785  

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 785 :: چهارشنبه 24 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

روشی متفاوت برای ذخیره کردن
ویدیوهای یوتیوب



با سلام
بدون شک همگی شما با سایت یوتیوب آشنایی دارید.سایتی برای به اشتراک گذاشتن ویدیوها.شاید شما هم تاکنون به ویدیوی جالبی دراین سایت برخورد کرده اید که خواسته اید آن را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید تا دفعات بعد هم آنرا مشاهده کنید و یا به دلیل حجم زیاد آن را با نرم افزارهای مدیریت دانلود دریافت کنید.اما سایت یوتیوب این امکان را به شما نمیدهد.شاید روش های متفاوتی برای دریافت این ویدیوها نظیراستفاده از سایت Kiss Youtube و یا استفاده از افزونه هایی نظیر Fast Video Download برای مرورگر فایرفاکس وجود داشته باشد اما با این روشی که امروزمعرفی میکنم شما بدون نیاز به هیچ سایت و یا نرم افزار جداگانه ای میتوانید ویدیوها را به صورت مستقیم از سایت یوتیوب دریافت کنید.
1-ابتدا به صفحه ای که آن ویدیو نمایش داده میشود بروید.
»برای مثال :

http://www.youtube.com/watch?v=bNF_P281Uu1

2-به منوی view بروید و سپس گزینه Source را انتخاب کنید تا کدهای صفحه نمایش داده شوند.
3-در صفحه کدها که معمولا در برنامه Notepad باز میشود به دنبال کلمه یwatch_fullscreen بگردید -با استفاده از گزینه Find در منوی Edit -سپس در همان خط به دنبال video_id و t بگردید و شماره آنها را یادداشت کنید.
»برای مثال:

watch_fullscreen?video_id=bNF_P281Uu1&l=222&
t=OEgsToPDskLbInM30wSDZHe8P7dYRFaU&soff=…

4-در نوار آدرس مرورگرتان آدرس زیر را وارد کنید

http://www.youtube.com/get_video?video_id=…&t=…

که در جاهای خالی پس از video_id و t باید همان شماره هایی را که یادداشت کرده اید وارد کنید.برای مثال در این مورد به شکل زیر در می آید.

http://www.youtube.com/get_video?video_id=bNF_P281Uu1&
t=OEgsToPDskLbInM30wSDZHe8P7dYRFaU

5-حالا کلید Enter را فشار دهید و یا بر روی دکمه Go در مرورگرتان کلیک کنید.
توجه داشته باشید که فرمت این فایلها FLV میباشد و به نرم افزارهای جداگانه ای برای پخش این فرمت نیاز دارید.نرم افزار Any Flv Player یک نرم افزار قوی برای پخش این فایلهاست که میتوانید آن را از این سایت به صورت رایگان دریافت کنید.
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (784) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • روشی متفاوت برای ذخیره کردن ویدیوهای یوتیوب
  • زیباترین غروبها در مناطق مختلف جهان 
  • معرفي و دانلود فيلم : جانور
  • دانلود انيميشن : Hercules
  • آلبوم جدید و اصلی X-Elements به نام Now Or Never
  • آهنگ زيباي مستانه علاء الدين باصداي باباشهابي 
  • مترجم پرقدرت متون عربي به انگليسي و بالعکس
  • سید حسن را می‌خواهید؟
  • دیگ‌های تخصصی
  • فوايد خواندن دعاي فرج
  • جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي Science
  • ته چین
  • فوايد سويا براي بيماريهاي مختلف
  • تكنيك هاي حافظه
  • رازهاي موفقيت گوگل
  • نقش یهودیان در صنعت پورنوگرافی آمریکا
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

زیباترین غروبها در مناطق مختلف جهان 
تصاویر رنگی از هیتلر و جنگ جهانی دوم
ويدئويي در مورد ساخت جزاير مصنوعي در دبي
گزارشي در مورد گروههاي شيطان پرستي (فيلم)
مجموعه ای اسکن شده از ۳۷۷ کتاب مصور و زیبای کودکان به زبان شیرین فارسی و با کیفیت عالی
بهترین منبع برای پدران و مادران ایرانی ساکن در غربت

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

طهماسبي: به دليل اصرار بر تغييرات و بي توجهي به نظراتم استعفا مي‌دهم
 

وزير سابق صنايع و معادن در استعفانامه‌اي كه روز چهاردهم مردادماه تقديم رئيس جمهوري شده بود، بي توجهي به نقطه‌نظرات خود و اصرار به بعضي تغييرات و تثبيت نرخ برخي كالاهاي صنعتي را دليل استعفاي خود اعلام كرد.
به گزارش  فارس، عليرضا طهماسبي وزير مستعفي وزارت صنايع و معادن در متن نامه استعفاي خود به رئيس جمهوري كه بعد از ظهرديروز در اختيار خبرگزاري فارس قرار گرفت، تصريح كرده است: همانطور كه استحضار داريد در طول عمر دولت نهم اينجانب و گروه مديريتي حاكم بر وزارت صنايع و معادن سعي خود را به تمام و كمال نموده است تا با نگرشي كامل به اسناد بالا دستي نظام نظير سند چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوري اسلامي، ابلاغيه‌هاي مقام معظم رهبري در خصوص سياست‌هاي كلي اصل 44 و همچنين برنامه‌ كاري عدالت محورانه دولت نهم، اهداف در نظر گرفته شده در بخش صنعت و معدن را محقق نمايد.
وي افزوده است: در اين ميان وجود بعضي از مغايرت‌ها در هدف گذاري‌هاي ميان مدت و مقطعي عملا موجب عدم استفاده از توان كامل بخش صنعت و معدن كشور در توسعه اقتصادي كشور شده است.
طهماسبي در استعفا نامه يادآور شده بود: اصرار بر تثبيت نرخ بعضي از اقلام صنعتي نظير سيمان، شكر، لبنيات، خودرو، لوازم خانگي و ... علي‌رغم افزايش كليه عوامل هزينه تمام شده محصول، عدم توان وزارت نيرو و وزارت نفت در تخصيص آب و برق صنعتي به صنعتگران _كه در سال جاري به حدود هشت هزار مگاوات در برق و حداقل پنجاه ميليون متر مكعب آب صنعتي و بيست ميليون متر مكعب گاز طبيعي در روز خواهد رسيد كه ناشي از عدم سرمايه‌گذاري مورد نياز توسعه‌اي كشور در اين بخش بوده است.
وي درباره ساير دلايل استعفاي خود نوشته است: عدم تخصيص كافي اعتبارات ريالي و ارزي بانكي مورد نياز بخش صنعت و معدن، عدم هماهنگي سياست‌هاي تجاري با سياست‌هاي توليدي، دخالت اجرايي بعضي از ستادهاي ايجاد شده (نظير ستاد تبصره 13) در وظايف تعريف شده وزارت صنايع و معادن و عوامل ديگر همه مواردي مي‌باشند كه بر اين موضع تاثير داشته‌اند.
وزير سابق صنايع و معادن اضافه كرد: اينجانب در طول دو سال گذشته ضمن ارايه لوايح و مصوبات و نيز تدوين استراتژي‌ها و طرح‌هاي جامع در خصوص حل مسايل و مشكلات كوتاه مدت و ميان مدت و همچنين درازمدت بخش صنعت و معدن كشور، مداوما نظرات خود را در خصوص حل مسايل فوق‌الذكر به حضرتعالي عرض مي‌نمودم.
طهماسبي افزود: اكنون و در مقطع فعلي و با توجه به اينكه به نظر مي آيد بعضي از نقطه نظرات اينجانب به اندازه كافي مورد توجه قرار نمي گيرد و همچنين با توجه به اصرار به بعضي تغييرات، در ساختار ستادي و بنگاهي وزارت صنايع و معادن كه به نظر اينجانب به مشكلات مديريتي در بخش صنعت و معدن دامن خواهد زد ، بدين وسيله استعفاي خود را از وزارت صنايع و معادن تقديم آن برادر بزرگوار مي كنم تا با فراغ بال نسبت به انتخاب مديريتي همسوتر با نظرات جنابعالي اقدام فرمائيد.
طهماسبي ادامه داد: در پايان از حسن توجهي كه در اين مدت به برادر كوچكتر خود داشته‌ايد تشكر و قدرداني مي‌كنم و آرزوي موفقيت هرچه تمامتر براي آن برادر عزيز و دولت نهم را دارم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جانور
Gwoemul / The Host



کارگردان: جوون هو بونگ. فيلمنامه: چول هيون بيک، جوون هو بونگ، وون جون ها. موسيقي: بايونگ وو لي. مدير فيلمبرداري: هايونگ کو کيم. تدوين: سيون مين کيم. طراح صحنه: سئونگ هيه ريو. بازيگران: کانگ هو سونگ[پارک گانگ دو]، هيه بونگ بايون[پارک هيه بونگ]، هائه ايل پارک[پارک نام ايل]، دو نا بايي[پارک نام جوو]، آه سونگ کو[پارک هايون سئو]، ديويد جوزف آنسلمو[دانالد]. ١١٩ و ١١٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ کره جنوبي. نام ديگر: The Host. نامزد جايزه ساترن بهترين فيلم و بهترين بازيگر جوان/آه سونگ کو از مراسم آکادمي فيلمي هاي علمي تخيلي، فانتزي و ترسناک، برنده جايزه بهترين تدوين، صدابرداري و بهترين بازيگر نقش مکمل/هيه بونگ بايون از جشنواره فيلم هاي آسيا و اقيانوس آرام، برنده جايزه بهترين فيلم و بهترين بازيگر زن/آه سونگ کو از مراسم Baek Sang Art، برنده جايزه اژدهاي آبي بهترين فيلم، بهترين بازيگر ن، بهترين بازيگر مرد نقش مکمل و جلوه هاي ويژه از مراسم بلو دراگون، نامزد جايزه امپاير بهترين کارگرداني، برنده جايزه بهترين کارگرداني از جشنواره فانتاسپورتو، برنده جايزه بهترين کارگرداني و تدوين به همراه ٥ نامزدي ديگر از جشنواره گراند بل/کره جنوبي، نامزد جايزه بهترين فيلم آسيايي از جشنواره هنگ کنگ، برنده بهترين جلوه هاي ويژه و جايزه اورينت اکسپرس از جشنواره Sitges کاتالونيا.
رودخانه هان با مناظر و چشم اندازهاي زيبايش شهر سئول را به دو قسمت تقسيم کرده است. جهانگردان و مسافران زيادي براي تماشاي زيبايي هاي رود هان به کرانه هاي آن مي آيند. در ساحل رود پارک هه بونگ پيرمردي شصت ساله - صاحب دو پسر، يک دختر و نوه - دکه اغذيه فروشي دارد. اما نه او و کساني که براي تفريح به ساحل مي آيند خبر ندارند که در اعماق رودخانه جانوري خطرناک متولد و بزرگ شده است. زباله هاي شيميايي خطرناکي که نيروهاي ارتش آمريکا چند سال قبل مخفيانه در رود هان ريخته اند، سبب به وجود آمدن اين هيولا شده است. يک روز ناگهان جانور پا به ساحل گذاشته و به افرادي که سرگرم پيک نيک هستند، حمله مي کند. در شلوغي و وحشت ايجاد شده از اين حمله، هايون سئو نوه پارک هه بونگ توسط جانور گرفتار مي شود. نام جوو- تيرانداز عضو تيم ملي- و نام ايل -يک غرغروي بيکار- فرزندان او، گانگ دو پدر ساده لوح دختر را به خاطر اين ماجرا سرزنش مي کنند. اما هجوم مامورين و ايجاد قرنطينه در اطراف رود مجالي براي اين کارها باقي نمي گذارد. نيمه شب در قرنطينه، موبايل گانگ دو زنگ مي خورد. هايون سئو زنده است و از لانه جانور با او تماس گرفته است. مامورين حرف هاي آنها را باور ندارند و به دليل هراس از پخش ويروسي که جانور در محيط پخش کرده، اجازه خروج از قرنطينه را هم نمي دهند. به همين خاطر خانواده پارک از قرنطينه پا به فرار مي گذارند تا به هر وسيله اي که شده هايون سئو را نجات دهند...

چرا بايد ديد؟
جوون هو بونگ متولد ١٩٦٩ نام چندان آشنايي براي تماشاگر ايراني نيست. او در سال ١٩٩٩ با نوشتن فيلمنامه شبح[بايونگ چون مين] وارد سينما شد. شبح يک فيلم اکشن مهيج درباره اولين زير دريايي اتمي کره بود که با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد. سال بعد جوون هو بونگ اولين فيلمش را به نام سگ هايي که پارس مي کنند گاز نمي گيرند کارگرداني کرد. فيلم بر خلاف اثر قبلي يک کمدي درباره يک استاد پاره وقت کالج و دلگيري اش از پارس سگ همسايه بود. فيلم توانست جايزه فيپرشي جشنواره هنگ کنگ را به خاطر طنز سياه و پرداخت قدرتمندش به چنگ آورد و در جشنواره هاي بوگوتا، بوئنوس آيرس و اسليم دنس نيز بدرخشد. سه سال بعد دومين فيلم جوون هو بونگ به نام خاطراتي درباره قتل به نمايش در آمد. خاطراتي درباره قتل[با شرکت کانگ هو سونگ] بر اساس قتل هاي زنجيره اي اواسط دهه ١٩٨٠ و تلاش هاي نافرجام دو کارآگاه پليس براي يافتن قاتل ساخته شده بود. جوايز فراواني-از جمله جايزه بزرگ و ويژه جشنواره فيلم هاي پليسي کنياک و جايزه فيپرشي جشنواره سن سباستين- که اين فيلم براي کارگردانش به ارمغان آورد، زمينه ساز پخش گسترده جهاني آن شد. سه سال گذشته و جوون هو بونگ با سومين فيلمش در ژانري کاملاً متفاوت بازگشته است. اتفاقي که باعث شده تا منتقدان بسياري به احترام اين جانور کلاه از سر بر گيرند.
جانور در درجه اول فيلمي ١١ ميليون دلاري و طبعاً براي سينماي کره جنوبي يک محصول بزرگ و گران قيمت است. قسمت عمده اين مبلغ صرف جلوه هاي ويژه و خلق جانوري شده که نامش را به فيلم بخشيده است. اما نگاهي دوباره به جانور مي تواند توانايي هاي کارگردانش را در ساخت فيلمي پذيرفتني از قصه اي در خور فيلم هاي درجه سه ويديويي دهه هشتادي ثابت کند. سينماي کره در سال هاي اخير کارگردان هاي با استعدادي چون کيم کي دوک و چان ووک پارک را به سينماي دنيا هديه کرده است. روندي که به نظر مي رسد در سال هاي آتي ادامه خواهد يافت. جوون هو بونگ نيز يکي از اين فيلمسازان است که با اندکي تفاوت در کنار چان ووک پارک قرار مي گيرد. هر دو کارگردان بر خلاف کيم کي دوک به خلق هيجان و تعليق علاقه زيادي دارند و فيلم هاي شان از سوي تماشاگر عادي نيز بهتر پذيرفته مي شود. اتفاقي که مي تواند سينماي محلي کره جنوبي را از نظر اقتصادي بهبود بخشيده و درهاي بازار جهاني را نيز به روي آنان بگشايد.
جوون هو بونگ با کارنامه کوتاهش ثابت کرده، کارگرداني مسلط به ژانرها و قادر به نوآوري يا تلفيق مبتکرانه آنهاست. وقتي صحبت از ژانر مي کنيم بايد نگاهي به فيلم هاي با محوريت هيولاها در تاريخ سينما بيندازيم. اغلب اين فيلم ها ترکيب از دو ژانر علمي تخيلي و تريلر هستند يا اکشن هاي فانتزي به شمار مي روند. اما جانور بدون اين که از استحکام آن کاسته شود از ژانري به ژانر ديگر جهيده و موفق به رساندن درام شخصيت هاي خود به سر منزل نهايي گردد. بونگ با نشان دادن جانور از اولين سکانس فيلم توجه تماشاگر را از وي و حملاتش به سوي شخصيت هاي نه چندان متعادل خود معطوف مي کند. در واقع جانور خطرناک او ضعيف ترين حلقه فيلم است. حتي تعمداً ظاهري کميک به او داده شده : چيزي ميان جانوري دريايي و دايناسور! و تلاش مي شود تا مصنوعي بودن آن مشخص باشد. ولي با اين حال صحنه پردازي ماهرانه بونگ سبب مي شود که در چند سکانس تماشاگر بي اختيار دچار دلهره و هيجان شديدي شود. جانور از طعنه به آمريکايي ها-به عنوان نيروي نظامي مزاحم و حتي نابود کننده محيط زيست- هم غافل نيست و حتي مي کوشد با اشاره به وقايع دوره جنگ سرد- خاستگاه اصلي فيلم هاي هيولايي- جنبه اي مستند گونه نيز به فيلم اعطا کند. جانور يک نمونه کامل براي تفريح، براي آشنايي با سينماي رو به رشد کره جنوبي يک نمونه کامل و براي دوستداران سينما خيال پرداز فرصتي براي آشنايي با کارگرداني تازه نفس از شرق دور است!
ژانر: کمدي، فانتزي، ترسناک، علمي تخيلي، مهيج.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/44926213/T45747H84587s5965t.Def.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/44928770/T45747H84587s5965t.Def.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/44932880/T45747H84587s5965t.Def.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/44935361/T45747H84587s5965t.Def.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/44944481/T45747H84587s5965t.Def.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/44946725/T45747H84587s5965t.Def.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/44949621/T45747H84587s5965t.Def.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/44950546/T45747H84587s5965t.Def.part8.rar 


رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Hercules


 


Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:92 min
Country:USA
Language:English / Spanish
Color:Color (Technicolor)
Aspect Ratio:1.66 : 1 more
Sound Mix:DTS / Dolby Digital / SDDS
Certification:Iceland:L / USA:G (certificate #35360) / Finland:K-8/6 (original rating) / Finland:K-8/5 (re-rating) / Denmark:7 / Argentina:Atp / Australia:G / Canada:G / Chile:TE / Germany:o.Al. (bw) / Mexico:A / Netherlands:AL / Portugal:M/6 / Sweden:7 / UK:U / Singapore:G / Norway:7 / Brazil:Livre
Company:Walt Disney Pictures
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/27427674/d-h.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/27478166/d-h.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/27487099/d-h.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/27498567/d-h.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/27509267/d-h.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/27713035/d-h.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/27715455/d-h.part7.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Now Or Never
گروه X-Elements


آلبوم جدید و اصلی X-Elements به نام Now Or Never
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي مستانه علاء الدين باصداي باباشهابي 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مترجم الکافي


 

مترجم پرقدرت متون عربي به انگليسي و بالعکس

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 43 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

Skin Studio

این برنامه برای ساختن و ویرایش Skin ها و اجرا کردن آنها بدون روشن و خاموش کردن گوشی مفید می باشد ، این برنامه مخصوص گوشی های 9500 و 9300 می باشد .


لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

لا یَعدَمُ الصَبورُ الظَّفَرَ و اِن طالَ بِهِ الزَّمان
شخص صبور پیروزی را از دست نمی دهد و عاقبت به پیروزی می رسد اگر چه زمانی طولانی بر او بگذرد.
امام علی (ع)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

زن هندی که در کنار جنگل با خانواده خود زندگی میکرد ،سر آسیمه شوهر خود را صدا زد و گفت : بدو ، تو را خدا بدو ، مادرم با یک ببر درافتاده است ! . .
شوهر با خونسردی گفت : من مگه عضو انجمن حمایت از حیوانات هستم ؟ بذار ببر از خودش دفاع کنه !!!


همین که مادر زن حسینقلی خان داخل راهرو شد ، ناگهان صدای مهیبی برخاست . حسینقلی خان هراسان خود را به راهرو رساند و دید ساعت بزرگ دیواری درست دو وجب پشت سر مادر زنش سقوط کرده و خرد و خاکشیر شده است . با اوقات تلخی به اتاق برگشت و گفت : اه ، این ساعت لعنتی همیشه تاخیر داشت !!!!


مردی با ناراحتی وارد داروخانه ای شد و به متصدی آنجا گفت :
- زود مقداری آرسنیک به من بدهید .
- آیا نسخه همراه دارید ؟
- نه ، ولی عکس مادر زنم را همراه آورده ام . !!!

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

شادى از ديدگاه دانشمندان و فرهيختگان‏‏‏‏

در اين قسمت گزيده‏اى از سخنان دانشمندان جهان را پيرامون‏شادى بيان مى‏كنيم.
1. گستاو يونگ، روان‏شناس سوئيسى: »امروزه انسان مى‏تواند زندگى‏جسمانى و روحانى و اخلاقى سالمى داشته باشد، هر چه كه بيشتر از خداونددور شويم، قلب هايمان سرگردان‏تر و بى‏قرارتر خواهد بود.«
2. شيخ صدوق: »به وسيله من شاد باش و به وسيله من لذت و شادابى به دست‏3. برتراندراسل: »بنياد يك منش خوب به چهار ويژگى مربوط مى‏شود،شادابى، دليرى، هوش، تربيت.«
دل را در درمان بيمارى مؤثر مى‏داند و حال فهميديم آن ضرب‏المثل قديمى‏درست است و ريشه فيزيولوژيكى دارد: »خنده بر هر درد بى‏درمان دواست.«
5. توماس اديسون: »راه دستيابى به موفقيت من در كشف لامپ »برق«مضاعف كردن ميزان شكست بوده است.«
6. ارسطو: »شادى بهترين چيزهاست و آنقدر اهميت دارد كه ساير چيزهابراى كسب آن بهترند.«
7. ويليام جيمز آمريكايى: »بدون شك ايمان مؤثرترين درمان اضطراب‏است. ميان ما و خداوند رابطه ناگسستنى وجود دارد. اگر ما خود را تحت‏اشراف خداوند درآوريم و تسليم شويم، تمام آمال ما محقق مى‏گردد.«
8. نيچه متفكر و فيلسوف قرن 19 آلمان: به نظر وى آشوب‏هاى مسيحيت‏راهنمايى بود كه به زندگى ما هدف و معنا داده است.
9. آناتول فرانس: »تبسم هديه‏اى است از نفيس‏ترين گنجينه وجود كه همان‏قلب است.
10. الكسيس كارل: »منشأ اساسى‏ترين معقولات فكرى بشر مقولات مذهبى‏است.« او كار دين را وحدت بخشيدن و تقويت قوا و عملكرد انسان مى‏داند.
11. كارل يونگ: »در درمان بيماران روانى خود، حتى يك بيمار نديده‏ام كه‏اساساً مشكلش نياز به گرايش دينى در زندگى نباشد.«
12. دكتر توماس هاسيلو، پزشك مسائل روانى: »مهم‏ترين وسيله ايجادآرامش در روان و اعصاب انسان نماز است.«
13. اريك فرم: »نبودن لذت‏هاى واقعى سبب مى‏شود كه مردم به دنبال‏خوشى‏هاى هيجان‏انگيز تازه باشند.« او معتقد است كه بايد انسان راهى را به‏درون خود باز كند و در حال فرار از خود نباشد. نام كتاب او »گريز از آزادى«است.
اين مطلب پى برده‏ام كه افراد متدين و با ايمان داراى شخصيتى قوى‏تر ازافراد بى‏دين و بى‏ايمان هستند.«
15. ويليام جيمز: »مشتاق باشيد كه زندگى را همان گونه كه هست، بپذيريد.پذيرش آنچه كه در پيش آمده اولين گام براى غلبه كردن به نتايج هر نوع‏بدبختى و در آغوش گرفتن شادكامى است.«
16. ديل كارنگى: »مهم نيست چه پيش آمده، تحمل كن و اندوه خود را در زيريك لبخند بپوشان.«
17. جورج برنارد شاو: »راز بدبخت بودن اين است كه وقت آزاد داريم تا فكركنيم چرا خوشبختيم يا نيستيم؟«
18. ويليام كوپر: »امروز كه خوب زيست شود، هر ديروز را به رويارويى‏شادى آور مبدل مى‏سازد و هر فردايى را به منظرى از اميد.«
19. دالف بارتون: »اگر شادى من مديون خودم است، نبايد فقط آن را براى‏خودم خرج كنم، بلكه بايد آن را تقسيم كنم.«
20. جورج سند: »تنها يك شادمانى در زندگى وجود دارد: عشق ورزيدن ومعشوق بودن.«
21. جبران خليل: »مسير شادمانى در درون است، نه بيرون؛ از اين رو به آنچه‏كه داريم مربوط نمى‏شود، بلكه به آنچه كه هستيم مربوط مى‏شود.«
22. ويليام سارويان: »بزرگ‏ترين شادى اى كه شما مى‏توانيد به دست آوريداين است كه بدانيد لزوماً به شادى نياز نداريد.«
23. آن ويلسون: »پى برده‏ام كه شوخ طبعى را هر كس ندارد، فقط متعلق به‏كسانى است كه مى‏خواهند شاد باشند، از زندگى لذت ببرند و احساس زنده‏بودن كنند.«
24. گاتا فرايد ويلهم: »عشق ورزيدن؛ يعنى قرار دادن شادى خويش در شادى‏25. فرانك اى كلارك: »بهترين شيوه براى حل يك مشكل اين است كه در آن‏مقدارى شوخى و مزاح بيابيم.«
26. بريل معتقد است كه بيشتر اروپاييان و آمريكاييان در قرون اخير دچارمشكلى شده‏اند كه اساساً به فقر معنوى آنها باز مى‏گردد.
27. توين بى‏معتقد است كه بيشتر اروپاييان و آمريكاييان در قرون اخير دچارمشكلى شده‏اند كه اساساً به فقر معنوى آنها باز مى‏گردد.
28. دكتر هربرت نيسون در دانشگاه هاروارد آمريكا نشان داد: »وقتى مردم‏دعا مى‏كنند و نماز مى‏خوانند، فشار خون آنها به نحو محسوسى كاهش يافته،ميزان متابوليسم بدن و تعداد ضربان قلب و تنفس بمانند واكنش‏هاى آرام‏بخش، تنظيم و تعديل مى‏شود.
29. دكتر دى اى ماتئو، پرفسور دانشكده پزشكى جرج تاون واشنگتن، عقيده‏دارد كه ما نمى‏توانيم از طريق علم، معجزه خداوند و اينكه چگونه بيماران راشفا مى‏دهد را ثابت كنيم. اين كار خارج از عهده و نظر انسان است. شك‏نيست كه ايمان، يعنى همان واكنش مذهبى، مى‏تواند به بهبودى افراد و درمان‏آنها كمك كند.
30. لوين، پروفسور دانشگاه ويرجينياى آمريكا، در يك تحقيق ثابت كرد كه‏ارتباط معنى دارى بين اعتقادات مذهبى و بهبودى انسان‏ها وجود دارد. درطول سال‏هاى 1930 - 1980 ميلادى در يك تحقيق طولانى كشف كرد كه‏كودكان و بزرگسالان معتقد به مذهب، نسبت به سايرين كمتر به بيمارى مبتلامى‏شوند و در صورت ابتلا زودتر بهبود مى‏يابند. 

پايان

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

به عقیدۀ فردوسی ؛ مشروعیت فرمانروایی که داشتن فرّ کیانی و فرّ ایزدی تعبیرهای دیگری از آن است ؛ تا هنگامی است که پادشاه و کارگزارانش با داد و خرد و مردم دوستی حکومت میکنند ؛ و موجبات آسایش مردم و شادی دلهای آنان را فراهم می آورند و مردم از آنان خشنودند
اما آن روز که پادشاه ؛ستم و بیدادی آغاز می نهد و با بی خردی و هوسکاری از آسایش مردم غفلت می ورزد
فرّ ایزدی از او جدا می شود و روزگار عزّتش به سر می رسد
این همان چیزی است که امروز ارادۀ مردم نامیده می شود و در جوامع سعادتمندی که حاکمیّت مردم برقرار است به صورت رأی مردم و تمایل عمومی حکومت می کند ؛ و در جایی که مردمان گرسنه و دلتنگ و نا خشنود باشند ارباب قدرت را با دادن راٌی منفی ؛ و اگر نشد با شورش بر کنار می کنند.
حتّی ضحاک بیدادگر هم به این نتیجه می رسد که جز با تکیه بر پشتیبانی مردم نمی توان سلطنت کرد ؛و چون از ناخشنودی عمومی آگاه می شود ؛ دستور می دهد همگان جمع شوند و محضری بنویسند (به تعبیر امروز طومار یا
استشهاد ) و همگان از او پشتیبانی کنند

کاوۀ آهنگر , نماد ملّت ؛ که ضحاک همۀ پسرانش جز یک تن را کشته بود؛
طومار را از هم می درد و از کاخ بیرون می آید و چرم آهنگری خود را بر سر نیزه می کند و چون درفشی بر می افرازد و پیشرو مردم برای بر انداختن ظالم میشود.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
ِاسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لاَ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَن يَغْفِرَ اللّهُ لَهُمْ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ 80 فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلاَفَ رَسُولِ اللّهِ وَكَرِهُواْ أَن يُجَاهِدُواْ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَقَالُواْ لاَ تَنفِرُواْ فِي الْحَرِّ قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا لَّوْ كَانُوا يَفْقَهُونَ 81 فَلْيَضْحَكُواْ قَلِيلاً وَلْيَبْكُواْ كَثِيرًا جَزَاء بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ 82 فَإِن رَّجَعَكَ اللّهُ إِلَى طَآئِفَةٍ مِّنْهُمْ فَاسْتَأْذَنُوكَ لِلْخُرُوجِ فَقُل لَّن تَخْرُجُواْ مَعِيَ أَبَدًا وَلَن تُقَاتِلُواْ مَعِيَ عَدُوًّا إِنَّكُمْ رَضِيتُم بِالْقُعُودِ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَاقْعُدُواْ مَعَ الْخَالِفِينَ 83 وَلاَ تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا وَلاَ تَقُمْ عَلَىَ قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُواْ وَهُمْ فَاسِقُونَ 84 وَلاَ تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَأَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا يُرِيدُ اللّهُ أَن يُعَذِّبَهُم بِهَا فِي الدُّنْيَا وَتَزْهَقَ أَنفُسُهُمْ وَهُمْ كَافِرُونَ 85 وَإِذَآ أُنزِلَتْ سُورَةٌ أَنْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَجَاهِدُواْ مَعَ رَسُولِهِ اسْتَأْذَنَكَ أُوْلُواْ الطَّوْلِ مِنْهُمْ وَقَالُواْ ذَرْنَا نَكُن مَّعَ الْقَاعِدِينَ 86

 

ترجمه فارسي مکارم

چه براى آنها استغفار كنى، و چه نكنى، (حتى) اگر هفتاد بار براى آنها استغفار كنى، هرگز خدا آنها را نمى‏آمرزد! چرا كه خدا و پيامبرش را انكار كردند; و خداوند جمعيت فاسقان را هدايت نمى‏كند! «80» تخلف‏جويان (از جنگ تبوك،) از مخالفت با رسول خدا خوشحال شدند; و كراهت داشتند كه با اموال و جانهاى خود، در راه خدا جهاد كنند; و (به يكديگر و به مؤمنان) گفتند: «در اين گرما، (بسوى ميدان) حركت نكنيد!» (به آنان) بگو: «آتش دوزخ از اين هم گرمتر است!» اگر مى‏دانستند! «81» از اين‏رو آنها بايد كمتر بخندند و بسيار بگريند! (چرا كه آتش جهنم در انتظارشان است) اين، جزاى كارهايى است كه انجام مى‏دادند! «82» هرگاه خداوند تو را بسوى گروهى از آنان بازگرداند، و از تو اجازه خروج (بسوى ميدان جهاد) بخواهند، بگو: «هيچ گاه با من خارج نخواهيد شد! و هرگز همراه من، با دشمنى نخواهيد جنگيد! شما نخستين بار به كناره‏گيرى راضى شديد، اكنون نيز با متخلفان بمانيد!» «83» هرگز بر مرده هيچ يك از آنان، نماز نخوان! و بر كنار قبرش، (براى دعا و طلب آمرزش،) نايست! چرا كه آنها به خدا و رسولش كافر شدند; و در حالى كه فاسق بودند از دنيا رفتند! «84» مبادا اموال و فرزندانشان، مايه شگفتى تو گردد! (اين براى آنها نعمت نيست; بلكه) خدا مى‏خواهد آنها را به اين وسيله در دنيا عذاب كند، و جانشان برآيد در حالى كه كافرند! «85» و هنگامى كه سوره‏اى نازل شود (و به آنان دستور دهد) كه: «به خدا ايمان بياوريد! و همراه پيامبرش جهاد كنيد!»، افرادى از آنها ( گروه منافقان) كه توانايى دارند، از تو اجازه مى‏خواهند و مى‏گويند: «بگذار ما با قاعدين ( آنها كه از جهاد معافند) باشيم!» «86»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mohsen_fekri2000@yahoo.com

هرگاه دفتر محبت را ورق زدي و هرگاه زير پايت خش خش برگها را احساس كردي هرگاه در ميان ستارگان آسمان تك ستاره اي خاموش ديدي براي يكبار در گوشه اي از ذهن خود نه به زبان بلكه از ته قلب خود بگو: يادت بخير

 

 

khayim_sh_is@yahoo.com

بعضي فکر مي کنند منصفانه نيست که .خدا کنار گل سرخ خار گذاشته است .بعضي ديگر خدا را ستايش مي کنند که کنار خارها گل سرخ گذاشته است

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

سید حسن را می‌خواهید؟



 

جوانی كه در حومه جنوبی بیروت خانه و كاشانه را از دست داده بود، در برابر دوربین خبرنگاران و با اشاره به اطلاعیه‌های رژیم صهیونیستی كه در آنها از مردم لبنان خواسته بود، محل اختفای سیدحسن نصرالله و مسئولان مقاومت را اطلاع دهند، در حالی كه با انگشت سینه خود را نشان می‌داد، با خشم تمام خطاب به دشمنان فریاد زد: «سید حسن را می‌خواهید؟ محل اختفای او را می‌خواهید؟ من به شما می‌گویم. او در قلب من پناه گرفته است!».

 

 

mhmazidi@gmail.com

دیگ‌های تخصصی
 

اخيرا با دوتا از ديگ‌ها (بالاترين‌های) تخصصي اشنا شدم.بد نديدم انها را به علاقه‌مندان معرفي كنم:sphinn

1- SPHINN: اين يك ديگ است كه مطالبي در مورد موتورهای جستجو و SEO و بطور كلی مطالب تخصصي در مورد گوگل، ياهو، مايكروسافت و…  جمع‌اوری مي‌كند.با اينكه به تازگی اغاز بكار كرده اما طرفداران زيادی پيدا كرده است.logo_main

2- Design float: اين يكي نيز مشابه سايت ديگ است البته تنها در مورد طراحی وبسايتها و وبلاگها مي‌باشد(طراحی در اينترنت). دزاين فلوت تنها دو ماه است كه شروع بكار كرده، اما كم‌كم دارد تبديل به مرجعی برای تمام طراحان وب مي‌شود. توصيه مي‌كنم طراحان عزيز ان را از دست ندهند.

اما هدف من از نوشتن اين پست معرفی يك وبلاگ فوق‌العاده است. يكي از هيجان‌انگيزترين كشفهای من در وب !! وبلاگ css juice را امروز كشف كردم و جالب انكه هنوز دوماه نشده كه اين وبلاگ شروع بكار كرده است.اما يك گنجينه بسيار بسيار زيبا از طراحی وب را در ان خواهيد ديد. اين وبلاگ شامل ليستهای طويلي در مورد طراحی وب هست كه شامل دو قسمت عمده مي‌باشد:CSS Juice

1- نكات و ترفندهایی برای استفاده بهتر از css و همچنين معرفی صدها سايت و سرويس در زمينه تكنيكي مسايل: اين بخش برای طراحان بينهايت جذاب است.

2- قسمت دوم برای همه ما لذت‌بخش است: در بين پستهای اين وبلاگ ليستهایی -گاه تا 50 مدخل- از نمونه‌های كوچك طراحی‌های برتر وبسايتها را مي‌توان ديد.

بي‌ادبی من را ببخشيد.اما فعلا ترجيح مي‌دهم فليكرگردی را فراموش كنم و ساعتها و ساعتها به اين نمونه‌ها خيره شوم.اگر شما هم مثل من هيچ سررشته‌ای از طراحی وب نداريد نگران نباشيد؛ لذت ديدن اين نمونه‌ها را از دست ندهيد.برای مثال به اينها نگاه بياندازد:

1-http://cssjuice.com/20-best-favicon-online-generators/

2-http://cssjuice.com/13-online-generators-for-web-20-design/

3-http://cssjuice.com/18-minimalist-design-wordpress-themes/

4-http://cssjuice.com/23-innovative-web-design-firms/

5-http://cssjuice.com/26-useful-firefox-extensions-for-design/

و….

فعلا در حال اسكرپ آرشيو اين وبلاگ هستم و پس از آن مي‌خواهم يك شكم سير چشم‌چرانی كنم. لطفا مزاحم  نشويد!

 

 

afagh_m51@yahoo.com

هو

:هفت بار خویشتنم را حقیر و کوچک پنداشتم
.آن هنگام که ذلت را بر تن می کرد تا بالاتر رود

.و آن هنگام که در برابر اخلاص دیگران پرواز می کرد

.و آن هنگام که از میان دشوار و آسان، آسان را انتخاب کرد

:و آن هنگام که مرتکب گناهی شدم و او برای تسلی خاطر گفت
" دیگران نیز چنین گناهی را انجام می دهند"

و آن هنگام که متوجه سستی و ناتوانی او شدم و اما
.شکیبایی را به قدرت نسبت داد

.و آن هنگام که نقاب زشتی را بر چهره انداخت

و آن هنگام که آواز مدح و ستایش را خواند
. و آن را فضیلت با ارزش پنداشت

از کتاب ماسه و کف
نوشته پائولو کوئیلو
برگردان حیدر شجاعی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

Photosynth ، جادوی سه‌بعدی کردن عکس‌های دوبعدی
 

در مورد Photosynth یک سال پیش شنیده بودم و ویدئویی دیده بودم ، اما تا به امروز این برنامه را تست نکرده بودم.
بهتر است اول توضیح دهم که Photosynth چیست:
Photosynth نام فناوری تازه و هیجان‌انگیزی از مایکروسافت است که که انقلابی در نمایش و تحلیل عکس‌های دیجیتال به وجود خواهد آورد. کار Photosynth این است که تعدادی عکس دیجیتال از یک محل یا یک چیز می‌گیرد ، به کمک الگوریتم‌هایش شباهت‌های بین عکس‌ها را پیدا می‌کند ، عکس‌ها را پردازش می‌کند و آنها را به صورت سه‌بعدی و موزاییکی کنار هم می‌چیند ، به طوری که دست آخر یک محیط سه‌بعدی جذاب از عکس‌های دو بعدی دیجیتالی تهیه می‌کند.

Photosynth.jpg

بهتر است برای فهم هر چه بیشتر این فناوری این ویدئو را ببینید.
این پروژه مایکروسافت گام‌هایی برای تکمیل و نهایی شدن در پیش روی دارد. گمان می‌رود مایکروسافت قصد دارد یک سرویس اینترنتی با استفاده از این فناوری بسازد که به کمک آن کاربران بتوانند عکس‌هایشان را از یک محل آپلود کنند و سپس این سرویس اینترنتی با کنار هم قرار دادن این عکس‌ها و عکس‌های کاربران دیگر از همان محل ، نسخه سه‌بعدی عکس‌ها را در اختیارشان بگذارد.

 Photosynth1_550x425.jpg

تصور کنید چه سرویس جذابی خواهد شد : ایفل سه‌بعدی ، برج پیزای سه‌بعدی و یا تخت‌جمشید و چهل‌ستون سه‌بعدی!
برای اینکه Photosynth را تست کنید ، سیستمتان باید مجهز به سیستم‌عامل ایکس پی
SP2 یا ویستای RC1 باشد ، کارت گرافیک مناسب و دست‌کم 256 مگابایت رم داشته باشد. مرورگر اینترنتی شما هم باید فایرفاکس 1.5 به بالا یا اینترنت اکسپلورر 6 یا 7 باشد.
من Photosynth  را با فایرفاکس تست کردم ، برای تست Photosynth در فایرفاکس باید یک افزونه 5 مگابایتی را دانلود کنید.
برای دیدن نمونه‌هایی از تصاویر سه‌بعدی Photosynth به اینجا بروید. دیدن تصاویر شانل فضایی اندیور را به شما توصیه می‌کنم. تصاویر سه‌بعدی این شاتل مورد توجه بسیاری از سایت‌های آی‌تی قرار گرفته‌اند ، به طوری که بسیاری از آنها پستی در مورد این تصویر و Photosynth نوشته‌اند.

 

 

behinamno@yahoo.com

به نام خدا

فردی از پروردگار در خواست کرد
تا به او بهشت و جهنم را نشان دهد
خداوند پذيرفت
او را وارد اتاقی نمود
که جمعی از مردم در اطراف ديگ بزرگ غذا نشسته بودند
همه گرسنه نا اميد و در عذاب بودند
هر کدام قاشقی داشت که به ديگ می رسيد
ولی دسته قاشقها بلند تر از بازوی آنها بود
به طوری که نمی توانستند
قاشق را به دهانشان برسانند
عذاب آنها وحشتناک بود !
آنگاه خداوند گفت :
اکنون بهشت را به تو نشان می دهم
او به اتاق ديگری که درست مانند اولی بود وارد شد
ديگ غذا ...
جمعی از مردم ...
همان قاشقهای دسته بلند ...
ولی در آنجا همه شاد و سير بودند
آن مرد گفت : نمی فهمم !!!
چرا مردم اينجا شادند
در حالی که در اتاق ديگر بد بختند؟
با آنکه همه چيزشان يکسان است؟
خداوند تبسمی کرد و گفت :
خيلی ساده است
در اينجا آنها ياد گرفته اند که
يکديگر را تغذيه کنند
هر کسی با قاشقش غذا در دهان ديگری می گذارد
چون ايمان دارد که
کسی هست که در دهانش غذايی بگذارد

 

 

behinamno@yahoo.com

عشق را امتحان كن


این يك داستان واقعي است.


سالها پيش ' در كشور آلمان ' زن و شوهري زندگي مي كردند.آنها هيچ گاه صاحب فرزندي نمي شدند.
يك روز كه براي تفريح به اتفاق هم از شهر خارج شده و به جنگل رفته بودند ' ببر كوچكي در جنگل ' نظر آنها را به خود جلب كرد.
مرد معتقد بود : نبايد به آن بچه ببر نزديك شد.
به نظر او ببرمادر جايي در همان حوالي فرزندش را زير نظر داشت.پس اگر احساس خطر مي كرد به هر دوي آنها حمله مي كرد و صدمه مي زد.
اما زن انگار هيچ يك از جملات همسرش را نمي شنيد ' خيلي سريع به سمت ببر رفت و بچه ببر را زير پالتوي خود به آغوش كشيد ' دست همسرش را گرفت و گفت :
عجله كن!ما بايد همين الآن سوار اتومبيلمان شويم و از اينجا برويم.
آنها به آپارتمان خود باز گشتند و به اين ترتيب ببر كوچك ' عضوي از ا عضاي اين خانواده ي كوچك شد و آن دو با يك دنيا عشق و علاقه به ببر رسيدگي مي كردند.
سالها از پي هم گذشت و ببر كوچك در سايه ي مراقبت و محبت هاي آن زن و شوهر حالا تبديل به ببر بالغي شده بود كه با آن خانواده بسيار مانوس بود.
در گذر ايام ' مرد درگذشت و مدت زمان كوتاهي پس از اين اتفاق ' دعوتنامه ي كاري براي يك ماموريت شش ماهه در مجارستان به دست آن خانم رسيد.
زن ' با همه دلبستگي بي اندازه اي كه به ببري داشت كه مانند فرزند خود با او مانوس شده بود ' ناچار شده بود شش ماه كشور را ترك كند و از دلبستگي اش دور شود.
پس تصميم گرفت : ببر را براي اين مدت به باغ وحش بسپارد.در اين مورد با مسوولان باغ وحش صحبت كرد و با تقبل كل هزينه هاي شش ماهه ' ببر را با يك دنيا دلتنگي به باغ وحش سپرد و كارتي از مسوولان باغ وحش دريافت كرد تا هر زمان كه مايل بود ' بدون ممانعت و بدون اخذ بليت به ديدار ببرش بيايد.
دوري از ببر' برايش بسيار دشوار بود.
روزهاي آخر قبل از مسافرت ' مرتب به ديدار ببرش مي رفت و ساعت ها كنارش مي ماند و از دلتنگي اش با ببر حرف مي زد.
سر انجام زمان سفر فرا رسيد و زن با يك دنيا غم دوري ' با ببرش وداع كرد.
بعد از شش ماه كه ماموريت به پايان رسيد ' وقتي زن ' بي تاب و بي قرار به سرعت خودش را به باغ وحش رساند ' در حالي كه از شوق ديدن ببرش فرياد مي زد :
عزيزم ' عشق من ' من بر گشتم ' اين شش ماه دلم برايت يك ذره شده بود ' چقدر دوريت سخت بود ' اما حالا من برگشتم ' و در حين ابراز اين جملات مهر آميز ' به سرعت در قفس را گشود : آغوش را باز كرد و ببر را با يك دنيا عشق و محبت و احساس در آغوش كشيد.
ناگهان ' صداي فريادهاي نگهبان قفس ' فضا را پر كرد:
نه ' بيا بيرون ' بيا بيرون : اين ببر تو نيست.ببر تو بعد از اينكه اينجا رو ترك كردي ' بعد از شش روز از غصه دق كرد و مرد.اين يك ببر وحشي گرسنه است.
اما ديگر براي هر تذكري دير شده بود.ببر وحشي با همه عظمت و خوي درندگي ' ميان آغوش پر محبت زن ' مثل يك بچه گربه ' رام و آرام بود.

 

 

ali_mahdavi2006ok@yahoo.com

در ذائقه اش مرگ از عسل هم شیرینتر است ...

رعايت كردن راه باهوتاهو تمام تلاشم است چرا که راه اخلاقی زندگانی است ...
و لحظاتی با احساس من زندگی کن ...وقتی که میگویم:
جهان مرئی محسوس ، بر من بسی تنگ است .
چرا که آفریده ی غریزه ی صیانت نفس است .
و اینجا به دخمه ای تنگ و تاریک می ماند که روح من در آن ، بیهوده بال و پر به دیوارهایش می کوبد ..از بی هواییش در حال خفقانم .....
چرا که من می خواهم خود را در فضای لایتناهی بگسترانم
و تا فراسوی زمان ادامه یابم .
و درد آغاز می شود ...دردی عظیم ...دردی تاریخی ...دردی ملکوتی ..
(و خدا می داند امشب تا چه حد گریه خواهم کرد )
ابدیت ..ابدیت ..علی این است آرزوی والای بشر ..
عطش ابدیت ...و این همان است که آدمیان عشق می نامندش ...
و هرکس که دیگری را دوست داشته باشد می خواهد خود را در او ابدی کند ..ابدی ...
هیهات ...آنچه ابدی نباشد راستین نیست ..حقیقت نیست .
مجازی بودن برایم بس است ...بس است ..معلول بودن بس است ..بس است .
مثل آن است که ما داخل خوابی هستیم که خواب در آن می بینیم ...
آه ای دنیا تو سراب هم نیستی ،تو نیرنگ سرابی ..تو هیچستانی ..
تو تأمّلگاهی دلکُشی..
آه که بی اعتبار است این جهان ...
و شعله ی عشق افروخته می شود در دل من ..
و افروزنده ی این عشق همین احساس بی اعتباری جهان گذران است
که بسان دهشتکده ای میان بی نهایتها است ...
عشق ...
اگر این عشق نبود چگونه بر این پوچی ها غلبه می کردم ؟
(گناهم چه بود خدایا..من گریه می کنم )
..به این طرف دویدم ..به آن طرف دویدم ..من گریه می کنم ..
این عشق بود که ابدیت را معنا کرد...و به زندگی هم ابدیت بخشید..
و ابدی شدن تنها راه ممکن است برای اینکه بتوانم در ابدیت
پاسخی برای سوالاتم بیابم ..
و سوال من چیست ؟! این است : خدا کیست ؟!
(مثل اینکه امشب سیلی خواهد آمد .آخر من گریه می کنم"چرا تا این حد ؟")

نفرین به تکرار ..نفرین بر هرچه گذران است ..چه گفتم من ! .
آخر همه چیز گذران است ..دیدی امید بی معنا شد .!

بله ...بله .این حرمان کسانی است که لب بر لب چشمه ی حیات نهاده اند و
از آن نوشیده اند و هم کسانی که میو ه ی درخت معرفت خیر و شر را چشیده اند.(خدایا پس کی می آموزی به من فرقان را ! ..و من تابی ندارم ..
و نفسم بالا نمی آید ..حتی پلک هایم هم تر شده اند )

بودن ، همیشه بودن ، بی پایان بودن ، ! عطش بودن ، عطش همیشه بودن !
شوق خدا شدن ! بی پایان بودن ! خدا ..خدا ..خدا بودن ...
( دستانم شروع به لرزیدن کرده اند .آنها را نمی بینم ..چون من گریه می کنم )

اندیشه ی مرگ و اسرار و معما های عوالم پس از آن ضربان و نبضان تمام
بینش من است..
و لحظه ای وحشتی می آید یا شاید ندای راز آمیزی که
در گوشم این چنین نجوا می کند : "تو هم خواهی مُرد"
و پر و بال فرشته ی مرگ بر جسم و صورتم می خورد و
هستی یقینی همراه آگاهیم به پایان می رسد و روحم منقبض می شود .

خدایا آیا این چنین دردی که با من است عدالت است ؟ ..این شکنجه است.
به خداییت دیگر تحملی ندارم ..طاقتی ندارم ..خدایا نمی توانم ساکت بنشینم
...من آرام و قراری ندارم .. آرامشی ندارم ..
آخر من می خواهمت ..من نمی توانم ...نمی توانم ..

آخر این هستی من از کجا پیدا شد ؟برای چه ؟به کدامین ضرورتی ؟...
می بینی عجز باعث می شود بی خود شوم ...به تو بتازم ..نمکدانت بشکنم ..

قلب عاشق ...قلب عاشق ...!
دردعاشق ، قلب عاشق است ..

شنیده ای چه آرزو کرد قاسم نوجوان در کربلا ؟
" آيا من هم جزء كشته شدگان هستم يا نيستم ؟"
و وقتي بزرگش پرسید :
« كيف الموت عندك؟ »
فورا گفت : « احلی من العسل » ، از عسل شيرينتر است.
براستی شما پاسخی تا این حد تکان دهنده شنیده بودید؟
در ذائقه اش مرگ از عسل هم شیرینتر است ...

آه ای وجود من ، تو چه ارزشی داری ؟
آه ..آه ..من دیگر تمام شدم ...آرزوی تو چیست ؟

من معترفم که نگرانم ..آیا این نگرانی بیماری است ؟
و انسان جانوری است که ماهیتا بیمار است ...
و آیا تنها راه سلامتی ممکن، مرگ نیست ؟
چرا که این بیماری سرچشمه ی آزادی است.چشمه ی جوشان حقایق است.

و فعلا افسوس که در عمق چاهسار مکان و زمان در اندوه میرایی ام
به روشنای آسمان می اندیشم ..
و چه دیوانه کننده خیالی است اگر بپندارم :
از عدم برآمده ایم و به عدم فرو می رویم ..

ولی وقتی که فکر می کنم ومی بینم راه گریزی از مرگ ندارم
شولایی می شوم که می خواهم به خوابی سیری ناپذیر فرو روم .
اما چاره ای ندارم ، باید با سرنوشت روبرو شوم و گاهی شورش ها را کنترل کنم!

و باز دیوانه می شوم ..نه ....نه ... اینجا کجاست ؟
..آه ..آه ....راه بیابان کو ؟راه صحرا ؟ راه کویر؟ ..
می خواهم فرار کنم ...بگو من که هستم ؟ ..
چرا فتوای جهادی نمی شنوم ؟آخر من سرم را نمی خواهم ..
خدایا توانی ندارم ...قوتی ندارم ..اضطراب بس است ...

چیزی تا دیوانه شدن نمانده است ..از دست رفتن عقل..

و تو مقصری خدایا ...امان ای دل ..امان ای دل ..امان از ابهام وجود..
به قولی : "مگر دوزخ هم پناهی باشد از این درد بی درمان که من دارم"

نه علی این را حرف را نزن ..این احساساتی شدن خشکه مقدسانه است ...

اما می دانید ماجرا چیست زمانی که کودکی بودم و ایمان ساده و زلال و صافی داشتم توصیفاتی که از عذاب های جهنم می شنیدم با همه ی هولناکی و وحشتناکی اش ، هرگز مرا نمی ترساند چرا که همیشه حس می کردم نیستی
از آن هم هولناکتر است .می دانی چه می گویم؟
با درد زیستن واقعا بهتر است از نزیستن و آرامش داشتن .
و در واقع گمانم این است که جهنم واقعی ، نابودشدن و نیست شدن است ..
ولی علی ، این نهایت خودخواهی توست ..نه اشتباه فهمیده ای .

می خواهم هست باشم فقط برای اینکه علت این دغدغه ها و قلقله ها و
جواب پرسشها ی بی جوابم را بیابم .بله ..این است ..
من می خواهم در آغوش خدا جای بگیرم و او مرا نوازش کند و بگوید :
راحت باش "چون من ،همان کسی هستم که بی تابش بودی و حالا تو را به آغوش کشیده ام..راحت شدی "....
(وای..وای ..جهان دیگر خشکی ندارد ..دره های بی آب هم ، از آب پر شد )

آه ..آه ...باز کمی جدی شده بودم ...ولی باز به خود آمدم و بی خود شدم ....
نوایی ..نوایی ...لالایی ...لالایی ...الهی ..الهی ...
امیدم بر این است بیافتد نشان جدایی ...!

نويسنده : http://bahootahoo.blogfa.com/ باهوتاهو :علي مهدوي

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

فوايد خواندن دعاي فرج


1-مايه ناراحتي شيطان لعين است.

2-مايه استجابت دعا مي شود.

3-باعث نجات يافتن از فتنه هاي آخرالزمان مي شود.

4-باعث آمرزش گناهان مي شود.

5-شفاعت آن حضرت در قيامت شامل حال او مي شود.

6- نشانه انتظار است.

7-فرج مولاي ما حضرت صاحب الزمان(ع) زود تر واقع مي شود.

8-باعث طولاني شدن عمر است.

9-هنگام مرگ به او مژده مي رسد و با او به نرمي رفتار مي شود.

10- باعث زياد شدن اِشراف نور امام زمان(ع) در دل او مي شود.

11-محبوبترين افراد نزد خداوند خواهد بود.

12-کردار بد او به کردار نيک مبدّل مي شود.

13-دعاي اميرالمومنين(ع)در حق او در روز قيامت است.

14-بي حساب داخل بهشت مي شود.

15-فرشتگان براي او طلب آمرزش مي کنند.

16-در امان است از تشنگي روز قيامت.

17-اين دعا در عالم برزخ و قيامت مونس مهرباني خواهد بود.

18-باعث دوري غصّه ها مي شود.

19-اين دعا خوشايندترين اعمال نزد خداوند است.

20-در روز قيامت هديه هاي ويژه اي دريافت مي کند.

21-سبب کامل شدن دين است.

22-ثواب کسي را دارد که زير پرچم حضرت مهدي (ع) شهيد شود.

23-با ائمه اطهار(ع) محشور مي شود.

24-نائل شدن به بالاترين درجات شهدا در روز قيامت.

25-رستگاري به شفاعت حضرت فاطمه زهرا(ع)را دارد.
 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 مرداد / 15 آگوست / 1 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
24 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بسته شدن شهر غار ساخته «واردزيا» به دستور شاه طهماسب

گوشه اي از بقاياي آپارتمانهايي که در قرن دوازدهم ميلادي در دل کوه ساخته شدند

گوشه اي از بقاياي آپارتمانهايي که در قرن دوازدهم ميلادي در دل کوه ساخته شدند

به دستور شاه طهماست اول (متولد 1514 و متوفي در 1576 ميلادي) كه 52 سال بر ايران سلطنت كرد در 15 اوت سال 1551 شهر «واردزيا» واقع در گرجستان كه در درون كوه ساخته شده بود بسته شد زيرا كه به صورت يك مركز آموزش كشيش و ترويج مسيحيت درآمده بود. اين شهر در قرن دوازدهم و در پي ترس از هجوم سلجوقيان ساخته شده و بعدا به دليل بيم از حمله مغولان كه وارد جنوب روسيه شده بودند توسعه يافته بود. خانه هاي شهر به صورت آپارتمان هاي چندين طبقه و بعضا 13 طبقه در دل كوه ساخته شده بودند و راه ورودي به اين شهر غاري، تنها از طريق چاههاي مخفي بود. اين شهر اضطراري، زماني گنجايش دهها هزار تن سكنه را داشت كه در زلزله سال 1283 ميلادي آسيب شديد ديد و از آن پس به مركز آموزش مسيحيت تبديل شد و چون در دوران حكومت صفويان در قلمرو ايران قرار داشت شاه طهماسب دستور بسته شدن آن را داد تا به صورت يك پايگاه مخفي مخالفان ايران و اسلام درنيايد. بقاياي آپارتمان هاي غارساخته اين شهر اينك از نقاط جذب تماشاگر در گرجستان است.
    

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

24/05/66
تثبيت خطوط پدافندي در منطقه عملياتي نصر7 ، بازديد خبرنگاران از اين منطقه و گزارش گاردين از عمليات نصر7 . درگيري نيروهاي خودي به عناصر حزب دمكرات در روستاهاي پارستان و نلوسه سردشت . مينروبي آبهاي خليجفارس و درياي عمان به كوشش ناوگان نيروهاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران . انهدام دومين كشتي در خارج از آبهاي خليجفارس . كشف مينهاي جديد در سواحل امارات متحده عربي . انفجار تأسيسات نفتي شركت آرامكو در رأس الجعيمه در ساحل عربستان و بيانيه حزبالله حجاز در اين باره . گفتار رئيس جمهور در مورد عوامل مؤثر در لشكركشي غرب به خليجفارس و اقدام انگلستان و فرانسه در اعزام نيرو به اين منطقه . ديدار دكتر ولايتي از عمان و تسليم پيام رئيس جمهور به سلطان قابوس . موضع سلطان قابوس در قبال تحولات خليجفارس . تأكيد رئيس جمهور امريكا بر انجام دادن تعهدات امنيتي امريكا در خليجفارس و پايان دادن به جنگ . مواضع دولت كويت در برابر ايران : سخنان نخستوزير كويت در مورد فاجعه مكه ، پايان جنگ ، دعوت از قدرتهاي خارجي و مقابله با حملات احتمالي ايران . گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از موضعگيري منفي رسانههاي گروهي كويت . تحليل هفتهنامه جيمز ديفنس و وال استريت ژورنال از جريان نفت و روابط كشورهاي غربي بهخصوص امريكا با ايران و عراق . تحليل خانم رابين رايت واسترز از حملات هوايي عراق در خليجفارس و روابط ايران و شوروي . برگزاري مانور مشترك امريكا و مصر به نام ستاره درخشان . آغاز به كار ستارههاي دهگانه مبارزه با گرانفروشي و احتكار در تهران .
تثبيت خطوط پدافندي در منطقه عملياتي نصر7 ، بازديد خبرنگاران از اين منطقه و گزارش گاردين از عمليات نصر7 .

درگيري نيروهاي خودي به عناصر حزب دمكرات در روستاهاي پارستان و نلوسه سردشت .
مين‌روبي آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان به كوشش ناوگان نيروهاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران .

انهدام دومين كشتي در خارج از آب‌هاي خليج‌فارس . كشف مين‌هاي جديد در سواحل امارات متحده عربي .
انفجار تأسيسات نفتي شركت آرامكو در رأس الجعيمه در ساحل عربستان و بيانيه حزب‌الله حجاز در اين ‌باره .

گفتار رئيس‌ جمهور در مورد عوامل مؤثر در لشكركشي غرب به خليج‌فارس و اقدام انگلستان و فرانسه در اعزام نيرو به اين منطقه .
ديدار دكتر ولايتي از عمان و تسليم پيام رئيس‌ جمهور به سلطان قابوس . موضع سلطان قابوس در قبال تحولات خليج‌فارس .

تأكيد رئيس‌ جمهور امريكا بر انجام دادن تعهدات امنيتي امريكا در خليج‌فارس و پايان دادن به جنگ .
مواضع دولت كويت در برابر ايران : سخنان نخست‌وزير كويت در مورد فاجعه مكه ، پايان جنگ ، دعوت از قدرت‌هاي خارجي و مقابله با حملات احتمالي ايران . گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از موضع‌گيري منفي رسانه‌هاي گروهي كويت .

تحليل هفته‌نامه جيمز ديفنس و وال استريت ژورنال از جريان نفت و روابط كشورهاي غربي به‌خصوص امريكا با ايران و عراق . تحليل خانم رابين رايت واسترز از حملات هوايي عراق در خليج‌فارس و روابط ايران و شوروي .
برگزاري مانور مشترك امريكا و مصر به نام ستاره درخشان .

آغاز به كار ستاره‌هاي ده‌گانه مبارزه با گران‌فروشي و احتكار در تهران .

Mobin_s2004@yahoo.com
15 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز ناپلئون بناپارت و به اين مناسبت نگاهي کوتاه به انديشه ها و کارهاي او

ناپلئون

ناپلئون

ناپلئون بناپارت 15 اوت سال 1769 در جزيره كرس (كورسيكا) كه دولت فرانسه يك سال پيش از اين از دولت «كشور - شهر» جنوآ آن را خريداري كرده بود از پدر و مادري ايتاليايي تبار به دنيا آمد. پدرش كه حقوقدان بود او را در 9 سالگي به مدرسه نظام فرانسه فرستاد و در 16 سالگي از رسته توپخانه فارغ التحصيل، و در سال 1792 سروان شد. وي همانند روبسپير از اعضاي باشگاه ژاكوپن ها (راديكالهاي انقلاب) بود كه قدي كوتاه، ولي انرژي فراوان داشت و با نشان دادن نبوغ نظامي خود در چند عمليات جنگي، در 24 سالگي سرتيپ سپاه انقلاب فرانسه شد. در ژوئيه سال 1794 پس از اعدام روبسپير چند روز به زندان افتاد. ناسيوناليست، جمهوريخواه، ضد انگليسي و خواهان يك اروپاي دمكراتيك متحد بود. پس از به پيروزي رساندن ارتش فرانسه در چند جنگ، در كودتاي بدون خونريزي 9 نوامبر سال 1799 و ايجاد يك شوراي عالي براي رياست كردن بر جمهوري فرانسه درست مشابه آن چه كه در روم باستان بود شركت كرد و به عنوان يكي از اعضاي سه گانه اين شورا تعيين گرديد كه به زودي رئيس آن به عنوان «كنسول اول» شد كه در سال 1802 اين عنوان به كنسول مادام العمر تبديل و در مه 1804 از سوي سناي فرانسه اين مقام به امپراتور تغيير يافت و تا 815 امپراتور فرانسه بود. ناپلئون نه تنها يك نابغه نظامي، بلكه يك مدير خوب و يك اصلاح طلب بود. نظام آموزش و پرورش فرانسه، جمع آوري قوانين فرانسه در يك مجموعه به نام Codes، اصلاحات قضايي و مالياتها از يادگاري هاي اوست. اعتقاد به وجود يك دولت مركزي و سپردن كارها به افراد كاردان داشت و بهترين افراد را براي انجام كارها انتخاب مي كرد. هيچگاه بر ضد آزادي و حكومت قانون در متصرفات فرانسه نبود. با طلاق گفتن همسر اول خود ]با راي سناي فرانسه[ و ازدواج مجدد به ممنوعيت صدها ساله طلاق در فرانسه عملا پايان داد. خواهان ايجاد فدراسيوني از مردم اروپا كه از آزادي كامل برخوردار باشند بود. مخالفت او با انگلستان و منع تجارت و كشتي راني اروپاي قاره اي با آن بسيار لجوجانه و حمله نظامي وي به روسيه يك اشتباه بود.

 

قطع رابطه روسيه با آمريكا به دستور لنين، چرا؟

لنين 15 اوت سال 1918 دستور داد كه روابط روسيه با آمريكا قطع شود، زيرا كه آمريكا به سه دولت ژاپن، فرانسه و انگلستان در كمك به ضد انقلابيون روسيه پيوسته بود و به اين كشور تفنگدار فرستاده بود. هدف باطني ژاپن از لشكركشي به روسيه پس از انقلاب بلشويكي (توده اي) سال 1917 تصرف شرق سيبري بود كه از دير زمان به آن نظر داشت و فرانسه و انگلستان هم مايل به شكست دولت انقلاب (لنين) بودند. از آنجا كه كمونيستهاي انقلابي «سرخ» ها شهرت داشتند، مخالفان آنان «سفيد»ها خوانده مي شدند. تاريخ نشان داد كه از سفيدها و نيروهاي اعزامي ژاپن، فرانسه، انگلستان و آمريكا به روسيه براي سركوب كردن انقلاب كاري ساخته نشد. انقلاب روسيه در دهه 1980 از درون تضعيف و سپس فروپاشيد زيرا که به تدريج از هدف ها و برنامه هايش دور شده بود، دلسوز نداشت و ....

Mobin_s2004@yahoo.com
1 شعبان هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

فضيلت روزه در اين روز

روزه در اين روز , فضيلت بسياري دارد.
ماه شعبان ماه رسول اکرم است , چنانکه ماه رجب ماه امير مومنان و ماه رمضان ماه خداست. پيامبر گرامي اسلام اهتمام ويژه اي به اين ماه داشته و شب هاي آن را به راز و نياز و روزهاي آنرا به روزه مي گذراندند.

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

26
36

اهواز

31
46

تبريز

23
37

شيراز

22
38

مشهد

18
34

بندرعباس

30
38

کرمان

15
33

اصفهان

17
37

يزد

21
37

کرمانشاه

21
39

اراک

20
34

رشت

23
31

دبی

32
 


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1280 تومان
936 تومان
1887 تومان
786 تومان
250 تومان
256 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

168000 تومان
78000 تومان
43000 تومان
152000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 12.09

اذان مغرب : 19.14

اذان صبح فردا : 3.50

طلوع آفتاب فردا : 5.23

 

 

 

 

 

 Ãهديه روزانه

 

دانلود مجلات و کتب خارجي

Science 
10 آگوست

جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي
Science

تاریخ انتشار: 10 آگوست 2007
تعداد صفحات مجله: 140
حجم فایل: 32 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه


Mach5 از Speed Racer
به دنیای واقعی آمد!
 

در حقیقت کارتون Speed Racer در سال 1966 توسط ژاپنی ها ساخته و یک سال بعد به زبان انگلیسی برگردانده شد. این کارتون به مدت 20 سال در کشورهای مختلف پخش شد( البته 5 سال هم در شبکه تلویزیونی cartoon network ). اینک برادران Wachowski( که قبلا با کار معروف آن ها یعنی The Matrix آشنایی داریم ) به دلیل علاقه مندی خود به این کارتون شروع به ساخت فیلم Speed Racer کرده اند البته هم اکنون با Mach5 واقعی! (بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش میکنند عبارتند از : Emile Hirsh, Matthew Fox, John Goodman, Susan Sarandon و Christina Ricci ). منبع

پورت مبدل USB با 4 ورودی 
 

حتما در منزل برای محافظت از دستگاهای الکتریکی خود در برابر شک های ناگهانی  از رابط های محافظ زیادی استفاده میکنید و گاهی اوقات از کابلها و سیم های بلند که حرکت را برای شما در منزل سخت کرده شاکی می شوید و یا گاهی اوقات نیاز به اتصال چندین پورت USB متفاوت دارید که هر یک ساخت یک کمپانی متفاوت است.شرکت  PowerSquid  اخیرا توانسته است پورت مبدل USB را به بازار عرضه کند که قابلیت اتصال 4 پورت به صورت هم زمان را دارد. دیگر اهمیت ندارد که وسایل جانبی مربوطه ساخته شده توسط  چه کمپانی باشند.  این محصول برای کسانیکه از کامپیوتر های رومیزی کوچک و Laptab  ها استفاده می کنند و همیشه با مشکل کمبود پورت مواجه هستند بسیار مفید است. می توانید  به صورت همزمان از هر 4 پورت آن برای مقاصد مختلف استفاده کنید. قیمت تمام شده این محصول 20 دلار اعلام شد.
منبع

 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


مروری بر مطالعات
نشانه‌شناختی سينما

 


نويسنده: ت السيسور وا. پوپ
مترجم: فرهاد ساساني
تعداد صفحات: 107
قيمت: 750 تومان
شابک: 4 ـ 674 ـ 471 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1383
شمارگان: 2200


معرفی کتاب: كتاب حاضر، ترجمه‌اي است از مدخل «فيلم»، نوشتة تامس السيسو وا. پوپ، در دانشنامة زبان و زبان‌شناختي به اضافه يادداشتهايي كه برخي از اصطلاحات به‌ويژه زبان‌شناختي ـ داخل متن را توضيح مي‌دهد. آنچه در اين مجموعه آمده است مروري است تاريخي ـ تحليلي بر مطالعات زبان‌شناختي و نشانه‌شناختي سينما در غرب، و عمدتا‌ً اروپا. گفتني است دو شاخة احياشده زبان‌شناسي و نشانه‌شناسي نيز تقريبا‌ً هم‌زمان با مطرح شدن اين مباحث، ظهوري موفق و چشم‌‌گير داشتند. بي‌شك نام انديشمندان بزرگي چون فردينان دوسوسور، و به طور كلي ساختارگرايان اروپايي، رومن ياكوبسن و صورت‌گرايان روس و پيروان آنها در اين ميان جاودانه مي‌درخشند. هم‌زماني، تصادف و مقارنت اين دو رويداد باعث شد مطالعات زبان‌شناختي و نشانه‌شناختي، به‌ويژه رويكرد ساختارگرايي، تأثير به سزايي بر مطالعات نظري فيلم و سينما بگذارد. در واقع مجموعه كنوني بازتاب اين برخورد، هم‌زماني و اندرك‍ُنش است. در هر كجاي كتاب به نظر آمده اصطلاحي از زبان‌شناسي يا نشانه‌شناسي وارد مطالعات سينمايي شده است، در پانويس به شرح آن پرداخته شده است. اما به نقد و بررسي آراء انديشمندان اشاره نشده است. در كتاب حاضر، مطالعات زبان‌شناختي و نشانه‌شناختي سينما به سه دوره تقسيم شده است. در مرحله نخستين سينما را فاقد نظام زبان و فقط داراي قوه ناطقه / لانگاژ يا به عبارت بهتر «قوة فيلمي» دانستند. و يك‌بار قائل به نظام زبان يا «لانگ» براي سينما شدند، اما در مرحله سوم از رويكرد ديگر زبان‌شناختي دستور زايشي، دستور شناختي، معني‌شناسي، كاربردشناسي، تحليل متن، تحليل گفتمان و مواردي از اين دست در مطالعات سينما بهره گرفتند. و در پايان به پيوستار اشاره مي‌شود كه از طرف پيش نمونه نشر مطلق و در سوي ديگر پيشين نمونه شعر مطلق قرار دارد. اين كتاب مروري است تاريخي در حوزه زبان‌شناختي و نشانه‌شناختي در مطالعات سينمايي كه براي علاقه‌مندان به مطالعات جدي سينما جدي مي‌نمايد.
 

 

 

 

 

 

Ãطنز روزانه


ته چین


نه تنها پیرهن از چین بیاریم
که اقلامی خفن از چین بیاریم

برای رفع مشکل از جوانان
در این فکریم زن از چین بیاریم!

کفن پوشان راه محو فقریم
ولی باید کفن از چین بیاریم

دکانها مملو از پوشاک چینی است
از این پس رختکن از چین بیاریم

اگر آن چیز نیکو را لولو بُرد
نکن شیون لَبَن از چین بیاریم

چراغ مه شکن وقتی نداریم
چراغ مه شکن از چین بیاریم!

هزار و صد تومن لازم اگر شد
هزار و صد تومن از چین بیاریم!

ولی، شاید، اگر، داریم، اما
یقینا، واقعا از چین بیاریم

گلاب قمصر کاشان گران است
بیا مُشک خُتن از چین بیاریم

به هر صورت به سود ماست کلا
اگر حتی لجن از چین بیاریم

به جای رستم دستان و سهراب
اساطیر کهن از چین بیاریم

برای شاعران الفاظ کمیاب
جُعَل، حِربا، زغن از چین بیاریم

پر طاووس در دنیا گران است
دماغ کرگدن از چین بیاریم

اگر با زلزله تهران فرو ریخت
دوباره یک پکن از چین بیاریم

دموکراسی فراوان اولا هست
نباشد ثانیا از چین بیاریم

و آزادی که اصلا مشکلی نیست
ترن پشت ترن از چین بیاریم

دهنها خسته شد از نطقهامان
یدک باید، دهن از چین بیاریم

ترقه، فشفشه، باروت، موشک
خطرناکه حسن! از چین بیاریم

خلاصه جنس کشور گشته چینی
فقط مانده وطن از چین بیاریم

بیا تا دست یکدیگر بگیریم
و سر تا پا بدن از چین بیاریم

به هر صورت سیاست اینچنین است
به ما هر چی بگن از چین بیاریم 

 

 

 

 

 

 

 Ãزندگي روزانه

کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


تكنيك هاي حافظه

 

حافظه: به قابليت مغز در اندوزش، نگه داري و يادآوري اطلاعات اطلاق ميگردد.

مراحل شكل گيري و بازيابي حافظه

1- رمز گرداني(ENCODING):به پردازش و ادغام اطلاعات دريافتي اطلاق ميگردد.

2- اندوزش و يا يادسپاري(STORAGE):به ثبت پايدار اطلاعات رمزگرداني شده اطلاق ميگردد.

3- يادآوري و يا بازيابي(RETRIEVAL/RECALL):به فراخواني اطلاعات اندوخته شده اطلاق ميگردد.
 

طبقه بندي حافظه بر اساس مدت زمان نگه داري اطلاعات

1- حافظه حسي(SENSORY MEMORY): نخستين مرحله پردازش اطلاعات است. هنگامي كه محركات بيروني توسط حواس دريافت ميگردند. مدت زمان نگه داري اطلاعات در اين حافظه از چند ميلي ثانيه تا چند ثانيه متغير است. اين حافظه براي هر كانال حسي وجود دارد. حافظه ICONIC براي محركات ديداري، حافظه ECHOIC براي محركات شنيداري و حافظه HAPTIC براي حس لامسه. حافظه حسي بخشي از فرآيند ادراك ميباشد. گنجايش حافظه حسي بسيار زياد ميباشد اما مانند حافظه بلند مدت نامحدود نيست.

2- حافظه كوتاه مدت(SHORT-TERM MEMORY): با "توجه" و "دقت كردن" اطلاعات از حافظه حسي به حافظه كوتاه مدت انتقال مي يابد. مدت زمان نگه داري اطلاعات در حافظه كوتاه مدت از چند ثانيه تا چند دقيقه متغير ميباشد. تغيير در اتصالات و پيوندهاي نوروني بطور موقت و گذرا حافظه كوتاه مدت را پديد مي آورد. حافظه كوتاه مدت به مثابه يك دفترچه يادداشت موقت ميباشد. ظرفيت حافظه كوتاه مدت كه به فراخناي حافظه(MEMORY SPAN) موسوم است در افراد مختلف متفاوت ميباشد. فراخناي حافظه معمولا براي ارقام 7 ماده، براي حروف 6 ماده و براي واژه ها 5 ماده ميباشد. فراخناي حافظه براي ارقام بدين معني است كه فرد ميتواند تا 7 رقم پياپي را پس از شنيدن بطور صحيح بازگو كند. اما اخيرا صاحبنظران فراخناي حافظه را در حدود 4 ماده (واحد) اطلاعات تخمين ميزنند. در صورت عدم مرور ذهني و تكرار محتواي حافظه كوتاه مدت، اطلاعات محو شده و زوال مي يابند. ظرفيت حافظه كوتاه مدت را ميتوان با روش تقطيع(CHUNKING) افزايش داد. در اين روش اطلاعات به واحد هاي كوچك تقسيم بندي ميگردند. حافظه كوتاه مدت فرار بوده وبراي رفع نيازهاي آني وفوري بكار ميرود. رمز گرداني در حافظه كوتاه مدت عمدتا شنيداري ميباشد.

3- حافظه فعال(WORKING MEMORY): حافظه فعال يك اصطلاح نو ميباشد. دانشمندان حافظه فعال را جايگزين حافظه كوتاه مدت كرده اند چراكه حافظه كوتاه مدت نميتواند يك حافظه منفعل باشد و دستكاري اطلاعات نيز در آن صورت ميگيرد. از اينرو ظرفيت حافظه كوتاه مدت جاي خود را به ظرفيت پردازش داده است. حافظه فعال در واقع تلفيقي است از حافظه كوتاه مدت و عنصر توجه براي انجام تكاليف ذهني خاص. بنابراين حافظه فعال يك سيستم فعال وپويايي است كه براي اندوزش و دستكاري موقتي اطلاعات  و بمنظور انجام تكاليف شناختي پيچيده نظير يادگيري، استدلال، ادراك و تفكر كردن بكار ميرود. هنگامي كه شما اطلاعاتي را مرور ذهني، بازيابي و يادآوري ميكنيد در واقع آن اطلاعات از حافظه بلند مدت به حافظه فعال شما انتقال مي يابند. همچنين حافظه فعال بطور فعال در ارتباط با اطلاعاتي است كه ميخواهند به حافظه بلند مدت منتقل گردند. در مجموع سرحد مشخصي نميتوان ميان حافظه ها و افكار تعيين كرد. در هر فرآيندي كه نياز به استدلال دارد (مثل خواندن، نوشتن و محاسبات ذهني) حافظه فعال درگير ميباشد. مثل تكرار فهرستي از ارقام كه براي شما خوانده ميگردد و شما ميبايست آنها را عكس ترتيب اوليه شان (بطور معكوس) بازگو كنيد و يا ترجمه همزمان ويا رانندگي.

4- حافظه بلند مدت(LONG-TERM MEMORY): با تكرار و مرور ذهني اطلاعات از حافظه كوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال مي يابند. ظرفيت حافظه بلند مدت بر خلاف حافظه كوتاه مدت نامحدود ميباشد. مدت نگه داري اطلاعات نيز از چند روز تا چند سال و بعضا تا آخر عمر متغير ميباشد. حافظه بلند مدت زماني شكل ميگيرد كه اتصالات نوروني خاصي بطور دايمي و پايا تقويت شده باشند. ثابت گرديده پروتئين CYPIN با افزايش انشعابات دندريتها و شكل گيري سيناپسهاي جديد اتصالات بين سلولهاي عصبي (نورونها) را افزايش و تقويت ميكند.

 


طبقه بندي حافظه بر اساس نوع اطلاعات در حافظه بلند مدت

1- حافظه اظهاري و يا آشكار(DECLARATIVE/EXPLICIT): اين حافظه نياز به يادآوري آگاهانه و هشيارانه دارد. فرآيند يادگيري در حافظه آشكار خودآگاه است. براي بازيابي آن به محركات مختصر و سرنخ ها نياز است. به دو زير مجموعه تقسيم بندي ميگردد:

* حافظه معنايي(SEMANTIC MEMORY): دانش عمومي ما از جهان پيرامون را در برميگيرد. شامل واژه ها، ايده ها، مفاهيم، ساختارها و نمادهاي كلامي ميباشد. حافظه معنايي يك حافظه مرجع ميباشد.حافظه معنايي مستقل از بافتار زمان و مكان ميباشد.حافظه معنايي رمز گرداني انتزاعي دانش است.

* حافظه رويدادي(EPISODIC MEMORY): اين حافظه رويدادها و تجارب سريالي(زنجيره اي) را در برميگيرد. اين حافظه به بافتار زمان و مكان وابسته است. حافظه رويدادي همان حافظه شخصي هر فرد ميباشد مثل احساسات و هيجانات مربوط به يك زمان و مكان خاص. حافظه اتوبيوگرافيك نيز زير مجموعه اين حافظه ميباشد كه به حافظه يك رويداد خاص در زندگي شخصي فرد دلالت دارد. مثل: تاريخ يك رويداد مهم ملي، غذايي كه ديشب ميل كرده ايد، نام يك همكلاسي قديمي. در مجموع حافظه رويدادي عبارت است از به خاطر سپردن رويدادها به علاوه كل بافتار پيرامون آن.

2- حافظه روندي و يا ضمني (PROCEDURAL/IMPLICIT): اين حافظه به يادآوري خودآگاه و هشيارانه متكي نيست. فرآيند يادگيري در حافظه ضمني ناخودآگاه است. بيان گفتاري در آن درگير نبوده و شامل مهارتهاي حركتي ميباشد .مثل راندن دوچرخه و يا نواختن پيانو. واكنشهاي هيجاني شرطي شده نيز در اين دسته جاي دارند.
 

تقسيم بندي حافظه بر اساس جهت زماني

1- حافظه گذشته نگر(RETROSPECTIVE):در اين حافظه موضوعي كه بايد يادآوري گردد مربوط به گذشته است.

2- حافظه آينده نگر(PROSPECTIVE MEMORY):در اين حافظه موضوعي كه بايد يادآوري گردد مربوط به آينده است.

مركز حافظه در مغز كجاست؟

مركز منفرد و خاصي در مغز براي حافظه وجود ندارد اما لوب پيشاني مغز، هيپوكامپ و آميگدال نقش بارزتري در فرآيند حافظه دارند.

نكته:نقش مرور كردن يكي حفظ اطلاعات در حافظه كوتاه مدت و ديگري انتقال اطلاعات  به حافظه بلند مدت است.

نكته: باز شناسي سهل تر از يادآوري است. بازشناسي مثل آزمونهاي تستي و چند گزينه اي و يادآوري مانند آزمونهاي تشريحي است. و به همين خاطر است كه آزمونهاي چند گزينه اي آسانتر از آزمونهاي تشريحي است.


مكانيسم اصلي حافظه چيست؟

پيوند و يا وابسته سازي(ASSOCIATION): به برقراري پيوند  معنا دار مطالب (اطلاعات) جديد با دانسته هاي (اطلاعات) قبلي اطلاق ميگردد.

 فراموشي و خطاهاي حافظه

خطا در هر مرحله از رمز گرداني، اندوزش و بازيابي ميتواند منجر به فراموشي و يا كژتابي و تحريف حافظه گردد.

1- علت فراموشي در حافظه حسي: بي توجهي و بي دقتي.

2- علت فراموشي در حافظه كوتاه مدت: گنجايش محدود آن-جايگزين شدن اطلاعات -عدم مرور ذهني-محو اثر به خاطر گذر زمان.

3- دلايل فراموشي در حافظه بلند مدت:

* محو و زوال(DECAY):به از دست رفتن حافظه به مرور زمان اطلاق ميگردد.علت صرفا گذر زمان است.

* تداخل(INTERFERENCE): از دست رفتن حافظه به علت حضور و تداخل خاطرات ديگر (به علت رقابت اطلاعات با يكديگر):

1- بازداري پيش گستر(PROACTIVE):خاطرات  گذشته موجب از دست رفتن خاطرات جديد  ميشوند. يادگيريهاي قبلي مانع يادآوري مطالب جديد ميشود.

2- بازداري پس گستر(RETROACTIVE): خاطرات جديد موجب از دست رفتن خاطرات گذشته ميشوند. يادگيريهاي جديد مانع يادآوري مطالب گذشته ميشود.

* حواس پرتي(ABSENT-MINDEDNESS): به اشكال در ايجاد حافظه موثق و قابل اطمينان در همان وهله نخست، يعني در مرحله رمز گرداني اطلاعات، اطلاق ميگردد. هنگامي كه ما به اندازه كافي توجه و دقت مبذول مواد (مطالب) نميكنيم رمزگرداني ما ناكارآمد خواهد بود. در اين حالت حافظه محو نگرديده بلكه اطلاعات اصلا در حافظه بلند مدت رمزگرداني نشده اند.

* بازداري و يا سد شدن(BLOCKING) : در اين حالت خاطرات دست نخورده وجود دارند، اما دسترسي به آنها ممكن نيست. شايد سرنخ هاي كافي براي سوق دادن ما بسوي اطلاعات مربوطه در اختيار نباشد و يا ديگر آيتمها (مواد) را يادآوري ميكنيم كه با يادآوري خاطره دلخواه تداخل مي يابد. اين همان اصطلاح "نوك زبانم هست" ميباشد كه تنها بخشي از حافظه بازيابي ميشود و نه تمام آن.

* نسبت و يا اسناد نادرست(MISATTRIBUTION): در اين حالت اطلاعات بدرستي يادآوري ميشوند اما به بافتار (زمان، مكان و شخص) غلط منسوب ميگردند. مثلا: خواهر شما ماجراي جالبي را براي شما تعريف ميكند پس از چند روز شما در حضور همكار خود بخشي از آن را بازگو ميكنيد به تصور اينكه همكارتان آن ماجرا را براي شما تعريف كرده بوده است.

* تلقين پذيري (SUGGESTIBILITY): تلقينات ذهني ميتواند در يادآوري خاطرات تاثير گذار باشد. نحوه توصيف يك تصادف ميتواند در شهادت شاهدان عيني آن تصادف تاثير مستقيم بگذارد. وقتي يك تصادف "مرگبار" توصيف ميگردد شاهدان هنگام يادآوري، صحنه تصادف را اغراق آميزتر از آنچه كه بوده بازگو ميكنند.

* حافظه گزينشي(SELECTIVE MEMORY): در اين حالت افراد صرفا جنبه هاي خوب و يا بد رويدادهاي گذشته را به خاطر مي آورند. مثلا افراد بد بين و يا افسرده تنها رويدادهاي منفي گذشته را بخاطر مي آورند. باورها، نگرشها و تعصبات در يادآوري خاطرات تاثير گذار است.

* سركوب و واپس زني(SUPPRESION): به سركوب خاطرات ناخوشايند اطلاق ميگردد. فرد سعي ميكند اين خاطرات را در ضمير ناخودآگاه خود نگه دارد.

* ضايعات مغزي، آلزايمر، شوكهاي عصبي، افسردگي و اضطراب نيز ميتوانند منجر به فراموشي شوند.

نكته: علاقه مندي لازمه "توجه و تمركز" و "توجه و تمركز" لازمه يادگيري و يادسپاري است.

نكته: رمزگرداني ساختاري (تاكيد بر مشخصات ساختاري و فيزيكي محركات)، رمز گرداني آوايي يا صوتي (تاكيد بر صداي واژه ها) و رمزگرداني معنايي (تاكيد بر معني ومفهوم)، از درجات پردازش در رمزگرداني ميباشند كه در اين ميان رمزگرداني ساختاري سطحي و رمزگرداني معنايي پردازش عميق محسوب ميگردد.

نكته: هنگامي كه يك رشته اطلاعات و يا رويدادها در توالي يكديگر رمزگرداني ميگردند، گاهي اوقات احتمال يادآوري مواد ابتدايي بيشتر است كه به اثر تقدم(PRIMACY  EFFECT) شهرت دارد و يا احتمال يادآوري در مواد انتهايي رشته بيشتر است كه اثر تاخر(RECENCY EFFECT) ناميده ميگردد.

نكته:يادگيري همان انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت است
 

 

 

 

 

 

 Ãستون آزاد

گفت‌وگو با اريك اشميت، مديرعامل گوگل در آستانه
 نهمين سالگرد تاسيس

رازهاي موفقيت گوگل


شرکتي که 9 سال قبل در همين روزها، با يک ميليون دلار سرمايه در يک گاراژ شروع به کار کرد، حالا 13 هزار نفر پرسنل تمام وقت دارد، گردش مالي‌ سالانه‌اش به 10 ميليارد دلار و سودش به 3 ميليارد دلار مي‌رسد و همه اين کسب و کار را مديون سايتي است که باز کردنش حتي با کندترين خط‌هاي اينترنت هم کمتر از 5 ثانيه طول مي‌کشد.
Google حالا ديگر نه يک شرکت يا يک سايت، که يک فعل است؛ فعلي که خيلي‌ها در شبانه‌روز بيشتر از پرکاربردترين فعل‌هاي زبان مادري، مرتکبش مي‌شوند. روزي که گوگل اعلام کند ديگر دنبال چيزي نمي‌گردد، دنيا کم يا زياد تغيير خواهد کرد.
مدتي پيش، مجله فورچون، ليستي منتشر کرد از 100 شرکتي که بهترين شرايط کار را براي کارمندانشان فراهم مي‌کنند و البته گوگل در رأس اين فهرست قرار داشت: شرکتي که سال گذشته از بين يک ميليون و 100هزار متقاضي کار، 2200 نفر را استخدام کرده‌ است. شنيدن رازهاي موفقيت و محبوبيت اين غول اينترنتي، از زبان مديرعاملش- اريک اشميت- مي‌تواند جالب باشد.
48 سال پيش، پيتر دراکر، مفهومي را ابداع کرد که به نظرم ما در گوگل به دنبال پياده ‌کردن هرچه بهترش هستيم: «کارکنان دانش‌محور» با تعريف او کساني هستند که فکر مي‌کنند براي مؤثر بودن حقوق مي‌گيرند، نه براي اين‌که از 8 صبح تا 4 عصر کار کنند.
شرکت‌هاي هوشمندي که در جذب و پرورش اين افراد موفق باشند، خيالشان را از بابت در اختيار داشتن برگ برنده برتري در رقابت‌هاي تجاري 25 سال آينده راحت کرده‌اند.
در گوگل ما به دنبال همين برتري هستيم. الآن بحثي هست بر سر اين‌که آيا شرکت‌هاي بزرگ، کارکنان دانش‌محورشان را بد مديريت مي‌کنند يا نه و هر شرکتي که قضيه را درست نفهمد يا جدي نگيرد کارش تمام است. چيزهايي که در ادامه مي‌آيد، 10 اصل کليدي گوگل براي استفاده هرچه بهتر از کارکنان دانش‌محور است.

1 - گروهي استخدام کنيد: کسي که براي استخدام شدن به گوگل مي‌آيد، حداقل با 6 نفر مصاحبه مي‌کند که اينها از بين کادر مديران و همين‌طور همکاران بالقوه داوطلب انتخاب مي‌شوند. اينجا نظر و عقيده همه در نظر گرفته مي‌شود و اين، فرآيند استخدام را عادلانه‌تر مي‌کند. درست است که کار بيشتر طول مي‌کشد اما ارزشش را دارد. اگر آدم‌هاي بزرگي را استخدام کنيد و نظرشان را در استخدام بقيه بپرسيد، مسلم است که آدم‌هاي بزرگ بيشتري نصيبتان مي‌شود.

2 - به فکر تک تک نيازهايشان باشيد: به قول دراکر هدف اصلي برداشتن همه موانع از سر راه کارکنان دانش‌محور است. در گوگل فقط وسايل و لوازم کار مهيا نيست. غذاخوري‌هاي درجه يک، سالن‌هاي ورزش، لباسشويي، ماساژ، آرايشگاه، کارواش، خشکشويي، سرويس‌هاي رفت‌وآمد و خلاصه هر چيزي که يک کارمند سخت‌کوش ممکن است به آن احتياج پيدا کند اينجا حاضر است. بايد حقيقت را پذيرفت: برنامه‌نويس مي‌خواهد برنامه بنويسد، نمي‌خواهد رخت‌هايش را بشويد پس بهتر است کاري کنيد که بدون نگراني هر دو را بتواند انجام بدهد.

3 - کنار هم جمعشان کنيد: تقريباً تمام پروژه‌هاي گوگل، کارهاي تيمي است و تيم‌ها بايد با هم در رابطه باشند. بهترين راه براي ساده ‌کردن اين ارتباط اين است که اعضاي تيم را در چند متري همديگر بنشانيد.
در گوگل تقريباً هيچ‌کس دفتر کار اختصاصي ندارد. به اين ترتيب وقتي يک برنامه‌نويس مي‌خواهد با همکارش مشورت کند، دسترسي، آني و بلافاصله است: بدون تلفن، بدون ايميل و بدون انتظار براي جواب. حتي مديرعامل گوگل- که خودم باشم- هم تا چند ماه دفتر اشتراکي داشت و بايد بگويم نشستن کنار يک کارمند دانش‌محور، تجربه آموزشي فوق‌العاده‌اي بود.

4 - هماهنگي را آسان کنيد: چون اينجا همه اعضاي يک تيم در چند قدمي هم‌اند، هماهنگي پروژه‌ها کار به نسبت آساني‌ است. علاوه‌ بر مجاورت فيزيکي، هر کارمند گوگل (يا گوگلر) هفته‌اي يک ايميل کوچک به بقيه اعضاي گروهش مي‌زند و آنها را از کارهايي که در هفته ‌گذشته کرده‌ است باخبر مي‌کند. در چنين محيطي، تعقيب روند کار و انجام هماهنگي‌ها بسيار آسان‌تر است.

5 - محصولتان را مصرف کنيد: کارکنان گوگل، به‌طور گسترده از ابزارها و محصولات شرکتشان استفاده مي‌کنند. تقريباً تمامي پروژه‌ها و فعاليت‌هاي گوگل، يک صفحه وب داخلي دارد که در اختيار اعضاي تيم پروژه است. ساير ابزارهاي مديريت اطلاعات هم در گوگل به‌وفور استفاده مي‌شود که خيلي‌هايشان در نهايت به صورت يکي از محصولات شرکت درمي‌آيد.
مثلاً يکي از دلايل موفقيت Gmail اين است که چندين ماه به‌صورت آزمايشي در خود شرکت مورد استفاده قرار مي‌گرفت و چون ايميل، ابزار بسيار مهمي در ارتباطات داخلي شرکت است، Gmail به‌تدريج طوري تغيير و ارتقا پيدا کرد که بتواند از عهده برآورده‌ کردن نيازهاي سخت‌گيرترين مشتريانش بربيايد؛ مشتري‌هايي که همان کارکنان دانش‌محور ما بودند.

6 - خلاقيت را تشويق کنيد: مهندسان گوگل مي‌توانند تا 20 درصد از وقتشان را صرف پروژه‌هاي شخصي کنند. البته پروژه بايد تصويب شود و هميشه هم چيز مفيدي از آب درنمي‌آيد، اما ما نمي‌خواهيم جلوي خلاقيت آدم‌هاي خلاق را بگيريم.
يکي از سلاح‌هاي نه‌چندان سري گوگل، «فهرست ايده‌ها»ست: يک صندوق پيشنهادات مجازي که مرتباً با ايميل بين کارکنان ردوبدل مي‌شود و هرکس مي‌تواند ايده‌هايش درباره چيزهاي مختلف- از فرآيند پارک ماشين در شرکت گرفته تا محصول بعدي گوگل- را در آن بنويسد. نرم‌افزار صندوق، به همه اجازه مي‌دهد که درباره ايده‌ها نظر يا به آنها امتياز بدهند و به اين ترتيب بهترين ايده‌ها به صدر فهرست مي‌آيد.

7 - بکوشيد به اتفاق نظر برسيد: در اسطوره‌شناسي مدرن شرکت‌ها، کسي که به‌تنهايي تصميم مي‌گيرد، قهرمان است. ما همان ضرب‌المثل قديمي را که مي‌گويد: «چند نفر بيشتر از يک نفر مي‌فهمند» ترجيح مي‌دهيم. در گوگل، مدير، گردآورنده ديدگاه‌هاست نه ديکتاتور تصميم‌ها. رسيدن به اتفاق نظر، گاهي خيلي طول مي‌کشد اما هميشه تيمي متعهدتر و تصميم‌هايي بهتر به‌دست مي‌دهد.

8 - شرور نباشيد: درباره اين جمله- که شعار گوگل است- خيلي حرف‌ها زده‌ شده ولي ما سعي مي‌کنيم- مخصوصاً در رده‌هاي مديريتي- با آن زندگي کنيم. اينجا هم مثل همه شرکت‌هاي ديگر، آدم‌ها ديدگاه‌هاي شخصي‌شان را دوست دارند اما بر خلاف تمرين‌هاي مديريتي بعضي از شرکت‌هاي معروف، در گوگل کسي صندلي پرت نمي‌کند. [کنايه از اتفاقي است که در مايکروسافت افتاد]. هدف گوگل، رسيدن به جوي از احترام و بردباري است نه شرکتي پر از بله‌قربان‌گو.

9 - از اطلاعات استفاده کنيد: در گوگل، تقريباً هر تصميم بر اساس تحليل‌هاي کمي گرفته مي‌شود. اينجا سيستم‌هايي براي مديريت اطلاعات هست و تحليلگراني که در ميان اين داده‌ها غوطه مي‌خورند و براي به‌روز نگه‌‌داشتن ما، روند تغييرات همه‌چيز را نشانمان مي‌دهند. غير از اين، هر بخشي از بازار که درگيرش هستيم، يک تابلوي آنلاين دارد که موقعيت ما را در بازار نمايش مي‌دهد.

10 - ارتباطات موثر داشته باشيد: جمعه‌ هر هفته يک گردهمايي همگاني در گوگل برقرار است شامل اعلام اطلاعيه‌ها، معرفي اعضاي جديد، پرسش و پاسخ و البته خوردني و نوشيدني.
چنين جلساتي، مديران و کارکنان دانش‌محور را در تماس و ارتباط با يکديگر قرار مي‌دهد. در مقابل پخش و انتقال گسترده اطلاعات در درون گوگل، نشت اطلاعات به بيرون تاکنون بسيار کم بوده‌ است. برعکس خيلي‌ها که فکر مي‌کنند به کارمند وفادار بايد اعتماد کرد، ما معتقديم کارمندي که مورد اعتماد قرار بگيرد، وفادار هم خواهد بود.

منبع: نيوزويک

 

 

 

 

 

 

 Ãستون آزاد

نقش یهودیان
در صنعت پورنوگرافی آمریکا



 

داستانی که کمتر به آن پرداخته شده است، مربوط به یهودیان و نقش آنان در صنعت فیلمهای هرزه است که خویشاوند بدنام هالیوود شمرده می شوند. شاید ترجیح دهیم وانمود کنیم که چنین چیزی وجود ندارد، ولی این واقعیتی است که یهودیان سکولار، نقش بیش از حدی در سراسر صنعت فیلم های هرزه در آمریکا ایفا کرده اند (و هنوز هم ایفا می کنند). دخالت یهودیان در پورنوگرافی در ایالات متحده، دارای تاریخ و پیشینه طولانی است(۱)، همان گونه که در تبدیل یک خرده فرهنگ حاشیه ای به چیزی که یک عنصر سازنده اساسی مربوط به آمریکاست، دخیل بوده اند.(۲)
فعالیت یهودیان در صنعت پورنوگرافی(هرزه نگاری) در قالب دو گروه تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات پورنوگرافی و بازیگران فیلم های سکسی صورت می گیرد. هرچند یهودیان تنها دو درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، ولی در پورنوگرافی برجسته و سرشناس بوده اند.
بسیاری از دلالان و معامله گران هنر و ادبیان شهوانی در تجارت کتاب بین سالهای 1890-1940 یهودیان مهاجری بودند که دارای ریشه و اصل و نسب آلمانی بودند. به گفته جی ای گرتزمن(نویسنده کتابی درباره این موضوع): «یهودیان در پخش و انتشار کالانتیانا(ادبیات داستانی و ترانه ها و لطیفه هایی با درون مایه های مستهجن)، رمان های جنسی، مجله ها و نوشته های بازاری سکسی و... برجسته و مشهور بوده اند.»
معروف ترین و بدنام ترین تولیدکننده و فروشنده محصولات هرزه نگاری در دوران پس از جنگ، روبی استورمن(والت دیسنیِ صنعت پورنوگرافی) بود. بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، استورمن(یهودی) در سراسر دهه 1970، کنترل بیشتر محصولات هرزه نگاری رایج در آمریکا را در دست داشته است. استورمن که در سال 1924 متولد شد در کلولند(شرق نیویورک) بزرگ شد. وی در آغاز، مجلات و داستان های فکاهی مصور می فروخت؛ وی هنگامی که پی برد که تولید و فروش مجلات سکسی، بیست برابر کتاب های فکاهی درآمد دارد، منحصراً به هرزه نگاری پرداخت و با عناوین خاص، فروشگاه های خرده فروشی خود را راه اندازی کرد. در پایان دهه 1960، استورمن به عنوان بزرگ ترین پخش کننده مجلات مستهجن مطرح بود و در اواسط دهه 1970، دارنده بیش از 200 فروشگاه کتاب مستهجن بود. استورمن همچنین شکل نوینی از اتاقک های سنتی شهرفرنگ(نوعاً یک اتاق تاریک با تلویزیون رنگی کوچک که در آن تماشاگر می تواند فیلم های ویدیویی مستهجن را تماشا کند) را عرضه کرد. گفته شده است که استورمن تنها کنترل صنعت سرگرمی هرزه نگاری را در دست نداشت، بلکه وی به معنای کل این صنعت بود. سرانجام وی به علت فرار از پرداخت مالیات و جرایم دیگر محکوم و مجرم شناخته شد و در سال 1997 در زندان با بدنامی و بی آبرویی درگذشت. پسرش دیوید، به کسب و کار خانوادگی ادامه داد. نمونه مجسم و امروزی استورمن، یک یهودی 43 ساله اهل کلولند است که نام وی استیون هیرچ است و «دونالد ترومپ صنعت پورنوگرافی» توصیف شده است. برقرار کننده پیوند و ارتباط میان این دو نفر، فِرِد، پدر استیون بود که کارگزار بورس و جانشین استورمن به شمار می آمد. امروزه هیرچ، گروه «وی وید اینترتیمنت» را که مایکروسافت جهان پورنوگرافی نامیده شده و تولیدکننده بیشترین فیلم های سکسی در آمریکاست، اداره می کند. تخصص وی، وارد کردن فنون بازاریابی مربوط به جریان غالب و اصلی حرفه پورنوگرافی بود. در حقیقت، وی وید، شبیه به سامانه استودیوی هالیوود در دهه های 1930 و 1940 می باشد؛ به ویژه در مورد قراردادهای انحصاری با ستارگان سکس پیشه ای که از سوی هیرچ به مزدوری گرفت شده و سازمان دهی می شوند. وی وید موضوع یک شوی تلویزیونی در مورد پشت صحنه فیلمی بود که به تازگی از شبکه چهار پخش شد:
«دختران و پسران زیباروی یهودی»
بیشتر بازیگران پیشتاز مرد و نیز شمار قابل ملاحظه ای از ستارگان زن در فیلم های مستهجن دهه های 1070 و 1980 را یهودیان به خود اختصاص داده اند.(۳)

به دنبال یک دلار
یهودیان در صنعت پرنوگرافی به همان دلایلی وارد شدند که همکیشان آنان در هالیوود وارد شده بودند. آنان بیشتر به این دلیل جذب این صنعت شدند که این صنعت آنان را پذیرفت. زیرا هنوز موانع محدود کننده، آن چنان که آنان با این موانع در بسیاری از حوزه های دیگر زندگی آمریکایی مواجه بودند، ایجاد نشده بود. در صنعت هرزه نگاری، علیه یهودیان هیچ گونه تبعیضی وجود نداشت. در اوایل سده بیستم، یک سرمایه گذار برای شروع کسب و کار فیلم، نیازمند مبلغ زیادی پول نبود؛ سینما یک هوس و مد روز گذرا و ناپایدار در نظر گرفته می شد. در کسب و کار پورنوگرافی نیز شروع به کار آسان بود. برای نشان دادن فیلم های ویژه مردان یا لوپس، همه چیزهایی که یک نفر لازم داشت یک پروژکتور، سالن سینما و چند صندلی بود. یهودیان که وابستگی به وضع موجود نداشتند و چیزی را برای از دست دادن(در اثر نوآوری خود) نداشتند، آماده تجربه روش های نوین انجام کسب و کار بودند. کرترمن این موضوع را چنین توضیح می دهد: «یهودیان، هنگامی که خود را محروم از یک عرصه و حوزه کار و تلاش یافتند، به حرفه ای روی آوردند که احساس کردند، سرانجام می توانند با همکاری همقطاران خود و با کوشش جمعی، رشد و ترقی کنند... یهودیان مدت های مدیدی سرشت، خلق و خو، قریحه و استعداد دلالان و واسطه ها را پرورش و گسترش داده اند. آنان به این توانایی ها افتخار و مباهات می کنند.»
سرگرمی و نمایش فیلمهای مستهجن نیازمند چیزی بود که یهودیان به وفور از آن برخوردار بودند:chutzpah (بی شرمی، پررویی، بی حیایی و وقاحت). یهودیان اولیه ای که تولیدکننده محصولات هرزه نگاری بودند، نابغه های بازاریابی و سرمایه گذاران و کارآفرینان جاه طلب و بلندپروازی بودند که ایستادگی، پایداری، سرسختی، فراست و اعتماد به نفس بی پایان آنان، باعث موفقیت های چشم گیرشان شد.
البته شمار زیادی از یهودیان شاغل در هرزه نگاری، بیشتر با انگیزه و اشتیاق کسب سود به این صنعت روی آورده بودند. درست همان گونه که همتایان آنان در هالیوود، یک کارخانه رؤیایی برای آمریکاییان و پرده سفیدی که بر روی آن تصاویر و پندارهای یهودیان ثروتمند و متنفذ آمریکا نمایش داده می شد، تهیه کرده بودند. غول ها و سلاطین پورنوگرافی هم در زمینه درک میل و سلیقه همگانی، استعداد و قریحه خود را نشان دادند. چه راهی بهتر از فراهم ساختن جوهره و خمیره مایه رؤیاها و توهمات، از طریق صنعت سرگرمی و نمایش فیلم های مستهج وجود داشت؟ بازیگران به خاطر پول به اعمال منافی عفت عمومی می پرداختند. به نظر فاکسمن که کارگردان یکی از مؤسسات تولید فیلم های مستهجن است: «یهودیانی که وارد صنعت هرزه نگاری شدند، همان کاری را کردند که افرادی که به دنبال رؤیای آمریکایی بودند، انجام داده اند.»

انقلابیون جنسی
...برخی از ستاره های فیلم های مستهجن، خود را به صورت جنگجویان خط مقدم در پیکار مقدس و معنوی میان آمریکای مسیحی و انسان مداری سکولار تلقی می کنند. به گفته فورد، هنرپیشه های یهودی فیلم های مستهجن، اغلب شادمانی خود را از اینکه به معتقدان مسیحی نسبت حیوانات چهارپای خشکه مقدس، آنارشیست، عیبجو، خرمگس بدهند، نشان داده و نسبت به آنان مباهات و فخرفروشی می کنند. با این استدلال، دخالت یهودیان در صنعت پورنوگرافی، نتیجه نفرت و بیزاری آنان از مرجعیت و اقتدار مسیحیت است: آنان در تلاش برای تضعیف فرهنگ مسلط و غالب در آمریکا، با استفاده از انهدام و تخریب اخلاق هستند. پورنوگرافی از نظر برخی از فعالان یهودی در این صنعت، راهی برای آلوده کردن و به فساد کشاندن فرهنگ مسیحی است.
در اینجا سخن بر سر این است که تلاش همه جانبه و مبارزه سنتی انقلابی نو رادیکال یهودیان مهاجر در آمریکا، به جای سیاست چپ گرایانه به سمت سیاست جنسی سوق داده شده است. یهودیان درست همان گونه که در جنبش های رادیکال و بنیادی، در طول سالیان طولانی شرکت داشته اند، در صنعت هرزه نگاری هم به گونه ای نامتوازن شرکت دارند. یهودیان آمریکا، انقلابیون جنسی بوده اند. مقدار زیادی از مطالب مربوط به آزادی جنسی، از سوی یهودیان نگاشته شده است. آن هایی که در صف مقدم جنبشی بودند که آمریکا را وادار به اتخاذ یک دیدگاه لیبرال تر درباره سکس کرد، یهودی بودند. همچنین یهودیان پرچمدار انقلاب جنسی دهه ۱۹۶۰ بودند.
ویلهلم رایش(یهودی)، هربرت مارکوزه(یهودی)، پاول کودمن(یهودی)، جانشین مارکس(یهودی)، تروتسکی(یهودی) و لنین(نیمه یهودی) شدند آن گونه که استنباط انقلابی ایجاد می کرد. مشغله ذهنی و دغدغه اصلی رایش، کار، عشق و سکس بود، در حالی که مارکوزه(۴) پیشگویی کرد که یک آرمانشهر سوسیالیستی، این امکان را برای افراد فراهم خواهد آورد که به ارضا و اقناع سکسی دست یابند. کودمن درباره «پیامدهای دلنشین و عالی فرهنگی» که از قانونی کردن پرنوگرافی پیروی می کند، مطالبی با این مضمون نوشت: «این امر به کل هنر ما شرافت خواهد داد و جنسیت را انسانی خواهد ساخت.»
این مرور اجمالی و مختصر و تجزیه و تحلیل نقش و انگیزه های پشت پرده بازیگران و تولیدکنندگان محصولات هرزه نگاری، قصد دارد تا موضوعی را که در فرهنگ عمومی یهودیان آمرکایی مورد بی توجهی قرار گرفته، روشن کند. درباره این موضوع آثار اندکی به نگارش در آمده است...با در نظر گرفتن دیدگاه نسبتاً تسامح گرای یهودی درباره سکس، چرا ما از نقش یهودیان در صنعت هرزه نگاری خجلت زده و شرمسار هستیم؟ ممکن است ما آن را دوست نداشته باشیم، ولی نقش یهودیان در این حوزه مهم و چشمگیر بوده است و هنگام آن فرارسیده است که درباره آن به طور جدی بیندیشیم و بنویسیم.

ــــــــــــــــــــ
پاورقی:

1- به عنوان نمونه ای از این نوع فعالیتها، می توان به مورد زیر از کتاب یهود بین الملل اشاره کرد: «یهودیان مهاجرٍ مرموزتر، انجمنی به نام «انجمن ماکس هوکستیم» را بنا نهادند که به «باند اسکس مارکت کورت» شهرت داشت...«انجمن ماکس هوکستیم» به نخستین گروه تجارت زنان فاحشه در آمریکا تبدیل شد و کشفیاتی که به وسیله کمیته تحقیق دولت ایالات متحده انجام گرفت، پست ترین نوع فساد و هرزگی را به صورت مشمئز کننده ای افشا نمود: داد و ستد زنان، که به صورتی تثبیت شده و تجاری، با خونسردی تمام اجرا می شد. سود این داد و ستد نصیب سیاستمداران، خصوصاً یهودیان تامانی (سازمان سیاسی غیررسمی و پرنفوذی در آمریکا که یهودیان بر آن تسلط دارند) می شد. هنگام بررسی رسمی این داد و ستد بود که «انجمن ماکس هوکستیم» به عنوان «باند اسکس مارکت کورت» شناخته شد...
عجیب است که اگرچه این مسائل در اسناد رسمی نوشته شده اند و همین مسائل در هریک از گزارش های تهیه شده در این زمینه تکرار شده اند، اما رهبران یهودی همچنان منکر این واقعیتند که هدایت کنندگان این نوع خاص از فساد و هرزگی یهودیان هستند. زمانی که دولت ایالات متحده تحقیقات وسیعی را در سطح کشور انجام داد، همین واقعیتها را کشف و ثبت نمود. کهیله نیویورک به عنوان یک نهاد تدافعی(یهودی) هنگامی به وجود آمد که افشای داد و ستد و دلالی زنان فاحشه توسط یهود، محله یهودی نشین نیویورک را تهدید به نابودی می کرد.
افشای این حقایق زمینه ای فراهم آورد تا مردم نیویورک سرانجام موفق شوند قوای قانونی را برای مدت کوتاهی به اِعمال بی طرفانه قانون وادار سازند. در این گیرودار بسیاری از یهودیانی که درگیر ماجرا و شریک جرم بودند نام خود را تغییر دادند. این اسامی اکنون معرفِ بعضی از وجیه ترین خانواده های یهودی اند و این واقعیت که اساس دارایی این گونه خانواده ها در محله های فحشا نهاده شده گویای حرامزادگی پنهان آنهاست.
«انجمن ماکس هوکستیم» تنها سازمان در نوع خود نبود که کشف شد. دیگری «انجمن خیریه مستقل نیویورک» بود که در سال 1896 توسط گروهی از دلالان یهودی زنان فاحشه تأسیس گردید. گروه هایی از این دست ستون فقرات قدرت تامانی را در محلات پست و کثیف تشکیل می دادند. قلمرو اصلی عملیات آنها رقاص خانه های مبتذل، تحت پوشش «انجمن های خیریه» در بخش شرقی بود. این تشکیلات به وسیله یهودیان، و بر طبق گزارش رسمی، یهودیان روسی و فرانسوی اداره می شد. آنان همچون نیاکان خود در دوران سقوط روم، برده فروش بودند؛ پیش از ایام تحریم و ممنوعیت مشروبات الکلی، مشروب قاچاق و خرید و فروش می کردند؛ و نیز از شبکه بین المللی مواد مخدر که با فاسد کردن مأموران دولتی تا امروز در برابر قانون مقاومت کرده است، به شدت حمایت می کردند.» (فورد، هنری، یهود بین الملل، مترجم علی آرش، مؤسسه فرهنگی پژوهشی ضیاء اندیشه، 1382، صفحه های 143 تا 145)

2- به عنوان نمونه ای دیگر از نقش یهودیان در اینگونه فعالیتها به مورد زیر اشاره می کنیم: «یهودیان مهاجر اروپی شرقی بنیانگذاران تجارت وسیع مشروبات الکلی در آمریکا هستند و این تجارت چنان اوجی گرفت و حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه آمریکا را به خطر انداخت که در سال 1933 دولت آمریکا فروش مشروبات الکلی را ممنوع کرد. یک نمونه معروف، ساموئل برونفمن یهودی است که در کانادا سکونت داشت و بزرگترین تولیدکننده مشروبات الکلی و مواد مخدر برای بازار ایالات متحده آمریکا به شمار می رفت. او برای توزیع کالاهای خود شبکه مخوفی در آمریکا ایجاد کرد که آرنولد روتشتین یهودی آن را اداره می کرد و بعداً مه یر لانسکی یهودی ریاست این شبکه را به دست گرفت. کمپانی برونفمن، که «سیگرام» نام دارد، هنوز نیز فعال است و فروش سالیانه آن فقط از طریق مشروبات الکلی بیش از یک میلیارد دلار است...بنابراین سازمانی که به نام «مافیای آمریکا» معروف شده، برخلاف تبلیغات هالیوود که فقط گانگسترهای ایتالیایی را نمایش می دهد، از بدو تأسیس ابزار الیگارشی یهودی بوده و هست. در تاریخنگاری آمریکا، روتشتین را به عنوان «بنیانگذار تبهکاری سازمان یافته» در این کشور معرفی می کنند. گانگسترهای معروفی مانند ماکسی گوردون، جک دیاموند، فرانک کوستلو، مه یر لانسکی، لکی لوچیانو، بنجامین زیگل، جانی توریو و غیره نوچه ها و دست پرورده های روتشتین بودند و او در مطبوعات آمریکا به «سلطان دنیای پنهان» شهرت داشت. از مه یر لانسکی، شاگرد و جانشین روتشتین، که پانزده سال پیش درگذشت، نیز به عنوان رهبر «شبکه جرم و جنایت سازمان یافته» در آمریکا یاد می شود. او شبکه وسیعی از قمارخانه ها و فاحشه خانه ها را در کوبای قبل از کاسترو، باهاماس و ایالات متحده در اختیار داشت. او در تمامی عملیات جنایی قابل تصور، از سرقت مسلحانه و فروش موا مخدر و قمار و فحشای سازمان یافته تا سرقت کودکان و باجگیری و تجاوز به عنف و غیره و غیره دست داشت و به قتل بسیاری از سران باندهای خودسر و مستقل تبهکار در نیویورک و نیوجرسی دست زد. جالب است بدانید که در سال 1970 دولت آمریکا برای دستگیری لانسکی اقدام کرد. لانسکی به اسرائیل فرار کرد و پس از دو سال جنگ حقوقی با دولت آمریکا سرانجام به کشور بازگشت، محاکمه و تبرئه شد. یکی دیگر از رهبران مافیای آمریکا، ویلیام ساموئل رزنبرگ، معروف به «بیلی رز» است که او نیز مانند مه یر لانسکی و لوچیانو و زیگل و غیره، یهودی بود. بیلی رز از وابستگان برنارد باروخ یهودی، رئیس کمیته صنایع جنگی دولت آمریکا بود و تمام کارهایش را در مشاوره با باروخ انجام داد. بیلی رز از سال 1924 شبکه بسیار گسترده ای از فاحشه خانه ها و کلوپ های شبانه(نایت کلاب) تأسیس کرد...او در کنار لرد ساسون(یهودی) و برونفمن های کانادا و دیگران، یکی از رهبران اصلی سندیکای جهانی تجارت مواد مخدر بود.» (مصاحبه با عبدالله شهبازی، پژوهه صهیونیت، جلد دوم، مرکز مطالعات فلسطین، پاییز 1381، صفحه های 469 و 470)

3- به عنوان یک نمونه از این بازیگران فاسد یهودی می توان به هایدی فلایس اشاره کرد که به مادام هالیوود معروف است. «علت شهرت او به مادام هالیوود این است که وی ریاست تعدادی از زنهای فاسد و اداره این امور را عهده دار است.» (میرلوحی، سیدهاشم، آمریکا بدون نقاب، انتشارات کیهان، 1380، صفحه 80)

4- مارکوزه به سال 1967 در سالن دانشگاه برلین، دانشجویان را مخاطب قرار داده و آنها را به چشیدن مزه عشقبازی آزاد تشویق و ترغیب کرده بود. (گروه تحقیقات علمی، مبانی فراماسونری، جعفر سعیدی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1376، صفحه 289)

 

 

 

 گروه اینترنتی مشکان