784  

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 784 :: سه شنبه 23 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

خبرنامه مبين


با سلام به همه عزيزان
بعد از 8 ماه تعطيلي، خبرنامه مجددا منتشر شد. شماره جديد را در اينجا ببينيد

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (783) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • اطلاعات سرود ملی تمام کشورها
  • عکسهای جدید ناسا از زمین
  • معرفي و دانلود فيلم : ناله مار سیاه
  • دانلود انيميشن : Akira
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای بروبکس به نام Wag  با دو کيفيت
  • آهنگ زيباي سرود مهرباني باصداي علي محتشم
  • Flash Banner Creator 1.00 نرم افزاری برای ساخت بنر های فلش برای وب سایت ها
  • SmS Spam
  • زمین خواری 7 مدیر دانشگاه آزاد از یک کشاورز بجنوردی
  • آپلود ویدئوها در یوتیوب
  • 10 روش برای موفقیت در وب
  • درباره حقوق هاي چندين ميليون تومانی مسوولان
  •  دجال کيست؟
  • جديدترين شماره از هفته نامه Businessweek
  • یک قاب برای نشان دادن صدها عکس!
  • فوايد سويا براي بيماريهاي مختلف
  • تاريخچه بستني
  • ماهیت گروه فتح‌الاسلام چیست؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

اطلاعات سرود ملی تمام کشورها
فرودگاه زیبای یک جزیره کوچک
تصاویر هنری زیبا
خاطرات يک سرباز عراقی از جبهه های جنگ با ايران
قسمت اول | قسمت دوم | قسمت سوم
عکسهای جدید ناسا از زمین

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

گردشگران بلژيكى توسط اسماعيل شه بخش
ربوده شده‌اند
 

اشرار مسلح، يك‌شنبه يك زوج توريست بلژيكي را در شهرستان بم ربودند و مقامات امنيتي در حال پيگيري سرنوشت اين 2 گردشگر هستند ولي بنا بر اظهارات فرمامده انتظامي بم دو گردشگر بلژيكى به دست اسماعيل شه بخش از سران اشرار منطقه ربوده شده‌اند.
سرهنگ عباس ابراهيمى گفت: اسماعيل شه بخش از سران اشرار منطقه , اين دو گردشگر را كه زن وشوهر هستند روز يكشنبه در بخش فهرج در نزديكى مرز استانهاى كرمان وسيستان و بلوچستان ربوده و به مكان نامعلومى منتقل كرده است .
سرهنگ عباس ابراهيمى افزود: فرد گروگانگير تضمين كرده در صورت آزادى برادرش از زندان ، اين دو گردشگر را آزاد خواهد كرد .
گفتني است ، گل محمد شه بخش برادر اسماعيل شه بخش چندى پيش در درگيرى با نيروى انتظامى در منطقه پير سواران زاهدان دستگير شده بود .
معاون سياسي امنيتي استاندار كرمان هم در گفتگو با فارس ضمن تاييد خبر ربايش دوگفت: هنوز خبر دقيقي از اين دو توريست نداريم ولي اين 2 توريست زن و شوهر احتمالاً هم اكنون به زاهدان منتقل شده‌اند.
وي در مراجعه خبرنگار ما تماس ربايندگان با استاندار كرمان را تكذيب كرد و گفت: ربوده شدن اين دو توريست هنوز قطعي نيست و تماسي با استاندار برقرار نشده است.
نصراللهي همچنين گفت: اين دو توريست قصد سفر به زاهدان را داشتند، اما احتمالا ربوده شدن آنها در بم صورت گرفته است.
اين در حالي است كه يك مقام آگاه از تماس ربايندگان توريست‌هاي بلژيكي با استانداري كرمان و درخواست آزادي چند تن از اشرار دستگير شده خبر داده است.
اين مقام آگاه كه نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كرمان افزود: ربايندگان در تماس با استانداري كرمان درخواست آزادي چند تن از اشرار دستگير شده را داشته‌اند.
وي افزود: گروگانگيران، آزادي زن و شوهر بلژيكي را به آزادي اشراري كه از آنها نام برده‌اند، منوط كرده‌اند.
اين مقام آگاه همچنين تصريح كرد: هنوز مشخص نيست كه ربايندگان در محدوده استان كرمان هستند يا سيستان و بلوچستان.
در همين زمينه ابوالقاسم نصراللهي، معاون سياسي و امنيتي استاندار كرمان از ارائه اطلاعات بيشتر در زمينه اين گروگانگيري خودداري كرد و گفت: هرگونه اطلاعات در زمينه مسائل امنيتي در شرق كشور بايد از طريق قرارگاه رسول اكرم (ص) ارائه شود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ناله مار سیاه
Black Snake Moan



نویسنده و کارگردان: کریگ بریور. موسیقی: اسکات بومار. مدیر فیلمبرداری: ایمی وینسنت. تدوین: بیلی فاکس. طراح صحنه: کیت برایان برنز. بازیگران: ساموئل ال. جکسون[لازاروس]، کریستینا ریچی[رئا]، جاستین تیمبرلیک[رونی]، اس. اپیتا مرکرسون[آنجلا]، جان کاتران جونیور[کشیش آر. ال.]، دیوید بنر[ترونه]، مایکل ریموند جیمز[گیل]، ادرین لنوکس[رز وودز]. ١١٦ دقیقه. محصول ٢٠٠٦ آمریکا. نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد از مراسم انتخاب نوجوانان برای جاستین تیمبرلیک.
لازاروس باور دارد که با زن ایده آل زندگی اش ازدواج کرده است، کار اصلی خود یعنی خواندن آوازهای بلوز را رها کرده است. اما وقتی مورد خیانت همسرش قرار می گیرد، زندگیش متلاشی شده و سعی می کند با بازگشت به سوی حرفه قدمی خود بار دیگر آرامش پیدا کند. این وضعیت نیز با پیدا شدن سر و کله دختری به نام رئا سر راه وی دوام نمی یابد.لازاروس که مردی میان سال و خدا ترس است رئای تا سر حد مرگ کتک خورده، بیهوش و نیمه عریان در پیاده رو رها شده را با خود برده و تلاش زیادی صرف نجات رئا می کند. اما مدت زمان زیادی نمی گذرد که متوجه می شود این زن جوان فاحشه ای خیابانی است که زندگیش را با دستان خود تباه کرده است. ولی لازاروس قصد تسلیم شدن ندارد و تصمیم می گیرد تا به توسل به شیوه خود زندگی عاری از اخلاق رئای جوان را اصلاح کند...

چرا باید دید؟
ناله مار سیاه از آن درام هایی است که نامش در ذهن تماشاگران قبل از دیدن آن تصویری به شدت متفاوت و انتظارهایی به دور از واقعیت خلق می کند. یقین دارم هیچ کس نمی تواند با شنیدن این نام، آن را قصه دو آدم بازنده و زخمی تصور کند که موفق به بازپروری یکدیگر می شوند. ناله مار سیاه نه فقط به خاطر نامش و نه فقط به دلیل بازیگران مشهور نقش های اصلی اش و یا کارگردانی آن، بلکه به خاطر مضمون اش یکی از آن درام های خوب اجتماعی که مدت هاست هالیوود ساختن آنها را رها کرده است.
کریگ بریور متولد ١٩٧١ ویرجینیا یکی از ١٠٠ نفر آدمی است که مجله Fade In در سال ٢٠٠٥ به عنوان هالیوودی هایی که باید آنها بشناسید معرفی کرد. یکی از نویسنده و کارگردان های جوان و تازه نفس هالیوود که در سال ٢٠٠٠ با ساختن فیلم فقیر و گرسنه وارد عالم سینما شد. بریور با همین فیلم اول جایزه استعداد تازه کشف شده را از جشنواره هالیوود گرفت و سپس جایزه بهترین فیلم جشنواره ماگنولیا، جایزه تماشاگران جشنواره نشویل و جایزه روحیه مستقل را به دست آورد. پس از نگارش فیلمنامه فشار[٢٠٠٢] فیلم Resolutions of the Complacent Man را ساخت. اما دو سال بعد با Hustle & Flow بود که موفق به دریافت جایزه تماشاگران جشنواره سندنس و نامزدی جایزه بزرگ آن شد. Hustle & Flow تحسین منتقدان را نیز به دنبال داشت و ناله سیاه هم تا این لحظه توانسته نظر مثبت بسیاری از نویسندگان سینمایی را جلب کند.
ناله مار سیاه فیلمی ١٥ میلیون دلاری است که به دلیل نام غیر متعارف و قصه دور از انتظارش نتوانسته سرمایه خود را بازگرداند. اما این امر نمی تواند دلیلی بر چشم پوشی از کیفیت آن و رد شدن از کنار کار خوب عوامل آن باشد. ناله مار سیاه قصه بازیابی امید است. عنصری گرانبها که به زندگی آدمی طعم و معنا می دهد. لازاروس فریب خورده و رها شده و رئا تجاوز شده و مطرود است. مادرش او را ترک کرده و خودش نیز اسبر مواد مخدر شده تا بدبختی هایش را تکمیل کرده باشد. تنها امید او نیز دوست پسرش رونی بوده با رفتن او به سربازی، بار دیگر تنهایی و بی کسی به سراغش آمده است. همین اتفاق سبب شده که برای گذران زندگی به تنها راهی که می شناخته، رو بیاورد و در نتیجه کتک خورده و زخمی در گوشه خیابان رها شود. وقتی زندگی این دو بازنده با هم تلاقی می کند، امیدها زنده می شود. ولی راه های لازاروس برای بهبود دخترک نیز چندان مانوس نیست.
هدف لازاروس[نامی که به دقت برای وی انتخاب شده] نه فقط احیای رئا بلکه اهلی کردن اوست. اما بریور برای روایت قصه ای چنین سر راست راه هایی غیر معمول و تازه پیش پای شخصیت هایش می گذارد که نقطه تمایز فیلم نیز هست. ترفندهای بریور برای نمایش دوره بازپروی شخصیت هایی که می خواهند دوست داشته شوند و تنها نمانند، به معنی واقعی کلمه جسورانه و تازه است. این جسارت با لحنی تلخ و تند همراه است که یقیناً باعث رم دادن بعضی تماشاگران نیز شده است. ولی توصیه مرا بپذیرد و خودتان را به ناله مار سیاه بسپارید. حتم دارم که همه چیز این فیلم برای تان غیر منتظره خواهد بود!
نمی توانم مطلبم را به پایان برسانم و از سه پوستر فیلم که یادآور جلد مجلات و کتابهای ارزان قیمت قدیمی[همان pulp fiction ها] است، نام نبرم. مواد تبلیغاتی که همچون خود فیلم غریب و هنوز تازه اند.
ژانر: درام، عاشقانه.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Ricardo-TheSpecialOne-BlaSnaMoa.part1.rar 
Ricardo-TheSpecialOne-BlaSnaMoa.part2.rar 
Ricardo-TheSpecialOne-BlaSnaMoa.part3.rar 
Ricardo-TheSpecialOne-BlaSnaMoa.part4.rar 
Ricardo-TheSpecialOne-BlaSnaMoa.part5.rar 
Ricardo-TheSpecialOne-BlaSnaMoa.part6.rar 
Ricardo-TheSpecialOne-BlaSnaMoa.part7.rar
 

رمز فايل: ricardo


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Akira


 


Akira: The Special Edition (USA) (reissue title)
MPAA:Rated R for graphic violence and brief nudity.
Parents Guide:View content advisory for parents
Runtime:124 min
Country:Japan
Language:Spanish / Italian / French / English / Japanese
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Sound Mix:70 mm 6-Track (70 mm prints) / DTS (re-release) / Dolby (35 mm prints)
Certification:Italy:T / Finland:K-15 (DVD) (2004) / Finland:K-12 (video) (1994) / Canada:18 (Nova Scotia) (re-rating) (2003) / Iceland:12 (video rating) / Iceland:14 / Hungary:16 / UK:15 (re-rating) (2002) / Argentina:13 / Australia:M / Canada:14A (Manitoba) / Canada:AA (Ontario) / France:-12 / Netherlands:16 / New Zealand:M (re-rating) (2002) / Norway:18 / Singapore:NC-16 / Singapore:PG (cut) / Spain:13 / Sweden:15 / UK:12 (original rating) / USA:R / West Germany:16 (nf) / Canada:G (Quebec) / Canada:A (Nova Scotia) (original rating)
Company:Akira Committee Company Ltd
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/48641054/Akira.part1.rar
http://rapidshare.com/files/48651009/Akira.part2.rar
http://rapidshare.com/files/48504097/Akira.part3.rar
http://rapidshare.com/files/48518966/Akira.part4.rar
http://rapidshare.com/files/48535075/Akira.part5.rar
http://rapidshare.com/files/48607730/Akira.part6.rar
http://rapidshare.com/files/48622653/Akira.part7.rar
http://rapidshare.com/files/48629867/Akira.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Wag
باصداي بروبکس
 

آلبوم جدید و بسیار زیبای بروبکس به نام Wag  با دو کيفيت
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي سرود مهرباني باصداي علي محتشم

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Flash Banner Creator 1.00 نرم افزاری برای ساخت بنر های فلش برای وب سایت ها
 

 

یکی از مهمترین قسمت ها در طراحی وب سایت ها ساخت بنر بالای وب سایت می باشد. بنرها در بیشتر موارد نشان دهنده موضوع وب سایت و اهداف راه اندازی وب سایت به صورت تصاویر مختلف می باشد. بنرها معمولا به صورت عکس و یا تصاویر فلش ساخته می شوند. در ساخت بنر ها علاوه بر نیازمندی به دانش تکنیک های طراحی می بایست به اصول طراحی وب و همچنین چگونگی اجرا و نمایش اهداف سایت در تصاویر نیز توجه داشت. از این رو ساخت بنر همیشه توسط افراد حرفه ای که در زمینه های گرافیکی تحت وب فعالیت می کنند ساخته می شود و حتی کدنویسان حرفه ای وب که در زمینه ساخت و طراحی صفحات وب فعالیت می کنند همیشه این قسمت از کار را در اختیار متخصصان گرافیک وب قرار می دهند. شرکت های نرم افزاری برای رفع نیاز کاربرانی که به صورت حرفه ای با طراحی گرافیگی وب آشنا نمی باشند و یا حتی طراحان حرفه ای وب که با گرافیک آشنایی چندانی ندارند برنامه هایی را تولید نمودند که به وسیله آن ها می توان به راحتی اقدام به ساخت بنرهای زیبا برای وب سایت نمود.

در این مطلب شما را با یکی از این نرم افزارها آشنا می سازیم که به در زمینه ساخت بنرهای Flash کاربرد دارد.

 

Flash Banner Creator نام نرم افزاری قدرتمند در زمینه ساخت بنر های فلش یه صورت حرفه ای می باشد که به کمک آن کاربر قادر خواهد بود تا اقدام به ساخت تصاویر زیبا با افکت های متنوع برای قسمت بالای سایت خود که محل قرارگیری بنرمی باشد ، نماید. به کمک این نرم افزار شما قادر خواهید بود تا تنها در سه مرحله زیباترین بنر را با سازگاری کامل از نظر طراحی و موضوعی با وب سایت خود ساخته و آن را صفحه وب خود قرار دهید.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- استفاده آسان از نرم افزار و ساخت بنر تنها در سه مرحله

- دارای بیش از 50 افکت تصویری و حرکتی مختلف برای قرار دادن بر روی تصاویر

- دارای قالب های متنوع در کتابخانه برنامه و قابلیت انتخاب آنها برای ساخت بنر

- توانایی قرار دادن لینک بر روی بنر

- توانایی استفاده از عکس های Gif, BMP, JPEG برای ساخت بنر

- توانایی تغییر رنگ زمینه بنر

- قابلیت قرار دادن نوشته بر روی بنر با فونت ها و افکت های زیبا

- قابلیت قرار دادن فایل های صوتی بر روی بنر تا در هنگام نمایش بنر در سایت شما آهنگ مورد نظر نیز پخش گردد

 و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 5 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

SmS Spam

با این برنامه میتوان SMS های نا خواسته را رد کرد


لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ان لكل شیءٍ قفلاً و قفل الایمان الرفق
هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا كردن و نرمی است
امام محمد باقر (ع)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

من و سه برادرم عاقل ترین مردان دنیا هستیم چون چهار خواهر را به عقد خود درآورده ایم .
- خوب ، کجای این کار عاقلانه است ؟
- آخر با این کار و ترتیب به هر یک از ما چهار برادر بیشتر از ربع مادر زن نمی رسد !!!!


شوهر روزنامه را به کناری انداخته و با دلخوری به زنش گفت : باز در روزنامه نوشته طبق آمار بانک مرکزی قیمت اجناس نسبت به ماه پیش شش درصد ترقی کرده است ، با این حساب تنها چیزی که می بینم ترقی نکرده است سن و سال تو و مادر تست !!!!


زن هندی که در کنار جنگل می زیست ، سر آسیمه شوهر خود را صدا زد و گفت : بدو به فریاد برس ، مادرم با یک ببر درافتاده !!! . . . .
شوهر با خونسردی گفت : من مگر عضو بنگاه حمایت از حیوانات وحشی هستم ؟ بگذار ببر خودش از خودش دفاع کند !!!!


همین که مادر زن حسینقلیخان داخل راهرو شد ، ناگهان صدای مهیبی برخواست . حسینقلی خان هراسان خود را به راهرو رسانید و دید ساعت بزرگ دیواری درست د و وجب پشت سر مادر زنش سقوط کرده و خرد و خاکشیر شده است .
با اوقات تلخی به اتاق برگشت و گفت : اه اه ، این ساعت لعنتی همیشه تاخیر داشت !!!!!

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

رهنمودهاى ‏عملى پيامبر اسلام (صلى ‏اللَّه ‏عليه ‏وآله) وائمه طاهرين‏‏‏

جوانى فصل زيبايى از ترنم عشق بر گلبرگ‏هاى شور و شعف وشادى است. با روييد ن شكوفه‏هاى عشق در جان بى‏سامان و بى‏قرار آدمى‏روح تازه‏اى در قلمرو وجودش جوانه مى‏زند كه توصيف آن در سخن لسان‏الغيب، حافظ شيرازى اين گونه است:
مطرب عشق عجب ساز و نوايى دارد
نقش هر نغمه كه زد راه به جايى دارد
عالم از ناله عشاق مبادا خالى‏
كه خوش آهنگ و فرح بخش صدايى دارد
نغز گفت آن بت ترسا بچه باده پرست‏
شادى روى كسى خور كه صفايى دارد شادى فطرى است و انسان طالب‏رسيدن به شور و مستى و رهايى از رنج و سختى است. او دوست دارد باطراوت و عشق زندگى و عمر را سپرى كند.
رهنمودهاى پيامبر)صلى اللَّه عليه و اله( و ائمه اطهار، در اين زمينه‏رهگشاست.
1. تعاليم عالى اسلام از مسير كلام معصومان )عليهماالسلام( به شرط آگاهى وعمل، در بردارنده بالندگى و نشاط و اولين سنگ بناى آن ايمان به خداونداست. چنان كه حضرت امام المتقين)عليه السلام( مى‏فرمايند: »اگر به مقدرات‏
الهى راضى شديد زندگى شما شيرين و گوارا خواهد شد.« و نيز حضرت امام‏صادق )عليه السلام( مى‏فرمايند: »نشاط و شادى در پرتو راضى بودن به‏رضاى خداوند و رسيدن به معرفت كامل است، همچنان كه اندوه و غم بر اثرشك و جهل به مقدرات الهى حاصل مى‏گردد.«
2. توكل، مرحله دوم ارمغان شادى است. انجام هر كارى با توجه به عمق،شروع و موفقيت آن با اراده و خواست خداوند محقق مى‏گردد كه اول آن بسم‏3. داشتن تفكر مثبت از زندگى نيز باعث نشاط است. از »دلائى لاما« رهبرمذهبى بودايى در تبت، در سال 1935 ميلادى، سؤال شد: »آيا هرگز احساس‏تنهايى كرده‏ايد؟ او به سادگى گفت خير و در ادامه اين سؤال پاسخ داد: فكرمى‏كنم كه اگر انسان از يك زاويه بسيار مثبت به زندگى و پديده هايش بنگردو تلاش او نگاه به جنبه‏هاى مثبت وجودى هر چيز باشد، اين ديدگاه، باعث‏ايجاد پيوستگى و پيوند با ديگران در انسان مى‏گردد و رمز شادى در نگريستن‏به نقاط مثبت ديگران و خوشبين بودن و ناديد ه گرفتن خطاهاى ديگران است.«
4. ورزش راه گريز از نتبلى و ناتوانى و پرورش روحيه مقاومت و سلحشورى‏و توانايى جسمى بر انجام كارها و ايجاد روحيه شادابى و مقاومت در برابرمصائب و مشكلات زندگى است.
5. وفاى به عهد از راه‏هاى ايجاد نشاط است. به همان ميزان كه پايبندى به‏پيمان‏ها آثار مثبت به همراه دارد، شكستن تعهدات سبب نگرانى و بى‏اعتمادى‏مى‏گردد. در قرآن مجيد عمل به عهدها از اساسى‏ترين شروط ايمان است.
6. خنديدن، بيان كننده حركت فعال اعضاء جسمانى و داشتن روحيه شادابى،همراه با طنز و شوخى و تفسير درست از زندگى است.
7. گريستن، در فرهنگ اسلام به ويژه تشيع، تقويت كننده روحينه مبارزه باطلم ستيزى است. چه بسيار گريه‏ها و غم‏ها كه سرور ابدى همراه دارد؛ براى‏نمونه گريه بر عاشورا، تبين فلسفه قيام و رسيدن به مرحله معرفت و ولايت‏معصومان)عليهماالسلام( و استفاده از قدرت عاطفى مذهبى، در مكتب كربلااست كه ياور مظلوم و دشمن ظالم و ستمگر است و اين حالت عاطفى اوج‏حساسيت و هيجانات بر آمده از گريه را نشان مى‏دهد.
سرور معنوى و از قوانين ثابت خداوند در اين عالم هستى است. هر كس‏شكر گزار جدى‏تر اين خوان گسترده باشد، دوام اين دولت در او پايدارتراست. شكر نعمت موجب افزايش و كفران نعم الهى از دست دادن همه آن‏سرمايه است: »لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ«.
9. گشاده‏رويى، ارتباطى عميق و عاطفى است كه مايه پيوند دل‏ها و تداوم‏پايه‏هاى محبت و دوستى‏هاست. خوشرويى، استوانه دين اسلام و بزرگ‏ترين‏ابزار گسترش آيين توحيد است، چنان كه پيامبر)صلى اللَّه عليه و اله( با لسان‏نرم دولت حق و عدل اسلامى توأم با گشاده رويى استحكام داد و پرچم استقلال وعزت اسلامى را بر فراز بام مردمى تهى از همه ارزش‏هاى انسانى به اهتزار در
آرود. با همه خشونت‏ها، مقاومت صبورانه، پيامبر عظيم الشأن را به اخذ مدال ازسوى خداوند نائل كرد: »وَ لَو كُنْتُ فَظاً غَليظ القَلْبِ لاْنفَضُّوا مِن حَوِلك...«. پيامبر)صلى اللَّه عليه و اله( خود فرمودند: »كسانى از امت من به بهشت مى‏روند كه باتقواتر و خوش خلق‏تر باشند.« بشاش بودن و خوش رويى، وسيله دوست‏يابى وپاك كردن كينه از دل‏هاست.
10. نماز اوج جلوه عبوديت، اخلاص، تواضع و حضور در محضر ربوبى‏
است. درك اين فرصت بى‏نظير؛ يعنى اينكه سخن گفتن با خداوند شادى حقيقى‏را به دنبال دارد. چه افتخارى از اين بالاتر و چه سرورى از اين تأثير گذارتردر عالم معنويت كه انسان عبادت معبود كند كه اين عزت پايدار است: »كَفى‏بى‏عِزَاً أن يَّكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفى بى‏فَخْراً أتَكُونَ لى رَبّا.«
11. استفاده از آزادى، نعمت بى‏دريغ و بلا منازع پروردگار با حفظ حريم‏امنيت ديگران، مى‏تواند با به كارگيرى افراد متخصص به صورت يك فدراسيون‏اخلاقى به جوانان ارزانى دارد.
12. پذيرش يك مديريت توانا براى استفاده بهينه از اوقات فراغت به منظوربرنامه ريزى لحظات و به كارگيرى شيوه‏هايى كه بتواند شرايط كار و زندگى‏را بهبود بخشد، لازم است. مديريت موفق؛ يعنى شفاف سازى و مراقبت‏هاى‏لازم براى دستيابى به اهداف عالى با حداكثر توانايى در سرعت بخشى به‏سوى آن هدف‏ها و فلسفه اوقات فراغت كه ارتباط منطقى با زندگى دارد باآنچه روح رضايت و خوش وقتى را با ارز شهاى كمى و كيفى همراه كند.
13. امروزه كشورهاى اروپايى با بهره‏گيرى از امكانات كم، سعى در شاد كردن‏مردم خود دارند و به بهانه‏هاى مختلف مراسم و اعيادى را به اجرا درمى‏آورند تا بياموزند كه در هر شرايط ممكن، مردم مى‏توانند به آسانى زمينه‏شادى خود را فراهم كنند، پس مى‏توان گفت شادزيستن يك مهارت است واين نكته بايد در اذهان عمومى جاى گيرد كه انسان مى‏تواند مشكل داشته‏باشد، ولى در عين حال شاد زندگى كند. بازى در گل و لاى، پاشيدن رنگ برسر و روى يكديگر، پرتاب كردن ميوه و مواردى از اين قبيل مى‏تواند در رده‏مهارت‏هاى شادى بخش قرار گيرد.
14. در اسلام ايجاد كانون خانوادگى و زناشويى، به دست آوردن نصف دين،تضمين كننده بهداشت روحى و جسمى و مايه نشاط زندگى، مهار كننده‏پرخاشگرى و افسردگى‏ها و نيز تضمين كننده جامعه از انحرافات اجتماعى وجنسى است. ازدواج پيامدهاى امنيت و آرامش خاطرى را به همراه دارد كه‏امنيت و عفت عمومى را حفظ مى‏كند. وقتى مرزهاى جامعه از هر تجاوزى‏مصون بماند، شادى جايگزين مى‏گردد.
15. مبناى نظام اعتقادى ما، توحيد افعالى است. فهم صحيح اين مطلب كه‏همه كارها به دست خداوند است و همه وقايع و حوادث منوط به اراده لايزال‏نگرش ما در اين اعتقاد كه انجام همه نيكى‏ها و خوبى‏ها و پرهيز از زشتى‏ها وبدى‏ها به امر خداوند است، دافع شرور است، نه خالق شرور. شر وجودندارد و موجد همه خيرها و اين باور ملامت بخش نيست.
16. از اهم راهكارهاى شادى زا، شناسايى آسيب‏ها و موانع شعف و شادمانى‏است. مزاح و شوخى بيش از حد متوسط، موجب سقوط شخصيت‏هاست.حضرت امام صادق )عليه السلام( مى‏فرمايند: »اياك المزاح فانه يذهب هنيئه‏الجل و ماء الوجه« آنچه مايه آزار وجدان، خدشه دار كردن چهره معنوى وايجاد سوء استفاده از ارزش‏هاى فردى و اجتماعى است، قساوت دل و فاصله‏گرفتن از ايمان به خداوند است.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

فردوسی انوشیروان را هم مظهر داد گری می داند

چنان کز پس مرگ نوشین روان
زگفتار من داد او شد جوان

امّا در اینجا هم می بینیم که فرمانروای خود کامه با همۀ دادگری ممکن است خواسته یا ناخواسته دست به بیدادگشاید
نمونه اش زندانی شدن بزرگمهر و کور شدن او در زندان ؛ یا قتل بی جای (مهبود) وزیر و فرزندانش وکشتار مزدکیان به تحریک موبدان است

چارۀ دفع بلای خود کامگی؛
تقسیم قدرت است
این را در سراسر شاهنامه می توان دید

از دورۀ اساطیری پیشدادیان که پادشاه خود، حکیم و پهلوان و رهبر قوم بود؛اگر بگذریم ؛ در ادوار بعدی ؛قدرت مطلق به دست پادشاه نیست
در دورۀ کیانی تا پایان عصر کیخسرو ؛پهلوانان شریک قدرت پادشاهند ؛ و از گشتاسب تا یزدگرد ؛ موبدان شریک قدرت بوده اند
فرمانروایان ؛آسایش این جهانیٍ ایرانیان را تاٌمین می کردند و موبدان راه رستگاری آن جهانی را به مردم نشان میدادند و هردو نیرو در خدمت بهروزی و نیک سرانجامی ایرانیان بود

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
ِيَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ 73 يَحْلِفُونَ بِاللّهِ مَا قَالُواْ وَلَقَدْ قَالُواْ كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَكَفَرُواْ بَعْدَ إِسْلاَمِهِمْ وَهَمُّواْ بِمَا لَمْ يَنَالُواْ وَمَا نَقَمُواْ إِلاَّ أَنْ أَغْنَاهُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ مِن فَضْلِهِ فَإِن يَتُوبُواْ يَكُ خَيْرًا لَّهُمْ وَإِن يَتَوَلَّوْا يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ عَذَابًا أَلِيمًا فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ فِي الأَرْضِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ 74 وَمِنْهُم مَّنْ عَاهَدَ اللّهَ لَئِنْ آتَانَا مِن فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ وَلَنَكُونَنَّ مِنَ الصَّالِحِينَ 75 فَلَمَّا آتَاهُم مِّن فَضْلِهِ بَخِلُواْ بِهِ وَتَوَلَّواْ وَّهُم مُّعْرِضُونَ 76 فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِي قُلُوبِهِمْ إِلَى يَوْمِ يَلْقَوْنَهُ بِمَا أَخْلَفُواْ اللّهَ مَا وَعَدُوهُ وَبِمَا كَانُواْ يَكْذِبُونَ 77 أَلَمْ يَعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُمْ وَأَنَّ اللّهَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ 78 الَّذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فِي الصَّدَقَاتِ وَالَّذِينَ لاَ يَجِدُونَ إِلاَّ جُهْدَهُمْ فَيَسْخَرُونَ مِنْهُمْ سَخِرَ اللّهُ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 79

 

ترجمه فارسي مکارم

اى پيامبر! با كافران و منافقان جهاد كن، و بر آنها سخت بگير! جايگاهشان جهنم است; و چه بد سرنوشتى دارند! «73» به خدا سوگند مى‏خورند كه (در غياب پيامبر، سخنان نادرست) نگفته‏اند; در حالى كه قطعا سخنان كفرآميز گفته‏اند; و پس از اسلام‏آوردنشان، كافر شده‏اند; و تصميم (به كار خطرناكى) گرفتند، كه به آن نرسيدند آنها فقط از اين انتقام مى‏گيرند كه خداوند و رسولش، آنان را به فضل (و كرم) خود، بى‏نياز ساختند! (با اين حال،) اگر توبه كنند، براى آنها بهتر است; و اگر روى گردانند، خداوند آنها را در دنيا و آخرت، به مجازات دردناكى كيفر خواهد داد; و در سراسر زمين، نه ولى و حامى دارند، و نه ياورى! «74» بعضى از آنها با خدا پيمان بسته بودند كه: «اگر خداوند ما را از فضل خود روزى دهد، قطعا صدقه خواهيم داد; و از صالحان (و شاكران) خواهيم بود!» «75» اما هنگامى كه خدا از فضل خود به آنها بخشيد، بخل ورزيدند و سرپيچى كردند و روى برتافتند! «76» اين عمل، (روح) نفاق را، تا روزى كه خدا را ملاقات كنند، در دلهايشان برقرار ساخت اين بخاطر آن است كه از پيمان الهى تخلف جستند; و بخاطر آن است كه دروغ مى‏گفتند «77» آيا نمى‏دانستند كه خداوند، اسرار و سخنان درگوشى آنها را مى‏داند; و خداوند داناى همه غيبها (و امور پنهانى) است؟! «78» آنهايى كه از مؤمنان اطاعت كار، در صدقاتشان عيبجويى مى‏كنند، و كسانى را كه (براى انفاق در راه خدا) جز به مقدار (ناچيز) توانائى خود دسترسى ندارند، مسخره مى‏نمايند، خدا آنها را مسخره مى‏كند; (و كيفر استهزاكنندگان را به آنها مى‏دهد;) و براى آنها عذاب دردناكى است! «79» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

khayim_sh_is@yahoo.com

امروز چشمهايم قرمزند. به هر دليلي كه باشد، فرقي نميكند. اين انتظار نهايت ندارد. چشمهاي تو حتي الفباي رنگها را هم بلد نيستند و اين بيسوادي از كوررنگي هم بدتر است. نگاهم هم كه بكني، هيچ نميبيني. نبايد منتظر ميماندم. بايد ميدانستم تو آخرش متوجه هيچ تغييري نخواهي شد. من مثل ديروز نيستم، تو اما مثل هر روزي.

 

 

freekabudvand@gmail.com

اجلال قوامی دادگاهی می شود

اجلال قوامی که بیش از یک ماه است در زندان بسر می برد،به اتهام "تخریب اماکن عمومی" در دادگاه عمومی سنندج دادگاهی می شود.
اجلال قوامی،روزنامه نگار و عضو شورای عالی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که هم اکنون در زندان بسر می برد،روز سه شنبه 23 مرداد 1386 به اتهام تخریب اماکن عمومی در دادگاه عمومی سنندج دادگاهی می شود.این در حالی است که پیشتر دادگاه انقلاب سنندج طی حکمی، اجلال قوامی را به اتهام" اقدام علیه امنیت ملی" به 3 سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده بود.نامبرده بیش از یک ماه است که در زندان سنندج زندانی است و جلسه ی دادگاهی وی با حضور" نعمت احمدی "وکیل مدافع وی در دادگاه عمومی سنندج برگزار می شود.

 

 

mohsen_fekri2000@yahoo.com

دلا

دیگر مکن زاری کسی
دردت نمی داند
هـمـه شعر تو را خواندند
ولی معنا نمی دانند
دلا خو کن به تنهایی
که ياران عهد بشکستند
سکوت ظاهری دیدند
به غوغا دل نمی دانند
بانوي مهتاب

 

 

meherdad_kazemi@gmail.com

زمین خواری 7 مدیر دانشگاه آزاد از یک کشاورز بجنوردی

دانشگاه آزاد، 160 هزار مترمربع زمين يك كشاورز بجنوردي را با استفاده از هفت نفر از مديران اين دانشگاه، به پنج درصد قيمت آن از مالكيت صاحب آن خارج كرد.
خانواده اين كشاورز كهنسال و كم‌سواد بجنوردي كه قدرت خواندن و نوشتن ندارد، جزئيات اين معامله پرمنفعت براي دانشگاه آزاد را تشريح كردند.
برادر كشاورز مذكور كه استاد بازنشسته دانشگاه است، گفت: حدود يك سال پيش، تعدادي از مديران و مسئولان دانشگاه آزاد با مراجعه به زمين كشاورزي برادرم كه در محدوده شهر بجنورد قرار دارد، وي را ـ كه سواد خواندن و نوشتن درستي ندارد ـ متقاعد كردند تا قراردادي را امضا كند كه طي آن، او 160 هزار متر مربع زمين كشاورزي‌اش را ـ كه در محدوده شهر بجنورد قرار دارد ـ به 10 درصد قيمت روز آن؛ يعني متري هزار تومان بفروشد. آنان برادرم را كه از ابتداي عمر خود از شهر بجنورد خارج نشده، به امضاي قرارداد پيچيده حقوقي وادار كردند كه كليه حقوق وي را سلب مي‌كند و برادر كهنسال و كم‌سواد اينجانب نيز بدون مطالعه، آن را امضا كرده است.
اين استاد بازنشسته دانشگاه افزود: با اطلاع خانواده وي و مذاكره با مسئولان دانشگاه آزاد بجنورد، آنان به اقدام در تضييع حق برادرم اقرار و حتي رئيس دانشگاه آزاد بجنورد، طي نامه‌اي به دكتر جاسبي بر چند برابر بودن ارزش زمين‌هاي مذكور اعتراف كرده و خواستار پرداخت مبلغي براي مختومه كردن اين معامله شده است. اما تاكنون دانشگاه آزاد هيچ اقدامي براي جبران خطاي زشت مديران خود در اغفال يك پيرمرد بي‌سواد و تصاحب كل دارايي‌هاي وي و خانواده‌اش انجام نداده است و حتي از پذيرش ارزيابي قيمت واقعي زمين‌هاي مذكور توسط كارشناسان رسمي، خودداري مي‌كند.
وي در پايان با ارائه اسناد مربوط به اين اقدام گفت: زماني كه هفت مدير دانشگاه آزاد با همكاري هم، حقوق يك پيرمرد روستايي و كشاورز را تضييع مي‌كنند و با استفاده از ترفندهاي حقوقي، كليه حقوق و اختيارات طبيعي را از وي مي‌گيرند، چه كسي مي‌تواند از جبران حقوق چند خانوار محروم و زحمتكش در برابر كارتل قدرتمند دانشگاه آزاد، دفاع كند؟

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

مهمان مامان

زن دستش را در موهای دختر کرد و رشته ای از موهایش را در دست گرفت و گفت : مامان امروز مهمون داره . گل گل خانوم باید چی کار کنه ؟! دختر سرش را کمی عقب برد . زن به چشمان دختر نگاه کرد و گفت : جواب مامان رو نمی دی ؟!؟ دختر خودش را تکان داد و روی پا بلند شد و گفت : خب می دونم !! چلا هل لوز می پلسی ؟! باید بلم تو اتاخ . دلو ببندم . با علوسکام بازی کنم .
زن دختر را بغل کرد و گفت : حالا شدی گل گل مامان . پس برو تو اتاق و با عروسکات بازی کن . مامانی هم بعدا میآد باهات بازی می کنه ! باشه عروسکم ؟!؟
دختر شستش را در دهانش کرد و حرفی نزد . زن دختر را به اتاق برد . دختر عروسکش را بغل کرد و گفت : خوبی مل مل خانوم ؟! مامانی املوز مهمون داله . باید ساکت باشی و گیه نکنی !
زن در اتاق را قفل کرد . به اتاق رفت . به ساعتش نگاه کرد . دیر کرده بود . عطر را از روی میز برداشت . صدای زنگ آمد . زن دکمه ی بالایی یقه اش را باز کرد .
دختر موهای عروسک را ناز کرد و گفت : مهمون مامان اومد ! بذال صندلی رو بیالم ببینم کیه ! گیه نکن بلای تو ام تعلیف می کنم .
زن روی مبل نشست . مرد کتش را درآورد . دختر گفت : همون آقا همیشگیس ! دختر از روی صندلی پایین آمد . عروسک را بغل کرد و روی تخت دراز کشید . تلفن زنگ زد . دختر به سمت تلفن برگشت . زن لبانش را از روی لبان مرد برداشت . به تلفن نگاه کرد . مرد زن را به طرف خود کشید . دختر عروسک را ناز کرد و گفت : مامانی گفته تلفن و بل ندالیم .آخه وخ نداله با بابایی صبت کنه . خب مهمون داله !

فرنوش زنگوئی
مرداد 86

 

.

alirezamajidi@gmail.com

آپلود ویدئوها در یوتیوب
 

بارها شده که هوس کرده‌ایم ، در یوتیوب ، ویدئو بگذاریم. اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد ، بهتر است تنها مصرف‌کننده نباشیم و گاهگاهی خودمان هم سازنده محتوا باشیم و در ‏یوتیوب ویدئو آپلود کنیم.
کاربران می‌توانند حداکثر ویدئوهای 10 دقیقه‌ای در یوتیوب آپلود کنند ، به طور دقیق ‏‏10:58. ‏ولی غالبا کاربران با تقسیم کردن ویدئوهای خود به قسمت‌های 10 دقیقه‌ای از ‏این محدودیت ‏عبور می‌کنند.‏
قبل از آپلود ویدئو بهتر است ویدئوی خود را به فرمتی که یوتیوب توصیه کرده است ، ‏تبدیل کنید ، این کار ضمن اینکه حجم آپلود را بسیار کم می‌کند ، باعث بهتر نشان داده ‏شدن ویدئوها در یوتیوب می‌شود. فرمت توصیه‌شده ، فرمت ‏MPEG4‎‏ با وضوح 320 در ‏‏240 پیکسل ، فرمت صدای ‏mp3‎‏ و 30 فریم در ثانیه است.‏
ضرورت تبدیل ویدئوها به این فرمت برای کاربران ایرانی بیشتر است ، چرا که آنها سرعت ‏دسترسی پایینی به اینترنت دارند و با این کار می‌توانند صرفه‌جویی زیادی در وقت و زمان ‏کنند.‏
البته می‌توانید ویدئوی خود را بدون تبدیل هم آپلود کنید ، یوتیوب از بسیاری از فرمت‌ها ‏پشتیبانی می‌کند و خودکار تبدیل را انجام می‌دهد.‏
برنامه‌های زیادی برای تبدیل ویدئوها وجود دارد ، شاید یکی از معروف‌ترین و در ‏دسترس‌ترین آنها ‏MPEG4 direct maker‎‏ باشد. ‏
در این برنامه برای اینکه تغییرات مورد نظر را اعمال کنید باید در منوی برنامه به ‏option‏ ‏بروید و گزینه ‏set up destination file format‏ را انتخاب کنید. فرمت صدا را در اینجا ‏mp3‎‏‌ و ‏‏32 کیلوبیت در ثانیه بگیرید. ‏

25.gif

‏ حتما به قسمت ‏configuration‏ ‌هم بروید و ‏data rate‏ را پایین بیاورید ،‌ هر چقدر ‏data ‎rate‏ را پایین‌تر بگیرید ، ویدئو بیشتر فشرده می‌شود و البته به موازات این کار از کیفیت آن ‏هم کاسته می‌شود. بهتر است عدد آن را بین 300 تا 500 بگذارید. ‏Smoothness‏ را هم ‏پایین بیاورید ، می‌توانید میزان آن را تا 50 درصد پایین بیاورید.‏

26.gif

حالا در منوی برنامه به قسمت ‏option‏ بروید و روی ‏resizing and changing frame rate‏ ‏کلیک کنید ، اندازه ویدئوی خروجی را روی 320 در 240 بگذارید ، فریم ریت را هم روی 30 ‏بیاورید

27.jpg

برنامه MPEG4 direct maker را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

برای مثال من یک تکه ویدئویی از «سریال کیف انگلیسی» با حجم ابتدایی 61 مگابایت را به این برنامه به حجم 18.9 مگابایت رساندم و بعد آپلود کردم. این تکه مربوط می‌شود به سکانس آشنایی علی منصور ادیبان (علی مصفا) با مستانه پیرایش (لیلا حاتمی) :
من برنامه‌های دیگری را هم برای این نوع فشرده‌سازی تست کردم و کیفیت آنها را با برنامه کم‌حجم 3.99 مگابایتی MPEG4 direct maker مقایسه کردم ، دیدم کیفیتشان چندان فرقی نمی‌کند. با این همه تصور می‌کنم برنامه های بهتری هم برای این کار سراغ داشته باشد ، اگر این طور است ، همینجا کامنت بگذارید و راهنمایی کنید.
راستی سری هم به کانال من در یوتیوب بزنید ، در روزهای آینده قطعات بیشتری در این کانال خواهم گذاشت.

 

 

korosh_kabir1983@yahoo.com

مقدمه چینی بازنشستگی اساتید منتقد؟!

روزنامه دولتی ایران، روز سه‌شنبه از جذب 5400 مدرس جدید دانشگاه با مجوز رئیس جمهور خبر داد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که تاکنون برخی از اساتید مخالف سیاست‌های دولت نهم، مجبور به بازنشستگی زودتر از موعد و برکناری از کار شده‌اند و به نظر می‌رسد که برنامه استخدام 5400 مدرس دانشگاه نیز در راستای پاک‌سازی دانشگاه‌های وزارت علوم از اساتید با گرایشات مخالف دولت نهم، باشد.
در همین خصوص یک عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این تصمیم دولت گفت: من از شنیدن چنین موضوعی تعجب می‌کنم چرا که وزارت علوم ردیف بودجه‌ای در این حد ندارد.
شهریار مشیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: من فکر می‌کنم که وزارت علوم قصد دارد، عده‌ای از اساتیدی که گرایشات مخالف دولت دارند را بازنشسته و از ردیف خارج نمایند و به جای آنان مدرسانی را استخدام کنند که سیاست‌های دولت نهم را قبول داشته باشد و به گونه‌ای انقلاب فرهنگی ایجاد کنند.

 

 

mhmazidi@gmail.com

10 روش برای موفقیت در وب

در گذشته همه نگران اين بودند كه چگونه خود را برای موتورهای جستجو عزيز كنند! چيزی كه به آن  SEO=search engine optimazition گويند.امروزه اين مفهوم ديگر در فضاي وب كمتر طرفدار دارد و يك مسئله قديمي حساب مي‌شود(اما در وب ايراني بنظر مي‌آيد هنوز اين موضوع جا نيافتاده است).مدتي قبل يكي از وبلاگهای معروف آ‌ی‌تی از دوستش- كه در همين زمينه فعاليت دارد- خواست تا مطلبي بنويسند.هرچقدر مقاومت كردم كه اين مطلب را ترجمه نكنم نشد!
اين آقا اسم وبلاگش را گذاشته SEO2 (بر وزن WEB2).به همين دليل نكاتی كه مي‌گويد بنظر مهم مي‌رسد-بخصوص كه مورد تاييد فيليپ لنسن هم باشد. اولين نكته كه او هشدار مي‌دهد اين است: تمام مزخرفاتی را كه تاكنون در مورد page optimazition- link building ياد گرفته‌ايم دور بريزيم.سپس:

1-كنج مخصوص خودتان را پيدا كنيد: متفاوت باشيد.در مورد چيزی بنويسيد كه تاكنون ديگران به ان نپرداخته‌اند.مهم نيست از چه واژه‌ای استفاده كنيد.مهم ان است كه به چيزهایی بپردازيد كه تاكنون در وب كمتر به ان پرداخته شده.خود ايشان مثال مي‌زنند كه تاكنون SEO بسيار مورد توجه بوده اما ايشان اولين كسي است كه در مورد SEO2 مي‌نويسد.

2-از وردپرس استفاده كنيد: بجای اينكه به فكر page optimaziotion باشيد سعي كنيد از وردپرس استفاده كنيد.وردپرس تنها يك ابزار برای بلاگينگ نيست بلكه يك cms جمع‌وجور است و برای اكثر وبسايتها كافي است.نكته جالب اينجاست كه وردپرس بسيار با موتورهای جستجو دوست است و در كمتر از چند ساعت، پستهای جديد وبلاگ شما اتوماتيك در گوگل ايندكس مي‌شوند.

3-با CSS يك طراحی جذاب انجام دهيد: در گذشته وبسايتها و وبلاگها طراحی زشتي داشتند و تنها به لينكها توجه مي‌كردند.اما امروزه يك طراحي زيبا برای وبسايت بسيار مهم است.استفاده از CSS و استانداردهاي وب امروزه كار راحتي است و امكانات زيادی برای طراحی-بخصوص در محيط وردپرس - وجود دارد.

4-ترك‌بك بسيار مهم است: يكي از مهمترين روشها برای پيشرفت وبلاگها وجود ارتباط است و بهترين روش ان استفاده از ترك‌بك. از پلاگين dofollow برای جلوگيری از ترك‌بكهای اسپم استفاده كنيد.

5-اجتماعی باشيد، كامنت بگذاريد و لينك دهيد: امروزه يكي از مهمترين كارها رفتارهای social ميباشد.بهمين دليل سعي كنيد به ساير وبلاگها لينك دهيد و حتما در انها كامنتهای خوب بنويسيد.

6-از social bookmarking استفاده كنيد: حتما سعي كنيد از آيكونهای انها مثل دليشس و استامبل‌اپ‌ان استفاده كنيد.نكته جالب اينجاست كه نويسنده معتقد است در مورد استفاده از digg-reddit محتاط باشيد.انها ممكن است موجب crash شدن سرورهای شما شوند و در يك بازه زمانی كوتاه، ترافيك غيرمفيدی برای شما ايجاد كرده و موجب هدر رفتن پول و امكانات شما شوند.(سوال: آيا اين در مورد بالاترين خودمان هم مصداق دارد؟)

7-خود را ارائه كنيد،حرف جديد بزنيد، نظر خودتان را بنويسيد: بسيار مهم است كه مطالبي كه مي‌نويسند چيز تازه‌ای داشته باشند و صرفا كپي از ديگران يا مجموعه‌ای از لينكها نباشند.سعي كنيد در مورد چيزهای مورد علاقه خود، راحت صحبت كنيد و نظرات خود را بنويسيد.

8-دانسته‌های خود را با نظرات ديگران جمع‌بندی كنيد: اگر قبلا در مورد يك مسئله‌ای صحبت شده سعي كنيد انها را جمع‌اوری كنيد و مطالب خود را به ان اضافه كنيد تا تشكيل يك ليست بدهد.در بين ليستها نيز مثلا ” 10 پلاگين ضروری برای وردپرس” بهتر است از “200 پلاگين برای وردپرس”.

9-با ساير نشريات آنلاين همكاری كنيد: تنها در وبلاگ خود ننويسيد.سعي كنيد با ساير online publications كه در مورد موضوعات مورد علاقه شما مي‌نويسند همكاری كنيد.بدين صورت انها به شما نيز لينك خواهند داد.

10-مرتب آپديت كنيد: لازم نيست هر روز مطلب در وبلاگ خود وارد كنيد.اما اگر مي‌خواهيد يك وبلاگ خوب، سرحال و مورد علاقه خوانندگان خود داشته باشيد سعي كنيد 3 بار در هفته ان را اپديت كنيد. 

همانگونه كه ديديد در اين 10 مورد چيز عجيب‌غريبي وجود ندارد.احتمالا هم‌اكنون شما بسياری از انها را رعايت مي‌كنيد.نكته مهم اين است كه بدانيد همين مسايل ساده اساس و پايه SEO2 را مي‌سازد و ديگر لازم نيست - مثل قبل- خود را درگير مسايل بغرنج كنيد.با اينحال اگر احساس مي‌كنيد اين 10 مورد شما را كاملا ارضاء نكرده‌اند مي‌توانيد برای مطالب بيشتر به اينجا نگاهی بياندازيد.

اين نوشته ترجمه‌ای است از اين مقاله

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

درباره حقوق هاي چندين ميليون تومانی مسوولان

انتشار اخبار حقوق ها و پاداش هايي چندين ميليون توماني در برخي دستگاهها و نهادها و شركت هاي دولتي، معمولاً بازتاب هاي گسترده و متفاوتي در جامعه دارد.
اغلب مردم، پرداخت حقوق و پاداش هاي بسيار بالا به مديران دولتي را نادرست و ناعادلانه مي دانند. برخي هم معتقدند مديران و مسوولان برخي مشاغل حساس و پر مسووليت حق دارند دريافتي بسيار بالا داشته باشند و در رفاه و تجمل زندگي كنند.
در اين باره، يادآوري چند نكته، ضروري است:
1- تا پيش از شروع دوران سازندگي و اصلاحات و در دهه اول انقلاب، مسوولان دولتي عموماً ساده زيست بودند و حقوق و مزاياي كلان مطالبه نمي كردند.
آن روزها شنيدن اينكه فلان وزير با موتورسيكلت در شهر تردد مي كند و يا اجاره نشين است و خانه سازماني هم نمي گيرد، چندان عادي نبود. شايد اين روحيه و رفتار، اقتضاي دوران جنگ تحميلي و دهه اول انقلاب بوده باشد، ولي دليل ساده زيستي و قناعت مسوولان ارشد و مياني كشور هر چه باشد، ترديدي نيست كه در دهه 60 ، ظاهر و باطن البسه، خودرو، منزل خود و خانواده مديران ارشد كشور با مردم عادي تقريباً تفاوتي نداشت...
با شروع دوره سازندگي، اين وضع به شكل محسوسي تغيير كرد و آقاي هاشمي به عنوان رييس جمهور، هم در لفظ و هم در عمل از رفاه مسوولان و مديران ارشد كشور و خانواده هايشان دفاع مي كرد.
اين روحيه و فرهنگ مديريت كه توسط كارگزاران سازندگي در دوران سازندگي پايه گذاري شد، توسط مجاهدين انقلاب و مشاركت در دوران اصلاحات هم ادامه يافت و نتيجه آن، ظهور طبقه جديدي از مديران ارشد دولتي با تيپولوژي مشخص در جامعه ايران بود:
مرداني با محاسن آنكادر شده، كت و شلوار گران قيمت، سوار بر خودروي نسبتاً لوكس (حداقل در حد پرشيا)، ساكن در ويلاها يا آپارتمان لوكس شمال شهر و دريافت كننده حقوق هاي بالا و پاداش هاي چند ده ميليون توماني در سال و ... اين وضعيت در اواخر دوره اصلاحات به جايي رسيد كه آقاي محمد آقايي، معاون وزير نفت هر ماه بيش از ده ميليون تومان از محل بيت المال دريافتي داشت و بسياري از مديران دولتي هم در فصل بودجه يا در فصل تعيين پاداش هيات مديره شركت هاي دولتي در تيرماه يا اسفند ماه هر سال، براي افزايش حقوق و مزاياي خود به تكاپو مي افتادند.
خوشبختانه آقاي دكتر احمدي ن‍ژاد در اولين هفته هاي تصدي رياست جمهوري با قاطعيت دستور بازنگري در حقوق و مزايا و پاداش مديران دولتي را صادر كردند. بسياري از حق ماموريت ها، سفرهاي خارجي و پاداش ها تعديل شد و چه حقوق ها و پاداشي ها و سكه هاي بي حسابي كه به مشاوران هميشه غايب يا بي خاصيت در وزارتخانه ها پرداخت مي شد، چه حق ماموريت هنگفتي كه به حساب استانداران و سفراي ايران در خارج واريز مي شد و ... همگي تعديل شد.
آقاي دكتر احمدي نژاد به درستي تلاش كرد با ساده زيستي و صميميت با مردم، فرهنگ تجمل گرايي،‌ اشرافيت دولتي و فخرفروشي مديران را که 16 سال ترويج يافته و بعضاً نهادينه شده بود تغيير دهد. با گذشت دو سال از شروع دولت نهم در سطوح ارشد دولت شاهد تحول بزرگي در اين زمينه هستيم، اما فرهنگ ساده زيستي هنوز در رده هاي مياني و پايين مديريت كشور گسترش نيافته ، آقاي احمدي نژاد نبايد فراموش كند تجمل و اشرافيت، جذابيت و كشش فوق العاده دارد و مديرانش همواره در معرض اين وسوسه قرار دارند.
2- كساني كه معتقدند مدير ارشد دولتي بايد در رفاه و تجمل باشد و حقوق و پاداش هاي كلان، حق آنهاست، بايد به ياد بياورد كه "در نظام اسلامي، كار حكومتي و مسووليت دولتي، طعمه نيست، بلكه امانتي بر گردن مسوولان و مديران است."
كساني كه رسيدن به صندلي مجلس و يا پست هاي بالاي دولتي را فرصتي براي رسيدن به رفاه، مال اندوزي و بستن بار دنيوي خود مي دانند، بايد بدانند كه در نظام جمهوري اسلامي راه رسيدن به رفاه و تجمل دنيا، كسب و كار خصوصی است نه مسووليت دولتي، اگر هم تا كنون دولتمردان و مسوولان توانسته اند با تعيين حقوق و پاداش هاي هنگفت براي خود به مكنت و ثروتي برسند، به بيت المال و اعتماد ملت خيانت كرده اند.
درست است كه مسوولان نبايد دغدغه معيشت داشته باشند، اما ثروتمند شدن مسوولان با مباني نظام اسلامي سازگار نيست.
الگوي نظام اسلامي، حضرت علي (ع) است كه قبل از خلافت بر اثر زحمت و كار شخصي اش در مدينه از اموال و ثروت دنيوي بهره مند بود اما به محض رسيدن به مسووليت حكومتي، سطح رفاه و زندگي خود را به سطح فقيرترين مردم تحت مسووليتش تنزل داد و به هنگام كار شخصي، چراغ بيت المال را خاموش مي كرد ...
3- حدود شش ماه پيش كه بخش خبري الف، خبر دريافت حقوق ده ميليون توماني توسط معاون سابق وزير نفت (آقاي محمد آقايي) را منتشر کرد، برخي صاحبنظران، اظهار كردند كه شغل و سمت معاون وزير نفت بسيار حساس است و به همين دليل حقوق و پاداش بسيار بالا حق ايشان است.
كساني كه چنين استدالي را مي پسندند بايد بفرمايند چه شغل هايي حساس هستند؟ شغل معلمي حساس نيست؟ شغل پليس ها چطور؟ يا پرستاران؟ اگر معيار پرداخت حقوقهاي بيشتر به متصديان دولتي باشد، معلم ها، پليس ها و پرستاران كه شغلهاي بسيار حساسي دارند؟!...
شايد بدترين اثر تعيين درآمد و پاداش هاي هنگفت براي برخي صاحب منصبان و متصديان امور حكومتي و دولتي، اين باشد كه اين كار به طور سلسله وار در هم سطوح مديريتي و كارمندي توقع و انتظار ايجاد مي كند.
اين اتفاق در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي دقيقاً اتفاق افتاد. به اين ترتيب ابتدا حقوق كارمندان نهاد رياست جمهوري به شكلي جهشي افزايش داده شد. بعد نوبت كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي كه ناگهان دريافتي شان دو تا سه برابر اضافه شود. بعد همين كار براي اعضاي هيت علمي دانشگاه ها تكرار شد و اين وضع حداقل براي مديران مياني به همه شركت ها و نهادهاي دولتي تسري پيدا كرد.
نتيجه آن كه در سال پاياني دولت هشتم بخش عمده اي از بودجه عمومي كشور صرف پرداخت حقوق و مزايا و پاداش مديران و كاركنان دولتي مي شد و به تدريج دستگاههاي دولتي اجازه مي يافتند از ديگر رديف هاي بودجه خود برداشته و صرف پرداخت حقوق و مزايا كنند.
در اين فرايند، البته كساني كه قبلاً وضع دريافتي نسبتاً بهتري داشتند، بيكار ننشستند. مديران شركت نفت نمونه روشن اين بخش كاركنان دولت هستند كه همواره از رفاه و مزاياي فوق العاده اي برخوردار بوده اند و در جريان مسابقه رشد مزايا و پاداش ها در سالهاي آخر دولت اصلاحات چنان پيشرفتند كه در سال 1384 دريافتي ماهانه معاون سابق وزير نفت رقم ده ميليون تومان در ماه را هم پشت سر گذاشت ...
نتيجه اين وضع در سالهاي پاياني دولت آقاي خاتمي ظاهر شد:
كسر بودجه جاري روز افزون دولت و اعتراض فزاينده گروه ها و حقوق بگيراني كه در مسابقه افزايش دريافتي عقب مانده بودند: پرستاران و معلم ها
* * *
نكته نهايي: ترديدي نيست كه متخصص هاي تحت استخدام دولت از آنجا كه به عموم خدمت مي دهند، بايد از ميان بهترين نيروهاي كشور دستچين شوند و حقوق و مزاياي عالي دريافت كنند. اما حوزه مسووليت و كار حكومتي با حوزه متخصصين حقوق بگير دولتي در نظام اسلامي از نظر توقع تامين مالي از بيت المال، تفاوتي ماهوي دارد.
در نظام اسلامي، مسوول دولتي و حكومتي از راه مواجب بگيري بيت المال و يا خداي نكرده سوء استفاده شخصي از منصب حكومتي نبايد به دنبال رفاه و ثروت باشد.
در بينش اسلامي، هر چقدر سمت و مسووليت بالاتر مي رود، هم فرد مسوول و هم خانواده اش در برخورداري ها و مواهب دنيوي بايد پرهيزگاري كنند، چرا كه شارع اسلام تجمل گرايي و اشرافي گري و رفاه بالاتر از حد معمول را براي مسوولان و به ويژه مديران ارشد نظام اسلامي منع كرده است. اگر تا پيش از اين در نظام جمهوري اسلامي ايران به جز اين عمل و رفتار مي شده، البته خلاف بينش و روش اسلامي بوده است.

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

سوال و جواب
دجال کيست؟

سوال :
دجال کيست؟ لطفا در مورد او توضيح کامل بفرماييد.

پاسخ :
دجال از ريشه «دجل» به معناى دروغگوى حيله‏گر است. اصل داستان دجال در كتاب‏هاى مقدس مسيحيان است.1 در انجيل اين واژه بارها به كار رفته و از كسانى كه منكر حضرت مسيح باشند و يا «پدر و پسر» را انكار كنند، به عنوان دجال ياد شده است. به همين جهت در ترجمه انگليسى كتاب‏هاى مقدس مسيحى، واژه آنتى كريست(Anti christ) يعنى ضد مسيح به كار رفته است.
در روايات زيادى از اهل سنت، خروج دجال از نشانه‏هاى برپايى قيامت دانسته شده است.2 در كتاب‏هاى روايى شيعه، تنها دو روايت در مورد خروج دجال به عنوان يكى از علائم ظهور حضرت مهدى(عج) آمده است‏3 كه هيچ يك از آن‏ها از نظر سند معتبر و قابل قبول نيست. بنابراين، از نظر منابع شيعى، دليل معتبرى بر اين كه خروج دجال يكى از علائم ظهور باشد، وجود ندارد؛ اما در عين حال با توجه به روايات زيادى كه در منابع اهل سنت آمده است، احتمال اين كه اصل قضيه دجال به طور اجمال صحت داشته باشد؛ وجود دارد. البته حتى اگر اصل قضيه دجال صحت داشته باشد، بى‏ترديد بسيارى از ويژگى‏هايى كه براى آن بيان شده، افسانه به نظر مى‏رسد.
پس، اصل قضيه دجال امرى محتمل و ممكن، مى‏نمايد. اكنون اين سؤال مطرح است كه مقصود از دجال چيست؟ درباره مصداق اين واژه دو احتمال وجود دارد:
1. با توجه به معناى لغوى «دجال»، مقصود از آن نام شخص معينى نيست؛ بلكه هر كسى كه با ادعاهاى پوچ و بى‏اساس و با تمسك به انواع اسباب حيله‏گرى و نيرنگ در صدد فريب مردم باشد، دجال است.
بر اين اساس، دجال‏ها متعدد خواهند بود. وجود رواياتى كه در آن سخن از دجال‏هاى متعدد رفته است، اين احتمال را تقويت مى‏كند؛ مانند: «قال رسول الله(ص): يكون قبل خروج الدجال نيّف على سبعين رجالاً؛4 پيش از خروج دجال، بيش از هفتاد دجال خروج خواهند كرد».
بنابراين احتمال، در حقيقت قضيه دجال بيانگر اين مطلب است كه در آستانه انقلاب امام مهدى(عج) افراد حيله‏گر براى نگه‏داشتن فرهنگ و نظام جاهلى، همه تلاش خود را به كار مى‏گيرند تا با تزوير و حيله‏گرى مردم را نسبت به اصالت و تحقق آن انقلاب و استوارى رهبريش، دچار ترديد سازند. اين كه در همين روايات تأكيد شده است: «هر پيامبرى امت خويش را از خطر بر حذر داشته است»، خود تأييدى ديگر بر همين احتمال است كه مقصود از دجال، هر شخص حيله‏گر و دروغ گويى است كه قبل از خروج حضرت مهدى(ع) در صدد فريب مردم است.
2. دجال، كنايه از كفر جهانى و سيطره فرهنگ مادى بر همه جهان است.
استكبار با ظاهرى فريبنده و با قدرت مادى، صنعتى و فنى عظيمى كه در اختيار دارد، سعى مى‏كند مردم را فريب دهد و مرعوب قدرت و ظاهر فريبنده خود كند. بر اين اساس است كه پيامبران امت‏هاى خود را از فتنه دجال بيم داده‏اند: «ما بعث الله نبيا الا و قد انذر قومه الدجال...؛5 هيچ پيامبرى مبعوث نشد مگر آن كه قومش را از فتنه دجال بر حذر داشت»، در حقيقت آنان را از افتادن به دام ماديت و ورطه حاكميت طاغوت و استكبار جهانى بر حذر داشته‏اند. پس احتمال مى‏رود منظور از دجال - با آن شرايط و اوصافى كه در اين روايات براى او شمرده شده - همان استكبار جهانى باشد؛ مثلاً در اوصاف دجال گفته شده «كوهى از طعام و شهرى از آب به همراه دارد» كنايه از امكانات عظيم و گسترده‏اى كه استكبار در اختيار دارد.6

-----------------------------
پى‏نوشت:
1. رساله يوحنا، بابا 2، آيه 22و18.
2. سنن ترمذى، ج‏4، ص‏507 - 519.
3. كمال الدين صدوق، ص‏525 و 526.
4. كنزالعمال 14، ص‏200.
5. بحارلانوار، ج‏52، ص‏205.
6. رجوع كنيد به: الف) چشم به راه مهدى، مركز انتشارات دفتر تبليغات قم، جمعى از نويسندگان، ص‏289.
ب) دادگستر جهان، ابراهيم امينى، ص‏223.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 مرداد / 14 آگوست / 3 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
23 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه انگليسي ها به بحرين (ميش ماهيگ) استقلال دادند

14 اوت 1971 انگليسي ها به بحرين 660 كيلومتري مركب از 33 جزيره كوچك و بزرگ كه امروزه حدود 700 هزار تن جمعيت دارد استقلال دادند. انگليسي ها در طول سلطه بر بحرين تلاش بسيار كردند تا ماهيت ايراني آن را تضعيف كنند. در طول سلطه انگليسي ها، همواره بر سر بحرين ميان دولت ايران و دولت لندن مشاجره بود و اين مشاجرات در زمان حكومت دكتر مصدق به اوج رسيده بود. پارلمان ايران با تصويب يك قانون، بحرين را استان 14 ايران قرار داده بود.
بحرين از آغاز تاسيس ايران واحد در زمان كوروش بزرگ، بخشي از وطن بود و «ميش ماهيگ (گوشفند ماهي - ماهي گوسفند شكل)» خوانده مي شد. در زمان ساسانيان، اعراب كوشيدند كه به آنجا مهاجرت كنند كه شاپور اول و شاپور دوم (ذوالاکتاف) آنان را اخراج كردند. شاپور دوم اعراب مهاجم را از شانه هايشان به طناب كشيد تا بارديگر وارد بحرين نشوند.    

شاپور يکم

شاپور يکم

درپي شكست نظامي ايران از اعراب مسلمان در سده هفتم ميلادي، مهاجرت اعراب بدوي (صحرا نشين) از جزيرةالعرب به ميش ماهيگ از سر گرفته شد كه بوئيان (ديلميان) بار ديگر آنان را سركوب كردند و اين جزاير و قطر را در كنترل حاكم فارس (شيراز) قراردادند. اين جزاير با حفظ ماهيت ايراني (مذهب شيعه، زبان فارسي، و فرهنگ ايراني) تا قرن 16 و ورود پرتغالي ها به خليج فارس همچنان بخشي از ايالت فارس بودند. صفويان در سال 1602 پرتغالي ها را اخراج و حالت قبلي را به جزاير بحرين بازگردانيدند. نادر شاه در ايرانيزه كردن منطقه خليج فارس و امتداد آن تا جزاير زنگبار تلاش بسيار كرد و به ساخت كشتي جنگي همت گمارد. پس از كريم خان زند، انگليسي ها بر جزاير خليج فارس سلطه يافتند زيرا كه ايران فاقد نيروي دريايي موثر بود. انگليسي ها اقليت سني و خاندان آل خليفه (اعراب مهاجر از جزيرة العرب) را حاكم بر جزاير بحرين كردند. با وجود اين، حاكم وقت اين جزاير با دربار ناصرالدين شاه روابط نزديك و برادرانه داشت و پس از آن نيز اين حكام سعي مي كردند كه كاري نكنند كه باعث تحريك ايرانيان شوند.
    احياء ناسيوناليسم ايران، و تلاش هاي دوران رضا شاه و دكتر مصدق براي پس گرفتن بحرين از انگلستان عملا نتيجه معكوس داد و باعث رانده شدن اكثريت 70 درصدي شيعه اين جزاير كه عمدتا از تبار ايراني هستند از حكومت و قدرت شد و وضعيتي شبيه شيعيان عراق به وجود آمد و ....

 

پیروزی حزب الله لبنان در مقابل حملات اسراییل

23 مرداد 1385 - پیروزی حزب الله لبنان در مقابل حملات اسراییل
پیروزی حزب الله ؛ راهگشای پیروزی اراده ملتها بر قدرتهای سلطه جو حملات ارتش اسرائيل علیه مردم بی دفاع لبنان و مقاومت سر سختانه حزب الله در برابر این حملات و سکوت کشورهای سازشکار عرب، پرده از وجود یک توطئه مشترک آمریکایی،اسرائیلی و عربی برای نابودی مقاومت های مردمی در برابر باج خواهی های آمریکا برداشت .
اسرائیل با این تصور که از طریق یک حمله گسترده هوایی ، دریایی وزمینی به یک پیروزی سریع بر مقاومت اسلامی لبنان دست خواهد یافت و در نهایت شرایط خود را بر این کشور تحمیل خواهد کرد، تهاجم همه جانبه خود را آغاز کرد.
در بعد زمینی،ارتش رژیم اسرائیل با وجود استفاده از تجهیزات زرهی پیشرفته موفق به عبوراز مرزهای جنوبی لبنان نشد وبا تحمل خساراتی سنگین ازمنطقه "راس المارون " لبنان ناچار به عقب نشینی شد.
نزدیک به 50 کشته و زخمی از نیروهای پیاده ارتش اسرائيل وانهدام 14 تانک " میرکاوا 4" که از پیشرفته ترین تانکهای جهان به شمار میروند، حاصل یک نبرد ده روزه میان حزب الله وارتش اسرائیل بود.
در نبرد دریایی نیز مقاومت لبنان موفق به انهدام ناوچه " ساعر 5" که یکی از مجهز ترین ناوچه های جنگی در جهان است پیروزی درخشان دیگری برای حزب الله محسوب می شود.
در همین مدت حزب الله با استفاده از موشکهای میان برد شهرهای مهم حیفا، صفد، نهاریا و الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی راهدف قرار داد که حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از ساکنان این شهرها وشهرکهای یهودی نشین شمال فلسطین اشغالی ناچار به تخلیه این مناطق شدند.
طبیعی است اسرائيل هرگز تصورنمی کرد که حزب الله لبنان از چنین توانایی هایی برای مقابله با ارتش اسرائیل بر خوردارباشد ولذا آمادگی یک جنگ فرسایشی با مقاومت لبنان را ندارد.
با اینکه نمی توان برتری هوایی ارتش اسرائیل را انکار کرد ، اما بمباران مناطق مسکونی نتوانست روحیه مقاومت مردم لبنان را درهم بشکند ومردم همچنان از مقاومت اسلامی لبنان حمایت می کنند.
در ارزیابی تحولات لبنان می توان نتیجه گرفت که حزب الله لبنان در صدد است تا از طریق یک جنگ فرسایشی وطولانی شکست دیگری را بر ارتش اسرائیل تحمیل کند،همچنانکه در سال 2000ارتش اسرائيل با تحمل یک شکست خفت بار برای نخستین بار در طول 60 سال گذشته بدون تحمیل شرایط خود از سرزمین یک کشورعربی عقب نشینی می کند.
قطعا سرنوشت منطقه درآینده به نتایج این جنگ بستگی دارد و هرچه پایداری حزب الله بیشتر باشد، پیروزی از آن ملتهای مسلمان خواهد بود واین پیروزی معادلات سیاسی منطقه را بر هم خواهد زد .
اما در این رهگذر متاسفانه انتقاد غیر منطقی رهبران برخی کشورهای عرب منطقه از مقاومت اسلامی لبنان نشان می دهد که این رهبران در راستای اجرای سیاست های توسعه طلبانه آمریکا واسرائيل گام برمی دارند، زیرا از نظر آنان پیروزی حزب الله، سبب افزایش محبوبیت ومشروعیت این جنبش در میان ملتهای مسلمان می شود.
لذا در طول ده روزگذشته رسانه های دولتی برخی کشورهای عرب به گونه بی سابقه ای وبدون توجه به جنایات اسرائيل تنها به ضرورت خلع سلاح حزب الله پرداختند و این امر نشان میدهد که رویکرد قومیتی وطایفه گری همچنان برفضای سیاسی این کشورها حاکم است.
درهرحال آینده نشان خواهد داد که مقاومت های مردمی توان مقابله با توطئه های آمریکا واسرائیل در منطقه را دارند و پیروزی حزب الله راهگشای پیروزی اراده ملتها بر قدرت های استکباری خواهد بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
14 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
قيام چيني ها سركوب شد

نيروهاي اعزامي قدرت هاي وقت- آلمان، ژاپن، انگلستان، فرانسه، روسيه و آمريكا، وارد شهر پكن پايتخت بي دفاع چين شدند تا به قيام ميهن دوستان چيني پايان دهند كه براي قطع نفوذ اين خارجيان از وطن خود كه بمانند گوشت قرباني، آن را در ميان خود قسمت كرده بودند بپاخاسته بودند. اين قيام در تاريخ به نام «مشت زنان» معروف شده است.

 

روزي كه جنگ جهاني دوم در همه جبهه ها پايان يافت

روزنامه ها به مناسبت پايان جنگ فوق العاده منتشر کرده بودند - فوق العاده ايونينگ گازت

روزنامه ها به مناسبت پايان جنگ فوق العاده منتشر کرده بودند - فوق العاده ايونينگ گازت

14 اوت 1945 مصادف است با پايان جنگ جهاني دوم در همه جبهه ها. در اين روز ( ظهر 15 اوت به وقت توکيو) هيروهيتو امپراتور وقت ژاپن اعلاميه تسليم بدون قيد و شرط اين کشور را امضاء کرد و جنگ در خاوردور نيز پايان يافت. شرايط تسليم ژاپن در كنفرانس پوتسدام به تصويب سه بزرگ وقت (سران شوروي، آمريكا و انگلستان) رسيده بود. قرارداد نهايي تسليم، دوم سپتامبر 1945 در عرشه ناو ميسوري امضاء شد. ژاپن در پي دو بمباران اتمي، با اين نيروهايش مناطق خارجي متعدد در اختيار داشتند از ترس بمباران سوم، تسليم شد. آلمان قبلا شكست خورده و از پاي درآمده بود.

 

مارشال پتن محكوم به اعدام شد!

مارشال «هانري پتن» قهرمان ملي فرانسه و فاتح جنگ «وردن» روز 14 اوت سال 1945 به جرم خيانت به وطن به اعدام محكوم شد. وي 89 ساله بود. پتن در 22 ژوئن سال 1940 كه ارتش فرانسه از آلمان شكست خورده بود به درخواست مردم نخست وزير فرانسه شد و راه حل و جلوگيري از تلفات و زيانهاي بيشتر را در امضاي قرارداد ترك مخاصمه با هيتلر تشخيص داده بود و جرم او همين بود كه پس از جنگ متهم به حمايت از هيتلر و خيانت به وطن شده بود.

 

استقلال هند و پاكستان

14 اوت اين سال سالروز استقلال هند و پاكستان از تجزيه هندوستان است، ولي اختلاف دو كشور بر سر كشمير كه مسئله آن لاينحل مانده است ادامه دارد.

 

نخستين گواهينامه رانندگي در جهان

14 اوت 1893 نخستين گواهينامه رانندگي جهان در فرانسه كه از همان روز در آن كشور شماره گذاري اتومبيل و آزمايش رانندگي جهت صدور گواهينامه اجباري شده بود صادر شد. پس از فرانسه، اين كار در ساير كشورها اجباري شده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 14 اوت

  • 410:   آلاريک ها شهر رم را غارت کردند اين شهر شش دهه بر جهان غرب سلطه داشت.

  • 1385:   پرتغالي ها حکومت کاستيل اسپانيا را در جنگ شکست دادند و استقلال خود را حفظ کردند.

  • 1457:   نخستين کتاب که داراي تاريخ انتشار است و اين تاريخ در صفحه سوم آن درج شده است به چاپ رسيد.

  • 1842:   سرخپوستان سمينول از نظاميان دولت واشنگتن شکست خوردند و در پي آن،دولت واشنگتن بوميان(سرخپوستان) مناطق شمالي فلوريدا را هم به نقطه دور دست آن زمان " اکلاهما " تبعيد کرد و از مناطق شرقي اين کشور که هزاران سال در آنجا زندگي کرده بودند دور ساخت.

  • 1935:   لايحه رفاه اجتماعي در آمريکا ( سوشيل سکيوريتي ) به صورت قانون درآمد که به موجب آن، افراد پس از رسيدن به سن معين بازنشسته و از مزاياي آنبرخوردار مي شوند؛ به اين شرط که در طول عمر خود دست کم شانزده فصل ( جمعا چهار سال ) کار کرده و درصد مقرر از درآمد ناشي از کارکردن خود را به اين صندوق پرداخت کرده باشند. ميزان دريافتي باز نشستگي متناسب با دريافتي ايام کار کردن و ميزان درصدي است که به صندوق رفاه اجتماعي داده شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    30 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    37

    اهواز

    32
    47

    تبريز

    24
    36

    شيراز

    22
    38

    مشهد

    17
    33

    بندرعباس

    30
    37

    کرمان

    15
    33

    اصفهان

    18
    37

    يزد

    22
    37

    کرمانشاه

    21
    40

    اراک

    20
    34

    رشت

    22
    31

    دبی

    32
    41


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1283 تومان
    936 تومان
    1895 تومان
    786 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    78000 تومان
    43000 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.09

    اذان مغرب : 19.15

    اذان صبح فردا : 3.49

    طلوع آفتاب فردا : 5.22

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Businessweek 
    20 آگوست

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Businessweek

    تاریخ انتشار: 20 آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 140
    حجم فایل: 22 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    Wi-Fi با انرژی خورشیدی   
     

    شرکت Meraki یک Repeater Wireless تولید کرده است که انرژی خود را از طریق نور خورشید تامین می کند. قیمت این Repeater فقط 99$ است و می تواند امواج را تا برد  feet 700  بفرستد ( البته این محصول با Mini Router تولید شده توسط همین شرکت که 50$ قیمت دارد کار می کند ). شما با نصب کردن این Repeater در محوطه بیرون خانه خود می توانید یک شبکه محلی کوچک ایجاد کنید. شرکت Meraki بر این عقیده است که این Repeater مقرون به صرفه ترین محصول از نوع خودش در بازار خواهد بود و همه می توانند آن را تهیه و به آسانی نصب کنند.
    منبع

    یک قاب برای نشان دادن صدها عکس!
     

    یا دوست دارید که قاب عکس روی میز شما عکس هایتان را به صورت Slideshow نشان دهد؟شرکت Mediastreet محصولی به نام Digital Picture Frame را به بازار عرضه نموده که این قابلیت را به شما می دهد. شما می توانید با استفاده از Bluetooth تلفن خود عکس و حتی فایل های صوتی و تصویری را به این قاب بدهید تا بر روی LCD 7 اینچی خود نمایش دهد. حافظه داخلی این قاب 256Mb است ولی دارای قابلیت اتصال انواع رایج Memory card ها نیز است.قیمت این قاب 149$ است و همراه آن یک Remote Control  برای راحتی کار شما نیز وجود دارد.
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    هنر نقد هنری
     


    مترجم: علی اصغر قره باغی
    تعداد صفحات: 359
    شابک: 7 ـ 907 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، گردآوري مقالات است از علي‌اصغر قره‌باغي كه آن را در يك پيش‌گفتار و چهارده عنوان در 359 صفحه آورده است. حكايت ما و ابوالهول، نقد هنري، تعريف هنر، پيوند هنر و فلسفه، انواع نقد هنري در قرن حاضر، تبارشناسي نقد هنري، خودشيفتگي و نابسامانيهاي نقد هنري، نقد هنري و آموزش هنر و گفت‌ و شنودي بي يال و د‌ُم در باب نقد هنري از محتواي اصلي كتاب به شمار مي‌رود. انگيزه از گردآوري مقالات كتاب گشودن دريچه‌اي به چشم‌انداز پيشينه و حال گونه‌هاي نقد هنري و روشن كردن زمينه‌ها به منظور درك عميق‌تر پرسشهايي است كه در رابطة پيچيده ميان منتقد و اثر هنري مطرح مي‌شود. اگر نقد هنري بتواند با هر تدبير و تمهيدي كه شده، تفاوتهاي فاحش ميان ديدن و تماشا كردن را به مردم بياموزد و راه و روش پرداختن به لايه‌هاي دروني اثر هنري را نشان دهد، بي‌ترديد به يكي از اهداف انساني خود دست يافته است. نقد هنري، از يك طرف به نحوة نگرش يك نسل صدا مي‌دهد و از طرف ديگر ابزار دريافت اين صدا و بازتاب روح زمانة خود شمرده مي‌شود. انتخاب عنوان «هنر نقد هنري» از آن جهت است كه تفسير و تحليل اثر هنري و پرداختن به چنين شاخة پيچاپيچ و پرباري از فرهنگ انساني، خود هنري است كه مي‌بايد رشد كند و شكوفا شود؛ هنري است كه آسان به دست نمي‌آيد و بدون بازنگريهاي مداوم و گشت و واگشت در عرصة هنر حاصل نمي‌شود. «هنر نقد هنري» در واقع يك ارزيابي تاريخي دربارة سنت پانصد سالة نقد هنري و بررسي كلي نقد و نظرهاي معارض است؛ البته نه چندان كه به يافتن سوزن در انبار كاه تعبير شود. كتاب حاضر، دغدغه است بر باورها و انديشه‌هايي كه كمتر در جامعه علمي مطرح شده است. مراد از گردآوري اين كتاب مطرح كردن پرسشهايي است بي‌آنكه ادعاي ارائة پاسخ قطعي در ميان باشد. هر فصل را مي‌توان مستقل از ديگري مطالعه كرد و در پايان هر فصل، نخست پانوشتهاي كوتاهي افزوده شده و سپس فهرست منابعي كه از آنها استفاده شده، يا به آنها استناد شده آمده است.
    كتاب حاضر، گردآوري مقالاتي است از علي‌اصغر قره‌باغي كه آن را در يك پيش‌گفتار و چهارده عنوان در 359 صفحه آورده است، حكايت ما و ابوالهول، نقد هنري، تعريف هنر، پيوند هنر و فلسفه، انواع نقد هنري در قرن حاضر، تبارشناسي نقد هنري، خودشيفتگي و نابسامانيهاي نقد هنري، آموزش هنر، از محتواي اصلي كتاب به شمار مي‌رود.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    A/S/L Please ! 


    پسر : سلام.خوبي؟مزاحم نيستم؟
    دختر: سلام. خواهش مي کنم.?asl pls
    پسر : تهران/وحيد/۲۶ و شما؟
    دختر‌: تهران/نازنين/۲۲
    پسر: اِ اِ اِ چه اسم قشنگي!اسم مادر بزرگ منم نازنينه.
    دختر: مرسي!شما مجردين؟
    پسر: بله. شما چي؟ازدواج کردين؟
    دختر: نه. منم مجردم. راستي تحصيلاتتون چيه؟
    پسر: من فوق ليسانس مديريت از دانشگاه MIT اَمِريکا دارم. شما چي؟
    دختر : من فارغ التحصيل رشته گرافيک از دانشگاه سُربن فرانسه هستم.
    پسر: wow چه عالي!واقعا از آشناييتون خوشحالم.
    دختر : مرسي. منم همين طور. راستي شما کجاي تهران هستين؟
    پسر: من بچه تجريشم. شما چي؟
    دختر : ما هم خونمون اونجاس. شما کجاي تجريش مي شينين؟
    پسر: خيابون دربند. شما چي؟
    دختر : خيابون دربند؟ کجاي خيابون دربند؟
    پسر : خيابون دربند. خيابون...... کوچه......پلاک....شما چي؟
    دختر: اسم فاميلي شما چيه؟
    پسر: من؟ حسيني! چطور؟
    دختر: چي؟وحيد تويي؟ خجالت نمي کشي چت مي کني؟تو که گفتي امروز با زنت مي خواي بري قسطاي عقب مونده خونه رو بدي.!مکانيکي رو ول کردي نشستي چت مي کني؟
    پسر : اِ عمه ملوک شمائين؟چرا از اول نگفتين؟راستش! راستش!ديشب مي خواستم بهتون بگم امروز با فريده.... آخه مي دونين...........
    دختر : راستش چي؟ حالا آدرس خونه منو به آدماي توي چت ميدي؟مي دونم به فريده چي بگم!
    پسر: عمه جان ! تو رو خدا نه! به فريده چيزي نگين!اگه بفهمه پوستمو ميکّنه!عوضش منم به عمو فريبرز چيزي نمي گم!
    دختر:‌ او و و و م خب! باشه چيزي بهش نميگم.ديگه اسم فريبرزو نياريا!راستي من بايد برم عمو فريبرزت اومد. باي
    پسر: باشه عمه ملوک! باي......

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    فوايد سويا براي بيماريهاي مختلف


    سويا از انواع حبوبات است که محل کشت اوليه آن در آسيا بوده، اما توليد انبوه آن در ايالات متحده آغاز شد. سويا را مي توان يک دانه همه کاره ناميد که از آن مي توان در مواد غذايي مختلف و روغن هاي خوراکي استفاده نمود.

    آيا سويا براي شما مفيد است؟
    سويا گذشته از اين که غذايي کامل و سرشار از پروتئين است، هيچ نوع چربي مضري ندارد و روغن آن جز» چربي هاي اشباع نشده به شمار مي رود. اما سويا کارهاي بسيار زياد ديگري را نيز انجام مي دهد. در اين قسمت، فوايد سويا را که از نظر علمي ثابت شده، براي شما بيان مي کنيم.
    سويا خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهد
    جايگزيني محصولات حيواني با سويا، باعث افزايش کلسترول خوب ياHDL در بدن مي شود. اين نظريه در سال 1999 در آمريکا ثابت شد و اداره بهداشت حق ترويج و تبليغ سويا را برروي اتيکت هاي غذايي به شرکت هاي آمريکايي واگذار کرد. در همين زمان سويا، به عنوان يک غذاي مناسب براي بيماران قلبي معرفي شد. سويا سرشار از پروتئين است و کلسترول و هيچ نوع چربي مضري ندارد. علاوه بر اين باعث افزايش کلسترول خوب ياHDL در بدن مي شود.

    سويا از بروز سرطان پروستات جلوگيري مي کند
    در بيش از 40 نوع تحقيق مختلف ثابت شده است که سويا باعث بهبود عملکرد پروستات مي شود، زيرا حاوي مقادير زيادي ايزوفلاوون است. ايزوفلاوون، يک نوع آنتي اکسيدان برجسته و موثر در جلوگيري از ايجاد غدد سرطاني در پروستات است. پروتئين سويا از ترشح آنزيم هايي که باعث تحريک رشد نابهنجار سلول هاي تشکيل دهنده پروستات مي شوند، جلوگيري مي کند. ميزان پايين سرطان پروستات در مردان آسيايي، گوياي استفاده آنها از اين ماده غذايي بي نظير است.

    سويا سلامت استخوان ها را تضمين مي کند
    مطالعات آماري نشان مي دهد که مصرف سويا در خانم هاي يائسه از بروز پوکي استخوان در آنها جلوگيري مي کند. مردان نيز از فوايد سويا در اين زمينه بي بهره نيستند، زيرا مصرف آن استخوان ها را محکم کرده، کمبود مواد معدني را جبران مي کند و باعث کاهش بيماري آرتروز مي شود.

    سويا باعث حفظ سلامت روده بزرگ
    آمار مرگ ومير به دليل سرطان روده در بيماري هاي دستگاه گوارش بالاترين درصد را به خود اختصاص مي دهد. البته هنوز دانشمندان به هيچ گونه دليل علمي يا ادعاي قطعي در اين زمينه دست پيدا نکرده اند. اما سويا نقش مهمي را در حفظ سلامت دستگاه گوارش که روده نيز جزئي از آن به حساب مي آيد، بازي مي کند. تحقيق و بررسي در مورد افرادي که از سرطان روده جان سالم به در برده اند، حاکي از آن است که مصرف سويا باعث کاهش تکثير سلول هاي سرطاني در روده مي شود. سويا در حفظ سلامت قلب،استخوان ها، غده پروستات و سيستم ايمني بدن نقش مهمي را ايفا کند.

    سويا باعث تقويت سيستم ايمني بدن
    سويا حاوي يک نوع زداينده قوي، به نام ساپونين مي باشد. ساپونين ها به کلسترول هاي دروني امعا» و احشا» چسبيده و از جذب آنها در بدن جلوگيري مي کنند. علاوه بر اين ساپونين ها با از بين بردن ميکروب هاي مضر سلامت بدن را تثبيت مي کند.

    فوايد سويا براي بيماران ديابتي و کليوي
    خون افرادي که از بيماري قند رنج مي برند، داراي مقادير زيادي گلوکز است و سلول هاي بدنشان از تشخيص انسولين عاجز مي باشد. انسولين نام هورموني در بدن است که ميزان جذب گلوکز را تنظيم مي کند و باعث کاهش قند خون مي شود. افراد ديابتي که در رژيم روزانه خود از سويا استفاده مي کنند، ميزان گلوکز خونشان به طرز شگفت انگيزي کاهش مي يابد. از آنجا که بيماري ديابت نهايتا منجر به بروز امراض کليوي مي شوند، پس مي توان گفت که سويا به طور غير مستقيم در پيشگيري و درمان بيماري هاي کليوي اثرات مفيدي دارد.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com


    با عرض پوزش از دوستان، بجاي پنجشنبه، امروز جمعه با بخش SMS در خدمت شما عزيزان هستيم

    771- خيلي وقته مي خوساتم يه چيزي بهت بگم ولي تا حالا رووم نشده .. گفتنش برام خيلي سخته ...
    د
    دو
    دو ...
    دوس
    دوسه
    دوسه ليتر بنزين داري بهم بدي (1548-0912)

    772- مي دوني فرق تو با يانگوم چيه ؟ يانگوم جواهري در قصره ولي تو قصري از جواهري (2749-0914)

    773- دوست داری يه خر ماچت کنه يا يه ماچ خرت کنه يا يکی خرت کنه و ماچت کنه يا يکی خرکی ماچت کنه يا يکی اينقدر خر باشه که ماچت کنه؟ (8469-0917)

    774- يارو مي خوره به ديوار مي گه ببخشيد (1298-0912)

    775- يه شب يارو يه جيرجيرك مي بينه تا صبح روغن كاريش مي كنه (3114-0932)

    776- بچه به باباش ميگه : بابا پنکه سقفيمون خراب شده ! باباه با عصبانيت ميگه: وقتی 30 نفر ميشينين زيرش معلومه خراب ميشه!! (7884-0912)

    777- MY eye's miss u,MY lip's kiss u,MY feel's love u, MY hands need u, MY mind call u,MY heart is just 4u, MY life is u,I'LL die without u, I love u. (9176-0912)

    778- زيبايي و برق چشمات منو به ياد اقيانوس ميندازه اجازه ميدی جورابامو توشون بشورم؟ (7884-0912)

    779- وقتی خدا بهت ميگه ''باشه" چيزی رو که ميخوای بهت ميده وقتی ميگه "صبرکن'' چيزی که به صلاحته بهت ميده وقتی ميگه ''نه " داره بهترينو برات آماده ميکنه (6394-0912)

    780- سلام ببخشید بد موقع مزاحم شدم ، یه سوال بدجوري ذهنمو مشغول كرده ، "حاج زنبورعسل" حج واجب رفته بود یا حج عمره؟ (6394-0912)

    781- به يه جوجه تيغی ميگن آرزوت چيه؟ اشک تو چشاش حلقه ميزنه ميگه : بغلم ميکنی؟! (9176-0912)

    782- هست, آن نيست كه هرلحظه كنارت باشد. هست ,آن است كه هرلحظه بيادت باشد . (3057-0914)

    783- اگر کليد قلبی را نداری قفلش نکن. اگر کسی را دوست داری خردش نکن.اگر دستی را گرفتی رهايش نکن(زرتشت). (3057-0914)

    784- امروز صبح وقتی خدا پنجره ي آسمونو باز کرد، ازم پرسيد:چه آرزويی داری؟گفتم:خدايا مواظب کسی که داره اين اس ام اس رو مي خونه باش،چون خيلی عزيزه. (9176-0912)

    785- چشمانت چون اهو ابروانت چون كمند موهايت چون ابشار صورتت چون ماه قدت چون سرو خلاصه هچيت به ادميزاد نرفته (5270-0911)

    786- عزيز خورشيد باش كه اگر خواستي نتابي نتواني (feriyal_saee)

    787- يه روز زمين عاشق خورشيد مي شه و مي گه دورت بگردم .. از اون روز به بعد مي افته تو رودروايسي (feriyal_saee)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    تاريخچه بستني



     

    احتمالاً آب ميوه‌ي سرد شده در بسياري از کشورهاي جهان از جمله چين از 3000 سال پيش شناخته شده را می توان اولین بستنی ها دانست و طبق اطلاعات موجود، رومي‌هاي قديم از برف کوه‌ها براي سرد کردن آب ميوه استفاده مي‌کرده‌اند. از آن تاريخ تا قرن هيجدهم ميلادي، مدارک زيادي در دست نيست، تا اين که مارکوپولو سیاح مشهور ونیزی در بازگشت از سفر مشهورش به آسیا اطلاعاتي در زمينه‌ي ساخت شيريني از شير منجمد(احتمالاً نوعي بستني ميوه‌اي امروزي) را همراه خود از چين آورد.

     اين روش در ونيز مورد استفاده قرار گرفت و سپس در سرتاسر ايتاليا گسترش يافت. به تدریج کشورهای دیگر اروپایی نیز از این روش برای تهیه بستنی استفاده کردند.
    در ايران، بستني ابتدا به صورت سنتي و دستي با عنوان "بستني زعفراني" تهيه مي‌شد. اين بستني درون ظرفي(بشکه اي) دو جداره درست مي‌شد؛ به اين صورت که درون جدار داخلي شير، خامه، شکر، ثعلب و زعفران، و در جدار بيروني يخ و نمک ريخته مي‌شد؛ سپس بشکه را مرتباً تکان مي‌دادند تا بستني تهيه شود. اما امروزه اين صنعت توسعه‌ي فراوان يافته و تقريباً در تمام شهرهاي ايران به صورت صنعتي تهيه و مصرف مي‌گردد.....

    بستنی در ایران
    تهيه بستني در ايران متداول نبود و در قرن نوزدهم از اروپا به ايران انتقال يافت و متداول شد. در حقيقت از سفر سوم ناصرالدين‌شاه به اروپا، پلومبير نام محلي ييلاقي در فرانسه است كه بستني خوشمزه‌اي در آنجا تهيه مي‌شد و نام پلومبير يعني نوعي بستني كه با مخلفاتي همراه است از اين شهر منشاء گرفته است.

    مي‌گويند در سال آخر سلطنت ناصرالدين شاه ساختن بستني در ايران متداول شد و معروف‌ترين بستني‌ فروش بعدي تهران يعني ممدريش بستني خامه‌دار مخصوصي تهيه مي‌كرد كه در تهران مردم استقبال زيادي از آن كردند. اين بستني با ثعلب تهيه مي‌شد. يخ و نمك را در بشكه‌اي ريخته داخل بشكه را شير مي‌ريختند و با وسايل مخصوص و تمهيدات زياد و تكان دادن و چرخاندن ظرف از آن بستني تهيه مي‌كردند. بستني‌فروشي‌هاي دوره‌گرد به زودي در تهران پيدا شدند كه بستني را در همان محفظه‌ها مي‌گرداندند و با نان مخصوص عرضه مي‌كردند.

    بستني فروشي در دوره قاجار

     

    ميرزا رضا كرماني قاتل ناصرالدين‌شاه در روز پنجشنبه 11 ارديبهشت 1275/16 ذي‌قعده 1313 ه.ق/ در تهران بود و از دكان ممد ريش بستني خريد و خورد. روز بعد هنگام ظهر ناصرالدين‌شاه را داخل حرم مطهر حضرت عبدالعظيم(ع) ترور كرد. مي‌گويند مامورين نظميه كه سرگرم تحقيق و تفحص درباره ريشه‌هاي ترور بودند وقتي دانستند يك روز قبل ميرزا رضا از ممد ريش بستني خريده و خورده است به سراغ او رفتند و او را به نظميه برده زير اشكلك انداخته و شكنجه‌اش كردند و مرتبا مي‌پرسيدند:< پدر سوخته در بستني چه ريخته بودي كه ميرزا رضاي شال‌فروش فقير كرماني را آن‌قدر جرات بخشيده بود كه شاه مملكت را بكشد. زودباش بگو و حقيقت را بيان كن.>
    بيچاره ممد ريش كه تركه انار زيادي كف پايش زده و ضمنا او را به اشكلك بسته بودند هرچه قسم مي‌خورد كه به پير، به پيغمبر من دخالت و مشاركتي در طرح ترور اعلي حضرت نداشته‌ام از او نمي‌پذيرفتند. او گريه‌كنان گفت: <من روزي 1000 بستني مي‌فروشم. اگر قرار است هركس بستني بخورد آدم بكشد پس چرا تهران پر از تروريست و آدمكش نمي‌شود!؟>

     

    مظفرالدين شاه

    بستني ممد ريش شهرت زيادي در تهران به دست آورد. بستني‌فروشي او در جنوب شهر بود و در بهار و تابستان غلغله‌اي در دكان دو نبش او كه سه نبش و چهارنبش هم شد بر پا مي‌شد او تا حدود سال‌هاي 1335-1334 زنده بود. بستني خامه‌اي پر از گلاب و خامه و هل و بسيار مايه‌دار و كش‌آمدني، كاملا سفيد مانند برف  لاي دو نان مخصوص معروف به حصيري كه روزانه چند هزار دانه از آن به فروش مي‌رفت. سال‌ها بستني به همان سادگي و رنگ شيري عرضه مي‌شد تا اينكه در حدود سال 1329 بستني ماشيني كاليفرنيا به بازار آمد و ذايقه‌ها بدان عادت كرد. بعدها بستني زعفراني زرد‌رنگ نيز شهرت يافت .

     

    دیگر بستی فروش مشهوری که شهرتش حتی به شهرهایی مانند لوس آنجلس و پاریس هم رسیده است اکبر مشدی است. نام واقعی این شخص اکبر مشهدی ملایری بود. وی در ابتدا شکر و چای  را شمال می برد و از آنجا هیزم به تهران می آورد.هنگامی که وی ۲۰ ساله بود که با ممد ریش آشنا شد و از طریق آشنایان وی توانست به  آشپزخانه دربار مظفرالدین شاه راه پیدا کند و تا آخر دوره قاجاریه در  دربار بستنی سرو می کرد. 

    بعد از انقراض سلسله قاجاریه ،رضا شاه  تمامی پرسنل و خدمه دربار ازجمله اکبر مشهدی ملایری را از دربار اخراج کرد . اکبر مشهدی ملایری بعد از این واقعه با پولی که در مدت خدمت در دربار جمع کرده بود توانست مغازه بستنی فروشی خود را در درحوالی میدان راه آهن با نام بستنی فروشی اکبر مشدی  افتتاح کند. وی معتقد بود که بستنی های ایرانی باید کاملا با بستنی های خارجی فرق داشته باشد و ایرانی ها ترجیح می دهند تا در بستنی هایشان خامه ، گلاب و زعفران بیشتر از نگهدارنده ها ی دیگر باشد.

    آن زمان هنوز یخچال ساخته نشده بود و وی مجبور بود برای تهیه یخ از یخچال های طبیعی راه های طولانی تا کوه های شمال شهر را طی کند . گاه تا عمق ۶۰ متری در دل یخچال های طبیعی پایین برود.تا ذره ای یخ بدست بیاورد.

    به زودی شهرت وی بقدری زیاد شد که رجال مملکتی و سفرای خارجی مقیم تهران نیز به مشتریان پرو پا قرص اکبر مشدی تبدیل شدند. نقل است که فخرالدوله مادر دکتر امینی (نخست وزیر وقت) از اکبر مشدی خواسته بود تا با هزینه وی به فرانسه سفر کند و برای مهمانان وی بستنی سرو کند.

    اکبر مشدی در ۹۲ سالگی بر اثر عارضه کلیوی فوت کرد . خبر فوت وی حتی در روزنامه های عراق و پاکستان هم انعکاس یافته بود. یکی از دیپلمات های پاکستانی مقاله ای را برای بزرگداشت اکبر مشدی در روزنامه نوشت.  

     

     
     

    با گذشت سال ها و افزایش شهر نشینی و بالار فتن مشتریان بستنی ، بستني به تدريج به صورت ليوان كاغذي عرضه شد اما بستني‌فروشان سنتي از اين كار خودداري كردند (و مي‌كنند.) بستني بلوت كه انواع رنگ‌ها را در بستني توت و شاه‌توت و قهوه و كاكائو و پرتقال و ليمو و آناناس و موز و غيره عرضه مي‌داشت زماني بازار بسيار پررونقي داشت.
    اكنون انواع بستني‌ها در ايران عرضه مي‌شود و البته بستني‌هاي تهيه شده در كارخانه‌هاي معروف كه پس از توليد در كاميون مجهز به سردخانه به فروشگاه‌ها انتقال يافته و در يخچال فروشگاه‌ها قرار مي‌گيرد ، فروش بسيار گسترده‌تري دارد....

     

    نکات جالبی راجع به بستنی

    *كودكان بين سنين 2 تا 12 سال بيشترين دوستداران بستني هستند و افراد بالاي 45 سال هم از خوردن بستني بيشترين لذت را مي‌برند.
    *براي خوردن يك بستني قيفي تقريبا بايد 50 بار آن را ليس زد.
    *خوردن بستني در شهر نيوجرسي آمريكا بعد از ساعت 6 بعد از ظهر بدون اجازه پزشك ممنوع است.
    *آمريكا بيشترين مصرف كننده‌ بستني در جهان است. آمريكا با ساخت بيش از 1/5 ميليارد گالن بستني در رده اول توليد بستني در جهان است.
    *  50 درصد آمريكايي ها بستني را با سگ و گربه خود قسمت مي‌كنند.
    *مردان بيشتر از زنان علاقه به خوردن بستني به عنوان دسر دارند.
    *بيشترين مقدار وانيل به‌كار برده شده در بستني در ماداگاسكار تهيه مي‌شود.
    *شكلات پرطرفدارترين شهد به‌كار رفته روي بستني است.
    *تقريبا 13 درصد مردان و 8 درصد از زنان بعد از اتمام بستني، ظرف بستني خود را ليس مي‌زنند.
    *بزرگ‌ترين بستني در دنيا 3 متر و 70 سانتي متربلندي دارد و با 4 هزار و 666 گالن بستني در كاليفرنيا در سال 1985 تهيه شده است. اين بستني 24 هزارو910 كيلو گرم وزن دارد. همچنين بزرگ‌ترين كيك بستني در چين ساخته شد كه 50 متر ارتفاع و 3 متر عرض داشت. اين كيك 32 هزار تكه شد.
    *كوكي جارويس 39 ساله كه تقريبا 419 كيلوگرم وزن دارد مي‌تواند در عرض 12 دقيقه يك گالن كه معادل 255 گرم بستني وانيلي است، بخورد. او در مسابقه خوردن بستني نفر اول در جهان است.
    *از شخصيت‌هاي مشهوري كه به خوردن بستني علاقه‌مند بودند مي‌توان به اسكندركبير، چارلز دوم، امپراتور روم (نرون)،ماركوپولو، جرج واشنگتن، توماس جفرسون،جيمزماريسون،ناصرالدين شاه، مظفرالدين شاه و رضا خان اشاره كرد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    ماهیت گروه فتح‌الاسلام چیست؟


    عمده حساب‌های مالی فتح‌الاسلام در بانك‌های آمریكا قرار دارد كه تأمین كنندگان مالی آن عده‌ای از سلفی‌های ثروتمندان عرب هستند. اینكه آمریكا العبسی را پس از ترور دیپلماتش «لوارنس فولی» در امان پایتخت اردن تعقیب نمی‌كند و یا حساب‌های بانكی چندین جنبش اسلامی را بلوكه می‌كند، اما درباره جنبش فتح‌الاسلام چنین عملی صورت نمی‌دهد این تلقی را قوت بخشیده است كه فتح الاسلام الگو ونسخه القاعده افغانستان برای لبنان است.
    صحنه سیاسی لبنان با ورود گروهی موسوم به فتح‌الاسلام، دچار دگرگونی اساسی شد و فضای سنگینی كه برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان، تحت‌الشعاع قرار دادن پیروزی در جنگ 33 روزه و خلع سلاح حزب‌الله و نیروهای مقاومت فراهم شده بود جای خود را به یك مناقشه جدید داد. این درگیری‌ها چگونه رخ داد؟ سابقه و ماهیت گروه فتح الاسلام چیست؟ این مناقشه چه اهداف و پیامدهایی در پی خواهد داشت؟
    نگاهی به حادثه : روز شنبه 29 اردیبهشت ادعا شد كه نیروهای فتح الاسلام به بانك البحر المتوسط طرابلس لبنان یورش برده و 125 هزار دلار اموال آن را سرقت كردند و پس از ایجاد ناامنی وارد اردوگاه نهرالبارد شدند. بر این اساس یگانی از نیروهای انتظامی و ارتش لبنان منزلی را در شهر طرابلس محاصره و در نتجیه درگیری دو نفر از نیروهای فتح الاسلام كشته شدند. گروه فتح الاسلام مستقر در نهر البارد در تلافی این اقدام، با نیروهای ارتش درگیر و 17 نفره كشته می‌شوند. درگیری با محاصره اردوگاه فلسطینی نهرالبارد از سوی ارتش و اجرای آتش با سلاح سنگین ادامه یافت. پس از یك دوره كوتاه مدت آتش بس شكننده میان طرفین، شب پنجشنبه (3 خرداد) درگیری‌ها از سر گرفته شد و تا عصر روز جمعه خرداد، آرامش موقتا به شمال لبنان بازگشت. اما غائله تمام نشد.
    پناهندگان فلسطینی ساكن اردوگاه نهرالبارد با استفاده از فرصت آتش بس میان ارتش لبنان و گروه سلفی فتح الاسلام از این اردوگاه خارج و به اردوگاه البداوی و منطق المنیه در شمال لبنان منتقل شدند.
    گفته می‌شود بیش از 350 عضو فتح الاسلام در ارودگاه نهرالبارد حضور دارند و ارتش همچنین با مشكل وجود شهروندان غیر نظامی در اروگاه مواجه است. بر اساس گزارش منابع خبری، طی روزهای اولیه درگیری تعداد 78 نفر از دو طرف (ارتش و نیروهای فتح الاسلام) و پناهندگان فلسطینی كشته شده‌اند. در جریان این درگیری‌ها، ارتش لبنان به اجرای آتش توپخانه بر روی اردوگاه نهرالبارد نیز اقدام نمود. ریچارد كوك مدیر آژانس سازمان ملل برای كمك به اردوگاه فلسطینی در لبنان گفت«ارزیابی دقیق تعداد فلسطینیان باقی مانده در ارودگاه بسیار مشكل است، اما بر اساس تخمین‌های ما، بین سه تا هشت هزار نفر هنوز در نهرالبارد حضور دارند.
    صندوق سازمان ملل متحد برای كودكان (یونیسف) نیز اعلام كرد كه 10 هزار فلسطینی هنوز در اردوگاه هستند.
    گروه فتح‌الاسلام و نحوه شكل‌گری آن؛ فتح الاسلام شعبه‌ای از جریان فلسطینی فتح انتفاضه به رهبری سرهنگ ابو موسی است.(1) شاكر العبسی كه یك اردنی فلسطینی الاصل است پس از جدا شدن از جنبش فتح انتفاضه گروه فتح‌الاسلام را تشكیل داد. این گروه دارای رویكردی سلفی و نزدیك به گروه تروریستی القاعده است.
    العبسی با همكاری ابومصعب الزرقاوی یكی از رهبران القاعده (2) در سال 2000 میلادی ، یك دیپلمات آمریكایی به نام «لورانس فولی» را در امان پایتخت اردن ترور كرد.
    پس از مدتی ، دادگاهی در اردن، وی را غیابی محاكمه و به اعدام محكوم كرد، اما العبسی هیچ‌گاه از سوی نیروهای آمریكا و اردن تحت تعقیب قرار نگرفت.
    وی سپس در سوریه دستگیر شد و به مدت یك سال زندانی بود، اما پس از سقوط رژیم صدام در سال 2003 به اتفاق ابو مصعب الزرقاوی راهی عراق شد و تشكیلات القاعده عراق را سازماندهی كرد.
    هدف این تشكیلات ترور شخصیت‌های رجسته شیعه عراق و انجام عملیات انتحاری علیه اماكن مقدس شیعیان مناطق عراق بود.
    پس از كشته شدن ابو مصعب الزرقاوی در سال 2006، شاكر العبسی نیز باید توسط نیروهای آمریكا و اردن دستگیر و مجازات می‌شد، اما وی توانست با كلیه تجهیزات نظامی خود آزادانه به همراه 140 تن از طرفداران خود از طریق رمز اردن و سپس و سوریه وارد لبنان شود و در اردوگاه فلسطینی نهرالبارد در شمال لبنان مستقر شد.
    چرا لبنان و اردوگاه نهرالبارد؛ اینكه حركت و استقرار این جریان در لبنان مبتنی بر خواست و شرایط طبیعی خود گروه بوده و یا اینكه به صورت هدفمند و حساب شده این گورهك به سمت لبنان هدایت شدند دو نظریه مطرح است:
    نظریه اول: در پی درگیری‌ها در داخل عراق و تهاجم گسترده نیروهای اشغالگر (آمریكایی) علیه جریان سلفی در حاشیه مرزهای اردن، همچنین بوجود آمدن شكاف بین جریان سلفی مستقر در عراق و كشته شدن برخی از رهبران القاعده در عراق كه منجر به جدا دشن جریان تندرو نزدیك به القاعده ا زجریان كلی سلفی گردید. گروه فتح‌الاسلام عازم لبنان گردید. چرا كه لبنان یك كشور آزاد عربی است كه طوایف و اقوام با گرایشات مذهبی مختلف را در خود جای داده است. فعالیت احزاب و گروه‌های مختلف با توانمندی و ظرفیت‌های نظامی در این كشور، فرصت مناسبی برای ادامه فعالیت رگوه شبه نظامیان فتح‌الاسلام بود.
    ریشه این جریان و رهبر آن فلسطینی است. وجود اردوگاه‌های عمده فلسطینی در لبنان با جمعیتی چند صد هزار نفری از پناهندگان فلسطینی ، محمل مناسبی برای فعالیت است.
    نظریه دوم: عزیمت فتح‌الاسلام به لبنان هدفمند و برنامه‌ریزی شده بود چرا كه آمریكا از حل مناقشات منطقه و ساماندهی اوضاع لبنان در چارچوب سیاست‌های خاورمیانه‌ای خود عاجز شده بود.
    با پیوزی حزب‌الله لبنان بر ارتش صهیونیستی و مدیریت بحران لبنان توسط حزب‌الله توطئه آمریكایی ـ‌ صهیونیستی مبتنی بر جنگ شیعه و سنی در لبنان ناكام ماند. حزب‌ الله و رهبر آن از محبوبیت فزاینده داخلی، منطقه‌ای و جهانی بویژه در بین مسلمانان و اعراب برخوردار شده است. در رویكرد آمریكایی ـ صهیونیستی شاید ایجاد یك گروه تندرو و تروریستی بتواند جلو موفقیت‌ها و محبوبیت‌های بیشتر حزب‌الله را بگیرد.
    عمده حساب های مالی فتح‌الاسلام در بانك‌های آمریكا قرار دارد كه تأمین كنندگان مالی آن عده‌ای سلفی‌های ثروتمند عرب هستن. اینكه آمریكا العبسی را پس از ترور دیپلماتش «لوارنس فولی» در امان پایتخت اردن تعقیب نمی‌كند و یا حساب‌های بانكی چندین جنبش اسلام را بلوكه می‌كند، اما درباره جنبش فتح‌الاسلام چنین عملی صورت نمی‌دهد این تلقی را قوت بخشیده است كه فتح‌الاسلام الگو و نخسه القاعده افغانستان برای لبنان است.
    حل مسأله لبنان و خارج كردن حزب‌الله از صحنه تحولات سیاسی ـ امنیتی لبنان و منطقه ارتباط غیر قابل انكاری با جریان انتفاضه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دارد. تا امن كردن لبنان و مشغول شدن حزب‌الله به درگیری داخلی فرصت لازم را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌آورد تا علیه مردم فلسطین و دولت حماس وارد فاز جدیدی از درگیری شود و در صورت دستیابی به پیروزی‌هایی در این جبهه، بر شكست مفضحانه در جنگ 33 روزه سرپوش بگذارد و بحران در كابینه را سامان دهد.
    صرف نظر از اینكه نظریه اول را بپذیریم و یا نظریه دوم را ترجیح دهیم؛ (هر چند از نظر نگارنده نظریه دوم تریجیح دارد) ماهیت و سابقه عملكرد گروه فتح‌الاسلام ، مناقشه‌زا و همواره می‌تواند تهدیدی علیه وحدت ملی در لبنان تلقی شود و دست مایه گروه‌ها و كشورها برای ایجاد و یا دامن زدن به بحران داخلی در لبنان باشد.
    این روزها كه توطئه آمریكایی ‌ـ‌ صهیونیستی در دامن زدن به ناامنی و آشوب در صحنه سیاسی لنبان و فشار به حزب‌الله از طریق محافل بین‌المللی و صدور قطعنامه برای تشكیل دادگاه بین‌المللی قتل رفیق حریری دنبال می‌شود، وحدت ملی باید نگرش استراتژیك همه گروه‌ها، احزاب ، طوایف و آحاد مردم باشد. تلاش گروه‌های فلسطینی و لبنان ی برای میانجی‌گری و برقراری آرامش در همین راستا توجیه می‌شود. حزب‌الله لبنان نیز این درگیری‌ها را در چارچوب سیاست‌ها و منافع آمریكا و رژیم صهیونیستی می‌داند و ارتش لبنان و تعرض و حمله به آن را خط قرمز می‌داند همانگونه كه پناهندگان فلسطینی مقیم اردوگاه‌ها و درگری با آنان را نیز خط قرمز توصیف می‌كند. حزب‌الله كه توانسته است طوری منازعه شیعه و سنی در لبنان را خنثی نماید بیش از همه به حساسیت اوضاع واقف است و با شناخت و تحلیلی عمیق از پشت پرده توطئه اخیر،‌همگام با سایر گروه‌ها برای برقراری آرامش و وحدت ملی تلاش می‌كند.
    اهداف و پیامدهای درگیری‌ها: گروه‌های موسوم به 14 مارس پس از پایان جنگ 33 روزه، با ایجاد مناقشات داخلی تلاش می‌كردند تا پیروزی‌های بدست آمده را به كام حزب‌الله، مردم لبنان و مسلمانان جهان تلخ كنند و شرایط را برای خلع سلاح حزب‌الله مهیا سازند. آنان هماهنگ با مقامات و محافل سیاسی و رسانه‌ای غربی و صهیونیستی در طی 6 ماه گذشته، حزب الله را عاملی خرابی، ترور و ناامنی معرفی می‌كردند تا حزب‌الله را بدنام كنند. ائتلاف 14 مارس اینكه در مواجهه با گروه فتح‌الاسلام دچار اختلاف نظر شده‌اند. چون توطئه اختلاف بین سنی و شیعه به نازعه سنی ـ سنی تبدیل شده است.
    این حادثه نشان دادكه حزب‌الله و سلاح آن، تهدیدی علیه حاكمیت لبنان نیست. تهدید را باید در خود افراطیون سنی و دلدادگی برخی گروه‌ها و مقامات لبنانی به آمریكا ور ژیم صهونیستی جستجو كرد.
    جریان شیعی و حزب‌الله از موضوع و صحنه درگیری خارج هستند و دولت سنی سینیوره مقابل مجموعه‌ای از سنی‌های فلسطنیی ـ اردنی عراقی و .... مستقر در خاك لبنان و اردوگاه فلسطینی قرار گرفته است.
    اقدامات ارتش و دولت سینیوره به نفع گروه حاكم 14 مارس و حامیان داخلی و خارجی آن تمام نشد تا جائی كه اعتراض شدید سعد حریری رییس جریان المستقبل (آینده) لبنان به سینیوره را نیز در پی د اشت. از این نگاه اگر ارتش پیروز شود پیروزی ارتش لبنان و دولت سنی سینیوره بر یك گروه سنی تلقی خواهد شد. و اگر شكست بخورد این سؤال پیش می‌آید كه ارتش و دولت از مهار و یا مقابله با یك گروه كوچك عاجز است، چنین ارتش و دولتی چگونه خواهد توانست مقابل تهاجم رژیم صهیونیستی بایستند و امنیت لبنان را تأمین كند.
    این درگیری دولت حماس در فلسطین را نیز متأثر نموده است. حماس برای نجات و اسكان آوارگان فلسطینی اردوگاه نهرالبارد تحت فشار خواهد بود. این در حالی است كه دولت حماس همچنان با قطع كمك‌ها و مساعدت‌های كشورهای عربی از یك سو و همچنین تهاجم ارتش رژیم اشغالگر به سرزمین‌های اشغالی روبرو است.
    تبدیل شدن درگیری كنونی به درگیری لبنانی ـ فلسطینی بسیار خطرناك است و این از اهداف اصلی آمریكا و رژیم صهیونیستی است. حضور امریكا در لبنان به عنوان جنگ با القاعده لبنانی بهانه بسیار مناسبی برای نفوذ و دخالت بیشتر در لبنان می‌باشد.
    تهی كردن ارتش لبنان از اعتقاد مبارزاتی با دشمن صهونیستی و نابود كردن ارزش‌های ملی ارتش برای ضربه زدن به وجهه‌ی سیاسی و جایگاه مردمی یكی دیگر از اهداف طراحان واز پیامدهای این درگیری‌ها است.

    -------------------------------
    پی‌نوشت‌ها:
    1ـ فتح انتفاضه جریانی در گروه الفتح (هسته مركزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین) است. در پس مذاكرات اسلو و اختلاف نظرهای درون گروه فتح و انتقادایت كه علیه یاسر عرفات پیش آمد جریان فتح انتفاضه با مسؤولیت ابوموسی شكل گرفت. عنوان فتح انتفاضه را برای این جریان انتخاب كردند تا كلمه فتح، بیانگر رابطه جریان با سابقه‌اش یعنی جنبش فتح باشد و كلمه انتفاضه نشان دهنده اعتراض این طیف به جریان صلح با رژیم صهیونیستی و اعلام همگانی با جریان كلی انتفاضه باشد.
    2ـ‌ ابو مصعب زرقاوی كه نام اصلی وی فاضل نزال خلایله است، در روستای زرقا در یك خانه گلی و فقیرانه در 25 كیلومتری شرق امان پایتخت اردن به دنیا آمد. او به عشیره بنی حسن تعلق دارد كه نه فقط اكثریت روستای زرقا را شامل می‌شوند. بلكه یك عشیره بسیار بزرگ در اردن محسوب شده و در معادلات قدرت منطقه از جایگاه مهمی برخوردار است. ابو مصعب در دهه 80 میلادی و در اوان جوانی با احساس شدید اسلام‌گرایی به افغانستان رفت تا با تجاوزگران كمونیست كه از نظر وی كافر بودند و به سرزمین‌های اسلامی تجاوز كرده بودند بجنگد. او در این مدت توانست جزو نفرات او به فرماندهی نیروهای افغانی درآید كه به اسامه بن لادن بسیار نزدیك است. گفته می شود ابو مصعب لقبی است كه بن لادن بر وی نهاده كه به معنای مردم مأموریت‌های دشوار است. با سیطره طالبان بر افغانستان، زرقاوی به كشور خود اردن بازگشت تا به سازماندهی زیر مجموعه‌ای از القاعده به نام توحید در اردن بپردازد. از نظر دولت اردن، زرقاوی ، دو بار در دادگاه‌های اردن به طور غیابی محكوم شده بود. بار اول در سال 2000 به اتهام حمله به اهداف غربی‌ها در اردن همراه با 28 نفر دیگر به 15 سال زندان محكوم شد و بار دوم در سال 2002 به اتهام مأمور كردن یك لیبیایی و یك اردنی برای ترور لورنس فولی دیپلمات آمریكایی كه در جلوی منزل خود رد پایتخت اردن به قتل رسید محكوم شد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان