824

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 824 :: يکشنبه 29 مهر 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود کتاب


با سلام به همه شما دوستان عزيز
از شماره امروز يک تغيير جديد در روزانه خواهيم داشت و اينکه امکان دانلود کتابهايي که در قسمت «کتاب روزانه» معرفي مي شود، فراهم شده. بدين ترتيب که مي توانيد نسخه الکترونيکي کتابهايي که معرفي مي شوند را دانلود و مطالعه نمائيد.
اميدوارم اين امکان جديد (دانلود کتابها) که مورد درخواست بسياري از دوستان بود، کمکي به آشتي بيش از پيش ما کتاب و کتابخواني نمايد.

راستي شماره امروز روزانه از اون شماره هايي هست که خودم حال کردم!

باقي بقايتان
مبين
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (823) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • سفر به فضا
  • تاثیر گذارترین و به یادماندنی ترین عکسهای جهان
  • راز خانه وینچستر
  • 'عملیات مرلین' برای متهم کردن ایران 
  • معرفي و دانلود فيلم : جين شايسته
  • دانلود انيميشن : Akira
  • آلبوم جدید و زیبای علیرضا افتخاری به نام عطر مهر
  • تصنیف «بیا ساقی» از آلبوم شورانگیز با صداي شهرام ناظري
  • تبدیل عکس به کاریکاتور با Caricature Studio 3.0
  • SMS Reader
  • گزارشي اسفناك از وضعیت زنان عراقی
  • سعيد جليلي يك پا ندارد
  • یاهو و حذف نام ایران
  • دستور آشپزی هفته: ماکارونی نگین دار
  • خصوصيات آقا پسرها از 14 تا 28 سالگي...
  • برنار کوشنر:  متخصص در تبلیغ «دخالت بشردوستانه»
  • تاثیر نماز بر روی بدن نمازگزار
  • جديدترين شماره از هفته نامه TIME
  • اولین هواپیمای تمام اتوماتیک 
  • دانلود کتاب: مسئله شر
  • هفت آسمان مجاز فرهنگ و هنر (13)
  • آداب و روش ارسال ايميل كارآمد
  • چطور عیوب انکساری چشم جراحی مي‌شود؟
  • چرا همه افراد زیبا نیستند؟
  • بازتاب هاي سفر اولين روزه دار به فضا
  • در برابر امپراتوري اينترنت
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سفر به فضا
تاثیر گذارترین و به یادماندنی ترین عکسهای جهان
راز خانه وینچستر
یک فیلم فوق العاده از داخل سیلندر یک موتور بنزینی در حین کار
عکس هایی از بازگشت بی نظیر بوتو به پاکستان
سایت مستقل دیلی شوی جان استیوارت راه اندازی شد
گفته می شود 16 هزار ویدئوی برنامه ها را در آرشیو دارد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

'عملیات مرلین' برای متهم کردن ایران 


مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به شرکت در عملیات اخلال در برنامه هسته ای ایران اذعان کرد.
شبکه تلویزنی سی.بی.اس در برنامه 60 دقیقه این هفته خود مصاحبه ای را از والری پلیم (والری پلیم ویلسون)، مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پخش خواهد کرد که در آن، وی به شرکت در طرح های این سازمان برای اخلال در برنامه های هسته ای ایران اذعان کرده است.
بنابراین گزارش، مامور ارشد سیا در این برنامه که بخش هایی از آن امروز از سی.بی.اس پخش شد اذعان کرد، در ماموریتی که از آن با نام رمز "عملیات مرلین" نام برده می شود و هدف از آن "فروش یا تحویل نقشه های جعلی ساخت بمب های هسته ای به ایران" به منظور متهم کردن ایران به تعقیب برنامه غیرصلح آمیز هسته ای بوده، دخالت داشته است.
پلیم در مصاحبه خود با سی.بی.اس، بنابر آنچه ملاحظات و قیود کاری خوانده شد، تا حد امکان سعی کرد به پرسش های مصاحبه کننده پاسخ هایی محافظه کارانه بدهد.
والری پلیم ویلسون مامور سابق سیا بود که نام وی به صورت اتفاقی در جریان یک مشاجره قلمی بین رابرت نوواک، ستون نویس واشینگتن پست و جوزف ویلسون، سفیر سابق آمریکا در آفریقای جنوبی- که در آن زمان مقاله ای برای نیویورک تایمز نوشته بود - در مورد تلاش دولت بوش برای متهم کردن عراق به خرید کیک زرد از آفریقای جنوبی فاش شد.
والری پلیم، همسر جوزف ویلسون، در آن هنگام به عنوان مامور پوششی غیر رسمی اداره عملیات سیا فعالیت می کرد. بنابر اطلاعاتی که بعدا منتشر شد، پلیم پس از آشکار شدن هویت خود و در هنگام خروج از سیا در حال اجرای ماموریت ایران بوده است.
گزارش سی.بی.اس اضافه می‏کند، از آن زمان تاکنون، افشای نام این مامور سیا خسارات جبران ناپذیری به چندین برنامه سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده در نقاط مختلف جهان، ازجمله ایران وارد کرده است.
بنابراین گزارش، همزمان با فاش شدن هویت و.الری پلیم و با بررسی ارتباطات و ملاقات های وی در کشورهای مختلف دنیا، هویت تعداد دیگری از ماموران این سازمان در سراسر دنیا فاش و ضربه بزرگی به برخی از عملیات های حیاتی سازمان اطلاعاتی آمریکا در سراسر دنیا وارد آمد، به گونه که خود پلیم در این مصاحبه می گوید "در آن زمان تمامی سرویس های اطلاعاتی کشورهای دنیا در پایگاه های داده خود به دنبال نام من می گشتند".

لاريجاني و جليلي در مذاكرات با سولانا حضور مي‌يابند

سخنگوي وزارت خارجه گفت: علي لاريجاني و سعيد جليلي در مذاكرات با سولانا حضور مي‌يابند.
به گزارش فارس سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت خارجه صبح امروز يكشنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران با بيان اينكه استعفاي علي لاريجاني مورد موافقت رياست جمهوري قرار گرفت، تاكيد كرد: سياست‌ها، راهبردها و اهداف هسته‌اي جمهوري اسلامي اهدافي تغيير ناپذير است.
وي اضافه كرد: همبستگي كامل بين مسئولين جمهوري اسلامي و مسئولين و ملت در داخل و خارج نسبت به اهدف مسالمت آميز هسته‌اي وجود دارد.
حسيني خاطرنشان كرد: تعليق اساساً مطرح نبوده و نيست.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه انتصاب سعيد جليلي به عنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي قطعي شده است، افزود: مذاكرات با سولانا برگزار خواهد شد و لاريجاني به همراه جليلي به عنوان نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي در اين نشست شركت خواهند داشت.
وي در بخش ديگري با بيان اينكه طرح روسيه‌ همان طرح واكنش سريع بوده است بيان داشت: اين طرح در مورد تقويت ثبات و امنيت در درياي خزر است.
حسيني همچنين از سفر منوچهر متكي به مسكو براي برگزاري كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي خبر داد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جين شايسته
Becoming Jane


کارگردان: جوليان جرولد. فيلمنامه: کوين هود، ساا ويليامز. موسيقي: آدرين جانستون. مدير فيلمبرداري: ايگيل برايلد. تدوين: اما ئي. هيکاکس. طراح صحنه: ايو استوارت. بازيگران: آن هاتاوي[جين آستين]، جيمز مک آوي[تام لفروي]، جولي والترز[خانم آستين]، جيمز کرامول[پدر آستين]، مگي اسميت[بانو گرشام]، جو اندرسون[هنري آستين]، لوسي کوهو[اليز دفويي]، لارنس فاکس[آقاي وايزلي]، ايان ريچاردسون[قاضي لانگلوا]، آن مکسول مارتين[کاساندرا آستين]. ١٢٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ انگلستان. برنده جايزه بهترين صدا برداري از جشنواره هارتلند.
در انگلستان قرن هيجدهم، زنان تنها يک راه براي زندگي دارند: يافتن شوهري پولدار...اما جين آستين، فرزند ٢٠ ساله خانواده اي فقير که استعداد نويسندگي را در خود کشف کرده، قصد ندارد تا به راحتي تن به اين کار بدهد. هدف وي نويسندگي است، اما شرايط اجتماعي دوران راه را بر وي بسته و استعدادهاي وي ارزش چنداني ندارد. او به رغم فشار خانواده پيشنهاد ازدواج وايزلي ثروتمند را رد کرده و همزمان با دانشجوي حقوق جواني به نام تام لفروي که از اعتماد به نفس فراواني برخوردار است، آشنا مي شود. به زودي عشقي ميان اين دو جوان پديد مي آيد و قدرت حاصله از اين عشق جسارت لازم را براي ايستادن در برابر فشارهاي جامعه و شروع يک زندگي تازه به آن دو مي دهد...

چرا بايد ديد؟
زندگي جين آستين، نويسنده انگليسي تبار غرور و تعصب که هرگز ازدواج نکرد و همواره به عنوان زني سرد از سوي ديگران ارزيابي شد، دستمايه فيلمي عاشقانه از جولين جرولد شده است. جين شايسته يا برازنده سومين فيلم بلند او[پس از نوعي از زندگي و Kinky Boots] است. هر چند دومين فيلم او در جشنواره فلوريدا توانست جايزه تماشاگران را به دست آورد، اما امروزه کمتر کسي اين دو فيلم را به ياد مي آورد و شايد دليل اصلي آن حضور ممتد جرولد در عرصه ساخت سريال هاي تلويزيوني- از ابتداي دهه ١٩٨٠ تاکنون-باشد. جين شايسته محصولي ١٦ و نيم ميليون دلاري از سينماي انگلستان است که کيت وينسلت، ناتالي پورتمن و کايرا نايتلي براي بازي در نقش اصلي آن کانديد بودند، ولي سرانجام قرعه به نام خانم هاتاوي افتاد که براي بازي در اين نقش مجبور به يادگيري نواختن پيانو نيز شد.
اگر داستان غرور و تعصب را خوانده باشيد، به خوبي درک خواهيد کرد که داستان جين استين چگونه تا امروز الهام بخش ملودرام سازان بسياري در چهار گوشه دنيا بوده است. و حال پس از گذشت سال ها بخت آن را يافته تا براي ترسيم سيماي خالق آن نيز مورد استناد قرار بگيرد.شايد اگر جين آستين قهرمان اين فيلم نبود، با آن به عنوان داستاني از يک مثلث عشقي روبرو مي شديم و يا دست بالا آن را فيلمي درباره مبارزه زنان انگليسي براي کسب حق راي و برابري با مردان ارزيابي مي کرديم. که برخوردي دور از عقل نيز نبود، ولي برخورد مبتکرانه نويسنده و کارگردان فيلم حسي اصيلي به فيلم بخشيده که شما را وادار خواهد کرد بپذيريد: اگر جين استين زنده بود و فيلمساز، يقيناً قصه عاشقانه زندگي خود را چنين روايت مي کرد.
جين شايسته در اکران آمريکا تقريباً معادل هزينه توليد خود را به دست آورده، و بدون شک بيش از اين مبلغ را در انگلستان به چنگ خواهد آورد. چون بريتانيايي ها وفادار حتي اگر به خاطر ديدن آخرين هنرنمايي بازيگرفقيدشان ايان ريچاردسون و وداع با او هم شده باشد، به ديدار جين شايسته خواهند رفت. ايان ريچاردسون در ٩ فوريه ٢٠٠٧ از ميان ما رفت. بازيگري که تماشاگر ايراني او را براي بازي در نقش فرانسيس اورکهارت، سياستمدار مزور سريال خانه ورق[در ايران خانه پوشالي، با صداي ناصر تهماسب و مديريت دوبلاژ امير هوشنگ زند] همواره به ياد خواهد داشت.
ژانر: درام، زندگي نامه، عاشقانه.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/66163786/Beco.Jane.AFO.TLHP.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/66163679/Beco.Jane.AFO.TLHP.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/66163771/Beco.Jane.AFO.TLHP.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/66163796/Beco.Jane.AFO.TLHP.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/66163738/Beco.Jane.AFO.TLHP.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/66163659/Beco.Jane.AFO.TLHP.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/66163696/Beco.Jane.AFO.TLHP.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/66163548/Beco.Jane.AFO.TLHP.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Akira

 


عنوان: Akira
محصول:
July 24, 2001
کارگردان: Katsuhiro Tomo
زانر: Adventure, Horror, Military, Psychological, Science Fiction, Supernatural
زمان: 124 دقيقه
زبان: انگليسي
حجم فايل: 850 مگابايت

خلاصه کارتون:

In the year 2019, thirty-one years have passed since the outbreak of World War III. In Neo-Tokyo, all authority is waging a never-ending struggle against the underground that virtually rules the shattered city. A top-secret child with amazing powers of the minds breaks free from custody and accidentally gets a motorcycle gang involved in the project. The incident triggers psychic powers within one of the members, Tetsuo, and he is taken by the army and experimented on. His mind has been warped and is now on the path of war, exacting revenge on the society that once called him weak.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/48641054/Akira.part1.rar
http://rapidshare.com/files/48651009/Akira.part2.rar
http://rapidshare.com/files/48504097/Akira.part3.rar
http://rapidshare.com/files/48518966/Akira.part4.rar
http://rapidshare.com/files/48535075/Akira.part5.rar
http://rapidshare.com/files/48607730/Akira.part6.rar
http://rapidshare.com/files/48622653/Akira.part7.rar
http://rapidshare.com/files/48629867/Akira.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین
(و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

عطر مهر
باصداي عليرضا افتخاري



 

آلبوم جدید و زیبای علیرضا افتخاری به نام عطر مهر با دو کيفيت
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تصنیف «بیا ساقی» از آلبوم شورانگیز
با صداي شهرام ناظري


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل عکس به کاریکاتور با Caricature Studio 3.0
 

 

درست مانند هنرمندان كاریكاتوریست نشریات ، شما نیز اكنون می‌توانید به سرعت كاریكاتور دوستان، اعضای خانواده و حتي چهره‌های معروف و جنجالی سینمایی و یا سیاسی را بكشید. با این نرم‌افزار شما می‌توانید هر عكسی را باز كرده و بلافاصله آن را به صورت یك كاریكاتور مضحك درآورید. به علاوه این امكان كه اجزای دیگری مانند كلاه، عینك، و یا متن نیز به كاریكاتورهای خود اضافه كنید، در این برنامه پیش‌بینی شده است.
Caricature Studio نرم افزاریست که به همین منظور طراحی و ساخته شده است که با امکانات و ابزای های که در اختیار میدهد افکتهای گوناگون به عکس ها میشه داد و آنها را به کاریکاتور های با مزه به سلیقه خودتان تبدیل کرد. نرم افزار توضیح تخصصی ندارد و با اجرا کردن چند حرکت ساده عکس مورد نظر به یه کاریکاتور تبدیل می شود.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دنياي موبايل

SMS Reader

اين نرم افزار SMS هاي شمار ا مي خواند! (براي گوشيهاي نوکيا)

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 امام علی (ع) می فرمایند:
اِبنُ آدمَ أشبَهُ شَى‏ءٍ بِالمِعيارِ ، إمّا ناقِصٌ بِجَهلٍ أو راجِحٌ بِعِلمٍ

آدميزاده، شبيه ‏ترين چيز به ترازوست: يا با نادانى سبُك شود و يا به‏دانش، سنگين گردد

تحف العقول، ص 212

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

آقای سیگاری به خانمش گفت : (( امشب به تماشای فیلمی رفتم که مضرات افراط در استعمال دخانیات را نمایش می داد . خیلی در روحیه من تاثیر کرد و تصمیم گرفتم که دیگر ترک کنم . )) زنش با خوشحالی گفت : (( چی را ؟ سیگار را ؟ ))
_ نه،نه، عزیزم ، تماشای این گونه فیلمها را . ))


زن : (( مگر قرار نبود ساعت هفت برگردی ؟ الان ساعت ده شب است . ))
مرد : (( و الله تاکسی چپه شد ، همه رفتیم زیر ماشین . ))
زن : (( عجب ، آخریک زیر ماشین رفتن که سه ساعت طول نمی کشد ؟ ))


خانمی خود را لوس کرد و گفت : (( اوه . نگاه کن ببین این پشه ها چه جور پایم را زخم کرده اند . ))
شوهر از روی بی حوصلگی گفت : (( اوه. محض رضای خدا دیگر بس است. این لوس بازی ها مال موقعی بود که هنوز ازدواج نکرده بودیم . ))

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 به هر حال، در یک جمع بندی کلی باید گفت که زنان، در پشت جبهه های جنگ چه به عنوان مادران و دایگان و چه به عنوان یاوران و آموزندگان عشق و حکمت وفرزانگی و گاه حتی افسون سازی و فریبکاری نقشی تعیین کننده داشته و بدون حضور آنان حماسه بر مدار خود نمی چرخد.
اما در کنار این نقش ها که بر شمردیم، در ادبیات حماسی به زنانی بر می خوریم که چه به لحاظ نکات رفتاری و روان شناسی و چه به خاطر پایگاهی که در روند حماسه پیدا می کنند، با دیگر چهره های زنانه از بسیاری جهات متفاوت می باشند.
آنها از پس پرده ها، شبستانها و حرمهای شاهنشاهی بیرون می زنند و با شخصیت و منش خویش جنبه ایی حماسی و سلحشوری به نقش زنان می بخشند.
درشاهنامۀ فردوسی و در دیگر حماسه هائی که به دنبال شاهنامه آفریده شده اند می توان آن را تحت عنوان«زنان جنگاور» مطرح نمود.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة يوسف آيات: 111 محل نزول: مکه

 
وَاتَّبَعْتُ مِلَّةَ آبَآئِـي إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ مَا كَانَ لَنَا أَن نُّشْرِكَ بِاللّهِ مِن شَيْءٍ ذَلِكَ مِن فَضْلِ اللّهِ عَلَيْنَا وَعَلَى النَّاسِ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَشْكُرُونَ 38 يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ 39 مَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِهِ إِلاَّ أَسْمَاء سَمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَآبَآؤُكُم مَّا أَنزَلَ اللّهُ بِهَا مِن سُلْطَانٍ إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلّهِ أَمَرَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ 40 يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ خَمْرًا وَأَمَّا الآخَرُ فَيُصْلَبُ فَتَأْكُلُ الطَّيْرُ مِن رَّأْسِهِ قُضِيَ الأَمْرُ الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْتِيَانِ 41 وَقَالَ لِلَّذِي ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا اذْكُرْنِي عِندَ رَبِّكَ فَأَنسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي السِّجْنِ بِضْعَ سِنِينَ 42 وَقَالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرَى سَبْعَ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعَ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ يَا أَيُّهَا الْمَلأُ أَفْتُونِي فِي رُؤْيَايَ إِن كُنتُمْ لِلرُّؤْيَا تَعْبُرُونَ 43

 

ترجمه فارسي مکارم

من از آيين پدرانم ابراهيم و اسحاق و يعقوب پيروى كردم! براى ما شايسته نبود چيزى را همتاى خدا قرار دهيم; اين از فضل خدا بر ما و بر مردم است; ولى بيشتر مردم شكرگزارى نمى‏كنند! «38» اى دوستان زندانى من! آيا خدايان پراكنده بهترند، يا خداوند يكتاى پيروز؟! «39» اين معبودهايى كه غير از خدا مى‏پرستيد، چيزى جز اسمهائى (بى‏مسما) كه شما و پدرانتان آنها را خدا ناميده‏ايد، نيست; خداوند هيچ دليلى بر آن نازل نكرده; حكم تنها از آن خداست; فرمان داده كه غير از او را نپرستيد! اين است آيين پابرجا; ولى بيشتر مردم نمى‏دانند! «40» اى دوستان زندانى من! اما يكى از شما (دو نفر، آزاد مى‏شود; و) ساقى شراب براى صاحب خود خواهد شد; و اما ديگرى به دار آويخته مى‏شود; و پرندگان از سر او مى‏خورند! و مطلبى كه درباره آن (از من) نظر خواستيد، قطعى و حتمى است!» «41» و به آن يكى از آن دو نفر، كه مى‏دانست رهايى مى‏يابد، گفت: «مرا نزد صاحبت ( سلطان مصر) يادآورى كن!» ولى شيطان يادآورى او را نزد صاحبش از خاطر وى برد; و بدنبال آن، (يوسف) چند سال در زندان باقى ماند «42» پادشاه گفت: «من در خواب ديدم هفت گاو چاق را كه هفت گاو لاغر آنها را مى‏خورند; و هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشكيده; (كه خشكيده‏ها بر سبزها پيچيدند; و آنها را از بين بردند) اى جمعيت اشراف! درباره خواب من نظر دهيد، اگر خواب را تعبير مى‏كنيد!» «43»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

eshge.mahdi@gmail.com

هشتم شوال سالروز تخريب قبور ائمه سلام الله عليهم،
در بقيع تسليت باد

 

 

afagh_m51@yahoo.com

هو
،بارها انسان برای دفاع از خود
.خود را می کشد
،در زمانی بسیار دور
.مردی می زیست که مردم او را مصلوب کرده بودند
زیرا او آنان را بسیار دوست می داشت
.و مردم نیز وی را بسیار دوست می داشتند
شاید تعجب کنید اگر به شما بگویم
!که من چند روز پیش او را سه بار دیدم
بار اول
از به زندان بردن زن زناکاری ممانعت کرد
و در بار دوم
با شراب خوران می نوشید
و در بار سوم
با مردی درگیر شد
.زیرا می خواست کلیسا را مکانی برای تبلیغ قرار دهد
اگر آنچه درباره ی خیر و شر می گویند راست باشد
.پس سراسر زندگی من در گناه سپری شده است
.بخشش چیزی جز نیمی از عدالت نیست
،کسی به من ستم نکرد
.مگر آنکه به برادرش ستم کرده باشم

جبران خلیل جبران
کتاب ماسه و کف
برگردان: حیدر شجاعی

 

 

abarkooh1@gmail.com

گزارشي اسفناك از وضعیت زنان عراقی

لوسیندا مارشال از نویسندگان مطرح در آمریكا و از فعالان جنبش زنان نیز در آن كشور محسوب می‌شود. مارشال به وضعیت اسفبار زنان عراقی اشاره نموده و می‌گوید طبق آمار رسمی هشت میلیون زن بی‌سرپرست در این كشور وجود دارد.مارشال معتقد است زنان عراقی با وضعیت سختی روبه‌رو شده‌اند كه در حال وخیم‌تر شدن می‌باشد. زنان عراقی در هنگام وضع حمل، به خاطر بمباران‌ها‌ی پیاپی نیروهای آمریكایی، حكومت نظامی، فقدان برق و آب آشامیدنی سالم و عدم وجود بیمارستان‌ها‌ی كافی و پزشك در حالت بدی به سر می‌برند.
مارشال به نقل از ابراهیم خلیل پزشك ویژه زنان در بیمارستان الكرایا می‌گوید: در هر دوازه ساعت، دو زن عراقی نیاز به مراقبت‌ها‌ی ویژه دارند و به خاطر عدم امكانات آن‌ها و یا بچه‌ها‌یشان تلف می‌شوند. مادران اغلب دچار كم‌خونی می‌شوند و فرزندهایشان نیز به خاطر عدم تغذیه مناسب و مراقبت‌ها‌ی خانوادگی كمبود وزن دارند.مارشال در جای دیگر به گزارش‌ها‌ی یونیسف اشاره كرده و عنوان می‌دارد: شصت و پنج درصد از بانوان عراقی در هنگام زایمان تلف می‌شوند.
وی به وضعیت اسفبار دیگری كه در نتیجه حضور نیروهای آمریكایی و متحدینش در عراق می‌باشد اشاره دارد و می‌گوید: به خاطر خشونت، هزینه‌ها‌ی بالای زندگی و عدم امكانات زیر ساختاری، بسیاری از زنان عراقی به كشورهای دیگر مهاجرت كرده و متأسفانه برخی از آنان به كارهای ناشایست روی آورده‌اند.
به گزارش خبرگزاری الجزیره، هشت میلیون بیوه در عراق وجود دارند كه سیصد و پنجاه هزار نفر از آن‌ها فقط در بغداد ساكن می‌باشند. همچنین به گزارش "سازمان زنان آزاد عراق" بر اساس مدارك موجود بیش از چهار هزار زن و دختر عراقی از زمان تهاجم آمریكا در سال 2003 ناپدید شده‌اند. یانار محمد یكی از كارمندان این سازمان در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان فاش نمود كه بیشتر آن‌ها به زور به كشورهای دیگر برده شده‌اند.
روزنامه ایندیپندنت نیز در همین رابطه می‌افزاید: حدود پنجاه هزار زن عراقی آواره به خاطر حفظ زندگی فرزندانشان مجبور به خودفروشی هستند.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

سعيد جليلي يك پا ندارد


سعيد جليلي يك پا نداردسعيد جليلي كه در دولت نهم معاون اروپا و آمريكاي وزارت خارجه شده بود، اكنون به جاي علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي شده است.
وی که به ساده زیستی در زندگی شخصی و رويكردهاي اسلامي-انقلابي در ديپلماسي شهرت دارد، مورد اعتماد فراوان رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی است.
سعيد جليلي كه دكتراي علوم سياسي دارد، به زبانهاي عربي و انگليسي نيز مسلط است و با توجه به سابقه ۲۰ ساله حضور در وزارت خارجه، جايگاه علمي و تسلط بسيار خوبي در موضوع هسته اي ايران خواهد داشت.
اما در اين مقطع، جالب و قابل توجه است كه بدانيد اين استاد دانشگاه، در زمان جنگ تحمیلی به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه حضور یافته است.
شايد خود دكتر جليلي چندان راضي به گفتن اين جزئيات نباشد اما ميگوئيم تا در تاريخ بماند كه سعيد جليلي در سال ۱۳۶۵ديده بان لشكر امام رضا(ع) خراسان بود كه در عمليات كربلاي۵ از ناحيه پا مجروح شد و در بيمارستان صحرايي پاي راست خود را از دست داد.
اكنون پاي راست سعيد جليلي، مصنوعي است و به عبارت دقيق تر او يك پا ندارد اما گامهاي علمي و استوارش در سياست، قطعا بيش از پيش زبانزد خواهد شد.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

یاهو و حذف نام ایران
 

اول : درد غریبی است ، حذف شدن و این درد و غم بزرگ‌تر و سوزاننده‌تر می‌شود وقتی که این حذف شدن ، حذف شدن ملیتت باشد از فهرست سایت‌های متعدد اینترنتی ، حتی همین یاهو.
در عصر وب 2.0 که برجسته‌ترین خصوصیت‌اش اشتراک است و زمانی که دموکراسی دیجیتال هر روز با راه افتادن سرویس‌هایی ، بارزتر می‌شود ، وقتی به عنوان یک کاربر آماتور با شوق و ذوق می‌خواهی به سرعت عضو سایتی شوی تا از امکاناتش استفاده کنی ، قلبت درد می‌گیرد وقتی نمی‌توانی کشور خود را در فهرست بیابی.
کجایی شوم ، افغانی و تاجیکستانی بشوم بد نیست ، هر چه باشد از خودمانند. نه! به دلم نمی‌چسبد! سرانجام رندم کشوری را انتخاب می‌کنم و در دل می‌گویم : دیدی چه آسان تغییر تابعیت دادی!!

دوم : خلاصه اینکه ایران از لیست یاهو میل و برخی از سایت‌های دیگر حذف شده ، هر کس می‌تواند در مورد نوع واکنش یا عدم واکنش استدلال خاص خود را داشته باشد:
- این یک مشکل سیاسی است که غرب با ما دارد ، وب‌گردی‌تان را بکنید ، اینقدر هویت مجازی دارید ، وقتی می‌بینید در فهرست سایتی ایران نیست ، یک کشور دیگر را انتخاب کنید.
- گیرم که غرب با مشکل سیاسی دارد ، چرا مناقشات سیاسی را به دنیای اینترنت و کاربرانش هم می‌کشاند؟ مگرتلاش برای حذف یک کشور از لیست کشورهای جهان نبود که منشأ اخبار و تحلیل‌های زیادی شد؟ پس چرا ما باید در قابل حذف نام ایران ساکت بنشینیم؟ پتیشن راه می‌اندازیم و بمب گوگلی درست می‌کنیم.
- حس و حال ناخوشایندی پیدا می‌کنم ، وقتی هویت و احترام گدایی می‌کنم. شما ممکن است نام اقداماتان را هر مبارزه و دادخواست و یا هر چیز دیگری بگذارید. کلا از بیگانه محبت و توجه دریوزه نمی‌کنم ، دوست دارم که آنقدر برجسته باشیم که قابل صرف‌نظر نباشیم.

سوم : فکر می‌کنم در قبال جنجال حذف نام ایران از لیست یاهو میل ، بیشتر کاربران یکی از سه استدلال بالا را در ذهن دارند. هر یک از آنها ، می‌تواند تا حدی درست باشد و تأکید می‌کنم که هنگام بحث و مجادله وبلاگی ، مهم رعایت احترام و محترم شمردن نظرات طرف مقابل است.
یکی از اشتباهات ما هنگام پیش آمدن موضوعاتی از این دست این است می‌خواهیم مانند یک مسابقه ورزشی در مباحثه‌ها شرکت کنیم و در آخر طرف مقابل را تسلیم کنیم و وادار به اعتراف به شکست کنیم. اگر هم جایی اصطلاحا کم بیاوریم شروع می‌کنیم به رو کردن پرونده طرف مقابل و افشا کردنش.
هر کس باید با تفکر و استدلال خود ، از حرکتی پیروی کند. کلا امیدی به گرفتن نتیجه در حرکت‌های پرشور و کم‌شعور نداشته باشید. در عین حال هیچگاه حرکت‌های جمعی از این دست نباید به عنوان ابزاری برای برجسته شدن فردی مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.

چهارم : شرکت‌ها و سرویس‌های اینترنتی طیفی هستند از یک مجموعه آدم با ملیت‌ها ، فرهنگ‌ها ، اهداف و نظرات مختلف. هندی و چینی و پاکستانی و اروپایی و امریکایی. خیلی از آنها کسانی هستند که هدفی جز ایجاد سرویس‌های جذاب اینترنتی و فراهم کردن امکانات مؤثر و راحت‌تر بین انسان‌ها و در کنار آن کسب درآمد ندارند. گیرم که در قسمت مدیریتی گاه مجبور به رعایت قوانین نوشته یا نانوشته کشورشان باشند. فکر می‌کنم شایسته نباشد به کل یک مجموعه دادن القابی با ادبیات نادرست.

پنجم : از بین گزینه‌های مختلف و صرف‌نظر از همه حاشیه‌ها ، به سایت Hello Yahoo لینک می‌دهم. این سایت با هدف آگاهی دادن و درخواست تجدید نظر در نوع نگاه یاهو ، ایجاد شده است. اگر کسی خواست لینک بدهد ، دقیقا با همین کلیدواژه‌های Yahoo Mail لینک بدهد.

Yahoo Mail

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
ماکارونی نگین دار

مواد لازم
ماکارونی: 250 گرم
قارچ: 250 گرم
گوشت چرخ کرده 150 گرم
هویج متوسط: دو عدد
فلفل دلمه ایی: یک عدد
ذرت پخته شده: یک پیمانه
پیاز: یک عدد
رب گوجه فرنگی: یک پیمانه
سیب زمینی متوسط: دو عدد
نمک؛ فلفل؛ آویشن : به میزان لازم

طرز تهیه
ابتدا پیازها را ریز خرد کرده و سرخ کنید؛ گوشت را به پیاز افزوده و تفت دهید؛ بعد از سرخ شدن گوشت رب؛ نمک و فلفل را به آن اضافه کنید تا سس ماکارانی شما حاضر شود
قابلمه ایی را پر از آب کرده روی حرارت قرار دهید تا آب بجوش بیاید؛ سپس کمی روغن و نمک به آب اضافه کنید تا ماکارونی شما به هم نچسبد؛ ماکارونی ها را در آب بریزید و بگذارید بجوشد تا زمان آبکشی آن برسد
ماکارونی را آبکش کرده همراه با سس گوشت دم کنید
قارچ را نگینی خرد کرده و در آبلیمو بخوابانید تا سیاه نشود سپس در کمی کره تفت دهید
فلفل دلمه ایی را نیز به صورت نگینی خرد کرده و همراه قارچ کمی تفت دهید تا نرم شود
هویج را آبپز کنید و برای طعم دار کردن آن کمی نمک؛ آب لیمو و شکر به آب بیفزایید؛ بعد از آبپز شدن هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید و به قارچ و فلفل اضافه کنید
ذرت پخته شده را نیز به آنها اضافه کنید و از روی حرارت بردارید
سیب زمینی ها را نیز به صورت نگینی خرد کرده و در روغن داغ فراوان سرخ کنید تا برشته وترد شود
حالا اگر ماکارونی شما دم کشیده آن را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و لایلای آن از مایه قارچ و ذرت و سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید و در آخر کمی پودر آویشن و فلفل سیاه روی ماکارونی بپاشید

شاد باشید و موفق
در پناه حق
(nk2)

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 
 

gwmorteza@yahoo.com

خصوصيات آقا پسرها از 14 تا 28 سالگي...

سن 14 سالگي: تازه توي اين سن ، هرو از بر تشخيص ميدن ! (اول بدبختي)
سن 15 سالگي: ياد مي گيرن که توي خيابون به مردم نگاه کنن ! ... از قيافه ء خودشون بدشون مياد !
سن 16 سالگي: توي اين سن اصولا“ راه نميرن ، تکنو مي زنن ! ... حرف هم نمي زنن ، داد مي زنن!.با راکت هم گيتارمي زنن.
سن 17 سالگي: يه کمي مثلا آدم ميشن !... فقط شعرهاشون رو بلند بلند مي خونن ! (يادش به خير ، اون روزا که تکنو نبود ، راک ن رول مي خوندن .
سن 18 سالگي: هر کي رو مي بينن ، تا پس فردا عاشقش ميشن ! ... آخ آخ ! آهنگهاي داريوش مثل چسب دوقلو بهشون مي چسبه !
سن 19 سالگي: دوست دارن ده تا رو در آن واحد داشته باشن !... تيز ميشن ، ابي گوش ميدن ! .
سن 20 سالگي: از همه شون رو دست مي خورن ! ... ستار گوش ميدن که نفهمن چي شده !
سن 21 سالگي: زندگي رو چيزي غير از اين بچه بازيها مي بينن !
سن 22 سالگي: نه ! مي فهمن که زندگي همش عشــــقه ! ... دنبال يه آدم حسابي مي گردن .
سن 23 سالگي: يکي رو پيدا مي کنن ! اما مرموز ميشن ديدشون عوض ميشه .
سن 24 سالگي: نه! اون با يه نفر ديگه هم دوسته ! اصلا“ لياقت عشق منو نداشت ! سن 25 سالگي: عشق سيخي چند ؟!! ... طرف بايد باباش پولدار باشه ! حالا خوشگل هم باشه بد نيست !
سن 26 سالگي: اين يکي ديگه همونيه که همه ي عمر مي خواستم ! ...
افتخار ميدين غلامتون بشم ؟!
سن 27 سالگي: آخيـــــــــــش !
سن 28 سالگي: کاش قلم پام مي شکست و خواستگاري تو نميومدم !!!
 

خصوصيات دختر خانمها از 14 تا 28 سالگي ...

سن 14 سالگي: تا پارسال هر کي بهشون مي گفت: چطوري ؟ مي گفتن: خوبم مرسي ! حالا ميگن: مرسي خوبم !
سن 15 سالگي: هر کي بهشون بگه سلام ، ميگن: عليک سلام ! ... نقاشيشون بهتر ميشه بتونه کاري و رنگ آميزي و ...
سن 16 سالگي: يعني يه عاشق واقعين !... فردا صبح هم مي خوان خودکشي کنن شوخي هم ندارن ...
سن 17 سالگي: نشستن و اشک مي ريزن ! ... بهشون بي وفايي شده ...
کوران حوادث...
سن 18 سالگي: ديگه اصلا عشق بي عشق ! ... توي خيابون جلوي پاشون رو هم نگاه نمي کنن ...
سن 19 سالگي: از بي توجهي يه نفر رنج مي برن !... فکر مي کنن اون يه آدم به تمام معناست !
سن 20 سالگي: نه ، نه ! ... اون منو نمي خواست ! ... آخرش منو يه کور و کچلي مي گيره ! مي دونم !
سن 21 سالگي: فقط 27-28 سالگي قصد ازدواج دارن ! فقط !
سن 22 سالگي: خوش تيپ باشه ! پولدار باشه ! تحصيلکرده باشه ! قد بلند باشه ! خوش لباس باشه ! ... آخ که چي نباشه...
سن 23 سالگي: همه ء خواستگارا رو رد مي کنن !
سن 24 سالگي: زياد مهم نيست که چه ريختيه يا چقدر پول داره! فقط شجاع باشه !
ما رو به اون چيزي که نرسيديم برسونه !
سن 25 سالگي: آه! پس چرا ديگه هيچکي نمياد ؟!... هر کي مي خواد باشه ، باشه
سن 26 سالگي: يه نفر مياد ! ... همين خوبه !... بــــــــــله !
سن 27 سالگي: آخيـــــــــــش !
سن 28 سالگي: کاش قلم پات مي شکست و خواستگاري من نميومدي !!!

 

 

yazynh@yahoo.com

در مورد مقاله مصدق

قسمت اول

براي شروع
اصولا ما عادت داريم يك‌طرفه به قاضي برويم و اگر از كسي بدمان مي‌آيد، فقط بد او را بگوييم، ولو خدمات او بيشتر از كژي‌هايش باشد. دوست عزيز آقاي niceboy_1380 مطالبي در مورد مرحوم دكتر محمد مصدق نوشته‌اند، كه راست يا دروغ همگي شامل مثلا بدي‌ها و خيانت‌هاي ايشان!! است. برآن شدم تا در مقاله‌اي اولا نوشته ايشان را نقد كنم و ثانيا خدمات مرحوم دكتر مصدق را بيان نمايم، تا دوستان با خواندن مقاله ايشان كه در روزانه شماره 820 چاپ شده است و مقاله حقير، خود در مورد شخصيت دكتر قضاوت كنند. اين مقاله در دو فصل ادامه مي‌يابد: يکي نقد و بررسي نوشته شماره 820 و ديگري خدمات مرحوم مصدق.
1 نقد نوشته
عكس ابتداي مقاله
عكسي را كه در ابتداي مقاله گذاشته‌اند، حقير نديده‌ام در هيچ مجله معتبري چاپ شده باشد و يا ثابت شده باشد كه مونتاژ نبوده است. در ثاني اطلاع ندارم كه آيا ايشان حضرات معصومين (ع) را قبول دارند يا خير. اما براي كساني كه قبول دارند عرض مي‌كنم. اگر اين عكس واقعي نبوده در اصول كافي از امام صادق (ع) منقول است كه هر كه به مومني بهتان بزند و يا چيزي بگويد كه در او نيست، در روز قيامت در تلي از آتش قرار مي‌گيرد تا حرف خود را ثابت كند. بنابراين بهتر است هرگز چيزي را كه صد در صد مطمئن نيستيم و يا با چشم نديده‌ايم، به زبان نياوريم. اما اگر بر فرض اين عكس واقعي باشد، مروي است كه روزي شخصي خدمت امام صادق (ع) رسيد و به حضرت عرض كرد «كسي گفت شما (يعني امام) گمراه هستيد». امام سر مبارك را بالا گرفتند و عرضه داشتند «خدايا اگر كسي كه اين نسبت را به من داده راست مي‌گويد، مرا هدايت كن و اگر دروغ مي‌گويد تو بين من و او حاكمي.» بعد رو به کسي که خبر آورده بود كرده و فرمودند «شما كجاي اين ماجرا هستيد؟!» آن مرد خجالت كشيد و ديگر هرگز براي امام خبري اين‌چنيني نياورد. و نيز در نامه 53 اميرالمومنين (ع) به مالك اشتر (رض) مي‌خوانيم كه حضرت فرمودند «هرگز نبايد آن‌چه را كه بر مردم پوشيده است، برملا سازي.» اخبار و روايات بر اين دلالت دارند كه مسايل داخلي هر كس بين خود او و خدا است و به ديگران ربطي ندارد؛ اگر چنين بود خداوند متعال هرگز غيبت را حرام نمي‌فرمودند. اين كه مصدق (ره) دست زني را بوسيده باشد، جزو مسايل شخصي زندگي او بوده و به هيچ‌كس مربوط نيست. پس در اين عكس, دو گناه كبيره براي نويسنده نهفته است. يكي اين كه حتي اگر عكس واقعي باشد، قطعا ايشان از واقعي بودن آن بي‌اطلاعند و کاري که در آن احتمال تهمت وجود دارد, خود گناه است. و ديگر اين كه حتي اگر عكس واقعي باشد، ايشان حجاب از مساله شخصي كسي برداشته كه قطعا مخالف نظر باري‌تعالي است. اگر عكس دروغ باشد كه ديگر حساب ايشان با كراما كاتبين است. ملاحظه مي‌كنيد كه گناه كردن آن هم از نوع كبيره بسيار ساده است، به خصوص در جايي كه انسان منافع شخصي را در نظر مي‌گيرد، شيطان به راحتي سوار او مي‌شود. البته اين گناه را ايشان به كرات در نوشته‌شان مرتكب شده‌اند و اين اولين و آخرين آن نيست.
اما آيا واقعا عكس مونتاژ بوده است يا واقعي؟
نمي‌دانم ايشان چقدر از عكاسي سر درمي‌آورند، اما به چند دليل واضح اين عكس مونتاژ بوده است كه اين دلايل عبارتند از:
1- مبرزترين دليل اين است كه عكس مصدق بر روي ديوار سايه ندارد، در صورتي كه عكس آن زن سايه دارد و مشخص است كه اين دو عكس از دو جاي متفاوت به يكديگر چسبانده شده‌اند.
2- زاويه فلش در دو عكس متفاوت است. در عكس مصوق نور فلش به سمت چپ پيشاني ايشان خورده و دوربين در سمت چپ سر ايشان قرار داشته است. در حالي كه در عكس زن با توجه به سايه دوربين در پشت سر سمت راست او قرار داشته است. اگر هر دو عكس در يك مكان گرفته شده بود، نور فلش بايد وسط پيشاني مرحوم مصدق مي‌خورد.
3- فلش جزييات پيراهن زن را مشخص كرده اما پيراهن مصدق را تار انداخته است، كه كاملا مشخص است دوربين‌ها متفاوتند.
4- كت و شلوار مصدق سياه‌تر از شب كه در پشت سر ايشان قرار دارد، بوده كه در عکاسي امكان‌پذير نيست. در واقع محيط نوري عكس مصدق با محيط نوري عكس زن هم‌خواني ندارد.
پس مي‌توان گفت كه عكس مونتاژ است.
مصدق و محمدعلي شاه
مصدق برخلاف ادعاي نويسنده با محمدعلي شاه رابطه دوستانه نداشته که اين مطلب در بخش خدمات آن مرحوم در قسمت ملاقات با محمدعلي شاه توضيح داده خواهد شد.
مصدق و مشروطيت
مصدق برخلاف ادعاي نويسنده از حاميان مشروطه بوده که اين مطلب در بخش خدمات آن مرحوم در قسمت ملاقات با محمدعلي شاه و نيز در قسمت مخالفت با انحلال عدليه توضيح داده خواهد شد.
مصدق و مجلس محمدعلي شاه
حضور مصدق (ره) در مجلس محمدعلي شاه نمي‌تواند دليل طرفداري او از شاه باشد، كما اين كه در زمان رضا شاه نيز مرحوم مدرس (ره) عضو مجلس بوده است و اگر بگوييم كه آن مجلس انتسابي نبوده كه تا حدي بوده، كمك كردن به مردم در هر لباس و مقامي واجب است، چنان‌چه در رساله‌هاي شرعي آمده است: «اگر ورود بعضى از علماى اعلام در دستگاه ظلمه موجب شود كه از مفاسد و منكرات جلوگيرى شود تصدّى آن امور واجب است، ...» اگر ايشان رساله را براي عوام الناس نمي‌دانند!!
مصدق و استبداد
ايشان نوشته‌اند: «رجال‌ استبدادطلب‌ درباري‌ ... از جمله‌ مصدق ...». اين كه مصدق فردي كاملا دموكرات و مخالف استبداد بوده بر كسي كه ذره‌اي از تاريخ آگاهي داشته باشد، پوشيده نيست؛ تا آن‌جا که شايد بتوان گفت در تمامي کتاب‌هايي که در مورد مرحوم مصدق جمله‌اي مي‌نويسند و مي‌خواهند ايشان را معرفي کنند, او را با آزادي‌خواهي و مبارزه با استبداد معرفي مي‌کنند. مانند اين جمله که در اشاره به مخالفت مصدق با کشف حجاب و کلاه پهلوي است: «مصدق در تمام عمر خود به آزادي‌خواهي معروف بوده و هر صدمه‌اي هم که کشيده از روي اين عقيده‌اش بوده است.»
اجازه از دربار
ايشان نوشته‌اند: «... رجال‌ و درباريان درجه‌ اول‌ ... معمولا در هنگام‌ مسافرت‌ ... مجبور بوده‌اند كه مراتب‌ را به‌ پيشگاه‌ مبارك‌ ملوكانه‌! معروض‌ داشته‌ و از حضور قبله ‌عالم‌! كسب‌ اجازه‌ نمايند و مصدق نيز اين‌ كسب‌ اجازه‌ را به‌ انجام‌ رسانده است‌.» ما اين جمله را نشنيده‌ايم. به هيچ ماخذي هم اشاره نكرده‌اند و طبعا مي‌تواند شامل گناهي كه در بند اول به آن اشاره شد، باشد. ضمن آن که هنگامي که در مورد رابطه مرحوم مصدق با محمدعلي شاه صحبت کرديم, خود به خود اين قضيه مي‌تواند روشن شود.

---------------------
 ايرج افشار، مصدق و مسائل حقوق و سياست، ص123

ادامه دارد ...

 

 

chehrzad332@yahoo.com

برنار کوشنر:
متخصص در تبلیغ «دخالت بشردوستانه»

زمانی که نیکلا سرکوزی، رییس جمهور آمریکاپرست فرانسه به کاخ الیزه رفت، مشخص بود که سیاست خارجی فرانسه به سمت منافع آمریکا خواهد چرخید. انتخاب برنار کوشنر که در ظاهر یک چهره‌ی دروغی سوسیالیست و چپ از خود ساخته است، به این گمانه‌زنی‌ها رسمیت بخشید. چرا که سابقه‌ی کوشنر در مدیریت دخالت ناتو در بحران بالکان و همین‌طور حمایتش از حمله به عراق چهره‌ی واقعی او را نشان می‌دهد.
مقاله‌ی پایین درباره‌ی سابقه‌ی کوشنر در جا انداختن مفهومی ظاهرا موجه با عنوان «دخالت بشردوستانه» یا Humanitarian intervention است که راه را برای حمله‌ و اشغال غیرقانونی آمریکا به عراق باز کرد و برای توجیه جنگ اقتصادی و حتی نظامی علیه ایران هم بکار می‌آید.


نوشته دایانا جانستون
مترجم: رستم پورزال
منبع: Counter Punch

انتصاب برنارد کوشنر به مقام وزیر خارجه فرانسه به بهانه‌ی «آغوش باز نسبت به چپ» تلخ ترین حقه ایست که رئیس جمهور جدید «نیکلاس سارکوزی» به حزب سوسیالیست فرانسه زده. مرام کوشنر پرهیز از سوسیالیزم است ، اما حزب نامبرده سالهای سال به این منظور که از شهرت کوشنر بهره ببرد ، مانع نشده که او از حزب برای ترقی خود استفاده کند . این ادعا که کوشنر تازگی به «راست» گرویده صحیح نیست و حزب فرصت طلب سوسیالیست نخواسته توجه کند که کوشنر از ۳ دهه پیش راست گرا بوده . چپ بودن کوشنر پس از شورش انقلاب وار دانشجویان و کارگران فرانسه در مه ۱۹۶۸ به پایان رسید ، اما وی هنوز با استفاده از اعتباری که آن زمان بدست آورد از ارکان محافل نخبگان «چپ خاویار خور» رسانه هاست.
جای تعجب نیست که کوشنر در دولت محافظه کار پرزیدنت سارکوزی وزیر باشد ، زیرا سارکوزی در آخرین سخنرانی خود بیش از انتخابات ، ایده آلیسم مه ۱۹۶۸ را محکوم کرد که به قول او «با تحمیل نسبیت اخلاقی و ذهنی شرارت را معادل شرافت قرار داده و جامعه را گمراه کرده.» وی حتی مفاسد تجار را نیز شورش مه ۱۹۶۸ دانست که «عفت نظام سرمایه داری را ضعیف و قبح استثمار را سبک کرده.» در جریان شورش مه ۱۹۶۸ برنارد کوشنر از رهبران اعتصاب دانشکده پزشکی دانشگاه پاریس بود. اما ضدیت او با نظام موجود دیری نپائید به این معنی که چهارماه بعد داوطلب شد با یک تیم پزشکی مامور دولت در منطقه قحطی زده بیافرا خدمت کند. این هیئت پزشکی بخشی از مداخله فرانسه در نیجریه بود که شامل رساندن مخفیانه کمک نظامی به شورشیان تجزیه طلب منطقه نفت خیز بیافرا هم میشد.
اندکی پیش از آن که غائله بیافرا توسط دولت نیجریه متلاشی شود، کوشنر به پاریس بازگشت و از پزشکی به پروپاگاند تغییر مسیر داد. اولین فعالیت تبلیغی او این بود که در تشکیل «کمیته مبارزه با نسل‌کشی در بیافرا» به سازمان جاسوسی فرانسه کمک کرد. سپس در دسامبر ۱۹۷۱ سیزده پزشک سازمانی بنام «پزشکان بدون مرز» تاسیس کردند که از آن میان کوشنر از ابتدا وظیفه تبلیغات سازمان را بعهده گرفت.
تا آن زمان سنت این بود که در سازمان غربی به پیروی از صلیب سرخ بین المللی در اختلافات داخلی کشورها بیطرف بمانند تا دسترسی آنها به مناطق جنگ زده بلامانع باشد. «پزشکان بدون مرز» از راه یادآوری جنایات آلمان نازی توانست افکار عمومی را علیه بیطرفی بسیج کند. اما جانبداری از یک طرف علیه طرف دیگر دعوا از دو فرض غلط ناشی میشود. اول این که در هر معرکه، حتما یکی از طرفین «خوب» و ستم دیده و طرف دیگر «بد» و ستم گر است . فرض غلط دوم اینست که غرب میتواند (با استفاده از توجیهات رسانه ها) بزور صلح و عدالت برقرار کند. بتدریج طوری شد که انتقاد از این دو فرض خلاف انسانیت معرفی میشود. آنچه در بیافرا گذشت الگوی مداخله گران در اختلافات داخلی دیگر شد ، به این معنی که کشورهای زورگواز جنبش های تجزیه طلب حمایت میکنند و پس از آن که دولت مربوطه به سرکوبی شورشیان می پردازد ، دلسوزان خارجی با پخش تصاویر و تفاصیل دلخراش آن سرکوبی را «جنوساید » جلوه داده و دول غربی را به تهاجم نظامی تشویق میکنند.
از آغاز تا پایان دهه ۱۹۷۰ در همان حال که ناتوانی فرقه های چپ راه را برای «فلاسفه جدید» ضد کمونیست فرانسه هموار میکرد ، کوشنر خوب به فواید آنچه باید «مصیبت پردازی در رسانه ها» نامید پی برد. فعالیت او زمانی به اوج خود رسید که با همراهی «فلاسفه جدید» و رسانه ها توانست افکار عمومی را روی » فرار قایق سواران » از ویتنام متمرکز کند. این مجموعه به اصطلاح دلسوز البته با دلیل مهاجرت هزاران ویتنامی ، یعنی ویرانی کشورشان در اثربمباران متعدد آمریکا ، کاری نداشتند و خدمتی هم به بازسازی ویتنام نکردند. هدف تبلیغات آنان فقط این بود از راه «تبعیدگاه» معرفی کردن ویتنام ، جنبش آزادی بخش آن کشور را رسوا و آمریکای متجاوز را تبرئه کنند. تغییر مسیر پر هیجان «چپ» فرانسه به سوی «حقوق بشر» بدون در نظر گرفتن متن و پیشینه مصیبت ها مدیون تلاش این مجموعه است . احتمالا تصادفی نیست که برنامه آنان با شعار حقوق بشر پرزیدنت کارتر و برژینسکی برای اعاده حیثیت برباد رفته آمریکا همزمان و همقدم شد.
وقتی کار به اینجارسید ، سوء استفاده کوشنر از وجهه «پزشکان بدون مرز» شکافی جدی در آن سازمان ایجاد کرد. در نتیجه نام برده از سازمان کناره گرفت و تشکیلات دیگری بنام «پزشکان جهانی» (Medicines du Monde ) تاسیس کرد که مانند خود او پشتیبان «دخالت بشردوستانه» است . در ژانویه و فوریه ۲۰۰۳ سازمان پزشکان جهانی با همکاری دوستاره سینما در حدود دو میلیون دلار صرف تبلیغ در تلویزیون و پخش سیصد هزار پوستر کرد تا رئیس جمهور یوگوسلاوی ، سلوبودان میلوسویچ ، را هیتلر و اردوگاهای زندانیان آن کشور در بخش بوسنی را معادل کشتارگاههای آلمان نازی معرفی کند. اما نباید نوشته خود کوشنر در صفحات ۴-۳۷۳ کتابش تحت عنوان Les Guerriers de la Paix این تبلیغات پر از دروغ بود . کوشنر روایت میکند که سال ۲۰۰۳ وقتی در معیت سفیر سیار آمریکا ریچارد هولبروک از رهبر مسلمانان بوسنی ، آلیجا عزت بگوویچ ، که در بستر مرگ بود دیدن میکرد این سئوال و جواب صورت گرفت :
کوشنر می پرسد : «دیدار پرزیدنت میتران را بخاطر دارید که ضمن آن به او در حضور خبرنگاران اطلاع دادید دولت فدرال یوگسلاوی در بوسنی اردوگاههای مخصوص کشتار مسلمانان را ه انداختند ؟ آن اظهارات شما مانند توپ در دنیا صدا کرد. در نتیجه میتران به من ماموریت داد به اومارسکا و زندانهای دیگر سرکشی کنم ، که اماکن بسیار بدی بودند ، اما کشتارگاه نبودند ، آیا از این تناقص آگاهی داشتید ؟»
عزت بگوویچ حواب میدهد : «بله میدانستم آنها کشتارگاه نیستند اما امیدوار بودم آنچه گفتم منجر به مداخله نظامی ناتو شود.»
کوشنر سپس مینویسد:
«حظ کردم که عزت بگوویچ در حال احتضار حقایق نقش تاریخی خود را از ما پنهان نکرد. ریچارد ومن ستایش فوق العاده خود را به او ابراز کردیم . به عبارت دیگر برای کوشنر این که » نقش تاریخی » کسی حاصل صحنه سازی باشد سزاوار چیزی جز ستایش نیست.»
جنگ هائي که منجر به از هم پاشیدن یوگسلاوی شد در واقع فرصتی اید ه آل بود تا شوق معروف کوشنر به تبلیغ » تهاجم دلسوزانه « به مرحله عمل برسد . برای آمریکا و متحدان اروپائی آن هم حمله به یوگوسلاوی وسیله ای برای تداوم و توسعه پیمان نظامی ناتو پس از جنگ سرد بود. دکترین « دخالت بشردوستانه» کوشنر زمانی به تحقق کامل رسید. که در بهار ۱۹۹۹ ناتو دو ماه و نیم یوگسلاوی را به حمایت از تجزیه طلبان ایالت کوزوو بمباران کرد. پاداش وی این بود که از جولای ۱۹۹۹ تا ژانویه ۲۰۰۱ بعنوان کمیسار عالی سازمان ملل مسئول کنترل کوزووی تحت اشغال شد. ضمن تصدی گری او ، کوزوو بجاي آن که طبق وعده صحنه آشتی و تفاهم اقوام مختلف شود ، به میدان تاخت و تاز باندهای مسلح مافیائی تبدیل شد. د لسوزی کوشنر همیشه یکجانبه است . احساسات انسانی او فقط متوجه حمایت از قربانیانی است که محبوب دولت فرانسه یا آمریکا هستند ، مثل شورشیان بیافرا ، ویتنامی های غیر کمونیست و اکثریت آلبانیائی تبار در کوزوو دل او برای مردم نیکاراگوئه که در دهه ۱۹۸۰ قربانی آدمکشان دست پرورده آمریکا بنام قوای کنترا بودند یا دو اقلیت صرب و کولی که با حمایت ناتو از کوزوو رانده شدند یا فلسطینی های قربانی اسرائیل نمی سوزد.
قربانیان دیکتاتوری نظامی میانمار(برمه) هم مشمول دلسوزی کوشنر نشدند ، که سال ۲۰۰۳ در ازای دریافت ۲۵ هزار یورو از شرکت نفت توتال چند در آن کشور تاب خورد و در یک گزارش ۱۹ صفحه ای شایعه استثمار کارگران محلی را تکذیب کرد. البته ممکن است شرکت توتال در بیگاری کشیدن دولت میانمار از کارگران پروژه لوله گاز شرکت سهیم و مقصر نباشد . اما تردید نمی توان داشت که دلیل انتخاب کوشنر برای تدوین گزارش یاد شده شهرت او به «بشردوستی» بود نه توفیق و علاقه او به کشف حقایق .
منصوب شدن کوشنر شهرت طلب به مقام وزیر خارجه فرانسه در عین حال که نگران کننده است ، مسخره هم هست . انسان نمی داند به این موضوع بخندد و یا بگرید که یک پزشک سوسیالیست اشغال عراق توسط آمریکا را به دلیل «حقوق بشر» موجه میداند .

 

 

ca_ehsan@yahoo.com

تاثیر نماز بر روی بدن نمازگزار
 

نماز پل ارتباطی قوی بین خداوند و نمازگزار ایجاد می کند. در هنگام نماز انسان با حالتی تمنا گونه درخواست خود را ابراز می دارد که باید علت این حالت را بررسی کرد. خداوند در قرآن می فرمایند:
الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (٢٨)رعد
" آن ها که ایمان آورده اند، دل هایشان با یاد خدا آرام می گیرد، به درستی که با یاد خدا دل ها آرام می گیرد." سوره رعد آیه ۲۸
همچنین خداوند در جای دیگری می فرمایند:
أَقِمِ الصَّلاهَٔ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلَی غَسَقِ اللَّیْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کَانَ مَشْهُودًا (٧٨)وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَهًٔ لَکَ عَسَی أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَحْمُودًا (٧٩) اسرا
"۷۸.نماز را اقامه کن، از غروب خورشید تا تاریکی شب و خواندن نماز صبح را، که نماز صبح را همگان گواه اند. ۷۹. قسمتی از شب را برای خواندن نماز بیدار باش، که نمازی اضافه برای تو است، باشد که به زودی پروردگارت مقام تو را به جایگاهی بالا ببرد." سوره اسرا
حضرت محمد (سلام و درود خداوند بر او و خاندانش باد) زمانی که ناراحتی ایشان را فرا می گرفت می فرمودند: ای بلال، اذان بگو و با آن ما را به آرامش برسان.
 
● مطالعه علمی
با بررسی چندین مورد مشخص شده است که نماز و دعا بر روی پایایی مغز و نحوه کارکرد آن تاثیر به سزایی دارد و همچنین مشخص شده است که تاثیراتی بر روی بدن می گذارد. در بین این تاثیرات، اثر تنظیمی خون در بعضی قسمت های مغز است.

● تاثیر دعا در فعالیت فکری
این تحقیق توسط پروفسور Newberg در بخش اشعه ایکس مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا بر روی تعدادی از انسان هایی که ایمان قوی به خدا دارند و دارای ادیان مختلفی هستند، در هنگام عبادت کردن انجام شده است.
این تحقیق با استفاده از دستگاه Single Photon C.T. scan انجام شده است که جریان خون در قسمت پیشینی مغز را با رنگ های مختلف نشان می دهد به طوری که رنگ قرمز نمایانگر بیشترین فعالیت و رنگ های زرد و سبز بیانگر کم ترین فعالیت هستد.

تصویر اول
این تصویر نشان دهنده فعالیت مغز قبل از انجام مراقبه (سمت چپ) و بعد از مراقبه (سمت راست) است. همان طور که می بینیم در هنگام مراقبه و دعا، جریان عبوری خون بیشتر شده است. قسمت قدامی مغز مسئول کنترل کردن احساسات و هیجانات است و همچنین این قسمت مسئول یادگیری و فهمیدن و انجام فعالیت پیچیده می باشد.
کلمات استفاده شده در شکل
ـ Baseline: حالت عادی بدون مراقبه
ـ Meditation: در هنگام مراقبه

تصویر دوم
این تصویر نشان دهنده قسمت استخوان اهیانه ای(Parietal lobe ) است که این قسمت مسئول داشتن احساسی از زمان و فضا است. از این تصاویر این طور نتیجه گیری شد که در هنگام دعا، تفکر و طلبیدن خداوند، احساس خود هوشیاری(توجه به خویشتن) محو می شود و به جای آن حسی از آرامش و اطمینان و آزادی در شخص ایجاد می شود و شخص احساسی از تقرب به خداوند پیدا می کند که با هیچ جمله ای نمی توان آن را توصیف کرد.

● آیه هایی از قرآن
آیه های بسیاری در مورد اهمیت اقامه نماز در قرآن است. قرآن ارتباطی بین صبر و نماز ایجاد کرده است تا مطمئن شویم که نماز گزار احساس تحریک و بی صبری نکند.
خداوند متعال در قرآن فرموده اند:
وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلاهِٔ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَهٌٔ إِلا عَلَی الْخَاشِعِینَ (٤٥) بقره
"از صبر و نماز یاری بجویید، به درستی که این کار جز برای فروتنان، برای بقیه مشکل و سخت است". بقره ۴۵
آیه های دیگری در مورد نماز و آرامش وجود دارد:
فَإِذَا قَضَیْتُمُ الصَّلاهَٔ فَاذْکُرُوا اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِکُمْ فَإِذَا اطْمَأْنَنْتُمْ فَأَقِیمُوا الصَّلاهَٔ إِنَّ الصَّلاهَٔ کَانَتْ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ کِتَابًا مَوْقُوتًا (١٠٣) نسا
"پس هرگاه نماز بگزاردید، خدا را ایستاده و نشسته و بر پهلو خوابیده یاد کنید و چون آرامش یافتید نماز را برپای دارید، که نماز برای ایمان آورندگان واجبی به هنگام است". ۱۰۳ نسا
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ (١)الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خَاشِعُونَ (٢) مومنون
"۱.به درستی که مومنان رستگار شدند. ۲. آن ها که در نمازشان فروتن هستند". سوره مومنون

● نتیجه گیری
این آیه های نورانی از قرآن و تحقیقات علمی بیانگر اهمیت دعا در زندگی مومنان است. همچنین اهمیت دعا و تکریم در هنگام نماز خواندن مشخص می شود. بدین ترتیب منطق اسلام در اهمیت قایل شدن برای خطر ترک نماز مشخص می شود.
اگر مطالعات نشان دهنده آرامش ذهنی در هنگام دعا کردن برای غیر مسلمانانی است که در هنگان دعا قرآن نمی خوانند، در هنگام نماز خواندن و خواندن قرآن چه اتفاقی می افتد؟ مسلما تاثیر این کار بیشتر از مراقبه و دعای معمولی است.
این آیه را که تائیدی برای اهمیت ایجاد ارتباط با خدا است به یاد می آوریم که بر پرهیزگاری،‌ فرمانبرداری،‌خالص سازی قلب و واگذاری امور به خداوند تاکید دارد.
خداوند متعال در قرآن فرموده اند:
حَافِظُوا عَلَی الصَّلَوَاتِ وَالصَّلاهِٔ الْوُسْطَی وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِینَ (٢٣٨) بقره
"نماز ها را و نماز میانین را پاس دارید و برای خدا به نیایش بایستید". بقره ۲۳۸
این دعا از پیامبر اسلام را نیز به یاد داشته باشیم:
بار الها به من و خاندانم توفیق عبادت خالص عطا کن و خدای من، نمازم را از من قبول کن.

احسان اشرفی
کارشناس هوافضا
اصفهان

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 مهر / 21 اکتبر / 9 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
29 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
جنگ دريايي سالاميس تلافي شد

21 اكتبر سال 479 پيش از ميلاد، يك سال و چند هفته پس از جنگ دريايي سالاميس، ناوگان ايران در دماغه ميكال (جزيره آموس) دسته اي از كشتي هاي جنگي سه رديف پاروزن اتحاديه يونانيها را به دام انداخت و نابود كرد. مورخان نوشته اند كه با اين فتح، ايرانيان ناموفق بودن خود در جنگ سالاميس را تلافي كردند. بر پايه همين نوشته ها، در جريان جنگ دريايي دماغه ميكال چند افسر دريايي يوناني كه در جنگ سالاميس شركت كرده بودند به اسارت ايرانيان درآمدند و براي تحقيق و كشف تاكتيك اغفال كننده يونانيان در سالاميس ، به قلمرو ايران فرستاده شدند.

 

تصويب قرار داد نفت با كنسرسيوم

29 مهرماه سال 1333 مجلس قرار داد نفت با كنسرسيوم را تنها با 5 راي مخالف!! تصويب كرد و همه تلاشهاي ملت ايران در دوران حكومت مصدق و تحمل تحريم اقتصادي را برباد داد.
در سنا نيز عده مخالفان بسيار كم بود. سناتور لساني كه در زمينه مسئله نفت كتابي نوشته است گفته بود :
    به سود ايران و ايرانيان بود ، اگر نفت نمي داشتند؛ ملت كارآمد ، دمكراسي برقرار و ايران بركنار از اصطكاك منافع قدرتها و بازي هاي آنها بود، روي پاي خود مي ايستاد و آسان نفس مي كشيد وچون ثروت بادآورده اي هم در كار نبود كسي جز دوستداران خدمت به ملت داوطلب مقام دولتي نمي شد و جرائم دولتي هم كمتر اتفاق مي افتاد.

 

روزي که لايحه قانون « از كجا آورده اي؟» به مجلس شوراي ملي داده شد

29مهرماه سال 1337خورشيدی (21 اكتبر 1958) دكتر اقبال نخست وزير وقت لايحه «از كجا آورده اي» را به مجلس داد كه پس از تصويب به صورت قانون در آمد، اما اجراي آن پس از يكي ــ دوسال، بدون اين كه لغو شود، متوقف شد!.
     طبق اين قانون؛ كاركنان دولت و وابسته به دولت و موسسات عمومی و اعضای خانواده آنان مكلف بودند كه با سند و مدرك ثابت كنند كه اموال خود را از چه راهي به دست آورده اند و هر سال با پر كردن فرم هايي، تفاوت دارايي خود را با سال پيش روشن سازند و يك سازمان دولتی مامور رسيدگي به اين تفاوتها شده بود.
     اين لايحه چند روز پس از لايحه منع مداخله كاركنان دولت و نمايندگان مجلس و اعضای خانواده آنان از مداخله در معاملات دولتي به مجلس داده شده بود.

 

Mobin_s2004@yahoo.com
21 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو دانش

كاشف درمان سرطان با اشعه ايكس و راديوم

21 اكتبر 1928 دكتر چارلز مايو Mayo اعلام داشت كه با اشعه ايكس و راديوم مي توان از رشد سرطان جلوگيري كرد، سلولهاي سرطاني را از تكثير بازداشت و احيانا برخي از آنها نابود ساخت.
وي در آن روز گفت كه پس از آزمايش بسيار در لابراتوار خود ، اين موضوع را كشف كرده است.
دكتر چارلز يكي از دو برادر پزشك و فرزند دكتر مايو جراح انگليسي بود كه به آمريكا مهاجرت و مقيم ايالت مينه سوتا شده بودند و در همانجا كلينيك درماني ـ پژوهشي معروف مايو را تاسيس كرده اند كه سرگرم بكار است و در درمان بيماري سرطان تخصص دارد.
    

ساير ملل

جنگ دريايي ترافالگار

نلسون

21 اكتبرسال 1805، روزي است كه جنگ درياييTrafalgarترافالگار ميان ناوگان فرانسه و اسپانيا از يك سوي و ناوگان انگلستان از سوي ديگر در اين دماغه روي داد و به پيروزي ناوگان انگلستان پايان يافت، ولي ضمن آن «نلسونNelson» دريا سالار انگليسي و فرمانده ناوگان اين كشور در كشتي خود «ويكتوري» هدف گلوله يك سرباز دريايي فرانسه قرار گرفت و كشته شد.
    در اين جنگ كه ناپلئون مايل به شركت در آن نبود تلفات سنگين به طرفين وارد آمد و 20 كشتي فرانسوي و اسپانيايي غرق و يا تصرف شدند. جمع كشتي هاي انگليسي در گير در اين جنگ 27 فروند گزارش شده است.
    با اين پيروزي، انگلستان تا قرن بيستم در جهان برتري دريايي داشت. تا نيمه قرن بيستم، انگليسي ها در سالروز پيروزي ترافالگار مراسم برپا مي داشتند.

 

زادروز آلفرد نوبل مخترع ديناميت و نگاهی کوتاه به زندگی او

آلفرد نوبل

21 اکتبر 1833 «آلفرد نوبلAlfred Nobel» کارخانه دار سوئدی و مخترع ديناميت به دنيا آمد که سرانجام اموال خود را وقف دادن جوائز به کساني کرد که در طول هر سال در رشته خود بيش از ديگران به بشر خدمت کرده باشند.
    مهندس نوبل که فارغ التحصيل روسيه در رشته مهندسی و شيمی بود در ژوئيه سال 1867 «ديناميت» را اختراع كرده بود.
     «نوبل» كه در شهر استكهلم و در يك خانواده سوئدي صنعتگر و سرمايه دار به دنيا آمده بود پس از فراغت از تحصيل در 20 كشور به تاسيس شعب كارخانه اقدام كرد.
     آزمايشگاههاي كارخانه هاي او در نيمه دوم قرن 19 موفق به 350 اختراع و طرح تازه شده بودند از جمله ساخت ماده منفجره «تي. ان. تي».
     وي از راه توليدات شيمياتي داراي ثروتي چشمگير شده بود، ولي از آنجا كه احساسي لطيف داشت و دست به قلم بود از اين كه ماده منفجره ساخته بود كه ممكن بود در كشتن انسان و تخريب ابنيه از آن استفاده شود دچار نوعي عذاب وجدان و عدم رضايت از خود شده بود و چون چاره اي به نظرش نمي رسيد سرانجام تصميم گرفت كه ثروت خود را وقف دادن جايزه به كساني كند كه در ه رسال بزرگترين خدمت را به بشريت كرده باشند. وی برای تحقق اين منظور، يك موسسه مشترك سوئدي ـ نروژي را مامور اين كار كرد و ضمن وصيتنامه اي كه در 27 نوامبر 1895 در پاريس تنظيم كرد همه اموال و درآمد كارخانه هايش را در اختيار آن موسسه قرارداد و برپايه نظر خود طرحي را به موسسه داد. آلفرد نوبل سال بعد در دهم دسامبر 1896 با وجداني نسبتا آسوده از اين عمل خود درگذشت.
     موسسه اهداي جوايز نوبل از محل دارايي و درآمد كارخانه هاي آلفرد نوبل پس از تنظيم سازمان و ضوابط مربوط از 27 ژوئن سال 1900 كار خود را آغاز كرد كه اين كار ادامه دارد و جوائز سالانه نوبل وسيله بزرگي براي تشويق امر پژوهش و تاليف بوده است.

 

ناوچه مصري ناوشكن اسراييلي را غرق كرد

اين ناوچه موشك انداز مصري به نام «اسيوت» 21 اكتبر سال 1967، در آبهاي شمالي مصر ناوشكن اسرائيلي «اٍلات» را با پرتاب يك موشك دريا به دريا ساخت شوروي غرق كرد و باعث شهرت تسليحات شوروي و دقت بكارگيري سلاحهاي پيشرفته از سوي مصريان شد. غرق اين ناوشكن تنها پيروزي دريايي اعراب در طول سه جنگ بر اسرائيل بود. در پي غرق «الات»، از آنجا كه در جهان موازنه نيرو برقرار بود، قدرتهاي بزرگ به ميانجي گري پرداختند و مانع جنگ ديگري بين اعراب و اسرائيل شدند.

برخي ديگر از رويدادهاي 21 اكتبر

  • 1790:   در اين روز كه تب انقلاب هر لحظه در فرانسه بالا مي رفت، مجلس نمايندگان اين كشور طرح پرچم ملي اين كشور مركب از 3 رنگ را تصويب كرد.

  • 1879:   تماس اديسون با استفاده از نخ پنبه اي كاربونيزه لامپ برق ساخت.

  • 1945:   يكصد و 56 سال پس از انقلاب فرانسه و اعلام حقوق بشر، تازه زنان اين كشور 21 اكتبر 1945 اين حق را به دست آوردند كه در انتخابات شركت كنند ؛ راي بگيرند و راي بدهند.

  • 1966:   براثر سقوط يك توده بزرك زغال سنگ وغلطيدن آن روي يك دبستان در « ابرفان» ولز 116 كودك و28 بزرگسال كشته شدند.

  • 1967:   مخالفان و معترضان آمريكايي جنگ ويتنام كوشيدند كه به ساختمان وزارت دفاع اين كشور (اصطلاحا: پنتاگون) هجوم برند.

  • 1971:   نيکسون رئيس جمهوري وقت آمريکا ويليام رنکويست و لويس پاول را به عضويت ديوان عالي آمريکا منصوب و تصويب اين انتصابات را از سناي اين کشور درخواست کرد که پذيرفته شد. رنکويست که بعدا رياست ديوان عالي آمريکا را برعهده گرفت در جريان بحران خواندن آراء جهت تعيين رياست جمهوري آمريکا در سال 2000 در ايالت فلوريدا ابتکار را به دست گرفت و مسئله را در ديوان عالي مطرح ساخت که چون اکثريت قضات تمايل جمهوريخواه دارند و از سوي روساي جمهوري عضو اين حزب منصوب شده اند « جورج بوش ( پسر ) » را برنده اعلام داشتند.

  • 2004:   با ايجاد شعبه « چري » كارخانه اتومبيلسازي چين در مالزيا موافقت شد. اين نخستين جهش اتومبيلسازي چين به خارج از اين كشور است. شعبه چري در مالزيا دو نوع اتومبيل « كيو كيو » و « بي ـ 14 » را خواهد ساخت.

  • 2004:   در جريان مبارزات انتخاباتي، سناتور جان كري نامزد حزب دمكرات پرزيدنت بوش نامزد حزب جمهوريخواه آمريكا را متهم كرد كه در انديشه رفاه نظاميان سابق( وتران ها ) نيست و يك ميليون و هفتصد هزار تن از آنان فاقد بيمه درماني هستند.

  • 2004:   شمار سالخوردگاني که در ايالات متحده آمريکا از بازنشستگي عمومي برخوردار مي شود به 46 ميليون رسيد . جمعيت اين کشور 290 ميليون نفر است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     حضرت محمّد(ص) رسول گرامي اسلام با حضرت خديجه(س) زندگي مشترك خويش را آغازكردند.

    9 شوال 28 - حضرت محمّد(ص) رسول گرامي اسلام با حضرت خديجه(س)زندگي مشترك خويش را آغازكردند. محمّد بن عبدالله در25سالگي با حضرت خديجه ازدواج كردند. اين پيوند فرخنده پس از يك سفرتجاري انجام شد كه درآن حضرت محمد(ص) با سرمايه خديجه(س) به تجارت پرداخته بودند. اين سفرتجاري سود فراواني هم براي خديجه(س) به همراه داشت زيرا اين تجارت را به حضرت محمد(ص) سپرده بود كه به امانت، راستگويي و رستگاري شهرت داشتند و درميان مردم به محمد امين معروف بودند. گفتني است حضرت خديجه (س) نخستين بانويي بودند كه اسلام آوردند و ازآن پس كليه ثروت خود را در اختيارحضرت محمد(ص) گذراند تا درراه پيشرفت و گسترش دين اسلام ازآن استفاده شود.

     

     « ابن سيرين» فقيه و خوابگزار چيره دست قرن2هجري وفات يافت.

    9 شوال 110  - «ابن سيرين» فقيه و خوابگزار چيره دست قرن2هجري وفات يافت. ابن سيرين ازنوجواني به علم اندوزي، زهد و پارسايي روي آورد. او به رعايت احتياط درمسائل شرعي، صبرو بردباري و نرم خويي درميان مردم شهرت داشت. ابن سيرين درسفرهاي خود به مكّه، كوفه، مدائن و واسط ازعلماي بسيارحديث شنيد. وي همچنين درمدت چهارسال اقامتش دردمشق به بازرگاني اشتغال داشت. نويسندگان صحاح ششگانه به ابن سيرين بعنوان فقيهي برجسته نظرداشتند و رفتار و گفتارش را حجّت مي‎دانستند. ابن سيرين براي احاديث اهميّت بسياري قائل بود و درحفظ و نقل حديث دقيق و محتاط عمل مي‎كرد. اين دقت‎ها موجب شد همه رجال شناسان برجسته اهل سنت او را ثقه و روايت‎هايش را قابل استناد بدانند. ابن سيرين با 30تن ازاصحاب پيامبراكرم(ص) ارتباط و دوستي داشت. او كتابها و نسخه‎هاي خطي گوناگوني درفن خوابگزاري به همراه ترجمه‎هاي آنها به زبانهاي مختلف ازخود به جاي گذاشته است. برخي ازتعبيرات وي دركتاب «اَلحَيَوان جاحِظ» آمده است.

     

     آقابزرگ ساوجي ازعلماي پرآوازه تهران بدرود حيات گفت.

    9 شوال 1357 - آقابزرگ ساوجي ازعلماي پرآوازه تهران بدرود حيات گفت. او درحوزه درس حاج ميرزا حسن تهراني و حاج حبيب الله رشتي بدرجه اجتهاد رسيد و بعد از بازگشت به تهران درمدارس مَروي و سپهسالار سابق به تدريس پرداخت. آقا بزرگ ساوجي فقه، اصول و ادب تدريس مي‎كرد و حساب درسيش پذيراي گروه كثيري ازدانش پژوهان بود. آقا بزرگ ساوجي پس ازدرگذشت به قم منتقل و درمقبره پروين اعتصامي به خاك سپرده شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    13
    23

    اهواز

    21
    36

    تبريز

    11
    22

    شيراز

    12
    27

    مشهد

    6
    22

    بندرعباس

    23
    33

    کرمان

    7
    26

    اصفهان

    6
    23

    يزد

    12
    27

    کرمانشاه

    10
    26

    اراک

    10
    22

    رشت

    16
    22

    دبی

    26
    31


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1338 تومان
    938 تومان
    1917 تومان
    815 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    185000 تومان
    88000 تومان
    45000 تومان
    175000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.49

    اذان مغرب : 17.40

    اذان صبح فردا : 4.52

    طلوع آفتاب فردا : 6.16

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    TIME Magazine
    22 اکتبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    TIME
     

    تاریخ انتشار: 22 اکتبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 6 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    wii Party برای داشتن یک عصرانه سبک


    اخیرا شرکت NYKO توانست محصولی چند منظوره را تحت عنوان Wii Party Station را به بازار عرضه کند. شاید در ابتدا تصور امکاناتی که این شرکت نسبت به آن ادعا داشت کمی دور از تصور بود . ولی با به بازار آمدن آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. این واحد دارای 4 فضای متحرک  برای قرار گرفتن قوطی نوشابه جهت خنک کردن و یا حتی فریز کردن مایعات می باشد. در مرکز آن فضایی برای قرار گرفتن چیپس دارد. امکان شستشوی آسان این واحد یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است. مسلما در بعد ظهر یک روز تعطیل زمانیکه به همراه دوستان خود نشسته و مشغول صحبت هستید اهمیت وجود محصولاتی از این قبیل را احساس خواهید کرد.
    منبع

     

    اولین هواپیمای تمام اتوماتیک 


    اولین هواپیمای که به طور کاملآ هوشمند و اتوماتیک توسط ارتش آمریکا ساخته شد.این هواپیما از مرکز خود در نوادا کنترل می شود.این هواپیما که به شکل هواپیمای جت است می تواند تا ارتفاع 15250 متر  (50000 feet) با سرعت 480 کیلومتر بر ساعت (300 mph) پرواز کند.این هواپیما برای استفاده های نظامی ارتش آمریکا در افغانستان و عراق ساخته شده است.اولین نمونه این هواپیما به افغانستان به زودی فرستاده خواهد شد و در فصل پاییز تا بهار نمونه هایی به عراق فرستاده می شود.
    شما می توانید برخواستن و نشتن این هواپیما را در یک ویدیو ببینید.

    لینک منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    مسئله شر
     


    انويسنده: صفدر - تبارصفر


    معرفی کتاب:

    هيچ كس نمى تواند منكر وجود شرور و بلاها به معناى عام در عالم باشد؛ زيرا وجود آن ها روشن است. از سوى ديگر، انكار واقعيات، ناشى از جهل و ضعف نفس است، كه خود نوعى شرّ محسوب مى گردد. از اين رو، انكار وجود شرّ نيز خود موید شرّ است.
    وجود زلزله، سيل و آفت هاى آسمانى، كه به كشتارهاى جمعى منجر مى شوند، مورد تأييد هر صاحب عقل و بصيرت است. ظلم ستمگران، رذايل اخلاقى و كدورت هاى نفسانى نيز به همين ترتيب. اندك التفاتى در تاريخ برده دارى، استكبار و به دارآويختن مردمان مظلوم و ستمديده هر صاحب انصافى را به اعتراف بر وجود شرور وامى دارد.
    در اينجا سؤال مهمّى مطرح مى شود: آيا خدايى كه صاحب قدرت مطلق است، خدايى كه خير محض است، خدايى كه هرگونه نقص و ضعف در او محال است، به وجود شرّ در جهان رضايت مى دهد؟ آيا چنين خدايى نمى تواند از بروز اين همه شرّ جلوگيرى نمايد؟ آيا مى توان وجود شرور را دليلى بر محدوديت صفات عاليه الهى دانست؟
    نوشتار حاضر به بررسى «مسئله شر» (the problem of evil)، كه مباحث گسترده اى را به خود اختصاص داده است، مى پردازد.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    ● تعريف خير و شرّ
    ● انواع شرور
    ● رويكردها و جهات متفاوت بحث
    ● مسئله شرّ به منزله قرينه
    ● راه حل هاى ارائه شده به مسئله شرّ به منزله قرينه
    ● فلسفه بلاها و شرور در قرآن و روايات
    ● مسئله منطقى شرّ، تحليل شرّ منطقى
    ● نظريه «دفاع مبتنى بر اختيار»


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت آسمان مجاز فرهنگ و هنر (13)


    هفته‌ای که گذشت، همه‌جا امن و امان بود و هرکس هم از از هرکس انتقاد کرد، از او تقدیر شد. بنابراین تا پیش از آن که نحسی ستون سیزدهم ما و شما را بگیرد، خبرها را بخوانید و بگریزید.

    یکم: آزادی اندیشه، با مقاله هم می‌شه!
    یعقوب یادعلی، نویسنده‌ی رمان مشکوک «آداب بی‌قراری» که در آن گلاب به روی‌تان از عشق گفته می‌شود، به افتخار دریافت یک محکومیت فرهنگی نائل شد؛ از زندانش که بگذریم، قرار شده است که دست‌کم ۴ مقاله‌ی آبرومند درباره‌ی شخصیت‌های فرهنگی مملکت بنویسد. یکی از آگاهان بی‌تربیت که پدر خودش را درآورد تا شناخته نشود، از صدور چنین احکام خلاقانه‌ای ابراز خوشحالی کرد و گفت که حاضر است ۵ سال زندان خود را با تالیف یک شاهنامه‌ی مدرن تعویض کند. در همین راستا اگر دیدید از این به بعد روزنامه‌ها پر شده از تجلیل از مفاخر فرهنگی و غیره‌ی ممکلت، شگفت‌زده نشوید؛ چون ما در ایران اصلا زندانی سیاسی نداریم.

    دوم: افتخاری دیگر، حتی به زور!
    با رسیدن جایزه‌ی ادبی نوبل به یک کرمانشاهی امریکایی، یک افتخار دیگر به زور یک من سریش به ایران عزیز چسبانده شد. دوریس لسینگ که در میان خوشحالی هواداران خود به‌سختی سخن می‌گفت، ناگهان پرسید: «این ایران ما کجای نقشه هست؟» که خوشبختانه شاهدان عینی هم به‌افتخار ایران هورا کشیدند. معلوم نیست چرا این سوئدی‌ها برای اهدای جایزه‌ی نوبل ادبی به ایرانی‌ها این‌قدر خجالتی هستند، آن هم وقتی محمود دولت‌آبادی هست.

    سوم: وه چلبی، بزن به چاک!
    طرح فوری مبارزه با مولانای ترکیه در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار می‌گیرد. یک منبع آگاه مژده داد که به‌زودی بساط فردی مشکوک به‌نام مولانا جلال‌الدین رومی بلخی قونیه‌ای که قرن‌هاست خود را منتسب به ملت بزرگ ایران می‌کند، برای همیشه جمع خواهد شد. گفتنی‌ست تا کنون بیش از ۳۲ مدعی مولوی بودن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند، تا به دولت ترکیه تحویل شوند.

    چهارم: فروتنی آل احمد
    استاد رضا امیرخانی، استاد مسلم ادبیات و روشنفکری ایران گفته‌اند: آل احمد تنها روشنفکر ایرانی و پدر معنوی داستان‌نویسان است. با انتشار این اظهار نظر برجسته، نسخه‌های مشکوک کتاب فروتنانه‌ی «در خدمت و خیانت روشنفکران» که به آل احمد منتسب بود، جمع‌آوری شد.

    پنجم: تولید می‌کنیم، اگرچه بی‌کاریم!
    با پایان گرفتن سریال‌های عبادی ـ شیطانی ـ عشقی ـ سیاسی ـ پیام‌دار ویژه‌ی ماه مباک رمضان، ملت ایران سرگردان شد. تحلیلگران هشدار دادند که اگر برای ساعت‌های طولانی شب‌های ملت تدبیری اندیشیده نشود، ممکن است خودشان برای سرگرمی‌شان تدبیری بیندیشند که نشود جمعش کرد. در این زمینه همچنین بر ادامه‌ی سیاست‌های کلان تنظیم خانواده نیز تاکید شده است.

    ششم: چرا موسیقی را بایگانی نمی‌کنند؟
    استاد شجریان به‌زودی در اصفهان کنسرت برگزار می‌کنند. در همین راستا تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی استان اصفهان و نیروهای ضربتی به‌حال آماده‌باش کامل درآمده‌اند تا هرگونه ترکیدگی سایت دل‌آواز را در کافی‌نت‌های سراسر کشور مهار کنند. یکی از بزرگان اهل تمیز هم بار دیگر اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی موسیقی سنتی ایران بی‌ضرر تشخیص داده شده و بلامانع است؛ فقط قبلا ریتمش را با ما هماهنگ کنند.

    هفتم: پاریس هیلتون در راه ایران
    و آخرین خبر درخشان این که در راستای تمرکز ملت بر موسیقی فاخر، کنسرت بزرگی با حضور حامد بهداد و محمدرضا گلزار در حوزه‌ی هنری برگزار می‌شود. به امید آن که در راستای شکوفایی استعدادهای گردشگری و زیبایی‌شناختی، به‌زودی شاهد برگزاری کنسرت‌های عرفانی یانگوم و جکی‌چان در ایران باشیم.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    آداب و روش ارسال ايميل كارآمد



    طی ده سال گذشته، ایمیل به یکی از حیاتی ترین ابزارهای ارتباطی در محل کار تبدیل شده است. سرعت، قابلیت دسترسی و سودمندی این ابزار ارتباطی، باعث شده که مورد استفاده میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گیرد.
    متاسفانه، با اینکه یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است، اگر نادرست مورد استفاده قرار گیرد، باعث اتلاف وقت نیز خواهد شد.
    در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا راه و روش ایمیل زدن به روشی کارآمد را یاد بگیرید، و بتوانید قابلیت های آن را تا حد ممکن بالا ببرید.

    عنوانی مناسب و مشخص انتخاب کنید
    هرگز هیچ ایمیلی را بدون عنوان ارسال نکنید. یک عنوان واضح و ماهرانه باعث میشود گیرنده به سرعت تشخیص دهد که ایمیل مربوطه با کار آنها در ارتباط است یا خیر. این مسئله به آنها کمک می کند تا بدون خواندن کل پیام موجود در ایمیل، از روی عنوان بتوانند برنامه ها و وظایف روزانه ی خود را اولویت بندی کنند.
    عنوان ایمیل باید خاص باشد و بتواند موضوع ایمیل را به طور خلاصه بیان کند. برای مثال، ایمیلی که برای استخدام تعدادی کارگر برای کار در مؤسسه خيريه محلی زده میشود باید عنوانی این چنینی داشته باشد:
    "موسسه خيريه: داوطلبان علاقه مند جواب دهند"
    نه چیزی مثل
    "به تعدادی داوطلب نیازمندیم"
    اگر به پیامی با عنوانی ناواضح و نامشخص پاسخ می دهید، توضیح خود را نیز در آخر عنوان اضافه کنید. این مسئله باعث می شود که گیرنده ایمیل را به عنوان پاسخی به ایمیل خود بشناسد، و موضوع را برای گیرنده های دیگر که ممکن است به لیست گیرنده های ایمیل اضافه شوند حل خواهد کرد. عادت کنید تا به همه ی کسانی که ایمیل های بدون عنوان به شما م فرستند، پاسخی داده و این نکته را به آنها گوشزد کنید که برای دفعات بعدی برای ایمیل های خود عنوانی بگنجانند.

    نکات اصلی:
    عنوانی برای ایمیل خود انتخاب کنید، که موضوع پیغام را به طور خلاصه بیان کند.
    دیگران را ترغیب کنید تا آنها نیز عنوان هایی مناسب برای ایمیل های خود انتخاب کنند تا در آینده از اتلاف وقت هر دو طرف شما جلوگیری شود.


    از ارسال بی رویه ی ایمیل به افراد زیاد خودداری کنید
    برخی افراد دوست دارند تا از همه ی پیشرفت ها باخبر باشند. متاسفانه، این مسئله به آنها این بهانه را می دهد که هرچه را که به دست یا مغزشان می رسد به سایرین بفرستند.
    سعی کنید خود همه چیز را نخوانید و مسئولیت بررسی اطلاعات جدید را به سایرین واگذار کنید. در مواردی که ایمیلی که قصد دارید آن را به همه ارسال کنید، مربوط به کارتان باشد، در انتخاب عنوانی استاندارد و مناسب بسیار دقت کنید.

    نکات اصلی:
    از ارسال بیش از حد یک ایمیل به افراد مختلف اجتناب کنید.
    عنوانی درخور و مناسب برای اینگونه ایمیل ها درنظر بگیرید.


    پیامها را به دسته های معین و متعارف تقسیم کنید
    بسیاری از ما ایمیل هایی مرتب و روتین دریافت می کنیم، که به کار ما و یا به علایق ما مربوط است، اما آنقدر مهم نیستند که فوراً به آنها رسیدگی کنیم. این ایمیل ها معمولاً حاوی اخبار یا اطلاعاتی است که دوست دارید از آنها باخبر باشیم اما نمیخواهیم درون صندوق پستي ( Inbox) را پر کند.
    آن افرادی که تعداد زیادی از این پیامها دریافت میکنند، می توانند فیلترهایی بسازند که این ایمیل را برحسب ویژگی هایشان به طور اتوماتیک دسته بندی کند. اکثر برنامه های ایمیل به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند از میان این دسته ها جستجو کنند و پیام مورد نظر خود را پیدا کنند.
    برای استفاده ی بهینه از زمان و مکان، بهتر است که فیلترهایی طرح ریزی کنید که با جستجوی کلمات اصلی در موضوع و عنوان این ایمیل ها، ایمیل مربوطه یافت شود.

    نکات اصلی:
    فیلتر کردن به شما امکان می دهد تا صندوق پستي خود را از هرج و مرج و بینظمی نجات دهید.


    مرتباً ایمیل خود را چک کنید
    برخی افراد برای متمرکز شدن نیاز به زمان دارند یا اینکه در انجام کارهایشان کارآمد نخواهند بود. اگر هر 20 ثانیه یکبار بخواهید ایمیلتان را چک کنید، خواهید دید که همه روز خود را به این کار اختصاص داده اید و وقتتان به کلی هدر شده است.
    برای بررسی ایمیل خود و چک کردن پیغام های جدید، باید فواصل مشخص تنظیم کنید. وقتی برای چک کردن آنها وقت می گذارید، سعی کنید تا آنجا که می توانید همان موقع به آنها پاسخ دهید.
    اگر پاسخ گویی به پیامها را به تعویق بیندازید، بسیاری از این پیامها به طور کلی به فراموشی سپرده می شوند و وقت برای پاسخ گویی به همه ی آنها نخواهید داشت. پس نگذارید ایمیل های جدید آنقدر روی هم تلنبار شوند تا یکسری از آنها به کلی مدفون شوند. از اینها گذشته، این دنیا، دنیای سرعت است، پس نباید وقت را هدر دهید.

    نکات اصلی:
    با چک کردن مرتب ایمیل ها، از درهم و برهم شدن آنها جلوگیری کنید.
    تا آنجا که می توانید زودتر به ایمیل های دریافتی پاسخ دهید.


    برای پیامهای رسمی از بولِت (Bullet) استفاده کنید
    برای نوشتن پیام به همکاران اداری خود، بهتر است تا مطالب را به صورت نکات مجزا درآورده و آنها را به صورت نکات بولِت دار بنویسید. با اینکار خواننده سریعتر می تواند ایمیل را خوانده و پی به مطالب آن ببرد. اگر ایمیل بین همکاران داخلی نوشته میشود که به خوبی یکدیگر را می شناسند، نیازی به نوشتن ایمیل ها به این حالت رسمی خارجی نیست.
    ایمیل های خارجی به مشتریان و ارباب رجوع ها باید مثل نامه ها و فکس های رسمی به مشتریان تلقی شود. پس اینگونه ایمیل ها را طوری بنویسید گویی که قصد چاپ کردن آن را دارید، مگر اینکه با آن مشتری رابطه ای دوستانه و صمیمی داشته باشید.

    نکات اصلی:
    ایمیل به همکاران را به صورت نکات بولِت دار بنویسید.
    ایمیل های خارجی را به صورت فرم نامه ها و فکس های رسمی و حرفه ای بنویسید.


    از همه ی نشانه ها و ابزارهای لازم در نوشتن ایمیل استفاده کنید
    وقتی ایمیلی می نویسید که نیاز به توجه فوری دارد، می توانید از نشانه هایی استفاده کنید که این پیام را به گیرنده برساند، این نشانه ها فقط به همین جهت طراحی شده اند.
    با استفاده از این نشانه ها و علائم قادر خواهید بود که توجه گیرنده را به خوبی جلب کنید و به هدف خود برسید.
    همچنین می توانید این موضوع را به صورت کوتاه در عنوان ایمیل ذکر کنید، تا باز توانسته باشید توجه گیرنده را به طریقی به پیام خود جلب کنید.

    نکات اصلی:
    برای نوشتن ایمیل های خود، در صورت لزون از نشانه ها و علائم نوشتاری استفاده کنید.


    الصاقات (Attachments) حجیم را از هم جدا کنید
    آیا تا به حال به فایلی برخورد داشته اید که الصاق کردن آن به ایمیل دشوار بوده باشد؟ برای سهولت کار می توانید این فایل ها را کم حجم تر کنید تا بارکردن آن در ایمیل وقت کمتری ببرد. حتماً در متن پیام درمورد این الصاقات برای گیرنده توضیح دهید. با ارائه ی اطلاعات کافی درمورد آنها به گیرنده این امکان را می دهید تا تشخیص دهد فایل مورد نظر ارزش باز کردن را دارد یا خیر.
    همچنین برای پایین آوردن سایز فایل های حجیم، می توانید آنها را zip یا فشرده کنید تا برای بارکردن آنها وقتتان هدر نرود. اما به گیرنده یادآور شوید تا آنها را unzip کند.

    نکات اصلی:
    برای ارسال فایل های حجیم بسیار محتاط باشید.
    محتوای فایل های ارسالی را برای گیرنده توضیح دهید.


    ایمیل هایی کارآمد و موثر
    این روزها ایمیل زدن یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین ابزار برقراری ارتباط گردیده است. اگر به درستی انجام شود، می تواند هم در وقت و هم در پول شما صرفه جویی کند. اما اگر نادرست استفاده شود، بر هزینه های شما اضافه هم می کند. پس با به کار گیری نکاتی که دراین مقاله آورده شد، راه و روش ایمیل زدن به طریق صحیح را یاد گرفته و تمرین کنید تا کارکردتان در محل کار افزایش یابد .
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    عیوب انکساری چشم جراحی مي‌شود؟

    عیوب انکساری چشم اعم از دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم با شیوه‌های جراحی قابل تصحیح هستند.
    دو روش عمده جراحى براى تصحيح عيوب انكسارى وجود دارد:

    روش جراحى ليزيك ( LASIK):
    در روش ليزيك -مخفف كلمه Laser- assisted in situ Keratomileusis - چشم پزشك با وسيله اى به نام “ميكروكراتوم” برشى باريك و حلقوى روى قرنيه ايجاد مى كند. سپس جراح لايه بريده شده را بلند مى‌كند و با استفاده از “ليزر اكسايمر” قرنيه را در زير اين لايه براى تصحيح عيب انكسارى تراش مى‌دهد.

    سپس لايه برداشته شده به جاى اصلى خود بازگردانده مى‌شود، بدون آنكه نيازى به بخيه زدن وجود داشته باشد. ليزر اكسايمر برخلاف ساير انواع ليزر حرارت ايجاد نمى‌كند.اين روش معمولاً بدون درد و ناراحتى پس از عمل است و خطر ايجاد لك و جاگذاری بر روی قرنيه پايين است. بررسى ها نشان داده اند در ۹۷ درصد موارد بيماران در اولين روز پس از عمل ديد كامل را به دست مى آورند.

    روش برش قرنيه براى تصحيح انكسار نور (PRK) :
    جراح در روش" پی‌آر‌کی" Photorefractive Keratectomy لايه محافظتى بيرونى قرنيه را با استفاده از “ليزر اكسايمر” برمى‌دارد و سپس انحناى قرنيه را تغيير مىدهد.
    اين عمل يك تا دو دقيقه طول مى‌كشد و در ضمن آن چشم با قطره بيحس‌كننده بيحس مى‌شود و با يك بالاكشنده پلك چشم باز نگه داشته مى‌شود.

    پس از عمل يك لنز تماسى براى بانداژ روى چشم قرار مى گيرد. ممكن است ناراحتى مختصرى در يكى دو روز بعد از عمل وجود داشته باشد تا لايه بيرونى قرنيه ترميم شود.
    روش هاى LASIK و PRK براى تصحيح ميزان كم تا متوسط آستيگماتيسم در افرادى كه دچار نزديك بينى هم هستند، مناسب هستند. اما نتايج عمل در افرادى كه علاوه بر آستيگماتيسم دچار دوربينى هم هستند، آن قدرها خوب نيست.

    برش شعاعی قرنیه
    روش هاى LASIK و PRK جايگزين روش "برش شعاعى قرنيه" (radial keratomy) شده‌اند كه براى اولين بار در دهه ۱۹۷۰ ميلادى ابداع شد. روش "برش شعاعى قرنيه" در سال هاى دهه ۱۹۸۰ جذابيت خود را از دست داد، چرا كه برخى از افرادى كه تحت اين عمل جراحى قرار مى‌گرفتند، پس از جراحى و كسب نتايج خوب ابتدايى، بعدها دچار نزديك بينى پيشرونده مى‌شدند.
    در روش برش شعاعى قرنيه، برش هاى متعددى به طور شعاعى، مانند پره هاى چرخ، روى قرنيه داده مى شود تا انحناى قرنيه كاهش يابد.

    مقایسه روش‌های جراحی
    در روش ليزيك نیز ممكن است در برش لايه يا قرار دادن دوباره آن پس از جراحى مشكل به وجود آيد. اين عارضه ممكن است در ۱ تا ۲ درصد موارد رخ دهد. همچنين در برخى افراد شكل چشم به نحوى است كه براى انجام عمل ليزيك مناسب نيست.
    در روش PRK لايه سطحى سلول هاى قرنيه پيش از عمل برداشته مى شود حدود ۴ روز طول مى كشد تا اين لايه مجدداً رشد كند. در اين مدت يك بانداژ روى چشم قرار داده مى‌شود كه ممكن است ناراحت كننده باشد و واضح شدن ديد هم با تاخير صورت مى‌گيرد.
    معمولاً در اين روش هر چشم جداگانه با فاصله چند هفته مورد عمل قرار مى‌گيرد. بهبودى كامل ممكن است ۳ تا ۴ ماه طول بكشد. در مقابل در روش ليزيك معمولاً هر دو چشم در يك زمان عمل مى‌شوند و واضح شدن يك ديد ممكن است در يك روز به دست آيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    932- نتيجه رمضان امسال ‎:‎نه برديا نه هستي‎... ‎زنتو بچسب دودستي‎!‎ (1469-0912)

    933- سلام.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    چيه حالا دنبالم راه افتادی،نميشه بهت يه سلام کرد؟؟!!؛-) (5064-0912)

    934- حاجی تو ديگه کی هستي دسه الياسو بستي بين قدسی و هستي بگو ماله کی هستي اگه فتوحی هستي برو دنباله هستي که اين عالم مستي نميشه مثله هستی (****-0915)

    935- با همه ي وجود سرمو رو شونه ي مهربونه تو ميذارم و يواشکی دماغمو با لباست پاک ميکنم ! (8125-0912)

    936- ماهی شده بود باورش ، تور اگه بندازن سرش ، ميشه عروسه ماهيا ، شاه ماهی ميشه همسرش، طفلکی باورش نبود، نگاه گرم ماهيگير، ميشه نگاه آخرش. (8775-0912)

    937- اين اس ام اس رو تا 3 روزه ديگه نخون
    .
    .
    .
    ميگم نخون
    .
    .
    .نرو پايين !
    .
    .
    .بيخيال شو
    .
    .
    .
    نه نميشه بهت اعتماد کرد، همون 3 روز ديگه اس ام اس ميدم (8775-0912)

    938- وييز
    .
    .
    ..ويييزز
    .
    .
    ..ويييزّز
    ويييييييزّزّز....تـــــــــــــق
    کشتم مگس بود ميخواست از خواب بيدارت کنه حالا راحت بخواب!!!! (8775-0912)

    939- 1 نصيحت؛ مواظب خودت باش 1 خواهش؛اصلاً عوض نشو يک آرزو؛ فراموشم نکن يک دروغ؛دوست ندارم 1 حقيقت؛ دلم برات تنگ شديک رويا؛تو رو داشتن (2537-0913)

    940- محبت مثل سکه ميمونه که اگه بيفته تو قلک قلب ديگه نميشه درش اورد اگرم بخوای درش بياری بايد اونو بشکنی....! (6394-0912)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    چرا همه افراد زیبا نیستند؟


    یک تحقیق جدید توضیح میدهد که چرا همه ما انسانها با خصوصیات چهره و بدن ستاره های سینما به دنیا نمی آییم.
    یکی از مسائلی که همواره خار چشم زیست شناسان بوده، این است که با وجود اینکه جنس ماده برای تولید مثل همواره به سوی جذابترین نر جلب میشود، چگونه باز هم هر موجود با هم نوع خود تا این حد متفاوت است، در حالی که باید تا کنون جذابترین ژنها در میان کل جمعیت گونه های جانوری پخش شده و کل افراد آن زیبا شده باشند.
    به گفته ماریون پتری (Marion Petrie) سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه نیوکاسل " در زمینه زیست شناسی تکاملی، این امر یکی از مشکلات اساسی است"

    ● معمای رفتار نرها در انتخاب جفت
    در بعضی گونه های جانوری، ماده ها برای جفتگیری به انتخاب جذابترین نرها میپردازند. برای مثال طاووسهای ماده، طاووس نری را انتخاب میکنند که پرهای دمش از دیگران بلندتر باشد. به عبارتی این طاووس با دم زیبا و درخشان، "جرج کلونی" طاووسها به شمار می آید.
    ویژگیهای ممتاز ظاهری معمولا نشانه سلامت و شایستگی ژنتیکی در مواردی چون مقاومت در برابر بیماریها و قویتر بودن نیز هستند، و از جمله خصوصیاتی به شمار میروند که نسل بعدی آن را به ارث خواهند برد. بر اساس این شیوه انتخاب جفت، اگر ماده ها تنها با جذابترین نر جفت گیری کنند، پس کم کم نرهای نازیبا باید از رده زیستی خارج شده و تمام آنها باید پس از مدتی به یک اندازه زیبا شده باشند. اما واضح است که ماجرا چنین نیست، زیرا همواره در ازای هر ستاره سینمای خوش سیما در عالم جانوران و پرندگان، یک نر معمولی نه چندان متناسب و بد قیافه یز وجود دارد.
    به این ترتیب این معمای انتخاب جفت، به مدت چند دهه دانشمندان زیست شناسی تکاملی را درگیر نموده است. به گفته پتری:"اگر ما درافراد یک گونه جاندار، هیچ تمایز، تفاوت و اختلافی نداشته باشیم، اصولا درآن گونه تکاملی رخ نخواهد داد".
    اکنون گروهی از دانشمندان بریتانیایی به پاسخی دست یافته اند که شاید جوابگوی معمای وجود افراد معمولی و حتی نازیبا باشد: "جعبه ابزار DNA"

    ● جعبه ابزار DNA
    جعبه ابزار DNA سلول، واقعا یک جعبه ابزار نیست بلکه مجموعه ای از فرایندهای ملکولی است که به طور عادی و دائمی به ترمیم صدمات وارده بر DNA که در شرایط عادی و بر اثر جهشهای ژنی ایجاد میشوند، میپردازد. جهش ژنی میتواند مضر بوده و موجب از بین رفتن بافتها، مشکل در عملکرد اعضا یا بروز سرطان شود. بعضی جهشهای ژنی نیز مفید هستند که از جمله این موارد میتوان به جهش در بخشی از ژن که مسئول مقابله با بیماریهاست اشاره کرد. چنین جهشی میتواند مقاومت بدن جاندار را در برابر باکتریها و ویروسها افزایش دهد.
    بعضی از جهشهای ژنی بر روند ترمیم صدمات وارده بر DNA اثر میگذارند و آنرا کم اثر کرده و با توجه به اینکه این صدمه بر دستگاه ترمیم کننده، خود ترمیم نشده باقی میماند، جهشهای ژنی متعددی پیش آمده و به حال خود رها میشوند.
    به گفته پتری :"شخص میتواند جهشهای ژنی خود را افزایش داده یا از آن بکاهد." افزایش میزان جهش ژنی موجب پیدایش گوناگونی بیشتر در جمعیت میشود. پتری با استفاده از یک مدل کامپیوتری متوجه شد که تنوع ژنتیک حاصل از جهش ژنی که بر ترمیم DNA تاثیر دارد، بسیار بزرگتر از آن است که کاهش تنوع حاصل از انتخاب جفت بتواند بر آن تاثیر بگذارد.
    پتری در تعدادی از کارهای اولیه خود نشان داده بود مردانی که از نظر ژنتیکی در مواردی چون مقاومت در برابر بیماریها با دیگران تفاوت دارند، بیش از مردان دیگر به چشم زنان جذاب هستند. به همین دلیل این مردان با نر جهش ژنتیکی بیشتر، بیش از همجنسان خود شانس انتخاب شدن داشته و احتمال منتقل کردن ژنهای سطح بالای آنها به نسل بعد افزایش میابد.
    اما فراموش نکنیم که همین مردان مستعد جهش ژنی بیشتر نیز هستند و ژنهای "مرغوب" آنها به تدریج متفاوت از آنچه امروز هست خواهند شد. این استعداد در جهش ژنی، همراه با جذابیت ظاهری و بدن مقاوم به نسل بعد منتقل میشود و خدا میداند که نسل بعدی از چه جهاتی دچار جهش ژنتیکی شده و نسل سوم این مرد جذاب، چه ظاهری خواهد داشت. در نتیجه، طاووسهای نر همچنان دمهای متفاوتی دارند و عده ای از ما انسانها، با وجود داشتن پدر بزرگی بسیار جذاب، هرگز نمیتوانیم به مدل شدن فکر کنیم.

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    بازتاب هاي سفر اولين روزه دار به فضا
    خدا نزديک است



     

    روز چهارشنبه 18/7/86 موشک روسي سايوز سه فضانورد و از جمله يک فضانورد مسلمان اهل مالزي را از پايگاه فضايي بايکونور قزاقستان به مقصد ايستگاه فضايي بين المللي پرتاب کرد.
    «پگي ويتسون» فضانورد امريکايي از دانشگاه يووا، «يوري مالنچنکو» فضانورد روسي و «شيخ مظفر شکور» اولين فضانورد مالزيايي سه مسافر اين موشک بودند. «شکور» نيز همانند آرمسترانگ در سفر به ماه سفر خود به فضا را گامي کوچک براي خود و گامي بزرگ براي کشورش توصيف کرد.
    اين فضاپيماي روسي دو روز در راه بود و روز جمعه 20/7/86 به ايستگاه فضايي بين المللي رسيد. قرار است وي ده روز را در ايستگاه بين المللي فضايي سپري کند و 27 مهر به همراه دو فضانورد روس مستقر در ايستگاه به زمين برگردد، اما دو فضانوردي که هم اکنون همراه «شکور» به فضا رفته اند به مدت شش ماه در ايستگاه فضايي اقامت خواهند کرد. طرح اعزام يک فضانورد مالزيايي به فضا بخشي از يک قرارداد يک ميليارد دلاري مالزي با روسيه در سال 2003 است که طي آن مالزي 18 جنگنده سوخوي 30 از روسيه خريده است.

    روزه در فضا
    نکته يي که در مورد سفر «شکور» به فضا جالب است آنکه وي اولين مسلماني است که در ماه مبارک رمضان به فضا سفر کرده است، به همين دليل برخي رسانه ها به اشتباه وي را اولين مسلمان فضانورد معرفي کرده اند. اين در حالي است که پيش از وي مسلماناني از کشورهاي ايران (انوشه انصاري)، عربستان (سلطان بن سلمان بن عبدالعزيز آل سعود)، افغانستان (عبدالاحد مومند)، سوريه (محمد فارض) و... نيز به فضا رفته اند. به اين ترتيب وي نهمين فضانورد مسلمان است، اما نکته جالب آنکه وي اولين مسلماني است که زمان سفر وي به فضا با ماه مبارک رمضان مقارن شده است.
    وي به عنوان يک مسلمان تصميم دارد تمام آداب و مناسک اسلامي را در فضا به جاي آورد، اما اگر به خاطر آوريم که لازمه يک نماز مقبول داشتن طهارت و وضو و ايستادن رو به قبله است، به دشواري نماز خواندن در فضا پي مي بريم. در حالي که مسلمانان در هر روز پنج بار نماز مي خوانند، در ايستگاه فضايي هر 90 دقيقه يک بار خورشيد طلوع و غروب مي کند و بدين ترتيب فرد در هر 24 ساعت 6 بار شاهد طلوع خورشيد است. يافتن جهت صحيح قبله نيز دشواري ديگري است.
    سلطان بن سلمان فضانورد عربستاني هنگامي که خاطرات فضايي خود را به ياد مي آورد، مي گويد هر چند سعي کرده است در فضا نماز بخواند اما نتوانسته است به طرف مکه بايستد يا کاملاً روي زمين زانو بزند.
    به دليل همين دشواري ها بود که علماي اسلامي کشور مالزي پيش از سفر وي به فضا کتابي با عنوان «راهنماي مسلمانان در فضا» منتشر کرده اند. موضوع اين کتاب «راهنمايي هايي در مورد انجام آداب اسلامي در ايستگاه بين المللي فضايي» است و به فضانوردان مسلمان آموزش مي دهد که چگونه در فضا وضو بگيرند، محل مکه را در زمان نماز پيدا کنند، چگونه اوقات نماز خواندن را تعيين کنند يا چگونه در فضا روزه بگيرند. وزير امور ديني مالزي مي گويد، هدف از تدوين اين دستورالعمل ها آن است که فضانوردان در مورد چگونگي انجام فرايض ديني در فضا هيچ گونه نگراني نداشته باشند و توجه خود را کاملاً روي ماموريت خود متمرکز کنند.
    اين کتاب راهنماي 18 صفحه يي به زبان هاي انگليسي، روسي، عربي و چند زبان ديگر نيز ترجمه مي شود تا فضانوردان مسلماني که در آينده به فضا مي روند نيز بتوانند از آن استفاده کنند.
    وي با استفاده از يک برنامه کامپيوتري مکان قبله را مي يابد و علماي اسلامي به او گفته اند براي روزه گرفتن در فضا، زمان طلوع و غروب خورشيد در بايکونور قزاقستان (محل آغاز پرواز) را ملاک خود قرار دهد.
    در عين حال وي مختار است که در فضا روزه بگيرد يا روزه گرفتن را به زمان ديگري موکول کند. با توجه به اينکه روز شنبه در مالزي عيدفطر بود، وي هنگام سفر به فضا مقداري کباب مالزيايي و شيريني با خود به فضا برد تا ديگر همراهانش را در جشن خود شريک کند.

    بازتاب سفر در رسانه هاي مالزي
    با نزديک شدن زمان پرتاب، تب فضا سراسر مالزي را مبتلا کرد و ميليون ها مالزيايي اين پرتاب را به طور زنده از تلويزيون هاي اين کشور تماشا کردند.
    با آغاز سفر اين فضانورد مالزيايي، رسانه هاي اين کشور از شکور به عنوان «اسطوره ملي» و از اين واقعه به عنوان «رويدادي ماندگار» در تاريخ مالزي ياد کردند.
    شيخ مظفر پيش از سوار شدن به فضاپيماي سايوز گفت؛ به روياي جاودانه تمام شهروندان مالزي (سفر به فضا) دست يافته ام.
    نخست وزير مالزي نيز ضمن ابراز خرسندي از اعزام موفقيت آميز نخستين مالزيايي به فضا اين موضوع را «افتخار ملي» و مايه «تقويت اعتماد به نفس» در نسل جوان به ويژه دانش آموزان اين کشور ذکر کرد. وي همچنين از «ماهاتير محمد» نخست وزير سابق مالزي براي اين ابتکار و طراحي برنامه مربوط به اعزام نخستين فضانورد مالزيايي به فضا قدرداني کرد.
    وزير علوم مالزي نيز گفت هدف از اين برنامه فضايي ترغيب جوانان مالزي است. نخست وزير مالزي نيز برنامه هاي عادي خود را لغو کرده و وقايع را از تلويزيون مالزي دنبال کرد.
    خبرگزاري ايرنا نيز از روزنامه «استار» چاپ مالزي گزارش داد که مفتي ايالت «پرليس» گفته است سفر شيخ مظفر شکور به عنوان يک مسلمان، عامل مهمي در بهبود تصوير اسلام در جهان کنوني است. علاوه بر بازتاب هاي داخلي اين سفر انعکاس هاي بين المللي نيز داشته است، از جمله «نور سلطان نظر بايف» رئيس جمهور قزاقستان آغاز موفقيت آميز سفر فضايي نخستين فضانورد مالزيايي را راهي براي تقويت و توسعه مناسبات مالزي- قزاقستان ارزيابي کرد.
    گفتني است «شيخ مظفر شکور» يک پزشک ارتوپد 36 ساله است که از بين يک فهرست يازده هزار نفري براي سفر به فضا انتخاب شده است.
    علاوه بر اين، اين سفر از جنبه ديگر نيز مورد توجه است زيرا براي نخستين بار يک زن فرماندهي ايستگاه بين المللي فضايي را برعهده مي گيرد. «پگي ويتسون» که دومين بار است به ايستگاه فضايي سفر مي کند، اولين فرمانده زن ايستگاه محسوب مي شود.

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    در برابر امپراتوري اينترنت
     

    چکيده:
    امپراتوري روم باستان با ايجاد شاهراه‌هاي ارتباطي، علاوه بر گسترش دامنه بازرگاني خود، از اين راه فرهنگ خويش را در سراسر اروپا انتقال مي‌داد. امروزه نيز با پيدايش شبکه‌هاي اطلاع‌رساني و ويژگي‌هايي نظير دموکرات و آزاد بودن، دنيا با تغييرات شگرفي روبه‌رو گرديده است. بدين ترتيب، بسياري از دولت‌هاي غربي تلاش مي‌کنند که با استفاده از روش‌هاي مختلف نظير ايجاد ابر شرکت‌هاي بزرگ رسانه‌اي و ارتباطي و ايجاد محتواهاي همسو با سياست‌هاي خويش، مباني امپراتوري ديجيتال خود را مستحکم‌تر نمايند. البته در اين ميان، رهبران اين دولت‌ها به مردم خويش اطمينان مي‌دهند که تلاش مي‌ کنند تا منافع مردم و دموکراسي را حفظ نمايند. هرچند نويسندگان اين مقاله معتقدند که اين دروغ پردازي‌ها در دوره‌هاي پيدايش راديو و تلويزيون و شبکه‌هاي کابلي نيز وجود داشته است. آيا با آغاز قرن بيست و يکم، عصر طلايي شبکه اينترنت پايان نيافته است؟



     

    در گذشته گفته مي‌شد که همه راه‌ها به شهر «رم» منتهي مي‌گردد. امروزه اين جمله ما را به ياد امپراتوري باستاني روميان مي‌اندازد که به دنبال کنترل دنياي قديم بودند.
    براي قرن‌هاي متمادي، بزرگراه‌هاي رومي، ايالات مختلف را با يک شبکه تار مانند متمرکز، به همديگر متصل نموده بود. جريان تجارت که به عنوان جريان خون ثروت امپراتوري نيز به شمار مي‌رفت، بر درهم پيچيدگي اين مسيرها استوار بود. و به دليل اينکه شهروندان رومي قادر بودند از هر راهي عبور نمايند، کم و بيش در مسير مسافرت‌هاي خويش، نظرات و ايده‌هاي فرهنگي روم باستان را نيز به سراسر اروپا انتقال مي‌دادند.
    امروزه نيز نظير روميان، ما آمريکايي‌ها از تکنولوژي خود در جهت ساخت يک زيرساخت گسترده از بنادر، راه‌آهن و جاده‌ها بهره برده‌ايم که باعث تثبيت نقاط قوت اقتصادي ما گرديده و بر قابليت جابجايي و تحرک جامعه ما افزوده است. لذا با توجه به اهميت اين تأسيسات، مي‌توان بيشتر به نقش شبکه ارتباطي اينترنت پي برد. حتي مي‌توان گفت که ارسال و دريافت اطلاعات از طريق اين شبکه روز به روز ساده‌تر مي شود. امروزه اينترنت يک بازار جديد و گسترده از نظرات را براي ما گسترده است که در کنار آن به تجارت کالا و خدمات و فرهنگ ملت‌ها نيز کمک نموده است. لذا گفته مي‌شود، اينترنت مي‌تواند به احياي مجدد دموکراسي کمک نمايد.
    ممکن است شما معتقد باشيد که مقايسه امپراتوري روم و اينترنت، چندان مناسب نيست؛ چرا که در اين شبکه، شما فاقد يک سزار الکترونيکي هستيد. همچنين هيچ مرکزي وجود ندارد تا چگونگي استفاده از شبکه ارتباطي جهاني را کنترل نمايد.
    بله، شما درست مي‌گوييد. چرا که اينترنت رسانه‌اي انقلابي است که دموکرات‌ترين رسانه دنيا نيز به شمار مي‌رود. چيزي که شما بدان نيازمنديد اين است که با يک کامپيوتر و يک خط تلفن به اين انقلاب بپيونديد. ما تنها بدين شبکه متصل نمي‌شويم که تصاويري مشاهده کنيم، بلکه در آن با يکديگر مشارکت مي‌نماييم. همفکري مي‌کنيم و دست به ابداع مي‌زنيم. برخلاف تلويزيون، راديو و شبکه‌هاي کابلي، که برنامه‌سازان اين رسانه‌ها، انديشه‌هاي خود را به هم تحميل مي‌کنند، با اينترنت، هر شهروندي به يک تهيه کننده و توليد کننده بالقوه تبديل شده است. بدين ترتيب مي‌توان گفت که دموکراسي نيز از آن ما خواهد بود.
    امکان دسترسي آزاد و همگاني، اصل بنيادين شبکه اينترنت مي‌باشد، اما ممکن است در هنگام کار در شبکه، اين اصل را فراموش نماييم؛ به ويژه اينکه ما در آستانه عصر اينترنت قرار داريم.
    امروزه اينترنت به خط مقدم عرصه رويارويي نيروهاي ابداع، قدرت سازماني، منافع عمومي و همگرايي قوانين دولت‌ها تبديل گرديده است. هم‌اينک نيز، آنچه از آن به عنوان «بي‌طرفي شبکه»‌ ياد مي‌ شود، زير سلطه نيروهاي قدرتمندي است که تلاش مي‌کنند از اين ميدان در جهت تأمين منافع خويش بهره ببرند. حتي دولت بوش هم با همکاري شرکت‌هاي بزرگ ارتباطي در صدد است که از ويژگي گستردگي و غيرتبعيض‌آميز بودن شبکه، در جهت منافع دولت آمريکا استفاده کند. هنگامي که تعدادي از اعضاي کنگره، جلساتي در جهت تثبيت اين بي‌طرفي برقرار نمودند، به وسيله لابي‌هاي قدرتمند اين صنعت، با پيشنهادهايي روبه‌رو شدند. هرچند افشاي اين خبر نيز از سوي رسانه‌هاي جمعي و مطبوعاتي با انعکاسي بسيار ضعيف روبه‌رو گرديد و به سادگي اين قضيه به دست فراموشي سپرده شد.
    البته 10 سال پيش نيز چنين سانسور‌هايي انجام شده بود. در آن زمان و با تصويب قانون ارتباطات در سال 1996 ميلادي، کنگره موانع فراواني را در مسير فعاليت رسانه‌هاي ايالات متحده ايجاد نمود. هرچند در نهايت، تصويب اين قانون باعث شد که در سايه موج ادغام‌ها، شرکت‌هاي رسانه‌اي غول‌پيکري تشکيل گرديده و در نهايت، به ايجاد ابر شرکت‌هاي ثروتمند منجر شود.
    اما امروزه، فعاليت‌هاي گذشته اين ابر شرکت‌ها قابل مخفي کردن نيست؛ چرا که شکل‌گيري امپراتوري‌هاي ديجيتال باعث ايجاد محدوديت و يا نابودي توانمندي‌هاي کاربران کوچک شبکه اينترنت گرديده است. سازمان غيرانتفاعي و حامي رسانه‌هاي آزاد نظير «ائتلاف کريستين» و يا وب‌سايت MoveOn.org، اعتراضات و راه پيمايي‌هاي گسترده‌اي در برابر اين قوانين برپا نمودند؛ بيش از يک ميليون نامه به کنگره ارسال کردند و با جمع‌آوري امضاهاي فراوان، خواستار آن شدند که بي‌طرفي شبکه اطلاع‌رساني اينترنت همچنان حفظ گردد. البته سياست مداران زيادي نيز با اين جريان همراه شده بودند.
    در حقيقت، اين مبارزه، براي دستيابي به نقش و موقعيت آزادي انساني و آزادي اظهارنظر بوده است. البته اين مبارزه براي قرن‌هايي متمادي وجود داشته، چرا که در خلال جر و بحث‌هايي در زمينه اقتصادهايي با بازار آزاد و نقش کنترل‌هاي دولتي در آن، آدام اسميت اعتقاد داشت که اقدامات دولت براي حفاظت از حقوق مردم، ضروري است.
    آدام اسميت در کتاب خود با عنوان «ثروت ملل» معتقد بود که تنها مبادلات آزادانه فروشندگان و خريداران مي‌تواند توسعه اقتصادي را براي يک جامعه به ارمغان آورد.
    وي همچنين در برابر شکل‌گيري انحصارات که رقابت را محدود مي کند، مخالفت خود را اعلام نموده بود. تاريخ ما با ديدگاه‌هاي وي آميخته شده است. نگاهي به دوره‌هاي رونق اقتصادي ايالات متحده، به ويژه در دهه‌هاي پاياني قرن نوزدهم، نشانگر آن است که رشد ارتباطات از دلايل اصلي به وجود آمدن اين وضعيت مي‌باشد. در آن دوره، گسترش شبکه راه‌آهن، عامل اصلي توسعه به شمار مي‌رفت.
    در همان زمان، ساموئل آندروز شيميدان آمريکايي، راه‌حل جديدي را براي تبديل نفت به بنزين ابداع نمود که با حمايت جان راکفلر، به تأسيس شرکت «استاندارد اويل» منجر گرديد. در پايان قرن، شرکت استاندارد اويل به يک انحصار اقتصادي دست يافت که شبکه‌اي از لوله‌ها و راه‌آهن را در اختيار داشت و در سراسر کشور گسترش يافته بود. بدين ترتيب، اين شرکت بزرگ با دستکاري قيمت‌ها توانست به منافع مالي هنگفتي دست يابد.
    تنها پس از تصويب قانون «ضد تراست شرمان» در سال 1890 ميلادي، مردم به اين اميدواري دست يافتند که قدرت سياسي و اقتصادي متمرکز اين شرکت محدود گردد. اما کمتر از يک قرن بعد، با ائتلاف ابر شرکت‌هاي رسانه‌اي فعال در عرصه‌ شبکه‌هاي تلويزيوني، روزنامه‌ها، شبکه‌هاي کابلي و به دنبال آن شبکه‌اي از کامپيوترها، تلاش مي‌کنند که دولت ايالات متحده را به چالش بکشند.
    امروزه ما صاحب زير ساخت‌هايي هستيم که به سرعت و در بخش‌هاي مختلف در حال رشد مي‌باشند. همان طور که در دوره امپراتوري روميان، بزرگراه‌ها نقشي اساسي داشتند، امروز نيز شبکه‌هاي اطلاع‌رساني، داد و ستد سريع داده‌ها را ممکن نموده‌اند. امروزه، انحصارگران نوين عصر ديجيتال خواهان آنند که از قدرت خود براي تغيير راهي که ما هم اينک از اينترنت بهره مي‌بريم، استفاده کنند. آنان مضامين موردنظر خويش را در شبکه‌ها قرار مي‌دهند، اما ديگران را با محدوديت روبه‌رو مي کنند. همچنين اگر آنان در به دست آوردن رسانه‌اي که طبيعتي دموکراتيک داشته، موفقيت يابند، با افزودن شکاف کنوني فقير و غني، به فاصله ميان دارندگان اطلاعات و دانش و انسان‌هاي فاقد آن نيز مي‌افزايند.
    ابر شرکت‌هاي رسانه‌اي دنيا معتقدند که اختلافات موجود در مورد بي‌طرفي اينترنت، محدود است. در اين ميان، داريوش نوتافت در مقاله‌اي در روزنامه «ييل ديلي نيوز» مي‌نويسد: «برخلاف آنچه گفته مي‌شود، قدرت اينترنت به عنوان يک نيروي اجتماعي، اين مجادلات را به وجود آورده است... يک شبکه اينترنت غير بي‌طرف عملاً رقابت را با چالش‌هايي جدي روبه‌رو مي‌نمايد. چرا که مشتريان بايد هزينه بيشتري بپردازند و در غير اين صورت، دسترسي به اينترنت با مشکل روبه‌رو مي‌گردد. به علاوه بايد خاطرنشان نمود که امروزه مردم براي دسترسي به اينترنت، پول پرداخت مي‌کنند، در حالي که عملاً به اطلاعاتي دست مي‌يابند که سياست‌هاي پشت‌پرده اين ابر شرکت‌ها، اين کاربران را به آن سو هدايت مي‌نمايد. اين غير بي‌طرفي، پايه‌هاي در حال تغيير اينترنت را دگرگون نموده و در نتيجه، محصولات به وجود آمده توسط کاربران را کم ارزش نموده است.»
    لذا امروزه شبکه جهاني اينترنت به تقاطع سرنوشت‌سازي در مرحله پيدايش خويش دست يافته است. اما آيا ما از اين رسانه در جهت گسترش دموکراسي بهره خواهيم برد؟ و آيا به اين اطمينان دست مي‌يابيم که «تجارت» نبايد به عنوان تنها عامل مؤثر در تجربه آمريکايي به شمار آيد؟
    امروزه، انحصارگران به ما مي گويند که نگراني به خود راه ندهيد. ادعا مي‌کنند که از ما حمايت نموده و معتقدند که منافع عموم افراد جامعه و دموکراسي را در سايه اين تکنولوژي‌ها پاس مي‌دارند.
    البته آنها در مورد راديو نيز همين را مي‌گفتند. در مورد تلويزيون نيز همين‌طور. و البته در مورد شبکه‌هاي کابلي.
    آيا مورخان آينده از يک عصر طلايي اينترنت سخن خواهند گفت که با آغاز قرن بيست و يکم پايان يافته است؟

    منبع: www.TomPaine.com
    ماهنامه سياحت غرب، شماره 51

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نامو نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    پرستو جاودان

    roseyellow00

     

    14

    7

    1348

    Setareh

    naznagmeh

    yazd

    14

    7

    1360

    سعید پیری

    aghaee2005fatemeh

    تهران

    15

    7

    1356

    بابا بابایی

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

    امید ملکیان

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

     

    maryam_f_v_k

     

    16

    7

    1358

     

    blueifra

     

    16

    7

     

    dn الهام

    dn_e65

    مشهد

    17

    7

    1365

    رویا فدائی

    Nika_roya

    تهران

    17

    7

    1352

    Saeed

    wave2004_dba

     

    17

    7

    1355

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    مليحه مرشدي

    mehreganm23

    كرج- شاهين ويلا

    17

    7

    1361

    mohammad tabarzady

    immortal_m_t_a

    tehran

    18

    7

    1363

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    سعید تیرآور

    s_tiravar

    اصفهان

    19

    7

    1377

    مصطفي گل محمدي

    mostafa_mgsoft

    مشهد

    19

    7

    1383



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان