888

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 888 :: يکشنبه 14 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

دسته گلي ديگر، اينبار در کانادا !

با سلام
قبل از هر سخن، از بابت نوشتن اين چند سطر در «روزانه»، از همه شما خوانندگان محترم پوزش مي طلبم، ضمنا چون مطلب امروز کمي 18+ است، اگر خوندن اين خبر را صلاح نمي دونيد، لطفا همين حالا بريد سراغ مطلب بعدي!

ديروز هنگام مرور اخبار، به خبري برخوردم که واقعا جاي تاسف و شرم ساري هست، اما ماجرا از اين قراره که:

يک دانشجوي  دکتري ايراني بنام «فرهود آذرسينا» در Newfoundland کانادا، به سه ماه زندان محکوم شده است.
علت چيه؟ جناب شازده، وقتي سوار آسانسور ميشه و مي بينه يک خانم نک و تنها در آسانسور هست، در يک عمل احمقانه سينه هاي اين خانم را مي بوسه!
در اثر شکايت اين خانم، پليس کانادا، قهرمان قصه ما را مي گيره و به جرم آزار جنسي به سه ماه زندان محکوم مي کنه. متن انگليسي اين خبر را مي توانيد در اينجا ببينيد.
از همه وقيح تر، وقتي خبرنگاران از اين دانشجوي دکتري پرسيده اند که چرا اينکار را کرده اي،  در جواب افاضه فرموده اند:
(من انگليسي اش را مي نويسم خودتون ترجمه اش کنيد)

"You can't expect all males to control themselves when the breasts are out"

راستي به نظر شما اين آقاي دکتر (و امثالهم) اگر بر فرض روزي به اين کشور برگردند، مي خواهند چه گلي به سر اين مملکت بزنند؟؟
 

موخره: ديروز در صحبتي که در اين مورد با يکي از دوستان ايراني ساکن کانادا (تورنتو) داشتم، نمونه هاي اينچنيني که تعدادشان کم نيست و توسط ايرانيان ساکن کانادا (و ديگر کشورهاي غربي) اتفاق مي افته (در تاکسي، مکانهاي عمومي، مهمانيها و ...) را فهرست وار بيان کرد که واقعا جاي بسي تاسف است. به علت اينکه بيان مورد به مورد آنها در شان مجله نمي باشد، از ذکر آنها خودداري مي کنم، فقط اينکه در آخر سخنانشان جمله اي را از يکي ديگر از ايرانيان ساکن کانادا نقل کردند که عينا در زير قرار مي دهم:

«... در ميان ايرانیان مهاجر تحصيل کرده اطراف ام به اندازه کافی آدم متجاوز جنسی هست که شايد از خواندن اين خبر کمی بترسند و حواس شان جمع شود!»


باقي بقايتان!
مبين

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاوير جالبي از دوماي روسيه
  • ویدئو: مناظره اوباما و کلینتون
  • گزارش ترافیک اینترنتی آسیا
  • عدالتخانه تنها نیست
  • اكونوميست: ايران بازي را برد
  • معرفي و دانلود فيلم : بوسه شانگهاي
  • دانلود انيميشن : Pixar Short Films Collection
  • آلبوم جدید فرهاد به نام پالاش
  • آهنگ جديد و زيباي  «نبودی با ما ببینی، که چه روزگاری داشتیم»
  • دانلود با لینک مستقیم برنامه Rapidown 5.9 SE
  • JLearnItME
  • آيا بر ولىّ فقيه (نظارت) هم مى شود؟ چگونه ؟
  • پدرم اشتباه بزرگی کرد
  • تبليغي عجيب در متروي تهران
  • ذوالنّون مصری و کنیزک
  • باز هم بگوییم مافیا کیست؟ مافیا چیست؟ مافیا نیست!
  • يك بيانيه انقلابي و بايكوت‌شده درباره رابطه ايران و مصر
  • جديدترن شماره از مجله Luxury Homes of the Triangle
  • از رانندگی کردن خود فیلمبرداری کنید
  • وصف الحال آقایان پس از مرگ همسرشان !
  • زياد فكر نكنيد!
  • چطور با گرفتگي عضله مقابله كنيم؟
  • درباره UPS بیشتر بدانیم
  • تاریخ حرم بیت‌المقدس
  • «فیلم فجر» چیست؟
  • و ...


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (887) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


استقبال هويدا از صدام پس از امضاي پيمان الجزاير

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تا فتح فردا
ويژه نامه الکترونيکي دهه فجر
تصاوير جالبي از دوماي روسيه
IQ ملل مختلف جهان
ویدئو: مناظره اوباما و کلینتون
پايگاه اطلاع رساني استاد محمد تقي فلسفي
نقشه کابل‌های اینترنت زیر دریاها و اقیانوس‌ها
گزارش ترافیک اینترنتی آسیا
عدالتخانه تنها نیست
حرکت وبلاگی در اعتراض به برخورد با پایگاه خبری عدالتخانه

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

موفقيت تبديل سلول‌هاي بنيادين
به سلول‌هاي عصبي

معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي با اشاره به توسعه استفاده از سلول‌هاي بنيادين در كشور گفت: نتايج آزمايشات در زمينه تبديل سلول‌هاي بنيادين به سلول‌هاي عصبي با موفقيت‌هاي چشمگيري روبرو بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي استان قم، محمدصادق حاجي تاروردي كه براي شركت در همايش معاونين پژوهشي جهاد دانشگاهي سراسر كشور به قم سفر كرده بود با بيان اينكه فعاليت معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي محدود به كار هاي تحقيقاتي نيست، افزود: سعي كرديم با توسعه اين فعاليت ها در امور باليني بتوانيم خدمات بيشتري را به جامعه ارائه دهيم.
وي همچنين از ادامه تحقيقات در زمينه ترميم ضايعات استخواني خبر داد و افزود: در اين تحقيقات بدنبال آن هستيم كه بتوانيم ضايعات استخواني را از طريق سلولهاي بنيادين جبران كنيم كه اين مورد بر روي حيواني مثل سگ با موفقيت انجام شده است.
معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي درادامه از تبديل سلول‌هاي بنيادين به سلول‌هاي عصبي خبر داد و اظهار كرد: اگر اين نتايج تكرار پذير و قابل قبول باشد و بتوانيم آن را از حيوانات كوچك آزمايشگاهي به حيوانات بزرگ آزمايشگاهي تعميم دهيم، پس از حصول اطمينان، درمان را بر روي انسان شروع كنيم.
وي اظهار كرد: اگر اين اقدامات نتايج خوبي به همراه داشته باشد، بزودي اخبار خوبي براي جانبازان عزيز خواهيم داشت.
حاجي‌‌تاروردي در ادامه درباره عدم كار بردي شدن تحقيقات در جامعه گفت: برخي محققان در دانشگاه‌ها وظيفه خود را توليد علم در مرحله كتاب و مقاله مي‌بينند و چرخه از ايده تا تحقيق، توليد و يا تجاري سازي نتايج تحقيقات، در خيلي از دانشگاه‌هاي ما وجود ندارد و به همين دليل كارهاي تحقيقاتي ناقص مي‌ماند.
وي به راه حل جهاد دانشگاهي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: جهاد دانشگاهي شرايطي ايجاد كرده تا تحقيقات از مرحله كاغذ و كتاب خارج شده و وارد مرحله عملياتي شدن شود.

ارزيابي معتبرترين نشريه اقتصادي جهان از زورآزمايي هسته‌اي
اكونوميست: ايران بازي را برد

اكونوميست در تازه‌ترين شماره، موضوع اصلي خود را به پرونده هسته‌اي ايران اختصاص داد و نوشت: چه كسي فكر مي‌كرد كه جمهوري اسلامي ايران با رييس جمهوري كه هولوكاست را مورد ترديد قرار داده است بتواند دور آمريكا و متحدان اروپايي‌اش خط ديپلماتيك ترسيم كند؟ اما ايران دقيقا همين كار را دقيق انجام داده است؛ چون هدفي بسيار بزرگ براي خود تعيين كرده است.
اظهارات ايران مبني بر اينكه برنامه هسته‌اي‌اش به كلي صلح‌آميز است، از سوي غربي‌ها چندان مورد باور قرار نگرفته است و روسيه و چين هم در موضعي متغير هستند. به همين دليل اين دو كشور هم در شوراي امنيت سازمان ملل به انگلستان، فرانسه و آلمان پيوستند تا ايران را از غني‌سازي اورانيوم باز دارند. تا همين دو ماه پيش به نظر مي‌رسيد اين كشورها آماده‌اند از قطعنامه تحريم سوم و سخت‌تر عليه ايران حمايت كنند. اما در همين گيرودار جاسوسان آمريكا لب به سخن گشودند و از آن زمان سياست پنج سال موشكافي به ناگهان آشكار شد.
شكست اطلاعاتي در مورد عراق منجر به آن شده است كه جاسوسان مشتاقانه نحوه استفاده از يافته‌هايشان را دنبال كنند. شايد به همين دليل است كه هم اين جاسوسان و هم كاخ سفيد احساس كردند بهتر است بپذيرند كه ايران كار روي كلاهك‌هاي هسته‌اي را پنج سال پيش متوقف كرده است. البته هنوز اين عقيده توسط اسرائيل يا برخي ديگر از متحدان اروپايي آمريكا كه همين داده‌ها را مطالعه كرده‌اند، مورد پذيرش قرار نگرفته است. اما مهم نيست چون عناوين خبرها كافي بود كه زير پاي تصميمات سخت‌گيرانه را خالي كند. ماه گذشته در برلين، روس‌ها و چيني‌ها روشن ساختند كه اگر قرار بر قطعنامه سوم باشد، تنها به يك پشت‌دستي آرام اكتفا شود و نه فشار مجدد اقتصادي.
در چنين شرايطي ايران يك متحد در سازمان بين‌المللي انرژي اتمي براي خود يافته است و آن كسي نيست جز محمد البرادعي، دبيركل اين سازمان. او كه برنده جايزه صلح نوبل نيز شده است، با تلاش خود توانسته است احتمال يك جنگ فاجعه بار ديگر را از بين ببرد.
خوب اين چنين ماموران صادقي كه با صلح دوستي بر مسائل هسته‌اي نظارت دارند، چه اشكالي دارد؟ هيچ. مگر آنكه صداقت اين ماموران تلويحا دچار خدشه شود و اين سازمان نظارتي نتواند شغل اصلي خود را كه همانا رازگشايي از جزئيات فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران است، به انجام رساند. ايراني‌هايي كه در ماه ژانويه در اجلاس جهاني اقتصاد در داووس حضور داشتند، با هيچ آمريكايي مواجه نشدند كه مدعي شود ايران برنامه ساخت تسليحات اتمي دارد. حتي ايران مجبور نبود براي «بسته شدن» پرونده اتمي‌اش به سازمان بين‌المللي انرژي هسته‌اي پاسخي دهد. در چنين شرايطي كه وزير امور خارجه ايران با آن مواجه است، نه تنها ديگر لزومي به تحريم‌هاي جديد نيست، بلكه بحث پشت دستي نرمي كه روس‌ها و چيني‌ها ترجيح داده بودند نيز منتفي است.
اما بحث ايران كمي پيچيده شده است. اگرچه در گزارش منتشر شده از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران آمده است كه ايران در سال 2003 كاربر روي تسليحات اتمي را متوقف كرده است، ولي اين مي‌تواند به معناي آن باشد كه پيش از اين تاريخ سرگرم چنين اقداماتي بوده است و هيچ كس نمي‌داند اين اقدامات تا چه حدي پيش رفته است و هدف از تحريم‌هاي شوراي امنيت نه آنچه ايران در خفا انجام داده است كه همه فعاليت‌هايي است كه در روز روشن و در ملاء عام براي غني‌سازي اورانيوم و توليد پلوتونيوم انجام داده است. ايران مي‌گويد كه به اين فعاليت‌ها براي توليد برق نياز دارد؛ اما غربي‌ها مي‌‌گويند كه اين مواد مي‌تواند سوخت يك بمب نيز باشد و اگر كشوري توليدكننده چنين سوختي باشد، مي‌تواند آن را به آساني در تسليحات جنگي مورد استفاده قرار دهد.
بنابراين اكنون بسيار مهم است كه البرادعي براي پايان بخشيدن به اين تقابل‌ها بر پرسش‌هاي پاسخ داده نشده سرپوش نگذارد. در شرايطي كه كاخ سفيد ساكت شده است و تحريم‌ها مسكوت شده‌اند، ايران به واقع تاكنون بازي را برده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بوسه شانگهاي
Shanghai Kiss



کارگردان: کرن کانوايزر، ديويد رن. فيلمنامه: ديويد رن. موسيقي: ديويد کيتاي. مدير فيلمبرداري: الکساندر بيونو. ‏تدوين: زين بيکر. طراح صحنه: بن وولورتون. بازيگران: کن ليونگ[ليام لو]، هيدن پنه تيره[آدلايد]، کلي هو[ميکي ‏يانگ]، جوئل مور[جو]، اليور يان[لينگ مينگ]، جيمز هونگ[مارک ليو]، بايرون مان[جاي لي]، اسپنسر ‏ردفورد[جسيکا]، سامر آلتيس[ويرجينيا]، تيموتي باتومز[پدر آدلايد]، کاتلين لنکستر[جورجيا]. 100 دقيقه. محصول ‏‏2007 آمريکا. برنده جايزه بهترين بازيگر/هيدن پنه تيره از جشنواره ساحلي نيوپروت، برنده جايزه ويژه بازيگري/کن ‏ليونگ از جشنواره فيلم هاي آسيايي/آمريکايي سن فرانسيسکو. ‏
لس آنجلس. ليام وقت خود را براي يافتن شغلي به عنوان بازيگر در فيلم هاي تبليغاتي و تلويزيوني و پرسه در بارهاي ‏مختلف به همراه دوستش جو-نويسنده اي تازه کار- صرف مي کند. تا اين که يک روز هنگام بازگشت از تست ناموفق ‏بازي در يک فيلم تبليغاتي با دختري 16 ساله به نام آدلايد در اتوبوس آشنا مي شود. ليام و آدلاديد رابطه اي دوستانه ‏آغاز مي کنند، اما ليام 12 سال از آدلايد بزرگ تر است و ادامه اين رابطه دوستانه را پر مخاطره مي بيند. چون آدلايد ‏نشانه هايي از دوست داشتن وي بروز مي دهد. مدتي بعد، ليام که دور از پدر الکلي اش زندگي مي کند، پيغامي مبني به ‏ارث رسيدن خانه اي در شانگهاي از مادربزرگ خود دريافت مي کند. او که تصور مي کند خانه ارزشي معادل 500 ‏هزار دلار دارد، براي فروش آن به شانگهاي مي رود. ولي زماني که درمي يابد آپارتمان موروثي فقط 500 هزار ‏يوآن[معادل 60 هزار دلار] ارزش دارد، از فروش آن منصرف مي شود. هنگام پرسه در شهر با دختري به نام ميکي ‏آشنا مي شود و به نظر مي رسد که سرانجام زن زندگي اش را يافته است. از اين رو تصميم مي گيرد تا در شانگهاي ‏مانده و با او زندگي کند. از طرف ديگر آدلايد هر لحظه منتظر بازگشت او و رسيدن به سن قانوني ازدواج است. تا اين ‏که يک شب چند مرد ليام را بهزور سوار ليموزيني مي کنند. او در آنجا با شخصي که خود را نامزد ميکي معرف مي ‏کند، برخورد کرده و بعدها درمي يابد که ميکي تنها به قصد نجات خانواده اش از فقر تصميم به ازدواج با آن مرد گرفته ‏است. به همين خاطر آپارتمان موروثي را به وي هديه کرده و به آمريکا بازمي گردد. اما اينک آدلاديد تصميم دارد تا به ‏پاريس برود و از دست ليام هم خشمگين است…‏

چرا بايد ديد؟
سازندگان فيلم نام هاي آشنايي نيستند، اما اين امر مدت زيادي طول نخواهد کشيد. چون ثمره همکاري شان به رغم ‏کوچک و کم هزينه بودنش بسيار جالب توجه از کار در آمده است. بوسه شانگهاي فيلمي ظاهراً عاشقانه و در باطن ‏فيلمي کم و بيش سهل الوصول درباره بحران هويت و چندگانگي آن است. ليام نه در آمريکا يک بومي محسوب مي شود ‏و نه در زادگاه اجدادي، چون نمي تواند نماينده فرهنگ چيني در امريکا باشد و در چين نيز به دليل اين که زبان چيني ‏نمي داند، غريبه اي بيش نيست. ليام با وجود پذيرش عشق آدلايد ازفاصله سني خود و در نتيجه وقايع احتمالي آينده ‏هراس دارد. از روابط جنسي هراس دارد و غير از مورد ميکي تقريباً هرگز ارضاي خاطري در کار نيست. او تنهاست ‏و اين تنهايي هنگام پيش آمدن روابط جنسي اتفاقي و يک شبه بيشتر خود را نشان مي دهد. او هميشه از چيني بودن خود ‏گريخته و از تمامي چيزهايي که او را به هويت چيني اش نزديک مي سازد. اما مرگ مادربزرگي که هرگز نديده و ‏ماترک او سبب مي شود تا به ريشه هاي مشکل خود با پدرش نيز پي ببرد. ‏
بوسه شانگهاي يک کمدي عاشقانه استاندارد و به همان اندازه نيز جالب توجه که تم هاي اصلي خود خود-ارتباط ميان ‏انسان ها، فرهنگ ها و بحران هويت- را به شکلي معقول در همه جاي فيلم مي گستراند و لزوم خودآگاهي را تبليغ مي ‏کند. بوسه شانگهاي يا تماس شانگهاي اولين فيلم ديويد رن چيني است که در کوئينز نيويورک بزرگ شده و بازيگري ‏تحصيل کرده است. شايد بشود فيلم را نوعي حديث نفس او نيز قلمداد کرد. ولي حضور همکار با تجربه تري چون کرن ‏کانوايزر که با فيلم تلويزيوني پسران ميس ايورز به شهرت رسيده، نبايد دست کم گرفت. تهيه کننده و کارگردان خوش ‏سابقه تلويزيون که ورودي سلامت را به حيطه سينما تجربه کرده است. اگر دل تان براي يک کمدي رمانتيک معقول ‏تنگ شده، بوسه شانگهاي همه چيز دارد!‏
ژانر: کمدي، درام، عاشقانه. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال)
vmt-sgkiss-xvid.part1.rar
vmt-sgkiss-xvid.part2.rar
vmt-sgkiss-xvid.part3.rar
vmt-sgkiss-xvid.part4.rar
vmt-sgkiss-xvid.part5.rar
vmt-sgkiss-xvid.part6.rar
vmt-sgkiss-xvid.part7.rar
vmt-sgkiss-xvid.part8.rar

 رمز فايل: etamar


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Pixar Short Films Collection
(Volume 1)

مجموعه کارتونهاي کوتاه Pixar محصول سالهاي 1984 تا 2006
در 16 قسمت که عناوين همه آنها در زير نوشته شده است.

Boundin' (2003) 7.1/10 (1,490 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0395479/

For the Birds (2000) 8.1/10 (3,706 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0248808/

Geri's Game (1997) 7.6/10 (2,166 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0131409/

Jack-Jack Attack (2005) 7.7/10 (889 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0455565/

Lifted (2006) 8.1/10 (752 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0945571/

Luxo Jr. (1986) 7.7/10 (1,415 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0091455/

Mater and the Ghostlight (2006) 6.8/10 (274 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0901686/

Mike's New Car (2002) 7.3/10 (1,246 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0323250/

One Man Band (2005) 7.9/10 (1,138 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0479113/

Red's Dream (1987) 6.7/10 (455 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0093832/

The Adventures of Andr and Wally B. (1984) 5.5/10 (284 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0086855/

Tin Toy (1988) 7.1/10 (869 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0096273/


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

پالاش
باصداي مفرهاد

آلبوم جدید فرهاد به نام پالاش (با 3 کيفيت)
 

01 - Bur Bur [128] [64] [24]
02 - Khawar [128] [64] [24]
03 - Jimmi [128] [64] [24]
04 - Sultan [128] [64] [24]
05 - Palash Rajian [128] [64] [24]
06 - Pejman [128] [64] [24]
07 - Bahar [128] [64] [24]
08 - Iran [128] [64] [24]

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي
«نبودی با ما ببینی، که چه روزگاری داشتیم»

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

دانلود با لینک مستقیم برنامه
Rapidown 5.9 SE

یک شتاب دهنده دانلود برای تجربه دانلود هر چه سریع تر بر اساس تکنولوژی بهینه سازی. این شتاب دهنده دانلود برای بهبود هم زمان می تواند بر اساس برنامه های مدیریت دانلود دیگر مانند Gozilla و GetRight باشد. از قابلیت های دیگر آن اختصاصی شدن کامل برنامه برای کنترل هر وضعیتی از نرم افزار می باشد. حالا Rapidown همچنین ویژگی یک هیستوگرام جدید و یک پانل ثبت وقایع را نیز دارد . از مهمترين كارهاي جالب اين نرم افزار جلوگيري از محدوديت هاي سايت Rapidshare.Com از جمله زمانسنج و گشت صفحه به صفحه ميباشد . اين نرم افزار كافيست لينك دانلود را به آن بدهيد تا به صورت كامل و عالي فايل را دانلود نمایید.


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود يک مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

JLearnItME

دیکشنری قدرتمند JLearnItME که به تازگی با فرمت جاوا منشر شده است قابلیت ترجمه 15 زبان دنیا را به یکدیگر دارد. زبان هایی که این برنامه میتواند پشتیبانی کند به شرح زیر میباشد:
انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، هلندی، آلمانی، ایتالیایی، عبری، پرتغالی، سوئدی، دانمارکی، نروژی، مجاری، روسی، لاتین و چک.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود سه مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

- فرمانده نيروي انتظامي: نيروي انتظامي از هنر براي مصون سازي جامعه استفاده مي کند. (جرايد)
- استفاده از شعر در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي امري بسيار مبارک است. (کنگره شعر اجتماعي)

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

إلا يَأمَنُ يوم الْقِيامَةِ إلاّ مَنْ قَدْ خافَ اللهَ في الدُّنْيا.

كسى در روز قيامت از شدائد و أحوال آن در أمان نمى باشد، مگر آن كه در دنيا از خداوند متعال ترس داشته باشد ـ و اهل گناه و معصيت نگردد ـ.

تحف العقول: ص 177، بحارالأنوار: ج 75، ص 117، ح 5.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

«راز گریستن»

السلام علی علی بن الحسین(ع)
کوچه های خاکی مدینه امشب داغدار مردی هستند که هنوز صدای مناجات های نیمه شبش طنین انداز است، مردی که هر شب صدای ناله هایش زمین و زمان را می لرزاند، مردی که مرحم زخم ها و دوای درد بی درمان فقر مردم مدینه بود، مردی که تا روز قیامت سجده های خالصانه و اشکهای شبانه اش در ذهن ها خواهد ماند.

مهدی جان:
فرموده بودی: در عزای حسین تا روز حشر اشک از دیده می بارم و اگر چشمۀ اشکم بخشکد خون از دیده می گریم، امشب کوچه های مدینه داغدار تنها مردی است که شاید در گریستن بر امام حسین(ع) همپایۀ تو باشد که شنیده ام بعد از حضرت آدم، یعقوب، یوسف و حضرت فاطمه پنجمین گریه کن بزرگ تاریخ لقب گرفته است. مردی که آب می دید می گریست، طفل شیرخواره می دید می گریست، دختر سه ساله می دید می گریست، مشک می دید می گریست. مردی که قافله سالار کاروان اسراء بود و خاطرۀ تلخ اسارت خاندان نبوت راز گریه های پر سوز و گداز هر روز و هر شبش بود، مردی که او را بیمار می خواندند غافل از اینکه ذره ذره آب شد چرا که طبق گفتۀ خودش حتی بیست نفر نبودند که یار و یاور و دوستدار او و خاندانش باشند، مردی که نامش علی بود اما لقبش زین العابدین و سیدالساجدین.
مهدی(ع) جان: سفر را پایان ده که وقت آمدن است، تنها تو می توانی روایت تلخ مظلومیت این خاندان را پایان دهی.
بیا که جهان در انتظار توست، بیا که منتظرت هستم.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شخصی نقل میکرد که وقتی به شیراز رفته بودم و در خانه پیرزنی جهت اقامت وارد شدم ، ناگاه در فضای خانه دختر صاحبخانه را دیدم و یکدل نه که صد دل عاشق او شدم . نزد پیرزن رفته و شرح حال خودم را گفتم .
پیرزن گفت : این مطلب بسیار سهل و آسان است تو فقط تدارک عروسی را بگیر باقی کارها را من درست می کنم .
پس مبلغی پول از من گرفته و بعد از ساعتی جمعی از زنان و مردان را به خانه آورد ، پس ملائی به نزد من امده و من او را وکیل نمودم .
آنگاه صیغه عقد خوانده و دهان ها شیرین شد ، پس از ساعتی همه رفتند و من را که بیصبرانه منتظر ورود به حجله بودم را تنها گذاشتند .
نگاهی به دور و برم کرده و جز پیرزن کسی را ندیدم ، از او پرسیدم : پس عروس من کجاست ؟ پیرزن گفت : من عروس تو هستم و برای تو عقد شده ام ! نگاهی به او کردم ، تنی دیدم چون چوب خشک ، نه دندان داشت و نه یک موی سرش سیاه بود . مسلمان نشنود کافر نبیند . دانستم که او مرا فریب داده است .
بی درنگ بر خود مسلط شده و گفتم : الحمد الله که مقصود من انجام شد ، من تو را می خواستم و چون خجالت می کشیدم ، آن دخترک را بهانه کرده بودم .
پس با خود فکری کردم که چگونه خود را از دست آن عفریته نجات دهم ، چون می دانستم اهالی آن شهر از مرده شو بسیار می ترسند و او را در جمع خود راه نمی دهند ، آنشب را صبح کرده و بیرون آمدم .
کرباسی خریدم و بر سر بستم و سایر اسباب غسالی را فراهم آوردم و داخل خانه شدم . عروس گفت : این چه اوضاعی است ؟
گفتم : من در شهر خود مرده شوئی بودم و شنیده بودم که مرده شوی این ولایت مرده است ، به این شهر آمدم تا به این شغل مشغول بشوم و لیکن چون دست تنها بودم تو را گرفتم تا من را در شستن زن های مرده کمک کنی .
چون عروس این سخنان شنید ، نعره ای زده و بیهوش شد و همینکه بهوش آمد او را گفتم : زود باش این ادا اطوارها را دور بریز ، تو برای من بسیار خوش قدم نیز هستی ، پا شو که باید برویم چون چند مرده آورده اند که باید رفته و آنها را غسل دهیم ،من به اهالی شهرگفته ام زنها را تو و مردها را من غسل خواهیم دا د . عروس التماس و زاری کرده و گفت : از من دست بردار ، من مهر خود را به تو میبخشم و مبلغی هم به تو می دهم . من راضی نمی شدم تا آنکه به هزار معرکه من را راضی کرده ، ثروت قابل توجه ای را به من بخشید و او را طلاق گفتم . !!!!!!

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

در آینده ای نزدیک، زنان دیگر احتیاجی به مردان نخواهند داشت!

 محققان دانشگاه نیوکاسل در انگلستان با دستیابی به یک موفقیت علمی، توانستند نیاز زنان به مردان را برای مادر شدن برطرف کنند! بر این اساس شاید در آینده ای نزدیک زنان برای بچه دار شدن هیچ احتیاجی به مردان نداشته باشند!
محققان دانشگاه نیوکاسل توانستند با گرفتن حجره های سلولی از تخمدان زنان (امبریو زنان) و تبدیل آن به اسپرم موفقیت بزرگی را امضا کنند. این یافته اولین گام استقلال کامل زنان از مردان می باشد. تحقیقات قبلی در این زمینه به برداشتن نمونه هایی ازسلولهای بنیادی استخوان مردان و تولید اسپرم از آن منحصر می شد. حال محققان علاوه بر روشهای فوق، خود را برای تبدیل حجره های مغز استخوان زنان به اسپرم آماده می کنند.
به نوشته روزنامه پوستا چاپ ترکیه، اگر محققان علم بتوانند از مغز استخوان زنان به تولید اسپرم دست یابند زنان می توانند نوزادی کاملا همسان با DNA ی خودشان داشته باشند.
فرق بین جنسیت مرد و زن از تفاوت کروموزومی آنها ناشی می شود. در هردو جنسیت، کروموزومهای X وجود دارد اما برای تولید اسپرم به کروموزوم Y نیز احتیاج است.
به دلیل عدم وجود کروموزوم Y در زنان برخی محققان اعتقاد دارند یک اسپرم خالص از زنان به دست نخواهد آمد و در صورت بدست آمدن اسپرم از زنان، نوزاد قطعا دختر خواهد شد.

پی نوشت - علت اینکه همیشه یافته های علمی به سود زنان است در چیست؟ و چرا چیزی کشف نمی شود که نیاز مردان به زنان تماما برطرف شود!؟ با تحقیقات این محققان بیکار و نامرد، شاید تا چند دهه دیگر نسل مردان تماما منقرض شود!!!

منبع: روزنامه پوستا – 01/02/2008

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

آيا بر ولىّ فقيه (نظارت) هم مى شود؟ چگونه ؟

 

پاسخ:
يـكـى از امـتـيازات دين مبين اسلام آن است كه پيامبر و ائمه دين (ع ) بايد معصوم و برخوردار ازمـقـام عـصـمـت الهـّيـه بـاشـنـد و چـون در امـر مـهمّه ولايت مطلقه فقيه برخوردارى از اين مقام بهدليـل اخـتصاص عصمت به ذوات مقدّسه معينّه 6 ممكن نيست ، از اين جهت در منصب ولايت فقيه چنانكهقـبـلا گـفته شد، عدالت و تقوى شرط شده است يعنى علاوه بر فقاهت و نيز كفايت ، بايد روحخـدا تـرسى و پرهيز كارى در عمق جان ولى فقيه حكم فرما باشد بطورى كه او را از خطاهاىعـخـمـدى مـحـفـوظ بـدارد و بـلكـه حـتـى صـفـت رذيـله اى هـمـانـنـد حـب بـه جـاه ، حـب بـهمـال ، مـتابعت از هوى و هوس ، عياشى ، تن پرورى و نظاير آن بر او حكومت نكند، همانگونه كهيـك مـرجـع تـقليد نيز بايد چنين باشد و اگر رهبر يا مرجع از مقام عدالت ساقط شود خود بهخود از منصب زعامت و يا مرجعيت منعزل مى شود چنانكه اگر از فقاهت و يا از قدرت تدبير افتاد،نـيـز بـنفسه منعزل مى شود و از اين حيث مجلس خبرگان همانطور كه رهبرى را نصب نكرده است ،عـزل هـم نـمـى كـنـد بـلكـه او بـا فـقـدان بـعـض از شـرائط، بـه خـودى خـودمـنـعـزل و بـر كـنـار مـى شـود و سـپـس خـبـرگـان هـمـانـگـونـه كـه كـشـفِ نـصـب كـردنـد، كـشـفـِعزل مى كنند و نه بيشتر از اين . در مورد مسئله مرجعيت نيز، عينا همين مطلب جارى است .
آنـچـه گـفـتـه شـد، اصـطـلاحـا (نـظـارت درونـى ) نـام دارد و ايـن يـكـى از پـايـه هـاىكـنـتـرل و حـفـظ و ضـبـط ولى فقيه است و پايه ديگر، (نظارت بيرونى ) است كه در محدودهاصـل يـكـصـد و يـازدهم قانون اساسى جمهورى اسلامى ، در كشور ما از طريق مجلس ‍ خبرگان إعـمـال مـى شود(53) و آنچه متاءسفانه در اين ايام به نحو اهانت آميزى در رسانه ها ومـجـامـع و جـزوات مـخـتـلف گـفـتـه و نـوشـتـه مـى شـود كـه (مـجـلس خـبـرگـان بـه وظيفه خودعـمـل نـكـرده و فقط مدح و ثناى رهبرى را تكرار مى كند) تهمتى است بزرگ و اءسف بارتر آناست كه حتى اين مطلب واهى و دشمن پسند از زبان برخى دوستان ناآگاه و بى توجه ه إ لقاءمـى شـود و بـعـد هم در كنار آن اضافه مى شود كه چرا مجلس خبرگان به مردم ارائه گزارشنـكـرده اسـت ! (انّ الذيـن جـاؤ ا بـالا فـك عـصـبـةٌ مـنـكـم لا تـحـسـبـوه شـرا لكـمبـل هـو خيرٌ لكم لكلّ امرى ءٍ منهم ما اكتسب من الاءثم و الذّى شرّا تولى كِبْرَه منهم له عذاب عظيم).(54)مـجـلس خـبـرگـان ، مـجـمـع ارزشـمـنـدى از كـارشـنـاسـان حـكـومـت شـنـاس واهل حلّ و عقد در نظام اسلامى است كه بر اساس قانون بصورت يك دستگاه آماد و مهيّا براى روزمباداى انقلاب و كشور، پيش بينى شده است مثل دستگاه بزرگ ارتش كه با همه تفاصيلش براىروز مباداى دفاع از كشور و تماميت ارضى آن ، بوجود آمده است .
چـرا بايد ناآگاهانه ، حرفهاى مقبول دشمنان اسلام را زبان به زبان كرده و بدون هيچ اطّلاعيـا بـررسـى بـه اسـتـقـبـال دروغـهـا و تـهـمـت هـا بـرويـم ؟ مـگـر خـداونـدمتعال در قرآن شريف نمى فرمايد: (اذ تلقُّونه باءَلسنتِكم و تقولون باءفواهكم ما ليس لكمبـه عـلم و تـحـسبونه هيِّنا و هو عندالله عظيم )؟(55) مايه تعجب بسيار است كه حتىكـسـانـى كـه احـيـانـا عـضـو ايـن مـجـلس مـحـتـرم هـسـتـنـد ولى اسـاسـا مـعـلوم نـيـسـت بـا چـهدليـل مـوجـّهـى ابـراز نـظـر مـى كـنـنـد كـه مـجـلس خـبـرگـان رهـبـرى بـه وظـيفه خود كماهو حقّهعـمـل نـكـرده اسـت . آيـا بـرادران عـزيـز و بـزرگـوار بـه جـاى آنـكـه درمـقـابـل ايـن تـهـمـت هـا مـوضـع گيرى كنند و از سر استدلال به رد آن بپردازند، تكرار كننده وتاءكيد كننده اين تهمت هاى دشمن پسند مى شود؟ (و لولا اذ سمعتوه قلتم ما يكون لنا اءن نتكلّمبـهـذا سـبـحـانـك هذا بهتان عظيم ، يَعِظُكم اللّ ه اءن تعودوا لمثه ابداً إ نْ كنتم مؤ منين ، و يُبيّناللّه لم الايـات واللّه عـيـلم حكيم ، انّ الذين يحبّون اءن تشيع الفاحشة فى الّذين امنو لهم عذاباليـم فـى الدنـيـا و الاخـرة و اللّه يـعـلم و انـتـم لا تـعـلمـون و لولافضل اللّه عليكم و رحمته و انّ اللّه رؤ ف رحيم )(56)
اگـر انـسـان در مـقـطـع حـاضـر از انـقـلاب عـزيـز اسـلامـى ، تـا چـنـدى پـيـش از سـكـوتاهـل حـق در بـرابـر بـاطـل و آراء و نـظـريـات ابـاطـيـل نـگران بود، امروز بايد از مواضع غلطِاهـل حـق و جـانـبـدارى آنـان از بـاطـل و ابـاطـيـل نـگـران بـاشـد و هـمـيـن سـكـوت هـا يـا بـدعمل كردن هاست كه موجب فاجعه مى شود كما اينكه حادثه شوم سقيفه بنى ساعده و فاجعه عظيمكربلا معلول همين سكوت ها و بد عمل كردن هاى اهل حق بوده است ، (اءَعاذنا اللّه من شرور اءنفسناو سيّئات اءعمالنا).

------------------------------------------
پاسخ از آيت اللّه مظاهرى

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الكهف آيات: 110 محل نزول: مکه
 
 
قَالَ هَذَا رَحْمَةٌ مِّن رَّبِّي فَإِذَا جَاء وَعْدُ رَبِّي جَعَلَهُ دَكَّاء وَكَانَ وَعْدُ رَبِّي حَقًّا 98 وَتَرَكْنَا بَعْضَهُمْ يَوْمَئِذٍ يَمُوجُ فِي بَعْضٍ وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا 99 وَعَرَضْنَا جَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ لِّلْكَافِرِينَ عَرْضًا 100 الَّذِينَ كَانَتْ أَعْيُنُهُمْ فِي غِطَاء عَن ذِكْرِي وَكَانُوا لَا يَسْتَطِيعُونَ سَمْعًا 101 أَفَحَسِبَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَن يَتَّخِذُوا عِبَادِي مِن دُونِي أَوْلِيَاء إِنَّا أَعْتَدْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ نُزُلًا 102 قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا 103 الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا 104 أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا 105 ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا 106 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَانَتْ لَهُمْ جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا 107 خَالِدِينَ فِيهَا لَا يَبْغُونَ عَنْهَا حِوَلًا 108 قُل لَّوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا 109 قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا 110

 

ترجمه فارسي مکارم

(آنگاه) گفت: «اين از رحمت پروردگار من است! اما هنگامى كه وعده پروردگارم فرا رسد، آن را در هم مى‏كوبد; و وعده پروردگارم حق است!» «98» و در آن روز (كه جهان پايان مى‏گيرد)، ما آنان را چنان رها مى‏كنيم كه درهم موج مى‏زنند; و در صور ( شيپور) دميده مى‏شود; و ما همه را جمع مى‏كنيم! «99» در آن روز، جهنم را بر كافران عرضه مى‏داريم! «100» همانها كه پرده‏اى چشمانشان را از ياد من پوشانده بود، و قدرت شنوايى نداشتند! «101» آيا كافران پنداشتند مى‏توانند بندگانم را به جاى من اولياى خود انتخاب كنند؟! ما جهنم را براى پذيرايى كافران آماده كرده‏ايم! «102» بگو: «آيا به شما خبر دهيم كه زيانكارترين (مردم) در كارها، چه كسانى هستند؟ «103» آنها كه تلاشهايشان در زندگى دنيا گم (و نابود) شده; با اين حال، مى‏پندارند كار نيك انجام مى‏دهند!» «104» آنها كسانى هستند كه به آيات پروردگارشان و لقاى او كافر شدند; به همين جهت، اعمالشان حبط و نابود شد! از اين رو روز قيامت، ميزانى براى آنها برپا نخواهيم كرد! «105» (آرى،) اين گونه است! كيفرشان دوزخ است، بخاطر آنكه كافر شدند، و آيات من و پيامبرانم را به سخريه گرفتند! «106» اما كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، باغهاى بهشت برين محل پذيرايى آنان خواهد بود «107» آنها جاودانه در آن خواهند ماند; و هرگز تقاضاى نقل مكان از آن جا نمى‏كنند! «108» بگو: «اگر درياها براى (نوشتن) كلمات پروردگارم مركب شود، درياها پايان مى‏گيرد پيش از آنكه كلمات پروردگارم پايان يابد; هر چند همانند آن (درياها) را كمك آن قرار دهيم!» «109» بگو: «من فقط بشرى هستم مثل شما; (امتيازم اين است كه) به من وحى مى‏شود كه تنها معبودتان معبود يگانه است; پس هر كه به لقاى پروردگارش اميد دارد، بايد كارى شايسته انجام دهد، و هيچ كس را در عبادت پروردگارش شريك نكند! «110»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

fany1950@yahoo.fr

ارسال روحانيون به روستاهاي دور افتاده در ماه محرم
http://uk.youtube.com/watch?v=aqllAmh5UJw

فوتبال بدون تماشاچي
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8611100749

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

پدرم اشتباه بزرگی کرد

رضا شاه

فریده دیبا در ادامه ی خاطرات خود می نویسد: پرواز به مصر، بیش از سه ساعت به طول انجامید. محمدرضا هدایت هواپیما را به اتفاق خلبان بهزاد معزی عهده دار بود.
پس از حدود یک ساعت پرواز، محمدرضا کابین خلبان را ترک کرد و به محل ناهارخوری هواپیما آمد و به اتفاق من و دخترم، سرگرم خوردن غذایی شد که توسط علی کبیری، آشپز مخصوص تهیه شده بود.
سر میز غذاخوری، امیراصلان افشار، رئیس کل تشریفات دربار شاهنشاهی هم حضور داشت.
در کنار دست من، سرهنگ کیومرث جهان بینی نشسته بود.
نمی دانم در مخیله محمدرضا چه می گذشت و در چه فکری بود که بدون مقدمه گفت: «پدرم اشتباه بزرگی کرد. او وقت کافی داشت تا مثل کمال آتاتورک، روحانیون را به طور کلی از دم تیغ بگذراند!» (م 4 / ص 398)

منبع: تاریخ پهلوی- ج4

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات یک مرده (7)

«دستهایم را در باغچه می کارم
سبز خواهم شد
می دانم....می دانم...می دانم»
«فروغ فرخزاد»

میدونم خانومی که صدایم را می شنوی.
این جا توی این قبرستونِ بی سر و ته و
درندشت همیشه که گریه و زاری نیست...
کارهای عجیب و غریب هم اتفاق می افتد .
باور کن خانومی... دیروز که ته این قبر دو طبقه داشتم بیاد تو خاطراتم را مرور
می کردم، صدای شیون و گریه مردی بگوشم رسید . اول مثل همیشه رفتم طبقه اول قبر به جای آینده تو نگاه کردم بعد سرم را از قبر آوردم بیرون . چند تا قبر اونور تر مردی بالای سنگ قبری دو زانو نشسته بود و زار می زد و هی با صدای بلند می گفت: آخه چرا رفتی؟ چرا؟ تو رفتی من بدبخت شدم . تو رفتی من بیچاره شدم....ذلیل شدم تو رفتی من ورشکست شدم. .همین طور گریه می کرد و می گفت که مردی را دیدم که نزدیک آن مرد شد دستی به شانه اش زد و پرسید:
ببینم آقا چرا گریه می کنی این جا قبر
زنت است؟ مرد سرش را بالا کرد و گفت: نه آقا این جا قبر شوهر اول زنم است . آره خانومی همیشه که نمیشه گریست . حالا گوش کن خانومی، این بار که خواستی بیایی سر قبر من و گریه کنی یادت باشه یه شیشه گلاب بخر . بعد یه عالمه حشره کش قوی که در شهر هست بخر بریز پشت وانت بیار این جا تو قبرستون . آخه نمی دونی که خانومی من و دوستای مرده ام داریم از دست این حشرات و جک و جوونور های موزی و گوشت خوار چی می کشیم؟ اومدند اول کفن های ماها رو خوردند، حالا می خوان حمله کنند گوشتمون رو هم بخورند . یعنی چی خانومی؟ درسته که فروغ دستهاش رو توی باغچه کاشته تا سبز بشه اما خودش رو آوردند تو قبرستون کاشتند درست مثل تو که من رو آوردی این جا کاشتی که سبز بشم حالا یا روز قیامت فرقی نداره، حیف نیست خانومی این جک و جوونور ها گوشت تنمون رو بخورند خانومی؟ به تمام قبر ها...به تمام قبرستون حشره کش بزن تا این حشرات گوشت خوار برند جای دیگه، اگه می تونی...البته میدونم گوشت گرون شده یه چند کیلویی گوشت بخر بذار روی قبر من و سایر دوستام که این جا چال شدند ...شاید حشرات گوشت خوار دست از سرمون بردارند . من دلم نمی خواد تو که اومدی طبقه بالای این قبر گوشت به تنم نباشه
اونوقت خواهر کوچیکترت چطوری
می خواد به من فحش بده تا تنم تو قبر بلرزه؟ تن که گوشت نداشته باشه چه جوری میخواد تو قبر بلرزه؟ تو خودت بگو خانومی...یادت نره . حلوا هم یادت نره خرما هم...اوخ جون یادت هست با چایی چه می چسبید؟مبادا خانومی کتاب هام رو بفروشی برام خرما بخری؟ درسته که من هنوز خرما دوست دارم اما به کتاب های من دست نزن فقط بخون با یاد من بخون
مواظب باش خواهر کوچیکترت به هوای سرگرم شدن کتاب های من رو نبره؟
میدونم اون چشم وزغی خواهرت رو
می گم کتاب ها رو از لجش پاره می کنه ..
تو اجازه نده خانومی بهش، بگو که من عاشق تو بودم نه اون...یادت نره....

توکلی

 

 

hamed.1360@yahoo.com

تبليغي عجيب در متروي تهران

تيزر تبليغاتي جديد ال سي دي هاي شهري مترو دستمايه خنده و حيرت مردم را فراهم كرده است.

پانا: نگاه مسافران به ال سي دي هاي مترو دوخته شده ... تيزر هاي تبليغاتي، يکي پس از ديگري از منظر مسافران عبور مي کند و هنوز خبري از قطار مترو نيست. انتظار مسافران چاره اي جز زل زدن به تصوير تلوزيون و توجه به محتويات تبليغات باقي نمي گذارد. در همين هنگام است كه ورود زني بي حجاب به عنوان مادر خانواده در تيزر خارجي يك شركت معتبر با آرايش و پوشش نامناسب اسباب تفريح و يا حيرت مسافران را فراهم مي كند.
جاي بسي تامل دارد كه چگونه مميزي تبليغات شركت مترو اجازه پخش اين تبليغ را در برابر ديدگان بيش از يك ميليون مسافر در روز داده است.
با اين حساب بد نيست نگاهي دوباره به مفهوم تهاجم فرهنگي بياندازيم. تهاجم فرهنگي عبارت است از هجوم يك مجموعه سياسي يا اقتصادي به بنيادهاي فرهنگي يك ملت به منظور بي هويت كردن و سپس اسير كردن آن. نكته اي كه در اين مفهوم نهفته، آن است كه دشمن نقطه اي از فرهنگ خود را به ملت مقابل و گيرنده مي دهد كه از طريق آن به هدف خود دست يابد..
با اين وجود با توجه به نقش رسانه هاي تصويري در الگو دهي به اذعان عمومي ضرورت نگاهي دوباره به پخش اين گونه تبليغات انكار ناپذير است.

 

 

afagh_m51@yahoo.com

بخشش آن نیست که چیزی را به من دهید
.که نیاز بسیار بدان ندارید
بخشش آن است که چیزی بدهید
.که بدان نیازمندتر باشید
هر گاه ببخشید
،چشمهایتان را از آنکه به او می دهید بر گردانید
!تا برهنگی شرم و حیای او را نبینید
فرق میان غنی ترین اغنیا و فقیرترین فقرا
.در گرسنگی و تشنگی ست
غالبا از فردایمان قرض می گیریم
.تا دِین دیروزمان را بپردازیم
جبران خلیل جبران
کتاب ماسه و کف

برگردان: حیدر شجاعی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

برنامه‌ای برای معرفی ویدئوهای محبوب معرفی‌شده در سایت دیگ

شبکه تلویزیون اینترنتی Revision3، یک برنامه هفتگی تازه به نام Digg Reel را شروع کرده است. این برنامه ویدئویی هفتگی که چهار‌شنبه هر هفته به روز می‌شود، در طی 10 تا 15 دقیقه، ویدئوهایی داغ سایت لینک‌پراکنی دیگ را معرفی می‌کند و صحنه‌های کوتاهی از هر ویدئو را نشان می‌دهد."علاوه بر معرفی ویدئو، برنامه Digg Reel بهترین کامنت‌هایی را هم که برای هر ویدئو گذاشته شده است، معرفی می‌کند. این برنامه می‌کوشد که چگونگی و علت محبوب شدن هر یک از این ویدئوها را شرح دهد.
جسیکا کوربین، مجری برنامه‌های فناوری، مجری‌گری Digg Reel را برعهده دارد.

 vlcsnap-663016.jpg

در سال 1995، کوین رز، جی آدلسون و دیوید پراگر که احساس می‌کردند در تلویزیون‌های سنتی نمی‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را پیدا کنند، Revision3 را تأسیس کردند. Revision3 در حال حاضر به وسیله جیم لدربک یکی از پیشگامان تلویزیون‌های اینترنتی رهبری می‌شود.
نخستین قسمت را می‌توانید در اینجا ببینید، یکی از ویدئوهای جالبی که در این برنامه معرفی شده است، ویدئویی با عنوان Sweet child of mine, Indian version است!

 

 

salman_yavar@yahoo.com

اسناد سخن مي گويند - 3

انتصاب علم به وزارت دربار،
توفيق ديپلماسي انگليسي


موضوع: انتصاب علم به وزارت دربار، توفيق ديپلماسي انگليسي
مرجع صدور: ساواك
تاريخ: 16 آذر 1345
توضيحات: به موجب سند زير، علم وزير دربار عامل انگليس و معينيان رئيس دفتر شاه عامل امريكا بوده است.
 

منبع:
موسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي

 

 

siajun_alone@yahoo.com

زمستان

سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت
سرها در گريبان است
كسي سر بر نيارد كرد پاسخ گفتن و ديدار ياران را
نگه جز پيش پا را ديد ، نتواند
كه ره تاريك و لغزان است
وگر دست محبت سوي كسي يازي
به اكراه آورد دست از بغل بيرون
كه سرما سخت سوزان است
نفس ، كز گرمگاه سينه مي آيد برون ، ابري شود تاريك
چو ديدار ايستد در پيش چشمانت
نفس كاين است ، پس ديگر چه داري چشم
ز چشم دوستان دور يا نزديك ؟
مسيحاي جوانمرد من ! اي ترساي پير پيرهن چركين
هوا بس ناجوانمردانه سرد است ... آي
دمت گرم و سرت خوش باد
سلامم را تو پاسخ گوي ، در بگشاي
منم من ، ميهمان هر شبت ، لولي وش مغموم
منم من ، سنگ تيپاخورده ي رنجور
منم ، دشنام پس آفرينش ، نغمه ي ناجور
نه از رومم ، نه از زنگم ، همان بيرنگ بيرنگم
بيا بگشاي در ، بگشاي ، دلتنگم
حريفا ! ميزبانا ! ميهمان سال و ماهت پشت در چون موج مي لرزد
تگرگي نيست ، مرگي نيست
صدايي گر شنيدي ، صحبت سرما و دندان است
من امشب آمدستم وام بگزارم
حسابت را كنار جام بگذارم
چه مي گويي كه بيگه شد ، سحر شد ، بامداد آمد ؟
فريبت مي دهد ، بر آسمان اين سرخي بعد از سحرگه نيست
حريفا ! گوش سرما برده است اين ، يادگار سيلي سرد زمستان است
و قنديل سپهر تنگ ميدان ، مرده يا زنده
به تابوت ستبر ظلمت نه توي مرگ اندود ، پنهان است
حريفا ! رو چراغ باده را بفروز ، شب با روز يكسان است
سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت
هوا دلگير ، درها بسته ، سرها در گريبان ، دستها پنهان
نفسها ابر ، دلها خسته و غمگين
درختان اسكلتهاي بلور آجين
زمين دلمرده ، سقف آسمان كوتاه
غبار آلوده مهر و ماه
زمستان است

مهدي اخوان ثالث ( م.امید )

 

 

taghrirat@yahoo.com

ذوالنّون مصری و کنیزک

« نـه مجنـونی، نـه عالِـمی ، نـه عـارفی »
ذوالنّون مصری،رحمةالله علیه، می گوید : روزی بـه دروازه شهری رسیدم ، خواستم که در آن شهر روم، درِ ورودی آن شهر کوشکی ( قصری ،خانه ای) دیدم و جوی آب ، به نزدیک آن جوی رفتم ، و طهارت کردم ، چون فارغ شدم ، چشم من بر بام کوشک افتاد.کـنیـزکـی دیــدم ایستاده ، در غایــت حسن و جـمال ، چـون مـرا بـدیـد ، گـفت :
« ای ذوالنّون ؛ چون تو از دور پدید (پیش ) آمـدی ، پنداشتم که دیـوانـه ای ؛ چـون طهارت کـردی دانستم کـه عـالمی ؛ و چـون از طهارت فارغ شدی و پیـش آمدی، پنداشتم که عارفی . اکنون به حقیقت نگاه می کنم : نه مجنونی ، نه عالِمی ، نه عارفی.»
گفتم : چـگـونــه ؟
گفت : « اگر دیـوانـه بـودی طهارت نکردی ،
واگر عالــم بـودی نظر به جانبی ( اطراف ) نکردی ،
و اگر عـارف بودی ، بـه جــز حق ، دلِ تــو ، بـه کسی دیــگـر مـیــل نـــکردی »
این بگفت و ناپدید شد.
لوامع الرویات- ص- 333
سدیدالدین محمد عوفی
* ذوالنّـون مصری: از عرفای قرن سوم ،او را به زندقه (کفر) متهم کردند، متوکل عباسی او را احضار کرد و کلام او را بشنید سپس وی را رها کرد و او به مصر بازگشت و همان ج ا(سال255ه.ق) درگذشت.

 

 

amiri_hosain@yahoo.com

باز هم بگوییم مافیا کیست؟
مافیا چیست؟ مافیا نیست!


اول از همه چندتا خبر کوتاه:

* اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به علت اتهامزنی به قوه قضاییه به دادسرا احضار شدند.(اینجا)

* قرار بازداشت مدیر مسئول سایت عدالتخانه به علت شکایت متهم امنیتی- هسته ای (حسین موسویان) صادر شد. (اینجا)

* بسیاری از سایت های جریان اصولگرا مانند رجانیوز، سپهرنیوز، الف، انصارنیوز و ... مورد شکایت وکلای متهم امنیتی- هسته ای قرار گرفته و باید پاسخگوی اخباری باشند که به نقل از خبرگزاری ها و رسانه های رسمی کشور نقل کرده اند!

*  و هزاران مورد از سوابق درخشانتر قوه قضاییه که نه من می دانم نه شما و نه مجالی برای ذکر آنها هست! در ضمن اگر هم قرار باشد هم من بدانم هم شما آن وقت ممکن است یکدفعه خبر دوم در مورد من و شما نیز صدق کند! هر چند الان هم خیلی بعید نمی نماید!!! چون تا حدودی خبر اول که الان هم می خواهم در موردش توضیح بدهم گریبانگیر ما شده!

خیلی وقته که تو کشورمون با صدای بلند داد می زنیم عدالت علوی! با صدای هرچه بلند تر داد می زنیم! هوار می کشیم  و... اما این عدالت علوی کجاست؟

"پرونده استات اویل" یه پرونده قرار داد نفتیه که طی  قراردادی که یه شرکت نروژی با جمهوری اسلامی ایران می بنده مقدار ناقابلی "رشوه" که تو داهات ما می گن کار بدیه و حرومه و ... این وسط رد و بدل می شه. اما نکته جالبتر اینه که اون آقایون نروژی که رشوه رو میدن تو کشور خودشون دادگاهی می شن و از مقام خودشون عزل! اما این طرف اون آقایی که رشوه رو گرفته نه تنها هیچ اتفاقی برایش نمی افته بلکه هر روز بهتر از دیروز به زندگی روزمره خودش ادامه می ده و ... در ضمن تا اونجایی که عقل ناقص ما یاری می کنه می گن که این آقای رشوه گیرنده اسمش مهدی بوده و نام خانوادگیش هم از قضا همنام در اومده با نام خانوادگی رییس جمهور دوران سازندگی! اما من که هر چی فکر رکدم نفهمیدم کیه! شما فهمیدین به ما هم بگین!

اما آخر این ماجرا اینه که این آقا خیلی راحت تر از اونی که من و شما تصورش رو کنیم تبرئه می شه و اون چندتا دانشجوی بدبخت بیچاره ای هم که خواستار رسیدگی به این پرونده می شن حکم احضارشون به دادسرا صادر میشه ...

*  به قول بنده خدایی حداقل نتیجه تحصن مقابل قوه قضاییه همینه! منتظر بقیه اش هستیم ...!

در پایان این رو اضافه کنم درسته که این مطلب رو یه جورایی با زبان طنز نوشتم ولی بغض ناشی از اتفاقات اخیر باعث شد جز این سبک طور دیگه ای نتونم بنویسم...

خمینی شاهد باش! ما اعتراض کردیم ...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در رابطه با ماجرای پرونده استات اویل و احضار بچه های بسیج دانشگاه تهران به دادسرا آقا سجاد صفار هرندی  یه توضیحاتی داده که اگر بخونین بد نیست. 

 

 

mary_2007_aref@yahoo.com

مردان متاهل

 بنام خالق زیبائیها
سلام به همه خوانندگان ، اگر یکهفته از خواندن روزنامه و دیدن اخبار در رسانه ها محروم باشی ، انگار از قافله عقب افتاده و چیزی را گم کرده باشی ، در روزانه 877 مطلبی چاپ شده بود در خصوص رابطه دختران با مردان متاهل که مبین عزیز و خوشفکر دعوت به اظهار نظر از خوانندگان نموده اند ، هرچند کمی جهت پاسخ دیر شده است ولی باعث نمی شود تا از ارسال نظر خویش خودداری نمایم .
دوست عزیزی که به جهت شکایت و انتقاد از بعضی رفتارها اقدام به نوشتن مطلب نموده اند ، در چند نوبت از کلمه خیانت و نیت پلید استفاده کرده و بر این عقیده هستند که غالب اشخاصی که درگیر چنین رایطه هائی شده اند حتما با نیت قبلی و برای بر هم زدن کاشانه و زندگی شخصی مبادرت به ایجاد رابطه نموده اند .
البته اگر خود را لحظه ای در جای نویسنده قرار دهیم که یا یکی از صدمه دیدگان بوده و شاید هم ناظر بر صدماتی بوده که بر عزیزش وارد شده است ، باید حق دهیم که چنین تفکری داشته باشد .
در این مقال کاری به شخص نویسنده و جایگاهش ندارم ، فقط سعی در باز کردن روزنه ای برای وسیع دیدن چنین رفتارها را دنبال میکنم ،جواب به بعضی از پرسشها بسیار دشوار است و هرگز نمی توان پاسخی واحد به آن داد بلکه باید جوابهائی را یرای آن در نظر گرفت ، و برای رسیدن به پاسخ ناگزیر از مقایسه هائی هستیم ، هر چند ممکن است این مقایسه ها به طبع عده ای زیادی از هموطنان خوش نیاید ، کسانی که در ایران زندگی میکنند تابع مقررات و قوانینی هستند که بر گرفته از دین و اخلاق اسلامی است و برای همه لازم الاجرا است و فرقی نمیکند که شما تابع کدام مذهب اسلامی ویا وابسته به چه قومی باشید ، شیعه ، سنی ، ترکمن ، بلوچ ، کرد ، لر ، آذری و هر نژادی که داشته باشید ، باید از قوانین حاکم تبعیت نمائید .
و اگر کمی دقت کنیم میبینیم ما در دنیا منحصر به فرد هستیم ، به خوب و بد ش کاری ندارم و این انحصار را نیز افتخار نمی دانم چرا که اگر بتوانیم این رویه را در دیگر ممالک نیز برقرار میکنیم تا از انحصاری بودن بدر آئیم ، چه کشورهای مسلمان همسایه ایران و چه مسلمانانی که در کشورهای دورتری از ما زندگی میکنند ، هیچکدام در تقابل با اجبار های وضع شده در رفتارها و کنش های شخصی و فردی و حتی غریزی ، آنچنان که ما هستیم قرار ندارند . ما شهوت را با قانون ساکت و مهار کرده ایم ، پوشیدن لباس اصلاح مو و آرایش را نیز آنچنان که ما دوست داریم ، مقرر نموده ایم . ممکن است مردی بخواهد از حقی که در دین مباح شمرده شده است استفاده نماید و چند زن داشته باشد البته بصورت صیغه ای ، چون علی رغم علاقه فراوانی که به زندگی و همسرش دارد نیاز به همراهی و ارتباط با زن دیگری نیز دارد ، ممکن است ، بیماری ، بالا رفتن سن همسر ، سرد مزاجی ، وجود بچه های قد و نیم قد با کوچک بودن محل زندگی و کلی دلایل دیگر برای توجیه این خواسته نیز وجود داشته باشد ، ولی گوشی بدهکار نیست و چوب تو آستین چنین مردی خواهند کرد .
فقط کافی است سری به چند کشور دیگر ، فرقی نمی کند جهان اول یا دوم و سوم ، زده باشید آنوقت خواهید دید که ما چه قدر متفاوت از دیگران هستیم مثلا در کشور همسایه پاکستان که در تعصب های دینی بسیار سخت گیر تر از ما هستند و خشک به مسائل نگاه میکنند، یک توریست و یا غیر مسلم میتواند به مغازه مراجعه و مشروب خریداری کند و لی حق استفاده در ملاء عام را ندارد ، از او سوال نمی کنند مسلمان است یا نه ولی چنان چه بدانند مسلم است به او مشروب فروخته نمی شود ، در کشور امارات که دیگر نیازی نیست توضیحی داده شود ، گوی سبقت را در تمام مظاهر تجدد ربوده و آزادی بی حد و حسر در رفع نیاز ها را برای مردم دنیا فراهم آورده است ، از سوریه هم غافل نشویم و یادی بکنیم چرا که شبیه ترین کشور است به ما ، مشروب فروشی ها و تن فروشی همراه با زیارت گاه ها و اماکن مقدسه، اگر به فاحشه خانه ها و مشروب فروشی ها درعربستان( بجز شهر مقدس مکه ) اشاره نمی کنم ، بدین جهت است که توسط وهابیون و شاهان اداره میشود . از این جهت است که ما منحصر هستیم در دنیا ، اگر بخواهیم به نتایج حاصله ازاعمال قوانین و رفتارها ی موجود در جامعه خودمان و مقایسه با دیگر کشورها چه مسلمان یا غیر مسلمان بپردازیم ، مثنوی هفتاد من کاغذ که نه هفتاد شماره روزانه خواهد شد ، و راه بجائی نخواهیم برد . آنچه در یک نگاه میتوان گفت ، عدم توفیق و هنجار گسیختگی خانواده ها است ، سی دی تهیه شده توسط دکتر عباسی و فیلم فقر و فحشا را که دیده اید ، آنچه در آن سی دی ها دیدیم تنها ذره ای از کوه فجایع و مشکلات اخلاقی حادث شده است .
به موضوع و بحث اصلی برگردیم ، از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون چند نوبت سعی و کوششی توسط برخی مسئولین در جهت ایجاد راههائی فرعی شروع شد تا اندکی از معضلات اخلاقی جامعه کاسته شود ، تا بنوعی حقوق دیده شده در دین مترقی اسلام برای گروهی از مردان و زنان که دچار مشکلاتی شده و نیازهائی دارند ، اعاده شود ولی به محض مطرح شدن توسط طرفداران ظاهری حقوق زن در نطفه خفه شد. البته مخالفان فقط ادعای طرفداری از حیثیت و حرمت زن مسلمان را دارند، آنها حاضرند هر گناهی و جنایتی درخفا اتفاق بیفتد ولی ظاهر و تابلو زن مسلمان ایرانی را خدشه ای وارد نیاید ، اعتقاد من براینست اگربه آقای هاشمی رفسنجانی اجازه اجرا و وضع قوانین عقد موقت را میدادند ، خانواده ها در ایران از استحکام و مقاومت بالائی برخوردار میشدند ، در حالی که آن مخالفتها و لجبازی های بی منطق باعث شده است روز به روز آمار انحراف زنان متاهل و پوشالی شدن حریم خانواده در ایران بالا و بالاتر برود ، و اکنون ما دعوت شده ایم تا در خصوص رابطه دختران با مردان متاهل نظر بدهیم !!! و دوست ضربه خورده ما آنچنان از حق و حقوق همسر اول صحبت کرده و دست درازی به آن را گناه نا بخشوده میداند که برای مردانی که مجبور به ایجاد رابطه شده اند و یا دخترانی که بنا به شرایط فقر مالی یا فرهنگی خانواده در این ورطه افتاده اند ، اصلا حقی قائل نیست و شاید حق زندگی و حیات را نیز به آنان روا نداشته باشد .
من در اوایل انقلاب بارها شنیدم که از قول مرحوم حضرت آیت الله طالقانی نقل قول میشد که ایشان با تخریب شهر نو یا همان مرکز تن فروشی در تهران مخالف بوده و عقیده داشته اند که با تخریب این مکان تبعات ناشی از نبود مرکزی خاص برای دفع شهوت و رفع نیاز به درون خانواده ها سرازیر شده و باعث خواهد شد ، مرز بین خوب و بد گم شده و اشخاص برای رسیدن به مقصود خود هر کسی را مورد حمله نیات خود قرار داده و آزمایش نمایند ، در یک کلام عقیده بر این بوده ، همانطور که خانه و خانواده به توالت و دستشوئی جهت تمیزی و طهارت نیاز دارد ، شهر نیز جهت مصون ماندن و پاکیزگی به چنین مکانی نیازمند است ، همانطور که در ابتدا عرض کردم جواب واحد دادن به این سوال بدلیل پیچیدگی و درگیر بودن با احساسات و عواطف انسانی ممکن نیست ، اگر پزشکی میتواند برای بیماری نسخه بنویسد ، بدون دیدن بیمار و اطلاع از سوابق و سن و دیگر مشخصات ، ما نیز قادر به قضاوت و جواب هستیم ولی به نظر حقیر در بدو ایجاد رابطه ،هیچ خانم یا دختری به نیت بر هم زدن زندگی مرد مقابل رویش و زنی که از وجودش آگاه نیست ، نگاه به مرد متاهل نمی کند ، حتی در ابتدا از تاهل مرد نیز بیخبر است . پس میتوانیم بگوئیم رایطه اگراز جهت نیاز مالی ( فقر )یا نیاز جنسی شکل گیرد ، در اکثر مواقع زود به پایان میرسد و اشخاص جابجا میشوند، مگر اینکه یکی از طرفین با کمبود هائی در زندگی زناشوئی مواجه است که بدنبال دوستی ماندگار تر از لحظه ای خواهد بود که غالب اشخاص با حیا و معتقد به رعایت اخلاق ، در این دام گرفتار آمده و چون حاضر نیستند هر روز و ساعت از زندگی خود را با کسی باشند و از انگشت نما شدن در جامعه نیز هراس دارند ، رو به ایجاد رابطه در خفا و اصطلاحا زندگی دوم می آورند در حالی که اکثر این روابط عمر کوتاهی داشته و جویندگان محبت و عشق ناکام از جستجو به همسر اول خود رو آورده وسعی در تغییر نگاه خود میکنند .
یکی از نتایجی که میشود گرفت همانا نگاه به خود است ، تا معایب و کمبود هائی را که باعث فرار همسر و بی وفائی او میشود را یافت و اصلاح نمود، که اگر به چنین درجه ای از شعور رسیده باشیم زهی سعادت و خوشبختی ، و اگر قادر به درک این مهم نشویم نیز نمی توان دیگران را مقصر دانسته و فریاد حق طلبی سر دهیم . یا حق

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

يك بيانيه انقلابي و بايكوت‌شده
درباره رابطه ايران و مصر

بر خلاف آن چيزي كه خيلي ها تصور مي كنند، حتي در دوران حاكميت دولت نهم هم مي توان بسيجيان حضرت روح الله را غريب يافت.
بحث مصر و رابطه با آن، از جمله مواردي است كه با توجه به عملكرد اين كشور و فرعون هاي معاصر آن در همپيماني با اسرائيل و خيانت به مسلمانان ، طي سالهاي گذشته همواره مورد مناقشه بوده و طبيعي است كه حتي با پيشقدم شدن دولت نهم هم در برقراري اين رابطه، سوالات فراواني ذهن دغدغه مندان امت حزب الله را به خود مشغول كند.
اما غربت بسيجيان حضرت روح الله از اينجا مشخص مي شود...
از اينجا مشخص مي شود كه ما در عصر پيشرفته ترين تكنولوژي هاي اطلاع رساني قرار داريم و همه فرياد اطلاع رساني آزاد سر ميدهند و در اين ميان خيلي ها مدعي هستند كه ارزشي ها و به قول معروف اصولگراها در اوج قدرت هستند و هرچه مي خواهند منتشر مي كنند و به سايرين چنين اجازه اي نمي دهند ...
اما نه تنها اينگونه نيست، بلكه برعكس؛ غيراصولگرايان و مخالفان هر چه مي خواهند مي گويند و همه هم به اسم آزادي، به راحتي همه آن را منتشر مي كنند اما وقتي يك گروه متعهد به آرمانهاي اسلام و انقلاب اسلامي حضرت روح الله فريادي از سر دردمندي و تعهد انقلابي بر مي آورند، همه آن را تندوري مي دانند، حتي اصولگرايان ... و اين صداي مظلوم حتي در هيچيك از رسانه هاي مدعي اصولگرايي هم منتشر نمي شود و همه آن را سانسور مي كنند ...
آنچه مي خوانيد، متن كامل بيانيه ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام درباره تعارض موضوع رابطه با مصر با آرمانهاي ايدئولوژيك انقلاب اسلامي است كه تقريبا در هيچ رسانه رسمي – حتي رسانه هاي اصولگرا- منتشر نشد و چاره اي جز اين نديدم كه متن كامل آن را اينجا منتشر كنم (انتشار متن اين بيانيه به معناي تاييد كامل آن نيست بلكه از اين جهت بر انتشار اين متون تاكيد داريم كه به هر حال اينها هم حرف بخشي از جامعه است كه در عصر اصولگرايي و آرمانگرايي در حال فدا شدن است در حالي كه بايد شنيده شود و مسئولان هم به آن پاسخ دهند)

ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام

هوالعزیز
باید برای آزادی قدس از مسلسل های متکی بر ایمان استفاده و بازی های سیاسی را که از آن بوی سازشکاری به مشام می رسد کنار گذاشت.
حضرت امام خميني (ره)

امت هوشیار حزب الله ناباورانه شاهد سفرهای پی در پی مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به کشور مصر و انجام دیدار رسمی با خلف صالح فرعون مصر و فشردن دستان نامبارک کسی است که امام امت او را نسخه ثانی سادات خائن و هم آخور اسراییل می دانست و مسلمانان جهان را از هرگونه باورمندی و تایید مشی سیاست آنان نهی می فرمود. وزیر خارجه دولت نهم هم خبر تجدید قریب الوقوع رابطه را بدون هیچ توجیهی اعلام نموده است.
ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام بنابر تکلیف دینی خود پیشتر در زمینه برقراری رابطه با رژیم استبدادی و ضد دینی حسنی مبارک هشدار داده و از مسئولان فعال در این حوزه درخواست نموده بود که با بذل توجه به نگرانی های امت حزب الله دلایل و انگیزه های خود را جهت باز سازی این رابطه توضیح دهند.
دولت محترم نهم که مدعی اصولگرایی تام و مقام والای پاسخگویی به ملت است تبیین نماید که آیا مناقشه ترجیح منافع ملی و مناقشه ایدئولوژیک را که از سوی اصلاح طلبان وپیشقراول ضد فرهنگ آنها -عطا الله مهاجراني- عنوان شد خاتمه یافته تلقی نموده و حکم به حقانیت تفکر مدعیان اصلاحات و ترجیح منافع ملی بر منافع ایدئولویک نموده است ؟
و اگر چنین نیست باید بتواند از عهده پاسخگویی به پرسشگران حزب الله بر آید.
سفر برنامه ریزی شده رییس مجلس شورای اسلامی به کشور مصر در ایام تداوم محاصره غزه و فقدان امنیت ، امکان درمان مجروحان و رساندن نیازهای حیاتی مردم بی گناه فلسطینی از جمله آذوقه، سوخت و دارو در صورتی به حیثیت انقلابی ملت مسلمان ایران و دولت نهم ضربه ای اساسی نخواهد زد که مسافران بارگاه فرعون، از این همزمانی! به مثابه فرصتی جهت دریافت امتیازاتی به نفع مردم مسلمان و درمانده غزه سود جسته و با پیشنهاد تشکیل ستاد ارسال فوری کمکهای مسلمانان جهان به مردم فلسطین بر عدم همسویی کامل خود با حسنی مبارک این همپیمان آمریکا و اسراییل تاکید نمایند، در غیر اینصورت برادران و خواهران ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و دیگر معتقدان به خط نورانی حضرت امام ، از اندیشه و عمل آنان برائت جسته و عقاب آنان را به سبب حتک حرمت مردم انقلابی ایران از خداوند منان خواستار خواهند شد.

به امید آزادی قدس و کعبه و کربلا
ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام


* اين هم لينك بيانيه قبلي همين گروه در اين موضوع كه البته دفعه پيش فقط در خبرگزاري فارس منتشر شده بود

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

14 بهمن / 3 فوريه / 25 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
14 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و به اين سان شاه قاجار از منطقه سليمانيه صرف نظر كرد!

دولت محمدشاه قاجار به اصرار انگلستان و روسيه، در فوريه سال1846 ميلادي از حاكميت ايران بر منطقه سليمانيه (واقع در عراق امروز) صرف نظر و با انتقال آن به دولت عثماني موافقت كرد. اين منطقه تا آن زمان گوشه اي از قلمرو بلامنازع ايران بود. به استناد همين موافقنامه و جزئيات آن، تاكنون جمهوري تركيه چندبار مدعي ضمني منطقه نفتخيز سليمانيه عراق شده است. ساكنان اين منطقه عمدتا تركمان (از بازماندگان طوايف مهاجر آق قويونلو و قره قويونلو) هستند. تا زمان واگذاري سليمانيه به عثماني، اين دولت بر بسياري از سرزمين هاي عربي و از جمله بين النهرين و حجاز دست يافته بود. اين سرزمينها در اواخر جنگ جهاني اول به دست انگلستان و فرانسه افتاد كه بعدا برپايه منافع خودشان به ترسيم نقشه هاي جغرافيايي و تقسيمبندي آنها پرداختند. ترسيم نقشه هاي جغرافيايي سرزمين هاي شرق ايران نيز كار انگليسي ها است.
    يكم فوريه 2008 و در تالار دانشگاه كلمبيا (نيويورك) زلمي (زال) خليلزاد نماينده افغان تبار و پارسي زبان آمريكا در سازمان ملل گفته بود كه ايران برنده مداخله نظامي آمريكا در عراق و افغانستان بوده است و .... (حكومت عراق به دست شيعيان و دوستان ايران افتاده و مسائل افغانستان به قدري پيچيده و از هم گسيخته شده است كه جز با كمك و مديريت ايران حل شدني نيست).
    خليلزاد قبلا سفير آمريكا در كابل و سپس بغداد بود و پيش از روي كار آمدن دولت جورج بوش، در يك دانشگاه آمريكا به كار تدريس و پژوهش سرگرم بود.
     سي ام ژانويه 2008 كاخ سفيد واشنگتن از خليلزاد كه در يك نشست دركشور سويس دركنار منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران نشسته بود و يك عكس متحرك (فيلم = ئوديو) آندو را در حال صحبت با يكديگر نشان مي داد انتقاد كرد زيرا كه چنين در كنارهم نشستن و مكالمه بايد با مجوز قبلي واشنگتن صورت مي گرفت!.

 

تهران در چنگ قحطي

كمبود مواد غذايي كه از آغاز زمستان 1296 خورشيدي(1917 و 1918 ) در شهر تهران آشگار شده بود از 14 بهمن اين سال شدت يافت و مردم در چند نقطه شهر تشكيل اجتماع داده و به دولت اعتراض كردند كه چرا قبلا پيش بيني هاي لازم را بعمل نياورده بود . يكي از دلايل اين كمبود در تهران نا امني راهها بود . راهزنان از ضعف نيروي انتظامي به دليل وجود سربازان خارجي در كشور سوء استفاده كرده بودند و راهها و روستاها و حتي پاره اي از شهرهاي كوچك را نا امن ساخته بودند.سرانجام دولت مجبور شد در چند نقطه تهران به صورت محدود آشپزخانه رايگان داير كند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

14/11/59
سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه: ارسال هواپيماهاي شكاري بمب‌افكن ميراژ از نوع اف1 را به عراق تاييد كرد و ارسال اين هواپيماها را دنباله اجراي قرارداد سال 1977 خواند.

 

 مصاحبه مطبوعاتي آيت الله خميني

14 بهمن 1357 - آيت الله خميني رهبر فقيه انقلاب اسلامي در مصاحبه مطبوعاتي در مدرسه علوي اعلام كردند شوراي انقلاب و حكومت يقين خواهند كرد و حكومت موقت موظف خواهد بود مقدمات رفراندم را آماده كند. همچنين پس از تدوين قانون اساسي اين قوانين به آراي عمومي گذاشته مي شود. آيت الله خميني دولت بختيار را غير قانوني اعلام كردند و فرمودند:« كاري نكنيد كه مردم را به جهاد دعوت كنم » آيت الله خميني در گفتگويي اعلام كردند: تا زماني كه بختيار استعفا ندهد او را به حضور نخواهم پذيرفت . در اين اوضاع ، بختيار سر سپرده بيگانه در كوچه ها و خيابانهاي تهران اقدام به كشتار مردم انقلابي مي كردند و در شهرستانها نيز به قلع و قمع مردم بي دفاع مي پرداخت.

Mobin_s2004@yahoo.com
3 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت « هينكل » سازنده شكاري بمب افكنهاي آلمان در دو جنگ و مخترع جت موشكي

دكتر ارنست هينكل

امروز سالروز درگذشت دكتر ارنست هينكل Ernest H. Heinkel سازنده هواپيماهاي نظامي آلمان در دو جنگ جهاني در 70 سالگي در سال 1958 است . وي در ساختن هواپيماي دريايي به ژاپن و جت جنگنده اف ــ 104 به آمريكا كمك كرد.
    هينكل كه در 1888 در سوابياي آلمان متولد شده بود نخستين هواپيما را درسال 1911 ساخت. وي در طول جنگ جهاني اول نخستين هواپيماهاي نطامي را براي ارتش آلمان ساخت كه سي فروند از آنها هم در اختيار اتريش ، متحد آلمان قرار گرفت .
     پس از جنگ ، چون آلمان تامدتي از ساختن هواپيما محروم بود به اختراع هواپيماي دريايي موفق شد كه آن را در سوئد به توليد انبوه رساند و از آنجا به ژاپن رفت و نوع نظامي هواپيماي دريايي (هواپيمايي كه مي تواند از روي آب به پرواز درآيد و روي آب فرود آيد ) براي اين كشور ساخت . پس از افتادن زمام امور آلمان به دست هيتلر به ساختن شكاري و بمب افكن براي « لوفت وافه ( نيروي هوايي آلمان ) پرداخت و بمب افكن دوموتوره « ه ـ 111 » باسرعت 375 كيلومتر در ساعت اولين اختراع او بود. وي همزمان در كارخانه خود هواپيماي مسافري « ه ــ 70 » را توليد مي كرد.
     هينكل پس از ساختن هفت هزار و 300 فروند « ه ــ 111 » كه بر خلاف هواپيماهاي نظامي ساير كشورها قادر به شيرجه رفتن روي هدف بودند به ساختن بمب افكن هاي سنگين « ه ــ 177 » اقدام كرد و سپس به ساختن جنگنده « ه ــ 100 » با سرعت747 كيلومتر در ساعت پرداخت كه حد اكثر سرعت هواپيماي ملخدار بود.
     هينكل از آن پس تلاش خود را صرف ساخت هواپيماي با موتور موشكي بكار برد و هواپيماي آزمايشي « ه ــ 178 » را توليد كرد. همزمان ، بمب افكنهاي ويژه حملات شبانه « ه ــ 219 » را براي نيروي هوايي آلمان ساخت .
     آخرين كار او ساخت نخستين هواپيماي جت با سرعت 930 كيلومتر در ساعت به نام « ه ــ 280 » بود كه ديگر خيلي دير شده بود.
     پس از جنگ جهاني دوم ، هينكل كارخانه خود را كه چندين بارهم بمباران شده بود به توليد دوچرخه و موتوسيكلت تبديل كرد و از سال 1955 كه محدوديت ها رفع شد با ادغام شركت خود با يك شركت بزرگتر بار ديگر به توليد هواپيما و اين بار هواپيماي غير نظامي دست زد .
    هينكل تجربه خود در ساخت جت را در اختيار آمريكا براي توليد جنگنده اف ــ 104 از نوع « جي » قرار داد.

برخي ديگر از رويدادهاي 3 فوريه

  • 1918:   ارتش سرخ براي پاسداري از انقلاب روسيه تشكيل شد. دولت انقلاب روسيه همچنين تاسيس يك پليس امنيتي تحت نام « چكا » را اعلام داشت.

  • 1930:   حزب كمونيست ويتنام كه اينك زمام امور اين كشور را به دست دارد به رهبري دكتر هوشي مين فعاليت خود را آغاز كرد.

  • 1962:   دولت آمريكا تحريم كامل تجارت با كوبارا به اجرا در آورد.

  • 1966:   رواديد ورود اتباع ايران به فرانسه لغو شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    امضاي معاهده فين كن اشتاين ميان ايران و فرانسه

    25 صفر 1222 - معاهده فين كن اشتاين ميان ايران و فرانسه درمحلي به همين نام درلهستان امضا شد. اين عهدنامه به ظاهرخواسته ها و مقاصد فتحعليشاه قاجاررا تأمين مي كرد ولي مواد آن به گونه اي تنظيم شده بود كه ناپلئون درهرزمان قادربود ازانجام دادن تعهدات خود سرباززند؛ عقد قرارداد فين كن اشتاين مقدمه مأموريت هيئت نظامي ناپلئون را درايران فراهم كرد و ژنرال گاردان درمقام سفيردولت فرانسه دررأس اين هيئت به ايران آمد. آنان هدف خود را آموزش قواي نظامي ايران و آشناكردن آنان با شيوه هاي نوين جنگي اروپا اعلام كردند اما نيت اصلي هيئت نفوذ درارتش و ديگرمراكزمهم و حساس ايران بود. اين عهدنامه به علت اجرانشدن تعهدات فرانسه درذيحجه سال1222هجري قمري ملغي اعلام شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -7
    2

    اهواز

    6
    15

    تبريز

    -11
    1

    شيراز

    -2
    11

    مشهد

    -10
    -2

    بندرعباس

    10
    20

    کرمان

    -6
    7

    اصفهان

    -8
    5

    يزد

    -7
    6

    کرمانشاه

    -9
    1

    اراک

    -17
    -7

    رشت

    1
    6

    دبی

    14
    18


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    935 تومان
    1850 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    233000 تومان
    110000 تومان
    61000 تومان
    214000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.18

    اذان مغرب : 17.52

    اذان صبح فردا : 5.38

    طلوع آفتاب فردا : 7.04

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Luxury Homes of the Triangle
    Vol. 5 Issue 2

    جديدترن شماره از مجله
    Luxury Homes of the Triangle

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 24 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    از رانندگی کردن خود فیلمبرداری کنید


    آیا تا کنون در حین رانندگی دچار صانحه شده اید؟ امیدوارم که چنین تجربه ای را نداشته باشید. ولی اوضاع بسیار وخیم تر می شود زمانیکه شما مقصر نبوده و هیچ مدرکی برای اثبات نداشته باشید. اخیرا یک دوربین به بازار آمده که می تواند با روشن شدن ماشین شروع به رکورد گیری کرده و با خاموش شدن نیز کار خود را متوقف کند. اگر شما این دوربین را در جای مناسب تعبیه کنید می تواند از فضای اطراف شما و نحوه رانندگی شما به مدت زمان 8 ساعت متوالی فیلمبرداری کند. اطلاعات رکورد شده بر روی یک SD card به حجم 2 گیگا بایت ذخیره می شود. حتی می توانید این اطلاعات را به کامپیوتر شخصی خود منتقل کرده و حافظه مد نظر را پاک کنید. شاید با به همراه داشتن این دوربین بتوانید در حین رانندگی به اندازه کافی مدرک و سند برای مواقع ضروری جمع آوری کنید. البته اگر این مدارک دلیلی بر مقصر شمردن شما نباشد خوشایند است. این محصول با قیمت 79.95$ در بازار گجت های مربوط به خودرو یافت می شود. 
    منبع

    سندل روفرشی یک بار مصرف  


    اگر شما هم در منزل از تماس کف پاهای خود با سطح فرش و یا کفپوشها و سرامیک ها احساس نا خو شایندی دارید حتما مثل من مجبور به استفاده از سندل های رو فرشی شده اید. جدا از احساس نا خو شایند در برخی از موارد سطح پوست را دچار آلرژی های پوستی از قبیل خارش و یا اگزما می کند. اما گاهی اوقات پوشیدن مداوم سندل هم باعث خستگی می شود. در یک طرح جالب از کمپانی YANKO Design شما می توانید برای هر بار ورود به منزل از یک جفت سندل روفرشی یک بار مصرف استفاده کنید. این طرح از نوعی سیمان چسبنده که قابلیت ارتجاع پذیری بالقوه ای دارد ساخته شده است. تنها کافیست کف پای خود را بر روی یکی از این لایه ها قرار داده و آرام بردارید. غشای نازکی از کفپوش با جنس مذکور سطح کف پای شما را می پوشاند و هر بار که تمایل داشتید می توانید آن را عوض کنید. باید جالب باشد. احساسی بین پا برهنگی و پوشیدن کفش!
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    علم گرايى

    نويسنده: سيد محمود نبويان

    معرفی کتاب:
    علوم تجربى در عالم غرب، بيش از ساير علوم، دستخوش تحول عظيم شده است. تكنولوژيهاى برتر و صنايع توسعه يافته به عنوان ارمغان بزرگ علوم تجربى، موجب شد تا علوم تجربى در راس علوم قرار گيرد و روش كشف حقايق تلقى شود به طورى كه هر امرى كه با اين روش، قابل بررسى نباشد، باطل و غير واقعى به حساب مى آيد.
    اين نوشتار در صدد تبيين اين فرايند و ذكر برخى از لوازم آن از جمله تاثير علوم تجربه گرايى در حوزه دين مى باشد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● معناى لغوى علم

    ● معانى اصطلاحى علم

    ● علم تجربى

    ● ساينتيسم
    1 - تبيين علمى جهان
    2 - زوال تبيينهاى ماوراء الطبيعى و حذف خداوند
    3 - نسبى شدن ارزشهاى اخلاقى

    ● نقد و بررسى اجمالى


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    وصف الحال آقایان
    پس از مرگ همسرشان !

    مـــــردها کاین گریه در فقدان همســــــــر می کنند
    بعد مرگ همســـــــر خود ، خاک بر سر می کنند !

    خاک گورش را به کیسه ، سوی منزل مـــی برند !
    دشت داغ سینـــــه ی خـــــود ، لاله پرور می کنند

    چون مجانین ! خیره بر دیوار و بر در مــــــی شوند
    خاک زیر پای خود ، از گریه ، هــــــی ! تر می کنند

    روز و شب با عکــس او ، پیوسته صحبت می کنند
    دیده را از خون دل ، دریای احمــــــــر مــــی کنند !

    در میان گریه هاشان ، یک نظر ! با قصد خیــــــر !!
    بر رخ ناهیـــــــد و مینـــــــــا و صنــــــوبر می کنند !

    بعدٍ چنــــــدی کز وفات جانگــــــــداز ! او گذشـــت
    بابت تسلیّت خـــــــود ! فکــــر دیگــــــر مـــی کنند

    دلبری چون قرص ماه و خوشگل و کم سن و سال
    جانشیـــــــــن بی بدیل یار و همســـــــر می کنند

    کـــــــــج نیندیشید !! فکــر همســـــــر دیگر نیَند !
    از برای بچـــه هاشان ، فکر مـــــــادر مـــی کنند !!
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    زياد فكر نكنيد!

    ذهن انسان چیز جالبی است. موفقیت یا شکست شما در همه امور زندگی، در دست ذهنتان است. اگر بتوانید بر ذهنتان تسلط پیدا کنید، خواهید توانست فردی قدرتمند، مطمئن و خونسرد باشید.


    ذهن دو قسمت دارد:
    قسمت اول مثل کامپیوتر مغز می ماند. اگر آن را با اطلاعات لازم و ضروری برنامه ریزی کنید، در صورت لزوم این اطلاعات را به یاد خواهد آورد.
    اما قسمت دوم مغز، قسمتی است که موفقیت و شکست شما را تعیین می کند—نفس. نفس قسمتی از مغز است که کامپیوتر را با اطلاعات غیر ضروری درهم می ریزد. ضمیر نفس را با اطلاعات غیر ضروری درمورد تجربه های سابق، تجربیات احتمالی آینده، دیدگاه دیگران درمورد شما، و غیره تغذیه می کند. اگر اجازه بدهید که نفستان اختیار شما را در دست گیرد، فرصت موفقیت را از شما خواهد گرفت.


    اجازه بدهید مثالی بزنیم:
    در بازی فوتبال، وقتی لازم است تکل کنید، اگر ذهنتان را از همه ی اطلاعات غیرضروری و بی فایده پاک کنید و اجازه بدهید کامپیوتر مغزتان کنترل امور را در دست گیرد، این تکل را به بهترین نحو انجام خواهید داد. به عبارت دیگر، اگر فکر کردن را کنار گذاشته، و عمل کنید.
    اگر بخواهید مغزتان را با اطلاعات بیهوده در مورد فردی که می خواهید او را تکل کنید (سایز، حالت چهره، اتفاقی که ممکن است بیفتد، آنچه در گذشته اتفاق افتاده است) یا شرایط محیط (باران می بارد، خسته ام و...) پر کنید، کامپیوتر مغزتان با مجبور کردن بدنتان به پاسخ گویی، واکنش می دهد (یعنی شما مطمئن ترین و بی خطرترین کار را انجام خواهید داد و دست ها را چرخانده، درحالیکه فرد مقابل توپ را پرت کرده و آنسوی دروازه ی حریف فرود خواهد آمد).
    این به این خاطر است که وقتی شما مغزتان را با همه ی اطلاعات اضافی پر کنید، سردرگم خواهد شد و تصور خواهد کرد که شما ترسیده اید و نیاز به امنیت دارید، از اینرو دست هایتان را بی تاثیر خواهید چرخاند.
    اگر مغزتان را فقط با اطلاعات ضروری و لازم مثل جهت و سرعت حریف پر کنید، مطمئناً تکل بهتری انجام خواهید داد. (اگر قبلاً تکل کردن را تمرین کرده باشید، کامپیوتر مغزتان به طور خودکار این تکنیک را به یاد می آورد و دیگر نیازی به فکر کردن نیست.)


    در برخورد با خانم ها هم وضع به همین منوال است.
    اگر مغزتان را با اطلاعات غیر ضروری مثل ظاهر آن زن، دوستانش، اتفاقی که ممکن است بیفتد، آنچه در گذشته اتفاق افتاده است و...) پر کنید، لکنت زبان پیدا کرده و قادر به حرف زدن نخواهید بود.
    نباید مغزتان را با اطلاعاتی غیر از لبخند زدن و برقراری تماس چشمی و کنترل امور پر کنید. (زیبایی کامپیوتر مغزتان در این است که وقتی چند بار این کارها را انجام دهید، و برای انجام کار درست به خودتان اطمینان داشته باشید، دیگر لازم نیست موقع نزدیک شدن به خانم نگران چیزی باشید و به چیزی فکر کنید.)
    این به تصور برنمی گردد، مربوط به پر کردن مغزتان با اطلاعات لازم و مناسب است، و نه هیچ چیز دیگر.
    به همین خاطر است که من به قانون سه ثانیه اعتقاد دارم. چون دیگر زمانی باقی نمی ماند تا به مغزتان اجازه ی دخالت دهید.
    اگر بتوانید کنترل نفستان را در دست گیرید و کاری کنید تا فقط در زمان حال زندگی کند و فقط اطلاعات لازم را بدون انتقال حس ترس، تردید، یا رجوع به تجربه های آتی یا قبلی، به مغز برساند، آنگاه موفق خواهید شد!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    با گرفتگي عضله مقابله كنيم؟
     

    صبح كه از خواب بيدار مي‌شويداگر به علت درد و گرفتگي عضلات گردن نتوانيد سرتان را بچرخانيد چه مي‌كنيد؟
    تا به‌حال برايتان پيش آمده كه حين انجام كارهاي عادي روزانه، به‌طور ناگهاني دچار درد شديدي در قسمتي از بدنتان ‌شويد؛ مثلا وقتي خم شده‌ايد تا شيئي را از روي زمين برداريد يا هنگامي كه سرتان را موقع خروج از پاركينگ براي احتياط و نگاه‌كردن به عقب بر‌گردانده‌ايد؟ حتي ممكن است تنها بعد از كش‌دادن بدنتان پس از يك سفر هوايي طولاني، دچار اين نوع دردهاي ناگهاني شديد شويد. اين دردها معمولا آن‌قدر شديد هستند كه شايد حتي به سختي بتوانيد از جايتان تكان بخوريد زيرا ماهيچه‌هاي اطراف ستون فقرات، از قوي‌ترين و در عين حال كاربردي‌ترين نقاط بدن هستند و گرفتگي آنها مي‌تواند منجر به بروز دردهاي ناراحت‌كننده در ناحيه پشت و گردن شود.
    گرفتگي عضلات يكي از شايع‌ترين عوامل ايجاد درد شديد در پشت و گردن افراد است. اين درد اگرچه گاهي با بعضي روش‌هاي سنتي معمول هم قابل كنترل است و نيازي به درمان از طريق روش‌هاي جراحي ندارد اما در صورت مشاهده بعضي علائم بايد سريعا به پزشك مراجعه كنيد.
    گرفتگي عضلات يكي از عكس‌العمل‌هاي حفاظتي و طبيعي بدن نسبت به مشكلاتي است كه در ماهيچه يا رشته‌هاي عصبي اطراف آن پيش آمده است. گرفتگي پشت ممكن است به دلايل مختلفي بروز كند. معمولا حركات ناگهاني نامناسب ممكن است باعث كشش‌هاي شديد در بافت ماهيچه‌اي و عصبي اين قسمت شده و درد و ناراحتي‌اي براي ما ايجاد كند. اين گرفتگي عضلات پشت گاهي هم مي‌تواند نشانه‌اي از وجود صدمات و مشكلات در قسمت‌هاي دروني خود ستون فقرات مثل مهره‌ها يا ديسك‌ها و زردپي‌ها (رشته‌هاي پيوندي كه مهره‌ها را به هم اتصال مي‌دهند) باشد.


    اين درد معني‌دار
    از اولين نشانه‌هاي گرفتگي عضلات، درد شديدي است كه بسته به موقعيت ناحيه صدمه‌ديده، در پشت يا گردن ظاهر مي‌شود. اين درد كه با انقباض دردناك ماهيچه همراه است، ممكن است بين چند ثانيه تا چند دقيقه طول بكشد.
    اين درد و انقباض معمولا 2هدف را دنبال مي‌كند؛ يكي اينكه شما را متوجه وجود مشكل در بدنتان كند و ديگر اينكه حركات شما را محدود سازد تا مانع صدمات بيشتر در آن ناحيه از بدنتان بشود. اين علائم معمولا‌ بر اثر فعاليت فيزيكي زياد تشديد مي‌شوند و عموما پس از يك دوره استراحت، كمتر شده يا از بين مي‌روند.


    چه بايد كرد؟
    در بيشتر اوقات اگر گرفتگي عضله در افراد علت پزشكي جدي نداشته باشد، با يك دوره درماني ساده در چند روز يا چند هفته بهبود پيدا مي‌كند. اما اگر هر يك از علائم زير را در خود مشاهده كرديد، فورا به پزشك مراجعه كنيد:
    * تغيير در نحوه عملكرد روده‌ها و مثانه؛ به طوري كه در كنترل آنها دچار مشكل بشويد.
    * ضعف ماهيچه‌ها در ناحيه بازوها و ساق پاها و عدم تعادل هنگام راه‌رفتن و احساس كاهش تــدريجــي توانايي در طي مسيري كه معمولا به راحتي پياده‌روي مي‌كرده‌ايد.
    * احساس گسترش درد و بي‌حسي در دست و پا به ويژه هنگام عطسه، سرفه يا موقع نشستن.
    * بدتر شدن درد در حالت دراز كشيدن و بي‌خوابي در طول شب از شدت درد.
    * درد همراه با تب، كاهش وزن و ديگر نشانه‌هاي بيماري.
    اگر هيچ يك از علائم ذكر شده را نداريد، شايد با انجام كارهايي بتوانيد خودتان درد و گرفتگي ماهيچه‌هايتان را كاهش دهيد يا بعضي از علائم آزاردهنده و مشكل‌ساز آن را از بين ببريد.


    از تو حركت
    انجام فعاليت‌هاي روزانه و معمول (البته شايد با سرعت كمتر و مطمئنا با خودداري از انجام كارها و حركاتي كه ممكن است دوباره مشكلاتي در شما ايجاد كند) بهترين و مناسب‌ترين قدم براي شروع يك دوره درماني است. استراحت كوتاه‌مدت مشكلي ايجاد نخواهد كرد اما خوب است بدانيد كه فعاليت‌هاي سبك، به بهبود وضعيت شما سرعت مي‌دهد بنابراين از دراز كشيدن و استراحت‌هاي طولاني‌مدت خودداري كنيد.


    كمپرس سرد
    در 72ساعت اوليه‌ شروع گرفتگي عضلات‌ فورا تعدادي قطعه يخ يا سبزيجات يخ‌زده را در كيسه و سپس پارچه‌اي پيچيده و حداكثر 20دقيقه روي موضع دردناك قرار دهيد. اين كار را چندين بار در طول روز تكرار كنيد. كمپرس سرد، درد و ورم ناحيه درد را كاهش مي‌دهد و با بي‌حس كردن بافت عضلاني آن منطقه، تحريكات عصبي محل صدمه‌ديده را كم مي‌كند. البته مراقب باشيد زيرا كمپرس سرد طولاني و بيش از 20دقيقه در ناحيه مورد نظر مي‌تواند باعث انقباض بيشتر عضلات و افزايش درد در آن شود.


    كمپرس گرم
    پس از گذشت 3روز از آغاز درد گرفتگي عضلات، مي‌توانيد روش كمپرس گرم را شروع كنيد. كمپرس گرم باعث شل‌شدن ماهيچه‌هاي منقبض‌شده و افزايش جريان خون در آنها مي‌شود. اين كار حتما بايد پس از 72ساعت اوليه گرفتگي عضلات آغاز شود تا التهاب فروكش كند. استفاده از گرماي مرطوب بهتر از گرماي خشك است، زيرا ميزان از دست‌دهي آب بدن را كاهش مي‌دهد. براي اين كار مي‌توانيد از انواع كمپرس‌هاي مرطوب مانند كيسه‌هاي آب‌گرم مخصوص كمپرس، حمام آب‌گرم يا جكوزي استفاده كنيد.


    داروهاي ضد‌درد و آرام‌بخش
    انواع داروهاي ضد درد مانند آسپرين، ايپوبروفن، استامينوفن يا ناپروكسن نيز مي‌توانند درد را كاهش داده و ورم و گرفتگي عضلات را كم كنند. داروهاي متنوعي وجود دارند كه بدون نياز به نسخه پزشك قابل‌‌خريداري هستند اما حتما در مورد استفاده از آنها با پزشك خود مشورت كنيد. آنها به شما كمك خواهند كرد مناسب‌ترين دارو را تهيه كنيد.


    موضع‌بند‌هاي طبي
    استفاده كوتاه‌مدت از سينه‌‌بند‌هاي طبي نيز مي‌تواند براي كاهش دردهاي گرفتگي عضلات مفيد باشد. اين‌گونه تجهيزات طبي (سينه‌بند يا گردن‌بند طبي) با ثابت نگه‌داشتن و گرم كردن ماهيچه‌هاي محل مورد نظر، درد را كاهش خواهند داد. فراموش نكنيد كه در مورد استفاده از انواع كمربند، گردن‌بند و سينه‌بندهاي طبي و سايز و نوع مناسب آن حتما با پزشك خود مشورت كنيد تا راهنمايي‌هاي لازم را به شما بدهد.
    البته هرگز روي اين نگهدارنده‌هاي خارجي براي درازمدت حساب نكنيد زيرا رها گذاشتن عضله‌ها و اجازه حركت و فعاليت دادن به آنها مي‌تواند براي بهبود مشكلات و صدمات شما مفيد باشد.
    اگر هيچ يك از روش‌هاي پيشنهادي بالا كارساز نبود و با هيچ‌كدام از مراقبت‌هاي خانگي نتوانستيد درد، التهاب و گرفتگي عضلات خود را كم كنيد، حتما به مراكز درماني مراجعه كنيد؛ شايد آنها روش‌هاي مراقبتي و درماني ديگري را به شما ارائه بدهند.


    عضله هم بگير نگير داره
    براي جلوگيري از ايجاد دوباره صدمات در پشت و گردن و پيشگيري از گرفتگي دردناك عضلات بايد قدرت و توانايي‌ عضلات خود را زياد كنيد و براي انعطاف‌پذيري ماهيچه‌ها، تاندون‌ها و زرد‌پي‌هايي كه ستون فقرات پشت‌تان را نگهداري ‌مي‌كنند، برنامه‌ريزي و تلاش كنيد. روش‌هاي زير به اين منظور پيشنهاد مي‌شود:
    * براي انجام ورزش‌هاي هوازي سبك - كه به پشت و ستون فقرات و مفاصل فشار وارد نمي‌كنند - مثل دوچرخه‌سواري، پياده‌روي يا شنا برنامه‌ريزي كنيد. اگر ورزش در فضاي باز برايتان ممكن نيست، از دستگاه‌ها و وسايل ورزشي موجود در بازار مانند دوچرخه‌هاي ثابت و غيره - كه در سالن‌هاي ورزشي موجود هستند - استفاده كنيد؛ حتي مي‌توانيد يكي از آنها را خريداري كرده و در خانه داشته باشيد و مرتبا از آن استفاده كنيد.
    * با تقويت عضلات شكم و پشت خود (بدن‌سازي) يك سينه‌بند طبي طبيعي براي نگهداري ستون فقرات خود خواهيد داشت.
    * كشش‌هاي آرام در عضلات، انعطاف‌پذيري آنها را زيادتر مي‌كند. كشش دادن همچنين باعث مي‌شود خون بيشتري به سمت عضلات‌تان جريان پيدا كند.


    هشدار، هشدار!
    اگر به طور مرتب به گرفتگي عضلات دچار مي‌شويد، پيش از برنامه‌ريزي براي انجام هرگونه فعاليت‌هاي كششي و ورزشي، حتما با پزشك معالج خود مشورت كنيد (حتي اگر به انجام فعاليت‌هاي ورزشي عادت داريد!). زماني‌كه ماهيچه‌ها، اعصاب و ديگر بافت‌هاي بدن تحت تاثير گرفتگي، التهاب دارند يا در مراحل اوليه بهبود به سر مي‌برند بايد از وارد كردن هرگونه فشار و تحرك زياد بر آنها خودداري كرد زيرا ممكن است صدمات بيشتري به آنها وارد شود يا روند درمان كند شود.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    درباره UPS بیشتر بدانیم


    ادامه کار با رایانه به هنگام قطع برق مطمئناً برای شما اتفاق افتاده است که در حال کار با رایانه هستید واحتمالاً در حال طراحی و یا برنامه نویسی و از این قبیل هستید که ناگهان برق قطع شده و همه زحمات چند ساعته شما بدون این که روی دیسک ذخیره شوند از بین رفته اند. در این حالت احتمالاً عصبانی شده اید ولی چاره ای نداشته و بعد از وصل مجدد برق شهرهمه کار های خود را از سر گرفته‌اید.
    قطع برق شهر یک اتفاق عادی است که در پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز گرچه به ندرت ولی اتفاق می افتد اما همیشه قطع برق به انجام مجدد کارها به مدت یکی دو ساعت ختم نمی شود و ممکن است خسارات زیادی را در بر داشته باشد به عنوان مثال یک بانک اگر مدتی بدون برق باشد در سیستم آن اختلال وارد می شود و یا یک سرویس دهنده اینترنت و یا یک سرور اگر مدتی بدون برق باشند به مرور مخاطبان خود را از دست خواهد داد در این جاست که UPS به کمک می شتابد.


    ● مشکلات برق شهر
    یکی از مشکلات برق شهر نوسانات شدید لحظه ای است. این رخداد که دلایل گوناگونی از جمله صاعقه و القای کابل های ارتباطی دارد موجب صدمات جدی به وسایل الکتریکی می شود چه بسا زمانی که دستگاهی از جمله رایانه خاموش بوده و به دلیل این که دوشاخه آن به پریز متصل بوده صدمه دیده است.
    به همین دلیل توصیه می شود در زمانی که دستگاه ها خاموش هستند آنها را از پریز برق جدا کنید. از دیگر مسائل موجود نویز الکتریکی است که ممکن است موجب قفل شدن (hang) رایانه و در نتیجه از دست رفتن اطلاعات شود.
    افت لحظه ای ولتاژ که در اثر روشن شدن یک وسیله الکتریکی قوی به وجود می آید نیز می تواند موجب راه اندازی مجدد رایانه شده که از بین رفتن اطلاعات را در بر خواهد داشت.
    توجه داشته باشید که کوچکترین نوسانات برق که حتی ممکن است نا محسوس باشد می تواند برای CPU مضر بوده و موجب سوختن و یا نیم سوز شدن ترانزیستورهای موجود در آن شود. به همین دلیل است که پس از مدت ها کار با رایانه مثلاً پس از یک سال متوجه می شوید که رایانه شما نسبت به روزهای نخست خودکند تر شده و بیشتر قفل می کند.
    برای جلوگیری از صدمات ناشی از اختلالات برق شهر مطمئناً به شما خرید یک UPS توصیه نمی شود بلکه یک محافظ تقویت کننده برق حدوداً ۷۰۰ وات برای یک رایانه و دستگاه های جانبی آن کافی به نظر می رسد.
    اما UPS علاوه برخاصیت های شوک گیری،تقویت و تنظیم برق شهر خصوصیات منحصر به فرد دیگری دارد که گاهی آن را برای رایانه های موجود در موسسات ضروری می کند.


    ● وظیفه UPS
    UPS های کوچک معمولاً درون خود، یک باتری دارند که هنگام وجود برق در حالت عادی آن را شارژ می کنند. هنگام قطع برق یا افت ولتاژ زمانی که ولتاژ از یک مقدار کمتر شود UPS به طور اتوماتیک منبع تغذیه رایانه را از برق شهر به باتری موجود درون خود تغییر می دهد این کار در مدت زمانی حدود یک یا ۲ میلی ثانیه انجام می پذیرد و در نتیجه رایانه متوجه قطع جریان الکتریکی نشده و به کار خود ادامه می دهد.
    UPS های متفاوت با طول مدت پشتیبانی متفاوتی وجود دارد که بنا به نیاز و کاربد نوع مورد نظر استفاده می شود برخی UPS ها فقط برای مدت کوتاهی مثلاً ۵ دقیقه به رایانه برق رسانی می کنند. این فرصت خوبی برای ثبت و ذخیره کارهای انجام شده است.
    برخی دیگر نیز تا ۴۵ دقیقه دوام تغذیه دارند و این امکان را به کاربران می دهند که طی این مدت کار خودرا تکمیل و به پایان برسانند. برای ادارات و مؤسسات بزرگ تر و مهمتر نیز UPS هایی طراحی شده است که مدت زمان بسیاری رایانه های موجود را د رهنگام قطع برق از بابت تغذیه پشتیبانی می کنند.
    خوب است بدانید که برای کار های بزرگ UPS دارای باتری درون ساخته نبوده و فقط حکم یک شارژ کننده را دارند.برای این UPS ها باتری های بیرونی در نظر گرفته شده که بنا به نوع نیاز و به تعداد معین به UPS متصل می شوند.
    می دانید که هنوز منبعی برای ذخیره جریان متفاوت ساخته نشده است باتری متصل به UPS نیز جریان مستقیم با DC دارند اما اکثر لوازم خانگی از جمله رایانه با برق متناوب شهر کار می کنند. بنابراین UPS یک مبدل نیز دارد که جریان DC را به AC تبدیل می کند.
    این ها فقط وظایف UPS نیستند. UPS قابلیت کنترل جریان و ولتاژ و تنظیم و تقویت آنها را نیز دارد. در یک کلام می توان گفت UPS به رایانه می گوید که نگران هیچ چیز از جانب برق شهر و اختلالات ومشکلات آن نباش من همه کار ها را انجام داده و یک جریان تصفیه شده سالم به شما تحویل می دهم.
    با این توضیحات شاید تصمیم بگیرید که یک UPS تهیه کنید فکر خوبی است.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    تاریخ حرم بیت‌المقدس

    سه دین آسمانی در این محل تلاقی كرده‌اند و اینجا تبدیل به مكانی شده است كه از قرن‌ها پیش خبرسازترین مناطق دنیاست. «گودوآدوبویون» (1) بعد از تصرف قدس در گزارش خطاب به پاپ* نوشت: «اگر می‌خواهید بدانید با دشمنانی كه در اورشلیم به دست ما افتادند چه معامله‌ای شد همین قدر بدانید كه كسان ما در رواق سلیمان و معبد، در لجه‌ای از خون مسلمانان می‌تاختند و خون تا زانوی مركب‌ها می‌رسید.»(2) زمین سنگی مسجد مانع فرو رفتن خون كشته‌ها می‌شد و فرمانده صلیبی در گزارش خود اغراق نكرده است. احتمالا گردن زدن هفتادهزار نفر از مردم شهر می‌توانسته چنین منظره‌ای را به وجود بیاورد، ضمن اینكه شاهدان دیگری هم عینا ماجرا را همین طور نقل كرده‌اند.
    این اشاره‌ای بود به منازعه مسیحیان با مسلمانان در این سرزمین، حالا چندین قرن از آن روزها گذشته و نوبت رسیده است به یهود.
    «اسرائیل بدون بیت‌المقدس و بیت‌المقدس بدون تجدید ساختمان (3) معنایی ندارد» این را بن‌گوریون، اولین نخست‌وزیر اسراییل، گفته است و اگر تا امروز یهودی‌ها بر سر این حرف خود مانده باشند ـ یا بخواهند بمانند ـ ظاهرا برای این كه تاریخ تكرار نشود این مسلمان‌ها هستند كه باید دور این منطقه را خط بكشند، چیزی كه خود اسراییلی‌ها هم بعید می‌دانند. «اسحق رابین» كشته شد چون از تقسیم بیت المقدس حرف زده بود. باراك شاید به همین علت سقوط كرد و قبل از آن هم عرفات در مقابل پافشاری كلینتون و باراك در كمپ دیوید برای تقسیم حرم شریف جواب می‌داد‌ «مگر می‌خواهید در تشییع جنازه من شركت كنید؟» هیچ كس جرات مصالحه بر سر این قطعه زمین را ندارد. برای یك میلیارد مسلمان اینجا قبله اول و محل اسراء و معراج حضرت رسول (ص) است و برای چند میلیون یهودی قبله و محل معبد سلیمان. چند میلیون و یك میلیارد.
    به خاطر همین تفاوت عده، یهودی‌ها به جای اینكه دست به یك اقدام خطرناك بزنند، ترجیح می‌دهند كه این مسجد دریك حادثه طبیعی از بین برود و حادثه‌ای مثل آتش‌سوزی، زلزله یا چیزی از این قبیل، و برای اینكه مطمئن باشند یك زلزله قریب الوقوع كار را یكسره می‌كند به بهانه پیدا كردن بقایای معبد سلیمان تا توانسته‌اند زیر مسجد و حرم تونل كنده‌اند. سی واندی سال از این حفاری‌ها می‌گذرد و هنوز هم چیزی پیدا نشده است.
    «حرم الشریف» محدوده‌ای است در گوشه شرقی بیت المقدس كه مسجد الاقصی و قبه الصخره در آن قرار دارند. گذشته از آن كه خیلی راحت نمی‌توان فهمید كه مسجد القصی به تمام ناحیه حرم گفته می‌شود یا به قسمتی از آن، آنچه را كه امروز مسجدالاقصی می‌خوانند در ناحیه جنوبی حرم قرار دارد. به بقیه حرم نیز صحن مسجدالاقصی گفته می‌شود و مورخان قدیم هم هنگامی كه از مسجدالاقصی نام می‌برند، مقصود اكثر آنها تمام حرم است. مسجدالاقصی برخلاف زمین شهر، زمینی هموار و مسطح دارد. چهار طرف آن را دیوار كشیده‌اند و مقام‌ها، محراب‌ها و قبه‌های بسیاری در آن است كه بسیاری از آنها منتسب به پیامبران می‌باشد. ارتفاع حرم نسبت به اطراف آن بیش‌تر است (می‌گویند كه این بلندی قله كوهی به نام «موریا» است) و سلیمان به غیر از صخره‌ای كه در وسط حرم قرار دارد و حالا رویش را گنبد زرد رنگ معروف پوشانده، قله را مسطح كرده و ساختمان حرم را آغاز كرده بود: «خدا پدرم داوود را فرمود خانه‌ای بنا كند و او به جنگ‌ها گرفتار بود، پس خدا به او وحی فرمود كه پسرت سلیمان خانه را به نام من خواهد ساخت.»
    بیت همیقداش دوم (آنچه که کورش برای یهود در این محل به‌جای معبد سلیمان ساخت) به دست رومی‌ها خراب شد تا اینكه ایلیاء (4) در زمان خلیفه دوم توسط مسلمانان فتح شد و نامش شد «بیت المقدس». اینكه در آن زمان در محل حرم بنایی وجود داشت یا نه و كیفیت آن را نمی‏دانیم. در ترجمه کتاب محمد جریر طبری آمده است: «آیه اسراء برای مكانی نازل شد كه اینك بین دیوارهای حرم شریف در قدس محاط است. و خداوند آنجا را برای پرستش بندگان اختصاص داد. آن موقع در آن محل بنایی موسوم به مسجدالاقصی و مسجد صخره یا سایر بناهای موجود در صحن مسجدالاقصی وجود نداشت، فقط در آیه اسراء از مسجد نام برده شده زیرا كه مكان پرستش و عبادت بوده است».
    سنگ بنای اولیه آنچه در وسط حرم قرار دارد و امروزه «قبه‌الصخره» نامیده می‌شود و همین طور بنای پایینی آن، مسجدالاقصی، در دوره عبدالملك خلیفه اموی گذاشته شده است. ماجرا از این قرار بود كه عبدالله بن زبیر که هوای خلافت به به سرش زده بود علیه خلیفه شورید و بر حجاز مسلط شد. چندی گذشت عبدالملك مردم شام را از حج بازداشت. او می‌ترسید عبدالله در سفر حج از شامیان بیعت بگیرد، كاری كه سال‌های قبل انجام داده بود. وقتی صدای اهل شام بلند شد كه چرا ما را از این سفر واجب بازمی‌داری، عبدالملك به فكر این افتاد كه موقتا جایگزینی برای حج درست كند و این حدیث نبوی را برایشان خواند كه «لاتشد الرحال الا تلاثه مساجد، المسجدالاحرام، و هذا مسجدی و المسجد الاقصی» سفرها كامل و استوار نمی‌گردد مگر به سه مسجد، مسجدالحرام، این مسجد من (مسجدالنبی) و مسجدالاقصی. بعد قبه‌ای بالای صخره روی یك هشت ضلعی درست كردند و می‌گویند هزینه بنا خراج هفت سال مصر بوده است. بعد هم مسجدی در پایین حرم ساختند به اسم مسجدالاقصی. ساخت این دو بنا مربوط می‌شود حدودا به سال 70 هجری. این كه بدانیم قبله اول كدام قسمت حرم بوده است شاید هم چندان مهم نباشد، عده‌ای مسجدجنوبی حرم و برخی صخره را قبله اول می‌دانند، همان سنگی كه محل شروع سفر آسمانی حضرت رسول (ص) است. ناصرخسرو در سفرنامه خود نوشته است: «از برای سنگ صخره كه آنجا بوده است مسجد را همه آنجا ساخته‌اند و این سنگ صخره همان است كه خدا عزوجل موسی (ع) را فرمود تا آنرا قبله سازد، چون این حكم بیامد موسی (ع) آنرا قبله كرد تا به روزگار سلیمان (ع) كه چون قبله صخره بود مسجد را در گرد صخره بساختند چنانكه صخره در میان مسجد بود و محراب خلق، تا عهد پیغمبر ما همان را قبله می‌دانستند...»
    هنگامی كه موسی (ع) قوم خود را از مصر بیرون آورد و در بیابان «تیه» اقامت كردند خداوند به موسی فرمان داد تا قبه‌ای از چوب اقاقیا بسازد با اندازه‌هایی كه از طریق وحی تعیین شده بود و تابوت عهد را در آن قرار دهد و قربانگاهی برای ذبح تعبیه نماید.
    بنی‌اسرائیل قبه را در میان خیمه‌های خود قرار دادند و به طرف آن نماز خواندند و در مذبح جلو آن، قربانی كردند. هنگامی كه یوسع، كسی كه بعد از موسی، بنی‌اسرائیل را از سرگردانی چهل ساله بیابان «تیه» نجات داده بود درگذشت، قبه را به شهر «شیلو» از آنجا به «نوف» و بعد به كنعان بردند.
    تا اینكه داود به پیامبری رسید و قبه و تابوت عهد را به بیت‌المقدس برد كه البته این نبود مگر با جنگ‌های فراوان.
    سه دین آسمانی در این محل تلاقی كرده‌اند و اینجا شده است از مهمترین جاهای روی زمین. از تمامی آن روزهایی كه بر این سرزمین گذشته است بعضی وقایع هیچ وقت فراموش نمی‌شوند از گردن زدن هفتادهزار نفر در بیت المقدس توسط صلیبی‌ها تا قرن حاضر. جنگ براق (6) و كشته شدن هزاران نفر مسلمان و كشتارهای دیگر توسط یهودیان. مسلمانان برای این سرزمین كشته‌های زیادی داد‌ند. حضرت سلیمان به فرمان خدا در این مكان معبدی ساخت و اینجا برای یهود مقدس‌ترین مكان شد. عیسی (ع) در این مكان به عبادت می‌ایستاد و اینجا برای مسیحیان مقدس شد و مسلمانان. پیغمبر خاتم (ص) آن شب كه از مكه به بیت‌المقدس آمدند، از ناحیه جنوب غربی حرم وارد مسجدالاقصی شدند، مركب ایشان به نام «براق» در این مدخل متوقف شد و از آن به بعد دیوار منتهی به آن را دیوار براق گفتند. همان دیواری كه یهود به آن «ندبه» می‌گوید.
    اگر گهواره حضرت عیسی و عبادتگاه مریم در اینجا نبود، اگر محراب عبادت زكریا اینجا نمی‌بود، اگر اینجا عبادتگاه حضرت داود و سلیمان و مركز خلافت آنان نمی‌بود اگر حضرت یعقوب قدم در این مكان نگذاشته بود و خیلی اگرهای دیگر، برای ما همین كه اینجا قدمگاه حضرت رسول بوده است كافی است تا هیچ وقت چشم خود را بر این مكان مبندیم. این قصر بهشتی (7) سومین مسجد مقدس مسلمانان است.


    ---------------------------
    پی‌نوشت:

    1- اولین فرمانده اروپایی‌ها‌ در جنگ‌های صلیبی.
    2- «... تقریبا ده هزار نفر مسلمان در معبد قتل عام شدند و هركس در معبد می‌‌رفت تا بند پایش خون می‌گرفت؛ از كفار هیچ كس جان به سلامت نبرد، حتی زنان و اطفال را كشتیم. پس از كشتار نوبت به غارت خانه‌ها رسید، كسان ما چون از خون ریزی سیر شدند به خانه‌ها ریختند و هرچه به دستشان افتاد ضبط كردند. هر كس وارد خانه‌ای می‌شد آنرا ملك طلق خود می‌شمرد، و این رسم چنان جاری و ساری بود كه گویی قانونی بود كه باید مو به مو رعایت شود.» مقایسه کنید با بازپس گیری شهر توسط صلاح الدین ایوبی و رفتار مسلمانان با مسیحیان که در تاریخ نقل شده که هنگام ورود سپاه مسلمانان آزاری به احدی نرسید.
    3- تجدید ساختمان: ساختن دوباره معبد سلیمان در محل مسجدالاقصی و حرم الشریف. ماكت‌هایی هم از پیش آمده کرده‌اند، مانند مدل زیر:
    4- ایلیا: خانه خدا. نام بیت المقدس قبل از فتح آن توسط مسلمانان.
    5- محمدبن جریر طبری. تاریخ طبری. ترجمه ابوالقاسیم پاینده. تهران. بنیاد فرهنگی بیتا. ج 3. ص 106.
    6- جنگ خونینی كه در تابستان 1929 میلادی بین فلسطینیان و یهودیان در كنار دیوار براق درگرفت.
    7- اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع): اربعه من قصور الجنه فی الدنیا: المسجدالحرام و مسجدالرسول و مسجد بیت المقدس و مسجد الكوفه.
    چهار نقطه زمین از قصرهای بهشتی است...
    * پاپ: پاپ اروبانوس دوم

    نوشته:
    رضا شکیبایی

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    «فیلم فجر» چیست؟
    فیلم هایی که می خواهید ببینید ولی احتمالاً نمی بینید...

    نه قصد دارم ایرادی بگیرم و نه اینکه اعتراضی بکنم، واقعاً معتقدم خیلی وقت پیش باید به این نتیجه رسید که همین است که هست. و این یعنی هر سال فقط برای چند فیلم اندک (احتمالاً با زمانی کوتاه تر) برنامه ریزی کنیم و از تماشای آنها سرخوش شویم.
    تجربه دیدن فیلم پنهان هانکه، کودک (برادران داردن) یا سقوط (هیرشبیگل) در جشنواره آن هم در حالی که فیلم ها چندی پیش در جشنواره های دیگر حسابی ستایش شده اند چیز اصلاً کمی نیست و هنوز مزه اش را به یاد دارم و از این می توان یک نتیجه کلی و بسیار خوب گرفت؛ اینکه آرزو کنیم هر سال فیلم های خوبی با این سروشکل تولید شوند و از همین حالا به بعد اجازه دهید اسم این نوع فیلم ها را بگذاریم؛ «فیلمفجر».
    اما در جشنواره بین المللی فجر معمولاً چه نوع فیلم هایی را برای دیدن انتخاب می کنیم؟ فیلم هایی که تماشای آنها روی پرده تجربه جذابی است. فیلم های کارگردانان بزرگ اروپایی و امریکایی. فیلم های نسبتاً به روز سینما و در نهایت فیلم های تحسین شده یا جایزه گرفته از فستیوال های کن، ونیز، برلین یا سن سپاستین.
    این فیلم ها چون از قبل توانسته اند تبلیغات و کلاً شرایط مناسبی را برای جلب توجه مخاطبان جشنواره فجر مهیا کنند، در اولویت قرار دارند و به هر حال از آنها استقبال بهتری هم خواهد شد. فیلم هایی هم حضور دارند که اصلاً صرف نمی کند آدم برود و راجع به آنها تحقیق کند.
    اگر دیدیم که دیدیم و اگر ندیدیم به احتمال فراوان چیزی از دست نداده ایم. کمی وقت و حوصله می خواهد تا به سالن ها برویم و این فیلم ها را تماشا کنیم. به هر حال مسوولان می توانند با در دسترس قرار دادن اطلاعات و نکات قابل توجه درباره این فیلم ها به خیلی از موارد کمک کنند و باید متذکر شد که این فیلم ها غالباً به بخش معناگرا یا بخش آسیا مربوط می شوند. دو بخش جشنواره جشنواره ها و بین الملل هم که بیشترین توجه از مخاطب و حضور تماشاچی را به خود اختصاص می دهند.
    الان هم که نوبت پخش آثار خارجی کاملاً جدا شده، با یک برنامه ریزی مناسب دوطرفه، می توانیم فیلم های مورد نظرمان را ببینیم. در ادامه به چند تا از فیلم های مهم و به درد بخور اشاره خواهد شد.


    ● الکساندرا
    در عین شاهکار بودن، یک فیلمفجری کامل است. آلکساندر سوکوروف از مهم ترین فیلمسازان حاضر است و نسل ما حتماً به او و آثارش افتخار خواهد کرد.
    او را تارکوفسکی زمانه می دانند و جالب است بدانید که شاگرد و مرید او بوده است و به نصیحت استاد، سال ها مستند می ساخته و از اواخر دهه ۸۰ میلادی فیلمسازی روایی را آغاز کرده. با آغاز دهه ۹۰ و با فیلم دایره دوم سوکوروف وارد مرحله تازه یی شد هر چند کماکان به مستندسازی هایش ادامه داد. و اما الکساندرا محصول سال ۲۰۰۷ است و در جشنواره کن سال گذشته به نمایش درآمد و از بخت های کسب نخل طلا به شمار می آمد.
    این فیلم، عجیب ترین فیلمی است که تاکنون درباره جنگ، سفر و عشق ساخته شده است؛ روایتی کاملاً ساده و مستندگونه که قصد ندارد اصلاً به چیزی کاری داشته باشد جز خود سینما، و انصافاً که با همه چیز هم به درستی کار دارد و به عبارتی الکساندرا از آن فیلم هایی است که به معنای واقعی با درک و ذهنیت مخاطبش شکل خواهد گرفت. بقیه مباحث درباره این فیلم مهم سال گذشته بماند به وقتش.


    ● دوازده
    یک فیلم دیگر از سینمای روسیه که این روزها ظاهراً حسابی سرحال است. فیلم ۱۲ ساخته نیکیتا میخالکوف امسال جزء پنج فیلم نهایی فهرست بهترین فیلم خارجی زبان اسکار است که احتمال این وجود دارد تا چندی بعد این مجسمه طلایی را هم از آن خود کند.
    می دانیم که امسال بخشی از جشنواره هم به مرور آثار این فیلمساز خواهد پرداخت. فیلم مدت زمان زیادی دارد و به احتمال زیاد یک فیلمفجری است. ۱۲ به نوعی اقتباسی است از دوازده مرد خشمگین سیدنی لومت که شکل و شمایل روسی(شوروی سابق) و سیاسی تری پیدا کرده. بازی های فیلم فوق العاده هستند و تسلطی را که آن دوازده مرد خشمگین در لحظه لحظه فیلم نسبت به موقعیت های اجتماعی- سیاسی از خود نشان می دهند با تسلط میخالکوف نسبت به فیلم قابل مقایسه است.


    ● جزیره
    یک فیلم دیگر از سینمای روسیه و به نظر می آید هم در کن و هم در اسکار و هم در جشنواره خودمان، امسال سال سینمای اروپای شرقی است.
    این فیلم در بخش معناگرا به نمایش درخواهد آمد. داستان فیلم هم به یک صومعه ارتدوکس در شمال روسیه مربوط می شود که در آن راهبی ظاهراً قدرت های فراانسانی دارد؛ از جمله شفا دادن، پیش گویی آینده و مبارزه با نیروی های شیطانی و همین مساله آفرین می شود. فیلم به لحاظ بصری و ساختار روایی با آندری روبلف تارکوفسکی و به نوعی با سینمای برگمان فقید تشابهاتی دارد. لونگین با این فیلم در بخش مسابقه جشنواره سن سباستین حضور داشت و جزیره فیلم اختتامیه ونیز ۲۰۰۶ بود. خود لونگین هم در دهه ۹۰ یک بار در جشنواره کن جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «تاکسی بلوز» از آن خود کرد.


    ● مردی از لندن
    این یکی را شخصاً بیش از یک بار خواهم دید، البته اگر همان یک بار را هم بشود دید. بلا تار فیلمساز مجارستانی با این فیلم در بخش مسابقه کن سال گذشته حاضر بود و امسال در جشنواره فجر، و حتماً فیلم استاد سروصدا راه خواهد انداخت.
    از لحاظ سبکی و کاری با اینکه تار اصالت های خاص خودش را دارد، ولی سینمای او را می توان ترکیبی از یانچو و آنتونیونی دانست. البته این فیلم به نوعی بازسازی فیلمی با همین نام است به کارگردانی هنری دکوین که در سال ۱۹۴۳ ساخته شد. مالیون که یک سوزنبان در کنار دریا است شاهد قتلی می شود و زندگی اش در مسیر دیگری قرار می گیرد.
    قبلاً هم در جایی نوشته بودم که به خاطر خودکشی هومبرت بالسان(تهیه کننده فیلم) در سال ۲۰۰۵ مراحل آماده سازی فیلم تقریباً یک سال به تعویق افتاد. فیلم های تار فضایی آخرالزمانی دارند و روابط انسانی در سردترین حالت خود به تصویر کشیده شده اند و ریتم فیلم های او اغلب کند ولی منسجم است. در این فیلم تیلدا سوئینتن بازی کرده که از جمله بازیگران زن توانا و بی بدیل این دوران به شمار می آید و جالب اینکه سوئینتن با فیلم دیگری هم در جشنواره امسال حاضر است. دیدن فیلم به روی پرده سینما، یکی از مهم ترین تجربه های سینمایی امسال است. مردی از لندن می تواند مسیر فیلم دیدن شما را تغییر دهد.


    ● مایکل کلیتون
    اولین تجربه تونی گیلروی به عنوان کارگردان یک تریلر و درام اجتماعی -سیاسی است که امسال اسکار حسابی تحویل اش گرفته و از بازی های بسیار حرفه یی برخوردار است. داستان پدری که رابطه چندان خوبی با پسرش ندارد . او یک وکیل ساده است که با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کند و به زودی در یک موقعیت حساس باید انتخاب کند که طبق اصول اخلاقی پیش برود یا نه.یک درام تاثیرگذار بدون اضافات و پیام های بی مورد.


    ● غیرقابل انتشار و کوکب سیاه
    آقای دی پالما امسال با دو فیلم به جشنواره فجر آمده تا احتمالاً زمان نمایش هر دو فیلم او به یک فیلم برسد. اخباری مربوط به حضور او در جشنواره سال گذشته وجود داشت و قرار بر این بود تا کوکب سیاه هم نمایش داده شود.
    موضوع جنگ عراق و مسائل مربوط به آن ساختار مضمونی فیلم غیرقابل انتشار را شکل می دهد. این سوال برای من وجود دارد که چرا بادبادک باز امسال نمایش ندارد. بقیه مسائل هم باشد برای زمان اکران.


    ● ۱۰/۳ به یوما
    امسال یک وسترن هم در بخش بین الملل حضور دارد که یک فیلمفجری ۹۸ درصد است. احتمالاً درباره فیلم حسابی خوانده اید.


    ● فرزندان بشر
    یک اثر فوتوریستی ناب که به احتمال زیاد درباره اش حسابی خوانده اید و شنیده اید و فقط باید منتظر باشیم آن را به روی پرده عریض (آن هم با کیفیتی متمایز) ببینیم. فیلم از هر نظر یک اثر ممتاز است و حتماً به عنوان یک اثر شناخته شده از آن استقبال خواهد شد. این فیلم، فیلمفجری است.


    ● قطب نمای طلایی
    کاری به خوب یا بد بودن فیلم ندارم. همه چیزش واضح است و فقط باید پیشنهاد کرد که این فیلم پر از جلوه های ویژه را به روی پرده ببینیم. حضور نیکول کیدمن و دنیل کریگ هم جذابیت های خودش را دارد.


    ● مارادونا
    این فیلم یا چندان دیده نشده یا اصلاً تحویل اش نگرفته اند. ولی به هر حال می تواند برای ما که مارادونا را خیلی دوست داریم جذاب باشد. فیلم به نوعی زندگی مارادونا را در قالب یک اثر داستانی به تصویر می کشد و روایتی غیرخطی دارد.


    ● جاده یی به گوانتانامو
    مایکل وینترباتم فوق تخصص ساختن فیلم هایی را دارد که در افغانستان یا پاکستان می گذرد یا اصطلاحاً پسایازده سپتامبری نامیده می شوند. در این دنیا، جاده یی به گوانتانامو و یک قلب نیرومند سه فیلمی هستند که او با توجه به همین مضامین ساخته است.
    جاده یی به گوانتانامو که او به خاطرش جایزه کارگردانی فستیوال برلین سال پیش را به دست آورده، داستان سه جوان مسلمان ساکن انگلیس است که به خاطر ازدواج عازم سفری به پاکستان و افغانستان می شوند و در آنجا نیروهای امریکایی آنها را به جرم همکاری با تروریست ها می گیرند و به کوبا می برند. فیلم یک اثر مستند- داستانی (داکیودراما) است که از سفر این سه جوان تا آزادی شان از گوانتانامو را به تصویر می کشد.
    جاده یی به گوانتانامو فیلم بسیار هوشمندانه یی است و امریکای این دوران را به خوبی می شناسد و آن را درست و حسابی نقد می کند و به عبارتی بی اعتبار می کند.
    البته خود وینترباتم حواسش است تا فیلمش تاریخ مصرف دار نشود و کلاً باز سعی کرده این دنیا و حال و روزش را بازسازی کند. فیلم به صورت دی وی فیلمبرداری شده و می تواند مثال خوبی برای کسانی باشد که این روزها ترجیح می دهند دیجیتال فیلم بسازند. در ضمن بخش های زیادی از فیلم در ایران فیلمبرداری شده. یک فیلمفجری است.


    ● خداحافظ بافانا
    بیل آگوست جزء آن دسته کارگردانانی است که تاکنون دوبار نخل طلای کن را به دست آورده. آگوست سال گذشته با همین فیلم در جشنواره فیلم برلین شرکت کرد و حالا و با گذشت زمان یک سال، قرار است در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.
    این فیلم براساس خاطرات نگهبان زندان «نلسون ماندلا» ساخته شده است. جیمز گریگوری بیست سال نگهبان جایی بوده که ماندلا را به زنجیر کشیده بود. این یکی را نمی توان یک فیلمفجری کامل دانست و حضور «دایان کروگر» در فیلم را باید جدی گرفت. داریو ماریانلی هم آهنگساز فیلم است که به احتمال فراوان اسکار امسال را برای فیلم تاوان خواهد گرفت.


    ● وکیل مدافع وحشت
    باربه شرودر به سه دلیل در تاریخ سینما حداقل برای ما حائز اهمیت است. اول اینکه متولد تهران است. دوم اینکه از دارودسته موج نویی های سینمای فرانسه است به ویژه به عنوان بازیگر و سوم اینکه دو فیلم ساخته که پینک فلوید موسیقی متنش را ساخته است.
    البته این را هم اضافه کنم که جرمی آیرنز تنها اسکارش را به خاطر بازی در فیلم او کسب کرده. اما فیلم وکیل مدافع وحشت، مستندی است درباره ژاک ورگس؛ وکیلی که هم از افسران نازی دفاع کرده، هم از انکار کننده های هولوکاست. تروریست های الجزایری، دیکتاتور ها و امثال اینها را هم به لیست اضافه کنید. خلاصه فیلم بخشی از تاریخ اروپا را مرور می کند و البته خود شرودر چندان موضع گیری آشکاری ندارد؛ بی شک از بهترین های فجر امسال که در هر صورت باید دیده شود. اجازه دهید که از فیلم غبار جنگ ساخته ارول موریس هم همین جا نامی ببرم که از مستند های بسیار خوب امسال است. فیلم مستند لینچ هم به نمایش درخواهد آمد که مستندی است درباره لینچ.
    و حتماً فیلم های دیگری هم وجود دارند که دیدنی هستند ولی در این فهرست جایی ندارند و قضاوت را باید به زمان نمایش شان موکول کرد.از جمله این فیلم ها «یلا» است(محصول آلمان) که حسابی در کشورش تحویل گرفته شده است و به احتمال زیاد در جشنواره خودمان هم تحسین خواهد شد.نام فیلم هم برگرفته از نام بازیگر نقش آلیس در فیلم «آلیس در شهرها» ی ویم وندرس است. بقیه فیلم ها را هم با هم می بینیم.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان