781  

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 781 :: پنجشنبه 18 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

با InviteShare گدایی را فراموش کنید!


سلام !
حتماً تا به حال با سایتهای زیادی برخورد کرده اید که ثبت نام در آن ها نیازمند دعوتنامه هستند. معمولا اینگونه سایتهای آنقدر جذابیت دارند که کاربران را وسوسه میکند تا برای بدست آوردن یک دعوت نامه دست به هر کاری بزنند ، معروف ترینشان Gmail است که همگی اتفاقات آن دوران را به یاد دارید.
به تازگی نیز وبسایتهای دیگری همانند Joost ، Pownce و Spock پا به عرصه وب 2 گذاشته اند که هر یک میتوانند دنیای اینترنت را متحول سازند اما باز هم مثل همیشه دعوتنامه مشکل اساسی است. اما اینبار هیچ غمتان نباشد چون سایت Inviteshare به کمک شما میاید.
این سایت زیبا در حال حاضر میتواند برای 9 سایت مختلف از قبیل pownce ، joost ، torrentleech ، 8apps ، demonoid ، moola ، spock ، myskitch و onikcd دعوتنامه در اختیار شما بگذارد.
فقط کافیست در سایت ثبت نام کنید تا توسط کاربران دیگری که دعوت نامه های خودشان را در این سایت به اشتراک میگذارند برای ورود به سایت دلخواهتان دعوت شوید
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (780) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دیاگرام و مشخصات بلندترین ساختمانهای دنیا
  • رويت آخرين صورتحساب تلفن همراه اپراتور اول
  • ويژه نامه الکترونيکي خورشيد در زندان
  • معرفي و دانلود فيلم : زودياک
  • دانلود انيميشن : Emperor's New Groove
  • Video Snapshots Genius 1.5 ابزاری حرفه ای برای تهیه عکس از تصاویر فیلم ها
  • دنياي موبايل: برنامه قطب نما
  • افتتاح بزرگترین فروم بيت‌تورنتی
  • وعده دیدار ما ...
  • نگاهى به كتاب "مرد بى وطن" نوشته ى كورت ونه گوت
  • آقاي هاشمي مي خواهيد رئيس شويد؟!
  • چگونگي ارائه انتقادات سازنده
  • چرا دوبی محبوبترين مقصد ايرانيان است؟
  • نحوست 13 مورد مناقشه است
  • تعطيلات آخر هفته با فيلم هاي سينمائي
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

دیاگرام و مشخصات بلندترین ساختمانهای دنیا
انیمیشنی عالی برای یادگیری مفهوم رنگها
ويژه نامه الکترونيکي خورشيد در زندان
ويژه نامه اي بمناسب سالروز شهادت حضرت امام موسي کاظم (ع)
رويت آخرين صورتحساب تلفن همراه اپراتور اول
فایل فلشی که نشان می دهد یک برنامه اسپم ساز چگونه کار می کنند 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دومين دستور رييس‌جمهور براي اصلاحات در بازار پول صادر شد
فرمان بازنگري قوانين بانكي
 

به دنبال فرمان پيشين رييس‌جمهور در ابتداي هفته جاري براي تحول رفتاري در نظام بانكي، ديروز احمدي‌نژاد در فرمان دوم خود خطاب به پرويز داوودي معاون اول، دستور بازنگري قوانين نظام بانكي كشور را صادر كرد.
براساس اين فرمان، داوودي مامور شده است شورايي براي بازنگري قوانين بانكي تشكيل دهد كه اعضاي اين شورا، عبارت از: دانش‌جعفري (وزير اقتصاد)، شيباني (رييس كل بانك‌مركزي)، ديواندري (مديرعامل بانك دولتي ملت)، هاشمي (مديرعامل بانك خصوصي سرمايه)، پورمحمدي (معاون بانكي وزير اقتصاد)، طالبي (مديرعامل سابق بانك پارسيان)، يك حقوق‌دان، يك فقيه شوراي نگهبان و يك نماينده مجلس خواهند بود.
قانون عمليات بانكي بدون ربا نيز كه از سال 1362 بر فضاي حقوقي بازار پول حاكم بوده است از محورهاي اصلي فرمان رييس‌جمهور براي بازنگري است.
دنياي اقتصاد- پس از صدور نخستين فرمان براي تشكيل كار گروه تحول رفتاري نظام بانكي،‌ دكتر احمدي‌نژاد دومين فرمان خود را براي ايجاد تحول اساسي در كاركردها و ماموريت‌هاي نظام بانكي كشور صادر كرد. اين خبر ديروز توسط پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري منتشر شد.
دكتر احمدي‌نژاد در دومين فرمان خود به دكتر داوودي، معاون اول رياست‌جمهوري ماموريت داد تا شوراي بازنگري در قوانين نظام بانكي كشور را تشكيل دهد. رييس‌جمهور در فرمان خود با تاكيد بر اين نكته كه كارآمدي نظام بانكي، نقش اول را در تحولات اقتصادي ايفا مي‌كند و شرايط موجود فاقد ظرفيت لازم براي تحقق اهداف برنامه و حركت به سمت چشم‌انداز است، خاطرنشان كرده است: ضروري است با هدف تحول در نظام اقتصادي و افزايش ثروت ملي و توزيع عادلانه آن و رفع محروميت در جامعه اسلامي و نيل به اهداف مهم دولت، شوراي بازنگري در قوانين نظام بانكي كشور با مسووليت معاون اول رييس‌جمهور و عضويت دكتر‌دانش‌جعفري، وزير امور اقتصادي و دارايي، دكتر شيباني، رييس كل بانك مركزي، دكتر ديواندري، مديرعامل بانك ملت، پورمحمدي، معاون بانكي وزير اقتصاد، آقاي طالبي و با دعوت از يك حقوقدان، يك فقيه از اعضاي شوراي نگهبان و يك نماينده مجلس شوراي اسلامي تشكيل شود و با در نظر گرفتن جهت‌گيري‌هاي راهبردي ذيل نسبت به بازنگري در قانون عمليات بانكي بدون ربا، بازنگري در قوانين پولي و بانكي كشور و بازنگري در ماموريت‌ها و كاركرد‌هاي بانك مركزي و بانك‌هاي‌دولتي و خصوصي اقدام كنند و نتايج كار را در قالب پيش‌نويس لوايح و مصوبه‌هاي موردنياز و سند راهبردي تحول نظام بانكي حداكثر ظرف مدت 6ماه به اطلاع ملت شريف ايران و رياست جمهوري برسانيد تا با طي مراحل تصويب مقدماتي، تحول اساسي موردنياز در نظام بانكي كشور فراهم شود. در اين فرمان تصريح شده است، استفاده از نظرات كارشناسان، صاحب‌نظران و دلسوزان به غنا و استحكام كار مي‌افزايد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

زودياک
Zodiac



کارگردان: ديويد فينچر. فيلمنامه: جيمز وندربيلت بر اساس کتابهاي رابرت گري اسميت. موسيقي: ديويد شاير. مدير فيلمبرداري: هريس ساويدس. تدوين: انگوس وال. طراح صحنه: دانالد گراهام برت. بازيگران: جک جايلنهال[رابرت گري اسميت]، مارک روفالو[کارآگاه ديويد تاسکي]، آنتوني ادواردز[کارآگاه ويليام آرمسترانگ]، رابرت داوني جونيور[پل آوري]، برايان کاکس[ملوين بلي]، جان کارول لينچ[آرتور لي آلن]. ١٥٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا. نامزد نخل طلاي جشنواره کن، نامزد بهترين بازيگر/ جک جايلنهال مرد فيلم هاي ترسناک از مراسم انتخاب نوجوانان.
سانفرانسيسکو، سال هاي پاياني دهه ١٩٦٠. پس از قتل زوجي جوان پليس که نتوانسته ردي از قاتل آنها بيابد، خود را با معماي پيچيده اي رو در رو مي بيند. اين معما با وقوع قتل هايي ديگر و رسيدن نامه هايي به دفتر روزنامه سن فرانسيسکو کرونيکل با امضاي زودياک پيچيده تر مي شود. کارآگاه ديويد تاسکي و همکارش که مسئول پيگيري پرونده شده اند، براي ديدن نامه ها به دفتر روزنامه مي روند. پل آوري از خبرنگاران مشهور روزنامه نيز مسئول پيگيري ماجرا شده و به زودي توجه رابرت گري اسميت کاريکاتوريست روزنامه نيز به اين موضوع جلب مي شود. وقوع قتل هايي ديگر، رسيدن نامه هاي تازه و نوشته شده به رمز و همچنين پخش برنامه اي تلويزيوني ب حضور دکتر ملوين بلي سبب مشهورتر شدن قاتل سريالي مي شود. اما پليس با وجود داشتن چندين مظنون و فقدان مدارک محکمه پسند قادر به خاتمه دادن به مسئله نيست. گري اسميت که به شدت به اين قضيه علاقمند شده خود را وقف پيگيري ماجرا مي کند. چند سالي مي گذرد و آوري که الکلي شده موضوع را رها مي کند. تاسک نيز بعد از ماجراهايي و با وجود باز بودن پرونده علاقه خود را به زودياک از دس مي دهد. اما گري اسميت با پيگيري هاي خود سرانجام قانع مي شود که قاتل را يافته است. اين فرد کسي نيست جز آرتور لي آلن که از مظنونين اصلي پليس بوده و در گذشته دستگير نيز و به علت فقدان مدرک آزاد شده بود. گري اسميت دو کتاب با موضوع زودياک منتشر مي کند و پليس يک بار ديگر به سراغ آلن مي رود. آلن دو روز بعد به مرگ طبيعي فوت مي کند. بعد از مرگ وي ثابت مي شود که دست خط او و نمونه دي ان اي وي با نمونه يافته شده در نامه هاي زودياک مطابقت ندارد...

چرا بايد ديد؟
قتل هاي زنجيره اي از پديده هايي است که با نزديک شدن به روزهاي آغازين قرن بيستم شکل گرفت. شايد تقدير اين بود که هويت اولين قاتل سريالي کشف نشود يا کشف آن سال ها به طول بينجامد تا ضرروت تجهيز نيروي پليس به علم و تکنولوژي مدرن رخ بنمايد. اولين قتل هاي زنجيره اي در انگلستان صورت گرفت. مردي که به جک شکم پاره کن يا جک قصاب معروف شد، شروع به کشتن فواحش لندن کرد. جستجوي کارآگاه هاي اسکاتلنديارد سال ها طول کشيد و مظنونين زيادي دستگير شدند. اما هنوز بسياري از مورخين و کارشناسان اعتقاد دارند که قاتل واقعي هرگز شناسايي و دستگير نشد. هفت دهه بعد در آن سوي اقيانوس، قاتل ديگري که خود را زودياک مي ناميد، شروع به کشتار انسان هاي بيگناه کرد. انگيزه او با جک شکم پاره کن تفاوت بسياري داشت، ولي خيلي زود به دليل ناکامي مامورين پليس در يافتن وي تبديل به دومين فرد مشهور فهرست آدم کش هاي ناشناس-پس از جک-شد. افراد پليس نيز نسبت به اوايل قرن بيستم مجهزتر و کارآزموده تر بودند. ولي اين قاتل نيز با وجود مبادرت به قتل هايي ديگر در طول يک دهه، هرگز شناسايي و دستگير نشد. ظهور چنين جنايتکاراني بر ضعف هاي موجود در دستگاه پليس و قوه قضاييه و لزوم بازسازي و تجهيز آنها صحه گذاشت. اما همان گونه که جک قصاب تبديل به اسطوره اي ابتدا محلي و سپس جهاني شد، زودياک نيز مهر خود را بر دوران خود و دهه هاي بعد زد. با فاصله کوتاهي از اولين قتل ها، تام هنسون با شرکت هال ريد و باب جونز در سال ١٩٧١ فيلمي به نام زودياک قاتل ساخت. اما فيلم دان سيگل به نام هري کثيف که بعد از اين فيلم در همان سال و با اشاره اي مبهم به ماجراهاي زودياک/منطقه البروج[با بازي اندرو رابينسون] به نمايش در آمد، شهرت بيشتري کسب کرد. قاتل در اين فيلم خود را عقرب/ Scorpioنام داده بود، که اشاره اي صريح به زودياک بود.
در سال ١٩٧٧ اولين رمان به شخصيت محوري زودياک کليف اسميت جونيور نوشته شد و در طول دهه هاي گذشته اين تعداد به شش کتاب ديگر رسيد. در اوايل دهه ١٩٩٠ اولين داستان گرافيکي بر اساس اسن شخصيت توسط استيون فريل نوشته و در انگلستان منتشر گرديد. زوياک تاثير خود را بر موسيقي پاپ نيز گذاشت و در همين دوره آلبوم هايي متعددي با نام زودياک قاتل يا قتل هاي هاي زودياک منتشر شد. تلويزيون نيز در سال ١٩٩٦ با اختصاص دادن اپيزودي از ماجراهاي پليس سن فرانسيسکويي"نش بريجز" دان جانسون را به شکار مقلد زودياک فرستاد. در پايان همين قسمت زودياک واقعي با نش تماس تلفني مي گرفت. اين ارجاعات در سريال هاي ديگري نيز تکرار شد.
در ١٩٩٠ قسمت سوم جن گير اشاراتي نه چندان مستند به ماجراي زودياک داشت. در ١٩٩٦ نيز فيلم تلويزيوني The Limbic Region [با شرکت ادوارد جيمز الموس]که بر اساس کتاب رابرت گري اسميت ساخته شده بود، به نمايش در آمد. در سال ٢٠٠٠ فيلم کوتاهي با نام قاتلي در لباس مبدل نيز در شهر وايه خو[يکي از محل هاي واقعي جنايت] توسط گروهي فيليپيني ساخته شد که ماجراهاي آن در زمان حال رخ مي داد.
فيلم بعدي زودياک قاتل نام داشت که توسط يولي لامل در ٢٠٠٥ ساخته شد و باز هم به بازي موش گريه ميان زودياک واقعي و يک مقلد مي پرداخت. در سال گذشته نيز فيلم زودياک به کارگرداني الکس بالکلي، درباره ماجراهاي کارآگاهي خيالي که مسئول پيگيري پرونده قتل هاي وايه خو شده بود، به نمايش در آمد. هيچ کدام از اين فيلم ها-به غير از مورد آخري- به حوادث و رخدادهاي واقعي اعتناي چنداني نداشتند. وجود قاتلي مرموز که شايد هنوز زنده باشد، محملي براي خلق هيجان و تنش بود. اما فينچر بر خلاف پيشينيانش سعي دارد همه حوادث را از ديد فردي که در آن دوره زيسته و زندگي خود را وقف تعقيب زودياک کرده، نمايش دهد. رابرت گري اسميت که از نزديک با کارآگاه و خبرنگار مسئول پرونده در تماس بوده و دو کتاب نيز درباره همين موضوع به چاپ رسانده است.
ديويد فينچر با فيلم هاي قبلي خود از جمله هفت نشان داده که کارگرداني آشنا به موضوع قاتلين سريالي است. طبيعي است سرگذشت قاتلي واقعي که اعمالش چند دهه سن فرانسيسکو را در وحشت فرو برده- و از همه مهم تر حضور و وجود انسان هايي که تعقيب او را تبديل به تنها کار و وسوسه ذهني خود کرده اند- مي تواند دستمايه خوبي براي وي باشد. زودياک با فاصله اندکي از فيلم بالکلي اکران شد و از نظر دورنماي قصه چيز تازه اي براي تماشاگر ندارد. به همين علت با وجود اين که فيلم محصولي ٨٥ ميليون دلاري است و کارگرداني چون فينچر در پشت دوربين قرار دارد، از نظر تجاري با شکست روبرو شد.
ديويد لئو فينچر متولد ١٩٦٢ دنور، کلرادو در زمان وقوع قتل ها دانش آموزي بيش نبود. يقيناً او نيز به همراه بسياري مفتون اعمال اين آدم کش رواني شده و گزارش کارهاي وي را با دقت دنبال مي کرده است. به نظر مي رسد که فينچر بعد از چندين دهه از وراي روايت گري اسميت در حال بازخواني ماجراي زودياک است. ساختار کرونولوژيک فيلم، حضور شخصيت هاي واقعي و ريتم کند و سنگين فيلم نيز حکايت از همين دارد. چيزي که مي تواند تماشاگر آشنا با پيشينه او در ساخت فيلم هاي مهيج جنايي[هفت و بازي-حتي باشگاه مشت زني] را از سالن فراري دهد. اما مطمئن باشيد اگر کمي حوصله به خرج داده و تا پايان اين فيلم تقريباً سه ساعته را تماشا کنيد؛ صاحب تجربه اي گرانقدر در شناخت رفتار آدمي خواهيد شد. يعني همان چيزي که الهام بخش زودياک در انجام قتل هاست: خطرناک ترين بازي که توسط خطرناک ترين موجود زنده صورت مي گيرد؛ يعني شکار انسان توسط انسان!
ولي آن چه در روايت فينچر از نظر تاريخي اهميت دارد، ابطال دلايل يافته شده توسط رابرت گري اسميت و ادعاهاي او است که آرتور لي آلن را زودياک معرفي مي کند. فينچر در طول پنج سال گذشته و پس از اتاق امن که در مقايسه با فيلم هاي پيشين او قدمي به جلو محسوب نمي شد، فيلم ديگري نساخته است. بنابر اين توقع دوستداران وي و منتقدانش هنگام تماشاي زودياک، مواجهه با فيلمي بسيار قوي تر بود. اميدي که چندان فرجام خوشي نمي يابد. شايد دليل آن صادق بودن بيش از حد فينچر به ماجراهاي واقعي باشد که سبب ملال آور بودن فيلم شده است. هر چند داراي ارزش هايي روايي بالايي است و فضاسازي فينچر در داستاني که محدوده زماني گسترده اي را شامل مي شود، بي اغراق درجه يک محسوب مي شود. اما حضور هنرپيشه اي چون جايلنهال در نقش اصلي-با وجود تبحرش در بازيگري- به دليل فيزيک نامناسب که قادر به جذب همدلي تماشاگر نمي شود[بر خلاف رابرت داوني جونيور و حتي مارک روفالو] باعث شده تا تحقيقات پر افت و خيز و چند ساله گري اسميت و فيلم فينچر کسالت آور و عاري از هيجان لزمه فيلمي هاي جنايي/خبرنگاري يا کارآگاه خود خوانده شود. همين امر وقتي آوري پيشنهاد همکاري با او را رد مي کند[فراموش نکنيم که رابطه اين دو در گذشته نيز از گفتگوهاي معمولي چندان فراتر نرفته] باعث تعجب تماشاگر نمي شود.
تمامي سعي فينچر به شکلي آگاهانه معطوف به روانشناسي تعقيب کنندگان زودياک شده و شخصيت هايي فوق العاده عميق نيز خلق کرده است. اما بازي که اين بار او براي شرکت در آن از بيننده دعوت مي کند، بسيار بالغ تر و دور از دسترس تر از بازي[١٩٩٧] ده سال قبل اوست. تنها مزيت فيلم دعوت از تماشاگران به جستجوي اينترنتي يا مطالعه منابع نوشتاري درباره زودياک است. با اين حال اگر شيفته کارهاي فينچر هستيد، غلفت در تماشاي آخرين کار-حتي با داشتن عذر موجه- خطايي نابخشودني است!
ژانر: جنايي، درام، مهيج.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part1.rar
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part2.rar
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part3.rar
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part4.rar
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part5.rar
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part6.rar
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part7.rar
Curse.of.the.Zodiac.STV.DVDRip.XviD.JFKXVID.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Emperor's New Groove


 

Also Known As:Kingdom in the Sun (USA) (working title)
Kingdom of the Sun (USA) (working title)
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:78 min
Country:USA
Language:English
Color:Color (Technicolor)
Aspect Ratio:1.66 : 1 more
Sound Mix:DTS / Dolby Digital / SDDS
Certification:Iceland:L / USA:G (certificate #37796) / Malaysia:U / Argentina:Atp / Australia:G / Brazil:Livre / Denmark:7 / Finland:S / France:U / Germany:o.Al. / Hong Kong:I / Netherlands:AL / New Zealand:G / Norway:7 / Peru:PT / Portugal:M/6 / Spain:T / Sweden:7 / Switzerland:7 (canton of Vaud) / Switzerland:sans limite d'âge (canton of Geneva) / UK:U / South Korea:All / Canada:G / Singapore:G / Greece:K
Company:Walt Disney Feature Animation
 

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/26821828/d-eng.part1.rar  
http://rapidshare.com/files/26835906/d-eng.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/26846469/d-eng.part3.rar  
http://rapidshare.com/files/26856098/d-eng.part4.rar  
http://rapidshare.com/files/26866673/d-eng.part5.rar  
http://rapidshare.com/files/26880585/d-eng.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/26894313/d-eng.part7.rar  
http://rapidshare.com/files/26894411/d-eng.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

اظهار نظرهاي سرير و جمال سماواتی
درباره كنسرت شجريان
 

سریر : کنسرت شجریان یک قدم مثبت در راه موسیقی ملی بود
کنسرت گروه آوا به خوانندگی استاد شجریان توانست قدم مثبتی در راه پیشرفت موسیقی ملی و شناساندن هویت واقعی موسیقی سنتی بردارد.
محمد سریر ضمن بیان این مطلب درباره ماهیت برگزاری کنسرت گروه موسیقی "آوا" گفت : رویدادهای فرهنگی و هنری مانند کنسرت گروه آوا با صدای آقای شجریان که ازکیفیت بالایی برخوردار بوده وشایسته هنر این سرزمین است در شرایطی که هر پدیده ای را به عنوان هنر به خورد مردم می دهند غنیمتی گران بها است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه هایی از این دست یک رویداد هنری ارزنده محسوب می شود گفت : آنچه از اجرای گروه موسیقی آوا دیدم با انتظارات مردم در خصوص موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی بسیار همگون بودوبه نظرمن آن نوع موسیقی که شجریان و یاران او ارائه کردند جان تازه ای را به این موسیقی بخشید.
سریرافزود : به گمانم این کنسرت دیدگاه های تازه ای را در ریتم و حرکت در موسیقی پدید آورد و وجود چنین مسئله ای بیانگر این مطلب است که شجریان هنوز به اصول خود دراین هنرپایبند است ونتایج بررسی ها و مشاهدات خود را در موسیقی به بهترین شکل ممکن عرضه می کند.
رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی در پاسخ به این انتقاد که کنسرت شجریان باعث ایجاد نوعی خستگی در مخاطب شده گفت:باید این نکته را متذکر شوم که موسیقی سنتی و ردیف دستگاهی ما اساسا برای جمعیت 5 هزار نفری نبوده و نیست چراکه این نوع موسیقی از آغاز برای مجموعه ای از افراد خاص و به شکل محدود اجرا شده است اما در حال حاضر جمعیتی که به تماشای این کنسرت می آیند با خواسته ها و انتظاراتی مضاعف و متفاوت به کنسرت می آیند و شاید این ملال و خستگی به دلیل اتفاقی است که دور از انتظار آنها رخ می دهد.
وی گفت : نباید این نکته را فراموش کرد که موسیقی ردیف دستگاهی، موسیقی ای زمان بر است ودرحقیقت این موسیقی نوعی تمرکز و آرامش خیال خاصی می خواهد و به نظر من این کنسرت و کنسرت هایی از این دست باعث می شود تا مخاطبان عادت کنند تا پای قطعات بنشینند واین نوع موسیقی ها در اصل نوعی تمرین خوب گوش دادن وکنسرتی آموزشی است.
این آهنگسازگفت : عواملی که موجبات محبوبیت شجریان را در داخل و خارج از کشور فراهم آورده است فقط مختص به توانایی های فردی او نیست بلکه این موفقیت مدیون مجموعه ای از توانایی های هنرمندان همکار با وی،شرایط زمانی و عواملی از این دست است.


***********************

جمال سماواتی :شجریان عصاره مجموعه هنرمندان است
شجریان بی شک یک حادثه در تاریخ موسیقی ایران است و نمی توان منکر توانایی ها و جریان ساز بودن او شد، اما سایر عواملی که در به وجود آمدن چنین هنرمند برجسته ای نقش به سزایی داشته است را نباید فراموش کرد .
جمال سماواتی،نوازنده تار و سه تاربا بیان این مطلب گفت : هر چه زمان می گذرد از تعداد کسانی که درگذشته وقت می گذاشتند و کارهای استاد راگوش می دادند کم شده و در حال حاضر، شرایط ، نسل و نوع مخاطبانی که به آثار شجریان گوش می دهند تغییر کرده است ضمن اینکه سطح آوازی که در کنسرت های وی اجرا می شود آنقدر بالا ، پخته و پرورده است که مردم به معنای واقعی نمی توانند داوری کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : آنچه مسلم است توجه به این مطلب است که در طول تمام این سال ها به مخاطب این نکته القا شده که همه آثارشجریان خوب است و همه مردم هم بدون چون و چرا پذیرفته اند که شجریان بهترین است ودر این مدت حتی یک منتقد جسورهم پیدا نشده که با استدلال و استناد به دلایل محکم و البته با حفظ تمام حرمت ها و بدون غرض ورزی جریان نقد درست را آنگونه که شایسته است راه بیندازد.
حتی دربسیاری از کنسرت های سنتی دیده ایم که برخی شنوندگان ازخستگی زیاد نمی توانند بر صندلی بنشینند اما به هیچ عنوان حرفی نمی زنند و با تشویق های پی در پی اظهار رضایت می کنند ؛ این مسئله ریشه در مسائل روانشناسی اجتماعی دارد و متاسفانه این اتفاق درمورد کنسرت لطفی هم افتاد و آن انتظاری که از این نوازنده تار داشتیم برآورده نشد و درمقابل با موجی از تعریف ها و تمجیدهای بی دلیل افراد مواجه شدیم .
سماواتی در ادامه گفت : نباید فراموش کرد که موفقیت و محبوبیت شجریان علاوه برذات، استعداد درخشان درآواز و خصوصیات فردی او در موسیقی، مرهون وجود استادان و کسانی است که به نوعی در به بار نشستن ثمره استعداد او موثر بوده اند چراکه همه ما می دانیم بسیاری از هنرمندان موسیقی و آهنگسازان شاه گل کارهای خود را در سینی زرین گذاشتند و تقدیم ایشان کردندو در واقع عصاره آثارشان را در حنجره او چکاندند.
وی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا مردم می توانند ممیزهای خوبی باشند گفت : نه ، نمی توانند چون به نظرمن مردم هم کند حرکت می کنند و هم درقضاوت های خود بی رحم هستند چراکه حرکت های مردم غیر قابل پیش بینی و بسیارعجیب و غریب است بنابراین مردم داوران ارزشی نیستند بلکه آنها همواره داوران مصرف کننده هستند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Video Snapshots Genius 1.5 ابزاری حرفه ای برای تهیه عکس از تصاویر فیلم ها

آیا تا به حال خواسته اید تا از قسمتی از تصویر یک فیلم عکسی تهیه نمایید؟ احتمالا به سراغ کلید PrintScreen رفته و همان گونه که از محیط دسکتاپ خود عکسبرداری می کنید قصد داشتید تا از تصویر فیلم مورد نظر نیز همان گونه عکسبرداری کنید. نتیجه مسلما برای شما مطلوب و مفید نبوده و این روش برای شما پاسخگو نخواهد بود و شما تنها تصویری سیاه رنگ در انتهای کار مشاهده می کنید. برای عکس برداری با کیفیت مناسب از تصاویر فیلم می توانید از نرم افزارهایی بهره بگیرید که به همین منظور طراحی شده اند  این نرم افزارها به راحتی به کاربران این امکان را می دهند تا تصویر خود از یک قسمت فیلمی زا ذخیره سازی نمایند.
در این مطلب شما را با یکی از این نرم افزارها آشنا می سازیم. 

Video Snapshots Genius نام نرم افزاری می باشد که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود تا به راحتی از هر قسمتی از فیلم مورد نظر خود اقدام به عکسبرداری نموده و عکس قسمت مربوطه را با کیفیت مناسب در فرمت های مناسب و دلخواه ذخیره سازی نمایند. به عنوان مثال شما با انتخاب فیلم مورد نظر خود قمست مورد نظر از فیلم مب توانید عکس های مورد نظر خود را با فرمت BMP, JPEG, GIF, PNG و TIFF ذخیره نمایید.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- پشتیبانی از فرمت های تصویری MPEG, AVI, WMV, DivX, RealMedia, QuickTime, DVD

- توانایی عکس برداری از قسمت های مختلف یک تصویر

- قابلیت انتخاب بازه زمانی از یک تصویر و تهیه عکس کل تصاویر آن قسمت

- توانایی ذخیره سازی عکس ها به صورت متوالی برای نمایش پیش نمایش یک تصویر و قرار داده ان در صفحات وب

و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

Compass
برنامه قطب نما

برنامه قطب نما که با وجود اینکه سیستمهای تلفن ایران با این برنامه سازگار نیست، در بسیاری از موارد این برنامه به درستی عمل می کند.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند:
مَن نَكَحَ للهِ وأنكَحَ للهِ، استَحَقَّ وَلايَةَ اللهِ .
هر كه براى خدا ازدواج كند و براى خدا كسى را به ازدواج ديگرى درآورد، سزاوار ولايت و دوستى خداست.
(المحجّة البيضاء : 3 / 53 و ص 54)

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

گذرى بر آيين شادى بخش در تاريخ اسلام‏‏ (2)

7- ‏فعاليت بدون ترس عاقبت زيبايى دارد.
چهره انسان داراى 80 ماهيچه است كه انقباض و انبساط آن باعث تغيير قيافه‏مى‏شود. سعى نكنيم اين عضلات را به سمت افسردگى، يأس، ناكامى، انزوا،خستگى، غم و بدبختى عادت دهيم، بلكه به جاى آن روح خود را در مسيرآرامش، هيجان، شادى، كنجكاوى، اعتماد، ملايمت و خوشبختى قرار دهيم.
8. كليد بسيارى موفقيت‏ها استفاده از الگوهايى است كه به ما احساس‏اعتماد به نفس، قدرت، انعطاف پذيرى و شادمانى مى‏دهند.
9. تلقين در زندگى انسان نقش اساسى دارد و نشان مى‏دهد كه دستگاه عصبى‏ما با توجه به آنچه فكر يا خيال مى‏كند و آنچه حقيقت است، واكنش مى‏دهد يانه. دستگاه عصبى ما تجربه خيالى را از تجربه واقعى تميز نمى‏دهد و در هردو مورد با توجه با اطلاعاتى كه از ناحيه مغز در اختيار قرار مى‏گيرد، عمل‏مى‏كند. اين يكى از قوانين اوليه اصول ذهنى است.
10. يكى از بزرگ‏ترين مبارزات ما در صحنه زندگى اين است كه بر افكار شادخويش تمركز كنيم، تعريف و تمجيدها را فراموش نكنيم و حرف‏هاى‏خوشايند را مدت‏ها در ذهن نگهداريم.
شادى را بايد از محبت و صداقت و نگاه پاك كودكان بياموزيم. مأيوس‏ترين‏آدم‏ها در جذب محبت، كسانى هستند كه بيشتر از همه تظاهر به بى‏نيازى ازشادى و محبت مى‏كنند.
11. براى رسيدن به شادى تصوير ذهنى شما از شادى يا غم، موفقيت و ياشكست، كمك كننده است. از روى خير خواهى به ارزيابى خودتان بپردازيد.طولانى‏ترين لحظات زندگى را در ذهن مجسم و با توجه به واقعيت‏ها و نه‏سازيد.
12. شادمانى با خوشبختى همنشين است. از زندگى ديگران عبرت بگيريد؛ زيرانيك بختى و سعادت در آرزو سهل‏تر است از باور داشتن شادى.
13. آرزوهاى طولانى و غفلت از گذشته، مأيوس شدن از آينده و نگرانى ازسعادت ديگران است. نداشتن اعتقاد به فلسفه آفرينش انسان و نداشتن ايمان‏و توكل به خدا و به هر حال غفلت از ياد و ذكر خداوند، خروج از اعتدال وشادمانى است. در پايان براى ايجاد نشاط در زندگى، به ارائه روش محققانى‏كه در 9 مرحله به بيان چگونگى بازگرداندن شادابى درونى به زندگى‏امروزى، اشاره مى‏كنيم:
1. ايمان به خدا و اعتقاد به معاد، به زندگى هدف و معنا مى‏دهد و حسّ تنهايى‏را از آن دور مى‏سازد و اثر اين باور در هنگام مشكلات و نگرانى‏ها بيشتراست و موجب شادابى انسان مى‏گردد.
2. سركوب كردن احساس زياده‏طلبى نيز در ايجاد شادابى مؤثر است.مطالعات محققان دانشگاه نورترن بريتيش كلمبيا نشان مى‏دهد كه افرادى كه‏بيشتر از آنچه در اختيار دارند، طلب مى‏كنند، كمتر از افرادى كه از زندگى‏شان‏توقع زيادى ندراند، احساس خوشحالى مى‏كنند.
3. انسان نبايد ظاهر خود را با ظاهر ساير افراد مقايسه كند و همواره بايدعقيده داشته باشد كه داراى چهره‏اى دلنشين است.
4. شادابى و خوشحالى تا حدودى ژنتيكى است؛ زيرا شخصيت هر انسان باويژگى‏هاى ژنتيكى او در ارتباط است و همراه داشتن حسى شاد نيز با نوع‏شخصيت ارتباط دارد.
5. تحقيقات روان‏شناسان در دانشگاه ايليونز دريك مطالعه 15 ساله، بابررسى زندگى 30 هزار نفر در كشور آلمان متوجه شده‏اند افرادى كه ازدواج‏
زندگى مشتركشان بيشتر است.
6. تحقيقات بسيارى نشان داده است كه ميان حس نوع دوستى و شادابى،ارتباطى نزديك برقرار است.
7. انسان نبايد از افزايش سن خود ناخشنود شود. در يك مطالعه انجام شده‏توسط محققان دانشگاه استندفورد كاليفرنيا، مشخص شد افراد پير به اندازه‏افراد جوان داراى احساسات مثبت و شادابى هستند، اما احساس ناخشنودى‏در آن‏ها بسيار كمتر از جوانان به وجود مى‏آيد.
8. سكوت را به آغوش بكش، يقين دارم كه توانايى حل مشكلات را دارى.بسيارى با سكوت و ژرف انديشى، ارتباط هوشيارانه با خدا ايجاد مى‏كنند؛زيرا تحقيقات نشان داده است كه با سكوت مى‏توان ميزان سروتونين(153) مغز رابالا برد. اين آنزيمى است كه ميزان آرامش را در مواقع آرامش فكرى عميق،در زندگى ايجاد مى‏كند. همچنين دريافته‏اند كسانى كه ژرف انديشى مى‏كنند،مديتيشن(154) مراقبه دارند، كسانى هستند كه به محيط اطراف خود غالب‏مى‏شوند، اگر هيچ نفعى نمى‏برند ميزان سروتونين در هنگام سكوت و تماس‏با خدا بالا مى‏رود و اين به نفع انسان است.
9. بزرگ‏ترين مانع بر سر راه شادى مردم دنيا، طبق نظريه دكتر »داير« اين است‏كه حزن را با حزن و خشم را با خشم، جواب مى‏دهند و از دعا كه ارتباطدهنده با منبع موثقى براى آرامش، صلح و شادى است، غافل‏اند.
از اهمّ راه‏هاى شناسايى آسيب‏ها و موانع شادمانى، مزاح و شوخى بيش از
حدّ متوسط است كه موجب سقوط شخصيت‏هاست. اما صادق)عليه السلام(وجدان، خدشه دار كردن چهره معنوى و ايجاد سوء استفاده از ارزش‏هاى‏فردى و اجتماعى است، قساوت دل و دورى از ايمان به خداوند است.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

به عقیدۀ فردوسی ؛ مشروعیت فرمانروایی که داشتن فرّ کیانی و فرّ ایزدی تعبیرهای دیگری از آن است ؛ تا هنگامی است که پادشاه و کارگزارانش با داد و خرد و مردم دوستی حکومت میکنند ؛ و موجبات آسایش مردم و شادی دلهای آنان را فراهم می آورند و مردم از آنان خشنودند
اما آن روز که پادشاه ؛ستم و بیدادی آغاز می نهد و با بی خردی و هوسکاری از آسایش مردم غفلت می ورزد
فرّ ایزدی از او جدا می شود و روزگار عزّتش به سر می رسد
این همان چیزی است که امروز ارادۀ مردم نامیده می شود و در جوامع سعادتمندی که حاکمیّت مردم برقرار است به صورت رأی مردم و تمایل عمومی حکومت می کند ؛ و در جایی که مردمان گرسنه و دلتنگ و نا خشنود باشند ارباب قدرت را با دادن راٌی منفی ؛ و اگر نشد با شورش بر کنار می کنند.
حتّی ضحاک بیدادگر هم به این نتیجه می رسد که جز با تکیه بر پشتیبانی مردم نمی توان سلطنت کرد ؛و چون از ناخشنودی عمومی آگاه می شود ؛ دستور می دهد همگان جمع شوند و محضری بنویسند (به تعبیر امروز طومار یا
استشهاد ) و همگان از او پشتیبانی کنند

کاوۀ آهنگر , نماد ملّت ؛ که ضحاک همۀ پسرانش جز یک تن را کشته بود؛
طومار را از هم می درد و از کاخ بیرون می آید و چرم آهنگری خود را بر سر نیزه می کند و چون درفشی بر می افرازد و پیشرو مردم برای بر انداختن ظالم میشود

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
ِفَلاَ تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَلاَ أَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا يُرِيدُ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُم بِهَا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَتَزْهَقَ أَنفُسُهُمْ وَهُمْ كَافِرُونَ 55 وَيَحْلِفُونَ بِاللّهِ إِنَّهُمْ لَمِنكُمْ وَمَا هُم مِّنكُمْ وَلَـكِنَّهُمْ قَوْمٌ يَفْرَقُونَ 56 لَوْ يَجِدُونَ مَلْجَأً أَوْ مَغَارَاتٍ أَوْ مُدَّخَلاً لَّوَلَّوْاْ إِلَيْهِ وَهُمْ يَجْمَحُونَ 57 وَمِنْهُم مَّن يَلْمِزُكَ فِي الصَّدَقَاتِ فَإِنْ أُعْطُواْ مِنْهَا رَضُواْ وَإِن لَّمْ يُعْطَوْاْ مِنهَا إِذَا هُمْ يَسْخَطُونَ 58 وَلَوْ أَنَّهُمْ رَضُوْاْ مَا آتَاهُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ سَيُؤْتِينَا اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَرَسُولُهُ إِنَّا إِلَى اللّهِ رَاغِبُونَ 59 إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاء وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِي سَبِيلِ اللّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ فَرِيضَةً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 60 وَمِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَيِقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَّكُمْ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَيُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَرَحْمَةٌ لِّلَّذِينَ آمَنُواْ مِنكُمْ وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 61

 

ترجمه فارسي مکارم

و (فزونى) اموال و اولاد آنها، تو را در شگفتى فرو نبرد; خدا مى‏خواهد آنان را به وسيله آن، در زندگى دنيا عذاب كند، و در حال كفر بميرند! «55» آنها به خدا سوگند مى‏خورند كه از شما هستند، در حالى كه از شما نيستند; ولى آنها گروهى هستند كه مى‏ترسند (و به خاطر ترس از فاش شدن اسرارشان دروغ مى‏گويند)! «56» اگر پناهگاه يا غارها يا راهى در زير زمين بيابند، بسوى آن حركت مى‏كنند، و با سرعت و شتاب فرار مى‏كنند «57» و در ميان آنها كسانى هستند كه در (تقسيم) غنايم به تو خرده ميگيرند; اگر از آن (غنايم، سهمى) به آنها داده شود، راضى مى‏شوند; و اگر داده نشود، خشم مى‏گيرند (;خواه حق آنها باشد يا نه)! «58» (در حالى كه) اگر به آنچه خدا و پيامبرش به آنان داده راضى باشند، و بگويند: «خداوند براى ما كافى است! و بزودى خدا و رسولش، از فضل خود به ما مى‏بخشند; ما تنها رضاى او را مى‏طلبيم » (براى آنها بهتر است)! «59» زكاتها مخصوص فقرا و مساكين و كاركنانى است كه براى (جمع آورى) آن زحمت مى‏كشند، و كسانى كه براى جلب محبتشان اقدام مى‏شود، و براى (آزادى) بردگان، و (اداى دين) بدهكاران، و در راه (تقويت آيين) خدا، و واماندگان در راه; اين، يك فريضه (مهم) الهى است; و خداوند دانا و حكيم است! «60» از آنها كسانى هستند كه پيامبر را آزار مى‏دهند و مى‏گويند: «او آدم خوش‏باورى است!» بگو: «خوش‏باور بودن او به نفع شماست! (ولى بدانيد) او به خدا ايمان دارد; و (تنها) مؤمنان را تصديق مى‏كند; و رحمت است براى كسانى از شما كه ايمان آورده‏اند!» و آنها كه رسول خدا را آزار مى‏دهند، عذاب دردناكى دارند! «61»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mamani_1385@yahoo.com

الو سلام منزل خداست؟
این منم مزاحمی که اشناست
هزار دفه این شماره را دلم گرفته است
ولی هنوز پشت خط منتظر یک صداست
شما که گفته ای پاسخ سلام واجب است
به ما که می رسد حساب بنده هایتان جداست؟
الو.... دوباره قطع و وصل تلفنم شروع شده
خرابی از دل من است یه که عیب سیم هاست؟
چرا صدایتان نمی رسد ؟ کمی بلندتر.....
صدای من چطور ؟ خوب و واضخ و رساست؟
اگر اجازه می دهید برایتان درد دل کنم
شنیده ام که گریه بر تمتم دردها شفاست
دل مرا بخوان به سویت تا سبک شوم
پناهگاه این دل شکسته خانه ی شماست
امو مرا ببخش دوباره مزاحمت شدم
دوباره زنگ می زنم
دوباره تا خدا خداست
دوباره تا خدا خداست

 

 

mehdi.tahami@gmail.com

سلام
چند وقت پیش مطلبی خیلی مهم توجه منو به خودش جلب کرد و اونم این بود که هیچوقت بر روی دوستان خودتون که از جنس مونث و یا خانوم هستن حساب نکنین !!
در واقع خانومها دوستان خوبی نیستن و واسه همین به همه، چه آقا و چه خانوم توصیه می کنم که دوستاتون رو منحصرا از بین آقایون انتخاب کنین !!
خب مسلمه که همه می پرسن چرا ؟!
با یک مثال ساده توضیح می دهم واستون :
آقا و خانومی که چند وقتی بود باهم ازدواج کرده بودن پس از مدتی اتفاقات جالبی واسشون رخ می ده
یه شب خانوم نمی ره خونه
فردا صبح در بازگشت به خونه آقا از خانومش سوال می کنه که دیشب کجا بودی ؟
خانوم هم جواب می ده که خونه ی یکی از دوستام بودم !!!
آقا بلافاصله بعد ازین جواب به 10 تا از بهترین دوستان خانوش تلفن می کنه و ازشون سوال می کنه که آیا خانومش دیشب پیش اونا بوده یا خیر ؟
همگی دوستان خانومه جواب می دن نه !!!!!
خب به همین راحتی می تونیم پی ببریم که خانوم ها دوستان خوبی نیستن و هیچ وقت نمی روشون حساب کرد
اما حالا چرا آقایون دوستان خوبی هستن و همیشه می تونین روشون حساب کنین
چند وقت بعد از این ماجرای آقا و خانومه !!!
آقا یه شب خونه نمی ره
و فردای اون شب در بازگشت به خونه این بار خانومه از آقا سوال می کنه که دیشب کجا بودی ؟
آقا بلافاصله جواب می ده که : خب، پیش یکی از دوستام بودم !!!
و خانوم بلافاصله به 10 تا از بهترین دوستای آقا زنگ می زنه و می گه که :
آیا آقا دیشب پیش اونا بوده یا خیر ؟
8 تا از دوستای آقا می گن که آره !!!!! آقا دیشب پیش ما بوده
و 2 تا هم می گن که هنوز هم پیش ماست !!!!! لووول
به همین راحتی می تونین نتیجه بگیرین که دوستان مرد خیلی قابل اعتماد تر هستن و همیشه می شه روشون حساب کرد .

 

 

hamed.1360@yahoo.com

مفسر راستین قرآن


در یکی از سالها مهدی عباسی (از خلفای بنی عباس) وارد مدینه شد و پس از زیارت قبر پیامبر با امام کاظم (علیه السلام) ملاقات کرد و برای آنکه به گمان خود از نظر علمی آن حضرت را آزمایش کند! بحث حرمت «خَمر» (شراب) در قرآن را پیش کشید و پرسید:
- آیا شراب در قرآن مجید تحریم شده است؟ آنگاه اضافه کرد: مردم اغلب می‏دانند که در قرآن از خوردن شراب نهی شده، ولی نمی‏دانند که معنای این نهی، حرام بودن آن است!
- امام فرمود: بلی حرمت شراب در قرآن مجید صریحاً بیان شده است.
- مهدی گفت: در کجای قرآن؟
- امام فرمود: آنجا که خداوند (خطاب به پیامبر) می‏فرماید: «بگو پروردگار من، تنها کارهای زشت، چه آشکار و چه پنهان و نیز «اِثم» (گناه) و ستم به ناحق را حرام نموده است ...»(1)
آنگاه امام پس از بیان چند موضوع دیگر که در این آیه تحریم شده، فرمود:
مقصود از کلمه «اثم»در این آیه که خداوند آن را تحریم نموده، همان شراب است، زیرا خدا در آیه دیگری می‏فرماید:
«از تو از شراب و قمار می‏پرسند، بگو در آن «اثم کبیر» (گناهی بزرگ) و سودهایی برای مردم هست و گناهش از سودش بزرگتر است».(2)
و اثم که در سوره اعراف صریحاً حرام معرفی شده، در سوره بقره در مورد شراب و قمار به کار رفته است، بنابراین شراب صریحاً در قرآن مجید حرام معرفی شده است.
مهدی سخت تحت تأثیر استدلال امام قرار گرفت و بی‏اختیار رو به یکی از حضار کرد و گفت: به خدا این فتوا، فتوای هاشمی است! آن فرد گفت: «شکر خدا را که این علم را در شما خاندان پیامبر قرار داده است.»(3)
مهدی از این پاسخ ناراحت شد و در حالی که خشم خود را بسختی فرو می‏خورد، گفت: «راست می‏گویی ای رافضی»!!(4)

« برگرفته از کتاب "الفروع من الکافی"، تالیف شیخ کلینی (ره)، تهران، دار الکتب الاًّسلامی، جلد 6، صفحه 406 »


فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه شمع فروزان هدایت در تاریکی زندانهای گمراهی، امام موسی الکاظم (علیه السلام) بر همه آزادگان جهان تسلیت باد.
 

scan0002.jpg
 

مراسم شب شهادت حضرت موسي بن جعفر (ع)
حاج محمود کريمي؛ رايت العباس عليه السلام
 

 

 

mhmazidi@gmail.com

افتتاح بزرگترین فروم بيت‌تورنتی

چند ساعت قبل بزرگترين فروم بيت‌تورنتی رسما افتتاح شد. suprbay فروم جديدي است كه توسط دوتا از بزرگترين بازيگران بيت‌تورنت يعني the pirate bay- suprnovaايجاد شده است.سايت suprnova بزرگترين فروم حال حاضر با 300000 كاربر را دارد كه بسيار بزرگتر از فروم‌های mininova , torrent spy است.حالا با ايجاد اين فروم جديد و همكاری با pirate bay بايد منتظر بزرگترين فروم بيت‌تورنتی باشيم.

زين پس هرگونه سوال بيت‌تورنتی داريد اين فروم در خدمت شماست

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

وعده دیدار ما ...

 

خبر آمد خبری در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است

شاید این جمعه بیاید...شاید
پرده از چهره گشاید...شاید

دست افشان...پای کوبان می روم
بر در سلطان خوبان می روم

می روم بار دگر مستم کند
بی سر و بی پا و بی دستم کند

می روم کز خویشتن بیرون شوم
در پی لیلا رخی مجنون شوم

هر که نشناسد امام خویش را
بر که بسپارد زمان خویش را

با همه لحن خوش آواییم
در به در کوچه ی تنهاییم

ای دو سه تا کوچه ز ما دورتر
نغمه ی تو از همه پر شور تر

کاش که این فاصله را کم کنی
محنت این قافله را کم کنی

کاش که همسایه ی ما می شدی
مایه ی آسایه ی ما می شدی

هر که به دیدار تو نایل شود
یک شبه حلال مسائل شود

دوش مرا حال خوشی دست داد
سینه ی ما را عطشی دست داد

نام تو بردم لبم آتش گرفت
شعله به دامان سیاوش گرفت

نام تو آرامه ی جان من است
نامه ی تو خط امان من است

ای نگهت خاستگه آفتاب
در من ظلمت زده یک شب بتاب

پرده برانداز ز چشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم

ای نفست یارومدد کار ما
کی و کجا وعده ی دیدار ما؟


 

وعده دیدار: 
جمعه ۱۹ مرداد ساعت ۶ صبح
مکان: ولنجک- انتهای بلوار دانشجو- بالاتر از خیابان البرز- کهف الشهداء
(آرمگاه ۵ شهید گمنام دفاع مقدس)

* سرویس رفت برای خانواده ها و خواهران و برادران وبلاگ نویس، صبح جمعه، ساعت ۵ در دو محل مستقر می باشد :
۱- میدان انقلاب- ضلع شمالی- ابتدای خیابان کارگر شمالی
۲- میدان امام حسین- ضلع غربی- ابتدای خیابان انقلاب

 

.

alirezamajidi@gmail.com

نگاهى به كتاب "مرد بى وطن"
نوشته
ى كورت ونه گوت
 

آدم بعضی از نویسندگان را بعد از مرگشان کشف می‌کند ، کورت ونه گات برای من چنین نویسنده‌ای بوده است.
به تازگی از این نویسنده کتاب «مرد بی‌وطن» به وسیله انتشارات مروارید به قیمت 3300 تومان و در 137 صفحه منتشر کرده است.
به توضیحات
رابرت كاستون سرپرست مجله اینترنتی open democracy در مورد این اثر توجه کنید:

 vonegut.jpg

كتاب مزخرفی‌ است. نويسنده ديگر چیزی در چنته ندارد كه درباره دنيا به ما بياموزد. دوران شكوفايىاش به سر آمده و گوهر خردش در قعر دريايى از غرولند و اراجيف مدفون شده است.
‏شوخى كردم.‏ و حالا بايد اقرارى بكنم: اين ترفند را از خود كورت ونه گوت وكتاب اخيرش ‏"مرد بىوطن " سرقت كرده‌ام. با اين كه خيلى دلم مى خواست اين راز را فاش نكنم ، اما تقليد از كسى براى مدتى طولانى هم كار آسانى نيست. اين اثر كوتاه، كه بخشى از آن خود زندگى نامهاى طنزآميز و بخش ديگر خطابهاى نوميدوار و خشم آلود است ، شايد آخرين فرصتها براى بهره جستن از قلم منحصر به فرد و ديدگاههاى اين نويسنده برجسته آمريكايى باشد. ونه گوت در سن هشتاد و سه سالگى شايد خود مى پذيرد كه "ديگر نمىتواند از يس اين پارک دوبل لعنتى بربيايد"، اما هنوز بصيرت طنزآميزش پشتوانه آثار بسيارى از نويسندگان است.‏
درست همانگونه كه رمان رسواكنندهاش، سلاخ خانه شماره 5 روايت‏
متداولى از جنگ نبود، "خاطرات " ونه گوت را هم نمى‌توان خودزندگى نامه‌اى معمولى به حساب آورد. او هرگز نمی‌كوشد كه اظهارنظر قطعى، نتيجه‌اى نهايى و يا معماى پوج زندگى را پیش روى ما بگذارد. به طورى كه به نوه‌هايش می‌گويد "به من نگاه نكنيد، من تازه به اين جا رسيده‌ام." لا به لای اين خاطرات حكايت‌گونه، منحنى‌ها ، تصنيف‌ها، ياسخ به نامه خوانندگان ، معرفى كتاب، جوک و كلمات قصار هم می‌گنجاند.
در جايى از اين كتاب نمودار پيرنگ قصه‌هاى مختلفى را آورده است ، تقابل بخت با زمان. برای مثال در حالى كه مسخ كافكا سيرى نزولى از بدبختى به سوى بى‌نهايت است ("اين داستان بدبينانه است.") ، سيندرلا به وضوح وضعيت بهترى دارد. در آخر داستان وقايع دست به دست هم داده، مسير او را به "خوشبختى فوق العاده" منتهى می‌كند. ونه گوت يادآور مى شود كه آخر هر داستان نسبت به اول آن با خوشبختى بيشترى همراه است- مردم اين طورى بيشتر می‌پسندند. اما وقتى ونه گوت به دنياى پيرامونش نظر می‌كند، دليل چندانی برای خوشبينى نمى‌بيند.

 scan0002.jpg

فكاهه به عنوان يک مكانيسم دفاعى در برابر ناملايمات جهان، ديگر دردى را دوا نمی‌كند. وضعیت كره زمين و درک اين موضوع كه "دنيا را گند برداشته " خشم هركسى را برمى‌انگيزد. ما زمين را به گند كشيده‌ايم و ونه گوت راه بازگشتى نمى‌بيند. انگار حتى از خير آينده و بشریت هم گذشته كه مى خواهد روی سنگ مزارش بنويسند: "هيچكس از زندگى جان سالم به در نمى برد."

وقتى به گوشه وكنا

 

 

aryairanee@yahoo.com

با سلام
مطلب نويسنده گرامي  ebgh_80 را درشماره ديروز شما خواندم و در تاييد فرمايشات ايشان و جوابيه به نويسنده مطلب اول بايد بگويم برادر عزيز ما ميگوييم چرا با داشتن اينهمه نخبه و آدم باهوش به پيشرفتي كه استحقاق داريم نميرسيم ؟ چرا راه دور برويم با داشتن اينهمه فوتباليست مطرح ، چرا انتظاراتمان برآورده نميشود ؟ براي اينكه ما همه امان دنبال حاشيه ايم و دنبال حرفهاي يك من صدغاز و يا بهتر بگيم خاله زنكي.همه اش بجاي اينكه ببينيم ديگران ،سواي از يراني بودن ونبودن ، چه كردن كه پيشرفت كردن( مثلا همين تيم عراق) ، كارمان اين است كه از صبح تا شب برويم تو خط مردم . ترا خدا مرور كنيد، ذهن ما همه اش درگير يك نفر است يك روز رجل سياسي يك روز فرزاد حسني يك روز شريفي نيا يك روز دايي يك روز شهرام جزايري و .....
بابا به خدا هر كي رو داخل قبر خودش ميخوابانند به خودمون بياييم به مردم تهمت نزنيم هر چيزي رو تا يكي گفت باور نكنيم دنيا دار مكافات است يك روز به من و شما هم همين جور تهمت ميزنن اونوقت ديگه ديره براي اينكه بدونيم چه كرديم ترا خدا به جاي اين حرفها ذهنتان را باز كنيم و دنيا را از دريچه ديگر ببينيم بلكه به اون جا كه حقمون هست با اين استعدادها و ذكاوتها برسيم و نيرومون هدر نرود.
يك مطلب ديگه كه دلم نيامد نگم اينكه من از رفتن آقاي حسني وبقول شما اخراج ايشان از صدا وسيما اصلا راضي نيستم : اين يعني زور يعني همه ما پيغمبريم و هيچ اشتباهي نداريم و نعوذبالله جاي خدا همه راداريم محاكمه ميكنيم . شما تا حالا اشتباه نكردين ؟ شما هميشه معصوم بودين ؟ خداييش چند تا ازاون حرفهايي رو كه به سردار رادان زد (در مورد نيروي انتظامي) حرف دل شما بود ؟ پس چرا دوست دارين برنامه هاي تلويزيون كليشه اي و خشك ويا تو يك مسير ساكن و خسته كننده پيش بره ؟ من خيلي از صحبتهاي آقاي حسني رو قبول ندارم مثلا روزي كه واليبال جوانان ايران بود خيلي بي اهميت راجع به واليبال بچه ها صحبت كرد وشايد از خيلي ، خيلي بيشتر ،ولي خوب ايشون تخصص در اين زمينه نداره و معلومه كه دوست هم نداره بدونه ،‌ولي دليل نميشه اون جوري صحبت كنه ودليل هم نميشه ما بگيم حسني فلان است وبهمان. بهرحال من روي حرفم تاكيد ميكنم اون كوله پشتي با اون سوژه ها خيلي داغ بود واين كوله پشتي كه داره پخش ميشه بود ونبودش فرقي نميكنه !!!!( عليرغم داشتن مجري بسيار باهوش و توانايي چون آقاي مدرس) چون اصلا قضيه فرق كرده و ما كاري كرديم كه خودمون ميخواستيم.!!!

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

استغفر الله

زن شربت آلبالو را جلوی مرد گذاشت و دو زانو جلوی مرد نشست . مرد دستی به ریشش کشید و شربت را برداشت . زن سینی را از جلوی مرد برداشت و در دستش گرفت و گفت : حاجی شام قورمه سبزی مشدی درس کردم . با گوشت قلقلی .
مرد سرش را تکان داد و شربت را هورت کشید . زن عقب رفت و به رختخواب های کنار اتاق تکیه داد . ملحفه ی کشیده شده روی رختخواب ها چروک برداشت . زن گفت : حاج آقا امروز رفتی بانک ؟! صب که به احمد زنگ زدم گفتم آقات برات پول می فرسته !
مرد شربت را زمین گذاشت و گفت : وقت نکردم . نمی رسم که هم دم مغازه وایسم هم واسه آقازاده ی شما پول بفرستم . فردا ! اون پسره هم تو این اوضاع کشور درس خووندنش گرفته . دکتر مهندسش بیکارن .. قرتی واسه من تیاتر می خوونه . ای این هم از شانس ماس دیگه !
زن دستش را به پشت سینی کشید و گفت : می دونم نباید آقاش رو دس تنها می ذاش ولی خب اونم جوونه دیگه . آرزو داره . فردا که برا خودش هنرپیشه شد و عکسشو زدن تو سینما و تو روزنامه باهاش مصاحبه کردن خودت کلی بهش افتخار می کنی .
مرد پای راستش را بالا آورد و دستش را به انگشتان پایش گرفت و گفت : افتخار ! این همه مگه خودت تو در و همساده نمی شنفی که سینمایی ها الند و بلند و همه کارند و .... استغفرالله !!
زن لبش را به دندان گرفت و گفت : ا حاج آقا تو که احمدتو از من بهتر می شناسی . اون بچه نماز اول وقتش ترک نمی شه . تو رو به روح آقات این حرفا رو نزن . دلم می لرزه .
مرد ساکت شد . جورابش را از پایش در آورد . شستش را در دستش گرفت و مالید . ناخن دستش را زیر ناخن پایش انداخت . چرک ها را در آورد و دستش را به فرش مالید .
زن گفت : وای حاجی می بینی تو رو قرآن با یه کلمه حرف چه آشوبی تو دلم به پا کردی ! اگه این دخترا زیر پای بچم بشینن چی ! این زنای هنر پیشه همشون ....
مرد سرش را بالا آورد و گفت : غیبت نکن زن .
زن سینی را زمین گذاشت و به گل فرش نگاه کرد وگفت : غیبتشون نیس حاج آقا صفتشونه . همه می دونن . نمی بینی چه جوری تو فیلما به مردای غریبه می گن دوست دارم و با هم یه جا زندگی می کنن . هر روز تو یه فیلم با یکی ان. خجالت هم نمی کشن .
مرد انگشت اشاره اش را در بینی اش کرد و کمی مکث کرد و گفت : زن اینا همه اش فیلمه . می سازن که سر من و تو رو گرم کنن . وگرنه بنده های خدا .... .
زن دستش را روی فرش کشید و موهای ریخته روی فرش را جمع کرد و در دستش گرد کرد و گفت : آخه حاج آقا شما که نمی دونی . دیروز شیرین خانم زن حاج مرتضی داش می گف سی تی یکیشون اومده بیرون . مثه این که با یه پسری .... . زن دستش را به سمت دهانش برد و بین شست و انگشت اشاره اش را به دهان گرفت و گفت : آدم روش نمی شه به شوهرش بگه ! با پسره داشته همه کار می کرده . دیگه از این بیشتر حاجی !
مرد دستش را به بینی اش گرفت . گوشه ی بینی اش را خاراند و دستش را به فرش مالید و گفت : اینا چه ربطی به احمد داره . زن بدکاره همه جا پیدا می شه . همین تو محله ی خودمون !
زن سرش را بالا آورد و دست راستش را به صورتش زد و گفت : وای نگو حاج آقا ! تو محل خودمون ! بگو کیه تا گیسش رو از ته ببرم ! می بینی دوره زمونه رو . از صب تا شب هم بری مسجت و واسه مردم دعا کنی هیچکی عاقبت به خیرنمی شه . زنیکه ی ... !
مرد دستش را به ریشش کشید و گفت : باز شروع کردی . هر کی که بی دین و ایمون باشه می ره سراغ این کار . هر کی هم که خدا و پیغمبر سرش بشه سر زن و بچش می مونه . چرا همه رو به یه چوب می زنی . واسه احمد هم فردا پول می ریزم. آخر هفته هم در مغازه رو می بندم می رم یه سر پیشش . حالا پاشو برو شام بکش تا منم شلوارم رو عوض کنم . ولش کنی تا شب می شینه ور دل آدم حرف می زنه !
زن سینی را برداشت و دستش را به زانو اش گرفت و بلند شد و گفت : فردا شیرین خانوم رو که دیدم بگم پیگیر شه ببینه این زنیکه ی .....
مرد صدایش را بالا برد و گفت : الله اکبر . برو شامو بکش زن !
زن از اتاق بیرون رفت . مرد بلند شد . دستش را به سمت کمر بندش برد . نبود . سرش را بالا آورد . لابد خانه ی زن جا گذاشته بود .

فرنوش زنگوئی
مرداد 86

 

 

bakhshi2020@yahoo.com

آقاي هاشمي مي خواهيد رئيس شويد؟!
 

خبرگان رهبري با ارتحال حضرت آية الله مشكيني، يكي از بهترين ووفادارترين شخصيت هاي انقلاب را از دست داد و بدين ترتيب جايگاه رياست اين مجلس نيز خالي ماند.اما آنچه قابل تامل است تلاش گروهي است كه سعي دارد با بهره برداري از اين موقعيت، اهداف خود را در اين حوزه متحقق سازد.
"روزنامه اعتماد" چه قبل و چه بعد ازارتحال آقاي مشكيني، چندين مطلب به چاپ رسانده و در تمام آنها سعي نموده ضمن فضاسازي براي اين موضوع، به نوعي به تبليغ شخص موردنظر خود براي رياست خبرگان بپردازد، و البته آن شخص كسي نيست جز "هاشمي رفسنجاني".
اما آيا آقاي هاشمي را صلاحيت رياست بريكي از مهمترين اركان نظام ولائي هست؟
اصولا فردي كه رياست خبرگان را برعهده مي گيرد بايد ضمن پايبندي محض به اصل ولايت فقيه، داراي شخصيتي زاهدانه و فارغ از جنجالهاي سياسي وحب مقام و رياست و خودبيني دركنارداشتن درايت علمي باشد، تا شايستگي هدايت يك گروه نخبه از فقها وعلماي شاخص نظام را درخبرگان رهبري، داشته باشد.
از آنجا كه لابي رسانه اي طرفدارآقاي هاشمي كوشيده و درآينده نزديك هم خواهد كوشيد تا با فضاسازي راه رياست وي را ازنظر سياسي همواركند، به چند نمونه از ديدگاه هاي ايشان در قالب مصاحبه و سخنراني اشاره مي كنم، تا با مقايسه آن با ويژه گي هاي مذكور، قضاوت بهتري ازصلاحيت ايشان براي رياست خبرگان به دست آيد:
هاشمي درمصاحبه خود با روزنامه اعتماد در تاريخ 27/8/81،ص 8 مي گويد: "ما از همان روز اول به پديدة قدرت نگاه زميني و واقع‌بينانه‌اي داشته‌ايم. كساني آمده و نگاه صرفاًَ متافيزيكي به قدرت را دامن زده‌اند و آن را مطرح مي‌كنند كه آن را قبول نداريم. از همان ابتدا امام خميني هم همين را مي‌گفت، شما حرف‌هاي ايشان را ببينيد كه مشروعيت را به مردم مي‌دهد."(!!)
اين درحالي است كه حضرت امام(ره) درصحيفه نور،ج1،ص26 مي فرمايند: "قضية ولايت فقيه چيزي نيست كه مجلس خبرگان ايجاد كرده باشد، ولايت فقيه چيزي است كه خداي تبارك و تعالي ايجاد كرده است"و يا درجلد 9 ص 253 مي فرمايند: "اگر رئيس‌جمهور به نصب ولي‌فقيه نباشد طاغوت است"، واين برخلاف ادعاي آقاي هاشمي درمقدم داشتن مشروعيت مردم به مشروعيت ولايت فقيه است.
هاشمي در "سالنامه شرق 83،ص 72" مي گويد: "امام با شورا (شوراي رهبري) مخالف بود اما من و آقاي طالقاني طرفدار شورا بوديم و حذف شوراي رهبري از قانون اساسي درسال 68 بي‌خود بود(!!).
scan0002.jpgوي در"تاريخ 26/6/82، ص 3 با روزنامه مردم سالاري" مي گويد: "براي ادارة حكومت نمي‌توان به فتواي يك نفر خواه هر فردي باشد عمل كنيم. بايد شورايي در كشور باشد كه مسائل اساسي جامعه را بررسي كند تا نظرات اين شورا پشتوانة قوانين باشد".
هاشمي در حالي به سابقه مخالفت خود با امام راحل(ره)اعتراف كرده و تصميم معظم له را "بي خود"!مي شمارد و يا با دخالت دادن تمايلات سياسي خود در امرولايت فقيه، قائل به شوراي رهبري است كه اصلاح قوانين مربوط به ولايت فقيه در قانون اساسي توسط تدبير هوشمندانه حضرت امام(ره) صورت گرفت وتوسط مردم نيزبه آن راي داده شد.
اما سوال اينجاست كه آيا هاشمي بيش از امام(ره) مي داند؟! آيا شخصي كه برخلاف نظرحضرت امام(ره) بعنوان بنيانگذار نظام ولايت فقيه، قائل به زميني بودن ولايت است، شايستگي رياست بر خبرگان را دارد؟ آيا كسي كه بنا به مصلحت ها و منافع سياسي خود از اصلاح نص صريح قرآن،مثل لزوم تساوي ديه و ارثيه زن ومرد و يا از لزوم عوض كردن قانون مجازات "سب النبي" (مصاحبه 20/3/84 با آفتاب يزد) ميگويد را شايسته رياست بر كرسي خبرگان هست؟
اينها نمونه اي ازسوالات بيشماري است كه جواب دادن آقاي هاشمي وطرفداران ايشان به آنها، ميتواند در قضاوت موضوع صلاحيت ايشان براي رياست مجلس خبرگان به كارآيد.

 

 

ebgh_80@yahoo.com

حقوق بشر
(قسمت دوم)

مقدمه ؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد این اعلامیه جهانی حقوق بشر را معیار مشترکی برای نیل همه مردمان و کلیه ملت ها به این هدف اعلام می کند که همه افراد و نهادهای اجتماعی ضمن به خاطر داشتن پیوسته اعلامیه حاضر بکوشند تا از طریق آموزش و تدریس ، احترام به این حقوق و آزادی ها را ارتقا بخشند و با تدابیر تدریجی ، اعم از ملی و بین المللی ، شناسایی و رعایت همه جانبه و موثر آنها را ، هم در میان خود مردمان کشورهای عضو و هم در میان مردمان سرزمین های تابعه این کشورها ، تامین کنند . مجمع عمومی سازمان ملل متحد همه کشورهای عضو را به ترویج و انتشار متن اعلامیه فرا می خواند . از کشورها می خواهد که بدون هیچ تمایزی از لحاظ وضع سیاسی کشورها یا سرزمین ها ، به انتشار ، نمایش ، قرایت و تشریح این اعلامیه ، در آموزشگاه ها و سایر نهادهای آموزشی همت گمارند .
ماده شانزدهم) الف : هر مرد و زن بالغی حق دارد بدون هیچ محدودیتی از حیث نژاد ، ملیت ( تابعیت ) یا دین ، ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد . مرد و زن در ازدواج ، در مدت زناشویی و در فسخ آن ، از حقوق مساوی برخوردارند .
ب : ازدواج باید صرفا با توافق آزادانه و کامل زن و مرد انجام شود .
پ : خانواده واحد گروهی طبیعی و اساسی جامعه است و حق برخورداری از حمایت جامعه و دولت را دارد .
ماده هفدهم) الف : هر کس به تنهایی و نیز به اتفاق دیگران ، حق مالکیت دارد .
ب : هیچ کس را نباید خود سرانه از حق مالکیتش محروم کرد .
ماده هجدهم) هر کس حق آزادی فکر ، وجدان و دین را دارد . این حق شامل آزادی تغییر دین یا اعتقاد و هم چنین شامل آزادی اظهار دین یا اعتقاد در تعالیم ، اعمال ، عبادات و شعایر ، چه به تنهایی و چه به اتفاق دیگران و در جمع یا خلوت است .
ماده نوزدهم) هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد ، این حق شامل آزادی در داشتن عقاید بدون مداخله و مزاحمت و آزادی در طلب و کسب و نشر اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای و بدون ملاحظات مرزی است .
ماده بیستم) الف : هر کس حق آزادی تجمع و تشکل مسالمت آمیز را دارد .
ب: هیچ کس را نمی توان مجبور به تعلق به تشکلی کرد .
ماده بیست و یکم) الف : هر کس حق دارد که در حکومت کشور خود ، خواه بطور مستقیم و خواه بواسطه نمایندگانی که آزادانه انتخاب شوند ، شرکت جوید .
ب : هر کس حق دسترسی مساوی به خدمات عمومی را در کشور خود دارد .
پ : اساس قدرت حکومت ، اراده مردم است . این اراده باید در انتخابات ادواری و سالمی ابراز شود که باید با حق رای همگانی و مساوی و نیز با رای مخفی یا روش های رای گیری آزاد نظیر آن برگزار شود .
ماده بیست و دوم) هر کس بعنوان عضوی از جامعه ، حق امنیت اجتماعی دارد و مجاز است از طریق مساعی ملی و همکاری بین المللی و مطابق با تشکیلات و منابع هر کشور ، حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را که لازمه شان و رشد آزادانه شخصیت اوست محقق کند .
ماده بیست و سوم) الف : هر کس حق کار کردن ، انتخاب آزادانه شغل ، برخورداری از شرایط منصفانه و رضایت بخش کار و حمایت در برابر بیکاری را دارد .
ب : هر کس بدون هیچ تبعیضی حق برخورداری از دستمزد مساوی در مقابل کار مساوی را دارد .
پ : هر کس که کار می کند حق برخورداری از دستمزدی منصفانه و رضایت بخش را دارد که زندگی خود او و خانواده اش را به نحوی که شایسته شان انسانی است تامین کند و در صورت لزوم با دیگر طرق حمایت اجتماعی تکمیل شود .
ت : هر کس برای حمایت از منافع خود حق تشکیل اتحادیه های صنفی و عضویت در آنها را دارد .
ماده بیست و چهارم) هر کس حق استراحت و فراغت ، از جمله تحدید معقول ساعات کار و برخورداری از تعطیلات ادواری با دریافت دستمزد را دارد .
ماده بیست و پنجم) الف : هر کس حق برخورداری از استاندارد زندگی کافی برای تندرستی و رفاه خود و خانواده اش ، از جمله خوراک ، پوشاک ، مسکن و مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی لازم را دارد و درمواقع بی کاری ، بیماری ، نقص عضو ، بیوه گی ، پیری و یا سایر موارد عدم معاش در شرایط خارج از اختیار خود ، حق برخورداری از تامین را دارد .
ب : مادران و کودکان حق برخورداری از کمک و مراقبت ویژه را دارند . همه کودکان اعم از آنکه ثمره ازدواج باشند یا نباشند ، باید از حمایت اجتماعی یکسان بهره مند شوند .
ماده بیست و ششم) الف : هر کس حق تحصیل دارد . تحصیل ، دست کم در مقاطع ابتدایی و پایه باید رایگان باشد . تحصیل ابتدایی باید اجباری باشد . آموزش فنی و حرفه ای باید در دسترس عموم قرار گیرد و آموزش عالی باید بر اساس استحقاق ، به یکسان در دسترس همه باشد .
ب : تحصیل باید معطوف به رشد کامل شخصیت انسان و تقویت احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد . باید تفاهم ، مدارا و دوستی میان همه ملت ها و گروه های نژادی یا دینی را ارتقا دهد و فعالیت های سازمان مللل متحد برای حفظ صلح را تسریع کند .
پ : والدین در انتخاب نوع آموزشی که باید به فرزندانشان داده شود ، حق تقدم دارند .
ماده بیست و هفتم) الف : هر کس آزادانه حق مشارکت در زندگی فرهنگی جامعه ، بهره مندی از هنر و سهیم شدن در پیشرفت علمی و فواید آنرا دارد .
ب : هر کس حق حفاظت از منابع معنوی و مادی هر محصول علمی ، ادبی یا هنری را که خود پدید آورنده اش باشد دارد .
ماده بیست و هشتم) هر کس حق برخورداری از نظمی اجتماعی و بین المللی را دارد که در آن حقوق و آزادی های مذکور در اعلامیه حاضر بطور کامل قابل تحقق باشد .
ماده بیست و نهم) الف : وظایف هر کس فقط در قبال جامعه ای است که در آن رشد آزادانه و کامل شخصیت او ممکن باشد .
ب : هر کس در اعمال حقوق و آزادی های خود باید فقط تابع محدودیت هایی باشد که توسط قانون صرفا به منظور تامین شناسایی و احترام لازم به حقوق و آزادی های دیگران و برآورده کردن مقتضیات عادلانه اخلاق ، نظم عمومی و رفاه همگانی در جامعه ای دکوکراتیک مقرر می شود .
پ : این حقوق و آزادی ها را در هیچ موردی نباید مغایر با مقاصد و اصول سازمان ملل متحد اعمال کرد .
ماده سی ام) مفاد اعلامیه حاضر را نباید طوری تفسیر کرد که برای دولتی یا گروهی یا فردی متضمن حقی شود که به موجب آن بتواند وارد فعالیتی شود یا به اقدامی دست بزند که معطوف به پایمال کردن هر یک از حقوق و آزادی های مذکور در اعلامیه حاضر باشد .
موخره : این سی مورد ، متن کامل اعلامیه حقوق بشر بود که توسط سازمان ملل متحد منتشرشده است . امیدوارم دوستانی که وبلاگ یا سایت اینترنتی دارند ، بخشی از وبلاگ یاسایت شان را به انتشار این اعلامیه اختصاص بدهند . باشد که روزی شاهد رعایت این قوانین در سطح دنیا باشیم و هر فرد ، ارزش انسانی خود را بیابد و به آن دست پیدا کند ، در هر نقطه از این جهان . همین .

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

شهادت امام موسي بن جعفر (ع)
 

روز 25 رجب سالروز شهادت مردي است که به قدرت مسلط زمانه‏اش «نه» گفت و تا به آنجا رفت که رژيم طاغوتي هارون براي ادامه حيات ننگين خويش همه عوامل و نيروهايش را به ستيزه با آن انسان آزاده زمان بسيج کرد.چرا که همين يک کلمه‏ي «نه» براي دستگاه فاسد هارون بسيار گران تمام شد.او نه گفت و تمام رزمندگان علوي در صفوف ايستاده در کنار او صف زدند و قيامها و نهضتها آغازيدند و در راه پيروزي حق بر باطل و حفظ حرمت و رسالت اسلام تا پاي جان و چوبه‏ي دار و سلولهاي زندان ايستادند و از خود حماسه‏هائي بجا نهادند که تا نابودي و از بين رفتن دستگاه جبار بني العباس ادامه يافت و نام پيشواي آزادي بخش جهان اسلام را جاويدان ساخت و هنوز هم که چندين قرن از مبارزات امام ميگذرد مردم آزاديخواه بدستگاه ستمگري هارون با ديده نفرت و لعن مينگرند و مسببين و طراحان نقشه‏هاي ضد انساني را شايسته‏ي نام انساني نميدانند.
اکنون بايد ديد عامل اين طرح شيطاني و نقشه خائنانه چه بوده است؟
نفوذ معنوي، تفوق روحي، تبار والا، علم وافر، فضيلت بيکران، شخصيت ممتاز، تقوا و فضيلت، شهرت و اعتبار جمعي و مقام معنوي ارزنده‏ي امام (ع)، همه و همه صفات ويژه‏اي بودند که هارون و سردمداران خلافت عباسي از آن نصيبي نداشتند و اين نوع برجستگي‏هاي فضيلت امام (ع) هر کدام بنوبت خود ميتوانست موجب تحقير شخصيت پوشالي هارون گردد و او ميخواست با حبس و بازداشت امام عقده‏ها و حقارتهاي خود را جبران نمايد و التيام بخشد غافل از آنکه اين نوع شکنجه‏ها روز بروز بر مقبوليت و محبوبيت امام مي‏افزود ومبغوضيت و عامل شکست و سقوط هارون را فراهم ميساخت.
هارون و ديگر ستمگران ماده‏گرا نميتوانند درک کنند که شهادت در راه خدا و ايثار خون در راه پيشرفت آرمانهاي والاي اسلامي عاليترين هدف مردان خدا است که نمونه‏ي مجاهدين حقيقي و پيشروان معصوم قافله انسانيت ميباشند اگر ديگران با ليت و لعل و با آرزو و اميد در عشق به شهادت زندگي ميکنند آنان در متن برنامه زندگي روزانه خود شهادت را گنجانده‏اند و بشهادت افتخار ميکنند که نصيب آنان گردد چون شهادت آنان بعنوان الگو سمبل، جانبازي و نثار خون را بر ديگر رهروان حقيقت و عدالت گوارا و مطبوع ميسازد و شهد پر ارزش آنرا در کام آنان شيرين‏تر و گواراتر ميسازد.
زندگي پر مجاهده و پر تلاش قهرمان گفتار ما يکي از آن نمونه‏هاي با ارزش و روشن اين فداکاريها و جانبازيها است.
در سال 179 بود که هارون پس از گذراندن مراسم حج بنا بر پاره‏اي از سعايتها و گزارشهائي که درباره فعاليت روحاني امام (ع) باو رسانده بودند او را از مدينه تبعيد کرد و زنداني و بازداشت نمود ولي زندانهاي مکرر و متوالي هارون نتوانست موسي بن جعفر (ع) را از بازگوئي حقيقت باز دارد و او را مطيع و فرمانبردار گوش و زبان بسته هارون سازد يکبار او را در بصره پيش عيسي بن جعفر برادر زبيده فرماندار شهر بازداشت نمود و سپس پيش فضل بن ربيع يکي از آجودانهاي مخصوص خود و ديگر بار نزد فضل بن يحيي و آخرين بار در زندان سندي بن شاهک محبوس ساخت که تنها مدت زندان او بيش از چهار سال تمام طول کشيد که توام با شکنجه و ناملايمات روحي و جسمي بوده است.

گفتار صاحب ارشاد:
در ارشاد آمده است هنگامي که هارون در مسافرت حج خود وارد مدينه گشت امام با جمعي از اشراف مدينه به استقبال و ديدار او شتافتند پس از مراجعت از ديدار او، امام (ع) به مسجد رسول الله (ص) برگشت‏هنگاميکه هارون به زيارت قبر رسول خدا (ص) شتافت در ضمن سخنان خود خطاب به قبر رسول خدا (ص) اينچنين گفت:
«يا رسول الله اني اعتذر اليک من شيئي اريدان افعله اريدان احبس موسي بن جعفر فانه يريد التشتت بين امتک و سفک دمائها» .
اي پيامبر خدا! من در يک مورد از شما عذرخواهي دارم و آن دستگيري فرزندت موسي بن جعفر است او ميخواهد ميان مسلمانان اختلاف کلمه بيفتد که منجر به خونريزي آنان گردد.
پس از زيارت تنزيه و تبرئه! که مرسوم ستمگران است دستور داد امام (ع) را در مسجد رسول الله (ص) دستگير سازند و بحضور هارون آوردند او را به بند زنجير کشاندند و در محملي ترتيب دادند که روي استري نهاده بودند جمعي را با يکي از آن محملها روانه بصره و جمعي ديگر را روانه کوفه کردند و هدف او از اين طرح گم کردن رد پا بود.
بدين ترتيب امام را به بصره وارد ساختند و از آن تاريخ بمدت يکسال تمام تحت نظر او بود .
امام هميشه در حال نماز ميگفت:
خدايا من هميشه فراغت بر عبادت را از تو مسئلت ميداشتم بر اين توفيق شکر گزارم.
هارون نامه‏اي درباره نقشه قتل امام (ع) به عيسي بن جعفر نوشت.او با خواص خود در اين‏باره به شور و تبادل نظر پرداخت همگان او را از اين عمل بر حذر داشتند و از مسئوليت بزرگ اين اقدام هشدار دادند تا اينکه عيسي در پاسخ نامه‏ي هارون چنين نوشت:
«مدت حبس و بازداشت موسي بن جعفر به درازا کشيد و من در اين مدت طولاني او را با وسايل گوناگون امتحان کرده‏ام گاهي جاسوساني تحت عناوين گوناگون بعنوان آگاهي و اطلاع از مضمون دعاها و گفتارها و مناجاتهاي او با او همنشين ساخته‏ام همگي گزارش داده‏اند که او فرديست که هرگز از دعا و عبادت خدا خسته نميشود و هميشه مشغول‏انجام او امر الهي است و تا کنون هرگز گزارشي بمن نرسيده است او در دعا و نيايش خود بر ضد تو يا من دعائي بکند و نفريني بنمايد تمام ادعيه و درخواستهاي او طلب مغفرت و آمرزش است و درخواست اصلاح عمومي وضع مردم...
اگر شما دستور بدهيد شخص ديگري او را از من به پذيرد بهتر و مناسبت‏تر خواهد بود وگرنه من نميتوانم او را بيشتر از اين نگهدارم او را آزاد خواهم ساخت چون حقيقت اينست که من از نگهداري ايشان در رنج و تعب بيحد بسر ميبرم و وجدانا ناراحت و متاثرم.» (1)

انتقال به بغداد
هارون با دريافت نامه عيسي بن جعفر دستور داد امام را از بصره به بغداد منتقل سازند و تحت نظر مخصوص خود قرار دهند از اين رو او را به يکي از آجودانهاي خاص خود بنام «فضل بن يحيي» سپرد تا مراقبت لازم از ايشان بعمل آورند.
فضل او را در يکي از اطاقهاي منزل خود جا داد و افراد خاصي بعنوان بررسي حالات روحي او و جاسوسي و گزارش کار او تعيين نمود تا در کردار و اعمال او دقت و کنجکاوي بيشتري بعمل آورند.
امام مشغول عبادت و اطاعت الهي بود اغلب روزها را روزه دار و شبها را تا صبح به تهجد و شب زنده‏داري مشغول بود و هرگز از عبادت و راز و نياز لحظه‏اي غفلت نداشت فضل نيز با مشاهده اين اعمال و رفتار از وجدان خود شرمنده و متاثر شد و نتوانست در مبارزه با خواست‏هاي وجدان بيش از حد اصرار ورزد و از اينرو در زندگي امام توسعه داد و در تعظيم و تکريم و احترام و جلب رضايت او کوشيد.
هارون در منطقه «رقه» بسر ميبرد که گزارش محبتها و احترامات فضل را بر او رساندند او از اين عمل فضل ناراحت شد و گفت باوبنويسند:
«اين عمل تو بسيار ناگوار است تو ماموريت داري که با رسيدن نامه او را بقتل برساني» فضل نامه را خواند ولي از اجراي دستور آن سرپيچي نمود.
خبر استنکاف فضل به هارون رسيد او در نامه ديگري به عباس بن محمد نوشت و در آن نامه متذکر شده بود شما از وضع عمومي موسي بن جعفر (ع) بررسي دقيق بعمل آوريد و اگر در رفاهيت و آسايش بسر ميبرد او را از فضل بن يحيي تحويل بگيريد.»
و در نامه ديگري به سندي بن شاهک که در پستي و فرومايگي مانند نداشت نوشت که با رسيدن نامه از اوامر و دستورهاي عباس بن محمد امتثال کامل نمايد.
نامه رسان هر دو نامه را بمحل خود رساند و دستگاه جاسوسي هارون به فعاليت افتاد و حقيقت را فاش ساخت و دستور صادر شد که فضل بن يحيي احضار گردد او را در حضور سندي عريان ساختند و صد تازيانه بر بدن عريان او زدند و جريان را به هارون نوشتند.هارون در ملاء عمومي اظهار داشت که فضل از اطاعت خليفه سرپيچي نموده است و او را مورد لعن و تنفر علني قرار داد و گفت:
«من او را لعن ميکنم شما هم او را لعن کنيد.»
مردم ناآگاه و غافل همگي با هارون همصدا شدند اين خبر به گوش يحيي بن خالد رسيد فورا بحضور خليفه شتافت و در مورد فضل به شفاعت پرداخت و اظهار نمود:
او هنوز جوان است و تجربه کافي ندارد.
من ماموريت او را با کمال ميل مي‏پذيرم و رضايت خاطر شما را فراهم ميسازم.
هارون خوشحال گرديد و از کوتاهي و قصور فضل گذشت و بمردم اعلام نمود فضل در يک مورد مرتکب مخالفت و سرپيچي شده بود ولي‏او توبه کرد ـ من او را عفو کردم شما هم او را مورد عفو قرار دهيد.
آن زبان بسته‏ها! همگي گفتند ما دوستان کسي هستيم که شما که خليفه هستيد او را دوست داشته باشيد و دشمنان کسي هستيم که شما دشمن ميداريد!
يحيي بن خالد با جمعي از ماموران عاليرتبه از «رقه» بطرف بغداد رهسپار گشت مردم به استقبال او شتافتند و از هر طرف دور او را گرفتند و در مورد مسافرت او ـ پرسشها کردند.او براي رد گم کردن گفت:
من براي تعديل ماليات و نظارت بر امور کارگران خليفه آمده‏ام و چند روز اول هم باين قبيل امور اشتغال ورزيد!
ولي پس از چند روز سندي بن شاهک را بحضور خود خواست و دستور مخصوص هارون را در مورد قتل امام موسي بن جعفر (ع) باو اعلام نمود و او هم پذيرفت.
در يکي از وعده‏هاي غذا زهري در طعام او وارد ساخت و به حضرت خوراند و برخي معتقدند که زهر را در خرما قرار داد و بهر صورت که باشد امام در اثر مسموميت، دچار تب شديدي گرديد که فقط سه روز زنده ماند.در روز سوم، رهبر و امام معصوم مسلمانان جان به جان آفرين تسليم نمود و در راه تبليغ احکام خدا به فيض عظيم شهادت نائل گرديد. (2) صورت جلسه قلابي:
پس از شهادت امام (ع) که در اثر مسموميت صورت گرفته بود سندي چند تن از روحاني نمايان درباري را که در جمع آنان «هيثم بن عدي» نيز بود وعده اي از ريش سفيدان معتمد بغداد ! و جمعي از ارتشيان و سرداران را بر سر جنازه‏ي امام حاضر ساخت تا آنها نبودن اثر جراحت يا خفگي و مسموميت و ديگر علائم و آثار جنحه و جنايت را تصديق و گواهي نمايند و برگي را امضاء نمايند که او با اجل طبيعي از دنيا رفته است آن معتمدان محلي همگي گواهي خود را در پائين ورقه به ثبت رساندند که موسي بن جعفر (ع) با اجل طبيعي خود از دنيا رفته است.
سپس تابوت را روي پل بغداد نهاده بعنوان رفع تهمت و ننگ و نکبت از خود در ميان مردم اعلام داشتند که همگان بيايند و مشاهده و داوري کنند که موسي بن جعفر (ع) با اجل طبيعي خود از دنيا رفته است. (3)

----------------------
پي ‏نوشت‏ها:
1 ـ ارشاد مفيد ص 251 نجف ـ نور الابصار شبلنجي ص 104 ـ اسعاف الراعبين ص 148
2 ـ داستان مسموميت امام را از مورخين اهل سنت ـ علامه ابن صباغي در الفصول المهمه ص 220 شبلنجي در نور الابصار ص 491 ابن صباغ مالکي در اسعاف الراغبين ص 148 ابن حجر هيثمي در الصواعق المحرقه ص 191 سيد عبد الغفار الغفار در ائمه الهدي ص 111 ـ و مسعودي الذهب ج 3 ص 365 نقل نموده‏اند در آن کتاب چنين افزوده شده است موسي بن جعفر در پانزدهمين سال حکومت هارون در سن 54 سالگي در بغداد بصورت مسموميت درگذشت.
3 ـ ارشاد مفيد ص 282 ـ او در پايان ميافزايد ـ ميگويند ـ شايد علت اينکه بدن امام را روي جسر نهادند بر اين اصل بوده باشد که جمعي از شيعيان در مورد امام عقيده داشتند که او همان قائم منتظر است و حبس طولاني امام آن عقيده را مستحکم‏تر نموده و ميگفتند اين حبس طولاني، غيبت قائم است، يحيي بن خالد از اين نظر دستور داد ـ ميان مردم اعلام کنند که اين همان بدين موسي بن جعفر است که رافضيان ميپندارند او همان قائم منتظر است که نميميرد و همگان نگاه کردند و شهادت دادند.
حقيقت مطلب هر چه باشد امام در اثر مقابله با ستمگري‏ها و ديکتاتوري هارون به شهادت رسيد و اهانتي را که هارون در حق امام مرتکب گرديد صفحات ـ تاريخ را سياه کرده است و او را عامل قتل و شهادت ميداند.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

18 مرداد / 9 آگوست / 25 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
18 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز پيروزي ارتش ايران و تصرف تنگه ترموپيل در سال 480 پيش از ميلاد

مجسمه لئونيداس در يادبودگاه او در ترموپيل

مجسمه لئونيداس در يادبودگاه او در ترموپيل

نهم اوت سال 480 پيش ازميلاد (مطابق 18 مرداد) واحدهاي كوهستاني ارتش ايران - تنها ابر قدرت بر روي کره زمين در آن زمان - در جريان لشكركشي خشايارشا به يونان و اروپاي جنوبي، پس از يک رشته جنگ شديد در ارتفاعات مشرف بر تنگه ترموپيل (Thermopylae) واقع در شمال يونان، سربازان اسپارت و «تسپي ان» ها از جمله «لئونيداس» شاه اسپارت را نابود و راه را براي عبور واحدهاي پياده و سوار امپراتوري باز و بي خطر كردند تا به سوي آتن به پيشروي خود ادامه دهند.
    خشايارشا كه در صحنه نبرد بود پس از اين كه واحدهاي كوهستاني ارتش ايران از جمله هزار مرد از منطقه پكتيا (اين ايالت خاوري ايران آن زمان، هنوز به همين نام است و در مشرق افغانستان قرار دارد) اسپارتي ها را درمحاصره گرفتند؛ به لئونيداس پيشنهاد كرد كه راه را براي فرار او و باقيمانده سربازانش باز مي گذارد تا فرار كنند، ولي قانون اسپارت عقب نشيني و تسليم سرباز را منع كرده بود. بنابراين، اسپارتي ها به جنگ ادامه دادند و همه آنان جان دادند تا به قانون ميهن خود وفادار مانده باشند.
    نوشته اند كه خشايارشا [پسر و جانشين داريوش بزرگ ، نوه كوروش بنيادگذار كشور ايران و شوهر « استر » كه در همدان مدفون است ] از سربازانش خواسته بود كه يكي از اسپارتي ها را زنده دستگير كنند تا برود و خبر اين شكست را به آتني ها بدهد.
    يونانيان در نبردگاه ترموپيل يک مکان يادبود براي لئونيداس ايجاد کرده اند که مجسمه او و آخرين اظهاراتش در آنجا قرار داده شده است و محلي است براي بازديد گردشگران.
    ارتش ايران پس از عبور از تنگه ترموپيل شهر آتن را تصرف كرد. مقاومت لئونيداس در ترموپيل و تاخير پيشروي ارتش ايران ، به فرماندهي کل يونانيان اين فرصت را داده بود که آتن را از سکنه اش تخليه کند و آنان را به جزاير امن منتقل سازد.
    خشاريارشا در جريان همين لشكر كشي، در سرزمين يونان يك آبراه نسبتا طولاني ساخت تا كشتي ها مجبور نشوند شبه جزيره را كه دريايي توفاني آن را در برگرفته است دور بزنند. بقاياي اين آبراه اخيرا كشف، و نشان مي دهد كه ايرانيان 2 هزار و 484 سال پيش در علم مهندسي تا چه حد پيشرفت داشتند.
     پاره اي از مورخان قرن 20 با محاسبات تازه تقويمي، پايان جنگ ترموميل را دهم اوت سال 480 پيش از ميلاد ذکر کرده و نوشته اند که اين نبرد سه روز طول کشيده بود که قبلا نوشته شده بود : دو روز
    «هرودوت» دركتاب 9 جلدي خود زير عنوان «جنگ پارسي ها» جزئيات جنگهاي ايرانيان از آغاز كار تا پايان لشكركشي خشايارشا به يونان را شرح داده است.
    دانش تاريخنگاري (هيستريوگرافي) در جهان با همين نوشته هاي هرودوت (جنگ پارسي ها) آغاز شده است. با وجود اين، ارقامي كه هرودوت از نيروهاي ايران و كشتي هاي جنگي خشايارشا در حمله به يونان به دست داده به نظر اغراق مي آيد. اسناد ديگر، اين ارقام را به مراتب كمتر از آنچه را كه هرودوت نوشته، نشان مي دهد.     

 

افتادن اصفهان به دست طغرل سلجوقي

نهم اوت 1052 ميلادي (18 مرداد 431 خورشيدي) شهر اصفهان به دست طغرل سلجوقي افتاد. دوازده سال پيش از اين، سلجوقيان كه تركمان بودند بر غزنويان غلبه كرده و به قدرت رسيده بودند و سرگرم تصرف شهرهاي ايران يكي پس از ديگري بودند. محمود غزنوي در 1030 ميلادي در گذشته بود و راه براي ادامه مهاجرت سلجوقيان در ماوراءالنهر (شمال آمودريا – مرز شمالي افغانستان) باز شده بود، زيرا كه مسعود غزنوي پسر محمود اجازه مهاجرت را به سمت جنوب به آنان داده بود. طغرل سه سال پيش از تصرف اصفهان درصدد تصرف اين شهر كه مانند يزد، كرمان و فارس در دست يك خانواده ديلمي بود برآمده بود كه حكمران ديلمي از در دوستي درآمده بود. با وجود اين طغرل كه چشم به اصفهان داشت و مي خواست آن را مركز حكومت خود قرار دهد در سال 1051 دوباره به محاصره اصفهان كه يك سال مقاومت كرد دست زد و سرانجام نيز حاكم اصفهان داوطلبانه تسليم شد و مقرر گرديد كه تنها به حكومت يزد اكتفا كند. طغرل كه از پيروي هاي خود دچار غرور شده بود در سال 1055 (سه سال پس از تصرف اصفهان) بغداد را تصرف كرد و به قدرت ديلمي هاي ايراني پايان داد و خليفه بي قدرت عباسي را تحت شعار نجات سني ها از برتري شيعيان زير حمايت خود قرار داد و به اين ترتيب امپراتوري وسيعي براي خود به وجود آورد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

18/05/58
انتصاب عدنان خيرالله به معاونت نخست‌وزير و جانشين كل نيروهي مسلح.

ادعي صدام مبني بر ينكه حزب بعث در عراق بعد از كشف كودتا مسير جديدي را در پيش گرفته است و از روند قبلي رويگردان است. (شيد منظور به چرخشم بسوي غرب باشد)
18/05/61
با آتش توپخانه ها و خمپاره هي ارتش عراق در جزيره مينو و شهر آبادان يك تن به شهادت رسيد و 16 تن مجروح شدند.
دو كشتي متعلق به يونان و كره جنوبي پس از تخليه بار در بندر ماه شهر به هنگام بازگشت هدف حمله هليكوپترهي عراقي قرار گرفتند كه از كاركنان دو كشتي 9 تن مجروح و 13 تن نيز مفقود شدند. عراق در اطلاعيه شماره 805 خود به ين حمله اعتراف كرد.

يك كشتي روسي حامل تانك "تي 72" بري ارتش عراق، در بندر "شعيبيه" كويت پهلو گرفت.

در عمليات كمين رزمندگان خودي عليه افراد مسلح غيرقانوني در اطراف بوكان، دو تن از ين افراد كشته و دو تن نيز مجروح شدند. مسئول تشكيلات سازمان مجاهدين خلق در قائمشهر كه به دست مردم دستگير شده بود با خوردن سيانور خودكشي كرد.

در ادامه تلاشهي سياسي عراق بري جلب افكار عمومي، "صالح عمر" نمينده دائمي ين كشور در سازمان ملل، در يادداشتي به شوري امنيت اعلام كرد كه عراق قطعنامه هي 479 و 514، همچنين تصميم كنفرانس وزاري خارجه كشورهي غيرمتعهد در فوريه 1981 دهلي نو را پذيرفته است. در ين نامه يران به طولاني كردن جنگ و گسترش آن نيز متهم شده است.

18/05/65
ابتكارات و ميزان پيشرفت كار بري عمليات العميه؛ ابلاغ مأموريت به غواصان لشكر14.
تأكيد فرمانده نيروي زميني سپاه به اجري عمليات در مجنون به رغم وجود مشكلات.

فعاليت شديد دشمن در منطقه فاو؛ احداث يك فرودگاه و استقرار موشكهي ضدهويي سام7 در امالقصر؛ ادامه ارسال سلاح از كويت به عراق.

بمباران تأسيسات نفتي عراق در 350 كيلومتري بغداد در حمله هواپيماهي خودي؛ راديوهي خارجي خسارت را سنگين و تحرك نيروي هويي يران را دور از انتظار خواندند.

دولت عراق به كردهي كركوك اعلام كرد كه اگر درجنگ شركت نكنند، اموال آنها مصادره خواهد شد. گزارش كريستين سينس مانيتور از اقدامات عراق عليه كردهي ين كشور.

اعزام نيروهي داوطلب بسيجي از شهرهي بوشهر، بروجرد، مشهد. بافق، زاهدان؛ تسهيلات شوري عالي انقلاب فرهنگي بري ورود نيروهي داوطلب بسيجي به دانشگاهها.

كويت و يمن طي نامهي به مقامات يران از طرح صلح صدام حميت كردند؛ لوموند: «ين خطر وجود دارد كه بغداد درجنگ بازنده شود. به نظر ميرسد كه يران توان لازم را دارد.»

حسني مبارك رئيس جمهوري مصر و حسين شاه اردن در بيانيه مشتركي روز پنج‌شنبه از كشورهي عربي خواستند از عراق در جنگ با يران حميت كنند و همچنين خواستار تشكيل يك كنفرانس بين‌المللي صلح شدند. (خبرگزاري آلمان غربي)
18/05/66
عمليات فتح 9 در منطقه عمومي خرمال از استان سليمانيه عراق
پاتك ديگر عراق در “ بلفت “ و تصرف قسمتي از مواضع نيروهي “ تيپ29 “ در ساعات اوليه .

جلسه فرماندهان سپاه بري بررسي طرح‌ها و گستره تداوم عمليات بر روي تپه جنگلي .
بمباران ميمك و چزابه در حمله هواپيماهي عراق .

حمله عناصر حزب دمكرات به بيمارستان پيرانشهر و يك مقر سپاه در منطقه نودشه .
تصويب نهيي برنامه‌هي سمينار “ لبيك يا امام “ : فعال‌تر شدن ستادهي پشتيباني جنگ مراكز استان‌ها ، اعلام دهه انصارالمجاهدين ، تشكيل كميته‌هي مردمي حميت از خانواده‌ رزمندگان .

تشييع جنازه پيكر شهيد “ عباس بابيي “ معاون عمليات فرمانده نيروي هويي . اظهارات “ ميرحسين موسوي “ نخست‌وزير درباره تأثيرگذاري شهيد بابيي در تحولات مثبت نيروي هويي .
“ ميرحسين موسوي “ نخست‌وزير در پيان جلسه هيئت دولت : “ تا وقتي كه ابرقدرت‌‌ها در خليج‌فارس حضور داشته باشند ين منطقه پر از مين خواهد بود . اطلاع قبلي تركيه از بروز درگيري در مكه ، حاكي از نقشه از پيش طرح‌شده بري كشتار حجاج يراني است . “

سومين روز حركت كاروان نفت‌كش‌هي كويتي و مين‌روبي هلي‌كوپترها در پيشاپيش آنها .
مناظره تلويزيوني “ وينبرگر “ وزير دفاع امريكا و “ سعيد رجيي خراساني “ نمينده يران در سازمان ملل در مورد مين‌گذاري در خليج‌فارس ، احتمال درگيري يران و امريكا ، قطع‌نامه 598 و پيان دادن به جنگ . تفسير خبرگزاري تاس از سخنان وينبرگر .

جمع‌بندي خبرگزاري فرانسه درباره خطرهي اقدامات يران در خليج‌فارس .
مجله العالم : كويت با واگذاري پيگاه نظامي به امريكا ، موافقت كرده است .

معاون وزير خارجه انگلستان : درخواست امريكا بري ارسال مين‌روب به خليج‌فارس را مجدداً بررسي خواهيم كرد . يران بيد منزوي شود .
عراق در نامه‌ي به دبيركل سازمان ملل مدعي شد كه يران شهرهي عراق را گلوله‌باران كرده است . يران ين ادعي عراق را رد كرد .

تحريم خريد نفت از يران توسط فرانسه

18/05/67
ورود اولين واحدهي نيروهي ناظر سازمان ملل به تهران و بغداد
ديدار يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجه عمان از تهران

اعلام تاريخ آتش‌بس از طرف دبيركل (29 مرداد)

Mobin_s2004@yahoo.com
9 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
دومين بمب اتمي بر ناگاساكي

سه روز پس از فرود آمدن بمب اول بر هيروشيما، ساعت 11 و 20 دقيقه بامداد به وقت محلي دومين بمب اتمي آمريكا با قدرت تخريبي معادل 22 هزار تن «تي ان تي» نهم اوت 1945 بر ناگاساكي Nagasaki شهر ديگر ژاپن افكنده شد كه به علت وزش باد بر گوشه اي از شهر فرود آمد و يك سوم شهر از جمله كارخانه هاي فولادسازي و صنعتي «ميتسوبيشي» را نابود كرد و جمعا هشتاد هزار تن كشته و 60 هزار نفر ديگر مجروح شدند.
    اندكي پيش از بمباران دوم، در همين روز «هري ترومن» رئيس جمهوري وقت آمريكا به دولت ژاپن اخطار كرده بود كه بمباران اتمي هيروشيما تنها يك هشدار بود كه تسليم شود و اگر چنين نكند اين نوع بمباران تا نابودي كامل ظرفيت نظامي امپراتوري ژاپن ادامه خواهد يافت. دولت ژاپن اين بمباران اتمي را عملي «غيرانساني» خواند و از نقاط ديگر جهان هم صداي انتقاد شنيده شد. در آن زمان، آمريكا تنها دارنده سلاح اتمي بود. اين دو حمله كشورهاي ديگر را به فكر توليد چنين سلاحي انداخت که حتي اگر آن را بكار نبرند وسيله اي براي جلوگيري از حمله نظامي ديگران به آنها خواهد بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 9 اوت

  • 0:   سال 48 پيش از ميلاد در جريان جنگ رومي ها بر سر قدرت، در منطقه «فارسالوس» واحدهاي ژوليوس سزار كه از فرانسه و اسپانيا آمده بودند باوجود خستگي و كمبود خواربار و قلت سواره نظام بر واحدهاي پمپي غالب آمدند كه پمپي به اميد دريافت كمك از ايران به مصر فرار كرد و ژوليوس سزار امپراتور روم شد.

  • 378:   در سال 378 ميلادي ويزيگت ها (ژرمن ها) ارتش امپراتوري روم را در جنگ «آدرايانوپلAdrianople» شكست دادند كه در اين جنگ «والنس» امپراتور هم كشته شد. ويزيگتها بعدا فرانسه (گل) و اسپانيا را متصرف شدند و در آنجا به ايجاد حكومت دست زدند.

  • 681:   بلغارها (مهاجراني از آسياي ميانه) در منطقه دانوب شرقي نزديك دلتاي اين رود ايجاد يك «خان نشين» را براي خود اعلام كردند.

  • 1173:   كار ساختن برج تاريخي «پيساPisa» در ايتاليا آغاز شد كه نزديك به دو قرن دو طول كشيد تا تكميل شود و يك هنر مهندسي ـ معماري بشمار مي رود.

  • 1638:   يك هلندي به نام «يانوس برانك» در زميني درحاشيه نيويورك استقرار يافت كه به نام او محله «برانكس» ناميده مي شود و اينك يكي از محله هاي بزرگ شهر نيويورك است.

  • 1805:   اتريش، روسيه و انگلستان ضمن امضاي پيماني در سن پترزبورگ اتحاديه تازه اي بر ضد ناپلئون تشكيل دادند.

  • 1849:   پادشاهان اتريش و روسيه متحد شدند و جمهوري مجارستان را از ميان بردند تا در آن منطقه از اروپا، انديشه جمهوري طلبي ريشه نگيرد.

  • 1877:   در منطقه مونتانا و در كنار رودخانه «بيگ هولBig Hole River» ميان بوميان آمريكا (سرخپوستان) و واحدي از ارتش دولت واشنگتن جنگ درگرفت كه ضمن آن 29 سرباز آمريكايي و 89 مبارز بومي كشته شدند.

  • 1900:   يهوديان روسيه در منطقه« اودسا » دست به شورش زدند.

  • 1902:   ادوارد هفتم بر جاي مادرش ملكه ويكتوريا نشست و پادشاه انگلستان شد.

  • 1942:   گاندي رهبر انقلاب استقلال هند از استعمار انگلستان و مبتكر «مبارزه منفي» بارديگر بازداشت شد.

  • 1954:   ميان تركيه، يونان و يوگوسلاوي پيمان همياري امضاء شد.

  • 1965:   سنگاپور از فدراسيون مالزيا جدا شد و اعلام استقلال كرد.

  • 1973:   دانشمندان شوروي سفينه «مارس - 7» را به سوي ستاره مريخ فرستادند.

  • 1974:   جرالد فورد به عنوان سي و هشتمين رئيس جمهوري آمريكا كار خود را آغاز كرد.

  • 1990:   در پي تصرف كويت توسط عراق، 12 دولت عربي پذيرفتند كه براي دفاع از كشور سعودي نيروي نظامي به اين كشور كه قبلا دولت آمريكا چنين كرده بود بفرستند.

  • 1990:   شوراي امنيت به اتفاق آراء انضمام كويت به عراق را ابطال كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت امام موسي کاظم (ع)

    25 رجب 183 حضرت امام موسي بن جعفر(ع)‌ هفتمين پيشواي مسلمانان جهان بدستور هارون الرشيد خليفه عباسي مسموم و شهيد شدند. امام موسي بن جعفرتحت توجهات پدرگرامي خويش امام صادق (ع) و با مراقبتهاي مادرشان «حَميدَةُ‌ المُصَفّا» بزرگ شدند و اخلاق اسلامي را آموختند. كنيه امام هفتم ابوالحسن بود و ايشان را ابوصالح، ابوعلي و كاظم نيزمي ناميدند. دوران زندگي امام موسي بن جعفر(ع)‌ عصرعلم و دانش و شكوفايي علوم مختلف و توسعه روابط اجتماعي با ديگر ملل بود و دستاوردهاي علمي دانشمندان، فقيهان و متكلمان دراطراف و اكناف جهان آن روز منتشر مي شد. مدت امامت امام موسي بن جعفر(ع) 35سال بطول انجاميد اما سرانجام هارون كه درصدد محو سادات علوي برآمده بود ايشان را به شهادت رساند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    36

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    24
    37

    شيراز

    23
    38

    مشهد

    20
    36

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    18
    35

    اصفهان

    21
    37

    يزد

    25
    38

    کرمانشاه

    21
    40

    اراک

    21
    33

    رشت

    22
    32

    دبی

    32
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1288 تومان
    937 تومان
    1895 تومان
    780 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    78000 تومان
    44500 تومان
    151700 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 19.21

    اذان صبح فردا : 3.44

    طلوع آفتاب فردا : 5.18

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist 
    4
    آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 4 آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 88
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    تراشه مترجم
     

    این روزها عده زیادی از افراد استفاده از audio book ها را ترجیح میدهند. اما برای ترجمه متون انگلیسی خود چه میکنید؟ مسلما امروزه با به بازار آمدن انواع نرم افزار های مترجم که به راحتی تحت ویندوز کار میکنند دیگر به سراغ دیکشنری های قطور خود نمی روید و یا اینکه حداقل فرصت جستجو در آنها را نمی یابید. این یک chip  هوشمند است که از این به بعد کافیست متن انگلیسی خود را برایش قرائت کنید. بدون توجه به نوع لهجه شما به صورت شفاهی متن را دریافت کرده و ترجمه آن را بر اساس زبان انتخابی شما تحویل میدهد. در واقع در طراحی و برنامه ریزی میکرو کنترلر آن از متد تبدیل اطلاعات آنالوگ(گفتار انسان) به دیجیتال (لغات کتبی) استفاده شده است. تنها با اتصال یک پورت USB  ساده و یک Speaker به راحتی میتوانید متون طولانی خود را ترجمه سازید.
    منبع


     


    دوربین هایMamiya ZD 645AFD II با کیفیت 22 Megapixel و دو بدنه مجزا

    این دوربین از نوع SLR , با وزنی کم , LCD 1.8 inch , قابلیت ویرایش عکس , دارای لنزF/2.8 mm80 و با سیستم های MAC و Windows سازگار است.ویژگی منحصر بفرد این دوربین توانایی متصل شدن به بدنه های دیجیتال و بعضی بدنه های آنالوگ قدیمی (که البته قابل مقایسه با بدنه دیجیتال نیست) است و تبدیل عکس های آنالوگ به دیجیتال توسط همین بدنه های آنالوگ قدیمی (14-bit A/D) فراهم شده. این دوربین قادر است که اطلاعات را بر روی CF و SD ذخیره کند.دو بدنه به صورت two way serial port به یکدیگر متصل می شوند. این دوربین برای عکاسان حرفه ای با توانایی مالی بالا عرضه شده ولی در مقایسه با سایر دوربین های مشابه قیمت شکن بوده دو بدنه این دوربین جدا از یکدیگر نیز بفروش می رسند که قیمت بدنه اصلی (Body) این دوربین 3000$ و با تمام تجهیزات 10000$ است. و دارای لنز AF. 75-150mm F/4.5 D(full frame)28 mm است . این دوربین در به زودی به بازار می آید.
    لینک سازنده
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    کافی واعظ شهیر
     


    تدوین: کافی، مهدی
    تاریخ انتشار: تير 1386
    تعداد صفحات: 364
    قيمت: 25000 ريال
    شابک: 3-192-419-964-978
    قطع: وزیری
    نوبت چاپ: اول ، بهار 1386
    شمارگان: 2000


    معرفی کتاب: وعظ و خطابه از دریرباز تاثیر شگرفی در به حرکت در آوردن توده های مردم داشته است . با توجه به ساختار مذهبی جامعه ایران گروه وعاظ در تحولات تاریخ معاصر ایران و به خصوص پیروزی انقلاب اسلامی نقش عمده ای ایفا کرده اند .
    حجه الاسلام و المسلمین شیخ احمد کافی از آن دسته وعاظی بود که در عصر خفقان پهلوی با ایراد خطبه های مختلف ضمن مبارزه با رژیم ، نسل جوان ایرانی را از گزند اندیشه های مادی رایج در جامعه مصون ساخت .
    این کتاب برپایه ی اطلاعات و اسناد ساواک به نقش موحوم کافی در حفاظت از فرهنگ دینی و تاثیر در فرهنگ انقلابی می پردازد .
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    چگونگي ارائه انتقادات سازنده



    در موقعیت های مختلف گاهي ناچار به انتقاد کردن از دیگرانید. باید همه ی تلاش خود را بکنید تا انتقادتان سازنده باشد تا بر فرد مورد نظر تاثیر بگذارد. در اینجا به راهکارهایی اشاره می کنیم که به شما کمک خواهد کرد انتقاداتی ارائه دهید که نه آنقدر بی فایده و بیهوده باشد و نه باعث رنجش فرد مقابل شود. درعوض تاثیرگذار بوده و باعث پیشرفت و اصلاح او شود.

    خصوصیات شخصیتی فرد را نادیده بگیرید
    اگر می خواهید انتقاد شما سازنده و تاثیرگذار باشد، باید تا می توانید از دخالت دادن خصوصیات شخصیتی فرد مورد نظر در انتقاد خود خودداری کنید. اگر بخواهید کمبودها و نقص های او را وارد جریان کنید، تصور خواهد کرد که قصد خوار کردن شخصیتش را دارید و توجهی به حرفها و انتقادتان نخواهد کرد. و علاوه بر اینکه از شما کینه به دل خواهد گرفت، به قول معروف، انتقادتان را نیز از یک گوش گرفته و از گوشی دیگر بیرون خواهد کرد. با اینکه دشوار است، اما باید تلاش کنید که تا می توانید شخصیت فرد را از کارش جدا کنید.

    انتقاد خود را با زبانی مناسب ارائه کنید
    انتخاب تک تک کلماتی که بر زبان می آورید، تفاوت ایجاد خواهد کرد. استفاده از لغات و اصطلاحات مربوط به مطلب مورد نظر باعث تخصصی تر شدن آن خواهد شد. به علاوه می توان با حساس تر و تخصصی تر کردن زبان، جدی ترین و مهم ترین انتقادها را نیز به بهترین شکل ارائه دهید. اگر جملات خود را با "به نظر من می آید که..." یا "ممکن است من اشتباه می کنم، اما..."، شروع کنید، انتقادتان غیرمغرضانه تر و مودبانه تر به نظر خواهد رسید.

    به واقعیات مستقیماً اشاره کنید
    فایده ی انتقاد سازنده در مستقیم و رک و راست ارائه دادن واقعیات است. هیچ چیز سریعتر از نادرست بودن حقایق ارائه شده در انتقاد شما، آن را خراب نمی کند. یکی از بهترین راه های ارائه دادن حقایقی که با بحث نمی توان آنها را مطرح کرد، از طریق انتقاد است. حقایق و واقعیات می توانند انتقاد شما را سازنده تر سازند و به طرف مقابل اجازه نخواهد داد تا از زیر آن شانه خالی کنند.

    احساسات خود و طرف مقابل را تحت کنترل گیرید
    برای ارائه ی انتقادی سازنده، شما باید احساسات غیر مطمئن خود را نادیده بگیرید تا بر انتقادتان تاثیر نگذارند. نباید بگذارید که احساسات خودتان باعث بدنامی و بی اعتباری انتقادتان شوند. علاوه بر این باید توجهتان به احساسات طرف مورد انتقاد نیز باشد، تا باعث خجالت یا رنجش او نشوید.

    به این توجه کنید که چه می توان کرد، نه چه انجام شده
    به فرصت هایی برای پیشرفت و اصلاح اشاره کنید و از بیان کمبودها و نقصان ها اجتناب کنید. مثبت جلوه دادن انتقادتان باعث خواهد شد که مودبانه تر و موثرتر به نظر آید. معمولاً اگر به افراد راهکارهایی برای پیشرفت و اصلاح ارائه دهید تاثیر بیشتری بر آنها خواهید گذاشت تااینکه فقط اشکالات کارشان را به آنها گوشزد کنید.

    خود را جای طرفتان بگذارید
    مسئله ی دیگری که قبل از ارائه ی هر انتقادی باید به آن توجه داشته باشید این است که خود را جای فرد مورد نظر بگذارید و ببینید با شنیدن چنین انتقادی چه احساسی پیدا خواهید کرد. این در طبیعت انسان هاست که در برابر انتقادات حالت تدافعی بگیرند، مطمئناً خود شما نیز همینطور هستید.

    به جای استفاده از نظرات شخصی، از استدلال و منطق استفاده کنید
    هر نوع انتقادی معمولاً با یک مشکل مواجه است که می توانید آن را از بین ببرید، فقط باید همیشه به خاطر داشته باشید که انتقاداتی که برپایه ی دلیل و برهان باشند کمتر مورد بحث قرار می گیرند. دفاع در مقابل منطق و برهان برای همه دشوار است. پس به جای دخالت دادن نظرات شخصی خودتان در یک انتقاد، بهتر است از دلایل عقلی استفاده کنید تا تاثیرگذارتر باشد.

    برای جواب گرفتن باید فرصت دهید
    بهتر است بین انتقادات خود کمی سکوت کنید تا فرد مقابل نیز فرصت دفاع از خود را پیدا کند. باید به او اجازه دهید که برای کار خود توجیه بیاورد، این کار باعث می شود که او توجه بیشتری به انتقادات شما ابراز کند و دست پاچه نیز نشود.

    همه چیز را آنطور که هست نقد کنید!
    درست است که ارائه ی انتقادات سازنده باعث نمی شود که فوراً دوستان زیادی دور و برتان جمع شود، اما حداقل باعث بیشتر شدن دشمنانتان نیز نمی شود. اگر در ارائه حقایق کاملاً بی غرض و منصف باشید، باعث خواهد شد که اطرافیان احترام زیادی برای شما و صحبت هایتان قائل شوند .
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    چرا دوبی محبوبترين مقصد
    ايرانيان است؟



    روزانه حداقل هشت پرواز از تهران به مقصد دوبی انجام می شود که تقريبا دو برابر ديگر پروازهای خارجی تهران است. علاوه بر اين که مسافران محدوديتی برای انتخاب روز ندارند، آنها حتی می توانند ساعت پرواز خود را هم انتخاب نمايند.
    جالب اينجاست که از بعضی از شهرهای ايران که به دوبی پرواز مسقيم دارند پروازی برای سفر به تهران که پايتخت کشور است وجود ندارد و يا بسيار کم است. برای مثال می توان از شهر لار در استان فارس نام برد که روزانه يک پرواز به دوبی از آن شهر انجام می شود، اما تنها دو پرواز در هفته از لار به مقصد تهران وجود دارد.
    اما چرا ايرانيان مسافرت به دوبی را بر جاهايی مانند ترکيه يا برخی از کشورهای ديگر ترجيح می دهند؟
    با وجود اينکه گفته می شود حضور چشمگير ايرانيان در دوبی يکی از عوامل موثر است، شايد بتوان دلايل اين محبوبيت را به دو دسته تقسيم کرد:
    اول تصويری از دوبی است که در ذهن بسياری از مردم در اثر تعاريف دوستان يا بستگان و يا تبليغات دوبی نقش بسته است.
    دوم تسهيلات بسياری است که دولتهای ايران و امارات برای مسافرت هر چه بيشتر ايرانيان به دوبی فراهم کرده اند.
    بعضی از کارشناسان معتقدند که ايرانيان در هاله ای بين زندگی سنتی ايرانی و جذابيت تجربه زندگی خارجی قرار دارند. شرايط سياسی بعد از انقلاب ارتباط مردم ايران را تا حدود زيادی با جهان خارج کم کرده است. به اين صورت مکانی موفق خواهد بود که در دل ايرانيان جای پيدا کند و بتواند فضايی بيگانه با طعمی از زندگی ايرانی را فراهم آورد. شهر دوبی در اين ميان با داشتن جامعه بزرگی از ايرانيان توانسته انگيزه ای برای مسافرت به اين شهر را فراهم کند.
    نکته مهمی که مورد توجه بعضی از تحليل گران قرار می گيرد وجود جامعه های ايرانی بزرگ در ديگر شهرهای دنيا از جمله شهرهای ايالات متحده آمريکا است. اما واضح است که عدم وجود روابط ديپلماتيک، مشکل گرفتن رواديد و همچنين مسافت طولانی بين اين دو کشور، مسافرت گردشگرهای ايرانی به آمريکا را بسيار دشوار کرده است.
    در اين ميان نکته ای که کمتر به آن توجه می شود، شمار جمعيت ايرانيان در دوبی است. بر خلاف شهرهای بزرگ آمريکا، دوبی شهری کوچک است که به راحتی مکان های ايرانی را در تک تک خيابان های آن می بينيد. لذا مسافران ايرانی بيشتر طعمی از زندگی در وطنی خارجی را تجربه می کنند تا زندگی در شهری کاملا غريب.
    اما نکته مهمتر ديدگاه متفاوت دولت ايران نسبت به شهر دوبی است. برخلاف کشورهای بيگانه ديگر، دولت ايران با ايجاد تسهيلات اقتصادی و مکانهای تفريحی فراوان در دوبی بيشتر مزايای زندگی در ايران را در اين شهر فراهم کرده است.
    به اين ترتيب زندگی در دوبی شباهت بسياری به زندگی در ايران دارد، البته ضمن برخورداری از آزادی بيشتر. از موسسات و بانکهای دولتی ايرانی گرفته تا باشگاه های تفريحی که يا متعلق به دولت ايران هستند و يا از حمايت آن برخوردارند همه در پی پر کردن خلا فرهنگ ايرانی هستند که ممکن است در کشورهای ديگر وجود داشته باشد.

     ترافيک ورود مسافران به فرودگاه دوبی
     بر حسب رتبه
    ۱ لندن، انگليس ۶۰۴,۴۲۷ مسافر
    ۲ کراچی، پاکستان ۵۴۴,۵۷ مسافر
    ۳ دوحه، قطر ۴۸۷,۴۹۸ مسافر
    ۴ بمبئی ، هند ۴۴۳,۷۹۴ مسافر
    ۹- فرانکفورت، آلمان ۲۴۴,۷۵۵ مسافر
    ۲۷ تهران ۱۵۹,۵۸۳ مسافر
    ۳۳ کيش ۱۲۶,۶۴۹ مسافر
    ۵۰ قشم ۷۸,۷۲۲ مسافر
    ۶۵ شيراز ۵۶,۹۵۰ مسافر
    ۷۴ بندر عباس ۳۹,۳۶۶ مسافر
    ۸۲ لار ۲۵,۰۰۱ مسافر
    ماخذ: اداره جهانگردی و بازاريابی تجاری دوبی

    ابعاد اقتصادی
    با توجه به آماری که سازمان جهانگردی دوبی منتشر کرده در سال گذشته نزديک به ۱۶۰ هزار مسافر ايرانی از تهران به دوبی آمده اند با اين آمار می توان نتيجه گرفت که روزانه تقريبا ۴۳۰ مسافر فقط از تهران به دوبی آمده اند.
    صرف نظر از قيمت بليط و هتل، شايد بتوان گفت که هرکدام از اين مسافران به طور متوسط مبلغ هزار دلار را برای هزينه گردش و خريد سوغات با خود از کشور خارج و در دوبی هزينه می کنند. به اين ترتيب تنها مسافران ايرانی هفته ای نزديک به ۳ ميليون دلار ارز را وارد دوبی کرده و خرج می کنند، مبلغی بزرگ برای يک شهر کوچک در يک هفته.
    با اين سياست دوبی در جذب جهانگرد، باور اين امر که درآمد سالانه جذب جهانگرد دوبی بالاتر از درآمد آنها از فروش نفت است بسيار واقع بينانه است. تازه، نکته بسيار جالب اين است که تهران با اين ميزان مسافر در رده ۲۷ قرار گرفته است و شهر لندن با نزديک به ۶۰۰ هزار مسافر در سال و تقريبا ۱۶۰۰ مسافر روزانه در رديف اول قرار گرفته است.
    دوبی شهری کوچک است که در صحرا قرار گرفته و تنها با ايجاد فضای مناسب بدون داشتن طبيعتی منحصر به فرد و يا آثار باستانی توانسته اين نرخ رشد را کسب کند.
    شايد آفتاب سوزان دوبی به عنوان جاذبه ای برای توريست های اروپايی امری منطقی به نظر می آيد، اما ايرانيانی که همه نوع آب و هوا و منابع طبيعی و جاذبه های جهانگردی را در وطن خود دارند چطور اينگونه علاقمند به شهر دوبی شده اند؟
    معاشرت با خانواده های ايرانی دوبی شايد خود امری جذاب برای مسافران باشد. و از سوی ديگر فکر کسب درآمد بيشتر و تامين رفاه و آسايش بر جذابيت اين شهر می افزايد.
    اما اين رويا تا چه اندازه به واقعيت نزديک است؟ هرچه شهر دوبی بزرگ و بزرگتر می شود، به نظر می رسد که به تدريج از جاذبه های اقتصادی آن برای ايرانيان کاسته می شود.
    ترافيک سنگين تر می شود و خيابان ها شلوغ تر. هزينه ها بيشتر می شود و زندگی سخت تر. آرامش و درآمد بالا که جاذبه های واقعی دوبی بودند اکنون در حال محو شدن در ميان جمعيت زياد و آسمان خراش های دوبی هستند.

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    نحوست 13 مورد مناقشه است



     

    "13" نزد اغلب ملل، نحس، شوم و نامبارك شمرده مي‌شود و در طول قرن‌ها سعي شده از استفاده از اين عدد پرهيز شود.
    اما عدد 13 سكه‌اي است كه دو رو دارد. به طور مثال در ورق تاروت كارت 13، كارت مرگ است كه درعين حال نشان دهنده تولد دوباره و نو شدن هم هست.
    در واقع عدد سيزده يك نوشدن و زايش دوباره را تداعي مي‌كند. مي‌دانيم كه سيستم شمارس در برخي از نقاط دنياي باستان دوازده دوازدهي بوده، بنابراين عدد سيزده مي‌تواند مفهوم پايان يك دوره و شروع دوره‌اي جديد را تداعي كند.
    عدد 13 هميشه با سحر و جادو در ارتباط بوده و عددي به شمار مي‌آمده است كه اعتقاد داشتند از قدرت اسرارآميزي برخوردار است. اين عدد نشان معرفت دروني است كه به افرادي كه با آن آشنايي دارند، قدرت مي‌بخشد. عدد 13 ممكن است براي كساني نحس باشد كه از رازهايي كه اين عدد آشكار مي‌كند؛ مي‌ترسند ولي براي طرفداران علوم اسرارآميز (همانطور كه هميشه نيز چنين بوده) عدد مقدسي است.
    شومي عدد سيزده چندين دليل دارد:
    _ تعداد خدايان در يونان دوازده بوده اما وقتي سيزدهمي وارد مي‌شود يكي از آنها را مي‌كشد و خود به جاي او مي‌نشيند و از آن به بعد همه چيز به هم مي‌ريزد و اوضاع خراب مي‌شود.
    _ به قول "ويل‌دورانت" از آنجا كه دوازده عددي بوده كه به 2 و 3 و 4 و 6 بخش پذير بوده و عدد كاملي به شمار مي‌آمده و درست بعد از آن عدد سيزده است كه به هيچ كدام از آن اعداد بخش پذير نيست، نحس شده است.
    _ مسحيان؛ يهوداي خيانت‌كار را سيزدهمين آن دوازده نفر مي‌دانند.
    _ در روز جمعه،13 اكتبر 1307 ميلادي تعدادي از اعضاي فرقه‌اي از صليبيون نظامي قرون وسطي توسط فرمانداران فيليب چهارم، شاه فرانسه دستگير و محكوم شدند.
    از آنجا كه اين عدد را نحس مي دانند، بعضي از معماران تا همين اواخر در بناها از ساخت طبقه سيزدهم پرهيز مي‌كردند. گاهي پلاك سيزده بر روي نشاني ها گذاشته نمي‌شود.
    مسيحيان در يك اتاق و پشت يك ميز، سيزده نفر (در ضيافت شام) نمي‌نشينند.
    در هواپيماي ايرباس آمريكايي، صندلي شماره سيزده وجود ندارد.
    سيزده در مسيحيت، عدد يهودا اسخريوطي است.
    عدد اجتماع جادوگران نيز سيزده است.
    در ايران هم در نگاه عامه مردم با شومي عدد سيزده مواجه مي‌شويم.
    آن روي سكه 13
    سيزده در تقويم آزتك عدد مهمي محسوب مي‌شود. اين تقويم به ادوار سيزده روزه تقسيم شده است و در ضمن براي پيشگويي هم به كار مي‌رفته است.
    در ميان اسراييليان باستان، سيزده مقدس بود، زيرا براي تابوت عهد، وجود سيزده چيز ضروري بود.
    همچنين اين عدد بر طبق حروف ابجد، معادل احد (الف: 1، ح: 8، د: 4) و به معني خداست.
    از طرفي اگر مسيح سيزدهمين نفر به اضافه دوازده حواري خود باشد ديگر اين عدد نحس و شوم نيست و همچنين اگر خورشيد را سيزدهمينِ دوازده صورت فلكي شناخته شده در آن زمان، بدانيم باز از شومي آن خبري نيست.
    عدد 13 در بسياري از آداب و رسوم‌ كه علم هندسه در آن‌ها به نوعي وجود دارد، نقش‌ محوري داشته است، زيرا نمايان‌گر الگويي بوده كه در انسان، طبيعت و بهشت ديده مي‌شود. براي نمونه 13 مفصل اصلي در بدن آدمي وجود دارد. سال خورشيدي 13 مدار قمري دارد و ماه هر روز 13 درجه در آسمان حركت مي‌كند.
    شايد دليل ديگر اهميت عدد 13، كاري است كه "تريسي تويمان"( Tracy Twyman ) بر روي تقويم طلايي كه مبتني بر مضرب‌هاي 13 نظير 26 و 52 است، انجام داده است. تقويم امروز ما هنوز نشان‌هايي از اين تقويم را در خود دارد. به اين معني كه اصل 52 هفته را درتقويم سال حفظ كرده است. بنابر اطلاعات موجود، قرن‌ آزتك‌ها بر مبناي 52 سال استوار بوده است. بوميان جنوب آمريكا كه به امكان برخي مكاشفات در يك تاريخ خاص معتقد بودند طبق سنت، هر 52 سال تمدن خود را نابود مي‌كردند.
    سيزدهمين الفباي ملل اسكانديناوي «Eiwaz» ناميده مي‌شود كه مجموعه روش‌ها و باورها و رسوم مردم شمال اروپا را نشان مي‌دهد و نمايانگر نقطه تعادل بين روشنايي و تاريكي، نيروي خلاق و مخرب، بهشت و زمين است كه در واقع به طور هم‌زمان پايان و شروع محسوب مي‌شود و به يك اندازه براي مرگ و زندگي ابدي اهميت قايل مي‌شود.
    در نمادهايي كه در اسكناس يك دلاري وجود دارد، به طور اغراق آميزي نقش عدد 13 ديده مي‌شود. در واقع مفهوم عدد 13 در تاريخ آمريكا بسيار مستحكم است.عدد 13 در بسياري از نمادهاي يك دلاري آمريكايي به كار مي‌رود (13 قوم اوليه آمريكا، 13 امضاكننده بيانيه استقلال، 13 نوار روي پرچم، 13 طبقه هرم، 13 ستاره در بالاي سر عقاب، عبارت13 حرفيe pluribus unum، تعداد 13 پر تزييني از پرهاي موجود در طول هر يك از بال‌هاي عقاب، 13 نوار بر روي سپر، 13 برگ روي شاخه زيتون و تعداد 13 عدد پيكان.)
    بالاي سر عقاب (واقع در پشت 1 دلاري) نيز سيزده ستاره وجود دارد كه به شكل يك ستاره داوود (خاتم سليمان) چيده شده اند. اين شكل به تعبير «جوزف كمبل» مي‌تواند نماد دموكراسي باشد، كه هركسي مي‌تواند از هر موضعي (با توجه به 6 گوشه بالا و پايين و طرفين) سخن بگويد، زيرا ذهن او از حقيقت (مركز) جدا نشده است.
    و از طرفي با توجه به شكل خاتم سليمان، سيزده نقطه داريم كه دوازده نقطه آن در محل تقاطع خطوط و يك نقطه نيز در مركز قرار دارد.
    در ايران و هند باستان، تعداد سال‌هاي جهان در آفرينش، 12000 سال انگاشته شده است. تعداد ماه‌هاي سال هم بر همين اساس (به ازاي هر 1000 سال،يك ماه) دوازده ماه است. شايد در راستاي همين باورها بوده كه اكنون در ابتداي سال شمسي، ايرانيان 12 روز و در ادامه، روز سيزدهم فروردين را تعطيل هستند. روز سيزدهم نمادي از آشوب آغازين قبل از آفرينش و البته شروع دوباره زندگي پنداشته مي‌شود و اين چنين است كه بعد از روز سيزدهم دوباره كار و تلاش در سال جديد آغاز مي‌شود.

    تحقيق از: لادن م.صادقيون ـ آرش نورآقايي

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    تعطيلات آخر هفته
    با فيلم‌هاي سينمايي


    كشتن مرغ مقلد (رابرت موليگان)، قايق نجات (پائولو بانكيني)، ندكلي (گرگور جوردن)، آسماني (بهرام مزيدي)، قتل اينترنتي (جان ايروين)، بيداري والي (دين بنت)، گنج‌هاي سيرامادره (جان هيوستن)، آسمان (تام تيكو)، مرد عنكبوتي 3 (سام ريمي)، دار و دسته نيويوركي (مارتين اسكورسيزي)، گل 2 (ژومه لكت‌سرا)، تاريكي، ميمون آهني و انيميشن فرمانروايان مقدس عنوان فيلم‌هاي سينمايي اين هفته تعطيلات آخر هفته تلويزيون است.

    گنج‌هاي سيرامادره
    امروز ساعت 10 صبح مي‌توانيد از شبكه يك بيننده «گنج‌هاي سيرامادره» ساخته جان هيوستن باشيد. اين فيلم كه محصول 1948 آمريكاست، برنده 3 اسكار براي هنرپيشه مكمل مرد براي والتر هيوستن وكارگرداني و فيلمنامه‌نويسي جان هيوستن شده است. همچنين «گنج‌هاي سيرامادره» 3 گلدن گلوب براي بهترين فيلم درام، كارگرداني و هنرپيشه مكمل گرفته است. جايزه صنف نويسندگان بهترين وسترن آمريكايي نيز از آن جان هيوستن شده است.همفري بوگارت، والتر هيوستن، تيم هالت و بروس بنت از بازيگران اين فيلم وسترن هستند. فردسي دابز و باب كرتن در تامپيكوي مكزيك با فردي به نام هوارد ملاقات مي‌كنند. آنها براي به‌دست آوردن طلا به كوهستان مي‌روند. در ميانه راه مرد جواني به نام كردون كه بي‌پول و بيكار است با آنها شريك و دوست مي‌شود و بالاخره پس از مشكلات بسيار به طلا دست پيدا مي‌كنند. با وجود اولين طلاهايي كه استخراج شده و بين‌شان تقسيم شده، اولين بدبيني‌ها و طمع بين آنها را به‌وجود مي‌آورد. اين موضوع رفته‌رفته ميان آنها اختلاف ايجاد مي‌كند. در ادامه مسير آنها با راهزن‌ها درگير مي‌شوند ولي از دست آنها فرار مي‌كنند. وقتي با طلاها به شهر برمي‌گردند، زماني كه دانبري با كردون تنها مي‌ماند، به علت بدبيني به كردون و حرص و طمع براي گرفتن سهمش با او درگير مي‌شود. مرد جوان با اسلحه دانبري را مي‌زند و با طلاها فرار مي‌كند و ...

    فرمانروايان مقدس
    كودكان و نوجوانان مي‌توانند امروز ساعت 13:30 از برنامه تماشاخانه شبكه 5 بيننده فيلم انيميشن «فرمانروايان مقدس» باشند.اين انيميشن كه به مناسبت شهادت امام موسي كاظم پخش مي‌شود، در ارتباط با پيامبري حضرت طالوت است. طالوت، سردار جواني است كه به پيامبري قوم بني‌اسرائيل درمي‌آيد اما شاه كنعان براي مقابله با او سعي مي‌كند با طالوت و قومش مبارزه كند. براي همين آنها را قتل‌عام مي‌كند. انيميشن «فرمانروايان مقدس» محصول صبافيلم است.
    آسماني
    «آسماني» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني بهرام مزيدي فردا ساعت 15:50 از شبكه يك پخش مي‌شود. با فوت حاج ايوب كمالي، 2 پسرش غلام و قاسم به دنبال مساله انحصار وراثت با يكديگر درگير مي‌شوند. اين اثر از توليدات مركز خليج فارس است و عباس افشاريان، سيروس كهوري‌نژاد و عصمت رضاپور از بازيگران آن هستند.

    قتل اينترنتي
    پنجشنبه شب ساعت 20:15 پاي شبكه 3 بنشينيد و فيلم سينمايي «قتل اينترنتي» ساخته «جان ايروين» را ببينيد. اين فيلم محصول 2005 آمريكاست و بازيگراني چون آرماند آسانته، ساني مارنيلي، اسانلي، تاون سند و رافائلو دگروتولا در آن حضور دارند. اين فيلم روايت زندگي قاتلي است كه هرگاه دست به قتلي مي‌زند، با آگاهي قبلي صحنه قتل را از تمام مانيتورهاي شهر پخش مي‌كند. پليس از دستگيري او عاجز است و ...

    مرد عنكبوتي 3
    «مرد عنكبوتي 3» فيلم سينمايي اين هفته برنامه سينما يك است. اين فيلم محصول 2007 آمريكاست كه سام ريمي همچون «مرد عنكبوتي 2 و 1» كارگرداني آن را برعهده داشته است. كريستين دانست، توبي مگواير، جيمز فرانكو، تامس هيدن‌چرچ و تافرگر يس از بازيگران اين فيلم هستند. در «مرد عنكبوتي 3» خواهيم ديد كه موجودي سياه و غريب به نام «ونوم» كه احتياج به موجودي ميزبان براي ادامه زندگي در زمين دارد، مرد عنكبوتي را تسخير كرده، به ونوم تبديلش مي‌كند. او موجوديتي شرور دارد. مرد عنكبوتي موفق مي‌شود فرار كند ولي «ادي براك»، عكاسش با يك نفر ديگر همكاري مي‌كند تا مرد عنكبوتي را بكشد.

    ندكلي
    پنجشنبه شب ساعت 22:30 اگر پاي شبكه 3 بنشينيد، مي‌توانيد بيننده يكي از فيلم‌هاي گرگور جودن باشيد. اين فيلم كه محصول مشترك استراليا، انگليس و فرانسه است، در سال 2003 ساخته شد. گرگور جودن از بازيگراني چون هيت بحر، اورلاند وبلوم، جفري راش و نايومي واتس دعوت به بازي كرده است. اين فيلم جوايز AFI را براي طراحي لباس آنابرگسي و تهيه‌كننده استيون جونز ايونز برده است. اين فيلم براساس رمان «آفتاب‌ها» نوشته «رابرت درو» ساخته شده است كه در مورد زندگي ياغياني است كه در مناطق وحشي استراليا زندگي مي‌كنند. ندكلي يكي از مهم‌ترين اين افراد بوده است كه با برادرش و 2 مرد ديگر در شمال غربي ويكتوريا زندگي مي‌كند. اين 4 نفر بانكي را سرقت مي‌كنند و 3 پليس را مي‌كشند. سپس رستوراني كه معمولا در آن مهماني مي‌گرفتند را مي‌گيرند و منتظر آمدن يك قطار پر از پليس مي‌شوند تا از ريل خارجش كنند. يك معلم به قطار خبر مي‌دهد و ...

    قايق نجات
    فيلم ايتاليايي «قايق نجات» ساخته پائولو بانكيني جمعه ساعت 13:30 از شبكه 5 پخش مي‌شود. در اين فيلم بازيگراني چون والريا فابرتيزي و الئونورا ماتزوني هستند. زيتزو، آنتونيا و پسرشان والنتينو خانواده خوشبختي را تشكيل مي‌دهند. آنها در منطقه‌اي شبه روستايي زندگي مي‌كنند، بيماري والنتينو كه نوع خاصي از آسم است ناگهان پايه‌هاي خوشبختي اين خانواده را دچار تزلزل مي‌كند، پزشكان تنها راه كمتر شدن حمله‌هاي والنتينو را دوري او از آلودگي هوا، مواد پاك‌كننده و مواد شيميايي مي‌دانند.

    بيداري والي
    بعد از ظهر جمعه ساعت 17:30 اين هفته يكي از فيلم‌هاي دين‌بنت روي آنتن شبكه 2 مي‌رود. اين فيلم كه محصول 2005 كاناداست به نويسندگي و تهيه‌كنندگي كارولين بل ساخته شده است. والتر كه در ورزش هاكي بسيار ماهر و بازيكني حرفه‌اي است در جريان حادثه‌اي دچار سكته مغزي شده و عملا تمامي توان خود را از دست مي‌دهد. تام مك‌كمس، ويكتوريا اسنو، تارا اسپنسر نيرن، متيو اديسون و كريستن هولدن رايد بازيگران اين فيلم هستند. تام مك كمس در اين فيلم جوايزي چون Actra و جميني را برده است.

    آسمان
    برنامه اين هفته سينما 4 به پخش فيلم سينمايي «آسمان» ساخته تام تيكور اختصاص دارد. اين فيلم محصول مشترك سال 2002 آلمان، ايتاليا، آمريكا، فرانسه و انگليس است. فيلمنامه اثر توسط كريستف كيشلوفسكي نوشته شده است. كيت بلنشت، جيوواني ريبليسي، استفانيا روكا و آلساندرو اسپردوتي بازيگران «آسمان» هستند. مردي شوهر زني را به قتل مي‌رساند. او پس از اينكه پليس نمي‌تواند او را دستگير كند، قانون را به دست مي‌گيرد و به دنبال او مي‌رود ولي نه‌تنها به جرم قتل بازداشت مي‌شود، بلكه عاشق افسري شده و... جوايز فيلم آسمان شامل جايزه نقره‌اي فيلم دوربين طلايي آسمان و جايزه بهترين فيلمبرداري صنف سينماي آلمان و همچنين برنده جايزه بازيگري كيت بلنشت است.

    كشتن مرغ مقلد
    جمعه شب ساعت 22:30 در برنامه صد فيلم شبكه 3 شاهد بازي گرگوري پك در فيلم سينمايي «كشتن مرغ مقلد» خواهيم بود.
    در اين فيلم گرگوري پك برنده جايزه 3 اسكار و جايزه پوليتزر شده است. از نظر منتقدان قوي‌ترين بازي پك در دوران زندگي هنري‌اش نقش اتيكوس فنيچ بوده است. اين فيلم براساس كتابي از «هارپرلي» توسط رابرت موليگان ساخته شده است. فرانك اورتن، روزمري مرفي و روشا وايت از ديگر بازيگران اين فيلم هستند. اتيكوس فنيچ در ايالت آلباما منطقه‌اي كه به طور نژادي تقسيم شده وكيل است. او دفاعيه يك مرد سياهپوست كه به تعرض به زني سفيدپوست متهم است را برعهده مي‌گيرد. بسياري از مردم شهر او را از اين محاكمه منصرف مي‌كنند، ولي او تصميم دارد ادامه دهد.

    ميمون آهني
    «ميمون آهني» فيلم جمعه شب شبكه تهران است كه راس ساعت يك بامداد از برنامه نماي نزديك پخش مي‌شود. ماجراي اين فيلم چيني حكايت فردي ناشناس است كه عليه حكومت ظالمانه وقت مي‌جنگد. فرماندار ايالت كه در پي اين فرد ناشناس است درمي‌يابد او معروف‌ترين پزشك چين است كه به نام ميمون آهني معروف است.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    ليدا نهايتي

    NAHAYATI

    گلستان

    14

    5

    1354

     

    farnia_farhad

     

    15

    5

     

    zeinab sharif askari

    shangool_60

    U.A.E dubai

    17

    5

    1360

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    حسن عظیمی

    azimi_hassan

    تهران

    13

    5

    1377

    shahrooz moazzen

    sh_moazzen

    qazvin

    14

    5

    1384

    ابولفضل مطهري

    a_motahari_002

    تهران

    17

    5

    1376

    مهناز

    mahnazvk

    تهران

    18

    5

    1383



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان