783  

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 783 :: دوشنبه 22 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ایمیل های فرستاده شده را تغییر دهید!


سلام !
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ایمیلی را ارسال کرده باشید اما پس از ارسال ایمیل از متن نوشته شده خود ناراضی باشیدو خواسته باشید آن را تغییر دهید.سایت Bigstring.com این امکان را برای شما فراهم کرده است تا تسلط بیشتری بر روی ایمیلهای خود داشته باشید و پس از ارسال ایمیل,چنانچه از محتویات آن ناراضی بودید آن را تغییر دهید و حتی چنانچه تمایل داشتید ایمیل فرستاده شده را از صندوق پستی شخص مقابل پاک کنید و یا تاریخی برای حذف اتوماتیک ایمیلتان در نظر بگیرید.

قابلیت های دیگر این سرویس:
- 2 گیگابیات فضا جهت ذخیره کردن ایمیل ها
- ارسال ایمیلهای غیر قابل ذخیره/غیر قابل چاپ
- نمایش تعداد دفعات خوانده شده ایمیل
- ضمیمه و ارسال فایلهای با حجم بالا
- قابلیت فیلتر کردن ویروس و اسپم
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (782) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ایمیل های فرستاده شده را تغییر دهید!
  • عکس هایی از نخشتین خانم راننده تاکسی
  • خیلی به خودتان مطمئنید!؟ یک تست IQ بدهید!
  • معرفي و دانلود فيلم : آقای بروکز
  • دانلود انيميشن : Afro Samurai
  • آلبوم جدید مقداد مصطفایی به نام قرمز با دو کیفیت
  • تیتراژ سریال گل یا پوچ با صدای مهراج محمدی
  • Web Dumper v2.3.7 برنامه ای برای ذخیره سازی صفحات وب در کامپیوتر شما
  • دنياي موبايل: Ccalc
  • كمك به بشریت با كلیك كردن
  • آقاي هاشمی دیگر چه می خواهید؟!
  • اشتراک فيدها و پيدا كردن افراد هم‌سليقه با feedbuddy
  • فقط بعنوان یک خواننده و عضو کوچک روزانه ...
  • من مي خواهم توبه کنم
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • تفنگ تخیلی M41 با کاربرد حقیقی  
  • هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر(5)
  • نكاتي مهم در رابطه با قرارهاي ملاقات
  • به بهانه راه‌اندازی وبلاگ  نشنال جیوگرافیک فارسی
  • سراب بهشت
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عروسکهای جالب
عکس هایی از نخشتین خانم راننده تاکسی
چه كيفي ميده آدم تو يكي از اين ساحل ها باشه!
متن کامل گفتگوي يك ساعته بيژن نوباوه با سيد حسن نصرالله
خیلی به خودتان مطمئنید!؟ یک تست IQ بدهید!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

خداحافظی رسمی با وزرای نفت و صنایع


بالاخره چند روز بعد از گمانه زمانی های غیررسمی درباره کناره گیری وزاری نفت و صنایع و معادن، رئیس جمهور به طور رسمی بر این گمانه زنی ها مهر تایید گذاشت.
محمود احمدی نژاد رييس‌جمهور اسلامی ایران در احكام جداگانه‌اي سرپرستان دو وزارتخانه صنايع و معادن و نفت را منصوب كرد .
دكتر محمود احمدي‌نژاد در احكامي مهندس علي‌اكبر محرابيان را به سرپرستي وزارت صنايع و معادن و مهندس غلامحسين نوذري را به سرپرستي وزارت نفت منصوب كرد. رييس‌جمهور همچنين با تشكر و قدرداني از زحمات و خدمات خالصانه و دلسوزانه وزراي پيشين صنايع و معادن و نفت ، مهندس وزيري هامانه را به عنوان مشاور خود در امور نفت و گاز معرفي كرد .
متن احكام دكتر احمدي نژاد برای سرپرستان جدید این دو وزارتخانه و تشکر وی از وزرای پیشین به اين شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس علي اكبر محرابيان
به استناد اصل يكصد و سي و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به مراتب تعهد ، شايستگي و سوابق ارزنده اجرايي شما، به موجب اين حكم جنابعالي به سمت«سرپرست وزارت صنايع و معادن» منصوب مي شويد . اميد فراوان دارم كه در عين هماهنگي و همكاري با هيات وزيران و انجام وظايف قانوني خويش ، در تحقق كامل برنامه هاي چهارگانه دولت شامل : عدالت گستري، مهرورزي ، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور توفيق يابيد.
محمود احمدي نژاد

- بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس غلامحسين نوذري
به استناد اصل يكصد و سي و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به مراتب تعهد، شايستگي و سوابق ارزنده اجرايي شما، به موجب اين حكم ، جنابعالي به سمت «سرپرست وزارت نفت» منصوب مي شويد . اميد فراوان دارم كه در عين هماهنگي و همكاري با هيات وزيران و انجام وظايف قانوني خويش ، در تحقق كامل برنامه هاي چهارگانه دولت شامل : عدالت گستري ، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور توفيق يابيد.
محمود احمدي نژاد

- بسمه تعالي
جناب آقاي مهندس وزيري هامانه
ضمن تقدير و تشكر از خدمات و زحمات خالصانه جنابعالي در دوران تصدي مسووليت وزارت نفت و با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالي به موجب اين ابلاغ شما را به سمت مشاور رييس جمهور در امور نفت و گاز منصوب مي نمايم . اميدوارم با عنايت حق تعالي در انجام وظايف محوله و تداوم خدمت به مردم عزيز ميهن اسلامي موفق و مويد باشيد . عزت و سربلندي جنابعالي را از درگاه ذات اقدس الهي مسالت مي نمايم .
محمود احمدي نژاد

- بسمه تعالي
جناب آقاي دكتر عليرضا طهماسبي
بدينوسيله از زحمات و خدمات خالصانه و دلسوزانه جنابعالي در دوران تصدي مسووليت وزارت صنايع و معادن تشكر و قدرداني مي كنم . اميدوارم اين تلاش ها در پيشگاه ذات اقدس باريتعالي مأجور باشد و حضرت عالي نيز در تداوم خدمت به مردم عزيز ميهن اسلامي و همراهي با دولت خدمتگزار موفق و مويد باشيد . عزت و سعادت جنابعالي را از خداوند منان خواستارم .
محمود احمدی نزاد

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

آقای بروکز
Mr. Brooks



کارگردان: بروس ای. اوانز. فیلمنامه: بروس ای. اوانز، رینولد گیدیون. موسیقی: رامین جوادی. مدیر فیلمبرداری: جان لیندلی. تدوین: میکلوش رایت. طراح صحنه: جفری بیکرافت. بازیگران: کوین کاستنر[آقای ارل بروکز]، دمی مور[کارآگاه تریسی اتوود]، دین کوک[آقای اسمیت]، ویلیام هرت[مارشال]، مارج هلگنبرگر[اما بروکز]، روبن سانتیاگو هادسن[هاوکینز] ،دانیله پنبیکر[جین بروکز]، عایشه هیندز[نانسی هارت]. ١٢٠ دقیقه. محصول ٢٠٠٧ آمریکا.
آقای بروکز مردی خوش ظاهر، موفق و ثروتمند است. با همسری زیبا و دختری دانشجو و روی هم رفته زندگی آبرومندانه و به ظاهر آرامی دارد. اما در پس این زندگی فارغ از تنش و چهره خونسرد آقای بروکز شخصیت پنهان دیگری به نام مارشال حضور دارد. خویشتن پنهانی که رفیق شفیق آقای بروکز و همکار وی در انجام قتل هایی موحش به قصد تفریح است. آقای بروکز کم و بیش سعی دارد تا مقابل این تمایل را بگیرد، ولی پس از بازگشت از مجلسی که به افتخار وی ترتیب داده شده بود، پس از دو سال بار دیگر دست به کشتن می زند. آقای بروکز که به مدد هوش و احتیاط بیش ازاندازه خود تاکنون ردی از خود به جا نگذاشته، پس از کشتن آخرین قربانیان خود- زوجی در حال عشق بازی- مرتکب خطایی کوچک می شود. او که برای کشیدن پرده اتاق مقابل پنجره رفته، هدف عکسبرداری عکاسی آماتور در ساختمان روبرویی قرار می گیرد. همزمان کارآگاه تریسی اتوود که در آستانه جدایی از دومین همسر خویش است، مسئول رسیدگی به این جنایت می شود. همسر وی قصد دارد تا با کمک وکیلی مونث و زیبا مبلغ کلانی از تریسی –که ارثیه هنگفتی از شوهر اولش به جا مانده- اخاذی کند.همین گرفتاری زمینه ساز فشار مقامات بالا به تریسی نیز شده که جنجال های پیرامون وی را نمی پسندند. همزمان آقای بروکز نامه ای محتوی عکس خود در محل جنایت دریافت می کند. هدف فرستنده عکس که خود را آقای اسمیت می نامند اخاذی است. اما چیزی که او می خواهد پول نیست، بلکه حضور در صحنه جنایت بعدی است. این تقاضا باعث ناراحتی آقای بروکز می شود، اما خبر بد بعدی در راه است. دخترش جین دانشگاه را رها و به خانه بازمی گردد. جین می گوید حامله است و قصد سقط جنین دارد. اما بروکز و همسرش از او می خواهند تا کودک را به دنیا بیاورد. ولی دلیلی واقعی جین به زودی آشکار می شود. در حالی که تریسی سعی داد اسمیت را-که از تاخیر بروکز در پذیرش پیشنهادش سرخورده شده- وادار به حرف زدن کند، مامورین پلیس برای بازجویی از جین به خانه بروکز می آیند. به نظر می آید جین میل به آدم کشی را از پدر به ارث برده ...

چرا باید دید؟
بروس اوانز نام آشنایی نیست. نویسنده و تهیه کننده ای که سال ها قبل اولین فیلمش کافز[١٩٩٢] را کارگردانی کرد و با وجود کسب جایزه ویژه داوران جشنواره کنیاک ترجیح داد تا به شغل اصلی خود-فیلمنامه نویسی- بپردازد. منتقدان و سینما دوستان برای اولین بار در سال ١٩٧٩ با فیلم یک مرد، یک زن و یک بانک[نوئل بلک] با او آشنا شدند. Starman در ١٩٨٤ به کارگردانی جان کارپنتر شهرت را نصیب اوانز کرد و با من بمان در ١٩٨٦ او را تا نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه رساند. اما بعد از Made in Heaven در ١٩٨٧ به کارگردانی آلن رودلف تصمیم گرفت تا چند سالی نویسندگی و همکاری رینولد گیدیون را رها کند. اوانز سه سال بعد بعد از ساختن کافز، با فیلمنامه جزیره کات تروت به سینما بازگشت. فیلمی ٩٢ میلیون دلاری که برای او و کارگردانش رنی هارلین و هنرپیشه اصلی آن جینا دیویس یک شکست مطلق تجاری به دنبال داشت. اوانز ده سال گذشته را پس از نوشتن فیلمنامه Jungle 2 Jungle دور از سینما بوده و آقای بروکز محملی برای حضور مجدد او در عرصه نویسندگی[باز هم به همراه رینولد گیدیون] و کارگردانی فراهم کرده است.
آقای بروکز ترکیبی مفرح از قصه هایی چون دکتر جکیلی و آقای هاید، جک شکم پاره کن با ته رنگی از مسیو وردو و آقای ریپلی است. از شخصیت اصلی فیلم و شخصیت پنهان او به عنوان نمونه هایی مثال زدنی در تریلرهای روانشناسی با تم قاتلین سریالی می شود نام برد[البته تا سکانس آخر فیلم] و این گونه که از گفته های بازیگر اول آن مشخص است دو دنباله دیگر نیز بر ماجراهای وی ساخته خواهد شد[ای کاش این اتفاق نمی افتاد و فیلم با قتل بروکز توسط اسمیت به پایان می رسد، اتفاقی که نمی افتد و فیلم را به دام کلیشه ها می اندازد!].
آقای بروکز اگر تولد نخستین اوانز نباشد، بدون شک تولد دوباره او در عرصه نوشتن و کارگردانی است. فیلمنامه پر از جزئیات و پیچیده فیلم در کنار بازی های کاستنر[اندکی نامناسب از نظر فیزیکی برای این نقش] و ویلیام هرت موفق به شکل گیری تریلری مبتنی بر روانشناسی شده که لحظات دراماتیک قابل اعتنایی نیز دارد. که به عقیده من اوج آن رویاروی بروکز و مارشال در سکانس ماقبل آخر فیلم است. جایی که بروکز برای نجات دخترش از به دام افتادن دست به قتلی دیگر می زند. یعنی بر خلاف قتل های قبلی که انگیزه آنها هیجان و تفریح بود، این بار انگیزه ای شخصی را یدک می کشد. و حتی باعث می شود تا به خاطر عشق فرزند در لحظه ای تماشایی مارشال را زیر بگیرد. نکته دیگری که تماشای فیلم را برای تماشاگر عادی و حتی منتقدان جذاب تر خواهد ساخت، حضور کوین کاستنر-متخصص نقش های استانداردی چون ماجراجوی دوست داشتنی و عاشق احساساتی و مرد خانواده- در نقش قاتلی روان پریش و سریالی است. اگر انتخاب چنین نقشی آگاهانه از طرف وی صورت گرفته باشد، یقیناً در کارنامه بازیگری او نقطه عطفی را رقم خواهد زد که با بالا رفتن سن و سالش سخت به آن نیازمند است.
آقای بروکز برای ما ایرانی ها دلیل دیگری نیز برای تماشا کردن با خود دارد و آن حضور رامین جوادی به عنوان آهنگساز است. رامین جوادی متولد ١٩٧٤ دوئیسبورگ آلمان است. پدرش از کسانی بود که سال ها پیش از انقلاب به اروپا مهاجرت کرد. رامین کارهیا زیادی در زمینه موسیقی برای ارکستر، تلویزیون و این اواخر برای سینما انجام داده است. در سال ٢٠٠٣ با ساختن موسیقی متن فیلم تلویزیونی به طبل ضربه بزن وارد عالم نمایش شد. اولین موسیقی برای یک فیلم سینمایی را سال بعد[Thunderbirds] تصنیف کرد. در همین سال موسیقی متن Blade: Trinity باعث شنیده شدن نامش شد، اما موسیقی سریال فرار از زندان[٢٠٠٥ Prison Break] بود که شهرت را نصیب وی کرد. رامین در همین سال برای همن سریال نامزد دریافت جایزه امی[اسکار تلویزیونی] شد. و سرانجام سال گذشته برای همکاری در ساخت موسیقی فیلم بتمن آغاز می کند به همراه جیمز نیوتون هاوارد و هانس زیمر جایزه Shoo Flyرا به دست آورد. او هم چنین برای ساخت موسیقی انیمیشن فصل شکار در سال ٢٠٠٦ توانست جایزه ASCAP –چیزی در حد اسکار موسیقی برای فیلم های سینمایی و تلویزیونی- دریافت کرد.
آقای بروکز برای دیگر هنرپیشه اصلی فیلم-بانو دمی مور- هم بازگشتی دوباره و ظاهر شدن در قالب زن قهرمان اکشن است[صحنه هایی که مطابق معمول فیلم های هالیوودی بسیار خوب پرداخته شده اند] که در پایان مقهور نبوغ قاتل ناشناس می شود. آقای بروکز تا این لحظه فروشی ٣٠ میلیون دلاری در آمریکای شمالی به دست آورده که این رقم قطعاً افزایش خواهد یافت. فرصت خوبی است تا به تماشای فیلمی با چنین گروهی از بازیگران متفاوت، با داستانی بدیع بروید. البته اگر فیلم های جنایی سنگین را می پسندید!
ژانر: جنایی، درام، مهیج.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/46721667/MrBrO_aX.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/46721540/MrBrO_aX.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/46721650/MrBrO_aX.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/46721782/MrBrO_aX.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/46720664/MrBrO_aX.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/46720723/MrBrO_aX.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/46720630/MrBrO_aX.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/46719062/MrBrO_aX.part8.rar 
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Afro Samurai


 


Also Known As:Afuro zamurai (Japan)
Runtime:125 min (5 episodes)
Country:USA / Japan
Language:English
Color:Color
Certification:USA:TV-MA
MOVIEmeter: 4% since last week why?
Company:Fuji TV
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/48255614/as.part01.rar
http://rapidshare.com/files/48263763/as.part02.rar
http://rapidshare.com/files/48273089/as.part03.rar
http://rapidshare.com/files/48283935/as.part04.rar
http://rapidshare.com/files/48296378/as.part05.rar
http://rapidshare.com/files/48310849/as.part06.rar
http://rapidshare.com/files/48326372/as.part07.rar
http://rapidshare.com/files/48342969/as.part08.rar
http://rapidshare.com/files/48358612/as.part09.rar
http://rapidshare.com/files/48395083/as.part09.rar
http://rapidshare.com/files/48399668/as.part10.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

قرمز
باصداي مصطفايي
 

آلبوم جدید مقداد مصطفایی به نام قرمز با دو کیفیت
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تیتراژ سریال گل یا پوچ با صدای مهراج محمدی

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Web Dumper v2.3.7 برنامه ای برای
ذخیره سازی صفحات وب در کامپیوتر شما
 

شاید برای شما که یکی از کاربران حرفه اینترنت می باشید و روزانه از وب سایت های زیادی بازدید می کنید مشکل برای ذخیره سازی صفحات پیش آمده باشد. به عنوان مثال شما از یک وب سایت دیدن می کنید و قصد دارید تا صفحات مختلف آن ها را بر روی هارد کامپیوتر خود ذخیره سازی نمایید. اگر شما به صورت دستی این کار را انجام دهید یعنی برای ذخیره سازی هر صفحه بر روی لین ک آن کلیک نمایید و سپس منتظر بارگذاری آن باشید تا پس از اتمام بارگذاری آن را ذخیره سازی نمایید ، می بایست زمان زیادی را صرف نمایید تا بتوانید تمامی صفحات را ذخیره سازی کنید. برای جلوگیری از این اتلاف زمان می توانید از نرم افزارهایی استفاده نمایید که به وسیله آن ها می توان اقدام به ذخیره سازی یک سایت بر روی هارد سیستم نمود. این نرم افزارها که امروزه می توان گسترش آن ها را مشاهده نمود به صورت خودکار اقدام به جمع آوری و ذخیره سازی صفحات وب سیات موزد نظر می کنند.

در این مطلب شما را با یکی از این نرم افزارها آشنا می سازیم.

 

Web Dumper نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن شما قادر خواهید بود تا به راحتی صفحات وب سایت مورد نظر خود را بر روی کامپیوتر ذخیره سازی نمایید. این نرم افزار یکی دیگر از محصولات شرکت MaxProg می باشد. این شرکت در زمینه ساخت نرم افزارهای کاربردی اینترنتی فعالیت می کند که دیگر نرم افزارهای این شرکت نظیر iCash ، eMail Verifier ، MaxBulk Mailer و ...  را در گذشته به شما معرفی نمودیم . به وسیله WebDumper شما به راحتی و تنها با وارد نمودن آدرس وب سایت مورد نظر به برنامه قادر خواهید بود تا تمامی صفحات را به همراه عکس ها ، بنرها ، تصاویر فلش و ... دخیره سازی نمایید.

پس از اتمام عملیات ذخیره سازی شما قادر خواهید بود تا در زمان های مختلفی که به اینترنت متصل نیستید از وب سایت ذخیره سازی شده به صورت Offline بازدید نمایید و به راحتی در صفحات مختلف آن به دنبال مطلب مورد نظر خود باشید.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- پشتیبانی از 4 زبان مختلف

- توانایی ذخیره سازی صفحات کانل یک وب سایت از طریق لینک های موجود در هر صفحه

- قابلیت ذخیره سازی فایل های موجود در یک صفحه همانند عکس ، فایل های فلش و ...

- توانایی فیلتر نمودن فایل هایی که به آن ها نیازی نیست تا در هنگام ذخیره سازی از سرعت بیشتری برخوردار باشید.

- تشخیص تمامی پیغام های مربوط به پروتکل Http

- نمایش جزئیات هر فایل که در هنگام ذخیره سازی مشاهده می شود

- پشتیبانی از پراکسی سرورها

- توانایی ذخیره سازی صفحاتی که برای مشاهده آن ها به نام کاربری و رمز عبور نیازاست. ( با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور در برنامه )

 و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

Ccalc

این برنامه ساده ترین نرم افزار ماشین حساب در بین دیگر برنامه ها می باشد.


لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق(عليه السلام) فرمودند:
رَكعَتانِ يُصَلّيهِما مُتَزَوِّجٌ أفضَلُ مِن سَبعينَ رَكعَةً يُصَلِّيها غيرُ مُتَزَوِّج .
دو ركعت نمازى كه ازدواج كرده مى خواند، برتر از هفتاد ركعت نمازى است كه فرد عزب بخواند.
(البحار : 103 / 219 / 15 و ص 221 / 25)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

خانمی در مجلسی می گفت : می دانید من چه کار کرده ام که دیگر شوهرم مهدی ، شبها به موقع به خانه آمده و دیگر دیر آمدن از سرش افتاده ؟
یک شب که خیلی دیر آمد از داخل اطاق فریاد زدم : منوچهر بالاخره آمدی عزیزم ؟ مهدی از آن شب به بعد دیگر هیچ شبی مرا تنها نگذاشت .
خانم دیگری که این را شنید بیتابانه گفت : اوه !! ترا خدا اینقدر این قصه را همه جا تعریف نکن . پارسال من گول همین حرف تو را خوردم و همین حقه را به کار زدم که حالا بی شوهر هستم ، چون منوچهر اسم همسایه مان بود و من نمی دانستم که مرد دله و هوسبازی است . شوهرم خیال کرد که من او را صدا میزنم و آمدن منوچهر واقعی است !!!!


روانشناسی به یکی از دوستان خود گفت : شما خیلی مغموم و ناراحت و افسرده به نظر می رسید ، باید تحمل داشت و به ریش مشکلات و بدبختی ها خندید .
دوست مرد روانشناس گفت : آخر بدبختی من همین است ، چون زن و مادر زنم هیچکدام ریش ندارند !!!!


پدری به دختر خود گفت : عزیزم ، صادق از من خواسته است که با عروسی تو و او موافقت کنم . من نیز این درخواست را پذیرفته ام .
دختر پاسخ داد : اما ، پدر ، من حاضر نیستم دست از مادرم بردارم .
پدر مهربان با دستپاچگی فورا گفت : خوب ، چه اشکالی دارد ؟ حق با تو است ، باید از همین حالا حرف حرف تو باشد دخترم ، آره عزیزم مادرت را هم با خودت ببر !!!!!!!

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

افسردگى و راهكارهاى غلبه بر آن‏‏

سلامتى و شادابى دو نعمت بزرگ است، هيچ لباسى پر ارزش‏تر ازتندرستى و شادكامى توأم با آرامش وجود ندارد. با مراجعه به آيات 2 و 4 و 5سوره‏
طلاق مى‏توان عامل شادى و موانع آن را در مجموعه‏اى از بايدها و نبايدها،گرايش‏ها و گريزها، خوش خويى‏ها و بدگويى‏ها پيدا كرد.
مانع اساسى شادى، افسردگى و جدايى از نيازهاى طبيعى، غريزى و فطرى‏
است. محروميت از اين علقه طبيعى با اختلافات خانوادگى و ضعف‏هاى‏جسمانى و ضربه‏هاى روانى شكل مى‏گيرد و اردوگاه امنيت، آرامش و شادمانى رابهم مى‏زند.
نشانه‏هاى افسردگى از نظر بالينى عبارت است از: بى‏خوابى، زود از خواب‏خستگى، عدم تمركز فكرى، بى‏ميلى به هر گونه سرگرمى و نشاط، بى‏ميلى به‏روابط جنسى، افسردگى مزمن. احساسات منفى از پيچيده‏ترين عادات منفى‏است كه ريه روحى و روانى و زيست شناختى دارد و جسم و روح هر دو درايجاد آن دخالت دارند.
افسردگى نوعى نگرش منفى نسبت به پديده‏ها، بدبينى، درماندگى، عدم‏حرمت نفس و ترس ظاهرى است.
از آنجايى كه زندگى خوب است، بايد تمام هيجانات آدمى در آن تظاهر كند واين تظاهرات همراه با شادى و نشاط كامل خواهد بود و شادكامى مقامى‏بالاتر از نشاط است.
ايجاد كانون‏هاى روان شناختى در جهت تبادل افكار و تزريق انديشه‏هاى‏مثبت و زدودن نگرانى، اضطراب و افكار و باورهاى منفى، حركتى در جهت‏معالجه افسردگى است،اما تا رسيدن به احساس خوش بينى، اميدوارى،خلاقيت، رضايت خاطر و اقناع غرائز جنسى، درمان جدى مطلبد كه ما به‏ارائه دو راه بسنده مى‏كنيم:
1. درمان غير دارويى افسردگى: ورزش و تحرك اعضا و ترشح ماده آندروفين‏در هنگام ورزش در جسم نشاط ايجاد مى‏كند و اين نشاط به روح منتقل‏مى‏گردد. تغذيه سالم بدنى و ارتباط با دوستان صميمى، براى جلوگيرى ازانزواطلبى، نيز در اين امر مؤثر است.
2. درمان دارويى سنتى افسردگى: برخى گياهان آرام بخش هستند از جمله:سنبل الطيب يا والريان Valerian، روغن بادام شيرين Almond ouil، گشنيزOrianader، فندق Udder، تخم خيار Seed.  

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

کیخسرو پادشاه آرمانی فردوسی است و همۀ شرایط را برای یک فرمانروای خوب در خود دارد
گوهر که از فرّ ایزدی است
و نژاد که از تخم پاک است ؛ هنر که آموختنی است ؛ خرد که شناخت نیک از بد است

جهانجوی از این چار بُد بی نیاز
همش بخت سازنده بود از فراز

کیخسرو حکیمی است دادگر و فرمانروایی او ؛اوج پیروزی نیکی بر بدی است
در سلطنت پُر جلال و شکوه خود دشمنان ایران را از میان بر می دارد ؛ با کشتن افراسیاب که مظهر نیروهای اهریمنی است؛ انتقام خون سیاوش را می گیرد

آنگاه در اوج پیروزی و کامیابی که دیگر دشمنی در برابر خود ندارد ؛ با خود می اندیشد که مبادا قدرت او را گمراه کند و مانند ضحاک و جمشید به تباهی کشاند
روانم نباید که آرد منی
بد اندیشی و کیش اهریمنی
شوم بد کنش همچو ضحاک و جم
که با تور وسلم اندر آمد به زم

کیخسرو چند روز بزرگان را بار نمی دهد
آنگاه آنان را فرا می خواند و می گوید که برای رستن از عواقب اهریمنی قدرت ؛ تصمیم دارد از سلطنت کناره گیرد/ بزرگان با همۀ عجز و لابه فراوان؛ موفّق به منصرف کردن شاه نمی شوند ؛ ناچار زال را از زابلستان فرا می خوانند
در برابر التماسها و اندرزها و تند زبانیهای زال باز هم کیخسرو در تصمیم خود پافشاری می کند و می گوید: چو ضحاک ناپاک و تور دلیر
که از جور ایشان جهان گشت سیر
بترسم که چون روز نخ برکشد
چو ایشان مرا سوی دوزخ کشد

ناچار ایرانیان تسلیم می شوند . کیخسرو پادشاهی را به لهراسب می سپارد و به هر یک از پهلوانان پاداشی در خور می دهد و گودرز را وصّی خود می کند که گنجها و اندوخته های او را صرف آبادی کشور و آسایش نیازمندان کند. آنگاه صحنه را ترک می گوید .

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
ِكَالَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ كَانُواْ أَشَدَّ مِنكُمْ قُوَّةً وَأَكْثَرَ أَمْوَالاً وَأَوْلاَدًا فَاسْتَمْتَعُواْ بِخَلاقِهِمْ فَاسْتَمْتَعْتُم بِخَلاَقِكُمْ كَمَا اسْتَمْتَعَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ بِخَلاَقِهِمْ وَخُضْتُمْ كَالَّذِي خَاضُواْ أُوْلَـئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الُّدنْيَا وَالآخِرَةِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 69 أَلَمْ يَأْتِهِمْ نَبَأُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ وَقَوْمِ إِبْرَاهِيمَ وِأَصْحَابِ مَدْيَنَ وَالْمُؤْتَفِكَاتِ أَتَتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا كَانَ اللّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَـكِن كَانُواْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ 70 وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَـئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ 71 وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ 72

 

ترجمه فارسي مکارم

(شما منافقان،) همانند كسانى هستيد كه قبل از شما بودند (و راه نفاق پيمودند; بلكه) آنها از شما نيرومندتر، و اموال و فرزندانشان بيشتر بود! آنها از بهره خود (از مواهب الهى در راه گناه و هوس) استفاده كردند; شما نيز از بهره خود، (در اين راه) استفاده كرديد، همان گونه كه آنها استفاده كردند; شما (در كفر و نفاق و استهزاى مؤمنان) فرو رفتيد، همان گونه كه آنها فرو رفتند; (ولى سرانجام) اعمالشان در دنيا و آخرت نابود شد; و آنها همان زيانكارانند! «69» آيا خبر كسانى كه پيش از آنها بودند، به آنان نرسيده است؟! «قوم نوح‏» و «عاد» و «ثمود» و «قوم ابراهيم‏» و «اصحاب مدين‏» ( قوم شعيب) و «شهرهاى زير و رو شده‏» ( قوم لوط); پيامبرانشان دلايل روشن براى آنان آوردند، (ولى نپذيرفتند;) خداوند به آنها ستم نكرد، اما خودشان بر خويشتن ستم مى‏كردند! «70» مردان و زنان باايمان، ولى (و يار و ياور) يكديگرند; امر به معروف، و نهى از منكر مى‏كنند; نماز را برپا مى‏دارند; و زكات را مى‏پردازند; و خدا و رسولش را اطاعت مى‏كنند; بزودى خدا آنان را مورد رحمت خويش قرارمى‏دهد; خداوند توانا و حكيم است! «71» خداوند به مردان و زنان باايمان، باغهايى از بهشت وعده داده كه نهرها از زير درختانش جارى است; جاودانه در آن خواهند ماند; و مسكن‏هاى پاكيزه‏اى در بهشتهاى جاودان (نصيب آنها ساخته); و (خشنودى و) رضاى خدا، (از همه اينها) برتر است; و پيروزى بزرگ، همين است! «72»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mohsen_fekri2000@yahoo.com

آنگاه که غرور کسی را له می کنی، آنگاه که کاخ آرزوهای کسی را ویران می کنی، آنگاه که شمع امید کسی را خاموش می کنی، آنگاه که بنده ای را نادیده می انگاری ، آنگاه که حتی گوشت را می بندی تا صدای خرد شدن غرورش را نشنوی، آنگاه که خدا را می بینی و بنده خدا را نادیده می گیری ، می خواهم بدانم، دستانت را بسوی کدام آسمان دراز می کنی تا برای خوشبختی خودت دعا کنی؟ . بسوی کدام قبله نماز می گزاری که دیگران نگزارده اند

 

 

hosain_khakpoor@yahoo.com

toye bage arezom chon toro man kashte basham @};- labaye khoshke eatash ro pishe to dashte basham@};-
baz delam mikhad ba paye berahne pishe TO @};- be ziyaratet beiyamo jon bedam baraye TO@};-
dar namaze eashegim man toro ehsas mikonam@};- zarihe negaheto man eltemas mikonam@};-
cheshaye man age khon gerye kone khiyali nist @};- az game jodayiha shekve kone navayi nist @};-
man delam mikhad be mehrabe delet sejde konam @};- hame razo niyazo arezohamo bar avarde konam @};-
ya hag

 

 

llnlnll@yahoo.com

خرید شوهر

یک مرکز خرید وجود داشت که زنان می توانستند به آنجا بروند و مردی را انتخاب کنند که شوهر آنان باشد.این مرکز پنج طبقه داشت و هرچه که به طبقات بالاتر می رفتند خصوصیات مثبت مردان بیشتر میشد؛اما اگر در طبقه ای دری را باز کنند،باید حتما آن مرد را انتخاب کنند و اگر به طبقه بالاتر رفتند دیگر اجازه برگشت ندارند و هر شخص فقط یک بار میتواند از این مرکز استفاده کند.
روزی دو دختر که با هم دوست بودند به این مرکز خرید رفتند تا شوهر مورد نظر خود را پیدا کنند.
در اولین طبقه بر روی در نوشته بود:این مردان شغل و بچه های دوست داشتنی دارند.دختری که تابلو را خوانده بود گفت:خب،بهتر از کار نداشتن یا بچه نداشتن است ولی دوست دارم ببینم بالاتری ها چگونه اند ؟
پس رفتند.
در طبقه دوم نوشته بود:این مردان شغلی با حقوق زیاد ،بچه های دوست داشتنی و چهره زیبا دارند.دختر گفت:هووووم!طبقه بالاتر چه جوریه...؟
طبقه سوم:این مردان شغلی با حقوق زیاد ،بچه های دوست داشتنی و چهره زیبا دارند و در کارِ خانه هم کمک می کنند.دختر:وای ...،چقدر وسوسه انگیز،ولی بریم بالاتر؛و دوباره رفتند.
طبقه چهارم:این مردان شغلی با حقوق زیاد و بچه های دوست داشتنی دارند.دارای چهره ای زیبا هستند،همچنین در کارِ خانه کمک می کنند و هدف های عالی در زندگی دارند.آن دو واقعا به وجد آمده بودند.دختر:وای چقدر خوب.پس چه چیزی ممکنه طبقه آخر باشه!آنها گریه کردند.
پس به طبقه پنجم رفتند،آنجا نوشته بود:این طبقه فقط برای این است که ثابت کند زنان راضی شدنی نیستند.از این که به مرکز ما آمدید متشکریم و روز خوبی برای شما آرزومندیم !
navid

 

 

mhmazidi@gmail.com

كمك به بشریت با كلیك كردن

ripplelogoاينترنت دنيای غریبی است! تنها كافی است كمي خلاقيت داشته باشيد تا از ساده‌ترين چيزها، ايده‌های واقعا عالی بيرون بكشيد. ripple.org مصداق اين جمله است.اين سايت ايده فوق‌العاده ساده ولی بسيار باارزشی دارد.خيلي ساده بخواهم توضيح دهم اين مي‌شود:
شما به سايت ريپل وارد مي‌شويد.در انجا دو دسته وجود دارند:1- اسپانسرها 2- انجمن‌ها و گروهها و موسسات خيريه‌ای و…. .روش كار ساده است.شما مي‌خواهيد به هركدام از اين موسسات كه كمك كنيد تنها كافی است به صفحه مربوط به انها در ريپل وارد شويد، در انجا دو كار مي‌توانيد انجام دهيد: الف- بر روی لينك اسپانسرها كليك كنيد. ب- در داخل جعبه جستجوی ريپل، جستجو نماييد.جالب اينجاست كه اين جعبه با نيروی گوگل (google custom search) مي‌باشد.
نتيجه: هركليكي كه شما بر روی تبليغات اسپانسرها كنيد، پولی از جانب اسپانسرها به آن موسسه خيريه منتقل خواهد شد.همچنين هر سرچي كه انجام دهيد. بنظرتان ايده جالبي نيست؟! شايد در ابتدا بسيار جزيي باشد.اما تصور كنيد اين مدل گسترش پيدا كند در تمام وب. فعلا تنها يك اسپانسر در اين سايت هست و همچنين 4 موسسه خيريه . با رونق اين سايت تعداد انها مسلما افزايش خواهد يافت.از بابت موسسات خيالتان راحت باشد.همه انها مراكز معتبری هستند و حتي يكي از انها جايزه نوبل صلح را دريافت داشته.سايت ريپل نيز تعهد كرده كه 100 درامد حاصل از اين كار را به موسسات مزبور خواهد داد.
اين سايت اصليت استراليايي دارد.نكته جالب اين است كه اكنون در خيابانهای ملبورن پوسترهایی ديده مي‌شود كه طرفداران ريپل در ان از شما مي‌خواهند به اين حركت بپيونديد، عكسهای اينجا را ببينيد. 

 

 

arman.edalat@yahoo.com

آقاي هاشمی دیگر چه می خواهید؟!


این روزها و پس فوت حضرت آیت الله مشکینی و بحث جانشینی ایشان در ریاست مجلس خبرگان رهبری که تنها نهادی است كه بر اساس قانون اساسی فراتر از رهبر قرار دارد، دوباره حرف آقای هاشمی بر سر زبانها افتاده است. کسی که عمر سیاسی اش تا کنون سه چهار بار به پایان رسیده است(!). انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری قرار است در روزهای 13 تا 15 شهریور ماه  امسال همزمان با برگزاری اجلاس دوم دوره چهارم مجلس برگزار شود. طیف کارگزاران که از طرفداران و زاییده اکبر هاشمی بهرمانی هستند با همان استراتژی(!) انتخابات های گذشته 1 ـ که خودتان بهتر می دانید چگونه است ـ از حالا استارت کارهای تبلیغاتی خود را زده است.
البته این بار در کنار تخریب رقیبی که برای خود ساخته اند(!) سعی دارند به مردم بقبولانند که همان رقیب قصد تخریب ما را دارد!!! حالا روح آن بنده خدا هم خبر ندارد که پیشاپیش توسط کارگزان به عنوان جدی ترین رقیب آقای هاشمی شناخته شده است.
برای اثبات این مدعا کافیست در این چند هفته مانده تا نیمه شهریور سری به سایتهایی مانند آفتاب نیوز یا نوروزنیوز و ... بزنید. البته من نمونه هایی آماده کرده ام که مشاهده آنها خالی از لطف نیست:

نمونه 1

نمونه 2

نمونه 3

نمونه 4

نمونه 5

نمونه ۶ 

نمونه ۷

نمونه ۸

نمونه ۹

نمونه 10

از این مطالب که بگذریم، این سوال مطرح می شود که چرا در جمهوری اسلامی هر جا اسم انتخابات می آید اسم آقای هاشمی هم می آید؟؟!! یعنی چرا ایشان اینقدر علاقه دارند در هر انتخاباتی شرکت کرده، آن همه خرج کنند و بعد هم رای نیاورند؟(!)
اگر بخواهیم علاقه بیش از حد آقای هاشمی به شرکت در انتخاباتهای گوناگون و در دوره کنونی به ریاست مجلس خبرگان آن هم با عدم اعتقاد به اصل ولایت فقیه را بررسی کنیم به نتایج جالبی می رسیم:
 
1-      شاید آقای هاشمی پولشان که می گویند ارث پدریشان است، اضافه آمده و می خواهند جیب تبلیغات چی و چاپخانه و طراح پوستر و طراح شعار(!) را پر کنند...
2-   شاید آقای هاشمی با انتخابات حال می کنند(!). حالا چه رای بیارند چه نیارند! اگه انتخابات شوراها هم افت کلاس نبود؛ در آن هم شرکت می کردند.
3-       دلیل حب ریاست که کاملا بی معنی است و درباره ایشان نعوذبالله مخالف نص صریح قرآن می باشد...
4-   شاید هم آقای هاشمی می خواهند قبل از (زبانم لال) به لقاءالله پیوستنشان تمام پستها را حداقل یکبار  تجربه کرده باشند، حالا اگر رهبری هم می شد که چه بهتر!!!
5-      البته تمام این دلیلها فقط حدس و گمان هستند و باید دید ایشان دیگر چه از جان نظام می خواهند؟؟!!


 

.

alirezamajidi@gmail.com

اشتراک فيدها و پيدا كردن افراد هم‌سليقه با feedbuddy
 

سایت feedbuddy ، ایده جالبی دارد ، این سایت به شما امکان می‌دهد با وارد کردن فیدهای سایت و وبلاگ‌های مورد علاقه خود ، افرادی که سلیقه مشابه در وب‌گردی دارند ، پیدا کنید و با وبلاگ‌هایشان آشنا شوید. برای مثال من فید تعدادی از سایت‌های آی‌تی را که در خبرخوان خود دارم ، وارد این سایت کردم و چندین نفر را پیدا کردم که که 5-4 منبع خبری مشابه من جزو علاقمندی‌های‌شان بود.

البته سایت می‌توانست به مراتب بهتر از اینها باشد اگر امکانات یک شبکه اجتماعی را هم در خود داشت و اجازه می‌داد افراد هم‌سلقیقه با هم ارتباط برقرار کنند و کامیونیتی بسازند.

 

 

korosh_kabir1983@yahoo.com

ممنوعیت جین، آستین کوتاه، قالیباف و هاشمی! 


به گزارش فرارو، از "روزنامه ایران" خبر می رسد که شرایط ویژه و عجیبی توسط مدیریت جدید این روزنامه بر کارکنان و خبرنگاران این موسسه فرهنگی دولتی اعمال می شود.
بر اساس این شنیده ها، طبق دستور ک.ا. مدیرمسئول این روزنامه، پوشیدن شلوار جین، و پیراهن آستین کوتاه برای کارکنان وخبرنگاران ممنوع شده است و از کارمندانی که بر پوشیدن شلوار جین یا آستین کوتاه اصرار بورزند، تعهد کتبی گرفته می شود.
یکی از کارکنان این روزنامه دراین باره به خبرنگار فرارو گفت: "اکثریت مدیران سرویس های روزنامه ایران به دلیل این نوع مدیریت، استعفاء داده اند و در شرایط فعلی روزنامه ایران با بحران نیرو مواجه است."
همچنین یک منبع موثق در این روزنامه که نخواست نامش فاش شود گفت طبق دستور ک.ا.، چاپ و انتشار عکس از "اکبر هاشمی رفسنجانی" و "باقر قالیباف" در صفحه اول این روزنامه ممنوع شده است!
استفاده مکرر از اخبار ویژه و حتی اخبار عادی چند سایت خبری منتسب به دولت و به خصوص سایت متعلق به همسر سخنگوی دولت، یکی دیگر از سیاست های ثابت رسانه ای مدیران روزنامه ایران برای ترویج و تبلیغ و رسمیت بخشیدن به این سایت ها است.
عدم استفاده مناسب از اخبار و تولیدات خبرگزاری ایرنا در روزنامه ایران(که وابسته به خبرگزاری ایرنا است) بارها موجب اعتراض خبرنگاران این خبرگزاری شده است.
این روزنامه، پس از انتصاب این جوان در دولت جدید که "ساده زیستی" را شعار خود قرار داده است؛ مدتی با کاغذ گلاسه منتشر می شد که این امر اعتراض سایر روزنامه ها را به همراه داشت تا جایی که روزنامه کیهان، یکی از متعصب ترین حامیان دولت نیز با درج خبر ویژه ای نسبت به آن شدیدا اعتراض کرد.

ک.ا. از نیروهای مورد اعتماد و پشتیبانی صفارهرندی، وزیر ارشاد دولت

 

 

asfandakh@yahoo.com

بنزين آزاد، گردن كلفتان و دولت اسلامي


به نام خدا

پس از آغاز شجاعانه ي طرح مديريت مصرف سوخت يا همان سهميه بندي بنزين، گروههايي كه منافع خود را در بازيهاي سياسي و جنجال و خرابكاري جستجو مي كرده اند و در اين راه حاضرند مهمترين منافع ملي را لگدمال كنند، با تصور به دست آوردن فرصتي استثنايي؛ به همنوايي با رسانه هاي صهيونيستي در مخالفت با اين طرح پرداختند. رسانه هاي اين گروهها از شرق گرفته تا اعتماد ملي و همشهري شروع به انتشار داستانهاي دنباله دار تراژيك از مشكلات مردم بر اثر اجراي اين طرح كردند و از دولت و مجلس اصولگرا خواستند تا از اقدام كارشناسانه ي خود دست بردارند.
اما شاخصي كه طبق معمول هميشه در معادلات آنها لحاظ نشده بود يعني قدرت مردم و حمايت هوشمندانه ي آنان از اقدام شجاعانه ي دولت سبب شد تا منفعت طلبان و سياست بازان در يك سردرگمي گرفتار آيند تا جايي كه «سردار دكتر خلبان محمد باقر قاليباف» در برنامه ي «نگاه يك» شبكه يك رسما اعلام كرد كه: "با سهميه بندي بنزين موافقم ولي مخالفم!" و اين اظهار نظر آنقدر عجيب بود كه مجري برنامه [محمود احمدي]كه سعي مي كرد كاملا هواي جناب سردار دكتر ... (الي آخر) را داشته باشد تا مبادا از سوي مسئولان شبكه توبيخ شود، را به سخن آورد كه "آيا اين تناقض گويي نيست؟"
بنابراين فرصت طلبان رنگ عوض كرده و با نقاب ديگري دست به كار به شكست كشاندن طرح مذكور شدند. تاكتيك جديد به راه انداختن موج تبليغاتي وسيع پيرامون لزوم اعلام نرخ آزاد بنزين بود و همانطور كه انتظار مي رفت براي اين «مرفهين بي درد» نتيجه ي قطعي آزادسازي قيمت بنزين كه افزايش تورم به بيش از 100% بود هيچ اهميتي نداشت. اما حمايت آگاهانه ي مردم از تصميم دولت براي ارائه نكردن بنزين با نرخ آزاد، يكبار ديگر سبب شد تا تمام رشته هاي اين سياست بازان پنبه شود و نمايندگان اقليت مجلس در ارائه ي طرح آزادسازي نرخ بنزين كه به گفته ي نايب رييس مجلس "آنقدر با عجله تنظيم شده بود كه پر از غلط املايي بود"، خود را تنها ببينند.
اين روزها و پس از عقيم ماندن شيطنتهاي جريان قدرت طلب در مسير اجراي طرح، محمد باقر قاليباف (شهردار تهران) كه رهبري بخشي از جريان مذكور را بر عهده دارد، شخصا دست به كار ايجاد اخلال در روند اجراي تصميمات كارشناسي دولت شده است. وي با بهانه قرار دادن ناكافي بودن بنزين خودروهاي حمل زباله، اعلام كرده است كه شهرداري براي حل اين مشكل اقدام به وارد كردن بنزين آزاد خواهد كرد(!!!).
اين ادعاي تعجب آور جناب شهردار تنها دو نتيجه گيري را به ذهن متبادر مي كند، نتيجه ي اول كه احتمال آن كمتر است اينكه جناب سردار دكتر ... دچار آلزايمر شده و فراموش كرده اند كه در انتخابات رياست جمهوري نهم در همان دور اول مردم دست رد به سينه ي ايشان زده و از تفكر كارگزاراني ايشان بيزاري جستند و اكنون به تصور اينكه رييس جمهوري است خود را مسئول تصميم گيري درمورد واردات بنزين مي داند كه همانطور كه قبلا هم گفتم اين احتمال ضعيفي است.
اما احتمال دوم كه به نظر درست تر مي آيد اين است كه جناب سردار قصد عرض اندام، گردن كشي، قلدري و گردن كلفتي (قابل توجه سردار رادان) در برابر دولت قانوني برآمده از ملت را دارند. يادآوري اين نكته هم ضروري است كه شركت واحد اتوبوسراني تهران (وابسته به شهرداري تهران) با كاهش خدمات رساني خود پس از سهميه بندي بنزين و با وجود اختصاص بودجه ي قابل توجه دولت براي توسعه ي ناوگان حمل و نقل عمومي و خريد اتوبوس، قصد دارد افكار عمومي را نسبت به اين طرح بدبين كرده و بهره برداريهاي سياسي خود را از آن بكند. با اين اوصاف با اميدوار بود كه دولت اسلامي در برابر افزون طلبي زياده خواهان كوتاه نيامده و فرصت عرض اندام را از گردن كلفتان بگيرد.

 

 

ebgh_80@yahoo.com

فقط بعنوان یک خواننده و عضو کوچک روزانه ...

این نوشته با بقیه نوشته های من در روزانه فرق می کند . همیشه بعنوان نویسنده ثابت روزانه می نوشتم ولی این بار می خواهم بعنوان یک خواننده روزانه بنویسم . پس لطفا تعصبات ، پیش ذهنیات و غیره را در مورد من فراموش و مطلب من را بعنوان مطلب یک خواننده عادی روزانه ، اگر دلتان خواست بخوانید .
آقای مبین سلام . من یکی از خوانندگان پر و پا قرص روزانه هستم و تقریبا از روز اول عضو ثابت روزانه بوده ام . گاهی انقدر روزانه خوب بوده است که احساس خوبی داشته ام و گاهی انقدر سرد و بی مزه شده است که از خواندنش پشیمان شده ام . به هر حال همیشه خوانده ام ، چه زمانیکه خیلی داغ بوده و چه زمانیکه خیلی سرد بوده . اما دو مساله ای که مرا همیشه آزار داده است را برایتان می گویم .
اولین مساله بر می گردد به اعضا روزانه . به جز چند نفر اعضا ثابت و نویسندگان ستون های ثابت ، بقیه اعضا ( حدود ده هزار نفر ) همگی بی کارند . اگر فقط یک درصد اعضا هم بخواهند همکاری کنند و روزانه برایشان مهم باشد ، تقریبا حدود صد نفر باید مطلب داشته باشند که این اتفاق نیافتاده است . این ها را از این جهت می گویم که به شدت گروه شما ، اعضا بی بخاری دارد ( طبق معمول رگ های سیخ شده و شلنگ شده اعضا دیده می شود ) . یعنی حتی یک درصد از اعضا هم هیچ تمایلی و رقبتی به همکاری ندارند . پس زحمات شما بعنوان مدیر گروه بسیار ستودنی است که یک تنه این حجم کاری را تحمل می کنید و کسی همراهی تان نمی کند . امیدوارم خسته نباشید و همواره انگیزه کافی برای ادامه دادن به انتشار روزانه را داشته باشید .
اما دومین مساله بر می گردد به مدیریت گروه . علی رغم تمام احترام و اذعان این مطلب که ایشان علی رغم تمام کمبودها و غیره ، بار گروه را یک تنه می کشند و وقت و زندگی شان را روی این گروه گذاشته اند ، اما دلیل این سردی اعضا گروه و روزانه را فقط و فقط متوجه مدیریت گروه می دانم . بالخصوص در شماره های بعد از عید که به نظر من اصلا هیچ جذابیتی علی رغم اضافه کردن انواع و اقسام بخش های دانلود و غیره ، نداشته است و البته این ها نظر شخصی من است و می تواند کاملا اشتباه هم باشد . مطمینا ایجاد انگیزه در اعضای گروه بر عهده مدیر گروه است که از طرف ایشان هیچ انگیزه ای ایجاد نمی شود . یکی دیگر از دلایل سردی روزانه نسبت به سابق از نظر من ، تاخیرات ناموجهی است که در روزانه در حال افزایش قارچی است . کتمان نمی کنم که مدیریت گروه هم احتیاج به استراحت و رسیدن به امور زندگی اش را دارد ولی اینکه چند روز یکبار نباشیم و بدون هیچ اطلاعی روزانه منتشر نشود و بعد از انتشار هم هیچ توضیحی ارایه نشود ( منظورم از توضیح ، اقرار نیست ، منظورم در ساده ترین حالت یک عذر خواهی از اعضا است . به هر حال از دید من هر گروهی با تعداد اعضایش ، عملکردش مشخص می شود و سازنده هر گروه موفق هم اعضا آن هستند ، چه تنبل باشند و چه فعال ) و یا از پیش خبر داده نشود ، به نظر حقیر ، بی احترامی به یکایک اعضا است . باز هم تکرار می کنم که اینها نظر شخصی است و امکان اشتباه هم در آن هست . اما فکر می کنم با نگرش دوباره مدیریت ( از جمله برگذاری یک نظر خواهی در مورد مطالب ، نویسندگان ، کمبودها ، افزون ها و ارتباط بین اعضا و ملاقات اعضا و داشتن برنامه های فرهنگی و گردشی و ... ) می تواند به فعال شدن و گرم شدن ( مانند سابق ) گروه کمک کرد . اینکه از اعضا بخواهیم که همکاری داشته باشند ، مطمینا کسر شان محسوب نمی شود و مطمینا تمامی بارها را هم یک تنه به دوش کشیدن ، در این زمانه ، قهرمان سازی نمی کند . امیدوارم از نقد من رنجیده نشده باشید . یکی از خوانندگان روزانه و عضو گروه مبین . همین .

--------------------
توضيح مبين:
قبل از هر چيز بر خود لازم مي بينم از دقت نظر و حساسيت دوست خوبم آقا احسان عزيز، نسبت به روزانه تشکر و قدرداني نمايم. لازم ديدم دو نکته را درباره موارد مطروحه عرض کنم:

1- در مورد اعضا محترم گروه و اينکه گفتيد «در مباحث زياد فعال نيستند» بايد سه نکته را عرض کنم:
اولا به نظر شخصي من فعاليت اعضا گروه نسبتا خوب هست و من شخصا راضي هستم اما مي تونه بهتر از اين هم بشه. در اينجا دو مسئله وجود داره: مسئله عام همه گروهها و يک مسئله خاص گروه مبين
الف) طبق تجربه اي که در اين سالها کسب کرده ام، معمولا ما ايرانيها زياد اهل فعاليت و اظهار نظر در اينجور جمعها نيستيم (منظورم محيط سايبر هست). البته اظهار نظر کردن در وبلاگها خيلي آسان هست و ميشه براحتي نظر را نوشت و دکمه send را زد. اما براي اظهارنظر در روزانه، بايد از طريق ارسال ايميل اينکار را نمود که مراحل آن به مراتب طولاني تر است.
ب) مسئله اي که خاص گروه مبين هست، مدتي هست در پي اين مي باشم تا نخبگان جامعه و نيز مديران ارشد برخي اداره جات و سازمانها با گروه مبين و مجله روزانه آشنا شوند. الان تعداد کثيري از اساتيد و اعضا هيئت علمي دانشگاههاي تهران عضو گروه مبين هستند و ايميلها را دريافت مي نمايند. شايد براتون جالب باشه بگم از «چهره هاي ماندگار» هم در گروه عضو هستند. و طبعا اينجور افراد زياد وقت نمي کنند براي روزانه مطلب بفرستند و بيشتر خواننده هستند. مديران ارشد دولتي هم که در گروه عضويت دارند بيشتر راغب هستند تا نظرات را بخوانند تا اظهار نظر کنند.

2- در مورد انتشار نامنظم روزانه هم بايد عرض کنم کاملا حق باشماست. من خودم شخصا از اين مسئله (انتشار نامنظم روزانه) ناخرسند هستم و همه تلاش من اين هست که روزانه مثل سابق منظم ارسال بشه. اما اين چند مدت اخير اتفاقاتي مي افته که باعث ميشه انتشار روزانه در بعضي از روزها با وقفه مواجه بشه. البته در سه روز گذشته يک برنامه ريزي مجدد انجام داده ام تا هم روزانه بطور مرتب ارسال بشه و هم اينکه خبرنامه بعد از مدتها تعطيلي، فعال بشه و قرار شده از اين پس همسر عزيزم هم فعالتر شوند و من را ياري دهند.

3- در مورد اينکه گفتيد جو گروه سرد شده: نه از روي تعصب بلکه از فيدبک هايي که از اعضا دريافت مي کنم و همچنين صحبتهايي که بطور مداوم با دوستان مختلف عضو گروه انجام مي دهم، بايد عرض کنم اين مسئله را قبول ندارم. به عقيده خودم شاخص هاي مختلفي وجود دارند که با بررسي آنها ميشه گفت جو گروه سرد و يا گرم هست و با استناد به يک نکته نميشه در اين مورد قضاوت کرد.

 
 

eshge.mahdi@gmail.com

سوال و جواب
من مي خواهم توبه کنم

سوال :
من مي خواهم توبه کنم از شما درخواست کمک مي خواهم.
کمکم کنيد که از شيطان ملعون دوري کنم.

پاسخ :
با سلام. با توبه ي نصوح (حقيقي) و اصلاح و جبران آن و انجام اعمال صالح خداوند گناهان انسان را مي بخشد البته اگر گناه حق الناس باشد بايد ادا شود و اگر حق الله است بايد قضا شود. اگر انسان حقيقتا پشيمان شود و گناهان گذشته را جبران كند مثلا حق الناس را بپردازد و اگر واجبات را ترك كرده،قضايش را انجام دهد مثل كسي مي شود كه گناه نكرده )التائب من الذنب كمن لا ذنب له ) . آمرزش الهي به حدي است که در اين صورت حتي به جاي گناهان حسنه در نامه ي اعمال او نوشته ميشود«اولئک يبدل الله سيئاتهم حسنات. فرقان/70 ». هر كس توبه كند و ايمان آورده و عمل صالح انجام دهد خداوند گناهانش را تبديل به نيكي ميكند و خداوند بخشنده و مهربان است. هيچ کس نبايد از رحمت خدا مأيوس باشد . ليکن توبه و ندامت بايد حقيقي باش نه صرف لقلقه ي زبان و توبه ي حقيقي علامت دارد در نهج البلاغه آمده است: «كسى در حضور على(ع) مى‏گفت: «استغفرالله» حضرت فرمود: آيا مى‏دانى «استغفار» چيست؟ استغفار نامى است كه بر شش معنا اطلاق مى‏شود ؛ 1- پشيمانى از گذشته، 2- عزم بر ترك و بازگشت از آن براى هميشه، 3- اداى حقوق ديگران، تا خدا را پاك ملاقات كنى و بر (ذمه) تو بدهكارى نباشد (حق الناس، خمس، زكات و...) ؛ 4- هر فريضه كه ضايع كرده‏اى، ادا كنى (مثل نماز، روزه و نذر واجب و...) ؛ 5- گوشتى كه از حرام بر بدن تو رويده، با حزن و اندوه آب كنى تا پوستت به استخوان بچسبد و گوشت تازه ميان آنها برويد. ممكن است كسى از راه درآمد، حرام به عيش و نوش و تن‏پرورى بپردازد و يا بر اثر هر لذت حرامى، چاق و فربه گردد. در اين صورت حزن و اندوه گناهان گذشته بايد به گونه‏اى بر وجود او آتش زند كه خواب و قرار را از وى بستاند. البته اين حال براى هر توبه كننده‏اى حاصل نمى‏شود و اين در واقع مرتبه‏اى از مراتب كمال توبه و استغفار است؛ 6- سختى طاعت را بر بدنت بچشانى ؛ چنان كه شيرينى گناه را به آن چشاندى. طاعت حق و طوق بندگى مولا، سختى‏ها و محدويت‏هايى دارد ؛ زيرا يك سلسله اوامر و نواهى هست كه بر نفس اماره ناخوشايند است. در مقابل انجام گناه بر وفق مراد نفس اماره همسو با راحتى جسم است. پس همانگونه كه نفس بر وفق مراد خود و بدن بر حسب طبعش، در راحتى و آسايش به سر مى‏برد و لذت گناه را مى‏چشيد، بايد سختى طاعت و مشقت پذيرش قيد و بندهاى الهى و دينى را نيز بچشد. وقتى تمام اين شرايط تحقق يافت آن گاه بگويى: «استغفرالله»، (نهج البلاغه، كلمه 417) . راه ترک گناه و غلبه بر شيطان : 1- توجه به ناظر بودن خدا هميشه و در همه حال بر اعمال ونيات ما « هو اقرب اليكم من حبل الوريد ؛ او از رگ گردن به شما نزديكتر است » ، « ألم يعلم بان الله يري ، آيا ‹گنهكار› نميداند كه خدا ميبيند » ، « أيحسب ان لم يره احد ، آيا ميپنداردكسي او را نميبيند» 2- توجه به اينكه هر لحظه ، حتي در همان لحظه گناه ممكن است مرگ فرا رسد و در آن حال خدا را ملاقات كند 3-تلاوت آيات و روايات بيم دهنده از آثار گناه و سختي هاي برزخ و روز قيامت ، و تدبر در آن 4- مطالعه كتب مربوط به قبر و قيامت مانند كتب معاد و سراي ديگر/شهيد دستغيب شيرازي ، منازل الاخره / حاج شيخ عباس قمي . 5- " به عواقب بد آن گناه مانند :رسوا شدن در آخرت در برابر پيامبر اكرم (ص)و ائمه اطهار(ع)و تمام مردم (كه بسيار سختتر از آبرو ريزي در اين دنياست)، وارد آمدن صدمات روحي و جسمي غير قابل انكار بر شما ، از بين رفتن طراوت و تازگي صورت و نمايان شدن اثرات گناه در آن و.... بيانديشيد موفق باشيد. 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 مرداد / 13 آگوست / 29 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
22 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه چين با ايران همسايه شد

13 اوت سال 94 ميلادي، ارتش چين كار تصرف منطقه دره رود «تاريمTarim» و نواحي اطراف آن از جمله (كاشغرستان و قره شهر امروز) را تكميل كرد و در شمالشرقي منطقه ورارود (ماوراء النهر و به قول جغرافيون غرب؛ آسياي ميانه) با ايران همسايه ديوار به ديوار شد. مرزهاي شمالغربي چين اينك پس از گذشت اين همه سال همان است كه روز 13 اوت 94 ميلادي تعيين شده بود. در عمليات تصرف آن مناطق، ژنرال «بان چائو Banchao» نيروهاي چيني را فرماندهي مي كرد.
     بان چائو (در تاريخهاي قديمي ايران «پنچو» ذكر شده است) سه سال بعد معاون خود را براي مذاكره درباره خطوط مرزي به ايران فرستاد. وي هنگام ديدار از شهر صد دروازه [دامغان] ابراز تمايل كرده بود كه يك معبد بودايي در آنجا داير شود كه مقامات دولت اشكاني اين درخواست را وي رد كردند.
     ايرانيان قرن سوم پيش از ميلاد واژه چين را از نام دودمان سلطنتي اين كشور «Qin شين = صين» ساختند و در جهان عمومي كردند. اين كلمه از طريق ايران باستان به قلمرو (اروپا) منتقل و جهاني شده است. دودمان «شين» در دهه دوم سده سوم پيش ميلاد كشور چين را يكپارچه كرد و در سال 221 پيش از ميلاد انجام اين يكپارچگي را به اطلاع تيرداد يكم شاه ايران از دودمان اشكاني كه سرگرم بيرون انداختن مقدوني ها از قلمرو وطن بود رسانيد. ظروف ويژه ساخت چين كه از طريق جاده ابريشم به ايران مي رسيد نيز «چيني» خوانده مي شد كه اين واژه هم از طريق ايران به اروپا انتقال يافته است. واژه چاي (چا Cha به زبان انگليسي Tea ) از همان زمان وارد زبان فارسي شده كه از كشور ما به چندين كشور ديگر انتقال يافته است. چاي از طريق جاده ابريشم از چين وارد مي شد.  چيني ها براي ناميدن كشور خود كلمه «چونگ گوئو Zhong- guo را بكار مي برند.

 

وقايع جنگ 8ساله در چنين روزي

22/05/65
اولين حمله موشكي ايران پس از يك سال به بغداد.

انتشار گزارش سازمان عفو بين‌الملل در ماه آوريل در مورد ناديده گرفتن حقوق بشر و اعمال شكنجه در عراق.
22/05/66
حركت ايذايي دشمن در منطقه عملياتي “ نصر7 “ و تعويق مواضع “ تيپ 29 نبياكرم “ با “ لشكر 31 عاشورا “ . تجديد نظر فرماندهان قرارگاه قدس در مورد ادامه عمليات در يال “ هيرو “ و تپه جنگلي . بمباران چند روستاي سردشت در حمله هواپيماهاي دشمن و سقوط يك فروند از اين هواپيما . حمله پيشمرگان مبارز كرد عراق به پايگاههاي دشمن در محور “ شقلاوه “ در روستاي “ مرگسور “ و “ خيروزك “ . فرمانده قرارگاه رمضان در گردهمآيي فرماندهان اين قرارگاه در قم اعلام كرد كه ضربه زدن به ماشين جنگي عراق و سركوب ضدانقلاب فراري ، دو هدف اساسي تشكيل قرارگاه رمضان است . اعلام آمادگي نيروهاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي مينروبي خليجفارس . اتهام پنتاگون به ايران مبنيبر مينگذاري در خليجفارس . هماهنگي اروپا و امريكا در مينروبي خليجفارس . آمار بيمه لويدز در مورد خسارات وارده بر كشتيها در خليجفارس از ابتداي جنگ تاكنون . بررسي “ نيوزويك “ از طرحهاي پنتاگون براي مقابله با ايران و ضعفهاي آن از نظر “ برژينسكي “ ، روزنامه سوئدي “ سونسكادا گبلادت “ و راديو بي . بي . سي . ادعاي سفير كويت در اردن مبنيبر ندادن تسهيلات نظامي به امريكا . تفسير راديو بي . بي . سي . از سياست شيخنشينهاي خليجفارس براي تأمين امنيت خود . پاسخ ايران به قطعنامه 598 را انگلستان رد كرد و مدعي شد كه اين پاسخ تلاشي جهت تغيير قطعنامه الزامآور شوراي امنيت . تأكيد رئيس كميسيون دفاع مجلس فرانسه به تداوم روابط كشورش با عراق . گزارش روزنامه “ وال استريت ژورنال “ از روابط ايران و امريكا . مقايسه توان مالي و ميزان بدهيهاي ايران و عراق در گزارش نشريه “ ميد “ . شناسايي و ضبط مقاديري كالاي احتكار شده در نخستين هفته از اجراي مرحله ارشادي طرح مبارزه با گرانفروشي و احتكار .
حركت ايذايي دشمن در منطقه عملياتي “ نصر7 “ و تعويق مواضع “ تيپ 29 نبي‌اكرم “ با “ لشكر 31 عاشورا “ .

تجديد نظر فرماندهان قرارگاه قدس در مورد ادامه عمليات در يال “ هيرو “ و تپه جنگلي .
بمباران چند روستاي سردشت در حمله هواپيماهاي دشمن و سقوط يك فروند از اين هواپيما .

حمله پيش‌مرگان مبارز كرد عراق به پايگاه‌هاي دشمن در محور “ شقلاوه “ در روستاي “ مرگسور “ و “ خيروزك “ .
فرمانده قرارگاه رمضان در گردهم‌آيي فرماندهان اين قرارگاه در قم اعلام كرد كه ضربه زدن به ماشين جنگي عراق و سركوب ضدانقلاب فراري ، دو هدف اساسي تشكيل قرارگاه رمضان است .

اعلام آمادگي نيروهاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي مين‌روبي خليج‌فارس .
اتهام پنتاگون به ايران مبني‌بر مين‌گذاري در خليج‌فارس . هماهنگي اروپا و امريكا در مين‌روبي خليج‌فارس .

آمار بيمه لويدز در مورد خسارات وارده بر كشتي‌ها در خليج‌فارس از ابتداي جنگ تاكنون .
بررسي “ نيوزويك “ از طرح‌هاي پنتاگون براي مقابله با ايران و ضعف‌هاي آن از نظر “ برژينسكي “ ، روزنامه سوئدي “ سونسكادا گبلادت “ و راديو بي . بي . سي .

ادعاي سفير كويت در اردن مبني‌بر ندادن تسهيلات نظامي به امريكا . تفسير راديو بي . بي . سي . از سياست شيخ‌نشين‌هاي خليج‌فارس براي تأمين امنيت خود .
پاسخ ايران به قطع‌نامه 598 را انگلستان رد كرد و مدعي شد كه اين پاسخ تلاشي جهت تغيير قطع‌نامه الزام‌آور شوراي امنيت . تأكيد رئيس كميسيون دفاع مجلس فرانسه به تداوم روابط كشورش با عراق .

گزارش روزنامه “ وال استريت ژورنال “ از روابط ايران و امريكا .
مقايسه توان مالي و ميزان بدهي‌هاي ايران و عراق در گزارش نشريه “ ميد “ .

شناسايي و ضبط مقاديري كالاي احتكار شده در نخستين هفته از اجراي مرحله ارشادي طرح مبارزه با گران‌فروشي و احتكار .
حوادث آخرين روز عمليات “ نصر7 “ : دو پاتك سنگين عراق و دست به دست شدن قله اصلي بلفت ؛ عقب كشيدن نيروهاي خودي از قله بلفت و تثبيت خط پدافندي . خلاصه‌اي از عمليات نصر7 و نتايج آن .

Mobin_s2004@yahoo.com
13 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

پايان يك تمدن باستاني با بكار بردن چند صد تفنگدار

تمدن باستاني درخشان آزتك: معبد ــ بقاياي عمارات ــ مجسمه سازي ــ صور فلكي ( زودياك ) و محاسبه تقويم

تمدن باستاني درخشان آزتك: معبد ــ بقاياي عمارات ــ مجسمه سازي ــ صور فلكي ( زودياك ) و محاسبه تقويم

هرناندو كورتز Hernando Cortez افسر اسپانيايي روز 13 اوت سال 1521 ميلادي با تصرف مجدد شهر تنوچتيتلان Tenochtitlan (مكزيكوسيتي امروز) به عمر امپراتوري متمدن آزتك Aztec در مكزيك كه در زمينه علم و هنر پيشرفت چشمگير داشت پايان داد. برتري اسپانيائي ها در جنگ با بوميان مكزيك، تنها اسلحه آتشين آنان بود.
    كورتز (صرفا با هدف به دست آوردن طلا و نقره، و زمين براي استقرار جمعيت اضافي اروپا و به بيگاري كشاندن بوميان) با چند صد تفنگدار و تعدادي توپ ارتش دهها هزار نفري آزتكها را شكست داده بود!. مبدأ تقويم مكزيك باستان كه دست كمي از تمدن آسياي غربي نداشت از 13 اوت سال 3114 پيش از ميلاد آغاز مي شود و اين تقويم و آثار ابنيه باستاني مكزيك محفوظ مانده و هويت اين ملت است.

 

قضيه ديوار برلين


 بخشي از ديوار برلين در 1962

بخشي از ديوار برلين در 1962

 سيزدهم اوت 1961 ساختن ديوار برلين آغاز شد. دولت کمونيست آلمان شرقي که از تشويق غرب به فرار مردم به آلمان غربي و تبليغات منفي که به دنبال داشت خسته شده بود تصميم به کشيدن اين ديوار سيماني گرفت که27 سال پا برجاي ماند. برليني ها بامداد 13 اوت 1961 كه براي رفتن به كار از خانه هاي خود بيرون آمده بودند متوجه سيمهاي خادار سراسري شدند كه شبانه شهر برلين (پايتخت دويچ رايك = امپراتوري آلمان) را به دو قسمت شرقي و غربي تقسيم كرده بود. بعدا اين ديوار سيمي به ديوار بتوني تبديل شد. در هفته اي كه به 12 اوت آن سال ختم شده بود 12 هزار و پانصد تن از اتباع آلمان شرقي (بيش از هر هفته ديگر) از طريق برلين به آلمان غربي و سه دولت غربي مستقر در آنجا پناهنده شده بودند. در آن زمان، رسانه هاي غرب دفاتر وسيع در برلين غربي و هنگ كنگ مستقر ساخته بودند تا فرار از چين و آلمان شرقي را هرچه تمامتر بزرگ كنند و آن را به صورت نارضايي مردم از كمونيسم جلوه دهند، درست به همان گونه كه در اوت 2006 دستگيري چندين پاكستاني تبار در لندن و پيش از آن بيماري فيدل كاسترو و ... را منعكس ساخته بودند تا وسيله بهره برداري سياسي به دست دولت هاي مشخصي بدهند و .... برخي از دستگير شدگان در لندن (اوت 2006) كه متهم به «قصد انهدام هواپيماهاي مسافربر عازم آمريكا در آسمان» شده اند تا زمان دستگيري درخواست دريافت گذرنامه هم نكرده بودند و فاقد آن بودند!!!. واضح است كسي كه گذرنامه ندارد نمي تواند با هواپيما در خطوط بين المللي پرواز كند.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 اوت

  • 1868:   در کشور پرو واقع در آمريکاي لاتين زلزله روي داد و بيش از 25 هزار تن را کشت.

  • 1899:   آلفرد هيچکاک سازنده انگليسي فيلم سينمايي متولد شد و 81 سال عمر کرد.

  • 1907:   نخستين تاکسي در تاريخ جهان در شهر نيويورک اغاز بکار کرد.

  • 1960:   سرزمين آفريقايي چاد که مستعمره فرانسه بود استقلال يافت.

  • 1960:   مکالمه دو طرفه تلفني از طريق ماهواره بالوني " ايکو - 1" عملي شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    29 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت ابوعبدالله محمّد بن سليمان حَلَبي ملقّب به شمسُ الدّين

    29 رجب 879 - ابوعبدالله محمّد بن سليمان حَلَبي ملقّب به شمسُ الدّين، فقيه، اصولي و مفسّر بزرگ حَلَب درگذشت. وي به ابن اميرحاج مُكنّي و مشهوربود. ابتدا قرآن و سپس ديگر علوم رايج عصر خود را آموخت و سالها به تدريس پرداخت. ابن اميرحاج آثاري هم تأليف كرده است كه ازآن ميان« اَلتَّقرير وَ التَّعبير» را مي توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    37

    اهواز

    33
    47

    تبريز

    25
    37

    شيراز

    23
    38

    مشهد

    16
    32

    بندرعباس

    30
    37

    کرمان

    15
    33

    اصفهان

    20
    36

    يزد

    21
    36

    کرمانشاه

    22
    40

    اراک

    20
    33

    رشت

    24
    31

    دبی

    31


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1287 تومان
    936 تومان
    1898 تومان
    786 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    77500 تومان
    43000 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.09

    اذان مغرب : 19.16

    اذان صبح فردا : 3.48

    طلوع آفتاب فردا : 5.21

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist 
    11 آگوست

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 11 آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 140
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    تفنگ تخیلی M41 با کاربرد حقیقی  
     

    فاگر جزو طرفداران فیلم های علمی تخیلی باشید این اسلحه را در فیلم سینمایی بیگانگان محصول سال 1986 دیده اید. اسلحه ای که به دلیل طراحی هنوز دارای محبوبیت زیادی در بین علاقمندان سینما و تفنگ ها است. حال یک فرد 18 ماه روی ساختن نمونه واقعی این اسلحه کار کرده و بالاخره موفق شده که آنرا آماده کند. تفنگ M41-A بر خلاف نمونه سینمایی به جای شلیک لیزر از گلوله واقعی استفاده میکند. و البته در این زمینه موفق هم بوده. چرا که این اسلحه ضمن شلیک گلوله قادر به شلیک 12 گلوله shot gun و پرتاب نارنجک های کوچک نیز هست. سازنده ی این اسلحه با هزینه 1000 دلار موفق به ترکیب سه اسلحه مختلف و ساخت این M41 شده است
    اطلاعات بیشتر

    ساعت EleeNo EG3
    با طراحی منحصر به فرد
     

    کمی به عکس بالا نگاه کنید! آیا میتوانید زمان را از روی این ساعت ها بخوانید؟ شاید با کمی فکر کردن متوجه شوید که هر کدام از این 9 خانه چه چیزی را نشان میدهند. در واقع در هر کدام از خانه های ردیف اول(افقی) 4 مربع وجود دارد که هر کدام از این مربع ها یک ساعت را نشان میدهند مثلا اگر تعداد کل مربع های روشن ردیف اول 10 عدد باشد یعنی ساعت 10 است.در خانه های ردیف دوم هر کدام 2 مستطیل جا میگیرد که نشان دهنده 10 دقیقه است و بالاخره خانه های ردیف سوم که در هر کدام 3 مستطیل جا میگیرد نشان دهنده یک دقیقه است.به طور ساده تر اگر در ردیفهای 1و2و3 به ترتیب 3 و 4 و 7 چراغ روشن باشد یعنی ساعت 3:47 است.EG3 در سه رنگ با قیمت 80$ به فروش میرسد.
     منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    قاب طلايی
     


    نویسنده: ام‌البنين شجاعی راد
    تعداد صفحات: 46
    شابک: 5 ـ 682 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383 شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: قاب طلايي مجموعه داستان كوتاه ام‌البنين شجاعي است كه آن را در 46 صفحه و سه داستان گرد آورده است. محتواي داستانها، دغدغه‌هاي كودكانه است كه از زاويه ديد شخص اول نوشته شده است. در داستان قاب طلايي، افسانه كبيري دانش‌آموز سال آخر دبستان به خاطر گرفتن جايزه از دوستش مريم جدا مي‌افتد؛ كه در آن حسادت دنياي كودكانه به خوبي به تصوير كشيده شده است. مريم و افسانه دوست قديمي است. تمام دورة دبستان را با هم به مدرسه رفته‌اند. اما به سبب نفر اول شدن در كلاس و گرفتن قاب طلايي، به عنوان جايزه، مريم از وي جدا مي‌شود. افسانه هر چه مي‌كند، چيزي درست نمي‌‌شود. لذا در ساعت كلاس، روبه‌روي بچه‌ها و مبصر، قاب طلايي را كه باعث جدايي او و دوستش شده است به زمين مي‌زند كه معلم سر مي‌رسد.
    در داستان دوم، مادربزرگ تنها در خانه‌اي قديمي زندگي مي‌كند. عباس، نوه‌اش، شبها را پيش او مي‌ماند. در يك شب سرد و باراني، ناگهان آسمان قرق مي‌كند و سقف آسمان مي‌شكافد. توفان و رعد و برق باعث خرابي خانه مادربزرگ مي‌شود. مادربزرگ در لابه‌لاي سنگ و چوب و گ‍ِل فروريخته ديوار خانه مي‌ماند. عباس زير آوار مي‌شود. سرانجام پس از جست‌وجو، هر دو زنده در مي‌آيند، آن گاه همه به فكر ساختن خانه جديد براي مادربزرگ مي‌افتند.
    داستان سوم، ماجراي كودكان آوارة بوسني و هرزگوين است كه از دست صربها در دشتها آواره شده‌اند. صداي شليك مسلسل و انفجار بمب، قطع نمي‌شود. بچه‌ها گرسنه شب را به روز مي‌رسانند كه شايد پس از طلوع آفتاب، جنگ آرام شود و كمي بخوابند؛ اما صبح نشده، چند انفجار سهمگين، شيون زخميها را به آسمان مي‌فرستد و پدربزرگ نيز زخم بر مي‌دارد. كودك در فكر بازگشت به شهر به خواب مي‌رود تا انفجار ديگر شهر را در خواب ببيند...
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر(5)


    هفته‌ای که گذشت، همه‌جا امن و امان بود و حتی اگر ما آسوده خواب‌مان نبرد، شکر خدا آن‌ها بیدار بودند؛ پس هفت خبر را که می‌توان با یاری خدا در سایت گذاشت و به فیلتر نشدن امیدوار بود، بخوانید و هرطور شده لذت ببرید.

    یکم: دیگر دگرباش نباش!
    روزنامه‌ی شرق که ماه‌ها بر اساس یک سوء‌تفاهم منتشر می‌شد، بار دیگر به اصل خویش بازگشت و توقیف شد. منابع قانونی می‌گویند این اصلاحات مختصر به‌دلیل چاپ گفتگو با یک خانم «دگرباش» (توضیح مترجم: هیچ توضیحی ندارم؛ لطفا به اصل گفتگو مراجعه کنید.) انجام شده است؛ اما خبرگزاری «می‌گویند، اما ما که ندیدیم به جان مادرمان» اعلام کرد که این روزنامه در نیمه‌ی عمر دولت خدمت‌گزار چیزهایی چاپ کرده که مسلمان نشنود و کافر نبیند؛ که خوشبختانه با جمع‌آوری به‌هنگام روزنامه این اتفاق برای مسلمین نیفتاده است. سایت لوح هم همه‌چیز را تکذیب می‌کند و در این ایام فرخنده، روز خبرنگار را به همه‌ی رسانه‌ای‌های بی‌کار تبریک می‌گوید.

    دوم: از من نپرس خونه‌م کجاست، تو این همه ... بماند!
    خروج تهیه‌کنندگان و فیلم‌ها از جشن خانه‌ی سینما هم‌چنان ادامه دارد. دعواهای چندین سال اخیر خانه‌ی سینما که برای اهالی فرهنگ دیگر عادی شده است، هنگامی بالا گرفته که یکی از بزرگان خانه گفته است تحریم‌کنندگان از بساز‌‌ ـ ‌بفروش‌های سینمایی هستند. تحریم‌کنندگان هم با جمع‌آوری مصالح خود مصلحت دیده‌اند که از ادامه‌ی ساخت دیوار جشن یازدهم کنار بکشند. یکی از کارگردانان بزرگ سینمای ایران هم، که هنوز نمی‌داند چرا فیلم‌هایش درک نمی‌شود، برای چهل و سومین بار در طول فعالیت حرفه‌ای خود، سینما را برای همیشه کنار گذاشت. تحلیلگران فرهنگی پیشنهاد کرده‌اند که همان روش‌های درون‌جبهه‌ای اصول‌گرایان و اطلاح‌طلبان را برای اتحاد سینمایی‌ها هم به‌کار ببرند، تا سینمای ایران هم کلا جمع بشود.

    سوم: آزادی اندیشه، با انجمن چی می‌شه!
    انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، برای چندمین بار تلاش کرد تا انتخابات خود را در فضایی قانونی برگزار کند؛ وزارت کار و امور اجتماعی هم این انتخابات را کاملا غیرقانونی اعلام کرد، تا یک ستون از هفت خبر ما تأمین شود. یک مقام آگاه هم که در حال تخته کردن دفتر یک روزنامه بوده است، در گفتگو با خبرنگار این ستون از آزادی مطبوعات به‌شدت حمایت کرد. خبرنگار مزبور هم برای رفع افسردگی به درمانگاه منتقل شد.

    چهارم: وقتی نخل طلای کن بلای جان حافظ می‌شود.
    تنها کارگردان بزرگ سینما و ادیب و عارف جدیدالتاسیس برجسته، که تازگی‌ها عمل جراحی موفقی را روی اشعار حافظ و خاقانی و سعدی انجام داده، در گفتگویی درباره‌ی شعرای معاصر و تعیین دقیق حدود ماندگاری اشعار آنان هم نظر داده و تکلیف ادبیات معاصر را نیز معلوم کرده است. وی هم‌چنین با ابراز این نکته که اشعار س.س از اشعار الف.ش هم ماندگارتر است، به همه‌ی افراد سرگردان در ادبیات فارسی نوید داده که به‌زودی همه‌ی روایت‌های خود را از اشعار همه‌ی شاعران قدیم و جدید همه‌ی ایران منتشر می‌کند؛ برخی آگاهان از شنیده شدن صدای انفجار از حوالی توس و ساختمان دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران خبر داده‌اند.

    پنجم: بنشین صاف و ساده گریه کنیم.
    قیصر امین‌پور، که این روزها کتاب تازه‌ای از اشعارش به بازار نشر آمده، در گفتگویی اعلام نظر کرده که «با وجود تلاش‌های مختلف برای قاعده‌مند کردن نقد ادبی‌، هنوز هم فهم شعر بر ذوق متکی‌ست». نگارنده‌ی این ستون، با وجود ارادتی که به این شاعر دارد، این گفته‌ی عجیب را رد می‌کند و اعلام می‌دارد که تا اطلاع ثانوی و به‌همت متخصصان داخلی، فهم شعر بر سه عامل سوابق شاعر، قدرت چانه‌زنی ناشر در ممیزی و حال کردن ممیز گرامی با اشعار ارائه‌شده استوار است. هم‌چنین تعدادی مجوز آماده‌ در سایت لوح موجود است، که به افراد سالم واگذار می‌گردد.

    ششم: شیطان‌بازی در حوالی کرج
    با کشف کنسرتی شیطانی در باغ‌های اطراف کرج، آگاهان بر این نکته انگشت گذاشتند که بهتر است سازمان صدا و سیما مسؤولیت صدور مجوز و برگزاری همه‌ی کنسرت‌ها را به‌عهده بگیرد، تا جوانان جاهل این مرز و بوم پرگهر گرفتار آلات طرب نشوند؛ یکی از بزرگان اهل خرد هم به همه‌ی آن‌هایی که می‌خواهند گلاب به روی‌تان کنسرت برگزار کنند هشدار داد که از این اتفاق عبرت بگیرند و بدانند که درخت‌های باغ نمی‌توانند جای گلدان‌های سیما را در ارائه‌ی موسیقی فاخر و پاکیزه بگیرند.

    هفتم: خداحافظ همین حالا! نیا سوم، برو بالا!
    فرزاد حسنی، مجری برنامه‌ی مشکوک «کوله‌پشتی» به بیماری عجیبی مبتلا شده و فعلا نمی‌تواند در شبکه‌ی سوم سیما حاضر باشد؛ این بیماری نادر که «درد گرفتن قلب در برخی شبکه‌های تلویزیون» نام گرفته است، باعث شد تا وی به آنتن زنده‌ی شبکه‌ی جام‌جم منتقل و در آن‌جا قرنطینه شود. سایت لوح هم‌چنین وظیفه‌ی خود می‌داند از نیروی انتظامی تشکر کند و به کسی هم مربوط نیست.
     
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    نكاتي مهم در رابطه با قرارهاي ملاقات


    بگذارید تا دیگران دنیا را در برق چشمان شما کشف کنند. ریـمـل مکمل هر مدل آرایشی است. مژه ها را حجیم تر و بـلند تـر کـرده و زیـبـایی خــاصی را به چشمان شما هدیه می دهد.
    همه خانم ها نیابد از یک رنگ ریمل و خط چشم استفاده کنند. رنگ پوست افراد مختلف، متفاوت است به همین دلیل هر شخص باید از میک آپی استفاده کند که با رنگ طبیعی پوست او سازگار باشد. در آرایش چشم چند رنگ و روش متفاوت است که بنا به سلیقه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:
    - آرایش روشن
    - مشکی
    - قهوه ای
    - آرایش ضد آب

    ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر در تماس دائمی با آب هم قرار دارید، باز از ریمل های معمولی استفاده کنید؛ زیرا پاک کردن ریمل ضد آب دردسرهای خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک ریمل، با دوام نسبتا خوب می گردید، بهتر است یکی از انواع ریمل های ضد لک (smudgeproof) را انتخاب کنید.
    بیشتر خانم ها از ریمل سیاه استفاده می کنند، زیرا تصور می کنند که این رنگ با پوست بیشتر افراد سازگاری دارد و چهره بسیار زیبایی را در آنها ایجاد می کند. خط چشم سیاه برای بیرون رفتن از خانه در شب و بعد از غروب آفتاب مناسب است به ویژه زمانی که در کنار آن از خط چشم مایع هم استفاده کنید.
    برای اینکه چشمانتان میک آپ طبیعی تری داشته باشند، سعی کنید از ریمل و خط چشم های قهوه ای سوخته استفاده کنید. این رنگ با موی خانم هایی که قهوه ای روشن، بلوند و بور است تناسب دارد. ریمل مشکی در طول روز اندکی توی ذوق میزند، اما استفاده از آن برای شب فوق العاده است.
    اگر رنگ مژه های شما آنقدر روشن است که ریمل های تیره به هیچ وجه با آن هماهنگی ندارند، می توانید از انواع رنگ های روشن استفاده کنید.
    استفاده صحیح از ریمل ابتدا مژه های شما را بلند و حجیم کرده، و سپس پیچ و تاب خاصی را در ان ایجاد می کند.

    زیبای چشمان خود را دو چندان کنید
    ریمل نقطه پایانی هر نوع آرایشی است و استفاده از آن ضروری است زیرا نه تنها مژه ها را بلند و حجیم می کند بلکه چهره ظاهری شما را به طور کلی دگرگون می سازد.
    خودتان را با استفاده از 3 وسیله آرایشی که در زیر به شما معرفی می کنیم از دیگران متمایز کنید:
    - ریمل
    - خط چشم
    - فر مژه

    زمان استفاده از ریمل باید در جای خود به طور ساکن ایستاده و تکان نخورید. اگر قادر به آرایش چشم نیستید، باید در هنگام آرایش آینه ای را در نزدیکی صورت خود بگذارید و بعد آرنجتان را بر روی سطح میز قرار دهید تا از هر گونه تکان و جنبش احتمالی پیشگیری شود. این کار در هنگام استفاده از ریمل و خط چشم کمک زیادی به شما خواهد کرد.
    اگر می خواهید میک آپ شما کمی شیک تر و زیباتر شود، می توانید از خط چشم های مایع و یا مدادی استفاده کنید.
    رنگ های متفاوت خط چشم در بازار وجود دارد که باعث افزایش زیبایی چشم ها میشود. استفاده از رگه های طلایی و سبز باعث می شود تا چشمان شما نافذ تر جلوه کنند.
    اما اگر باز هم به این ها راضی نشدید و خواستید چشمان خود را به زیباترین حالت ممکن درآورید، می توانید از فر مژه استفاده کنید. با فر کردن مژه ها چهره شما بازتر شده و قیافه کاملا هشیاری پیدا می کنید.
    توجه داشته باشید که باید از فرمژه پیش ریمل استفاده نمود و همچنین هیچ گاه نباید مژه های پلک پایین خود را فر دهید.
    زیرا بسیار حساس هستند و احتمال ریزش آنها خیلی زیاد است.

    طرز استفاده:
    سعی کنید هیچ گاه در ماشین و یا اتوبوس آرایش نکنید. اگر فرچه ریمل ناخودآگاه به داخل چشم شما فرو برود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به قرنیه چشم وارد شود.
    ریمل از موادی درست می شود که به راحتی به باکتری و انگل آلوده می شود و قطعا هیچ کدام از ما پذیرای چنین مهمان های ناخوانده ای در چشمان خود نیستیم. اجازه ندهید تا کسی از وسایل آرایش مربوط به چشمان شما استفاده کند زیرا به عنوان مثال هیچ گاه نمی توانید فرچه ریملی را که شخص دیگری از آن استفاده کرده را بشویید و تمیز کنید.
    خوب است تا ریمل خود را 4 ماه پس از باز شدن به دور بیندازید. اگر متوجه شدید که ریمل در حال خشک شدن است و یا حجم ان بیش از اندازه سنگین شده باز هم نباید از ان استفاده کنید.
    می توانید برای مدتی از مارک های مورد علاقه خود استفاده کنید، اما برای تغییر ذائقه هم که شده سعی کنید هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید تا از مزایای نمونه های جدید نیز بهرمند شوید. خوش باشید و از چهره زیبای خود لذت ببرید.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد


    به بهانه راه‌اندازی وبلاگ
    نشنال جیوگرافیک فارسی

    لطیف عزیز بر اساس وعده‌ای که داده بود وبلاگ نشنال جئوگرافیک را راه اندازی کرده. قرار است لطیف در نشنال جئوگرافیک فارسی گزیده‌ای از مطالب آخرین شماره مجله ارزشمند نشنال جئوگرافیک را به فارسی ترجمه کند و در وبلاگ قرار دهد.
    به اين بهانه، در اين مقاله نگاهي داريم به تاريخچه نشنال
    جئوگرافیک:
    بنیاد نشنال جئوگرافیک در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ (تیرماه ۱۲۶۷) توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که علاقه‌مند به تشکیل انجمنی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، در واشنگتن دی‌سی تأسیس شد .
    جالب اینجاست که یکی از موسسان این بنیاد "الکساندر گراهام بل" مخترع تلفن بود که پس از هابارد گرین گاردینر ریاست این موسسه را به عهده گرفت. ایده استفاده از عکس در کنار مقالات که از عوامل اصلی محبوبیت این مجله به شمار می‌رود را "بل" ارائه داد.
    آقای جان ام.فاهی (John M. Fahey) رئیس نشنال جئوگرافیک درباره هدف نشنال می‌گوید: "منظور ما تشویق مردم برای علاقه‌مند کردن آنان جهت توجه و مواظبت از سیاره‌شان است."
    هم‌اکنون رئیس هیات امناء بنیاد نشنال جئوگرافیک آقای گیلبرت گراونر می‌باشد که مدال «آزادی» سال 2005 دولت امریکا را برای «رهبری آموزش جغرافیا» دریافت کرده است .
    بنیاد نشنال جئوگرافیک توسط ۲۳ عضو هیات مدیره متشکل از گروهی از معلمین برجسته،  دانشمندان، مقامات سابق دولتی و طرفداران محیط زیست، اداره می‌گردد .

    مجله نشنال جئوگرافیک
    مجله نشنال جئوگرافیک یکی از محبوب‌ترین مجلات در سراسر جهان است. این مجله ۳۶۰ میلیون نفر مشترک در سراسر جهان دارد و بوسیله علامت اختصاصی زرد رنگی در حاشیه جلد آن است به سرعت قابل شناسایی است .



    مجله نشنال جئوگرافیک در جولای ۱۹۵۳ با مطالبی و تصاویری از مراسم حج مسلمانان.
    اینجا کاملتر ببینید
    مجله نشنال جئوگرافیک هم اکنون به «۳۱زبان» در سرتاسر دنیا منتشر می شود .


    روی جلد مشهور نشنال جئوگرافیک.(ژوئن ۱۹۸۵) شربت گله، دختر چشم سبز ۱۲ ساله افغان. عکس از Steve McCurry

    سردبیر کنونی مجله، کریس جونز (Chris Johns) است، همان عکاس معروفی است که عکس های زیادی از آفریقا گرفت و مقدمه کتابش در مورد آفریقا، توسط نلسون ماندلا نوشته شد.
    نشنال جئوگرافیک به غیر مجله اصلی چند نشریه دیگر در زمینه گردشگری، حوادث و کودکان منتشر می‌کند.
    مجله شامل مطالبی درباره جغرافی، معلومات عمومی، تاریخ جهان، فرهنگ، اتفاقات جاری جهان و عکاسی از اماکن و هر چیز دیگر در تمام گیتی، است .


    روی جلد شماره جولای ۱۹۹۹ مجله با تصاویر و مطالبی درباره ایران + عکس هایی از این شماره

    جدیدترین شماره های مجله نشنال جئوگرافیک در ایران رسما از طریق موسسه نشر آوران به قیمت هر جلد ۷ هزار تومان قابل تهیه است. البته گاهی اینطوری

    برنامه های تلویزیونی
    مستندهای تلویزیونی نشنال جئوگرافیک هم به کیفیت و محبوبیت کارهای دیگر این است.

    پوستر مستد رژه پنگوئن ها

    یکی از کارهای ماندگار و بی‌نظیر نشنال مستند زیبای رژه پنگوئن‌ها با کارگردانی عالی لوک ژاک و صدای مورگان فریمن (Morgan Freeman) در سال ۲۰۰۶ بود که نوروز امسال از تلویزیون ایران پخش شد. البته بخشی از موفقیت مستند رژه پنگوئن‌ها مرهون صدای عالی Morgan Freeman بود که در نسخه فارسی خوب کار نشد +
    فیلم مستند «رژه پنگوئن‌ها» رکورد فروش ۷۷ میلیون دلار فروش گیشه در ایالات متحده را داشت و بیش از 4 میلیون DVD از این مستند فروخته شد .

    عکاسی حرفه‌ای

    نشنال جئوگرافیک برای درک بهتر مقالات و گزارش‌ها درباره مناظر گوشه کنار دنیا ، تصمیم گرفت عکس‌هایی با استانداردهای مخصوص خود داشته باشد .
    در دهه های ۱۹۳۰، لوئیز ماردن ، نویسنده و عکاس برجسته نشنال جئوگرافیک ، نشریه را متقاعد کرد که اجازه دهند عکاس‌هایش را با دوربین های ۳۵ میلیمتری کوچک که بر روی دوربین های حجیم تر با شیشه های روکش دار و سه پایه سوار می شود بیاندازند.
    عکس‌های نشنال جئوگرافیک به سرعت جایش را با عکس‌های قدیمی هم در صفحات مجله و هم در وب سایت عوض کرد و این پاداش موفقیت او بود .
    در سالهای بعدی، همان زمانی که هنوز جلد مجله علامت زرد داشت ، عکسی بزرگی که بسیار واضح و شفاف و برروی کاغذ بلوطی چاپ شده بود ، بهترین عکس ماه امریکا شناخته شد .

    نشنال جئوگرافیک و ایرانیان
    رضا دقتی عکاس مشهور ایرانی است که هم اکنون با نشنال جئوگرافیک همکاری می‌کند. او نوامبر سال گذشته از سوی ولیعهد اسپانیا به عنوان برنده جایزه پرنس آستوریاس انتخاب شد. رضا دقتی در پاریس اقامت دارد. عکس‌هایی از رضا دقتی را اینجا ببینید.
    اما خاطره دیگر ایرانیان از نشنال جئوگرافیک بر میگردد به جریانات مربوط به نام خلیج فارس.
    در سال ۲۰۰۴ نشنال جئوگرافیک در اطلس تازه‌ای که از جهان منتشر کرده بود، نسبت به اطلس پیشین خود حدود هفده هزار مورد تغییر اعمال کرد. از جمله این تغییرات، گنجاندن نام "خلیج عربی" در داخل پرانتز در مقابل نام خلیج فارس است که موجی از اعتراض ایرانیان را بر انگیخت.
    آلن کارول، رئیس گروه تدوین کنندگان نقشه های اطلس نشنال جئوگرافیک در این رابطه گفته بود گذاشتن نام "خلیج عربی" در نسخه تازه اطلس نشنال جئوگرافیک به این دلیل است که برخی کشورها این نام را به صورت رسمی بر خلیج فارس نهاده و استفاده می کنند و نشنال جئوگرافیک بر کاربرد این نام در این کشورها اذعان دارد.
    اعتراضات گسترد ایرانیان در سراسر دنیا به اقدام نشنال جئوگرافی سبب شد این مؤسسه نقشه‌های آنلاین خود را اصلاح کند.

    منابع: ویکی پدیای انگلیسی و سایت انگلیسی و فارسی بی بی سی

    -  ۱۰ عکس برتر نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۰۶
    -  ۱۰ تصویر برتر جهان در سال ۲۰۰۵ از نگاه نشنال جئوگرافیک
    -  ۱۰ فیلم برتر نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۰۶
    -  برترین عکاسان کوهستان در سال 2006 از نگاه نشنال جئوگرافیک
    برترین عکس‌های رقابت « نمایی از حیات وحش» ؛ نشنال جئوگرافیک 2006

    - ترجمه کامل در پرشین ژئو
    - عکس های بی‌نظیری از نشنال جئوگرافیک را اینجا، اینجا و اینجا ببینید.

     
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد


    آيا مسير آينده در دبي پايان مي يابد؟
    سراب بهشت



    گفتار متن یك فیلم آغاز می‌گردد: هواپیمای جت شما به پایان پرواز خویش نزدیك می‌شود. شما به پنجره كنار صندلی خویش چسبیده‌اید. صحنه زیرپای شما شگفت‌آور است. یك بنای 24 مایل مربعی از جزایری به هم پیوسته كه تقریبا به یك پازل تكمیل شده از جهان شباهت دارد. در میان آب‌های نیلگون و كم عمق میان قاره‌های مختلف، اشكال مربوط به اهرام فروافتاده مصریان و بناهای شگف‌آور رومی‌ها كاملا قابل مشاهده‌اند. كمی‌ دورتر ، سه گروه جزیره بزرگ دیگر كه به شكل یك درخت نخل هستند، از طریق چند جاده به سواحلی مشابه ساحل میامی (امریكا) متصل شده‌اند، كه همگی آنها مملو از هتل‌هایی عظیم، آپارتمان‌هایی مرتفع و لنگرگاه‌های ویژه قایق‌های تفریحی است.
    هنگامی كه هواپیمایتان به آرامی به سوی سرزمینی بیابانی حركت می‌نماید، شما شاهد منظره‌ای غیرقابل باور خواهید بود. در كنار جنگلی كرم رنگ از آسمان خراش‌ها (‌كه تقریبا 12 ‌تای آنها بلندتر از 1000 پا یا 300 متر می‌باشند)، برج جدید بابل به چشم می‌خورد. برای ساخت این برج كه ارتفاع غیرقابل باوری برابر با نیم مایل دارد، هزینه‌ای معادل ساخت بنای "امپایراستیت"‌ ایالات متحده صرف شده است. پس از فرود نیز شما در فرودگاهی شیك كه دارای صدها فروشگاه است، خواهید بود و قادرید كه در صورت تمایل نسبت به خرید كیف‌های گوكی، ساعت‌های كاریتیر و یا شمش‌های یك كیلوگرمی طلا اقدام كنید.
    پس از خروج از فرودگاه، راننده هتل با یك خودروی رولزرویس در انتظار شماست. شما می‌توانید هتل 160 طبقه "ارمانی" و یا هتلی 7 ستاره كه مجسمه آزادی در آنجا میگیرد را برگزینید. البته برای كودكانتان هم سرگرمی‌های مفرحی تدارك دیده شده است . هتل زیرآبی كه به شكل‌ یك عروس دریایی ساخته شده، دقیقا 66 پا زیر سطح دریا قرار دارد. در هر یك از 220 اتاق این هتل نیز دیوارهایی شیشه‌ای برای مشاهده زیر دریا تعبیه شده است. حتی برای امنیت شما ، راهكارهای لازم جهت حفاظت از شما در برابر زیردریایی‌های تروریست‌ها و حملات موشكی و یا هوایی تدارك دیده شده است. به‌علاوه ،حضور در شهر اینترنتی، شهربازی، سواحل زیبا، پارك ژوراسیك، رستوران‌های تایلندی و یا حضور در بارهایی كه دختران بلوند روسی در كنار پیشخوان آنها با ولعی شدید به شما خیره شده‌اند، می‌تواند خاطرات خوشی را برایتان به ارمغان آورد.

    یك داستان علمی- تخیلی؟
    به بهشت خوش آمدید؟ اما شما در كجا قرار دارید؟ و آیا این یك داستان علمی- تخیلی جدید از نویسنده‌ای مشهور است؟ نه اینجا دولت- شهر دبی در خلیج فارس در سال 2010 میلادی است. پس از شانگهای (جمعیت كنونی : 15 میلیون نفر) شهر دبی با جمعیتی معادل 5/1 میلیون نفر، بزرگترین شهر ساخته شده دنیا به حساب می‌آید. یك دنیای رویایی در حال شكل‌گیری با فرهنگی مصرف‌گرایانه كه مردم محلی به آن "سبك زندگی برتر" می‌گویند.در این منطقه ده‌ها پروژه اعجاب‌آور دیگر نیز در دست ساخت است . مسولیت این منطقه با شاهزاده‌ای 56 ساله به نام "شیخ‌محمدبن‌راشد آل مكتوم" می‌باشد كه این شهر را به یك الگوی نوین شهرسازی تبدیل كرده است. اگر چه این شهر را امروزه با لاس‌وگاس، اورلاندو، هنك‌كنگ، یا سنگاپور مقایسه می‌كنند، اما این سرزمین بیش از هر چیز معجونی از بزرگی ، بدی و زشتی است.
    این شیخ میلیاردر،‌ مجموعه‌ای از بهترین‌ها را نیز برای خویش جمع‌آوری نموده است. در سایه رهبری وی بیابان‌های ساحلی كشور امارات متحده عربی به كانون‌ سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز معماران و مهندسان نامدار در احداث شهرك‌هایی تفریحی، و جزایری مصنوعی تبدیل شد كه آخرین گونه سرمایه سالاری شهری را به ارمغان آورده است. هر چند بسیاری از این نشانه‌ها را می‌توان در شهرهایی دیگر نیز پیدا نمود. اما شیخ محمد درصدد آن است كه همه فعالیت‌هایش در "كلاس‌ جهانی "‌بوده و در كتاب ركوردهای دنیا "گینس" انتشار یابد و به همین دلیل نیز، ‌دبی در حال ساخت بزرگترین شهر بازی ،بزرگ‌ترن سوپرماركت، مرتفع‌ترین بنا و اولین هتل زیردریایی می‌باشد.
    البته جنون خود بزرگ‌بینی شیخ محمد، ‌در دعوت چند معمار مشهور امریكایی جهت همكاری ،‌كاملا غیرعقلایی است. آنان اعلام نموده‌اند دانش خود را از شهر لاس‌وگاس اخذ كرده و می‌خواهند این شهر را به بهشت لوكس مصرف‌گرایی در منطقه خاورمیانه و جنوب آسیا تبدیل نمایند. منطقه‌ای كه هم اینك در آن، حدود 6/1 میلیارد نفر زندگی می‌كند. از این دیدگاه منظر كاریكاتوروار این شهر ا‌ز آینده تنها یك بازاریابی زیركانه است.
    جرج‌كاتدریتیس، یكی از معماران صاحب‌نام می‌گوید: «شاید شهر دبی به عنوان یك نمونه از دنیای قرن بیست‌ویكم باشد‌،‌ اما واحه‌های مصنوعی و نمادین آن، تنها شهرهایی منفك از یكدیگر كه در میان زمین و دریا برپا شده‌اند». به علاوه شهر دبی می‌تواند برای تامین هزینه‌های توسعه خویش از درآمد نفت نیز بهره گیرد. هر زمان كه شما برای پر كردن باك خودرویتان 40 دلار می‌پردازید شما به تحقق رویاهای شیخ محمد كمك كرده‌اید.
    در حالی كه دبی آخرین ذخایر نفت خویش را به دنیا عرضه می‌كند، این شهر درحال تبدیل به "شهر شبكه‌ها" نیز می‌باشد. درآمدهای نفتی این شهر به سرمایه‌گذاری در خاك آن تبدیل می گردد.(البته باید بدانید كه معمولا در دبی، پروژه‌های عظیم با حجم شن جابجا شده در آن، محاسبه می گردند، مثلا در پروژه ساحلی "دنیا" یك میلیارد فوت مربع، شن و خاك، جابجا گردیده است.)
    البته پیدایش القاعده و آغاز جنگ تروریسم، توانسته است تاحدودی درخشش این موج را كم‌رنگ نماید.اما از 11 سپتامبر تاكنون، بسیاری از سرمایه‌گذاران خاورمیانه‌ای تبار به دلیل ترس از لوایح قانونی احتمالی و یا تحریم‌های اقتصادی ، به سوی كشورهای خود رهسپار گردیده‌اند.
    بر اساس آمار یك موسسه معتبر تحقیقاتی، در سال‌های اخیر یك سوم از پرتفولیوی‌ یك هزار میلیارد دلاری سرمایه‌داران عربستان سعودی، به كشورهای عربی بازگردانده شده است. در این میان تنها در سال گذشته، سرمایه‌داران عربستانی، حداقل 7 میلیارد دلار در قلعه‌های شنی دبی سرمایه‌گذاری نموده‌اند.
    آبراه دیگری از درآمدهای نفتی، به یكی از همسایگان دبی یعنی ابوظبی تعلق دارد.
    این دو امیرنشین كه بر كشور امارت متحده عربی سلطه دارند، در سال 1971 میلادی و در جهت مقابله با گسترش تهدیدات اندیشه‌های ماركسیستی در عمان و بعدها رشد حكومت اسلام‌گرایان در ایران تشكیل گردیدند.
    امروزه، امنیت شهر دبی به وسیله رزم‌ناوهای هسته‌ای آمریكایی تضمین شده است كه معمولا در بندر جبل علی‌ لنگر می‌اندازند. لذا این دولت - شهر به گونه‌ای تهاجمی، خود را به عنوان یك "منطقه‌سبز" در منطقه‌ای خطرناك و پرالتهاب مطرح نموده است.
    در این میان تعداد فزاینده‌ای از كارشناسان هشدار می‌دهندكه عصر نفت ارزان سپری گردیده و خاندان ال‌مكتوم، می‌تواند با اتكا بر منابع مالی هنگفت به زندگی نفتی، در یك بندر با ثبات و دوستانه، اتكا كند. هنگامی كه دیگران از پایداری موج كنونی سوال می‌كنند، مدیران دبی اشاره می كنند كه آرمانشهر آنان، بر مبنای دارایی و نه بدهی پایه‌گذای شده است.
    از زمانی كه در سال 2003 میلادی، حاكمان دبی تصمیم گرفتند تا به افراد خارجی اجازه مالكیت زمین را اعطا نمایند، تاكنون ثروتمندان اروپایی و آسیایی به رشد حباب‌وار این شهر كمك نموده‌اند. هم اینك جزایر ساخته شده در طرح ساحلی «دنیا»، به افرادی نظیر گراندكایمن و یا تروپز واگذار شده است. به علاوه اعضای خانواده‌ سلطنتی بریتانیا نیز به شكل‌گیری رویاهای شیخ محمد كمك نموده‌اند. همچنین دیوید بكهام با خرید یك ساحل در این پروژه در كنار رود استیوارد كه جزیره انگلستان را در پروژه دنیا خریداری نموده، ‌از دیگر افراد سرشناس اروپایی حاضر در این دولت - شهر هستند.

    یك اكثریت قراردادی و غیرقابل مشاهده
    البته ویژگی‌های اتوپیاپی دبی كه باید مورد توجه قرار گیرد، یك سراب نیست. حتی بیش از سنگاپور یا تایوان، این دولت-شهر واقعا مظهری از ارزش‌های نئولیبرال دردنیای امروز ماست. از یك سو، این منطقه سرمایه‌گذاران را با یك ساختار ساده و راحت و غربی و با در نظر گرفتن حقوق مالكیت نظیر به رسمیت شناختن مالكیت خصوصی پذیرا می‌باشد كه در منطقه بی‌همتاست. البته در این كشور با تساهل در مورد مسایلی نظیر مشروبات الكلی، مواد مخدر شادی‌آفرین، پوشیدن مایوهای دوتكه توسط بانوان و سایر مفاسد اخلاقی ، عملا از مرزهای تعالیم اسلامی تجاوز گردیده است. (البته در هنگام صحبت از آزادی و بازبودن فضای این دولت- شهر، باید به این حقیقت اشاره نمود كه حاكمان دبی اجازه شكل‌گیری هیچ اتحادیه شغلی و یا انتشار نظرات انتقادی شهروندان‌شان را كه معمولا در سایر مناطق دنیا بااستقبال روبرو می‌گردد ،به هیچ كس نمی‌دهند).
    از سوی دیگر دبی به همراه سایر همسایگان خود، در مورد مسایل شغلی و كاری، به وضعیتی بی‌نظیر دست یافته است. اتحادیه‌های تجاری، اعتصابات و دعوت به اعتراض در دبی، كاری غیرقانونی به شمار می‌رود و 99 درصد نیروی كاری بخش خصوصی را افراد غیرشهروندی تشكیل می‌دهند كه به سادگی قابل اخراج از این دولت - شهر هستند. در نتیجه متفكران امریكایی شاغل به كار در موسسات پژوهش‌های تجاری و بازرگانی این كشور، باید با شنیدن این وضعیت آب از دهانشان جاری گردد.
    البته در راس هرم اجتماعی دبی، خاندان آل مكتوم و اطرافیانشان قرار دارند كه بسیاری از زمین‌های ارزشمند این منطقه را تصاحب نموده‌اند. به علاوه 15 درصد از جمعیت بومی آن، كه با دشداشه‌های بلند سفید كاملا قابل شناسایی می‌باشند. در سایه نقل و انتقال سرمایه، آموزش رایگان و مشاغل دولتی نتوانسته‌اند یك طبقه اجتماعی مرفه را با استفاده از یارانه‌های دولتی تشكیل دهند. یك طبقه پایین‌تر از افراد مهاجر بریتانیایی و اروپایی را لبنانی‌ها و مدیران هندی تشكیل می‌دهند، كه با جمعیتی معادل 150000 نفر، تا حد ممكن از دستگاه‌های تهویه هوا و دو ماه خروج از این كشور در فصل تابستان بهره می‌گیرند.
    به هر حال كارگران قراردادی جنوب آسیا كه از لحاظ حقوقی با یك كارفرمای واحد و كنترل‌های اجتماعی استبدادی روبرو هستند، بخش زیادی از جمعیت دبی را تشكیل می‌دهند. این ساكنان دولت- شهر دبی را كه افرادی فیلیپینی ، سریلانكایی و یا خدمتكارانی هندی تبار تشكیل داده‌اند. بار اصلی موج عمران و شهرسازی كشور امارات را بر دوش گرفته‌اند. این لشگر كارگران هندی و پاكستانی فقیر، با كار طاقت‌فرسای 12 ساعته در طول شبانه روز و 5/6 روز كار در طول هفته ، باید با گرمای طاقت‌فرسای این كشور بیابانی نیز مقابله كنند.
    دبی نیز نظیر دیگر همسایگانش، از پذیرش قوانین سازمان جهانی كار (ILO) شانه خالی كرده است و تاكنون نیز آنها از پیوستن به كنوانسیون بین‌المللی حقوق كارگران مهاجر امتناع نموده‌اند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم در گزارش سال 2003 میلادی خود ،‌با متهم نمودن دولت امارات به ایجاد شرایط سخت و غیرعادلانه برای كارگران خارجی ، خواهان تغییر این وضعیت گردید.بدین‌ترتیب همان طور كه روزنامه "ایندیپندنت"‌ اخیرا تاكید نموده‌است ، شرایط كنونی نیروی كار دبی، یادآور دوران استعمارگری نیروهای كار در سال‌های سلطه نیروهای انگلیسی حاكم بر این كشور است.
    نویسنده این مطلب می‌افزاید: «امروزه كارگران آسیایی در این كشور مجبورند قراردادهایی برده‌وار را برای سال‌های متمادی امضا نمایند تا امكان حضور در این كشور را بیابند، لذا در فرودگاه امارات و همراه با كنترل گذرنامه‌های این كارگران مهاجر توسط مسولان كنترل مسافران ، عملا حقوق این افراد از بین می‌رود.»
    همچنین علاوه بر این سوءاستفاده‌های هولناك، با برده‌های دبی اصولا به گونه‌ای رفتار می شود كه وضعیت آنان درجامعه پنهان بماند. در اردگاه‌های تیره و تار و نامناسب این كارگران فقیر كه در مكان‌هایی دور افتاده واقع شده است. در هر اتاق، شش، هشت و یا دوازده نفر زندگی می‌كند. البته مطمئنا این مناطق جزء تصویری لوكس كه از این شهر به توریست‌ها ارایه می‌شود و در آن نشانی از فقر و زاغه‌نشینی به چشم نمی‌خورد نیست، در دیدار اخیر وزیر كار امارات متحده عربی متحده از یكی این اردوگاه‌ها،‌وی اعلام نمود كه با مشاهده وضعیت اسفبار كارگران خارجی ساكن در این مناطق شوكه شده است. چرا كه به گفته وی، شرایط زندگی این افراد را كه در كمپ‌های مشخص شده از سوی پیمانكاران ساخت و سازهای عمرانی امارات زندگی می‌كنند، غیرقابل تحمل و بسیار ناراحت‌كننده می‌باشد. حتی در زمانی كه تعدادی از این كارگران درصدد تشكیل یك اتحادیه كارگری برآمدند تا برای دریافت حقوق بشر و بهبود شرایط زندگی‌شان تلاش نماید. كلیه این افراد ناراضی، دستگیر و روانه زندان گردیدند.
    به هر حال این بهشت علاوه بر این كمپ‌های اسفبار كارگران، زوایای تاریك‌تری نیز دارد دخترانی روسی‌تبار كه در كنار بارهای هتل‌های شیك به انتظار مشتریان خویش ایستاده‌اند، در كنار تجارت شیطانی سكس و اعمالی نظیر آدم‌ربایی برده‌داری و خشونت‌های سادیسم‌وار، همگی آن سوی تصویر شیك و لوكس و درخشانی است كه از دولت - شهر دبی به مردم دنیا نشان داده می شود.
    البته در هیچ یك از راهنماهای توریستی شهر دبی به این نكته اشاره نگردیده است، اما بسیاری ، این منطقه را "بانكوك‌ خاورمیانه"‌می‌خوانند. چرا كه در آن هزاران روسی، ارمنی، هندی و ایرانی به وسیله گروه‌های مختلف خلافكار فراملی به تجارت سكس مشغولند . هر چند باید به همه این اعمال ، فعالیت‌هایی نظیر پول‌شویی پول‌های كثیف حاصل از فعالیت‌های قاچاق كالا و انسان و سلاح و مواد مخدر را نیز بیافزاییم. البته شیخ محمد و رژیم ساخته شده مدرن وی، هر گونه ارتباط خود با این صنعت كثیف رد می‌نمایند، اگر چه بسیاری از افراد معتقدند كه برای برای پر نگاه داشتن این هتل‌های پنج ستاره از تجار و بازرگانان اروپایی و عرب‌تبار، پذیرش چنین وضعیتی، ضروری است.
    مسابقه شتردوانی یكی از ویژگی‌های بارز دبی به شمار می‌رود كه در ماه ژوئن 2004 میلادی، سازمان بین‌المللی مبارزه با برده‌داری با انتشار عكس‌هایی، استفاده از كودكان زیر هفت سال را در این مسابقات به عنوان سوار كار این شترها افشا نمود. همزمان یكی از موسسات ورزشی بین‌المللی گزارش كرد كه این سواركاران كه بعضا كمتر از 3 سال سن دارند، ربوده شده و یا از طریق تجار برده، خریداری می‌گردند، مورد آزار قرار می‌گیرند. گرسنه نگاه داشته می‌شوند، كتك می‌خورند و موردتجاوز جنسی هم قرار می‌گیرند.
    اخیرا روزنامه "لكسینگتون هرالد تریبون" ‌كه در ایالات كنتاكی منتشر می‌گردد و شیخ محمد در این منطقه دو مزرعه پرورش اسب‌های اصیل دارد.مصاحبه‌ای را با یكی از مربیان اسب‌های شاهزاده دبی منتشر نموده است . وی اعلام نموده شخصا كودكانی چهارساله را مشاهده نمود كه در مسابقات شتردوانی به عنوان سوار كار مورد استفاده قرار می گرفته‌اند. مربیان شتردوانی ادعا می كند كه جیغ‌ها و گریه‌های كودكان باعث می‌گردد كه این حیوانات سریع‌تر بدوند.
    شیخ محمد كه خود را پیامبر مدرنیته می‌ خواند، تمایل دارد كه گردشگران دیدار كننده از كشورش را با بهره‌گیری از ضرب‌المثل‌های هوشمندانه و كلمات قصار پرطمقراق تحت تاثیر قرار دهد. یكی از این مثال‌ها این است كه "هر كسی كه برای تغییر آینده تلاش نمی‌كند همواره در اسارت گذشته باقی خواهد ماند".
    اما آینده‌ای كه هم اینك در دبی درحال ساخته شدن است و با تحسین میلیاردها و ابرشركت‌های فراملی سراسر دنیا روبرو گردیده است چیزی بیش از یك كابوس دهشتناك نیست. 
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان