796

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 796 :: سه شنبه 6 شهريور 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ايران نامت جاويد بادا...
 


با سلام به همه دوستان عزيز
قهرماني غرور انگيز تيم واليبال نوجوانان کشورمان در مسابقات جهاني مکزيک را صميمانه تبريک مي گم. شيريني اين قهرماني وقتي دوچندان ميشه که مي فهميم نخستين بار درتاریخ ورزش ایران و در همه رده های سنی در یک ورزش توپی قهرمان جهان شده ايم.
 


تيم واليبال نوجوانان ايران با غلبه بر چين براي نخستين بار به مقام قهرماني جهان رسيد
در بازي مرحله نهايي اين دوره از رقابت ها كه روز دوشنبه، 27 اوت (5 شهريور) بين تيم هاي ملي واليبال نوجوانان ايران و چين در شهر تيخوانا، مكزيك، برگزار شد تيم ملي ايران توانست با نتيجه 3 بر 2 بر تيم ملي چين پيروز شود.
در اين ديدار، تيم ايران در ست هاي اول و چهارم با نتايج 25 بر 21 و 31 بر 29 مغلوب چين شد اما در ست هاي دوم و سوم و پنجم با نتايج 25 بر 22، 26 بر 24 و 15 بر 7 توانست تيم ملي چين را شكست دهد.
در نتيجه، تيم ملي واليبال نوجوانان ايران براي نخستين بار به مقام قهرماني رقابت هاي بين المللي واليبال نوجوانان جهان رسيد.
تيم ايران در دور مقدماتي با نتايج سه بر دو توانسته بود تيم هاي پورتوريو و لهستان را شكست دهد اما از كوبا شكست خورد.
در مرحله يك چهارم نهايي، نوجوانان ايران توانستند بر برزيل، نايب قهرمان جهان در بازي هاي سال 2005، پيروز شوند اما مغلوب هند و آرژانتين شدند.
در بازي مرحله نيمه نهايي، تيم ايران فرانسه، قهرمان اروپا را شكست داد تا در مرحله فينال در برابر تيم ملي چين به رقابت بپردازد.
رقابت هاي قهرماني واليبان نوجوانان جهان از روز 15 اوت با شركت شانزده كشور آغاز شده بود.
از آفريقا دو تيم، از آسيا سه تيم، از اروپا پنج تيم، از آمريكاي شمالي و مركزي و حوزه كارائيب چهار تيم و از آمريكاي جنوبي دو تيم در اين دوره از رقابت هاي قهرماني شركت داشتند.
اين رقابت ها با شركت تيم ملي نوجوانان كشورهاي آرژانتين، آلمان، ايران، ايالات متحده، برزيل، بلژيك، پورتوريكو، تونس، چين، روسيه، فرانسه، كوبا، لهستان، مصر، مكزيك و هند برگزار شد و با قهرماني تيم ايران خاتمه يافت.

چين مقام دوم را به دست آورد و تيم ملي فرانسه با پيروزي 3 بر 1 بر آرژانتين به مقام سوم جهان رسيد.
اسامي بازيكنان تيم ايران در مسابقه در برابر چين را به اين شرح است: اشكان درخشان، فرهاد سان افزون، گل محمد سخاوي، مجتبي غياثي، فرهاد قائمي، ادريس دانشفر، امين رضوي، مجتبي شبان، عليرضا جديدي، حامد باقرپور، معين رحيمي، ابراهيم چابكيان.
سرمربيگري اين تيم را يوتسا ستكويچ، اهل صربستان، برعهده داشت و محمد رضا وكيلي كمك مربي و دكتر فرهاد نفرزاده سرپرست تيم بودند.
آيت الله خامنه اي، رهبر انقلاب، محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري، و غلامعلي حداد عادل، رييس مجلس ايران، موفقيت نوجوانان واليباليست ايراني را تبريك گفته اند.

براي مشاهده ويدئوي ست پنجم بازي فينال اينجا را کليک کنيد

گزارش تصويري از قهرماني تيم واليبال نوجوانان ايران را در مي توانيد در اينجا ببينيد


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (795) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ايران نامت جاويد بادا...
  • بزرگترین هلیکوپتر های جهان 
  • نحوه ساخت توپ فوتبال آديداس
  • معرفي و دانلود فيلم : اولتيماتوم بورن
  • دانلود انيميشن : Sword In The Stone
  • آلبوم جدید میلاد و کسری به نام آس با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي رهزن دل باصداي عبدالحسين مختاباد
  • Winamp Pro 5.33  محبوب ترین نرم افزار پخش موسیقی
  • دنياي موبايل: SMS Reader
  • پرچم عدالت
  • 20 مجموعه آيكون رایگان
  • NEVER LICK ENVELOPES
  • برگزیده ترین ایمیل سال از نظر زنان
  • سلطان جهانم به چنين روز غلام است
  • جديدترين شماره از هفته نامهThe Economist
  • قاشق و چوب غذا خوری در یک وسیله
  • در مدت 30 دقيقه شيك و زيبا شويد
  • مصاحبه با بهنوش بختياري
  • هزارتوی ‏DVR
  • قـوربـاغـه را قـورت بـده!
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

فلش: بازی روز و شب
بزرگترین هلیکوپتر های جهان 
مطالب و مقالات متنوعي در مورد امام زمان (عج) و مهدويت
برخورد صاعقه با یک جت ژاپنی
نحوه ساخت توپ فوتبال آديداس (گزارش تصويري)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اولين مركز داده‌هاي علمي كشور افتتاح شد

اولين مركز داده‌هاي (Data Center) علمي كشور با هدف افزايش قابليت دسترسي به اطلاعات و داده‌هاي علمي صبح امروز با حضور وزير علوم افتتاح شد.
مراسم افتتاح اولين مركز داده‌هاي (Data Center) علمي كشور با حضور محمد مهدي زاهدي وزير علوم، صبح ديروز در سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران برگزار شد.
پياده سازي اين طرح در سال 85 آغاز شد و هدف از آن، ايجاد هماهنگي و ارتقاي كيفيت خدمات اطلاعاتي، ممانعت از كارهاي موازي در مراكز متعدد علمي و توسعه بخش محتوايي شبكه در حوزه علوم و تحقيقات بوده است كه مراحل ساخت محيطي فيزيكي آن در تابستان 86 خاتمه يافت.
افزايش قابليت دسترسي به اطلاعات و داده‌هاي علمي، ارائه خدمات اطلاعاتي و سرويس‌هاي جانبي در بستر ICT، استفاده از منابع داخلي و كاهش نياز به خدمات برون مرزي، توسعه پذيري و انعطاف‌پذيري با توجه به نيازها و تحولات فناوري، تسهيل به كارگيري راهبردها و مديريت‌هاي كلان در حوزه اطلاع‌رساني علمي و ارائه خدمات به ساير سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي اهداف اصلي مركز داده‌هاي علمي است.
راه‌اندازي اين مركز ضريب امنيت اطلاعات را افزايش و مخاطرات تهاجم و نفوذ به سايت‌ها را كاهش مي‌دهد و فرهنگ كاربرد فناوري اطلاعات در مسير توسعه را تسهيل مي‌كند و همچنين بهره‌وري و بهينه‌سازي استفاده از امكانات و توانائي‌هاي فني و مالي را افزايش مي‌دهد.
اين مركز در فضايي حدود 500 متر مربع احداث شده است.
گفتني است: مراسم افتتاحيه مركز داده‌هاي علمي كشور با يك ساعت ونيم تاخير و عدم هماهنگي‌هاي لازم آغاز شد. رئيس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران در پاسخ به اعتراض خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف گفت: شما خبرنگار نيستيد، بايد مطالعات خود را زياد كنيد تا خبرنگار شويد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

اولتيماتوم بورن
The Bourne Ultimatum



کارگردان: پل گرين گراس. فيلمنامه: توني گيلروي، اسکات زي. برنز، جورج نولفي بر اساس داستاني از رابرت لادلوم. موسيقي: جان پاول. مدير فيلمبرداري: اليور وود. تدوين: کريستوفر روز. طراح صحنه: پيتر ونهم. بازيگران: مت ديمن]جيسون بورن]، جوليا استيلز[نيکي پارسونز]، ديويد استراتيرن[نوآ ووسن]، اسکات گلن[ازرا کريمر]، پدي کانسيداين[سايمون راس]، ادگار راميرز[پاز]، آلبرت فيني[دکتر آلبرت هيرش]، جون آلن[پاملا لندي]، تام گالوپ[تام کرونين]، کوري جانسون[ويلس]، دانيل بروئل[مارتين کروتز]، کوري جانسون[دش بوکساني]، کالين استينتون[نيل دانيلز]. ١١١ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
جيسون بورن از سوي کساني که در CIA او را براي آدم کشي تربيت کرده اند، تحت تعقيب است. او که هنوز از فراموشي رنج مي برد، موفق مي شود تا هويت واقعي خود- ديويد وب- را کشف کند. اما کاملاً از آن چه بر سرش آمده، اطلاعي ندارد. ديدن مقاله اي در روزنامه که توسط سايمون راس درباره گذشته اش منتشر شده، باعث مي شود تا به سراغ وي برود. اما با وجود دقت بيش از اندازه بورن، راس سر قرار توسط پاز-يکي از ادم کش هاي تريدستون- کشته مي شود. راس قبل از مرگ چيزهايي درباره جيسون و تريدستون-کسي که او را اموزش داده- به وي مي گويد. ظاهراً کساني در CIA از جمله نوآ ووسن، نمي خواهند تا جيسون و ديگران به حقايقي ناخوشايند دست يابند. از طرف ديگر او اميدوار است تا سيستمي که با نام رمز Blackbriar شناخته مي شود فعال کرده و پا جاي پاي تريدستون بگذارد. ووسن براي يافتن رد بورن از پاملا ليندي کمک مي خواهد. اما ليندي خيلي زود به رفتار و نيت ووسن شک مي کند. بورن نيز بعد از برخوردي دوباره با نيکي پارسونز از سوي آدم کش هاي تريدستون و ووسن تحت تقيب قرار مي گيرد. ولي سر انجام موفق به ديدن دکتر آلبرت هيرش مي شود. کسي که جواب تمامي سوال هاي بورن در نزد اوست...

چرا بايد ديد؟
رابرت لادلوم [٢٠٠١-١٩٢٧] از نويسندگان موفق داستان هاي جاسوسي است که مي توان وي را همرديف جان لوکاره و لن ديتون قرار دارد. ٢٩ کتابي که نوشته بيش از ٢١٠ ميليون جلد در دنيا به فروش رفته و به ٣٢ زبان ترجمه شده است. تعدادي از کتاب هايش نيز تبديل به سريال هاي تلويزيوني و فيلم هاي سينمايي شده اند. اولين بار در ١٩٧٧ داستان The Rhinemann Exchange وي تبديل به يک ميني سريال شد. اما نمايش آخر هفته اوسترمن در ١٩٨٣ به کارگرداني سام پکين پا باعث شنيده شدن نامش در سطح بين المللي گرديد. دو سال بعد پيمان هولکرافت به کارگرداني جان فرانکن هايمر بر شهرت وي افزود، اما تا رسيدن جيسون چارلز بورن به پرده سينما راه درازي در پيش رو بود. جيسون بورن نيز مانند نياي خود جيمز باند، اولين بار در فيلمي تلويزيوني ظاهر شد. در سال ١٩٨٨ هويت بورن هشت سال پس از نگارش آن توسط لادلوم، توسط راجر يانگ [به شکلي بسار وفادارانه به کتاب] و با شرکت ريچارد چمبرلين در نقش اصلي تبديل به فيلمي ٣ ساعته شد و از شبکه ABC پخش گرديد. فيلمي که امروز شايد کسي آن را به خاطر نيز نياورد. امانوشته شدن دو دنباله ديگر بر ماجراهاي بورن و نياز به خلق ابرجاسوس تازه اي در سينماي امروز سبب شد تا يک دهه و نيم بعد جيسون بورن به روي پرده سينما منتقل شود. لادلوم بعد از نگارش سومين قسمت و قبل به نمايش در آمدن اوليه نسخه سينمايي ماجراهاي بورن در سال ٢٠٠١ درگذشت. اما نمايش موفق اولين قسمت از ماجراهاي بورن بر پرده سينما باعث شد تا تهيه کنندگان به فکر ساخت ديگر قسمت هاي بيفتند و از طرف ديگر نويسنده اي به نام اريک وان لاستبادر نيز کتاب تازه اي در ادامه ماجراهاي بورن نوشت و در سال ٢٠٠٤ با نام ميراث بورن و همزمان با نمايش دومين ماجراي سينمايي بورن منتشر کرد. امسال براي جيسون بورن مصادف است با نمايش سومين فيلم سينمايي ماجراهايش و انتشار پنجمين کتاب[خيانت بورن/اريک وان لاستبادر] که نويد بخش ادامه اين مجموعه موفق هستند. اولين فيلم سينمايي بورن توسط داگ ليمان کارگرداني شد، اما با وجود تبحر وي و نتيجه خوبي که از کار او بر روي داستان لادلوم انجام شده بود، سکان هدايت اين پروژه به پل گرين گراس[يکي از بهترين کارگردان هاي عصر ما] سپرده شد. کسي که با نمايش سومين قسمت از ماجراهاي بورن بايد به نبوغ وي در کار با دوربين و خلق هيجان ايمان آورد و آفرين گفت.
کساني که براي ژانر اکشن و يا جاسوسي ارزش هنري چنداني قائل نيستند، بايد اين قسمت را حتماً ببيند. چون اولتيماتوم[اتمام حجت] بورن خوني تازه و جوان در رگ هاي اين ژانر کهن سال است. نزديک به دو ساعت تمام تعليق و هيجان که با صرف ١٢٥ ميليون دلار ساخته شده و تا اين لحظه -در پايان دومين هفته- اکران آمريکا بيش از ١٣٢ ميليون دلار درآمد داشته است.
پل گرين گراس در دومين طبع آزمايي اش با مخلوق لادلوم تمامي سنت هاي ژانر جاسوسي و جيمزباندي را به خدمت گرفته و حتي مي شود گفت که احياء مي کند. از لوکيشن هاي متنوع تا صحنه هاي تعقيب و گريز تماشاي-بالاتر از استانداردهاي اين نوع- و اشاره به حوادث روز[در کتب سه گانه لادلوم جنگ ويتنام، جنگ سرد و نبرد با اردوگاه چپ اولين پس زمينه هاي حوادث را تشکيل مي داد] که در تبديل به سناريوي امروزي تر لاجرم حوادث تازه تري را به خدمت گرفته است. گرين گراس که در يونايتد ٩٣ در کار با بازيگران و دوربين در فضايي محدود سر بلند بيرون آمد، در کار با مکان هاي متعدد و شخصيت هاي بسيار نيز به خوبي عمل کرده و روندي منطقي به ماجراهاي بورن مي دهد. و هر چند مت ديمن چه از نظر فيزيکي و چه از نظر بازيگري انتخاب مناسبي براي اين نقش نمي نماياند[قبول دارم که دوره بازيگران خوش سيما و حتي اسطوره اي چون شون کانري يا چارلتون هستون گذشته است]، اما موفق به قبولاندن وي در نزد تماشاگر مي شود. البته هنوز زواياي پنهاني در اين شخصيت وجود دارد که بايد در قسمت هاي آتي کشف شود. اولتيماتوم بورن از بازيگران خوبي در نقش هاي فرعي سود برده که مي توان به استراتيرن و جون آلن اشاره کرد و از آلبرت فيني کهن سال نيز غافل نشد. اما اولتيماتوم بورن بي اغراق فيلم کارگردان است. براي چنين سرگرمي نفيسي بايد کلاه را سر گرفت!
ژانر: اکشن، ماجرا، درام، راز آميز، مهيج.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/51312210/TBU_SCR_RECODE.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/51312191/TBU_SCR_RECODE.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/51312193/TBU_SCR_RECODE.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/51312907/TBU_SCR_RECODE.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/51312897/TBU_SCR_RECODE.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/51472188/TBU_SCR_RECODE.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/51471989/TBU_SCR_RECODE.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Sword In The Stone


 


Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:79 min
Country:USA
Language:English
Color:Color (Technicolor)
Aspect Ratio:1.75 : 1 more
Sound Mix:Mono (RCA Sound Recording)
Certification:Iceland:L / Australia:G / Finland:S / Sweden:Btl / UK:U / USA:G (1972 re-release) / West Germany:o.Al.
MOVIEmeter: 2% since last week why?
Company:Walt Disney Productions 


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/29015594/dsits.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/29020634/dsits.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/29026164/dsits.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/29032068/dsits.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/29038698/dsits.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/29046677/dsits.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/29056993/dsits.part7.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

آس
باصداي ميلاد و کسري

آلبوم جدید میلاد و کسری به نام آس با دو کیفیت
 

MP3 128

Dooset Daram

Shaki

Dige Mano Nemikhad

Daaf Kadeh

Ace

 

wma 64

Dooset Daram

Shaki

Dige Mano Nemikhad

Daaf Kadeh

Ace

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي رهزن دل باصداي عبدالحسين مختاباد

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Winamp Pro 5.33
محبوب ترین نرم افزار پخش موسیقی

 

 

برنامه های پخش کننده آهنگ و فایل های صوتی امروزه در دسته نرم افزارهایی می باشند که نصب آن ها بر روی یک سیستم عامل حتمی می باشد. بسیاری از کاربران کامپیوتری دیگر عادت کرده اند که در هنگام کار با کامپیوتر یک برنامه پخش کننده فایل های صوتی نیز در حال اجرا باشد و در زمینه کارکرد آن ها با کامپیوتر اقدام به پخش آهنگ نماید. نرم افزارهای مختلفی برای این کار طراحی شده اند که با نام های مختلف و با یک جستجوی کوچک می توان به نتایج زیادی در این زمینه دست یافت.

در این مطلب شما با یک نسخه از محبوبترین نرم افزارهای پخش فایل های صوتی آشنا می شوید.

 

Winamp Pro نام نرم افزاری نام آشنا برای تمامی کاربران سیستم های کامپیوتری که توانایی پخش فایل های صوتی با فرمت های مختلف را دارا می باشد. این نرم افزار یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای پخش صدا می باشد که در نسخه های جدید آن قابلیت پخش فایل های تصویری با فرمت های مختلف نیز به آن افزوده شده است.  این نرم افزار با سابقه ای چندین ساله ای که دارد به علت امکانات کم اما کاربردی و حرفه ای بودن در پخش موسیقی یکی از محبوترین ها در میان کاربران می باشد. در نسخه جدید این نرم افزار ویژگی های جدیدی به آن اضافه شدن است که از این میان می توان به دریافت آهنگ های شما از دیگر سیستم با ابزار Winamp Remote اشاره نمود.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- توانایی پخش فایل های صوتی در فرمت های مختلف

- قابلیت پخش فایل های تصویری

- توانایی دسترسی به آهنگ های مورد علاقه به صورت remote

- دارای اکولایزر حرفه ای برای تنظیم پخش

- توانایی ذخیره سازی لیست آهنگ های مورد علاقه در یک فایل چند کیلوبایتی

- توانایی کپی Cd به کمک ابزار موجود برای کپی فایل های صوتی و تصویری

- توانایی تبدیل فرمت چندین فایل صوتی

- قابلیت تغییر پوسته نرم افزار

 و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

SMS Reader

اين برنامه مي تواند اس ام اس هاي شما را بخواند!

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّريف) فرمودند:

إنَّهُ لَمْ يَكُنْ لاِحَد مِنْ آبائى إلاّ وَ قَدْ وَقَعَتْ فى عُنُقِه بَيْعَةٌ لِطاغُوتِ زَمانِهِ، و إنّى أخْرُجُ حينَ أخْرُجُ وَ لا بَيْعَةَ لاِحَد مِنَ الطَّواغيتِ فى عُنُقى.

همانا پدران من (ائمّه و اوصياء عليهم السّلام)، بيعت حاكم و طاغوت زمانشان، بر ذمّه آن ها بود; ولى من در هنگامى ظهور و خروج نمايم كه هيچ طاغوتى بر من منّت و بيعتى نخواهد داشت.

الدّرّة الباهرة: ص 47، س 17، بحارالأنوار: ج 56، ص 181، س 18.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

چند ماهی از ازدواج منوچهر و مینا می گذ شت. زن و شوهر شب ها در باغچه زیر درختی پهلوی هم می نشستند و به رازو نباز می پرداختند . یک شب قبل از این که آن دو به جای هر شبی خود بروند پسر بچه ای که برادر خانم بود بالای درخت رفت و خود را پنهان کرد .
ساعتی بعد خواهرش همراه منوچهر به زیر درخت آمدند و مشغول صحبت شدند . در این ضمن مینا گفت : (( عزیزم نمی دانی چه مصیبتی پیش آمده من حامله شده ام نمی دانم چه طور بچه داری کنم .))
منوچهر که از شنیدن این حرف ناراحت شده بود برای این که مینا را دلداری بدهد گفت : (( عزیزم زیاد ناراحت نشو کسی که در آن بالاست و حرف های ما را می شنود از بچه نگاهداری خواهد کرد .))
در این موقع پسر بچه کوچولو از بالای درخت فریاد کشید : (( نه خیر من هیچ وقت قبول نخواهم کرد که از بچه شما نگهداری کنم . ))


زن نصر الدین در شرف وضع حمل بود . قابله و زنان همسایه دور او را گرفته بودند و دستور هایی می دادند . نصر الدین خواست کاری بکند. برخواست و دو سه عدد گردو پیدا کرد و زیر زنش گذاشت . پرسید ند : (( این چه کار است که می کنی ؟ )) گفت : (( عقل شما نمی رسد .همین که بچه گردو را ببیند میل بازی پیدا خواهد کرد و به عجله بیرون خواهد آمد .))

 

 

با جوان تا آسماني
zahra4066@yahoo.com

با جوان تا باران [جوان و خودسازى] 

تو را سفارش مى‏كنم كه با ياد او قلبت را آباد كنى«(15) آبادانى قلب با ذكر خدا! چگونه؟ با تكرار مداوم واژگان مقدس »الحمدللّه« »لا اله الا اللّه« »سبحان اللّه« و...؟ آيا اين اذكار در آذين دل و آبادانى آن كافى است؟ يا ذكر را معناى ديگرى است؟ و نگاه امام على در اين فراز به بلنداى ديگرى؟؟ درست است كه اذكار و ادعيّه در روشنايى دل مؤثرند، اما حقيقت ذكر، حركت مداوم لب‏ها و تكرار وردهاى زبانى نيست كه چه بسيار لب و زبان كار خودش را مى‏كند و فكر و دل به راه خودش مى‏رود.
روى به محراب نمودن چه سود دل به بخارا و بتان طراز ايزد تو زمزمه‏ى عاشقى از تو پذيرد نپذيرد نماز حقيقت ذكر، زمزمه‏ى عاشقى است، حقيقت ذكر، ياد معشوق است، حقيقت ذكر، از خدا و معبود غافل نشدن است.
ذكر يعنى هميشه توجه داشته باشيم در تيررس نگاه محبوب و معبودمان هستيم.
توجه داشته باشيم كه او به همه‏ى رفتار ما بيناست، لحظه‏اى از ما غفلت ندارد، خستگى و خواب ندارد(16)، به امور و كردار ما آشناست و... اگر اين حال در عاشق ايجاد شد و هميشه خود را در مقابل نگاه نگران معشوق يافت آنگاه رفتار و كردارش به گونه‏اى ديگر مى‏شود كه نشان از خشوع قلبش دارد، نشان از آبادانى و عمارت دلش دارد و نشان از آرامش دل با ياد خدا دارد.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 در خدای‌نامه ؛زمانِ ؛ دارای دارایان، آخرین پادشاه كیانی در تاریخ ملّی که ؛داریوش سوم، آخرین پادشاه هخامنشی را فرایاد می‌آورد ، محلّ تلاقی دو ایده كلیدی در اندیشه ایرانیان باستان است
یكی ایدۀ ایرانی یكپارچه ؛ به‌لحاظ سیاسی با مركزیت ایران‌شهر و دیگری ایدۀ دینی واحد در سراسر قلمرو پادشاهی
تدوین‌كنندگان خدای‌نامه ؛
ایرانی یكپارچه به‌لحاظ سیاسی و دینی در عصر هخامنشی را در دورۀ دارای دارایان تجسّم بخشیدند
خدای‌نامه تاریخی بود مشتمل بر زنجیره‌ای پیوسته از دودمان‌ها و شاهانی كه از قدیم‌ترین ایام تا زمان تدوین آن
یكی پس از دیگری بر ملّت و كشوری واحد فرمان می‌راندند
تدوین خدای نامه ؛ با شرح دلاوریها و پهلوانیهای پهلوانان در هر دوره می‌توانست غرور ملّی ایرانیان را در جنگ با دشمنان شمالی بیدار و تقویت كند
شرح پُرآب‌وتاب جنگ‌های مداوم ایران و توران در دورۀ كیانی و تطبیق تورانی و ترك، ابزار مناسبی بود برای ترویج روحیۀ فداكاری و جان‌فشانی در دفاع از مرز و بوم ایران دربرابر دشمنان شمالی

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة يونس آيات: 109 محل نزول: مکه

 
وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّاء مَسَّتْهُمْ إِذَا لَهُم مَّكْرٌ فِي آيَاتِنَا قُلِ اللّهُ أَسْرَعُ مَكْرًا إِنَّ رُسُلَنَا يَكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ 21 هُوَ الَّذِي يُسَيِّرُكُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ حَتَّى إِذَا كُنتُمْ فِي الْفُلْكِ وَجَرَيْنَ بِهِم بِرِيحٍ طَيِّبَةٍ وَفَرِحُواْ بِهَا جَاءتْهَا رِيحٌ عَاصِفٌ وَجَاءهُمُ الْمَوْجُ مِن كُلِّ مَكَانٍ وَظَنُّواْ أَنَّهُمْ أُحِيطَ بِهِمْ دَعَوُاْ اللّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ لَئِنْ أَنجَيْتَنَا مِنْ هَـذِهِ لَنَكُونَنِّ مِنَ الشَّاكِرِينَ 22 فَلَمَّا أَنجَاهُمْ إِذَا هُمْ يَبْغُونَ فِي الأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَى أَنفُسِكُم مَّتَاعَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ثُمَّ إِلَينَا مَرْجِعُكُمْ فَنُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 23 إِنَّمَا مَثَلُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا كَمَاء أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاء فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الأَرْضِ مِمَّا يَأْكُلُ النَّاسُ وَالأَنْعَامُ حَتَّىَ إِذَا أَخَذَتِ الأَرْضُ زُخْرُفَهَا وَازَّيَّنَتْ وَظَنَّ أَهْلُهَا أَنَّهُمْ قَادِرُونَ عَلَيْهَآ أَتَاهَا أَمْرُنَا لَيْلاً أَوْ نَهَارًا فَجَعَلْنَاهَا حَصِيدًا كَأَن لَّمْ تَغْنَ بِالأَمْسِ كَذَلِكَ نُفَصِّلُ الآيَاتِ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ 24 وَاللّهُ يَدْعُو إِلَى دَارِ السَّلاَمِ وَيَهْدِي مَن يَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 25

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه به مردم، پس از ناراحتى كه به آنها رسيده است، رحمتى بچشانيم، در آيات ما نيرنگ مى‏كنند (،و براى آن نعمت و رحمت توجيهات ناروا مى‏كنند); بگو: «خداوند سريعتر از شما مكر ( چاره‏جويى) مى‏كند; و رسولان ( فرشتگان ) ما، آنچه نيرنگ مى‏كنيد (و نقشه مى‏كشيد)، مى‏نويسند!» «21» او كسى است كه شما را در خشكى و دريا سير مى‏دهد; زمانى كه در كشتى قرارمى‏گيريد، و بادهاى موافق آنان را (بسوى مقصد) حركت ميدهد و خوشحال مى‏شوند، ناگهان طوفان شديدى مى‏وزد; و امواج از هر سو به سراغ آنها مى‏آيد; و گمان مى‏كنند هلاك خواهند شد; در آن هنگام، خدا را از روى اخلاص مى‏خوانند كه: «اگر ما را از اين گرفتارى نجات دهى، حتما از سپاسگزاران خواهيم بود!» «22» اما هنگامى كه خدا آنها را رهايى بخشيد، (باز) به ناحق، در زمين ستم ميكنند اى مردم! ستمهاى شما، به زيان خود شماست! از زندگى دنيا بهره (ميبريد)، سپس بازگشت شما بسوى ماست; و ما، شما را به آنچه عمل ميكرديد، خبر ميدهيم! «23» مثل زندگى دنيا، همانند آبى است كه از آسمان نازل كرده‏ايم; كه در پى آن، گياهان (گوناگون) زمين -كه مردم و چهارپايان از آن مى‏خورند- مى‏رويد; تا زمانى كه زمين، زيبايى خود را يافته و آراسته مى‏گردد، و اهل آن مطمئن مى‏شوند كه مى‏توانند از آن بهره‏مند گردند، (ناگهان) فرمان ما، شب‏هنگام يا در روز، (براى نابودى آن) فرامى‏رسد; (سرما يا صاعقه‏اى را بر آن مسلط مى‏سازيم;) و آنچنان آن را درو مى‏كنيم كه گويى ديروز هرگز (چنين كشتزارى) نبوده است! اين گونه، آيات خود را براى گروهى كه مى‏انديشند، شرح مى‏دهيم! «24» و خداوند به سراى صلح و سلامت دعوت مى‏كند; و هر كس را بخواهد (و شايسته و لايق ببيند) ، به راه راست هدايت مى‏نمايد «25»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

vahid.enayati@yahoo.com

ويژه برنامه شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله اعظم(عج)
هيئت رايت العباس؛ حاج محمود کريمي

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6

مداحي قسمت 7

مداحي قسمت 8

 

 

behinamno@yahoo.com

مردي در عالم رويا فرشته اي را ديد كه در يك دستش مشعل و در دست ديگرش سطل آبي گرفته بود و در جاده اي روشن و تاريك راه ميرفت.مرد جلو رفت و از فرشته پرسيد: اين مشعل و سطل آب را كجا مي بري؟ فرشته جواب داد:مي خواهم با اين مشعل بهشت را آتش بزنم و با اين سطل آب،آتش هاي جهنم را خاموش كنم.آن وقت ببينم چه كسي واقعا خدارا دوست دارد!

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

پرچم عدالت

 اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه

ديدار رئيس جمهور مكتبي با مقام معظم رهبري در هفته دولت سال 86

در آستانه نيمه شعبان، ميلاد پربركت حضرت ولي عصر (عج)، مشعوف از آنيم كه سخنان رهبر حكيم انقلاب و نائب برحق امام زمان آويزه گوشمان است كه ۴ شهريور در ديدار اعضاي هيات دولت و رئيس جمهور مكتبي فرمودند:
"جامعه بشری و ملت ایران تشنه امید و عدالت است و دولت نهم نیز با بلند کردن پرچم عدالت، در دلهای ملت امید ایجاد کرده است و به همین علت مصادف شدن هفته دولت و ایام نیمه شعبان، دلنشین و با معناست".

*متن خبر بيانات مهم مقام معظم رهبري را اينجا بخوانيد

 

 

mhmazidi@gmail.com

20 مجموعه آيكون رایگان
 

باور بفرماييد با تمام وجود سعي مي‌كنم مجله smashing را ناديده بگيرم.اما هربار با يك مجموعه زيبا، آنچنان دلفريبي مي‌كند كه قرار از كف ما مي‌ربايد.اين سری آنها 20 مجموعه آيكون رايگان برای ما قرار داده‌اند.لينك زير را دنبال نموده و اگر آيكون احتياج نداشتيد، لااقل از چشم‌چرانی اين زيباييها خود را محروم نكنيد! برای نمونه: 

adobecs3

http://www.smashingmagazine.com/2007/08/25/20-free-and-fresh-icon-sets

 

 

h.moteshafi@gmail.com

(This is a true story)
NEVER LICK ENVELOPES

A woman was working in a post office in California.
One day she licked the envelopes and postage stamps instead of using a sponge. That very day the lady found a cut on her tongue. A week later, she noticed an abnormal swelling of her tongue. She went to the doctor, and they found nothing wrong. Her tongue was not sore or anything. A couple of days later, her tongue started to swell more, and it began to get really sore, so sore, that she could not eat. She went back to the hospital, and demanded something be done. The doctor took an x-ray of her tongue and noticed a lump. He prepared her for minor surgery. When the doctor cut her tongue open, a live cockroach crawled out!!!!
There were cockroach eggs on the seal of the envelope. The egg was able to hatch inside of her tongue, because of her saliva.. It was warm and moist...
This is a true story reported on CNN
Andy Hume wrote:
Hey, I used to work in an envelope factory. You wouldn't believe
the....things that float around in those gum applicator trays. I
haven't licked an envelope for years!" I used to work for a print shop
(32 years ago) and we were told NEVER to lick the envelopes. I never understood why until I had to go into storage and pull out 2500 envelopes that were already printed and saw several squads of cockroaches roaming around inside a couple of boxes with eggs everywhere. They eat the glue on the envelopes.

PLEASE PASS THIS ON, TO YOUR FRIENDS. After reading this you will never lick another envelope or stamp again

 

.

alirezamajidi@gmail.com

یوفو در یوتیوب

UFO مخفف unidentified flying object و به معنی اجسام در حال پرواز ناشناخته است. صحبت کردن در مورد یوفوها محتاج یک پست طولانی و باز کردن یک پرونده مفصل است.
مردم باورهای مختلفی نسبت به یوفوها دارند ، از کسانی که کاملا به وجود موجودات باهوش فرازمینی اعتقاد دارند تا کسانی که همه چیز را خطهای بینایی و پدیده های اپتیک می‌دانند و از کسانی که عکس‌های آنها را شیادی می‌دانند تا کسانی که برداشت‌های مذهبی را داخل این موضوع کرده‌اند.
اما هدف من از نوشتن این پست صحبت در مورد این مسئله نبود ، بلکه چیز دیگری بود. از یک هفته پیش ویدئویی در یوتیوب با عنوان UFO Haiti قرار گرفته است که استقبال فراوانی از آن شده است و تا این لحظه 2,091,472 این ویدئو را دیده‌اند که آمار بسیار جالبی است. کسی که این ویدئو را در یوتیوب قرار داده است barzolff814 نام دارد و تا به حال همین یک ویدئو را در یوتیوب گذاشته است.
این ویدئو را با رفتن به اینجا دانلود کنید. (
1.2 مگابایت)
این ویدئو کامنت‌های زیادی هم داشته است و وبلاگ‌های مختلفی در مورد آن نوشته‌اند ،  حتی سایتی مثل
webpronews هم در مورد آن نوشته است. بسیاری آن را ساخته و پرداخته یک ادیت ساده ویدئویی می‌دانند (من هم همینطور فکر می‌کنم) ولی خیلی‌ها هم به شک افتاده‌اند. یک ویدئو هم در پاسخ به این ویدئو گذاشته شده که در آن در مورد چگونگی ساخت احتمالی این ویدئو توضیح داده شده است.
یوتبوب می‌تواند ویدئوهایی را محبوب و پربازدیدکننده کند که پیش از به راه افتادن این سایت اشتراک ویدئو شانسی برای داشتن تماشاگر با تعداد بیشتر از انگشتان یک دست پیدا نمی‌کردند. این ویدئو می‌تواند یک ویدئوی ساختگی ، قطعه کوتاهی از یک برنامه تلویزیونی ، برشی از یک فیلم سینمایی یا تصویری از کوچه و خیابان باشد.
آیا شما تا به حال آپلودکننده یک ویدئوی پربازدیدشونده در یوتیوب بوده‌اید؟

 

 

helia_k48@yahoo.com

برگزیده ترین ایمیل سال از نظر زنان
voted women's favorite e-mail of the year

a man was sick and tired of going to work every day while his wife stayed home.
He wanted her to see what he went through so he prayed:
"Dear Lord: I go to work every day and put in 8 hours while my wife merely stays at home. I want her to know what I go through, so please
Allow her body to switch with mine for a day. Amen.
God, in his infinite wisdom, granted the man's wish.
The next morning, sure enough, the man awoke as a woman
He arose, cooked breakfast for his mate, awakened the kids, set out their
School clothes, fed them breakfast, packed their lunches, drove them to school, came home and picked up the dry cleaning, took it to the cleaners and stopped at the bank to make a deposit, went grocery shopping, then drove home to put away the groceries, paid the bills and balanced the checkbook. He cleaned the cat's litter box and bathed the dog. Then it was already 1 P.M. And he hurried to make the beds, do the laundry, vacuum, dust, and sweep and mop the kitchen floor.
Ran to the school to pick up the kids and got into an argument with them on the way home. Set out milk and cookies and got the kids organized to do their homework, then set up the ironing board and watched TV while he did the ironing.
At 4:30 he began peeling potatoes and washing vegetables for salad, breaded the pork chops and snapped fresh beans for supper.
After supper, he cleaned the kitchen, ran the dishwasher, folded laundry,
Bathed the kids, and put them to bed.
At 9 P.M. He was exhausted and, though his daily chores weren't finished, he went to bed where he was expected to make love, which he managed to get through without complaint.
The next morning, he awoke and immediately knelt by the bed and said: Lord, I don't know what I was thinking. I was so wrong to envy my wife's being able to stay home all day. Please, oh please, let us trade back."
The Lord, in his infinite wisdom, replied: "My son, I feel you have learned your lesson and I will be happy to change things back to the way they were. You'll just have to wait nine months, though. You got pregnant last night."

 

 

korosh_kabir1983@yahoo.com

دکتر صادق زیباکلام تأکید کرد: «دولت احمدی‌نژاد و اصولگرایان دارای یک سناریو و دارای یک برنامه از قبل طراحی شده نیستند و تصمیمات به صورت روزانه در این مجموعه اتخاذ می‌شود».
این تحلیلگر مسایل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اهداف دولت و رئیس جمهور از تغییرات اخیر در کابینه و برخی تحلیل‌ها در خصوص اهداف آتی این اقدامات گفت: «اینگونه نیست که دولت آقای احمدی‌نژاد یا جبهه اصلوگرایان یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون داشته باشند و آن را مرحله به مرحله پیش ببرند و یک سری مهره‌چینی‌ها و عزل و نصب‌هایی را برای انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری داشته باشند».
وی افزود: «مشکل ساده‌تر از این‌هاست. دولت آقای احمدی‌نژاد با ناکامی‌های بنیادی در عرصه اقتصاد مواجه شده و تنها شانس دولت و اصولگرایان قیمت 60 دلاری نفت است که اگر چنین نبود دولت دچار بحران‌های عمیق اقتصادی می‌شد. من اصلا اعتقاد ندارم که تصمیمات اخیر بخشی از یک سناریو است».
این استاد دانشگاه اضافه کرد: «هر چه پیش می‌رویم مشخص می‌شود، دولت فاقد انسجام و برنامه و فکر مدون است و امروز را به فردا می‌رساند و فردا را به پس فردا و در این تفکر است که لااقل بخشی از 17 میلیونی را که به او رأی داده‌اند نگه دارد».
این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره انتخابات مجلس هشتم و تصمیمات دولت گفت: «ممکن است اصولگرایان در مجلس هشتم اکثریت داشته باشند. اما اکثریت آنها مثل مجلس هفتم نخواهد بود. شورای نگهبان نیز با نظارت استصوابی بخش زیادی از اصلاح‌طلبان و نیروهای ملی – مذهبی را ردصلاحیت می‌کند. بنابراین انتخابات عملا تا حدود زیادی صحنه‌ای خواهد بود که بازیگران اصلی آن تنها اصولگرایان هستند».
زیباکلام افزود: «شما خود را به جای یکی از آن 17 میلیون نفری بگذارید که در سوم تیر رأی داده است و یا به جای یکی از رأی‌دهندگان به مجلس هفتم. بخش عمده‌ای از انتظارات این عده در حوزه اقتصاد بود. می‌خواستند وضع معیشتی‌شان بهتر شود. این عده برای تحقق جامعه مدنی و پلورالیزم و آزادی احزاب و مطبوعات به آقای احمدی‌نژاد رأی نداد. بلکه هدف عمده این رأی، بهبود وضع معیشتی مردم بود که تا حدود زیادی تحقق نیافته است. به همین دلیل در اتخابات بعدی کمتر میل به مشارکت در این عده وجود خواهد داشت».
زیباکلام در پایان با اشاره به افت انگیزه رأی دهندگانی که به اصلاح‌طلبان می‌خواهند رأی بدهند به دلیل خروج اعضای این جناح از دایره رقابت توسط نظارت استصوابی گفت: «به همین دلیل حدس من این است که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس هشتم چندان بالا نخواهد بود».

 

 

marmuulac@yahoo.com

اگر یک مرد هستید و دوست دارید عشقتان همیشه ازشما و رابطه تان راضی و خشنود باشد.
.
.
.
.
.
.
.
باید در زندگی او چنین آدمی باشید:
.
.
یک دوست
یک همدم
یک عشق
یک پدر
یک برادر
یک رئیس
یک نجار
یک برقکار
یک لوله کش
یک مکانیک
یک دکتر
یک طرا�­
یک متخصص روابط جنسی
یک متخصص زنان
یک روانپزشک
یک رونکاو
یک ماساژور
یک شنونده خوب
یک برنامه ریز خوب
یک آدم تمیز
با ا�­ساس
ورزشکار
گرم
دلسوز
شجاع
باهوش
بامزه
خلاق
قوی
رقیق القلب
همدرد
پرت�­مل
آینده نگر
بلندپرواز
لایق
قابل اعتماد
راستگو
قابل اتکا
و
سکسی
.
.
.
.
و این نکات را هرگز فراموش نکنید :
.
.
مدام از او تعریف کنید
عاشق خرید کردن باشید
صادق باشید
پول تان از پارو بالا بره
و به دخترهای دیگه هم نگاه نکنید
.
.
..
و در عین �­ال شما باید:
.
.
.
تمام توجه تان را به او معطوف کنید و اصلا توقع همین رفتار را از او نداشته باشید
زمان زیادی را به او اختصاص بدهید، مخصوصا در تنها گذاشتنش
به او فضای کافی بدید، ( این یعنی : هیچ وقت نپرسید که کجا میری)
.
.
.
و تاکید می کنم که این سه چیز را هرگز فراموش نکنید:
.
.
تولدش را
سالگردهای مشترکتان را
و قرار ملاقات هایی که می گذاره
.
.
.

.
.
.
.
.
و �­الا خانم های م�­ترم چه طور می توانند یک مرد را خوش�­ال کنند:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.

.
.
.
فقط دست از سرش بردارید و تنهایش بگذارید

 

 

gorgebiaban20062004@yahoo.com

شاهدبازی در ادبیات فارسی

دکتر سیروس شمیسا، فروردین 1327 در رشت متولد شد. ابتدا چند سالی در دانشگاه شیراز، پزشکی خواند. اما بعد تغییر رشته داد و ضمن تحصیلات حوزوی، لیسانس ادبیات فارسی گرفت. پس از آن وارد دوره دکتری ادبیات فارسی دانشگاه تهران شد و در سال 1357 از رساله خود نزد دکتر خانلری دفاع کرد. پس از اتمام دروس دانشگاهی، ضمن ادامه تحصیلات حوزوی، به تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت و به عضویت گروه زبان و ادبیات فارسی آن دانشگاه در آمد.
دکترسیروس شمیسا پژوهش‌گر و نویسنده‌ای است با بیش از 40 عنوان کتاب و مقالاتی بی‌شمار. عناوین برخی از کتاب‌های او عبارتند از: آشنایی با عروض و قافیه، سیر غزل در شعر فارسی، سبک‌شناسی شعر، نگاهی به فروغ، نقد ادبی، داستان یک روح (بررسی روان‌کاوانه بوف کور) بایونگ و هسه (ترجمه) و سیروس در اعماق (داستان)
«شاهدبازی در ادبیات فارسی» کتابی است که به موضوع هم‌جنس‌گرایی مردانه در ادبیات فارسی (به ویژه شعر) از دوره غزنویان تا اوایلِ دوره پهلوی می‌پردازد. این کتاب در سال 1381 در ایران منتشر و بلافاصله ممنوع شد.
طرح جلد کتاب «شاهدبازی در ادبيات فارسی» نوشته دکتر سيروس شميسا
كتاب در هشت فصل و بر حسب دوره‌های تاریخی تدوین شده است. در فصل اول اسم‌ها و اصطلاحات شاهدبازی و انواع آن را مرور می‌کنيم. در فصل چهارم بحث در مورد صوفیان و شاهدبازی است و در فصل‌های دیگر با شاعران، نمونه شعر و نثر هر دوره تاریخی آشنا می‌شویم. این دوره‌ها عبارتند از: غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، تیموریان، صفویه، افشاریه، زندیه، دوره‌ی قاجار و پهلوی.
«شاهدبازی در ادبیات فارسی» نخستین (و تا به امروز، تنها) کتابی است که به چنین پژوهشی دست زده است. مؤلف، بر اساس شواهد گوناگونی که بیشتر از نظم و کمتر از نثر برگزیده، نظریه خود را به اثبات می‌رساند که «... معشوق شعر فارسی ... غالباً و عمدتاً مرد است، نه زن1» و «فقط بخش کمی از اشعار قدماست که می‌توان در آن‌ها به ضرس قاطع معشوق را مؤنث قلمداد کرد.»
دکتر شمیسا در این کتاب پژوهشی و ارزشمند خود، تلاش دارد شاهدبازی و هم‌جنس‌گرایی را مورد بررسی قرار داده و نشان بدهد كه «شاهدبازی ... حداقل هزار و اندی سال در ایران سابقه دارد.»
«عشق مرد به مرد در طول تاریخ از دیدگاه‌های مختلف با اسم‌ها و اصطلاحات مختلفی مطرح شده است: شاهدبازی، نظربازی، جمال‌پرستی، لواط، لواطه، اِغلام، کار، بچه‌بازی و ...» همچنين «به شخص مفعول، معشوق، اَمرد، مابون، شاهد، منظور، مفعول، کودک، مخنث، نوخط، بی‌ریش، پسر، ساده، ساده‌رخ، ابنه‌ای ... گفته‌اند.» چنان که «به شخص فاعل، غلام‌باره، جمال‌پرست، صورت‌پرست، بچه‌باز، موزون ... گفته‌اند.»
به نظر دکتر شمیسا، شاهدبازی در ایران دو آبشخور داشته: یونانی و ترکی. عشق مرد به مرد در رساله معروف افلاطون («ضیافت» یا «مهمانی») به تفصیل مورد بحث قرار می‌گیرد. این فلسفه ابتدا وارد فلسفه ایران و از آن‌جا به عرفان ایران راه پیدا کرد و «زیبارویان گواه یا دلیل جمال حق تعالی فرض شده‌اند.» گونه جنسی آن، پس از ورود ترک‌ها به ایران رواج یافت. و از این طریق دو گونه ادبیات پدید آمد: ادبیات عاشقانه و ادبیات پورنوگرافیک.
دکتر شمیسا معتقد است از آن‌جا که زن در جامعه حضور نداشته و در خانه محبوس مانده بود، نمی‌توانسته مثلاً ساقی شود تا بتواند مورد خطاب شاعر قرار بگيرد. و نیز «رسم خطاب به پسرکان زیباروی از سنت‌های دیرینه‌ شعر فارسی از رودکی تا بهار است. اصولاً خطاب به زن یا دختر نامعمول بوده و خلاف ادب شمرده می‌شده. به همین جهت است که در سراسر دیوان حافظ حتی یک‌بار لفظ «دختر» به‌کار نرفته.» «جز در اشعار سبک خراسانی که در آن صراحتاً لفظ پسر و نظایر آن آمده است، در اشعار ادوار دیگر مخصوصاً سبک عراقی، یعنی اشعار امثال حافظ و سعدی، زبان مانع است که خواننده عادی پی به مذکر یا مؤنث بودن معشوق ببرد.»
غیر از حمام که «اساساً ... یکی از مکان‌های مناسب برای دیدار عاشق و معشوق مذکر و فاعل و مفعول بوده‌» از دیگر مراکز ِ «امردبازی» قهوه‌خانه‌ها بوده‌اند.
شاهدبازی نه در ایران باستان سابقه داشته و نه در قرون اولیه ورود اسلام به ایران. از دوره‌ سامانیان که ترکان، اندک اندک وارد مقامات لشکری می‌شوند، شاهدبازی رشد یافته و رواج می‌گیرد. در دوره غزنویان که ترک‌نژاد بودند. لواط نزد آنان مرسوم و عشق مرد به مرد، امری عادی تلقی می‌شد. عشق سلطان محمود غزنوی به غلام ترکش، ایاز مشهورترین سند در این مورد است که البته شاعرانی چون مولانا از آن تفسیر معنوی می‌کنند. معشوق در شعر شاعران این دوره چون عنصری و منوچهری و به ویژه فرخی، مذکر است. این عشق (البته به لحاظ عشق عرفانی) در ادبیات فارسی بازتاب گسترده‌ای یافته است و حافظ و مولانا و سعدی به آن اشاره دارند.
در دوره سلجوقیان و خوارزمشاهیان این روند ادامه می‌یابد. در کنار سنایی و انوری، معروف‌ترین شاعر هزل‌گوی دوران سلجوقیان، سوزنی سمرقندی است. «از این دوره اسنادی در دست است که در ایران به صورت پنهانی، امردخانه‌هایی دایر بوده و کسانی در مقابل دریافت وجه، منازل خود را در اختیار فاعل و مفعول قرار می‌دادند.»
در دوره مغولان که اوج عرفان ایران است، صوفیان به دو دسته تقسیم می‌شوند: «قلیلی از آنان مانند ابن عربی و شهاب‌الدین سهروردی و شمس تبریزی و مولانا، اَمردبازی را نمی‌پسندیدند و دسته‌ دیگر که اکثریت با آنان بود، شاهدباز بودند.» البته در بین صوفیان و در خانقاه‌ها، شاهدبازی و لواط رواج داشت و «یکی از اسناد مهم در این باب مطالبی است که ابولفرج ابن جوزی، از وعاظ معروف قرن ششم در کتاب تلبیس ابلیس آورده‌ است.»
سعدی چه در گلستان و بوستان و چه در «هزلیات، المضاحک و خبثیات» حافظ در غزل‌ها و عبید زاکانی در «اخلاق الاشراف» و رساله «صدپند» نیز به نظربازی پرداخته‌اند. «احتمال دارد ساقی حافظ نیز همواره یا غالباً پسر بوده باشد.»
در دوره تیموریان، زوال شدت بیشتری می‌یابد. «شاعر معروف این دوره جامی است که به شاهدبازی علاقه داشت.» در همین دوره است که «یک کتاب اختصاصی در باب شاهدبازی تالیف شد و آن کتاب مجالس‌العشاق است.»
پس از آن به دوره‌ی صفویه و زندیه می‌رسیم. نه تنها «نباید پنداشت که در حکومت به ظاهر مذهبی صفویان، تغییری در خلق و خوی مردم نسبت به لواط روی داده باشد» بلکه امردخانه‌هايی تأسیس شد که حکومت به صورت رسمی از آن‌ها مالیات می‌گرفت و «یکی از مشاغل دربار آن دوره، شغل لعاب زدن به ماتحت امردان بود تا پادشاه با آنان راحت‌تر نزدیکی کند و به آن شخص لعابچی می‌گفتند.» «شاه اسماعیل صفوی که برای گروهی حکم رهبر طریقت و شریعت را داشته است» خود به شدت لواط ‌گر بوده.
کتاب تاریخی «رستم‌التواریخ» گویاترین سند از سقوط اخلاقی جامعه در دوران حکومت صفویه و زندیه است. تا جایی که حتی دیپلمات‌ها و سفرای خارجی هم از تجاوز جنسی در امان نبودند.
در دوره‌ی قاجاریه سیر نزولی شتاب بیشتری می‌گیرد: «به عنوان مثال می‌توان به دیوان قاآنی شیرازی رجوع کرد و در آن نمونه‌های متعددی از بچه‌بازی را به راحتی یافت.» شاعر معروف اواخر قاجار و اوایل پهلوی ایرج میرزا است که اشعارش نیاز به معرفی ندارد.
و سرانجام به دوران پهلوی می‌رسیم که در آن گرچه «شاهدبازی در دوره پهلوی هم کم و بیش رایج بوده، اما در ادبیات آن دوره منعکس نشده است و اندک اندک به سبب رشد فرهنگ و حضور زن در جامعه، از عادات و رسوم مردم رخت بربست.»
«شاهدبازی در ادبیات فارسی» کتابی است برای آشنایی و آگاهی بیشتر نسبت به گوشه‌ای از تاریخ اجتماعی و ادبی ایران که هنوز جای پژوهش بسیار دارد. دقت نگارنده در کاوش در مهجورترین اسناد موجود ستودنی است. همان گونه که در ابتدا اشاره رفت، این کتاب متاسفانه چند روز پس از چاپ ممنوع اعلام شده است.
کتاب‌شناسی: شاهدبازی در ادبیات فارسی، تألیف دکتر سیروس شمیسا، 280 صفحه، انتشارات فردوس، تهران 1381

--------------------------------------------------------------------------------
1- تمامی نقل‌قول‌ها از متن کتاب است.

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

سلطان جهانم به چنين روز غلام است



 

اشاره: درباره امام عصر، عليه‏السلام، و انقلاب جهانى آن حضرت پرسشهاى‏ مختلفى مطرح است، از جمله اينكه: پس از اين انقلاب چه تحولاتى درجهان رخ مى‏دهد، و قيام عدالت‏گسترمهدوى چه آثارى در زندگانى بشر به‏جا مى‏گذارد؟
آنچه در زير خواهد آمد، اشاره‏مختصرى است‏به برخى از آثارى كه‏در روايات براى قيام موعودآخرالزمان برشمرده شده است.

اولين اثر: ثروت به طور مساوى‏تقسيم مى‏شود، اولين ثمره عدالت اين‏است كه ثروتها به طور مساوى‏تقسيم خواهند شد. هنگامى كه به‏واسطه ظهور امام زمان، عليه‏السلام،دنيا پر از عدالت‏شد، در نتيجه‏ثروتهاى جهان به طور مساوى‏تقسيم خواهند شد چنانچه حضرت‏امام محمدباقر، عليه‏السلام، فرمودند:
اذا قام مهدينا اهل‏البيت، قسم‏بالسوية و عدل فى الرعية (1) .
چون قائم ما اهل بيت قيام كند، ثروت‏را به طور مساوى تقسيم مى‏كند و عدالت‏را در ميان مردم پياده مى‏كند.

دومين اثر: رضايت و خشنودى‏همگانى. رسول اكرم،صلى الله ‏عليه ‏و آله، مى ‏فرمايند:
فيفرح به اهل السماء و اهل‏الارض و الطير و الوحوش والحيتان فى البحر (2) .
ساكنان آسمان، مردم روى زمين،پرندگان هوا، درندگان صحراها و ماهيان‏درياها همه و همه از او خشنود خواهندشد.

سومين اثر: فقر و بينوايى ريشه كن‏خواهد شد. در پرتو عدالت‏حضرت‏بقية‏الله، عليه‏السلام، عموم مردم،غنى و بى‏نياز خواهند شد. چنانچه درحديث آمده است:
لياتين على الناس زمان‏يطوف الرجل فيه بالصدقه من‏الذهب ثم لا يجد احدا ياخذها منه (3) .
زمانى براى مردم پيش مى‏آيد كه‏انسان صدقات از طلا را با خود برمى‏دارد;تا آنها در راه خدا انفاق بكند، ولى‏نيازمندى را پيدا نمى‏كند كه اين صدقه راقبول كند.

چهارمين اثر: همه مردم در امنيت ‏به ‏سر خواهند برد. چهارمين اثرعدالت‏حكومت امام زمان،عليه‏السلام، امنيت عمومى است.چنانچه اميرالمؤمنين مى‏فرمايند:
و لذهبت الشحناء من قلوب‏العباد و اصطلحت السباع والبهائم، حتى تمشى المراة بين‏العراق الى الشام لا تضع قدميهاالا على النبات و على راسها زنبيل‏لا يحيجها سبع و لا تخافه (4) .
دشمنيها از دلها زدوده مى‏شود،درندگان و چهارپايان با يكديگر سازش‏مى‏كنند، يك زن طبقى بر سر گذارده ازعراق تا شام (از شرق تا غرب) تنها سفرمى‏كند، همه جا قدم بر سرزمين سبز وخرم مى‏گذارد و درنده‏اى او را نمى‏آزارد ودچار ترس و وحشت نمى‏شود.

پنجمين اثر: بركات آسمانى نازل‏مى‏شود. چنانچه در حديث آمده‏است:
لا تدخر الارض من بذرها شيئاالا اخرجته و لا السماء من قطرهاشيئا الا صبه‏الله عليهم مدرارا (5) .
زمين چيزى از بذرهاى خود را نگه‏نمى‏دارد، جز اينكه آن را بيرون فرستد وآسمان چيزى از باران رحمتش را نگه‏نمى‏دارد جز اينكه سيل آسا بر بندگان‏خود فرو مى‏ريزد.

ششمين اثر: همگى در رفاه به سرمى‏برند. رسول خدا، صلى‏الله‏عليه‏وآله، فرمودند:
تنعم امتى فى زمن‏المهدى لم‏ينعموا مثلها قط (6) .
امت من در زمان حضرت مهدى،عليه‏السلام، آنچنان متنعم مى‏شوند كه‏هرگز متنعم نشده‏اند.

هفتمين اثر: زمين گنجهاى پنهان‏خود را آشكار مى‏كند. پيامبر اكرم، صلى‏الله‏عليه‏وآله، در اين زمينه‏مى‏فرمايد:
تامن البهائم و السباع وتلقى‏الارض افلاذ كبدها... امثال‏الاسطوانة من الذهب و الفضة (7) .
چهارپايان در امان باشند و درندگان‏سازش كنند. و زمين پاره‏هاى جگرش(گنجهاى پنهان و با ارزش خود) را بيرون‏مى‏ريزد... پاره‏هاى جگر زمين ستونهايى‏از طلا و نقره مى‏باشد.

هشتمين اثر: دامها و چهارپايان زيادمى‏شوند. چنانكه در روايتى از ازپيامبر گرامى اسلام،صلى‏الله‏عليه‏وآله، آمده است:
يخرج فى آخر امتى المهدى;يسقيه‏الله الغيث و تخرج الارض‏نباتها و يعطى المال صحاحا وتكثر و تعظم الامة (8) .
در پايان امت من، مهدى، عليه‏السلام،خارج مى‏شود، خداوند با باران رحمتش‏او را سيراب مى‏كند، زمين گياهش رامى‏روياند، ثروت را به طور مساوى‏تقسيم مى‏كند، و دام در جهان زيادمى‏شود و امت اسلام بزرگ و شكوهمندمى‏گردد.

نهمين اثر: رفع مزاحمتها و ايجادآسايش براى عموم مردم است.چنانچه امام محمدباقر، عليه‏السلام،مى‏فرمايند:
وسع الطريق الاعظم و كسركل جناح خارج فى الطريق و ابطل‏الكنف و التازيب الى الطرقات (9) .
راههاى اصلى را توسعه مى‏دهد،بالكنهايى را كه به خارج جاده‏ها آمده و ازديگران سلب آزادى كرده است از بين‏مى‏برند، ناودانهايى را كه به كوچه‏هامى‏ريزد از بين مى‏برد.

دهمين اثر: پرده‏هاى ظلمت كنارمى‏رود. امام صادق، عليه‏السلام،دراين‏باره مى‏فرمايند:
ان قائمنا اذا قام اشرقت الارض‏بنور ربها و استغنى العباد عن‏ضوء الشمس و صار الليل والنهار واحدا و ذهبت الظلمة (10) .
چون قائم ما قيام كند، زمين به نورپروردگارش نورانى مى‏شود، و مردم ازنور خورشيد بى نياز مى‏شوند و شب وروز يكى مى‏شوند و تاريكى از بين‏مى‏رود.

يازدهمين اثر: ايجاد برادرى ومواسات ميان انسانهاست. چنانچه‏حضرت امام محمدباقر، عليه‏السلام،مى‏فرمايند:
اذا قام القائم جاءت المزاملة وياتي الرجل الى كيس اخيه فياخذحاجته لا يمنعه (11) .
هنگامى كه قائم ما قيام مى‏كند دوران‏برابرى و برادرى فرا مى‏رسد در آن زمان‏يك مسلمان آنچه نياز داشته باشد، ازجيب برادر مسلمانش برمى‏دارد و اومانع نمى‏شود.

--------------------------------------
پى‏نوشتها:
1. المقدسى‏السلمى‏الشافعى، عقد الدرر فى‏اخبارالمنتظر، ص‏40.
2. السيوطى، جلال‏الدين عبدالرحمن، الحاوى‏للفتاوى، ج‏2، ص‏82.
3. البخارى، اسماعيل‏بن‏ابراهيم، صحيح‏البخارى،ج‏2، ص‏136.
4. الكاظمى، السيدمصطفى، بشارة‏الاسلام،ص‏236.
5. الحاكم‏النيسابورى، ابوعبدالله محمد،المستدرك‏على‏الصحيحين، ج‏4، ص‏514.
6. الطبرسى، ابوعلى‏الفضل‏بن‏الحسن، اعلام‏الورى باعلام‏الهدى، ص‏433.
7. الحاكم‏النيسابورى، همان، ص‏514.
8. الصدر، السيدمحمد، تاريخ مابعدالظهور،ص‏774.
9. المفيد، محمدبن‏محمدبن‏نعمان، الارشاد،ص‏365.
10. البحرانى، السيد هاشم، المحجة فيما نزل فى‏القائم الحجة، ص‏185.
11. المجلسى، محمدباقر، بحارالانوار، ج‏52،ص‏372.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 شهريور / 28 آگوست / 14 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
6 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تذكر هميشه تازه شاپور دوم در رد جنگ غيرمنصفانه

تاريخنگاران اروپايي متخصص در اوضاع و رويدادهاي هفت سده نخست هزاره يكم ميلادي كه متون انتقال داده شده در سال 1453 از قسطنطنيه به رم (واتيكان) را مطالعه و تحليل كرده اند در تاليفات خود به استناد اين متون كه عمدتا از مكاتبات دولتي و گزارش هاي رسمي و تجسسات استخراج شده اند موارد جالبي از سياست ها و تدابير دولتي عهد ساسانيان را به دست داده اند كه مورد توجه استادان مربوط در دوران معاصر قرار گرفته و در تفسيرها و نظريه هاي خود به آنها اشاره مي كنند. يك مورد از اين سياست ها (به گزارش عامل مخفي دولت روم در تيسفون)، از سخنان شاپور دوم در يك جلسه عمومي (ماه آخر تابستان ـ ماه برداشت محصول) استخراج شده است كه به مناسبت زمان وقوع (كه با تطبيق تقويم ها تنظيم شده است) در زير مي آيد.
    28 اوت 378 ميلادي شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه وقت ايران از دودمان ساساني در كاخ تيسفون در جمع مقامات كشور به پيشنهاد تني چند از ژنرالهاي ايران كه قبلا به او اطلاع داده بودند كه «والنس» امپراتور روم در جنگ با ويزيگوتها در منطقه ادريانوپل كشته شده است و خواسته بودند كه از فرصت استفاده كند و تا رومي ها كمر راست نكرده اند آنان را به آن سوي دانوب عقب زند پاسخ داد و گفت كه اين پيشنهاد به اين جهت پذيرفتني نيست كه دليلي براي جنگ وجود ندارد. شاپور در آن جلسه تاكيد كرده بود كه داشتن قدرت و به دست آوردن فرصت نمي تواند تعرض به ديگران را توجيه كند.
شاپور دوم خطاب به آن جمع گفته بود كه ما (ايرانيان) هونها را به اروپا رانديم و آنان ويزيگوتها [دسته اي از ژرمن ها] را به اطراف دانوب فراري دادند تا جايشان را بگيرند و در اينجا، اين فراريان با وجود دريافت پناهندگي از امپراتور روم، تحت ظلم و ستم كارگزاران و عمال آن قرار گرفتند، شكيبايي خود را از دست دادند و سر به شورش برداشتند كه والنس مغرور از باده قدرت، خود به سركوب كردن ايشان شتافت كه بر خلاف تصورش [در جنگ اوت 378] نابود شد. نتايج جنگ، چه در كوتاه و چه در دراز مدت، قابل پيش بيني دقيق نيست؛ بنابراين «جنگ» بايد آخرين راه حل مسائل باشد، مگر اين كه دشمن به خاك وطن تعرض كرده باشد. شاپور دوم گفته بود: گذشته از اين، آموزگار ما (زرتشت) جنگ غير منصفانه را رد كرده است.
شاپور دوم كه 70 سال سلطنت كرد، سال بعد (379 ميلادي) درگذشت. مقايسه اين مورد، با اوضاع امروز جهان نشان مي دهد كه تمدن، صرف نظر از تبليغاتي كه براي آن مي شود و پيشرفتهاي فني و تكنولوژي، از لحاظ رعايت حق و انصاف، وجدان و احوال انساني ترقي چشمگير نداشته است.
    

 

روزي كه قائم مقام اعدام شد!

در اين روز در سال 1835 ميلادي به دستور محمد شاه قاجار، ميرزا ابوالقاسم قائم مقام صدر اعظم وقت ايران را كه خود او بارها گفته بود كه سلطنتش را مديون كارداني وي مي داند تنها به اين سبب كه در صدد تغيير فرمانده گارد سلطنتي برآمده بود در باغ نگارستان (محل فعلي ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد) خفه كردند، زيرا شاه سوگند خورده بود كه خونش را نريزد!.
    محمد شاه در آن روز از ترس بيماري وبا كه شيوع يافته بود و گرماي بي سابقه تهران، قصد رفتن به لواسان را داشت. ولي پيش از اين نقل مكان، به دليل بدگماني و ترس از نافرماني قائم مقام (احتمال كودتا) دستور بي جان ساختن وي را داده و سپس معلم سابق خود، عباس ايرواني معروف به حاجي ميرزا آقاسي را جانشينش كرده بود، كه برخي مورخان او را «بي مايه براي صدارت عظما» توصيف كرده اند.
    آن روز قائم مقام را كه به اوضاع كشور سر و سامان داده بود و در كتب تاريخ «مردي لايق» توصيف شده است از خانه اش در باغ لاله زار (خيابان لاله زار تهران) به باغ نگارستان برده بودند تا اعدام شود.
همين قدر نشناسي ها، رواج سعايت و بد گماني مقامات نسبت به يكديگر، از عوامل عقب ماندگي ايران و رواج تملق و باعث سلطه قدرتهاي اروپايي بر سياستهاي دولت تهران در دوران قاجارها بشمار آورده شده است.

 

Mobin_s2004@yahoo.com
28 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ترور عموي شوهر پادشاه انگلستان

مونت باتن

ارل « لويس مونت باتن louis mounbatten » عموي شوهر اليزابت دوم پادشاه انگلستان 27 اوت سال 1979 به دست افراد ارتش آزاديبخش ايرلند ترور شد و امروز (28 اوت) مرگ او رسما اعلام گرديد. در اين رويداد كه در ساحل ايرلند شمالي اتفاق افتاد مادر شوهر دختر ارل و يك نفر ديگر جان باختند.
    ارل مونت باتن روزحادثه براي گردش دريايي در قايق تفريحي خود بود كه انفجاري شديد قايق را منهدم ساخت و ارتش آزاديبخش ايرلند اعلام كرد كه انفجار به منظور ترور ارل ترتيب داده شده بود و مسئوليت اين كار را برعهده گرفت.
    آخرين سمت رسمي ارل مونت باتن كه آلماني تبار بود نايب السلطنه هندوستان بود و در زمان او ، انگلستان از بزرگترين مستعمره خود دست كشيد و هندوستان به دوكشور هند و پاكستان تقسيم شد و تكليف كشمير لاينحل ماند كه آتشي در زير خاكستر است. برخي از اصحاب نظر مونت باتن را در ايجاد اين مسئله دخيل مي دانند.
    ارل مونت باتن مانند كه مانند پدرش يك افسر نيروي دريايي انگلستان و مدتي هم لرد اول بحريه اين كشور بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 28 اوت

  • 1609:   هلندي ها وارد خليج دليور در شرق آمريكاي شمالي (ايالات متحده امروز) شدند و تا محل فيلادلفياي امروز پيش رفتند.

  • 1640:   در جنگ نيوانگلند سرخپوستان از مهاجران انگليسي و نيروهاي حامي آنها شكست خوردند و اراضي خود را در ماساچوست از دست دادند.

  • 1963:   بيش از دويست هزار سياهپوست آمريكايي در شهر واشنگتن براي به دست آوردن حقوق مدني تظاهرات و راهپيمايي كردند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    14 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « اِبْن يُونُس» فقيه شافعي، عالم علم اصول، طبيب و رياضيدان مرصلي درگذشت

    14 شعبان 639 - «اِبْن يُونُس» فقيه شافعي، عالم علم اصول، طبيب و رياضيدان مرصلي درگذشت. ابن يونس تحصيل را نزد پدرآغازكرد و بتدريج نزد بزرگاني چون مشرف الدين طوسي ادامه داد و به كمال رسيد. ابن يونس از جمله دانشمنداني بود كه در فنون مختلف صاحب دانش و تبحربودند بويژه درعصري كه تقريباً واپسين دوره شكوفايي علمي تمدن اسلامي بشمارمي‏رفت. ابن يونس درمدارس متعددي درقاهره تدريس كرد و دركنار آن به تأليف آثاربسياري نيزاهتمام ورزيد. وي افزون برفقه، طب و رياضي، درهندسه، جبرو موسيقي نظري هم از دانش درخورتوجه برخوردار بود. ازآثارابن يونس كه به سلطانُ المهندسين نيزمشهوراست مي‎توان كتابهاي« كَشفُ المُشكلات، ايضاحُ المُعضَلات درتفسيرقرآن و اَسرارُ السُلطانيّة درنجوم» را برشمرد.

     

     وفات « اَبوعبدُالله محمّدبن احمدبن محمّد» معروف به« اِبن مَرزوق حَفيد»

    14 شعبان 844 - «اَبوعبدُالله محمّدبن احمدبن محمّد» معروف به« اِبن مَرزوق حَفيد» فقيه و اديب اهل علم بدرود حيات گفت. ابن مرزوق درجواني طي دو سفرحج با گذراز شهرهاي قسطنطنيّه، اسكندريّه، قاهره، مدينه و مكه نزد مشايخ و بزرگان علم و ادب دانش ‎‏آموخت. گفتني است 10تن از افراد خاندان مرزوق ازبزرگان فقه و ادب و سياست بودند كه ازآن ميان محمد حفيد تأثيربسزايي درفرهنگ مضرب اسلامي برجاي نهاده است. كتابهاي«الحديقة و اِظهارُصِدقِ المَودّة في شَرح البُرادة» ازآثار ابن مرزوق حفيد بشمارمي‎روند.

     

    ميرزا مرتضي خان متخلص به فرهنگ درتهران متولد شد

    14 شعبان 1301 - ميرزا مرتضي خان متخلص به فرهنگ درتهران متولد شد. پدرفرهنگ ميرزا محمد صادق ازاهالي طبس خراسان و از روحانيون محترم آن دياربشمارمي‎رفت. ميرزا مرتضي 7ساله بود كه پدرش را ازدست داد و تا 16سالگي به تحصيل علوم متداول پرداخت. فرهنگ درابتداي نهضت مشروطيت به صف مجاهدان پيوست و روزنامه‎هاي فرهنگ، خاورستان و پايتخت را منتشركرد. فرهنگ دربادكوبه قفقاز دربخش نشرمعارف مسلمانان آن منطقه به تدريس پرداخت و منشأ خدمات فراوان شد. سپس راهي استانبول،‌ بوداپوست، وين، سوئيس و پاريس شد و مدت4سال درمدرسه زبانهاي شرقي به معلمي مشغول شد. فرهنگ دراين مدت به تكميل تحصيلات خود نيزتوجه كرد و مدت يك سال زيرنظر ادوارد براون مستشرق انگليسي خدمت كرد و سرانجام به ايران بازگشت. اين شاعر خراساني طبعي روان و سبكي پسنديده داشت و درسرودن انواع شعر ازمهارتي بسزا برخورداربود. اشعارفرهنگ غالباً درروزنامه‎هاي پاريس، تركيه و ايران به چاپ رسيده‎اند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    36

    اهواز

    31
    47

    تبريز

    21
    34

    شيراز

    22
    37

    مشهد

    17
    37

    بندرعباس

    31
    36

    کرمان

    17
    34

    اصفهان

    20
    37

    يزد

    27
    39

    کرمانشاه

    20
    37

    اراک

    18
    34

    رشت

    23
    30

    دبی

    32
    38

     


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1280 تومان
    936 تومان
    1880 تومان
    800 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    164000 تومان
    77500 تومان
    44000 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.06

    اذان مغرب : 18.59

    اذان صبح فردا : 4.02

    طلوع آفتاب فردا : 5.21

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    25 آگوست


    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 25 آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 141
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    قاشق و چوب غذا خوری در یک وسیله


     

    اگر شما از کسانی هستید که به تازگی می خواهید غذاهای آسیای شرقی را بخورید احتمالا مشکلاتی با طرز و نحوه ی استفاده  از انها دارید .برای این کار این وسیله ی دوکاره بسیار مناسب است. این وسیله با نام عجیب froggetmee توسط این سایت منتشر شده در سال 2006 از دانشگاه هنری شیکاگو جایزه ی بهترین طراحی را گرفته. سایت سازنده

     

    PillCam ESO 2:
    یک قرص برای دیدن مری


    پزشکان برای دیدن سطح داخلی مری از Endoscope استفاده می کنند اما اکنون با این قرص کوچک می توانند به اهداف خود دست یابند.کار با این قرص که مورد تایید FDA نیز است بسیار آسان است و فقط کافی است در حالی که دراز کشیده اید آن را ببلعید. PillCam ESO 2 توسط 2 دوربینی که دارد می تواند در هر ثانیه 14 Flash بزند و 18 fps عکس بگیرد که پزشک می تواند بر اساس آن ها نوع بیماری را تشخیص دهد.
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پيام و پيام‌رسانی اسيران جنگی ايران در اردوگاههای عراق
     


    به كوشش: دفتر ادبيات و هنر مقاومت
    تعداد صفحات: 141
    قيمت: 780 تومان
    شابک: 4 ـ 884 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، نحوة پيام و پيام‌رساني اسيران جنگي ايران در اردوگاههاي عراق است كه آن را دفتر ادبيات و هنر مقاومت در هفت بخش پيوسته به صورت گفت‌وگويي با اسيران تهيه و تدوين نموده است. اهميت و تأثير خبر (پيام) در دوران اسارت از محتواي اصلي بخش اول كتاب است. تشكيلات خبري، منابع و راهكارهاي گردآوري اخبار و اطلاعات، ساماندهي و ارزيابي اخبار و اطلاعات، تفسير و توضيح اخبار و اطلاعات، شيوه‌هاي انتشار اخبار و اطلاعات همراه شناخت‌نامة راويان اين منابع از محتواي اصلي كتاب است.
    اين كتاب آخرين بخش بازيافته از طرح تحقيقاتي (فرهنگ آزادگان) است كه طي سالهاي 71 ـ 70 در دفتر ادبيات و هنر مقاومت پي‌ريزي شد اما به عللي چند بناي آن در نيمه راه انجام، ناتمام ماند. در كتاب حاضر، كه بر مبناي خاطرات ده تن از اسيران ايراني (آزادگان) فراهم آمده، چگونگي و چرايي تهيه و تبادل اخبار و اطلاعات در ميان اسيران ايراني در اردوگاههاي عراق بررسي و بازگو شده است كه توانسته به طرزي فراگير كم و كيف تدارك و انتشار خبر در ميان آزادگان را به تصوير كشد. اين اثر نتيجة زيستن و تجربه اندوختن انسانهايي است كه زير تيزي چشمهاي مراقب و ضرب و زور زندانبانان شبانه روز خود سپري مي‌كرده‌اند و در شرايطي كه داشتن قلم و كاغذ جرم و مستوجب كيفر محسوب مي‌شده است كوشيده‌اند آگاه شوند و ديگران را آگاه كنند. از اين رو سعي اسيران ايراني براي «دانستن و آگاه شدن» و مقابلة دشمن براي نگاه داشتن اسرا در «بي‌خبري و ناآگاهي» واگوي بخشي از مبارزه و مقاومتي است كه فرزندان اين مرز و بوم از خود نشان داده‌اند.
    كتاب حاضر نحوة پيام و پيام‌رساني اسيران جنگي ايران در دو اردوگاههاي عراق است كه آن را دفتر ادبيات و هنر مقاومت در هفت بخش پيوسته به صورت گفت‌وگويي با اسيران جنگ ايران و عراق تهيه و تدوين نموده است. اهميت و تأثير پيام و اطلاع‌رساني به همديگر در دوران اسارت و بازيابي روحيه مقاومت از محتواي اصلي كتاب است.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    فرهنگ لغات !


    آدامس : تنها چيزي كه توي دهان خانم ها بند مي شود
    احمق: كسي كه دختر همسايه را در تاريكي نبوسد
    ادب : يعني كمك به يك خانم زيبا در عبور از خيابان حتي اگر به كمك احتياج نداشته باشد
    ازدواج : قمار زندگي است و در قمار معمولا برد با كسي است كه بيشتر تقلب كند
    الكل : مايه گرانبهايي كه همه چيز را محفوظ نگاه مي دارد مگر اسرار را
    اوراقچي : تنها موجودي كه زنها را بهترين رانندگان دنيا ميداند
    ايده آل : شوهري كه بتواند با زنش بهمان دقت و ملايمتي كه در مورد اتومبيل تازه اش دارد رفتار كند
    بزبيار : فلك زده اي كه زنش زشت و كلفتش بيريخت باشد
    بوسه : تصادفي كه فقط يك سيلي به آدم ضرر مي زند
    بيست سالگي : دوراني كه پسر ها دنبال معشوقه مي گردند دختر ها دنبال شوهر
    خسيس : كسي كه وقتي خانه اش آتش مي گيرد براي اينكه پول تلفن ندهد تا اداره آتش نشاني بدود
    خوش بين : مردي كه تصور كند وقتي زني پاي تلفن خداحافظي كند گوشي را خواهد گذاشت
    دوران تجرد : دوراني كه معمولا براي مردها بعد از ازدواج شروع مي شود
    رفيق : كسي كه هميشه به شما مقروض است
    زوج ايده آل : شوهر كر و زن لال
    سوءظن : سعي در دانستن چيزيكه بعدا" انسان آرزو مي كند اي كاش آنرا نمي دانست
    سرخ پوست : مرد خوشبختي كه وقتي زنش اورا مي بوسد صورتش ماتيكي نمي شود
    سنجاق قفلي : تنها قفلي كه بدون كليد باز مي شود
    مرد مجرد : كسي كه هنوز عيوبي دارد كه خود نمي داند
    معجزه : دختر خانمي كه زنگ آخر جيم شود و به سينما نرود
    هالو : شوهري كه دستكش ظرفشويي را بجاي اندازه دست خودش اندازه دست زنش بخرد!
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    در مدت 30 دقيقه
    شيك و زيبا شويد

     

    نبـود وقـت کـافی بـه منظور آماده شدن برای رفتن به محل کـار و یا اولـیـن مـلاقات، بـهـانـه خــوبی برای درست لباس نپوشیدن و تمیز نکردن فرد، به شمار نمی رود. شـمـا بـایـد در هـر حـالتی دوش بگیرید، موهایتان را مرتب کنید، و مطمئن شوید که هر سانتیمتر از بدنتان در بهترین وضـعـیـت ممـکـن قـرار دارد؛ فقـط در ایـن حـالـت اسـت کــه مـیتوانید بیشترین تـاثـیر را بر روی طرف مقابل بگذارید. اما در عـیـن حال بـاید تحت هر شرایطی خونسردی خودتان را حـفظ کنید. کافیـست یـک نـفـس عـمـیق بکشید و این 10 مرحله را دنبال کنید. بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشد که شما خوش تیپ تر از همیشه به نظر برسید.

    مرحله1- شستن سر و بدن
    من صبح ها از گرفتن دوش های طولانی مدت لذت می برم. اما متاسفانه زمانی که عجله داشته باشید، برای اینکه سر موقع آماده شوید باید زمان حمام خود را به حداقل برسانید. این کار را در مدت زمان کوتاه انجام دهید و آب را ولرم کنید، چرا که اگر آب خیلی داغ باشد، پوستتان خشک می شود.
    ابتدا موهایتان را بشوید و آب بکشید. برای اینکه در وقت صرفه جویی کرده باشید در حین مدتی که نرم کننده را بر روی موهایتان گذاشتید می توانید سایر قسمت های بدنتان را بشویید (همچنین می توانید برای کوتاهتر شدن زمان دوش گرفتن، از محصولات دو کاره ی شامپو و نرم کننده استفاده کنید). من همچنین پیشنهاد می کنم برای بدن خود از شوینده های مایع که دارای نرم کننده هستند استفاده کنید. (صابون های قلیایی تا حد بسیار زیادی باعث خشک شدن پوست می شوند.)
    مدت زمان تقریبی: 6 دقیقه

    مرحله 2- شستن صورت
    صورت اولین جایی است که در زمان ملاقات، دیگران به آن توجه می کنند، پس باید مطمئن باشید که تمیز و سلامت است. شاید یک کرم پاک کننده به شما کمک کند؛ بد نیست روی یکی از آنها سرمایه گذاری کنید. با این کار تمام چین و چروک ها و ناصافی ها پنهان شده و پوست لطیف و شادابی پیدا می کنید.
    بیش از اندازه از پاک کننده ها استفاده نکنید چراکه ممکن است پوستتان خراشیده شود. همچنین باید توجه داشته باشید که نباید به طور روزانه از این نوع پاک کننده ها استفاده کنید. یک یا دو بار در هفته کافی است. اما باید صوتتان را روزی 2 بار بشویید، به ویژه اگر پوست صورتتان اکنه ای و پر جوش است.
    مدت زمان تقریبی: 2 دقیقه

    مرحله 4- کوتاه کردن ناخن ها
    کوتاه کردن ناخن ها پس از دوش گرفتن بهتر است، چراکه ناخن ها نرم تر می شوند و بنابراین کوتاه کردنشان راحت تر می شود. پس از گرفتن ناخن ها جمع کردن و به دور ریختن آنها فراموش نشود.
    مدت زمان تقریبی: 2 دقیقه

    مرحله 5- استعمال ادوکلن
    زمانی که از اسپری های خوشبو کننده بدن، ضد تعرق ها، و مام (یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن) استفاده کردید، زمان آن می رسد که مقداری ادوکلن نیز استعمال کنید. (اما بیش از اندازه این کار را انجام ندهید) ادوکلن را باید روی نبض های خود اسپری کنید (به عنوان مثال روی مچ، پشت گوش، زیر گلو و ...) به خاطر داشته باشید که هدف شما این است که تنها بوی خوبی بدهید نه اینکه خودتان را از ادوکلن اشباع کنید.
    مدت زمان تقریبی: 1 دقیقه

    مرحله 6- مرطوب کننده
    بیشتر آقایون دوست ندارند پوستشن را چرب کنند اما این کار برای از بین بردن پوست زبر مفید است. باید صورت و بدن خود را هر روز مرطوب کنید. فقط باید دقت کنید که برای صورت و بدن به طور مجزا باید از دو نوع مرطوب کننده استفاده کنید؛ به ویژه اگر پوستتان حساس است.
    مدت زمان تقریبی: 1 دقیقه

    مرحله 7- لباس پوشیدن
    در این مورد شما باید از قبل بدانید که دقیقا چه لباس هایی را می خواهید بپوشید. به خاطر داشته باشید که عجله دارید؛ بنابراين لباس هایی را انتخاب کنید که نیاز به اتو کشیدن نداشته باشند و به راحتی با سایر لباس ها ست شوند.
    مدت زمان تقریبی: 6 دقیقه

    مرحله 8- آراستن موها
    درست کردن موها برای اکثر مردها زمان زیادی می گیرد. شاید دلیل آن، این باشد که بیش از اندازه از محصولات زیبایی استفاده می کنند و همچنین دوست دارند خودشان را زیاد در آینه نگاه کنند.
    بهتر است محصولات با کیفیت را خریداری کنید چرا که مدت زمان بیشتری دوام دارند، 90% در وقت شما صرفه جویی می کنند، میزان کمی از آن، موهای شما را به حالت دلخواه در می آورد. از طرف دیگر محصولات بی کیفیت موهای شما را چرب و روغنی جلوه می دهند.
    مدت زمان تقریبی: 3 دقیقه

    مرحله 9- مسواک زدن دندان ها
    باید دندان ها، زبان، و سقف دهان خود را مسواک بزنید تا باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند از بین بروند.
    ترفند صرفه جویی در وقت: در حمام مسواک بزنید.
    مدت زمان تقریبی: 3 دقیقه

    مرحله 10- چک کلی
    بالاخره در آینه نگاهی بیندازید و ببینید که آیا همه چیز بر طبق میلتان شده.
    مدت زمان تقریبی: 1 دقیقه
    حالا آماده رفتن هستید؛ من هم بیشتر از این وقتتان را نمی گیرم. فقط به خاطر داشته باشید که با برنامه ریزی مناسب و منظم می توانید هر کاری را بهتر انجام دهید.
    تا دیدار آینده؛ خودتان را خوش تیپ نگه دارید!

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    مصاحبه با بهنوش بختياري
    ايده آل من طنز وودي آلني است



     

    1- بهنوش بختياري از آن دست بازيگراني بود كه وقتي براي اولين بار تصويرش را روي صفحه تلويزونمان ديديم، با خودمان گفتيم اين هم يكي مثل همه كه يك‌بار آمده‌اند و مي‌روند و … ولي او ماند و حالا به قول خودش سبكي اختصاصي دارد.
    2- حضور تيپيك او در سريال «چارخونه» دليلي بود تا سراغ او برويم و در مورد خيلي چيزها با هم حرف بزنيم.
    3- قرار گفت و گوي ما چندبار عقب افتاد و آخرش او را موقع استراحت براي خوردن ناهار سرصحنه «چارخونه» گير انداختيم.
    4- او بچه پر ادا و اطواري بوده و از همان روزهاي كودكي دوست داشته مهماندار هواپيما شود، ولي وقتي به خودش آمده ديده وسط صحنه گير كرده و سر از دنياي بازيگري درآورده!
    5- آدم واقع‌بيني است، اين‌قدر كه مي‌گويد: «قبول دارم بازيگر درجه يك و عالي‌اي نيستم و شايد استعداد متوسطي داشته باشم، اما نمي‌خواهم درجا بزنم و خودم را بالا مي‌كشم.»
    6- عقيده دارد كه هيچ چيز به اندازه كار برايش مهم نيست و وقتي درگير آن مي‌شود، به چيز ديگري فكر نمي‌كند.
    7-بازيگري را از سال 75 و با كلاس مهتاب نصيرپور شروع كرده. بعد از سه سال به اين نتيجه مي‌رسد اصلاً كار جالبي نيست و مي‌رود پشت صحنه و كارهايي مثل منشي صحنه و دستيار كارگرداني را تجربه مي‌كند. بعد از پنج سال دوباره برمي‌گردد سراغ بازيگري، چون به اين نتيجه رسيده كه نه انگار بازيگري كار جالب‌تري است!
    8-مي‌گويد كتاب زياد مي‌خواند اما اصولاً به كارهاي ايراني عقيده‌اي ندارد و طنز امريكاي شمالي را بيشتر دوست دارد اما از ميان ايراني‌ها هم عاشق طنز مهرجويي است. البته كتاب غير طنز هم مي‌خواند و آخرين كتاب‌هاي غير طنزي كه خوانده «11 دقيقه» پائولوكوئيلو و «وديگران» محبوبه قديري بوده است.
    9- با بهنوش بختياري كه حرف مي‌زني، در مورد عقيده‌هاي خودش حرف مي‌زند و تمام جواب‌‌هايش را با «به نظر من» شروع مي‌كند. چيزي كه در ادامه مي‌خوانيد ، نظرات اوست در جواب به سؤال‌هاي ما، همين.

    - باز هم يك نقش كمدي ديگر. شما مي‌خواهيد فقط در اين ژانر كار كنيد؟
    نگاه خود من به زندگي اصولاً نگاه جدي نيست و شخصيت شوخ‌طبعي دارم. فضاي زندگي‌ام فضاي فانتزي است، يك كم با آدم‌هاي معمولي فرق دارد. حتي هر كس به خانه من مي‌آيد، مي‌گويد اينجا يك سوئيس كوچك است. يك دهكده كوچك براي خودم درست كرده‌ام و در آن زندگي مي‌كنم. من آدم معتقد به رويا و خيالي هستم و خيلي واقع‌گرا نيستم. طنز را هم به همين دليل دوست دارم كه باعث مي‌شود زندگي را راحت‌تر تحمل بكنيم. به نظر من زندگي بدون شوخي، خنده و مفرح بودن بي‌معني است. يعني شما مثل يك گياه فقط رشد مي‌كني و هيچ اتفاق خاصي برايت نمي‌افتد. تنها لحظاتي به ياد آدم مي‌ماند كه به آدم خوش گذشته باشد. البته خوش گذشتن تعريف‌هاي گوناگوني دارد، من منظورم از نوع سلامت و خيلي درستش است. به غير از اين لحظات به نظرم لحظات ديگر زندگي قابل ارزش‌گذاري نيستند. لحظاتي است كه همين‌طور يكنواخت و كند مي‌گذرد. اين از نگاه خود من به طنز. از طرف ديگر شروع كار من و ورودم به عرصه طنز خيلي اتفاقي بود. الان هم نمي‌خواهم روي اين تأكيد كنم كه مي‌خواهم فقط كار طنز بكنم، ولي ناراضي هم نيستم و خوشحالم از اين‌كه سبكي براي خودم دارم. به‌هرحال تقريباً در اين ژانر پذيرفته‌شده‌ام، ولي خب اين دليل نمي‌شود كه بگويم قلقلكم نمي‌آيد اگر يك نقش درام يا كاري در ژانر وحشت يا شخصيتي با چالش‌هاي عجيب و غريب رواني به من پيشنهاد بشود.

    - بعضي معتقدند بازيگر زن طنز بودن اينجا سخت است و فاكتوري غير از گيج‌بازي و شوخي‌هاي كلامي خيلي كوتاه ندارد. شما در اين باره چه نظري داريد؟
    خيلي سخت است. به دليل محدوديت‌هايي كه براي ما در طنز وجود دارد، در آن هجو و فكاهي و لودگي وارد مي‌شود. اينها با افكار من جور نيست. طنز مورد علاقه من طنز وودي آلني است. او اسطوره من است. براي اين‌كه طنزش، طنز موقعيت است و فضاشكني و فاصله‌گذاري. يك نوع روشنفكري در آن وجود دارد. من به هيچ عنوان با لودگي موافق نيستم، اما خب كاريش نمي‌شود كرد. طنز ما طنز كلامي است كه اين‌طور مي‌شود. ما امكاناتي نداريم براي اين‌كه يك صحنه خنده‌دار و يك موقعيت جالب به‌وجود بياوريم. به هر حال بايد رعايت خيلي چيزها را بكنيم و اين زياد با طنز جور درنمي‌آيد. مثل اين‌كه شما برويد و در جايي جوك بگوييد. قطعاً مي‌گويند اين زن سبكي است! در صورتي كه جوك گفتن براي شوخي و انبساط خاطر است، ولي متأسفانه تعبيري كه مي‌شود، مي‌گويند اين آدم‌ها لوس، جلف و سبك‌اند. به‌هر حال مي‌دانيم ببيننده‌مان كل ايران است و مثلاً محدود به شبكه پنج نمي‌شود و بايد رعايت خيلي چيزها را بكنيم. اين‌كه حرمت زن ايراني بايد حفظ بشود و او را زير سؤال نبريم. ولي باز ما در اين فضا سعي مي‌كنيم بهترين كار را انجام بدهيم. من خودم خيلي تلاش مي‌كنم و بيشتر مطالعاتم به طنز اختصاص داده‌ام تا كاستي‌ها را جبران كنم. آثار نويسنده‌هايي مثل عمران صلاحي، مارك تواين، ريموند كارور و ... من پيش‌زمينه طنز خوبي دارم، ولي متأسفانه همه‌اش به ديوار مي‌خورد، چون هيچ كدام از آنها را نمي‌شود اجرا كرد. كاش بشود روزي در يك تئاتر كمدي بازي كنم تا بتوانم از اين زمينه‌ها هم استفاده بكنم. نهايتاً در حال حاضر طنز ما خلاصه مي‌شود به اين‌كه من بگويم «چي شده؟» و ...

    - از وودي آلن و طنزش گفتيد. كدام فيلمش را بيشتر دوست داريد؟
    «آني هال»، «عشق و مرگ» و «رز ارغواني قاهره»، اينها فوق‌العاده بي‌نظيرند. شما سناريوي اينها را بخوان. ديگر چه كار بايد كرد! فقط بايد بروي جلوي دوربين ديالوگت را بگويي و بروي. اما نصف انرژي بازيگرهاي طنز ما صرف اين مي‌شود كه چه كار كنيم كه يك چيز بشود و بيننده بخندد.

    - كار تلويزيوني را بيشتر دوست داريد يا سينمايي را؟
    من در سينما بيشتر پشت صحنه كار كرده‌ام و محيطش هنوز برايم غريبه است. در تلويزيون انگار همراه خانواده‌ام هستم، به همين خاطر محيطش را بيشتر دوست دارم. در كل دوست دارم كاري كه انجام مي‌دهم بيشتر مخاطب داشته باشد. به همين خاطر تلويزيون را خيلي دوست دارم. كارهايي هم كه تا حالا در آنها حضور داشته‌ام پرمخاطب بوده.

    - فكر مي‌كنيد آدم موفقي هستيد؟
    موفق اصلاً تعريف ندارد. كساني كه به موفقيت فكر مي‌كنند، روان سالمي ندارند، چون همه‌اش خودشان را در عرصه رقابت مي‌اندازند و اين روان آدم را اذيت مي‌كند. آدم بايد بيشتر به اين فكر كند كه روحش از كاري كه انجام مي‌دهد، آسوده باشد. اين طوري است كه مي‌گويم موفقيت و تلاش براي رسيدن به آن، كار كساني است كه فكرشان به پختگي نرسيده است. الان در كارم احساس خوبي دارم، به دليل اين‌كه تقريباً شهرت و اعتبار و احترام دارم و اين‌كه اعتياد عجيب و غريبي نسبت به كارم دارم كه من را آرام مي‌كند.

    - تقريباً با همه كارگردان‌هاي طنز كار كرده‌ايد. كار كدام را بيشتر دوست داريد؟
    الان ناراحتي من اين است كه چطور بروم با كارگردان‌هاي ديگر كار كنم. ما در اين زمينه كاري اين‌قدر حرف همديگر را خوب مي‌فهميم كه اصلاً احساس غريبگي نمي‌كنيم. همه ما در محدوده خنده و شوخي با هم در ارتباطيم. مثلاً من يك نمايشنامه‌خواني كار مي‌كردم كه خيلي جدي بود، هنوز اين عادتم بود كه سر هر چيزي مي‌خنديدم و يك چيزي از آن درمي‌آوردم و طنزش مي‌كردم. اما بعد ديدم محيط خيلي جدي است و نمي‌طلبد كه از اين شوخي‌ها كرد. ما همه‌مان اين‌طوري هستيم. حتي آقاي مديري كه به نظر خيلي جدي مي‌آيد، درونشان دنيايي از شوخي جريان دارد كه شايد از بيرون مشخص نباشد، اما ما خودمان مي‌فهميم. اساساً با هيچ كدام از كارگردان‌ها به من سخت نگذشته، چون خودم هم آدم سختگيري نيستم و هر كس چيزي بگويد از اين گوش مي‌گيرم و از گوش ديگر درش مي‌كنم.

    - درباره شهرت حرف زديد. مي‌خواستم بدانم اين شهرت چقدر خوشمزه است، چقدر اذيت مي‌كند، چه موقع‌هايي لجتان را درمي‌آورد و چه موقع‌هايي مي‌گوييد به‌به چقدر خوب است؟
    من شهرت را مثل يك دندان لق مي‌بينم كه هي به آن زبان مي‌زني؛ هم دوست داري بيفتد و هم دوست داري نيفتد. در عين حال يك لذت توأم با نگراني و درد براي شما دارد. شهرت من را اذيت نمي‌كند، گرچه گاهي وقت‌ها شعارش را مي‌دهم. در واقع چيزي است كه دوستش داشته‌ام و ميل به مطرح بودن بوده كه من را به سمت بازيگري آورده. ميل به اين‌كه درونت را به بقيه نشان بدهي. همين مني كه مي‌گويم چون همه مرا مي‌شناسند اذيت مي‌شوم، اگر روزي جايي بروم و كسي تحويلم نگيرد، افسرده مي‌شوم. شهرت را دوست دارم اما الان دغدغه‌ام نيست. در حال حاضر فكرم خيلي عميق‌تر از اين حرف‌هاست. مرتب دارم روي خودم كار مي‌كنم، فيلم مي‌بينم و كتاب مي‌خوانم تا بتوانم ذهنم را بسط و گسترش بدهم.

    - شما فيلم هندي هم نگاه مي‌كنيد؟
    الان ديگر نه. اما يك دوره‌اي چرا. آن موقع‌هايي كه ويدئوي (تي سون) اجاره مي‌كرديم و 20 تا 20 تا فيلم مي‌گرفتيم كه بيشتر‌شان هم هندي بود. من حتي با چند تا فيلم هندي گريه كرده‌ام. مثلاً باغبان.

    - اين يك كمي جديدتر از دوره تي سون است.
    بله خب. آميتاباچان را دوست دارم. او يكي از هنرپيشه‌هاي برتر است كه هميشه مثالش مي‌زنم، اما قصه‌هاي آنها را چون زياد عمق ندارد، دوست‌ ندارم. ولي اصلاً مخالفش نيستم.

    - آدم رمانتيكي هستيد؟‌
    بله. البته اين با بالاتر رفتن سن كم مي‌شود. چند وقت پيش به دوستي مي‌گفتم احساس مي‌كنم دارم بچگي‌ام را از دست مي‌دهم. دارم شفافيت و زلال بودنم را از دست مي‌دهم و آن هم فقط به خاطر اين‌كه جبر روزگار اين طوري به آدم تحميل مي‌كند. عقيده دارم سعادتمند كسي است كه اين قوانين را نپذيرد. آدم غيرمنطقي هميشه پيشرفت مي‌كند، چون سعي مي‌كند دنيا را با خودش وفق بدهد. اما اگر بخواهد طبق قانون و ضابطه پيش ‌برود، بايد خودش را با دنيا وفق بدهد و در اين صورت هيچ اتفاقي برايش نمي‌افتد.

    - تا حالا عاشق شده‌ايد؟‌
    بله عاشق شده‌ام. عشقم هم صددرصد زميني بوده. من جايي خواندم آدم بايد مثل جيوه باشد. اين خيلي جالب است. جيوه به شكل چيزي نيست، اما به شكل هر چيزي هم در مي‌آيد و مي‌تواند سطح آينه را صيقل بدهد. اگر انسان بتواند به اينجا برسد، كه من فكر مي‌كنم هيچ وقت نمي‌رسم، خيلي جهان قشنگي مي‌شود. در كل آدم شديداً احساساتي‌اي هستم و خيلي بر اساس تفكر زندگي نمي‌كنم. زياد هم ضرر نكرده‌ام.

    - زياد گريه مي‌كنيد؟
    خيلي. از كجا فهميديد؟ دلم خيلي رقيق است. فكر مي‌كنم با ريختن اشك عالي‌ترين صفت انساني جاري مي‌شود. گونه‌ات گرم مي‌شود و زلال مي‌شوي.

    - بزرگ‌ترين آرزوي بهنوش بختياري چه چيزي است؟
    [مي‌خندد] آرزو... خيلي سخت است، فكر مي‌كنم هر چه بگويم خيلي سطحي به‌نظر برسد. قبلاً داشتن يك زندگي خانوادگي خيلي درست و جانانه بود. آرزوهاي من هر سال تغيير مي‌كند. نمي‌دانم چرا؟ الان آرزويم اين است كه در كارم خيلي پيشرفت كنم. آرزو دارم يك مستند بسازم. آرزو دارم يك خانه بخرم. آرزو دارم بروم چند تا كشور خارجي را كه دوست ‌دارم ببينم. مخصوصاً فرانسه. چون خودم زبان فرانسه خوانده‌ام و دوست‌ دارم يك جورهايي از آن استفاده كنم. ايتاليا بروم. اسپانيا بروم. بعد هم در سنين 40-50 به بعد ... نه نمي‌شود اين آرزو را ديگر گفت.
    دوست ‌دارم يك مؤسسه بزنم و براي آدم‌هاي نيازمند پول جمع كنم. دوست دارم... حالا شايد آرزويم تا سال بعد عوض بشود، اما الان جهانم جهان معنوي است.

    - درآمد شما خوب است؟
    بله درآمد من خيلي خوب است. خدا را شكر. با اين‌كه پدرم وضع مالي خوبي داشته، هميشه روي پاي خودم ايستاده‌ام. الان درآمد ميليوني دارم، اما ممكن است امروز باشد و فردا نباشد. زياد هم پول جمع‌كن نيستم. شايد اشتباه مي‌كنم، اما اين اشتباه الان دارد به من لذت مي‌دهد. من آدم لحظه هستم. از كجا معلوم آدم فردا زنده باشد. ديشب داشتم مجله‌اي را ورق مي‌زدم و دليل مرگ آدم‌هاي مشهور ايران و جهان را مي‌خواندم. همه سكته قلبي و مغزي كرده‌اند. مرگ به همين راحتي مي‌آيد به زندگي آدم.

    - از مرگ نمي‌ترسيد؟
    چرا خيلي مي‌ترسم. اگر ماشين كمي تند برود، سر راننده جيغ و داد مي‌كنم كه آقا يواش برو! من از مرگ مي‌ترسم. اصلاً نمي‌توانم بگويم مرگ تولد دوباره‌است و از اين حرف‌ها. مي‌ترسم. دوست‌ دارم زياد عمر كنم، حداقل صدسال را داشته باشم ديگر. [مي‌خندد]
    يك چيز بامزه هم در مورد همين مسئله در فيلم «آني‌هال» بود. مي‌گفت كتاب‌هاي درباره «مرگ و مير» همه مال تو كتاب‌هاي درباره «عشق» مال من.

    - شايد سؤال خصوصي باشد، اما جراحي زيبايي در موفقيتت تأثيري داشته يا نه؟‌
    به نظرم بازيگر بايد خودش باشد. هيچ چيز به اندازه خود بودن به درد نمي‌خورد. فكر مي‌كنم هيچ چيز به اين اندازه زشت نيست كه تو بخواهي خودت را چيز ديگري جز آن‌چه هستي نشان بدهي. به خاطر بيني‌ام واقعاً پشيمانم، يعني الان حتي با دست بردن در صورتم هم مخالفم، ‌اما شده ديگر كاريش هم نمي‌شود كرد!

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    هزارتوی ‏DVR


    هنوز چندان زماني از شيوع محبوبيت گسترده فيلمهاي Beta Max و VHS نگذشته بود که با آمدن CD و بعد در زماني کمتر DVD ، بازار قديمي تر ها کساد و در مورد بعضي هم نابود شد. اکنون چند گاهي است واژه DVR وارد فرهنگ محاوره ديجيتالي شده است. در این ‏مقاله با تشریح جزئیات اين تکنولوژي، سعی در معرفی چند مدل برتر در این رده خواهیم نمود. با ما باشید.‏

    DVR

    زمانی را به خاطر می آورم که برنامه های تلویزیونی محدود به تک کانال تلویزیونی موجود بود و بس که آنهم از 6 یا ‏هفت صبح برنامه هایش شروع می شد و حدود های ساعت 11 تمام میشد. نه خبری از شبکه های دیگر و پخش ‏مستقیم فوتبال بود و نه چیز دیگر و خلاصه همین بود و همین. در آن روزها بود که بازار  فیلم های معروف به فیلم ‏کوچیک (‏Beta Max‏) و ویدئو های غول پیکرشان گرم بود. تازه به این ماجرا مساله ممنوعه بودن ویدئو را هم اضافه ‏کنید تا میزان استقبال از آن دستتان بیاید.
    پس از آن و با آزاد شدن ویدئو و از طرف دیگر آمدن رقیب ارزان تر و کاراتر ‏فیلم های بتا ، با نام ‏VHS‏ رسانه تازه ای شکل گرفت که تا مدتها غیر قابل جایگزین می نمود (هنوز هم هستند ‏کسانی که ویدئوی AIWA ی خود را از پس چندین سال به صد تا ‏DVD‏ نمی دهند!). ولی مطابق رسم زمانه ما همه ‏چیز به سرعت در حال تغییر است مخصوصا مقوله ای با نام دیجیتال. با همه گیر شدن کامپیوتر های شخصی کم کم ‏گرایش عمومی از ‏VHS‏ به سمت ‏Video CD‏ تغییر یافت که شاید در این رده کمترین عمر و اقبال را پیدا کرد و دیری ‏نپائید که شاهد تولد رقیب هم شکل و هم اندازه ولی بسیار قوی تر خود، یعنی ‏DVD گردید.
    ‏DVD‏ محصولی ست که ‏هر بیننده ای را بدون شک جذب خواهد نمود و با توجه به کاهش سریع قیمت دستگاههای پخش آن، بسیار نیز مورد ‏استفاده عموم قرار دارد. ولیکن ‏DVD‏ نسبت به ‏VHS‏ دارای یک اشکال نچندان جزئی بود و آن اینکه دستگاههای ‏VHS‏ عمدتا قابلیت ضبط تصویر بروی فیلم را داشتند ولی تا همین چندی پیش برای این کار در مورد ‏DVD‏ کاملا ‏احتیاج به کامپیوتر بود.
    تا اینکه دستگاههای با نام‎(Digital Video Recorders)‎‏ ‏DVR‏ به بازار عرضه گردیدند که علاوه ‏بر دارا بودن خاصیت ضبط بروی ‏DVD‏ دارای هارد دیسک داخلی جهت ضبط تصویر زنده تلویزیونی نیز بودند.

    DVR

    زمانی را در نظر بگیرید که مشغول تماشای فینال جام جهانی هستید، به یکباره یک آدم مزاحم از فوتبال بیخبر ‏شما را پای تلفن می خواهد چه احساسی به شما دست میدهد؟ مطمئنا پس از کلی بدو بیراه گفتن به روان ‏گراهام بل ، در فکر تماشای قسمت های از دست رفته هستید. راستی چه خوب می شد اگر می شد تصویر را نگه ‏داشت و دوباره پس از چند دقیقه از ادامه کار آن را تماشا کرد و چه خوب است که واقعا می شود این کار را کرد! این ‏تنها یکی از وظایف ‏DVRها است که در دنیای مدرن نام های دیگری نظیر ‏HDVR (Hard Disc Video Recorder)‎‏ و یا ‏PVR Personal Video Recorder)‎‏) نیز دارند.
    از یک نگاه کلی ‏DVR‏ ها بوسیله هارد درایو های بزرگ خود نه تنها ‏قابلیت ضبط تصاویر پخش شده از هر منبع موجود را دارند بلکه می توانند این کار را با کمکEPG (Electronic ‎Program Guide)‎‏ بدون دخالت انسان نیز انجام دهند.
    طرز کار این ‏EPG‏ بدین صورت است که در مورد برنامه های ‏دیجیتالی مثلا برنامه های ماهواره ای ساعت پخش برنامه مورد نظر بطور کامل در آن ثبت می شود علاوه بر آن ‏اطلاعات کاملی از برنامه در حال پخش نظیر نام آن، ساعت آغاز و پایان آن و توضیحات جداگانه ای در رابطه با آن ثبت ‏می گردد که این اطلاعات وسیله مناسبی ست برای شناساندن یک برنامه دلخواه به ‏DVR‏ .
    فرض کنید قصد ضبط ‏برنامه ای را دارید که در آن ساعت مشخص در خانه حضور ندارید، بهترین راه را ‏DVR‏ در اختیار شما می گذارد با ‏استفاده از ‏EPG‏ برنامه را به ‏DVR‏ معرفی کرده و با خیال راحت به سر کار خود می روید ، در ساعت مقرر ‏DVR‏ خود ‏بخود روشن شده نسبت به ضبط برنامه مورد نظر شما اقدام کرده و سپس خود بخود خاموش می شود بدون ‏کوچکترین دخالت انسان که این یکی از مهمترین معیار های یک ‏DVR‏ مناسب است که از ‏EPG‏ پشتیبانی کند.
    علاوه ‏بر مورد یاد شده موارد دیگری در خرید موفق یک ‏DVR‏ نقش دارند که شاید از مهمترین آنها سایز هارد درایو مورد ‏استفاده توسط آنهاست جائیکه محدوده ای از 40 گیگابایت تا 400 گیگابایت موجود است و علاوه بر این نکته که ‏هرچه هارد بزرگتری داشته باشیم تصویر بیشتری هم ضبط می کنیم  نکته نسبتا مهم تری دراین میان مخفی است ‏و آن اینکه هر چه هارد بزرگتری داشته باشیم تصویر با کیفیت تری ضبط می کنیم مثلا همانگونه که مصطلح شده ‏است هر یک ساعت فیلم ضبط شده دارای ظرفیتی نزدیک 1 گیگابایت است که این بعلت تجربه استفاده از ‏Video ‎CD‏ هاست ولیکن تصویری که در اینجا حاصل می شود دارای کیفیتی نزدیک کیفیت فیلم های ‏VHS‏ است که نسبت ‏به آنچه از تلویزیون می بینیم بسیار کم کیفیت تر است(بعنوان مثال هر یک ساعت ضبط تصویر با فرمت ‏HD‏ چیزی در ‏حدود 10 گیگا بایت فضا احتیاج دارد!) و اگر خواهان کیفیتی مشابه اصل تصویر هستیم می بایست از میزان بیشتری ‏از حافظه استفاده کنیم .
    پس همیشه به خاطر داشته باشید که نسبت مستقیمی میان کیفیت و کمیت موجود ‏است (البته این نسبت در روابط انسانی به هیچ وجه صادق نیست!).
    نکته دیگر در رابطه با ‏DVR‏ ها مساله نسبتا ‏جدید پشتیبانی از فرمت ‏HD‏ است که کم کم دارد جای خود را در میان رسانه ها باز میکند. بعنوان مثال تعداد شبکه ‏های ‏HD‏ در ماهواره تا همین چند ماه پیش از تعداد انگشت های دست فراتر نمیرفت ولی اکنون بطور فزاینده ای در ‏حال افزایش است و علاوه بر آن نسل تلویزیون های مبتنی بر ‏HD‏ نیز در حال فراگیر شدن است. پس بدین ترتیب ‏پشتیبانی از ‏HD‏ برای وسیله ای همچون ‏DVR‏ امری کاملا ضروری ست.

     DVR

    بلاخره روزی فرا میرسد که هارد درایو ‏DVR‏ ما هر اندازه هم که بزرگ باشد پر شود ؛ در آن لحظه است که به اهمیت ‏وجود یک درایو برای کپی کردن محتویات هارد بروی ‏DVD‏ یا ‏VCD‏ پی میبریم. وجود چنین درایوی علاوه بر مزیت ضبط ‏محتویات موجود در  هارد بروی دیسک ، شما را از تهیه یک دستگاه جداگانه پخش ‏DVD‏ بی نیاز می کند.
    البته انجام  ‏این عمل در جهت معکوس یعنی ریختن محتویات ‏DVD‏ بروی هارد اگر ‏DVD‏ از نوع ‏Copy Protected‎‏ نباشد ، نیز امکان ‏پذیر است‎.‎
    تقریبا تمامی ‏DVR‏ ها امکانی را به شما میدهند که بوسیله آن میتوان در حین ضبط یک برنامه دلخواه به تماشای ‏یک برنامه از پیش ضبط شده نشست ولی تعداد بسیار معدودی از آنها وجود دارند که علاوه بر امکان فوق الذکر می ‏توان در آنها در حین تماشای یک برنامه زنده به ضبط برنامه دیگری از یک کانال دیگر مشغول شد که انجام این کار را ‏مرهون وجود 2 تیونر در ساختمان داخلی خود هستند. ‏
    بدون شک یکی دیگر از مهمترین قسمتهای هر ‏DVR‏ قسمت مربوط به پورت های ورودی و خروجی آن است جائیکه ‏شاید اصلا با تلویزیون شما سازگاری نداشته باشد. در یک تقسیم بندی کلی دو دسته پورت ورودی و خروجی در هر ‏وسیله دیجیتالی به این فرم وجود دارد که عبارتند از پورت های مربوط به صدا و مربوط به تصویر که این پورت ها به ‏علت پیشرفت مداوم تکنولوژی و عدم حذف پورت قدیمی (لابد برای اینکه بازار را یه یک باره از دست ندهند) بسیار ‏متنوع و مختلف شده اند.
    قدیمی ترین پورتی که تقریبا بروی هر وسیله دیجیتالی از این نوع دیده می شود پورت های ‏سه گانه زرد سفید و قرمز است که پورت های ‏Composite ‎‏ نام دارد از پس آنها پورت دایره شکل معروف ‏S-Video‏ ‏است که وظیفه انتقال صدا و تصویر را با هم با این تک پورت بعهده دارد .
    پورت بعدی ورودی نسبتا پیشرفته با نام ‏Component‏ است که فیش های قرمز آبی و سبز رنگ دارد (که میدانید این سه ، سه رنگ اصلی هستند) و تقریبا ‏تمامی دستگاههای ‏DVD‏ از این سه فیش پشتیبانی میکنند و کیفیت آنها بسیار بالاتر از فیش های ‏Composite‏ ‏میباشد.
    جدید ترین ورودی های دیجیتالی که بروی دستگاههای جدید هم بندرت دیده می شود پورت های ‏DVI‏ و ‏HDMI‏ میباشد که پورت ‏DVI‏ را احتمالا پشت کارت های گرافیک جدید هم دیده اید ولی ‏HDMI (High Definition ‎Media Interface)‎‏ تنها در تلویزیون های پشتیبانی کننده از فرمت تصویری ‏HD‏ دیده می شود.
    تنها پورتی که می ‏ماند پورت بسیار کمیابی ست با نام ‏Fire Wire‏ که با نام های ‏iLink‏ و ‏IEEE 1394‎‏ نیز معروف است که پورتی بسیار ‏پر سرعت بوده (سرعتی معادل چندین برابر پورت ‏USB 2.0‎‏) و برای اتصال دوربین های فیلمبرداری ‏HD‏ موسوم به ‏Camcorder‏ به ‏DVR‏ کاربرد دارد. پس قبل از خرید یک وسیله دیجیتالی از این دست حتما پورت های ورودی و ‏خروجی آن را چک کنید.‏

    DVR HDMI DVI Ports

    از دیگر نکات مهم و قابل توجه در امر خرید یک ‏DVR‏ بدون شک توجه به فرمتهای مورد پشتیبانی دستگاه برای ضبط ‏بروی ‏DVD‏ های مختلف است جائیکه در حالیکه اکثر ‏DVR‏ ها از فرمتهای ‏DVD+R‏ و ‏DVD–R‏ پشتیبانی میکنند تعداد ‏کمتری از آنها فرمت ‏DVD+R/RW‏ و ‏DVD-R/RW‏ را ساپورت می نمایند و در مورد فرمت بی نظیر  ‏DVD RAM‏ می ‏بایست حوصله زیادی در گشتن در میان مارک های مختلف به خرج داد چرا که تعداد بسیار اندکی از ‏DVR‏ های ‏موجود از این فرمت پشتیبانی میکنند.‏‎ ‎‏
    از دیگر امکاناتی که یک ‏DVR‏ مناسب در اختیار شما قرار میدهد امکان ‏ویرایش مقدماتی فایل موجود بروی هارد قبل از انتقال آن به ‏DVD‏ است که این ویرایش شامل حذف قسمتهای ‏دلخواه (مثلا تبلیغات میان فیلم)، تهیه یک ‏Label‏ جهت ‏DVD‏ و حتی بعضی از آنها به شما اجازه ساخت یک ‏Highlight‏ از فیلم ضبط شده را نیز میدهند.‏
    شاید اگر کمی دسته بندی ‏DVR‏ ها را گسترش دهیم دسته دیگری از محصولات دیجیتالی در این رده قرار گیرند و ‏آنهم  دستگاههای گیرنده ماهواره ای ست که دارای هارد دیسک داخلی  هستند که این گونه وسایل همگی دارای ‏پسوند ‏PVR‏ در مقابل اسم خود هستند ولیکن دو مشکل نسبتا مهم در رابطه با آنها وجود دارد یکی پشتیبانی ‏نکردن اکثر آنها از فرمت ‏HD‏ و دیگری نبود درایو جداگانه جهت ضبط محتویات بروی ‏DVD‏ .
    ‏و اما در مورد خرید این وسیله کارآمد در بازار ایران تا آنجائی که من خبر دارم  ‏DVR‏ های  رسمی موجود در بازار ایران ‏به سه مارک محدود می شوند که عبارتند از سامسونگ ، ال جی و البته سونی که در این میان ال جی بغیر از مدل ‏‏250 گیگا بایتی خود دارای تلویزیون ‏LCD‏ ی نیز هست که دارای هارد داخلی ست و خود به آن ماشین زمان میگوید. ‏
    محصول سونی را نیز در این رابطه بهتر است ‏DVD Recorder بنامیم  تا ‏DVR‏ چراکه خبری از هارد داخلی در ‏ساختمان آن نیست این محصول که ‏RDR GX7‎ نام دارد توانائی ضبط محتویات تصویری را بروی ‏DVD‏ با فرمت های ‏گوناگون دارد.
    البته از قیمت محصولات یاد شده زیاد نمی توان با اطمینان صحبت کرد ولی محصول ال جی با 250 ‏گیگابایت حافظه داخلی قیمتی در حدود 300 هزار تومان دارد و این محصول آخری سونی در سایت ‏Cnet‏ تا 800 دلار ‏قیمت گذاری شده است ولی در سایت فارسی سونی برای آن هیچ مشخصه یا قیمتی ذکر نگردیده است.
    البته ‏مطمئنا مدل های بیشتری در بازار ایران یافت می شود (مگر چیزی هم در این دنیا هست که نمونه چینی نداشته ‏باشد؟) و لیکن نمونه های گفته شده دارای گارانتی و ضمانت و توزیع فراگیر هستند. در پایان اگر دوستان با نمونه ‏های بیشتری آشنائی دارند لطفا با ذکر کارائی و قیمت ذکر نمایند.‏

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    قـوربـاغـه را قـورت بـده!

    عصر حاضر براي زندگي كردن دوران فوق‌العاده‌اي است. در هيچ زماني تا اين حد امكانات و فرصت‌هاي گوناگون براي دست‌يابي به بيش‌ترين اهداف وجود نداشته است. چرا كه شايد در هيچ دوراني از تاريخ بشر به اين اندازه انتخاب‌‌هاي گوناگون در پيش روي انسان نبوده است. در واقع آنقدر كارهاي خوب و جالب براي انجام دادن وجود دارد كه شايد بتوان گفت توانايي تصميم‌گيري و انتخاب از ميان آنها عامل تعيين كننده‌ي موفقيت شما در زندگي است.
    شما هيچ‌وقت براي انجام تمام كارهايي كه بايد انجام بدهيد فرصت كافي نداريد. شما به معناي واقعي كلمه در انبوه كارها، مسئوليت‌هاي فردي، پروژه‌ها، روزنامه‌ها و مجله‌هاي زيادي كه بايد بخوانيد و كتاب‌هايي كه روي هم انبار شده‌اند تا يك روز، به محض اينكه فرصتش را پيدا كرديد به سراغ آنها برويد، غرق شده‌ايد.
    سفره را بچينيد
    براي موفقيت يك ويژگي هست كه فرد بايد آن را داشته باشد و آن مشخص بودن هدف است. به بيان ديگر، فرد بايد بداند كه چه مي‌خواهد و شديداً خواستار بدست آوردن آن باشد.
    ناپلئون هيل
    قبل ازآنكه بتوانيد « قورباغه » خود را مشخص كنيد و دست به كار خوردن آن شويد بايد ابتدا دقيقاً معين كنيد كه در هر حوزه از زندگي‌تان به چه چيزي مي‌خواهيد برسيد. در بالا بردن كارايي فردي مهم‌ترين اصل روشن بودن هدف است. اولين دليل اينكه چرا بعضي از مردم مي‌توانند كارها را سريع‌تر انجام دهند اين است كه هدف‌ها و برنامه‌هاي كاملاً روشني دارند و از آنها فاصله نمي‌گيرند.
    هر چه برايتان روشن‌تر باشد كه چه مي‌خواهيد و براي به دست آوردن آن چه بايد بكنيد، آسان‌تر مي‌توانيد بر تنبلي غلبه كنيد، راحت‌تر قورباغه‌تان را مي‌خوريد و سريع‌تر كارها را به اتمام مي‌رسانيد.
    روشن نبودن هدف، سرگرمي و پريشان فكري در مورد اينكه چه كاري را بايد انجام بدهيد و به چه دليل و به چه صورتي بايد آن را انجام بدهيد يكي از دلايل اصلي تنبلي و نداشتن انگيزه است. براي نجات پيدا كردن از اين شرايط معمول بايد تمام نيروهاي خود را به كار بگيريد و براي هر كاري كه انجام مي‌دهيد هدف روشن و مشخصي را تعيين كنيد.
    يك روش عالي براي موفقيت در كار اين است: افكارتان را روي كاغذ بياوريد.
    فقط سه در صد از مردم هدف‌هاي مشخصي دارند و آنها را روي كاغذ مي‌آورند. اين افراد در مقايسه با افرادي كه از نظر ميزان تحصيلات و توانايي برابر و يا بهتر از آنها هستند اما به هر دليلي هرگز وقت خود را صرف روي كاغذ آوردن هدف‌هاي خود نكرده‌اند پنج تا ده برابر بيشتر كارايي دارند.
    شما مي‌توانيد تا آخر عمر از يك روش مؤثر براي مشخص كردن و رسيدن به هدف‌هايتان استفاده كنيد. اين روش هفت مرحله ساده دارد. با رسيدن به هركدام از اين هفت مرحله مي‌توانيد كارايي خود را دو تا سه برابر كنيد. بسياري از افرادي كه دوره‌هاي آموزشي مرا به اتمام رسانده‌اند با استفاده از اين روش ساده هفت مرحله‌اي توانسته‌اند درآمد خود را ظرف چند سال و حتي چند ماه به طور چشم‌گيري افزايش دهند.
    مرحله شماره 1: مشخص كنيد كه دقيقاً چه مي‌خواهيد. به تنهايي يا با رئيس‌تان بنشينيد و آنقدر در مورد هدف‌ها و برنامه‌هايتان بحث كنيد تا كاملاً برايتان روشن شود كه رئيس‌تان از شما انتظار دارد چه كارهايي را انجام دهيد و ترتيب انجام آنها به چه صورتي باشد. تعجب‌آور است كه افراد زيادي مدت‌ها مشغول انجام وظايف و كارهاي بيهوده هستند چون هرگز تصميم نگرفته‌اند كه با رئيس خود در مورد چنين موضوع مهمي به بحث بنشينند.
    قانون: يكي از بدترين راه‌هاي استفاده از وقت آن است كه كاري را كه به هيچ وجه لازم نيست به بهترين وجه انجام دهيم.
    استفن كاوي مي‌گويد: « پيش از آنكه بالا رفتن از نردبان موفقيت را شروع كنيد، ابتدا مطمئن شويد كه نردبان را به ساختمان مناسب تكيه داده‌ايد. »
    مرحله شماره 2: هدف خود را روي كاغذ بياوريد. وقتي هدف‌تان را مي‌نويسيد، آن را شفاف و قابل لمس مي‌كنيد. با اين كار چيزي خلق مي‌كنيد كه قابل لمس و ديدن است. به بيان ديگر هدفي كه روي كاغذ نيامده است فقط يك آرزو يا رؤياست و هيچ انرژي در پشت آن نيست. هدف‌هاي نوشته نشده منجر به سردرگمي، ابهام، گمراهي و اشتباهات بسيار مي‌شوند.
    مرحله شماره 3: براي هدف خود مهلت تعيين كنيد. براي يك هدف يا تصميم بدون مهلت مشخص هيچ فوريتي وجودندارد. چنين هدفي فاقد يك آغاز يا پايان واقعي است. اين كه محول كردن يا پذيرش كارها و مسئوليت‌ها فاقد مهلتي معين براي انجام باشد طبيعتاً باعث مي‌شود كه كارها را به تعويق بيندازد و بخش ناچيزي از آنها را انجام دهيد.
    مرحله شماره 4: از تمام كارهايي كه فكر مي‌كنيد بايد براي رسيدن به هدف‌تان انجام بدهيد فهرستي تهيه كنيد. هر بار چيز جديدي به ذهن‌تان رسيد آن را به ليست فعاليت‌ها اضافه كنيد. اين كار را تا كامل كردن ليست ادامه دهيد. اين فهرست به شما تصوير قابل مشاهده‌اي از وظيفه يا هدف اصلي ونيز راهي كه بتوان در آن بي‌وقفه به كار ادامه داد ارائه و احتمال رسيدن به هدف را به طور چشم‌گيري افزايش مي‌دهد.
    مرحله شماره 5: فهرست را به يك برنامه تبديل كنيد. كارهايي را كه به صورت ليست در آورده‌ايد اولويت بندي كنيد. مشخص كنيد كه چه كاري بايد قبل از همه و چه كاري بعد انجام شود. حتي اگر مي‌خواهيد برنامه خود را قابل مشاهده‌تر كنيد كارها را به ترتيب اولويت در داخل مستطيل‌ها يا دايره‌ها بنويسيد. خواهيد ديد وقتي با اين كار هدف خود را به وظايف يا كارهاي كوچك‌تر تقسيم مي‌كنيد تا چه اندازه رسيدن به هدف برايتان آسان‌تر مي‌شود.
    با داشتن يك هدف مكتوب و يك برنامه منظم و سازمان يافته كارايي و توانايي شما بسيار بيشتر از فردي خواهد بود كه هدف‌ها‌يش را در ذهنش نگه مي‌دارد و با خودش حمل مي‌كند.
    مرحله شماره 6: فوراً كار را بر اساس برنامه شروع كنيد. هر كاري كه مي‌خواهد باشد. برنامه متوسطي كه بسيار خوب اجرا شود بهتر از يك برنامه عالي است كه هيچ اقدامي در جهت اجراي آن انجام نشود. در راه رسيدن به هر موفقيتي اجراي برنامه از همه چيز مهم‌تر است.
    مرحله شماره 7: تصميم بگيريد كه هر روز براي آنكه قدمي به سوي هدف اصلي برداريد كاري انجام دهيد. اين كار يا فعاليت را در برنامه روزانه خود بگنجانيد. هر روز تعداد صفحات معيني در مورد موضوع مورد نظر خود مطاله كنيد، به سراغ تعداد مشخصي از مشتري برويد، مدت زمان معيني ورزش كنيد، از يك زبان خارجي تعداد مشخصي واژه‌هاي جديد ياد بگيريد. هرگز يك روز خود را بيهوده تلف نكنيد. حركت به جلو را ادامه دهيد. وقتي حركت را شروع كرديد به پيشروي ادامه دهيد. متوقف نشويد. همين استواري و ثبات قدم به تنهايي مي‌تواند شما را تبديل به يكي از فعال‌ترين و موفق‌ترين افراد نسل خود كند.
    داشتن هدف‌هاي مكتوب تأثير بسيار خوبي روي قدرت تفكر شما دارد. به شما انگيزه‌ي كار و فعاليت مي‌دهد. قدرت خلاقيت شما را تقويت مي‌كند، انرژي بخش است و بيش از هر عامل مؤثر ديگري به شما كمك مي‌كند تا بر تنبلي خود پيروز شويد.
    هدف‌ها سوخت و انرژي آتشدان موفقيت هستند. هر چه اين هدف‌ها بزرگتر و روشن‌تر باشد براي رسيدن به آنها مشتاق‌تر مي‌شويد. هر چه به هدف‌هايتان بيشتر فكر كنيد تمايل و اشتياق دروني شما براي دست‌يابي به آنها بيشتر مي‌شود. هر روز به هدف‌هايتان فكر كنيد و آنها را مرور نماييد. هر روز صبح فعاليت‌تان را با مهم‌ترين كار آغازكنيد. اين كار مي‌تواند شما را به مهم‌ترين هدفي كه در حال حاضر داريد، برساند.

    قورباغه را قورت بده !
    همين الآن يك كاغذ برداريد و ده هدفي كه مي‌خواهيد در سال آينده به آنها برسيد ليست كنيد. اين هدف‌ها را به صورتي بنويسيد كه گويا يك سال گذشته است و آنها همگي به تحقق پيوسته‌اند. در نوشتن هدف‌هايتان از زمان حال و ضمير اول شخص استفاده كنيد، هدف‌ها بايد با صراحت و با قطعيت بيان شوند. با اين كار ذهن ناخود آگاه شـما بي‌درنگ آنها را تأييد مي‌كند. براي مثـال مي‌نويسيد: « من ... تومان در آمـد دارم. » يـا « وزن من ... كيلو گرم است. » و يـا « من سوار اتومبيل ... هستم. »
    سپس ده هدفي را كه نوشته‌ايد مرور كنيد. از ميان آنها هدفي را انتخاب كنيد كه رسيدن به آن بيشترين تأثير را در زندگي شما مي‌گذارد. اين هدف هر چه كه هست آن را روي يك برگ كاغذ بنويسيد، براي رسيدن به آن مهلتي تعيين كنيد، برنامه‌ريزي كنيد طبق برنامه دست به كار شويد و هر روز براي دست‌يابي به هدف مورد نظر كاري انجام دهيد. همين تمرين به تنهايي مي‌تواند زندگي شما را دگرگون كند!

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    omid s

    goli212003

    yazd

    4

    6

    1356

    محمد رضا نصراللهي

    m_reza_nasrollahi

    تهران

    4

    6

    1360

    Elaheh

    saed_ash

     

    4

    6

    1368

    رضا خداجو

    rzkhodajoo

    تهران

    6

    6

    1341

    maryam ebadatgar

    iraniran2005

     

    6

    6

    1354

    مهناز فخر آبادي

    mahnazvk

    تهران

    8

    6

    1354

    معصومه زنده دل

    m_zendehdel2002

    تهران

    8

    6

    1355

    محمد عسگري

    moh_1355

    تهران

    8

    6

    1355

    Sadaf

    soltanechat_sa

    qaz

    9

    6

    1372

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    لیدا خلج

    lidakhaladj

    سعادت آباد

    3

    6

    1385

    zohreh

    nady_namaky

     

    4

    6

    1384

    مرضیه

    MArziehvaladi

     

    6

    6

    1382

    مجید

    majid_miveie

     

    6

    6

    1382

    محمد عسگري

    moh_1355

    تهران

    7

    6

    1381

    رویا فدائی

    Nika_roya

    تهران

    7

    6

    1381

    مهرنوش مصلي

    mehrnoosh272006

     

    7

    6

    1383

    مهناز پورمجیب

    mpoormojib

    تهران

    9

    6

    1374



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان