782  

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 782 :: جمعه 19 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

OGGY چیزی فراتر از یک خنده!



سلام !
Oggy and the Cockroaches یک سریال انیمیشن فرانسوی است که ساخت آن از سال 1998 توسط شرکت Gaumont Film Company سازنده سریال محبوب Space Goofs و به کارگردانی Olivier Jean Marie آغاز شده است.
داستان درباره‌ی یک گربه آبی رنگ شنگول و تنبل به نام Oggy است که بیشتر وقتش را به تماشای تلویزیون و آشپزی میگذراند و سعی میکند زندگی آرامی داشته باشد اما 3 سوسک مزاحمی که در خانه او زندگی میکنند تا آنجا که میتوانند آرمش او رو بر هم میزنند، این سوسک ها که Joey ، dee dee ، marky نام دارند (نام آنها از نام اعضای یک گروه معروف Punk rock به اسم Ramones گرفته شده است) بیشتر مواقع به غارت غذاهای موجود در یخچال مشغولند و همیشه از خراب کردن زندگی Oggy لذت میبرند .
اُگی و سوسک ها یک انیمیشن بسیار خنده دار شبیه به جد خود تام و جری است با این تفاوت که بسیار امروزی تر شده و شخصیتهای آن تغییر پیدا کرده است اما کماکان سقوط اشیایی شبیه میز آهنگری ، پیانو و ... هنوز در آن مرسوم است که گاهی اوقات پا را از آن هم فراتر گذاشته و از اتوبوس ، زیر دریایی و سفینه فضایی هم استفاده میکند تا صدای قهقه‌ی کودکان را بلند تر کند.
با اینکه این انیمیشن برای کودکان تهیه شده است اما افراد بزرگسال زیادی را نیز مجذوب خود کرده ، شیطنت ها ، خنگی و لودگی شخصیت های انیمیشن همراه با صداگذاری بسیار عالی و فضای ساده ای که به همراه دارد خنده را بر لبان کوچک و یزرگ مینشاند و در لابه لای این خنده بازار نکات آموزشی و مفیدی را نیز به مخاطبان خردسال خود منتقل مینماید.


Oggy : شخصیت اصلی انیمیشن که رفتاری غیر عادی شبیه به شخصیت گارفیلد دارد.اُگی معمولا مشغول تماشای تلویزیون است با به کار های خانه میپردازد، البته اگر سوسک ها راحتش بگذارند !



Joey : سر دسته‌ی سوسک هاست و با وجود اینکه کوچکترین عوض گروه است اما بیشتر مواقع همه آتش ها از زیر سر اون بلند میشود و حتی اگه لازم ببیند به تنهایی هم وارد عمل میشود.




Dee Dee : سوسک چاق و قد کوتاه داستان که همیشه گرسنه است و همه چیز را با دهان گشاد نارنجی رنگش درسته میبلعد کمی تا قسمتی هم عقلش سر جایش نیست.




Marky : این یکی خونسرد و کمی فهمیده تر است ولی سر و گوشش بیش از حد میجنبد و عاشق هر چیزی از نوع مونث است ! برایش فرقی نمیکند که طرف یک انسان باشد یا یک عروسک ، اون کارش رو خیلی خوب بلد است



Jack : گربه سبز رنگ داستان ، شخصیتی عصبانی و صد البته مغرور که به عنوان نقش مکمل اُگی قرار میگیرد و همیشه سوسک ها برای اون سنگ تمام میگذارند و حسابی از خجالتش در میان.
جک برای از بین بردن سوسک ها دست به هر گونه اختراع و اکتشافی میزند از ربات بگیر تا معجون های سحر آمیز که فکر نمیکنم تا به حال هیچکدام از اونها نتیجه داده باشد.
جک دوست صمیمی اُگی هست و بیشتر وقتش را در خانه او میگذارند و به اوگی کمک میکند تا نقشه های شیطانی سوسک ها را بر هم بزنند اما هیچ وقت این دو با هم سر سازگاری ندارند و دوست یا دوشمن بودن آنها به هیچ وجه قابل تشخیص نیست.

Bob : یک سگ تنومند است که در همسایگی اوگی زندگی میکنند ، یک شخصیت کاملا تکراری همانند سگ خاکستری کارتون تام و جری. باب می خواهد یک زندگی آرام و بدون سر و صدا داشته باشد اما بشرطی که شخصیت های دیگر داستان بگذارند چون معمولا یا موشک خانه اش ر ا خراب میکند و یا مورد اصابت چیزی قرار میگیرد ، در اینصورت تنها کاری که میکند اینست که گربه ها را با دیوار یکی کند.

Oggy and the Cockroaches در حال حاضر از کانالهای تلویزیونی 18 کشور مختلف از جمله ایران پخش میشود که این امر نشان دهنده محبوبیت بسیار بالای آن در بین مردم است.
خب براي امروز، همه قسمتهاي «اگي و سوسکها» (Oggy and the Cockroaches) را براي دانلود آماده کرده ام. فقط چون تعداد قسمتهاي اين کارتون بيش از 120 عدد مي باشد، لذا لينکهاي دانلود را داخل يک فاي متني (txt) قرار داده ام که اين فايل را مي توانيد از طريق اين لينک دانلود کنيد.
راستي هديه روزانه امروز را هم از دست نديد! .... خب در پايان ضمن تبريک مبعث پيامبر گرامي اسلام، تعطيلات بسيار خوب و خوشي را برايتان آرزو مي کنم.


براي دانلود ليست فايلها اينجا را کليک کنيد

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (781) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • OGGY چیزی فراتر از یک خنده!
  • تصاویری از مراحل ساخت توپ فوتبال در پاکستان
  • نوشتن اسم خود با حروف ژاپنی
  • معرفي و دانلود فيلم : گيس بريده
  • دانلود انيميشن : Fantasia
  • آلبوم جدید مجید غفوری به نام نگو دیره با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي «حس غريب يك ستاره» باصداي علي لهراسبي
  • DVD Clone v2.5.0
  • فايرفاكس با نيروی فيس‌بوك
  • همسران پادشاه
  • در انتظار گوشی موبایل گوگل
  • دستور آشپزی هفته: شاکریه
  • اينها منافقند
  • اسم، رنگ و تاثير آن بر زندگي
  • 50 صحنه جذاب و ديدني کمدي
  • جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي Science
  • مقایسه دانشگاه با فیلم ها
  • نكاتي مهم در رابطه با قرارهاي ملاقات
  • بعثت در كلام خاندان رسالت
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری از مراحل ساخت توپ فوتبال در پاکستان
صحنه های خنده دار دنیای ورزش 
نوشتن اسم خود با حروف ژاپنی
اعمال شب و روز مبعث
ترسناکترین ماهیهای جهان 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شبكه اول تلويزيون فرانسه:
افراد مظنون به تهديدات تروريستي عليه فرانسه وابسته به منافقين هستند

در پي انتشار خبر وجود چهار مظنون در تهديد تروريستي عليه فرانسه رسانه‌هاي فرانسه برخي منابع فرانسوي، اين چهار نفر را عضو گروهك منافقين ذكر كردند.
به گزارش خبرنگار فارس در پاريس، چهارشنبه شب شبكه اول تلويزيون فرانسه با اشاره به اينكه در تهديد تروريستي كه فرانسه براي مقابله با آن بسيج شده است 5 نفر از جمله 4 ايراني و يك افغاني مظنون هستند، افزود: 4 نفر ايراني مورد نظر احتمالا وابسته به مجاهدين (منافقين) مي باشند كه مقر اصلي آن‌ها در فرانسه است.
مقامات فرانسه به ناگاه تصميم به تشديد اقدامات امنيتي در برخي ايستگاه هاي قطار به مقصد شرق اين كشور گرفتند كه متعاقب اين اقدام رسانه هاي فرانسه از احتمال وجود اقدام تروريستي عليه فرانسه خبر دادند.
بر اساس اخبار منتشره پليس فرانسه در چارچوب مبادلات اطلاعاتي بين سرويس هاي مختلف كشورهاي اروپايي اطلاعاتي از يك كشور دوست كه بعدا معلوم شد لوكزامبورگ مي باشد، دريافت كرد كه احتمال انجام اقدامي تروريستي در خط آهن بال – لوكزامبورگ را جدي مي دانست.
بر اساس همين اخبار سرويس هاي مختلف فرانسه از روز سه شنبه از منابع متعددي اخباري دال بر جدي بودن تهديد تروريستي عليه فرانسه مطلع شده بودند اما اطلاعات سه شنبه شب بسيار دقيق و حاكي از قريب الوقوع بودن يك اقدام تروريستي در فرانسه بود.
با اين حال صبح روز پنجشنبه وزارت كشور فرانسه ضمن تكذيب اطلاعات دريافتي اعلام كرد كه هيچ اقدام تروريستي عليه فرانسه شناسايي نشده است با اين حال طرح مبارزه با اقدامات تروريستي موسوم به – ويژي پيرات - در بالاترين مرحله خود يعني مرحله قرمز به قوت خود باقي مي ماند.
اخبار تكميلي حاكي است كه در بازرسي هاي چهارشنبه شب كسي دستگير نشده و هيچ مواد منفجره اي نيز يافت نشده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

گيس بريده



تهیه کننده و کارگردان: جمشید حیدری
بازیگران: گلشیفته فراهانی، محمدرضا شریفی نیا، سارا خویینی ها، صدرالدین حجازی، فهیمه راستکار، شهره لرستانی، امیررضا گیتی بان، محمد خسروی، یوسف پشندی، پویا حیدری و مهدی فقیه. بازیگران خردسال: مهدی تولایی، سوگند قهرمانی.
فیلمنامه: حسن انصاریان
مدیر فیلمبرداری: حسین ملکی
تدوین: کاوه ایمانی
موسیقی: ناصر چشم آذر
مدیر تولید: مجتبی متولی
انتخاب بازیگران: صدرالدین حجازی
طراح چهره پردازی: بی‍ژن محتشم
صدابردار: محمودقادری
صداگذاری و میکس: محمدحقیقی
عکاس: بهرنگ دزفولی زاده

خلاصه داستان: این فیلم روایتگر داستان دخترجوانی به نام «مریم» است، که علیه انتظارات نامعقول پدری خود عصیان می‌کند و این سرآغاز کشمکشی است که بقیه اعضای خانواده را نیز درگیر ماجراهایی می‌کند.

یادداشت: « گیس بریده » نهمین ساخته حیدری بعد از « کرکس‌ها می‌میرند » (1359)، «مرز » (1360)، « تفنگدار » (1362)، « فرار » (1363)، « وکیل اول » (1365، « وسوسه » (1368)، « هفت گذرگاه » (1374) و « حماسه قهرمانان » (1376) است.


لينکهاي دانلود:

قسمت 1 :   سرور 1    سرور 2   سرور 3    سرور 4   سرور 5   سرور 6

قسمت 2 :  سرور 1    سرور 2   سرور 3    سرور 4   سرور 5   سرور 6

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Fantasia


 


Also Known As:Fantasia 2000 (Philippines: English title) (USA) (alternative spelling)
Fantasia '99 (USA) (working title)
Fantasia Continued (USA) (working title)
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:75 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.44 : 1 more
Sound Mix:IMAX 6-Track / DTS / Dolby Digital / SDDS
Certification:Malaysia:U / USA:G (certificate #36995) / Argentina:Atp / Chile:TE / Denmark:7 / Finland:K-6/4 / France:U / Germany:o.Al. (w) / Hong Kong:I / Mexico:A / Netherlands:AL / New Zealand:G / Norway:7 / Peru:PT / Spain:T / UK:U / Greece:K / Philippines:G
Company:Walt Disney Feature Animation
 

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/26914351/d-f.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/26919394/d-f.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/26925696/d-f.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/26965096/d-f.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/26973228/d-f.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/26982418/d-f.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/26985225/d-f.part7.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

نگو ديره
باصداي مجيد غفوري
 

آلبوم جدید مجید غفوری به نام نگو دیره با دو کیفیت
 

نام آهنگ

سرور 1

سرور 2

Delam Gerefteh

دانلود

دانلود

Yadet Nareh

دانلود

دانلود

Akharin Savar

دانلود

دانلود

Nime Gomshodeh

دانلود

دانلود

Nagoo Direh

دانلود

دانلود

Mesle Ghadima

دانلود

دانلود

Sarvenaz

دانلود

دانلود

Forsat Nashod

دانلود

دانلود

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي «حس غريب يك ستاره»
باصداي علي لهراسبي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

123 DVD Clone v2.5.0
 

با استفاده از اين برنامه مي توانيد DVD هاي خود را بدون از دست دادن کيفيت کپي کنيد. با اين برنامه مي توانيد DVD هاي قفل دار را که مربوط به هر نقطه جغرافيايي هستند را کپي کنيد. مي توانيد يک DVD را بر روي هارد کپي کرده يا از هارد بر روي DVD کپي کنيد. کار با اين برنامه بسيار ساده است و تنظيمات و پيچيدگي خاصي ندارد. اين برنامه مي تواند يک DVD با ظرفيت 9 گيگابايت را در يک DVD با حجم 4.7 گيگابايت بگنجاند و در واقع با کاهش کيفيت اين کار را انجام دهد.

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

EasyJack

این برناه برنامه ای بسیار جالب وجذاب است که قابلیتهای فراوانی دارد.از جمله آنها :
1-شما می توانید SMS خودرا در زمان مورد نظرتان بطو اتوماتیک بفرستید.
2-این برنامه هنگامی که کسی در اطراف شما با بلوتوث روشن وجود داشته باشد شما را با ویبره یا زنگ با خبر می سازد.
3-شما می توانید هر کدام از شماره تلفنهای موجود در دفترچه تلفن خودرا بصورت V-Card با sms به دیگران ارسال کنید.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند:
النِّكاحُ سُنَّتِي، فَمَن لَم يَعمَلْ بِسُنَّتِي فَلَيسَ مِنّي، وتَزَوَّجُوا فإنّي مُكاثِرٌ بِكُمُ الاُمَمَ.
ازدواج سنّت من است. هر كه به سنّت من رفتار نكند از من نيست. ازدواج كنيد ; زيرا من به زيادى جمعيت شما بر ساير امت ها فخر مى فروشم.
(كنز العمّال : 44407)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

فرمایش صدر اعظم
کشمکش گلاد ستون صدر اعظم انگلستان در قرن پیش با رقیب خود دیزرائیلی تا حدی بود که یکی از مشکلات زمامداری ملکه ویکتوریا آشتی دادن این دو رجل سیاسی شمرده میشد . از جمله داستانهائی که راجع به ایشان ورد زبانها است ، شاید داستان ذیل از همه مشهور تر باشد .
یک روز گلادستون در مجلس عوام انگلیس حمله سختی به دیزرائیلی کرد و پس از چند دشنام ادبی گفت : یقین دارم که این مرد یا در تیمارستان خواهد مرد یا از امراض مقاربتی !!!
دیزرائیلی از جا برخواسته و در جواب گفت : فرمایش نماینده محترم صحیح است . من به صورت اول خواهم مرد اگر به نظریات ایشان تسلیم شوم و به صورت دوم خواهم مرد اگر به افکار خانمشان توجه کنم . !!!!!


کلید عوضی
آورده اند که یک بار جنگی میان یونان و رم در گرفت و یکی از یونانی ها که عازم جنگ بود ، لباس رزم پوشیده و با کمربند عصمت ، زن خود را قفل نمود و کلید آنرا به دوست عزیز و مورد اعتماد خود که از قضا از کاهنان معبد بود سپرد و با دلی محکم و خاطری آسوده از پشت سر خود عازم جنگ شد .
اما هنوز دو منزل نرفته بود که سواری از دور پیدا شد که مدام به جنگجوی یونانی علامت به ایستادن میداد ، مرد یونانی ایستاد تا بداند چه امر مهمی پیش آمده که هنوز ساعتی از شهر و منزل خود دور نشده است ، به دنبالش فرستاده اند ، سوار نفس زنان خود را به او رسانده و گفت : کاهن میگوید کلید قفل عصمت را اشتباهی داده ای !!!!!!!!!!


سه فرزند
مرد سیــاح عقـــد کــرد زنـی
خوشگل و بی تعصب و خونسرد
در اروپـــا و چیـن و افـریقــــا
همــره آن صنم سفر ها کرد
این زمان صاحب سه فرزند است
یک سپید و یکی سیـــه یک زرد


شخصی مهمانی را در زیر خانه خوابانید . نیمه شب صدای خنده وی را در بالاخانه شنید . پرسید که : در آنجا چه می کنی ؟
مهمان گفت : در خواب غلتیده ام .
میزبان گفت : مردم از بالا به پائین غـلــتنـد ، چگونه است که تو از پائین به بالا غلتیده ای ؟
مهمان گفت : آخر من نیز به همین می خندم ، و گرنه این وقت شب دلیلی دیگر برای خنده می توان یـافــت ؟


می گویند در یونان قدیم رسم بود که هرگاه شوهری به جنگ می رفت ، زنش را قفل می کرد ، به این صورت که کمربندی از آهن به نام عصمت به کمر و ران زنش می زد و کلید آن را به وصی خود می سپرد تا چنانچه از جنگ زنده برنگشت او کلید را به زن دهد و آزادش کند که اگر خواست شوهر دیگری اختیار کند . این کمربند از وظائف عادی بدن جلوگیری نمی کرد . ولی ظاهرا عصمت زن را کاملا محفوظ می داشت !!!!!

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

شادى، نشاط و جوانى از منظر اديبان‏

گذر در آثار نظم و نثر ادب دوستان، ما را با ارزش شادى‏هاى حقيقى‏به نوعى ديگر آشنا مى‏كند:
1. مولانا در مثنوى شريف خود مى‏فرمايد: »شادى وجود دارد يكى در جهان‏ماده كه فانى است و جز نقشى از آن باقى نمى‏ماند، بلكه در عالم ماده، غم وشادى وجود حقيقى ندارد، غم و شادى نتيجه عمل انسان است.« همچنان كه‏در آيه 79 سوره نساء در قرآن كريم آمده است: »مَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَفْسِكَ ومَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللّهِ«
دورى از جهان حقايق و رفتن به سوى دنياى محسوس و مادى، فاصله گرفتن ازاصالت و هويت خويشتن است، در حالى كه حركت انسان بايد به سوى‏حقيقيتى متعالى، فراتر از زمان و مكان باشد كه آيه 6 سوره انشقاق بر اين ادعادلالت دارد: »يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاَقِيهِ«
روح انسان مانند آب روانى است كه خاشاك غم در آن نمى‏ماند، مگر در قطع‏ارتباط با معبود و محروم بودن از فيض لايزال الهى.
2. لسان الغيب حافظ:
از لعل تو گريانم انگشترى زنهار
صد ملك سليمانيم در زير نگين باشد
3. حكيم ابوالقاسم فردوسى:
بكوشيد تا رنج‏ها كم كنيد
دل غمگنان شاد و خرم كنيد
به خوش خويى و خوش رويى در ايام‏
همين رو تا شوى خوش دل در انجام‏
اگر خوش دل شوى در شادمانى‏
بماند شادمانى جاودانى 5. امير ادب، سعدى شيرازى:
تن آدمى شريف است به جان آدميت‏
نه همين لباس زيباست نشان آدميت‏
اگر آدمى به چشم است و زبان و گوش و بينى‏
چه ميان نقش ديوار و ميان آدميت‏
مگر آدمى نبودى كه اسير ديو ماندى‏
كه فرشته ره ندارد به مقام آدميت‏
اگر اين درنده خويى ز طبيعت بميرد
همه عمر زنده باشى ز نشان آدميت‏ 

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

یک نمونۀ دیگر را درعاقبت داستان قباد میبینم که به پیروزی ارادۀ مردم می انجامد
قباد ؛ سردار شایسته و پیروزمند خود (سوفرای) را می کشد .مردم می شورند و او را در بند می کشند و برای مجازات به دست پسر سوفرای می سپارند

در سراسر شاهنامه می بینیم اگر چه اطاعت از پادشاه سنّت است ؛ امّا این اطاعت مطلق و بی چون و چرا نیست

رستم همچون پدرانش پشتیبان فرمانروایان داد گری چون کیقباد و کیخسرو بود ، امّا هنگامی که شاه بیداد گری چون گشتاسب ؛ اسفندیار را می فرستد که او را بسته و پیاده به درگاه کشاند ؛ با بر شمردن افتخارات خود و پدران خود می گوید
جهان را سراسر همه گشته ام
بسی شاه بیدادگر کشته ام

خود کامگی مایه تباهی است
از نظر فردوسی قدرت مطلقه به ظلم و تباهی می انجامد
این درسی است که بهتر از همه جا ؛آن را از زبان کیخسرو بیان می کند

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
ِيَحْلِفُونَ بِاللّهِ لَكُمْ لِيُرْضُوكُمْ وَاللّهُ وَرَسُولُهُ أَحَقُّ أَن يُرْضُوهُ إِن كَانُواْ مُؤْمِنِينَ 62 أَلَمْ يَعْلَمُواْ أَنَّهُ مَن يُحَادِدِ اللّهَ وَرَسُولَهُ فَأَنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدًا فِيهَا ذَلِكَ الْخِزْيُ الْعَظِيمُ 63 يَحْذَرُ الْمُنَافِقُونَ أَن تُنَزَّلَ عَلَيْهِمْ سُورَةٌ تُنَبِّئُهُمْ بِمَا فِي قُلُوبِهِم قُلِ اسْتَهْزِؤُواْ إِنَّ اللّهَ مُخْرِجٌ مَّا تَحْذَرُونَ 64 وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ قُلْ أَبِاللّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِؤُونَ 65 لاَ تَعْتَذِرُواْ قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ إِن نَّعْفُ عَن طَآئِفَةٍ مِّنكُمْ نُعَذِّبْ طَآئِفَةً بِأَنَّهُمْ كَانُواْ مُجْرِمِينَ 66 الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُم مِّن بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَيَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ نَسُواْ اللّهَ فَنَسِيَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمُ الْفَاسِقُونَ 67 وَعَدَ الله الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ 68

 

ترجمه فارسي مکارم

آنها براى شما به خدا سوگند ياد مى‏كنند، تا شما را راضى سازند; در حالى كه شايسته‏تر اين است كه خدا و رسولش را راضى كنند، اگر ايمان دارند! «62» آيا نمى‏دانند هر كس با خدا و رسولش دشمنى كند، براى او آتش دوزخ است; جاودانه در آن مى‏ماند؟! اين، همان رسوايى بزرگ است! «63» منافقان از آن بيم دارند كه سوره‏اى بر ضد آنان نازل گردد، و به آنها از اسرار درون قلبشان خبر دهد بگو: «استهزا كنيد! خداوند، آنچه را از آن بيم داريد، آشكار مى‏سازد!» «64» و اگر از آنها بپرسى(: «چرا اين اعمال خلاف را انجام داديد؟!»)، مى‏گويند: «ما بازى و شوخى مى‏كرديم!» بگو:« آيا خدا و آيات او و پيامبرش را مسخره مى‏كرديد؟!» «65» (بگو:) عذر خواهى نكنيد (كه بيهوده است; چرا كه) شما پس از ايمان آوردن، كافر شديد! اگر گروهى از شما را (بخاطر توبه) مورد عفو قرار دهيم، گروه ديگرى را عذاب خواهيم كرد; زيرا مجرم بودند! «66» مردان منافق و زنان منافق، همه از يك گروهند! آنها امر به منكر، و نهى از معروف مى‏كنند; و دستهايشان را (از انفاق و بخشش) مى‏بندند; خدا را فراموش كردند، و خدا (نيز) آنها را فراموش كرد (،و رحمتش را از آنها قطع نمود); به يقين، منافقان همان فاسقانند! «67» خداوند به مردان و زنان منافق و كفار، وعده آتش دوزخ داده; جاودانه در آن خواهند ماند -همان براى آنها كافى است!- و خدا آنها را از رحمت خود دور ساخته; و عذاب هميشگى براى آنهاست! «68»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ghomeishy@yahoo.com

salam
man be sor@ ye seri filme irani ba zirnevise english lazem daram. lotfan harkasi dare ya mitune kasi ro moarefi kone ke filme IRANI ba zirnevise ENGLISH befrushe sari behem javab bede
kheili mamnun

 

 

hamed.1360@yahoo.com


اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر
و اجعلنا من اعوانه و انصاره و شيعته
و المستشهدين بين يديه

 

 

mohsen_fekri2000@yahoo.com

روزها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت
فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت : می آ ید، من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی ام که درد هایش را در خود نگه می دارد
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست
فرشتگان چشم به لب ها یش دوختند ، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود
با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست ". گنجشک گفت : لانه کوچکی داشتم ، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام ، تو همان را هم از من گرفتی . این توفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم کجای دنیا را گرفته بود ؟ و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست
سکوتی در عرش طنین انداز شد . فرشتگان همه سر به زیر انداختند
خدا گفت : ماری در راه لانه ات بود . خواب بودی . باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند . آن گاه تو از کمین مار پر گشودی
گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود
.خدا گفت : و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام بر خواستی

. اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود . ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت
. های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد

 

 

mhmazidi@gmail.com

فايرفاكس با نيروی فيس‌بوك

يادتان مي‌ايد مدتی قبل يك حركتی ايجاد شد و هركس در مورد اكستنشنهایی كه بر روی فايرفاكس نصب كرده بود مطلب مي‌نوشت و به اين وسيله ليست اكستنشنهای مورد استفاده خود را با ديگران به اشتراك مي‌گذاشت؟
حالا خود موزيلا(صاحب فايرفاكس) همين ايده را - در سطحي بسيار بزرگ- بر روی سايت فيس‌بوك امتحان مي‌كند! اگر شما در فيس‌بوك عضو باشيد مي‌توانيد با نصب اپليكيشن مربوطه همين كار را انجام دهيد.پس از نصب اين اپليكيشن در اكانت فيس‌بوك خود، نشان خواهد داد كه ساير دوستان شما از چه اكستنشنهایی بر روی فايرفاكس خود استفاده مي‌كنند.جذابيت اين روش اين است كه در هر لحظه و برای هركدام از دوستان خود مي‌توانيد ليست افزونه‌ها را چك كنيد.
نكته جالب اين است كه موزيلا اين امكان را بر روی سايت خود فعال نكرد و از فيس‌بوك استفاده كرد.چرا؟ بدليل وجود 34 ميليون كاربر فيس‌بوك كه هر روز هم در حال افزايش است.نكته جالب ديگر وجود 3 كاربر ايراني در جمع 5 كاربر اوليه اين اپليكيشن است!
عزيزان! چه دوست داشته باشيم چه نداشته باشيم، يك حقيقت بزرگ وجود دارد: ناگزيريم به فيس‌بوك بيشتر از اينها اهميت دهيم. اميدوارم اخبار روز اينترنت بتواند هرچه سريعتر اهميت فيس‌بوك را برای همه ما محرز كند

 

 

gr_1344@yahoo.com

همسران پادشاه

روزی ، روزگاری پادشاهی 4 همسر داشت. ...
او عاشق و شیفته همسر چهارمش بود. با دقت و ظرافت خاصی با او رفتار می کرد و او را با جامه های گران قیمت و فاخر می آراست و به او از بهترین ها هدیه میکرد. همسر سومش را نیز بسیار دوست می داشت و به خاطر داشتنش به پادشاه همسایه فخر فروشی می کرد. اما همیشه می ترسید که مبادا او را ترک کند و نزد دیگری رود. همسر دومش زنی قابل اعتماد، مهربان، صبور و محتاط بود. هر گاه که این پادشاه با مشکلی مواجه می شد، فقط به او اعتماد می کرد و او نیز همسرش را در این مورد کمک می کرد. همسر اول پادشاه، شریکی وفادار و صادق بود که سهم بزرگی در حفظ و نگهداری ثروت و حکومت همسرش داشت. او پادشاه را از صمیم قلب دوست می داشت، اما پادشاه به ندرت متوجه این موضوع می شد.
روزی پادشاه احساس بیماری کرد و خیلی زود دریافت که فرصت زیادی ندارد. او به زندگی پر تجملش می اندیشید و در عجب بود و با خود میگفت " من 4 همسر دارم ، اما الان که در حال مرگ هستم ، تنها مانده ام ."
بنابراین به همسر چهارمش رجوع کرد و به او گفت" من از همه بیشتر عاشق تو بوده ام. تو را صاحب لباسهای فاخر کرده ام و بیشترین توجه من نسبت به تو بوده است. اکنون من در حال مرگ هستم، آیا با من همراه میشوی؟ " او جواب داد "به هیچ وجه !" و در حالی که چیز دیگری میگفت از کنار او گذشت. جوابش همچون کاردی در قلب پادشاه فرو رفت. پادشاه غمگین، از همسر سوم سئوال کرد و به او گفت "در تمام طول زندگی به تو عشق ورزیده ام، اما حالا در حال مرگ هستم. آیا تو با من همراه میشوی؟" او جواب داد " نه، زندگی خیلی خوب است و من بعد از مرگ تو دوباره ازدواج خواهم کرد ." قلب پادشاه فرو ریخت و بدنش سرد شد. بعد به سوی همسر دومش رفت و گفت " من همیشه برای کمک نزد تو می آمدم و تو همیشه کنارم بودی. اکنون در حال مرگ هستم. آیا تو همراه من می آیی؟ او گفت " متأ سفم! در این مورد نمیتوانم کمکی به تو بکنم، حداکثر کاری که بتوانم انجام دهم این است که تا سر مزار همراهت بیایم ". جواب او همچون گلوله هایی از آتش پادشاه را ویران کرد. ناگهان صدایی او را خواند، "من با تو خواهم آمد، همراهت هستم، فرقی نمی کند به کجا روی، با تو می آیم ." پادشاه نگاهی انداخت، همسر اولش بود ! او به علت عدم توجه پادشاه و سوءتغذیه، بسیار نحیف شده بود. پادشاه با اندوهی فراوان گفت: ای کاش زمانی که فرصت بود به تو بیشتر توجه می کردم .
در حقیقت، همه ما در زندگی کاری خویش 4 همسر داریم . همسر چهارم ما سازمان ما است. بدون توجه به این که تا چه حد برایش زمان و امکانات صرف کرده ایم و به او پرداخته ایم، هنگام ترک سازمان و یا محل خدمت، ما را تنها می گذارد . همسر سوم ما، موقعیت ما است که بعد از ما به دیگران انتقال می یابد . همسر دوم ما، همکاران هستند . فرقی نمی کند چقدر با هم بوده ایم، بیشترین کاری که می توانند انجام دهند این است که ما را تا محل بعدی همراهی کنند . همسر اول ما عملکرد ما است. اغلب به دنبال ثروت، قدرت و خوشی از آن غفلت مینماییم. در صورتی که تنها کسی است که همه جا همراهمان است . همین حالا احیاءش کنید، بهبودش ببخشید و مراقبش باشید.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

در انتظار گوشی موبایل گوگل
 

ایندیپندنت : گوگل به طور مخفیانه در حال هزینه صدها میلیون دلار برای ساخت یک گوشی موبایل است. بنا به اخباری که به ایندیپندنت رسیده است این گوشی از فناوری جستجوی گوگل و سایر سرویس‌هایش پشتیبانی خواهد کرد. ظاهرا نمونه‌های ابندایی این گوشی هم تولید شده است.
یک سخنگوی گوگل می گوید که :«کاربران و مشترکان به ما می‌گویند که سرویس جستجوی گوگل و برنامه‌های کاربردی آن را روی موبایل می‌خواهند و ما به سختی برایث رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم.»

 google mobile phone.jpg

وال استریت ژرنال گزارش می‌دهد که نمونه های ابتدایی نشان داده شده به اندازه آی فون انقلابی نبوده‌اند.
اریک اشمیت -مدیر عامل گوگل- اخیرا گفته است که تبلیغات روی گوشی های موبایل دو بار سودآورتر از سایر انواع تبلیغات است.

 

 

aryairanee@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
شاکریه (آشپزخانه سوریه) 

مواد لازم
گوشت ماهیچه : 500 گرم
پیاز نگینی خرد شده: یک پیمانه
ماست: 1 کیلو
تخم مرغ: 1 عدد
نشاسته: یک و نیم قاشق غذاخوری
آب سرد: نصف لیوان
نمک و ادویه: به میزان لازم

طرز تهیه
ابتدا مقداری آب روی گوشت ریخته و اجازه بدهید تا بجوشد. سپس کف روی گوشت را جمع کنید و پیاز را به گوشت اضافه کنید ابتدا با حرارت زیاد و بعد از به جوش آمدن بگذارید با حرارت ملایم ماهیچه کاملا بپزد. قبل از پخت کامل گوشت کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که ماهیچه بعد از پختن باید دو لیوان آب داشته باشد.
ماست را در کاسه ای بریزید و تخم مرغ؛ نشاسته حل شده در نصف لیوان آب سرد و کمی نمک را به آن افزوده و با همزن بزنید تا ماست کاملا صاف و یکدست شود.
ماست را روی حرارت متوسط بگذارید و هم بزنید تا ده دقیقه بجوشد و ماست کمی غلیظ شود( مانند فرنی)
سپس تکه های گوشت را از استخوان جدا کنید و همراه بقیه آب گوشت و پیاز پخته درآن؛ به ماست اضافه کنید. نمک و ادویه آن را به میزان دلخواه به آن اضافه کنید و اجازه بدهید مایه 15 الی 20 دقیقه بجوشد.
اگر ماست بیش از اندازه رقیق بود آن را بیشتر بجوشانید و اگر غلیظ بود کمی آب گوشت و یا آب معمولی به آن اضافه کنید؛ غلظت این غذا باید مانند فرنی باشد و به دلیل داشتن نشاسته بعد از سرد شدن سفت می شود و برای آن که به شکل اولیه خود در بیاید لازم است کمی آب به آن اضافه کرده و گرم شود.
شاکریه را معمولا با رشته پلو سرو می کنند اما به تنهایی هم به عنوان یک وعده غذایی قابل سرو می باشد  

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

khattemoghadam@yahoo.com

اينها منافقند

شهيد سپهبد صياد شيرازي در خاطرات خود در موردعمليات مرصاد ميگويد: به خلبان ها گفتم به منافقين حمله كنيد و شروع كنيد به زدن . خلبان هاي دو تا كبري رفتند به طرف ستون ، ديدم هر دويشان بر گشتند من يك دفعه داد و بيدادم بلند شد گفتم چرا برگشتيد ؟ گفتند : ما رفتيم جلو ديديم اينها همه خودي اند چرا بزنيم اينها رو ؟ خب اينها ايراني بودند ديگه مشخص بود كه ظاهرا مثل خودي ها بودند ! و من هر چه سعي داشتم به انها بفهمانم كه اينها منافقند گفتند نه ! خودي را بزنيم براي ما مسئله دارد ! سرانجام منافقين مثل اينكه زياد هم وارد نبودند يك گلوله به طرف ما شليك كردند گلوله پنجاه متري ما كه به زمين خورد چون مشخص شد كه اينها خودي نيستند گفتم ديديد خودي ها را ؟ خلبان ها گفتند به علي قسم الان حسابشان را مي رسيم .
اين مستندات را مي خواندم و درست بعد از ان برخوردم به سوابق شخصي به نام محمد عطريانفر چه كارنامه ي سياهي :
1- چندي پيش شايعاتي درباره سلامتي رهبر انقلاب اسلامي منتشر شد.اين شايعات از سوي مايكل لدين چهره ضد ايراني و جنگ طلب نومحافظه كاران آمريكايي شروع شد اما برخي منابع خبري مركز اين شايعات را كميته اي مخفي موسوم به كميته X معرفي كردند. آنان همچنين بخش رسانه اي اين كميته را به محمد عطريانفر عضو شوراي مركزي حزب كارگزارن سازندگي معرفي مي كردند.آنان معتقدند جلسه اي كه عطريانفر با خبرنگاران رسانه هاي خارجي كه مقيم تهران هستند، سبب رواج گسترده اين شايعه در رسانه هاي خارجي شده است.
2- محمد عطريانفر يکي ديگر از اعضاي باند سيد مهدي هاشمي در دهه 50 و 60 بود که علت عدم بازداشت و بازجويي از وي در دهه60 را نفوذ رئيس وقت مجلس در اين پرونده مي دانند. وي که در اصفهان سابقه فعاليت هاي مضر سياسي منجر به عمليات هاي تروريستي و حتي ترورهاي فيزيکي را داشت، بعد ها به رياست حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي رسيد.
بسياري معتقدند که واسطه روابط سيد مهدي هاشمي و منافقين که مورد حساسيت شديد امام قرار داشت، يكي از اقوام عطريانفر بوده است.
3-محمد عطريانفر در دوران وزارت کشوري عبدالله نوري( سالهاي 68 تا 72 ) مدير کل سياسي شد و به واسطه ارتباطات نزديک با رئيس جمهور وقت و همکاري با غلامحسين کرباسچي به انتشار روزنامه چهار رنگ همشهري پرداخت.
وي همچنين از اعضاي هيات موسس و شوراي مرکزي حزب کارگزاران سازندگي شد. عطريانفر پس از دوم خرداد به وزارت نفت رفت و در بخش فروش خارجي مشغول شد و اين چنين عهده دار بخش رسانه هاي نفتي شد!
عطريانفر پس از اخراج از روزنامه همشهري روزنامه شرق را اجاره کرد و رئيس شوراي سياست گذاري آن شد. وي مي گويد: در عرض دو سال 25 ميليارد تومان خرج روزنامه شرق کرده است. يعني هر ماه بيش از يک ميليارد تومان!
4- اما آن چه چهره عطريانفر را به عنوان يك عنصر ضد امنيتي مشهور كرده است، روابط سياسي خواهر وي زهره عطريانفر است .
زهره عطريانفر از اعضاي ارشد گروهك منافقين بوده كه و تشكيلات نظامي اين سازمان را رهبري مي كند
و...
بعد از خواندن اين مطالب به اين نتيجه رسيدم كه حتما تا امروز اين محمد. عطريانفر از ايران متواري شده كه چشمم افتاد به بالاي صفحه كه نوشته بود سوابق محمد عطريانفر !
و هنوز صداي شهيد صياد شيرازي در دل تاريخ دارد به گوش مي رسد اينها ظاهرا مثل خودي ها هستند اينها منافقند .

 

 

setayesh_new@yahoo.com

اسم، رنگ و تاثير آن بر زندگي

هر اسمي يك رنگي دارد كه بر زندگي شما تاثير مي گذارد

همه ما به نحوي تحت تاثير رنگ ها هستيم براي اسم هر فرد رنگ مخصوصي وجود دارد كه ميتواند بر زندگي او تاثير بگذارد رنگهاي هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از :
قرمز : 1 ش س ج الف
نارنجي : 2 ت ث ك ب
زرد : 3 ي ل ص ض
سبز : 4 و م د ژ
آبي : 5 چ ن ط ظ
نيلي : 6 ح خ ف
بنفش : 7 ع پ غ
صورتي : 8 ز ق ه
طلايي : 9 ر ذ گ

براي اينكه با چگونگي قضيه آشنا شويد يك مثال مي آوريم در اينجا خانم ليلا جلالي را نمونه قرار مي دهيم ابتدا اسم و فاميل او را مي نويسيم:
ل 3
ي 3
ل 3
ا 1
ج 1
ل 3
ا 1
ل 3
ي 3
سپس اين اعداد را با هم جمع مي كنيم
331311333 =21 و 3 = 1 + 2 و باز هم 3= 0 + 3
عدد 3 مربوط به رنگ زرد است كه رابطه اي مستقيم با شخصيت او دارد به توضيحات مربوط به رنگ زرد مراجعه كنيد:

صورتي

داراي قدرت جسمي بالايي هستيد به خاطر اراده بالايي كه داريد مي توانيد روياهايتان را به راحتي به واقعيت تبديل كنيد با مسوليت ها به راحتي كنار مي اييد و مي توانيد ديگران را در مشكلاتشان راهنمايي كنيد از نظر عاطفي قوي و عميق هستيد براي رسيدن به هدفهايتان عشق به همنوع در شما آنچنان زياد است كه بجز خدمت به بشريت مسوليت ديگري نداريد صميميت بيش از اند! ا زه با ديگران برايتان سخت است در مقام يك رهبر مي توانيد موفيتهاي بزرگي را در زندگيتان بدست بياوريد براي رسيدن به هدفهايتان حتي سلامتي خودتان را نيز به فراموشي خواهيد سپرد

قرمز
بسيار جاه طلب هستيد و براي رسيدن به هدفهايتان مهم نيست كه بقيه را نيز فدا كنيد قرمز رنگ نيروي حياتي و جسارت است هميشه سعي مي كنيد كه روي صحنه به فعاليت بپردازيد و مورد توجه قرار بگيريد بسيار خونگرم هستيد و به سادگي تحريك مي شويد ممكن است در اوج شادي نيز به ناگهان و با كوچكترين بهانه اي اخم هايتان در هم برود و در لاك خود فرو برويد بايد سعي كنيد كه از انرژي فوق العاده تان به نحو و جهت مثبتي استفاده كنيد تا باعث افسردگي تان نشود گاهي نيز به سرعت صبر و حوصله خودتان را از دست مي دهيد و به ديگران زور مي گوييد يادتان نرود كه هر كسي روش بخصوصي بر! ا ي پيشرفت در زندگي دارد و انچه را كه فكر ميكنيد براي شما مناسب است ممكن است براي ديگران كاملا مضر باشيد

زرد
بسيار تيزهوش هستيد. شخصيتي بسيار خوشبين و فعال داريد. هرگز در ابراز آنچه كه مي خواهيد بر زبان بياوريد، حرف كم مي آوريد. به خاطر زنده دلي ، ابتكار و مستعد بودن در روابط عمومي، هميشه دور و برتان پر از دوستان متنوع خواهد بود. با وجودي كه روحيه بسيار شادي داريد، هرگز احساس رضايت نخواهيد كرد، مگر اينكه شاد ي ها يتا ن را با ديگران تقسيم كنيد. تنها ايرادي كه مي توانيد داشته باشيد ،قدرت تخيل و تجسم بيش از اندازه تان است كه گاهي شما را در خود غرق مي كند، تا نتوانيد مسير زندگيتان را مشخص كنيد. از طرف ديگر اگر نتوانيد انرژي و توانتان را در مسير د! ر ستي استفاده كنيد، در آخر خواهيد ديد كه بيشتر اهدافي را كه شروع نموده ايد ، ناتمام مانده اند. سعي كنيد بر قدرت تمركزتان بيافزاييد و در هر زمان فقط روي يك هدف فعاليت داشته باشيد.

طلايي
در هر چيزي فقط حد بالاي آنرا مي تواند رضايت خاطر شما را بر آورده كند، از طرف ديگر رفتار و كلامتان چنان جذابيتي در خود دارد كه بندرت ممكن است كه كسي با شما آشنا شود، ولي شيفته تان نشود. دانش و آگاهي شما نسبت به زندگي غير قابل توصيف است. بندرت ممكن است چهره افسرده اي به خود بگيريد، زيرا كه به هر چيزي با خوشبيني زياد نگاه مي كنيد.مي توانيد معلم خوبي باشيد و تمام تجربياتتان را به ديگران هم ياد بدهيد. در هر فعاليت گروهي براحتي مورد توجه مي گيريد و مثل يك جادوگر افسانه اي مي توانيد تمام شرايط منفي را به بهترين موقعيتها تبديل كند.

نيلي
زندگي شما بيشتر به زندگي انسانهاي عارف شباهت دارد و مردمي كه با آنها سر و كار داريد، نزد شما به گنا هانشان اعتراف مي كنند. با عشق و علا قه اي كه به پاكي و زيباييهاي دنيا داريد، مي توانيد توان و شادي فوق العاده اي به افسردگان ببخشيد. بجز روحيه و شخصيت نوعدوستي كه داريد، از يك حس ششم بسيار قوي نيز بر خور دار هستيد كه اين خود باعث مي شود براحتي از مشكلات مردم با خبر شويد. بسيار سخاوتمند و با قدرت هستيد. عاشق زندگي و خانواده هستيد و تنها وقتي از خودتان راضي مي شويد كه بتوانيد عشق و علا قه تان! را به ديگران ببخشيد. بسيار عادل هستيد و با كمترين بي عدالتي در مورد ديگران آزرده خاطر مي شويد. اغلب افرادي را به خود جذب مي كنيد كه به نوعي گرفتار هستند و براي طلب كمك به شما روي مي آورند.

سبز
برايتان خيلي مهم است كه براي خودتان بر نامه روزانه تعيين كنيد. نظم و انضباط برايتان اهميت زيادي دارد. بندرت ممكن است زندگيتان آشفته و بي هدف باشد. ديگران اغلب براي گرفتن راهنماييهاي جدي نزد شما مي آيند. حرص زيادي براي كمك به ديگران و حل مشكلاتشان داريد. تكامل شخصيت برايتان ارزش بسيار زيادي دارد و براي گسترده تر ساختن افق دانش خود، هرگز از آموختن باز نخواهيد ماند. تغيير و تحول برايتان چندان خوشايند نيست و بيشتر ترجيح مي دهيد كه بجاي پريدن از شاخ! ه اي به شاخه ديگر، روي هدف ثابتي به فعاليت بپردازيد. براي اينكه كوتاه نظر نمانيد، بايد سعي كنيد همزمان با زندگي و زمان حركت كنيد و كهنه ها را دور بريزيد. احترام گذاشتن به آداب و رسوم و تشريفات گذشته بسيار با ارزش است، ولي با آنها زندگي كردن ركود ذهني را نتيجه مي دهد.

بنفش
عاشق كندو كاو و جستجو در عمق هر پديده هستيد و شايد هم به همين دليل عشق به علوم غريبه در شما به حد كافي وجود دارد. همين مسئله باعث خواهد شد كه به رشته هايي چون تفكر روي بياوريد. هيچ اتفاقي را براحتي قبول نخواهيد كرد، مگر آنكه خودتان شخصأ آنرا تجربه كنيد. اعتقاد بر اين داريد كه به هر چه نيازمند هستيد در درون شما وجود دارد و در حل مشكلات سعي مي كنيد راه حل را در روح و درون خود بجوييد. در رابطه با شرايط زندگيتان بسيار حساس هستيد و در واقع ذهن شما مي تواند مثل يك گيرنده فعاليت كند. عاشق تنهايي هستيد و هماهنگ شدن و يا كنار آمدن با ديگران، يكي از مشكلات بزرگ شما بشمار مي رود.

آبي
به احتمال قوي، ديگران شما را شخصيتي بدون تعارف و تشريفات مي دانند و شايد هم به همين دليل برايشان جالب توجه هستيد. آزادي برايتان ارزش بسياري دارد و هرگز نمي توانيد در محيطي كار كنيد كه به شما تحكم مي شود و يا زير نظر قرار داريد. اگر اين همه دنبال تنوع هستيد، به اين دليل است كه اعتقاد زيادي به حقيقت داريد و از اينكه در هر تجربه اي درسي بزرگ نهفته است، به همين دليل زندگي با تمام سختي ها و مشكلاتش برايتان لذ ت بخش است. روحيه سر كشتان باعث خواهد شد كه كمتر در هر زماني در يكجا بند شويد و در زندگي و اجتماع شهرتي براي خود فراهم كنيد، در هر محي! ط ي كه قدم بگذاريد، با استعداد مادر زادي كه داريد خواهيد توانست صلح و آرامش را در آنجا بر قرار كنيد. گاهي كه احساس منفي داريد ، بسيار تنبل مي شويد و دلتان نمي خواهد كه انرژي فراوانتان را در مسيري به مصرف برسانيد. در يك چنين زماني احتياج به مكاني خلوت داريد تا تعادل زندگي و روحي را در خانه بوجود بياوريد.

نارنجي
شوخ طبعي و بذله گويي بخصوصي را كه به ارث برده ابد ،باعث شده كه محبوب اجتماعي

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

سوال و جواب
چگونه مي توانم محب و منتظر واقعي حضرت مهدي (عج) شوم ؟

سوال :
چگونه مي توانم محب و منتظر واقعي حضرت مهدي (عج) شوم ؟

پاسخ :
باسلام.وظيفه منتظر امام زمان(ع) اين است كه مانند يك منتظر واقعي زندگي كند. وقتي انسان حقيقتا منتظر كسي باشد تمام رفتار و سكناتش نشان از منتظر بودن او دارد. به عنوان مثال اگر منتظر ميهمان باشد حتما خانه را تميز و مرتب مي كند، وسايل پذيرايي را آماده مي كند و با لباس مرتب و چهره اي شاداب در انتظار مي ماند. چنين كسي مي تواند ادعا كند كه منتظر ميهمان بوده است. اما كسي كه نه خانه را مرتب كرده است و نه وسايل پذيرايي را آماده نموده است و نه لباس مرتب و تميزي پوشيده است و نه اصلاً به فكر ميهمان است اگر ادعا كند كه در انتظارميهمان بوده همه او را ريشخند خواهند كرد و بر گزافه گويي او خواهند خنديد.
بنابراين انتظار بايد قبل از آنكه از ادعاي انسان فهميده مي شود از رفتار و كردار او فهميده شود. با چنين توضيحي روشن است كه يك منتظر واقعي امام زمان بايد رفتارش به گونه اي باشد كه هر لحظه منتظر ظهور امام زمان(عج) باشد. يعني در هر لحظه كه اين خبر را به او بدهند خوشحال شود و آماده باشد براي ياري امام زمان(عج) با مال و جان خويش جهاد نمايد و خود را درراه آن حضرت فدا نمايد.
بنابراين يك منتظر واقعي اهل گناه و دلبستگي به دنيا نيست چرا كه چنين كسي نمي تواند از وابستگي ها و دلبستگي ها و آلودگي ها دست بردارد و آماده به خدمت در جهت اهداف مقدس امام زمان(ع) باشد
با توجه به نكات ذكر شده مي توان برخي وظايف منتظر امام زمان(ع) را چنين ذكر كرد:
1. اولين شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان ميهمان خود را نشناسد و از خصوصيات خوب او مطلع نباشد منتظر او نخواهد شد. تنها هنگامي انسان در انتظار كسي مي نشيند كه او را خوب بشناسد اما اگر انسان كسي را نشناسد ولو بداند كه آن شخص خواهد آمد برايش اهميتي نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در مورد انتظار امام زمان هم چنين است. كساني كه آن حضرت را نمي شناسند مانند كفار و يا اهل اديان ديگر، هرگز انتظار او را نمي كشند اما كساني كه او را مي شناسند و ارزش او را مي شناسند و مقام او رامي دانند منتظر او مي مانند.
كساني كه امام زمان(عج) را نمي شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در اين حال بميرند در حال جاهليت از دنيا رفته اند. چنانكه پيامبر اكرم(ص) فرمود: «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليه؛ هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهليت از دنيا رفته است» (بحارالانوار، ج 32، ص 331).
بنابراين اولين شرط انتظار، ايجاد معرفت در مورد امام زمان است و طبيعي است كه هر مقدار معرفت انسان نسبت به امام زمان بيشتر باشد انسان ارزش او را بيشتر درك خواهد كرد و به عظمت او بيشتر پي خواهد برد و بيشتر تشنه وجود آن حضرت خواهد شد. در حالي كه افراد جاهل و ناآگاه به ارزش آن حضرت هرگز احساس تشنگي و عطش نسبت به وجود مقدس آن حضرت نخواهند داشت و بدين جهت از زمره منتظران او بيرون هستند. آري:
وصل خورشيد به شب پره اعمي نرسد كه در اين آينه صاحب نظران حيرانند
البته شناخت امام زمان دو گونه است. اول، شناخت از راه دل ، که اين راه متوقف بر عمل به دستورات دين و پيشه کردن تقواي الهي است. يعني انجام واجبات و ترك محرمات و اخلاص عمل براي رضاي خداست اگر در اين مسير استقامت بورزيد خداوند از درون شما را هدايت خواهد کردو موانع را برطرف مي کند و توفيق روي توفيق شامل حالتان خواهد شد و روز به روز بر ظرفيت وجودي شما افزوده خواهد شد ، قرآن كريم مي فرمايد :ان الذين جاهدو فينا لنهدينهم سبلنا و نيز مي فرمايد ان الذين قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه و در کلمات معصومين آمده : (من اخلص لله اربعين يوما انبت الله الحكمة في قلبه و يجري من قلبه علي لسانه و جوارحه ؛ کسي که چهل روز تمام کارهايش فقط و فقط براي خدا باشد خداوند نور حکمت و بينايي را بر دلش مي فشاند بنا بر اين با استقامت در مسير اطاعت و عبوديت محض خداوند معرفت از راه دل حاصل ميشود. دوم خواندن كتب معتبري كه در مورد امام زمان(ع) نوشته شده است مي تواند انسان را تا حدي به مقام و عظمت امام زمان(ع) آشنا سازد.
2-محبت به امام زمان(ع)؛ وظيفه ديگري است كه منتظران آن حضرت بايد در خود ايجاد كنند و آن را افزايش دهند. بديهي است كه تا انسان از ميهمان خويش خوشش نيايد و نسبت به او محبت نداشته باشد هر چند هم كه او رابشناسد نمي تواند واقعا منتظر آمدن او باشد اگر انسان از ميهمان خود بدش بيايد چگونه مي تواند منتظر قدم او باشد و خود را براي پذيرايي از او آماده كند؟ پس تا محبت به امام زمان در وجود انسان شكل نگرفته و شعله ور نشده باشد نمي تواند به وظايف منتظران واقعي عمل نمايد.محبت به امام زمان وظيفه اي است كه پيامبر اكرم(ص) نيز به دستور خدا از ما خواسته است. آنجا كه در قرآن كريم مي فرمايد: «قل لا اسئلكم عليه اجرا الا الموده في القربي» ؛ (شوري، آيه23).
3-ايجاد سنخيت با امام زمان(ع)؛ منتظران واقعي وضعيت روحي و فكري و عملي خود با به گونه اي سامان مي دهند كه سنخيت كاملي با امام زمان(ع) داشته باشند. آيا مي توان منتظر قدوم كسي بود و با او مشابهت و سنخيت نداشت؟ آيا مي توان محبت كسي را داشت اما با او هيچ سنخيت و مشابهتي نداشت؟ ايجاد سنخيت با امام زمان از طريق تقويت ايمان و تقوا و فضايل اخلاقي و درجات معنوي حاصل مي شود. و تنها در اين صورت است كه مي توان ادعاي محبت به امام زمان را داشت. در صورتي كه انسان رفتارش مطابق ميل امام زمان باشد شعله محبت او در دلش زبانه خواهد كشيد و عشق آن حضرت او را به فرياد خواهد آورد و دوري اش را بر او سخت و ناگوار خواهد ساخت.
طبيعي است كه هر چقدر اين سنخيت بيشتر باشد محبت آن حضرت به انسان بيشتر خواهد شد و محبت انسان نيز به آن حضرت افزون تر خواهد گشت.
4-دعا براي تسريع در ظهور امام زمان(ع)؛ منتظر واقعي هر لحظه انتظار محبوب را مي كشد و از خدا مي خواهد كه هر چه زودتر او را برساند بنابراين دعاي فراوان براي فرج آن حضرت از وظايف هميشگي منتظرآن حضرتش مي باشد. دعاي براي تسريع در فرج امام زمان مورد توصيه آن حضرت نيز مي باشد.
5-ارتباط با امام زمان(ع) به شكل هاي مختلف؛ اگر انسان منتظر محبوب خويش را نيابد سعي مي كند عدم دوري محبوب خويش را از طريق ديگري مانند تلفن و نامه جبران نمايد تا اگر به ملاقات او موفق نشده است لا اقل ارتباط ضعيفي با او داشته باشد. همچنين منتظر امام زمان وقتي موفق به زيارت آن حضرت نمي شود از طريق خواندن دعاي ندبه، زيارت آل ياسين، دعاي عهد كه از طرف بزرگان بسيار توصيه شده است، و نيز از طريق رفتن به مسجد جمكران ارتباط خود را با آن حضرت حفظ مي كند.
در نتيجه اگر ما هم مي خواهيم از اصحاب و ياران آن حضرت باشيم، بايد به اين امور اهتمام ورزيم. در اين رابطه به راه كارهاي زير توجه فرماييد:
1. ارتباط معنوي خود را با خداي متعال تقويت كنيد؛
2. نمازهاي يوميه را در اول وقت و حتي المقدور به جماعت بخوانيد؛
3. سعي كنيد در نماز حضور قلب داشته باشيد و هميشه خود را در محضر خداوند متعال بدانيد؛
4. از هر گونه گناه و معصيتي اجتناب كنيد؛
5 .بدانيد كه هر هفته، نامه اعمال شما به حضور امام زمان(عج) عرضه مي شود و مورد بررسي قرار مي گيرد؛
6. با مطالعه كتاب هايي كه درباره امام زمان(ع)، آگاهي و شناخت خود را در اين زمينه تعميق و گسترش بخشيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 مرداد / 10 آگوست / 26 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
19 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
درباره ريشه ايرانيان ساكن در غرب وطن، به مناسبت محاصره نينوا

 تصوير آشوربانيپال

تصوير آشوربانيپال

محاصره شهر نينوه (نينواNinua) پايتخت امپراتوري آشور Assur توسط نيروهاي نظامي ايران و بابل (مشتركا) از دهم اوت سال 612 پيش از ميلاد آغاز شد. برخي از مورخان، اين تاريخ را روز سقوط نينوه و كشته شدن «سينشاريشكونSinsharishkun» پادشاه وقت آشور ذكر كرده اند كه مورخان ديگر سقوط شهر را دهم دسامبر اين سال و در پي يك محاصره چهار ماهه نوشته اند. بعضي مورخان نيز نوشته اند كه محاصره از ماه مه سال 612 پيش از ميلاد آغاز و تا ژوئيه كه شهر سقوط كرد ادامه داشت. اين اختلاف تاريخ نتيجه محاسبات منتفاوت تقويمي است. شرح سقوط شهر را مورخ بابلي آن زمان نوشته و كتيبه آن موجود و در موزه بريتانيا در لندن است. سينشاريشكون پسر آشوربانيپالAssurbanipal بود كه در قصر خود كشته شد. برخي از مورخان نوشته اند كه هنگام سقوط شهر خودكشي كرد. وي 11 سال حكومت كرده بود.

کتيبه شرح سقوط نينوا

کتيبه شرح سقوط نينوا

در پي تصرف نينوا، نيروهاي فاتح اين شهر را با خاك يكسان ساختند و آشوري ها را به نقاط دور دست تبعيد كردند تا دولت آشور ديگري تشكيل نشود. نينوا كه اينك در دل و قسمتي از آن در حاشيه شهر موصل قرار گرفته در ساحل شرقي دجله و نزديك به كوههاي زاگرس ساخته شده بود و سالها از انجا بر منطقه وسيعي تا مديترانه و از سوي ديگر تا قفقاز و اناتولي حكومت مي شد. از خصوصيات دولت آشور ظلم و استثمار نسبت به ملل ديگر و به بردگي گرفتن افراد آنها و به بيگاري گماردنشان بود تا براي آشوري ها ثروت توليد كنند. آشوري ها درعين حال در هنر و خط و ثبت تاريخ و رويدادها پيشرفته بودند.
     ايرانيان ساكن غرب فلات ايران بيش از ساير ملل از آشوري ها آسيب ديده بودند كه سرانجام با بابلي ها متحد شدند و ريشه آشوري ها را بركندند. مورخان يونان قديم ايرانيان ساكن غرب فلات ايران را «ماد» نوشته اند ولي برخي از آنان از جمله هرودوت در اين زمينه توضيح بيشتري داده و نوشته اند كه اين مردم كه همانند پارسها به زبان اوستايي و سكاييSaka (سيتي ـ سغدي يا تاجيكي) سخن مي گويند خودشان را آريزانتيArizanti (آريايي) مي نامند. علاوه بر زبان ـ لباسها، تجهيزات و ابزارها، عادات و رسوم و آيين آنان نيز با پارس ها و ساير اقوام ايراني يكسان است. ايرانيان ساكن غرب فلات ايران (از اران تا ايلام) شهرهاي بزرگي براي خود ساخته اند از جمله اكباتانا (همدان) و راگائه (ري) كه اكباتانا را پايتخت قرار داده بودند. پيرو آيين زرتشت هستند و گويا زرتشت ترويج آيين خود را از همين منطقه (آذربايجان و كردستان) آغاز كرده بود. نخستين پادشاه ايرانيان غرب كشور ( به قول يوناني ها: مادهاMedes) دايوكو Daiukku بود. نخستين دولت ايرانيان (دولت مستقر در همدان) پس از غلبه بر آشوريان، در همان سال (612 پيش از ميلاد) به اورارتو (ارمنستان) حمله برد و آنجا را ضميمه قلمرو خود كرد و از همان زمان تا جنگهاي ايران و روسيه در سه دهه اول قرن نوزدهم، ارمنستان عمدتا تحت الحمايه ايران بود.
     «استرابو» پدر علم جغرافيا در كتاب خود، «جغرافي» نوشته است كه ساكنان ايران ( كه او «آريانا» نوشته است) از سغديا (تاجيكستان امروز) تا باكتريا (بلخ ـ افغانستان) تا رود سند و خليج فارس و كوههاي زاگرس تا شرق آناتولي به يك زبان سخن مي گويند و آداب و فرهنگ و دين مشترك دارند، ريشه اين قوم از سغديا (تاجيكستان امروز) است و مثل اين است كه از آغاز هم خدايان متعدد نداشته بودند (بت پرست نبودند)، مردمي باهوش و مهربان و در عين حال مبارز و دقيق هستند. زبانشناسنان بر پايه نوشته هاي هرودوت و استرابو و بررسي هاي محلي و خواندن سنگنبشته هاي ايران و سفال نوشته هاي آشوري و ... به اين نتيجه رسيده اند كه ايرانيان همواره زبان مشترك داشته و هجوم هاي پس از قرن هفتم (اعراب و سپس اقوام تركيك و مغول) باعث باقي ماندن واژه هاي فاتحين در مناطقي از ايران شده است به همان گونه كه آثار زبان رومي ها (لاتين) در اروپاي غربي و زبان فرانسه در انگلستان باقي مانده است ولي ايرانيان هرگز زبان نياكان را از دست نداده اند. براي مثال واژه وزرك (بزرگ)، از سه هزار سال پيش باقي مانده و كردها همان را بكار مي برند كه ريشه اش وزراكا بود. يا واژه باستاني (آريايي) «پارادايادا» به معناي باغ بهشت كه در ايران تبديل به پرديس و فردوس و در زبان انگليسي پارادايز شده است. شاياتيا = شاه، كپال = سفال كه در انگليسي «كلي» تلفظ مي شود، سپاكا = سگ و ....

 

پايان نبرد تنگه ترموپيل و پيشروي ارتش ايران به سوي آتن

اين خود فلزي ساخت سالونيكا در حفاري هاي قرن گذشته در تنگه ترموپيل به دست آمده است كه به احتمال زياد مورد استفاد يك سرباز يوناني در جنگ با ايران قرار گرفته بود

برخي مورخان قرن 20 با محاسبات تازه تقويمي پايان کامل نبرد ترموپيل و مقاومت لئونيداس پادشاه اسپارت را در اين محل تا آخرين نفر, دهم اوت سال 480 پيش ازميلاد (مطابق 19 مرداد) تعيين کرده اند و با توجه به شواهد تاريخي تازه نوشته اند که نبرد ترموپيل سه روز طول کشيده بود, نه دو روز که قبلا ذکر شده بود .واحدهاي ارتش ايران - تنها ابر قدرت آن زمان - به فرماندهي مستقيم خشايارشا پس از تسلط بر تنگه ترموپيل (Thermopylae) به پيشروي خود به سوي آتن در 160 کيلومتري جنوب شرقي ادامه دادند و اين شهر را تصرف کردند. اهميت مقاومت لئونيداس در ترمو پيل از اين جهت است که به آتني ها امکان داد که شهر را تخليه و به کشتي ها و جزاير پناه برند زيرا سقوط شهر برايشان قابل پيش بيني بود و همين عمل (تخليه شهر ) به آتني ها امکان داد که باقي بمانند و استقلال و حاکميت خود را حفظ کنند( مشروح جنگ ترموپيل در سايت نهم اوت ) .

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

19/05/60
شكسته شدن سد دفاعي دشمن در دارخوين.

19/05/61
گلوله باران مناطق مسكوني آبادان به وسيله توپخانه عراق. تجاوز هواپيماهاي عراقي به آسمان شهرهاي آبادان و ايلام.
در درگيريهاي پراكنده بين نيروهاي پاسدار و عناصر مسلح در چند روستاي اطراف سقز و نيز در پاكسازي محور سردشت ـ بانه چهار تن از عناصر مسلح كشته و شماري ديگر از آنها زخمي شدند.

سخنان فرمانده نيروي زميني ارتش در اروميه درباره آغاز فعاليت و مأموريت قرارگاه حمزه سيدالشهدا، وضعيت جبهه هاي جنوب و غرب و نتايج مرحله پنجم عمليات رمضان: مأموريت اين قرارگاه، ريشه كني ضدانقلابيون و عناصر مسلح غيرقانوني است. دشمن در اين مرحله (مرحله پنجم عمليات رمضان) 350 تانك و نفربر و بيش از پنجهزار تن از قواي خود را از دست داد ... .

رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز در رأس هيئتي بلند پايه به هند رفت. وي در اين سفر مواضع جمهوري اسلامي ايران را در خصوص جنگ تحميلي و مسائل مهم بي نالمللي از جمله تجاوز صهيونيستها به لبنان، تغيير مكان اجلاس سران جنبش عدمتعهد از بغداد به محل ديگر و ... تشريح خواهدكرد.

سقوط يك فروند هليكوپتر عراق با آتش پدافند هوايي ايران در منطقه جنوب. در گلوله باران آبادان دو تن شهيد و 15 تن مجروح شدند.

يك سخنگوي نظامي عراق تهديد كرد كه كشورش به كشتي هايي كه به سواحل ايران نزديك شوند، حمله خواهدكرد.

با انفجار يك مين كه عناصر مسلح غيرقانوني در اطراف اروميه كار گذاشته بودند، دو تن شهيد و دو تن نيز مجروح شدند. گزارش پزشكي قانوني از جسد كشف شده "خسرو رياحي نظري": خراشيدگيها و بريدگيها در بدن و سه كانون خون مردگي در پشت سر.

باجگيري پانزده تن نيروهاي سازمان مجاهدين خلق در اطراف نوشهر.

كمكهاي نظامي اردن و كويت به وسيله 75 خودرو روانه عراق شد. آمار تجهيزات روسي كه هفته گذشته در بندرهاي كويت تخليه شد تا به عراق حمل شود.

گزارش خبرگزاري فرانسه درباره سازمان عمل اسلامي عراق. اعتصاب اسيران عراقي در اردوگاه حشمتيه تهران به منظور برآورده شدن خواسته هاي سه گانه خود: اهداي خون به مجروحان ايراني؛ شركت در جنگ عليه ارتش صدام؛ انجام دادن 10 ساعت كار در روز براي كمك به جبهه هاي جنگ جمهوري اسلامي ايران.

يك صد و هشتاد تن از خانواده هاي عراقي با عبور از مرزهاي جنوبي كشور به جمهوري اسلامي ايران پناهنده شدند.

19/05/65
بازديد فرمانده قرارگاه نصرت از مواضع نيروهاي خودي در جزيره جنوبي مجنون و بررسي كمبودها و ضعفهاي موجود؛ فعاليت شديد مهندسي عراق در جزيره.
فعاليت شديد هواپيماهاي عراقي در مناطق مختلف جبهه ها به ويژه فاو و جبهه مياني.

اقدام نيروهاي خودي به گلوله باران تأسيسات صنعتي و نظامي امالقصر و ستونهاي زرهي دشمن در جاده بصره - ابوالخصيب و بمباران چند منطقه نظامي و اقتصادي در استان كركوك.

تكذيب ادعاهاي عراق مبني بر گلوله باران مناطق مسكوني سيروان؛ تأكيد بر عمليات مقابله به مثل و هدف قرار دادن بغداد با موشك در صورت ادامة حملات عراق به مناطق مسكوني ايران.

مراجعه وسيع مشمولان براي خدمت؛ تكميل ظرفيت پادگانها و پيشنهاد سپاه براي آموزش آنها در پادگانهاي متروك ارتش؛ اعزام يك تيپ تخصصي از قم و داوطلبان بسيجي از شهرهاي كاشان، بابل، لنگرود، انزلي، ايلام، گيلانغرب؛ درخواست جمعي از اسيران عراقي براي حضور در جبهه ها.

طرح پيشنهادي امام جمعه اروميه براي بسيج عمومي جهت يكسره كردن كارجنگ.

در پي اظهارات وزير خارجه امريكا مبني بر بررسي جنگ ايران و عراق در ديدار آتي سران امريكا و شوروي، معاون وزارت خارجه اعلام كرد: ما با صلحي كه باعث نفوذ امريكا در منطقه شود، موافقت نخواهيم كرد. ما نه تجاوز امريكايي صدام را پذيرفته ايم و نه صلح امريكايي او را.

گزارش "هندوستان تايمز" از وضعيت داخلي عراق، سنگيني بار جنگ وخستگي ملت عراق: 70 هزار كشته، 150 هزار مجروح و 50 هزار اسير حاصل جنگ تا به حال بوده، از هر دوخانواده عراقي يكي مرد خود را از دست داده است.

عراق سالانه صد ميليون گوني براي استفاده در جبهه از بنگلادش خريداري ميكند، بخشي از گونيهاي خريداري شده، از محل وام بانك توسعه اسلامي (مركز جده) بوده است.

قطعنامه كنفرانس سران عرب خواستار پايان جنگ شده است و ضمن محكوم كردن ايران در پافشاري در ادامه جنگ به جمهوري اسلامي هشدار داده است كه در صورت ادامه اين پافشاري نسبت به روابط كشورهاي عرب با ايران تجديد نظر خواهد شد.
19/05/66
دو پاتك ديگر نيروهاي دشمن روي “ بلفت “ در ساعات 1 و 3 بامداد و درگيري تن‌به‌تن نيروهاي خودي با آنها كه به عقب‌نشيني دشمن انجاميد .
ادامه درگيري ميان نيروهاي “ تيپ75 ‌ظفر “ و ارتش عراق در اطراف شهر “ زور “ و “ خورنوازان “ .

حمله پنج فروند هواپيماي عراق به چند نقطه‌ نظامي در حوالي چزابه و دهلران .
آغاز مجدد حملات هوايي عراق با حمله با پالايشگاه تبريز ، تأسيسات نفتي گچساران و دو واحد نفتي در منطقه رامهرمز . سقوط يك فروند هواپيماي عراقي .

دلايل عراق براي شروع مجدد حملات هوايي و تفسير بي . بي . سي . در اين باره .
تفسير راديو سوئد ، روزنامه “ سانفرانسيسكو كرونيكل “ ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ، روزنامه “ اكونوميست “ و “ گاردين “ از اهداف شروع مجدد حملات هوايي عراق و پي‌آمدهاي اين حملات .

برخورد سوپر نفت‌كش پانامايي “ تكزاكوكارابين “ با مين در درياي عمان و ابراز تأسف ايران از اين حادثه .
كشف يك مين در مسير كاروان نفت‌كش‌هاي كويتي . حركت آرام اين كاروان به سوي كويت و برقراري سكوت راديويي در كاروان تا رسيدن آن به كويت . گزارش رسانه‌هاي گروهي در اين مورد .

رئيس مجلس شوراي اسلامي آقاي هاشمي رفسنجاني ، در ديدار با سفير اسپانيا و در مصاحبه با روزنامه آلماني “ دي‌ولت “ اعلام كرد كه ايران به امن بودن خليج‌فارس بيش از هر كشور ديگر علاقه‌مند است .
اعلام سفر معاون وزير امورخارجه ايران به نيويورك . ديدرا سفير ايران در رم با آندره‌ئوتي . احتمال تشكيل يك كميته براي تعيين آغازگر جنگ .

وزير امورخارجه ايران بار ديگر در نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل متحد از‌ بي‌توجهي اين سازمان به بمباران شيميايي سردشت انتقاد كرد .
تعطيلي كنسولگري ايران در برلين به دستور دولت آلمان غربي و توضيحات سفير ايران در اين‌ باره.

درگيري بين نيروهاي خودي و گروه‌هاي دمكرات و خبات در مناطق بانه ، اورامانات و پيرانشهر.
حمله ارتش عراق به مواضع مبارزان كرد در شمال اين كشور .

كشته شدن يك خلبان فراري ايران در ژنو .
19/05/67
اعلام آمادگي كميته صليب سرخ در زمينه بازگرداندن اسراء
تصويب شركت 350 نفر از 25 كشور جهان براي نظارت بر آتش‌بس در شوراي امنيت سازمان ملل.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
10 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
بپاخيزي بردگان سياهپوست در ويرجينيا

دهم اوت سال 1831 يك سياهپوست باسواد از ميان بردگان به نام «نات ترنر» در منطقه ويرجينيا( آمريكا ) بر ضد بردگي بپاخاست و در اندك مدتي دهها برده سياهپوست به وي پيوستند و اين گروه ظرف 11 روز (تا 21 اوت) 56 سپيد پوست و عمدتا ارباب مزرعه و برده داران را كشتند. « ترنر » مي گفت كه رسالت دارد سياهپوستان را از زنجير بردگي رها سازد و براي رسيدن به اين هدف هراقدامي مشروع است. سپيدپوستان دو هزار مرد مسلح بسيج كردند و با كمك نيروهاي دولتي به جنگ اين گروه رفتند و در اين ميان به هر
    سياهپوستي هم كه ظنين مي شدند او را مي كشتند و سرانجام قيام سياهپوستان با قتل بسياري از آنان سركوب شد، ولي «نات ترنر» موفق به فرار شد و در طول اختفا كتابي تحت عنوان «كارهاي ترنر» نوشت و به دست يكي از همرزمانش سپرد كه بعدا در مريلند به چاپ رسيد و موجود است.
     از محتواي كتاب كه به امروز تازگي خود را همچنان حفظ كرده است چنين بر مي آيد كه اروپائيان به آن سرزمين ( آمريكا ) آمدند، بوميان ( سرخپوستان ) را به منظور تملك اراضي پدري شان نابود كردند، براي آباد كردن اين اراضي و خشكاندن بركه ها سياهپوستان را همانند وحوش در آفريقا شكار كردند و به اينجا آوردند و فروختند و به بردگي كشاندند، سپس دسته ـ دسته اروپا را ترك و به اوطان خود و قبور نياكانشان پشت كردند و به اين سوي آبها ( آمريكا ) آمدند و چون زمين مفت و برده فراوان يافتند؛ بدون شرم از عمل خود با ما چنين رفتاري دارند و .... ترنر چندي بعد دستگير و يازدهم نوامبر همان سال (1831) به دار آويخته شد.
    

 

ژاپن اعلام كرد كه تسليم مي شود

هيروهيتو امپراتور وقت ژاپن

24 ساعت پس از فرو افتادن دومين بمب اتمي آمريكا بر «ناگاساكي» و صدور اين تهديد رئيس جمهوري امريكا كه اگر ژاپن تسليم نشود بمباران اتمي ادامه خواهد يافت، (دهم اوت) دولت ژاپن اعلام كرد به شرط اين كه به موقع و مقام امپراتور دست نخورد تسليم خواهد شد. اين در حالي بود كه نيروهاي ژاپني بسياري از سرزمين هايي را كه تصرف كرده بودند در اشغال داشتند. درست در همين روز (دهم اوت) در سال 1904 ناوگان ژاپن ناوگان روسيه در خاور دور را در يك شبيخون منهدم كرده بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 اوت

  • 117:   هادريان (هادريانوس) امپراتور روم كه ديوار دفاعي او در خاك انگلستان معروف است با دولت ايران صلح كرد (به نوشته برخي از مورخان يازدهم اوت). وي سه روز پيش از اين تاريخ بر جاي تراژان امپراتور مقتول روم نشسته بود كه در جريان جنگ با ايران درگذشته بود.

  • 995:   اوتو يكم رئيس امپراتوري مقدس (مورد تاييد پاپ) در جنگ «لكفلدLechfeld» مجارها Magyars را كه به قلمرو آن امپراتوري تعرض مي كردند شكست داد. مجارها اعقاب مغ ها ( مگيMagi ـ مجي ـ مجوس ها) ايرانياني بوده اند كه در عهد باستان در پي دور شدن از آيين زرتشت از ايران رانده شدند و در مجارستان امروز استقرار يافتند و بعدا در اينجا هم گرفتار حمله هونها (مهاجران آسيايي ديگر) شدند.

  • 1519:   ماژلان با پنج كشتي «ظاهرا» به قصد دور زدن كره زمين ولي در باطن استعمار نقاط جديد؛ بندر سويل در اسپانيا را ترك كرد.

  • 1707:   روسيه و سوئد يك پيمان دفاع متقابل امضاء كردند كه به موجب آن اگر از خارج به يكي از دو كشور حمله شود ، به منزله حمله به هر دو تلقي شود.

  • 1792:   انقلابيون فرانسه به كاخ سلطنتي حمله كردند كه نتيجه اش دستگيري لوئي شانزدهم و زنش بود كه مدتي بعد با گيوتين گردن زده شدند.

  • 1809:   اكوادور اعلام استقلال كرد. قرنها مستعمره اسپانيا بود.

  • 1863:   كامبوج تحت الحمايه فرانسه شد.

  • 1893:   نخستين دسته چيني ها از سانفرانسيسكو اخراج شدند.

  • 1893:   در سال 1893 مهندس رودولف ديزلRudolf Diesel آلماني اتومبيلي را كه ساخته بود در شهر اوگسبورگAugsburg به حركت آورد.

  • 1913:   جنگ دوم بالكان با امضاي پيماني پايان يافت.

  • 1920:   محمد ششم سلطان عثماني قرارداد «سور (سورسsevres)» را كه به موجب آن امپراتوري شكست خورده عثماني ميان فاتحان تقسيم مي شد امضاء كرد.

  • 1937:   بكر صدقي رئيس دولت وقت عراق ترور شد.

  • 1952:   سلطنت ملك حسين بر اردن رسما آغاز شد.

  • 2002:   در سال 2002 كريستن نيگارد Kristen Nygaard رياضي دان نروژي و پيشتاز نوشتن زبان و پروگرام براي كامپيوتر در 76 سالگي بر اثر حمله قلبي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    26 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت «عليّ بن حَسَنُ‌ المُثَلث » ازنوادگان امام حسن (ع) درزندان

    26 محرم 146 - «عليّ بن حَسَنُ‌ المُثَلث » ازنوادگان امام حسن (ع) درزندان به شهادت رسيد. او درزمان خليفه عباسي همراه برادران، عموو ديگرخويشانش دستگيرو زنداني شد. سپس به زندان هاشميّه درمكه انتقال يافت. علي بن حسن المثلث سرانجام درهمين مكان شهيد شد و زندان هاشميّه به زيارتگاه شيعيان مبدل شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    36

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    24
    37

    شيراز

    23
    38

    مشهد

    20
    36

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    18
    35

    اصفهان

    21
    37

    يزد

    25
    38

    کرمانشاه

    21
    40

    اراک

    21
    33

    رشت

    22
    32

    دبی

    32
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1288 تومان
    937 تومان
    1895 تومان
    780 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    78000 تومان
    44500 تومان
    151700 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 19.21

    اذان صبح فردا : 3.44

    طلوع آفتاب فردا : 5.18

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

    50 صحنه جذاب و ديدني کمدي



     

    هديه روزانه امروز، 50 صحنه بسيار ديدني و جذاب کمدي هست که در قالب يک فيلم 138 دقيقه، تقديم شما عزيزان مي شود.
    دانلود اين فيلم طنز را به همه شما دوستان عزيزم توصيه مي کنم ... اکيدا!

    لينکهاي دانلود
    comedy.part1.rar 
    comedy.part2.rar 
    comedy.part3.rar 
    comedy.part4.rar 
    comedy.part5.rar 
    comedy.part6.rar

    رمز فايل: ندارد


    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
    .
    براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Science 
    3 آگوست

    جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي
    Science

    تاریخ انتشار: 3 آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 88
    حجم فایل: 33 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    دکمه انفجار اتمی مخصوص ریستارت کردن کامپیوتر 
     

    فکر میکنید اگر این دکمه بزرگ قرمز رنگ را فشار بدهید چه اتفاقی می افتد ؟ موشک های اتمی پرتاپ میشوند ؟ جنگ جهانی سوم به راه می افتد ؟ شاید هم جهان زیر و رو بشود. پاسخ منفی است. با فشار دادن این دکمه فقط کامپیوتر شما ریستارت ( Reset ) میشود. ایده ساختن این دکمه از انجا به وجود آمده که دکمه ی ریستارت کامپیوتر معمولا بسیار کوچک طراحی شده و اغلب کاربران برای فشار دادن آن مشکل دارند. بنابراین طراح این دکمه تصمیم گرفته که مشکل را کاملا حل کند و نتیجه این شده است. این دکمه به راحتی و با دو سیم به کامپیوتر متصل میشود. از محسنات دیگر این دکمه این است که وقتی ویندوز شما قفل کرد میتوانید با خشم تمام و با مشت روی این دکمه بکوبید تا کامپیوتر خود را ادب کرده باشید.
    منبع
     

    کوچکترین کامپیوتررو میزی
    محصول Fujistu 
     

    و بالاخره کمپانی Fujitsu  توانست محصول خود را زمینه کوچکترینPC   های رومیزی به بازار عرضه کند. سری این محصول FMV-U8240 UMPC می باشد که دارای قابلیت های بسیار ویژه و متفاوتیست. کنتراست تصویر ملایم برای تایپ در مکانهای نسبتا تاریک که به چشم شما آسیبی وارد نسازد از ویژگی های این محصول است. این کنتراست قابل تنظیم است و در آن از تکنولوژی نیمه هادی ها با استفاده از دیودها بهره گرفته شده است. دکمه های کیبورد بسیار زیبا و ظریف در ابعاد 7 اینچ تایپ کردن را بسیار لذت بخش جلوه می دهد. وزن این سیستم 1.28 پوند معادل با 584 گرم است. CPU  آن از محصولات اینتل که با کریستال 800 مگا هرتز کار میکند انتخاب شده است. این انتخاب خبر  از سرعت بالای پروسس دیتا در  این کامپیوتر زیبای رومیزی می دهد.
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    لبخند شعر
     


    نویسنده: علی محمد بشارتی
    تعداد صفحات: 184
    قيمت: 1200 تومان
    شابک: 9 ـ 999ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: لبخند شعر داراي 61 غزل عاشقانه و عارفانه است كه آن را علي‌محمد بشارتي در 184 صفحه سروده است. عشق به محبوب ازلي و معشوق ابدي و مقصود و مطلوب دائمي يعني امام زمان (عج) وگرنه هيچ كس و هيچ چيز ديگري را سراغ نداريم كه لياقت و قابليت و ظرفيت آن را داشته باشد كه همه چيز را در پاي او بريزيم. تنها اوست كه جمال جميل است و داراي زيبايي پايدار و جاذبه و كشش بي‌نهايت و آرام‌بخش روح و جان و دلپذير و دلنشين و دلخواه و دلنواز. ‌آنچه ذكر شد مقدمه است كه شاعر در اول لبخند شعر آورده است. وي غزل گل و لاله را كه در صفحه 77 آمده است، زبان حال خودش مي‌داند. به صبح، چون ز گل و لاله پر كنم دامن/ ترانه‌ساز و غزل‌خوان و ياس پيراهن / هوا بهاري و گلزار چون بهشت برين / همه به شادي و اميد چون عروس چمن/ سپاس دار خدايم كه لعبتان جهان/ نمي‌برند دل و ديده يا خيال از من / و گر مناصب عالم ز من شود يكجا / زنيت و عمل من خجل شود دشمن. وي بسياري از غزلهايش را تقديم كرده است در غم دوري يوسف حضرت زهرا امام عصر(عج). اين مجموعه داراي شش قصيده است. ماه صيام، رسول رجعت، اي در تو جمال حق پديدار، اي به سر روزگار مهر تو افسر و امام رئوف. وي خود را شاعر متعهد مي‌داند و شاعران را بر اساس متعهد طبقه‌بندي مي‌كند و در نقد شعر به ويژه غزل كارهاي آقاي نصرالله مرداني را بهتر مي‌داند. در غزلهايش كه از هر دري سخن رفته است، تقليدي از بزرگان ادب فارسي به‌ويژه حافظ، عطار، جامي و ساير ... است. در جايي از كتابش غزل را به استقبال غزل مقام معظم رهبري آورده است كه غزل رهبر چنين آغاز شده است. دلم قرار نمي‌گيرد از فغان بي‌تو / سپندوار ز كف داده‌ام عنان بي‌تو / كه در فراق حضرت مهدي(عج) آورده شده است. مطلع شعر علي‌محمد بشارتي چنين است/ نيامدي كه بهارم بشد خزان بي‌تو / بيا كه ديده شد از هجر خونفشان بي‌تو / كه بيت‌الغزل آن اينگونه است: به شوق گل نرود باغ بي‌تو دل هرگز/ لب تبسم گل بسته باغبان بي‌تو/ وي فصل اول كتابش را به عنواني «دربارة غزل» اختصاص داده و فصل دوم كتاب تركيب‌بند عاشورايي است. وي حسن شروع غزلهايش را استقبال از غزل مقام معظم رهبري و حسن ختام را غزل از حضرت استاد خواجه حافظ شيرازي آورده است.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    مقایسه دانشگاه با فیلم ها


    دوران قبل از دانشگاه = حسرت
    قبول شدن در دانشگاه = صعود
    كنكور = گذرگاه كاماندارا
    دوران دانشجويي = سالهاي دور از خانه
    خوابگاه دانشجويي = آپارتمان شماره 13
    بي نصيبان از خوابگاه = اجاره نشين ها
    امتحان رياضي = كشتار بيوجرسي
    امتحان ميان ترم = زنگ خطر
    امتحان پايان ترم = آوار
    ليست نمرات دانشجويي = ديدنيها
    نمره امتحان = پرنده كوچك خوشبختي
    مسئولين دانشگاه = گرگها
    استادان = اين گروه خشن
    اشپزخانه = خانه عنكبوت
    رستوران دانشگاه = پايگاه جهنمي
    پاسخ مسئولين = شايد وقتي ديگر
    دانشجوي ا خراجي = مردي كه به زانو در امد
    دانشجوي فارغ التحصيل = ديوانه از قفس پريد
    دانشجوي سال اولي = هالوي خوش شانس
    واحد گرفتن = جدال بر سر هيچ
    مدرك گرفتن = پرواز بر فراز آشيانه فاخته
    پاس كردن واحدها = آرزوهاي بزرگ
    مرگ استادها = جلادها هم ميميرند
    محوطه چمن دانشگاه =حريم مهرورزي
    استاد راهنما = مرد نامرئي
    كمك هزينه = بر باد رفته
    درخواست دانشجويان = بگذار زندگي كنم
    دانشجوي دانشگاه صنعتي = بينوايان
    برخورد استادان = زن بابا
    اتاق رئيس دانشگاه = كلبه وحشت
    شب امتحان = امشب اشكي ميريزم
    تقلب در امتحان = راز بقا
    يادگيري = قله قاف
    دانشجوي معترض = پسر شجاع
    دكتر بهداري = گله بان
    تربيت بدني1 = راكي1
    تربيت بدني2 = راكي2
    خاطرات استادها = اعترافات يك خلافكار
    انصراف = فرار از كولاك
    تصييح ورقه امتحان = انتقام
    نمره گرفتن از استاد = دوئل مرگ
    شاگرد اول = مرد 6مبليون دلاري
    آرزوي دانشجويان = زلزله بزرگ
    هيئت علمي = سامورا يي ها
    رئيس دانشگاه = ديكتاتور بزرگ
    رفتن به خوابگاه دختران = عبور از ميدان مين
    استاد دانشگاه = گاو
    رئيس اموزش = هزاردستان
    معاون اموزش = دزد دريايي
    برخورد مسئولين = كميسر متهم ميكند
    از دانشگاه تا خوابگاه = از كرخه تا راين
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    نكاتي مهم در رابطه با قرارهاي ملاقات


    من فکر می کنم این بـار چـندین نکته حساس و ضروری را در مـورد قرارهای ملاقات پیدا کردم و آنها را با کمال میل در اخـتـیار کسـانــی که دست یاری به سمت ما دراز کرده اند قـرار مـی دهم. اگر شما به تازگی قصد دارید به دنیای قرار های ملاقات وارد شوید و می خـواهـیـد در زنــدگی خود با هـمسر آينده تان آشـنا شوید همیشه باید بر روی نکات و اطـلاعـاتی کـه در مـورد شیــوه هــای قرار ملاقات هستند مـروری داشـتـه بـاشید، تا تشخیص دهید که چه کارهایی باید انجام دهید. هیچ کدام از ما نمی توانیم ادعا کنیم که متــخصص قرار ملاقات هستیم و یک فرمول جادویی بلدیم و مــی توانیم آنرا برای افراد دیگر تجویز کنیم. یکی از نکات مـهـمی کـه هـمیــشه در مورد دنیای قرار و ملاقات باید به خـاطر بسپارید این است که قیافه اصلا مهم نیست. حتی افـراد خوش سیما نیز زمانی که نوبت به دوست داشتن و عاشقی میـرسد بــا مشکل مواجه می شوند. برای اثبات این گفته ها می توانید به آمار و ارقامی که در تاریخ به ثبت رسیده نگاهی بیندازید.
    حقیقت در اینجاست که هیچ سحر و جادویی وجود ندارد، نیاز به هیچ طرفند خاصی نیست و هیچ حقه و کلکی برای به دام انداختن خانم و یا آقای مورد علاقه تان وجود ندارد. اما چند حقیقت ضروری وجود دارد که شما می بایستی در تمام طول مسیر در ذهن خود نگه دارید. این نکات فقط در حد "نکته" هستند. عهدنامه هایی نیستند که برای سالیان دراز بر روی سنگواره ها نوشته شده باشند و همچنین برای افراد مختلف نتایج متفاوتی دارند. البته نکاتی هم هستند که نتایج آنها در مورد بسیاری از افراد مثبت در آمده و به همین دلیل بد نیست که در این قسمت اشاره ای به آنها داشته باشیم.

    نکات مهم در مورد قرارهای ملاقات
    برای قرار خود را آماده کنید. اگر می خواهید از قرار خود برنده بیرون بیایید، خوب فکر کنید که به دنبال چه جور فردی می گردید. آیا تمام تحقیقات خود را بر روی فرد مورد نظر انجام داده و با قوای کامل به دیدن او می روید یا در کار خود تردید دارید. خود را برای همه چیز آماده کنید و اولین قرار را آنطور که باید و شاید جدی نگیرید.
    ظاهر خود را نیز آماده کنید. سعی کنید به بهترین نحو لباس بپوشید، عضو یکی از باشگاه های ورزشی شوید، مجله های مربوط به تندرستی و تناسب اندام را مطالعه کنید، هیکل خود را روی فرم بیاورید و رژیم غذایی خود را شروع کنید. موهایتان را کوتاه کنید و مدل آن را نیز تغییر دهید و سری به سالن های آرایش بزنید. اگر با وجود تمام این کارها چیزی عایدتان نشد، حداقل می توانید احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید.
    به خرید بروید و برای خودتان لباس های نو خریداری کنید و حتی بهتر است که طرز پوشش خود را به طور کلی تغییر دهید. خود را به شکلی در آورید که از دیدن خودتان لذت ببرید. البته منظور ما این نیست که خودتان را به شکلی در آورید که اصلا با شخصیت باطنی تان تناسبی نداشته باشد. منظور ما این است که ان شلوار جین های قدیمی و پلور های کهنه و ژاکت های نخ نما را به دور بیندازید و قیافه جدیدی به خودتان بدهید. مردم برای وضعیت ظاهری دیگران اهمیت خاصی قائل هستند.
    پیش از رفتن بر سر قرار سعی کنید همیشه با دید مثبت به نتیجه آن نگاه کنید. آیا خودتان را می بینید که تا دو سال دیگر ازدواج کرده اید؟ اگر دارای یک چنین طرز فکری باشید با همان قرار ملاقات می توانید به آرزوی خود دست پیدا کنید. اما اگر بی خیال باشید و قرار ملاقات را به اندازه کافی جدی نگیرید نوبت به آن می رسد که از خودتان سوال بپرسید که واقعا به چه علتی قرار می گذارید و می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید. اگر صرفا به سکس فکر می کنید بعد باید از خودتان بپرسید که آیا واقعا می توانید با طرف مقابل خود صادق باشید.
    اعتماد به نفس خود را تا آنجا که می توانید افزایش دهید. با انجام 4 نکته اولیه احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا می کنید و می توانید تمرکز بهتری بر روی موارد مختلف داشته باشید. هر کاری که از دستتان بر می آید برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید. به عنوان نمونه سعی کنید از دوستان منفی باف خود دوری کنید (به ویژه دوست های متاهل) تا بتوانید ارتباطات اجتماعی بهتری داشته باشید. مهمانی خانوادگی هم محله ای ها شاید جای چندان مناسبی برای حضور شما نباشید.
    برای قرار گذاشتن شما انتخاب های مختلفی دارید. سعی نکنید افردی را که خیلی از شما پایین تر هستند انتخاب کنید بلکه بهتر است انتخابتان واقع بینانه باشد. به عبارت دیگر ملاقات شما با تمام چیزهایی که از خود ارائه می دهید ارتباط مستقیم دارد که یکی از انها خصوصیات اخلاقی است. اگر شما به دنبال یک دختر و یا پسر زیبا و افسانه ای می گردید خیلی خوب است اما این کار در شرایطی میسر می شود که شما هم خودتان را برای یک چنین ملاقاتی آماده کنید و به حق انتخاب خود با یک دید واقع گرایانه نگاه کنید.
    برای پیدا کردن فرد مورد نظر باید کمی تلاش کنید. شما می توانید در کلوپ ها، مسابقات ورزشی، و گروه های همبستگی افراد بسیار زیادی را ملاقات کنید و شاید فرد ایده آل شما نیز در میان آنها به چشم بخورد. شاید این حرف ها اندکی کلیشه ای باشند اما باور کنید که با نشستن در خانه شما هیچ شانسی برای پیدا کردن ایده آل های خود پیدا نخواهید کرد.
    بین هر قرار ملاقاتی که برای شما ثمر بخش نبود و ملاقات بعدی اندکی وقفه بیندازید. قرار گذاشتن یک امری است که همواره در حال جریان می باشد، بنابر این شارژ مجدد باتری ها و نگه داشتن و بالابردن اعتماد به نفس و خوش بینی جزء باید ها به حساب می آیند. پس اگر برایتان مقدور بود قرارهای ملاقات خود را با گذشت بازه های زمانی بلندتری ادامه دهید.
    از قرار خود تنها به این دلیل که "قرار" است، لذت ببرید. این کار صرفا آشنایی با افراد جدید و برقراری رابطه اجتماعی با افرادی است که امکان دارد چشم شما را بگیرند، می باشد. حقیقت اینجاست که شخصیت هر فردی به نوبه خود جالب می باشد و افراد زیادی هستند که به دنبال پیدا کردن دوست های جدید می باشند و چه بسا که در بین آنها بتوانید فرد مورد علاقه خود را پیدا کنید.
    به هیچ وجه خودتان را بیش از اندازه در اختیار دیگران قرار ندهید. مردم عاشق افراد مرموز و اسرار امیز هستند و دوست دارند خودشان چیزهایی را در مورد طرف مقابل کشف کنند. به همین دلیل اگر می خواهید رابطه شما تنگاتنگ تر شود هیچ گاه از همان جلسات اول به برقراری رابطه جنسی فکر نکنید و این کار را به ملاقات های بعدی موکول کنید. هر چه یک نفر بیشتر در پی رسیدن به شما باشد و در این راه تلاش کنید خیلی بیشتر این امکان وجود دارد که عشق در میان شما دو نفر شکوفا شود. اگر خیلی زود تا آخرین مرحله پیش روید دیگر هیچ زمانی باقی نمی ماند تا بتوانید احساسات قلبی خود را برای یکدیگر بازگو کنید.
    در شبکه های دوست یابی اینترنتی عضو شوید و پروفایل های شخصی تان را برای یکدیگر بفرستید. برای چک کردن e-mail های خود وقت صرف کنید. اگر تا به حال یک چنین کاری را انجام نداده اید برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. این امر سبب می شود تا اعتماد به نفستان ارتقا پیدا کند و آداب اجتماعی تان نیز تقویت شود.
    منتظر نکات مفیدی که در چند ماه آینده می خواهیم در اختیار شما قرارا دهیم باشید چرا که قرار است نکات مختلفی در مورد قرارهای ملاقات به این بخش اضافه کنیم.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com


    با عرض پوزش از دوستان، بجاي پنجشنبه، امروز جمعه با بخش SMS در خدمت شما عزيزان هستيم

    741- ميدونی برکه ي بزرگ و زلال قلب من اگه تو نبودی تبديل به مردابی کثيف و پر از پشه ميشد ؟؟ دوست دارم قورباغه ي سبز من!!!.... (9176-0912)

    742- هميشه دوست داشتم ابر باشم چون اينقدر شهامت داره كه هروقت دلش ميگيره جلو همه گريه ميكنه (****- 0915 )

    743- زندگی 2 چيز به من آموخت:...که هرچی فکر مي کنم يادم نمياد چی بود. (0096-0911)

    744- اين اس ام اس رو براي سه نفر بفرست،1:بهترين دوستت2:عزيز ترين کست 3: نفست ، بد بشين فکر کن ببين تو کدوم اينا بودی که من اين اس ام اسو برات فرستادم! (**** - 0915)

    745- سعی کن تو زندگی اميدوار باشی، هيچ وقت حسرت چيزايي رو که نداری نخور،مثله زيبايي،تيپ خوب، کلاس بالا و... حالا مگه من که دارم چيکار کردم!! (3489-0912)

    746- ای عشق،شکسته ايم،مشکن مرا، اين گونه به خاک راه ميفکن ما را،ما در تو به چشم دوستی ميبينيم،ای دوست مبين به چشم دشمن ما را. (7184-0912)

    747- 1 نفس ياد خدا،1 سبد خاطر آسوده و شاد،1 بغل شبنم آرامش صبح، 1 هزار آيينه از جنس دعا،همه تقديم تو باد (1748-0912)

    748- آلبرت انيشتين، زکريای رازی، ايزاک نيوتن، لويی پاستر، بيل گيتس و من و ديگر انديشمندان بزرگ جهان اوقات خوشی را براي شما آرزومنديم. (**** - 0915)

    749- سنگ در برکه مي اندازمو مي پندارم با همين سنگ زدن ماه بهم ميريزد،کی به انداختن سنگ پياپی در آب،ماه را ميشود از حافظه ي آب گرفت! (5940-0912)

    750- با نگاهی که در آن شوق بر آرد فرياد، با سلامی که در آن نور ببارد لبخند،دست يکديگر را بفشاريم به مهر،جام دلهامان را ملامال از ياری غمخواری بسپاريم به هم،بسراييم به آواز بلند،شدی روي تو! ای ديده به ديدار تو شاد،باغ جانت همه وقت از آثار صحبت دوست ،تازه،عطر افشان،گلبارن باد. (4184-0912)

    751- وقتی همه يک نوع مي انديشند،هيچ کس نمي انديشد!!! (7184-0912)

    752- بهترين روش براي گفتن دوست دارم فقط يه لبخنده
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    نيشتو ببند! (5940-0912)

    753- فرشتها همشون وجود دارن اما چون بعضي هاشون بال ندارن ، ما بهشون ميگيم دوست . (8125-0912)

    754- فرق بين دختر با پسر:يه دختر با 1000تا آرزو با يه پسر دوست ميشه، ولی يه پسر با يه آرزو با 1000تا دختر دوست ميشه !!! (5940-0912)

    755- لبخند رو هيچ وقت ترک نکن حتی وقتی خيلی ناراحتی چون افسردگی خيلی خطرناکه حسن ممکنه که داغون بشی حسن نيشت رو ببند حسن :-) (2520-0916)

    756- بسمه تعالي غرض مزاحمت بود كه بحمدالله حاصل شد.و السلام عليكم و رحمت اللة و بركاتة. (****-0915) (1469-0912)

    757-
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    اين پشتکارت منو کشته. (****-0915)

    758- آنچه که هستی ، هديه خداوند به توست. و آنچه که ميشوی هديه تو به خداوند ."پس بینظير باش..." (5940-0912)

    759- اگه دو تا بودی جات رو چشم بود اما حالا که يه دونه ايي جات تو قلبمه. (4315-0912)

    760- جدیدترین جمله عاشقانه:"تو بنزین من هستی" (9176-0912)

    761- هيچوقت به خودت مغرور نشو . برگ ها هميشه وقتی ميريزن که فکر ميکنن طلا شدن (****-0915)

    762- صادقانه به لحظه ها دل بستم تا روزی طعم شيرين باتو بودن را احساس کنم به عقربه ها التماس کردم تا تندتر بر روي صفحه ي ساعت بچرخند بلکه روز موعود زودتر فرا رسد و من سرشار از عطر نگاه تو شوم... (5940-0912)

    763- تو فوق العاده اي تو خيييلی خوّوّوب ميييفهمی...تووو همه ي کاراتو بخوّوبی انجام ميدی
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    اس ام اس تلقينی براي مونگولا (: (7184-0912)

    764- امروز رفتم گل فروشی ديدم يکی از بهترين گلاي پشت شيشه نيست نگرانت شدم باز يونجه گيرت نيومده رفتی گلاي مردمو خوردی بزغاله (8700-0914)

    765- ببخشيد که اين موقع شب مزاحمت شدم، ميخواستم بگم شبا که ما ميخوابيم آقا پليسه بيداره... !!! (5940-0912)

    766- روزگاريست گل سرخه صميميت را ، از دل باغچه برداشته اند،علف هرزه در آن کاشته اند. (9176-0912)

    767- به يارو ميگن علي يارتون ميگه تيم ما تكميله يار خودتون (6094-0915)

    768- تويه دنيا عاشقا چه بي کسن/عاشقا عاقبتش خوار و خسن/اينارو گفتم برات تا بدونی/ عاشقی خيلی خطرناکه حسن(6471-0916)

    769- زن خوب مثل دايناسور ميمونه نسلش منقرض شده. مرد خوب مثل پري دريايه از اولشم افسانه بود! (6094-0915)

    770- باآرزوي12ماه شادي52هفته خنده 365روزسلامتي8760ساعت عشق5256000دقيقه بركت31503000ثانيه دوستي براي شما (1703-0912)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059


     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    بعثت در كلام خاندان رسالت



     

    اشاره: در مورد بعثت نبى اكرم حضرت محمد بن عبدالله،صلى الله عليه وآله، سخنهاى بسيارى گفته شده و شاعران، اديبان، حكيمان و نويسندگان، هر يك به فراخور حال خود، اين واقعه شگرف را به نظم و نثركشيده اند.
    اما شايد هيچ كس مانند خاندان پيامبر خاتم، صلى الله عليه وآله، كه در درك اسرار بعثت يگانه همه اعصارو در شيوايى و رسايى سخن سرامدروزگار بوده اند، نتوانسته است حق مطلب را ادا كند و چنانكه شايسته اين رويداد عظيم است در مورد آن سخن گويد.
    از اين رو شايسته ديديم كه به بهانه سالروز مبعث حضرت ختمى مرتبت، صلى الله عليه وآله، گزيده اى از بيانات دو گل سرسبد خاندان رسالت; امير بيان مولا على بن ابى طالب، عليه السلام، و سيده زنان سخنور حضرت فاطمه زهرا، عليهاالسلام، را تقديم شما خوانندگان عزيز موعود كنيم.
    ضمن تبريك اين روز خجسته به پيشگاه بزرگ ثمره بعثت حضرت بقى الله الاعظم، ارواحناله الفدا، وهمه شيعيان منتظرش، توجه شما رابه گزيده اى از چند خطبه اين بزرگواران جلب مى كنيم.

    بعثت در كلام امير مؤمنان على، عليه السلام
    در اولين خطبه نهج البلاغه، اميرمؤمنان، عليه السلام، درباره پيامبران و از جمله پيامبر خاتم مى فرمايد:
    پس هر چند گاه پيامبرانى فرستاد و به وسيله آنان به بندگان هشدار دادتا حق ميثاق الست بگزارند، و نعمت فراموش كرده را به ياد آرند. با حجت و تبليغ، چراغ معرفتشان را بيفروزند تابه آيت هاى خدا چشم دوزند; از آسمانى بالا برده و زمينى زيرشان گسترده، وآنچه بدان زنده اند و چسان مى ميرندو ناپاينده اند، و بيماريهاى پيركننده و بلاهاى پياپى رسنده. و هيچگاه نبود كه خدا آفريدگان را بى پيامبربدارد، يا كتابى در دسترس آنان نگذارد، يا حجتى بر آنان نگمارد، يا ازنشان دادن راه راست دريغ دارد.
    پيامبران كه اندك بودند و مخالفشان بسيار، و در دام شيطان گرفتار، در كارخويش در نماندند و دعوت حق را به مردم رساندند. گاه پيامبر پيشين نام پيامبر پس از خود را شنفته، و گاه وصف پيامبر پسين را به امت خويش گفته. زمان اينچنين گذرى شد، و روزگار سپرى. پدران رفتند و پسران جاى آنان را گرفتند تا آنكه خداى سبحان محمد، صلى الله عليه وآله، را پيامبرى داد تا دور رسالت را به پايان رساند و وعده حق را به وفا مقرون گرداند، طومار نبوت او به مهر پيامبران ممهور و نشانه هاى او دركتاب آنان مذكور، و مقدم او بر همه مبارك و موجب سرور; حالى كه مردم زمين، هر دسته به كيشى گردن نهاده بودند، و هر گروه پى خواهشى افتاده،و در خدمت آيينى ايستاده; يا خدا راهمانند آفريدگان دانسته، يا صفتى كه سزاى او نيست بدو بسته، يا به بتى پيوسته و از خدا گسسته. پروردگارآنان را بدو از گمراهى به رستگارى كشاند و از تاريكى نادانى رهاند.
    سپس ديدار خود را براى محمد،صلى الله عليه وآله، گزيد - و جوارخويش او را پسنديد - و از اين جهانش رهانيد. او را نزد خود برد تا درفردوس اعلى نشيند، و بيش سختى اين جهان نبيند.
    پس بزرگوارانه او را ديدار ارزانى داشت و او ميراثى كه پيامبران مى نهند براى شما گذاشت، چه آنان امت خويش را وانگذارند مگر با نشان دادن راهى روشن و نشانه اى معين:
    كتاب پروردگار در دسترس شماست، حلال و حرام آن پيداست،واجب و مستحب آن هويداست، ناسخ و منسوخش روشن، رخصت و عزيمت آن معين، خاص و عامش معلوم، پند ومثلهايش مفهوم، مطلق و مقيدش پديدار، محكم و متشابهش آشكار،مجمل آن تفسير شده، و نامفهومش تعبير شده، از حكمى كه بدانند و انجام دادنى است، و آنچه ندانند وواگذاردنى است; حكمى است وجوب آن در قرآن معين، و نسخ آن در سنت مبرهن; و حكمى كه سنت گويد بايد، وكتاب رخصت دهد كه ترك آن شايد; وحكمى كه در وقتى خاص بر مكلف نوشته است، و چون وقتش سپرى شدتكليف هشته است; و حرامهايى ناهمسان، با كيفرهايى سخت و ياآسان; گناهى بزرگ كه كيفرش آتش آن جهان است، و گناهى خرد كه براى توبه كننده اميد غفران است، يا آنچه مقبول، ميان دشوار و آسان است. (1)
    آن حضرت در قسمتى از خطبه 33 بعثت پيامبر اكرم،صلى الله عليه وآله، را چنين توصيف مى كند:
    خدا محمد را برانگيخت و از عرب كسى كتابى نخوانده بود و دعوى پيامبرى نكرده بود. محمد،صلى الله عليه وآله، مردم را به راهى كه بايست كشاند، و در جايى كه بايدنشاند، و به رستگارى رساند، تا آنكه كارشان استوار و جمعيتشان پايدارگرديد. (2)
    در خطبه 94 نيز در وصف سلسله پيامبران الهى مى فرمايد:
    پس آنان را در بهترين وديعت جاى به امانت سپرد، و در نيكوترين قرارگاه مستقر كرد. از پشتى به پشت ديگرش داد، همگى بزرگوار، وزهدانهايى پاك و بى عيب و عار. چون يكى از آنان درگذشت، ديگرى براى حمايت دين برخاست، و جانشين اوگشت; تا آنكه تشريف بزرگوارى ازسوى خداى بارى، به محمد،صلى الله عليه وآله، رسيد، و او را ازبهترين خاندان و گراميترين دودمان بركشيد. از درختى كه پيامبران خود رااز آن جدا كرد، و امينان خويش رابرگزيد و بيرون آورد. فرزندان اوبهترين فرزندانند، و خاندانش نيكوترين خاندان; و دودمان اوبهترين دودمان. در گرداگرد مكه روييدند، و در كشتزار بزرگوارى باليدند. شاخه هايشان بلند و سر به آسمان كشيده است و دست كسى به ميوه آن نارسيده.
    او پيشواى كسى است كه راه پرهيزگارى پويد، و چراغ آن است كه راهنمايى جويد. چراغى است كه پرتوآن دميد، و درخشى است كه روشنى آن بلند گرديد، و آتشزنه اى است، كه نور آن درخشيد. رفتار او ميانه روى در كار است، و شريعت او راه حق رانمودار. سخنش حق را از باطل جداسازد، و داورى او عدالت است - و ستم را براندازد - او را هنگامى فرستاد كه پيامبران نبودند - و مردمان - به خطاكار مى نمودند، و امتان در گولى ونادانى مى غنودند.
    خداتان بيامرزاد! به كار پردازيد، ونشانه هاى آشكار را پيشواى خودسازيد تا كه راه گشاده است و راست،و شما را به خانه اى مى خواند كه سلامت آنجاست. شما در خانه اى به سر مى بريد كه بايد خشنودى خدا رادر آن به دست آريد، در مهلت وآسايش خاطرى كه داريد، كه نامه هاگشوده است و خامه فرشتگان روان،تن ها درست است و زبانها گردان.
    توبه شنفته است و كردارها پذيرفته. (3)
    امير مؤمنان، عليه السلام، درخطبه 95 به توصيف وضعيت مردمان تا پيش از برانگيخته شدن حضرت ختمى مرتبت، صلى الله عليه وآله، پرداخته مى فرمايد:
    او را برانگيخت، حالى كه مردم سرگردان بودند، و بيراهه فتنه رامى پيمودند. هوا و هوسشان سرگشته ساخته، بزرگى خواهى شان به فرودستى انداخته. از نادانى گرفتار.
    او كه درود خدا بر وى باد، خيرخواهى را به نهايت رساند، به راه راست رفت،و از طريق حكمت و موعظه نيكو مردم را به خدا خواند. (4)
    آن حضرت در قسمتى از خطبه 96 نيز حضرت ختمى مرتبت را چنين توصيف مى كند:
    قرارگاه او بهترين قرارگاه است. وخاندان او را شريفترين پايگاه است، ازكانهاى ارجمندى و كرامت، و مهدهاى پاكيزگى و عفت. دلهاى نيكوكاران به سوى او گرديده. ديده ها در پى اودويده. كينه ها را بدو بنهفت و خونهابه بركت او بخفت. مؤمنان را بدوبرادران هم كيش ساخت; و جمع كافران را پريش; خواران را بدو ارجمندساخت و سالار، و عزيزان را بدو خوار.
    گفتار او ترجمان هر مشكل است وخاموشى او زبانى گويا براى اهل دل. (5)
    و سرانجام در خطبه 110 در ذكرپيامبر اكرم، صلى الله عليه وآله،مى فرمايد:
    دنيا را خوار ديد، و كوچكش شمرد،سبكش گرفت و هيچش به حساب آورد; و دانست كه خدا دنيا را از اوگرفت چون چنين خواسته بود، وديگرى را ارزانى داشت چون حقيرمى بود. پس به دل از آن روى برگرداند، و يادش را در خاطر خويش ميراند; و دوست داشت كه زينت دنيااز ديده اش نهان شود تا از آن رختى گرانبها نگزيند، و اميد ماندن در آن به دلش ننشيند. رسالت پروردگار راچنان رساند، كه براى كسى جاى عذرنماند; و امت خود را اندرز گفت وترساند; و مژده بهشتشان داد، و بدان خواند.
    ما درخت نبوتيم و فرود آمد نگاه رسالت، و جاى آمد شد فرشتگان رحمت، و كانهاى دانش وچشمه سارهاى بينش. ياور و دوست ما، اميد رحمت مى برد; و دشمن وكينه جوى ما، انتظار قهر و سطوت. (6)

    بعثت در كلام فاطمه زهرا،عليهاالسلام
    پاره تن رسول خدا، حضرت فاطمه زهرا، عليهاالسلام، كه در خانه وحى پرورده شده بود و صداى بال جبرئيل را شنيده بود پس از رحلت نبى اكرم، صلى الله عليه وآله، و در پى جفاى بزرگى كه امت پيامبر در حق خاندان او روا داشتند، با قلبى پرخون به مسجد مدينه درآمده و رو به مردم غفلت زده خطبه اى ايراد مى كند كه درتاريخ سخنوران عرب جاودانه مى شود. آن حضرت در اين خطبه به زيباترين بيان بعثت و رسالت نبى اكرم، صلى الله عليه وآله، به وصف مى كشند و حال و روز مردم جزيرالعرب را قبل و بعد از بعثت به تصوير در مى آوردند.
    حضرت فاطمه زهرا،عليهاالسلام، در ابتداى خطبه مزبوربه حمد و ثناى الهى پرداخته ومى فرمايد:
    ستايش خداى را بر آنچه ارزانى داشت و سپاس او را بر انديشه نيكوكه در دل نگاشت. سپاس بر نعمتهاى فراگير كه از چشمه لطفش جوشيد. وعطاهاى فراوان كه بخشيد. و نثاراحسان كه پياپى پاشيد. نعمتهايى كه از شمار افزون است. و پاداش آن ازتوان بيرون. و درك نهايتش نه در حدانديشه ناموزون.
    سپاس را مايه فزونى نعمت نمود.
    و ستايش را سبب فراوانى پاداش فرمود. و به درخواست پياپى برعطاى خود بيفزود. گواهى مى دهم كه خداى جهان يكى است. و جز او خدايى نيست. ترجمان اين گواهى دوستى بى آلايش است. و پاى بندان اين اعتقاد،دلهاى با بينش. و راهنماى رسيدن بدان، چراغ دانش. خدايى كه ديدگان اورا ديدن نتوانند، و گمانها چونى وچگونگى او را ندانند. همه چيز را ازهيچ پديد آورد. و بى نمونه اى انشاكرد. نه به آفرينش آنها نيازى داشت.
    و نه از آن خلقت سودى برداشت. جزآنكه خواست قدرتش را آشكار سازد وآفريدگان را بنده وار بنوازد. و بانگ دعوتش را در جهان اندازد. پاداش رادر گرو فرمانبردارى نهاد. و نافرمانان را به كيفر بيم داد. تا بندگان را ازعقوبت برهاند، و به بهشت كشاند. (7)
    آن حضرت در ادامه در بيان آفرينش و بعثت حضرت ختمى مرتبت مى فرمايد:
    گواهى مى دهم كه پدرم محمد بنده او و فرستاده اوست. پيش از آنكه او رابيافريند برگزيد. و پيش از پيمبرى تشريف انتخاب بخشيد و به ناميش ناميد كه مى سزيد.
    و اين هنگامى بود كه آفريدگان ازديده نهان بودند. و در پس پرده بيم نگران. و در پهنه بيابان عدم سرگردان. پروردگار بزرگ پايان همه كارها را دانا بود. و بر دگرگونى هاى روزگار در محيط بينا. و به سرنوشت هر چيز آشنا. محمد، صلى الله عليه وآله، را برانگيخت تاكار خود را به اتمام و آنچه را مقدرساخته به انجام رساند. پيغمبر كه درود خدا بر او باد ديد: هر فرقه اى دينى گزيده. و هر گروه در روشنايى شعله اى خزيده. و هر دسته اى به بتى نماز برده. و همگان ياد خدايى را كه مى شناسند از خاطر سترده اند.
    پس خداى بزرگ تاريكيها را به نور محمد روشن ساخت. و دلها را ازتيرگى كفر بپرداخت. و پرده هايى كه بر ديده ها افتاده بود به يك سوانداخت. سپس از روى گزينش ومهربانى جوار خويش را بدو ارزانى داشت. و رنج اين جهان كه خوش نمى داشت، از دل او برداشت. و او را درجهان فرشتگان مقرب گماشت. و چتردولتش را در همسايگى خود افراشت.
    و طغراى مغفرت و رضوان را به نام اونگاشت.
    درود خدا و بركات او بر محمد،صلى الله عليه وآله، پيمبر رحمت،امين وحى و رسالت و گزيده ازآفريدگان و امت باد. (8)
    آنگاه رو به مجلسيان كرده وآنچه را كه پيامبر خاتم،صلى الله عليه وآله، بر آنها ارزانى داشته بود، چنين برمى شمارد:
    شما بندگان خدا! نگاهبانان حلال وحرام، و حاملان دين و احكام، وامانت داران حق و رسانندگان آن به خلقيد.
    حقى را از خدا عهده داريد. و عهدى را كه با او بسته ايد پذيرفتار. ماخاندان را در ميان شما به خلافت گماشت. و تاويل كتاب الله را به عهده ما گذاشت. حجتهاى آن آشكار است، وآنچه درباره ماست پديدار. و برهان آن روشن. و از تاريكى گمان به كنار. وآواى آن در گوش مايه آرام و قرار. وپيرويش راهگشاى روضه رحمت پروردگار. و شنونده آن در دو جهان رستگار.
    دليلهاى روشن الهى را در پرتوآيتهاى آن توان ديد. و تفسير احكام واجب او را از مضمون آن بايد شنيد.
    حرامهاى خدا را بيان دارنده است. وحلالهاى او را رخصت دهنده. ومستحبات را نماينده. و شريعت راراهگشاينده. و اين همه را با رساترين تعبير گوينده. و با روشنترين بيان رساننده. سپس ايمان را واجب فرمود.
    و بدان زنگ شرك را زا دلهاتان زدود.
    و با نماز خودپرستى را از شمادور نمود. روزه را نشان دهنده دوستى بى آميغ ساخت. و زكات رامايه افزايش روزى بى دريغ. و حج راآزماينده درجات دين. و عدالت رانمودار مرتبه يقين. و پيروى ما را مايه وفاق. و امامت ما را مانع افتراق. ودوستى ما را عزت مسلمانى. وبازداشتن نفس را موجب نجات، وقصاص را سبب بقا زندگانى. وفا به نذر را موجب آمرزش كرد. و تمام پرداختن پيمانه و وزن را مانع ازكم فروشى و كاهش. فرمودمى خوارگى نكنند تا تن و جان ازپليدى پاك سازند و زنان پارسا راتهمت نزنند، تا خويشتن را سزاوارلعنت نسازند. دزدى را منع كرد تا راه عفت پويند. و شرك را حرام فرمود تابه اخلاص طريق يكتاپرستى جويند«پس چنانكه بايد، ترس از خدا را پيشه گيريد و جز مسلمان مميريد!» آنچه فرموده ست بجا آريدو خود را از آنچه نهى كرده بازداريد كه «تنها دانايان ازخدا مى ترسند». (9)
    حضرت زهرا، عليهاالسلام، دربخش ديگرى از اين خطبه به تلاشى كه پدر ارجمندش براى گسترش توحيد و اسلام متحمل شد اشاره كرده و مى فرمايد:
    مردم، چنانكه در آغاز سخن گفتم:
    من فاطمه ام و پدرم محمد،صلى الله عليه وآله، است «هماناپيمبرى از ميان شما به سوى شما آمدكه رنج شما بر او دشوار بود، و به گرويدنتان اميدوار و بر مؤمنان مهربان و غمخوار».
    اگر او را بشناسيد مى بينيد او پدرمن است، نه پدر زنان شما. و برادرپسر عموى من است نه مردان شما. اورسالت خود را به گوش مردم رساند. وآنان را از عذاب الهى ترساند. فرق وپشت مشركان را به تازيانه توحيدخست. و شوكت بت پرستان را در هم شكست.
    تا جمع كافران از هم گسيخت.
    صبح ايمان دميد. و نقاب از چهره حقيقت فرو كشيد. زبان پيشواى دين در مقال شد. و شياطين سخنور لال. (10)
    آن حضرت وضعيت مردم را درپيش از بعثت چنين به تصويرمى كشد:
    در آن هنگام شما مردم بر كنارمغاكى از آتش بوديد خوار. و در ديده همگان بى مقدار. لقمه هر خورنده. وشكار هر درنده. و لگدكوب هر رونده.
    و نوشيدنيتان آب گنديده و ناگوار.
    خوردنيتان پوست جانور و مردار.
    پست و ناچيز و ترسان از هجوم همسايه و همجوار. تا آنكه خدا بافرستادن پيغمبر خود، شما را از خاك مذلت برداشت. و سرتان را به اوج رفعت افراشت.
    پس از آن همه رنجها كه ديد وسختى كه كشيد. رزم آوران ماجراجو،و سركشان درنده خو. و جهودان دين به دنيا فروش، و ترسايان حقيقت نانيوش، از هر سو بر وى تاختند. و بااو نرد مخالفت باختند.
    هر گاه آتش كينه افروختند، آن راخاموش ساخت. و گاهى كه گمراهى سر برداشت، يا مشركى دهان به ژاژانباشت، برادرش على را در كام آنان انداخت. على، عليه السلام، بازنايستاد تا بر سر و مغز مخالفان نواخت. و كار آنان با دم شمشيربساخت.
    او اين رنج را براى خدا مى كشيد. ودر آن خشنودى پروردگار و رضاى پيغمبر را مى ديد. و مهترى اولياى حق را مى خريد. اما در آن روزها، شما درزندگانى راحت آسوده و در بستر امن و آسايش غنوده بوديد. (11)
    فاطمه زهرا، عليهاالسلام، درادامه سخن به جفايى كه امت محمد،صلى الله عليه وآله، پس از وفات ايشان با خاندانش روا داشتند اشاره كرده و مى فرمايد:
    چون خداى تعالى همسايگى پيمبران را براى رسول خويش گزيد،دورويى آشكار شد، و كالاى دين بى خريدار. هر گمراهى دعوى دار و هرگمنامى سالار. و هر ياوه گويى دركوى و برزن در پى گرمى بازار.
    شيطان از كمينگاه خود سر برآورد وشما را به خود دعوت كرد. و ديد چه زود سخنش را شنيدند و سبك در پى او دويديد و در دام فريبش خزيديد. وبه آواز او رقصيدند. (12)

    نوشته:
    ابراهيم شفيعى سروستانى

    ----------------------
    پى‌نوشتها:
    1. شهيدى، سيد جعفر، ترجمه نهج البلاغه،ص 6 - 7.
    2. همان، ص 34.
    3. همان، ص 87.
    4. همان، ص 88.
    5. همان.
    6. همان، ص 106.
    7. شهيدى، سيد جعفر، زندگانى فاطمه زهرا، عليهاالسلام، ص 126 - 127.
    8. همان، ص 127 - 128.
    9. همان، ص 128 - 129.
    10. همان، ص 130.
    11. همان، ص 130 - 131.
    12. همان، ص 131.

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان