768

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 768 :: يکشنبه 31 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

درود بر هری پاتر و بدرود با او


باسلام
تنها چند ساعت دیگر به آغاز فروش کتاب آخر از سری رمان هری‌پاتر باقی‌مانده است. همه‌ی خوانندگان علاقمند در سراسر جهان، بی‌صبرانه رسیدن این لحظه را انتظار می‌کشند.
هری پاتری که در سال ۱۹۹۰، در تخیلِ جوآن ک. رولینگ (Joanne K. Rowling) شکل گرفت، در تابستان ۱۹۹۷، برای اولین بار روی کاغذ آمد و سال۲۰۰۰، اولین نمایش خود را روی پرده‌ی نقره‌ای سینما تجربه کرد. قهرمانی که ده سال با مخاطبان خود زیست و امروز (بیستم ژوئیه) قرار است به خاطرات مخاطبان میلیونی خود بپیوندد.
فیلم پنجم این رمان (هری‌ پاتر و محفل ققنوس) در تابستان ۲۰۰۷ به نمایش عمومی درآمد و فیلم ششم (هری‌پاتر و شاهزاده‌ی دورگه) طبق برنامه، بیست‌ویکم نوامبر ۲۰۰۸ به روی پرده خواهد رفت.
در این دوره‌ی زمانی و از همان روزهایی که اسم هری‌پاتر بر سر زبان‌ها افتاد، درکنار تعریف و تمجیدها، همواره انتقادهایی هم متوجه این پرطرفدارترین رمان زندان گوانتانامو بوده است. در مقاله‌های زیر، وضعیت کنونی و میزان موفقیت هری‌پاتر در ایران و رابطه‌ی خوانندگان ایرانی با ناشران و مترجمان این رمان بررسی می‌شود.
علاوه براین، برای نشان دادن برداشت یک نویسنده‌ی آلمانی کتاب‌های نوجوانان، با فولکر دگنر (Volker Degener) درباره‌ی هری ‌پاتر به گفتگو نشسته‌ایم.

راستي اين قول را هم همينجا مي دم که در روزهاي آينده مجموعه کامل فيلمهاي «هري پاتر» را در روزهاي آينده براي دانلود قرار خواهم داد.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (767) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • طریقه ساخت انواع موشکهای کاغذی
  • عکس هایی از شاتل فضایی روسها
  • 101 غذا که می توانید در 10 دقیقه یا کمتر بپزید
  • معرفي و دانلود فيلم : اتاق خالي
  • دانلود انيميشن : مولان 2
  • آلبوم جدید و زیبای متین به نام خوابهای رنگی
  • آهنگ جديد و زيباي دريچه باصداي شهمنظري
  • کتاب اول بانک اطلاعات شهری تهران 1386
  • دنياي موبايل:  ساعت تمام صفحه
  • چشمه اي از زدوبند يك ميليارد و 400 ميليون توماني يك آقازاده
  • چرا دسترسی به پرشین بلاگ ممکن نیست؟!
  • با اکستنشن ThumbStrips ، هیچ سایتی را گم نمی‌کنید
  • بخشی از اعترافات سید حسین کاظمینی بروجردی در دادگاه
  • جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علميScience
  • چرا آقایون زودتر از خانم ها می میرند؟
  • رژيم غذايي سواحل جنوبي
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

طریقه ساخت انواع موشکهای کاغذی
گزارشهاي «سنا ديلي» از مالزي و تيم ملي
عکس هایی از شاتل فضایی روسها
نظرسنجی سایت صدا و سیما در مورد برنامه «به اسم دموکراسی»

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

خشم مسلمانان از فتواي انهدام عتبات عاليات
 

صدور فتاوايي از سوي جمعي از مفتي‌هاي وهابي عربستان‌سعودي و كويت مبني بر وجوب انهدام حرم امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت زينب(ع)، خشم مسلمانان جهان را برانگيخته است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري "نهرين‌نت"، "عبدالرحمن البراك" مفتي اعظم عربستان سعودي، شيخ "ممدوح الحربي"، شيخ "ناصر العمر"، "عبدالله بن جبرين"، "سفر الحوالي" و حامد العلي" كه مهم‌ترين مفتيان وهابي به شمار مي‌روند با صدور فتاوايي خواستار انهدام مراقد مطهره امامان شيعه(ع) شدند.
اين فتاوا كه در پي استفتاي جمعي از دانشجويان دانشگاه وهابي "محمد بن سعود" صادر شده است از مدتي پيش و پس از آغاز تعطيلات تابستاني حوزه‌هاي وهابيت و دومين حمله به بارگاه عسكريين(ع) در سامرا، در سطح گسترده‌اي توزيع و در آن از هر اقدامي براي محو آنچه آثار شرك بويژه در كشور عراق و شهر كربلا خوانده شده، استقبال شده است.
در بخشي از اين فتاوا كه از حرم امامان شيعه(ع) به عنوان بت‌هايي ياد كرده كه بايد با خاك يكسان شود، آمده است: حسين از شرك شيعيان به دور است اما حرم او بايد به عنوان اصلي‌ترين نماد شرك در عراق ويران شود.
كارمندان دانشگاه "محمد بن سعود" اعلام كردند: ده‌ها تن از دانشجويان بويژه دانشجويان سال‌هاي بالا در دانشكده شريعت، بطور داوطلبانه در حركتي با عنوان "فرهنگ توحيد ناب در ميان امت و بويژه عراق براي خلاص‌شدن از مراقد و قبور و پاكسازي كشورهاي اسلامي از آنها"، اقدام به توزيع اين فتاوا كرده‌اند.
بر اساس اين گزارش، اين دانشجويان با تشكيل كميته‌هاي داوطلبانه در حال راه‌اندازي پايگاه‌هاي اينترنتي، دوره‌هاي تابستانه و جذب نيرو از كشورهاي حاشيه خليج فارس و ديگر كشورهاي عربي هستند تا بدين‌وسيله حرم امام حسين(ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) را مانند حرم عسكريين(ع) به‌عنوان اهداف آينده "موحدان مجاهد" ويران كنند.
علاوه بر اين، "سفر الحوالي" مفتي مشهور وهابي در پاسخ به استفتائي در اين باره گفت: «علاوه بر كربلا، واجب است كه حرم زينب در دمشق و حرم "سيد احمد البدوي" از نوادگان امام هادي[ع] در مصر نيز به عنوان بت‌هايي كه به جاي خداي تبارك و تعالي مورد پرستش قرار مي‌گيرند با خاك يكسان شوند.»
دفتر "وعظ و ارشاد" دانشگاه وهابي "الامام بن سعود" كه از مهم‌ترين منابع تأمين تروريست در عراق و گروه تروريستي "فتح الاسلام" در اردوگاه "نهر البارد" لبنان به شمار مي‌رود نيز طي روزهاي اخير اقدام به توزيع فتاواي "بن جبرين"، "الحوالي"، "البراك"، "الحربي" و ديگر مفتي‌هاي وهابي كرده است كه در آنها از عمليات‌هاي انجام‌شده عليه مراقد ائمه(ع)، امامزادگان و اوليا در عراق تمجيد شده است.
پايگاه اطلاع‌رساني رسمي رياست كل بررسي‌هاي علمي كه زيرمجموعه اداره صدور فتواي عربستان‌سعودي به شمار مي‌رود نيز فتوايي از "بن‌باز" مفتي برجسته حكومت سعودي منتشر كرده كه مسلمانان را به انهدام ضريح امامان شيعه به عنوان بت‌ها و نمادهاي شرك فرامي‌خواند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

اتاق خالي
 Vacancy



کارگردان: نيمرو آنتال. فيلمنامه: مارک ال. اسميت. موسيقي: پل هسلينگر. مدير فيلمبرداري: آندري سکولا. تدوين: ارمن ميناسيان. طراح صحنه: جان گري استيل. بازيگران: کيت بکينسل[ايمي فاکس]، لوکولسون[ديويد فاکس]، فرانک والي[ميسون]، اتان امبري[مکانيک]، اسکات جي. آندرسون[قاتل]، مارک کاسلا[راننده تريلي]، ديويد داتي[گشت بزرگراه]. ٨٠ و ٨٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
ديوي و ايمي زوج نا شادي هستند که تصميم دارند تا در آينده از هم جدا شوند. اما در ميانه سفري خارج از شهر، ناگهان اتومبيل شان خراب شده و ناچار در هتلي بين راه توقف مي کنند. ناچار در يکي از اتاق هاي خالي هتل اطراق مي کنند. اما هيچ چيز اين اتاق عادي به نظر نمي رسد. سر و صداهاي مشکوکي از اتاق بغلي به گوش مي رسد و فيلم هايي که در کنار دستگاه ويديوي اتاق وجود دارد، همه درباره آدم هايي است که در برابر دوربين هاي مخفي توسط قاتلي نقاب دار سلاخي مي شوند. ديويد و ايمي ناگهان متوجه مي شوند که قتلگاه اين آدم ها همان اتاقي است که در آن به سر مي برند. اما به نظر مي رسد که آن دو تنها ساکنين هتل هستند و مدير هتل نيز گفته هاي آنان را باور ندارد و تلفن هاي هتل نيز قطع شده است. از اين رو ديويد و ايمي تصميم مي گيرند تا از اولين راننده اي که در برابر هتل توقف کند، تقاضاي کمک کنند. اما راننده تريلي نگون بخت توسط قاتل نقاب دار کشته مي شود و مامور پليس بزرگراه نيز دچار سرنوشت مشابهي مي شود. ديويد و ايمي تنها مانده اند و به نظر مي رسد تنها راه گريزشان تونلي مخفي است که در حمام اتاق کرايه اي يافته اند..

چرا بايد ديد؟
نيمرود آنتال متولد ١٩٧٣ لس آنجلس است، اما کار هنري خود را به عنوان بازيگر، نويسنده و کارگردان در مجارستان آغاز کرده و در سال ٢٠٠٣ با فيلم کنترل موفق به دريافت ٧ جايزه بين المللي از جمله جايزه جوانان از جشنواره کن، قوي طلايي جشنواره کپنهاگ و فيپرشي شده است. نيمرود دو سال بعد از موفقيت کنترل دوباره به آمريکا بازگشته و اتاق خالي اولين فيلم آمريکايي اوست. فيلمي ١٩ ميليون دلاري که همين مبلغ را نيز در گيشه به دست آورده، اما براي کساني که کنترل را ديده اند جز سرخوردگي حاصلي به دنبال نخواهد داشت. اتاق خالي در بهترين شکل خود فيلمي است که هر فيلمساز متوسط هاليوودي مي تواند آن را بسازد و نيازي به کسي چون آنتال حس نمي شود. کسي که از نظر منتقدان مي توانست اميدبخش ترين کارگردان مجارستان باشد. آنتال مانند ديگر فيلمساز اروپايي الکساندر آجا ترجيح داده با ساختن فيلم هاي ترسناک هاليوودي گذران زندگي را تامين کند و مانند او کار شسته و رفته اي نيز تحويل داده، اما.... اتاق خالي چيزي بالاتر از فيلم ترسناک پاي بند به قواعد ژانر چيز تازه اي در خود ندارد.
اتاق خالي يکي از موضوع هايي را براي پيرنگ اصلي قصه خود برگزيده که نام آن کافي است تا عرق سرد را بر پشت هر بيننده و شنونده اي سرازير کند: snuff [فيلم هايي که شخصيت هاي اصلي آن به شکل واقعي در برابر دوربين سلاخي مي شوند]. چند سال قبل شوماکر با فيلم ٨ ميلي متري به سراغ اين موضوع رفت و حاصل کارش تريلري تماشايي بود. ولي آنتال ترجيح داده تا از کنار اين موضوع گذشته و فيلم ترسناک کوچک و سرگرم کننده اي بسازد که نمونه هاي زيادي از آن ها در سال هاي اخير توليد شده است. آنتال هر چند موفق مي شود تا لحظات هراس آوري خلق کند، اما خيلي زود فيلم از توش و توان مي افتد و تماشاگر را به دليل نچسب بودن شخصيت هاي اصلي اش، در ميانه کار رها مي کند. شيمي ميان بکينسل و ويلسون هرگز شکل نمي گيرد و هيچ کدام از اين دو قادر به جلب همدلي و همذات پنداري تماشاگر نيستند. بنابر اين بازيابي همديگر[کليشه خانوادگي اين گونه فيلم ها] نيز شکلي کسالت بار به خود مي گيرد. تنها نقطه قوت فيلم اتمسفري است که آنتال با کمک فيلمبردارش آن را خلق مي کند و پاياني کم و بيش قابل تحمل، اما اينها براي تماشاگري که حتي فيلم قبلي او را نديده باشد بسيار نوميد کننده است. براي آشنايي با آنتال حتماً کنترل را پيدا کرده و ببينيد و خطاي هاليوودي اش را ببخشيد. شايد وقتي ديگر....
ژانر: مهيج.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/40674030/tttl.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/40679566/tttl.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/40691900/tttl.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/40695794/tttl.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/40699778/tttl.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/40703236/tttl.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/40706707/tttl.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/40707380/tttl.part8.rar

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


 

دانلود انيميشن

مولان 2
Mulan II

 
 

Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:79 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.78 : 1 more
Sound Mix:Dolby Digital
Certification:Brazil:Livre / Australia:G / Germany:o.Al. / Singapore:G / USA:G (certificate #40423) / UK:U
Company:Walt Disney Pictures
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/42243663/Mulan2.part1.rar
http://rapidshare.com/files/42244775/Mulan2.part2.rar
http://rapidshare.com/files/42245520/Mulan2.part3.rar
http://rapidshare.com/files/42246913/Mulan2.part4.rar
http://rapidshare.com/files/42247918/Mulan2.part5.rar
http://rapidshare.com/files/42293182/Mulan2.part6.rar
http://rapidshare.com/files/42294295/Mulan2.part7.rar
http://rapidshare.com/files/42296154/Mulan2.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

خوابهاي رنگي
باصداي متين
 

آلبوم جدید و زیبای متین به نام خوابهای رنگی با 2 کیفیت
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي دريچه باصداي شهمنظري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

کتاب اول
بانک اطلاعات شهری تهران 1386



نرم افزار جدید کتاب اول ...

قابلیت های کلیدی نرم افزار کتاب اول:
- محیطی متحرک و جذاب
- نقشه ۸۶ تهران با جزئیاتی از قبیل: یک طرفه و دو طرفه بودن خیابانها، دور زدن ممنوع و ...
- جستجو در بیش از ۱۵۰۰۰۰ رکورد اطلاعات مشاغل تهران
- جستجو در معابر تهران
- ۵۶ لایه کاربری، با امکان خاموش و روشن کردن هر لایه
- چاپ اطلاعات و نقشه
- و دهها امکان منحصر به فرد دیگر...

 

لينکهاي دانلود
Ketabe.Avval.Electronic.Book.86.UnREal.part1.rar
Ketabe.Avval.Electronic.Book.86.UnREal.part2.rar
Ketabe.Avval.Electronic.Book.86.UnREal.part3.rar
Ketabe.Avval.Electronic.Book.86.UnREal.part4.rar
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Full Screen Clock
ساعت تمام صفحه

همان طور که از اسم این برنامه مشخص است این برنامه یک ساعت تمام صفحه مخصوص Communicator شما می باشد .

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

31 تير
برای خودت هدف معین کن. آن را یادداشت و پیامدش را رها کن. گامهای کوچک تفاوتی فاحش ایجاد می کند.
شریل ریحاردسون

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (عليه السلام) فرمودند:
اَشَّدُ الذّنُوبِ مَا استَهَانَ بِهِ صَاحِبُهُ
سخت ترین گناهان، گناهی است که انجام دهنده ی آن، آن را ناچیز بشمارد.
(جهاد با نفس، ح 398)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

ساعت سه بعد از نیمه شب تلفن دکتر صدا کرد . یکی از مشتریان او بود . به دکتر گفت : آقای دکتر دستم به دامنت . زودتر بیا که زنم آپاندیسیت گرفته است . دکتر گفت : آپاندیسیت نیست . سوءهاضمه است . قدری بیکربنات دوسود به او بده بخورد تا صبح بیایم و او را ببینم .
مشتری گفت : آقای دکتر سوءهاضمه نیست . آپاندیسیت است . دکتر گفت :
جان من ، آپاندیسیت زنت را من شش ماه پیش عمل کردم و می دانم که یکنفر ممکن نیست دو تا آپاندیس داشته باشد . مشتری گفت :
آقای دکتر عزیز ولی این را هم بدانید که یکنفر ممکن است دو تا زن داشته باشد !


- چرا بعضی از مردها دو زن می گیرند ؟
- زیرا که بعضی از چارپایان دو ترکه هم می توانند سواری بدهند !!


یک نفر دهاتی از شهر برای زن جوانش ، که به عمر خود آینه ندیده بود ، آینه ای بزرگ خریداری نمود و بدور از چشم زنش آن را در اتاق خواب خودشان نصب نمود . زن بیچاره به مجرد ورود و همینکه چشمش در آینه به صورت خود افتاد ، تصور نمود شوهرش زن جدیدی گرفته است . شکوه به مادر خود نمود و او را به خانه خود آورد تا او هم زن جدید را ببیند ، پیرزن نیز تا چشمش در آینه به صورت زشت و پر چین خود افتاد ، ابتدا یکه ای خورده و سپس در مقام د لدا ری به دخترش گفت : ناراحت نباش ننه جان ، غصه نخور ، این عجوزه که من دیدم معلوم نیست چگونه خود را در چشم شوهرت جا نموده است ولی مطمئن باش سحر و افسون در کار بوده و چند روزی بیشتر عمر نخواهد داشت و هرگز نمی تواند جای تو را در دل شوهرت بگیرد .

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

بررسى روان‏شناسانه مفهوم
الف: شادى گزاره‏اى علمى است كه همسنگ آن در فارسى،انگليسى، عربى و زبان محاوره‏اى، همان خوشى، سرحالى، لذت و شنگولى‏است.
ب: با همنشين شادى؛ يعنى افسردگى و رنج، شادى را تا حدى بهترمى‏توان شناخت. شادى جلوه‏هاى گوناگون دارد، جلوه هايى كه در برابرپاره‏اى محرك‏هاى بيرونى و درونى قابل تشخيص است.
ج: لبخند زدن، خنديدن، قهقه، جيغ و فرياد، رقص و آواز، در گير شدن بامناسبات شغلى و خانوادگى، مفيد بودن در خانواده، گروه و جامعه يا خوش‏بينى واقع بينانه نسبت به آينده، از نشانه‏هاى شادى است.
»ارنست همينگوى« مى‏گويد:
نادرترين و كمياب‏ترين چيزى كه من در ميان روشنفكران مى‏شناسم، شادى‏است. چگونه مى‏توان شادى آفريد؟ برچيده شدن بساط اندوه، افسردگى و رنج به‏ثابت برخوردار نيست. تا آن حد مى‏توان ميزان آن را سنجيد كه مى‏بايد ميزانى داشته‏باشد.

ادامه دارد ...

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

ورزش صورت
•ماساژ
قبل از شروع ورزش ابتدا پوست را با كرم مرطوب كننده كاملاً مي پوشانيم و سپس شروع به تمرين مي كنيم.
- چشم ها را تا حد امكان باز كرده تا عدد ۱۰ بشماريد.
- بيني را به حالت عطسه درآورده و از سوراخ هاي بيني بازدم كنيد.
- دهان را به چپ متمايل كرده و خميازه بكشيد و مجدداً به راست.
- دهان را باز كرده به طوري كه عضله لب بالا ثابت و لب پايين را تا حد امكان به پايين متمايل كنيد (اين كار را يك دقيقه انجام دهيد).
- لب ها را به حالت سوت زدن درآورده و چندبار تكرار كنيد.
- دهان را به حالت فرياد باز نگه داريد به مدت يك دقيقه.
- براي از بين بردن خط خنده در كنار لب ها، گونه ها را از هوا پر كرده تا ۱۵ بشماريد و يك دفعه هوا را خارج كنيد يا با انگشت اشاره به شكل دوراني به طور قرينه ماساژ دهيد و تا بالاي گونه ها و گوشه خارجي چشم ادامه دهيد.
- با انگشت اشاره و مياني دو دست ضربه هاي يكنواخت به پيشاني (حد فاصل دو ابرو) زده و آرام به سمت شقيقه ها پيش ببريد.
- چانه را به كمك انگشتان اشاره از مركز به خارج فشار دهيد.
- گونه ها را از پايين به بالا ماساژ داده و دست ها را به سمت گوش ها ببريد.
- چشم ها را در جهت عقربه ساعت از راست به چپ و بالعكس به صورت دوراني حركت دهيد (پنج بار).
- انگشت ها را روي بيني قرار داده و آرام از زير چشم به سمت شقيقه بكشيد و چند لحظه نگه داريد. اين عمل را چند بار تكرار كنيد.
اين ورزش ها حداقل يك روز درميان بايد انجام شود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در دوران اساطیری از کیومرث تا جمشید ،پادشاهان که در همان حال پهلوانان و مظهر مردم ایران هستند با مظاهر اهریمنی که آفتهای طبیعی و دیوان هستند ؛ میجنگند و پیروز میشوند و داد و نیکی و رامش بر جهان فرمانروایی دارد
آنگاه در عصر هزار سالۀ ضحاک ؛ پیروزی اهریمن فرا میرسد
با قیام کاوه و پادشاهی فریدون باز هم نیکی پیروز میشود
در دوره های پهلوانی ؛ نبرد ایرانیان با تورانیان و تازیان ؛ دنبالۀ پیکار جاودانی خیر و شر است.
در سراسر کتابی با این عظمت ؛ با همۀ تنوع ؛حادثه ها و داستانها ؛ روح و اندیشه و جهان بینی واحدی نمایان است . وحدت موضوعی و آرمانی و انسجام و هماهنگی و یکپارچگی در سراسر آن ؛چنان است که گویی همه در یک روز ؛ نه در تمام عمر شاعر از جوانی تا پیری سروده شده است
این وحدت شگرف موضوعی و فکری حاصل نبوغ شاعر است ؛ نه مرهون منابع او

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنفال آيات: 75 محل نزول: مدینه

 
وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ 46 وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ خَرَجُواْ مِن دِيَارِهِم بَطَرًا وَرِئَاء النَّاسِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللّهِ وَاللّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ 47 وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لاَ غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَّكُمْ فَلَمَّا تَرَاءتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَقَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِّنكُمْ إِنِّي أَرَى مَا لاَ تَرَوْنَ إِنِّيَ أَخَافُ اللّهَ وَاللّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ 48 إِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ غَرَّ هَـؤُلاء دِينُهُمْ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ فَإِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ 49 وَلَوْ تَرَى إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُواْ الْمَلآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ وَذُوقُواْ عَذَابَ الْحَرِيقِ 50 ذَلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللّهَ لَيْسَ بِظَلاَّمٍ لِّلْعَبِيدِ 51 كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ كَفَرُواْ بِآيَاتِ اللّهِ فَأَخَذَهُمُ اللّهُ بِذُنُوبِهِمْ إِنَّ اللّهَ قَوِيٌّ شَدِيدُ الْعِقَابِ 52  

 

ترجمه فارسي مکارم

و (فرمان) خدا و پيامبرش را اطاعت نماييد! و نزاع (و كشمكش) نكنيد، تا سست نشويد، و قدرت (و شوكت) شما از ميان نرود! و صبر و استقامت كنيد كه خداوند با استقامت كنندگان است! «46» و مانند كسانى نباشيد كه از روى هوى پرستى و غرور و خودنمايى در برابر مردم، از سرزمين خود به (سوى ميدان بدر) بيرون آمدند; و (مردم را) از راه خدا بازمى‏داشتند; (و سرانجام شكست خوردند) و خداوند به آنچه عمل مى‏كنند، احاطه (و آگاهى) دارد! «47» و (به ياد آور) هنگامى را كه شيطان، اعمال آنها ( مشركان) را در نظرشان جلوه داد، و گفت: س‏خ‏للّهامروز هيچ كس از مردم بر شما پيروز نمى‏گردد! و من، همسايه (و پناه‏دهنده) شما هستم!» اما هنگامى كه دو گروه (كافران، و مؤمنان مورد حمايت فرشتگان) در برابر يكديگر قرار گرفتند، به عقب برگشت و گفت: «من از شما (دوستان و پيروانم) بيزارم! من چيزى مى‏بينم كه شما نمى‏بينيد; من از خدا مى‏ترسم، خداوند شديدالعقاب است!» «48» و هنگامى را كه منافقان، و آنها كه در دلهايشان بيمارى است مى‏گفتند: «اين گروه (مسلمانان) را دينشان مغرور ساخته است» (آنها نمى‏دانستند كه) هر كس بر خدا توكل كند، (پيروز مى‏گردد;) خداوند قدرتمند و حكيم است! «49» و اگر ببينى كافران را هنگامى كه فرشتگان (مرگ)، جانشان را مى‏گيرند و بر صورت و پشت آنها مى‏زنند و (مى‏گويند:) بچشيد عذاب سوزنده را (،به حال آنان تاسف خواهى خورد)! «50» اين، در مقابل كارهايى است كه از پيش فرستاده‏ايد; و خداوند نسبت به بندگانش، هرگز ستم روا نمى‏دارد! «51» (حال اين گروه مشركان،) همانند حال نزديكان فرعون، و كسانى است كه پيش از آنان بودند; آنها آيات خدا را انكار كردند; خداوند هم آنان را به گناهانشان كيفر داد; خداوند قوى، و كيفرش شديد است «52»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shadow_1352@yahoo.com

خدايا! خدايا من بسيار سرگردان بوده ام. من بسيار سرگردان و دورافتاده بوده ام.
خسته و با كوله باري سنگين، هر چند لبريز از تقصير و مالامال از ضعف و كاستي،
به سوي تو مي آيم! همانگونه كه هستم مرا بپذير و آنگونه كه مي خواهي مرا بساز.
مرا بساز، شكل بده و بتراش چنان كه موجب شرمساري تو نباشم.
خواست تو را مي پذيرم و شكايتي نمي كنم.
یاعلی - رزا

 

 

salman_yavar@yahoo.com

 چشمه اي از زدوبند يك ميليارد و 400 ميليون توماني يك آقازاده

در جريان يك زدوبند مالي ميان ياسر.ك و دو تن از اعضاء هيئت مديره يك شركت سرمايه گذاري ساختمان از شركتهاي زيرمجموعه يك بانك دولتي، يك واحد تجاري، 40 برابر زير قيمت اصلي آن واگذار شده است.
به گزارش رجانيوز، اين واحد تجاري كه در ساختمان ASP واقع در خيابان شريعتي تهران بوده در سال 1380 به قرار متري 500 هزار تومان و به صورت اقساط معامله شده است. اين درحاليست كه قيمت پايه هر متر از اين واحد تجاري در خوش بينانه ترين حالت بيش از 20 ميليون تومان مي باشد.
مديرعامل اين شركت سرمايه گذاري كه داراي پرونده زمين خواري و جعل اسناد نيز مي باشد به آمريكا فرار كرده اما عضو ديگر هيئت مديره اين شركت كه نقش اصلي را در زدوبند با ياسر.ك، برعهده داشته است، هم اكنون مديرعامل يكي از بانكهاي خصوصي كشور مي باشد.
گفتني است ياسر ك از آقازاده هاي يكي از سران اصلي جبهه دوم خرداد است كه نام وی پیش از این و در جریان افشای مفاسد کلان شهرام جزایری نیز مطرح و رسانه ای شده بود.

 

 

hiwa20062002@yahoo.com

سلام به دوستانه كولم خيلى دلم براتون تنك شدبود ممدتى بود كه نبودم ولى الان بركشتم با يك شعره بسيار زيبا كردى هست اميد وارم كه خوشتو بياد

عشقي راستة قينة
بروا بكة ئةو هةستةي من بو تو لة دلماية كةر باسي بكةم بة
سدان رومان كوتايي ناية كيانةكةم جيبكةم خوشةويستيم
بو تو وةهاية دلي من بو تو كانكاي وةفاية هةرجي بيت
دةليم راستةقينةي دليكي شةيداية تو خوشةويستي تا
دواين جركة هةتا هةتاية دليشم بو تو وةكو دةريا واية تةنيا
بو كةشتي تو دةركايي والاية

هيوا از كردستان عراق
http://hiwa20062002.blogfa.com

 

 

hamed.1360@yahoo.com

دامها و ضربه هاي شيطان
 

استاد حسين انصاريان در طي سي سال گذشته به ايراد چند هزار سخنراني بي تكرار مستند بر اصيل ترين منابع اسلامي پرداخته اند. از آن مجموعه چندين ساعت انتخاب و در اختيار شما عزيزان قرار مي گيرد.
 


دامها و ضربه هاي شيطان - سال 81-82 دهه اول محرم
تهران - حسينيه علوي
 

پخش دانلود

موضوع

دوم    
سوم    
چهارم    
پنجم    
ششم    
هفتم    
هشتم    
نهم    
دهم    
يازدهم 

 

 

delneveshtehaye_man@yahoo.com

تصمیم

خیلی سال پیش بود , صد سال , یا شاید هم صد و پنج سال پیش
یه روز آفتابی عالی بود , به یه آینده روشن و آفتابی فکر می کردم , آینده ای که آخرش بم بست نباشه . آینده ای که از خوشی , گذشتم رو یادم نیاد
هزار تا نقشه ریختم براش . هزار تا کار براش درست کردم که انجامشون بدم تا دلم نگیره , هزار تا شعر گفتم تا بخونم که شاد بمونم و هزار تا لبخند به این هزار هزار تا ها
با هر کی در میون گذاشتم هزار بار بهم گفت آفرین . حتی الان که صد سال ازش گذشته هنوز هم هزار تا از اون فکرا و خیالها دارم . اما می دونی ! شکل دنیا انقدر عوض شده که باید هزار تا خیال دیگه بسازم
کاش صفر جزء اعداد نبود . اونوقت شاید حداقل به یکی از رویاهام می رسیدم , یک دونه نقشه می کشیدم برای یک سال بعدش , یک کار درست می کردم که دلم نگیره و یه دونه شعر می گفتم که همیشه خوشحال باشم . یه دونه لبخند می زدم و به یک سال بعدش فکر می کردم و یک خیال دیگه می ساختم

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

چرا دسترسی به پرشین بلاگ ممکن نیست؟!

مدیران پرشین بلاگ روز چهارشنبه 27 تیرماه یعنی چند روز پس ازآزادی بوترابی، مدعی شدند که این سایت هک شده است. اطلاع رسانی در این زمینه بلافاصله با ابزارهای مختلف انجام شد. اما از همان روز با توجه به سوابق و جریان دستگیری اخیر مهدی بوترابی، شبهاتی در مورد این اتفاق مطرح شد که هر روز بر احتمال صحت این شبهات افزوده می شود.
مدیران پرشین بلاگ با درج اخبار متعدد کوشیدند اینگونه القا کنند که این سایت هک شده و حتی هکرها هویت عراقی دارند! در حالی که قرائن گویای واقعیات دیگری است.
شواهد قابل توجه نشان می دهد که این اتفاق تنها از طریق دسترسی به کد کاربری و کلمه عبور مدیر سایت ممکن بوده است. در واقع در این ماجرا هک صورت نگرفته است و تنها فردی-بخوانید مدیران پرشین بلاگ- با دسترسی به USER , PASSWORD مدیر رجیستری سایت اقدام به تغییر مشخصات مالک دامنه و DNS های پرشین بلاگ از روی آن کرده است و پس از آن مدعی شده که پرشین بلاگ هک شده است.
نکته جالب توجه اینکه اخیرا یکی از سیاسیون معروف اصلاح طلب که عامل پشت پرده استفاده ابزاري طيف دوم خرداد از پرشين بلاگ محسوب می شود، پس از آزادي بوترابي از زندان، گفته است که به زودي پرشين بلاگ تعطيل مي شود. دقیقا در همین ایام نیز به یکباره مدیران پرشین بلاگ مدعي شدند که این سرویس دهنده وبلاگ فارسی هک شده است.
به معنای دقیقتر می توان گفت که متاسفانه مدیران مدعی پرشین بلاگ نه تنها شعور مخاطبان اینترنتی و رسانه ها را نادیده انگاشته اند، بلکه به خاطر منافع پشت پرده خود، اطلاعات خصوصی وبلاگ های کاربرانشان را هم به بازی گرفته اند.
و در پشت پیغام صفحه اول پرشین بلاگ مبنی بر اینکه " دسترسی به پرشین بلاگ ممکن نیست. لطفا چند روز دیگر مراجعه کنید"، ناگفته های دیگری نیز نهفته بود که طی روزهای آینده بیشتر نمایان می شود.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

با اکستنشن ThumbStrips ، هیچ سایتی را
گم نمی‌کنید

بارها پیش آمده که در زمان وب‌گردی ، آدرس سایت یا وبلاگ جالبی را که چند ساعت یا یکی دو روز پیش دیده‌اید و پسندیده‌اید ، فراموش کرده‌اید.

آدم همیشه حواسش نیست که صفحات جالب را بوک‌مارک کند ، مراجعه به هیستوری مروگر هم همیشه چاره‌ساز نیست ، چون در هیستوری مرورگر صرفا فقط نام و آدرس یک سری صفحات را می‌بینید و گاهی حتی نام صفحات هم ، نمی‌تواند شما را در پیدا کردن صفحات مورد نظر یاری کند.

پس چاره کار چیست؟

چاره کار استفاده از یک افزونه یا اکستنشن مرورگر فایرفاکس به نام ThumbStrips است. کار این افزونه به این صورت است که از هر صفحه‌ای که بازدید می‌کنید ، اسکرین‌شات (عکس) کوچکی می‌گیرد و در زیر مرورگر به صورت یک نوار نشان می‌دهد. به این ترتیب این تصاویر بندانگشتی شما را در پیدا کردن صفحه مورد نظرتان کمک خواهند کرد.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

بعد از نصب مرورگر در منوی فایرفاکس آیکون  Free Image Hosting at allyoucanupload.com دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن تصاویر بند انگشتی صفحات نمایش داده می‌شوند. در ضمن زمان بازدید از صفحه هم به شما نشان داده می‌شود.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

در ضمن شما می‌توانید تصاویر بندانگشتی صفحات اینترنتی را که دیده‌اید با بقیه به اشتراک بگذارید.

نگران جنبه‌های امنیتی نباشید؟! هر وقت خواستید می‌توانید کار این افزونه را متوقف کنید و یا حافظه‌اش را پاک کنید.

اکستنشن ThumbStrips را با رفتن به این صفحه نصب کنید ، این اکستنشن تا به حال 20 هزار بار دانلود و نصب شده است.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

achrsh@yahoo.com

ضمن سلام و خسته نباشد به شما و ديگر اعضاي عزيز گروه، از شما و آقا احسان كه در جوابيه (?نقدي? از آقا احسان (No. 766)) واقعيت هاي زمان حال را به رشته تحرير در آورده اند كمال تشكر را دارم. اشاره مي كنم كه من خود از عرب هاي خوزستان مي باشم و از نوشتن برخي از مطالب دوستان كه، جدايي طلبي را به كليه هموطنان عرب نسبت مي دهند گله دارم و نمي بايست چنين تحركاتي كه از آنسوي مرزها برنامه ريزي شده و بوسيله برخي از گروه هاي خام پياده مي شوند را به همه آن قشر نسبت داد. تاريخ هشت ساله جنگ خود گواه بر آن است كه بيشترين صدمه كه تبعات آن تا زمان حال ادامه دارد را عرب هاي خوزستان متحمل شده اند. و در حال حاضر به بهانه مجاورت مناطق غربي خوزستان با مرز اقدامات آباداني كمي صورت مي پذيرد و فقط شاهد افزايش روز افزون و بي رويه حفاري چاه هاي نفت در منطقه مي باشيم.

 

 

korosh_kabir1983@yahoo.com

مطبوعات و رسانه‌ها، شاهد آماج تند حملات و انتقادات از سوي دولتمردان بودند و بدون اشاره به روزنامه يا رسانه خاصي، برخي از رسانه‌ها را به طراحي كودتاي خزنده عليه دولت متهم نمودند. در اين زمينه، نخست مهدي كلهر، مشاور رئيس‌جمهور در امور رسانه‌ها، با انتقاد از عدم اطلاع‌رساني در دولت گفتند: امروز، مدتي است كودتاي خزنده‌اي عليه دولت در رسانه‌هاي داخلي و خارجي در جريان بوده و نشانه‌هايي هم هست كه به كودتاي آشكاري نيز تبديل شده است.
وي با تأكيد بر نقش مهم رسانه بيان داشت: امروز برخي رسانه‌ها سر و صدا مي‌كنند كه پيام‌ها شنيده نشود و بسياري از پيام‌هايي كه مي‌دهند نيز دروغ است.
در همين حال، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهور گفت: دفتر رئيس‌‌جمهور از لاك سكوت خارج شده و تهاجم بدخواهان را عليه دولت بي‌پاسخ نخواهد گذاشت.
محمد جعفر بهداد، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهور، اظهار داشت: يك باند سياسي ـ اقتصادي كه منافعش با برنامه‌هاي عدالت محور احمدي‌نژاد به خطر افتاده، در دو سال گذشته، همه تلاش خود را براي كارشكني و سم‌پاشي عليه دولت نهم به كار بست و در همه اين مدت، با سكوت بزرگوارانه دولت و دولتمردان روبه‌رو شد، تا بلكه در روش و منش ناجوانمردانه خود نسبت به خدمتگزاران بي‌منت مردم تجديد نظر كنند.
تهاجم و تهمت به رسانه‌ها در همين جا پايان نيافت و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با بيان اينكه بسياري از نشانه‌هاي موجود، بيانگر وجود كودتاي خزنده در مطبوعات است، اظهار داشت: تعبير كودتاي خزنده، متناسب با موضوع است. هنگامي كه مي‌گوييم كودتاي خزنده در رسانه؛ يعني اينكه شخصي در چهارچوب يك اقدام براندازانه حركت مي‌كند.
در همين حال، جوانفكر، مشاور ديگر رياست جمهوري در امور رسانه‌ها، نيز در روزهاي اخير به شدت از منفي‌نگري مطبوعات عليه دولت انتقاد كرد.
حمله شديد تيم رسانه دولت به مطبوعات و رسانه‌ها و متهم ساختن آنها با الفاظ تند و شديد، علاوه بر نشان دادن ضعف تيم رسانه‌اي حوزه رياست‌جمهوري كه خوشبختانه خود مشاوره رسانه‌اي رياست محترم جمهوري هم به آن اذعان داشته، حاكي از پايين بودن صبر و بردباري آقايان هم هست. اگر تيم رسانه دولت نتوانسته است رابطه و تعامل مناسبي با مطبوعات و رسانه‌ها برقرار كند و خدمات ارزنده و شايسته‌ دولت را كه در حوزه‌هاي گوناگون ـ انصافا هم بسيار درخشان و خوب بوده است ـ به اين وسيله انعكاس دهد، مطبوعات و رسانه‌ها چه جرمي را مرتكب شده‌اند كه بايد چوب بي‌تجربي آقايان را بخورند و در بيان مشكلات و نارسايي‌هاي جامعه، كه در حقيقت، كمك شاياني به دولت مي‌كنند، اينچنين مورد بي‌مهري واقع شوند؟!
از سوي ديگر، اقدامات و اظهارات وزير محترم ارشاد، كه وظيفه ذاتي آنان، حمايت عملي و نظري از مطبوعات و رسانه‌هاست، نه تنها باعث تأسف و اندوه است، بلكه هر عقل سليمي را به فكر وامي‌دارد كه آيا گفتن چنين جملات و حملات تندي، نشان از توطئه‌اي عليه رسانه‌ها و مطبوعات نيست؟
آيا به كار بردن واژه کودتاي خزنده براي مطبوعاتي که حتي مخالف دولت هستند، براي وزيري كه وظيفه او حمايت و تقويت مطبوعات است، جاي پرسش ندارد؟
اگر نشريه‌اي در زمره مطبوعاتي باشد که در امنيت کشور اخلال ايجاد مي‌کند، چرا با اين مطبوعه برابر با قانون برخورد نمي‌شود و بدون نام بردن از رسانه خاصي، مطبوعات متهم مي‌شوند؟
آيا نبايد مطبوعات و رسانه با شنيدن چنين جملاتي از زبان مسئولان حوزه مطبوعات و رسانه‌ها، نسبت به نيت آقايان شك كنند؟
آيا واقعا كودتاي خزنده‌اي عليه مطبوعات در راه است كه ‌اينچنين جوسازي عليه آنها مي‌شود؟

 

 

aboozari_mahdi@yahoo.com

اگر عدالت را رعايت ميكنيد جواب مرا هم چاپ كنيد

اينجانب اهل زياد اهل نوشتن نيستم ولي بعد از خواندن مطلب آقا يا خانم ابوذر با مشخصه ذيل بر آن شدم تا براي اين دوستمان و ديگر دوستان مطالبي را به عرض برسانم.
aboozar.mr@gmail.com
دوستمان ابوذر نوشته اش را با مرگ و نفرين شروع كرده است و به هركسي كه همفكر ايشان نيست نثار ميكند (مرگ بر مجموعه ای از ترسندگان بی وجود ، که امر ولایت امر خود را فدای وجهه.....) دوست عزيز سرت را زياد درد نمي آورم . ظاهراً تحمل عقيده مخالف خود را نداريد و بهترين راه را نزديكترين آن ميدانيد و آنهم درخواست مرگ است براي اين و آن راستي چرا به خودت اجازه چنين كاري ميدهي آيا خود را انساني خدايي مي داني كه اگر اينطور است خداوند تبارك و تعالي به همه موجودات و انسانها از هر نوع و قشري روزي ميدهد و مهربان است . دوست خدايي من آيا نمي خواهي كمي صفات خود را شبيه صفات خداي خود كني؟ كمي مهربان و بخشنده باشي كمي عيب پوش و صبور باشي كمي ....
راستي به چه كسي فحش ميدهي به نمايندگان مجلس يا نمايندگان خبرگان رهبري و يا نمايندگان شورا نگهبان ؟ آگر اولي است كه اين نمايندگان توسط شوراي نگهبان انتخاب شده و براي راي گيري در مسير تبليغات آنهم زير نظر ارگان هاي رهبري قرار ميگيرند . اگر به دومي و سومي راي ميدهي كه دومي رهبر تعيين ميكنند و سومي توسط رهبر تعيين ميشوند. اگر شخص ملعوني هم در بين اين نمايندگان باشد كه باز ارگان رهبري هستند پس چرا حذف نمي شوند؟ چرا همكيشانتان آنها را در بين خود راه ميدهند و راي و نظر آنها را محاسبه ميكنند و در برار تخلفات اقتصادي – اجتماعي – سياسي – فردي و ..... پرونده اي تشكيل نشده و به نتيجه نمي رسد ؟ شايد نظر رهبري هم همين باشد . شما كه خود را ذوب در ولايت ميدانيد چرا تبعييت رهبر را نمي كنيد و فحاشي را پيشه خود كرده ايد.
در مطلبتان فرموده ايد كه (بدون رو دربایستی او را عین آب خوردن کنار خواهند گذاشت) راستي در اين سي سال نام 5 نفر را ذكر كنيد كه كلاً كنار گذاشته شده اند و ديگر هيچ پست و مقامي به دلايل مورد نظرتان دريافت نكرده اند ؟
در مطلبتان فرموده ايد كه (حتی علیه این مردم تحصن هم کرد و اما هیچ غلطی نتوانست بکند. دلم می خواهد دوباره دست از پا خطا کنید. بی آبرویتان می کنیم .) دوست عزيز خداوند ستار العيوب است و تو شكافنده آن! آبروي چه كسي را ميخواهي ببري ؟ آيا به راه خود اطمينان داري ؟ چند درصد ؟ اگر 100% پس لطفاً نمونه اين رفتار را سيره امامان و سنت پيامبر (ص) بياوريد ؟ نكند خود را بالاتر از اين بزرگان ميداني ؟ اگر اشتباه كرده باشي و با آبروي مومني كه نه (زيرا بنظر خود را مومن ميداني و بقيه .....) با آبروي مردي يا زني بازي كني آيا آنوقت در اين دنيا و آن دنيا چه ميكني ؟ شايد فكر كردي با دوتا دعاي كميل و زيارت عاشورا مسئله حل ميشود و يا دلخوش به شفاعت در قيامت توسط ائمه (ع) هستي ؟ پس حق الناس كه خداوند خود را مجاز به گذشت از آن نمي داند چه ميشود؟ شايد فكر ميكني كه امام حسين (ع) در روز قيامت دستگاهي بالاتر از خداوند دارد و خداوند كه امر به دوزخ كسي ميكند او ناگهان ميگويد نه او را نبريد و حكم خدا را وتو ميكند ؟ آقا سخت در اشتباهي . اصلاً گيريم كه اين طور باشد در عالم برزخ چه ميكني ؟ حتماً به اين يكي ديگر اعتقاد داري ؟
در مطلبتان فرموده ايد كه (چقدر کودن بودید که نفهمیدید که تک اصلی دشمن ، ترویج لیبرالیزم جنسی و لا ابالی گری در ایران است ؟) دوست عزير ازداوج كرده ايد ؟ خانه داريد ؟ كار داريد ؟ قرض نداريد ؟ فكر كنم كه زندگي شما از جايي تامين ميشود كه امداد هاي غيبي صندوق هاي راي هم از آنجا مي آيد . شما ميداني حداقل هزينه ازدواج 5 ميليون تومان براي پسر و 7 ميليون تومان براي دختر است؟ شما ميدانيد در اين تهران كرايه خانه زير 250 هزار تومان اصلاً وجود ندارد؟ شما ميدانيد كه ميزان حقوق در قانون وزارت كار عليرغم وعده هاي آنچناني بعضي ها كه ميگفتند بايد حداقل 200 هزار تومان باشد فقط 154 هزار تومان است (آنهم بصورت توافقي بين كار گر و كارفرما (و كمتر هم ميتواند باشد)؟ كدام جوان ميتواند با اين وضعيت ازدواج كند و تشكيل خانواده دهد و از " ليبراليزم جنسي " جنابعالي و دوستانتان دوري كند؟ مشكلاتي كه مجموعه هاي رهبري در اين مملكت توليد ميكنند را بايد هم به دشمن منتسب كرد و حتماً هم جنابعالي اين مشكلات را نداري حقوق خوبي بابت نوشته هايت ميگيري و هميشه هم جان بر كف آماده براي اينكه بزني و بكشي و تخريب كني و ..... آنهم به اسم اسلام و خدا و پيامبر ؟ شايد هيچ فن و حرفه اي هم نداري و نگراني كه خداي ناكرده اگر حكومت اين كشور دچار تزلل شود ، از كجا تامين خواهي شد و ...... يا شايد هم تحصيل كرده هستي آنهم با سهميه رزمندگان پدر يا برادر و يا سهميه خانواده شهدا و بسيج و ...... دانشگاه رفته باشي و بداني كه حتماً دو دو تا چهار تا ميشود شايد هم اين را هم هنوز نفهميده اي ؟ بگذريم!
راستي هنر ديگري هم داريد (حالا گفته باشم ! اگر تنان می خوارد ، بگویید. نامردها ، امنیت حق مردم است و مهمترین بخش آن ، بخش اجتماعی و عمومی ! دیگر خیلی رویتان را زیاد کردید. ) آنهم خاراندن تن ديگران است كه منظورتان مشت و مال كردن و زدن و .... است . ميداني ديه چيست؟ ميداني خداوند در قرآن احكام آنرا آورده است ؟ ميداني كه دچار حق الناس ميشوي ؟ ميداني ........ هر چه خواهي كن با خودت است - بزن ، بكش ، فحاشي كن و هرچه كه از دستت بر مي آيد . ميداني در قرآن آمده است كه در قيامت زير دستان جهنمي به بالا دستان خود نفرين ميكنند و آرزوي آتش بيشتر براي آنها ميكنند زيرا كه زير دستان خود را گمراه كرده اند ؟ ميداني بالا دستان به نقل از قران چه ميگويند؟ ميگويند خداوندا اينان خود افراد گمراهي بودند و خداوند ميفرمايد در محضر من جدال مكنيد. دوست عزير اگر راه حق را بخواهي در قران پيدا ميكني و اگر پول و مقام و قدرت و ... بخواهي در حكومتيان و مجيز خواني آنها و پيروي كور كورانه از آنها پيدا خواهي كرد
در مطلبتان فرموده ايد (حتما باید ناموس خودتان بی آبرو شود تا به ناموس این مردم رحم کنید و به پلیس فشار نیاورید ؟) به به پس ناموس را هم مي شناسي ؟ ميداني زن شوهر دار يعني چه ؟ شايد نام فاطمه برقعي را نشينده باشي ؟ شايد نام رويا طلوعي را نشينيده باشي ؟ و نام دختراني زنداني را كه باكره بودند فقط در روزي قبل از اعدام و توسط سينه چاكان ولايت وبچه حزب اللهي هاي متعصب به عنف حتك حرمت شدند و حال در نا كجا آباد ها دفن هستند بي هيچ نشاني؟ اولين نام مربوط به كسي كه توسط يكي از سينه چاكان ولايت مورد تجاوز قرار گرفت و آتش زده شدو هنوز بعد از 15 سال پدر پيرش پرونده بدست ، آوراه است و به او ميگويند اين كار را دنبال نكن راستي در همين نزديكي زندگي ميكند شهر خون و قيام قم.
دومي مربوط به خانمي كرد است كه اينجانب شخصاً شوهر و فرزندانش را ديده ام و در زندان اوين و زندان كردستان به او تجاوز شد آنهم در راه ولايت و اقتدار اسلامي و انسجام ملي و ...... خودش ميگفت كه به بازجو گفتم من شوهر دارم و مسلمانم و شما نمي تواني اين كار را با من بكني و بازجو گفت براي من فقط حكم روحانيون مهم است و نه خدا . به به چه ديني داريم ! ما به كجا ميرويم ! راستي بازجويي زن سعيد امامي را كه ديگر حتماً ديده اي كه بخاطر تخلف شوهر مدتها بازجويي شد و توسط سربازان گمنام امام زمان (ع) چه بدبختيها كه نكشيد و چه حرفها كه نشنيد و چه چيزها كه نديد ؟ راستي اگر روزي اين حكومت به هر دليلي ساقط شود زن و بچه شما – پدر و مادر شما و خواهر و برادر شما بايد جوابگوي كارهاي شما در اين حكومت باشند ؟ اگر اينطور است كه به راه خود ادامه بده خداوند جاي حق نشسته است و بهر دست كه بدهي به همان دست بازپس خواهي گرفت.
در مورد ناجا ميگويي عجب انگار كه از آسمان آمده اند بي هيچ گناهي و معصيتي و با مظلوميتي خاص . اصلاً ميداني اگر به نيروي انتظامي مراجعه كني براي امر عادي مثل سرقت پخش اتومبيل و يا شكايت تصادفات و يا ..... بايد روزها و هفته ها پرونده بدست آواره باشي ولي بعضي از همين اعضاي عزير در دريافت رشوه از مردم و خلافكاران و ..... شهره شهر هستند راستي خودم يك بار هزينه شام درخواستي يك اتومبيل 4 نفره از اين عزيزان را داده ام .
شايد فكر ميكني ايشان دلشان براي ما سوخته است كه اينچنين با اراذل و اوباش برخورد ميكنند و يا دلشان براي مومنين سوخته كه با بدحجاب ها برخورد قهر آميز ميكنند و يا با دانشجويان برخوردي ديگر ... ؟ نه دوست عزيز اينان دلشان به حال من و تو نسوخته است فقط جهت ايجاد رعب و وحشت براي كنترل اوضاع در زماني كه مخاطره جلوه كند مهيا شده اند و عرض اندام ميكنند و نيز ميداني كه همين مردمي كه به احمدي نژاد راي دادند تا مسائل معيشتيشان حل گردد ولي نشد ،‌ براي بدست آوردن پولي حتي حرام جهت سير كردن شكم زن و بچه اشان فروشگاه هاي رفاه را در حكيميه و ... غارت كردند كه حديثي داريم كه فقر وقتي وارد ميشود ايمان از پنجره فرار ميكند.
زياده سخن نرانده باشم آري دوست من اگر با اين گفته ها هنوز سر حرف خود هستي و بدليل پر شدن شكمهايتان از مال حرام حرف حق را قبول نمي كنيد (حديثي از امام حسين (ع) در روز عاشورا) باشد مهم نيست ما هم بدجوري تنمان مي خوارد. دوستدار شما محمد مهدي

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

بخشی از اعترافات سید حسین کاظمینی بروجردی در دادگاه


حسین کاظمینی بروجردی مدتی پیش با برنامه ریزی و حمایت تبلیغاتی رسانه های خارج از کشور با ادعای ارتباط با امام زمان، دادن اذکار عجیب به مردم و ادعای حل مشکلات آنان و ادعای رهبری دین سنتی و مکاتبه با سران کشورهای اروپایی و غربی و هم چنین پاپ و مصاحبه با رادیو و رسانه های خارجی سعی در ایجاد آشوب و جنجال و بزرگ نمایی خود داشت .
وی در ادعاهای کاذب خود مدعی شد که نوه آیت الله العظمی بروجردی است در صورتیکه بعد از دستگیری سطح پایین علمی و نسب واقعی اش برملا شد.
اوج فعالیتهای تبلیغاتی کاظمینی بروجردی و همراهانش در مهرماه سال گذشته اتفاق افتاد و به سرعت فروکش کرد. در این حال جرج بوش مدتی پیش در حمایت از به اصطلاح آیت الله کاظمینی بروجردی سخنانی در دفاع از آزادی مذهبی و حقوق فردی ایراد کرد.
سید حسین کاظمینی بروجردی با تبلیغات و چاپ عکس خود در کنار مرقد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و مقبره پدر و پدربزرگش در بروجرد آنها را در روستاها و شهرستانها توزیع می کرد. برای حضور مردم در جلسات سخنرانی اش از پول صدقات اتوبوس تهیه می کرد و به شدت در تلاش برای تشکیل جلسات پرجمعیت تر و شلوغ تر بود.
بروجردی با تکیه بر بیان اغوا کننده خود توانسته بود عده ای از مردم ساده و ناآگاه را در اطراف خود گردآورد. وی مدعی رهبری اسلام سنتی و دین سنتی شده بود. حمایت و رسانه های خارجی و ماهواره ها از وی باعث توهم رهبری و مرجعیت در وی شده بود. در این بین ارتباطات خاص و بعضا مسئله داری که از آن سوی مرزها با وی برقرار می شد باعث شد تا نوعی خود شیفتگی سیاسی و دینی در هدایت یک انقلاب و براندازی جمهوری اسلامی در او ایجاد شود.
او شعرها و دعاها را در آهنگهای مختلف می خواند و با اظهارات عجیب و غریب عناصر غیرمذهبی و ناسالم را در اطراف خود جمع کرده بود. وی از خواندن صحیح قرآن و مفاتیح الجنان عاجز بود.

در فیلم های ویدئویی که خود از خود تهیه نموده اکثر ادعیه را هم از لحاظ لفظی و هم از لحاظ معنوی غلط می خواند. از جمله قبل از شروع نماز به خداوند خطاب می کند:« یا من لایغیر ذنبه لا هو» ای کسی که گناهش بخشیده نمی شود الا او که این جمله اگر با آگاهی بود شرک محسوب می شد.وی در جلسات محاکمه انگیزه خود را قدرت طلبی و سوء استفاده از سادگی مردم می داند. وی تاکید می کند وقتی مردم جاهل به من سواری می دهند چرا سوار نشوم ؟
وی در آخرین جلسه دادگاه خود را فریب خورده ضد انقلاب خارجی دانست وتاکید کرد نوری زاده بارها با وی تماس گرفته و وی را تحریک به استقامت کرد و گفت : « اگر مدت کمی مقاومت کنی ناتو به ایران حمله می کند و کار آنها تمام می شود و تو می شوی رهبری دینی ». حتی خانمی از رادیو سوئد زنگ زد و ضمن تبریک گفت هیچ روحانی به اندازه تو روی کره زمین معروف نشده است.
بخشی از اعترافاتش عینا نقل می شود:

"مثلا روی چیزهای الکی و غیر مهم مانور می دادم من تقویم چاپ می کردم عکس مرقد حضرت امام کاظم را میگذاشتم کنار مقبره پدر و پدربزرگم و پدرش که در بروجرد مدفون اند. به عنوان کاظمی بروجردی می خواستم یک جوری تبلیغ کنم بعد آنها را برسونم به اجدادم یا مثلا خمین که فرزند 27 امام سجاد «ع» بودنم را توی تیتراژ وسیعه با عکس های خودم چاپ کردم بعد گفتم ببرند توی دهات ها و شهرستانها طوری شده بود که وقتی می گفتند فلانی اینجا برنامه داره جمعیت فوج فوج می آمدند . می گفته پول رفت و آمدها و اتوبوس را از محل صدقات جمع آوری کنید و اگر هم کم می آمد خودم می دادم و همه اینها از روی هوای نفس بود را داشتم جمعیت جلسه من اینقدر زیاد شود که بین میدان انقلاب و آزادی مردم جمع بشن و برنامه اجرا کنم. اگر شما جلوگیری نمی کردید، یقینا جلسه بعدی ام که سیزده رجب بود این اتفاق می افتاد یعنی جوری می شد که استادیوم ها جا نداشت، تزم این بود. واقعا من الان نگاه می کنم درسته لذت می بردم و من تو اعترافاتم گفتم وقتی در آخرین منبر در استادیوم شهید کشوری رفتم روی سن و نشستم اون ته سالن را که دیدم سیاهی می زد سرم گیج رفت آن غرور نفسانی مرا گرفت. گفتم خوب الحمدلله آدم شدیم این مملکت کسی با دست خالی بدون روزنامه بتونه این جمعیت را جمع کند.
ایشان در پاسخ به این سوال که جمعیت به فرض جمع شوند شما که معلومات کافی را نداشتید، میگوید:
خوب من که بحث علمی نمی کردم این اسلام سنتی را این آخری ها در آوردم نمی گفتم میخواهم اسلام شناسی بگم نیم ساعت دعا و توسل میخواندم دعا را دیکلمه وار میخوندم قسمتی از زبور، خودم هم شعر می سرودم. صوت خوبی هم داشتم و در آهنگ های مختلف می خوندم. خلاصه یک کاری می کردم بیشتر لات ها و بدحجاب ها جذب می شدند. به خاطر چی؟ به خاطر اینکه به اینها می گفتم بیایند حاجت بگیرند. کمتر هیاتی ها و مسجدی ها می آمدند و از بس که روی اینها روانشناسی کار می کردم و روی مخشان، اینها میخکوب می شدند بلد بودم مخ بتکونم به قول امروزی ها ترید کنم به طوری که افراد انتظار نداشتند من استاد دانشگاه یا ... باشم انتظار یک دعاخوان پیشرفته را داشته باشند یه دعا نویس مثلا کشوری یا یک چیز گسترده تر.

ایشان در پایان با ابراز ندامت مجدد ابراز می دارد:

کار تخصصی که در حد من نبود نمی بایست می کردم حالت جنون پیدا کرده بودم. الان من فکر می کنم که ازنظر ایمان، علم و عقل از هر سه تهی هستم من حتی روخوانی قرآن و مفاتیح الجنان را خوب بلد نیستم. از اشتباهات خودم از پروردگار طلب عفو می نمایم. اشتباه مقاومت در برابر جلب، اشتباه و نادرستی نامه به سران خارجی، مصاحبه با رسانه های خارجی به زشتی کشاندن صدها نفر و خانواده ام را قبول دارم و روی آن توبه می کنم و از حضرت صاحب الامر و رهبر نظام مقدس اسلامی استدعای بخشش و اغماض برای خودم و خانواده ام و این گرفتاران و بندگان ضعیف النفس که در برابر القائات نفسانی ناتوانیم، را دارم و اینکه بشری جایزالخطا هستم ،مستدعی گذشت و عطوفت می باشم ."

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

باربی سازی دختران (2)



 

در مقاله قبلی به پیشینه عروسک باربی پرداختیم.در این شماره به ویژگی ها و بعضی اثرات مخرب باربی اشاره می شود.

ویژگی های باربی:
این جک رایان بود که به خاطر استعداد ویژه اش در شناخت فرم بدن زنان، لی لی را به چهره ای آنگلوساکسون تبدیل نمود و سرانجام باربی را خلق کرد. دختر 20 ساله ای که پاهای بلند و فیزیک بدنی لاغری داشته و نمایشگر یک قد 195 سانتی متری است. باید توجه داشت که این ویژگی نمایشگر دوران جوانی یک دختر است و از همین جا می توان به الگوسازی باربی برای آینده کودکان به خوبی پی برد.

چهره باربی:
طراحی چهره باربی به گونه ای اغراق گونه صورت گرفته که جامع اکثر زیبایی های متصور باشد و البته این طراحی بسیار ماهرانه صورت پذیرفته است. «موی بور و طلایی، گردن باریک و کشیده، گونه های برآمده، دماغ و دهان کوچک، چشمانی درشت و آبی، لبانی پرگوشت، چهره شاداب، پوست روشن، پیشانی و سری متناسب و ... مجموع اعضای چهره ی باربی را تشکیل می دهد که به ندرت- حتی با هنرمندی تیغ جراحی پزشکان حاذق- هم زمان در یک فرد جمع می شود.

فرم لباس باربی:
لباس های ظریف، خوش رنگ و خوش دوخت باربی محصول هنر و دستان بزرگترین طراحان لباس دنیاست که در کمپانی متل گرد هم آمده اند. هیچ عروسکی تا به حال به اندازه باربی لباس متنوع، زیبا و اشرافی به تن نکرده و این تنها اختصاص به دختری دارد که نماینده فرهنگ آمریکایی و نمایشگر یک زن تمام عیار آمریکایی است.
«عریان گرایی، اشرافی گرایی و مصرف گرایی سه مولفه اصلی لباس های باربی است؛ لباس هایی که زرق و برق خیره کننده اش، جلوه ی شهوانی اندام باربی را مضاعف می کند.»

تنوع باربی:
باربی برای اینکه بتواند نقش تربیتی خود را ایفا کند باید پاسخگوی تمامی سلایق و علاقه ها باشد و در نقش های گوناگونی ظاهر شود.
باربی پرستار، باربی معلم، باربی خلبان، باربی ژیمناست، باربی خواننده و ... برای تحکیم الگوسازی این عروسک متولد شده اند. همچنین برای پذیرش این عروسک از سوی ملیت های گوناگون باربی با حفظ استیل بدنی اش (اصالت آمریکایی) در رنگ ها و ملیت های گوناگون نیز ظاهر شد؛ باربی هندی، آفریقایی، چینی، لهستانی و ...

باربی انتحاری:
باربی این بار در نقش سیاسی ظاهر شده و می کوشد با تمسخر ارزش های والای اسلامی، شهادت طلبی را به مثابه امری غیر منطقی و منفور جلوه دهد.
«باربی انتحاری و شهادت طلب که پس از فریاد ا... اکبر با فشردن ضامن کمربند انفجاریش منفجر می شود به طور غیر مستقیم تلاش می کرد تا فرهنگ شهادت طلبی یا تنها سلاح پیروز و بی رقیب مسلمانان را در میان کودکان به تمسخر گیرد... »

باربی نظامی و ضد تروریست:
یکی دیگر از کارکردهای باربی تهییج سربازان آمریکایی با پوشیدن یونیفرم نظامی و به دست گرفتن اسلحه ی آمریکایی است. این بار باربی وظیفه دارد افکار عمومی جوانان را با مقاصد جنگ طلبانه ی طراحانش همراه کند:
« در طول جنگ عراق و آمریکا در سال 1990 عروسک باربی با پوشش نظامی آمریکایی به تهییج افکار عمومی پرداخت. پس از واقعه یازده سپتامبر نیز باربی با پوشیدن یونیفرم نیروهای نظامی ضد تروریست با ایفای نقش جدید خود به تهییج افکار عمومی پرداخت، تیتر آگهی تبلیغاتی باربی برای نبرد ضد تروریست این بود: باربی- روح آمریکایی»

باربی و رسانه ها:
برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده و کارکردهای مورد انتظار، این بازیچه استراتژیک باید به گونه ای متفاوت و در اندازه قابل قبول و با در نظر گرفتن تمام ظرایف هنری و فنی تبلیغ شود. چرا که عصر، عصر ارتباطات است و هر پدیده ای برای حفظ بقا و افزایش تاثیر خود ناچار از در نظر گرفتن حمایت رسانه ای و تبلیغی خویش است.
نباید از یاد برد که یکی از کارکردهای رسانه نزدیک نمودن سلیقه مصرف افراد به یکدیگر و کمک به فراگیری استفاده از یک کالاست.
«در سال 2001 عروسک باربی در اولین فیلم کامپیوتری خود به نام باربی و فندق شکن ظاهر شد و از آن پس تاکنون تعداد قابل توجهی فیلم کامپیوتری- انیمیشن- فیلم سینمایی و مستهجن در مورد باربی تولید شده است.»
یکی از نکات جالب توجه در حمایت رسانه ای از باربی سایت اینترنتی آن است. سایتی که پس از ورود به آن نشانگر شما هم تغییر شکل داده و به پروانه ای بال زنان تبدیل می شود. افراد پس از ورود به سایت « در یک قسمت می توانند بازی کنند، در جایی دیگر با باربی در کنار دریا قدم بزنند یا در منزل جشن تولد بگیرند و ... » و همین امر جذابیت بسیار بالایی برای کودکان ایجاد نموده است.

باربی و صنعت:
همانگونه که اشاره شد استیل زندگی آمریکایی باید معرف همه بخش های زندگی باشد. در اینجا صنعت به کمک فراگیری باربی آمده است. امروزه اکثر نیازمندی های دختران با تصویر، رنگ و تبلیغ باربی در بازار کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان یافت می شود. آنچنان که به گفته یکی از کارشناسان می توان با هزینه ی حدود یک میلیون تومان، تمام مایحتاج یک دختر را که تبلیغ کننده باربی باشد از بازار جمع آوری نمود، از لوازم التحریر گرفته تا لوازم بهداشتی- آرایشی، انواع لباس، کیف، کفش، خوردنی های مورد علاقه ی کودکان و ... .
فراگیری و فروش قابل توجه این محصولات باعث رونق بیش از پیش اقتصادی این عرصه گردیده و زمینه ی تولید آن با کیفیتهای گوناگون و به منظور تامین سطوح مختلف درآمدی را فراهم نموده است.

تاثیرات مخرب عروسک باربی:
این مساله از زوایای گوناگون قابل تقسیم بندی بررسی است. از یک سو می توان به تقسیم بندی مخاطبان و بررسی تاثیرات مخرب آن اشاره نمود و از سویی می توان به تفکیک موضوعی و بررسی آثار مخرب آن در هر یک از موضوعات پرداخت. نظر به اختصار این مقال و از نگاه موضوعی به چند مورد اشاره می شود:

بلوغ زودرس:
یکی از کارکردهای باربی پر رنگ نمودن غرایز جنسی در ذهن دختران و آموزش روابط جنسی است و به تعبیر برخی فعالان ضد باربی، آموزگار سکس است در حالی که توان عشق آفرینی ندارد.
تقلیل حیا و ترویج اخلاق جنسی مورد نظر باربی از آنجا آغاز می شود که کودک نه تنها می تواند به تعویض لباس های زیر عروسک اقدام کند که به این کار نیز تشویق می شود و در بسیاری از اوقات با اندام جنسی عروسک سر و کار داشته و به تدریج قبح دیدن آن در نظر کودک می شکند.
تامل در این موضوع که کودکان در اثر آلودگی ذهنشان به این موضوعات و بلوغ زودرس جنسی، فرصت حضور در دنیای زیبا و دوست داشتنی کودکی را خیلی زود از دست می دهند، تاسف آور است.

سوء تغذیه:
اگرچه فرم بدن باربی به گونه ای طراحی شده که بعید به نظر می رسد هیچ زنی بتواند با ویژگی های فیزیکی آن به حیات خویش ادامه دهند، اما در اثر تبلیغات، ویژگی های باربی به مثابه«ملاک زیبایی زن امروز»، باعث شده که بسیاری از زنان و دختران با اتخاذ رژیم لاغری و تلاش در جهت شبیه شدن به فیزیک بدنی باربی در دام بیماری های سوء تغذیه همچون آنورکزیا و بولیمیا گرفتار شوند.
« طبق آمار در آمریکا از هر پنج دختر دانشجو یک نفر به بیماری کم غذایی مبتلا است و در سال حدود بیست درصد از افراد مبتلا به این بیماری ها جان می سپارند.این مساله به قدری رایج و نگران کننده است که در برخی از دانشگاه های آمریکا، مواد غذایی رژیمی مانند سالاد در غذاخوری دانشگاه به طرز ماهرانه ای با مواد نشاسته ای آغشته می شود که دانشجویانی که تنها از سالاد تغذیه می کنند دچار بیماری کم غذایی نشوند.»
باید توجه داشت که نه تنها دانشجویان که بازیگران و هنرمندان زن با صرف هزینه های فراوان و با کمک جراحان ماهر زیبایی صورت و شکم، تلاش می کنند اندام خود را با اندام باربی، ملکه زیبایی زنان تطبیق دهند.
در همین رابطه تلاش فمنیست ها برای افشای ساختگی و غیر قابل واقعی بودن معیارهای زیبایی باربی جالب توجه است :
« باربی با قد بیش از 2 متر، تنها 46 کیلو گرم وزن دارد . در حالی که متوسط قد و وزن زن آمریکایی به ترتیب 163 سانتی متر و 66 کیلو گرم است و اگر عروسک باربی در همان ابعاد جان می یافت ، نمی توانست وزن خود را تحمل کند ، نمی توانست قاعدگی ماهانه داشته باشد و البته به هیچ وجه امکان باروری و بارداری نداشت »
در همین رابطه یک ضرب المثل آمریکایی نیز وجود دارد که می گوید : « هر چه قدر لاغر شوی یا پولدار شوی باز هم کم است »

مصرف گرایی و تجمل :
پیش تر به این نکته اشاره نمودیم که بزرگترین طراحان لباس دنیا به کمک کمپانی متل شتافته و به طراحی ظریف و زیبای لباس های گوناگون باربی می پردازند . این لباس ها اغلب تجملاتی و متعلق به طبقه ی ثروتمند جامعه است و اگر چه کودک را در رویای زیبای آینده استفاده از آن غرق می کند اما درکناراین حسرت رسیدن به آن نیز دردل او به جای می گذارد . نه تنها لباس که زیورآلات باربی نیز بسیار گران هستند . باربی به ترویج تجمل و مصرف گرایی با توجه به تنوع بیش از حد می پردازد و این یکی از ویروس های کشنده فرهنگ غربی است که باربی به مثابه یک بیمار ، آن را در میان دختران دیگر سرزمین ها می پراکند و ایشان را به بیماری مهلک مصرف گرایی ، تجمل و مادی گرایی دچار می کند .

ادامه دارد....

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

فساد پهلوي
(قسمت نهم)

یکی از کارهای خواهران و برادران محمدرضا و در راس آنها اشرف و شمس این بود که بعض از اشیای عتیقه را که به لطایف الحیل به دست می آوردند به کلان پولدارهای مملکت می فروختند. حبیب ثابت(پاسال- که بهایی بود) هم از خریداران عمده ی اشیای عتیقه و زیرخاکی بود." یک مثال دیگر از دزدی اموال باستانی این بود که:
" روزی ناهار در منزل آقای فرمانفرماییان میهمان بودم.آقای رضا فلاح معاون شرکت ملی نفت و عده ای دیگر از رجل سیاسی هم حضور داشتند. متوجه یک پیکره ی سفالی بسیار زیبا به اندازه ی تقریبی نیم متر شدم. تندیس یک مرد عجیب و غریب بود که از چند جا ترک خورده و معلوم بود که با وسایلی آن را دوباره سر هم کرده اند. آقای فرمانفرماییان که توجه مرا دید، اظهار داشت این تندیسه در حفاریهای کلاردشت بدست آمده و یک الهه ی باستانی است. فرمانفرماییان توضیح داد که آن را به مبلغی گزاف از شهرام (پسر اشرف) خریده است.در مورد علت شکستگی هم گفت به نظر می رسد در دل این تندیس جواهراتی گرانبها بوده است که برای بیرون آوردن آن تندیسه را شکسته اند. فرمانفرماییان می گفت پیکره را برای تعیین قدمت به پاریس فرستاده و در آنجا با پرتو نگاری مشخص کرده اند دست کم 4هزار سال پیشینه دارد!"
" آنها یک مجسمه سفالی 4هزارساله را می فروختند به یک کارخانه دار و سپس پول آن را در یک کارخانه ی عمده ی دیگر سهم می خریدند. یا به فلان وزارتخانه توصیه می کردند که نیازهای کلان کارخانه دار را تامین کند و در ازای این سفارش مقداری سهام می گرفتند."
"بعضی از رادیوهای حزب توده پیاپی سواستفاده های خانواده پهلوی را پخش می کرد. محمدرضا در قبال این اخبار عصبانی می شد و فحشهای رکیک می داد و می گفت:« اینها یک مشت احمق هستند که صحبت از مساوات می کنند. مگر می شود یک شاه با یک رعیت عادی یکسان باشد؟»"
" واقعیت اینست که محمدرضا بر هیچ کس سخت نمی گرفت.(چون خودشم اینکاره بود) گاهی رئیس بازرسی شاهنشاهی ماهها و گاهی بیش از یک سال زحمت می کشید و از یک اداره ی دولتی یا ارتشی بازرسی می کرد و اسناد مربوط به دزدی و اختلاس وزرا و مسئولان تراز اول را بیرون می آورد و به شاه می داد. اما محمدرضا دستور می داد این گزارشهابایگانی شود.(یعنی بررسی نشود و همه هر کاری دلشان خواست می توانند بکنند) او می گفت مملکت پول زیاد دارد و این قبیل دزدیها به داراییهای مملکت لطمهایی نمی زند. وقتی ما به مصر یک میلیارد دلار، به اسراییل یک میلیارد دلار، به سازمان آب لندن نیم میلیارد دلار و به سایر ممالک میلیلردها دلار وام می دهیم(!) چه اشکالی دارد یک عده از مدیران ما هم به نوایی برسند و چاق بشوند!"

ادامه دارد ...

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

31 تير / 22 جولاي / 7 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
31 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سي ام تير، قيام خونين مردم و بازگرداندن دكتر مصدق به قدرت

در چنين روزي (سي ام تير سال 1331 = 21 ژوئيه 1952) پس از پنج روز تظاهرات خونين و پر تلفات در تهران و پاره اي از شهرهاي ديگر، شاه مجبور شد كه شرايط دكتر محمد مصدق را بپذيرد و از او بخواهد كه بار ديگر رياست دولت را بر عهده گيرد.
     دكتر مصدق به عنوان اعتراض به مداخلات شاه در امور اجرايي، از رياست دولت كناره گيري كرده بود و شاه احمد قوام (قوام السلطنه) را مامور تشكيل كابينه ساخته بود كه مردم به پشتيباني از دكتر مصدق به خيابان ها ريختند و تا بازگرداندن وي به رياست دولت از پاي نشستند. دكتر مصدق تاكيد داشت كه نظام حكومتي ايران مشروطه پارلماني است و شاه قانونا حق مداخله در امور اجرايي (دولت) را ندارد، زيرا كه رئيس دولت منتخب مجلس (نمايندگان ملت) است.
     آيت الله كاشاني قوام السلطنه را مردي خائن، ظالم، مستبد و عامل بيگانه خوانده بود و اعلام كرده بود كه نبايد اجازه داده شود بار ديگر در ايران كساني بر سر كار آيند كه عامل بيگانه باشند و خيانت كنند. وي انتصاب قوام السلطنه را يك توطئه امپرياليستي خوانده بود.
     مردم در تهران و چند شهر ديگر از جمله كرمان، شيراز، اصفهان، كرمانشاه و ... از بامداد سي ام تير ماه 1331 مانند روزهاي ديگر در حمايت از دكتر مصدق به خيابانها ريخته بودند كه از ساعت 9 بامداد تظاهرات در منطقه بازار تهران و خيابان ناصرخسرو شدت بيشتري به خود گرفت. اندكي بعد گروههاي ديگري از مردم كه در ميدان توپخانه، خيابان اكباتان، ميدان بهارستان و خيابان شاه آباد (حد فاصل ميدان بهارستان تا ميدان مخبرالدوله) گرد آمده بودند بر شدت تظاهرات افزودند . در اين ميان خبر رسيد كه از كرمانشاه كفن پوشان عازم تهران شده اند.
     ساعت ده بامداد از مقابل دانشگاه تهران كه آن زمان در حاشيه شهر بود، هزاران تن ديگر دست به راهپيمائي زده ، فرياد يا مرگ يا مصدق سر داده و به سوي ميدان فردوسي به حركت در آمده بودند و به همين گونه از ميدان فوزيه و نقاط ديگر شهر كه سربازان و تانكها وارد عمل شدند و مردم را به گلوله بستند . شدت عمل نظاميان درميدان بهارستان و خيابانهاي اطراف آن بيشتر بود. با وجود اين، مردم در نيمروز بر شدت تظاهرات خود افزودند و شاه كه خود را در خطر ديد تسليم شد و علاوه بر نخست وزيري، حاضر شد كه وزارت جنگ را هم به دكتر مصدق بسپارد.در مجلس هم هنگام اخذ راي اعتماد مجدد به دكتر مصدق، تنها سه نماينده راي موافق ندادند.
    دكتر مصدق « سي ام تير» را در تاريخ مبارزات، روزي فراموش نشدني خواند، كه مردم ايران يكدل و يك زبان بر ضد توطئه و تحريكات خارجي بپاخاستند و پيروز شدند. با وجود اين شكست، چرچيل نخست وزير وقت انگلستان از توطئه و شاه از مخالفت دست بر نداشتند, زيرا که شكست شاه در واقعه سي ام تير، شكست بزرگتري براي انگلستان بود كه ملي شدن صنعت نفت ايران و خلع يد از آن دولت، پايه هاي امپراتوري اش را به لرزه درآورده بود. تا اين كه يك سال و 28 روز بعد با كودتاي 28 مرداد درسال 1332خورشيدي به حكومت دكتر مصدق پايان دادند.چرچيل و دولت او با كوشش زياد ، دولت تازه آمريكا (ژنرال آيزنهاور ) را كه در ژانويه روي كار آمده بود در اين براندازي با خود همدست كرد.چرچيل براي اين منظور به ديدار آيزنهاور به واشنگتن رفته بود. ترومن رئيس جمهوري قبلي آمريكا كه دولت مصدق را منتخب مردم مي دانست ، براي براندازي او تسليم فشار چرچيل نشده بود. نتايج براندازي 28 مرداد در ديدار سران آمريكا ، انگلستان و فرانسه دردسامبر همين سال در «كنفرانس برمودا» مطرح و بررسي همه جانبه شد.
    رويدادهاي اواخر تيرماه 1331 خورشيدي ايران همزمان بود با طرد سلطنت در مصر و اوج جنگ كره بود. طرد سلطنت در مصر ضربه ديگري بر پيكر استعمار انگلستان بود.
    اتفاقا انگلستان در همين روز (21 ژوئيه) در سال 1588 ميلادي با پيروزي در جنگ دريايي بر اسپانيا، به دوران برتري اسپانيا در جهان پايان داده و برجاي آن نشسته بود و بازگشت دكتر مصدق به دست مردم به قدرت ضربه قاطعي بر امپراتوري انگلستان بود كه روزگاري ايران را ميان خود و روسيه قسمت كرده بود و شاه مي برد و شاه مي آورد، هرات را از ايران جدا مي كرد و ....

دكتر مصدق به مزار مقتولان سي ام تير گل مي برد. وي گفته بود كه پس از مرگ ، جنازه اش را در كنار اين قربانيان دفن كنند. روزنامه اطلاعات در شماره 1598 خود،  مورخ 28 تيرماه 1358 ، صفحه 4 ، نوشته است كه دولت وقت اجازه نداد كه به وصيت دكتر مصدق ، پس از فوت او در اسفند 1345 عمل شود و بناچار او را در همان تبعيدگاه « غير قانوني » اش روستاي احمد آباد به خاك سپردند كه اينك مقبره او از ابنيه ملي بشمار مي رود

دكتر مصدق به مزار مقتولان سي ام تير گل مي برد. وي گفته بود كه پس از مرگ ، جنازه اش را در كنار اين قربانيان دفن كنند. روزنامه اطلاعات در شماره 1598 خود، مورخ 28 تيرماه 1358 ، صفحه 4 ، نوشته است كه دولت وقت اجازه نداد كه به وصيت دكتر مصدق ، پس از فوت او در اسفند 1345 عمل شود و بناچار او را در همان تبعيدگاه « غير قانوني » اش روستاي احمد آباد به خاك سپردند كه اينك مقبره او از ابنيه ملي بشمار مي رود


    

Mobin_s2004@yahoo.com
22 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

وقتي كه روزنامه نگار آزادي عمل داشته باشد

جنگ داخلي خونين اسپانيا كه از 18ژوئيه سال 1936 آغاز شد ، ششصد هزار قرباني گرفت و سرانجام با شكست نيروهاي جمهوري خواه و چپ پايان يافت و باعث روي كار آمدن ژنرال فرانكو و ديكتاتوري گرديد به رشد روزنامه نگاري كمك بسيار كرد. در اين جنگ ، طرفين درگير كوچكترين محدوديتي براي روزنامه نگاران به وجود نياوردند و به همين دليل جهانيان در جريان جزئيات مبارزه بودند و هواداران دو طرف جنگ كه نمايندگان دو طرز فكر و ايدوئولوژي مختلف بودند با خواندن گزارشهاي « بدون سانسور » اين جنگ از گوشه و كنار جهان براي كمك رسانيدن به طرف دلخواه خود به اسپانيا مي شتافتند. عكسهايي كه از صحنه ها و مصائب اين جنگ برداشته شده است از شاهكارهاي « عكاسي خبري » بشمار مي آيد. يكي از اين عكسها در بالا مشاهده مي شود كه روزنامه نگار از يك نظامي ، بلافاصله پس از اصابت گلوله و در حال افتادن بر زمين و رها شدن تفنگش گرفته است . درعين حال از اين عكس چنين بر مي آيد كه روزنامه نگار گيرنده عكس تا عمق صحنه جنگ پيش رفته بود.

ساير ملل

قرارداد وگسترش روسيه در منطقه درياي سياه

21 ژوئيه سال 1774 قرارداد «كوچوك كاي نارجهKuchuk Kainarji» ميان روسيه و عثماني در پي يك رشته جنگهاي شش ساله (از 1768 تا 1774) امضاء شد كه در آنها عثماني شكست خورد و روسيه مستقيما به درياي سياه راه يافت.
     طبق اين قرارداد، بندرخرسونKherson، بند كرچ Kerch(به معناي ليمو) و اني كاله Enikaleدر كريمه ومناطق ميان رودهاي دنيپرDnieper و بوگ Bugجنوبي (فعلا در اوكراين) ومناطقي در قفقاز به روسيه داده شد. ضمنا قرار شد كه خان نشين كريمه از عثماني جدا و مستقل شود (كه در سال 1783 به روسيه پيوست). به علاوه، به روسيه اختيار حمايت از مسيحيان ارتودوكس ساكن قلمرو عثماني به روسيه داده شد و قرار شد كه كشتي هاي مسيحيان با پرچم روسيه در آبهاي درياي سياه رفت و آمد كنند و روسيه در استانبول كليساي ارتودوكس بسازد. به اين ترتيب امپراتوي روسيه بر مناطق غربي و شمالي درياي سياه (اينك عمدتا وابسته به اوكراين) دست يافت.

 

... و به اين سان جنگ داخلي مرگبار و ويرانگر آمريكا آغاز شد

جفرسون ديويس

جفرسون ديويس

بيستم ژوئيه سال 1861 كنگره كنفدراسيون آمريكا نخستين جلسه خود را در شهر ريچموند با شركت نمايندگان شش ايالت جدايي طلب (كاروليناي جنوبي، ميسي سي پي، فلوريدا، آلباما، جورجيا و لوئيزيانا) تشكيل داد. اين كنفدراسيون برپايه تفسير قانون اساسي آمريكا توسط ايالتهاي برده دار، در پنجم فوريه (پنج ماه پيش از آن) آن سال ايجاد شده بود، جفرسون ديويس را براي مدت شش به رياست جمهوري انتخاب كرده بود و پايتخت موقت آن شهر بيرمنگام ايالت آلاباما بود. اين ايالات، اختيارات حكومتي را حق خود مي دانستند و معتقد به وجود يك دولت مركزي كوچك با اختيارات محدود كه كار آن تنها حفظ وحدت كشور، هماهنگي ايالتها، برقراري و حفظ مناسبات ديپلماتيك با خارج و بسيج نيرو براي جلوگيري از تعرض خارجي بودند. اين كنفدراسيون پس از قطعي شدن انتخاب آبراهام لينكلن تشكيل شده بود زيرا كه وي ضمن نطق هاي انتخاباتي اش وعده داده بود كه بردگي را در آمريكا لغو و به سياهپوستان آزادي و تابعيت آمريكايي بدهد و ايالات برده دار، اين كار را يك مداخله دولت مركزي در امور خود و مغاير قانون اساسي مي دانستند.

لينکلن

لينکلن

پس از ايجاد كنفدراسيون، لينكلن در چهارم مارس 1861 عمل شش ايالت را غير قانوني خواند كه باعث خشم ايالت تكزاش شد و بي درنگ به كنفدراسيون پيوست. لينكلن در يك اعلاميه ديگر، ايالات هفتگانه (شش ايالت قبلي به اضافه تكزاس) را از مداخله در امور گمركات، ادارات فدرال و ساختمان هاي متعلق به دولت مركزي واقع در ايالات ممنوع كرد كه ايالت كاروليناي جنوبي دست به لجبازي زد و با يك دهن كجي نسبت به لينكلن، به ميليشياي ايالت دستور حمله به پادگان نيروهاي دولت مركزي (فدرال) در شهر چارلستون به نام پادگان «سامترSumter» را صادر كرد و اين پادگان پس از مختصر مقاومت تسليم شد. لينكلن از اين عمل برآشفته شد و از ايالتهاي وفادار به دولت مركزي (فدراسيون) و عمدتا شمالي ها خواست كه دست به بسيج نيرو بزنند تا پادگان سامتر پس گرفته شود. اين اقدام لينكلن، ايالت ويرجينيا كه ضلع جنوبي و غربي شهر واشنگتن را تشكيل مي دهد، و ايالتهاي آركانزا، كاروليناي شمالي و تنسي را به خشم آورد و به كنفدراسيون پيوستند و پايتخت كنفدراسيون به شهر ريچموند ويرجينيا منتقل و رابرت لي، ژنرال ويرجينيايي فرماندهي نيروهاي نظامي كنفدراسيون را برعهده گرفت. ايالتهاي ميسوري و كنتوكي هم وعده كمك به كنفدراسيون دادند و اكثريت مردم آريزونا، و نيومكزيكو كه هنوز ايالت كامل نشده بودند اعلام پشتيباني كردند و پنج طايفه سرخپوست ساكن در اوكلاهما هم به كنفدراسيون پيوستند و از 21 ژوئيه 1861 (يك روز پس از تشكيل كنگره كنفدراسيون در ريچموند) جنگ كنفدراسيون با فدراسيون آمريكا شروع شد.
     نخستين نبرد در مناساس ( واقع در جنوب شهر واشنگتن) روي داد زيرا كه دولت مركزي در ايالت مريلند حكومت نظامي برقرار كرده بود تا اين ايالت به كنفدراسيون نپيوندد. در نخستين نبرد، نيروهاي كنفدراسيون پيروز شدند. جنگ داخلي ويرانگر آمريكا كه در آن حدود نيم ميليون نظامي كشته شدند چهار سال طول كشيد و دولتهاي اروپايي كوشيدند كه در آن مداخله نكنند و طولاني شدن جنگ به همين جهت بود كه هيچ دولت خارجي حاضر به ميانجي گري ميان طرفين متخاصم آن نبود.

 

تيربار تا مدتي وسيله برتري كشورهاي دارنده آن بود

در اين روز در سال 1899 سيصد و بيست سرباز فرانسوي به دليل داشتن تيربار از نوعي كه در عكس ديده مي شود بر 12 هزار تن نظامي كشور افريقايي چاد غلبه كردند و اين سرزمين را مستعمره فرانسه ساختند.
    تيربار در سال 1884 توسط «هيرام ماكزيم» تكميل شد و وسيله برتري كشور دارنده آن به ويژه در استعمار ملل ضعيف قرار گرفت . تير باري را كه ماكزيم ساخت با گاز باروت « فشنگ رساني » مي شد و هر ثانيه 11 گلوله تا مسافت 2500 متر شليك مي كرد.
    «اسلحه» از هزاران سال پيش عامل برتري كشورها بوده است. اسكندر مقدوني با بكار بردن نيزه پنج متري جنگ گرانيكوس را برد. از همان زمان ، مخصوصا در قرون جديد و معاصر ، دولتهاي برتري جو مي كوشند كه سلاحهاي پيشرفته در دسترس همگان نباشد.

 

جزئيات توطئه قتل هيتلر و اعدام طراحان آن

 فن ستافنبرگ

فن ستافنبرگ

بيست و يکم ژوئيه 1944 دولت وقت آلمان جزئيات توطئه قتل هيتلر را 28 ساعت پس از وقوع اعلام داشت و يك امير زاده (كنت) آلماني به نام سرهنگ « كلاز گراف فن ستافنبرگ » را به عنوان طراح اصلي نقشه توطئه و با هدف پادشاهي کردن مجدد آلمان معرفي كرد. هيتلر بيستم ژوئيه و اندکي پس از انفجار بمب، سلامت بودن خود را بدون ذکر جزئيات از راديو اعلام کرده بود که روز بعد جزئيات آن فاش شد.
     قاضي «رونالد فرايسلر» هشت افسر و غير نظامي آلماني ازجمله سرهنگ فن ستافنبرگ را به جرم دست داشتن در اين توطئه محكوم به مرگ كرد كه هشتم اوت ( 18 روز پس از وقوع حادثه) اعدام شدند.

اطاق پس از انفجار بمب

اطاق پس از انفجار بمب

به ژنرال اروين رومل فاتح فرانسه و قهرمان جنگ طبرق كه از نقشه اين توطئه اطلاع داشت و آن را به پليس منعكس نكرده بود به پاس خدمات گذشته اش دو راه پيشنهاد شده بود: خودكشي و يا محاكمه و احتمالا اعدام، و او خودكشي را انتخاب كرد و 14 اكتبر خود را كشت و با تشييع جنازه رسمي به خاك سپرده شد.
    در جريان توطئه قتل هيتلر كه با با انفجار يك كيف دستي انفجاري در جريان جلسه افسران ستاد در يك قرارگاه نظامي به اجرا درآمده بود ي4 نفر كشته، 19 از جمله هيتلر مجروح شده بودند. جراحات هيتلر بسيار سطحي بود.
     اين انفجار 40 روز پس از اصابت نخستين موشك آلماني « وي ـ يك » به شهر لندن و درز كردن گزارشهاي پيشرفت توليد بمب اتمي در آلمان صورت گرفت كه هيتلر به آنها چشم اميد دوخته بود. افسران توطئه گر با مشاهده پياده شدن متفقين در نرماندي( فرانسه ) و پيشروي چند شاخه اي ارتش سرخ به سوي برلن، نقشه خود را به منظور نجات آلمان از انهدام كامل طرح کرده بودند و به همين دليل 20 ژوئيه سال 2004 به مناسبت شصتمين سالروز وقوع آن در آلمان مراسمي برگزار شد و گرهارد شرودر صدراعظم سوسيال دمكرات بر گور سرهنگ فن ستافنبرگ تعظيم كرد.
    
    

 

قرارداد ژنو و تقسيم موقت ويتنام

 نظاميان فرانسه هانوي را ترک ميکنند

نظاميان فرانسه هانوي را ترک ميکنند

بيست و يکم ژوئيه سال 1954 در ژنو قرار داد تقسيم موقت ويتنام (حد اكثر سه سال) امضاء شد. كنفرانس مربوط كه در آن كشورهاي بزرگ هم نماينده داشتند از 21 آوريل اين سال تا 21 ژوئيه ادامه داشت. طرفهاي اصلي، فرانسه و ويتنامي ها بودند. هدف از اين كنفرانس كه پس از شكست فرانسه از ويت مين ها به رهبري دكتر هو شه مين تشكيل شده بود، حل مسئله ويتنام بود. طبق توافق ژنو قرار شده بود كه مدار 17 درجه عرض جغرافيايي، خط فاصل ميان دو قسمت ويتنام باشد و در سال1956 و يا در فاصله اي كه از سه سال بيشتر نباشد در سراسر ويتنام انتخابات وحدت برگزار شود.
    همچنين قرار شد كه نيروهاي فرانسه كه پس از جنگ جهاني دوم و تسليم شدن ژاپن، براي استعمار مجدد هندوچين وارد منطقه شده بودند ظرف مدتي كوتاه خارج شوند و نيز، با تقسيم ويتنام براي كساني كه مايل به مهاجرت به قسمت ديگر باشند منعي به وجود نيايد. دولت آمريكا براي انتقال شمالي هايي كه مايل به سكونت در جنوب بودند داوطلب شد و كشتي فرستاد و سپس براي اسكان آنان كمك مالي كرد. سپس به دولت موقت جنوب پيشنهاد كمك مالي و نظامي و آموزش نيروهاي مسلح داد.
چون طبق برآوردها، در رفراندم مقرر پيروزي شمال سوسياليستي قطعي به نظر مي رسيد، غرب كه نمي خواست جنوب ويتنام بر جهان سوسياليست اضافه و از دستش خارج شود، «دين دي ام» را تشويق به كودتا در جنوب كرد و با اين كودتا، ورق برگشت خورد و انجام انتخابات به تعليق افتاد. اين وضعيت، در جنوب، هوداران وحدت و سوسياليسم را متحد كرد و با حمايت شمال به مبارزه مسلحانه دست زدند و آمريكا به كمك دولت جنوب (سايگون) شتافت و جنگي خونين و پرتلفات به راه افتاد كه پس از سالها، بالاخره مبارزان ويتنامي با نثار جان پيروز شدند و وحدتي را كه قرار بود با انتخابات به دست آيد با خون و آتش تامين شد.
    

 

ورود هزاران تفنگدار آمريكايي به لبنان

در اين روز در ژوئيه 1958 (48 سال پيش) پنج تا شش هزار تفنگدار دريايي آمريكايي كه براي حمايت از كاميل شمعون رئيس جمهور وقت لبنان اعزام شده بودند وارد بيروت شدند و متعاقب آنان هزاران سرباز پياده و چترباز ديگر آمريكايي. كاميل شمعون كه هوادار غرب بود در برابر تلاش هاي ملي گرايانه جمال عبدالناصر كه مي خواست كنفدراسيوني از كشورهاي عربي تشكيل دهد و با همين هدف با سوريه متحد شده بود ايستاده بود. كودتاي ضد سلطنت (ضد غرب) در عراق و خروج نيروهاي عراقي از اردن باعث تشديد فعاليت ها ضد شمعون در لبنان شده بود. فدراسيون عراق و اردن كه با هدف مخالفت با هدف هاي ناصر تشكيل شده بود با كودتاي عراق منحل شده بود و آمريكا از آن بيم داشت كه لبنان نيز از دست برود. كاميل شمعون از دوستان شاه وقت ايران بود كه چند سفر به ايران كرده بود. روزنامه هاي اروپا گزارش كرده بودند كه آيزنهاور رئيس جمهوري وقت آمريكا به توصيه شاه نيروي تفنگدار به بيروت فرستاده است.

 

پايان كار ساختن سد اسوان

كار ساختن سد اسوان كه آرزوي ديرين مصريان براي تنظيم آب رود نيل و جلوگيري از طغيان و يا كم آبي آن بود 21 ژوئيه 1970 به پايان رسيد. كار ساختن اين سد 11 سال طول كشيده بود. جمال عبدالناصر تصميم به ساختن اين سد گرفته بود كه پس از نزديك شدن به شوروي و در پيش گرفتن ناسيوناليسم عربي ، دولتهاي آمريكا و انگلستان حاضر به دادن وام و كمك فني به او نشدند . ناصر كه چنين ديد به شوروي متوسل شد و با اعتبار يك ميليارد دلاري و كمك فني شوروي آن را ساخت. اين سد 3 هزار و ششصد متر طول دارد . فاصله اين سد كه در جنوب مصر و در يك منطقه آثار تاريخي ساخته شده تا قاهره 800 كيلو متر است. ناصر دو ماه و دو روز پس از پايان كار ساختن سد اسوان و گشايش رسمي آن درگذشت و درياچه پشت سد به نام اسم گذاري شده است. بايد دانست كه از دير باز مصر را هديه نيل خوانده اند و كشاورزي مصر تقريبا محدود به دره نيل است.

 

بركناري عبدالحسين مشهدي از دبيركلي حزب بعث

در جريان يك تصفيه وسيع در حزب بعث (حزب حاكم وقت در عراق) 20 ژوئيه 1979 در بغداد اعلام شد كه عبدالحسين مشهدي از سمت دبيركلي اين حزب بركنار شده است. طبق اين اعلاميه، عضويت مشهدي در حزب بعث نيز به حالت تعليق درآمده بود. اين تحولات در هفته كناره كيري حسن البكر و روي كار آمدن صدام حسين روي داده بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 21 جولای

  • 1542:   پاپ پل سوم شورايي مركب شش كاردينال را تشكيل داد تا معارضان مذهب كاتوليك را مجازات كند و اين مجازات شامل مصادره اموال هم مي شد. هدف اين بود كه « كالون » ديگري پيدا نشود.

  • 1877:   اعتصاب كارگران راه آهن آمريكا در مريلند، اهايو و پنسيلوانيا با توسل به نيروي مسلح سركوب شد و 9 كارگر به دست نظاميان كشته شدند.

  • 1899:   21 ژوئيه زادروز داستان نگار شهير، ارنست همينگوي است كه بسال 1899 به دنيا آمد. وي برنده جايزه نوبل سال 1955 در ادبيات شده بود.

  • 1931:   كمپاني رسانه اي «سي بي اس» آمريكا در نيويورك يك كانال تلويزيوني داير كرد كه هفت ساعت در روز برنامه داشت. اين شركت قبلا داراي چند ايستگاه راديويي بود.

  • 1957:   برنارد سپونر Bernard Spooner مخترع جليقه ضد گلوله درگذشت.

  • 1962:   زدو خورد نيروهاي چين و هند در نواحي مورد اختلاف دو كشور در شمال هند آغاز شد.

  • 1977:   نيروي هوايي مصر حمله به پايگاههاي هوايي كشور ليبي را آغاز کرد .

  • 1993:   صاحبان معادن طلا در مناطق جنگلي ونزوئلا 13 سرخپوست ( بوميان قاره آمريكا ) را كشتند كه در آن زمان تازه ترين قتل عام سرخپوستان به دست سفيد پوستان اروپايي تبار به خاطر طلا و تصاحب اراضي شان بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد اَبوالفَرَج مُعافي نَهرَواني مشهوربه ابن طرارا

    7 رجب 305 - اَبوالفَرَج مُعافي نَهرَواني مشهوربه ابن طرارا محدث، اديب و فقيه عرب متولد شد. ابن طرارا درتمام عمرفقط يكبارازبغداد خارج شد و هميشه دراين شهر به تحصيل علم مشغول بود. معافي احاديث شيعي فراواني نقل كرده كه دركتب اهل سنت و شيعه آمده است. ابن طرارا آثارمتعددي درزمينه فقه تأليف كرده است كه ازآن ميان « اَلتّحريرُ و النَّقدُ وَ الحُدودُ وَ العُقود» را مي توان نام برد. او قريحه شاعري هم داشت و برخي ازسروده هايش درمنابع موجود است. مهمترين اثرادبي ابن طرارا «اَلجَليسُ الصّالحُ الكافي» است كه از100مجلس تشكيل شده و برخي از آنها با ذكريك حديث نَبَوي آغازشده است. اين كتاب منبعي تاريخي براي مطالعه عصراموي است.

     

     آغاز حکومت محمد ميرزا

    7 رجب 1250 - محمد ميرزا پسرعباس ميرزا درمقام سومين شاه سلسله قاجار حكومت خود را آغاز كرد. محمد ميرزا بلافاصله پس ازبدست گرفتن قدرت، ميرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهاني ازمردان بزرگ و با تدبير عرصه سياست ايران را ازميان برداشت و رشته امور به حاج ميرزا آغاسي مهره سرسپرده بيگانه سپرد. دوران سلطنت محمد شاه مقارن با آشكارشدن نتيج شوم عهدنامه هاي گلستان و تركمانچاي بود. دراين دوره همچنين عوارض جنگهاي نافرجام استعماري برسركسب نفوذ درايران شدت يافت و آشوب و هرج و مرج سراسرايران را فراگرفت. محمد شاه به اميد حمايت روسها به هرات لشكركشيد اما درنهايت روسها با او همكاري نكردند و از طرفي مأموران انگليسي نيزبرضد محمد شاه فعاليتهايي كردند و بدين ترتيب افغانستان ازايران جدا شد. بعد ازمرگ محمد شاه، فرزندش ناصرالدين ميرزا جاي اورا گرفت.

     

     انعقاد معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان

    7 رجب 1273 - معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان درپاريس منعقد شد. معاهده پاريس در15فصل به امضاء نمايندگان ايران و انگليس رسيد و نسخه هاي امضاء شده آن براي تصويب دو دولت به لندن و تهران فرستاده شد. گفتني است كه عهدنامه پاريس برپيكره استقلال سياسي و اقتصادي ايران ضربه شديدي وارد آورد. به موجب معاهده پاريس بود كه هرات به كلي ازايران جدا شد و افغانستان تحت عنوان استقلال كاملا ازحمايت ايران خارج شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    36

    اهواز

    32
    46

    تبريز

    20
    30

    شيراز

    25
    38

    مشهد

    21
    35

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    16
    34

    اصفهان

    22
    37

    يزد

    26
    38

    کرمانشاه

    20
    38

    اراک

    22
    32

    رشت

    21
    28

    دبی

    22
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1293 تومان
    933 تومان
    1913 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    250 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    77800 تومان
    42500 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.11

    اذان مغرب : 19.27

    اذان صبح فردا : 3.24

    طلوع آفتاب فردا : 5.04

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Science
    20 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي
    Science

    تاریخ انتشار: 20 جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 128
    حجم فایل: 28 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    PMX-M70 محصول جدید سونی 
     

    محصول جدید کمپانی سونی در ساخت سری جدید walkman با ویژگی های منحصر به فردش با ورود PMX-M70 به بازار افشا شد. از ویژگی های این محصول به صفحه نمایشگر 4.3 اینچی – رزولوشن 470*272 و قابلیت نمایش MPEG-4 video در حجم حافظه 8 گیگا بایت به صورت Flash memory و یا Memory Stick expansion می توان نام برد. این محصول می تواند فایلها را در فرمت های audio & video و فایلهای صوتی را در فرمت های مختلف MP3, WMA- AAC audio پخش کند.برای یافتن اطلاعات بیشتر به صفحه مربوط به محصول بروید.
    صفحه محصول


    میز پازلی


    حتما شما هم خاطراتی از دوران کودکی هنگامی که با پازل های مختلف بازی میکردید دارید. شاید اکنون هم همچنان به بازی با پازل ها علاقمند باشید. در این صورت میتوانید از این میز استفاده کنید که رویه آن یک پازل است و درون آن شش محفظه متفاوت برای قرار دادن اشیا. وسایل خود را درون آنها قرار میدهید و برای دسترسی به وسایل خود باید هر بار با جابجا کردن قطعات پازل به آنها دسترسی پیدا کنید
     منبع  
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    هنر مدرن
     


    نویسنده: مرتضی گودرزی (دیباج)
    تعداد صفحات: 826
    شابک: 1ـ 703 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1381
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، پژوهشي است بررسي‌گونه با تحليل دربارة هنر معاصر جهان كه آن را مرتضي گودرزي در 826 صفحه گردآوري و نوشته است. كتاب با يك مقدمه و ده فصل دربارة هنرهاي معاصر جهان، تاريخ هنر از روزگاران دور تا امروز و جايگاه هنر مدرن، نظريه‌هاي هنر و هنرمندان جهان به صورت تحقيق علمي نگارش يافته است. فصل اول كتاب به قرن بيستم، قرن پرالتهاب و ترديد مي‌پردازد و فصل سوم به تكاپو و آزمايش انسان در اين قرن از عبور از رئاليسم، انواع مكاتب هنري، هنرمندان اين مكاتيب و شكستن مرزها اختصاص يافته است. در فصل دوم به مدرنيته تلاش براي تجلي، هنر مدرن، ترديد و پرسش و جهان در انتظار هنرمندان بزرگ پرداخته شده و فصل چهارم هيجان تجربه، درك هنر، مردان بزرگ مكاتب هنري و خصوصيات مكاتيب و فصل پنجم تثبيت موقعيت، تداوم مكاتيب، اختصاص يافتن به هنرهاي كشورهاي مختلف و فصل ششم افسون نوآوري كه هنجارهاي هنري و هنرمندان جديد و قديم او در روي هم قرار مي‌گيرند و فصل هفتم به وسوسه‌هاي نو و هنرهاي مردمي اختصاص يافته است كه جايگاه مردم در ميان مردم را به جست‌وجو نشسته است.
    فصل هشتم كوشش است براي هماهنگي مكاتيب و هنرمندان بزرگي كه در سراسر جهان به كار هنري مي‌پردازند و بيشتر به نقاشي در انگلستان اختصاص دارد. در فصل نهم، دوگانگي و تجربيات از فرانسه كه ميزبان هنرمندان روسي است و نفوذ شرق در نقاشي غرب سخن به ميان آمده و سرانجام فصل آخر، نگاهي است بررسي‌گونه به گذشته كه نقد هنرهاي مدرن معاصر، هنر مدرن در انتظار انديشه‌هاي نو، رفتار مدرنيته و هنرمندان پست‌مدرنيست، بحث اصلي آن است. كتاب حاضر، نوشتاري با تم تاريخي محض نيست، بلكه كوشش است تركيبي از تاريخ و تحليل كه نگاه است به هنر مدرن و تغيير زاوية ديد پژوهشگران و علاقه‌مندان هنر تا دريچه‌اي باشد به دنياي پر از رمز و راز هنري.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    چرا آقایون زودتر از خانم ها
    می میرند؟

     

    این سوالی است که برای قرن های متمادی بی پـاسـخ مـانـده اسـت... اما حالا ما می خواهیم پاسخ آنرا به شما بدهیم

    اگر خانمتان را بر بالای یک سکو بگذارید و از او در مقابل موش ها محافظت کنید... شما یک مرد هستید
    اگر در خانه بمانید و کارهای خانه را انجام بدهید... شما یک مرد لوس و مامانی هستید

    اگر به شدت کار کنید... برای او اهمیت قائل نیستید که برایش وقت صرف نمی کنید
    اگر به اندازه کافی کار نکنید... مفت خوری هستید که به درد هیچ چیز نمی خورید

    اگر او یک کار ملال آور با حقوق پایین داشته باشد... شما قصد بهره کشی اقتصادی از او را دارید
    اگر شما یک کار ملال آور با حقوق پایین داشته باشید... بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و کار مناسب تری پیدا کنید

    اگر شما شغل بهتری گرفتید... پارتی بازی شده
    اگر او شغل بهتری بگیرد... به خاطر توانایی های بالایش بوده

    اگر به او بگویید که چقدر زیباست... این نشان دهنده خواست های جنسی شماست
    اگر سکوت کنید و چیزی نگویید... این بی اهمیتی شما را نسبت به او می رساند

    اگر گریه کنید... آدم بی عرضه ای هستید
    اگر گریه نکنید... بی احساس و بی عاطفه هستید

    اگر بدون مشورت با او تصمیم بگیرید... شما یک متعصب خودخواه هستید
    اگر او بدون مشورت با شما تصمیم بگیرد... یک خانم لیبرال و آزادمنش است

    اگر از او خواهش کنید که به خاطر شما کاری را که دوست ندارد انجام دهد... این امر سلطه جویی و دیکتاتور بودن شما را می رساند
    اگر او از شما یک چنین درخواستی داشته باشد... انجام آن لطف و مرحمت شما را می رساند

    اگر از آنها بخواهید که هیکل خود را روی فرم نگه دارند... شما یک مرد شهوتران هستید
    اگر نخواهید... شما اصلا رمانتیک نیستید

    اگر به خودتان برسید... خودبین و از خودراضی هستید
    اگر این کار را انجام ندهید... یک فرد ژولیده و نا مرتب هستید

    اگر برای او گل بخرید... این کار را برای دستیابی به چیزهای دیگر انجام داده اید
    اگر نخرید... احساسات او را درک نمی کنید

    اگر به پیشرفت های خود افتخار کنید... انسان جاه طلبی هستید
    اگر این کار را نکنید... اصلا بلندپرواز نیستید

    اگر او سر درد داشته باشد... خسته است
    اگر شما سر درد داشته باشید... می خواهید به او بفهمانید که دیگر دوستش ندارید

    اگر او را زیاد بخواهید... شهوتران هستید
    اگر نخواهید... پس حتما پای یک خانم دیگر در میان است

    در نهایت... مردها زودتر می میرند چون خودشان اینطور می خواهند
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    رژيم غذايي سواحل جنوبي



     

    در رژیم غذایی ساحل جنوبی—متاسفانه نباید همه ی روز را لبِ ساحل دراز بکشید، یا اینکه همه ی شب را در یک کلوب شیک جشن بگیرید. البته همانند اسم فریبنده ای که دارد، رژیمی بسیار ساده و آسان است.
    هدف این رژیم غذایی این است که مصرف نوعی از کربوهیدرات ها و چربی ها که باعث افزایش وزن می شود را از غذای شما حذف می کند. این رژیم کربوهیدرات های بد را از کربوهیدرات های خوب جدا می کند و عقیده دارد که با حذف کربوهیدرات های بد از رژیم غذایی روزانه خود، سطح کلسترول و انسولین بدنتان را پایین می آورید، و همین مسئله منجر به کاهش وزن خواهد شد.
    در این مقاله شما را با این رژیم غذایی آشنا می کنیم، شاید بتوانید از طریق آن به وزن ایده آل خود برسید!

    رژیم غذایی ساحل جنوبی چیست؟
    برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید، این رژیم توسط یک دسته موج سوار چاق ابداع نشده است. این رژیم بر این عقیده استوار است که کربوهیدرات های با گلیسمی بالا—آن دسته از کربوهیدرات ها که گلیسمی آنها بالای 55 است—یا همان کربوهیدرات های بد، مثل برنج و نان سفید باعث افزایش وزن می شود.
    این نوع کربوهیدرات های ساده بسیار سریع هضم شده، انسولین بدن را بالا می برند. بالا رفتن انسولین بدن، باعث کاهش سطح قند خون شده و بدنتان میزان بیشتری از این نوع کربوهیدرات طلب خواهد کرد.
    اما رژیم غذایی ساحل جنوبی توصیه می کند که افراد بیشتر از نوع کربوهیدرات های با گلیسمی پایین یا کربوهیدرات های خوب مثل حبوبات و سبزیجات استفاده کنند که هضم آنها مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید، انرژی بیشتری صرف خواهد کرد.

    چه افرادی می توانند از این رژیم استفاده ببرند؟
    با اینکه این رژیم دراصل برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی ساخته شده است، اما همه ی آنهایی که می خواهند سطح قند خون خود را پایین بیاورند و کاهش وزن داشته باشند، می توانند از این رژیم استفاده کنند.
    این رژیم توسط پزشک قلب، دکتر آرتور آگاستون، برای کمک به بیماران قلبی برای حفظ سلامتی و کاهش وزنشان، ابداع شده است. و پس از اینکه بیماران بسیاری توانستند با استفاده از این رژیم وزن خود را کاهش دهند، صورت جدی تری گرفت و توسط عموم مورد استفاده قرار گرفت.

    مراحل کار
    این رژیم سه مرحله دارد، که ابتدا مصرف برخی موادغذایی را ممنوع کرده و بعد در مراحل پایانی استفاده ی آن را آزاد می کند.

    مرحله ی اول:
    این مرحله که دشوارترین مرحله است، 14 روز به طول می انجامد. در طی این مرحله شما موظف هستید که مصرف اکثر کربوهیدرات ها را از برنامه ی غذایی روزانه خود حذف کنید. از اینرو، نباید دیگر کربوهیدرات های با گلیسمی بالا مثل نان، برنج، سیب زمینی، شیرینی جات، میوه، پاستا، مشروبات الکلی، شکلات، بستنی و قند، استفاده کنید.
    البته گرسنه نیز نخواهید ماند؛ در این مرحله می توانید موادغذایی پروتئین دار مثل گوشت، مرغ، ماهی، صدف خوراکی، آجیل، پنیر، تخم مرغ، و همچنین سبزیجات و روغن زیتون بخورید.
    البته ممکن است مرحله ی اول به نظر کمی مشکل و محدود کننده بیاید، اما همین مرحله است که باعث می شود افراد بتوانند 8 تا 13 پوند وزن کم کنند، به خصوص از قسمت های میانتنه. و بنا بر گفته های دکتر آگاستون، در پایان این مرحله اشتیاق و میل فرد برای مصرف کربوهیدرات های بد، از بین خواهد رفت.
    غذاهای پیشنهادی برای مرحله ی اول: سبزیجات سرخ شده (البته بدون سیب زمینی)، سالاد به همراه روغن زیتون.
    مرحله ی اول را به خوبی پشت سر گذاشتید؟ پس ما را تا مرحله ی بعدی همراهی کنید!

    مرحله ی دوم:
    مرحله ی دوم این رژیم غذایی تا زمانی طول می کشد که شما به وزن دلخواه خود رسیده باشید. این مرحله نسبت به مرحله ی قبل ساده تر بوده و محدودیت های کمتری دارد. در این مرحله باید بتوانید حداقل هفته ای یک تا دو پوند وزن کم کنید.
    در طی مرحله ی دوم، کربوهیدرات های خوب مثل نان جو، سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای و پاستا، و همچنین میوه جات به تدریج وارد برنامه ی غذایی روزانه تان خواهند شد. همچنین می توان شکلات و مشروب را هم به میزان کم مورد استفاده قرار داد.
    غذاهای پیشنهادی برای مرحله ی دوم: کلم بروکلی سرخ شده، مرغ به همراه لیمو
    مرحله ی دوم مثل یک روز کنار دریا مطلوب و دلچسب خواهد بود، اما در مرحله ی سوم است که واقعاً نتیجه ی کار خود را خواهید دید.

    مرحله ی سوم:
    مرحله ی سوم درست پس از اینکه شما به وزن ایدآلتان رسیدید، آغاز می شود. این مرحله به صورتی خواهد بود که گویی اصلاً در رژیم نیستید. باز هم می توانید در برنامه ی غذایی خود از کربوهیدرات ها استفاده کنید، اما میل و اشتیاق شما به نوع کربوهیدرات های بد باید از میان رفته باشد.
    دکتر آگاستون عقیده دارد که همه ی ما گهگاه باید در مصرف میوه برای خود محدودیت هایی قائل شویم و شکلات را نه هر روز بلکه هر از گاه استفاده کنیم.
    غذاهای پیشنهادی برای مرحله ی سوم: روست بیف، اسفناچ با پیاز قرمز، شکلات و زردآلو

    معایب و مزایا
    مزایای رژیم غذایی ساحل جنوبی:
    این رژیم خیلی محدود کننده نیست و شما می توانید اکثر گروه های موادغذایی را مصرف کنید.
    با مصرف کم کربوهیدرات و چربی ترنس، این رژیم شما را از ابتلا به بیماری های قلبی حفظ می کند.
    می توانید از مصرف سبزیجات، حبوبات و پروتئین لذت ببرید.
    نیازی به حساب کردن کالری های مصرفی نیست.
    هیچ زمان از روز گرسنه نخواهید ماند.
    این رژیم نسبت به سایر رژیم های غذایی محدودیت غذایی کمتری دارد.
    کاهش وزن پس از 14 روز رخ خواهد داد. اگر شما خیلی زود متوجه تغییرات شوید ممکن است از ادامه ی رژیم سرباز بزنید.

    معایب رژیم غذایی ساحل جنوبی:
    آماده کردن اکثر غذاهایی که این رژیم توصیه می کند، وقت گیر است.
    اکثر موادغذایی که در این رژیم باید مورد مصرف قرار گیرد، تقریباً گران هستند.
    دلتان می خواهد چیزی بخورید که رژیم آن را قدغن کرده است.
    کاهش وزن اولیه ممکن است از آب بدن باشد، نه چربی ها. مرحله ی اول مصرف اکثر کربوهیدرات ها را منع میکند و وقتی انرژی از طریق این کربوهیدرات ها به بدن نرسد، بدن از آب به عنوان منبع انرژی استفاده خواهد کرد. و این کاهش آب بدن شما را لاغرتر نشان خواهد داد.
    این رژیم تقریباً جدید است و هیچ پشتوانه ای ندارد.

    نتیجه گرفتن
    این رژیم ادعا می کند که اکثر افراد تقریباً پس از 2 هفته شروع به کاهش وزن از 8 تا 13 پوند میکنند. از اینرو اگر بتوانید مراحل دو و سه را نیز طبق دستور پیش ببرید، مطمئناً قادر خواهید بود به وزن دلخواه خود برسید.
    این رژیم همچنین کمک می کند تا سطح کلسترول خونتان را نیز پایین بیاورید. ذخیره ی کربوهیدراتها در بدن نیز متوقف می شود چون شما مصرف کربوهیدرات های ساده را کنار گذاشته اید.

    از امروز شروع میکنید؟
    اگر بتوانید خود را با شرایط مرحله ی اول رژیم غذایی ساحل جنوبی وفق دهید، مطمئناً خواهید توانست این رژیم را با موفقیت به پایان برسانید. به این علت که مرحله ی دوم و سوم این رژیم بسیار ساده هستند و هیچ موارد منع آنچنانی ندارند.
    بااینکه این رژیم متدی ساده و آسان برای کاهش وزن به نظر می رسد، اما به یاد داشته باشید که جادو نمی کند. شما خود تعیین کننده هستید.
    با ترکیب این رژیم با ورزش و فعالیت های بدنی، می توانید کاهش وزن خود را سریعتر کرده و نتیجه ی بهتری بگیرید.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    671- به يارو مي گن چرا جورابت يكيش قرمزه يكيش آبي مي گه نمي دونم ولله .. يه جفت ديگه هم دارم همينجوريه (6471-0916)

    672- آنكه دائم هوس سوختن ما مي كرد / كاش بنزين مرا نيز مهيا مي كرد / پمپ بنزين و صف و كارت و من و پيت به دست / كاش مي آمد و از دور تماشا مي كرد (3933-0913)

    673- اگه خواستي ببيني كسي دوست داره ازش كارت سوختش رو بخواه (0997-0916)

    674- طرز تهيه مرد:براي تهيه اين عنصر بي مصرف بايد مقدار زيادي اسيد دروغگويي را با سولفات مكاري و اكسيد حقه بازي و سولفور كلك مخلوط ومقدار بسيار زيادي كلريد غرور بيجا و نيترات وقاحت و شرارت را به اين تركيب اضافه و در اخر كافيست كمي بي كربنات هيزي و كلرات اعتماد بنفس كاذب را با خساست تركيب نماييد اين عنصر به صورت ول در محيط يافت ميشود. (4824-0912)

    675- مواد به كار رفته در ساخت زن : گوشت و استخوان 60 كيلو ...عشوه 40 خروار ... زبان 14 متر .... توانايي بيان 2000اسب بخار ... قدرت اشك ريزي 5 ليتر در ساعت ... منطق 3 گرم .. عقل 0.5 مثقال . لجبازي به مقدار كافي (4643-0932)

    676- یه نصیحت: مواظب خودت باش.‎يه خواهش : اصلا عوض نشو.یه آرزو : فراموشم نکن. یه دروغ : دوستت ندارم. یه حقیقت : دل تنگتم..... (3933-0913)

    677- 3-2=يک قلب که براي تو مي طپد،1+1=دو چشم که هميشه منتظرته،3+4=7روز هفته که دلم برات تنگ ميشه،7+5=دوازده ماه سال تورو از خدا ميخوام. . .. . . (9176-0912)

    678- ميدونم بيداري و داری ستاره هارو ميشمری ولی يکيش کمه آخه داره اس ام اس ميزنه منم خوابم نميبره گوسفندا رو ميشمرم اونم يکيش کمه آخه داره اس ام اس ميخونه! (2763-0912)

    679- نگاهی آشنا بر ياس کردم،تو را در برگ گل احساس کردم،خلاصه در کلاس ناز چشمت،دو واحد عاشقی را پاس کردم. (9176-0912)

    680- براي کشف اقيانوس های جديد بايد شهامت ترک ساحل آرام خود را داشته باشيد. اين جهان جهان تغيير است نه تقدير. "تولستوی" (5940-0912)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     tehranredstar

     

    30

    4

    1346

    mehrdad Abdarbashi

    mehrdad_sky2002

     

    31

    4

    1359

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

    تهران

    31

    4

    1360

    اسدي

    angeleyes666mf

    تهران

    31

    4

    1360

    شبنم

    shabnam_today

    تهران

    31

    4

    1360

    رامین ستایش

    tehranredstar

    تهران

    31

    4

     

    حسن عظیمی

    azimi_hassan

    تهران

    1

    5

    1351

    سید هادی نیکوور

    nikovar

    کیش

    1

    5

    1354

    EHSAN  JALALI

    HOSAYN7

    SHIRAZ

    1

    5

    1359

    علي مخلصي

    alimokhlesi1366

    تهران

    1

    5

    1366

    تورج موسوی

    t59_moosavi

    تهران

    3

    5

    1358

    aida harati

    fidder2003

    tehran

    3

    5

    1360

    معصومه كمال كندزي

    masi8531

    تهران

    5

    5

    1358

    Elham Mirzaei Fard

    emf_6078

     

    5

    5

    1360

    محمد علي خادم الفقرا

    mosafere_qazwsxedc

    كاشان

    5

    5

    1367

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    29

    4

    1385

    نسرین زمانی راد

    n_zamanirad

     تهران

    1

    5

    1379

    Dn  الهام

    dn_e65

    مشهد

    5

    5

    1384



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان