگيز، قهقه؛ خنده صدادارى است كه در فرهنگ قرآنى از آن به نوعى‏غفلت و بى خبرى ياد شده و مورد نهى كتاب آسمانى قرار گرفته است.

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

لطيف کردن پوست
براي اينکه گياهان و خوراکي هايي را که به کار مي بريم بهتر بتوانند بر روي تغذيه پوست ما اثر بگذارند لازم است تا پوست زنده ما مستقيما اين مواد را دريافت کنند تا فوري جذب نموده و از خواص آنها براي ترميم خود استفاده کنند.
قبل از اين کار بايد پوست را از مواد آرايشي پاک کردو سلولهاي مرده و شاخي شده ي آنرا جدا و از چربي هايي که به وسيله غده هاي ترشح کننده پوست ترشح مي شوند تميز نمود، يعني آنها را از پوستمان جدا و پوست را پاک و نازک و لطيف کرده و سپس از مواد مغذي استفاده کنيم.
براي نازک کردن پوست به خصوص پوست صورت، بايد از شامپوي يچه استفاده نماييم که داراي مواد قليايي کمتري مي باشد و به پوست آسيبي نمي رساند و بهتر است اين گونه عمل کنيم: يک ليف نرم را به مقداري شامپوي بچه آغشته نموده وسپس آن را به صورتمان که قبلا آنرا خيس نموده ايم مي کشيم، اين ليف را آرام ، آرام به صورت کشيده و بهتر است اين کار را از پيشان شروع کرده و تا گوش ها و زير گردنمان ادامه دهيم و صورت را کاملا با آن شست و شو دهيم ، با اين عمل چربي هاي روي پوستمان و همچنين آلودگي هاي روي آنرا کاملا تميز نموده و سلولهاي شاخي شده ي آنرا هم از بين مي بريم تا پوست صورتمان نازک و لطيف تر شود.
پس از تميزکردن صورت با کف شامپو آنرا با آب ولرم تميز مي شوييم و سپس خشک نموده، حالا بهترين زماني است که ميوه را به آن بماليم يا بخور مناسب را انجام دهيم .
بهتر است هميشه قبل از استفاده از ماسک هاي زيبايي پوستمان را بخور دهيم تا منافذ آن باز شده و آماده پذيرش مواد مغذي ماسک ها شود . در عين حال پس از بخور، بدترين زماني است که پوست در صورت ارتباط با محيط آلوده آلودگي را دريافت نموده و دچار بيماري مي گردد چرا که همانطور که گفته شده منافذ پوست کاملا باز بوده و همانطور که آماده است مواد مغذي را دريافت کند، آماده است تا آلودگي ها را نيز دريافت نموده، پس بهتر اين است که لطيف تر کردن پوست را پس از آمدن از بيرون و زماني که در خانه هستيم انجام دهيم . پس از نازک کردن پوست ، بهترين عمل شست و شوي پوست با آب ميوه مخلوط با روغن بادام يابهتر شيره نارگيل مي باشد که فوري جذب پوست شده و براي آن بسيار مفيد مي باشد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

مفهوم خرد که بسیار در شاهنامه مورد توجه میباشد ؛ زنان شاهنامه از آن پر بهره اند.
زیبایی زن تمام عیار آنگونه که در شاهنامه وصف شده ؛ نزدیک به زیبایی ایی است که باب طبع بزرگان دورۀ ساسانی بوده است .
)کریستین سن ( در کتاب )ایران در زمان ساسانیان ( از یک رسالۀ پهلوی نام برده است که در آن وصف زن تمام عیار در زمان ساسانیان را چنین بیان میکند :
بهترین زن در زمان ساسانیان آن است که پیوسته در اندیشۀ عشق و محبت مرد باشد ؛ از حیث اندام بالایی میانه و سینه ایی فراخ و پاهایی خرد و قامتی باریک و انگشتانی کشیده و تنی نرم و استوار دارد.
در تاریخ بلعمی نیز وصف زن نمونه که مورد پسند دربار ساسانی بوده چنین آمده است که بلند بالا بوده است سفید روی ؛ سرخ گونه ؛ابروان طاق چون کمان ؛ چشمش فراخ ؛ سیاهی چشم سیاه و سفیدی آن سفید ؛ مژگان سیاه و بلند ؛ اگر به نسب او نگری به از روی و اگر به رویش نگری به از نسب ؛ با شرف و بزرگی ؛ به کار کردن حریص ؛ به دست پرهیزگار ؛ خوش سخن و خوش زبان و خوش آواز .
عشقهای شاهنامه ؛ در عین برهنگی ؛ بسیار پاک و نجیبانه است ) به غیر از مورد سودابه ( که در مورد سودابه در وقتی دیگر به آن می پردازیم چرا که اگر بخواهیم به این مبحث وارد شویم سخن به درازا می کشد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنفال آيات: 75 محل نزول: مدینه

 
فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَـكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلاء حَسَناً إِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 17 ذَلِكُمْ وَأَنَّ اللّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ 18 إِن تَسْتَفْتِحُواْ فَقَدْ جَاءكُمُ الْفَتْحُ وَإِن تَنتَهُواْ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَإِن تَعُودُواْ نَعُدْ وَلَن تُغْنِيَ عَنكُمْ فِئَتُكُمْ شَيْئًا وَلَوْ كَثُرَتْ وَأَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ 19 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنتُمْ تَسْمَعُونَ 20 وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ قَالُوا سَمِعْنَا وَهُمْ لاَ يَسْمَعُونَ 21 إِنَّ شَرَّ الدَّوَابَّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ 22 وَلَوْ عَلِمَ اللّهُ فِيهِمْ خَيْرًا لَّأسْمَعَهُمْ وَلَوْ أَسْمَعَهُمْ لَتَوَلَّواْ وَّهُم مُّعْرِضُونَ 23 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ 24 وَاتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَآصَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ 25

 

ترجمه فارسي مکارم

اين شما نبوديد كه آنها را كشتيد; بلكه خداوند آنها را كشت! واين تو نبودى (اى پيامبر كه خاك و سنگ به صورت آنها) انداختى; بلكه خدا انداخت! و خدا مى‏خواست مؤمنان را به اين وسيله امتحان خوبى كند; خداوند شنوا و داناست «17» سرنوشت مؤمنان و كافران، همان بود كه ديديد! و خداوند سست‏كننده نقشه‏هاى كافران است «18» اگر شما فتح و پيروزى مى‏خواهيد، پيروزى به سراغ شما آمد! و اگر (از مخالفت) خوددارى كنيد، براى شما بهتر است! و اگر بازگرديد، ما هم باز خواهيم گشت; و جمعيت شما هر چند زياد باشد، شما را (از يارى خدا) بى‏نياز نخواهد كرد; و خداوند با مؤمنان است! «19» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! خدا و پيامبرش را اطاعت كنيد; و سرپيچى ننماييد در حالى كه (سخنان او را) مى‏شنويد! «20» و همانند كسانى نباشيد كه مى‏گفتند: «شنيديم!» ولى در حقيقت نمى‏شنيدند! «21» بدترين جنبندگان نزد خدا، افراد كر و لالى هستند كه انديشه نمى‏كنند «22» و اگر خداوند خيرى در آنها مى‏دانست، (حرف حق را) به گوش آنها مى‏رساند; ولى (با اين حال كه دارند،) اگر حق را به گوش آنها برساند، سرپيچى كرده و روگردان مى‏شوند «23» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! دعوت خدا و پيامبر را اجابت‏كنيد هنگامى كه شما را به سوى چيزى مى‏خواند كه شما را حيات مى‏بخشد! و بدانيد خداوند ميان انسان و قلب او حايل مى‏شود، و همه شما (در قيامت) نزد او گردآورى مى‏شويد! «24» و از فتنه‏اى بپرهيزيد كه تنها به ستمكاران شما نمى‏رسد; (بلكه همه را فرا خواهد گرفت; چرا كه ديگران سكوت اختيار كردند) و بدانيد خداوند كيفر شديد دارد! «25»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

raha_432@yahoo.com

خدايا بندگانت شكرنعمتهاي تو گويند
و من شكر بودن تو
چرا كه نعمت، بودن توست

 

 

shadow_1352@yahoo.com

تو رفتي و باد امد و طوفان شد،
طوفاني حاصل ز هجرت گردابي را دادگاه ناميدند،
مدافع قلبم بود شاهد اشكم، در نيمه هاي شب گرداب سرنوشت
حكم جدايي داد جدايي من و تو،
نسيمي كه از من خسته تر است چرا نميوزد و پيغام نرا به تو نميرساند
یاعلی - رزا

 

 

elaheadel@yahoo.com

خواص اسما الله

براي خلاص شدن از سختيها خواندن ..يا رئوف ويا رحيم..
وبراي فراخي رزق وروزي خواندن هر روز صد بار يا رزاق

 

 

navid.foroughi@gmail.com

 كلام برتر

سازنده ترين کلمه((گذشت)) است...آن را تمرين کن.
پرمعنی ترين کلمه((ما)) است...آن را به کار بر.
عميق ترين کلمه((عشق)) است...به آن ارج بده.
بی رحم ترين کلمه(( تنفر)) است...با آن بازی نکن.
خودخواهانه ترين کلمه((من)) است...از آن حذر کن.
نا پايدارترين کلمه((خشم)) است...آن را فرو بر.
بازدارنده ترين کلمه((ترس)) است...با آن مقابله کن.
با نشاط ترين کلمه ((کار)) است...به آن بپرداز.
پوچ ترين کلمه((طمع)) است...آن را بکش.
سازنده ترين کلمه((صبر)) است...برای داشتنش دعا کن.
روشن ترين کلمه((اميد)) است...به آن اميدوار باش.
ضعيف ترين کلمه((حسرت)) است...آن را نخور.
تواناترين کلمه((دانش)) است...آن را فرا گير.
محکم ترين کلمه ((پشتکار)) است...آن را داشته باش.
سمی ترين کلمه((شانس)) است...به اميد آن نباش.
لطيف ترين کلمه((لبخند)) است...آن را حفظ کن.
ضروری ترين کلمه((تفاهم)) است...آن را ايجاد کن.
سالم ترين کلمه((سلامتی)) است...به آن اهميت بده.
اصلی ترين کلمه((اعتماد)) است...به آن اعتماد کن.
دوستانه ترين کلمه((رفاقت)) است...از آن سو استفاده نکن.
زيباترين کلمه((راستی)) است...با آن روراست باش.
زشت ترين کلمه((تمسخر)) است... دوست داری با تو چنين شود؟؟
موقر ترين کلمه((احترام)) است...برايش ارزش قايل شو.
آرامترين کلمه((آرامش)) است...به آن برس.
عاقلانه ترين کلمه((احتياط )) است...حواست را جمع کن.
دست و پا گير ترين کلمه((محدوديت)) است...اجازه نده مانع پيشرفتت شود.
سخت ترين کلمه ((غير ممکن)) است...وجود ندارد.
مخرب ترين کلمه((شتابزدگی)) است...مواظب پلهای پشت سرت باش.
تاريک ترين کلمه((نادانی)) است...آن را با نور علم روشن کن.
کشنده ترين کلمه((اضطراب)) است...آن را ناديده بگير.
صبور ترين کلمه((انتظار)) است...منتظرش بمان.
با ارزش ترين کلمه((بخشش)) است...سعی خود را بکن.
قشنگ ترين کلمه((خوشرويی)) است...راز زيبايی در آن نهفته است.
رسا ترين کلمه((وفاداری)) است...بدان که جمع هميشه بهتر از يک فرد بودن است.
محرک ترين کلمه((هدفمندی)) است...زندگی بدون آن پوچ است.
و هدفمند ترين کلمه((موفقيت)) است...پس پيش به سوی آن.

 

 

helia_k48@yahoo.com

Few Definitions

School: A place where Papa pays and Son plays.

Life Insurance: A contract that keeps you poor all your life so that you can die Rich.

Nurse: A person who wakes u up to give you sleeping pills.

Marriage: It's an agreement in which a man loses his bachelor degree and a woman gains her masters.

Divorce: Future tense of Marriage.

Tears : The hydraulic force by which masculine willpower is defeated by feminine waterpower.

Lecture: An art of transferring information from the notes of the Lecturer to the notes of the students without passing through "the minds of either"

Conference: The confusion of one man multiplied by the number present.

Compromise : The art of dividing a cake in such a way that everybody believes he got the biggest piece.

Dictionary : A place where success comes before work.

Conference Room : A place where everybody talks, nobody listens and everybody disagrees later on.

Father : A banker provided by nature.

Criminal: A guy no different from the rest....except that he got caught.

Boss : Someone who is early when you are late and late when you are early.

Politician : One who shakes your hand before elections and your Confidence after.

Doctor : A person who kills your ills by pills, and kills you by bills.

Classic : Books, which people praise, but do not read.

Smile : A curve that can set a lot of things straight.

Office : A place where you can relax after your strenuous home life.

Yawn: The only time some married men ever get to open their mouth.

Etc ..: A sign to make others believe that you know more than you actually do.

Committee : Individuals who can do nothing individually and sit to decide that nothing can be done together.

Experience : The name men give to their mistakes.

Atom Bomb : An invention to end all inventions.

Philosopher : A fool who torments himself during life, to be spoken of when dead

 

 

shahidyi@gmail.com

روسري خود را بر نمي دارم ...
 

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام عليكم

استاد علم و اخلاق حاج آقاي مرتضي آقا تهراني تعريف مي كند كه: وقتي در «مؤسسه اسلامي نيويورك» مشغول فعاليت بودم روزي دختر جواني آمد كه مي خواست مسلمان شود؛ گفتم براي پذيرفتن اسلام، ابتدا بايد خوب تحقيق كنيد بعد اگر به اين نتيجه رسيديد كه دين اسلام دين حق است مي توانيد مسلمان شويد. او رفت و شروع به مطالعه كرد. در اين بين چندين بار ديگر به من مراجعه كرد و در نهايت با ناراحتي گفت: «اگر مرا مسلمان نكنيد من مي روم و در وسط سالن داد مي زنم و مي گويم: من مسلمانم
گفتم حالا كه در پذيرفتن اسلام مصمم شده ايد فردا كه روز ميلاد است بياييد تا در طي مراسمي تشرف شما انجام شود. روز بعد، در بين مراسم گفتم اين خانم مي خواهد امروز به دين مبين اسلام مشرف شود. يكي از حضار گفت: «لابد اين دختر عاشق يك پسر مسلمان شده و چون دين ما اجازه ازدواج او را نمي دهد مي خواهد به صورت صوري مسلمان شود.» گفتم: «از صراحت لهجه شما متشكرم! ولي اين طور كه شما گفتيد نيست زيرا او در مورد حقانيت اسلام، مطالعه گسترده اي داشته است. به عنوان مثال در عقايد اسلامي چيزي به نام «بداء» هست كه مي دانم هيچ كدام از شما چيزي از آن نمي دانيد ولي اين دختر خانم مي داند، به هر حال او در آن مراسم مشرف به اسلام شد. خانواده وي كه مسيحي بودند با ديدن حجاب او، شروع به آزار و اذيت او كردند. اين آزار و اذيت ها روز به روز بيشتر مي شد به حدي كه مجبور شدم با حضرت «آيه الله مظاهري» تماس گرفته و جريان را با ايشان در ميان گذارم. ايشان فرمودند: «آيا احتمال خطر جاني وجود دارد؟» گفتم: «بي خطر هم نيست.» فرمودند: «پس شما به ايشان بگوييد مي تواند روسري خود را بردارد.» ماجرا را به آن خانم ابلاغ كردم و گفتم: «مي توانيد روسري خود را برداريد.» او پرسيد: «آيا اين حكم اوليه است يا حكم ثانويه است و به خاطر تقيه صادر شده است؟» گفتم: «نه! حكم ثانويه است و به خاطر تقيه صادر شده است.» گفت: «اگر روسري خود را بر ندارم و به خاطر حفظ حجابم كشته شوم آيا من شهيد محسوب مي شوم؟» گفتم: «بله!» گفت: «والله روسري خود را بر نمي دارم هر چند در راه حفظ حجابم جانم را از دست بدهم

البته بعد از اين ماجرا خانواده او نيز با مشاهده رفتار بسيار مؤدبانه دخترشان از اين خواسته صرف نظر كردند.

 

.

setayesh_new@yahoo.com

دو خط موازی

دو خط موازى زاییـده شدند . پسرکى در کلاس درس آنها را روى کاغذ کشید. آن وقت دو ‏خط موازىچشمشــان به هم افتاد. و در همان یک نگاه قلبشـان تپیـد. و مهر یکدیگر را در ‏سینه جای دادند. خط اولى گفت:ما مى توانیم زندگی خوبی داشته باشیم. و خط دومی ‏از هیجان لــرزید. خط اولی گفت: و خانه اى داشته باشیم در یک صفحه دنج کـاغذ‎ .‎
من روزها کار میکنم. می توانم بروم خط کنار یک جاده دور افتاده و متروک شوم ،یا خط کنار ‏یک نردبام. خط دومی گفت: من هم می توانم خط کنار یک گلدان چهار گوش گل سرخ ‏شوم ،یا خط یک نیمکت خالی در یک پارک کوچک و خـــلوت‎.‎
خط اولی گفت: چه شغل شاعـــرانه اى. و حتمأ زندگی خوشی خواهیــم داشـت‎.‎
در همین لحظه معلم فریاد زد: دو خط موازی هرگز به هم نمىرسند و بچه ها تکرار ‏کردند: دو خط موازی هیچ وقت به هم نمی رسند‎.‎
دو خط موازی لـرزیدند. به همدیگــر نگـاه کردند. و خط دومی پقی زد زیر گریـه‎ .‎
خط اولی گفت: نه این امکان ندارد . حتمأ یک راهی پیدا میشود .خط دومی گفت: ‏شنیدی که چه گفتند؟ هیچ راهی وجود ندارد. ما هیچ وقت به هم نمی رسیم. و دوباره ‏زد زیر گریه. خط اولی گفت: نباید نا امید شد. ما از این صفحه کاغذ خارج می شویم و ‏دنیا را زیر پا می گذاریم. بالاخره کسی پیدا میشود که مشکل ما را حل کند. خط دومی ‏آرام گرفت. و اندوهنک از صفحه کاغذ بیرون خزید. از زیردر کلاس گذشتند. و وارد حیاط ‏شدند. و از آن لحظه به بعد سفرهای دو خط موازی شروع شد. آنها از دشتها ‏گذشتند ..... ، از صحراهای سوزان ..... ، از کوههای بلند ..... ، از دره های عمیق .......، ‏از دریاها ....... ،از شهرهای شلوغ‎.....‎
سالها گذشت ؛
و آنها دانشمندان زیادی را ملاقات کردند. ریاضیدان به آنها گفت: این محال است.هیچ ‏فرمولی شما را به هم نخواهد رساند. شما همه چیز را خراب میکنید. فیزیکدان گفت: ‏بگذارید از همین الآن نا امیدتان کنم. اگر می شد قوانین طبیعت را نادیده گرفت، دیگر ‏دانشی به نام فیزیک وجود نداشت. پزشک گفت: از من کاری ساخته نیست، دردتان بی ‏درمان است. شیمی دان گفت: شما دو عنصر غیر قابل ترکیب هستید. اگر قرار باشد با ‏یکدیگر ترکیب شوید ، همه مواد خواص خود را از دست خواهند داد. ستاره شناس ‏گفت: شما خودخواه ترین موجودات روی زمین هستید. رسیدن شما به هم مساوی ‏است با نابودی جهان. دنیا کن فیکون می شود . سیـارات از مدار خارج می شوند. کرات با ‏هم تصادم میکنند. نظام دنیا از هم می پاشد . چون شما یک قانون بزرگ را نقض کرده ‏اید. فیلسوف گفت: متاسفم... جمع نقیضین محــال است‎.‎
و بالآخره به کودکی رسیدند. کودک فقط سه جمله گفت: شما به هم میرسید. نه در ‏دنیاى واقعیات. آن را در دنیاى دیگری جستجو کنید...... دو خط موازی او را هم ترک کردند. ‏و باز هم به سفرهایشان ادامه دادند. اما حالا یک چیز داشت در وجودشان شکل میگرفت. ‏‏«آنها کم کم میل به هم رسیدن را از دست میدادند.» خط اولی گفت: این بی ‏معنی است. خط دومی گفت:چی بی معنی است؟ خط اولی گفت:این که به هم ‏برسیم. خط دومی گفت: من هم همینطور فکر میکــنم. و آنها به راهشان ادامه دادند‎.‎
یک روز به یک دشت رسیدند. یک نقاش میان سبزه ها ایستاده بودو نقاشی میکرد.خط ‏اولی گفت:بیـا وارد آن بوم نقاشی شویم و از این آوارگی نجات پیــدا کنیم‎.‎
خط دومی گفت: شاید ما هیچوقت نباید از آن صفحه کاغذ بیرون می آمدیم. خط اولی ‏گفت:در آن بوم نقاشی حتمأ آرامش خواهیم یافت. و آن دو وارد دشت شـدند.روی دست ‏نقاش رفتند و بعد روی قلمش. نقاش فکری کرد و قلمش را حرکت داد‎.‎
و آنها دو ریل قطار شدند که از دشتی می گذشت. و آنجا که خورشید سرخ آرام آرام ‏پایین می رفت ، سر دو خط موازی عاشقانه به هم میرسید‏‎.‎

 

 

khavei@gmail.com

دیپلماسی یعنی تمکین بر ادبیات استکبار

چند روز پیش حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان مطالبی در خصوص مالکیت ایران بر جزایر سه گانه و کشور بحرین به تحریر در آورده بود که باعث ایجاد مجادلاتی در میان دو کشور گردید. نویسنده در آن مقاله مدعی شده بود: اسناد غيرقابل ترديد و دلايل حقوقي و تاريخي مستندي وجود دارد كه نشان مي دهد شبه جزيره بحرين تا چند دهه قبل يكي از استان هاي ايران بوده و در جريان يك زد و بند ميان محمدرضا پهلوي و دولت هاي آمريكا و انگليس از اين كشور جدا شده است.

نویسنده در ادامه با انتقاد از خانوادگی کردن کشورهای حاشیه خلیج به نام آل فلان و آل بهمان حکام عربی خلیج فارس را تنذیر داده که چنانچه از مراجعه به اسناد وحشت داريد- كه داريد- چرا خود اين پرونده را مي گشائيد؟

جدای از بررسی صحت و سقم ادعای نویسنده و طرح موضوع واگذاری بحرین به ایران بیش از پیش رفتار دستگاه دیپلماسی ایران جالب است. بطوریکه متکی در کوتاه ترین زمان ممکن به دیدار مقامات بحرینی شتافت و بی هیچ مقدمه ای و با حالتی فرارگونه و شتر دیدی ندیدی حق را به دست نشانده های غاصبان بحرین داد. بدین ترتیب بزرگترین دستاورد سفر متکی به رسمیت شناختن استقلال ملی بحرین بود!!

در تحلیل موضع اخیر متکی باید اشاره کرد این حرکت دستگاه دیپلماسی ایران جز ناشایستگی و تعجیل وصف مثبت تری نمی توان برای آن ارایه داد. وصفی که ناشی از همان روح حاکم استکبارگرایی و جهانی شدن است که در تار و پود وزارت خارجه تنیده شده است.

با این وصف کوتاه از وضعیت وزارت امور خارجه بیان حق مالکیت ایران بر منطقه قفقاز و موقعیتهای جغرافیایی فراوانی که در شرق و غرب و جنوب و شمال ایران به اجبار استعمارگران از ایران کنده شده است به نظر آرزویی دور دست در نظام اداری ایران خواهد بود.  

البته دستگاه سیاست خارجی ایران پوسیده تر و فشل تر از این حرفهاست. بطوریکه وظایف بیان و انتشار پیامها اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی را نهادهای دیگری بر عهده دارند که طرح آن مجال دیگیری می طلبد

 

 

naghmeh_nafti@yahoo.com

پاسخ هاي شما به سؤالات نامزدتان چگونه است؟
 

طرح سؤال ، دريچه اي است كه به سوي شناخت از يكديگر گشوده مي شود. البته مهم اين است كه به سؤال ها چگونه پاسخ داده شود. نحوه پاسخ دادن به سؤال ها، تصويري از طرف مقابل در ذهن ديگري مي سازد. هرچه پاسخ ها واقعي تر و صادقانه تر باشند تصويري هم كه ساخته مي شود صحيح تر خواهد بود. اين امر كمك مي كند تا زن و مرد راه بهتري را در زندگي پيدا كنند، اين راه مي تواند به ازدواج و يا قطع رابطه و عدم ازدواج ختم شود. رسيدن به هر يك از اين راه ها در صورتي كه عاقلانه و درست باشد به نفع زن و مرد است. البته بايد در نظر داشت كه هيچ پاسخي درست يا اشتباه نيست.
هدف از طرح پرسش، اين است كه متوجه شويد در شرايط خاص مورد نظر، چه رفتاري داريد و درباره گذشته و آينده چگونه فكر مي كنيد. براي خشنود كردن نامزدتان پاسخ هايتان را تغيير ندهيد و از پاسخ هاي زيركانه اي كه بيانگر حقيقت نيستند خودداري كنيد. پاسخ هاي غيرواقعي به منظور پيشگيري از جر و بحث، به نفع هيچ كس نيست.
بهتر است به جاي نامزدتان هم پاسخ ندهيد و عقيده خاص خود را بيان كنيد .مثلاً : اگر از شما مي پرسند آيا بچه مي خواهي يا نه؟ پاسخ ندهيد كه نامزدم بچه نمي خواهد.
- سعي كنيد خصوصيات و خواسته هاي خود را كشف كنيد. وقتي درباره خودتان به اين شناخت دست يافتيد، مي توانيد تصميم بگيريد كه آيا نامزدتان مي تواند در رسيدن به خواسته هايتان شريك زندگيتان باشد يا نه.
- پاسخ هايتان بايد روشن كند كه شما در زندگي مشترك چه انتظاراتي از همديگر داريد، در ضمن با اين پاسخ ها مي توانيد اولويت ها و رفتارهايي را كه حاضر به ترك آن نيستيد، نشان دهيد. اگر در خانه شلخته هستيد و نمي توانيد خود را تغيير دهيد، بهتر است تا نامزدتان از اين خصوصيت شما آگاهي داشته باشد.
- به پاسخ هاي يكديگر گوش كنيد، اما دخالت نكنيد، اين تمرين ها براي آن است كه درباره همديگر بيشتر بدانيد نه اين كه همديگر را تغيير دهيد. بهتر است فكر كنيد آيا مي توانيد با نامزدتان همين گونه كه هست و بي آن كه توقع داشته باشيد كه تغيير كند، زندگي مشترك تشكيل بدهيد؟
يكسان بودن پاسخ ها و پرسش هاي مطرح شده، كليد خوشبختي در زندگي زناشويي نيست، بلكه برخورد شما با تفاوت ها تعيين كننده است. وقتي شما و نامزدتان در پاسخ به يك پرسش اختلاف عقيده داريد، راهنمايي هاي پيشنهادي «در شيوه گفتگو درباره تفاوت ها» را به كار بگيريد، زيرا به شما كمك مي كند تا اختلاف هايتان را به تدريج حل كنيد، وقتي دستتان را براي نامزدتان رو مي كنيد، آسوده مي شود. به او مي گوييد: «ظاهر و باطن، من اين هستم.» خودتان را صادقانه آشكار مي كنيد، باري از روي دوش خود برمي داريد و به اصطلاح توپ را در زمين بازي نامزدتان مي اندازيد و به او اين امكان را مي دهيد كه بدون هيچ فرض نادرستي تصميم بگيرد و شما را بپذيرد.
اما وقتي نظر او براي شما قابل قبول نيست چه بايد بكنيد؟ اگر با پاسخ هاي نامزدتان موافق نباشيد، چه خواهد شد؟ پي بردن به تفاوت ها به معناي اعلام ختم رابطه نيست، هرگز عدم اختلاف نظر، راز موفقيت زندگي مشترك به حساب نمي آيد، اختلاف نظر با نامزدتان، فرصتي است تا مهارت هاي «مديريت تفاوت ها» را بياموزيد. توجه داشته باشيد: مديريت تفاوت ها و نه مديريت حل اختلاف . زيرا لزومي ندارد كه گفتگو درباره تفاوت ها به اختلاف منجر شود.
طبيعي است كه از دست نامزدتان عصباني و دچار سردرگمي و سرخوردگي بشويد، احتمالاً از دست دوستتان، رئيس و حتي همسايه تان هم دچار همين حالات مي شويد. اما با كمي تلاش مي توان ديدگاه هاي متفاوت را بدون اين كه به مشاجره ختم شود به هم نزديك كرد، مگر آن كه به شدت ستيزه جو باشيد.
گذشته شما
توجه به گذشته خود و تأثير آن بر شكل گيري شخصيت شما و خواسته هايتان در زندگي، نخستين گام هاي آمادگي براي ازدواج است. اگر باز هم از اين مطالب دوست داريد ميتوانيد از اين طريق اقدام كنيد.معمولاً زندگي پدر و مادرها سرمشق زندگي ما مي شود و اگر از اين سرمشق خوشمان بيايد، كم و بيش مي دانيم كه شريك زندگيمان بايد چه خصوصياتي داشته باشد، اما اگر همان طور كه بزرگتر مي شويم، از رابطه پدر و مادرمان خوشمان نيايد، مي توانيم آن را با الگوي مد نظرمان عوض كنيم.
به دقت به روابط افرادي كه شما و نامزدتان در كنار آنها بزرگ شده ايد، توجه كنيد. ويژگي هايي را كه موجب ايجاد روابطي استوار و شاد شده و آنها كه سبب تلخي زندگي شده اند به ياد بياوريد، مشخص كنيد چه نگرش ها و رفتاري روابط اين افراد را تيره و تار مي كند. از اشتباهات و موفقيت هاي ديگران بياموزيد. اما توجه داشته باشيد كه خودتان را با آنها مقايسه و يا تشبيه نكنيد. تصميم بگيريد تجربيات مثبت را به كار ببنديد و از رفتارهاي منفي دوري كنيد.

اگر از موهبت داشتن پدر و مادري خوشبخت برخوردار هستيد، اين شانس را داريد كه بفهميد ازدواج موفق به چه عواملي نياز دارد. تك تك پرسش ها را با صداي بلند براي نامزدتان بخوانيد و هريك جداگانه بي آنكه حرف يكديگر را قطع كنيد به آنها پاسخ دهيد، سپس در اين باره صحبت كنيد كه آيا پاسخ هايتان بر زندگي مشتركتان تأثير خواهند گذاشت يا نه و تأثيرش چگونه است.
1 - به عقيده شما چه عاملي پدر و مادرتان را در كنار هم نگه داشته است؟
2 - دوست داريد چه ويژگي هايي از زندگي پدر و مادرتان در زندگي شما هم وجود داشته باشد؟
3 - از چه ويژگي هاي زندگي پدر و مادرتان خوشتان نمي آيد؟
4 - پدرتان چه رفتاري با مادرتان داشت؟ مادرتان چه رفتاري با پدرتان داشت؟
5 - آيا شما و نامزدتان مي خواهيد كه همان رفتار پدر و مادرهايتان را نسبت به همديگر داشته باشيد؟
و ...

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

شايد دلم در لبنان جا مانده باشد، شايد ...

اين روزها كه تصاوير لبنان در جنگ ۳۳روزه را مي بينم، ياد خاطراتم از آن روزها مي افتم. در روزهاي جنگ ۱۲روز آنجا بودم. دلم تنگ لبنان است ...
بايد اسرائيل را نابود كرد ...

روزي كه آن اتفاق در قانا افتاد، بيروت بودم. قرار بود شب قبلش به همان مناطق برويم كه اگر ميرفتم، شايد جنايت قانا را از نزديك شاهد بودم.اما نميدانم چه شد كه نرفتم. دلم نرفت. نميدانم چرا ...
فقط گريه مي كردم. ديوانه شده بودم. مردم هم ديوانه وار ريخته بودند بيرون. ساختمان دفتر بي خاصيت سازمان ملل در لبنان را ويران كردند. آنجا بودم. عكس گرفتم. خبر فرستادم. اما چه فايده، باز هم بغض گلويم را مي فشرد ...
دلم تنگ است. فقط مينويسم. براي دلم ...
وقتي تبليغات گروه وابسته ۱۴ مارس را در لبنان مي ديدم، ياد دوم خردادي ها مي افتادم. آدم هاي خائن، وطن فروش، كثيف اما پرهياهو و پرمدعا ...
يك جاي ديگر هم بغض مي كردم. وقتي كه آواره ها، زخمي ها، همه مي گفتند : جانمان، بچه هامان، همه هستيمان فداي سيد حسن نصر الله و مقاومت. "بالروح، بدم، نفديك نصرالله". اين شعار را همه جا ميشد شنيد. حتي از زبان زخمي هاي خانواده از دست داده. جانمان، روحمان، فداي تواي سيد حسن نصرالله ...

به المنار غبطه مي خوردم. خيلي خوب و معتقدانه كار مي كردند. مردانه، دقيق و اثرگذار برنامه مي ساختند. المنار هر شب دعاي جوشن صغير پخش مي كرد. سيد حسن گفته بود توسل كنيد.
حتي يكبار با آنها دعاي كميل خوانديم. لذت قرائت دلرباي دعاي كميل با لهجه جوان شيعه لبناني را هنوز احساس ميكنم ...
مردان المنار خيلي به وظيفه خود اعتقاد داشتند. آنها به خوبي مخاطب را توجيه ميكردند كه انهدام دهها تانك پيشرفته ميركاوا كه حتي با آر پي جي هم قابل انهدام نيست يعني چه.
آنها به خوبي نشان ميدادند كه جنگ چريكي دهها جوان معتقد حزب الله در مقابل هزاران نظامي چهارمين ارتش قدرتمند جهان يعني چه.
آنها به خوبي نشان ميدادند كه انهدام ناو پيشرفته اسرائيل همزمان با كنفرانس خبري زنده سيد حسن نصرالله يعني چه.
يكبار به شوخي گفتم الجزيره از المنار بهتر است. آنچنان برافروخته شدند كه تا آخرين روز حتي به شوخي مي گفتند: "المنار بس" يعني فقط المنار. اما شبكه هاي ما چه؟
سه روز جنوب لبنان بودم. شهر مقاوم صور ...
تقريبا هر روز هواپيماهاي اسرائيلي بر فراز اين شهر در حال پرواز بودند. براي دقايقي صداي مهيبي شنيده مي شد. زود محل صدا را پيدا ميكرديم. عامل صدا، دهها موشك حزب الله بود كه در چند ثانيه، شايد حدود 1 دقيقه به سوي رژيم صهيونيستي شليك مي شد. اما كاري از هواپيماهاي جنگنده اسرائيل بر نمي آمد. نميدانم چرا.
شايد خداوند پرده ضخيمي بر چشمانشان كشيده بود تا جانبركفان حزب الله در گزند موشكهاي اسرائيل وحشي در امان باشند ... شايد ...
يك روز از آن سه روز كه در جنوب لبنان بودم، روز تولدم بود. ۱۰ مرداد. كاش همان روز مي مردم و روستاي ويران شده "سلعا" را نمي ديدم.
آن روز رفتم به"سلعا". هنوز جنگ ادامه داشت و در زير ساختمان هاي ويران شده آن روستا جسد ۸ نفر باقي مانده بود. نميدانم در نهايت آن اجساد شهدا را پيدا كردند يا نه. من فقط يك عروسك پيدا كردم.
آن عروسك را با خودم آوردم ايران. سيدالحسيني خبرنگار صدا و سيما در سوريه كه موقع برگشت از لبنان ديدمش،ميگفت اين از همان عروسك هايي است كه مردم به ضريح حضرت رقيه هديه مي دهند و توليت حرم آنها را به بچه ها مي دهد ...

كاش اين عروسك را با خودم نمي آوردم. الان در خانه ماست. اما هر وقت مي بينمش،ياد بچه هايي مي افتم كه در قانا، مظلومانه، بي گناه و معصومانه شهيد شدند...
دلم گرفته. شايد هنوز در لبنان جا مانده باشد، شايد ...

 

 

aparchi_wolf@yahoo.com

Don't cheat, If you are honest, this tells the truth. It's pretty good. Write your answers on a piece of paper, and NO cheating!! The answers are at the bottom.


1. Which is your favourite colour out of: red, black , blue , green, or yellow ?

2. Your first initial?
3. Your month of birth?

4. Which colour do you like more, black or white?
5. Name of a person of the same sex as yours.
6. Your favourite number?
7. Do you like Flying or Driving more?
8. Do you like a lake or the ocean more?
9. Write down a wish (a realistic one).


When you're done, scroll down. (Don't cheat!)




Answers

1. If you choose:
Red - You are alert and your life is full of love.
Black - You are conservative and aggressive.
Green - Your soul is relaxed and you are laid back.
Blue - You are spontaneous and love kisses and affection from the ones you love.
Yellow - You are a very happy person and give good advice to those who are down.

2. If your initial is:
A-K You have a lot of love and friendships in your life.
L-R You try to enjoy your life to the maximum &your love life is soon to blossom.
S-Z You like to help others and your future love life looks very good.

3. If you were born in:
Jan-Mar: The year will go very well for you and you will discover that you fall in love with someone totally unexpected.
April-June: You will have a strong love relationship that will not last long but the memories will last forever.
July-Sep: You will have a great year and will experience a major life-ch anging experience for the good.
Oct-Dec: Your love life will not be great, but eventually you will find your soul mate.

4. If you chose:
Black: Your life will take on a different direction, it will seem hard at the time but will be the best thing for you, and you will be glad for the change.
White: You will have a friend who completely confides in you and would do anything for you, but you may not realise it.

5. This person is your best friend.

6. This is how many close friends you have in your lifetime.

7. If you chose:
Flying: You like adventure.
Driving: You are a laid back person.

8.. If you chose:
Lake : You are loyal to your friends and your lover and are very reserved.
Ocean: You are spontaneous and like to please people.

9. This wish will come true only if you send this to five people in one hour. Send it to ten people, and it will come true before your next birthday!

Love knows no limits to its endurance, no end to its trust, no fading of its hope. It does small tasks, can outlast anything, and is the one thing that still stands when all else has fallen. So these three things remain: faith, hope and love. But the greatest one of these is love.

K1...(R.J)

Keyvoon Aparchi

 

 

chehrzad332@yahoo.com

کار کردن در گوگل، دختر بازي در مايکروسافت

اخيرا ايميلي در تشکيلات داخلي مايکروسافت و گوگل دست به دست ميشه و روي اينترنت هم منتشر و در باره اش بحث ميشه که ظاهرا توسط يکي از سه بنيانگزار سايت phatbits.com (که بعدا گوگل آنرا خريد) نوشته شده. او که قبلا براي مايکروسافت کار مي کرد قبل از راه اندازي کامل Phatbits از مايکروسافت به گوگل ميره و دوباره برمي گرده و حالا براي مايکروسافت کار مي کنه... خانم Mary Jo Foley در وبلاگش دنباله قضيه را گرفته که ببينه او کيست و در وبلاگش و با تلفن رد پاي نويسنده را پيگيري کرده و بالاخره نويسنده هم با ايميل بهش گفته که او اين ايميل و اطلاعات را روي اينترنت منتشر نکرده (ولي البته منکر محتواي اين مطالب نشده)..... خلاصه، اطلاعاتي که ، به نقل از او ، در باره جزييات کار کردن و مقايسه شرايط شغلي در گوگل و مايکروسافت درين ايميل منتشر شده مورد تاييد همه کسانيست که در گوگل يا مايکروسافت شاغل بوده يا هستند (اينرا ميشه از روي بيش از يکصد و بيست نظر و کامنت هاي خوانندگان فهميد)... درينجا يک نمودار مقايسه اي از امتيازات کار کردن در گوگل، ياهو و مايکروسافت هم مي بينيد.
در هر حال خلاصه اي از اين اطلاعات (و نظرات کاربران) چنين است:
- بر خلاف آنچه خيليلها فکر مي کنند (که کار کردن در گوگل راحت و ساده است) تقريبا تمام کارکنان گوگل هر روز از ساعت 10 صبح تا شش غروب در دفاتر کارشان در گوگل هستند و هميشه هفت روز هفته و 24 ساعته ( يعني 24/7 ) با ايميل بايد گوش به زنگ باشند و بيشتر آنها باقيمانده کارشان را هم از غروب تا آخر شب در خانه انجام مي دهند.
- معروف است که گوگل به کارکنانش اجازه ميده که روزانه 20 درصد از ساعات کارشون را به هر پروژه شخصي که دوست دارند بپردازند. اما ، در عمل ، اينگونه نيست و بيشتر مديران و سوپروايزورها چنين امتيازي را به کارکنان و زيردستانشان متذکر نمي شوند و تازه اينگونه پروژه ها بايد مورد تاييد مديران هم باشد و گوگل ( ونه کارکنان) صاحب امتياز و مالک نهايي اين پروژه ها است . بعضي از کارکنان اصلا علاقه اي به انجام چنين پروژه هايي ندارند و عده اي هم خيلي سفت و سخت و معتادانه پروژه هاي شخصي را دنبال مي کنند.
- اتاقهاي کار کارکنان گوگل ، بر خلاف عرف معمول، خصوصي و جداگانه و داراي ديوار نيستند. اتاقها معمولا شيشه اي و رنگ آميزي شده و عمومي و شلوغ و خودماني ( و کنترل شده توسط دوربين) هستند و کسي احساس آرامش فکري يا خلوت نمي کند و حتي بعضي کارکنان در راهروها ميز دارند.
- روش استخدامي گوگل اينه که فارغ التحصيلان جوان و بي تجربه دانشگاهها (بويژه دانشگاه استانفورد) را (بعد از حدود ۱۰-۱۲ مصاحبه و تست تلفني يا حضوري) ، استخدام مي کنه و مثل يک مهد کودک از آنها نگهداري مي کنه: بهشون غذا و تي شرت و وسايل ورزشي/پزشکي/تفريحي /ميهماني و غيره مجاني ميده و اين باعث ميشه که اين جوانها از لحظه شروع بکار در گوگل اصلا لازم نيست به هيچ فروشگاه يا مکان ديگه اي بروند و با دنياي بيرون اصلا سروکار نداشته باشند و نهايتا اينکه چنين سياستي باعث ايجاد وابستگي شديد فکري-شغلي-زندگي اونها به گوگل شده و نوعي کالت ( CULT ) يعني گروهک - مستقل از ساير مردم عادي- ايجاد ميشه که اونها را يک بعدي بار مياره. و چون صاحبکار (گوگل) تمام نيازهاي شخصي شما را تامين مي کنه باعث ميشه که شما دنباله رو بار بياييد و به گوگل -بعنوان برادر بزرگتر- وابسته بشيد، و به فکر جدا شدن و ايجاد زندگي شغلي/شخصي مستقل نيفتيد و کنترل زندگي تان را نداشته باشيد.
- بهنگام استخدام، گوگل اهميتي به تجربه و سابقه شغلي قبلي شما نميده ولي مدرک دانشگاهي (بويژه از دانشگاه استانفورد امريکا - جايي که بنيانگزاران گوگل تحصيل کرده اند) براش خيلي مهمتره... (البته از امسال يک پرسشنامه چند صد صفحه اي آنلاين را بايد پر کنيد و از ريزترين مسايل و علايق شخصي - مثلا اينکه سگ دوست داريد يا نه؟- را بايد پاسخ بديد. ).. البته بعضي از روان شناساني که اين پرسشنامه را مرور کرده اند معتقدند که اينگونه پرسشهاي خصوصي الزاما نمي تواند مويد اين باشد که شما حتما براي آن شغل مناسب يا نامناسب باشيد.
- دستمزد و حقوق و بيمه اي که گوگل به کارکنانش ميده کمتر از مايکروسافت است.
- يکي از کاربران امريکايي (که براي مايکروسافت کار مي کنه) و براي اين مطالب کامنت /نظر گذاشته اطلاعات جالبي هم در باره نحوه نگرش جنسيتي و دختر بازي مهندسين نرم افزار شاغل در مايکروسافت ( MSFT ) نوشته:
او ميگه که بستگي داره دنبال چه تيپ دخترها/زنهايي باشيد: اگر دنبال دخترهاي( chicks ) فقط باهوش ( smart chicks ) هستيد بريد به بخش توسعه/طراحي ( DevDiv - Developer Division ( يعني محل کار سازندگان Visual Studio, C#, Visual Basic ) ... اگه علاقمند به زنان - هم زيبا و هم باهوش- هستيد ( smart and pretty ) بريد به قسمت Office division ( يعني محصولات نرم افزارهاي آفيس از قبيل Word, Excel, Powerpoint ) ... دخترها / زنان به اصطلاح خفن تر، زيبا تر و باهوشتر را در دپارتمان Games division ( يعني سازندگان Xbox / eHome ) مي يابيد.. خلاصه هرچه که به بخش هايي که بيشتر با مشتري طرفند ( يعني marketing ) مي رويد دخترها و زنهاي - هم خوشگلتر و هم باهوشتري - مي بينيد. البه او ميگه که دخترهايي که در بخش DevDiv کار مي کنند درسته که خوشگلند اما بلد نيستند درست آرايش کنند.

 
 

mhfaraji@gmail.com

احمدی نژادشجاعانه سازمان مدیریت
(هيولاي ايران بربادده) رامتحول کرد...

 

ديداربا رئيس و معاونين سازمان برنامه و بودجه  در تاریخ 25 /02/1375

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى(حفظه الله تعالی) در ديدار رئيس و معاونين سازمان برنامه و بودجه با ايشان طى سخنانى بر ضرورت رعايت شاخصه‏هاى عدالت اجتماعى در تمامى برنامه‏ريزيهاى كلان كشور و نيز بهره گرفتن از الگوهايى متناسب با واقعيتهاى جامعه اسلامى ايران در اين برنامه‏ريزيها تأكيد كردند و توجه سازمان برنامه و بودجه را در امر برنامه‏ريزى بر تغييرناپذير بودن وضع و محاذات كنونى جمهورى اسلامى ايران با آمريكا، به عنوان يك اصل مهم و خدشه ناپذير لازم دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار با ابراز اميدوارى از روند اصلاح امور سازمان برنامه و بودجه در زمان مديريت آقاى ميرزاده، اهميت انجام يك حركت كيفى و عمقى به سمت وضعيت مطلوب و مورد نياز كشور در اين سازمان را خاطر نشان كردند و فرمودند: سازمان برنامه و بودجه يك دستگاه اساسى براى كشور است و با اصلاح آن مى‏توان به حل مشكلات و توسعه و پيشرفت كشور به شكل واقعى و صحيح، اميدوار بود.
حضرت آيت‏الله خامنه‏اى تنظيم شاخصهاى عدالت اجتماعى و رعايت آنها را در امر برنامه‏ريزى، يك مسأله مهم و اساسى خواندند و فرمودند: اساس كار در جمهورى اسلامى ايران مبتنى بر تحقق آرمانهاى اسلامى است، بنا بر اين در يكايك كارهاى برنامه‏ريزى و سياستهاى كلان كشور در امر توسعه اين مهم بايد مورد توجه قرار گيرد و هيچ فشار سياسى خارجى و نيز هيچ ضرورت اجتماعى نبايد موجب صرفنظر كردن از آرمانهاى اسلامى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى وجود تعارض ميان توسعه و ارزشهاى انقلابى و اسلامى را مردود دانستند و فرمودند: حفظ ارزشها براى ملت ما يك اصل مبنايى است و هدف و انگيزه حضور ما در صحنه كشور نيز همين است. عدالت اجتماعى در مرتبه اول آرمانهاى ماست و مسأله توزيع عادلانه درآمد، كم‏كردن فاصله بين طبقات جامعه و نيز فراهم كردن فرصتهاى شغلى براى همه بايد به عنوان شاخصهاى عدالت اجتماعى در برنامه‏هاى كلان كشور مورد توجه جدى قرار گيرد.
مقام معظم رهبرى اهميت پايبندى به اصول در تمامى بخشهاى دولتى و حفظ استقلال سياسى كشور در امر برنامه‏ريزى را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند:

 سازمان برنامه و بودجه در گذشته اساسا با تفكر آمريكايى و با هدف استفاده از الگوهاى غربى به وجود آمد . اما ايران اسلامى الگوى متناسب با واقعيات خود را دارد و بر همين اساس، اين سازمان بايد در برنامه‏ريزيهاى خود با روحيه كپى كردن نظرات غرب مبارزه كند. چون آنچه را كه غرب در زمينه توسعه بيان مى‏كند از فرهنگ و اهداف استعمارى جدا نيست و به نظر مى‏رسد كه هدف غرب از انتشار برخى نشريات علمى، نفوذ دادن افكار خود به محافل علمى و سازمانهاى برنامه‏ريزى كشورهاست. بنا بر اين انتشار يك فكر و نظريه در برخى نشريات علمى غرب نمى‏تواند دليلى بر اتقان و صحت آن باشد و سازمان برنامه و بودجه در برنامه‏ريزيهاى خود بايد به اين مسأله توجه كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: سازمان برنامه و بودجه در زمره دستگاههايى است كه عناصر آن بايد شديدا پايبند به اصول باشند. و در اين صورت است كه برنامه‏ها برمبناى واقعيات جامعه ايرانى يعنى مردم، اسلام، آرمانها و شكل خاص حكومتى آن تدوين خواهد شد.
حضرت آيت‏الله خامنه‏اى خروج از روزمرّگى را خاصيت برنامه‏ريزى دانستند و افزودند: متأسفانه در برخى از بخشهاى بودجه از شاخصهاى برنامه كلان تخطى مى‏شود و سازمان برنامه و بودجه موظف است كه با جديت از آن ممانعت كند و موارد استثناء را به حداقل برساند و بگونه‏اى برنامه‏ريزى كند كه مسؤولان بخشهاى مختلف كشور نتوانند برنامه كلان كشور را با تخطى از آن تحت تأثير قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى رعايت عواطف و احساسات مردم را در برنامه‏ريزيهاى نظام اسلامى ضرورى دانستند و فرمودند: امروز مسؤولين درجه يك كشور با مردم ارتباطات دوستانه و نزديك دارند و شور و شوق و احساس صميميتى كه مردم نسبت به سران كشور از خود نشان مى‏دهند در دنيا بى‏نظير است. از اينرو سازمان برنامه و بودجه لزوما بايد در برنامه‏ريزيهاى خود اين عواطف عظيم مردمى را مورد توجه قرار دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از احياى تفكر اسلامى در جهان به عنوان مشكل اساسى استكبار جهانى و در راس آن آمريكا با جمهورى اسلامى ايران نام بردند و فرمودند: زندگى مرفه در ايران اسلامى و شكوفايى اقتصادى و پيشرفت كشور هيچ نيازى به اين ندارد كه جمهورى اسلامى ايران با آمريكا، مذاكره، محاوره و يا رابطه‏اى داشته باشد. بنا بر اين وضع و محاذات كنونى جمهورى اسلامى ايران با آمريكا هيچ تغييرى نخواهد كرد و سازمان برنامه و بودجه بايد به اين اصل مهم توجه كند.
حضرت آيت‏الله خامنه‏اى در پايان سخنانشان بر ضرورت استفاده از عناصر مؤمن و حزب‏اللهى متخصص در سطوح مديريت سازمان برنامه و بودجه تأكيد كردند و وجود اين نيروها را براى انجام برنامه‏ريزيهاى صحيح و انجام كارهاى بزرگ در كشور حائز اهميت دانستند و فرمودند: بنابه گزارشى كه به من داده شده است در طرح مهم راه آهن مشهد - سرخس اكثر كار بوسيله نيروهاى حزب‏اللهى كشور از قبيل سپاه پاسداران و غيره كه از تخصصهاى بالايى نيز در زمينه‏هاى مورد نياز برخوردار بوده‏اند، انجام گرفته است.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى ميرزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه گزارش كاملى را از تحولات اين سازمان در زمينه تنظيم بودجه به استحضار رساند و طى آن به افزايش بودجه عمرانى كشور، تثبيت نرخ ارز در جهت افزايش قدرت پول ملى، تخصيص امكانات و بودجه لازم به مناطق محروم كشور و اصلاح ساختار سازمان برنامه و بودجه اشاره كرد.

منبع: سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی


چرا تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی را باید با اطمینان به هم تبریک بگوییم؟

سازمان مدیریت و برنامه ریزی (یا همان سازمان برنامه و بودجه سابق) با اقدام شجاعانه دکتر احمدی نژاد متحول شد. سازمانی که اندیشمند معاصر استاد عبدالله شهبازی آنرا هیولای ایران بر باد ده!  نامیده بود...   چند نکته عجیب ولی واقعی درباره گذشته و دلیل تاسیس آن از چند عزیز برایتان می آورم که حتما جالب است. امید که این مختصر دریچه ای باشد به سوی تحقیقات میدانی تا میزان خیانت برخی و نفوذ دشمن و شجاعت احمدی نژاد بیشتر مشخص شود:

۱- رهبر حکیم انقلاب در ديدار رئيس و معاونين سازمان برنامه و بودجه در تاریخ 25 /02/1375 :

...سازمان برنامه و بودجه در گذشته اساسا با تفكر آمريكايى و با هدف استفاده از الگوهاى غربى به وجود آمد . اما ايران اسلامى الگوى متناسب با واقعيات خود را دارد و بر همين اساس، اين سازمان بايد در برنامه‏ريزيهاى خود با روحيه كپى كردن نظرات غرب مبارزه كند. چون آنچه را كه غرب در زمينه توسعه بيان مى‏كند از فرهنگ و اهداف استعمارى جدا نيست و به نظر مى‏رسد كه هدف غرب از انتشار برخى نشريات علمى، نفوذ دادن افكار خود به محافل علمى و سازمانهاى برنامه‏ريزى كشورهاست. بنا بر اين انتشار يك فكر و نظريه در برخى نشريات علمى غرب نمى‏تواند دليلى بر اتقان و صحت آن باشد و سازمان برنامه و بودجه در برنامه‏ريزيهاى خود بايد به اين مسأله توجه كند.... متن کامل

۲- استاد عبدالله شهبازی تاریخدان معاصردر پایگاه رسمی خود در تاریخ پنجشنبه 17 آبان 1385چنین آورده است: 

  اقدام دکتر احمدي‌نژاد در به هم‌ريزي ساختار متصلب کنوني سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اقدامي درست و بجا بود. اين اقدام به جسارت فوق‌العاده نياز داشت و احمدي‌نژاد نشان داد که از اين جسارت برخوردار است. اميد که با دقت و کار کارشناسي جدّي ساختاري جديد جايگزين ساختار گذشته شود. من از سال‌ها پيش در برخي از مصاحبه‌هايم ساختار سازمان برنامه و بودجه را ناکارآمد خوانده بودم. واقعيت اين است که اين سيستم نه بر اساس اصول واقعي برنامه‌ريزي توسعه، که برنامه‌ريزي از خرد به کلان را مي‌طلبد، بلکه بر اساس پيشداوري‌ها و قالب‌هاي نظري منجمد و وارداتي يا ديکته شده از برخي نهادهاي بين‌المللي هماره براي بودجه ملّي و درآمد نفتي چاهي را مي‌کند که پرشدني نبود. اين همان بختکي است که هيئت آمريکايي- يهودي مستشاران ماوراءبحار، با عضويت کساني چون ماکس تورنبرگ و آلن دالس (رئيس بعدي سيا)، در نيمه دوّم دهه 1320 ش. براي تاراج درآمدهاي ملّي ايران ساختند و ميراث آن به جمهوري اسلامي رسيد و تداوم يافت. به دليل اهميت مسئله، اگر عمري و تمرکزي بود شايد در آينده در اين باره مبسوط تر سخن بگويم و و دلايل خود را عرضه کنم. احمدي‌نژاد اوّلين رئيس دولت پس از انقلاب است که جسارت درافتادن با اين هيولاي ايران برباد ده را داشت و اين اقدام او قابل ستايش است!

۳- دکتر متولیان استاد حوزه و دانشگاه  در سخنرانی مهم خود در جمع منتخبان وفعالان عرصه فرهنگی در موسسه امام خمینی(ره) قم که در مجله فرهنگ پویا(نشریه دانشجویی دفتر پژوهشهای فرهنگی-پیش شماره نهم/اسفند۱۳۸۴ صفحه ۷۹ ) چاپ شده است پس از آوردن مقدماتی از برنامه ریزی صهیونیست ها درباره نبرد سایبرنتیک و تحلیل دوران پس از جنگ بیان می دارد که در دوران سازندگی بر اساس نظریه فوکویاما باید نظریه میکروپولتیک میل ها و میکرو فیزیک قدرت را اجرا کرد و برای پیروزی بر کشور ایران شیعی باید میل ها را عوض کنیم و از شهادت طلبی و جهاد به سمت دنیاطلبی و پول محوری و توسعه مادی پیش ببریم.  در همین راستا بنا بر آمار اعلام نشده در سال های دوران سازندگی(ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی) استکبار جهانی برای ورود به سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود هفتصد میلیارد دلار(۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) خرج اعتماد سازی و نفوذ در آن سازمان مهم کردند...؟!

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 تير / 17 جولاي / 2 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
26 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز شاه اسماعيل صفوي

17 ژوئيه زادروز شاه اسماعيل صفوي است كه در سال 1487 به دنيا امد و در سال 1501 ميلادي پس از پيروزي بر تركمانان آق قويونلو به قدرت رسيد و سال بعد شيعه اثني عشري را مذهب رسمي ايران قرار داد و سپس به تمركز امور در پايتخت و كوتاه كردن دست حاكمان محلي دست زد . او با سركوب كردن گردنكشان داخلي و نيز ازبكان در خراسان بزرگتر، و تصرف عراق شرقي (شرق دجله) دولت مرکزي نيرومندي مشابه دولت ساسانيان در ايران زمين به وجود آورد.

 

عباس اسکندري هژير را استيضاح کرد

عباس اسكندري

عباس اسكندري نماينده مجلس از حزب توده 26 تير ماه 1326 عبدالحسين هژير نخست وزير تازه رابه سوء مديريت و در پيش گرفتن سياست نادرست در امور داخلي و خارجي كشور و نشان دادن ضعف در قبال مسئله بحرين متهم كرد و استيضاح او را تسليم داشت. هژير كه 23 خرداد نخست وزير شده بود از همان آغاز كار با مخالفت هاي شديد و تظاهرات و اعتراض عمومي رو به رو بود به گونه اي كه موفق نشدهبود تا ده روز وزيران خود را معرفي كند. هفته بعد از آن هژير پس از شرکت در جلسه استيضاح تقاضاي راي اعتماد کرد و تاييد شد و به حکومت ادامه داد.
    

 

كودتاى حزب بعث عراق

26 تير 1347 برابر با 17 ژوئيه 1968
در سحرگاه روز 14 ژوئيه 1958 جمعى از افسران آزاده با انجام يـك كـودتاى رژيم سلطنتى را سرنگون و رژيم جمهورى را برپاساختند.
فـرد نـخـسـت كوتا، سرتيپ ستاد ((عبدالكريم قاسم )) ودستيارش سرهنگ ستاد ((عبدالسلام عارف )) بود.
پس از كودتا، عراق ضمن كناره گيرى از پيمان بغداد در 26 مارس1959 تـدابـيـرى بـراى خـاتـمـه دادن بـه دوران وابـسـتـگى به بـرنـيـانـيـا اتـخـاذ كـرد. عـبـدالكـريـم قـاسـم فـرمـانـدهـى كـل نـيـروهـاى مـسـلح ، نـخست وزيرى و وزارت دفاع را عهده دار شدوسـرهـنـگ عـبـدالسـلام عـارف بـه سـمـت مـعـاون كل نيروهاى مسلح ، معاون نخست وزير ووزير كشور منصوب شد.
عـبـدالكريم قاسم بعد از پيروزى در كودتا، دست به اصلاحاتى زد كـه از جـمـله تـدويـن قـانـون اصـلاحـات ارضـى ،تـشـكـيـل دادگـاه خـلق وانـتـشـار قـانـون جـديـدى بـراى ثـبـت احـوال ، كـه در ايـن قـانـون تساوى حقوق زن و مرد را در كليه اموربـر خـلاف نـص صـريـح قـانون اسلام در مورد قيموميت مرد بر زنوتفاوت بين مرد وزن در تقسيم ارث مورد تاءكيد قرار داد.
صـدور ايـن قـانـون وافـزايـش نقش ماركسيستها، مخالفت اكثر علماى شيعه به ويژه آيت الله العظمى سيد محسن حكيم را با رژيم در پى داشت .
عـبـدالكـريـم قـاسـم شـش روز بـعـد ازاسـتـقـلال كـويـت در 19 ژوئن 1961 خواستار الحاق كويت به خاك عـراق شـد وبـا ارائه مـدارك واسـنـادى از زمـان عـثمانى ها، كويت رابخشى از استان بصره ناميد.
كودتاى 8 فوريه 1963 ( اولين كودتاى حزب بعث )
سـاعـت 8 بـامـداد روز جـمـعـه 8 فـوريـه 1963: وزارت دفاع ومقرعـبـدالكـريـم قـاسـم تـوسـط 4 فـرونـد هـواپـيـمـا بـمـبـاران شـدوبـلافـاصـله ((عـبدالسلام محمد عارف )) به درجه مارشالى ارتقا يـافـت وبـه رياست جمهورى برگزيده شد. واحمد حسن البكر به نخست وزيرى تعيين گرديد.
دوين كودتاى حزب بعث ( 17 ژوئيه 1968 )
بـعـد از 11 نـوامـبـر 1963 بـا شـروع اخـتـلاف در كادر حزب بعثبـالاگـرفـت وسـرانـجـام در 17 ژوئيه 1968 با انجام يك كودتاحـكـومـت بـه دسـت حـزب بـعـث افـتـاد. حسن البكر به عنوان رياست جـمـهـورى ورئيس ‍ شوراى رهبرى انقلاب برگزيده شد وبه درجهمارشالى رسيد.
حـسـن البـكـر در ژوئيـه 1979 بـه مـنـاسـب جـشـن هـاى ژوئيه تمام مسئوليت هاى حزبى ودولتى خويش را به جانشين خود يعنى صدام حـسـيـن تـكـريـتـى واگـذار نـمـود. حـسـن البـكـر درسال 1982 در سن 68 سالگى در گذشت وصدام حسين زمام امور رابه دست گرفت .

Mobin_s2004@yahoo.com
17 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

فلسفه پيشرفت در پرتو امنيت

توماس هابز

"توماس هابز" مولف هفت كتاب مهم كه يكي از آنها در 11 جلد چاپ شده است پس از يك ديدار طولاني از اروپاي قاره اي و گفتگو و تبادل نظر با انديشمندان وقت فرانسه و ايتاليا از جمله گاليله و مطالعه وضعيت مردم و رفتار حكومت ها، 17 ژوئيه سال 1651 به انگلستان بازگشت و به تنظيم عقايد فلسفي خود پرداخت و در سال 1679 درگذشت.
    توماس هابز Thomas Hobbes فيلسوف انگليسي كه در سال 1588 به دنيا آمد و 91 سال عمر كرد در فلسفه سياسي، اعتقاد به وجود يك حكومت مركزي مقتدر داشت كه بتواند امنيت مردم را حفظ كند و اين امكان را فراهم آورد كه مردم در سايه امنيت بتوانند براي پيشرفت، همه تلاش و نبوغ خود را به كار گيرند كه آنرا «فلسفه پيشرفت در پرتو امنيت» خوانده اند.
     در فلسفه اجتماعي، هابز انسان را موجودي خود خواه و خود بين مي دانست كه براي رسيدن به ثروت، جاه و ديگرهدفهايش حاضر است منافع ديگران را زير پا بگذارد، و مي گفت كه بنا براين، دولت وظيفه دارد از منافع جامعه و افراد در قبال طمع و آز هر فرد حراست كند.
     وي معتقد بود كه يك فرد داراي دو حركت است يكي به سوي هدف و ديگري در جهت عكس آن و با آموزش و پرورش درست مي شود راه او را در زندگي اصلاح كرد.
     هابز مي گفت: آدم كه طبيعتي سلطه گر دارد تنها به دليل خود خواهي است كه از مرگ مي ترسد و بر دولت است كه سلطه گري «فرد» را با قانون و ضابطه كنترل كند و براي اتباع خود فرصت مساوي تامين سازد.
    برخي از فرضيه پردازان سوسياليست اين گفته هابز را كه همه آدمها سلطه گر و جاه طلب و آزمند هستند رد مي كنند و ثابت مي كنند كه تنها درصدي از مردم چنين خصلتهايي دارند كه بايد به دقت مواظب آنها بود. به علاوه، مي گويند كه بسياري از انسانها ذاتا از مادر، سوسياليست به دنيا آمده اند و عاشق خدمت به ديگران هستند و چيزي بيش از آنچه كه لازمه ادامه زندگاني است نمي خواهند و از خدمت به خلق لذت مي برند كه همين لذت برايشان كافي است.

آموزش و پرورش

تاسيس يك مركز كتابنويسي به سبك ساسانيان در بغداد

طبق مندرجات دائره المعارف كتاب، 17 ژوئيه سال 830 ميلادي (209خورشيدي)، ايرانياني كه به عنوان مشاور با مامون خليفه عباسي همكاري داشتند و عمدتا با او از خراسان به بغداد رفته بودند در اين شهر موسسه اي داير كردند كه بي شباهت به بنگاه تاليف و ترجمه كتاب نبود كه 265 سال پيش از آن به تصميم خسرو انوشيروان، شاه وقت ساساني ايران در تيسفون (مدائن و نه چندان دور از بغداد) داير شده بود و ترجمه كليله و دمنه از زبان سانسكريت به فارسي از كارهاي آن است.
     موسسه فرهنگي كه به ابتكار ايرانيان دستيار «مامون» در بغداد تاسيس شد، «بيت الحكمت» نامگذاري شده بود و همانند بنگاه تاليف و ترجمه عصر خسرو انوشيروان شامل يك كتابخانه، يك دائره الترجمه و يك دفتر پرداخت كمك هزينه به نويسندگان و شعراء و تسهيل كار آنان و نيز حمايت و تشويقشان بود. در آن زمان بيشتر كتاب هايي كه در اين مركز ترجمه شد از زبان يوناني بود. كتابخانه مرو در عهد سامانيان نيز بر همان پايه تاسيس شده بود. بيت الحکمت در طول عمر خود در هيچ زماني به پايه كتابخانه و دايره التحرير مرو که در زبان فارسي فعاليت داشت نرسيد . کتابخانه مرو که الگوي کتابخانه هاي امروز جهان قرار گرفته و به مادر کتابخانه ها معروف است بزرگترين و مجهزترين نوع خود در قرون وسطي بود.
    در ايران معاصر از سال 1300 خورشيدي و با هدف گسترش كار تاليف و انتشار كتاب، صحبت از احياء چنين مركزي در ميان بوده است كه هنوز به نتيجه نرسيده است. انتشار کتاب در ايران بدون بازبيني قبلي در وزارت ارشاد اسلامي و دريافت مجوز چاپ نمي تواند قانونا صورت گيرد!.
    

در قلمرو رسانه‌ها

نخستين مجله طنز

"پانچ Punch" نخستين مجله طنز جهان 17 ژوئيه سال 1841 اولين شماره خود را منتشر كرد كه الگوي نشريات طنز بعد از خود قرار گرفته است. طنز نويسي در كشورهايي كه آزادي مطبوعات و بيان تضمين نشده است هنوز رونق دارد كه اين قبيل نويسندگان در قالب شوخي، اشاره، كنايه و استعاره مشكلات و انتقاد از مقامات را بيان مي دارند، ولي در كشورهايي كه آزادي بيان تامين است طنز نويسي به صورت فكاحي و براي سرگرمي و خنده و شاد شدن درآمده است، ولي طنز تصويري (كاريكاتور) در همه جا به صورت سابق رواج دارد و عمدتا سياسي است.

ساير ملل

پتر سوم تزار روسيه ترور شد

پتر سوم

17 ژوئيه سال 1762 پتر سوم نوه دختري پتر بزرگ و تزار وقت روسيه به دست افراد گارد خود ترور شد و زنش بر جاي او نشست . همسر پتر سوم در جريان توطئه قتل او قرار داشت. اين تزار كه پس از مرگ خاله اش بر تخت نشسته بود به جنگ هفت ساله با آلمان پايان داده بود ، در روسيه آزادي مذهب برقرار ساخته و امتيازات اشراف را كاهش داده بود و به همين سبب دشمنان متعدد براي خود ساخته بود . اين دشمنان حتي اعلام كرده بودند كه پتر سوم دچار بيماري رواني است.

 

ناپلئون خود را تسليم كرد

17 ژوئيه سال 1815، ناپلئون بناپارت فاتح اروپا كه زماني آرزو داشت اروپا را تحت رياست فرانسه يكپارچه كند، 29 روز پس از شكست نيروهايش در "واترلو" در بلژيك خود را رسما تسليم دشمنانش كرد و به جزيره "سنت هلن" در اقيانوس اطلس تبعيد شد و تا پايان عمر در آنجا بود. ناپلئون پس از شكست در جنگ واترلو فرار كرد و قصد پناهنده شدن به آمريكا را داشت كه موفق نشد و خود را به يک افسر انگليسي معرفي کرد و بعدا مراسم تسليم شدن او صورت گرفت. [جزئيات مربوط به ناپلئون در روزهاي مختلف سال در اين سايت آمده است؛ در گوشه سمت راست در قسمت جستجو با تايپ کلمه " ناپلئون " و کليک کليد " مشاهده " آنها را به دست خواهيد آورد.]

 

تغيير نام خانوادگي به خاطر سياست!

در اين روز، 17 ژوئيه، در سال 1917 خاندان سلطنتي انگلستان به خاطر ماندن در اين مقام ، نام خانوادگي خود را از «هانورHanover» به «ويندسرwindsor» تغيير داد زيرا که جنگ جهاني اول جريان داشت و انگليسي ها، ژرمن ها (آلمان و اتريش) را آغازگر آن مي دانستند و از آنان رويگردان شده بودند. خانواده سلطنتي آلماني تبار انگلستان به خاطر راضي كردن مردم اين كشور و جلوگيري از مخالفت آنان با ادامه سلطنت، نام خانوادگي خود را از «هانور» به ويندسر تغيير داد. اين خانواده اصلا آلماني هستند و حاكم هانور آلمان بودند كه به سلطنت بر انگلستان دعوت شدند و در آغاز كار حتي بر زبان انگليسي هم مسلط نبودند و همين امر باعث شد كه قدرت را به نخست وزير بسپارند، و همين امر باعث تقويت دمكراسي پارلماني در انگلستان شد و به تدريج سلطنت در اين کشور به صورت مقامي تشريفاتي درآمد.

 

قتل« آلوارو اوبرگون» رئيس جمهوري انقلابي مكزيك

آلوارو اوبرگون Alvaro Obregon پيش از آغاز دومين دور رياست خود بر جمهوري مكزيك، 17 ژوئيه سال 1928 به دست مخالفانش ترور شد. وي از 1920 تا 1924 رئيس جمهوري مكزيك بود و در طول رياست جمهوري خود در مكزيك دست به اصلاحات ارضي زد و بسياري از كشاورزان را صاحب زمين كرد و قانون اساسي 1917 را كه به حال تعليق در آمده بود به اجرا گذارد.
     آلوارو كه يك ژنرال بود و دست راست خود در جنگ « سانتا رزا » از دست داده بود درسال 1920 « كارانزا » قاتل زاپاتا را از كار بركنار كرده بود. دولت ايالات متحده تا سه سال رياست جمهوري او را برسميت نشناخته بود. آلوارو پس از يك دوره دوري جستن از سياست ، در سال 1928 خود را نامزد آن مقام كرد ؛ زيرا متوجه شده بود كه بسياري از دستاوردهاي انقلاب از دست رفته است . وي انتخاب شد ، اما پيش آغاز زمامداري به قتل رسيد.

 

درباره نخستن آزمايش اتمي جهان

عكس انفجار نخستين آزمايش اتمي جهان كه شانزدهم ژوئيه سال 1945 در صحراي نيو مكزيكو (آمريكا) آزمايش شد و بمب ديگر 21 روز بعد در جنگ بكار رفت

17 ژوئيه سال 1945 اطلاعات بيشتري در باره نخستين آزمايش اتمي آمريکا که روز پيش از اين ( 16 ژوئيه ) در صحراي نيو مكزيكو انجام شده بود انتشار يافت . آمريكا تا انجام اين آزمايش ، براي مسلح كردن خود به سلاح اتمي دو ميليارد دلار هزينه كرده بود. متعاقب همين آزمايش ، ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا اخطار شديد خود را براي دولت ژاپن فرستاد و 21 روز بعد دستور بمباران اتمي ژاپن را صادر كرد.

 

نظام حکومت افغانستان جمهوري شد

17 ژوئيه در سال 1973 نظام حكومتي افغانستان در پي يك كودتا جمهوري شد.اين كودتا به سلطنت 40 ساله محمد ظاهر شاه پايان داد و سردار محمد داود نخست وزير افغانستان و رهبر كودتا كه از بستگان محمد ظاهر شاه بود رئيس جمهور شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 17 جولای

  • 180:   هر دوازده نفري كه در متصرفات روم در شمال آفريقا مسيحي شده بودند اعدام شدند.

  • 1791:  

  • 1880:   آئين دادرسي و قوانين كيفري فرانسه در ژاپن هم پياده شد. آئين دادرسي در نظام سابق ايران نيز با اندك تفاوتي مشابه فرانسه بود.

  • 1861:   كنگره آمريكا به دولت اين كشور اجازه انتشار دلار كاغذي( اسكناس ) داد.

  • 1990:   زمين لرزه اي به شدت هفت و هفت دهم ريشتر بيش از 1600 تن را در فيليپين كشت.

  • 1990:   صدام حسين كويت را متهم به سرقت نفت عراق از زير زمين كرد.

  • 1991:   آمريكا و شوروي بر سر كاهش تسليحات اتمي خود به توافق رسيدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    2 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد «ابن رومي»، شاعر نامدار

    2 رجب 221 - «ابن رومي»، شاعر نامدار، از مادري ايراني و پدري رومي تبار در بغداد بدنيا آمد. وي به مذهب تشيع اعتقاد داشت و مسير زندگي اجتماعي- سياسي وي تحت تاثير اين آئين مقدس معين مي شد . ابن رومي را شاعرخاص امام حسن عسگري(ع) ميدانند زيرا اشعار بسياري در ستايش آن حضرت سرود. شعر ابن رومي سهل و ممتنع است و همواره مورد توجه منتقدان و نويسندگان بوده است . تحليل هاي روانشناختي؛ برداشتهاي فلسفي و واژگان بسيار غني ابن رومي بر وسعت اطلاعات او دلالت دارد .

     

     درگذشت «حسن بن عبدالله بن مرزبان سيرافي» از بزرگان علوم ادبي و عربي

    2 رجب 368 - «حسن بن عبدالله بن مرزبان سيرافي» از بزرگان علوم ادبي و عربي در بغداد درگذشت. سيرافي 50 سال به كار قضاوت اشتغال داشت و به قاضي سيرافي شهرت يافته بود. او خطاط بود و با كتابت هزينه زندگي خود را تامين مي كرد. از تاليفات قاضي سيرافي كتابهاي« صَنعَه الشّعر» و« اَلبَلاغَه» باقيست .

     

    درگذشت «ابوريحان بيروني» دانشمند برجسته ايراني

    2 رجب 440 - «ابوريحان بيروني» دانشمند برجسته ايراني در شهر غزنه در گذشت. بيروني در علوم ستاره شناسي ، رياضي، تاريخ ، جغرافي و منطق بزرگترين دانشمند عصر خود بشمار ميرفت و در هر يك از اين رشته هاي علمي تاليفات ارزشمندي دارد . توجه بيروني به تاريخ و رويدادهاي تاريخي در همه آثارش كاملا هويدا است از اين رو آثار اين دانشمند ايراني از منابع مهم براي بررسي احوال پيشينيان و نيز معاصران او نيز بشمار ميرود. «آثارالباقيه» و« الجواهر» از كتابهاي ارزشمند بيروني است .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    37

    اهواز

    30
    43

    تبريز

    19
    23

    شيراز

    22
    38

    مشهد

    21
    36

    بندرعباس

    31
    36

    کرمان

    20
    37

    اصفهان

    23
    39

    يزد

    27
    41

    کرمانشاه

    17
    36

    اراک

    21
    34

    رشت

    21
    25

    دبی

    30
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1288 تومان
    934 تومان
    1898 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    76700 تومان
    43500 تومان
    151300 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 19.40

    اذان صبح فردا : 3.18

    طلوع آفتاب فردا : 5.01

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    23 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه خبري
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 23 جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 122
    حجم فایل: 23 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    مانیتور هوشمند

    گاهی اوقات که با حجم زیادی از کارها در روز مواجه هستید دلتان می خواهد کسی باشد که برایتان تایپ کند- اطلاعاتتان را دسته بندی کند و یا حتی به جای شما فکر کند. یک تیم محقق از طراحان و سازندگان در آلمان توانستند سیستمی را طراحی کنند که می تواند تا حدی شما را در این امور یاری رساند. این سیستم از یک مانیتور LCD رویایی به وجود آمده که می تواند حتی نسخه های پاره شده از اطلاعات را دریافت کرده و اطلاعات آنها را به صورت کاملا هوشمندانه از دو سمت Scanکند. Motherboard و سیستم هوشمند آن به گونه ای برنامه ریزی شده است که بتواند متون – عکس – سیگنال – و حتی دست خط انسان را آنالیز کرده و آنها را دسته بندی سازد. به نظر می رسد که این نوع وسایل علاوه بر کمک به افراد پر مشغله می تواند برای پلیس ها در موارد ضروری برای رسیدن به سرنخ و کشف حقایق ازبین نسخ پاره شده نیز کاربرد داشته باشد. این طرح هنوز در مراحل تست خود به سر می برد و از قیمت تمام شده آن خبری در دسترس نیست. بر گرفته از THE Raw Feed


    تولید جریان آب برای شنا در استخر کوچک


    گرمای تابستان همچنان نزدیک تر میشود. و البته خیلی از ما از عهده داشتن یک استخر بزرگ در خانه های آپارتمانی 80 متری بر نمی آییم. ExerSwim دستگاهی است که برای شما جریان آب در یک محیط کوچک ایجاد میکند تا این امکان را داشته باشید تا در یک فضای کوچک به راحتی شنا کنید. چیزی شبیه یک نوار نقاله زیر آبی مانند همان هایی که برای دویدن در خانه استفاده میشود. البته شاید بهتر باشد به جای خریدن این دستگاه 4000 دلاری یک زمین بخرید و یک استخر بزرگ در آن احداث کنید. انتخاب با خودتان است.
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    آسياب، بچرخ، بچرخ
     


    نویسنده: بابک نیک طلب
    تعداد صفحات: 16
    شابک: 4 ـ 934 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 10000


    معرفی کتاب: كتاب حاضر مجموعه شعر از شاعران شناخته ‌شدة كشور براي كودكان است كه با بازيهاي ورزشي كودكان همراه است. كودكان ضمن خواندن اين ترانه‌ها به بازي نيز مي‌پردازند چيزي كه كمتر در ميان آنان به چشم مي‌آيد. اين كتاب همراه يك CD تصويري، يك نوار كاست و يك كتاب راهنما، ويژة كودكان و والدين و مربيان آنها، بخشي از مجموعة بازيهاي ورزشي كودكان است. شعرهاي اين كتاب همراه با موسيقي و حركات ورزشي ارائه شده است. اجراي حركات درست ورزشي همراه با خواندن شعر در هماهنگي با موسيقي آورده شده است تا كودكان بتوانند از نيروي قواي جسمي و ذهني بهتري در اثر ورزش استفاده كند. كودكان همواره در صدد خواندن كلمات موزون است و موزوني‍ّت به آنها حركت مي‌دهد تا بهتر بتواند از نيروهاي نهفته‌اش استفاده كند. اين كار امكان ندارد مگر با استفاده از ورزش همراه با موسيقي و شعر كه فرهنگ ملي مردم ايران‌زمين است. قبلاً نيز در مدارس و مكاتب به كودكان اين مرز و بوم ترانه همراه با حركات موزون ياد داده مي‌شد كه در كتابهاي تاريخي موجود است. خواندن اوراد و ادعيه‌هاي مذهبي و دعاي موزون در حين نيايش در تمام مراسم آييني قديم اين مرز و بوم جريان داشته است، اما نظم بخشيدن به اين گونه شفاهي وقتي سلامتي كودكان كم‌تحرك در ميان است، نياز فوري مي‌رفت، لذا كتاب حاضر از پس اين مهم خوب بر آمده است. كودكان با خواندن شعرها و شنيدن موسيقي ورزش مي‌كنند كه سلامتي آنان را به دنبال دارد. شعرهاي زيباي برف از بابك نيك‌طلب، بچة باهوش از كبري هاشمي، باد از افسانه شعبان‌نژاد، گندم‌زار از محمود كيانوش، شاليزار از مهري ماهوتي، شاپرك از پوپك نيك‌طلب و جوجه از شاهين رهنما، از شعرهاي زيبا و كودكانة اين مجموعه است.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    بهانه‌هاي پسرانه

    ده تا از بهترين بهانه‌های دوست پسرها برای خلاص شدن از دست دوست دخترها و معنی واقعی اونها!

    1- تو برای من مثل خواهر می‌مونی! (يعنی:خيلی زشتی!)

    2- فاصله سني‌مون کمی زياده. (يعنی:خيلی زشتی!)

    3- من به تو علاقه به «اونصورت» ندارم. (يعنی:خيلی زشتی!)

    4- من الان توی موقعيت بدی از زندگيم هستم. (يعنی:خيلی زشتی!)

    5- دوست دختر دارم. (يعنی:خيلی زشتی!)

    6- من با خانمهای همکارم بيرون نمی‌رم. (يعنی:خيلی زشتی!)

    7- تقصير تو نيست، تقصير منه! (يعنی:خيلی زشتی!)

    8- من الان توجهم به کارمه! (يعنی:خيلی زشتی!)

    9- من تصميم گرفتم مجرد بمونم. (يعنی:خيلی زشتی!)

    10- بهتره فقط با هم دوست معمولی باشيم (يعنی: بطور وحشتناکی زشتی!!!!)
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    افرادي كه قرار است بزودي
    پدر و مادر شوند
     

    زمـانی که همسرم به من گفت او اولین فرزندمان را باردار شـده، مـن بـه شـدت احسـاس مسـئولیت کرده و ترس و فشار بی اندازه ای را در وجود خود احساس نمودم.
    ایـن احسـاس بـه خـاطـر چیزهایی که می دانستم به من دسـت نداده بود بلکه فقط به خاطر مطالبی بود که نسبتبـه آنـها آگـاهـی نداشتم. من نمی دانستم که باید انتظار چـه چـیــزی را داشته باشم به همین دلیل شروع کردم به پروراندن فرضیه های اشتباه در ذهنم.
    مـن تـصور مـی کردم که زندگی به پایان رسیده، احساس مــی کردم که تمام آزادی هایم را از دست خواهم داد و به دام انجام امور مربوط به کودک می افتم.
    البته در رابطه با این موضوع با هیچ کس صحبت نمی کردم زیرا نمی خواستم که در نظر آنها به عنوان یک فرد نابالغ و خود خواه جلوه کنم. تنها آرزویم این بود که بتوانم کسی را پیدا کنم که احساس حقیقی مرا درک کند تا شاید بتواند مرا در این شرایط دشوار راهنمایی کرده و با من همدلی کند. به همین دلیل هم هست که من الان اینجا هستم تا آنهایی که به تازگی پدر و یا مادر می شوند را روشن کنم. می خواهم به شما بگویم که معنی حقیقی پدر و مادر شدن چیست.

    به این معناست که:
    یک زندگی جدید. شما به کودک خود حیات می بخشید و او را به دنیا می آورید؛ کسی که قبلا شبیه به او در هیچ کجای دنیا وجود نداشته است. او چشم هایش شبیه به چشم های پدرش است و رنگ موهایش همانند مادر. این موجود، نیمه ای از وجود شماست و شما با کمال میل آرزو می کنید تا او را پرورش داده و در هر شرایطی از او محافظت کنید. می خواهید تمام امکاناتی که برای خودتان مهیا نبوده را برای او فراهم کنید و تجربیات و دانشی را که در طول زندگی به دست آورده اید در اختیار او قرار دهید.
    در بسیاری مواقع احساس می کنید که او دومین مرحله از زندگی خودتان است به همین دلیل هر کجا نیاز باشد اجازه می دهید خودش تصمیم بگیرد و در مواقع حساس و ضروری خودتان او را راهنمایی می کنید.
    مسئولیت. میزان مسئولیتی که بر دوش شما است در این زمان از هر موقع دیگری بیشتری خواهد شد. مسئولیت رهبری و هدایت، پشتیبانی مالی، هدایت روحی و دادن دیسیپلین عاطفی به کودک همه و همه بر عهده شما است. نه تنها کودک از شما چنین انتظاری دارد بلکه همه مردم از شما انتظار دارند که این موارد را برای فرزند خود فراهم آورید.
    فرصت. شما می توانید زندگی او را طوری شکل دهید و او را طوری بپرورید که جهانیان به وجود او افتخار کنند و مایه خیر همگان باشد. انجام این کار هم مهیج است و هم دشوار. هر چند پی آمد تمام کارهایی که او انجام می دهد به شما باز نمی گردد اما شما به عنوان یکی از مهمترین مرتبطین به مسائل او به شمار می روید. اگر او کارهای خوب انجام دهد، انرژی مثبت کارهایش بر روی شما تاثیر مثبت می گذارد و اگر کارهای نامناسب انجام دهد، تاثیر منفی بر روی شما خواهد داشت.
    در هر دو حال باید به خاطر داشته باشید که او خودش حق انتخاب داشته و به میل خود آن کارها را انجام داده. تنها کاری که از دست شما بر می آید این است که او را دعا کنید و وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهید. با عشق، تمام مشکلات حل نمیشود اما می توان از بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

    به این معنا نمی باشد که:
    پایان. داشتن فرزند به معنای پایان خوشی ها و اوقات فراغت نمی باشد. اگر شما با همسایه های خود که دارای فرزندان خردسال می باشند رابطه خوبی داشته باشید آنها می توانند به راحتی زمانی که شما و همسرتان نیاز به تنهایی دارید از کودکتان مراقبت کنند. برای اینکه هزینه های گزافی به پرستار کودک پرداخت نکنید می توانید با یکی از همسایه های خود که او نیز سن فرزندانش نزدیک به فرزندان شماست رابطه دوستانه برقرار کنید تا یک هفته شما کودک او را نگه دارید و هفته دیگر او از فرزند شما نگهداری کند. با این کار شما می توانید حداقل چند روز در هفته را با همسر خود تنها باشید.
    به خاطر داشته باشید که شما می توانید اوقات بسیار خوشی را در کنار همسر و فرزند خود سپری کنید و تمام ساعاتی که در کنار هم می گذرانید به عوض کردن بچه و غذا دادن به او ختم نمی شود. خنده ها و شیرین زبانی های او جزء ساعاتی هستند که می توان نام "با ارزش ترین لحظات" را بر روی آنها گذاشت.
    آیده آل گرایی. همه چیز بر طبق برنامه پیش نخواهد رفت. شما متوجه خواهید شد که آموزش هایی که در کتاب های کودک نوشته شده و نصایح دیگران همیشه مفید نبوده و واقع گرایانه نمی باشند. هر کودک، پدرو مادر، و شرایطی متفاوت هستند و علم پرورش کودک بر روی یک اصل خاص استوار نمی باشد. البته چند اصل اولیه و پایه ای پیشنهاد می شود که به شما جهت می دهد اما اگر تا حدی از برنامه ها و طرح های اولیه دور شدید، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
    کمال. شما می دانید که خودتان هم نمی توانید همه کارها را در حد مطلوب ترین درجه ممکن انجام دهید. گاهی اوقات ممکن است صبر، تحمل و منطق خود را از دست بدهید. زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد باید از فرزند و یا همسر خود عذر خواهی کنید. فقط به این دلیل که شما والد بچه هستید نمی توانید این ادعا را داشته باشید که تمام تصمیم هایی که می گیرید همیشه درست هستند. این خیلی خوب است که مصر باشید اما همزمان باید بخشنده هم باشید.

    همه چیز به شما بستگی دارد
    شما می توانید تماس بگیرید و برای مشکلات خود به دنبال راه حل بگردید. سعی کنید تا آنجا که برایتان مقدور است نسبت به مسائل و مشکلات بی توجهی نکنید. شما پدر و یا مادر شده اید و هیچ راه فراری وجود ندارد.
    موفقیت این نیست که ببینید آیا کودکتان از تصمیم گیری های شما راضی هست یا خیر. احساس کودک نسبت به تصمیم های شما نباید افکارتان را تحت الشعاع قرار دهد. در طول تاریخ همه پدر و مادرها با پایکوبی، لجبازی و داد و فریاد کردن فزرندانشان آشنا بوده اند. عکس العمل های کودک نباید شما را از تصمیم هایتان بازدارد و این احساس را به شما بدهد که آنها غلط و یا درست هستند.
    حضرت مسیح خداوند را با نام "بهترین پدر" معرفی می کند، در حالیکه فرزندانش تمام مدت شکایت می کنند، گریه زاری سر می دهند، و لعن و نفرین می کنند و ادعا دارند که "این منصفانه نیست" اما خدا هنوز همان "بهترین پدر" باقی مانده است.
    در آخر باید بگوییم که شما باید کاری را که تصور می کنید درست است انجام دهید و هر آنچه که از دستتان بر می آید برای زندگی کوچکی که به دنیا آورده اید انجام دهید. اجازه ندهید اشخاص دیگر در این مورد برای شما تصمیم گیری کنند. 

     

     

     

     

     

     Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي عزيز سلام
    خوبين
    منم بد نيستم
    امتحانات تموم شد و برگشتم . منتظر مسيجاتون هستم .

    651- جشنواريه فيلمهاي بنزينی : 1-به خاطره 1 ليتر بنزين 2-من ترانه 100000 ليتر بنزين دارم 3-رستگاری قبل از ساعته 12 امشب 4- دوره دنيا با 100 ليتر بنزين 5- رايحه خوش بنزين 6-ب مثله بنزين (3489-0912)

    652- مهريه جديد دخترا : 1386 ليتر بنزين (0892-0915)

    653- غرورت را به خاطركسي كه دوستش دارى بشكن،ولي هيچ وقت دل كسى كه دوستش داري را به خاطر غرورت نشكن (0892-0915)

    654- توي دنيا هر کسی يه نيمه گمشده داره که فقط لايق همونه. پس سعی نکن در ساختن پازل زندگيت تقلب کنی. (2520-0916)

    655- با بال شکسته پر گشودن هنر است،،اين را همه ي پرندگان ميدانند (0892-0915)

    656- شرکت LG شما را به ادامه خوابتان دعوت ميکند. (9176-0912)

    657- دل آدما به اندازه ي حرفشون بزرگ نيست. امّا اگر حرفشون از دل باشه ميتونه بزرگترين آدم رو بسازه.(2520-0916)

    658- من مسلمانم، قبله ام يك گل سرخ، جانمازم چشمه، مهرم نور، دشت سجاده ي من (2469-0913)

    659- بي بی ها هم روزی ني نی بودن که گذر زمان باعث جابه جايي نقطه هاش شده . (2520-0916)

    670- تا حالا ديدی خر پرواز کنه؟
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    نديدی؟
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    پس فکره پرواز رو از سرت بيرون کن! (6049-0915)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    بمب گوگلی را من ساختم


    پندار يوسفي، جوان 26 ساله‌اي است كه با ايده خلاقانه اعتراض‌آميزش، مؤسسه نشنال جئوگرافيك را بيچاره كرد.
    رگ غیرت‌مان بیرون زده بود؛ هم وقتی در یکی از آخرین نسخه‌های اطلس مؤسسه نشنال‌جئوگرافیک، پایین نام خلیج فارس نوشته شد «خلیج عربی» و هم وقتی فیلم «300» رفت روی پرده.
    برای اعتراض، راه‌های مختلفی وجود داشت . یکی از خلاقانه‌ترین این راه‌ها، استفاده از «بمب گوگلی» بود. کافی بود مثلا کسی بزند Arabian Gulf تا نتیجه اول جست‌وجو، حسابی حالش را بگیرد.
    آن روزها هیچ‌کس نمی‌دانست چه کسی فتیله این بمب گوگلی را روشن کرده اما حالا دیگر غم‌تان نباشد؛ سازنده آن بمب‌ها را پیدا کرده‌ایم؛ پندار یوسفی جوان 26ساله‌ای که سال‌هاست خارج از ایران زندگی می‌کند و این روزها او را در کانادا می‌توانید پیدا کنید ولی ایرانی بودنش را هرگز فراموش نکرده است.
    او خودش از ماجراهای این 2 بمب معروف برای ما نوشت. با تشكر از نيما افشاري كه زحمت اين ارتباط را كشيد.
    قضیه بمب گوگلی خلیج فارس برمی‌گردد به نوامبر2004 و زمانی که مؤسسه نشنال جئوگرافیک در آخرین نسخه از کتاب اطلس خود، نام «خلیج عربی» را در پرانتز و پایین عبارت خلیج فارس ذکر کرده بود. در همان زمان من هم مثل بقیه ایرانی‌ها از این موضوع ناراحت بودم؛ خصوصا که سابقه زندگی در کشورهاي عربی را هم داشتم؛ جایی که هر روز و در همه‌جا این عبارت جعلی دیده و شنیده می‌شد و ما را آزار می‌داد.
    من هم مثل خیلی از کاربران ایرانی اینترنت، طومارهای اعتراضی را امضا کرده بودم، ولی احساس می‌کردم که صرف امضا کردن طومار، کار زیادی را از پیش نمی‌برد؛ برای همین به دنبال راهی بودم که اعتراضمان را به شکلی متفاوت که اثرگذاری آن بیشتر باشد انجام دهيم.
    در مورد بمب گوگلی از حدود یک سال قبل از آن اطلاعاتی داشتم. وقتی در همان روزهای بحث در مورد قضیه خلیج فارس، در سایت‌های ایرانی به نوشته کاربری ناشناس برخوردم که اشاره‌ای به استفاده از بمب گوگلی کرده بود، بلافاصله تصمیم گرفتم این پیشنهاد را عملی کنم.
    در مورد اینکه بمب گوگلی چیست، همان موقع در وبلاگم نوشتم: «اگه تعداد زیادی لینک از صفحات مختلف به یک وب‌سایت خاص و با استفاده از یک عبارت خاص داده بشه، رده‌بندی اون سایت تو فهرست گوگل می‌آيد بالا و اگه لینک‌ها به اندازه کافی زیاد باشه، حتی به رده اول می‌رسه؛ مثلا اگه تعداد زیادی از ما وبلاگ‌دارها با عبارت انگلیسی arabian gulf لینک بدیم به یک وب‌سایتی که در مورد خلیج فارس هست، هر کسی که تو گوگل عبارت arabian gulf رو جست‌‌وجو کنه اولین نتیجه‌ای که می‌گیره اون صفحه مربوط به خلیج فارس خواهد بود که ما ساخته‌ايم».
    و به همراه آن توضیح، صفحه‌ای ساده درست کردم شبیه پیغام خطایی که مرورگر اینترنت معمولا هنگام عدم توان دسترسی به یک وب‌سایت نمایش می‌دهد؛ با این تفاوت که به جای پیغام معمولی، کلمات آن را به این صورت تغییر داده بودم: «خلیج موردنظر پیدا نشد، حتما منظورتان خلیج فارس است».
    به این ترتیب، در صورت موفقیت این حرکت، هر کس که در اینترنت برای عبارت خلیج عربی جست‌‌وجو می‌کرد، به پیغام غیرمنتظره بالا برمی‌خورد.
    بعد از نوشتن دستورالعمل کامل چگونگی عملی کردن چنین کاری در وبلاگ خودم، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر به‌تدریج به حمایت از این طرح برخاستند و به‌زودی خبر این طرح به طور گسترده‌ای میان ایرانیان پخش شد. حتی جالب بود که خیلی از دوستانم که نمی‌دانستند این حرکت را من شروع کرده‌ام، ای‌میل‌هایی را که درباره آن گرفته بودند، برای من هم می‌فرستادند و از من می‌خواستند که در آن شرکت كنم.
    بالاخره پس از نزدیک 2 هفته و با همیاری صدها نفر از صاحبان وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های ایرانی، بمب گوگلی ما به اصطلاح «منفجر» شد و در رتبه اول گوگل و وب‌سایت‌های جست‌وجوی دیگر قرار گرفت. خبر این بمب در رسانه‌های ایرانی و خارجی پخش شد. از آنجا که محتوای صفحه‌ای که ساخته بودم جالب و نسبتا بامزه بود و در عین حال عصبانی یا خصمانه جلوه نمی‌کرد، بسیاری از خبرگزاری‌های بزرگ، خبر بمب گوگلی‌مان را در اخبار روزانه و در قسمت «خبرهای نرم» خود منتشر کردند.
    این اولین باری بود که وبلاگ‌نویسان ایرانی، با گرایش‌ها و اعتقادات مختلف، همگی دست به دست هم دادند و نه تنها در دنیا خبرساز شدند بلکه توانستند عملا چیزی را تغییر دهند. چند هفته بعد از این ماجرا، با فشار خبری که حرکت ما و دیگر گروه‌های ایرانی روی نشنال جئوگرافیک ایجاد کرده بود، آنها عقب‌نشینی کردند و آن عبارت را اصلاح کردند و این پیروزی بزرگ به نام وبلاگ‌نویسان ایرانی ثبت شد.

    نقاشي جمع مي كنيم
    دومین حرکت گسترده‌ای که بعد از بمب گوگلی خلیج‌فارس پایه‌ریزی کردم، در مورد جریان فیلم 300 بود. این بار نیز مثل قضیه خلیج فارس اتفاقی افتاده بود که برای بسیاری از ایرانیان اهمیت زیادی داشت.
    با توجه به اینکه فیلم 300 در اصل از روی یک کتاب کامیک ساخته شده و من این کتاب را مدت‌ها قبل از پخش فیلم خوانده بودم، می‌دانستم که تصویری که از ایرانیان در این داستان نشان داده می‌شود، کاملا خصمانه و یک‌سویه است. در همین مورد حدود 6 ماه قبل از پخش فیلم، مطلبی در وبلاگم نوشته بودم. هنگام نمایش فیلم 300، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد میان ایرانی‌ها خیلی جنجال شد و طومارهای اینترنتی زيادي در اعتراض به این فیلم تنظیم شد.
    روز قبل از نمایش عمومی فیلم، بعد از اینکه متن یکی از طومارهای اعتراضی را خواندم در تاثیرگذاری آن تردید کردم. به نظر من اعتراض مستقیم به فیلم هیچ نتیجه مثبتی را نمی‌توانست در برداشته باشد، جز اینکه ایرانیان را در چشم سایر جهانیان، افرادی ناراضی و عصبانی جلوه دهد.
    عصر آن روز، وقتی که از سر کار برمی‌گشتم و در اتوبوس به این موضوع فکر می‌کردم، ناگهان ایده‌ای به ذهنم رسید: برگزاری نمایشگاه نقاشی اینترنتی با موضوع ایران باستان و استفاده از شهرت فیلم 300 برای نشان دادن نمایشگاه به جهانیان.
    در واقع، با این کار می‌شد چهره‌ای متمدن و آرام از ایران به دنیا نشان داد و در عین حال واقعیت‌های تاریخی سرزمین‌مان را هم در قالب آثار هنری به بینندگان غربی آموزش داد.
    برای این پروژه باید 2 کار انجام می‌شد؛ اعلام فراخوان هنری برای جمع‌آوری آثار و نقاشی‌های مربوط به ایران باستان و استفاده از محبوبیت فیلم 300 میان تماشاگران غربی برای نشان دادن نقاشی‌های جمع‌شده به آنان. برای این کار تصمیم گرفتم از تجربه بمب‌گوگلی قبلی استفاده کنم و از خوانندگان وبلاگم خواهش کنم که با استفاده از عبارت «فیلم 300» به صفحه‌ای که برای نمایش نقاشی‌ها درست کرده بودم، پیوند دهند تا رتبه آن را برای این عبارت در موتورهای جست‌وجو بالا ببرند.
    می‌دانستم که کار دشواری است و در ابتدا کمی تردید داشتم؛ از یک طرف نمی‌خواستم که تجربه موفق بمب گوگلی قبلی و اعتباری را که به خاطر آن به دست آورده بودم، با عدم استقبال یا شکست احتمالی لوث کنم و از بین ببرم و از طرف دیگر نمی‌خواستم که بیم شکست، من را از کاری که احساس می‌کردم درست است باز دارد.
    به هر حال، همان شب تصمیم گرفتم که این حرکت را شروع کنم و صفحه اولیه‌ای را که قرار بود نقاشی‌ها را در آن جمع کنم، ساختم و مطلبی طولانی همراه با توضیح راجع به نفس کار و دستورالعمل در وبلاگم نوشتم.
    با توجه به گسترش عجیب اینترنت در فاصله میان این حرکت و بمب گوگلی قبلی، فراخوان تکنیکی برای بمب گوگلی 300 با استقبالی چندین برابر دفعه قبل روبه‌رو شد، به طوری که من را کاملا شگفت‌زده کرد و نزدیک به 4 هزار وب‌سایت و وبلاگ مختلف به صفحه‌ای که درست کرده بودم پیوند دادند.
    البته از جانب کسانی که عقیده داشتند اعتراض به این فیلم اهمیت چندانی ندارد، مخالفت‌هایی هم با این کار، صورت گرفت. ولی با توجه به تعداد زیاد افرادی که در این حرکت شرکت کردند، واضح بود که به هر حال این موضوعی است که اهمیت زیادی برای خیلی از ایرانی‌ها دارد و از نظر من همان بهترین جواب برای مخالفان بود.
    بنابراین تصمیم گرفتم در مقابل آنها سکوت کنم و انرژی‌ام را صرف موفقیت این حرکت و همچنین فراهم کردن آثار هنری برای این پروژه کنم. با کمک سایر وبلاگ‌نویسان و وب‌سایت‌داران پس از 2 هفته وب‌سایتی که ساخته بودم به صفحه اول نتایج آمد.
    این بار، سختی کار بیشتر در گرفتن آثار هنری از هنرمندان ایرانی بود. با اینکه وقت بسیار زیادی صرف کردم تا با تمامی هنرمندان ایرانی که مقدور بود تماس بگیرم، بسیاری از آنها علاقه‌ای به فرستادن اثر و شرکت در این حرکت از خود نشان ندادند.
    در مقابل، تعداد قابل قبولی از هنرمندان دیگر نیز از این حرکت استقبال کردند و در مجموع، گالری بسیار خوبی از آثار مختلف در سبک‌های مختلف تشکیل شد.خوشبختانه این حرکت هم با توجه به نوآوری که در آن بود مورد توجه رسانه‌های مختلف خبری قرار گرفت و در بسیاری از روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های خبری پوشش داده شد.
    در نتیجه افراد بسیار زیادی از وب‌سایت و گالری‌اي که تهیه کرده بودم بازدید کردند و پیغام‌های زیادی هم از افراد مختلف دریافت کردم که از نقاشی‌هایی که در وب‌سایت قرار داشت خوششان آمده بود.
    این حرکت با اینکه وقت و انرژی بسیار زیادی از من گرفت، نتایج جالبی داشت؛ از یک طرف بار دیگر همبستگی اینترنتی ایرانیان به خاطر مسائل ملی بیش از پیش آشکار شد و از طرف دیگر این حرکت چهره‌ای هنرمندانه و آرام از ایرانیان ترسیم کرد که مورد تحسین بسیاری قرار گرفت.
    البته در این حرکت عدم تمایل بسیاری از هنرمندان ایرانی به انجام کار هنری گروهی هم آشکار شد ولی در مجموع با همت همه کسانی که شرکت کردند کار مثبتی شکل گرفت. هنوز هم وب‌سایت این حرکت زنده است و آن را به طور مداوم با اخبار در مورد هنر و هنرمندان ایرانی به‌روز می‌کنم. دوست دارم که از این وب‌سایت برای معرفی هنرمندان ایرانی استفاده کنم.

    این‌ور آب
    یکی از علایق اصلی پندار، کمیک استریپ است؛ «آشنایی من با کمیک استریپ- مثل خیلی‌ها- از کتاب‌های تن‌تن شروع شد. تقریبا از همان موقع که خواندن را یاد گرفتم، کتاب‌های تن‌تن را هم از دوستم قرض می‌گرفتم و با علاقه تمام می‌خواندم.» آن زمان مجله «هزار قصه» در ایران کمیک استریپ‌های داخلی و خارجی را چاپ می‌کرد. او هم تا ایران بود این مجله را می‌خرید؛ «برای من که کلاس دوم دبستان بودم استریپ‌های ایرانی مثل امیرارسلان در هزار قصه چندان جذابیتی نداشت چون برخلاف کمیک‌های خارجی سیاه و سفید بود و نقاشی خوبی هم نداشت.
    همچنین داستان و کلمات، برخلاف کمیک‌های خارجی که در بادکنک‌هایی بالای سر شخصیت‌ها نوشته می‌شود، در این استریپ‌ها زیر هر نقاشی و به صورت یک پاراگراف نوشته شده بود که خواندن آن را برای من سخت می‌کرد.» در امارات با کمیک‌استریپ‌های روزنامه‌ای آشنا شد و در کانادا هم با کمیک‌بوک‌ها. در دوران دانشجویی فرصت پیدا کرد برای نشریات دانشجویی کمیک استریپ انگلیسی بکشد؛هر چند هر کدام از آن نشریات 12 ـ 10 شماره بیشتر دوام نداشت.
    «تنها تجربه من از کمیک‌استریپ ایرانی، همان داستان‌های امیرارسلان در هزار قصه بود تا همین چند سال اخیر که با کمیک‌استریپ‌های بزرگمهر حسین‌پور و همچنین کتاب‌های کمیک‌ مانا نیستانی آشنا شدم. مدت‌ها بود که در فکر پدید آوردن یک روزنامه کمیک استریپ ایرانی بودم.
    نمي‌خواهم وارد جزئیات فنی بشوم ولی کمیک‌استریپ روزنامه‌ای ویژگی‌های ‌خاصی دارد که تا به حال در کمیک‌های ایرانی ندیده بودم؛ ویژگی‌هايی مانند شخصیت‌های ثابت، تعداد فریم‌های محدود و روند مداومی که لازمه آن داشتن دیسیپلین بالاست. این کمیک‌استریپ‌ها که معمولا به صورت روزانه در روزنامه‌ها به چاپ می‌رسند، معمولا کار تمام‌وقت هنرمندی هستند که آنها را خلق می‌کند و در بسیاری از مواقع فردی که آن کمیک را تولید می‌کند تا پایان عمر به ساختن آن استریپ مشغول است.
    تنها مشکلی که برای درست کردن کمیک استریپ جدید فارسی داشتم، وقت و انرژی زیادی بود که درست کردن مداوم یک کمیک لازم داشت. به هر حال، بعد از حدود یک سال تفکر و کار کردن روی شخصیت‌ها، تولید کمیک استریپ «این‌ور آب» را از حدود 6 ماه پیش شروع کردم. این کمیک‌استریپ درباره زندگی جوانان ایرانی خارج از کشور است و تمام مشخصات یک کمیک‌استریپ کلاسیک روزنامه‌ای را دارد.
    شروع کردن و ادامه دادن این کمیک استریپ که در نوع خود و در میان استریپ‌های فارسی اولین است، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که از نظر خودم تا به حال انجام داده‌ام و از اینکه توانسته‌ام تا به امروز آن را ادامه بدهم، خوشحالم.»

    مدرسه فقط ایرانی
    از 10 سالگی خارج از ایران زندگی کرده است ولی از همان فرصت کوتاه زندگی در ایران استفاده کرد تا از 7سالگی به همراه برادرش که هر دو عشق نقاشی بودند، شاگرد بهمن عبدی (از کاریکاتوریست‌های قدیمی و معروف که کارهایش را در همین صفحه گالری خودمان هم دیده‌اید) بشوند؛ «به جز آن کلاس‌ها، هیچ‌وقت کلاس نقاشی دیگری نرفتم ولی مطمئنم که اگر هم می‌رفتم نمی‌توانستم معلمی بهتر از آقای عبدی داشته باشم. شیوه تدریس آقای عبدی بسیار سیستماتیک و با دیسیپلین و در عین حال بسیار لذتبخش بود».
    پندار بعد از ایران به امارات و شهر ابوظبی رفت و از همان موقع تعصب ایرانی بودنش را نشان داد؛ «به تصمیم خودمان، من و برادرم ـ برخلاف خیلی از دوستان و آشنایان که مدرسه انگلیسی می‌رفتندـ مدرسه ایرانی را انتخاب کردیم.»
    بعد از اتمام دبیرستان برادرش برای ادامه تحصیل به کانادا رفت و او هم به دنبالش راهی آن ور دنیا شد. برادرش پزشکی خواند و پندار مهندسی. لیسانس مهندسی برق را در ونکوور گرفت و برای فوق لیسانس به دانشگاه تورنتو رفت که آن را هم سال پیش در گرایش الکترومغناطیس تمام کرد؛ «در تمام این سال‌ها در کنار درسم کارهای نقاشی و طراحی انجام می‌دادم. مخصوصا در دوران فوق‌لیسانس که وقت بیشتری پیدا کردم، در روزنامه‌های متعدد دانشگاه نقاشی می‌کشیدم.
    کم‌کم طوری شد که تجربه کاری بیشتری در نقاشی و طراحی پیدا کردم تا مهندسی. الان هم که درسم تمام شده، در شرکتی دارم کار طراحی می‌كنم.»
    از سال 97 (که یک دبیرستانی بود) با اینترنت آشنا شد و از درست کردن وب‌سایت شخصی شروع کرد تا وب‌سایت‌هایی برای انجمن‌های دانشجویی. در سال 2003 برای تن‌تن هم وبلاگی درست کرد. حالا او در وبلاگ شخصی خودش «لوگو ماهی» فروشگاهی دارد برای سفارش دادن لباس‌هایی که روی آن از طرح‌ها و نقوش ایرانی استفاده کرده است.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    طیبه ندری

    tayebe57

    ایران

    23

    4

    1357

    علی اسلامی

    alimehdiis

    اصفهان

    23

    4

    1361

    سميه پورناصري

    spn1362

    اهواز

    23

    4

    1362

    Amirhossine Allishahi

     

     

    23

    4

    1371

    f soleymani

    faezeh_soleimani

    esfahan

    24

    4

    1359

    masood shahmanzary

    ms71_ss@yahoo.com

    tabriz

    24

    4

    1367

    Anita

    anita bombo

     

    24

    4

     

    احمد ص

    a.sayad

    شهرستان نظرآباد

    25

    4

    1356

    هادی اکبرزاده

    hadi_neka

     

    25

    4

    1365

    Omid Tahsin zade

    boofe_koor

     

    26

    4

    1356

     

    lalehsorkh_71

     

    27

    4

     

    فرزانه باقری

     farzane_fb

    عسلویه - بوشهر

    28

    4

    1356

    mohammad javad
     zamani

    mjzzamani

    shahrekord

    28

    4

    1360

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    roya rouhani

    dreamroya2000

    soed

    24

    4

     

    aida harati

    fidder2003

    tehran

    25

    4

    1385

    maryam

    mereyam_y

    shiraz

    27

    4

    1384

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    29

    4

    1385



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان