825

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 825 :: سه شنبه 1 آبان 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

Foxit Reader: هر روز بهتر از دیروز
 


 

آدوبي شرکت بسيار قوي و معتبري است. اما اين دليل نمي شود که همواره محصولاتش، بهترين گزينه براي ما باشند. آکروبات ريدر آدوبي هم از اين قاعده مستثنا نيست. مخصوصا اگر اين بار يک نرم افزار قوي رقيب آن باشد.

Foxit Reader را قبلا معرفي کرده بودم. آن زمان هم گفتم که اين برنامه بهترين نرم افزار براي خواندن فايل هاي پي دي اف است.
ديروز متوجه شدم که نسخه 2.2 این برنامه منتشر شده است که دارای امکانات جدیدی به شرح زیر است:
قابلیت انتخاب متن: متاسفانه تا پیش از این شما نمی توانستید در Foxit Reader متنی را انتخاب کنید و برای استفاده از قسمتی از فایل PDF مجبور بودید از آن عکس بگیرید.این قابلیت مفید در این نسخه اضافه شده است و از قرار معلوم بر روی جزئیات آن بسیار کار شده است تا شما در انتخاب متن های چند ستونه و … دچار مشکل نشوید.
تشخیص هوشمند کلمات با ماوس: اگر شما از نرم افزارهای مترجم متن (مثل Babylon) استفاده می کنید با کمک این امکان تازه قادرید واژه ها را به مترجم بفهمانید.اگر این قابلیت برایتان فعال نیست،آن را با تیک زدن “Screen word-capturing” در مسیر Edit -> Preferences -> General فعال کنید.
جستجوی قدرتمند PDF :از این پس می توانید در یک فایل یا مجموعه فایل های PDF موجود در یک پوشه به دنبال کلمات مورد نظرتان بگردید.وقتی عمل جستجو تمام شد نتایج بدست آمده در یک نمای درختی به شما نشان داده می شود.
رفتن به System Tray: با این کار در هنگام کوچک کردن فضای نوار وظیفه (Taskbar) اشغال نمی شود و نمایه برنامه در کنار ساعت و آیکن های موجود در سیستم ترای قرار می گیرد.این امکان را باید در مسیر زیر فعال کنید :
Edit –> Preferences –> General –> Minimize to systemtray(تیک بزنید)
تنظیم نوع نمایش برای نمایشگرهای LCD : می توانید با انتخاب این امکان فایل های PDF تان را با فشار کمتری بر روی چشمهایتان بخوانید. آن را از بخش تنظمیات و در قسمت Page Display بیابید.

در کنار این امکانات تازه، بسیاری از باگ ها اصلاح شده اند و همچنین قدرت امکانات قبلی هم بیشتر شده است. همه این ها را بگذارید کنار: هنوز دو چیز آن برایم بسیار شیرین ترست : سرعت لود بسیار بالا و حجم بسیار کم !

سایت سازنده نرم افزار اغلب خراب است! لذا مي تونيد اين نرم افزار را از طريق لينک زير دانلود کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (824) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • والپیپرهای عاشقانه 
  • وجود ‌١٠٤ مرد به‌ازاء ‌١٠٠ زن در ايران
  • معرفي و دانلود فيلم : بدون رزرو
  • دانلود انيميشن : Blood - The Last Vampire
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای فریدون به نام از تو دورم
  • آهنگ جدید بنده ی رو سیاه باصداي مسعود و فشی
  • نرم افزار خوشنگار
  • نرم افزار چت صوتي براي سوني اريكسون
  • معرفی کتاب فیزیک از آغاز تا امروز
  • فضای بیشتر برای کاربران جی‌میل
  • سفر خدا به زمين
  • نکته ای کوتاه در مورد نوشته یکی از دوستان
  • عجايب علم
  • حدیثی از حضرت محمد از بیماری های ناشی از تماس جنسی پیشگیری می کند
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • ربات پزشکیار
  • موسيقي در اسلام
  • کی یر کیگارد خردسال
  • با گذشته جنسي همسرتان چگونه برخورد كنيد؟
  • چطور بچه‌ها را با تزريق آمپول آشتي دهيم؟
  • علل سقوط حكومت مسلمين در اسپانيا
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

والپیپرهای عاشقانه 
پلهاي زيبا در سراسر جهان
تصویر سازی با بدنهای عریان
 یک بازی قدیمی، جالب و فکری!
گرگ و بز و سبزه را باید ببرید اون ور رودخونه!
اوج ابتکار !!
 زنان ژاپنی به خاطر ناامنی خیابان ها لباس‌هایی به تن می‌کنند که در مواقع ضروری آنها را شبیه دستگاه های خودکار ارائه نوشابه و غذا (عکس را حتما ببینید)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

وجود ‌١٠٤ مرد به‌ازاء ‌١٠٠ زن در ايران

رييس مرکز آمار ايران از کمبود يک ميليون و ‌٦٠٠ هزار خانه در کشور خبر داد.
محمد مدد در جمع خبرنگاران از افزايش سن ازدواج در کشور خبر داد و گفت: مطابق نتايج سرشماري سال گذشته، سن ازدواج در مردها ‌٦ دهم سال و در زنان ‌٨ دهم سال نسبت به سال ‌٧٥ افزايش يافته است.
وي ادامه داد: بر اساس سرشماري سال قبل، تقاضا براي ازدواج نسبت به گذشته کمتر نشده‌است و در حالي که در سال ‌٧٥، ‌٥٩ درصد بانوان ازدواج کرده‌اند، در سال ‌٨٥ اين ميزان به ‌٦٤ درصد رسيد. در مردها نيز با رشد ‌٤ درصدي ازدواج مواجه بوديم.
مدد در خصوص جمعيت زن و مرد گفت: بر خلاف آنچه ديگران اعلام مي‌کنند، هم اكنون جمعيت مردها نسبت به زنان بيشتر است و نسبت جنسيتي براي هر ‌١٠٠ زن ‌١٠٤ مرد است، در حالي که اين نسبت بايد به طور استاندارد ‌١٠٠ به ‌١٠٥ باشد.
وي تصريح کرد: اين ميزان در قم به حد استاندارد رسيده است، يعني براي هر ‌١٠٠ زن، ‌١٠٥ مرد وجود دارد.
مدد در خصوص وضعيت مسکن در کشور گفت: هم اکنون ‌٥/١٧ ميليون خانوار و ‌١٥ ميليون و ‌٩٠٠ هزار خانه در کشور وجود دارد و با اين حساب، ما يک ميليون و ‌٦٠٠ هزار خانه در کشور کم داريم.
وي از وجود ‌٤٦٦ هزار خانه خالي در کشور خبر داد و افزود: در قم ‌٢٥٣ هزار واحد مسکوني وجود دارد که ‌١٣ هزار و ‌٦٠٠ خانه خالي است.
او با بيان اين که سالانه ‌٥٠٠ هزار خانه در كشور ساخته مي‌شود، گفت: بايد سرعت ساخت و ساز را در سال افزايش داد تا اين مشکل مسکن به حداقل برسد.
او به ميانگين سن ازدواج در كشور اشاره کرد و گفت: ميانگين سن ازدواج در مردان ‌٢/٢٦ سال و در زنان با يک صدم سال کاهش نسبت به سال ‌٧٥ به ‌٢/٢٣ سال رسيده است.
رييس مرکز آمار ايران خبر همچنين از رشد سن جمعيت کشور خبر داد و گفت: هم اکنون هرم جمعيت کشور از نوجواني به جواني در حال حرکت است. يعني در سال ‌٧٥، ميانگين سني جمعيت ‌٣/٢٤ سال بوده است که اين ميزان در سال گذشته به ‌٢٨ سال رسيده است.
او در پايان با بيان اين که در سال ‌٨٤ با افزايش چشمگير جمعيت روبرو بوديم، گفت: هم اکنون بسياري از جمعيت متولد سال‌هاي ‌٦٥ به بعد در مدارس و دانشگاهها به سر مي‌برند و حتي اکنون به مرحله ازدواج رسيده‌اند.
 

رزمایش 10 هزار نفری ایران مقتدر



 

رزمايش بزرگ "ايران مقتدر" به ‌استعداد ‪ ۱۰‬هزار نيروي بسيجي وزارتخانه‌ها و ادارات، هفته جاري در منطقه عمومي قم برگزار مي‌شود.
دكتر"مسعود چيني‌گرزاده" - در گفت وگو با ايرنا ، هدف از برگزاري اين رزمايش بزرگ را تقويت توان دفاعي نيروها و آمادگي نيروهاي بسيجي براي مقابله با هرگونه تهديدات احتمالي دشمنان اعلام كرد.
وي گفت كه در رزمايش بزرگ ايران مقتدر، مقابله با دشمن ومقابله با نفوذ احتمالي دشمن به مراكز حساس تمرين مي‌شود.
فرمانده بسيج وزارتخانه‌ها اعلام كرد در اين رزمايش چندين گردان عمليات ضدهلي- ‌برن را اجرا مي‌كنند و چندين گردان امداد نجات نيز به نمايش توان امدادي خود خواهند پرداخت.
به گفته وي، بسيجيان ادارات و وزارتخانه‌هاي شركت‌كننده در اين رزمايش سه روزه كه از فردا آغاز مي‌شود ، مقابله با دشمن در شرايط مختلف را آموزش مي‌- بينند.
چيني‌گرزاده، برگزاري رزمايش درمنطقه (صحرايي) عمومي قم، حضور بسيجيان وزارتخانه‌ها وادارات درآن، شركت تمريني نيروها دريك نبرد حقيقي و استفاده از سلاح سنگين ، نيمه سنگين و سبك عمليات را از ويژگي مهم اين رزمايش عنوان كرد.
وي ازبرگزاري دوره‌هاي فشرده آموزش فرماندهان قبل از انجام رزمايش بزرگ "ايران مقتدر" خبر داد و گفت كه اين دوره با استفاده از استادان دانشگاه دافوس برگزار و فرماندهان گردان‌هاي عاشورا آموزش‌هاي لازم ‌نظامي‌ را فراگرفتند.
فرمانده بسيج وزارتخانه‌ها، گفت شركت‌كنندگان در رزمايش ، آموزش‌هاي لازم عقيدتي - سياسي و نظامي را در طول برگزاري رزمايش فرامي گيرند.
وي اين رزمايش را براي دشمنان داخلي و خارجي داراي پيام دانست وتصريح كرد: رزمايش"ايران مقتدر" بابرنامه‌ريزي نيروي مقاومت بسيج براي حضور موثر بسيج وزارتخانه‌ها و ادارات در شرايط كنوني در صحنه صورت مي‌گيرد.
چيني‌گرزاده گفت: جمهوري اسلامي ايران هميشه و در تمام صحنه‌ها، مقتدر و سربلند است و با اجراي اين رزمايش، بسيجيان دريادل و جان بركف به دشمنان نشان خواهند داد هميشه و در همه ‌حال آماده حفظ و حراست از مرزهاي ميهن اسلامي هستند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درباره نقش اين رزمايش‌ها در سطح بين‌المللي ، گفت: حضور نيروهاي بسيجي در برنامه‌هاي مختلف و افزايش آمادگي دفاعي اين نيرو، حركت بازدارنده براي دشمن است و به طور يقين در هر زمان و شرايطي برگزاري اين رزمايش ها، آمادگي نظام محسوب مي‌شود.
به ‌گفته ‌فرمانده بسيج وزارتخانه‌ها و ادارات، رزمايش‌هاي برگزار شده نشان داده، اين رزمايش‌ها نقش بازدارنده در حركات دشمن دارد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بدون رزرو
No Reservations


کارگردان: اسکات هيکس. فيلمنامه: کارول فوش، ساندرا نتلبک. موسيقي: فيليپ گلس. مدير فيلمبرداري: استورات درايبرو. تدوين: پيپ کارمل. طراح صحنه: باربارا لينگ. بازيگران: کاترين زتا جونز[کيت آرمسترانگ]، آرون اکهارت[نيک]، ابيگيل برسلين[زوئي]، پاتريشيا کلارکسون[پائولا]، جني ويد[لي]، برايان اف. اوبراين[شون]. ١٠٥ و ١٠٣ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا، استراليا. نام ديگر: Mostly Martha.
کيت آرمسترانگ سرآشپز رستوراني در منهتن و بسيار در کار خود موفق و زني بسيار منظم است. او نظم و ترتيب محيط کار را در زندگي شخصي خود نيز به کار بسته و همچون يک سرآشپز زندگي خود را اداره مي کند. کمال گرايي کيت باعث مي شود تا انسان هاي پيرامون وي همواره فاصله خود را با وي حفظ کنند، اما اين نظم و ترتيب با ورود دو انسان به زندگي او بر هم مي خورد. اولين آنها نيک نام دارد که به عنوان آشپز وارد آشپزخانه تحت فرماندهي وي شده، و بر خلاف کيف انسني شاد و پر تحرک و دوست داشتني است. هنگام کار اپرا گوش مي کند و تا جايي که باعث آزار همکارانش نشود با آنان شوخي مي کند. شخص دوم، خواهر زاده اي به نام زوئي است که ناگهان وارد منزل وي شده است. به نظر مي رسد کيت در موقعيت سختي قرار گرفته و بايد اين دو نفر را که زندگي شخصي و شغلي او را به هم ريخته اند، کنترل کند. اما خيلي زود در مي يابد که ابتدا با علاقه خود نسبت به نيک- که به تازگي آن را کشف کرده- نيز بجنگد....

چرا بايد ديد؟
اگر شما هم جزو کساني هستيد که از تماشاي ابيگيل برسلين- دختر کوچولوي شيرين فيلم Little Miss Sunshine- لذت برديد، اگر از تحسين کنندگان بانو کاترين زتا جونز هستيد و از بازي آرون اکهارت در ميان گروه مردان و ممنون که سيگار مي کشيد داريد، بدون رزرو فرصت خوبي براي دو ساعت تمدد اعصاب در اختيارتان مي گذارد. [شايد بهتر مي بود به روال برنامه هاي آشپزي اين طور شروع مي کردم؛ مواد لازم براي تهيه يک فيلم عاشقانه و الي آخر...]
اسکات هيکس متولد ١٩٥٣ اوگاندا، از کارگردان هاي به نام استرالياست- تماشاگر ايراني شايد فيلم سباستين و اسپارو او را به خاطر داشته باشد که چندين بار از تلويزيون ايران پخش شد- که با فيلم شاين[١٩٩٦] شهرتي جهاني کسب کرد. اما بعد از اين فيلم هر چند پروژه هايي گران قيمت مانند برف روي درخت هاي سدر يا قلب هايي در آتلانتيس را کارگرداني کرد، اما موفقيت شاين تکرار نشد. شايد انتظارات ما و ديگران هم از او زيادي بالا رفته بود، به همين خاطر پس از مدتي وقفه اين بار فيلم کوچک تر و جمع و جورتري بازگشته[٢٨ ميليون دلار] و حيطه امني نيز براي کار خود برگزيده است\ژانر کمدي عاشقانه]. و خوشبختانه حاصل کار بسيار راضي کننده است. هم براي تماشاگر آمريکايي که ٤٠ ميليون دلار نصيب تهيه کنندگان فيلم کرده و هم براي منتقدان که بار ديگر زبان به مدح او گشوده اند.
فيلم سکوي پرتابي براي آرون اکهارت است که بايد جاي جورج کلوني و مل گيبسون پا به سن گذاشته را در محصولات هاليوودي در آينده پر کند. بازيگري که چند سال گذشته به خاطر حضور در پروژه هاي مستقل و نقش هاي متفاوت اسم و رسمي به هم زده است. بدون رزرو بازسازي فيلمي ايتاليايي به نام Bella Martha[٢٠٠١] است که دقيقاً بر اساس کليشه هاي ژانر کمدي عاشقانه ساخته شده، اما نبايد به اين دليل آن را دست کم گرفت. چون قبل از تماشاي اين گونه فيلم ها نيز بسياري از ماها از ساختار کليشه اي آن آگاهيم، با اين حال براي ديدن شان به سينما مي رويم.[مثل طرفداران ژانر اکشن يا فيلم هاي جکي چان] فيلم هايي که اگر مثل اين يکي خوب ساخته شوند-کم و زياد نداشته باشند- بهترين گريزراه شما براي فرار از رخوت و يکساني زندگي روزمره است.
ژانر: کمدي، درام، عاشقانه.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part1.rar 
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part2.rar 
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part3.rar 
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part4.rar 
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part5.rar 
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part6.rar 
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part7.rar
No.Reservations.CAM.XVID-nDn.part8.rar 
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Blood - The Last Vampire

 


Title: Blood - The Last Vampire
Year: August 28, 2001
Uploaded to: Rapidshare.com
Directed by: Hiroyuki Kitakubo
Genre: Animation / Action / Fantasy
Runtime: 83 minutes
Language: English

Plot Summary:
The story is set in the American Yokota Air Base located in post-WWII Japan, a few months before the beginning of the Vietnam War. Its main protagonist is a girl named Saya, who hunts vampiric demons (referred to as Chiroptera) using a katana; she works for the United States government. The title of the film implies that she is the last remaining vampire, and in the movie, Saya is referred to as _the only remaining original_ (possibly referring to what are sometimes known as _shinso vampires_ in Japanese fiction). Her disdain for humans is evident early in the film. Saya has no weakness to sunlight, although whether she has any of the other vulnerabilities commonly associated with vampires is virtually unknown, she does become distressed when she encounters religious paraphernalia, including the uttering of Jesus early in the film, and the school nurse praying with her crucifix. Saya displays superhuman senses and strength, as well as cunning, resourcefulness, and skill. Saya's voice actress in the movie was Youki Kudoh.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/44989928/Blood.part1.rar
http://rapidshare.com/files/45009706/Blood.part2.rar
http://rapidshare.com/files/45026742/Blood.part3.rar
http://rapidshare.com/files/45053483/Blood.part4.rar
http://rapidshare.com/files/45050867/Blood.part5.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین
(و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

از تو دورم
باصداي فريدون



 

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای فریدون به نام از تو دورم
 

128 MP3 :                      سرور 1    سرور 2
 
Baran                                دانلود         دانلود

Vaghti Baroon Mizane       دانلود         دانلود

Az To Dooram                   دانلود         دانلود

Dooset Daram                   دانلود         دانلود

Gole Naz                            دانلود         دانلود

Delam Tange                     دانلود          دانلود

Hanooz Teshneam            دانلود          دانلود

Gole Niloofar                     دانلود         
دانلود

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید بنده ی رو سیاه
باصداي مسعود و فشی



 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

خوشنگار
 

 

ابزاري براي تايپ فارسي تحريري در برنامه هاي مختلف كه امكانات زير را داراست :

- بهره گيري از پنج قلم زيباي فارسي نستعليق،شكسته نستعليق ، تحريري ، ثلث نسخ
- امكان انتقال مستقيم به محيط گرافيگي corelDraw11,12
- قابل استفاده در كليه محيطهاي گرافيگي دوبعدي
- راهنماي كامل فارسي شامل روش نصب و استفاده
- اولين نرم افزار تايپ خط شكسته نستعليق قابل نصب بر روي تمامي نسخه هاي ويندوزxp,Me,2000,98
برای دانلود نرم افزار :۱- روی لینک زیر راست کلیک کنید.۲- گزینه save target as را انتخاب کنید ۳- مقصد ذخیره کردن فایل را مشخص کنید. ۴- روی گزینه save کلیک کنید هم اکنون فایل در مقصد انتخابی در حال دانلود شدن می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 13 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دنياي موبايل

نرم افزار چت صوتي براي سوني اريكسون

اين هم يک برنامه تحت اينترنت براي Voice chat يا همون تماس از طريق Yahoo! - MSN و ... ، که البته اين نوع تماس به طور رايگان خواهد بود.
 آموزش نصب : ابتدا فايل ThirdParty رو نصب کنيد و سپس فايل اصلي برنامه رو نصب كنيد .


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:
الجلیس الصالح خیر من الوحدة و الوحدة خیر من جلیس السوء

همنشین خوب بهتر از تنهایى است و تنهایى بهتر از همنشین بد

(الامالى طوسى،ص۵۳۶)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

معلم از دختری پرسید : (( می توانی افسانه خلقت انسان را بیان کنی ؟ ))
دختر گفت : (( خدا اول آدم را آفرید . بعد کمی او را نگاه کرد و گفت : (( فکر می کنم بتوانم بهتر از این هم خلق کنم . آنوقت حوا را خلق کرد . ))


خانمی اصرار داشت که ثابت کند زنان به مردان برتری دارند . یکی گفت : خانم اگر زن به مرد برتری داشت ، پس چرا می گویند خداوند اول مرد و بعد زن را آفرید ؟ زن جواب داد : برای اینکه معمولا اول مسوده ( چرکنویس ) است بعد پاکنویس می شود .


آقای خسیسی وقتی می خواست دستمالش را از جیب در آورد یک جفت دندان عاریه هم از جیبش به زمین افتاد . دوستش از او پرسید : این دندانهای عاریه در جیب تو چه میکند ؟ برای چه آنها را در دهانت نمی گذاری ؟ مرد خسیس جواب داد : اینها مال زنم است . از ترس اینکه مبادا در غیبت من هوس چیز خوردن به سرش بزند ، هر روز دندانهایش را برداشته نزد خود نگاه می دارم .

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

بر اساس مشاهده و مقایسه ایی تقریبی، و با حفظ پاره ایی استثنائات، در چهره و منش زنان جنگاور می توان به و یژگیهای عمده ایی بر خورد نمود که میان بیشتر آنها مشترک است:
1- نخست آنکه از نظر تبارو وابستگی های خانوادگی، پیوندی نزدیک با تیره های شهریاری و پهلوانی دارند، آنها اغلب یا دختران یا خواهران پهلوانان و شهریاران بزرگ هستند.
اما خود نیزمانند پهلوانان بزرگ صاحب لقب و عنوانهائی برساخته از واژه هائی هستند که رسانندۀ جنگاوری آنان می باشد. مانند گُرد آفرید، گُردیه، بانوگشسپ (=بانوی صاحب اسب جهنده) و یا بوراندخت که معنای دختری با رخسار برافروخته را می دهدو در خود باری از جنگآوری و ستیزه جوئی را دارد.
2 ـ دوم آنکه ازنظر پوشش و لباس رزم و کاربرد جنگ افزارها فرقی با پهلوانان و جنگاوران مرد ندارند، می توانند به راحتی زره و خفتان را بر پیکر های ظریف خود بکشند، کلاهخود بر سر بگذارند وسلاحهای جنگی سنگین، مانند گرزهای گران و تیرو کمان و نیزه و شمشیر را با مهارتی که کم از پهلوانان مرد نیست، به کاربرند.
اما اغلب آنان، به نشان پهلوانی، سلیح و زره پهلوانان بزرگ را بکار می برند و حتی گاه اسب های آنان از تباراسب پهلوانان نامی است.
برای نمونه، بوراندخت دختر داریوش سوم، گرز دویست منی گودرزکشوادان را دردست دارد،
گردیه زره و سلیح برادرش بهرام چوبین را می پوشد،
همای دل افروز، مانند رستم، کفشهای زرین به پا می کند و یا بانو گشسب، سوار بر اسبی می شود که از تیرۀ رخش اسب پدرش، جهان پهلوان رستم است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة يوسف آيات: 111 محل نزول: مکه

 
قَالُواْ أَضْغَاثُ أَحْلاَمٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الأَحْلاَمِ بِعَالِمِينَ 44 وَقَالَ الَّذِي نَجَا مِنْهُمَا وَادَّكَرَ بَعْدَ أُمَّةٍ أَنَاْ أُنَبِّئُكُم بِتَأْوِيلِهِ فَأَرْسِلُونِ 45 يُوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنَا فِي سَبْعِ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعِ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ لَّعَلِّي أَرْجِعُ إِلَى النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَعْلَمُونَ 46 قَالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِينَ دَأَبًا فَمَا حَصَدتُّمْ فَذَرُوهُ فِي سُنبُلِهِ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تَأْكُلُونَ 47 ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ سَبْعٌ شِدَادٌ يَأْكُلْنَ مَا قَدَّمْتُمْ لَهُنَّ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تُحْصِنُونَ 48 ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ عَامٌ فِيهِ يُغَاثُ النَّاسُ وَفِيهِ يَعْصِرُونَ 49 وَقَالَ الْمَلِكُ ائْتُونِي بِهِ فَلَمَّا جَاءهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَى رَبِّكَ فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَةِ اللاَّتِي قَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ إِنَّ رَبِّي بِكَيْدِهِنَّ عَلِيمٌ 50 قَالَ مَا خَطْبُكُنَّ إِذْ رَاوَدتُّنَّ يُوسُفَ عَن نَّفْسِهِ قُلْنَ حَاشَ لِلّهِ مَا عَلِمْنَا عَلَيْهِ مِن سُوءٍ قَالَتِ امْرَأَةُ الْعَزِيزِ الآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَاْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِينَ 51 ذَلِكَ لِيَعْلَمَ أَنِّي لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَيْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي كَيْدَ الْخَائِنِينَ 52

 

ترجمه فارسي مکارم

گفتند: «خوابهاى پريشان و پراكنده‏اى است; و ما از تعبير اين گونه خوابها آگاه نيستيم!» «44» و يكى از آن دو كه نجات يافته بود -و بعد از مدتى به خاطرش آمد- گفت: «من تاويل آن را به شما خبر مى‏دهم; مرا (به سراغ آن جوان زندانى) بفرستيد!» «45» (او به زندان آمد، و چنين گفت:) يوسف، اى مرد بسيار راستگو! درباره اين خواب اظهار نظر كن كه هفت گاو چاق را هفت گاو لاغر مى‏خورند; و هفت خوشه تر، و هفت خوشه خشكيده; تا من بسوى مردم بازگردم، شايد (از تعبير اين خواب) آگاه شوند! «46» گفت: «هفت سال با جديت زراعت مى‏كنيد; و آنچه را درو كرديد، جز كمى كه مى‏خوريد، در خوشه‏هاى خود باقى بگذاريد (و ذخيره نماييد) «47» پس از آن، هفت سال سخت (و خشكى و قحطى) مى‏آيد، كه آنچه را براى آن سالها ذخيره كرده‏ايد، مى‏خورند; جز كمى كه (براى بذر) ذخيره خواهيد كرد «48» سپس سالى فرامى‏رسد كه باران فراوان نصيب مردم مى‏شود; و در آن سال، مردم عصاره (ميوه‏ها و دانه‏هاى روغنى را) مى‏گيرند (و سال پر بركتى است)» «49» پادشاه گفت: «او را نزد من آوريد!» ولى هنگامى كه فرستاده او نزد وى ( يوسف) آمد گفت: س‏خ‏للّهبه سوى صاحبت بازگرد، و از او بپرس ماجراى زنانى كه دستهاى خود را بريدند چه بود؟ كه خداى من به نيرنگ آنها آگاه است» «50» (پادشاه آن زنان را طلبيد و) گفت: «به هنگامى كه يوسف را به سوى خويش دعوت كرديد، جريان كار شما چه بود؟» گفتند: «منزه است خدا، ما هيچ عيبى در او نيافتيم!» (در اين هنگام) همسر عزيز گفت: «الآن حق آشكار گشت! من بودم كه او را به سوى خود دعوت كردم; و او از راستگويان است! «51» اين سخن را بخاطر آن گفتم تا بداند من در غياب به او خيانت نكردم; و خداوند مكر خائنان را هدايت نمى‏كند! «52»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

akbarzeyton@yahoo.com

درچندین سایت پرسیده ام اما نه درج کردن نه جوابی...دادند. نمیدانم چرا؟...حالا بازم از شما میپرسم شاید که شما به اینجور نوشته ها عنایت کنید........حرف من ویلچر نشین این
است که....معلولیت سختره یا زندگی کردن وپیوند بستن با یک یا با جماعت معلول؟؟؟

 

 

javadi_hossein@hotmail.com

معرفی کتاب فیزیک از آغاز تا امروز

کتابی برای همه ی نسلها و همه ی کتابخانه ها

http://www.ibna.ir/vdci.zayct1ayrbc2t.html

http://cph-theory.persiangig.com/pdfebook.htm

در این کتاب نقش دانشمندان ایرانی در زیر ساخت فیزیک کلسیک بررسی شده است

 

 

ms71_ss@yahoo.com

سلام مبین جان
یادمه چند شماره پیش تو یکی از روزانه هات در قسمت سخن مبین انتقاد شدیدی داشتی نسبت به تبلیغات سایت بلاگفا...اونجا در مورد یه مطلبی اظهار نظر کرده بودی که چرا این سایت تبلیغاتی حاوی جمله " انگلیسی یاد بگیر کلاس داره" یا همچین چیزی می ذاره روی سایتش . اما متاسفانه امروز یه ایمیلی از طرف گروه مبین تو میل باکسم دیدم که نتونستم این ایمیلو نزنم برای روزانه ! وقتی سابجکت ایمیل رو دیدم باور نمی کردم که این ایمیل از طرف گروه بزرگی مثل مبین بیاد ولی دیگه چشمام بهم دروغ نمی گفتن ! "موبایل دوستان خود را هک کنید. واوووو!" این همون جمله ای بود که باعث شد من پشت مونیتور خشکم بزنه . در واقع باورم نمی شد گروهی که مدیرش روی ریزترین مسائل تبلیغاتی سایت های دیگه بزرگنمایی می کنه خودش اجازه بده تا همچین ایمیلی از گروهش ارسال بشه...من فکر می کنم بهتره کمی روی ایمیل های تبلیغاتی گروه (که به تازگی هم ارسال می شه) کنترل بیشتری بشه تا از این به بعد شاهد فرستاده شدن ایمیلهایی با این مضامین غیر انسانی نباشیم! البته هیچ شکی نیست که تبلیغات در گروه حق طبیعی مدیر گروهه و اصولا شاید وقت اونم رسیده تا مبین جان از این راه هم در آمد بیشتری به دست بیاره . این حق مبینه ولی به نظر من بهتره حداقل ایمیلهایی که برای اعضا فرستاده می شه یکبار چک بشه! هر چند ممکنه این ایمیل من باعث بشه تا مبین جان آهنگ جدید منو توی گروه قرار نده (لول) ولی من وظیفه ی خودم دونستم تا این نکته رو متذکر بشم (شوخی کردم مبین جان!) به هر حال این رو هم باید در نظر بگیریم که مبین برای تهیه ی این مجله ی زیبا واقعا داره زحمت می کشه و کسی هم منکر زحماتش نیست .اگر هم انتقادی می شه دلیلش فقط برای بهتر و پربار تر شدن این گروه بزرگه ...امیدوارم همیشه سالمو برقرار باشید

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ


خدا نصيب گرگ بيابون هم نكنه .... چي ؟ آنفولانزا رو مي گم .. خفه شديم تا نجات پيدا كرديم . البته به مدد چند عدد آمپول ناقابل و يه كم رقص هندي و تبديل شدن به جك و جانورهايي مثل پنگوئن .... هر هر هر .. بي تربيت . خدا قسمتت كنه چند عدد ناقابل يك و دويست ...حالشو ببري .
خب . توي اين مدت كه نبوديم بس برايمان اتفاقات زيبا و عجيب و غريب رخ نمود كه به مرور خدمتتان طول مي كنيم ..
رفته بودم دانشگاه .. تو ماه رمضون بود .. دنبال كارام و اين جور سوسول بازي ها ..
خلاصه نزديكاي ظهر شد و اذان و اينا .. ما هم كه بچه مثبت رفتيم مسجد واسه نماز ...
با يكي از دوستام بودم .. كفشا رو گذاشتيم تو جاكفشي و رفتيم نماز رو تو رگ زديم و اومديم بيرون .. داشتم با دوستم حرف مي زدم و رفتم كفشم رو اونجايي كه گذاشته بودم بردارم ديدم ا ..... نيستش . يه چند باري تو هوا رو هم چنگ چنگي كردم شايد چشام اشتباه مي ديد .. ديدم خير نيستش .. گفتم خب شايد گذاشتم اين طرف يا اون طرف .. گشتم نبود .. دوستم هم كه با من بود و كار اونم نبود كه بگيم خواسته اذيت كنه ..
هر دم تعداد علامات سوال و تعجب بيشتري بر روي سرم سبز مي شد جوري كه داشتم مي شدم مو سيخي ..
يه مدتي هم وايسادم گفتم شايد طرف اشتباهي پوشيده .. ديگه كم كم دوزاري افتاد كه كفاشي نازنينم رو به سرقت بردن ..
اين قدر عصباني شدم كه حد نداشت .. كفش دانشجوي روزه دار توي ماه رمضان ، تو مسجد رو بدزدي آخه .. چقدر آخه آدم مي تونه رذل باشه .. با خودمون مي گفتيم ناسلامتي اينجا خونه ي خداس ، حرمت داره ، ماه رمضانه ، خلافكارا غلاف مي كنن .. بيشتر دلم سوخت كه اون كفشه نو بود و اون روز اولين روزي بود كه مي پوشيدمش ..
به مسئول مسجد گفتم ، به حراست هم گفتم ولي چه فايده .
به به .... چه مسلمونايي .. چه ديني ... گرچه تقصير اسلام مظلوم نيست .. تقصير ماهاست كه فقط و فقط به فكر ظاهر و مسائل سطحي دين هستيم .. هر جا به نفعمون باشه خوبه ، هر جا هم نباشه واسه خودمون راس و ريسش مي كنيم ..
حالا خوب شد مسجد دمپايي داشت ( رنگش كرمي بود تيپ منم تقربا سورمه اي تيره ... اين دمپايي ها چنان نور بالايي مي زدن كه از ده فرسخي معلوم بود .... با همين وضع يه مسير طولاني رو گز كرديم تا خونه .. )

قروبن خودم تا بعد

 

.

alirezamajidi@gmail.com

فضای بیشتر برای کاربران جی‌میل
 

شما را نمی‌دانم ، ولی من 39 درصد از فضای جی‌میلم را استفاده کرده‌ام ، شاید هم کاربرانی باشند که فضای بیشتری مصرف کرده باشند و به نوعی نگران تمام شدن فضای جی‌میل باشند!
وبلاگ رسمی جی‌میل خبر داده است که فضای بیشتری به کاربران این سرویس میل داده خواهد شد.
اگر به صفحه ورود جی‌میل دقت کرده باشید حتما یک شمارشگر را دیده‌اید که نشان می‌دهد فضای جی‌میل شما هر لحظه در حال افزایش است ، البته روند این افزایش فضا بسیار کند است.
از دیروز شتاب افزایش فضای جی‌میل افزایش یافته است و بر اساس محاسبات این وبلاگ می‌توان انتظار داشت:
- تا 10 روز دیگر جی‌میل
4.2 گیگابایت فضا داشته باشد.
- فضای جی‌میل تا 4 ژانویه سال بعد میلادی به 6 گیگابایت برسد.
و در سال 2038 به 42 گیگابایت برسد.
بنابراین اصلا جای نگرانی نیست!
فعلا فضای جی‌میل من 3033 مگابایت است.

 

 

sedaghat_gh@yahoo.com

سفر خدا به زمين

روزی خداوند تصمیم می گیرد که بیاید روی زمین تا ببیند بندگانش چه می گویند و چه می کنند. سوار بر سفینه خود شد و آمد بر زمین تا رسید به بیابانی که اسب سواری گله گاو بزرگی را به چرا برده بود و سخت در تلاش بود که مواظب تمام گاوهایش باشد. خداوند از آن سوارپرسید بنده من تو کیستی و اینجا کجاست؟ سوار گفت اینجا امریکاست و من یک گله دارهستم که برای تامین زندگی ام این همه گاو را به تنهائی به چرا آورده ام. خداوند گفت بنده من؛ من خدای تو ام اگر آرزویی داری بگو تا برایت برآورده کنم تنها همین یک بار است که چنین فرصتی را به تو می دهم. گله دار گفت ای خدای من آرزو دارم که پول دار شوم، یک رنچ و مزرعه بزرگ داشته باشم با ده هزار راس گاو و گوسفند وهزاران اسب؛ دلم می خواهد چند اتوموبیل لیموزین بزرگ داشته باشم، بتوانم کار کنم و هرروز زندگی ام را بزرگتر کنم و با خانواده ام خوشبخت زندگی کنم. خداوند گفت می بینم که مرد زحمت کش و با انگیزه ای هستی بنابراین آرزویت را بر آورده می کنم. خدواند آنچه را که گله دار در آرزویش بود به او داد و سوار بر سفینه اش شد و به سفر خود ادامه داد.

************ *****

رفت و رفت تا رسید به شهری بزرگ. در میخانه ای مردی مست با جامی شراب و غرق در خیال خود نشسته بود. خداوند به او گفت بنده من اینجا کجاست؟ تو چرا انقدر مغموم نشسته ای ، تو را چه می شود؟ او لبخندی زد و گفت خدای من اینجا عروس شهرهای جهان، پاریس است و من هم عاشقی هستم که مست و خراب عشق و شرابم و به تنهائی خود می گریم. خداوند گفت ای عاشق دلخسته بگو چه آرزویی داری بلکه بر آورده اش کنم . عاشق پاریسی گفت ای خداواندا مرا به وصال عشقم برسان اما در عین حال به من لذت زندگی اعطا کن. دلم می خواهد زندگی خوبی داشته باشم، خوش باشم و بهترین شراب را بنوشم و موسیقی را گوش دهم و بهترین غذاها را بخورم و خلاصه در کنار معشوقم از زندگی ام نهایت لذت را ببرم. خداوند به بنده عاشق پیشه اش وصال عشق و زندگی خوشی را عطا کرد و رفت .

************ *****

مدتها رفت و رفت... تا رسید به بیابان برهوتی که تنها گاه به گاه کپری در آن به چشم می خورد که در آن ژنده پوشی نشسته و یا خوابیده بود. خداوند فرود آمد و از یکی از کپر نشینان پرسید بنده من اینجا کجاست تو چرا انقدر بدبختی؟ کپر نشین نگاهی کرد و گفت اینجا ایرانه. در ضمن من اصلا هم بدبخت نیستم خیلی هم خوبم و هیچ ناراحتی هم ندارم. خداوند گفت بنده من چه نشسته ای که نمی دانی که چقدر وضعت خراب است. دلم برایت سوخت بگو چه آرزویی داری تا آنرا برآورده کنم. کپر نشین فکری کرد و با غرور گفت نه! من هیچ آرزویی ندارم. همین که هستم خوبم. خداوند دوباره گفت این آخرین فرصت توست اگر خواسته ای داری بگو شاید کمکت کنم. کپرنشین دوباره فکری کرد و ناگهان برقی در چشمانش درخشید و گفت می دانی در واقع برای خودم هیچ آرزویی ندارم. اما یک خواسته دارم که اگرآنرا برآورده اش کنی خیلی خوشحال می شوم. ببین آن طرف؛ چند فرسخی اینجا یک کپرنشین دیگری هست که در چادرش یک بز نگاه می دارد و با آن بزش خیلی خوش است اگر می خواهی برای من کاری کنی لطفا بز او را بکش!

 

 

raven_pourian@yahoo.com

نکته ای کوتاه در مورد نوشته یکی از دوستان


poorchesta@gmail.com نوشته های شیوا و کامل شماو دوست گرامی احسان رو در پاسخ به یک دوست منتقدودر مورد مشکلات ایران و ایرانی؛ مانند بسیاری دیگر از دوستان این روزانه خوندم ولی اگه راستش رو بخواهید نتونستم چیزی ننویسم
دوست گرامی که در مورد جوک های خنده دار و لهجه های گوناگونی که برای شاید لبخندی هرچند کوتاه در بین مردم گفته میشه نگران و سرخورده شدین، باید یک نکته کوچیک رو در نظر بگیرین و اون اینکه اگه کمی به پیشینه کشورمون نگاه کنید میبینید که هر نکته طنزی به گونه ای اعتراضی به نا خواسته ها و نابجا های جامعه همون زمونه میکنه اما با لطافت و نرمی یک جوک...منظور من پذیرش اهانت به اقوام گوناگون ایرانی نیست...چه بسا مردمی که از درون همین اقوام هستند پایه های این گونه گفتار های تاریخی هستند... مردمی که در طی دوران و قرنها زیر فشار زور وخفقان حکومتهای وقت حتی قادر نیستند خواسته های نخستین خودشون رو هم بخوان...بمرور و بصورت زمزمه این خواسته ها و ناخواسته ها ویا گفته ها و ناگفته های جامعه یا تابو های درون اون رو بشکل جوک و یا همون طنز؛ لب به لب می چرخونن و گاه همین ها در تاریخ کشورمون ماندگار شدن.و این بنظر من زیاد ارتباطی با فرهنگ ایران نداره( جدای از یک سری از جوک های ...)
دوست گرامی در هر جایی از این دنیا که هستین ازتون بابت دلسوزی برای کشورتون از ته دل سپاسگزارم و میدونم که الگوهایی همچون شما دربیرون ایران بسیار بسیار بسیار بسیار کم هستند.. اما اگر میبینید که مردم از داشته هاشون میگن... اینگونه واکنش نشون ندید خواهش میکنم.
چند وقت پیش در یکی از نرم افزارهای شرکت مایکروسافت سرگرم بررسی بودم ؛ این برنامه نقشه کامل دنیاست و راهنمای راهیاب یا همون جی پی اس برای ویندوز... ناگهان بخودم گفتم باید نگاهی بکنم ببینم آیا خلیج فارس رو در این نرم افزار نشون دادند یا نه...
چیزی رو که فکر میکردم درست بود... در جایی که باید نام خلیج فارس باشه هیچی نبود....
گفتم شاید درکل نام آبها رو ننوشتند... اما دیدم که نام کوچکترین دریاچه و فرورفتگی های منطقه ای از یک کشور هم با نام محلی آورده شده...اما خلیج ما نام نداشت...همون آن اشکال این نقشه رو به شرکت مسؤل گزارش کردم ولی فکر میکنید این صداهای کوچیک جلوی پروژه های دهشتناک تازی های منطقه به جایی میرسه؟؟
نرم افزار مشهور گوگل هم که حتما همه دیگه شنیدید و دیدید...
در سفری که به شمال هلند داشتم درروی دیوار یک دفتر کار چشمم به نقشه جهان افتاد و ناخودآگاه چشمم بدنبال ایران.... نام خلیج تازی منو سرجام خشک کرد...
از این گونه موارد زیاد دیدید و شنیدید و گفتید اما اینکه داستان خلیج تازی از کجا اومده و چگونه تا اینجا پیش رفته بماند... همیشه چیزی که من رو نگران میکنه بیخیالی مردم ایرانه و شاید بشه بهش گفت نداشتن سواد سیاسی و نداشتن آگاهی زیبنده یک ایرانی چه در ایران و چه در همه جای دنیاست.. و از اون بد تر اینکه .. کسانیکه دانش سیاسی در این زمینه دارند... زبانی جز فارسی نمیدونند....
با بسیاری از دوستان و هموطنان(یا بهتر بگم هم زبانان) سر سخن رو باز کردم اما یا آگاهی نداشتند یا حال!!!
اما سخن از بهره مالی در فلان کار که پیش میاد... تشنه شنیدن و دونستن هستند...
حتی در جایی حرف از خرید و فروش نفت ایران بصورت قاچاق با یک واسطه روس هم بگوشم رسید که خوشبختانه مبلغ بالا بود و آقایون نپذیرفتند زیر این ننگ بزرگ برند و ان پول زیاد رو برای قاچاق نفت با طرف روسی بدند!!!
در کشورهای بسیاری با ایرانیان بسیاری برخورد داشتم اما جز نفراتی بسیار بسیار بسیار کمیاب کسی رو در اندازه یک ایرانی آگاه ندیدم و پیدا نکردم( خودم را هم دراون اندازه نمیبینم)....در هر رده ای از سواد که شما فکرش رو بکنید...
اینجا در کتابهای آموزشی که برای کودکان به چاپ میرسه ( نه درسی ) نام خلیج تازی رو روی خلیج فارس گذاشتند...و گاهی از سر دلسوزی نوشته شده خلیج عرب-فارس
داستان هزار افسانه ایرانی رو مترجم مصری(اگر درست یادم باشه ملیتش رو)بنام هزارو یک شب بخورد مردم دنیا داد.. و چون دست بقلم خوبی هم داشت... این اثر نام آور شد ؛ جوری که نامش رو به شبهای تازی(عربی) تغییر دادند و حتی از او پس فیلم و بازیهای ویدویی بنام شبهای تازی (عربی) به بازار آمد و اکنون کسی رو پیدا نمیکنید که شک کنه که هزارویک شب و یا همون شبهای عربی... ممکنه عربی نباشه.
پژوهشگران و اسلام شناسان مراکشی تونسی والجزایری در کانال های اصلی فرانسه و در کتاب هاشون از افتخارات اسلام تازیان ؛ داشتن دانشمندانی چون ابن سینای عرب، الفارابی عرب، الرازی عرب، و ابوریحان عرب نام میبرند...
کتاب هایی رو در بازار میتونید پیدا کنید که افتخارات اسلام تازی رو مشروح نوشتند... اما خیلی جا نخورید اگر در اون ، همه فرهنگ ایران و ایرانی رو برای عرب و عربی ببینید
مناسبتهای جهانی برای مولانا در ترکیه برگزار میشه ....فیلم زندگینامه مولانای ترکیه ای داره تولید میشه...
صدای اعتراض شنیده میشه از سمت افغانستان که پورسینا افغان بوده... چرا همه دنیا بهش میگن عرب؟؟!!

چند تا ایرانی وجود نداره که بیاد ایران و دانشمندان دزدیده شده اش رو به دنیا بشناسونه؟؟؟ نه نیست.. بخدا نیست....نیست کسی که بتونه به زبان دیگه ای بجز فارسی سخن بگه ...
میدونم شاید بسیاری از شما دارید دنبال نام میگردید... اما اگر هم پیدا کردید... بدونید که یا اونقدر کم هستند یا پرمشغله که در آخر میفهمید که نیست کسی...
اساتید سخنوربرای کلاهبردای میخواهید؟؟ پس از ایتالیایی ها ایرانی ها هستند...
کاش از کشور ما مغز بود که فرار میکرد... بی مغز ها ،خلاف کارها، کلاهبردارها، قاچاقچیان مواد مخدر، دزدان بوتیک، مست های کتک خورده کناردیسکوهای ایرانی هستند که اکنون گوی سبقت رو میدونم به خیلی..میدونم به خیلی ها بر میخوره این حرفها اما همینقدر بگم که اگه وجدان خودتون رو قاضی کنید جز این نمیبینید...
آدم با فرهنگ و فرهیخته هم کم نیست... اما سواد سیاسی رو روش خط بکشید...
اما در هر گردهمآیی و هر جایی که نفرات ایرانی به 2 یا 3 میرسه سوژه ؛ سوژه سیاسیه...
همه خودشون رو خدای سیاست میدونند و نمیدونند که سیاست زده شدند نه سیاسی
هیچ همسویی نظری در جمع ایرانی ها نیست... هر کسی گوشه دنج خودش رو داره...پزهم تا دلتون بخواد...
حرف گردهمآیی هم که بمیون میاد این میگه من نمیام فلانی هست وفلان دینو داره ... اون یکی میگه خانمم با خانم فلانی حرفش شده من شرمندم نمیتونم بیام اگه اون باشه...یکی دیگه میگه... قراره بریم والیبال بازی کنیم،انتظار نداری که این یک روزم رو هم بذارم برای یکسری چرت و پرت این واون؟!
اون یکی میگه ... باورکن داغونم..نمیتونم، منتظرم فلانی از فلان جا بیاد؛ قراره برام.... بیاره شرمنده!!
چهارنفرهم که جمع میکنی باید چیزی برای خوردن باشه وگرنه این گروه هم ازهم پاشیدس... چون فلانی رژیمش رو نمیتونه جابجا کنه.... اون یکی هم البته تلفنش از زنگ زدن نمی ایسته و خودش هم از پاسخ دادن...نفر آخر هم که قلیان داره چاق میکنه پس از اون هم سراغ ذغال کباب رو خواهد گرفت....اگر هم بحثی بشه بحث کسانی در میونه که در جمع نیستند!!!!
اما همین ها هم باز جای سپاس دارن
من خوشحالم که نسل تازه ما بیشتر به گذشته ایران توجه نشون میدند... اگر تاریخ ایران رو هم به نود میلیون سال به حساب بیارند باز باید خوشنود باشیم.... دوست خوبم این نشون میده که این نسل؛ این گذشته رو میخواد...داره اونو جستجو میکنه... حتی در اون چهارگوش بسته ای بنام ایران داره اون تو ذهنش پرورش میده.
نگاهمون به آینده ایران خوشبینانه تر از این باید باشه که شما دارید برداشت میکنید دوست خوبم... بیایم بجای اینگونه گفتار هایی که بازده ایی جز پس زدن همدیگر نداره زمینه ای رو آماده کنیم برای نسل های آینده ایران ... که نسل گذشته برای ما نکرد....
یه پاره ای از نوشتار روزانه در این مورد بود که: توی کیف پوتین چیه؟
من یک چیز رو آرزو میکنم.. و اون اینه که قراردادهایی به ننگینی قرارداد ترکمنچای و گلستان توی اون نباشه زمان برگشت... جز اینها هر چی میخواد باشه جز مال مردم ایران..مهم نیست
این ماییم که آینده ایرانمون رو باید بسازم... این ماییم که باید بستر خوبی برای آگاهی نسل های پی خودمون آماده کنیم
بدونیم اگه ما نکنیم هیچ کس نمیکنه برامون.
پوتین و کسانی همانند اون هم اگه لقمه چرب نمیدیدند پیشنهاد همتاهای خودشون رو رد نمیکرد که بیان ایران با وجود اون همه شایعات ساختگی

 

 

gwmorteza@yahoo.com

عجايب علم
قسمت اول

*هر تكه كاغذ را نميتوان بيش از 9 بار تا كرد.
*در هرم خئوپوس در مصركه 2600 سال قبل از ميلاد ساخته شده است به اندازه اي سنگ بكار رفته كه ميتوان با ان ديواري اجري به ارتفاع 50 cmدر دور دنيا ساخت.
*هر سال از 600/557/31ثانيه تشكيل شده است.
*بزرگترين گل جهان فلوزيا نام دارد .
*بيشترين ضربان قلب راقناريها با1000بار در دقيقه وكمترين را فيل با27 بار در دقيقه دارد.
*اگر تمام رگهاي خوني را در يك خط بگذاريم تقريبا 97000 كيلو متر ميشود.
*سرعت صوت در فولاد 14 بار سريعتر از سرعت ان در هواست.
*وقتي مگس بر روي يك ميله فولادي مينشيند ميله فولادي به اندازه دو ميليونيم ميليمتر خم ميشود.
*نور خورشيد فقط تا عمق 400متري اب دريا نفوذ ميكند.
*امريكا تا 50 ميليون سال ديگر دو نيم خواهد شد.
*عدد 2520 را ميتوان بر اعداد 1 تا10 تقسيم نود بدون انكه خارج قسمت كسري داشته باشد.
*فشار در مركز خورشيد تقريبا700ميليون تن بر452/6سانتي متر مربع است.
*طول عمر مردم سويد و ژاپن از ديگر ملل جهان بيشتر است.
*شيشه در ظاهر جامد به نظر ميرسدولي در واقع مايعي است كه بسيار كند حركت ميكند.
*داغ ترين نقطه كره زمين در دالول اتيوپي است . در اين منطقه در يك روز عادي دماي هوا در سايه به 94 درجه فارنهايت ميرسد.
*ابشار آنجل در ونزوئل20 بار بلندتر ازابشار نياگارا است.
*يك ليتر سركه درزمستان سنگينتراز تابستان است.
*30برابر مردمي كه امروزه بر سطح زمين زندگي ميكنند در زير خاك مدفون شده اند.
*نزديكترين ستاره به زمين بعد از خورشيدالفامنچوري است كه فاصله ان تا زمين 3/4سال نوري است.
*تنها حيواني كه نمي تواند شنا كند شتر است.
*فلز اوسميم سنگينترين ماده روي زمين است .
*ايا ميدانيد ۶۰٪ از ماهواره های جهان نظامی و ۴۰٪ بقيه غير نظامی است.
*در هر ثانيه بيش از ۵۰۰۰ بيليون بيليون الکترون به صفحه تلويزيون بر خورد ميکند و تصويری را که شما تماشا ميکنيد بوجود می اورد.
*ايا ميدانيد شانس شبيه بودن دو اثر انگشت يک به ‫64 ميليارد است‌.‏
*اگر امواج ماوراي صوت را به قسمت محدودي از فضا كه در ان گرد و غبار و يا ذرات دود سيگار موجود باشد بتابانيم اين ذرات با سرعت رسوب ميكنند.
*ايا ميدانستيد درجه حرارت بالاترين قسمت يك شعله به 1540 درجه ميرسد در حاليكه پايين ترين قسمت ان فقط 300درجه حرارت دارد.
*ايا ميدانستيد که معنی لغت کانادا به زبان سرخ پوستی يعنی روستای بزرگ.
*ايا ميدانستيد که قد انسان تا ۲۰, ۲۵ و گاها تا ۴۰ سالگی بلند ميشود و از چهل سالگی به بعد قد
انسان هر دو سال حدود شش ميلی متر کوتاه ميشود.
*آيا ميدانستيد که ناخنهای دست چهار برابر ، سريعتر از ناخن های پا رشد ميکنند.
*آيا ميدانستيد که فقط با از دست دادن يک در صد از آب بدن ، احساس تشنگي ميکنيم.
*آيا ميدانستيد که در حدود يک سوم سرطانهايي که در نهايت منجر به مرگ ميشوند با آنچه که ميخوريم در ارتباط هستند.
*آيا ميدانستيد که دهان انسان روزانه يک ليتر بزاق توليد ميکند.
*آيا ميدانستيد که تنها موادی که دارای يکی از عنصرهای آهن, کوبالت يا نيکل باشند جذب اهن ربا ميشود.
*ايا ميدانستيد که مغز شما وقتی خواب هستيد فعاليتش بيشتر است از وقتی که در حال تماشای تلويزيون هستيد.
*آيا ميدانستيد که مغولستان بزرگترين کشور جهان است که به دريا و اقيانوس راه ندارد.
*آيا ميدانستيد که انگشت سبابه «نشان» از ساير انگشتان دست حساستر است.
*آيا ميدانستيد که ملکه موريانه پنجاه بار بزرگتر از جفت مذکر خود مي باشد.
*ايا ميدانستيد چيتا يا يوزپلنگ سريعترين حيوان خشکي است . او در عرض فقط 3 ثانيه تا 100 کيلومتر در ساعت سرعت مي گيرد. رکوردي که حتي سريعترين خودروهاي فراري هم نتوانسته اند بشکنند.
*طبق آمار صندوق بين المللی پول، ايران از نظر فرار مغزها در بين 91 كشور در حال توسعه و توسعه نيافته جهان در مقام اول قرار دارد.
*ايا ميدانستيد كه برج آزادي كه در بندر نيويورك(ايالات متحده امريكا) قرار دارد92 متر ارتفاع و هديه اي از طرف فرانسه است.قطعات اين مجسمه كم كم باكشتي از فرانسه به امريكا اورده شد و در انجا سر هم شد.
*ايا ميدانستيد تشكيل و تولد سياره اي مشابه زمين حداقل به سه ميليون سال
نياز دارد.
*آيا ميدانستي که در هر شبانه روز تقريبا هيجده هزار ليتر خون در بدن به جريان انداخته ميشود و اين کار عظيم را قلب به تنهايي عهده دار است.
*ايا ميدانستيد که شمار تلفات جاني در جنگ جهاني دوم که بين سالهای 1939 تا 1945 بود، بيش از بيست و شش ميليون نفر بود.
*آيا ميدانستيد که تقريبا 300 متر مكعب گاز هليم ميتواند يك انسان را از روي زمين بلند كند.
*آيا ميدانستيد که كرمهاي ابريشم در پنجاه وشش روز هشتاد و شش هزار برابر خود غذا ميخورند.
*آيا ميدانستيد که تيز پروازترين حيوانات جهان پرندگانياند كه «پرستوك» ناميده ميشوند پرستوك دم خاردار كه در آسيا زندگي ميكند ، قادر است با سرعتي بيش از صد و شصت كيلومتر در ساعت پرواز كند و با بالاترين ميزان سرعت يك قطار سريعالسير رقابت كند.
*آيا ميدانستيد که كره مريخ با سرعت 240 كيلومتر درساعت به دور خورشيد ميچرخد.
*آيا ميدانستيد که هرچه از مركز زمين فاصله بگيريم نيروي جاذبه كمتر مي شود، در نتيجه وزن كاهش مي يابد ، وزن فردي که در خط استوا ايستاده از وزن همين شخص در قطب شمال و جنوب كمتر است زيرا در خط استوا زمين بر آمده تر و در قطب هموارتر است اين تفاوت وزن حدود پنج درصد است.
*آيا ميدانستيد که ظروف پلاستيكي تقريبا پنجاه هزار سال در برابر تجزيه و فساد مقاومند.
*آيا ميدانستيد که رشد كودك در بهار بيشتر است.
*آيا ميدانستيد که يك چهارم خاك روسيه در سال پوشيده از برف است.
*آيا ميدانستيد حس بوياييه مورچه با حس بوياييه سگ برابري ميكند.
جهان حدود 7/13 ميليارد سال پيش متولد شده است. فقط حدود 4درصد عالم از ماده ، به شکلي که ما مي شناسيم تشکيل شده است ، يعني ماده معمولي که ما مي شناسيم و در آزمايشگاه وجود دارد، فقط 4درصد کل عالم را مي سازد. 23درصد عالم را ماده تاريک سرد تشکيل داده که دانشمندان اطلاعات خيلي کمي درباره اش دارند و 73درصد باقي مانده را انرژي تاريک عجيب تشکيل مي دهد که تقريبا تنها چيزي که در موردش مي دانيم ، اين است که وجود دارد! هندسه کيهان تخت است و مشاهدات WMAP مدل تورمي را تاييد مي کند که مي گويد: جهان با مهبانگ شروع شد و در زمان کوتاهي خيلي سريع منبسط شد و سپس آهنگ انبساطش کند شد تا به مقدار کنونيش رسيد. اين انبساط ادامه خواهد داشت و جهان تا ابد منبسط خواهد شد. نتايج اخير امکان توقف انبساط يا باز رميدن جهان در خودش را رد مي کند. طبق محاسبات نخستين ستاره ها 200 ميليون سال پس از توليد کيهان متولد شدند. به خاطر زماني که طول کشيده تا اين تابش به ما برسد اين داده هاي جديد جهان را درست آن طور که بلافاصله پس از مهبانگ بوده ، نشان مي دهد. اين تابش دورترين چيزي است که دانشمندان تاکنون موفق به مشاهده آن شده اند.

ادامه دارد ...

 

 

yazynh@yahoo.com

در مورد مقاله مصدق

قسمت دوم

تحصيل در فرانسه
نويسنده مي‌گويد مصدق قبل از ترك ايران در هيچ مدرسه رسمي اعم از دبستان‌ و دبيرستان‌ تحصيل‌ نكرده‌ و نيز از شغل‌ مستوفي‌گري‌ استعفا داده بوده است؛ اما بعد مي‌نويسد كه مصدق به فرانسه مي‌رود و به آن‌ها به دروغ مي‌گويد كه هنوز مشغول مستوفي‌گري‌ است و براي ادامه تحصيل از طرف دولت آمده است. اولا مطابق با گذشته هيچ ماخذي ارايه نشده است و ظاهرا نويسنده براي خوانندگان حداقل دركي را قايل نشده كه آن‌ها ممكن است از خود بپرسند كه اين آقا اين مسايل را از كجا آورده است؟ به علاوه چطور مصدق تحصيلات مدرسه‌اي در كشور ما نداشته و بي‌سواد يا كم‌سواد بوده، اما در كشور فرانسه براي ادامه تحصيل پذيرفته شده است. يعني اين‌قدر فرانسوي‌ها ديوانه بوده‌اند؟! از اين گذشته ادامه كدام تحصيل؟! مصدق كه فرموديد تحصيلاتي نداشته است كه حال بخواهد آن را ادامه دهد!! در رابطه با شغل وي نيز چگونه ممكن است كه فرانسوي‌ها هر كه را از راه برسد و بگويد فلان منصب را در كشور ايران دارد، بپذيرند و او به همين راحتي مطابق با ادعاي نويسنده به آن‌ها وعده بدهد كه بعدا تاييديه اشتغال به مستوفي‌گري را مي‌آورد و آن‌ها نيز قبول كنند؟! يعني اين‌قدر كشور غيراسلامي ايران در ‌آن زمان صاحب عظمت بوده كه كشور مطرحي چون فرانسه به همه مردم آن اعتماد داشته است؟!
در قسمتي كه ذكر كرده‌اند «خود مصدق نحوه‌ي‌ به‌ دست‌ آوردن‌ آن‌ مدرك‌ را چنين‌ شرح‌ داده‌است‌ ...» اولا اشاره نكرده‌اند كه خود مصدق كجا شرح داده است. ضمن اين كه در قسمتي كه گفته‌اند «اين‌ نويسنده‌ حتي‌ براي‌ يك‌ لحظه‌ نيز نمي‌تواند قبول‌ نمايد كه‌ ...» مشخص نشده است يا حداقل بنده جاهل متوجه نشدم منظورشان كدام نويسنده است. بهتان استبدادطلبي ايشان به مرحوم مصدق مجددا مشمول حديث اول ذكر شده از امام صادقان (ع) در ابتداي سخن مي‌شود و در بخش خدمات آن مرحوم نقض مي‌شود.
در ادامه ايشان صحبت از ترحم به مصدق در دانشگاه و دادن نمره قبولي علكي به او مي‌كند كه نمي‌دانم آيا اين سخنان ماخذي به جز تراوشات ذهني ايشان دارد يا خير؟
تحصيل در سوييس‌
اين نويسنده ادامه مي‌دهد كه «مصدق با كلك به سوييس مي‌رود و خود او نيز اعتراف!! مي‌كند». صحبت‌هاي مصدق كه در ادامه توسط نويسنده آورده مي‌شود گوياي رفتن او به سوييس پس از تحصيل در فرانسه براي ادامه تحصيل و به صورت كاملا قانوني است. ايشان صحبت‌هاي مرحوم مصدق را مبني بر ادامه تحصيل در فرانسه و بعد در سوييس مي‌آورد، اما گريزهاي جالبي از خود مي‌زند و بعد به مصدق نسبت مي‌دهد. در صورتي كه چنان‌چه اشاره شد صحبت‌هاي مصدق تنها گوياي عزيمت ايشان به كشورهاي مختلف است و نه دروغ و كلك و اين چيزهايي كه نويسنده گفته است. مثلا نويسنده مي‌گويد: «مصدق با کلک به فرانسه مي‌رود.» بعد مي‌گويد خود مصدق هم اين را گفته است, ببينيد: «مصدق: من به فرانسه رفتم.» و بعد مي‌نويسد «ديديد خودش هم گفت.» اين نوع نوشتن براي كتاب‌هاي تاريخ دانش‌آموزان نيز ديگر به كار نمي‌رود، زيرا براي آن‌ها نيز توجيه‌پذير نمي‌باشد. چه رسد به خوانندگان روزنامه‌هاي الكترونيكي که به هر حال در بين آن‌ها انسان‌هاي تيزبين زياد وجود دارد.
ايشان به مستمع آزاد بودن مصدق در دانشگاه سوييس نيز علاوه بر فرانسه اشاره مي‌كند. آيا اگر انسان كمي فقط كمي بينديشد، واقعا اين امكان وجود دارد كه كسي با بي‌سوادي و دروغ و كلك در دانشگاه‌هاي معتبر دنيا و در پيشرفته‌ترين كشورها درس بخواند و علكي به آن‌ها بگويد من مستمع آزاد هستم. آن‌ها نيز بي‌دليل قبول كنند و به او نمره بدهند و تازه وقتي درس او تمام شد به او مدرك معتبر بين‌المللي هم تقديم نمايند؟! اين دانشگاه‌ها كجايند تا ما نيز از آن‌ها فيض ببريم؟!
در قسمت بعدي ايشان اشاره كرده كه تز مصدق «وصيت‌ در حقوق اسلامي‌» بوده و خيلي راحت بوده و فقط رونويسي بوده است!! ممكن است ايشان بفرمايند كه چه رشته‌اي و در كدام دانشگاه خوانده‌اند كه از محتواي تز دكتر مصدق و سادگي آن با اين جزييات باخبرند؟! خلاصه كه ظاهرا مطابق با ادعاي نويسنده مصدق به يك نفر مي‌گويد تز او را بنويسد، به يك نفر هم مي‌گويد آن را ترجمه كند، يكي هم صحافي كند، ديگري به دانشگاه ببرد و از آن دفاع كند و آخري هم مدرك مصدق را به در خانه او بياورد!! به همين سادگي آن هم از يكي از معتبرترين دانشگاه‌هاي دنيا!! الحق كه سر و پاي مصدق را با اين همه زرنگي بايد طلا گرفت كه اين‌گونه يك‌تنه پيشرفته‌ترين كشورهاي دنيا را سر كار گذاشته است!!
نوشته‌هاي ايشان علاوه بر دوري از عقل و منطق ضد و نقيض هم دارد. ايشان در ابتدا اشاره كرده كه تز مصدق توسط‌ يكي‌ از دانشجويان‌ ايراني‌ دانشگاه‌ به‌ زبان فرانسه‌ ترجمه‌ شده و بعد در نقل قول از مصدق مي‌نويسد: «... عصرها هم‌ با يكي‌ از دانشجويان‌ هم‌دوره‌ي‌ خودبه‌ ترجمه‌ي‌ تز اشتغال‌ داشتم‌». بالاخره مصدق در ترجمه تز از دوست خود كمك گرفته (صحبت مرحوم مصدق) يا ترجمه را دوست او به تنهايي انجام داده است (نوشته نويسنده)؟!
در ادامه شاهكار ديگر مصدق پس از اخذ دكترا با كلك و بي‌سوادي، مطابق نوشته خود نويسنده در نقل قول از مصدق اين است كه دكتر مصدق در دارالوكاله‌اي در سوييس كار مي‌كند و در عالي‌ترين‌ دادگاه‌ نوشاتل‌ در محاكمه‌اي‌ شركت‌ نموده و تصديق‌نامه‌ي‌ وكالت‌ خود را نيز از آن دادگاه مي‌گيرد. يعني مصدق نه تنها بر سر وزارت آموزش عالي كشور سوييس كلاه مي‌گذارد، بلكه قوه قضائيه اين كشور را نيز فريب مي‌دهد!!
تابعيت‌ كشور سوييس‌
تناقض ديگر آن‌جاست كه نويسنده در ابتدا مي‌گويد «فقط‌ آن‌ عده‌ از ليسانسيه‌هاي‌ حقوق كه‌ اهل‌ و يا تبعه‌ آن‌ كشور (سوييس) بوده‌اند، حق‌ داشته‌اند كه‌ پس‌ ازدريافت‌ ليسانس‌ براي‌ دريافت‌ پروانه‌ي وكالت‌ در يك‌ وكالت‌خانه به‌ كارآموزي‌ بپردازند» و نيز ادامه مي‌دهد «مصدق قبل‌ از اخذ مدرك‌ دكترا، به‌عنوان‌ كارآموز وكالت‌، خدمت مي‌كرده‌ و اين‌ امر مي‌رساند كه‌ وي‌قبل‌ از اخذ مدرك‌ دكترا، تابعيت‌ كشور سوييس‌ را كسب‌ كرده‌ بوده‌ است‌.»؛ اما بعد از زبان مصدق مي‌گويد «من‌ در تمام‌ مدت‌ اقامتم‌، همه‌ روزه‌ تا ظهر به‌ كارآموزي مشغول‌ بودم‌ و در عالي‌ترين‌ دادگاه‌ نوشاتل‌ در محاكمه‌اي‌ شركت‌ نمودم و تصديق‌نامه‌ي‌ وكالت‌ خود را به‌ شرط‌ تابعيت‌ سوييس‌ از آن‌دادگاه‌ گرفتم‌.» جمله مصدق گوياي آن است كه وي ابتدا كارآموزي كرده و بعد تابعيت را دريافت داشته و در زمان کارآموزي تابعيت نداشته است، در حالي كه ايشان قبل از جمله مصدق اعلام كرده كه در سوييس بايد اول تبعيت گرفت و بعد به كارآموزي پرداخت و اين تناقض ديگري است كه نويسنده به علت قضاوت‌هاي شخصي، يك‌طرفه و نابجاي خود چشم را حتي بر روي واقعيتي كه خود در نوشته آورده و قبول داشته، بسته است.
از سوي ديگر ايشان خود را نماينده مدعي‌العموم دانسته و مثلا از زبان مردم ايران!! نوشته است: «هرچند تحصيل تابعيت سوييس‌، به‌ موجب‌ قوانين‌ آن‌ كشور مستلزم‌ ترك‌ تابعيت‌ اصلي‌نبوده‌، اما تحصيل‌ تابعيت‌كشوري‌ بيگانه‌، براي‌ ايرانيان‌ خلاف‌ قانون‌ مدني‌ ايران‌ بوده‌ و هست‌.» در پاسخ بايد گفت كه خير، چنين نيست. شرط وكالت در كشور سوييس تبعيت آن كشور با حفظ تبعيت كشور اصلي شخص است و مصدق نه تنها تبعيت و هويت ايراني خود را از دست نداده است، بلكه همين سابقه وكالت در كشور سوييس (كه به ناچار با تبعگي همراه بوده) بود كه توانست انگليس استعمارگر را با چرچيل، سياسمت‌مدار بزرگ قرن، در دادگاه لاهه محكوم كند و در حقيقت همين تبعيت بود كه منجر به ملي شدن صنعت نفتي شد كه هنوز به آن مي‌باليم و تعطيلي رسمي كشور ماست. و صندلي نشستن آن مرحوم در دادگاه لاهه به عنوان نماد ملي‌گرايي در آن دادگاه به يادگار نگه داشته شد! البته احتمالا به نظر نويسنده مصدق پس از فريب فرانسه و سوييس لابد دادگاه لاهه و انگليس را نيز فريب داده و آن‌ها كلك مصدق (ره) را نفهميده‌اند. نكند مصدق نيرنگ‌باز!! ما را نيز فريب داده و هنوز صنعت نفت ملي نشده و ما به اشتباه گمان مي‌كنيم ملي شده!! هيچ بعيد نيست از اين مرد مكار!!
مناصب حكومتي مصدق
در ادامه اين نويسنده مي‌گويد «مصدق با داشتن‌ تابعيت‌ كشور سوييس‌ حق‌نداشته‌ است‌ كه‌ در ايران‌ وكيل‌، وزير يا نخست‌وزير گردد.» اين جمله كه بدون ماخذ ذكر شده به احتمال بسيار زياد غلط است. زيرا اولا همان‌گونه كه نويسنده در ادامه برخي قوانين مربوط را آورده و ناخودآگاه حرف خود را رد نموده است، ظاهرا كسي كه فقط تابعيت كشور بيگانه را داشته نمي‌توانسته مقام كشوري داشته باشد و نه كسي كه تابعيت ايران را علاوه بر تابعيت كشورهاي ديگر داشته است. ثانيا بعيد است اين موضوع تنها به ذهن نويسنده ما رسيده باشد و اين همه سياست‌مدار درباري آن زمان كه مخالف مصدق نيز بودند، از موضوعي كه نويسنده به آن اشاره كرده بي‌اطلاع بوده باشند! آن‌ها منتظر كوچك‌ترين بهانه‌اي بودند تا نخست‌وزيري را از مصدق بازستانند و هنگامي كه ديدند از طريق قانون و مردم نمي‌توانند چنين كنند، به كودتا روي آوردند؛ پس چطور اگر چنين قانوني بوده به وسيله اين قانون و به راحتي نخست‌وزيري را از مصدق نگرفته‌اند؟! ثالثا قوانيني كه نويسنده براي ترك تابعيت آورده اگر نگوييم دروغ است، اشتباه مي‌باشد و من نمي‌دانم كه ايشان اين قوانين را از كجا آورده است. براي اطلاع خوانندگان گرامي اصل قوانين را در زير درج كرده‌ام. اين قوانين در سال 1313 هـ.ق (و نه شمسي بر خلاف آن‌چه نويسنده ذكر نموده است) و در زمان ناصرالدين شاه تصويب شده و در زمان مصدق نيز پابرجا بوده است:
هر يك از اتباع ايران كه جامع شرايط ثلاثة زير است مي‌تواند تبعيت دولت ديگري را تحصيل نمايد:
اولاً – در محاكم ايران متهم به جنايت نباشد،
ثانياً – از خدمت نظامي فرار ننموده باشد،
ثالثاً – مقروض و مقصودش استخلاص از دين نباشد،
از طرفي ظاهرا نويسنده از طرف‌داران پر و پا قرص اعلي‌حضرت!! محمدرضا شاه پهلوي است، چراكه در ادامه به مصدق اعتراض مي‌كند كه چرا با داشتن تابعيت كشور سوييس برخلاف قوانين اعلي‌حضرت ما!! عمل كرده و نماينده مجلس و نخست‌وزير شده است؟! اگر قرار بود به قوانين ضد ملي و ضدديني رژيم سابق كسي عمل كند كه امام خميني (ره) نيز نبايد قيام مي‌كرد و اصلا انقلاب نبايد اتفاق مي‌افتاد، چرا كه بعيد است كشوري تظاهرات و انقلاب بر ضد خود را برخلاف قوانين كشور نداند!! پس مرحوم امام و اين همه مبارزين ديگر كه اكنون افتخار كشور ما هستند، كارشان ممدوح نيست!! زيرا برخلاف قوانين اعلي‌حضرت نويسنده!! عمل كرده‌اند. اگر مصدق ولو غيرقانوني نخست‌وزير نشده بود، بسياري از خدماتي كه او به ملت روا داشت, انجام نشده بود. ذيلا به برخي از اين خدمات با ذكر ماخذ اشاره مي‌شود.

ادامه دارد ...

 
 

ca_ehsan@yahoo.com

حدیثی از حضرت محمد از بیماری های ناشی از تماس جنسی پیشگیری می کند
 

حضرت محمد( سلام و درود خداوند بر او و خاندانش باد) فرمودند:
هرگز انحراف جنسی گسترش پیدا نمی کند و در میان مردم شایع نمی شود مگر اینکه عده ای در آن زیاده روی کنند. در این صورت به بیماری ها و آفت هایی مبتلا می شوندکه در میان گذشتگان آن ها نبوده است.
همچنین ایشان فرمودند: هنگامی که زنا (محصن یا محصنه) بین عده ای خاص شیوع پیدا کند، مرگ و میر میان آن ها زیاد می شود.
با نگاهی به آمار امور جنسی در آمریکا می توان درستی این حدیث را دریافت:
۱) هرساله ۱۳۴۰۰۰ مورد جدید از بیماری سفلیس رخ می دهد که بیشترین آمار در ۴۰ سال گذشته است.
۲) هر ساله ۱.۳ میلیون مورد بیماری سوزاک ( اتشک) رخ می دهد.
۳) هر ساله ۲۴ میلیون مورد از ویروس عامل ایجاد ورم پوستی(HPV) رخ می دهد که درصد بیشتری از آن در میان جوانان مشاهده می شود.
۴) ۶۳% از بیماری های ناشی از تماس جنسی (STD) هر ساله میان افراد زیر ۲۵ سال اتفاق می افتد.
۵) بیماری ایدز مهم ترین عامل مرگ بین افراد ۲۵ تا ۴۴ سال است.
۶) کاندوم های HPV هیچ گونه حفاظتی در مقابل این بیماری که عمده ترین مشکل از دید متخصصان بیماری های مربوط به زنان است ایجاد نمی کند و باعث تقریبا تمامی سرطان های گردنه رحم است.
انسان از هیچ چیز به اندازه سهل انگاری، زنا، لواط، زنای با محارم، رابطه جنسی زن با زن صدمه ندیده است و این ها در جوامعی دیده می شود که خود را از قوانین الهی دور کرده اند.
حدیثی که در بالا به آن اشاره کردیم شرح حال جوامع غیر مسلمان است. ( و جوامعی که اسلام در آنها هست ولی مسلمان وجود ندارد. مترجم). مشکل این جوامع از زمانی شروع شده که قوانین الهی را کنار گذاشتند و به پیروی از سکولاریزم و مفاهیم بی قید و بندی در آن پرداختند. رسانه ها بزرگ ترین نقش در گسترش این جنایت شنیع داشتند. بسیاری از برنامه ها و شبکه های تلویزیونی در گسترش فرهنگ بی قیدی جنسی و زنا تبلیغ نمودند. آن ها گفته دانشمندان در مورد اینکه زنا می تواند راهی برای آزاد کردن تنش ها و نیاز های جنسی باشد تبلیغ نمودند و گفتند که می تواند بسیاری از مشکلات روانی را حل کند. بسیاری از سخنرانی ها در مدح این جنایت بر علیه بشریت تبلیغ نمودند. بدتر اینکه رسانه های عمومی جمعی این عقیده را در ذهن جوانان وارد کردند که نباید عفیف و پاکدامن باقی بمانند. عفیف بودن باعث شرمندگی جوانان عفیف در جوامع غربی است. بی قیدی جنسی در همه جا گسترش یافته است.
سازمان ها و قوانین از این افراد حمایت می کنند. کلوپ های شخصی و پارک ها و ساحل ها برای انجام این کارها آزاد است. مطالعه ای جدید نشان داده است که مشاهده صحنه های جنسی به خاطر ظهور پایگاه های اینترنتی زیاد شده است به طوری که ۲۳۰ میلیون صفحه یعنی ۷% از صفحات اینترنتی را به خود اختصاص می دهند.
گزارشات اخیر سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بیماری های جنسی شایع ترین نوع بیماری است که غرب با آن دست به گریبان است. تاثیرات آن در سن های مختلف روبه افزایش است.
دکتر George Gold می گوید در دنیا در هر ثانیه، چهار نفر دچار بیماری جنسی می شوند و دکتر
George Kous می گوید که مقدار واقعی بیش از این عدد و ۴ تا ۱۰ برابر این مقدار است. دکتر George Gold در کتابش می گوید که تمام امید های ما به اینکه پزشکی و تجهیزات آن می توانند بیماری های جنسی را ریشه کن یا حداقل محدود سازند دود شدند و به هوا رفتند... علت این مشکل در تغییر رفتار اجتماعی انسان است.
صدای حکیمان با بلند تر شدن صدای دشمنان بشریت ضعیف تر می شود. اکنون در غرب این فرهنگ که شخصی که قبل از ازدواج دارای رابطه جنسی نبوده است آدم غیرعادی می باشد، رسوخ کرده است.
دکتر snowfield در کتابش به نام sex diseases می گوید که: جامعه فعالیت جنسی ممنوع را ندیده می گیرد. اکنون وقتی از مسایل جنسی در جمع مردم صحبت می شود، هیچ احساس شرم و خجالت به وجود نمی آید و عفت عمومی عادتی پوسیده است. رسانه ها به این بهانه که این یک نیاز غریزی است، هرزگی را ترویج می کند. زنا حتی در کلیسا هم عملی عادی شده است. بسیاری از کشیشان برای جلب طرفدار در این مورد صحبت می کنند. روزنامه ها می گویند که بیش از ۸۰% راهبان زن و راهبان مرد و کشیشان عمل زنا را انجام می دهند و ۴۰% آن ها هم جنس باز هستند.... بعضی از کلیسا ها ازدواج مرد با مرد را مجاز کرده اند.
به بیماری ها و آفت هایی مبتلا می شوندکه در میان گذشتگان آن ها نبوده است.
بسیاری از بیماری ها قبلا وجود نداشته اند. این بیماری ها عامل مرگ های بسیاری هستند و خطر ویروس آن ها در این است که خود را اصلاح می کنند. ما در مورد عمومی ترین آن ها صحبت می کنیم.
۱) ایدز
در بین آفت هایی است که حضرت محمد آن را در میان جوامعی که زنا می کنند پیش بینی کرده است.
آفت به بیماری های گفته می شود که درمان آن غیر ممکن است.
HIV/AIDS رنجی غیر قابل بیان به بشر تحمیل می کند. در بعضی از کشور ها حتی روند رشد را معکوس کرده است. تا اواخر دهه ۱۹۷۰ بیش از ۲۳ میلیون نفر جان خود را به خاطر آن از دست داده اند. تا سال ۲۰۱۰ کشته های آن به ۴۵ میلیون نفر می رسد. تا آن موقع نرخ کشتار بچه ها در بعضی از کشور ها دو برابر می شود. HIV/AIDS انفجار مخربی را در جوامع و اقتصاد و ثبات آن ها به راه می اندازد. کشاورزان، پزشکان، معلمان، روشنفکران و پلیس ها و غیره را به کام مرگ می کشاند.
HIV/AIDS بیماری روبه رشد در میان جوانان به خصوص دختر ها است. از ۵ میلیون مورد این بیماری در سال ۲۰۰۲ نیمی از آن میان جوانان بوده است. بیش از یک سوم کسانی که به این بیماری مبتلا هستند زیر ۲۵ سال هستند و تقریبا دو سوم آن ها زن هستند. HIV/AIDS ۱۴ میلیون بچه را بی سرپرست کرده است و چند میلیون بیشتر را در خطر زیادی قرار داده است. بیش از ۲۰۰۰ نفر در روز در سال گذشته به این ویروس دچار شده اند که یا در هنگام حاملگی یا تولد یا شیردهی از سینه مادر بوده است.
بسیاری از محققان اعتقاد دارند که این ویروس از جنوب صحرای آفریقا در طول قرن بیستم آمده است و اکنون همه گیر شده است و حدود ۳۸.۶ میلیون نفر در دنیا به آن مبتلا هستند. در ژانویه ۲۰۰۶، دستور کار مشترک سازمان ملل برای HIV/AIDS، (UNAIDS) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش بینی کردند که این ویروس از زمان شناسایی اش در ۵ جون ۱۹۸۱ تا به حال ۲۵ میلیون نفر را کشته است که آن را یکی از کشنده ترین بیماری همه گیر در تاریخ کرده است. فقط در سال ۲۰۰۵ حدود ۲.۴ تا ۳.۳ میلیون نفر در اثر آن مرده اند.
ایدز در اثر ویروسی به وجود می آید که تنها بعد از اینکه زیر میکروسکوپ الکترونیکی هزاران بار بزرگتر شده دیده می شود. این ویروس توانایی ناگفتنی در اشغال سلول و تکثیر از طریق کنترل کردن راز های ژن ها در سلول دارد. این ویروس به سلول های T۴ که پایه سیستم ایمنی است حمله می کند و در نتیجه این سلول را کاملا از بین می برد.
این ویروس کشنده با حمله به سلول های T۴ کاملا آن ها را فلج می کند و سپس با رمز گشایی رمز های ژن هایش، تعداد خود را افزایش می دهد. در مرحله بعد تعداد زیادی از آن به سلول های دیگر حمله می کنند و چیزی که بسیار عجیب است آن می باشد که وقتی سلول های T۴ می بینند که یکی از آن ها نابود شده است، دست به خود کشی می زنند و بعد کل سیستم ایمنی چنین کاری می کند.( به نظر من این بیماری زبان خاصی دارد و با عملکرد خود که سیستم ایمنی را از بین می برد دارد می گوید کسانی که بی بند و باری جنسی دارند و زنا می کنند در حقیقت امنیت جامعه را تهدید می کنند و نسل بشر را از بین می برند. مترجم)
بعد از ازبین بردن سیستم ایمنی، تعداد زیادی از ویروس ها به بدن انسان حمله می کنند و باعث به وجود آمدن هرگونه بیماری می شود و بسیاری از بیماری ها خود را نشان می دهند که تعدادی از این بیماری ها در زیر آمده است:
انقباض شکمی، حالت تهوع یا استفراغ. اسهال. لنف های درشت شده در گردن، زیر بغل و کشاله ران. تب. سردرد. دردهای ماهیچه ای و درد مفصل. جوش و خارش پوست. گلو درد. کاهش وزن. سرآسیمگی و عدم توانایی در تمرکز،سرفه خشک، خستگی، تب، کم اشتهایی،درد در دهان، تغییر شکل ناخن ها. عرق کردن در شب. تفس کوتاه .درد در هنگام بلع، تغییرات شخصیتی و ذات الریه، سرطان و ....
این بیماری به سرعت خود را اصلاح می کند به طوری که پیدا کردن دارویی برای آن را غیر ممکن می کند.
ـ آیا حضرت محمد انسان ها را از خطر آن آگاه نکرد؟
ـ آیا تمامی بیماری های ناشی از تماس جنسی، تنبیهی از طرف خداوند نیست؟
ـ آیا فقط انسان ها در خطر ابتلا به این بیماری هستند یا حیوانات نیز ممکن است مبتلا شوند.
ـ انسان قادر به پیدا کردن واکسنی برای آن نیست زیرا به سرعت خود را عوض می کند.
۲) سفلیس
از زمان پیدایش آن در سال ۱۴۹۴، این آفت زندگی میلیون ها نفر را گرفته است و در آینده زندگی بسیاری را نیز می گیرد. ویروس این بیماری هنوز در حال تغییر شکل است. سفلیس بیماری است که در هنگام تماس جنسی منتقل می شود. این بیماری در صورتی که درمان نشود بسیار خطر ناک است و احتمال ابتلا به ایدز را در فرد زیاد می کند.
۳) سوزاک
این بیماری در اثر عوامل زیر به وجود می آید:
ـ رابطه جنسی با شخص مبتلا
ـ تماس جنسی دهانی.( این مورد عمومیت کمی دارد)
ـ وسایل جنسی مشترک
ـ لمس قسمت های مختلف بدن با انگشت( مثلا تماس ناحیه شرمگاهی و بعد تماس با چشم)
ـ هرگونه تماس خیلی نزدیک
ـ باکتری آن می تواند از طریق دست دادن منتقل شود( این مورد کم پیدا می شود)
ـ در هنگام تولد بچه
ـ از طریق بوسیدن معمولی، حمام ، توالت، لیوان یا صندلی توالت مشترک منتقل نمی شود.
۴) عفونت تبخالی
ابتدا به صورت احساس سوزش و خارش در محل به وجود می آید. بر اساس اینکه شدت بیماری در چه حدی باشد، به دنبال این احساس های اولیه، ناحیه ای ورم کرده در آن قسمت به وجود می آید. سپس این قست دردناک می شود و وقتی دست به آن زده شود بسیار دردناک می شود. در نهایت این ناحیه چرکین می شود و از خود مایع شفافی را به بیرون می دهد و سپس به مدت یک هفته تا ده روز خوب می شود. این زمان از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.
از شروع بیماری، بسیاری از بیماران دچار سردرد، خستگی شدید، انقباض عصبی می شوند که باعث از دست دادن کنترل فردی می شود. خستگی ناشی از این تبخال ها می تواند با افسردگی ناشی از ظاهر بیماری در فرد دنبال شود و فرد را خیلی ناراحت کند و همین ناراحتی می تواند به تشدید بیماری منجر شود.

● راه حل اسلام برای بی بند و باری جنسی و زنا
خداوند در قرآن می فرمایند:
قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ (٣٠) نور
"به مردانی که ایمان آورده اند بگو که چشمان خویش را فرو گیرند و زهارشان را نگه دارند. این برایشان پاک تر است، خداوند به آنچه می کنند آگاه می باشد." سوره نور آیه ۳۰
بنابراین مرد و زن باید نگاه خویش را کنترل کنند. ( در هنگام نگاه کردن، نگاهشان رو به پایین باشد)
نگاه کردن به زن تاثیر زیستی بر روی بدن دارد و اگر این نگاه به نامحرم باشد، این تاثیر نوعی ضرر به حساب می آید.
مطالعه ای که در زیر می آید تاثیرات نگاه کردن بد به زن( نگاه کردن به قصد لذت بردن) را نشان می دهد:
مقدار هورمون های جنسی افزایش می یابد و ذخیره می شود و تمایل به ارضا جنسی زیاد می شود، سیستم عصبی تحریک می شود و تعداد ضربان قلب زیاد می شود و به خاطر catecholamine فشار زیادی به قلب می آید.
افزایش این هورمون ها منجر به التهاب غده تیروئید می شود و ضرر های دیگر را با خود به همراه می آورد.
آمار نشان می دهد
ـ ۴۰% این افراد از همسران خود جدا می شوند.
ـ ۵۰% آن ها از مشکلات مالی رنج می برند.
ـ ۲۷% تا ۴۰% کار خود را از دست می دهند.
ـ حتی کسانی که از همسران خود جدا نمی شوند با زنان دیگر زنا می کنند.
ـ این کار منجر به ضعف جنسی و عدم توانایی ارکشن می شود.
ـ مشاهده تصاویر تحریک کننده به مدت سه روز متوالی منجر به کاهش توانایی ارکشن در روز سوم در مقایسه با روز اول می شود.
ـ تغییرات هورمونی که به دنبال تحریک جنسی ایجاد می شود در صورتی که ارضا نشود منجر به تاثیرات بد در بدن می شود.
زنان نیز باید کنترل نگاه خود را داشته باشند و نباید به قصد لذت بردن به مردان نگاه کنند.
روایتی در مورد پیامبر است که در کنار همسر خود نشسته بودند و شخص نابینایی به حضور ایشان آمد، پیامبر از همسر خود خواست که به اتاق دیگری بروند. همسر ایشان پرسید برا چه؟ او نابینا می باشد. پیامبر به او گفتند: تو که نابینا نمی باشی.
در حقیقت اگر کنترل نگاه از طرف مردان صورت گیرد تاثیر بیشتری در کنترل این قضیه دارد. (زیرا مردان زودتر تحریک می گردند. مترجم)
پیامبر فرمودند کسی که نگاه خود را کنترل کند، در قلب طرف مقابل محبوب می شود.
(حضرت علی هم فرمودند:{ آنچه که چشم می بیند در قلب می نشیند}. و مرض قلبی که خداوند در قرآن به آن اشاره می کنند می تواند از این جا شروع شود. مترجم)

احسان اشرفی
کارشناس هوافضا
اصفهان

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 آبان / 23 اکتبر / 10 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
1 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
حكمران گرجستان و مسئله ماليات معوقه

حكمران گرجستان كه دو سال بود از پرداخت ماليات اين سرزمين به خزانه ايران (در اصفهان) تعلل كرده بود پس اين كه شنيد، شاه وقت صفوي سپاهي از مركز روانه گرجستان كرده است در نامه اي كه به تاريخ 23 اكتبر 1580 ميلادي به «ميرزا سلمان» وزير مربوط دولت صفوي نوشت آمادگي خود را براي تاديه ماليات معوقه اعلام داشت و از تاخيري كه حاصل شده بود پوزش خواست. اين تاريخ پس از تطبيق تقويمها توسط مورخان روس به دست داده شده است.

 

عهدنامه رعايت بيطرفي و تامين متقابل ميان ايران و شوروي

23 اكتبر 1927 ( اول آبان 1306 خورشيدي) عهدنامه رعايت بي طرفي و تامين متقابل كه ميان تهران و مسكو امضاء شده بود مبادله شد. اين عهدنامه هشتم مهرماه همين سال ميان دوكشور تنظيم شده بود كه پارلمان ايران با تصويب يك ماده واحده در 27 مهرماه مبادله و اجراي آن را قانوني ساخته بود. تا كنون به لغو اين عهدنامه كه داراي هشت فصل است اشاره نشده است.

 

استخدام مستشار براي ماليه ايران از آمريكا

23 اكتبر 1943 ( اول آبان سال 1322 خورشيدي) مجلس شوراي ملي با استخدام 60 كارشناس امور ماليات، استخدام و دارايي از آمريكا براي وزارت دارايي موافقت كرد. استدلال شده بود كه اين امور نه تنها نياز به نوسازي دارد بلكه از شهريور 1320 به دليل ضعف دولت و نا امن شدن كشور، كار جمع آوري ماليات مختل شده و دولت عمدتا كسري بودجه را از محل انتشار اسكناس جديد تامين مي كند.

 

تاسيس تلويزيون دولتي ايران و گسترش آن

 23اكتبر سال 1966(آبان 1345) نخستين فرستنده تلويزيون دولتي به نام شبكه ملي (عنواني در برابر تلويزيون غيردولتي آن زمان كه از 1337 فعاليت مي كرد) آغاز بكار كرد و با جذب ماهرترين روزنامه نگاران وقت موفق شد با پخش اخباري جامع و بدون خود سانسوري، بينندگان وقت را به خود جلب كند و همين امر كمك به تصويب قانون يكي شدن راديو ـ تلويزيونهاي ايران كرد كه اجراي آن در سال 1350 تكميل و صدا وسيما با خبرگزاري مستقل خود به وجود آمد و در محل فعلي ــ جام جم ــ مستقر شد.
پس از ادغام راديو با تلويزيون، تورج فرازمند سردبير اسبق روزنامه اطلاعات و مفسر راديو ايران مدير اخبار راديو و ايرج گرگين مدير اخبار تلويزيون شد. غلامحسين صالحيار سردبير پيشين روزنامه اطلاعات و خبرگزاري پارس و اولين سردبير آيندگان نيز براي سازمان راديو ــ تلويزيون ملي، يك خبر گزاري مستقل به وجود آورد كه به نام « واحد مركزي خبر » هنوز باقي است.

 

قرارداد مارس 1857 (هرات) منحوستر از معاهده تركمن چاي

هر استاد تاريخ معاصر ايران و هر نويسنده تاريخ عهد قاجاريه در بيانات و نوشته هايش از قرارداد چهارم مارس 1857 انگلستان با ايران كه در پاريس تنظيم و امضا و در بغداد مبادله شد به عنوان نمونه بارزي از تحميلات عصر استعمار ( به سبك قديم ) و منحوستر از عهدنامه تركمن چاي نام برده و از ايرانيان خواسته است كه آن را به دقت بخوانند و از ياد نبرند كه «ضعف» بدبختي بزرگي برايشان خواهد بود.
     سي ام مهرماه 1331 خورشيدي روزنامه هاي تهران به مناسبت قطع مناسبات ايران با انگلستان و بسته شدن ساختمان سفارت در خيابان فردوسي، براي دومين بار پس از 93 سال، به ماجراي نخستين قطع رابطه كه مربوط به لشكر كشي انگلستان به ايران و جدا كردن هرات و مناطق اطراف آن از پيكر ايران بود مشروحا اشاره كرده و متن قرارداد مورخ چهارم مارس 1857 دو كشور را به چاپ رسانده و از باب تهديد، يادآور شده بودند كه فصل هفتم اين قرارداد كه منجر به جدايي هرات شد به دولت ايران اين حق را داده است كه اگر از ناحيت افغانستان احساس خطر كند بتواند لشكر به افغانستان بكشد و منطقه خطر را متصرف و اصحاب خطر را تنبيه و مجازات كند.
    تنها در فصل هفتم از اين قرارداد 15 فصلي چنين امتيازي به ايران داده شده بود و اين كوتاه آمدن هم به اين سبب بود كه سربازان ايراني سريعا مناطق شرقي افغانستان امروز را كه انگليسي ها مي خواستند براي جلوگيري از پيشروي روسها به سوي آسياي جنوبي در اختيار گيرند تخليه كنند. انگليسي ها كه به منظور فشار وارد آوردن بر ايران بوشهر ، چند جزيره و مناطق ديگري در جنوب وطن ما را تصرف كرده بودند نيروي زميني كافي در هند نداشتند كه براي خلع يد از ايران به افغانستان بفرستند. به علاوه احتمال كمك نظامي روسيه هم به ايران مي رفت. خواندن ساير فصول قرارداد دردآور است ازجمله اصل چهارم مبني بر مجبور كردن ايران به عفو ايرانياني كه در اين جريانات از انگليسي ها حمايت كرده بودند و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

01/08/59
عمليات نفوذي و چريكي مؤثر خودي پس از شكست دشمن در سوسنگرد ، در سرتاسر جبهه ها بخصوص در جاده آبادان ـ ماهشهر .
عمليات كمين ضدانقلاب در جاده كامياران ـ سنندج عليه نيروهاي سپاه .
گزارش از روند عادي شدن زندگي در اهواز .
مواضع ايران دربارة جنگ و صلح در گفتگوي رئيس جمهور و نخست وزير با اولاف پالمه : رئيس جمهور : تا عراقيها در خاك ما هستند هيچگونه پيشنهاد صلح را نميپذيريم . نخست وزير : تجاوز صدام جز محاكمه پاسخي ندارد . هم ميهنان من در جبهه ها با خونشان مشغول نوشتن قرارداد جنگ هستند .
رئيس مجلس ( آقاي هاشمي رفسنجاني ) در ليبي : ليبي در ميان كشورهاي دوست بهترين مواضع را انتخاب كرده است .
به گفته مقامات كويتي ، دولت ايران ديروز اعلام كرد كه حمله به العبدلي از سوي ايران صورت نگرفته است .
تلويزيون اي . بي . سي : عربستان حمايت خود را از عراق مخفي ميكند تا از واكنشهاي پيش بيني نشده ايران جلوگيري كند .
عليرغم مخالفت سوريه ، با تصويب وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب ، كنفرانس سران عرب هفته آينده در امان تشكيل خواهد شد . تفسير آسوشيتدپرس از نحوه و ميزان همكاري نظامي ايران با سوريه .
پيشنهاد تشكيل كنفرانسي از روحانيون كشورهاي اسلامي براي انجام تلاشهاي صلح در تكميل كار شكست خورده سازمان كنفرانس اسلامي .
تفسير روزنامة مردم ، ارگان حزب كمونيست چين از جنگ : برشمردن مواردي كه نشان ميدهد جنگ ايران و عراق به نفع اسرائيل است .
مجله كشاورزي آمريكا : پيشبيني كمبود مواد غذايي در ايران و مقايسه آن با عراق .
بازتاب اعلام جنگ چريكي درازمدت به عنوان شيوه انتخابي سپاه براي مرحله كنوني جنگ ، انعكاس درگيريهاي سياسي داخل در راديوي سلطنت طلبان موسوم به " ايران " .
01/08/63
ميرحسين موسوي نخست وزير در سمينار سفرا و كارداران: اهميت روابط خارجي بستگي به منافع اين روابط براي انقلاب اسلامي و آرمانهاي آن دارد.
01/08/64
عمليات عاشوراي 4.
01/08/65
اقدامات دشمن براي كاهش ضربه پذيري در مناطق شمالي (ديانا، كركوك، دوكان، دربنديخان و ...).
نفوذ عوامل دشمن به حدفاصل پيرانشهر - سردشت و بوكان - سقز.
درگيري گروههاي ضربت خودي با عناصر حزب دمكرات در حوالي بانه.
ادعاي تركيه مبني بر تخليه دو دهكده تركيه بر اثر اصابت خمپاره از خاك ايران.
حمله نيروهاي اتحاديه ميهني كردستان عراق به چهار پايگاه دشمن در كركوك.
حمله نيروهاي سازمان عمل اسلامي عراق به يك پايگاه جيش الشعبي در كربلا.
برگزاري سمينار “لبيك يا امام” كارگران و كارمندان عضو بسيج پايگاه مالك اشتر سپاه در تهران.
نامه فرمانده كل سپاه به رئيس جمهور درباره اجرا نشدن مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص سهميه رزمندگان در كنكور سراسري.
مذاكره دكتر ولايتي و آقاي رفيق دوست با سرگرد جلود.
جلود: در اين جنگ ايران بايد پيروز شود، زيرا اين پيروزي به منزله پيروزي تمام نيروهاي پيشرو است و پشتيباني از چنين ملتي يك وظيفه است.
ايران درخواست پاپ براي برقراري يك آتش بس جهاني در روز دوشنبه آينده را رد كرد.
مصاحبه سفير شوروي در امارات درباره مواضع شوروي در مورد جنگ: كمكهاي شوروي به عراق و اقدامات ديپلماتيك براي بهبود روابط سوريه و عراق.
بررسي روابط ايران و شوروي و بهبود روابط سياسي و اقتصادي دو كشور در روزنامه واشنگتن تايمز.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ضمن تكذيب عرضه سلاح به طرفين جنگ گفت: آمريكا با انتقال اسلحه از هر منبعي به ايران مخالف است.
سخنگوي وزارت خارجه امريكا: تحريم تجاري و نفتي ايران بخشي از كوششهاي آمريكا جهت خاتمه دادن به جنگ ايران و عراق است.
برخي مقصد نهايي سلاحهاي فرانسوي را كه هم اكنون مذاكرات خريد آن بين سوريه و فرانسه ادامه دارد، ايران ميدانند.
مصاحبه وزير نفت ايران درباره آخرين اجلاس اوپك و نحوه رسيدن به توافق.
حملات هوايي گسترده دشمن به پالايشگاهها موجب كمبود فرآورده هاي نفتي و ايجاد مشكلات فراوان از جمله در استانهاي گيلان، آذربايجان، فارس و بوشهر شدهاست.
 

 

 شهادت آيت الله حاج سيد مصطفي خميني

سـيـد مـصطفى در آذر 1309 شمسى در قم متولد شد دوران ابتدايى را در دبـسـتـان ((بـاقـريـه )) و ((سـنايى )) به پايان رساند درسـال 1325، بـه تـحـصـيـل عـلوم اسـلامـى پـرداخـت و درسال 1330 سطح رابه پايان رسانيد و در درس خارج حضرت امام و آيـة الله بـروجـردى حـضـور يـافـت و ديرى نپاييد كه به درجهاجـتـهـاد رسـيـد از ديـگر اساتيد او علامه طباطبايى ، شيخ مرتضى حائرى ،داماد ،سيد محمد باقر سلطانى ، شهيد صدوقى ، حاج شيخمحمد جواد قزوينى و سيد ابوالحسن قزوينى را مى توان نام برد.
در 13 مـهـر 1344 (9 جـمـادى الثـانـى 1385) امام و فرزندش ازتـركيه به عراق برده شدند و روز 23 مهر 1344 در نجف سكونت گزيده و درس و بحث را آغاز كردند و شهيد حاج آقا مصطفى افزون بـر حـضـور در درس امـام (ره ) شـخـصـاً بـه تـدريـس پـرداخـتـه وشاگردان فاضلى پرورش دادند.
در 21 خرداد 1348 به دنبال فعاليت ها در راه برانگيختن آية الله حـكـيـم بر ضد رژيم غيراسلامى عراق بعثى ها او را دستگير و به بـغـداد بـردنـد رئيـس جـمـهـور روز عراق (احمد حسن البكر) به وى هـشـدار مـى دهـد كه در صورت ادامه فعاليت بر ضد حكام بغداد باواكنش شديد روبه رو خواهد شد.
شهادت
سرانجام در نيمه شب يكشنبه اول آبان 1356(9 ذيقعده 1397 هـ.ق) آيـت الله سـيـد مـصـطـفـى خـمـيـنـى بـه شـكـل مـرموزانه اى به شهادت رسيد حضرت امام در ياد داشتى چنين مرقوم فرمودند.
بسمه تعالى
انا لله و انا اليه راجعون
در روز يـكـشـنبه نهم شهر ذى القعده الحرام 1397، مصطفى خمينىنور بصرم و مهجه قلبم دار فانى را وداع كرد وبه جوار رحمت حق تعالى رهسپار شد.
مـراسـم تـشـيـيع از مسجد بهبهانى بود حضرت امام در مسجد حضوريـافـت و پـس از توقفى كوتاه و خواندن فاتحه با قامتى استواربـه خـانـه بـازگـشـت و در مـراسم تشييع و خاكسپارى شركت نكردحضرت آيت الله العظمى خويى (ره ) در صحن مطهر حضرت على 7بـر جـنـازه شـهـيـد نـمـاز خـواند و در كنار مقبره علامه حلى به خاكسپرده شد.
ايـن شـهـادت ،نـهـضـت اسـلامـى پانزده ساله ايران را جان تازه اى بـخـشـيـد بـه گـونـه اى كـه يـك بـاره فـراگـيـر، وبـه شـكـل انـقـلابـى طـوفـان زا و كـاخ بـرانـداز شـدعـلل و عـوامـل فـراگـيـرى نـهـضت امام (ره ) در پى شهادت حاج سيدمصطفى را مى توان اين گونه بر شمرد:
1- برگزارى مراسم هاى بزرگداشت در بيشتر نقاط كشور
2- به صحنه آمدن مردم
3- رهبرى هاى داهيانه حضرت امام (ره )
4- اتحاد ويگانگى
حضرت امام در پيامى فرمودند:
ايـن طـور قـضايا مهم نيست ، خيلى پيش مى آيد، براى همه مردم پيشمى آيد و خداوند تبارك و تعالى الطافى دارد به ظاهر و الطافى خفيه است .

Mobin_s2004@yahoo.com
23 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
انفجار همزمان قرارگاههاي نظاميان آمريکايي و فرانسوي در بيروت که 299 کشته، تلفات داشت

آن چه كه از ساختمان قرار گاه باقي مانده بود

آن چه كه از ساختمان قرار گاه باقي مانده بود

قرارگاه سربازان اعزامي رونالد ريگن رئيس جمهوري وقت آمريكا به لبنان 23 اكتبر 1983 در نزديكي فرودگاه بيروت منفجر شد و بر اثر فرو ريختن اين ساختمان چهار طبقه 241 سرباز كشته شدند. راننده يك وانت پر از مواد منفجره با کوبيدن خودرو خود به ساختمان ، اين انفجار را به وجود آورده بود. دو دقيقه پس از اين رويداد، انفجار مشابهي در قرارگاه سربازان اعزامي فرانسه در گوشه ديگري از بيروت روي داد كه باعث مرگ 58 تن شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 23 اكتبر

  • 1021:   سلطان محمود غزنوي تصرف كشمير را تكميل كرد. وي قبلا مناطق غربي هندوستان (پاكستان امروز) را تصرف كرده بود.

  • 1944:   ارتش سرخ ( شوروي) در تعقيب نيروهاي آلمان وارد مجارستان شد.

  • 1954:   چهار دولت فاتح جنگ جهاني دوم موافقت كردند كه به حالت اشغال نظامي آلمان پايان دهند و با حفظ نيروهاي خود در دو قسمت آلمان در امور دو آلمان مداخله نكنند. نيروهاي نظامي آمريکا ، انگلستان و فرانسه بعدا به نام " ناتو " در آلمان غربي و نظاميان شوروي تحت نام پيمان ورشو در آلمان شرقي ماندگار شدند که پس از فروپاشي شوروي و تامين وحدت آلمان ، نظاميان روسيه به تصميم يلتسين از از آلمان خارج شدند اما نيروهاي ديگر همچنان در آنجا مانده اند!.

  • 1956:   برخي مردم از مجارستاني ها بر ضد استالينيسم و ادامه استقرار نيروهاي شوروي در آن کشور ــ نه سوسياليسم ــ بپا خاستند. اين قيام كه از سي ام اكتبر با ورود تانكهاي شوروي به خيابانها سركوب شد در پي مخالفت شوروي با عقايد «ايمر ناگي» نخست وزير مجارستان كه دم از «دمكراسي سوسياليستي» زده بود آغاز شد. سران شوروي «دمكراسي سوسياليستي» را يك ميان بر به سوي كاپيتاليسم خوانده بودند. اين واقعه همزمان با بحران آبراه سوئز روي داده بود.

  • 1956:   براي نخستين بار به جاي فيلم، شبكه هاي تلويزيوني آمريكا كاست ويديويي مغناطيسي براي تهيه برنامه هاي خود بكار بردند.

  • 2004:   در سن دياگو ( كاليفرنيا ) تني چند از افراد خانواده نظاميان به شبكه سي بي اس گفتند كه دريافتي ماهانه نظاميان كافي نيست و متوسط آن با اين گراني ها يكهزار و يكصد دلار است و بعضي اوقات آنان مجبور مي شوند از «فود لاكر» هاي پايگاه مواد غذايي رايگان دريافت دارند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    11 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « احمدبن اَسَدبن سامان خُدات »سرسلسله سامانيان درگذشت. او اميرفَرغانه و سَمرقند بود.

    11 شوال 250 - « احمدبن اَسَدبن سامان خُدات »سرسلسله سامانيان درگذشت. او اميرفَرغانه و سَمرقند بود. احمد بن سامان اهل دانش بود و مردي پاكدامن نيك سيرت، دادگر و كاردان توصيف شده است. درپايان دوره‎ هارون كه رافع بن ليث درخراسان خروج كرد فرزندان اسد بن سامان به ياري هَرثمه به سركوبي رافع فرستاده شدند، ازاين رو مأمون فرزندان اسد ازجمله احمد را بسيارعزيز و گرامي مي‎داشت. بدين ترتيب احمدبن اسد بن سامان به حكومت فَرغانه منصوب شد و درسال227هجري قمري حكومت سمرقند نيزبدو سپرده شد. احمد با عدل وداد برمردم فَرغانه و سمرقند حكم مي‎راند و بعد ازمدتي حكومت سمرقند را به پسرش نصرواگذاركرد.

     

     «ابوبكرمحمدبن عبدالله بن محمدبن صالح» مشهور به اَبهري درگذشت.

    11 شوال 375 - «ابوبكرمحمدبن عبدالله بن محمدبن صالح» مشهور به اَبهري درگذشت. ابهري فقيه و محدث مالكي مذهب بود و درسال 287هجري قمري بدنيا آمد. او دراوايل جواني اززادگاهش ابهربه بغداد رفت و سالها بود رياست پيروان مذهب مالكي دربغداد به او منتهي شد. ابهري مورد اعتماد و احترام بزرگان بغداد بود و گاه پيروان شافعي و حنبلي نيزبراي برخي از مسائل ديني به او مراجعه مي‎كردند. ابهري ازپذيرفتن منصب قضاوت خودداري كرد اما 60سال ازعمرخود را به تدريس سپري كرد. ابهري درجامع المنصور بغداد تدريس مي‎كرد و شاگردان زيادي ازسرزمينهاي مختلف اسلامي درجلسات درس او حاضرمي‎شدند. «شَرحُ المُختَصَرُ الكَبير، و اَلفَوائِدُ المُنتَقاهُ الغَرائِب» ازآثارابهري بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    14
    23

    اهواز

    21
    37

    تبريز

    11
    21

    شيراز

    11
    27

    مشهد

    7
    21

    بندرعباس

    22
    33

    کرمان

    6
    26

    اصفهان

    7
    25

    يزد

    12
    27

    کرمانشاه

    10
    26

    اراک

    10
    23

    رشت

    15
    21

    دبی

    25
    31


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1338 تومان
    938 تومان
    1918 تومان
    815 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    188000 تومان
    89500 تومان
    45500 تومان
    178000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.49

    اذان مغرب : 17.38

    اذان صبح فردا : 4.53

    طلوع آفتاب فردا : 6.17

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    29 اکتبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report
     

    تاریخ انتشار: 29 اکتبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 6 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    SMS برای نجات جان بیماران قلبی


    محققین امریکایی دستگاهی را ساخته اند که بر روی قفسه سینه بیماران قلبی و کسانی که سابقه حمله قلبی دارند متصل شده و قادر است که وضعیت قلب بیمار را از طریق امواج ECG تحت نظر بگیرد. این دستگاه قادر است که امواج را تحلیل نموده و شروع یک حمله یا نارسایی قلبی را پیش بینی کند. امکان جالب این دستگاه مجهز بودن آن به سیستم بلوتوث و ارتباط با تلفن همراه فرد بیمار است. به هنگام بروز خطر این دستگاه قادر است تا از طریق تلفن بیمار پیام کوتاه برای بیمارستان ارسال کند و آنها از بروز خطر با خبر کند تا اینکه خیلی زود بتوان کمک های پزشکی را به بیمار رساند. البته شاید چنین دستگاهی در کشور ما کاربرد دیگری داشته باشد و به دلیل دیر رسیدن اغلب پیام های کوتاه بهتر باشد که پیام کوتاه به جای بیمارستان به بخش مربوط به کفن و دفن ارسال شود تا آنها بتوانند برای بردن جسد فرد که به احتمال زیاد به دلیل دیر رسیدن پیام کوتاه فوت شده است اقدام کنند. منبع خبر
     

    ربات پزشکیار


    امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه ساخت ربات ها کمک های زیادی به پزشکان در تشخیص و یا حتی درمان بیماری ها شده است. و این بار نیز ربات Bari یک ربات از نوع Videoconferencing  است که به کمک یک مانیتور و میکروفن میتواند ارتباط پزشک و بیمار را از راه دور ممکن سازد. وجود این ربات در کنار بیمار در زمان معاینه میتواند همان حس آرامشی را به بیمار القا کند که گویی پزشک او در کنارش است. این ربات میتواند حالت بدن بیمار و نیز تخت خواب او را برای داشتن زاویه دید مناسب برای پزشک در زمان معاینه ایجاد و تنظیم سازد. نکته بسیار مهمی که در طراحی و ساخت این ربات مد نظر قرار گرفته شده قابلیت به روز رسانی حافظه یادگیری آن است. همانطور که علم پزشکی در حال پیشرفت است اطلاعات ذخیره شده در میکرو پروسسور ها و میکرو کنترلر های این ربات نیز قابل به روز رسانی هستند. در یک تحقیق انجام شده در رابطه با راندمان کاری این ربات به این نتیجه رسیده اند که از بین یک نمونه 376 تایی بیمار 92 بیمار سریعتر علائم بهبودی در آنها ظاهر شده و دوران نقاهت کوتاهتری داشتد. قیمت این ربات 150000$ است.
     اطلاعات بیشتر

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    موسيقي در اسلام
     


    نويسنده: مرتضي چيت سازيان


    معرفی کتاب:

    هنر موسیقی در جهان امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و کاربردهای موسیقی در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی قابل کتمان نمی باشد.
    بررسی موضوع موسیقی و حرمت غنا در اسلام موضوعی است که در سالیان اخیر با گسترش صنایع صوتی و تصویری از اهمیت افزون تری برخوردار گشته است.
    نوشتار حاضر سعی دارد تا ضمن بررسی معنی، مفهوم و مصادیق غنا از منظر فقه اسلامی زوایای مختلف این موضوع را مورد ارزیابی قرار دهد و به تبیین تفاوت های غنای مجاز و غیر مجاز بپردازد.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    ● اسلام مكتب هنر و زيبايي
    ● موسيقي چيست؟
    ● موسيقي قبل از ظهور اسلام
    ● اسلام و موسيقي
    ● غنا در لغت
    ● غناء در اصطلاح شرعي
    ● مفهوم و مصداق غناء در اصطلاح شرع
    ● حكم غناء در اسلام
    ● تعيين دقيق مصاديق غناي حرام
    ● فقهاء و حكم غناء و آثار آن
    ● موسيقي و غناء در ديدگاه مقام معظم رهبري
    ● غناءهاي مجاز


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    در محضر یک اعجوبه ادبی
    کی یر کیگارد خردسال


    بنده حقیر متفکر، محقق، پژوهشگر، نویسنده، مترجم، منتقد، شاعر و خلاصه در عرصه ادبیات همه کاره هستم. اگر از اسم و شهرتم بپرسید، باید بگویم که فرهود.ع.ضمادکل هستم و اینکه چرا چنین نام مستعاری برای خودم انتخاب کرده ام بماند برای آینده ای نه چندان دور. در اینجا بنا داشتم در باب عالم ادبیات و آنچه در آن می گذرد بنویسم که البته آن را هم موکول کردم به کمی بعدتر از آینده ای نه چندان دور. خلاصه بهتر دیدم مراحل رشد و ترقی خودم را برایتان بنویسم. بنویسم که چطور شد به یکباره من، هم متفکر، هم محقق، هم پژوهشگر، هم نویسنده ، هم مترجم، هم منتقد، هم شاعر و هم در عرصه ادبیات همه کاره شدم.
    داستان بر می گردد به دوران خردسالی من. آن سالهای دور که نه اینترنت بود و نه حتی لُپ لُپ. یک روزی از روزهای تابستان من و دوستانم مشغول شنا در جوی آب مقابل در منزلمان بودیم و گرمای تابستان را با خنکای آب از خود دور می کردیم. در این اثنا بود که یکی از دوستان پیشنهاد کرد با یکدیگر مسابقه بگذاریم که چه کسی بیشتر می تواند سرش را زیر آب نگه دارد؟ به شماره سه سرهامان را زیر آب فرو بردیم. ده، بیست، سی ثانیه که گذشت دیگر نفسم تمام شد.
    در این لحظه اولین بارقه های شکوفایی فکری نمایان شد. میانه دو راه مانده بودم. بودن یا نبودن؟ مسئله آن بود که من داشتم خفه می شدم. اما باید یکی را انتخاب می کردم. مرگ با عزت یا زندگی با ذلت. باید کدام را انتخاب می کردم. باید تا انتهای راه می ماندم حتی اگر به قیمت جانم تمام می شد ولی در هر مجلسی که می نشستند از قهرمان بودنم و پیروزی ام یاد می شد. و شاید هم مرگ قهرمانانه من تا قرنها و شاید تا هزاره های بعد در هاله ای از ابهام باقی می ماند. یا باید سرم را زودتر از همه بیرون می آوردم و یک عمر سنگینی نگاه های تحقیر آمیزِ آمیخته به تنفرِ در و همسایه و همسالانم را تحمل می کردم. تصور کنید که حتی بقالی سر کوچه هم نخواهد به شما یخمک بدهد و شما را یهودای عصر حاضر خطاب کنند. و متهمتان کنند به خیانت به خدایان آبها پوزوییدون. واقعا باید چه می کردم؟ شما بودید چه می کردید؟
    در همین اندیشه ها بودم ولی یادم نمی آید کدام را انتخاب کردم؟ فقط یادم هست با بوی تند پیاز به خود آمدم و از گرمای نفس مردی که شش هایم را مثل بادکنک باد می زد، هوشیار شدم. سبیلهای بلندش مانند سوزن وارد پوستم می شد. در اثنای آمیزش تمامی سلولهای تنفسی ام با مولکولهای پیاز، دوباره آن افکار به سراغم آمد. من دیگر قهرمان شده بودم. من دیگر محبوب دلهای همه بودم. از فردا پسران تصاویرم را بر روی سینه هاشان خالکوبی خواهند کرد و دختران عکس یک متر در دو متر مرا در اتاقهاشان نصب خواهند نمود. در این افکار غوطه ور بودم که سیلی محکمی خورد دم گوشم. چشمم کمی سیاهی می رفت. چند بار پلک زدم و بالاخره توانستم ضارب را ببینم. ضارب کسی نبود جز مادرم. مادر گفت:«خجالت نمی کشی تو این سن به فکره دخترایی؟» مادر همیشه خدا ذهنم را می خواند و این مرا کفری می کرد. مادر گفت:«غلط می کنی کفری می شی. نیم وجب بچه دُم در آورده واسه من.»
    این اولین قدم در راستای نویسنده شدنم بود. البته به شرحی که پیشتر رفت، دیگر متفکر شده بودم. حال باید نویسنده می شدم. سیلی مادرم باعث شد تا با او به مدت زمان سه ساعت و چهل و شش دقیقه و 34 ثانیه قهر کنم. این قهر سر منشا تمام ترقیات آتیه من بود. امروزه نیز به وضوح می توان دید که قهر از مادر، بزرگترین عامل شکوفایی هنری و ادبی انسانهاست و عیاری است برای تشخیص هنرمند از غیر. علی الخصوص در عالم موسیقی و سینما.
    در آن سه ساعت و چهل و شش دقیقه و 34 ثانیه من تصمیمم را گرفتم. من باید تفکراتم را به جهانیان عرضه می کردم و آنها را از ذهنیات ناب چون گوهر خود آگاه می ساختم. من باید می نوشتم. من باید می نوشتم که در چه دو راهی عجیبی گیر کرده بودم. و آن لحظه که تسلیم شدم همه چیز را یافتم. من به جرات می توانم بگویم که «کی یر کیگارد» هم این مفهوم را آنطور که من لمس کردم، نفهمیده است. من در جوی آب دم در خانه مان، جواب مسئله را یافتم. البته باید بگویم که من به اندازه ارشمیدس بی حیا نبودم و یک فقره مایو پایم بود. ولی من یافته بودم.
    البته در آن سه ساعت و چهل و شش دقیقه و 34 ثانیه نتوانستم چیزی بنویسم ولی جرقه ها در همان سه ساعت و چهل و شش دقیقه و 34 ثانیه خورد و دودمانم را به باد داد.
    مادر بعد از سه ساعت و چهل و شش دقیقه و 34 ثانیه به اتاقم آمد که مثلا از دلم در بیاورد. من سریع رفتم توی تخت خوابم. مادرم آمد و نشست کنارم و سرم را نوازش کرد و کلی قربان صدقه ام رفت. من در همان سن شش سالگی هم متوجه شدم که این لی لی به لالای بیهوده گذاشتن، استعداد مرا کور خواهد کرد ولی تحمل کردم. مادر ماجرا را از من جویا شد. کل آن را با تمام تفکراتم برایش گفتم. اما او مرا باور نکرد. او متفکر و نویسنده سالهای آتیه را نشناخت. او ندانسته با قهر سه ساعت و چهل و شش دقیقه و 34 ثانیه ای نویسنده شهیری را به اعصار آینده تحویل داده بود. وقتی کل ماجرا را مو به مو تعریف کردم، مانند فیلمهای آمریکایی پتویم را رویم کشید و پیشانی ام را بوسید. شب به خیری گفت و چراغ را خاموش کرد. در لحظه ای که از در خارج می شد، چیزی گفت که چهار ستون بدنم را لرزاند و آن لحظه را در تاریخ ثبت کرد. او گفت:«پسرم، خودتی»

    نوشته:
    حامد تأمّلی
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    با گذشته جنسي همسرتان
    چگونه برخورد كنيد؟



    "زوج هايي که قبل از ازدواج رابطه ي جنسي داشته اند، در زندگي زناشويي خود دچار مشکل خواهند شد."

    اين جمله از زبان يك کارشناس ازدواج و رئيس موسسه ي پويايي شناسي خانواده خطاب به شنوندگان کثيري از افراد متاهل مي باشد. از طريق کارهاي موسسه ي پوياشناسي خانواده روي هزاران زوج، متوجه شده ايم که نتايج احساسي روابط جنسي پيش از ازدواج، در اکثر موارد، روي بيشتر جنبه هاي زندگي زناشويي افراد تاثير منفي مي گذارد.
    بيش از نيمي از افرادي که امروزه ازدواج مي کنند، سابقه ي روابط جنسي خود را وارد زندگي زناشويي خود مي کنند. و به نظر من فقط با صحبت کردن درمورد اين مشکلات کاري از پيش برده نمي شود، و مشکلات اين ازدواج ها حل نخواهد شد.
    پس با اين مشکلات چه بايد کرد؟ دراينجا توصيه هايي براي شما زوج هاي عزيز آورده ايم، که به زوج هاي بسياري کمک کرده است. اين مقاله را با ما دنبال کنيد، شايد با کمک گرفتن از اين راهنمايي ها، مشکلات شما نيز برطرف شود.

    1. اعتراف کنيد
    اعتراف کردن نه تنها براي روح، بلکه براي ازدواجتان هم خوب است. اگر همسرتان نداند که شما قبل از ازدواج با او، با کس ديگري نيز رابطه ي جنسي داشته ايد، مطمئن باشيد که دوست دارد بداند. او همچنين بايد بداند که آيا همين مسئله دليل کشمکش هاي موجود در روابط جنسي خودش با شماست، يا خير. اگر شما خواهان صميميتي واقعي با او هستيد، پس بايد همه چيز دررابطه با خودتان را با او در ميان بگذاريد.
    همسرتان احتمالاً با شنيدن اين مسئله خيلي ناراحت و رنجيده خاطر خواهد شد. من نگفتم کار ساده اي است و او راحت با آن کنار خواهد آمد. مطمئناً مشکلات و درگيري هايي بينتان ايجاد خواهد شد. اما اگر بخواهيد مشکلات مربوط به صميميت در روابط جنسي خود را برطرف کنيد، بايد اسرار مربوط به گذشته تان را با همسرتان در ميان بگذاريد. البته منظورم اين نيست که همه ي جزئيات مربوط به گذشته ي خود را پيش او بريزيد، فقط گفتن مسائل اصلي کفايت مي کند. فقط به اندازه اي که خودش ميخواهد بداند، با او در ميان بگذاريد. با اينکار به او نشان خواهيد داد که هيچ چيز را از او مخفي نکرده ايد.
    زندگي زناشويي که در هيچ رازي در آن وجود نداشته باشد، مي تواند از پسِ همه ي موانع و مشکلات برآيد. پس اولين قدم براي غلبه بر گذشته ي جنسيتان، اين است که همسرتان را از آن مطلع کنيد. البته بايد از همسرتان هم همين توقع را داشته باشيد، چون اين مسئله کاملاً دوطرفه است.

    2. تفاوت ايجاد کنيد
    گاهي افراد درحالي ازدواج مي کنند که در گذشته با افراد ديگري رابطه ي جنسي داشته اند. حتي اگر بدانيد که همسر شما نيز مثل خودتان در گذشته چنين عملي را مرتکب شده است، باز هم مقابله با اين احساس گناه و خيانت بسيار دشوار است.
    دليل اينکه با شنيدن اين مسئله ناراحت و رنجيده خاطر مي شويم، به خاطر حسي است که خداوند در همه ي ما قرار داده—اينکه مي خواهيم طرف مورد نظر تمام و کمال متعلق به ما باشد. همه ي ما مي خواهيم که خصوصي ترين لخظات زندگي همسرمان با ما گذشته باشد و تجربياتي را با ما بگذراند که از هر لحاظ متفاوت باشد و به هيچ وجه شبيه به تجربياتي که با ديگران گذرانده نباشد.
    زماني که متوجه مي شويم فرد ديگري عميق ترين و پنهان ترين قسمت وجودي همسرمان را تجربه کرده است، احساس ميکنيم به ما خيانت شده است. احساس مي کنيم کسي چيزي را که فقط متعلق به ما بوده از ما دزديده است. و به هيچ وجه دوست نداريم همسرمان را با کسي شريک شويم، حتي اگر جريان به سالها قبل برگردد.
    بنابراين، بايد اين حق امتياز را به همسرمان هم بدهيم. بايد سعي کنيم لحظاتي را با او بگذرانيم که هيچ کس ديگري قبلاً با او تجربه نکرده است.
    به اين بينديشيد که چرا بين اين همه نفر، همسرتان را براي ازدواج انتخاب کرده ايد و چه چيز باعث مي شود که ازدواج شما خاص و منحصر به فرد باشد. به دنبل چيزهايي باشيد که براي اولين بار براي هر دوي شما اتفاق مي افتد که تابحال هيچکدام از شما آن تجربه را با فرد ديگري نگذرانده ايد.

    3. به رابطه ي بين زندگي جنسي و سلامت احساسي خود دقت بيشتري داشته باشيد
    زندگي جنسي شما نشانگر سلامت کلي شما در رابطه تان است. اگر با تصور رابطه جنسي با همسرتان احساس آرامش و راحتي مي کنيد، به اين معناست که رابطه تان در وضعيت خوبي قرار دارد. اما اگر در اين رابطه تفکراتي منفي داشته باشيد، به استثناي مشکلات جسمي دوره اي، در اکثر موارد به اين معناست که شما و همسرتان از نظر احساسي بسيار از هم فاصله داريد.
    زماني که رابطه ي شما در وضعيت خوبي قرار داشته باشد، ايجاد رابطه ي جنسي نتيجه ي آن خواهد بود. هر دوي شما احساس امنيت و آرامش خواهيد کرد و اين رابطه جنسي باعث بهبود وضعيت سلامتي روحي و احساسي شما خواهد شد. حتماً در همه ي موارد اهميت سلامت جنسي و احساسي خود و همسرتان را در نظر بگيريد و مطابق با آن رفتار کنيد.
    با اينکه اين موارد نمي تواند بهبودي آني در روابط شما ايجاد کند، اما به عقيده ي من سريعترين راه حل هاست. زوج هاي زيادي از اين راهکارها استفاده کرده و موفق بوده اند. مطمئن هستم براي شما نيز اثر بخش خواهد بود. پس امتحان کنيد!
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    بچه‌ها را با تزريق آمپول آشتي دهيم؟


    يكي از سخت‌ترين كارهاي والدين در مورد بچه‌هاي كوچكشان واكسن زدن به آنهاست.
    اكثر بچه‌ها با ديدن آمپول به شدت مي‌ترسند و گريه مي‌كنند و به هر صورتي مي‌خواهند كه از دست پزشك فرار كند و حتي اگر دكترشان موفق به واكسن يا آمپول زدن به آنها شوند كودك به شدت آسيب روحي ديده است.
    محققان براي آنكه بچه‌ها با نزديك شدن سوزن آمپولها و واكسن‌ها حال بهتري داشته باشند و كار براي والدين راحتتر شود راه‌هايي را پيشنهاد كرده‌اند.
    آنها براي بچه‌هاي بالاي شش ماه توصيه مي‌كنند كه هنگامي كه قصد آمپول زدن به آنها را داريد حتما اسباب بازي مورد علاقه كودكتان را با خود ببريد و يا اينكه برايش كتاب بخوانيد و برايش جوك بگوئيد. در اين صورت ذهن او از سوزني كه به طرفش خواهد آمد دور ‌شده و محيط برايش قابل تحملتر مي‌شود.
    براي بچه‌هاي زير شش ماه نيز توصيه مي‌شود كه از نوشيدني‌هاي شيرين در شيشه‌هاي شيرشان استفاده شود كه حتما حالشان را بهتر مي‌كند.
    به گفته محققان، والديني كه در هنگام واكسن خوردن فرزندشان خود دچار استرس‌هاي شديد مي‌شوند و دست و پاي خود را گم مي‌كنند معمولا موجب ناراحتي بيشتر بچه مي‌شوند و هيچ پشتيباني براي بهتر شدن وضع كودك خود نمي‌كنند.
    بنابر اين والديني هنگام انجام شدن اين اتفاق و زماني كه احساس مي‌كنند فرزندشان درد مي‌كشد خود نيز به شدت ناراحت شده و به همراه او گريه مي‌كنند وضع را بيش از پيش بدتر مي‌كنند.
    راه بهتر آن است كه به آرامي به كودكتان بگوئيد كه اين كار براي سلامتي‌اش مفيد است و بايد تحت هر شرايطي انجام شود. مطمئن باشيد كودكان آنقدر باهوش هستند كه متوجه ماجرا شوند.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    941- الهی دورت بگردم ولی آخه با کدوم بنزين؟ (8775-0912)

    942- دوست داشتم جيگرتو بخورم اما حيف که بايد تا عيد قربون صبر کنم (8775-0912)

    943- ای پيتزای عشقم !همبرگر قلبم !کباب زندگيم ! و اسپاگتی افکارم ! بی تو من فلافلم (8775-0912)

    944- تو را در زندان دلم محکوم ميکنم تا در دادگاه عشق اعتراف کنی که دوستم داری (8775-0912)

    945- يارو میمیره، عكس نداشتن سرخاكش بذارن،تاگردن خاكش میكنن!! (9176-0912)

    946- انسان هم ميتونه دايره باشه هم يه خط راست. تو ميخوای چه کار کنی؟ تا ابد دوره خودت بچرخی يا تا بی نهايت ادامه بدی؟ (2520-0916)

    947- درجات هشت گانه ي ديوانگی:1)گيج 2)خنگ 3)پپه 4)يول 5)اسکل 6)شاسکول 7)گاگول 8)...اسمت چی بود؟! (1548-0912)

    948- بايد گاهی سکوت کنيم شايد خدا هم حرفی براي گفتن داشته باشد ! ! ! زرتشت (1548-0912)

    949- آخرین نتایج رمضان امسال:نه بردیا نه هستی زنتو بچسب دو دستی (****-0915)

    950- دره فرصتها به روي شما باز نخواهد شد، مگر اينکه قدری آنها رو هل بدهيد. (8775-0912)

    951- برو به جهنم
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    چون فقط تو ميتونی اونجا رو بهشت کنی. (8775-0912)

    952- 'عشق' از 'دوستی' پرسيد: فرق منو تو چيه؟دوستی گفت: من ديگران رو با سلامی آشنا ميکنم تو با نگاهی.من اونا رو با دروغ جدا ميکنم تو با مرگ..... (8775-0912)

    953- اگه يه موقع مورد حمله يک پسر قرار گرفتی شلوار اونو بکش پايين دامن خودتو بده بالا ! فکر بد نکن! آخه اينجوری تو ميتونی بدوی ولی اون نميتونه (1548-0912)

    954- اگه مثل اشك تو چشام باشي براي موندنت تا آخر عمرم گريه نمي كنم (7314-0915)

    955- هميشه هستند كساني كه نمي خواهند پرواز تو را ببينند تو به پرواز فكر كن نه به آنها! (4677-0912)

    956- اگه خواستی بوسم کنی به نکته زير توجه کن
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ديدی ميخوای بوسم کنی!!!!!!!!!!!!!!
    .
    .
    .
    .
    .
    . خجالت نميکشی؟ (2520-0916)

    957- آنچه به پروردگارم مديونم دوست داشتن ديگران است. (0780-0912)

    958- اگه ميتونستم مجازاتت کنم از تو ميخواستم به اندازی که تو رو دوست دارم منو دوست داشته باشی (0780-0912)

    959- ميدوني اين چيه؟ -®-®-®-®->يه سيخ گوجه كه جيگرش داره اس ام اس ميخونه. (0780-0912)

    960- از يكي مي پرسند كجاي تهران مي نشيني?جواب ميده خب معلومه هر جا خسته بشم (9892-0915)

    961- دنيا 3 اصل داره:1-خاطرت 2-غم 3-عشق با اولی زندگی کن دومی را هم به خاطره سومی تحمل کن (8775-0912)

    962- دعاي خانم ها:خدايا عشق بده تا همسرم را دوست بدارم صبر بده تا تحملش كنم اما قدرت نده كه ميزنم لهش مي كنم (6675-0912)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    علل سقوط حكومت مسلمين
     در اسپانيا



     

    1. مي‌خوارگي كه در گذشته در بين زمام‌داران عياش به صورت پنهاني انجام مي‌گرفت يك عمل علني و عمومي گرديد و چون فرهنگيان و دانشجويان در اين عمل پيش‌قدم بودند لذا شراب‌خواري و مي‌گساري نشانة تجدد و منور الفكر بودن گرديد، و هر كس از اين عمل اجتناب مي‌ورزيد، كهنه‌پرست و خرافي ناميده مي‌شد.

    2. يكي از قدم‌هاي بزرگي كه زمام‌داران مسيحي در اندلس براي اضمحلال مسلمين برداشتند، اين بود كه مشروبات الكي را رايگان در دسترس جوانان مسلمان قرار دهند. يكي از كشيشان مسيحي در يك سال تمام انگور‌هاي قرطبه را پيش‌خريد كرد و همة آنها را شراب ساخت، با خدا پيمان بست كه آنها را جز به دانشجويان اسلامي و جوانان ندهد و خلاصه تمام اين علل دست به دست يكديگر داده، حالات زير را در مسلمانان ايجاد نمود.

    3. جوانان مي‌گسار و بي‌بندوبار، روش پدران خود را حقير شمرده، آنان را نادان، مرتجع و دور از تمدن مي‌خواندند.

    4. لباس ساده خود را كه نشانة صبر و تحمل و كار و فعاليت و كوشش بود، از تن به در كردند و لباس حرير و ديباي اروپاييان يعني جامة تن‌پروري را به تن كردند.

    5. مسجد و مجامع مذهبي در انحصار پيرمردان و پيرزنان درآمد و جوانان را با مسجد و نماز سروكاري نبود.

    6. دختران زيبا و طناز اروپايي كه در همه جا مأمور دل‌ربايي از جوانان مسلمان بودند، با دقت هر چه بيشتر ماموريت خود را انجام داده، در نتيجه جوانان مسلمان تا نيمه‌هاي شب در گوشه‌هاي مهمان‌خانه‌هايي كه ميعادگاه دختران اروپايي بود، به سر مي‌بردند.

    7. خوش‌گذراني و عياشي شيوع يافت و همچنين رقابت در تجملات زندگي، لباس و مسكن شروع شد تا آنكه عايدات مشروع و معمولي كفاف آنها را نداد، و برانجام آرزوهاي آنها قادر نبود و در نتيجه عمّال دولتي براي تأمين هوي و هوس‌هاي خود شروع به اخاذي و ارتشا و اختلاس نمودند و بازار فساد اخلاق رواج يافت، طبقات توليد كنندة ثروت يعني دهقانان و كشاورزان و روستاييان و كارگران و صنعت‌گران براي تأمين هوس‌هاي طبقات ممتاز مجبور بودند بيشتر دست‌رنج خود را تقديم نمايند. بدين ترتيب اين دسته پس از مدتي فقير و ناراضي شده و طبقات ممتاز هم بيش از پيش در لجن‌زار تن‌پروري، و فسق و فجور و شهوت‌راني غوطه‌ور شدند.
    بالاخره كار شهوت‌راني و پرده‌دري مخصوصاً در طبقه مأموران بالا گرفت و «معتصم بن صمادح» استاندار المريا (يكي از استان‌هاي كشور اسلامي اندلس) عاشق دختركي نصراني شد و خواست او را با تهديد از پدرش بربايد. آن دختر به «جندل بن حمود استاندار اشبيليه (يكي ديگر از استان‌هاي كشور اسلامي اندلس) پناهنده شد جندل هم لشكر فرستاد تا براي اين عمل معتصم را سركوب نمايند. در نتيجه جنگ بين اين دو استاندار اسلامي درگرفت، و او كه از مدت‌ها پيش از طرف زمام‌داران مسيحي ـ به شرط همكاري با آنان ـ وعدة فرمان‌فرمايي كلّ اندلس دريافت كرده بود، از زمام‌داران مسيحي كمك نظامي خواست و زمام‌داران مسيحي هم كه از ديرزماني به انتظار وقوع جنگ‌هاي داخلي در كشور اسلامي اندلس نشسته بودند، فرصت را از دست نداده و عده زيادي از سربازان مسيحي را به ياري اين فرمانده نظامي روانه كردند. با سپاهيان خود و ارتش امدادي مسيحيان به معتصم تاخت، او را كشت و قصرش را ويران نمود و به شكرانة اين فتح جشن‌هاي باشكوهي برپا كرد، اما مردم مسلمان و مسئولين كشور اسلامي از اين واقعه عبرت نگرفته، در برابر آن ساكت نشستند.
    اين حادثه، نخستين ضربتي بود كه بر اثر آن معاهدة شوم و باز شدن پاي بيگانگان و اشاعه مشروبات و باز شدن فرهنگ سرزمين اسلامي به روي مسيحيان و ورود دختران زيبا و طناز... بر پيكره مسلمين اندلس وارد آمد. پس از اين واقعه برادركشي و سكوت امراي مسلمان در برابر آنها، كار خود را كرد و روح سلحشوري، شهامت، تعصب در حفظ دين، ناموس و كشور، از بين مسلمين رخت بر بست و وقت آن رسيد كه مسيحيان آرزوي ديرين خود، يعني تصرف كشور اسلامي اندلس و اخراج مسلمين از آن را عملي سازند.

    ماية عبرت
    در روز چهارم جمادي‌الثاني سال 486 هجري به «حصين بن جعفر» استاندار نيرومند اسلامي و فرمانده لشكر والانس (يكي از استان‌هاي بزرگ اندلس) اطلاع رسيد كه نخست‌وزير مسلمين «عدي بن عبدالعزيز» مشعور به «ابن ذي النون» با مسيحيان قرارداد محرمانه‌اي بست كه به مسلمين و مملكت خود خيانت كند و قلعه‌هاي والانس را تسليم آنان نمايد. حصين پس از شنيدن اين خبر به پيش ابن ذي‌النون رفت تا دربارة آنچه شنيده بود تحقيق نمايد و هنگامي كه به نزد او رفت دلائلي بر صدق آنچه شنيده بود يافت. وي هنگام ورود ديد ابن ذي‌النون با يكي از كشيشان مسيحي زيرگوشي صحبت مي‌كند، ابن ذي‌النون كه راز خود را كشف شده يافت و انكار را بي‌فايده ديد صريحاً به جنايت خود اعتراف كرد. و گفت: حصين بن جعفر! من ديده‌ام كه زمداران مسلمان ظالم و ستمگر شده و به درد دل مردم رسيدگي نمي‌كنند، علاوه بر اين مسيحيان، با هفتاد و پنج هزار سرباز آماده، به ما حمله‌ورند و مسلمين در برابر آنان تاب مقاومت ندارند. حصين در خشم شد و گفت تو مي‌خواهي شرافت و افتخار پدران ما را برباد دهي و سرمشق جنايت باشي ولي بدان كه زمام‌داران مسيحي به تو جزاي خيانت خواهند داد نه جزاي خدمت. اما خشم حصين ديگر سودي نداشت. زيرا «ابن ذي‌النون» خائن قلعه را تسليم مسحيان كرده بود، و سربازان آنان وارد شهر شده، آنجا را غارت كردند و مرتكب شديدترين جنايات شدند. مسلمانان جبون و مرده والانس هم ناچار دست از زن و بچه خود شسته، پا به فرار گذاردند. تاريخ مي‌نويسد لشكر مسيحيان در آن هنگام سيزده هزار نفر مردم مسلمان را به جرم دفاع از ناموس خود به خاك و خون كشيدند و سي هزار نفر مسلمان از مرد و زن را به جرم نپذيرفتن دين مسيح از دم شمشير گذراندند. تصرف شهر والانس به وسيله مسيحيان به قدري با سرعت انجام گرفت كه هنوز خبر خيانت ابن ذي‌النون به عدي بن عبدالعزيز نرسيده كه كار از كار گذشته بود.
    عدي خواست با لشكر خود به طرف والانس حركت كند ولي ديد قرطبه در خطر است ناچار در آنجا ماند. ولي ابن ذي‌النون خائن نيز به جزاي خيانت خود رسيد زيرا به مجرد ورود «ايلدقولنس» زمام‌دار بزرگ مسيحيان شهر والانس دستور داد ابن ذي‌النون خائن را آتش زدند تا مبادا به آنها هم خيانت كند. بالاخره نقشة زمام‌داران مسيحي عملي شد. براق‌ بن عمار افسر خيانت‌كار اسلامي هم «جندل بن حمود» استاندار اشبيليه را به وعده‌هاي دروغين زمام‌دار مسيحي كه وعدة فرمانروايي كل اندلس را به او داده بودند فريب داد و او لشكر خود را حركت داد و به كمك سربازان مسيحي به مالك بن عبّاد فرمان‌رواي كلّ اندلس حمله‌ور شدند و از اشبيليه به طرف قرطبه حركت نمود ولي سربازان مسيحي به مجرد حركت جندل از اشبيليه آنجا را تصرف كردند، سپس جندل را به قتل رساندند. سربازان جندل كه پس از به قتل رسيدن او، خود را بي‌فرمانده ديدند به طرف اشبيليه برگشتند اما سربازان مسيحي اجازه ورود به اشبليه را به آنها ندادند و اكثر آنها را به قتل رساندند. مالك بن عباد، فرمان‌رواي كل اندلس هم كه ياران خود را از دست داده بود، ناچار به «سرقطه» فرار كرد و در آنجا تا آخر عمر با ذلت به سر برد. زمام‌دار بزرگ مسيحي ـ ايلدقولنس ـ هم بدون هيچ‌گونه مانعي وارد قصر پادشاهي قرطبه شد و پنجاه دختر زيبا از دختران زمام‌داران اسلامي و كاخ‌هاي آنان را اسلامي را بين افسران خود تقسيم نمود؛ مسجد قرطبه را با خاك يكسان كرد و محلاً آن را براي فحشا و فسق و فجور اختصاص داد. كتاب‌خانة اسلامي قرطبه را كه مشتمل بر بيش از هشتاد هزار جلد كتاب بود فرمان داد تا آتش زدند و چهار هزار نفر از اهالي قرطبه را به قتل رساندند. و براق بن عمار افسر خائن اسلامي هم به امر «دوك ونيز» يكي از زمام‌داران مسيحي به قتل رسيد

    برگرفته از: مكتب اسلام، سال 18، ش 4

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان